چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

 
helpkade
چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم
چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

 

همه مي دانند كه رابطه جنسي حياتي ترين جزء همه ي ازدواج هاست. پس اگر يكي يا هر دوي زوجين علاقه و رغبت خود را از دست دادند چه مي شود؟ تحقيقات نشان داده است كه درصد انبوهی از چننین ازدواج هايي با شكست مواجه مي شود. (بعد از مسايل مالي، مسايل جنسي دومين دليل براي طلاق شناخته شده است)

 

چگونه میتوان کانون سرد خانواده را که به علت مشکلات جنسی بوجود آمده، مجدداً گرم کنید؟چگونه میتوان آقایان را به اوج لذت جنسي رساند؟چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

 

نقاط تحریک پذیر آقایان کجاست؟چگونه باید با شوهر تان برخورد رفتاری موثر جنسی داشته باشید؟

 

هدف از ثبت و درج اين مطلب ايجاد روابط صميمانه با زوج و استحکام روابط زن و شوهر و کانون خانواده است.

به گزارش سلامت نیوز رابطه جنسی نقش بسیار مهمي در ازدواج دارد، ولي با اينحال زوج هاي زيادي بدون توجه عميق به آن زندگي ميكنند. در اين بحث از ديدگاه مرد و زن نحوه صحيح رابطه جنسي را بررسي مي کنيم .

 

نااميد نشويد. راه هاي زيادي براي جلوگيري از آن وجود دارد. در اينجا سه راه براي جان بخشيدن دوباره به زندگی جنسی برای شما فراهم آمده است. پس اگر مي خواهید کانون خانواده تان ، مراحل زیر را دنبال كنيد.

به خودتان متكي باشيد

فرقي نمي كند كه همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد ارضائتان كند؛ تحريكات و شور جنسي او به هيچ وجه شبيه به شما نيست. به همين دليل غيرمنطقي است اگر انتظار داشته باشيد هر زمان شما تحريك شديد در اختيارتان باشد. بايد ياد بگيريد كه چطور گهگاه نيازهايتان را كنترل كنيد. احتمالاً تصور خواهيد كرد كه عادلانه نيست و مطمئناً عصباني خواهيد شد.

البته باید كه زوج ها تا آنجا كه مي توانند در زندگي جنسي خود با همسرشان انرژي لازم را صرف کنند، اما بااينحال باز هم ممكن است زمان هايي وجود داشته باشد كه شما آمادگي رابطه ي جنسي را داشته باشيد در حاليكه همسرتان ندارد. اين مسئله اي كاملاً نرمال و طبيعي است و بايد آن را بپذيريد. هرچه تلاش همسرتان براي فهميدن شما و نيازهايتان بايد بيشتر شود، تلاش شما نيز در درك اين تفاوت ها بايد افزايش يابد. قسمتي از اين درك و پذيرفتن با اتكاي گاه و بيگاه شما به خودتان براي ارضاي ميل جنسيتان نشان داده مي شود. اگر اطمينان داشته باشيد كه همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه مي كند، انجام اينكار با راحتي بيشتري صورت خواهد گرفت.

 

تنوع، مزه ي زندگي است

احتمالاً زندگي جنسي شما دچار يكنواختي شده است. حتي مهيج ترين فرد در رابطه جنسي هم اگر رابطه جنسي برايش تكرار مكررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر اين مورد را در رابطه جنسي خودتان با همسرتان هم مشاهده مي كنيد، پس وقتش رسيده كه كمي تنوع وارد اين رابطه كنيد. براي جلوگيري از يكنواختي جنسي، بايد كمي خلاق باشيد.

* مكاني جديد انتخاب كنيد : هميشه يک گوشه خاص براي معاشقه جنسي خود انتخاب نکنيد.

* لباس زیر های مناسب و جدید بخرید.

* عطر خوشبو استفاده کنيد.

* حتما مسائل بهداشتي و نظافتي را رعايت کنيد : آرايش و زدودن موهاي زائد بسيار مهم است و نشانه اهميت دادن به شريک زندگي خود مي باشد .

* معمول است که مرد در رابطه جنسي پيش قدم مي شود . بد نيست براي تنوع زن نيز گاهي پيش قدم شود .

*رفتار تحريک آميز داشته باشيد : عشوه و ناز زنانه جنسي قبل از نزديکي سبب تحريک شديد مرد مي شود.

* با آرامش و مهرباني با او رفتار کنيد : خشن و عجول نباشيد . سعي کنيد با کلام ، نگاه ، حرکات و رفتار خود به ارامي همسر را تحريک کنيد . بگذاريد او نشانه هاي عشق و محبت را در شما ببيند و به ارامي به او نزديک شويد .

* بوسه قديمي ترین نقطه شناخته شده براي تحريک است که شامل بوسيدن لب ها ، صورت ، لاله گوش ، گردن و يا هر قسمتي از بدن همسر باشد که پيدا کردن نقطه هاي حساس تر مدتي طول مي کشد و به نسبت بلوغ و فهم جنسي مرد و زن نقاط مربوطه شناخته مي شود.

* گفتار هاي عاشقانه : تحريک فقط به نوع فيزيکي محدود نمي شود و نوع رواني نيز دارد که بايد به صورت همزمان استفاده شود صحبت هاي عاشقانه که هنگام رسیدن زن و شوهر به هم رد و بدل مي شود بسيار پر اهميت است .

* لمس و نوازش با حوصله : سطح داخلي ران ( مرد و زن ) و لب هاي فرج ( زن ) ، بيضه و نواحي اطراف آن (مرد) ، گرفتن و فشردن کمر ( زن و مرد ) ، کليتوريس زن که تحريک و نوازش آن حکم آلت مرد را دارد.

* همانند گنجشک آميزش نکنيد و همسر خود را با آرامش آماده و راضی سازيد . سعي کنيد در اولين مرحله همسر خور را در شرايط نعوظ کامل قرار دهيد .در مردها با تحريک آلت تناسلي و مالش و نوازش آن حالت نعوظ فراهم مي شود ( بلند شدن و سفتي آلت تناسلي در مرد را نعوظ مرد گويند ) . در خانمها نعوظ يعني تحريک و سفتي کليتوريس و نوک پستان .چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

* فراهم کردن تحريک لازم در همسر : مرد با فکر و يا در نظر آوردن نقاط شهوت انگيز و يا عوامل رواني نعوظ به او دست داده و اغلب در اين حالت تحريک شده به حساب مي آيد آنچه بر زن لازم است تحريک موضعي نيست بلکه تحريک موقعي است و آن زماني است که مرد در حاليکه دخول انجام مي دهد نعوظ وي کاهش مي يابد و دخالت زن با تحريک مرد در حالي که عضلات مهبل را بر روي آلت مرد فشار داده رانها را بهم نزديک مي کند و امکانا با دست ماليدن به پشت مرد در امتداد ستون فقرات وي ، نعوظ مرد برگشته و مرد را راضي مي سازد.

* مرد بايد در آغاز رابطه جنسي ذهن و فعاليت خود را متوجه تحريك و آماده كردن زن نمايد. و البته زن نيز بايد به آماده سازي مردش در اين مرحله توجه داشته باشد.

* مرد هر چه بيشتر بتواند با مهارت زن را تحريك كند زن در ادامه هر كاري مرد طالب باشد انجام مي‌دهد. اين مسئله براي خانم ها نيز صادق است .

*زمان دخول بهترين زمان براي سخنان محبت‌آميز است. در اين لحظه از همسر خود قدرداني کنيد و او را بهترين بناميد که اين خود سبب افزايش روابط زناشويي و استحکام زندگي مي شود.

*به همسر خود بفهمانيد که رابطه جنسي با او سبب آرامش او مي شود و مي خواهيد با اين عمل عشق و محبت خود را بيشتر به او ثابت کنيد و هدف فقط ارضاء جنسي-جسمي نيست بلکه روح معنوي شما نيز با اين عمل ارضاء مي شود .

*بهتر است با همسر خود از قبل هماهنگ كنيد كه اسپرم کجا ريخته شود چرا که اين مطلب سبب آرامش خاطر بيشتر طرفين و تحريک بيشتر مي شود.

* شوهر نباید زمانی كه مطمئن نشده كه زن به اوج لذت و ارضا شدن نزديك شده از ارضاء خود جلوگیری كند. دیدن ارگاسم و ارضاء زن براي مرد بسيار ارزشمند و تحريک کننده است . سعي کنيد اول زن به اوج لذت برسد و مرد با کمي فداکاري و خويشتن داري بعد از زن ارضاء شود . وقتي اول زن ارضاء شود تمايل جنسي مرد بيشتر ميشود و مي تواند براحتي خود را به اوج لذت برساند ولي وقتي مرد اول ارضاء شود زن او را ناتوان جسمي مي بيند و تصور بر آن دارد که مردش به او در اين لحظه توجه کمتري دارد و اين مسئله مي تواند باعث تاخير و حتي عدم ارضاء زن شود . به محض شروع ارضا از طرف زن، مرد نيز مي‌تواند خود را ارضا كند. بهترين شيوه ارضا‌شدن، همزماني آن بين طرفين است.

 

* توجه به این نکته مهم است که معمولاً مردها پس از ارضاشدن يا مي‌خوابند، يا پشت به زن مي‌كنند. در صورتي كه كاري كه بايد انجام دهند اين است كه شروع به بغل كردن و نوازش زن كنند. و به او آرامش دهند تا استراحت كند.

* شایسته است كه زن شربتی گوارا تهیه نموده و بعد از پایان ، براي همسر خود بیاورد.

*در آخر بعد از انجام رابطه جنسي بهتر است از همسر خود تشکر كنيد.

و…هزاران كار ديگر هست كه مي توانيد براي از بين بردن يكنواختي موجود در رابطه تان انجام دهيد.

اگر همه چيز عمل نكرد، صادق ومهربان و قاطع باشيد.

زوج های زیادی بوده اند كه بي علاقگی و نارضايتي يكي از زوجين از رابطه جنسی باعث جدايي آنها شده است. البته شما هم ممكن است به فكر اينكار بيفتيد. اما بدانيد طلاق يا برقراري رابطه ي جنسي با افرادی غير از همسر تان (خیانت به همسر) ، راه حل هاي مناسبي نيستند. درست است كه عشقبازي با غير مي تواند مشكلتان را حل كند، اما بدانيد كه در طولاني مدت مشكلات بيشتري نيز برايتان ايجاد مي كند و باعث خراب تر شدن ازدواج تان هم مي شود. حتي اگر ازدواجتان هم سالم باقي بماند، درد و رنجي كه همسرتان از عشقبازي شما با كس ديگري متحمل مي شود، بي اندازه است.

طلاق هم راه حل خوبي به شمار نمي رود. اگر به جاي پيدا كردن راه حل و برطرف كردن مشكل، از آن فرار كنيد(پاک صورت مسئله)، ممکن است زوج ديگري پيدا كنيد كه او نيز از نظر جنسي با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد، و بهتر است از خود بپرسيد اين كار را تا كجا ادامه خواهيد داد؟

قبل از اينكه بار و بنديلتان را جمع كنيد و همسرتان را ترك كنيد، ببینید آيا همسر تان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد كه شما از رابطه ي جنسيتان با او ناراضي هستيد؟

كار ار به دعوا نكشانيد. تقصيرها را به گردن او نيندازيد، انتقاد نكنيد، فقط خيلي آرام به او در مورد مشکلات تان صحبت کنید بگوييد كه به خاطر اختلافاتی كه در روحيات جنسي شما وجود دارد، مي خواهيد كاري کنید که به بهبود رابطه تان منتهی میشود و برای این کار همکاری بیشتر او کمک میکند و باید برای بهتر شدن ارتباطشان هردو فعالانه رفتار نمایند و برای این امر باید حتی با کنار گذاشتن خجالت و تعصبات به متخصصین مربوطه مراجعه نمایند.

افكار خود را با او در ميان بگذاريد. اين را به صورت يك تهديد مطرح نكنيد. فقط ميزان اميدواري خود را با او در ميان بگذاريد. به او فرصتي دوباره براي اصلاح و سازگار شدن بدهيد، و منتظر نتیجه ي آن شوید. دکتر محمد والی پور – روانشناس

 

منبع :سلامت نیوز

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


جراحی زیبایی سینه و شکم


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از مثبت زندگی، رابطه جنسی یکی از پایه های اصلی در زندگی زناشویی است. برای داشتن زندگی زناشویی محکم تر باید یک رابطه جنسی لذتبخش و دلنشین با همسرتان داشته باشید.

نزدیکی زن و شوهر عملی است که ضمن تامین نیاز جنسی باعث آرامش روح و روان آنها می شود.
داشتن یک رابطه جنسی خوب و لذت بخش باعث می شود که زن و مرد همیشه در یک آرامش روحی قرار داشته و زندگی مشترک برایشان دلنشین شود.

زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفت وگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند. گفت وگوهای تحریک آمیز وشهوت انگیز قبل از رابطه جنسی برای زن و شوهر لذت بخش و عاملی برای تحریک ذهنی و آمادگی آنها است.

باید خواسته ها و سوالات جنسی خود را مطرح کنند از قبیل اینکه از چه کارهایی لذت می برند و دوست دارندهمسرشان هنگام نزدیکی به کدام قسمت از بدنشان توجه بیشتری داشته باشد.

البته از این جملات هم قبل از رابطه جنسی می توانند استفاده کنند تا لذت در رابطه جنسی خود را دو چندان کنند: «دوستت دارم»، «بزرگترین شانس زندگی من، آشنایی و ازدواج با توست»، «در این دنیا هیچ کسی برای من مثل تو نیست»، «تو خیلی خیلی برای من عزیزی» و …چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

هر چه زن و شوهر قبل از نزدیکی بیشتر وقت صرف معاشقه کنند، رابطه جنسی شان لذت بخش تر خواهند بود. استفاده از لمس کردن و نوازش کردن باعث می شود در رابطه جنسی راحت تر عمل کنند.

تمام بدن زنان را در معاشقه و پیشنوازی مورد توجه قرار دهید، مطمئن باشید اگر همسرتان از لحاظ جنسی برانگیخته شود خود اقداماتی انجام می دهد و شما را برای رابطه جنسی دعوت می کند. البته زن و شوهر باید به همدیگر کمک کنند.

اگر از رفتاری لذت می برند همان موقع به همسرشان بگویند و از او بخواهند ادامه دهد یا به شدت آن بیفزاید. خلاصه هنگام رابطه زناشویی بی تحرک و ساکت نباشند.

زن و مرد باید از دستگاه تناسلی خود و همسرشان، اطلاعات کافی بدست بیاورند و نقاط تحریک یکدیگر را بشناسند تا نزدیکی کامل و لذت بخشی داشته باشند.

پس برای پیدا کردن نواحی تحریک کننده همسرتان وقت بگذارید از او بپرسید که حین رابطه جنسی چه چیزی را دوست دارد. شما و همسرتان، می توانید در رابطه جنسی هرگونه لذتی از هم ببرید.

زن و شوهر باید مرحله های صحیح رابطه جنسی را بیاموزند و به کار ببندند. زوج هرگز نباید تصور کنند با عمل فیزیکی سروکار دارند در این صورت هم خود را از لذت عمیق جسمی و روحی محروم کرده اند هم به حسن تفاهم بین خود لطمه زده اند.

متاسفانه نود و پنج درصد زوج ها بعد از رابطه جنسی به خواب می روند یا از یکدیگر فاصله می گیرند و هر یک به کاری مشغول می شوند.

همانگونه که قبل از رابطه جنسی زن و شوهر مقدماتی وجود دارد پایان آن هم وظایفی بر عهده زوج است. بیشتر زنان تصور می کنند مردان آنان را فقط برای کامجویی و لذت می خواهند برای اینکه این تصورات را در هم شکنید همسرتان را در آغوش بگیرد، ببوسید و از اقدامات و تلاش او تشکر کنید و گپ صمیمانه ای داشته باشید.

زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفت وگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند.

برای رابطه جنسی به مکان توجه بسیاری کنید

مکان هم آغوشی باید فضایی آرام و امن باشد. در اتاق در بسته یا محیطی که مطمئن هستید اشراف ندارد و از دیدها محفوظ است. فضای امن و آرام، زمینه کافی را برای نزدیکی زن و شوهر فراهم می کند.

در رابطه جنسی افراط و تفریط نداشته باشید

راز موفقیت زوج های خوشبخت این نیست که هر روز با هم رابطه جنسی دارند. زن و شوهر باید در فواصل زمانیمنظم با هم رابطه جنسی داشته باشند و همان طور که زیاده روی در رابطه جنسی مضراتی به دنبال دارد عدمبرقراری رابطه در دراز مدت نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به دنبال آمیزش های خیالی و فراتر از تصور نباشید

آنچه در فیلم های پورنو و هالیوودی می بینید را کنار بگذارید!

قبل از رابطه جنسی اگر درباره موضوعی نگران هستید آن را رفع کنید

اگر از مطلب خاصی ناراحت هستید یا به دلایلی از دست همسرتان دلخور هستید موضوع را با او در میان بگذاریدو نگرانی خود را رفع کنید.

این مسئله باعث می شود از لحاظ روحی و روانی به هم بریزید و نتوانید رابطه ای لذت بخش داشته باشید.

از رابطه جنسی سوء استفاده نکنید

زن دانا و آگاه هرگز رابطه جنسی را با دیگر مسائل زندگی مشترک در هم نمی آمیزد و برای تامین خواسته هایشهرگز از رابطه جنسی به عنوان اسلحه استفاده نمی کند.

به بهداشت بدن در رابطه جنسی توجه کنید

استفاده از عطر در تحریک جنسی زن و شوهر تاثیر بسزایی دارد و باعث افزایش لذت جنسی می شود. بهداشت رارعایت کنید و خودتان را برای رابطه جنسی مثل یک میهمانی بیارایید. مطمئن باشید این لذت بخش ترین مهمانیعمرتان است اگر درست و با آداب برگزارش کنید.

پیش از هر چیزی باید بدانید وجود محبت و علاقه دو طرفه در یک رابطه سالم زناشویی الزامی است که این اتفاق خود مستلزم جذابیت جنسی می باشد. یکی از انواع جذابیت هایی که در میان انسانها و سایر موجودات وجود دارد جذابیت جنسی می باشد.برای به دست آوردن این نوع جذابیت مهارتهایی وجود دارد که توسط یادگیری می توان آنها را بکار گرفت و یا برخی افراد به طور ژنتیکی این ویژگی را دارند. چنانچه قصد دارید با مفهوم جذابیت جنسی بیشتر آشنا شوید در این مطلب کاربردی ما را همراهی کنید.

 جذابیت جنسی نوعی علاقه و میل به جنس مخالف تعریف شده است که این جذابیت هم می تواند شامل ویژگی های فیزیکی و هم دیگر ویژگی ها باشد. منشا جذابیت از حس زیبایی شناسی انسان می باشد. 

با ترفند های متفاوتی همچون پوشش، معطر کردن و همچنین سبک رفتاری خاص می توان جذابیت فردی را بهبود داد موضوع جالب دیگری که وجود دارد این است که لازم است بدانید به علت اینکه جذابیت جنسی یک موضوع روانشناختی محسوب می شود بنابراین عوامل فرهنگی تاثیر بسزایی در آن دارد. 

همانطور که پیش از این اشاره شد ویژگی های فردی و فیزیکی در ایجاد علاقه جنسی نقش دارند و زمانی که هورمون های شیمیایی مغز تغییر میکنند جذابیت دیگران در ذهن ما ماندگار می شود. 

چنانچه به دنبال راز های جذابیت جنسی هستید باید بدانید این راز خود شما هستید چرا که اگر شما خود را جذاب پندارید همین دیدگاه نیز در ذهن همسرتان شکل می گیرد.چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

 بنابراین زمانی که شما احساس خوبی نسبت به خودتان ندارید این حس نیز به او انتقال پیدا می کند.از اشتباهات رایجی که بین زوجین اتفاق می افتد این است که آن ها در روابطشان توقع دارند آنچه که در خود لمس نمیکند همسرشان به آنها بدهد.به عنوان مثال شما با وجود اینکه خود جذابیت جنسی ندارید انتظار دارید همسرتان به شما حس جذابیت بدهد و یا مثلا مردی که خودش گرم نیست انتظار دارد همسرش نسبت به او گرم باشد.پس دقت داشته باشید که این که همسرتان چه حسی نسبت به شما دارد دقیقا بستگی به حس شما نسبت به خودتان دارد.

داشتن نگاه جذاب و زیرکانه 

یکی از ویژگی هایی که تاثیر بسزایی در افزایش جذابیت جنسی دارد مهارت ارتباط چشمی می باشد. پیشنهاد می کنیم یاد بگیرید که چگونه با استفاده از نگاه کردن دلربایی کنید و یا حتی تایم ارتباط چشمی را چگونه مدیریت و کنترل کنید. یادتان باشد به هیچ عنوان از لبخند زدن غافل نشوید زمانی که یک لبخند با یک نگاه زیبا داشته باشید بسیار جذاب به نظر خواهید رسید و فیدبک مثبتی می گیرید. 

مهارت بسیار زیادی برای صحبت و ارتباط با جنس مخالف وجود دارد که رعایت آنها الزامی است شما باید فرصت ها را بشناسید و تشخیص بدهید که چه زمانی از چه نوع کلمات و جملاتی باید استفاده کنید و جهت دهی صحبت خود را کنترل کنید و توانایی سرگرم کردن طرف مقابلتان را داشته باشید منظورمان این است که پاسخ های گنگ و غیر مستقیم به او بدهید و برای جلب توجه طرف مقابلتان ژشت های متفاوتی را در زمان صحبت کردن به خود بگیرید.

واقعیتی که در زندگی خیلی از ما افراد وجود دارد این است که بیشتر مواقع بخاطر دیگران لباس می پوشیم اما پیشنهاد این بخش از خانواده پلاس نمناک به شما این است که از امروز سعی کنید برای خود لباس بپوشید و هر آنچه که حس خوبی به شما منتقل میکند را بر تن بکنید و در نهایت حس خوبی به خود داشته باشید.قشنگ ترین لباس زیری که دارید را انتخاب کرده و برای لحظه ای پیش از رفتن همسرتان به محل کار در مورد رنگ و شکل لباستان از اون نظر بخواهید و بیشتر در موردش صحبت کنید شک نکنید که او به محض تمام کردن کارش هر چه زودتر به خانه بر میگردد. 

خوش شانس جلوه دادن معشوقه خود 

زمان که می گذرد همه افراد فراموش میکنند که چه شانس بالایی در انتخاب معشوقه خود داشته اند توصیه می شود سعی کنید به دنبال ترفندهایی باشید که به طرف مقابلتان برساند که چقدر در رسیدن به او خوش شانس بوده اید و چقدر فوق العاده است بالاخص وقتی که در جمع هستید. 

غیر قابل پیش بینی باشید 

غیر قابل پیش بینی بودن جذاب ترین ویژگی است که هر کسی نمیتواند داشته باشد کسی که این ویژگی را دارد با طراحی سورپرایز های مختلف همیشه همسر و معشوقه خود را غافلگیر میکند پس شما هم تصمیم بگیرید غیر قابل پیش بینی بودن را تمرین کرده و در روابطتان دخیل کنید. 

قدم زدن را فراموش نکنید 

صرفا برای ایجاد حس حرکت در بدن خود راه بروید نه برای رسیدن به مقصدی.چرا که وقتی آگاهی کافی نسبت به بدنتان دارید یک حس طبیعی و وصف ناپذیر توام با لذت در شما پدیدار خواهد شد به این طریق جذابیت در شما رشد کرده و این را همسرتان نیز احساس می کند.

 

جلوگیری از تکرار و روزمرگی 

بایستی این اصل را که زندگی سرشار از تغییر است را بپذیرید و در زندگی خود به هیچ عنوان از آن غافل نشوید.در روابطتان عاشق دیگران شوید و از همنشینی با دوستان جدید لذت کافی را ببرید و سعی کنید دوستان زیادی پیدا کنید. 

اکثر مواقع افراد معتقدند که هدف از خلق و خوی خوب این است که با دیگران به اشتراک بگذارند که مثبت بودن این روش بر کسی پوشیده نیست اما آیا این برای حال خوب خودتان کافی است؟تا به حال شده همانقدر که به فکر خوب کردن حال دیگران بوده اید به فکر حال خوب خود نیز باشید؟پیشنهاد میکنیم اگر تا به امروز به فکر حال خوب خود نبوده اید از این به بعد هر حس عاشقانه ای که می تواند حالتان را خوب کند انجام دهید.به عنوان مثال اقدام به شمع روشن کردن بکنید و یا یک موسیقی آرام و لایت گوش فرا دهید و به خود اجازه دهید تا این احساسات عاشقانه را در خود پرورش دهد این کار جذابیت شما را در نگاه همسرتان بیشتر میکند. 

از همسرتان بخواهید تا برقصد 

اکنون نوبت به این رسیده است که شما همسر خود را غافلگیر کنید.فضای رمانتیکی را در اتاقتان با کم کردن نور و یک آهنگ ملایم خلق کنید و از او بخواهید تا برایتان برقصد اون هرگز درخواست شما را رد نمیکند مخصوصا چنانچه لباس خواب زیبا و متفاوتی به تن داشته باشید. 

بدن هر فردی منحصر به خود آن فرد است و همیشه و در هر زمان زیبایی خود را دارد.بنابراین باید بدانید که این تنها بدنی است که شما دارید و چنانچه دوست دارید همسرتان به بدنتان علاقه مند باشد قبل از هر چیزی خودتان نیز باید به بدن خود علاقه مند باشید.اگر نمیدانید این علاقه را چطور ایجاد کنید ما به شما خواهیم گفت.شما بایستی نسبت به همه اندام های خود از پوست گرفته تا دست و پا و دیگر بخش های بدن با عشق و محبت برخورد کنید و این اطمینان را داشته باشید که هر اندازه که به بدن خود علاقه داشته باشید همان اندازه نیز همسرتان به بدن شما علاقه مند شده و عشق می ورزد.

تغییر و تحول در دکوراسیون اتاق خواب 

با ایجاد تغییراتی خاص می توانید فضای اتاق خواب خود را از حالت عادی به حالت رمانتیک ارتقا دهید مثلا اقدام به روشن کردن شمع های معطر کرده و یا همچنین رو تختی های قرمز رنگ و جذاب روی تختخواب خود بیندازید تا حس جدیدی به خود و همسرتان هدیه دهید.

 معطر نگه داشتن بدن خود 

یکی از پر کشش ترین جذابیت های جنسی متعلق به بوی بدن است که هم میتواند طرف مقابلتان را به سمت شما جذب کند و هم میتواند دفع کند.شما باید به تمیزی و نظافت خود اهمیت بسیاری قائل شوید و یادتان نرود از آن نوع خوشبو کننده های بدن که حاوی مواد محرک هستند استفاده کنید چرا که با اینکار در تحریک کردن هر چه بیشتر همسرتان موفق خواهید شد. 

نوازش کردن همسر و ارسال پیام های تحریک کننده به او 

چه بپذیرید و چه نپذیرید باید بدانید که مرد ها عاشق نوازش و ناز هستند.چراکه آنها بر این باورند که نوازشی که از طرف زن سرشار از احساس باشد به این معنا است که آنها عاشق همسرشان هستند.پس چنانچه دیدید همسرتان در حال استراحت روی مبل است به او نزدیک شده و دستتان را لای موهای او بکشید حتی با ماساژ دادن آرامش را به او هدیه دهید. 

رسیدگی به موهایتان را فراموش نکنید

 توجه و نگاه کردن به صورت شما با دست کردن در مو حاصل می شود زمانی که همسرتان میخواهد به صورت شما نگاه کند اولین کاری که می کند دست هایش را در موهای شما فرو میبرد بنابراین حواستان به تمیزی موهایتان باشد. 

هیچ اهمیتی ندارد که کجا هستید چیزی که مهم می باشد این است که شخصیتی تعاملی و جذاب داشته باشید.یک ربات هیچوقت جذابیت ندارد پس سعی کنید بازو و دست های همسرتان را لمس و نوازش کرده و نشان دهید که درگیر صحبت با او هستید و این کار شما باعث میشود توجه او نیز به سمت شما جلب شود.بدانید که با زدن یک لبخند می توانید خیلی از افراد را به خود جذب کنید و این نشان از بالا بودن اعتماد به نفس شما است.حتی اگر وضعیت زیبایی دندان هایتان مناسب نیست باز هم جلوی آینه با تمرین و تکرار بهترین لبخند خود را کشف کنید.

 

یکی از اشتباهات رایجی که زوجین مرتکب می شوند این است که همیشه فکر می کنند طرف مقابلشان باید داوطلب برای نزدیکی کردن و روابط زناشویی باشد در صورتی که گاهی داوطلب شدن برای این کار از سوی شما تاثیر بسیار زیادی بر افزایش عشق و علاقه دارد ولی همیشه به یاد داشته باشید که در ذوق و اشتیاق خود اغراق بکار نبرید چرا که شور و شوق بیش از ند جذابیتی برای رابطه ندارد پس سعی کنید در هر حالت طبیعی رفتار کنید تا نتیجه مثبتی دریافت کنید.

جستجو در سایت

رابطه جنسی بهتر اب همسر و رابطه جنسی خوب با همسر،همه زوجها به دنبال داشتن رابطه جنسی بهتر هستند و تلاش میکنند بهترین تجربه های جنسی را با همسر خود داشته باشند برای بهتر شدن رابطه جنسی و یا یک رابطه جنسی خوب لازم است به موارد ذیل توجه شود

شناخت  و اطلاعات کافی از بدن خودمان و همسرمان

اینکه بدانیم عملکرد هر عضو از بدن ما در رابطه جنسی چگونه است ، در فرآیند رابطه جنسی تنها اندام تناسلی دخیل نیستچطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

بعنوان مثال :  اگر دو فیلم یکی عاشقانه و دیگری یک فیلم پورن باشد تقریبا اکثر مردان ترجیح میدهند فیلم پورن را تماشا کنند و اکثر زنان ترجیح میدهند فیلم عاشقانه را مشاهده کنند ، چرا که  از نظر زنان تماس فیزیکی تنها زمانی لذت بخش است که باعث انتقال عواطف دو طرف نسبت به یکدیگر شود اما اکثر مردان ترجیح میدهند خیلی سریع سراغ فعالیت فیزیکی جنسی باشند و همین رفترا یک نشانه مهم است که بدانیم زنان نیازمند آماد هسازی و پیشنوازی و شارژ روحی هستند و از طرفی بدانیم  ترجیح و دیدگاه اکثر مردان ( نه همه آنها ) چگونه است   توجه به این تفاوتها میتواند  باعث شود  در کنترل انتظارات جنسی و گام های رابطه جنسی در مقابل همسرمان آشنا شویم

به محض مشاهده اولین مشکل در رابطه جنسی با همسر زود نتیجه گیری نکنیم و نه درمورد خودمان و نه درمورد همسرمان قضاوت نکنیم ، خصوصا در ابتدای ازدواج وجود برخی مشکلات طبیعی است ، بعنوان مثال اگر میبینیم همسرمان خیلی زود به انزال میرسد  این رویداد در ابتدای ازدواج در مردان طبیعی است یا اگر میبینیم خانم ها براحتی نمیتوانند خواسته هیا خود را مطرح کنند و یا رفتاری فعالانه در رابطه جنسی داشته باشند ، نه در مورد اول قضاوت کنیم همسرمان اختلال جنسی دارد و نه در مورد دوم قضاوت کنیم هسمرمان سرد مزاج است

یاد بگیریم که اندازه آلت تناسلی مردانه و یا فرم دستگاه تناسلی زنانه تاثیری در کیفیت و کمیت رابطه جنسی ندارد ، زنان ترجیح میدهند شوهرشان به جای اندام تناسلی طویل مهارتهای جنسی لازم را داشته باشد و به این مهم آگاه باشند که زنان نیازمند توجه هستند نه فقط قبل از رابطه بلکه بیشتر از آن بعد از رابطه ، همینطور بزرگ بودن سنیه زنان تاثیری در بیشتر شدن لذت جنسی آنها ندارد هر دو عضو اندام تناسلی مردانه و سسینه زنان فارق از اندازه قسمتی لذتبخش برای مردان و زنان هستند  حال چه کوچک یا چه بزرگ

هیچ وقت ، بطور جدی  رابطه جنسی با همسرتان را با رابطه جنسی در فیلم های پورن قیاس نکنید ، فیلم های پورن بر مبنای یک تجارت سودآور تولید میشوند ، کارگردانان وتولید کنندگان این فیلمها قصد کمک کردن به رابطه شما و همسرتان را ندارند ، آنها به هیچ وجه از افراد معمولی در فیلمهایشان استفاده نمیکنند بلکه قبل از بکار گیری این افراد از آنها تست میگیرند تا مطمئن شوند به درستی میتوانند ایفای نقش کنند تا بتوانند تجارت خوبی داشته باشند، پس دیدن این فیلمها نه تنها کمکی به شما نمیکند بلکه برعکس شما را از رابطه جنسی صحیح منحرف میکند اوضاع وقتی بدتر میشود که بدانید اکثر رویدادهیا فیلم هیا پرون بر اساس فیلمنامه میباشد و برای گرفتن یک صحنه شاید چندین بار فیلمبرداری متوقف شود

مقاله از علی سلطانی مجد/ پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

آموزش ارضای جنسی همسر

مراحل قبل از شروع رابطه جنسی

چرا ارضا نمیشم

تمرینات لازم برای بهتر شدن رابطه جنسی

5 انتظار زنان از شوهر هنگام برقراری رابطه

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


37149


بازدید امروز:


39688


بازدید دیروز:


232257595


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

مجله دلگرم | روابط جنسی یکی از مهم ترین دغدغه های زوجین میباشد. خیلی ها دوست دارند که کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش دهند. در این مقاله 12 نکته طلایی و کاربردی را برای داشتن بهترین رابطه جنسی به شما میگوییم.

اگر باشگاه بروید و یا بخواهید هر رشته ورزشی را انجام دهید، یکی از اولین چیز هایی که مربی به شما آموزش میدهد نحوه کنترل ریتم نفس هایتان است. بطور کلی کیفیت هرگونه فعالیت فیزیکی کاملا بستگی به نحوه نفس کشیدن شما دارد. اگر بتوانید تنفس خود را بخوبی کنترل کنید میتوانید آرامش خود را حفظ کرده، اضطراب را از خود دور کنید و در نهایت یک رابطه جنسی فوق العاده داشته باشید.

این مقاله را هم بخوانید: چگونه دیر ارضا شویم؟ (آموزش یک روش جدید و متفاوت)

صحبت کردن درباره رابطه جنسی با همسر خود برای افزایش کیفیت رابطه بسیار مهم است. اینکه زوجین بدانند چه چیز هایی را دوست دارند و چه چیز هایی را دوست ندارند نقش مهمی را در نزدیکی آن ها به یکدیگر ایفا میکند. یکی از چیز هایی که معجزه میکند حرف های تحریک کننده در رابطه جنسی است.چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

با توجه به اظهارات 34 پزشک و متخصص، مدت زمان رابطه جنسی بصورت ایده آل باید بین 7 تا 13 دقیقه باشد که البته این مدت زمان بدون در نظر گرفتن عشق بازی قبل از رابطه است.

در این مقاله هرآنچه باید درباره مدت زمان رابطه جنسی بدانید را گفته ایم.

از لحاظ علمی ثابت شده است که اگر هنگام رابطه جنسی از خانم ها تعریف شود، باعث افزایش اعتماد بنفس آن ها میشود و همین مسئله منجر به آرامش بیشتر آن ها هنگام رابطه و ارگاسم های بیشتر میگردد. هنگام رابطه دهانی هم مرد ها باید به همسر خود بگویند که چقدر او زیبا و خوشمزه! است تا تجربه حتی بهتری داشته باشند.

نگاه کردن به تصاویر لخت باعث ترشح دوپامین و اکسی توسین میشود. به همین دلیل اگر میخواهید رابطه جنسی بهتری داشته باشید بهتر است که کمی با حوصله تر عمل کنید. زوجین میتوانند برای جذاب تر شدن رابطه شان بجای اینکه به یکباره لخت شوند، آرام آرام و در حین عشقبازی لباس های خود را درآورند.

یکی از مهم ترین عواملی که باعث میشود بهترین رابطه جنسی زندگیتان را داشته باشید آن است که به خواسته های همسرتان در رابطه جنسی گوش کنید. از او سوال بپرسید که چه چیزی را دوست دارد و یا چه چیز هایی را دوست ندارد. با انجام همین یک مورد میتوانید تغییرات شگرفی در روابط زناشویی خود ایجاد کنید.

آرژینین ماده ای است که در ویاگرا استفاده میشود. این ماده همچنین در برخی مواد غذایی مثل صدف، ماهی و دیگر پروتئین ها وجود دارد. یکی دیگر از راه های افزایش کیفیت رابطه جنسی این است که رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید و مخصوصا موادی که تاثیر بیشتری در افزایش میل و قوای جنسی دارند را استفاده کنید.

برخی اوقات میگویند که بوی طبیعی بدن جذاب است. عامل بو در بدن فرومون ها هستند و هنوز از لحاظ علمی هیچ فرومونی کشف نشده که در بهبود روابط جنسی موثر باشد، بنابراین دوش بگیرید و همیشه تمیز باشید تا رابطه با کیفیت تری را تجربه کنید.

یک راه دیگر برای تنوع بخشیدن و جذاب کردن روابط زناشویی تان این است که برای مثلا یک ماه رابطه جنسی همراه با دخول را ممنوع کنید و بجای آن از شکل های دیگر روابط جنسی مثل رابطه دهانی استفاده کنید.

طبق تحقیقات علمی در رشته عصب شناسی، زن ها برای اینکه آماده رابطه جنسی بشوند باید آن قسمت از مغزشان که باعث ایجاد استرس و اضطراب میشود را خاموش کنند. یکی از راه های کمک کردن به خانم ها برای ریلکس تر شدن و آمادگی برای رابطه جنسی خاموش کردن چراغ های اتاق و ایجاد جو مناسب است. همچنین در تحقیقاتی در دانشگاه هاروارد آمریکا مشخص شد که اگر همسر خود را بیش از 30 ثانیه در آغوش بگیرید، هورمون اکسی توسین در بدن او ترشح میشود که به آرامش بیشتر وی و یک رابطه جنسی بهتر کمک شایانی میکند.

پوزیشن مناسب بخش مهمی از رابطه جنسی است. در برخی از پوزیشن ها خانم ها بهتر تحریک میشوند مثل پوزیشن دختر گاوچران برعکس. بطور کلی معمولا در پوزیشن هایی که زن بالا قرار میگیرد، رسیدن به ارگاسم برای خانم ها راحت تر است.

در ادامه لینک آموزش برخی از پوزیشن های رابطه جنسی قرار دارد:

لمس کردن بدن خانم ها و تحریک کردن آن ها به این شکل باعث ترشح هورمونی به نام اکسی توسین میشود که منجر به افزایش سطح تستوسترون شده و میل جنسی را افزایش میدهد. تازه اگر همین کار را با استفاده از روغن و روان کننده جنسی انجام دهید، اثری چند برابر خواهد داشت.

چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

 

با دلگرم همراه باشید تا بدانید چگونه میتوانید با شوهرتان رابطه ی زناشویی خوب و عاشقانه ای داشته باشید.

رابطه ی جنسی یکی از مهم ترین اصول یک رابطه است . پس داشتن یک رابطه جنسی خوب زمینه ی داشتن یک زندگی ایده آل را فراهم می کند. اما برای داشتن یک رابطه ی جنسی خوب باید اصولی را رعایت کنیم . در این مطلب به بررسی این اصول به علاوه توضیحاتی در مورد اینکه چگونه از یک رابطه جنسی چند برابر بیشتر لذت ببریم خواهیم داد.در طول این دوره، آلت به شدت حساس شده و تحریک بیشتر آن دردناک خواهد بود.

هدف از این دوره این است: بازگرداندن ذخیره خون و مایعات دفعی آلت تناسلی شما. هر چه سنتان کمتر باشد، این مدت‌زمان کوتاهتر خواهد بود، از ۱۰ دقیقه در نوجوانان تا چند روز برای افراد پیرتر. در همه موارد، این یک رکود موقتی است نه ناتوانی.از طرف دیگر، خانم شما بلافاصله بعد از ارگاسم نیاز به این دوره بی‌پاسخی ندارد. در بسیاری از موارد، آنها می‌توانند با تحریک بیشتر به چندین ارگاسم دیگر هم برسند.

اما آیا شما هم می‌توانید در طول یک شب لذتتان را چندبرابر کنید؟چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

غیرممکن نیست اما اول باید طرزفکرتان را تغییر دهید و نکات زیر را دنبال کنید.

چطور می توانیم رابطه جنسی خوبی داشته باشیم؟ آنچه که در این مقاله عنوان می کنیم قانون نیست. قانون گذاشتن برای رابطه جنسی غیرممکن است – آنچه که مهم است این است که کاری که می کنید احساس خوبی به شما بدهد. و این احساس خوب باید بعد از رابطه جنسی هم باقی بماند—به هیچ وجه نباید بعد از رابطه جنسی مضطرب و نگران شوید که مبادا همسرتان باردار شود یا دچار بیماری شوید. به همین دلیل، برنامه ریزی برای جلوگیری از بارداری و رابطه جنسی ایمن باید مد نظرتان باشد.

زمان رابطه جنسی اهمیت چندانی ندارد. آنچه مهم است این است که این زمان، زمانی باشد که هر دو نفر شما احساس راحتی کنید. خیلی از زوجین دوست دارند با سپیده صبح رابطه جنسی برقرار کنند، خیلی ها عصرها را ترجیح می دهند و بعضی دیگر تاریکی شب را. مهمتر از زمان رابطه جنسی، زمانی است که می خواهید با هم بگذرانید. برای اولین رابطه جنسی زمان زیادی را اختصاص دهید. روزهای تعطیل معمولاً بهتر است، می توانید کل روز را، حتی ساعت خواب را، صرف آن کنید.

از خوردن غذای سنگین قبل از رابطه جنسی خودداری کنید چون خواب آلودتان می کند. غذای سبک بخورید، مشروب نخورید. الکل نعوظ را دشوار می کند.

اینکه کجا رابطه جنسی انجام دهید تصمیم خیلی مهمی است. پیدا کردن جایی که هر دوی شما بتوانید حداقل تا 48 ساعت آینده تنها باشید خیلی سخت است. اما ارزشش را دارد.تخت خواب بهترین محل برای عشق بازی است. اتاق خواب همه شرایط لازم برای داشتن یک رابطه جنسی فوق العاده را دارد: گرما، راحتی، فضای کافی و توالت. می توانید با هم دوش بگیرید.

هر چه که برای راحتیتان لازم است را با خود داشته باشید. کاندوم، بالشت مورد علاقه تان یا حوله حمام.

نگران همزمان کردن ارگاسم ها نباشید. خیلی از خانم ها تازمانیکه تجربه کافی پیدا نکنند، در طول رابطه جنسی ارگاسم نمی شوند. خیلی بعید است که در اولین رابطه جنسی بتوانید هر دو با هم ارضاء شوید. پس سعی کنید که خوش بگذرانید و حتماً به همدیگر بگویید که چه چیز برایتان لذت بخش است و به ارضاء شدنتان کمک میکند.

نباید از همسرتان انتظار داشته باشید که در اولین جلسه بداند که چه چیز به شما لذت می دهد. این شما هستید که باید به او بگویید، دست های او را بگیرید و آن را جایی قرار دهید که راضیتان می کند. اصلاً خجالت نکشید و به او بگویید که دوست دارید چطور بدنتان را لمس کند. اگر دفعه اول شریک جنسیتان باشد، احتمالاً اضطراب و استرس زیادی خواهد داشت و آلت تناسلیش خوب واکنش نخواهد داد. برای تحریک دوباره آن به صبر، آرامش و درک نیاز دارید. به همین خاطر است که گفتیم باید زمان زیادی را برای اولین رابطه جنسی خود اختصاص دهید.

احتمالاً داستان های زیادی درمورد درد از دست دادن باکرگی شنیده اید. برای بعضی از خانم ها واقعاً دردناک است اما اگر طرفتان کارش را درست انجام دهد درد زیادی نخواهید داشت. از روغن استفاده کنید و به همسرتان زمان دهید. خودتان بگویید که چه زمان برایتان لذت بخش است و کی دردتان می گیرد.

خیلی از خانم ها دوست دارند رابطه جنسی دفعه اولشان را طوری انجام دهند که خودشان روی مردشان قرار گیرند چون در این حالت کنترل بیشتری روی آلت تناسلی مرد دارند. خیلی ها هم دوست دارند که مردشان روی آنها بخوابد و کنترل همه چیز را به طرفشان می دهند. حالتی را انتخاب کنید که برایتان بهتر ست. فقط یادتان باشد که به او بگویید که عجله نکند و درصورت نیاز از روغن مخصوص استفاده کنید.

شاید خنده دار به نظر برسد اما ممکن است این اتفاق واقعاً بیفتد. نگران نباشید چون کاملاً طبیعی است و همه آن تقصیر اضطراب و استرس شماست. یک نفس عمیق بکشید برای مدتی با دست ها، لب ها و زبانتان رابطه جنسی انجام دهید. سعی کنید اضطرابتان را فراموش کنید و مطمئناً باشید که آلت جنسیتان واکنش می دهد.

اگر قبلاً رابطه جنسی نداشته ام باید حتماً به او بگویم؟

خیلی از مردها فکر می کنند چون مرد هستند باید مسئولیت رابطه جنسی را برعهده بگیرند و مهم نیست که کدامشان تجربه بیشتری دارد. اگر شما تابه حال رابطه جنسی نداشته اید و طرفتان داشته است، اجازه بدهید که کنترل همه چیز دست او باشد. از اعتراف واقعیت نترسید. اگر خودتان هم نگویید مطمئن باشید که طرفتان خودش متوجه می شود که قبلاً رابطه جنسی نداشته اید و خودش همه چیز را نشانتان می دهد.

اگر خیلی زود ارضاء شدم چه؟

اگر خیلی زودتر از زمانی که می خواستید ارضاء شدید اشکالی ندارد، کمی عشق بازی کنید، بخوابید و باز دوباره امتحان کنید. بار دوم بسیار ریلکس تر خواهید بود.

آیا آلت تناسلیم به اندزه کافی بزرگ است و شکل درستی دارد؟

اندازه آلت جنسی یکی از نگرانی های بسیار متداول آقایون است. سایز متوسط آلت جنسی کمی بیشتر از 13، 14 سانت در زمان نعوظ است و این اندازه برای راضی کردن طرفتان کافی است. واژن خانم ها می تواند خیلی راحت خودش را با اندازه های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک آلت جنسی مردها مطابقت دهد و اندازه آلت جنسیتان ارتباطی با ارضاء کردن طرفتان ندارد.

یک مسئله مهم دیگر شکل آلت جنسی است. خیلی از مردها نگران می شوند که چرا آلت جنسیشان به سمت پایین یا سمت چپ خم است و تصور می کنند چون هیچوقت هیچ مردی را در فیلم های پرنو با چنین آلت تناسلی ندیده اند، پس مال آنها طبیعی نیست. خیلی های دیگر فکر می کنند خم بودن آلت تناسلیشان به سمت پایین رابطه جنسی را برایشان دشوار می کند. اما یادتان باشد رابطه جنسی را می توان در حالات بی شماری انجام داد. واژن زن و آلت جنسی مرد می توانند به شکل های مختلف با هم جور شوند و هر حالت جدید برای رابطه جنسی لذت های جدیدی را به شما و طرفتان خواهد داد.

به خودتان متکی باشید

فرقی نمی کند که همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد ارضائتان کند؛ تحریکات و شور جنسی او به هیچ وجه شبیه به شما نیست. به همین دلیل غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشید هر زمان شما تحریک شدید در اختیارتان باشد. باید یاد بگیرید که چطور گهگاه نیازهایتان را کنترل کنید. احتمالاً تصور خواهید کرد که عادلانه نیست و مطمئناً عصبانی خواهید شد.

البته باید که زوج ها تا آنجا که می توانند در زندگی جنسی خود با همسرشان انرژی لازم را صرف کنند، اما بااینحال باز هم ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که شما آمادگی رابطه ی جنسی را داشته باشید در حالیکه همسرتان ندارد. این مسئله ای کاملاً نرمال و طبیعی است و باید آن را بپذیرید. هرچه تلاش همسرتان برای فهمیدن شما و نیازهایتان باید بیشتر شود، تلاش شما نیز در درک این تفاوت ها باید افزایش یابد. قسمتی از این درک و پذیرفتن با اتکای گاه و بیگاه شما به خودتان برای ارضای میل جنسیتان نشان داده می شود. اگر اطمینان داشته باشید که همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه می کند، انجام اینکار با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.

تنوع، مزه ی زندگی است

احتمالاً زندگی جنسی شما دچار یکنواختی شده است. حتی مهیج ترین فرد در رابطه جنسی هم اگر رابطه جنسی برایش تکرار مکررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر این مورد را در رابطه جنسی خودتان با همسرتان هم مشاهده می کنید، پس وقتش رسیده که کمی تنوع وارد این رابطه کنید. برای جلوگیری از یکنواختی جنسی، باید کمی خلاق باشید.

* مکانی جدید انتخاب کنید : همیشه یک گوشه خاص برای معاشقه جنسی خود انتخاب نکنید.چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

* لباس زیر های مناسب و جدید بخرید.

* عطر خوشبو استفاده کنید.

* حتما مسائل بهداشتی و نظافتی را رعایت کنید : آرایش و زدودن موهای زائد بسیار مهم است و نشانه اهمیت دادن به شریک زندگی خود می باشد .

* معمول است که مرد در رابطه جنسی پیش قدم می شود . بد نیست برای تنوع زن نیز گاهی پیش قدم شود .

*رفتار تحریک آمیز داشته باشید : عشوه و ناز زنانه جنسی قبل از نزدیکی سبب تحریک شدید مرد می شود.

* با آرامش و مهربانی با او رفتار کنید : خشن و عجول نباشید . سعی کنید با کلام ، نگاه ، حرکات و رفتار خود به ارامی همسر را تحریک کنید . بگذارید او نشانه های عشق و محبت را در شما ببیند و به ارامی به او نزدیک شوید .

* بوسه قدیمی ترین نقطه شناخته شده برای تحریک است که شامل بوسیدن لب ها ، صورت ، لاله گوش ، گردن و یا هر قسمتی از بدن همسر باشد که پیدا کردن نقطه های حساس تر مدتی طول می کشد و به نسبت بلوغ و فهم جنسی مرد و زن نقاط مربوطه شناخته می شود.

* گفتار های عاشقانه : تحریک فقط به نوع فیزیکی محدود نمی شود و نوع روانی نیز دارد که باید به صورت همزمان استفاده شود صحبت های عاشقانه که هنگام رسیدن زن و شوهر به هم رد و بدل می شود بسیار پر اهمیت است .

* لمس و نوازش با حوصله : سطح داخلی ران ( مرد و زن ) و لب های فرج ( زن ) ، بیضه و نواحی اطراف آن (مرد) ، گرفتن و فشردن کمر ( زن و مرد ) ، کلیتوریس زن که تحریک و نوازش آن حکم آلت مرد را دارد.

* همانند گنجشک آمیزش نکنید و همسر خود را با آرامش آماده و راضی سازید . سعی کنید در اولین مرحله همسر خور را در شرایط نعوظ کامل قرار دهید .در مردها با تحریک آلت تناسلی و مالش و نوازش آن حالت نعوظ فراهم می شود ( بلند شدن و سفتی آلت تناسلی در مرد را نعوظ مرد گویند ) . در خانمها نعوظ یعنی تحریک و سفتی کلیتوریس و نوک پستان .

* فراهم کردن تحریک لازم در همسر : مرد با فکر و یا در نظر آوردن نقاط شهوت انگیز و یا عوامل روانی نعوظ به او دست داده و اغلب در این حالت تحریک شده به حساب می آید آنچه بر زن لازم است تحریک موضعی نیست بلکه تحریک موقعی است و آن زمانی است که مرد در حالیکه دخول انجام می دهد نعوظ وی کاهش می یابد و دخالت زن با تحریک مرد در حالی که عضلات مهبل را بر روی آلت مرد فشار داده رانها را بهم نزدیک می کند و امکانا با دست مالیدن به پشت مرد در امتداد ستون فقرات وی ، نعوظ مرد برگشته و مرد را راضی می سازد.

* مرد باید در آغاز رابطه جنسی ذهن و فعالیت خود را متوجه تحریک و آماده کردن زن نماید. و البته زن نیز باید به آماده سازی مردش در این مرحله توجه داشته باشد.

* مرد هر چه بیشتر بتواند با مهارت زن را تحریک کند زن در ادامه هر کاری مرد طالب باشد انجام می‌دهد. این مسئله برای خانم ها نیز صادق است .

*زمان دخول بهترین زمان برای سخنان محبت‌آمیز است. در این لحظه از همسر خود قدردانی کنید و او را بهترین بنامید که این خود سبب افزایش روابط زناشویی و استحکام زندگی می شود.

*به همسر خود بفهمانید که رابطه جنسی با او سبب آرامش او می شود و می خواهید با این عمل عشق و محبت خود را بیشتر به او ثابت کنید و هدف فقط ارضاء جنسی-جسمی نیست بلکه روح معنوی شما نیز با این عمل ارضاء می شود .

*بهتر است با همسر خود از قبل هماهنگ کنید که اسپرم کجا ریخته شود چرا که این مطلب سبب آرامش خاطر بیشتر طرفین و تحریک بیشتر می شود.

* شوهر نباید زمانی که مطمئن نشده که زن به اوج لذت و ارضا شدن نزدیک شده از ارضاء خود جلوگیری کند. دیدن ارگاسم و ارضاء زن برای مرد بسیار ارزشمند و تحریک کننده است . سعی کنید اول زن به اوج لذت برسد و مرد با کمی فداکاری و خویشتن داری بعد از زن ارضاء شود .

وقتی اول زن ارضاء شود تمایل جنسی مرد بیشتر می شود و می تواند براحتی خود را به اوج لذت برساند ولی وقتی مرد اول ارضاء شود زن او را ناتوان جسمی می بیند و تصور بر آن دارد که مردش به او در این لحظه توجه کمتری دارد و این مسئله می تواند باعث تاخیر و حتی عدم ارضاء زن شود . به محض شروع ارضا از طرف زن، مرد نیز می‌تواند خود را ارضا کند. بهترین شیوه ارضا‌شدن، همزمانی آن بین طرفین است.

* توجه به این نکته مهم است که معمولاً مردها پس از ارضاشدن یا می‌خوابند، یا پشت به زن می‌کنند. در صورتی که کاری که باید انجام دهند این است که شروع به بغل کردن و نوازش زن کنند. و به او آرامش دهند تا استراحت کند.

* شایسته است که زن شربتی گوارا تهیه نموده و بعد از پایان ، برای همسر خود بیاورد.

*در آخر بعد از انجام رابطه جنسی بهتر است از همسر خود تشکر کنید.

و…هزاران کار دیگر هست که می توانید برای از بین بردن یکنواختی موجود در رابطه تان انجام دهید.

اگر همه چیز عمل نکرد، صادق ومهربان و قاطع باشید.

زوج های زیادی بوده اند که بی علاقگی و نارضایتی یکی از زوجین از رابطه جنسی باعث جدایی آنها شده است. البته شما هم ممکن است به فکر اینکار بیفتید. اما بدانید طلاق یا برقراری رابطه ی جنسی با افرادی غیر از همسر تان (خیانت به همسر) ، راه حل های مناسبی نیستند.

درست است که عشقبازی با غیر می تواند مشکلتان را حل کند، اما بدانید که در طولانی مدت مشکلات بیشتری نیز برایتان ایجاد می کند و باعث خراب تر شدن ازدواج تان هم می شود. حتی اگر ازدواجتان هم سالم باقی بماند، درد و رنجی که همسرتان از عشقبازی شما با کس دیگری متحمل می شود، بی اندازه است.

طلاق هم راه حل خوبی به شمار نمی رود. اگر به جای پیدا کردن راه حل و برطرف کردن مشکل، از آن فرار کنید(پاک صورت مسئله)، ممکن است زوج دیگری پیدا کنید که او نیز از نظر جنسی با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد، و بهتر است از خود بپرسید این کار را تا کجا ادامه خواهید داد؟قبل از اینکه بار و بندیلتان را جمع کنید و همسرتان را ترک کنید، ببینید آیا همسر تان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد که شما از رابطه ی جنسیتان با او ناراضی هستید؟

کار ار به دعوا نکشانید. تقصیرها را به گردن او نیندازید، انتقاد نکنید، فقط خیلی آرام به او در مورد مشکلات تان صحبت کنید بگویید که به خاطر اختلافاتی که در روحیات جنسی شما وجود دارد، می خواهید کاری کنید که به بهبود رابطه تان منتهی می شود و برای این کار همکاری بیشتر او کمک می کند و باید برای بهتر شدن ارتباطشان هردو فعالانه رفتار نمایند و برای این امر باید حتی با کنار گذاشتن خجالت و تعصبات به متخصصین مربوطه مراجعه نمایند.افکار خود را با او در میان بگذارید. این را به صورت یک تهدید مطرح نکنید. فقط میزان امیدواری خود را با او در میان بگذارید. به او فرصتی دوباره برای اصلاح و سازگار شدن بدهید، و منتظر نتیجه ی آن شوید.

یک شریک جنسی خوب بودن به طور خودکار ایجاد نمی شود. با انتخاب زمان مناسب، مراقبت و تمرین، مطمئن باشید هر آنچه که برای یک شریک جنسی فوق العاده لازم باشد را دارید. اولین جلسه رابطه جنسی برای هر دوی شما کمی ناشیانه خواهد بود اما آغازی برای فوق العاده ترین زمان های زندگیتان خواهد شد.

میل جنسی: مقایسه خانم ها و آقایان

متخصصین می گویند میل جنسی مردها بیشتر از زنان است اما میل جنسی زنها سیال تر است.مردها هر زمانی که باشد می توانند به سمتش بروند اما خانم ها فقط وقتی سمت آن می روند که شمعهای خوشبو درخانه روشن باشد و شوهرشان ظرف های شام را شسته باشد.

این کلیشه است که در ذهن همه ما وجود دارد، اما آیا واقعیت دارد؟

آیا میل جنسی در مردها قوی تر از زنان است؟

بله درست است. تحقیقات بیشماری نشان داده اند که بااینکه میل جنسی آقایون بیشتر از خانم ها نیست اما رک و راست تر است. اما برخلاف آقایون، منبع میل جنسی در خانم ها پیچیده تر است. باور عمومی این است که خانم ها اهمیت بیشتری به رابطه احساسی در میل جنسی می دهند اما دیده می شود که به شدت تحت تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی هم قرار دارند. دکتر ادوارد لاومن پروفسور جامعه شناسی در دانشگاه شیکاگو می گوید، “میل جنسی در خانم ها شدیداً متاثر از محیط و موقعیت است”.

در زیر به هفت الگوی میل جنسی در خانم ها و آقایان که محققان دریافته اند اشاره می کنیم . یادتان باشد که ممکن است کسانی با این الگوها تفاوت داشته باشند.

1. مردها بیشتر به رابطه جنسی فکر می کنند.

دکتر لومان گزارش می دهد که اکثریت مردهای بالغ زیر 60 سال حداقل یکبار در روز به رابطه جنسی فکر می کنند. اما فقط یک چهارم خانم ها به این میزان روزانه درمورد رابطه جنسی فکر می کنند. با بالاتر رفتن سن در خانم و آقایون، این خیالپردازی ها کمتر می شود اما همچنان خیالپردازی های مردان در مورد رابطه جنسی دوبرابر خانم ها باقی می ماند.در یک تحقیق بسیار جامع که در آن مقایسه ای بین میل جنسی خانمها و آقایان انجام گرفت، روی باومایستر یک روانشناس اجتماعی در دانشگاه ایالتی فلوریدا دریافت که تحریک جنسی ناگهانی در مردها بسیار بیشتر از خانم ها گزارش شده و مردها خیالپردازیهای بیشتر و متفاوت تری دارند.

2. مردها حریصانه تر دنبال رابطه جنسی هستند.

باومایستر گزارش می دهد که در ابتدای رابطه، در اواسط آن و بعد از گذشت سالیان سال از آن، مردها بیشتر از زن ها سکس می خواهند. این مسئله فقط مختص افراد با گرایش جنسی عادی نیست، مردان همجنس باز هم خیلی بیشتر از زنان همجنس باز در کلیه مراحل رابطه سکس می خواهند. مردها حتی تعداد بیشتری شریک جنسی طلب می کنند و علاقه بیشتری به سکس های اتفاقی دارند.حتی در مواقعی که رابطه جنسی ممنوع است یا موقعیت آن وجود ندارد، مردها خیلی بیشتر از زنان دنبال سکس هستند.

3. طبیعت جنسی خانم ها بسیار پیچیده تر از آقایون است.

چه چیز خانمها را تحریک می کند؟ حتی خودشان هم نمی دانند. مردیت چیورز محقق دانشگاه نورس وسترن و همکاران او در تحقیقی فیلم های تحریک آمیز به مردان و زنان همجنس باز، مردان و زنان با تمایل جنسی به جنس مخالف نشان دادند و از آنها خواستند میزان تحریک جنسی خود را گزارش کنند و توسط ابزارهایی که به دستگاه تناسلی آنها متصل بود میزان تحریک واقعی آنها را اندازه گیری کردند.

نتایج آقایون قابل پیش بینی بود: مردان با تمایل جنسی به جنس مخالف گزارش دادند که با تصاویر مربوط به سکس مرد-زن و زن-زن تحریک بیشتری داشته اند و ابزارهای اندازه گیری هم ادعای آنها را تایید کرد. مردان همجنس باز گزارش دادند که تصاویر مربوط به سکس مرد-مرد آنها تحریک کرده و باز هم ابزارهای اندازه گیری ادعایشان را تایید کرد. درمورد خانم ها، نتیجه به دست آمده جالب تر بود. زنان با تمایل جنسی به جنس مخالف ادعا کردند که تصویر مربوط به سکس مرد-زن تحریک بیشتری برایشان به وجود آورده اما ابزار اندازه گیری نتایج یکسانی را برای هر سه نوع سکس (مرد-زن، زن-زن، مرد-مرد) نشان داد.

مایکل بایلی محقق جنسی در دانشگاه نورس وسترن می گوید، مردها درمورد اینکه با چه کسی تحریک می شوند، با چه کسی می خواهند سکس داشته باشند یا عاشق چه کسی می شوند بسیار سخت و صریح هستند.اما در مقابل خانم ها به خاطر میل جنسیشان که نسبت به آقایان چندان رک و راست نیست، تمایل بیشتری نسبت به داشتن رابطه با جنس خود دارند. بایلی می گوید، احتمالاً ظرفیت خانم ها برای علاقه مند شدن به جنس موافق خود از نظر جنسی و عاشق جنس موافق خود شدن ظرفیت بیشتری نسبت به مردها دارند. البته لزوماً اینکار را انجام نمی دهند اما ظرفیت آن را دارند.

ادعای بایلی را تحقیقاتی تایید می کنند که نشان می دهند همجنس گرایی در میان خانم ها شایع تر از آقایان است. باومایستر در تحقیق دیگری دریافت که زنان همجنس گرای بیشتری از رابطه جنسی که اخیراً با مرد داشته اند گزارش کردند تا مردان همجنس گرا درمورد داشتن رابطه جنسی با جنس مخالف خود. همچنین خانم ها خیلی بیشتر از مردان خود را دو جنسی می دانند.

4. تمایل جنسی خانم ها بیشتر از آقایون تحت تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی است.

باومایستر در تحقیقات خود راه های مختلفی که گرایشات، رفتارها و تمایلات جنسی خانم ها خیلی بیشتر از آقاین متاثر از عوامل اجتماعی و فرهنگی بوده را نشان داده است.

• گرایش خانم ها نسبت به آقایون در برابر رفتارهای جنسی مختلف با گذشت زمان بیشتر دستخوش تغییر می شود.

• خانم هایی که مرتباً کلیسا می روند گرایشات کمتری به رابطه جنسی دارند. اما در میان مردان رابطه ای بین کلیسا رفتن و گرایشات جنسی یافت نشد.

• خانم ها خیلی بیشتر از آقایون در تصمیمات خود درمورد رابطه جنسی تحت تاثیر همسالان خود هستند.

• خانم هایی که تحصیلات بالاتری دارند، فعالیت های جنسی متنوع تری را تجربه کرده اند. اما سطح تحصیلات در آقایون تفاوتی ایجاد نمی کند.

• خانم ها نسبت به آقایون تناقض بیشتری در اظهار ارزشهای خود درمورد رابطه جنسی قبل از ازدواج دارند.

اما چرا تمایل جنسی در خانم ها به نظر کمتر است و بیشتر تحت تاثیر قرار دارد؟ برخی می گویند این مسئله به قدرت بیشتر مردها در جامعه مربوط می شود، یا به انتظارات جنسی متفاوت تر مردها در مقایسه به خانم ها. دکتر لومان مسئله را از دیدگاه جامعه شناختی توضیح می دهد.

لومان می گوید مردها هرکاری می کنند تا رابطه جنسی داشته باشند تا بتوانند تمایلات دستگاه تناسلی خود را برآورده کنند. درمقابل، خانم ها درانتخاب شریک جنسی خود بسیار دقیق هستند چون این آنها هستند که در معرض باردار شدن قرار دارند و ممکن است مجبور شوند از یک بچه نگهداری کنند. کیفیت رابطه برای آنها بسیار مهمتر از مردان است چون آنها شریکی می خواهند که با آنها بماند و از فرزندشان نگهداری کند. حتی برایشان مهم است که با کسی باشند که وضعیت مالی قابل قبولی داشته باشد تا بتواند از فرزندشان حمایت بهتری بکند.

 

مطالب پر بازدید


رابطه ی جنسی یکی از مهم ترین اصول یک رابطه است . پس داشتن یک رابطه جنسی خوب زمینه ی داشتن یک زندگی ایده آل را فراهم می کند. اما برای داشتن یک رابطه ی جنسی خوب باید اصولی را رعایت کنیم . در این مطلب به بررسی این اصول به علاوه توضیحاتی در مورد اینکه چگونه از یک رابطه جنسی چند برابر بیشتر لذت ببریم خواهیم داد.


چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

در طول این دوره، آلت به شدت حساس شده و تحریک بیشتر آن دردناک خواهد بود.

هدف از این دوره این است: بازگرداندن ذخیره خون و مایعات دفعی آلت تناسلی شما. هر چه سنتان کمتر باشد، این مدت‌زمان کوتاهتر خواهد بود، از ۱۰ دقیقه در نوجوانان تا چند روز برای افراد پیرتر. در همه موارد، این یک رکود موقتی است نه ناتوانی.از طرف دیگر، خانم شما بلافاصله بعد از ارگاسم نیاز به این دوره بی‌پاسخی ندارد. در بسیاری از موارد، آنها می‌توانند با تحریک بیشتر به چندین ارگاسم دیگر هم برسند. اما آیا شما هم می‌توانید در طول یک شب لذتتان را چندبرابر کنید؟ غیرممکن نیست اما اول باید طرزفکرتان را تغییر دهید و نکات زیر را دنبال کنید.

.

ارگاسم را از انزال متمایز کنید

تفاوت ارگاسم و انزال – داشتن چند ارگاسم برای مردان به معنی اینکه یاد بگیرید طی یک جلسه نزدیکی چند انزال داشته باشید نیست. انزال و ارگاسم در مردان دو تجربه فیزیولوژیکی و روانی جدا هستند. وقتی مردها یاد بگیرند این دو را از هم جدا کنند، می‌توانند بیاموزند که چطور برای هر انزال چند ارگاسم داشته باشند.

نزدیکترین چیز برای ارگاسم‌های چندگانه این است که یاد بگیرید چطور بدون انزال چند ارگاسم پشت سر هم را تجربه کنید. حدود ۸۰ درصد از مردان می‌توانند با سه ماه تمرین این کار را انجام دهند. اما نباید خیلی نگران نتیجه نهایی باشید. رابطه جنسی و ارگاسم نباید با این دید که چقدر انزال داشته‌اید یا چند مرتبه در یک جلسه می‌توانید انزال داشته باشید، ارزیابی شود. قرار نیست در رابطه‌جنسی چیزی را به کسی ثابت کنید. همان چیزی مهم است که بهترین احساس را به شما بدهد.

.

به خودتان استرس وارد نکنید

یک باور اشتباه این است که ارگاسم‌های چندگانه باید پشت‌سرهم باشد. ارگاسم چندگانه زمانی صورت می‌گیرد که فردی بیشتر از یک ارگاسم در یک جلسه رابطه‌جنسی داشته باشد—با احتساب زمان‌های استراحت، یا طی روند همان فعالیت جنسی بیش از یک ارگاسم داشته باشند.پس به خودتان استرس وارد نکنید که در همان جلسه رابطه جنسی به چند اوج لذت برسید. اضطراب مخرب‌ترین چیز در عملکرد جنسی است. هرچه بیشتر نسبت به ارگاسم ترس و اضطراب داشته باشید، ارگاسم شما زودتر فرا می‌رسد. باید با متمرکز شدن روی واکنش همسرتان به حرکات خود، حواستان را پرت کنید.

.

به تاخیر انداختن انزال

همچنین می‌توانید با به تاخیر انداختن انزالتان، بر ارگاسم‌های خود چیره شوید. برای تقویت کنترل انزالی خود، تمرین کرانچ لگن را تمرین کنید که توسط دکتر آرنولد کگل (Arnold Kegel) طراحی شده است. این تمرین بر روی عضله انزال—همان عضله‌ای که برای نگه داشتن جریان ادرار از آن استفاده می‌کنید—تمرکز دارد. دکتر کگل این تمرین را اینطور تعریف می‌کند، “فشار دهید، برای چند لحظه نگه دارید، بعد آن عضلات را ریلکس کنید. این تمرین را در سه ست ۲۰ تکراری انجام دهید. خیلی زود متوجه توانایی خود در کنترل آن عضلات و به تاخیر انداختن ارگاسمتان تا زمانیکه خودتان بخواهید می‌شوید.”

.

وقتی در انتظار هستید، چیز جدیدی را امتحان کنید

دوره پس از ارگاسم در یک فرد متوسط ۳۰ ساله حدود نیم ساعت است. وقتی در حال انتظار هستید، چند حقه جدید امتحان کنید. همه چیز به تنوعی که به کار می‌گیرید بستگی دارد. هر چیزی اگر زیاد استفاده شود خسته‌کننده خواهد شد، حتی اگر خیلی خوب باشد.زنان به طور متوسط می‌توانند بدون داشتن دوره استراحت یا بی‌پاسخی به چندین ارگاسم دست پیدا کنند. اما بدون تحریک آنها به سطح پایه انگیختگی می‌رسند. انقباضات متوقف می‌شود، رحم پایین می‌آید و کلیتوریس (چوچوله) به زیر صدف خود برمی‌گردد. ضربان‌قلب و تنفس کند شده و گردش خون به حالت طبیعی برمی‌گردد. کلیتوریس هم نسبت به تحریک بسیار حساس می‌شود اما سایر قسمت‌های بدن توجه می‌طلبند.

.

چطور ارگاسم‌ های زنانه را به حداکثر برسانیم

رابطه‌جنسی فقط برای تولیدمثل نیست. سکس باید تجربه‌ای لذت‌بخش برای هر دو طرف باشد و پیوند بین زوج‌ ها را تقویت کند. رابطه‌جنسی عملی بسیار صمیمی و نزدیک بین دو نفر است و نیاز به تجربه و رابطه دادن و گرفتن بین شما و همسرتان دارد تا هر دو بتوانید از آن لذت ببرید.بااین وجود، واقعیت این است که اکثر افراد واقعاً از آن لذت نمی‌برند. تحقیقات و مطالعات  نشان می‌دهد که اکثر زنان در روابط‌جنسی ندرتاً به ارگاسم می‌رسند.و این امکان وجود دارد که وقتی ندرتاً به اوج لذت جنسی برسید، احتمالاً نمی‌دانید که چطور باید ارگاسم‌هایتان را به حداکثر برسانید.در زیر به چند نکته ساده برای کمک به تقویت ارگاسم‌های زنانه و لذت بردن از سکس تا حد امکان اشاره می‌کنیم.

.

نیاز به پیش‌ نوازی

برای تقویت ارگاسم‌هایتان، باید ریلکس کرده و فقط از لحظات صمیمانه بین خود و همسرتان لذت ببرید. نباید خیلی جدی روی رسیدن به ارگاسم تمرکز کنید. اگر ذهنتان خیلی درگیر افکار و نگرانی‌های اینچنینی باشد، احتمال رسیدن به اوج لذت جنسی کاهش می‌یابد. درعوض باید روی بدن همسرتان تمرکز کنید  و اینکه چطور با شما پیوند می‌خورد و به شما واکنش می‌دهد. به این ترتیب، می‌توانید بیشتر روی حرکات و حس های بدنتان تمرکز کنید. ذات و ماهیت اصلی رابطه جنسی حس کردن، واکنش دادن و لذت بردن است.

در اوج لحظات، شما و همسرتان حتی بدون پیش‌نوازی به سراغ رابطه جنسی می‌روید. گاهی‌اوقات هیجان رابطه آنقدر قوی است که به یک سکس سریع ختم می‌شود و درنتیجه زمان پیش‌نوازی کاهش می‌یابد. پیش‌نوازی نقش مهمی در رسیدن به ارگاسم دارد زیرا می‌تواند شما را به اوج لذتی جاودان برساند. پیش‌نوازی شامل در آغوش گرفتن‌، نوازش کردن و بوسیدن می‌شود.در این لحظات، ضربان‌قلب شما افزایش یافته، دستگاه تناسلیتان متورم شده، تندتر نفس می‌کشید و ترشحات زیادی خواهید داشت. برای اینکه بتوانید ارگاسمی عالی داشته باشید، پیش‌نوازی در رابطه‌جنسی نباید فراموش شود.

.

بیان تخیلات جنسی

علاوه‌براین، داشتن تحیلات جنسی راهی عالی برای به حداکثر رساندن ارگاسم است. این یک واقعیت اثبات‌شده است که برای هر فردی داشتن افکار و تخیلات جنسی خصوصی در روابط‌جنسی خود با همسرشان، کاملاً طبیعی است. جدا از داشتن تخیلات قوی جنسی، می‌توانید صحنه‌ هایی را با همسرتان نقش بازی کنید. به این ترتیب، نه تنها تخیلاتتان را به واقعیت تبدیل می‌کنید، بلکه از رسیدن به اوج لذت جنسی هم لذت خواهید برد.

حرف زدن با همسرتان حین رابطه‌ جنسی نیز یکی از جنبه‌های مهم در تقویت ارگاسمتان است. وقتی خواسته‌ها و نیازهای جنسی خود را با همسرتان مطرح می‌کنید، برای شما و همسرتان رسیدن به اوج لذت آسان‌تر خواهد شد. حرف زدن درمورد چیزهایی که هر دوی شما در رابطه‌جنسی می‌خواهید، پیوند جنسی بین شما را هیجان‌انگیز‌تر و قوی‌تر خواهد کرد. معمولاً این زنان هستند که مکالمه را شروع می‌کنند. بهتر است اینگونه مسائل را با زبانی نرم و لطیف و غیرمستقیم با همسرتان بیان کنید.

.

سلامت خوب، لذت بیشتر

سرحال بودن و داشتن انرژی جنسی مثبت می‌تواند به ایجاد یک رابطه‌جنسی ارضاکننده و عالی بین شما و همسرتان کمک کند. ازآنجاکه سالم بودن کمک می‌کند بهتر بتوانید در فعالیت‌های جنسی شرکت داشته باشید، خیلی مهم است که بدنتان را همیشه قوی و متناسب نگه دارید. برای داشتن فیزیکی سالم، می‌توانید از مکمل‌های غذایی که برای بالا بردن سطح انرژی بدن هستند استفاده کنید.

به‌طورکلی، رسیدن به ارگاسم ماکسیمم آنقدرها که همه فکر می‌کنند سخت نیست. آنچه مهم‌تر است این است که از طبیعی‌ترین و ساده‌ترین راه‌های برای کشف جنسیت خودتان استفاده کنید زیرا در به دست آوردن یک رابطه جنسی هیجان‌انگیز و ارضاکننده به شما کمک می‌کند.فقط لذت ببرید، تفریح کنید، و هیچوقت از درمیان گذاشتن آنچه به شما لذت می‌دهد با همسرتان خجالت نکشید. به خاطر داشته باشید که سکس باید مفرح باشد. نگرانی‌هایتان را دور بریزید و برای ایجاد پیوندی عمیق بین خودتان و همسرتان زمان بگذارید.

.

پایین بودن میل جنسی در زنان

پایین بودن میل جنسی یکی از موانع بر سر راه زنان برای دست یافتن به ارگاسم است. تقویت‌کننده‌های مختلفی برای میل جنسی خانم‌ها وجود دارد که این روزها بسیار محبوب شده‌اند زیرا تعداد زیادی از زنان آنها را خریداری می‌کنند.این تقویت‌کننده‌های طبیعی ترکیبی از مواد گیاهی و ارگانیک هستند که به بالا بردن گردش خون در اندام جنسی، افزایش تحریک جنسی، تقویت واکنس و سرعت انگیختگی و غلبه بر خشکی واژن کمک می‌کنند

مطالب مرتبط

چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

این وبلاگ برای علاقه مندانی که میخاهن بدان چگونه همسرخودراراضی نگه دارن بسیارخوبس وبه زوج های جوان ما آموزدکه چگونه بارفتارهای ساده لذت زندگی رابیشترکنند

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

رضا زناشویی

بسیاری از زوج ها عادت می کنند بگذارند رابطه جنسی همین طور شانسی اتفاق بیفتد ، یا امیدوارند همسرشان وقتی میلش به اندازه ی کافی قوی شد خودش پیش قدم شود . اما چنین رویکردی اغلب باعث می شود با وجود اینکه احتماً هر دو طرف حس و حال این کار را دارند هیچ کدام پا پیش نگذارند ، چون مجبورند خودشان حس و حال همسرشان را حدس بزنند . باید راهی بیابید تا بتوانید از میزان تمایل همسرتان به رابطه ی جنسی مطلع شوید.

در روابط زناشویی نوع روش از زوجی به زوج دیگر متفاوت است و به حس و حالی که در آن هستید و نوع رابطه ی جنسی که مایلید داشته باشید بستگی دارد . بعضی وقت ها ممکن است روشی ظریف و ملایم را ترجیح دهید ، حال آنکه در شرایطی دیگر ممکن است بخواهید جسورانه تر عمل کنید . تغییر روش می تواند تعاملات جنسی را لذت بخش و دلپذیر نگه دارد .

چیز پیچیده ای نیست؟ اتفاقا خیلی پیچیده است حتما فکر میکنید و بر این باورید خود را در اختیار همسرتان قرار داده و خودش همه کارهای لازم را انجام میدهد ! اینگونه نمیباشد.دنیای جنسی مردان بسیار گسترده و پیچیده است و برای اکثر خانم ها غیر قابل حدس، خانم ها به صورت غیر ارادی تمایل به خود نمایی دارند و آقایان نیز بصورت غیر ارادی جذب این خودنمایی ها میشوند و البته قوه تخیل آقایان در این لحظه فعال میشود.

جنس مذکر در طول زندگی خود بارها و بارها ذهن خود را درگیر فکر کردن به رابطه جنسی میکند ، خیالپردازی جنسی در مردان گسترده و دقیق است ، این گستردگی باعث شده است سلیقه های مختلفی را شامل شود در نتیجه مردی زن چاق میپسندد و از زن چاق تحریک میشود و مردی دیگر زنی لاغر ، مردی جذب زنان با موهای بلوند میشود و مردی جذب زنی با موهای تیره ، مردی جذب پوست سفید و مردی جذب زنی با پوست گندمی ، اینکه همه خانم ها تلاش در تغییر صورت ، اندام ، رنگ پوست ، رنگ موی خود دارند و از یک الگو پیروی میکنند لزوما به جذب همه مردان منجر نمیشود.چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

همیشه یکی از سوالات مهم در زندگی زناشویی لذت کامل از روابط جنسی است. امروزه میبینیم که یکی از علت های طلاق که به شدت رایج است همین مشکلات جنسی است. حال میخواهیم در این مقاله می خواهیم در مورد این که چگونه این مشکلات را حل کنیم؟ چگونه یک رابطه ی جنسی رضایت بخش داشته باشیم؟ چه مراحلی را برای شروع یک رابطه ی جنسی خوب باید فرا بگیریم تا بتوانیم یک زندگی لذت بخش همراه با شریک زندگی خود داشته باشیم.

اگر چه گفته میشود مردان بیشتر با نگاه و دیداری تحریک و جذب میشوند اما فراموش نکنید مردان قوه خیالپردازی قوی دارند ، همه ما آدمها بر اساس روابط اجتماعی و برخوردهایی که در طول زندگی با افراد مختلف داریم از هر صدا یک تصویر ذهنی ایجاد میکنیم این تصویر سازی برای مردان به شدت زنان نمیباشد ، اما لحن صحبت کردن باعث میشود مرد تصویری از طرف مقابل خود ایجاد کند ، صدای زن برای مرد میتواند محرک جنسی باشد ، پس خانم های محترم در فرآیند تحریک کردن همسر خود لحن و تون صدای خود را تغییر دهید همچنین در روابطه جنسی با همسرتان سکوت اختیار نکنید ، با صداهای تحریک آمیز اورا به کارهایی که از آن لذت میبرید تشویق کنید.

در تبلیغات عطرها دیده ایم که عنوان میشود استفاده از این عطر باعث جذب جنس مخالف میشود ، اما لزوما در مورد همه یکسان نیست ، همیشه از همسر خود در مورد بوی عطر خود سوال کنید و به سلیقه وی عطر خریداری کنید ، همیشه از یک نوع عطر استفاده کنید ، خصوصا قبل از رابطه زناشویی به مقدر کم و ملایم استفاده کنید.

یک زن عریان تحریک پذیری کمتری نسبت به یک زن نیمه عریان برای مردان بهمراه دارد ، بارها در مشاوره ها شاهد هستیم که خانمها عنوان میکنند لباسهای خیلی باز بر تن میکنند اما همسر آنها تحریک نمیشوند ، لباس نقش مهمی در تحریک جنسی و جذب شوهر شما ایفا میکند ، لباس های باز برای هر اندامی باعث جذابیت مردان نمیشود ، مردانی که اندام بلند برای آنها مهم است ، لباسهایی که شما را بلند نشان دهد با رنگ های تیره میتواند باعث جذابیت شما برای شوهرتان بشود.

اگر همسر شما از آندسته از مردانیست که از پوست سفید خوشش می آید ، لباس تیره بر تن کنید تا رنگ پوست شما بیشتر نمود کند ، معمولا رنگهای سیاه و قرمز برای مردان جذابیت جنسی بیشتری بهمراه دارد در این خصوص برای اطلاع از سلیقه شوهرتان با او صحبت کنید.

خداوند در آفرینش انسان تنوع ایجاد کرده است و از طرفی سلیقه های مختلف ، مردی از موهای فر ، مردی از موهای موج دار ، مردی از موی سیاه و مردی دیگر از موی بلوند ، خیلی از خانم ها موهای خود را بلوند کرده و متوجه میشوند که نگاه های بیشتری به سمت آنها کشیده میشود ، لزوما این نگاه ها نشانه این نیست که شما جذاب هستید بلکه بعلت تفاوت رنگ موی سرتان با رنگ موی اقوام ایرانی دیگران به شما خیره شده اند پس هر نگاهی را نشانه جذابیت خود برداشت نکنید کما اینکه در کشورهای غربی زنان مو سیاه با پوست بدن برونزه نگاه های بیشتری را به خود جذب میکنند این نگاه ها بواسطه تفاوت است نه جذابیت.

نکته مهم و کلیدی برای اینکه مردان جذب شما شوند نیاز نیست صورت و بینی و لب و گونه و مو و رنگ مو و رنگ پوست و اندام خودتان را تغییر دهید و یک خانم مصنوعی شوید اجازه ندهید دیدگاه ابزاری به شما شود ، اجازه دهید فردی که شما جزء سلیقه های وی هستید شما را همانگونه که هستید انتخاب کند و شان خود را حفظ کنید.

بسته به تخیلات جنسی مردان متفاوت است ، اما خداوند زن را موجودی لطیف و با احساس آفرید ، تمامی گلبرگهای یک گل زیبا هستند ، بدن زنان از انگشتان پا تا موی سر میتواند جاذبه جنسی و محرک جنسی برای مردان باشد ، اما در همه مردان یکسان نیست ،شما بعنوان یک زن لازم است در این خصوص با شوهرتان صحبت کنید چرا که همانطور که ذکر شد در همه مردان یکسان نبوده بعنوان مثال شاید موی سر برای مردی محرک و برای مردی عادی باشد و ….

شاید شوهر شما در اجتماع فردی جنتلمن باشد ، اما لزوما بدین معنا نیست که در رختخواب نیز یک جنتلمن باشد ، مانع عملی کردن خیالپردازیهای جنسی او نشوید و اجازه دهید خودش را رها کند ، شخصیت اکثر مردان در رابطه جنسی بسیار متفاوت تر از رفتار روزانه آنها میباشد ، شاید از رفتارهایی خوششان بیاید که حتی شما تصورشم نمیکردید.

در ابتدای ازدواج و آغاز فعالیت جنسی ، شاید همسر شما در کمتر از 3 دقیقه دچار انزال شود ، این فرایند در ابتدای دوره فعالیت جنسی غیر طبیعی نمیباشد هر چه تعداد دفعات نزدیکی بیشتر و فواصل بین انجام آن کمتر باشد مدت زمان انزال شوهرتان افزایش میابد.

اونطور که فکر میکردید نبود ؟ تحریک شدید اما لذت نبردید و ارگاسم را تجربه نکردید ؟ اگر به تازگی فعالیت جنسی خود را آغاز کرده باشید غیر طبیعی نیست شما به زمان نیاز دارید مدت زمان پیشنوازی را افزایش دهید ، تظاهر به ارگاسم ظلمی در حق خودتان و همسرتان است چرا که مردان به مرور متوجه آن میشوند و احساس ناتوانی به آنها دست میدهد ، ارگاسم نیاز به تمرین دارد.

اگر با شوهرتان رابطه دخولی داشتید اما از این طریق به ارگاسم نرسیدید ، تعجب نکنید ، نگران نباشید اوضاع کاملا طبیعی است 70 درصد خانم ها از طریق کلیتوریس ارگاسم را تجربه میکنند نه دخول.

اضطراب ،ترس ،استرس ،از دشمنان جدی رابطه جنسی وتحریک پذیری میباشند، شوهرتان فردا صبح چطور باید بیدار شود و به سر کار برود ؟ شاید برای شما ساده باشد خب پا میشه میره سر کار اما کیفیت رابطه جنسی برای زن و مرد مشروط به آمادگی ذهنی میباشد ، دغدغه های کاری و روحی بر تحریک پذیری و میل جنسی موثر است شاید وقتی دیگر مناسب باشد ، رابطه جنسی صرفا دخول و انزال نیست و میتوان در شرایطی با معاشقه هر چند کوتاه زنان را تا شبی دیگر آرامش داد.

زنان بعد از رابطه جنسی نیاز به توجه و نوازش دارند ، اما به شما میگوئیم فعل و انفعلات شیمائی بدن مردان بعد از رابطه جنسی و ترشح دوپامین باعث خواب آلودگی آنها و خستگی آنها میشود بد نیست بعد از رابطه جنسی با نوشیدنی و یک ماساژ سراغ او بروید به شرطی که احساس خواب زیاد نداشته باشد.

اگر در خصوص رابطه جنسی و رابطه زناشویی با همسرتان دچار مشکل هستید یا نیاز به آموزش دارید حتما پیگیر شوید ، از مشاور کمک بگیرید یا در دوره های آموزشی ویژه زوجین شرکت کنید اجازه ندهید مشکلات مانع آرامش ، آسایش و لذت زندگی شما شود.

زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفتگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند. گفتگو های تحریک آمیز و شهوت انگیز قبل از رابطه جنسی برای زن و شوهر لذت بخش و عاملی برای تحریک ذهنی و آمادگی آنها می باشد. زن و شوهر باید خواسته ها و سوالات جنسی خود را مطرح کنند از قبیل اینکه از چه کارهایی لذت می برند و دوست دارند همسرشان هنگام نزدیکی به کدام قسمت از بدنشان توجه بیشتری داشته باشد.

البته از این جملات قبل از رابطه جنسی می توانند استفاده كنند تا لذت در رابطه جنسی خود را دو چندان کنند: «دوست دارم»، «بزرگترین شانس زندگی من، آشنایی و ازدواج با توست»، «در این دنیا هیچكسی برای من مثل تو نیست»، «تو خیلی خیلی برای من عزیزی» و …

هر چه زن و شوهر قبل از نزدیکی بیشتر وقت صرف معاشقه کنند، رابطه جنسی شان لذت بخش تر خواهند بود. استفاده از لمس کردن و نوازش کردن باعث می شود در رابطه جنسی راحت تر عمل کنند. تمام بدن زنان را در معاشقه و پیشنوازی مورد توجه قرار دهید، مطمئن باشید اگر همسرتان از لحاظ جنسی برانگیخته شود خود اقداماتی انجام می دهد و شما را برای رابطه جنسی دعوت می کند، البته زن و شوهر باید به همدیگر کمک کنند اگر از رفتاری لذت می برند همان موقع به همسرشان بگویند و از او بخواهند ادامه دهد یا به شدت آن بیفزاید خلاصه هنگام رابطه زناشویی بی تحرک و ساکت نباشند.

زن و مرد باید از دستگاه تناسلی خود و همسرشان، اطلاعات كافی بدست بیاورند و نقاط تحریک یکدیگر را بشناسید تا نزدیكی كامل و لذت بخشی داشته باشند. پس برای پیدا کردن نواحی تحریک‌ کننده همسرتان وقت بگذارید از او بپرسید که حین رابطه جنسی چه چیزی را دوست دارد. شما و همسرتان، می توانید در رابطه جنسی هرگونه لذتی از هم ببرید. زن و شوهر باید مرحله های صحیح رابطه جنسی را بیاموزند و به کار ببندند. زوج هرگز نباید تصور کنند با عمل فیزیکی سروکار دارند در این صورت هم خود را از لذت عمیق جسمی و روحی محروم کرده اند هم به حسن تفاهم بین خود لطمه زده اند.

متاسفانه نود و پنج درصد زوج ها بعد از رابطه جنسی به خواب می روند یا از یکدیگر فاصله می گیرند و هر یک به کاری مشغول می شوند. همانگونه که قبل از رابطه جنسی زن و شوهر مقدماتی وجود دارد پایان آن هم وظایفی بر عهده زوج است. بیشتر زنان تصور می کنند مردان آنان را فقط برای کامجویی و لذت می خواهند برای اینکه این تصورات را در هم شکنید همسرتان را در آغوش بگیرد ببوسید و از اقدامات و تلاش وی تشکر کنید و گپ صمیمانه ای داشته باشید.

مکان هم آغوشی باید فضایی آرام و امن باشد در اتاق در بسته یا محیطی که مطمئن هستید اشراف ندارد و از دیدها محفوظ است. زیرا فضای امن و آرام، زمینه كافی را برای نزدیكی زن و شوهر فراهم می كند.

راز موفقیت زوج های خوشبخت این نیست كه هر روز با هم رابطه جنسی دارند زن و شوهر باید در فواصل زمانی منظم با هم رابطه جنسی داشته باشند و همان طور که زیاده روی در رابطه جنسی مضراتی به دنبال دارد عدم برقراری رابطه در دراز مدت نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به دنبال آمیزش های خیالی و فراتر از تصور نباشید

آنچه در فیلم های پورنو و هالیوودی می بینید را كنار بگذارید!

قبل از رابطه جنسی اگر درباره موضوعی نگران هستید آن را رفع کنید

اگر از مطلب خاصی ناراحت هستید یا به دلایلی از دست همسرتان دلخور هستید موضوع را با او در میان بگذارید و نگرانی خود را رفع کنید زیرا این مسئله باعث می شود از لحاظ روحی و روانی به هم بریزید و نتوانید رابطه ای لذت بخش با همسرتان داشته باشید.

زن دانا و آگاه هرگز رابطه جنسی را با دیگر مسائل زندگی مشترک در هم نمی آمیزد و برای تامین خواسته هایش هرگز از رابطه جنسی به عنوان اسلحه استفاده نمی کند.

به بهداشت بدن در رابطه جنسی توجه کنید

استفاده از عطر در تحریک جنسی زن و شوهر تاثیر بسزایی دارد و باعث افزایش لذت جنسی می شود.

خیلی از زن و شوهرها گله و شکایت‌های خود را برای پیش از خواب می‌گذارند، احتمالا به این دلیل که اولین فرصتی است که با هم تنها می‌شوند. اما وقتی خشم و دلخوری خود را به اتاق خواب‌تان وارد می‌کنید، فضای آرامش و لذت را به زمین جنگ تبدیل می‌کنید. و اگر کنترل بحث و بگومگوهای‌تان از دست‌تان خارج شود می‌تواند نتیجه‌اش این باشد که یکی از شما به عنوان تنبیه طرف مقابل، رابطه‌ جنسی را پس بزند. اگر از دست همسرتان دلخورید، در اتاق دیگری با او حرف بزنید یا به فردا موکولش کنید. حالا اگر یک بار با عصبانیت به رختخواب بروید، رابطه‌تان نابود نمی‌شود! چیزی که به زندگی زناشویی و رابطه‌تان آسیب می‌زند این است که اتاق خواب‌تان را محلی برای بگومگو و تجربیات ناگوار کنید.

خجالت نکشید و در مورد فانتریهای‌تان حرف بزنید

بیشتر زنها و مردها معمولا روی پیش نوازی و خود ِ رابطه جنسی متمرکز می‌شوند و در مورد فانتریها و تخیلات جنسی خود حرفی به میان نمی‌آورند. اگر خواسته‌های‌تان را به زبان بیاورید، جوری که سازنده باشد نه مخرب و سرزنش کننده، مطمئن باشید کسی از شما ایراد نخواهد گرفت. طرز بیان تخیلات جنسی شما به خودی خود می‌تواند تحریک کننده و شورانگیز باشد. همسری که واقعا دوست‌تان دارد به فانتریهای شما گوش خواهد کرد. اگر حرکتی شما را ناراحت می‌کند حتما بگویید. اگر روش جدیدی را امتحان می‌کنید، باید برای هر دوی شما لذتبخش و هیجان انگیز باشد، نه ناراحت کننده و استرس برانگیز.

اگر حس رابطه جنسی را ندارید خودتان را مجبور نکنید

یک باور اشتباه دیگر میان همسران این است که زوج‌هایی که چند بار در هفته رابطه جنسی دارند نسبت به زوج‌هایی که روابط جنسی‌شان کمتر است، شادتر و خوشبخت‌ترند. هرچند رابطه جنسی یک بار در هفته، پیوندتان را تقویت می‌کند اما بیشتر از آن، لزوما چیزی را بهتر نخواهد کرد. اگر دوست دارید رابطه جنسی بیشتری داشته باشید اما حس و حالش را ندارید، جور دیگری با همسرتان تماس فیزیکی برقرار کنید: ماساژ و نوازش و … نیز تماس فیزیکی هستند و رابطه جنسی فقط دخول نیست. کمی ابتکار به خرج دهید!

تمرکز کردن روی ارگاسم به عنوان تنها هدف از رابطه جنسی می‌تواند شما را از دیگر تجربیات لذتبخش محروم کند، مخصوصا اگر تازه ازدواج کرده‌اید. خیلی از زنانی که تازه وارد رابطه جنسی شده‌اند لزوما به ارگاسم نمی‌رسند و معنی‌اش این نیست که اشکالی وجود دارد. فقط به اوج لذت جنسی فکر کردن و شتاب برای رسیدن به آن تاثیر منفی بر لذت هیجانی و روانی‌تان خواهد گذاشت.چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

استرس‌‌های شغلی‌تان را با خود به اتاق خواب نبرید

شاید رئیس‌تان سرتان فریاد زده، شاید هم با بهترین دوست‌تان دعوا کرده‌اید، عامل استرس‌تان هر چه که هست آن را پشت در اتاق خواب‌تان جا بگذارید. مطالعات نشان داده‌اند آدمها، مخصوصا خانمها باید بتوانند مغزشان را آرام و از تنش و فکر رها کنند تا بتوانند برای رابطه جنسی آماده شوند. البته منظور ما این نیست که اگر مشغله‌های کاری دارید، رابطه جنسی را کنار بگذارید. بلکه باید بتوانید ذهن‌تان را آرام کنید و به شور جنسی‌تان فرصت بدهید تا آن نیز شما را تسکین بدهد.

از ظاهر همدیگر ایراد نگیرید

زمانی که قصد برقراری رابطه جنسی را دارید اصلا وقت خوبی نیست که بزرگ شدن شکم همسرتان یا چربی آوردن پهلوهای او را به رخش بکشید! اعتماد بنفس زن و مرد، هر دو تحت تاثیر برداشتی که از ظاهرشان دارند هست و زمانی که تقریبا برهنه‌ در رختخواب هستید، آسیب پذیری و حساسیت‌تان نسبت به این موضوع بیشتر از هر زمان دیگریست. اعتماد بنفس پایین مخصوصا در زنان موجب اختلال در عملکرد جنسی‌شان می‌شود و بیش از 90 درصد مردان نگران سایز آلت جنسی خود هستند. اگر به همدیگر احساس جذاب بودن بدهید و با بدن‌تان راحت باشید مطمئنا اوقات بسیار لذتبخش و خاطره انگیزی از با هم بودن تجربه خواهید کرد.

در رابطه جنسی تظاهر نکنید

به جای وانمود کردن و فیلم بازی کردن، روراست باشید تا حداقل، چیزی که دوست ندارید و باب میل‌تان نیست تمام شود. اجازه دهین تفاوت‌های شما باعث شوند گفتگوهایی در مورد آنچه دوست دارید و دوست ندارید داشته باشید. اگر هم فکر می‌کنید همسرتان برای راضی نگه داشتن شما تظاهر به لذت بردن می‌کند در موردش حرف بزنید، نه اینکه پیش خودتان گمانه زنی و داستان پردازی کنید. یک باور اشتباه که بیشتر همسران را دچار مشکل می‌کند این است که تصور می‌کنند در هر رابطه‌ی جنسی حتما باید ارگاسم وجود داشته باشد، در حالیکه واقعا اینطور نیست و گهگاه نرسیدن به اوج لذت جنسی طبیعیست.

هیچکس دوست ندارد زمان رابطه، در مورد همسر سابق همسرش حرفی بشنود. ضمنا ذائقه‌های جنسی افراد متفاوت است، بنابراین چیزی که برای همسر سابق‌تان جالب بوده ممکن است برای همسر جدیدتان خوشایند نباشد. تعریف کردن از خاطرات دل‌انگیزی که با همسر سابق‌تان داشته‌اید، همه چیز را خراب خواهد کرد.

درد در رابطه جنسی طبیعی نیست

برخی از افراد تصور می‌کنند رابطه جنسی باید کمی هم دردناک باشد اما این درست نیست. درد حین رابطه نشان دهنده‌ی این است که مشکلی وجود دارد، مثلا خوب تحریک نشدن، خشکی واژن، تغییرات هورمونی پیش از یائسگی، پوزیشن نامناسب و یا حتی یک مشکل عاطفی. اگر درد و ناراحتی دارید حتما به همسرتان بگویید و اگر با وجود تلاش‌تان مشکل همچنان باقی بود از مطرح کردن آن با پزشک‌تان نترسید.

هر مردی گاهی دچار ضعف جنسی می‌شود و لزوما مشکل خاصی وجود ندارد و می‌تواند به دلیل مشکلی موقتی در گردش خون، نوشیدن الکل، خستگی و یک روز سخت کاری باشد و هیچ ربطی هم به همسرش نداشته باشد. ضعف توان جنسی همیشه به معنی مشکلی در مردانگی نیست. بزرگنمایی کردن آن فقط می‌تواند شرایط را بدتر کند. اگر به عنوان یک زن، همسرتان را بابت ضعف توان جنسی‌اش سرزنش کنید، مشکلی که ممکن است کاملا موقتی باشد، به مشکلی مزمن تبدیل خواهد شد و به اعتماد بنفسش لطمه‌ای خواهد زد که نتیجه‌اش ضعف و اختلال بیشتر در عملکرد جنسی‌اش خواهد بود.

مطمئنا نیازی به توضیح نیست که زنگ و نوتیفیکیشن گوشی همراه‌تان چگونه می‌تواند حواس‌تان را پرت کند. ضمنا در دسترس بودن گوشی همراه‌تان هنگام خصوصی‌ترین رابطه‌ی دونفره‌تان این پیام را به همسرتان می‌رساند که حتی حین عشقبازی نیز الویت‌های دیگری دارید و مستقما به او اعلام می‌کنید که: چیزهای دیگری هم هستند که برای من از تو جذاب‌تر و مهمترند!

شکل‌های مختلف قرارگیری حین رابطه‌ جنسی کمکتان می‌کند به ارگاسم برسید. مثلاً زن روی همسرش قرار گیرد تا بالای ناحیه کلیتوریس او بر روی استخوان ناحیه تناسلی مرد برخورد کند. یا زن به پشت خوابیده و بالشتی زیر باسن خود قرار دهد. دکتر لائورا برمن می‌گوید، حتی می‌توانید از ویبراتور هم در طول رابطه جنسی استفاده کنید.

دکتر برمن می‌گوید، «مردها واقعاً به فیدبک شما نیاز دارند. وقتی حرکتی را حین رابطه‌جنسی خوب انجام می‌دهد حتماً حس خوبتان را به صورت کلامی یا فریاد کشیدن نشان دهید.»

وقتی ندانید که چه چیزی تحریکتان می‌کند نمی‌توانید احساستان را با طرف‌مقابل در میان بگذارید. برای اینکه بدنتان را به ارگاسم شدن عادت دهید، باید نقاط حساس بدن خود را بشناسید و از آناتومی جنسی اندامتان از طریق مراجعه به مقالات علمی اطلاع کسب کنید.

تمرینات کیگل، تمرین سنتی برای زنانی است که می‌خواهند ارگاسم‌های ضعیف خود را تقویت کنند. باید بتوانید این عضلات را در کف لگن خاصره خود پیدا کرده و مانند حالت متوقف کردن ادرار این عضلات را سفت کنید. این تمرینات را هر روز چند مرتبه تکرار کنید و در زمان فشردن عضلات تنفس را فراموش نکنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که انجام رفتارهای هیجان انگیز زن و شوهر در کنار هم دوپامین موجود در مغز را تحریک کرده و همین مسئله شما را از نظر جنسی نیز تحریک می‌کند.

هرچه تحریک دیرتر اتفاق بیفتد، انفجار شدیدتر خواهد بود. خودتان را به ارگاسم نزدیک کرده و بعد کُند کنید. این کار را قبل از رسیدن به اوج چند مرتبه تکرار کنید.

رابطه جنسی تانتریک بسیار جدید و مدرن به نظر می‌رسد اما مهمترین امتیاز آن — که بر تنفس متمرکز است–لذت جنسی شما را تقویت می‌کند. شما می‌توانید ار نفستان برای نقل‌وانتقال انرژی جنسی خود استفاده کنید. زوج‌هایی که تنفس منظم دارند، رسیدن به ارگاسم را دیرتر کرده و ارگاسم بهتر و قوی‌تری خواهند داشت.

فیلمهای علمی و تایید شده که روابط جنسی صحیح را آموزش می دهند و یادگیری تکنیکهای صحیح زناشویی میتواند شما را در رسیدن ارگاسم یاری دهند.

اگر گرم کردن همسرتان زمان بیشتری می‌برد، با دادن ایمیل‌ها یا پیامک‌ها تحریک‌کننده به همدیگر شروع کنید.

زنان بسیار بیشتر از مردان از داروهای ضدافسردگی که زندگی جنسی افراد را به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، استفاده می‌کنند. اگر مشکل دارید، درمورد داروهای مصرفی‌تان با پزشک خود صحبت کنید.

اگر برای رسیدن به ارگاسم مشکل دارید، توصیه‌های متخصصین می‌تواند برایتان کارساز باشد. تخریب عصبی یا پایین بودن میزان تستوسترون می‌تواند علت مشکل باشد. پزشکتان می‌تواند معاینه پزشکی را انجام داده و عوامل ارتباطی شما را بررسی کند.

در یک تحقیق جدید که بر روی بیشتر از ۵۰ زن انجام گرفت، بیش از ۷۰ درصد از آنها استرس‌های کاری را در زندگی جنسی خود تاثیر‌گذار دانستند. مشخص است که کم بودن میل جنسی احتمال رسیدن به ارگاسم را پایین می‌آورد. بنابراین بهتر است مشکلات زندگی را پشت در اتاق خوابتان جا بگذارید.

 

برخی از این نکات در بالا ممکن است همپوشانی داشته باشند و تکرار شده باشند که اهمیت آنها را نشان می دهد. همیشه یادتان باشد رابطه ی جنسی تنها دخول نیست بلکه آن فقط رسیدن به قله است پس همیشه تلاش کنیم که از مسیر لذت ببریم. یک زندگی لذت بخش به صحبت کردن، درک یکدیگر و معاشقه نیازمند است نه تنها به رابطه.

 

فوریه 29, 2020

فوریه 27, 2020

فوریه 17, 2020

فوریه 6, 2020

نوامبر 17, 2019

بسیاری از آقایان از زودانزالی رنج می برند و این باعث می شود که شریک …

همانند بدبینی، خوش‌بینی هم همۀ جهان را سیاه و سفید می‌بیند

سواد
زندگی؛ سواد عاطفی-  رابطه جنسی، یکی از اضلاع روابط همسران است و از این رو، حفظ و بهبود آن نقش بسزایی در زندگی مشترک دارد. با رعایت نکات زیر، رابطه جنسی همسران در بهترین سطح حفظ می شود.

چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

1 – با یکدیگر بیشتر از قبل گفت و گو کنید و سعی در اصلاح
نقاط ضعف رابطه تان داشته باشید. تنها کافی است که درونی ترین احساسات و عواطف خود
را به گونه ای کاملاَ آزادانه با همسرتان در میان بگذارید و به تدریج نیز دفعات
انجام این تمرین را افزایش دهید.

با همسر خود پیرامون انتظاراتی که از رابطه جنسی دارید، حرف بزنید. در این زمینه دو اصل “راحتی” و “صداقت” اهمیت زیادی دارد. همچنین
نباید از این فرصت در راستای انتقاد از شریک زندگی استفاده شود. صحبت های خود را
بر اساس انتظاراتی که دارید شروع کرده و در انتخاب جملات دقت کنید. فقط مواردی را
عنوان کنید که از تجربه آنها در رابطه جنسی خود و همسرتان احساس خوبی خواهید داشت. از همسرتان سوال کنید که رابطه جنسی مطلوب وی چیست و آیا از ارتباط لمسی که
با وی برقرار می کنید راضی است یا خیر؟ در واقع باید از طریق پرسش و پاسخ به درک
مناسبی از اولویت ها و علایق شریک زندگی خود دست یابید و کشف کنید که چه نوع
ارتباط لمسی را با چه اندازه فشار وارده بیشتر دوست دارد.

2 – بررسی کنید تا چه اندازه توانسته اید به انتظارات همسرتان عمل کنید؟ آیا این
توقعات واقعا منطقی و درست هستند؟ در این زمینه اختلاف نظر دارید و یا همسو هستید؟

3 – طی روز با در آغوش گرفتن همسر خود، فرستادن پیام و یا
برقراری تماس های تلفنی کوتاه، به وی نشان دهید که به او فکر می کنید و برای شما
ارزش زیادی دارد. همین فعالیت های ساده در بهبود کیفیت رابطه جنسی نقش مهمی خواهند
داشت.

4 – زمان هایی از روز را که در خانه و بدون مشغله هستید،
دستان همسر خود را بیشتر بگیرید. زوجین به ویژه بانوان نیازمند دریافت عشق بیشتری
از جانب همسر خود هستند تا برای برقراری یک رابطه جنسی سالم و مطلوب آمادگی
بالاتری داشته باشند.

5 – حتی اگر سالیان سال هم از زندگی مشترکتان می گذرد، مجددا
با یکدیگر قرارهای عاشقانه بگذارید و بعضی از شب ها را به تجربه رستوران های
مختلف، طبیعت گردی، سینما و فعالیت های مشابه اختصاص دهید. 6 – از کلمات عاشقانه برای صدا زدن همسرتان استفاده کنید. همچنین هنگام رابطه زناشویی نیز رابطه کلامی را با یکدیگر حفظ کنید.

7 – هرگز به مقایسه همسر خود و دیگران به ویژه برخی هنرپیشه ها و مدل ها نپردازید. گریم ها و طراحی های پشت پرده عملاً ما را فریب می دهند.8 – در صورت عدم مساعد
بودن شرایط و یا حال روحی همسر به هر علتی، ابتدا به حل مشکل کمک کرده و پس
از آن در مورد بازسازی رابطه جنسی خود گفت و گو کنید. نکته مهمی که باید بدان توجه داشت این است که برای اغلب مردانی که درگیر مشکلات و تنش ها هستند، رابطه جنسی با همسر می تواند مفید و آرامبخش باشد ولی در زنان برعکس است و خانم ها برای برقراری ارتباط جنسی موفق، نیاز به آرامش روحی دارند.

9 – از خودتان مراقبت کنید و به سلامت فیزیکی- ظاهری خود
اهمیت زیادی بدهید. همچنین مراقب بوی بدن و دهان خود باشید و در صورت لزوم با پزشک مشورت کنید.

11 – طرز آرایش و پوشش در خانه مطابق میل همسرتان باشد (هم مردان و هم زنان).

12 – در صورت بروز مشکلی در رابطه جنسی بدون هیچ خجالتی به پزشک مراجعه کنید.

13 – تمرین کیگل را انجام دهید: تمرین کیگل یا همان تمرین
دیافراگم لگنی، انقباض و رهایش مکرر عضلات بخش تحتانی لگن است که می تواند به
تقویت و کنترل ارادی عضلات منتج شود. این تمرین به مرور زمان قادر به درمان انزال
زودرس در آقایان و همچنین کاهش افتادگی واژن خواهد بود. برای انجام این تمرین باید
عضلاتی که به منظور توقف ادرار و یا جلوگیری از آن درگیر می شوند را برای 2 تا 3 ثانیه
منقبض و سپس رها کرد. همین روند را 10 بار تکرار کنید. طی روز نیز بهتر است 5 ست
تمرین کیگل را انجام دهید. اما مهم ترین مزیت کیگل این است که می توانید آن را در
هر مکان و حالتی اجرا کنید مثلا حین رانندگی، نشستن پشت میز و یا زمان استراحت در
خانه.

14 – تماشای فیلم های پورن می تواند در گذر زمان به روابط زناشویی آسیب های جدی وارد کند. (این درس را بخوانید)

  به واسطه بهبود تغذیه و همچنین
شرایط بهداشتی مناسب تر، میانگین طول عمر بالا رفته است. از طرفی طبق مطالعات
مختلف، کیفیت زندگی در دوران پس از میانسالی نیز سال به سال روندی صعودی را طی می
کند و بنابراین حفظ و تداوم رابطه جنسی با افزایش سن دیگر به هیچ
عنوان مفهومی غیر قابل دست یابی نخواهد بود. برای مثال طبق نتایج به دست آمده از
تحقیقی که در مجله آکسفورد آکادمیک در سال 2016 به چاپ رسیده است، ارتباط معنا داری میان
رابطه جنسی در سنین بالا و تقویت حافظه وجود دارد. در این مطالعه وضعیت عملکردهای
شناختی و فعالیت جنسی چندین داوطلب با رده سنی 50 الی 89 سال بررسی شد و فاکتورهای
متعددی نیز مد نظر قرار گرفت. آقایان توانایی بیشتری در به خاطر آوردن توالی های
ممتد از اعداد نشان دادند. در خصوص بانوان نیز بهبود کلی حافظه به ثبت رسید. بنابر این نه تنها رابطه جنسی در سنین بالا متوقف نمی شود بلکه برای سلامتی نیز بسیار مفید است.

  کانال سواد زندگی در تلگرام:  savadzendegi@

 

چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم ؟ رابطه جنسی در یک رابطه عاشقانه و خوب، مزایای زیادی دارد. تعداد دفعات بیشتر رابطه جنسی با تغییرات مثبت در زندگی مانند کاهش فشارخون، کاهش استرس، افزایش میزان صمیمیت بین زوج و حتی کاهش نرخ طلاق همراه است. اما به طور واضح‌تر و دقیق‌تر، چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟

هیچ‌گونه نسخه دقیقی که برای تمام افراد مناسب باشد در این مورد وجود ندارد. نظر هر زوج و البته نظر هر کس با دیگری ممکن است متفاوت باشد. در تحقیق انجام‌گرفته در سال 2015 مشخص شد که منافع کسب‌شده از رابطه جنسی با تعداد دفعات آن ارتباط دارد، اما این ارتباط تنها تا حدی وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر، اگر زوجی دچار اختلاف باشند، رابطه جنسی بیشتر و بهتر تنها تا حدی به افزایش رضایت از زندگی در آنان می‌انجامد و پس از آن دیگر پیشرفتی در این ارتباط دیده نمی‌شود.

مطالعات متعدد نشان می‌دهند که یک مرتبه رابطه جنسی در هفته میانگین مناسبی از رفتار انسان‌هاست. با این حال، همان مطالعات نشان می‌دهند که در زندگی پرمشغله و گرفتار امروز رابطه جنسی کاهش داشته است. درواقع، در مقایسه با میانگین اخذشده از زوج‌های دهه 1990 می‌توان دریافت که میانگین رابطه جنسی زوج‌های دهه 2010 9 برابر کمتر در طول سال بوده است.

میانگین دفعات رابطه جنسی در سنین مختلف

چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

 هر چند دفعات رابطه جنسی با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما فعالیت جنسی برای بزرگ‌سالان همچنان مهم باقی می‌ماند.

رابطه جنسی برای انسان اهمیت دارد، هم از نظر کیفیت و هم دفعات. به‌نحوی‌که زوجین به دنبال راه‌هایی برای تازه نگه داشتن این رابطه، افزایش کیفیت آن و لذت بردن بیشتر هستند. افت کیفیت و دفعات رابطه جنسی زنگ خطر جدی را در گوش فرد نسبت به رابطه‌اش به صدا درمی‌آورد. همه اینها نشان‌دهنده اهمیت رابطه جنسی برای ما هستند. رابطه جنسی از جنبه‌های مختلف برای ما با منافعی همراه است، برای آنکه بدانیم چراباید رابطه جنسی داشته باشیم موارد زیر را بخوانید:

عشق‌بازی با منافع عاطفی و روانی متعددی همراه است. رابطه جنسی به طور مستقیم با بهبود کیفیت زندگی ارتباط دارد. برخی از مزایای آن برای روان ما عبارتند از:

رابطه جنسی می‌تواند عزت‌نفس ما را تقویت کند. چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟ زیرا داشتن رابطه جنسی احساس ناامنی را در ما از بین می‌برد و باعث ایجاد درک بهتر و مثبت‌تری از خودمان می‌شود.

بر اساس مطالعات انجام‌گرفته در سال 2015 در چین، داشتن رابطه جنسی باکیفیت و همراه با رضایت موجب افزایش شادی می‌شود.

در طول رابطه جنسی، مغز مواد شیمیایی را تولید می‌کند که شامل اندورفین می‌شود. این ماده میزان تحریک‌پذیری و حس افسردگی را در ما کاهش می‌دهد. یکی از دیگر هورمون‌های مفید، اکسی توکسین است که موجب افزایش سطح تحریک در سینه‌ها و اندام‌های جنسی می‌شود. اکسی توکسین به انسان حس آرامش و رضایت می‌دهد.

هر چند استرس مزمن یکی از عوامل کاهش تعداد دفعات رابطه جنسی است، اما رابطه جنسی می‌تواند یکی از تکنیک‌های مؤثر برای مدیریت استرس باشد. رابطه جنسی هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد، مانند کورتیزول و آدرنالین (اپی نفرین). کاهش این مواد در بدن با اثرات بلندمدتی در بدن در روز بعد همراه است.

ارگاسم موجب آزاد شدن هورمون پرولاکتین می‌شود که به بهبود خواب کمک می‌کند.

سؤال چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟ را باید از منظر جسم و منافع سلامتی آن نیز بررسی کرد.

رابطه جنسی نوعی ورزش است. بر اساس نتایج منتشرشده توسط انجمن قلب آمریکا، یک فعالیت جنسی معادل یک فعالیت جنسی متوسط مانند پیاده روی یا بالا رفتن از دو طبقه پله است. حرکات رابطه جنسی شامل سفت کردن عضلات بدن، شکم و لگن می‌شود. برای زنان، این حرکات باعث بهبود کنترل مثانه می‌شود.

تحقیقات انجام‌گرفته بر روی تعداد دفعات رابطه جنسی نشان می‌دهند که تعداد دفعات بیشتر با بهبود عملکرد شناختی فرد و رشد سلول‌های جدید در مغز همراه است. در تحقیق انجام‌گرفته در سال 2018 با هدف بررسی سؤال چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟ و نیز تعداد دفعات رابطه جنسی، مشخص شد که داشتن رابطه جنسی متناوب باعث بهبود عملکرد حافظه در افراد بالای 50 سال می‌شود. همین امیر نشان می دهد که چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم .

یک پاسخ مهم به این سئوال که چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم این است که فعال بودن به لحاظ جنسی تأثیر مثبتی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. داشتن سکس با دفعات کافی موجب کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌شود.

ترشح اندورفین تنها برای کسب آرامش و رسیدن به حس خوب نیست. این ماده باعث بهبود میگرن و درد پشت می‌شود.

داشتن رابطه جنسی برای حدود 30 دقیقه چیزی در حدود 200 کالری مصرف می‌کند. موادی که در طول رابطه جنسی در مغز ترشح می‌شوند موجب کاهش میل به ریزه‌خواری مواد غذایی و حمایت از کاهش وزن می‌شوند.

چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟  یکی از دلایل آن فشارخون و عملکرد قلب و عروق است. رابطه جنسی (نه خود ارضایی) موجب کاهش فشارخون می‌شود. افزایش فشارخون ریسک بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش می‌دهد. فعالیت جنسی کمک می‌کند که عروق خونی منبسط‌شده، سطح اکسیژن افزایش یابد و مواد مغذی با وجود کاهش فشارخون بهتر به سلول‌ها برسند.

فعالیت جنسی بیشتر موجب افزایش شهوت و خیس شدن واژن می‌شوند. بنابراین، در زنان با کاهش درد دوره پریود و انقباض‌های کمتر همراه است. به‌علاوه، بهبود حس بویایی، دندان‌های سالم‌تر، بهبود عملکرد گوارشی و پوست شفاف‌تر از نتایج ترشح DHEA در بدن پس از رابطه جنسی هستند.

برخلاف گذشته، تحقیقات جدید نشان می‌دهند که افزایش دفعات رابطه جنسی (به ویژه رابطه جنسی واژینال) موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان پروستات می‌شود. این تحقیقات نشان می‌دهد 4-7 بار انزال در هفته باعث کاهش 40 درصدی ابتلا به سرطان پروستات در مردان می‌شود.

 چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم ؟ چون موجب کاهش نرخ مرگ‌ومیر در مردان می‌شود. تحقیقات طولانی‌مدت ده‌ساله بر روی یک گروه از مردان که بیش از دو بار در هفته رابطه جنسی داشته‌اند نشان می‌دهد که نرخ مرگ‌ومیر آنان در مقایسه با مردانی که تعداد رابطه جنسی کمتری داشته‌اند، 50 درصد کمتر بوده است.

کیفیت و سلامت اسپرم نیز به رابطه جنسی وابسته است.

داشتن ارگاسم باعث افزایش جریان خون و کاهش دردهای جسمی زنان می‌شود.

 چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم ؟ چون رابطه جنسی در زنان می‌تواند با مزایای زیر همراه باشد:

زنانی که پس از یائسگی نیز به زندگی و فعالیت جنسی خود ادامه می‌دهند، کمتر از هم سن و سالان خون دچار آتروفی واژینال و تحلیل دیواره واژن می‌شوند. آتروفی واژینال موجب درد در طول رابطه جنسی و بی‌اختیاری ادراری می‌شود.

فراتر از منافع رابطه جنسی برای فرد، داشتن رابطه جنسی متناوب به بهبود سلامت رابطه و زندگی زناشویی به طرق مختلف کمک می‌کند. برای مثال، اکسی توکسین باعث ایجاد حس پیوند و صمیمیت عاطفی بین زوج می‌شود.

رابطه جنسی در یک رابطه تک‌همسری باعث افزایش سطح تعهد و ارتباط عاطفی زوج می‌شود. ابراز عشق در طول رابطه جنسی احتمال ماندن زوج در کنار یکدیگر را بیشتر می‌کند. در نتیجه، سکس می‌تواند نرخ طلاق را کاهش دهد.

با وجود منافعی که به‌عنوان پاسخ برای سؤال چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم ؟ ذکر شد، باید گفت زوج‌های شاد و خوشبخت زیادی وجود دارند که رابطه جنسی زیادی با همسر خود ندارند (برای مثال یک بار در چند ماه).

دلایل زیادی وجود دارد که یک زوج میلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشند:

بنابراین، نداشتن رابطه جنسی بدین معنی نیست که این رابطه مشکلی دارد و اصلاً به این معنی نیست که زوج یکدیگر را دوست ندارند.

اما در مورد بیشتر زوج‌ها این طور است که رابطه جنسی یکی از راه‌های حفظ زندگی مشترک و ابراز علاقه به همسر است.

رابطه جنسی مانند یک طیف است. یک زوج ممکن است با کمترین دفعات برقراری رابطه جنسی رضایت جنسی بالایی داشته باشند و زوج دیگر برای رسیدن به این رضایت باید دفعات بسیار بیشتری را تجربه کنند.

انسان به صمیمیت ایجاد شد در رابطه جنسی نیاز دارد. فقدان رابطه جنسی (بدون آنکه زوج در مورد آن توافق داشته باشند) می‌تواند موجب دور شدن و سرد شدن زوج شود. در مواردی که یکی از زوجین میل جنسی بیشتری دارد، عدم دریافت پاسخ و همراهی از سوی همسر می‌تواند او را به سوی رابطه فرازناشویی سوق دهد.

یک سکس‌تراپ می‌تواند این فاصله را پر کند و مانع از کشیده شدن مشکلات جنسی به زندگی زناشویی یا برعکس شود. هر رابطه‌ای دچار مسائل جنسی می‌شود. اغلب زوجین در مورد تکرار رابطه (هفته‌ای یک بار یا ماهی یک‌بار و نوع رابطه، برای مثال رابطه دهانی یا مقعدی) با یکدیگر اختلاف دارند. چطور بدانیم به درمانگر روابط جنسی نیاز داریم؟ این تشخیص فردی است و هر کسی در مورد شرایط خود به صورت فردی می‌تواند قضاوت کند.

دلایل متعددی وجود دارد که احساس کنید به مشاوره درمان جنسی نیاز دارید. هر زمان که احساس کردید کیفیت زندگی و رابطه شما تحت تأثیر میل و عملکرد جنسیتان قرار گرفته است، فارغ از سن و جنسیتتان، به مشاور مراجعه کنید. سکس‌تراپی رویکردی یکپارچه در درمان و حذف این چالش‌هاست و به افراد و زوجین کمک می‌کند تا راهی به سمت یک زندگی جنسی سالم و شادتر پیدا کنند.

چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم

تا اینجا با هم مزایای متعدد داشتن رابطه جنسی را مرور کردیم و به سؤال چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟ پاسخ دادیم. واضح است که تعداد دفعات برقراری رابطه جنسی در طول عمر تغییر می‌کند، اما به این معنی نیست که مانند پایین آمدن از تپه همیشه در حال کمتر شدن است. اگر به فکر این هستید که آیا می‌توان شور و شوق روزهای اول عاشقی را به دست آورد، باید بگوییم بله می‌شود. رابطه جنسی و صمیمیت با گذشت زمان از رابطه بهبود می‌یابند، فقط نیاز به کار و توجه دارد.

راه‌های زیادی برای بهبود زندگی جنسی وجود دارد که یکی از آن‌ها توجه به کیفیت زندگی غیرجنسی زوج است.

حتماً این جمله را شنیده‌اید که مهم‌ترین عضو جنسی بدن، گوش است. افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی و کیفیت آن بدون بهبود ارتباط عاطفی و فردی زوج امکان‌پذیر نیست. برای داشتن یک رابطه جنسی خوب باید بهبود پایدار و واضحی در ارتباط زوج به وجود آید. مدیریت استرس فاکتور مهم دیگر در داشتن یک زندگی جنسی سالم است.

برای داشتن یک رابطه جنسی پرشور نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

صحبت کردن در مورد نیازهای جنسی، توافق بر سر تعداد دفعات رابطه جنسی و نوع آن از دیگر مسائلی است که باعث بهبود کیفیت زندگی جنسی زوج می‌شود. اگر با همسرتان در مورد مسائل جنسی توافق ندارید و نیازهای شما برآورده نمی‌شود، سکوت نکنید. به‌ندرت ممکن است فرد خود به نیازهای همسرش پی ببرد و شکل برقراری رابطه جنسی را عوض کند. بنابراین، در مورد نیازهایتان در آرامش و به صورت شفاف با همسرتان گفتگو کنید.

آنچه اهمیت دارد این است که در مورد نیازها و امیالتان، هر چه که هست، با همسرتان حرف بزنید. گفتگوی شفاف برای داشتن رابطه عاشقانه و زندگی جنسی سالم ضروری است. مجبور نیستید برای داشتن یک رابطه جنسی پرشور دائماً فیلم بازی کنید و رابطه خود را از نظر حرارت بسنجید. مهم نیست دیگران از چه پوزیشن هایی استفاده می‌کنند یا تعداد و فواصل رابطه جنسی آن‌ها چطور است. رابطه جنسی لذت‌بخش هرگز یک فرمول یکسان ندارد. فارغ از آنکه بر اساس نکات پیشنهادشده برای عموم باشد، رابطه جنسی خود را به نحوی پیش ببرید که موجب رضایت شما و همسرتان می‌شود.

داشتن رابطه جنسی منظم (حداقل یک بار در هفته) مزایای زیادی برای یک رابطه عاشقانه و بادوام دارد. چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟ چون باعث آرامش روان، کاهش استرس، سلامت جسم و روح، بهبود صمیمیت زوج و بسیاری از دیگر منافع می‌شود.

چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم ؟ اگر رابطه جنسی منظم و باکیفیتی ندارید، دلیلش را از خودتان بپرسید. البته، به یاد داشته باشید که در این مورد رضایت شما و همسرتان اهمیت دارد. اگر هر یک از شما از داشتن تعداد رابطه جنسی پایین ناراضی هستید، این می‌تواند به مشکلی در زندگی شما تبدیل شود. در این صورت، ارتباط با یک سکس‌تراپ می‌تواند به شما کمک کند که بر روی رابطه و مسائل جنسی و زندگی خود کار کنید.

امیدواریم که به بسیاری از سؤالات و ابهامات شما در مورد مزایای رابطه جنسی پاسخ داده باشیم و به این سئوال پاسخ داده باشیم که چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم . چنانچه سؤال یا ابهامی برای شما باقی مانده است، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع1

منبع2

نام، ایمیل و وبسایت من را برای کامنت بعدی ای که می گذارم ذخیره کن.

«سیمیاروم» ارائه‌دهنده مشاوره روان‌شناسی آنلاین در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، مشاوره زناشویی، مشاوره فردی و مشاوره کودک و نوجوان است. در هرکجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین روان‌شناس‌های فارسی‌زبان ما کمک بگیرید. حالِ خوب را با ما تجربه کنید.

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به سیمیاروم می باشد.

چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم
چطور رابطه ی زناشویی خوبی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *