چطور رابطه خوبی داشته باشیم

 
helpkade
چطور رابطه خوبی داشته باشیم
چطور رابطه خوبی داشته باشیم

بودن در یک رابطه موفق، اغلب هدف تمام زوج هایی است که تصمیم به باهم بودن گرفته اند. برخی از مواقع رعایت نکاتی به ظاهر بی اهمیت و کوچک، جرقه ای برای جلوگیری از رخ دادن بسیاری از مشکلات است. برخی از این توصیه‌ ها ممکن است ساده به نظر برسند اما نگذارید همین سادگی شما را گول بزند. این سادگی تضمین یک رابطه موفق است.

به گزارش آلامتو به نقل از lifehack؛ رعایت این موارد به ظاهر کوچک اما پراهمیت بسیار مهم است، به همین خاطر ما تصمیم گرفته ایم در این مطلب به 15 توصیه کاربردی در مورد روابط بین زوج ها بپردازیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

بیایید با هم رو راست باشیم، همه ما می دانیم که ازدواج آن کاخ بزرگ آرزوها که در فیلم ها و قصه ها دیده ایم نیست. اگر آرامش در رابطه برای تان یک اصل مهم است چیزهای رویایی مانند سفرهای خارجی متعدد، شام خوردن در رستوران های پنج ستاره و لوکس و … را فراموش کنید. آن ‌ها به همان اندازه که ممکن است فریبنده به نظر برسند، سرمایه ‌گذاری‌ های کوتاه‌ مدتی هستند.

اگر می ‌خواهید رابطه ای خوب با همسرتان داشته باشید، روی چیزهای کوچک و روزمره تمرکز کنید. این دلخوشی های کوچک شاید در کنار آن لحظات لوکس بی معنی به نظر برسند اما می توانند به گونه ای در خاطرتان بماند که حتی شما را در سرد ترین شب ‌ها گرم نگه می ‌دارد.

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

حتما می پرسید منظور من از چیزهای کوچک چیست؟ بیایید به کوچک ترین آن اشاره کنیم، یک فنجان چای یا قهوه! واقعا وقتی همسر شما مشغول به کار است چه چیزی اندازه یک فنجان چای یا قهوه گرم می تواند خستگی اش را رفع کند و لبخندی بر روی لبانش بیاورد؟ همین چای به ظاهر بی اهمیت، می تواند باعث شود تا لحظاتی کنار هم بنشینید و از وجود هم لذت ببرید. این موارد ساده را بی اهمیت تلقی نکنید.

رابطه تان با بهترین دوست هایتان را ببینید، چطور ساعت ها تلفنی با هم صحبت می کنید و می خندید؟ چطور تمام احساسات تان از غم و شادی گرفته تا اتفاقات خوب و بد، را با آن ها به اشتراک می گذارید؟ بسیار خوب رابطه شما و همسرتان هم به این میزان صمیمیت نیاز دارد.

قبل از اینکه زن یا شوهر باشید، برایش یک رفیق باشید، یک رفیق واقعی. طبق تحقیقات انجام شده، در رابطه هایی که زن و شوهر رابطه دوستانه خوبی دارند، به مراتب به هم نزدیک تر هستند و مشکلات بین شان را هم راحت تر حل می کنند.

جان اف هلیول، نویسنده یک مطالعه می گوید: “زمانی که همسران بهترین دوستان همدیگرند، مزایای بهزیستی در ازدواج به دو برابر افزایش پیدا می کند.”

همه آدم ها دوست دارند کسی را داشته باشند که در مواقع نیاز یک گوش شنوا باشد.

جنیفر پریس می گوید: “گاهی اوقات هدف آدم ها از حرف زدن، راهکار خواستن نیست، آن ها فقط می خواهند احساسات شان را با یک نفر در میان بگذارند.”

گوش دادن واقعا یک هنر است. گاهی برخی از مردان فکر می کنند که هدف از شنیدن حرف های همسرشان فقط حل کردن مشکلات اوست، اما واقعا یک زن همیشه این را نمی خواهد. او فقط گاهی می خواهد خیلی خوب به او گوش بدهید، همین.

هنر گوش دادن یکی از مواردی است که نقش مهمی در موفقیت ازدواج دارد، تصور داشتنِ کسی که بدون قضاوت، سرزنش و ارائه راهکار، مانند یک دوست به آدم گوش کند، واقعا لذت بخش است.

می دانم که در دنیای امروز برای پیغام دادن به همسرتان از پیام رسان ها و گوشی موبایل استفاده می کنید، اما باور کنید هیچ چیز مانند خواندن یک نامه عاشقانه لذت بخش نیست. ممکن است قدیمی باشد، اما واقعا رمانتیک است.

کسی که یک نامه عاشقانه را دریافت می کند و آن را باز می کند تا بخواند، تمام کلمات خط به خط آن را از عمق جان لمس می کند و سراسر لذت و عشق می شود.

برای روز ولنتاین امسال، شوهرم از اول فوریه و به مدت ۱۴ روز، هر روز یک نامه ی عاشقانه برای من می نوشت و آن را در مکان‌ هایی قرار می داد که می ‌دانست من آن را پیدا خواهم کرد. واقعا چه راه خوبی برای شروع روز من بود. من واقعا این کار او را به هر هدیه و گل و شکلاتی ترجیح می دهم، چون می توانم تا همیشه این نامه ها را نگه دارم و با هر بار خواندن آن وجودم لبریز از عشق شود.

در قسمت زیر قسمتی از متن نامه فریدا کالو به دیه گو ریورا را برایتان قرار می دهم:

“هیچ احساسی با گرفتن دست های تو قابل مقایسه نیست و هیچ رنگ سبزی به زیبایی رنگ چشمان تو نیست. تمام وجود من پر شده از تو، تو آیینه شب های من هستی. تمام لذت من، پر شدن بهار زندگی از چشمه وجود توست.”

این متن را برای ایده دادن به شما آورده ام، بدیهی است که نامه های شما لازم نیست در این سطح ادبی باشند. برای نوشتن نامه حتما نیازی به جملات ادبی نیست، شما می توانید با کلمات ساده و صمیمی هم عشق تان را به او بروز دهید.

یک راه برای نشان دادن عشق و ایجاد احساسات گرم و دوست داشتنی این است که از آخرین تکه چیپس، شکلات یا هرچیزی که می خورید چشم پوشی کنید و آن را به همسرتان بدهید. این یک ژست کوچک اما فداکارانه است واحساس خوبی در وجود او به وجود می آورد. می دانم، گاهی این کار مخصوصا برای افراد شکمو کمی سخت است، اما به او نشان دهید که به او بیش از خودتان اهمیت می دهید.

تا به حال به این فکر کرده اید که چقدر از آدمی که روزهای اول ازدواج بودید، فاصله گرفته اید؟ معمولا افراد در اولین روزها و حتی ماه های ازدواج سعی می کنند همیشه مرتب باشند و خوب رفتار کنند و دلخوری به وجود نیاورند، اما به مرور زمان این موضوع رنگ می بازد و افراد از این شخصیت فاصله می گیرند.

به آدم های افرادتان نگاه کنید، چقدر تعداد افرادی که بعد از گذشتن سال ها از ازدواج شان دیگر افزایش وزن و رسیدن به ظاهرشان مثل روزهای اول مهم نیست، زیاد است. به این فکر کنید که اگر دوست دارید همسرتان مثل روزهای اول ازدواج رفتار کند شما هم باید مثل همان دوران رفتار کنید.

اسکات کریستین در مقاله خود، می نویسد: ” چیزهای زیادی در رابطه با ازدواج، وجود دارند که باید مراقب آن ها باشیم. اما بیشتر از هر چیزی دلیل طوفانی شدن هوای رابطه، این است که افراد دیگر مانند سابق مراقب خودشان نیستند. زمانی که دیگر افراد مراقب خودشان نیستند این بی نظمی عاطفی مشکلات زیادی را به وجود می آورد. پس، مراقب خودت باش”

به سلامت تان اهمیت بدهید، ورزش کنید، غذاهایی با ارزش غذایی بالا بخورید، با انگیزه و با نشاط بمانید و گرفتار روزمرگی و خمودگی نشوید.

زمانی که برای اولین بار با هم ملاقات کردید را به یاد دارید؟ چقدر از رفتارها و ظاهر او تعریف می کردید، چقدر برای هر چیز کوچک او را تحسین می کردید. اما حالا چه؟ مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که پس از گذشت چندین ماه یا سال از ازدواج، افراد با خود می گویند من که بارها از او تعریف کردم، او که نظرم را می داند، چرا بازهم تعریف کنم؟ اما این تفکری اشتباه است. باید او را به خاطر خوبی هایش تحسین کنید به این خاطر که این تعریف باعث می شود او احساس خوبی داشته باشد.

این یک یادآوری کوچک است که به او می گوید هنوز هم به نظرتان قابل تحسین است و خوشحالید که با هم هستید. قدردانی کردن اصلا محدودیت ندارد، می توانید از غذایی که پخته تعریف کنید، می توانید به او بگویید که چقدر لباس جدیدی که خریده به او می آید یا بگویید چقدر از موفقیت هایش در زمینه کاری خوشحال هستید. اگر تا به حال از او تعریف نکرده اید، برای امتحان هم که شده یک بار این کار را انجام دهید و چهره شگفت زده او را نگاه کنید و لذت ببرید.

Kim Leatherdale در مقاله خود با عنوان “قدرت تحسین در روابط” می نویسد: “تعریف کردن در همه روابط اهمیت دارد، اما در رابطه دونفره اهمیت آن دو برابر می شود. تعریف و تحسین نشانگر احترام شما به فرد مقابل بوده و یکی از اجزای اصلی ساختمان صمیمیت شماست. تحسین شریک زندگی نشان می دهد که خوبی های او به چشم می آید و شما به خاطر آن ها از او تعریف می کنید. این تعریف کردن ارتباطی صمیمی را شکل می دهد و به شریک زندگی شما کمک می کند تا احساس کند که از طرف شما دیده می شود، مورد توجه قرار گرفته و دوست داشته می شود.”

به طور قطع می توانم به شما بگویم وقتی که این توصیه کوچک را رعایت کنید، قطعا احساس نزدیکی بیشتری با همسرتان خواهید کرد. مثلا تصور کنید او در حال مرتب کردن تخت است شما می روید و از سمت دیگر تخت آن را مرتب می کنید، یا وقتی در حال شستن ظرف هاست یک دستمال برمی دارید و شروع به خشک کردن ظرف ها می کنید، همین کارهای کوچک تاثیر بسیار خوبی بر روی او خواهد گذاشت. از این قبیل کارهای کوچک هزاران هزار کار وجود دارد.

شاید تعجب کنید که چرا این کار را جزء لیست توصیه های مهم آورده ایم، اما بدانید که واقعا مهم است. صرف نظر از تاثیر بوسیدن بر روی احساسات فرد، مطالعات متعدد تاثیر این کار بر سلامت بهتر را نیز تایید کرده اند. متاسفانه بسیاری از زوجین این شکل از محبت را با گذشت زمان کم کم از یاد می برند و بوسیدن یکدیگر جایی در برنامه های روزانه آن ها ندارد.

من با بسیاری از افراد صحبت کرده ام که به من گفته اند که هرگز در طول روز همسرشان را نمی بوسند. به یاد داشته باشید که شاید بوسیدن کار خاصی به چشم نیاید اما همان چند ثانیه می تواند در رابطه شما بسیار تاثیر گذار باشد.

لیزا نویسنده ای است که در مقاله خود در این مورد می نویسد: “ارزش یک بوسه بسیار مهم است، زیرا نشان دهنده شور، صمیمیت و اشتیاق فرد است و نشان می دهد که شما چقدر این فرد را دوست دارید. همین بوسیدن ساده می‌ تواند استرس را کاهش داده و به کاهش اضطراب نیز کمک کند. اهمیت وجود بوسه در عشق ورزی و ازدواج نیز بسیار مهم است. شور و اشتیاق و همه چیزهای دیگر ممکن است طی روزمرگی و در گرفتاری های مربوط به کار و بچه ها از بین برود و بوسیدن می تواند مانند جرقه ای این اشتیاق را زنده نگه دارد. مهم است که به شریک زندگی تان نشان دهید که چقدر برای شما مهم است. یک بوسه سریع قبل از رفتن به محل کار می تواند بسیار بیشتر از چیزی که فکر می کنید تاثیرگذار باشد.”

این بوسه می تواند عاشقانه و پرشور باشد. این راهی است که به شریک زندگی خود می گویید همه چیز خوب است و از این طریق احساسات بدون نیاز به گفتن کلمه بیان می شوند.

اگر شما و شریک زندگی تان پیاده روی های روزانه را در برنامه هایتان بگنجانید، مطمئناً رابطه شما قوی تر می شود. این یک روش عالی برای ارتباط بیشتر است و مطمئناً شما را به هم نزدیک می کند.

قطعا شما و شریک زندگی تان دوقلوهای یکسان نیستید. در واقع، شما شخصی بسیار متفاوت تر از خود انتخاب کرده اید. این یک چیز خوب است. در تفاوت های شما فرصت هایی برای پیشرفت و رشد وجود دارد. به اشتراک گذاشتن دیدگاه های شما با یکدیگر می تواند کاملاً روشن و واضح باشد. ممکن است بسیاری از اوقات با هم موافق نباشید، اما گفتگوهای روشن و باز به شما امکان می دهد تا روش های جدید را بیاموزید.

به عنوان مثال ممکن است شما فردی محافظه کار باشید در حالیکه همسرتان بی پرواست. هر کدام از این ویژگی ها می تواند در شرایط خاص خود، مطلوب باشند. اگر از بُعد منفی به اختلاف نظرات نگاه کنید ممکن است همیشه مشکلاتی به وجود بیاید اما با نگرشی مثبت می توانید از این اختلاف عقیده درس های زیادی یاد بگیرید.

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

نشستن در همان اتاقی که او هم نشسته و خواندن، گوش دادن به موسیقی یا کار کردن بر روی پروژه در کنار هم می تواند آرامش بخش و سرگرم کننده باشد. لازم نیست حتما با هم حرف بزنید، فقط به اشتراک گذاشتن همان فضای سکوت کافی است.

به دنبال راه هایی برای به اشتراک گذاشتن این سکوت باشید و فقط از حضور یکدیگر لذت ببرید.

این یک کار آسان و بسیار با ارزش است. در طول روز به او زنگ بزنید یا پیام بدهید که حتی در حال کار هم در فکرش هستید. لازم نیست مکالمه های طولانی داشته باشید. یک متن ساده با یک ایموجی قلب برای رساندن این مفهوم کافیست. یک تماس کوتاه فقط برای اینکه حالش را بپرسید، یک روش قابل توجهی برای برقراری ارتباط است. از این کار غافل نشوید و از این طریق حس خوبی را مهمان قلب او کنید.

اشتباه کردن جزئی از زندگی روزانه هر فرد و اغلب اجتناب ناپذیر است اما این توصیه کوچک می تواند رابطه شما را نجات دهد و به شما امکان دهد تا به پیش بروید و قوی تر شوید. صرفا به خاطر ارتکاب یک اشتباه او را توبیخ نکنید و در صورتی که به اشتباهاتش پی برده و عذرخواهی کرده، عذرخواهی اش را بپذیرید. من در مورد اشتباهات کوچکی مانند فراموش کردن تاریخ سالگرد ازدواج که ممکن است همه مرتکب شوند صحبت می کنم. زمانی که کشمکش ادامه پیدا می کند تبعات بسیار بدی بر روی رابطه خواهد داشت، پس در صورتی که اشتباهی مرتکب شده که قابل بخشش است، او را ببخشید و از او بگذرید.

این یک توصیه بسیار مهم است. یک رابطه شامل دو نفر و هر یک با یک نقطه‌ نظر متفاوت است. وقتی یکی از شما مرتکب اشتباهی شود، می ‌تواند باعث رنجش دیگری شود. هنر سازش در این مواقع بسیار ارزشمند است.

سازش کردن شما نشانگر چندین نکته است، اول اینکه نشان می دهد که شما پذیرای نظرات او هستید. دوم اینکه، نشان می دهد که شما شریک زندگی خود را دوست دارید و حاضر هستید نیازهای او را هم مدنظر قرار دهید و سوم اینکه تمایل شما به از خود گذشتگی در برابر همسرتان را نشان می دهد.

نظر شما چیست؟ اگر راهی را بلدید که میتواند به بهبود رابطه کمک کند آنرا با سایر کاربران مجله آلامتو به اشتراک بگذارید.

به نظر من بهترین راه برای داشتن یه رابطه خوب صداقت و صمیمیت و داشتن اعتماد بین دو طرف رابطه س ممنون از مقاله خوبتون

سلام من عاشق دختر خاله ام شدم او خیلی خاصه و اصلا بم توجه نمیکنه چکار کنم خیلی دوسش دارم یک درصد به نرسیدن بهش فکر نمیتونم بکنم لطفا راهنماییم کنید

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

معرفی 10 کتابی که برای موفقیت باید مطالعه کنید مطالعه مقاله

توضیحات کوتاه :
داشتن یک زندگی مشترک و رابطه موفق نیاز به دانستن و به کار بردن نکاتی در زندگی است. نکاتی که می‌تواند به راحتی خیلی از مشکلات زندگی را برطرف نماید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

 داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق، فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مدت طولانی است که شما در یک رابطه خوب هستید؟ ازدواج کرده‌اید؟ آیا از رابطه‌ای که دارید خوشحال هستید یا خیر؟ شریک زندگی شما چطور؟ آیا در زندگی به دنبال عشق بیشتر هستید یا خیر؟ یا در هر صورت همین الآن دارید به دنبال شریک زندگی خود می‌گردید. دقیقاً جواب همه سوالاتتان را می‌توانید در این بخش پیدا کنید. قبل از اینکه شروع کنیم باید بگویم که داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید. باید مطالعه کنید، کتاب بخوانید و دوره‌های آموزشی طی کنید و به دقت برای داشتن یک رابطه خوب هزینه کنید و برای آن زمان بگذارید. پس نکته این است زمانی که ازدواج کردید و در یک رابطه قرار گرفتید، هیچ‌وقت فکر نکنید که دیگر هیچ مسئولیتی ندارید، اکنون زمان یادگیری شما شروع شده است، مانند زمانی که تک‌تک ما بچه‌دار می‌شویم، شاید بچه‌دار شدن خیلی کار آسانی باشد ولی مسئولیت ما صد برابر می شود و ما باید یاد بگیریم که یک بچه چگونه بزرگ می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: تقویت مهارت های ارتباطی

 

من اسمی را برای نکته اول در نظر گرفته‌ام که در ذهن شما بماند، تا حالا پروژکتورهای فیلمبرداری را دیده‌اید در رابطه، باید دقیقاً مثل آن باشید و نور از خودتان ساطع کنید، یعنی به این حالت که اگر دیدید پازل زندگی ده قسمت است و هشت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده است؛ شما آن دو قسمت زندگی که به هم چسپیده را ببینید، هر موضوعی را که در ابتدا می‌خواهید با شریک زندگیتان مطرح و حل کنید از آن دو قسمت شروع کنید. هر واژه‌ای که می‌دانید جهت قدردانی از آن دو قسمت یکپارچه زندگی مناسب است، آن واژه را به کار ببرید و از شما درخواست دارم که ابتدا آن دو قسمت و خوبی‌های شریک زندگی را در ذهن خودتان یادآوری کنید، من درک می‌کنم که  احتمال دارد هشت قسمت از ده قسمت زندگی شما به هم ریخته باشد و من نمی‌گویم که این درست نیست. چون اعتقاد دارم که اگر در بدترین شرایط هم باشد قابل درست شدن است. پس اصلاً نگران این نباشید که بله من یک سری حرف‌هایی را زده‌ام، در مورد این که چرا، هشت قسمت زندگی اتفاق بد هستند و شما خلاف صحبت من فکر کنید که شرایط خیلی بد و افتضاح است، نه دوست من! سوگند می‌خورم اگر از دو قسمت خوب شروع کنید، شما می‌توانید اوضاع را درست کنید و این موارد برای این است که حداقل زمانی که شما می‌خواهید شرایط را درست کنید، انگیزه مثبت داشته باشید، شما آمده‌اید که بسازید نه اینکه خراب کنید و کسی که قصد ساختن کل شرایط را دارد، از  آن دو قسمت ساخته شده شروع می‌کند.

 

 

هیچ‌وقت برای بازسازی یک ساختمان همه آن را خراب نمی‌کنند بلکه از آنجایی که ساخته شده است، شروع می‌کنند و به سمت بهتر شدن ساختمان پیش می‌روند، رابطه هم مانند همین است. اگر ده سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید، نگویید که از ما گذشته است و نمی‌شود خیلی چیزها را درست کرد، همین حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که رابطه خود را بهبود ببخشید. به قول معروف الآن وقت آن است که شما تصمیم بگیرید رابطه را بهتر کنید یا حتی به بهترین تصور از خود تبدیل شوید. اگر تا دیروز دروغهای کوچکی به همسرتان می‌گفتید آن را کنار بگذارید، همین الآن کنار بگذارید؛ چون قرار است به بهترین تصویر از خودتان در یک رابطه تبدیل شوید و مهم نیست که دو روز یا بیست سال از رابطه‌تان گذشته است، مهم این است که شما به دنبال عشق بیشتر می‌گردید.

در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل باید به لحن گفتارتان نیز دقت داشته باشید. گاهی مواقع محتوای کلام موجب رنجش طرف مقابل نمی‌شود ولی لحن استفاده شده باعث سوء‌تفاهم یا آزار مخاطب خواهد شد.

مکالمه و برقراری ارتباط به موارد زیادی بستگی دارد. شاید نخستین مورد مهم شیوه سخن گفتن باشد اما زبان بدن نیز موارد بسیاری را به فرد مخاطب القا می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین موارد برقرای ارتباط چشمی درست است و سپس نوع و موقعیت حرکت دست‌ها توجه طرف مقابل را جلب می‌کند.

باید یاد بگیریم که شنونده خوبی باشیم، این نکته را مردها باید بیشتر رعایت کنند چون اصولاً خانم‌ها به صورت پیش‌فرض این نکته را رعایت می‌کنند. زمانی که شریک زندگی در مورد هر مسئله‌ای یا اتفاقات رایج زندگی با شما صحبت می‌کند، حداقل بیست دقیقه به او فرصت حرف زدن بدهید که تمام احساسات خود را به شما بگوید. از جمله هر چیزی که از درون او را آزار می‌دهد یا خوشحال می‌کند یا هر احساسی که از آن برانگیخته می‌شود، را بتواند به شما توضیح دهد و شما باید شنونده خوبی باشید. اگر شما می‌خواهید مسائل را حل کنید، حداقل بیست دقیقه گوش فرا دهید. شنونده خوبی بودن خیلی بهتر از آن است که سریع بخواهید صحبت کنید و راه حل ارائه دهید. شما بهترین روانشناس هم باشید اول باید گوش کنید تا بدانید احساسات طرف مقابل شما چیست؟ به او احترام بگذارید و او بداند شما که آنجا نشسته‌اید، به حرف‌های او گوش  می‌دهید نه اینکه نظرات خودتان را پشت سر هم می‌گویید. پس اگر بیست دقیقه به حرف‌های شریک زندگی گوش کنید، باید منتظر بمانید و نتیجه را ببینید واقعاً رابطه عوض می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: راه های تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

 

در نکته سوم یکسری موارد را  باید رعایت کنیم؛ اما من با یک قانون کلی شروع می‌کنم تا بتوانید منظور من را بهتر متوجه شوید. به خود و شریک زندگیتان به مدت یک هفته در نود روز استراحت دهید و تنهایی به مسافرت بروید. تاکید می‌کنم یک هفته را در سه ماه به مسافرت بروید. به طور مثال به کشور یا شهر دیگری بروید و به اقوام خود سر بزنید و یک هفته کاملا دور از هم باشید. این طوری خیلی چیزها عوض می‌شود و به قول معروف تازه می‌شود، بطور مثال وقتی کامپیوتر را ده روز روشن نگه دارید کم‌کم متوجه می‌شوید که برنامه‌ها خوب کار نمی‌کنند و شاید کامپیوتر هنگ کند ولی زمانی که آن را ریست کنید و دوباره تازه سازی کنید، همه چیز به حالت اول بر می‌گردد. خیلی از چیزها به همین راحتی فیکس می‌شود زیرا چیزی از قبل خراب نبوده است و نیاز به یک رفرش و تازه سازی دارد. رابطه هم دقیقا مثل همین است و در طول نود روز می‌توانید این کار را انجام دهید. من دوستان خیلی موفقی دارم که کسب و کارهای خیلی موفقی دارند. مثلا یک زوج هستند که هر دو نفر وکیل هستند و در یک شرکت کار می‌کنند و هر از گاهی به من مراجعه می‌کنند و شکایت می‌کنند که در رابطه آن‌ها مقداری مشکل دارند و من یک راه‌حل خیلی ساده به آنها می‌دهم، زمانی که صبح تا عصر در یک اداره همدیگر را می‌بینند، باز در خانه هم همان دو شخص همدیگر را می‌بینند. خب یکسری مشکلات بوجود می‌آید. به نظر من دو نفر شریک زندگی باید کمی از هم دور باشند به این دلیل زمانی که به هم می‌رسند حرف برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات رایج  زندگی را برای هم تعریف کنند. مثلاً سر کار این اتفاق افتاد و یک چیزی برای تعریف کردن وجود داشته باشد، همین زندگی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک رابطه مثل یک رابطه دوستی یا یک سفر است. زمانی که شما به سفر می‌روید اگر جاده همین‌طور صاف باشد، بعد از دو روز خسته می‌شوید و کنار می‌کشید. با خود می‌گویید: این جاده چه چیزی دارد که دو روز را در آن سپری کردیم. پس باید چیزهای مختلف وجود داشته باشد و جاده عوض شود، شکل‌های مختلف را ایجاد کرده و حرف برای گفتن وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید که تمام نود روز را در کنار همسرتان باشید؛ به نظر من این خوبی بالعکس است، یعنی پیش خودتان فکر می‌کنید کار شما خوب است ولی برعکس نتیجه می‌گیرید.

 

 

نکته پایانی این است که در یک رابطه شما به وظیفه خودتان عمل کنید. حالا وظیفه شما چیست؟ وظیفه شما دوست داشتن و عاشق بودن است. این وظیفه را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ شاید از افراد اطراف خود الگوبرداری کنید که چه کارهایی را انجام می‌دهند و به چه شکل همدیگر را خوشحال و شادمان نگه می‌دارند. نکته این است که این موارد زیاد جواب نمی‌دهد و من اکنون دلیل آن را به شما می‌گویم. شاید خیلی از افراد را ببینید که از لحاظ مالی خیلی ثروتمند هستند، حتی برای تولد همسرش یک ماشین چند صد میلیونی را هدیه می‌دهد، ولی از رابطه خود راضی نیستند. دوست خوبم رابطه تجارت نیست که صد میلیون یا دویست میلیون دادید؛ شخص مقابل شما خیلی خوشحال شود. نه، من از عاشق بودن و دوست داشتن حرف می‌زنم. خیلی خوب است که کادو بدهید، ولی از شما می‌خواهم که یک کاغذ بردارید و هر روز به دنبال این بگردید که همسر و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید، شریک زندگی شما با چه چیزی خوشحال می‌شود؟ در زندگی چه اهدافی دارد و به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ از شما چه انتظاری دارد؟

 

 

دوست خوبم شما با یک شاخه گل رز می‌توانید یک نفر را بسیار خوشحال کنید، شاید یک نفر دیگر با خرید یک ماشین این عمل را انجام دهید و یا شخص دیگری بتواند با نشستن کنار یک نفر دیگر و یا با قهوه یا چای خوردن او را خوشحال کند. همه چیز را با هم قاطی نکنید. این خیلی مهم است که ما در زندگی آدم شناس باشیم، شما برای مهمترین شخص در زندگیتان باید زمان بگذارید. یادتان می‌آید چندین سال پیش که کنکور می‌دادید و قصد ورود به دانشگاه را داشتید، کتاب‌های زیادی را خواندید تا فقط بتوانید در کنکور قبول شوید، حالا برای مهمترین آدم زندگی خود حاضر به خواندن چند عدد کتاب درباره موفقیت در روابط هستید؟ حاضرید چند تا کتاب در روابط بخوانید و یا چند دوره آموزشی شرکت کنید؟ یا حاضرید چند ویدیو را در این زمینه تماشا کنید؟ دوست خوبم باید طرف مقابل را بشناسید و او را درک کنید. تک‌تک جزئیات احساسات او را بفهمید، این موارد را روی آن کاغذ یادداشت کنید وبا خودتان مرور کنید. باید به نیازهای طرف مقابل خود احترام بگذارید و فقط به این نیاز ندارد که مثلاً صد میلیون برای او هزینه کنید. شاید به این نیاز دارد که شما یک شاخه گل بخرید و به حرف او بیست دقیقه گوش کنید. دوست خوبم امیدوارم به این چهار نکته خوب توجه کنید و بهترین رابطه روی کره زمین را بسازید. زیرا هیچ چیز بهتر از این نیست که ما از لحاظ درونی در زندگی خوشحال و شاد باشیم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه می توانم یک رابطه فوق العاده خوب داشته باشم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

داشتن یک ذهنیت درست برای ساخت تجربه‌ای از زندگی که با پذیرش همه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آن، شما را به موفقیت برساند، چه قدر برای شما حائز اهمیت است؟ اگر علاقه‌مند هستید در خصوص راهنمایی که شما را برای تجربه یک زندگی موفق آماده می‌کند، بیشتر بدانید، مطالعه مقاله معرفی دوره شگفت‌انگیز پاراسل زندگی را از دست ندهید.

 

 

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

تو هر رابطه ای باید هر دو طرف تلاش کنند و تلاش یک طرفه اصلا فایده ای نداره

درود به شما سمانه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

دیدگاه های شما ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری می رساند. از حضور پر مهر شما در خانواده عزت خواه دات کام کمال تشکر را داریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

معرفی 10 کتابی که برای موفقیت باید مطالعه کنید مطالعه مقاله

توضیحات کوتاه :
داشتن یک زندگی مشترک و رابطه موفق نیاز به دانستن و به کار بردن نکاتی در زندگی است. نکاتی که می‌تواند به راحتی خیلی از مشکلات زندگی را برطرف نماید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

 داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق، فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مدت طولانی است که شما در یک رابطه خوب هستید؟ ازدواج کرده‌اید؟ آیا از رابطه‌ای که دارید خوشحال هستید یا خیر؟ شریک زندگی شما چطور؟ آیا در زندگی به دنبال عشق بیشتر هستید یا خیر؟ یا در هر صورت همین الآن دارید به دنبال شریک زندگی خود می‌گردید. دقیقاً جواب همه سوالاتتان را می‌توانید در این بخش پیدا کنید. قبل از اینکه شروع کنیم باید بگویم که داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید. باید مطالعه کنید، کتاب بخوانید و دوره‌های آموزشی طی کنید و به دقت برای داشتن یک رابطه خوب هزینه کنید و برای آن زمان بگذارید. پس نکته این است زمانی که ازدواج کردید و در یک رابطه قرار گرفتید، هیچ‌وقت فکر نکنید که دیگر هیچ مسئولیتی ندارید، اکنون زمان یادگیری شما شروع شده است، مانند زمانی که تک‌تک ما بچه‌دار می‌شویم، شاید بچه‌دار شدن خیلی کار آسانی باشد ولی مسئولیت ما صد برابر می شود و ما باید یاد بگیریم که یک بچه چگونه بزرگ می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: تقویت مهارت های ارتباطی

 

من اسمی را برای نکته اول در نظر گرفته‌ام که در ذهن شما بماند، تا حالا پروژکتورهای فیلمبرداری را دیده‌اید در رابطه، باید دقیقاً مثل آن باشید و نور از خودتان ساطع کنید، یعنی به این حالت که اگر دیدید پازل زندگی ده قسمت است و هشت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده است؛ شما آن دو قسمت زندگی که به هم چسپیده را ببینید، هر موضوعی را که در ابتدا می‌خواهید با شریک زندگیتان مطرح و حل کنید از آن دو قسمت شروع کنید. هر واژه‌ای که می‌دانید جهت قدردانی از آن دو قسمت یکپارچه زندگی مناسب است، آن واژه را به کار ببرید و از شما درخواست دارم که ابتدا آن دو قسمت و خوبی‌های شریک زندگی را در ذهن خودتان یادآوری کنید، من درک می‌کنم که  احتمال دارد هشت قسمت از ده قسمت زندگی شما به هم ریخته باشد و من نمی‌گویم که این درست نیست. چون اعتقاد دارم که اگر در بدترین شرایط هم باشد قابل درست شدن است. پس اصلاً نگران این نباشید که بله من یک سری حرف‌هایی را زده‌ام، در مورد این که چرا، هشت قسمت زندگی اتفاق بد هستند و شما خلاف صحبت من فکر کنید که شرایط خیلی بد و افتضاح است، نه دوست من! سوگند می‌خورم اگر از دو قسمت خوب شروع کنید، شما می‌توانید اوضاع را درست کنید و این موارد برای این است که حداقل زمانی که شما می‌خواهید شرایط را درست کنید، انگیزه مثبت داشته باشید، شما آمده‌اید که بسازید نه اینکه خراب کنید و کسی که قصد ساختن کل شرایط را دارد، از  آن دو قسمت ساخته شده شروع می‌کند.

 

 

هیچ‌وقت برای بازسازی یک ساختمان همه آن را خراب نمی‌کنند بلکه از آنجایی که ساخته شده است، شروع می‌کنند و به سمت بهتر شدن ساختمان پیش می‌روند، رابطه هم مانند همین است. اگر ده سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید، نگویید که از ما گذشته است و نمی‌شود خیلی چیزها را درست کرد، همین حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که رابطه خود را بهبود ببخشید. به قول معروف الآن وقت آن است که شما تصمیم بگیرید رابطه را بهتر کنید یا حتی به بهترین تصور از خود تبدیل شوید. اگر تا دیروز دروغهای کوچکی به همسرتان می‌گفتید آن را کنار بگذارید، همین الآن کنار بگذارید؛ چون قرار است به بهترین تصویر از خودتان در یک رابطه تبدیل شوید و مهم نیست که دو روز یا بیست سال از رابطه‌تان گذشته است، مهم این است که شما به دنبال عشق بیشتر می‌گردید.

در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل باید به لحن گفتارتان نیز دقت داشته باشید. گاهی مواقع محتوای کلام موجب رنجش طرف مقابل نمی‌شود ولی لحن استفاده شده باعث سوء‌تفاهم یا آزار مخاطب خواهد شد.

مکالمه و برقراری ارتباط به موارد زیادی بستگی دارد. شاید نخستین مورد مهم شیوه سخن گفتن باشد اما زبان بدن نیز موارد بسیاری را به فرد مخاطب القا می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین موارد برقرای ارتباط چشمی درست است و سپس نوع و موقعیت حرکت دست‌ها توجه طرف مقابل را جلب می‌کند.

باید یاد بگیریم که شنونده خوبی باشیم، این نکته را مردها باید بیشتر رعایت کنند چون اصولاً خانم‌ها به صورت پیش‌فرض این نکته را رعایت می‌کنند. زمانی که شریک زندگی در مورد هر مسئله‌ای یا اتفاقات رایج زندگی با شما صحبت می‌کند، حداقل بیست دقیقه به او فرصت حرف زدن بدهید که تمام احساسات خود را به شما بگوید. از جمله هر چیزی که از درون او را آزار می‌دهد یا خوشحال می‌کند یا هر احساسی که از آن برانگیخته می‌شود، را بتواند به شما توضیح دهد و شما باید شنونده خوبی باشید. اگر شما می‌خواهید مسائل را حل کنید، حداقل بیست دقیقه گوش فرا دهید. شنونده خوبی بودن خیلی بهتر از آن است که سریع بخواهید صحبت کنید و راه حل ارائه دهید. شما بهترین روانشناس هم باشید اول باید گوش کنید تا بدانید احساسات طرف مقابل شما چیست؟ به او احترام بگذارید و او بداند شما که آنجا نشسته‌اید، به حرف‌های او گوش  می‌دهید نه اینکه نظرات خودتان را پشت سر هم می‌گویید. پس اگر بیست دقیقه به حرف‌های شریک زندگی گوش کنید، باید منتظر بمانید و نتیجه را ببینید واقعاً رابطه عوض می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: راه های تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

 

در نکته سوم یکسری موارد را  باید رعایت کنیم؛ اما من با یک قانون کلی شروع می‌کنم تا بتوانید منظور من را بهتر متوجه شوید. به خود و شریک زندگیتان به مدت یک هفته در نود روز استراحت دهید و تنهایی به مسافرت بروید. تاکید می‌کنم یک هفته را در سه ماه به مسافرت بروید. به طور مثال به کشور یا شهر دیگری بروید و به اقوام خود سر بزنید و یک هفته کاملا دور از هم باشید. این طوری خیلی چیزها عوض می‌شود و به قول معروف تازه می‌شود، بطور مثال وقتی کامپیوتر را ده روز روشن نگه دارید کم‌کم متوجه می‌شوید که برنامه‌ها خوب کار نمی‌کنند و شاید کامپیوتر هنگ کند ولی زمانی که آن را ریست کنید و دوباره تازه سازی کنید، همه چیز به حالت اول بر می‌گردد. خیلی از چیزها به همین راحتی فیکس می‌شود زیرا چیزی از قبل خراب نبوده است و نیاز به یک رفرش و تازه سازی دارد. رابطه هم دقیقا مثل همین است و در طول نود روز می‌توانید این کار را انجام دهید. من دوستان خیلی موفقی دارم که کسب و کارهای خیلی موفقی دارند. مثلا یک زوج هستند که هر دو نفر وکیل هستند و در یک شرکت کار می‌کنند و هر از گاهی به من مراجعه می‌کنند و شکایت می‌کنند که در رابطه آن‌ها مقداری مشکل دارند و من یک راه‌حل خیلی ساده به آنها می‌دهم، زمانی که صبح تا عصر در یک اداره همدیگر را می‌بینند، باز در خانه هم همان دو شخص همدیگر را می‌بینند. خب یکسری مشکلات بوجود می‌آید. به نظر من دو نفر شریک زندگی باید کمی از هم دور باشند به این دلیل زمانی که به هم می‌رسند حرف برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات رایج  زندگی را برای هم تعریف کنند. مثلاً سر کار این اتفاق افتاد و یک چیزی برای تعریف کردن وجود داشته باشد، همین زندگی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک رابطه مثل یک رابطه دوستی یا یک سفر است. زمانی که شما به سفر می‌روید اگر جاده همین‌طور صاف باشد، بعد از دو روز خسته می‌شوید و کنار می‌کشید. با خود می‌گویید: این جاده چه چیزی دارد که دو روز را در آن سپری کردیم. پس باید چیزهای مختلف وجود داشته باشد و جاده عوض شود، شکل‌های مختلف را ایجاد کرده و حرف برای گفتن وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید که تمام نود روز را در کنار همسرتان باشید؛ به نظر من این خوبی بالعکس است، یعنی پیش خودتان فکر می‌کنید کار شما خوب است ولی برعکس نتیجه می‌گیرید.

 

 

نکته پایانی این است که در یک رابطه شما به وظیفه خودتان عمل کنید. حالا وظیفه شما چیست؟ وظیفه شما دوست داشتن و عاشق بودن است. این وظیفه را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ شاید از افراد اطراف خود الگوبرداری کنید که چه کارهایی را انجام می‌دهند و به چه شکل همدیگر را خوشحال و شادمان نگه می‌دارند. نکته این است که این موارد زیاد جواب نمی‌دهد و من اکنون دلیل آن را به شما می‌گویم. شاید خیلی از افراد را ببینید که از لحاظ مالی خیلی ثروتمند هستند، حتی برای تولد همسرش یک ماشین چند صد میلیونی را هدیه می‌دهد، ولی از رابطه خود راضی نیستند. دوست خوبم رابطه تجارت نیست که صد میلیون یا دویست میلیون دادید؛ شخص مقابل شما خیلی خوشحال شود. نه، من از عاشق بودن و دوست داشتن حرف می‌زنم. خیلی خوب است که کادو بدهید، ولی از شما می‌خواهم که یک کاغذ بردارید و هر روز به دنبال این بگردید که همسر و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید، شریک زندگی شما با چه چیزی خوشحال می‌شود؟ در زندگی چه اهدافی دارد و به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ از شما چه انتظاری دارد؟

 

 

دوست خوبم شما با یک شاخه گل رز می‌توانید یک نفر را بسیار خوشحال کنید، شاید یک نفر دیگر با خرید یک ماشین این عمل را انجام دهید و یا شخص دیگری بتواند با نشستن کنار یک نفر دیگر و یا با قهوه یا چای خوردن او را خوشحال کند. همه چیز را با هم قاطی نکنید. این خیلی مهم است که ما در زندگی آدم شناس باشیم، شما برای مهمترین شخص در زندگیتان باید زمان بگذارید. یادتان می‌آید چندین سال پیش که کنکور می‌دادید و قصد ورود به دانشگاه را داشتید، کتاب‌های زیادی را خواندید تا فقط بتوانید در کنکور قبول شوید، حالا برای مهمترین آدم زندگی خود حاضر به خواندن چند عدد کتاب درباره موفقیت در روابط هستید؟ حاضرید چند تا کتاب در روابط بخوانید و یا چند دوره آموزشی شرکت کنید؟ یا حاضرید چند ویدیو را در این زمینه تماشا کنید؟ دوست خوبم باید طرف مقابل را بشناسید و او را درک کنید. تک‌تک جزئیات احساسات او را بفهمید، این موارد را روی آن کاغذ یادداشت کنید وبا خودتان مرور کنید. باید به نیازهای طرف مقابل خود احترام بگذارید و فقط به این نیاز ندارد که مثلاً صد میلیون برای او هزینه کنید. شاید به این نیاز دارد که شما یک شاخه گل بخرید و به حرف او بیست دقیقه گوش کنید. دوست خوبم امیدوارم به این چهار نکته خوب توجه کنید و بهترین رابطه روی کره زمین را بسازید. زیرا هیچ چیز بهتر از این نیست که ما از لحاظ درونی در زندگی خوشحال و شاد باشیم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه می توانم یک رابطه فوق العاده خوب داشته باشم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

داشتن یک ذهنیت درست برای ساخت تجربه‌ای از زندگی که با پذیرش همه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آن، شما را به موفقیت برساند، چه قدر برای شما حائز اهمیت است؟ اگر علاقه‌مند هستید در خصوص راهنمایی که شما را برای تجربه یک زندگی موفق آماده می‌کند، بیشتر بدانید، مطالعه مقاله معرفی دوره شگفت‌انگیز پاراسل زندگی را از دست ندهید.

 

 

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

تو هر رابطه ای باید هر دو طرف تلاش کنند و تلاش یک طرفه اصلا فایده ای نداره

درود به شما سمانه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

دیدگاه های شما ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری می رساند. از حضور پر مهر شما در خانواده عزت خواه دات کام کمال تشکر را داریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

معرفی 10 کتابی که برای موفقیت باید مطالعه کنید مطالعه مقاله

توضیحات کوتاه :
داشتن یک زندگی مشترک و رابطه موفق نیاز به دانستن و به کار بردن نکاتی در زندگی است. نکاتی که می‌تواند به راحتی خیلی از مشکلات زندگی را برطرف نماید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

 داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق، فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مدت طولانی است که شما در یک رابطه خوب هستید؟ ازدواج کرده‌اید؟ آیا از رابطه‌ای که دارید خوشحال هستید یا خیر؟ شریک زندگی شما چطور؟ آیا در زندگی به دنبال عشق بیشتر هستید یا خیر؟ یا در هر صورت همین الآن دارید به دنبال شریک زندگی خود می‌گردید. دقیقاً جواب همه سوالاتتان را می‌توانید در این بخش پیدا کنید. قبل از اینکه شروع کنیم باید بگویم که داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید. باید مطالعه کنید، کتاب بخوانید و دوره‌های آموزشی طی کنید و به دقت برای داشتن یک رابطه خوب هزینه کنید و برای آن زمان بگذارید. پس نکته این است زمانی که ازدواج کردید و در یک رابطه قرار گرفتید، هیچ‌وقت فکر نکنید که دیگر هیچ مسئولیتی ندارید، اکنون زمان یادگیری شما شروع شده است، مانند زمانی که تک‌تک ما بچه‌دار می‌شویم، شاید بچه‌دار شدن خیلی کار آسانی باشد ولی مسئولیت ما صد برابر می شود و ما باید یاد بگیریم که یک بچه چگونه بزرگ می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: تقویت مهارت های ارتباطی

 

من اسمی را برای نکته اول در نظر گرفته‌ام که در ذهن شما بماند، تا حالا پروژکتورهای فیلمبرداری را دیده‌اید در رابطه، باید دقیقاً مثل آن باشید و نور از خودتان ساطع کنید، یعنی به این حالت که اگر دیدید پازل زندگی ده قسمت است و هشت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده است؛ شما آن دو قسمت زندگی که به هم چسپیده را ببینید، هر موضوعی را که در ابتدا می‌خواهید با شریک زندگیتان مطرح و حل کنید از آن دو قسمت شروع کنید. هر واژه‌ای که می‌دانید جهت قدردانی از آن دو قسمت یکپارچه زندگی مناسب است، آن واژه را به کار ببرید و از شما درخواست دارم که ابتدا آن دو قسمت و خوبی‌های شریک زندگی را در ذهن خودتان یادآوری کنید، من درک می‌کنم که  احتمال دارد هشت قسمت از ده قسمت زندگی شما به هم ریخته باشد و من نمی‌گویم که این درست نیست. چون اعتقاد دارم که اگر در بدترین شرایط هم باشد قابل درست شدن است. پس اصلاً نگران این نباشید که بله من یک سری حرف‌هایی را زده‌ام، در مورد این که چرا، هشت قسمت زندگی اتفاق بد هستند و شما خلاف صحبت من فکر کنید که شرایط خیلی بد و افتضاح است، نه دوست من! سوگند می‌خورم اگر از دو قسمت خوب شروع کنید، شما می‌توانید اوضاع را درست کنید و این موارد برای این است که حداقل زمانی که شما می‌خواهید شرایط را درست کنید، انگیزه مثبت داشته باشید، شما آمده‌اید که بسازید نه اینکه خراب کنید و کسی که قصد ساختن کل شرایط را دارد، از  آن دو قسمت ساخته شده شروع می‌کند.

 

 

هیچ‌وقت برای بازسازی یک ساختمان همه آن را خراب نمی‌کنند بلکه از آنجایی که ساخته شده است، شروع می‌کنند و به سمت بهتر شدن ساختمان پیش می‌روند، رابطه هم مانند همین است. اگر ده سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید، نگویید که از ما گذشته است و نمی‌شود خیلی چیزها را درست کرد، همین حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که رابطه خود را بهبود ببخشید. به قول معروف الآن وقت آن است که شما تصمیم بگیرید رابطه را بهتر کنید یا حتی به بهترین تصور از خود تبدیل شوید. اگر تا دیروز دروغهای کوچکی به همسرتان می‌گفتید آن را کنار بگذارید، همین الآن کنار بگذارید؛ چون قرار است به بهترین تصویر از خودتان در یک رابطه تبدیل شوید و مهم نیست که دو روز یا بیست سال از رابطه‌تان گذشته است، مهم این است که شما به دنبال عشق بیشتر می‌گردید.

در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل باید به لحن گفتارتان نیز دقت داشته باشید. گاهی مواقع محتوای کلام موجب رنجش طرف مقابل نمی‌شود ولی لحن استفاده شده باعث سوء‌تفاهم یا آزار مخاطب خواهد شد.

مکالمه و برقراری ارتباط به موارد زیادی بستگی دارد. شاید نخستین مورد مهم شیوه سخن گفتن باشد اما زبان بدن نیز موارد بسیاری را به فرد مخاطب القا می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین موارد برقرای ارتباط چشمی درست است و سپس نوع و موقعیت حرکت دست‌ها توجه طرف مقابل را جلب می‌کند.

باید یاد بگیریم که شنونده خوبی باشیم، این نکته را مردها باید بیشتر رعایت کنند چون اصولاً خانم‌ها به صورت پیش‌فرض این نکته را رعایت می‌کنند. زمانی که شریک زندگی در مورد هر مسئله‌ای یا اتفاقات رایج زندگی با شما صحبت می‌کند، حداقل بیست دقیقه به او فرصت حرف زدن بدهید که تمام احساسات خود را به شما بگوید. از جمله هر چیزی که از درون او را آزار می‌دهد یا خوشحال می‌کند یا هر احساسی که از آن برانگیخته می‌شود، را بتواند به شما توضیح دهد و شما باید شنونده خوبی باشید. اگر شما می‌خواهید مسائل را حل کنید، حداقل بیست دقیقه گوش فرا دهید. شنونده خوبی بودن خیلی بهتر از آن است که سریع بخواهید صحبت کنید و راه حل ارائه دهید. شما بهترین روانشناس هم باشید اول باید گوش کنید تا بدانید احساسات طرف مقابل شما چیست؟ به او احترام بگذارید و او بداند شما که آنجا نشسته‌اید، به حرف‌های او گوش  می‌دهید نه اینکه نظرات خودتان را پشت سر هم می‌گویید. پس اگر بیست دقیقه به حرف‌های شریک زندگی گوش کنید، باید منتظر بمانید و نتیجه را ببینید واقعاً رابطه عوض می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: راه های تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

 

در نکته سوم یکسری موارد را  باید رعایت کنیم؛ اما من با یک قانون کلی شروع می‌کنم تا بتوانید منظور من را بهتر متوجه شوید. به خود و شریک زندگیتان به مدت یک هفته در نود روز استراحت دهید و تنهایی به مسافرت بروید. تاکید می‌کنم یک هفته را در سه ماه به مسافرت بروید. به طور مثال به کشور یا شهر دیگری بروید و به اقوام خود سر بزنید و یک هفته کاملا دور از هم باشید. این طوری خیلی چیزها عوض می‌شود و به قول معروف تازه می‌شود، بطور مثال وقتی کامپیوتر را ده روز روشن نگه دارید کم‌کم متوجه می‌شوید که برنامه‌ها خوب کار نمی‌کنند و شاید کامپیوتر هنگ کند ولی زمانی که آن را ریست کنید و دوباره تازه سازی کنید، همه چیز به حالت اول بر می‌گردد. خیلی از چیزها به همین راحتی فیکس می‌شود زیرا چیزی از قبل خراب نبوده است و نیاز به یک رفرش و تازه سازی دارد. رابطه هم دقیقا مثل همین است و در طول نود روز می‌توانید این کار را انجام دهید. من دوستان خیلی موفقی دارم که کسب و کارهای خیلی موفقی دارند. مثلا یک زوج هستند که هر دو نفر وکیل هستند و در یک شرکت کار می‌کنند و هر از گاهی به من مراجعه می‌کنند و شکایت می‌کنند که در رابطه آن‌ها مقداری مشکل دارند و من یک راه‌حل خیلی ساده به آنها می‌دهم، زمانی که صبح تا عصر در یک اداره همدیگر را می‌بینند، باز در خانه هم همان دو شخص همدیگر را می‌بینند. خب یکسری مشکلات بوجود می‌آید. به نظر من دو نفر شریک زندگی باید کمی از هم دور باشند به این دلیل زمانی که به هم می‌رسند حرف برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات رایج  زندگی را برای هم تعریف کنند. مثلاً سر کار این اتفاق افتاد و یک چیزی برای تعریف کردن وجود داشته باشد، همین زندگی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک رابطه مثل یک رابطه دوستی یا یک سفر است. زمانی که شما به سفر می‌روید اگر جاده همین‌طور صاف باشد، بعد از دو روز خسته می‌شوید و کنار می‌کشید. با خود می‌گویید: این جاده چه چیزی دارد که دو روز را در آن سپری کردیم. پس باید چیزهای مختلف وجود داشته باشد و جاده عوض شود، شکل‌های مختلف را ایجاد کرده و حرف برای گفتن وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید که تمام نود روز را در کنار همسرتان باشید؛ به نظر من این خوبی بالعکس است، یعنی پیش خودتان فکر می‌کنید کار شما خوب است ولی برعکس نتیجه می‌گیرید.

 

 

نکته پایانی این است که در یک رابطه شما به وظیفه خودتان عمل کنید. حالا وظیفه شما چیست؟ وظیفه شما دوست داشتن و عاشق بودن است. این وظیفه را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ شاید از افراد اطراف خود الگوبرداری کنید که چه کارهایی را انجام می‌دهند و به چه شکل همدیگر را خوشحال و شادمان نگه می‌دارند. نکته این است که این موارد زیاد جواب نمی‌دهد و من اکنون دلیل آن را به شما می‌گویم. شاید خیلی از افراد را ببینید که از لحاظ مالی خیلی ثروتمند هستند، حتی برای تولد همسرش یک ماشین چند صد میلیونی را هدیه می‌دهد، ولی از رابطه خود راضی نیستند. دوست خوبم رابطه تجارت نیست که صد میلیون یا دویست میلیون دادید؛ شخص مقابل شما خیلی خوشحال شود. نه، من از عاشق بودن و دوست داشتن حرف می‌زنم. خیلی خوب است که کادو بدهید، ولی از شما می‌خواهم که یک کاغذ بردارید و هر روز به دنبال این بگردید که همسر و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید، شریک زندگی شما با چه چیزی خوشحال می‌شود؟ در زندگی چه اهدافی دارد و به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ از شما چه انتظاری دارد؟

 

 

دوست خوبم شما با یک شاخه گل رز می‌توانید یک نفر را بسیار خوشحال کنید، شاید یک نفر دیگر با خرید یک ماشین این عمل را انجام دهید و یا شخص دیگری بتواند با نشستن کنار یک نفر دیگر و یا با قهوه یا چای خوردن او را خوشحال کند. همه چیز را با هم قاطی نکنید. این خیلی مهم است که ما در زندگی آدم شناس باشیم، شما برای مهمترین شخص در زندگیتان باید زمان بگذارید. یادتان می‌آید چندین سال پیش که کنکور می‌دادید و قصد ورود به دانشگاه را داشتید، کتاب‌های زیادی را خواندید تا فقط بتوانید در کنکور قبول شوید، حالا برای مهمترین آدم زندگی خود حاضر به خواندن چند عدد کتاب درباره موفقیت در روابط هستید؟ حاضرید چند تا کتاب در روابط بخوانید و یا چند دوره آموزشی شرکت کنید؟ یا حاضرید چند ویدیو را در این زمینه تماشا کنید؟ دوست خوبم باید طرف مقابل را بشناسید و او را درک کنید. تک‌تک جزئیات احساسات او را بفهمید، این موارد را روی آن کاغذ یادداشت کنید وبا خودتان مرور کنید. باید به نیازهای طرف مقابل خود احترام بگذارید و فقط به این نیاز ندارد که مثلاً صد میلیون برای او هزینه کنید. شاید به این نیاز دارد که شما یک شاخه گل بخرید و به حرف او بیست دقیقه گوش کنید. دوست خوبم امیدوارم به این چهار نکته خوب توجه کنید و بهترین رابطه روی کره زمین را بسازید. زیرا هیچ چیز بهتر از این نیست که ما از لحاظ درونی در زندگی خوشحال و شاد باشیم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه می توانم یک رابطه فوق العاده خوب داشته باشم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

داشتن یک ذهنیت درست برای ساخت تجربه‌ای از زندگی که با پذیرش همه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آن، شما را به موفقیت برساند، چه قدر برای شما حائز اهمیت است؟ اگر علاقه‌مند هستید در خصوص راهنمایی که شما را برای تجربه یک زندگی موفق آماده می‌کند، بیشتر بدانید، مطالعه مقاله معرفی دوره شگفت‌انگیز پاراسل زندگی را از دست ندهید.

 

 

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

تو هر رابطه ای باید هر دو طرف تلاش کنند و تلاش یک طرفه اصلا فایده ای نداره

درود به شما سمانه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

دیدگاه های شما ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری می رساند. از حضور پر مهر شما در خانواده عزت خواه دات کام کمال تشکر را داریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

معرفی 10 کتابی که برای موفقیت باید مطالعه کنید مطالعه مقاله

توضیحات کوتاه :
داشتن یک زندگی مشترک و رابطه موفق نیاز به دانستن و به کار بردن نکاتی در زندگی است. نکاتی که می‌تواند به راحتی خیلی از مشکلات زندگی را برطرف نماید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

 داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق، فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مدت طولانی است که شما در یک رابطه خوب هستید؟ ازدواج کرده‌اید؟ آیا از رابطه‌ای که دارید خوشحال هستید یا خیر؟ شریک زندگی شما چطور؟ آیا در زندگی به دنبال عشق بیشتر هستید یا خیر؟ یا در هر صورت همین الآن دارید به دنبال شریک زندگی خود می‌گردید. دقیقاً جواب همه سوالاتتان را می‌توانید در این بخش پیدا کنید. قبل از اینکه شروع کنیم باید بگویم که داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید. باید مطالعه کنید، کتاب بخوانید و دوره‌های آموزشی طی کنید و به دقت برای داشتن یک رابطه خوب هزینه کنید و برای آن زمان بگذارید. پس نکته این است زمانی که ازدواج کردید و در یک رابطه قرار گرفتید، هیچ‌وقت فکر نکنید که دیگر هیچ مسئولیتی ندارید، اکنون زمان یادگیری شما شروع شده است، مانند زمانی که تک‌تک ما بچه‌دار می‌شویم، شاید بچه‌دار شدن خیلی کار آسانی باشد ولی مسئولیت ما صد برابر می شود و ما باید یاد بگیریم که یک بچه چگونه بزرگ می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: تقویت مهارت های ارتباطی

 

من اسمی را برای نکته اول در نظر گرفته‌ام که در ذهن شما بماند، تا حالا پروژکتورهای فیلمبرداری را دیده‌اید در رابطه، باید دقیقاً مثل آن باشید و نور از خودتان ساطع کنید، یعنی به این حالت که اگر دیدید پازل زندگی ده قسمت است و هشت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده است؛ شما آن دو قسمت زندگی که به هم چسپیده را ببینید، هر موضوعی را که در ابتدا می‌خواهید با شریک زندگیتان مطرح و حل کنید از آن دو قسمت شروع کنید. هر واژه‌ای که می‌دانید جهت قدردانی از آن دو قسمت یکپارچه زندگی مناسب است، آن واژه را به کار ببرید و از شما درخواست دارم که ابتدا آن دو قسمت و خوبی‌های شریک زندگی را در ذهن خودتان یادآوری کنید، من درک می‌کنم که  احتمال دارد هشت قسمت از ده قسمت زندگی شما به هم ریخته باشد و من نمی‌گویم که این درست نیست. چون اعتقاد دارم که اگر در بدترین شرایط هم باشد قابل درست شدن است. پس اصلاً نگران این نباشید که بله من یک سری حرف‌هایی را زده‌ام، در مورد این که چرا، هشت قسمت زندگی اتفاق بد هستند و شما خلاف صحبت من فکر کنید که شرایط خیلی بد و افتضاح است، نه دوست من! سوگند می‌خورم اگر از دو قسمت خوب شروع کنید، شما می‌توانید اوضاع را درست کنید و این موارد برای این است که حداقل زمانی که شما می‌خواهید شرایط را درست کنید، انگیزه مثبت داشته باشید، شما آمده‌اید که بسازید نه اینکه خراب کنید و کسی که قصد ساختن کل شرایط را دارد، از  آن دو قسمت ساخته شده شروع می‌کند.

 

 

هیچ‌وقت برای بازسازی یک ساختمان همه آن را خراب نمی‌کنند بلکه از آنجایی که ساخته شده است، شروع می‌کنند و به سمت بهتر شدن ساختمان پیش می‌روند، رابطه هم مانند همین است. اگر ده سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید، نگویید که از ما گذشته است و نمی‌شود خیلی چیزها را درست کرد، همین حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که رابطه خود را بهبود ببخشید. به قول معروف الآن وقت آن است که شما تصمیم بگیرید رابطه را بهتر کنید یا حتی به بهترین تصور از خود تبدیل شوید. اگر تا دیروز دروغهای کوچکی به همسرتان می‌گفتید آن را کنار بگذارید، همین الآن کنار بگذارید؛ چون قرار است به بهترین تصویر از خودتان در یک رابطه تبدیل شوید و مهم نیست که دو روز یا بیست سال از رابطه‌تان گذشته است، مهم این است که شما به دنبال عشق بیشتر می‌گردید.

در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل باید به لحن گفتارتان نیز دقت داشته باشید. گاهی مواقع محتوای کلام موجب رنجش طرف مقابل نمی‌شود ولی لحن استفاده شده باعث سوء‌تفاهم یا آزار مخاطب خواهد شد.

مکالمه و برقراری ارتباط به موارد زیادی بستگی دارد. شاید نخستین مورد مهم شیوه سخن گفتن باشد اما زبان بدن نیز موارد بسیاری را به فرد مخاطب القا می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین موارد برقرای ارتباط چشمی درست است و سپس نوع و موقعیت حرکت دست‌ها توجه طرف مقابل را جلب می‌کند.

باید یاد بگیریم که شنونده خوبی باشیم، این نکته را مردها باید بیشتر رعایت کنند چون اصولاً خانم‌ها به صورت پیش‌فرض این نکته را رعایت می‌کنند. زمانی که شریک زندگی در مورد هر مسئله‌ای یا اتفاقات رایج زندگی با شما صحبت می‌کند، حداقل بیست دقیقه به او فرصت حرف زدن بدهید که تمام احساسات خود را به شما بگوید. از جمله هر چیزی که از درون او را آزار می‌دهد یا خوشحال می‌کند یا هر احساسی که از آن برانگیخته می‌شود، را بتواند به شما توضیح دهد و شما باید شنونده خوبی باشید. اگر شما می‌خواهید مسائل را حل کنید، حداقل بیست دقیقه گوش فرا دهید. شنونده خوبی بودن خیلی بهتر از آن است که سریع بخواهید صحبت کنید و راه حل ارائه دهید. شما بهترین روانشناس هم باشید اول باید گوش کنید تا بدانید احساسات طرف مقابل شما چیست؟ به او احترام بگذارید و او بداند شما که آنجا نشسته‌اید، به حرف‌های او گوش  می‌دهید نه اینکه نظرات خودتان را پشت سر هم می‌گویید. پس اگر بیست دقیقه به حرف‌های شریک زندگی گوش کنید، باید منتظر بمانید و نتیجه را ببینید واقعاً رابطه عوض می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: راه های تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

 

در نکته سوم یکسری موارد را  باید رعایت کنیم؛ اما من با یک قانون کلی شروع می‌کنم تا بتوانید منظور من را بهتر متوجه شوید. به خود و شریک زندگیتان به مدت یک هفته در نود روز استراحت دهید و تنهایی به مسافرت بروید. تاکید می‌کنم یک هفته را در سه ماه به مسافرت بروید. به طور مثال به کشور یا شهر دیگری بروید و به اقوام خود سر بزنید و یک هفته کاملا دور از هم باشید. این طوری خیلی چیزها عوض می‌شود و به قول معروف تازه می‌شود، بطور مثال وقتی کامپیوتر را ده روز روشن نگه دارید کم‌کم متوجه می‌شوید که برنامه‌ها خوب کار نمی‌کنند و شاید کامپیوتر هنگ کند ولی زمانی که آن را ریست کنید و دوباره تازه سازی کنید، همه چیز به حالت اول بر می‌گردد. خیلی از چیزها به همین راحتی فیکس می‌شود زیرا چیزی از قبل خراب نبوده است و نیاز به یک رفرش و تازه سازی دارد. رابطه هم دقیقا مثل همین است و در طول نود روز می‌توانید این کار را انجام دهید. من دوستان خیلی موفقی دارم که کسب و کارهای خیلی موفقی دارند. مثلا یک زوج هستند که هر دو نفر وکیل هستند و در یک شرکت کار می‌کنند و هر از گاهی به من مراجعه می‌کنند و شکایت می‌کنند که در رابطه آن‌ها مقداری مشکل دارند و من یک راه‌حل خیلی ساده به آنها می‌دهم، زمانی که صبح تا عصر در یک اداره همدیگر را می‌بینند، باز در خانه هم همان دو شخص همدیگر را می‌بینند. خب یکسری مشکلات بوجود می‌آید. به نظر من دو نفر شریک زندگی باید کمی از هم دور باشند به این دلیل زمانی که به هم می‌رسند حرف برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات رایج  زندگی را برای هم تعریف کنند. مثلاً سر کار این اتفاق افتاد و یک چیزی برای تعریف کردن وجود داشته باشد، همین زندگی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک رابطه مثل یک رابطه دوستی یا یک سفر است. زمانی که شما به سفر می‌روید اگر جاده همین‌طور صاف باشد، بعد از دو روز خسته می‌شوید و کنار می‌کشید. با خود می‌گویید: این جاده چه چیزی دارد که دو روز را در آن سپری کردیم. پس باید چیزهای مختلف وجود داشته باشد و جاده عوض شود، شکل‌های مختلف را ایجاد کرده و حرف برای گفتن وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید که تمام نود روز را در کنار همسرتان باشید؛ به نظر من این خوبی بالعکس است، یعنی پیش خودتان فکر می‌کنید کار شما خوب است ولی برعکس نتیجه می‌گیرید.

 

 

نکته پایانی این است که در یک رابطه شما به وظیفه خودتان عمل کنید. حالا وظیفه شما چیست؟ وظیفه شما دوست داشتن و عاشق بودن است. این وظیفه را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ شاید از افراد اطراف خود الگوبرداری کنید که چه کارهایی را انجام می‌دهند و به چه شکل همدیگر را خوشحال و شادمان نگه می‌دارند. نکته این است که این موارد زیاد جواب نمی‌دهد و من اکنون دلیل آن را به شما می‌گویم. شاید خیلی از افراد را ببینید که از لحاظ مالی خیلی ثروتمند هستند، حتی برای تولد همسرش یک ماشین چند صد میلیونی را هدیه می‌دهد، ولی از رابطه خود راضی نیستند. دوست خوبم رابطه تجارت نیست که صد میلیون یا دویست میلیون دادید؛ شخص مقابل شما خیلی خوشحال شود. نه، من از عاشق بودن و دوست داشتن حرف می‌زنم. خیلی خوب است که کادو بدهید، ولی از شما می‌خواهم که یک کاغذ بردارید و هر روز به دنبال این بگردید که همسر و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید، شریک زندگی شما با چه چیزی خوشحال می‌شود؟ در زندگی چه اهدافی دارد و به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ از شما چه انتظاری دارد؟

 

 

دوست خوبم شما با یک شاخه گل رز می‌توانید یک نفر را بسیار خوشحال کنید، شاید یک نفر دیگر با خرید یک ماشین این عمل را انجام دهید و یا شخص دیگری بتواند با نشستن کنار یک نفر دیگر و یا با قهوه یا چای خوردن او را خوشحال کند. همه چیز را با هم قاطی نکنید. این خیلی مهم است که ما در زندگی آدم شناس باشیم، شما برای مهمترین شخص در زندگیتان باید زمان بگذارید. یادتان می‌آید چندین سال پیش که کنکور می‌دادید و قصد ورود به دانشگاه را داشتید، کتاب‌های زیادی را خواندید تا فقط بتوانید در کنکور قبول شوید، حالا برای مهمترین آدم زندگی خود حاضر به خواندن چند عدد کتاب درباره موفقیت در روابط هستید؟ حاضرید چند تا کتاب در روابط بخوانید و یا چند دوره آموزشی شرکت کنید؟ یا حاضرید چند ویدیو را در این زمینه تماشا کنید؟ دوست خوبم باید طرف مقابل را بشناسید و او را درک کنید. تک‌تک جزئیات احساسات او را بفهمید، این موارد را روی آن کاغذ یادداشت کنید وبا خودتان مرور کنید. باید به نیازهای طرف مقابل خود احترام بگذارید و فقط به این نیاز ندارد که مثلاً صد میلیون برای او هزینه کنید. شاید به این نیاز دارد که شما یک شاخه گل بخرید و به حرف او بیست دقیقه گوش کنید. دوست خوبم امیدوارم به این چهار نکته خوب توجه کنید و بهترین رابطه روی کره زمین را بسازید. زیرا هیچ چیز بهتر از این نیست که ما از لحاظ درونی در زندگی خوشحال و شاد باشیم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه می توانم یک رابطه فوق العاده خوب داشته باشم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

داشتن یک ذهنیت درست برای ساخت تجربه‌ای از زندگی که با پذیرش همه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آن، شما را به موفقیت برساند، چه قدر برای شما حائز اهمیت است؟ اگر علاقه‌مند هستید در خصوص راهنمایی که شما را برای تجربه یک زندگی موفق آماده می‌کند، بیشتر بدانید، مطالعه مقاله معرفی دوره شگفت‌انگیز پاراسل زندگی را از دست ندهید.

 

 

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

تو هر رابطه ای باید هر دو طرف تلاش کنند و تلاش یک طرفه اصلا فایده ای نداره

درود به شما سمانه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

دیدگاه های شما ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری می رساند. از حضور پر مهر شما در خانواده عزت خواه دات کام کمال تشکر را داریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

جستجو در سایت

رابطه جنسی بهتر اب همسر و رابطه جنسی خوب با همسر،همه زوجها به دنبال داشتن رابطه جنسی بهتر هستند و تلاش میکنند بهترین تجربه های جنسی را با همسر خود داشته باشند برای بهتر شدن رابطه جنسی و یا یک رابطه جنسی خوب لازم است به موارد ذیل توجه شود

شناخت  و اطلاعات کافی از بدن خودمان و همسرمان

اینکه بدانیم عملکرد هر عضو از بدن ما در رابطه جنسی چگونه است ، در فرآیند رابطه جنسی تنها اندام تناسلی دخیل نیست

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

بعنوان مثال :  اگر دو فیلم یکی عاشقانه و دیگری یک فیلم پورن باشد تقریبا اکثر مردان ترجیح میدهند فیلم پورن را تماشا کنند و اکثر زنان ترجیح میدهند فیلم عاشقانه را مشاهده کنند ، چرا که  از نظر زنان تماس فیزیکی تنها زمانی لذت بخش است که باعث انتقال عواطف دو طرف نسبت به یکدیگر شود اما اکثر مردان ترجیح میدهند خیلی سریع سراغ فعالیت فیزیکی جنسی باشند و همین رفترا یک نشانه مهم است که بدانیم زنان نیازمند آماد هسازی و پیشنوازی و شارژ روحی هستند و از طرفی بدانیم  ترجیح و دیدگاه اکثر مردان ( نه همه آنها ) چگونه است   توجه به این تفاوتها میتواند  باعث شود  در کنترل انتظارات جنسی و گام های رابطه جنسی در مقابل همسرمان آشنا شویم

به محض مشاهده اولین مشکل در رابطه جنسی با همسر زود نتیجه گیری نکنیم و نه درمورد خودمان و نه درمورد همسرمان قضاوت نکنیم ، خصوصا در ابتدای ازدواج وجود برخی مشکلات طبیعی است ، بعنوان مثال اگر میبینیم همسرمان خیلی زود به انزال میرسد  این رویداد در ابتدای ازدواج در مردان طبیعی است یا اگر میبینیم خانم ها براحتی نمیتوانند خواسته هیا خود را مطرح کنند و یا رفتاری فعالانه در رابطه جنسی داشته باشند ، نه در مورد اول قضاوت کنیم همسرمان اختلال جنسی دارد و نه در مورد دوم قضاوت کنیم هسمرمان سرد مزاج است

یاد بگیریم که اندازه آلت تناسلی مردانه و یا فرم دستگاه تناسلی زنانه تاثیری در کیفیت و کمیت رابطه جنسی ندارد ، زنان ترجیح میدهند شوهرشان به جای اندام تناسلی طویل مهارتهای جنسی لازم را داشته باشد و به این مهم آگاه باشند که زنان نیازمند توجه هستند نه فقط قبل از رابطه بلکه بیشتر از آن بعد از رابطه ، همینطور بزرگ بودن سنیه زنان تاثیری در بیشتر شدن لذت جنسی آنها ندارد هر دو عضو اندام تناسلی مردانه و سسینه زنان فارق از اندازه قسمتی لذتبخش برای مردان و زنان هستند  حال چه کوچک یا چه بزرگ

هیچ وقت ، بطور جدی  رابطه جنسی با همسرتان را با رابطه جنسی در فیلم های پورن قیاس نکنید ، فیلم های پورن بر مبنای یک تجارت سودآور تولید میشوند ، کارگردانان وتولید کنندگان این فیلمها قصد کمک کردن به رابطه شما و همسرتان را ندارند ، آنها به هیچ وجه از افراد معمولی در فیلمهایشان استفاده نمیکنند بلکه قبل از بکار گیری این افراد از آنها تست میگیرند تا مطمئن شوند به درستی میتوانند ایفای نقش کنند تا بتوانند تجارت خوبی داشته باشند، پس دیدن این فیلمها نه تنها کمکی به شما نمیکند بلکه برعکس شما را از رابطه جنسی صحیح منحرف میکند اوضاع وقتی بدتر میشود که بدانید اکثر رویدادهیا فیلم هیا پرون بر اساس فیلمنامه میباشد و برای گرفتن یک صحنه شاید چندین بار فیلمبرداری متوقف شود

مقاله از علی سلطانی مجد/ پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

آموزش ارضای جنسی همسر

مراحل قبل از شروع رابطه جنسی

چرا ارضا نمیشم

تمرینات لازم برای بهتر شدن رابطه جنسی

5 انتظار زنان از شوهر هنگام برقراری رابطه

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


37419


بازدید امروز:


39688


بازدید دیروز:


232257865


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

زن وشوهر هردو برای پرورش دادن رابطه شان متعهد هستند

 

جامعه شناسان و روانشناسان مختلفی در بررسی ازدواج های سالم، ویژگی ها و مهارت هایی را برای کسانی که می توانند روابطی موفق و رضایت بخش داشته باشند، مشخص کردند.

هم زن و هم شوهر برای پرورش دادن رابطه شان، حفظ جریان آرام امور خانه و کار کردن برای رسیدن به اهداف مشترک متعهد هستند. اینکه تنها یکی از دو همسر بار این مسئولیت ها را به دوش بکشد، باعث ایجاد نارضایی می شود. جامعه شناسان و روانشناسان مختلفی در بررسی ازدواج های سالم، ویژگی ها و مهارت هایی را برای کسانی که می توانند روابطی موفق و رضایت بخش داشته باشند، مشخص کردند.این افراد:•    فلسفه ای سالم از زندگی با ایده آل های مشخص دارند.•    دوستی، احترام، عشق بین آنها هر روز بیشتر می شود.•    علایق و فعالیت های مشترک زیادی دارند.•    از همراهی یکدیگر لذت می برند.•    اعتمادپذیر هستند و می توانند اعتماد کنند، صادق و در عین حال موقعیت شناس هستند.•    به یکدیگر وابسته اند.

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

ازدواج سالم و پایدار چه ویژگی هایی دارد؟•    از موفقیت های همدیگر احساس غرور کرده و همدیگر را از ته دل تحسین می کنند.•    به کار یکدیگر علاقه مند بوده و به آن احترام می گذارند.•    در تصمیم گیری ها مشارکت می کنند.•    سعی می کنند کارهای خسته کننده و یکنواختی مثل کارهای خانه را با هم تقسیم کرده و آن را برای هم جذاب کنند.•  امید و آرزوهایی واقع بینانه مرتبط با اهدافی قابل دستیابی دارند.•  مسئولیت تصمیمات و رفتارهای خود را می پذیرند.•  اگر لازمه رسیدن به اهدافشان ادامه تحصیل است، صبورانه ازدواجشان را برای این منظور عقب می اندازند.•  مشکلات را چالش هایی می بینند که باید بر آن فائق آیند.•  یک زوج موفق از انتقاد به طور هوشمندانه ای استفاده می کنند اما تعادل را این طور برقرار می کنند که تحسین ها بیشتر از انتقادات باشد.• قبل از تصمیمی گیری نهایی برای انتخاب همسر، حداقل سه مورد دیگر را نیز بررسی و به طرق غیرمخرب برهم خوردن روابط را تجربه کرده اند.•  می توانند با وضعیت مالی موجود خود زندگی کنند.•  از ضعف های خود مطلع بوده و برای تغییر تلاش موثر نشان می دهند.•  از انتقاد به طور هوشمندانه ای استفاده می کنند اما تعادل را این طور برقرار می کنند که تحسین ها بیشتر از انتقادات باشد.• انسان های «واقعی» هستند و سعی نمی کنند نقش بازی کنند و ادای دیگران را در بیاورند.•  می دانند که روابط رو به رشد به افراد کمک می کند به خود مطمئن تر شوند.•  در فعالیت های سالم فیزیکی شرکت می کنند؛ خوب غذا می خورند، ورزش می کنند و به اندازه کافی می خوابند.•  کمتر از طعنه و کنایه استفاده می کنند، کمتر غر می زنند و شکایت می کنند.•  از حرف زدن و گوش دادن به هم لذت می برند، حتی اگر در مورد موضوعاتی باشد که با هم اختلاف نظر دارند.•  عشق شان جنون آمیز و عجله ای نیست (بیش از 60 درصد از طلاق های زودهنگام به علت ازدواج عجله ای است که در آن زوج بسیار جوان بوده، آشنایی زیادی با هم نداشته و مدت زمان نامزدی کوتاه بوده است).•  همدل هستند و برای برآوردن نیازهای همدیگر تلاش می کنند.•  باز هم فرار نکرده اند (80 درصد زوج هایی که با هم فرار می کنند، طلاق می گیرند).•  به همان اندازه که دوست دارند در رابطه دریافت کننده باشند، دهنده هستند.•  از دوران نامزدی خود برای آشنایی کامل و رشد هرچه بیشتر عشقشان استفاده می کنند.•  زوج موفق سعی نمی کنند بیش از حد به اشتباهات گذشته بپردازند، نگاهشان به آینده است تا چنین مواردی دیگر پیش نیاید.•  به دقت مشکلات و مسائلی که برایشان پیش می آید را بررسی می کنند، معایب و مزایای همه انتخاب ها را در نظر می گیرند.•  با احترام و محبت ازدواج می کنند نه از روی دلسوزی.•  خانواده های همدیگر را با وجود اشکالاتشان، دوست دارند.•  در طول دوران نامزدی در مورد مسائل مختلف جنسی بحث می کنند.•  از شوخی و شوخ طبعی به صورتی درست و غیرمخرب استفاده می کنند.•  از میزان محبت ارائه شده در رابطه شان راضی هستند.• سعی می کنند خصوصیات اخلاقی که برای همسرشان آزاردهنده است را تغییر داده و اصلاح کنند.• سعی نمی کنند بیش از حد به اشتباهات گذشته بپردازند، نگاهشان به آینده است تا چنین مواردی دیگر پیش نیاید.•  قدرت بخشیدن دارند وی از طرف همسرشان نیز بخشوده می شوند.

 

یک ازدواج سالم به بخت و اقبال یا عشق مربوط نیست، بلکه نیاز به تلاش و سازگاری دارد

 

10 شاخص برای ازدواج سالمیک ازدواج سالم و مستحکم به بخت و اقبال یا عشق مربوط نیست، بلکه نیاز به تلاش و سازگاری دارد. برخی از عواملی که در یک ارتباط سالم نقش دارند، ثابت هستند، یعنی چیزهایی که شما نمی توانید آنها را تغییر دهید. اما عوامل دیگری هستند که می توانید با کار کردن بر روی آنها رابطه تان را بهبود بخشید. شناختن این عوامل برای هر کسی که قصد ازدواج دارد، مهم است.این عوامل در این 10 شاخص ازدواج فهرست شده اند:1- برقراری ارتباط درست: زوج های خوشبخت با یکدیگر صحبت می کنند و به حرف یکدیگر گوش می دهند. این زوج ها می دانند که عوامل بیرونی که باعث حواس پرتی می شوند یا روی عواطف فرد اثر می گذارند، مانع ارتباط درست می شوند و راه هایی را پیدا می کنند تا هنگامی که خودشان و همسرشان آماده هستند، بر این عوامل غلبه کنند.2- برخورد با تعارض ها و اختلافات به شیوه مثبت: پرهیز از بیان اختلافات و تعارض ها عامل شماره یک طلاق است. روابط مستحکم زن و مرد به توانایی آنها بر غلبه بر این اختلافات به شیوه ای مثبت بستگی دارد.3- داشتن انتظارات واقعی: هنگامی که دو نفر برای اولین بار دیدار می کنند، حداکثر تلاش شان را می کنند تا خطاهای شان را بپوشانند. این شیوه ای عادی است، اما زن و شوهر باید بدانند با گذشت زمان، خود “واقعی” شخص بروز خواهدکرد. روابط بین دو فرد در طول زمان تکامل پیدا می کند، اما داشتن انتظارات غیرواقعی از همسر یا از رابطه با او، باعث ایجاد استرس غیرضروری می شود.4- توجه کردن به جزییات زندگی همسر: افرادی که ازدواج های پایداری دارند به خوبی همسرشان را می شناسند. آنها از وقایع عمده زندگی گذشته همسرشان خبر دارند و از چیزهای دلخواه و چیزهای مورد تنفر او، امیدها و نگرنی های شان آگاهی دارند و این اطلاعات را با تغییرات دنیای همسرشان به روز می کنند.5- تجربه کردن واکنش های دوجانبه مثبت بیشتر نسبت به واکنش های منفی: برخی از پژوهش ها نشان داده اند در ازدواج های موفق تعداد واکنش های مثبت 5 برابر بیش از واکنش های منفی است. دادن پاسخ مثبت به خواسته همسر برای توجه کردن به او، چه سوالی داشته باشد، چه دست کمک به سوی شما دراز کند، چه تنها یک نگاه به شما باشد رابطه شما را مستحکم تر می کند.6- ایجاد اعتماد: اعتماد به تدریج ساخته می شود، اما برقراری روابط صادقانه و عمل کردن به وعده ها باعث تسریع ایجاد اعتماد می شود. افرادی که ازدواج های پایداری دارند به خوبی همسرشان را می شناسند. آنها از وقایع عمده زندگی گذشته همسرشان خبر دارند و از چیزهای دلخواه و چیزهای مورد تنفر او، امیدها و نگرانی هایشان آگاهی دارند و این اطلاعات را با تغییرات دنیای همسرشان به روز می کنند.7- گذراندن وقت با یکدیگر: داشتن تجربه های مشترک راه خوبی برای تقویت رابطه با همسرتان است. زوج هایی که به انجام کارهایی می پردازند که هر دو از آن لذت می برند یا وادار می شوند که کارهایی را با هم انجام دهند رابطه سالم تر و قوی تری دارند.8- ارزش های مشترک: زوج هایی که در شروع زندگی طیف گسترده ای از ارزش های مشترک دارند و در مورد چیزهای مهم زندگی توافق دارند، بخت بیشتری برای ایجاد رابطه مستحکم دارند.9- مسئولیت های مشترک: هم زن و هم شوهر برای پرورش دادن رابطه شان، حفظ جریان آرام امور خانه و کار کردن برای رسیدن به اهداف مشترک متعهد هستند. اینکه تنها یکی از دو همسر بار این مسئولیت ها را به دوش بکشد، باعث ایجاد نارضایتی می شود.10- سازگاری با تغییر: افراد و رابطه ها در طول زمان دگرگون می شوند. باید انتظار این تغییرات را داشته باشید، نه اینکه از آنها بترسید. انتظارات افراد از رابطه دوجانبه ممکن است تغییر کند. همسران لازم است توانایی صحبت کردن در مورد این تغییرات و یافتن راه هایی برای سازگار شدن با آنها را داشته باشند.

 

منبع: ماهنامه پیام یاقوت/برترینها

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


مشاوره تلفنی طلاق


ارسال محرمانه محصولات جنسی


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


قاعدگی دردناک زنان و دختران


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

همه مي دانند كه رابطه جنسي حياتي ترين جزء همه ي ازدواج هاست. پس اگر يكي يا هر دوي زوجين علاقه و رغبت خود را از دست دادند چه مي شود؟ تحقيقات نشان داده است كه درصد انبوهی از چننین ازدواج هايي با شكست مواجه مي شود. (بعد از مسايل مالي، مسايل جنسي دومين دليل براي طلاق شناخته شده است)

 

چگونه میتوان کانون سرد خانواده را که به علت مشکلات جنسی بوجود آمده، مجدداً گرم کنید؟چگونه میتوان آقایان را به اوج لذت جنسي رساند؟

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

 

نقاط تحریک پذیر آقایان کجاست؟چگونه باید با شوهر تان برخورد رفتاری موثر جنسی داشته باشید؟

 

هدف از ثبت و درج اين مطلب ايجاد روابط صميمانه با زوج و استحکام روابط زن و شوهر و کانون خانواده است.

به گزارش سلامت نیوز رابطه جنسی نقش بسیار مهمي در ازدواج دارد، ولي با اينحال زوج هاي زيادي بدون توجه عميق به آن زندگي ميكنند. در اين بحث از ديدگاه مرد و زن نحوه صحيح رابطه جنسي را بررسي مي کنيم .

 

نااميد نشويد. راه هاي زيادي براي جلوگيري از آن وجود دارد. در اينجا سه راه براي جان بخشيدن دوباره به زندگی جنسی برای شما فراهم آمده است. پس اگر مي خواهید کانون خانواده تان ، مراحل زیر را دنبال كنيد.

به خودتان متكي باشيد

فرقي نمي كند كه همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد ارضائتان كند؛ تحريكات و شور جنسي او به هيچ وجه شبيه به شما نيست. به همين دليل غيرمنطقي است اگر انتظار داشته باشيد هر زمان شما تحريك شديد در اختيارتان باشد. بايد ياد بگيريد كه چطور گهگاه نيازهايتان را كنترل كنيد. احتمالاً تصور خواهيد كرد كه عادلانه نيست و مطمئناً عصباني خواهيد شد.

البته باید كه زوج ها تا آنجا كه مي توانند در زندگي جنسي خود با همسرشان انرژي لازم را صرف کنند، اما بااينحال باز هم ممكن است زمان هايي وجود داشته باشد كه شما آمادگي رابطه ي جنسي را داشته باشيد در حاليكه همسرتان ندارد. اين مسئله اي كاملاً نرمال و طبيعي است و بايد آن را بپذيريد. هرچه تلاش همسرتان براي فهميدن شما و نيازهايتان بايد بيشتر شود، تلاش شما نيز در درك اين تفاوت ها بايد افزايش يابد. قسمتي از اين درك و پذيرفتن با اتكاي گاه و بيگاه شما به خودتان براي ارضاي ميل جنسيتان نشان داده مي شود. اگر اطمينان داشته باشيد كه همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه مي كند، انجام اينكار با راحتي بيشتري صورت خواهد گرفت.

 

تنوع، مزه ي زندگي است

احتمالاً زندگي جنسي شما دچار يكنواختي شده است. حتي مهيج ترين فرد در رابطه جنسي هم اگر رابطه جنسي برايش تكرار مكررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر اين مورد را در رابطه جنسي خودتان با همسرتان هم مشاهده مي كنيد، پس وقتش رسيده كه كمي تنوع وارد اين رابطه كنيد. براي جلوگيري از يكنواختي جنسي، بايد كمي خلاق باشيد.

* مكاني جديد انتخاب كنيد : هميشه يک گوشه خاص براي معاشقه جنسي خود انتخاب نکنيد.

* لباس زیر های مناسب و جدید بخرید.

* عطر خوشبو استفاده کنيد.

* حتما مسائل بهداشتي و نظافتي را رعايت کنيد : آرايش و زدودن موهاي زائد بسيار مهم است و نشانه اهميت دادن به شريک زندگي خود مي باشد .

* معمول است که مرد در رابطه جنسي پيش قدم مي شود . بد نيست براي تنوع زن نيز گاهي پيش قدم شود .

*رفتار تحريک آميز داشته باشيد : عشوه و ناز زنانه جنسي قبل از نزديکي سبب تحريک شديد مرد مي شود.

* با آرامش و مهرباني با او رفتار کنيد : خشن و عجول نباشيد . سعي کنيد با کلام ، نگاه ، حرکات و رفتار خود به ارامي همسر را تحريک کنيد . بگذاريد او نشانه هاي عشق و محبت را در شما ببيند و به ارامي به او نزديک شويد .

* بوسه قديمي ترین نقطه شناخته شده براي تحريک است که شامل بوسيدن لب ها ، صورت ، لاله گوش ، گردن و يا هر قسمتي از بدن همسر باشد که پيدا کردن نقطه هاي حساس تر مدتي طول مي کشد و به نسبت بلوغ و فهم جنسي مرد و زن نقاط مربوطه شناخته مي شود.

* گفتار هاي عاشقانه : تحريک فقط به نوع فيزيکي محدود نمي شود و نوع رواني نيز دارد که بايد به صورت همزمان استفاده شود صحبت هاي عاشقانه که هنگام رسیدن زن و شوهر به هم رد و بدل مي شود بسيار پر اهميت است .

* لمس و نوازش با حوصله : سطح داخلي ران ( مرد و زن ) و لب هاي فرج ( زن ) ، بيضه و نواحي اطراف آن (مرد) ، گرفتن و فشردن کمر ( زن و مرد ) ، کليتوريس زن که تحريک و نوازش آن حکم آلت مرد را دارد.

* همانند گنجشک آميزش نکنيد و همسر خود را با آرامش آماده و راضی سازيد . سعي کنيد در اولين مرحله همسر خور را در شرايط نعوظ کامل قرار دهيد .در مردها با تحريک آلت تناسلي و مالش و نوازش آن حالت نعوظ فراهم مي شود ( بلند شدن و سفتي آلت تناسلي در مرد را نعوظ مرد گويند ) . در خانمها نعوظ يعني تحريک و سفتي کليتوريس و نوک پستان .

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

* فراهم کردن تحريک لازم در همسر : مرد با فکر و يا در نظر آوردن نقاط شهوت انگيز و يا عوامل رواني نعوظ به او دست داده و اغلب در اين حالت تحريک شده به حساب مي آيد آنچه بر زن لازم است تحريک موضعي نيست بلکه تحريک موقعي است و آن زماني است که مرد در حاليکه دخول انجام مي دهد نعوظ وي کاهش مي يابد و دخالت زن با تحريک مرد در حالي که عضلات مهبل را بر روي آلت مرد فشار داده رانها را بهم نزديک مي کند و امکانا با دست ماليدن به پشت مرد در امتداد ستون فقرات وي ، نعوظ مرد برگشته و مرد را راضي مي سازد.

* مرد بايد در آغاز رابطه جنسي ذهن و فعاليت خود را متوجه تحريك و آماده كردن زن نمايد. و البته زن نيز بايد به آماده سازي مردش در اين مرحله توجه داشته باشد.

* مرد هر چه بيشتر بتواند با مهارت زن را تحريك كند زن در ادامه هر كاري مرد طالب باشد انجام مي‌دهد. اين مسئله براي خانم ها نيز صادق است .

*زمان دخول بهترين زمان براي سخنان محبت‌آميز است. در اين لحظه از همسر خود قدرداني کنيد و او را بهترين بناميد که اين خود سبب افزايش روابط زناشويي و استحکام زندگي مي شود.

*به همسر خود بفهمانيد که رابطه جنسي با او سبب آرامش او مي شود و مي خواهيد با اين عمل عشق و محبت خود را بيشتر به او ثابت کنيد و هدف فقط ارضاء جنسي-جسمي نيست بلکه روح معنوي شما نيز با اين عمل ارضاء مي شود .

*بهتر است با همسر خود از قبل هماهنگ كنيد كه اسپرم کجا ريخته شود چرا که اين مطلب سبب آرامش خاطر بيشتر طرفين و تحريک بيشتر مي شود.

* شوهر نباید زمانی كه مطمئن نشده كه زن به اوج لذت و ارضا شدن نزديك شده از ارضاء خود جلوگیری كند. دیدن ارگاسم و ارضاء زن براي مرد بسيار ارزشمند و تحريک کننده است . سعي کنيد اول زن به اوج لذت برسد و مرد با کمي فداکاري و خويشتن داري بعد از زن ارضاء شود . وقتي اول زن ارضاء شود تمايل جنسي مرد بيشتر ميشود و مي تواند براحتي خود را به اوج لذت برساند ولي وقتي مرد اول ارضاء شود زن او را ناتوان جسمي مي بيند و تصور بر آن دارد که مردش به او در اين لحظه توجه کمتري دارد و اين مسئله مي تواند باعث تاخير و حتي عدم ارضاء زن شود . به محض شروع ارضا از طرف زن، مرد نيز مي‌تواند خود را ارضا كند. بهترين شيوه ارضا‌شدن، همزماني آن بين طرفين است.

 

* توجه به این نکته مهم است که معمولاً مردها پس از ارضاشدن يا مي‌خوابند، يا پشت به زن مي‌كنند. در صورتي كه كاري كه بايد انجام دهند اين است كه شروع به بغل كردن و نوازش زن كنند. و به او آرامش دهند تا استراحت كند.

* شایسته است كه زن شربتی گوارا تهیه نموده و بعد از پایان ، براي همسر خود بیاورد.

*در آخر بعد از انجام رابطه جنسي بهتر است از همسر خود تشکر كنيد.

و…هزاران كار ديگر هست كه مي توانيد براي از بين بردن يكنواختي موجود در رابطه تان انجام دهيد.

اگر همه چيز عمل نكرد، صادق ومهربان و قاطع باشيد.

زوج های زیادی بوده اند كه بي علاقگی و نارضايتي يكي از زوجين از رابطه جنسی باعث جدايي آنها شده است. البته شما هم ممكن است به فكر اينكار بيفتيد. اما بدانيد طلاق يا برقراري رابطه ي جنسي با افرادی غير از همسر تان (خیانت به همسر) ، راه حل هاي مناسبي نيستند. درست است كه عشقبازي با غير مي تواند مشكلتان را حل كند، اما بدانيد كه در طولاني مدت مشكلات بيشتري نيز برايتان ايجاد مي كند و باعث خراب تر شدن ازدواج تان هم مي شود. حتي اگر ازدواجتان هم سالم باقي بماند، درد و رنجي كه همسرتان از عشقبازي شما با كس ديگري متحمل مي شود، بي اندازه است.

طلاق هم راه حل خوبي به شمار نمي رود. اگر به جاي پيدا كردن راه حل و برطرف كردن مشكل، از آن فرار كنيد(پاک صورت مسئله)، ممکن است زوج ديگري پيدا كنيد كه او نيز از نظر جنسي با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد، و بهتر است از خود بپرسيد اين كار را تا كجا ادامه خواهيد داد؟

قبل از اينكه بار و بنديلتان را جمع كنيد و همسرتان را ترك كنيد، ببینید آيا همسر تان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد كه شما از رابطه ي جنسيتان با او ناراضي هستيد؟

كار ار به دعوا نكشانيد. تقصيرها را به گردن او نيندازيد، انتقاد نكنيد، فقط خيلي آرام به او در مورد مشکلات تان صحبت کنید بگوييد كه به خاطر اختلافاتی كه در روحيات جنسي شما وجود دارد، مي خواهيد كاري کنید که به بهبود رابطه تان منتهی میشود و برای این کار همکاری بیشتر او کمک میکند و باید برای بهتر شدن ارتباطشان هردو فعالانه رفتار نمایند و برای این امر باید حتی با کنار گذاشتن خجالت و تعصبات به متخصصین مربوطه مراجعه نمایند.

افكار خود را با او در ميان بگذاريد. اين را به صورت يك تهديد مطرح نكنيد. فقط ميزان اميدواري خود را با او در ميان بگذاريد. به او فرصتي دوباره براي اصلاح و سازگار شدن بدهيد، و منتظر نتیجه ي آن شوید. دکتر محمد والی پور – روانشناس

 

منبع :سلامت نیوز

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


جراحی زیبایی سینه و شکم


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

برای داشتن یک رابطه عاطفی خوب و سالم نیاز است که برای آن تلاش کنید و این روند تا زمان در کنار یکدیگر بودن، نباید متوقف شود چرا که یک مسیر پایان ناپذیر است. چه در روابط عاطفی و  چه در خانواده، باید مدام برای بهتر شدن روابط عاطفی،  و همچنین درک متقابل هر دو تلاش داشته باشند. در ادامه 13 نکته مهم برای داشتن یک رابطه عاطفی خوب و یا بهتر شدن این روابط عاطفی را بیان می کنیم.

ویژگی های زوج های خوشبخت چیست؟ شاید فکر کنید زوج های خوشبخت هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند؟هیچ گاه با یکدیگر اختلاف سلیقه ندارند؟ کل اوقات خود را با خوشی با هم سپری می کنند و هر شب شام را با شمع میل می کنند و عاشقانه هم را نگاه می کنند.

اگر نگرشتان نسبت به خوشبختی و رابطه ای ایده آل این است کاملا در اشتباه هستید. می دانید و می دانیم که روابط عاطفی چیزی فراتر از خریدن گل و هدیه، ابراز علاقه های کلامی و البته نگاه عاشقانه است. هر چند این موارد جزئی از مهارت های شما در برقراری یک رابطه عاطفی خوب هستند، ولی این تمام کار نیست.

گاهی باید بپذیرید، گاهی رد کنید، گاهی چَشم بگویید و گاهی مخالفت کنید، زمان هایی بخندید و زمان هایی هم جدی باشید، لحظاتی منطقی و لحظاتی احساسی و در تمامی موارد از خود گذشتگی داشته باشید، نه برای خود و نه برای طرف مقابل خود بلکه برای رابطه و هردوی خود. اما زمان درست و به جا برای استفاده از این  رفتار ها چه زمانیست؟ این مهارتی است که از شما یک فردی با روابط عاطفی خوب میسازد.

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

می دانید که اختلاف نظر و قهر و آشتی همیشه جزئی از یک رابطه عاطفی هستند و تنها باید به خوبی از جانب هر دو مدیریت شوند.

فراموش نکنید رابطه ی شما و همسرتان یکی از مهم ترین بخش های زندگی تان است. بسیاری از افراد تمام تلاش خود را برای ربودن دل طرف مقابل می کنند و وقتی به هدف خود رسیدند و وارد رابطه ای جدی شدند وا می دهند. باید به خاطر داشته باشید که رابطه مانند مراقبت از گیاهان است. باید علف های هرز را از بین ببرید. گلدان را مرتب آب بدهید. و تلاش کنید که نور کافی به برگ هایشان برسد.

رابطه بر سطح استرس، سلامت و خوشبختی تان تاثیر می گذارد. هیچ رابطه ای در همه حال بی نقص نیست. اما برقراری ارتباط با همسر و شریک زندگی در سطوح فیزیکی، روانی و عاطفی چیزی است که سزاوار تلاش شماست. ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای داشتن رابطه ای سالم با همسر یا شریک عاطفیتان با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید تا این موارد را با یکدیگر مرور کنیم

برقراری ارتباط یا گفتگو یکی از اصلی ترین اجزای یک رابطه ی عالی است. متاسفانه متخصصان به ما می گویند که خیلی از زوج ها نمی دانند چطور باید با هم ارتباط برقرار کنند و گفتگوی صحیح داشته باشند؛ حتی خیلی ها اصلا گفتگویی با هم ندارند و فقط زیر یک سقف زندگی می کنند.

فراموش نکنید که داشتن گفت و گو های روزانه و هوشمندانه در رابطه با تمامی ابعاد و مشکلات زندگی، شما را بیشتر به یکدیگر نزدیک می کند و از شما “ما” می سازد. در گفت و گو ها تنها به تایید کردن نپردازید و سعی کنید کاملا منطقی به بحث در رابطه با هر یک از موارد لازم بپردازید. نسبت به سوالات و مخصوصا عبارت های سوالی بی تفاوت نباشید.

مهم ترین راز در یک گفت و گوی موفق، خوب گوش کردن است. مهارتی که باید در آن ماهر شوید و یاد بگیرید که چگونه ضمن برقراری تماس چشمی تمامی لغات و جملات را به خوبی متوجه شوید.

اگر هنوز در زیر یک سقف زندگی نمی کنید و یا به واسطه شغل و شرایط کاری و .. گاهی دور از یکدیگر هستید و با استفاده از شبکه های اجتماعی با یکدیگر در اتباط هستید به شما توصیه می کنیم حتما لینک زیر را مطالعه نمایید.

در هر رابطه همیشه اختلافات وجود دارد. این اختلاف نیست که به رابطه لطمه می زند، بلکه نحوه کنار آمدن و مدیریت اختلاف است که به رابطه ضربه های شدیدی وارد می کند. مهم ترین عنصر در حل چالش موجود در رابطه سازش است. همیشه و در همه حال حق با شما نیست. شما نباید اینقدر تکبر داشته باشید. قدری فروتنی هم برای رابطه لازم است. باید بپذیرید شما هم اشتباهاتی دارید که باعث اختلاف و مشکل شده است. ذهن بازی داشته باشید و سازش کنید.

اکثر مواقع، زوج ها برای هم تکراری می شوند. دیگر دست پخت خانم برای آقا آن طعم قبلی را ندارد. دیگر هدیه ها همانند قبل لذت بخش نیستند و  غبار روزمرگی روی آینه زندگی شان نشسته است. دیگر از هم قدردانی نمی کنند. دیگر برای هم جذاب نیستند. دیگر لطف های و کمک ها و اتفاقات خوب بی پاسخ مانده اند و همه چیز رو به فراموشی است. اگر این چنین است، شما مجدد آغاز کننده باشید. هر اتفاق خوب از جانب طرف مقابل را حتی اگر شده با یک تشکر کلامی پاسخ دهید و به طرف مقابل بفهمانید که تمامی این اتفاقات و قدم های مثبت را می فهمید و متوجه می شوید.

زوج های خوشبخت، هنوز هم قدردان هم هستند. وقتی از همسرتان قدردانی می کنید به او انگیزه تلاش بیشتر می دهید. سعی کنید همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید. اینگونه ریشه های رابطه را کم کم با دست خود نابود می کنید. بر نقاط مثبت همسر خود تاکید کنید نه نقاط منفی. ممکن است مرد عصبی مزاجی باشد، اما سخت کوش است و قلبی مهربان دارد. ممکن است خانم کمی در موارد اقتصادی نکته بین نباشد، اما علاوه بر مهربانی، تمام تلاش خود را برای داشتن یک زندگی بهتر به کار گرفته است. کافیست بتوانید آن ها را ببینید.

رابطه تنها زمانی رشد می کند که به هم احترام بگذارید. احترام باید متقابل باشد. احترام در مقابل احترام. هر چند از خود گذشتگی را هنوز فراموش نکرده اید.

احترام گذاشتن به شیوه های مختلف است: آگاه بودن نسبت به احساسات او ، عقاید او ، وقت او و اعتماد داشتن به او. از سوی دیگر خیلی چیزها می تواند احترام متقابل را از بین ببرد: بد صحبت کردن راجع به همسرتان مقابل دیگران، تهدید کردن وی حتی به شوخی، جدی نگرفتن و عمل نکردن به گفته های وی، بی توجهی و کم توجهی و بسیاری موارد دیگر. یاد بگیرید به تمامی گفته های و صحبت های همسرتان توجه کنید.

یکی دیگر از عوامل رشد رابطه ای سالم، رعایت حریم شخصی است. در چالش های زندگی پشت یکدیگر باشید و به کمک یکدیگر بیایید. فراموش نکنید که همه افراد حتی پس از ازدواج نیاز به حریم شخصی خود دارند. به هم اجازه دهید تا اوقاتی را با دوستان، خانواده و تفریحات شخصی بگذرانند.  اینگونه به خود و همسرتان اجازه می دهید که  نتنها هویت مستقل خود را حفظ کنند بلکه باعث می شوید خودش را از یاد نبرد. محدود کردن دنیا به سقفی که زیر آن هستید برای هر دوی شما آزار دهنده است. زوج های خوشبخت در عین حال که با هم شاد و خرم هستند، وابستگی صد در صدی هم به یک دیگر ندارند. آن ها یکی نیستند بلکه یکدیگر را تکمیل می کنند. عشق و وابستگی دو مقوله متفاوت هستند که باید بین آن ها توازن برقرار شود.

همه ی ما دوران های سختی در زندگی داریم. از این رو باید مثل کوه پشت هم باشیم. مهم نیست چقدر استقلال دارید و قوی هستید، باید به خود یاد دهید که به همسرتان تکیه کنید. در مواقع سختی و مشکل اولین و بهترین فرد برای کمک و پشتیبانی همسر شماست. درخواست کمک کردن رابطه تان مستحکم تر می کند.

گاهی، توقع زوج ها از هم بیش از حد است. افرادی که اصلا طعم خوشبختی و شادی را نچشیده اند به این امید وارد رابطه می شوند که طرف مقابل خوشبختشان کند. افرادی که هیچوقت اعتماد به نفس نداشتند هم به این امید واهی وارد رابطه می شوند که طرف مقابل، اعتماد به نفس او را تقویت کند. و بالاخره افرادی که هیچوقت حس نکردند که موجود ارزشمندی هستند وارد رابطه می شوند تا این حس را تجربه کنند. اما برای داشتن هر یک از این شاخصه ها باید ابتدا خودتان مسئولیتش را بر عهده بگیرید. اول خود سازی کنید و بعد به سراغ همسرتان بروید.

در یک رابطه خوب باید مسئولیت موفقیت و خوشبختی خود را، خود بر عهده بگیرید. با کمک هیچ فردی این اتفاق برایتان نخواهد افتاد. حتی خودتان.  متاسفانه باید بگوییم که اگر نگاهتان این است که همسرتان برای شما خوشبخت و موفقیت به ثمر می آورد باید بدانید که خیلی زود در زندگی مشترک  سرخورده خواهید شد. شما حق دارید که از او توقع داشته باشید با شما رفتار مناسبی داشته باشد اما عزت نفس و خوشبختی امری درونی است که قبل از ازدواج و رابطه باید داشته باشید.

بعد از درک و شناخت و در نهایت اقدام برای مسئولیت پذیری در امور شخصی نوبت به مسئولیت پذیری در روابط و زندگی مشترک می رسد. قبل از اینکه برای موفقیت در مسئولیت پذیری اقدام کنید باید بدانید وظایف شما چیست.

همسرتان واقعا کیست؟ چه جور آدمی است؟ چه ویژگی هایی شخصیتی دارد؟ از چه چیزی به وجد می آید؟ اهداف و رویاهایش چیست؟ چه چیزی وی را خوشحال می کند؟ چه مواردی وی را می ترساند و کدام یک وی را ترغیب می کند؟ لازم نیست با هم در همه چیز اشتراک داشته باشید، فقط کافی است او را بشناسید. اگر نمی توانید جواب این سوالات را بدهید از همین امروز برای شناخت بیشتر و بهتر وی وقت بگذارید. در دفترچه یادداشت خود اطلاعاتی را جمع آوری کنید و سعی کنید به این سوالات پاسخ دهید.

وقتی احساسات او را تایید کنید امنیت رابطه تان افزایش می یابد؛ امنیت رابطه مولفه ی اساسی یک رابطه عاطفی است. به حرف های او گوش کنید بدون آنکه اینکه بخواهید تحلیلشان کنید یا چیزی را باب میل خود درست کنید. حتی اگر نقطه نظر او را نمی فهمید و درک نمی کنید سعی کنید به او بفهمانید که به حرف هایش گوش می کنید و بی تفاوت نیستید. احساسات او را بی قید و شرط تایید کنید.

وقتی روز به پایان می رسد معمولا زوجین از هم می پرسند که روز را چطور سپری کرده اند. معمولا جواب هم به این سادگی است: ” خوب بود. تو چطور؟” این طرز گفتگو اصلا باعث تقویت رابطه تان نخواهد شد. در عوض از چالش برانگیز ترین لحظه روز همسرتان بپرسید تا از جوابی که می دهد شگفت زده شوید و او را هر چه بهتر بشناسید. باید او را هر چه بیشتر بشناسد؛ از پدر و مادرش هم بیشتر. در مقاله دیگری با عنوان عادت های روزانه انسان های موفق در هاو کن یو ذکر کردیم که یکی از عادت های خوب این دست ادم های اشتراک گذاری سه اتفاق خوب روز در پایان روز برای یکدیگر است.

دعوا و اختلاف عیب ندارد. صرف دعوا کردن به معنی این نیست که همه چیز از بین رفته است و باید برای جدایی وکیل بگیرید.  به خودتان یادآوری کنید که هر دو در یک تیم هستید و در مورد اختلافاتتان طوری مذاکره کنید که سرانجام به صلح و آرامش برسید نه خشونت بیشتر.

گاهی اتفاق ناخوشایندی می افتد، گاهی رفتار عجیبی از طرف مقابل شما سر می زند، گاهی صدایی بلند می شود و گاهی حرفی رد و بدل می شود، حداقل در همان لحظه به دنبال دلیل آن نباشید. هر دوی شما نیاز به آرامش دارید. گاهی هم عامل یا عواملی دست به دست هم داده است که این اتفاق بیافتد. باید یاد بگیرید گاهی رها کنید و از خاطر ببرید. فراموش کنید و بگذارید برای وقت دیگر. اما متخصصین توصیه می کنند که این زمان بیش از یک روز طول نکشد. در زمانی که هر دو به آرامش نسبی رسیده اید.

شما در طول رابطه تغییر خواهید کرد. همسرتان هم همیطور. بنا براین نگذارید دچار روزمرگی شوید. تنوع را وارد زندگی کنید. اگر همیشه به یک رستوران می روید، رستوران یا کافه ی دیگر را امتحان کنید. اگر همیشه در خانه غذا می خورید گاهی به اتفاق خانواده به دل طبیعت و یا به رستوران رفتن حس خوبی به شما و خانواده شما می دهد. اگر تا به حال برای تولد ها برنامه نداشته اید شاید اینبار با یک غافلگیری بتوانید حس متفاوتی را به هر یک از اعضای خانواده منتقل کنید.

سعی کنید نه تنها از لحاظ جسمی بلکه از لحاظ فکری هم برای هم جذاب بمانید. راجع به موضوعاتی جدید و جذاب با هم حرف بزنید تا صمیمیت بیشتری را در گفتگو با هم تجربه کنید.

چگونه اضطراب در رابطه را از بین ببریم؟ (دلایل نداشتن رابطه شاد)

چگونه عشقی پایدار داشته باشیم ؟ ( 17 روش برای مستحکم کردن رابطه)

چگونه پدر و شوهر خوبی باشیم؟

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

سپاسگزار بسیار عالی و خوب بود موفق و سرافراز باشید به ما هم سری بزنید
در
https://agahi90.ir

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

در ابتدای یک رابطه، عشق شدید و جدید است، اما بعدا مشکلاتی بوجود می آید. برای قوی بیرون آمدن از این مشکلات، خواندن و انجام این کلید ها به داشتن یک رابطه موفق کمک می کند. همیشه از موفقیت در کسب و کار شنیده اید، اما به آن میزان درباره موفقیت در روابط زیاد نشنیدید. پس چگونه می توان یک رابطه موفق داشت؟این جاده ممکن است ساده نباشد اما ارزشش را دارد. در اینجا چند راهنمایی را آورده ایم.

زمانی که یک رابطه جدید است، همه چیز را از طریق عینک زیبایی می بینید اما در طول زمان، با زندگی روزمره و شناختن یکدیگر می تواند شما را پایین بیاورد. باور کنید یا نکنید، یک رابطه موفق چیزی نیست که تنها در فیلم ها وجود داشته باشد با این حال، شما مجبور به همکاری باهم و حرکت در یک جهت هستید. راهنمایی های این بخش از نمناک می تواند به شما کمک کند ، چه یک رابطه را تازه شروع کرده اید و یا سال هاست که با هم هستید و اکنون مشکلی دارید، این موارد ارزش نگاه کردن را دارند.

1. از وابسته شدن خودداری کنید:

طبیعی است که ابتدا خیلی وابسته و دنبال هم باشید و تمام وقت خود را با شریک زندگی خود صرف کنید. اما بعدا می تواند به وابستگی تبدیل شود:کاملا نیاز به خوشحالی دارد. مستقل بودن به این معنا نیست که شما دوست ندارید که یکدیگر را دوست داشته باشید و یا حس عاطفی از خود نشان دهید، فقط به این معنی است که درک کنید که هر یک از شما سرگرمی و تعهدات خود را دارید ؛ زیاد خوب نیست که مثل چسب به هم وصل باشید متاسفانه، با این حال، بسیاری از مردم نمی توانند از زندگی بدون شریک خود لذت ببرند – این یک اشتباه رایج است!

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

2. همیشه به یکدیگر احترام بگذارید:

مطالعات طولانی مدت ازدواج به ما این کلید را برای یک رابطه موفق می دهد. احترام پایه و اساس هر گونه رابطه است، و یک رابطه عاشقانه قطعا از این موضوع استثنا نیست. احترام به چه معنی است؟ خودتان را جای آنها قرار دهید، آنها را درک کنید و بپذیرید، اجازه دهید خودشان را بیان کنند، اجباری نکنید چیزی جز آنچه هستند باشند، و به آنها نپرید.

3. با خودخواهی خداحافظی کنید :

نیمی از یک زوج بودن به معنی است که در همه زمانی به هر دوتان فکر می کنید چرا که خودخواهی در یک رابطه موفق نیست. معنی آن چیست؟ در زمان های تصمیم گیری به جفتتان فکر کنید، نه فقط خودتان. آینده شما بستگی به این دارد. ما نمی گوییم که نباید خودتان را نادیده بگیرید، بلکه روابط جدی یعنی رسیدن به توافق برای تصمیم گیری است. شبیه یک قرارداد کاری یا هر توافقی دیگری بین دو طرف. به یاد داشته باشید که جهان در در اطراف شما نمی چرخد. دیگران هم نیازهایی دارند. خودخواهی بیشتر در رابطه شما و چند دقیقه طول می کشد تا توجه همسرتان را به خود جلب کنید و صحنه را برای صلح و شادی تغییر می دهید.

4. درباره همه چیز صحبت کنید:

این یکی دیگر از کلید های ارتباط موفق است. حتی اگر موضوعات سختی را که می شناسید که می تواند باعث بحث شود، اما ارزشش را دارد. بسیار مهم است که چیزی را که می خواهید و احساس می کنید رل بروز دهید، مانند شریک زندگی خودتان، و خوب است که بدانید موضوعات جنجالی و دیدگاه های متفاوتتان را مطرح کنید. زندگی همه آفتاب و گل سرخ نیست روابط دارای روحیه و جریان هستند و بنابراین گفتگو ضروری است. پنهان کردن چیزها جواب نمی دهد، زیرا پس از آن توهم رشد می کند و در نهایت ممکن است راه حل دیگری برای این مشکل وجود نداشته باشد.

صداقت و اعتمادپذیری، دو جزء اساسی برای هر رابطه موفقی است. گفتن حقیقت در تمام دوران با وجود عواقب منفی اش، با ارزش است بنابراین پیش بروید و در مورد آن چیزی که تا به حال در دل خود پنهان کرده اید صحبت کنید.

5. همه کار را با هم انجام دهید:

آیا می دانستید که به اشتراک گذاری سرگرمی با شریک زندگی خود، برای شما بسیار خوب است؟ این کار شما را از سقوط به گودال نگه می دارد، از خستگی جلوگیری می کند، و باعث صحبت کردن می شود. به علاوه، به شما کمک می کند تا به راحتی ارتباط برقرار کنید – نه از طریق یک صفحه، بلکه به چشم در چشم و فهمیدن آنچه او فکر می کند. این کار فرصتی برای حمایت از یکدیگر و کمک به دستیابی به اهداف است.

6. سایر روابط را نیز مورد توجه قرار دهید:

این بخش برای داشتن ارتباط موفق نیز مهم است ؛ همیشه تنها دو نفر بودن خوب نبست، بنابراین برنامه ریزی کنید و با هم، به دیدن خانواده بروید، دوستان جدید پیدا کنید، با افرادی که چیزهای مشترکی با شما دارند وقت بگذرانید، به قرارهای چهار نفره (دو زوجی) بروید – دایره شخصی خود را باز کنید. بودن با افراد دیگر باعث می شود که پویایی روزمره شما بهتر شود ؛ از حباب خود خارج می کند و می توانید به از دیوارها بالا بروید. این یک موضوع مکالمه عالی و راه سرگرم کننده برای گذراندن بعدازظهر پنچ شنبه یا آخر هفته خواهد بود.

 

چگونه می توان بهترین همسر دنیا شد ؟ شاید بگویید که بهترین همسر دنیا بودن دست نیافتنی است اما غافل از اینکه دانستن و رعایت نکاتی بسیار ریز و ساده شما را به بهترین همسر دنیا تبدیل خواهد کرد. باور ندارید؟ رازهای گفته شده در این بخش از نمناک را حتما امتحان کنید.

قبول کنید که شما در همه زمینه ها از همسرتان برتر نیستید و او در انجام برخی از کارها شایسته تر است پس فروتن باشید.

همه چیز را با هم به اشتراک بگذارید:

از همه مهم تر، هر چیزی که احساس می کنید. هیچ راهی وجود ندارد که روی زمین اشتراکی برایتان وجود نداشته باشد و هر اتفاق بدی که بیفتد، این را به خاطر داشته باشید.

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

فداکاری به اندازه:

صفت همسران فداکار مهربانی با یکدیگر و دوری از قهر و کینه است پس همیشه در زندگی محبت پذیر و قهر گریز باشیم. بهداشت روانی همسر خود را تأمین کنیم زیرا اگر جسم و روان همسرمان سلامت باشد ، می توانیم به هدف های خود برسیم، پس به رفتار او توجه کنید تا بتوانید از افسردگی و خمودیش پیشگیری نمایید.

محبت، محبت بیشتری می آورد:

یکدیگر را لمس کنید، هر روز یکدیگر را ببوسید، و رابطه جنسی (حتی زمانی که پیر هستید) داشته باشید.کودکان می توانند استرس زا باشند، اما آن ها هم بزرگ می شوند پس به خاطر آنها تمام زندگی تان را از عشق و توجه به همسرتان خالی نکنید.

درباره حل سختی ها و مشکلات محیط کار با همسرمان مشورت کنیم ؛ زیرا مشورت و هم فکری بار مشکلات را سبک تر میکند. در زندگی مشترک با هم مشورت کنید و پیشنهادات خود را بیان کنید زیرا مشورت موجب رسیدن به زندگی سالم می شود. از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت ها و همکاری هایش سپاسگذاری و قدر دانی کنیم.

زمانی را صرف کاری که دوست دارید انجام دهید،کنید. چه چیزی شما را شاد می کند و به شما انرژی می دهد – موفق شدن به عنوان یک زوج تنها در صورتی کار می کنند که هر یک از شما قوی و به عنوان یک فرد عمل کنید.

به نیازها و خواسته های همسر خود توجه کنید ؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت سبب می شود خواسته های خود را به راحت بیان کند. در زندگی خود مسئولانه رفتار کنید یعنی اینکه در مقابل کاری که برعهده گرفته اید متعهد باشید و از زیر بار آن شانه خالی نکنید.

از سکوت خودداری کنید:

در مورد چیزهایی صحبت کنید که دوست دارید؛ بگذارید احساسات شما بالا رود، چون احتمالاً منفجر خواهید شد.

از سازش نترسید:

در مورد فشار و کشش یک رابطه سازش کنید. سعی کنید درجه بندی کنید که چقدر می خواهید چیزی در یک مقیاس از یک تا 10 قرار دهید و شریک شما هم همین کار را انجام دهد. بنابراین اگر غذا خوردن برای شما 5 است، و برای او 9، پس باید تا شب منتظرش بمانید. برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید زیرا برنامه داشتن سبب نظم و سامان زندگی خانوادگی می شود. خانه کانون عشق و محبت است پس هیچگاه در خانه خشونت به کار نبرید و آن را به پادگان تبدیل نکنید.

یکدیگر را بدیهی فرض نکنید:

مهربان باشید! این می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که گاهی به نظر می رسد، اما به خاطر داشته باشید که شما (امیدوارانه) این فرد را بیش از هر کس دیگری روی این سیاره دوست می دارید، بنابراین با او، با مهربانی رفتار کنید. در زندگی مشترک طوری رفتار نماییم که الگوی خوبی برای همسر و فرزندان خود باشیم. افکار مزاحم سلامت روانی انسان را ازبین می برند پس همیشه تعصبات غلط و افکار مزاحم را از خود دور کنیم و انرژی خود را صرف توجه به همسر و خانواده نماییم.

کم توقع باشید :

نکته ی مهمی که شاید این روزها کمتر کسی به آن اهمیت می دهد ؛ بهتر است از همسرتان آن قدر انتظار داشته باشید که توانایی پاسخ به آن را دارد.

صداقت داشته باشید:

از بهترین سرمایه های زندگی مشترک صداقت و راستی است پس هیچ وقت حتی زمانی که حقیقت به نفع ما نباشد ، دروغ نگوییم و به نیرنگ متوسل نشویم زیرا دروغ پایه های زندگی را سست می کند.

صبور باشید:

هر دوی شما ممکن است در زمان های مختلف و به روش های مختلف با هم فرق کنید، پس باید آن را حل کنید و همیشه آماده باشید. هیچ گاه زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید و از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنید و در تمام امور زندگی میانه رو و متعادل باشیم و اعتدال را رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.

زمانی که چیزهای خوب اتفاق می افتند، جشن بگیرید:

چیزهای جدید پیدا کنید، سرگرمی های جدیدی مثل دوچرخه سواری، کلاس آشپزی و یا شروع باغبانی این کار باعث می شود که هیجان به حرکت در بیاید. به او بگویید که به چه چیزی نیاز دارید. آن ها نمی توانند ذهن شما را بخوانند.

بسیار مهم است که زمانی را تنها باهم بگذرانید، صرف نظر از این که چقدر شلوغ هستید – به خصوص زمانی که شما بچه دارید. حتی بدون پول هم می توانید به سادگی به پیاده روی بروید یا شام ساده ای باهم بخورید.

امنیت روانی برای همسرتان ایجاد کنید:

محیط خانواده را با صفا و مطلوب و دوست داشتنی نماییم تا همسرمان در آن احساس رضایت کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

با هم بودجه بندی کنید:

یک راه عالی برای صحبت در مورد طرح ها و رویاها برای آینده و اینکه چطور آن ها را انجام دهید است.

برای دلجویی از همسر خود و خاموش کردن خشم وغضب و نفرت او ، همچنین دور ساختن خطرات تهدید کننده زندگی، از جملات زیبا و شورانگیز استفاده کنیم.

به ارزش ها اهمیت دهید:

ارزش ها از ستون های اصلی خانواده هستند پس همیشه به ارزش های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم؛ زیرا پایبند بودن به ارزش ها سبب دوام و استحکام خانواده می شود و موجب حفظ اصالت او می شود.

شاد باشید:

چطور رابطه خوبی داشته باشیم

شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنی خود را خوشحال و سرحال نشان دهید تا خستگی از تن همسرتان دور شود.

سورپرایز شیرین است پس یکدیگر را شگفت زده کنید:

مانند یادداشت های خاص، هدایای کوچک، پخت غذای مورد علاقه آن ها و یا برنامه ریزی یک تعطیلات آخر هفته.این به همسرتان می فهماند که شما هنوز عاشق او هستید و باعث می شود که شما هم عشق را احساس کنید از طرف دیگر، زمانی که همسرتان کار ویژه ای برای شما انجام می دهد، قدردانی خود را نشان دهید.آن ها ممکن است بدانند، اما خوب است که به آن ها با صدای بلند بگویید.

شریک زندگی خود را بزرگ کنید و از او پشتیبانی کنید:

پیش از قضاوت، وقت بگذارید تا خود را جای او قرار دهید. شما باید تا جایی که می توانید از انتقاد غیر ضروری و یا منفی نگری اجتناب کنید.

مثبت اندیش و خوش بین باشید:

با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از زندگی مشترکتان دور کنید، داشتن نگاه خوش بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می شود و همین موجب تغییری در شما خواهد شد تا بیشتر به جنبه های مثبت و خوب همسرتان فکر کنید و ایرادات او را فراموش کنید.

به روابط زناشویی توجه داشته باشیم:

زیرا نداشتن رابطه زناشویی سبب بروز مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند.

همدیگر را بخندانید :سعی کنید همه چیز را جدی نگیرید.

مکالمه کلید است. زمانی که ازدواج شما به یک مانع ویژه برخورد می کند، به خودتان یادآوری کنید که زمانی که اگر جای او بودید، باید بهتر و تکامل یافته تر می بودید. وقتی که همسرمان با ما صحبت می کند به او حرف هایش توجه کنیم و شنونده ی خوبی باشیم و گاهی با جملات کوتاه یا تکان دادن سرمان نشان دهیم که به حرف هایش توجه داریم.

دوستان متاهل داشته باشید، اما هم چنین دوستان خودتان راهم داشته باشید که بدون همسر خود به طور مرتب با آن ها سر و کار داشته باشید.

برای اینکه آینده بهتری برای همسرمان بسازیم در زمینه های مختلف او را تشویق کنیم و موقعیت ها و پیشرفت هایش را گوشزد کنیم . همچنین برای او و صحبتهایش ارزش قائل شویم و همواره از او حمایت کنیم.

نسبت به زمان و پول بیشتر بخشنده باشید:

خودتان را خوشحال کنید. اگر در حالت رکود هستید، تمایل خواهید داشت آن را به همسر خود منتقل کنید یا بخواهید آن را درست کند. شما باید خودتان را تصحیح کنید.

توجه داشته باشید که اولین کسی که از پیشرفت همسرش سود می برد، شما هستید پس به پیشرفت همسرمان توجه کنیم و اهمیت دهیم و از پیشرفت او خوشحال شویم.

با همسر خود مهربان و صمیمی باشیم و او را جزئی از خود بدانیم و خوبی هایش را بازگو کنیم و همه تلاشمان را برای کمک به همسرمان انجام دهیم . با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم .

حالت دفاعی نگیرید. سعی کنید از جای عشق و محبت به اشیا نزدیک شوید و فرض نکنید که مورد حمله قرار گرفته اید.

اعتماد کنید و قابل اعتماد باشید:

سعی کنید همیشه به خاطر داشته باشید که چرا عاشق همسرتان شدید. بگویید:عاشقت هستم. و به شریک تان بگویید که چقدر جذاب به نظر می رسد.

در زندگی برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خوش قول باشیم زیرا خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

برای دلگرم کردن همسرتان به زندگی به او بگویید به خاطر عشق تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم .

آنچه را که دارید تحسین کنید و درک کنید که ازدواج در طول زمان ممکن است شکننده باشند و نیاز به مراقبت دارد.

از زمان حال لذت ببرید. اضافه کردن خانه، بچه و غیره فقط همه چیز را پیچیده تر می کند. در هر جایی که در آن هستید، آن را در آغوش بگیرید و از وی لذت ببرید و بخاطر وجودش و داشتنش خدارا شکر کنید.

 

چطور رابطه خوبی داشته باشیم
چطور رابطه خوبی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *