چگونه جذاب قلیون بکشیم

 
helpkade
چگونه جذاب قلیون بکشیم
چگونه جذاب قلیون بکشیم

این مقاله صرفا برای اطلاعات عمومی می باشد و سایت ما هیچ فعالیتی در زمینه ی قلیان ندارد

آداب قلیان کشیدن به این صورت است که معمولا می بایست به صورت گروهی کشیده شود  و تنهایی قلیان کشیدن را جالب نمی دانند. وقتی قلیان به میان آورده شد، بزرگ ترین فرد جمع باید آن را چاق کند. البته اگر خود فرد به هر دلیلی مانند تنگی نفس داشتن نخواست این کار را انجام دهد، می تواند این کار را به فرد دیگری در جمع واگذار کند.

قلیانمی بایست دور بچرخد و نوبت رعایت شود و هرکسی حق ندارد یکدفعه از وسط یا آخر آن را بگیرد. هرکسی که نوبت اوست، باید تعداد پک هایش را تنظیم کند تا نوبت به همه برسد؛ نه اینکه مانند برخی ها از اول تا آخر شلنگ قلیان را تصاحب کند.

هر فردی که شلنگ قلیان را از نفر قبلی می گیرد، از او تشکر می کند. این تشکر کلامی نیست؛ بلکه دست خود را روی دست شخصی که شلنگ را واگذار می کند، می زند.

در آداب قلیان کشیدن هیچ کس نباید سرخود، به زغال یا سایر اجزای قلیان دست بزند و هر حرکتی باید با رضایت همه ی افراد باشد.

چگونه جذاب قلیون بکشیم

تمام افرادی که دور قلیان نشسته اند، باید قلیان بکشند؛ هرچند کم و کوتاه. اگر فردی از این کار امتناع کند، نسبت به بقیه بی احترامی کرده است. البته شاید این کار عده ای از قلیان کش های ماهر را خوشحال هم کند. اما آداب این کار چنین است.

قلیان را باید تا انتها یعنی تا جایی که تنباکو بسوزد، کشید.

با آتش زغال قلیان نباید هیچ چیزی حتی سیگار را روشن کرد. این کار نوعی بی حرمتی محسوب می شود.

مسئولیت گذاشتن و برداشتن تنباکو و زغال با کوچک ترین فرد جمع است.

وقتی قلیان کشیدنتان تمام شد، شلنگ را روی زمین پرت نکنید. آن را جمع کنید و دور چوب شلنگ بپیچانید.

هیچ گاه خاکستر سیگار را در سینی قلیان نریزید. دود سیگار را هم سمت قلیان ندهید که طعم آن را عوض می کند.

زغال را در سینی قلیان نگذارید. سینی کم کم داغ می شود و فرش را می سوزاند. همیشه کنار قلیان یک منقل کوچک یا یک قابلمه ی کوچک وارونه داشته باشید.

آبی که داخل شیشه ی قلیان می ریزید نباید بیشتر از یک روز در آن بماند؛ زیرا باعث عوض شدن طعم قلیان می شود.

از آنجایی که دود قلیان سرعت اکسیژن رسانی به خون را کم می کند و فشار را می اندازد، بهتر است کنار آن یک چایی نبات بنوشید.

هر از گاهی زغال ها را جابجا و خاکستر آن را خالی کنید. از فوت کردن خاکستر خودداری کنید.

هنگام خروج دود آن را در صورت کسی فوت نکنید. بهتر  است که دود را به طرف بالا بدهید. لب و دهانتان را هم کج نکنید؛ این کار نشانه ی حرفه ای بودن شما نیست.

قبل از هربار استفاده خوب اجزای قلیان را با آب بشویید. نیازی نیست حتما شلنگ را هم آبکشی کنید. می توانید با دوبار دمیدن در شلنگ، آن را تمیز کنید.

داشتن جنبه مهم ترین اصل در آداب قلیان کشیدن است و انتخاب طعم های سنگین افتخار نیست. مجبور نیستید در همان اوایلی که به قلیان کشیدن روی آورده اید، طعم های سنگینی مثل: دوسیب آلبالو را انتخاب نکنید که با سرگیجه و افت فشار مواجه شوید. می توانید طعم های سبکی مثل لیمو و نعناع یا پرتقال را انتخاب کنید.

آلوده ترین قسمت بدن هر فرد و محل تجمع انواع باکتری و ویروس ها، دهان اوست. پس حتما بهداشت دهانیرا رعایت فرمایید  و از سری های جداگانه استفاده کنید. اگر سری همراه ندارید، سرِ شلنگ را قبل از رد کردن، با حرارت زغال به نوعی استریل کنید.

و در انتها به خاطر داشته باشید هربار قلیان کشیدن معادل کشیدن هفتاد نخ سیگار است. پس اگر بدن و ریه خود را دوست دارید، به فکر سلامتی آن باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همه تلاش ما در گروه صنعتی مهر ،احترام کامل به حقوق شما مشتریان عزیز می باشد . ما شما را عضوی از خانواده مهر صنعت می دانیم و موفقیت شما را موفقیت خودمان می دانیم . ما با صداقت کامل همه اطلاعات مورد نیازتان را در جلسات مشاوره رایگان به شما ارائه میدهیم.

آدرس تهرانتهران ، خیابان مطهری ، خیابان میرعماد ، بالاتر از فرمانداری تهران ، کوچه هشتم پلاک 7 طبقه اول واحد 3

آدرس کرجماهدشت ، بلوار امام خمینی ، روبروی فروشگاه افق کورش ، جنب ایستگاه تاکسی ماهدشت به کرج ، مجتمع تجاری اداری مهر ، طبقه ۵ ، واحد 5

تلفن۰۲۱۸۸۵۱۴۸۱۱ , ۰۲۱۸۸۵۱۴۸۱۲

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق این سایت می باشد

متاسفانه در این بازه زمانی هیچ مطلبی وجود ندارد

آماده سازی قلیان شاید کار آسانی باشد ولی به تجربه نیاز دارد تا قلیان به اصلاح سبک و خوب داشته باشید. قلیان وسیله سنتی مانند سیگار در خاورمیانه است که در سراسر جهان محبوب شده است. اما اگر میخواهید بدانید چگونه قلیان را آماده کنیم؟ و قصد دارید نحوه درست كردن قليان را بدانید با آی آر میکس همراه باشد …

تاسیس : مرداد ماه 1394 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است.

طراحی و توسعه : استدیو طراحی و برنامه نویسی دویکس

چگونه دود سیگار یا قلیان را به صورت حلقه ای بیرون دهیم؟ اگر می خواهید که با یک حقه باحال و مخصوص میهمانی سایرین را تحت تاثیر قرار دهید، شاید دوست داشته باشید که یاد بگیرید چگونه می توانید دود سیگارتان را به صورت حلقه بیرون دهید. در حالی که  شاید این کار  خیلی جالب به نظر برسد، اما لازم است تا بدانید که حلقه کردن دود واقعا کار آسانی است. البته اگر تمرین  و تمرکز داشته باشید.

دود را داخل گلویتان نگه دارید، نه داخل دهانتان! این کار کمی تجربه و تمرین از قبل می خواند و ممکن است که برای دفعات اول باعث سرفه تان شود.

همچنان که دهانتان بسته است، زبانتان را پایین آورده  و آن را طوری نگه دارید که گویی به کف دهانتان اشاره می کند، بنابراین دود می تواند از بین لب هایتان خارج شود.

در عین حال لب هایتان را کمی جلو بیاورید. گویی در حال گفتن “ooo” هستید. یا مثل زمانیی که می خواهید واژه انگلیسی “Boot” را تلفظ کنید. جلقه ساخته شده  باید به اندازه ای باشد که بتوانید به راحتی آن را با لب هایتان بسازید. زیاد استرس نداشته باشید و به خودتان مهلت بدهید. ممکن است در این لحظه کمی به چشم دیگران محضحک بیایید، البته درست تا قبل از این که متوجه کار جالب شما شوند!

چگونه جذاب قلیون بکشیم

بهترین روش برای توصیف نحوه انجام این کار توصیف صداییست که موقع حس خفگی از خود در می آودید،  در واقع در این حالت حنجره تان را منقصبض کرده اید و هوا را از دهانتان بیرون می دهید. در این لحظه شما احساس فشار و  پر بود دهانتان از دود را خواهید داشت. اما نباید صدایی از دهانتان خارج شود و دمیدنتان فقط باید باید مانند یک صدای خیلی خفیف که از گلو به بیرون می آید باشد.

سعی کنید  تا بدون نفس کشیدن، مقدار کمی از هوا را از  انتهای گلوی خود بیرون بیاورید، بدون اینکه نفس کشید و بدون  این که فک پایینتان را حرکت بدهید. بعد از این که در این روش ماهر شدید، ساختن حلقه ها برایتان آسان تر خواهد شد.

زمانی که مقدار کمی از دود را از دهانتان خارج می کنید، لب هایتان را ثابت نگه دارید

در واقع این بخش سخت ترین قسمت ساخت حلقه های دود است. اطمینان حاصل کنید که زبانتان حسابی به سمت عقب باشد و برای ساخت حلقه به اندازه کافی دود وجود داشته باشد و نفس کافی برای  به بیرون دادن دود داشته باشید.

زمانی که حس می کنید دود در حال خروج از میان لب هایتان است، زبانتان را به جلو ببرید، اما همچنان آن را به سمت پایین نگه دارید. سر زبانتان را بالاتر از دندان هایتان نیاورید، چون با این کار زبانتان مانع خروج  درست دود شده و با آن برخورد می کند.

تصور کنید که زبانتان مثل یک تسمه نقاله است. در عین حال فک پایینتان را اندکی اما با سرعت به بالا بیاورید. حال اندکی لب هایتان را به داخل جمع کنید، اما این کار را سریع انجام دهید. این کار به دودتان پس چرخش می دهد و باعث می شود که حلقه تان تنگ بماند. این حرکت باعث ساخته شدن یک حلقه قطور و زیبا از دود می شود.

این دو حرکت در واقع باید آخرین حرکت های ساخت “O” باشد. در واقع این دو حرکت همان حرکت هایی هستند که باعث خارج شدن دود به شکل “O” از دهانتان می شوند. تفاوت این تکنیک و افزودن چرخش به دودتان به دلیل این بخش خاص است که شما فکتان را به جلو میاورید، اما زمانی که میخواهید چرخش به دودتان اضافه کنید فکتان را به بالا می آورید.

سعی کنید که در تمام طول مدت این کار  نوک زبانتان را پشت دندان های جلویی از پایین و کنار راستای لثه تان نگه دارید و فقط سعی کنید  تا با وسط زبانتان فشار را وارید کنید.

سخت ترین بخش این کار که باید در آن ماهر شوید حرکت فک است و این چیزیست که باید خودتان از آن سر در بیاورید.

این تکنینک بیشترین تمرین را احتیاج دارید، اما زمانی که بدان ماهر شوید، تبدیل به استاد حلقه  ساخت می شوید و می توانید حلقه هایی بسازید که تا زمانی که چیزی بهشان نخورد روی هوا می مانند.

اگر بعد از باز و بسته کردن حنجره تان، سریعا لب هایتان را جمع کنید، حلقه تان سریع تر حرکت خواهد کرد.

هر چه بیشترحلقه لبهایتان را به جلو بکشید، حلقه دود سریعتر و دورتر خواهد رفت.

البته توجه کنید که خیلی زیاد هم لب هایتان را حلقه نکنید و یا خیلی زود هم این کار را انجام ندهید. در واقع زمان بندی مناسب خیلی مهم است. اگر هم زود دهانتان را باز کنید، حلقه هایتان کوچک تر از آن چیزی که میخواستید می شوند.

یک جورایی این کار تقلب به حساب می آید. اما خوب در واقع این راه، یک راه آسان و موثر و بدون داشتن مهارت در تکنیک حنجره ، برای درست کردن حلقه های کوچک دود است.

دود را داخل دهانتان جمع کنید، اما به داخل حنجره تان نکشید.

حال لب هایتان را مانند شکل یک “o” کوچک کنید.

از زبان و دهانتان استفاده کنید تا به آرامی و به طور پیوسته اندکی از دود را از دهانتان خارج کنید، حال مدام و با ضربات  کوتاه و آهسته با انگشت به لپتان ضربه بزنید. به ازای هر ضربه که به گونه تان می زنید، یک حلقه کوچک ساخته خواهد شد.

این کار را با ضربات آهسته و مدام ادامه دهید و اگر می خواهید کمی بین حلقه ها فاصله ایجاد شود، کمی بین ضرباتتان مکث کنید.

شما اساسا بدون دمیدن دود، برای بیرون دادن آن به خارج از دهانتان از زبان خود استفاده می کنید.

زبانتان را به سمت عقب و گلویتان گرد کنید، به طوری که نوک زبان به کف دهان بخورد. درست مثل این که زبانتان فرم یک “U” برعکس به خود بگیرد.

از قسمت صاف زبانتان استفاده کنید تا بتوانید سریعا دود را از دهانتان خارج کنید. این کار را با کشیدن نوک زبانتان به کف دهانتان انجام دهید و سعی کنید در حین انجام این کار زبانتان همچنان به فرم “U” وارونه باقی بماند.

حلقه هایی که با این روش ساخته می شوند کوچک هستند و زیاد باقی نمی مانند، اما ساختنشان بسیار آسان است.

  یک روش جایگزین (یا نوعی تقلب) این است که با سوزاندن یکی از دیواره های پاکت سیگارتان، یک سوراخ در آن درست کنید. بعد از استنشاق دود، آن را به داخل سوراخ بدمید. حال به آرامی به آن دیواره از از بسته سیگارتان که سوراخ ندارد ضربه بزنید. با این کار یک حلقه کوچک ساخته خواهد شد.

چگونه می توانید موز را از داخل بدون جدا کردن پوست قطعه قطعه کنید؟

چگونه می توانید خیار را به صورت مواج برش بزنید؟

چگونه می توانید بطری شکلاتی با طرح نوشابه بسازید؟

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

عالی بود

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

اگر میخواهید بدانید چگونه قلیان را آماده کنیم؟ و قصد دارید نحوه درست کردن قلیان را بدانید با نم نمک همراه باشد تا طرز تهیه قلیان میوه ای و خوانساری و برازجانی را به شما آموزش دهیم.

آماده سازی قلیان شاید کار آسانی باشد ولی به تجربه نیاز دارد تا قلیان به اصلاح سبک و خوب داشته باشید. قلیان وسیله سنتی مانند سیگار در خاورمیانه است که در سراسر جهان محبوب شده است. اما اگر میخواهید بدانید چگونه قلیان را آماده کنیم؟ و قصد دارید نحوه درست کردن قلیان را بدانید با نم نمک همراه باشد تا طرز تهیه قلیان میوه ای و خوانساری و برازجانی را به شما آموزش دهیم.

پس از تهیه یک قلیان چوبی مناسب و قبل از آماده سازی قلیان نوبت آن میرسد که آن را آب بندی کنید ، زیرا قلیانی که طعم دار نشده باشد کام خوبی نمیدهد و دیر چاق میشود. و بهتر است برای اینکه مزه بهتری را هنگام کشیدن قلیان احساس کنید از یک نوع نتباکو استفاده کنید. در ادامه مراحل آب بندی قلیان را آموزش میدهیم.

جام آب را با آب سر پر کنید و بدنه قلیان در آب قرار بگیرد. حدودا 2/5 سانت از بدنه قلیان در آب فرو می رود. اگر این مقدار در داخل آب نباشد در کاهش دود قلیان موثر است. این اندازه داخل بودن بدنه قلیان برای هر سایزی متفاوت است یعنی اگر قلیان شما کوچک بود حدودا 1٫5سانت بدنه داخل آب است.

چگونه جذاب قلیون بکشیم

یخ را به آب قلیان اضافه کنید. شاید در بعضی از افراد دود اذیتشان کند ولی اگر آب جام قلیان سرد باشد کشیدن قلیان لذت بخش تر می شود. در بعضی مواقع آب جام قلیان خود را برای دود بهتر تنظیم کنید مانند تصویر بالا که مشاهده کردید.

بدنه قلیان را داخل جام آب بگذارید و از بالا فشار دهید تا بدنه به دهانه جام بچسبد. یک قطعه به نام درزبند از جنس سیلیکون و پلاستیک در بالای بدنه قلیان وجود دارد تا بتوان قلیان را هوادهی کرد. یادتان باشد اگر مشکل یا خرابی برای این قطعه پیش بیاید دود شما کم و مشکل می شود.

استفاده از یخ و آب سرد اساس اصلی آماده سازی قلیان است. زمانی که شما قلیان می کشید آب درون جام گرم تر می شود. برای اینکه طعم قلیان تازه بماند یخ داخل آب بریزید که وقتی آب قلیان گرم می شود یخ کمک کند تا در دمای کم و سرد باقی بماند. یادتان باشد اگر چه یخ کمک می کند تندی تنباکو کم شود همین موضوع هم باعث کم شدن طعم تنباکو می شود.

شلنگ را به محل مورد نظر روی بدنه قلیان وصل کنید. یادتان باشد دهانه شلنگ باید با محل نصب شلنگ روی بدنه قلیان یکی باشد. بعضی قلیان های شلنگی متصل به بدنه ندارد و در جایی دیگر قرار میگیرد.

جریان هوا در قلیان را بررسی کنید. دست خود را در محلی که ظرف طعم قرار می گیرد قرار دهید تا هوا از بالا به داخل قلیان نیاید. حال با کشیدن قلیان اگرا احساس کردید هوا به داخل کشیده می شود اتصالات را چک کنید. بهتر است برای تمام قطعات از واشر استفاده کنید.

آماده سازی قلیان ؛ محل تنباکو را روی پایه قلیان قرار دهید. یادتان باشد اگر درست در جای خود نصب نشود احتمال افتادنش زیاد است. پس با دست کمی فشار دهید تا درست در جایی خود قرار بگیرد.

توتون و تنباکو با طعم های مختلف در بازار موجود است که انتخاب طعم آن سلیقه ای است. ظرف را از تنباکو پر کنید. طعم تنباکو و توتون را پس از کشیدن قلیان به خوبی حس می کنید.

روش تنباکو گذاشتن در سر قلیان. همیشه برای آماده سازی قلیان از تنباکو تازه و مرطوب استفاده کنید. تنباکو را دور از نور خورشید و محل خشک نگه دارید و در صورتی که بین قلیان کشیدن شما فاصله بیفتد حتما طعم را داخل چند تا پلاستیک بگذارید که هوا باعث خشک شدن طعم قلیان شما نشود. یادتان باشد قلیان خوب را طعم عالی آن رقم می زند پس در خرید بهترین طعم بیشتر هزینه کنید. اگر حدود دو ماه از باز شدن طعم قلیان می گذارد ما پیشنهاد می کنیم طعم جدید جایگزین کنید. حواستان باشد باید تنباکو به اندازه در کاسه مخصوص قلیان ریخته شود ، کم یا زیاد بودن طعم قلیان را خراب می کند.

موقع که میخواهید طعم را در محل مخصوص تنباکو بریزید با دست خود طعم را از هم باز کنید و سپس بریزید. اگر طعم را همانطور به صورت فشرده روی سر قلیان بگذارید ، طعم شما خفه است و مزه خوبی ندارد. باید تنباکو یا توتون طعم دار را بصورت باز و بدون فشردگی داخل محل مورد نظر پر کنید که هوا در طعم جریان داشته باشد. درپوش روی تنباکو باید حداقل چند میلیمتر فاصله داشته باشد در غیر اینصورت بعد از گذاشتن زغال طعم شما کاملا می سوزد و قلیان شما خراب می شود.

بعد از گذاشتن طعم روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید سپس با دست کاملا سطح روی ظرف تنباکو را صاف کنید تا کاملا به ظرف بچسبد حواستان باشد فویل روی ظرف کاملا کشیده شده باشد و بقیه فویل را به اطراف ظرف فشار دهید.

ظرف تنباکو را بالای بدنه قلیان قرار دهید. زمانی که کاسه تنباکو را قرار دهید با فشار آرام ، ظرف را به بدنه محکم کنید. با استفاده از واشر پلاستیکی هم میتوانید کاسه را روی بدنه محکم کنید.

حالا روی فویلی را که بر روی کاسه تنباکو کشید با سوزن یا هر شی نوک تیز که سر کوچکی دارد روی فویل را سوراخ کنید تا موقع کشیدن قلیان جریان هوا گرمای ذغال به طعم برسد. اگر احساس می کنید ذغال برای شما سنگین است سوراخ های روی فویل را بیشتر کنید.

حال وقت آن رسیده برای آماده سازی قلیان ذغال را آماده کنیم دو نوع زغال سنگ داریم که سریع حاضر می شود و طبیعی که به زمان نیاز دارند تا سرخ شود.

ذغال را بر روی فویل بگذارید. سعی کنید ذغال را اول به صورت پراکنده روی ظرف تنباکو قرار دهید. هیچ وقت همه ذغال ها را در مرکز تنباکو قرار ندهید. شاید سریعتر دود کند ولی هم طعم قلیان شما می سوزد و هم زود تمام می شود. میتوانید برای اینکه دود قلیون راه بیفتد در وسط بگذارید سپس بعد از بور شدن آنها بینشان فاصله دهید. علاقمندان قلیان فقط از زغال سنگ های طبیعی برای قلیان خود استفاده می کنند. آماده سازی قلیان به پایان رسید.

سعی کنید در فضای باز مانند حیاط یا تراس قلیان بکشید تا جریان هوا باعث شود قلیانی سبک داشته باشید. به یاد داشته باشد هر چه قلیان شما تمیز تر باشد طعمی تازه تر و دود بهتری خواهید داشت پس عادت کنید بعد از هر دفعه استفاده از قلیان آن را کاملا بشویید زیرا تنباکو سوخته و دود های مانده از قلیان قبلی باعث می شود از کشیدن قلیان لذت نبرید و احساس تازگی را حس نکنید. شلنگ را هم با آب گرم بشویید و بگذارید کاملا خشک شود اگر نه آب موجود در آن باعث بوی بد می شود. آب موجود در جام را هم بعد از هر دفعه استفاده عوض کنید. پس یادتان باشد هر چه به قلیان خودتان برسید خودتان در بلند مدت استفاده خواهید کرد.

مرا برای نظرات کاربرانی بعدی به یاد بسپار

جدول لیگ برتر و جدول لیگ برتر فوتبال ایران و نتایج لیگ برتر فوتبال ایران و برنامه بازی های لیگ برتر فوتبال ایران و جدول رده بندی لیگ فوتبال ایران جام خلیج فارس و برنامه بازیهای لیگ برتر ایران و صدرنشین لیگ برتر و قعر نشین لیگ برتر در نم نمک.

چگونه جذاب قلیون بکشیم

مرد جوان در تهران در یک سناریوی هولناک زنی را به خانه خود کشاند و پس از کشتن آن زن، او را تکه تکه کرد.

All Rights Reserved – © 2016 – 2021

در این چگونه به معرفی و بررسی نکات مهم درباره سیگار کشیدن در جمع میپردازیم.امیدوارم که این برنامه مورد توجه شما قرار بگیرد.

همه‌ی ما علاقه داریم که مورد توجه قرار بگیریم و در چشم دیگران جذاب‌تر به نظر برسیم. گاهی این تصور وجود دارد که افراد جذاب، به طور ذاتی از این موهبت برخوردار هستند و جذابیت ویژگی منحصر به فردی است که تنها در برخی افراد وجود دارد. در اینجا ۸ راه پیشنهاد شده بر مبنای پژوهش‌های علمی را ارائه می دهیم که با استفاده از آنها می‌توانید جذاب‌تر شوید.

چه چیزی باعث می‌شود تا افراد جذاب، و گاه بسیار جذاب باشند؟ تعمیم دادن محبوبیت بسیار دشوار است. برای نمونه، خلق و خو، تربیت فرهنگی و توانایی فرد در کنار آمدن با دیگران، تصورات کاملا متفاوتی را در مورد جذاب بودن و جذاب نبودن افراد ایجاد می‌کند. پژوهشگران ویژگی‌‌های مشترکی را یافته‌اند که موجب افزایش جذابیت افراد نسبت به دیگران می‌شود. این ویژگی‌‌های مشترک کمک می‌کنند تا دریابیم که چگونه باید خود را به جهان نشان دهیم.

در اینجا برخی از جالب‌ترین موارد علمی را به طور خلاصه بیان می‌کنیم. پیش از بررسی این موارد، در نظر داشته باشید که بخش عمده‌‌‌ای از پژوهش‌‌های علمی، تحت تاثیر مسائل مربوط به تمایل به جنس مخالف بوده و در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن مردم، گاهی اوقات در درجه اول بر اساس ویژگی‌های پیش پا افتاده یا عجیب و غریبی، به دنبال همسر می‌گردند. بنابراین، اگر ویژگی‌‌های خود را در این فهرست نمی‌بینید، ناراحت نشوید.

شوخ‌ طبعی بسیار مهم است، به ویژه اگر مردی هستید که با یک زن قرار ملاقات دارد. مطالعه‌های فراوان نشان داده است که خانم‌‌ها، بیشتر جذب مردانی می‌شوند که آنها را می‌خندانند. منطقی است، زیرا خنده احساس خوبی در فرد ایجاد می‌کند. ولی عجیب است که این مزیت در طرف دیگر صادق نیست. زنانی که مردان را می‌خندانند، به هیچ وجه از این برتری برخوردار نیستند. یعنی، مردان توجه زیادی ندارند که آیا همسر آنها می‌تواند آنها را بخنداند یا خیر. آقایان، مشکل کجاست؟

چگونه جذاب قلیون بکشیم

در مورد علت این تفاوت، حدس و گمان‌هایی وجود دارد. انسان‌شناس، گیل گرینگراس (Gil Greengross) در مجله‌ی «روانشناسی امروز» (Psychology Today) می‌نویسد: «اثر حس شوخ‌طبعی بر جذب زنان را تا حد زیادی می‌توان اینگونه توضیح داد که افراد بامزه، اجتماعی‌تر و باهوش‌تر به نظر می‌رسند، و این همان چیزی است که زنان در همسر خود جستجو می‌کنند.»

ولی تا آنجا که به بحث ما مربوط است، بامزه بودن افراد از هر جنسیتی که باشند، صدمه‌‌‌ای به فرصت‌‌های آنها نمی‌زند.

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که خودِ گروه‌‌های موسیقی جذاب هستند، در حالی‌ که تک‌تک اعضای آنها به همان اندازه جذاب نیستند؟ خب لازم نیست تعجب کنید. در مطالعه‌‌‌ای در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه کالیفرنیا در سان دیه‌گو، مشخص شده است زمانی که افراد در گروهی قرار دارند، جذاب‌تر به نظر می‌رسند. نویسنده، جیمز هامبلین (James Hamblin)، به خوبی این تاثیر جالب را برای نشریه‌ی آمریکایی آتلانتیک (The Atlantic) بررسی کرده است. این حالت به احتمال زیاد به این دلیل رخ می‌دهد که مغز ما چهره‌ی گروهی از افراد را به صورت جمعی پردازش می‌کند، که موجب می‌شود تا هر چهره «معمولی‌تر» و در نتیجه جذاب‌تر به نظر برسد.

نویسنده درو واکر (Drew Walker) و ادوارد وول (Edward Vul) در مطالعه‌ی خود می‌نویسند: «همراه بودن با چند دوست می‌تواند استراتژی خوبی برای رفتن به قرار ملاقات باشد، به ویژه اگر ویژگی‌‌های چهره‌ی آنها یکدیگر را تکمیل کرده و موجب معمولی شدن خصوصیات غیرجذاب فرد شود.»

من زمان زیادی را صرف این مسئله نمی‌کنم که بدانم آیا چهره‌ی دوستان شما در کافی‌شاپ، خصوصیات فردی غیر‌جذاب شما را می‌پوشاند یا خیر. ولی در کل شاید بیرون رفتن با دوستان، نصیحت خوبی باشد.

پرسیدن اینکه «چند خواهر و برادر دارید؟»، روش جالبی برای شروع نخستین قرار ملاقات نیست. بنابراین بهتر است که پرسیدن این سوالات اساسی را به فرصت‌‌های بعدی موکول کنید.

آرتور آرون (Arthur Aron) روانشناس دانشگاه ایالتی نیویورک، در مطالعه‌‌‌ای در سال ۱۹۹۷ دو گروه از افراد را جدا کرده و آنها را در دسته‌هایی دوتایی قرار داد، و به هر کدام ۴۵ دقیقه زمان داد تا به مجموعه‌ای از پرسش‌ها پاسخ دهند.

یک مجموعه شامل سوال در مورد مسائل کم‌اهمیت و بیهوده بود و مجموعه‌ی دیگر، از سوالاتی دقیق‌تر تشکیل شده بود. افرادی که سوالات عمیق‌تری پرسیده بودند، ارتباط بیشتری با یکدیگر برقرار کردند و حتی یک زوج، عاشق یکدیگر شدند.

بر اساس پژوهش‌های دانشگاه هاروارد، صحبت کردن در مورد خود، موجب فعال شدن همان مناطق مغزی می‌شود که در زمان رابطه‌ی جنسی و یا خوردن غذای خوب، فعال می‌شود. البته به این معنی نیست که صحبت کردن در مورد خود، واقعا همان حس رابطه‌ی جنسی یا غذای خوب را دارد. در حقیقت این کار موجب ایجاد حس شادی در شما می‌شود. وقتی به کسی که او را دوست دارید اجازه می‌دهید به صورت عمیق در مورد خود صحبت کند نیز موجب شادی او می‌شوید.

به طور خلاصه یعنی دست به سینه نایستید. پژوهشگران دریافته‌اند که حالت‌های بدنی گشاده و پذیرا، و از نظر فیزیکی با اعتماد به نفس، موجب می‌شوند زمانی که کسی را برای نخستین بار ملاقات می‌کنید، جذابیت بیشتری داشته باشید. سعی کنید که با راحتی و آرامش بایستید، زیرا این کار نیز به شما کمک می‌کند (که البته کارایی و فایده‌ی آن فقط به قرارهای ملاقات محدود نمی‌شود).

بیشتر مردم جذب قدرت می‌شوند. مطالعه‌‌‌ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که افراد در هر گروه، فکر می‌کنند که رهبر گروه از سایر افراد جذاب‌تر است. برای نمونه، بر اساس یک مطالعه، کارمندان یک سازمان در مقایسه با افراد بیرون از آن سازمان مدیرعامل خود را جذاب‌تر می‌بینند.

نویسنده‌ی حوزه‌ی رهبری، کوین نیفین (Kevin Kniffin) و همکاران او نتیجه می‌گیرند که «برخلاف سنت‌های تحقیقاتی، که جذابیت فیزیکی ویژگی ثابتی در نظر گرفته می‌شود، در یافته‌‌های ما، عضویت در گروه اهمیت داشته و ذره‌بینی برای درک جذابیت فیزیکی رهبران آشنا به شمار می‌رود.»

همیشه آزاردهنده‌ترین کار این است که به مردم بگویید بیشتر لبخند بزنند. به ویژه به زنان گفته می‌شود که بیشتر مواقع لبخند بزنند. پژوهشگران در سوئیس در دو آزمایش، به بررسی رابطه‌ی میان جذابیت و لبخند زدن پرداختند. آنها دریافتند که هر چقدر لبخند شدیدتر باشد، چهره نیز جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در حقیقت، چهره‌ی شاد، نبود جذابیت نسبی را جبران می‌کند.

خلاصه‌ی مطلب این است که در زندگی روزمره، می‌توانید هر حالت چهره‌‌‌ای را که می‌خواهید، داشته باشید. ولی اگر قصد دارید به شخصی ابراز عشق و علاقه کنید، به نمایش گذاشتن مکرر لبخندی گسترده، زیانی نخواهد داشت.

ما این یکی را دوست داریم زیرا این مورد نیز حسی مشترک است. پژوهشی در کشور چین بر روی ۱۲۰ نفر، نشان داد زمانی که مردم از خوب بودن فردی مطلع می‌شوند، از نظر آنها چهره‌ی او جذاب‌تر به نظر می‌رسد. به گفته‌ی مولفین، یان ژانگ (Yan Zhang)، فنچانگ کنگ (Fanchang Kong)، یانلی زونگ (Yanli Zhong)، و هوی کو (Hui Kou)، « گاهی ویژگی‌های شخصیتی با جذابیت چهره مرتبط می‌شود، یعنی ویژگی‌‌های شخصیتی مثبت موجب افزایش جذابیت چهره شده و ویژگی‌‌های شخصیتی منفی نیز موجب کاهش جذابیت چهره می‌شود.»

بنابراین، اگر شخصی را دوست دارید، با او خوب باشید. در حقیقت، با افرادی که آنها را دوست ندارید نیز خوب باشید. این کار باعث می‌شود تا برای کسانی که دوست دارید، جذاب‌تر به نظر برسید و دنیا جای بهتری باشد.

در واقع، برای جذاب بودن تنها یک راه درست وجود ندارد. باید تاکید نماییم که در مطالعه‌‌‌ای در سال ۲۰۱۵ مشخص شد که مهم‌ترین عامل، در تعیین چهره‌ی جذاب‌تر برای شما، محیط شماست. یعنی تجربه‌ها و اولویت‌‌هایی که آموخته‌اید که مثلا موجب می‌شود ریش قرمز یا پوست گندم‌گون را دوست داشته باشید و آن را به ژن خود ترجیح دهید. همین حالت در مورد اینکه دیگران شما را چگونه می‌بینند نیز صادق است.

مطالعه‌‌‌ای در سال ۲۰۱۶، بر روی بیش از ۳۰۰۰ نفر نشان داد که در ابتدای هر رابطه، افراد بیشتر جذب شباهت‌ها می‌شوند نه تفاوت‌‌ها، پس احتمالا تظاهر به شخص دیگری بودن، به سود شما نخواهد بود. شاید افرادی وجود داشته باشند که عاشق ظاهر شما شوند، در حالی‌ که افرادی دیگر هیچ علاقه‌‌‌ای به آنها نداشته باشند. شاید هم فردی ترشرو و اخمو باشید، مشکلی نیست. احتمالا کسی وجود دارد که این ویژگی و شخصیت شما برای او بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

©
2021 دقیقترین مطلب موجود

با نیروی وردپرس

اولین رسمی که در قلیان کشیدن
باید رعایت بشه اینه که قلیونو باید گروهی کشید و بعضی تنهایی کشیدن اونو خوب نمی
دونن …(اینم بعد اجتماعی بودن قلیان!!)

دوم اینکه باید اول بزرگترین
فرد جمع شروع به کشیدن قلیون کنه یا به عبارتی راهش بندازه و اگه بزرگتر خواست می
تونه این کارو به فرد دیگه ای منتقل کنه…سوم اینکه قلیان باید دور
بچرخه و نوبت رعایت بشه و هر کس نیابد از اول و وسط و آخر حلقه یکدفعه قالیونو
بگیره ، برای تعارف کردن قلیان، شلنگ قلیان زا از انتهای دسته به سمت خودتان خم
کنید، و سپس آن‌را تعارف نمایید. …چهارم طرفی که شلنگ قلیونو
از نفر قبلی می گیره باید به یک نوعی از طرف مقابلش تشکر کنه.عموما این تشکر زبانی
نیست و با حرکت دست یا اینکه دست خودشو قبل از گرفتن شلنگ به دست طرف مقابلش بزنه
انجام می شه …پنجم ٬ هر کس با توجه به
تعداد نفراتی که قلیون میکشن باید مقدار پک زدنشو تنظیم کنه و طوری نباشه که به
قولی بقیه معطل بمونن…ششم٬ همه افرادی که دور
قلیون نشستن باید قلیون بکشن ٬حتی به مقدار یک پک و اگر یک نفر اظهار کنه قلیون
نمی کشه به بقیه بی حرمتی کرده ، …موقع خروج دود از دهان، آن را به هیچ عنوان به
طرف کسی فوت نکنید. بهترین کار آن است که دود را به سمت بالا بفرستید.هفتم٬ هیچ کس نباید خود سر
٬دست به ذغال قلیان و شلنگ آن و سایر قسمت های آن بزند و هر تغییری در آن باید با
رضایت اکثریت جمع باشد(آخر دموکراسی)…هشتم ٬ با آتش ذغال روی
قلیان نباید هیچ چیزی روشن کرد مخصوصا سیگار. روشن کردن سیگار به معنای توهین
ناموسی به افرادی است که قلیان می کشند و در بعضی از فرهنگ ها کسی که این کار را
می کند خونش پای خودش است.نهم٬بر روی ذغال قلیان
نباید جسم دیگری قرار داد یا روی آن آب ریخت.با این کار دیگران می توانند از کشیدن
قلیان صرف نظر کنند.ده٬قلیان را باید تا انتهای
آن یعنی زمانی که تمام توتون آن سوخت کشید.یازده٬زمانی که احساس شد
ذغال قلیان جواب نمی دهد با توافق جمع باید اقدام به عوض کردن ذغال آن کرد.دوازده ، دور آخر شلنگ
قلیان را هیچ‌گاه باز نکنید. همیشه بگذارید یک دور شلنگ دور قلیان باقی بماند، سپس
شروع به کشیدن کنید.سیزده ، هنگام اتمام کشیدن
قلیان، شلنگ آن را حتما جمع نمایید و به هیچ عنوان آن را بر روی میز یا زمین پرتاب
نکنید.چهارده ، جنبه جزء مهمترين
هاست… مجبور نيستيد طعم سنگين بكشيد ! با يك پرتغال نعنا سرش را هم بياوريد ،
حتما كه نبايد دوسيب آلبالو كشيد ! فشارتان ميافتد
و باعث خنده ي دوستان ميشويد .پانزده ، هيچگاه خاكستر
سيگار را در سيني قليان نريزيد ! دود سيگار هم سمت قليان ندهيد چون باعش عوض شدن
طعم ميشود .شانزده ، هرجايي حلقه از
دهان خود بيرون ندهيد . گاهي سوتي ميدهيد ، گاهي هم كسي به شما چپ چپ نگاه ميكند
!هفده ، زير و رو كردن قليان
و ريختن چايي در آن دور از هرگونه فرهنگ قليان كشيدن است ، اين كار را در جمع غير
دوستانه انجام ندهيد .چجدهم ، در صورت استشمام
طعم سوختگي ، ميتوانيد زغال ها را پايين آورده ، لبه ي آلمينيوم را يك مقدار بالا
بزنيد ، همه ي دود هارا از قليان خارج ، و زغال تازه روي قليان بگذاريد . اينطوري
بوي بد سوختگي از بين ميرود .نوزدهم ، آب قليان را درست
تنظيم كنيد تا باعث سنگين شدن سينه ي شما نشود ، روان باشد .بيستم ، سر حساب كردن پول
قليان حتما چانه بزنيد با دوستانتان ، تا مرز كتك كاري هم رفتيد ، رفتيد

با استفاده از نرم افزار بارکد خوان و خواندن بارکد بالا میتوانید از طریق موبایل وارد وبلاگ شوید

این روزها کشیدن قلیان در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده به طوری که با رفتن در مکان های تفریحی ، جوانانی را در حال قلیان کشیدن مشاهده می کنید . روی آوردن جوانان به قلیان به دلیل شکل گیری این باور غلط در آنان است که ضرر قلیان از سیگار وسایر مواد دخانی کمتر بوده و آب قلیان جلوی مواد مضر و سمی آن را می گیرد ، در حالی که عوارض جسمی و روانی استعمال قلیان از سیگار و سایر دخانیات بیشتر و متنوع تر می باشد .

با تمام این گفته ها ، گاهی اوقات قلیان به غیر از عوارضش ، فوایدی نیز برای برخی از افراد دارد که در ادامه این بخش از نمناک به بیان این فواید پرداخته ایم البته خاطر نشان کنیم که منظور ما از قلیان ، قلیان های مضر رایج امروزی نیست بلکه استفاده از روش های دارویی درمانی است که با این ابزار برای رفع برخی مشکلات استفاده میشود پس برای سردرگم نشدن متن را با دقت بخوانید.

فواید قلیان برای ریه ها

استفاده صحیح از قلیان ضرری به بدن انسان نمی رساند و برای ریه ها مفید است . برای اینکه از فواید قلیان برای ریه ها استفاده کنید، در مخزن شیشه ای قلیان عرق نعنا یا عرقیات آرام بخش یا مقوی ریه بریزید و بخارات آن را استنشاق نمایید و وارد ریه ها کنید . اما برای استفاده از فواید قلیان نباید هیچ گونه تنباکویی در قلیان قرار دهید.

چگونه جذاب قلیون بکشیم

قلیان وسیله ای برای درمان سفلیس

در گذشته به جای تنباکو، شنگرف (یک ماده معدنی) بر سر قلیان قرار می دادند و با استنشاق آن بیماری سیفلیس را درمان می کردند .

قلیان وسیله ای برای افراد سرد مزاج

افراد دارای مزاج فرد سرد و تر یا افراد دچار ریه سرد و تر شدید از قلیان استفاده می کردند تا دود و اوج گرما را در طول مسیر قلیان متعادل نمایند.

قلیان برای افراد گرم مزاج

در قدیم افراد دارای مزاج گرم برای پیش گیری از صدمه زدن به ریه ها از قلیان به شیوۀ بومی استفاده می کردند . در این روش با استفاده از قلیان دود داروها تغییر مزاج یافته، از گرمی و خشکی آن کم می شد و به سردی و تری آن اضافه می شد.

چگونه جذاب قلیون بکشیم
چگونه جذاب قلیون بکشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *