روانشناسی جوان پسر

 
helpkade
روانشناسی جوان پسر
روانشناسی جوان پسر



 

 

برای این که پسرتان احساس نکند به خاطر جنسش هیچ محدودیتی ندارد، قوانین خانواده را بنویسید و به دیوار اتاقش بچسبانید و حتماً ساعات ورود و خروج را طبق مقررات خانواده درج کنیدروانشناسی جوان پسر

 

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌ها و وظایفی را که والدین در مقابل نوجوانان خود دارند وظیفه تربیتی آن‌ها به شمار آورد؛ وظیفه‌ای که اگر خوب و درست از عهده آن برآیند، نتیجه‌اش آینده‌ای درخشان و مطمئن برای فرزندان است.

 

حالا اگر می‌خواهید به عنوان والدینی دلسوز و مسئول، آینده جسمی و روانی پسران خود را تأمین کنید، رعایت این نکات را فراموش نکنید:

 

1 – پدر و مادر قبل از هر دوست ناباب یا جامعه ناسالمی می‌توانند رفتارهای پرخطر را به فرزندان شان بیاموزند. نتیجه تازه‌ترین تحقیقات روی بیش از 2000 نوجوان که به مصرف سیگار و مواد مخدر و … اعتیاد داشتند، نشان داده که 40 تا 60 درصد از این نوجوانان، برای اولین بار نحوه استعمال مواد دخانی را در خانه و توسط والدین خود آموخته‌اند؛ بنابراین اولین گام در دور نگه داشتن فرزندان از مواد مخدر، استعمال‌نکردن آن‌ها توسط والدین و به ویژه در منزل است.

 

2 – شما نمی‌توانید از نوجوانتان توقع داشته باشید که مدام در محیط‌های آلوده و در مجاورت افراد معتاد قرار داشته باشد و هیچ تمایل یا حس کنجکاوی نسبت به مصرف مخدرها از خود نشان ندهد؛ بنابراین از رفت و آمد با دوستان یا اقوامی که اقدام به مصرف مخدرها جلوی اعضای خانواده می‌کنند، خودداری کنید.

 

3 – با پرهیز از رذایل اخلاقی مانند دروغگویی، خشم و عصبانیت بی‌موقع یا ناسزا گفتن، الگوی رفتاری مناسبی برای نوجوانتان باشید.

 

4 – بسیاری از پدران دوست دارند آینده‌ای را که برای خود متصور بوده‌اند و به آن نرسیده‌اند برای پسرانشان ترسیم کنند، اما خیلی از افسارگسیختگی‌ها و فاصله‌های بین والد و فرزند از همین جا شروع می‌شود. شما به عنوان یک پدر خوب، فقط وظیفه شناساندن راه‌های صحیح و غلط به فرزندتان و مشورت کردن با او در مورد علاقه‌مندی‌هایش را دارید و بهتر است انتخاب نهایی را به عهده فرزندتان بگذارید.

 

5 – بسیاری از پسران از گوش دادن به نصیحت‌ها و توصیه‌های همیشگی گله‌مندند و فکر می‌کنند که نصیحت بیش از حد یعنی عدم اعتماد خانواده و کوچک شمردن آن‌ها. شما می‌توانید با خریدن انواع کتاب‌ها یا فیلم‌های آموزنده، فرزند خود را نسبت به مسائل و مشکلات موجود در جامعه به طور غیرمستقیم آگاه کنید.

 

6 – پسران در سنین نوجوانی علاقه خاصی به استقلال، جدا شدن از خانواده و پیوستن به گروه هم‌سالان دارند و نگرانی بسیاری از والدین، از ناشناخته بودن دوستان فرزندشان نزد آن‌هاست.

شما برای اینکه هم فرزندتان را خوشحال کنید و هم با دوستان جدیدش بیشتر آشنا شوید، می‌توانید هر چند وقت یک بار، یک مهمانی دوستانه ترتیب دهید و دوستان فرزندتان را هم با خانواده‌هایشان به صرف یک عصرانه ساده دعوت کنید. شما می‌توانید برای تسلط بیشتر به روابط فرزندتان هم، ماهی یک بار، یک برنامه کوهنوردی با دوستان فرزندتان و خانواده آن‌ها بچینید.

 

7 – از تحقیر، توهین یا مقایسه‌کردن پسرتان با دیگران به شدت پرهیز کنید؛ چون انجام این اعمال موجب پرخاشگر و زورگو شدن آن‌ها در آینده می‌شود و این گونه فرزندان تحقیر شده بعد از رسیدن به استقلال سعی می‌کنند با توسل به زور وجود و قدرتشان را به دیگران اثبات کنند.

 

8 – پسران، پدران آینده‌اند و باید مسوولیت‌پذیر بار بیایند؛ بنابراین انجام برخی از کارهای خانه را حتی اگر خیلی کم و پیش پا افتاده باشند به عهده پسرتان بگذارید؛ کارهایی مانند خرید نان یا گذاشتن کیسه زباله بیرون از منزل.

 

9 – پسران در سنین نوجوانی علاقه زیادی به دیده و پذیرفته شدن از طرف جامعه دارند؛ بنابراین برای این کار اقدام به عوض کردن ظاهر و نوع پوشش خود می‌کنند. در مواجهه با این گونه مسائل، شما نباید با پرخاشگری و توهین فرزندتان را از تغییر ظاهرش منع کنید، بلکه باید با زبانی خوش و دلیل و منطق مناسب، او را تشویق به پذیرفته شدن از راه‌های دیگری غیر از تغییر ظاهر غیر متعارف کنید. از او بخواهید که رشته هنری یا ورزش مورد علاقه‌اش را به صورت حرفه‌ای ادامه دهد و موفقیت‌ها و قهرمانی‌های پیاپی‌اش سبب غرور و افتخار خودش و شما باشد.

 

 

10 – آزادی مفرط ، بیشتر مخرب است نه موثر. شما با آزاد گذاشتن فرزند پسرتان در هر زمینه‌ای و برآورده کردن همه نیازهای او، فردی متکبر و خودخواه از او می‌سازید و موجب می‌شوید که او فکر کند در همه مکان‌ها و زمان‌ها، هر کاری که دلش بخواهد می‌تواند انجام دهد، اما وقتی طی زندگی با مسائلی غیر از آنچه باب میل اوست روبرو شود، یأس و ناامیدی سراسر وجودش را فرا می‌گیرد و عاقبت این نوجوانان چیزی نمی‌شود جز احساس پوچی و…

 

11 – پسرها عمدتا عهده‌دار چرخاندن چرخ مالی و اقتصادی زندگی در آینده هستند؛ بنابراین بهتر است پدران، آن‌ها را با مسائل و مشکلات مالی و حساب و کتاب و نحوه صحیح پول خرج کردن آشنا کنند و از نوجوانی پس انداز کردن و صرفه‌جویی را به آن‌ها یاد دهند.

 

12 – این یک باور غلط است که دخترها بیشتر از پسرها به محبت نیاز دارند. پسرها هم به اندازه دخترها به محبت و حمایت عاطفی خانواده‌شان احتیاج دارند؛ پس وظیفه یک پدر یا مادر مهربان که به فکر سلامت روان فرزندش است، رعایت تعادل و عشق ورزی به همه فرزندان است.

 

13 – معمولاً پسرها با پدرانشان راحت‌ترند و بهتر می‌توانند مشکلاتشان را با آن‌ها در میان بگذارند؛ بنابراین به عنوان یک پدر مسوول، روزی یک ساعت از وقتتان را به پسرتان اختصاص دهید و او را در راه حل مشکلاتش یاری کنید. فقط حواستان باشد که خشونت و پرخاش، جایی در راهنمایی‌هایتان نداشته باشد تا فرزندتان از مشورت کردن با شما پشیمان نشود و مشکلاتش را خارج از خانه و به روش‌های نادرست حل نکند.

 

14 – پسر بچه‌ها علاقه شدیدی به بازی‌های خشن کامپیوتری دارند. برای جلوگیری از ناراحتی‌های جسمی و روحی فرزندتان، از تنها و آزاد گذاشتن او برای ساعت‌ها بازی با کامپیوتر خودداری کنید.

 

روانشناسی جوان پسر

15 – بد نیست که حساب دخل و خرج فرزندتان را داشته باشید و دورادور بدانید که او پول‌هایش را چه طور خرج می‌کند. شاید باور نکنید اما خرید سیگار می‌تواند به سادگی خریدن یک بسته آدامس یا پفک باشد!

 

16 – به پسرتان بیاموزید که زورگویی و قلدری راه معقول و پسندیده‌ای برای رسیدن به خواسته‌ها نیست؛ بنابراین بهتر است برای حل مشکلاتش راه‌های منطقی و آرام را پیش گیرد تا محبوبیتش پیش اطرافیان بیشتر شود.

 

17 – پسرها به خاطر موقعیت خانوادگی خاصی که در آینده دارند و باید مسوول و مدیر یک زندگی شوند، نیاز زیادی به اعتماد به نفس بالا دارند. شما می‌توانید با سپردن کارهای مهم به پسرتان و گفتن این جمله که «من می‌دانم تو به بهترین شکل ممکن این کار را انجام می‌دهی» اعتماد به ‌نفس فرزندتان را بالا ببرید و حس مفید بودن را به او القا کنید.

 

18 – با مسوولان و مشاوران مدرسه او در تماس باشید تا بتوانید از تغییرات احتمالی روانی یا تحصیلی فرزندتان خبردار باشید.

 

19 – برای این که پسرتان احساس نکند به خاطر جنسش هیچ محدودیتی ندارد، قوانین خانواده را بنویسید و به دیوار اتاقش بچسبانید و حتماً ساعات ورود و خروج را طبق مقررات خانواده درج کنید و اگر دیدید که او از حدش تجاوز کرد، بنا به روحیاتش، تنبیه یا تشویقی برایش در نظر بگیرید تا بهتر شرایط خانواده را بپذیرد.

 

20 – جوری رفتار نکنید که فرزندتان احساس کند برای هر کاری باید نظر شما را رعایت کند و حق انتخاب در هیچ زمینه‌ای را ندارد، این رفتار او را سرخورده می‌کند. انتخاب رنگ اتاق، لباس یا نوع تغذیه را به عهده خودش بگذارید.

 

21 – هیچ گاه در برابر دختر یا فرزند کوچک‌ترتان به پسرتان نگویید که تو بزرگی یا پسری و این رفتارها از تو بعید است. عادلانه قضاوت کنید و به فرزندانتان بیاموزید که به یکدیگر احترام بگذارند و حقوق یکدیگر را هم رعایت کنند. 

منبع : parsine.com

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

کاملا رایگان مشاوره بگیر!

بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

از رشد بورس جا نمانید!

دریافت سود روز شمار بدون ریسک

هوشمند سرمایه گذاری کنید

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

تبادل پرسش و پاسخ های روانشناسی

فریم های خاص عینک برای انواع فرم صورت

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

سوالات پزشکیتو آنلاین بپرس

بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

شارژ دلاری اکانت اپل آیدی

ثبت نام در تالار گفتگو روانشناسی

کفش اسپرت و صندل تابستانه زنانه

تخفیف باورنکردنی انواع کالا در حراج بزرگ امروز!!

انواع کنسول بازی|خرید XBox و PS4 با گارانتی

تا 60% تخفیف پوشاک و اکسسوری ویژه امروز

بهترین فرصت خرید هدیه با تخفیف های بی نظیر

شکست قیمت انواع محصولات!!
قبل از اتمام کالاها سفارش دهید

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

پسر جوان و دنیایی ازابهامات ورازهای جدید همراه با سوالهایی که در ذهن او نقش میبندد . پسر جوان وخانواده  ، پسر جوان و جامعه  ، پسر جوان و سن بلوغ ،  پسر جوان و مدرسه ،  پسر جوان و خطرهایی که بر سر راه اوست .  پس از دوران شیرین و پر از کنجکاوی و در عین حال سادگی پسر شما به مرحله نوجوانی میرسد . آرام آرام پشت لبهایش سیاه میشود ،  قد میکشد ،  صدایش رگ می اندازد  همه با حلاوت به او نگاه میکنند و بعضی اوقات پچ پچ مکنند به رفتارش دقت کنید به حرفهایتان کمتر توجه میکند بیشتر دوست دارد تنها باشد میخواهد بزرگ شدنش را همه درک کنند  از دنیای شما جدا میشود برخی بداخلاقتر و برخی دیگر اجتماعی تر میشوند شما ممکن است دنیای اورا درک کنید  ، ممکن است اورا با نوجوانی خود مقایسه کنید .

متاسفانه برخی خانواده ها در این سن با نوجوان خود رفتار متعصبانه دارند  میخواهند اورا تحت نظارت  و کنترل خود قرار دهند بقدری احساس خطر وفوبیا ی نوجوانی آنها را آزار میدهد که نا خواسته به فرزند خود آسیب روحی میرسانند یادمان باشد او حالا احساس بزرگی میکند ممکن است امرو نهی کردن شما باعث آزردگی خاطرش شود بخصوص در جمع و با تغییر در دنیای جدید دنیای اینترنت ومجازی بپذیریم که  از او عقبتر هستیم  اگر او این مورد را به رخ ما کشید عصبانی نشویم  او در ارگانیسم بدنش با تغییراتی مواجه میشود که کنجکاویش را بر می انگیزد هنگام تنهایی اش نا بهنگام وارد خلوت او نشویم  به دلیل تغییرات هورمونی عصبیست اورا درک کنیم نمیخواهد کنترل شود با او با منطق و آرامش صحبت کنیم غیر مستقیم اورا با خطراتی که ممکن است بر سر راهش باشد  آشنا کنیم .روانشناسی جوان پسر

زندگی پسر جوان تحت الشعاع نوجوانی اوست و حتی کودکی اش در دوران نوجوانی حتما با مرکز مشاوره خانواده در ارتباط باشیم زندگی پسر جوان به مراتب حساس تر از کودکی اوست همانطور که در کودکی به دقت مراقب بودیم تا جسمش آسیب نبیند اکنون نیز مراقب او باشیم  مشاوره خانواده میتواند به ما کمک کند  یادمان باشد در این دوره هم افراط وهم تفریط بر زندگی پسر جوان ما اثر گذار خواهد بود در این مرحله یعنی جوانی و نوجوانی پدر و مادر موظف هستند اورا با دوران بلوغ آشنا کنند البته این آشنا نمودن دقت و حساسیت خاصی را میطلبد  ممکن است ما بدون اینکه متوجه باشیم برای نهی کردن او از برخی موارد حالت آموزش و تشویق داشته باشیم مشاوره جوان به ما می آموزد چه مطالبی را عنوان کنیم و چه مطالبی را عنوان نکنیم و مطالبی که قرار است بگوییم چگونه بیان کنیم

زندگی پسر جوان ما بستگی به نوع تربیت ما دارد و نوع تربیت ما بسته به آگاهی ماست لازم است در برخی موارد همزادپنداری نموده وهمراه او وارد دنیایش شویم به دور از تعصب و افراط و  تفریط . درک کنیم در زمانی که ما زندگی میکردیم با زمان زندگی او در جوانی متفاوت است دنیای خودمان را با او مقایسه نکنیم اکنون جامعه برخی چیزها را میپذیرد که شاید در زمان ما یک تابو بود وغیر قابل پذیرش . بپذیریم که او اکنون غرور دارد و دیگر کودک نیست غرورش را نشکنیم یادمان باشد با کوچک کردن فرزندمان ما بزرگ نمیشویم بلکه ممکن است خاطره ای در ذهنش باقی بماند که تا آخر عمردیگر نتوانیم جبران کنیم  ویا برعکس برخی دیگر از والدین بی اندازه جوانشان را بزرگ میکنند و او را توخالی وپوشالی بار می آورند در این حالت نیز به جوان خود آسیب میرسانند .

پسر جوان دانشجو اکنون وارد جامعه و حتی مرحله جدیدی از زندگی شده است بعد از دوران دبیرستان وارد محیط دانشگاه شده که باید برای آینده خود تصمیم های مهمی بگیرد محیطی که در آن شخصیت اجتماعی و جنسی اش شکل میگیرد محیط مختلط است و او هر روز ممکن است با دختری برخورد کند که دلش را بلرزاند از طرفی هیچ تجربه ای در برخورد با دختران نداشته است  پسر جوان دانشجو در این محیط شخصیت سیاسی ،  اجتماعی و اقتصادیش شکل میگیرد  اوباید کوله بار شخصیتی خود را پر کند از تجربه های جدید و رنگی و در عین حال مراقب باشد .  تا کنون پدر و مادر لحظه به لحظه همراهش بوده اند  اکنون افق های پیش رویش او را میخوانند اما در تنهایی . پدر و مادر هرچقدر با سواد و اجتماعی باشند ممکن است در رشته او اطلاعاتی نداشته باشند .

پسر جوان دانشجو نیاز به همراه دارد همراهانی که یاریش کنند در عین حال دام نیندازند و از او سو استفاده نکنند  پدر ومادر موظف است غیر مستقیم و آگاهانه پسرش را با مسایل اطرافش آشنا کند  آگاهی دادن به فرزند باید بگونه ای باشد که او احساس کوچکی نکند  دانشجوی جوان ما اگر از نظر فکری وابسته بار آید در آینده نمیتواند مستقل عمل کند در حین آموزش های رفتاری و اجتماعی باید به او اعتماد به نفس بدهیم .

حرفهایمان را با این جملات همراه کنیم :  تو دیگه بزرگ شدی یا تو بهتر میدونی که ..  در اینصورت جوان ما ضمن اینکه اعتماد به نفس پیدا میکند در عین حال حرفهای مارا بهتر میپذیرد جوانان از نصیحت شنیدن بدشان می آید چون احساس میکنند هنوز تحت مراقبت هستند اگر از دوستانش میخواهیم انتقاد کنیم با سر سختی و تعصب برخورد نکنیم  هنگام انتقاد میتوانیم بگوییم فلانی پسر خوبیست ولی خوب … بعد انتقاد کنیم .

ازدواج پسر جوان اگر از روی عشق  ، شناخت و آگاهی باشد که چه بهتر .  اگر پسر جوان ما موقعیت اقتصادی مناسبی داشته باشد بهتر است اورا برای ازدواج همراهی کنیم  اما اگر از روی احساسات و بدون تفکر انجام میشود بهتر است صبوری پیشه کنیم و بدون سرسختی از او زمان بخریم  با جملاتی مانند خیلی خوبه که تو همسرت رو انتخاب کردی … اما اجازه بده درست تموم بشه … یا اجازه بده از نظر مادی قدری جلو بیوفتیم … و یا بهتره یه مدت بگذره تا عشقتون به تثبیت برسه . ازدواج پسر جوان ما باید با همراهی ما باشد تا ازدواج موفقی شود حتی اگر کاملا با او و ازدواجش مخالف هستیم در رفتارمان انعطاف نشان دهیم این انعطاف به موفقیت فرزندمان کمک میکند  یادمان باشد همیشه هم حق با ما نیست و گاهی جوانان مشکلات خودشان را بهتر حل میکنند پس مراقب باشیم .

بعضی اوقات جوانان کیس مناسب خود را پیدا میکنند با درایت و آینده نگری و در نظر داشتن هم گونه بودن و موارد اقتصادی .  در اینگونه موارد بهتر است خانواده اورا همراهی کنند .  در جامعه ما سن ازدواج بالا رفته است  اما ممکن است جوان ما به ازدواج نیاز  داشته باشد همراهی ما از استرس و نگرانی اومیکاهد  . ازدواج با دختری که قانع است  وشرایط پسر را بخوبی درک میکند . و یا دخترانی که حاضرند چند سال نامزد بمانند تا در موقعیت مناسب عروسی کنند  دخترانی که شاغل هستند و میتوانند کمک خرج خانواده باشند و …

مشاوره پسر جوان برای رفتارهای سن بلوغ  ورود به جامعه بسیار لازم است .  مشاوره پسر جوان برای همراهی با جنس مخالف و یا ازدواج  . پسر جوان ما ممکن است نتواند با پدر و مادر خود راحت صحبت کند  یک مشاور خوب میتواند به او اطمینان دهد که قضاوت نمیشود و بدون حجب و حیا به مشورت بپردازد .  یک جوان برای موارد اجتماعی خود نیاز به مشورت وهمراهی دارد اینکه تا چه حد میتواند به توانایی هایش متکی باشد  نیازهایش تا چه حد توسط خود او برطرف میشوند؟  آیا برای بر طرف کردن نیازهایش باید از شخص یا اشخاص دیگر کمک بخواهد ؟  تا چه حد میتواند خانواده را در مسائل خصوصیش دخالت دهد ؟ حد ورود افراد جامعه به زندگیش چقدر است ؟ و خیلی مسائل دیگر که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد .

تربیت پدر و مادر و راهنمایی آنها برای کمک گرفتن از مشاور بسیار راهگشاست . دیده شده افرادی مشورت گرفتن را کوچک شمردن خود میدانند .  سوال من اینست مشورت کنیم و راه درست را انتخاب کنیم بزرگ میشویم یا بر عکس . همیشه کسانی از کلمه کاش بیشتر استفاده میکنند که از راهنمایی دیگران کمتر استفاده کرده اند . به امید پیروزی جوانان ما در مراحل مختلف زندگی .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره جوانان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  Teenage Boys

نویسنده: زهره حبیبی نوده

براي مشاوره در زمينه روانشناسی پسر جوان و خصویات این دوره

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

من با جوانی آشنا شدم در چت که میگه مسلمانانی دارم عاطفی دارم چگونه بااین پسر رفتار کنم من درسته تو فضای مجازی باهاش آشنا شدم ولی خیلی نگرانشم

با سلام
این جوان چند سالشه و نگرانی شما از چه بابت هست؟

با سلام، جوانی ۲۰ ساله که به پدرو مادرش احترام نمیگذارد و وقیحانه صحبت میکند و شب ها دیر به خانه می آید و چند باری هم به خاطر این موضوع توسط پدرش تنبیه بدنی شده است ولی تاثیری نداشته و بر وقاحت شخص افزوده…
متاسفانه دوستانش مشروبات الکلی و عرق هم به او میدهند…

با این جوان چگونه باید برخورد کرد؟

با سلام
فرزند شما در سن حساسی است. در این دوره بد ترین کار تنبیه بدنی می باشد. از این کتر خودداری کنید زیرا باعث ایجاد حس کینه میشود. لطفا سعی شود فردی که در خانه رابطه بهتری با فرزند شما دارد با او ارتباط برقرار کند. ایجاد پیوند صمیمی با او باعث میشود حس احترامی بین خانواده و او شکل گیرد.

با سلام پسری دارم هجده ساله حدود چهار ماهه بادختری اشنا شده و بیشتر وقتش رو با ایشون درحال چت کردنه ودیگه اونقدر که باید برا کنکور درس نمی خونه واین مسئله شدیدا من نگران کرده واقعا نمی دونم چیکار کنم لطفاراهنماییم کنید ممنون

با سلام
در این دوران نوجوانان بیشتر در پی کشف تجربیات جدید هستند و میخواهند استقلال خود را به دست بگیرند در نتیجه
۱٫ سعی کنید آنها را سرزنش نکنید
۲٫ فرزند خود را نصیحت نکنید
۳٫ با او دوستانه صحبت کنید
۴٫ سعی کنید به او بگویید که مطلع هستید
۵٫ طوری رفتار نکنید که او را کنترل میکنید
۶٫ به او برای درس خواندن انگیزه بدهید
۷٫ برای او یک مشاوره تحصیلی فراهم کنید

با سلام پسری دارم هجده ساله حدود چهار ماهه بادختری اشنا شده و بیشتر وقتش رو با ایشون درحال چت کردنه ودیگه اونقدر که باید برا کنکور درس نمی خونه واین مسئله شدیدا من نگران کرده واقعا نمی دونم چیکار کنم لطفاراهنماییم کنید ممنون

با سلام
در این دوران نوجوانان بیشتر در پی کشف تجربیات جدید هستند و میخواهند استقلال خود را به دست بگیرند در نتیجه
1. سعی کنید آنها را سرزنش نکنید
2. فرزند خود را نصیحت نکنید
3. با او دوستانه صحبت کنید
4. سعی کنید به او بگویید که مطلع هستید
5. طوری رفتار نکنید که او را کنترل میکنید
6. به او برای درس خواندن انگیزه بدهید
7. برای او یک مشاوره تحصیلی فراهم کنید

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

روانشناسی جوان پسر

نام

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

پسر جوان و دنیایی ازابهامات ورازهای جدید همراه با سوالهایی که در ذهن او نقش میبندد . پسر جوان وخانواده  ، پسر جوان و جامعه  ، پسر جوان و سن بلوغ ،  پسر جوان و مدرسه ،  پسر جوان و خطرهایی که بر سر راه اوست .  پس از دوران شیرین و پر از کنجکاوی و در عین حال سادگی پسر شما به مرحله نوجوانی میرسد . آرام آرام پشت لبهایش سیاه میشود ،  قد میکشد ،  صدایش رگ می اندازد  همه با حلاوت به او نگاه میکنند و بعضی اوقات پچ پچ مکنند به رفتارش دقت کنید به حرفهایتان کمتر توجه میکند بیشتر دوست دارد تنها باشد میخواهد بزرگ شدنش را همه درک کنند  از دنیای شما جدا میشود برخی بداخلاقتر و برخی دیگر اجتماعی تر میشوند شما ممکن است دنیای اورا درک کنید  ، ممکن است اورا با نوجوانی خود مقایسه کنید .

متاسفانه برخی خانواده ها در این سن با نوجوان خود رفتار متعصبانه دارند  میخواهند اورا تحت نظارت  و کنترل خود قرار دهند بقدری احساس خطر وفوبیا ی نوجوانی آنها را آزار میدهد که نا خواسته به فرزند خود آسیب روحی میرسانند یادمان باشد او حالا احساس بزرگی میکند ممکن است امرو نهی کردن شما باعث آزردگی خاطرش شود بخصوص در جمع و با تغییر در دنیای جدید دنیای اینترنت ومجازی بپذیریم که  از او عقبتر هستیم  اگر او این مورد را به رخ ما کشید عصبانی نشویم  او در ارگانیسم بدنش با تغییراتی مواجه میشود که کنجکاویش را بر می انگیزد هنگام تنهایی اش نا بهنگام وارد خلوت او نشویم  به دلیل تغییرات هورمونی عصبیست اورا درک کنیم نمیخواهد کنترل شود با او با منطق و آرامش صحبت کنیم غیر مستقیم اورا با خطراتی که ممکن است بر سر راهش باشد  آشنا کنیم .روانشناسی جوان پسر

زندگی پسر جوان تحت الشعاع نوجوانی اوست و حتی کودکی اش در دوران نوجوانی حتما با مرکز مشاوره خانواده در ارتباط باشیم زندگی پسر جوان به مراتب حساس تر از کودکی اوست همانطور که در کودکی به دقت مراقب بودیم تا جسمش آسیب نبیند اکنون نیز مراقب او باشیم  مشاوره خانواده میتواند به ما کمک کند  یادمان باشد در این دوره هم افراط وهم تفریط بر زندگی پسر جوان ما اثر گذار خواهد بود در این مرحله یعنی جوانی و نوجوانی پدر و مادر موظف هستند اورا با دوران بلوغ آشنا کنند البته این آشنا نمودن دقت و حساسیت خاصی را میطلبد  ممکن است ما بدون اینکه متوجه باشیم برای نهی کردن او از برخی موارد حالت آموزش و تشویق داشته باشیم مشاوره جوان به ما می آموزد چه مطالبی را عنوان کنیم و چه مطالبی را عنوان نکنیم و مطالبی که قرار است بگوییم چگونه بیان کنیم

زندگی پسر جوان ما بستگی به نوع تربیت ما دارد و نوع تربیت ما بسته به آگاهی ماست لازم است در برخی موارد همزادپنداری نموده وهمراه او وارد دنیایش شویم به دور از تعصب و افراط و  تفریط . درک کنیم در زمانی که ما زندگی میکردیم با زمان زندگی او در جوانی متفاوت است دنیای خودمان را با او مقایسه نکنیم اکنون جامعه برخی چیزها را میپذیرد که شاید در زمان ما یک تابو بود وغیر قابل پذیرش . بپذیریم که او اکنون غرور دارد و دیگر کودک نیست غرورش را نشکنیم یادمان باشد با کوچک کردن فرزندمان ما بزرگ نمیشویم بلکه ممکن است خاطره ای در ذهنش باقی بماند که تا آخر عمردیگر نتوانیم جبران کنیم  ویا برعکس برخی دیگر از والدین بی اندازه جوانشان را بزرگ میکنند و او را توخالی وپوشالی بار می آورند در این حالت نیز به جوان خود آسیب میرسانند .

پسر جوان دانشجو اکنون وارد جامعه و حتی مرحله جدیدی از زندگی شده است بعد از دوران دبیرستان وارد محیط دانشگاه شده که باید برای آینده خود تصمیم های مهمی بگیرد محیطی که در آن شخصیت اجتماعی و جنسی اش شکل میگیرد محیط مختلط است و او هر روز ممکن است با دختری برخورد کند که دلش را بلرزاند از طرفی هیچ تجربه ای در برخورد با دختران نداشته است  پسر جوان دانشجو در این محیط شخصیت سیاسی ،  اجتماعی و اقتصادیش شکل میگیرد  اوباید کوله بار شخصیتی خود را پر کند از تجربه های جدید و رنگی و در عین حال مراقب باشد .  تا کنون پدر و مادر لحظه به لحظه همراهش بوده اند  اکنون افق های پیش رویش او را میخوانند اما در تنهایی . پدر و مادر هرچقدر با سواد و اجتماعی باشند ممکن است در رشته او اطلاعاتی نداشته باشند .

پسر جوان دانشجو نیاز به همراه دارد همراهانی که یاریش کنند در عین حال دام نیندازند و از او سو استفاده نکنند  پدر ومادر موظف است غیر مستقیم و آگاهانه پسرش را با مسایل اطرافش آشنا کند  آگاهی دادن به فرزند باید بگونه ای باشد که او احساس کوچکی نکند  دانشجوی جوان ما اگر از نظر فکری وابسته بار آید در آینده نمیتواند مستقل عمل کند در حین آموزش های رفتاری و اجتماعی باید به او اعتماد به نفس بدهیم .

حرفهایمان را با این جملات همراه کنیم :  تو دیگه بزرگ شدی یا تو بهتر میدونی که ..  در اینصورت جوان ما ضمن اینکه اعتماد به نفس پیدا میکند در عین حال حرفهای مارا بهتر میپذیرد جوانان از نصیحت شنیدن بدشان می آید چون احساس میکنند هنوز تحت مراقبت هستند اگر از دوستانش میخواهیم انتقاد کنیم با سر سختی و تعصب برخورد نکنیم  هنگام انتقاد میتوانیم بگوییم فلانی پسر خوبیست ولی خوب … بعد انتقاد کنیم .

ازدواج پسر جوان اگر از روی عشق  ، شناخت و آگاهی باشد که چه بهتر .  اگر پسر جوان ما موقعیت اقتصادی مناسبی داشته باشد بهتر است اورا برای ازدواج همراهی کنیم  اما اگر از روی احساسات و بدون تفکر انجام میشود بهتر است صبوری پیشه کنیم و بدون سرسختی از او زمان بخریم  با جملاتی مانند خیلی خوبه که تو همسرت رو انتخاب کردی … اما اجازه بده درست تموم بشه … یا اجازه بده از نظر مادی قدری جلو بیوفتیم … و یا بهتره یه مدت بگذره تا عشقتون به تثبیت برسه . ازدواج پسر جوان ما باید با همراهی ما باشد تا ازدواج موفقی شود حتی اگر کاملا با او و ازدواجش مخالف هستیم در رفتارمان انعطاف نشان دهیم این انعطاف به موفقیت فرزندمان کمک میکند  یادمان باشد همیشه هم حق با ما نیست و گاهی جوانان مشکلات خودشان را بهتر حل میکنند پس مراقب باشیم .

بعضی اوقات جوانان کیس مناسب خود را پیدا میکنند با درایت و آینده نگری و در نظر داشتن هم گونه بودن و موارد اقتصادی .  در اینگونه موارد بهتر است خانواده اورا همراهی کنند .  در جامعه ما سن ازدواج بالا رفته است  اما ممکن است جوان ما به ازدواج نیاز  داشته باشد همراهی ما از استرس و نگرانی اومیکاهد  . ازدواج با دختری که قانع است  وشرایط پسر را بخوبی درک میکند . و یا دخترانی که حاضرند چند سال نامزد بمانند تا در موقعیت مناسب عروسی کنند  دخترانی که شاغل هستند و میتوانند کمک خرج خانواده باشند و …

مشاوره پسر جوان برای رفتارهای سن بلوغ  ورود به جامعه بسیار لازم است .  مشاوره پسر جوان برای همراهی با جنس مخالف و یا ازدواج  . پسر جوان ما ممکن است نتواند با پدر و مادر خود راحت صحبت کند  یک مشاور خوب میتواند به او اطمینان دهد که قضاوت نمیشود و بدون حجب و حیا به مشورت بپردازد .  یک جوان برای موارد اجتماعی خود نیاز به مشورت وهمراهی دارد اینکه تا چه حد میتواند به توانایی هایش متکی باشد  نیازهایش تا چه حد توسط خود او برطرف میشوند؟  آیا برای بر طرف کردن نیازهایش باید از شخص یا اشخاص دیگر کمک بخواهد ؟  تا چه حد میتواند خانواده را در مسائل خصوصیش دخالت دهد ؟ حد ورود افراد جامعه به زندگیش چقدر است ؟ و خیلی مسائل دیگر که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد .

تربیت پدر و مادر و راهنمایی آنها برای کمک گرفتن از مشاور بسیار راهگشاست . دیده شده افرادی مشورت گرفتن را کوچک شمردن خود میدانند .  سوال من اینست مشورت کنیم و راه درست را انتخاب کنیم بزرگ میشویم یا بر عکس . همیشه کسانی از کلمه کاش بیشتر استفاده میکنند که از راهنمایی دیگران کمتر استفاده کرده اند . به امید پیروزی جوانان ما در مراحل مختلف زندگی .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره جوانان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  Teenage Boys

نویسنده: زهره حبیبی نوده

براي مشاوره در زمينه روانشناسی پسر جوان و خصویات این دوره

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

من با جوانی آشنا شدم در چت که میگه مسلمانانی دارم عاطفی دارم چگونه بااین پسر رفتار کنم من درسته تو فضای مجازی باهاش آشنا شدم ولی خیلی نگرانشم

با سلام
این جوان چند سالشه و نگرانی شما از چه بابت هست؟

با سلام، جوانی ۲۰ ساله که به پدرو مادرش احترام نمیگذارد و وقیحانه صحبت میکند و شب ها دیر به خانه می آید و چند باری هم به خاطر این موضوع توسط پدرش تنبیه بدنی شده است ولی تاثیری نداشته و بر وقاحت شخص افزوده…
متاسفانه دوستانش مشروبات الکلی و عرق هم به او میدهند…

با این جوان چگونه باید برخورد کرد؟

با سلام
فرزند شما در سن حساسی است. در این دوره بد ترین کار تنبیه بدنی می باشد. از این کتر خودداری کنید زیرا باعث ایجاد حس کینه میشود. لطفا سعی شود فردی که در خانه رابطه بهتری با فرزند شما دارد با او ارتباط برقرار کند. ایجاد پیوند صمیمی با او باعث میشود حس احترامی بین خانواده و او شکل گیرد.

با سلام پسری دارم هجده ساله حدود چهار ماهه بادختری اشنا شده و بیشتر وقتش رو با ایشون درحال چت کردنه ودیگه اونقدر که باید برا کنکور درس نمی خونه واین مسئله شدیدا من نگران کرده واقعا نمی دونم چیکار کنم لطفاراهنماییم کنید ممنون

با سلام
در این دوران نوجوانان بیشتر در پی کشف تجربیات جدید هستند و میخواهند استقلال خود را به دست بگیرند در نتیجه
۱٫ سعی کنید آنها را سرزنش نکنید
۲٫ فرزند خود را نصیحت نکنید
۳٫ با او دوستانه صحبت کنید
۴٫ سعی کنید به او بگویید که مطلع هستید
۵٫ طوری رفتار نکنید که او را کنترل میکنید
۶٫ به او برای درس خواندن انگیزه بدهید
۷٫ برای او یک مشاوره تحصیلی فراهم کنید

با سلام پسری دارم هجده ساله حدود چهار ماهه بادختری اشنا شده و بیشتر وقتش رو با ایشون درحال چت کردنه ودیگه اونقدر که باید برا کنکور درس نمی خونه واین مسئله شدیدا من نگران کرده واقعا نمی دونم چیکار کنم لطفاراهنماییم کنید ممنون

با سلام
در این دوران نوجوانان بیشتر در پی کشف تجربیات جدید هستند و میخواهند استقلال خود را به دست بگیرند در نتیجه
1. سعی کنید آنها را سرزنش نکنید
2. فرزند خود را نصیحت نکنید
3. با او دوستانه صحبت کنید
4. سعی کنید به او بگویید که مطلع هستید
5. طوری رفتار نکنید که او را کنترل میکنید
6. به او برای درس خواندن انگیزه بدهید
7. برای او یک مشاوره تحصیلی فراهم کنید

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

روانشناسی جوان پسر

نام

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

پسر جوان و دنیایی ازابهامات ورازهای جدید همراه با سوالهایی که در ذهن او نقش میبندد . پسر جوان وخانواده  ، پسر جوان و جامعه  ، پسر جوان و سن بلوغ ،  پسر جوان و مدرسه ،  پسر جوان و خطرهایی که بر سر راه اوست .  پس از دوران شیرین و پر از کنجکاوی و در عین حال سادگی پسر شما به مرحله نوجوانی میرسد . آرام آرام پشت لبهایش سیاه میشود ،  قد میکشد ،  صدایش رگ می اندازد  همه با حلاوت به او نگاه میکنند و بعضی اوقات پچ پچ مکنند به رفتارش دقت کنید به حرفهایتان کمتر توجه میکند بیشتر دوست دارد تنها باشد میخواهد بزرگ شدنش را همه درک کنند  از دنیای شما جدا میشود برخی بداخلاقتر و برخی دیگر اجتماعی تر میشوند شما ممکن است دنیای اورا درک کنید  ، ممکن است اورا با نوجوانی خود مقایسه کنید .

متاسفانه برخی خانواده ها در این سن با نوجوان خود رفتار متعصبانه دارند  میخواهند اورا تحت نظارت  و کنترل خود قرار دهند بقدری احساس خطر وفوبیا ی نوجوانی آنها را آزار میدهد که نا خواسته به فرزند خود آسیب روحی میرسانند یادمان باشد او حالا احساس بزرگی میکند ممکن است امرو نهی کردن شما باعث آزردگی خاطرش شود بخصوص در جمع و با تغییر در دنیای جدید دنیای اینترنت ومجازی بپذیریم که  از او عقبتر هستیم  اگر او این مورد را به رخ ما کشید عصبانی نشویم  او در ارگانیسم بدنش با تغییراتی مواجه میشود که کنجکاویش را بر می انگیزد هنگام تنهایی اش نا بهنگام وارد خلوت او نشویم  به دلیل تغییرات هورمونی عصبیست اورا درک کنیم نمیخواهد کنترل شود با او با منطق و آرامش صحبت کنیم غیر مستقیم اورا با خطراتی که ممکن است بر سر راهش باشد  آشنا کنیم .روانشناسی جوان پسر

زندگی پسر جوان تحت الشعاع نوجوانی اوست و حتی کودکی اش در دوران نوجوانی حتما با مرکز مشاوره خانواده در ارتباط باشیم زندگی پسر جوان به مراتب حساس تر از کودکی اوست همانطور که در کودکی به دقت مراقب بودیم تا جسمش آسیب نبیند اکنون نیز مراقب او باشیم  مشاوره خانواده میتواند به ما کمک کند  یادمان باشد در این دوره هم افراط وهم تفریط بر زندگی پسر جوان ما اثر گذار خواهد بود در این مرحله یعنی جوانی و نوجوانی پدر و مادر موظف هستند اورا با دوران بلوغ آشنا کنند البته این آشنا نمودن دقت و حساسیت خاصی را میطلبد  ممکن است ما بدون اینکه متوجه باشیم برای نهی کردن او از برخی موارد حالت آموزش و تشویق داشته باشیم مشاوره جوان به ما می آموزد چه مطالبی را عنوان کنیم و چه مطالبی را عنوان نکنیم و مطالبی که قرار است بگوییم چگونه بیان کنیم

زندگی پسر جوان ما بستگی به نوع تربیت ما دارد و نوع تربیت ما بسته به آگاهی ماست لازم است در برخی موارد همزادپنداری نموده وهمراه او وارد دنیایش شویم به دور از تعصب و افراط و  تفریط . درک کنیم در زمانی که ما زندگی میکردیم با زمان زندگی او در جوانی متفاوت است دنیای خودمان را با او مقایسه نکنیم اکنون جامعه برخی چیزها را میپذیرد که شاید در زمان ما یک تابو بود وغیر قابل پذیرش . بپذیریم که او اکنون غرور دارد و دیگر کودک نیست غرورش را نشکنیم یادمان باشد با کوچک کردن فرزندمان ما بزرگ نمیشویم بلکه ممکن است خاطره ای در ذهنش باقی بماند که تا آخر عمردیگر نتوانیم جبران کنیم  ویا برعکس برخی دیگر از والدین بی اندازه جوانشان را بزرگ میکنند و او را توخالی وپوشالی بار می آورند در این حالت نیز به جوان خود آسیب میرسانند .

پسر جوان دانشجو اکنون وارد جامعه و حتی مرحله جدیدی از زندگی شده است بعد از دوران دبیرستان وارد محیط دانشگاه شده که باید برای آینده خود تصمیم های مهمی بگیرد محیطی که در آن شخصیت اجتماعی و جنسی اش شکل میگیرد محیط مختلط است و او هر روز ممکن است با دختری برخورد کند که دلش را بلرزاند از طرفی هیچ تجربه ای در برخورد با دختران نداشته است  پسر جوان دانشجو در این محیط شخصیت سیاسی ،  اجتماعی و اقتصادیش شکل میگیرد  اوباید کوله بار شخصیتی خود را پر کند از تجربه های جدید و رنگی و در عین حال مراقب باشد .  تا کنون پدر و مادر لحظه به لحظه همراهش بوده اند  اکنون افق های پیش رویش او را میخوانند اما در تنهایی . پدر و مادر هرچقدر با سواد و اجتماعی باشند ممکن است در رشته او اطلاعاتی نداشته باشند .

پسر جوان دانشجو نیاز به همراه دارد همراهانی که یاریش کنند در عین حال دام نیندازند و از او سو استفاده نکنند  پدر ومادر موظف است غیر مستقیم و آگاهانه پسرش را با مسایل اطرافش آشنا کند  آگاهی دادن به فرزند باید بگونه ای باشد که او احساس کوچکی نکند  دانشجوی جوان ما اگر از نظر فکری وابسته بار آید در آینده نمیتواند مستقل عمل کند در حین آموزش های رفتاری و اجتماعی باید به او اعتماد به نفس بدهیم .

حرفهایمان را با این جملات همراه کنیم :  تو دیگه بزرگ شدی یا تو بهتر میدونی که ..  در اینصورت جوان ما ضمن اینکه اعتماد به نفس پیدا میکند در عین حال حرفهای مارا بهتر میپذیرد جوانان از نصیحت شنیدن بدشان می آید چون احساس میکنند هنوز تحت مراقبت هستند اگر از دوستانش میخواهیم انتقاد کنیم با سر سختی و تعصب برخورد نکنیم  هنگام انتقاد میتوانیم بگوییم فلانی پسر خوبیست ولی خوب … بعد انتقاد کنیم .

ازدواج پسر جوان اگر از روی عشق  ، شناخت و آگاهی باشد که چه بهتر .  اگر پسر جوان ما موقعیت اقتصادی مناسبی داشته باشد بهتر است اورا برای ازدواج همراهی کنیم  اما اگر از روی احساسات و بدون تفکر انجام میشود بهتر است صبوری پیشه کنیم و بدون سرسختی از او زمان بخریم  با جملاتی مانند خیلی خوبه که تو همسرت رو انتخاب کردی … اما اجازه بده درست تموم بشه … یا اجازه بده از نظر مادی قدری جلو بیوفتیم … و یا بهتره یه مدت بگذره تا عشقتون به تثبیت برسه . ازدواج پسر جوان ما باید با همراهی ما باشد تا ازدواج موفقی شود حتی اگر کاملا با او و ازدواجش مخالف هستیم در رفتارمان انعطاف نشان دهیم این انعطاف به موفقیت فرزندمان کمک میکند  یادمان باشد همیشه هم حق با ما نیست و گاهی جوانان مشکلات خودشان را بهتر حل میکنند پس مراقب باشیم .

بعضی اوقات جوانان کیس مناسب خود را پیدا میکنند با درایت و آینده نگری و در نظر داشتن هم گونه بودن و موارد اقتصادی .  در اینگونه موارد بهتر است خانواده اورا همراهی کنند .  در جامعه ما سن ازدواج بالا رفته است  اما ممکن است جوان ما به ازدواج نیاز  داشته باشد همراهی ما از استرس و نگرانی اومیکاهد  . ازدواج با دختری که قانع است  وشرایط پسر را بخوبی درک میکند . و یا دخترانی که حاضرند چند سال نامزد بمانند تا در موقعیت مناسب عروسی کنند  دخترانی که شاغل هستند و میتوانند کمک خرج خانواده باشند و …

مشاوره پسر جوان برای رفتارهای سن بلوغ  ورود به جامعه بسیار لازم است .  مشاوره پسر جوان برای همراهی با جنس مخالف و یا ازدواج  . پسر جوان ما ممکن است نتواند با پدر و مادر خود راحت صحبت کند  یک مشاور خوب میتواند به او اطمینان دهد که قضاوت نمیشود و بدون حجب و حیا به مشورت بپردازد .  یک جوان برای موارد اجتماعی خود نیاز به مشورت وهمراهی دارد اینکه تا چه حد میتواند به توانایی هایش متکی باشد  نیازهایش تا چه حد توسط خود او برطرف میشوند؟  آیا برای بر طرف کردن نیازهایش باید از شخص یا اشخاص دیگر کمک بخواهد ؟  تا چه حد میتواند خانواده را در مسائل خصوصیش دخالت دهد ؟ حد ورود افراد جامعه به زندگیش چقدر است ؟ و خیلی مسائل دیگر که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد .

تربیت پدر و مادر و راهنمایی آنها برای کمک گرفتن از مشاور بسیار راهگشاست . دیده شده افرادی مشورت گرفتن را کوچک شمردن خود میدانند .  سوال من اینست مشورت کنیم و راه درست را انتخاب کنیم بزرگ میشویم یا بر عکس . همیشه کسانی از کلمه کاش بیشتر استفاده میکنند که از راهنمایی دیگران کمتر استفاده کرده اند . به امید پیروزی جوانان ما در مراحل مختلف زندگی .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره جوانان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  Teenage Boys

نویسنده: زهره حبیبی نوده

براي مشاوره در زمينه روانشناسی پسر جوان و خصویات این دوره

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

من با جوانی آشنا شدم در چت که میگه مسلمانانی دارم عاطفی دارم چگونه بااین پسر رفتار کنم من درسته تو فضای مجازی باهاش آشنا شدم ولی خیلی نگرانشم

با سلام
این جوان چند سالشه و نگرانی شما از چه بابت هست؟

با سلام، جوانی ۲۰ ساله که به پدرو مادرش احترام نمیگذارد و وقیحانه صحبت میکند و شب ها دیر به خانه می آید و چند باری هم به خاطر این موضوع توسط پدرش تنبیه بدنی شده است ولی تاثیری نداشته و بر وقاحت شخص افزوده…
متاسفانه دوستانش مشروبات الکلی و عرق هم به او میدهند…

با این جوان چگونه باید برخورد کرد؟

با سلام
فرزند شما در سن حساسی است. در این دوره بد ترین کار تنبیه بدنی می باشد. از این کتر خودداری کنید زیرا باعث ایجاد حس کینه میشود. لطفا سعی شود فردی که در خانه رابطه بهتری با فرزند شما دارد با او ارتباط برقرار کند. ایجاد پیوند صمیمی با او باعث میشود حس احترامی بین خانواده و او شکل گیرد.

با سلام پسری دارم هجده ساله حدود چهار ماهه بادختری اشنا شده و بیشتر وقتش رو با ایشون درحال چت کردنه ودیگه اونقدر که باید برا کنکور درس نمی خونه واین مسئله شدیدا من نگران کرده واقعا نمی دونم چیکار کنم لطفاراهنماییم کنید ممنون

با سلام
در این دوران نوجوانان بیشتر در پی کشف تجربیات جدید هستند و میخواهند استقلال خود را به دست بگیرند در نتیجه
۱٫ سعی کنید آنها را سرزنش نکنید
۲٫ فرزند خود را نصیحت نکنید
۳٫ با او دوستانه صحبت کنید
۴٫ سعی کنید به او بگویید که مطلع هستید
۵٫ طوری رفتار نکنید که او را کنترل میکنید
۶٫ به او برای درس خواندن انگیزه بدهید
۷٫ برای او یک مشاوره تحصیلی فراهم کنید

با سلام پسری دارم هجده ساله حدود چهار ماهه بادختری اشنا شده و بیشتر وقتش رو با ایشون درحال چت کردنه ودیگه اونقدر که باید برا کنکور درس نمی خونه واین مسئله شدیدا من نگران کرده واقعا نمی دونم چیکار کنم لطفاراهنماییم کنید ممنون

با سلام
در این دوران نوجوانان بیشتر در پی کشف تجربیات جدید هستند و میخواهند استقلال خود را به دست بگیرند در نتیجه
1. سعی کنید آنها را سرزنش نکنید
2. فرزند خود را نصیحت نکنید
3. با او دوستانه صحبت کنید
4. سعی کنید به او بگویید که مطلع هستید
5. طوری رفتار نکنید که او را کنترل میکنید
6. به او برای درس خواندن انگیزه بدهید
7. برای او یک مشاوره تحصیلی فراهم کنید

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

روانشناسی جوان پسر

نام

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

پسر جوان و دنیایی ازابهامات ورازهای جدید همراه با سوالهایی که در ذهن او نقش میبندد . پسر جوان وخانواده  ، پسر جوان و جامعه  ، پسر جوان و سن بلوغ ،  پسر جوان و مدرسه ،  پسر جوان و خطرهایی که بر سر راه اوست .  پس از دوران شیرین و پر از کنجکاوی و در عین حال سادگی پسر شما به مرحله نوجوانی میرسد . آرام آرام پشت لبهایش سیاه میشود ،  قد میکشد ،  صدایش رگ می اندازد  همه با حلاوت به او نگاه میکنند و بعضی اوقات پچ پچ مکنند به رفتارش دقت کنید به حرفهایتان کمتر توجه میکند بیشتر دوست دارد تنها باشد میخواهد بزرگ شدنش را همه درک کنند  از دنیای شما جدا میشود برخی بداخلاقتر و برخی دیگر اجتماعی تر میشوند شما ممکن است دنیای اورا درک کنید  ، ممکن است اورا با نوجوانی خود مقایسه کنید .

متاسفانه برخی خانواده ها در این سن با نوجوان خود رفتار متعصبانه دارند  میخواهند اورا تحت نظارت  و کنترل خود قرار دهند بقدری احساس خطر وفوبیا ی نوجوانی آنها را آزار میدهد که نا خواسته به فرزند خود آسیب روحی میرسانند یادمان باشد او حالا احساس بزرگی میکند ممکن است امرو نهی کردن شما باعث آزردگی خاطرش شود بخصوص در جمع و با تغییر در دنیای جدید دنیای اینترنت ومجازی بپذیریم که  از او عقبتر هستیم  اگر او این مورد را به رخ ما کشید عصبانی نشویم  او در ارگانیسم بدنش با تغییراتی مواجه میشود که کنجکاویش را بر می انگیزد هنگام تنهایی اش نا بهنگام وارد خلوت او نشویم  به دلیل تغییرات هورمونی عصبیست اورا درک کنیم نمیخواهد کنترل شود با او با منطق و آرامش صحبت کنیم غیر مستقیم اورا با خطراتی که ممکن است بر سر راهش باشد  آشنا کنیم .روانشناسی جوان پسر

زندگی پسر جوان تحت الشعاع نوجوانی اوست و حتی کودکی اش در دوران نوجوانی حتما با مرکز مشاوره خانواده در ارتباط باشیم زندگی پسر جوان به مراتب حساس تر از کودکی اوست همانطور که در کودکی به دقت مراقب بودیم تا جسمش آسیب نبیند اکنون نیز مراقب او باشیم  مشاوره خانواده میتواند به ما کمک کند  یادمان باشد در این دوره هم افراط وهم تفریط بر زندگی پسر جوان ما اثر گذار خواهد بود در این مرحله یعنی جوانی و نوجوانی پدر و مادر موظف هستند اورا با دوران بلوغ آشنا کنند البته این آشنا نمودن دقت و حساسیت خاصی را میطلبد  ممکن است ما بدون اینکه متوجه باشیم برای نهی کردن او از برخی موارد حالت آموزش و تشویق داشته باشیم مشاوره جوان به ما می آموزد چه مطالبی را عنوان کنیم و چه مطالبی را عنوان نکنیم و مطالبی که قرار است بگوییم چگونه بیان کنیم

زندگی پسر جوان ما بستگی به نوع تربیت ما دارد و نوع تربیت ما بسته به آگاهی ماست لازم است در برخی موارد همزادپنداری نموده وهمراه او وارد دنیایش شویم به دور از تعصب و افراط و  تفریط . درک کنیم در زمانی که ما زندگی میکردیم با زمان زندگی او در جوانی متفاوت است دنیای خودمان را با او مقایسه نکنیم اکنون جامعه برخی چیزها را میپذیرد که شاید در زمان ما یک تابو بود وغیر قابل پذیرش . بپذیریم که او اکنون غرور دارد و دیگر کودک نیست غرورش را نشکنیم یادمان باشد با کوچک کردن فرزندمان ما بزرگ نمیشویم بلکه ممکن است خاطره ای در ذهنش باقی بماند که تا آخر عمردیگر نتوانیم جبران کنیم  ویا برعکس برخی دیگر از والدین بی اندازه جوانشان را بزرگ میکنند و او را توخالی وپوشالی بار می آورند در این حالت نیز به جوان خود آسیب میرسانند .

پسر جوان دانشجو اکنون وارد جامعه و حتی مرحله جدیدی از زندگی شده است بعد از دوران دبیرستان وارد محیط دانشگاه شده که باید برای آینده خود تصمیم های مهمی بگیرد محیطی که در آن شخصیت اجتماعی و جنسی اش شکل میگیرد محیط مختلط است و او هر روز ممکن است با دختری برخورد کند که دلش را بلرزاند از طرفی هیچ تجربه ای در برخورد با دختران نداشته است  پسر جوان دانشجو در این محیط شخصیت سیاسی ،  اجتماعی و اقتصادیش شکل میگیرد  اوباید کوله بار شخصیتی خود را پر کند از تجربه های جدید و رنگی و در عین حال مراقب باشد .  تا کنون پدر و مادر لحظه به لحظه همراهش بوده اند  اکنون افق های پیش رویش او را میخوانند اما در تنهایی . پدر و مادر هرچقدر با سواد و اجتماعی باشند ممکن است در رشته او اطلاعاتی نداشته باشند .

پسر جوان دانشجو نیاز به همراه دارد همراهانی که یاریش کنند در عین حال دام نیندازند و از او سو استفاده نکنند  پدر ومادر موظف است غیر مستقیم و آگاهانه پسرش را با مسایل اطرافش آشنا کند  آگاهی دادن به فرزند باید بگونه ای باشد که او احساس کوچکی نکند  دانشجوی جوان ما اگر از نظر فکری وابسته بار آید در آینده نمیتواند مستقل عمل کند در حین آموزش های رفتاری و اجتماعی باید به او اعتماد به نفس بدهیم .

حرفهایمان را با این جملات همراه کنیم :  تو دیگه بزرگ شدی یا تو بهتر میدونی که ..  در اینصورت جوان ما ضمن اینکه اعتماد به نفس پیدا میکند در عین حال حرفهای مارا بهتر میپذیرد جوانان از نصیحت شنیدن بدشان می آید چون احساس میکنند هنوز تحت مراقبت هستند اگر از دوستانش میخواهیم انتقاد کنیم با سر سختی و تعصب برخورد نکنیم  هنگام انتقاد میتوانیم بگوییم فلانی پسر خوبیست ولی خوب … بعد انتقاد کنیم .

ازدواج پسر جوان اگر از روی عشق  ، شناخت و آگاهی باشد که چه بهتر .  اگر پسر جوان ما موقعیت اقتصادی مناسبی داشته باشد بهتر است اورا برای ازدواج همراهی کنیم  اما اگر از روی احساسات و بدون تفکر انجام میشود بهتر است صبوری پیشه کنیم و بدون سرسختی از او زمان بخریم  با جملاتی مانند خیلی خوبه که تو همسرت رو انتخاب کردی … اما اجازه بده درست تموم بشه … یا اجازه بده از نظر مادی قدری جلو بیوفتیم … و یا بهتره یه مدت بگذره تا عشقتون به تثبیت برسه . ازدواج پسر جوان ما باید با همراهی ما باشد تا ازدواج موفقی شود حتی اگر کاملا با او و ازدواجش مخالف هستیم در رفتارمان انعطاف نشان دهیم این انعطاف به موفقیت فرزندمان کمک میکند  یادمان باشد همیشه هم حق با ما نیست و گاهی جوانان مشکلات خودشان را بهتر حل میکنند پس مراقب باشیم .

بعضی اوقات جوانان کیس مناسب خود را پیدا میکنند با درایت و آینده نگری و در نظر داشتن هم گونه بودن و موارد اقتصادی .  در اینگونه موارد بهتر است خانواده اورا همراهی کنند .  در جامعه ما سن ازدواج بالا رفته است  اما ممکن است جوان ما به ازدواج نیاز  داشته باشد همراهی ما از استرس و نگرانی اومیکاهد  . ازدواج با دختری که قانع است  وشرایط پسر را بخوبی درک میکند . و یا دخترانی که حاضرند چند سال نامزد بمانند تا در موقعیت مناسب عروسی کنند  دخترانی که شاغل هستند و میتوانند کمک خرج خانواده باشند و …

مشاوره پسر جوان برای رفتارهای سن بلوغ  ورود به جامعه بسیار لازم است .  مشاوره پسر جوان برای همراهی با جنس مخالف و یا ازدواج  . پسر جوان ما ممکن است نتواند با پدر و مادر خود راحت صحبت کند  یک مشاور خوب میتواند به او اطمینان دهد که قضاوت نمیشود و بدون حجب و حیا به مشورت بپردازد .  یک جوان برای موارد اجتماعی خود نیاز به مشورت وهمراهی دارد اینکه تا چه حد میتواند به توانایی هایش متکی باشد  نیازهایش تا چه حد توسط خود او برطرف میشوند؟  آیا برای بر طرف کردن نیازهایش باید از شخص یا اشخاص دیگر کمک بخواهد ؟  تا چه حد میتواند خانواده را در مسائل خصوصیش دخالت دهد ؟ حد ورود افراد جامعه به زندگیش چقدر است ؟ و خیلی مسائل دیگر که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد .

تربیت پدر و مادر و راهنمایی آنها برای کمک گرفتن از مشاور بسیار راهگشاست . دیده شده افرادی مشورت گرفتن را کوچک شمردن خود میدانند .  سوال من اینست مشورت کنیم و راه درست را انتخاب کنیم بزرگ میشویم یا بر عکس . همیشه کسانی از کلمه کاش بیشتر استفاده میکنند که از راهنمایی دیگران کمتر استفاده کرده اند . به امید پیروزی جوانان ما در مراحل مختلف زندگی .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره جوانان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  Teenage Boys

نویسنده: زهره حبیبی نوده

براي مشاوره در زمينه روانشناسی پسر جوان و خصویات این دوره

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

من با جوانی آشنا شدم در چت که میگه مسلمانانی دارم عاطفی دارم چگونه بااین پسر رفتار کنم من درسته تو فضای مجازی باهاش آشنا شدم ولی خیلی نگرانشم

با سلام
این جوان چند سالشه و نگرانی شما از چه بابت هست؟

با سلام، جوانی ۲۰ ساله که به پدرو مادرش احترام نمیگذارد و وقیحانه صحبت میکند و شب ها دیر به خانه می آید و چند باری هم به خاطر این موضوع توسط پدرش تنبیه بدنی شده است ولی تاثیری نداشته و بر وقاحت شخص افزوده…
متاسفانه دوستانش مشروبات الکلی و عرق هم به او میدهند…

با این جوان چگونه باید برخورد کرد؟

با سلام
فرزند شما در سن حساسی است. در این دوره بد ترین کار تنبیه بدنی می باشد. از این کتر خودداری کنید زیرا باعث ایجاد حس کینه میشود. لطفا سعی شود فردی که در خانه رابطه بهتری با فرزند شما دارد با او ارتباط برقرار کند. ایجاد پیوند صمیمی با او باعث میشود حس احترامی بین خانواده و او شکل گیرد.

با سلام پسری دارم هجده ساله حدود چهار ماهه بادختری اشنا شده و بیشتر وقتش رو با ایشون درحال چت کردنه ودیگه اونقدر که باید برا کنکور درس نمی خونه واین مسئله شدیدا من نگران کرده واقعا نمی دونم چیکار کنم لطفاراهنماییم کنید ممنون

با سلام
در این دوران نوجوانان بیشتر در پی کشف تجربیات جدید هستند و میخواهند استقلال خود را به دست بگیرند در نتیجه
۱٫ سعی کنید آنها را سرزنش نکنید
۲٫ فرزند خود را نصیحت نکنید
۳٫ با او دوستانه صحبت کنید
۴٫ سعی کنید به او بگویید که مطلع هستید
۵٫ طوری رفتار نکنید که او را کنترل میکنید
۶٫ به او برای درس خواندن انگیزه بدهید
۷٫ برای او یک مشاوره تحصیلی فراهم کنید

با سلام پسری دارم هجده ساله حدود چهار ماهه بادختری اشنا شده و بیشتر وقتش رو با ایشون درحال چت کردنه ودیگه اونقدر که باید برا کنکور درس نمی خونه واین مسئله شدیدا من نگران کرده واقعا نمی دونم چیکار کنم لطفاراهنماییم کنید ممنون

با سلام
در این دوران نوجوانان بیشتر در پی کشف تجربیات جدید هستند و میخواهند استقلال خود را به دست بگیرند در نتیجه
1. سعی کنید آنها را سرزنش نکنید
2. فرزند خود را نصیحت نکنید
3. با او دوستانه صحبت کنید
4. سعی کنید به او بگویید که مطلع هستید
5. طوری رفتار نکنید که او را کنترل میکنید
6. به او برای درس خواندن انگیزه بدهید
7. برای او یک مشاوره تحصیلی فراهم کنید

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

روانشناسی جوان پسر

نام

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

پسر جوان و دنیایی ازابهامات ورازهای جدید همراه با سوالهایی که در ذهن او نقش میبندد . پسر جوان وخانواده  ، پسر جوان و جامعه  ، پسر جوان و سن بلوغ ،  پسر جوان و مدرسه ،  پسر جوان و خطرهایی که بر سر راه اوست .  پس از دوران شیرین و پر از کنجکاوی و در عین حال سادگی پسر شما به مرحله نوجوانی میرسد . آرام آرام پشت لبهایش سیاه میشود ،  قد میکشد ،  صدایش رگ می اندازد  همه با حلاوت به او نگاه میکنند و بعضی اوقات پچ پچ مکنند به رفتارش دقت کنید به حرفهایتان کمتر توجه میکند بیشتر دوست دارد تنها باشد میخواهد بزرگ شدنش را همه درک کنند  از دنیای شما جدا میشود برخی بداخلاقتر و برخی دیگر اجتماعی تر میشوند شما ممکن است دنیای اورا درک کنید  ، ممکن است اورا با نوجوانی خود مقایسه کنید .

متاسفانه برخی خانواده ها در این سن با نوجوان خود رفتار متعصبانه دارند  میخواهند اورا تحت نظارت  و کنترل خود قرار دهند بقدری احساس خطر وفوبیا ی نوجوانی آنها را آزار میدهد که نا خواسته به فرزند خود آسیب روحی میرسانند یادمان باشد او حالا احساس بزرگی میکند ممکن است امرو نهی کردن شما باعث آزردگی خاطرش شود بخصوص در جمع و با تغییر در دنیای جدید دنیای اینترنت ومجازی بپذیریم که  از او عقبتر هستیم  اگر او این مورد را به رخ ما کشید عصبانی نشویم  او در ارگانیسم بدنش با تغییراتی مواجه میشود که کنجکاویش را بر می انگیزد هنگام تنهایی اش نا بهنگام وارد خلوت او نشویم  به دلیل تغییرات هورمونی عصبیست اورا درک کنیم نمیخواهد کنترل شود با او با منطق و آرامش صحبت کنیم غیر مستقیم اورا با خطراتی که ممکن است بر سر راهش باشد  آشنا کنیم .روانشناسی جوان پسر

زندگی پسر جوان تحت الشعاع نوجوانی اوست و حتی کودکی اش در دوران نوجوانی حتما با مرکز مشاوره خانواده در ارتباط باشیم زندگی پسر جوان به مراتب حساس تر از کودکی اوست همانطور که در کودکی به دقت مراقب بودیم تا جسمش آسیب نبیند اکنون نیز مراقب او باشیم  مشاوره خانواده میتواند به ما کمک کند  یادمان باشد در این دوره هم افراط وهم تفریط بر زندگی پسر جوان ما اثر گذار خواهد بود در این مرحله یعنی جوانی و نوجوانی پدر و مادر موظف هستند اورا با دوران بلوغ آشنا کنند البته این آشنا نمودن دقت و حساسیت خاصی را میطلبد  ممکن است ما بدون اینکه متوجه باشیم برای نهی کردن او از برخی موارد حالت آموزش و تشویق داشته باشیم مشاوره جوان به ما می آموزد چه مطالبی را عنوان کنیم و چه مطالبی را عنوان نکنیم و مطالبی که قرار است بگوییم چگونه بیان کنیم

زندگی پسر جوان ما بستگی به نوع تربیت ما دارد و نوع تربیت ما بسته به آگاهی ماست لازم است در برخی موارد همزادپنداری نموده وهمراه او وارد دنیایش شویم به دور از تعصب و افراط و  تفریط . درک کنیم در زمانی که ما زندگی میکردیم با زمان زندگی او در جوانی متفاوت است دنیای خودمان را با او مقایسه نکنیم اکنون جامعه برخی چیزها را میپذیرد که شاید در زمان ما یک تابو بود وغیر قابل پذیرش . بپذیریم که او اکنون غرور دارد و دیگر کودک نیست غرورش را نشکنیم یادمان باشد با کوچک کردن فرزندمان ما بزرگ نمیشویم بلکه ممکن است خاطره ای در ذهنش باقی بماند که تا آخر عمردیگر نتوانیم جبران کنیم  ویا برعکس برخی دیگر از والدین بی اندازه جوانشان را بزرگ میکنند و او را توخالی وپوشالی بار می آورند در این حالت نیز به جوان خود آسیب میرسانند .

پسر جوان دانشجو اکنون وارد جامعه و حتی مرحله جدیدی از زندگی شده است بعد از دوران دبیرستان وارد محیط دانشگاه شده که باید برای آینده خود تصمیم های مهمی بگیرد محیطی که در آن شخصیت اجتماعی و جنسی اش شکل میگیرد محیط مختلط است و او هر روز ممکن است با دختری برخورد کند که دلش را بلرزاند از طرفی هیچ تجربه ای در برخورد با دختران نداشته است  پسر جوان دانشجو در این محیط شخصیت سیاسی ،  اجتماعی و اقتصادیش شکل میگیرد  اوباید کوله بار شخصیتی خود را پر کند از تجربه های جدید و رنگی و در عین حال مراقب باشد .  تا کنون پدر و مادر لحظه به لحظه همراهش بوده اند  اکنون افق های پیش رویش او را میخوانند اما در تنهایی . پدر و مادر هرچقدر با سواد و اجتماعی باشند ممکن است در رشته او اطلاعاتی نداشته باشند .

پسر جوان دانشجو نیاز به همراه دارد همراهانی که یاریش کنند در عین حال دام نیندازند و از او سو استفاده نکنند  پدر ومادر موظف است غیر مستقیم و آگاهانه پسرش را با مسایل اطرافش آشنا کند  آگاهی دادن به فرزند باید بگونه ای باشد که او احساس کوچکی نکند  دانشجوی جوان ما اگر از نظر فکری وابسته بار آید در آینده نمیتواند مستقل عمل کند در حین آموزش های رفتاری و اجتماعی باید به او اعتماد به نفس بدهیم .

حرفهایمان را با این جملات همراه کنیم :  تو دیگه بزرگ شدی یا تو بهتر میدونی که ..  در اینصورت جوان ما ضمن اینکه اعتماد به نفس پیدا میکند در عین حال حرفهای مارا بهتر میپذیرد جوانان از نصیحت شنیدن بدشان می آید چون احساس میکنند هنوز تحت مراقبت هستند اگر از دوستانش میخواهیم انتقاد کنیم با سر سختی و تعصب برخورد نکنیم  هنگام انتقاد میتوانیم بگوییم فلانی پسر خوبیست ولی خوب … بعد انتقاد کنیم .

ازدواج پسر جوان اگر از روی عشق  ، شناخت و آگاهی باشد که چه بهتر .  اگر پسر جوان ما موقعیت اقتصادی مناسبی داشته باشد بهتر است اورا برای ازدواج همراهی کنیم  اما اگر از روی احساسات و بدون تفکر انجام میشود بهتر است صبوری پیشه کنیم و بدون سرسختی از او زمان بخریم  با جملاتی مانند خیلی خوبه که تو همسرت رو انتخاب کردی … اما اجازه بده درست تموم بشه … یا اجازه بده از نظر مادی قدری جلو بیوفتیم … و یا بهتره یه مدت بگذره تا عشقتون به تثبیت برسه . ازدواج پسر جوان ما باید با همراهی ما باشد تا ازدواج موفقی شود حتی اگر کاملا با او و ازدواجش مخالف هستیم در رفتارمان انعطاف نشان دهیم این انعطاف به موفقیت فرزندمان کمک میکند  یادمان باشد همیشه هم حق با ما نیست و گاهی جوانان مشکلات خودشان را بهتر حل میکنند پس مراقب باشیم .

بعضی اوقات جوانان کیس مناسب خود را پیدا میکنند با درایت و آینده نگری و در نظر داشتن هم گونه بودن و موارد اقتصادی .  در اینگونه موارد بهتر است خانواده اورا همراهی کنند .  در جامعه ما سن ازدواج بالا رفته است  اما ممکن است جوان ما به ازدواج نیاز  داشته باشد همراهی ما از استرس و نگرانی اومیکاهد  . ازدواج با دختری که قانع است  وشرایط پسر را بخوبی درک میکند . و یا دخترانی که حاضرند چند سال نامزد بمانند تا در موقعیت مناسب عروسی کنند  دخترانی که شاغل هستند و میتوانند کمک خرج خانواده باشند و …

مشاوره پسر جوان برای رفتارهای سن بلوغ  ورود به جامعه بسیار لازم است .  مشاوره پسر جوان برای همراهی با جنس مخالف و یا ازدواج  . پسر جوان ما ممکن است نتواند با پدر و مادر خود راحت صحبت کند  یک مشاور خوب میتواند به او اطمینان دهد که قضاوت نمیشود و بدون حجب و حیا به مشورت بپردازد .  یک جوان برای موارد اجتماعی خود نیاز به مشورت وهمراهی دارد اینکه تا چه حد میتواند به توانایی هایش متکی باشد  نیازهایش تا چه حد توسط خود او برطرف میشوند؟  آیا برای بر طرف کردن نیازهایش باید از شخص یا اشخاص دیگر کمک بخواهد ؟  تا چه حد میتواند خانواده را در مسائل خصوصیش دخالت دهد ؟ حد ورود افراد جامعه به زندگیش چقدر است ؟ و خیلی مسائل دیگر که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد .

تربیت پدر و مادر و راهنمایی آنها برای کمک گرفتن از مشاور بسیار راهگشاست . دیده شده افرادی مشورت گرفتن را کوچک شمردن خود میدانند .  سوال من اینست مشورت کنیم و راه درست را انتخاب کنیم بزرگ میشویم یا بر عکس . همیشه کسانی از کلمه کاش بیشتر استفاده میکنند که از راهنمایی دیگران کمتر استفاده کرده اند . به امید پیروزی جوانان ما در مراحل مختلف زندگی .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره جوانان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  Teenage Boys

نویسنده: زهره حبیبی نوده

براي مشاوره در زمينه روانشناسی پسر جوان و خصویات این دوره

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

من با جوانی آشنا شدم در چت که میگه مسلمانانی دارم عاطفی دارم چگونه بااین پسر رفتار کنم من درسته تو فضای مجازی باهاش آشنا شدم ولی خیلی نگرانشم

با سلام
این جوان چند سالشه و نگرانی شما از چه بابت هست؟

با سلام، جوانی ۲۰ ساله که به پدرو مادرش احترام نمیگذارد و وقیحانه صحبت میکند و شب ها دیر به خانه می آید و چند باری هم به خاطر این موضوع توسط پدرش تنبیه بدنی شده است ولی تاثیری نداشته و بر وقاحت شخص افزوده…
متاسفانه دوستانش مشروبات الکلی و عرق هم به او میدهند…

با این جوان چگونه باید برخورد کرد؟

با سلام
فرزند شما در سن حساسی است. در این دوره بد ترین کار تنبیه بدنی می باشد. از این کتر خودداری کنید زیرا باعث ایجاد حس کینه میشود. لطفا سعی شود فردی که در خانه رابطه بهتری با فرزند شما دارد با او ارتباط برقرار کند. ایجاد پیوند صمیمی با او باعث میشود حس احترامی بین خانواده و او شکل گیرد.

با سلام پسری دارم هجده ساله حدود چهار ماهه بادختری اشنا شده و بیشتر وقتش رو با ایشون درحال چت کردنه ودیگه اونقدر که باید برا کنکور درس نمی خونه واین مسئله شدیدا من نگران کرده واقعا نمی دونم چیکار کنم لطفاراهنماییم کنید ممنون

با سلام
در این دوران نوجوانان بیشتر در پی کشف تجربیات جدید هستند و میخواهند استقلال خود را به دست بگیرند در نتیجه
۱٫ سعی کنید آنها را سرزنش نکنید
۲٫ فرزند خود را نصیحت نکنید
۳٫ با او دوستانه صحبت کنید
۴٫ سعی کنید به او بگویید که مطلع هستید
۵٫ طوری رفتار نکنید که او را کنترل میکنید
۶٫ به او برای درس خواندن انگیزه بدهید
۷٫ برای او یک مشاوره تحصیلی فراهم کنید

با سلام پسری دارم هجده ساله حدود چهار ماهه بادختری اشنا شده و بیشتر وقتش رو با ایشون درحال چت کردنه ودیگه اونقدر که باید برا کنکور درس نمی خونه واین مسئله شدیدا من نگران کرده واقعا نمی دونم چیکار کنم لطفاراهنماییم کنید ممنون

با سلام
در این دوران نوجوانان بیشتر در پی کشف تجربیات جدید هستند و میخواهند استقلال خود را به دست بگیرند در نتیجه
1. سعی کنید آنها را سرزنش نکنید
2. فرزند خود را نصیحت نکنید
3. با او دوستانه صحبت کنید
4. سعی کنید به او بگویید که مطلع هستید
5. طوری رفتار نکنید که او را کنترل میکنید
6. به او برای درس خواندن انگیزه بدهید
7. برای او یک مشاوره تحصیلی فراهم کنید

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

باسلام گفته های شما صحیح ب جااست من هم پسریی دارم ک ۲۰ ساله است اصلا مدتیه حرف شنویی نداردبیشتردوستدارددرجمع رفیقان ودورهمی ها باشد ومن میترسم چون پسره مهربان وساده من خصوصیات اخلاقی بدیی هم داردک دیگران روی ان تاثیرمیگدارن او عاقل وباهوش ولی هیچ تصمیمی برای اینده خودش نمیخوادبگیره نه خدمت میره نه کار نه ادامه تخصیل وگفته های من رو درک نمیکنه حتی عنوان میکنه منودرک نمیکنید درصورتیکه همچی دراختیارش هست فکرکنم اشتباه من وپدرش هم فراهم کردن احتیاحاتش بوده،ممنون میشم راهنماییم کنید من واقعا کم اوردم

باسلام
مادر عزیز اولا دوره سنی پسر شما جوانی است و نه نوجوان قطعا این دوره مسئولیت پذیری بیشتری می بایست فرد از خود نشان دهد. گذشته از وضعیت نا به سامان جامعه حتما باید بررسی کنید چرا این جوان شما چشم خود را به آینده خود بسته است. در کا پیشنهاد ما به شما ایتن است که او را نصیحت نکنید و لی سعی کنید غیر مستقیم حرکت و مسیر او را به سمت صواب و صحیح ختم کنید به او نگویید با چه کسی رفت آمد کن ولی سعی کنی او با دوستان بهتری معاشرت کند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

روانشناسی جوان پسر

نام

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

تلفن تماس جهت رزرو یا کسب اطلاعات بیشتر : شعبه سعادت آباد ۲۲۳۵۴۲۸۲ – ۰۲۱ | شعبه قیطریه ۲۲۶۸۹۵۵۸ – ۰۲۱ | شعبه شریعتی ۸۸۴۲۲۴۹۵ – ۰۲۱

لحظه ای فرارسیده که معلوم نیست فرزند شما هنوز بچه است یا نه؟ ممکن است فکر کنید بچه ای که از اولین لحظات زندگی تا نزدیک دوره بزرگسالی  تربیت کرده اید، برای مستقل شدن آماده است و دیگر به کمک شما نیاز ندارد، درصورتی که این فکر واقعا اشتباه است.

ازنظر جسمی، فرزند شما تقریبا بالغ شده است. پسرها بعد از دخترها به سن بلوغ می رسند و بدنشان عضلانی  و پرمو می شود، ولی مشکلات  مربوط به بلوغ برای هردو جنس بسیار زیاد است.

از نظر احساسی، فرزند شما مستقل تر است ولی این بدان معنا نیست که دیگر به کمک شما نیازی ندارد. این استقلال ممکن است منجر به تعارض، مخصوصا درون خانواده  شود و سختی این کار در این  است که  مرز باریکی بین کاری که شما به عنوان حمایت از او انجام می دهید و برداشت او از این حمایت که فکر می کند درحال کنترل او هستید، وجود دارد. آنها روابط جدی تر، و گاهی رمانتیک و حس شدید هویت جنسی دارند. این موضوع می تواند باعث تعارضارت اضافی شود اگر نحوه نگرش آنها به خودشان با تعبیری که شما از هویت  وشخصیت او دارید مطابقت نداشته باشد.

تکامل احساسات آنها منجر به نگرانی های بیشتری درباره مزایای بزرگسالی  می شود مثل اینکه آنها چطور می توانند از خودشان محافظت کنند، قرار است کجا زندگی کنند یا می خواهند با زندگیشان چه کنند. اگر می خواهند به دانشکده بروند، ممکن است نگرانی هایی در باره اولین تجربه  زندگی دور از خانه و یا مقابله با محیط آموزشی متفاوت  داشته باشند. آنها فهم  قوی تری از هویت دارند که ممکن است روی تجربیاتش بیشتر منعکس شود  شاید توسط  درد دل کردن در دفتر خاطرات.روانشناسی جوان پسر

ممکن است علاقه بیش تری  به خانواده و آداب و رسوم  فرهنگی نشان دهند که موجب تایید نقش مهمی است که در خانواده  به عهده دارند. احتمالا به گروه همسالان نسبت به  خانواده توجه بیشتری دارند و روی رابطه ها  تمرکز بیشتری دارند مخصوصا زمانی که گروه های اجتماعی بسط داده می شود و بنابراین آنها زندگی اجتماعی خودشان را می خواهند. انها نگرانی های بیشتری درباره دیگران دارند و می بینید که برخی از سوالاتشان پیرامون موضوعاتی که با دوستانشان دارند حل می شود.

از نظر شناختی، فرزند شما برای درک جهان اطرافش  گام های بزرگتری برمی دارد در صورتی که  قبلا تلاش او  برای شناختن  با ترس و نگرانی همراه بود. آنها ایده های بهتری درباره اهدافشان دارند و برای رسیدن به آنها بلند پروازند. مهارت های برنامه ریزی بهبود یافته ، آینده نگری و  درک عمیق تراز نتایج بالقوه همگی برای یک زندگی مستقل مخصوصا زمانی که  روی آینده و آینده نزدیک متمرکز می شوند، حیاتی است. ممکن است کمی خودمحور باشد و علی رغم داشتن ویژگی عقل و اخلاق، معتقد باشند نقطه نظرات خود شان صحیح است با اینکه می دانند دیگران نظر خاص  خودشان را دارند. مهارت های تحصیلی آنها، حافظه، مهارت های سازماندهی، مدیریت زمان، و توانایی  حل مساله نظری در آنها در سطحی است که می توانند از عهده تحصیلات عالی و قرارگرفتن در محیطی که   همان چارچوب های  قبلی و مسیری که قبلا طی می کرد را ندارد (محیط قبلی) برآید. اکنون زمانی است که رفتار خطر پذیری در او به چشم می خورد (اگر تا به حال اینطور نبوده است)، مخصوصا  در مورد نوشیدنی ها، مصرف مواد مخدر، و فعالیت های جسمی و جنسی.

راه هایی وجود دارد تا به فرزندتان کمک کنید به سرعت به بزرگسالی برسد. اگر آنها را تشویق کنید که  نه تنها در باره نگرانی ها بلکه درباره آرمان ها و آرزوهایشان  با شما صحبت کنند و بیشتر از اینکه قاضی باشید از او حمایت کنید، به او اجازه می دهید بفهمد  درکنارش هستید. می توانید به صورت عملی به او کمک کنید  مثلا در مورد اقتصاد خانواده و قرض دادن به او آموزش دهید و یا اینکه یاد دهید چطور آشپزی کند یا لباس بشوید (اگرتا به حال این کارها را انجام نداده اید). آنها با تغییرات عمده ای رو به رو می شوند، شاید کار جدیدی شروع کند، به دانشکده برود و یا تغییر مکان دهد که این کارها موجب خدشه وارد شدن به اعتماد به نفسشان  شود بنابراین تشویق و واکنش مثبت به این تغییرات کمک می کند اعتماد به نفس و خود باوری آنها حفظ شود.

ممکن است به این کار اقرار نکنند ولی همچنان به رفتار شما نگاه می کند و الگو می گیرد. یاد گرفتن اینکه مثل یک بزرگسال رفتارکند که مسولیت پذیری دارد و با نتایج کارهایش رو به رو می شود کمی زمان می برد. وقتی در مسائل مربوط به بزرگسالی غرق  و سراسیمه می شود شما هستید که می توانید بیشتراز هر چیزی  برای او پناهگاهی امن  و مطمئن از نظر احساسی  فراهم کنید .

فرزندتان را در گذر از مسیرزندگی  برای رسیدن به بزرگسالی تماشا کرده اید و سال هایی که صرف سخت کارکردن برای رشد و تربیت او کردید، ثمرداده است. شما یک انسان  بزرگسال سازگار و ماهر از نظر اجتماعی دارید که باعث افتخارشماست. در حالیکه طبیعت رابطه شما تغییر کرده است واز رابطه کودک-بزرگسال به رابطه بزرگسال-بزرگسال  تبدیل شده است آنها هنور هم در سال های آینده به شما نیاز دارند. تفاوت در این است که آنها اکنون انتخاب خواهند کرد که به سمت شما بیایند.

منبع:مشاورکو

برچسب‌ها روان شناسی رشد, روان شناسی رشد نوجوان, روانشناسی نوجوان, مشاوره نوجوان

والدین معمولا به خاطر رفتارهای خشونت‌آمیز، افسردگی، استفاده از الکل و مواد مخدر پسر نوجوان خود نگران هستند و به خاطر این رفتارها آرامش و آسایش خود را از دست می‌دهند. رفتار با نوجوان پسر دشوار است، اما پس از یادگیری نوع رفتار با پسر نوجوان آسان است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که به دلیل رفتارهای پسر نوجوان خود شب و روز احساس ناراحتی می‌کنید و پس از مدتی احساس خستگی به سراغ شما می‌آید. برای حل این مشکل چه کارهایی انجام داده‌اید؟ به مشاور یا دکتر مراجعه کرده‌اید ؟ در این مطلب سعی می‌کنیم نکات مهم و ضروری که در رفتار با نوجوان پسر باید به آن‌ها دقت شود را به طور کامل توضیح دهیم.

وقتی پسر نوجوان شروع به استقلال می‌کند و هویت خود را پیدا می‌کند، بسیاری از رفتارهای او تغییر پیدا می‌کند و این تغییر برای والدین عجیب و غیر طبیعی است. اکثر نوجوانان در این سنین رفتارهایی از قبیل رفتارهای زیر را از خود نشان می‌دهند :

خب اگر پسر نوجوان شما این رفتارها را از خود نشان می‌دهد شما باید چه اقداماتی را انجام دهید؟

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که باید به هر نحوی که شده با او ارتباط برقرار کنید، حتی اگر او در صحبت با شما از کلمه‌های کوتاه استفاده کند سعی کنید این راه ارتباطی را محدود نکنید. از او بخواهید با شما صحبت کند و فقط به حرف‌های او گوش کنید بدون قضاوت کردن و بدون نصیحت کردن. این را در نظر داشته باشید که پسرهای نوجوان علاقه زیادی به مکالمه‌های طولانی ندارند. سعی کنید با او درباره ارزش‌های خانواده و انتظارات خود صحبت کنید. از او بخواهید با شما در مورد ارزش‌های خود و طرز فکرش در مورد انتظاراتی که از خانواده دارد صحبت کند.

رفتار با نوجوان پسر در این سن بسیار مهم و ضروری است. پسر نوجوان فشارهای زیادی از سمت معلمان، مربیان و خانواده‌اش به او وارد می‌شود، شما باید سعی کنید به او نشان بدهید که حامی او هستید و هر کار درست یا نادرستی که انجام دهد شما از او پشتیبانی می‌کنید و او را دوست دارید. این حرکت شما باعث می‌شود او بتواند در مورد تمام کارها و فکرهای خود با شما صحبت کند.روانشناسی جوان پسر

 

پسرهای نوجوان از طرفی دوست دارند مستقل باشند و از طرف دیگر برای آن‌ها مهم است که در کنار این حس استقلال شما علاقه خود را نشان دهید. سعی کنید به او فضایی بدهید تا بتواند در مورد کارهای خود، برنامه‌های خود تصمیم بگیرد. اگر به اتاق خود می‌رود و در اتاق را می‌بندد زود عصبی نشوید و با او با خشونت رفتار نکنید، کارهایی که پسر نوجوان شما در این سن انجام می‌دهد فقط بخشی از رشد اوست. احترام را در مورد رفتارهای او فراموش نکنید.

یکی از مهم‌ترین رفتارهایی که والدین باید در رفتار با نوجوان پسر از خود نشان بدهند مکث کردن و صبر است. سعی نکنید همه کارهایی که پسر نوجوان شما انجام می‌دهد بزرگ و خطرناک جلوه دهید. اگر دوست دارد موهای خود را کوتاه یا بلند کند با او طوری رفتار نکنید که کار بسیار خطرناکی انجام می‌دهد. به او آزادی عمل بدهید تا بتواند تصمیم‌گیری کند این کار شما باعث می‌شود او در مورد تصمیم‌های خود با شما صحبت کند و بتواند تصمیم مناسبی را بگیرد.

برای او برای نوع رفتارهایی که از خود نشان می‌دهد حد و مرز مشخصی معین کنید. تنظیم مرزهای خوب بین والدین و پسر نوجوان بهترین راه برای کاهش اختلافات و ایجاد اعتماد بین خانواده و پسر نوجوان است. به طور مثال برای او تعیین کنید که نباید ساعت 10 شب به بعد به منزل بیاید و به او بگویید این حد و مرز برای تمامی اعضای خانواده می‌باشد و همه باید از این قانون که در خانه است پیروی کنند. این حرف شما باعث می‌شود او بداند قوانین شما فقط برای او نیست و کل اعضای خانواده این حد و مرز را باید رعایت کنند.

یکی از نکات مهم که در رفتار با نوجوان پسر باید به آن دقت کنید نوع ارتباط فرزندانتان با دوست‌هایش است. سعی کنید دوستانی که او با آن‌ها ارتباط دارد را بهتر بشناسید و علاوه بر ارتباط با دوستان فرزندانتان با خانواده‌ی آن‌ها نیز آشنا شوید. این کار باعث می‌شود هر دو خانواده به خوبی روابط دوستانه فرزندان خود را بشناسند و ارتباط منظم بین والدین باعث می‌شود یک محیط امن و بی‌خطر برای پسران نوجوان ایجاد شود.

اکثر پسرهای نوجوان در این سن عصبی و ناراحت هستند این را باید دقت کنید که در این مواقع باید با آن‌ها آرام صحبت کنید. خشونت در این مواقع باعث نتیجه عکس در فرزندان می‌شود. زمانی که او با عصبانیت و پرخاشگری صحبت می‌کند بهترین راه گوش دادن به حرف‌های او و حرف زدن به آرامی است. اگر بخواهید همانند او با خودش رفتار کنید این عمل باعث به وجود آمدن خشونت می‌شود.

اغلب والدین فکر می‌کنند اگر برای فرزندان خود مثل یک دوست باشند نمی‌توانند آن‌ها را به خوبی تربیت کنند، این طرز فکر بسیار نادرست است. در رفتار با نوجوان پسر مهم‌ترین نکته نوع رفتار شما است. شما باید با او مثل یک دوست رفتار کنید. زمانی که شما با او یک رفتار دوستانه دارید او شما را مثل یک دوست قبول می‌کند و این باعث ایجاد اعتماد می‌شود. او می‌داند اگر مشکلی داشته باشد می‌تواند از شما کمک بگیرد و از شما ترسی نخواهد داشت. همین دوستانه رفتار کردن باعث می‌شود او تمام مشکلات و ناراحتی‌های خود را با شما در میان بگذارد.

متاسفانه این طرز فکر در جامعه ما وجود دارد که کمک گرفتن از یک مشاور مناسب نیست. ولی این طرز فکر نادرست است. شما باید زمانی که نمی‌دانید چگونه باید عمل کنید به یک مشاوره مراجعه کنید. این کمک گرفتن از مشاور هم برای شما مفید خواهد بود و هم برای پسر نوجوان شما. شما می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید تا بدانید چگونه باید رفتار مناسبی با یک پسر نوجوان در حال رشد داشته باشید.

1) با خشونت رفتار نکنید

2) احترام بگذارید

3) به او بگویید تحت هر شرایطی او را دوست دارید

فول فکر امکان استفاده از مشاوره روانشناسی بصورت آنلاین و با استفاده از روانشناسان باتجربه فراهم کرده. شما می توانید از طریق گفتگوی متنی و صوتی با مشاوران ارتباط برقرار نمایید.

نويسندگان فول‌فکر، جمعي از مشاوران روانشناسي مي باشند. شما مي توانيد با ورود بصورت ناشناس مشاوره آنلاين بگيريد.

مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

باسلام وخسته نباشيد.پسرمن ١٢ساله است وازحالارفتاراوپرخاشگرانه وتوهين اميزاست.اوخيلي هم احساساتي ومهربان است واين من راخيلي نگران ميكند.لطفادر مورداين مساله هم بنويسيد.باتشكر.

سلام پسر۱۷ساله دارم.۸ماه که خیلی سرش توگوشیه ازلحاظ عاطفی خیلی زودوابسته میشه و۳باردست به خودکشی زده.البته لازم به ذکربگم من حدود۱۲ساله جداشدم ازپدرش وحدود۱ساله ازدواج مجددکردم.باشخصی که پسرم کلا روش شناخت پیداکردونظرش برام واقعامهم بود

سلامپسرمنش شانزدهسالداردکه هروقت عصبی است به من حرف زشت می زند چه کارکنیم

سلام پسر 12 ساله دارم یک ساله خیلی پرخاشگر شده هر چی سعی می کنم باهاش مهربان باشم ولی کاری می کنه که در نهایت باعث داد و بیداد میشه آیا این پرخاشگری طبیعی است؟

نه تنها این مطلب بلکه بقیه مطالبوب سایت‌ هم خیلی خوب بودند. تشکر میکنم به خاطر مطالب خوبتون.

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

سلام همسرم خیلی پرخاشگره پسر۱۶ساله دارم تامن صحبت میکنم ودارم نصیحتش میکنم اوعصبانی میشودوپسرم رامیزندمن چیکارکنم

سلام بهتر با یک مشاور در مورد همسروت صحبت کنید

من وقتی رفتارهای پسرم روکه نزدیک 12 سالشه میبینم هم بااون خیلی دعوا میکنم وهم خودم احساس ناامیدی وشکست درتربیتش میکنم احساس میکنم دارم افسرده میشم

سلام پسر15 ساله دارم تازه متوجه شدم سیگار میکشه وباهاش برخورد کردم الان نمیدونم باید چیکار کنم خیلی سردر گم هستم

سلام خسته نباشید پسر ۱۷ساله دارم که خیلی زود عصبانی میشه جای شلوغ که بچه ها صدا میکنند دوست نداره وزودی ازکوره در میره وبچه های کوچکتراز خودش رو میزنه یادعوا میکنه نمی دونم چطوری بااین پسر رفتار کنم ؟درضمن تعصب هم روخانواده داره

سلام به نظرم سیگار کشیدن رویکی از راه هایی برای نشان دادن بزرگ شدن و استقلال خودش نشون میده و بهترین راه حرفرار زدن با آرامی و مهربانی و از همه مهمتر بررسی دوستایی که داره و حتی الامکان با در نظر گرفتن غرور پسرتون حرف زدن با اولیا دوستانشه بهش امید بدین و چهارچوب خانواده واحترام رو بهش یادآوری کنید…درودبیکران یوسف

نوجوانی خیلی سن بدی هست ، و متاسفانه پدر و مادر ها بدون آگاهی ، بچه دار میشن و تربیت میکنند ، بعد تووش میمونند و خدا میدونه چقدر آسیب میزنند .

سلام پسر 20 ساله دارم از هر روش که میخواهم بهش نزدیک بشم موفق نمیشم خیلی پرخاش گر و عصبی شده از طریق اقوام هم سن خودش و یا دوستاش هم نتونستم باهاش کنار بیام، میترسم به خودش آسیب برسانه

اشسشد

بنده هم پسر نو جوان 14 ساله دارم اما به این نتیجه رسیدم که دورادور باید مواظبش بود و فقط حامی ان باشیم نه حاکم و فقط باید به انها تعظیم کرد چون انها با کارهایی که انجام میدن احساس بزرگی و انبساط میکنند

سلام پسر ۱۴ ساله دارم که خیلی عصبی ومن خودم هم عصبی هستم لج باز کارهای خودش میکنه خیلی دوست دار خودش رو نشون بده از رفتارش خوشم نمیاد خیلی حرف میزنه اصلا به حرف من گوش نمیده مجبور میشم بزنمش درس هم نمیخونه لطفن راهنماییم کنید خیلی میترسم چون نترس همش بیرون نمیتونه خونه نگهش دارم

اخه مگه پسر 14 ساله رو میزنن وقتی میزنیش جسور تر میشه

سلام من پسر دوازده سالیی دارم که هحرف گوش نمیکند که به درس هم القایی ندارد من چه کنم؟

سلام من یک پسر ۱۷ ساله دارم شبا خیلی دیر میاد خونه پدرشم مریضه اصلا ترسی از اون نداره خیلی میترسم معتاد و… بشه چکار کنم راهنماییم کنید

سلام پسر ۱۴ساله دارم خیلی عصبی و پرخاشگر و حتی دست بزن هم داره و اصلا درس نمی خونه وزیاد تو خونه نمی مونه و کارهای عجیب وغریب میکنه کبوتر بازی نرفتن دنبال سگ .من دیونه شدم و کارم فقط گریه کرد نه.لطفا پاسخ بدین۰روانشناسی جوان پسر

سلام من یک پسر 16 ساله دارم که اتفاقا پسر بسیار خوب و مودبیه . طوری که وقتی مدرسه میرم اینقدر از نظر اخلاقی ازش تعریف می کنند که من ذوب میشم و کم میارم تو خونه هم تنها ایرادش اینه که با خواهر کوچکترش که 6 سال کوچکتر از خودش دعوا می کنه . بدون اینکه یک بار بهش گفته باشم سر اذان بلند میشه و نماز میخونه البته من خودم این کار و نمی کنم و لی مشکلی که هست در دو هفته متوالی سه مورد مقداری از پول کیف من گم شده و من احتمال 90 درصد میدم کار پسرم باشه نمی دونم چطور بفهمم و چطور مشکلش رو حل کنم.

سلام .من پسرم 11ساله هست پرخاشگر و عصبی میشه و توقعات زیادی از ما داره و هر چیزی که همسالانش میگیرن دلش میخواد اونم بگیره .وتوجه و تمرکز هم تو کاراش نداره چیکار کنم .

با سلام دوست عزیز دونه هر چی بکاری میوه اونو جمع میکنی، فرزند شما یا تک پسر یا تک فرزند هستش،به خواسته هاش تا امروز هر چند کوچک اما جواب مثبت دارین که کار بسیار بدی کردین چون توقعات دیروزش کوچک بوده تونستی مهیا کنین ولی امروز به هر دلیل از بزرگی توقع تا گرانی! امروز یا توان خرید ندارید یا اگه خرید کنید در جای دیگر به مشکل بر می خورید. دوست گرامی پسر شما نیمی از کارهاش از اشتباهات گذشته شما بوده، ونیم دیگه! مربوط به سنش هست حتما به یک روانشناس مراجعه کنید واینکه روانشناسی که به اون مراجعه میکنید کاملا غریبه باشد

سلام خسته نباشید ،پسر ۱۲ ساله ای دارم که خیلی پرخاشگر شده و هر وقت بازی پلی استیشن میکنه آنلاین با دوستاش فحش به هم میدن،امروز دوستم به من تلفن کرد و گفت پسرت به دخترم گفته که آیا تو باکره هستی؟من گفتم امکان نداره و پسرم رو صدا کردم و پسرم کلی قسم خورد و گفت نه من نگفتم و بعد من گفتم باید شما دوتا رو با هم روبرو کنم چون دوتا همسن هم هستن و بعد پسرم یکدفعه گفت نه من بهش گفتم و من خیلی عصبانی شدم تا حالا اصلا کتکش نزده بودم ولی امروز دیوانه شدم و حسابی زدمش چون هم از حرفش ناراحت شدم و هم از دروغگوییش ،و بعد از یکساعت رفتم بهش گفتم ببین من تو رو دوست دارم و دلم نمیخواست تو رو بزنم به خاطر این کارو حرفت کتک خوردی ،چون یک بار دیگه هم فیلم سکسی توی گوشی نگاه کرده بود و من دیدم باز گفت دیگه تکرار نمیکنم ،امروز گفتم ببین چند باز این کار تکرار کردی ،حالا به جای اینکه من عصبانی باشم اون قهر کرده ،نمیدونم چجوری باهاش رفتار کنم دیوانه شدم لطفا کمکم کنید😞😞

سلام ، خدا قوت به همه پدران و مادران زحمت کش و مهربان سرزمینم که برای تربیت هرچه بهتر فرزندانشان همه تلاش خودشون رو میکنند . منم یک پسر ۱۲ساله دارم که از لحاظ درسی خیلی خوبه و مؤدب و با اخلاقه ، گاهی زود عصبی میشه و کمی پرخاشگری میکنه که این برمیگرده به پدرشون که ایشون هم زود عصبی میشن ولی درکل خیلی خوبه و من واقعا خوشحالم که همچین پسری دارم ، تجربه تربیتی من اینه که از اول تونستم باهاش رابطه خوبی داشته باشم و سنگ صبورش باشم و مثل یک دوست خوب و صمیمی درکنارش باشم ، هروقت نمره پایین میگرفت دعواش نکردم ولی بهش میگفتم باید دفعه بعد بیشتر تلاش کنی ،پسرم مسئولیت پذیره و هر اتفاقی که درطول روز واسش پیش اومده رو واسم تعریف میکنه ، کلاس فوتبال اسمشو نوشتم چون خیلی علاقه داره و مشوقش بودم و هستم در ادامه فوتبال برعکس خیلی از خونواده ها که فقط درس خوندن و نمره بالا رو از بچه هاشون میخوان ، به نظر من ورزش میتونه فرزندانمون رو از خیلی از آسیب های اجتماع دور کنه ، ماهواره داشتیم ولی کنارگذاشتیم چون به این نتیجه رسیدم فیلمها و سریالهاش واسه پسرم مناسب نیست و ممکنه واسه بلوغ زودرس رو ایجاد کنه ، در کل با بچه هاتون دوست باشین و به علایق و خواسته هاشون توجه کنین و بهشون احترام بذارین ، خواهید دید اونها هم شما رو به همه دنیا ترجیح خواهند داد . تشکرمیکنم از مطلب عالیتون و آرزوی موفقیت دارم واسه همه پدرها و مادرهای عزیز

به پسرها بايد صبور بود خودم پسر ١٢ساله اي دارم چون دو دوست هستيم. باشون بايد مهربان وصبور بود هميشه به نظرشون احترام بزاريد من ميخوام چيزي بخرم ميگم پسرم به نظرت كدوم بهتره نظرش برام مهمه با هم دوست هستيم بهشون بايد فرصت داد تجربه كنن. توكل بر خدا كنيد همه چي درست ميشه. با تشكر

سلام بر همگی از خوبیهای جوان در سن بلوغ هم بگید افسرده شدیم دوران جوانی و بلوغ خودتان یادتان رفته ؟

پسر چهارده ساله ای دارم بازی انلان وکلش را دوست داره جوری که لای کتابهایش را باز نمی کنه خیره با زور اون هم برای ده دقیقه خیلی نگرانشم با تشکر

سلام یک پسر حدود ۱۳ ساله دارم خیلی درس خون و مبادی آداب مذهبی و اجتماعیه وای احساس می کنم که در خانه به بدن من خیلی توجه می کنه و حتی به نظرم تحریک می شه در صورتی به نا محرم خیره نمی شه به نظر شما این رفتارش غیر طبیعی نیست واگر هست باید چطور با اون برخورد بشه

سلام یه پسر ۱۶ ساله دارم به هیچ نمیتونم باهاش رابطه برقرار کنم همش منو تحدید میکنه از این خونه میرم درس نمیخونه همیشه درگیر ه همش میره بیرون تا دیر وقت خونه میاد ساعت ۹یا ۱۰شب الان خودمم ناراحتی قلبی گرفتم از دستش امشب ساعت ساعت ۱ ظهر رفته ساعت ۱۰ شب اومد من از سوال کردم جواب سر بالا داد منم گفتم هر جا بودی برو اونجا الان خیلی پشیمونم ولی فایده نداره دارم سکته میکنم خواب به چشم نمیاد نمیدونم چیکار کنم شما راهنمایی کنید چیکار کنم ناراحتی اعصاب گرفتم من با همه کنار میام ولی نمیتونم با این کنار بیام فقط کارش تحدید کردنه هیچ شرایطی رو درک نمیکنه از همجا گرفتار شدم خودمم الان بیکارم پول مشاوره هم ندارم از سر کارم سر درگیری خونه اخراج شدم

سلام،شايد محدوديتهاي زيادي داره،شايد بد نباشه بيشتر ببينه

تو ایران؟؟ اینا فایده نداره والدین من که نه احترام میزارن نه حتی احساس راحتی و دوستی میکنم باهاشون از همون بچگی ازشون مخفی میکردم چون میدونم احساسات منو درک نمیکنن بد جوری افسرده شدم احساس میکنم تنهام چسکار کنم

سلام ، من فقط یک پسر ۱۷ ساله دارم که از لحاظ اقتصادی هر چی خواست همان موقع داشت ولی نمیدونم چرا از همه چیز فرار میکند ، نه اینکه مسئولیت پذیر نباشد اتفاقا هر کاری که بهش سپرده شده به بهترین شکل انجام داده و هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ تحصیلی عالی ولی اصلا با کسی صحبت نمیکند و کوچک ترین مسئله ای که او را ازار بدهد شروع به داد زدن میکند و متاسفانه به تازگی متوجه شدم آهنگ های غمگین یا دیس لاو گوش میدهد و همیشه غمگین یا تو خودشه من فقط همین پسر را دارم و نمیدونم چکار کنم پیش هر روانشناس و روانپزشکی هم که بردمش هیچ حرفی نمیزنه و مخفی میکنه

احتمالا عاشق شده

نکات امورنده ای بود

نکات فوق را چگونه می توان بکار برد

پس نوجوانم

پسر 14 ساله دارم که از نظر درس رتبه برتر در اردبیل هست امروز منوجه شدم در گوشی اش یه بار عکس بد دیده چطوری رفتار کنم توروخدا انلاین جواب بدین ..14 سالشه از 10 سالگی نماز میخونه .وخداشناسه توی مدرسه هم رتبه برتر توروخدا چطور رفتار کنم

توروخدا جواب بدین دیوونه شدم سکته میکنم

آقا بالاخره که میخواد ببینه اینجور چزارو بش سخ نگیرید اشتب کرده من خودم همسنشم درکش میکنم کمکش کنید

سلام . من سینا کشاورز هستم . پسر 20 ساله هستم . متولدم 24 مرداد 1379 برابر با 14 اوت 2000 میلادی . من هم می تونم چطور با خانواده . دوستان . همکاران . همسر . فرزندان و عروس ها و داماد ها و نوه ها رفتار درستی کند ؟ نشانه های هشدار دهنده نشان می دهند باید به رفتار آنها که باید بیشتر دقت شود : 1- ناراحتی بیش از حد برای هر مشکل 2- مشکلات رفتاری 3- مشکلات عاطفی 4- رفتارهای خطرناک و خشونت آمیز 5- فرار از مدرسه 6- استفاده از نوشیدنی های الکلی 7- صدمه زدن به خود 8- دزدی 9- افسردگی 10 – اضطراب نکته هایی که در رفتار با پسر نوجوان باید به آنها دقت کرد : 1- بااو ارتباط برقرار کنید 2- حامی او باشید 3-به حریم خصوصی او تجاوز نکنید 4- اتفاق های کوچک را بزرگ کنید 5 – حد و مرز مشخصی معین کنید 6 – توجه به دوستانی که با آنها ارتباط دارند 7- صبور باشید 8- با او مثل یک دوست رفتار کنید 9- کمک گرفتن از یک مشاور و این چند نکته را هم فراموش نکنید : 1- با خشونت رفتار نکنید 2- احترام بگذارید 3- به او بگویید تحت شرایطی او را دوست بدارید

آداب درست خوردن 1- دست ها را قبل و بعد از غذا خوردن را هم بشویید 2- سرو صدا غذا نجویید و بی سروصدا غذا بجویید . 3- نوشیدنی ها را هورت نکشید و آرام نوشیدنی ها را بنوشید . 4- دعای نان قبل و پس از غذا خوردن را انجام دهید. 5- هنگام خلال کردن در دندان با یک انگشت در بیرون از دستشویی این کار را نکنید . چون آبروی خانواده . دوستان صمیمی . همکاران و همسر و فرزندان و عروس ها و داماد ها و نوه هایشان را هم می کنند . فقط به دستشویی بروید و رو به آینه روی دندان خلال کنید و خلال دندان خلال کرده یا نخ دندان خلال شده را به توالت فرنگی یا توالت ایرانی را هم بندازید . 6- ادویه از هندوستان به ایران در جنوب آسیا و نودل از چین به ایران در شرق آسیا و روغن زیتون از یونان به ایران در جنوب غربی اروپا و رشته اسپاگتی از ایتالیا به ایران در جنوب اروپا و کروسان از فرانسه به ایران در غرب اروپا و توفو و واسابی از ژاپن به ایران در شرق آسیا و سس سالسا از اسپانیا به ایران در غرب اروپا 7- کنار سفره نشستن در زیر پاهای خودتان

آداب درست نشستن 1- آرام روی مبل و صندلی بنشینید . 2- اگر می خواهی در شرکت ها و ادارات مختلف کار کنید . باید روی صندلی پشت میز کامپیوتر یا میز تحریر معمولی بنشینید . 3- اگر می خواهی در شغل رانندگی درست باشید . باید روی یکی از صندلی جلویی اتومبیل در پشت فرمان بنشیند و برای رساندن پاها به کلاج . گاز و ترمز باید صندلی تان به اندازه کافی جلو بکشید . 4- اگر می خواهی روی کاناپه یا صندلی بنشینید و تلویزیون تماشا کنید . باید روی کاناپه یا مبل آرام بنشینید .

آداب محل کار 1- افراد را به یکدیگر معرفی کنید . 2- دست دادن را از یاد نبرید . 3- از واژه های سپاسگزارم و لطفأ استفاده کنید . 4-وسط حرف دیگران نپرید . 5- مراقب ادبیات و واژگان خود باشید . 6- در زمینه ارتباطات نوشتاری دقت زیادی به خرج بدهید. 7- بدون اطلاع قبلی . وارد اتاق دیگران نشوید . 8- غیبت نکنید . 9- به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید. 10- به دیگران کم محلی نکنید . 11- دور بحث های مذهبی و سیاسی را هم خط بکشید . 12- وقت شناس باشید . 13- در جلسات تلفن راکنار بگذارید . 14- بیهوده کارت ویزیت تان را بذل و بخشش کنید . 15- واقعا به صحبت دیگران توجه کنید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شما می توانید بصورت آنلاین با روانشناسان فول فکر گفت و گو کنید

CopyRight &copy 2018, Fullfekr. All Rights Reserved For Fullfekr


من پسری 18ساله دارم که از کودکی بارها با او درگیر می شدم. حتی در چند مورد به قدری او را کتک زدم که راهی بیمارستان شد. در آخرین مورد با مشت و لگد حسابی او را کتک زدم و او هم به من فحش و ناسزا گفت. حالا با او قهر هستم. لطفا مرا راهنمایی کنید. با او چه کنم؟



جهت مدارا کردن با فرزند جوان باید به نکات زیر توجه کنید:روانشناسی جوان پسر

1- فرزند جوانتان را با دوران جوانی خود مقایسه نکنید. جوان متعلق به امروز است نه زمان قدیم. از ایشان نخواهید که مثل شما فکر کند. مثل شما زندگی کند و یا مثل شما لباس بپوشد.

2- خواسته های فرزندتان را باور داشته باشید. ایشان هم انسان است و دارای فکر و اراده است. به فکر و خواست ایشان احترام بگذارید. اگر مخالف نظر شماست با منطق و دلیل و با محبت ایشان را قانع کنید، نه با تحکم و زور.

3- زیاد به جوانتان امر و نهی نکنید. از موضع قدرت دستور ندهید. با محبت از ایشان کار بخواهید.

4- با ایشان لجبازی نکنید.

5- خواسته خودتان را بر ایشان تحمیل نکنید.

6- خطاها و لجبازی و مخالفت های ایشان، را نادیده بگیرید.

7- در بین جمع و فامیل، شخصیت او را حفظ نمایید.

8- جوانتان را موجودی بی خاصیت معرفی نکنید.

9- از کوچک کردن جوانتان پرهیز نموده و همیشه سعی کنید که ایشان را مردی مقتدر معرفی کنید.

10- اگر جوان قادر به انجام کاری نبود، ایشان را با محبت راهنمایی کنید.

11- به جوانتان محبت کنید و از کتک زدن بپرهیزید که باعث زوال هیبت شما و لجبازی ایشان می شود. اگر کتک شما باعث خراش و یا کبودی در بدن فرزندتان شود، موجب دیه شده که در صورت عدم کسب رضایت، در قیامت باید پاسخ گو باشید.

12- حداقل در یک ماه سعی کنید از ایشان برای انجام کارها کمک نگیرید و به رخش هم نکشید.

13- هر چه می توانید محبت کنید و از این کار هرگز خسته نشوید. امور تربیتی تدریجی است و اگر کسی مشکل اخلاقی داشته باشد؛ مدت ها طول می کشد تا اصلاح شود.

14- شما سعی کنید به زندگی خوشبین بوده و به کل اعضای خانواده به صورت مساوی محبت کنید.

15- عدالت بین فرزندان را مراعات کنید.

16- اگر زود عصبانی می شوید؛ با تمرین و تسلط بر اعصاب از خداوند و خانواده بخواهید که شما را جهت غلبه بر خشم کمک کنند.

18- جهت معالجه اعصاب و زود رنجی -اگر در شما است- به پزشک مراجعه و یا داروهای گیاهی آرام بخش استفاده نمایید.

19- شما چون پدر و بزرگ منزل هستید، باید تحملتان از همه اعضای خانه بیشتر باشد. همینطور به مراتب باید از کوتاهی های اهل خانه اغماض و گذشت بیشتری داشته باشید.

20- شما در مقابل فحش و جسارت فرزندتان بی تفاوت بوده و اصلا عکس العمل انجام ندهید. می دانید که فحش دیگران تأثیر فیزیکی در ما ایجاد نمی کند.

21- یکی از اسباب تربیت فرزند قهر کردن است. ولی نباید طولانی شود. اگر زمان قهر، بیشتر از یک هفته شود منجر به کینه و قطع رابطه می شود. از همسرتان بخواهید با یک بهانه ای شما را با فرزندتان آشتی دهد. 

22- در پایان مجدداً متذکر می شویم، هرگز نباید انتظار داشته باشید که جوانتان مثل شما فکر کند، و هر آنچه که توقع دارید برآورده نماید. با فرزندتان همان گونه برخورد کنید که با جوانان مردم برخورد می نمایید.

 

جهت مطالعه بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید:

اوصاف جوان، ارتباط با جوان

شیوه های مخاطب شناسی و جذب جوانان/ اهمیّت مخاطب شناسی

 

بی تردید با آشنایی با علل لجاجت می توان مسیر درمان آن را هموار کرد. به طور کلی علل لجاجت گاهی ریشه در فرد لجوج دارد و گاهی ریشه در فرد مقابل و گاهی در هر دو. اما این علل می تواند یک یا چند تا از عوامل…

از نظر اسلام، محبت، بيشترين نقش را در سازماندهي جامعه آرماني انساني دارد. ملاحظه نصوص (كتب روايي) به روشني اثبات مي كند كه جامعه مطلوب انساني در اسلام، جامعه اي است كه براساس محبت مردم نسبت به يكديگر …

در اهمّیّت و جایگاه محبّت اهل بیت (علیهم السّلام) همین بس که قرآن، آن را تنها پاداش رسالت پیامبر (صلِّی الله علیه و آله و سلّم) معرّفی کرده است: «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْ…

از نظر اسلام، محبت، بيشترين نقش را در سازماندهي جامعه آرماني انساني دارد. ملاحظه نصوص (كتب روايي) به روشني اثبات مي كند كه جامعه مطلوب انساني در اسلام، جامعه اي است كه براساس محبت مردم نسبت به يكديگر …

احترام به والدینبا سلام، مادر من علاقه زیادتری نسبت به برادرم دارد و ابراز محبتش به او بیشتر است. بعضی مواقع من از این کار او رنجیده می شوم و گاهی نسبت به او کم محلی می کنم. بعضی اوقات فکر می کنم یک ه…

ناسازگاری شوهر با همسر به نام خدا و با سلام؛ بعد از ازدواجم هر کاری می کنم؛ شوهرم به من توجه نمی کند. به طوری که انگار من اصلا وجود ندارم و انگار زن نیستم. تا الان که عذر مرا خواسته و مدتی روز است خان…

حوادث ناگوار و حتی جنایت های دهشتناک این چند وقت اخیر مانند سیل، زلزله، قتل و کشتار مسلمانان و جنگ و خونریزی در نقاط مختلف جهان و اتفاقات اخیری که در یک سال گذشته رخ داده است، موجب شده که هر از گاهی د…

بی تردید با آشنایی با علل لجاجت می توان مسیر درمان آن را هموار کرد. به طور کلی علل لجاجت گاهی ریشه در فرد لجوج دارد و گاهی ریشه در فرد مقابل و گاهی در هر دو. اما این علل می تواند یک یا چند تا از عوامل…

در مورد یاد شده کینه به دل داشتن کار درستی نیست و گناه محسوب می‌شود. باید سعی شود هرطوری شده مشکل حل شود و نسبت به رفتارها و تهمت‌ها عفو را پیشه‌ خویش قرار داد. زیرا عفو و گذشت خصلت انسان‌های شایسته ا…
روانشناسی جوان پسر

حوادث ناگوار و حتی جنایت های دهشتناک این چند وقت اخیر مانند سیل، زلزله، قتل و کشتار مسلمانان و جنگ و خونریزی در نقاط مختلف جهان و اتفاقات اخیری که در یک سال گذشته رخ داده است، موجب شده که هر از گاهی د…

در مورد یاد شده کینه به دل داشتن کار درستی نیست و گناه محسوب می‌شود. باید سعی شود هرطوری شده مشکل حل شود و نسبت به رفتارها و تهمت‌ها عفو را پیشه‌ خویش قرار داد. زیرا عفو و گذشت خصلت انسان‌های شایسته ا…

بی تردید با آشنایی با علل لجاجت می توان مسیر درمان آن را هموار کرد. به طور کلی علل لجاجت گاهی ریشه در فرد لجوج دارد و گاهی ریشه در فرد مقابل و گاهی در هر دو. اما این علل می تواند یک یا چند تا از عوامل…

دوستی با جن های مسلمان و استفاده از آنها
آیا می توان با جن های مسلمان دوست شد و آنها را بعنوان استاد برای درمان بیماریها استفاده کرد؟

در عقیده اسلامی جن موجودی است مختار، مکلف، مخلوق از آتش،…

دعا برای باطل کردن سحراگر کسی زبان بند شده باشد آیا دعایی برا ی باطل کردنش وجود دارد؟ 2-اگردختری خوا ستگارهایی دا شته با شد ولی این خوا ستگارها نتوانند بیا ن کنند انهم بمدت 10 سا ل ودختر هم یک دختر مذ…

چرا پدر بخاطر کشتن فرزندش قصاص نمی شود؟شنیده ام اگر پدری فرزندش را بکشد قصاص نخواهد شد آیا این امر درست است و اگر چنین است علت آن چیست؟
بله یکی از شرائط قصاص آن است که قاتل پدر مقتول نباشد، حتی اگر پ…

پسر نوجوان در دوران بلوغ با تغییرات زیاد جسمانی و روانی مواجه می‌شود و به همین دلیل رفتارها و برخوردهای او نیز تغییر خواهد کرد. اکثر والدین با مشاهده خشونت، افسردگی و سایر رفتارهای جدید فرزندشان نگران می‌شوند و معمولا نمی‌دانند که چگونه باید با او برخورد کنند. اما با آگاهی از تغییرات جسمی و روانی نوجوان پسر خود می‌توانید به خوبی آن‌ها را درک کرده و به روشی صحیح برخورد کنید. کمک گرفتن از روانشناس به شما کمک می‌کند تا شیوه‌های برقراری ارتباط را یاد گرفته و رفتار مناسبی با نوجوان خود داشته باشید. ما در ادامه قصد داریم به بررسی تغییراتی که پسران نوجوان با آن روبه‌رو می‌شوند و همچنین چگونگی رفتار والدین بپردازیم. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوان پسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

سن شروع بلوغ در پسرها متفاوت است و به عواملی همچون نژاد، تغذیه، آب‌وهوا، وراثت و غیره بستگی دارد. اما به طور معمول نشانه‌ها در سنین 12 تا 17 سالگی شروع می‌شود. اولین نشانه بلوغ رشد بیضه‌ها و تیره‌تر شدن آن‌ها است. به تدریج موهای زائد نیز در اطراف آلت تناسلی رشد کرده و ضخیم می‌شوند. موهای زائد در صورت، زیر بغل و عضلات سینه نیز شروع به رشد خواهند کرد و تعریق بدن افزایش می‌یابد.روانشناسی جوان پسر

سینه‌ها به دلیل ترشح هورمون‌ها و به طور موقتی بزرگ و متورم می‌شوند. احتلام در خواب (ترشح غیرارادی مایع منی) نیز از دیگر نشانه‌های طبیعی بلوغ است. صدای پسران در دوره بلوغ بم و مردانه می‌شود. قد و وزن آن‌ها نیز به طور چشمگیری افزایش می‌یابد و هیکل مردانه‌ای پیدا خواهند کرد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه بلوغ جسمی و جنسی در پسران کلیک کنید.

 

به طور معمول پسران در نوجوانی تحریک پذیر می‌شوند و با کوچک‌ترین رفتاری عصبانی خواهند شد. البته به همان سرعت نیز از رفتار خشن خود پشیمان می‌شوند. بسیاری از والدین می‌گویند که پسر نوجوان‌شان ناسازگار شده است و در مقابل آن‌ها سرکشی می‌کند. لازم به ذکر است که اینگونه رفتارها نشانه خصومت و دشمنی با والدین نیست. آن‌ها فقط قصد دارند که از این طریق نشان دهند که بزرگ شده‌اند و به استقلال رسیده‌اند. به ظاهر و چهره خود توجه بسیار زیادی دارند و از اینکه در میان دوستان و جنس مخالف محبوب باشند لذت می‌برند. در نوجوانی پسرها نسبت به آینده خود بسیار نگران هستند و این نگرانی نیز می‌تواند در بروز رفتارهای خشن موثر باشد.

 

همانگونه که گفته شد پسرها در دوره نوجوانی تغییرات زیادی می‌کنند. معمولا تغییرات رفتاری برای والدین عجیب است و نمی‌دانند که چگونه با آن‌ها برخورد کنند. در صورتی که نوجوان رفتارهای زیر را انجام می‌دهد لازم است که به او بیشتر توجه کنید و حتی از متخصص کمک بگیرید. این رفتارها شامل موارد زیر است.

برای آگاهی بیشتر در زمینه نوجوان کلیک کنید.

 

نوجوانی سن بسیار حساسی است و رفتار والدین با نوجوانان نقش بسیار مهمی در چگونگی شخصیت و هویت آن‌ها دارد. رفتار صحیح در برخورد با نوجوان پسر به شرح زیر می‌باشد.

اولین نکته در برخورد با نوجوانان این است که به هر صورتی که شده با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. ممکن است که پسرتان برای برقراری ارتباط چندان مشتاق به نظر نرسد و با جمله‌های کوتاه با شما صحبت کند. اما این را بدانید که پسرها علاقه‌ای به گفت‌وگوی طولانی ندارند. سعی کنید که همین رابطه کوتاه را نیز با آن‌ها حفظ کنید. توجه داشته باشید که گفت‌وگوی شما نباید نصحیت آمیز باشد. بهتر است که تنها به او گوش دهید و یا برای او از خاطرات دوران نوجوانی خود تعریف کنید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

پسرها در دوره نوجوانی فشار زیادی را تحمل می‌کنند. تغییرات روانی، فشار همسالان و معلمان، نگرانی از آینده و غیره باعث می‌شود که مضطرب شوند. در این شرایط حمایت والدین می‌تواند در کاهش اضطراب و مشکلات رفتاری آن‌ها بسیار موثر باشد. به او نشان دهید که پشتیبان او هستید و هر اتفاقی که بیافتد باز هم او را دوست خواهید داشت. حمایت شما باعث می‌شود که از نگرانی‌ها و مشکلات خود با شما صحبت کند.

همه نوجوان‌ها دوست دارند که استقلال داشته باشند و به حریم خصوصی خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. به حریم او احترام بگذارید و از ورود بی‌اجازه به اتاقش خودداری کنید. اجازه دهید که تا حد امکان برای خود تصمیم بگیرد و کارهایش را برنامه ریزی کند. احترام به حریم خصوصی و استقلال نوجوانان تا حد زیادی مشکلات میان والدین و نوجوان‌ها را کاهش می‌دهد.

بسیاری از والدین فکر می‌کنند که اگر با پسرشان دوستانه برخورد کنند در تربیت او موفق نمی‌شوند. اما اگر شما بتوانید در عین اقتدار، رفتار دوستانه و مهربانانه‌ای با پسرتان داشته باشید ارتباط بسیار عالی با او برقرار کرده‌اید. در این شرایط اگر مشکل یا نگرانی داشته باشد بدون ترس با شما در میان می‌گذارد.

مهم‌ترین اصل در برخورد با نوجوانان صبوری است. آن‌ها در این سن پرخاشگر می‌شوند و رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهند. مسلم است که این رفتارها برای والدین راحت نیست و معمولا بسیاری از آن‌ها به سرعت عصبانی می‌شوند و با فرزندشان دعوا می‌کنند. اما برای کنترل نوجوانان و رفتار صحیح با آن‌ها لازم است که صبور باشید و خشم خود را کنترل کنید. این را به یاد داشته باشید که این رفتارها تنها بخشی از فرایند رشد نوجوان است و به تدریج برطرف خواهد شد.

روانشناس یک فرد متخصص و آموزش دیده است تا در زمینه‌های مختلف به افراد آگاهی دهد و به آن‌ها کمک کند. زمانی که با نوجوان پسر خود مشکل دارید و نمی‌دانید که چگونه باید با او برخورد کنید از کمک روانشناس استفاده کنید. او به شما کمک می‌کند تا رابطه صمیمانه‌ای با فرزندتان برقرار کرده و به بهترین نحو با او برخورد کنید.

برای شناخت بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوان پسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

کارشناس مسائل تربیتی و مدیر گروه روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: یکی از دلایل محکمی که نمی‌توان جوانان را در مرحله‌ای از سن رها کرد، استفاده بیش از حد از فضاهای مجازی است.

کارشناس مسائل تربیتی و مدیر گروه روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: یکی از دلایل محکمی که نمی‌توان جوانان را در مرحله‌ای از سن رها کرد، استفاده بیش از حد از فضاهای مجازی است.

به گزارش خبرنگار «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، دکتر سیما فردوسی در دومین همایش ویژه والدین و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد دلایلی مبنی بر تند خو و کم طاقت شدن جوانان وجود دارد چرا که امروزه آنان دوست ندارند با والدین خود روابط لطیفی برقرار کنند و برخورد جوانان با والدین نیز خصمانه و سهل انگارانه است.

روانشناسی جوان پسر

وی با تاکید بر اینکه نظارت والدین بر فرزندان باید دقیق باشد، تصریح کرد: جوانان خواهان هیجان هستند و بسیاری از وقت خود را صرف فضاهای مجازی می کنند متاسفانه امروزه نیز شاهد شبکه‌های جدید هستیم که جوانان را با امکانات و تجهیزات بیشتری به سمت خود دعوت می کنند.

فردوسی یکی از دلایل گرایش جوانان به فضاهای مجازی را کسب اعتماد به نفس کاذب عنوان کرد و ادامه داد: گروهی از جوانان، در فضاهای واقعی و حقیقی اعتماد به نفس ندارند بنابراین سعی می کنند در فضاهای مجازی این اعتماد به نفس را یافته و با قرار دادن عکس خود منتظر تائید از سوی اشخاص دیگر هستند که این کار احساس خوشایند و مطلوبی را برای آنان در پی دارد.

وی از دیگر افراد متمایل به فضاهای مجازی را افرادی با اضطراب بالا، افراد غمگین و گروه‌های دارای ضعف شخصیتی برشمرد و افزود: طی تحقیقات به عمل آمده، افرادی که از فضاهای مجازی استفاده می‌کنند از رشد اجتماعی دور شده و مردم گریز و تنهایی را بیشتر دوست دارند.

فردوسی اضافه کرد: همچنین این افراد مدیریتی در رفتار و هیجانات خود نداشته و ادبیات خاصی که زیاد پسندیده و خوشایند نیست را در بین خود رواج می دهند.

وی از دیگر عوارض استفاده فضاهای مجازی را بی حوصلگی، کم رنگ شدن حافظه و مدیریت زمان، کم دقت و عجول شدن عنوان کرد و گفت: این افراد عجول بوده و حوصله جواب دادن معمولی را ندارند همچنین این فضاها عملکرد و ساختار مغز آنان را نیز تغییر می دهد.

فردوسی از دلایل مهم در اختیار گذاشتن امکانات شبکه‌های مجازی به صورت رایگان در اختیار جوانان را جذب آنان به سمت خود دانست و افزود: جوانان ایرانی مهر طلب و عاطفی هستند بنابراین دشمنان می خواهند از این طریق بر ملت‌ها نفوذ کرده و اهداف خود را پیاده کنند که خانواده ها باید جوانان را بیشتر تشویق به تفکر کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به ازدواج سپید اذعان کرد: متاسفانه امروزه این بحث در کشور ما رایج شده که والدین با ایجاد رابطه‌ای صمیمی و مهر و محبت می‌توانند جوانان را بیش از پیش به سمت خود جذب کرده و در خصوص این مسائل آگاه کنند.

وی به والدین توصیه کرد: بیشتر برای فرزندان خود وقت گذاشته، فضای ایمن و راحتی برای جوانان فراهم کرده و با آنان به گفت و گو بپردازید چرا که امروزه نسبت به گذشته والدین از فضای خانواده دور شده‌اند.

فردوسی با تاکید بر اینکه والدین باید جوانان را وارد عادت گفت و گو کنند، اظهار کرد: والدین باید شنونده‌های خوبی برای فرزندان خود باشند چرا که جوانان از نصیحت‌های تکراری گریزان بوده که والدین باید در مورد موضوعی که آنان دوست دارند صحبت کنند.

وی تصریح کرد: امروزه جوانان به موسیقی‌های مبتذل گرایش دارند و والدین باید متذکر شده و با دلایل علمی، منطقی و مستند با آنان صحبت کنند.

وی تاکید کرد: والدین نباید برای متذکر شدن فرزندان، با کلمات بد با آن‌ها سخن بگویند چرا که آنان احتیاج به امید دارند که اگر آن را از دست بدهند دیگر نمی‌توان کاری انجام داد.

فردوسی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم تا جوانان قدر خود را بدانند و به سمت اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی کشیده نشوند.

وی یادآور شد: باید جوانان را به سمت کارآفرینی برده و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت را برای آنان ترسیم کنیم تا از یاس و ناامیدی دور شوند.

فردوسی همچنین به والدینی که فرزندان خوابگاهی دارند توصیه کرد: در موقعیت‌های مناسب و مداوم به فرزندان خود سر بزنید، آن ها را تنها رها نکنید و بیشتر از گذشته به آنها ابراز علاقه کنید چرا که آنان در این موقعیت بیشت به محبت نیاز دارند.

وی در ادامه خصوصیات شادکامی را صبوری، احساس رضایتمندی و شکرگزاری خداوند خواند و اضافه کرد: شادکامی یک نوع سبک زندگی است و شادکام کسی است که آرامش درون داشته باشد.

روانشناسی جوان پسر

وی یادآور شد: از جمله راهکارهای ایجاد صبوری می توان به خواندن نماز با صبر، منتظر شدن در مکان‌های شلوغ و شکرگزاری خداوند اشاره کرد چراکه دینداری نباید طلبکارانه باشد.

فردوسی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه فقط محل تحصیل نیست، بلکه مکانی برای رشد و ارتقاء شخصیت، فکر و اندیشه است.


انتهای پیام

یک روانشناس کودک و نوجوان ضمن ارائه توصیه‌هایی به والدینی که پسران در آستانه سن بلوغ دارند به عشق‌های شدید و ناپایدار و فشار گروه‌های همسال در دوران بلوغ اشاره و بیان کرد: والدین باید شرایطی فراهم کنند تا فرزندانشان با همسالان خود بازی کنند و تاثیرات صحیحی روی یکدیگر داشته باشند تا از این طریق مهارت‌های دوستی در فرزندشان پرورش یابد. 

لیلا صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره بیان کرد: افراد در مرحله بین دوران کودکی و بزرگسالی یعنی ۱۲ تا ۱۸ سالگی بلوغ را تجربه می‌کنند، بلوغ اولین مرحله نوجوانی و زمان کسب قدرت باروری است که اغلب پسران در سن ۱۲.۵ سالگی و با افزایش هورمون‌ها آن را تجربه می‌کنند. اگر علائم بلوغ در پسران تا ۱۸ سالگی بروز نیابد، آنها دچار بلوغ دیررس و اگر بلوغ قبل از ۱۰ سالگی رخ دهد آنها دچار بلوغ زودرس شده‌اند.

به گفته وی، به طور معمول پسران در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۶ سالگی به بلوغ رسیده و در این مرحله تحول ناگهانی رشد و تکامل را کسب می‌کنند. در واقع می‌توان ادعا کرد تغییراتی که در تکامل و رشد فرد در دوران بلوغ مشاهده می‌شود در هیچ دوران دیگری از زندگی رخ نمی‌دهد. بعد از بلوغ، پختگی جسمانی تا رشد کامل صفات ثانویه جنسی ادامه می‌یابد. 

صادقی با تاکید بر اینکه سن بلوغ در افراد مختلف متفاوت است، تاکید کرد: بلوغ معمولا بین سه تا چهار سال در فرد اتفاق می‌افتد که معمولا با رشد و تکامل بسیار زیاد، سریع و ناگهانی همراه است. در واقع بلوغ دوران بروز رفتارهای خاص است که در پسران همراه با تغییرات جسمی در عضلات بدن، اندام‌ها و رشد و تکامل صفات اولیه، افزایش وزن و قد، افزایش چربی، رشد استخوان‌ها و عضلات و به وجود آمدن صفات ثانویه جنسی رخ می‌دهد.

این روانشناس در همین راستا توصیه‌هایی برای نحوه برخورد والدین با نوجوانان در آستانه بلوغ ارائه کرد و افزود: نوجوانان قدرت درک تغییر و تحولات سریع و ناگهانی را ندارند و این موضوع را امری غیر عادی و غیر طبیعی قلمداد می‌کنند، به همین دلیل اغلب دچار نگرانی و اضطراب عمیق شده و حتی ممکن است گوشه‌گیر و پرخاشگر شوند یا گاهی تغییرات رفتاری ناخوشایندی در آنها مشاهده شود. در مجموع این مسائل می‌تواند جریان عادی زندگی خانواده‌ها را مختل و نوجوان را دچار مشکل کند، در این حالت اغلب نوجوانان برای درک تغییرات در دوران بلوغ به دوستان و همسالان خود پناه می‌برند و از آنها کمک می‌گیرند که معمولاً با اطلاعات غلطی که ممکن است مشکلات و خطراتی برای آنها ایجاد کند نیز مواجه شوند. روانشناسی جوان پسر

وی معتقد است: والدین به دلیل بی‌اطلاعی در برخورد با نوجوانان دچار سردرگمی و بلاتکلیفی هستند و رابطه بین آنها روز به روز خراب‌تر می‌شود، حال آنکه آشنایی والدین با تغییرات و تحولات جسمی و روانی دوران بلوغ کمک می‌کند تا آنها فرزندان را بهتر درک کرده و تغییر رفتار ناگهانی آنها را به حساب بی‌ادبی و گستاخی نگذارند و بدانند بسیاری از رفتارها مختص فرزند خودشان نیست و همه انسان‌ها این دوره را سپری می‌کنند.

این روانشناس ادامه داد: خانواده‌ها باید در این دوران با نوجوان خود ارتباط بهتری بگیرند و به آنها در حل مسائل کمک کنند. باید به نحوی رفتار کنند تا نوجوان احساس تنهایی و بی‌پشت و پناهی نداشته باشد.

وی یکی از مشغله‌های ذهنی پسران نوجوان در دوران بلوغ را ظهور غریزه جنسی دانست و تاکید کرد: نوجوانان در این دوران نمی‌دانند که چگونه با این احساس برخورد کنند به همین دلیل تعادل خود را از دست می‌دهند. باتوجه به اینکه نوجوانان با علت و چگونگی تغییرات دوران بلوغ آشنا نیستند و برخی والدین نیز نسبت به این تحولات بی‌تفاوت هستند، تحولات دوران بلوغ برای نوجوانان موضوعی ترسناک خواهد بود، یعنی ممکن است آنها در بازه‌ای از زمان منزوی و وحشت زده شوند؛ لذا بروز واکنش‌های نامناسب از سوی والدین می‌تواند به رابطه آنها با نوجوان‌شان لطمه وارد کند.

این روانشناس با تاکید بر اینکه والدین باید در دوران بلوغ فرزندشان، به نیازهای آنها توجه جدی داشته باشند، گفت: توجه به نیاز فرزندان برای ارتباط درست با جنس مخالف و توجه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی متناسب با علایق آنها از مهم‌ترین نیازهای فرزندان در دوران بلوغ به شمار می‌رود.

صادقی با اشاره به عشق‌های شدید و ناپایدار و فشار گروه‌های همسال در دوران بلوغ بیان کرد: والدین باید شرایطی فراهم کنند تا فرزندانشان با همسالان خود بازی کنند و تاثیرات صحیحی روی یکدیگر داشته باشند تا از این طریق مهارت‌های دوستی در فرزندشان پرورش یابد. 

وی با بیان اینکه با رشد نوجوانان، بازی‌های آنها نیز تغییر می‌کند، تصریح کرد: پسران نوجوان علاقه‌مندند در گروه‌های بزرگ متشکل از پسر، بازی‌های خشن داشته باشند. تاثیر فشار گروه‌های هم سال از سال‌های ابتدای عمر آغاز و تا ابد ادامه پیدا می‌کند لذا اگر نوجوانان وقت خود را با افرادی که ارزش‌های مشترکی با یکدیگر دارند صرف کنند می‌توانند تاثیرات مثبتی روی یکدیگر داشته باشند. 

صادقی درباره علت تاثیر فشار گروه‌های دوستی بر نوجوانان گفت: نوجوانان اغلب برای حفظ دوستی احساس تعلق و ارزشمندی و کسب تایید به گروه‌های هم سال تکیه می‌کنند. اما فشار همسالان در دوران بلوغ می‌تواند بر تصمیم‌گیری، بروز رفتارهای پرخطر جنسی و مخاطره‌آمیز، استفاده از مواد مخدر، سیگار و الکل، دزدی کردن و برقراری زودهنگام روابط با جنس مخالف تاثیر گذار باشد. لذا بهتر است پسران نوجوان در ۱۰_۱۲ سالگی مهارت‌هایی را جهت مقابله با خطرهای احتمالی آموزش ببینند.

به گفته این روانشناس، صحبت و گفتگو درباره مشکلات احتمالی دوران بلوغ برای والدین کار نسبتا ساده‌ای است، اما با این وجود برخی والدین به دلیل خجالت و شرم، از صحبت با فرزندانشان امتناع می‌کنند. آنها باید در این دوران درباره احتمال فشار گروه‌های دوستی با فرزندانشان صحبت کنند. 

وی در ادامه به نوسانات خلقی پسران در دوران نوجوانی اشاره کرد و گفت: در دوران بلوغ شاهد نوسانات خلقی هستیم که این حالت در نوجوانان پسر در قالب انفجار ناشی از تغییرات بدنی بروز می‌یابد. با این وجود برخی والدین با این موضوع درگیرند که چطور باید با این نوسانات خلقی برخورد کنند؟. به والدین توصیه می‌شود که در برابر نوسانات خلقی فرزندانشان صبور باشند تا از این طریق راه‌های ارتباط کلامی را باز کنند. 

این روانشناس با اشاره به اینکه نوسانات خلقی با گذر زمان برطرف می‌شود، ادامه داد: در این دوران والدین باید به رژیم غذایی مناسب، ورزش کردن و آموزش روش‌هایی برای آرامش روح به فرزندشان توجه کنند.

انتهای پیام

جام جم سرا: شاید بتوان یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌ها و وظایف والدین در مقابل نوجوانان خود را وظیفه تربیتی آن‌ها دانست؛ وظیفه‌ای که اگر خوب و درست از عهده آن برآیند، نتیجه‌اش آینده‌ای درخشان و مطمئن برای فرزندانشان است.

اگر می‌خواهید به عنوان والدینی دلسوز و مسئول، آینده جسمی و روانی پسران خود را تأمین کنید، رعایت این نکات را فراموش نکنید:

1) پدر و مادر قبل از هر دوست ناباب یا جامعه ناسالمی می‌توانند رفتارهای پرخطر را به فرزندانشان بیاموزند. نتیجه تازه‌ترین تحقیقات روی بیش از 2000 نوجوان که به مصرف سیگار و مواد مخدر و… اعتیاد داشتند، نشان داده که 40 تا 60 درصد از این نوجوانان، برای اولین بار نحوه استعمال مواد دخانی را در خانه و توسط والدین خود آموخته‌اند؛ بنابراین اولین گام در دور نگه داشتن فرزندان از مواد مخدر، استعمال‌ نکردن آن‌ها توسط والدین و بویژه در منزل است.

2) شما نمی‌توانید از نوجوانتان توقع داشته باشید که مدام در محیط‌های آلوده و در مجاورت افراد معتاد قرار داشته باشد و هیچ تمایل یا حس کنجکاوی نسبت به مصرف مخدرها از خود نشان ندهد؛ بنابراین از رفت و آمد با دوستان یا اقوامی که اقدام به مصرف مخدرها جلوی اعضای خانواده می‌کنند، خودداری کنید.

3) با پرهیز از رذایل اخلاقی مانند دروغگویی، خشم و عصبانیت بی‌موقع یا ناسزاگفتن، الگوی رفتاری مناسبی برای نوجوانتان باشید.روانشناسی جوان پسر

4) بسیاری از پدران دوست دارند آینده‌ای را که برای خود متصور بوده‌اند و به آن نرسیده‌اند برای پسرانشان ترسیم کنند، اما خیلی از افسارگسیختگی‌ها و فاصله‌های بین والد و فرزند از همین جا شروع می‌شود. شما به عنوان یک پدر خوب، فقط وظیفه شناساندن راه‌های صحیح و غلط به فرزندتان و مشورت کردن با او در مورد علاقه‌مندی‌هایش را دارید و بهتر است انتخاب نهایی را به عهده فرزندتان بگذارید.

5) بسیاری از پسران از گوش دادن به نصیحت‌ها و توصیه‌های همیشگی گله‌مندند و فکر می‌کنند که نصیحت بیش از حد یعنی عدم اعتماد خانواده و کوچک شمردن آن‌ها. می‌توانید با خریدن انواع کتاب‌ها یا فیلم‌های آموزنده، فرزند خود را از نوجوانی درباره مسائل و مشکلات موجود در جامعه به طور غیرمستقیم آگاه کنید.

6) پسران در سنین نوجوانی علاقه خاصی به استقلال، جدا شدن از خانواده و پیوستن به گروه هم‌سالان دارند و نگرانی بسیاری از والدین، از ناشناخته بودن دوستان فرزندشان نزد آن‌هاست. برای اینکه هم فرزندتان را خوشحال کنید و هم با دوستان جدیدش بیشتر آشنا شوید، می‌توانید هر چند وقت یک بار، یک مهمانی دوستانه ترتیب دهید و دوستان فرزندتان را هم با خانواده‌هایشان به صرف یک عصرانه ساده دعوت کنید. می‌توانید برای تسلط بیشتر بر روابط فرزندتان هم، ماهی یک بار، یک برنامه کوهنوردی با دوستان فرزندتان و خانواده آن‌ها بچینید.

7) از تحقیر، توهین یا مقایسه‌کردن پسرتان با دیگران به شدت پرهیز کنید؛ چون انجام این اعمال موجب پرخاشگر و زورگو شدن آن‌ها در آینده می‌شود و این گونه فرزندان تحقیر شده بعد از رسیدن به استقلال سعی می‌کنند با توسل به زور وجود و قدرتشان را به دیگران اثبات کنند.

8) پسران، پدران آینده‌اند و باید مسئولیت‌پذیر بار بیایند؛ بنابراین انجام برخی از کارهای خانه را حتی اگر خیلی کم و پیش پا افتاده باشند به عهده پسرتان بگذارید؛ کارهایی مانند خرید نان یا گذاشتن کیسه زباله بیرون از منزل.

9) پسران در سنین نوجوانی علاقه زیادی به دیده و پذیرفته شدن از طرف جامعه دارند؛ بنابراین برای این کار اقدام به عوض کردن ظاهر و نوع پوشش خود می‌کنند. در مواجهه با این گونه مسائل، نباید با پرخاشگری و توهین فرزندتان را از تغییر ظاهرش منع کنید، بلکه باید با زبانی خوش و دلیل و منطق مناسب، او را تشویق به پذیرفته شدن از راه‌های دیگری غیر از تغییر ظاهر غیر متعارف کنید. از او بخواهید که رشته هنری یا ورزش مورد علاقه‌اش را به صورت حرفه‌ای ادامه دهد و موفقیت‌ها و قهرمانی‌های پیاپی‌اش سبب غرور و افتخار خودش و شما باشد.

10) آزادی مفرط ، بیشتر مخرب است نه موثر. شما با آزاد گذاشتن فرزند پسرتان در هر زمینه‌ای و برآورده کردن همه نیازهای او، فردی متکبر و خودخواه از او می‌سازید و موجب می‌شوید که او فکر کند در همه مکان‌ها و زمان‌ها، هر کاری که دلش بخواهد می‌تواند انجام دهد، اما وقتی طی زندگی با مسائلی غیر از آنچه باب میل اوست روبرو شود، یأس و ناامیدی سراسر وجودش را فرا می‌گیرد و عاقبت این نوجوانان چیزی نمی‌شود جز احساس پوچی و…

11) پسرها عمدتا عهده‌دار چرخاندن چرخ مالی و اقتصادی زندگی در آینده هستند؛ بنابراین بهتر است پدران، آن‌ها را با مسائل و مشکلات مالی و حساب و کتاب و نحوه صحیح پول خرج کردن آشنا کنند و از نوجوانی پس انداز کردن و صرفه‌جویی را به آن‌ها یاد دهند.

12) این یک باور غلط است که دخترها بیشتر از پسرها به محبت نیاز دارند. پسرها هم به اندازه دخترها به محبت و حمایت عاطفی بویژه از طرف خانواده‌شان احتیاج دارند؛ وظیفه پدر یا مادر مهربان که به فکر سلامت روان فرزندش است، رعایت تعادل و عشق‌ورزی به همه فرزندان چه پسر چه دختر است.

13) معمولاً پسرها با پدرانشان راحت‌ترند و بهتر می‌توانند مشکلاتشان را با آن‌ها در میان بگذارند؛ بنابراین به عنوان پدری مسئول، روزی یک ساعت از وقتتان را به پسرتان اختصاص دهید و او را در راه حل مشکلاتش یاری کنید. فقط حواستان باشد که خشونت و پرخاش، جایی در راهنمایی‌هایتان نداشته باشد تا فرزندتان از مشورت کردن با شما پشیمان نشود و مشکلاتش را خارج از خانه و به روش‌های نادرست حل نکند.

14) پسربچه‌ها علاقه شدیدی به بازی‌های خشن کامپیوتری دارند. برای جلوگیری از ناراحتی‌های جسمی و روحی فرزندتان، از تنها و آزاد گذاشتن او برای ساعت‌ها بازی با کامپیوتر خودداری کنید.

15) بد نیست که حساب دخل و خرج فرزندتان را داشته باشید و دورادور بدانید که او پول‌هایش را چه طور خرج می‌کند. خرید سیگار می‌تواند بسادگی خریدن یک بسته آدامس یا پفک باشد!

16) به پسرتان بیاموزید که زورگویی و قلدری راه معقول و پسندیده‌ای برای رسیدن به خواسته‌ها نیست؛ بنابراین بهتر است برای حل مشکلاتش راه‌های منطقی و آرام را پیش گیرد تا محبوبیتش پیش اطرافیان بیشتر شود.

17) پسرها به خاطر موقعیت خانوادگی خاصی که در آینده دارند و باید مسئول و مدیر یک زندگی شوند، نیاز زیادی به اعتماد به نفس بالا دارند. شما می‌توانید با سپردن کارهای مهم به پسرتان و گفتن این جمله که «من می‌دانم تو به بهترین شکل ممکن این کار را انجام می‌دهی» اعتماد به ‌نفس فرزندتان را بالا ببرید و حس مفید بودن را به او القا کنید.

18) با مسئولان و مشاوران مدرسه او در تماس باشید تا بتوانید از تغییرات احتمالی روانی یا تحصیلی فرزندتان خبردار باشید.

19) برای این که پسرتان احساس نکند به خاطر جنسش هیچ محدودیتی ندارد، قوانین خانواده را بنویسید و به دیوار اتاقش بچسبانید و حتماً ساعات ورود و خروج او را طبق مقررات خانواده درج کنید و اگر دیدید که از حدش تجاوز کرد، بنا به روحیاتش، تنبیه یا تشویقی برایش در نظر بگیرید تا بهتر شرایط خانواده را بپذیرد.

20) از سوی دیگر جوری رفتار نکنید که فرزندتان احساس کند برای هر کاری باید نظر شما را رعایت کند و حق انتخاب در هیچ زمینه‌ای را ندارد، این رفتار او را سرخورده می‌کند. انتخاب رنگ اتاق، لباس یا نوع تغذیه را به عهده خودش بگذارید.

21) هیچ گاه در برابر دختر یا فرزند کوچک‌ترتان به پسرتان نگویید که تو بزرگی یا پسری و این رفتارها از تو بعید است. عادلانه قضاوت کنید و به فرزندانتان بیاموزید که به یکدیگر احترام بگذارند و حقوق یکدیگر را هم رعایت کنند (پارسینه به نقل از سلامت)

با گسترش بازار سرمایه و رکوردزنی شاخص بورس در ماه‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌ها متقاضی حضور در بورس و عرضه عمومی سهام خود در بازار سرمایه هستند.

یکی از اصلی‌ترین وظایف دستگاه سیاست خارجی تدوین استراتژی کار با کشورهای مختلف و طراحی راهبردهای بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد:

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جم جم آنلاین:


در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

نویسنده بچه مهندس در گفتگو با جام جم آنلاین:

سلیمی نمین در گفتگو با جام جم آنلاین:

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛

روانشناسی جوان پسر
روانشناسی جوان پسر
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *