چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم

 
helpkade
چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم
چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم

چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم؟

ماه مبارک رمضان در هفته آخر خود به سر می برد و روزه داران توانسته اند توشه ای پربار را برای خود جمع آوری کنند و شاید کمی هم از وزنشان کاهش یافته باشد اما نکته مهم در اینجا داشتن برنامه درست غذایی برای بعد از ماه مبارک رمضان است.

با تمام شدن ماه رمضان رژیم غذایی به حالت سابق خود بازمی گردد و وعده های غذایی از دو وعده سحر و افطار به مانند سابق به صبحانه، نهار و شام تبدیل می شود. با توجه به اینکه پس از ماه رمضان حجم غذایی به صورت ناگهانی افزایش می یابد، از این رو باید مراقب اضافه شدن وزن و افزایش میزان چربی ها باشید، نکات خاصی در مورد رژیم غذایی وجود دارد که باید فراگرفته و آن ها را رعایت کنید.** نکته اول :برای جلوگیری از چاقی پس از ماه رمضان رعایت کردن نکات مختلف در این روزهای ماه مبارک است. شاید به نظر عجیب باشد اما اگر هفته آخر ماه رمضان را پرخوری کنید یا از تنقلات در این هفته بیشتر استفاده کنید میل به خوردن بار دیگر به شما بازمیگردد و باعث می شود تا با افزایش وعده های غذایی وزن شما افزایش پیدا کند. پس بهتر است این هفته آخر همان رژیم غذایی طول ماه رمضان را ادامه دهید.** نکته دوم : ماه رمضان بیشتر از غذاهای سالم استفاده می کنید و معده به خوردن مواد مقوی عادت کرده است به همین دلیل سعی کنید با پایان یافتن ماه مبارک رمضان حداقل تا یک یا دو هفته همین رژیم غذایی را ادامه دهید. عده ای با تمام شدن این ماه به سراغ فست فودها می روند و بدن با مشاهده چربی زیاد آن ها را جذب کرده و به مرور وزن افزایش می یابد.** نکته سوم: ماه مبارک رمضان، کمی برنامه غذایی آنهایی که به دنبال چاق شدن یا رژیم گرفتن هستند را به هم میریزد و عده ای هم دیگر نمی توانند ورزش را ادامه دهند. این افراد باید دقت داشته باشند که از روز بعد از عید فطر باید برنامه های غذایی و ورزش منظم را از سر بگیرند زیرا بدن در این زمان اماده جذب ماده های بسیار است و البته اشتها نیز بسیار بالا خواهد رفت.** نکته چهارم: برای آنکه از افزایش وزن پس از ماه رمضان جلوگیری کنید بهتر است از همین امروز ورزش های هوازی را در خانه آغاز کنید. ورزش های هوازی به مدت 20 دقیقه به صورت روزانه می تواند میزان چربی خون را تنظیم کرده و از چاق شدن جلوگیری می کند. این ورزش ها را پس از پایان ماه رمضان نیز ادامه دهید.منبع:yjc.ir

تغذیه و تناسب اندام

چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


فروشگاه سیسمونی آنلاین


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه

دیگه غذات نمی سوزه! تايمر ديجيتال شعله ها


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


نظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید


کاهش سایز و وزن| فوری و بدون عارضه


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

سلامت نیوز:روزهای پایانی ماه رمضان است و از چند روز دیگر فرآیند تغذیه نیز عادی می‌شود.ممکن است برای برخی از روزه‌داران این سوال مطرح باشد که بعد از اتمام ایام روزه‌داری آیا لازم است برای عادی سازی شیوه تغذیه خود نکاتی را رعایت کنند؟ آیا می‌توانند در تمام وعده‌ها غذا صرف کنند یا بازگشت به شرایط عادی باید به مرور و مثلا در عرض یک هفته انجام بگیرد؟

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه، رژیم درمانی و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش‌ها می‌گوید: اگر فرد در یک وضعیت طبیعی و عادی روزه گرفته و در تمام این مدت الگوهای کلی و صحیح تغذیه را رعایت کرده باشد، بعد از ماه رمضان هم می‌تواند همانند قبل از ماه مبارک، در فواصل زمانی مناسب و منظم، سه وعده اصلی و سه میان وعده را مصرف کند. به گونه‌ای که احساس سیری مطلوب را داشته باشند و کلیه املاح و ویتامین‌ها را نیز به اندازه کافی دریافت کند.

وی تأکید می‌کند: بازگشت یکباره مصرف غذا در وعده‌های غذایی هیچ اشکالی ندارد. البته به شرطی که افراد مراقب میزان دریافت چربی، نمک و شکر باشند و نباید هیچ یک از این مواد بخصوص شکر را بیش از اندازه مصرف کنند. استفاده از چهار گروه غذایی میوه‌ها و سبزی‌ها، نان و غلات، گوشت، حبوبات و مغزها و شیر و لبنیات حتما باید در برنامه روزانه افراد باشد.

مصرف مایعات را جدی بگیرید

همان‌گونه که می‌دانید60 درصد وزن بدن را آب تشکیل می‌دهد. البته سن و جنس در تعیین میزان آب مورد نیاز بدن تاثیر دارد. آنچنان که میزان آب در بدن افراد مسن کمتر از نوزادان و در زنان کمتر از مردان است.چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم

از آنجا که میزان مصرف آب در ایام روزه‌داری کاهش می‌یابد، یکی از توصیه‌های مورد تأکید دکتر وفا مصرف مایعات در فاصله زمانی مناسب است تا بدن دچار کم آبی نشود.

وی ادامه می‌دهد: آب، مهم‌ترین منبعی است که مصرف آن در فصل گرما، توصیه می‌شود.

رژیمتان را رعایت کنید

افرادی که مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند، بدون شک قبل از ماه رمضان رژیم غذایی متناسب با شرایط این ایام را دریافت کرده‌اند. حال این سوال مطرح است که با تمام شدن ماه رمضان این افراد باید چگونه عمل کنند، آیا مراجعه به پزشک تغذیه الزامی است؟

دکتر وفا می‌گوید: این افراد می‌توانند رژیم غذایی قبل از ماه رمضان خود را دوباره اجرا کنند. برای این افراد نیز منظم غذا خوردن، مصرف صیفی‌جات و میوه بسیار حائز اهمیت است، چرا که روزه‌داران در ماه رمضان اغلب با کمبود مصرف این مواد غذایی مواجه هستند، به همین دلیل با پایان ماه رمضان باید 2 تا 3 وعده سبزی و صیفی‌جات را به اندازه کافی در برنامه غذایی خودشان بگنجانند.

چگونه چاق نشویم؟

برخی روزه‌داری را علاوه بر فیوضات معنوی آن، فرصتی مناسب برای کاهش وزن و آب شدن چربی‌های اضافه می‌دانند. این افراد نگرانی نیز دارند و آن بازگشت وزن و تجمع مجدد چربی‌هاست.

این متخصص تغذیه درباره راه‌های پیشگیری از چاقی بعد از ماه رمضان می‌گوید: چاقی به زبان ساده، بهم خوردن تعادل بین مجموع کالری‌های دریافتی از طریق خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هاست. در صورتی که بدن بیش از حد مورد نیاز کالری دریافت کند و میزان فعالیت‌های روزانه نیز کمتر از حجم کالری‌های دریافتی باشد، در این صورت فرد با تراکم کالری و در نتیجه اضافه وزن مواجه می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: این تراکم کالری اغلب با میزان چربی مصرفی مرتبط است. افراد باید مصرف مواد غذایی که منابع اصلی چربی‌های آشکار و پنهان هستند را کنترل کنند و مصرف انواع روغن، کره، مارگارین، شیر پرچرب و گوشت چرخ کرده را در برنامه غذایی روزانه خود کم کنند. همچنین توصیه می‌شود میزان مصرف شربت و نوشیدنی‌های حاوی شکر نیز بشدت کاهش یابد.

به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، میزان مصرف چای و قهوه نیز بهتر است به اندازه سه استکان تازه دم و کمرنگ باشد.

رفلاکس معده ربطی به روزه‌داری ندارد

در مواقعی با افرادی مواجه هستیم که با وجود مشکلات گوارشی در ناحیه معده اما به دلیل تعلقات مذهبی، همچنان روزه می‌گیرند و بعد از پایان ماه رمضان با واکنش‌هایی همچون سوزش و رفلاکس معده مواجه می‌شوند و چون گمان می‌کنند این حالات ناشی از روزه‌داری است و بعد از این ایام رفع می‌شود، به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

دکتر وفا می‌گوید: برخلاف تصور اشتباه برخی مردم که مشکلات گوارشی همچون رفلاکس معده یا یبوست را ساده تلقی می‌کنند، این مشکلات می‌تواند نشانه‌های اولیه و فوق‌العاده خطرناک انواع بیماری‌های گوارشی باشد. یبوست می‌تواند به سرطان کولون ورکتوم و رفلاکس معده به سرطان مری و معده منجر شود.

چقدر آب مصرف کنیم؟

مصرف روزانه شش تا هشت لیوان آب، یک الگوی ایده‌آل است. میزان مصرف آب توسط هر فرد با توجه به تماس‌های محیطی با آفتاب، تعریق و فعالیت‌های روزانه می‌تواند تغییر کند. مهم‌ترین نکته درباره مصرف آب، میزان خشکی آب دهان است. در صورت بروز کوچک‌ترین خشکی در مخاط دهان و لب، باید یک یا دو جرعه آب بنوشید. این گمان بسیار اشتباه است که بگوییم الان یکی دو تا لیوان آب می‌خورم و دیگر خیالم نسبت به میزان مصرف آب راحت است.

این سوال مطرح است که بعد از اتمام ایام روزه داری آیا لازم است برای عادی سازی شیوه تغذیه خود نکاتی را رعایت کنند آیا می توانند در تمام وعده ها غذا صرف کنند یا بازگشت به شرایط عادی باید به مرور و مثلا در عرض یک هفته انجام بگیرد چگونه بعد از رمضان, چاق نشویم چه کار کنیم که لاغر بمانیم

دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه، رژیم درمانی و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش ها می گوید: اگر فرد در یک وضعیت طبیعی و عادی روزه گرفته و در تمام این مدت الگوهای کلی و صحیح تغذیه را رعایت کرده باشد، بعد از ماه رمضان هم می تواند همانند قبل از ماه مبارک، در فواصل زمانی مناسب و منظم، سه وعده اصلی و سه میان وعده را مصرف کند. به گونه ای که احساس سیری مطلوب را داشته باشند و کلیه املاح و ویتامین ها را نیز به اندازه کافی دریافت کند.

وی تأکید می کند: بازگشت یکباره مصرف غذا در وعده های غذایی هیچ اشکالی ندارد. البته به شرطی که افراد مراقب میزان دریافت چربی، نمک و شکر باشند و نباید هیچ یک از این مواد بخصوص شکر را بیش از اندازه مصرف کنند. استفاده از چهار گروه غذایی میوه ها و سبزی ها، نان و غلات، گوشت، حبوبات و مغزها و شیر و لبنیات حتما باید در برنامه روزانه افراد باشد.

چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم

مصرف مایعات را جدی بگیرید

همان گونه که می دانید60 درصد وزن بدن را آب تشکیل می دهد. البته سن و جنس در تعیین میزان آب مورد نیاز بدن تاثیر دارد. آنچنان که میزان آب در بدن افراد مسن کمتر از نوزادان و در زنان کمتر از مردان است.

از آنجا که میزان مصرف آب در ایام روزه داری کاهش می یابد، یکی از توصیه های مورد تأکید دکتر وفا مصرف مایعات در فاصله زمانی مناسب است تا بدن دچار کم آبی نشود.

وی ادامه می دهد: آب، مهم ترین منبعی است که مصرف آن در فصل گرما، توصیه می شود.

رژیمتان را رعایت کنید

افرادی که مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند، بدون شک قبل از ماه رمضان رژیم غذایی متناسب با شرایط این ایام را دریافت کرده اند. حال این سوال مطرح است که با تمام شدن ماه رمضان این افراد باید چگونه عمل کنند، آیا مراجعه به پزشک تغذیه الزامی است؟

دکتر وفا می گوید: این افراد می توانند رژیم غذایی قبل از ماه رمضان خود را دوباره اجرا کنند. برای این افراد نیز منظم غذا خوردن، مصرف صیفی جات و میوه بسیار حائز اهمیت است، چرا که روزه داران در ماه رمضان اغلب با کمبود مصرف این مواد غذایی مواجه هستند، به همین دلیل با پایان ماه رمضان باید 2 تا 3 وعده سبزی و صیفی جات را به اندازه کافی در برنامه غذایی خودشان بگنجانند.

چگونه چاق نشویم؟

برخی روزه داری را علاوه بر فیوضات معنوی آن، فرصتی مناسب برای کاهش وزن و آب شدن چربی های اضافه می دانند. این افراد نگرانی نیز دارند و آن بازگشت وزن و تجمع مجدد چربی هاست.

این متخصص تغذیه درباره راه های پیشگیری از چاقی بعد از ماه رمضان می گوید: چاقی به زبان ساده، بهم خوردن تعادل بین مجموع کالری های دریافتی از طریق خوراکی ها و آشامیدنی هاست. در صورتی که بدن بیش از حد مورد نیاز کالری دریافت کند و میزان فعالیت های روزانه نیز کمتر از حجم کالری های دریافتی باشد، در این صورت فرد با تراکم کالری و در نتیجه اضافه وزن مواجه می شود.

وی ادامه می دهد: این تراکم کالری اغلب با میزان چربی مصرفی مرتبط است. افراد باید مصرف مواد غذایی که منابع اصلی چربی های آشکار و پنهان هستند را کنترل کنند و مصرف انواع روغن، کره، مارگارین، شیر پرچرب و گوشت چرخ کرده را در برنامه غذایی روزانه خود کم کنند. همچنین توصیه می شود میزان مصرف شربت و نوشیدنی های حاوی شکر نیز بشدت کاهش یابد.

به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، میزان مصرف چای و قهوه نیز بهتر است به اندازه سه استکان تازه دم و کمرنگ باشد.

رفلاکس معده ربطی به روزه داری ندارد

در مواقعی با افرادی مواجه هستیم که با وجود مشکلات گوارشی در ناحیه معده اما به دلیل تعلقات مذهبی، همچنان روزه می گیرند و بعد از پایان ماه رمضان با واکنش هایی همچون سوزش و رفلاکس معده مواجه می شوند و چون گمان می کنند این حالات ناشی از روزه داری است و بعد از این ایام رفع می شود، به پزشک مراجعه نمی کنند.

دکتر وفا می گوید: برخلاف تصور اشتباه برخی مردم که مشکلات گوارشی همچون رفلاکس معده یا یبوست را ساده تلقی می کنند، این مشکلات می تواند نشانه های اولیه و فوق العاده خطرناک انواع بیماری های گوارشی باشد. یبوست می تواند به سرطان کولون ورکتوم و رفلاکس معده به سرطان مری و معده منجر شود.

چقدر آب مصرف کنیم؟

مصرف روزانه شش تا هشت لیوان آب، یک الگوی ایده آل است. میزان مصرف آب توسط هر فرد با توجه به تماس های محیطی با آفتاب، تعریق و فعالیت های روزانه می تواند تغییر کند. مهم ترین نکته درباره مصرف آب، میزان خشکی آب دهان است. در صورت بروز کوچک ترین خشکی در مخاط دهان و لب، باید یک یا دو جرعه آب بنوشید. این گمان بسیار اشتباه است که بگوییم الان یکی دو تا لیوان آب می خورم و دیگر خیالم نسبت به میزان مصرف آب راحت است.

حتما افراد زیادی را پس از ماه رمضان دیده‌اید که نه تنها لاغر نشده‌اند بلکه به وزن آن‌ها اضافه شده و چاق هم شده‌اند. شاید این نکته رو ندانید که روزه داری در بعضی افراد می‌تواند باعث چاق شدن آن‌ها نیز شود. بسیاری از افراد به دلیل کم بودن فاصله افطار تا سحر، شام را ساعت یازده یا دوازده شب می‌خورند و برای سحر از خواب بیدار نمی‌شوند. غافل از اینکه این روش باعث افزایش ضعف، کاهش قند خون می‌شود. حذف کردن وعده سحری باعث افزایش خوردن شیرینی‌جات و در نتیجه اضافه وزن می‌شود.

 افراد در ماه رمضان باید به نوع خوراک خود حتما
توجه کنند؛ این ماه بیشتر در سفره ها زولبیا و بامیه وجود دارد که بسیار افراد را
تشویق به مصرف می کند، اما باید توجه کنند که این مواد غذایی را اصلا در وعده سحر
مصرف نکنند. زمانی که فرد روزه می گیرد و در طول روز مواد غذایی مصرف نمی کند،
باعث می شود که در زمان افطار به دلیل این حس گرسنگی علاقه به استفاده از مواد زیادی
داشته باشد؛ در زمان سفره چیدن از تمام مواد غذایی استفاده کنند و ۱۰ نوع قلم از
مواد وسوسه برانگیز بر سفره خود بگذارند که این اشتباه ترین کار است.

در ماه رمضان باید در
مصرف حلیم و کله و پاچه دقت کرد، میزان مصرف حلیم باید به اندازه یک کاسه متوسط
باشد تا حجم زیادی از معده را پر نکند، اغلب افراد در اثر خوردن زیاد این ماده غذایی
ترش می‌کنند و معده آن ها به مرور ضعیف می شود لذا باید از پرخوری در این ماه پرهیز
کنند.

در هم خوری به معنی
استفاده همزمان از چندین ماده غذایی است؛ زمانی که افراد مواد غذایی را یکی پس از
دیگری مصرف می‌کنند، این مواد در معده امکان هضم خوبی ندارند و فاسد می‌شوند به همین
علت است که وقتی چند ماده غذایی را با هم می خوریم یا در استفاده از آن ها زیاده
روی می‌کنیم، دچار نفخ، دل درد و در صورت شدت گرفتن، دچار اسهال و استفراغ می‌شویم.حلیم باعث تشنگی در طول روز می‌شود؛
همچنین افراد در زمان سحری نباید پرخوری کنند، این تفکر که «چون قرار است یک روزه
گرسنه باشم باید سحری زیاد مصرف کنم» اشتباه است.

درهم خوری یعنی استفاده
همزمان از مایعات و جامدات، این بدترین شکل استفاده از غذا است، مایعات پس از ۱۵
الی ۲۰ دقیقه در بدن هضم می شود و جامدات حدود یک الی سه ساعت، پس باید بعد از این
زمان‌ها مواد دیگری استفاده کنیم، برهم خوری هم یعنی این غذا‌ها را یکی پس از دیگری
بدون هیچ فاصله‌ای مصرف کنیم. زمانی که حس می‌کنید غذایی در معده شما هضم نشده،  برای هضم نیاز به گذشت زمان دارد؛ این ماده غذایی
را با حلیم استفاده نکنید چرا که ضعف معده و سردی را به همراه دارد و به فرد احساس
بیماری می‌دهد لذا افراد باید در مصرف مواد غذایی ملاحظه کنند تا دچار بیماری
نشوند.چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم

ماه رمضان ماه سم زدایی
، کاهش وزن و ســــــالم زیستـــــن است . بدون برنامه ریزی غذایی شما بیشــتر به
سمت اضافه وزن گام برمی دارید تا کاهش آن ، پس باید بر جذب مواد غذایی ، نوع مواد
غذایی ، زمان خوردن نظارت و کنـــــــترل نمایید . بعضی از افراد به سحری خود توجه
نمی کنند ولی در عوض به هنگام افطار زیاده روی می نمایند و به جای آنکه در ساعت های
اولیه صـــــــبح پیاده روی کنند بعد از افطار به یاد پیاده روی می افتند .مطمئن باشید اگر در ماه مبارک رمضان
امسال برطبق این قانون عــــــمل کنید به وزن ایده آل خود و سلامتی جسمی و روانی
بدن دست خواهید یافت .

غذاهایی که معمولا برای
افطاری در نظر گرفته می‌شوند، سرشار از کالری هستند. به عنوان نمونه هر صد گرم بامیه
به میزان ۴۰۰ و هر صد گرم
زولبیا به میزان ۴۵۰ کیلو کالری انرژی
دارد. شما برای سوزاندن کالری این میزان بامیه باید به مدت ۲ ساعد و ۲۱ دقیقه و ۱۰
ثانیه پیاده روی کنید. پس از خوردن غذاهای سرشار از کالری در هنگام افطار خودداری
کرده و یک ساعت پس از افطار فعالیت‌هایی برای افزایش سوخت و ساز بدن خود انجام دهید.

متعادل بودن میزان پروتئین
و کربوهیدرات در وعده های غذایی ماه رمضــــان و خـــــوردن غذای سالم ا مری ضروری
است. ولی کمبودخواب در طول روز باعث احساس خستگی در فرد روزه دار می گردد ، پس
خواب کافی از بروز مشـــــکلات فوق جلوگیری خواهد کرد .

تحقیقات انجــــام شده
نشان می دهند که ورزش های ســـــبک در ماه رمضــان به کاهش سموم ذخیره شده دربدن
کــــمک می نــــــماید . وقتی ما ورزش مـــــــی کنیم سطـــــــح بالایی از
اندروفیـــــــن ترشــــــــح می شود و در نتیجــــــه احساس خوبی را در ما بوجود
می آورد و باعث می شود که از نظر روحـــی و روانی هوشیـــــارتر گردیم . انجام
ورزش هایی مانند یوگا قبل از افطار به احساس آرامش روحی و جسمی کمک می نماید .

سیاری از افراد به دلیل کم بودن فاصله افطار تا سحر، شام را ساعت یازده یا دوازده شب می‌خورند و برای سحر از خواب بیدار نمی‌شوند. غافل از اینکه این روش باعث افزایش ضعف، کاهش قند خون می‌شود. حذف کردن وعده سحری باعث افزایش خوردن شیرینی‌جات و در نتیجه اضافه وزن می‌شود. یادتان باشد هرگز وعده سحری را از برنامه روزانه‌تان حذف نکنید.

من در حوزه‌ی بازاریابی محتوا فعالیت می‌کنم و با نویسندگی زندگی می‌کنم.

اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.

با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

@2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان می تواند باعث افزایش وزن در برخی از افراد شود و اگر شما یکی از آن افراد هستید، تنظیم مصرف مواد غذایی در شب می تواند به شما کمک کند که وزن خود را کنترل کنید. مصرف مواد غذایی کمتر و به نوبه خود کاهش کالری مصرفی، به شما امکان حفظ یا کاهش وزن خود را در طول این ماه مبارک می دهد.

هنگام پخت و پز، دستور العمل سالم رمضان مورد علاقه خود را بسازید، تا جایی که ممکن است با کاهش غذاهای سرخ کردنی همراه باشد. در عوض، برای کاهش میزان چربی، وعده های غذایی خود را با پخت و پز با کمی روغن نباتی، پختن، برشته کردن، بخار پز کردن و یا کباب کردن انجام دهید. به خاطر داشته باشید که کاهش چربی در پخت و پز خود لزوما به معنی کاهش عطر و طعم آن نیست. شما می توانید غذاهای خود را با استفاده از سبزیجات تازه، ادویه جات و ترشی جات خوشمزه و چاشنی دار کنید، که طعم غذا را بدون اضافه کردن کالری بالا ببرد.

بکار گیری راهنمایی های بالا به شما در کنترل آنچه می خورید و مقاومت در برابر وسوسه و زیاده روی کمک میکند، شما می توانید که در این فصل شاد شاد، سالم و پر از انرژی باشید.

علاوه بر این، خوردن در حد متعادل، به آرامی و معقول، یک راه عالی برای اجتناب از بی حالی ، فعال ماندن و گذراندن وقت با خانواده و دوستان خود است. یک وعده‌ی غذایی سالم باعث خواهد شد که ماه مبارک رمضان با خاطرات دوست داشتنی و زیبا شود.چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

باشگاه خبرنگاران/ با تمام شدن ماه رمضان رژیم غذایی افراد دوباره به حالت سابق خود باز می گردد و وعده های غذایی از دو وعده سحر و افطار مانند سابق به وعده های صبحانه، ناهار و شام تبدیل می شود.

با توجه به اینکه پس از ماه رمضان حجم غذای مورد استفاده افراد به صورت ناگهانی افزایش می یابد، از این رو باید مراقب اضافه شدن وزن و افزایش میزان چربی ها بود، نکات خاصی در مورد رژیم غذایی پس از پایان یافتن ماه مبارک رمضان وجود دارد که باید فراگرفته و آن ها را رعایت کرد.

راه های مختلفی برای کنترل وزن پس از ماه مبارک رمضان وجود دارد، یکی از روش های پرطرفدار و رایج در این مورد روزه داری متناوب یا “intermittent fasting” است. در این روش شما می توانید در یک دوره ی کوتاه مدت روزه دار باشید و از دریافت کالری بیشتر خودداری کنید. روزه داری کوتاه مدت به شما کمک می کند که کالری کمتری را دریافت کرده و سطح برخی هورمون ها خود را بهینه کنید.

_ در روش اول که 16/8 نام دارد، شما مصرف مواد غذایی را به یک بازه ی 8 ساعته محدود کرده و در 16 ساعت دیگر چیزی میل نمی کنید، مثلا تمام غذایی که دریافت می کنید را در بازه ی زمانی بین ساعت 14 تا 22 یا 16 تا 24 میل می کنید.

روش بخور نخور بخور!

چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم

در روش دوم شما یک یا دو روز از هفته تنها هر 24 ساعت یک وعده ی کامل میل می کنید، بهتر است این وعده شام باشد.

برای مثال در این روش شما از شام امشب تا شام فردا چیزی (وعده اصلی) میل نمی کنید.

روش بعدی که 5/2 نام دارد، در هفته پنج روز را با رژیم نرمال و دو روز را تنها با دریافت500 تا600 کالری مثلا یک سیب، 100 گرم نان سنگک و یک لیوان شیر، سر می کنید.

روش آخر که 12/12 نام دارد، مانند روش 16/ است 8 با این تفاوت که شما تنها در یک بازه ی زمانی 12 ساعته غذا میل می کنید و در یک بازه ی 12 ساعته، مثلا 7 صبح تا 7 عصر چیزی میل نمی کنید.

نکاتی که بعد از ماه رمضان در غذا خوردن باید رعایت کنید

برای آنکه پس از ماه رمضان وزن تان افزایش نیابد، بهتر است از همین امروز ورزش هوازی در خانه را شروع کنید. ورزش های هوازی روزانه به مدت 20 دقیقه می تواند میزان چربی خون را تنظیم کرده و مانع چاق شدن شود.

بیشتر مایعات بنوشید

همان گونه که می دانید 60 درصد وزن بدن را آب تشکیل می دهد. البته سن و جنس در تعیین میزان آب مورد نیاز بدن تاثیرگذار است. آنچنان که میزان آب در بدن افراد مسن کمتر از نوزادان و در زنان کمتر از مردان است.

از آنجا که میزان مصرف آب در ایام روزه داری کاهش می یابد، یکی از توصیه های مورد تأکید پزشکان مصرف مایعات در فاصله زمانی مناسب است تا بدن دچار کم آبی نشود، آب، مهم ترین منبعی است که مصرف آن در فصل گرما، توصیه می شود.

ماه مبارک رمضان، کمی برنامه غذایی افرادی که به دنبال چاق شدن یا رژیم گرفتن هستند را به هم می ریزد و عده ای هم دیگر نمی توانند ورزش را ادامه دهند. این افراد باید دقت داشته باشند که از روز بعد از عید فطر باید برنامه های غذایی و ورزش منظم را از سر بگیرند، زیرا بدن در این زمان اماده جذب ماده های بسیار است و البته اشتها نیز بسیار بالا خواهد رفت.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که عادت های غذایی نباید یکباره تغییر کنند و نباید امکانات در دسترس بودن و مصرف خوراکی ها باعث افزایش ریزه خوری و بی نظمی در غذا خوردن شود.

بهترین حجم غذا در هر وعده نیز به حدی است که پیش از احساس سیری کامل، دست از غذا خوردن بردارید و تنفس به راحتی صورت گیرد.

از افراط در مصرف خوراکی های چرب، شیرین و تنقلات پرهیز کرده تا از فشار خون و ابتلا به بیماری های مزمن جلوگیری کنید، برای این منظور توصیه می شود که غذا در 3 وعده اصلی میل شود و به جای تمایل به خوردن شیرینی جات، از میوه ها استفاده شود، نوشیدن مرتب آب و پرهیز از غذا های شور نیز توصیه می شود.

در وعده های غذای اصلی نباید یکباره حجم زیاد غذا دریافت شود، زیرا فعالیت زیادی به معده و سیستم گوارش تحمیل خواهد شد، در کل، غذا خوردن باید با آرامش باشد و لقمه ها کاملا جویده شوند.

مصرف خوراکی های سالمی از جمله انواع مغزها، سوپ سبزیجات، روغن های گیاهی مفید و غلات سبوس دار که همواره در ماه رمضان توصیه به مصرف آن ها بود، از این پس نیز باید رعایت شود.

براساس سخنان رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، احتمال شروع سفرهای گردشگری استانی بعد از ماه رمضان وجود دارد.

شرکت سامانه سفیران مهر همگردی با سایت همگردی؛ به عنوان اولین سایت گردشگری ایران با قابلیت های مشارکت کاربران خود، دارای اطلاعات جامع و کاملی در خصوص ایرانگردی و جهانگردی است. همگردی شامل اطلاعات جامعی در خصوص جاذبه های گردشگری ایران و جهان، راهنمای حرفه ای ایرانگردی و جهانگردی و اخبار و مقالات کاربردی حوزه گردشگری است. همگردی به شما این امکان را می دهد تا اوقات فراغت خود را برای یک برنامه گردشگری درون شهری یا برون شهری به خوبی برنامه ریزی کنید، برای سفر خود بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس تهیه کنید، هتل رزرو کنید و یک راهنمای سفر کاربردی داشته باشید. اطلاعات همگردی توسط گردشگران و مخاطبان سایت تهیه می شود و شما نیز این امکان را دارید تا به عنوان یک گردشگر حرفه ای یا غیر حرفه ای تجربیات، رویدادها و مکان های دیدنی شهر و مقاصد سفرتان را به دیگر گردشگران معرفی کنید و به گسترش فرهنگ گردشگری کمک کنید.

%PDF-1.4
%
6 0 obj >
endobj

xref
6 44
0000000016 00000 n
0000001409 00000 n
0000001485 00000 n
0000001668 00000 n
0000001884 00000 n
0000002019 00000 n
0000002222 00000 n
0000002354 00000 n
0000002512 00000 n
0000002787 00000 n
0000002821 00000 n
0000004487 00000 n
0000005978 00000 n
0000007398 00000 n
0000007532 00000 n
0000007718 00000 n
0000009293 00000 n
0000010868 00000 n
0000012431 00000 n
0000013931 00000 n
0000015489 00000 n
0000018158 00000 n
0000042790 00000 n
0000049235 00000 n
0000061384 00000 n
0000061625 00000 n
0000062223 00000 n
0000062820 00000 n
0000064574 00000 n
0000064816 00000 n
0000071360 00000 n
0000071594 00000 n
0000071989 00000 n
0000072452 00000 n
0000073825 00000 n
0000074060 00000 n
0000074307 00000 n
0000091520 00000 n
0000091771 00000 n
0000091957 00000 n
0000092243 00000 n
0000109687 00000 n
0000109939 00000 n
0000001176 00000 n
trailer
]>>
startxref
0
%%EOF

49 0 obj>stream
xb“d“y*`c e$ JZL75&83T40; DBPcbM&,iR=drj89La{%F[!p+L@lĬ

چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم
چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *