چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

 
helpkade
چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است
چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است؟

دیدگان مرد مناسب ازدواج چگونه است؟

چگونه بفهمیم خواستگار مناسب است؟

آیا آزمونی برای شاخت پسر مناسب ازدواج وجود دارد؟

با ما همراه باشید تا پاسخ این پرسش ها را پیدا کنیم.

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

بسیاری مواقع پیش می آید که زنانی به من پیام ارسال می کنند و می گویند چگونه بفهمیم مردی برای زندگی مشترک مناسب ماست یا پسری مناسب ازدواج است.

زیرا همیشه این نگرانی برای آن ها وجود دارد که پس از ازدواج با تغییر ناگهانی رفتار پسر مورد نظر خود مواجه شوند؛ رویدادی که حتی در دوستی ها و یا بهتر است بگوییم آشنایی پیش از ازدواج نیز ممکن است با پسران تجربه کرده باشند.

به همین دلیل است که قبل از اینکه وارد یک رابطه شوید مهم است بفهمیم چگونه مردی مناسب ازدواج است.

نکته مهمی که باید قبل از هر چیز به آن اشاره کنم این است که هر پسری و هر خواستگاری می تواند مناسب شما شود.

به عبارت دیگر حتی افرادی که شاید خیلی گزینه مناسبی نباشند می توانند به مرور زمان به یک مرد مناسب برای ما تبدیل شوند.

اما واقعیت این است که بین مرد هایی که می توانند برای شما مناسب باشند رابطه عاطفی با بعضی ساده تر و با بعضی دیگر دشوار تر است.

پس اگر بخواهیم مرد مناسب ازدواج را بشناسیم بهتر است اینگونه بپرسیم که ارتباط با چه مردانی ساده تر از دیگر مردان است.

دیدگاه مردان نسبت به رابطه جنسی یکی از روش هایی است که می توانیم به کمک آن گزینه های ساده را از گزینه های دشوارتر تشخیص دهیم.

بهترین و ساده ترین راه برای اینکه خواستگار مناسب را بشناسیم این است که در مورد طرز فکر مردان بیشتر بدانیم.

مردها رابطه ی جنسی می خواهند و در بیشتر موارد به زنانی جذب می شوند که ممکن است به جز جذابیت ظاهری ویژگی دیگری نداشته باشند. چه بخواهید چه نخواهید مردها اینگونه آفریده شده اند!

مردان همه زنان را به دو دسته اصلی تقسیم می کنند: زن هایی که از لحاظ جنسی آن ها را جذب می کنند و می توانند همیشه این نیاز را برای آن ها برطرف کنند و زن هایی که از لحاظ جنسی آن ها را جذب کرده اما فقط برای مدت محدودی می توانند این نیاز را برطرف برطرف کنند.

بعضی مردان بیش از آنکه به یک رابطه به عنوان یک رابطه پایدار نگاه کنند به عنوان رویدادی می نگرند که می تواند به آن ها در برطرف کردن نیاز جنسی شان کمک کند.

اگرچه حتی چنین مردانی را می توان به ایجاد یک رابطه پایدار وابسته کرد اما واقعیت این است که رابطه با این دسته از مردان که ارتباط را بیشتر به عنوان یک موضوع جنسی می نگرند دشوارتر است.

مردان وقتی ۱۰۰ درصد به شما عشق بورزند با شما ازدواج می کنند و جذابیت ظاهری و جنسی فقط ۵۰ درصد احساس عشق را برای ازدواج ایجاد می کند.

برای رسیدن به یک عشق کامل و پایدار باید همه ۱۰۰ درصد عشق او را به خود جذب کنید. برای اینکار نیاز دارید با نحوه برخورد صحیح قبل از ازدواج آشنا باشید.

او تنها از لحاظ جنسی به شما جذب شده است. سوالی که برای اغلب زنان ها پیش می آید این است: با اینکه ما تا به حال با هم رابطه ی جنسی نداشتیم چرا بازهم به من زنگ می زند؟

پاسخ ساده است، زیرا هورمون های جنسی او با بودن در کنار شما باعث می شوند احساس خوبی داشته باشد حتی اگر تا به حال با هم رابطه ی جنسی نداشته باشید.

دلیل دیگر نیز این است که هنوز به برقراری رابطه ی جنسی با شما امید دارد.

در این شرایط باید با نحوه برخورد صحیح قبل از ازدواج آشنا باشید تا ویژگی های دیگری به جز جذابیت جنسی بدست آورید که در جذب پسر مورد علاقه تان تاثیر دارد.

پس چگونه می توانید بفهمید مردی مناسب ازدواج است؟ ساده است، نحوه برخورد قبل از ازدواج این است که از هرگونه تماس فیزیکی تحت هر شرایطی دوری کنید و حتی با او تماس هم نگیرید.

اگر او تنها شما را به دلیل روابط جنسی بخواهد قبل از اینکه تسلیم شود چندین بار تلاش می کند و بعد از آن از شما دور خواهد شد اما اگر واقعا بخواهد با شما ازدواج کند یک قدم جدی برمی دارد.

بسیاری از زن هایی که راهنمایی می گیرند نمی خواهند این کار را انجام دهند زیرا می ترسند متوجه شوند مرد مورد علاقه شان مناسب ازدواج با آنها نیست و ادامه نخواهد داد.

البته در این شرایط می توانید از تکنیک سیگنال های ترکیبی نیز استفاده کنید که به شما کمک می کند بدون قطع مستقیم و قطعی رابطه شخص مورد نظر را به ازدواج با خود جذب کنید.

مردها کاملا روراست هستند، برای اینکه طرز فکر آن ها را بفهمید چند دقیقه زمان بیشتر احتیاج ندارید اما اگر نخواهید حقیقت را بفهمید آن ها همیشه یک معمای بزرگ برای شما باقی می مانند.

پسری مناسب ازدواج است که شما بتوانید او را مناسب ازدواج با خود بکنید.

به یاد داشته باشید اگر پسری با شما دوست می شود و حتی به شما قول ازدواج می دهد این بدان معنا نیست که وی مناسب است و قطعا با شما ازدواج خواهد کرد.

مثلا اگر پسری بخواهد با دختری از طبقه ی اجتماعی بالاتر از خود ازدواج کند ممکن است با دخترهای از طبقه ی اجتماعی پایین تر نیز دوست شود، به آن ها علاقه نشان دهد و حتی آن ها را فریب دهد که دوستشان دارد اما در نهایت با آن ها ازدواج نخواهد کرد.

زیرا تنها به دلیل جذابیت های فیزیکی و جنسی در کنار آن ها بوده است مگر آنکه آن دختر بتواند ویژگی های دیگری نیز در خود ایجاد کند و آن را نشان دهد.

این همان بخشی است که زن ها را گیج و سردرگم می کند؛ اگر او علاقه نشان می دهد، اگر ابراز عشق می کند و مدام تماس می گیرد پس چگونه من را دوست ندارد و عاشقم نیست؟

مواردی که تا کنون توضیح دادم همه مربوط به شرایطی است که شما بخواهید بفهمیدمردی یا پسری که قبلا با او اشنا شده اید مناسب ازدواج است یا خیر.

اما اگر از قبل این مرد برای ازدواج یا خواستگاری اقدام کرده باشد دیگر نیازی به امتحان کردن وی نیست.

زیرا اگر هدف وی فقط برطرف کردن نیاز های جنسی اش بود به صورت عملی برای ازدواج با شما خواستگاری نمی کرد.

اما رسیدن به مرحله خواستگاری نشان دهنده این نیست که مرد مورد نظر مناسب شما است.

اگرچه خواستگاری وی از شما می تواند نشان دهنده این باشد که وی حداقل در حال حاظر به شما علاقه مند است و قصد ازدواج دارد اما معلوم نیست در آینده چه پیش بیاید.

زیرا همیشه هر رابطه عاطفی پس از مدتی به پستی و بلندی هایی خواهد رسید که اگر مهارت عبور از آنها را بلد نباشید قطعا با فاصله گرفتن مرد مورد علاقه خود مواجه خواهید شد.

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

پس نیاز دارید مطمئن شوید خواستگار مورد نظرتان مهارت عبور از این پستی و بلندی ها را دارد. اما چگونه می تواند متوجه این موضوع شد؟

خیلی ساده است مهارت های ارتباطی کلامی و غیر کلامی، هوش هیجانی و مهارت حل مسئله از جمله مواردی است که اگر در خواستگار خود مشاهده کنید می توانید مطمئن باشید یک گزینه خوب برای ازدواج پیدا کرده اید.

 

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد بازگشت به رابطه و عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش بازگشت به رابطه مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

مخالفت با ازدواج – مدل تایید چند وجهی

چرا مردها ازدواج نمی کنند

چگونه جذاب و زیبا باشیم

اهمیت و نقش والدین در انتخاب همسر

راه هایی برای جذب خواستگار

دلایل از بین رفتن عشق بعد از ازدواج

می توانید به صورت 24 ساعت از طریق تلگرام یا واتس آپ با تیم نوین بینش در ارتباط باشید :09306135008

برچسب‌ها:چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

انتقادات و شکایات

shahinzand18@gmail.com

اینستاگرام شاهین زند

     شماره تماس:  03136201013       از ساعت 9 صبح الی 5 عصر

 آدرس: اصفهان، خ ارتش، کوچه 69، ساختمان پیمان، ط 2، واحد11

ارتباط با کارشناس روابط عاطفی از طریق ارسال پیام در تلگرام یا واتس آپ: 09306135008

 

 

.                   قوانین و مقررات

 

مطالب پر بازدید


دخترانی که قصد دارند ازدواج کنند، قبل از انتخاب پسری باید اطلاعاتی در خصوص ویژگی های آن ها داشته باشند تا تشخیص دهند که می توانند با آن ها زندگی کنند یا خیر. در این مقاله از دکتر سلام 10 نوع پسری که نباید با آن ها ازدواج کرد را آماده کرده ایم. توصیه می کنیم که این مقاله را حتما مطالعه کنید و از دست ندهید. با ما همراه شوید.

همه ی دخترها رویای این را دارند که روزی به خانه ی بخت بروند و در جشن عروسی خود دست در دست همسر آینده شان حاضر شوند. آنها بی صبرانه منتظر شاهزاده ی رویاهایشان هستند که سوار بر اسب سفید بیاید و دل آنها را ببرد. اما همین که بزرگ تر می شوند و به سن پختگی می رسند می بینند که لزوما هم اینطور نباید باشد و هر مرد یا زنی عیوب و نواقصی دارد. و بدین ترتیب رویای شاهزاده سوار بر اسب سفید مثل خواب دم سحر زود تمام می شود و آنها با واقعیت روبرو می شوند. و تصمیم می گیرند که به جای اینکه در رویا سیر کنند و آرزوی ازدواج با سوپراستار سینما را در سر بپرورانند باید به دنبال یک شریک زندگی مناسب باشند.ما در این مقاله می خواهیم ده تیپ مرد را به شما معرفی کنیم که حتی الامکان به ازدواج با آنها حتی فکر هم نکنید. با ما همراه باشید.

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

وقتی به دنبال شریک زندگی مناسب هستید بهتر است از کنار نقاط منفی فرد بگذرید و به نقاط مثبت او فکر کنید. اینگونه یک خانم باشخصیت و عمیق خواهید بود نه خانمی سطحی. اما به هر حال، هرچقدر هم که عمیق و روشنفکر باشید نباید از کنار عیوب این ده تیپ مرد به سادگی رد شوید. اینها عبارت اند از:

شاید شما به تازگی با مردی جذاب و مناسب آشنا شده باشید. اما باید حواستن به این باشد که آیا این مرد جذاب و مناسب، از تعهد واهمه دارد یا نه؟ یعنی باید بررسی کنید و ببینید که آیا می تواند خود را تا آخر عمر متعهد به یک نفر (شما) کند؟ حواستان باشد که صرف اینکه به شما پیشنهاد ازدواج داده دلیل بر این نیست که می تواند متعهد باشد. روابط قبلی او را بررسی کنید تا ببینید توانسته با دختری به طور طولانی رابطه داشته باشد یا بعد از چند ماه او را رها کرده و به سراغ دیگری رفته است؟

واقعیت این است که خانم ها با اینکه در ظاهر از مردهای مودب و آرام خوششان می آید ولی خیلی از آنها مردهای سرکش و یاغی را جذاب می دانند. چون اینگونه مردها به طرز عجیبی مرموز هستند. ولی باید بدانید که بیشتر اوقات سرکش و یاغی بودن در جامعه به معنای سرکش و یاغی بودن در خانه و ازدواج هم هست. به زودی بعد از ازدواج خواهید دید که نه تنها بر علیه جامعه بلکه بر علیه شما هم شورش خواهد کرد. پس مراقب باشید و بدانید که این تیپ مرد ها باید یک تعدل برای رفتار های از این دست خود داشته باشند.

طبیعتا خودشیفتگی چندان ویژگی خوبی برای ازدواج نیست چون مساوی با خوخواهی است. افراد خوشیفته خود را برتر از همه می دانند و چندان به محدودیت ها و شعف ها خود آگاه نیستند و اصلا هم انتقاد پذیر نمی باشند. ازدواج با یک فرد خوشیفته ازدواجی یک طرفه است. این دست مرد ها یا پسر ها دید یکسویه دارند و اگر شما شانس بیاورید و شما را در تصمیم گیری های خود دخیل بدانند درصد و مقدارش بسیار پایین تر از چیزی است که باید باشد.

همه ی ما دوست داریم اوضاع بر وقف مراد ما باشد. متاسفانه از آنجا که مردها از طرف جامعه طوری بار آمده اند که وقتی چیزی باب میلشان نبود با خشونت برخورد کنند خواهید دید که مردی که کنترلگر است شما را به صورت روانی و حتی شاید با احتمال کمتر فیزیکی مورد خشم خود قرار خواهد داد. اما این دست مرد ها همیشه دید منفی به موضع دارند و از تمام اتفاقات و رویداد های روزانه جنبه تاریکش را برداشت می کنند و برای شما دردسر سایز می شوند. آنها به نوعی تمامی رفتار و برخورد های شما را زیر نظر دارند و متاسفانه مدام برای این موارد از شما دلیل و مدرک می خواهند.


البته این دسته از مردان یک حسن هم دارند و آن اطلاعات زیادشان است. ازدواج با افراد به خاطر معلوماتشان یک حسن است. اما باید مواظب باشید که با یک عقل کل که اصلا انتقاد هم نمی پذیرد ازدواج نکنید. چرا که حتی در صورت ابراز نظر باز هم احساس خواهید کرد که حرفتان غلط است و حق با اوست. این دست پسر ها و مرد ها فکر می کنند که بر تمان اتفاقات اطراف خود اشراف کامل دارند و فقط خودشان این موارد را خوب درک می کنند و می فهمند این در صورتی است که همیشه هم حق با این افراد نیست. به هر حال جدای از دانش و اطلاعاتشان مشورت و همفکری از جمله پایه ای ترین موارد برای هر خانواده است.

خب شما خوب می دانید که پسران مامانی هم به نوعی دردسر ساز هستند. شنیده اید که مردان همانطور که با مادر خود رفتار می کنند با شما رفتار می کنند. و به این خاطر به دنبال مردی می گردید که به مادرش نزدیک است و وقت زیادی را با او می کذراند. اما حواستان باشد که اگر خیلی به مادرش وابسته است و بدون او آب هم نمی خورد انگار با مادرش ازدواج کرده اید نه او. و مدام از جانب مردتان خواهید شنید که “مادرم اینکار را نمی کند، مادرم انکار را نمی کند”. و تازه، مادر او در زندگی تان دخالت هم می کند. شگی نیست که احترام به پ در و مادر از جمله نکات مثبت هر فرد است اما نه در صورتی که فرد اختیار و قدرتی از خود نداشته باشد.

مطمئنا خوش لباس بودن هر مرد، آرزوی هر خانم و دختری است، کیست که دوست نداشته باشد همسرش خوش لباس و مرتب باشد. اما این موضوع زمانی مشکل ساز می شود که در این امر زیاده روی و افراط شود. این افراد وقت زیادی را صرف خرید لباس و پیدا کردن موارد مورد نظر خود می کنند و وسواس خاصی به خرج می دهند تازه شانس بیاورید که سلیقه آن ها خوب باشد و بیش از حد درگیر مد و فشن نباشند، چرا که علاوه بر مشکل قبلی مشکل دیگری برای همراهی وی در مکان های عمومی هم به مشکلاتتان اضافه می شود. این دسته از مردان به جای اینکه آخر هفته را در باشگاه به تمرین فوتبال بپردازند، به فروشگاه های خرید لباس می روند تا یک دست لباس جدید خریداری کنند. اما حسن این دسته از مردان این است که حداقل به سر و وضع خود و خانه و ماشینشان می رسند.

قدرت شاخصه مرد است. منظور قدرت فیزیکی نیست. از قدرت در تصمیم گیری و مدیریت صحبت می کنیم. قبل تر در هاو کن یو به شما آموزش دادیم که چگونه می توانید از پس اداره امور اطراف خود بر بیایید ولی یک مقدار از این مهارت باید در هر مردی یافت شود. این دسته از مردها طوری هستند که هرچه شما بگویید را انجام می دهند و مراقب هستند تا کارها باب میل شما باشد. شاید این به نظر حسن آنها بیاید و به این خاطر قلب شما را بربایند. اما پس از گذشت چند مدت خواهید دید که شما دارید همه ی تصمیمات را اتخاذ می کنید و او فقط نظاره گر است و شما از این باب گله مند خواهید بود. چرا که دیگر این مرد جایگاه و نقش خود را به عنوان ستون خانواده از دست داده است و جذابیتی هم برای شما نخواهد داشت.

این دسته از مردها مدام به فکر ورزش، رفیق بازی و کارهای مردانه هستند. شاید مردانگی او شما را جذب کند اما به زودی خواهید دید که شما مجبور هستید که تمام کارهای خانه را انجام بدهید و او ابدا هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. مرد سالاری در این خانه موج می زند و حکومتی مردانه و بر اساس جنس مرد در خانه شما پایه ریزی شده است. تازه، سالگردهای ازدواج و تولد هم از او اصلا توقع هدایای رمانتیک و عبارات محبت آمیز را نداشته باشید چون این دسته از مردها اینکارها را عار می دانند. در واقع این مورد برعکس مورد قبلی است و مردان باید تعادلی بین این دو مورد برقرار کنند.

چه کسی از تناسب اندام و هیکل ورزشکاری بدش می آید؟ مرد شما هم شاید از این دسته افراد باشد. اما به زودی خواهید دید که تمام وقت خود را در باشگاه بندسازی می گذراند و اصلا به فکر خانواده نیست. مطمئنا خانم ها دوست دارند که همسرشان به خود برسد و تناسب اندان داشته باشد ولی مهم تر از آن رسیدگی و توجه به همسر است که شاید در توجه بیش از اندازه به ورزش گم شود.

منبع: هاو کن یو

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

پیدا کردن زن یا مرد ایدآل اصلاً کار ساده ای نیست. وقتی فکر می کنید که فرد ایدآل خود را پیدا کرده اید، هنوز هم ممکن است تردید داشته باشید. شک داشتن به کسی که می خواهید با او ازدواج کنید، نه تنها کاملاً نرمال و طبیعی است، بلکه کاملاً سالم است.

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

حتما می دانید نباید با کسی که مشروب می خورد، بیش از حد الواتی می کند، بیش از حد کار می کند، بیش از حد لاف می زند، معتاد است، بی وفا است و خیانت می کند، خشن و بیرحم است یا صادق نیست، ازدواج کنید. اگر همسر آینده تان عاری از این صفات است و هنوز هم در ازدواج با او شک دارید، حتماً این مقاله را دنبال کنید. ما به شما کمک می کنیم که ببینید آیا این تردیدهایتان منطقی است و ارزش توجه دارد یا نه یا اینکه فقط بدون هیچ دلیل منطقی نگران هستید.

خوشبختی و حمایت احساسی

گرچه انتظار داشتن اینکه همسرتان همیشه و در همه حال شما را شاد کند، کمی غیرمنطقی است اما اگر همسرتان، مرد/زن ایدآل و مناسب شما باشد، خود به خود موجب شادی شما می شود و به شما حس قدرت در زندگی می دهد.

** وقتی احساس کنید که کسی هست که از رشد احساسی و عقلانی شما حمایت کرده و در این راه تشویقتان می کند، آنوقت است که می فهمید با فردی مناسب خود ازدواج کرده اید. خواست فرد ایدآل شما این است که از نظر احساسی سالم باشید و بتوانید روی پاهای خودتان بایستید. وقتی با فرد مناسب خود باشید، احساس بسیار خوبی درمورد خودتان خواهید داشت و حس اطمینان و امنیت خواهید کرد.

** فرد ایدآل شما هیچوقت منفی گرا، خودخواه، کم مایه و سست، ساکت، خجالتی، انتقادی، یا شلخته نیست. چرا باید وقتتان را با یک نادان بگذرانید؟

محبت، عشق و روابط عاطفی

اهمیت زیادی دارد که کسی که با او ازدواج می کنید کسی باشد که با شما تفاهم داشته باشد و درمورد مسایل عاطفی و عشقی، نیازها و خواسته های شما را درک کند.

** اگر همسر آینده تان “دوستت دارم” را نه فقط زبانی بلکه با اعمال محبت آمیز نشان دهد، می فهمید که می خواهید با فرد مناسبی ازدواج کنید. اعمال محبت آمیز به چیزهایی مثل این گفته می شود: اینکه وقتی خسته اید بفهمد، روز تولدتان را به یاد داشته باشد، دوست داشته باشد که وقتش را با شما بگذراند، به حرفهایتان گوش کند، به شما احترام بگذارد، وقتی دیر کردید به شما زنگ بزند، به شما محبت کند، اگر چیزی را نفهمیدید، درمقابلتان صبور باشد. موقع سلام و خداحافظی ببوسدتان، بدون هیچ دلیلی در آغوشتان بگیرد.

** اگر از نظر روابط عاطفی با همسر آینده تان تطابق داشته باشید، آنوقت می فهمید که می خواهید با فرد مناسبی ازدواج کنید. اگر هر دو شما به صمیمیت عاطفی به شکل متفاوتی نگاه کند یا امیالتان متفاوت باشد، رابطه زناشوییتان به خطر می افتد.

** فرد مناسب برای ازدواج کسی است که دوستش داشته باشید و دوست شما باشد. او از گذران وقت با شما لذت می برد. اگر شما دو نفر با هم دوست نباشید، عشق و ازدواج شما خیلی زود محو خواهد شد.

** فرد مناسب برای ازدواج مهربان، باملاحظه و مودب است. مسایل پیش پا افتاده زندگی مثل گفتن “متشکرم” یا باز کردن در شاید قدیمی به نظر برسد اما نشان دهنده میزان احترام و علاقه و مهربانی فرد به شماست.

ارتباط، اهداف، و ارزش ها

شما و فرد مناسب شما برای ازدواج، اهداف و ارزشهای یکسانی دارید.

** داشتن علایق و نظرات مختلف اشکالی ندارد فقط به شرط اینکه درمورد عدم تفاهم در آنها به تفاهم رسیده باشید. بااینکه ممکن است همیشه با یکدیگر هم عقیده نباشید، صحبت کردن با فرد مناسب برای ازدواج همیشه جالب است وهیچوقت خسته تان نمی کند. او افکار و عقاید خود را طوری با شما مطرح می کند که ناراحتتان نکند.

** فرد مناسب برای ازدواج با درک اینکه تنها مسیله ثابت در زندگی، تغییر است، دوست دارد درمورد مسایل و مشکلات زندگی هم قبل و هم بعد از ازدواج با شما صحبت کند.

** فرد مناسب برای ازدواج شما را تشویق می کند که با تغذیه سالم و ورزش برای داشتن سبک زندگی سالمتر، تصمیم بگیرید. او برای توازن بخشیدن به کار و زندگی فردی شما، همراه و همگام با شما کار می کند.

** اینکه شما تنها کسی باشید که باید خانه را مرتب کند و از بچه ها مراقبت کند، خیلی منصفانه نیست. مرد مناسب شما در این مسئولیت ها خود را با شما شریک می داند.

** پیدا کردن فرد مناسب برای ازدواج به این معنا نیست که دیگر هیچ مشکل و اختلافی با هم نخواهید داشت. اما با فرد مناسب برای خود دیگر مطمین هستید که می توانید به همراه هم مسایل و مشکلات را بررسی کرده و طوری آنها را حل کنید که هیچ صدمه این به ازدواجتان وارد نشود.اعتماد و صداقت

اعتماد و صداقت

فرد مناسب برای ازدواج، با شما صادق و روراست است.

** فرد مناسب برای ازدواج به شما اعتماد دارد و تلفن ها و استفاده شما از کامپیوتر را کنترل نمی کند، مدت زمانی که با دیگران می گذرانید را محدود نمی کند. وقتی همسر آینده تان سعی نکند که شما را از دوستان و خانواده تان جدا کند، آنوقت می فهمید که فردی مناسب برای ازدواج است. فرد مناسب برای ازدواج هیچوقت نمی خواهد که زندگی شما را کنترل کند، بلکه می خواهد زندگیش را با شما تقسیم کند.

**

** فرد مناسب برای شما به شما اطمینان دارد و جاسوسی شما را نمی کند. اگر قرار باشد هر حرکت خود را توجیه کنید، زندگی واقعاً سخت می شود.

پرچم های قرمز در روابط

اگر متوجه شدید که مسایل و مشکلاتی در روابط تان وجود دارد، به راحتی از آنها نگذرید و به هیچ وجه فکر نکنید که این مشکلات اهمیت زیادی ندارند یا با گذر زمان درست می شوند و طرفتان عوض می شود. برای داشتن یک ازدواج موفق، به چیزهایی فرای عشق نیاز دارید.

برگرفته از: سیمرغ

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

انتخاب درست در ازدواج امری بسیار مهم است و شما باید با مردی ازدواج کنید که مناسب ترین فرد برایتان باشد. شناخت طرف مقابل یکی از مهمترین ملزومات برای ازدواج موفق است. برای یک انتخاب صحیح، لازم است ملاک‌ها و معیارهای درستی را در انتخاب در نظر داشته باشید و ویژگی‌های یک مرد ایده‌آل برای ازدواج را بشناسید. در این نوشتار بیان می‌کنیم مرد خوب و مناسب برای ازدواج چه خصوصیاتی دارد و چه مردانی برای ازدواج ایده‌آل هستند.

رادیو عشق به منظور ارتقا سطح آگاهی و شناخت افراد در روابط عاطفی، دوره‌ آنلاین “گام به گام از آشنایی تا ازدواج”برگزار می‌کند. در این دوره، دانش لازم برای شناخت روحیات خود و جنس مخالف را در اختیار شما قرار ‌می‌گیرد. که با کمک آن می‌توانید تشخیص دهید چه کسی فرد مناسب برای برقراری یک رابطه عاطفی منجر به ازدواج است. سپس در این دوره با کسب مهارت‌های شناختی، شما یاد می‌گیرید که چگونه از مدار معیوب در جذب افراد ناشایست خارج شوید، مرد شایسته و ایده‌آل را به سمت خود جذب کنید و رابطه عاطفی سالمی را با او رقم بزنید.

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

شاید شما نامزدی داشته باشید و بخواهید بدانید آیا شریک عاطفیتان، مرد مناسبی برای ازدواج است یا خیر. یا شاید شما چند خواستگار داشته باشید و بخواهید از بین آن‌ها مناسب‌ترین مرد را انتخاب کنید. در هر حال برای انتخاب درست همسر، ابتدا لازم است بدانید مرد خوب و مناسب برای ازدواج چه خصوصیاتی دارد. منظور ما از مرد مناسب برای ازدواج، مردی است که به طور کلی بتوان گفت حداقل‌های لازم برای رقم زدن یک ازدواج موفق را دارد. کسی که بتوانید در طول زندگی مشترک رویش حساب باز کنید. مرد مناسب ازدواج با شما لازم است ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

ثابت قدم بودن و منطقی و اصولی رفتار کردن به معنای خسته کننده یا قابل پیش‌بینی بودن نیست، بلکه به این معنا است که می‌توانید روی چنین مرد مسئولیت‌پذیری حساب کنید. وقتی چنین مردی قرار باشد که با شما تماس بگیرد یا سر کار دنبالتان بیاید، می‌توانید مطمئن باشید که قالتان نخواهد گذاشت. چنین مرد مسئولیت‌پذیری همان مردی است که برای ازدواج با شما مناسب است. به علاوه منطقی بودنش موجب می‌شود که مانند هوای بهار غیرقابل پیش‌بینی و دمدمی مزاج نباشد. مردانی که رفتار منطقی و اصولی دارند، به شما احترام می‌گذارند و به خوبی با شما رفتار می‌کنند. به علاوه مسئولیت‌پذیر بودن نشانه‌ی این است که مرد زندگی‌تان فقط به خودش فکر نخواهد کرد.

ادعای حمایت کردن از اهداف و رویاهایتان بسیار آسان است، اما به عمل کار برآید، تنها زمانی می‌توانید به حمایت مرد زندگی‌تان دلگرم باشید که او پشتیبانی خود را در عمل اثبات کند. وقتی می‌خواهید آخر هفته روی پروژه‌تان کار کنید، آیا نامزدتان ناراحت و دلخور می‌شود یا این که قبل از رسیدن به برنامه‌های خودش برایتان ناهار می‌آورد تا کارتان را با انرژی بیشتری انجام دهید؟

اگر نامزدتان کار دوم را انجام می‌دهد، می‌توانید امیدوار باشید که او همسری است که در آینده از شما حمایت خواهد کرد و به اهداف و زندگی‌تان احترام خواهد گذاشت. مردان بافکر و باشعور زمانی که نامزدشان باید یک کار فوری را انجام دهد و نمی‌تواند در کنارشان باشد، زبان به گله و شکایت باز نمی‌کنند. این مردان به شوهران خوبی تبدیل می‌شوند.

اگر وقتی برایش غذا درست می‌کنید یا سر راه برایش نوشیدنی یا خوراکی می‌خرید، هیجان‌زده می‌شود و از شما تشکر می‌کند، می‌توانید آسوده خاطر باشید که این مرد برایتان شوهر خوبی خواهد شد. برعکس اگر هر کار جالب و عاشقانه‌ای که برای دوست پسرتان انجام می‌دهید، جذابیتی برایش ندارد، از شما بابت این مهربانی‌ها تشکر نمی‌کند و این لطف‌ها را حق مسلم خودش می‌داند، بعید است چنین مرد پرتوقعی شوهر خوبی بشود. به خاطر داشته باشید که هیچگاه نباید حس کنید که مجبورید کاری را انجام دهید.

سبک زندگی سالم فقط به تناسب اندام و عادت‌های غذایی سالم مربوط نمی‌شود، سلامت ذهنی و روانی نیز برای داشتن یک زندگی سالم مهم است. آیا نامزدتان بداخلاق است یا این که می‌تواند عصبانتیش را به روش سالمی کنترل کند؟ استرسش را به چه روشی مدیریت می‌کند؟ اگر خواستگارتان نتواند استرس شغلی‌اش را کنترل کند، آیا برای غلبه بر استرسش به باشگاه می‌رود یا این که ناراحتیش را سر شما خالی می‌کند؟ دقت کنید که آیا نامزدتان در مواقع لزوم به پزشک مراجعه می‌کند یا خیر. رعایت کردن سبک زندگی سالم به این معنا است که فرد همواره بهترین‌ها را برای خودش و اطرافیانش می‌خواهد.

زمانی که در جستجوی همسر مناسب هستید، باید مردی را انتخاب کنید که دارای ویژگی‌های خاصی باشد؛ برای نمونه عادت‌های ذهنی و سبک زندگی سالم بسیار مهم‌تر از خصوصیات سطحی مانند خوش قیافه بودن یا مدل ماشین است.

همسر آینده‌تان باید وفادار و کاملاً متعهد به شما باشد و فقط شما به نظرش جذاب و زیبا بیایید. در کنار چنین مردی هرگز لازم نیست که نگران خیانت دیدن باشید، چون این مرد وفادار کاملاً متعلق به شما است و هیچ وقت به شما خیانت نمی‌کند.

در بخش قبل ویژگی‌های مرد مناسب برای ازدواج را بررسی کردیم و گفتیم این ویژگی حداقل‌هایی است که لازم است پسری که با او ازدواج می‌کنید داشته باشد. در این بخش درمورد مرد ایده‌آل برای ازدواج صحبت می‌کنیم. یعنی مردی که با او می‌توانید یک رابطه فوق العاده و عاشقانه را تجربه کنید. اگر پسری که با او آشنا شده‌اید ویژگی‌های زیر را دارد برای ازدواج با او تردید نکنید، زیرا احتمالا مناسب‌ترین و ایده‌آل ترین مرد برای ازدواج با شماست!

لازم نیست که وقتی در کنار مرد ایده‌آل زندگی‌تان هستید، دائماً مراقب رفتار خود باشید، فقط کافی است خودتان باشید. در کنار چنین مردی می‌توانید بدون نگرانی از قضاوت شدن گریه کنید، داد بزنید یا حتی ساکت در خودتان فروبروید. این مرد بدی‌ها و خوبی‌هایتان را دیده و همانطور که هستید دوستتان دارد.

مرد ایده‌آل مردی است که بیشتر از آن که شما را به گریه بیاندازد و باعث شود اخم کنید، لبخند را روی لبتان بیاورد. زمانی که در کنار او هستید، واقعاً از صمیم قلب خوشحال هستید. او مانند ملکه با شما رفتار می‌کند و هر کاری که در توان داشته باشد برای خوشحال کردنتان انجام می‌دهد.

شما استحقاق مردی را دارید که زندگی‌تان را آکنده از شادی و خوشی بکند و به خوبی از شما مراقبت کند. بین حرف تا عمل فاصله‌ی زیادی است، فرق فاحشی است بین کسی که فقط زبانی از شما تعریف می‌کند و فردی که تحسین و عشقش را در عمل نشان می‌دهد. مردی را برای زندگی انتخاب کنید که هر چه در توان دارد، انجام می‌دهد تا عشق و توجهش را به شما نشان دهد.

یک مرد ایده‌آل برای ازدواج به شما گوش می‌کند و حرفهایتان را با گوش جان می‌شنود. تک تک کلماتی که از دهانتان خارج می‌شود، برای چنین مردی مهم است. مردی که دوستتان دارد، اجازه می‌دهد هر چقدر که دوست دارید، درباره هر موضوعی حرف بزنید تا کاملاً خودتان را تخلیه کنید. اگر مردی واقعاً دوستتان داشته باشد، حرفهایتان برایش مهم خواهد بود.

وقتی پای شادی و خوشبختی شما مطرح باشد، مرد زندگی ایده‌آل حاضر است فداکاری کند و از خودش بگذرد. مردی که عاشقانه دوستتان دارد، برای کارهایی برنامه‌ریزی می‌کند که می‌داند شما از انجام دادنشان لذت می‌برید. او آماده است هر کاری برایتان انجام دهد، چون دوستتان دارد.

شما شایسته‌ی زندگی کردن با مردی هستید که مناسبت‌های خاص و لحظات باارزش زندگی‌تان را هیچ‌گاه از یاد نمی‌برد. شما استحقاق ازدواج با مردی را دارید که بدون دلیل برایتان گل و هدیه می‌خرد. فقط مردان مهربان و باگذشت مناسب زندگی زناشویی هستند.

باید زندگی‌تان را به زندگی مردی گره بزنید که وقتی در کنارشان نیستید، به یادتان باشد و لحظه‌شماری کند تا هر چه زودتر دوباره شما را ببیند. مردی را برای زندگی انتخاب کنید که دلتنگتان می‌شود و برای دیدنتان کوه را از پیش پایش برمی‌دارد.

شما شایسته زندگی کردن با مردی هستید که مانند یک ملکه با شما رفتار می‌کند، چرا که ایمان دارد شما واقعاً یک ملکه هستید. او عاشقانه دوستتان دارد و این عشق را هر روز به شما اثبات می‌کند. مردی را برای زندگی انتخاب کنید که رفتار درستی با شما داشته باشد.

باید مردی را انتخاب کنید که حس شیرین دوست داشته شدن را همواره در شما القاء کند. مرد زندگی‌تان باید هر روز صبح بوسه‌ی عشق را بر لبانتان بنشاند و با عشق و صمیمیت به چشمانتان خیره شود.

شما شایسته مردی هستید که هنوز به رسم و آیین جوانمردی پایبند است. او باید یک جنتلمن واقعی باشد که در را برایتان باز می‌کند، صندلی را برایتان عقب می‌کشد و به شما اظهار عشق می‌کند. مرد ایده‌آل مردی است که دستتان را می‌گیرد، کنارتان قدم برمی‌دارد و از داشتن شما به خودش می‌بالد. شما شایستگی مردی را دارید که خودش را به خاطر آشنا شدن و ازدواج با شما خوشبخت‌ترین مرد عالم بداند. مردی را برای زندگی انتخاب کنید که عشق را باور داشته باشد.

مردی برای ازدواج ایده‌آل است که احساس کنید مسحور و مجذوبش شده‌اید و گاهی اوقات عاشقانه به او نگاه می‌کنید و با خودتان فکر می‌کنید:

“چقدر از داشتنش خوشحالم، اون بهترنیه”. مرد ایده‌آل برای شما کسی است که بتوانید همیشه به او افتخار کنید.

هم عاقل است هم عاشق

مرد عاقل و باشعور مردی است که می‌توانید به دوام زندگی زناشویی با او دلگرم باشید. او باید باملاحظه بودن خودش را با انجام دادن کارهایی که خوشحالتان می‌کند، نشان دهد. مردان بافکر و عاشق می‌دانند که چیزهای کوچک بسیار مهمند و هر چه در توان دارند، انجام می‌دهند تا محبوبشان احساس خاص بودن بکند.

مرد ایده‌آل برای ازدواج مهربان و عاشق است و به همسرش و احساساتش اهمیت می‌دهد. او آنقدر عاشق است که نمی‌تواند مهربان نباشد و باران مهر و محبتش را بی‌دریغ بر سرتان می‌ریزد. او حتی در جمع نیز رفتار محبت‌آمیزی با شما دارد.

او ناگهان و بدون مقدمه به شما می‌گوید که چقدر زیبایید. او با افتخار از شما نزد دوستانش تعریف می‌کند، چرا که می‌داند چقدر خاص و بی‌نظیرید. او می‌داند که چقدر خوشبخت است که شما را در کنار خود دارد و هرگز به شما اجازه نمی‌دهد که عشق و علاقه‌اش را فراموش کنید. مرد ایده‌آل برای ازدواج مشتاقانه می‌خواهد که شما را به خانواده‌اش معرفی کند. او به نظرات افراد مهم زندگی‌اش اهمیت می‌دهد و می‌خواهد که شما را با آنها آشنا کند. او از هر فرصتی برای دیدن شما استفاده می‌کند. مردی را برای زندگی انتخاب کنید که همیشه برای شما وقت داشته باشد.

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

مسلما هر کسی دوست دارد همسرش مورد تایید و تحسین خانواده اش نیز باشد، یک مرد ایده‌آل برای ازدواج مردی است که برای دیدار با خانواده‌تان وقت می‌گذارد و شما را نیز با خانواده‌اش آشنا می‌کند. چنین مردی تلاش می‌کند که جایگاهش را در زندگی‌تان تثبیت کند و با افرادی که شما دوستشان دارید، ارتباط برقرار کند. دوستانتان برای او مهم است و تلاش می‌کند که نظر مساعد آنها را جلب کند. مردی که برای ازدواج با شما ایده‌آل است، از هر جهت با زندگی‌تان همخوانی دارد.

وقتی صحبت از ثروت و مسائل مالی برای مرد ایده‌آل می‌شود، منظور این نیست که الزاما به دنبال جذب شوهر پولدار باشید. بلکه منظور این است که مرد مناسب ازدواج، توانایی خوبی در مدیریت مالی و اقتصادی خانواده دارد. او برای سرمایه و درآمدش برنامه‌ریزی بلند مدت دارد، می‌تواند یک رفاه نسبی برای خانواده فراهم کند، پس انداز میکند و درعین حال برای خرج کردن خسیس نیست. مرد ایده‌ آل برای ازدواج مردی است که بتوان روی پشتیباتی مالی او در زندگی مشترک حساب کرد.

دقت کنید که خواستگارتان چطور با شما و دیگران بحث می‌کند. اگر وقتی مشکلی پیش می‌آید و جروبحث بالا می‌گیرد، نامردی می‌کند، این بداخلاقی و بدرفتاری را یک نشانه‌ی هشدار تلقی کنید. به قول معروف دعوا نمک زندگی است و مطمئناً شما نیز در آینده طعم جروبحث‌های زناشویی را خواهید چشید، در چنین شرایط متشنجی بسیار مهم است که شما و همسرتان عادلانه با یکدیگر رفتار کنیدتا رابطه‌تان همچنان موفق و پایدار بماند.

در یک کلام

برای داشتن یک ازدواج موفق، لازم است ویژگی های مردان مناسب ازدواج را بشناسید. به طور خلاصه می‌توان گفت مرد مناسب برای ازدواج مسئولیت‌پذیر و ثابت قدم است، او شما و اهدافتان را حمایت می‌کند، از شما به خاطر کارهایی که برایش انجام می‌دهید سپاسگزار است و به طور کلی سبک زندگی سالمی دارد.

یک مرد ایده‌آل برای ازدواج مردی است که می‌توانید در کنارش خودتان باشید، شما را خوشحال می‌کند، عاشقش هستید، به شما وفادار است، شنونده خوبی است، هم عاقل است هم عاشق، شما را تحسین می‌کند، با شما و خانواده‌تان هماهنگی دارد و حاضر است تقریبا هرکاری برای خوشحالی شما انجام دهد.

 

Publisher –

سوال مبهمی وجود دارد و آن هم این است که این پسر با من قصد ازدواج دارد یا نه. وقتی که به تازگی یا از حرف زدن های یکدیگر خوشتان آمده یا خوش اندام ترین پسر آن را دیده ای یا او تو را زیبا ترین دختر می شناسد، کشش هایی بین تان بوجود می آید. زن زودتر معمولا احساس نزدیک بودن می کند و خیلی زود پسر مورد نظر را در لباس دامادی تصور می کند. او در باطن احساس می کند که پسر مورد نظر می تواند شوهر خوبی برایش باشد. در چنین شرایطی که معمولا رخ می دهد، پسر سر صحبت را بیشتر با دختر باز می کند ( غافل از این که گاهی حتی پسر قصد مبارک یا نا مبارکی هم ندارد و فقط می خواهد وقت تلف کند ). اما دختر در خیالات است.

اینجاست که مراجعین من زیاد می شوند و مدام می پرسند:

اما سناریو هایی که این روزها رخ می دهد متفاوت از 10 یا 15 سال پیش است.

 

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

این سوال یکی از سوال های دو لبه ای است که باید خیلی هشیار در مقابلش باشی.

راستش پسری که قصد تلکه کردن دارد، یا می خواهد سو استفاده کند، دقیقا با همین عنوان جلو می آید و می گوید من عاشقانه تو را می پرستم و می خواهم با تو ازدواج کنم، پس اجازه بده کمی با هم آشنا شویم ( و این گونه اهداف شومش را پیش می برد )

پسری که قصد ازدواج نداشته باشد، و حتی در دوست یابی چندان موفق نیست هم گاهی برای نگهداشتن شما در آب نمک به بهانه ازدواج چنگ می زند.

و شما از من می پرسی: خب با این حساب با این پرسش چیزی عاید مان نمی شود!؟ درست است؟

و من پاسخ می دهم: نه لزوما

یعنی چی؟

یعنی این که تو اگر از پسر در مورد قصد ازدواج بپرسی، اقلا در ورود به ماه دوم آشنایی ( و نه فوری ) ممکن است بگوید قصد ازدواج ندارم یا دارم.

اگر در پاسخ سوال شما مبنی بر هدف رابطه توسط یک آقا به پاسخی برخوردید که رنگ و بوی ازدواج داشت باید رویکرد هایت هشیارانه تر باشد.

پاسخ های پسر در مورد هدفش از رابطه می تواند مثل موارد زیر باشد :

شاید گزینه 5 و 6 امی هم باشد ولی معمولا توی همین دسته ها می گنجند. خب من سعی می کنم در مورد تمام موارد بالا توضیحات کوتاهی بدهم.

{ بخون و بخون : تمام آنچه در مورد زبان بدن پسر عاشق می توانی بفهمی }

حالا که متوجه شده ای در پاسخ سوالت گفته که قصد ازدواج دارد، باید به چند نکته توجه کنی که به طور خلاصه وار به برخی از آن ها می پردازم:

 

باید ابتدا به دو چیز توجه کنی:

معمولا پسرهایی که هنوز شاغل نیستند و وضعیت سربازی شان یا انجام شده یا انجام نشده است، حتی اگر عاشق هم شوند، در قصد ازدواج شان شک و شبهه هایی است.

مخصوصا این روزها دختران بالای 25 سال زیاد توی این رابطه ها دیده می شوند ( رابطه با پسری که شغل نداره و درگیر مساله سربازی هست یا سربازی رفته ولی شاغل نیست ).

اگر در این مرحله فرد مورد نظر با نمره منفی روبرو شود، می توان حدس زد که فقط عمرت را داری هدر می کنی ( به کرات در میان مراجعین و در تحقیقات این موضوع را مشاهده نموده ایم پس منطق را بر احساس حاکم کن تا آسیب نبینی )

 

پسری که به خاطر فریب کاری می گوید من قصدم ازدواج است، از این موضوع فقط و فقط به حرفش اکتفا کرده. بدین معنی که در بطن رابطه هیچ نشانه دیگری از ازدواج تو نمی بینی.

پسری که واقعا قصد ازدواج دارد، در طول روز تلاش دارد تا هم به تو شناخت بیشتری بدهد و هم تو و خانواده ات و آینده ات را بهتر بشناسد. اگر متوجه شدی که پسر مورد نظر به دنبال یللی و تللی است و بیشتر به دنبال چیزهایی است که تفریح به شمار می آیند باید شاخکت تیز شود. 

مخصوصا پسرهایی که ادعا دارند که باید آشنا شویم و بعد اگر شناخت خوب بود ازدواج کنیم، دچار این باگ می شوند. بارها دیده ام که چنین پسرانی، حتی در مورد تعداد خواهر و برداران خود هم به درستی با دختر مورد نظر صحبت نمی کنند، چه برسد به این که بخواهند شناخت ازدواجی پیدا کنند.

در شناخت ازدواج دختر و پسر باید اقلا 500 ساعت با هم صحبت کنند و شناخت پیدا کنند.

سهم فرد مورد نظر تو از این 500 ساعت چقدر است؟

 

پسری که قصد ازدواج با تو را دارد، تو را فرد جدی زندگی اش تلقی می کند. در چنین حالتی تو را با دوستان صمیمی و خانواده اش آشنا می کند.

البته یک دختر باهوش صرفا به این بسنده نمی کند که پسر بگوید تو را به خانواده ام معرفی کرده ام!

نه

قبول نیست.

این حرف ممکن است فقط یک حرف باشد که از حرکت زبانش تولید شده باشد و وجود خارجی نداشته باشد.

معمولا پسری که تو را به مهمانی های خانوادگی اش می برد، و با دوستان مهم و نزدیک و صمیمی اش مرواده ایجاد می کند می تواند نشان دهنده این باشد که، بله می خواهد تو را به بخشی از زندگی اش تبدیل کند ( البته آپشن قبلی را هم باید حتما لحاظ کنی )

 

پسری که قصد ازدواج دارد، تلاش می کند که تو را هر روز بشناسد و از این شناختن لذت نزدیک تر شدن پیدا می کند. پس در چنین روابطی جز سردی های محدود که مرسوم است، کش و قوس هایی دیده نمی شود.
{ بیشتر یاد بگیر: چرا عشقم میگه یه مدت از هم دور شیم خودم برمیگردم؟ }

چنین پسری برای قرار ازدواج مشتاق تر است و هر چند وقت یک بار آن را یاد آوری می کند.

 

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

خب یک نکته مهم که بارها در موردش حرف زده ام ختم می شود به این قضیه رابطه منشوری یا همان رابطه جنسی.

معمولا پسری که برای ازدواج رابطه جنسی را شرط می گذارد، هرگز نمی توان رویش حساب کرد.
{ یک آموزش داغ: عشقم می گه اول رابطه جنسی بعد ازدواج! چکار کنم؟ }

در خلال کارهای تحقیقاتی ام که سال ها در گیر آن هستم، چیزهای جالبی دیده ام.

مثلا این که پسری که قصد ازدواج با دختری دارد نهایت تلاشش را می کند که با نیت بد در ذهن دختر جلوه نکند، پس حرفی از رابطه جنسی نمی زند. این کار در بین پسران 20 ساله تا پسران 40 ساله دقیقا دیده شده است. 

پسر مورد نظر می گوید:

 

لُب کلام من در این بخش این است که با فریب رابطه جنسی، خودت را درگیر رابطه نکن. پسری که قصد ازدواج با تو را داشته باشد، وقتی از رابطه جنسی خودت را منع می کنی و می گویی که حریم و حرمتی برای خودت قائل هستی:

پس سر جدت بی خیال این داستان رابطه جنسی بشو و اقتدار و زنانگی ات را حفظ کن و خودت را رایگان در اختیار قرار نده. کسی که تو را می خواهد، بدون این رابطه هم حاضر است روزی هزار بار منت تو را بکشد.

یک آموزش زیرکانه: 11 نشانه عشق واقعی مردان و رابطه های به دور از سوء استفاده

 

پسری که قصد ازدواج دارد از همین حالا تصور می کند که مدیر زندگی آینده تو است. بدین صورت در مورد اهداف مشترک اش با تو در آینده صحبت می کند.

دقت کنید که منظور من انتخاب اسم بچه های تان و یا تعداد بچه هایتان نیست ( این بچه بازی ها چیه خدا وکیلی! )

بدین ترتیب تو می توانی صحبت های هدفمند تر را از او ببینی که با شوق و ذوق در موردش صحبت می کند.

 

خب پسری که قصد ازدواج دارد، معمولا پنهان کاری هایش به اقل ممکن می رسد. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که به راحتی بدون خود سانسوری، آدرس منزل و محل کار و غیره را در اختیار شما قرار می دهد.

پسرهایی که از ارائه اسناد خاص و اطلاعات و آدرس ها سر باز می زنند، یا هنوز اطمینان کافی ندارند یا قصدشان این است که بتوانند به راحتی فلنگ را ببندند و در بروند.

 

پسری که ریگی به کفش ندارد، به راحتی حاضر است که شناسنامه اش را به شما نشان دهد.

وقتی محترمانه از او درخواست می کنید که شناسنامه اش را نشان دهد، قبول دارد و منطقی است که حق شما است در مورد او و وضعیت تاهل و حتی سن و غیره خوب و درست بدانید. پس بدون هیچ معطلی برای تان درخواست تان را فراهم می کند. 

 

چند وقت پیش خانمی از کاربران دوره جذب همسر دلخواه به تازگی با پسری آشنا شده بود که قصد داشت او را راستی آزمایی کند. من بارها به این خانم گفتم که از او شناسنامه بخواه. اما پسر بعد از امتناع های فراوان کرامتی از خود نشان داد.

اول این که صفحه اول شناسنامه اش را فرستاده بود که حاوی عکس و اطلاعات تولدش بود.

اما چون خانم تقاضای صفحه دوم ( همون صفحه ای که اسم خانمش توش نوشته میشه ) رو کرده بود، پسر یک عکس از صفحه دوم شناسنامه از اینترنت گرفته بود که روی اون مهر ” المثنی ” بود و با سادگی تمام برای خانم ارسال کرده بود.

و البته این خانم هم حواسش به این موضوعات نبود و من او رو هشیار کردم که خانم گل، شناسنامه ای که المثنی است تمام صفحاتش المثنی است، پس این اقا یه جای کارش می لنگه.

این خانم این حرف رو جدی گرفت و پیگیر شد و متوجه شد آقا همسر و دو دختر داره. ( به همین سادگی )

پس بهترین کار اینه که لایو ببینید.

پسری که قصد ازدواج دارد، می داند که نباید تو را از دست بدهد و یک غفلت می تواند حسابی تو را از او بگیرد. پس درست مثل فوتبالیستی که به دنبال لحظه و ثانیه ای است که توپ را توی گل بکارد، این پسر هم به دنبال این است که اجازه ات را از خانواده بگیرد و بیاید خواستگاری. 

پس پسری که ادعای دوست داشتن دارد و برای ازدواج امروز و فردا می کند نمی تواند یک آپشن مطمئن برای تو باشد. طبق آموزه های پک قرص صورتی که سیاست های دخترانه را یاد می دهد، تو نباید بیش از 6 ماه برای یک کیس وقت بگذاری.

 

پسری که قصد ازدواج دارد سعی دارد بهترین نسخه از خودش را به جای بگذارد. پس پسری که شروع می کند در دعواها به خانواده تو فحاشی می کند، یا به تو ناسزا می گوید یا رویت دست بلند می کند، حتی اگر عاشق ترین پسر هم باشد ( که البته بعید است مگر این که بیمار اعصاب و روان باشد ) نمی تواند یک آپشن امید بخش برای ازدواج باشد.

 

همین ده مورد کافی است که شما مطمئن شوید که دارید با مهره خوبی بازی می کنید و احتمال ازدواج تان را با او می سنجید. ولی باید توجه کنید که همه چیز به این چند مورد ختم نمی شود. گاهی شما متوجه می شوید که پسر مورد نظر دارای این ویژگی ها است اما شما به دلیل عدم سیاست آموزی و درست رفتار کردن آن ها را از دست می دهید. دقت کنید که شما 50 درصد قضیه هستید و آقا هم 50 درصد قضیه. پس باید به درستی در وابسته کردن مرد و یا همان وابسته کردن پسر و جذب پسر به خواستگاری درست رفتار کنی.
{ یک آموزش مفید: برای ترغیب پسر به خواستگاری این 13 کار رو ترک کن }

برای جذب پسر به خواستگاری چطور سیاست یاد بگیرم؟

 

و اما کمی صحبت کوتاه در مورد 3 آپشن باقی مانده که پسر در پاسخ قصد ازدواج داشتن می گوید:

خب هر کدام از این موارد را که از زبان فرد مورد نظر شنیدید به پاسخ های زیر اکتفا کنید

خب همانطور که گفتم این آزمون و خطا است. شما نباید خودت را خیلی زیاد درگیر این رابطه کنی.

دقت کن که در چنین روابطی تعیین کننده میزان زمان طول کشیدن رابطه خود دختر است که ما یاد داده ایم چطور رفتار کنید و چطور تکلیف رابطه تان را بعد از مدت محدودی مشخص کنید.

خب این پاسخ می تواند نوعی توی آب نمک قرار دادن هم باشد.

من در پاسخ به دخترانی که از پارتنر خود چنین چیزی می شوند چند توصیه عمومی دارم:

و اما پاسخ سوال دوم:

همانطور که گفتم بوی آب نمک می آد. یعنی احتمال این که تو روی این فرد تاثیر بذاری وجود داره اگر خیلی درست برخورد کنی اما شاید او اصلا تاثیر نپذیرد. پس باید همان نسخه قبلی را رعایت کنی یا این که اگر خواستگار خوبی داری، به او فکر کنی و نقد رو به جای نسیه از دست ندی.

و اما پاسخ سوال سوم:

 

پسری که برای ازدواج با تو مصر است، و خیلی علاقه دارد هرگز اسمی از رقبایت نمی آورد. وقتی پسری می گوید ازدواج کن دقیقا دارد یکی از 13 نشانه پسری که دوستت ندارد را نشان می دهد.

من جای تو باشم با این پسر در افق ذهنم و بعد در واقعیت خداحافظی می کردم و او را به دست خدای مهربان می سپردم!

 

دختر خوب و خواهر عزیزم

با همین نسخه ای که امروز ساعت 6 صبح برایت پیچیده ام و روز 16 تیرماه در این سایت منتشر کرده ام ( همین مطلب که لطف کردی و تا اینجا را خواندی ) می توانی خیلی راحت گره کور و کلاف سر درگم ازدواجت با پسر مورد نظر را باز کنی و بیابی و به امید خدا به ازدواج برسی.

اگر در زمینه رابطه ات هنوز هم ابهام داری و نمی دانی کجای کارت می لنگد که هنوز کار به ازدواج نرسیده می توانی به من پیام دهی و از یک فرصت رایگان برای حل مشکلت استفاده کنی.

روش ارتباط با شادزیستیتلگرام:  اینجا را کلیک کنایمیل: info@shadzisti.irواتس اپ – آی گپ – گپ – بله : 09030280078

منبع عکس: 1 – 2  – منبع محتوا: پک قرص صورتی مقدماتی

از زمانی که متولد شده ام، سعی کرده ام برای بنده های خوب خدا، مفید باشم. هر چه آموخته ام، تجربه کرده ام، و احساس کرده ام را با تو در میان خواهم گذاشت.

Prev Post

21 پیامک که بعد از قرار اول می توانید ارسال کنید

Next Post

وقتی پسری میگه دوستت دارم چطور برخورد کنم

داستان پرونده آبنبات تلخ یا زنانه دو شوهره

هنگام سوال از مرد این اشتباهات را نکن

چطور اولویت اول زندگی نامزدم باشم

13 ویژگی پسر نرمال برای زندگی آرام و ازدواج

Your email address will not be published.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

× سه = 21

هرگونه استفاده از محتوای شادزیستی در شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها و کانال ها، موجب بدهکاری شرعی و عرفی است و پیگرد قانونی دارد. به تلاش های یکدیگر احترام بگذاریم.

پر بحث ترین ها

13 نشانه پسر یا دختری که دیگر تو را نمی خواهد

از کجا بدانم عشق سابقم هنوز دوستم دارد؟ ( 13 نشانه بازگشت معشوق)

تمام ترفندهای جذب مرد و وابسته کردن مردان به خود

49 نشانه تنفر پسر از دختر که مستقیما به زبان نمی آورد

Welcome, Login to your account.

× هفت = 28

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

نُه − = 4

اگر مردی خود واقعی‌اش را نشان ندهد،به احتمال زیاد آینده‌ای برای خودش و شما نمی‌بیند‎

 

تنها سوالی که هیچوقت نمی‌شنوید مردی که به تازگی با یک دختر آشنا شده است بپرسد این است: «آیا به من متعهد می‌شود؟» به نظر می‌رسد این سوال‌ها و تردیدها متعلق به خانم‌هاست.خانم‌ها در همه سنین و فرهنگ‌ها به شدت می‌خواهند پاسخ این سوالات را در روابط خود بدانند: آیا من را دوست دارد؟ آیا به من جدی فکر می‌کند؟ آیا روزی به من متعهد خواهد شد؟  همه ما این تردیدها را در روابطمان تجربه کرده‌ایم. قابل درک است. وقتی با قلبتان وارد رابطه‌ای می‌شوید، ممکن است ماه‌ها، و سال‌‌هایی از عمرتان را بفهمید با مردی بوده‌اید که هیچوقت نمی خواسته رابطه‌اش را با شما جدی‌تر کند و شما را تا پایان عمر کنار خود داشته باشد. وضعیت شما بعد از تمام شدن این رابطه‌ها هم چندان جالب نخواهد بود.پس برای جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی‌مان و شکسته نشدن قلبمان چه می‌توانیم بکنیم؟اینجا به ۵ علامتی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد یک مرد هیچوقت به شما متعهد نخواهد شد، چه الان و چه در طولانی‌مدت.۱. هیچ چیز واقعی درمورد او نمی‌دانیدممکن است ساعت‌ها و ساعت‌ها در یک روز با یک نفر حرف بزنید ولی هیچ چیز واقعی درمورد او ندانید. ممکن است جزئیاتی درمورد زندگی‌اش بدانید ولی نمی‌دانید که حقیقتاً کیست و خود واقعی‌ای که زیر آن ظاهر که از خود نشان می‌دهد نهفته است را نمی‌شناسید.وقتی مردی درمورد زنی جدی باشد، همه چیز خود را با او در میان می‌گذارد. او را وارد دنیای خود می‌کند، نقاط آسیب‌پذیر خود را به او نشان می‌دهد. این مسئله مهمی برای یک مرد است. مردها عادت به بیرون ریختن خود و نشان دادن احساسات درونی‌شان ندارند و وقتی می‌خواهند مسائل درونی خود را با کسی درمیان بگذارند بسیار سخت‌گیر هستند.وقتی مردی برای شما درد دل می‌کند، وقتی با شما از آرزوها، ترس‌ها، امیدها و انگیزه‌هایش حرف می‌زند، یعنی رویتان سرمایه‌گذاری می‌کند. با سرمایه‌گذاری کردن روی شما یعنی خودش را به شما متعهد می‌کند.اگر مردی خود واقعی‌اش را به شما نشان ندهد، اگر اجازه ندهد ببینید که درونش چه خبر است، این احتمال زیاد است که آینده‌ای برای خودش و شما نمی‌بیند.اگر شک دارید که مردی درمورد شما جدی است یا نه، به چیزهایی که از او می‌دانید فکر کنید و ببینید ایا واقعاً می‌دانید کیست؟۲. هر چند وقت‌یکبار چند روز یا چند هفته ناپدید می‌شود، بعد طوری رفتار می‌کند که انگار اتفاق خاصی نیفتاده استاگر مردی واقعاً به شما توجه داشته باشد، جایی برای شما در زندگی‌اش باز خواهد کرد. حتی اگر کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشد و نتواند چند روزی در دسترس باشد، به شما پیام خواهد داد و خواهد گفت که بهتان فکر می‌کند.اگر بدون هیچ اطلاعی به تعطیلات در رابطه می‌رود و اصلاً نگران از دست دادن شما نیست، نشانه خوبی نیست. اگر مردی به قطع بداند که شما با وجود هر رفتار بدی که از خود نشان دهد، همیشه در دسترس او خواهید بود، هیچ احترامی برایتان قائل نشده و به شما متعهد نخواهد شد.این رفتارهای ناپدید شدنش بیشتر راهی برای این است که به شما نشان دهد این رابطه چندان جدی نیست و او آزادی دارد هر کاری که دوست دارد انجام دهد و شما برای جاهایی که می‌رود و کارهایی که می‌کند عامل تصمیم‌گیرنده نیستید.

 

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

اگر مردی واقعاً به شما توجه داشته باشد، جایی برای شما در زندگی‌اش باز خواهد کرد‎

 

۳. می‌گوید به دنبال رابطه نیستاین به نظر یکی از بدیهیات می‌آید ولی متاسفانه اینطور نیست. درواقع، متداول‌ترین روابط این روزها رابطه جدی نیست. یعنی با مردی آشنا شده‌اید و بیرون می‌روید و اساساً دوست‌پسر/دوست‌دختر هستید، جدا از این واقعیت که نیستید.حقیقت تلخ این است: وقتی مردی می‌گوید که رابطه نمی‌خواهد، چیزی که در واقع می‌گوید این است که رابطه با شما را نمی‌خواهد.ممکن است تصور کنید که موقعیت شما استثنا است و فرق می‌کند. ولی مطمئنتان کنیم اینطور نیست. شما هم مثل بقیه دخترهایی هستید که در این روابط غیرجدی هستند. شما دختر فوق‌العاده‌ای هستید که احتمالاً خودتان را دست‌کم گرفته  و خودش را در موقعیتی گرفتار کرده که طرفش او را بی‌هدف به دنبال خود می‌کشاند و شما هم منتظر نشسته‌اید تا او بالاخره بفهمد که چقدر «خوب‌» هستید.اگر به شما می‌گوید که نمی‌خواهد وارد رابطه‌ای شود یا برای متعهد شدن مشکل دارد، لطفاً آن را جدی بگیرید و درحق خودتان لطف کرده و از آن رابطه بیرون بیایید.۴. هیچوقت شما را به قرارملاقاتی واقعی و عاشقانه نمی‌برداگر قرار ملاقات‌های شما شامل رفتن شما به سینما و فیلم دیدن با هم یا آشپزی کردن شما برای اوست، یعنی او شما و رابطه‌تان را جدی نمی‌گیرد.وقتی مردی برای آینده‌اش روی شما سرمایه‌گذاری می‌کند، برای تحت‌تاثیر قرار دادنتان هر کاری از دستش بربیاید انجام می‌دهد و به شما نشان خواهد داد که تا چه اندازه برایش اهمیت دارید.اگر برای قرارملاقات‌هایتان حداقل‌های خود را برایتان می‌گذارد، به این معنی است که تصور می‌کند شما ارزش تلاش بیشتری را ندارید. استثناهایی هم وجود دارد؟ گاهی ‌اوقات. ولی حتی اگر مردی پول و کار نداشته باشد، باز هم می‌تواند راه‌های ارزان و خلاقانه‌ای پیدا کند که نشان دهد دوستتان دارد.وقتی مردی به دختری برای آینده خود فکر می کند، دوست دارد او را تا جایی که می‌تواند وارد دنیای خود کند. دوست دارد او را به چیزهایی که دوست دارد معرفی کند: فیلم‌ها، موسیقی، کتاب‌ها، سرگرمی‌ها. اینها چیزهایی نیست که نیاز به سرمایه‌گذاری مالی زیادی داشته باشد.اگر این فقط شما هستید که سعی می‌کند رابطه‌تان را زنده نگه دارد و کارهای خاص انجام می‌دهد، نشانه این است که او نظر جدی‌ نسبت به شما ندارد.۵. شما را به خانواده‌اش معرفی نمی‌کندخیلی از خانم‌ها به اشتباه تصور می‌کنند که وقتی مردی آنها را به دوستانش معرفی می‌کند، خیلی کار مهمی انجام داده است. البته شاید برای بعضی مردها این کار مهم باشد ولی برای بیشتر آنها اینطور نیست. ممکن است چون جذابید بخواهد با اینکار با شما پز بدهد یا کلاً معرفی کردن دخترها به دوست‌هایش مسئله مهمی برایش نیست.وقتی در رابطه‌ای هستید، موضوع آشنا شدن با خانواده‌ها باید به میان آید. ممکن است فوراً با آنها آشنا نشوید ولی باید به ترتیبی به شما بگوید که چه زمان قصد دارد این کار را انجام دهد. حداقل باید بگوید که خانواده‌اش را از وجود شما باخبر کرده است.اگر درمورد خانواده خود حرف نمی‌زند یا هر زمان که شما حرف را به خانواده‌اش می‌کشانید، صحبت را عوض می‌کند، نشانه این است که نمی‌خواهد شما را به آنها معرفی کند.همانطور که قبلاً ذکر کردیم، وقتی مردی درمورد زنی جدی فکر کند، او را وارد دنیای خود می‌کند. با دور نگه داشتن شما از خانواده‌اش می‌خواهد به شما بفهماند که شما را برای طولانی‌مدت در دنیای خود نمی‌بیند.البته باید متذکر شویم که بعضی مردها هستند که با هر دختری که آشنا می‌شوند او را به خانواده‌شان معرفی می‌کنند و این مسئله چندان مهمی برایشان نیست. و شاید خانواده‌هایشان هم به این مسئله عادت کرده‌اند. ولی اگر مردی درمورد شما جدی باشد، این جلسه آشنایی را کمی جدی‌تر از دفعات قبل خود برگزار خواهد کرد. هیجان‌زده یا شاید هم کمی عصبی خواهد بود چون واقعاً دوست دارد خانواده‌اش از شما خوششان بیاید و شما هم از آنها خوشتان بیاید. اگر به نظر می‌رسد که برای معرفی شما چندان توجهی ندارد می‌توند به این معنی باشد که هیچوقت برای آینده روی شما سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

 

منبع: مردمان

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


جراحی زیبایی سینه و شکم


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

بلیط ارزان تهران به مشهد|پشتیبانی 24ساعته


مشاوره تلفنی طلاق

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


برای خرید بلیط اول اینجا سر بزن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

مردانی که قصد ازدواج دارند

وقتی با مردی آشنا شدید چگونه می‌توانید بفهمید او قصد ازدواج دارد یا فقط فکر وقت‌گذرانی و تفریح دارد؟این سوال برای دختران خیلی مهم است. تشخیص قصد ازدواج پسران را می توانید با مطالب زیربه نتایج خوبی برسید و پیشنهاد می کنم که چندین بار این مطلب را بخوانید واین نوع سوالات مانند چگونه بفهمیم پسری عاشق ما شده را فعلا در ذهن خود کنار بگذارید و با تمرکز مطالعه کنید.

ویژگی مردانی که قصد ازدواج دارند را برای شما مطرح می کنیم تا بتوانید تشخیص دهید که آیا قصد ازدواج دارند یا نه و امیدوارم این مقاله زندگی شما را بهبود بدهد و اگر قصد ازدواج دارید به نتیجه مطلوب برسید.

اگر مردی خیلی سطحی با شما صحبت می‌کند و هرگز به مسائل زندگی‌تان اهمیت ندهد، بی‌شک در فکر وقت‌گذرانی است. ولی اگر با مهربانی در خصوص نیازها، زندگی، آرزوها و آیندهٔ شما برایتان صحبت کند و این نکات برایش مهم باشد، پس بدانید به دنبال همسر آینده‌اش است.

اگر به خواسته‌ها و معیارهای شما بخندد بدانید که فقط برای سرگرمی با شما ارتباط برقرار کرده است، ولی اگر چنین به نظر برسد که او تابع قوانین و معیارهای شما است و به آن‌ها اهمیت می‌دهد، به دنبال زنی مناسب برای زندگی مشترکش و جزومردانی که قصد ازدواج دارند  هست.

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

اگر شماره تلفن شمارا داشته باشد و دیر به شما تلفن کند معلوم است که جدی نیست، ولی اگر خیلی زود زنگ بزند درواقع نشان می‌دهد که به شما علاقه‌مند شده است و می‌خواهد اطلاعات بیشتری از سوی شما به دست آورد.

اگر با مردی به رستوران رفتید و اجازه داد پول میز را شما حساب کنید یا اینکه فقط سهم خودش را پرداخت، بدانید مرد زرنگی است که فقط قصد سوءاستفاده از شمارا دارد. ولی اگر صورتحساب را پرداخت نشان می‌دهد که مایل است تأمین‌کننده شما باشد و این یعنی اینکه می‌توان به آن مرد امید بست.

اگر مردی سر ساعتی با شما قرار بگذارد و دیرتر از وقت مقرر خودش را برساند بدون اینکه از قبل با تلفن شمارا آگاه کرده باشد، احتمالاً قصدش تفریح است. اگر وقت‌شناس و مقرراتی بود می‌تواند مرد مناسبی برای زندگی باشد.

اگر هرگز با دوستان، اعضای خانواده و همکاران او برخورد نداشته باشید، بدانید در نظرش فقط یک دوست ساده هستید، ولی اگر شمارا به همه‌کسانی که برایش مهم هستند معرفی کرد بدانید که همسر آینده‌اش هستید.

اگر به‌طور مرتب بهانه‌های مختلفی برای معرفی نکردن شما به دوستان و همکارانش و پاپیش گذاشتن برای خواستگاری آورد بدانید قصد ازدواج ندارد. ولی اگر موافقت کرد شمارا در موقعیتی خاص به دوستان و افراد خانواده‌اش معرفی کند بدانید که در دسته مردانی که قصد ازدواج دارند به شمار می‌آید.

اگر مردی نتواند ازنظر مالی، احساسی و معنوی خودش را با شما هماهنگ کند، بدانید قصد تفریح دارد. ولی اگر قادر باشد تأمین کردن و حمایت کردن را در خصوص اعضای خانواده‌اش به نحو احسن انجام دهد، یعنی مردی واقعی است و شما می‌توانید به او تکیه کنید.

گر او عقیده دارد که مردان باید آزاد باشند و بگوید برایش مهم نیست که در کنار شما با زن دیگری هم ارتباط دوستی داشته باشد خودتان حدس می‌زنید که باید چه‌کار کنید. ولی اگر بخواهد روابط شما انحصاری باشد و فقط شمارا ببیند بدانید که او قصد ازدواج با شما را دارد. اینکه چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی کار راحتی است.

معمولا پسرانی که به دنبال ازدواج هستند می خواهند شناخت خوبی از طرف مقابل داشته باشند و به دنبال مهک زدن دختری است که با او در ارتباط است. این مهک زدن ها برای هر کسی متفاوت می باشد.

برخی پسرانی که قصد ازدواج دارند با کمی تحت فشار قرار گذاشتن و برخی با قرار ملاقات گذاشتن در واقع زمان برای آنها ارزش بالایی دارد و می خواهد بداند که برای دختر این ارزش هست یا نه

شاید با خودتان بگید که خب بپرسد! شاید درست می گویید، اما در عمل انسان ها ارزش های واقعی خود را نشان می دهند.

البته اگر دختر هستید و این مقاله را مطالعه می کنید پیشنهاد می کنم که شما آن چیزی که هستید را و تا حالا زندگی کردید را از خودتان نشان دهید چون اگر بفهمید که پسری که با او در ارتباط هستید و زمان برای او اهمیت دارد اما برای شما اهمیت چندانی ندارد، و اینطور نشان دهید که زمان برای شما اهمیت زیادی دارد ولی واقعا اینطور نباشد زمانی که طرف مقابل شما این موضوع را بفهمد حتما از شما ناراحت می شود.

 

۲۱درس درباره عشق،رابطه و ازدواج را در لینک زیر مشاهده کنید:

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت برای ارتباط سبز به مدیریت مرتضی رجب‌نیا محفوظ است.

در هر رابطه‌ای لازم است قصد و هدف دو طرف از ایجاد رابطه مشخص باشد. دخترها معمولا با این هدف با جنس مخالف ارتباط دوستی بلند مدت برقرار می‌کنند که در آینده با او ازدواج خواهند کرد و زندگی مشترک تشکیل خواهند داد. اما آیا می‌توان به قصد آشنایی و شناخت برای ازدواج با پسر یا دختری وارد رابطه دوستی شد؟ و از کجا می‌توان فهمید هدف پسر از پیشنهاد آشنایی، صرفا دوستی است یا قصد ازدواج دارد؟

 

 

اگر رابطه دوستی را با جنس مخالف شروع کرده‌اید، قبل از هر چیز لازم است مشخص کنید هدف از این رابطه چیست و اطمینان یابید، طرف مقابل نیز هدف مشترکی دارد.  اگر به این امید با پسری دوست شده‌اید که در آینده با او ازدواج کنید و بقیه عمرتان را با او بگذرانید لازم است از ابتدا به هدف و مسیر رابطه توجه داشته باشید. چراکه اگر در آینده متوجه شوید، قصد او از برقراری رابطه آن چیزی که شما تصور می‌کردید نبوده است، ممکن است صدمات روحی و عاطفی فراوانی به شما وارد شود.

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

فهرست مطالب

از نظر روانشناسی در همه انسان‌های سالم، کشش ذاتی نسبت به جنس مخالف وجود دارد. به گفته محققان در هنگام تعامل با دیگران، هورمون خاصی در مغز ما ترشح می‌شود و هرچه میزان این تعامل و ارتباط بیشتر و مدت زمان آن طولانی‌تر باشد، میزان هورمون آزاد شده در مغز نیز بیشتر خواهد بود. وابستگی عاطفی و کشش جنسی در هردو سوی رابطه برای دختران و پسران وجود دارد، با این تفاوت که دختران وابستگی عاطفی و پسران کشش جنسی بیشتری را در رابطه دوستی تجربه می‌کنند. این موضوع در بلند مدت، دوستی را از حالت شناخت خارج می‌کند و احتمال آسیب‌های روانی و اجتماعی را افزایش خواهد داد.

متاسفانه عوامل مختلفی باعث می‌شود امروزه بسیاری از پسران جوان به راحتی زیر بار ازدواج نروند، اما به بهانه شناخت برای ازدواج، با دختران رابطه دوستی برقرار کنند. به همین علت بسیاری از روابط امروزی که به قصد شناخت برای ازدواج شروع می‌شوند، هرگز به ازدواج ختم نمی‌شوند. اگرچه استثناهایی هم در این مورد وجود دارد.

موضوعی که معمولا دخترها در رابطه دوستی قبل از ازدواج در نظر نمی‌گیرند این است که صرفا مطرح کردن پیشنهاد ازدواج به معنی واقعی بودن قصد یک پسر در ازدواج با شما نیست. اگر پسری واقعا قصد ازدواج با شما را دارد باید بتواند عملا آن را اثبات کند. در ادامه نشانه‌هایی را بیان می‌کنیم که به کمک آن می‌توانید تشخیص دهید پسری که از شما درخواست دوستی به قصد آشنایی برای ازدواج کرده است واقعا نیت ازدواج دارد یا خیر.

درصورتی که درمورد مسائل مربوط به “رابطه دوستی به قصد ازدواج” سوال یا تجربه خاصی دارید، می‌توانید در قسمت “پرسش و پاسخ” آن را با ما درمیان بگذارید.

پسری که قصد ازدواج با شما را داشته باشد، قبل از ازدواج هرگز درخواست رابطه جنسی نمی‌کند. در جامعه ما برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج برای دختران تبعات بسیار بدی خواهد داشت، پسری که قصد جدی برای ازدواج دارد هیچگاه از دختر موردعلاقه‌اش قبل از ازدواج چنین درخواستی نمی‌کند. اگر دوست پسرتان به بهانه‌های مختلف اصرار به رابطه جنسی قبل از ازدواج دارد لازم است به قصد و نیت او برای رابطه دوستی شک کنید.

اگر دوست پسرتان با افتخار درباره دوست دخترهای قبلی خودش و رفتار احمقانه آنها حرف می‌زند، این خاطرات را به عنوان نشانه‌ای در نظر بگیرید که به شما هشدار می‌دهد این دوستی هرگز به ازدواج ختم نخواهد شد. شاید دوست دخترهای قبلی او واقعاً کم‌عقل بوده‌اند، اما به احتمال قریب به یقین قضیه به این شکل بوده که آن دختران نیز در جستجوی رابطه جدی‌تری بوده‌اند، اما این پسر از تصور پایبند شدن به وحشت افتاده و فرار را به قرار ترجیح داده است. شاید فکر کنید که شما با دخترهایی که او قبلاً با آنها دوست بوده، فرق می‌کنید، اما واقعیت این است که تفاوتی با آنها ندارید.

اگر دوست پسرتان هنگامی که صحبت از ازدواج یا متعهد شدن به میان می‌آید، عصبانی می‌شود، گارد می‌گیرد و ناراحت و عصبی می‌شود، بدانید که هدف از این دوستی ازدواج نیست و چون دوست پسرتان در اعماق قلبش از فریب دادن شما احساس گناه می‌کند، در این شرایط پرخاشگر می‌شود. دوست پسرتان در خودآگاه یا ناخودآگاه خود می‌داند که نمی‌خواهد با شما ازدواج کند، اما از طرفی قصد ترک کردن شما را نیز ندارد، بنابراین زمانی که او را در موقعیتی قرار می‌دهید که مجبور شود اعتراف کند، نمی‌تواند خواسته شما را برآورده کند، برافروخته و عصبانی می‌شود. این مرد فریبکار در دل آرزو می‌کند که کاش دیگر موضوع ازدواج را مطرح نکنید، تا او مجبور به طفره رفتن و دروغ گفتن نشود.

اگر شما با شور و شوق از ازدواج حرف می‌زنید، اما او طفره می‌رود و با “شاید” جوابتان را می‌دهد، به ویژه اگر فرد دیگری درباره ازدواج قریب الوقوعتان صحبت می‌کند، اما او جواب قطعی نمی‌دهد، مطمئن باشید که قصد دوست پسرتان از این رابطه ازدواج نیست.

در جامعه ما شرایط اولیه‌ای برای ازدواج کردن یک پسر وجود دارد. پسری که هنوز وضعیت سربازی، تحصیلات، شغل و درآمد برای او مشخص نشده است _حداقل در حال حاضر_ قادر به اداره یک زندگی مستقل نخواهد بود. درخواست آشنایی او برای ازدواج، بدون در نظر گرفته شرایط اولیه آن بی‌معنی است. و در صورتیکه پسری بدون داشتن شرایط ازدواج، درخواست برای دوستی می‌کند احتمالا هدفی بجز ازدواج را دنبال می‌کند.

اگر عشقتان دائماً درباره این که چرا هنوز از شما درخواست ازدواج نکرده است، بهانه می‌آورد، بهتر است قبول کنید که او قصد ازدواج ندارد. بهانه آوردن، شما را به جایی نمی‌رساند و اگر دوست پسرتان همواره به خاطر کار زیاد عصبی است یا دائماً با خانواده خود در حال جنگ و دعوا است، بعید است که این دوستی به ازدواج ختم شود. اگر پسری واقعاً شما را بخواهد، اجازه نمی‌دهد که هیچ مشکلی مانع رسیدن او به شما شود. در واقع او هر کاری که در توان دارد انجام می‌دهد تا رویای ازدواج با شما را محقق کند.

اگر دوست پسرتان هنوز شما را با خانواده‌اش آشنا نکرده است، این نشانه هشدار را جدی بگیرید. اگر هنوز خانواده دوست پسرتان را ملاقات نکرده‌اید، بعید است که هرگز باب این آشنایی باز شود. اگر پسری عاشق دختری باشد، می‌خواهد عشقش را به تمام جهان، از جمله خانواده و دوستان خود نشان دهد. هیچ شکی نیست که اگر او برای گذراندن باقی عمر خود با شما برنامه ریزی می‌کند، شما را به دیگران با افتخار معرفی خواهد کرد.

اما اگر مردی نخواهد که دوست دخترش با خانواده‌اش ملاقات کند یا علاقه‌ای به این آشنایی نداشته باشد، مسلماً به دنبال رابطه‌ای درازمدت نیست. یک دقیقه جدی فکر کنید، نمی‌خواهید با خانواده پسری که قصد ازدواج با او را دارید، آشنا شوید؟

اگر دوست پسرتان هیچ‌گاه برای آینده مشترکتان برنامه‌ریزی نمی‌کند، بدانید که جایی برای شما در آینده خود در نظر نگرفته است. احتمالاً رابطه‌ای که از نظر شما عاشقانه و ابدی است، برای او زودگذر است. اگر او واقعاً شما را دوست داشته باشد، آرزوها و رویاهایی را که شما نیز جزئی از آن هستید، با شما در میان خواهد گذاشت. اما اگر خبری از این آینده‌نگری‌های شیرین و رویایی نیست، بهتر است قبل از آن که دوست پسرتان بیشتر از این به شما آسیب بزند، این رابطه را تمام کنید و او را از زندگی‌تان حذف کنید. چنانچه دوست پسرتان شور و شوقی برای آینده مشترک ندارد یا نمی‌خواهد که با خانواده‌اش آشنا شوید، مطمئن باشید که او هرگز از شما خواستگاری نخواهد کرد.

برخی مردان بسیار عجولند و در همان روزهای اول ابراز عشق می‌کنند، این ابراز عشق آن‌قدر ناگهانی و غیرمترقبه است، که به نظر می‌آید هیچ معنایی برایشان ندارد. هر کسی می‌تواند یک جمله عاشقانه بگوید، آنچه مهم است، معنای نهفته در پس این جمله‌های عاشقانه است. اگر دوست پسرتان پس از همان قرار اول بی‌تابانه به شما ابراز عشق می‌کند، بهتر است این عشق عجولانه را جدی نگیرید. عشق به مرور در دل جا باز می‌کند و رشد می‌کند، بنابراین اگر فردی به سرعت به شما ابراز علاقه کرد، بدانید که این عشق فریبی بیش نیست.

شما لیاقت این را دارید که با مردی در ارتباط باشید که ارزش واقعی شما را بداند، مردی که از برقراری رابطه عاطفی با شما هدفی جز آشنایی برای تشکیل زندگی مشترک موفق در سر نداشته باشد. نشانه‌های پسری که از برقراری رابطه دوستی قصد ازدواج ندارد این است که: معمولا با دختران دیگری نیز در رابطه بوده است، شرایط اولیه ازدواج را ندارد، ترجیح می‌دهد رابطه‌تان پنهانی و به دور از اطلاع خانواده‌ها باقی بماند، برنامه خاصی برای آینده ندارد و از شما تقاضای رابطه جنسی قبل از ازدواج می‌کند. اگر در رابطه‌ای قرار دارید که فکر می‌کنید طرف مقابلتان قصد ازدواج کردن با شما را ندارد بهتر است به این رابطه خاتمه دهید. شما لیاقت یک رابطه پایدار و سالم را دارید و نباید اجازه دهید برای کسی بازیچه و اصطلاحا زنگ تفریح باشید.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

12 بازدید

18 بازدید

27 بازدید

37 بازدید

65 بازدید

دیدگاه

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من ۱۷سالو خورده ای هستم نزدیک به ۱۸ سالگی با دوست پسرم که ۱۹ و خورده نزدیک ب ۲۰ رابطه دارم و سه ساله با همیم و خانوادمون در جریانن و خانواده پسر و بعضی فامیلاشون میدونن حتی پدر پسر هم میدونن همیشه هم میگه من اگه نمیخواستمت نشون خانوادم نمیدادمت همیشه هم میرم خونشون پیش مادرش بنظرتون منو واسه زندگی میخواد

سلام دوست گرامی هردوی شما سن کمی دارید اما با توجه به روند ارتباطی شما دونفر که گویا خیلی نزدیک به هم هستید؛ بهتر است برای سنجش این رابطه به مشاور پیش از ازدواج مراجعه کنید.

سلام خسته نباشید من اول یک پسر شمارشو داد به من بعدش من بعد یک ماه بهش اس دادم اولین روز بهم گفت عکستو بفرس منم ۳تا فرستادم بعدش باهم خوب بودیم ما بهم گفتیم یکدیگر رو برای زندگی می خواهیم اون ۱۷سالشه منم ۱۴سالمه اون همیشه از اینده صحبت می کنه میگه تاسربازی نکنم ازدواج نمی کنیم الانم یه سال تا سربازی مونده همش از اینده صحبت میکنه یه بار دعوامون شد خیلی اصرار می کرد حتی ۲روز اصرار کرد که ما دوباره باهم باشیم گفت من اشتباه کردم منو ببخش من نبخشیدمش اون به مادرم زنگ زد اصرار کرد حتی این مسله رو با مادرش درمیون گذاشت وه مادرش به مادرم زنگ زد خلاصه حل شد چند باره دیگه هم دعوا کردیم اما بازم بخشیدمش وه حل شد دیروز ما باهم سره یه مساله دعوا کردیم اون گریه کرد گفت منو ببخش ! برام عجیب بود چون هیچ مردی واسه یک دختر گریه نمی کنه بعدش گفت از نو می سازیم و منم قبول کردم بعدش مادرم مریض شد اون مادرشو اورد خونمون حتی خیلی خجالت می کشید حتی سرشم بلند نمی کرد من بهش یک شاخه گل دادم ولی اون هنوز نداده من ازش درخواست هم کردم اما نمیاره اون از رابطه ی جنسی حرف می زنه (اما منظورم این نیست که درخواست رابطه ی جنسی کرده ) اون فقط میگه وقتی زن شوهر شدیم بعدش از این کارا می کنیم الان نه بعدشم وقتی که اومدیم سره قرار منو چند بار بوسیده بعدشم جوابه پیامامو دیر میده اما اون کارش دائمی است می گه کار دارم بخدا واسه همین جوابتو نمی دم همیشه هم با من گرم رفتار می کنه هوامو داره وقتی ناراحتم ارومم می کنه بعدشم از بچه حرف می زنه الان نه میگه وقتی زوج شدیم بعدشم با مامانم همیشه حرف می زنه اون با حرکت نه ولی باحرف عشقشو ثابت می کنه وقتی عصبانی میشم میگه من اشتباه کردم ببخش اون حتی دوست نداره کسی با خبر بشه از رابطمون فقط می گه خانوادم بدونه اولا اینو نمی گفت ولی الان می گه قبلا می گفت نمی گم چون شاید ازدستت بدم الانم مادرشو یه بار اورده خونمون خانم ببخشید من چطوری باید بهش اعتماد کنم ایا اون قصده ازدواج داره یانه لطفا زود جواب بدین ممنون می شم خیلی واسم مهمه

سلام دوست گرامی سن هردوی شما بسیار پایین است و ماندن در یک رابطه طولانی مدت تا زمانی که شرایط مساعد شود، خطرات و مسائل خاص خودش را دارد. سوال پرسیدید که آیا او قصد ازدواج دارد؟ اولا صرفا داشتن قصد ازدواج مهم نیست؛ بلکه داشتن شرایط و همچنین رشد انواع بلوغ در ازدواج مهم است. دوماً سن شما دونفر اصلا برای ازدواج مناسب نیست و وظایف دیگری برای سن شما وجود دارد.

سلام من دختری 23 ساله هستم یکماه هست که با پسر 24 ساله بصورت مجازی دوست هستم و از اول رابطه هدفش ازدواجه و از این بابت مطمئنم چند بار ازم درخواست ازدواج کرده و گفته برای آشنایی اول با هم حرف میزنیم اگه اخلاق و رفتارمون که با هم اوکی بود یکبار رابطه داشته باشیم و بعد به خانواده هامون اطلاع بدیم و اونا با هم آشنا بشن چند بارم گفته که حتی اگه راضی نشن هم انقدر پا فشاری میکنم تا راضی بشن تو این مدت من رفتار بدی ازش ندیدم و بهش اعتماد دارم ولی هر چی میگم رابطه بعد از ازدواج باشه قبول نمیکنه باید چیکار کنم؟

سلام دوست گرامی از اول رابطه هیچ کسی با هدف ازدواج 100 درصد قدم برنمی‌دارد، چون هنوز شناختی اتفاق نیفتاده است. اگر منظور شما از رابطه، رابطه جنسی است؛ به نظر می‌رسد طرف مقابل شما قصدی برای ازدواج نداشته باشد؛ چون شناخت و ازدواج نیاز به پختگی بیشتری دارد که طرف مقابل شما فاقد آن است.

سلام دختری ۲۲ ساله هستم و با پسر عموم در ارتباطم فقط خواهرشون میدونه وقتی هم که در فضای مجازی حرف میزنیم حرف از رابطه جنسی می زند و به مدت یک هفته است که با هم هستیم حرف از رابطه جنسی زدن منظورم (این هستش درخواست رابطه جنسی نمیکند فقط حرفش را میزند ) نمیتونم درست اعتماد کنم و نمیدانم که مرا برای ازدواج میخواهد یا خیر؟میشه راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی سن طرف مقابل چندسال است؟ یک هفته زمان مناسبی برای ورود به این صحبت‌ها نیست. شما باید مرز خودتان را برای او مشخص کنید، اگر از این مساله آزرده هستید و اذیت می‌شوید.

سلام من 20 سالمه و جدیدا از طریق مجازی با پسری دوست شدم که 24 سالشه و فاصله زیادی هم از هم نداریم اوایل من گفتم رابطه جنسی اصلا نمیخوام اونم گفت که منم دیگه نمیخوام اما مدتی ک گذشت گفت که من قصدم با تو واقعا جدی هست و تو رو همسر خودم میدونم اون موقع فکر میکردم تو میخوای فقط دوست باشیم برای همین گفتم رابطه جنسی نه اما الان که قصدمون جدی هست من میخوام با تو رابطه داشته باشم و ما وقتی بعد مدتی همو دیدیم به اصرار اون و قسم اینکه تو هم بری من نمی‌ذارم راضی به رابطه جنسی شدم و حتی من و خودش حس میکنیم از جلو رابطه داشتیم اما من هیچ خونریزی نداشتم حتی ایشون گفت تو همین الان بگی من میام خواستگاریت اما من خانوادم بخاطر سنم و شرایط مخالف هستن و نمیدونم چیکار باید کنم چون ایشون از من رابطه کامل میخوان ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی در حال حاضر شما ارتباط جنسی را وارد رابطه کردید و این مساله به خواست و انتخاب شما دونفر بوده است. بهتر است در مورد آینده این رابطه، به مشاور پیش از ازدواج مراجعه کنید وسپس مساله را با خانواده مطرح کنید.

سلام وقت به خیر من دختری 21 ساله هستم مدتی هست با ی پسری آشنا شدم و هردومون از هم خوشمون میاد اون ازم رابطه میخاد من بش گفتم نمی تونم اونم گفت خو با خانوادت حرف بزن تا بیشتر باهم آشنا بشیم وه با هم راحترباشیم که مطمن بشی دوست دارم وراستشو میگم، میگه دوست دارم مطمن باش آخرش به هم می‌رسیم فقط بم اعتماد کن فقط بزار رابطه باشه الان من نمیدونم چی کار کنم

سلام دوست گرامی به سن طرف مقابل، مدت زمان دقیق این ارتباط و شیوه آشنایی اشاره نکردید. پس این موارد جای بررسی بیشتری دارد. اما در مورد خواسته ایشان اگر منظور شما رابطه جنسی است، نیاز به وجود این رابطه در روابط عاطفی بوجود می‌آید، اما نحوه مدیریت شما بسیار مهم است. این یک انتخاب شخصی است. باید توجه داشته باشید، فردی که با قصد ازدواج به شما نزدیک می‌شود، برای بودن شما در زندگی‌اش، تمامی تلاشش را می‌کند تا در مسیر درست و همراه با خانواده برنامه‌ریزی کند. نکته مهم دیگر، پس از برقراری رابطه جنسی، وابستگی و ترشح هورمون‌های مختلف باعث می‌شود که هیجان دوطرف بالا برود و تصور کنند به طرف مقابل خود احساس نزدیکی بیشتری دارند؛ به همین دلیل زمانی که به هر دلیلی بحث جدایی و اتمام رابطه پیش می‌آید، برای افراد این جدایی بسیار دشوار می‌شود. پس با توجه به این نکات شما باید تصمیم بگیرید. اگر طرف مقابل شما را برای ازدواج بخواهد، از مسیر درست استفاده می‌کند و رفع نیاز جنسی را به بعد از دوره نامزدی موکول می‌کند. برای دریافت مشاوره از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سنش 26 و مدت دوسه هفته ای میشه باهم آشنا شدیم

سلام و عرض ادب و خسته نباشید وقتتون بخیر من پسری رو واقعا دوست دارم و قسط ازدواج رو باایشون دارم و خب چون ایشون فرد باهوشی هستند باوجود اینکه من کاملا از خودم بروز ندادم و ابراز علاقه ای نکردم و همیشه سرسنگین و نودل و با احترام برخورد کردم اما بااین وجود ایشون از ابراز علاقه من به خودشون باخبر شدن و به من گفتن که ممکن میدونم شما فقط بامن اینقدر سرسنگین هستی و خیلی به من توجه میکنن و ریز ترین نکات رو توجه میکنن و به دنبال متوجه شدن شخصیت اخلاقی من هستند و به من گفتن که خیلی براشون مهم هستم و میخوان یک چیز خیلی مهمی رو به من بگن اما بعد از گفتن این موضوع مهم طفره رفتن و نتونستن بیان کنن نمی‌دونم چی میخواستم بگن بنظرتون قسط ازدواج با من رو دارن ؟ حتی از خود منم پرسیدن که بنظرت چه چیز مهمی می‌خوام بهت بگم ؟ از کجا باید فهمید که ایشون قسط ازدواج دارن ؟ایشون همچنین من رو خیلی خب درک میکنن آددم خیلی پاکی هستن و کاملا قابل اعتماد مدت زیادی هست شناخت منطقی دارم بااینکه به عنوان یک مرد کمی گاهی بچگونه فکر میکنن اما واقعا جدی و سربه زیر هستن همچنین به من گفتن که من میدونم این روزا چه حس و حالی داری نسبت به من نمی‌دونم از کجا فهمیدن اماکاملا میتونم درکش کنم اونم خیلی خوب منو می‌فهمه انگار نیمه گم شده من هستن آیا واقعا قسط ازدواج دارن چون به من گفتن فکر میکنم حالا شدیم مثل هم

سلام من تازه فهمیدم خواهر بزرگترم دوس پسر داره عمه ام به من گفت خواستگارش بعد از مدتی متوجه شدم داره مجبورش به کارای میکنه و بحث خانواده را کشید وسط و بعد من خواستم که مچشون رو بگیرم نتونستم و لو رفتم و الان پسره دو بار دلش رو شکست و الان ولش کرده و حتی خواهرم هم شماره اونم پاک کرده الان کله زندگی نامه پسره هم می نم و دنبال فرصتم تا پسر و شهید کنم چجوری مخ آبجیم رو بزنم که اجازه بده از خونه برم بیرون

سلام دوست گرامی نگرانی شما قابل درک است، اما خواهر شما خودش مسئول زندگی و اتفاقاتی است که برایش افتاده است. بهتر است به جای انتقام از آن پسر، به فکر حمایت از خواهرتان باشید تا بتواند این دوره تلخ بعد از جدایی‌اش را سپری کند. یکی از اقدامات مهمی که می‌توانید انجام بدهید، این است که از مرور خاطرات و یا بیان خشم خود درباره پسر پیش خواهرتان جلوگیری کنید.

سلام وقت بخیر من حدود یک سالی هست که با پسری بودم اما فقط در حد پیامک بعد از مدتی به هم علاقه مند شدیم ولی خانواده من فهمید اونم میگفت که دوسم داره و قراره که خاستگاری کنه منو اینطور که خودش میگفت با مادرش و خالش هم صحبت کرده بوده . بعد از اینکه خانواده من فهمیدن من با پسری در ارتباطم دیگه به من اعتماد ندارن و من بخاطر این موضوع خیلی ناراحتم الان نمیدونم چیکار کنم یکم راهنماییم کنید لطفا..

سلام دوست گرامی هدف و قصد طرف مقابل اگر ازدواج است باید به صورت یک عمل رفتاری ( آمدن به خواستگاری) خودش را نشان بدهد تا اطمینان خانواده شما مجددا بازگردد. اما بهتر است برای بررسی شرایط خودتان و طرف مقابل، از مشاوره تلفنی یا آنلاین رادیو عشق بهره مند شوید.

سلام وقت بخیر من دختری هستم تحصیل کرد شاغل هستم 23سالمه من ادمه خوش اندام به روزیم به خودم میرسم خوش رو هستم من تا حالا تو بیرون کسی بهم شماره نداده دوستم میگه سنگین رد میشی شماره نمیدن ولی کلن بدم میاد سبک باشم حرفمم درباره شماره دادن نیست من قصده ازدواج دارم با دو سه نفری تو اینستا چت کردم به نظر ادمای هم رده خودم بودن متین صبحت میکردن من هم اول رابطه میگم که قصدم چیه ولی وقتی مثلا یه ماه از رابطه میگذره میگن باید باهم دست بدیم رو بوسی کنیم باید سوار ماشینمون بشی من دوست ندارم ومیترسم ولی میگن ما اینطور ادامه نمیدیم یه جوری بی احترامی که یه ذره اعتماد نداری خب اعتماد که به این زودیا نمیاد به نظرتون این افراد کیسه ازدواجن که این جور میگن یا بهانست؟؟؟

سلام دوست عزیز مطمئنا با این اطلاعات نمیشه گفت که مثلا کسی که می‌خواد سوار ماشینش بشین قصد ازدواج داره یا نه. چیزی که مهمه شما خط قرمزها و استاندارهای خودتون رو بشناسید و بهتره با یک مشاور هم درباره‌شون صحبت کنید چون ممکنه بعضیاشون منطقی نباشن. بعد از اون وقتی خواستین رابطه‌ای رو شروع کنید، این خط قرمزها رو برای طرف مقابل‌تون مشخص کنید.

سلام.من حدود دو ساله که با یه پسری دوستم و ما این مدت چون هیچکدوممون به فکر ازدواج نبودیم و خودمونو واقعا اماده ازدواج و قبول مسئولیت نمی دیدیم اصلا در این باره حرف نمیزدیم و اینکه تا الان رابطمون خیلی خوب بود بدون نیت بد و واقعا همو دوس داریم ایشون ۲۷ سالشونه و بیکارن و اصلا زندگی و شغل شون مشخص نیس ودرکل رو هواست و ازمن میخوان ک رابطه رو تموم کنیم میگن ک نگران من هستن و من نباید وقتمو باهاش تلف کنم چون معتقدن ک تا چن سال اینده امکان ازدواج رو ندارن و ممکنه در این زمان موقعیت های خوبی برا من پیش بیاد و همچنین میگن ک پای کسی هم در میان نیس . من واقعا نمیدونم چیکار کنم از طرفی دوسشون دارم و دلیل محکمی برای جدایی نمیتونم پیدا کنم و از طرفی هم نمیدونم قراره اینده چی بشه 😓 …لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی. رابطه عاطفی تا یک مقطعی میتواند بدون هدف پیش برود اما در جایی نیاز پیدا میکنید تا رابطه را به سمت بالاتر و مرحله بعدی پیش ببرید. اینکه طرف مقابل صراحتا گفته فعلا شایط ازدواج را ندارد، بهتر از انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که ایا می خواهید منتظر بمانید یا خیر. برای بررسی بیشتر حتما از مشاوره رادیو عشق نوبت بگیرید

سلام ببخشید من یک سوال داشتم من بایکی یک ساله دوستم گفته برای اثبات دوستی یا باید پردمو بزنم یا اینکه به پدرم بگم بره سرکارش و بگه من دوسش دارم چیکار میتونم بکنم؟وقتی شرایط اینارو ندارم لطفا پاسخ بدید

سلام این دو موضعی که ایشون مطرح کردن به هیچ‌وجه منطقی پشتش نیست و شما اصلا نباید خودتون رو توی موقعیت انتخاب قرار بدید. مطمئنا ایشون از شما ضعف دیدن و بعد برای رسیدن به اهداف خودشون چنین بازی رو راه انداختن. شما نباید وارد این بازی بشید بلکه باید قاطعانه برخورد کنید و مرزهاتون رو کاملا مشخص کنید. هیچ‌کدوم از این کارها اثبات دوستی نیست بلکه باج‌گیریه. بنابراین محکم بایستید و باج ندید. برای دریافت راهنمایی بیشتر با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام ببخشید من یه سوال داشتم میشه راهنماییم کنید. من با اقایی دوستم که ایشون برای تولد من هدیه نخریدن چون اوایل رابطمون بود الان چند ماه از رابطمون گذشته و من نمیدونم باید برای تولدشون کادو بگیرم یا نه با توجه به نظر اطرافیان که چون اون نگرفته منم نباید بگیرم میشه راهنمایی کنید کار درست چیه

دوست عزیز سلام برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع باید به نظر خودتون توجه کنید. اگر استاندارد شما اینه که دو نفر برای تولد هم یا مناسبت‌ها باید برای هم هدیه بگیرن، پس بهتر براساس اون عمل کنید. چون گفتید که اون موقع اوایل رابطه بوده و شاید به این دلیل ایشون هدیه نخریدن. ممکن هم هست استانداردهای ایشون با شما متفاوت باشه و هدیه گرفتن رو موضوع مهمی ندونن. اون وقت اگر شما براشون هدیه نگیرین بر اساس استاندارد ایشون عمل کردید نه خودتون و کم‌کم این میشه استاندارد رابطه‌تون درصورتیکه شما ازش ناراضی هستین. بنابراین بهتره براشون هدیه بگیرین و بهشون نشون بدین که این موضوع برای شما مهمه.

با سلام دختر 29 ساله هستم مدتیه یکی از همکارانم که بصورت محدود باهم ارتباط کاری داریم از طریق چت و یا ارتباط تلفنی به صورت غیر مستقیم بهم ابراز علاقه کرده ویژگی های اخلاقی و شخصیتی ام رو توصیف کرده کاملا دقیق و درست. و خلاصه دلبری هایی کرده که داره کم کم ازش خوشم میاد حدود چند ماهی هست که هر موقع تماس تلفنی میگیره یا حضوری میبینمش یا پیام میده آخرش پیشنهاد بیرون رفتن. شام دو نفره. قهوه و امثالهم بهم میده و خیلی مسر هست که این اتفاق بیفته ولی من هربار بهانه آوردم و نرفتم چون نمیدونم این آقا نیتش چیه و اتفاقا خودش گفته ازین سرسختی خوشش میاد میترسم باهاش بیرون برم و بهش علاقمند بشم و قصدش ازدواج نباشه و از لحاظ روحی درگیرش بشم واقعا نمیدونم چکار باید بکنم از کجا بفهمم چه قصدی داره خودم مستقیم بهش بگم یانه… از طرفی دوست دارم بیشتر باهاش آشنا بشم ولی نمیدونم راهش چیه.. خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید ممنون

سلام دوست گرامی بهتر هست غیر مستقیم از ایشان دلیل دعوت به بیرون رو بپرسید تا بیجهت وابسته ایشان نشید شاید فقط یک علاقه به همکار هست تا خود ایشان صحبت نکنند نمیشود دلیلی بیان کرد با سیاست قصد و متظورشان را متوجه شوید

چه طور به پسره بفهمونم قصدم ازدواجه.چه طور بفهمونم قصدم دوستی الکی نیست

سلام دوست گرامی بین مردی که شما را برای ازدواج انتخاب میکند و فردی که فقط دوستی در نظرش هست تفاوت ها زیر وجود دارد: 1-قرارهایش فقط به صرف خوش گذرانی نیست و با هدف با شما دیدار می کند 2-دوست پسر درباره افراد و مسائل خنده دار با شما صحبت می کند،و وارد فاز عمیق شناخت نمی شود 3-دوست پسر اعلام میکند که اصلا قصد ازدواج ندراد و شما هم نمیتونید تصمیم ایشان را تغییر بدهید 4-شخصی که قصد ازدواج دارد شرایط را کنترل و مدیریت می کند و در مواقع سختی شما را همراهی میکند 5-مردی که به دنبال ازدواج هست در مواقع حساس و بحث ها،با شما منطقی رفتار میکند 6-فردی که قصد ازدواج دارد شما را با خانواده و دوستانش آشنا می کند 7-مردی که قصد ازدواج دارد، به شما احساسا امنیت و ارامش خاطر می دهد

سلام وقتتون بخیر ببخشید من حدودا یک ماه با پسری آشنا شدم گفتم ی دور نگاه از آینده رابطه بگو گفت ی مدت باهم باشیم ببینیم اخلاقامون به هم میخوره یا نه که ببینیم بعدش چی میشه.امروز میخواست ازم لب بگیره من دهنمو بستم اون منو بوسید خیلی هم بوسید اون سری گفت بریم کجا بیرون گفتم نمیدونم رفتیم باماشین دور زدیم و رفتیم بستنی خوردیم .چندبار فقط رفتیم دور زدیم دوست دارم برام ارزش قاعل شه بریم کافه ولی هنوز پیشنهاد نداده من قصدم تفریح و گناه نیست این دومین‌سریه باهاش حرف میزنم نمیدونم چیکار کنم الان این مطلبی که گذاشته بودین خوندم نوشته که اونایی دیر ابراز علاقه میکنن بهتره اینم هنوز ی گل به من نداده همش با من کلاس دارم با اون هفته ای یکبار همو میبینیم واقعا نمیدونم راهی هست که به هم برسیم یا نه

سلام دوست عزیزم برای اینکه ارزش شما حفظ شود ابتدا برای رابط هدف بذارید و شما ازشون بخوایند که طبق برنامه پیش برند.اگر دیدید که برنامه و قصد خاصی ندارند و فقط به فکر وقت گذرانی و تفریح هستند رابطه را کات کنید.شما وقتی میتوانید ایشان را وادار به احترام گذاشتن کنید که در درجه اول خودتان برای خودتان ارزش قائل شوید و اجازه ندهید از شما سواستفاده کنند.بهشون اعلام کنید که هدفشون را اعلام کنند . از طرفی برای خودتان برنامه و هدف داشته باشید و نشان بدهید که یک دختر مستقل و با برنامه هستید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

ازدواج یکی از مهم ترین مراحل در زندگی هر دختر و پسری است. اگر شما هم به تازگی قصد ازدواج دارید بهتر است با خواندن این مقاله با مردان ممنوعه برای ازدواج آشنا شوید.

شناخت! شناخت! شناخت! با تاکید بر این کلمه طلایی‌ است که می‌توانید اطمینان لازم برای انتخاب شریک زندگی را پیدا کنید اما هرچیزی راهی دارد و شناخت هم به‌راحتی به‌دست نمی‌آید. راه‌های شناخت طرف مقابل زیاد است شاید بتوان گفت به تعداد آدم‌ها راه وجود دارد اما نشانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند مثل میانبر عمل کند و کمک کند طرفین در مدت کوتاه آشنایی قبل از ازدواج به شناخت قابل‌قبولی برسند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سیمرغ، در مورد انتخاب همسر باید از فاکتورهای گوناگونی استفاده کرد. در جلسات حضوری بیشتر باید توجه به مسائلی مانند: تعادل روحی، سلامت جسمانی، قیافه ظاهری و نگاه کلی فرد به زندگی مورد توجه قرار گیرد. برای به‌دست‌آوردن تعادل روحی که اهمیت بسیار زیادی دارد، باید رفتار فرد مورد توجه قرار گیرد.

_ مرد منزوی : لذت برای آن‌ها معنا ندارد

مردانی که سرنوشت‌شان تنها زندگی کردن است، نمی‌توانند همسران خوبی باشند. بهترین توصیف برای مرد منزوی سرد، بی‌احساس و تنهایی است. این 3 ویژگی همواره همراه این فرد است. او هیچ علاقه‌ای به ارتباط صمیمی و نزدیک با دیگران ندارد و برقراری رابطه برایش لذتی ایجاد نمی‌کند. ضمن آن‌ که از فعالیت‌های فردی بیشتر لذت می‌برد و در واقع آنها را ترجیح می‌دهد. به‌ طور کلی تعداد فعالیت‌های لذت‌بخش در زندگی این فرد بسیار کم است. این فرد در نهایت با یک یا 2 نفر از اعضای خانواده خود ارتباط صمیمی‌تری برقرار می‌کند. معمولا این مرد منزوی در برخورد با دیگران و از جمله همسرش نمی‌تواند هیجان مناسبی از خود نشان دهد. او بسیار کم‌حرف و بی‌توجه است و گاهی اوقات مرموز به نظر می‌رسد. مرد منزوی عاشق تنهایی است و آرامش و لذتش در تنهایی خلاصه می‌شود.

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

مردانی که هیچ دوستی ندارند

مرد منزوی عموما به‌ دنبال فعالیت‌هایی است که فرد دیگری در آن حضور ندارد، چه فعالیت شغلی و چه تفریحی. این فرد دوست صمیمی نداشته و تمایلی هم به صمیمت ندارد و نبودن ارتباط برایش اصلا آزاردهنده نیست. هوش هیجانی این فرد که شامل شناخت احساسات و هیجانات خود و دیگران و همچنین درک این احساسات و ارائه پاسخ مناسب است، بسیار پایین است. از سوی دیگر نداشتن مهارت‌های اجتماعی و رابطه نداشتن با دیگران باعث می‌شود فرد دست‌ و پا چلفتی و عجیب به نظر برسد. این فرد بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذراند و سراغ شغل‌هایی می‌رود که در جاهای دور و حتی مرزی باشد و کسی آنجا حضور نداشته باشد. مطالعات نشان داده، این اختلال شخصیت در مردان بیشتر از زنان به چشم می‌خورد. شاید این مرد شریک کاری خوبی باشد زیرا توقعی از شما ندارد در حقیقت کاری با شما ندارد او در پیله انزوای خود می‌ماند و از این‌که کسی بخواهد وارد پیله‌اش شود، مضطرب و ناراحت می‌شود. او به هیچ‌وجه توان برآورده‌کردن نیاز‌های عاطفی همسر را ندارد.

ازدواج بی‌فایده با مردان منزوی

اگر مرد منزوی ازدواج کند، موازی با همسرش زندگی می‌کند نه کنار او. او به زندگی خودش می‌پردازد و عقیده دارد همسرش هم باید زندگی خودش را داشته باشد. گوشه‌گیریش باعث می‌شود در چشم دیگران فردی فاقد ‌اعتماد به‌ نفس به نظر برسد که البته همین خصوصیت برخی دختران را تحریک می‌کند که نقش یک مراقب و ناجی را برای این فرد ایفا کنند. این دختران مانند مادری که برای فرزندش دلسوزی می‌کند، با او رفتار می‌کنند اما باید آگاه باشند فردی را برای همسری انتخاب کرده‌اند که اصلا نیازی به آن‌ها ندارد. معمولا دخترانی که شخصیت حمایت‌ کننده دارند، جذب مرد منزوی می‌شوند، زیرا از کمک‌کردن و حمایت از او لذت می‌برند. این ارتباط آنقدر پیش می‌رود که خود این دختران پیشنهاد ازدواج می‌دهند و معمولا این مرد که در امور ارتباطی به‌صورت منفعل عمل می‌کند، گاهی بدون انگیزه جدی با این خواسته موافقت می‌کند. شروع و پایان رابطه هیچ تاثیری بر این مرد ندارد. در بسیاری از افراد شروع ارتباط در آنها شوق ایجاد می‌کند اما برای این فرد آغاز ارتباط هیچ هیجانی ندارد. بهتر است دختران مراقب این موضوع باشند که درست است که دلسوزی و حامی بودن‌شان باعث جذب می‌شود ولی باید بدانند که هیچ‌وقت این فرد از پیله انزوای خودش خارج نمی‌شود و آنها هیچ‌وقت نمی‌توانند او را تغییر دهند و تاثیری جدی روی او بگذارند.

_ مرد خودپسند: فقط باید از او تعریف کنید

مرد خودپسند به نوعی ادعای سروری‌کردن به دیگران را دارد اما در برقراری رابطه صمیمانه عملا ناتوان است. او در رابطه عاطفی تلاش می‌کند چهره زیبا و خاصی از خود نشان دهد و فردی را انتخاب می‌کند که اهل تعریف و تحسین باشد. این تیپ مردها در برخوردهای اولیه دوست‌داشتنی هستند، زیرا رفتارشان نشان می‌دهد، بسیار اعتماد به‌ نفس بالایی دارند و افراد توانا و موفقی هستند. ولی به مرور دروغ‌ها و رویاپردازی‌‌های‌شان آشکار می‌شود. او آنقدر راجع به توانایی‌ها و ویژگی‌هایش صحبت می‌کند که موفق می‌شود طرف مقابلش را تحت‌تاثیر قرار ‌دهد. این اختلال در بین دیگر اختلال‌های شخصیت از پایایی بیشتری برخوردار است و این ویژگی‌ها به‌صورت مستحکمی در این فرد باقی می‌ماند و احتمال تغییرشان بسیار پایین است. زندگی با چنین مردی زن را خسته و ناتوان می‌کند چون این فرد نمی‌تواند با او همدلی کند و هرچقدر هم او را مورد توجه و تمجید قرار دهد، بازهم برایش کافی نیست.

_ مرد وابسته : اعتماد به نفس در حد صفر

مهم‌ترین‌ ویژگی این شخصیت آن است که به‌ صورت افراطی نیاز به مراقبت‌ شدن دارد. خصوصیت پر رنگ دیگر این فرد توانایی نداشتن او در تصمیم‌گیری است. او حتی برای تصمیم‌گیری‌های کوچک هم نیاز به کسانی دارد که نظر دهند یا روی تصمیم‌های او مهر تایید بزنند. این فرد به‌ دلیل ترس از تنهایی و طردشدن از سوی دیگران معمولا با کسی مخالفت نمی‌کند و سعی می‌کند همه‌جا خود را موافق نشان دهد و محبوب همه باشد. اعتماد به‌ نفس این فرد بسیار پایین است اما در عین حال مهربان و خوب جلوه می‌کند. مرد وابسته، روحیه استقلال‌ طلبی ندارد و همواره به‌ دنبال آن است که حمایت دیگران را داشته باشد و اگر این موضوع کمرنگ شود، حالش بسیار بد می‌شود. او همه توانش را به‌کار می‌گیرد که با دیگران هماهنگ باشد و حتی وقتی در جمع نظرش را می‌پرسند می‌گوید: « هر چه بقیه بگویند. » اما بدانید که این‌کار را از روی رضایت انجام نمی‌دهد و فقط نمی‌خواهد مخالف کسی باشد یا این‌ که دیگران رنجیده خاطر نشوند.

_ ازدواج با مردانی که عاشق خودشان هستند

این فرد یک از خودراضی به تمام معناست چون خودش را شخص بسیار مهمی می‌داند، معمولا راجع به توانایی‌هایش بسیار غلو می‌کند و خود را فردی ویژه می‌داند که فقط اشخاص بسیار مشهور و مهم قادر به درک او هستند. نیاز او به تعریف و تمجید در همه زندگی با او همراه است. این فرد به‌خصوص وقتی در زندگی زناشویی قرار می‌گیرد به‌ شدت این توقع را از همسرش دارد که با او به شیوه‌ای ویژه برخورد کند و تعریف تحسین و تمجید را فراموش نکند. مرد خودپسند قادر به درک نیازهای عاطفی و احساسات همسرش نیست. او 2 ویژگی دیگر هم دارد که در او دائمی‌ هستند و آن هم حسادت و فخرفروشی است. مرد خودپسند علاقه خاصی به‌ خودش دارد و می‌توان گفت عاشق و شیفته خودش است و همین باعث می‌شود نتواند علاقه‌مندی و عشقش را به فردی دیگر ابراز کند. موضوعی که اینجا باید به آن دقت شود این است که کسانی که دچار این اختلال هستند، در ظاهر تلاش نمی‌کنند خودشان را بهتر از دیگران نشان دهند بلکه آن‌ها باور دارند، توان و ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند که دیگران این توان و ویژگی‌ها را ندارند. این افراد از نظر دیگران متکبر و ناخوشایند جلوه می‌کنند و معمولا افراد تمایلی به برقراری ارتباط صمیمانه با آن‌ها ندارند. دریافت توجه خاص از سوی دیگران بسیار برایشان اهمیت دارد. حتی این‌ گونه مردان توقع دارند در محافل عمومی هم به شکل متفاوتی با او برخورد شود و احترام و توجه خاصی برای آن‌ها قائل شوند. تا جایی که اگر این فرد به فروشگاه برود توقع دارد، فروشنده او را تحویل بگیرد و به او احترام ویژه‌ای بگذارد. تا جایی که گاهی‌ اوقات سوال می‌کند «تو مرا نمی‌شناسی؟» و اگر فروشنده پاسخ منفی بدهد، تعجب کرده و او را سرزنش می‌کند‌ و شروع می‌کند به غلو کردن راجع به توانایی‌ها و دارایی‌هایش و افراد مهم و مشهوری که با آن‌ها تعامل دارد. این فرد به‌راحتی حرف شما را قطع می‌کند زیرا باورش این است که حرف‌های خودش به‌مراتب از حرف‌های شما مهم‌تر است.

_ با مردهای «چسبی» ازدواج نکنید

مشکل مرد وابسته این است که آنقدر به همسرش می‌چسبد که او را می‌رنجاند و اجازه نفس‌ کشیدن را به او نمی‌دهد. این فرد گاهی اوقات قبل از اینکه به همسرش اینگونه وابسته شود، نسبت به مادر یا پدرش این احساس را دارد. شخصیت این فرد که به اصطلاح «چسب» هم به او می‌گویند، اجازه نمی‌دهد طرف مقابلش حیطه شخصی داشته باشد. به‌ گونه‌ای که طرف مقابل رنجیده‌ خاطر می‌شود و مایل است از او فاصله بگیرد. اگر شما همسر این فرد باشید و بخواهید به او استقلال بدهید، دچار اضطراب و سرخوردگی و احساس امنیت نداشتن می‌شود. او همیشه می‌ترسد محبوبش را از دست بدهد یا محبوبش او را ترک کند. نیاز به توجه و محبت همواره در این فرد وجود دارد و گاهی اوقات فردی که در زندگی مشترک با این فرد قرار می‌گیرد، دچار این احساس می‌شود که در حال فرزندداری است نه همسرداری. نداشته‌های مرد وابسته برایش پررنگ است و همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بیند. در آشنایی برای ازدواج، ابتدا همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد زیرا یک فرد حرف گوش‌کن و تابع به نظر می‌آید اما به‌تدریج رابطه با او طاقت‌‌فرسا می‌شود چون توقعاتش زیاد می‌شود تا جایی‌که شما توان برآورده کردن این نیازها را ندارید و برای هر چیزی از شما تایید می‌خواهد و اگر برخلاف میلش عمل کنید، خواهید دید که به شما وابسته‌تر می‌شود. درنهایت زندگی با این مرد شما را از نظر روانی فرسوده می‌کند. در این‌ مورد هم دخترانی که شخصیت حامی و ناجی دارند، بیشتر جذب چنین فردی می‌شوند.

_ مرد نمایشی : بازیگرانی که در زندگی مشترک هم بازی می‌کنند

مرد نمایشی باید در مرکز توجه دیگران باشد. رفتارهای او سطحی و اغراق‌آمیز است و پشتوانه فکری و تعقل ندارد او همانند یک طبل توخالی است و حساسیت بسیار بالایی نسبت به ظاهر خودش دارد. او همچنین علاقه‌ فراوانی برای رفتن به فروشگاه و آرایشگاه دارد. او شیفته مهمانی‌رفتن است و در مهمانی‌ها با انجام رفتارهای غیرمتعارف یا پوشش‌های عجیب‌وغریب جلب توجه می‌کند. این تیپ بیشتر مستعد بازیگری است و رفتارهایش بسیار اغراق‌ آمیز و ظاهرش پر زرق‌ و برق است که بیشتر برای بازیگری مناسب است. ماهیت رابطه عاطفی برای این فرد بیشتر ماهیت یک بازی را دارد. او در عین این‌که رابطه عاطفی را دوست دارد و خیلی سریع هم عاشق می‌شود ولی نوع افکار و رفتارش برخی اوقات ابلهانه به نظر می‌رسد. او خیلی زود صمیمی می‌شود طوری که گمان می‌کنید مدت‌هاست شما را می‌شناسد. این افراد در تئاتر و سینما اشخاص موفقی می‌شوند اما مشکل اینجاست که در زندگی شخصی هم بازیگر‌ هستند. آن‌ها افکار شخصی کمی دارند و بیشتر به این فکر می‌کنند که چطور بقیه را تحت‌تاثیر قرار دهند. مرد نمایشی به‌شدت تلقین‌پذیر است، او به سرعت به دیگران اعتماد می‌کند و همچنین سریع تغییر عقیده می‌دهد. زندگی با این فرد از طرفی می‌تواند جالب باشد زیرا واقعا به شما وابسته می‌شود اما در عین حال همواره در حال جلب توجه است. به‌خصوص برای جنس مخالف او در ابتدای ارتباط بسیار صمیمی است ولی در عین حال هیجانی و زودرنج است. چیزی که نمی‌تواند آن را تحمل کند، بی‌توجهی است. دخترانی جذب این افراد می‌شوند که فقط به ازدواج فکر می‌کنند و به کیفیت و غنای آن فکر نمی‌کنند.

مهم‌ترین نکته‌ها در ازدواج

از دیگر اشخاصی که برای ازدواج مناسب نیستند، می‌توان به کسانی که هوش اجتماعی و هیجانی پایینی دارند، اشاره کرد، همچنین می‌توان به افراد دچار اختلال کنترل تکانه که افرادی هستند که کنترل مناسبی روی ابراز هیجانات خود ندارند و بعضا همانند انبار باروتی می‌مانند که انفجارشان قابل پیش‌بینی نیست، اشاره کرد. در عین حال مردانی که دچار اختلال خوردن هستند و نیز شخصیت توفانی، شخصیت منفعل_مهاجم، شخصیت افسرده یا مایوس نیز در این دسته قرار می‌گیرند. در کنار توجه به نکات ارائه شده به منظور به دام نیفتادن، دقت به نکات دیگری برای یک انتخاب مناسب حائز اهمیت است از جمله:

بهتر است دختر و پسر در تناسب‌های ظاهری، سنی، تحصیلی، مذهبی، قومی، فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی، تناسب و تشابه قابل‌قبولی داشته باشند، در عین حال توجه به سن ازدواج در کنار رشد عقلی، شناختی و هیجانی و همچنین اهمیت به موضوع تحقیق در مورد فرد و خانواده‌اش از منابع موثق هم حائز اهمیت فراوانی است. از یاد نبریم درصورت مشاهده تفاوت‌های عمیق یا وجود مسائل خاص تفکر به این‌که او را تغییر خواهم داد یا پس از ازدواج درست می‌شود منطقی به نظر نمی‌رسد. از یاد نبریم یک انتخاب مناسب، قدمی بزرگ برای ایجاد یک رابطه مطلوب و ساختن یک زندگی سالم محسوب می‌شود. به عقیده من تا زمانی‌ که یک شخص شناخت مناسبی از خودش، نیازهایش، الگوهایش و همچنین شناخت و درک نیازها و ویژگی‌های جنس مخالف خود کسب نکرده باشد ورود به ارتباط مهمی مانند دوره شناخت برای ازدواج گامی پر مخاطره به نظر می‌رسد. به امید شناخت و آگاهی بیشتر که منجر به انتخابی عاقلانه برای یک زندگی عاشقانه می‌شود.

اینا که مربوط به آقایون نیست. این توصیفات مربوط به انواع اختلال شخصیته(personality disorders)

همسر من تمام این خصوصیات را داشت. خداروشکر که از دستش خلاص شدم.

سلام این هایی که شما گفتین رو من به عنوان یه مرد همشو دارم 😂😂😂

نتیجه اینکه اینطوری یا باید قید ازدواج رو بزنید و یا منو انتخاب کنید و حالشو ببرید !!!

همسر من شدید مرموذ 17ساله باهاش زندگی میکنم

شوخی بسه
بگید چطوری باید در مانش کنیم !؟؟
هیچ کس ، هیچ نظری نداره ؟؟

خجالتم خوب چیزیه .کمتر مردها رو بکوبید و زنان رو علیه مردها و شوهراشون بسیج کنید

اگه تو دوران نامزدی ی توهین بد کرد چی؟
باید جدا شد؟

درهرصورت مردهادرست بشونیستن خسته نکنیدخودتونو،

بعد از ۱۷ سال با وجود ۲ تا بچه بفهمی که شوهرت رو باید ترک کنی

خیلی خوب بود من خودم واقعا چند مدل مردایی که دیدم همرن ویژگی ها رو داشتن چقدر اختلال شخصیت زیاد شده بیچاره ما دخترا از همه بدتر فکر کنم مرد منزوی هستش که خواستگار اینجوری داشتم ک فقط مثل ماست میشست نگاه میکرد نه حرف میزد نه هیجانی نه احساسی تو نگاهش بود نه تو بیانش بی خیالم نمیشد اه حالم بهم میزد

ای بابا هر کسی از نظر اخلاقی یه نقطه ضعفهائی دارد،فقط مرد زندگی باید توان معیشتی و کسب سرمایه داشته باشد و از نظر جسمانی سالم باشد اخلاقها به مرور قابل اصلاحند،چیزی که به انسان امید میده سلامتیه پس مردی که میخواد تشکیل زندگی بده باید تا آخر عمر تنشو با ورزش و تغذیه سالم،سالم نگه داره تا بتونه با امید پول دربیاره و مرتب خانوادشو به سفر ببره

نه اتفاقا اول اخلاق مهمه.مگه کم بودن ک با جانباز و معلول و…ازدواج کردن ولی خوش بخت شدن؟ولی هیچکس با بداخلاق نمیسازه.اگرم بسازه،سوخته

پس کلا خانوم ها ازدواج نکنن راحت ترن!


والا

فقط صیغه اون هم 15 روزه ،بعد 15 روز غرغرش در میاد باید تعویض بشه !
الکی که نگفتن 4 تا رسمی ،صیغه برکت اله
دل بستن به یک زن نهایت تحقیر و بدبختی است .زن اگر بدونه بهش نیاز داری نابودت میکنه باید کاری کنی دنبالت باشه ،یه وجب هم دنبالش نری .

دقیقا گل گفتی ولی در مورد مردها

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است

قصد توهين ندارم ولي كاملاً مشخصه شما فردي سرخورده هستيد كه اينقدر طرف مقابلتون با شما بد رفتار كرده ، كه ميخوايد نافرجامي هاي شخصيتون و به ديگران انتقال بديد😄خيالتون راحت اينقدر خانم ها زرنگن ماشالله كه قبل اينكه شما تعويضشون كنين اونا اينكارو با شما ميكنن😉الان ديگه خانمي دم به تله نميده اقاي محترم.

والله شوهر من همه ای اینارو داره اتفاقا بیشترش ام داره ولی راه گریزی ندارم

من دختری رو دوست دارم که 3سال و سه ماه از من بزرگتره و من به اون ابراز علاقه کردم و بعد از مدتی متوجه شدم که عاشق من شده چه راهنمایی میتونید به من بکنید که به دردم بخوره؟

وقتی همو دوس دارین چرا تعلل می کنین سن یه معیار هست ولی همه چیز نیست خیلی بستگی به شخصیت هاتون داره یه جلسه برید پیش یه مشاور خوب بعد تصمیم بگیرین

دست از سرش بردار ،شوهر کوچکتر به درد نمیخوره

مرد و زن نداره،من هم خانم هاي اين مدلي ديدم هم اقايون ، قبل از ازدواج خوب فكر كنيد، طرفتون و بسنجيد،باور كنيد دوست داشتن بعد از ازدواج عادي ميشه، بعد ميفهميد اشتباه كرديد،از زن هاي پول پرست و مرد بيش از اندازه وابسته رابطه جنسي دوري كنيد ،اين دو خصلت واقعا ازاردهنده هست.حتي ازار دهنده تر از اين ويژگي هايي كه اينجا نام برده.

تحلیل هاتون کاملا درسته و منطقی
اما این خیلی بده که یک طرفه به قاضی میرید!
یعنی در ایران فقط مردان مشکلات اختلالات شخصیتی دارن و زنها هیچ مشکلی ندارن؟ لطفا در مورد اختلالات شخصیتی خانوم ها هم بنویسین تا برابری رعایت بشه لااقل… تیترشم بذارین اگه با این خانوم ها ازدواج کنین بدبخت میشین!

شخصا دری وری به تمام معنا بود گل بگیرن گوگل که هر خری پانشه سایت بزن و اراجیف ببافه هورمون های مردانه باعث میشه تا تمامی این صفات داشته باشید مغز اندازه نخود

خب اینجوری که هیچ کسی ازدواج نمیکنه

اینایی که گفتی همش ویژگی های زنان هم هست
دخترا فکر کردن خودشون خیلی درستن اتفاقا شماها باید جذاب باشید تا مرد بیاد جذبتون کنه و به هیجان بیاد در حالی که جذاب نیستید یه مشت مغرور خودخواه از خودراضی متوهم که فکر میکنن فرشتن‌ جمع کنید خودتونو

همه‌ی اینها درسته !به نظر من هر دو طرف باید آدم زندگی باشن!به مرور و تلاش دوطرف درست میشه

اگر صیغه به راحتی انجام میشد خیلی مشکات حل بود

نامزد کردیم ولی دو باره که میگه عجب اشتباه کردم از این کارش خیلی ناراحت میشم من با خاله اون خیلی دوست هستم و دو بار خواستم نامزدیم رو بهم بزنم ولی اون نذاشته وقتی با نامزدیم می ریم بیرون میره توی فروشگاه و چند دست لباس فقط برای خودش میخره و اصلا از من نمیپرسه که آیا تو هم چیزی میخواهی یا نه.به نظرتان من چکار کنم

سلام ….واقعا این چه حرفاییه ..قطعا کسی پیدا نمیشه که کل ایندخصوصیات و باهم داشته باشه ..هیچ کس بدون عیب نیست هرکی بدی داره خوبی هم داره …هرکی یه سری اولویت داره برای ازدواج و به نظرم چهار پنجم این اولویت هارو طرف مقابل داشته باشه عالیه هیچ کس کامل نیست…واینکه میگین برای ازدواج باید شرایط خانوادگی رو در نظر داشت درسته چون طرف مقابل و خانوادش تربیت کردن و اخلاق و رفتارش تو خانواده خودش شکل گرفته … چه ربطی به قوم و فامیل داره

پس اینجور مردا باید تو تنهایشون بمیرن دیگه؟ 🙂

خدا رو شکر که کسی نمیخواد تو جذبش بشی وگرنه دنیا الان جهنم بود

ازدواج با مردی ک هرشب با دوستاش بیرونه تا دیروقت مناسبه؟

مردی واقعی کجا میشه پیدا کرد دخترا اگه آرامش میخان مجرد بمونن

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است
چگونه بفهمیم پسری مناسب ازدواج است
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *