چگونه بفهمیم شوهرمان دروغ میگوید

 
helpkade
چگونه بفهمیم شوهرمان دروغ میگوید
چگونه بفهمیم شوهرمان دروغ میگوید

جستجو در سایت



چگونه بفهمیم شوهرمان دروغ میگوید

بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


16433


بازدید امروز:


34745


بازدید دیروز:


232677838

چگونه بفهمیم شوهرمان دروغ میگوید


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

آیا شما دوست دارید راههای تشخیص دروغ گفتن همسرتان را بدانید؟ خوب اگر همسرتان به شما دروغ می گوید نگاه کنید و یا احساس خاصی که از صورتش نمایان می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر مطالب زیر را بخوانید.

اگر طرف مقابلتان یک راز بدی را پنهان می کند ممکن است که بعد از فهمیدن آن بسیار ناراحت شوید. گرچه اعتماد کردن در هر رابطه بسیار مهم است ولی داشتن اعتماد کورکورانه در انتها باعث افسردگی شما خواهد شد.

اگر شما می خواهید بدانید که چگونه متوجه دروغ گفتن همسرتان شوید مطالب زیر را به دقت مطالعه کنید:

روش های تشخیص همسر دروغگو

چگونه بفهمیم شوهرمان دروغ میگوید

 

1. در کل، هنگامی که شخصی دروغ می گوید صدایش تغییر خواهد کرد (صدایش را اکثرا بلند می کند)

2. اگر شما به طور غیر مستقیم با چهره تان نشان دهید که دروغ آن ها را باور نکرده اید ممکن است لکنت زبان بگیرند و دست و پایشان را گم کنند.

3. افراد دروغگو همیشه بیش از حد اغراق می کنند همیشه در تلاش این میباشند که شما داستان دروغ آنها را باور کنید.

4. اگر شما در تلاش بیشتر کردن شک خود نسبت به همسرتان می باشید وی به شدت رنجیده خواهد شد و ممکن است بدون هیچ دلیلی بر شما فریاد بزنند.

5. وی ممکن است که با حرف های مربوط حواس شما را پرت کند و بحث را طوری از ذهن شما خارج نماید.

نشانه های همسر دورغگو

 

6. علامت های فیزیکی دروغ گفتند عبارتند از:1- عرق کردن 2 – گرفتن لکنت زبان 3- ناخن های خود را از استرس می خورند 4- داشتن بی قراری خاص و …

 نحوه ی برخورد افراد در هنگام دروغ گفتن متفاوت می باشد. در حقیقت برخی هم بدون هیچ استرسی با خونسردی تمام در هر شرایطی دروغ می گویند.

7. همسرتان در هنگام دروغ گفتن اکثرا از برقرار کردن ارتباط چشمی خودداری می کند.

دروغگویی، یکی از فراگیرترین بی‌اخلاقی هایی است که در جامعه وجود دارد. البته مختص کشور خاصی هم نیست، همه جای دنیا گرفتارش هستند و البته راستگویی هم معیاری برای اعتبار بخشی به آدم‌هاست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تشخیص راست گفتن و یا نگفتن فردی، یک موضوع چالشی در ارتباطات است. اما راه‌هایی وجود دارد که بتواند نشان دهد یک فرد راست می‌گوید یا دروغ؛

1- به صورتش دقت کنید

شاید یک لبخند دلنشین بتواند احساسات صادقانه شما را گول بزند اما آنچه که در چهره یک فرد دروغگو اتفاق می‌افتد چیزی نیست که از نگاه تیزبین شما مخفی بماند.

کارشناسان می‌گویند در این روش باید خیلی به آنچه که در چهره طرف مقابلتان اتفاق می‌افتد دقیق شوید. اگرچه شناسایی فرد دروغگو از این طریق کار دشواری است اما با دقت زیاد می‌توانید تشخیص بدهید که آیا طرف مقابل شما دروغ می‌گوید یا خیر چرا که معمولا گونه‌های فردی که دروغ می‌گوید سرخ می‌شود و دلیلش هم این است که فرد تا حدودی عصبی است و عصبانیت باعث سرخ شدن صورت بخصوص گونه‌ها می‌شود.چگونه بفهمیم شوهرمان دروغ میگوید

از دیگر نشانه‌هایی که می‌توانید تشخیص بدهید فرد مقابلتان دروغ می‌گوید ، گشاد شدن سوراخ‌های بینی ، گاز گرفتن لب‌ها ،‌ نفس‌های عمیق و سریع پلک زدن است.

در واقع این نشانه‌ها هر کدام بدین معناست که مغز در حال اضافه کاریست.

2- آیا زبان بدن یک دروغگو را لو می‌دهد؟

برای اینکه مچ یک دروغگو را بگیرید خیلی مهم است که رفتار کلی او را بسنجید. یک خصیصه برای تشخیص فرد دروغگو شناخته شده که در هماهنگی بین رفتارهای کلی در کنار ژست او ،‌از جمله صورت ،‌بدن ، صدا و گفتارش در تعامل با یکدیگر دیده می‌شود.یک دروغگو ممکن است دست‌ها و پاهایش را به درون بدن خود جمع کند و حرکت‌هایش را حین گفتگو به حداقل برساند و تلاش کند هر حرکتی در کمترین حالت ممکن اتفاق بیفتد.

یک دروغگو ممکن است دست‌هایش را پشت سرش رها کند و حرکت بدهد چون این حرکت نوعی بی‌قراری ناشی از عصبی بودن است.

3- یک دروغگو چطور لبخند می‌زند؟

یک لبخند ساده گاهی می‌تواند از احساسات واقعی هر فردی ماسک را بردارد. بنابراین برای شناسایی فرد دروغگو توجه بسیاری به نحوه لبخند زدن او بکنید همانطور که بقیه حرکاتش را زیر نظر دارید. شاید موفق شوید ،‌احساس واقعی را که او سعی در پنهان کردنش دارد ،‌کشف کنید ؛ احساسی که می‌تواند ترس ، عصبانیت یا اشمئزاز باشد. یادتان باشد وقتی لبخندی صادقانه و واقعی است که در چهره یک فرد هم لب‌ها بخندد و هم چشم‌ها.

و خب ،‌تشخیص این یکی کار سختی نیست.

4- یک دروغگو چطور صحبت می‌کند؟

اگرچه تغییر در صدای یک فرد می‌تواند اخطاری به عنوان یک نشانه برای شناسایی فرد دروغگو باشد اما ، کارشناسان معتقدند برای تشخیص اینکه آیا فرد دروغ می‌گوید یا نه شما باید نحوه صحبت کردن او و الگوی نفس کشیدنش را زیر نظر بگیرید.اگر هر کدام از این دو مورد سرعت گرفته باشد یا اینکه آهسته شده باشد ،‌احتمال اینکه همه آنچه که در حال شنیدنش هستید راست باشد بسیار کم خواهد بود.

5- یک آدم دروغگو چه می‌گوید

یک فرد دروغگو معمولا از استفاده از واژه‌هایی مانند “اما” ، “به جز” ، “در حالیکه” و “نه” پرهیز می‌کند. چرا که آنها با افکار وسیع پیچیده به مشکل برمی‌خورند. آنها همچنین از واژه “من” هم کمتر استفاده می‌کنند. آنها سعی می‌کنند سراغ داستان‌های طولانی نروند و کمتر از ضمایر شخصی استفاده کنند.

6- آیا یک فرد دروغگو رفتار نامشخصی دارد؟

کارشناسان معتقدند تغییرات در اساس رفتاری یک فرد -اینکه به طور کلی چگونه رفتار می‌کند- نکته‌ایست که شما باید در آن حسابی دقت کنید.

شما باید رفتارهای این فرد را در ژست‌هایش ،‌نحوه گفتار ،‌توناژ صدا و حرکات دست‌هایش با آنچه که از قبل از او دیده و می‌شناختید مورد بررسی قرار بدهید. یعنی آنچه را که در موقعیت فعلی برابر شما نشان می‌دهد با آنچه که قبلا از وی دیده‌اید مقایسه و ارزیابی کنید چون وقتی فردی دروغ می‌گوید این رفتارها تغییر می‌کند.

7- او در برابر سوال ساده شما چه واکنشی نشان می‌دهد؟

وقتی از فردی سوال سختی بپرسید ،‌حتی اگر به دوردست‌ها هم خیره شود اتفاق عجیبی نیفتاده است. اما زمانیکه از فردی سوال ساده‌ای بپرسید و او نگاهش را از نگاه شما بدزدد ،‌حق دارید که درباره دروغگویی‌اش مشکوک شوید. به همین سادگی.

منبع: ریدرزدایجست

۴۷۴۷

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

ساخت و ساز و مسکن متأثر از قیمت مصالح ساختمانی از جمله تیرآهن و میلگرد است. اما به طور کلی قیمت‌ها در ایران با نوسانات دلار جابجا می‌شود.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

دروغ گفتن یک اختلال روانی محسوب می شود فردی که زیاد دروغ می گوید معمولا دارای کم شخصیت بینی و کمبود اعتمادبنفس است معمولا افرادی که زیادی دروغ می گویند دارای رفتارهای مشخص و مشابهی است در این مطلب از پرشین وی ما نشانه های دروغ گفتن مردان را برای شما عزیزان هویدا ساخته ایم در ادامه همراه ما باشید تا این شاخضه ها را بشناسیم

مردان در هنگام دروغگویی نشانه‌هایی از خود بروز می‌دهند که توجه به آن می‌تواند به کشف این موضوع کمک کند.
دفعه بعد که شما از یک مرد سوال می‌پرسید حتما به این ۴ نشانه توجه کنید تا متوجه شوید آیا
او راست می‌گوید یا در حال پنهان کردن واقعیت است.

۱٫او به بالا و سمت چپ نگاه می‌کند دفعه بعد که از او سوال پرسیدید یا در مورد چیزی توضیح
خواستید دقت کنید که او به چه جهتی نگاه می‌کند.
اگر چشمان او به سمت بالا و راست می‌نگرد، احتمالا او در حال به یاد آوردن جواب است.
اما اگر او به بالا و سمت چپ نگاه می‌کند این احتمال وجود دارد که او در حال ساختن یک
جواب برای شماست.

۲٫او چشم یا گوشش را لمس می کند اگر یک مرد در هنگام پاسخ دادن به شما مرتبا چشم یا
گوشش را لمس می‌کند اگر مبتلا به آلرژی نباشد می‌تواند نشان دهنده دروغگویی او باشد.
در هنگام دروغ گفتن معمولا جریان خون به سمت صورت بیشتر می‌شود.
در این هنگام بینی و گوش‌ها گرم شده و شروع به خارش می‌کنند.
به همین دلیل او به طور ناخودآگاه ممکن است آن‌ها را بخاراند.

۳٫او روی صندلی خود جابه جا می‌شود یا تکان‌های بی‌مورد می‌خورد این تیک‌ها می‌تواند نشان دهنده عصبی بودن او باشد.
اگر او در حال توضیح دادن به شما این حرکات را دارد می‌تواند نشان دهنده دروغ گویی باشد.چگونه بفهمیم شوهرمان دروغ میگوید

۴٫او صورتش را با دستانش می‌پوشاند در این حالت احتمالا مرد در حال دروغگویی است.
زمانی که او دید شما را از دهانش مسدود می‌کند شاید نشان دهنده این باشد که او تلاش می‌کند تا
از درز حقیقت به بیرون خودداری کند.
به علاوه ممکن است در این حالت او با لب‌های خود را با زبانش مرطوب کند یا نگاهش را از
شما دور کند.
این حرکات می‌تواند نشان دهنده این باشد که چیزی او را اذیت می‌کند.

 

۱٫ کسی که در حال دروغ گفتن است مدام سر خود را تکان می‌دهد
اگر از کسی سوالی پرسیدید و او ناگهان شروع به تکان‌دادن سر خود کرد، به احتمال زیاد دروغ می‌گوید. به عنوان مثال شما یک سوال صریح از کسی می‌پرسید و او ناگهان سر خود را به عقب می‌کشد و یا با حرکات تند و سریع سر خود را عقب می‌برد. حتی ممکن است سر خود را کمی کج کرده و یا بالا ببرد. این حالت اغلب بلافاصله بعد از اینکه از فرد سوال می‌پرسید اتفاق می‌افتد.

 

  ۲٫ طرز نفس‌کشیدن فرد هنگام دروغ‌گفتن تغییر می‌کند
معمولا وقتی کسی در حال دروغ‌گفتن است، نفس‌کشیدن او سنگین می‌شود.
این یک عکس‌العمل غیر ارادی است. بعد از آن‌که طرز نفس‌کشیدن فرد تغییر کرد
به احتمال زیاد بلافاصله شانه‌ها را بالا برده و تن صدای کم‌عمقی پیدا می‌کند.
درواقع تغییر حالت نفس‌کشیدن به علت بالارفتن ضربان قلب و افزایش جریان
خون اتفاق می‌افتد. درست مانند زمانی که شما عصبی هستید و یا دچا
ر احساس تنش شده‌اید؛ یعنی همان دروغ‌گفتن. دروغ سنج طبیعی شما به راحتی این رفتار را تشخیص می دهد.

  ۳٫ فرد در هنگام دروغ‌گفتن ثابت و بدون حرکت می‌ایستد
معمولا افرادی که به خاطر حرف یا اتفاقی عصبی می‌‌شوند، بی‌قرار و ناآرام خواهند شد اما طبق گفته دکتر گلس باید بیشتر حواس‌مان به افرادی باشد که در این حالت کاملا ثابت و بی‌حرکت می‌ایستند.‌ این حالت نشانه‌ای از مبارزه عصبی بدن است، یعنی بدن برای رویارویی با مشکل احتمالی حالت تدافعی به خود می‌گیرد. زمانی که درحال انجام یک مکالمه معمولی هستید، طبیعی است که بعضی اعضای بدن شما به طور نرمال و آرامی حرکت کنند بنابراین اگر در حال مکالمه مثل یک چوب خشک، بی‌حرکت بایستید معلوم است که یک جای کارتان می‌لنگد!

ثابت ایستادن، عصبی شدن، نا آرامی

  ۴٫ کسی که دروغ می‌گوید مدام کلمات و یا عبارات را تکرار می‌کند
این حالت به این خاطر است که فرد دروغ‌گو سعی در قانع‌کردن طرف مقابل و یا خودش دارد. برای مثال در حین صحبت چندین‌بار این عبارت را تکرار می‌کند: من این‌کار را نکردم… من این‌کار را نکردم… . به این ترتیب کم‌کم آن عبارت ملکه ذهنش شده و خودش هم دروغ خود را باور می‌کند. همچنین تکرار کلمات یا عبارات به فرد دروغ‌گو کمک می‌کند تا برای خود کمی زمان بخرد و برای ادامه گفتگو آماده شود. دروغ سنج طبیعی شما به این مسائل واقف است و صداقت فرد مقابل را به چالش می کشد.

 ۵٫ موقع دروغ گفتن، فرد دهان خود را می‌پوشاند
یکی دیگر از نشانه‌های دروغ‌گفتن این است که، فرد به طور غیر ارادی دستان خود را جلوی دهان می‌گیرد. وقتی یک فرد بزرگسال دستان خود را روی لب‌ها و یا جلوی دهان قرار می‌دهد یعنی اینکه نمی‌خواهد واقعیت را به طور کامل بگوید و به نوعی ارتباط را قطع می‌کند.

خبرآنلاین / باشگاه خبرنگاران جوان

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

 به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از مردمان، به نظر می‌رسد که به هیچ ترتیبی نمی‌توانیم جلو دروغ‌گفتن‌ها را بگیریم. دیگر وقتش است که نظریات روانشناسان را وارد ماجرا کنیم. اینجا به شما کمک می‌کنیم رفتارهای فرد دروغگو را بشناسید و روش‌هایی هم برای کنار آمدن با دروغ‌هایشان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تا بحال شده که احساس کنید همسرتان همه واقعیت را به شما نمی‌گوید؟ از دروغ بیل‌کلینتون که گفت «من با آن زن رابطه‌جنسی نداشته‌ام» تا قسم بردپیت و آنجلینا‌جولی که می‌گفتند هیچ برنامه غیرکاری سر فیلم آقا و خانم اسمیت نداشته‌اند، افراد معروف زیادی هم در وارونه جلوه دادن واقعیت شناخته‌شده هستند. در یک نظرسنجی عمومی، ۹۶ درصد از امریکایی‌ها اعتراف کردند که به نزدیکانشان دروغ می‌گویند. ولی شایان‌ذکر است که ۵۰ درصد دروغ‌ها توسط ۵/۳ درصد از افراد گفته می‌شود.

در یک مقاله جدید چهار راه پیشنهاد شده است که کمکتان می‌کند بفهمید کسی دروغ می‌گوید:

۱. حواستان به تورم و خارش بینی‌اش باشد.
دکتر آلن هیرش عضو بنیاد درمان بویایی و چشایی شیکاگو می‌گوید، وقتی فردی دروغ می‌گوید، بافت‌های خاصی در بینی‌اش متوم می‌شود. این تورم بینی که هیرش آن را علامت پینوکیو می‌نامد، باعث می‌شود سلول‌ها هیستامین ترشح کنند که موجب خارش بینی می‌شود.

۲. به علامت‌های فیزیکی انکاری توجه کنید.
به علامت‌هایی مثل گرفتن جلو دهان یا مالیدن چشم‌ها یا پوشاندن آنها، همچنین گرفتن بینی یا گوش‌ها یا دور کردن سر یا بدن هنگام گفتن یک جمله‌ مهم می‌تواند از نشانه‌های دروغگویی باشد.چگونه بفهمیم شوهرمان دروغ میگوید

۳. مراقب قسم‌ها باشید.
جمله‌هایی مثل «به روح مادرم قسم» یا «خدا شاهده» یا امثال آن پرچم‌های قرمز هشدار هستند.

۴. عبارات انکاری را تشخیص دهید.
عبارات انکاری مثل «به من اعتماد کن»، «صادقانه میگم»، «اگه بخوام راستش رو بگم» و … برای رد گم کردن هستند. یعنی او می‌خواهد دید شما را نسبت به حرفش تغییر دهد و وقتی کسی این عبارت‌ها را پشت سر هم تکرار می‌کند، می‌تواند نشانه دروغ‌گویی او باشد.

خوب حتماً دوست دارید بدانید وقتی دروغی او را تشخیص دادید چه باید بکنید؟

۱. حرف را عوض کنید.
هاستون می‌گوید، «اول از همه کاری کنید که متوجه شوند دروغشان اثر نکرده است. مثلاً بگویید، ببین عزیزم گوش کن، باید اینو بهت بگم. من با اون حرفی که درمورد صورتحساب کارت‌اعتباریت زدی یکم مشکل دارم.» البته این کار را بسیار ملایم و محافظه‌کارانه انجام دهید تا فرد خونسردی‌اش را از دست ندهد.

۲. حرف زدنش را قطع کنید.
رفتارشناس‌ها می‌گویند هربار که دروغی را به زبان می‌آورید، بیشتر اسیر آن می‌شوید. به همین دلیل قدم دوم این است که شروع به حرف زدن کنید و دلایلی به آنها بدهید که باعث شود واقعیت داستان را به شما بگویند.

۳. حالت دفاعی‌اش را کم کنید.
مشکل را توجیه عقلانی کنید یا بی‌اهمیت جلوه‌اش دهید تا خطرات گفتن حقیقت در نظر او کمتر شود. مثلاً بگویید، «ببین گوش کن، همه با صورت‌حساب‌های کارت اعتباری‌شان مشکل دارند.» می‌توانیم موضوع را به خودتان برگردانید تا فردی که دروغ گفته است تصور کند که هنوز متوجه دروغش نشده‌اید.

۴. یک سوال جسورانه بپرسید.
وقتی حالت دفاعی او را کم کردیم، وقت آن است که یک سوال جسورانه مثل «واقعاً با کارت اعتباری چکار کردی؟» بپرسیم.

از شنیدن «سگ تکالیفم رو خورد» گرفته تا «اصلاً نمیدونم اینهمه کفش جدید از کجا اومده»، ما به گفتن دروغ‌های مصلحتی کوچک عادت کرده‌ایم. دروغگویی بعنوان راهی برای جلوگیری از عواقب بد بین همه گروه‌های سنی رایج شده است. الان دیگر بهترین راه برای محافظت از خودمان درمقابل آنهایی که احساس می‌کنند نیاز به دروغگویی دارند را یاد گرفته‌ایم، اینکه با آن فریب روبه‌رو شویم و با رویکردی باز و صادقانه با آن برخورد کنیم.

این موقعیتی عالی برای نشان دادن معایب فریب و دروغگویی به فرزندانمان است، اینکه گفتن یک دروغ معمولاً باعث می‌شود دروغ‌های دیگری هم پشت سر آن گفته شود. اضطراب کوتاه‌مدت گفتن حقیقت همیشه بهتر از اضطراب طولانی‌مدت پنهان کردن آن است.

درمورد بزرگسال‌ها هم همینطور است. وقتی دروغ طرف‌مقابلتان فاش می‌شود، دیگر وقتش است که به او بگویید که درصورتی می‌توانید با او صادق باشید که او هم همین رفتار را با شما داشته باشد. اگر نتوانند با شما صادق باشند، آن رابطه تمام‌شده است.

و اگر همچنان بین افرادی هستید که تصور می‌کنند دروغ گفتن هیچ اشکالی ندارد، زمانش رسیده که این تکنیک‌ها را وارد ماجرا کنید.

The online version of the Iranian daily Hamshahri

چگونه بفهمیم فردی دروغ می‌گوید؟ از کجا فرد دروغگو را تشخیص دهیم؟ روزانه ما با افراد زیادی صحبت می‌کنیم، برخی از این صحبت‌ها روزمره هستند و اهمیت بالایی ندارند. اما بعضی دیگر بسیار ارزشمندند و تاثیر مستقیم روی زندگی ما دارند. در هر یک از این شرایط برای ما مهم است که شخص مقابل راست بگوید و سر ما کلاه نگذارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هاوکن‌یو،‌ برای تشخیص موردی که فردی در حال دروغ گفتن یا پوشاندن حقیقت است، کار سختی پیش رو ندارد، شما با دانستن چند مورد می‌توانید تا درصد بالایی تشخیص دهید که آیا شخصی به شما دروغ می‌گوید یا نه؟

بیشتر بخوانید: چطور بفهمیم کسی به ما دروغ می‌گوید؟

چگونه بفهمیم شوهرمان دروغ میگوید

۱-  حرکات سر

به حرکات ناگهانی سر فرد مقابل دقت کنید مخصوصا هنگامی که سوالی را به طور مستقیم از او می‌پرسید به واکنش او توجه ویژه‌ای داشته باشید.

۲-  تنفس

هر دروغی واکنش‌های مخصوص به خود را دارد. به حالت شانه‌ها و صدای فرد دقت کنید. او شانه را به بالا پرتاب می‌کند و صدایش و سخن‌هایش نامفهوم و لرزان است. هنگامی که شخص دروغ می‌گوید، بر اثر استرس ضربان قلبش بالا می‌رود. البته این ویژگی‌ها در انسان‌های مضطرب نیز احساس می‌شود.

۳-  تکرار

وقتی شخصی می‌خواهد شما را متقاعد کند که شما حرف‌هایش را باور کنید از تکرار استفاده می‌کند تا شما توجه خاصی به آن موضوع داشته باشید. این شگرد افراد برای دروغ گفتن است.

۴-  اطلاعات زیاد

افراد دروغگو سعی می‌کنند با بیان اطلاعات زیاد شما را متقاعد کنند که راست می‌گویند. این افراد معمولا وقتی که شما از آنها سوال نپرسیده‌اید، شروع به سخن گفتن می‌کنند.

۵- پوشاندن دهان بعد از دروغ

کسی که دروغ می‌گوید معمولا دهانش را با دستش می‌پوشاند و سعی دارد خود را از شما مخفی کند.

۶-  پوشاندن نقاط آسیب‌پذیر

کسی که دروغ می‌گوید سعی دارد نقاط آسیب‌پذیر بدن را مانند گلو، سر، سینه و شکم را بپوشاند. معمولا وقتی دروغگو یک ایده مخالف نظر خودش را می‌شنود، گلوی خود را می‌خاراند. 

۷- بی‌قرار بودن پاها هنگام دروغ گفتن

هنگام صحبت افراد دروغگو پای خود را تکان می‌دهند و هنگامی که هنگام صحبت راه می‌روید، سعی می‌کنند سرعت راه رفتن را بیشتر کنند.

۸-  سخت صحبت کردن

هنگامی که یک شخص در حال دروغ گفتن است، صحبت کردن برای او سخت است و زبان در دهانش خشک می‌شود که مبادا حفی بزند که با مطالب قبل تناقض داشته باشد.

۹-  کم پلک زدن 

فرد دروغگو سعی می‌کند ارتباط چشمی کمی داشته باشد و کم پلک می‌زند.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، چگونه بفهمیم نامزدمان به ما دروغ می گوید ؟ و با چه ترفندهایی به راست و دروغ گفتن وی پی ببریم.

دکتر ساناز آزادفروز – روان پزشک و استادیار دانشگاه علوم پزشکی بابل در این باره می گوید: «دروغگو دشمن خداست!» یکی از اولین آموزش هایی است که به هر کودکی داده می شود و از همان بچگی در گوش همه مان می خوانند که دروغ، مادر همه گناهان است و اگر یک دروغ بگویی، باید هزارتای دیگر هم پشت سرش ردیف کنی تا روی دروغ اولت را بپوشانی و آبرویت نرود و…


 

با همه این حرف ها تعداد آدم های دروغگو در اطرافمان اصلا کم نیست و خودمان هم ممکن است گاه و بیگاه دروغ های ریز و درشتی بگوییم و ریزها را بی اهمیت بدانیم و درشت ها را احتمالا «مصلحتی» بخوانیم اما اگر کسی همین عذر و بهانه ها را برایمان بیاورد، نمی پذیریم و به راحتی می گوییم دروغگوست و اعتمادمان از آن فرد سلب می شود.


 

چگونه بفهمیم شوهرمان دروغ میگوید

دروغگویی در زندگی مشترک، که زوج انتظار صداقت کامل از یکدیگر دارند، می تواند مشکلات بسیار بزرگی ایجاد کند و حتی در بسیاری مواقع باعث از هم پاشیده شدن خانواده می شود، اما واقعا با همسر دروغگو چه باید کرد؟ باید دروغ های همسرمان را نادیده بگیریم و نگذاریم حریم ها از بین برود یا مدام مچش را بگیریم و منتظر باشیم سرش به سنگ بخورد؟ شاید هم بهتر باشد بگوییم «اصلاح نمی شود!» و به سادگی طلاق بگیریم؟!


 


 نحوه شناسایی و برخورد با همسر دروغگو


 


دروغگو کیست؟

بهتر است این بحث را با تعریف دروغگویی شروع کنیم، پنهان کردن نقص های فردی برای تطبیق با محیط و دستیابی به نتیجه مثبت می تواند تعریفی از دروغگویی باشد. یعنی فرد به دلیل مسئولیت ناپذیری و عدم پذیرش اشتباه هایش احساس خطر کرده و تصور می کند ثبات محیطش از بین رفته، بنابراین دروغ می گوید.


 

صرف نظر از انواع و اقسام دروغگویی های عادت، مصلحتی، مرضی و… می توان گفت دروغگویی از حول و حوش 5-4 سالگی در افراد شکل می گیرد اما ممکن است کودک متوجه پاتولوژیک (مرضی) بودن آن نباشد چون هنوز اخلاقیات به صورت کامل در او شکل نگرفته اما ممکن است دروغی بگوید و از والدینش به صورت تصادفی پاداش بگیرد و این صفت در او نهادینه و به الگوی دروغگویی باثبات تبدیل شود.


 

در بررسی علل دروغگویی در روابط زوج، باید بگویم بعضی هایش مربوط به فرد دروغگو، برخی دیگر متوجه فرد آسیب دیده (همسر فرد دروغگو) و برخی علل هم مربوط به مهارت های ارتباطی بین زوج است. گروه آخر هم علل محیطی است که همه این عوامل می تواند زمینه ساز دروغگویی فرد شود.


 

از جمله عوامل مربوط به فرد دروغگو می توان به زمینه های رشدی و صفات شخصیتی او اشاره کرد؛ یعنی فرد در خانواده ای بزرگ شده که دروغگویی به طور عادی بین اعضا وجود داشته یا به روش شرطی سازی، وقتی بچه دروغی گفته و پاداش گرفته، تصور می کند هربار با دروغگویی پاداش خواهدگرفت بنابراین دروغگویی برایش کار مثبتی جلوه می کند؛ مثلا وقتی در مورد نمره ای که در مدرسه گرفته، دروغ می گوید و بعد خانواده بی خبر از دروغ او، برایش پاداش درنظر می گیرند.


 

به این ترتیب کودک تصور می کند کار خوبی کرده که در مورد نمره اش دروغ گفته! در بعضی موارد فرد نقاط ضعفی در خود احساس می کند و اعتماد به نفس پایینی دارد بنابراین از دروغگویی به عنوان پوششی برای نقاط ضعفش استفاده می کند. تا از تهدید و بی ثباتی ای که ممکن است در محیطش ایجاد شود، جلوگیری کند. گاهی هم فرد قصد جلب توجه دارد و از دروغگویی برای این کار استفاده می کند. همه این موارد می توانند منجر به دروغگویی های روزمره در زندگی شوند.


 


دروغگوهای بی وجدان!

مواردی هم هست که باعث می شود این دروغگویی ها پرخطرتر شوند و فرد بی مهابا و بدون هیچ پشیمانی ای دروغ بگوید: مثلا وقتی فرد شخصیتی ضداجتماعی دارد، برای حفظ منافع خودش عمدا دروغ هایی بگوید و رفتارهای غیرقانونی (از عدم رعایت ضوابط اجتماعی گرفته تا نادیده گرفتن حقوق دیگران و…) انجام دهد که باعث آزار دیگران می شود اما او از دروغ های خود ناراحت نیست! همچنین زمانی که فرد شخصیتی خودشیفته دارد، خود را برتر از دیگران می داند و اعتماد به نفسی کاذب دارد.


 

درواقع فرد خودشیفته درون خود احساس شکنندگی می کند و در ظاهر خود را برتر و موفق جلوه می دهد و چون احساس می کند الگوهای فکری خودش در زمینه های اخلاقی و اجتماعی از تمام استانداردهای موجود برتر است، خود را محق می داند که هر رفتاری از جمله دروغگویی داشته باشد! مورد دیگری که این روزها بسیار شایع شده، مصرف موادمخدر است که در فرد الگوهای شخصیتی پاتولوژیک ایجاد می کند و منجر به دروغگویی های متعدد می شود.


 


چه برخوردی کنیم؟

اولین قدم این است که فرد، دروغگویی اش را بپذیرد. مثلا اگر احساس کنیم این فرد پذیرش ندارد، تدافعی برخورد می کند، از دروغگویی پشیمان انیست (مثل افراد دچار اختلال های شخصیتی ضداجتماعی یا خودشیفته) یا سوء مصرف مواد دارد، به نظر نمی رسد این ماجرا با مداخله و مشاوره قابل حل باشد. ولی اگر فرد آسیب دیده اصرار به حفظ زندگی اش داشته باشد، رویکرد مشاوره کاملا عوض می شود و با توجه به علت دروغگویی از اختلال شخصیتی گرفته تا سوء مصرف مواد و…، افراد به درمان های متفاوتی نیاز دارند اما زوج بایدبدانند در چنین مواردی احتمال موفقیت بسیار کمتر است.


 

اما معمولا مشکلات زوج هایی که یکی از آنها دروغگو نیست، به دلیل بهانه گیری، اعتماد به نفس پایین و ناتوانی در برقراری ارتباط موثر با همسر رخ می دهد و وقتی زوج به دلیل این نوع دروغگویی ها دچار میشکل می شوند و به مشاور مراجع می کنند، خوشبختانه می توانیم با رویکرد مشاوره ای برای حل این موضوع کار کنیم. یکی از اصلی ترین راهکارها در این زمینه استفاده از «الگوی بخشودگی» یا همان «بخشیدن» است.


 

در این الگو، فرد دروغگو خطای خود را می پذیرد و مشاور سعی می کند به فرد آسیب دیده (همسر فرد دروغگو) به این ترتیب کمک کند تا باورهایش را که در خلال دروغگویی های همسرش خدشه دار شده، اصلاح کند و بتواند همسرش را ببخشد. البته فرد آسیب دیده نباید تصور کند که دچار نقطه ضعف است یا مشاور قصد دارد دروغگویی های همسرش را بی اهمیت جلوه دهد و اغماض کند و…


چرا به من دروغ می گوید؟!

همان طور که اشاره کردیم برخی علل مربوط به فرد آسیب دیده است؛ یعنی این علت ها باعث می شود همسر این فرد به او دروغ بگوید و البته همین علت ها می تواند باعث دروغگویی این فرد هم باشد. یکی از الگوهای بسیار مهمی که باعث دروغگویی همسران می شود، ضعف در مهارت های ارتباطی همسران است؛ اینکه نتوانند ارتباط درست کلامی یا غیرکلامی با هم داشته باشند و احساساتشان را درست بیان کنند؛ همین ترس باعث می شود فرد خواسته هایش را به همسرش نگوید و باعث دروغگویی شود.


 

فرض کنید فردی که ترس بیش از اندازه نسبت به همسرش دارد و دائما در فضایی است که مورد انتقاد و سرزنش است، تصمیم می گیرد عیب و ایرادهای خودش را بپوشاند، پس به دروغگویی روی می آورد. یا فردی که بیش از حد به همسرش وابسته است و می خواهد به هر نحوی زندگی اش را حفظ کند و با رفتارهای نامناسبی از جمله دروغگویی تایید همسرش را می گیرد. گاهی افراد ترس های مخفیانه ای در پس ذهنشان دارند و احساس می کنند حمایت اجتماعی لازم را ندارند، اعتماد به نفس پایینی دارند و آنقدر خود را ضعیف می دانند که احساس می کنند به راحتی مورد ظلم دیگران قرار می گیرند.


 

همین افراد در روابط بین زوج به راحتی دچار آسیب هایی مثل دروغگویی می شوند. البته اعتماد به نفس پایین هم می تواند باعث دروغگویی فرد شود و هم باعث قربانی شدن وی در زندگی زناشویی؛ یعنی نه تنها خودش در مورد کارهایش دروغ می گوید بلکه به دلیل اعتماد به نفس پایین، رفتاری از خود بروز می دهد که همسرش را هم مجبور به دروغگویی می کند! در مورد علل محیطی موثر در دروغگویی هم باید گفت تمام مشکلاتی که ثبات زندگی را بر هم می زنند، از مسائل اقتصادی و اجتماعی گرفته تا واردشدن نفر سوم به زندگی، همه می توانند باعث دروغگویی همسر شوند.


 


2005

چگونه بفهمیم شوهرمان دروغ میگوید
چگونه بفهمیم شوهرمان دروغ میگوید
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *