چطور به لواسان برویم

 
helpkade
چطور به لواسان برویم
چطور به لواسان برویم

استاد درست‌نویسی عالم هستم؛ ملکه‌ی سفر بروها و قصه‌نویسان جهانم، این‌جا هم از سفر می‌نویسم و متعلقاتش، باشد که چراغی باشد بر راه مسافری

مسیریابی از تهران به لواسان به صورت آنلاین ، بهترین مسیر تهران به لواسان با امکان مشاهده نزدیک ترین فاصله و کوتاه ترین مسیر ممکن بر روی نقشه.

کنترل سفر لواسان

5

زمان پیشنهادی: 1 تا 2 ساعت

هزینه: 15,000 تومان

چطور به لواسان برویم

4

زمان پیشنهادی: 5 تا 24 ساعت

هزینه: رایگان

هر شب از 795,000 تومان

هر شب از 750,000 تومان

هر شب از 750,000 تومان

هر شب از 750,000 تومان

رزرو آنی

هر شب از 700,000 تومان

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

iOS

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

کنترل سفر دست شماست



در راهنمای سفر تهران، به شرق پایتخت سر می‌زنیم تا ببینیم در این بخش از تهران چه دیدنی‌هایی وجود دارند. همراه کجارو باشید.

راهنمای سفر به تهران (غرب)

سابقه‌ی زندگی در تهران به ۵ هزار سال پیش از میلاد برمی‌گردد. اکنون تهران بیست و هفتمین شهر بزرگ دنیا است که از دهه‌ی ۱۳۴۰ تا کنون پذیرای مهاجران زیادی از شهرهای گوناگون کشور بوده است. جمعیت تهران در حل حاضر از مرز ۱۳ میلیون نفر گذشته است. ساکنان قدیم تهران، قوم‌های فارسی زبان بوده‌اند و اکنون بیشتر مردم تهران به زبان فارسی با لهجه‌ی تهرانی سخن می‌گویند.

چطور به لواسان برویم

نام تهران پس از هجوم اعراب کم‌کم به طهران تغییر پیدا کرد،‌ اما همزمان با جنبش مشروطه و تغییر در نگارش فارسی، املای «طهران» منسوخ شد و دوباره «تهران» نوشتند.

علاوه بر اتوبوس‌های تندرو یا BRT که از غرب به شرق تهران و برعکس در حرکت هستند، می‌توانید با اتوبوس‌های خطی درون شهر سفر کنید. در محدوده‌ی نوبنیاد، پیروزی و نارمک می‌شود با خط‌های شرق مترو سفر کرد. مانند همه جا، در محدوده‌ی شرق تهران هم تاکسی‌های خطی و گردشی مسافران را به مقصد می‌رسانند.

از هتل های تهران در محدوده‌ی شرق، در خیابان پاسداران، هتل برج سفید واقع شده که برای دو نفر حدود ۴۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند. هتل شهر تهران در سه‌راه تهران‌پارس ۳ ستاره است و حدود ۱۹۰ هزار تومان برای یک شب هزینه دارد.

در ۵۷ کیلومتری تهران و در جاده هراز، پیست اسکی آبعلی واقع شده است. آبعلی پنج پیست اسکی‌بازی، تله‌کابین و تله‌اسکی دارد.

شهر لواسان که به لواسون مشهور است، در ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد. لواسان با داشتن آب و هوای ییلاقی، محل خوبی برای گذراندن تعطیلات است. سد لتیان در همین محدوده واقع شده است. اگر علاقه‌مند به کوهنوردی هستید، سری بزنید به روستای کوچک افجه نزدیک لواسان. افجه بسیار تماشایی است.

فشم که در گفتار عامیانه به اوشون فشم هم مشهور است، در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار گرفته است. فشم باغ میوه فراوان و چند آبشار دارد.

آبشار لار نزدیک دوراهی گرمابدر به آبنیک در ۱۳ کیلومتری شرق فشم واقع شده است. از ده گرمابدر به آبشار لار دسترسی دارید. آبشار آبنیک فشم بعد از لالون در مسیر گرمابدر قرار گرفته است. دشت جانِستون یا جانستان هم از دیدنی‌های حوالی فشم است. دشت جانستون نزدیک روستای آبنیک قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید پیاده‌روی کنید.

کتاب‌دوست‌‌ها و کتاب‌خوان‌ها، تعطیلات را فرصت خوبی برای مطالعه می‌دانند. در شهرکتاب شعبه‌ی مرکزی با سه طبقه‌ی هیجان‌انگیز روبرو هستید. کتاب کودک، بازی فکری و نوشت‌افزار، کتاب‌های خارجی و کتاب بزرگسال‌، موسیقی و کافی‌شاپ. طبقه‌ی زیرزمین بهشت بچه‌ها است.

گذشته از کتاب‌های متنوع، نوشت‌افزار هیجان‌انگیز، کیف و دفتر مدرسه، اسباب‌بازی‌ و وسایل نقاشی می‌تواند ساعت‌ها بچه‌ها را مشغول کند. زمین بازی کوچکی در نظر گرفته شده که کار بچه‌دارها را ساده‌تر کرده است.

بعد از خرید هیجان انگیز کتاب، سی‌دی موسیقی، مجله و تقویم‌ و سررسید سال نو (اگر در نوروز به تهران سفر کرده‌اید)، در کافی‌شاپ شهر کتاب خستگی را از تن بیرون کنید.

کنار شهرکتاب مرکزی، پارک کوچکی قرار گرفته که زمین بازی آن می‌تواند انرژی بچه‌ها را تخلیه کند.

سینما آزادی تهران واقع در خیابان عباس‌آباد یا شهید بهشتی، یکی از مدرن‌ترین سینماهای کشور است. در مجموعه‌ی آزادی ۵ سالن، چند کافی‌شاپ و رستوران و طبقه‌ی تجاری وجود دارد. 

در مرکز خرید پارسیان همه‌ی آنچه باید در یک مرکز خرید مدرن وجود داشته باشد، پیدا می‌شود. از پوشاک و زیورآلات تا کامپیوتر و لوازم خانگی. بعد از خرید می‌توانید در کافی‌شاپ مجموعه رفع خستگی کنید یا در رستوران آن غذا میل کنید. مرکز خرید پارسیان در فلکه دوم تهرانپارس قرار دارد.

برای خرید پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه می‌توانید به مرکز خرید سپید در فلکه اول تهرانپارس بروید.

در هفت‌حوض نارمک همه چیز پیدا می‌شود. کافی است قدم‌زنان فروشگاه‌ها را یکی‌یکی ببینید که از پوشاک تا لوازم دکوراسیون خانه می‌فروشند. بدون شک در پایان با چند ساک خرید آن‌جا را ترک می‌کنید.

اندیشه واقع در میدان پالیزی یا شهید قندی انتخاب خوبی برای خرید خانم‌ها است. این‌جا علاوه بر کریستال و پوشاک، کیف و کفش، ساعت و عروسک و خرده‌ریز دیگر پیدا می‌شود. طبقه‌ی همکف مرکز خرید اندیشه برای بازدیدکنندگان تشنه و گرسنه بهترین جا است. انواع اسنک و نوشیدنی را همین‌جا میل کنید.

نزدیک برج سفید معروف خیابان پاسداران، مرکز خرید پاسداران قرار گرفته است که طلا، ساعت و زیورآلات و پوشاک در آن عرضه می‌شود.

در خیابان نیستان هفتم پاسداران، مرکز خرید احتشامیه قرار گرفته که علاوه بر فروشگاه‌های لوکسش، طلافروشی کیا گالری را با طرح‌های ویژه‌ و معروف در خود جا داده است.چطور به لواسان برویم

اگر به دنبال یک فضای طبیعی و پر از درختان تنومند هستید، پارک لویزان واقع در شمال شرق تهران انتخاب ایده‌آلی است. پارک ۱۱۰۰ هکتاری لویزان از شمال به بزرگراه بابایی و از شرق به بزرگراه باقری منتهی می‌شود.

چندین آلاچیق و کبا‌ب‌پز و نیمکت‌های بسیار نوید یک روز پرنشاط خانوادگی را می‌دهند. نزدیک پارک هم رستوران، سفره‌خانه، کافی‌شاپ و مسجد وجود دارد. تماشای تهران از پارک لویزان در هنگام شب، یکی از خاطره‌های فراموش‌نشدنی است.

پارک ملی سرخه حصار در شرق تهران و در منطقه‌ی آب‌وهوایی نیمه‌خشک قرار دارد. قدیم‌ترها و در زمان فتحعلی‌شاه، این محدوده به‌عنوان شکارگاه سلطنتی حفاظت می‌شد.

اکنون سرخه‌ حصار علاوه بر پوشش گیاهی متنوع، حیات وحش جانوری قابل‌توجهی را در خود جا داده. آهو، گراز، پلنگ، روباه قرمز، عقاب ماهیگیر، عقاب طلایی، اناع مار و افعی از جمله حیواناتی هستند که در این محدوده زندگی می‌کنند.

سرخه حصار واقع در بزرگراه بسیج، مسیر دوچرخه‌سواری، آلاچیق و کلینیک گل‌وگیاه دارد.

در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، پارک شریعتی قرار گرفته است که زمین بازی و زمین والیبال و فوتبال گل‌کوچک دارد. دسترسی به پارک شریعتی با تاکسی یا اتوبوس بسیار آسان است.

این پارک ویژه‌ی خانم‌ها است و داخل پارک حجاب اجباری نیست. پارک بهشت مادران که در بزرگراه همت، خیابان جلفا، خیابان کاویانی غربی قرار گرفته، محوطه‌ی بسیار پردرخت و سرسبزی دارد که برای ورزش و پیاده‌روی عالی است.

در بعضی روزهای تعطیل این پارک همگانی و خانوادگی است.

موزه رضا عباسی در سال ۱۳۵۶ افتتاح و به یاد نقاش مشهور دوره‌ی صفوی، رضا عباسی نامگذاری شد.

در طبقه‌ی اول موزه آثار نگارگری و خوشنویسی به نمایش در آمده است. اثر ویژه‌ی این تالار، برگی از شاهنامه است که از سده ۸ هجری برجا مانده است. طبقه‌ی دوم دو تالار دارد که آثار هنری دوره‌ی اسلامی را به نمایش گذاشته است.

در طبقه سوم آثار هنری پیش از اسلام قرار دارند که ظرف‌های سیمین دوره‌ی ساسانی در آن خودنمایی می‌کنند.

می‌توانید در خیابان جانبازان غربی، نبش اتوبان امام علی، به باغ موزه‌ مینیاتوری سر بزنید.

در این باغ، ماکت‌ مینیاتوری آثار میراث جهانی ایران در فضای باز به نمایش گذاشته شده است، آثاری مانند تخت‌جمشید، چغازنبیل، میدان نقش جهان اصفهان، ارگ بم و گنبد سلطانیه.

موزه مینیاتوری گالری، پارکینگ، کتابخانه، فروشگاه محصولات فرهنگی و چای‌خانه هم دارد.

از مهر ماه سال ۱۳۹۳ و همزمان با روز جهانی صلح موزه عروسک‌های ملل کار خود را آغاز کرد. در این موزه ۵۴۰ عروسک فرهنگی را از ۵۳ کشور دنیا می‌توانید تماشا کنید.

همچنین می‌شود بخش عروسک‌های سلسله‌های تاریخی ایران، عروسک‌های قومی و ادبیات را در این موزه دید. عروسک روسی ماترویشکا، عروسک‌های ارمنی، اتریشی، چند نخی، افغان، تاجیکی، عثمانی، کورن دال و غصه از جمله مجموعه‌هایی است که تماشای آنها شما را به دل تاریخ می‌برد.

موزه عروسک‌های ملل که در خیابان پاسداران، نگارستان پنجم قرار گرفته، نه‌تنها برای بچه‌ها، برای بزرگترها هم خیلی جذاب و دیدنی است.

در خیابان موزه واقع در خیابان دارآباد، موزه‌ی طبیعت و حیات وحش میزبان علاقه‌مندان است.

در این موزه می‌توانید از بخش آبزیان، پرندگان، پستانداران، بخش زمین‌شناسی، سالن پروانه‌ها و کارگاه تاکسیدرمی بازدید کنید. در کافی‌شاپ مجموعه خستگی را از تن بیرون کنید.

اگر مایل هستید غذا را در رستوران لوکس و باکیفیت میل کنید، رستوران نایب فشم بهترین گزینه در محدوده‌ی شمال شرق است. رستوران البرز در خیابان سهروردی، گزینه‌ی بعدی شما است. رستوران گردان برج سفید در خیابان پاسداران نمای زیبای تهران را هنگام صرف غذا پیش روی شما قرار می‌دهد. اگر به‌دنبال غذاهای خورشی‌ خوشمزه هستید، به رستوران هانی پارسه واقع در خیابان عباس‌آباد یا شهید بهشتی بروید.

فست‌فود پرپروک در هفت‌حوض خیابان بهمن غربی و در میدان پالیزی شعبه دارد.

اگر در محدوده‌ی سهروردی و سیدخندان باشید، در میدان پالیزی، معجون پالیزی را امتحان کنید. ردیف ساندویچی‌های منتهی به مرکز خرید اندیشه، گزینه‌های ارزان‌ و خوشمزه‌ای دارند. می‌توانید به نبش خیابان دهم پاسداران، فست‌فود باگت بروید و پیتزای خوشمزه‌ای آن‌را امتحان کنید. میانگین هزینه‌ غذا در رستوران‌های لوکس ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و در فست‌فودها ۲۰  تا ۳۰ هزار تومان است.

var attractionDefault=[{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:44,”title”:”اردبیل”,”slug”:”ardabil”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:20015,”title”:”سرعین”,”slug”:”Sarein”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:361,”title”:”آستارا”,”slug”:”astara”,”provinceSlug”:”Gilan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان گیلان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:25463,”title”:”آنتالیا”,”slug”:”antalya”,”provinceSlug”:”Antalya”,”countrySlug”:”turkey”,”countryTitle”:”ترکیه”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آنتالیا”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113256,”title”:”گرجستان”,”slug”:”georgia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:113350,”title”:”ارمنستان”,”slug”:”armenia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:27047,”title”:”باکو”,”slug”:”Baku”,”provinceSlug”:”baku”,”countrySlug”:”azerbaijan-republic”,”countryTitle”:”جمهوری آذربایجان”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”بخش باکو”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113230,”title”:”بلغارستان”,”slug”:”bulgaria”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1}];

var tourDefault=[{“id”:620,”title”:”تور ایران”,”slug”:”ایران”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:344,”title”:”تور استانبول”,”slug”:”استانبول”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:547,”title”:”تور مشهد”,”slug”:”مشهد”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:586,”title”:”تور کیش”,”slug”:”کیش”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:345,”title”:”تور آنتالیا”,”slug”:”انتالیا”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:398,”title”:”تور گرجستان”,”slug”:”گرجستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:555,”title”:”تور شیراز”,”slug”:”شیراز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:535,”title”:”تور اصفهان”,”slug”:”اصفهان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:319,”title”:”تور ارمنستان”,”slug”:”ارمنستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:317,”title”:”تور باکو”,”slug”:”باکو”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:533,”title”:”تور اردبیل”,”slug”:”اردبیل”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:324,”title”:”تور دبی”,”slug”:”دبی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:338,”title”:”تور تایلند”,”slug”:”تایلند”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:410,”title”:”تور مالزی”,”slug”:”مالزی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:584,”title”:”تور قشم”,”slug”:”قشم”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:3,”title”:”تور تابستان ۹۸”,”slug”:”تور-تابستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6},{“id”:7,”title”:”تور پاییز ۹۸”,”slug”:”تور-پاییز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6}];

var hotelDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2}];

var internalCityList={isRtl:true,results:[{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Imq)”,code:”imq”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مسجد سلیمان (Qmj)”,code:”qmj”,cityTitle:”مسجد سلیمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”امیدیه (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”امیدیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سمنان (Snx)”,code:”snx”,cityTitle:”سمنان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندرلنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندرلنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جزیره لاوان (Lvp)”,code:”lvp”,cityTitle:”جزیره لاوان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},],};var destinationInternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”جزیره کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”جزیره کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Mku)”,code:”mku”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ابوموسی (Aeu)”,code:”aeu”,cityTitle:”ابوموسی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آغاجاری (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”آغاجاری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر لنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندر لنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},],};var externalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};var destinationExternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};

var restaurantDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2}];

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کجارو تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

تولید و توسعه نرم افزار کجارو توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.

آدرس :
ایران، تهران، لواسان، جاده لشگرک، به طرف فشم، بعد از میدان امام علی، روبروی راهداری

آدرس :
ایران، تهران، لواسان، لواسان میدان ناران، بسیج، سینک

آدرس :
ایران، تهران، لواسان، بلوار امام خمینی، مجتمع تجاری هدیش

آدرس :
ایران، تهران، لواسان، بلوار امام خمینی، مرکز خرید هدیش، طبقه دوم


آدرس :
ایران، تهران، لواسان، صحرای ناران

چطور به لواسان برویم

آدرس :
ایران، تهران، لواسان، تهران، لواسان ،بلوار امام بعد از 3راه پیام نبش کوچه رز، کافی شاپ بنی بد

آدرس :
ایران، تهران، لواسان، لواسان كوچک، بلوار امام خمينی، روبروی بانک رفاه، نبش بلوار باستی

آدرس :
ایران، تهران، لواسان، بلوار امام خمینی، مجتمع اسکای سنتر

آدرس :
ایران، تهران، لواسان، بلوار امام خمینی، بعد از اسکای سنتر

شرکت سامانه سفیران مهر همگردی با سایت همگردی؛ به عنوان اولین سایت گردشگری ایران با قابلیت های مشارکت کاربران خود، دارای اطلاعات جامع و کاملی در خصوص ایرانگردی و جهانگردی است. همگردی شامل اطلاعات جامعی در خصوص جاذبه های گردشگری ایران و جهان، راهنمای حرفه ای ایرانگردی و جهانگردی و اخبار و مقالات کاربردی حوزه گردشگری است. همگردی به شما این امکان را می دهد تا اوقات فراغت خود را برای یک برنامه گردشگری درون شهری یا برون شهری به خوبی برنامه ریزی کنید، برای سفر خود بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس تهیه کنید، هتل رزرو کنید و یک راهنمای سفر کاربردی داشته باشید. اطلاعات همگردی توسط گردشگران و مخاطبان سایت تهیه می شود و شما نیز این امکان را دارید تا به عنوان یک گردشگر حرفه ای یا غیر حرفه ای تجربیات، رویدادها و مکان های دیدنی شهر و مقاصد سفرتان را به دیگر گردشگران معرفی کنید و به گسترش فرهنگ گردشگری کمک کنید.

 

افجه یکی از روستاهای استان تهران است. روستای افجه در بخش لواسانات، لواسان کوچک، در شهرستان شمیرانات واقع شده است. روستای افجه در فاصله بسیار نزدیکی از روستاهای سینک و هنزک لواسان قرار دارد. شغل مردمان ساکن روستا کشاورزی و دامداری می‌باشد. محصول این روستا بن‌شن (حبوبات)، عسل، گندم، جو و انواع میوه است. زبان ساکنین روستای افجه زبان مازندرانی است. در ادامه می‌گوییم افجه کجاست؟ و به معرفی این روستای کوچک و زیبا می‌پردازیم.

 

 

افجه از روستاهای سرسبز و خوش آب و هوا در نزدیکی شهر تهران است. افجه دارای باغ‌های میوه فراوان است. علاوه بر آن روستا دارای کشتزارهای گندم و جو است. اگر از شلوغی شهر خسته‌اید و در عین حال فرصتی برای سفری طولانی را ندارید بد نیست سری به افجه بزنید. پیاده‌روی و گشت‌ و‌ گذار در روستا، لذت بردن از مناظر زیبا، تنفس در آب‌ و‌ هوای دلچسب و گوش سپردن به صدای پرندگان داخل باغ ها و… هنگام سفر به افجه در انتظار شما هستند.چطور به لواسان برویم

 

کوهنوردی در مسیر افجه به برگ جهان

 

 

اگر طرفدار قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های روستایی هستید، محله چراغان را از دست ندهید. چراغان بافت سنتی و ارزشمند خود را به خوبی حفظ کرده است. دیدن سقاخانه قدیمی چراغان و درخت چنار ۴۰۰ ساله آن خالی از لطف نیست. سقاخانه محله چراغان با نام سقاخانه ابوالفضل شهرت دارد.

 

 

حمام تاریخی افجه بنایی قدیمی که دارای بخش زنانه و مردانه بوده است. بیشتر بافت سنتی حمام از بین رفته و دوباره بازسازی شده است. با این حال این حمام در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. قدمت حمام به اواخر دوران صفوی می‌رسد. حمام افجه در حال حاضر فعال است، پس دوش گرفتن در حمام عهد صفویه را فراموش نکنید.

 

 

دشت‌ هویج کجاست؟ در سفر به افجه حتما این سوال را از ساکنان روستا بپرسید. دشت زیبای هویج در بالای روستای افجه واقع شده است. دشت در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا است. در گذشته در این دشت، تنها محصول هویج کاشته میشد. امروزه در دشت‌ هویج انواع مختلف محصولات کشاورزی کاشته می‌شود. دشت‌ هویج از جاذبه‌های پرطرفدان میان گردشگران افجه است.

 

دشت هویج از جاذبه‌های اصلی افجه

 

 

هنگام گشت‌ و‌ گذار در دشت‌ هویج، آبشارهای زیبایی را مشاهده می‌کنید. آبشار پسچویک یا پسگوئک ارتفاعی ۱۵ متری دارد. آبشار دیگر با نام موآب معروف است. آبشاری خروشان و زیبا که در سینه کش قله ساکا واقع شده است. ارتفاع این آبشار ۱۸۰ متر است. از دیگر جاذبه‌های افجه می‌توان به قصر ناصرالدین‌ شاهی واقع در ضلع شمالی روستا و قلعه ساکا اشاره کرد. لازم به ذکر است متاسفانه قصر و قلعه هردو به میزان زیادی تخریب شده و چیز زیادی از بنا باقی نمانده است.

 

 

روستای زیبای افجه در هر چهار فصل زیباست. بهار سرسبز و تابستان‌های نسبتا خنک از بهترین فصل‌های سفر به افجه هستند. پاییز رنگارنگ افجه با هوای دلچسب نیز مسافران با هرسلیقه‌ای را راضی نگه می دارد. زمستان‌های پربرف افجه نیز پراز سکوت و زیباییست. پس به اطمینان می‌گوییم سفر به روستای چهار فصل افجه در هرزمانی لذت‌بخش است.

 

 

روستای افجه در فاصله ۴۰ کیلومتری از شهر تهران واقع شده است. اگر مبدا شما شهر تهران است از اتوبان شهید بابایی به سمت جاده لشگرک حرکت کنید. به سمت لواسان ادامه مسیر دهید. جاده لواسان – سینک را ادامه دهید تا با توجه به تابلوهای راهنما به روستای افجه برسید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

در شبکه های اجتماعی مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


سلام ممنون

سد لتیان یکی از تفریحگاه های سرسبز و با صفای نزدیک شهر تهران است که با مطالعه‌ی این مطلب و یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید یک روز خوب در این محیط داشته باشید. اگر قصد ایرانگردی یا طبیعتگردی دارید لتیان مقصدی رویایی است .که برای تهرانی‌ها هزینه‌ی زیادی هم ندارد. فقط کافیست یک آخر هفته‌ی خود را به این ناحیه اختصاص داده و راهی جاده‌ی لشگرک شوید

آدرس سد لتیان کجاست؟

در انتهای اتوبان بابایی، دو راه برای رسیدن به جاجرود وجود دارد. یکی همان جاده‌ی قدیمی جاجرود و دیگری که بزرگراه تهران – پردیس است.

سد لتیان چقدر آب دارد؟

براساس آخرین آمار سد لتیان ۲۹۰ میلیون مترمکعب آب را با استفاده از تونل به سمت تصفیه خانه‌ی تهرانپارس می‌فرستد. علاوه بر رودخانه‌ی جاجرود که اصلیترین رود این سد به شمار می‌آید رودهای کوچکتر دیگری همچون کُندرود، افچه، برگ جهان نیز به آن می‌ریزند. ارتفاع سد لتیان 107 متر و پهنای آن 450 متر و عمقش 99 متر می‌باشد و یکی از بزذگترین سدهای تهران است.
چطور به لواسان برویم

سد لتیان چه زمانی ساخته شد؟

قدمت سد لتیان به سال 1342 باز می‌گردد و کار ساخت آن در سال 1346 به اتمام رسید.

سد لتیان کجاست؟

سد لتیان بر روی رودخانه‌ی جاجرود و در 25 کیلومتری شمال شرقی شهر تهران واقع شده است.

برای عضویت در وب سایت فاینداتور لطفا کلیک نمائید.

اطلاعات جدیدترین تورهای مسافرتی را از طریق ایمیل و پیامک از فاینداتور دریافت نمایید.

صفحه اصلی » نزدیکترین ایستگاه مترو به لواسان

لواسان: آخرین اخبار، بهترین منطقه، نقشه / دستگیری شهردار لواسان و تعدادی از کارمندان و اعضای شورای فعلی شهر
لواسان: در این مطلب از بخش اخبار اجتماعی وب سایت نایریکا به آخرین اخبار مربوط به لواسان، …

فال PMC 🔥 فال پی ام سی روزانه نایریکا

فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

فال روزانه : فال روزانه نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)چطور به لواسان برویم

فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

فال شمع : فال شمع روزانه نایریکا / انواع فال و طالع بینی

فال تاروت : فال تاروت روزانه / انواع فال و طالع بینی نایریکا

امیرعبداللهیان: تاریخ منطقه مملو از اقدامات ضدبشری انگلیس است

رویکرد مجلس در مواجهه با فضای مجازی، فرصت‌محوری به جای تهدیدانگاری است

ویدئو / نشست رئیس‌جمهور با مدیران رسانه‌های کشور

معزی: گزارش عملکرد ۷ ساله دولت منتشر می‌شود

آصفری: جامعه بین‌الملل به خواسته‌های غیرقانونی ترامپ تن نمی‌دهد

جوکار: مهم ترین چالش کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ مسائل اقتصادی است

سفر ۷۴ گردشگر خارجی در ۳ ماه اول سال/ احداث منطقه آزاد گردشگری در ایران

واکنش جهانگیری به تیراندازی پلیس آمریکا به یک سیاه پوست آمریکایی

داربی ۹۳ با چاشنی نیمه‌نهایی/ مچ‌اندازی فرهاد و یحیی برای فینالیست شدن

محمودی: تراکتور پیشرفت لازم را با الهامی نداشته است

اعمال محدودیت ترافیکی در آزاده راه تهران – شمال در تعطیلات پیش‌رو

از تحقق قانون دائمی مدیریت بحران در کشور تا کنترل ساخت و ساز در حریم رودخانه ها

تاکید قالیباف بر رویکرد فرصت محوری به جای تهدید انگاری در فضای مجازی

مخالفت توییتری یک نماینده مجلس با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی

مهار متاستاز سرطان روده بزرگ با کمک یک مولکول کوچک

شهاب سنگی که پارسال در کاستاریکا سقوط کرد ۴۵۶۰ میلیون سال قدمت دارد

جریان تحریف به دنبال کتمان قدرت گرفتن ایران در عرصه‌های گوناگون است

اعضای هیئت رئیسه فراکسیون طب سنتی انتخاب شدند

جهانگیری:‌ ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است

خبرنگاران می توانند با پرسشگری و مطالبه گری زمینه ساز توسعه و پیشرفت شوند

طیبی: مطمئن هستم با بنفیکا قهرمانی های زیادی کسب می کنم

چرا فیفا جواب فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد؟

پیام تبریک رییس اورژانس کشور به مناسبت روز خبرنگار

پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها

توجه : آماده شدن تصویر ممکن است چندین دقیقه طول بکشد.

اگر برای اولین بار از سایت بهراه استفاده میکنید حتما راهنمای استفاده را مطالعه بفرمایید.

اگر قصد مسافرت دارید، پاسخ تمام نیازهای خود را میتوانید در این صفحه بیابید.

اگر در زمینه گردشگری و خدمات به مسافرین فعالیت می‌کنید، ما آماده‌ایم بهترین مکان تبلیغات را در اختیار شما قرار دهیم.

چطور به لواسان برویم
چطور به لواسان برویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *