چگونه بفهمیم پسری ما را برای هوس میخواد

 
helpkade
چگونه بفهمیم پسری ما را برای هوس میخواد
چگونه بفهمیم پسری ما را برای هوس میخواد

تفاوت عشق و شهوت را چگونه بفهمیم؟ | (چه فرقی بین عشق و شهوت وجود دارد؟) | راه های تشخیص عشق و شهوت [نیاز جنسی] آیا شما عزیزان مخاطب big20.ir تعاریف و معنی های لغتی واژ ه های عشق و شهوت را می دانید؟ حتما همه بر این باور می باشید که عشق همان دوست داشتن خالص و بی غل و غشه و شهوت هم خب به هوس رانی تمایل پی در پی رابطه جنسی و س ک س متنهی است!! اما آیا مطمئنید تعریف و فرقی که شما از عشق و شهوت دارید با تعاریف معتبر و جهانی مطابق است؟؟

تفاوت عشق و شهوت در چشم دیده میشود؟؟

محققان دانشگاه شیکاگو می‌گویند حرکات چشم نشان می‌دهد که به چه کسی به چشم شریک و معشوق آینده نگاه می‌کنید و چه کسی بعنوان شریک جنسی، نظرتان را گرفته است.استفانی کاسیوپو، استاد روانشناسی دانشگاه شیکاگو می‌گوید: «با اینکه در حال حاضر از نظر علمی درباره عشق در نگاه اول و اینکه افراد چگونه عاشق می‌شوند خیلی کم می‌دانیم، اما این تحقیق سرنخ هایی را به دست می‌دهد که، نگاه می‌تواند عشق را از کشش جنسی متمایز کند.»تحقیقات قبلی که زیر نظر خانم کاسیوپو صورت گرفته است، نشان داده بود که عشق و میل جنسی نقاط مختلفی را در مغز فعال می‌کنند.اما در این تحقیق محققان می‌خواستند عشق رمانتیک و شهوت جنسی را با الگوهای بصری از هم متمایز کنند، دو احساسی که تمیز دادن آنها از یکدیگر دشوار است، دست‌کم برای دیگران.

چگونه بفهمیم پسری ما را برای هوس میخواد

برای این تحقیق به دانشجویان دانشگاه ژنو تعدادی عکس سیاه و سفید زوج‌های غیر همجنس را که در حال معاشرت با یکدیگر بودند یا مستقیما به دوربین نگاه می‌کردند روی صفحه کامپیوتر نشان دادند و از آنها خواستند با در سریع‌ترین زمان ممکن بگویند استنباطشان از عکس‌ها، عشق رمانتیک است یا کشش جنسی. در هیچیک از عکس‌ها برهنگی یا محرک جنسی وجود نداشت.تحلیل داده‌ها نشان داد در نگاه عاشقانه چشم روی صورت متمرکز و ثابت می‌ماند اما در نگاه شهوانی چشم، از صورت به سمت دیگر اعضای بدن حرکت می‌کند و روی بدن ثابت می‌شود.دکتر کاسیوپو می‌گوید این بررسی نشان می‌دهد کشش جنسی تا حدی محصول تجربیات صرفا حسی (sensory) است اما عشق انعکاس انتزاعی‌تر این احساسات است.محققان می‌گویند ممکن است در آینده از بررسی حرکات چشم برای بررسی‌ها و درمان‌های روانشناختی و روانپزشکی استفاده شود، برای این که بتوان تشخیص داد عواطف و احساساتی که فرد گزارش می‌کند عشق رمانتیک است یا کشش جنسی.

نتیجه این تحقیق بخصوص برای آنها که برای اولین بار با کسی قرار ملاقات دارند و می‌خواهند از احساس واقعی او سر در بیاورند جالب است؛ اما می‌شود حدس زد که کار بزودی از این هم راحت‌تر شود و اپلیکیشن آن به بازار بیاید.برخی‌ها می‌گویند با یک نگاه نمی‌توان عاشق کسی شد اما اشتباه می‌کنند. گرچه هر چه افراد بیشتر با هم آشنا می‌شوند، عشق‌شان به هم بیشتر می‌شود اما از نظر علمی با همان نگاه اول است که عشق در مغز شکل می‌گیرد.طبق مقاله‌ای که در ساینس دیلی منتشر شده است مغز خیلی سریع به احساسات عاشقانه عکس‌العمل نشان می‌دهد و تنها 2/0 ثانیه طول می‌کشد تا یک فرد عاشق شود. عاشق شدن احساسی بسیار پیچیده است و 12 نقطه از مغز در روند بروز این احساس با ترشح هورمون‌های مختلف از جمله دوپامین، اکسیتوسین و آدرنالین دخالت دارند.براساس نوع عاشق شدن ما یکی از این مناطق نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کند. به این معنی که فعالیت مغز وقتی مادری به فرزندش عشق می‌ورزد یا وقتی زن به همسرش یکسان نیست. این کشف جدید می‌تواند به متخصصان کمک کند تا برای افرادی که دچار مشکلات احساسی هستند درمان‌های تازه‌ای بیابند.

در 82 درصد از افراد، عاشق شدن در سنین بالای 45 سال و زیر25 سال تفاوت آماری معناداری نشان نمی دهد… مردها به خاطر ویژگی های هورمونی شان بیشتر معطوف به شهوت هستند و زن ها متمایل به عشق. بنابراین ممکن است خانمی عاشق شود و تصور کند که طرف مقابلش نیز عاشق شده است حال آن که مرد، صرفاً از منظر شهوت به رابطه می نگرد. این یکی از نقاط آسیب پذیری زنان است.

بشر از ادوار آغازین تاریخ به عشق توجه داشته است. در فرهنگ های گوناگون نیز این پدیده به صورت ها و واژه های گوناگون توصیف شده است با این حال تا دهه 90 میلادی تحقیقات علمی روی عشق انجام نشده بود.

 با ایجاد علوم میان رشته ای، “عشق” موضوع کار دانشمندانی شد که در رشته های Evolutionary psychology یا روانپزشکی تکاملی، علم اعصاب (نوروساینس) و انسان شناسی فعالیت می کردند.

یکی از شناخته ترین آن ها تحقیقاتی است که توسط هلن فیشر، روانشناس و انسان شناس آمریکایی با بررسی مغز انسان های عاشق به وسیله MRI انجام شده است.

نتیجه مطالعات هلن فیشر و تیم همکارش در سال 2002 منتشر شد و فیشر در کتابی به نام “مغز در عشق” نتایج تحقیقات خود منتشر کرد. این کتاب در ایران به نام “چرا عاشق می شویم” توسط نشر ققنوس منتشر شده است.

عشق، شهوت و 8 توصیه کاملاً علمی و کاربردی

شهوت، عشق، دلبستگی

برای درک موضوع، بهتر است این سه مفهوم را اجمالاً بشناسیم:

* شهوت (Lust) شخص را به جستجوی هرکسی فقط به منظور ارضای جنسی وادار می کند و در صورتی که کسی را نیابد یا با موانع فرهنگی مواجه شود ممکن است به خودارضایی بینجامد.

سطوح بالای هورمون شهوت (تستوسترون) موجب فرونشاندن اثر هورمون دلبستگی (اکسی توسین و وازوپرسین) می شود.

این دلیل خوبی برای این واقعیت است که چرا مردان شهوتران (دارای سطوح بالای تستوسترون) کمتر تن به ازدواج می دهند یا کمتر به ازدواج خود پایبند می مانند.

 و بر عکس مردان دارای سطوح پایین تستوسترون به همسر خود وفادارترند. البته مردان دارای فرزند با کاهش سطح تستوسترون روبرو می شوند که دلیل آن احتمالا بالا رفتن هورمون دلبستگی (اکسی توسین و وازوپرسین) است.

* عشق رمانتیک (Romantic love) باعث تمرکز انرژی و توجه به فرد خاص (معشوق) می شود. فرایند شیمیایی و فیزیولوژیک مرتبط با آن از 2 تا 17 ماه ممکن است تداوم یابد و پس از آن فروکش می کند. روابط جنسی سطوح هورمون های دلبستگی را افزایش می دهد. برای همین ازدواج هایی که با عشق رمانتیک آغاز می شوند شانس تداوم بیشتری دارند.

* دلبستگی (Attachment) سبب می شود عاشق رابطه با معشوق خود را به مدت کافی برای بزرگ کردن بچه ها حفظ کند. تحقیقات دکتر فیشر نشان داده که مقدار زیاد هورمون های دلبستگی (اکسی توسین و وازوپرسین) روی راه های عبور هورمون های عشق رمانتیک (دوپامین و نوراپی نفرین) اثر مسدود کننده دارد. این توجیه می کند که چگونه دلبستگی عشق رمانتیک ر ا از بین می برد، امری که برای بقای نسل ضروری است. ( یعنی همسران همدیگر را دوست دارند ولی در عین حال نقاظ ضعف هم را نیز می بینند و وابسته هم نیز هستند.)

 

نشانه های عاشق شدن

ادبیات و هنر سرشار از نشانه های عشق و عاشقی است اما تحقیقات دانشمندان 6 ویژگی و نشانه را برای عاشق بودن به ثبت رسانده است. منظور از عشق در این مورد همان عشق رمانتیک است.

 

1- برجستگی: لحظه ای آغازین که یک “دیگری” برای شما معنایی خاص می یابد.

2- افکار ناخوانده: مرحله بعد از برجستگی است که ذهن تان با اندیشه هایی در باره معشوق تسخیر می شود. به طور معمول تا 85 در صد اوقات یک روز را افکار ناخوانده راجع به معشوق در بر می گیرد.

3- خاص بودگی: در این مرحله هر نگاه و لبخند، سخن یا حرکت معشوق در نگاه شما عمق و معنایی خاص پیدا می کند و “او” به مرکز دنیای شما تبدیل می شود.

4- تبلور یافتگی: در این مرحله شخص شروع می کند به تمرکز روی عادی ترین جنبه های معشوق و بزرگ نمایی این خصایص. در این جا نقاط ضعف معشوق هر چند در نظر عاشق انکار نمی شوند اما یا به چشم نمی آیند و نادیده گرفته می شوند یا حتی به عناصری جذاب و بی همتا تبدیل می شوند.

5- امید و عدم قطعیت: این مرحله ای است که هر حرکت، حرف نگاه معشوق مورد تعبیر و تفسیر از سوی عاشق قرار می گیرد. اگر اوضاع و رابطه بر وفق مراد باشد موجب سرخوشی و اشتیاق شده و اگر اوضاع خراب باشد به تردید و ناکامی می انجامد. لرز، عرق کردن، سرخ شدن و برافروختگی از نشانه های فیزیولوژیک این مرحله است.

6- آرمانی سازی: این مرحله اوج عشق رمانتیک است. در این مرحله تمام خصوصیات معشوق حتی اگر بر خلاف عرف و قانون باشد از نظر عاشق مطلقا زیبا و پذیرفتنی است و هر رویدادی در دنیای بیرون از دریچه چشم معشوق دیده می شود. “اصطلاح عشق کور می کند” توصیفی از این مرحله است.

 

اگر بر دیده مجنون نشینی

به غیر از خوبی لیلی نبینی!

 

عشق، شهوت و 8 توصیه کاملاً علمی و کاربردی

عشق سن وسال نمی شناسد

عشق ممکن است در هر سنی فوران کنند. براساس یافته های تحقیقات دوروتی تِنُو (Dorothy Tennov) که در کتاب “عشق شیدایی” ارائه شده، در 82 درصد از افراد، عاشق شدن در سنین بالای 45 سال و زیر25  سال تفاوت آماری معناداری نشان نمی دهد.

بر اساس این یافته ها، احساسات شدید عشق رمانتیک عموماً برای اولین‌بار حول‌وحوش سن بلوغ پدیدار می‌شوند. اما حتی کودکان خردسال نیز ممکن است عشق نونهالی یا «خاطرخواهی» را تجربه کنند.

کم سن و سال ترین فردی که در این تحقیقات گزارش شده مربوط به یک پسربچۀ دوسال‌ونیمه است. “او هر زمان که دخترکوچولوی مشخصی برای بازی به خانه‌شان می‌آمد، فقط کنارش می‌نشست و موهایش را نوازش می‌کرد؛ بعد از اینکه دختر از او جدا می‌شد، حدود دو ساعت افسرده می‌شد. دخترک برایش خاص بود و پسرک شیفتۀ او.”

چگونه بفهمیم پسری ما را برای هوس میخواد

در سنین میانسالی به بعد نیز افراد تا 78 سالگی از لحاظ فیزیولوژیکی و عصبی امکان عاشق شدن وجود دارد. البته در سنین بالا و سالمندی بیش از عشق رمانتیک با دلبستگی روبرو هستیم.

 

عشق با بدن ما چه می کند

عاشق شدن به دلیل تغییراتی که در ترشح میزان هورمونها در بدن ایجاد می کند موجب رویدادهای مثبتی در بدن می شود. برخی از مهم ترین تأثیراتی که با عاشق شدن در بدن ما روی می دهد به این شرح است:

 

– فعال شدن مرکز ضد درد

دیدن شخصی که عاشق او هستیم همان قسمتی از مغز را فعال می کند که دارو های ضد دردی مثل مورفین فعال می کنند یعنی  سیستم اوپیوئید را که مسؤول احساس دوست داشتن است.

 

یک تحقیق جدید نشان داده است مردانی که دوز پایینی مورفین دریافت کرده اند نسبت به مردانی که مورفین دریافت نکرده اند عکس صورت زنان را جذاب تر تلقی می کنند. این موضوع نشان می دهد سیستم اپیوید می تواند برای درک جذابیت یک چیز تحریک شود.

 

– افزایش جریان خون

عاشق بودن باعث می شود جریان خون به مرکز لذت مغز بیشتر شود، جایی در مغز به نام هسته اکومبنس.  تصویر برداری از مغز شخص عاشق (MRIبه روش) نشان می دهد که این منطقه از مغز هنگام احساس عشق در انسان روشن تر می شود ( یعنی میزان جریان خون در آن بیش تر می شود). بیش تر شدن جریان خون معمولا در مرحله جذابیت عشق اتفاق می افتد، زمانی که احساس زوج به هم تثبیت شده است.

 

– محافظت از قلب

اکسی‌توسین (هورمون عشق) سبب کاهش استرس، کاهش فشار خون و کاهش میزان هیجانات منفی حاصل از اضطراب می‌شود. همچنین اعتمادبه‌نفس را افزایش داده و به فرد کمک می‌کند تا به مبارزه با افسردگی بپردازد.

 

– تقویت ایمنی

عشق سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به به روند درمان بیماران واکنش‌های مثبت‌تری نشان می‌دهد.

 

– درمان بی‌خوابی

هورمون‌های عشق (اکسی‌توسین و اندروفین) ترشح کورتیزول را مسدود می‌کند. کورتیزول مسئول استرس است. وقتی از ترشح این هورمون جلوگیری شود، فرد به لحاظ روحی و فکری آرام‌تر خواهد بود و در نتیجه خواب راحت‌تری نیز خواهد داشت.

 

– پیشگیری از اعتیاد

عشق، علاوه بر افزایش ترشح دوپامین، میزان ترشح تستوسترون و اکسی‌توسین را نیز افزایش می‌دهد که بهترین ترکیب برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد است.

 

توصیه های کاربردی :

1 – عاشق شوید. عشق فقط یک احساس نیست بلکه مجموعه ای از فعل و انفعالات را در بدن تان رقم می زند که به سود سلامتی تان است.

2 – به عشق تان وفادار بمانید تا از مواهب عشق به طور دائمی برخوردار باشید.

3 – اگر بعد از مدتی زندگی مشترک دیدید که آن اشتیاق اولیه را نسبت به همسرتان ندارید، نگران نباشید چرا که این یک روند طبیعی است و جذبه اولیه در حال تبدیل شدن به دلبستگی است. دلبستگی، لازمه ادامه زندگی مشترک و فرزند آوری است.

4 – اگر عاشق شده اید و کسی را برای ازدواج در نظر گرفته اید، بدانید که در ارزیابی او ممکن است ره به خطا بروید چرا که نکات منفی او را نادیده می انگارید یا کوچک می شمارید. ای بسا همین نکاتی که امروز به واسطه عشق، از کنارش می گذرید و توجیهش می کنید، در آینده برای زندگی مشترک تان مشکلات جدی ایجاد کنند.

بنابراین بپذیرید که در دوران کوری عاطفی و فکری هستید و بهتر است از یک مشاور مطمئن بهره ببرید و به حرفش گوش کنید.

5 – اگر بعد از مدتی که از ازدواج تان گذشت، جذبه رفت و دلبستگی پدید نیامد و دچار اختلاف و درگیری های متعدد شدید، به هوای این که اگر بچه دار شویم روابط مان بهتر می شود، فرزندآوری نکنید. این یک باور غلط است که یک کودک معصوم می تواند جای همه اختلافات شما بنشیند و حل شان کند. بهترین راه رفتن نزد یک مشاور و تعیین تکلیف زندگی است. بچه دار شدن را برای موقعی بگذارید که از بقای زندگی مشترک تان اطمینان دارید.

6 – تفاوت بین عشق و شهوت را دریابید. به ویژه خانم ها باید مراقبت بیشتری در این باره کنند زیرا مردها به خاطر ویژگی های هورمونی شان بیشتر معطوف به شهوت هستند و زن ها متمایل به عشق.

بنابراین ممکن است خانمی عاشق شود و تصور کند که طرف مقابلش نیز عاشق شده است حال آن که مرد، صرفاً از منظر شهوت به رابطه می نگرد. این یکی از نقاط آسیب پذیری زنان است.

7 – کسی که شکست عشقی (+) خورده، واقعاً درد دارد و حتی ممکن است دردهایش بدنی هم باشد. چنین شخصی نیاز به سرزنش ندارد بلکه به معنای واقعی کلمه، محتاج حمایت عاطفی از طرف عزیزانش هست تا دوران تنش هورمونی را طی کند و به تعادل برسد.

8 – برای افراد بزرگسال نیز عاشق شدن را به رسمیت بشناسید. اگر پدر یا مادرتان به واسطه جدا شدن یا مرگ همسر، تنها هستند، حق دارند مانند یک جوان 25 ساله عاشق شوند. این یک واقعیت علمی است نه فقط یک توصیه اخلاقی یا اجتماعی.

اگر در میانسالی یا کهنسالی هستید، می توانید عاشق شوید و عشق تان را ابراز و اعلام کنید. عشق و زندگی حق شماست.

 

منبع:

bartarinha.ir

savadezendegi.com

 

 

 

تشخیص عشق و هوس و شناخت عشق واقعی در یک نگاه شاید به نظر مشکل و غیر ممکن باشد اما باید بدانید که برخی حرکات و نگاهها نشانه هایی واضح برای تشخیص عشق و هوس هستند.

تشخیص عشق و هوس به هر عاشق و معشوقی این فرصت را می دهد که بهتر تصمیم بگیرد و بداند که فرد مقابل چه نیت و هدفی دارد. در ادامه این بخش از نمناک شما را با حرکات و نگاههای عاشقانه و یا فریب دهنده آشنا می کنیم.

عشق با بدبینی و سوء ظن همراه نیست. عشق یک اعتماد است. پس از شناخت رفتار، گفتار و احساسات معشوق، و به جهت یک آگاهی عمیق به وجود می آید. لذا ابتدا اعتماد به وجود می آید و بعد عشق منعقد می شود.

عمیق است و غیرقابل توصیف و تمایلی تمام ناشدنی به سمت معشوق است تا جایی که می توان آن را از دوست داشتن متمایز کرد. برای عاشق حالت ها و لذت های خودش مهم نیست بلکه تنها به دنبال تامین خواست معشوق است.

چگونه بفهمیم پسری ما را برای هوس میخواد

احساسی است که خیلی از اوقات در نگاه اول با عشق اشتباه گرفته می شود در حالی که تنها یک احساس ناگهانی و زودگذر نسبت به کسی است که شاید فرد او را به خوبی نشناسد. این احساس با عشق اشتباه گرفته می شود چراکه به شدت فرد را جذب می کند در حالی که محور آن چیزی جز لذت نیست.

فرد مقابل می تواند به راحتی با شما درمورد مسائل زندگی مثل مسائل مالی، بچه ها و چیزهایی که او را می ترساند با شما صحبت کند چراکه برای او مهم ترین هدف پیش بردن زندگی و بهبود آن به همراه شماست.

او می تواند با شما بحث کند و درنهایت هم نقاط مشترکی پیدا کند که بتوانید به تفاهم برسید؛ هیچ وقت فراموش نکنید که بحث کردن نشانه این است که شما دو نفر توانایی این را دارید که با هم حرف بزنید.عاشق واقعی شما کاملا صادق و راحت است و می تواند به آسودگی در مورد احساساتش صحبت کند.

اما زمانی که چیزی جز هوس نباشد او چیز زیادی درمورد شما نمی داند تنها از رنگ مورد علاقه تان اطلاع دارد و می داند در چه رشته ای تحصیل کرده اید. بیشتر اوقات هم از پرسیدن سؤالات عمیق درمورد شما طفره می رود از ترس اینکه مبادا جواب خوبی به او ندهید یا چیزهایی بفهمد که به صلاحش نیست.

فرد مقابل کمتر با شما درمورد احساساتش صحبت می کند و از شما هم چندان توقع ندارد که احساسات زیادی نشان دهید. همچنین سعی می کند تا حد ممکن هیچ بحثی بین شما پیش نیاید تا مبادا دلخوری و رنجشی پیش بیاید، بخشش در زمان خطا از هیچ کدام از طرفین دیده نمی شود.

اگر زمانی به شما نگاه می کند خیلی سریع شانه هایش را به سمت بالا جمع می کند و به سمت جلو می دهد. در این حالت احتمالا شما حرکتی انجام داده اید که او توجهش به سمت شما جلب شده است.

وقتی مردی رفتارهای یک زن را تحسین می کند و او را مورد مناسبی برای ازدواج می داند کاملا ناخودآگاه شانه هایش را به سمت جلو می آورد و جمع می کند.

این حرکت در مردان نشان دهنده محبت عمیقی است که در دل داشته و دوست دارند به نوعی آن را ابراز کنند، حتی در زندگی زناشویی هم وقتی مردی از همسرش حرکتی تحسین آمیز می بیند، ولی غرورش اجازه نمی دهد آن را ابراز کند شانه هایش را به سمت جلو جمع می کند (شبیه آغوش کشیدن) ، در این مواقع می توانید برای خوشحال کردن همسرتان، شما هم به طور کلامی علاقه خود را به او نشان دهید.

زمانی که چشم در چشم می شوید او کمی سرش را به سمت راست یا چپ کج می کند. کج کردن سر یک حرکت کاملا ناخودآگاه در مردان است که وقتی نسبت به زنی احساس نزدیکی می کنند از خود نشان می دهند.

این حرکت و ژست را زمانی مردها نشان می دهند که به زنی علاقه مند شده اند ولی خودشان این شجاعت را ندارند که جلو بروند و علاقه شان را ابراز کنند و از زن خواستگاری کنند. درواقع او با کج کردن سر، خود را آسیب پذیر نشان می دهد تا بتواند دردسترس تر باشد یا شاید می خواهد خود را مجذوب تر نشان دهد.

در مقاله ای که در medicalnewstoday منتشر شده است دانشمندان عشق و شهوت را از طریق الگوی حرکات چشم آشکار می سازند. گر چه تشخیص این دو احساس از همدیگر بسیار مشکل است اما دانشمندان با مطالعه الگوهای چشم می توانند دریابند که آیا طرف مقابل شما به لحاظ جنسی جذب شما شده است و یا شما را دوست دارد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد کسی که طرف مقابلش را دوست دارد بر روی صورتش تمرکز می کند و چشمانش را از روی صورتش بر نمی دارد، در حالیکه کسی که فقط از لحاظ جنسی جذب کسی شده باشد بر روی اندامهای مختلف بدنش نگاه می اندازد.

مسئولان و محققان این طرح می گویند:علاوه بر کمبود اطلاعات در این زمینه باید گفت چگونه فرایندهای چشمی اتوماتیک، مانند خیره نگاه کردن، می توانند احساس عشق و شهوت را از هم متمایز کنند. مطالعات نشان داد کسانی که توجهشان بر روی صورت طرف مقابلشان است عاشقانه او را دوست دارند در حالیکه توجه به اندام بدن به معنای میل جنسی به طرف مقابل است.

در یک آزمایش شرگت کننده گان به عکس های زوجهای جوانی که با همیگر رابطه داشتند نگاه کردند و در بخش دیگری از آزمایش آنها به عکسهایی جذاب از جنس مخالفشان نگاه کردند که نگاهشان مستقیما به دوربین بود.

نکته ی قابل توجه این است که هیچکدام از تصاویر دارای عکس لخت و یا تحریک کننده نیستند. شرکت کننده گان جلوی کامپیوتر نشستند و سپس از آنها خواسته شد که با نگاه کردن به عکس ها سریع بگویند آیا کسانی که در تصویر هستند باعث برانگیختن احساس عشق و یا شهوت در آنها می شوند؟

اگرچه، بعد از بررسی مطالعات ردیابی حرکات چشم، محققان دریافتند کسانی که تمایل به تمرکز بر روی صورت را در هنگام نمایش تصویر داشتند احساس عشق در آنها بر انگیخته شده بود، در حالیکه هنگامی که تصویر باعث برانگیختن احساس شهوت در افراد می شد آنها چشمشان را از روی صورت بر داشته و بر روی اندامهای بدن تمرکز می کردند.

 

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

گاهی اوقات ممکن است در روابطمان نتوانیم بین عشق و هوس تمایز قائل شویم. عشق، علاقه عمیق به فرد دیگر است، احساسی که در طول زمان رشد می‌کند و احتمالاً در نهایت به دلبستگی ختم می‌شود. هوس نیز تاحدودی شبیه عشق است، اما بیشتر علاقه‌ای سطحی است و محدود به تمایلات جنسی است. یکی از مسائل مهم در روابط ما این است که بتوانیم تفاوت عشق و هوس را متوجه شویم زیرا شما نمی‌توانید برای روابطی که از نوع هوس هستند، برنامه‌ریزی بلندمدت یا انتظار تعهد به رابطه داشته باشید؛ اما می‌توانید بعد از شناخت نوع رابطه، در صورت تمایل رابطه خود را به عشق تبدیل کنید.

در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که در قدم اول نوع رابطه خود را مشخص کنید و بعد راهکارهایی ارائه می‌شود که در صورت تمایل، نوع رابطه خود را تغییر دهید.

فهرست مطالب

همانطور که در مقدمه نیز توضیح داده شد، ممکن است تشخیص بین رابطه عاشقانه و رابطه از روی هوس، کمی سخت باشد؛ اما راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند بتوانید متوجه شوید که آیا علاقه فرد مقابل به شما از روی عشق است یا هوس بدون اینکه در این مورد مستقیم صحبتی کرده باشد. در اینجا چند نشانه اصلی از فردی که عاشق شماست، آورده شده است:

اگر شما اولین نفری هستید که طرف مقابلتان می‌خواهد اخبارش را به او بدهد (چه اخبار خوب چه اخبار بد)، نشان می‌دهد که او به شما احساس عمیقی دارد. این فرد شما را به عنوان یک پایه ثابت زندگی خود می‌داند و یک پیوند عمیق نسبت به شما ایجاد کرده است.

چگونه بفهمیم پسری ما را برای هوس میخواد

برعکس آن زمانی که است که فرد مقابل انگیزه‌ای برای در میان گذاشتن اتفاقات روزمره‌اش با شما ندارد. او زندگی شخصی خودش را دارد و خیلی به این فکر نمی‌کند که می‌تواند با شما در مورد آنها صحبت کند. مثلاً حتی اگر ارتقای شغلی بگیرد که برایش خیلی مهم باشد، باز هم شما اولین نفری نیستید که در مورد این موضوع می‌شنوید.

چه باور داشته باشید و چه نه، یک پیام ساده مانند “صبح بخیر” می‌تواند نشان‌دهنده احساس عمیق طرف مقابل نسبت به شما باشد. زمانی که در مورد یک رابطه موفق صحبت می‌شود، ثبات؛ یک نکته مهم است. ایجاد یک ارتباط عمیق با فردی که هر موقع خودش می‌خواهد وارد زندگی شما می‌شود و هر موقع بخواهد می‌رود کار بسیار دشواری است. اگر طرف مقابلتان هر روز به نحوی تلاش می‌کند با شما ارتباط برقرار کند به این معنا است که شما همیشه در ذهن او هستید و وی می‌خواهد که شما بخشی از زندگی او باشید.

اما وقتی برای ارتباط با فرد مقابلتان دچار مشکل می‌شوید، زمان زیادی طول می‌کشد که جواب شما را بدهد، تنها هر زمان که نیاز داشت با شما تماس بگیرد، گهگاه قرارهایتان را یادش برود و …، همگی نشان از این است که فرد مقابل به این رابطه تعهدی ندارد و پای عشق در میان نیست.

این چیزهای جزئی ممکن است قرارهایی باشد که برای شما معنای زیادی دارند، ممکن است یک مکالمه در مورد خانواده شما باشد یا اولین آهنگی باشد که در اولین مرتبه‌ای که با اتومبیل با هم بیرون رفته‌اید گوش داده‌اید. زمانی که یک نفر این جزئیات را به یاد می‌آورد، از چیزهای جزئی تا بزرگ قطعاً معنای مهمی دارد: “دوستت دارم”. این نشان می‌دهد که آنها به شما گوش داده و می‌خواهند همه چیز را در مورد شما بدانند.

حتی ممکن است خودشان هم متوجه نباشند که در حال انجام این کارها هستند. آنها فقط به این اهمیت می‌دهند که نمی‌توانند کمک کنند ولی چیزهای جزئی در مورد شما را به یاد می‌آورند. اما وقتی که شما دائماً باید نکات مختلف را یادآوری کنید؛ حتی نکات کوچکی مثل اینکه بار قبلی فلان پارک رفته‌اید یا شما فلان غذا را دوست ندارید، از فلان خواننده خوشتان می‌آید و …، کمی باید به رابطه عاشقانه شک کنید.

وقتی که یک نفر شما را دوست دارد متوجه می‌شوند که چه موقع اوضاع شما نامناسب نیست. اگر شما زمان زیادی را با یک نفر بگذرانید به شدت مراقب خودتان خواهید بود و خلق و خوی شما به راحتی تحت تأثیر آنها قرار می‌گیرد. احساسات و عواطف مسری هستند، به خصوص زمانی که شما مراقب دیگران هستید. فقط به زمانی فکر کنید که طرف مقابل شما قلبش شکسته و در حال گریه کردن است آیا شما لبخند می‌زنید؟

تلاش برای تشویق کردن آنها چیز دیگری است اما احساس خوشحالی عمیق و بشاش بودن چیز دیگری است. به همین دلیل است که معمولاً همدردی فرایندی طولانی است. اما زمانی که پای هوس در میان باشد، فرد مقابل برای خوشحالی و حال خوب شما تلاش می‌کند ولی لزوماً به این معنا نیست که حال خوب شما، او را خوشحال و حال بدتان، باعث ناراحتی عمیق و حس بد در او شود. زمانی که شما کسی را دوست دارید، از خوشحالی آنها خوشحال می‌شوید و وقتی آنها ناراحت هستند شما نیز ناراحت خواهید شد؛ اغلب اوقات شما نمی‌توانید این حالت خود را کنترل کنید.

زمانی که دوستان، اعضای خانواده و حتی افرادی که به طور تصادفی در خیابان می‌بینید می‌دانند که شما با هم هستید، طرف مقابل شما به این که شما در زندگی او هستید افتخار می‌کند. کسی که می‌خواهد با شما به مکان‌های عمومی برود، عکس‌هایش با شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد و تمایل دارد که شما را در جمع دوستان و اعضای خانواده خود عالی جلوه دهد به شما علاقه‌مند است. در غیر این صورت، لزومی ندارد این کارها را انجام دهد اما به یاد داشته باشید که افراد با هم تفاوت دارند.

اما زمانی که فرد شما را از افراد مهم زندگیش پنهان می‌کند، علاقه ندارد که کسی در مورد رابطه‌تان با هم چیزی بداند، نشان‌دهنده این است که هنوز عشقی در رابطه‌تان ایجاد نشده است.

کسی که شما را عمیقاً دوست دارد سعی می‌کند به هر طریق ممکن در اطراف شما باشد. آنها حتی زمان‌هایی که باید بروند به دنبال بهانه‌ای برای ماندن هستند. آنها در زمان سختی کنار شما هستند. شما نگران نخواهید بود که پس از یک دعوا یا جر و بحث، شما را ترک کنند. شما می‌توانید به آنها تکیه کنید و هر دوی شما کنار هم هستید. کسی که همیشه در اطراف شما است و از شما مراقبت می‌کند همان کسی است که عاشق شما است.

طرف مقابل شما ممکن است این را نگوید اما اگر می‌تواند به راحتی در مورد آینده خود با شما یا بدون شما صحبت کند علامت این است که شما را دوست دارد. آنها ممکن است در مورد روزی که شما را دیده و به شما پیشنهاد داده‌اند لطیفه‌هایی بگویند یا با هم در مورد نام فرزند آیندتان صحبت کنید. ساختن آینده با یک نفر یا در این مورد داشتن رؤیا همراه با یک نفر به این معنی است که “من عاشق تو هستم”.

اما در هوس، هیچ آیندهٔ مشخصی وجود ندارد. معمولاً اگر در مورد آن صحبت کنید، فرد مقابل به نوعی بحث را تغییر می‌دهد یا از شما می‌خواهد بعداً در مورد آن حرف بزنید؛ گاهی هم به طور مستقیم به شما گفته می‌شود که فعلاً همچنین چیزی در ذهنشان نمی‌گذرد.

اگر کسی شما را دوست داشته باشد اما کلمه‌ای بر زبان نیاورد ممکن است کارهایی انجام دهد که همین کلمات را می‌توان از آن کارها استنباط کرد. برخی افراد از گفتن این کلمات ابا دارند زیرا فکر می‌کند هفته آینده باید تسویه کنند. به جای آن ممکن است بگویند که دیوانه شما هستند یا من قبلاً نسبت به کسی چنین احساسی نداشتم.

در ارتباطات باید به یاد داشته باشیم که اعمال صدای بلندتری نسبت به کلمات دارند. طرف مقابل شما می‌توانند حرف‌های مختلفی بزند اما باید حرف‌های خود را با اعمالش نشان داده و اثبات کنند. با این که شنیدن کلمات “دوستت دارم ” از طرف یک نفر بسیار لذت‌بخش است اما این به این معنی نیست که نباید برای تأیید آن کارهای دیگری انجام نداد. در پایان روز، رابطه‌ای پایدار می‌ماند که در آن تعادل بین حرف و عمل برقرار شود.

دو نفر که نسبت به هم احساس عمیقی دارند همه شب را به راحتی بیدار مانده و از صحبت کردن با هم لذت می‌برند اما این جذابیت مکالمات نیست که آنها را بیدار نگه می‌دارد. دو نفر که عاشق هم هستند همان طور که به بدن هم علاقمندند به ذهن یکدیگر نیز علاقه دارند. زمانی که آنها با هم صحبت می‌کنند متوجه گذشت زمان نمی‌شوند. آنها نسبت به یک موضوع هرگز سخت و غیرقابل انعطاف نیستند و حتی اگر در مورد یک موضوع با هم موافق نباشند، ذهنشان برای یکدیگر جذاب است.

این درست که هوس نیز همین حالت را به همراه دارد و حتی اگر شما نسبت به یکدیگر هوسی داشته باشید نیز ممکن است تمام مدت به آنها فکر کنید اما بیشتر در مورد جنبه‌های فیزیکی رابطه یا جذابیت‌ها فیزیکی آنها فکر خواهید کرد.

افرادی که عاشق هم هستند نیز نمی‌توانند به یکدیگر فکر نکنند اما خیال‌بافی آنها بیشتر در مورد عواطفشان و علایق مشترکی که دارند است. نمی‌توان گفت که تمام افکار آنها کاملاً خالص است و به جنبه‌های فیزیکی توجه ندارند اما تمرکز اصلی آنها بر جنبه‌های فیزیکی نیست.

زمانی که شما در هوس هستید تمایل ندارید با شبکه خانوادگی و دوستان طرف مقابلتان ملاقات کنید؛ اما اگر عاشق باشید دوست دارید از همه جوانب فرد مقابلتان آگاه شوید. شما می‌توانید با دیدن اطرافیان و دوستان نزدیک یک نفر مطالب زیادی راجع به او بفهمید. اگر مورد شما جدی باشد، اعضای خانواده او یک بخش بزرگ از زندگی شما را تشکیل می‌دهند.

اگر شما عاشق شده باشید، تمایل دارید با این افراد نیز ارتباط برقرار کنید و این را بخش مهمی از ارتباط خود با شریک زندگی‌تان می‌دانید. در عوض، شما از معرفی آنها به بهترین دوستان و اعضای خانواده خود هیجان‌زده خواهید بود و مشتاق هستید که دیگران هم آنها را به اندازه شما تحسین کنند (اما قطعاً به روشی متفاوت!)

ما به طور منطقی میدانیم که هیچ کس کامل نیست اما به راحتی در برابر ترشح هورمون‌ها و تمایل و اشتیاق خود، چشمانمان را بسته و انتظارات دیگری داریم. زمانی که شما نسبت به یک نفر هوس دارید، یک تصویر ایده آل از او در ذهن خود ایجاد می‌کنید و آنها را آن طوری که واقعاً هستند نمی‌بینید.

زمانی که یک رابطه در ابتدای شکل‌گیری است ما یک چشم‌انداز ایده آل و آرمانی نسبت به خودمان داریم. شما نمی‌توانید یک نفر را به طور کامل درک کنید مگر با گذشت زمان. زمانی که شما نسبت به یک نفر شناخت پیدا می‌کنید، آنها به مرور گارد خود را باز کرده و اجازه می‌دهند که شما خود واقعی آنها را ببینید. در این صورت است که شما می‌توانید واقعاً یک نفر را بشناسید. این می‌تواند پایان یک رابطه در حال شکل‌گیری باشد به این معنی که هرگز از مرحله هوس فراتر نرود یا رشد کرده و تبدیل به یک رابطه عاشقانه شود.

اگر شما کسی را دوست داشته باشید، شما نسبت به عیوب او آگاه بوده و با این وجود او را دوست دارید یا حتی شاید به همین دلایل باشد که او را دوست دارید.

عشق در نگاه اول وجود ندارد. البته شما می‌توانید در ابتدا هوس را تجربه کنید. در ابتدا شما یک کشش قوی را تجربه می‌کنید که وقتی او را می‌بینید مانند یک رعد و برق در سر شما ایجاد می‌شود. این به راحتی با عشق اشتباه گرفته می‌شود به خصوص اگر رابطه در حال رشد باشد. عشق به شکل صحیحان چیزی نیست که بلافاصله شکل بگیرد. برای این که عاشق یک نفر شوید، باید با آنها زمان بگذراند و به طور درست آنها را بشناسید.

رفتارهای متفاوت ما در زمان‌هایی که درگیر عشق یا هوس هستیم به دلیل اتفاقاتی است که در مغز پیچیده ما می‌افتد. یک تحقیق که اخیراً انجام شده است تلاش داست که اتفاقاتی که در هنگام هوس و عشق در مغز می‌افتد را مورد بررسی قرار دهد. این تحقیقات نشان می‌دهد که با این که اینها ارتباط زیادی با هم دارند اما قسمت‌های متفاوتی از مغز به نام استریاتوم را فعال می‌کنند.

قسمتی که به هوس مربوط است، قسمت‌هایی از مغز که مربوط به لذت‌های آنی مانند غذا خوردن و ارتباط جنسی را فعال می‌کند؛ اما عشق با قسمت دیگری از مغز ارتباط دارد که در آن قسمت، ارزش چیزها را به لذت و جایزه‌ای که از انجام آن کارها به دست می‌آوریم وصل می‌کند.

اگر تمایل جنسی شما به طور مستمر با یک احساس لذت برطرف شود، عشق رشد می‌کند. به همین دلیل است که انسان یکباره عاشق نمی‌شود. زمانی که ما فرایند تبدیل هوس به عشق را ادامه می‌دهیم، احساسات ما از استریاتوم به قسمت دیگری از مغز منتقل می‌شود. به نظر می‌رسد که در یک سطح پایه‌ای و بدون اینکه بخواهیم خیلی غیر رمانتیک به نظر برسیم، عشق لزوماً یک عادت است که زمانی که به تمایل جنسی ما پاداش داده شود رشد می‌کند. اتفاق مشابهی در مغز در مواجهه با مواد مخدر می‌افتد. کسی که تا به حال عاشق شده باشد این را درک می‌کند.

اگر در رابطه خود احساس کردید که علاقه فرد مقابل بیشتر از روی هوس است تا عشق، ولی به دلایل مختلف، دوست داشتید که این رابطه را به سمت عشق بکشانید به شما پیشنهاد می‌شود که:

سعی کنید عشق طرف مقابل را بپذیرید و با سخت‌کوشی تلاش کنید تا زندگی خود را با او شریک شوید؛ یعنی در مورد پیشرفت در زندگی، رؤیاهای شغلی، گرایشات، ارزش‌ها و هر چیزی که می‌توانید به بهترین دوست همیشگی خود بگویید با آنها صحبت کنید. بهترین روش برای تبدیل هوس به عشق این است که با وی یک رابطه دوستانه ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید هوس را به عشق تبدیل کنید، سعی کنید کارها را به روشی غیرمعمول انجام دهید. بیرون بروید و علایق مشترک خود را به هم پیوند دهید. با دوستان خود به تعطیلات بروید، ورزش کنید، بازی‌های ویدئویی انجام دهید و به دیدار اعضای خانواده یکدیگر بروید. سؤالات شناختی خود را بپرسید و به پاسخ‌های آنها دقت کنید.

او را تشویق کنید تا در مورد علایق خود صحبت کند. اگر شما بتوانید اشتیاق خود را با او به اشتراک گذاشته و به او حس خوب بدهید، او نیز این احساس خوب را با شما به اشتراک می‌گذارد. همه آن چیزی که شما باید انجام دهید این است که علاقه‌مندی خود را به چیزهای مورد علاقه او (مثل ورزش) نشان دهید تا او هم احساسات خوب خود را در مورد تیم مورد علاقه‌اش به شما منتقل نماید. نیازی نیست که شما مطالب زیادی در این موارد بدانید، فقط گوش دهید و به علایق او احترام بگذارید.

حتی اگر به شدت عاشق او شده‌اید، قبل از این که او آماده شود به او برای ابراز عشقتان هجوم نبرید. اگر او به بودن در کنار شما ادامه دهد یک علامت است که شما در حال رشد هستید و باید صبور باشید و اجازه دهید که این احساسات ایجاد شوند؛ بنابراین، این به شما بستگی دارد که آرامش خود را حفظ کرده و صبر کنید تا او در دام شما بیفتد.

اگر هنوز این اتفاق نیفتاده است، ناامید نشوید. زمانی که شما درهای رابطه را باز می‌کنید، ممکن است طرف مقابل شما آن را نپذیرد. این مهم نیست که شما چقدر تلاش می‌کنید تا یک ارتباط عاطفی ایجاد کنید و این امکان وجود دارد که درنهایت همه چیز مطابق انتظار شما پیش نرود.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

چگونه بفهمیم پسری ما را برای هوس میخواد

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

12 بازدید

18 بازدید

27 بازدید

37 بازدید

65 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام خسته نباشید من نزدیک به هفت سال بیشتر هست یک نفر رو دوست دارم ولی اون نمیدونه تو این هفت سال با کسی هم دوست شدم ولی دوسش نداشتم خیلی این آقا رو دوست دارم مثلا بعضی اوقات دلشوره میگیرتم یا این که ناراحت میشم بعد متوجه میشم که حال اون هم خوب نیست .. و خیلی چیز های دیگه . فقط بعضی موقع ها افرادی به ذهنم میان که خوشم نمیاد بشون فکر کنم مثلا خواستگارام یا پولداریشون ولی دست خودم نیست خیلی بدم میاد. میان تو ذهنم جوری میشه که خودمو نفرین میکنم یا طرف مقابلش که اومده تو دهنمو . دوست ندارم به کسی جز اونی که دوسش دارم فکر کنم. می‌خوام بدونم با این که اینا میان تو ذهنم عشقم از روی هوسه؟ تو رو خدا جواب بدین خیلی اذیتم

سلام دوست گرامی سوال شما بسیار کلی است و باید جزییات بیشتری را اشاره کنید. دلیل اینکه با وجود علاقه به فرد دیگری، 7 سال با شخص دیگر دوست هستید چه بوده است؟ نکته مهم در پرسش شما احساس گناه و عذاب وجدانی است که بخاطر فکر کردن به دیگران به ذهن شما می‌آید و این مساله از نظر بالینی ارزش بررسی کردن دارد. ما امکان توقف افکار و احساسات خود را نداریم، بلکه می‌توانیم روی رفتار خودمان کنترل داشته باشیم. بنابراین اگر افکارتان بیش از حد شما را اذیت می‌کند، حتما با روانشناس بالینی صحبت کنید.

من قبلا یه سوالی پرسیدم همین ک 3 سال با ی دختری تو رابطه ام و فک کنم روابطمون بر پایه هوس هستش میگفتم با این من خود میخوام رابطمون تبدیل به عشق شه ممکن هستش ک رابطه طبق میل من پیش نره و تبدیل به عشق نشه؟ و بعد هم ممکنه هوس سه سال باقی بمونه؟ خواهشا جواب بدین مرسی چون من توی دو راهی موندم

سلام من سوال فرستادم چرا نمیاد پس؟

سلام دیدگاه شما پاسخ داده شد.

سلام منه سه سالیه با یک دخترخانوم در ارتباط هستم و رابطه داریم زیاد همو از نزدیک ندیدیم یعنی یبار دیدیم و کلا ارتباط تلفنیم کم داریم بیشتر چت کردنه ارتباطمون یعنی من دوست دارم ارتباطمون حضوری بیشتر شه ولی شرایط جوریه ک نمیشه.الان بعضی از نشانه های هوسو ک گفتین شک میکنم ک در من باشه حالا من ک نیتم ازدواج هس یعنی الان برنامه هم ریختیم یکم درسته الان شرایط ازدواجو ندارم ولی قصدم اینه ک باهاش بمونم. میخواستم بدونم اگر هوس باشه میشه تبدیل ب عشق واقعیش کرد با شناخت کامل طرف مقابل؟

سلام دوست گرامی تبدیل شدن هوس به عشق، اولا با شناخت و خوداگاهی خودتان و سپس با شناخت طرف مقابل اتفاق می افتد. برای ازدواج هم نیاز دارید که ابتدا مقدمات آن را فراهم کنید و سپس وارد شناخت طرف مقابل و رابطه عاطفی عمیق تری شوید.

منظور از مقدمات ازدواج از نظر مالی هستش؟

من با یه آقایی وارد رابطه شدم که اوایل نمیدونستم ب خاطره هوسه الان تقریبا یک ماهه ک در ارتباطیم و اون روز ب روز مهربون تر میشه ب نظر شما میشه هوس ب عشق تبدیل شه؟؟

سلام دوست گرامی مدت زمان ارتباط یکی از فاکتورهای مورد بررسی است اما مهم تر از آن این است که بدانید اگر نیت ورود به یک ارتباط هوس باشد، یعنی نوع نگاه شما و طرف مقابل به رابطه عاطفی باهم فرق می کند. پس باید تمامی عواقب آن را بپذیرید. زمان بدهید که چه فاکتورهایی در رابطه شما پررنگ و کدام فاکتورهای کمرنگ است. بلوغ های لازم برای ارتباط عاطفی را دارید با خیر؟ برای دریافت مشاوره می توانید از رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام ممنون از پیج عالیتون .ببخشید ی سوال داشتم راستش با اقایی اشنا شدم ک ایشون اصلا عواطفشو بروز نمیده و با شوخی اذیت ب من میفهمونه و حتی میخاد ب من بگه خیلی زیبا شدی میگه خیلی زشتی البته باشوخی از اونجایی ک شرایط ازدواج نداشتیم تصمیم ب جدایی گرفتیم ولی باز ب هم بر گشتیم حاالا موندم ک ایا ب من علاقه واقعی داره ایا بمونم تو رابطه ؟ایا ترکش کنم

دوست عزیز سلام

باید بهتون بگم که احساس ناراحتیتون خیلی طبیعیه. قطعا هیچ کس از اینکه دائم ازش ایراد بگیرن خوشش نمیاد. چه زشت، چه خوشگل، ایشون شما را انتخاب کردند، بنابراین ایراد گرفتن در این مورد، اصلا کار درستی نیست (مخصوصا به این شکل). پیشنهاد می‌کنم حتما راجع به این موضوع باهاشون صحبت کنید. در مورد احساسات ناراحت‌کننده‌ای که این حرفا در شما ایجاد می‌کنه حرف بزنید و حتما توضیح بدید که این انتقادات روی شما چه تاثیری میزاره. یه قرار باهاشون تنظیم کنید و بگید که می‌خواید راجع به یه موضوع مهم باهاشون صحبت کنید. سعی کنید جدی و قاطع ولی آروم باشید. بعد به صورت خیلی کوتاه در مورد چیزهایی که اینجا توضیح دادید، باهاشون صحبت کنید. یادتون باشه، هر انتقادی، حتی همین قدر کوچیک ممکنه برای طرف مقابلتون حالت تدافعی ایجاد کنه؛ پس منتظر هر پاسخی از سمت ایشون باشید. سعی کنید از قبل جواب‌هاشون را پیش‌بینی کنید و خودتون را براش اماده کنید. اگر دیدید که این روش جواب نداد، قبل از هر تصمیمی، حتما با روانشناس متخصص مشورت کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

چرا مردها عاشق زنها میشوند
با این حال، ماریون نه تنها در مورد نیازهای خود کاملاً واضح بود، بلکه به روش های غیرمستقیم به دانیل مردان عاشق زنان بی تفاوت هس..

7 روش برای تعریف تفاوت های علمی بین شهوت و عشق

اگر حس می کنید که عاشق کسی شده اید، چگونه می توانید بفهمید که این یک عشق واقعی است یا فقط یک مرحله موقت و گذرا؟ به عنوان مثال، احساساتی نظیر شهوت و عشق می توانند فوق العاده شبیه هم باشند، اما نتیجه آن ها ممکن است در نهایت به اندازه ی دو سوی جاده از هم متفاوت باشد.

یادگیری چگونگی تشخیص عشق از شهوت، اگر چه کاری بس دشوار است اما امری حیاتی می باشد، زیرا سبب می شود که بتوانید در مورد انرژی، تلاش و سرمایه ای که می خواهید در طولانی مدت برای آن رابطه هزینه کنید، به درستی تصمیم گیری نمایید.

اگر شما نسبت به طرف مقابل فقط حس شهوت داشته باشید ، ممکن است نخواهید یک رابطه عمیق عشقی احساسی را با او برقرار کنید و یا تعهدی به او برای داشتن یک رابطه ی دراز مدت بدهید.

چگونه بفهمیم پسری ما را برای هوس میخواد

به عنوان یک مربی سلامت حرفه ای، من تلاش می کنم تا بتوانم روابط مشتریانم را بهبود بخشم و بدانم که دارای رابطه ی خوبی با معشوقه خود هستند. این امر اغلب با تشخیص احساسات و نیازهای آن ها عجین شده است. بنابراین، اگر حس می کنید که به نحو شگفت انگیزی جذب طرف مقابل شده اید، باید بدانید که این احساس می تواند تنها نشانه ای از شیفتگی کوتاه مدت باشد که کاملا با عشق متفاوت است.

البته، این مورد برای همه یکسان نیست، و گاهی اوقات شهوت می تواند به عشق تبدیل شود، اما این در صورتی است که زمان کافی را بر روی رابطه خود سرمایه گذاری کنید و آن را به، یک رابطه واقعی تبدیل نمایید. با این حال، تفاوت های ارزشمندی در بین این دو واژه وجود دارد، بنابراین شما می توانید احساسات خود را بهتر هدف قرار دهید و بر این اساس، مراحل بعدی را درک نمایید. در اینجا هفت روش علمی برای درک تفاوت بین شهوت و عشق وجود دارد.

عشق و شهوت می توانند توسط مغز به روش های مختلفی تعبیر شوند. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی روابط جنسی، بسته به اینکه شما عاشق شده باشید و یا فقط حس شهوت در درونتان وجود داشته باشد، قسمت های مختلفی از مغز فعال می شوند.

به عنوان مثال، بخشی از مغز که به وسیله ی شهوت فعال می شود، همان منطقه ای است که توسط لذت هایی مانند رابطه ی جنسی و غذا فعال می گردد، در حالی که بخشی از مغز که توسط عشق فعال می شود جزو همان منطقه ای از مغز است که با رفتارهای شایسته و یا پاداش های رفتاری همراه می باشد.

زمانی که عاشق شوید رابطه ی جنسی بسیار مهم است. دیوید بنت، مشاور و متخصص روابط جنسی، در این خصوص می گوید، اگر از دید شما طرف مقابلتان فقط دارای جذابیت جنسی است و به دنبال برقراری ارتباط عمیق تری با او نیستید، بدانید که حس شما به او شهوت است نه عشق.

بهتر است به این امر توجه داشته باشید که آیا مایل به ایجاد رابطه احساسی با شریک عشقی جدید خود هستید، زیرا این نیز می تواند باعث تمایز شهوت از عشق شود.

در عشق واقعی شما نقاط اشتراک زیادی دارید

اگر شما ترجیح می دهید احساسات گاه به گاه خود را حفظ کنید و احساسات عمیق تری نسبت به یکدیگر نداشته باشید، ممکن است حستان به طرف مقابل فقط شهوت باشد.

کیمبرلی هارشنون در این خصوص می گوید: “اگر یک رابطه جنسی عالی داشته باشید اما ارتباط احساسی برقرار نکنید و یا قادر به برقراری یک رابطه ی احساسی قوی با طرف مقابلتان نباشید، مطمئن باشید که عاشق طرف مقابلتان نیستید.

اگر شما همیشه برای رابطه جنسی آماده اید، اما علاقه ای به گفتگو با او ندارید، این نشانه ای از شهوت است. هنگامی که کسی را دوست داشته باشید، باید احساس و توانایی ابراز نیازهای خود را داشته باشید.

به گفته هرسنس، اگر شما فقط در مورد رابطه ی جنسیتان خیال پردازی می کنید ، احتمالا حستان فقط شهوت است.

هرسنس در این خصوص می گوید [اگر] شما احساسات واقعیتان را مورد بحث قرار نمی دهید، بلکه فقط رابطه ی خود را در سطح فانتزی حفظ می کنید، مطمئن باشید که حستان فقط شهوت است. در حالی که داشتن احساسات فانتزی در مورد شریک زندگیتان چندان بد نیست، اگر زندگی فانتزی را به اینکه صادقانه با واقعیت های رابطه خود کنار بیایید ترجیح می دهید، بدانید که عاشق نیستید. هرسنس می گوید: “وقتی کسی را دوست دارید، باید با اعتماد و صداقت با او ارتباط برقرار کنید.”

هنگامی که عاشق هستید، ممکن است حاضر باشید چیزهای بسیار بیشتری را برای شریک زندگی خود قربانی کنید.

با توجه به مطالعات انجام شده توسط دکتر هلن فیشر، یکی از متخصصین انسان شناسی دانشگاه راتگرز، هنگامی که عاشق می شوید، تقریبا می خواهید هر چیز دیگری را برای شخص که عاشقش هستید قربانی کنید، به طوری که حتی این کار می تواند باعث آسیب یا ناراحتیتان شود، چرا که همواره شریک زندگیتان را در اولویت قرار می دهید.

کارشناسان روانشناسی می گویند، زمانی که احساس شما عشق باشد و نه شهوت، دوست دارید دائما کارهای جدیدی را، به عنوان راهی برای نشان دادن تعهد در رابطه تان انجام دهید.

هنگامی که مغز ما تمایل دارد تا به سوی ماجراهای جدیدی پیش برود و یا دوست دارید به همراه شریک زندگیتان چیزهای جدیدی را امتحان کنید، مطمئنا برای گام بعدی رابطه و جدی تر نمودن ارتباطتان آماده شده اید.

فرق عشق واقعی با هوس

اگر حس شما فقط حس شهوت باشد ، ممکن است بیشتر بر اهداف و نیازهای خودتان تمرکز کنید. با این حال، هنگامی که عاشق می شوید ، ممکن است در صحبت هایتان از واژه ی “ما” استفاده کنید و به چیزهای مشترکی، در خارج از اتاق خواب فکر کنید.

شلوم برگمن، زوج یاب معروف نیویورک در این خصوص می گوید: عشق عبارت است از بخشش و سرمایه گذاری وقت و توان و انرژی برای فرد دیگر. این ها احساساتی هستند که با دوست داشتن شخص طرف مقابل همراه می باشند نه فقط داشتن حس شهوانی نسبت به او.

بنابراین شما به چیزهایی فکر خواهید کرد که می توانید به عنوان یک تیم واحد انجام دهید و لذا فقط به دنبال خواسته های خودتان نیستید. هنگامی که شروع به برنامه ریزی در مورد آینده ی دو نفره می کنید، قطعا به طرف مقابلتان متعهد شده و به دنبال ساخت آینده ای عاشقانه با او هستید.

اگر احساس شما هم در عشق و هم در شهوت فوق العاده قوی است، قطعا دچار عشقی پر شور و احساس شده اید که می تواند بسته به کاراکتر شخصیتیتان شما را به مسیرهای مختلفی هدایت کند. لذا هنگام ارزیابی هر گونه ارتباط و گام برداشتن به سوی مراحل بعدی، بهتر است ابتدا احساساتتان را کاملا درک نمایید.

انواع عشق از نظر جان آلن‌‌لی

تلاش برای توصیف انواع روابط عاشقانه منجر به ارائه مدلی براساس واژه‌های باستانی یونانی از طرف جان آلن ‌لی شده. وی معتقد است 6 نوع رابطه عاشقانه وجود دارد: رمانتیک، سرگرم‌کننده، مالکانه، اشتراکی، نوع‌دوستانه و واقع‌گرایانه:

جان ‌لی معتقد است روابط عاشقانه در طول زمان پیشرفت می‌کند و افراد ممکن است در دوره‌های مختلف از زندگی‌شان رویکردهای مختلفی از عشق را تجربه کنند. معمولا زوج‌ها در هر نوع رابطه‌ای به دنبال ایجاد یک رابطه پایدار و موفق هستند.

صرف‌نظر از اینکه رضایت و موفقیت در یک رابطه عاشقانه، اغلب به این بستگی دارد که بتوانیم فردی را پیدا کنیم که رویکرد مشابهی با ما در ارتباط با عشق و صمیمیت داشته باشد.

 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مردی که واقعا شما را بخواهد
اشکالی ندارد که هفته بعد، ماه آینده، سال بعد آن را حس کنیم فلش حرکات متداول چگونه بفهمیم پسری ما را برای هوس میخواد بین تشخیص..

عشق یا هوس؟ سؤالی که قدمتی به اندازه خود عشق دارد و همیشه یکی از دغدغه‌های فکری افراد بوده ‌است؛ مثلا اینکه وقتی کسی به ما ابراز عشق می‌کند آیا واقعا دوستمان داردیا تنها از سر هوس و تمایلی که به جنس مخالف دارد از کنار ما بودن لذت می‌‌برد؟

 

احتمالا شما هم زیاد شنیده‌اید که دو نفر با عشق ازدواج کرده‌اند اما بعد از مدت کوتاهی کارشان به طلاق کشیده ‌است و هرچه محبت داشته‌اند زیر پا له کرده‌اند؛ اما اشتباه نکنید عشق نمی‌تواند به این  سرعت و تنها  در یک مدت کوتاه از بین برود.

 

بدون شک آنچه در این ازدواج‌ها عشق ‌نامیده‌اند تنها هوسی زودگذر بوده‌ که در ابتدا با ظاهر عشق خود را نمایان کرده‌‌است. اما واقعا چطور می‌توان مرز میان عشق و هوس را مشخص کرد. مسلما کار راحتی نیست اما ناممکن هم نیست. در اینجا سعی کرده‌‌ایم تفاوت‌های عشق و هوس را در سه رکن اصلی رابطه از زبان شري و باب استرتف(زوج روانشناس مشهور) براي تشخيص عشق واقعي برای‌تان بیان کنیم تا شاید بتوانید این دو را کمی از هم تشخیص دهید.

چگونه بفهمیم پسری ما را برای هوس میخواد

عشقعمیق است و غیرقابل توصیف و تمایلی تمام ناشدنی به سمت معشوق است تا جایی که می‌توان آن را از دوست داشتن متمایز کرد. برای عاشق  حالت‌ها و لذت‌های خودش مهم نیست بلکه تنها به‌دنبال تامین خواست معشوق است. عشق عزت و احترام دارد و اين احترام از روي بي‌نيازي و بزرگي عشق حاصل مي‌شود و عاشق هیچ‌گاه خود را حقیر نمی‌بیند.هوساحساسی است که خیلی از اوقات در نگاه اول با عشق اشتباه گرفته می‌شود در حالی که تنها یک احساس ناگهانی و زودگذر نسبت به کسی است که شاید فرد او را به خوبی نشناسد. این احساس با عشق اشتباه گرفته می‌شود چراکه به شدت فرد را جذب می‌کند در حالی که محور آن چیزی جز  لذت نیست.درباره آينده حرف​مي​زند يا عشق؟وقتي عشق استاو می‌تواند به‌راحتی با شما درمورد مسائل زندگی مثل مسائل مالی، بچه‌ها و چیزهایی که او را می‌ترساند با شما صحبت کند چراکه برای او مهم‌ترین هدف پیش بردن زندگی و بهبود آن به همراه شماست.او می‌تواند با شما بحث کند و درنهایت هم نقاط مشترکی پیدا کند که بتوانید به تفاهم برسید؛ هیچ وقت فراموش نکنید که  بحث کردن نشانه این است که شما دو نفر توانایی این را دارید که با هم حرف بزنید.او با شما کاملا صادق و راحت است و می‌تواند به آسودگی در مورد احساساتش صحبت کند.وقتي هوس استاو چیز زیادی درمورد شما نمی‌داند تنها از رنگ مورد علاقه‌تان اطلاع دارد و می‌داند در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اید. بیشتر اوقات هم از پرسیدن سؤالات عمیق درمورد شما طفره می‌رود از ترس اینکه مبادا جواب خوبی به او ندهید یا چیزهایی بفهمد که به سلاحش نیست.او کمتر با شما درمورد احساساتش صحبت می‌کند و از شما هم چندان توقع ندارد که احساسات زیادی نشان دهید. همچنین سعی می‌کند تا حد ممکن هیچ بحثی بین شما پیش نیاید تا مبادا دلخوری و رنجشی پیش بیاید. اگر خطایی از یکی از شما سر بزند هیچ‌کدام چندان تمایل ندارید که دیگری را ببخشید.پشت شما مي​ايستد يا فرار مي​کند؟وقتي عشق استدر تمام بحران‌ها محکم پشت شما می‌ایستد و برایش مهم نیست که این ایستادگی می‌تواند چه عواقبی را به بار آورد.او حاضر است از خواسته خود بگذرد و خود را قربانی کند تا بتواند شما را خوشحال کند.او کاملا فردی قابل‌اعتماد و صادق است که هیچ رازی را از شما پنهان نمی‌کند و به قول معروف دلش صاف است و حرف و دلش یکی است. او سعی می‌کند خود را به  لحاظ احساسی، جسمانی و ذهنی کاملا با شما هماهنگ کند.او همان‌قدر که یک عاشق شما را ستایش می‌کند، دوست خوبی هم برای‌تان است.وقتي هوس استوقتی اوضاع کمی سخت شود او هم ترجیح می‌دهد به جای اینکه خودش را جلو بیندازد فرار را برقرار ترجیح ‌دهد.او نشان داده‌ است که خیلی قابل اطمینان نیست و شما بهتر است به جای اینکه به او امید ببنديد خودتان از پس کارهای‌تان بربیایید.او گاهی به شما دروغ‌‌هایی می‌گوید مثلا درمورد اینکه کجا بوده‌ است، پنهان‌کاری می‌کند یا دروغ می‌گوید و تنها زمانی حاضر به گفتن حقیقت می‌شود که شما مچش را بگیرید.صمیمیت بین شما آنقدرها زیاد نیست و او تنها کمی نسبت به شما کشش جسمانی دارد، از طرف دیگر بیشتر جمع‌های دونفره‌تان به خنده و مسخره بازی می‌گذرد.او در موقعیت‌های متعدد ثابت کرده‌است که اصلا شخصیت قابل اعتمادی نیست.شما را براي خودتان مي​خواهد يا براي خودش؟وقتي عشق استاو تمام ایرادها و عیب‌های شما را به‌خوبی می‌بیند ولی می‌تواند به‌راحتی آنها را قبول کند و مشکلی با آنها نداشته‌ باشد.او پشتیبان خوبی برای شماست و می‌تواند مشوق فعالیت‌های ‌شما در زمینه‌های موردعلاقه‌تان باشد. او شما را تشویق می‌کند که برای خودتان هویتی مستقل داشته‌ باشید.او برای گوش‌کردن به حرف‌های شما وقت می‌گذارد و سعی می‌کند آنها را درک کند و از نقطه نظر شما هم به مسائل نگاه کند.وقتي هوس استاو و شما در مقابل دیگران به راحتی از یکدیگر انتقاد می‌کنید و ایرادهای همدیگر را به رخ می‌کشید.او آن‌چنان که باید به شما فضا نمی‌دهد که بتوانید به فعالیت‌های موردعلاقه‌تان بپردازید.خودش چندان به زندگی دور از شما علاقه‌ای ندارد و ترجیح می‌دهد تمام دقایق روز را در کنار شما باشد.سعی می‌کند کاری کند که شما به سبک  و با استانداردهای او زندگی کنید؛ حتی دوست دارد به شما شکل دهد تا همان کسی شوید که او می‌‌خواهد و هویتی داشته‌ باشید که او دوست دارد.

زبان بدن مردان عاشقرفتار شماره یک:وقتی چشم در چشم می‌شوید او کمی سرش را به سمت راست یا چپ کج می‌کند.کج کردن سر یک حرکت کاملا ناخودآگاه  در مردان است که وقتی نسبت به زنی احساس نزدیکی می‌کنند از خود نشان می‌دهند. این حرکت و ژست را زمانی مردها نشان می‌دهند که به زنی علاقه‌مند شده‌اند ولی خودشان این شجاعت را ندارند که جلو بروند و علاقه‌شان را ابراز کنند و از زن خواستگاری کنند. درواقع او با کج‌کردن سر، خود را آسیب‌پذیر نشان می‌دهد تا بتواند دردسترس‌تر باشد يا شاید می‌خواهد خود را مجذوب‌تر نشان دهد.رفتار شماره 2:اگر زماني به شما نگاه می‌کند خیلی سریع شانه‌هایش را  به سمت بالا جمع می‌کند و به سمت جلو می‌دهد.در این حالت احتمالا شما حرکتی انجام داده‌اید که او توجهش به سمت شما جلب شده‌ است. وقتی مردی رفتارهای یک زن را تحسین می‌کند و او را مورد مناسبی برای ازدواج می‌داند کاملا ناخودآگاه شانه‌هایش را به سمت جلو می‌آورد و جمع می‌کند. این حرکت در مردان نشان‌دهنده محبت عمیقی است که در دل داشته و دوست دارند به نوعی آن را ابراز کنند، ‌حتی در زندگی زناشویی هم وقتی مردی از همسرش حرکتی تحسین‌آمیز می‌بیند، ولی غرورش اجازه نمی‌دهد آن را ابراز کند شانه‌هایش را به سمت جلو جمع می‌کند (شبیه آغوش‌کشیدن)، در این مواقع می‌توانید برای خوشحال‌کردن همسرتان، شما هم به‌طور کلامی علاقه خود را به او نشان دهید.نكته مهميک عاشق می‌تواند با شما بحث کند و درنهایت هم نقاط مشترکی پیدا کند که بتوانید به تفاهم برسید؛ هیچ وقت فراموش نکنید که  بحث کردن نشانه این است که شما دو نفر توانایی این را دارید که با هم حرف بزنید.منبع:مجله  زندگی ایده آل

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

ساخت و تعمیر دندانهای مصنوعی با قیمت مناسب


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

بلیط ارزان تهران به مشهد|پشتیبانی 24ساعته

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


تشخیص و درمان ناباروری در زنان


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

پیشرفته ترین روش درمان نازایی زنان و مردان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه بفهمیم پسری ما را برای هوس میخواد
چگونه بفهمیم پسری ما را برای هوس میخواد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *