چگونه آرایش خود را پاک کنیم

 
helpkade
چگونه آرایش خود را پاک کنیم
چگونه آرایش خود را پاک کنیم

باقی ماندن آرایش بر روی صورت به مدت طولانی سبب ایجاد جوش و چین و چروک بر روی پوست شده و پوست را به مرور زمان کدر و تیره می کند بنابراین بهتر است قبل از خواب آرایش و حتی ضد آفتاب خود را پاک کنید و هیچ وقت با آرایش نخوابید .

برای پاک کردن آرایش نباید صورت خود را آنقدر بمالید تا سرخ و دردناک شود، بلکه برای پاک کردن آرایش نیاز به یک ماده پاک کننده دارید. در این بخش از دنیای مد نمناک مراحل پاک کردن آرایش را برای شما آورده ایم .

اولین مرحله پاک کردن آرایش ، پاک کردن آرایش چشم و ابروهاست . برای پاک کردن آرایش چشم مخصوصا زمانی که ریمل ضد آب زده اید ، یک پاک کننده آرایشی با پایه مواد روغنی تهیه کنید . مقداری پاک کننده به یک گوش پاک کن و یا پد بزنید و آن را روی مژه های بسته قرار داده و کمی فشار دهید تا محلول شروع به پاک کردن ریمل و خط چشم کند.

پس از خیس شدن مژه ها آن ها را با یک پد تمیز کنید . برای پاک کردن چشم با این محلول سعی کنید این محلول درون چشم نرود زیرا حاوی ترکیبات روغنی است . همچنین برای پاک کردن آرایش چشم هیچگاه از پنبه استفاده نکنید .

چگونه آرایش خود را پاک کنیم

برای پاک کردن کرم پودر و رژ گونه از روی پوست ابتدا روی انگشت خود مقداری پاک کننده ی آرایش بریزید و سپس همه جای پوست خود مثل خط رویش مو، زیر چونه و پایین گوش ها را به صورت چرخشی و دورانی حدود 45 ثانیه ماساژ دهید . در صورت استفاده از کرم پودر باید محلول شما پایه روغنی داشته باشد.

اگه هم پوست شما چرب است و نسبت به پد آرایشی حساس نیست از پد به جای انگشت استفاده نمایید ولی اگر پوست حساسی دارید برای پاک کردن آرایشتان از پنبه آغشته به پاک کننده آرایش استفاده کنید .

برای پاک کردن رژ لب یک لایه ی نسبتا ضخیم وازلین روی لب بزنید و اجازه دهید که حدود پنج دقیقه روی لب بماند. روغن موجود در وازلین ، ترکیب روغنی رژ لب را شکسته و شما می توانید با یک پد تمیز لب ها را از رژ پاک کنید اما پد را محکم روی لب ها نکشید و به صورت دایره ای روی لب حرکت دهید.

اگر باز هم رنگ روی لب ها باقی مانده بود و یا لب شما پوسته شده بود مقداری شکر قهوه ای را با عسل ترکیب کنید و روی لب بمالید تا مانند یک لایه بردار عمل کند . سپس صورت خود را شسته و مرطوب کننده بزنید.

بیشتر پاک کننده ها، هر گونه کثیفی صورت و آرایش غلیظ را پاک می کنند و نیازی به استفاده از تونر نیست . بسیاری خانم ها بر این باورند تونر ، آلودگی و کثیفی و چربی و آرایش صورت را از بین می برد ، این باور صحیح است اما تونر در کنار پاک کردن آرایش سبب از بین رفتن چربی پوست و خشکی پوست می شود. استفاده از تونرها برای افراد دارای پوست چرب مناسب است.

به هیچ وجه از دستمال های مرطوب مخصوص بچه ها برای پاک کردن کرم پودرو رژ گونه استفاده نکنید زیرا دستمال مرطوب نوزاد برای نرم شدن پوست پای نوزاد تنظیم شده است و برای پاک کردن آرایش مناسب نیست.

افرادی که پوست خشک دارند باید پوستشان را به گونه ای پاک کنند که پوست آنها خشک تر نشود پس لازم است نکات ارائه شده در دنیای مد نمناک را رعایت نمایند :

استفاده از روغن نارگیل

از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش استفاده کنید زیرا روغن نارگیل سرسخت ترین و ضدآب ترین مواد آرایشی را از پوست شما پاک می کند و مرطوب کننده ی خیلی خوبی است پس برای پاک کردن آرایش صورت روی کف دستتان کمی روغن نارگیل بریزید و آن را به آرامی روی صورت خود بمالید و سپس صورت خود را بشویید تا آرایشتان کاملا پاک شود.

بخور

برای پاک کردن آرایش صورتتان را بخور دهید بدین طریق که سینک را پر از آب داغ کنید و چند دقیقه روی آن خم شوید تا بخار آب منافذ پوست را باز کند تا راحت تر بتوانید آرایش خود را پاک کنید. یا همانطور که بخش دنیای مد نمناک گفته است دستمالی را در آب داغ خیس کنیدو بعد از خنک شدن آن را روی صورت خود بگذارید تا پوستتان پاک و تمیز شود.

شیر

برای پاک کردن آرایش کمی شیر را با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید سپس این محلول را با پنبه به صورت خود بمالید و بعد آبکشی کنید.

خیار

برای پاک کردن آرایشتان خیار را داخل مخلوط کن بریزید و آن را به صورت خمیر درآوریدسپس کمی روغن دلخواه به آن بیافزایید . این ترکیب آرایش را پاک و صورت شما را نرم می کند. خیار سرشار از آنتی اکسیدان است و موجب کاهش التهاب پوست می شود پس اگر صورت شما جوش می زند برای درمان جوش از خیار استفاده نمایید.

روغن بچه

روغن بچه نیز می تواند آرایش ضدآب را راحت تر پاک کند. برای پاک کردن آرایشتان همانگونه که با استفاده از روغن نارگیل پوست را پاک کردید با روغن بچه نیز پوستتان را پاک کنید.

جوش شیرین و عسل

کمی عسل روی دستمال بریزیدو روی آن جوش شیرین بمالید و آرایش را با آن پاک کنید. جوش شیرین سبب لایه برداری پوست می شود. بعد از انجام این کار پوست خود را آبکشی کنید.

مراقب چشمانتان باشید.

پاک کننده آرایش خوب بخرید

پوستتان را بطور منظم پاک کنید

اگر آرایش هم نمیکنید در پایان روز، صورتتان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا آلودگی پوستتان پاک شده و از جوشزدن آن جلوگیری شود.

از ترکیب وازلین و مرطوب کننده :

وازلین و مرطوب کننده را با هم مخلوط کنید و مقداری از آن را روی پنبه بمالید و آرایشتان را پاک کنید .

استفاده از روغن زیتون

چند قطره روغن زیتون یا روغن بادام روی یک پد پنبه بریزید و با حرکت دایره ای صورتتان را پاک کنید .

استفاده از شیر و روغن بادام

1 قاشق غذاخوری پر شیررا با 2 یا 3 قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید و روی یک پارچه بریزید و پارچه را برروی پوست خود قرار دهید و بعد با یک پنبه یا دستمال تمیز صورت خود را پاک کنید سپس صورتتان را بشویید.

ماست برای پاک کردن آرایش صورت

چگونه آرایش خود را پاک کنیم

یک پنبه یادستمال را آغشته به ماست نمایید و صورتتان را با آن پاک کنید و بعد صورتتان را با آب سرد بشویید.

 

آیا تا‌ بحال به نحوه پاک کردن آرایش خود فکر کرده‌اید؟ اگر بیشتر وقت‌ها آرایش می‌کنید؛ حتماً تا به حال متوجه شدید که فقط با شستن صورت، پوست‌تان کاملاً تمیز نمی‌شود. اگر به این موضوع دقت نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم با روش ساده‌ی زیر حتماً یک شب، تمیزی پوست خود را بسنجید:

صورت خود را مثل همیشه بشویید. بعد، بدون اینکه حوله را روی پوست خود بکشید، با یک پارچه‌ی نرم و تمیز صورت‌تان را خشک کنید. در مرحله بعد با یک پد پنبه‌ای که با چند قطره تونر مرطوب شده، پوست خود را پاک کنید. احتمالاً هنوز باقی مانده‌ی کرم پودر، سایه چشم و حتی ریمل خود را روی پد می‌بینید!

البته، نکند دیدن این پد، باعث شود فکر کنید که پاک کننده‌ صورت قوی‌تری لازم دارید! بلکه، برای چاره به تمیز کردن صورت خودتان، بعد از پاک کردن آرایش فکر کنید.

به این ترتیب که شب‌ها اول آرایش خود را پاک کنید. بعد از آن صورت خود را بشویید. البته شستن دو مرحله‌ای پوست تنها نکته‌‌ای نیست که باید رعایت کنید. بهتر است ادامه متن را بخوانید تا نکته‌های دیگر پاک کردن صحیح آرایش خود را بهتر بدانید.

دستمال مرطوب را به آرامی چند بار بر پوست خود بکشید تا کرم پودر، رژلب و … از روی آن پاک شود. وقتی آنچه را روی صورت‌تان بوده است، روی دستمال مرطوب می‌بینید احساس رضایت می‌کنید.چگونه آرایش خود را پاک کنیم

پبشنهاد می‌کنیم از محصولات بدون الکل استفاده کنید تا پوست‌تان خشک نشود. پس، اول با دستمال مرطوب مناسب، آرایش صورت خود را پاک کنید. بعد از آن، صورت خود را بشویید و خشک کنید.

حتماً برایتان پیش آمده که بعضی شب‌ها آن قدر خسته‌اید که نمی‌توانید برای مراقبت‌های شبانه‌‌ی پوست خود وقت کافی بگذارید.

در این مواقع، استفاده از دستمال‌ مرطوب پاک کننده‌ی آرایش ایده آل است. یک بسته را کنار تخت خواب خود نگه دارید. این گونه، می‌توانید صورت خود را خیلی سریع پاک کنید؛ حتی بدون اینکه رختخواب خود را ترک کنید.

احتمالاً شما میسلار واتر را در تبلیغات یا داروخانه‌ها دیده باشید. به هر حال، وقت آن است که میسلار واتر را بشناسید و از آن استفاده کنید.

میسلار واتر که به آن کلینسینگ واتر(cleansing water) هم می‌گویند، تمیز کننده‌‌ای است که آلودگی‌ها را از پوست حذف می‌کند. میسلار واتر ترکیبی از آب خالص، مواد آبرسان مثل گلیسیرین و مقدار کمی سورفکتانت‌های ملایم است.

ذرات این سورفکتانت به شکل توپ‌های کروی کوچکی هستند که به دور هم جمع می‌شوند که به آنها میسل می‌گویند. این میسل‌ها مثل یک آهنربا عمل می‌کنند و آلودگی و چربی‌ها را حذف می‌کنند.

این ترکیبات بسیار سبک و ملایم هستند و خلاف شوینده‌های دیگر به آب نیاز ندارند. پس اجازه دهید تا میسلار واتر روی پوست‌تان بماند تا مواد رطوبت رسان زمان کافی داشته باشند و جذب شوند.
شما می‌توانید بعد از میسلار واتر از پاک کننده‌های صورت هم استفاده کنید. اما، هیچ الزامی نیست.

همه‌ی کاری که باید بکنید این است که یک پد پنبه‌ای را به میسلار واتر آغشته کنید. بعد، آن را روی صورت‌تان بکشید. این محصول برای مرطوب کردن یا شستن پوست به آب نیازی ندارد. این متد پاک کردن آرایش فقط پوست را تمیز نمی‌کند و می‌تواند آن را آبرسانی کند.

اگر پوست شما مستعد آکنه است. میسلارواتر انتخاب خوبی برای شماست. این محصول بدون اینکه پوست را خشک کند، سلول‌های مرده‌ی آن را حذف می‌کند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند بین هر بار مصرف ضد آفتاب، به ویژه در تابستان، از میسلار واتر استفاده کنید تا منافذ پوست مسدود نشوند.

اگر در شهر‌‌های بزرگ و آلوده زندگی می کنید، بهتر است علاوه بر پاک کننده آرایش از شوینده‌های صورت مانند ژل شستشو صورت هم استفاده کنید. شوینده صورت هر گونه آلودگی و یا باقی مانده‌ی مواد آرایشی را از پوست پاک می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که آلودگی هوا احتمال ایجاد آکنه را افزایش و عملکرد پوست را در حفظ رطوبت کاهش می‌دهد. پس فراموش نکنید که هر شب نه تنها مواد آرایشی را از پوست خود پاک کنید، بلکه با استفاده از بهترین شوینده صورت، منافذ پوست خود را از آلودگی‌های دیگر پاکسازی کنید.

شستشوی صورت به طور صحیح، از ایجاد آکنه پیشگیری می‌کند، التهاب پوست را کاهش می‌دهد و به افزایش سلامت پوست کمک می‌کند.

اگرچه خود شستشو امری بسیار ساده تلقی می‌شود، اما اینکه بهترین شوینده صورت برای پوست شما کدام است، می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. در اینجا می‌توانید نکات طلایی برای انتخاب بهترین پاک کننده صورت برای پوستتان را بیاموزید.

شوینده‌های صورت پشتیبانی برای پاک کننده آرایش هستند. با مصرف آنها می‌توانید مطمئن شوید که پوست‌تان تمیز شده است و تمام موادی که موجب مسدود شدن منافذ پوست می‌شوند، کاملاً از بین رفته‌اند.

تونرها بین دو مرحله‌ی مراقبت از پوست به کار می‌روند، یعنی شستشو و مرطوب کردن پوست.

در گذشته تونرها بعد از شستن پوست با صابون‌های قلیایی به کار می‌رفتند تا pH پوست را به حالت طبیعی برسانند. از آنجا که شوینده‌های ملایم و با pH مناسب ساخته شدند، تونرها قابلیت‌های بیشتری پیدا کردند.

در حال حاضر، تونرها محلول‌هایی متناسب با انواع پوستند که منافذ را برای جذب سرم و مرطوب کننده، آماده می‌سازند.
توجه کنید، این مرحله فقط یک دقیقه طول می کشد و تمام بقایای آرایش را از بین می‌برد.

یک پد پنبه‌‌ای را به چند قطره تونر آغشته کنید. آن را به آرامی روی پوست خود بکشید. سعی کنید تونری را انتخاب کنید که پوست را خشک نمی‌کند و رطوبت آن را حفظ می‌کند.

اگر بخواهید صورت خود را به خوبی با کرم پودر بپوشانید، حتماً ریشه‌ی موهای جلوی سر به آن آغشته می‌شوند. پس فراموش نکنید که آرایش خود را از این قسمت هم پاک کنید. بسته به نحوه پاک کردن آرایش صورتتان، ممکن است کمی از موهایتان خیس شود، اما این ارزش را دارد که ریشه‌ی موهایتان کاملاً تمیز شود.

حتماً متوجه شدید آرایش چشم به سختی پاک می‌شود. به همین دلیل، پاک کننده‌‌هایی مخصوص پاک کردن آرایش چشم وجود دارد که حتی خط چشم و ریمل‌های با دوام (long-lasting) و یا به اصطلاح ۲۴ ساعته را هم به آسانی پاک می‌کنند.

اگر پاک کننده‌‌ای که از آن استفاده می‌کنید برای دور چشم‌تان مناسب نیست، یکی از محصولاتی را که مخصوص پاک کردن آرایش چشم است، انتخاب کنید.

به آرامی، یک پد پنبه‌ای را که به پاک کننده آرایش چشم آغشته شده است، روی چشمان بسته‌ی خود بکشید. ببینید که چقدر سریع تمام آرایش چشم تان پاک می‌شود.

رژ لب شما ممکن است تا زمان خوابتان به تدریج پاک شده باشد، اما این نباید باعث شود پاک کردن لب‌هایتان را از قلم بیندازید. البته، هر پاک کننده‌ای برای استفاده روی لب‌ها مناسب نیست. بهتر است برای پاک کردن رژ لب‌های ماندگار از پاک کننده‌های آرایشی که مخصوص این کار هستند، استفاده کنید.

هم‌چنین می‌توانید از مقدار کمی وازلین برای پاک کردن آرایش لب خود استفاده کنید. کافیست یک لایه وازلین روی لب خود بمالید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا رژ لب را به خود جذب کند و پس از آن لایه وازلین را با یک پد پنبه‌ای به آرامی پاک کنید.

به جای وازلین می‌توانید از روغن زیتون یا روغن نارگیل هم استفاده کنید. یادتان نرود که بعد از پاک کردن رژ لب از یک مرطوب کننده مناسب لب استفاده کنید.

خیلی مهم است که بعد از استفاده از هر پاک کننده‌‌ی آرایش، از مرطوب کننده استفاده کنید. قبل از استفاده از مرطوب کننده منتظر خشک شدن کامل پوست خود نباشید. بهتر است زمانی که پوست مرطوب است، مرطوب کننده را مستقیم روی پوست خود بمالید. به این ترتیب، رطوبت پوست شما بیشتر حفظ می‌شود.

حتماً شما هم به سلامت و تمیزی پوست خود اهمیت می‌دهید. تا به حال آرایش خود را چگونه پاک می‌کردید؟ خواندن این مقاله باعث شد به فکر تغییر شیوه‌ی پاک کردن آرایش صورت خود باشید؟ به داشتن یک پاک کننده‌ی آرایش کنار سایر لوازم آرایشی خود فکر می‌کنید؟ تا کنون از میسلار واتر یا پاک کننده‌های دیگر استفاده کرده‌اید؟ نظر خود را بگویید و سؤال‌های خود را بپرسید.

منبع:

چگونه آرایش خود را پاک کنیم

❤🎉عالیی

صفحه نخست » 💄 آرایش و زیبایی » پوست » روش صحیح پاک کردن آرایش صورت

 

برای پاک کردن آرایش نباید صورت خود را آنقدر بمالید تا سرخ و دردناک شود، بلکه نیاز به یک ماده پاک کننده صورت و پاک کننده چشم دارید. در این مطلب بهترین روش های پاک کردن آرایش صورت و دستور ساخت پاک کننده های طبیعی را خواهید خواند.

 

اگر شما هم از آن دسته خانمهایی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورت خود به رختخواب میروید، بدانید که بزرگترین خیانت را به پوست صورت خود می کنید. در صورتی که باقیمانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه های پوستی شده و میتوانند سلامت پوستتان را به خطر بیندازند. پاک کردن آرایش به پوست فرصت میدهد تا نفس بکشد .چگونه آرایش خود را پاک کنیم

پاک کردن آرایش صورت باید بخش مهمی از مراقبت روزانه‌ی پوستتان باشد.

امروزه آرایش ها در برابر گرما مقاوم می باشند و ساعتهای زیادی روی صورت باقی میمانند که این جای نگرانی برای تجدید آرایش را کم کرده است و خیال افراد را از این بابت تقریبا راحت کرده است اما در مقابل جنبه های منفی را نیز در بر دارد. استفاده از لوازم آرایش هایی با ماندگاری بالا باعث آسیب به مژه ها و سوزشهای جدی و حساسیت در محدوده چشم و پوست خواهد شد و می تواند عوارض جبران ناپذیری ایجاد کند. به همین خاطر به چگونگی پاک کردن این مواد از روی صورت میپردازیم.

 

 

بله. اگر می خواهید صبح که از خواب بیدار می شوید، دارای پوستی مرطوب و روشن باشید، باید حتما قبل از رفتن به رختخواب، آرایش صورت و یا حتی ضدآفتاب خود را پاک کنید.

پاک کردن آرایش صورت

در حالی که بسیاری از کارشناسان زیبایی معتقدند که استفاده از تونرها لازم نیست، اما بسیاری از زنان از تونر استفاده می کنند، چراکه آنها احساس می کنند تونر همه نوع آلودگی و کثیفی و چربی و آرایش صورت را از بین می برد.

امروزه بیشتر پاک کننده ها، هر گونه کثیفی صورت و آرایش غلیظ را پاک می کنند.

گرچه تونرها هر نوع آرایشی را پاک می کنند، ولی چربی های طبیعی صورت را نیز از بین می برند و موجب خشکی پوست می شوند.

تونرها برای اشخاصی که دارای پوستی چرب می باشند، خوب می باشند.

 

نه. زنانی که از دستمال مرطوب نوزاد برای پاک کردن صورتشان استفاده می کنند، به طور غیرارادی ماهیچه های صورتشان منقبض می شود.

از آنجا که دستمال مرطوب نوزاد برای نرم شدن پوست پای نوزاد تنظیم شده است، در نتیجه زنان فکر می کنند که برای نرم کردن پوست صورت نیز مفید است.

این نکته را فراموش نکنید که پای نوزاد آرایشی ندارد که نیاز به مواد مخصوص برای کامل پاک کردن آن باشیم!

 

 

بهتر است این افراد، پاک کننده های صورت را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنند.

اگر دارای پوستی خشک هستید، توصیه می شود از پاک کننده های چرب استفاده کنید.

باید روغن پاک کننده را بر روی یک پنبه بریزند و سپس آن را به پلک ها، لب ها، ابروها و کل صورت خود بکشند.

برای از بین بردن آلودگی و یا آرایش، ماساژ دادن صورت با روغن نیز مفید است.

صورت خود را با کف و یا ژل پاک کننده بشویید. سپس با لیف گرم آن پاک کننده را از بین ببرید. با این کار لایه برداری پوست نیز انجام می شود.

این نکته را از یاد نبرید که تا پوستتان خشک نشده، کرم مرطوب کننده را به پوستتان بمالید.

 

یکی از بهترین راه ها برای پاک کردن ریمل، استفاده از پاک کننده آرایش چشم می باشد.

پاک کننده آرایش چشم را روی پنبه زده و آن را بر پلک و مژه ها بمالید. سپس با پنبه تمیز دیگری، چشم را پاک کنید.

نکته: پاک کننده آرایش چشم، برای از بین بردن رژ لب های 24 ساعته نیز مفید است.

 

اگر موقع خواب، صورت خود را روی بالش تمیز بگذارید، صورتتان کثیف نمی شود، بنابراین نیازی به شستن صورت با پاک کننده آرایشی نمی باشد.

در حقیقت، استفاده بیش از حد از پاک کننده باعث خشکی زیاد پوست می گردد.

اگر صبح که بیدار شدید، صورتتان چرب بود، بهتر است صورت خود را با آب گرم بشویید تا چربی ها را از بین ببرد.

 

 

چگونه آرایش خود را پاک کنیم

– بهترین پاک کننده برای صورت های جوش‌دار، پاک کننده دارای سالیسیلیک می باشد.

– اگر دارای پوست چرب می باشید، بهتر است از پاک کننده های کفی استفاده کنید.

– اگر دارای پوستی خشک هستید، توصیه می شود از پاک کننده های چرب یا روغنی استفاده کنید.

 

برای پاک کردن آرایش ضد آب از پاک کننده های قوی استفاده کنید.

 

پوست اطراف چشم نازکترین و حساسترین قسمت پوست صورت می باشد که نیاز به بیشترین مراقبت را دارد به همین دلیل مستعد به سوزش ، التهاب و تیره شدن است. بنابراین استفاده روزانه از یک پاک کننده آرایش معطر و خوب قدم اول برای سلامت و تنفس پوست میباشد. ۲ تا ۳ قطره از محلول پاک کننده را روی پنبه ریخته و برای چند ثانیه ضربه ای و آرام با پوست صورت در تماس قرار دهید . این کار باعث میشود آرایش شما پیش از آنکه خودتان کامل آن را پاک کنید شروع به حل شدن کند. سپس راحت تر میتوانید آرایش را از صورت پاک کنید .

برای پاک کردن آرایش چشم ، از مواد پاک کننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند .

آرایش صورت شما مانند کرم پودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاک کننده های آرایشی که پایه آبی دارند، از روی پوستتان پاک میشوند. ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاک کننده قویتری دارند. این مواد پاک کننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاک کنند .

برای پاک کردن آرایش چشمانتان، از حرکات ملایم تر دستتان روی پوست اطراف چشم استفاده کنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امکان آسیب دیدن و چروک خوردن آن زیاد است .

به دلیل این که این پاک کننده های قوی به گونه ای ساخته شده اند که ایده آل برای آرایش های ضدآب هستند ، ساختاری چرب و برپایه پاک کنندگی دارند . به یاد داشته باشید اگرچه این مواد میتوانند آرایش را از بین ببرند اما میتوانند مانعی بر پوست بوده و باعث نفوذ در لایه پوست شوند. برای جلوگیری از این امر بعد از استفاده از پاک کننده ها صورت خود را بشویید.

دستمال های مرطوب پاک کننده آرایش مزایایی دارند ولی به طور کلی اشباع شده و مناسب نیستند و در دراز مدت باعث حساسیت و التهاب میشوند.بنابراین در شرایط خاص و کمتر از آنها استفاده کنید.

از ترکیب وازلین و مرطوب کننده میتوانید یک پاک کننده دست ساز و عالی به دست آورید . مقداری از این ترکیب را روی پنبه گذاشته و آرایشتان را پاک کنید و نتیجه جالب توجه را مشاهده کنید. تنها بخاطر داشته باشید که بعد از هرکدام از این روشها صورت خود را بشویید و تمیز کنید.

 

فراموش نکنید بهتر است یک پاک کننده آرایش خوب تهیه کنید. این از آن مواردی است که خرج کردن پول بیشتر به نفع سلامت پوستتان خواهد بود. مارکهای معروف تجاری لوازم آرایش، به طور معمول پاک کننده های خوبی نیز به بازار عرضه میکنند.

برای پاک کردن آرایش صورت یک تکه پنبه یا پد پنبه ای را به مواد پاک کننده آغشته کنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بکشید. در صورتی که با این روش، آرایش شما پاک نشد، چند نقطه از ماده پاک کننده را در چند جای صورتتان بگذارید، سپس با یک گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورتتان پخش کنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوستتان نیز خارج میشوند .

در صورتی که اصلا آرایش نمیکنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورتتان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگیهای هوا از روی سطح پوست شما پاک شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوشزدن آن جلوگیری میکند. تمیزکردن منظم پوست آن را براق و سالم میکند .

کسانی که پوست حساسی دارند باید در هنگام خرید پاک کننده ها دقت بیشتری به خرج دهند. میتوانید نمونه این محصولات را روی پوست بازویتان امتحان کنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری کنید. پاک کننده های ملایم برای شما مناسبترند.

 

برای راهنمایی در مورد پاک کردن آرایش صورت بهتر است از پایه شروع کنیم. احتمالا اینکار را خودتان هم خودبخود انجام می دهید، به ترتیب پاک کردن آرایش می‌تواند به سرعت کارتان بسیار کمک کند. با پاک کردن رژ یا برق لب شروع کنید و بعد به سراغ چشم ها بروید، و با پاک کردن بقیه ی صورت کار را تمام کنید.

ریمل و خط چشم معمولا سخت تر از بقیه ی آرایش ها پاک می شوند. ممکن است وسوسه شوید که چشمتان را بمالید و بسایید تا پاک شود ولی اینکار اصلا برای پوستتان خوب نیست. پاک کننده‌ی آرایش مخصوص چشم بهترین گزینه برای پاک کردن سایه‌ی چشم، خط چشم و ریمل است.کمی از پاک کننده ی آرایش چشم را روی پد پنبه ای بزنید و آن را روی پلک و مژه‌هایتان قرار دهید. سپس به آرامی آن را به گوشه‌ی چشم ها بکشید، این کار را تا پاک شدن کامل آرایش تکرار کنید.

پس از پاک کردن آرایش صورت ، آنچه باقی مانده را با آب ولرم بشویید.از ساییدن آثار باقی مانده با پارچه و حوله خودداری کنید چرا که به پوستتان آسیب می رساند. پاشیدن آب ولرم، به صورتتان برای از بین بردن آنچه باقی مانده کافی ست (یادتان نرود که آب داغ یا سرد به پوستتان شوک وارد می کند).

حالا بعد از پاک کردن آرایش صورت ، از پارچه یا حوله ای برای خشک کردن پوستتان استفاده کنید. آهسته پارچه یا حوله را روی پوستتان فرود بیاورید و از کشیدن و مالیدن آن بر پوست خودداری کنید. درباره ی استفاده از تونر منقبض کننده ی پوست بعد از پاک کردن و آبکشی عقاید متفاوتی وجود دارد، پس این به نظر شخصی خودتان بستگی دارد. ولی حتما در پایان کار، از مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده و پاک کردن آرایش صورت با دستمال کاغذی روش آسان و بدون آب مناسبی است.

ملایمت کلمه‌ی کلیدی پاک کردن آرایش صورت است. ممکن است فکر کنید که استفاده از محصولات و حرکات ملایم ناکارآمد است ولی این طور نیست! ملایمت تنها به معنای برآشفتن پوست به کمترین میزان ممکن است، چرا که پوست صورت پوستی به شدت حساس است.

با چند ماده ساده، می توانید پاک کننده ای درست کنید که فاقد هر گونه مواد نگهدارنده یا شیمیایی باشد.

شما هر نوع آرایشی که داشته باشید، باید قبل از رفتن به رختخواب در شب, تمام آرایشتان را بشویید. خوابیدن با آرایش, منافذ پوستتان را میبندد و همینطورخوابیدن با ریمل مژه و ابرو باعث میشود مژه تان شکننده شود و ریزش کند. اگر تنبلی کنید و به صورتتان نرسید و یا با آرایش بخوابید پیشانی و صورتتان پراز جوش و آکنه خواهد شد.

با وجود دستمال مرطوب هایی که برای پاک کردن آرایش صورت بوجود آمده اند دیگر جای هیچ بهانه و کوتاهی نیست .حتی میتوانید با چند فرمول کوچک به جای استفاده ازاین پاک کننده هایی که در فروشگاه وجود دارد از پاک کننده های خانگی و طبیعی استفاده کنید.

چند قطره روغن زیتون یا روغن بادام

چند قطره از روغن زیتون را برروی یک پد پنبه بریزید و صورت خود را با حرکت دایره ای پاک کنید . هنگام پاک کردن آرایش چشم، چشم خود را 10 ثانیه ببندید با پد پنبه به آرامی آن را پاک کنید . اگر شما پد پنبه در خانه ندارید چند قطره از روغن زیتون را در دستتان بریزید و برروی صورت خود بمالید و با استفاده از یک حوله و یا دستمال کاغذی نرم صورت خود را تمیز کنید و روغن اضافی را از صورت خود پاک کنید.

استفاده از شیر و روغن بادام برای پاک کردن آرایش صورت

1 قاشق غذاخوری پر شیر

2 یا 3 قطره روغن بادام شیرین

در یک کاسه کوچک، شیر را با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید . یک دستمال یا پارچه را کمی در این مخلوط شیرو روغن بادام نمدارکنید و برروی پوست خود قرار دهید و بعد با یک پنبه یا دستمال تمیز صورت خود را پاک کنید, برای اینکه مطمئن باشید که تمام شیر از صورتتان پاک شده است با آب صورتتان را بشویید.

استفاده از ماست برای پاک کردن آرایش صورت

ماست ساده و بدون طعم

با یک پنبه یادستمال آغشته به ماست صورت خود را پاک کنید و بعد با آب سرد صورتتان را بشویید.

 

گردآوری : مجله تصویر زندگی

منابع:

آی بانو

تبیان

بیتوته

مه شو

 

نام:


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی

بسیاری از خانمها هرروز آرایش میکنند ولی برخی سالی یا ماهی این کار را انجام میدهند . بالطبع پاک کردن آرایش برای خانمهایی که هرروز آرایش میکنند سخت است و در اثر پاک کردن ممکن است پوست آسیب ببینید مخصوص وقتی ریمل را از چشم پاک میکنیم  سخت تراست امروز درباره نحوه پاک کردن آرایش چشم مباحث بسیار آموزنده و مفیدی را بیان میکنیم.1- از شامپو بچه استفاده کنید. بهترین راه بدون سوزش چشم و ریزش اشک برای پاک کردن آرایش چشم، از جمله، ریمل مژه و ابرو (حتی ضد آب)، سایه و خط چشم شامپو بچه است. پاک کننده های آرایش مخصوصا آرایش چشم می توانند بسیار گران باشند؛ با این حساب این روش مقرون به صرفه ترین را برای پاک کردن بدون درد و سوزش آرایش چشم است.

2- چشم تان را با مقداری آب خیس کنید.

چگونه آرایش خود را پاک کنیم

۳- مقدار کمی شامپو بچه در دست تان بریزید و روی چشم تان ماساژ دهید تا کمی کف کند.۴- با آب ولرم چشم هایتان را بشویید.۵- اگر شامپو بچه کمک تان نکرد از پاک کننده های گریم خوب و ارزان از یک مارک معروف استفاده کنید. یک پد پنبه ای نرم را آغشته به پاک کننده کنید و چند ثانیه روی چشم تان نگه دارید و سپس با مالش آرایش چشم تان را پاک کنید.۶- اگر شما پوست حساسی دارید و شامپو بچه و پاک کننده های گریم ارزان قیمت کارتان را راه نمی اندازند، مجبورید برای خرید پاک کننده های خوب و گران هزینه کنید؛ البته اگر به طور منطقی از آن ها استفاده کنید مدت زیادی برای تان دوام خواهد داشت.نکات و هشدارهاوازلین برای پاک کردن سایه چشم معجزه می کند. اگر از پاک کننده های مایع خوشتان نمی آید یا می ترسید چشمتان بسوزد، فقط مقداری وازلین روی چشم تان بمالید و سپس با یک پارچه یا چیزی مثل آن روی چشم تان بمالید تا آرایش چشم تان بلافاصله پاک شود.اگر هنگام استفاده از خط چشم دست تان لغزید (هنوز سایه نزده اید) می توانید یک گوش پاک کن را با مقداری آب یا لوسیون مرطوب کنید و اشتباه تان را اصلاح کنید.اگر نمی خواهید خطر رفتن مقداری مایعات شوینده به داخل چشم تان را بپزیرید با کمی وازلین که روی گوش پاک کن مالیده اید آرایش چشم تان (فقط آرایش چشم ها) را پاک کنید.اگر نمی توانید از شامپو بچه استفاده کنید، از دستمال مرطوب بچه استفاده کنید. هر چند این دستمال ها برای کار دیگری ساخته شده اند! اما پاک کننده های ملایمی هستند که به آسانی و بدون گرفتگی منافذ پوست هرگونه آرایشی را پاک می کنند.برای پاک کرد ن خط چشم از پلک پایین، تنها یک تکه کوچک پنبه ای را در پاک کننده آرایش یا هر چیز مشابهی بزنید و به آرامی آن را پاک کنید (زیاد چشم تان را نمالید چون باعث چین و چروک چشم می شود).گاهی اوقات می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. پنبه یا پارچه نرمی را در مقدار کمی روغن زیتون بزنید و به آرامی روی چشم تان بکشید؛ آرایش بلافاصله ناپدید خواهد شد.زمانی که از وازلین استفاده می کنید زیاد چشم تان را نمالید ممکن است چشم تان را تحریک و حساس کنید.چشم های تان را تک تک تمیز کنید. روی هر دو چشم تان وازلین نمالید.بعضی از افراد به وازلین در نزدیکی چشم بسیار حساسیت دارند بنابراین مراقب باشید.هنگام استفاده از دستمال مرطوب بچه هم مراقب باشید چون حاوی الکل هستند و ممکن است سبب تحریک و تورم چشم شوند.***منبع :آرایشیک

 

زیبایی خود را دوچندان کنید


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


تردید و دو دلی قبل از ازدواج

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


خودت سه سوته ماست درست کن


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


جراحی زیبایی سینه و شکم


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


16 روش زیبایی دندان ها

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!

پاک کردن آرایش

 

در این مقاله ما روش صحیح پاک کردن آرایش را به شما آموزش میدهیم این را بدانید که فقط شستن پوست کافی نیست.چگونه آرایش خود را پاک کنیم

 

مرحله اول قبل از پاک کردن

قبل از هر کاری باید محصولاتی را برای پاک کردن آرایش تهیه کرد .اگر پوست شما چرب است محصولاتی را بخرید که فاقد چربی باشد در حالیکه محصولات مرطوب کننده برای پوست های خشک مناسب می باشند. بهتراست از یک پاک کننده برای چشم جداگانه استفاده شود.

 

موهای خود را کنار بزنید و با یک دستمال مرطوب پوست خود را پاک کنید.

 

مرحله دوم پاک کردن آرایش چشم

اگر از مواد آرایشی ضد آب استفاده می کنید ، می توانید از هر پاک کننده دیگری که برای شما مفید باشد استفاده کنید ، ممکن است پاک کننده های چرب را ترجیح دهید. یک پد پنبه را کاملا با محصول مرطوب کنید و آن را روی چشم فشار دهید. 10-20 ثانیه صبر کنید و سپس پد را به آرامی و بدون مالیدن آن روی چشم حرکت دهید . پوست اطراف چشم بسیار ظریف است.

 

پد را به جلو و عقب حرکت ندهید. آن را یک جهت از طرف داخلی به سمت بیرونی حرکت دهید. سپس پد را به طرف تمیز بچرخانید و آنرا روی مژه ها بکشید.

 

پاک کردن آرایش صورت

 

مرحله 3: پاک کردن آرایش لب

در مرحله بعد ، بهتر است که آرایش را جداگانه از روی لب پاک کنید ، بنابراین رژ لب را روی صورت خود پخش نمی کنید. شما می توانید از محصولات ویژه ای استفاده کنید ، گرچه ژل معمولی چرب نیز فوق العاده است . آن را روی لب خود بمالید ، تا 5 دقیقه صبر کنید و آن را با یک پنبه پاک کنید. خیلی محکم نکشید ، تا به لبهایتان آسیب نرسد.

 

مرحله چهارم: پاک کردن آرایش از صورت

یک پد پنبه را با محصول پاک کننده مرطوب کنید و صورت خود را پاک کنید. ناحیه زیر چانه و پشت گوش را فراموش نکنید. حتماً موهای خود را تمیز کنید . پس از آن می توانید از پاک کننده آرایش استفاده کرده و آن را با حرکات دایره ای بر روی صورت و گردن بمالید.

 

صورت خود را با آب بشویید و با حوله آنرا خشک کنید. برای جلوگیری از شیوع باکتری ها می توانید از یک حوله کاغذی استفاده کنید. پوست خود را مالش ندهید ، فقط آن را با آب خیس کنید.

 

روش صحیح پاک کردن آرایش

 

مرحله 5: پس از پاک کردن آرایش

بسیار مهم است که بعد از پاک کردن آرایش از پوست خود مراقبت کنید. این آخرین مرحله است. می توانید صورت خود را به آرامی ماساژ دهید تا به آن حالت ارتجاعی داده شود و جریان خون را افزایش دهد. و حتما باید مرطوب کننده بمالید تا پوست شما خشک نشود.

 

چگونگی پاک کردن آرایش صورت

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

رازهای زیبایی

دستگاه خانگی ماست ساز با قیمت فوق العاده

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری

چگونه آرایش خود را پاک کنیم

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


کدام خدمات زیبایی دندان مناسب شماست؟

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

در پاک کردن آرایش ،حرکت دست ها روی صورت بسیار موضوع مهمی است زیرا در صورت حرکت دادن اشتباه ممکن است پوست به خوبی پاک نشده و در دراز مدت ایجاد چروک کند. بعد از یک روز طولانی، پاک کردن آرایش به شیوه­ ی درست بهترین کاری است که شما می­توانید برای داشتن پوستی درخشان انجام دهید. میسلار واتر و چند پد پنبه ­ای بردارید و با ما همراه باشید.برای خرید میسلار واتر می توانید به صفحه پاک کننده های صورت سایت مهتاطب مراجعه کنید و میسلار واتر مخصوص پوست خود را بسته به قیمت مورد نظرتان خریداری کنید.😍میسلارواترهای پیشنهادی: پوست چرب:میسلارواتر اکتی پور نوروا 👈          پوست مختلط : سبیوم H2O بایودرما 👈           پوست خشک و نرمال: میسلارواتر ژنوبایوتیک 👈  پوست حساس: میسلارواتر سنسی بیو بایودرما 👈 انواع پوست: میسلارواتر کلاسیک سسدرما 👈       

حتما بخوانید : میسلار واتر چیست؟

دو پد پنبه ی خیس شده را برای چند ثانیه روی چشم­ های خود بگذارید.برای پاک کردن آرایش چشم حتما توجه کنید که میسلار واتر و یا پاک کننده شما برای چشم نیز مناسب است زیرا پوست چشم بسیار حساس است و از طرفی اگر پاک کننده مخصوص چشم نباید باعث سوزش و حساسیت چشم نیز می گردد.در بین محصولات ایرانی دو محصول میسلار واتر پاک کننده آرایش چشم سینره و محلول دو فاز چشم پریم وجود دارد که می توانند به خوببی در امر پاکسازی آرایش چشم به شما کمک کنند. میسلار واتر آرایش چشم و لب سینره                  👈         محلول پاک کننده آرایش چشم و لب دو فاز پریم 👈         

 

چگونه آرایش خود را پاک کنیم

☑️نکته­ ی شماره 2پد را آرام بکشید! از انجام حرکات افقی و دایره­ وار خودداری کنید تا هیچ کدام از مژه­ های شما کنده نشوند.  

آیا در پاک کردن ریمل مژه و ابروی خود مشکل دارید؟

از یک پد پنبه ­ای خیس شده استفاده کنید تا هر گونه اثری که از لوازم آرایش روی پایه مژه ­هایتان باقی مانده است را پاک کنید.

یک پد پنبه­ ای خیس شده ­ی دیگر را روی تمام صورت خود بکشید. ابتدا پد را روی لب­ های خود بکشید؛ بعد به سمت گونه ­ها و سپس به پیشانی خود بروید  در انتها پد را روی گردن خود بکشید.☑️نکته­ ی شماره 3 پد پنبه­ ای خیس شده را با فشارهای سبک روی پوست خود بکشید تا تمام آلودگی­ های پوست از بین بروند. هنگام پاک کردن آرایش خود از این دستورالعمل پیروی کنید: از گردن تا بالای صورت و از بینی تا گوش. بیشترین توجه را به ناحیه ­ی T صورت خود متمرکز کنید: پیشانی، کناره­ های بینی، دهان و چانه. بازگشت به اصول اولیه فراموش نکنید که شما باید برای حفظ سلامت پوست خود هر روز آن را مرطوب کنید.  

مقاله پیشنهادی : تفاوت میسلار واتر با تونر چیست؟

🔷پیری زودرس: آلودگی و آرایش باعث از بین بردن سلولهای سالم پوست شده که با صدمه زدن به این سلولها سد دفاعی پوست شکسته شده و موجب بروز چین و چروک بر روی پوست می گردد.طی آزمایشی که صورت گرفت افرادی که آرایش صورت خود را پاک نمی کنند 10 سال چهره ای پیر تر دارند.🔷ایجاد جوش و التهاب: اگر آرایش خود را پاک نکنید آلودگی ها و سلول های مرده پوست از بین نمی روند و روی پوست می مانند.این مواد مضر منافذ پوست شما را مسدود می کنند و موجب التهاب و جوش می شوند.این اتفاق خصوصا برای افراد با پوست چرب و مستعد آکنه بسیار بیشتر اتفاق می افتد.🔷ایجاد بثورات و حساسیت:مواد آرایشی حاوی مواد تحرریک کننده ای مثل عطر و رنگ هستن که می توانند باعث تحریک پوست شما به ایجاد خشکی ،حساسیت ،التهاب ،بثورات و مشکلات پوستی دیگر شوند.🔷چهره ای کسل و بیمار:

 

🔷آرایش خود را با مواد پاک کننده پاک کنید.🔷با ملایمت و نرمی با پوست خود رفتار کنید.🔷از بخور برای شل شدن پوست و باز شدن منافذ پوست استفاده کنید.به این روش مواد پاک کننده به عمق پوست نفوذ کرده و پاکسازی عمیقتری صورت می گیرد.🔷پاک کردن آرایش چشم ها فراموش نکنید و برای پاک کردن آرایش چشم خود را ماساژ ندهید و پنبه ی آغشته به پاک کننده (میسلار واتر یا سرم دوفاز) را روی چشم به مدت چند ثانیه نگه داشته و سپس به آرامی به عقب بکشید.🔷آرایش لب های خود را در صورتی که از رژ لب طولانی مدت یا پررنگ استفاده کرده اید با یک پاک کننده روغنی مانند میسلار واتر یا محلول پاک کنید.

مجله مهتاطب به عنوان مرجع تخصصی مقالات و اطلاعات زیبایی، سلامت، بهداشت و تغذیه همیشه می کوشد تا بهترین و به روز ترین اطلاعات را در زمینه های پزشکی و سلامتی در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به داروخانه اینترنتی مهتاطب می‌باشد

طراحی سایت فروشگاهی

یک آرایش غلیظ و زیبا همانقدر که در طول روز میتواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و باعث حس رضایت شود قادر است در طول شب پوست شما را نابود کرده و روز بعدتان را خراب کند پس بهتر است در پاک کردن آرایش دقت لازم را داشته باشید.

به گزارش آلامتو به نقل از تبیان؛ برای پاک کردن آرایش نباید صورت خود را آنقدر بمالید تا سرخ و دردناک شود، بلکه برای پاک کردن آرایش نیاز به یک ماده پاک کننده صورت و پاک کننده چشم دارید. سپس باید از قسمت پیشانی تا پایین  چانه خود را به خوبی بشویید.

بله. اگر می خواهید صبح که از خواب بیدار می شوید، دارای پوستی مرطوب و روشن باشید، باید حتما قبل از رفتن به رختخواب، آرایش صورت و یا حتی ضدآفتاب خود را پاک کنید.

در حالی که بسیاری از کارشناسان زیبایی معتقدند که استفاده از تونرها لازم نیست، اما بسیاری از زنان از تونر استفاده می کنند، چراکه آنها احساس می کنند تونر همه نوع آلودگی و کثیفی و چربی و آرایش صورت را از بین می برد.چگونه آرایش خود را پاک کنیم

امروزه بیشتر پاک کننده ها، هر گونه کثیفی صورت و آرایش غلیظ را پاک می کنند.

گرچه تونرها هر نوع آرایشی را پاک می کنند، ولی چربی های طبیعی صورت را نیز از بین می برند و موجب خشکی پوست می شوند.

تونرها برای اشخاصی که دارای پوستی چرب می باشند، خوب می باشند.

نه. زنانی که از دستمال مرطوب نوزاد برای پاک کردن صورتشان استفاده می کنند، به طور غیرارادی ماهیچه های صورتشان منقبض می شود.

از آنجا که دستمال مرطوب نوزاد برای نرم شدن پوست پای نوزاد تنظیم شده است، در نتیجه زنان فکر می کنند که برای نرم کردن پوست صورت نیز مفید است.

این نکته را فراموش نکنید که پای نوزاد آرایشی ندارد که نیاز به مواد مخصوص برای کامل پاک کردن آن باشیم!

بهتر است این افراد، پاک کننده های صورت را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنند.

اگر دارای پوستی خشک هستید، توصیه می شود از پاک کننده های چرب استفاده کنید.

باید روغن پاک کننده را بر روی یک پنبه بریزند و سپس آن را به پلک ها، لب ها، ابروها و کل صورت خود بکشند.

برای از بین بردن آلودگی و یا آرایش، ماساژ دادن صورت با روغن نیز مفید است.

صورت خود را با کف و یا ژل پاک کننده بشویید. سپس با لیف گرم آن پاک کننده را از بین ببرید. با این کار لایه برداری پوست نیز انجام می شود.

این نکته را از یاد نبرید که تا پوستتان خشک نشده، کرم مرطوب کننده را به پوستتان بمالید.

یکی از بهترین راه ها برای پاک کردن ریمل، استفاده از پاک کننده آرایش چشم می باشد.

پاک کننده آرایش چشم را روی پنبه زده و آن را بر پلک و مژه ها بمالید. سپس با پنبه تمیز دیگری، چشم را پاک کنید.

نکته: پاک کننده آرایش چشم، برای از بین بردن رژ لب های 24 ساعته نیز مفید است.

اگر موقع خواب، صورت خود را روی بالش تمیز بگذارید، صورتتان کثیف نمی شود، بنابراین نیازی به شستن صورت با پاک کننده آرایشی نمی باشد.

در حقیقت، استفاده بیش از حد از پاک کننده باعث خشکی زیاد پوست می گردد.

اگر صبح که بیدار شدید، صورتتان چرب بود، بهتر است صورت خود را با آب گرم بشویید تا چربی ها را از بین ببرد.

– بهترین پاک کننده برای صورت های جوش‌دار، پاک کننده دارای سالیسیلیک می باشد.

– اگر دارای پوست چرب می باشید، بهتر است از پاک کننده های کفی استفاده کنید.

– اگر دارای پوستی خشک هستید، توصیه می شود از پاک کننده های چرب یا روغنی استفاده کنید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پاک کردن آرایش بسیار ضروری است بخصوص از آن جهت که آرایش کردن باعث مسدود شدن منافذ صورت می شود، به خصوص اگر آرایش زیاد کرده باشید. شما باید آرایش در اسرع وقت زمانی که دیگر به ان احتیاج ندارید مثلا در هنگام شب آرایش خود را پاک کنید زیرا آرایش باعث زدن چوش و کدر شدن پوست در آینده می شود. می توانید با استفاده از تکنیک هایی که در این مقاله گفته می شود، برای پاک کردن آرایش خود کمک بگیرید.

1پاک کردن آرایش چشم: برای پاک کردن آرایش دور چشم از یک درستمال نرم استفاده کنید. مواد شیمیایی پاک کننده آرایش باعث سوزش چشم می شود و اصلا برای دور چشم مناسب نیست. تمامی آرایش چشم خود، خط چشم، ریمل مژه، ابرو و سایه چشم را پاک کنید.

2استفاده از حوله داغ برای باز کردن منافذ پوست: حوله سرخود را بر روی یک سینک بخارآبگرم، نگهدارید و سپس دور صورت خود بپیچید. این کار باعث می شود منافذ صورت باز شود و پاکسازی آرایش را راحت تر می کند.چگونه آرایش خود را پاک کنیم

3پاک کردن آرایش لب: مقدار کمی از وازلین را به لب خود زده و به آرامی آنرا مالش دهید و با کمک یک دستمال کاغذی، رنگ لب و ژل وازلین را پاک نمایید.

4شستو شوی ملایم صورت: بسیاری از آرایش شما باید در این مرحله پاک شده باشد. برای پاک کردن آرایش کل صورت آن را بشورید. پوست شما در طول روز با آرایش پوشیده شده بود و حالا نیاز به نفس کشیدن.

5حذف هرگونه آرایش چشم در حالی که بعد از شستشو باقی مانده است: دیدن یک ذره ریمل موژه و خط چشم بسیار رایج است که شما می توانید با استفاده از یک گوش پاک کنن مرطوب این کار را انجام دهید.

6بستن منافذ پوست صورت: بعد از اتمام مراحل بالا صورت یک الی دو بار آبسرد را روی صورت خود بریزید. و در آخر برای آرامش پوست از مرطوب کننده استفاده کنید.

7پایان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…


Downloads-icon


چگونه یک صفحه از pdf را حذف کنیمDownloads-icon


pdf (6)Downloads-icon

چگونه آرایش خود را پاک کنیم
چگونه آرایش خود را پاک کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *