چگونه احساس گرسنگی نکنیم

 
helpkade
چگونه احساس گرسنگی نکنیم
چگونه احساس گرسنگی نکنیم

رژیم غذایی دکتر کرمانی

رژیم غذایی ممکن است به دلایل مختلفی متوقف شود اما یکی از دلایل عمده ی آن گرسنگی است. ابراز ناراحتی افرادی که رژیم می گیرند از گرسنگی باعث شد که شروع به نوشتن این مقاله بکنم.

گفتن اینکه احساس گرسنگی انسان چیز پیچیده ای است، در واقع دور از حقیقت نیست. برای اینکه این موضوع را با جزئیات پوشش دهیم به سلسله ای از مقالات و یا شاید هم یک کتاب کامل نیاز داریم. تحقیقات برای پرده برداشتن از تعامل و تداخل هورمون های مختلف ( مانند لپتین، گرلین، پپتید YY، GLP-1 و دیگر موارد ) که مقدار و نوع غذای افراد را نظارت می کنند ادامه دارد. تمام این هورمون ها سیگنال هایی به مغز ارسال می کنند که نه تنها گرسنگی، بلکه فرآیندهای مختلفی را هدایت می کنند.

گاهی حتی غذا خوردن و یا گرسنه شدن، دلایل غیر فیزیولوژیکی دارد. به خاطر کسل شدن گرسنه می شویم، چون در مهمانی هستیم و از ما انتظار خوردن می رود غذا می خوریم، چون تبلیغ غذای مورد علاقه مان را دیده ایم به سراغش می رویم و کلی دلایل دیگر. جدا کردن دلایل روانی از دلایل فیزیولوژیکی به معنای ساده کردن تعریف گرسنگی نیست، بلکه کار اشتباهی است چون هر دوی این ها می توانند روی یکدیگر تاثیر بگذارند. دیگر هرچه از پیچیده بودن گرسنگی گفتیم کافی است و بهتر است به دنبال راه هایی باشیم تا با گرسنگی در طول رژیم غذایی کنار بیاییم چون اولین گام در مسیر تاثیر گذار بودن برنامه غذایی همین است. در ادامه می خواهم درباره راه هایی که کمک می کند بهتر بتوانید گرسنگی را در طول رژیم غذایی کنترل کنید صحبت خواهم کرد.چگونه احساس گرسنگی نکنیم

بسیاری درمورد این بحث می کنند که در کوتاه مدت، کربوهیدرات سیرکننده تر است یا چربی و این در حالی است که اطلاعات نشان می دهد پروتئین از هر دوی این موادر سیرکننده تر است. تحقیقات در این مورد رو به افزایش است و نشان می دهد پروتئین می تواند در بلند مدت، مانع احساس گرسنگی شود. همچنین ثابت شده است در حالی که پروتئین ( مانند ماهی های کم چرب، مرغ بدون پوست و حتی گوشت قرمز کم چرب ) تا مدت زیادی می تواند معده را به خود مشغول کند یک فرد نمی تواند کالری زیادی در یک وعده از آن دریافت کند.

من همیشه می گویم دلایل بسیار زیاد دیگری هم برای خوردن پروتئین در طول یک رژیم غذایی کاهش وزن وجود دارد از جمله ثبات گلوکز خون و حفظ بافت عضلانی. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که بسیاری از مزایای نسبت داده شده به رژیم های کم کربوهیدرات، بیشتر به خاطر افزایش پروتئین دریافتی در آنها است.

میوه به دلایل عجیبی در رابطه با رژیم غذایی بدنام شده است اما این موضوع با حقیقت فاصله دارد. یکی از جنبه های گرسنگی با وضعیت گلیکوژن کبد سرکار دارد، وقتی گلیکوژن کبد خالی می شود، سیگنالی به مغز ارسال می شود که می تواند گرسنگی را تحریک کند، در نتیجه تامین گلیکوژن کبد می تواند کمک کند افراد، احساس سیری بیشتری داشته باشند. فروکتوز موجود در میوه برای تامین گلیکوژن کبد کار می کند و دوستانی که در برنامه غذایی کاهش وزن خود مقدار متعادلی میوه وارد کرده اند، احساس گرسنگی کمتری را گزارش داده اند. این مورد را به دیگر خواص مفید میوه ها اضافه کرده و یادتان باشد  میوه ی کامل میل کنید و تا جای ممکن از آب میوه ها دور بمانید.

هیچ لیست غذایی بدون آوردن نام فیبر نمی تواند کامل شود. فیبر می تواند حداقل از دو راه به بهبود گرسنگی کمک کند، نخست کشش فیزیکی معده است که یکی از نشانه های مقدار غذای خورده شده است. وقتی معده به صورت فیزیکی کشیده می شود مغز فکر می کند شما سیر شده اید. غذاهای سرشار از فیبر با حجم بالا ( غذاهایی که حجم بالا و کالری پایین دارند )، کشش معده را به خوبی انجام می دهند.

بعلاوه، فیبر خالی شدن شکمی را کند می کند یعنی در این حالت نرخ خارج شدن غذا از معده رو به کاهش می رود. غذایی که فیبر زیادی دارد با نگه داشتن طولانی تر غذا در معده، به فرد رژیم گیرنده کمک می کند برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کند. در واقع باید از همان قدیم حرف مادرهایمان را که می گفتند سبزیجات بخور، گوش می کردیم.

جدا از بحثی که درباره کربوهیدرات مقابل چربی به آن اشاره شد، تحقیقات نشان داده برنامه های غذایی که مقدار بسیار کمی چربی دارند باعث می شود افراد، چه در کوتاه مدت و چه بلند مدت گرسنگی را تجربه کنند. چربی خوراکی نیز درست مانند فیبر، خالی شدن معده را کند می کند. با اینکه چربی های خوراکی در کوتاه مدت، زیاد قادر به دفع گرسنگی نیستند اما دریافت مقدار کافی آن می تواند رژیم گیرنده را در بلندمدت راضی نگه دارد و مانع احساس گرسنگی شدید شود.

رژیم های غذایی که چربی آنها بسیار کم است، مزه ای شبیه به مقوا دارند. این مورد به بحث روانی رژیم غذایی گره خورده است و مردم تمایل ندارند رژیمی که مزه ی خوشایندی ندارد را ادامه دهند . معمولا کسانی که این نوع برنامه ها را ادامه می دهند هم پس از مدت کوتاه آن را رها می کنند. تحقیقات نشان داده برنامه های غذایی حاوی چربی مناسب، پایبندی افراد به رژیم را افزایش می دهند.

مردد بودم که در این مقاله به ورزش اشاره کنم یا خیر چون واکنش به آن در یک رژیم غذایی می تواند بسیار متفاوت باشد. به خاطر مکانیزم های بی شماری که با هم در ارتباط هستند ورزش این پتانسیل را دارد که گرسنگی را افزایش دهد، آن را کاهش دهد و یا هیچ تاثیری رویش نداشته باشد. برخی تغییرات کاملا فیزیولوژی هستند. از طرفی، ورزش سرعت انتقال لپتین به مغز را افزایش می دهد که کمک می کند برخی دیگر از سیگنال های گرسنگی بهتر کار کنند. از طرفی دیگر برخی افراد با ورزش، گلوکز خونشان کاهش پیدا می کند ( این در اوایل برنامه زیاد ممکن است اتفاق بیفتد ) و می تواند باعث تحریک گرسنگی شود. بسیاری از محققان می گویند ورزش می تواند باعث کنترل اشتها شود اما این مورد پیچیده تر از آن است که بخواهیم به راحتی چنین ادعایی کنیم.

برخی افراد رژیمشان را با ورزش همراه می کنند و اینجاست که بحث روانی پیش می آید، یعنی فرد بعد از ورزش کردن با خود می گوید امروز خوب ورزش کردم چرا آن را با خراب کردن رژیمم بی اثر کنم بنابراین ورزش به این شکل روی مهار اشتهایشان تاثیر می گذارد.

با این حال گروهی دیگر از افراد هستند که از ورزش به عنوان بهانه ای برای بیشتر خوردن استفاده می کنند. در اینجا هم عامل روانی دخالت دارد، فرد با خود می گوید با ورزش ۱۰۰۰ کالری، به اندازه چیزبرگم سوزاندم. از آنجا که مردم معمولا میزان کالری که با ورزش می سوزانند را دست بالا می گیرند در پایان همین ورزش یکی از عوامل پرخوری و خراب کردن برنامه غذایی کاهش وزنشان می شود.

پس در نتیجه ورزش در این مورد دو رو دارد، در بعضی افراد باعث افزایش تعهدشان به برنامه غذایی می شود و در بعضی نیز نتیجه ای معکوس دارد.

روزه داری متناوب یکی از مواردی است که به تازگی در دنیا مورد قبول و مورد استفاده قرار می گیرد ( نه به آن شکل روزه داری ما مسلمانان ) اما روشش تقریبا همان است که یک فرد حدود ۱۶ تا ۲۰ ساعت غذایی نمی خورد و به جایش در یک دوره زمانی کوتاه، بیشتر غذای سهمیه اش را میل می کند. تحقیقات بسیاری تا به حال این سبک را مورد بررسی قرار داده اند و به این نتیجه رسیدند که واقعا مزایای زیادی برای ما دارد.

این روش برای کسانی که دوست دارند یکی دو وعده مفصل در طول روز داشته باشند بسیار کارآمد است و می توانند با مشورت پزشکشان آن را امتحان کنند.

این هم یکی دیگر از موضوعاتی است که نیازمند یک کتاب کامل پر از بحث است. بگذارید سوالی از شما بپرسم: اگر قرار بود چیزی را که می خواهید هرگز نداشته باشید، چکار می کردید؟ فرض کنید چیزی بود که دوستش داشتید، در این حالت واکنشتان چه بود؟ مشخص است که علاقه تان به آن بیشتر می شد. طبیعت انسان آنچه را می خواهد که از آن نهی شده است.

حدس بزنید این سوال در موضوع مورد بحث ما چه معنایی پیدا می کند؟ برای بسیاری از افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، رژیم گرفتن به معنای نخوردن فلان غذاها است که معمولا غذاهای بد نام می گیرند. وقتی رژیم گیرنده از غذای X محروم می شود کم کم می بیند میلش به آن، بیش از هر زمان دیگری است.

رژیم گیرنده کم کم متوجه می شود وارد بازی قاچاق خوری شده و احساس گناه می کند سپس رژیمش را گناهکار می داند و آن را به کل کنار می گذارد. این احساس بد ممکن است او را بیشتر به سمت غذاها و خوردن احساسی سوق دهد در نتیجه رژیم کاملا علیه او عمل می کند.

توصیه می کنم هرگز به خاطر کاهش وزن، خود را از غذاهایی خاص محروم نکنید چون عوامل مختلفی در طول رژیم باعث اذیت شدنتان می شوند. در ضمن وقتی یاد بگیرید با ایجاد تغییر در همان غذاهایی که همیشه می خوردید، وزن کم کنید در آینده نیز برای ثابت نگه داشتن وزن کم شده مشکل نخواهید داشت. بیشتر کسانی که با حذف یک دسته از غذاها وزن خود را کم می کنند حتی اگر به وزن ایده آل نیز برسند در دوره پس از رژیم دچار مشکل می شوند. چون نمی توانند بین غذاهای عادی و رژیم غذایی شان تعادل ایجاد کنند.

می خواهم یک چیز را برایتان روشن کنم و در این مورد شوخی هم ندارم، شاید زیاد هم برایتان خوشایند نباشد. حتی اگر تمام کارهایی که درباره شان صحبت کردم را نیز انجام دهید و تمام راهکارها را به صورت کامل اجرا کنید باز هم ممکن است در طول رژیم کاهش وزن، کمی احساس گرسنگی داشته باشید.

حقیقت این است که کاهش وزن نیازمند این است که از آنچه در طول روز می سوزانید کمتر کالری دریافت کنید و این فرآیند در بعضی مواقع باعث احساس گرسنگی می شود. انتظار می رود افرادی که به شدت اضافه وزن دارند و چاق هستند در مراحل ابتدایی رژیم احساس کنند هیچ اشتهایی ندارند اما واقعیت این است که نهایتا گرسنگی، روی زشت خود را نشان می دهد.

به همین دلیل همه کسانی که رژیم می گیرند با این سوال اساسی روبرو هستند: چه جیزی برایم مهم تر است؟ کاهش وزن یا خوردن این غذا؟ به همین دلیل است که انعطاف پذیر بودن در رژیم غذایی بسیار مهم است. باید بتوانیم چنین غذاهایی را به روشی کنترل شده وارد برنامه غذایی خود کنیم و اجازه ندهیم کار به جایی بکشد که خودمان را دور بزنیم. با تمام این اوصاف هر کاری هم بکنید گرسنگی عضوی از رژیم غذایی است. پس باید آن را قبول کنید و به حرکت در مسیر کاهش وزن ادامه دهید. یکی دیگر از مشکلات ما این است که در طول کاهش وزن، حس بدی درباره گرسنگی داریم و از آن می ترسیم در حالی که گرسنگی برای یک فرد چاق به معنای چربی سوزی است. پس یا آن را قبول کنید یا چاق بمانید!

به خاطر داشته باشید پس از انجام تمام کارهایی که گفته شد اگر باز هم احساس گرسنگی داشتید همین دو گزینه ای که در عنوان شماره ۸ آمده پیش رویتان است!

 

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )ثبت نام رژیم اینترنتی به اندام دکتر کرمانیمحصول ورزش در خانه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

سلام من قدم ۱۶۵ وزنم ۶۷ کیلوست هیچ مشکلی با گرسنگی ندارم کلا میتونم خودمو کنترل کنم ولی معده درد شدیدی میگیرتم ۲ هفته اس که رژیم میگیرم ورزش هم ایروبیک و رقص توی خونه انجام میدم یک کیلو توی این ۲ هفته کم کردم شوهرم گیر داده که چاق نیستم ولی حس اینکه من خیلی چاقم ولم نمیکنه از خودم راضی نیستم و دوست دارم ۱۰ کیلو کم کنم سینه هام کاملا اب شدن صورتم استخونی و کوچیک شده اول از همه اینا لاغر شدنه چکار کنم فقط شکمم از بین بره بقیه جاهای بدنم همون طور بمونه؟

سلام و روز بخیر. دوست عزیز هیچ رژیم و ورزشی نمی تونه چربی های یک ناحیه از بدن رو به صورت موضعی آب کنه. البته رعایت برنامه غذایی و عدم مصرف چربی های ناسالم و فست فودها و ورزش در ظاهر بدن بی تاثیر نیست، دوچرخه هم باعث می شه که عضلات باسن و ران ها تقویت و نهایتا عضلانی بشه نه اینکه آب بشه. می تونید ابتدا چند کیلویی وزنتون رو با رژیم کم کنید و اگر بعد از کاهش وزن باز هم از اندامتون ناراضی بودین از روش لاغری موضعی کویتیشن استفاده کنید. البته به شرطی که بیماری خاصی مثل دیابت، چربی خون و یا کبد چرب نداشته نباشید و در دوران بارداری و شیردهی هم نباشید. این روش کاملا غیر تهاجمی، بی خطر و بدون درد هست و مناسب کسانی هست که فقط چاقی موضعی دارن. برای اطلاعات بیشتر می تونید به این صفحه مراجعه کنید.

۴۰ روزه که به دلیل تشخیص بیماری روماتیسم هر روز قرص پردنیزولون ۵ مصرف میکنم (اوایل روزی یکی و بعد از پانزده روز روزی نصف قرص) رژیم داشتم توی سه ماه ۱۳ کیلو وزن کم کرده بودم ولی از وقتی کورتون میخورم به شدت احساس گرسنگی میکنم و به سختی میتونم مقاومت کنم و غذا نخورم وزنم در این مدت ثابت مونده و هیچی کم نکردم البته گفته باشم که خیلی وقتا گرسنگی رو تحمل میکنم لطفا بگید من چه جوری در مقابل گرسنگی مقاومت کنم و بتونم وزن کم کنم؟

نسترن عزیز، از عوارض مصرف کورتون، افزایش اشتها و تجمع آب در بدن هست که هر دو باعث افزایش وزن می‌شه. می‌‎تونید با پزشکتون در رابطه با مصرف کورتون مشورت کنید و در صورت امکان از داروهای جایگزین استفاده کنید.

سلام ببخشید من ۳ماه ب کنکورم مونده و رژیم و تازه شروع کردم اما گرسنگی زیاد نمیزاره درس بخونم چ راه حلی رو پیشنهاد میکنین.؟چی بخورم چ رژیمی بگیرم؟لطفا یه راه و روشی بگین

دوست عزیز، شما با یه رژیم خوب و مناسب میتونید جلوی گرسنگی کاذب رو بگیرین و در کنارش به وزن دلخواهتون برسین . با یه رژیم خوب به سلامتیتون هم آسیب نمیرسه
برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی این لینک کلیک کنید.

سلام ببخشید من دخترم ۱۲سالشه خیلی چاقه۵۰کیلوه و قدش ۱۵۳سانتی متر میخواستم بدونم میتونه این توضیحاتی رو که شما گفتید انجام بدهچگونه احساس گرسنگی نکنیم

دوست عزیز، انجام این موارد می‌تونه بهشون در کاهش حس گرسنگی کمک کنه و درصورتیکه بیماری خاصی ندارن، منعی برای انجام این موارد وجود نداره.

سلام م خیلی چاقم رژیم دارم ولی ورم معده خیلی اذیتم میکنه
کمکم کنید چیکار کنم؟؟؟

سلام دوست عزیز. دقیقا چه رزیمی دارید. اگر رژیم ما رو داشته باشید با تماس با پشتیبان ها می تونید راهنمایی های لازم رو بگیرید تا بهتر بتونید به رژیمتون ادامه بدین. اما اگر رژیم سرخود گرفتین با توجه به وضعیت معدتون توصیه می کنم ادامه ندید. به هر حال برای ورم معده هم حتما باید به پزشک مراجعه و با مصرف دارو مشکل رو برطرف کنید.

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

شما نیز همیشه احساس گرسنگی می‌کنید؟ در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از غذاهای مفید و قدرتمندی را معرفی کنیم که می‌تواند حس گرسنگی شما را کمتر کند.

اگر از مصرف سبزیجاتی با برگ سبز راضی نیستید بهتر است برای یکبار هم که شده از اسفناج استفاده کنید. مطالعات و تحقیقات مختلف نشان می‌دهد ترکیباتی به نام thylakoids باعث آزاد شدن هورمون‌های سیری در بدن می‌شود.

برای اینکه بتوانید از اسفناج استفاده کنید بهتر است آن را داخل غذاساز بریزید و سپس آن را در غذاهای مختلف به کار ببرید.چگونه احساس گرسنگی نکنیم

۲۸ گرم پروتئین در هر پیمانه از این پنیر وجود دارد و می‌تواند به خوبی حس سیری را در فرد ایجاد نماید. پروتئینی که در این پنیر وجود دارد با نام کاسئین شناخته شده است و هضم آن به زمان زیادی نیاز دارد. به همین خاطر فرد احساس سیری بیشتری خواهد داشت.

شما می‌توانید این پنیر را به همراه سیر، فلفل دلمه‌ای و ارگانو ترکیب کنید.

سیب حاوی فیبری به نام پستین است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که با مصرف سیب هورمون‌های سیری آزاد می‌شود. در یک مطالعه انجام شده، افرادی که ۱۵ دقیقه قبل از عده غذایی سیب خورده بودند تقریبا ۲۰۰ کالری کمتر از سایر افراد غذا خوردند.

شما می‌توانید سیب را در دسرهای مختلف به کار ببرید. همچنین مصرف آن به همراه کینوای پخته شده و گردو عالی است.

گردو نیز می‌تواند در برابر هضم مقاومت کند. بنابراین بدن شما تنها یک پنجم از چربی آن را جذب خواهد کرد. همچنین جویدن‌های زیاد به بدن شما کمک می‌کند زودتر سیر گردد. ابتدا چند عدد گردو را تفت دهید و آن را روی مرغ یا سبزیجات خود بپاشید.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف تخم مرغ می‌تواند در ایجاد حس سیری مفید باشد. شما می‌توانید تخم مرغ را در غذاهای مختلفی همچون سوپ، پیتزا، پاستا یا سالاد استفاده کنید. زرده تخم مرغ حاوی ویتامین‌های زیادی است.

جوی دوسر دارای فیبر فراوانی است و زمانی که با مایعات ترکیب می‌شود فرآیند هضم را کندتر می‌کند و گرسنگی فرد را به تعویق می‌اندازد. جوهایی که کمتر فرآوری شده‌اند، می‌توانند شما را بیشتر سیر نگه دارند. می‌توانید به جای برنج از جوی دو سر در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

تمشک دارای فیبر بسیار زیادی است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آن قبل از وعده غذایی باعث می‌شود فرد ۶۵ کالری کمتر مصرف کند. شما می‌توانید از این میوه خوشمزه مربا تهیه کنید.

همچنین می‌توانید آن را با یک قاشق غذاخوری دانه چیا، یک قاشق غذاخوری آب و کمی عسل ترکیب نمایید.

بیشتر افراد برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن خود از گوشت استفاده می‌کنند اما لوبیا نیز حاوی پروتئین بالایی است. لوبیا حاوی فیبر بالایی است و همین امر موجب می‌شود فرد را بیشتر از سایر غذاها سیر نگه دارد.

شما می‌توانید لوبیا را با روغن زیتون و به همراه پاپریکا، سیر و کاین تفت دهید.

فیبر تنها ماده‌ای نیست که می‌تواند حس سیری را در فرد ایجاد نماید. سه پیمانه از ذرت بو داده می‌تواند حس سیری را به خوبی ایجاد کند و فرد را تا مدت زمان زیادی سیر نگه دارد.

اگر به دنبال کربوهیدرات‌ها برای سیر نگه داشتن خود هستید، باید بدانید که چاودار اینکار را برای شما انجام می‌دهد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که برای صبحانه از نان چاودار استفاده کرده‌اند کمتر از سایر افراد حس گرسنگی داشتند. فیبری که در این ماده وجود دارد می‌تواند تاثیر خوبی بر روی متابولیسم بدن داشته باشد.

شما می‌توانید از این ماده برای تهیه نان‌های خانگی استفاده کنید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

گرسنگی بیش از حد نشانه ای است که بدن شما به غذای بیشتری نیاز دارد و این، اغلب نتیجه عدم تعادل هورمونی است که ممکن است به دلایل مختلفی از جمله رژیم غذایی ناکافی و عادت های زندگی خاص رخ دهد.

اگر رژیم غذایی شما پروتئین، فیبر یا چربی ندارد، ممکن است احساس گرسنگی کنید، که همه آن ها ویژگی هایی دارند که باعث سیری می شوند و اشتها را کاهش می دهند. گرسنگی شدید نیز نشانه خواب ناکافی و استرس مزمن است.

علاوه بر این، چنانچه بارها در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته ایم برخی داروها و بیماری های خاص به دلیل گرسنگی مکرر شناخته می شوند.گرسنگی شما نیز می تواند نشانه این باشد که به اندازه کافی غذا نخورید، که می تواند به سادگی با افزایش مصرف مواد غذایی حل شود.

بیشتر افراد زمانی که واقعاً گرسنه هستند را نمی شناسند. از آنجا که بسیاری از ما در دنیایی فوق العاده مرفه زندگی می کنیم که در آن ادراک نامحسوس گرسنگی می تواند به سرعت جا به جا شود، توانایی درک درستی از آنچه که بدن های ما واقعا از ما می خواهند را نداریم. این یک مشکل جدی سلامتی است.

چگونه احساس گرسنگی نکنیم

من به شدت معتقدم که هنوز زمان برای ارتباط مجدد انسانیت با گرسنگی سالم وجود دارد. نیازی نیست از گرسنگی کاذب رنج ببریم. و می توانیم همه چیز را با بروکلی شروع کنیم.

ما در دنیایی با فراوانی زندگی می کنیم و توصیه می کنیم از غذاهای سالم مصرف کنید:زمانتان را هدر ندهید و خود را مجبور به خوردن غذاهای سالمی کنید که در واقع از آن لذت می برید. در نتیجه اگر بروکلی مورد علاقه شما نیست، پس راحت باشید و کلم، اسفناج و یا گل کلم را جایگزین کنید.

هنگامی که سعی می کردم خودم را با گرسنگی سالم تطبیق دهم، از “آزمون بروکلی” استفاده کردم:اگر به اندازه کافی گرسنه بودم تا بروکلی را بخورم، پس بدن من واقعاً به غذا نیاز داشت. آب و سبزیجات می توانند شما را به غذای بعدی برساند. اگر بین غذا احساس گرسنگی می کنید، بهترین شکل آن است که همیشه با آب شروع کنید.

این سریع ترین و راحت ترین راه برای توقف گرسنگی کاذب و کمک به شما برای رسیدن به یک وعده غذایی برنامه ریزی شده است. اگر آب به طور کامل گرسنگی شما را ارضا نکند، به دنبال سبزیجات بروید.

مطالعات نشان می دهند که افراد چاق غذای خود را سریع تر می خورند. به شما اطمینان می دهم که هیچ پاداشی برای سریع خوردن وجود ندارد.

ممکن است فکر کنید که گوشی هوشمند یا تبلت شما بهترین دوستتان است، اما آیا می دانستید با آنها بیشتر غذا می خورید؟ افرادی که در معرض نوع نور آبی ساطع شده از این نوع صفحه ها قبل و در طول یک وعده غذایی هستند، افزایش شدید گرسنگی دارند و مقاومت انسولین را تجربه می کنند.

و این همه چیز نیست؛ این نور آبی هم چنین نشان داده شده است که خواب آلودگی کلی را کاهش می دهد، و اگر الگوهای خواب شما درست نیست، ناشی از این است.

افرادی که کم تر از هفت ساعت در شب می خوابند، نسبت به پرخوری مستعدتر هستند. در حقیقت، این افراد به طور متوسط تقریباً 300 کالری در روز بیشتر مصرف می کنند و بسیاری از آن کالری های اضافی از چربی اشباع شده هستند. بنابراین، رسیدن به محدوده ایده آل هفت تا نه ساعت خواب در شب را در اولویت قرار دهید.

بعضی اوقات وقتی فکر می کنیم که احساس گرسنگی می کنیم، در واقع علامت تشنگی با گرسنگی هستند، بنابراین یک ایده هوشمندانه نوشیدن یک فنجان آب قبل از خوردن است. علاوه بر این، تحقیقات در حال توسعه نشان می دهد که آب ممکن است به افزایش ترموژنز کمک کند.

آیا تا به حال متوجه شده اید که اگر بعد از مسواک زدن دندان هایتان درست غذا بخورید، مزه بدی از غذا می گیرید؟ از این حقیقت به نفع خود استفاده کنید و زمانی که احساس گرسنگی می کنید، دندان های خود را مسواک بزنید زیرا چنانچه در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته ایم شما معمولاً در زمان هایی که غذا نمی خورید، دندان های خود را مسواک می زنید، مغز شما ارتباطی بین نعناع، تنفس تازه و عدم تغذیه دارد.

احتمالاً زمان هایی در روز که گرسنه می شوید را می دانید – ممکن است در شب بعد از رفتن رختخواب، یا شاید اواسط بعد از ظهر یا درست بعد از کارتان باشد. برای آن لحظات انگیزشی، که اغلب ما از چهار تا هفت بار در روز متفاوت هستند، لیستی از کارهای سریعی که می توانید انجام دهید را آماده کنید.

در مورد آن فکر کنید؛ یک صورت حساب برای پرداخت، رخت شویی تا جمع و جور کردن، شستن اتومبیل، یا یک کار دیگر. یا حتی می توانید چند کالری اضافی را با انجام 30 ثانیه کار به عقب بندازید. وقتی تمرکز شما به وظیفه ای که در دستتان است تغییر می کند، از افکار مربوط به غذا دور خواهد شد.

دفعه بعد که گرسنه شدید، مستقیماً به سمت کامپیوتر خود بروید و یک ویدئو خنده دار ببینید. ما کارهای عجیب و غریبی را در اینجا انجام می دهیم، هر چیزی که به شما کمک می کند بخندید را انجام دهید. کلید موفقیت این است که واقعاً به خود اجازه دهید با خندیدن خود را رها کنید و احتمال آن وجود دارد که شما به سرعت این اشتیاق را فراموش کنید تا به صورت شما برخورد کند.

2. گوشی را بردارید:

در اولین نشانه از گرسنگی کاذب به بهترین دوست خود زنگ بزنید و برای پنج تا ده دقیقه با او حرف بزنید. بهتر است مکالمه تان تصویری باشد تا بتوانید صورت خندان او را ببینید.

3. لاله گوش خود را نیشگون بگیرید:

به آرامی قسمت پایین گوش خود را نیشگون بگیرید،چرا که به فکر شما متصل است و آن را برای یک یا دو دقیقه ماساژ دهید، مثل جادو، اشتیاق شما به خوددن، احتمالاً ناپدید خواهد شد.

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


واسه همه چی جا هست!

رژیم لاغری سریع و آسان

 

چگونه احساس گرسنگی نکنیم

رژیم لاغری بدون گرسنگی!

راه های زيادي تحت عنوان رژیم لاغری، براي تقلیل چربی های اضافی بدن وجود دارد . بیش تر این راهها یا مؤثر نیستند یا در مدت زمان کوتاهی وزن کم شده مجدد باز می گردد یا این که گرسنگی امان کسی رژیم لاغری گرفته، بریده هست.

 

لاغری سریع به چه روشی امکان پذیر است؟

تندرستی بدن خویش را حفظ کنید.

سوخت و ساز را بالا ببرید.

احساس گرسنگی نکنید.

 

آغاز رژیم لاغری بدون گرسنگی

تغييرات شدید و یک شبه معمولاً با شکست همراه ميشود و اثرات پایداری بهمراه ندارد. بدین ترتیب بهتر است اهسته در رژیم غذایی تان تغيير ایجاد کنید. اول با تغيير یک غذا شروع کنید و آرام آرام غذاهای ديگر را هم در رژیم غذایی تان جایگزین کنید. براي رسيدن به اهداف تان باید زمينه ای آماده کنید و حتی اگر رسيدن به آن ها محال بنظر می رسد ، باز هم به آرامی به خودتان تلنگر بزنید که در همان مسیر حرکت کنید. در واقع کلید موفقیت ایجاد اشتیاق براي رسيدن به هدف است، نه ایجاد اجبار.

 

برخی از جایگزین‌های گیاهی در رژیم غذایی‌تان عبارت است از:

به جای شیر معمولی بیشتر از شیر بادام، شیر برنج، شیر سویا و شیر نارگیل شیرین نشده استفاده کنید؛

به جای گوشت قرمز بیشتر از لوبیا و حبوبات استفاده کنید؛

به جای پنیر بیشتر از حمص، روغن زیتون و بالزامیک( همراه با سبزیجات) و باباگانوش استفاده کنید؛

به جای تخم مرغ بیش از کره ی بادام و جو دوسر استفاده کنید.

 

کدام خوراکی ها ورزش را بیحاصل می کنند؟

در رژیم درمانی علاوه بر مقدار غذا، نوع آن هم از اهمیت زيادي برخوردار است. به عنوان مثال چنانچه یک فرد گرسنه حدود 50 گرم چیپس سیب زمینی استفاده کند حدود 400 کیلوکالری انرژی دریافت نموده است ولی این که یک مسافت 1 کیلومتری را پیاده روی کند تنها حدود 110 کیلوکالری می سوزاند. بنابراین در مسابقه ای که بین ورزش و خوراکي پرکالری موجود است همیشه خوراکي پرکالری برنده هست! ضمن این که این خوراکي ها به علت ماهیت شیمیایی شان خيلي زود سبب گرسنگی مجدد میشوند .

 

به بیان ساده تر 50 گرم چیپس امکان دارد در عرض یك ساعت حس سیری خفیف بدهد ولی فورا پس از آن منجر به گرسنگی شدید ميشود . در نتيجه این خوراکي ها نه تنها کالری خيلي زيادي را در حجم خفیف به بدن می رسانند بلکه فراوانی گرسنگی را هم طی روز زیاد ميکنند. این گرسنگی سبب ميشود شخص بیشتر بخورد و تجمع این کالری ها در 24 ساعت فوق العاده بیش از احتیاج روزانه وی خواهد بود.

 

رژیم لاغری مناسب

 

گرسنگی با اشتها فرق دارد

شخصی که می خواهد با رژیم وزنش را کم کند نباید حس گرسنگی پیدا کند. درواقع احساس گرسنگی و اشتها با یکدیگر متفاوت هستند. گرسنگی یک مسأله فیزیولوژیک و طبيعي است و هرکسی گرسنه ميشود ، باید غذا بخورد. به عنوان مثال اگر کسی چند ساعت غذا نخورده باشد و قند خونش پائین افتاده باشد و حس سرگیجه و تمایل شدید به غذا خوردن داشته باشد، می گوییم گرسنه است. ولی اشتها یک مسأله روانی است یعنی امکان دارد شخص به عنوان مثال ناهار خورده و کاملاً سیر باشد ولی همان لحظه فرد دیگری بیاید و به وی یک کاسه بستنی یا یک لیوان آبمیوه تعارف کند.

 

در این وضعیت گرچه شخص سیر هست ولی بدش نمی آید قدری بستنی یا آبمیوه هم بخورد. این حس، اشتها یا رغبت به خوردن غذا نام دارد. درباره اشتها هم حتی در رژیم های کاهش وزن نباید با آن جنگید بلکه باید با آن مدارا کرد. یعنی نه صد در صد اشتها را نفی می کنیم و نه کاملاً آزادش می گذاریم. به عنوان مثال در صورت سیر بودن بهتر است تنها 2 تا 3 قاشق چای خوری بستنی بخوریم یا تنها یک پنجم آب میوه را بنوشیم.

 

بو کردن سیب

پژوهش های انجام شده نشان ميدهد که بو کردن سیب سبز میتواند اشتهای شما بین دو وعده غذایی را سرکوب کند. اصلاً لازم نیست سیب را گاز بزنید، بو کردن آن تنها کافی خواهد بود. این شیوه با موز هم کار ميکند . درصورتی که احساس گرسنگی زيادي دارید و بخاطر کاهش وزن دوست ندارید، غذای زيادي بخورید، موز یا سیب را بردارید و بو کنید.

با میوه به جنگ گرسنگی بروید

در رژیم های کاهش وزن توصیه ميشود خوراک های اصلی بیش از دانه های کامل، میوه ها، سبزی ها و صیفی ها تشکیل شوند. به عنوان مثال بهتر هست از نان هایی استفاده کنید که از آرد کامل تهیه شده باشند ازجمله نان سنگک، بربری و تافتون. آرد کامل فیبر و سبوس بیشتری دارد. این فیبر و سبوس حجم زيادي از معده را می گیرند و سبب میشوند حس سیری سریعتر ایجاد شود.

 

همچنین غذاهایی که سبوس دارند جویدن بیشتری می طلبند که این جویدن منجر به خستگی عضلات فک ميشود . خستگی این عضلات هم اولین پیام عصبی را به هیپوتالاموس مغز که مرکز سیری است می فرستد درنتیجه فرد خيلي زودتر حس سیری ميکند ، ولی خوراکي هایی که از آرد سفید تهیه میشوند به جویدن زیاد احتیاج ندارند و شخص دیرتر حس سیری ميکند .چگونه احساس گرسنگی نکنیم

 

علاوه براین خوراکي هایی که سبوس ندارند نمایه گلایسمی و سرعت هضم و جذب نشاسته شان خيلي بالاست. سرانجام خيلي سریع قند را در خون ازاد ميکنند که به دنبال آن انسولین زيادي ترشح ميشود و این انسولین سریع قند خون را پائین می آورد در نتيجه فراوانی گرسنگی زیاد ميشود . فیبر موجود در سبزی ها، صیفی ها و میوه ها هم مثل سبوس غلات عمل ميکند و به جویدن زیاد احتیاج دارد.

 

این خوراکي ها همچنين مملو از ویتامین ها و املاح هستند و اجازه نمی دهند در رژیم کاهش وزن کم بود ویتامین ها و املاح بوجود آید. بدین ترتیب اگر شخصی می خواهد وزنش را پائین بیاورد، باید همراه با تمام وعده ها و میان وعده هایش از گروه میوه و سبزی و صیفی استفاده کند . همچنين بهتر است بجاي آبمیوه از میوه کامل تازه استفاده کند زیرا آبمیوه کالری بیش تر و فیبر کمتری دارد. همچنين باید با فاصله زمانی منظم و برنامه ريزي شده طی روز غذا بخورد تا خيلي راحت وزنش را مدیریت کند.

 

رژیم لاغری آسان

 

نکاتی مهم برای کسانی که از رژیم لاغری تبعیت می کنند

براي رژیم لاغری صبحانه باید پروتئین زيادي داشته باشد که مانع از گرسنگی در طول روز تا وعده ناهار شود. تخم مرغ میتواند مورد خوبی باشد.

 

براي رژیم لاغری فیبر محلول بخورید. اگر در طول روز یا بین وعده صبحانه و ناهار حس گرسنگی کردید از مواد غذایی که فیبر محلول دارند استفاده کنید. سیب، مرکبات، حبوبات و سبوس غلات حاوی فیبر محلول فراوانی هستند.

 

براي رژیم لاغری نوشیدن انواع نوشیدنی های سالم در طول روز توصیه ميشود . از نوشیدنی هایی که قند دارند و آب میوه های صنعتی استفاده نکنید. بجاي آن از انواع چای و قهوه استفاده کنید.

 

براي رژیم لاغری از غذاهای فرآوری شده مثل سوسیس، کالباس و تن ماهی استفاده نکنید؛ سعی کنید غذایی که می خورید، خودتان درست کنید یا از روش تهیه آن مطلع باشید.

 

براي رژیم لاغری خوب استراحت کنید و به اندازه کافی بخوابید. خوابیدن بی اندازه به علت کیفیت پائین خواب یکی از علل چاقی و اضافه وزن هست. درصورتی که خوب بخوابید، میتوانید با ساعت کمتری خواب به درجه خوب ریکاوری برسید و به خواب بیش تر نیاز نخواهید داشت.

 

براي رژیم لاغری محیط خواب را براي خویش فراهم کنید، از تشک و بالشت مناسب و میسر با رویه تهیه شده از الیاف طبيعي مثل نخ پنبه استفاده کنید. اتاق را تاریک کنید، نور سبب ميشود که خواب شما کیفیت پایینی داشت باشد. موبایل و لب تاب را با خویش به تختخواب نبرید. قبل از خواب کتاب بخوانید به زود به خوابیدن کمک زيادي ميکند .

 

براي رژیم لاغری غذای خویش را اهسته و ولرم بخورید. دمای غذا نباید زیاد باشد طوری که نتوان آنرا خورد و همين‌ طور هم غذا باید اهسته خورده شود تا پیام سیر شدن بموقع به مغز برسد و از پرخوری و پیامد های آن پيش‌گيري شود.

 

براي رژیم لاغری مقدار وزن خویش را بدانید، براي این کار زمانی را براي اندازه‌گیری انتخاب کنید و آنرا يادداشت کنید. با این کار هم اندازه کاهش وزن تان را ميدانيد و هم با دیدن نتيجه انگيزه پیدا می کنید که به این رژیم لاغری خویش پایبند باشید.

 

وعده های غذایی در رژیم لاغری باید مقوی باشند تا بدن به علت کم بود ویتامین ها و املاح دچار ضعف و بی حالی نشود.

 

رژیم لاغری بدون گرسنگی

 

چه زمانی داروی لاغری استفاده کنیم؟

در رابطه با داروهای لاغری در رژیم درمانی یک استاندارد موجود است و خيلي از اشخاص این استاندارد را رعایت نمی کنند . بر اساس این استاندارد شخص باید وضعیت خاصی داشته باشد تا به وی دارو توصیه کنیم. استفاده دارو معمولاً براي شخصی مجاز است که اولا رژیم درمانی را امتحان کرده باشد و به علل گوناگون نتوانسته باشد با رژیم جواب بگیرد. دوم این که این شخص باید نمایه توده بدنش بالای 27. 5 یا 29 باشد و همراه با آن 2 عامل خطر هم سلامتی اش را به شدت تهدید کنند یا این که نمایه توده بدنی اش بالای 30 باشد و رژیم را رعایت کرده و جواب نگرفته باشد.

 

براي این اشخاص در مرحله دوم میتوان از یک داروی مجاز و مورد تائید مراجع رسمی استفاده كرد. بدین ترتیب استفاده این داروها شرط دارد نه این که هر شخصی چاق بود دارو مصرف کند. ازاین گذشته نوع دارو، دوز دارو و مدت زمان استفاده دارو براي هر شخصی متفاوت خواهد بود.

فریب تبلیغات را نخورید!

بسياري از خوراکي های رژیمی ازجمله غلات باید همراه با سبوس باشند ولی متأسفانه خيلي از شرکتهای تولیدکننده نان فانتزی براي خوشمزه تر کردن محصولات‌شان به آن ها قدری روغن یا شکر اضافه ميکنند در اینصورت آن محصول ديگر رژیمی شمرده نمی شود. درصورتی که محصولی دارای مقدار زيادي سبوس باشد و اصلاً روغن و شکر نداشته باشد براي اشخاص چاق و همچنين دیگر اشخاص ایده‌ال خواهد بود. این محصولات علاوه بر فیبر که براي سلامت دستگاه گوارش مهم است دارای مقدار زيادي ویتامین های گروه B هم هستند.

 

درباره محصولات تهیه شده از سیب زمینی مثل چیپس هم باید بدانید که در رژیم های کاهش وزن، سیب زمینی و فراورده هایش باید در حداقل اندازه ممکن مصرف شوند برای این که سیب زمینی در مقایسه با انواع غلات بالاترین نمایه گلایسمی را دارد که به شدت روی کنترل اشتها و گرسنگی اثر سو می گذارد. بدین ترتیب حتی اگر چیپس چربی نداشته باشد باز هم میتواند منجر به چاقی شود. اما چیپس معمولاً سرخ ميشود و اندازه زيادي روغن به خود جذب ميکند . بدین ترتیب چیپسی تحت عنوان« رژیمی» نداریم.

 

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


خرید مستقیم فرش از کارخانه

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


اصلاح فرم و اختلاف طول پاها


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه احساس گرسنگی نکنیم
چگونه احساس گرسنگی نکنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *