چگونه احساس کنیم

 
helpkade
چگونه احساس کنیم
چگونه احساس کنیم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.

چگونه احساس کنیم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.

چگونه احساس کنیم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.

چگونه احساس کنیم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.

چگونه احساس کنیم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.

چگونه احساس کنیم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.

چگونه احساس کنیم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.

چگونه احساس کنیم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.

چگونه احساس کنیم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

«خوشبختی» واژه ای زرّین، زیبا و دلپذیر است که در هر فرهنگ و تمدنی، آرمانی ارزشمند و محبوب شمرده می شود.احساس خوشبختی و شادمانی برای هر فردی تعریف خاص خودش را دارد ولی واقعا خوشبختی و احساس شادمانی چیست؟ و به چه چیزهایی وابسته است؟ در ادامه این مطلب به این سوال ها پاسخ خواهیم داد .

روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، ساعت به 11 شب که می رسد، شبکه نسیم یکی از پربیننده ترین برنامه های صدا و سیما را پخش می کند. «مهران مدیری» با برنامه «دورهمی»، مهمان خانواده های ایرانی می شود و یک سوال تامل برانگیز از همه مهمان های برنامه اش می پرسد:«آیا واقعا احساس خوشبختی می کنید؟» تصور کنید یک نفر این سوال را از خودتان بپرسد، پاسخ تان چیست؟ احساس خوشبختی و شادمانی، واژه هایی پر از مفاهیم و حس های دوست داشتنی هستند که در هیاهوی زندگی های امروزی کم رنگ شده اندو شاید کلا به دست فراموشی سپرده شده باشند.هدف مشترک همه انسان ها میزان تداوم شادی در وجود انسان، مداوم نیست بلکه نسبی است و بستگی زیادی به چگونگی وقایع قبلی و همچنین کیفیت احساسی همان لحظه دارد. شاد بودن مستلزم آن است که فرد از آن چه در طول زندگی داشته است، خشنود و راضی باشد. حالات احساسی مثبت دوام کمی دارند ولی خشنودی، مدت زیادی به طول می انجامد. خوشبختی و ﺷﺎدﻣﺎنی ﻫﺪف ﻣﺸﺘﺮک همه انسان هاست و ﻫﻤﻪ ﺑﺮای رﺳﯿﺪن ﺑﻪ آن ﺗﻼش ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، در واقع حاصل نوعی ارزﺷ ﯿﺎﺑﯽ اﻓﺮاد از ﺧﻮد و زندگی شان است .رابطه خوشبختی و ارزیابی زندگی گاهی وجود ما لبریز از خوشبختی ها و بدبختی هایی است که خودمان در ذهن مان ردیف کرده ایم و در واقع خیلی وقت ها، حاشیه ها هستند که زندگی و تعاریف ما را می سازند. ﺑﺮﺧﯽ از اﻓﺮاد اﯾﺪه آل ﺧﻮد را در ﺛﺮوت، ﺑﻌﻀﯽ در داﺷﺘﻦ رواﺑﻂ ﭘﺮﻣﻌﻨﺎ و ﮔﺮوﻫﯽ در ﮐﻤﮏ ﺑﻪ اﻓﺮاد ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻨﺪ. ﻫﻤﻪ اﯾﻦ اﻓﺮاد از ﻟﺤﺎظ ﺷﺮاﯾﻂ و ﻇﻮاﻫﺮ ﺑﯿﺮوﻧﯽ ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﻣﺘﻔﺎوت اﻧﺪ وﻟﯽ به دنبال اﺣﺴﺎس تندرستی ذهنی هستند. اﺻﻄﻼح ﺗﻨﺪرﺳﺘﯽ ذﻫﻨﯽ ﺑﻪ ارزﯾﺎﺑﯽ ﻫﺎی اﻓﺮاد از زﻧﺪگی شان اﺷﺎره دارد. اﯾﻦ ارزﯾﺎﺑﯽ ﻫﺎ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺟﻨﺒﻪ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻗﻀﺎوت ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ درباره ﺧﺸﻨﻮدی از زﻧﺪﮔﯽ ﺻﻮرت می گیرد ﯾﺎ ﺟﻨﺒﻪ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﮐﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﺧﻠﻖ و خو و ﻫﯿﺠﺎﻧﺎﺗﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در واﮐﻨﺶ ﺑﻪ روﯾﺪادﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ ﻇﺎﻫﺮ ﻣﯽ ﺷﻮد. اﺻﻄﻼح ﺗﻨﺪرﺳﺘﯽ ذﻫﻨﯽ، اﺻﻄﻼحی روان ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﻣﻌﺎدل ﺷﺎدی و احساس خوشبختی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺑﺴﯿﺎری ﮐﻪ در ﺧﻮد ﻧﻬﻔﺘﻪ دارد، ﺑﻪ ﺷﺎدی ارﺟﺢ اﺳﺖ اﮔﺮﭼﻪ در ادﺑﯿﺎت مربوط به جای یکدیگر به کار می روند .

اصول کسب احساس خوشبختی بر اساس بُعد شناختی ﺷﺨﺼﯿﺖ اﻧﺴﺎن ﺷﺨﺼﯿﺖ اﻧﺴﺎن دارای اﺑﻌﺎد ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﯾﺎ ﺑﻪ اﺻﻄﻼح ﺳﺒﮏ ﻫﺎی ﻓﮑﺮی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺷﺎدی و احساس خوشبختی ارﺗﺒﺎط دارد. ﺑﺮﺧﯽ از ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻫﺎ یا ﺳﺒﮏ ﻫﺎی ﻓﮑﺮی، ﻧﮕﺎه ﮐﺮدن ﺑﻪ ﻃﺮف روﺷﻦ ﻗﻀﺎیا را ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ دﻫﻨﺪ. اﯾـﻦ ﺳﺒﮏ ﻫﺎی ﻓﮑﺮی ﻋﺒﺎرت اﻧﺪ از :ﮐﻨﺘﺮل درونی، خوش بینی، خلاقیت و ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ ﺑﻮدن در زﻧﺪﮔﯽ ﮐـﻪ ﻫﻤﮕﯽ ﺑﺎ احساس خوشبختی یک انسان و ﺷﺎدﮐﺎﻣﯽ آن ارتباط زیادی دارﻧﺪ. اﯾﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﺑﻪ ﻗﺪری ﻗﻮی اﻧﺪ ﮐﻪ می توان آن ها را ﺑﺨﺸﯽ از ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽ یک انسان و تعاریفی که در جواب سوال ارائه می کنند، داﻧﺴﺖ. ارﺗﺒﺎط ﻣﯿﺎن احساس خوشبختی و ﺷﺎدی و ﻣﺆﻟﻔﻪ ﻫﺎی ذکر شده به این شرح است .داشتن کنترل درونی:اﻓﺮادی ﮐﻪ دارای ﻣﻨﺒﻊ ﮐﻨﺘﺮل دروﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ، روﯾﺪادﻫﺎی ﻣﺜﺒﺖ زﻧﺪﮔﯽ شان در ﻧﺘﯿﺠـﻪ ﻃﺮح رﯾﺰی دﻗﯿـﻖ و ﮐﻮﺷﺶ پیگیرانه آن ها ﺑﻪ دﺳﺖ ﻣﯽآﯾﺪ. بنابراین ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ اﻋﻤﺎل، رﻓﺘﺎر و ﭘﯿﺎﻣﺪﻫﺎی ﻧﺎﺷﯽ از آن را ﻗﺒﻮل ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. اﯾﻦ اﻓﺮاد ﺧﻮد را ﺣﺎﮐﻢ ﺑﺮ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺧﻮﯾﺶ و ﮐﻨﺘﺮل زﻧﺪﮔﯽ را دروﻧﯽ ﻣﯽ داﻧﻨﺪ. در ﻣﻘﺎﺑﻞ، اﻓﺮاد دارای ﻣﻨﺒﻊ ﮐﻨﺘﺮل ﺑﯿﺮوﻧﯽ، ﺑﯿﻦ رﻓﺘﺎر ﺧﻮد و روﯾﺪاد ﻫﺎ ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ راﺑﻄﻪ علت و ﻣﻌﻠﻮﻟﯽ ﻧﻤﯽ ﺑﯿﻨﻨﺪ و ﺑﺨﺖ و اﻗﺒﺎل، ﺗﺼﺎدف، ﺷﺎﻧﺲ ﯾﺎ اﺷﺨﺎص دﯾﮕﺮ را ﻣﺴﺌﻮل ﻧﺘﺎﯾﺞ رﻓﺘﺎر ﺧﻮد ﻣﯽداﻧﻨﺪ؛ در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ اﻋﻤﺎل و رفتار خود را نمی پذیرند و هرکدام از این افراد با توجه به سبک فکری خود به سوال «آیا احساس خوشبختی می کنید؟» پاسخ خواهند داد. ﮐﻨﺘﺮل دروﻧﯽ ﯾﮏ ﻣﺘﻐﯿﺮ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺧﺸﻨﻮدی ﻫﻤﺮاه اﺳﺖ. ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ دارای اﺣﺴﺎس ﺗﺴﻠﻂ و ﮐﻨﺘﺮل دروﻧﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮی ﻫﺴﺘﻨﺪ، رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪی ﺑﯿﺸﺘﺮی از زﻧﺪﮔﯽ دارﻧﺪ و از ﺳﻼﻣﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ و اﻓﺴﺮدﮔﯽ کمتری برخوردارند و اغلب به صورت واقعی و طبیعی احساس خوشبختی می کنند و از چیزی که هستند و در آن قرار گرفته اند احساس رضایت دارند .داشتن تفکر مثبت:ﺧﻮشبختی ﺑـﻪ ﻣﻌﻨﺎی آن اﺳﺖﮐﻪ ﻓﺮد اﻋﺘﻘﺎدی ﻗﻮی داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؛ اﻋﺘﻘﺎد ﺑـﻪ این که با وﺟـﻮد ﻣﻮاﻧﻊ و دﻟﺴﺮدی ﻫﺎ، ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ درﺳﺖ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ .هدفمند بودن در زندگی:ﻫﺪﻓﻤﻨﺪی زﻧﺪﮔﯽ ﺑا ﺗﻌﻬﺪ به اﻫﺪاف واﻗﻊ ﺑﯿﻨﺎﻧﻪ اﯾﺠﺎد ﻣﯽ شود و ﺑﺮای آن ها ﻣﻨﺎﺑﻌﯽ وﺟﻮد دارد. عواملی چون مذهب، ﮐﺎر و ﺷﻐﻞ مناسب، ﻣﺮاﻗﺒﺖ از ﺧﺎﻧﻮاده، ﮐﺎر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪی زﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽروﻧﺪ و اﮔﺮ اﻓﺮاد اﺣﺴﺎس ﮐﻨﻨﺪ زﻧﺪگی شان ﻣﻌﻨﺎدار و ﺟﻬﺖ دار اﺳﺖ و از ارزش ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ زﻧﺪگی شان ﺟـﻬﺖ ﻣﯽ ﺑﺨﺸﺪ اﻃﻤﯿﻨﺎن داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷـﻨﺪ، خوشبخت تر و ﺷـﺎدﺗﺮ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد .خلاق بودن:ﺧﻼﻗﯿﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻧﯿﺎز ﻋﺎﻟﯿﻪ ﺑﺸﺮی در ﺗﻤﺎم اﺑﻌﺎد زﻧﺪﮔﯽ اﻧﺴﺎن ﻣﻄﺮح اﺳﺖ، ﻋﺒﺎرت از ﺗﺤﻮﻻت داﻣﻨﻪ دار و ﺟﻬﺸﯽ در ﻓﮑﺮ و اﻧﺪﯾﺸﻪ اﻧﺴﺎن است که به خودی خود منجر به تحول شناختی در فرد و سپس احساس خوشبختی می شود و نوع نگاه فرد به دنیا را دربر می گیرد. وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎی ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ اﻓﺮاد ﺧﻼق را می توان ﭼﻨﯿﻦ برشمرد:ﺧﻮش ﺧﻠﻘﯽ، ﺧﻮش ذوﻗﯽ، ﮐﻨﺠﮑﺎوی، ﺟﻮﯾﻨﺪﮔﯽ، ﺑﺎزﺳﺎزی ﻣﺎﻫﺮاﻧﻪ ﻋﻘﺎﯾﺪ، ﺧﻮدﻣﺨﺘﺎری، اﺳﺘﻘﻼل، اﺛﺒﺎت ﺧﻮد و ﭘﺬﯾﺮش ﻣﺜﺒﺖ ﺧﻮد. در واقع باید توجه داشت ﺧﻼﻗﯿﺖ ﯾﮑﯽ از ﻣﺒﺎﺣﺜﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻤـﻮاره از اﻫﺪاف ﻋﺎﻟﯽ ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺑـﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽآﯾﺪ و ﻧﻘﺶ خلاقیت در بالا بردن احساس ﺷﺎدی، خوشبختی و خوش بینی مهم ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ رﺳﺪ .اصول کسب احساس خوشبختیﺑﻌﺪ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎ ﻣﺴﺎئلی از ﻗﺒﯿﻞ اﻧﮕﯿﺰش، ﻫﯿﺠﺎن، ﻧﮕﺮش، ارزش ﮔﺬاری و ﻧﻈﺎﯾﺮ این ها در ارﺗﺒﺎط اﺳﺖ. از ﺟﻤﻠﻪ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﺳﻼﻣﺖ ﻋﺎﻃﻔﯽ اﻧﺴﺎن ﻫﺎ، داﺷﺘﻦ ﺛﺒﺎت هیجانی، ﻋﺰت ﻧﻔﺲ ﺑﺎﻻ و اﺣﺴﺎس ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪی اﺳﺖ که در فرد منجر به احساس رضایت و خوشبختی درزندگی می شود. در ﺑﺤﺚ ارﺗﺒﺎط ﺷﺎدﻣﺎﻧﯽ و احساس خوشبختی ﺑﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖ، می توان ﮔﻔﺖ ﯾﮑﯽ از آﺛﺎر ﻋﻤﺪه ﺷﺎدی ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از در ﺟﺴﺖ و ﺟﻮی ﻣﺼﺎﺣﺒﺖ و ﻫﻤﺮاﻫـﯽ ﺑﺎ دﯾﮕﺮان بودن، ﻣﻌﺎﺷﺮت ﭘﺬﯾﺮی ﻓﺮح ﺑﺨﺶ در اوﻗﺎت ﻓﺮاﻏﺖ و ﮐﻤﮏ ﺑﻪ دﯾﮕﺮان .

چگونه احساس کنیم

سه راهکار برای احساس خوشبختی کردن

1 . ویژگی های مثبت تان را تقویت کنید برای ایجاد حس خوشبختی همیشه باید ویژگی های مثبت خود را یادآوری کنیم. فراموش کردن یا نادیده گرفتن ویژگی های مثبت و خوبی که لیاقت شان را دارید، بسیار آسان است. آیا شما فردی مثبت نگر هستید؟ آیا فردی دلسوز هستید؟ آیا به خانواده ی خود اهمیت می دهید و آنها را گرامی می دارید یا اینکه فقط به واسطه ی خون یا انتخابی که کرده اید، با آنها رابطه دارید؟ 2 . با خودتان مهربان باشید داشتن حس خوشبختی در زندگی، ابتدا با داشتن احساس خوب نسبت به خودتان شروع می شود؛ اگرچه تمرکز کردن روی جنبه های منفی به جای ویژگی های مثبت، بسیار آسان تر است. به طور آزمایشی 24 ساعت رفتارتان با خودتان را تحت نظر بگیرید. در طول روز فهرستی از زمان هایی که با خودتان حرف زده اید، تهیه کنید. در پایان روز به حرف های منفی که به خودتان زده اید، نگاهی بیندازید. فهرست دیگری تهیه کنید و آن عبارت های منفی را به روشی مثبت و صادقانه بنویسید .برای مثال صبح کلیدهای خود را فراموش کرده اید و ذهن تان به طور خودکار به شما می گوید:«ای ابله! کلیداتو جا گذاشتی»؛ این مورد را در فهرست خود یادداشت کنید. در فهرست بعدی، می توانید این تفکر را این گونه تغییر دهید:«من ابله نیستم. من کسی هستم که گاهی اشتباه می کنم .»3 . به خودتان جایزه بدهید حتما برای رشد و آموزش خود وقت بگذارید. زندگی چالش برانگیز است و آموزش و رشدتان می تواند به شما انگیزه بدهد که با دیگران مهربان تر باشید. رفتار ما با خودمان، معمولا انعکاس همان رفتاری است که با دیگران داریم. از خودتان شروع کنید، هر روز تمرین کنید که با خودتان مهربان باشید و طبیعی است که این محبت به دیگران نیز برسد. سعی کنید به رستورانی که دوست دارید بروید یا از خوردن دسر مورد علاقه تان لذت ببرید. این مهربانی حتی می تواند شکل ساده تری داشته باشد؛ مثلا موهایتان را کوتاه کنید یا به مراکز ماساژ بروید .



صبر کنید…

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چگونه احساس شادی کنیم ؟ 10 روش رایگان برای همین الان!

آیا فکر می‌کنید خوشحالی و شادی یک نیروی بیرونی است؟

چگونه احساس کنیم

آیا فکر می‌کنید نمی‌توانید احساس شادی کنید؟

آیا فکر می‌کنید در شرایطی که کشورمان دچار نگرانی‌های گوناگون است نمی‌توان شاد بود؟

شاید هم فکر کنید باید منتظر شادمانی و خوشحالی بمانید تا در خانه‌تان را بزند!

 بنابراین منتظر می‌مانیم تا خوشبختی درِ خانهٔ ما را بزند! فکر می‌کنیم که اگر شریک زندگی مناسبمان را پیدا کنیم، لباس‌های خوب بپوشیم، شغل رؤیایی‌مان را پیدا کنیم یا اگر تعطیلات برویم، خوشحال خواهیم بود.

 

 

خیلی راحت می‌شود در روزمرگی‌های زندگی مدرن غرق شد و فراموش کرد که خوشحالی و شاد بودن، نیازی به قانون ندارد.

ماریا سیروا، مدرس مثبت‌اندیشی، می‌گوید شادی چیزی است که باید برایش برنامه‌ریزی کنیم… شاد بودن و خوشحالی وابسته به آینده و نداشتن مشغله فکری یا منحصر به افراد بی‌دغدغه و بدون مشکل نیست. بلکه بسیاری از شادترین مردم روی زمین، خود با جدی‌ترین چالش‌ها روبه‌رو هستند؛ اما آن‌ها آموخته‌اند که چطور از لذت‌های ساده و زمان به بهترین شکل استفاده کنند.

 

خانم سیروا می‌گوید: «واقعیت این است که خوشحال بودن یک انتخاب است، اینکه تصمیم بگیرید کنترل خوب بودن حالتان را در دست بگیرید و تا جایی که ممکن است از زندگی لذت ببرید.»

ماریا سیروا می‌گوید پنج دقیقه تمرین روزانه با فعالیت‌هایی که باعث خوشحالی می‌شود، آن‌ها را به عادت روزانه ما تبدیل می‌کند؛ درست مثل مسواک زدن و یا شانه زدن موها.

 

 

 با این لیست کوتاه از 10 ایده رایگان و فوری یاد می‌گیریم که «چگونه احساس شادی کنیم »

 

 

بر اساس تحقیقات دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند، یادگیری توانایی‌های جدید، به ما حس پیروزی و شادی می‌دهد و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می‌شود. این میزان بالا رفتن اعتماد به نفس، تاثیر بسزایی بر سلامت روان دارد. سلامت روان یعنی داشتن حس خوب نسبت به خود و دنیای اطراف و ادامه زندگی به نحو مطلوب.

 

 

یک کار خیرخواهانه یا عمل مهربانانه، به افزایش قابل‌ملاحظه‌ای از احساسات خوشایند منتهی می‌شود.

کمک کردن، گوش دادن به حرف دوستان و مراقبت از نزدیکان باعث حس خوشحالی می‌شود.

کارهای متفاوت‌تری هم می‌توانید انجام دهید.

کمی شیرینی یا کیک یا هرچیز دیگر، درست کنید و به کسی که می‌دانید نیازمند است و بچه‌های کوچک دارد هدیه دهید.

به راننده تاکسی لبخند بزنید. با اشتیاق به آدم‌های توی آسانسور سلام کنید. اطرافیانتان را در آغوش خودتان بکشید و کاری کنید که احساس نشاط کنند، حتماً خودتان هم احساس شادمانی بیشتری خواهید کرد.

 

 

 

 

 

در روز دستکم یک تکه بسیار کوچک شکلات میل کنید.

حسابی کیف کردید؟

حتی فکر کردن به خوردن شکلات هم می‌تواند جذاب باشد.

شما هر روز یک بهانه خوب دارید تا تکه‌های شکلاتی که حسابی دهانتان را آب انداخته است، میل کنید.

چگونه احساس کنیم

 خوردن شکلات محرک‌های عصبی را در مغز شما فعال می‌کند و این اتفاق واقعاً روحیه شما را بهتر خواهد کرد.

یکی از این محرک‌های عصبی نامش «فنتیل‌آمین» است. به فنتیل آمین اصطلاحاً «داروی عشق» می‌گویند.

همان که احساس دوست داشتن و عشق را در شما بیدار می‌کند. چطور می‌توانید خوشحال نباشید وقتی احساس عشق کنید؟

فقط یادتان نرود در مصرف شکلات هم میانه‌رو باشید …

 

شری آناندای ما نویسنده هندی در بخشی از کتابش می‌نویسد:

 

«در هر کجا که شانسی داری تا آنجا که می‌توانی بخند.»

او ادامه می‌دهد: «با خندیدن، همه گره‌های سفت و محکم تو باز خواهند شد؛ اما به شکلی سطحی خندیدن کافی نیست: باید تمامی وجود در خنده متحد شود، چه درونی و چه بیرونی. آیا می‌دانی این چگونه بیان شود؟ آدم به معنای واقعی کلمه، از سر تا پا ابراز شادی می‌کند، به‌نحوی‌که غیرممکن است گفته شود کدام قسمت از جسم آدم دچار بیشترین تأثیر است. آنچه که معمولاً انجام می‌دهی خندیدن با دهان است، درحالی‌که عواطف روحی‌ات در کنترل نگه داشته می‌شوند؛ اما من از تو می‌خواهم که با همه چهره‌ات، با همه قلب خود و با همه نفس زندگی خود بخندی.»

خندیدن یک حس شادی واقعی به آدم می‌دهد. ما می‌توانیم حتی در دشوارترین لحظات زندگی هم بخندیم. چه کسی است که بتواند جلوی خندیدن ما را بگیرد؟

 

 

مری جو کریتز، استاد دانشگاه مینه‌سوتا، می‌گوید: «بودن با نزدیکان و دوستانی که از معاشرت با آن‌ها لذت می‌بریم باعث ایجاد حس خوشحالی می‌شود.»

سپری کردن لحظات با دوستان و نزدیکان و حمایت احساسی آن‌ها، منجر به بالا رفتن حس تعلق و ارزشمند بودن می‌شود.

همچنین بودن با افراد مثبت موجب بالا رفتن سلامت روان نیز خواهد بود.

 

امید تنها چیزی است که هیچ‌کس توانایی ندارد آن را از ما بگیرد.

هرچه هم زندگی سخت شود، «امیدواری» باز هم یک موهبت ارزشمند است.

 

مقاله زیر را بخوانید و از امید، لذت ببرید: 👇چرا باید امید به آینده را فراموش نکنیم؟

 

 

تحقیقات دانشگاه میشیگان در «مجله تحقیقات خوشحالی» نشان می‌دهد که ورزش کردن یا هر چیزی که باعث تحرک شود –مانند راه رفتن، دوچرخه سواری یا والیبال- نه‌تنها برای تندرستی بسیار مفید هستند بلکه باعث سلامت روان هم می‌شود.

با انتخاب هر تحرکی که از آن لذت می‌برید و با اضافه کردن به روزمرگی‌های زندگی می‌توان میزان خوشحالی و شادی واقعی را بالا برد.

تصور عموم بر این است که ذهن و بدن از هم جدا هستند؛ اما هر تحرکی برای بدن رابطه‌ای مستقیم با ذهن دارد و باعث ترشح اندروفین (مسئول مبارزه با استرس)‌ و هورمون‌هایی می‌شود که احساس خوشحالی را در مغز بالا می‌برند.

 

 

احساس می‌کنید زندگی شما را دست انداخته یا با شما ناسازگار است؟

بسیار خب!  وقت بگذارید و در مورد زندگی و تمام اتفاقاتش بنویسید.

نوشتن بدون شک ذهن شما را آرام‌تر و خالی‌تر می‌کند و باعث کاهش استرس شما خواهد شد.

این بار اگر احساس خشتگی و کرختی کردید، کاغذ و قلمی بردارید و هرچه به ذهنتان می‌آید بنویسید. بدون فکر!

قرار نیست اثر ادبی خلق کنید. با این کار در واقع آشغال‌های فکرتان را دور می‌ریزید، بعد از آن احساس آرامش می‌کنید و برای افکار مثبت کمی فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت.

 

 

شاید به سخنرانی‌های انگیزشی اعتقاد نداشته باشید؛ اما حتماً امتحانش کنید. سعی کنید سخنرانی‌هایی گوش کنید که واقعاً به شما امید می‌دهد و کاربردی است. نه آن‌ها که امید واهی می‌دهند و از شما می‌خواهند به شدت رؤیایی فکر کنید.

این سخنرانی‌ها واقعاً به شما روحیه می‌دهند و به شما می‌آموزند که چطور از چیزهای کوچک زندگی لذت ببرید. با آموزش‌های این سخنرانی‌ها یاد می‌گیرید چگونه ظرفیت تغییر را داشته باشید و بدون توجه به شرایطی که در آن قرار دارید خوشحال باشید.

بسیار خب. ما برای شما لیستی از 10 سخنران فوق‌العاده انگیزشی دنیا در سال 2019 را آمده کرده‌ایم و راز آن را هم آقای بهرام پور به شما می‌گوید:👇

 

راز محبوبیت سخرنانان انگیزشی + معرفی ده سخنران محبوب انگیزشی دنیا در سال 2019

 

یک جمله هست که می‌گوید:

«انسان‌های شاد نیستند که شکرگزاری می‌کنند، انسان‌های شکرگزار هستند که شادی واقعی را تجربه می‌کنند.»

چگونه احساس شادی کنیم ؟

یکی از بهترین راه‌هایش این است: شکرگزاری کنید!

آدم‌ها نیازی بی‌پایان به زندگی برای چیزی بزرگ‌تر از خودشان را همیشه حس می‌کنند. وقت بگذارید و به این ایمان برسید که نیرویی بزرگ‌تر از خودتان زندگی شما را پیش می‌برد. قدردان او باشید. چطور امکان دارد باور داشته باشید در راستای اهداف والاتر زندگی می‌کنید و شادی را تجربه نکنید؟ مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد.

 

معرفی کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن

 

 

 

همه ما خواهان خوشحالی هستیم، خوشحالی مثل راننده‌ای است که علاوه بر تلاش برای رسیدن به مقصد نهایی، تلاش می‌کند که از رانندگی و مسیر هم لذت ببرد.

برای رسیدن به مقصد، هیچ مانعی برای استراحت کوتاه و لذت بردن از طبیعت و نوشیدن چای نیست. هدف، رسیدن به خوشبختی و آرامش است، اما با ایجاد فرصت‌هایی برای لذت بردن از مسیر، رسیدن به آن هدف نهایی، خوشایندتر هم خواهد شد.

 

 

اگر می‌خواهید نیرویی قوی به دست بیاورید و زندگی شادتری داشته باشید، پیشنهاد ویژه ما این کارگاه فوق‌العاده است:👇

 

 

کلیک کنید تا اطلاعات کامل‌تری دریافت کنید👆

بر اساس رای 34 نفر از بازدیدکنندگان

85 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

سعید عباسی

سعید عباسی هستم. می‌خونم و می‌نویسم تا هم خودم رشد کنم و هم بتونم به بقیه یاد بدم… عضو کوچکی از مجموعه وزین «بیشتر از یک نفر»… امیدوار و در تلاش برای ساخت یک آینده‌ی بهتر برای کشورم…

سعید عباسی هستم. می‌خونم و می‌نویسم تا هم خودم رشد کنم و هم بتونم به بقیه یاد بدم… عضو کوچکی از مجموعه وزین «بیشتر از یک نفر»… امیدوار و در تلاش برای ساخت یک آینده‌ی بهتر برای کشورم…

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

فیلم سمینار ارتباط هوشمندانه: ارتباط بهتر با همسر و فرزند و دوستان

مقابله با لجبازی کودکان: با لج بازی کودکان چه کنیم؟

فایل های تکمیلی دوره جامع سخنرانی و فن بیان

بسته پیش نیاز مدرسه استادی 6

تغذیه اصولی

تصمیم و هدف گذاری نوجوانان

هویت سازی جنسی در کودکان

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما

آیا تا به حال احساس خوشبختی ، غم و اندوه ، عصبانی یا ترس کرده اید؟ در مورد حسادت ، شرم یا خجالت کشیدن چطور؟ تقریباً همه افراد هر از گاهی از این احساسات متفاوت برخوردار هستند و می‌تواند تأثیر بزرگی در طرز تفکر و عملکرد آن‌ها داشته باشد. از آنجا که احساسات چنین تأثیر زیادی بر زندگی افراد می‌گذارد ، دانشمندان مدت زمان زیادی را صرف تلاش برای درک نحوه کارکرد آنها می‌کنند. در این یادداشت، در مورد چگونگی عملکرد احساسات صحبت خواهیم کرد. ابتدا درمورد آنچه باعث شکل‌گیری احساسات می‌شود صحبت خواهیم کرد. سپس، در مورد آنچه در طی یک احساسات اتفاق می‌افتد و اینکه چگونه می‌فهمیم چگونه احساساست، حس می شوند صحبت خواهیم کرد. در نهایت، ما در مورد اینکه چگونه می‌توانیم احساسات خود را تغییر دهیم و بتوانیم احساس بهتری داشته باشیم صحبت خواهیم کرد.

چه چیزی باعث شکل گیری احساسات می شود؟

سعی کنید آخرین باری که احساس ترس کردید را به خاطر بسپارید. یادتان هست به چی فکر می کردید؟ دانشمندان دریافته اند که حس ما از احساساتی مانند غم و عصبانیت که مردم در پاسخ به افکار و موقعیت های مختلف از قبل دارند، نشات می گیرد. بعضی اوقات افراد نیز می توانند بیش از یک احساس را به طور همزمان احساس کنند (مانند احساس هیجان و ترس از سوار شدن در یک ترن هوایی). این شکل گیری اغلب توسط افکار آموخته ما ایجاد می شوند. این بدان معناست که دو نفر می توانند در یک وضعیت قرار بگیرند ، اما ممکن است احساسات متفاوتی را به دلیل داشتن آموخته های مختلفی احساس کنند. شاید شما این موضوع را در کنار دوستان و خانواده خود مشاهده کرده باشید. به عنوان مثال ، تصور کنید که دو نفر در خانه همسایه بودند و این همسایه سگ داشت. ممکن است یک نفر فکر کند ، “این سگ می تواند به من آسیب برساند!” و احساس ترس می کند. این ممکن است به آن دلیل حس شده است که آن شخص قبلاً هرگز سگی را به عنوان حیوان خانگی نداشته است. در عوض ممکن است شخص دیگری فکر کند ، “اوه ، چه سگ نازی!” و به آن دلیل باشد که آن شخص پیش از این سگی را به عنوان حیوانی خانگی داشته است. این نشان می دهد که اگر دو نفر تجربیات متفاوتی داشته باشند ، ممکن است در یک موقعیت مشابه، افکار و احساسات متفاوتی داشته باشند.

دانشمندان دریافتند که انواع خاصی از افکار نیز می تواند منجر به احساسات خاصی شود. به عنوان مثال ، وقتی کسی فکر می کند ، “من در معرض خطر هستم” ، احتمالاً آن شخص ترس را احساس می کند. یا وقتی کسی فکر می کند ، “من فقط آن چیزی را که می خواستم دریافت کردم” ، احتمالاً آن شخص احساس خوشبختی می کند. یا وقتی کسی فکر می کند ، “من چیزی را که به آن اهمیت می دادم را از دست داده ام” ، احتمالاً آن شخص ناراحت می شود. آخر اینکه ، وقتی کسی فکر می کند ، “دوست من فقط با من رفتار ناعادلانه داشت” ، احتمالاً آن شخص عصبانی می شود.

چگونه احساس کنیم

دانشمندان دریافته اند که افکاری که باعث ایجاد احساسات می شوند ، معمولاً در واکنش به سوالاتی پنهای در ذهن است:

وقتی موضوعی اتفاقی بیفتد، بسته به اینکه ذهن شما چگونه به این سؤالات پاسخ می دهد، احساسات متفاوتی بروز خواهد کرد. به عنوان مثال ، اگر وسیله ای از شما به تازگی شکسته است ، احتمالاً احساس ناراحتی نمی کنید اگر فکر می کنید که این موضوع تحت کنترل شده نبوده. یا اگر بهترین دوست شما به تازگی از شما جدا شده و شما به این باور رسیده اید که قادر به کنار آمدن و ایجاد دوستان جدیدی هستید، نسبت به آن ناراحتی کمتری خواهید داشت.

اما آیا تا به حال احساسی را احساس کرده اید که دلیل آن را نمی دانستید؟ چرا؟ بعضی اوقات افراد احساساتی را احساس می کنند در حالی که متوجه هیچگونه افکاری در رابطه با آن احساسات نمی شوند. درک این مسئله دشوار است. با این حال ، دانشمندان دریافته اند که بعضی اوقات مغز شما می تواند ناخودآگاه احساساتی را تحریک کند. این بدان معنی است که ممکن است مغز شما چیزی را در وضعیت شما متوجه شده و یک واکنش عاطفی را برانگیزد ، بدون اینکه حتی متوجه آن شوید. در حقیقت ، دانشمندان دریافته اند که مغز ما چیزهای زیادی را انجام می دهد که متوجه آنها نمی شویم. این موضوع با نام “فرآیندهای ناخودآگاه” چیزهایی است که مغز شما بدون آنکه از آن آگاهی داشته باشید انجام می دهد. “به عنوان مثال، مغز شما در حال حاضر بسیاری از چیزها را در بدن شما کنترل می کند، مانند قلب و معده شما و این موضوع نیازی به یافتن دلیل توسط شما ندارد. دفعه بعد که احساساتی می شوید و نمی دانید چرا، سعی کنید به شرایط فعلی فکری خود توجه کنید و از هفت سؤال مختلف که قبلاً گفته شده استفاده کنید. این ممکن است به شما کمک کند دریابید که چرا احساس خاصی را حس می کنید.

چه اتفاق در حین احساس یک حس می افتد؟

وقتی یک احساسات برانگیخته شود ، واقعاً چه اتفاقی می افتد؟ دانشمندان متوجه شده اند که “واکنش عاطفی” تغییراتی که به طور خودکار در طی بروز یک احساس اتفاق می افتد (مانند تغییر در عملکرد بدن، افکار و نحوه عملکرد شما). “در واقع بخش های مختلف زیادی دارد. یک بخش از واکنش عاطفی این است که مغز آنچه را که در بدن اتفاق می افتد را تغییر می دهد. به عنوان مثال ، هنگامی که می ترسید یا عصبانی می شوید ، ممکن است احساس کنید که قلب شما شروع به تپش می کند و ممکن است ریه های شما سریعتر شروع به تنفس کند. یا وقتی غمگین هستید ، ممکن است در چشمانتان اشک جاری شود. احساسات همچنین می توانند باعث شوند که برخی از عضلات در بدن شما به طور خودکار حرکت کند. به عنوان مثال ، در طول احساس حس خوشبختی، ممکن است لبخند بزنید ، ممکن است صدای شما هیجان انگیز تر به نظر برسد و ممکن است قدری بلندتر بایستید – و حتی ممکن نیست متوجه شوید که دارید این کارها را انجام می دهید.

بخش دیگر یک واکنش عاطفی این است که شما شروع به شکل دهی یک تفکر متفاوت می کنید. به عنوان مثال ، دانشمندان دریافتند که وقتی مردم غمگین هستند ، معمولاً به خاطرات غم انگیز می اندیشند ، اما وقتی مردم خوشحال می شوند ، معمولاً به خاطرات شاد فکر می کنند. به عنوان نمونه دیگر ، هنگامی که مردم می ترسند ، معمولاً در محیط اطراف خود به دنبال خطرات دیگری می گردند و احتمالاً در مورد سایر چیزهای ترسناک فکر می کنند. از طرف دیگر ، وقتی مردم خوشحال هستند ، معمولاً هنگام گذراندن روز چیزهای بیشتری را که دوست دارند دوست دارند.

قسمت آخر یک واکنش عاطفی این است که شما تمایل به آغاز رفتارهای متفاوتی از آنچه معمولا انجام می دهید، می کند. به عنوان مثال ، اگر عصبانی هستید ، ممکن است بخواهید سر فرد دیگری فریاد بزنید یا حتی وارد یک دعوا شوید. یا اگر می ترسید ، ممکن است میل شدید به فرار را احساس کنید. یا اگر غمگین هستید ، ممکن است فقط بخواهید در اتاق خود تنها در خانه بمانید و با کسی صحبت نکنید.

چگونه احساسی که احساس می کنید را درک کنید؟

بعد از اینکه واکنشهای احساسی بوجود می آید، معمولا تمایل داریم که آنها را درک کنیم. آیا تا به حال در مورد اینکه چه احساسی را حس می کنید مردد نبودید؟ بعضی اوقات احساسات ما می توانند گیج کننده باشند و تلاش می کنیم تا آن را درک کنیم. یکی از دلایل این امر این است که همین نوع احساسات ممکن است گاهی اوقات در موقعیت دیگری احساس متفاوتی ترجمه شود. به عنوان مثال ، احساس ترس از سخنرانی می تواند از احساس ترس یک حیوان درنده متفاوت باشد. دلیل دیگری که باعث سردرگمی احساسات می شود این است که انواع مختلف احساسات گاهی اوقات می توانند احساس مشابه را ایجاد کنند. به عنوان مثال هر دو حس عصبانیت و ترس می توانند باعث لرزیدن شما شوند و قلب شما را به تپشی سریعتر وادار کند.

بنابراین وقتی متوجه می شوید که یک واکنش عاطفی را تجربه می کنید ، هنوز باید بفهمید که کدام احساسات است. به عنوان مثال، ممکن است توجه داشته باشید که قلب شما در حال تپش بسیار بالا به دلیل حضور یک حیوان درنده در مقابل شماست و تمایل شدید به فرار دارید. بعد از اینکه به احساسات مختلفی فکر کردید که احساس می کنید، می توانید تصمیم بگیرید که “ترس” بهترین حدس خواهد بود. به عبارت دیگر ، ممکن است این فکر را داشته باشید که “من احتمالا احساس ترس دارم ، زیرا معتقدم این شیر می تواند به من صدمه بزند.” همچنین در چنین چنین شرایط ترسناکی، شما شاید حتی نتوانید احساس ترس را تا پیش از فرار کردن و بعدهای فکر کردن به آن تشریح کنید. دانشمندان دریافتند که افراد در درک کردن این که چه احساسی دارن، متفاوتند. افرادی که در درک احساسات خود قوی ترند، احساس بهتری در زندگی را تجربه می کنند.

بنابراین مهم است که به احساسات خود توجه کنید و تمرین کنید تا بفهمید چه احساسی دارید. این به شما کمک می کند مشکلات خود را برطرف کنید و در صورت احساس بد سریع ترآن را درک کرده و شرایط را تغییر دهید. همچنین کمک می کند تا از خود بپرسید که زمان هایی که احساس غم و اندوه می کنید، می ترسید یا عصبانی هستید و از چگونگی برخورد با موقعیت های مشابه در صورت تکرار مجدد، بر آن مسلط باشید.

آیا درک احساساتتان می تواند به شما واقعا کمک کند؟

یک دلیل خوب برای درک احساسات این است که می تواند به شما کمک کند تا بهترین راه پاسخگویی به آنها را بیابید. برای فهمیدن چگونگی پاسخگویی ، مهم است که ابتدا تصمیم بگیرید که آیا احساسات شما با شرایط فعلی مطابقت دارد یا خیر. واکنش های احساسی می توانند در شرایطی مشابه اتفاق بیفتند. به عنوان مثال ، اگر از گرگی احساس ترس کرده اید ، احساس ترس به شما کمک می کند تا از گرگ ها دوری کنید و از گاز گرفته شدن جلوگیری کنید. یا اگر وقتی شخصی کاری را برای شما انجام می دهد عصبانی می شوید ، عصبانیت شما می تواند به آن شخص اطلاع دهد که دیگر آن کار را انجام ندهد، یا اگر خانواده و دوستانتان متوجه شدند که بعد از اینکه یکی از دوستانتان از آنجا دور شده و غمگین شدید،غم و اندوه شما می تواند به آنها کمک کند تا متوجه شوند که که شما به عشق و پشتیبانی آنها احتیاج دارید.

با این حال ، گاهی اوقات همین احساسات می توانند در موارد نامناسب اتفاق بیفتند. به عنوان مثال ، اگر از دوست خود عصبانی می شوید به دلیل آنکه او به طور اتفاقی به شما آسیب رسانده است، ممکن است باعث شود که رابطه دوستی شما را بیشتر تخریب شود، یا اگر خیلی از دادن امتحان می ترسید، ممکن است این امر مانع از گرفتن نمره خوب در آن امتحان شود. یا اگر مدت طولانی بعد از اینکه یک دوست از آنجا دور شد ناراحت هستید، این ممکن است باعث شود که نتوانید دوستان جدید پیدا کنید.

اگر احساسی مفید است ، می توانید به آنچه می گوید انجام دهید، گوش دهید. اما اگر یک هیجان بی فایده باشد چه باید کرد؟ دانشمندان دریافته اند که مهارت های خوبی وجود دارد که می توانید تمرین کنید که می تواند به شما در مقابله با احساسات غیر مفید کمک کند. یکی از مهارت ها، «مهارت ارزیابی مجدد» به عنوان یک مهارت خوب برای مقابله با عواطف غیرمجاز است. برای انجام این کار، ابتدا بفهمید که در چه شرایطی و با چه افکاری قرار دارید. سپس سعی می کنید برای یافتن احساسی بهتر، راه دیگری را برای فکر کردن در مورد وضعیت پیدا کنید. “- به عبارت دیگر تلاش کنید به صورت عمدی، افکار خود را تغییر دهید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید برای امتحان رفتن به دانشگاه بروید ، می توانید سعی کنید راه دیگری را برای فکر کردن که کمتر ترسناک است پیدا کنید. به عنوان مثال ، شما ممکن است فکر کنید ، “خوب ، من تمام امتحانات قبلی را پشت سر گذاشتم ، بنابراین هم خوب خواهد بود.” یا اگر از رفتار دوستتان به دلیل آسیبی که به طور اتفاقی به شما وارد آورده است، عصبانی شده اید، سعی کنید فکر کنید که “این فقط بد شانسی بود- می دانم که منظور او صدمه دیدن من نبود.” در حقیقت اگر فکر خود را در مورد یک وضعیت تغییر دهید، به عدم رشد احساسات غیر مجاز خود کمک خواهید کرد.

اگر احساس ترس می کنید و در شرایط کنونی این حس به شما کمکی نمی کند (مانند ترس از آینده)، مهارت مفید دیگری به نام “نزدیک کردن ترس شما به یک مهارت خوب در مقابله با ترس غیرمجاز” گفته می شود. برای انجام این کار، ابتدا تصمیم می گیرید که احساس ترس، خوب است. سپس تصمیم می گیرید آنچه را که می ترسید انجام دهید با آنکه مطمئن هستید هنوز هم حس ترس وجود دارد. این می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید که در آینده کمتر خواهید ترسید. برای درک چگونگی این کار، ابتدا به یاد داشته باشید که وقتی مردم از چیزی می ترسند ، معمولا می خواهند تمام تلاش خود را بر عدم مواجه با آن به کار گیرند. به عنوان مثال، شما ممکن است نخواهید به مدرسه بروید زیرا می ترسید باید در کلاس، ارائه داشته باشید. مشکل این است که وقتی از موقعیت هایی مانند این جلوگیری می کنید (موقعیت هایی که در واقع خطرناک نیستند) ، پس هرگز نمی توانید یاد بگیرید که دیگر از آنها نترسید. درعوض ، اگر خود را مجبور به ارائه کلاسهای بدانید، در نهایت احتمالاً احساس ترس از آنها را متوقف خواهید کرد. دانشمندان دریافتند که نزدیک شدن به ترس های شما، یکی از بهترین راهها برای از بین بردن ترسهای شماست.

حضرت علی(ع) می فرمایند: هنگامی که از چیزی می‌ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت‌تر است.

اگر احساس عصبانیت یا ناراحتی می کنید ، مورد دیگری که می تواند به شما کمک کند ورزش و فعالیت فیزیکی است. به عنوان مثال ، وقتی مردم عصبانی هستند ، معمولاً می خواهند چیزهای را فریاد بزنند یا بگویند. اما به جای آن که مسیری غیرمجاز است، فعالیت فیزیکی اغلب به افراد کمک می کند تا آرام شوند و با وضوح بیشتری فکر کنند و همچنین آنها را با روحیه مثبت تری مواجه می کند. به عنوان نمونه دیگر ، وقتی مردم ناراحت هستند ، اغلب فقط می خواهند در اتاقهای خود در خانه بمانند و به مشکلات خود بیندیشند. با این حال ، این گاهی اوقات فقط می تواند باعث بدتر شدن موضوع شود. وقتی غمگین هستید می توانید با دوستان خود وقت بگذارید یا پیاده روی کنید.

یا وقتی شما به این فکر می کنید که چرا به مهمانی دعوت نشده اید و هنوز هم بعد از چند ساعت احساس ناراحتی می کنید، تصمیم بگیرید به بیرون بروید و به جای آن یک کار جالب دیگر انجام دهید و مطمئن باشید چند ساعت بعد احساس خوشبختی می کنید. این مثالها نشان می دهد که بیرون رفتن و انجام فعالیتی فعال چگونه می تواند در غم و اندوه، تاثیری مثبت ایجاد کند و در نهایت احساس بهتری به شما بدهد. حتی اگر به سرعت چنین احساسی نداشته باشید، با استمرار آن سریعتر احساس بهبود خواهید کرد.

یکی دیگر از دلایل خوب بودن درک احساسات این است که می تواند در درک سایر افراد به شما کمک کند. شاید شما دیده اید که مردم در یک شرایط عصبانی یا غمگین قرار می گیرند اما نمی توان فهمیدید که چرا چنین احساسی در آن ها بوجود می آید. بعد از خواندن این یادداشت، می دانید که این افراد احتمالاً به روشی متفاوت از شما فکر می کنند. احتمالاً دلیل متفاوت فکر کردن اوضاع این است که آنها تجربه های زندگی متفاوتی را نسبت به گذشته داشته اند. به طور کلی ، اگر کمی وقت را صرف کنید تا بفهمید افکار او چه می تواند باشد و آن شخص چه چیزی را در گذشته تجربه کرده است، به شما کمک می کند تا بفهمید که چرا آن شخص دارای چنین احساسی است و چگونه در خصوص آن وضعیت فکر می کند.

بنابراین واکنشهای عاطفی ما معمولاً ناشی از افکار ماست. با این حال، گاهی اوقات مغز نیز می تواند ناخودآگاه یک واکنش عاطفی را ایجاد کند. به این معنی که ممکن است متوجه نشده ایم که چرا این واکنش عاطفی در حال وقوع است. دوم ، واکنشهای عاطفی می تواند تغییراتی فیزولوژیک ایجاد کند. آنچه به آن توجه می کنیم و به آن فکر می کنیم به طور مستقیم در نحوه عملکرد آتی موثر است. سوم، بعد از یک واکنش عاطفی، مهم است که به آن توجه کرده و سعی کنیم تا بفهمیم که کدام احساسات را احساس می کنیم و چرا؟ در آخر، باید بیاموزیم که مهم است که بفهمیم که احساسات چگونه کار می کنند، زیرا می تواند به ما کمک کند تا به احساسات خود به روش های سالمتری پاسخ دهیم.

این مطلب، ترجمه ای از یادداشت این افراد است:

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

ورود / عضویت

آیا می توان احساس خوشبختی را به وجود آورد؟ آیا شما هم به دنبال احساس خوشبختی در زندگی هستید؟ به راستی حلقه طلایی خوشبختی چیست؟گاهی اوقات احساس خوبی نسبت به زندگی و یا خود ندارید. شاید علتش این باشد که به خواسته هایمان نرسیده ایم. اما آیا احساس خوشبختی و خوشحالی یعنی رسیدن به تمام خواسته ها و آرزوها! اگر این چنین بود پس چرا برخی افراد با اینکه خیلی از چیزها را ندارند باز احساس خوشبختی می کنند. به همین منظور در این مقاله قصد داریم روش هایی را معرفی کنیم تا شما بتوانید احساس خوشبختی و شادی را در خود ایجاد کنید. با بیست درصدی ها همراه باشید.

طبق تحقیقات و تجربیات بدست آمده 20 مورد می تواند به افرادی که در جستجوی خوشبختی هستند کمک کند. این نکات مهم نیاز به تمرین و تکرار دارد تا بتواند در دراز مدت تاثیرات شگفت انگیزی ایجاد کند. اگر شما هم برای احساس شادی درونی و خوشحالی تلاش می کنید این تمرین ها را از الان شروع کنید.

افسردگی و احساس ناامیدی از زندگی بسیار خطرناک و پیچیده است. تنها چیزی که می تواند شما را از تلاش برای پیشرفت و آینده باز نگه همین احساسات منفی است. گاهی یک تغییر کوچک می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند. این همان چیزی است که باید تمرین کنید. تمرین عادت های خوب، تمرین خوشبختی، تمرین احساس خوب تا انگیزه تان برای ادامه زندگی دو چندان کنید.

اگر هر روز شما به خاطر کارهای مثبتی که انجام می دهید خودتان را ستایش کنید. حس خوب بیشتر نسبت به خود و زندگی دارید. زیرا احساس خوشبختی و خوب با دیدن ویژگی های مثبت امکان پذیر است. پس برای ایجاد حس خوشبختی باید ویژگی‌های مثبت خود را یادآوری کنید. به عنوان مثال بیستی از حرف های خودتان در طول روز تهیه کنید ببینید چند حرف منفی زده شده دارید حالا تلاش کنید این جملات منفی را با جنلات مثبت جایگزین کنید. هر روز این تمرین را در برنامه خود بگنجانید. از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد.

چگونه احساس کنیم

زندگی پستی و بلندی های زیادی دارد و برای رشد و آموزش خودتان همیشه باید تلاش کنید. این رشد به شما کمک می کند مشکلات را راحت تر حل کنید و انگیزه زندگی بهتر را به شما می دهد. رفتار شما با خودتان اغلب انعکاس رفتار شما با دیگران است. پس برای زندگی بهتر باید از خودتان شروع کنید. با خودتان مهربان باشید تا بتوانید این محبت را به دیگران هم منتقل کنید. هر کاری که حس بهتری برای شما ایجاد کند باعث می شود عملکرد بهتری داشته باشید.

برای موفقیت های بیشتر در زمینه درست کردن عادت های خود بهتر است اهدافی را تعیین کنید و به آنها عمل کنید. ارزیابی روزانه از فعالیت های طول روز خود می تواند تاثیر زیادی بر روی رشد شما داشته باشد. این اهداف را می توانید روانه انتخاب کنید و در پایان هر روز خودتان را ارزیابی کنید. ببینید چقدر توانسته اید عادت های خود را عوض کنید؟ چقدر به دیگران کمک کرده اید؟ چقدر با خودتان مهربا ن بوده اید؟

چه کارهایی انگیزه برای موفقیت را افزایش می دهد؟

برای احساس خوشبختی و شادی باید انتظارات از خود را واقع گرایانه کنید. هر فردی در زندگی می تواند خطا و اشتباهاتی داشته باشد، شکست بخورد و احساس ناامیدی را تجریه کند. اما افراد شاد و موفق می دانند که همه اینها جزیی از زندگی است. باید برای ایجاد احساس خوشبختی و بهتر، خودتان را همان طور که هستید بپذیرید و انتظارات عاقلانه ای از خود داشته باشید.

گاهی آنقدر زندگی برایتان یکنواخت و تکراری شده است که حس خوب تان را بد می کند. یک راه عالی برای بیرون آمدن از این شرایط این است که کارهایی که واقعاً دوست دارید را یادداشت کنید. سعی کنید بین کارهای مورد علاقه خود و شغلتان یک تعادل برقرار کنید. همین تعادل باعث می شود احساس خو شبختی و خوبی به شما دست دهد. به عنوان مثال اگر به عکاسی علاقمند هستید می توانید قسمتی از زمان خود را به این کار اختصاص دهید و حتی در سایت های مورد نظر برای فروش عکس یک کسب و کار برای خود راه اندازی کنید. هر کاری که دوست دارید می توانید به عنوان یک سرگرمی در اوقات فراغت آن را دنبال کنید و احساس بهتر برای زندگی خود ایجاد کنید.

در هر شرایطی تلاش خود را انجام دهید اما با این مساله هم کنار بیایید که همیشه قرار نیست بهترین نتیجه برای شما رقم بخورد. مهم این است که شما همه تلاش خود را کرده اید. نتیجه هر چه باشد باید بپذیرید. قبول دارم که این کار سختی است! اما باور کنید اگر عادت های خود را عوض کنید نتایج بزرگی در زندگی می گیرید. باید با یک نگاه واقع گرایانه با مشکلات و مسائل روبرو شوید. تلاش خود را صادقانه مورد بررسی قرار دهید و بدون سرزنش خود نتایج را بپذیرید.

یکی از مواردی که باعث می شود احساس خوشبختی و خوب در شما بیشتر شود برشمردن داشته های زندگی تان است. همه انسانها عادت دارند نداشته های خود را بشمارند از این رو حال خود را بد می کنند و احساس نارضایتی از زندگی را بیشتر تجربه می کنند. اینکه سعی کنید هر روز داشته های خود را قدردانی کنید و به خاطر همه آنها سپاسگزار باشید باعث می شود حتی چالش ها هم شما را از پا درنیاورد. هر وقت احساسات منفی شما را فرا گرفت سریع خودتان را به این سمت هدایت کنید و داشته های خود را قدردانی کنید تا انگیزه دو چندان برای مسائل جدید را پیدا کنید.

گاهی علارغم همه تلاش هایتان کارها همان طور که شما می خواهید پیش نمی رود و گاهی شکست می خورید. در این لحظه شاید فکر کنید چرا؟ چرا این اتفاق باید برای من بیفتد؟ چرا با این همه تلاش باید نتیجه این باشد؟ اما بهتر است به جای پرسش های منفی از خود و فکر کردن مدام به شکست از خود شکست درس بگیرید و جنبه های مثبت آن را بیشتر مورد بررسی قرار دهید. بدانید کجا اشتباه کرده اید و کجا باید اصلاح می کرده اید که نکرده اید. بهترین تمرین یادداشت دلایل شکست است و مرور جزئیات آن که می تواند هم به شما در تصمیمات آینده کمک کند و هم شما را از احساسات منفی دور نگه می دارد.

باید با خودتان این جمله را تکرار کنید «هدف من پیشرفت است نه بی عیب و نقص بودن»

افرادی که مدام کارهای تکراری قبلی را انجام میدهند آرام آرام خسته می شوند. اما انعطاف پذیری یعنی چیزهای جدید را امتحان کردن. یعنی متفاوت بودن و زندگی کردن به همین منظور سعی کنید در هر زمینه ای کارهای متفاوت انجام دهید از غذا گرفته تا سرگرمی جدید را امتحان کنید. حتی در مواقع سختی هم این انعطاف پذیری شماست که می تواند راهکاریی برای حل مسائل ارائه دهد.

به رابطه بین خود با دیگران بیشتر اهمیت بدهید. زیرا زندگی الان شما بیشترین تاثیر را از افرادی می گیرد که شما با آنها رابطه دارید. پس به رابطه خود دقت کنید. اگر در این رابطه افراد منفی زیادی هستند که شما را همیشه با افکار و حرف های خود ناامید می کنند از آنها دوری کنید. این شما هستید که باید انتخاب کنید و تصمیم بگیرید چه کسانی در کنارتان باشند و چه کسانی نباشند. افرادی که احساس خوشبختی و خوب در شما ایجاد می کنند بیشتر می توانند به شما انگیزه و امید بدهند و شما را از ناامیدی دور نگه می دارند.

علم ثابت کرده معنویت با شادی و احساس خوشبختی ارتباطی مستقیم دارد. عادت هایی مانند قدرشناسی، محبت و نیکوکاری و … همه در تمام دستورات دینی آمده اند. طبق تحقیقات انجام شده بچه هایی که دستورات دینی را با قدرت اجرا می کنند و در آنها دین نهادینه شده است زندگی برایشان بیشتر معنا و مفهوم دارد و بیشتر احساس خوشبختی و شادی دارند. پس برای ایجاد حس خوشبختی بهتر است بیشتر بر روی مسائل معنوی تمرکز کنید. به عنوان مثال زمانی از وقت خود را به عبادت و نماز یا هر عمل معنوی دیگر تخصیص دهید تا به آرامش ذهن و روح و احساس شادی درونی برسید.

با داشتن سلامتی احساس خوشبختی شما تکمیل می شود. پس لطفاً به تغذیه و سلامتی خود بیشتر توجه کنید. نداشتن سلامتی خود یکی از عوامل موثر استرس و نگرانی برای شماست. احساس شما را به زندگی منفی می کند زیرا انجام برخی از کارها که شما را خوشحال نگه می دارد دیگر برایتان امکان پذیر نیست و سطح رضایت شما از زندگی کاهش پیدا می کند.

همه ما نیاز داریم برای افزایش اعتماد به نفس و تقویت عزت نفس خود تلاش کنیم. حتی باید در کودکان نیز این احساس را بیشتر کنیم. باید تلاش کنیم هر آنچه که هستیم را دوست بداریم و با خودمان مهربان تر باشیم.

شکی نیست که پول خوشبختی کامل نمی آورد. اما بی پولی هم قطعاً استرس و نگرانی به همراه دارد. برای داشتن حس خوشبختی و خوشحالی در زندگی باید به قدر کافی پول داشته باشید تا بتوانید با خیال آسوده تر زندگی کنید. اگر شما بیکار باشید و یا رضایت شغلی نداشته باشید این احساس را هم نخواهید داشت.

شاید باور نکنید اما انجام کارهای خیرخواهانه و کمک به دیگران احساس رضایت درونی و خوشبختی را در شما بالاتر می برد و باعث می شود شما استرس کمتری را تجربه کنید.

برای کاهش تنش ها و استرس های خود بهتر است زمانی برای تفریح و سرگرمی اختصاص دهید. این زمان باعث  می شود شما دوباره انرژی و قدرت انگیزه خود را بازیابی کنید و بیشتر از زندگی لذتت ببرید.

فعالیت های هنری شما را خلاق می کنند. خلاقیت و داشتن ذهن خلاق به شما در زمینه های مختلف زندگی کمک می کند. در زمان هایی که مسائل پیچیده برای شما اتفاق می افتد باعث می شود شما با قوه خلاقیت و تفکر خلاق خود راه حل های جدیدی برای آن پیدا کنید. از این رو یکی از فاکتورهایی که می تواند احساس خوشبختی و خوشحالی را در شما افزایش دهد همین خلاقیت است.

چگونه خلاق باشیم؟ چرا باید خلاق باشیم؟ در این مقاله راهکارهایی برای خلاقیت ارائه شده است.

در زمان هایی که بیشترین فشارها را تجربه می کنید و درمانده هستید تنها امید شما خانواده است. داشتن خانه ای امن و آرام که می توانید ارتباطات خوب را شکل دهید. خانه ای که با ورود به آن همه تنش ها را فراموش کنید و انگیزه ای دوباره بگیرید. داشتن همسر و فرزندان خوب و یا رابطه ای نزدیک با پدر و مادر که باعث می شود شما بیشتر احساس خوشبختی کنید. ارتباط نزدیک با اعضای خانواده می تواند موج رضایت و شادی را در شما زنده نگه دارد.

همیشه زیاده خواهی در هر کاری باعث می شود شما استرس و نگرانی داشته باشید. باید گفت زمانی احساس خوشبختی ایجاد می شود که شما بتوانید همه نیازهای زندگی تان را به صورتی متعادل برقرار کنید. باید در نظر بگیرید خوشبختی و خوشحالی در یک بعد از زندگی پیدا نمی شود بلکه ترکیبی از ابعاد مختلف زندگی است. با این دیدگاه می توانید احساس خوشبختی را در خود ایجاد کنید.

زمانی که شما برای اشتباهات خود مدام به دنبال مقصر هستید در واقع مسولیت های خود را نادیده گرفته اید. راه رسید ن به موفقیت و خوشبختی این است که شما در هر شرایط و مسائلی خودتان را مسئول بدانید. بیشتر انسانها عادت کرده اند برای ناکامی های زندگی خانواده، معلم، دوستان، دولت و بسیاری عوامل دیگر  فهرستی از دیگران تهیه کنند. اما بیشتر از دیگران باید به عملکرد خود دقت کنید. چرا؟ اگر با دقت به دیگران نگاه کنید می بینید که آنها در شرایط سخت تر و دشوارتر توانسته اند به موفقیت های بزرگ تر دست پیدا کنند. زیرا آنها اراده کرده اند مسئولیت همه کارهای خود را خودشان بپذیرند.

امیدوارم این مقاله توانسته باشد شما را بدست آوردن احساس خوشبختی و شادی کمک کند. اگر شما هم تجربه بیشتری در این زمینه دارید با ما به اشتراک گذارید.

‘ ‘ ‘

سلام ، امیر محمدی هستم یک بیست درصدی … نمایش تمام پست های امیر محمدی →

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام و نام خانوادگی *

ایمیل *

وب‌ سایت

رمز عبور یکبار مصرف *

چگونه احساس کنیم
چگونه احساس کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *