چگونه بعد از شکست موفق شویم

 
helpkade
چگونه بعد از شکست موفق شویم
چگونه بعد از شکست موفق شویم

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

نُه
 − 

 = 
4

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه بعد از شکست موفق شویم

آیا شکست‌های که اخیرا در کارتان خورده‌اید باعث شده تا نخواهید از رختخواب خود بیرون بیایید؟
این شکست زمانی درآورتر می‌شود که شما نهایت تلاش، تمرین و انرژی خود را در مسیر آن کار گذاشته باشید و باز هم به موفقیت نرسیده‌اید… و باز هم شکست خورده باشیم !

شکست‌های بزرگ روحیه انسان را از بین می‌برند؛ باعث از دست رفتن امید به آینده می‌شوند، افسردگی‌های سختی را با خود به همراه دارند و مدام تمام ذهن شما را اشغال می‌کنند.

همین تبعات شکست است که سبب می‌شود تا شما دیگر نخواهید کاری را امتحان کنید… اینطور نیست؟

در واقع ترس از باختن به تمام وجود شما می‌رود و اجازه ریسک دوباره را از شما می‌گیرد.

اما چند لحظه فکر کنید…

آیا این باید پایان سرنوشت شما باشد؟

آیا آخر قصه زندگی شما همین است؟ نه، بلند شوید و به سمت آینده حرکت کنید بدون آنکه به نتیجه و اتفاقات پیش رو فکر کنید.

شما باید دوباره خود را بسازید،
انگیزه جدید ایجاد کنید و با فکر مثبت به سمت یک مبارزه دیگر قدم بردارید

در این مقاله 5 تفکر ضروری را میخواهیم به شما معرفی کنیم که هروقت شکست خوردید، باید آنرا بارها و بارها مرور کنید چون بدون این افکار، شکست شما تبدیل به سمی کشنده در ذهن‌تان میشود… آماده‌اید این سم را خنثی کنید؟

اولین کاری که در مسیربازیابی ذهنی خود باید بعد از یک شکست سخت انجام دهید این است که شکست را بپذیرید، از آن فرار نکنید، بهانه نیاورید و آن را گردن اطرافیان نیاندازید. شکست را در آغوش بگیرید.

این نکته را بدانید که راه موفقیت فقط از مسیر شکست‌های پیاپی می‌گذرد پس باید شکست را کوچک کنید. بجای فرار از جامعه و اطرافیان و دوستان اتفاقاً با آنها صحبت کنید، به راحتی بگویید که اشتباه کردم و شکست خوردم، این مشکل را به یک وضعیت عادی تبدیل کنید.

کدام تیم فوتبال بودن شکست قهرمان شده؟ کدام فرد بدون شکست موفق شده؟ کدام شرکت در مسیر خود اشتباهی نداشته؟ این را بدانید که این آخرین شکست نخواهد بود و بازهم در مسیرشما شکستهای دیگری وجود دارد اما چیزی که لابه لای آنها به آن دست پیدا می‌کنید یک موفقیت بزرگ است که همه شکست‌ها را کمرنگ می‌کند

پشت هر فرد موفق، هزاران شکست وجود دارد

 

شکست نباید پایان رویای شما باشد. اگر شکست خوردید، از رختخواب جدا شوید، جلوی آیینه بروید و بگوید این پایان کار من نیست، پایان رویای من زمانی است که می‌میرم. همیشه شانس مجدد وجود دارد، اگر شما یک مسابقه را باخته‌اید، در آزمون استخدامی قبول نشده‌اید، کنکور را خراب کرده‌اید یا کسب و کارتان از دست رفته است، باید بدانید که دوباره فرصت امتحان کردن وجود دارد، شما بارها و بارها می‌توانید به هدف مورد نظر حمله کنید تا بالاخره آن را شکست دهید.

این نکته را به خود یاداورشوید که زندگی آنقدر طولانی و پرفرازو نشیب است که بازهم این فرصت را به شما خواهد داد، درواقع این شما هستید که با تفکرات منفی، شانس موفقیت دوباره را از خودتان می‌گیرید.

به خودتان نگاه کنید،2 راه وجود دارد، یکی پذیرش شکست و افسردگی، دومی تلاش مجدد. این نکته را بدانید، جامعه یک فردی که 100 بار تلاش بکند و موفق نشود را تحسین می‌کند اما افرادی که از ترس شکست گوشه‌ای برای مردن در سکوت را انتخاب می‌کنند را نه!

زندگی نه یک بار، بلکه هر روز صبح از نو آغاز می‌شود

 

وقتی شما شکست می‌خورید به معنای آن است که بخشی از کار را درست اجرا نکردید. این اشتباهات در کار ناشی از عدم دانش کامل درمورد آن موضوع است. اشتباهات این فرصت را به شما می‌دهند تا نقاط ضعف را پیداکنید و برای برطرف کردن آن به یادگیری و آموزش بیشتر خود بپردازید.

هر شکست چندین نقطه ضعف شمارا که شاید نمی‌دانستید آشکار می‌کند و نقاط ضعف برابر است با خلع‌های علمی.

این در تمام ضمینه ها صدق می‌کند، اگر شما یک ساندویچی ساده داشته باشید و برشکست شوید یعنی جایی در علم فروش، مشتری مداری و یا تهیه غذا دچار ضعف هستید و اگر می‌خواهید دوباره اینکار را راه اندازی کنید باید آنها را برطرف کنید. در واقع یادگیری، مطالعه و به روز ماندن یک امر بسیار حیاطی برای سرپانگه داشتن کسب و کارتان است و مانند اکسیژنی است که برای زنده ماندن به آن نیاز دارید.

ز گهواره تا گور دانش بجوی

اینکه ما با تمام وجود در مسیر رسیدن به اهداف خود تلاش کنیم چیز بسیار خوبی است اما باید تلاش کردن و زحمتی که در مسیر می‌کشیم نباید ارزشش خودش را از دست بدهد ولو اینکه موفق نشویم. تحقیقات نشان داده است که کاملگرایی مطلق می‌تواند به افسردگی‌های شدید در فرد تبدیل شود.

دائم نگویید که من باید موفق می‌شد این رتبه کنکور را بگیرم، من باید نفر اول مسابقه می‌شدم، من باید فروشم به این عدد می‌رسید. این سبب می‌شود تا شما در یک تله فکری بی افتید و موفقیت‌های کوچک‌تان نیز به چشم نیاید.

شما فقط هدف را در نظر نگیرید. اگر می‌بینید مسیرشما روبه پیشرفت است و حالا در این بین با مشکلاتی نیز مواجه شدید، نباید سبب شود که خود را سرزنش کنید. این سرزنش‌ها هیچ کمکی به شما نخواهد کرد و شما را نا امید تر می‌کند. برای مسیر حرکت خود اهمیت قائل شوید، این مسیر است که در آن زندگی می‌کنید و حتی گاهی از خود هدف نیز مهمتر است.

گاهی آنقدر نگران رسیدنیم که مهم‌ترین چیز را از دست می‌دهیم، باید حرکت کنیم تا برسیم

 

جالب است بدانید تا کنون در طول تاریخ، انسان از هیچ چیزی به طور مطلق شکست نخورده است. شاید در مسیر رویای پرواز بارها و بارها مخترعان با شکست مواجه شده باشند اما نهایتاً پیروز شدند. روزگاری بود که انسانها با یک سرماخوردگی ساده می‌مردند اما امروز نه. هزاران مثال می‌توان زد تا شما بدانید که همه مانند شما شکست را تجربه کردند اما چیزی که سبب شده تا سرانجام کارشان پیروزی باشد این بوده که شکست را دائمی ندانسته‌اند.

حالا اگر شما در هر مرحله از زندگی شکست خورده‌اید بدانید که شکست رفتی است، بجای تأسف خوردن از آن درس بگیرید. ذهنتان را روی اتفاق پیش آمده متمرکز نکنید. فکرتان را پرورش دهید، بدانید که دنیا بزرگ است و شکست‌های شما در برابر آن کوچک.

به خود این تفکر را منتقل کنید که این یک شکست ناچیزاست و مهم این است که شما از شکست‌ها قوی‌تر هستید چون می‌توانید دوباره تلاش کنید.

ممکن است شکست بتواند 100 بار سر راه شما سبز شود اما شما
می‌توانید 101 بار بلند شوید و دوباره تلاش کنید

شکست واقعاً امری ناگوار است، چیز ساده‌ای نیست بخصوص اگر این شکست بزرگ باشد، بعد از اینکه شکست خوردید یک مدت را با کارهای کوچک خودتان را سرگرم کنید، فوری به کار برنگردید، مطالعه کنید، دنیای خود را گسترش دهید.

چگونه بعد از شکست موفق شویم

اگر می‌بینید شکست شمارا حسابی به هم ریخته است بدانید هنوز برای کارهای بسیار بزرگ آماده نشده‌اید. توماس ادیسون در مورد سوختن کارگاهش می‌گوید «ارزش فراوانی در اتفاقات بد وجود دارد، تمام اشتباهات ما در آتش سوخت و خداراشکر که می‌توانیم دوباره شروع کنیم.»

برای اثبات این موضوع مهم به شما توصیه میشود حتما زندگینامه خانم طاهره جوان، کارآفرین برتر ایرانی را بخوانید.

اگر می‌خواهید انسان موفقی شوید، قبل از آن باید فرد بزرگی شوید، اینکه شخصیت شما به لحاظ رفتاری و منش آنقدر بزرگ شود که دیدتان نسبت به جهان اطراف و اتفاقات محیط پیرامون سنجیده و پخته شود، از هر دستاورد و موفقیتی مهم‌تر است.

ذهن آدم مانند چتر نجات است، اگر باز نشود کار نخواهد کرد

شما نیز اگر تابه‌حال شکست خورده‌اید و دوباره توانسته‌اید بلند شوید آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. تا ما و دیگران نیز از درس‌های شما استفاده کنیم.

در همین زمینه مقالات زیر را هم حتما بخوانید:

من علاقمند به پیاده سازی صداهای شلوغ ذهن خود روی کاغذ در شکل مقاله، داستان و فیلمنامه هستم.

مقاله قبلی

چگونه با شناخت خودمان ثروتمند شویم؟ – راهنمای عملی و گام‌به‌گام (قسمت چهارم)

مقاله بعدی

مهم‌ترین توصیه نیکولو ماکیاولی برای رهبران و مدیران شرکت‌های موفق چیست؟

منم یک شکست احساسی بدی رو پشت سرگذاشتم هرچند دوست ندارم چنین اسمی بهش بدم بابت همین قضیه سال اول کنکور قبول نشدم و یک سال پشت کنکور موندم اما الان که نیمه بهمن هستیم تا به اینجا هم درست برای کنکور تلاش نکردم با اینکه از توانایی خودم و از اینکه چ هدفی دارم مطمین هستم اما متاسفانه به خاطر اون مسیله هی جلوی بهترین بودن خودم رو میگیرم و هی بهانه های مختلف میارم برای درس خوندن اما امشب که دنبال این مطلب گشتم و این مطالب برام اومد تصمیم گرفتم خودمو باور کنم و این و بفهمم اگر اینچنین شکست بزرگی نباشه اون ادم کامل متولد نمیشه التماس دعا دارم و امیدوارم هرکی هرجا هست احساس خوبشبختی کنه

من تو بورس تا الان بیشتر از ۵۰۰ میلیون ضرر کردم هم سرمایه ام گذاشتم و هم از بقیه بازارها موازی که میتونستم چند برابر رشد کنم عقب افتادم و انگیزه ام سقوط کرده… الانم شرایط سخت روحی دارم میگذرونم چون روزهای خوشی داشتم تو اقتصادم که فروریخته

من دیگه هیچ هدفی ندارم
سال ششم تحصیلم با اینکه کلی تلاش کردم کلی کتاب تست زدم مدرسه تیزهوشان قبول نشدم. ناراحتی خودم به کنار سرکوفت های خانواده و کنایه ها خیلی بیشتر اذیتم میکرد. رفتم مدرسه نمونه دولتی. مامانم وقتی نمره کامل میگیرفتم نه تشویقی نه هیچی خودم باید بهش میگفتم تا یه آفرین خشک و خالی بهم بگه. بعد مثلا اگه ۱۹ میاوردم تا یک هفته با اخم بود باهام. تمام رویاهامو نابود کرده حتی تو رشته تحصیلیمم بهم حق انتخاب نمیده میگه فقط دکتر و مهندس ولاغیر. درسته نمراتم بالا بوده ولی دلیل بر این نیست که حتما باید مهدس شم. میگه هنر برای خنگاست. حتی اجازه فعالیت تو سوشال مدیا هم بهم نمیده. منطقش اینه که کسی نمیاد بگیرتت میترشی تو خونه !!
الان هیچ هدف و انگیزه ای برای درس خوندن ندارم.
مرسی که درد دلمو خوندید

نگران نباشید وبدانید که تنها شما با این مشکلات درگیر نیستید خیلی ها هستند که والدینشون اونارو درک نمیکنند. شما خیلی خیلی جلو هستید واینو بدونید که موفقیت فقط در دکتر ومهندس بودن نیس مهم موفق شدن در مسیر زندگیست با هر روشی که ممکن باشد .تلاش کنید وامیدوار من شمارا تحسین میکنم

من یک دانش اموزم، معلم بخاطر یکی از انشاهام جلوی دوستام من رو خیلی خورد کرد و نمره ی خیلی بدی بهم داد، یک هفته گریه کردم ولی جا نزدم هر روز به یک مطلب فکر می کردم و توی ذهنم در حد دو خط براش یه متن مینوشتم در نهایت انشام به قدری خوب شد که معاون مدرسه چند روز پیش بهم پیام داد که برای مسابقات اماده شو.معلم انشات اسمتو بهم داده به عنوان یکی از بهترین انشا نویس های کلاس
امیدوارم همیشه هممون موفق و سربلند باشیم.

منکه فک میکنم این حرفا چرته تقصیرمنه که بعضیا خاله مهندس دارن یا عابجی بزرگ تر یا داداش بزرگتر دارن که توامتحانات کمکشون کنه الان من امتحان ریاضی مو خراب کردم وکسی ازمن خیلی بهترگرفته که هميشه پایین من بوده اون هیچ کدوم ازاین راه هارونر فته فقط کسیود اشته که کمکش کرده نه مثل من مامانی که ریده به اعصابم من ازمامانم متنفرم با حرفاش تخریب میکنه بعدمیگین چرا نوجواناخودکشی میکنن آخه فرهنگ توکشورما زیرصفره مامانی که من 20بگیرم تشویقم نمیکنه غلط میکنه وقتی نمره پایین بگیرم زر بزنه کلا همه چی تقصیرمنه الان؟ میگین نداز تقصیربقیه آخه کسی که تمام فیلم های آموزشی ریاضی مربوط به پایه خودشود رو دیده دیگه وکلا خراب کرده امتحانو ازش چه انتظاری دارید که بگه من شکست خوردم اگه من بخودم بگم شکست خوردن نابود میشم کلا امیدی برام نمیمونه ومن دوستی ندارم باهاش حرف بزنم اونایم که دوستم بودا قبلا الان که یه رغیبن که فقط منتظرن من یع چیزی بگم یا یه نمره رو خراب کنم تا توکلا فامیلو خبردار کنن اگه بیشترازمن بگیرن که دیگه هیچی

سلام
من امروز آزمون ریاصی داشتم
روزی حدودا ۵۰ تا تست میزنم و واقعا به درس علاقه دارم و درسم خوبه ولی متاسفانه نتیجه آزمونم شد ۱۱ یعنی نمره ای که تا حالا از اول دبستان ندیده بودم

سلام بعد از ۴ سال رابطه دوستی و پیشنهاد ازدواج از یه آقایی متوجه شدم ک این آقا با یکی دیگ در رابطه ن و از من جدا شدن ترو خدا برام دعا کنین نمیخام دست تو دست شدن ش ببینم

سلام. من یک آرایشگر بودم دو سال پیش برای یک کار جدید مغازمو جمع کردم و تمام وسایلشو فروختم و تبدیل به سرمایه برای کار جدید کردم. همه چی داشت خوب پیش میرفت درآمدم به روزانه ۴ میلیون هم رسید در کمتر از ۳ ماه اما در کمتر از دوروز به ورشکستگی کامل رسیدم و کل سرمایم شد ۱۰۰ هزارتومن.فشار سنگینی بود اما خدا شاهد که فقط ۳ روز اجازه دادم که ناراحت باشم با بدبختی و هزار مشکل یه وام ۲۰ میلیونی ردیف کردم و باز شروع کردم الان از گرفتن وام ۱۴ ماه میگذره و درآمد من در ماه بالای ۷۰ میلیون هست.و میدونم که اون شکست اگر اول مسیر نبود شاید باعث ورشکستی در زمانی میشد که سرمایه عظیمی از بین ممیرفت

من زنی ۴۰ ساله هستم در سن ۲۴ سالگی در یک اداره مشغول به کار شدم و حدود هفت سال کار کردم در آن زمان من لیسانس نرم افزار کامپیوتر داشتم همین که نامزدی کردم هنگام رفتن به ماه عسل از کار اخراجم کرد آن روز ها خیلی سخت بود ولی فقط یک هفته به فکرم و روحم اجازه تاسف خوردن را دادم و رفتم در یک مهد کودک مشغول فعالیت شدم و از صفر از پایین ترین مرحله ممکن شروع کردم و رفتم دانشگاه رو از دیپلم باز شروع کردم و باز لیسانس اموزش و پرورش را گرفتم و رفتم مربی پیش دبستانی در مدارس شدم اکنون که این را می نویسم برای کارشناسی ارشد شرکت کرده و در نوبت اول قبول شده ام و منتظرم در این یکی دو روز جوابم بیاد و ارشد را در رشته روانشناسی بالینی کودک و ن جوان ادامه بدهم و خودم الان مجوز مدرسه ابتدایی را گرفته و انشالله از مهر ماه سال آینده شروع به ثبت نام می کنم و خودم مدیر یک مرکز می شوم .
من خودم را به دست ناامیدی ندآدم و شکست سختی که بر سر من آمد قبول نکردم و اکنون هدفم این است که میخوام تا دکترا رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان برم و از آنجا یک دفتر روانشناسی راه اندازی کنم و باز برای آینده خودم فکرهای فراوان دارم .و به زندگی و فرزندم و همسرم همیشه می گویم با وجود شماها من موفق هستم تا که آنها همیشه مرا همراهی کنند و واقعا هم همین هست

از سن کم شروع کردم به کار کردن ودرس خوندن و موفق هم شدم وه همیشه پیشرفت داشتم تا اینکه چند سال پیش ار همسرم شدم ودرست لحظه از که داشتم در افسردگی نابود میشدم به خاطر مشکلات زیاد که سر راهم بودم با یک نفر اشنا شدم من با اون آقا به مدت ۸ سال با هم بودیم من همه جور با او وابسته شدم و الان مدت سه ماهه که قهر کرده و رفته ومن موندم دوباره یک افسردگی دیگه که هیچ انگیزه ای برای ادامه زندگی ندارم فقط تنها چیزی که منو تا به الان نگه داسته وجود دخترم هست که چارهای ندارم گاهی نفسم توز سینه سنگینی میکنه نمیدونم چرا هیچ حرفی هم نمیتونم قبول کنم

فقط بدونید خدا خیلی بزرگ تر از اون چیزیه ک شما فکرش رو میکنید.
مطمین باشید خدا حواسش بهتون هست. اینجور مواقع بیشتر با خدا انس بگیرید و باهاش درد دل کنید چون واقعا آروم میشید. من امتحانش کردم
اینم بدونید، آدم رفتنی میره
هیچ کسی رو نمیشه بزور نگه داشت

من در کارم شکست بزرگی را متحمل شدم ،کل سرمایه ام ازبین رفت،اما امیدم به خداهست،امیدوارم خداوند گره گشای همه انسانها باشد،من افسرده شده ام و الان ساعت 3:40دقیقه شب هست که هنوز از استرس نخوابیده ام

من در آزمون تیزهوشان که خیلی برای قبولش زحمت کشیدم شکست خوردم و اصلاً امیر ندارم روحیه ندارم هیچ کاری نمی تونم انجام بدم خیلی سرگردم هستم

سلام عزیزم من تیزهوشان درس میخونم اما باید بگم خدارو شکر که قبول نشدی اصلا مدرسه خوبی نیست فقط توقع بیجا ازت دارن

منم امسال خیلی برای تیزهوشان تلاش کردم، خیلی. ولی شکست خوردم
الان یه جوری ام که خودم رو یه فرد شکست خورده ی معمولی میدونم و هیچ هدفی ندارم

کار بهترین پازهر افسردگیه…کسی رو واسطه کن از فامیل دوست آشنا…حتمآ برو سرکار…اگه بری سر کار و فکرت مشغول باشه…همه ی تنظیماتت برمیگرده به تنظیمات کارخونه..مطمئن باش…
اگه خورشید میدونست طلوعی نداره…غروب نمیکرد…

کسی که 4سال تموم عاشقانه و عاقلانه همو دوست داشتیمو به خاطر تفکرات سنتی ناموس پرستی خانوادم از دست دادم.از کارم در آوردنم و خونه نشینم کردن.درآمد بالایی داشتم از دست دادم.کنکور داده بودم برا ادامه تحصیل.از ادامه تحصیل منعم کردن نداشتن درسمو ادامه بدم.بعد دو سال زندانی کردن شوهرم دادن.سه ماه نامزد شدم بعدش نامزدم دیدیم تو جبهه موج خورده بهش موجی شده .با گواهی پزشکی از روانپزشکی طلاقمو داد دادگاه.الان کنج خونه دوباره زندابودمو هر روز و هر لحظه تحقیرم میکنن انگار نه انگار که خودشون منو به این روز انداختن.نه حق ادامه تحصیل دارم نه میذارن برگردم سرکارم.نه دلم میخواد ازدواج کنم.جالبه کسی که نزاشتن باهاش ازدواج کنم الان از جراحان مطرح کشوره.و من حق پیشرفت ازم برای همیشه گرفته شد.حتی اگه شرایطمم درست شه دیگه جون و توان ی برای بلند شدن ندارم.شوک بزرگی بهم وارد شده.نمیدونم چند سال قراره تو این شوک و افسردگی بمونم.نمیدونم چطوری مقابله کنم با این محدودیت تا بتونم دوباره برگردم سر کارو درسم و اینم نمیدونم که اگه اصلا شرایطم برا ادامه کار و درسم درست شه اصلا جون دارم که برگردم به کار و درسم یا نه.مثل یه سنگی شدم که چشم داره ولی روح و احساسش مرده دیگه.انگار نه اینکه یه زمونی از مقام های المپیادی این کشور بودم.متاسفم به خودم و همه چی.

به نظر من شام آدم با استعدادی هستید.

بدانید دنیا بزرگ است و شکست های شما در مقابل آن کوچک
همیشه به این فکر کنید هستن کسانی که مشکلاتشون از شما خیلی بیشتره، اینو مطمین باشید
امیدتون فقط ب خدا باشه
فقط با خودش حرف بزنید و ازش بخواید
کمکتون میکنه بلند شید

سلام بر تو نابغه ایران زمین
عزیزم چرا اینقدر همش می گویی نمیشه نمیشه .خودت انقدر این کلمات را تکرار کردی که باورت شده که هیچ کاری نمیشه .
گل زیبا دنیا رو از نگاه خودت نگاه کن نگاه خودت در چند سال پیش. مسائلی که فرمودی شاید برای خیلی پیش آمده باشد ولی تو خودت مقداری همت کن .مطما الان از طریق همین موبایل میتوانی تحصیل کنی و درست را ادامه بدی.پس همین الان ثبت نام کن همه چیزی به صورت آنلاین در اختیارت هست پس اول گام را بردار و درست رو شروع کن .هر کس آینده خودش را می سازد رفیق سالهای گذشته ات هیچ چیز باعث پس رفتش نشد و رفت و رفت و لحظه به گذشته با شما فکر نکرد و الان جراح شده تو چرا داری فکر می کنی تو هم برو بخوان مطما از او بهتر خواهی شد .راه حل خودت فکر و اولین قدمی هست که برمی داری
امیدوارم روزی مصاحبه موفقیتت را ببینم مطما هستم که تو موفق میشی

سلام بر المپیادی عزیز
دوباره بلند شو. تو میتوانی. تو میتوانی بر بزرگترین شکستها پیروز شوی. بلند شو و دست بقیه رو بگیر. تو قوی تر از اینا هستی. بدان که افتخارات بزرگتر از المپیادی بودن منتظرت هستن. بلندشو و به همه نشون بده که قویتر از اینا هستی.

سلام دوست عزیز
شما تنها نیستید در کشور ایران خیلی ها شرایط شمارو دارن
میدونم خیلی براتون ممکنه سخت باشه اما این رو بدونید که خونوادتون فقط چون شمارو بزرگ کردن حق ندارن بهتون دستور بدن
حتی اگه لازم باشه کتک هم بخورید ولی در برابر خواسته درستتون کوتاه نیاید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

نُه
 − 

 = 
4

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

پیشرفت ۲۰۰ درصدی در کار با نکاتی طلایی – قسمت ۱

چطور خودتان را از منطقه‌ امن زندگی‌تان نجات داده و…

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

دانلود کتاب رازهای مذاکره قدرتمند از راجر داوسون…

۹ قدم کامل برای پیدا کردن چیزهایی که واقعا برای شما مهم…

گاهی شکست، ما را در جای آسیب پذیر ترین نقطه قرار می دهد – احساس درونی خودمان از اعتماد به نفس و عشق به خود ؛اگر چه به طور مستقیم می دانیم که بعضی درجات شکست در رسیدن به مراتب بالا ما را کمک و تضمین می کند، اما زمانی که ما شکست کوچکی می خوریم، این دانش، کم و یا کلا ناپدید می شود.

آیا این جملات برایتان آشنا نیستند

“من یک بازنده ام.”

“هرگز نمی توان کاری را درست انجام بدهم.”

” من شکست می خورم.”

چگونه بعد از شکست موفق شویم

“من در ازدواج ام شکست خوردم.”

“من در شغلم شکست خوردم.”

“اگر شکست بخورم وحشتناک می شود.”

“من شکست را نمی توانم تحمل کنم.”

هنگامی که در چیزی شکست بخوریم، اغلب در سطح جهانی به جای شرایط موقت فعلیمان فکر می کنیم ؛ ما فکر می کنیم که نه تنها شکست خورده ایم، بلکه یک بازنده ایم. احساسات ناخوشایند و بی ارزش بودن ما را نابود می کند، و منجر به اشتباهات و شکست های بعدی می شود، باعث تعریف ما از خودمان می شود، و اجازه بازخورد و آموزش و کسب اطلاعات مفید را از ما می گیرد خبر خوب این است که ما می توانیم بر روی شکست هایمان موفقیت بسازیم و در این بخش از نمناک ، به شما خواهیم گفت چگونه.

1. خودت را ببخش که پیش بینی نکرده بودی که بدانی ، اکنون باید چه کاری انجام می دادی.

توانایی بخشش، شاید بزرگترین هدیه ای باشد که می توانیم به خودمان بدهیم تا به ما برای برگشت از پشیمانی و اشتباهاتمان کمک کندبه جای حمله کردن به خودتان برای دانستن آنچه که در حال حاضر بسیار واضح است، خودتان را به عنوان یک کار در حال پیشرفت ببینید و به خود، بخشش هدیه دهید.

2. تمرکز بر اینکه خودخواه باشید:

خودخواهی، شاید مهمترین عنصر عزت نفس و انعطاف پذیری باشد. به نظر می رسید که پیشرفت و موفقیت “بالا رفتن از حد نرمال” جاده ای است که با اعتماد به نفس بالا می رود.با این حال، در این مسیر، اعتماد به نفس زیاد شرط است و اطمینان می دهد که هر فردی که از آن حد نرمال پایین تر است، با ارزش یا خاص نیست. خودخواهی به همه افراد، دستاوردهای زیاد و همچنین به دستیاران پایین تر اطمینان می دهد که آنها ارزش عشق را دارند، بدون هیچ شرایطی.

3. متقاعد کردن خودتان را تمام کنید:

دست کشیدن از برچسب زدن به خودتان کاری است که عشق به خود باعثش می شود. به جای آنکه خود را «بازنده» بنامید، دقیق تر و کمتر جهانی و کلی نگر باشید.عدم موفقیت لازم نیست که شما و ارزش شما را تعریف کنید ، نحوه تعریف کردنتان از خودتان را تغییر دهید، مثلا “من یک بازنده ام” با “من نتوانستم کاری کنم که درست کار کند” یا “من اشتباهاتی را مرتکب شدم و از این تجربه ها به عنوان قدم های سنگین تری برای پیشرفت استفاده می کنم.”

4. شکست خود را به هدف تبدیل کنید:

به جای “من در ازدواجم شکست خوردم” می توانید بگویید ” من در ازدواجم مشکلات ارتباطی داشتم و در حال یادگیری برای برقراری ارتباط بهتری هستم.”جمله اول در گذشته قبول شده بود و این که نمی تواند تغییر کند، در حالی که دومین جمله چشمی دارد به آینده و قدرت بیشتری از آنچه که اکنون می توانید انجام دهید.

5. خودتان را بغل کنید:

به جای اینکه منتقد درونی خود را به سلطنت کامل برسانید، بدانید که چطور می توانید خودتان را در آغوش بگیرید؟!همه ما گاهی اوقات به آغوش نیاز داریم – به ویژه از خودمان!آیا سزاوار آن نیستید؟

6. خود را مانند یک کودک ، پر از پاکی و زیبایی تصور کنید:

به یاد داشته باشید هیچ چیز مانند نوزادان و کودکان بدون ارزش و بازنده تر وجود ندارد ما همان قدر ارزش داریم که وقتی به دنیا آمدیم، داشتیم.گاهی اوقات نیاز به نگاه کردن به زخم های گرانبهایی داریم که هنوز در داخل ما هستند ،مهم نیست چقدر شکست می خوریم، ارزش ما باقی می ماند و ما هنوز زیبا هستیم.

7. ذهنیت خود را از قربانی شدن و قربانی بودن بیرون ببرید:

هنگامی که شما احساس یک بازنده را دارید، به جای تمرکز بر انعطاف پذیری و توانایی بازگشت به عقب، خود را قربانی گذشته می بینید بعد از همه اینها، مهم نیست که چند بار شکست خوردید یا خراب کاری کردید – آنچه که واقعا اهمیت دارد این است که چند بار ما به عقب بر گشتیم و دوباره امتحان کردیم، هر بار کمی عجیب تر.

8. بیشتر توجه کنید:

فکر و توجه نکردن فقط درباره ارام شدن و مدیتیشن نیست یا حتی تنفس عمیق و بی سر و صدا در انزوا هم نیست بلکه این است که در زندگی روزمره با آگاهی، کاری را که انجام می دهید، با بیشترین دقت و توجه ممکن باشد. زمانی که آگاه هستیم و فکر می کنیم، به جای بازگشت به اشتباهات قدیمی و یا نگرانی در مورد آینده، ریشه در حال حاضر خواهیم داشت.همانطور که می گویند، ” امروز یک هدیه است، به همین دلیل است که آن را امروز می نامیم.”

9. خود را با یک جعبه آرام کننده، آرام کنید:

گاهی اوقات ما نیاز به چیزی داریم که آراممان کند، مخصوصا زمانی که حس بدی داریم به عنوان یک درمانگر، گاهی اوقات یک جعبه ی آرامش بخش برای کمک به متقاضیانم برای مقابله با زمان های استرس زایشان تهیه می کنم.با استفاده از اشیاء واقعی ای که شما را منحرف می کند و می توانند تسکین دهنده باشند، این جعبه را می توان فراهم کرد.یک مجله، یک توپ ضد استرس، یک سنگ جلا خورده برای به یاد آوردن ارزش هایتان و روغن بدن، نمونه هایی از چیزهایی است که می تواند در داخل یک جعبه آرام کننده قرار بگیرد و برای احساس آرامش شما مفید باشد. 

10. با دیگران ارتباط برقرار کنید:

زمانی که مردم احساس ناراحتی می کنند، اغلب آنها خودشان را از همه جدا می کنند، به جای اینکه رابطه شان را بیشتر کنند.دنبال حمایت اجتماعی بودن یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید انجام دهید، در زمانی که احساس ناراحتی می کنید.دریافت دیدگاه دیگران به شما کمک می کند که دید تونلی و غلط نسبت به خودتان را متوقف کنید ،که خود را در معرض ارتباط و تعریف شدن قرار دهد.این کار باعث می شود دیگر تنها نباشید، ولی در اصل مرتبط با حس ارتباطی شما می باشد.

این 10 برنامه عملی برای شکست دادن احساسات شکست خورده به عنوان یک پرنده برای داشتن زندگی انعطاف پذیر و کامل عمل می کنند به جای تمرکز بر شکست که با سقوط و شکستی کوچک و کوتاه ایجاد می شود، افتخار می کنید که شما جرات کردید رویاهای خود را با شجاعت و شور و شوق دنبال کنید.

من تو زندگیم هیچ کاری نکردم دو سالی هست ی کاری رو شروع کردم ولی بازم طبق معمول شکست خودردم!!. 

جواب این سوال همیشه برام ی معما بوده!!! چگونه بعد از شکست موفق شویم….

سلام دوست خوبم اگر احساس شکست می کنی باید بهت تبریک بگم چون تو حداقل یک مرحله از بقیه جلوتری . چرا؟ چون وارد یک مسیری شدی و روندی و پیش گرفتی که در نتیجه با شکست مواجه شده ولی خوبه که بدونی خیلی های دیگه هنوز وارد این روند نشدن  پس ترس رو کنار بذار و بدون ک شکست خوردن خودش یکی از مراحل موفقیته . مثلا ادیسون 1001 اختراع یا روش ناموفق داشت یعنی هزار و یک بار ، با هزار و یک روش شکست خورد تا بالاخره موفق شد تا بتونه لامپی بسازه که بتونه بیشتر از 48 ساعت مداوم روشن بمونه . یعنی همون لامپی که توی اتاقته هزارو یک بار شکست خورده ولی حالا چی؟ فقط ی کلید روشنش میکنه و جهان روشن میشه . پس نا امید نشو. بلند شو و ادامه بده .. البته لازمه که یکم استراحت به خودت بدی و رفرش بشی ولی بعدش با امید و تلاش بیشتر بلند شو و ادامه بده و مطمئن باش که به هزارو یک بار نمیرسه و حداکثر بعد از 5 بار موفق میشی فقط بلند شدن بعد از اولین شکست سخته … ولی چشیدن مزه موفقیت ارزش هزار بار شکست رو هم داره . به هدفت فکر کن.. ارزشش و داره؟ 

سلام شکست خوردن برای همه اتفاق می افتد فکر نکنید که آدم هایی که به شهرت رسیدند و معروف شدند در همان مراحل اولیه توانستند این موفقیت را به دست بیاورند. چنین چیزی امکان ندارد و ممکن است خیلی خیلییییییی کم پیش بیاد اما در اکثر موافق همه آن ها با شکست روبرو شدند . بنابراین اگر شما هم در کاری شکت خورده اید ناراحت نباشید. زیرا  می توانید دوباره نیرو بگیرید و به راه و هدف خودتان برسید. و به خودتان انگیزه بدهید که می توانید. شما برای این کار می توانید به سایت های زیر مراجعه کنید که توضیح مختصری در مورد شکست افراد موفق امروزی بیان می کند.

https://digiato.com

چگونه بعد از شکست موفق شویم

https://www.khoshfekri.com


4.7k سوال


6.3k پاسخ


58 دیدگاه


835 کاربر

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

چگونه بعد از شکست موفق شویم

شروع دوباره بعد از شکست در همه حال بخشی از پروسه موفقیت است. بسیار اهمیت دارد که این واقعیت مهم را بپذیریم آنگاه قادر خواهیم بود در مواجه با شکست های خود به طوری متفاوت رفتار کنیم. در زیر به بررسی این موضوع که بعد از شکست چه کنیم و یا اینکه چگونه بعد از شکست موفق شویم می پردازیم. هم چنین شما قادر هستید در خصوص دریافت اطلاعاتی مهم و ارزشمند در خصوص بعدهای مختلف موفقیت وب سایت موفقیت ما را دنبال کنید.

اصلا اشکالی ندارد به خاطر شکست هایی که خوردید گریه کنید اما باید این موضوع را بدانید که کی باید اشک های خود را پاک کنید و با این مورد کنار بیایید. همه ی ما در طول زندگی خود روزهای بدی را پشت سر گذاشته ایم اما واقعا نمی شود که یک روز بد و غم انگیز را با یک زندگی بد برابر بدانیم.

چون بارها شکست خوردم بدن من به مدتی استراحت کردن و تجدید قوا احتیاج دارد اما از آن جایی که به رقابت کردن علاقه دارم برایم سخت است که از آن دست بکشم. بسیاری از افراد در شروع دوباره بعد از شکست با همچین موردی مواجه می شوند اما بدانید که استراحت کردن خجالت ندارد و باعث نمی شود که ضعیف شوید و در واقع شما را هوشمند می کند.

ممکن است برخی از دوستان شما از شکستتان خوشحال شوند. در حقیقت بعضی از آدم ها از شکست خوردن بقیه ذوق می کنند. در مقابل دوستانی هم هستند که وقتی زمین می خورید دست شما را گرفته و بلندتان می کنند و می توانید از آنها کمک بگیرید که چگونه شکست را به موفقیت تبدیل کنیم و یا اینکه به شما می گویند که آدم های موفق بعد از شکست خوردن چه می کنند. این افراد دوستان واقعی شما هستند.

شما نمی توانید در تمامی روزهای زندگی بهترین خود باشید. در بعضی از روزها شما کوهی از انرژی هستید و در برخی از روزها هم باید با خود به آرامی برخورد کنید. شما باید یاد بگیرید که تفاوت این روزها را تشخیص دهید و حال خود را بر این اساس تنظیم کنید.

افکار شما تاثیری مستقیم روی عملکر مغزتان دارد. افکار و جملاتی مانند شکست خوردم خدا و یا اینکه بارها شکست خوردم و ماندن در حالت ناامیدی فقط شرایط را بدتر می کند. پس خود زنی را رها کرده و خود را دوست داشته باشید. آیا شما به بهترین دوست خود هم می گویید که او به اندازه کافی و مطلوب خوب نیست؟ قطعا نمی گویید. پس بهترین دوست خود باشید.

شکست عشقی تقریبا برای همه آسیب های روحی و روانی دارد و شروع دوباره بعد از شکست عشقی خصوصا برای افرادی که نمی دانند در این موقعیت چگونه باید عمل کنند می تواند طولانی تر شود. برای بسیاری از دخترها و پسرها که در دوران نامزدی یا دوران پیش از ازدواج هستند پایان دادن به رابطه و جدایی بسیار دشوار است. به طوری که بسیاری از آنها آن را به تعویق نیز می اندازند و می خواهند از چنین موقعیتی فرار کنند اما این را بدانید که هر آشنایی و خواستگاری قرار نیست به ازدواج ختم شود. شروع دوباره بعد از شکست نیز برای این گونه افراد دیرتر اتفاق می افتد. گاهی دو طرف با هم تفاهم ندارند و باید رابطه خود را تمام کنند. این موضوع که چطور باید یک رابطه را تمام کرد، پس از جدایی چطور همه چیز را فراموش کنیم و به روال عادی زندگی برگردیم و درواقع چگونه بعد از شکست دوباره بلند شویم سوال بسیاری از جوان ها است. قطعا کار راحتی نیست اما می توان با نگاهی منطقی و با آسیب های روانی کمتر زندگی جدید را شروع کنیم.

قاعدتاً انتظار نمی رود که بتوان تمامی خاطرات را فراموش کرد به خصوص اگر که با آن فرد خاطرات خوبی هم داشته باشیم. ما باید بتوانیم با این جدایی کنار بیاییم. باید یاد بگیرید که برای رها شدن از گذشته خود ذهن را مدیریت کنیم. درواقع باید در تمامی لحظات خودآگاهی داشته باشیم و اجازه ندهیم ذهنمان در هر لحظه به گذشته سفر کند. ذهن همانند کودکی بازیگوش میان آینده و گذشته در حال بازی است. شما با یادگیری روش های درست می توانید افسار ذهن را به دست گرفته و نگذارید که به گذشته ها و خاطرات نامطلوب شما در گذشته ورود کند.

روش ایست ذهنی یعنی روشی که احتیاج است خیلی مصمم و محکم به ذهنتان دستور ایست دهید که به هرجایی نرود. اگر می خواهید زودتر پروسه شروع دوباره بعد از شکست برایتان اتفاق بیفتد باید این روش را پیاده کنید. قطعاً برای همه ما پیش آمده است که در حال تماشای تلویزیون، حین رانندگی و … ذهن ما درگیر موضوعی در گذشته می شود و برای چند دقیقه، چند ساعت و گاهی روزها کنترل ذهن خود را از دست می دهیم. در واقع ما با آگاهی از ذهن خود می توانیم جلوی آن را بگیریم. مثلا اگر ذهن بخواهد به گذشته منحرف شود به آن ایست دهیم و بگوییم ((ساکت، یا هیس یا اینکه دیگر نمی خواهم به این موضوع فکر کنم)) و یا اینکه در ذهن خود روی این افکار ضربدر بکشیم.

بعضی از افراد در روند شروع دوباره بعد از شکست فکر می کنند که با ورود به رابطه جدید می توانند شخص قبلی را فراموش کنند و این گونه از این بحران رهایی یابند اما در واقع این تصمیم بسیار غلط است و نه تنها به شما کمک نمی کند بلکه از نظری روحی آسیب های بیشتری را نیز در پی دارد. مثلا تصور کنید نامزدتان در رابطه قبلی به شما احترام چندانی نمی گذاشته و حال در رابطه جدید شما با دیدن احترام های کوچک جذب می شوید و تصور می کنید این شخص بهتر از شخص قبلی است و این باعث می شود که به فاکتورهای دیگر توجه نکنید. درواقع شما تنها مواردی را که در رابطه قبلی نداشتید در رابطه جدید جست و جو می کنید. بسیار مراقب باشید که شما نباید از رابطه قبلی خود فرار کنید و تنها منتظر باشید بدون درصدی فکر کردن وارد رابطه جدید شوید. پیشنهاد ما به شما این است که پس از جدایی و در شروع دوباره بعد از شکست عشقی حداقل تا چند ماه رابطه جدیدی را آغاز نکنید. بهتر است که خود را پیدا کنید و کمی صبر کنید آنگاه با آگاهی وارد رابطه شوید چرا که در این حالت احتمال انجام اشتباهاتی از جانب شما بسیار زیاد است که عواقب سنگینی را می تواند برایتان داشته باشد. 

در حقیقت موفقیت، یعنی شروع دوباره بعد از شکست و این موضوع از تمامی جوانب مالی، عاطفی، روحی، جسمی و ارتباطی قابل بررسی است. بر اساس تحقیقات کاترین شاو از دانشگاه استندفورد کارآفرینانی که بار اول شکست می خورند برای بار دوم می توانند موفق تر عمل کنند. درواقع این افراد در شروع دوباره بعد از شکست بسیار مصمم و قوی هستند. همچنین این تحقیقات حاکی از آن است که اگر این اشخاص در شغل اول خود ماندگاری بیشتری داشته باشند در شغل دوم خود و جبران شکست مالی موفق تر عمل می کنند. بنابراین از هر شکست تجربه ای خوب و درسی با ارزش بگیرید. اگر در شغل انتخابی خود راهی سخت را در پیش دارید موارد زیر به شما کمک خواهد کرد.

عشق به کار تنها راه انجام یک کار به بهترین نحو است. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از کارآفرینان انجام می دهند این است که تمامی بودجه خود را برای کاری صرف می کنند که دیگران نه آن را دوست دارند و نه باور دارند. بسیاری از این افراد تنها برای آنکه بتوانند وارد بازار شوند مواردی را انتخاب می کنند که دوست ندارند و تنها طرفداران زیادی دارد. کوتاه می گوییم: اشتیاق، عشق و باور در زمان سختی می تواند شما را در کار نگه دارد.

((چه فکر کنید می توانید و یا نمی توانید حق با شماست.)) هنری فورد

بسیاری از کارآفرینان تصور می کنند که شروع دوباره بعد از شکست برای آنها وجود ندارد و کسب و کارشان دیگر جواب نمی دهد اما به هیچ عنوان این طور نیست. ممکن است این افراد تمامی راه ها را جهت افزایش خروجی و تاثیرگذاری به کار گرفته اند اما این بسیار اهمیت دارد که در موقعیت های سرسخت باقی بمانید و این را باور کنید که شکت غیر قابل اجتناب خواهد بود. شما می توانید در خصوص موفقیت در بحث های مالی این لینک را لمس کنید و از مطالب مفید سایت موفقیت استفاده کنید.

در روند شروع دوباره بعد از شکست بسیار مهم است که بدانیم چطور آن شکست را به موفقیت تبدیل کنیم. درواقع باید بتوانید نحوه برخورد با شکست را بررسی کنید. زمانی ما می توانیم به موفقیت برسیم که بر خلاف شکست تمرکز خود را روی نتایج دلخواه خود بگذاریم و نه تمرکز برای دوری از شکست خوردن. اشخاصی که روی شکست نخوردن خود تمرکز می کنند در مقایسه با افرادی که تمرکز خود را روی اهدافشان می گذارند با شکست های بیشتری در زندگی مواجه می شوند و مادامی که می خواهند وارد دوره شروع دوباره بعد از شکست شوند بسیار ناامیدانه عمل می کنند. در زیر به برخی از مواردی که وقتی شکست می خورید باید انجام دهید تا به سمت موفقیت حرکت کنید می پردازیم.

– خودتان خبر بد را اعلام کنید

اگر مرتکب اشتباهی می شوید دست به دعا نشوید برای آنکه بقیه متوجه آن نشوند چون این موضوع غیر قابل اجتناب است. اگر سکوت کنید تا شخصی اشتباهتان را به شما گوشزد کند شما مرتکب دو اشتباه شده اید. زیرا که اگر چیزی نگویید دیگران از خود می پرسند چرا در مورد آن صحبتی نکرده اید و این را به حساب بی توجهی و یا ترسو بودن شما می گذارند.

با پذیرش مسئولیت اشتباهی که مرتکب شده اید وجه خود را بالا می برید. شما با پذیرش اشتباهات خود خیلی سریع می توانید در مرحله شروع دوباره بعد از شکست موفق عمل کنید. درواقع این کار نشان دهنده انسجام درونی، عزت نفس و مسئولیت پذیری بالای شما است. توضیحات شما باید همراه با عنوان حقایق باشد.

در جهت جبران اشتباهات خود برنامه ای داشته باشید

پس از برعهده گرفتن مسئولیت اشتباهات خود باید راه حل هایی در خصوص جبران آنها پیدا کنید. کسی قرار نیست اشتباه شما را درست کند.

به غیر از ارائه برنامه ای برای جبران اشتباهات، جهت پیش گیری از تکرار آنها هم باید طرح و برنامه ای داشته باشید.

مجددا به مسیر خود برگردید

این موضوع بسیار اهمیت دارد که به شسکت هایتان اجازه ندهید که شجاعت و اعتماد به نفس شما را خدشه دار کنند. به خود فرصت دهید تا درسی را که از شکست های خود گرفتید درونی کنید و سریعاً به میدان برگردید و دوباره تلاش کنید. منتظر ماندن تنها باعث می شود که احساسات بد شما تشدید شود و در ورود به شروع دوباره بعد از شکست مردد شوید.

فقط کافیه اسم و آدرس ایمیلت رو توی این فرم وارد کنی. به همین سادگی!


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

صفحه رسانه موفقیت

دانلود رایگان کتابهای صوتی

چگونه بعد از شکست موفق شویم

جادوی تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه

کتاب صوتی رایگان به سوی کامیابی

تغییری شگرف در زندگی

گوشه ای از زندگی افراد موفق

ابعاد موفقیت

گفتگوی جف بزوس و برادرش مارک

 

استاد امیر محمد ملکپور وکیل پایه یک دادگستری و از وکلای با سابقه در زمینه حقوق بین الملل و حقوق تجارت هستند که در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری رشته حقوق در دانشگاه وین اتریش و رشته بیزنس در دانشگاه سوئیس می باشند. ایشان از اساتید برجسته در خصوص موفقیت هستند که در این صفحه رازهای موفقیت و حس خوب زندگی را با شما عزیزان در میان می گذارند.

بهترین راه ارتباط با ما جهت مشاوره، پیگیری خرید، آگاهی از آخرین اخبار و سمینارهای موفقیت از طریق تلفن های مذکور در این وبسایت به شرح ذیل تماس حاصل بفرمایید:

021-49196000

021-49076

[email protected]

رمز موفقیت شخصی صادق بودن با خویش و خواستن بیشتر است.برای به دست آوردن موفقیت شخصی، شاد بودن كافی نیست. وقتی واقعاً بیشتر می‌خواهید، آن را به دست می‌آورید. افرادی كه افزون‌طلب نیستند به خود اجازه بیشتر خواستن نمی‌دهند. در بعضی موارد آنها ممكن است از فكر داشتن بیشتر خوششان بیاید، ولی آنها به خود زحمت نمی‌دهند و مشتاق نیستند. برای داشتن موفقیت بیرونی، باید به قدری اشتیاق داشته باشیم كه وقتی آن را به دست نمی‌آوریم، آزرده شویم.

در عین حال باید بیاموزیم چگونه آزردگی‌مان را رها كرده، خود را شفا دهیم به طوری كه شادی درونی را نیز تجربه كنیم. در حالی كه با امواج اجتناب‌ناپذیر درماندگی، ناامیدی، نگرانی و سایر احساسات منفی روبه‌رو هستیم كه با آرزوی موفقیت بیرونی می‌آید، همواره باید قادر باشیم لذت، عشق، اعتماد و صلح درونی را به دست آوریم. این بینش روشن می‌سازد كه چرا افراد بسیاری كه به درجات بزرگی از موفقیت شخصی رسیده‌اند شروع‌های معمولی داشته‌اند.

بسیاری از آنها در زمان كودكی، فقیر، محروم یا حتی یتیم بوده‌اند.آنها راه سخت شاد بودن را كمتر آموختند ولی به خواستن بیشتر ادامه دادند. داستان‌های بی‌شماری نقل می‌شود از افرادی كه چگونه موفق شده‌اند یا اینكه چگونه به خواسته‌هایشان رسیده‌اند و سرانجام بعضی‌ها سقوط كرده و خیلی سست شده‌اند و در زندگی و شغل آنها ركود حاصل شده است.

چگونه بعد از شکست موفق شویم

پس از رسیدن به موفقیت بیرونی، «زندگی خوب» آنها از تولید خلاقیت یا جذب موفقیت بازمی‌مانند چون این افراد تماس با آرزوهایشان را دیگر از دست می‌دهند. آنها یا به آرامی سقوط می‌كنند یا متوقف می‌شوند ولی همه افسرده باقی نمی‌مانند. بعد از سقوط كامل و از دست دادن همه چیز، اغلب افراد به عقب برمی‌گردند آنها با علاقه‌مندی نسبت به خواسته‌هایشان دوبار به‌پا می‌خیزند. شكست‌هایشان را رها می‌سازند، یاد می‌گیرند كه چگونه با كم شاد باشند و یكبار دیگر برای رسیدن به خواسته‌هایشان شرایط مناسب فراهم می‌آورند. بااحساس درد از دست دادن همه چیز، آنها آرزوهایشان را برای جذب و ایجاد موفقیت بیرونی تقویت می‌كنند. همچنان كه همه چیزشان را از دست می‌دهند.

نگاه انسان به شکست باید مقاومت كردن تا زماني كه راه حل بهتري پيدا شود باشد، چرا که وقتي چنين نگرشي باشد انگيزه بيشتر مي شود، اميد به موفقيت افزايش مي يابد و احتمال موفقيت زيادترمي شود.

تجربه شكست یکی از مسائلی است که در زندگی هر کسی رخ می دهد. ما مي توانيم تجربه شكست را يك رويداد در زندگي در نظربگيريم كه هم مي تواند به عنوان يك مشكل و هم عكس آن ارزيابي شود. با وجود اينكه شكست معمولا تجربه ناخوشايندي است، اما غالبا ما مي توانيم از عهده آن برآييم. ارزيابي اوليه به ما امكان مي دهد تا بسياري از شكست هاي خود را به عنوان بخشي از زندگي بپذيريم و انرژي خود را صرف مقابله با شكستها كنيم كه واقعا مهم هستند و ارزش ناراحت شدن را دارند.

پس از آنكه پذيرفتيد شكستي ارزش ناراحت شدن را دارد اولين چيزي كه بايد از خودتان بپرسيد اين است؛ چطور مي توانم علت اين شكست را به روش منطقي بشناسم؟

اتخاذ نگرش مسئله گشايي نسبت به زندگي به شما كمك مي كند تا مسئوليت شكست خود را بپذيريد، مهارت هاي خود را تكميل كنيد و دفعه بعد تلاش بيشتري به عمل آورید. همچنين استقامت در برابر شكست مستلزم آن است كه شما به جاي اينكه نگران اجتناب از شكست خوردن باشيد بيشتر به موفقيت فكر كنيد.

– با بكار بستن تلاش و توانمنديهاي خود عزت نفس تان را حفظ كنيد

يك روش براي حفظ عزت نفس بعد از تجربه شكست، انجام ارزيابي هاي انطباقي است به جاي اينكه علت شكست خود را به بي كفايتي خودتان نسبت دهيد و خود را سرزنش كنيد مي توانيد با استفاده از مهارت هاي حل مسئله خود، راهبردهاي موثري براي بهتر انجام دادن آن كار در دفعه هاي بعد پيدا كنيد و روش ديگر براي حفظ عزت نفس بعد از شكست خوردن زيستن با انتظارات واقع بينانه و يافتن چالشهاي معنادار است. بنابراين سطح توقعات خود را با امكانات و توانمنديهايتان متناسب سازيد و همچنين مي توانيد با خرده گيري نكردن و آسان گرفتن مسايل برخود عزت نفس خود را پس از تجربه شكست حفظ كنيد. به طور مثال؛ اگر شما به خاطر سرگرمي پيانو مي نوازيد نبايد انتظار داشته باشيد كه به خوبي يك استاد معروف پيانو بزنيد.

– تعادل درستي بين خود ناتوان سازي و مسئوليت پذيري ايجاد نماييد

افراد به شيوه هاي مختلفي مي توانند خودشان را ناتوان سازند،آنها مي توانند با انجام رفتارهايي كه شانس موفقيت شان را كاهش مي دهد و يا با ادعاي اينكه بعضي عوامل خارج ازكنترل به عملكردشان لطمه مي زند،خود را ناتوان كنند در هردو مورد،هدف توجيه عملكرد ضعيف با استفاده از بهانه ناتواني است.

ما بايد بدانيم كه ديگران چه انتظاري از ما دارند اگر چه همه ما مي خواهيم ديگران را خوشحال كنيم اما بايد به ياد داشته باشيم كه در نهايت تمام تلاشهايي كه براي پيشرفت و رسيدن به اهدافمان مي كنيم به خاطر خودمان است اجازه ندهيد ميل به راضي نگه داشتن ديگران،زندگي شما را تحت تاثير قرار دهد.خوب است تعادل درستي ميان زياد سخت نگرفتن و پذيرفتن مسئوليت واقعي رفتارتان ايجاد نماييد.شما مي توانيد با انجام ارزيابي منطقي و داشتن انتظارات واقع بينانه اين تعادل را نگه داريد.

مبارزه جويي رابطه تنگاتنگي با خود كارآمدي دارد،خودكارآمدي از طريق هدف زيستن،يافتن سرمشق هاي خوب و صرف انرژي براي كسب موفقيت هاي معني دار بدست مي آيد. مفاهيم خود كارآمدي و كنترل دروني با علاقه به يادگيري چيزهاي جديد، تسلط يافتن بر مشكلات و رشد و تقويت تواناييها ارتباط تنگاتنگي دارند. داشتن اين نوع نگرش به زندگي براي كنارآمدن با شكستها بسيار مفيد است.

مردم در هنگام مواجه شدن با مشكلات يكي از اين دو رويكرد را انتخاب مي كنند. آنها يا عملكرد گرا مي شوند يا تسلط گرا. انسان با اين رويكردها به دنيا نمي آيد،بلكه آنها به عنوان شيوه اي براي يافتن بهترين روش مقابله با موقعيت هاي چالش انگيز كسب مي شوند.هدف عمده شخص عملكردگرا اثبات و نشان دادن استعدادها و توانايي هاي خود به ديگران است او مي خواهد تاييد ديگران را بدست آورد و از هر گونه احتمال ارزيابي منفي از جانب ديگران جلوگيري كند.

هدف عمده افراد تسلط گرا اين است كه مشكل را به تجربه اي آموزنده تبديل كنند آنها نيازي ندارند كه كارها به آساني پيش رود. وقتي احساس مي كنند كه از تلاش خود نتيجه اي گرفته اند ديگر يا موفقيت برايشان مهم نيست.به جاي اينكه نگران قضاوت ديگران در مورد خود باشند سعي مي كنند با تقويت مهارت ها و تواناييهايشان، انگيزه خود را قوي تر كنند.

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » مطالب پیشنهادی مشاور گروپ » چگونه بعد از شکست در کنکور موفق شوم

چگونه بعد از شکست موفق شویم

جهت مشاوره در زمینه چگونه بعد از شکست در کنکور موفق شوم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه بعد از شکست در کنکور موفق شوم، شاید سوال اکثر کنکوری های امسال باشد که از نتیجه کنکور خود راضی نیستند؛ گاه آنها بدون آنکه نتایج کنکور سراسری 99 را هم دریافت کنند، می دانند که به نوعی باید شکست در کنکور 99 را قبولی کنند و بعد از گذراندن دوره التیام و پیدا کردن نقاط ضعف و دلایلی که به این شکست منجر شده، خود را برای «موفقیت در کنکور 1400» آماده کنند. ما نمی خواهیم در این مقاله به شما بگوییم که پایان شب سیه سپید است و یا هر شکست مقدمه ی پیروزیست. این ها را همه می دانیم و درست هستند.

قطعا شکستی مقدمه ی پیروزی است که از آن چیزهایی یاد بگیریم و در مسیر جدیدمان  استفاده کنیم وگرنه شکست، پشت شکست طبیعی خواهد بود. همچنین این شکست به ما یادآوری می کند که  ترس از قبول نشدن و غول فرض کردن کنکور را کنار بگذاریم، چرا که انتهایش را دیده ایم. انتهای قبول نشدن و شکست در کنکور ،درست اینجایی هست که ایستادید. یعنی امید و تلاشی دوباره و استفاده از تجربه های قبلی تان. همیییییییین. نه پایان عمر و پایان دنیا و از بین رفتن همه ی امید آینده و …

در این مقاله، مشاورگروپ به شما می گوید که چطور خیلی دوستانه خودتان و این تجربه ی به ظاهر تلخ گذرا را التیام دهید، دلایل عدم موفقیت موقتی تان را بشناسید و در نهایت از شکست در کنکور امسال و تجربه تان، تا آنجا که می توانید برای موفقیت در کنکور 1400 استفاده کنید.

سر فصل ها

افزایش روحیه پس از شکست در کنکور اولین وظیفه شما قبل از شروع به درس خواندن برای کنکور سال جدید، و درواقع اولین چیزیست که برای ادامه این مسیر به آن احتیاج دارید. شما باید بتوانید ابتدا به نقطه صفر مرزی شروع برای درس خواندن سال کنکور برسید. یعنی همان نقطه ای که پر از امید و آرزو بودید. کتاب تست هایتان را دوست داشتید و کاغذهای رنگی برای نوشتن خلاصه و فرمول ها به در و دیوار اتاقتان می چسبانید. همان روزهایی که از نشتن پشت میز تحریرتان ذوق داشتید. یادتان هست؟

مراحل خودسازی و افزایش روحیه برای موفقیت در کنکور 1400 در واقع همان قدم هایی است که پیش از شروع به درس خواندن برای کنکور و از سر گرفتن کارتان باید انجام دهید. گام هایی که شما را آرام، جسور و با انگیزه می سازد. پس مشاورگروپ را همراهی کنید تا باهم به نقطه صفر مرزی مان نزدیک شویم.

1- خود را ببخشید

بله! خود را بخشید. شما یا شرایط بیرونی مطلوبی برای درس خواندن نداشته اید، و یا شرایط شرایط روحی و درونی. حتی اگر این شکست در کنکور شما در نتیجه ی ضعف در اراده باشد و یا تنبلی، شما استحقاق بخشش را دارید؛ و البته ما برای شما راهکارهایی برای تقویت اراده و انگیزه در درس خواندن نیز داریم که در مقالاتی مثل اهرم رنج و لذت در درس خواندن و راه های طلایی قبولی در کنکور و… می توانید از آن ها استفاده کنید و از نتیجه شگفت زده شوید.

اگر هم که عامل شکست در کنکور شما عاملی بیرونی مثل نداشتن برنامه ریزی درسی مناسب، جزوه و کتاب خوب، شرایط محیطی نا مناسب و … هست، شما این بار خیلی بهتر می دانید که در انتخاب هایتان کجا اشتباه کرده اید و چطور می توانید عوامل یاری دهنده خود را تقویت کنید. داشتن مشاوره تحصیلی خوب در سال کنکور نیز می تواند به شما کمک زیادی کند. 

می بینید؟ دلیلی برای عصبانیت و ناراحتی از خودتان وجود ندارید. شما مستحق آرامش و عشق هستید.

2- خود را شاد کنید

خود را شاد کنید، به گردش بروید (با رعایت پروتکل ها)، فیلم های خوب شاد و با انگیزه ببنید (این را ذکر می کنم تا انتخابتان برای فیلم دیدن کانجرینگ و جن جن گیر یا فیلم های ناامید کننده که بدون شکست در کنکور هم شما را به سمت یک هاراگیری سوزناک سوق میدهد، نباشد :))، کتاب، موسیقی و هر آنچه حال شما را بهتر می کند را امتحان کنید. جسم و روحتان را تغذیه کنید سپس برای راه جدیدتان آماده شوید. در ضمن، استراحت، شادی، کتاب و … را در سال کنکور به طور کلی حذف نکنید.

3- دوستان مثبت بله، دوستان منفی خیر!

خواهشا همین یک سال هم که شده دور دوستانی که مدام از سیاهی آینده و نبودن هیچ چیز در آر مسیر حرف میزنند و امیدبخش ترین کتابی که می خوانند مسخ کافکاست، خط بکشید. همچنین دوستانی که روزی 25 ساعت درس می خوانند و بعد از موفقیت در آزمون های آزمایشی به شما می گویند که تنها به یه نیم ساعت درس خواندن در تاکسی به این مدارج عالیه رسیده اند. اینها ترمز هایی هستند که شما را قبل از شرکت در کنکور به سمت شکست در کنکور و ناامیدی سوق می دهند.

4- امید بله، حسرت خیر!

حسرت را کنار بگذارید. اینکه اگر قبول شده بودن الان بمی رفتم برای دانشگاه مانتو جدید و جامدادی م یخوریدم. یا ای وای که یکسال عقب افتادم و … حسرت گذشته تلاش امروز و امید آینده را از تو می گیرد. اینکه می گویند نا امیدی از شیطان است دقیقا درست است. انسان هر گناهی که کرده باشد و یا در هر قعری که باشد، می تواند با امید نجات یابد. اما انسان ناامید چطور؟ به خودتان امید داشته باشید. به خدایی که هیچ تلاشی را بی جواب نمی گذارد و در بهتریییین زمان ممکن پاسخ می دهد امید داشته باشید. امیییییید داشته باشید تا برنده بازی شوید. هنوز سنی ندارید و این یکسال در طول عمرتان ناپدید می شود.

6- با در نظر گرفتن تمام مراحل بالا دلایل احتمالی و قطعی شکست سال بعدتان را پیدا کنید

شاید چند روزی طول بکشد تا شما بتوانید از لحاظ روحی شارژ شوید و مراحل بالا را طی کنید. در این شایط شما اگر به خوبی به خودتان و روح و جسمتان رسیده باشید و از شر احساسات منفی خلاص شده باشید، می توانید انگیزه ای قویتر از روز اولتان را در خود بیابید. حالا باید دلایل احتمالی و یا قطعی شکست در کنکور تان را بررسی کنید و قابل اصلاح ها را خودتان اصاح کنید، آگاهی های لازم را کسب کنید و برای آنهایی که بهرای رفعشان به کمک احتیاج دارید، از مشاوری خبره کمک بگیرید. در ادامه به چند عاملی که احتمالا دلایل شکست در کنکور شما نیز درمیان آن ها باشد را بررسی می کنیم.

دلایل شکست در کنکور همان عواملی است که باعث عدم موفقیت شما در کنکور شده است. برخی عمومی و رایج بوده و برخی فردی. ما دلایل رایج را برای شما بیان می کنیم و البته به راه غلبه بر این دلایل نیز اشاره خواهیم کرد. گاه شما تنها با کش این دلیل و رویاریی با آن براحتی می توانید آن را حذف کنید.

1- نداشتن برنامه ریزی درسی کاربردی و خوب

حالا حتما خوب می دانید که داشتن یک برنامه ریزی خوب چقدر می تواند رد موفقیتتان در کنکور یاری بخش باشد. برنامه ریزی خوب است که در عین اینکه همه مباحث را دربر بگیرد و خواندن مفهومی، خلاصه برداری، تست زنی تمرینی و زمان دار و … را نیز به صورت منطقی در خود بگنجاند، کاربرید هم باشد. ممکن است برنامه ای در نگاه اول خیلی جامع و کامل به نظر بیاید اما در عمل شما نتوانید آن را عملی کنید و دچار ناامیدی شوید.

چه بسا تنها دلیل عدم موفقیتتان هم همین باشد. چرا که نرسیدن به برنامه هم شما را عقب می اندازد، هم حس شکست خوردگی به شما می دهد و هم به شما این را که بی اراده هستید القا می کند. یعنی یک عامل چند عامل دیگر را هم با خود دارد و باعث شکست در کنکور شما می شود.

برنامه ریزی درسی باید مختص شما باشد و بر اساس شما و ویژگی ها، استعداد ها، زمانی که می توانید درس بخوانید و … باشد. شما می توانید در مقالات آموزش برنامه ریزی درسی 1 و آموزش برنامه ریزی درسی 2 روشی خوب برای برنامه ریزی درسی برای شخص خودتان بیاموزید و ان را به کار بگیرید. همچنین می توانید از مشاوران مشاور گروپ که اصلا کارشان همین است که بهترین برنامه ریزی درسی را برای شخص شما طراحی کنند کمک بگیرید. این کار نه خیلی سخت است و نه هزینه بر.

2- نداشتن انگیزه کافی

خیلی احتمال دارد که شما انگیزه کافی برای درس خواندن و قبولی در کنکور را نداشته اید. مثلا کسی یا کسانی شما را از بعد  از قبولی در کنکور نا امید کرده اند و یا به خاطر ارتباط خوبی که نتوانستید در مدرسه با دبیران و دوستانتان داشته باشید کمی سرد و بی انگیزه شدید؛ و یا اصلا در موقعیت روحی بوده اید که نسبت به هرچیز بی انگیزه بوده اید و موفقیت و یا شکست در کنکور برایتان بی اهمیت بوده است. حالا زمانش است که خوب فکر کنید. انگیزه های خود را برای درس خواند و قبولی در کنکور بشمارید.

حتما و حتما روی کاغذی اهداف خود را مشخص کنید و ببینید که برای چه چیزی می خواهید رقابت کنید. حتما دلایل زیادی پیدا خواهید کرد و هربار با خواندن آن ها انگیزه می گیرید. همچنین می توانید خواندن این کاغذ را شب ها قبل از خواب و صبح ها دقیقا بعد از بیداری که مغزتان در حالت آلفا قرار دارد بخوانید تا بعد از مدت کوتاهی این دلایل به ضمیر ناخودآگاه تان رسوخ کند و خود به خود با انگیزه تر می شوید.

3- ترس از کنکور و جلسه امتحان

ترس از کنکور و جلسه امتحان ترسی است که در همه وجود دارد، کم یا زیاد. به طور کلی استرس و ترس اگر تا یک حد کمی باشد می تواند به فعال شدن هوش هیجانی شما کمک کند و حتما پیش آمده جوابی را که سر جلسه امتحان به آن رسیده اید را قبلا اصلا در ذهن نداشته اید و یا بعدا اگر بخواهید تحلیل کنید ،خواهید توانست. درست به این دلیل. اما اگر ترس از جلسه کنکور از حد معمول زیادتر باشد می تواند کار شما را مختل کند. شما می توانید این ترس را با شرکت مداوم در جلسات کنکور آزمایشی، نفس عمیق، مدیتیشن در صبح آزمون ها، خواندن دعا و … کاهش دهید.

چگونه بعد از شکست موفق شویم

4- ترس از شکست

ترس از شکست نیز در همه وجود دارد. اصولا همه چیز در ذهن ما بر اساس سوالاتی رقم می خورد. سوالاتی مثل:

پیشنهاد مشاورگروپی ما به شما این است: هر زمان ترس از شکست در کنکور در شما به وجود آمد، سوالی که باعث این ترس شده را پیدا کنید و درست سوال مخالفش را بپرسید. به شکل زیر:

 

اگه رتبه ام بترکونه چی؟

اگه رتبه ام عااالی بشه چی؟

 

 

اگه خیلی کیف کنم پیش همه چی؟

اگه نتیجه ام همه رو متعجب کنه چی؟

 

اصلا موفقیت آینده چه ربطی به چهارتا رتبه بالا یا پایین داره؟

اگه بچه فامیلمون بیاد رمز موفقیتو از من بپرسه چی؟

 

اگه روز کنکور خیلی با انرژی و سرحال باشم چی؟

اگه کنکورمو از آزمون آزمایشی هام هم بهتر بدم چی؟

سوال سمی را پیدا کنید. به جایش سوالات خوبی که درست مخالف آن است و به شما حس بهتری می دهد را جاگزین کنید و رگباری ظرف 2-3 دقیقه از خودتان بپرسید. خواهیددید با چند تکرا حالتان چقدر بهتر می شود و ترس ها به طرز معجزه آسایی ناپدید می شوند. امتحان کنید!

5- غرق شدن در کلاس کنکور و کتاب تست های گوناگوناگر تمام طول روز و هفته تان را در کلاس درس و کنکور، کلاس آنلاین، مسیر رفتن به کلاس و … صرف کرده اید و به اندوختن انواع کتاب های درس و تستی که تنها چند صفحه شان را خوانده اید پرداخته اید، می توان گفت این یکی از اصلی ترین عوامل شکست در کنکور شما بوده است.

شما باید کلاس و استادی را که ارجحیت دارد را انتخاب کنید، بهترین کتاب پیشنهادی استاد و معلمتان را برگزینید و بارها و بارها  جزوات همان معلم و همان کتاب های تست را بخوانید و بخوانید و بخوانید. این به فهمیدن بهتر و عمیق تر دروس و همچنین رسیدن به تسلط بالا و تمرکز خوب بیشتر کمک می کند. هرچه جمع و جورتر بهتر.

6- عدم تناسب رشته تحصیلی با استعداد ها و روحیات

سال گذشته فرصت خوبی بود تا بفهمید آیا وقعا به رشته و گروه آموزشی که در آن درس می خوانید علاقه مند هستید یا خیر. روانشناسی شکست در کنکور می گوید، اگر واقعا می بینید که علاقه و استعدادی در این زمینه ندارید، این خدمت را به خودتان بکنید و از همین ابتدای مسیر درسی و شغلیتان رشته مورد علاقه تان را انتخاب کنید. شاید بتوان گفت این شکست در کنکور برای شما از بزرگترین لطف ها بوده. چرا که شما را از تلف کردن زمانتان در سالهای بعد در رشته ایکه دوستش ندارید و یا استعدادش را ندارید باز داشته است.

سوالات متداول

در این مقاله به شما آموزش دادیم که چطور با سوالات رگباری می توانید بر ترس هایتان غلبه کنید.

شما می توانید با مشاوران با سابقه ی مشاورگروپ که همه ی هدفشان موفقیت شماست همراه شوید و علوه بر اینکه برنامه ریزی درسی مختص خودتان برایتان طراحی شود، از شما پشتیبانی کامل در سال کنکور نیز صورت پذیرد. شما می توانید با خرید بسته های مشاوره تحصیلی و یا تماس با ما به مشاور دلخواه و خبره خودتان متصل شوید و با هزینه ای قابل مقایسه با هیچ مشاور حرفه ای نیست.

نداشتن برنامه ریزی و مشاوره خوب، ترس از شکست، ترس از جلسه آزمون و سایر عواملی که به تفصیل در مقاله شرح داده شده است.

جهت مشاوره در زمینه چگونه بعد از شکست در کنکور موفق شوم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ممنون بابت مطالب عالی
من الان که این مطالب خوندم حالم خیلی بهتر شد
وبه امید آینده پیش می رم که میدونم آینده از امروز بهتر
به امید خدا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

در صورتی که به هر دلیل به تلفن ثابت دسترسی ندارید ما برای مشاوره با شما تماس میگیریم!

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.
این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.
تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.
لازم به ذکر است مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

صفحه اصلی موفقیت و انگیزشی در مسیر موفقیت چگونه شکست را پشت سر بگذاریم؟

غلبه بر شکست راه و روش موفق‌ترین انسان‌ها است. هیچ‌کسی شکست را دوست ندارد. این بدیهی است. زندگی فراز و نشیب دارد و شما هرگز نمی‌توانید انتظار داشته باشید که در زندگی‌تان اصلا سرپایینی وجود نداشته باشد. شکست‌ها در شکل و شمایل مختلفی ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بزرگترین دشمن زندگی تو چه کسی است؟

وقتی با مانعی روبرو می‌شوید، تلاش کنید تا موقعیت را دوباره بررسی کنید. شاید نتوانید شکست در زندگی خود را  به درستی توجیه کنید. گاهی شکست‌ها فرصت‌های مخفی برای موفقیت هستند. شکست در زندگی یعنی تلاش برای شروع دوباره. بنابراین جنبه مثبت آن را در نظر داشته باشید.

این دیدگاه به شما این انگیزه را می‌دهد که در آن شرایط خوب عمل کنید و آن را یک بن بست ندانید. تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیرید. تصور کنید چگونه فردی که در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد با این شرایط مواجهه می‌شود و با شجاعت بر آن غلبه می‌کند.

چگونه بعد از شکست موفق شویم

هنگامی که دیدگاه خود را تغییر می‌دهید، امکان دارد یک راه‌حلی بیابید که به شما کمک کند دفعه بعد بهتر تمرکز داشته باشید. کلید حل مشکلات را در دست بگیرید.

برای رسیدن به خواسته‌ها باید روی نقاط قوت تمرکز کنیم یا نقاط ضعف؟ وقتی موفق نمی‌شویم، ناامید می‌شویم و فراموش می‌کنیم که چه‌کار می‌توان کرد. همگی مهارت‌های خاصی داریم که در آن فوق‌العاده‌ایم. مگه نه؟ این مهارت‌ها را برای شروعی دوباره به کار گیرید.

شما نمی‌توانید در هر چیزی خوب باشید، اما شما می‌‌توانید نقاط قوت خود را بهتر کنید. وقتی دانش‌تان را در زمینه‌های مختلف بهبود می‌دهید، شما بیشتر بر نقاط قوت خود تمرکز می‌کنید و دیگر به نقاط ضعف‌تان که یکی از علت‌های شکست هستند، فکر نمی‌کنید. تمرکز روی هدف‌های زندگی و تاثیر آن در موفقیت و کامیابی را جدی بگیرید.

شکست بخشی از زندگی است. وقتی این اتفاق میفتد شما یاد می‌گیرید که آن را بپذیرید و حرکت کنید. نگران اشتباه و شکست نباشید. اگر در زندگی شکست نخورده‌اید یعنی هیچ تلاشی نکرده‌اید. تلاش نکنید که آن را انکار یا مخفی کنید؛ با آغوش باز آن را بپذیرید.

وقتی آن را نادیده می‌گیرید ممکن است که مشکلات بزرگ‌تری برای‌تان به وجود آورد. وقتی کارتان مطابق میل‌تان پیش نمی‌رود افسرده می‌شوید. به خاطر داشته باشید که بدون اشتباه هرگز چیزی یاد نمی‌گیرید.

زمانی‌ که از اشتباهات‌تان درس می‌گیرید، دفعه بعد بهتر عمل می‌کنید. پس شکست را تجربه‌ آموختن بدانید.

صرفا یک‌بار شکست خوردن به این معنا نیست که باید تسلیم شوید. باید آن را پذیرفت. برای عبور باید ذهنیتی قوی داشته باشید تا مسئولیت‌پذیر شوید و ریسک تلاش دوباره را قبول کنید. از شکست نهراسید، بیشترین شکست‌ها سهم موفق‌ترین انسان‌ها است.

هر چیز چالش‌ برانگیزی به آسانی به دست نمی‌آید. شکست نباید مانع شما شود. در عوض شکست باید در شما این انگیزه را ایجاد کند که دفعه بعد بیشتر تلاش کنید. به خودتان اعتماد به نفس بدهید در اینجا هیچ چیز نباید جلوی کار شما را بگیرد.

معجزه دوره اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کودکان قویترین و کاربردی ترین محصولات برای تقویت و افزایش اعتماد

اگر بار اول شکست خوردید، باید دنبال دلیل آن باشید. یک لحظه بنشینید و به آن فکر کنید. چرا تعداد کمی از افراد در کار و زندگی‌شان موفق می‌شوند؟ اشتباه چی بود؟ چرا موفق نشدید؟ علت شکست چی بود؟ شرایط را بررسی کنید و جاهایی را که خرابکاری کرده‌اید، شناسایی کنید.

از اشتباهات خود درس بگیرید و دفعه بعد بهتر عمل کنید. هر تجربه‌ای به شما کمک می‌کند که به عنوان یک شخص رشد کنید بنابراین درس‌هایی را که این شکست به شما می‌آموزد، از دست ندهید.

راهکار نهایی این است که از شکست بگذرید و شروع به کار کنید. وقتی شکست را پذیرفتید، آن را تحلیل کردید و از آن درس گرفتید، زمان آن رسیده است که دست به کار شوید. درس‌هایی را که از شکست فرا گرفتید به خاطر داشته باشید و به پیش روید.

شما خواهید دید که رویکردتان نسبت به قبل قوی‌تر خواهد شد. اگر از جای خود برنخیزید، هرگز به موفقیت دست نمی‌یابید. برای ساختن زندگی رویایی که آرزو دارید امروز شروع کنید.

این‌ها چند راهکار مطمئن هستند که به شما کمک می‌کنند که از شکست عبور کنید. به شکست این اجازه را ندهید که زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. توانایی‌تان را بیشتر کنید تا بهتر با اشتباهات کنار بیایید و بدین‌صورت تمرکزتان بهبود می‌یابد.

با در نظر گرفتن این‌که هر اشتباهی بخش مهم‌تری از درس زندگی است، با شرایط روبرو شوید، بدین‌صورت آمادگی کامل برای حرکت رو به جلو را خواهید داشت.

حتی انسان‌های بسیار موفق هم، شکست‌هایی در زندگی خود داشته‌اند، اما تفاوت چنین انسان‌هایی با افراد معمولی در این است که آنان از شکستی که برای‌شان پیش آمده است، عبرت می‌گیرند و به آن به چشم تجربه نگاه می‌کنند، و مجدد به تلاش خود ادامه می‌دهند، اما این بار هوشمندانه‌تر و با تجربه‌تر رفتار می‌کنند.

در مقاله فوق نیز تعدادی از افکار و روش‌هایی که سبب چنین عملکردی در افراد موفق می‌شوند، آورده شده است.

در بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» آکادمی بازار شما را با جزئیات و رازهای موفقیت افراد موفق و هم‌چنین با تکنیک مهمی به نام تکنیک شکست آشنا می‌نماید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه بعد از شکست موفق شویم
چگونه بعد از شکست موفق شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *