چگونه آرایش ثابت بماند

 
helpkade
چگونه آرایش ثابت بماند
چگونه آرایش ثابت بماند

آرایش کردن یکی از جذاب ترین کارها برای خانم ها می باشد ولی یکی از دغدغه های بعد از آرایش تمدیدهای مکرر آن می باشد که معمولا بعد از حدود یک یا دو ساعت آرایش حالت اولیه ی خود را از دست می دهد. ثابت نگه داشتن آرایش، مهارتی است که هر خانمی باید از آن برخوردار باشد اما این کار برای افرادی که دائما خارج از منزل هستند یا پوست چربی دارند کمی مشکل است. بسیاری از خانم ها دوست دارند آرایش صورتشان را برای یک روز کامل بدون آن که آن را تمدید کنند روی صورتشان داشته باشند. در این مقاله مراحل و تکنیک هایی برای حفظ آرایش برای یک روز کامل را عنوان می کنیم.

راه های فیکس و ثابت ماندن آرایش صورت

۱ – پرایمر آرایشی (پایه آرایش)

تفاوت بین حفظ آرایش تا پایان شب یا از‌بین رفتن آن تا ظهر می‌تواند اهمیت زیرسازی پوست را نشان دهد.

بهترین راه برای آنکه پوست صورتتان به یک پارچه زبر تبدیل نشود این است که قبل از استفاده از لوازم آرایشی، از یک زیرساز استفاده کنید. زیرسازی باعث نرم شدن خط و خطوط ریز ‌چین و چروک صورت می‌شود و بین محصولات مراقبت پوستی و مواد آرایشی سدی ایجاد می‌کند.چگونه آرایش ثابت بماند

پرایمر آرایشی (پایه آرایش)، کرم یا شوینده‌ای است که قبل از انجام آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد تا پوشانندگی و ماندگاری آرایش را افزایش دهد. بنابراین عملکرد پرایمر مربوط به زیرسازی و آماده‌سازی قبل از آرایش است.

اگر تابه حال از پرایمر استفاده نکرده‌اید، محصول فوق‌العاده‌ای را از دست داده‌اید. فرقی نمی‌کند که اهل آرایش غلیظ باشید یا ترجیح دهید فقط از یک کرم مرطوب‌کننده و بالم لب استفاده کنید، وقتی می‌خواهید پوستی درخشان داشته باشید یا پایه صاف و یکدستی برای زیرسازی آرایش خود ایجاد کنید، پرایمر نقشی حیاتی دارد.

پرایمر، پایه اساسی برای زیرسازی و آرایش صورت است که باعث یکدستی و ماندگاری آرایش می‌شود. ترکیبات این ماده در کرم، ژل و پودر وجود دارد. با وجود اینکه مرطوب‌کننده‌ها نیز پوست را نرم می‌کنند، اما پرایمر پوست را برای استفاده از مرطوب‌کننده رنگی (کرم BB و CC) یا کرم‌های زیرساز آماده می‌کند و پایه‌ای برای ماندگارتر شدن آن‌ها در طول روز ارائه می‌دهد. مواد تشکیل دهنده پرایمرها، پلیمرهایی برپایه سیلیکون مثل دایمتیکون هستند زیرا اثرات نرم‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارند.

پرایمر صورت چندان چرب نیست و بافتی همانند مخمل دارد. در واقع، هدف اصلی از استفاده پرایمر، صاف‌تر کردن، از بین بردن قرمزی صورت و بستن منافذ پوست است. از طرف دیگر، پرایمر به ماندگاری زیرسازی آرایش شما در روزهای گرم کمک می‌کند.

۲ – استفاده از کرم پودر مناسب پوست

یکی از نکات مهمی که باعث افزایش ماندگاری کرم پودر و عدم ماسیدن آن بر روی پوستتان می‌شود انتخاب کرم پودر مناسب پوستتان است.

اکثرا خانم‌ ها این سوال را می‌پرسند که: چرا کرم پودر بر روی پوستمان میماسد؟

در ابتدا برای پاسخ به این سوال باید بپرسیم که آیا کرم پودر مناسب پوست خود را انتخاب کرده‌اید؟ یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که باعث می‌شود آرایش صاف و یکدست به روی پوست شما بخوابد و آرایش صورت شما مخملی به نظر برسد این است که کرم پودرتان مناسب پوست صورتتان باشد. رعایت این نکته‌ی مهم باعث می‌شود که آرایش روی صورت شما طبیعی نشان داده شود.

برای انتخاب یک کرم پودر مناسب، نوع پوستان را در نظر بگیرید. پوستتان خشک است یا چرب؟ تیره است یا روشن؟ پوستتان را خوب بشناسید و با توجه به پوستتان محصول مورد نظر را خریداری کنید.

اگر پوست چربی دارید، هنگام خرید کرم پودر حتما دقت کنید که روی آن کلمه ( (Oil Free یا (Matt) نوشته شده باشد. در غیر این صورت نه تنها براقی پوست شما را تشدید می‌کند بلکه باید خودتان را هم برای زدن چند جوش درست و حسابی آماده کنید.

اگر پوست خشکی دارید، اولویت شما در انتخاب، باید کرم پودری باشد که کمبود پوستتان را جبران کند و حالت شادابی به پوست شما بدهد و نور را به اندازه کافی در چهره‌تان انعکاس دهد. کرم پودرهای مایع با بیس روغنی بهترین انتخاب برای شما هستند. سعی کنید به هیچ وجه از کرم پودرهای خشکی که شبیه پنکک هستند استفاده نکنید.

اگر پوستی صاف با لکه‌ها و مشکلات پوستی بسیار اندک دارید و می‌خواهید ظاهری صاف داشته باشید، از یک کرم پودر مایع استفاده کنید که جلای مات داشته باشد.

نکته‌ی دیگر در انتخاب کرم پودر، رنگ پوستتان است، بسیاری از خانم‌ها در هنگام خرید کرم پودر، مقداری از آن را بر روی دستشان تست می‌کنند این کار اشتباهی است چون پوست دارای رنگدانه‌های زرد است و با این کار رنگ اصلی کرم بر روی صورت را متوجه نخواهید شد. با این کار در هنگام استفاده از آن کرم پودر بر روی صورت، برای رسیدن به رنگ دلخواه مقدار زیادی از آن را استفاده می‌کنید و این امر باعث ماسیدگی کرم پودر بر پوست صورت شما می‌شود.

برای تست رنگ کرم پودر بهترین کار این است که سه رنگ نزدیک به هم را بر روی خط فک پایین خود بمالید و بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده می‌شود یا نه. اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد.

نکته : دو اشتباه رایج در استفاده از کرم پودر :

– استفاده از دست به جای فرچه

بسیاری از خانم‌ها برای زدن کرم پودر از دست یا اسفنج استفاده می کنند. استفاده از دست یا اسفنج، باعث ایجاد یک لایه‌ی ضخیم از کرم پودر روی پوست می‌شود که ظاهری ناخوشاید روی پوست پیدا می‌کند و باعث می‌شود که کرم پودر به شکل ضخیم بر روی پوست شما قرار بگیرد. برای این که از ماسیدن کرم پودر بر روی پوست جلوگیری کنید، از یک براش بزرگ و مناسب برای کرم پودر استفاده کنید تا کرم را به طور یکنواخت روی پوست صورت پخش کند.

این اشتباه، اشتباه رایجی است و حتی برخی از آرایشگران نیز این کار را انجام می‌دهند که باعث ماسیدن کرم پودر بر روی پوست صورت می‌شود.

– ایجاد یک لایه‌ی ضخیم از کرم پودر بر روی صورت

وقتی یک لایه‌ی ضخیم کرم پودر به روی صورت می‌مالید، پوستتان حالت غیر طبیعی به خود می‌گیرد. علاوه بر این وقتی انبوهی از کرم پودر بر روی صورت شما قرار دارد، با هر حرکت عضلات صورت، یک چین و خط روی آن ایجاد می‌شود که اصلا زیبا نیست. هدف از استفاده‌ی کرم پودر، ایجاد پوستی صاف و یکدست است که با زدن بیش از حد آن، نه تنها ظاهر پوستتان بهتر نمی‌شود بلکه خطوط و چین صورتتان هم بیشتر نشان داده می‌شود.

۳ – استفاده درست از پنکک

پنکک مات برای تابستان بسیار مناسب است چون برق ناشی از چربی پوست را می گیرد. از این پنکک می توانید فقط روی نقاط چرب پوست استفاده کنید مثل پیشانی، بینی و چانه.

کاغذ خشک کن

این کاغذهای خشک کن یکبار مصرف هستند و چربی های اضافی روی پوست را بر می دارند. شما می توانید هر چند بار که نیاز پیدا کردید از این کاغذها استفاده کنید چون ضرری برای پوست ندارند.

استفاده از پنکک، به عنوان آستر آرایش چشم

قبل از آرایش چشم، روی پلکهای خود پودر پنکک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می شود و پوست آماده می شود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به جای سایه های کرمی از سایه های پودری استفاده کنید؛ چون سایه های کرمی معمولا” حاوی کرم های نرم کننده هستند و دوام زیادی ندارند.

 

 

۴ – استفاده از فیکساتور در آرایش

فیکساتورها از مواد پلیمری برای ثابت کردن آرایش ساخته شده‌اند. این واقعیتی است که شما در آرایش های روزانه نباید از فیکساتور استفاده کنید زیرا استفاده هر روز این ماده آرایشی می‌تواند برای شما بسیار مضر باشد. حتی اگر یک فیکساتور مانند فیکساتور لوازم آرایشی مک را در اختیار داشته باشید باز هم استفاده مداوم از این فیکساتور خوب می تواند پوست شما را به نابودی بکشاند.فیکساتورها از دو طریق می‌توانند صورت شما را در برابر ریختن میکاپ مقاوم کند. یکی ایجاد چسبندگی بر روی صورت است و دیگری به وجود آوردن حالتی که توقف فعالیت های پوستی مشهور است.

انواع فیکس کننده ها به صورت خشک، چرب، مایع (اسپری، گازی) و پودری وجود دارند.

فیکساتورهای پودری، به صورت مات و یا براق در بازار وجود دارند، که بعد از استفاده از فون چرب مورد استفاده قرار می گیرند. دقت کنید که این پودرها به مقدار خیلی کم باید روی پوست استفاده شوند .

با پودر فیکس می تونید سایه و رژ لب رو هم فیکس کنید. سایه چرب و خشک رو می تونید با هم استفاده کنید تا دوام سایه بیشتر بشه. فیکساتورهای مایع برای این قسمت (چشم و لب) مناسب نیستند.

به طور کلی فیکس کننده های مایع قبل و بعد ازآرایش استفاده می شوند. اگر قبل از آرایش از این محصولات استفاده کنید، خاصیت ضد عرق دارند و باعث دوام آرایش می شوند. همچنین بعد از تمام شدن آرایش هم می توانید از فیکساتور مایع استفاده کنید. فاصله مناسب برای اسپری کردن ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر است و یک یا دو بار باید روی صورت اسپری شود . موقع اسپری کردن چشم ها را ببندید تا مواد وارد چشم نشوند. مکث کوتاهی کنید تا مواد خشک شود.چگونه آرایش ثابت بماند

چه نواحی از صورت نیاز به پودر فیکس دارد؟

در حالت کلی بهتر است تمامی نواحی صورت را پودر فیکس بزنیم تا آرایش صورت در تمام روز ماندگاری داشته باشند. چنانچه فیکساتور را به درستی استفاده کرده باشید، کرم پودرتان تکان نخورده و خطوط ریز و چین و چروک روی پوست نخواهد افتاد. در ادامه مطلب، به نواحی که نیاز به پودر فیکس دارند اشاره خواهیم کرد.

– زیر چشم که معمولا پس از گذشت زمان خط می افتد و احتمال ریختن پودر سایه و ریمل روی آن بسیار است.

– خط خنده

– چانه

– تی زون یا همان ناحیه پیشانی و بینی که چربی را کنترل کرده و از برق افتادن آن جلوگیری به عمل می آورد.

– زیر خط گونه که امکان نمایان کردن کانتور را افزایش می دهد. استفاده از پودر فیکس برای زمان هایی که کانتور صورت را زیادی پایین کشیده اید نیز بسیار کارآمد است تا از این طریق به خوبی آن را محو نمایید.

– دو طرف بینی؛ از آن جایی که معمولا این ناحیه چربی بیشتری تولید می کند، استفاده از پودر فیکس باعث می شود آرایش این ناحیه به هم نریخته و ثابت بماند.

راه های فیکس و ثابت ماندن آرایش صورت

تفاوت پرایمر و پودر فیکس (فیکساتور) چیست؟

پرایمر پایه اساسی برای زیر سازی و آرایش صورت است که باعث یکدستی و ماندگاری بیشتر آرایش میشود.پودر فیکس ( فیکساتور) در انتهای آرایش برای فیکس کردن، ماندگاری بیشتر و عدم براق شدن آرایش استفاده میشود.

استفاده از سایر لوازم آرایشی و ماندگاری بیشتر آن ها :

۱ – خط چشم های ژله ای و مایع

این خط چشم ها ضدآب هستند و روی پوست پخش نمی شوند. می توان گفت مثل چسب روی پوست می چسبند و به ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولا” چرب است و با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش می شود.

۲ – چگونگی استفاده از ریمل و جلوگیری از ریختن آن

تنها دلیل این مسئله، تغییر دمای هوا و بدن میباشد. مایع ریمل در دمای بالا، حالت روان و شل پیدا می کند و در دمای پایین، حالت ژلی و سفت. البته برندهای خوب و باکیفیت ریمل مژه، فرمولاسیون ویژه ای دارند که در دمای زیاد هم حالت ژلی خودشان رو حفظ می کنند و نمیریزند. اما باز هم کمی ریزش و پخش شدن دارند.به همین خاطر باید درخرید ریمل، حداقل برای فصل های گرم سال، کمی ولخرجی کنید و ریمل خوب و باکیفیت بخرید. برای گردش های در هوای آزاد و فضای باز، بهتر است که از ریمل استفاده نکنید.

– ریمل ضدآب بزنید

بهترین کار برای جلوگیری از ریزش ریمل زیر چشم، استفاده از انواع ضدآب است. فرمولاسیون ریمل های ضدآب، طوریست که فقط با پاک کننده ها یا روغن ها، پاک میشن، بنابراین بهترین انتخاب برای هوای گرم و… میباشند.

– فقط نوک مژه ها رو ریمل بزنید.

یه ترفند جالب برای جلوگیری از ریختن ریمل، این است که نوک مژه ها رو ریمل بزنید. اینگونه، هم مژه ها به خوبی سیاه و بولد میشوند و هم اینکه ریزش و خراب شدن در اثر گرما ندارند و هم اینکه تارهای مژه به هم نمی چسبند.

– مقدار کمی ریمل بزنید.

یک ترفند دیگر برای جلوگیری از ریختن ریمل و سیاه شدن زیر چشم، این است که مقدار کمی ریمل بزنید. هر چه مژه ها با لایه ضخیم تری از ریمل پوشانده شوند، بیشتر ریزش و آب شدن دارند و سیاهی ایجاد می کنند. بهترین روش این است که یک لایه ریمل بزنید و بعد با برس مخصوص مژه، کاملا تارهای مژه را شانه بزنید تا اضافی ریمل گرفته شود و یه لایه نازک از ریمل روی مژه ها باقی بماند.

۳ – استفاده درست از رژ گونه

اگر پوست خیلی چربی دارید، از رژ گونۀ خشک استفاده کنید و اگر پوست خشک یا معمولی دارید، از رژگونۀ پودری استفاده کنید. از رژگونه های کرمی، که حاوی کرم نرم کننده هستند و در گرمای هوا سرازیر و پخش می شوند استفاده نکنید.

۴ – چگونگی کشیدن خط لب

هر رژ لبی با هر ویژگی و مارکی در صورتی روی لب پایدار خواهد ماند که قبل از آن روی لبها، خط لب کشیده شود. خط لب مرزی را روی لب مشخص می کند که رنگ رژلب از آن بیرون نمی زند و پخش و پاک نمی شود. سعی کنید از خط لب همرنگ با رنگ طبیعی لبهایتان استفاده کنید. حتما” خط لب را قبل از رژ لب بزنید به این ترتیب که خطی دور لبها بکشید و سپس روی لبها را نیز کمی خط لب بکشید و بعد رژ لب یا برق لب بزنید.

۵ – آرایش صحیح لب ها

لب های خود را مرطوب نگه دارید

سعی کنید رژ لب را روی لب های خشک و پوست پوست نزنید، چرا که این کار لب های شما را خشک تر می کند. پس برای این که مطمئن باشید لب های نرمی خواهید داشت، طی روز و قبل از استفاده از رژ از مرطوب کننده لب استفاده کنید.

نقش زیر سازی در ثابت نگه داشتن آرایش صورت و رنگ رژلب

مشابه صورت ، چشم ها و دیگر نقاط، لب ها نیز نیاز به یک زیر سازی مناسب دارند که شما می توانید این کار را به وسیله خط لب نیز انجام دهید.این کار پایه رژ زدن را برای شما آماده می کند.

رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید

حالا وقت این است که رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. پس از انتخاب رنگ، سعی کنید به جای استفاده از رژ لب به طور مستقیم از پد و یا فرچه مخصوص این کار استفاده کنید. سپس یک دستمال کاغذی بین لب هایتان قرار داده و رژ خود را دوباره بزنید تا وضوح رنگ رژ و ثابت ماندن رنگ آن را تضمین کنید.

تثبیت نهایی

در آخر، روی رژ خود کمی پنکک زنید. نگران خشک شدن لب هایتان نباشید، زیرا تنها به مقدار کمی پودر روی لب هایتان نیاز دارید تا ثابت ماندن رنگ آنها را تثبیت کنید و دیگر نگران پاک شدن آن نباشید.

 

فروشگاه اینترنتی لیانا از سال 1394 مفتخر است تا محصولات آرایشی، بهداشتی و تخصصی مراقبت پوست اورجینال را با قیمت مناسب و در اسرع وقت در اختیار شما مصرف کننده گرامی قرار دهد و خاطره خوش خریدی راحت و سریع را به شما هدیه دهد.

اگر بعد از گذشت چند ساعت از آرایش صورت، احساس کردید که آرایشتون حالت کیکی و ماسیدگی داره میتونید با استفاده از چند نکته، از کیکی شدن آرایش صورت جلوگیری کرده و آرایش صورت رو تمدید و ترمیم کنید. این نکات رو در زیبامون بخوانید.

هیچ کسی دوست نداره بعد از چند ساعت آرایش کردن، با چهره ای چرب، که مواد آرایشی روی آن ماسیده شده است رو به رو بشه. به طور کلی کیکی شدن و ماسیدگی آرایش روی صورت برای هیچ کس خوشایند نیست!

البته نکته های زیادی برای جلوگیری از کیکی شدن و ماسیدگی آرایش روی صورت وجود داره اما اگه باز هم آرایشتون کیکی شد میتونید با استفاده از نکاتی که در این قسمت از زیبامون به اونها اشاره میکنیم، این حالت رو برطرف کنید و دوباره آرایشی زیبا و تازه داشته باشید.

حرفه ای کرم پودر بزنیم، دلایل کیکی شدن و ترک خوردن فونداسیون روی صورت

 

چگونه آرایش ثابت بماند

قبل از شروع ارایش مرطوب کننده بزنید و بعد از اینکه مرطوب کننده کمی خشک شد، آرایش صورت رو شروع کنید. یعنی قبل از اینکه کرم پودر روی پوست بزنید اطمینان حاصل کنید که هنوز هم کمی از رطوبت کرم مرطوب کننده روی پوست باقی مانده باشد. این کار کمک میکنه تا کرم پودر خیلی خوب روی پوست ترکیب بشه و بعد از گذشت چند ساعت، حالت کیکی پیدا نمیکنه.

 

 

اگر بعد از کانسیلر زدن زیر چشم، متوجه شدید که کانسیلر حالت کیکی پیدا کرده و پوشش خوبی برای پوست اطراف چشم ایجاد نکرده، ابتدا باید مقدار کمی مرطوب کننده زیر چشم بزنید و بعد کانسیلر اضافی رو از زیر چشم پاک کنید. دوباره یک لایه نازک مرطوب کننده بزنید و سپس کانسیلر رو زیر چشم بزنید. نکته بعدی این هست که حتما از پودرهای شل برای تثبیت کانسیلر استفاده کنید. استفاده از پودر بیش از حد هم میتونه خیلی راحت چین و چروک های اطراف چشم رو برجسته تر نشون بده. پس در حد خیلی کم زیر چشم پودر بزنید.

 

 

ممکنه بعد از گذشت چند ساعت از اینکه کرم پودر زدید، احساس کنید که کرم پودر روی پوست حالت کیکی پیدا کرده و ظاهر یکدست و صافی نداره. این حالت بیشتر در اطراف بینی و  لب ایجاد میشه. در این مواقع تنها کاری که اید انجام بدید این هست که از مقداری کانسیلر و اسفنج آرایشی مرطوب شده کمک بگیرید.

ابتدا با استفاده از دستمال کاغذی، چربی اضافی پوست رو جذب کنید سپس با استفاده از کانسیلر چند نقطه در قسمت های مختلف پوست و قسمتهایی که کرم پودر از بین رفته یا حالت کیکی پیدا کرده بزنید و بعد با استفاده از بیوتی بلندر مرطوب، به آرامی کانسیلر رو بر روی پوست ترکیب کنید. با این روش، قسمت هایی از کرم پودر که پاک شده، دوباره پوشش داده میشه و همچنین ظاهر یکدستی برای پوست ایجاد خواهد شد.

چگونه کرم پودر بزنیم که ظاهر طبیعی و بدون ماسیدگی داشته باشد؟

 

 

اگر قبل از آرایش کردن پوست به درستی آماده نشه، نه تنها آرایش، موندگاری زیادی نخواهد داشت بلکه خیلی زود هم حالت کیکی پیدا میکنه. این حالت در روزهای گرم و آفتابی بیشتر ایجاد میشه پس آماده کردن پوست و استفاده از پرایمر رو هرگز فراموش نکنید.

به طور کلی استفاده از محصولات مراقبت از پوست، اهمیت بیشتری نسبت به استفاده از لوازم آرایش داره. زیرا هرچه پوست سالم تر و بهتر باشه، ارایش بهتر و جذاب تری هم خواهید داشت. استفاده از یک پرایمر خوب و باکیفیت هم کمک میکنه تا آرایشتون خیلی بهتر روی پوست بمونه.

 

 

یکی دیگه از ترفندهایی که کمک میکنه تا آرایشتون بهتر روی پوست بمونه این هست که اول آرایش چشم ها رو انجام بدید و بعد به سراغ آرایش صورت برید. با این روش میتونید میزان استفاده از کرم پودر رو به خوبی با آرایش چشم هاتون تطابق بدید و از مقدار مناسبی کرم پودر برای پوشش دهی صورت استفاده کنید. علاوه براین در هنگام آرایش چشم ممکنه اشتباهاتی هم داشته باشید که اگر کرم پودر زده باشید، مجبور خواهید شد، بخشی از کرم پودر رو هم پاک کنید که در این صورت پوست یکدستی نخواهید داشت.

 

 

ممنون از همراهی شما با زیبامون دات کام.

اگر میخواهید آرایشتان ماندگاری بیشتری داشته باشه به روش زیر عمل کنید.تمیز نگاه داشتن پوست آرایش اگر روی پوست تمیز باشد ماندگاری طولانی تری خواهد شد. پوست را لایه برداری کرده و آن را به صورت طبیعی با نوشیدن آب مرطوب نگاه دارید. روغن های روی سطح پوست موجب از بین بردن سریع آرایش می شود،

 

بنابراین پیش از آرایش پوست را تمیز کرده و قبل از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر آرایش را روی پوست خشک انجام دهید زود پوسته پوسته می شود. ۲ استفاده از پرایمر پرایمر مانند یک سد بین پوست و کرم پودر عمل می کند. کمک می کند پایه آرایش طولانی تر روی پوست بماند. پرایمر اجازه نمی دهد پوست چرب شود.

 

چگونه آرایش ثابت بماند

 

پوست را یک دست کرده و اجازه می دهد پوست به خوبی نفس بکشد. پرایمرها یکی از بهترین جذب کننده های چربی هستند. بنابراین رژگونه روی پوست ساعت ها خواهد ماند. ۳ استفاده صحیح از کرم پودر بهتر است از کرم پودرهای مرطوب اجتناب کنید، زیرا ماندگاری زیادی ندارند. از نوع پودری یا ضد آب برای وقتی که به ماندگاری طولانی تر نیاز دارید استفاده کنید.

 

مقداری از کرم پودر را در مرکز صورت زده و آن را به آرامی به اطراف ترکیب کنید. به آرامی دستمال را به دور صورت فشار دهید تا کرم پودر ثابت شود. ۴ استفاده از یک پودر با کیفیت حتی زمانی که عرق می کنید، اگر یک پودر مات با کیفیت زده باشید طولانی تر خواهد ماند. از یک کرم پودر روشن تر و پودر تیره تر استفاده کنید تا اگرآرایش پاک شد، چهره تان لکه دار دیده نشود. از یک پودر مات و از یک برس بزرگ پرز دار برای زدن پودر استفاده کنید.

 

 

۵ اجازه دهید لب ها طولانی مدت بدرخشد استفاده از برق لب یا رژلب های براق ماندگاری ندارند. باید آنها را با یک فرمولاسیون مات جایگزین کنید تا رنگ آن طولانی تر بماند. پیش از زدن رژلب حتما لب ها را مرطوب نگاه دارید. همچنین استفاده از خط لب مات نیز تا حدی رنگ رژ لب را بر روی لب حفظ می کند.

 

اگر فکر می کنید رژلب هایتان به ویژه در طول هوای گرم نتیجه بهتری در این مورد نمی دهد می توانید آنها را برخی اوقات در یخچال نگهداری کنید. ۶ روی ریمل کار کنید با زدن ریملی با فرمولاسیون ضد آب از ریخته شدن ریمل جلوگیری کنید. این کار باعث ماندگاری طولانی تر آن می شود. به خاطر داشته باشید که ریمل همچنین اگر دو بار بر روی مژه های پودری زده شده باشد ماندگاری اش بسیار طولانی تر خواهد شد.

آرایش کردن یکی از جذاب ترین کارها برای خانم ها می باشد ولی یکی از دغدغه های بعد از آرایش تمدیدهای
مکرر آن می باشد که معمولا بعد از حدود یک یا دو ساعت آرایش حالت اولیه ی خود را از دست می دهد که
پرشین وی برای رفع این دغدغه روش های ثابت نگه داشتن آرایش صورت را در این بخش از اخبار زیبایی و
آرایش ارائه کرده است.

بسیاری از خانم ها دوست دارند آرایش صورتشان را برای یک روز کامل بدون آن که آن را تمدید کنند
روی صورتشان داشته باشند.
در این مقاله تکنیک هایی برای حفظ آرایش برای یک روز کامل را عنوان می کنیم.

شاید شما هم مثل بسیاری از خانم‌های دیگر یک جعبه پر از انواع لوازم آرایشی دارید و هر روز خودتان
را برای شیک‌تر و جذاب‌تر شدن برای همسرتان یا مهمانی زنانه و دوستانه آرایش می‌کنید.اما شاید این میان یک کار
بسیار مهم را از قلم بیندازید؛ زیرسازی پوست.

اکثر زنان معمولا فراموش می‌کنند این کار را در روند آرایش خود انجام دهند.
تفاوت بین حفظ آرایش تا پایان شب یا از‌بین رفتن آن تا ظهر می‌تواند اهمیت زیرسازی پوست را نشان دهد.
راه‌های زیادی برای آرایش وجود دارد که بسیاری از آنها به نوع پوست ارتباط دارد.
متخصصان معتقدند این شرایط تا حد زیادی به میزان هیدراته بودن پوست، چرب بودن و آسیب وارد شده به آن
مربوط می‌شود.
این مطلب را بخوانید تا بدانید کدام روش آرایش بیشتر برای‌تان جواب می‌دهد.برای ماندگاری آرایش صورت تان از اسپری هیدراته
استفاده کنید

استفاده از افشانه‌های هیدراته بسیار سریع و آسان بوده و می‌توان بعد از انجام آرایش آن را روی
پوست استفاده کرد.
در‌ واقع این اسپری‌ها باعث نرم‌تر شدن پوست شده و از آب شدن آرایش، ترک برداشتن، از‌بین رفتن یا باقی‌ماندن
آن لا‌به‌لای خط و خطوط صورت پیشگیری می‌کند.
استفاده از اسپری‌ها برای پوست‌های خشک تا معمولی یا برای آن دسته از افرادی که پوست‌شان چین و چروک یا
نشانه‌های سالخوردگی دارد، بسیار مناسب است.چگونه آرایش ثابت بماند

برای آن دسته از افرادی که پوست چرب یا روغنی دارند، استفاده از پودرهای براق‌کننده می‌تواند باعث ماندگاری آرایش شده
و همزمان به درخشندگی آن هم کمک کند.
پودر براق‌کننده را می‌توانید با یک برس بزرگ و ظریف روی تمام صورت یا روی پیشانی، بینی و چانه بمالید
چرا‌که این نقاط بیشتر از سایر نقاط صورت چرب شده و باعث از‌بین رفتن آرایش می‌شود.

زیرسازی به شما رنگ و رو می‌دهد

بهترین راه برای آنکه پوست صورت‌تان به یک پارچه زبر تبدیل نشود این است که قبل از استفاده از لوازم
آرایشی، از یک زیرساز استفاده کنید.
زیرسازی باعث نرم شدن خط و خطوط ریز ‌چین و چروک صورت می‌شود و بین محصولات مراقبت پوستی و مواد
آرایشی سدی ایجاد می‌کند.
زیرسازی نه‌ تنها باعث می‌شود که رنگ و رو و صورت شما بی‌عیب به‌نظر بیاید بلکه باعث می‌شود آرایش در
تمام روز روی صورت‌تان بماند.
اگر پوست‌تان دچار کم‌آبی شدید است، زیرسازهای سیلیکونی یا آلی بهترین گزینه برای پوشش پوست محسوب می‌شوند.

کدام فیکساتورها مناسب شما هستند؟

می‌توانید از انواع محصولات فیکس‌ کننده برای ثابت ماندن آرایش خود نیز کمک بگیرید.
یکی از محصولاتی که لازم است در کیف میکاپ خود داشته باشید، پودر فیکساتور است.
استفاده از این پودر قبل از آرایش، حین آرایش و بعد از آن، کمک می‌کند دوام آرایش شما بیشتر شده
و خطوط و نواقص آرایش شما را پوشش دهد.

پودر فیکساتور منافذ باز پوست را بسته و با ایجاد بافتی نرم و ابریشمین، باعث می‌شود آرایش روی پوست صورت
شما بهتر بنشیند.

پودر فیکساتور به‌ صورت پودر رنگی، پودر بی‌رنگ‌ و اسپری در بازار لوازم آرایشی موجود است.
باید دقت کنید که از پودر همرنگ با پوست صورت‌تان یا پودر بی‌رنگ استفاده کنید.

برای ثابت نگه داشتن آرایش تان کرم‌ پودر را فراموش نکنید

سارا صادقیان، مشاور زیبایی، درباره فیکس کردن آرایش می‌گوید: امروزه برای فیکس کردن آرایش از فیکساتورهای مخصوص با برندهای مختلف
استفاده می‌کنند که باعث می‌شود میکاپ زمان بیشتری روی صورت باقی بماند.
اما ممکن است به این محصولات دسترسی نداشته باشید یا بخواهید برای یک بار این کار را انجام دهید.
برای فیکس کردن آرایش می‌توانید کرم‌پودر را به تمام پوست صورت‌تان بزنید و پس از آن پنکیک ساده متناسب با
رنگ پوست‌تان استفاده کنید.

این مشاور زیبایی می‌گوید: بعد از اتمام آرایش صورت می‌توانیم
از اسپری سبک مو برای فیکس کردن میکاپ استفاده کنیم.
این یکی از ترفند‌های قدیمی برای حفظ حالت مو است، پس چرا از آن برای ماندگاری بیشتر آرایش و شادابی
آن در طول روز استفاده نکنید؟ بهترین روش برای استفاده از آن به این شکل است که اسپری مو را
در فاصله ۵ یا ۶‌سانتی گرفته و به اندازه یک یا چند ثانیه آن را اسپری کنید.

به‌علاوه ترجیحا هنگام استفاده از این اسپری‌ها نفس‌تان را حبس کنید تا مواد سمی آن وارد ریه‌تان نشود.نکته‌ای هم که
باید در‌نظر بگیریم این است که میزان فاصله‌ای که باید اسپری بزنید نه باید خیلی نزدیک باشد به‌طوری که صورت
خیس شود و نه باید خیلی دور باشد که تاثیری نداشته باشد.
همچنین باید مراقب باشید که هنگام زدن اسپری مو، دهان و چشم‌ها بسته باشد و افرادی که مشکل تنفسی دارند
از این شیوه استفاده نکنند.
به‌علاوه اسپری مو سبک باشد و از درجات بالا استفاده نشود چون پوست حالت بدی به خود می‌گیرد و ممکن
است فرد را اذیت کند.

هیچ کس نمیخواهد بعد از خوردن غذا یا خوراکی های مختلف رژ لبش کمرنگ شود. اگرچه می توان
دوباره ودوباره رژ لب را تمدید کرد اما اگر به دنبال روش ساده تری هستید که رژتان کمرنگ نشود،
روش های زیر پیشنهاد می شوند:

لایه برداری کنید

مشابه بقیه اعضای بدنتان، لایه برداری به شما کمک می کند تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید.
به میزان مشابه عسل و شکر را با هم مخلوط کرده و با یک مسواک نرم روی لب هایتان بمالید. این
کار را یک تا دوبار در هفته انجام دهید تا به سرعت لب هایی نرم و زیبا داشته باشید.

لب های خود را مرطوب نگه دارید

سعی کنید رژ لبت را روی لب های خشک و پوست پوست نزنید، چرا که این کار لب های شما را
خشک تر می کند. پس برای این که مطمئن باشید لب های نرمی خواهید داشت، طی روز و قبل
از استفاده از رژ از مرطوب کننده لب استفاده کنید.

مشابه صورت ، چشم ها و دیگر نقاط، لب ها نیز نیاز به یک زیر سازی مناسب دارند که شما
می توانید این کار را به وسیله خط لب نیز انجام دهید.این کار پایه رژ زدن را برای شما آماده می کند.

رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید

حالا وقت این است که رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. پس از انتخاب رنگ، سعی کنید به جای
استفاده از رژ لب به طور مستقیم از پد و یا فرچه مخصوص این کار استفاده کنید. سپس یک دستمال
کاغذی بین لب هایتان قرار داده و رژ خود را دوباره بزنید تا وضوح رنگ رژ و ثابت ماندن رنگ آن را
تضمین کنید.

تثبیت نهایی

در آخر، روی رژ خود کمی پنکک زنید. نگران خشک شدن لب هایتان نباشید، زیرا تنها به مقدار
کمی پودر روی لب هایتان نیاز دارید تا ثابت ماندن رنگ آنها را تثبیت کنید و دیگر نگران پاک شدن
آن نباشید.

منبع : مجله سیب سبز، رژلب

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .


به همسرت اعتماد نداری؟


جراحی زیبایی سینه و شکم

اجازه ندهید که پوست چرب، مانع شود که آرایشتان در تمام روز تر و تازه بماند

 

چگونه آرایش ثابت بماند

این درست است، خانم‌هایی که پوست چرب دارند، مجبورند برای تر و تازه نگه داشتن آرایششان، قدم‌های بیشتری بردارند. دلیلش این است که بعضی از لوازم آرایشی، با چربی اضافه بخوبی واکنش نمی‌دهند. اما اجازه ندهید که پوست چرب، مانع شود که آرایشتان در تمام روز تر و تازه بماند. ما امروز نکاتی حرفه‌ای در مورد آنکه چگونه آرایشتان را در طول روز بادوام کنید، در اختیارتان قرار می‌دهیم.

آماده کردن پوستهیچ مقدار آرایشی نمی‌تواند پوست بد را پنهان کند. بنابراین آماده کردن پوست، مهم ترین گام برای دست نخورده نگه داشتن آرایش در تمام روز است. اول از یک پاک کننده که مخصوص پوست‌های چرب ساخته شده استفاده کنید. محصولات مراقبت از پوست برای پوست های چرب، تولید سبوم را تنظیم خواهند کرد و منافذ مسدود شده را پاکسازی می‌کنند.بعد از تمیز کردن، برای جدا کردن سلول‌های مرده‌ی پوست از یک اسکراب صورت خوب استفاده کنید. به این ترتیب، شما یک بوم تمیز و صاف برای کار در اختیار دارید. بعد از لایه برداری، از یک مرطوب کننده‌ی بدون چربی استفاده کنید. حالا صورت شما برای آرایش آماده است. همیشه آرایشتان را در یک محیط خنک که بخوبی تهویه می‌شود انجام دهید، تا صورتتان در هنگام انجام آرایش، چرب نشود.

پایه آرایشتان را با دوام کنیدبرای بادوام کردن فونداسیون، به یک پرایمر مات نیاز دارید. هر نوع پرایمری، بهترین دوست برای خانم‌هایی با پوست چرب است. پرایمر، چیزی در اختیار فونداسیون قرار می‌دهد تا به آن بچسبد. اما در استفاده از پرایمر زیاده روی نکنید. در جاهایی که زیاد چرب می‌شوند، از مقدار کمی پرایمر استفاده کنید. این جاها معمولا ناحیه T شکل صورت (ناحیه پیشانی و بالای بینی)، یا قسمت‌های داخلی صورت است. قبل از زدن فونداسیون، اجازه دهید که پرایمر بخوبی جذب شود.برای فونداسیون، شما به یک فرمول بادوام و بدون چربی نیاز دارید. این فونداسیون‌ها معمولا ضد آب نیز هستند. مقدار مناسبی از فونداسیون را بصورت نقطه نقطه روی قسمت‌های داخلی صورت بزنید. با استفاده از انگشتان یا قلم‌موی آرایشی، فونداسیون را به سمت بیرون با پوستتان ترکیب کنید. فونداسیون را روی جاهایی بمالید که به آن نیاز دارید. شما نباید فونداسیون بیش از حد به صورتتان بزنید.برای رژ گونه و هایلایترها، فرمول کرم پودری را انتخاب کنید. این نوع از محصولات، زمان بیشتری را برای بکار بردنشان در اختیار شما قرار می‌دهند. در نتیجه این محصول، براحتی روی پوستتان می‌نشیند.

بادوام کردن آرایش چشمبعضی از خانم‌ها، پلک‌های بسیار چربی دارند، بنابراین آرایش چشم آنها معمولا لیز شده و براحتی پاک می‌شود. برای آماده کردن چشم‌ها نیز از یک پرایمر چشم استفاده کنید. یک لایه نازک از آن را روی پلک‌ها و زیر چشم‌ها بمالید.این محصول، رنگدانه‌ها را در جایشان ثابت نگه می‌دارد، در نتیجه رنگدانه به سایر قسمتهای صورت نمی‌رود. برای ثابت نگه داشتن آرایش چشم در تمام طول روز، از سایه‌های چشم بادوام و ریمل ضد آب استفاده کنید.ضد چربی کردن ابروهاچندین سال قبل، پیدا کردن یک محصول ابروی خوب کار دشواری بود، اما این روزها افرادی که اهل آرایش هستند، انتخاب‌های بسیار زیادی دارند. برای ثابت نگه داشتن آرایش ابروها، از یک پماد ابرو یا یک مداد چشم سخت استفاده کنید. این محصولات برای پوست‌های چرب، ایده آل هستند. برای تکمیل آرایش ابرویتان، با برس آرایشی روی آن، یک ژل ابروی شفاف بزنید. این ژل، رنگدانه‌ها را ثابت نگه می‌دارد، بنابراین آنها کم رنگ یا محو یا ذوب نمی‌شوند.

از یک اسپری تثبیت کننده استفاده کنیدهنگامیکه آرایش تمام صورتتان را کامل کردید، روی صورتتان اسپری تثبیت کننده‌ی آرایش بزنید. این اسپری، آرایش شما را در تمام طول روز روی صورتتان مهر و موم می‌کند.

پودر خشک کن و ورق‌های جذب کننده‌ی چربیبرای اینکه از چرب شدن صورتتان جلوگیری کنید، در هنگام بیرون رفتن از خانه، یک پودر خشک کن یا ورق‌های جذب کننده چربی، همراه داشته باشید. این محصولات، بدون آنکه آرایشتان را خراب کنند، چربی صورتتان را جذب خواهند کرد.

منبع: تناسب اندام

 

زیبایی خود را دوچندان کنید


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


راز های داشتن لبخند زیبا چیست؟


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

در فصل تابستان به علت گرمی و رطوبت هوا سطح ماندگاری آرایش بر روی صورت کاهش می یابد و آرایش بعد از گذشت چند ساعت بر روی صورت می ماسد . برخی خانم ها در این فصل اشتباهاتی را در آرایش خود انجام می دهند که ماندگاری میکاپ شان را کمتر می کند بنابراین برای داشتن یک آرایش ماندگار و چهره جذاب در این فصل باید با آرایشی که دوام آن مناسب است و نحوه استفاده از ابزارهای آرایشی ایده آل آشنا شوید و نکات آرایشی مهم و موثری را بدانید که در این بخش از دنیای مد نمناک به بیان همه این نکات پرداخته ایم.

انتخاب کرم پودر مناسب

در روزهای گرم تابستان که بیشتر عرق می کنید و ممکن است ماندگاری آرایش شما کمتر باشد بهتر است کمی کرم مرطوب کننده و پرایمرقبل از استفاده از تونر به صورت بزنیدتا آرایش شما مدت بیشتری روی پوست بماند.

استفاده از کرم مناسب جنس پوست، استفاده از کرم های بدون چربی برای پوست های چرب و استفاده از پرایمر باعث جذب چربی پوست می شود. در فصل تابستان بهتر است از کرم های چرب خودداری کنید.چگونه آرایش ثابت بماند

بعد از آماده سازی و زیرسازی پوستتان با کرم ها و پرایمرها در فصل گرم تابستان از کرم های ضد آفتاب پودری و رنگی به جای کرم پودر استفاده کنید تا پوست احساس سبکی کند . تا جایی که لازم است کرم پودر نزنید و در صورت استفاده از نوع خشک آن بزنید. حتما قبل از زدن کرم ضدآفتاب از پرایمر استفاده کنید تا ماندگاری آن بالا برود. شما می توانید از کرم پودر در قسمت های وسط صورت استفاده کنید.

نحوه استفاده لوازم آرایشی در تابستان

در فصل گرم تابستان ، از انگشت برای استفاده از لوازم آرایشی استفاده نکنید و برای اینکه کرم بهتر روی صورت بنشیند از اسفنج یا برس های آرایشی استفاده کنید. برای جلوگیری از بهم خوردن آرایش تان در دمای هوای بالا از پدهای خشک که رطوبت اضافی صورت را جمع می کنند بصورت نقطه ای استفاده کنید.

برنز کننده های فوری

برای اینکه یک آرایش طبیعی داشته باشید ، از برنزکننده ها روی بعضی قسمت های صورت مثل پیشانی، گونه، چانه و بینی استفاده کنید. در صورت استفاده از برنز کننده ها چشم ها و دندان های شما سفیدتر به نظر می رسد.

ملایم آرایش کنید

در گرمای تابستان و با عرق کردن زیاد آرایش ماندگاری کمتری دارد بنابراین بهتر است کمتر آرایش کنید و تنها در این فصل به زدن مرطوب کننده، کانسیلر و ریمل اکتفا نمایید.

مبارزه با براقیت چرب نمای پوست

برای اینکه بعد از استفاده از کرم پودر پوستمان بیش از حد براق نباشدبهتر است از کرم پودرهای رنگ روشن استفاده کنیم. ترکیب این کرم ها با چربی های منافذ پوست باعث می شود آنها کمی تیره تر به نظر رسند.

اجتناب از رنگ های تند

استفاده از رنگ های تند و جیغ در آرایش تابستانی باعث می شود اجزای صورت به صورت دلخواه نشان داده نشود پس بهتر است در این فصل از رنگ های پاستلی و خنثی استفاده کنید.

استفاده از سایه های ایده آل

در فصل تابستان بهتر است از سایه های مایع که بسیار سریع جذب پوست می شوند و روی پوست می نشینند ، استفاده کنید و هیچگاه از سایه های چرب که پشت چشم می ماسند ، استفاده نکنید. استفاده از سایه های پودری روی پلک باعث ماندگاری خط چشم می شود.

استفاده از رژگونه

رژگونه های مایع برای فصل تابستان بسیار مناسب تر از رژگونه های پودری است زیرا ترکیب رژگونه های پودری با عرق ناشی از گرمای هوا روی پوست لکه های ناخوشایندی ایجاد می کند . پس بهتر است در این فصل یک لایه نازک رژگونه مایع استفاده کنید تا صورت شما چرب به نظر نرسد.

بخش دنیای مد نمناک پیشنهاد می کند که از رنگ های ملایم برای رژگونه استفاده کنید و با برس مخصوص رژگونه را بزنید و بعد از پخش رژگونه روی صورت آن را با پد پنکیک مخلوط کنید تا رنگ مصنوعی پیدا نکند.

انتخاب پودر مناسب

در تابستان از پنکیک های فشرده استفاده نکنید زیرا گرما و عرق آن ها سفت و غلیظ کرده و صورت را چرک نشان میدهد. پنکیک های غیر فشرده و پودری برای جلوگیری از این مشکل استفاده کنید.

ریمل دائمی

در روزهای گرم تابستان به دلیل ازدیاد عرق ، مواد آرایشی پاک می شود پس بهتر است از لوازم های آرایشی ضدآب در آرایش چشم که نقطه جلب توجه صورت است استفاده کنیم. در این روزها بهتر است از ریمل های ضدآب که دوام بیشتری دارند ، استفاده نمایید . ریمل های ضدآب با خاصیت چسب مانندی که دارند هیچ وقت در اثر گرما پخش نمی شوند.

مداد چشم و ابروی مناسب

در روزهای گرم تابستان که حتی پیاده روی نیز باعث می شود مداد زیر چشم بریزد حد المقدور از مداد چرب استفاده نکنیدو از مدادهای چشمی خشک برای فرم دادن چشم و ابرو می توانید استفاده کنید .

خط چشم

بهتر است در فصل تابستان که عرق ریزی مانع ماندگاری لوازم آرایش است از لوازم های آرایشی ضدآب در آرایش چشم که نقطه جلب توجه صورت است و بیشتر دیده می شود استفاده کنیم. خط چشم ضدآب با خاصیت چسب مانند خود بر اثر گرما پخش نمی شوند، برای ماندگاری خط چشم از سایه های پودری روی پلک استفاده نماییدو خط چشم ضدآب را جایگزین مداد های چرب چشمی کنید.

رژلب مناسب

در فصل تابستان که بر اثر گرما لب ها خشک می شود از رژلب های 24 ساعته استفاده نکنید و بهتر است از برق لب که تقویت کننده است و روی لب ها ثابت می ماند ، استفاده کنید.

در صورت استفاده از رژ لب رنگ های روشن را انتخاب نمایید و برای پایداری بیشتر رژ بر روی لب، ابتدا روی لب ها پنکیک بزنید و بعد با مداد لبی که از نظر چربی نرمال باشد خط لب بکشید ودر آخر با پخش خط لب روی لب و زدن یک رژ مناسب آرایش لبتان را تکمیل نمایید.

مداد ابرو

برای آرایش ابروهایتان در فصل تابستان به جای مداد ابرو از ژل ابرو بیرنگ استفاده کنید زیرا آرایش ابروی شما در این فصل ماندگاری زیادی ندارد ودر صورت استفاده از مداد ابرو پس از چند ساعت تعریق و قرار گرفتن در گرما و رطوبت همه آرایش ابروی شما پاک خواهد شد.

پس بهتر است در این روزها که آرایش طبیعی مد روز است به جای کشیدن ابروهای غیرواقعی به ابروهای طبیعی خود را با یک ژل ابروی بیرنگ و باکیفیت که پس از چند ثانیه خشک و تثبیت می شود فرم دهید و آن ها را زیباتر کنید . این روش آرایش ابرو بسیار ساده است و زمان زیادی از شما نمی گیرد .

چگونه آرایش ثابت بماند

استفاده از روغن های سبک

برای جلوگیری از وز شدن موها بر اثر تعریق و گرما کمتراز کرم ها و ژل های حالت دهنده استفاده کنید و کمتر سراغ حالت دادن به موها بروید و اگر موهای صاف دارید آن ها را فر نکنید تا حالت موها به هم نخورد . بهتر است در این فصل برای حالت دادن به موها و گرفتن وز آن به جای استفاده از کرم و ژل مو از روغن های سبک و طبیعی مانند ترکیب روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن آفتابگردان و روغن جوجوبا استفاده کنید .

دستمال اکسیژن رسان صورت

برای اینکه بتوانید در روزهای تابستان آرایش صورت را ثابت نگه دارید حتما دستمال اکسیژن رسان صورت به همراه داشته باشید تا در مواقع استفاده از آن چربی ها و عرق ها را از صورت شما پاک کند.

اسپری آب معدنی معجزه ای برای بالا بردن دوام آرایش

اسپری آب معدنی سبب مرطوب کردن و آبرسانی به پوست شده و میکاپ را درخشان و با طراوت میکند.اگر پوست چرب دارید و نمیتوانید از کرم های سنگین مرطوب کننده استفاده کنید اسپری آب معدنی بهترین راهی است که بدون چرب کردن، پوستتان را همیشه مرطوب نگه دارید و با آب رسانی مدارم از پیری پوست جلوگیری کنید.

اگر در طول روز احساسمی کنید آرایش روی صورت شما سنگینی میکند تنها چند اسپری از آب معدنی میتواند به پوست و آرایش شما طراوت مجدد ببخشد. اسپری آب معدنی در روزهای گرم سال به دلیل تبخیر شدن آب پوست بسیار مفید است همچنین در روزهای سرد زمستان که پوست خشک میشود اسپری آب معدنی نجات بخش پوست صورت شما خواهد بود.

 

همه خانم ها از کم بودن ماندگاری آرایش روی صورت شان ناراضی هستند و مجبور میشوند وسط جشن چند بار آرایش شان را تمدید کنند و این برایشان خسته کننده است. برای افزایش ماندگاری آرایش صورت رازها و تکنیک هایی وجود دارد که کمتر کسی از آن ها باخبر است.

– آرایش روی پوست تمیز ماندگاری بیشتری دارد، قبل از آرایش صورت تان را بشویید و نرم کننده بزنید سپس شروع به آرایش کردن کنید. اگر نرم کننده نزنید صورت تان پوست پوست میشود و جلوه زیبایی ندارد.

– پرایمر را فراموش نکنید، پرایمر مهمترین عامل افزایش ماندگاری آرایش است و از چرب شدن پوست جلوگیری میکند. با استفاده از پرایمر حتی اگر عرق کنید باز هم آرایش تان سر جایش ثابت خواهند ماند.

– کرم پودر مات بزنید زیرا اینگونه کرم پودرها وقتی عرق میکنید براق نمیشوند و ماندگاری زیادی روی پوست دارند. کرم پودرهای براق ماندگاری بسیار کمی دارند و سریع از روی پوست پاک میشوند.چگونه آرایش ثابت بماند

– ریمل ضد آب بخرید تا ماندگاری بیشتری روی مژه هایتان داشته باشند، ریمل های ضد آب به این آسونی از روی مژه ها پاک نمیشوند و میتوانند از صبح تا شب روی مژه هایتان بمانند.

– رژلب های براق و برق لب ماندگاری بسیار کوتاهی دارند بهتر است از رژلب های مات استفاده کنید، به این صورت که ابتدا از خط لب مات استفاده کنید و سپس رژلب مات. اصولا آرایش مات ماندگار تر است.

 

امتیاز کاربران

قطعا همه ی ما دوست داریم آرایشی که در صبح انجام می دهیم تا پایان روز به همان کیفیت روی صورت ما باشد و نیازی به نگاه کردن مکرر در آینه و بازسازی چندین باره آرایش در طول روز نباشد. همینطور هیچ کس دوست ندارد بعد از زمان طولانی صرف وقت برای انجام آرایشی زیبا و شیک برای مهمانی یا جشن، کمی بعد ببیند که در میانه های جشن نیمی ازآرایش او پاک شده در حالی که دیگر وقت و موقعیتی برای تجدید آرایش نیست.

افراد بسیار زیادی از ما درباره ی تکنیک های ماندگاری و ثابت ماندن آرایش سوال می کنند و دوست دارند بعد از آرایش کردن دیگر خیالشان آسوده باشد و نیازی به چک کردن مداوم صورت خود در آینه نداشته باشند. به همین دلیل در اینجا لیستی از مهمترین نکات برای جلوگیری از خراب شدن آرایش و ثابت ماندن آن روی صورت را یادآوری میکنیم. پس با ما همراه باشید.

در ابتدا باید بدانیم چه عواملی باعث خراب شدن و عدم ماندگاری آرایش می شود تا بتوانیم با آن مقابله کنیم:

• عرق کردن – همه ی ما می دانیم که در فصول گرم سال، حفظ کردن آرایش با همان ظاهر شاداب اولیه به نظر کار غیر ممکنی می رسد. این مشکل در آب و هوای شرجی بسیار بیشتر هم می شود. عرق شما با آرایش ترکیب می شود و آن را به نوعی می شوید • پوست چرب- چربی طبیعی پوست نیز مووجب براق شدن پوست شده و با ترکیب با کرم روی پوست، خطوطی را روی پوست ایجاد می کند. • استفاده از مواد آرایشی نادرست- ممکن است شما از مواد آرایشی استفاده کنید که برای نوع پوست شما مناسب نیست. متاسفانه باید بگوییم در مورکیفیت لوازم آرایشی نیز این موضوع صادق است و معمولا لوازم آرایشی بی کیفیت، ارزان یا تقلبی، ماندگاری بالایی ندارند. پس برای ثابت ماندن آرایش باید از لوازم اصلی و با کیفیت استفاده کرد. • دست زدن به صورت – دست زدن مداوم به صورت نیز یکی از مهمترین دلایل پاک شدن و برهم ریختن آرایش است پس باید حواستان را به این موضوع بسیار جمع کنید.چگونه آرایش ثابت بماند

و اما برای جلوگیری از خراب شدن و پاک شدن زودهنگام آرایش چه کنیم؟

 

اگر قبل از آرایش پوست خود را به خوبی آماده کنید، هرچقدر هم از لوازم آرایشی خوبی استفاده کنید، آرایش شما دوام چندانی نخواهد داشت. روی سطح پوست شما، چربی، باکتری و سلول های مرده پوستی جمع می شوند. حتما دوبار در هفته پوست صورت خود را لایه برداری ملایم کنید. این کار را می توانید برای مثال با کشیدن کیسه لیف در حمام انجام دهید. همچنین پوست خود را هر روز صبح با کرم مرطوب کننده ی مناسب برای نوع پوست خود، مرطوب کنید. بهتر است از کزم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید.

کرم پرایمر اولین قدم مهم در آرایش است که نه تنها به مراقبت از پوست کمک می کند بلکه لایه ی محافظی روی پوست تشکیل می دهد که مانع پاک شدن زودهنگام آرایش می شود. کرم پرایمر صورت باید مناسب نوع پوستتان باشد. این کرم منافذ و چین و چروک ها را پر کرده و پوست را یکدست می کند. بهتر است کرم پرایمر، بدون چربی و بر پایه ی آب باشد. کرم پرایمر چشم نیز کمک می کند که سایه های پشت چشم، رنگ واقعی خود را نشان دهند و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

 

 

استفاده از مواد آرایشی که بر پایه چربی درست شده اند، احتمال محوش دن و خراب شدن زودهنگام آرایش را زیاد می کند. اگر پوست شما خشک است، قبل از آرایش از کرم مرطوب کننده استفاده کنید و سپس از کرم فاندیشن بدون چربی برای آرایش استفاده کنید.

 

کرم ها و لوسیون ها نیز طی زمان زودتری محو می شوند. از پنکیکی متناسب با رنگ کرم خود برای استفاده روی فاندیشن استفاده کنید. به جای کشیدن پد پنکیک روی پوست، سعی کنید پد را به صورت ضربه ای روی پوست بزنید تا کرم های روی پوست در جای خود ثابت شوند.

 

اگر می خواهید آرایشتان ثابت بماند همیشه در نظر داشته باشید آرایش کم تر و ملایم تر ، ماندگاری بیشتری دارد. کرم شما کانسیلر، فاندیشن، پودر فیکس و پنکیک، هرچقدر به صورت لایه های نازک تری باشند و به خوبی جذب پوست شده و با هم ترکیب شوند، بیشتر روی پوست ثابت م مانند و از طرف دیگر چهره شما حالت غیر طبیعی پیدا نمیکند.

 

این کار نه تنها موجب ثابت ماندن رنگ سایه چشم در تمام طول روز می شود بلکه جلوه سایه را بیشتر کرده و حالتی براق به آن می دهد.

 

اگر می خواهید آرایش چشم تا پایان روز ثابت باشد و ریمل شما زیر چشمتان نریزد، از خط چشم و ریمل ضدآب استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که هنگام پاک کردن آرایش، به شیوه صحیح عمل کنید تا مژه های شما ریزش پیدا نکند.

 

این بهترین راه برای ماندگاری رژ گونه روی صورت است. تنها مقدار بسیار کمی از رژ لب مایع را با کرم پرایمر مخلوط کنیدتا رنگ مناسبی به دست آید و سپس از آن برای رژ گونه ای کاملا ثابت و ماندگار استفاده کنید.

 

بهترین گزینه، رژ لب مایع مات است اما اگر علاقه ای به آن ندارید، بهتر است رژ لب را به صورت چند لایه بزنید و در لایه اولیه از مداد استفاده کنید.

 

بعد از زدن کرم کانسیلر و فاندیشن بهتر است از پودر فیکس مات یا (Settimg Powder ) استفاده کنید. با این کار نه تنها براق بودن زیادی صورت به خاطر وجود چربی اضافه مواد آرایش یا چربی پوست، از بین می رود و مات می شود؛ بلکه طول عمر و ماندگاری آرایش شما را نیز چند برابر می کند.

 

استفاده از اسپری فیکس، یکی از مهمترین اقدامات آرایشگران خصوصا برای مشتریانی است که مهمانی یا جشنی طولانی در پیش رو دارند. اسپری فیکس نه تنها ظاهر آرایش را شاداب تر می کند بلکه موجب ماندگاری و ثابت ماندن آرایش در طول روز نیز می شود.

 

به تجربه ی من، کاغذهای جاذب چربی، بیشتر آرایش را پاک می کنند. به جای استفاده از کاغذها یا پدهای جاذب چربی که مخصوص پوست هستند بهتر است از یک اسفنج آرایشی برای پاک کردن چربی اضافه پوست استفاده کنید.

 

این مهمترین نکته است. توجه داشته باشید که چقدر دست شما با صورتتان در تماس است. این کار نه تنها باعث پاک شدن رایش می شود بلکه باکتری های دست را به منافذ پوست صورت منتقل می کند.

 

در درجه اول توجه کنید که تجدید کردن آرایش کار صحیحی نیست. خصوصا زدن کرم و کرم پودر مجدد موجب ایجاد لایه ای غیر طبیعی روی پوست می شود و از طرف دیگر برای سلامت پوست مضر است و منافذ پوست را باز می کند. موادی که باید همراه خود داشته باشید، اسفنج آرایشی (یا پد جاذب روغن) برای رفع براقی زیاد پوست، پودر فیکس مات و رژ لب شما است

آرایش یکی از مهارت های لازم برای هر خانمی است تا بدون نیاز به یک…

برای آرایش کردن ترفند های مختلفی وجود دارد اما چیزی که در سطح جهان…

احتمالا خودتان بلدید چطور صورت خودتان را آرایش کنید و با مراحل… چگونه آرایش ثابت بماند

تمامی حقوق این سایت متعلق به سالن زیبایی پگاه طاووسی میباشد.

چگونه آرایش ثابت بماند
چگونه آرایش ثابت بماند
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *