چگونه تمیز ارایش کنیم

 
helpkade
چگونه تمیز ارایش کنیم
چگونه تمیز ارایش کنیم


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

چگونه آرایش ساده کنیم

 

شما نیاز به آرایشی دارید که لک ها و معایب صورتتان را پنهان کند، و در عین حال قسمت‌های زیبای چهره تان را برجسته نماید. با کم کردن بار آرایشتان همچنین در هزینه ای که صرف آرایش خود می نمایید نیز صرفه جویی خواهید کرد.چگونه تمیز ارایش کنیم

 

چگونه آرایش کنیم که زیبا به نظر برسیم:

1 – استفاده از آینه کوچک بزرگ نمابرای آرایش کردن از یک آینه کوچک بزرگ نما استفاده کنید. سعی کنید از یک مرطوب کننده خوب برای زیرسازی آرایش خود استفاده کنید. این کار کمک خواهد کرد تا از به وجودآمدن چین و چروک جلوگیری شود.

 

2 – زیر سازی کنید

از یک فونداسیون مایع همرنگ پوستتان یا حتی کمی روشن تر استفاده کنید. از فونداسیون برای یک رنگ کردن رنگ پوستتان استفاده کرده، لکه ها را بپوشانید و صورتتان را صاف تر کنید.

 

3 – رژ گونه بزنید

اگر فرصت داشته و دوست دارید از رژ گونه ای ملایم همرنگ رژ لبتان بزنید و همچین در منزل برای انرژی بیشتر از رژ لب های رنگ شاد و روشن استفاده کنید .

 

یک رژ گونه ی صورتی کم رنگ، برنز یا هلویی، طبیعی تر از دیگر رنگ‌ها بنظر می‌رسند. فقط چندبار رفت و برگشت قلم موی بزرگی از رژ گونه کافیست تا چهره تان را بشاش، جوان و فوق‌العاده کند. این کار فقط کمی به صورت شما رنگ و لعاب میدهد اما گام بزرگی در آرایش صورت خواهد بود.

 

4 – مژه های خود را فر کنید

از یک فرمژه استفاده نمایید تا مژه های زیبایتان، بدون اینکه بهم چسبیده باشد یا ریمل از آن چکه کند به چشم بیاید. برای آرایش سبک تر باید دور ریمل را نیز خط بکشید.

 

5 – سایه چشم بزنید

یک سایه چشم صورتی کم‌رنگ، هلویی یا برنز بزنید. کمی هم پودر سایه را به پلکتان بزنید.

 

6 – رژ لب ملایم استفاده کنیدبرای لب هایتان از رژ لب ملایم استفاده کنید که درخششی به لب هایتان بدهد.

 

چگونه زیبا به نظر برسیم

 

بدون آرایش چگونه زیبا به نظر برسیم؟

– استراحت کافی

هر شب به مقدار کافی بخوابید. این مقدار بین 6 الی 8 ساعت در نظر گرفته شده است. به اندازه کافی آب بنوشید. از نوشیدنی‌های الکلی و قندی پرهیز کنید تا بتوانید پوست خوب و جذابی داشته باشید.

 

– ابروهای‌تان را مرتب کنید

ابرو یکی از مهمترین بخش‌های صورت است و تاثیر زیادی بر صورت دارد. اندازه و فرم آن را می‌توانید در یک آرایشگاه خوب، تغییر دهید.

 

–  به صورت و بدن‌تان مرطوب‌کننده بزنید

هر روز از یک مرطوب‌کننده خوب بر صورت و بدن‌تان استفاده کنید. سعی کنید کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. حتی در روزهای بارانی از کرم ضدآفتاب استفاده شود و شب‌ها سعی کنید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید که پوست‌تان نرم و زیبا شود.

 

–  لب های خود را مرطوب کنید

اگر لب های شما پوسته پوسته شده اند و به قدری دلربایی بیشتر نیاز دارند ولی به بالم یا برق لب دسترسی ندارید، با استفاده از هر پاک کننده یا روغنی که می بینید تا حد ممکن لب های خود را مرطوب کنید. می توانید با یک بار استفاده خشکی را درمان کرده و کاری کنید که لب های شما بدرخشند. 

 

چگونه تمیز ارایش کنیم

چگونه ارایش زیبا کنیم

 

– رژیم غذایی

مصرف میوه و سبزیجات باعث شادابی پوست می‌شود. سعی کنید قبل از غذا از میوه استفاده کنید تا پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

 

– موهای سالم

برای موهای‌تان از شامپوهایی که مناسب نوع موی شما است، استفاده کنید. بیشتر خانم‌ها هر روز که از شامپو استفاده می‌کنند، از نرم‌کننده هم استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود مو چرب و روغنی به نظر برسد.

 

– مژه های خود را با انگشت حالت دهید

متخصصین یک نکته و راهنمایی عالی و ارزان دیگر برای زیبا بودن بدون آرایش دارند. این کار باعث می شود چشم ها هشیار و درخشان بنظر بیایند و به شما اجازه می دهد زمانی که لوازم مخصوص آن را ندارید، از یکی از انگشتان خود استفاده کنید. برای این کار انگشت اشاره ی خود را کمی خیس کرده و مژه ها را با استفاده از آن به بالا خم کنید. انگشتان شما می توانند تقریبا به شکل نوعی فرم دهنده یا فر مژه عمل کنند. می توانید انگشت خود را با کمی لیس زدن یا نگاه داشتن زیر شیر آب خیس کنید و کار خود را انجام دهید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

زیبایی خود را دوچندان کنید

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


خرید مستقیم فرش از کارخانه


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت

دستگاه خانگی ماست ساز با قیمت فوق العاده


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟


خرید فرش تا 25میلیون بدون سود و ضامن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران


خرید فرش تا 25میلیون بدون سود و ضامن

 

 

چگونه تمیز ارایش کنیم

در آرایش طبیعی كشیدن خط چشم دور تا دور چشم و سایه های دو رنگ زیاد مطرح نیست، اصل مهم قرینه نبودن آرایش چشم و گونه است كه مهمترین ویژگی صورت طبیعی است.

 

اینكه چگونه باید آرایش كنیم را همه ما از سنین خردسالی وقتی یواشكی به سراغ كیف لوازم آرایش مادرمان می رفتیم و سر و صورتمان را قرمز می كردیم بلدیم. آنچه اهمیت دارد طریقه صحیح آرایش و رفع عیب های صورت با استفاده از محصولات آرایشی است به عبارت دیگر یك آرایش ترمیم كننده. قبل از اینكه ببینیم چه رنگی به صورتمان می آید و چه رنگی مناسب تابستان است ابتدا باید به فكر ترمیم چاله های صورت بود. ابتدا صورت را با یك لایه كرم مرطوب كننده بپوشانید. سپس قلم مو را به پن كیك آغشته و روی صورت بزنید. در صورت استفاده از كرم پودر آن را روی اسفنج خیس مالیده و سپس روی صورتتان پخش كنید.

 

پس از مالیدن كرم پودر كمی پن كیك روشن را با قلم مو روی صورتتان بكشید تا كاملاً پخش شود و دیر عرق كند. اگر صورتتان پهن است از كشیدن یكنواخت پن كیك روی صورت خودداری كنید. نواحی كنار گوش محل رویش مو و زیر چانه را پررنگ بزنید تا صورتتان كوچك تر نشان داده شود. از پن كیك دو رنگ (تیره و روشن) نیز می توان برای این كار بهره گرفت. با پن كیك تیره می توان برای كوچك و كوتاه نشان دادن بینی، بزرگ نشان دادن چشمان گود رفته و گردن باریك، برجسته نشان دادن گونه و برطرف كردن لكه ها و زخم ها استفاده كرد. برای برجسته نشان دادن گونه یك خط از گوشه دهان به وسط گوش و یكی دیگر به صورت عمودی از گوشه خارجی چشم به طرف چانه فرض كنید. تلاقی این دو خط را در نظر گرفته و پودر تیره را به صورت هلالی روی صورت بكشید.

 

برای اینكه بدانید چه رنگ آرایشی به شما می آید به رنگ موهایتان توجه كنید. اگر موی گندمی یا زیتونی دارید، سراغ بنفش، قرمز و یاسی بروید. اگر موهایتان خرمایی است، سایه های براق، كرم و رژ لب نارنجی بسیار پیشنهاد می شود. موهای شرابی یا بلوطی نیز تمامی رنگ های تابستانی را می پذیرد. سبز با آبی انتخاب خوبی است. برای موهای بور نیز انتخاب اول رژ لب قرمز است. این افراد اگر بیشتر از خط چشم یا ریمل استفاده كنند زیباتر خواهند شد تا سایه های بنفش و صورتی. تیپ مشكی ها نیز پیشنهاد می شود سراغ طوسی، خاكستری، مشكی و سرمه ای بروند و از رژ لب های قرمز و نارنجی و سرخابی استفاده كنند.

 

اگر هم به مد فكر می كنید، سراغ رنگ های استوایی بروید. سایه های سبز (چمنی، فیروزه ای و مرجانی)، بنفش و آبی آسمانی توصیه متخصصان زیبایی برای تابستان ۲۰۰۶ است. در این مدل ریمل جایی ندارد و تنها از مداد مشكی و سایه برای آرایش چشم استفاده می شود.

 

 

اگر عینك می زنید، بیشتر از سایه های قهوه ای، آبی و بنفش استفاده كنید. استفاده از سایه های روشن و صدفی باعث گم شدن چشم پشت عینك می شود. اگر عینك تان فریم مشكی دارد حتی الامكان از ریمل استفاده كنید و تا می توانید خط چشم نكشید. این گونه چشم تان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

 

برعكس در عینك های گریف (بدون فریم) و یا عینك های پنسی هر چه سایه روشن تر باشد چشم بیشتر جلوه می كند. نكته مهم دیگر در آرایش های ترمیمی استفاده از سایه كمرنگ برای رفع گودی چشم است. سایه روشن را از گوشه داخلی تا كمی خارج چشم زده و سپس كمی سایه تیره دور چشم بزنید تا چشم بیشتر جلوه كند. در مدل های آرایشی كه امروزه طرفدار دارد، بیشترین تمركز روی چشم است. استفاده از دو رنگ سایه مات و تیره مثلاً آبی- سرمه ای در صورت سفید بودن چهره باعث زیباتر شدن چشم می شود.

 

برعكس استفاده از سایه تك رنگ چشم را كوچك نشان می دهد. مالیدن سایه بدون خط چشم باعث مریض حال نشان دادن فرد می شود.

 

حتماً از ریمل یا خط چشم برای تكمیل آرایش استفاده كنید. در این نوع آرایش برای بهتر جلوه كردن لب نیز از رژلب و مداد لب همزمان استفاده كنید. مداد لب می تواند فرورفتگی ها را بپوشاند و همانند ژل بوتاكس عمل كند.رژلب روشن و براق بیشتر برای لب های خیلی بزرگ و كشیدن مداد لب برای لب های باریك بسیار توصیه می شود.اینها دستورالعمل هایی بود كه برای آرایش ترمیمی به كار می رود.

 

برای یك آرایش طبیعی كه تنها صورت شما را از بی حالی و رخوت درآورد استفاده از پودر كمرنگ، ریمل رقیق و رژگونه آجری و رژ لب براق با تنالیه صورتی بسیار عالی است.

 

در آرایش طبیعی كشیدن خط چشم دور تا دور چشم و سایه های دو رنگ زیاد مطرح نیست، اصل مهم قرینه نبودن آرایش چشم و گونه است كه مهمترین ویژگی صورت طبیعی است.

زیبایی خود را دوچندان کنید

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی

این کاغذدیواری چسبدارو برای عیدسفارش بده


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


حریر طرحدار ترک /*سفارش آنلاین


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

چگونه تمیز ارایش کنیم

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


خودت سه سوته ماست درست کن


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

هرخانمی می توان خودش بدون کمک آرایشگر چشمانش را آرایش کند فقط کافیست اصول و نکات مهم این بخش از میکاپ را بداند . اگر شما هم از ان دسته افرادی هستید که حین آرایش پوست اطراف چشمانتان مدام سیاه می شود و مجبورید آرایش خود را پاک کنید پس بهتر است این بخش را به دقت دنبال کنید.

 

پلک های روغنی در بین زنان رایج اند و می تواند علت از بین رفتن سایه ی چشم های شما شود. حتی اگر پلک های چربی ندارید بهتر است از این کرم ها قبل از آرایش استفاده کنید زیرا یک پایه ی مناسب برای سایه ی چشم های شما ایجاد کرده و مانع سیاه شدن یا چین دار شدن آرایش می شود و به ماندگاری آرایش شما کمک می کند. در آرایش چشم با

 

اگر تابحال نمی دانستید، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید هرروز به یاد داشته باشید تمیز کردن صورت است. شما باید قبل از خوابیدن تمام صورت خود را بشویید تا در صبح فردا اثری از آرایش نمانده باشد. از آرایش پاک کن های ملایم استفاده کرده و این را برای خود عادت کنید. چگونه تمیز ارایش کنیم

 

از سایه و خط چشم های دارای پوشش مناسب استفاده کنید. برای مثال اگر قرار است خیس شوید از خط چشم ضدآب استفاده کنید. یک نکته ی مفید که باید به یاد داشته باشید این است که برای خط چشم در زیر چشم، در ابتدا یک خط باریک در لبه ی داخلی و زیر چشم کشیده و سپس آن ها را با یک قلمو ترکیب کنید. 

 

ریمل چیزی است که اغلب هرروز می خواهید از آن استفاده کنید اما در مورد پلک زیرین نباید در آن زیاده روی کرد. زمانی که می خواهید به مژه های بالایی ریمل بزنید دو یا سه بار کافی است اما در مورد مژه های پایینی مقدار کمی از آن کافی است. 

برای اطمینان از ثابت بودن آرایش شما باید در آخر از اسپری ثابت کننده ی آرایش استفاده کنید. در زمان زدن اسپری چشم های خود را بسته و به بقیه ی صورت اسپری کنید.

آرایش کردن اصولی دارد که اگر از آن‌ها بی‌خبر باشید، نمی‌توانید زیبایی و تناسب را در صورت خود ایجاد کنید. باید حتما روش‌های درست استفاده از لوازم آرایش گوناگون را بیاموزید تا به بهترین نحو از آن‌ها روی چشم‌ها، پوست و لب خود استفاده کنید.

در پاسخ به این پرسش که چگونه آرایش کنیم و برای داشتن یک آرایش زیبا و صحیح، باید روش‌های اصولی استفاده از لوازم آرایش گوناگون را بیاموزید. استفاده از کانسیلر، زیرسازی و آرایش پوست، چشم، آرایش لب و رژگونه از اجزای اصلی یک آرایش به حساب می‌آیند.

 

 

چگونه تمیز ارایش کنیم

برای کرم‌پودر بهتر است مقداری از آن را در 4 نقطه روی دو طرف صورت، پیشانی و چانه بمالید و با حرکت براش یا اسفنج مخصوص آن را روی پوست پخش کنید (با حرکت دورانی). برای بهتر پخش شدن آن و اینکه کاملا ببینید روی صورت یکنواخت مالیده شده است، صورت را دایما به چپ و راست حرکت دهید و برای پیشانی و چانه نیز سر را بالا و پایین کنید تا همه جای پوست را ببینید.

برای پنکک اول تمام لپ خود را از هوا پرکنید تا چین و چروک آن باز شود و سپس به حالت ضربه‌ای، از پودر پنکک روی پوست بزنید. عضلات را به حالت اول باز گردانید و با همان حالت ضربه‌ای (خیلی آهسته) کار را ادامه دهید تا تمام پوست پوشانده شود.

(اشتباهات رایج در استفاده ار کرم‌پودر)

 

 

برای استفاده از کانسیلر زیر چشم، کمی سر و چانه را به سمت پایین خم کنید و مستقیم در آینه خیره شوید، به طوری که بتوانید چشم و زیر آن را نگاه کنید. اینطوری بیشتر می‌توانید روی پوست و نواقص آن تمرکز کنید. حالا کانسیلر را در زیر پوست چشم بمالید و با حرکت آهسته براش مخصوص این کار، آن را روی پوست محو کنید. کانسیلر را باید بعد از کرم‌پودر  قبل از پنکک استفاده کنید.

 

 

لپ‌های خود را با مکش دهان به داخل ببرید تا استخوان گونه نمایان شود. حالا مقداری از رژگونه (خیلی کم که فقط هاله‌ای ایجاد کند) را روی و کمی زیر استخوان گونه بالید و براش را از سمت داخلی صورت (کمی نزدیک بینی) به سمت گوش و انتهای استخوان گونه به حالت رفت و برگشتی حرکت دهید.

وقتی جای درست رژگونه تثبیت شد، می‌توانید کمی آن را پررنگ‌تر کنید.

 

 

سر را کمی به عقب ببرید و ابروها را به حالت افاده به بالا بکشید. حالا سایه را با براش مخصوص آن در اطراف پلک و در راستای خط مژه بکشید. البته نحوه آرایش چشم، مدل‌های گوناگونی دارد که می‌توانید در اینجا اقسامی از آن راببینید.

بعد از آماده کردن مژه مصنوعی مناسب، با انگشت کمی انتهای پلک را بکشید تا مژه بهتر روی آن بنشیند. حالا با دست دیگر مژه را از وسط پلک بچسبانید و با انگشت آن را روی خط مژه‌ها دقیق کنید.

 

 

سر را به سمت عقب بکشید تا بتوانید به خوبی ریشه مژه را ببینید. حالا براش ریمل را از انتها به مژه بچسبانید و با حرکت لرزشی تا انتهای مژه بکشید. برای اینکه مژه‌ها کاملا حجم‌دار شوند، یک بار ریمل بزنید و وقتی خشک شد با یک وسیله باریک مانند سنجاق مژه‌ها را از هم بگشایید و دوباره ریمل بزنید تا مژه‌هایی فریبنده داشته باشید.

در استفاده از سنجاق یا هر وسیله دیگری، مراقب باشید که به خود آسیبی نرسانید.

حالا نوبت خط چشم است. آرنج خود را به میز یا هر جای دیگر تکیه دهید تا دستتان لرزش نداشته باشد. حالا از ابتدای خط مژه شروع به کشیدن خط چشم نازک کنید. بعد که کارتان تمام شد، با دقت آن را پهن‌تر کنید. اگر تازه‌کار هستید، در ابتدا از خط چشم مایع استفاده نکنید و از مداد چشم کمک بگیرید تا دستتان عادت کند و بعد روی آن را با مایع پررنگ کنید.

 

 

لب‌ها را به حالت غنچه درآورید و رژلب را روی آن از مرکز تا دو طرف لب حرکت دهید. کمی لب‌ها را به هم بمالید و بعد با براش مخصوص رژلب، گوشه‌ها و زاویه بالای لب را رژ بزنید.

برای براق کننده هم بهتر است که از انگشتتان استفاده کنید تا حالت طبیعی‌تری ایجاد کند.

 

ساده‌ترین راه استفاده از مژه مصنوعی (ویدیو)

انواع براش‌هایی که حتما لازم دارید

همه خانوم ها دوست دارند در طول روزمرگی خود مرتب و زیبا به نظر برسند. بعضی از خانوم ها با آرایش کردن روزانه این زیبایی را در خود ایجاد میکنند. اما با فهمیدن این موضوع که خودشان آرایش کردند بسیار تعجب میکنید. واقعیت امر این است که این افراد به طور کامل میدانند که چه لوازم آرایشی را حتما باید در میکاپ خود به کار ببرند. در کیف آرایشی آن ها لوازم آرایشی کاربردی مانند پرایمر ، کانسیلر و … دیده میشود. در کنار این یکسری ترفند آرایشی برای داشتن آرایش تمیز هم ممکن است به کار ببرند. در فروشگاه اینترنتی عطرونک میتوانید با این ترفند های آرایشی آشنا شوید.

هیچ شکی نیست که همه ما دوست داریم ظاهری مرتب و آرایشی حرفه ای داشته باشیم. اما یکی از دغدغه های خانوم ها خرید لوازم آرایشی است . برای چنین ظاهری باید دقت بیشتری به خرج بدیم و محصولات مورد نیاز و با کیفیت رو تهیه کنیم. در کنار اینها شما باید بدونید که از هرچیزی چطوری و کجای صورت استفاده کنید. البته شاید نیاز باشه لوازمی تهیه کنید تا به اون ظاهر ایده آل برسید.

در گذشته آرایش صورت به استفاده از کرم پودر، پنکیک و رژ گونه محدود می‌شد. اما این روزها مجموعه‌ی کاملی از لوازم آرایش صورت وجود دارد . هر کدام از این محصولات کارایی منحصر به فرد خودشان را دارند. تمام این محصولات در کنار هم میتوانند آرایش تمیز و زیبا و بدون نقص ایجاد کنند. برای هر خانوم شناخت این لوازم آرایش ضروری است. مجله عطرونک مگ در این مقاله قصد دارد محصولات آرایشی که در کیف آرایشی هر خانوم باید پیدا شود و از آن در آرایش خود استفاده کند را معرفی کند. در کنار این مطالب چند ترفند و اشتباهات رایج آرایش را هم توضیح میدهیم.

قدم اول برای داشتن آرایشی تمیز و زیبا شناخت نوع پوست خود است. هر خانوم برای خرید لوازم آرایشی مناسب باید بدونه که نوع پوستش چی هست. ای رو هم به یاد داشته باشید که هیچ کس بهتر از خودتون نمیتواند پوستتون رو بشناسد و مراقب زیبایی آن باشد. در مقالات قبلی عطرونک ما به طور مفصل درباره انوع پوست و راه های مراقبت از آن صحبت کردیم. میتوانید با مطالعه مقالات قبلی ما کامل پوست خودتون رو بشناسید.چگونه تمیز ارایش کنیم

حال میخواهیم با چند محصولی که آرایش شما را زیر رو میکند آشنا بشیم:

اسم کانسیلر به گوش اکثر خانوم ها رسیده است.ممکن است خیلی از خانوم ها تصور میکنند که تنها کارکرد این وسیله آرایشی، پوشاندن سیاهی یا پف دور چشم است. در حالی که باید گفت کانسیلر کاربرد های دیگری هم دارد. از آن برای نقاط دیگر صورت هم استفاده میشود. مثلا بالا و زیر ابروها، گوشه داخلی چشم‌ها، اطراف لب‌ها و در نهایت بینی نقاطی هستند که میتوان از کانسیلر استفاده کرد. معولا میکاپ آرتیست های حرفه ایی برای داشتن آرایش تمیز و پوشاندن تیرگی ها سراغ کانسیلر میروند. به عبارت دیگر نقاطی را که روی آن‌ها سایه افتاده و تیره به نظر می‌رسند، با کانسیلر به خوبی پوشانده می‌شوند. همچنین میتوانید از کانسیلر  برای از بین بردن آثار خستگی یا بی‌خوابی کمک بگیرید. کانسیلر یک الی دو درجه باید از کرم پودری که استفاده میکنید روشن تر باشد.

هم هر کدام از آن برای نوع پوست های مختلف است. معمولا انواع مایع و کرمی را برای پوست‌های خشک و انواع جامد و پودری را برای پوست‌های چرب استفاده میشود.

این روزها استفاده از پرایمر بسیار باب شده است و اکثرا برای داشتن آرایش تمیز از آن استفاده میکنند.

در واقع پرایمر، کاربردی دوگانه دارد. هم زیرساز آرایش است و هم جنبه مراقبت از پوست دارد.

پرایمر را هم مانند بقیه لوازم آرایشی باید مناسب پوست خود انتخاب کنید. افرادی که پوست‌ چرب دارند بهتر است که از پرایمرهای مات‌کننده استفاده کنند. این پرایمرها، برق پوست ناشی از چربی را جذب می‌کند و مانع از این می‌شود که پوست شما بعد از مدتی، براق شود. اگر پوست خشک دارید، باید از پرایمرهایی استفاده کنید که حاوی مرطوب‌‌کننده هستند. این پرایمرها، رطوبت پوست را حفظ می‌کنند و ظاهری سرزنده و شاداب به پوست می‌دهند. اگر قرار است برای اولین بار از پرایمر استفاده کنید و در انتخاب آن مردد هستید، پرایمرهای شفاف یا بی‌رنگ را تهیه کنید. این پرایمرها برای انواع پوست مناسب هستند. حتما به این نکته توجه داشته باشید که قبل از استفاده از پرایمر پوست خود را شسته باشید. پرایمر را قبل از کرم پودر باید استفاده کنید.

کانتورینگ(Contouring):

کانتورینگ  یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای فرم دادن و پوشاندن نواقص صورت سراغش بروید. کانتورینگ معمولا حدود دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست طبیعی شماست، کانتور کردن باعث ایجاد سایه روشن می‌شود و همین مسئله می‌تواند صورت را چاقتر یا لاغرتر نشان می‌دهد. برای کانتور کردن نقاطی وجود دارد که با توجه به فرم صورت باید آن قسمت تیره یا روشن شود. کانتور کردن فرم های مختلف صورت با هم متفاوت است مثلا کانتور کردن صورت بیضی با صورت گرد روش های مختلفی دارد. در تکنیک کانتورینگ قسمت هایی از صورت که میخواهیم کوچکتر به نظر برسند را تیره میکنیم و نقاط قوت صورت را روشن تر میکنیم. معمولا کانتوریگ بعد از زدن کرم پودر انجام میشود.این کار باعث میشود که آرایش شما تمیز دیده شود. در مقالات بعدی به طور کامل درباره مدل کانتور کردن فرم صورت های مختلف صحبت میکنیم.

این سه محصولی که بالا توضیح دادیم پایه و اصول یک آرایش زیبا و تمیز هستند. سایر لوازم آرایش مانند رژ گونه،رژلب،مداد ابرو،کرم پودر و پنکک کاملا بستگی به سلیقه روزانه شما دارد. اما در این مقاله عطرونک  چند نکته مهم درباره استفاده از این لوازم آرایشی را مطرح میکنیم که بسیار در تمیز بودن آرایش شما موثر است.

برای خرید تمام این لوازم آرایشی که معرفی کردیم میتوانید به اکثر فروشگاه های لوازم آرایش مراجعه کنید. با این حال در خرید لوازم آرایش کیفیت و اصالت کالا خیلی مهم خواهد بود. از این رو در خرید این لوازم دقت لازم را به عمل آورید تا کالای اصلی را خریداری نمایید. اما اگر دنبال خرید آسان و در عین حال مطمئن از اصالت و با کیفیت بودن آن هستید میتوانید به بخش محصولات آرایشی عطرونک سر بزنید.

فروشگاه تخصصی اینترنتی عطرونک سعی بر این دارد با ارائه مقالات آرایشی در بخش ” عطرومگ ” شما رو بیشتر با دنیای زیبایی و لوازم های ارایشی مرغوب آشنا کند. خوشحال میشیم تا نظراتتون را در مورد این مطالب با ما در میان بگذارید. از اینکه همراهمون بودید از شما ممنونیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

تهران یوسف آباد خیابان 25 پلاک 43

فروشگاه اینترنتی عطرُونک (atroonak.com) برای جلب نظر شما مشتریان گرامی اقدام به فروش اینترنتی محصولات عطری نموده است که شامل عطرهای زنانه و مردانه می باشد و با سفارش شما مشتری گرامی در اسرع وقت درب منزل تحویل داده می شود.

 

یکی از موارد مهمی که اغلب در مورد لوازم آرایشی به فراموشی سپرده میشود پاکیزگی آن است . از آنجایی که فصل گرم تابستان را پشت سر نهاده ایم ، روغن ، کثیفی و عرق راه خود را به لوازم آرایش ما باز میکند و نه تنها براش ها بلکه خود لوازم آرایشمان نیز باید تمیز شود .چه لوازم آرایشتان را داخل کیف مسافرتی بریزید و چه با عجله آنها را کنار سینک دستشویی رها کنید ، آلودگی به آنها نفوذ کرده و باید با استفاده از راهنمای زیر به تمیز کردن آنها بپردازید تا این میکروب ها راهی به صورت و پوست شما پیدا نکنند.در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چگونه لوازم آرایشی خود را تمیز کنیم ،در ادامه با ما همراه باشید.

 

چگونه براش های خود را تمیز کنیم ؟

برخی میگویند بهتر است براش های خود را به صورت روزانه تمیز کنید ولی تعداد زیادی از این براش ها از موی طبیعی حیوانات ساخته شده و به راحتی میشکنند. تا جایی که به همه اجازه استفاده از براش آرایشی خود را ندهید میتوانید تنها یک بار در هفته آنها را تمیز کنید .چگونه تمیز ارایش کنیم

خیلی از مغازه های لوازم آرایشی و خیلی از داروخانه ها پاک کننده های مخصوص براش را به شما ارئه میدهند ولی خیلی از متخصصین آرایشی تنها از آب ، صابون و یا شامپو برای اینکار استفاده میکنند . اگر از شوینده براش استفاده میکنید پیشنهاد ما این است که حتما از یک مت تمیز کننده سیلیکونی استفاده کنید تا حوله و یا دستمالهایتان خراب نشود . این مت ها دارای پستی و بلندی هایی هستند که به خوبی به تمیز کردن براش شما کمک میکند .

بعد از اینکه به مقدار کافی از شوینده استفاده کردید ، براش را با حرکات دورانی روی مت بچرخانید . وقتی دیگر رنگی از براش روی مت به جا نماند آن را زیر آب گرفته و آبکشی کنید . براش ها به هر شکی که قرار بگیرند خشک میشوند بنابراین سعی کنید آنها را به پهلو قرار دهید تا خراب نشود. البته اگر براش شما زیره ای چوبی دارد ، این چوب توسط آب نرم میشود و باید آن را به شکلی خشک کنید که صدمه نبیند.

خوشبختانه تمیز کردن سایر اقلام آرایشی خیلی ساده است و تنها نیاز به الکل ایزوپروپیل نیاز دارد .

 

 

 

چگونه پالت و یا پودرها را تمیز کنیم ؟

اولین قدم این است که الکل را داخل یک اسپری بریزید و آن را محکم ببندید . الکل را به صورت مستقیم داخل پودر اسپری کنید و صبر کنید تا محصول کاملا خشک شود تا از آن استفاده کنید . نگران هم نباشید الکل لوازم آرایش شما را خراب نمیکند.

چگونه ریمل خود را تمیز کنیم ؟

 

از آنجایی که چشم های ما به راحتی دچار عفونت میشوند باید ریمل شما همیشه تمیز باشد. سعی کنید هر چند ماه ریمل خود را عوض کنید و حتما بعد از استفاده در آن را ببندید ، اگر ریمل شما خشک شده و در حال تمام شدن است میتوانید آن را زیر آب گرم بگیرید تا چند بار دیگر بتوانید از آن استفاده کنید .

 

چگونه فرمژه خود را تمیز کنیم ؟

پدهای فرمژه معمولا توسط ریمل خشک شده و آرایشتان کثیف و آلوده میشود . با توجه به اینکه این کثیفی باعث کشیده شدن مژه ها و ایجاد درد میشود باید پدهای فرمژه را سریعا تمیز کرد. برای اینکار میتوانید کمی الکل را روی پنبه زده و با آن فر مژه خود را تمیز کنید. ولی نکته مهم این است که برای استفاده باید یک روز بعد از تمیزی صبر کنید تا الکل وارد چشم های شما نشود .

 

چگونه رژلب خود را تمیز کنیم ؟

بعد از اینکه یک رژ لب خوش رنگ و زیبا پیدا کردید همه دوستانتان میخواهند آن را امتحان کنند. متاسفانه گاهی فراموش میکنیم که اینکار باعث انتقال آلودگی های دهان میشود . برای تمیز کردن رژلب خود کافیست کمی الکل را داخل یک پیمانه کوچک بریزی و سر رژلب خودتان را برای چند دقیقه داخل آن گذاشته و بردارید . بعد از آن الکل را پاک کرده و بگذارید رژ لبتان خشک شود .

 

چگونه کرم پودر مایع خود را تمیز کنیم؟

کرم پودرها ، کرم های بی بی و مرطوب کننده های رنگی بخش مهمی از روتین آرایشی شما هستند . وقتی آن را همراه با سایر لوازم آرایشی داخل یک کیف بزرگ می اندازید تیوپ آن کثیف شده و گاهی آلودگی به داخل آن نیز نفوذ میکند. برای اینکه مایع کرم پودر تمیز بماند یک پنبه را به الکل آغشته کرده و با آن اضافه مواد را پاک کرده و  کل بدنه کرم پودر را تمیز کنید و بگذارید خشک شود . هیچ وقت با انگشتان خود کرم پودر نزنید . براش ها مخصوص اینکار نه تنها پوستتان را صاف تر میکنند بلکه اجازه نمیدهند آلودگی از انگشتان شما داخل منافذ شود .

 

چگونه مداد و تراش آرایشی خود را تمیز کنید ؟

با وجود اینکه این دو محصول همیشه با هم هستند ، نحوه تمیز کردن آنها کاملا متفاوت است . برای مداد تراش باید کمی الکل را داخل یک کاسه بریزید . در حالیکه این مداد تراش تمیز میشود کمی الکل را روی مداد خود اسپری کنید و با پنبه به آرامی روی آن بکشید تا نوک آن نشکند. بعد از پنج دقیقه تراش را از الکل بیرون آورده و بگذارید خشک شود .

با وجود اینکه این کارها کمی سخت به نظر می رسد با در نظر گرفتن میزان باکتری ، روغن و سلول های مرده ای که داخل لوازم آرایش و براش ها جمع میشود کاری ضروری می باشد . براش ها را باید حداقل هفته ای یکبار ، لوازم آرایشی چشم را هر چند هفته یکبار ( در صورتی که فرد دیگری از آن استفاده نکرده باشد ) تمیز کنید .

براش های تمیز راحت تر آرایش را روی پوست منتقل میکنند و با تمیز کردن آن میتوانید جلوی مریض شدن و آسیب به پوستتان را بگیرید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 2

چگونه تمیز ارایش کنیم

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

به روز رسانی های فوری در مورد محصولات جدید و ویژه ما!

© 1397 70رنگ- تمامی حقوق محفوظ می باشد!

متاسف. هیچ نتیجه ای در جستجوی جستجو نیست

امروزه لوازم آرایشی و محصولات زیبایی تقریبا در هر خانه ای پیدا میشود و همه خانم ها همیشه در کیف خود تعدادی اقلام آرایشی به همراه دارند. از آنجایی که این مواد وسایل با پوست، مو و بخش های مختلف بدن در ارتباط هستند لازم است که همیشه از آن ها به درستی نگهداری کنیم تا خدای ناکرده مشکلی برای سلامتی ما پیش نیاید. برای همین منظور، ما در این مقاله به شما راهکارهایی درباره نحوه تمیز کردن کردن لوازم آرایش و تمیز کردن آن ها ارائه خواهیم کرد. با دنبال کردن موارد زیر می‌توانید سطح کیفیت لوازم آرایشی و کارایی آن ها را افزایش داده و در نتیجه بهداشت و سلامتی شما نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

پیش از اینکه وارد مبحث ضدعفونی کردن لوازم آرایشی برویم لازم است به صورت خلاصه درباره انواع آن ها اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. با شناخت انواع و گروه بندی بندی لوازم آرایشی ، شما قادر خواهید بود بهتر آن ها را تمیز کنید. به صورت کلی متخصصان انواع لوازم و مواد آرایشی را در دو گروه زیر قرار میدهند:

گروه اول مواد آرایشی شامل موارد زیر می‌شوند:

محصولات کرمی مانند:

برخی از اقلامی که در گروه دوم قرار میگیرند نیز عبارتند از:چگونه تمیز ارایش کنیم

 

مواد آرایشی بر پایه کرم پودر به راحتی و بیشتر از انواع دیگر لوازم در معرض آلودگی قرار می‌گیرند. قرار گرفتن یک شی کثیف مثل قلمو یا حتی دست آلوده میتواند به راحتی باعث انتقال میکروب ها و انواع باکتری های مضر به داخل این محصولات آرایشی شود. باکتری ها در چنین محیطی به راحتی رشد و تکثیر پیدا میکنند. و تنها کافیست برای بار دیگر از این محصول آلوده استفاه کنید تا پوست شما دچار مشکلات و انواع حساسیت ها شود. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی، سعی کنید که از کرم پودرهای مایع همراه با پمپ استفاده کنید. زیرا میتوانند تا حد زیادی مانع از ورود میکروب ها به داخل مواد آرایشی شوند. برای در امان ماندن کرم پودرهای بدون پمپ سعی کنید همواره مقداری از آنها را در یک ظرف کوچک درب دارد قرار دهید و پس از تمام شدن دوباره مقدار دیگری را در همان ظرف قرار داده و استفاده کنید.

تمیز کردن لوازمی که خودشان برس کوچکی در بخش انتهایی دارند بسیار آسان است. و تنها کافیست از یک دستمال کاغذی کمک بگیرید. به این شکل که دستمال را به مقداری الکل آغشته کرده و به آرامی و با دقت سر آن ها را ضدعفونی کنید.

مواد آرایشی مایع معمولا به سختی تمیز می‌شوند و اگر آلوده شوند بهتر آن است که دور ریخته شوند. زیرا آلودگی میتواند به سرعت در تمامی بخش های مایع پخش شود. برخی مواد مانند ریمل نیز بهتر است که در فاصله زمانی ۴ تا ۶ ماه تعویض شوند.

همانطور که گفته شد لوازم آرایشی که برس دارند راحت تمیز میشوند. اما این تنها برای زمانی خوب است که شما به تنهایی از یک محصول استفاده میکنید. اگر لوزام شما در معرض دید است و ممکن است کسی از آن ها استفاده کند و یا به صورت اشتراکی از آن ها استفاده مکینید، سعی کنید از برس های ظریف یکبار مصرف استفاده کنید.

دقیقا مشابه موارد بالا، از این مواد آرایشی نیز باید با دقت مراقبت شود. زیرا احتمال آلوده شدن آن ها بالا است. اما بهتر است است پس از چند بار استفاده با کمک یک دستمال تمیز سطح آن ها را به آرامی پاک و تمیز کنید. لازم است که تنها سطح را دستمال بکشید و از فرو بردن دستمال در عمق آن ها خودداری کنید. زیرا ممکن است آلودگی از سطح به داخل آن ها وارد شود.

به خاطر اینکه برق لب داخل یک پوشش و محافظ است به ندرت آلوده میشود. اما این امکان نیز وجود دارد که سطح تیوب سوراخ شود یا به آن آسیبی وارد شود. در این شرایط بهتر است موضع سوراخ را پیدا کرده و مکررا آن را تمیز کنید.

خوشبختانه حتی اگر رژ لب ها کثیف و آلوده شوند میتوان آن را تمیز و ضدعفونی کرد. اگر رژ لب شما آلوده شد و یا مقداری ماده خارجی روی آن ّقرار گرفت، نگران نباشید. ابتدا یک لیوان تهیه کرده و مقداری الکل در آن بریزید. سپس سر رژ لب را در آن قرار داده و چند ثانیه بعد آن را خارج کنید. در مرحله بعدی آن را با کمک دستمال کاغذی خشک کنید. (برای جلوگیری از ورود الکل به عمق رژ لب سعی کنید چند ثانیه رژ را به صورت وارونه و سروته نگه دارید.)

برای اینکار مقداری الکل را مشابه مورد بالا در یک لیوان ریخته و مداد را برای چند ثانیه در آن فرو کنید. از آنجایی که مداد تراش نیز میتواند به خود آلودگی جذب کند، بهتر است که آن را نیز با کمک الکل تمیز کنید.

برخلاف محصولات آرایشی مایع که بهترین محل برای رشد و آلودگی باکتری ها و میکروب ها است، محصولات پودری اینگونه نیستند. زیرا هیچگونه رطوبتی در خود ندارند. برای تمیز کردن این محصولات تنها کافی است که با کمک یک دستمال تمیز سطح روی آن ها را پاک کنید.

هرچند که روش های مختلفی برای تمیز کردن لوازم آرایش وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که بهترین روش برای این منظور، پیشگیری از آلوده شدن آن ها است. در خصوص برخی از مواد آرایشی، در صورت آلوده شدن، بهتر است که دیگر مورد استفاده قرار نگیرند. و یا در اسرع وقت سطوح آن ها را با کمک دستمال پاک کرد. برخی دیگر از لوازم آرایشی مانند انواع لوازم آرایشی جامد را میتوان با کمک الکل و دستمال تمیز به راحتی تمیز و ضدعفونی کرد. سعی کنید تمام مواد و محصولات آرایش خود را با دقت نگهداری کنید و برای نگهداری آن ها یک مکان مشخص و تمیز در نظر بگیرید. و در نهایت از آرایشگران و سالن های زیبایی نیز برای نحوه اعمال و نگهداری صحیح این مواد کمک بگیرید.

شعبه 1:جردن بالاتر از چهارراه اسفندیاری خیابان سعیدی پلاک ۸ واحد ۱۷

شماره تماس :
02126291450 – 02122055802 09123111460

آرایش یک مسئله ی بسیار بزرگ در زندگی خانم‌هاست. در یک میهمانی نه‌تنها نگاه‌ها به لباس شماست بلکه بیشترین توجه‌ها به‌صورت و آرایش موی شماست و چه مهم است انتخاب آرایش صورت که چهره شما را از این‌ رو به آن رو می‌کند.

این‌ رو در نظر داشته باشید که، آرایش مکمل عواملی مثل رسیدگی و مراقبت از پوست، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده آب‌رسان خوب جهت جلوگیری از خشکی پوست، استفاده از ماسک‌های مناسب پوست قبل از آرایش و معمولاً یک روز قبل از آرایش، هماهنگی رنگ موی سر با رنگ ابرو، خوابیدن کافی قبل از آرایش، پاک‌سازی پوست صورت هرچند وقت یک‌بار و … است. همچنین از لوازم آرایشی بدون سرب باید استفاده کرد.

قدرت آرایش غیر قابل انکار است. محصولات آرایشی مورد علاقه‌مان به ما کمک می‌کند تا ظاهر زیبایی را  که دوست داریم را داشته یاشیم، ظاهر خود را بهبود بخشیم و به تعریف شخصی‌مان از زیبایی دست پیدا کنیم. آرایش روزانه اعتماد به نفس زنان امروزی را برای رویارویی با جهان پیرامون بهبود می‌بخشد.

وقتی پای آرایش کردن درمیان باشد، میزان مهارت درانجام آن تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کند. استفاده از محصولات مورد علاقه شما به روش درست می‌تواند 2 نتیجه داشته باشد:

آیا به دنبال یک آرایش طبیعی هستید که پوست شما را در تمام طول روز درخشان نگهدارد؟ اکنون با این نکات مهم مربوط به زیبایی یاد بگیرید که چگونه آرایش خود را انجام دهید. از انجام زیر سازی پودر مایع تا استفاده از خط چشم، این نکات و ترفندها به شما کمک می‌کند که یک ظاهر بی نقص خلق کنید.چگونه تمیز ارایش کنیم

قبل از اینکه ۰ تا ۱۰۰ آرایش کامل خود را شروع کنید زمانی را برای آماده سازی پوست خود با یک مرطوب کننده با کیفیت صرف کنید. انتخاب یک مرطوب کننده مناسب یک تکه حیاتی این پازل است. بهتر است در ابتدا پوست خود را بشناسید تا با توجه به پوست خود مرطوب کننده را انتخاب کنید.اسپری صورت: این‌ها محلول‌هایی با پایه‌ی آب هستند که ممکن است محتوی ویتامین‌ها و خوش‌بو کننده‌های مفید مشخصی برای پوست باشند. اسپری‌های صورت برای بازگرداندن رطوبت به پوست شما ساخته نشده‌اند، بلکه، مرطوب به نظر رسیدن پوست در کل طول روز کمک می‌کنند. به زبان ساده پوست شما را در طول روز مرطوب نشان می‌دهند وقتی که پوستتان احساس خشکی می‌کند.

سرم ها: یک محلول سبک است که به راحتی جذب پوست می‌شود. مجموعه‌ی وسیعی از سرم‌ها وجود دارند که برای هدف قرار دادن مناطق مشخصی که دارای مشکل هستند طراحی شده اند. بعضی از سرم‌ها به مرطوب کردن پوست برای جلوگیری از چین و چروک شدن کمک می‌کنند. در حالی که بقیه سرم ها حاوی ترکیباتی هستند که به شفافیت پوست کدر اضافه می‌کنند.

لوسیون ها: لوسیون ها متداول ترین انواع مرطوب کننده ها هستند و مفید برای بسیاری از انواع پوست. لوسیون هایی را انتخاب کنید که روی آن ها برچسب غیر کومدون زا  یا  “non-comedogenic”  زده شده است. این محصولات به منظور جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست طراحی شده اند.کرم ها: اگر پوست خشک شما به کمک بیشتری احتیاج دارد بهتر است که روی کرم ها سرمایه گذاری کنید. این یک محلول سنگین تری است که می‌تواند به پوست های بسیار خشک آب‌رسانی کند. کرم های روزانه می‌تواند در زیر آرایش شما قرار بگیرند ولی کرم‌های شب طراحی شدند تا رطوبت بیشتری را وقتی شما خواب هستید به پوستتان برسانند. قبل از اینکه سرتان را روی بالش بگذارید استفاده کنید و صبح با یک پوست نرم و انعطاف پذیر بیدار شوید.

روغن ها: اگر شما به رطوبت رسانی بیشتری  احتیاج دارید به روغن ها فکر کنید. روغن های خاصی می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای پوست‌های خشک، حساس و یا معمولی باشند. در هر صورت اگر پوستی مستعد آکنه دارید یا پوستتان چرب است از محصولات روغنی مرطوب‌کننده اجتناب کنید.

یادگیری استفاده صحیح از مرطوب‌کننده خود نصف مسیر است. مقدار کمی را روی انگشت خود بریزید تقریباً به اندازه یک سکه کوچک. با پخش کردن مرطوب کننده روی پیشانی شروع کنید و از وسط  صورت به کناره ها پخش کنید. سپس  همین کار را از روی بینی خود شروع کنید و به سمت گونه ها مرطوب کننده را پخش کنید. مطمئن شوید که مرطوب کننده را به صورت صاف و هموار به پوست خود بمالید تا از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری شود. وقتی به میزان مناسب مرطوب کننده را روی سطح پوست پخش کردید به آرامی آن را با حرکات دایره وار مالش دهید و قبل از شروع مرحله بعد چند دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده خشک شود.

حالا که پوستتان را به خوبی مرطوب کرده‌اید، صورت خود را با پرایمر آماده کنید. چه در نظر داشته باشید که یک لایه آرایش سبک ابتدایی انجام دهید و چه قصد انجام یک آرایش کامل برای کل صورتتان داشته باشید پرایمر یک قدم اولیه‌ی مهم است.

پرایمر را پایه‌ای برای آرایش خود فرض کنید که کمک می‌کند سطح آرایش شما صاف‌تر باشد و ماندگاری بیشتری داشته باشد. پرایمرها، ژل‌ها و کرم های نرم و لطیفی هستند که خطوط و منافذ سطح صورت شما را پر می‌کنند و سطوح زبر را نرم کرده و یک سطح ایده آل برای آرایش شما فراهم می‌آورند.

برای زدن پرایمر مقدار بسیار کمی از آن را روی نوک انگشت خود یا اسفنج یا برس آرایش خود قرار دهید.

نکته مهم: مقدار کمی از آن برای سطح زیادی کافی است. با مقداری حدود اندازه یک سکه کوچک از پرایمر در وسط صورت شروع کنید و به آرامی به کار را به سمت گونه‌ها پیشانی و چانه ادامه دهید.

اگر قصد دارید به پوست حساس کنار پلک‌ها پرایمر بزنید و آرایش چشمتان را در طول روز حفظ کنید، محصولات تخصصی برای این بخش از صورتتان را استفاده کنید. پلک‌های ما می‌تواند در طول روز چربی جمع کند و باعث شود که سایه چشم ما چروک به نظر برسد. اگر پلک‌های شما چرب باشد و شما سایه چشم یا خط چشم بزنید بدون اینکه قبل از آن پرایمر زده باشید، ممکن است آرایش شما تکه تکه و غیر یک دست شود.

وقتی صحبت از لایه اولیه است انتخاب یک سایه مناسب برای پوستتان یک اولویت درجه یک است. یک سایه مناسب برای لایه اولیه می‌تواند تفاوت بسیاری ایجاد کند.

حالا چگونه آن را انتخاب می‌کنید؟ رنگ لایه اولیه را روی چانه خود امتحان کنید. اگر بعد از زدن آن روی چانه کاملاً محو شود بدون هیچ آثاری از مخلوط رنگ شما رنگ مناسب خود را یافته‌اید. این ممکن است کمی نیاز به سعی و خطا داشته باشد ولی وقت گذاشتن برای انتخاب صحیح رنگ سایه مناسب بسیار حیاتی است.

بعد از انتخاب محصول مناسب باید به ابزار اعمال آن روی پوست خود توجه کنید. بعضی خانوم‌ها ترجیح می‌دهند از انگشت خود استفاده کنند در حالی که بقیه ترجیح می‌دهند از ابزارهای آرایشی مانند برس و اسفنج استفاده کنند. اگر به دنبال این هستید که آرایش شما یک لایه‌ی سبک به نظر برسد بهتر است از انگشتان خود استفاده استفاده کنید. در هر صورت به هیچ وجه قبل از این که دستانتان را کامل بشویید به صورت خود دست نزنید و بعد از انجام آرایش نیز دست خود را بشویید چرا که نمی‌خواهید آثار انگشت آلوده به مواد آرایشی خود را در نقاط مختلف خانه ببینید.

از وسط صورت خود شروع کنید و به سمت بیرون حرکت کنید و لایه اولیه مایع را مخلوط کنید. در هنگام پخش کردن این لایه در سطح پوست پخش می‌کنید مطمئن شوید که آن را کاملاً فشرده می‌کنید. بعضی خانوم‌ها علاقه دارند که با یک اسفنج مرطوب روی نقاطی از سطح لایه ی اولیه  آرایش خود فشار بیاورند تا لایه ی اولیه بطور کامل خطوط و چین و چروک‌ها را پر کند تا سطحی صاف‌تر و نرم‌تر را برای مراحل بعدی آرایش فراهم کنند. بعضی انواع خاص بورس‌های آرایشی نیز برای فشرده کردن لایه اولیه آرایش بسیار مناسبند.

دو نوع اصلی کانسیلر وجود دارد: مایع و استیک (ماتیکی)

کانسیلر مایع در مواقعی که می‌خواهید یک لایه سبک را روی سطح زیادی از پوست خود اعمال کنید بهترین عملکرد را دارند. کانسیلر مایع همچنین برای کسانی که به دنبال ایجاد یک لایه‌ی نهایی مخصوصاً در نزدیکی چین و چروک ها مانند اطراف چشم و دهان هستند عملکرد خوبی دارند.

کانسیلرهای ماتیکی بیشتر برای آرایش‌های سنگین‌تر در سطوح کوچکتر و مشخص‌تر مناسب هستند. رنگ کانسیلر خود را انتخاب کنید. عاقلانه‌تر آن است که روی دو رنگ کانسیلر سرمایه‌گذاری کنید. یکی باید خیلی نزدیک به رنگ پوستتان باشد و برای پوشاندن نقاط تیره، جوش‌ها و دیگر لک‌های صورت بکار رود. دیگری باید روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد و برای روشن‌تر کردن قسمت‌های مشخصی از پوست یا ایجاد شفافیت بیشتر در آرایش شما بکار می‌رود.

نکته: بعضی خانوم‌ها ترجیح می‌دهند از کانسیلر قبل از لایه‌ی اولیه آرایش استفاده کنند. ترتیب این دولایه بیشتر سلیقه‌ای است و با سعی و خطا به دست می‌آید. هر دو ترتیب را امتحان کنید و ببینید کدامیک برای ایجاد صافی و درخشندگی بیشتری روی پوست شما می‌شوند. در هر صورت وقتی فقط از لایه‌ی اولیه استفاده می‌کنید، حتماً اول از کانسیلر استفاده کنید.

برای کاهش نقاط تیره زیر چشم به منظور بوجود آوردن یک ظاهر درخشان و روشن ،کانسیلر را زیر چشم ها با یک اسفنج مرطوب یا بورس آرایشی اعمال کنید. اگر از کانسیلر برای به حداقل رساندن عیوب و لک‌ها استفاده می‌کنید آن را مستقیماً روی همان نقاط اعمال کنید.

برای روشن کردن صورت با استفاده از کانسیلر مایع یا کرم نقاط کوچکی را در مناطقی که در زیر آمده قرار دهید:

به نرمی آن را به پوست اطراف این مناطق بمالید و همیشه اطمینان حاصل کنید که با لایه ی اولیه پوشیده می‌شود.

استفاده از پودر پایه می‌تواند یک روند دشوار باشد. اگر خیلی کم استفاده کنید انگار که اصلاً این مرحله را انجام ندادید و اگر بیش از اندازه استفاده شود شبیه یک کیک ترسناک خواهید شد. در جستجوی چهره بی عیب و نقص، احتمالاً ترفندهای راجع به کرم پودر شنیده‌اید. این نکات را در نظر داشته باشید تا به چهره عالی دست پیدا کنید.

با استفاده از یک بورس بزرگ نرم، شروع به مالیدن یک لایه سبک در سراسر صورت خود کنید. موهای برس را درون پودر فشار دهید، سپس برس را به روی پوست بکشید.
اگر قسمت‌های خاصی از پوست شما وجود دارد که نیاز به پوشش بیشتری دارند (قسمت های قرمز و روغنی صورت شما به طور کلی در مرکز صورت قرار دارند)، ممکن است بخواهید کمی پودر بیشتری بمالید. برای این مرحله، برس خود را درون پودر قرار دهید و سپس آن را محکم به پوست فشار دهید. این مرحله به پودر کمک می کند تا راه خود را به منافذ و خطوط برای بوجود آوردن سطح صاف‌تر باز کند.

برای مالیدن یک برنز کننده براق طلایی روی صورت خود از یک بورس مخصوص برنز کننده استفاده کنید. بورس های برنز کننده با مو‌های بیشتری ساخته شده و خیلی محکم‌تر در کنار هم قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود. با هر بار کشیدن آن روی پوست خود مقدار بیشتری برنزکننده روی آن قرار می‌دهید.

یکی از رایج ترین اشتباهات در انتخاب برنز کننده، انتخاب سایه اشتباه است. اگر عادت ندارید با برنزر کار کنید، حداکثر از سایه‌ای دو درجه تیره تر از پوست خود استفاده کنید.

پس از انتخاب سایه مناسب ، برنزر خود را از پیشانی شروع کنید، برنزر را در امتداد گونه‌های خود بکشید، سپس آن را به سمت خط چانه بکشید، تا به طرف چانه خود برسید. در طرف مقابل تکرار کنید.

نکته مهم : فراموش نکنید که این کار را تا نواحی گردن خود ادامه دهید.

سرخی گونه قرن‌ها است که پایه اصلی فریبندگی و گیرایی آرایش است. اگر می‌خواهید کمی بیشتر به رنگ و طراوت به چهره خود اضافه کنید، کلید آن ممکن است سرخی گونه باشد. برای این کار از یک برس متراکم و با موهای فراوان استفاده کنید. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که از بیشترین مقدار آن را روی پوست خود بمالید.

پاسخی قطعی و اندازه و سایز مشخصی برای محل استفاده از رژ گونه وجود ندارد. از رنگ سرخ رژ گونه خود استفاده کنید تا به شما در تصمیم‌گیری در مورد استفاده از آن کمک کند.

“سیب” به قسمت جلوی گونه گفته می‌شود. زمانی که یک لبخند بزرگ می‌زنید کاملاً مشخص می‌شود.چگونه تمیز ارایش کنیم

هایلایت مناسب کمی از لعاب و درخشش به هر نوع آرایش می‌افزاید. این که آیا شما به دنبال ظاهر طبیعی‌تری هستید یا می‌خواهید چشمگیر و زیبا باشید، هایلایتر می‌تواند برنامه آرایش شما را تکمیل کند.

هایلایت‌ها به اشکال مختلفی از جمله مایع، کرم‌ها و پودرها وارد می‌شوند. شما می‌توانید انتخاب کنید که از یکی از آن ها را استفاده کنید، یا ترکیب مورد علاقه خود را از دو یا سه تا از آنها پیدا کنید. هرچه انتخاب کنید، روند اعمال هایلایت یکسان است.

پس از ایجاد سطحی بی‌نقص روی پوست با روال جدیدتان، مناطقی را که می‌خواهید هایلایت کنید، مشخص کنید.

ابتدا با استفاده از هایلایت مایع، قسمت های زیر اعمال کنید:

بعد ازپایان یافتن هایلایتر روی نقاط مناسب پوست، آن را با استفاده از نوک انگشتان یا اسفنج بمالید. برای به حداکثر رساندن تأثیر هایلایتر، لایه‌ای با پودر یا مایع هایلایتر را بر روی مناطقی که می‌خواهید تاکید بیشتری کنید، بمالید.

سایه چشم می‌تواند ظاهر آرایش شما را جالب‌تر نشان دهد، خواه شما سایه‌های طبیعی را انتخاب کنید یا با رنگ های جیغ جسورانه ظاهر شوید یا از هر ظاهری استفاده کنید، از دو سایه چشم مکمل استفاده کنید: یک سایه روشن تر و دیگری سایه تیره.

حالا قلم مو سایه چشم خود را درون سایه تیره تر فرو کنید و سپس به آن ضربه بزنید تا از هر مقدار اضافه آن بریزد. سایه روشن تر را روی کل پلک بمالید، از خط رویش مژه شروع کنید و دقیقاً بالای چاله پلک خود پایان دهید.

اکنون بورس خود را به رنگ تیره‌تر آغشته کرده و بار دیگر از آن خارج کنید. رنگ را در گوشه بیرونی چشم ، دقیقاً بالای خط مژه خود بمالید. سایه‌ی تیره تر را در چاله پلک خود، دقیقاً زیر استخوان ابرو بکشید. مالیدن سایه را در حدود مرکز پلک خود متوقف کنید، زیرا نمی‌خواهید گوشه‌های داخلی را تیره کنید. یک برس سایه تمیز بگیرید و دو سایه را در محل تلاقی با هم مخلوط کنید. اگر ظاهری چشمگیر تر را دوست دارید، سایه تیره را یک بار دیگر استفاده کنید.

استفاده از خط چشم می تواند مشکل باشد: یک اشتباه کوچک و شما با چشمانی که دورشان سیاه شده روبه رو می‌شوید. با استفاده از این نکات ضروری برای استفاده از خط چشم، مشکلات آرایش چشم خود را از بین ببرید.

نحوه استفاده: با خط چشم مایع، در گوشه داخلی چشم خود خط را نازک شروع کنید، سپس سمت گوشه بیرونی چشم خط را ضخیم‌تر کنید. می‌توانید کشیدن خط چشم را از وسط چشم یا از گوشه داخلی چشم شروع کرده و نوک بورس مخصوص رسم خط چشم را تا حد ممکن نزدیک به خط رویش مژه ها نگه دارید. از قسمت نازک برس خط چشم برای ایجاد خط های کوچک در طول خط مژه ها استفاده کنید، سپس آنها را به هم وصل کنید تا فضاهای خالی را پر کنید. اگر دست شما می‌لغزد، نگران نباشید! مقداری از پاک کننده آرایش چشم را روی نوک گوش پاک کن بمالید و محل آن را تمیز کنید.

نحوه استفاده: بورس مخصوص خط چشم را داخل ظرف محتوی ژل خط چشم فرو کنید. قلم مو را چرخانده تا اطمینان حاصل شود که هر دو طرف بورس کاملاً به ژل آغشته شده باشد وشروع به کشیدن خط چشم از وسط خط مژه ها به سمت بیرون چشم کنید. سپس یک خط از گوشه داخلی چشم خود را به سمت وسط بکشید ، و در نهایت این دو خط را به هم متصل کنید.

نحوه استفاده: هر بار که از آن استفاده می کنید، مداد خط چشم خود را تیز کنید. پس از کشیدن پلک خود به سمت بیرون، نقاط کوچکی را که از گوشه خارجی پلک فوقانی شما شروع می‌شود، بکشید. این کار را تا گوشه داخلی چشم خود ادامه دهید تا یک خط باریک از نقاط ریز ایجاد کنید، تا حد ممکن به مژه‌ها نزدیک شوید. نقاط را با مداد خود وصل کنید یا از یک برس کوچک سایه برای ترکیب آنها استفاده کنید.

اگر می‌خواهید فقط از یک محصول آرایشی استفاده کنید، ریمل باید در صدر لیست شما باشد. چند بار کشیدن ریمل می‌تواند باعث شود با یک حرکت چشمان شما براق‌تر به نظر برسد.

ریمل را می‌توانید در رنگ‌های مختلف پیدا کنید، اما رنگ های سیاه و قهوه ای رایج ترین هستند. با فر دادن مژه ها با فر مژه شروع کنید.

بعد از اینکه مژگان شما فر شُد، ریمل خود را در دست بگیرید. برای اطمینان از اینکه تمام موهای قلم ریمل به ریمل آغشته هستند، گره را به آرامی گرد کنید.

نکته حرفه ای: قلم ریمل را به داخل و خارج  ظرف ریمل نکنید زیرا این کار باعث می‌شود هوا وارد ظرف شود و حباب کند.

برس ریمل را به آرامی روی ریشه‌های مژه های خود به صورت چرخشی حرکت دهید. با این کار حجم بیشتری ایجاد می‌شود، که می‌توانید تا انتهای مژه های خود آن را بکشید. اگر مژه های شما به هم چسبیده است، یک برس تمیز ریمل را بگیرید و به مژه های بکشید. برای حجم بیشتر از یک بار دیگر ریمل بزنید.

قبل از استفاده از برق لب، لب های خود را آماده کنید. اگر لب‌های شما خشک شده و ترک خورده است، حتما از یک نرم کننده لب ملایم استفاده کنید تا پوست مرده را از روی لب ها بردارید. در مرحله بعد از نرم کننده یا مرطوب کننده لب برای نرم کردن بیشتر لب ها استفاده کنید. بعد از اینکه لب شما تمام رطوبت را جذب کرد، لکه‌های باقی مانده روی لب ها را پاک کنید.

شروع به زدن برق لب از وسط لب های خود کنید و این کار را در طول دهان خود ادامه دهید. سعی کنید از کشیدن هرگونه براق بالای خط طبیعی لب خودداری کنید و لب های خود را به آرامی صاف کنید تا اطمینان حاصل شود که لب شما به تمام قسمت ها و گوشه های لب شما می‌رسد.

اسپری و پودر تثبیت کننده می‌تواند مرحله نهایی برای آرایش روتین شما باشد. اگر می‌خواهید آرایش شما در تمام طول روز باقی بماند، بدون اینکه چرب یا چروک و خراب شوند، مهم است که در یک راه حل تثبیت کننده‌ی کیفیت سرمایه گذاری کنید.

اسپری‌های تثبیت کننده برای همه نوع پوست طراحی شده‌اند و می‌توانند از آن برای تثبیت انواع آرایش استفاده کنید. اسپری تثبیت کننده آرایش شما را در جای خود نگه می‌دارد، به شما کمک می‌کند نیازها به ترمیم مجدد آرایش را کاهش داده و آرایش خود را ساعت‌ها به صورت بی‌عیب و نقص نگاه داشته باشید.

اسپری تثبیت کننده برای چهره شماست همانطوری عمل می‌کند که اسپری مو برای حفظ مدل موهای شما و به روشی بسیار مشابه اعمال می‌شود. اسپری را به فاصله حداقل 8 اینچ از صورت خود نگه دارید، سپس چند بار اسپری بزنید تا مطمئن شوید که تمام قسمت‌های صورت شما پوشانده شده است. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که آرایش شما از پیشانی تا چانه پوشانده شده است، ابتدا اسپری را به شکل X در سراسر صورت خود بزیند، سپس با اسپری کردن شکل T ادامه دهید.

نیازی به مالش اسپری یکبار مصرف نیست، زیرا طی چند ثانیه به طور طبیعی خشک می شود.

برای بهتر انجام دادن آرایش خود ما برای شما چند ویدیوی آموزشی نیز در اینجا قرار می‌دهیم تا هر چه بهتر بتوانید آرایش ملایم خود را انجام دهید.

 

آرایش شما به پایان رسید. با استفاده از این نکات مربوط به  آرایش، ایجاد انواع ظاهرهای زیبا آسان است چه بخواید به سر کار بروید یا یک شب در شهر بیرون بروید.

این متن از سایت (colorescience) برگرفته شده است.

من کشیدن خط چشم یکی از دغدغه های روزمره من هستش برای اینکه بخوام درست بکشم ولی این مطلبی که گذاشتین خیلی آموزش خوب بود و مفید بود.

خواهشم می کنم دوست عزیز.

مطالبتون بسیار عالی و مفید بود.ممنونم

مررررررررررررسی خیلی خووووووبه

من به شخصه آرایش رو دوس ندارم گریم دوس دارم.

بله کاملاً سلیقه‌ای است اما برای مهمانی آرایش دخترانه و لایت بسیار مناسب است. یک بار امتحان کنید.

عالی بود

عالییییی بود

ببخشید منظور از لایه‌اولیه ی مایع‌چیست؟

بسیار علی بود

عالی بود خیر بنگری

خوب بود من عاشق آرایش ام

عالیییییییی😚😚😚😚😚😚😚😘😘😘😘😘😘

لایه اولیه مایع چیه دقیقا؟؟؟

خیلی زیبا و مفید بود بسیار ممنونم
اما خیلی ها صورتشون مو داره و نمیتونن کرم کرم پودر استفاده کنن باید اون وقت چه کنیم چون مو ها بیشتر ‌پورز میدن 😔😔

خوب بود. کاش آرایش های دیگخ برای صورت رو هم میزاشتین

خیلی خوب بودکاش بیشترمزاشتید😜😍

عالی بود.. مرررررسی

خیلی خوب بود مرسی

عالی بود

عالییی بود 😍😍🥰

هنوز مطالبها نخوندم ولی عالی بود

واقعا خیلی عالی بود من از وقتی ویدیو هارو نگا کردم کلا روش آرایش کردنمو تغیر دادم و آرایشم روی صورتم خیلی خوب دیده میشه یه ویدوئو راحت برا کشیدن خط چشمم بزارین عالی میشه😍😍

سایت شما را دیدم سایت خوبی دارین
عالی بود

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چگونه تمیز ارایش کنیم
چگونه تمیز ارایش کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *