چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم

 
helpkade
چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم
چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم

هنگامی که صحبت از مشکلات پوستی می شود، شاید یکی از خجالت آورترین آنها جوش باشد که اکثر افراد در یک دوره ای از زندگی خود با آن مواجه بوده اند.آکنه که بعنوان زیتس نیز شناخته می شود، در همه قسمت های بدن ظاهر می شود. طبق مطالعات انجام شده، حدود 80درصد نوجوانان، 3درصد مردان بزرگسال و 12 درصد زنان بزرگسال را در طول زندگی، تحت تاثیر قرار می دهد. در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک با تمام علل و راههای درمان سریع جوش صورت آشنا خواهید شد.

جوش یک بیماری است که غدد چربی پوست را درگیر می نماید. منافذ کوچک روی پوست شما در زیر پوست با غدد چربی در ارتباط می باشد. این غدد یک ماده روغنی به نام سبوم تولید می نمایند. منافذ از طریق کانال هایی به نام فولیکول با غدد در ارتباط هستند.

داخل فولیک ها این ماده روغنی سلولهای مرده پوست را به سطح پوست انتقال میدهند. هنگامی که فولیکول یک غده پوستی مسدود میگردد یک جوش رشد می نماید. اغلب جوش بر روی صورت، گردن، کمر، سینه و شانه ها دیده میشوند. جوش یک مشکل جدی تهدید کننده حیات نیست، اما میتواند منجر به ایجاد زخم گردد .

جوش ها اغلب به زیر سطح پوست نفوذ می کنند و به ضایعات نیمه خونی و قرمز تبدیل می شوند.اکثریت افراد در معرض جوش و آکنه روی صورت خود هستند، اما سینه، گردن، شانه ها و بالای کمر نیز مستعد ایجاد آکنه می باشد.

چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم

برآورد شده است که تقریبا 30 درصد از نوجوانان از آکنه شدید رنج می برند و برای برخی افراد ژنتیک عامل اصلی این قضیه است و خارج از کنترل می باشد.هنگامی که جوش درمان نشود منجر به زخم میشود و احتمال دارد که پوست متورم و دردناک و قرمز شود.آکنه معمولاً در سه سطح خفیف، متوسط و شدید دسته بندی می شود.

برخی افراد عادت به کندن جوش خود دارند ، این کار آکنه را بدتر می کند، زیرا باعث التهاب و ایجاد زخم می شود، بنابراین بهتر است که در اسرع وقت به پزشک پوست و مو مراجعه کنید.

برای کنترل جوش به طور موثر مهم است که آنها را تشخیص دهید و بدانید که چگونه شکل می گیرند و چه چیزی باعث آنها می شود. مهم ترین چیزی که در مورد جوش ها باید به یاد داشته باشید، این است که بدانید که تقصیر شما نیست و برخلاف باورهای عام، جوش ناشی از عوامل خارجی مثل آنچه که می خورید نیست، در واقع آنها ترکیبی از عوامل فیزیولوژیکی هستند که در زیر سطح پوست اتفاق می افتد، که فراتر از کنترل انسان می باشد.

هنگامی که صحبت جوش و آکنه باشد، تنها یک عامل وجود ندارد، بلکه بسیاری از عوامل در آن دخیل هستند مانند:مقدار سبوم تولید شده روی پوست که اغلب بر روی زنان تاثیرگذار است. ژنتیک که ممکن است نقش مهمی در ایجاد و ماندگاری را ایفا کند.

در حقیقت آکنه یک بیماری هورمونی است. چراکه اولین بار در دوران بلوغ بروز می کند. آکنه در جوانان همزمان با افزایش هورمون مردانه بروز میکند. افزایش سطح هورمون رشد و IGF-1 نیز ممکن است بر آکنه تاثیر گذارد.افزایش هورمون تستسرون عامل ایجاد کننده جوش است .

در پسران جوان یکی از مهمترین علت جوش صورت افزایش هورمون بلوغ می باشد. هورمونهای زنانه نیز می توانند باعث جوش های هورمونی شوند یکی از مهمترین قدم ها در درمان جوش صورت در خانم ها بررسی تست های هورمونی است.

سبوم توسط غدد آندروژن ها تحریک می شود و روغن اضافی سبوم را تولید می کند. این فرآیند کاملا طبیعی است، اما زمانی که با باکتری های سلول های مرده پوست ترکیب شود، باعث ایجاد جوش و آکنه می شود.

باکتری ها در انواع مختلف پوست صورت حضور دارند اما هنگامی که به یک فولیکول متصل می شود به سرعت باعث افزایش آکنه می شود.

سلولهای مرده پوست در فولیکول ها اغلب به طور پیوسته روغن سطح پوست را تخلیه می کنند و در افرادی که غدد بزاقی بیش از حد فعال هستند، سلول ها سریع تر این کار را انجام میدهند ، در صورت بروز چنین اتفاقی سلول های مرده پوست با روغن بیش از حد مخلوط می شود و از این طریق از روند ترمیم طبیعی پوست جلوگیری می کنند.

هنگامی که بدن انسان به طور ناخواسته با برخی از باکتری ها ارتباط برقرار می کنند، برخی از گلبول های سفید خون برای حمله به آنها ارسال می شود که این فرآیند واکنش التهابی نامیده می شود و پاسخ آن باعث ایجاد جوش ها و ورم قرمزی و درد می شود و همچنین برای هر یک از ما این روند متفاوت است.

پس از تمیز کردن صورت خود، از یک حوله برای خشک کردن آن استفاده کنید، سپس سرکه سیب را با مقدار یک به سه با آب ترکیب کنید و یک تکه پنبه را درون مخلوط بخیسانید و سپس روی قسمت های آسیب دیده پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه شستشو دهید و بعد از تونر مناسب پوست خود استفاده کنید.

این درمان را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید.

یک قاشق چای خوری پودر دارچین و 2 قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید.سپس آن را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب شستشو دهید و با یک حوله نرم روی پوست خود بکشید تا خشک شود.

این درمان را به صورت روتین 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

یک عدد یخ را درون حوله بپیچید و آن را روی قسمت های آسیب دیده پوست برای چند ثانیه اعمال کنید و بعد از چند دقیقه آن را رها کنید.

یخ را چندین بار در طول روز روی صورت خود بگذارید تا بهترین نتایج را به دست آورید.

با استفاده از یک تکه پنبه یک لایه خمیر دندان را روی قسمت های آسیب دیده پوستتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب بشویید.

این درمان را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید.

خواص ضد عفونی کننده آن، شناخته شده است و به سرعت می تواند میکروب های بدن را از بین ببرد. چنانچه در بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته شده است فقط با استفاده از یک تکه پنبه عسل را به مناطق آسیب دیده پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

شما می توانید روغن درخت چای را با روغن نارگیل به خوبی ترکیب کنید و آن را روی صورت، بینی و چانه خود اعمال کنید و بعد از 20 تا 30 دقیقه با آب شستشو دهید. همچنین می توانید ژل آلوورا به جای روغن نارگیل استفاده کنید و یک ماسک تهیه کنید:یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با چند قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و سپس آن را روی جوش های خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب شستشو دهید.

اخطار:از اعمال روغن درخت چای روی پوست های حساس اجتناب کنید.

پس از تمیز کردن پوست خود با آب و پاک کننده های ملایم، لیموی تازه را نصف کنید و آب آن را درون یک کاسه بریزید و با استفاده از یک تکه پنبه آغشته به آب لیمو روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 الی 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.در ابتدا ممکن است کمی احساس سوزش و ناراحتی کنید، اما به زودی از بین خواهد رفت .

این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

گلاب، دارای ویژگی های ضد باکتری است و به عنوان یک تونر پوستی عمل می کند، که می تواند خاصیت اسیدی آبلیمو را خنثی کند. پوست خود را با آب و پاک کننده ملایم تمیز کنید و با استفاده از یک حوله نرم خشک کنید.آبلیمو و گلاب را به نسبت یک به یک مخلوط کنید و مخلوط را با استفاده از یک تکه پنبه روی ناحیه آسیب دیده پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید، برای خشک کردن از حوله نرم استفاده کنید.

چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم

هشدار:

برای گرفتن بهترین نتایج این درمان را دو بار در روز تکرار کنید .

یک عدد گوجه فرنگی را رنده کنید و آنرا روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید و بعد یک تمیز کننده ملایم و پد نرم را روی صورتتان بکشید تا تمیز و خشک شود.شما همچنین می توانید یک عدد گوجه فرنگی متوسط را برش دهید و سپس تکه های برش را مستقیم روی پوست خود اعمال کنید و شستشو دهید.

این درمان را هر روز تکرار کنید.

جو دو سر به سم زدایی پوست کمک می کند و مواد سمی که باعث آکنه می شوند را از بین می برد ،آب لیمو نیز باکتری ها را از بین می برد.نصف فنجان دو سر را درون مخلوط کن بریزید، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید.سپس ماسک تهیه شده را روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید و خشک کنید.اگر می خواهید جوش ها را زودتر از بین ببرید، نعناع را برای کاهش التهاب به ترکیب خود اضافه کنید.

هر روز این روال را تکرار کنید.

یک گوجه فرنگی نصفه را له کنید و سپس 5 قطره روغن درخت چای و 1 قاشق چایخوری روغن جوجوبا را به آن اضافه کنید.ترکیب را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم شسشتو دهید.

این روش را هر روز تکرار کنید.

درون یک قابلمه آب را بجوش بیاورید،سپس آب را از روی حرارت بردارید، حوله را روی سر خود بیندازید و به مدت 15 دقیقه بخور کنید، سپس آووکادو و گوجه فرنگی را درون مخلوط کن بریزید و آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب بشویید.

این روش را چندین بار در روز تکرار کنید.

نصف گوجه فرنگی را با دو قاشق غذا خوری ماست ترکیب کنید و سپس با استفاده از انگشتان خود به آرامی و به صورت دورانی روی پوستتان ماساژ دهید.بعد از 30 دقیقه با آب گرم شستشو دهید و بعد ، با تمیز کننده و پد خشک کنید.

این درمان را هر روز تکرار کنید.

 

گوجه فرنگی و کافور را درون مخلوط کن بریزیدسپس عسل را با آن ترکیب کنید و روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.می توانید از آب سرد استفاده کنید که باعث بسته شدن منافذ می شود.

این درمان را هر روز تکرار کنید.

4 حبه سیر را پوست بکنید و با دو قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی مخلوط کنید و سپس آن را روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 5 دقیقه با آب شستشو دهید.

تکرار روزانه این ماسک روغن اضافی پوست را گرفته و باعث مرطوب شدن آن می شود.

یک ظرف بزرگ را پر از آب داغ کنید، یک حوله روی سر خود بیاندازید و از بخور آن استشمام کنید و بعد از چند دقیقه پوست تان را با آب ولرم شستشو دهید، بعد از خشک شدن مقداری مرطوب کننده یا روغن درمانی روی پوست خود اعمال کنید.

مقداری سیر را پوست بکنید و رنده کنید و آن را به نصف فنجان آب گرم اضافه کنید و مخلوط را با استفاده از یک تکه پنبه روی پوستتان اعمال کنید، سپس با آب شستشو دهید و با یک تمیز کننده ملایم صورتتان را پاک کنید.ممکن است که بعد از استفاده از سیر، دچار التهاب پوستی شوید اگر پوست حساسی دارید پس بهتر است که در این شرایط از آن اجتناب کنید.

2 قاشق غذاخوری آب و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید و بعد از شستن صورت و پاک کردن آن، با یک پنبه تمیز روی پوست خود اعمال کنید، بعد از 15 دقیقه با آب شستشو دهید و بعد از آن، از مرطوب کننده استفاده کنید.

این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

آب لیمو همانطور که قبلا گفته شد باعث می شود که خیلی سریع از شر جوش ها خلاص شوید و میزان تولید روغن از منافذ پوست کنترل می کند، بنابراین باکتری ها را می کشد و باعث کاهش قرمزی پوست می شود.برای تهیه این ماسک، جوش شیرین و آب و آبلیمو را به نسبت دو، دو و یک ترکیب کنید و سپس آن را روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب شستشو دهید و بعد، از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

روغن نارگیل هم می تواند ترشح بیش از حد پوست را از بین ببرد.در یک ظرف مقداری روغن نارگیل و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس با استفاده از یک پنبه روی پوست خود اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم شستشو دهید و در نهایت با استفاده از یک پد خشک کنید و بعد از یک مرطوب کننده استفاده کنید.علاوه بر عناصر ذکر شده عناصر دیگری نیز می تواند با جوش شیرین ترکیب شود و آکنه را از بین ببرد. مانند سرکه سیب، روغن زیتون، آسپرین، شیر و غیره..

این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

آب مقداری پاپایا را بگیرید و آن را مستقیم روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه بشویید، یا برای سم زدایی می توانید مقداری عسل را به آن اضافه کنید و آن را روی پوست آن اعمال کنید و با آب بشویید و اجازه دهید تا خشک شود.

خیار نه تنها یک منبع غنی ویتامین A و C و E و پتاسیم است، بلکه می تواند باعث نرمی و خنک شدن پوست شود.یک تا دو عدد خیار تازه را خورد کنید، سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید بعد از یک ساعت با آب ولرم شستشو دهید.یا می توانید یک عدد خیار را رنده کنید و آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم شستشو دهید، این کار به از بین بردن باکتری و کثیفی ها کمک می کند.

نعناع یک راه حل مفید برای بسته شدن منافذ پوست و کاهش روغن است.فقط کافیست تا به سادگی 2 قاشق غذاخوری نعناع تازه را به خوبی خورد کنید و با مقداری ماست ترکیب کنید و روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب شستشو دهید.

این گیاه به طور سنتی برای کمک به روند بهبودی زخم استفاده می شده است.همچنین برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی مفید است و با خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی که دارد برای درمان آکنه مورد استفاده قرار می گیرد.با استفاده از چای این گیاه صورتتان را شستشو دهید، که برای کمک به درمان جوش بسیار موثر خواهد بود.

این کار را هر روز انجام دهید.

آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک است که برای درمان آکنه بسیار موثر خواهد بود.استفاده از آسپرین، جوش ها را خشک می کند و التهاب را کاهش می دهد.برای این کار می توانید، 4 عدد قرص آسپرین را در دو قاشق غذاخوری آب حل کنید، سپس ماسک را روی پوست آسیب دیده خود اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه شستشو دهید.

یک کاسه بزرگ را پر از آب داغ کنید و چهار عدد چای کیسه ای بابونه را درون آن بیندازید.یک حوله را روی سر خود بیندازید و از آن استشمام کنید.سپس پوستتان را با استفاده از حوله نرم خشک کنید، این روش به طور طبیعی کثیفی و سوم و روغن اضافی را از پوست دفع میکند.

یک قاشق غذاخوری از بابونه خشک شده و عسل ارگانیک را با یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک عدد سفیده تخم مرغ ترکیب کنید.بابونه را درون آب داغ بجوشانید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بماند و سپس تمام عناصر را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.سپس ماسک را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

این درمان را هفته ای یک بار تکرار کنید.

یک قاشق غذاخوری گل های بابونه را خورد کنید و سپس با یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری نعنا ترکیب کنید.سپس آن را روی پوست تمیز و خشک شده خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

بابونه را با دو قاشق چای خوری خاک رس و یک قاشق چای خوری آب آلوئه ورا و عسل ترکیب کنید و آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد به خوبی شستشو دهید یا می توانید یک فنجان چای بابونه را هر روز بنوشید.

6 قاشق غذا خوری از فندق خورد شده را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا ترکیب کنید و سپس 5 تا 10 قطره روغن درخت چای یا اسطوخودوس را به آن اضافه کنید و سپس آن را درون یک بطری اسپری بریزید و روی پوستتان اعمال کنید که باعث بسته شدن منافذ پوست خواهد شد و طبق آنچه در نمناک عنوان شده یا می توانید با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی پوست خود بمالید.

این درمان را هر روز تکرار کنید.

بعد از شستن صورت با یک تمیز کننده ملایم و آب، ژل آلوورا را از برگ آن استخراج کنید و روی پوست خود اعمال کنید و صبح روز بعد بشویید.

این درمان را هر روز تکرار کنید.

برگ های آلوئه ورا را درون آب جوش بریزید و آن را به مدت 15 دقیقه بجوشانید و سپس حرارت را کم کنید و بگذارید خنک شود.سپس عصاره آن را روی پوست خود اعمال کنید.

این درمان را دوبار در روز تکرار کنید.

یکی دیگر از راههای خلاص شدن از آکنه، افزودن غذاهای اسیدی به رژیم غذایی روزانه است.غذاهای مانند:سرکه و آبلیمو می توانندمنافذ باز پوست را ببندند.یا می توانید آنها را روی تکه پنبه بریزید و روی آکنه های خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید.

یک نوع جلبک سبز رنگ است که حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و اسید لینولئیک می باشد.این اسید چرب ضروری دارای خواص ضد التهابی است و برای از بین بردن جوش و آکنه مناسب میباشد.

اسیدهای چرب امگا 3 دارای خواص ضد التهابی است که می تواند آکنه را بهبود ببخشد.شما می توانید با مصرف یک کپسول حاوی روغن ماهی نیز از مزایای آن استفاده کنید.دانه کتان، گردو و ماهی سالمون را به رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

سیب زمینی یک درمان طبیعی و موثر برای جوش و آکنه است. شما می توانید یک تکه سیب زمینی را روی قسمت مورد نظر را اعمال کنید. پیش از این هم در بخش ماسک های ضد لک پوست در نمناک گفتیم که این باعث می شود تا رنگدانه ها و جوش ها از بین بروند، علاوه بر این به جلوگیری از چین و چروک و روشن شدن پوست کمک میکند.

شما می توانید از جو دوسر برای از بین بردن آکنه استفاده کنید. این ماده به جذب روغن اضافی از پوست کمک می کند.مقداری از آن را بپزید و با مقداری عسل و آبلیمو ترکیب کنید و آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم بشویید.

این گیاه در درمان جوش و آکنه بسیار موثر خواهد بود.دارای خواص آنتی باکتریایی، ضدعفونی و ضد التهاب است.شما می توانید مقداری از برگ های خورد شده نئیم را با آب ترکیب کنید و آن را روی پوست اعمال کنید بعد از چند دقیقه بشویید و اجازه دهید تا خشک شود.

مقداری از برگ های شنبلیله را خورد کنید و با آب ترکیب کنید، تا یک ماسک غلیظ به دست آورید و آن را روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب شستشو دهید.

این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.

یک ترکیب بسیار تأثیرگذار برای پوست خواهد بود و به راحتی آن را از بین می برد ، نه تنها دارای خواص آنتی باکتریایی است، بلکه می تواند پوست را سم زدایی کند و باعث روشن شدن آن شود.2 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با کمی گلاب در یک کاسه ترکیب کنید.صورت خود را به آرامی با آن بشویید، اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب سرد شستشو دهید.با استفاده از یک حوله نرم و تمیز صورت تان را خشک کنید، برای تاثیر بیشتر می توانید چند قطره گلیسیرین را نیز به آن بیفزایید.

4 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را درون یک کاسه بریزید و سپس مقداری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر را به آن بیفزایید.به خوبی هم بزنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و به آرامی و به صورت دورانی ماساژ دهید و صبح روز بعد با آب بشویید.

شما همچنین می توانید با ترکیب نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه و دو قاشق چایخوری ماست و مقدار کمی عسل، یک ماسک مناسب تهیه کنید و سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه به خوبی بشویید.

3 عدد توت فرنگی له شده را با 2 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و یک خمیر غلیظ به دست آورید، سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.

این درمان را دو بار در هفته تکرار کنید.

شما می توانید پوستیک موز تازه را روی پوستتان بمالید و به آرامی و به صورت دورانی ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب شستشو دهید.

فلفل می تواند التهاب ناشی از آکنه را کاهش دهد.شما می توانید مقداری فلفل چیلی را آسیاب کنید و سپس خشک نمایید و با مقداری آب ترکیب کنید و با استفاده از یک تکه پنبه روی آکنه ها اعمال کنید. از این ماسک برای دور چشم استفاده نکنید.

به راحتی مقداری پودر بادام را در یک کاسه بریزید و مقداری گلاب ترکیب کنید.این ماسک به نرم شدن پوست شما کمک خواهد کرد و بعد از 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

نصف فنجان جوی دو سر را با یک چهارم فنجان آب خیار و شیر و یک مشت گشنیز تازه ترکیب کگنید و درون یک مخلوط کن بریزید و یک ماسک تهیه کنید.آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

یک قاشق چای خوری از بابونه و گشنیز را درون یک قابلمه بریزید و با یک فنجان آب بجوشانید و سپس اجازه دهید تا خنک شود.سپس ترکیب را روی پوست تان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.یا می توانید گشنیز را با آب، آبلیمو ترکیب کنید و از آن برای درمان استفاده نمایید.

ریحان دارای خواص آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریایی و ضد التهابی است.بنابراین برای درمان عفونت های ناشی از آکنه بسیار مناسب می باشد.این گیاه نقش موثری در کنترل التهاب و قرمزی ناشی از جوش دارد.

آب یک درمان ساده و موثر برای درمان جوش و آکنه است.با نوشیدن 10 تا 12 لیوان آب، به صورت روزانه می توانید عفونت های بدن تان را از بین ببرید و برای کاهش آکنه نیز بسیار موثر خواهد بود.

این روغن حاوی خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است.روغن کرچک می تواند روند درمان را تسریع بخشد.می توانید آن را با دانه های روغن، روغن جوجوبا و روغن نارگیل ترکیب کنید.همچنین یک منبع غنی از ویتامینE و اسیدهای چرب، مواد معدنی، پروتئین ها است که به کاهش آکنه کمک می کنند. همچنین میتواند از ایجاد زخم ناشی از آکنه جلوگیری کند.

قبل از اعمال هر گونه ماسک بر روی پوست حتما آلرژی پوستی خود نسبت به مواد درون ماسک را در نظر بگیرید و قبل از گذاشتن ماسک بر روی صورت آن را چند دقیقه ای روی پوست بدن خود امتحان کنید. برخی افراد پوست نازک و حساسی دارند و بعد از گذاشتن برخی ماسک ها پوست آنها دچار سوزش ، التهاب و قرمزی می شود.

روش‌های درمان‌ سریع و خانگی جوش صورت

برای درمان جوش صورت و از بین بردن آن چند روش ساده و خانگی وجود دارد. در این مطلب روش‌هایی برای درمان سریع جوش صورت به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند سلول‌های مرده پوست را از بین برده و باعث رفع جوش صورت و درمان جای جوش شوند. در ادامه با زوم لایف همراه باشید.

برای اکثر مردم جوش‌ صورت تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه‌ی اختلال بخش‌های تولید‌کننده‌ی چربی پوست به وجود آمده‌ است. به طور کلی این بخش‌ها به دلایلی بیش فعال می‌شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می‌کنند که در نتیجه‌ی آن این بخش‌ها در چربی غوطه ور می‌شوند.

ارگانیسم‌های زنده‌ی میکروسکوپی که به طور معمول روی پوست وجود دارند در این حجم زیاد چربی به دام می‌افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می‌شوند. این اتفاقی است که نقطه‌ی برآمده روی پوست که آن را جوش می‌نامیم، ایجاد می‌کند.

چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست‌وشوی طاقت فرسا و حتی لایه برداری‌ و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می‌کند. بنابراین می‌توان برای جوش‌های دوره‌ای با دفعات ظهور محدود، از راه‌های درمانی فوق‌العاده متداولی که جوش‌ و آکنه را با سرعت و به راحتی از بین می‌برند استفاده کرد.

اولین درمان سریع جوش صورت، یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

روش استفاده:

روغن زیتون حاوی ویتامین، آنتی‌اکسیدان و آهن است. این روغن به دلیل خاصیت تسکین دهندگی پوست به ترمیم جای جوش کمک می‌کند.

روش استفاده:

ماست غذایی دلپذیر است که به عنوان وعده‌ی صبحانه و همچنین میان وعده عالی است. ماست علاوه بر این اگر به صورت موضعی روی پوست استفاده شود فایده‌های شگفت‌آوری دارد. سالیان دراز است که به دلیل همین فواید عالی، برای بهبود پوست از آن استفاده می‌شود.

هنوز هم در هند از ماست به عنوان روشی عالی در درمان جوش و کاهش التهاب آن استفاده می‌شود. کلئوپاترای مصر باستان به حمام‌های روزانه‌ای با شیر ترشیده که به او پوستی درخشان و جوان می‌بخشیده است معروف است. شما هم می‌توانید برای از بین بردن جوش‌ها از ماست استفاده کنید.

روش استفاده:

استفاده از سیب و عسل برای زیبایی پوست بسیار توصیه شده است و در بسیاری از ماسک‌های پوست نیز استفاده می‌شود. برای درمان جوش صورت می‌توانید از مخلوط سیب و عسل استفاده کنید.

روش استفاده:

آلوئه ورا نه تنها با کاهش التهاب پوست احساسی عالی به شما می‌دهد، آزردگی و قرمزی جوش را از بین برده و پوست‌تان را درخشان و صاف می‌کند.

روش استفاده:

خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین‌هایی چون ویتامین A ،C و E است. علاوه‌ بر این خیار دارای خواص خنک کنندگی و تسکین پوست است. در کشورهای خاورمیانه و آسیایی آب خیار برای خنک کردن بدن و پوست‌، درمانی متمایز به شمار می‌رود. آب خیار همچنین برای ترمیم پوست مفید است و به خصوص زمانی که روی پوست به کار رود در کاهش التهاب پوستی نقش دارد.

روش استفاده:

می‌توانید با خیار، ماسک صورت درست کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید سپس با آب گرم بشویید. این کار به تمیزی آلودگی‌ها و باکتری‌ها از مجاری پوست کمک می‌کند.

راه معجزه آسای دیگر برای خلاصی از جوش استفاده از آبلیموی تازه گرفته شده است. آبلیمو به عنوان میکروب‌کش ارگانیسم‌های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می‌کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع کنندگی‌ای که دارد باعث می‌شود چربی‌های تجمع یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو چند راه دارید.

روش استفاده:

برای جوش‌های جدی‌تر مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب قبل از خواب روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به از بین رفتن سریع جوش کمک می‌کند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی‌شود.

برای درمان سریع جوش صورت، بخور را فراموش نکنید. استفاده از بخور گرم به علت باز کردن منافذ پوستی و بیرون ریختن مواد زايد از آن، فواید فوق العاده ای برای پوست افرادی که از جوش رنج می‌برند به همراه دارد.

روش استفاده:

ماسک جوش‌شیرین یکی از معروف‌ترین ماسک‌های ضدجوش است.

روش استفاده:

استفاده از گلاب هم یکی از روش‌های پیشگیری و همچنین درمان جوش‌های صورت است.

روش استفاده:

البته بهتر است این کار قبل از انجام شود تا گلاب مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند.

چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم

سیر خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی‌ قوی‌ای دارد و می‌تواند در درمان جوش‌ها مؤثر باشد. سولفور موجود در سیر می‌تواند فرایند بهبود جوش را تسریع کند.

روش استفاده:

اسیدهای آلی موجود در سرکه سیب می‌توانند به ازبین‌بردن باکتری‌های ایجادکننده آکنه و بهبود ظاهر اسکارها کمک کنند. مالیدن سرکه سیب روی پوست ممکن است باعث سوزش یا تحریک آن شود؛ بنابراین با احتیاط از آن استفاده کنید.

روش استفاده:

روغن درخت چای خواص قوی ضدباکتریایی و ضدالتهابی دارد. مطالعات نشان داده‌اند که مالیدن آن روی پوست، می‌تواند در کاهش آکنه مؤثر باشد (1).

روش استفاده:

توجه: اگر پوست شما حساس است، نباید از روغن درخت چای استفاده کنید.

راهکارهای مؤثری برای پیشگیری از جوش صورت وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره کرده‌ایم:

حرف پایانی

شما برای محافظت از پوست‌تان چه کارهایی انجام می‌دهید؟ آیا دچار آکنه می‌شوید؟ به غیر از مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، مورد دیگری به عنوان درمان خانگی جوش صورت و یا جلوگیری از آن می‌شناسید؟ تجربیات‌تان را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

سلام، احتمالاً صورت شما التهاب داشته باشد. می‌تونید خیار رنده کنید و بگذارید روی پوست، یا از آلوئه‌ورا کمک بگیرید.

سلام، استفاده از خمیردندان برای از بین بردن جوش یک راهکار فوری و موقتی است. باید بدانید که خمیردندان همیشه اثر نمی‌کند و تنها علایم را درمان می‌کند. خوب است که به روال روزانه نگهداری از پوست خود برای جلوگیری از جوش زدن توجه کنید و انجام دهید.

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

اگر به فکر رفع جوش صورت خود هستید این مطالب برای شما مفید خواهد بود. در این مطلب ترفندهای سریع برای از بین بردن جوش صورت معرفی می شود که می توانند سلول های مرده پوست را از بین ببرند، باعث بهبود جوش و رفع جای جوش می شوند.

چرا صورت جوش میزند؟

برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه ی اختلال بخش های تولید‌کننده ی چربی پوست به وجود آمده‌ است. به طور کلی این بخش ها به دلایلی بیش فعال می شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می کنند که در نتیجه ی آن این بخش ها در چربی غوطه ور می شوند.

ارگانیسم های زنده ی میکروسکوپی که به طور معمول روی پوست وجود دارند در این حجم زیاد چربی به دام می افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می شوند. این اتفاقی است که نقطه ی برآمده ی روی پوست که آن را جوش می نامیم ایجاد می کند.

درمان خانگی و سریع جوش ها

چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست وشوی طاقت فرسا و حتی لایه برداری‌ و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می کند. بنابراین می توان برای جوش های دوره‌ای با دفعات ظهور محدود، از راه های درمانی فوق العاده متداولی که جوش‌ و آکنه را با سرعت و به راحتی از بین می برند استفاده کرد.

در ادامه با معرفی 4 روش برای از بین بردن سریع جوش صورت با زوم لایف همراه باشید.

1. استفاده از یخاولین درمان سریع جوش صورت، یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می کند و غدد چربی را تشویق می کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

روش استفاده

یخ را در تکه ای پارچه گذاشته و روی بخشی که در حال جوش زدن است به مدت چند ثانیه نگه دارید.چند دقیقه فاصله بگذارید و مجدد مرحله ی قبل را تکرار کنید.این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می رود.

2. روغن زیتونروغن زیتون حاوی ویتامین، آنتی‌اکسیدان و آهن است. این روغن به دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی پوست به ترمیم جای جوش کمک می‌کند.

روش استفاده

برای از بین بردن جای جوش ها باید پیش از رفتن به رختخواب از روغن زیتون استفاده کنید.مقداری روغن زیتون بردارید و به صورت خود ماساژ دهید. بیش تر روی جای جوش ها تمرکز کنید.ماساژ روغن به پوست را به مدت چند دقیقه تا زمانی که حس کنید روغن جذب پوست شده ادامه دهید.پارچه یا حوله ای تمیز را در آب گرم فرو ببرید.حوله ی گرم را روی صورت تان بگذارید تا بخار به آن برسد.چربی باقی مانده را به آرامی و نه با سابیدن از روی پوست پاک کنید.بعد از یک یا دو دقیقه صورت تان را با آب معمولی بشویید.

3. ماستماست غذایی دلپذیر است که به عنوان وعده ی صبحانه و همچنین میان وعده عالی است. ماست علاوه بر این اگر به صورت موضعی روی پوست استفاده شود فایده های شگفت آوری دارد. سالیان دراز است که به دلیل همین فواید عالی، برای بهبود پوست از آن استفاده می شود.

هنوز هم در هند از ماست به عنوان راهی عالی در درمان جوش و کاهش التهاب آن استفاده می شود. کلئوپاترای مصر باستان به حمام‌های روزانه ای با شیر ترشیده که به او پوستی درخشان و جوان می بخشیده است معروف است. شما هم می توانید برای از بین بردن جوش ها از ماست استفاده کنید.

روش استفاده

مقداری ماست را با آبلیمو مخلوط کنید و روی پوست‌تان بمالید. بعد از 15 دقیقه صورت‌تان را بشویید.

4. سیب و عسلاستفاده از سیب و عسل برای زیبایی پوست بسیار توصیه شده است و در بسیاری از ماسک های پوست نیز استفاده می شود. برای رفع جوش صورت می توانید از مخلوط سیب و عسل استفاده کنید.

روش استفاده

یک نیمه ی سیب رنده شده را با 4 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و روزانه 15 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید این مخلوط بسیار مناسب پوست های خشک آکنه دار می باشد.

5. ژل آلوئه‌ وراآلوئه ورا نه تنها با کاهش التهاب پوست احساسی عالی به شما می دهد، آزردگی و قرمزی جوش را از بین برده و پوست‌تان را درخشان و صاف می کند.

روش استفاده

ژل آلوئه ورا را به جوش ها بمالید و 15 دقیقه بگذارید بماند.بعد از 15 دقیقه صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

6. خیارخیار سرشار از پتاسیم و ویتامین‌هایی چون ویتامین A ،C و E است. علاوه‌ بر این خیار دارای خواص خنک کنندگی و تسکین پوست است. در کشورهای خاورمیانه و آسیایی آب خیار برای خنک کردن بدن و پوست‌، درمانی متمایز به شمار می رود. آب خیار همچنین برای ترمیم پوست مفید است و به خصوص زمانی که روی پوست به کار رود در کاهش التهاب پوستی نقش دارد.

روش استفاده

خیار را خرد کنید روی آن آب بریزید و بگذارید به مدت 60 دقیقه بماند. مواد داخل خیار مثل ویتامین A، پتاسیم و کلروفیل در آب منتشر می شوند.آب حاصل را صاف کنید و برای نوشیدن یا شستن صورت استفاده کنید.می توانید با خیار ماسک صورت درست کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید سپس با آب گرم بشویید. این کار به تمیزی آلودگی ها و باکتری ها از مجاری پوست کمک می کند.

7. آبلیموراه معجزه آسای دیگر برای خلاصی از جوش استفاده از آبلیموی تازه گرفته شده است. آبلیمو به عنوان میکروب کش ارگانیسم های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع کنندگی ای که دارد باعث می شود چربی های تجمع یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو چند راه دارید.

روش استفاده

پیش از خوابیدن از یک گوش پاک کن استریل پنبه ای استفاده کنید و آبلیمو را روی جوش بمالید.برای جوش های جدی تر مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب قبل از خواب روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به از بین رفتن سریع جوش کمک می کند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی شود.

8. استفاده از بخوربرای درمان سریع جوش بخور را فراموش نکنید. استفاده از بخور گرم به علت باز کردن منافذ پوستی و بیرون ریختن مواد زاید از آن، فواید فوق العاده ای برای پوست افرادی که از جوش رنج می برند به همراه دارد.

روش استفاده

یک ظرف بزرگ را با آب داغ پر کنید، سپس صورت خود را در نزدیکی دهانه ی ظرف قرار دهید به طوری که بخار آب به پوست تان برسد.به هیچ عنوان پوست تان را در تماس با آب داغ قرار ندهید، زیرا ممکن است منجر به سوختگی شود.بخور را به مدت 30 دقیقه ادامه دهید و سپس به پوست تان مرطوب کننده بمالید.

منبع: زوم‌لایف

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

ما را دنبال کنید.

بسیاری از درمان‌های خانگی می‌توانند به متعادل کردن سطح چربی پوست، کاهش التهاب، از بین بردن باکتری‌ها، جلوگیری از بروز جوش و حتی درمان جوش صورت کمک کنند. این درمان ها شامل اسانس‌های روغنی، گیاهان دارویی، مکمل‌های طبیعی و برخی تغییرات ساده در شیوه‌ی زندگی است. در این مطلب، ۸ درمان خانگی جوش صورت و مواد طبیعی برای از بین بردن جای جوش را بیان کرده و شواهد علمی این درمان‌ها را نیز بررسی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید…

تا به حال کسی را دیده اید که ادعا کند در عمرش حتی یک جوش هم روی پوست صورت یا دیگر بخش های بدنش نزده است؟ چنین ادعایی بیشتر شبیه معجزه می ماند. بیشتر مردم در طول زندگی، عارضه پوستی جوش را تجربه می کنند. تقریبا همه افراد در سن نوجوانی به عارضه آکنه مبتلا می شوند. ابتلا به آکنه در بزرگسالان هم شایع است.

آکنه معمولا بر روی پوست صورت شما پدیدار می شود، اما در بسیاری از موارد ممکن است قسمت‌های دیگر بدن تان نیز به آکنه دچار شوند. شدت جوش می تواند از یک جوش قرمز التهابی کوچک تا آکنه شدید که منجر به اسکار (جای جوش) می‌شود، متغیر باشد.

به طور کلی، عارضه آکنه زمانی روی پوست شما ظاهر می شود که منافذ پوست تان بسته شوند و چربی پوست تان راهی برای خروج پیدا نکند. در واقع، تجمع چربی در زیر منافذ پوست باعث ایجاد برآمدگی و رشد باکتری‌ می شود.

به طور کلی جوش های صورت را می توان به ۴ دسته تقسیم کرد، برای آشنایی با این ۴ نوع جوش، مقاله انواع جوش صورت را بخوانید.

چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم

روغن درخت چای، یک ماده‌ی ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است؛ به این معنی که ممکن است پروپیونی باکتریوم آکنه (باکتری ایجاد کننده‌ی آکنه) را از بین ببرد. خواص ضد التهابی روغن درخت چای به صورتی است که می‌تواند تورم و قرمزی جوش‌ها را نیز کاهش دهد.

شما می‌توانید عصاره‌ی درخت چای را به صورت کرم، ژل یا اسانس روغنی، روی آکنه‌هایتان بمالید. اگر از اسانس روغنی استفاده می‌کنید، ابتدا آن را در یک روغن حامل رقیق کنید.

نارون کوهی یا هاماملیس یکی از بهترین داروهای شناخته شده برای از بین بردن جای جوش است. این گیاه قابضی طبیعی است که التهاب و قرمزی را کنترل می کند. همچنین، سرعت رشد باکتری ها بر پوست را کاهش می دهد.

۱ قاشق غذاخوری پوست نارون کوهی و ۱ فنجان آب را به مدت ۳۰ دقیقه در ظرفی خیس کنید. سپس مخلوط را روی اجاق گاز گذاشته تا به جوش بیاید. پس از آن، حرارت را کاهش داده تا به مدت ۱۰ دقیقه (به صورتی که در ظرف را گذاشته‌اید) بجوشد.

سپس مخلوط را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دیگر مانده تا خنک شود. مایع را صاف کرده و در ظرف دربسته‌ای نگهداری کنید. شما می‌توانید از این ماده ۱ تا ۲ بار در روز (یا به صورت دلخواه) با استفاده از توپ پنبه‌ای روی پوست تمیز، استفاده کنید.

اگر تهیه و یا استفاده سنتی از این گیاه برایتان سخت است، می توانید از ژل، دستمال مرطوب و سایر محصولات که حاوی نارون کوهی هستند، استفاده کنید.

روغن جوجوبا، یک ماده‌ی طبیعی مومی بوده که از دانه‌های درختچه جوجوبا استخراج می‌شود. مواد مومی موجود در روغن جوجوبا به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می‌کند؛ به این معنی که این مواد می‌توانند در تسریع بهبود زخم‌ها (از جمله آکنه و آسیب‌های ناشی از آن) نیز موثر باشند.

برخی از ترکیبات موجود در روغن جوجوبا ممکن است به کاهش التهاب پوست کمک کنند؛ به این معنی که آن‌ها می‌توانند قرمزی و تورم اطراف جوش‌ها، جوش‌های سر سفید و سایر ضایعات پوستی ملتهب را کاهش دهند.

سعی کنید اسانس روغنی جوجوبا را با ژل، کرم یا ماسک صورت خاک رس مخلوط کرده و آن را روی آکنه بمالید. در غیر این صورت، چند قطره روغن جوجوبا را روی پنبه ریخته و به آرامی روی آکنه‌ها مالش دهید.

این روزها خواص روغن زیتون برای هیچ کس پوشیده نیست. این روغن نه تنها برای سلامت بدن مفید است، بلکه یک درمان خانگی جوش صورت هم به حساب می‌آید. از آنجایی که روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان و ضد التهاب است به درمان جوش کمک می کند.

زمانی که پوست مرطوب است جوش و جای آن، سریع‌تر از زمانی که پوست خشک است، بهبود پیدا می‌کند. روغن زیتون برای این موضوع عالی است چراکه موجب آبرسانی پوست می‌شود. این روغن منافذ پوست را نمی‌بندد. البته، اگر به خوبی آن را پاک کنید.

۲ قطره روغن زیتون را به صورت خوب بزنید. سپس، یک حوله‌ی گرم و مرطوب را به صورت خود بزنید تا منافذ آن را باز کند و روغن وارد پوستتان شود. در پایان، صورت خود را با آب گرم و یک پد خشک تمیز کنید. اگر هنوز روغنی روی پوست باقی مانده است، به آرامی جذب خواهد شد.

لیمو، سفید کننده ای طبیعی است که به کمرنگ شدن جای انواع زخم روی پوست شما کمک می کند. لیمو سلول های مرده ی پوست را از بین می برد، رشد سلول های جدید را افزایش می دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

چای سبز، حاوی غلظت بالایی از گروهی از آنتی اکسیدان‌های پلی فنول، به نام کاتشین‌ها است. به همین دلیل یک درمان خانگی جوش صورت محسوب می‌شود. در منافذ پوست بیشتر افرادی که به آکنه مبتلا هستند، بیش از حد سبوم یا چربی طبیعی وجود داشته و آنتی‌اکسیدان کافی وجود ندارد.

آنتی اکسیدان‌ها، به بدن کمک می‌کنند که مواد شیمیایی و مواد زائدی که ممکن است به سلول‌های سالم آسیب برسانند را تجزیه‌ کند. چای سبز به پاک کردن برخی از ضایعات و آلودگی‌های جمع شده در جوش‌های سر باز، کمک می‌کند.

این ماده حاوی ترکیباتی است که می‌تواند در موارد دیگری نیز موثر باشد. این موارد عبارتند از:

چای سبز ممکن است از طریق نوشیدن یا استفاده از عصاره‌ی آن روی پوست، به شما کمک کند؛ هرچند محققان اظهار داشته‌اند که شواهد موجود درباره‌ی این ادعا، محدود است. با این حال، نتایج مطالعه‌ای نشان می‌دهد که پس از ۸ هفته استفاده از عصاره‌ی پلی فنولی چای سبز، ۷۹ و ۸۹ درصد کاهش در جوش‌های سر سفید و جوش‌های سر سیاه ایجاد شده است.

نشاسته ی زیاد، جای جوش و لکه های پوست را محو می کند. سیب زمینی سرشار از نشاسته است. برای از بین بردن جای جوش های خود باید:

حتماً از خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو شنیده اید. خوشبختانه، تحقیقات علمی هم این نکته را تأیید می کنند. این روغن منبعی غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب است و به همین دلیل می تواند جای جوش از بین ببرد. استفاده از روغن نارگیل به حفظ سلامت پوست و درمان جوش نیز کمک می کند.

شما برای محافظت از پوست‌تان چه کارهایی انجام می‌دهید؟ آیا دچار آکنه می‌شوید؟ به غیر از مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، مورد دیگری به عنوان درمان خانگی جوش صورت و یا جلوگیری از آن می‌شناسید؟ تجربیات‌تان را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

چه کنم

سلام روزتون بخیر
با توجه به این که آکنه یک بیماری مزمنه و چند فاکتور در بروزش نقش دارن بهتره بسته به نوع آکنه و مناطق موثر در بروزش اقدامات لازم رو انجام بدین.
برای آشنایی با انواع آکنه و راههای موثر در درمانش بهتره این مطلب رو بخونید:

https://lafarrerr.com/blog/acne-causes/

سلام آیا مرطوب نگه داشتن پوست میتواند از جوش های صورت جلوگیری کند

سلام دوست عزیز. بستگی به دلیل بروز جوش ها دارد.

من واقعا دیگه از زندگی نا امید شدم دیگه انقد تیکه شنیدم انقدر مسخرم کردن هر هم از خدا میخوام جوابمو نمیده😭😭😭😭😢

روش هایتان عالی بودن من نتیجه گرفتم

جوش هایم خیلی ضخیم وبزرگ است


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

ازبین بردن جوش صورت سریع

 

جوش یک زائده‌ی کوچک پوستی است. جوش‌ها، جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به وسیله‌ی میکروب‌ها آلوده و ملتهب شده و در مرحله‌ی بعد ترشحات سطح آنها را پر می‌کند.

چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم

 

از سرکه کمک بگیرید

قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک‌کننده باشد تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول‌هاست که اصلی‌ترین عامل ایجاد آکنه است.

 

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش‌پاک‌کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید. سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته ‌است.

 

قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضدآکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.

 

قطره ضدقرمزی چشم هم می‌ تواند به شما کمک کند یعنی قطره‌ چشمی که برای کم کردن قرمزی چشم‌ها استفاده می‌شود. اگر کرم ضدآکنه ندارید می‌توانید به جای آن از چنین قطره‌ای استفاده کنید. این قطره می‌تواند قرمزی جوش را کم کند اما هیچ تاثیری در بهبود جوش‌ها ندارد.

 

ازبین بردن جوش صورت

 

سرکه سیب

پس از تمیز کردن صورت خود، از یک حوله برای خشک کردن آن استفاده کنید، سپس سرکه سیب را با مقدار یک به سه با آب ترکیب کنید و یک تکه پنبه را درون مخلوط بخیسانید و سپس روی قسمت های آسیب دیده پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه شستشو دهید و بعد از تونر مناسب پوست خود استفاده کنید.این درمان را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید.

 

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ویتامین، آنتی‌اکسیدان و آهن است. این روغن به دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی پوست به ترمیم جای جوش کمک می‌کند.

 

برای از بین بردن جای جوش ها باید پیش از رفتن به رختخواب از روغن زیتون استفاده کنید.مقداری روغن زیتون بردارید و به صورت خود ماساژ دهید. بیش تر روی جای جوش ها تمرکز کنید.

 

ماساژ روغن به پوست را به مدت چند دقیقه تا زمانی که حس کنید روغن جذب پوست شده ادامه دهید.پارچه یا حوله ای تمیز را در آب گرم فرو ببرید.حوله ی گرم را روی صورت تان بگذارید تا بخار به آن برسد.چربی باقی مانده را به آرامی و نه با سابیدن از روی پوست پاک کنید.

بعد از یک یا دو دقیقه صورت تان را با آب معمولی بشویید.

 

یخ 

اولین درمان سریع جوش یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

 

یخ را در تکه ای پارچه گذاشته و روی بخشی که در حال جوش زدن است به مدت چند ثانیه نگه دارید.چند دقیقه فاصله بگذارید و مجدد مرحله‌ی قبل را تکرار کنید.

نکته: این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.

 

راههای سریع کاهش آکنه و جوش روی صورت

 

ماست

ماست غذایی دلپذیر است که به عنوان وعده ی صبحانه و همچنین میان وعده عالی است. ماست علاوه بر این اگر به صورت موضعی روی پوست استفاده شود فایده های شگفت آوری دارد. سالیان دراز است که به دلیل همین فواید عالی، برای بهبود پوست از آن استفاده می شود.

 

هنوز هم در هند از ماست به عنوان راهی عالی در درمان جوش و کاهش التهاب آن استفاده می شود. کلئوپاترای مصر باستان به حمام‌های روزانه ای با شیر ترشیده که به او پوستی درخشان و جوان می بخشیده است معروف است. شما هم می توانید برای از بین بردن جوش ها از ماست استفاده کنید.

چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم

 

مقداری ماست را با آبلیمو مخلوط کنید و روی پوست‌تان بمالید. بعد از 15 دقیقه صورت‌تان را بشویید.

 

روغن درخت چای 

روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود. البته باید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز و قبل از خواب از خوردن غذا‌های خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری کنید، چون در بروز آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

 

مهم‌ترین قدم برای از بین بردن جوش‌ها شستن و پاک کردن صورت است، یک پاک‌کننده ملایم بدون چربی برای شستن پوست‌های چرب ایده‌آل است.

 

خمیر دندان

قبل از اینکه به تختخواب بروید روی جوش را با کمی خمیردندان بپوشانید، حواستان باشد که از خمیر دندان سفیدی استفاده کنید که هیچ ماده افزودنی خاصی نداشته باشد؛ مثلا خمیردندان سفیدکننده نباشد. البته ناگفته نماند که خمیردندان‌های ژله‌ای هم برای این کار مناسب نیستند. صبح روز بعد خیلی ملایم با آب ولرم خمیردندان را از روی جوش بشویید.

 

از بین بردن جوش صورت با چند روش سریع 

 

 آبلیمو

پیش از خوابیدن از یک گوش‌پاک‌کن استریل پنبه‌ای استفاده کنید و آبلیمو را روی جوش بمالید.

نکته: برای جوش‌های جدی‌تر مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب قبل از خواب روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به از بین رفتن سریع جوش کمک می‌کند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی‌شود.

 

 ژل آلوئه‌ ورا

آلوئه ورا نه تنها با کاهش التهاب پوست احساسی عالی به شما می دهد، آزردگی و قرمزی جوش را از بین برده و پوست‌تان را درخشان و صاف می کند.

 

ژل آلوئه ورا را به جوش ها بمالید و 15 دقیقه بگذارید بماند. بعد از 15 دقیقه صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

 

سیر

مقداری سیر را پوست بکنید و رنده کنید و آن را به نصف فنجان آب گرم اضافه کنید و مخلوط را با استفاده از یک تکه پنبه روی پوستتان اعمال کنید، سپس با آب شستشو دهید و با یک تمیز کننده ملایم صورتتان را پاک کنید.

 

ممکن است که بعد از استفاده از سیر، دچار التهاب پوستی شوید اگر پوست حساسی دارید پس بهتر است که در این شرایط از آن اجتناب کنید. 

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

رازهای زیبایی

تدارکات جشن ازسفارش غذاتااجاره میز وصندلی

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


خرید لباس ژورنالی نوزاد با تخفیف یلدا


جراحی زیبایی سینه و شکم


16 روش زیبایی دندان ها


انواع جراحی زیبایی سینه


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


طراحی و بازسازی فضای داخلی


واسه همه چی جا هست!


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 تا به حال شده كه شب هنگام خواب ناگهان ببینید یك جوش زشت و چركی روی صورت‌تان خودنمایی می‌كند، در حالی كه فردا به یك مهمانی دعوت هستید یا می‌خواهید با فردی ملاقات كنید كه برایتان اهمیت زیادی دارد

در این زمان نه‌ تنها زشتی جوش آزاردهنده بلكه نگرانی از فردا نیز بیشتر باعث آزارتان می‌شود اما نگران نباشید. راه‌حل‌های اورژانسی وجود دارد كه می‌تواند در این مواقع به كمك‌تان بیاید و شما را از شر آن جوش زشت خلاص كند. البته اگر پوستی حساس داشته باشید شاید این روش‌ها كمی باعث خشكی بیش از اندازه پوست‌تان شوند و در نتیجه كار را خراب‌تر هم كنند؛ پس اگر پوستی حساس دارید، كمی بیشتر ملاحظه كنید. 

بیشتر بدانید : 5 علت شایع جوش در بدن و راه حل درمان آنها

نکته : مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند. نمی‌گذارد جای جوش زخم شودروغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود. البته باید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری كنید چون در بروز آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند. 

چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم

بیشتر بدانید : جوش سر سیاه روی بینی را چگونه از بین ببریم؟

مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند و بعد صبح صورت‌تان را کاملا بشویید. اگر معمولا در خواب زیاد تکان می‌‌خورید، توصیه می‌کنم روی بالش خود یک حوله بیندازید تا کثیف نشود. 

راه دیگر برای از بین بردن یک شبه جوش‌ها استفاده از روغن‌های خاص و ضروری بدن است؛ یعنی روغن‌های تقطیر شده‌ای که حاوی ترکیبی از مواد عطری برخی از گیاهان است، دو گیاه فوق‌العاده برای پوست؛ یکی درخت چای و دیگری برگ‌بوست. روغن هر دو این گیاهان بسیار موثر است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.کافی است قبل از خواب بعد از اینکه صورتتان را شستید و خشک کردید یک قطره از روغن را روی جوش قرار دهید و بگذارید تا صبح روی جوش باقی بماند. حواستان باشد که حتما روی بالش خود یک حوله پهن کنید چرا که لک ناشی از این روغن‌ها به راحتی از روی پارچه پاک نمی‌شود. 

اگر برای درمان سریع جوش‌ها به پزشک مراجعه کنید احتمالا مصرف داروهای کورتونی یا استروئیدی را برای کوتاه مدت به صورت خوراکی یا موضعی یا تزریقی تجویز می‌کند اما باید بدانید با مصرف طولانی‌مدت این داروها آکنه بدتر می‌شود اما در کوتاه‌مدت چنین داروهایی می‌تواند التهاب را از بین ببرد و از آنجا که التهاب نقش زیادی در ایجاد جوش دارد بنابراین جوش‌ها کاهش می‌یابند.باید بدانید مصرف این داروها باید محدود به چند روز یا نهایتا دو هفته باشد تا شدت ضایعات آکنه كم شود البته این بهبودی به طور موقتی است و فرد باید حتما داروهای خوراکی و موضعی آنتی‌آکنه، آنتی باکتریال را آغاز کند تا با قطع داروهای کورتونی و استروئیدی ضدالتهاب، جوش‌ها برنگردند. 

اگر پوستی حساس دارید توصیه می‌کنیم سراغ خمیر دندان نروید، چرا که ممکن است پوست با خمیر دندان بیش از اندازه خشک شود و حتی بسوزد؛ بهتر است شما در این مواقع سراغ محلول بنزوئیل پروکساید 3درصد بروید. کمی از این محلول را با یک گوش‌ پاک‌ کن روی جوش بگذارید.این ماده باکتری‌های عامل آکنه را می‌کشد، همچنین کاری می‌کند که منافذ مسدود شده پوستی باز شوند و در نتیجه هم پوست کمتر دچار آکنه می‌شود و هم راحت‌تر نفس می کشد. 

بیشتر بدانید : توصیه های آرایشی برای کسانی که پوست حساس دارند

یادتان باشد که این راه‌ها نمی‌توانند به عنوان درمان قطعی مطرح باشند بلکه فقط می‌توانند به طور خیلی موقت جوش‌ها و آکنه‌‌ها را خوب کنند ولی اگر علت اصلی برطرف نشود، جوش‌ها دوباره برمی‌گردند و روز از نو و روزی از نو؛ اگر هم بخواهید این روش‌ها را مرتب تکرار کنید، احتمالا پوستتان بیش از اندازه حساس و خشک خواهد شد و  نتیجه مطلوب مورد نظرتان به دست نخواهد آمد چرا که پوستی که تکه تکه خشک شده‌باشد بیشتر از آنکه زیبا باشد، حالت لکه لکه پیدا می‌کند. 

بیشتر بدانید : آکنه و جوش صورت شما به دلیل خوردن این نوشیدنی ها است!!

بیشتر بدانید : درمان جوش و آکنه با 12 پیشنهاد خوراکی

بیشتر بدانید : جوش صورت و 8 نکته که در مورد آن هرگز نمی دانستید!

بیشتر بدانید : از بین بردن جوش صورت با یک روش سریع و موثر + فیلم

بیشتر بدانید : از بین بردن جوش صورت با چند ماسک خانگی

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : مجله سیب سبز

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.



چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم
چگونه در خانه جوش های صورت را ببریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *