چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟

 
helpkade
چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟
چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟

لجبازی خصوصیت شخصی است که باعث سرزدن رفتارهای بچگانه در بزرگسالان می شود. در زندگی مشترک وقتی پای لجبازی همسر به میان می آید حل مشکلات زناشویی کمی دشوار به نظر می رسد. برخی از زوجین در سالهای ابتدایی ازدواجشان برای نشان دادن قدرت خود به یکدیگر بازی خطرناکی را به نام لجبازی در پیش می گیرند. این افراد می پندارند که اگر مطابق میل همسر خود عمل کنند، باید تا آخر عمر حرف شنو و مطیع همسرشان شوند.

اگر بین زوجین لجبازی ایجاد گردد و هیچکدام از موضع خود پایین نیایند ، زندگی آنان رو به تعارض خواهد رفت و با به دنیا آمدن فرزند کار بسیار مشکل تر می شود و فرزند دچار اختلالات اضطرابی می گردد. اما بهترین رفتار هنگام مواجه شدن با لجبازی همسر چیست ؟

عدم خود باوری و نداشتن اعتماد به نفس

از علت های که سبب ایجاد لجبازی می شود عدم خود باوری و نداشتن اعتماد به نفس کافی است زیرا افرادی که دارای اعتماد به نفس کافی نیستند سعی دارند به صورت لجبازی اقتدارشان را به دیگران نشان دهند.

لحن صحبت کردن و گفت و گوی طرفین

چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟

یکی دیگر از عواملی که می تواند سبب لجبازی گردد لحن صحبت کردن و گفت و گوی طرفین است زیرا در برخی مواقع لحن صحبت خانم و یا آقا بسیار تند و با کنایه است، که ممکن است طرف مقابل را بر سر لج بیاندازد.

اگر همسر لجبازی دارید باید در رفتارتان یک سری نکات را رعایت کنید تا همسرتان سر لج نیفتد و با شما لجبازی نکند.

سکوت کنید

بهترین برخورد با لجبازی همسر، در لحظه اول سکوت کردن می باشد زیرا در صورت خشمگین شدن در برابر این حالت لجبازی همسر بیشتر و بیشتر می شود. پس بهتر است در هنگام ایجاد حالت لجبازی در همسرتان، در آن لحظه با او مدارا نمایید.

از کلمات منفی استفاده نکنید

استفاده از لحن و کلمات منفی و همراه با کنایه تنها منجر به بالا رفتن لجبازی همسرتان می شود.دوستانه و با لحنی محبت آمیز با او صحبت کنید.

بحث نکنید

در زمانی که همسرتان به لجبازی با شما پرداخت ، با او بحث نکنید تا عصبانی نشود.

او را به آرامش دعوت کنید

در لحظه لجبازی ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و بخشمگین نشوید و سپس سعی کنید همسر لجبازتان را به آرمش دعوت کنید.

از همسرتان درست انتقاد کنید

ویژگی های منفی همسرتان را طبق مهارت های انتقادپذیری به او بگویید و او را تحقیر نکنید زیرا اگراو متوجه تحقیر از طرف شما شود ، لجبازیش بیشتر و بیشتر می شود.

در موقعیت مناسب از همسرتان انتقاد کنید

در یک موقعیت مناسب که همسرتان در شرایط جسمانی و روحی متعادل قرار دارد به گفتن ویژگی های منفی همسرتان بپردازید و ویژگی های منفی او را بیان کنید.

در مواقع عصبانیت همسرتان با او صحبت نکنید

اگر هنوز همسرتان عصبانی است تا زمان فروکش شدن عصبانیتش درباره موضوعی که لجبازی همسرتان را برانگیخته کرده است، صحبت نکنید.

اعتماد به نفس همسرتان را بالا ببرید

تمرین کنید که ویژگی های مثبت همسرتان را به او یاد آوری کنید تا اعتماد به نفسش بالاتر برود.

در انجام کارهای مثبت تحسینش کنید

همسرتان را به دلیل انجام دادن کارهای مثبت، هر چند کارهای کوچک و کم اهمیت تر، تحسین کنید.

نیازهای روانی- اجتماعی همسرتان را برآورده کنید

نیازهای روانی- اجتماعی همسرتان را شناسایی کنید و آنها را برورده سازید.

اجازه دهید همسرتان تخلیه هیجانی شود

اگر در حالت لجبازی همسرتان مدت طولانی را به بحث کردن و حرف زدن پرداخت، اجازه بدهید که کامل حرفهایش را بزند تا تخلیه هیجانی بشود.

یک فعالیت آرامبخش انجام دهید

اگر تحمل لجبازی همسرتان را ندارید ، برای رسیدن به آرامش نسبی فعالیت آرامبخشی مانند دوش گرفتن؛، تنفس عمیق یا ریلکسیشن را انجام دهید

به شیوه درست گفتگو کنید

مهارت های صحیح صحبت کردن را که پیش از این در نمناک گفتیم یاد بگیرید وبه شیوه درست گفتگو کنید.

جمله ها را با فاعل من شروع کنید

جملاتتان را در صحبت کردن با همسرتان با تو آغاز نکنید زیرا فاعل تو، مقصر بودن و یا سرزنش کردن را نشان می دهد پس بهتر است جمله ها با فاعل من آغاز شود.

گاهی بی توجهی

چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟

برخی مواقع اهمیت ندادن به نظرات او برای دانستن نا پسند بودن رفتارش لازم است. البته درباره مسائل بااهمیت چنین اقدامی انجام ندهید.درباره مسائل جزئی گاهی نظر خودتان را اعمال کنید تا به تدریج به او نشان دهید که هر کس نظرهای خودش را دارد و حق دارد نظرش را در زندگی اعمال کند. 

 

فردی که دچار لجبازی شده است، همانند یک کودک می شود و حرف حرف خودش است و هیچ چیز جلودار او نمی باشد.

وقتی لجبازی بین زن و شوهر اتفاق بیافتد، اگر هیچ کدام از آن ها سعی نکنند که این مشکل را بر طرف کنند، زندگیشان رو به تعارض می رود. قضییه وقتی حادتر می شود که در این میان فرزندی هم وجود داشته باشد، که دیگر کار بسیار بسیار سخت تر می شود و آن فرزند هم ممکن است دچار اختلالات اضطرابی شود.

نمی توانیم همسر لجبازمان را دور بیندازیم، بلکه با رعایت برخی نکات زندگی، رابطه مان به مراتب شیرین تر می شود. اول از همه باید یادمان باشد که در برابر لجبازی های همسرمان مقابله به مثل نکنیم، چراکه اگر روی دور لج و لجبازی بیفتیم روز به روز روابطمان بد و بدتر می شود و بازگشت به عقب غیرممکن خواهد شد.

بهتر است وقتی همسرمان عصبی و بداخلاق است جواب حرف های تند و نیش دارش را ندهیم، بحث نکنیم و او را به آرامش دعوت کنیم. در واقع اگر همیشه خواسته هایمان را در آرامش با همسر لجبازمان در میان بگذاریم روابطمان لحظه به لحظه بهتر می شود و به تدریج به همه مطالبات مان در زندگی مشترک دست می یابیم. به عبارتی «زبان خوش، مار را از لانه بیرون می آورد».چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟

در واقع کسی که لجبازی می کند معمولا خودش می داند که حق با او نیست، اما هیچ وقت نمی خواهد به این مسئله اعتراف کند، بنابراین بهتر است ما هم به بحث و جدل دامن نزنیم و سعی کنیم با دعوت کردن همسرمان به آرامش آبی روی آتش بریزیم.

اگر همیشه اشتباهات همسر لجبازمان را با احتیاط و مهربانی عنوان نکنیم او احساس می کند که مورد توهین قرار گرفته و در حال تحقیر شدن است، به همین خاطر ممکن است روی لجبازی اش پافشاری کند، ایراد خود را نپذیرد و رویه اش را تغییر ندهد. در واقع باید قبول کنیم که هیچ فرد لجباز و یک دنده ای یک شبه و بدون همراهی و پشتیبانی اطرافیانش اصلاح نمی شود و گاهی حتی ممکن است به خاطر نادیده گرفته شدن روز به روز گزنده تر رفتار کند.

بهتر است اگر با فرد لجبازی ازدواج کرده ایم تا جایی که می توانیم همسرمان را عصبانی نکنیم و حداقل کارهایی که می دانیم او دوست ندارد را انجام ندهیم. همچنین به یاد داشته باشیم که محبت و مهربانی همیشه کارساز است و ریشه لجبازی را می خشکاند.

هیچوقت نباید از یاد ببریم که اولین و مهم ترین توصیه برای رفتار با همسر لجباز مدارا کردن است و گاهی همسرمان لجبازی می کند فقط برای این که احساس می کند ما خود را از او برتر می دانیم، بنابراین اگر چنین چیزی را احساس کردیم بهتر است در رفتار و لحن خود تجدیدنظر کنیم.

بلاگ » زندگی مشترک » ۱۱ راه برخورد با همسر لجباز

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}تسلیم شما شکست خورد سرور با {{status_text}} (کد {{status_code}} ) پاسخ داد. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}به نظر می رسد که ارسال شما موفق بوده است. حتی اگر سرور پاسخ خوب داده باشد، ممکن است ارسال شده پردازش نشود. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

ارسال …

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}تسلیم شما شکست خورد سرور با {{status_text}} (کد {{status_code}} ) پاسخ داد. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}به نظر می رسد که ارسال شما موفق بوده است. حتی اگر سرور پاسخ خوب داده باشد، ممکن است ارسال شده پردازش نشود. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

ارسال …

mamnoon az matalebe khoobeton

مشورپی عزیز از حسن توجه شما متشکریم.

b nazaram inke ma betoonim tafavotaye raftari va shakhsiatie hamsaremoon ro be dorosti befahmim va dark konim mitoone ta mizane khoobi lajbazi ro kam kone

بله دوست عزیز دقیقا همینطوره. درک تفاوت های رفتاری و شخصیتی طرف مقابلمون، نشان دهنده ی بلوغ هیجانی و اجتماعی ماست.
از همراهی شما ممنونیم.

بهمن ۹, ۱۳۹۷

بهمن ۹, ۱۳۹۷

بهمن ۹, ۱۳۹۷

سامانه مشاوره روانشناسی آنلاین مشوِرَپ با گلچین کردن زبده‌ترین متخصصان توانسته بستر امنی را فراهم کند.
با استفاده از این سامانه هم‌میهنان داخل و خارج کشور قادر خواهند بود در هر ساعت از شبانه روز مشاوره آنلاین بگیرند.
تنها ملزومات برای مشاوره گرفتن داشتن گوشی هوشمند، اتصال اینترنت و صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه است.

سامانه مشاوره روانشناسی آنلاین مشوِرَپ با گلچین کردن زبده‌ترین متخصصان توانسته بستر امنی را فراهم کند.
با استفاده از این سامانه هم‌میهنان داخل و خارج کشور قادر خواهند بود در هر ساعت از شبانه روز مشاوره آنلاین بگیرند.
تنها ملزومات برای مشاوره گرفتن داشتن گوشی هوشمند، اتصال اینترنت و صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه است.

لجبازی قاتل زندگی مشترک است

 

لجبازی و یکدندگی خصوصیتی آزاردهنده است که می تواند از کودکی همراه انسان باشد و در بزرگسالی نه تنها خانواده و دوستان را آزار دهد، بلکه زندگی مشترک را هم با مشکل جدی مواجه سازد. اگر نامزد لجباز و کله شقی دارید یا در دوره آشنایی به سر می برید و متوجه خصوصیت لجبازی در طرف مقابل شده اید، بهتر است این مطلب را بخوانید و بعد درباره ازدواجتان تصمیم بگیرید.لجبازی یعنی چی؟لجبازی قاتل زندگی مشترک شما و دردی است مزمن در روابط زناشویی. لجبازی یکی از رفتارهای ناسازگارانه است؛ یعنی پافشاری روی نظرات و عقیده‌های خود و مخالفت با نظرات و عقیده‌های دیگران که این مخالفت گاهی آگاهانه و گاهی ناآگاهانه است. اصولا لجبازی یک نوع رفتار و واکنش نامطلوب است که به صورت‌های مختلف خود را نشان می‌دهد از جمله آسیب رساندن به دیگران، ناسزا گفتن، گریه کردن و فریاد کشیدن، شکستن وسایل، آسیب‌رساندن به خود و دیگران.لجبازها را چطور تشخیص دهیم؟زود عصبانی می شود: فرد لجباز با کوچک‌ترین مخالفتی با خواسته‌هایش به شدت ناراحت و عصبانی می‌شود و شروع به ناسازگاری می‌کند.دلیل‌تراشی می کند: یعنی برای تصمیم های خود، دلایل عجیب و غریب و بی اهمیت می آورد و اشتباهاتش را به گردن دیگران می اندازد.فرافکنی می کند: او لجبازی خود را ندیده می گیرد و آن را به دیگران نسبت می دهد. مثلا می گوید: «تو داری لجبازی می کنی»، «تو من را مجبور به لجبازی می کنی» و…بی قانون است: فرد لجباز کوچک‌ترین مقررات را زیرپا گذاشته و در مقابل آن بی‌اعتنایی می‌کند. قانون برای او تعریف شخصی دارد و هر جا به نفع خودش باشد آن را اجرا می کند.زودرنج و حساس است:  او از اطرافیان توقع بیش از حد دارد با وجود ا ینکه خود را متعهد به انجام سخن دیگران نمی‌داند.ارتباطات اجتماعی ضعیف دارد: بیشتر مواقع تنها بوده و نمی‌تواند ارتباط اجتماعی مناسبی برقرار کند. فرد لجباز دارای خلقی افسرده و مضطرب بوده و افکاری پریشان دارد.اعتماد به نفس کمی دارد: در این افراد پایین بودن اعتماد‌به‌نفس و عدم خودباوری مثبت و پذیرفتن خود واقعی مشهود است هرچند او سعی می کند این واقعیت را کتمان کند.اهل داد و قال است: فرد لجباز شلوغ کاری زیادی می کند و کینه توزی خود را در بوق و کرنا می کند.

چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟

یکی از آثار منفی لجبازی،اختلاف زوجین می باشد

 

لجبازی خانوادگیبدون تردید روحیات پدران و مادران در فرزندان اثر می‌گذارد. اگر در خانواده نامزدتان بقیه بچه ها هم لجباز هستند یا پدر و مادری لجباز وجود دارد، باید خیلی محتاط باشید. شما وارد خانواده ای خواهید شد که هرکس سر مواضع خود ایستاده و حاضر به درک عقاید دیگران نیست. و این یعنی یک جنگ تمام عیار و تمام ناشدنی.زندگی با یک همسر لجبازجر و بحث‌های زناشویی و اختلاف‌نظرهای همسران مسئله‌ای است که همه زوج‌ها آن را تجربه می‌کنند اما اهداف زوج‌ها با هم در این میان متفاوت است و گاهی خودشان از این موضوع آگاه نیستند. بعضی‌ها دوست دارند هرچه زودتر جر و بحث و بگو مگو را پایان دهند و دوباره آرامش را به رابطه خود بازگردانند و به هر چیزی برای به دست آوردن آرامش متوسل می‌شوند. بعضی‌ها نیز این بگومگوها را میدان جنگی تصور می‌کنند که باید پیروز آن شوند و اینها نیز به هر کاری برای پیروز شدن دست می‌زنند، این افراد با لجبازی تمام بحث را کش می‌دهند و نمی‌خواهند اشتباهات خود را بپذیرند و در برابر هر حرفی جوابی می‌دهند و در برابر هر عملی رفتاری از خود نشان خواهند داد.یکی از آثار منفی لجبازی ، اختلاف زوجین می باشد که سلامت روان اعضای خانواده را تهدید می‌کند. فرد لجوج قدرت تصمیم‌گیری و استقلال فکری مناسبی ندارد و نمی‌خواهد خواسته‌های غیرمنطقی خود را کنار بگذارد. فرد لجباز به نظر دیگران احترام نمی‌گذارد و تنها خواسته خود را می‌بیند. افراد با لجبازی نمی‌توانند راه‌حل‌های مناسبی برای مسائل پیدا کنند و توجیه منطقی را نمی‌پذیرند. هنگام برخورد با مسئله‌ای، زن و مرد باید با لحن مناسب با هم صحبت کنند. زن و مرد هنگام کشمکش باید تعادل و آرامش خود را حفظ کنند تا موضوع مورد بحث منجر به اختلاف بیشتر نشود.چه کنیم؟لجبازی یک خصوصیت اکتسابی است که اگرچه خیلی ها مبتلای آن هستند اما بسیار خطرناک است و می تواند زندگی مشترک را ریشه کن کند. فرد لجباز به بلوغ روانی نرسیده و توانایی کنترل عواطف و هیجانات خود را ندارد. در زندگی چنین فردی تدبیر و فداکاری و درک متقابل جایی ندارد. او به گذشته می چسبد و انتقام جو است. اگر فکر می کنید آنقدر عاشق یکدیگر هستید که ممکن است این روحیه لجبازی تحت الشعاع عشق قرار بگیرد اشتباه می کنید. لجبازی همه زندگی یک فرد را زیر و رو می کند و می تواند همان طور که درباره دیگران اتفاق می افتد، در رفتار با عزیزترین فرد زندگی یک آدم لجباز که شما باشید هم رخ دهد. آدم های لجباز حتی با خودشان هم لج می کنند و مصلحت و منطق و صلاح زندگی شان را قربانی لجبازی با خود یا اطرافیان می کنند.ازدواج با یک فرد لجباز فقط وقتی جایز است که او این روحیه را کنار بگذارد. ترک لجبازی معمولا با همکاری یک روانشناس امکان پذیر است. بنابراین تا طرف مقابل تان درمان نشده، پا توی دهان شیر نگذارید!منبع: زندگی ایده آل

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


دنبال بلیط ارزون هستی؟حتما اینجا سر بزن


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

ساخت و تعمیر دندانهای مصنوعی با قیمت مناسب

بلیط ارزان تهران به مشهد|پشتیبانی 24ساعته

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

بهترین مراکزآموزشی بابالاترین میزان بازدهی


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

لجبازی، بازی خطرناکی است که برخی از زوجین به خصوص در سال‌های اول زندگی مشترک برای نشان دادن قدرتشان به یکدیگر در پیش می‌گیرند. آن‌ها فکر می‌کنند اگر در بسیاری از موارد نظر همسر خود را تأیید کنند و مطابق میل همسر خود عمل کنند، دیگر باید تا آخر عمر حرف‌شنو و مطیع محض او باشند.

جام جم سرا: این استدلال اشتباه باعث می‌شود برخی از افراد حتی زمانی که می‌دانند حق با همسرشان است باز هم مطابق نظر همسر خود رفتارنکنند و به تکرار رفتار اشتباه خود بپردازند، اقدامی که در نظر همسرشان چیزی جز لجبازی نیست. اما مسئله زمانی بغرنج‌تر می‌شود که همسران این دسته از افراد مهارت رفتار با لجباز‌ها را به خوبی بلد نباشند و حتی برای نشان دادن بد بودن این رفتار آگاهانه مقابله به مثل کنند و با رفتار متقابل سعی کنند رفتار همسرشان را اصلاح کنند غافل از اینکه این کار تنها آتش اختلافات را شعله ور می‌کند.
برخی از افراد دیگر نیز سرزنش و ملامت یا قهر و کینه توزی را در برابر همسر لجباز خود پیش می‌گیرند که هر یک از این رفتار‌ها، به تنهایی می‌تواند صمیمیت و عشق را از زندگی مشترک بزداید.

براستی بهترین شیوه رفتار با همسر لجباز و حرف نشنو چیست؟
حجت الاسلام محمود حسنی‌نژاد، کار‌شناس ارشد روان‌شناسی، در پاسخ به این سوال راهکارهایی دارد:

چگونه با انتقاد صحیح مانع لجبازی همسرمان شویم

چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که زوجین در خانواده‌های متفاوت رشد کرده و تربیت شده‌اند و این تربیت‌های متفاوت سبب اختلاف نظر بین آن‌ها می‌شود؛ بنابراین اختلاف یک امر طبیعی بین همسران است. اما برای اینکه این اختلاف نظر‌ها به معضل در زندگی مشترک تبدیل نشود توصیه‌هایی قابل ذکر است:

انتظارات خود را از همسرتان تعدیل کنید

همانطور که شما از همسرتان توقعات و انتظاراتی دارید او نیز از شما انتظاراتی دارد؛ بنابراین نمی‌توانید بدون درنظر گرفتن انتظارات همسر، از او توقع داشته باشید که از شما حرف شنوی داشته باشد.

از یادآوری نقاط مثبت غافل نشوید

قبل از اینکه از نقاط ضعف همسرتان صحبت کنید نقاط قوتش را یادآوری کنید و قبل از هر انتقادی از او تعریف کنید همچنین در گفت‌و‌گو‌هایتان بیان کنید همانطور که شما از او انتقاد می‌کنید او نیز می‌تواند اشتباهات شما را بیان کند؛ چنین رفتاری سبب می‌شود همسرتان شما را آدم منصفی بداند و پذیرش بیشتری نسبت به حرف شما پیدا کند.

اعتدال را رعایت کنید

از همسرتان زیاد انتقاد نکنید؛ زیرا سبب می‌شود از اهمیت حرف شما کاسته شود. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «وقتی حرفی زیاد تکرار شود از ارزشش کاسته می‌شود.» لذا بعد از یک تذکر، به او فرصت فکر کردن بدهید و تذکرات خود را به طور مداوم تکرار نکنید.

از رفتار انتقاد کنید نه از شخص

به جای انتقاد از خود شخص از کار او انتقاد کنید، یعنی خود شخص را نکوهش نکنید بلکه عمل او را مورد انتقاد قرار دهید.

تلافی ممنوع

اگر همسرتان لجبازی می‌کند شما با لجبازی رفتار او را تلافی نکنید و با توجه به اینکه در ابتدای راه هستید، دقت کنید لجبازی در زندگی و رابطه شما به عادت تبدیل نشود.

خودتان و همسرتان را بشناسید

شناخت خود را نسبت به همسرتان بالا ببرید و سعی کنید درباره خودتان نیز به او اطلاعات بدهید و خط قرمز‌ها و ایده آل‌های زندگیتان را برای او بیان کنید و لازم است تعریف و نظر خودتان درباره مسائل مختلف زندگی را با تعریف همسرتان مقایسه کنید؛ زیرا واژه‌ها و مصداق‌ها در افراد مختلف، تفاوت دارد. به عنوان مثال ممکن است تعریف شما از تجملات با آنچه همسرتان در ذهن دارد متفاوت باشد.

تفاوت‌ها را بپذیرید

به تفاوت‌های بین زن و مرد توجه داشته باشید. با مطالعه کتاب‌هایی که در این زمینه، وجود دارد می‌توانید آگاهی خود را بالا ببرید. مثلا با توجه به اینکه نیاز اساسی خانم‌ها محبت است، سعی کنید با توجه کردن بیشتر به احساسات همسرتان و افزایش محبت کلامی، صمیمیت بیشتری در زندگی مشترکتان به وجود بیاورید.

این صمیمیت باعث می‌شود همسرتان بیشتر به شما نزدیک شود و به حرف شما اهمیت دهد. وقتی شما به احساسات او اهمیت بدهید او نیز خط قرمزهای شما را زیر پا نمی‌گذارد؛ اما مقابله و مشاجره سبب جریحه دار شدن احساسات طرف مقابل می‌شود و او را به لجبازی وا می‌دارد.
از سوی دیگر مردان نیز دوست دارند تکیه‌گاه خوبی برای همسرشان در مواجهه با مشکلات باشند، پس لازم است زنان حتی اگر تحصیلات یا موقعیت اقتصادی بهتری دارند باز هم در هنگام مشکلات به همسرشان رجوع کنند. این کار باعث می‌شود مردان احساس کنند جایگاه مدیریتی آن‌ها نزد همسر و فرزندانشان محفوظ مانده است. (خراسان)

شیرمحمدعباس استانکزی، یکی از مقامات سرشناس طالبان، جمعه گذشته در مسکو برای نخستین‌بار ادعای عجیبی کرد.

در سال‌های نه‌چندان دور، ظلم و ستم بر جامعه ما چیره شده‌بود و ذهن‌هایمان را مصادره کرد. خفقان دوران، احتضار حیات سیاسی جامعه را رقم زده‌بود.

دهه ۶۰ بود. واکسن فلج اطفال درست اثر نکرد. پاشنه‌های نوجوان روستایی به سختی به زمین می‌رسید.

گفت‌وگو با زهرا موحدین یکی از خاص‌ترین مادران ایرانی به مناسبت روز مادر

گفت‌وگو با عباس سلیمی‌ نمین درباره «آزادی» یکی از شعارهای اصیل انقلاب اسلامی

گفت‌وگو با هاتف علیمردانی، کارگردان فیلم «ستاره‌بازی» که دوباره به موضوع مهاجرت پرداخته‌ است

گفت‌وگو با اعظم آخوندی، لژیونر فوتسال ایران در عراق

اگر از بیت‌کوین، ارزش آن، قوانین خرید و فروش و جزئیات دیگر آن خبر ندارید، این گزارش را بخوانید

انتشار اخبار تایید نشده درباره حذف غربالگری اجباری با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

آیا شما هم همسری لجباز هستید؟ لجبازی خصلتی است که ممکن است در هر فردی وجود داشته باشد و شما روزانه این خصوصیت را در همکاران، دوستان و آشنایان ببینید و تاثیر چندان زیادی بر روی زندگی شما نداشته باشد. اما داشتن یک همسر لجباز میتواند بسیار آزار دهنده تر و استرس زا و حتی تهدیدی برای زندگی مشترکتان باشد. از این رو فرا گرفتن راه های کنار آمدن با لجبازی همسر لازم است. اگر به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که چیکار کنم شوهرم دست از لجبازی برداره؟ این مقاله را تا انتها مطالعه کنید زیرا در ادامه راه هایی را با هم بررسی میکنیم که در برخورد با همسر لجباز مفید است.چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟

اولین کاری که در مواجه با شوهر یا زن لجباز باید انجام دهید این است که اجازه ندهید این وضعیت شما را تحت فشار قرار دهد. پس قبل از برخورد با همسرتان چند نفس عمیق بکشید و فراموش نکنید که ممکن است مدتی طول بکشد تا شما به یک نظر مشترک برسید.

در زندگی مشترک هر وقت با مشکل لجبازی مواجه شدید ابتدا سعی کنید علت و ریشه مشکل علت لجبازی مردان و زنان را پیدا کنید. در این مورد نیز ابتدا از خودتان بپرسید که چرا همسرم با لجبازی و یکدنگی با من رفتار میکند؟ زیرا حتما دلیلی برای این کار وجود دارد. بعد از پیدا کردن علت این امر، سعی کنید مشکلات و اختلافات را برطرف کنید. فراموش نکنید که شما و همسرتان دو نفر با خصوصیات متفاوت هستید و به جای قضاوت کردن درباره رفتارش، او را بفهمید و برای بهبود رابطه تان فداکاری و گذشت داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 10 راه برای ابراز دلخوری و ناراحتی از همسر

یکی از دلایلی که زوجین خصوصیات افراد لجباز را بروز میدهند این است که نمیتوانند موضع طرف مقابل را درک کنند. پس اگر شما دلایل و دیدگاه خودتان را به خوبی برای همسرتان روشن کنید، بسیاری از مشکلات لجبازی حل میشوند.

نکته کلیدی که درباره برخورد با همسر لجباز باید بدانید این است که از هر گونه خشونت و بدخلقی بپرهیزید. ممکن است کار سختی باشد اما جنگ و دعوا هیچوقت گزینه مناسبی برای حل مشکلات زندگی نیست. پس همواره خونسردی خود را حفظ کنید و با آرامش و مثبت اندیشی با همسرتان مذاکره کنید. باید بدانید هیچ مشکلی وجود ندارد که با یک مذاکره درست حل نشود. علاوه بر این به یاد داشته باشید که افراد لجباز باهوش هستند و برای تغییر این خصوصیات خیلی عجله نکنید. میتوان گفت صفت لجبازی از نزدیکان پشتکار است و صفتی است که برای موفقیت لازم است. پس اگر زن یا شوهر لجباز دارید خیلی ناراحت نباشید، تنها کافی است این صفت دختر لجباز یا مرد لجباز در مسیری درست قرار دهید.

بیشتر بخوانید: راه های بغل کردن همسر

وقتی همسرتان با لجبازی و یکدندگی احساس بدی در شما به وجود میاورد شما سعی کنید عصبانیت خود را کنترل کنید. مخصوصا زمانیکه با او بر سر موضوعی خاص اختلاف نظر دارید. صبور بودن را یاد بگیرید و اجازه ندهید عصبانیت وجود را فرا بگیرد. در هیچ شرایطی گفتگوی مسالمت آمیز را فراموش نکنید و عقاید و نظرات همسرتان را بشنوید و به آنها احترام بگذارید. فرقی ندارد دلیل لجبازی مردان و زنان چه باشد یا چقدر همسرتان لجباز باشد، به زودی تاثیر چنین رفتار صبورانه ای را خواهید دید.

نکته ای که در زمان برخورد با لجبازی همسر باید در نظر داشته باشید این است که برای صحبت کردن با همسرتان عجله نکنید بلکه قبل از هر کاری این موضوع را در نظر بگیرید که آیا همسرتان آمادگی شنیدن حرفهای شما را دارد یا خیر؟ علاوه بر این به یاد داشته باشید که افراد خود رای و یکدنده از کم شنوایی موقت رنج میبرند یعنی گاهی ممکن است اصلا به حرفهای شما توجه نکنند و تنها عقیده ای که برایشان مهم است نظر خودشان است. اینجاست که صبر و شکیبایی در برخورد با این افراد اهمیت پیدا میکند.

دقت کنید که در برخورد با زن لجباز یا مرد لجباز نظر مخالف باید ذره ذره و در بخشهای کوچک ارائه شود. زیرا اگر نظرات خود را به یک باره عنوان کنید زن یا شوهری که یکدنده و لجباز است، فورا در لاک دفاعی فرو میرود و اصلا به نظر شما توجه نمیکند. اما وقتی همین عقیده را به بخشهای کوچکتری تقسیم کنید، درک و هضم آن راحت تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: دکتر مشاور خانواده خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

توجه نکردن یکی از بهترین راه ها برای مقابله با لجبازی همسر است. اگر به ذات خودرای همسرتان بیش از حد توجه کنید، در واقع او را به ادامه لجبازی تشویق میکنید. در مقابل بی توجهی به لجبازی ها و ذات یکدنده شریک زندگیتان، باعث میشود که او درباره نگرش خود نسبت به شما تجدید نظر کند.

همانطور که قبلا عنوان کردیم یکی از بهترین راه ها در برخورد با لجبازی های شریک زندگی، مذاکره و گفتگو است. در واقع بهتر است درباره مشکلاتی که باعث لجبازی شده، صحبت کنید. لذا با گفتگو مشکلات خود را حل کنید و در نهایت تغییرات را مشاهده کنید. حتی میتوانید با آرامش برای همسرتان توضیح دهید که با اصلاح این رفتارش چه گام بزرگی برای استحکام زندگی مشترکتان برداشته است. اگر برای گفتگو به مشکل برمیخورید این روش را امتحان کنید که هر کدام به مدت دو دقیقه نظرات خود را بیان کند. بدین ترتیب با بیان عقایدتان میتوانید راه حلی برای مشکلات پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:روانشناسی خانواده موفق چیست؟

سازش یکی دیگر از نکات مهم برای مقابله با لجبازی زن یا شوهر است. در واقع این سازش نتیجه گفتگو و مذاکرات درستی است که انجام میدهید. پس اگر میخواهید این لجبازی ها پایان پذیرد باید با همسرتان به مصالحه ای برسید که به نفع هر دو طرف باشد. مثلا اگر نمیتوانید تعطیلات را با همسرتان بگذرانید و او از این موضوع ناراحت است، بهتر است یک پیشنهاد خوب جایگزین کنید تا اختلافی پیش نیاید.

میتوان گفت بزرگترین دلیلی که یک فرد شروع میکند به لجبازی کردن، این است که قبلا با یکدنده بودن به تمام خواسته هایش دست پیدا کرده است. پس اگر همسرتان خودرای و لجباز است، شما این اجازه را به او ندهید. چون این تصور را در او به وجود میاورد که میتواند با این کار عقاید و احساسات شما را دستکاری کند و شما را وادار کند به راحتی از خواسته های خودتان صرف نظر کنید. پس محکم باشید و از نظرات خود دفاع کنید. البته این به این معنا نیست که شما هم لجبازی و پرخاشگری کنید، بلکه باید با ارائه دلایل منطقی، همسرتان را قانع کنید که نظرات و ایده های شما هم قابل احترام و مهمند.

بعد از بحث و جدل با زن یا شوهر لجباز بهترین کار این است که عشقتان را به او بروز دهید. به همسرتان اطمینان دهید هر چقدر هم این مشکلات وجود داشته باشند، باز هم او را دوست دارید. این کار شما احترام و توجه شما را نشان میدهد. ممکن است در نتیجه چنین رفتاری همسرتان برای خشنودی هر چه بیشتر شما رفتار خود را تغییر دهد.

در نهایت باید بگوییم با شناختی که از همسرتان دارید بهترین راه ها را برای مقابله با لجبازی زن یا شوهرتان انتخاب کنید. اما هرگز صبر و آرامش را در برخورد با او فراموش نکنید چون اگر شما هم بخواهید دقیقا مثل او با لجبازی رفتار کنید، مشکلات جبران نشدنی تری به وجود خواهد آمد.

✅هرگز به او نگید و القا نکنید که داره لجبازی میکنه چون او گارد میگیره و به شدت رفتار لجبازیش رو توجیه کنه.

✅رفتار یا لحن شما که موجب شده مرد تون احساس اقتدار کم یا خانمتون احساس توجه کم کرده باشه را اصلاح کنید.

✅دفاع و گارد اونو با بیان و رفتاری مناسب در مورد اون مشکلی که بوجود اومده بشکنیم. مثلا به جای تمرکز روی همسرت به رفتاری که شما رو رنجونده تمرکز کنید. مثلا نگید تو عمدا داری این کار رو میکنی بلکه بگید از این کار میرنجم.

✅در گفتگو با همسرت از ضمیر مفرد استفاده نکن و او رو مخاطب قرار نده بلکه از ضمیر جمع استفاده کن مثلا در مثال بالا بهتره بگیم این کار هر دو تاییمون رو داره میرنجونه اینجور همسرت متوجه میشه که تو هم رنجش ان رو فهمیدی.

✅انعطاف داشته باشیم مثلا بگید من بهت اعتماد و ایمان دارم و میدونم تصمیم غلط نمیگیری پس انجامش میدیم ولی به نظرت یه کم بیشتر دقت کنیم؟؟؟

✅همسرت رو متهم نکنید و بهش برچسب نزنیدچون او رو لجوج تر خواهید کرد. مثلا بهش نگید من که میفهمم چته و دردت چیه!!! و ازکجا ناراحتی و یا تو خیلی خودخواهی!!!

✅رفتار او رو تفسیر نکنید و قضاوت نکنید. مثلا اگر اقا هستید و رفتار لجاجت رو از خانمت میبینی سریع فکر نکن که او کلا تو رو هیچی حساب نمیکنه و یا اگه خانمی و این رفتار لج رو از مردت میبینی سریع ربطش نده که شوهرت دیگه تو رو نمیخواد و کسی دیگه رو میخواد.

✅در موقعی که میخواهید با همسرتون که داره لجبازی میکنه گفتگو کنید هرگز لحن و صداتون رو بالا نبرید.

✅خویشتن دار باشید و پای خانواده ها رو وسط نکشید و تلفن رو برندارید به همه خبر بدید.

✅به صورت ماهرانه موضوع بحث رو تغییر بدید.

✅قهر نکنید بلکه به مردتون محبت رو نشون بدید و سرویس بدید مثلا اگر هوا گرمه یه نوشیدنی خنک بدید و یا برعکس به خانمتون محبت رو بیان کنید و توجه بهش بدید مثلا چقدر این لباس امروزت بهت میادو یا دوست دارم.

✅در موقع گفتگو با همسر لجبازتون امتیازات نظرت رو که برای او میتونه مهم باشه رو بهش بگو و از او نظر خواهی کن مثلا اگر این کارو رو انجام بدیم به نظرت چقدر به نفعمون هست؟؟ و یا به خانم بگید فکر کنم اگه این کار رو انجام بدی طراوت و قشنگیت زیاد میشه!!!

در انتها باید بگیم درسته که آستانه تحمل افراد متفاوت هست ولی با کمی صبوری و تمرکز بر مهارتهای زندگی میشه میزان و شدت لجبازی رو در زندگی زناشویی کاست.

شوهرم مهربونه و منو خیلی دوست داره اما تا پای بحثی پیش می آید اصلا منطق نداره و حرف خودشو می زنه.. نمی دونم چه کار کنم؟

صبور باشید. با آرامش باهاش صحبت کنید. سعی کنید همون موقع سکوت کنید و در فرصت مناسب تری دوباره سر حرف رو باز کنید.

همسرم اجازه نمی ده به خانوادم سر بزنم. سر این موضوع خیلی کتک خوردم.. به انتها رسیدم.

خوب مشکل شما جدیه. اگه فکر میکنید همسرتون از کسی تو خانوادش حرف شنوی داره به اون بگید که باهاش صحبت کنه. شما نیاز به مشاوره روانشناس دارید.چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟

همسر من با مادرم خیلی لجبازی میکنه اما بامن مشکلی نداره.. به نظرتون چی کار کنم که رابطشون خوب بشه..

بهتره که با دو تاشون در این مورد صحبت کنید. اگه حس کردید مشکلشون جدیه سعی کنید کمتر همدیگرو ببینن تا اختلافات بیشتر نشه…

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه با همسر لجباز چه کنیم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

با همسر دروغگو چگونه رفتار کنیم؟

راهکارهای کاهش استرس در خانواده چیست؟

چرا صداقت در زندگی زناشویی مهم است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور

جستجو در سایت

نحوه برخورد با شوهر لجباز و عصبی

خانمی۳۳ساله‌ام. ازهمسرم ۸ سال بزرگترم. در ابتدای ازدواج دوستش داشتم و به او محبت می‌کردم اما بتدریج رفتارهایی نشان داد که سرد شدم. بسیار لجباز و عصبی است کمی هم غرور دارد با توجه به سنش چه کنم که رابطه‌ای خوب با او داشته باشم و همدیگر را درک کنیم .

اول باید جواب این سوال را به خودتان بدهید که چه شد که با او ازدواج کردید؟ یعنی دانستن اینکه در ازدواج با وی چه می‌خواستید مسئله مهمی است . چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟

می‌خواستید مادرش باشید…!

معمولاً یکی از دلایلی که خانم‌ها با پسرهای کم سن وسال‌تر از خود ازدواج می‌کنند، پاسخ گفتن به حس مادرانه‌شان است.

به عبارتی به لحاظ ذهنی شما برای او حکم مادر را دارید و او نقش پسر شما را دارد، بنابراین لجبازی یک پسر در مقابل دستورات یا خواسته‌های مادر امری طبیعی به نظر می‌رسد و لذا موضوع نباید خیلی بغرنج باشد. اما مسئله این است که در عالم واقعیت وی همسر شماست و باید در کار‌ها با شما مشورت کند و از طرفی تامین نیازهای عاطفی و هیجانی شما هم به عهده اوست.

به عبارتی قرار نیست که فقط شما مراعات او را بکنید و فقط شما خود را با رفتارهای او وفق دهید .

زناشویی رابطه‌ای دو طرفه است

رابطه زناشویی یک رابطه متقابل است که در آن هر دو نفر در کنار یکدیگر نیازهای خود را برآورده و در این راستا خدماتی را هم به همدیگر ارائه می‌کنند مثلاً شما انجام امور منزل را به عهده دارید و همسرتان مسئولیت تامین مخارج مالی. لذا او هم به اندازه شما باید نگران این رابطه باشد و برای بهبود آن تلاش کند .

در نتیجه مسئله‌ای که در رابطه شما باید پررنگ شود این است که شما همسر او باشید نه مادرش! اگرچه نگفته‌اید که چند وقت از ازدواجتان می‌گذرد ولی به نظر می‌رسد در این مدت شما بیشتر برای او مادر بوده‌اید تا همسر

به خودتان اطمینان داشته باشید

مسئله مهم دیگر اطمینان به خود است. اینکه شما بزرگ‌تر از او هستید می‌تواند جنبه مثبت هم داشته باشد که از همسرتان تجربه بیشتری در مدیریت رابطه‌تان دارید اما این زمانی مثبت می‌شود که شما به خود مطمئن باشید. سعی کنید در ارتباط با او محکم باشید و تا می‌توانید فراموش کنید که بزرگ‌تر از او هستید. تصور کنید اگر هم سن او یا کوچک‌تر بودید چطور رفتار می‌کردید، گهگاهی هم به این شیوه رفتار کنید. خیلی از مردهای بزرگ‌تر از همسر شما هم، هستند که لجباز یا عصبی باشند، پس لجباز بودن ارتباطی به تفاوت سنی ندارد. مرد لجباز مردی است قدرت طلب که می‌خواهد بزرگی خود را اثبات کند. گاهی اجازه دهید همسرتان بزرگ باشد یا نزد بقیه او را بزرگ کنید.

دوست داشتن مشروط، ممنوع

این را هم فراموش نکنید که حتماً نباید همسرتان‌‌ همان فردی باشد که شما انتظار دارید یا دوستش دارید. یعنی همسر شما می‌تواند گاهی لجبازی کند یا عصبانی شود و شما هنوز او را دوست داشته باشید. به عبارتی دوست داشتن را مشروط نکنید.

اما غرور…

غرور از اعتماد به نفس ضعیف و شکننده می‌آید یعنی کسی مغرور است که خودباوری کمی دارد و غرور نوعی سد دفاعی برای حفظ اعتماد به نفس نداشته است. اگر کاری کنید که اعتماد به نفس همسرتان زیر سوال برود، غرورش بیشتر می‌شود.

منبع : خراسان

 

 

رفتار با شوهر بد اخلاق و عصبی

خانم ها برخورد درست با مرد زندگیتان

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟

بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


24819


بازدید امروز:


34891


بازدید دیروز:


232651479


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟
چگونه با همسر لجباز و یکدنده رفتار کنیم؟
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *