چگونه جذب ناسا شویم

 
helpkade
چگونه جذب ناسا شویم
چگونه جذب ناسا شویم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مأموریت ماه در دسته تازه‌ترین مأموریت‌های در دست اقدام ناسا قرار  دارد و این سازمان فضایی برای ارسال فضا نورد به ماه، اقدام به استخدام می‌کند.

ماه نقاط کشف نشده زیادی دارد و سفر به قطب جنوب به عنوان یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های ناسا تعریف شده‌است و قرار است این سفر تا سال 2024 صورت پذیرد. ناسا به دنبال این است که نخستین سفر به این منطقه را انجام دهد.

اسپیس ایکس به عنوان یک شریک تجاری ناسا را برای رسیدن به این هدف کمک کند.

ناسا استخدام‌های مذکور را صرفا از بین شهروندان امریکایی انجام می‌دهد و متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند. رشته‌های مورد نیاز برای استخدام هم رشته‌های مهندسی، علوم زیستی، علوم فیزیک، علوم رایانه و ریاضی است.

فضانوردان باید تجربه هزار ساعت خلبانی در جت‌ را داشته باشند.چگونه جذب ناسا شویم

ناسا پیش از این بیش از 350 نفر کارآموز را آموزش داده است که در نهایت 48 نفر آنها به صورت فضانورد در این سازمان مشغول فعالیتند.

انتهای پیام/

آیا شما آن‌چه را برای استخدام شدن به عنوان فضانورد ناسا لازم است دارید؟ این آزمون را انجام دهید تا ببینید آن قدر باهوش هستید که واجد شرایط باشید یا نه.

هنگامی‌که بچه‌ها از بعضی شغل‌های ستودنی حرف می‌زنند، شغل‌هایی که می‌شنویم اغلب این موارد است: آتش‌نشانی، کسانی که جان آدم‌ها را نجات می‌دهند، پزشکی، کسانی که بیماری‌ها را درمان می‌کنند، فضانوردی، کسانی که در فضا ماجراجویی می‌کنند.

در طول هر دوره جذب، بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ نفر درخواست می‌دهند، اما تنها ۸ تا ۳۵ نفر انتخاب می‌شوند. و دوره‌ی بعدی خیلی زود آغاز می‌شود.

الف. ۱۶۷ نفر

چگونه جذب ناسا شویم

ب. ۳۳۹ نفر

ج. ۴۷ نفر

د. ۵۸۸ نفر

پاسخ: ب. ۳۳۹ نفر

مطلب مرتبط : ۱۱ عبارت که آدم‌های باهوش هرگز در محل کار نمی‌گویند

ناسا نخستین متقاضی فضانوردی را در ۱۹۵۹ برای پروژه‌ی عطارد انتخاب کرد.

از آن زمان، هزاران نفر برای شرکت در برنامه‌ی فشرده‌ی آموزش فضانوردی ناسا درخواست داده‌اند، اما تنها ۳۳۹ نفر انتخاب شده‌اند. اسامی جدیدترین اعضای این تیم جولای گذشته اعلام شد.

۱. دریابان امریکایی، جاش کاسادا

۲. دریابان امریکایی، ویکتور گلوور

۳. سرهنگ دوم نیروی هوایی امریکا، تایلر “نیک” هیگ

۴. کریستینا همک

۵. سرگرد نیروی دریایی امریکا، نیکل من

۶. سرگرد ارتش امریکا، آن مک کلین

۷. جسیکا مایر

۸. سرگرد ارتش امریکا، اندرو مورگان

مطلب مرتبط : ۹ روش که باهوش ترین آدم محل کارتان باشید

الف. صحیح

ب. غلط

پاسخ: الف. صحیح

ناسا یک سری شرایط الزامی دارد، و نخستین شرط مدرک کارشناسی از موسسه‌ای معتبر در یکی رشته‌های زیر است: مهندسی، علوم زیست‌شناسی، علوم فیزیک، یا ریاضیات.

الف. حداقل ۱۰۰۰ ساعت خلبانی هواپیمای جت به عنوان خلبان یکم.

ب. مدرک دکتری در علوم پایه، مهندسی، یا ریاضیات.

ج. حداقل ۳ سال سابقه‌ی تدریس علوم پایه، مهندسی یا ریاضی در سطوح ابتدایی و راهنمایی.

د. یکی از این ۳ مورد.

پاسخ: د. یکی از این ۳ مورد.

بعد از گرفتن مدرک کارشناسی در یکی از ۴ رشته‌ی مورد نظر، متقاضیان واجد شرایط باید حداقل ۳ سال سابقه‌ی کار مرتبط داشته‌باشند. این می‌تواند شامل تحصیلات تکمیلی در رشته‌ای متناسب، تدریس علوم پایه، مهندسی، ریاضی در سطوح ابتدایی و راهنمایی، یا کامل کردن ۱۰۰۰ ساعت خلبانی هواپیمای جت باشد.

با این استانداردها، نیل دگراس تایسون، متخصص فیزیک نجومی و مجری مشهور استارتاک رادیو، کسی که مدرک دکترایش را در ۱۹۹۱ از دانشگاه کلمبیا گرفته‌است، واجد شرایط است!

الف. بین ۱۵۷ تا ۱۹۰ سانتی‌متر قد داشته‌باشند.

ب. بتوانند یک را ماراتن را در کم‌تر از ۴ ساعت بدوند.

ج. بتوانند حداقل ۹۰ ثانیه نفس‌شان را حبس کنند بدون این‌که هوشیاری‌شان را از دست بدهند.چگونه جذب ناسا شویم

د. بیش‌تر از ۵۰ سال سن نداشته‌باشند.

پاسخ: الف. فضانوردان باید بین ۱۵۷ تا ۱۹۰ سانتی‌متر قد داشته‌باشند.

هر فضانورد باید از نظر جسمانی ۳ شرط اساسی را داشته باشد، که شامل این موارد است:

۱. بینایی ۱۰/۱۰ هر چشم- افراد می‌توانند برای احراز این شرط و ترمیم بینایی عمل لازیک یا لازک را انجام دهند.

۲. فشار خون در حالت نشسته نباید بیش‌تر از ۱۴۰/۹۰ باشد.

۳. قد در حالت ایستاده باید بین ۱۵۷ تا ۱۹۰ سانتی‌متر باشد.

برخلاف باور رایج، برای فضانوردان ناسا محدودیت سنی وجود ندارد، اما بیشتر متقاضیان انتخاب شده بین ۲۶ تا ۴۶ سال بوده‌اند.

الف. مرکز فضایی کندی در نزدیکی پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال واقع در فلوریدا.

ب. مرکز پروازهای فضایی گودارد واقع در گرینبلت، مریلند.

ج. آزمایشگاه پیش‌رانش جت واقع در پاسادنا، کالیفرنیا.

د. مرکز فضایی جانسون واقع در هوستون، تکزاس.

پاسخ: د. مرکز فضایی جانسون در هوستون، تکزاس.

فضانوردان یک برنامه‌ی ۲ ساله‌ی آموزشی را در مرکز فضایی جانسون واقع در هوستون، تکزاس کامل می‌کنند.

بخشی از این آموزش مستلزم این است که متقاضیان بتوانند غواصی کنند و در آزمون شنا موفق شوند تا برای تمرین‌های آموزش راهیپمایی فضایی خارج از سفینه‌ی فضایی آماده شوند. این تمرین‌ها در آزمایشگاه شناوری خنثی در همان حوالی انجام می‌شود. این استخر عظیم ۶.۲ میلیون گالنی محیط بی‌وزنی را شبیه‌سازی می‌کند تا فضانودران برای پیاده‌روی‌های فضایی آماده شوند.

الف. صحیح

ب. غلط

پاسخ: ب. غلط

برخلاف باور رایج، برای فضانوردی نیازی به تجربه‌ی نظامی ندارید. اما کمی تجربه یقینا به شانس قبولی‌تان لطمه‌ای نمی‌زند. از کلاس فضانوردی ۲۰۰۹ تاکنون، ناسا ۶۱درصد متقاضیان را از نیروهای نظامی انتخاب کرده‌است.

الف. تابعیت امریکا

ب. گواهی خلبانی

پاسخ: الف. تابعیت امریکا.

متقاضیان واجد شرایط باید تابعیت امریکا یا تابعیت معتبر دوگانه‌ی امریکا داشته‌باشند.

هنگامی‌که ناسا در اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ متقاضیان را برای برنامه‌ی عطارد انتخاب می‌کرد، تجربه‌ی خلبانی از شروط الزامی بود، اما امروزه این شرط دیگر الزامی نیست. اما اگر تجربه‌ی نظامی ندارید و می‌خواهید فضانورد ناسا باشید، شاید لازم باشد گرفتن گواهی خلبانی را در نظر داشته‌باشید. براساس گزارش ناسا تودی، بسیاری از فضانوردان که سابقه‌ی نظامی ندارند، گواهی خلبانی دارند.

الف. همین حالا.

ب. ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵

ج. ۲ ژانویه ۲۰۱۶

د. ناسا همیشه درخواست متقاضیان را می‌پذیرد.

پاسخ: ب. ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵.

ناسا از ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵ تا نیمه‌ی فوریه ۲۰۱۶ درخواست‌ها را برای رسیدگی می‌پذیرد. غیرنظامیان و کارکنان نظامی می‌توانند از طریق سایت اداره‌ی مدیریت کارکنان یواس‌اِی جابز، usajobs.gov، درخواست بدهند.

انتظار می‌رود ناسا مجموعه‌ی انتخابی خود را تا نیمه‌ی ۲۰۱۷ اعلام کند.

ترجمه :تحریریه سایت کسب و کار بازده

منبع : فوربس

برچسب ها آزمونباهوشروانشناسیروانشناسی شغلیفضانوردناساکسب و کار

هر سازمان فضایی برای استخدام فضانورد قوانین و مقررات ویژه خود را دارد، سازمانی مانند ناسا از متقاضیان این شغل انتظار دارد دست‌کم مدرک لیسانس را در یکی از رشته‌های مهندسی، علوم زیستی، فیزیک و یا ریاضیات داشته باشند.

فضانوردان افرادی هستند که دامنه فعالیت‌های آنها محدود به اکتشافات انسانی در فضا محدود می‌شود، ملموس‌ترین بخش فعالیت‌ آنها در مدار زمین است اما بخش بزرگی از عمر فضانوردان روی زمین و در راه آموزش و تمرین آماده‌سازی برای انجام ماموریت‌های فضایی صرف می‌شود.

[۱۱ پیشنهاد خرید هدیه ویژه برای علاقه‌مندان به فضا و نجوم]

چگونه جذب ناسا شویم

به گزارش همشهری به نقل از اسپیس، فضانورد شدن یک‌شبه امکان‌پذیر نیست، بلکه به سال‌ها تحصیل،‌ آموزش و تجربه نیاز دارد تا ابتدایی‌ترین توانایی‌های فضانورد شدن در فرد ایجاد شود. از این رو بسیاری از افرادی که برای فضانوردی اعلام آمادگی می‌کنند، در آزمون‌های اولیه رد می‌شوند و همین گزینش محدود، این شغل را به یکی از مشاغل غیرقابل دستیابی جهان تبدیل کرده‌است.

همچنین بخوانید:

هر سازمان فضایی برای استخدام فضانورد قوانین و مقررات ویژه خود را دارد، سازمانی مانند ناسا از متقاضیان این شغل انتظار دارد دست‌کم مدرک لیسانس را در یکی از رشته‌های مهندسی، علوم زیستی، فیزیک و یا ریاضیات داشته باشند. البته بیشتر فضانوردان حرفه‌ای دارای مدارک فوق‌لیسانس و یا دکترا و حتی فراتر از آن هستند.

تبلیغات

همچنین داوطلبان ناسا باید سابقه هزار ساعت پرواز با جت را در دوران خدمت در ارتش داشته‌باشند. تنها استثنا در این میان معلمان هستند که با داشتن یک لیسانس تکنیکی، می‌توانند حین معلم بودن برای فضانوردی اقدام کنند،‌حتی اگر معلم دبستان باشند.

این نوشته‌ها را از دست ندهید:

ویژگی‌های فیزیکی برای پذیرفته شدن در برنامه فضانوردی در ناسا نیز بسیار دشوار است: دید 20/20 به صورت طبیعی یا با استفاده از لنزهای طبی، حداکثر فشار خون 140/90 در وضعیت نشسته، قد مابین 1.57 تا 1.90 متر و تناسب اندام. به‌طور کلی یک متقاضی فضانوردی باید از وضعیت سلامت مناسبی برخوردار باشد زیرا هزینه بازگرداندن فضانوردی که دچار وضعیت اضطراری پزشکی شده بسیار بالا خواهد بود. 

نامزدهای فضانوردی و راه رسیدن به فضا

پس از انتخاب اولیه، افراد هنوز باید دو سال دوره تمرین و آموزش اولیه را پشت سر بگذارد. این افراد کلاس‌های اولیه‌ای را برای آشنایی با ایستگاه فضایی بین‌المللی و پروازهای فضایی خواهند گذراند. کاندیداها همچنین باید در غواصی نیز حرفه‌ای شوند، آموزش‌های نجات در آب ارتش و آزمون‌های شنا را با موفقیت پشت سر گذاشته و تحت فشار به شدت بالا و پایین اتمسفری دوام بیاورند، آموزش‌های رسانه ای و زبان روسی ببینند و تحت دیگر دوره‌های آموزشی دشوار قرار بگیرند.

حتما ببینید!

پس از دانش‌آموختگی، بسیاری از فضانوردان تا سال‌ها برای انجام ماموریت‌های فضایی انتخاب نمی‌شوند، در عوض به‌عنوان نیروی کمکی فضانوردانی که در فضا به‌سر می‌برند در لابراتوار شناوری خنثی ناسا به تمرین راهپیمایی‌های فضایی خواهند پرداخت و مهارت‌های جدید‌تری خواهند آموخت. این نیروها نه‌تنها در ناسا، بلکه در دیگر آژانس‌های فضایی،‌ مانند آژانس فضایی کانادا دوره‌های آموزشی را پشت‌سر خواهند گذاشت. هریک از این نیروها باید چند ساعت در ماه پرواز داشته‌ باشند.

زمانی که یک فضانورد برای انجام پرواز فضایی انخاب می‌شود، برای چند سال دیگر نیز تحت آموزش قرار می‌گیرد،‌ این آموزش‌ها شامل خواندن کتاب‌های آموزشی و حضور در دوره‌های تمرینی شبیه سازی‌شده پیشرفته است،‌ این دوره‌ها ممکن است در هر نقطه‌ای از جهان و در قالب گروهی برگزار شوند.

در همین رابطه:

فضانوردان همچنین برای تطبیق‌پذیری با شرایط فضا،‌آماده‌سازی غذا در فضا، مدیریت زباله،‌کنار هم چیدن تجهیزات در فضا، استفاده از دوربین و عملیات تجربی دوره‌های آموزشی و تمرینی خواهند داشت.

امروزه یک ماموریت فضایی معمولی برای فضانوردان ناسا ماموریتی 6 ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود، اما درحال حاضر تعدادی از فضانوردان برای حضور در ماموریت‌های یک‌ساله اعلام آمادگی کرده‌اند تا در این ماموریت‌ها روی بدن انسان در فضا تحقیق کنند. تحقیقات علمی بیشترین زمان فضانوردان در فضا را به‌خود اشغال خواهد کرد.

در ادامه حتما بخوانید:

[۱۱ پیشنهاد خرید هدیه ویژه برای علاقه‌مندان به فضا و نجوم]


چگونه جذب ناسا شویم


 

کلید واژه ها:
ناسا آمریکا

بسیاری از مردم رویای کار در صنعت فضایی بویژه سفر به فضا به عنوان یک فضانورد را دارند. فضانورد شدن روندی سخت و دشوار دارد اما با مطالعه رشته‌های دانشگاهی مناسب می‌توان حتی به جایگاهی رسید که در سازمانی مانند ناسا (NASA) مشغول شد. بسته به اینکه به علوم پایه، مهندسی، فناوری یا ارتباطات علاقه داشته باشید، با دنبال کردن یکی از ۱۵ رشته دانشگاهی که در ادامه معرفی خواهد شد، می‌توانید در صنعت اکتشافات فضایی مشغول شوید:

۱. دکترای نجوم

رشته نجوم یا اخترشناسی به مطالعه علمی ستارگان، سیاره‌ها و دیگر اجسام تشکیل‌دهنده جهان می‌پردازد. اخترشناسان از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط کاوشگرها و تلسکوپ‌ها برای توسعه نظریه‌هایی در مورد جهان هستی و به وجود آمدن اجسام آسمانی استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش اداره آمار کار آمریکا (Bureau of Labor Statistics (BLS)) تعدادی شغل اختصاصی برای رشته نجوم در زمینه اکتشافات فضایی وجود دارد که عبارتند از: کیهان‌شناسی، اخترشناسی فراکهکشانی (extragalactic astronomy)، اخترشناسی خورشیدی، سیاره‌ای و کهکشانی و اخترفیزیکدانی. سرفصل‌های درسی دکترای نجوم عموما شامل دروس ریاضی سطح بالا از جمله آمار، حسابان و جبر خطی در کنار مطالعات پیشرفته در زمینه اخترشناسی عمومی و زیرشاخه‌هایی همچون کیهان‌شناسی یا نجوم سیاره‌ای می‌باشد.

برای استخدام شدن در ناسا، اخترشناسان باید مدرک دکتری داشته باشند و با نحوه استفاده از طیف وسیعی از تجهیزات، از تلسکوپ‌های زمینی گرفته تا کاوشگرهای فضایی برای مطالعه جهان هستی آشنایی داشته باشند. به مانند دانشمندان دیگر، اخترشناسان نیز باید تحقیقاتی را برای آزمایش فرضیه‌های خود انجام دهند؛ با این تفاوت که چندین سال نوری با جسم مورد مطالعه فاصله دارند. طبق آمار دفتر BLS، حدودا ۲۶ درصد از منجمان در آمریکا برای دولت کار کرده و سالانه به طور متوسط ۱۰۴۰۰۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.چگونه جذب ناسا شویم

۲. دکترای فیزیک

فیزیک، زمینه علمی مطالعه در مورد ماده، انرژی، زمان و فضا است. فیزیکدانان هرچیز از اتم‌های کوچک و مولکول‌ها گرفته تا ماده و انرژی را در سرتاسر جهان مطالعه می‌کنند. زیرشاخه‌های فیزیک شامل فیزیک ماده متراکم، فیزیک ذرات، فیزیک هسته‌ای و فیزیک پزشکی می‌باشد. برخی شاخه‌های فیزیک نظری هستند و به بیان مفهومی پدیده‌ها می‌پردازند. در مقابل شاخه‌های فیزیک کاربردی قرار دارند که در آن فیزیکدانان دانش خود در مورد ماده و انرژی را به صورت عملی برای بهبود فناوری‌های درمانی، زیرساخت‌های ارتباطی، سامانه‌های ناوبری و سامان‌های الکترونیک خانگی به کار می‌گیرند. در مقطع دکتری فیزیک، دانشجویان یک زمینه مطالعاتی همچون فیزیک ماده متراکم یا اخترفیزیک را برای مطالعه تخصصی انتخاب کرده و در کنار آن دروسی از ریاضی و علوم پایه را نیز می‌گذرانند.

طبق گزارش اداره آمار کار آمریکا، زمینه‌های کاری فیزیک در اکتشافات فضایی به زمینه‌های کاری نجوم نزدیک است. فیزیکدانانی که قصد استخدام در ناسا را دارند باید مدرک دکتری داشته باشند و در حال حاضر این سازمان بیشتر به جذب دانش‌آموختگان فیزیک پلاسما برای استفاده از این پدیده به عنوان یک منبع انرژی علاقه دارد. حدودا ۱۸ درصد از فیزیکدانان در آمریکا برای دولت کار کرده و سالانه به طور متوسط ۱۱۱۵۸۰دلار حقوق دریافت می‌کنند.

۳. کارشناسی علوم اتمسفریک

هواشناسانی که وضعیت آب و هوایی را برای اطلاع‌رسانی در شبکه‌های تلویزیونی پیش‌بینی می‌کنند، تنها بخشی از افراد فعال در حرفه هواشناسی هستند. در واقع انواع مختلفی از دانشمندان علوم اتمسفریک وجود دارد و همه آن‌ها بر پدیده‌های زمینی تمرکز نمی‌کنند. دیگر دانشمندان این رشته عبارتند از شیمیدانان اتمسفریک (atmospheric chemists)، اقلیم‌شناسان، فیزیکدانان اتمسفریک، هواشناسان تحقیقاتی و… . برخی دانشمندان علوم اتمسفریک بر پیش‌بینی آب و هوا و شرایط اقلیمی تمرکز می‌کنند، برخی به مطالعه تاریخچه شرایط جوّی می‌پردازند و برخی روش‌های جدید جمع‌آوری داده‌های هواشناسی را بررسی می‌کنند. در مقطع کارشناسی علوم اتمسفریک، سرفصل‌هایی شامل هواشناسی، ریاضی، فیزیک و برنامه‌نویسی کامپیوتر تدریس می‌گردد.

علوم اتمسفریک یکی از معدود رشته‌هایی است که تنها با مدرک کارشناسی آن می‌توان در ناسا استخدام شد. هواشناسان و دیگر فارغ‌التحصیلان علوم اتمسفریک در ناسا از دانش خود برای مطالعه شرایط آب و هوایی در فضا، پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت آب و هوای فضایی، شفق قطبی و… استفاده می‌کنند. حدودا ۲۶ درصد از فیزیکدانان در آمریکا برای دولت کار کرده و سالانه به طور متوسط ۸۹۸۲۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.

۴. کارشناسی زیست‌شناسی

بیولوژی یا زیست‌شناسی علم مطالعه موجودات زنده است. این علم به مطالعه رشد، ساختار، سیر تکامل و عملکرد موجودات مختلف می‌پردازد. زمینه‌های مختلف زیست‌شناسی عبارتند از زیست‌شناسی حیات وحش، جانورشناسی، میکروب‌شناسی، بیوشیمی و بیوفیزیک. تحصیلات عالی در زمینه زیست‌شناسی و علوم وابسته می‌تواند باعث دستیابی به فرصت‌های شغلی بسیاری شود. طبق آمار دفتر BLS نزدیک به ۲۱ درصد زیست‌شناسان حیات وحش و ۱۲ درصد میکروب‌شناسان در آمریکا برای دولت این کشور کار می‌کنند.

اخذ مدرک کارشناسی در علوم زیست‌شناسی، یکی از مسیرهایی است که در صورت اشتغال در ناسا می‌تواند شما را به فضانوردی برساند. البته فاکتورهای دیگری نیز از جمله آمادگی جسمانی، مدرک مهندسی، علوم کامپیوتر و ریاضی برای فضانورد شدن مورد نیاز هستند. به همین دلیل تنها ۴۵ نفر از میان بیش از ۱۷۰۰۰ کارمند ناسا فضانورد هستند و از آغاز عصر فضا تاکنون فقط حدودا ۳۳۸ نفر از فضانوردان آمریکا به فضا فرستاده شده‌اند. به غیر از مدرک کارشناسی زیست‌شناسی، به چندین سال تجربه خلبانی، دو سال حضور در برنامه آموزش فضانوردی ناسا، تمرینات سخت نظامی و کسب مهارت در زمینه‌های رباتیک، فیزیولوژی و دارویی برای فضانورد شدن نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است که کارشناسان زیست‌شناسی در آمریکا سالانه به طور متوسط ۷۷۱۹۰ دلار درآمد دارند.

۵. لیسانس مهندسی هوافضا

علاوه بر دانشمندان، ناسا سالانه تعداد زیادی مهندس استخدام می‌کند که با کمک اصول علمی و ریاضی به حل مشکلات دنیای واقعی بپردازند. مهندسی هوافضا شاخه‌ای از مهندسی است که بر طراحی و ساخت سازه‌های هوایی و فضایی تمرکز دارد. مهندسین هوافضا عموما یکی از دو تخصص هوایی و فضایی را انتخاب می‌کنند. در گرایش‌های هوایی به طراحی و آزمایش سازه‌هایی همچون هواپیما پرداخته می‌شود که درون اتمسفر زمین باقی می‌مانند و گرایش فضایی بر توسعه فناوری لازم برای گذر از جو زمین و ورود به فضا تمرکز دارد. در مقطع کارشناسی هوافضا دانشجویان سرفصل‌های درسی از جمله پیشرانش، سرفصل‌های مهندسی مکانیک، اصول عمومی مهندسی، آئرودینامیک و بررسی سازه‌ها را می‌گذرانند.

یکی از زمینه‌های کاری مهندسین هوافضا در ناسا، توسعه ماهواره‌برها و دیگر سازه‌های فضایی است. مسائلی که مهندسین در فضا با آن‌ها مواجه هستند به طور کلی با بخش‌هایی هوایی متفاوت است و دلیل آن خروج از اتمسفر زمین می‌باشد. حدودا ۱۳ درصد از مهندسین هوافضا در آمریکا برای دولت کار کرده و سالانه به طور متوسط ۱۰۷۸۳۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.

۶. لیسانس مهندسی کامپیوتر

یکی از شاخه‌های مهندسی، مهندسی سخت‌افزار کامپیوتر می‌باشد که اصول مهندسی را بر روی کامپیوترها پیاده می‌کند. بر خلاف توسعه‌دهندگان نرم‌افزار که بر روی کاربردها و برنامه‌ها تمرکز دارند، مهندسین سخت‌افزار بر روی قطعات فیزیکی سامانه‌های رایانه‌ای کار می‌کنند. دانشجویان این رشته در مقطع کارشناسی سرفصل‌هایی را می‌گذرانند که اصول مهندسی برق را با مطالعات گسترده در زمینه علوم کامپیوتر ترکیب می‌کند، بنابراین باید بر ریاضی و علوم پایه تسلط خوبی داشته باشند. اکثر مهندسین کامپیوتر در صنایعی همچون طراجی سامانه‌های رایانه‌ای و تولید تجهیزات و قطعات الکتریکی کامپیوتر فعالیت می‌کنند اما در آمریکا ۶ درصد مهندسین سخت‌افزار در استخدام دولت هستند.

سازه‌های فضایی، قطعات و تجهیزاتی که در اکتشافات فضایی استفاده می‌شوند اغلب به شدت به فناوری‌های کامپیوتری وابسته هستند. با توجه به پیشرفتگی تجهیزات اکتشافات فضایی، ناسا به مهندسین کامپیوتر ماهری نیازمند است که درک کاملی از نحوه کار کامپیوترها و سامانه‌های رایانه‌ای داشته باشند. مهندسین سخت‌افزاری که در ناسا کار می‌کنند، مسئول تحقیق و توسعه تجهیزات کامپیوتری برای جمع‌آوری داده در فضا هستند؛ ضمن اینکه باید نمونه‌های اولیه را تولید کرده و آزمایش کنند و نحوه استفاده از آن‌ها را به تمام پرسنل ناسا آموزش دهند. لازم به ذکر است که مهندسین کامپیوتر در آمریکا سالانه به طور متوسط ۱۱۱۷۳۰ دلار درآمد دارند.

۷. لیسانس مهندسی برق

مهندسی برق شاخه‌ای از مهندسی است که به طرحی و ساخت تجهیزات الکتریکی می‌پردازد. مهندسین برق باید نحوه طراحی و ساخت سامانه‌های الکتریکی پیشرفته را تعیین کنند و در این روند نیازهای مشتری، ملاحظات مالی و هزینه‌های نگه‌داری را در نظر بگیرند. فعالیت مهندسین برق در صنایع مختلف از تجهیزات پزشکی گرفته تا اهداف نظامی نقش مهمی را ایفا می‌کند. از سرفصل‌های مهم درسی مهندسین برق می‌توان طراحی سامانه‌های دیجیتال، تئوری مدارهای الکتریکی و معادلات دیفرانسیل اشاره کرد.

مهندسین برقی که برای ناسا کار می‌کنند، در زمینه طراحی و توسعه قطعات الکترونیکی به‌کار رفته در اکتشافات فضایی فعالیت دارند. ماهواره‌ها، پنل‌های ابزار و سامانه‌های مخابراتی تنها بخشی از پروژه‌هایی هستند که مهندسین برق در ناسا بر روی آن‌ها کار می‌کنند. تجهیزات طراحی‌شده توسط این افراد باید قابلیت تحمل در برابر تشعشعات و تغییرات دمایی شدید را داشته باشند. علاوه بر طراحی تجهیزات، مهندسین برق در ناسا باید قطعات را برای عملکرد مناسب و رعایت ایمنی، بازرسی، آزمایش و نگه‌داری کنند. حدودا ۱۳  درصد از مهندسین برق در آمریکا برای دولت کار کرده و با مدرک لیسانس سالانه به طور متوسط ۹۵۲۳۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.

۸. لیسانس مهندسی مکانیک

وظیفه مهندسین حل مشکل می‌باشد و در این میان مهندسین مکانیک نقش آچار فرانسه را در بین مهندسین دارند. مهندسی مکانیک از گسترده‌ترین شاخه‌های مهندسی بوده و به ساخت ابزارهای مختلف مکانیکی می‌پردازند. باتری‌ها، ژنراتورهای الکتریکی، آسانسورها و پله‌های برقی، توربین‌ها، ابزارهای پزشکی و…. از ابزارهایی هستند که مهندسین مکانیک در توسعه آن‌ها نقش دارند. برای کسب مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک، دانشجویان باید درس‌های ریاضی، علوم پایه، مهندسی و طراحی را بگذرانند.

در مورد اکتشافات فضایی مهندسین مکانیک یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را دارند. انجام موفق ماموریت‌های فضایی به موتورها، ابزار، حسگرها، ماشین‌آلات و دیگر سامانه‌ها وابسته است و بکارگیری مهندسین مکانیک حاذق  توسط سازمان‌های فضایی از جمله ناسا این مهم را تضمین می‎کند. مهندسین مکانیک معمولا برای اطمینان از پاسخگویی ماشین‌آلات تولیدشده به نیازهای ماموریت فضایی با مهندسین هوافضا همکاری می‌کنند. مکانیزم هدایتی استفاده‌شده در نازل ماهواره‌برها یک نمونه از این همکاری‌ها می‌باشد. طبق آمار دفتر BLS حدودا ۶ درصد از مهندسین مکانیک در آمریکا برای دولت کار کرده و با مدرک لیسانس سالانه به طور متوسط ۸۳۵۹۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.

۹. فوق دیپلم مهندسی هوافضا

مهندسین هوافضا که بر روی پروژه‌های عظیم کار می‌کنند نمی‌توانند همه کار را به تنهایی انجام دهند. تکنیسین‌ها که دروس فنی را گذرانده‌اند اما تحصیلات آکادمیک گسترده ندارند، معمولا نقش اجرایی را برای مهندسین هوافضا ایفا می‌کنند. معمولا مدرک کاردانی مهندسی هوافضا در همان دانشگاهی که مقطع کارشناسی تدریس می‌گردد ارائه می‌شود. برای اخذ این مدرک دانشجویان باید دروسی در زمینه علوم پایه، جبر و مثلثات، مقدمه مهندسی هوافضا و علوم انسانی بگذرانند.

در حالی که اکثر موقعیت‌های شغلی در اکتشافات فضایی حداقل به مدرک کارشناسی احتیاج دارد، مهندسی هوافضا رشته‌ایست که حتی با مدرک کاردانی می‌تواند شغلی در ناسا را برای شما به ارمغان آورد. در این سازمان فارغ‌التحصیلان کاردانی مهندسی هوافضا به مهندسین و دانشمندان در زمینه طراحی، توسعه و آزمایش سازه‌های فضایی کمک می‌کنند. نصب قطعات و تجهیزات طراحی‌شده، ساخت تاسیسات آزمایش قطعات و انجام شبیه‌سازی‌های کامپیوتری از وظایف این افراد در صنعت فضایی می‌باشد. به گزارش دفتر آمار کار آمریکا، یک سوم کاردانان مهندسی هوافضا در آمریکا در صنعت تولید محصولات و قطعات هوافضا کار می‌کنند و سالانه به طور متوسط ۶۶۱۸۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.

۱۰. کاردانی اویونیک

هنگامی که تجهیزات الکترونیک پیچیده سازهای‌های هوایی و فضایی نیاز به تعمیر داشته باشد چه کسی دست به کار می‌شود؟ نوعی تکنیسین که وظیفه آن نصب، نگه‌داری و تعمیر این نوع تجهیزات است. تکنیسین‌های اویونیک (Avionics) هم روندهای معمول برنامه‌ریزی‌شده برای نگه‌داری از تجهیزات انجام می‌دهند و هم تعمیرات ضروری ناشی از اشکال در عملکرد  و دیگر مسائل را به عهده دارند. این تکنیسین‌ها با تجهیزاتی از جمله  ولت‌متر، مدارها، اسیلوسکوپ‌ها (oscilloscopes)، تجهیزات ناوبری، ابزارهای مخابرات رادیویی و سامانه‌های راداری سر و کار دارند. به عنوان بخشی از روند بازرسی‌ها، تکنیسین‌های اویونیک باید داده‌های پروازهای آزمایشی را برای تشخیص نشانه‌های سوء عملکرد بررسی کنند. اگر آن‌ها با هر نوع مشکلی مواجه شوند باید نحوه تعمیر یا جایگزین کردن قطعات را بدانند تا هیچ‌گونه خطری ایمنی پرواز هواپیما یا سازه فضایی را تهدید نکند.

چگونه جذب ناسا شویم

همچون تکنیسین‌های هوافضا، تکنیسین‌های اویونیک هم می‌توانند با مدرک کاردانی در ناسا استخدام شوند. اگرچه موقعیت شغلی یک تکنیسین اویونیک ممکن است که نیاز به پیش‌زمینه آکادمیک گسنرده‌ای نداشته باشد، مهارت‌های مکانیکی، عیب‌یابی و چالاکی از نیازهای مهم آن می‌باشند. این دسته از تکنیسین‌ها همچنین باید با فناوری‌های دیجیتال آشنا باشند تا بتوانند به طور موثر از سامانه‌های کامپیوتری توسط قطعات الکترونیکی سازه فضایی استفاده می‌شوند، مراقبت کنند. حدودا ۳۰ درصد از تکنیسین‌های اویونیک در آمریکا در صنعت تولید قطعات هوافضا مشغول بوده و ۱۱ درصد نیز برای دولت کار کرده و با مدرک کاردانی سالانه به طور متوسط ۵۸۵۴۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.

۱۱. لیسانس حسابداری

تمامی شغل‌های صنعت فضایی با مهندسی و علوم پایه مرتبط نیستند؛ به عنوان مثال حسابداری یکی از شغل‌هایی است که در ناسا مورد نیاز می‌باشد. حسابدارها در زمینه کسب و کار و مسائل اقتصادی متخصص بوده و مسئول ثبت وضعیت اقتصادی یک سازمان هستند. یک حسابداری باید علاوه بر تهیه اظهارنامه‌های مالی، ثبت اسناد درآمد، جریان مالی و تغییرات سهام، قادر به رفع نواقص حسابرسی و تشخیص هرگونه کلاهبرداری باشد. در مقطع کارشناسی حسابداری دانشجویان دروسی از جمله اصول حسابداری، حسابرسی داخلی، ارتباطات کاری و قوانین کسب و کار را می‌گذرانند.

حسابداران نقشی مهم را در صنایع مختلف ایفا می‌کنند و یک سازمان دولتی همچون ناسا از این قاعده مستثنی نیست. ناسا به عنوان یک سازمان بزرگ و پرمشغله، در هر زمان تراکنش‌های مالی بسیاری دارد. چک‌های آماده پردازش، صورت‌حساب‌های آماده نگارش و اطلاعات مربوط به بودجه و هزینه‌ها مواردی هستند که برای جلوگیری از بروز هرگونه اشتباه در نگهداری سوابق اقتصادی باید توسط یک نفر دنبال شوند. حسابدارانی که برای ناسا کار می‌کنند همچنین باید در سازمان‌ها و کمیته‌هایی که تحت نظر ناسا تشکیل می‌شوند، نقش‌های اقتصادی از جمله خزانه‌دار را ایفا کنند. به گزارش دفتر BLS حدودا ۸ درصد از حسابداران در آمریکا برای دولت کار کرده و سالانه به طور متوسط ۶۷۱۹۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.

۱۲. کارشناسی ارتباطات

هر سازمان فضایی به متخصصین ماهر رسانه و ارتباطات نیاز دارد که دستاوردهای فضایی خود را به اطلاع عموم مردم برساند. نویسندگان فنی نقش مهمی را در بخش روابط عمومی و ارتباطات ناسا ایفا می‌کنند. این افراد باید به میزانی روی مباحث فنی و پیچیده فضایی تسلط داشته باشند که بتوانند آن‌ها را برای مخاطبانی بدون پیش‌زمینه‌های علمی توضیح دهند. کارشناسان ارتباطات ناسا از روش‌های مختلفی برای ارائه اطلاعات استفاده می‌کنند؛ از مقاله‌های علمی گرفته تا دستورالعمل‌های ساده. نویسندگان فنی علاوه بر دانستن مهارت‌های ارتباطی باید اطلاعاتی در مورد زمینه فنی‌ای که قصد دارند به صورت تخصصی در آن فعالیت کنند داشته باشند.

نویسندگان فنی در ناسا با طیف وسیعی از دانشمندان و مهندسین تعامل و همکاری دارند. آن‌ها دانش مورد نیاز برای اطلاع‌رسانی و مقاله‌نویسی در مورد فعالیت‌های ناسا را از طریق صحبت با مهندسین و دانشمندان کسب کرده و سپس آن را به زبان ساده برای مردم بیان می‌کنند. نویسندگان فنی ناسا همچنین مسئول محتوای بصری از جمله جداول، انیمیشن، تصویرسازی و نمودارهای مرتبط با پروژه‌های ناسا هستند. این افراد باید پیش از کار در ناسا یک دوره کارآموزی را بگذرانند. کارشناسان رسانه در آمریکا سالانه به طور متوسط ۷۰۲۴۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.

۱۳. کارشناسی روابط عمومی

وقتی یک سازمان دولتی فعالیت‌های خود را به صورت آشکارا دنبال می‌کند، عموم مردم نسبت به پروژه‌های آن کنجکاو شده و از خود علاقه نشان می‌دهند. استخدام متخصصان روابط عمومی باعث کسب اعتبار برای یک شرکت یا سازمان می‌شود. آن‌ها با مدیریت دقیق ارتباطات مکتوب، سخنرانی‌ها و دیگر پیام‌هایی که یک تصویر مطلوب از شرکت به نمایش می‌گذارد، به این مهم دست پیدا می‌کنند. در مقطع کارشناسی روابط عمومی دانشجویان سرفصل‌هایی از جمله اصول نظری و عملی روابط عمومی، طراحی پیام‌های روابط عمومی، نویسندگی روابط عمومی، ارتباطات راهبردی، روابط رسانه‌ای، بازاریابی، تبلیغ و روزنامه‌نگاری را می‌گذرانند.

متخصصین روابط عمومی که برای ناسا کار می‌کنند باید از آگاهی عموم نسبت به دستاوردهای حاصل‌شده در زمینه اکتشافات فضایی اطمینان حاصل نمایند. از طریق فعالیت‌های یک متخصص روابط عمومی، مطبوعات و رسانه‌های جهان از فعالیت‌های ناسا مطلع می‌شوند. برگزاری نشست‌های مطبوعاتی، به‌روزرسانی وبسایت‌های ناسا و انتشار مقالات بخشی از وظایف این افراد در ناسا می‌باشد. متخصصین روابط عمومی همچنین در آماده کردن متن سخنرانی‌های نمایندگان سازمان، هماهنگی بازدید مدارس و تنظیم راهبردهای ارتباطی سازمان نقش دارند. به گزارش دفتر BLS کارشناسان روابط عمومی در آمریکا سالانه به طور متوسط ۵۶۷۷۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.

۱۴. لیسانس سینما

احتمالا کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینما را بیشتر با فیلم‌های بلاک باستر و تئاترهای پرزرق و برق بشناسید تا اکتشافات فضایی. اما این متخصصین حوزه سرگرمی، در برنامه‌های آموزشی ناسا نیز نقش دارند. کارگردانان در واقع ذهن خلاقی پشت آثار هنری بصری هستند؛ خواه یک فیلم سینمایی پرهزینه باشد یا یک فیلم آموزشی برای دانش‌آموزان. تهیه‌کنندگان نیز بر روی جنبه‌های مالی و تامین بودجه مورد نیاز پروژه تمرکز دارند. کسب مدرک کارشناسی در زمینه فیلم و سینما، متداول‌ترین مسیر برای تحصیلات عالی کارگردانان و تهیه‌کنندگان می‌باشد. در این رشته مباحثی همچون نمایش‌نامه‌نویسی، تاریخچه سینما، فیلم‌سازی، تدوین و سینماتوگرافی تدریس می‌شود.

کارگردانان و تهیه‌کنندگانی که برای ناسا کار می‌کنند، بر زمینه ساخت ویدیوهای آموزشی در مورد اکتشافات فضایی متمرکز هستند. ویدیوهای آموزشی ناسا موضوعاتی از جمله مفاهیم علمی، اختراعات و نوآوری‌هایی را که توسط ناسا انجام شده برای جوانان و بزرگسالان به نمایش می‌گذارند. این ویدیوها مفاهیم پیچیده و فرایندهای فنی همچون مونتاژ یک تلسکوپ را به صورت ساده برای بینندگان بیان می‌کنند. کارگردانان و تهیه‌کنندگان در ناسا در انتخاب و چینش بازیگران فیلم‌های آموزشی نیز نقش دارند. این افراد سالانه به طور متوسط درآمدی برابر با ۶۸۴۴۰ دلار دارند.

۱۵. لیسانس عکاسی

اگر در زمینه کار با دوربین مهارت دارید، یکی از فرصت‌های شغلی پیش روی شما فعالیت در صنعت اکتشافات فضایی می‌باشد. عکاسان حرفه‌ای در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند: عکاسی پرتره، طبیعت،  صنعتی، علمی، خبری، هنری و… . تحصیل در رشته عکاسی می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا مهارت‌های خود را گسترش دهند و جنبه‌های فنی هنر، تکنیک‌های عکاسی، استفاده از تجهیزات و قاب‌بندی را یاد بگیرند.

در ناسا، وجود عکاسان باتجربه  برای ضبط نقاط عطف برنامه فضایی و عکاسی از دستاوردهای اکتشافات فضایی ضروری می‌باشد. عکاسان ناسا نه از خود فضا، بلکه از فعالیت‌های فضایی این سازمان عکاسی می‌کنند و نقشی مهم در ثبت تاریخچه این سازمان دارند. طبق آمار BLS، عکاسان ناسا سالانه به طور متوسط درآمدی در حدود ۳۱۷۰۰ دلار دارند.

در پایان باید اشاره کرد که انتخاب رشته مناسب تنها بخشی از فرایند ورود به صنعت فضایی است و مطالعه هیچکدام از این رشته‌ها آینده شغلی شما را در ناسا تضمین نخواهد کرد. کسب مدرک در هریک از این ۱۵ رشته دانشگاهی تنها نقش یک مقدمه را برای پیگیری رویای حضور در صنعت فضایی ایفا می‌کند.


اقتصاد فضایی |

ناسا در نظر دارد گروه تازه ای از فضانوردان را به استخدام خود در بیاورد. پرداختی حقوق این افراد بین 66 تا 144 هزار دلار در سال متغیر است و به همین خاطر بسیاری برای فضانورد شدن ابراز تمایل می کنند.

اما قبل از اینکه لباس فضانوردی را بر تن کنید، لازم است به اطلاع تان برسانیم که این کار شرایط دارد و لازم است که علاوه بر شرایط جسمی مناسب، تحصیلات آکادمیک و قدرت ذهنی خوبی داشته باشید.

افرادی که دوست دارند فضانورد شوند باید قدرت بدنی و ذهنی خوبی داشته باشند و در عین حال سیستم گوارشی شان قوی باشد تا توان مقامت در شرایط بی وزنی را داشته باشند چراکه در این محیط بسیاری دچار تهوع و استفراغ می شوند که می تواند خطرات زیادی را متوجه سیستم های الکتریکی داخل سفینه کند.

به همین خاطر تمامی داوطلبان فضانوردی قبل از انتخاب شدن، آموزش های لازم را در یک محیط شبیه سازی شده پشت سر می گذارند تا عملکردشان در فضاهای فاقد جاذبه مورد بررسی قرار گیرد.چگونه جذب ناسا شویم

در جریان این پروسه که vomit comet نام دارد، هواپیما با سرعت، بالا و پایین می رود و در نتیجه فراگیران می توانند برای بازه های زمانی نیم دقیقه ای بی وزنی را تجربه نمایند.

گفتنی است که هر کدام از این ماموریت ها با حضور بین 40 الی 60 داوطلب انجام می شود و تقریبا یک سوم از این افراد در جریان نخستین پرواز آزمایشی دچار حالت تهوع می شوند.

داوطلبان فضانوردی باید بتوانند بدون هیچگونه وقفه ای 75 متر را شنا کنند. آنها همچنین باید بتوانند 75 متر دیگر را نیز در حالی که لباس پرواز بر تن و کفش های تنیس به پا کرده اند شنا کنند.

البته هدف از تعیین نمودن این پیش نیاز صرفا آماده سازی فضانوردان برای فرود اضطراری فضاپیما در آب نیست بلکه با این کار به نوعی فضا نوردان راهپیمایی در زیر آب را تجربه خواهند کرد که در واقع شباهت زیادی با راه پیمایی های طولانی در فضا دارد.

ناسا برای شبیه سازی محیط زیر آب و انجام این آزمایشات، بزرگ ترین استخر شنای دنیا را ساخته است و فضانوردان می توانند تکنیک های پیاده روی در فضا و انجام ماموریت های آتی خود را در مدلی که با مقیاس واقعی از ایستگاه فضایی بین المللی ساخته شده است تمرین نمایند.

فضانوردان علاوه بر توانایی ذهنی بالا باید از مقاومت بدنی خوبی در برابر شرایط کم فشار و پرفشار برخوردار باشند و برای این منظور نیز آموزش های لازم را در اتاقک هایی که فشار هوای آن مطابق با شرایط پرارتفاع طراحی شده است دریافت خواهند کرد. این قسمت در واقع بخشی ضروری از پروسه آموزش فضانوردان برای مقاومت در شرایط اضطراری فضایی را تشکیل می دهند.

اگر دوست دارید در زمره افراد منتخب ناسا برای فضانوردی قرار بگیرید لازم است که دست کم به مدت دو سال در برنامه های آموزشی این سازمان مشارکت نمایید. بازه زمانی یاد شده با در نظر داشتن این نکته که در این مدت میتوانید در تکنیک های مختلف به درجه استادی برسید و طرز کار با سیستم های گوناگون را برای سفر خود به فضا یاد بگیرید کاملا عقلانی به نظر می آید.

در نظر داشته باشید که بروکراسی نیز یکی دیگر از فاکتورهای دخیل در موفقیت شما برای انتخاب شدن است. داوطلبانی که تا تاریخ 18 فوریه درخواست خود را برای ناسا ارسال نمایند، پیش نیازهای لازم را داشته باشند و با موفقیت پروسه مصاحبه را پشت سر بگذارند می توانند امیدوار باشند که نامشان در لیست اعلامی ماه اوت سال 2017 این سازمان باشد.

تحصیلات آکادمیک یکی دیگر از پیش نیازها برای سفر شما به فضاست و لازم است اضافه نماییم رشته تحصیلی تان نیز اهمیت دارد و هر رشته ای مورد قبول نیست. علاقمندان برای فضانورد شدن باید دست کم مدرک لیسانس در یکی از رشته های علوم، ریاضی یا مهندسی داشته باشند و در غیر اینصورت احتمالا برای همیشه محکوم به ماندن روی زمین هستند.

ایستگاه فضایی بین المللی همانطور که از نامش حدس خواهید زد ملیت های مختلفی را در خود جای داده است و به همین خاطر برقراری ارتباط با دیگران به خصوص اتباع روسیه امری کلیدی و بسیار مهم در این محیط قلمداد می گردد.

از زمان بازنشسته شدن شاتل فضایی آمریکا، فضاپیمای روسیه تنها گزینه موجود برای ارسال انسان به مدار بوده است. بنابراین لازم است که فضانوردان برای برقراری ارتباط با اتاق کنترل، زبان روسی را بلد باشند.

البته خود ناسا دوره های زبان روسی را برای داوطلبان برگزار می کند و در نهایت نیز برای سنجش میزان مهارت شان از آنها آزمون می گیرد.

داوطلبان شغل فضانوردی برای آنکه پای خود را خارج از زمین بگذارند باید قدی بین 1.48 تا یک متر و 93 سانتی متر داشته باشند. به این ترتیب احتمالا بسیاری از بازیکنان بسکتبال و افراد ریزنقش از گردونه رقابت حذف می شوند اما استاندارد تعیین شده، طیف وسیعی از داوطلبان را در بر می گیرد.

علت تعیین این پیش نیاز هم آن است که فضانوردان باید بتوانند به تمامی مکانیزم های کنترلی درون فضاپیما از روی صندلی خود دسترسی داشته باشند.

قوه بینایی داوطلبین فضانوردی باید 20 از 20 یا دست کم 20 از 100 برای هر چشم باشد و با انجام عمل جراحی بشود آن را به 20 از 20 رساند. فشار خون این افراد برای پاس کردن معاینه پزشکی ناسا باید در حالت نشسته برابر با 140 روی 90 یا بهتر باشد.

دستمزد تعیین شده از سوی ناسا برای فضانوردان در سال نخست برابر با 66 هزار دلار (سالانه) است. باید در نظر داشته باشید که ناسا یک سازمان دولتی است و به همین خاطر نمی توان انتطار پرداخت حقوق های نجومی توسط آن را داشت. بیشترین حقوق پرداختی به فضانوردان این سازمان برابر با 144566 دلار است.

داوطلبان فضانوردی در معرض حجم انبوهی از اطلاعات فنی و بسیار حساس قرار می گیرند و باید این توانایی را داشته باشند که این اطلاعات را از بر کنند. این اطلاعات هم مهارت های رباتیک، آموزش، آمادگی هدایت فضاپیما، سیستم های نصب شده در ایستگاه فضایی بین المللی و آموزش های پیشرفته راهپیمایی در فضا را شامل می شود. علاوه بر این دوره های آموزشی مفصلی هم در مورد فضاپیمای اوریون برای فضانوردان برگزار می شود که هم اکنون در دست توسعه است و قرار شده که از آن برای انجام سفرهای فضایی استفاده گردد.

برای فضانورد شدن باید آمریکایی باشید. علاوه بر این، چنین امکانی برای آنها که تابعیت دوگانه دارند نیز فراهم است. اگر پاسپورت آمریکایی ندارید و دلسرد شده اید که نمی توانید به آرزوهای خود برسید، لازم است اضافه نماییم که شهروندان دیگر کشورها نیز می توانند درخواست خود برای این منظور را به دیگر آژانس های فضایی متعلق به شرکای بین المللی ناسا از جمله کانادا، ژاپن، روسیه، برزیل و اروپا ارائه دهند.

برخلاف باورهای عمومی، علاقمندان به فضانورد شدن نیازی به داشتن مهارت های خلبانی ندارند اما داشتن چنین مهارتی یک امتیاز برای آنها محسوب می شود. با این همه، اگر قصد دارید برای پست خلبانی درخواست نمایید، آنگاه داشتن حداقل هزار ساعت تجربه پرواز جت یک پیش نیاز برای شماست.

اگر بتوانید تست های یاد شده را با موفقیت پشت سر بگذارید آنگاه می توانید نامزد فضانوردی شوید و سن و سال شما هیچ اهمیتی ندارد. افرادی که تا به امروز برای این کار داوطلب شده اند، محدود سنی شان بین 26 تا 46 سال بوده است و متوسط سن فعلی نیز برابر با 34 سال است.

John Glenn نشان داد که در فضا، سن تنها یک عدد است و بس. او نخستین فضانورد آمریکایی بود که به مدار زمین رفت و با داشتن 77 سال بعدها نامش را به عنوان مسن ترین فرد در فضا به ثبت رساند.

براساس اعلام ناسا، علاقمندان به شغل فضانوردی باید علاوه بر احراز پیش نیازهای جسمی و آکادمیک باید سه سال تجربه کاری مرتبط همراه با «ارتقاء شغلی» داشته باشند. بدان معنا که در مشاغل مرتبط با رشته خود کار کرده و مرتبا پیشرفت کرده باشند.

چگونه جذب ناسا شویم

وقتی ناسا اعلام می کند که به دنبال جذب فضانورد است، بسیاری ابراز علاقمندی می کنند اما از این میان، تعداد اندکی هستند که در نهایت لباس فضانوردی را به تن کرده و عازم می شوند.

در سال 2013 میلادی، از بین 6300 نفری که درخواست خود را تسلیم ناسا کردند، تنها 8 نفرشان کاندید فضانوردی شدند و در حال حاضر نیز شمار فضانوردان این سازمان از 43 نفر فراتر نمی رود.

اما اوضاع به زودی تغییر خواهد کرد. هم اکنون تعداد زیادی سفینه فضایی در دست ساخت است و این رقم فراتر از هر میزان دیگری در طول تاریخ اعلام شده. علاوه بر این، فضانوردان بار دیگر قادر خواهند بود از فلوریدا و در داخل فضاپیمای تماما ساخته شده توسط کارشناسان این کشور به اعماق فضا رفته و زمینه را برای ارسال انسان به مریخ فراهم نمایند.

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

ناسا اعلام کرده است برای پروژه «آرتمیس» فضانوردان جدید استخدام می‌کند.

به گزارش سلام نو و به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ،”آرتمیس”( Artemis) پروژه بزرگ پیش روی ناسا است که هدف آن بازگشت انسان به ماه و سپس قدم گذاشتن انسان روی مریخ است.

ناسا تمهیدات گوناگونی را برای پیشبرد این پروژه به‌کار گرفته و حال خبر داده که به دنبال فضانوردان جدیدی است که به تیم توسعه این ماموریت ملحق شوند.

ناسا تاریخ ۲ مارس تا ۳۱ مارس سال جاری را برای پذیرش فرم‌های درخواست‌ متقاضیان واجد شرایط اعلام کرده است.

از شرایط متقاضیان برای ملحق شدن به ناسا این است که این افراد حتما باید شهروندان آمریکایی باشند و مدرک کارشناسی ارشد خود را در یکی از رشته‌های مهندسی،علوم زیستی،علوم فیزیک، علوم رایانه و ریاضی گذرانده باشند.چگونه جذب ناسا شویم

اگر فردی مدرک کارشناسی ارشد نداشته باشد و به مدت دو سال در یک برنامه دکتری فعالیت داشته باشد هم می‌تواند فرم درخواست خود را به ناسا اعلام کند. البته این فعالیت باید در یکی از رشته‌های مرتبط با علوم، فناوری، مهندسی و یا ریاضی انجام شده باشد.

از طرفی دیگر، اگر فردی این مدارک معتبر را ندارد و یا مدرک وی تا ژوئن سال ۲۰۲۱ آماده می‌شود به شرطی می‌تواند فرم درخواست خود را ارسال کند که برنامه ملی آزمایش خلبانی را گذرانده باشد.

از دیگر شرایط تعیین شده برای متقاضیان این است که باید به مدت ۲ سال تجربه حرفه‌ای در زمینه‌های مرتبط را داشته باشند و یا حداقل هزار ساعت خلبانی در هواپیماهای جت را سپری کرده باشند.

در آخر باید گفت که فرد متقاضی باید آزمایش فیزیکی پرواز طولانی مدت را هم پشت سر بگذارد و چشمان وی اصلا ضعیف نباشد. فشار خون این افراد هم  باید به اندازه‌ای باشد که به هنگام فرود روی زمین دچار مشکل نشوند.

طی پنج دهه گذشته، ناسا بیش از ۳۵۰ نفر کارآموز را آموزش داده است که در حال حاضر ۴۸ فضانورد فعال در این سازمان مشغول کار هستند.

چندی پیش ۱۳ فضانورد جدید برای انجام ماموریت “آرتمیس” به ناسا ملحق شدند. این گروه شامل شش زن و هفت مرد بودند که در میان آن‌ها ،”یاسمین مقبلی”، یک فضانورد ایرانی‌تبار هم به چشم می‌خورد.

/ایسنا

کلیه حقوق این سایت محفوظ و مربوط به سلام نو است


۲۶ دیدگاهارسال شده توسط: کیا علیپور ۰۶ آذر ۹۶ ساعت ۱۸:۳۰

کار کردن در ناسا (NASA)، برای بسیاری از شیفتگان علم آرزویی بزرگ است، اما یکی از کارکنان سابق این آژانس فضایی می‌گوید که استخدام در ناسا کار چندان سختی نیست.

چگونه جذب ناسا شویم

شاید با شنیدن این موضوع که فردی در آژانس فضایی آمریکا کار می‌کند، اولین ذهنیت ایجاد شده این باشد که آن شخص حتما یک نابغه است و به تناسب یکی از فعالیت‌های اصلی کارکنان ناسا،‌ یعنی ارسال فضانوردان و تجهیزات فوق پیشرفته و گران‌قیمت به فضا، هیچ‌کس با توانایی‌های عادی و مدرک دانشگاهی از موسسه‌های معمولی، حتی نمی‌تواند به کار برای این سازمان بزرگ فکر کند.

با این حال یکی از مسئولین هدایت پرواز سابق ناسا به نام پل هیل (Paul Hill) ادعا می‌کند که علاقه‌مندان به کار در این سازمان، توانایی کارکنان را بیشتر از آنچه که در واقعیت وجود دارد تصور می‌کنند و کارمندان ناسا عادی‌تر از آن چیزی هستند که به نظر می‌رسند.

تصویری از پل هیل

هیل در طول فعالیت حرفه‌ای خود در ۲۴ ماموریت مختلف مرتبط با پروژه شاتل و ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) شرکت کرده بود و در فاجعه‌ی شاتل کلمبیای سال ۲۰۰۳ که منجر به کشته شدن ۷ فضانورد سرنشین فضاپیما شد، به عنوان رهبر تیم تحقیقات فعالیت کرد. او که فارغ‌التحصیل دانشگاه نه‌ چندان منحصر‌به‌فرد تگزاس ای اند ام بوده، می‌گوید که کار کردن برای ناسا آنقدرها هم سختی نیست و بسیاری از مهندسان این آژانس فضایی همانند او، در دبیرستان‌های دولتی و دانشگاه‌های معمولی سراسر آمریکا و جهان تحصیل کرده‌اند.

این کارشناس با تجربه در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرده است که مهندسان ناسا جزو متخصصان معمولی جامعه علمی هستند و با این وجود، وظایفی که توسط آن‌ها انجام می‌شود در عین شگفت‌انگیز بودن، تاثیر بزرگی بر روی جهان دارد؛ این افراد در عین تحصیل در مراکز آموزشی معتبر و عادی و با داشتن توانایی‌های ذهنی و جسمی معمولی، کار کردن در ناسا را جدی می‌گیرند و وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

دلیل اصلی موفقیت این سازمان فضایی از دید هیل، تمرکز بالای کارکنان بر روی مسائل و مشکلات مشخص بوده و بسیاری از همکاران سابق او معتقدند که کار کردن در ناسا یکی از بهترین تجربه‌های زندگی آن‌ها بوده است.

هیل در انتهای صحبت‌هایش با تاکید بر اشتباه بودن این تصور که کارکنان ناسا همگی نابغه‌هایی بزرگ هستند و توانایی‌های ذهنی و محاسباتی آن‌ها با کامپیوترهای پیشرفته برابری می‌کند، می‌گوید که کلید موفقیت شغلی در سازمانی به این بزرگی و با این سطح معروفیت، حفظ آرامش در شرایط غیرمعمول و آماده بودن برای وضعیت‌هایی است که وقوع آن‌ها دور از تصور به نظر می‌رسد.

با ۱۱ شغل پردرآمد که به زودی از بین خواهند رفت،‌ آشنا شوید 

برچسب ها : Nasa سازمان فضایی ناسا شغل محققان ناسا مهندسی ناسا

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

نام *

ایمیل *

دیدگاه

هیچ وقت ایرانیان نمیتونن برن ناسا؟

با سلام من می خواهم در ناهید.!،زندگی کنم

رشته اصلی برای استخدام شدن واسه ناسا اخترشناسی یا نجوم هستش البته بستگی به علاقه ادم داره بعضیا دوست دارن برن اختر فیزیک کیهان شناسی ولی بالاخره فرقی نمیکنه چون ناسا به همچین ادمای تحصیل کرده در مورد پدیده آسمانی نیاز داره ایشالله خودم و همتون رو توی ناسا ببینم

با رشته ی زمین شناسی میشه وارد ناسا شد ؟

بچه ها این نوشته افرادی ک از چین کره شمالی ایران… نمیتونن بیان یعتی چییییی؟

براساس تصمیمات جدید مدیریت NASA، ورود افراد جدیدی از شهروندان کشورهای چین، برمه، میانمار، اریتره، جمهوری اسلامی ایران، کره شمالی، عربستان سعودی، سودان و ازبکستان به تاسیسات، پایگاه ها و مراکز NASA ممنوع است.

دلیلش هم خیانت یک شهروند چینی که کارمند سابق NASA بود هستش،
اطلاعات بیشتر رو میتونید با سرچ توی Google بدست بیارید.

خب چینیه ی گوهی خورده ب ما چه ما ارزو داریم

هه هه من ایرانی نیستم 😂

آقا نظافتچی هم بخوان من با کله میرم

در ناسا کار کردن فقط و فقط ارزوی منه دوس ندارم از دستش بدم و در حسرتش باشم

من میخوام ثبت نام کنم کسی میدونه چطوری؟

ناسا ینی عشق من حتی حاضرم واسه موضوعات تحقیقاتیش داوطلب بشم حتی سفر بی بازگشت به مریخ😍😍😍😍😍

ناسا ینی عشق من حتی حاضرم برا هر موضوع تحقیقاتی داوطلب بشم حتی سفر بی بازگشت به زمین کاش میشد حداقل میبردنم واسه داوطلبی سفر بی بازگشت به مریخ😍😍😍

ببخشید
ناسا افراد با هوش و نابغه رو میگیره؟
اگه ضریب هوشی بالای ۱۳۰ داشته باشیم میشه بدون هیچ مدرکی رفت اونجا؟.

کی میدونه ک چطوری وارد ناسا شیم

حالا یکی یه چیزی نوشت شماها چقد کشش میدید
اون شخصیت خودش رو رسونده
اصل مطلب یه چیز دیگه هس
رشته ی کامپیوتر هم میشه ؟مهندسشون بشم😅

بچه ها کسی میدونه رشته های استخدامی ناسا چیه اگه میدونه ترو خدا بگه!

بایدریاضی فیزیک بخونی اونم دانشگاهشوبایدتودانشگاهای اروپای بخونی

مهم نیست که به نظر من کجا درس میخونی
مهم خوندنه و همینطور تشنه علم بودن
یه احمق توی بیابان بی آب و علف میمیره
اما یه اندیشمند با هیچی چیزی برای حیات میسازه
پس مهم فقط خواستنهچگونه جذب ناسا شویم

بایدریاضی فیزیک بخونی

اگر اشتباه نکنم

رشته ای که انتخاب میکنی باید ریاضی باشه البته فکر کنم

یه مشت دانشمند نما هستن دیگه
مفت خور و شایعه افکن

مدیران گجت نیوز یه فکری به حال این آدم بی ادب بکنید. کلاً حال خوشی نداره! وقتی کسی زیر همه مطالب اظهار فضل میکنه، مشخصه دچار کمبود توجه بوده تو زندگیش! سایت رو به گند کشیده، خواهش میکنم تو تأیید کردن نظرها، دقت بیشتری به خرج بدید و هر نظری رو تأیید نکنید!

چقد عقده ای هستی

تو به چه درد جامعه خوردی گلم

گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده :/

چگونه جذب ناسا شویم
چگونه جذب ناسا شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *