چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

 
helpkade
چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند
چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

هفت
 × 
6
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

در شبکه های اجتماعی چندنفر دوست دارید؟ در دنیای واقعی چطور؟امروزه با ورود شبکه های اجتماعی به زندگی انسان ها، معنی واقعی دوستی تبدیل شده به چندتا کلیک ساده و قرار گرفتن در لیستی به نام “دوستان” که هرکسی چندصد،  یا چندهزار از این “دوستان” را دارد. اما تا به حال فکر کردید واقعا چند نفر از آنها دوست واقعی شما هستند؟

ساختن یک برند شخصی در شبکه های اجتماعی میتواند مفید باشد و شبکه انسانی خوبی برایتان بسازد اما یادتان باشد، هرگز شبکه های اجتماعی نمیتوانند جایگزین اعتبار و کاریزمای شخصی در دنیای واقعی شوند.

ناپلئون هیل، نویسنده کتاب جاودانه ی “بیندیشید و ثروتمند شوید” (میتوانید از اینجا دانلود کنید) که یکی از پرفروش ترین کتاب های ثروت آفرینی تا به امروز هست را به رشته تحریر درآورد، در 4-مین قسمت مجموعه کتابهایش با عنوان “علم موفقیت” راز افراد دوست داشتنی را فاش کرد.

ناپلئون هیل به مدت 20 سال، زندگی 500 فرد موفق و ثروتمند دنیا را تحلیل کرد تا به نتایجی رسید که اگر آنها را اجرا کنید شما هم موفق و ثروتمند خواهید بود.

یکی از فاکتور های موفقیت؛ داشتن شخصیت دوست داشتنی است.
ناپلئون هیل می نویسد : “هر فردی ،بدون در نظر گرفتن شخصیت-ش یک سری قابلیت ها و مهارت ها و تخصص دارد که میتواند از آنها درآمدی داشته باشد؛ اما فردی که شخصیت دوست داشتنی دارد، میتواند سقف درآمدی خود را تا چند صد برابر افزایش دهد.”

شما در این مقاله 14 عادت افراد دوست داشتنی را میخوانید که توسط ناپلئون هیل انتخاب و طبقه بندی شدند. این 14 عادت را اگر دارید حفظ کنید و هرکدام را که ندارید سریعا دست به کار شوید تا آنها را در خود ایجاد کنید.

 

 

14 عادت افراد دوست داشتنی (که از همین الان باید داشته باشید) :

این عادات، از بررسی و تحلیل شخصیت 500 فرد ثروتمند و برتر تاریخ گردآوری شده. آنها را دست کم نگیرید و برای آزمایش کافیست 1 ماه بر طبق اصول فوق زندگی کنید تا تفاوت را احساس کنید.

در همین زمینه، مطالب زیر را حتما بخوانید :

مقاله قبلی

استراتژی عنکبوت – عادت های که خیلی وقت است فراموش شان کردید…

مقاله بعدی

مسیر زندگی روزولت به اهداف تان ختم میشود (چطور طرزفکر جوان ترین رئیس جمهور آمریکا میتواند ناجی زندگی سخت شما باشد؟)

چطور یک نقشه راه برای موفقیت در زندگی طراحی کنید؟

پیشنهاد اول را در مذاکره چه کسی و چطور باید بدهد؟ این تکنیک را باید یادبگیرید

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

بسیار. عالی

هیچکی منو دوست نداره نمیدونم چیکار کنم این کار هارو انجام دادم اما عمل نکرد تورو خدا کمکم کنین

نباید فقط جلوی دیگران اینکار ها رو بکنی ، طوری انجام بده که عادتت شه من همه این اصول رو انجام میدم بعضی هاشون رو تو عادتام قرار دادم بعضی هاشون هم بعضی وقتا یادم میره ، ولی سعی میکنم همیشه اگر کاری در توانم هستم تا جایی که حس میکنم طرف از من سوء استفاده نمیکنه ، کمک کنم

فکر نکن کسی دوستت ندارع ، دوستات رو تو موقعیتی قرار بده که از خصوصیاتت بگن ، اونایی ع م که خوبی هاتو نمیگن بهت خسودی میکنند، برای من همین اتفاق افتاد برادر من

اثری نداره

سلام،ممنونم،احساس خوبی دارم حالا،مرسی بابت راهنمایی

بسیار مفید بود ممنون

سلام بنظر من چند اشتباه بارزی وجود دارد ذهن خوانی و نباید با هرکسی حرف زد و اورا جز دوستان قرار داد انها دوستا بد نمیگیرند تصمیم اشتباه نمیگیرند و افرادی شوخ طب هستند لطفا در نوستهایتان بیشتر دقت نماید مرسی

سلام من تازه با شما آشنا شدم .و بسیار خرسند هستم از این آشنایی
بسیار عالی و ارزشمند بود،ممنونم از انرژی خوبتون

بهترین سایت بهترین تیم

سلام واقعا یه چند روزی بود که دوستام از من بدشون میومد ولی با افکار شما بچه ها حالا همه منو دوست دارند

خدا قوت ممنون از مطالب خوبتون.

خیلی عالی و کاربردی
دمتون گرم

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

هفت
 × 
6
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

دانلود کتاب رازهای مذاکره قدرتمند از راجر داوسون…

۹ قدم کامل برای پیدا کردن چیزهایی که واقعا برای شما مهم…

دانلود کتاب به طور غیرقابل انکار خوب باشید از کال…

برگه‌ی تقلب ارتباطات – تکنیک‌های محرمانه‌ای که…

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

حدیث هفته/ پیامبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: ای علی!… تو برادر، وزیر و جانشین منی. از میان آیندگان، کسی که تو را ندیده، دوست داشته باشد، خداوند، پایان کار او را همراه با ایمان و ایمنی از عذاب خواهد کرد.


جام خانواده؛


 

این انسان ها بسیار خونگرم و اصیل هستند. آنها می توانند فضای محیطی که در آن هستند را بسیار شاد کنند و لبخند به لب های همه بیاورند. شاید شما جزو افرادی باشید که خجالتی هستند و نمی توانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند. اما با این حال، دوست دارید قوی تر باشید و این رویه تغییر کند. دوست دارید روی دیگران تاثیر خوب و مثبت داشته باشید و مردم شما را دوست داشته باشند. در اینجا ویژگی های آدم های دوست داشتنی را برایتان نوشته ایم شاید بتوانید آنها را به کار بگیرید و به مقصود خود برسید.


 

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

1 – آنها قیافه نمی گیرند
درست است، همه ما دوست داریم قوی و با اعتماد به نفس دیده شویم. به همین منظور، سرمان را بالا می گیرد، صاف و چهار شانه راه می رویم، هنگام صحبت کردن، صدایمان را کنترل می کنیم و بسیار گرم و محکم با دیگران دست می دهیم. این کارهابه هیچ وجه بد نیست و نشان دهنده اعتماد به نفس هستند. اما در چنین مواقعی مثلا در یک جلسه یا ملاقات، این طور به نظر می رسد که فقط شما باید دیده شوید و دیگران نباید به چشم بیایند و این مساله به هیچ وجه پسندیده نیست و مردم هم این موقعیت را دوست ندارند.


 

نلسون ماندلا مرد بزرگی است. او در ملاقات با افراد مهم و سران ممالک دیگر بسیار متواضعانه برخورد می کند. به طور مثال، هنگام ملاقات با بیل کلینتون، هر دو به سمت هم قدم برداشتند و به هیچ وجه طوری برخورد نکردند که طرف مقابل باید اول ادای احترام کند. با هم دست دادند. ماندلا به نشانه احترام و ادب و فرهنگ خود، تعظیم کرد و کلینتون نیز همین کار را در برابر ماندلا تکرار کرد.


 

شما هم برای اینکه همین قدر دوست داشتنی به نظر برسید، هنگام ملاقات با دیگران  آرام باشید، یک قدم به جلو بردارید، سرتان را به سمت او خم کنید، لبخندی گوشه لب خود بگذارید و بسیار گرم و صمیمی دست بدهید. این باعث می شود احترام ویژه ای نزد طرف مقابل پیدا کنید. همیشه همه ما همه افرادی که ما را دوست دارند، دوست داریم. وقتی واقعا و درونی از ملاقات کسی خوشحال می شوید، او نیز احساس خوبی به شما خواهد داشت.


 

2 – روش جیو جیتسو را خوب بلد هستند
شما فردی را ملاقات می کنید. 15 دقیقه با او همکلام می شوید. پس از جدا شدن با خود می گویید: «چه همصحبتی خوبی بود. او بسیار عالی حرف می زد و رفتار می کرد.» افراد دوست داشتنی در جیوجیتسو اجتماعی تبحر کامل دارند. جیو جیتسو در واقع یک ورزش رزمی ژاپنی و قدیمی است و حرکات آن شامل بر ضربه زدن، گرفتن، پرتاب کردن و فشار آوردن بر روی مفاصل حریف است. اما نوع اجتماعی آن به این ترتیب است که فرد بدون اینکه خود آگاه باشد در مورد خود صحبت می کند. این تکنیک به گونه ای انجام می شود که همه فعالیت های فرد، رفتارهای او، واکنش هایش مورد توجه طرف مقابل قرار می گیرد. افراد دوست داشتنی حتی هنگام توضیح یک فایل پاور پوینت هم طوری رفتار می کنند که مورد توجه همگان قرار می گیرند. این ذات و اصالت یک فرد دوست داشتنی است. آنها از علاقه مندی ها، ادب و احترام و متانت و وقار اجتماعی خود برای جذب علاقه دیگران استفاده می کنند.


 

جیو جیتسو اجتماعی بسیار آسان است. فقط کافی است سوال های درست بپرسید. همیشه متعادل باشید و برای توضیح و خودکاوی فضا بگذارید. سوالاتی همچون چگونه، چرا و چه کسی را زیاد از خود بپرسید. اگر چیز جدیدی از کسی آموخته اید از او بپرسید چطور آن را انجام داده است. یا چه چیز آن را دوست دارد یا خودش چه از آن آموخته است. همچنین از او بپرسید اگر بخواهید در موقعیت او باشید چه کارهایی باید انجام دهید و چه رفتاری باید داشته باشید. همیشه با سوال های درست و به موقع خود احترام خود را به فرد مقابل نشان دهید. به این ترتیب با یک تیر دو نشان زده اید، هم خودتان مسایل جدید آموخته اید و هم به او ادای احترام کرده اید که برای موقعیت اجتماعی خودتان نیز خوب است. همه مردم افرادی که آنها را تحسین می کنند را دوست دارند.


 

3 – آنها قدرت دست دادن را نادیده نمی گیرند
در قرارهای کاری، جلسات، نشست ها و … وقتی دو جنس موافق با یکدیگر روبه رو می شوند و قرار است همکاری جدیدی با هم آغاز کنند، یا به عنوان همکار در یک مسیر حرکت کنند، بسیار خوب است که تاثیر مثبتی بر هم داشته باشند. برای ایجاد انرژی مثبت میان افراد نباید قدرت لمس همچون دست دادن را نادیده گرفت. شما با فشردن گرم و صمیمانه دست های طرف مقابل، می توانید باعث ایجاد حالتی دوستانه و سرشار از انرژی های مثبت بشوید.


 

می توانید بازوهای فرد را لمس کنید یا دست روی شانه او بگذارید. البته باید این کارها بسیار دوستانه و صادقانه انجام شوند و فقط جنبه ظاهری و تشریفاتی نداشته باشند. هر چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. قدرت لامسه همه محدودیت های طبیعت انسان ها را در هم می شکند و فاصله روحی میان آنها را تا حد زیادی کم می کند. این حس انسان ها باعث می شود تا بیشتر مورد توجه و علاقه یکدیگر قرار بگیرند. بنابراین، از آن هوشمندانه استفاده کنید.


 

4 – آنها بهترین برخورد را دارند
«از دیدن شما خوشبختم» جمله ای است که همه در برخورد اول به هم می گویند. این جمله مودبانه است اما تاثیر چندانی روی فرد ندارد. باید بدانید که  برخورد اول همان قدر که مهم است، تاثیرگذاری بسیاری هم دارد. یعنی باید طوری برخورد کنید که برای مدت طولانی تر در ذهن طرف باقی بماند. به طور مثال، هنگام خداحافظی جلو بروید، با یک دست به طرف دست بدهید و دست دیگر را روی شانه او بگذارید و با لبخند مهربان بگویید: من واقعا از دیدن شما بسیار خرسند شدم. یا بگویید: باید بگویم واقعا از هم صحبتی با شما لذت بردم. با لبخد زیبا و واقعی طرف مقابل را بدرقه یا از او خداحافظی کنید و بگویید: روز خوبی داشته باشید.


 

5 – بی چشم‌داشت کار می کنند
این موقعیت را تصویر سازی کنید: شما گفت‌وگوی خوبی داشته اید و به نقاط اشتراک متعددی رسیده اید … و ناگهان همه چیز به هم می ریزد و همه برنامه ها و اکنش های شما تغییر می کند. اگر قرار است از او خواهشی بکنید، راهی پیدا کنید که اول به طرف مقابل کمکی کرده باشید و سپس از او بخواهید خواسته شما را برآورده کند. مردم دوست داشتنی همیشه دوست دارند بدانند چه کاری از دست آنها برای شما ساخته است. آنها بیشتر از خود به فکر دیگران هستند.


 


6 – اصیل و بی ریا رفتار می کنند

همه مردم ویژگی های فردی خود را دارند و هرکسی کاری را بهتر از دیگری انجام می دهد. وقتی می دانید فردی از اطرافیان شما کاری را بهتر از شما انجام می دهد، این اجازه را به او بدهید. سعی نکنید خود را فهمیده تر و ماهرتر از دیگری نشان بدهید. این جور مواقع بهتر است اتفاقا نقش انسان بازنده را ایفا کنید. گاهی برای تاثیرگذار بودن باید به دیگران اجازه خودنمایی داد. در این مواقع خوب است شکست و ضعف را قبول کنید.


 

البته منظور این نیست که نقاط ضعف خود را بروز دهید اما به طور مثال اگر همکارتان گفت ما معامله بزرگ و سودمندی داشتیم. فقط در پاسخ بگویید: « من باید اعتراف کنم به این موضوع حسادت می کنم. ما مدت ها است می خواهیم این معامله را انجام دهیم اما موفق نمی شویم. شما چگونه آن را انجام دادید؟ کارتان واقعا جای تحسین دارد.» اینکه کمی ضعف و آسیب پذیری خود را نشان بدهید، نهراسید. مردم شاید گاهی رفتارهای تصنعی را نیز تحسین کنند اما واقعیت این است که همه دنبال صداقت و رک و راست بودن هستند. همیشه خودتان باشید. مردم همیشه خود واقعی شما رابیشتر دوست خواهند داشت.


 

7 – آنها می دانند انجام موارد مذکور آسان نیست
این موارد آسان به نظر می رسند؟ آسان به نظر می رسند اما واقعا آسان نیستند. مخصوصا اگر خجالتی هستید هیچ کدام از این موارد آسان نیستند. بنابراین، این را قبول و باور کنید که این موارد کارهای ساده ای نیستند. پیرو  آن، باید قبول کنید کمی متفاوت، صادق، مهربان، کمی پیچیده و گاهی کمی آسیب پذیر و ضعیف باشید تا دیگران شما را بیشتر دوست داشته باشند.


 

همیشه به این نکته توجه داشته باشید برخورد اول تاثیر بسیاری در ذهن طرف مقابل دارد. اما از این موضوع نهراسید. همیشه طوری رفتار کنید که مردم احساس خوبی به خود پیدا کنند. این مساله به تنهایی باعث می شود تا بیشتر شما را دوست داشته باشند. در ضمن، شما هم باید خودتان را بیشتر دوست داشته باشید. وقتی فردی خودش را دوست یا قبول ندارد چگونه می تواند دیگری را دوست داشته باشد.


 


سیمرغ/2014

«برای مشاهده  جدیدترین اخبار جذاب و خواندنی کلیک کنید»

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();


اسباب بازی فکری و آموزشی به تفکیک سنین


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

 

 

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

 

غمگین نباش! تو کار درستی کردی… درستش همینه که هرچی تو دلت هست بهش بگی. چه خوب چه بد! تا وقتی که دلخوری هایت رو ازش پنهان کنی. اون این امکان رو پیدا نمی کنه که دلایل خودش رو برایت توضیح بده و اگه این فرصت رو پیدا نکنه. همیشه این امکان وجود داره که تو توی دلت حکمی درباره اش صادر کنی و بدون اینکه فرصت دفاع بهش داده باشی محکومش بکنی و این خلاف قاعده دوست داشتنه.

 

زندگی زوجین مانند یک بازی است که مهره های آن دائم در حال جابه جایی هستند. در بهترین حالت آن دو نفر مانند چراغ مه شکن هستند و راه یکدیگر را روشن می کنند. همچنین نقاط ضعف هم را آشکار می نمایند که موجب رشد دو طرف و پایداری علاقه می شود.

 

اینکه دیگران دوستمان داشته باشند یا نه کاملاً به خود ما بستگی دارد به اینکه چگونه رفتار می کنیم و چگونه با دیگران کنار می آییم.

 

اکثر ما دوست داریم دیگران دوستمان داشته باشند. انگار زندگی بهتر می شود. اینکه دیگران دوستمان داشته باشند یا نه کاملاً به خود ما بستگی دارد به اینکه چگونه رفتار می کنیم و چگونه با دیگران کنار می آییم. خیلی وقت ها آن طور که باید با مردم برخورد صحیح نداریم. ما می گوییم می خواهیم دیگران ما را همین طور که هستیم دوستمان داشته باشند.

 

این بدان معناست که ما کارهایی را که باید انجام بدهیم نمی دهیم و قصد تغییر دادن راه و روش خود را نیز نداریم. خیلی راحت می گوییم چرا نمی توانند من را همین طور که هستم بپذیرند و دوست داشته باشند؟

 

واقعیت این است برای اینکه دوستمان بدارند. باید دوست داشتنی باشیم.

 

دشمنی

 

دوست داشتنی شدن کار زیاد سختی نیست. برای شروع بهتر است وقتی با دیگران روبه رو می شوید. لبخند بزنید و با روی باز با آنها صحبت کنید. رفتاری دوستانه و صمیمی داشته باشید. از مشکلات آنها با خبر شوید و سعی کنید درکشان نمایید و به احساساتشان توجه کنید. وقتی با دیگران روبه رو می شوید بلافاصله سلام کنید. منتظر نمانید آنها سلام کنند. آنها را به اسم کوچک صدا بزنید. نشان دهید که از دیدنشان خوشحال هستید. طوری رفتار کنید که انگار از زندگی حسابی لذت می برید. همیشه به خوبی ها فکر کنید. حتی اگر زیاد هم مایل نیستید خود را مثبت نشان دهید هرگز شکایت نکنید.

 

مهم ترین قواعد دوست داشتن

 

هنگام صحبت با همسر خود توجه داشته باشید که زمان و مکان صحیحی را انتخاب کرده اید. نباید با طعنه یا خشونت صحبت کرد. احساسات خود را هنگام گفتگوهای منطقی زیاد به بازی نگیرید. از گله کردن بپرهیزید. به یک توافق برسید. تشویق و تحسین در زندگی های موفق نقش بسیار مهمی برعهده دارند.

 

حضرت امام حسن عسکری (ع) : دوستی نیكان به نیكان ثواب است برای نیكان ، و دوستی بدان به نیكان بزرگواری است برای نیكان ، و دشمنی بدان با نیكان زینتی است برای نیكان ، و دشمنی خوبان با بدان رسوایی است برای بدان .

“تحف العقول ، ص 517”

 

اثرات مثبت اندیشی در بهداشت روان

 

در دنیای لجام گسیخته کنونی که مادیات همه چیز را تحت الشعاع قرار داده است، عواطف، احساسات، بشردوستی و نوع پرستی می رود که به فراموشی سپرده شود. در دنیایی که فقر و تندگستی، جنگ و خونریزی، فساد و تباهی هر روز رو به افزایش است؛ چیزی جز پشتوانه معنوی، مثبت اندیشی، و جز تغییر و تحول درونی نمی تواند بشر را از این همه نابسامانی و از هم گسیختگی های روحی و از هم پاشیدگی های روانی نجات دهد. بنابراین:

دیگران را دوست داشته باشیم تا دوست داشتنی شویم.

منبع:قاصدک

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


درمان اختلالات گفتاری کودکان


قاعدگی دردناک زنان و دختران


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی


عذاب اعتياد |از درمان تا سم زدایی


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

گونه شخصیت خود را دوست داشتنی کنیم؟

اکثر ما دوست داریم دیگران دوستمان داشته باشند انگار زندگی بهتر می شود اینکه دیگران دوستمان داشته باشند یا نه کاملا به خود ما بستگی دارد به اینکه چگونه رفتار می کنیم و چگونه با دیگران کنار می آییم خیلی وقتها آنطور که باید با مردم برخورد صحیح نداریم ما می گوییم می خواهیم دیگران ما را همین طور که هستیم دوستمان داشته باشند.

این بدان معناست که ما کارهای را که باید انجام بدهیم نمی دهیم و قصد تغییر دادن راه و روش خود را نیز نداریم خیلی راحت می گوییم چرا نمی توانند من را همین طور که هستم بپذیرند و دوست داشته باشند؟

واقعیت این است که برای انکه دوستمان بدارند باید دوست داشتنی باشیم.

دوست داشتنی شدن کار زیاد سختی نیست برای شروع بهتر است وقتی با دیگران روبه رو می شوید لبخند بزنید و با روی باز با آنها صحبت کنید رفتاری دوستانه و صمیمی داشته باشید از مشکلات آنها با خبر شوید و سعی کنید درکشان نمایید و به احساساتشان توجه کنید.

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

وقتی با دیگران رو به رو می شوید بلافاصله سلام کنید منتظر نمانید آنها سلام کنند آنها را به اسم کوچک صدا بزنید نشان دهید که از دیدنشان خوشحال هستید.

طوری رفتار کنید که انگار از زندگی حسابی لذت می برید همیشه به خوبی ها فکر کنید حتی اگر زیاد هم مایل نیستید خود را مثبت نشان دهید هرگز شکایت نکنید و غر نزنید.

جذاب باشید:

جذابیت چیزی سوای زیبای است. شخصی می تواند زیبا اشد ولی هرگز جذاب نباشد و همچنین می تواند جذاب باشد ولی زیبا نباشد طرز سلوک آدمی انتخاب لباسها , حالت های روانی و ….در این امر, موثر است.

اگر می خواهید فردی موفق و نافذ در قلب ها باشید و از موفقیت لذت ببرید نخست باید با خودتان ارتباط صحیح برقرار کنید. زیرا معنی و مفهوم رویداد های زندگی را خودتان تایین می کنید.

تمیز و مرتب باشید

وقتی تمیز و مرتب باشید این هماهنگی شما را جذاب می کند. آن چه مهم است تمیز و مرتب بودن در عین سادگی است.

افرادی که به آراستگی خود توجه ندارند از جذابیت و نفوذ خود بر دیگران می کاهند.بیشتر افراد برای آن که جذاب باشند شلوغ می کنند و مدام حرف می زنند و این بزرگترین اشتباه برای جذاب بودن است. دوستی حرف زیبایی می زد و می گفت:نگفتن صلاح است, کم گفتن طلا است , پر گفتن بلا است

تاثیر سکوت

سکوت تاثیر روانی فوق العاده ای دارد و شما را با شخصیت تر و عاقل تر و قابل اعتماد تر معرفی می کند که برای ایجاد صمیمیت و تداوم آن زمینه مساعدی است.ولی سکوت نباید ناشی از خجالت و عدم اعتماد به نفس باشد.

در این صورت از جذابیت می کاهد. وقتی نرم و با لطافت و متانت صحبت کنید نخستین گام برای جذاب بودن را برداشته اید. داد و فریاد را نیندازید. ادم های عصبی و خشن برای صمیمیت, نا مناسب هستند و هرگز جذاب نخواهد بود.

 

مودب باشید

افراد بی ادب که ظاهری آراسته دارند هرگز مورد علاقه دیگران نخواهند بود.اگر صبح ناراحت و کسل از خواب بیدار شده اید به جای آرامی بروید و به آهستگی با خود تکرار کنید: من خوشحالم, می می خواهم شاد و جذاب باشم.

یا در هنگام برخاستن از خواب به راز و نیاز با پروردگارتان بپردازید و در ادامه بگویید : امروز سلامتی , موفقیت شادی زیبایی جذابیت و صمیمیت به من تعلق دارد و آن گاه در طلب این خواسته ها گام بردارید.همیشه تبسم کنید ولی شوخی زیادی از جذابیت می کاهد. در تبسم , سنگینی و متانت است و جذابیت ولی در خنده و شوخی بی مورد سبکی و کاهش جذابیت.

قاطع باشید

قاطع باشید و هدفهای تان را مشخص کنید افراد مصمم و پر تلاش, چون همیشه دارای برنامه ریزی منظمی هستند, دارای جذابیت زیادی می باشند.آن ها با اعتماد به نفس به اینجاد روابط صمیمانه خود ادامه می دهند.هدیه دادن فوران و انفجار صمیمیت است.

به ویژه اگر طرف مقابل انتظار این هدیه را نداشته باشد و هرگز اهمیتی ندارد که هدیه چه نوع یا جنسی باشد. مهم اهمیت دادن به طرف مقابل است.مواظب صحبت ها و افکارتان باشید زیرا ذهن نیمه هوشیارتان هر اعتقادی را که به زبان بیاورید, در خود حفظ می کند و آن را می پذیرد با صحبت های شیرین و دلچسب روحیه خود را تقویت و شاد کنید و از واژه های نمی توانم و نمی شود و ….. هرگز استفاده نکنید و به این فکر باشید که می خواهید روز خوبی را در کنار خانواده و دوستان با شادی بگذرانید

چگونه می توان روی دیگران – به خصوص جوانان – تأثیرگذار بود؟

تأثیرپذیری یا تأثیرگذاری و حدود و کیفیت آن، بستگی به توانایی ها و قابلیت های انسان در ابعاد مختلف دارد. مهم ترین اموری که در اثرگذاری دخالت دارند، ویژگی های معنوی و روحی – از قبیل اراده استوار، اخلاق نیکو، حسن معاشرت – و آگاهی ها و توان های علمی بالاست. اثرپذیری مثبت نیز به میزان انعطاف پذیری و حقیقت طلبی شخص، ارتباط دارد. تأثیرپذیری های منفی، برخاسته از ضعف آگاهی و اراده است. بنابراین، هر اندازه در تقویت اراده خود و گسترش صفات نیک و خلق و خوی پسندیده و افزون سازی آگاهی ها و دانش های خویش، به ویژه در زمینه مسائل دینی، فرهنگی و اجتماعی، تلاش کنید، به تدریج توان تأثیرگذاری بیشتری خواهید داشت.

با رعایت اصول و نکات زیر، می توانید میزان تأثیرگذاری خود را افزایش دهید:

1. صمیمیت و ابراز آن

صمیمانه دیگران را دوست داشته باشید و محبت قلبی خود را به آنان اظهار دارید. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرموده است: «هرگاه یکی از شما به برادر (دینی )خود علاقه مند شد، محبت خود را به او ابراز کند. این کار، افراد را بیشتر به هم پیوند می دهد».1 علاقه قلبی و ابراز آن، مهم ترین راه ارتباط مفید و موءثر است.

2. برخورد با نشاط

اولین روش موءثر ارتباطی، به منظور جلب نظر دیگران و تأثیرگذاری بر آنها، داشتن برخورد شاد و با نشاط است. لحظه اول ملاقات، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به نحوی که موفقیت یا شکست در ایجاد ارتباط موءثر، به آن بستگی دارد. سلام و احوال پرسی کردن، تبسم بر لب داشتن، احترام به طرف مقابل و پذیرش وی، راه نفوذ در قلب اوست. در فرهنگ اسلامی نیز نسبت به اموری از قبیل سلام کردن، مصافحه، تبسم، احترام، ابراز محبت و علاقه قلبی به دیگران، سفارش زیادی شده است.

3. آغاز مثبت

یک یا چند نکته مثبت و ارزشمند را در طرف مقابل شناسایی و برجسته سازید و با تحسین صادقانه به جهت وجود آن امور مثبت، ارتباط خود را با وی محکم سازید و هیچ گاه رابطه خود را با نکته ای منفی آغاز نکنید.

4. عدم سرزنش مستقیم

در صورتی که اشتباه و لغزشی در طرف مقابل مشاهده کردید، به طور مستقیم از او گلایه نکنید و وی را مورد انتقاد مستقیم و سرزنش قرار ندهید. وقتی تذکر اخلاقی با کنایه و اشاره گفته شود، زودتر اثر می بخشد تا این که با صراحت از گناه یا اشتباه انتقاد شود. چه بسا برخورد مستقیم و بی پرده با گناه و لغزش در مراحل اولیه، سبب گستاخی و جرأت بیشتر وی شود و زشتی کار در نظر او رنگ باخته، به توجیه آن بپردازد و یا به شکل دیگری مقاومت کند. بنابراین، باید مانند یک دوست دل سوز یا مشاوری دانا، با خطاکار برخورد کنید.

امیرموءمنان، علی علیه السلام می فرماید: «موقعی که جوان نورسی را به سبب گناهانش نکوهش می کنی، مراقب باش که قسمتی از لغزش هایش را نادیده انگاری و از تمام جهات، مورد اعتراض و توبیخش قرار ندهی تا جوان به عکس العمل وارد نشود و نخواهد از راه عناد و لج بازی، بر شما پیروز گردد».2

5. خودگشایی

قبل از انتقاد از دیگران، می توانید به برخی از اشتباهات، شکست ها و ناکامی های خود در زندگی و چگونگی اصلاح و بهبود آنها اشاره کنید.

اعتراف به خطاهای خویش، باعث نزدیکی به شخص می شود و راه صمیمیت را هموار می کند. در این جا اطلاعاتی در زمینه های مختلف و برخی مشکلات و پیشینه خود ارائه کنید تا زمینه مراوده و ارتباط فراهم شود.

خودگشایی، اضطراب را کاهش می دهد؛ چون آنان اطمینان می یابند که در دچار شدن به ترس ها، تردیدها، مشکلات، سختی ها و ناکامی های خود تنها نیستند.

در استفاده از این روش، نباید افراط کرد؛ زیرا موجب می شود توجه شخص بیش از حد به شخص شما معطوف شود و از طرف دیگر، این مسئله نباید موجب افشای اسرار و رازهای پنهان آدمی شود.

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

6. شنونده خوب بودن

بکوشید شنونده خوبی باشید و زمینه ای فراهم آورید که دیگران درباره خود، برای شما حرف بزنند. اگر کسی احساس کند شنونده خوبی برای سخنان خود یافته است، به راحتی می تواند افکار و احساسات خود را به او منتقل کند و به ایجاد ارتباط با او اقدام کند. در این مرحله، شنونده می تواند به تأثیرگذار خوبی تبدیل شود. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، شنونده بسیار خوبی بود. همین خلق نیکوی آن حضرت، یکی از مهم ترین عوامل محبوبیت او در بین مردم بود و موجب شد که آن حضرت بتواند تأثیرات عمیقی در جامعه به جای گذارد.

7. ابراز احساسات

یکی دیگر از عوامل موءثر در برقراری ارتباط موءثر، تشخیص دقیق احساسات طرف مقابل و برجسته کردن آنها است. با بازگردانی احساسات به گوینده، به او القا می کنیم که سخنانش را فهمیده، برای او ارزش و احترام قائلیم.

شنونده خوب، آن است که با ابراز احساسات مثبت، به عنوان عکس العمل، تأثیرگذاری خود را افزایش دهد. ابراز احساساتی نظیر حرکت سر، به نشانه تأیید گفتار طرف مقابل، باز کردن چشم ها و کشیدگی صورت به موقع شگفت زدگی، تحسین زبانی و استفاده از بعضی تکیه کلام ها چون آفرین، چه جالب و… از عوامل مؤثر در این زمینه است.

به عبارت دیگر، به پیام های کلامی و غیرکلامی مخاطبان، پاسخ و واکنشی صادقانه، عینی، دل سوزانه داشته باشید و با آنان همدل باشید تا آنان دریابند شما به آن چه آنها می گویند، گوش می دهید و صحبت های آنان را دنبال می کنید.

8. ارج گذاری؛ به دیگران اعتبار بدهید؛ شخصیتشان را ارج بنهید و کاری کنید که احساس اهمیت و شخصیت کنند.

 

9. پذیرش مثبت بدون شرط

کاری کنید که طرف مقابل احساس کند او را به دلیل ارزش ذاتی اش پذیرفته اید و به او اهمیت می دهید و به عنوان یک انسان، مورد احترام صادقانه و خالصانه شما قرار گرفته است و بدون توجه به نکات ضعف و عیوبی که دارد، مورد پذیرش شماست. این توجه و پذیرش مثبت، به طرف مقابل، احساس ارزشمندی می بخشد و تأثیرپذیری اش را نسبت به شما افزایش می دهد. بنابراین، باید طرف مقابل را بدون قید و شرط و صرفاً به خاطر ارزش ذاتی و ماهیت انسانی اش پذیرفت و به او احترام صادقانه گذاشت.

10. انگیزش

نسبت به کار مثبتی که می خواهید انجام دهید، میل شدیدی در طرف مقابل ایجاد کنید و فضای روانی لازم، برای انجام دادن آن را فراهم سازید. کوچک ترین پیشرفت را در طرف مقابل، تحسین نموده، با تشویق او کاری کنید که احساس کند حرکت به سمت مطلوب و جبران اشتباهات ساده است و به خوبی می تواند مشکلات را حل و کاستی ها را جبران کند.

11. رفتار مطلوب

رفتارهای خوبی را که از دیگران نسبت به خود انتظار دارید، نسبت به او انجام دهید و به عبارت دیگر آن چه را برای خود می پسندید، برای وی نیز بپسندید و او را به سوی آن رهنمون شوید.

12. تحمیل گریزی

نقطه نظرات و دیدگاه های خویش را بر دیگران تحمیل نکنید. مردم سخن چنین، کسی را نمی پذیرند و با فردی که همچون یک سرپرست با ایشان رفتار کند، دوستی نمی ورزند و به او اعتماد نمی کنند. در این زمینه، برای آگاهی بیشتر به کتاب های زیر مراجعه کنید:

1. آئین دوست یابی، دیل کارنگی.

2. دوستی و دوستان، سید هادی مدرسی.

3. دوستی در قرآن و حدیث، محمدی ری شهری، ترجمه سید حسن اسلامی.

بنابراین، به جای این که به دیگران دستور دهید، خواست خود را به شکل سوءال مطرح کنید؛ زیرا معمولاً افراد دوست ندارند به آنان دستور داده شود.

13. هدیه دادن

گاهی لازم است به شخص هدیه بدهید. گفته شده است: «الانسان عبید الاحسان». تأثیرپذیری دیگران، در پرتو نیکی و احسان، چندین برابر است. بنابراین، دیگران را برای کاری که می خواهید انجام دهند، خشنود کنید. در روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله چنین آمده است: «به یکدیگر هدیه بدهید؛ زیرا هدیه، دوستی را دو برابر می کند و کینه های درون سینه ها را می زداید».3

در پرتو محبت به وجود آمده، می توان به جلب اعتماد طرف مقابل پرداخت و تأثیرگذاری خود را افزایش داد.

14. گفتار زیبا

سخن نیکو را به نوعی سحر تشبیه کرده اند که در جان و اعماق وجود افراد تأثیرگذار است. بنابراین، در استفاده از کلمات و جملات، برای ایجاد ارتباط و تأثیرگذاری، باید به اندازه کافی دقت و بهترین کلام در کوتاه ترین و زیباترین جملات و الفاظ بیان شود.

15. تبلیغ عملی

آن چه نقش اساسی تری در مسئله تأثیرگذاری دارد، عملکرد و رفتار فرد تأثیرگذار است. امام صادق علیه السلام فرموده است: «به وسیله ای غیر از زبان خود، مردم را به کارهای خیر و صحیح دعوت کنید».4

رفتار و منش شخصی و اعمال افراد، بیش از هر چیزی در ذهن دیگری ماندگار است؛ بنابراین، برای راهنمایی، ارشاد و تأثیرگذاری بر جوانان، کمتر حرف بزنید و بیشتر عمل کنید.

16. جوان شناسی

از ویژگی های دوره جوانی، شناخت کافی پیدا کرده، متناسب با روحیات و خصوصیات این دوره، به ایجاد ارتباط و تأثیرگذاری اقدام کنید. بنابراین، گسترش آگاهی از سیر رشد و تحول و ویژگی های مختلف زیستی، اجتماعی و روانی و نیز نیازهای این دوره، شرط اساسی کسب مهارت، برای ایجاد ارتباط موءثر با جوانان است.

17. توجه به تفاوت ها

نسبت به تفاوت های فردی موجود در بین افراد، هشیار باشید و هیچ گاه دو نفر را با همدیگر مقایسه نکنید. به جهت وجود نقطه مثبتی در دیگری، فرد مورد نظر خود را به دلیل نداشتن آن نقطه قوت، مورد سرزنش و توبیخ قرار ندهید.

18. همگامی

استفاده از روش همگام شدن، یکی از دیرپاترین شیوه های ایجاد ارتباط موءثر است. برای همگام شدن با جوان، باید خود را در وضع و موقعیت او قرار داد و به عبارت دیگر، سعی کنید دنیا را از منظر او بنگرید؛ برای مثال، یک جوان دوست دارد با روی آوردن به اجتماع، حس استقلال طلبی خود را ارضا نماید. دنیای ذهنی او آکنده از مضمون هایی است که ناشی از نیازهایش می باشند؛ حال اگر بدون توجه به دنیای جوان و صرفاً با در نظر گرفتن برخی از نیازها و تکالیف، با او ارتباط برقرار کنیم، به احتمال قوی نتیجه مناسب و مثبتی نخواهیم گرفت.

19. جلب همکاری

از طرف مقابل، به ویژه اگر جوان است، در ارتباط با کارهای مربوط به خودش اظهارنظر بخواهید و به عبارت دیگر، بکوشید ذهن و اندیشه مخاطب را در جهت مطلوب، فعال ساخته و کاری کنید که خود او با خردورزی کافی، راه صحیح را بیابد.

20. همدلی

در حالت های نگرانی، ناراحتی و اضطراب، همدلی کرده، به تدریج، جویای علت اضطراب مخاطب باشید.

همدلی عبارت است از توانایی درک تجربه های درونی دیگران و سهیم شدن در آنها؛ از این طریق، می توان خود را به جای مخاطب قرار داد و به دنیای درونی و تجربه های شخصی او راه پیدا کرد. بدین وسیله، می توان تجربه های هیجانی مختلف، نگرانی ها، اضطراب ها، غم ها و مشکلات وی را درک کرد. طرف مقابل نیز احساس های خود را به طور کلامی بیان خواهد کرد و ارتباط بیشتر و بهتر ایجاد خواهد شد. در چنین وضعیتی است که می توانید به بررسی هر چه بیشتر گفته های او بپردازید و به تدریج، علت تجربه های تلخ و مشکلاتش را جویا شوید و به حل آنها بپردازید. خداوند، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله را چنین توصیف می کند: «رسولی از خود شما به سویتان آمد که رنج های شما بر او سخت است و اصرار به هدایت شما دارد و نسبت به موءمنان رئوف و مهربان است».5

عبارت «از خود شما»، اشاره به شدت ارتباط آن حضرت با مردم است؛ گویی پاره ای از جان مردم و از روح جامعه، به شکل پیامبر صلی الله علیه وآله ظاهر شده است و هرگونه ناراحتی و زیان و ضرری که به مردم برسد، برای او سخت ناراحت کننده است. او نسبت به مردم بی تفاوت نیست و از رنج های آنان رنج می برد. این، صفت باطنی پیامبر صلی الله علیه وآله بود که توانست در دل و قلب مردم جای گیرد و تأثیرگذاری اش را چندین برابر کند.

21. انعطاف پذیری

در عین جدی بودن و جدی رفتار کردن، باید همواره انعطاف پذیری مناسب را حفظ کنید. نباید انتظار داشت تغییر و اصلاح در اندیشه و رفتار طرف مقابل، ناگهانی، بلافاصله و یک مرتبه انجام گیرد؛ زیرا این مسئله، نیازمند زمان و تدریج است. بنابراین، باید به طرف مقابل، زمان و فرصت کافی داد تا به تدریج و تحت تأثیر سخن شما تغییر و تحول لازم را در خود ایجاد کند. خداوند متعال نیز پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله را به خاطر داشتن چنین ویژگی می ستاید و این ویژگی را یکی از علل موفقیت آن حضرت معرفی می کند؛ «به واسطه رحمت خدا، با مردم، خوش خوی و مهربان شدی و اگر تندخوی و سخت دل بودی، مردم از گرد تو پراکنده می شدند…».6 بنابراین، اگر کسی بخواهد پیامبرگونه تأثیرگذاری مثبت داشته باشد، باید از انعطاف و بردباری کافی در برابر ناآگاهی ها، نقص ها و ضعف های دیگران برخوردار باشد.

÷رمز تاثیر گذاری بر دیگران

 بیشتر اوقات زندگی روزمره ما به مراوده و گفتگو تعامل با دیگران می گذرد. در منزل، محل کار، خیابان، تاکسی، مغازه، کلاس درس و… . در این میان همیشه عده ای انگشت شمار از افراد در میان دیگران برتر بوده و نامشان زبانزد دیگران است. همچنین همیشه باعث جذب سایرین شده و در کل افرادی پرنفوذ و تاثیرگذار هستند. اینگونه افراد هیچ فرقی با دیگران ندارند؛ مثلا ستاره اقبالشان بلند باشد و یا مهره مار داشته باشند بلکه به صورت دانسته و یا ناخودآگاه یک سری قوانین را همیشه رعایت می نمایند که همین قوانین عامل برتری و جلب دیگران و عامل نفوذ در اذهان است. ما نیز می توانیم اینطور باشیم. در اینجا به بعضی از این عوامل اشاره ای مختصر می کنیم:

کمتر حرف بزنیم

این بدان معنا نیست که حرف نزنیم و یا سرمان در لاک خودمان باشد. بلکه هر جا نیاز به صحبت کردن بود خود را نشان داده و نظر خود را ایراد کنیم. متاسفانه بعضی افراد اینطور برداشت می نمایند که کم گویی یعنی هیچ گویی و همین امر باعث منزوی شدن و دور شدن از اجتماع می گردد.

یک لبخند کوچک باعث جذب می شود. هر انسان دارای یک کودک درونی است که آن کودک درون به آنچه که خود بخواهد جذب می شود چه بخواهیم و چه نخواهیم قبل از شروع صحبت حداقل 30 ثانیه فکر کنیم

فکر کردن قبل از شروع صحبت هر چند کم و کوتاه باعث گزیده گویی شده و از هر گونه لاف زدن و همچنین بیهوده گویی و صحبت عجولانه جلوگیری می کند. حتماً دیده اید افرادی که پس از شنیدن حرفی یا سوالی مدت زمانی کوتاه آن را حلاجی نموده سپس بیان        می نمایند و اکثر اوقات جواب آنها بسیار متین و درست است و هیچ جای ایراد نیست. اما امان از افرادی که آنچه به ذهنشان می آید را بیان می نمایند، بدون اینکه حتی لحظه ای در مورد آن فکر کنند. به اصطلاح با صدای بلند فکر می کنند و اکثر اوقات حرف هایی می زنند که باعث پیشمانی شان می گردد. فکر کردن آسان است. تمرین کنیم.

با صدای بلند نخندیم

خنده با صدای بلند شخصیت انسان را زیر سؤال می برد. هیچ انسان گرانمایه ای را نخواهید دید که با صدای بلند خندیده و یا قهقهه بزند. از بازیگران معروف سینما (در زندگی شخصی) گرفته تا بزرگان و دانشمندان. با صدی بلند خندیدن باعث جلب توجه دیگران شده و باتوجه به اینکه دیگران نمی دانند مطلب شما چقدر خنده دار است، باعث سوء برداشت آنها می شود.

لبخند بزنیم

یک لبخند کوچک باعث جذب می شود. هر انسان دارای یک کودک درونی است که آن کودک درون به آنچه که خود بخواهد جذب می شود چه بخواهیم و چه نخواهیم. اخلاق کودک درون دقیقاً مانند کودکان است و به چیزهای زیبا عکس العمل مثبت نشان می دهد. پس همانطور که یک کودک جذب یک لبخند می شود، ما نیز جدب چهره های بشاش و خنده روی می شویم. همچنین لبخند باعث زیبا شدن چهره          می شود.

 

 

در امور دیگران دخالت نکنیم

برایتان چقدر پیش آمده که با تلفن همراه یا شخصی دیگر صحبت می کرده اید که دقیقاً پس از پایان صحبت، یک نفر دیگر آمده و گفته «چی شده»؟حتماً برایتان پیش آمده است که این قضیه کمی باعث تنفر شما شده است. امور دیگران به ما ربطی ندارد زیرا اگر ربط داشت با ما نیز در میان گذاشته می شد. دخالت در امور دیگران باعث دفع آنها شده و نوعی دور شدن را ایجاد می نماید. زیرا با توجه به شناختی که افراد از شخص فضول دارند، از رفت و آمد و حتی صحبت در حضور وی خوددای می کنند.

بسیار بسیار کم شوخی کنیم شوخی هر قدر هم کوچک می تواند باعث رنجش شود، مگر اینکه این شوخی با فکر قبلی و بررسی بیان شده و یا انجام شود. مثلاً شوخی هایی که با شخصیت افراد رابطه دارد باعث قتل شخصیت می شود. شوخی اگر در حد یک لبخند کوچک و ملیح باشد، بسیار شیرین است و نه بیشتر.

به ظاهر خود برسیم

یکی از عواملی که باعث تأثیرگذاری در بین سایرین می شود، خوش لباسی، خوشبویی و خوش صورتی است. مطمئناً هیچ کس دوست ندارد با شخصی که دهان او بوی بد می دهد و یا لباسش پاره است دمخور شود.

آنچه هستیم باشیم

از بیان حرف های بیخودی و دروغ و بزرگ کردن خود بپرهیزیم. آنچه که هستیم باشیم به این معنا که خود را بزرگ تر از آنچه هستیم جلوه ندهیم و سعی نکنیم خود را به زور در دل مردم جای دهیم.

 

 

15 روش براي تاثير گذاري روی ديگران

  بایدبگویم آنقدرها هم که فکـر مـی کنـیـد سخت نیسـت.افـراد زیـــادی مثل رهبران یا فروشندگان با همین نیرو امـوراتـشان را       مــی گذرانند. مـتـدهـایـشـان بــسیــار سرراست است.

وقتی قدرت این را ندارید که به دیگران حکم کنید و دستور بدهید، می توانید برای انجام این کار از راه های روانشناختی زیرکانه ای استفاده کنید. البته نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و کمی سیاست دارید. در این مقاله می خواهیم راه هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها می توانید نظر دیگران را تغییر دهید.

زمینه سازی کنید و برنامه بچینیدقبل از تعیین مورد، خیلی مهم است که طبیعت و ذات فرد مقابلتان را بفهمید. این کار دو مزیت دارد:

1- می توانید با آنها همدلی کرده و یک رابطه ی احساسی برقرار کنید.

2- بهتر می توانید استدلالات خود را بیان کنید و به آنها ثابت کنید که نظرات شما درست تر از مالِ آنهاست.

بعد از آن از راه های زیر استفاده کنید.

راه های متقاعد کردن دیگران

1- اعتماد آنها را جلب کنیدمردم خود به خود در مقابل افرادی که می خواهند نظراتشان را تغییر دهند هشیارانه رفتار می کنند. به همین دلیل است که جلب اعتماد آنها یکی از مهمترین قدم ها میشود. باید به آنها ثابت کنید که فردی بی ریا و صادق هستید و نظرات مفیدی دارید. باید تسلط کامل روی صحبت های خود داشته باشید.

2- نقطه ی مشترک پیدا کنیدافراد زیادی در مورد مسائل و موضوعات مختلف نقطه نظرات مشابهی دارند. به مخاطبین خود نشان دهید که افکار و ایده های شما با مال آنها سازگار است. باید خودتان را جای آنها بگذارید، نگرانی های آنها را بفهمید و نسبت به احساساتشان همدردی نشان دهید.

3- خوب ساختار بندی کنیدهر بحث متقاعد کننده ای، چه یک سخنرانی باشد، چه یک مقاله باید ساختاری روشن داشته باشد. منظور از ساختار مناسب، تکرارها و جا گذاری ها است. وقتی دلایل اینکه چرا مردم باید به شما گوش بدهند را لیست کنید، مهمترین دلایل را برای آخر لیست بگذارید تا در مغز شنوندگانتان باقی بماند. مطالب مهم را چند بار تکرار کنید.

4- هر دو جنبه را به آنها نشان دهیدهر دو جنبه ی مثبت و منفی نظراتتان معرفی کنید. این کاری بسیار معقول است. حقه ای که اینجا باید بزنید این است که روی جنبه های مثبت را بیشتر تاکید کنید. توضیح دهید که چطور جنبه های بد نظراتتان آنقدرها هم بد نیستند و مزیت ها و فواید آنها بر جوانب منفی اش غلبه دارد. هیچوقت در مورد نقاط منفی آن دروغ نگویید چون اگر مخاطبین این مسئله را متوجه شوند که آنها را فریب داده اید از شما خشمگین خواهند شد. و هیچوقت دوباره به شما اعتماد نمی کنند.

5- منافع شخصیشان را به آنها یادآور شویدوقتی منافع شخصی افراد را از یک ایده به آنها توضیح دهید، شانس بیشتری برای متقاعد کردن آنها دارید. چون آنچه از این نظر گیرِ آنها می آید آن چیزی است که همه به آن فکر می کنند. برای انجام این مسئله ابتدا باید نیازهای مخاطبینتان را دریابید. توجه آنها را با گفتن نیازهایشان جلب کرده و به آنها بگویید که چطور می توانید آنها را راضی کنید.

6- به نفس آنها بپردازیدبه این کار چاپلوسی و تملق استراتژیک هم می گویند. تحسین کردن کار دیگران–اگر درست انجام شده باشد. چیزهایی را پیدا کنید که مخاطبینتان به آن افتخار می کنند، چه مربوط به استعدادهایشان باشد و چه مشغولیاتشان. وقتی شما افراد را تحسین می کنید، نشان   می دهید که توانایی های آنها را شناخته اید. با این کار آنها میل بیشتری به شنیدن حرفهایتان خواهند داشت.

7- از مراجع استفاده کنیدهمه افراد متخصص را دوست دارند. اگر کارشناسی چیزی در مورد موضوعی بگوید، حتماً حرف درستی زده است. حرف های خود را با حرف های متخصصین و کارشناسان مربوطه تطبیق دهید.

8- رضایت و موافقت عمومی را کسب کنیداکثر افراد تحت تاثیر کارهای دیگران هستند. کاری که باید بکنید این است که نشان دهید افراد بسیاری حرفتان را قبول دارند. مثال هایی بزنید که چطور ایده ها و نظراتتان جاهای دیگر کاربرد خوبی داشته است.

9- زمانبندی خوبی داشته باشیدبرای خوب زمانبندی کردن نیاز به حس ششم دارید. هیچوقت موقعی که افراد زیر استرس و فشارهای روحی هستند سراغشان نروید. وقتی سراغ آنها بروید که راحت بتوانند به حرفهایتان گوش دهند.

10- منحصر به فرد باشیداین یک قانون است، هر چیزی که تک تر و منحصر به فرد تر است، قیمت بالاتری هم دارد. خودتان و ایده ها و نظراتتان را منحصر به فرد و تک نشان دهید. با این کار شنونده هایتان بیشتر خواهند شد. این کار را می توانید با نشان دادن اینکه اطلاعات و معلومات زیادی در مورد مسئله دارید انجام دهید.

11- بی پروا باشید و اعتماد به نفس داشته باشیدممکن است همه جا برای انجام هر کاری این توصیه را شنیده باشید. بله، چون واقعاً مسئله ی مهمی است. شما خود باید به عقاید و نظراتتان ایمان داشته باشید تا بتوانید دیگران را هم متقاعد به قبول آنها کنید.

12- جالب و دلچسب باشیدوقتی با یکنواختی صحبت کنید، کم کم شنونده هایتان را از دست خواهید داد. باید با انرژی و جالب صحبت کنید، نشان دهید که خودتان هم از نظراتتان به هیجان آمده اید.

13- معقول باشیدمردم دوست دارند معقول جلوه کنند، پس روی منطقشان کار کنید. منطق در کار بسیار مهم است. سخنرانیتان باید قالبی معقول داشته باشد.

14- سیاست به خرج دهیدبا شنوندگانتان همان طوری باید رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. با تُن مناسب صحبت کنید و سر آنها داد نکشید و صدایتان را هرگز بالا نبرید. مهمتر اینکه، کاری نکنید که احساس نادان بودن به آنها دست دهد. به یاد داشته باشید که شما می خواهید با آنها گفتگو کنید نه مشاجره. احترام گذاشتن به مخاطبینتان نباید فراموش شود.

15- فروتن باشیدکسی افراد خودخواه و مغرور را دوست ندارد. حتی اگر بدانید و مطمئن باشید که نظر شما بهترین است، اگر خودبین و خودخواه باشید دیگر کسی به حرفهایتان گوش نخواهد داد. هیچ وقت هم فکر نکنید که خیلی زود موفق به متقاعد کردن آنها خواهید شد، واقع بین باشید و همیشه این احتمال را بدهید که شکست بخورید.

پس انداز کنید… یکی از موفق ترین سیاست مداران، اندرو یانگ، می گوید: “تاثیر گذاری مثل یک حساب پس انداز است. هرچه کمتر از آن بردارید، سود بیشتری رویش می آید.” بدانید که قدرت خود را کجا و چطور استفاده کنید. با کمی تمرین خواهید توانست که خیلی خوب تصمیم گیریهای افراد تاثیر گذاشته و آنها را متقاعد کنید.

12 روش حیرت انگیز برای جذب کردن دیگران

نویسنده

 

 فکرش را بکنید که نیرو و انرژی ای داشتید که می توانستید هر کسی را که می خواستید متقاعد به انجام کارهای دلخواهتان می کردید . غیرممکن به نظر می آید ؟ باید بگویم آنقدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست برای انجام این کار راههای زیادی وجود دارد که بتوانید به وسیلۀ آنها افراد را وادار به کاری کنید .

آیا تا به حال دربارۀ این راهها فکرکرده اید ؟ در این مقاله می خواهیم راههایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده ازآنها می توانید نظر دیگران را تغییر دهید .

 1- مهربان و صمیمی باشید : برای اینکه روز خوبی داشته باشید لبخند بزنید .

2-  علاقۀ صمیمانه به مردم نشان دهید : اگردلمان می خواهد دوست پیدا کنیم باید با اشتیاق وشور به مردم خوش آمد بگوئیم .

3- نام افراد را حفظ کنید :

آدمها به قدری از نام خود احساس غرور می کنند که دلشان می خواهد به هر قیمتی که شده است اسم خود را بعد از خود باقی بگذارند . یادمان نرود که در نام افراد معجزه ای نهفته است و همۀ افراد دقیقاً و کاملاً نسبت به این امرحساس هستند . 

4- از چیزهایی صحبت بکنید که دیگران دوست دارند : صحبت خود را با دیگران با بحث دربارۀ چیزهایی که در مورد آنها اختلاف نظر دارید شروع نکنید .

 5- سؤالاتی بپرسید که آدمها دوست دارند جوابش را بدهند .

افراد را تشویقشان کنید که دربارۀ خودشان و کارهایشان برایتان حرف بزنند .

6- مردم را سرزنش نکنید : یادتان باشد احتمال دارد دیگران به کلی اشتباه کنند ولی خودشان این طور فکر نمی کنند .

7- گـفته های دیگران را رد نکـنید : از اعـتراض کردن و جر و بحـثهـای بی مورد که به هر رابـطه ای پایان می دهد پرهیز کنید .

8- به صحبتهای دیگران به دقت گوش کنید : اگر می خواهید خودتان را در دل دیگران جا کنید با علاقه و با تمام وجود به صحبتهایشان گوش دهید و مرتباً سرتان را تکان دهید و بپرسید : « خوب بعداً چی شد ؟ » خواهید دید که گل ازگلشان شکفته می شود .  

9- به وضعیت ظاهری خودتان توجه کنید : اولین خاطره ای که درذهن دیگران باقی می گذارید مربوط به آراسته و تمیز بودن خودتان    می باشد .

 10- وقت خودتان را با دیگران تقسیم کنید اگر کارهای خود را زمان بندی کنید می توانید زمانی را برای افرادی که دوست دارید صرف نمایید . شوخ طبع باشید : شوخ طبعی باعث می شود دیگران از گوش سپردن به شما لذّت بیشتری ببرند  .

11- از دیگران ازصمیم دل قدر دانی کنید : در ازای محبت و خوبی دیگران باید تشکر و قدردانی کرد چون اگر کسی تشکر نکند یعنی محبت دیگران را درک نمی کند .

12- همیشه کاری کنید که دیگران احساس کنند آدمهای مهمی هستند : همه دوست دارند دیگران ازآنها تعریف کنند اگر چنین کاری را کنید می توانید آدمها را در کف دست خود بگیرید .

 جان دیوئی می گوید: عمیقمترین اشتیاق درطبیعت بشر آرزوی مهم بودن است

 10 گام برای جذب دیگران

1) حقیقت را بگویید: منظور این نیست که فقط دروغ نگویید. گفتن حقیقت حد مشخصی دارد، که با در نظر گرفتن آن هم خودتان احساس آزادی و راحتی خواهید کرد و هم دیگران به سمت تان جلب می شوند. باید سعی کنید حقیقت را از موضع عشق بگویید، نه از موضع قدرت یا ترس…

2 ) خودتان باشید: منطقی باشید و خودتان را به همان صورت که هستید قبول کنید. اگر ما این چیزی هستیم که اکنون هستیم، فقط بخاطر انتخاب هایی بوده که در زندگی مان کرده ایم. قبول کردن این مسئله این قدرت را به ما می دهد تا بتوانیم باز انتخاب کنیم. اگر خود را آنطور که واقعا هستید به دیگران نشان دهید، ممکن است نتوانید بعضی ها را به سمت خود جذب کنید، اما مطمئن باشید که آنها را هم تحت تاثیر قرار می دهید.3 ) در زمان حال زندگی کنید: اگر در زمان حال زندگی کنید، می توانید با جریان روز همراه باشید. مراقب آنچه در اطرافتان و به شما می گذرد، باشید. در زمان حال است که می توانید کسی یا چیزی را به خود جذب کنید، نه در گذشته یا آینده.4 ) نگذارید با کمبود انرژی مواجه شوید: اگر امکانات برایتان فراهم باشد، همه کار می توانید انجام دهید. اما باید اول با گسترده کردن مرزهای خود، بالا بردن استانداردها و حل مسائل و مشکلات مربوط به گذشته موانع را از سر راهتان بردارید. تا آماده نباشید، قدرت جذب کردن به سراغتان نمی آید، پس خود را آماده کنید.5 ) بر پیروزی فائق شوید: اکثر ما عقیده داریم که اگر ما پیروز شویم، دنیا به ما باخته است و اگر دنیا پیروز شود، ما باخته ایم. این درست نیست. سعی کنید از جنبه ای به مسائل نگاه کنید که همه امکان پیروز و موفق شدن را داشته باشند.6 ) بخشیدن، گرفتن است: کاملا صحیح است، لذت در بخشیدن است! همه ما چیزی برای بخشیدن و اهدا» کردن داریم. پس شما هم ببخشید. اما اگر فکر می کنید چیز زیادی برای عرضه به دیگران ندارید، سعی کنید مهارت های جدید یاد بگیرید. وقتی بتوانید کمی از خودتان و هدایایتان را به دیگران اهدا» کنید، جذاب تر می شوید.7 ) خودخواه باشید: بسیار از خود مراقبت کنید و تلاش کنید تا نیازهایتان را برآورده کنید. معمولاژ وقتی به چیزی نیاز دارید، از شما فراری می شود. اما شما دست از تلاش برندارید. تا می توانید پول، عشق، شانس، دوست و… برای خود ذخیره کنید. با اینکار مثل آهن ربایی خواهید توانست آنچه نیاز دارید را به سمت خود جذب کنید.8 ) هوشیاری خود را بالا ببرید: جذابیت پدیده ای بسیار دقیق و ظریف است. تا زمانیکه نتوانسته اید هوشیاری تان را در مورد خودتان، اطرافیان تان و طرز تفکرتان بالا ببرید، قادر نخواهد بود آن را بدست آورید.9 ) مسئولیت پذیر باشید: ما آن چیزی را به سمت خود جذب می کنیم، که آمادگی اش را داشته باشیم. با تلاش و کوشش، خود را برای بهترین ها آماده کنید÷. مسئولیت جذاب کردن خودتان بدون تلاش میسر نیست، اما مطئن باشید که نتیجه خوبی عایدتان خواهد شد.10 ) از انجام دادن، به بودن تغییر کنید: با دقت به آنچه انجامش می دهید، ببینید به چه کسی تبدیل می شوید. از چه رو اینکار را انجام می دهید، عشق یا ترس؟ چطور می توانید این را بفهمید؟ از نتیجه کار.- حال، سوال اینست: برای لذت بردن از یک زندگی راحت، ساده، آرام، با برکت، غنی و پرموفقیت، چه کار می کنید؟ آیا برای بدست آوردن زندگی دلخواه خود حاضرید به هر کاری تن دهید؟ حتی اگر اینکارها با آنچه اکنون می کنید کاملا مغایر باشد؟

 

الگوهای چهارگانه ارتباط با دیگران

 

طبق نظر روانشناسان مهارتهای ارتباطی مجموعه ای از رفتارهاست که کیفیت ارتباط بین اشخاص را در بر می گیرد . به نظر آنها هر شخصی برای بر قراری ارتباط با دیگران سبک و روش خاصی برای خویش دارد . اما به طور کلی این روشها را می توان درچهار الگوی اصلی( چهار سبک رفتاری )خلاصه نمود. این الگوها عبارتنداز:

₪ سلطه پذیری

₪ سلطه گری

₪ پرخاشگری

₪ قاطعیت

 

برای اینکه بدانیم از میان این الگوها ، کدامیک بهترین الگو برای برقراری ارتباط سالم با دیگران است به طور مختصر به توضیح هر یک اشاره ای می کنیم :

 سلطه پذیری:

ویژگی افراد این الگو بر قراری ارتباط صادقانه ، غیر صریح ( غیر مستقیم و مبهم ) توام با احترام به فرد مقابل است . افراد سلطه پذیر، دل مشغولی پرهیز از برخورد با دیگران را دارند . حتی اگر این کار به قیمت ضایع شدن حق خودشان تمام شود . آنها معمولا حق را به دیگران می دهند و برای خود ارزش و احترامی قائل نیستند چنین افرادی در مقابل انتقاد بسیار مضطرب می شوند و معمولا بر خلاف میل خود عمل می کنند این افراد اغلب سعی می کنند از تعارض فرار کنند و به هنگام مشکل به جای حل مسئله، سعی در پاک کردن صورت مسئله دارند . معمولا هنگام صحبت کردن سعی می کنند در چشم دیگران نگاه نکنند و در جلسات و مهمانی ها باشند. این افراد ، اغلب در ایجاد ارتباط ناموفق هستند و استعداد بیماری افسردگی را دارا می باشند روانشناسان این گونه افراد را با صفت « من مدار» توصیف میکنند.

 سلطه گری: 

برقراری ارتباط صادقانه ، غیر صریح ( مهم و غیر مستقیم ) و توام با احترام ظاهری ویژگی افراد این الگو می باشد . فرد سلطه گر خود ودیگران را به عنوان شیء و نه انسان، مورد بهره کشی قرار می دهد وسعی می کند افراد را در جهت خود فریب دهد ومهار کند . بر همین اساس افراد سلطه گر سعی در مهار و بهره کشی از دیگران و حتی خود دارند . چون این اعمال منجربه احساس ایمنی در آنها می شود . زندگی فرد سلطه گر دریای متلاطمی است که در آن با نیرنگ به بقای خود ادامه می دهد و خود و دیگران را در جهت اهداف قلبی و به صورت پنهانی مهار و هدایت می کند .این افراد هر چند ممکن است در کوتاه مدت موفقیتهایی در روابط بدست بیاورند ، اما در دراز مدت ، شکست خواهند خورد. این گونه افراد مستعد افسردگی ، اختلال ، اضطراب وخشم در روابط هستند و روانشناسان به آن ها صفت « تو مدار » اطلاقی می کنند .

 پرخاشگری:

برقراری ارتباط صادقانه ، نیمه صریح ( مستقیم و مبهم ) و بدون احترام متقابل است . افراد پرخاشگر ، همواره در رقابت با دیگران هستند آنها همیشه فکر می کنند که حق با آنها ست و این دیگران هستند که مشکل درست می کنند و مسئله ساز هستند . خیلی زود خشمگین هستند و همواره دیگران را مسول عصبانیت خود می دانند .از واژه هایی مثل « باید » زیاد استفاده می کنند و معمولا توانایی گوش دادن به طرف دیگر را ندارند هنگامی که با آنها مخالفت می شود ،به شدت بر افروخته می شوند. نباید تصور کرد که فرد پرخاشگر یعنی کسی که همیشه داد و بیداد می کند  بلکه خیلی از اوقات این افراد خشم خود را با زدن بر چسبهای تحقیرآمیز و توهین به دیگران نشان می دهند . بی حوصلگی ، بی قراری و عجول بودن جزء خصیصه های این افراد به شمار می رود . این افراد نه برای خودشان احترام قائل اند و نه برای دیگران این گونه افراد در دراز مدت موفق نخواهد بود .

 قاطعیت:

ویژگی افراد دارای این الگو ، بر قراری ارتباط صادقانه ، صریح ( مستقیم و روشن ) و توام با احترام متقابل و اصیل ( نه ظاهری) است . یک فرد قاطع هم حق وحقوق خود و هم حق وحقوق دیگران را محترم می شمارد. نکته قابل توجه در مورد افراد قاطع این است که آنها برخلاف افراد سلطه پذیر (که خود را متهم می کنند ) و بر خلاف افراد پرخاشگر ( که همواره دیگران را متهم می کنند ) در تبین و پیدا کردن راه حل به جای متهم کردن خود و یا دیگران به مسئله و چگونگی حل آن توجه می کنند . روانشناسان چنین سبکی از بر خورد را  «مسئله مداری » می گویند این افراد نکات مثبت و منفی را هم در خود و هم در دیگران می بینند . به طور منصفانه و در عین حال هم برای خود و هم برای دیگران احترام قائل اند . بر همین اساس در حل تعارضات هم قادرند دیدگاههای خود را به وضوح بیان کنند و هم احترام خود ودیگران را حفظ نمایند . برهمین پایه این افراد در حل تعارضات بیشتر بر گفتگو تاکید می کنند . بنابراین در ایجاد ارتباط کاملا موفق عمل می کنند.1

  قاطعیت در ارتباط بادیگران:

با ملاحظه چهار الگوی ارتباطی که بیان شد معلوم می شود که برای جلب مقبولیت در جمع و محیط های مختلف و محبوبیت دردل دیگران ، قاطعیت بهترین روش ارتباطی است . چرا که هر یک از ارتباط های دیگر دچار نقصی است که همگی آنها منجربه از بین رفتن اعتماد و ایجاد تنفر در فرد مقابل می شود و بالاخره محبوبیت قلبی را از میان می برد . و این عکس افراد قاطع است که به دلیل نحوه وسبک رفتاری خود اعتماد و احترام و محبت افراد مقابل را کسب می کنند و در نتیجه محبوبیت اجتماعی کسب می کنند .

 البته این نکته لازم به تذکر است که ما نمی توانیم در واقعیت فردی را بیابیم که قاطع صرف یا پرخاشگر مطلق باشد بلکه هر فردی یک از این الگوها را به اندازه متفاوتی در خود دارد اما از یکی از الگوها بیشتر استفاده می شود . بنابراین ما نیزباید تلاش کنیم بیشتر الگوی ارتباطی در رفتارهای روزمره خود را الگوی قاطعیت قراردهیم .

 

 

 

 هوش اجتماعی:

فردی که بتواند با الگوی صحیح ، ارتباط سالمی با دیگران برقرارکند و درکنار این ارتباط خصوصیات فردی و اجتماعی مثبت خود را (حسن خلق ، همدردی ، همراهی و….) به مرحله بروز برساند و به دیگران نشان دهد ، یقینا مورد توجه افراد واقع خواهد شد و دردید اکثریت آنها دارای مقبولبت و محبوبیت خواهد بود .

 اما نکته ای که در اینجاست این است که چه استعداد و چه توانایی در فرد می تواند زیر ساخت و پایه چنین عملکرد هایی باشد؟ هر فردی باید دارای ویژگیهایی باشد تا بتواند این ارتباط سالم و خصوصیات اجتماعی لازم را به ظهور برساند . این ویژگیها و استعدادهای خاص را ، روانشناسان « هوش اجتماعی » نامیده اند .

 « هوش اجتماعی » هنری است که در سایه آن می توان با دیگران ارتباط برقرار کرد و درغمها و شادیهای آنها شریک شد . کسانی که از نظر هوش اجتماعی قدرتمندند، می توانند کاملا راحت با افراد ارتباط بر قرار کنند و واکنشها و احساسات آنها را به سرعت دریابند، دیگران را رهبری کنند و سازمان دهند و به مشاجراتی که می تواند در هر فعالیت بشری شعله ور شود خاتمه دهند .

 آنها افرادی هستند که دیگران دوست دارند با آنها باشند زیرا از نظر عاطفی به دیگران نیرو می دهند . حالتهای روحی خوبی درافراد بو جود می آورند و این فکر را در آنها بوجود می آید که اطراف فردی با این خصوصیات بودن چه سعادتی است و در یک کلمه می توان گفت این افراد در نظر دیگران از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند.

 مهارتهای هوش اجتماعی:

هوش اجتماعی برچند « مهارت » استوار است که باید آنها را در خود شناخت و تقویت کرد این مهارتهاعبارتند از :

 1- سازماندهی گروهی : این مهارت برای کسی که «رهبر» می باشد ضروری است و شامل به دست گرفتن ابتکار عمل و همانگ ساختن تلاشهای گروهی مردم است. این استعداد معمولا در مدیران ، کارگردانان و …. با وضوح بیشتری دیده می شود .

 2- ارائه راه حل : این مهارت همان استعداد میانجیگری ، اجتناب از تعارضها یا حل تعارضهای بوجود آمده است . افرادی که چنین خصوصیاتی دارند در داوریها ، وساطت و حل و فصل و مشاجرات توانایی زیادی دارند .

 3- ارتباط بین فردی : این استعداد واردشدن در رویارویی با دیگران یا شناختن و پاسخ مناسب دادن به عواطف و علایق مردم است . چنین افرادی در کارها یا بازیهای گروهی موفق هستند . آنها می توانند همسرانی قابل اعتماد ، دوستان تجاری خوب و معلمان موفقی باشند .                                                              

4- تجزیه وتحلیل اجتماعی : این مهارت به معنای توانایی دریافت احساسات انگیزه و علایق دیگران و داشتن درکِ عمیق از آنها می باشد . این آگاهی سبب می شود آنها به سهولت با دیگران صمیمی شوند و در ایجاد روابط دوستانه و نشاط آور «خلاقیت » از خود نشان می دهند و از هر گونه برخورد یا اتفاق روزمره ، شرایطی برای دوستی و نشاط فراهم می آورند وروح خود را محدود نکرده و کردار یا گفتار منفی دیگران را به ذهن نمی سپارند و همواره دنبال فرصتی هستند تا دوستی تازه ای را آغاز کنند .2

 بنابراین تمامی این مهارتها برای برقراری ارتباط های بین فردی و اجتماعی لازم بوده و در نحوه ارتباط تاثیری می گذارند وسبب جلب دیگران و موفقیت های اجتماعی و محبوبیت می شوند .

بهترین روش برخورد با مردم:

تمام خصوصیات فردی و اجتماعی که برای رسیدن به محبوبیت لازم است و بطور خلاصه به تعدادی از آنها اشاره شد ، را می توان در این کلام امیرالمومنین ( علیه السلام ) خلاصه کرد . بطوری که حضرت در وصیت خود به امام حسن ( علیه السلام ) می فرمایند : فرزندم در برخورد با دیگران خود را میزان قرار ده آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند و آنچه را برخود نمی پسندی بر آنان نیز مپسند ، ستم نکن همچنان که دوست نداری به تو ستم شود ، نیکی کن همچنان که دوست داری به تو نیکی شود و آنچه را ازدیگران زشت می شماری از خود نیز زشت شمار . 3

 نکته ای که حضرت اشاره می فرمایند و ما را به آن توجه می دهند این است که شما دوست دارید مردم چگونه و بر اساس چه روشی با شما رفتار کنند ، هر چه را برای دیگران پیشنهاد می کنیم همان بهترین روش است که شما نیز برهمان اساس  با آنان رفتار کنید . اگر دوست دارید با شما مهربان باشند ، اگر دوست دارید با شما صادق باشند ، اگر دوست دارید به شما احترام گذاشته و با شما همدل باشند اگر دوست دارید به دیدار شما آمده و به عهد و پیمان خود وفادار باشند و…. همین اصول را هم شما در رفتار خود با دیگران پیاده کنید قطعاً خواهید دید که در روابط خود موفق بوده و مردم در مجالست ونزدیک شدن به شما تمایل نشان می دهند .

 این دستورالعملی است که اگر بتوانیم در تمامی مراحل زندگی ، در ارتباط میان اعضای خانواده و در ارتباطهای اجتماعی  به مرحله اجرا درآوریم، زندگی موفقی خواهیم داشت . زیرا آدمی به این مرحله از کمال نخواهد رسید مگر آن که خود خواهی ها ، خودبینی ها و…. را کنار بگذارد و در بعضی مواقع دیگران را برخورد ترجیح داده و ایثار کند و نسبت به مردم فداکار باشد . حضرت حتی این نکته را هم در بیان خود متذکر می شوند که در انجام امور محبت آمیز پیش قدم باشیم . آنجا که می فرمایند :« نیکی کن همچنان که دوست داری به تو نیکی شود »

 بنابراین کسی که هرچیز را برای خود دوست داشت برای دیگران نیز بخواهد و حتی دیگران را برخود ترجیح دهد و در انجام این امور پیشتاز باشد بالطبع مردم نیز به دیده عظمت و احترام به او می نگرند و رشته محبت بین آنها ایجاد شده و محبوب نزد آنان خواهد بود . البته با رعایت این نکته که در این عمل خود «خلوص نیت» داشته باشد .

 نتیجه:

پس به این نتیجه کلی می رسیم که بهترین شیوه جذب قلوب دیگران و رسیدن به درجه محبوبیت نزد مردم ( خانواده و جامعه ) ، کسب محبوبیت نزد خداوند متعال و اصلاح کردن رابطه بین خود و خدا می باشد . چرا که شرط رسیدن به این مقام طبق آیات و روایات ائمه (علیهم السلام) « ایمان و عمل صالح » می باشد . پس مومنانی نزد خدا محبوبند که ایمان و آثار آن در دل و جان آنها رسوخ کرده و در اعمال و کردار به مرحله بروز و ثبوت رسیده است و محبوبان حقیقتی چون رسول اکرم و ائمه اطهار ( سلام الله علیهم ) را الگوی زندگی خود قرار داده و متصف به صفات الهی شده اند و شرط اخلاص و بندگی را در زندگی فراموش نکرده اند و چیزی را جز برای محبوب و معشوق (الله) خود نمی خواهند و….لذا خداوند نیز آنان را دوست می دارد و به آنها  عشق می ورزد . چنین افرادی یقیناً محبوب نزد مردم نیز خواهند بود . « چون که صد آید نود هم پیش ماست ) و خداوند قادر و متعال عشق ومحبت آنها را در دل بندگان خود قرارمی دهد . بطوری که اگر خود می خواستند به این هدف دست یابند شاید نمی توانستند.

 خداوند متعال می فرماید :

 اگر با تمام آنچه در زمین است می خواستی بین آنها الفت و محبت و دوستی برقرار کنی  نمی توانستنی ولی خداوند بین قلوب آنان الفت و محبت ایجاد کرد

 

حتی تصور اینکه جذاب باشیم برای ما شیرین است. اکثر آدم ها دوست دارند جذاب باشند ولی خیلی از ماها نمیدونیم چگونه دیگران را جذب خودمون کنیم و گاه در این راه با مشکل مواجه می شویم.

در متن زیر که از افکار و تجربیات چندین شخصیت برگرفته شده، راه کارهای چگونه جذب کردن را به چندین پارامتر مختلف تقسیم کرده ایم.

 

بارها خداوند رو به خاطر اینکه حس لطیف عاشقیت رو به ما آدم ها داده شکر میکنم.آرزویم اینه که همه عاشق هم باشند و از عاشقیت لذت ببرند.

 

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

                                           

                               

 

جذابیت ما نشات گرفته از افکار ماست.خود را برای جذاب شدن آماده و افکارتان را روی مجذوب کردن دیگران متمرکز کنید. مطالب زیر به ترتیب نوشته شده پس به ترتیب بخوانید.

 

باور کنید می توانید جذاب باشید:

اول قدم آن است که خود به این باور برسید که می توانید جذاب باشید و در پی آن به این باور برسید که جذاب هستید و تنها مانده که آن را به دیگران ثابت کنید.

 

یافتن و تقویت استعدادهای برترتان:

هر فردی به طور ذاتی استعدادهایی داره که موجب برتری او نسبت به دیگران میشه.شما باید تمام این خصوصیات را در خود پیدا کنید و روی آنها پافشاری کنید و به بهترین شکل ثبتشان کنید.چنان این استعداد ها را تقویت کنید که دیگران شما را بخاطر داشتنشان تحسین کنند.

مثلا اگه صوتی خوبی دارید، این استعدادتان به بهترین شکل تقویت کنید و بگذارید دیگران از استعداد شما لذت ببرید.

 

یادتان نرود رفتارهایتان چقدر مهم هستند:

رفتارها، شخصیت را تشکیل میدهند.همه ما خوب می دانیم افراد محبوب دارای شخصیت های فوق العاده ای هستند، پس مواظب باشید چه می کنید.

از افراد جذابی که می شناسید الگو بگیرید.ببنید چه چیز آنها باعث جذابیتشان می شود! چگونه رفتاری دارند؟ چگونه حرف می زنند؟ و… . همیشه کارهایی انجام دهید که دیگران خوشحال شوند تا از با شما بودن لذت ببرند.

 

نگرش خود را تغییر دهید و عاشق باشید:

انتظارات از شما زیاد خواهد شد. مهربان تر و با گذشت تر از قبل باشید، به دیگران عشق بورزید و عشقتون رو بارها ثابت کنید. باید کارهایی که می کنید بیشتر به نفع دیگران باشد و نباید در مقابل انتظاری داشته باشید  تا محبوبیت شما افزایش پیدا کند.

 

مثل جذاب ها حرف بزنید و مثل جذاب ها بشنوید:

از کارهای مهمی که باعث جذب دیگران به شما میشود، طرز حرف زدنتان است. خلاصه گو باشید تا زیاده گو و پیشنهاد کنید تا انتقاد.

سکوت باعث جذب دیگران نمی شود. همیشه چیزی برای گفتن داشته باشید ولی بگذارید از شما انتظار حرف زدن داشته باشند بعد حرف بزنید. با آرامش حرف بزنید و دیگران را برای شنیدن ادامه کلامتان مشتاق کنید.

 

معمولا افراد فکر می کنند برای جذب دیگران تنها سخنوری خوبی بودن کافی است ولی برای اینکه جذابیت شما بیشتر شود باید شنونده خوبی نیز باشید.

با آرامش در چشمهای طرفتون نگاه کنید، به حرفهایی که می زنه اهمیت بدید و زمان هایی که در وسط حرف زدن چند ثانیه سکوت می کنه تا نفس بگیره و یا یاد مطلبی بیوفته، شما باید ابراز کنید که مایلید ادامه صحبت هاش رو بشنوید و این رو با گفتن کلماتی مثل: چه جالب، ادامه میدی و یا … می تونید بروز بدید. بهش بفهمونین که شنیدن حرفاش لذت می برید.

ضرب المثل قدیمی « مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد »  کلام ما را تثبیت می کند.

 

تکراری نباشید:

معمولا یکنواخت بودن باعث میشه کمتر کسی جذب آدم بشه. سعی کنید متنوع باشید و این تنوع به معنی که باید هر بار شما پیشرفتهای زیادی کرده باشید و مثه دفعه قبلتون نباشید.این پیشرفتها میتونه در هر زمینه ای باشه.  با پیشرفهاتون دیگران مجذوب خود کنید.

 

آراسته و شیک پوش ، منظم و با شکوه :

دیگر باید خود را یک آدم جذاب تصور کنید. لباس هایی که بهتان می آید تنتان کنید. این مهم نیست با چه کسی ملاقات دارید و یا به کجا می روید، سعی کنید به بهترین شکل حاضر شوید.

صورت خود را شاداب و خندان نگه دارید و برای تائید کلام دیگران از لبخند استفاده کنید.

 

در کارهایتان با برنامه باشید. شما از افراد معمولی برتر هستید، این را به دیگران ثابت کنید.

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

بگذارید دیگران از نظم و شکوه شما لذت ببرند.

 

غلبه بر احساسات :

هرگز کسی جذب شما نخواهد شد مگر آنکه بتوانید بر احساساتش غلبه کنید. باید چنان در دل طرفتان نفوذ کنید که برای همیشه مجذوب شما بماند.

توانایی آن را پیدا کنید که بتوانید احساسات طرفتان را در دست بگیرید و بهتر است بدانید جذاب ها هرگز از این توانایی سوء استفاده نمی کنند.

 

مواظب باشید کارهایتان باعث تخریبتان نشود:

شما که واقعا قصد جذب اطرافیان را دارید باید بسیاری از نکات را رعایت کنید که ما برخی از مهم ترین ها را ذکر کرده ایم.

هیچ گاه با دروغ نمی توان دیگران را جذب خود کرد.با تخریب دیگران و پشت گویی آنها جذابیت تان بیشتر نخواهد شد. صمیمی و راستگو باشید و دیگر بدقولی را فراموش کنید. عصبی نشوید و به همه احترام بگذارید.

راز نگه دار خوبی باشید و مشکلات خود را نگویید . هرگز از چیزی که هستید مغرور نشوید و از کسی که جذب شما شده سوء استفاده نکنید. بگذارید همه از کنار شما بودن لذت ببرند نه عده ای.

 

 

همه قادر خواهند بود فردی جذاب باشند، تنها کافی است افکار خود را بروی جذب دیگران متمرکز کنید و چندین نکته را که در متن بالا قید شده به کار بگیرید.حال از محبوبیت خود لذت ببرید.

 البته معتقدم که متن نوشته شده کامل نیست به همین دلیل از شما بازدید کننده گرامی خواهشمندم که اگر مطلبی هست که می تونه به کامل شدن مطالب این بخش کمک کنه حتما واسم بزارید تا به اسمتون در وبلاگ به نمایش در بیاد.

 

 

چگونه شخصیت خود را دوست داشتنی کنیم؟

اکثر ما دوست داریم دیگران دوستمان داشته باشند انگار زندگی بهتر می شود اینکه دیگران دوستمان داشته باشند یا نه کاملا به خودما بستگی دارد به اینکه چگونه رفتار می کنیم و چگونه با دیگران کنار می آییم خیلی وقتها آنطور که باید با مردم برخورد صحیح نداریم ما می گوییم می خواهیم دیگران ما را همین طور که هستیم دوستمان داشته باشند.

این بدان معناست که ما کارهای را که باید انجام بدهیم نمی دهیم و قصد تغییر دادن راه و روش خود را نیز نداریم خیلی راحت می گوییم چرا نمی توانند من را همین طور که هستم بپذیرند و دوست داشته باشند؟

واقعیت این است که برای انکه دوستمان بدارند باید دوست داشتنی باشیم.

دوست داشتنی شدن کار زیاد سختی نیست برای شروع بهتر است وقتی با دیگران روبه رو می شوید لبخند بزنید و با روی باز با آنها صحبت کنید رفتاری دوستانه و صمیمی داشته باشید از مشکلات آنها با خبر شوید و سعی کنید درکشان نمایید و به احساساتشان توجه کنید.

وقتی با دیگران رو به رو می شوید بلافاصله سلام کنید منتظر نمانید آنها سلام کنند آنها را به اسم کوچک صدا بزنید نشان دهید که از دیدنشان خوشحال هستید.

طوری رفتار کنید کا انگار از زندگی حسابی لذت می برید همیشه به خوبی ها فکر کنید حتی اگر زیاد هم مایل نیستید خود را مثبت نشان دهید هرگز شکایت نکنید و غر نزنید.

جذاب باشید:

جذابیت چیزی سوای زیبای است. شخصی می تواند زیبا اشد ولی هرگز جذاب نباشد و همچنین می تواند جذاب باشد ولی زیبا نباشد طرز سلوک آدمی انتخاب لباسها , حالت های روانی و ….در این امر, موثر است.

اگر می خواهید فردی موفق و نافذ در قلب ها باشید و از موفقیت لذت ببرید] نخست باید با خودتان ارتباط صحیح برقرار کنید. زیرا معنی و مفهوم رویداد های زندگی را خودتان تایین می کنید.

تمیز و مرتب باشید

وقتی تمیز و مرتب باشید این هماهنگی شما را جذاب می کند. آن چه مهم است تمیز و مرتب بودن در عین سادگی است.

افرادی که به آراستگی خود توجه ندارند از جذابیت و نفوذ خود بر دیگران می کاهند.بیشتر افراد برای آن که جذاب باشند شلوغ می کنند و مدام حرف می زنند و این بزرگترین اشتباه برای جذاب بودن است. دوستی حرف زیبایی می زد و می گفت:نگفتن صلاح است, کم گفتن طلا است , پر گفتن بلا است

تاثیر سکوت

سکوت تاثیر روانی فوق العاده ای دارد و شما را با شخصیت تر و عاقل تر و قابل اعتماد تر معرفی می کند که برای ایجاد صمیمیت و تداوم آن زمینه مساعدی است.ولی سکوت نباید ناشی از خجالت و عدم اعتماد به نفس باشد.

در این صورت از جذابیت می کاهد. وقتی نرم و با لطافت و متانت صحبت کنید نخستین گام برای جذاب بودن را برداشته اید. داد و فریاد را نیندازید. ادم های عصبی و خشن برای صمیمیت, نا مناسب هستند و هرگز جذاب نخواهد بود.

مودب باشید

افراد بی ادب که ظاهری آراسته دارند هرگز مورد علاقه دیگران نخواهند بود.اگر صبح ناراحت و کسل از خواب بیدار شده اید به جای آرامی بروید و به آهستگی با خود تکرار کنید: من خوشحالم, می می خواهم شاد و جذاب باشم.

یا در هنگام برخاستن از خواب به راز و نیاز با پروردگارتان بپردازید و در ادامه بگویید : امروز سلامتی , موفقیت شادی زیبایی جذابیت و صمیمیت به من تعلق دارد و آن گاه در طلب این خواسته ها گام بردارید.همیشه تبسم کنید ولی شوخی زیادی از جذابیت می کاهد. در تبسم , سنگینی و متانت است و جذابیت ولی در خنده و شوخی بی مورد سبکی و کاهش جذابیت.

قاطع باشید

قاطع باشید و هدفهای تان را مشخص کنید افراد مصمم و پر تلاش, چون همیشه دارای برنامه ریزی منظمی هستند, دارای جذابیت زیادی می باشند.آن ها با اعتماد به نفس به اینجاد روابط صمیمانه خود ادامه می دهند.هدیه دادن فوران و انفجار صمیمیت است.

به ویژه اگر طرف مقابل انتظار این هدیه را نداشته باشد و هرگز اهمیتی ندارد که هدیه چه نوع یا جنسی باشد. مهم اهمیت دادن به طرف مقابل است.مواظب صحبت ها و افکارتان باشید زیرا ذهن نیمه هوشیارتان هر اعتقادی را که به زبان بیاورید, در خود حفظ می کند و آن را می پذیرد با صحبت های شیرین و دلچسب روحیه خود را تقویت و شاد کنید و از واژه های نمی توانم و نمی شود و ….. هرگز استفاده نکنید و به این فکر باشید که می خواهید روز خوبی را در کنار خانواده و دوستان با شادی بگذرانید.

همگی می‌دانیم که نمی‌توانیم دیگران را وادار کنیم که دوستمان داشته باشند، هر چقدر هم که دیوانه‌وار عاشق دیگری باشیم و ذره ذره وجودمان عشق او را بخواهد، عشق اجباری نمی‌شود. سوال اینجا است که آیا راهی وجود ندارد که محبوبمان را ترغیب کنیم که عاشق ما بشود، آیا اگر هر کاری از دستمان بربیاید انجام بدهیم، شانس این که فرد رویاهایمان به ما توجه کند، بیشتر نمی‌شود؟ شاید برخی فکر کنند که این کار تقلب است، اما با استفاده از چند شگرد میتوانید به هدفتان برسید. گذشته از هر چیز موضوع مهمی در بین است، صحبت بر سر عشق است و همانطور که میدانید، همه چیز در جنگ و در عشق مجاز است.

فهرست مطالب

جذب کردن را با جلب توجه کردن اشتباه نگیرید. خیلی راحت می‌توانید با انجام دادن یک کار عجیب و خارق‌العاده یا حتی احمقانه توجه یک نفر را برای چند دقیقه جلب کنید، اما این توجه کوتاه مدت است و او به محض آن که از شما دور شود و به خانه برگردد، دیگر شما را به خاطر نخواهد آورد. جذب موفق زمانی رخ می‌دهد که توجه یک نفر را به روشی جلب کنید که او حتی بعد از جدا شدن از شما هم، به شما فکر کند.شما باید به مرد مورد علاقه‌تان نشان بدهید، خصوصیاتی دارید که او به شدت نیازمند آن‌ها است. در چنین موردی حتی اگر او از قبل علاقه‌ای به شما نداشته باشد، جذبتان خواهد شد. هر فردی در این جهان به دنبال ویژگی‌های خاصی است و این ویژگی‌ها را در هر فردی که ببیند، جذبش خواهد شد. برای مثال بعضی خانم‌ها جذب مردان بلندپرواز می‌شوند، چون جاه‌طلبی و بلندپروازی این نوید را می‌دهد که شاید این مرد روزی به فرد مهمی تبدیل شود؛ از طرفی بعضی مردان جذب زنانی می‌شوند که مورد توجه مردان دیگرند، چون با به دست آوردن یک زن محبوب احساس می‌کنند که به موقعیت بالاتری دست یافته‌اند. بنابراین علت این که مرد مورد علاقه‌تان شما را دوست ندارد، می‌تواند این باشد که شما به او نشان نداده‌اید که واجد خصوصیات مورد نیازش هستید. قبل از آن که سعی کنید توجه کسی را جلب کنید، ابتدا باید درباره او اطلاعات کافی جمع کنید و متوجه شوید که چه خصوصیاتی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در ابتدا باید دائماً اطرافش باشید تا مطمئن شوید که فراموش نمی‌شوید. نبرد برای جلب توجه نبرد دشواری است و ممکن است مسائل بسیار دیگری وجود داشته باشد که برای جلب توجه او با وجود شما رقابت کند. البته این که فقط نزدیکش باشید، کافی نیست، مادامی که او به شما علاقه‌مند نشده است، باید هر بار که در کنارش هستید، خصوصیاتی را که می‌دانید، روی او تاثیر می‌گذارد، نیز به نمایش بگذارید. بعد از آن که او به شما وابسته شد و به وجودتان در زندگی‌اش عادت کرد، با فرستادن سیگنال‌‌های مختلف گیجش کنید، مثلاً یک روز به شدت به او توجه کنید، اما روز دیگر کاملاً نادیده‌اش بگیرید.همین رویه گیج کننده را ادامه بدهید تا او از خودش بپرسد که خواسته واقعیتان چیست و آیا او را واقعاً دوست دارید یا خیر. اینجا است که می‌توانید بابت این موفقیت به خودتان تبریک بگویید، چون فکرش را کاملاً به خودتان مشغول کرده‌اید.اگر مدتی به همین رفتار ادامه بدهید، او هر روز بیشتر از قبل به شما فکر خواهد کرد تا جایی که متوجه می‌شود، زندگی کردن بدون شما برایش بسیار سخت است و از این به بعد او است که دنبالتان می‌آید.

اگر مراحل قبل را با موفقیت انجام داده باشید، او مرتب به شما فکر می‌کند و هرچند هنوز جذبتان نشده است، اما سعی می‌کند شما را که به نظرش مرموز و غیرقابل درک می‌رسید، در گروه معینی جای بدهد. در این مرحله است که باید تمام ویژگی‌های تاثیرگذارتان، به ویژه آن خصوصیاتی را که طرف مقابل فاقد آن‌ها است، به او نشان بدهید. برای مثال اگر مردی که می‌خواهید جذبش کنید، خجالتی است، شما باید با اعتماد به نفستان او را مجذوب کنید.

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

اگر مردی که می‌خواهید دوستتان داشته باشد، گوشه‌گیر است و با دیگران صمیمی نمی‌شود، رفتار دوستانه‌ای با او در پیش بگیرید، اگر اعتماد به نفس ندارد، اعتماد به نفستان را نشان بدهید یا اگر از زندگی می‌ترسد، جسارت و شور زندگیتان را به نمایش بگذارید. همگی ما جذب افرادی می‌شویم که خصوصیات فوق‌العاده‌ای را دارند که خودمان فاقدش هستیم یا دارای خصوصیاتی هستند که ما هم آن‌ها را داریم و وجود آن‌ها را در خودمان می‌پسندیم.

بعد از آن که در فکر و ذهن فرد مورد علاقه‌تان جای گرفتید و به مشغولیت ذهنی او تبدیل شدید، گام بعدی این است که کمتر از گذشته دور و برش آفتابی بشوید و با دوستانتان هماهنگ کنید که وقتی کنارش نیستید، نزد او از شما تعریف کنند. مثلاً یکی از دوستانتان می‌تواند بگوید: “وای! این پسر فوق‌العاده است، تعجبی نداره که همه دخترا دنبالشن.” به این ترتیب می‌توانید از دوستانتان برای اثبات اجتماعی خودتان به فرد موردعلاقه‌تان کمک بگیرید، ضمناً چون دیگر مانند سابق همیشه کنارش نیستید، آتش شور و اشتیاق او را نیز روشن می‌کنید. غیرقابل پیش‌بینی باشید و احساساتتان را به سرعت برملا نکنید، چون هر آنچه که قابل پیش‌بینی است، کسل کننده می‌شود. انتظار می‌رود که فرد محبوبتان در این مرحله به شما علاقه‌مند شده باشد. لطفاً از این اطلاعات عاقلانه استفاده کنید.

فرد مورد علاقه‌تان را می‌توانید به راحتی، با انتخاب لباس‌های مناسب جذب کنید. پژوهش‌های متعدد نشان داده است که قرمز رنگ بسیار جذابی است و احتمال این که جذب افرادی بشویم که رنگ قرمز به تن کرده‌اند، بیشتر است. به علاوه قرمز تداعی کننده جذابیت و انرژی جنسی است.

رفتار آئینه‌ای یکی از مفاهیم جالب روانشناسی است و اطرافیانمان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر رفتار فردی را که درصدد جذبش هستید، مانند آئینه تقلید کنید، این فکر را در او به وجود می‌آورید که به هم شبیه هستید و با هم تفاهم دارید. اگر او به ساعتش نگاه کرد، شما هم به ساعتتان نگاه کنید. اگر او پایش را خاراند، شما هم پایتان را بخارانید. مطمئن باشید که از تاثیر این تکنیک شگفت‌زده خواهید شد.

وقتی می‌خواهید فردی را جذب کنید، بهتر است خودتان را به جای او بگذارید. این همدلی مزایای متعددی دارد که همگی آن‌ها در جذب فرد مورد علاقه‌تان به شما کمک می‌کند. اول این که با همدلی کردن می‌توانید نیازهای او را پیش‌بینی کنید و به این ترتیب او را مجذوب قدرت “ذهن‌خوانی” خودتان بکنید و در موقع نیاز به دادش برسید. دوم این که وقتی احساس کند که درکش می‌کنید، طبعاً احتمال این که جذبتان شود و به شما علاقه پیدا کند، بیشتر میشود. سعی کنید به نقطه‌ای برسید که بتوانید جملاتش را کامل کنید.

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای این که محبوبتان را به خودتان علاقه‌مند کنید، این است که به او نزدیکتر شوید. اگر همیشه نزدیکش باشید، او بیشتر با شما آشنا می‌شود و این آشنایی و درک بیشتر کمک می‌کند تا به هدفتان برسید. هر چه او بیشتر و بیشتر شما را ببیند، شانس این که به قلب او راه پیدا کنید، بالاتر می‌رود.

بهره‌گیری از حس شوخ‌طبعی همواره روش فوق‌العاده‌ای برای جذب دیگران به شمار می‌رود، به همین دلیل است که کمدین‌ها تقریباً بدون هیچ سعی و تلاشی می‌توانند با فرد دلخواه خود وارد رابطه شوند. این اثرگذاری اصطلاحاً اثر شوخ‌طبعی گفته می‌شود. اثر شوخ‌طبعی پدیده‌ای روانشناختی است که براساس آن، وقتی مسائل را به روشی شوخی‌آمیز به مخاطبمان عرضه می‌کنیم، به خاطر سپردن آن‌ها راحت‌تر می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید در خاطر فرد مورد علاقه‌تان بمانید، شوخی‌های خنده‌دار را از یاد نبرید.

دختر زیبایی کتاب‌هایش روی زمین می‌ریزد و وقتی همه با بی‌توجهی از کنارش می‌گذرند، غریبه جذابی به کمکش می‌آید و کتاب‌هایش را جمع می‌کند. کلیشهیآشنایی است، اینطور نیست؟ این تصویر آشنا نمونه‌ای از “اثر قربانی قابل شناسایی” است. پژوهش‌ها نشان داده است که احتمال کمک کردن مردم به کسی که به دردسر افتاده است و هیچ دستی برای کمک به سمتش دراز نمی‌شود، بیشتر است. برای این که این موقعیت را خلق کنید، باید تنها و نیازمند کمک باشید، البته باید مطمئن شوید که هیچ فرد دیگری به کمکتان نخواهد آمد.

منحصر به فرد بودن یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای جذب فرد مورد علاقه‌تان است. هیچ کس نمی‌خواهد با فردی وارد رابطه شود که هیچ تفاوتی با دیگران ندارد. پس ترتیبی بدهید که متمایز از دیگران باشید. تنها راهی که تضمین می‌کند، می‌توانید توجه یک نفر را جلب کنید و از آن مه‌متر، به یادش بمانید، این است که همرنگ جماعت نباشید. از این تاثیرگذاری با اصطلاح “اثر عجیب و غریب بودن” یاد می‌شود. این اثر پدیده‌ای روانشناختی است که توضحیح می‌دهد، مردم مسائلی را که به روشی غیرعادی به آن‌ها عرضه می‌شود، بهتر به خاطر می‌سپارند. بنابراین اگر می‌خواهید در یادش بمانید، منحصر به فرد باشید.

کاملاً درست است که تاثیر اولیه همه چیز است و اثر آن تکرار نشدنی است. این باور درباره جذب عشق کاملاً صحت دارد. پژوهش‌ها نشان داده است که ما فقط ظرف 30 ثانیه بعد از ملاقات کردن با یک فرد جدید، درباره ادامه دادن رابطه خود با او تصمیم می‌گیریم. بنابراین سعی کنید که تاثیر اولیه خوبی به جا بگذارید. البته از سوی دیگر نتایج پژوهش‌های متعدد حاکی از آن است که وقتی در اولین برخورد از فردی خوشمان نیاید، اما بعد از آن مرتباً او را ببینیم، احتمال ایجاد شدن پیوندی قوی بینمان بسیار بالا خواهد بود. بنابراین اگر از برخورد اول نتیجه دلخواهتان را نگرفتید، ناامید نشوید، چون هنوز شانستان را برای عاشق کردن او از دست نداده‌اید.

اعتماد به نفس نقش مهمی در جذب کردن دیگران دارد. وقتی به خودتان مطمئن باشید، اطرافیان متوجه این اعتماد به نفس می‌شوند و احتمالاً این خصوصیت بیشتر از هر چیز دیگری توجهشان را جلب می‌کند. به علاوه وقتی از خودتان مطمئن باشید، دیگران در حضورتان راحت‌تر خواهند بود؛ اگر عصبی باشید، این عصبی بودن به آن‌ها نیز سرایت خواهد کرد. بهترین راه برای این که اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید، این است که در کاری مهارت پیدا کنید یا روش دیگری را پیدا کنید که باعث شود احساس خوبی درباره خودتان داشته باشید.

همه می‌دانند که اندکی مرموز بودن یکی از خصوصیات بسیار جذاب است. زندگی و شخصیت خودتان را بیش از حد برملا نکنید. کمی تودار باشید و رو بازی نکنید تا جذابیتتان دوچندان شود. به این ترتیب عشقتان ترغیب می‌شود که شما را بهتر بشناسد و رمز و رازهایتان را کشف کند.

پژوهش‌ها نشان داده است که وقتی دو نفر با سرعت یکسان راه می‌روند، حس می‌کنند که علاقه‌ای بین آن‌ها وجود دارد. این سرعت یکسان و همراه بودن این احساس را در آن‌ها ایجاد می‌کند که با یکدیگر هماهنگ‌اند و وجوه تشابه فراوانی دارند. هماهنگ راه رفتن نمونه‌ای از رفتار آئین‌های است که بررسی‌های دقیق‌تری بر روی آن انجام شده است. فردی که به طرف مقابلش علاقه‌مند باشد، سرعت گام‌هایش را با سرعت گام‌های او هماهنگ می‌کند، حال آن که دوستان معمولاً سرعت راه رفتنشان را با هم تنظیم نمی‌کنند.

نوشیدن قهوه یکی از بهترین ایده‌ها برای قرار اول و آشنایی است، اما آیا می‌دانستید که این قرار گرم از نظر روانشناسی نیز به جذب طرف مقابل کمک می‌کند؟ بعد از آن که نخستین قرارتان را به صرف قهوه برگزار کردید، شخصیتتان برای او تداعی کننده گرمای لذت‌بخش قهوه خواهد بود. برای مثال اثبات شده است که اگر هنگام صحبت کردن با دیگری، نوشیدنی سردی در دستتان باشد، این باور در شما شکل می‌گیرد که طرف مقابلتان شخصیت سرد و غیردوستانه‌ای دارد. از سوی دیگر اگر حین گفتگو نوشیدنی داغی، مثل قهوه در دستتان باشد، فکر می‌کنید که طرف مقابلتان شخصیت خونگرم و دوستانه‌ای دارد.

تمام توصیه‌های بالا روش‎هایی عمومی هستند، اما از یاد نبرید آنچه که برای شما جذاب است، شاید برای دوستتان کاملاً کسل کننده باشد و آنچه شما را جذب می‌کند، شاید تاثیری بر دوستتان نداشته باشد. می‌دانید بازاریاب‌ها چطور دیگران را ترغیب به خرید محصولاتشان می‌کنند؟ آن‌ها اول نوع افرادی را که درصدد جذبشان هستند، تعیین می‌کنند، سپس کمپین‌ها و تبلیغاتشان را مطابق علائق گروه مورد نظرشان طراحی می‌کنند.

 

فردی که عاشقش هستید، برای شما مهمترین آدم روی کره زمین است، بنابراین هیچ دلیلی ندارد که از جذب کردن او ناامید شوید. با پیاده کردن روش‌های خاص می‌توانید رویای خودتان را به واقعیت تبدیل کنید، می‌توانید فردی را که دوستش دارید، جذب کنید، رابطه‌تان را وقتی همه چیز به نظر تمام شده می‌رسد، ترمیم کنید یا عشق قدیمیتان را به رابطه برگردانید. در هر موقعیتی که قرار داشته باشید، ایمان داشته باشید که اوضاع بهتر خواهد شد. روش‌های کلی جذب کسی که دوستتان ندارد، شامل درگیر کردن فکر او، تبدیل جذب به مشغولیت ذهنی و بازی کردن با ذهن او می‌شود، البته ممکن است این روش‌ها برای هر فردی موثر نباشد. بهتر است برای این که ایده‌های بهتری را متناسب با مورد خاص خودتان پیدا کنید و هر چه سریعتر به عشقتان برسید، با یک مشاور مجرب تماس بگیرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

8 بازدید

14 بازدید

23 بازدید

33 بازدید

60 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

سلام من عاشق دختری شدم که خیلی درسش خوبه منم درسم عالیه د در تیزهوشان هستم من بسکتبال کار میکتم و او روز های فرد کلاس زبان داشتم وقتی تمرین من تمام میشود کلاس او هم به پایان میرسید من با بد بختی خودم رو به کلاسش میرسوندم و بعد از دو سال من شمارش رو گیر اوردم واقعا عاشقش هستم اون قبلا رل داشته ولی کات کردن اون هم فک کنم منو دوست داره من خیلی چیزها ازش میدونم واقعا هم دوسش دارم دیگه هم نمیدونم چجور بش ثابت کنم ؟ من هشتم هستم اونم نهم هست ولی جواب نه بهم میداد هر کاری هم کردم نشد یه روز با شماره دوستم بهش پیام دادیم گفتیم بیا پارک ولی نیومد ما تو پارک بودیم که مامانش رد شد رفت ما هم رفتیم دم خونشون پدر هم نداره بعد هی زنگ زدیم جواب میداد باش یکم حرف میزدم و‌میرفت بعدش که رفتیم مامانش بمون زنگ زد کلی با من حرف زد راستش من همه جا دنبالش میرفتم میدونستم کی بیرون میره خیلی عاشقشم براش میمیرم شبا تا بش فکر نکنم و عکس رو نبینم خوابم نمیره چه کار کنم کمکم کنید

سلام دوست گرامی سال نهم دبیرستان هستید و این سن برای ورود به یک رابطه عاطفی، سن مناسبی نیست. اشاره کردید هردوی شما درسخوان هستید، پس در حال حاضر می‌دانید که یکی از اولویت‌های زندگی‌ هردوی شما، درس است و ارتباط عاطفی و هیجانات مربوط به آن، ممکن است در زندگی شما تداخل ایجاد کند.

ویژگی های خیلی زیادی داره اون خیلی با استعداد ه و من از ۶ سالگی می شناسمش و و بهش اعتماد خیلی زیادی دارم من در هنگام فراموش کردنش دچار تردید می شم و وقتی می بینمش ضربان قلبم بالا می ره و دست پاچه می شم و دوباره بهش وابسته می شم فکر نکنم زیاد دوسم داشته باشه ولی من دوست داشتم واقعیه و حتی هرشب خوابش رو می بینم و وابسته تر میشم به خودش و خاطراتش چی کار کنم

و من خیلی هدف دارم و اولین هدفم اینه که پزشک شم و دومین هدفم به دست آوردن سجاد نمی تونم فراموشش کنم چند باری هم دم مدرسه دیدمش چی کار کنم ؟

خسته نباشید من واقعا عاشقشم و براش می میرم حاظرم تمام دارایی خودم رو باهاش قسمت کنم نمی دونم یه حسه دست خودم نیست و نمی دونم باید چی کار کنم؟ به نظر شما میشه عاشقش کنم ؟ و دوستم ناراحت نمی شه ؟

سلام من دختر، و ۱۶ سالمه عاشق پسری شدم که یه سال از من بزرگتره البته اینو بگم بچه محلمونه و باباش سوپر مارکت داره باباش منو و می شناسه و خیلی دوسم داره من چند روز پیش پیج اینستاگرام اونو پیدا کردم رفتم تو دایرکتش و بهش گفتم عاشقتم و اون از من خواست که تو واتساپ بهش پیام بدم و شمارشو داد منم قبول کردم و باهم حرف زدیم اون گفت قبلا دوست دختر داشته و من ی دونستم چون دوست دخترش رفیق فاب منه بعد که باهم حرف زدیم اون گفت من اونو دوست دارم جالب این جاست که کات کرده و دوست دختر نداره و من چند بار براش اهنگ فرستادم و تولدش رو بهش تبریک گفتم من خیلی دوسش دارم بیش از حد تو درسم هیچ خللی ایجاد نشده و معدلم ۲۰ ولی دوسش دارم میشه بگید چی کار کنم ؟؟

چند بار خواستم فراموشش کنم اما نمی تونم و تا می یام فراموشش کنم یهو تو خیابون می بینمش چی کار کنم ؟☹

سلام دوست گرامی این مساله را می‌دانیم که فراموش کردنی در کار نیست، بلکه با کمک متخصص می‌توانید این اتفاق تلخ را کمرنگ کنید و به جای اینکه تمام شبانه روز خود را به او فکر کنید، این افکار را مدیریت کنید. توصیه می‌کنیم در دوره «زندگی پیروزمندانه پس از جدایی» شرکت کنید.

سلام دوست گرامی شما به صورت مستقیم ابراز علاقه کردید و طرف مقابل شما اشاره کرده که قبلاً در رابطه بوده است که فرد قبلی دوست شما بوده است!! آیا تمایلی برای ادامه این رابطه دارد؟دلایل اینکه به او علاقمند شدید را می‌توانید بگویید؟ در درس شما خللی وارد نشده، چون هنوز رابطه‌ای شروع نشده است و سن شما برای ارتباط عاطفی پایین است.

خسته نباشید من واقعا عاشقشم و براش می میرم حاظرم تمام دارایی خودم رو باهاش قسمت کنم نمی دونم یه حسه دست خودم نیست و نمی دونم باید چی کار کنم؟

خسته نباشید من واقعا عاشقشم و براش می میرم حاظرم تمام دارایی خودم رو باهاش قسمت کنم نمی دونم یه حسه دست خودم نیست و نمی دونم باید چی کار کنم؟ به نظر شما میشه عاشقش کنم ؟ و دوستم ناراحت نمی شه ؟

سلام من دخترم دو سال پیش با یک پسری آشنا شدم که دو سال از من کوچک تره ازش به عنوان یک دوست خیلی خوشم میومد اما پس از گذشت دو سال اون بهم گفت خیلی دوستم داره(چند ماه پیش) به نظرم راست هم می گفت چون خیلی به هم نزدیک بودیم و تند تند همدیگر میدیدیم خیلی باهم صمیمی بودیم و همه با حسرت به ما نگاه می کردن من هیچوقت مثل اون نگفتم که عاشقتم و دوست دارم اما اون میگفت و حتی با رفتارش نشون میدان اما راستش من میترسیدم بگم چون با خودم می گفتم زوده. خلاصه همینجوری میگذشت یه روز که پیش هم بودیم اون خواست بهم نزدیک بشه من رفتم عقب چندوقت پیشش هم من به خاطر اینکه مادرم متوجه شده بود چت می کنیم گفتم دیگه بسه اما اون گفت من هزار بار آبروم رفته و هیچی به تو نگفتم راستم میگفت. بهم گفت نکنه یکی بهتر از منو دیدیم و اینجور چیزا. میگفتم اومد سمتم من خودمو کشیدم عقب اون دوباره نزدیک شود من با لبخند و شوخی فاصله گرفتم آخه از اینجور کارا خوشم نمیاد. بعد اون با تندی رفتار کرد و گفت همه چی تموم و رفت. هنوزم که همواره هم دیگری می بینیم با هم لج افتادیم تو جمع نشستیم آروم بهم میگه حالم ازت بهم میخوره منم میگم همچنین ولی میدونم که راست نمیگه چون با اینکه قهر بودیم مثل قدیما نزدیک شد و احساسشو با رفتارش نشون میداد ولی باز میگفت ازت بدم میاد. تو جمع خیلی لجه تو تنهاییمون بد نیست. من گیج شدم یعنی دوستم داره هنوز؟ راست میگه ازم بدش میاد؟ چرا وقتی قهر بودیم مثل قدیما حتی خیلی نزدیکتر اومد سمتم و احساسشو نشون میداد و بعضی اوقات از چشمش می‌شد خوند ولی تو همون حالتم میگفت ازم بدش میاد؟ اصلا چرا وقتی بینمون به قول خودش همه چی تموم شده باز اومد سمتم؟ چطوری رابطمونو دوباره خوب کنم؟ فکر کنم هنوز دوسش دارم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و او اشاره نکردید. هیجان ایشان برای نزدیک شدن بیشتر به شما، نشان از اهمیت دادن به ارتباط فیزیکی دارد و زمانی که شما او را پس زدید، رفتارش متفاوت شد؛ پس این نوع رفتار نشان می‌دهد که ارتباط عاطفی اولویت پایین‌تری نسبت به ارتباط فیزیکی دارد. بنابراین این انتخاب شماست که او را انتخاب کنید تا آسیب ببینید یا خیر.

ممنون که پاسخ دادین. البته آنقدر بهم نزدیک نمیشه که بخواد آسیب بزنه و من هم اجازه نمیدم و اون قصدش آسیب زدن نیست به نظرم. نظر شما چیه یعنی اینجوری داره ابراز احساسات میکنه؟ رو در رو براش سخت بود به زبون بیاره ولی مجازی میگفت. به نظر شما اگه اومد و ازم عذر خواهی کرد و فرصت دوباره خواست بهش اجازه بدم؟ یا که بزازم وضعیت همینجوری بمونه؟

سلام من عاشق پسر خالم شدم و ما قبلا همدیگرو اصلا ندیده بودیم سه سال پیش همدیگرو دیدیم و من اول ازش خوشم نمیومد ولی بعد به شدت عاشقش شدم من سنم کمه ولی اون از من بزرگتره تا حالا خیلی به هم نزدیک نشدیم بعضی موقع ها خیلی بهم نگاه عاشقانه میکنه ولی اون قبلا دختر دیگه ای رو دوست داشت و الان هم فک کنم نمیدونم دوست داره من چیکار کنم عاشقم باشه

سلام دوست گرامی به سن خودتان و او اشاره نکردید. عاشقانه نگاه کردن، دلیل بر دوست داشتن و یا برنامه‌ای برای آینده داشتن نیست. تلاش کنید در مورد مسائل مشترک باهم صحبت کنید تا اطلاعات بیشتری درباره او بدست بیاورید.

سلام فردی از طریق راه های بالا من رو به خودش جذب کرد و الان دو سالی میگذره و من الان که دیگه نمیبینمش احساس میکنم خیلی بهش وابسته شدم و همش تو فکرشم به طوری که روند عادی زندگیم رو به هم زده ، نمیدونم حسم رو بهش بگم یا نه

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر به صورت حضوری به او دسترسی ندارید، بهتر است به صورت مجازی با او صحبت کنید.

سلام من یک دخترم ک عاشق ی پسری شدم ک او چن وقت پیش ب یک دختر دیگر ابراز علاقه کرده است و من کلا نمی دانم او از من خوشش می آید یان من باید چیکار کنم خواهش میکنم چیزی بگویید

سلام دوست گرامی اشاره کردید که او به شخص دیگری علاقمند است، پس خودتان جواب خود را دادید. این عشق یکطرفه ممکن است برای شما آسیب به همراه داشته باشد؛ پس بهتر است اگر از علاقه او نسبت به خودتان مطمئن نیستید، او را رها کنید.

من پسرم و ۱۹ سالمه طرف مقابلم نیز هم سن منه من از ۱۲ سالگیم بهش علاقه داشتم ولی حسمو بهش نمیتونستم بگم که یه روز حسمو بهش گفتم و او در جواب گفت من تورو به اندازه داداشم دوست دارم.من چطوری میتونم اونو جذب خودم کنم.واقعا عاشقشم و بدون اون نمیتونم زندگی کنم.

سلام دوست گرامی به نظر می‌رسد طرف مقابل بیشتر از حد یک برادر به شما علاقه‌ای ندارد و این مسیر یک طرفه از سوی شما ممکن است به نتیجه‌ای نرسد. اما برای او علاقه خودتان را بازگو کنید مجدد و دلایل خودتان را برای انتخابش بگویید.

از این کار میتونم جواب بگیرم.الان من یه سال دوسالی میشه که ندیدمش

یعنی امکان داره هیچ علاقه ای به من نداشته باشه.یه سال دوسالی میشه که ندیدم واینکه اگه دوباره حسمو بهش بگم و دلیل اینکه چرا اونو دوس دارمو بازگو کنم میتونه یه جورایی کمکم کنه یا نه

سلام من 15 سالمه و 9 ساله عاشق یه پسری هستم که 17 سالشه چند بار هم بهش ابراز احساسات کردم ولی از من خوشش نمیاد چیکار کنم که عاشقم بشه چون خیلی دوسش دارم

سلام دوست گرامی 6 سالگی شروع احساسات شما به او بوده است؟! بهتر است کمی منطقی‌تر به این ماجرا نگاه کنید. سن شما برای این ابراز علاقه مناسب نیست. تلاش کنید به جای ابراز علاقه به او، موفقیت‌های خودتان را بیشتر کنید و به وظایفی که به سن شما مربوط است رسیدگی کنید.

سلام. من عاشق یه دختری از 4 سالگیم هستم الان 14 سالمه و طرف 1 ماه ازم کوچیک تره سالی یه بار میبینمش موقعیت پیش نمیاد بهش بگم بعضی شبا خوابش رو میبینم اخرین خوابی که دیدم بد بود ولی همشون خیلی خوب بود واقعا اگر بره از پیشم خودکشی میکنم خیلی بهش وابسته هستم میبینمش سرش توی لاک خودشه و توی گوش دوستاش حرف میزنه واقعا عاشقشم به قدری نمیتوتن سرم رو بالا منم

سلام من یه دختری ام که عاشق یه پسری شدم که در ظاهر جدیه ولی خیلی روحیه نرم و لطیف دارد و مهربون است من ۲۰ سال دارم اون ۲۸ سال دارن من بدون اون نمیتونم زندگی کنم لطفا کمکم کنید ممنون

سلام دوست گرامی برای جذب عشق ایشان شما باید تلاش کنید که از طریق غیرمستقیم به او علاقه‌تان را نشان دهید. اشاره‌ای نکردید که چگونه با او آشنا شدید تا بهتر بتوانیم به شما راهنمایی کنیم. در ضمن میزان علاقه‌ای که به او پیدا کردید، کمی غیرطبیعی است و نشان از وابستگی دارد. می‌توانید در دوره« جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» رادیوعشق شرکت کنید.

سلام من یه دختری هستم که عاشق یه پسر شده ام که اون عجیب غریبه و چند تا ویژگی رو باهم داره مثلا هم خیلی خجالتیه که سمته دخترا نمیره هم خیلی شوخ طبعه و میدونم که از چه جور دخترایی خوشش میاد از دخترا مثل خودش که شوخ باشن خوشش میاد منم اینطور هستم اما نمیدونم چطور به این پسر رو عاشق خودم کنم و بدون اون نمیتونم ممنون میشم اگر کمکم کنید

سلام دوست گرامی شما می‌توانید در دوره «جذب عشق، از آشنایی تا ازدواج رادیوعشق» شرکت کنید تا بتوانید این جذب عشق را به طریقه صحیح و علمی آموزش ببینید.

سلام من ابوالفضل هستم 12سالمه من ی دختری رو دوست داشتمم اونم12سالش بود ازمن ولی دوماه کوچیک بود اونم میگفت دوست دارم اما بعدش بهم گفت تواخلاقت خرابه من نمیتونم با تو بمونم میشه راهنمایی کنید من واقعا عاشقشم چیکارکنم.راهی هست که برگرده؟

سلام دوست گرامی شروع دوره نوجوانی همراه با کشش به سمت جنس مخالف است. احساسات متنوع و مختلفی را تجربه خواهید کرد و یکی از آنها احساس دوست داشتن است. اما این احساسات پایدار نخواهد ماند و دائماً تغییر شکل می‌دهد. بنابراین نمی‌توانید به این مساله امید فراوانی داشته باشید که این احساس همیشه دوام خواهد داشت. همانطور که طرف مقابل شما که اول از شما خوشش می‌آمد و حالا از اخلاق شما ایراد گرفته است و کنار شما نیست.

سلام وقتتون بخیر من از یه دختری خوشم اومده دلم میخواد بهش بگم ولی میترسم چون من افغانستانیمو اون ایرانیه میگم شاید سر همین قضیه از من خوشش نیاد میخواستم راهنماییم کنید یعنی میشه کاریش کرد؟!!

سلام دوست گرامی این مساله بستگی به طرز فکر طرف مقابل شما دارد و تا وقتی عنوان نکنید نمی‌شود حدسی زد.

سلام من۲۲سالمه و عاشق پسرعموی۲۷سالم شدم به شدت بهش علاقه دارم چون به پدرش که مشکلات زیادی داره خیلی کمک میکنه اکثرا شبا خوابشو میبینم وقتی بهش نزدیک میشم تمام بدنم سفت میشه و احساس میکنم کسی رو بجز اون نمیبینم تا حالا بهش ابراز علاقه نکردم ولی اونم کاری نکرده ولی بهم بی توجه نیست ممنون میشم اگه بگین چطور میتونم بهش نزدیک بشم؟

سلام دوست گرامی برای ابراز علاقه کردن راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از آنها راه مستقیم است. اما در این شیوه مستقیم امکان اینکه طرف مقابل شما را طرد کند و یا از چشمش بیفتید زیاد است. بنابراین شیوه‌های غیرمستقیمی وجود دارند که می‌توانید از آن طریق نزدیک شوید. برای مثال شما می‌توانید به دنبال یک صحبت مشترک بگردید. در رابطه با کار، رشته تخصیلی، یک اتفاق مشترک در فامیل، موضوعات روزمره و… در واقع شما باید ابتدا گفتگو کردن با او را تمرین کنید. برای مساله شما دوره‌ای با نام «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» وجود دارد که می‌توانید از آموزش آن بهرمند شوید و همراه یک مشاور در این مسیر قدم بردارید.

سلام من عاشق دختری شدم که از من 1 سال بزرگتره و من اونو شدیدا دوستش دارم و اون توجهی به من نمیکنه و من بدون اون هیچ امیدی برای زندگی کردن ندارم لطفا یک راه حل به من بدین ممنونم

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. آیا به او ابراز علاقه کردید و او بی ‌توجهی می‌کند؟ یا دورادور از او خوشتان می‌آید؟ بهتر است ابتدا شناخت‌تان را از ویژگی‌های فرد ایده‌آل او بیشتر کنید تا بدانید او به جه شخصیت‌هایی بیشتر علاقه دارد. دستاوردهای خود را افزایش دهید و برای جذب صحیح ایشان از مشاوران رادیو عشق، نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام و خسته نباشید بابت مطالب مفیدتون من پسری ۱۶ ساله هستم و از دختری که چند ماه از خودم بزرگ تره خوشم اومده برای اولین بار که بهش گفتم قبول نکرد و دومین بار خودمو یکی دیگه جا زدم بازم قبول نکرد چند باری به صورت تلفنی مزاحم شدم و اون فهمید بعدش هم که بهش گفتم گفت آدمهایی به من پیشنهاد دادن که شانشون از تو بالا تره و منو کوچیک کرد و میگه که با هیچ کسی نمیخواد دوست بشه هیچ نشانه ای هم از علاقش به خودم رو نمیبینم میشه لطف کنید راهنمایی کنید

سلام دوست گرامی سوال دقیقی نپرسیدید نکات مهم را در نظر داشته باشید: سن کم شما که در دوره نوجوانی هستید انتخاب شخصی که از شما بزرگتر است عدم نشانه یا علاقه‌ای از طرف مقابل تحقیر شدن از جانب طرف مقابل ابتدا مشخص کنید دلیل و انگیزه‌تان از بودن در این رابطه چیست؟ و به چه دلیلی به کسی علاقمند شدید که علاقه‌ای به شما ندارد؟ می‌توانید برای بررسی بیشتر از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من پسری ۲۶ ساله ام حدود ۵ ماه پیش با یه دختری آشنا شدم و به شدت بهش علاقه مند شدم ایشون ۵ سال از من کوچک تر هستش نزدیک ۲ ماهی تو رابطه بودیم ولی بعد یه مدت گفت من بهت حس ندارم و فقط بعنوان یه دوست ساده میتونم کنارت باشم این هم اضافه کنم از طریق چنتا از دوستان باهم آشنا شدیم به شدت بهش علاقه نشون میدادم و همه جا بهت اهمیت میدادم و خیلی کارهای زیادی کردم براش ولی اون همش حرفش همین بود که بهم حس نداره بعد از جدایی هنوز همدیگه رو میبینیم یه روز خیلی باهام خوبه ولی یه روز کاملا سرد و بی تفاوته نمیدونم چیکار باید بکنم که مهرم به دل این آدم بیفته ایشون دقیقا چند روز قبل آشناییمون یه رابطه رو تموم کرده بود که طرف مقابل رو دوست داشت ولی چون خیانت دیده بود طرف مقابل رو کنار گذاشته آیا راهی هست بتونم جدب خودم بکنم؟ ما همدیگه رو هنوز میبینیم و از طریق دوستان بیرون میریم و در ارتباطیم

سلام دوست گرامی نکته مهمی که در پرسش شما وجود دارد این است که ایشان پیش از شما با شخصی در ارتباط بودند و خیانت دیدند و بلافاصله پس از چندروز با شما وارد رابطه شدند. این مساله نشان می‌دهد که او اصلاً آمادگی شروع یک رابطه جدید را ندیده است و در ارتباط قبل آسیب دیدند. بنابراین شما در حال حاضر یکی از اشتباهاتی که نباید انجام دهید اصرار به شروع رابطه عاطفی است. نقش یک ناجی و حمایت‌گر را نیز نداشته باشید و فعلاً به او فرصت دهید تا بتواند با زخمی که خورده است، کنار بیاید.

سلام من یکیو دوست دارم ک اون دوسم نداره….یعنی یجوریه که یه روز باهام خوبه یک روز بد… میدونه دوسش دارم…برای همین کم محلی میکنه…من خودم دختریم ک خیلیا میخوان باهام باشن ولی من فقط از یک نفر خوشم میاد و نمیتونم فراموشش کنم….نمیدونم چیکار کنم چه باهاش سرد باشم چه صمیمی باهام حرف نمیزنه … ولی همیشه استوریامو چک میکنه و حواسش بهم هست…نمیفهممش خیلی مغروره ..چیکار کنم خدایی .. 19سالمه:(

سلام دوست گرامی اشاره کردید با شما صحبت نمی‌کند، اما یک روز با شما خوب است یک روز بد، این مساله یک تناقض است. بالاخره باهم در ارتباط هستید یا خیر؟ اگر ارتباط شما از طریق فضای مجازی باشد و شما از این طریق به او علاقمند شدید، بهتر است کمی واقع‌بینانه‌تر به این ماجرا نگاه کنید. تا به حال از خودتان پرسیدید که جذب کدام ویژگی‌های شخصیتی در ایشان شده‌اید؟ چقدر ایشان را می‌شناسید؟ اینکه رفتار یک فرد را نمی‌فهمید، یعنی شناخت‌تان از او بسیار کم است. چون اطلاعات کمی از خودتان و نوع آشنایی گفتید، راهنمایی خیلی کلی است. بهتر است برای بررسی و یاد گرفتن شیوه صحیح جذب عشق، از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

من خیلی عاشق یه دخترم من 14سالمه و اون 16 او با من سرکوچه از مدرسه میومد من باهاش سر صحبت را باز میکردم و او گاهی اوقات پاسخ طولانی می‌داد و با من حرف میزد بعد از مدتی دیگه جوابم را نمی‌داد من خیلی دوستش دارم لطفا راهنمایی کنید

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و سن 14 سالگی برای انتخاب یک شریک عاطفی بسیار سن پایینی است. اگر شما بتواند موفقیت‌هایی کسب کنید، خصوصا درباره درس و در آینده درباره دانشگاه و شغل، می‌توانید نظر ایشان را به خودتان جلب کنید. اختلاف سنی شما نیز مساله ساز است. چون شما درگیر یک هیجان شدید که مختص به سن شماست.

سلام من کسی را دوست دارم اما نمیخواهم با او دوست شوم ومن کسی را که دوست دارم و اما او مرا دوست ندارد ولی در اینستاگرام مرا فالو میکند و به استوری هایم نگاه میکند و درواقع توجه نشان میدهد اما من میخواهم او از من دور شود لطفا راهنمایی کنید

سلام من عاشق پسر داییم شدم البته من ۱۷ سالمه اون ۲۴ می دونم فاصله هامون زیاده ولی واقعا دوسش دارم من دوسالی میشه دوسش دارم اوایل توجه نمی‌کرد ولی بعد بهم از واتساپ پیام داد و ما خیلی البته پیام که نه بگه سلام خوبی من چالش گذاشته بودم به اون جواب داد بعد یکم مغروره ولی ما بعد از اون حرف زدیم بعضی موقع اتفاقی مشروب می‌خورد ولی خیلی کم وقتی مست میشد به من پیام میداد الان من از کجا بفهمم عاشقمه یا نه

سلام دوست گرامی سن شما اوج سن نوجوانی است که در آن هیجانات زیادی وجود دارد که یکی از این هیجانات احساس علاقه به یک جنس مخالف است. روال پیام‌ها دادن‌های ایشان نشانه‌ای از علاقه ندارد، او هم مثل هر مخاطب دیگری وقتی چالش گذاشتید، به شما پاسخ داد. پیام زمان مستی، نشانه علاقه نیست.

سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه و به پسری ۲۳ ساله علاقه مندم و متاسفانه از علاقه من نسبت به خودشون باخبر هستن قبل از اینکه بفهمن خیلی بهم اهمیت میدادن و بهم نگاه میکردن ولی از وقتی فهمیدن خیلی اذیت میکنن من نمیدونم دوستم داره یا ن خیلی دوست دارم بدونم ولی اصلا کاری انجام نمیدن که بشه فهمید گاهی وقتا کاری میکنن که احساس میکنم دوستم داره و بعضی وقت ها هم برعکس به نظرتون باید فراموشش کنم یا کاری کنم که بهم علاقه مند بشه؟

و اینم اضافه کنم اون پسر ی روز عاشق ی نفر بوده و شکست سختی خورده و به خاطر همین انتقام کاری که اون دختر باهاش کرده رو با دختر های دیگه انجام میده و مطمئنن خیلی سخت عاشق میشه حقیقت و مشکل اصلی من اینه که اون میتونست با من هم این کار رو بکنه ولی بهم گفت خودتو خراب من نکن نمیدونم باید چیکار کنم چون خیلی دوستش دارم و نمیتونم فراموشش کنم لطفا راهنماییم کنید که چه جوری بهش ثابت کنم دوسش دارم یا چجوری فراموشش کنم😔

سلام ببخشید من ۱۵ سالمه و چند وقتی هست که حس می کنم از یه پسر یه فامیل دورمون می شه خوشم میاد ولی خب من آدم مغرور و خجالتی هستم و یه مسئله دیگه ای هم که هست این که خب اون خونشون تو بیرجند و من تو تهران و پسره خیلی درس خون و خوبی هستش یعنی اینکه باهاش در ارتباط نیستم و واقعا نمی دونم که از من خوشش میاد یا نه باید چیکار کنم که لااقل ببینم از من خوشش میاد یانه که اگر نمی یاد فراموشش کنم چون من خوشبختانه وابستگی زیادی به کسی ندارم

سلام دوست گرامی دلیل اینکه به او علاقه پیدا کردید چیست؟ سن شما پایین است و در سن نوجوانی امکان اینکه شما از نظر احساسی به شخصی حسی پیدا کنید طبیعی است بهتر است طبق آنچه گفتید که او فرد درسخوانی است، شما نیزدستاوردهای تحصیلی خودتان را بیشتر کنید تا برای او جذاب‌تر باشید.

سلام من ۱۵ سالمه و پسری که بهش علاقه دارم ۲۰ سالشه اون پسر داییمه با یه نفر دوس شدم تا از سرم بپره ولی فایده نداشت خب اون یکی دیگرو میخواد من بهش غیر حضوری ابراز علاقه کردم ولی گفت که من بچه ام و منو مث یه خواهر دوست داره تو رو خدا بگید چیکار کنم دارم دیوونه میشم. تو جمع های خانوادگی باهام حرف میزنم میگه می‌خنده ولی مثل یه بچه باهام رفتار می‌کنه اصن جزو آدم بزرگا حسابم نمیکنه من خودم کوچیک نیستم، قدم بلنده، کاملا به بلوغ ذهنی و بدنی رسیدم ولی اون فک میکنه که من بچم همش تو فکرشم خوابش رو میبینم هرکاری میکنم تا خوشحال باشه من بار ها نشون دادم که دوسش دارم ولی نشد یه راه حل بهم بدین لطفا

سلام دوست گرامی شما در دوره نوجوانی قرار دارید و هویتی مابین کودکی و بزرگسالی برای‌تان درحال شکل‌گیری است. یکی از چالش‌های این دوره سنی، عاشق شدن زودهنگام است که شما حاضر هستید هرکاری برای او انجام دهید تا به شما توجه کند. بلوغ ذهنی که اشاره کردید در سن شما رخ نمی‌دهد و دائماً درحال تکمیل و رشد این بلوغ هستید. برای اینکه علاقمندی خود را مدیریت کنید و او شما را به چشم یک بزرگسال ببیند، قدم اول این است که برای زندگی‌تان هدف داشته باشید قدم دوم این است که علاقه خود را به صورت مستقیم به ایشان ابراز نکنید و از راه‌حل‌های اشتباهی که در گذشته انجام دادید، دست بکشید. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوران رادیوعشق، وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام من ۱۴ سالم است و اون هم همینطور…برای گفتن حسم بهش اقدامی نکردم…دلیل علاقه مندی من داشتن چهره زیبا و داشتن شخصیتی با اراده قوی است…فکر نکنم از سر خجالت خودش رو پنهان میکنه چون یه مدتی با من خوب بود و با هم سر یک موضوعی حرف می زدیم(البته تو همن سوپر مارکت)بعد یه مدتی هروقت میخوام سر صحبت رو باز کنم دیگه جواب های کوتاه میده و حتی به من نگاه نمیکنه((از مدتی این جوری شد که آن رو با ۳ پسر بیرون دیدم (فقط یه بار که چند بارم خودشون ۲ نفری اودن سوپر مارکتش و همینطورجلوی مادرش با هم حرف میزدن٬میت سم با یکی از اون پسر ها رابطه داشته باشه و دلیل این که با من حرف نمیزنه همین باشه))… خیلی ممنون میشم کمکم کنید دلم واقعا از این دلتنگی سیره💔.

راستی این رو اضافه کنم که با اون پسر فقط یک بار بیرون رفته تا اونجایی که دیدم (هر روز ریز نظرش دارم)

سلام دوباره یه چیزی رو اضافه کنم که هروقت که نزدیکشم نگاهم نمیکنه ولی مثلا یه پیادرو باهاش فاصله دارم نگاه میکنه لطفا سریع جواب بدید خیلی خیلی ممنونم که کمک میکنید

سلام مطالبتون خیلی خوب بود میخواستم بگم من سن کمی دارم‌ولی عاشقم راستش من ۱۴ سالمه و طرف مقابلم ۱۵ سالشه راستش بابت سنم خیلی مسخرم میکنه ولی من هیچ اعتقادی به سن ندارم . من هر روز تو فکرشم ولی فک میکنم که من هیچ وقت تو فکرش نیستم شبا تا صبح بیدارم راهمون هم خیلی دوره شاید سالی ۳ هفته ببینمش بهش پیامم میدم با بی حوصلگی جواب میده یا با هر بهونه ای منو میپیچونه نمدونم چیکار کنم بهم علاقه پیدا کنه لطفا راهنماییم کنید. ممنون

سلام دوست گرامی از لطف و بازخورد مثبت شما سپاسگزاریم. مساله سن در علاقه اتفاقا بسیار مهم است. سن 12 تا 18 سالگی که دوره نوجوانی است، دوره‌ای پر از هیجانات مختلف است که یکی از اتفاقاتی که در آن می‌افتد تمایل به جنس مخالف است. اینکه ایشان به شما توجهی ندارد و یا دائما از شما فرار می‌کند نیز یکی از همین نشانه‌های دوره نوجوانی است که هیجاناتش باعث می‌ود که تمایلی به شما نداشته باشد. شما می‌توانید با تمرکز روی دستاوردهایی مانند درس، مهارت آموزی و سپس داشتن شغل توجه او را به خود جلب کنید.

اممم.سلام ببخشید میشه به چیزایی که من میگم هم یه جوابی بدید خیلی ممنون میشم.

سلام،من یه دخترم ۲۲ سالمه و حدودا یه ماهه با اقایی اشنا شدم ۲۶ ساله،چند باری باهم قرار داشتیم ،اوایل خیلی بهم محبت میکرد احساس میکنم داره از قانون جذب استفاده میکنه برای نزدیکتر کردن من بخودش و منم واقعا دارم احساس میکنم نسبت به این فرد حس پیدا کردم و دلم میخاد بیشتر باهاش وقت بگذرونم،چجوری میتونم منم مثله خودش جذبش کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی چیزی به اسم قانون جذب وجود ندارد و از نظر علمی کاملاً رد شده است. راه‌های صحیح و علمی جذب عشق، مسیر دیگری است که می‌توانید با دریافت مشاوره از آن استفاده کنید و یاد بگیرید.

سلام من یک پسر هستم و تقریبا ۳ سال هست که یک دختر را دوست دارم و چند وقت هست که میخواهم سر بحث را با او آغاز کنم تفرقه میرود و نگاهش را از من قایم میکند او در یک سوپرمارکت کار میکند لطفا سریع جواب دهید

سلام دوست گرامی جزییاتی که بیان کردید بسیار محدود است چندساله هستید؟ ایشان چندساله هستند؟ آیا تابحال اقدامی برای گفتن این علاقه انجام داده‌اید؟ دلیل علاقمندی شما به ایشان چیست؟ و آیا ایشان از سر خجالت خود را مخفی می‌کند و یا دوست ندارد وارد رابطه شود؟ مخالفتی اعلام کرده است؟ برای بررسی و نشان دادن این علاقمندی به ایشان باید این جزییات را داشته باشیم که راهنمایی کامل تری ارائه کنیم.

سلام با اینکه من سنم برای اینکه بیام اینجا و دنبال جواب بگردم سنم کم است امامن معتقدم که عشق سن و سال نمیشناسد ولی من 14 سال سن دارم و اون هم همینطور . برای گفتن حسم بهش اقدامی فعلا نکردم دلیل علاقه مندی من به اون هم چهره زیبا و شخصیتی با اراده قوی هست که هیچ دختری من با این مشخصات ندیدم. فکر نکنم از سر خجالت خودش رو مخفی کنه چون توی خونواده بر جمعیت هست و هر روز توی مغازش با کلی ادم سرو کله داره ولی چند وقت بیش اون با من رابطه صمیمانه ای داشت مثلا سر یک موضوعی باهم حرف میزدیم و اون به من نگاه میکرد ولی الان بعد از یه مدت برعکس شده به من نگاه نمیکنه و جواب های کوتاه میده وقتی باهاش سر بحث رو باز میکنم.

در ضمن این ها رو هم کامل کنم که یه بار میخواستم برم بیششون ولی اون رو یهو دیدم توی محله من با 3 یسر بیرون است ولی انها را به مغازه اش برد و یه مادرش هم آنهارا نشان داد.(میترسم با یکی از انها رابطه داشته باشد و به علت همین از من دوری میکند) (هروقت هم بیشش میروم صدام خود به خود اروم میشه و یه حس استرسی دارم موقع حرف زدن باهاش)

سلام من یک پسر هستم یه دختری رو دوست دارم که توی سوپرمارکت کار میکنه و فکر کنم یه مدتیه متوجه حس من شده و از وقتی متوجه حس من شده سرد رفتار میکنه خواهش میکنم به من یه راهنمایی بکنید که چیکار کنم که با من ارتباط بگیره لطفا جواب بدید ممنونم.

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید و اینکه به چه علتی به او علاقمند شده‌اید؟ اطلاعاتی که به آنها اشاره کردید کم است. اگر متوجه رفتارهای شما شده است و رفتار سردی انجام می‌دهد، ممکن است این شیوه شما که صرفاً نگاه کردن است، برایش خوشایند نباشد. بهتر است اگر تصمیم جدی برای این آشنایی دارید، پیشقدم شوید و مستقیما و یا از طریق خانواده با ایشان صحبت کنید.

سلام…مدتیه که کسی رو دوست دارم ی رفتارایی می کنه که نمیدونم اونم به من علاقه داره یا نه بیشتر با تلگرام باهم صحبت می کنیم…فامیل دورمون هستش چیکار باید بکنم؟

سلام دوست گرامی اطلاعاتی که نوشتید، بسیار کم است. برای بررسی بیشتر و اینکه مشخص شود آیا ایشان به شما علاقه ای دارد یا خیر، بهتر است وقت مشاوره بگیرید.

عالللی واقعا مرسی

سلام من حدود یکسالی میشه دوستش دارم ۱۶سالمه یه هفته ای هست دیگه احساسش نمیکنم فک میکنم دیگه حسی بهش ندارم با وحود اینکه اونم خیلی دوسم داره ولی خب هیچ رابطه ای توی گوشی باهم نداریم شمارشم دارم فقط استوری های هم رو میبینیم میشه بفرمایید چرا این حس رو میکنم ولی واقعا نمیخوام از دستش بدم نمیخوام چون دوسم داره منم دوسش دارم یه حس خیلی بده از تو فکرشم حتی یه لحظه بیرون نمیام لطفا راهنماییم کنید خواهش میکنم

سلام دوست گرامی دلیل این حس شما، سنی است که در آن قرار دارید، در واقع شما نوجوان هستید و این تناقضات برای سن شما طبیعی است. اما راهکار این است که تا وقتی به ثبات برای احساسات خود نسبت به دیگران نرسیدید، روی روابط عاطفی خود حساب جدی‌ای باز نکنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

زمانی که در مورد روابط عاشقانه و رمانتیک صحبت می‌شود، اقدام مهم‌تر از حرف است. این که به دختر مورد علاقه خود بگویید دوستش دارید بسیار ساده است اما باید این را در عمل هم نشان دهید و ثابت کنید. اگر شما واقعاً به یک دختر توجه دارید و می‌خواهید به وی نشان دهید که همه دنیای شما است و عمیقاً به او توجه دارید، روش‌های متعددی وجود دارد که بتوانید به کمک آنها این موضوع را به وی نشان دهید. اگر دوست دارید او را کنار خود داشته باشید و این حس را به او بدهید که بخشی ارزشمند از زندگی شماست، بهتر است بدانید راهکارهای زیر نه تنها برای فهماندن علاقه‌تان به او بلکه برای نگهداشتنش کنار شما پیشنهاد می‌شود. نکات زیر کمک می‌کند تا بتوانید به فرد مورد علاقه‌تان بفهمانید حقیقتاً او را دوست دارید.

فهرست مطالب

زمانی یک دختر احساس می‌کند مورد علاقه یک نفر است که اولویت اول زندگی او باشد. مردهای زیادی هستند که در دوران آشنایی زمان زیادی را با دختر مورد علاقه خود می‌گذرانند اما زمانی که وارد رابطه می‌شوند دیگر این طور نیستند. همان گونه که برای اموری که در زندگی برای شما ارزشمند است وقت صرف می‌کنید باید برای دختری که دوستش دارید هم زمان بگذارید مثل سرگرمی و تفریحات شبانه، بازی‌های شبانه در خانه یا سفرهای ماجراجویانه همراه با دوستان. صرف کردن زمان برای دختری که دوستش دارید این حس را به او می‌دهد که برای شما مهم است و شما به او توجه دارید و دوستش دارید. اگر شما مدام او را ببینید و به وی اظهار محبت کنید او می‌فهمد که قدرش را می‌دانید.

بیشتر زنان بر اساس طبیعتشان از افرادی که دوستشان دارند مراقبت کرده و به آنها توجه می‌کنند ولی بیشتر کارهای آنها نادیده گرفته می‌شود. یک قدردانی و تقدیر ساده از او، دنیا را برای وی متفاوت می‌سازد. زنان کارهای زیادی می‌کنند که باید قدر آنها را دانست. رفتارهای متفکرانه، نوازش‌های شفابخش، بوسه‌های عاشقانه، مراقبت از کودکان یا به فکر خانواده بودن فقط برخی از این کارها هستند که باید به خاطرشان از زن و دختر مورد علاقه خود قدردانی و تقدیر کنید.

به آنچه او انجام می‌دهد توجه کنید و اجازه دهید که او بفهمد که شما قدردانش هستید. رفتارهای متفکرانه، کلام محبت‌آمیز یا یک هدیه کوچک این حس را به او می‌دهد که مورد تقدیر قرار گرفته است. مراتب قدردانی خود را با توجه به آن کارهایی که وی انجام می‌دهد و مستوجب تقدیر است نشان دهید و نه با انتقاد کردن از او.

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

از او به خاطر آن چه که هست تقدیر کنید و مدام معایب او را یادآوری نکنید. ساده‌ترین روش برای نشان دادن علاقه به یک زن این است که او را همان طور که هست قبول کنید؛ بدون این که نیاز باشد او خود را تغییر داده و فرد متفاوتی شود. نباید به وی بگویید که شایسته و لایق نیست یا در برخی مواد کاستی‌هایی دارد. نسل‌ها در جامعه پشت سر هم می‌آیند و یک قالب “ایده آل” می‌سازند که زنان باید متناسب با آن باشند. جامعه به زنان می‌گوید که چه کاری باید انجام دهند، چه چیزی باید بخورند، چگونه باید به نظر برسند و حتی چه چیزی باید بپوشند. شما صرفاً به این خاطر که اخبار، رسانه‌ها و فرهنگ باعث آزار و محدودیت زنان می‌شوند نمی‌توانید آنها را محدود کرده و همان چیزها را از آنها بخواهید. به دختر مورد علاقه خود بگویید که او را بدون قید و شرط دوست دارید و او را به طور کامل و بدون نیاز به بهبود و پیشرفت، صرفاً برای آن چیزی که هست بپذیرید.

علاوه بر پذیرش او، باید یاد بگیرید که نباید برای تغییر دادن او در رابطه تلاش کنید. شما نباید انتظار داشته باشید یا از وی تقاضا کنید که در رابطه با شما خود را تغییر دهید. شما نمی‌توانید یک زن را تغییر دهید. بهترین روش این است که با مهربانی، محبت و درک به وی کمک کنید که بهترین خودش باشد. به جای تلاش برای تغییر او یا تلاش برای این که تبدیل به فرد دیگری شود سعی کنید که شما بهترین خودتان شوید. بر رشد و تعالی خودتان، تمایلتان برای تغییر دادن او و نحوه خلاص شدن از این تمایل کار کنید.

بخشی از پذیرش شامل محبت، مهربانی، غمخواری و درک آن چیزی است که بر وی می‌گذرد. مهربانی و شفقت به معنی درک چالش‌ها، نوع تربیت و مشکلاتی است که او در زندگی روزمره با آنها مواجه است. همدلی به معنی در حال زندگی کردن و بخشنده بودن است – این است که وی را درک کنیم. البته این همیشه درست از کار در نمی‌آید. این کار به وی این امکان را می‌دهد که کارهای خود را به روشی که دوست دارد انجام دهد. همدلی کردن به این معنی است که خود را جای او بگذارید و از دریچه چشم او به دنیا نگاه کنید. همدلی کردن به این معنی است که در چالش‌های زندگی در کنار او باشید یا به وی فکر کنید. با مهربانی و همدلی فضا به گونه‌ای می‌شود که وی در آن احساس راحتی داشته باشد.

زنان، بیش از بسیاری از مردان دوست دارند به عنوان راهی برای به اشترک گذاری احساس‌ها و حتی ابراز علاقه کردن، حرف بزنند و خودشان را اظهار کنند. یک روش ساده برای دوست داشتن آنها این است که بدون این که بخواهیم آنها را اصلاح کنیم، به آنها کمک کنیم یا مشکل آنها را حل کنیم، فقط به آنها گوش دهیم. گوش دادن بدون قضاوت یا پند و اندرز به افراد کمک می‌کند که احساس کنند دیده و شنیده می‌شوند. در جامعه ما، معمولاً گفتگوها به دو صورت انجام می‌شود: ما همیشه می‌خواهیم پاسخ دهیم، برخی چیزها را اصلاح کنیم یا پند دهیم. به جای آن سعی کنید با همدلی بشنوید و به دختر مورد علاقه خود کمک کنید که خودش را ابراز و اظهار نماید.

زمانی که با یک زن صحبت می‌کنید هیچ چیز به اندازه صداقت باعث نمی‌شود که او احساس کند دوستش دارید. این مورد برای زنان از هر چیز دیگری بیشتر ارزش دارد. صداقت در گفتار، اشتراک صمیمی و عمیق تفکرات و داشتن یک مکالمه باز به زنان کمک می‌کند که احساس امنیت پیدا کنند. نقطه مقابل آن شامل مخفی کردن اطلاعات، کاملاً صادق نبودن یا دروغ گفتن در مورد یک موضوع است. زنان معمولاً درگیر هر چیزی که شما می‌گویید می‌شوند اما وقتی دروغ می‌گویید یا حقیقت را پنهان می‌کنید احساس درد و خیانت می‌کنند. در همه جوانب زندگی، صادق باشید تا با زن زندگی خود بیشتر زندگی کنید. آسیب‌پذیری‌های خود را با آنها در میان بگذارید زمانی که شما احساسات و تجربیات خود را – چه مثبت و چه منفی – با زنان در میان می‌گذارید آنها احساس می‌کنند که دوستشان دارید. آنها نمی‌خواهند در مورد همه نگرانی‌ها و ترس‌های شما بدانند اما تمایل دارند در مورد چالش‌ها و تلاش‌های شما مطلع باشند. همان قدر که برای بودن شما خوشحال و قدردان هستند دوست دارند که در کنار شما نیز باشند. به اشتراک گذاشتن موارد آسیب‌پذیری با زن زندگی به آنها این امکان را می‌دهد که به شما کمک کنند تا راحت باشید، از شما مراقبت کنند و شما را دوست داشته باشند. زنان درک می‌کنند که بیان این موضوعات چقدر برای مردان دشوار است بنابراین وقتی شما این کار را انجام می‌دهید آنها احساس می‌کنند که برای شما خاص و دوست‌داشتنی هستند و شما به آنها نیاز دارید.

بهترین کاری که می‌توانید برای او و البته برای خودتان انجام دهید این است که بهترین خودتان باشید. رشد کنید، یاد بگیرید و برای پیشرفت خود تلاش کنید. سعی کنید عادات بد خود را ترک کرده و از نظر احساسی قوی‌تر شوید. شما کارهای زیادی می‌توانید برای رشد شخصی خود انجام دهید و البته باید برای این که شریک زندگی بهتری نیز شوید، تلاش کنید. مطالعه کنید، در کارگاه‌های آموزشی با این موضوع شرکت کنید و در صورتی که فکر می‌کنید الگوهای قدیمی و گرایش‌های مضر نیاز به اصلاح دارند مشاوره بگیرید. زمانی که شما متعهد می‌شوید که بهترین خودتان باشید، زن مورد علاقه شما هم این شانس را دارد که در کنار بهترین شما باشد. زخم‌های احساسی خود را التیام دهید، شنونده بهتری شوید و در زندگی خود بیشتر در لحظه حال زندگی کنید.

به نظر نمی‌رسد که سفرهای خیالی یا اظهارهای عاشقانه قهرمانانه، زنان را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد. بیش از کارهای قهرمانانه و بزرگ، اقدامات کوچک اندیشمندانه روزانه و توجه داشتن به وی تأثیر بیشتری دارد. تفکر در مورد روش‌های نشان دادن قدردانی، راحت‌تر کردن شرایط زندگی یا پیش‌بینی نیازهای او برخی از روش‌هایی است که می‌تواند به وی نشان دهد که چقدر دوستش دارید. • به چه کمکی نیاز دارد؟ • چه چیزی باعث خوب شدن روز او می‌شود؟ • از کدام کارهایی که در گذشته برای وی انجام داده‌اید تقدیر کرده است؟ به طور آگاهانه در مورد راه‌های کوچکی که به بهبود شرایط زندگی کمک می‌کند فکر کنید، چیزهایی مانند شستن لباس‌های خود یا شستن ظروف برای زنان، بزرگ‌تر از آنچه شما فکر می‌کنید به نظر می‌رسند.

بله، زنان دوست دارند با کلمات ستایش و تقدیر شوند و به آنها ابراز عشق شود. لازم نیست مانند رومئوی شکسپیر به زن خود ابراز محبت کنید. نیازی نیست که شعر بنویسید یا عشق خود را در میدان عمومی شهر جار بزنید. یادداشت‌های عاشقانه کوچک، کلمات تقدیری و کارت پستال‌هایی که احساس شما را بیان می‌کنند باعث می‌شوند که او دلگرم شده و رابطه شما ارتقا یابد. همسر خود را در آغوش گرفته و وی را نوازش کنید و این گونه محبت خود را به او نشان دهید. کارهایی را انجام دهید که او لذت می‌برد. به نیازها و احساس‌های او توجه داشته باشید.

توجه داشته باشید که چرا به ظاهر او بیش از حد توجه دارید؟ شما در مورد ظاهر خودتان نیز توجه دارید. آیا شما زمان زیادی را صرف می‌کنید که بهتر به نظر برسید؟ خوب لباس می‌پوشید؟ ظاهر خود را حفظ می‌کنید؟ آیا تمایل دارید دیگران شما را دوست داشته باشند؟ چیزهایی که از مردم در ارتباط با خودتان دوست ندارید بازتاب‌دهنده چیزهایی است که در مورد خودتان نیز دوست ندارید. به خودتان نگاه کنید. به درون خودت توجه داشته باش. قرارهای ملاقات را متوقف کن و دنبال رضایت در جهان بیرونی نباش، در عوض فقط با خودت باش.

ممکن است فکر کنید که اگر به یک دختر بگویید دوستش دارید همه چیز خراب می‌شود اما اگر منظور شما این است آن را بگویید! زمانی که او را ستایش می‌کنید نشان می‌دهید که دوستش دارید. از امروز شروع کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

در یک کلام به او گوش دهید. او را محترم بدارید. از او به خاطر خوبی‌هایی که دارد تمجید کنید نظرات او را اعمال کنید. برایش وقت بگذارید. از او به خاطر همه کارهایی که برایتان انجام می‌دهد قدردانی کنید. او را همان طور بپذیرید و سعی نکنید او را عوض کنید. گوش شنوا داشته باشد. با او روراست باشید و بگذارید صداقت شما را دریافت کند. با انعطاف باشید و بیش از حد سخت نگیرید. او را با نوشته‌های کوچک و ابراز علاقه‌های گاه‌گاه مورد محبت خود قرار دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

9 بازدید

14 بازدید

23 بازدید

33 بازدید

60 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

در این مقاله به بررسی اینکه چگونه دختری جذاب باشم میپردازیم کونتین هاردی ویراستار مقالات فناوری نیویورک تایمز معتقد است: یکی از سؤالاتی که برخی از افراد وبه خصوص دختر خانوم ها از خود میپرسند؛ این است که آیا من خسته کننده هستم؟

پاسخ صادقانه به این سؤال این است که احتمالاً شما شخصیت جذابی دارید ولی میتوانید با رعایت برخی از نکات جذاب تر هم باشید.همان طور که میدانید روش های زیادی برای جذابیت و جذاب بودن وجود دارد اما ما در این مقاله کلی ترین و اصولی ترین راز های جذابیت مردان وزنان جذاب را برایتان آورده ایم در ادامه :

برای این کار نیاز است مهارت ها، دانش و تجربیات جدید کسب کرده و نحوه اشتراک آنها با دیگران را فرابگیریم. به‌ تازگی برخی از کاربران وب‌ سایت Quora بر طبق تجربیات زندگی شخصی خود در رابطه با اینکه چطور میتوان شخصیت جذاب تری داشت، صحبت کرده اند. در ادامه برخی از سودمندترین این توصیه ها را با هم مرور می کنیم.«ناپلئون هیل»، نویسنده کتاب پرفروش «فکر کن و پولدار شو»، در یکی از مقاله‌های خود، ویژگی‌ها و عادت‌های بسیار جالبی در مورد افراد دوست‌داشتنی  نوشته که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

 

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

 

۱- مهارت های جدید بیاموزیم

اگر در شرایط مختلف بتوانیم با مهارت های خود کمک حال دیگران باشیم، مطمئنا به شخصیتی جذاب تبدیل خواهیم شد. از همین رو آنتونی لی از کاربران Quora توصیه میکند تا می توانید مهارت های مختلف یاد بگیرید، از طراحی وب سایت گرفته تا خیاطی.

به این ترتیب ما تبدیل به فردی می شویم که همواره به او رجوع میشود؛ چه دوست ما بخواهد وب‌ سایتی برای تجارت جدید خود راه‌ اندازی کند ،چه بخواهد قسمتی از لباسش را که ناگهان پاره شده است بدوزد.

 

 

۲- کنجکاو باشیم

یکی از مواردی که جذاب نبودن ما را تضمین میکند این است که ذهن خود را به روی ایده ها و نظرهای جدید ببندیم. برای اینکه جذاب تر باشیم، باید دائم در جستجوی ایده ها و تجربیات جدیدی باشیم که احساس و افکار ما را تغییر میدهند.

سودهیر دسایی پیشنهاد میکند به یک یادگیرنده همیشگی تبدیل شویم. ذهنِ بازی داشته باشیم؛ کنجکاو باشیم؛ موارد جدید بیاموزیم تا دیدگاه های خود را عمیق تر و گسترده تر کنیم.

 

پیشنهاد میکنم مقاله قانون جذب پیدا کردن شوهر پولدار حتما بخوانید

 

 

۳- یاد بگیریم چطور داستان خوبی تعریف کنیم

شاید تجربه ها و اطلاعات زیادی در ذهن داشته باشیم ولی اگر نتوانیم آنها را با دیگران در میان بگذاریم، فایده ای ندارد. درست به همین علت، مارکوس گیدولد معتقد است ما باید یاد بگیریم چطور داستان گوی خوبی باشیم:

هر چیزی که به ذهنمان میرسد در مکالمات خود استفاده نکنیم. به طرز هدفمندی افکار خود را شکل دهیم که وقتی آنها را به زبان می آوریم، جذاب باشند. زندگی خود را مانند هدیه‌ ای فرض کنیم که می توانیم به دیگران بدهیم، سپس آن را در زیباترین کاغذ کادوی ممکن بپیچیم.

جالب است بدانیم مطالعات جدید هم نشان میدهند که مردانی دارای توانایی داستان گویی بهتر، برای خانم ها جذاب تر هستند. محققان معتقدند داستان گوهای بهتر، بیشتر می توانند مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهند و عنان مکالمه را در دست بگیرند.

 

 

۴- سه داستان خوب برای تعریف در چنته داشته باشیم

اینکه بدانیم چطور داستانی را به‌ صورت بداهه تعریف کنیم، یک مهارت واقعاً مفید محسوب میشود. ولی اگر هنگام بداهه گویی کمی عصبی میشویم، خود را به چند داستان از پیش آماده شده مجهز کنیم تا یخ مکالمات را بشکنیم.

 

دیوش در این مورد میگوید:

وقتی کمدین ها روی صحنه هستند فقط در مورد «همه‌ چیز» صحبت نمی کنند، بلکه نمایش صحبت های خود را هم تمرین کرده اند. همیشه ۳ داستان متفاوت در ذهن داشته باشیم که مخاطب را سرگرم، آگاه یا درگیر کند.

 

 

 

۵- گوش کنیم و اشتیاق خود را نشان دهیم

بکی از راه هایی که میتوان به وسیله آن جذاب بود، این است که طوری عمل کنیم تا دیگران برای ما جذاب باشند. این ایده اولین بار توسط دیل کارنگی در کتاب معروفش “چطور دوست پیدا کنیم و افراد را تحت تأثیر قرار دهیم” در سال ۱۹۳۶ مطرح شد:

تعداد دوستانی که طی ۲ ماه با علاقه مند شدن به دیگران پیدا میکنیم، به‌ مراتب بیشتر از دوستانی است که طی ۲ سال با علاقه‌ مند کردن دیگران به خود پیدا خواهیم کرد.

 

پیشنهاد میکنم مقاله قانون جذب برای جذب فرد مورد علاقه در سه سوت حتما بخوانید

 

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند

 

کونتین هاردی ویراستار مقالات فناوری نیویورک تایمز معتقد است:

با دقت به دیگران گوش کنیم و با اشتیاق حرکات و محرک های آنها را دریابیم. تعداد کمی از ما واقعا در این امر خوب هستیم. اگر به هر کسی با نگرش مثبت گوش کنیم، او به نوعی در تجربه های زندگی خود منحصربه‌ فرد است. کار کردن روی این تکنیک باعث رشد خودمان هم میشود.

 

 

 

۶- سؤالات خوب بپرسیم

در یک میهمانی لازم نیست چیز زیادی از خود به حضار بگوییم تا ثابت کنیم جذاب هستیم؛ در عوض آنها را در یک مکالمه عمیق در رابطه با زندگی روزمره خودشان درگیر کنیم.

 

سؤالات حساب‌ شده در رابطه با آنها، علایق و اولویت‌ هایشان بپرسیم (البته طوری که فضولی در زندگی شخصی مخاطب نباشند). واقعاً به پاسخ ها گوش دهیم. بحث را با سؤالات حساب شده دیگر ادامه دهیم (البته باز هم از فضولی بپرهیزید). تا میهمانی تمام شود، ما به یکی از جذاب ترین افرادی تبدیل شده ایم که آنها تابحال دیده اند.

از پرسیدن سؤالات ساده هم خجالت نکشیم. ایوان راتلیف روزنامه نگاری که در نشریاتی مانند The new Yorker مقالاتی به چاپ رسانده، معتقد است:

تقریباً هیچ سودی در این وجود ندارد که وانمود کنیم چیزی را میدانیم، در حالی که نمیدانیم. با پرسیدن سؤالات ساده، احتمالاً می توانیم روی افرادی که تازه با آنها آشنا می شویم تاثیر بگذاریم.

 

 

۷- چیزی که به آن فکر می کنیم به زبان بیاوریم

کت لی معتقد است افرادی که در مورد هیچ‌ چیز نظری ندارند و موافق یا مخالف هیچ‌ چیز نیستند، شخصیت خسته‌ کننده‌ ای دارند. ما احساس میکنیم که هیچ‌ وقت نمی توانیم با آنها مکالمه ای داشته باشیم. باید تمرین کنیم نظر خود را در مورد موضوعات مختلف بگوییم، حتی اگر فرد مقابل خوشش نیاید.

 

 

۸- علایق خود را دنبال کنیم

به جای اینکه در مورد موضوعات متنوع و مختلف کسب اطلاع کنیم فقط برای این که انسان “بادانشی” باشیم، حوزه هایی را دنبال کنیم که واقعاً برای ما جذاب هستند. به این ترتیب وقتی در مورد این موضوعات با دیگران صحبت می کنیم، تصویر فردی فعال و پویا از خود نشان میدهیم.

 

 

۹- زیاد مطالعه کنیم

اگر زمان و پول کافی برای جهانگردی داریم که خیلی عالی است، اگر نداریم، هنوز هم میتوانیم با مطالعه در مورد فرهنگ های مختلف و دوره های تاریخی مهم اطلاعات سودمندی به دست بیاوریم؛ کتاب ها، وبلاگ ها و نشریات دوره ای در این راه به ما کمک میکنند. بر اساس یکی از مقالات تحقیقی در رابطه با تأثیرات مطالعه داستان‌ طی دهه گذشته؛ افرادی که بیشتر کتاب داستانی می خوانند، در همدلی و درک دیگران موفق تر هستند.

 

 

۱۰- شوخ طبعی خود را نشان دهیم

آودش سینگ پیشنهاد میکند در تعاملات خود حس شوخ‌ طبعی را توسعه دهیم. یاد بگیریم نیمه پر زندگی را ببینیم و عادت شاد بودن، حتی در شکست ها را در خود توسعه دهیم.

تحقیقات نشان میدهد مردان شوخ طبع، بیشتر برای زنان جذاب هستند؛ احتمالاً به این دلیل که باهوش‌ تر به نظر میرسند.

 

 

۱۱- اوقات خود را با افراد جذاب بگذرانیم

افرادی که با آنها وقت می گذرانیم، شخصیت ما را تحت تأثیر قرار میدهند. اگر همراه با افراد خسته کننده، بدخلق یا جدی باشیم؛ احتمالاً خیلی زود مثل آنها می شویم. این امر در مراوده با افراد جذاب هم صادق است. به گروه‌هایی از افراد علاقه مند که به دنبال جستجوی علایق خود هستند، بپیوندیم.

 

 

۱۲- یکی از علایق خود را به صورت عمیق و جدی دنبال کنیم

شاید علاقه داشته باشیم که در مورد همه چیز اطلاعات داشته باشیم و مقداری دانش در زمینه های مختلف کسب کنیم. بجای این کار، سعی کنیم که در مورد یک حوزه کاری اطلاعات زیادی داشته باشیم و در آن حوزه تجربه خوبی کسب کنیم.

اپریل فونتی معتقد است افرادی جذاب هستند که یک چیز را با جدیت و علاقه به‌ صورت طولانی‌ مدت پیگیری میکنند. فرقی نمیکند که این افراد دانشمندان موفقی باشند یا افراد پرتلاش عادی.

 

 

۱۳- دوره های ارتقای شخصی بگذرانیم

بیل کانولی که یک کمدین است میگوید:

هنر بداهه گویی میتواند مهارتهای ارتباطی ما را در زندگی روزمره توسعه دهد. این هنر باعث خواهد شد ما شنونده های بهتری باشیم و به‌ خوبی روی صحبت‌ های فرد مقابل خود تمرکز کنیم؛ به جای اینکه روی چیزی تمرکز کنیم که در ادامه مکالمه خواهیم گفت.

 

 

کن گرِگ معتقد است:

حتی اگر خجالتی هستیم و هیچ‌ تمایلی به رفتارهای جمعی و عمومی نداریم، بداهه گویی کمدی به ما کمک میکند سریعتر فکر کنیم، یاد بگیریم چطور دوباره سرزنده باشیم (چیزی که بسیاری از افراد بالغ فراموش کرده اند) و حس راحت تری هنگام بازیگوشی مقابل دیگران داشته باشیم. این امر به ما کمک میکند که در تعامل با دیگران بهتر عمل کنیم.

 

 

۱۴- با جمع‌ های جدید بیرون برویم

شاید یکی از دلایلی که باعث میشود احساس جذاب بودن نداشته باشیم، این است که با افرادی وقت خود را می گذرانیم که ما را تحسین نمی کنند. در اینگونه موارد باید جمعی را پیدا کنیم که به‌ خوبی متوجه ارزش‌ های ما میشوند و جذابیت ما را درک میکنند.

خود را با دیدن انسان های جدید به چالش بکشیم، با جمع های جدید بیرون بروید و انسان های دیگر با نظرات و دیدگاه‌ های متفاوت را تجربه کنیم

 

پیشنهاد میکنم مقاله کنترل احساسات عشقی و منفی با قانون جذب حتما بخوانید

 

 

جذاب و دوست داشتنی بودن هدفی است که هر دختر خانم و خانمی برای رسیدن به آن تغییرات زیادی در رفتار و ظاهرشان انجام می دهند که البته بعضی اوقات هم در این راه اشتباه می کنند و کار را خراب تر.

 

استفاده از لباس های تنگ و لباس هایی که بدن را ناراحت می کند، استفاده افراطی از کفش های پاشنه بلند، رنگ، مش، صاف و فرکردن مو به طور مکرر و … شاید شما را زیباتر نشان دهد، اما در گذر زمان آسیب های جدی به شما می زند.

 

زیبا باشید، جذاب باشید، اما خودتان را نکشید که هیچ چیزی مثل سلامتی مهم نیست، هیچ کس یک زن زیبا را که آه و ناله می کند و در خانه خوابیده است را دوست ندارد، در ثانی آدم مریض که نمی تواند لباس های قشنگ بپوشد و شاد و سرحال در مهمانی ها بدرخشد، پس قدم اول برای شیک و زیبا بودن، سلامتی است، حافظ سلامتی خود باشید، مقالات زیادی در اینترنت و روزنامه در مورد حفظ سلامتی وجود دارد که با خواندن آنها و به کار بستن توصیه هایشان می توانید سالم زندگی کنید، خواب کافی، ورزش منظم، استفاده از میوه ها و سبزیجات، نداشتن استرس و آرام بودن، بهداشت کافی و …از جمله کلیدهای سلامتی است.

 

خانم ثروتمندی را می شناختم که وقتی می خندید، معلوم می شد که ناهار چی خورده است! تکه های سبزی، گوشت، کیک و… تا ساعت ها پس از غذا خوردن روی دندان هایش می ماند و انزجار دیگران را برمی انگیخت! اگر عطر گران قیمت خود را روی تن عرق دار خود بزنید، اگر روی لباس زیرتان که مدت هاست عوض نشده، لباس میلیونی هم بپوشید، بازهم همه از اطرافتان پراکنده خواهند شد، پس نظافت شخصی رمز دیگر زیبا و شیک بودن است

موهای زائد صورت و بدنتان را از خود دور کنید، شیک پوشی با صورت نامرتب جور در نمی آید، اگر رفتن به آرایشگاه برایتان سخت است، خودتان با یک موچین، صورت خود را تمیز کنید و نگذارید که ابروهایتان پر شود.

 

 

 

 

 

عطر خوشبو از اولین روش های جذاب بودن یک خانم است (البته نه در کوچه و خیابان)، عطر خوب بخرید و برای آن هزینه کنید، جالب است بدانید که حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم نسبت به عطر زدن و استفاده از بوی خوش توصیه های زیادی کرده اند و هزینه عطر ایشان از هزینه خوراکشان بیشتر بود.

زیورآلات برای زنان حکم پیاز برای غذا و جهاز برای عروس را دارد، استفاده از گردنبند که دیگر از اوجب واجبات است، حتی اگر پولی برای خرید گوشواره و دستبند ندارید، گردنبند را فراموش نکنید، شاید در مهمانی ها، کسی دست شما را نبیند و توجهی به گوشواره هایتان که زیر موهایتان است نداشته باشد، اما همه گردنبند را می بینند.

 

ناخن های زیبا و مرتب از رموز دیگر زنان شیک پوش و زیباست، حتی اگر از عهده هزینه آرایشگاه برنمی آیید، خودتان ناخن هایتان را مرتب کنید.

تصور نکنید که هر چه بیشتر آرایش کنید، زیباتر خواهید شد، با این کار فقط  چهره تان را مصنوعی جلوه داده اید، همه آدم ها زیبایی طبیعی را بیشتر دوست دارند، می توانید از یک کرم ضد افتاب که کمی هم سفید کننده دارد استفاده کنید، که هم سلامت پوست خود را در برابر آفتاب و اشعه لامپ ها حفظ کرده اید و هم جوش ها و لکه های پوست خود را پوشانده اید، استفاده از یک خط لب که رنگ ملایمی دارد، زیبایی طبیعی شما را دو چندان می کند، فرمژه هم  وسیله خوبی است که بعد از حمام توصیه می شود.

پیشنهاد میکنم مقاله چگونه یک خانم و اقای باکلاس و جذابی باشیم؟ حتما بخوانید

 

حالا اگر دختر همه اینها را داشته باشد، در ثانی لباس های گران قیمت هم پوشیده باشد، اما در خیابان داد و بیداد کند و یا با راننده تاکسی و فروشنده و … دعوا کند و یا رفتاری سبک و زننده داشته باشد، چه احساسی به شما دست می دهد؟

به نظر همه آدم هایی که عقل سلیم دارند، اخلاق پسندیده و رفتار سنگین یک دختر است که او را شیک، زیبا و جذاب می کند.

علاقه زیاد من به کسب و کار اینترنتی , قانون جذب و اصول موفقیت باعث شد نایاب نت رو راه اندازی کنم. من عاشق کسب و کار اینترنتی آموزش محور و موفقیت هستم امیدوارم با راه اندازی این وب سایت بتونم به دوستان عزیزم که در این زمینه دوست دارند فعالیت کنند کمک کنم.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

به نطرم خوبه

خیییعلی دوست دارم مثل دخترا طناز باشم ولی هیچوقت نتونستم اینقدر اخلاق پسرانه دارم ک خیلیا شک دارن ک من پسرم یا در فضاز مجازی همیشه بم میگن تو پسر دختر نمایی 😂

راستی شما نوشتید قانون جذب
یعنی به نظر شما قانون جذب وجود داره؟🐣
من ک کتاب راز هم خریدم ولی اعتقادی بهش ندارم😶

من که جذابم از نظر دیگران اومدم ببینم برای جذاب شدن چه کاری انجام بدم دیدم تمام خوصیات من اینجاست هه
دوستان موفق باشید

من جذابم اما خسته کننده هستم 😂😂😂😂😂😎

سایت نایاب نت با 4 سال سابقه به افرادی که به دنبال موفقیت اند کمک می‌کند تا در مسیر هدف هایشان سریع‌تر گام بردارند. کار اصلی ما آموزش کسب و کار انلاین و موفقیت فردی است.

برای اطلاع از فروش های ویژه و کدهای تخفیف لطفا در خبرنامه عضو شوید.

چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند
چگونه دختری باشیم که همه دوستمان داشته باشند
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *