چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

 
helpkade
چگونه جزوه خوش خط بنویسیم
چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

مرکز تماس: ۰۲۸۳۲۵۶۰۲۹۲

“خودکار را در دستم گرفتم و یک برگه نوت هم رو به رویم گذاشتم. می خواستم یک یادداشت دست نویس خاص بنویسم. کلمه دوم به سوم نرسیده منصرف شدم. ترجیح دادم یک یادداشت تایپ شده روی بسته کادو بچسبانم.” منصرف شدن از نوشتن با دست خط واقعی خودمان برای بیشتر آدم های کره زمین حداقل یکبار پیش آمده است؛ حتی برای آن خوش خط های زیبا نویس و حرفه ای. بالاخره برای حرفه ای شدن باید یک بار احساس نیاز کنید. باید طوری کم بیاورید که آن لحظه به نقطه عطف و آغاز تلاش تان برای بهتر شدن، تبدیل شود. در این پست خط و قلم می خواهیم مسیر تغییر را با شما شریک شویم. مسیر تغییر برای یاد گرفتن خط خوب و دانستن راز و رمز خوش خطی. با ما همراه باشید.

اگر تصمیم گرفته اید که این مطلب را بخوانید به گمانم نقطه عطف را پشت سر گذاشته اید. در اولین گام از تلاش تان خوب است بدانید که به عزمی جزم و زمان نیاز دارید. باقی چیزها فقط تمرین و تکرار است تا بتوانید مهارت های خوشنویسی را بیاموزید. رمز خوش خطی و یاد گرفتن خط خوب دارای سه مرحله است. در هر یک از این مراحل تمرین های مختلفی وجود دارد. مطمئن شوید تا زمانی که در یک تمرین ماهر نشده اید، به مرحله بعدی نروید.

مرحله اول: دست خط خودتان را زیبا کنید.

برای یاد گرفتن خط خوش باید به دنبال یک الگو و مدل بگردید. برای پیدا کردن الگوی خط در میان فونت های آماده یا فونت های برنامه پردازشگر متنی مثل Word جستجو کنید. ترکیبی از حروف الفبا را پرینت بگیرید و از روی برگه چاپی رونویسی کنید.

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

مرحله سوم: حرکات قلم و نگهداشتن آن را کنترل کنید

انتخاب نوع قلم و نحوه کنترل آن دقیقا روی دست خط شما اثر می گذارد. اگر چپ دست هستید از خودکاری که برای چپ دست ها مناسب تر هست استفاده کنید.

سخن آخر

هنگامی که برای یاد گرفتن خوشنویسی تمرین می کنید. بهتر است هر از گاهی از صندلی بلند شوید و چند حرکت کششی انجام دهید. رمز خوش خطی در استمرار است و تنها تمرین روزانه و مداوم شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند. سعی کنید هر روز حداقل 20 دقیقه را به تمرین نوشتن اختصاص دهید. میتوانید از کلاس های آنلاین خوشنویسی خط و قلم یا جزوه های آموزشی برای یاد گرفتن خط خوش استفاده کنید. استفاده روزانه از دست خط خودتان برای نوشتن یادداشت های روزمره، لیست مواد غذایی، خاطره نویسی، نوشتن نامه برای دوستان و اعضای خانواده، کارت تبریک و.. روش خوبی برای تمرین است.

به ما بگویید از کدام یک از تکنیک های چگونه با خط زیبا بنویسیم، بهترین نتیجه را برای بهبود دست خط خودتان گرفته اید؟ منتظر تجربیات شما هستیم.

خط و قلم در شبکه های اجتماعی:

مرکز تماس: ۰۲۸۳۲۵۶۰۲۹۲

نوشتن در زندگی همه افراد جزء جدانشدنی است. بسیاری از افراد داشتن دست خط زیبا را نشانه تحصیلات عالیه و سطح بالای سواد می دانند. به این معنا که تصور می کنند افرادی که مطالعه بالایی دارند و به طور مداوم در حال نوشتن دانسته های خود هستند، از دست خط زیباتری برخوردارند. به عبارت دیگر، نوشتن مداوم موجب تمرین دست خط می شود. بنابراین پس از مدتی به طور خودکار خط آنها زیبا می شود. اما این تنها یک نظریه است و اگر بخواهیم به طور علمی به این قضیه نگاه کنیم، هیچ گاه زیاد نوشتن با زیبایی خط ارتباطی نداشته است.

در واقع با نوشتن مداوم هیچ گاه خط زیبا نمی شود. بلکه تمرین مناسب و رعایت اصول درست نوشتن است که به دست خط زیبایی می دهد. خط و قلم زمینه های مناسب برای آگاهی هر چه بیشتر افراد به اصول و قواعد خوش خطی را بوجود آورده که به جرات می توانیم بگوئیم آموزشهای ارائه شده توسط آموزشگاه خط و قلم از هر حیث متفاوت و برای تمامی سنین قابل استفاده خواهد بود .

راه اندازی آزمونهای خوشنویسی با خودکار توسط آموزشگاه خط و قلم که حرکت نوینی در راستای تشویق افراد به خوش خطی می باشد به پیش نیازهایی برای شروع لازم خواهد داشت که در اینجا کلیه مطالب آموزشی و سرمشق ها و … به صورت دسته بندی شده قرار داده شد تا با سهولت بیشتری آموزش های کاربردی ما را دانلود نموده و با تمرین بر روی سرمشق های ارائه شده، نه تنها تغییرات اساسی به دست خط خود خواهید داد، بلکه با شرکت در آزمونها نیز می توانید خود را محک بزنید.

تعیین سطح دست خط

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

این نوع آموزش نه تنها نسبت به کلاس های حضوری محدودیتی ندارد بلکه به دلیل استفاده از فیلم های آموزشی و سرمشق ها، هنرجو به صورت تصویری آموزش میبیند و چون کلاس های مجازی منوط به ساعت خاصی نیستند در برنامه ریزی های روزانه شما منعطف تر است و در هروقت شبانه روز میتوانید زمانی را برای یادگیری خوشنویسی اختصاص دهید و آموزش مجازی خوشنویسی همه جا دردسترس شماست. مفتخریم که مبدع طرح اجرای آموزش خوشنویسی از راه دور به روش الکترونیکی هستیم و شما عزیزان با گذراندن دوره های مجازی آموزش خوشنویسی علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، میتوانید یک هنر بسیار ارزشمند را نیز آموخته و در بین دوستان و آشنایانتان متفاوت باشید.

آموزش های رایگان خوشنویسی با خودکار شامل 12 درس کاملا حرفه ای که تمامی حروف و انواع انصالات آن را می توانید فرا بگیرید.

برای دانلود مستقیم فیلم ها و سرمشق های آموزشی از این لینک استفاده نمایید و برای مطالب آموزشی لینک های زیر را دنبال کنید.

 

 

درس 1 به همراه توضیحات درس

درس 2 به همراه توضیحات درس

درس 3 به همراه توضیحات درس

درس 4 به همراه توضیحات درس

درس 5 به همراه توضیحات درس

درس 6 به همراه توضیحات درس

درس 7 به همراه توضیحات درس

درس 8 به همراه توضیحات درس

درس 9 به همراه توضیحات درس

درس 10 به همراه توضیحات درس

درس 11 به همراه توضیحات درس

درس 12 به همراه توضیحات درس

درس 13 نحوه نوشتن نقطه و اعداد

فرم ویژه تمرین خوشنویسی با شیوه خط و قلم

 

فایل آموزش کلمات سخت به صورت Gif

 

چندین فیلم آموزشی که بر روی کلمات سخت تمرکز شده برای درک هر چه بهتر خوشنویسی در ادامه دانلود نمائید.

فایل آموزشی کلمات سخت شماره 1

فایل آموزشی کلمات سخت شماره 2

فایل آموزشی کلمات سخت شماره 3

فایل آموزشی کلمات سخت شماره 5

فایل آموزشی کلمات سخت شماره 7

فایل آموزشی کلمات سخت شماره 8

فایل آموزشی کلمات سخت شماره 9

 

بعد از مشاهده کامل دروس و تمرین بر روی کلمات سخت می توانید سرمشق های زیر را دانلود و بعد از چاپ، بر روی آنها تمرین کنید. این سرمشق ها تاثیرات بسیار زیادی در یادگیری چینش کلمات در کنار هم خواهد داشت.

سرمشق شماره 1

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

سرمشق شماره 2

سرمشق شماره 3

سرمشق شماره 4

سرمشق شماره 5

شرکت در آزمونهای خوشنویسی با خودکار فرصت بسیار مناسبی است برای کسانی که میخواهند از نقاط ضعف و قوت دست خطشان آگاه شوند.

در ادامه چند فیلم آموزشی که بر روی دست خط تعدادی از شرکت کنندگان در آزمونها نکات لازم مطرح میشود را دانلود نمائید.

  مشاهده تمامی کلیپ ها

 

اگر می خواهید کلیه فیلم های آموزشی ما در قالب یک بسته آموزشی و با کیفیت اورجینال تهیه نمائید به لینک زیر مراجعه نمائید.

خرید بسته آموزش خوشنویسی با خودکار به شیوه خط و قلم

بزودی اپلیکیشن خط و قلم با تغییرات بسیار اساسی و کاربردی بروزرسانی خواهد شد .

خط و قلم در شبکه های اجتماعی:

مرکز تماس: ۰۲۸۳۲۵۶۰۲۹۲

درس اول آموزش های رایگان خوشنویسی با خودکار ( خط تحریری ) اختصاص به حرف “الف” دارد. الف در دو حالت جدا و متصل نوشته می شود. با توجه به موضوع اندازه ها که در پیش درس صحبت شد حرف “الف” اندازه 3 نقطه ای دارد که از قسمت بالای آن به سمت راست و از قسمت پایین به سم سمت چپ کشیده می شود و همان شکل همزه ای را دارد که از دو طرف باز شود.

“الف” در حالت اتصال که آخر حروف قرار میگیرد در سه حالت است که در یک حالت همانند خودش می باشد و زمانی است که به حرف “ل” وصل می شود . ( لا) و در اتصال به حرف “ه” هم ترکیب خاص خودش را دارد و در بقیه حروف به یک شکل نوشته می شود که می توانید با دانلود فیلم آموزش درس اول تمامی موارد توضیح داده شده را مشاهده نمائید.

برای دانلود فیلم آموزشی درس 1 از لینک زیر استفاده نمائید.

حجم فایل : 13.8 مگابایت

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

دانلود آموزش خط | رایگان

برای مشاهده از طریق تلفن همراه اندورید لازم است پلیر vplayer نصب باشد که می توانید این برنامه را از اینجا دانلود نمائید

برای مشاهده آنلاین درس اول به لینک زیر مراجعه نمائید.

پخش آنلاین

خط و قلم در شبکه های اجتماعی:

مرکز تماس: ۰۲۸۳۲۵۶۰۲۹۲

بخش آموزش خط و قلم ، شامل دوره های آموزشی می باشد که به صورت مجازی و در تعامل کامل با مدرس مورد نظر برگزار می شود . شما می توانید دوره مورد نظرتان را طبق نیاز و سطح خود خریداری نموده و دوره را با کیفیت بسیار مناسب ( از طریق سایت یا اپلیکیشن اختصاصی خط و قلم ) به اتمام برسانید .

تمام سعی ما ارائه آموزش هایی با کیفیت و مناسب برای شماست .

برای مطالعه بیشتر به بخش آموزش آنلاین و غیر حضوری خط و قلم مراجعه شود .

نکته مهم : لطفا قبل از خرید هر دوره ، از قسمت “تعیین سطح” استفاده نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید .

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

خط و قلم در شبکه های اجتماعی:

مرکز تماس: ۰۲۸۳۲۵۶۰۲۹۲

آموزشهای رایگان نستعلیق تحریری با تدریس لطفعلی خانی

اثرات مثبت نوشتن با دست و به وسیله قلم و خودکار بر روی کاغذ بر کسی پوشیده نیست حال اگر نوشتن با زیبایی و اصول خوشنویسی همراه باشد تاثیرات شگرفی بر خود فرد و مخاطبانش خواهد داشت.. خط زیبا داشتن اتفاق بسیار خوشانید و مطلوبی برای هر فرد است، اعتماد بنفس آدمی را بالا میبرد و روح را جلا میدهد و به دلیل زیبایی ای که خط خوش دارد می تواند به انسان ارامش را هدیه کند. نوشتن به صورت دستی می تواند تا حد قابل ملاحظه و چشمگیری استرس را کاهش دهد و اگر این نوشتار به صورت خط زیبا و دارای حسن ترکیب و نظم تحسین برانگیزی باشد می تواند باعث ایجاد ذوق و نشاط در فرد گردد. یکی از مهمترین دغدغه های افراد جامعه بد خط بودن است که عموما ریشه در کودکی دارد ولی باید اصلاح شود و حقیقتا حرکتی موثر میطلبد. امروزه با گسترش فضاي مجازي و پیشرفت روزافزون دستگاه های همراه هوشمند در زندگی هر فرد، روشی نوین و جدید مطابق با امکانات و نیاز روز جامعه احساس میشود. واقعا باید بپذیریم در عصر حاضر که هرروز در حال پیشرفت است، می بایست با تکنولوژی در همه حیطه ها از جمله آموزش به روز بود و هدف ما پیوند آموزش و تکنولوژی است. ما در تمام این سال‌ها در آموزشگاه خط و قلم تلاش کرده‌ایم تا فرصتی برابر برای تمام علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی و خوش خطی ایجاد کنیم و شما عزیزان بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلاس، در آموزش خط با خودکار مهارت کسب کنید. بسیاری از خدمات ما در سایت و کانال تلگرام به صورت رایگان است و همواره برآن بوده ایم تا زمینه های یادگیری آسان برای خوش خطی برای همه افراد فراهم آید و همچنین خدمتی ناچیز به فرهنگ و مردم این سرزمین نموده باشیم. از تاثیرات دوره های رایگان بر افراد میتوان به آن اشاره کرد که مدت زمانی که برای تمرین و داشتن خط خوش صرف می کنید، در واقع به شما می آموزد که برای رسیدن به اهداف باید پشتکار داشته باشید، روی هدف خود تمرکز کرده و یادگیری چیزهای تازه را هر روز از سر بگیرید. اگر همین سه نکته را سرلوحه کار، زندگی و رفتار خود قرار دهید بدون شک فردی موفق خواهیم بود.

خط و قلم در شبکه های اجتماعی:

مرکز تماس: ۰۲۸۳۲۵۶۰۲۹۲

درس سوم از مجموعه آموزشهای خط تحریری آموزشگاه خط و قلم, آشنایی کامل با نحوه نوشتن حرف “دال” و همچنین حرف “ر” می باشد.

حرف “د” و حرف “ر” از جمله حروف می باشند که یا صورت جدا نوشته می شوند و یا هنگام اتصال فقط در انتهای کلمات قرار میگیرند. اندازه این دو حرف طبق تعارف اندازه ها دو نقطه می باشد که باید انتهای آنها باید به خط کرسی و یا خط زمینه متصل شود . حرف “د ” در حالت جدا به دو صورت نوشته می شود که نوع اول آن در بیشتر مواقع نوشته می شود ولی نوع دوم که به نام دال شکاری اسم برده می شود فقط زمانی خواهد بود که بعد از آن حرف “ر” قرار بگیرد که نوع نوشتن حرف “ر” هم در این حالت با “ر” های دیگر متفاوت و کوچکتر است.

این دو حرف بعد از برخی حروف که به صورت کشیده می باشند هم دارای شکل خاص خود می باشد که با مشاهده فیلم آموزش درک بهتری خواهید داشت. برای یادگیری بهتر خط سعی شود کلمات به دقت بررسی شده و سپس تمرینات لازم انجام شود.

دانلود آموزش خط

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

پخش آنلاین

برای دریافت فیلم با کیفیت بالاتر و همچنین سرمشقهای اختصاصی خط و قلم می توانید بسته آموزشی فوق را از لینک زیر خریداری نمایید.

خط و قلم در شبکه های اجتماعی:

در ادامه مطالب کاربردی آموزش خوشنویسی، در این مقاله ۱۰ نکته مهم برای یادگیری سریعتر خوش خطی با خودکار را به شما یاد می دهیم. 

در ابتدا ۵ ویدیوی زیر را تماشا کنید ببینید چگونه با کمک ویدیو می توانید خوش خطی را بیاموزید:

 

برای کسانی که وقت کافی دارند و یا هزینه کلاس های حضوری برای شان مشکلی ندارد، کلاس های آموزشی حضوری می تواند گزینه خوبی باشد. هر چند باور بفرمایید برای یادگیری خوش خطی حرفه ای هم نیازی به کلاس نیست ولی باز هم انتخاب با شماست. بهرحال ما در اینجا ۵تا از بهترین کلاس های آموزش خطاطی و خوشنویسی با خودکار و قلم در ایران را برای شما معرفی کرده ایم.

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

بهترین و ساده ترین روش برای خوش خطی مقدماتی تا حرفه ای که شما را از کلاس، جستجو در مباحث بی کیفیت اینترنتی، کتاب و … بی نیاز می کند. در اینجا ما بهترین بسته خودآموز برای یادگیری سریع، اصولی و بی دردسر خوش خطی را تهیه کرده ایم.

گروه نرم افزاری سانی سافت یک اپلیکیشن یادگیری خوش خطی با خودکار را توسعه داده است که یک سری توضیحات کتاب ها و موجود در سطح اینترنت را داخل آن گنجانیده است و اگر بتوانید بعنوان یک مکمل یادگیری (نه منبع اصلی) استفاده کنید، می تواند کمک کننده باشد. این اپ فقط برای اندروید عرضه شده است:

لینک دانلود این پلیکیشن برای اندروید

کتاب ها هم می توانند در یادگیری خوش خطی به شما کمک کنند. در صورتیکه روش درست استفاده از آنها را بدانید. در اینجا ۳ کتاب برای دانلود رایگان در اختیار شما قرار می دهیم:

دانلود کتاب سرمشق برای تمرین کردن از روی آن

دانلود کتاب آموزش خوشنویسی و اصطلاحات

دانلود کتاب نمونه تمرین حروف مختلف

مطلب مشابه: آموزش تصویری و گام به گام خط شکسته تحریری با خودکار +جزوه pdf رایگان

این ها بهترین راه های یادگیری خوش خطی با سرعت هرچه تمام تر هستند. باز هم هرگونه سوالی در زمینه یادگیری خوش خطی دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

س بنظرت آیاجنس خودکارونحوه گرفتن آن ثاثیری درخوشخطی دارد

درود. بله قطعا این طور هست. جنس سر خودکار سرعت حرکت قلم روی سطح را کم و زیاد می کند و ضخامت آن نیز دست شما را مجبور به حرکت هایی متفاوت خواهد کرد. پیشنهاد می شود از یک نوع خودکار استفاده نمایید نه اینکه مدام عوض کنید

بی نظیر بود واقعا سپاسگذارم از شما

سلام شما پیشنهاد میکنید از چه نوع خودکاری استفاده کنیم؟

سلام از خودکار بیک استفاده کنید. یا خودکارهایی که نوک آنها پهن هست

سلام ببخشید برای سریع نوشتن چه راه کاری پیشنهاد میکنین ؟؟؟؟

سلام در خوشنویسی اصلا پیشتهاد برای سریع نوشتن نمیشه بلکه باید با آرامش و حوصله نوشت

درود بر شرفت سایتهای دیگه دارن همین اطلاعات را میفروشند،ممننم از بزرگواری شما دوست هنرمند عزیز

واقعآعالی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

یه سوال؟دقیقا چرا اسم وینگ چون رو یادتون رفت😐طرف اگه وینگ چو…

Hello, my name is Gary. I liked your training from Barcelona…

سلام در بخش فروشگاه. یا اینکه در قسمت جستجوی سایت سرچ کنید…

سلام من مجتبی هستم اهل ورامین 16سالمه خیلی بازیکن حرفه نینطن…

ببخشین میشه شیوه دفاع استاد “لاسکر” رو تو سایتتون بزارین یا…

سلام کجا میتونیم پکیج کامل آموزشی را بخریم ؟…

مرکز کاشت مو

مرکز کاشت ابرو

جراحی سینه و شکم

جراحی لیفت صورت و گردن

جراحی لیپوساکشن

جراحی بینی

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

درباره ما

فروشگاه اینترنتی لوتوس با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت های اینترنتی و ۸ سال سابقه در بستر فروشگاههای اینترنتی دارای سابقه درخشان در این زمینه میباشد. ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تاییدیه رسانه های دیجیتال می باشیم.

هنرفردی    سالم زیبا 

تهران-خیابان انقلاب

تماس 09191210008

تلفن ثابت 28426929-021      ایمیل maxer.ir@gmail.com

تبلیغات    تماس با ما 


دانلود کتاب سرمشق برای تمرین کردن از روی آنDownloads-icon


دانلود کتاب آموزش خوشنویسی و اصطلاحاتDownloads-icon


دانلود کتاب نمونه تمرین حروف مختلفDownloads-icon



صبر کنید…

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

روش جزوه نویسی چطور جزوه بنویسیم؟ چطور جزوه مرتب بنویسیم؟  پاسخ ساده است:  بهترین روش جزوه نوشتن، روشی است که از کل مغز استفاده می‌کند! هم اکنون دو روش در جهان برای جزوه نوشتن دروس مختلف استفاده می‌شود. روش جزوه نویسی و دوتا از بهترین روش‌ها، استفاده از نقشه ذهنی و استفاده از روش کرنل است. چون این دو روش  به شما اجازه می‌دهد تا به طور کامل از نیم‌کره چپ و راست خود استفاده کنید. دانشمندان در حال حاضر تقریباً به طور جهانی توافق کرده‌اند که نیمکره چپ و راست مغز عمدتاً وظایف متفاوتی دارند. (برای آن‌هایی که نمی‌دانید، باید بگویم مغز بسیار شبیه یک گردو به نظر می‌رسد که دو نیمه جداگانه و در عین حال متصل به هم دارد).

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

سمت چپ مغز طرف منطقی است و با لیست‌ها، اعداد و اطلاعات ساختار یافته و غیره سر و کار دارد، در حالی که سمت راست مغز طرف خلاق است و رنگ‌ها، تجربیات حسی و اطلاعات بدون ساختار را مدیریت می‌کند. مواردی که در مورد نیمکره راست و چپ گفتیم، ممکن است صد در صد درست نباشد. چون بسیاری از وظایف را دو نیمکره با هم و با همکاری هم انجام می‌دهند. هر دو نیمه وظایف را به اشتراک می‌گذارند، هم از طرف نیمه خلاق و هم نیمه جنبه ساختار یافته در یادگیری، حفظ و درک را به شدت بهبود خواهند داد و به زودی می‌توانید بهترین روش جزوه نویسی را در دنیا به کار بگیرید. حالا شما یک معیار بسیار خوب برای اندازه‌گیری هر روش جزوه نویسی دارید.

هر دو روش جزوه نویسی با استفاده از مایندمپ و روش کرنل بسیار خوب است.  چون همانطور که گفتیم کارکرد حداکثری مغز را شامل می‌شود. در این دو استراتژی، خلاقیت بهبود می‌بخشد و حافظه تصویری و بصری ما بهتر کار می‌کند. با استفاده از این روش‌ها، کل مغز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در این مقاله روش کرنل را شرح می‌دهیم.  برای استفاده از روش دوم، یعنی روش «نقشه ذهنی» می‌توانید از این مقالات استفاده کنید. مقاله اول در مورد نقشه ذهنی است و دو مقاله بعدی در مورد یادگیری

نقشه ذهنی و کاربردهای آن – (mind map)

یادگیری چیست؟ چطور میتوان بهتر یاد گرفت

یادگیری در 20 ساعت؛ چرا ساعات اولیه یادگیری بسیار مهم است؟

از محصول فوق العاده زیر که نقشه ذهنی را کامل آموزش داده است،  استفاده کنید:

آموزش نرم افزار نقشه ذهنی

روش کرنل یک «روش یادداشت برداری» یا روش جزوه نویسی است. این روش در سال 1950 میلادی توسط پرفسور والتر پاوک اختراع شد. دلیل نامگذاری این روش به «کرنل» هم اشاره به نام دانشگاه کرنل دارد که پرفسور پاوک در آنجا تدریس می‌کرد. او این روش را در کتاب «چگونه درس بخوانیم» معرفی کرد.

وقتی در یک جلسه، کنفرانس یا کلاس قصد یادداشت برداری دارید، می‌توانید برای به یادآوری اطلاعات از روش کرنل استفاده کنید.

در طول سال‌ها سیستم‌های تست شده زیادی برای دانش‌آموزان و افراد یادگیرنده پیشنهاد شده است. سیستم کرنل یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین روش‌های جزوه نویسی است. هر وقت نیاز به یادداشت‌برداری و یادآوری اطلاعات داشته باشید استفاده از روش کرنل، به شما یاری می‌رساند. این سیستم روشی فوق‌العاده برای سازماندهی یادداشت‌های شماست. به شکلی که بعداً به سادگی نکات کلیدی و مهم را به یاد خواهید آورد. جزوه نویسی با روش کرنل باعث سازماندهی و نظم در ذهن ما می‌شود و دیگر نیازی به تلاش‌های اضافهی و دوباره کاری نخواهیم داشت.

روش کرنل یا روش کورنل روشی ساده است. تنها چیزهایی هم که لازم دارد، یک برگه کاغذ A4 و یک خودکار است. صفحه سفید شما به 3  قسمت تقسیم می‌شود. 

ابتدا یک خط عمودی روی صفحه رسم کنید، به طوری که صفحه به دو ستون تبدیل شود. اما آن را تا انتها نبرید. ستون سمت راست باید دو برابر ستون سمت چپ فضا داشته باشد. در ستون سمت راست قرار است جزوه بنویسید (نکات مهم) و در ستون سمت چپ، قرار است کلمات کلیدی یا پرسش‌ها را بنویسید. حالا از پایین حدود 5 سانتی متر به بالا بیاید و یک خط افقی رسم کنید. قسمت پایین خلاصه جزوه است. به ترتیبی که می‌بینید:

نکته: می‌توانید یک ردیف خیلی کوچک هم در بالای بالا ایجاد کنید برای نوشتن تاریخ یا عنوان جزوه.

کاغذ شما سه بخش دارد. بخش یادداشت و نکات مهم؛ بخش کلمات کلیدی یا پرسش‌ها و بخش خلاصه. در بخش اول که بزرگترین بخش است، جزوه برداری می‌کنید. جزوه برداری معمولاً به صورت خلاصه و بر پایه ایده اصلی موضوع است. از به کار بردن جملات بلند و کامل پرهیز کنید، به جای آن جملات را خلاصه کرده و اگر می‌توانید علایم اختصاری تعریف کنید و به کار ببرید. در بخش دوم که نکات کلیدی یا پرسش و پاسخ است، کلیدواژه‌های اصلی مبحث نوشته می‌شود. همچنین در این بخش می‌توانید پرسش‌های خیلی مهم خودتان را به صورت کوچک و کوتاه بنویسید. پایین صفحه هم که محل خلاصه نویسی است. برای نوشتن این قسمت فرض کنید تنها چند دقیقه وقت دارید که این مبحث را به کسی آموزش دهید. دقیقاً به او چه می گویید؟ آن را یادداشت کنید.

نکته بسیار مهم:  در هنگام جزوه نویسی سر کلاس، تنها باید بخش اول یعنی جزوه نویسی را پر کنید. دو بخش سمت چپ و پایین بعداً باید پر شوند. یعنی تقریباً 24 یا 48 ساعت بعد از نوشتن جزوه.

استفاده از روش‌ کرنل عالی و ساده است.

ما برای شما یک مثال در این بخش نوشته‌ایم. شما می‌توانید به سلیقه و درک خودتان جزوه نویسی کنید.

 

شما چطور جزوه نویسی می کنید؟

چطور یادداشت برمیدارید؟

روش های مطالعه شما چطور است؟

آیا روش های دیگری را پیشنهاد می دهید؟ برای ما بنویسید.

بر اساس رای 299 نفر از بازدیدکنندگان

91 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

نگار بهرامی

نگار بهرامی هستم، مدیر خدمات مشتریان مجموعه بیش تر از یک نفر،👩‍🎓تحصیل کرده رشته مهندسی اجرائی و مهندسی پروژه، علاقمند به آموزش مهارت های آداب معاشرت و اتیکت

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

نگار بهرامی هستم، مدیر خدمات مشتریان مجموعه بیش تر از یک نفر،👩‍🎓تحصیل کرده رشته مهندسی اجرائی و مهندسی پروژه، علاقمند به آموزش مهارت های آداب معاشرت و اتیکت

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

باشگاه تقویت حافظه : تمام آن چیزی که برای داشتن حافطه فوق العاده لازم دارید

فیلم وبینار بی خوابی: رفع بی خوابی و داشتن خواب آسوده

وبینار «سبک زندگی»

فیلم وبینار معارفه شهامت

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما

در دنیای تکنولوژی، هم چنان دستهای جوهری جایگاه ویژه ای دارند. هرچه نقشه ذهنی آدم ها رنگی تر باشد، درک مطلب و تبلور زیبایی بیشتری از قلب کلمات استخراج می شود و در ناخودآگاه انسان جا خشک می کند.

انگشت اشاره ما دقیقا به سمت دانش آموزان و دانشجوها است. اکثر ما هنگامی که درگیر امتحانات و تحویل پروژه‎هایمان هستیم، مطالب مهم جزوات را برای راحتی روند یادگیری و یادسپاری علامت‎گذاری می‎کنیم که این امر میزان دقت و تمرکز روی نکات مهم را افزایش می دهد.

در ادامه این مقاله می خواهیم در مورد موضوعات زیر بیشتر بدانیم:

زندگی ای که در آن آموزش و دانش جاری است نیاز به یک وسیله خوش رنگ و خوش آهنگ دارد که بتوان یادداشت‌ها و جزوه های پرباری را خلق کرد.

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

حتماً شما هم شنیده اید، متخصصان چشم تأکید می کنند هنگام مطالعه هر20-15 دقیقه به مکانهای دور خیره شوید تا عضلات چشم استراحت کند، از این روی رنگ خودکار و صفحه ای که انتخاب می کنید باید متناسب باشد تا چشم آزرده نشود.

هم چنین باید توجه داشت خودکار نامناسب باعث درد مچ دست و انگشتان می‌شود، بنابراین گاهی نیاز است برای انتخاب یک خودکار مناسب وسواس به خرج دهید.

استفاده از خودکار رنگی برای جزوه نویسی، هوش تصویری شما را تقویت نموده و در طبقه میان مدت حافظه شما قرار گرفته و کم کم جایگاه خود را تثیت می کند.

استفاه از خودکار رنگی فانتزی در جزوه ها، شاید به نظر امر ساده و پیش پا افتاده ای بیاید اما به مرور زمان سبب می شود مطالب به ظاهر بدیهی و ساده در ذهن حک شده و دروس و اصطلاحات تخصصی تر به عنوان دستاوردهای زیرخاکی ذهن ما در طول سالیان ثبت گردد.

پس گاهی امور ساده یعنی استفاده از چندخودکار رنگی و نوشتن یک جزوه زیبا می تواند عامل موفقیت ما در بلند مدت شود، از طرفی می توان با این ابزار ناب قدیمی اطلاعات جدید را در مدت زمان کمتری تجزیه و تحلیل کرد و دانش و توانایی‌های خود را گسترش داد.

برای اینکه جزوه زیبا و منظمی داشته باشید، مطالب را دسته بندی کنید (برای مثال: بخش یادداشت ها و نکات مهم، بخش کلمات کلیدی یا پرسش، بخش خلاصه مطالب).

زمانی که شما کلمات کلیدی را یادداشت می‌کنید مغز فعالانه در جستجوی درک مطلب خواهد بود، این کار باعث می شود لُب کلام مطالب نوشته شود و زمان کمتری برای بازخوانی آن صرف گردد.

تحقیقات نشان داده %80 مغز انسان اطلاعات را بصورت بینایی دریافت می کند. از این روی قدرت یادگیری بوسیله رنگها انکارناپذیر است. روش‌های عملی بسیاری وجود دارد که برای متعادل ساختن احساسات و تمرکز بر اهداف از رنگ ها بهره گرفته اند.

یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین ابزارهای نوشتاری، خودکار است که در بین افراد با گروه های سنی متفاوت با در نظر گرفتن اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از رنگ خودکار، کاملاً سلیقه ای است اما دلایل قابل توجهی برای اولویت بندی انتخاب آنها وجود دارد. راهکاری که با بهره‌گیری از آن، می توان سرعت یادگیری را افزایش داد.

به عقیده روانشناسان، خواندن و نوشتن مطالب رنگی تأثیر به سزایی در به خاطرآوردن آنها در بازه های زمانی مختلف دارد. انتخاب خودکارمناسب باعث می شود ایده های نو و جدیدی به نظرتان بیاید که هریک در جایگاه خود ویژگی هایی دارند.

رنگ آبی خودکار،  یادآور حس اعتماد است به همین دلیل نوشته هایی که به این رنگ هستند بیشتر در ذهن مانده و زودتر به خاطر می آیند.

استفاده از خودکار قرمز، سبب بهبود شناخت و بهره وری می شود و توجه انسان را به جرئیات و مسائل مهم جلب می کند.

خودکار مشکی، جزو رنگهای حرفه ای محسوب می شود و بیشتر جنبه دیجیتالی دارد.

رنگ سبز در جزوه نویسی باعث کاهش استرس و آرام کردن ذهن و ایجاد نگرش ذهنی مثبت می شود.

حتی برخلاف گذشته به معلمان توصیه می شود برای تصحیح و گوشزد اشتباه دانش آموزان از رنگهای سبز، صورتی و آبی استفاده کنند. یادآوری نقاط ضعف و قوت آنها با انتخاب رنگ مناسب در کنار هم، سلامت  روحی و فکری عزیزانمان را می سازد.

اهمیت استفاده از خودکار رنگی برای جزوه، موجب نظم بخشیدن و طبقه بندی کردن مطالب در ذهن می شود. این موضوع زمانی خودش را نشان می دهد که در گفتگوها و پاسخگویی دروس به قفسه های ذهن رجوع کرده و تا عمق یادگیری و فهمیدن شیرجه می زنید و همیشه پرچم پیروزی خود را بالا نگه می دارید.

 بطور کلی  رنگ ها بر روی خلاقیت فردی انسان بسیار تأثیرگذار بوده و سبب افزایش بهره هوشی و قدرت تمرکز بسیاری می شود و جالب است بدانید عملکرد دختران در به خاطر آوردن مطالب با رنگ های متفاوت بهتر از پسران گزارش شده است.

حرف آخر 

به صورت کلی استفاده منطقی از لوازم تحریر فانتزی و رعایت اعتدال در این زمینه باعث می‌شود که علاقه افراد به درس خواندن افزایش پیدا کند.

توانایی یادگیری سریع، سرمایه فوق‌العاده باارزشی است. یکی از عواملی که می تواند بر سطح هوشیاری، حافظه و عملکرد انسان تأثیر داشته باشد تنوع رنگ در نوشته هایمان است.

گاهی نیاز است تشریفات نوشتاری داشته باشیم تا عمق وجود کلمات و مطالب را با صدای درونمان حس کنیم. اینکه جزوه را با چه رنگی بنویسیم باعث می‌شود مطالب جذاب تر نشان داده شود و از خواندن عنوان ها و اصطلاحات درسی لذت ببریم. 

خوش خطی یک استعداد خدادادی نیست بلکه یک توانایی است. خوش خطی با زیبا نویسی فرق دارد. من با تمرین جسته و گریخته در طی دو سال، فهمیدم که این توانایی در همه ما وجود دارد. با یادگرفتن اینکه “چطور خوش خط بنویسم” و با انجام تمرین های خوشنویسی با خودکار، از دست نوشته های خود لذت ببرید.

این مقاله برای افرادی مفید است که بد خط هستند و دوست دارند خوش خط و خوانا بنویسند.

“من استعداد خوش نویسی ندارم”. جمله ای که این روزها برای من عجیب است اما سالها آن را گفته ام. این روزها که خط فارسی ام خوب شده است کشف جدیدی کرده ام. خوش خطی با زیبا نویسی فرق دارد. خوش خطی به معنای قابل خوانده شدن است اما زیبا نویسی مثل کشیدن نقاشی هنری است.

بد خط بودن مثل این است که به شما بگویند مربع بکشید و شما چند ظلعی بکشید. بعد بگویید من مربع را بد شکل می کشم. اگر به جای ترسیم یک مربع، شکل دیگری بکشید به معنای این است که شما شکل مربع را نمی دانید. پس لازم است اول شکل درست مربع را یادبگیرید و بعد شروع به تمرین کشیدن مربع کنید تا مربع را مثل مربع بکشید.

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

حالا به جای شکل مربع در مثال بالا، حروف فارسی را تصور کنید. وقتی که من بد خط بودم، یک خط کج و کوله می کشیدم و از نظر خودم این شکل “الف” بود. بعد از اینکه مدتها تمرین خط می کردم متوجه این اشکال کار خودم شدم. اگر می خواهم “الف” بنویسم باید شکل درست “الف” را جایگزین خط کج و کوله در ذهنم بکنم و در زمان تمرین کردن، “الف” را مثل حرف “الف” بکشم.

به نظر من زیبا نویسی یاد گرفتنی نیست. من با تمرین کردن توانسته ام دست خطم را از بد خط به خوانا تبدیل کنم. اما فکر می کنم که زیبا نوشتن ذوق هنری می خواهد که حداقل من از آن بی نصیب بوده ام.

از دوره ابتدایی که شروع به نوشتن کردم خط من تقریبا به همان شکل باقی ماند. رفتن به دانشگاه و سال ها کار کردن در شرکت های مختلف نتوانست خللی در بد خطی من ایجاد کند. از آنجایی که عمیقا اعتقاد داشتم خوش خطی یکی از الطاف الهی است، همیشه خودم را  محروم از این لطف الهی می دیدیم. در همه این سال ها، چندین بار شروع به تمرین کردم ولی هر بار به بی استعداد بودن خودم اطمینان بیشتری پیدا کردم.

از آنجایی که کار با کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری را به عنوان شغل مورد علاقه خود انتخاب کرده بودم، تلاشم را در جهت بهبود تایپ کامپیوتری به کار بستم. خوشبختانه در تایپ ۱۰ انگشتی مستعد بودم و به سرعت پیشرفت کردم. بنابراین راهی برای پنهان کردن خط نا خوانای خودم پیدا کرده بودم.

در سال های ۸۷ تا ۸۹ عزم رفتن به بلاد خارجه داشتم. از این رو باید امتحان IELTS (امتحان زبان انگلیسی) می دادم. از انجایی که انشاء نویسی به زبان انگلیسی هم بخشی از این امتحان بود، لازم بود بنویسم. اما خط انگلیسی را هم به نا خوانایی فارسی می نوشتم. چون هدف مشخص بود، شروع به تمرین خوش نویسی به زبان انگلیسی کردم. برای این کار یک دفتر خوش نویسی انگلیسی خریداری کردم و از روی آن نحوه درست نوشتن حروف را یاد گرفتم. هر روز تمرین می کردم. در محیط کار، خودم را ملزم به انجام تمرینات کرده بودم. حداقل روزی ۱۰ دقیقه با دقت زیاد خوش نویسی می کردم.

بعد از چند ماه، وقتی دوستانم دست نوشته ها را می دیدند از زیبایی خط انگلیسی من تعریف می کردند. البته می دانستم که بخشی از این تعریف ها از روی محبت و برای تشویق من بود. اما آنچه برای من مسلم بود، تبدیل یک خط نا خوانا به دست خط خوانایی بود که دوستانم آن را قابل ستایش می دیدند.

از شما دعوت می شود مقاله “مثبت اندیشی در محیط کار” را مطالعه فرمایید

چند سالی از آن موقع گذشت. خط فارسی من همچنان بد بود. من در پروژه فاز ۱۹ پارس جنوبی مشغول به کار شدم. در آن پروژه یکی از مدیران ارشد پروژه خط زیبایی داشت. آقای مهندس دهکردی، با خط زیبای خودشان، با روان نویس بنفش رنگ خود و همیشه بصورت مورب در زیر نامه ها دستور می نوشتند. البته ایشان آنقدر انسان محترم و با ادبی بودند که دستورات خود را با انشایی محبت آمیز و در خواست گونه می نوشتند. با دیدن نوشته های خوش خط و احترام آمیز ایشان، همه دوست داشتند به سرعت کار را انجام دهند.

اما با این همه زیبایی مشکلی وجود داشت. زمانی که لازم می شد در زیر پاراف نامه ایشان چیزی بنویسم فاجعه رخ می داد. خط من به نسبت خط ایشان، حقیقت خرچنگ قورباقه را تجلی می نمود. خجالت می کشیدم چیزی بنویسم و نامه را به خودشان برگردانم. چند جمله کوتاه را بار ها و بار ها تمرین می کردم که شاید خوانایی داشته باشد و قابل قبول شود. تا پیش از این هیچکدام از مدیرانم خطی زیبا نداشتند که از نوشتن در کنار دست نوشته آنها شرمنده خط نا زیبای خودم شده باشم.

از این رو تصمیم گرفتم خط خودم را خوب کنم. به این فکر کردم که اگر من توانسته ام از دستم به خوبی استفاده کنم و تایپ ۱۰ انگشتی را یاد بگیرم و اگر توانسته ام خط انگلیسی خود را خوب کنم، حتما می توانم خط فارسی خوبی داشته باشم. در ابتدا الگوی درستی نداشتم. فونت نستعلیق را نصب کردم. غزل “سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد” را در ورد تایپ کردم و با خط نستعلیق پرینت کردم. چون این غزل را خیلی دوست داشتم هر روز از روی آن می نوشتم. بعد از چند ماهی خط نا خوانای خرچنگ قورباقه من تغییر کرد. دیگر خرچنگ قورباقه نبود اما زیبا هم نبود.

خرید کتاب “آموزش خط تحریری” و ” آموزش خوشنویسی با خودکار“، تالیف استاد مهدی شیخ ربیعی باعث جهت دار شدن تلاش های من شد. در این کتاب ها یاد گرفتم چگونه باید بنویسم. هماهنگی مابین حروف و کلمات را یاد گرفتم.

شما می توانید کتاب را از سایت http://www.abrangbook.ir تهیه فرمایید.

 

حالا دیگر باور دارم همه ما استعداد خوش نویسی داریم. شاید استعداد و ذوق هنری یک استاد خوش نویس را نداشته باشیم اما می توانیم خوشنویسی با خودکار را تمرین کنیم  و به خط خود مان افتخار کنیم. اما با تمرین زیاد. به قول آقای محمود معظمی، توانا بود هر که تمرین کند.

یکی از مهم ترین کارهایی که برای خوش خط شدن نیاز دارید، به خاطر سپاری شکل حروف است. مشکل ما بد خط ها عدم توانایی دست مان نیست. همه ما فکر می کنیم که دست ما نمی تواند خوش خط بنویسد.

واقعیت این است که دست ما از ذهن ما دستور می گیرد. ما همان شکلی را می کشیم که در ذهن خودمان از یک حرف متصور هستیم. اگر ما شکل حروف را به درستی به خاطر بسپاریم، در هنگام نوشتن هم تلاش می کنیم شبیه همان شکل روی کاغذ بکشیم. اما اگر در خصوص شکل درست حروف فکر نکرده باشیم، همان شکلی را که در ناخود آگاه خود ذخیره کرده ایم روی کاغذ می کشیم. در واقع شکل حروفی را که ما در ناخود آگاه خود ذخیره کرده ایم، همان شکل حروفی است که در اول ابتدایی و در هنگام یادگیری حروف می نوشتیم.

 احتمالا شما هم مثل من در مقاطع زمانی مختلف تمرین زیاد کرده و نتیجه نگرفته اید.

نکته در اینجا است که در برخی از افراد، انجام تمرین زیاد باعث جایگزین شدن شکل حروف در ناخود آگاه آنها می شود. از این رو به تدریج به جای نوشتن حروف خرچنگ قورباقه، حروف زیبا می نویسند. مشکل افرادی مثل من و شما در این است که اگر این کار را هزار بار هم انجام بدهیم، تلاشی برای جایگزین کردن شکل جدید حروف در ذهن خود نمی کنیم.

برای حل این مشکل من یاد گرفته ام که بطور خود آگاهانه و با دیدن حروف و کلماتی که با خط خوب نوشته شده اند، شکل آنها را حفظ کنم. اغلب کتاب های راهنمای خط، نحوه نوشتن هر حرف را توضیح می دهند. کاری که شما باید انجام بدهید این است که به این راهنما نگاه کنید و بدون اینکه آن را روی کاغذ بکشید، مسیر حرکت خودکار را با چشم دنبال کنید.

 

با این روش، به تدریج ذهن شما شکل های جدیدی از حروف را جایگزین شکل های قبلی می کند. پس از آنکه ذهن شما تصوری زیبای حروف را آموخت، نوبت به تمرین با خودکار و آموزش دادن به دستتان برای پیاده کردن حروف است.

البته لازم نیست که چند ماه وقت بگذارید و اول از همه حروف را در ذهن خود جای بدهید. شما می توانید حروف را طبق روند کتاب تمرین کنید. اما در هنگام تمرین به این نکته توجه داشته باشید که تنها نوشتن برای خوشنویسی با خودکار کافی نیست. بلکه یاد گرفتن شکل درست حروف، باعث سرعت بخشیدن به یادگیری و تداوم خوش خطی شما در آینده خواهد شد.

خوشنویسی با خودکار نیاز به تمرین روزانه دارد. تجربه خودم روزی ۱۰ دقیقه بصورت روزانه بود. اگر در هر مقام و منصب و جایگاه کاری باشید، اگر سرتان هر چقدر شلوغ باشد که فرصت سر خاراندن نداشته باشید، باز هم مطمئن باشید که می توانید ۱۰ دقیقه را روزانه به این کار اختصاص بدهید. فقط باید خودتان را ملزم به انجام تمرینات کنید. اگر می توانید زمان بیشتری را تمرین کنید اما تمرینات را به کمتر از ۱۰ دقیقه کاهش ندهید. در کتابی خوانده ام که آقای آرنولد شوارتزینگر، قهرمان بدن سازی جهان و بازیگر معروف سینما گفته است ” برای تمرین های بدن سازی برنامه ریزی داشته باشید. در روز های تمرین، حتی اگر حال تمرین کردن هم ندارید به باشگاه بروید و در آنجا بنشینید”. این کار معجزه می کند. هر روز تمرین کنید و نتیجه را ببینید.

ما همان شکلی از حروف را می نویسیم که در ذهن خود داریم. برای اینکه شکل حروف را درست بنویسیم اول باید شکل حروف را در ذهن خود اصلاح کنیم، بعد با تمرین نوشتن، توانایی پیاده سازی آن شکل روی کاغذ را پیدا کنیم.

جای حروف نسبت به همدیگر باعث ایجاد زیبایی می شود. برای اینکه جای هر حرف را به درستی یاد بگیریم، لازم است تمام تمرین ها برروی دفتر خط دار انجام بدهیم.

یکی از دلایل بد خط نوشتن، فشار بیش از حد به خودکار است. برای خوش نویسی باید عادت کنیم که خودکار را به نرمی در دست بگیریم و خودکار را روی کاغذ فشار ندهیم.

در کامپیوتر خود فونت نستعلیق را نصب کنید. در نرم افزار ورد نوشته ای را که به آن علاقه دارید تایپ کنید. نوشته را خط زیر دار کنید. از سرمشقی که ساخته اید شروع به تمرین کنید. زاویه حروف، اندازه حروف، فاصله و طرز قرار گرفتن هر حرف نسبت به خط زمینه را با دقت نگاه کنید و در زمان تمرین کردن مشابه آن بنویسید.

فونت نستعلیق بطور معمول برروی کامپیوتر نصب نیست. ابتدا آن را دانلود کنید و پس از باز کردن فایل زیپ، روی فونت کلیک کنید تا نصب شود. دانلود فونت ایران نستعلیق IranNastaliq

نام خودتان، نوشته کوتاهی که دوست دارید و یا چند بیت شعر را به عنوان سرمشق انتخاب کنید. در نرم افزار ورد این نوشته را تایپ کنید. فونت آن را به ایران نستعلیق تغییر دهید. این نوشته را زیر خط دار کنید. نوشته زیر با همین روش ایجاد شده است.

این کار به شما کمک می کند که سرمشق مورد علاقه خودتان را بسازید و در هر زمان و مکانی که خودکار و کاغذ دستتان بود تمرین کنید.

 

راحکار خوبیه ولی به درد دوستم نخورد چون اصلا به حرفم گو شش نمی کرد و تمرین هم اصلا نمی کرد

عالی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نام‌ خانوادگی*


رمز عبور یکبار مصرف *


دانلود فونت ایران نستعلیق IranNastaliqDownloads-icon

چنانکه استادان خط در سرمشق‌های خود
نوشته‌اند :

ای که خواهی که خوشنویس شوی
خلق را مونس و انیس شوی ترک‌ آرام و خواب باید کرد
وین به عهد شباب باید کرد داند آن‌کس که آشنای دل‌ست
که صفای خط از صفای دل‌ست

قدم
اول : رعایت
خط زمینه ( کرسی )

خط زمینه‌ افقی را می‌توان به پنج خط تقسیم
کرد که فاصله آنها با نقطه ( معیار سنجش اندازه‌ها و تناسب در خط که در خط تحریری
به صورت یک دایره کوچک توخالی مشخص می‌شود. نقطه در خط همان نقشی را دارد که
پیمانه در آشپزی !) دقت کنید که فاصله‌‌ خطوط افقی یکنواخت
مساوی با یک نقطه است و فقط فاصله‌ خط چهارم از خط اصلی معادل دو نقطه می‌باشد.

 حروف ساده مانند ( ب ، ف ، د ، ر ، و … )
معمولا روی محور اصلی قرار می‌گیرند و این خط زمینه اصلی نگارش است.

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

خط زمینه عمودی ( ایستاده ) : خطی فرضی است که بر خط زمینه افقی
(محور اصلی ) عمود است و زاویه نگارش حروف و کلمات نسبت به آن سنجیده می‌شود.

 در نظر داشتن این خط باعث می‌شود تا حروفی
مانند ( ا ، ل ، م ، … ) که حرکت قلم در آنها بیشتر در محور عمودی است، نسبت به
این خط مقایسه شوند و در نتیجه کج و ناموزون نوشته نشوند.

 به نمونه خط زیر که خطوط زمینه آن را برایتان
برجسته کرده‌ایم،دقت کنید و آن را با نوشته‌هایی که در ابتدای این صفحه آورده‌ایم،
مقایسه کنید. ببینید که چطور رعایت خط‌های زمینه‌های افقی و عمودی می‌تواند موجب و
موجد زیبایی خط شود.

بحث خط زمینه در خوشنویسی، از مباحث
اولیه و ابتدایی در خوشنویسی است که رعایت آنها برای زیبا شدن خط ضروری است.
پیشنهاد می‌کنم که با خوب نگاه کردن به خطوط و دقت در چگونگی قرارگیری و اصطلاحاً
نشستن حروف و کلمات بر خط زمینه، خط خود را در این زمینه بهتر کنید.

طراحی شده توسط
وبلاگ تبیان


چرخه آبDownloads-icon


شب یلداDownloads-icon


پطروس فداکارDownloads-icon


حاتم طاییDownloads-icon


چرا برگ درختان در پاییز زرد می شود؟Downloads-icon


علت نور و گرمای خورشید چیست؟Downloads-icon


انجماد و ذوب آبDownloads-icon


مشاهده کره زمین از فضاDownloads-icon


چرخه آبDownloads-icon


خورشیدDownloads-icon

امروز سه شنبه , ۷ بهمن , ۱۳۹۹ شما در تک بوک هستید.

بازدید

 

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

مسعود اسلامی فرد : متولد ۱۳۵۱ تهرانخوشنویسی را از سال ۱۳۶۳ نزد آقای احسان کاظم نیا شروع و در سال ۱۳۶۷ با آقای حجت اسدی ادامه دادند . از سال ۱۳۶۸ از محضر استاد حسین جعفری تبار بهره مند گردیده و در نهایت در سال ۱۳۷۱ موفق به اخذ درجه ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران شدند . از آن سال تاکنون مشغول تدریس خوشنویسی در مراکز فرهنگی ، هنری و آموزش و پرورش بوده و در این مدت ، دو نمایشگاه انفرادی برپا کرده و در چند نمایشگاه جمعی شرکت فعال داشته اند .
اولین تألیف وی کتاب « آموزش خط موج » می باشد که خط ابداعی خود ایشان است . وی علاوه بر خوشنویسی در رشته موسیقی به عنوان نوازنده و مدرس رسمی تمبک از مرکز گسترش آموزشهای هنری مشغول فعالیت می باشد .

برچسب ها

مطالب مشابه با این مطلب

دانلود کتاب آشپزخانه دلخواه من ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۴ امتیازs آشپزخانه یکی از عناصر اصلی در هر خانه است. می توان گفت اتاق آشپزخانه یکی از چند منظوره ترین مکانهای موجود در هرخانه می باشد.

دانلود کتاب کاریکاتور ۳٫۵۰/۵ (۷۰٫۰۰%) ۲ امتیازs کاریکاتور (از فرانسوی: caricature‎) نوعی نقاشی است که سوژهٔ دلخواه را به صورت مضحک و خنده آوری ترسیم می‌کند.

آموزش ۲۶ سازه های چوبی کاربردی در منزل اعم از: • تختخواب دو طبقه • تختخواب فانتزی به شکل اتومبیل مسابقه ای • تختخواب و کتابخانه دیواری

دانلود کتاب سرگذشت ۱۰ طنزپرداز به یاد ماندنی برتر جهان ۳٫۶۷/۵ (۷۳٫۳۳%) ۶ امتیازs کتاب «سرگذشت ۱۰ طنزپرداز به یاد ماندنی برتر جهان» به نویسندگی آقای امیرعباس حاتم زاده به طور مفصل راجع به کمدین هایی مانند چارلی چاپلین هارولد لوید و… که در […]

دانلود کتاب ۱۰ نکته اصول طراحی کاراکتر کارتونی ۳٫۹۱/۵ (۷۸٫۱۸%) ۱۱ امتیازs اصول طراحی کاراکتر را می تواند موضوعی بسیار چالش بر انگیز باشد. شاید بتوانید شخصیت های متحرک را طراحی کنید اما طراحی کاراکتر مخصوص به خودتان بر اساس طرح اولیه نیازمند خلاقیت […]

افراد زیادی هستند که به تازگی با صدای دلنشین سازدهنی آشنا شده و به آن علاقه مند شده اند و به همین خاطر تصمیم گرفته اند تا نواختن سازدهنی را شخصا تجربه نمایند .

سلام
پرسش من اینه که نگارنده کتاب از این کار رضایت داره؟
یا به طور غیر قانونی دانلود میکنیم

تا زمانی که پاسخ از سوی مدیر داده نشود این کتاب را بکار نخواهم‌برد

با سلام
لینک دانلود این کتاب به درخواست ناشر آن حذف شد و صرفا جهت معرفی است .

سلام
سپاس از لطف شما
بسیار عالی بود

یک جهان از کتاب مفید و رایگان تان. فرادرس واقعاً سایتی است که اصلاً دروغ و گذب درآن وجود ندارد. موفق و کامگار باشید.
با حرمت

با سلام
خیلی از شما ممنونم که هنرتون را به دایگان در اختیار همه می گذارید
سلامت پاینده و برقرار باشید

سپاس فراوان از کتاب رایگان
پرورگار از شما خشنود باشد.
آمین

میخوایم خوش نویسی یاد بگیرم از تطعیلاتم استفاده کنم

با سلام و سپاس بیکران ،واقعا مفیدو جامع بود ممنون

بی نهایت سپاسگزارم.

سلام . سپاس فراوان بابت مطالب عالیتون

كتاب رمان

كتاب اندروید

كتاب پزشكي

دانلود كتاب تاريخي

کتاب اجتماعي سياسي

دانلود كتاب كودكان

كتاب علوم غريبه

كتاب علمي دانشگاهي

دانلود كتاب موفقيت

كتاب تجارت الكترونيك

دانلود كتاب كامپيوتر

آموزش زبان خارجي

كتاب متفرقه

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم

دانلود كتاب مذهبي

دانلود كتاب شعر

دانلود كتاب ادبيات

دانلود كتاب ورزشي

دانلود كتاب هنر

كتاب جغرافيا و نقشه

كتاب بانوان و زيبايي

كتاب نقد و بررسي

فيلمنامه و نمايشنامه

كتاب مديريت

كتاب زبان اصلي

دانلود كتاب صوتي

كتاب گوشي موبايل

كتاب فلسفه و منطق

كتاب رشته برق

فال حافظ

انجمن

بانک مقاله

شطرنج آنلاین

استخاره با قرآن

تست هوش آنلاین

گروه یاهو تک بوک

تست شخصیت شناسی

دانلود آهنگ های جدید

خرید کتاب

داروخانه همراه تینا طب

فروشگاه اینترنتی

دانلود آهنگ جدید

دانلود آهنگ شاد

دانلود رمان

مهاجرت به کانادا

دانلود آهنگ جدید

دانلود فیلم ایرانی

دانلود آهنگ ایرانی

اوج یادگیری

داروخانه آنلاین آرتان

فروشگاه اینترنتی زوجیم

دانلود آهنگ جدید

اقدام پژوهی

دانلود آهنگ جدید

تور لحظه آخری

برای دریافت نرم افزار های مورد نیاز مطالعه کتاب ها با لینک مستقیم بر روی اینجا کلیک کنید.

دانلود کتاب اندروید هرگز فراموش نمی شوی! ۳٫۴۰/۵ (۶۸٫۰۰%) ۵ امتیازs عناوین اصلی کتاب اندروید هرگز فراموش نمی شوی! • اشاره • فهرست • فصل اول: برنامه هدایت • فصل دوم: سیر تاریخ • فصل سوم: آخرین پیامبر • فصل چهارم: راه غدیر • […]

دانلود کتاب اندروید رهنمای ۱۰۲ _ قواعد زندگی ۲٫۵۰/۵ (۵۰٫۰۰%) ۲ امتیازs عناوین اصلی کتاب « رهنمای ۱۰۲ _ قواعد زندگی » شامل : ♠ اشاره ♠ قواعد یک زندگی (سیدمهدی قانع) ♠ قواعد یک زندگی ♠ دریچه ♠ درآمد

دانلود کتاب اندروید سیمای صحیفه سجادیه ۳٫۷۰/۵ (۷۴٫۰۰%) ۱۰ امتیازs از صحیفه سجادیه، که سند آن به امام زین العابدین (ع) منتهی می شود، به «اخت القرآن» و «انجیل اهل البیت (علیهم السلام)» و «زبور آل محمد (ص)» و «صحیفه کامله» تعبیر شده است.

روحانی خوش‌پوشی که در انگلستان درس خوانده و چند زبان زندۀ دنیا را از بر است، روزگاری مسئول مذاکره با قدرت‌های جهانی درباره یکی از مهمترین پرونده‌های سیاسی- حقوقی ایران در مواجهه با جامعه بین‌المللی بوده است.

  اصلاح موی سر یکی از شایع ترین اقدامات در میان خانم ها و آقایان است که در طول سال ممکن است بارها تکرار شود، به همین دلیل مراجعه به سالن های آرایشی و اصلاح موی سر از جمله اقداماتی است که بسیار به […]

  کلیپ صوتی و تصویری ” رازهای بزرگ زندگی ” / ۵ حقیقت غیر قابل انکار زندگی : ۱ – به فرزندانمان نباید پولدار شدن را بیاموزیم بلکه خوشبخت شدن را آموزش بدهیم .

تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید
نقشه سایت


pdfDownloads-icon


کتاب pdfDownloads-icon

چگونه جزوه خوش خط بنویسیم
چگونه جزوه خوش خط بنویسیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *