چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم
چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

بهترین روش مراقبت از پوست، انجام فیشیال و پاکسازی حرفه‌ای صورت است. روش هایی که باید جزئی از برنامه مراقبت از پوستتان باشد. در واقع شما با استفاده از یک روش درمانی و فیشیال صورت خوب و مناسب، باعث پاکسازی عمیق پوست، کاهش اندازه منافذ آن، جلوگیری از جوش‌های صورت، ریلکس شدن پوست و همچنین مانع پیری زودرس (با افزایش جریان خون در صورت) و درخشش پوستتان خواهید شد.

اگر پوست چربی دارید، برای حفظ کیفیت آن باید از روش‌های خانگی پاکسازی صورت و همچنین فیشیال خانگی استفاده کنید. روش‌های خانگی برای انجام فیشیال و پاکسازی صورت، برای همه قابل‌دسترس است و فواید زیادی هم برای سلامت پوست دارد. باتوجه به هزینه‌های بالای پاکسازی صورت و فیشیال در سالن‌های زیبایی، انجام این روش ها در خانه‌ و با مواد طبیعی، به حفظ و تقویت بافت پوست‌تان کمک زیادی خواهد کرد.

در این مطلب روش‌های خانگی و طبیعی پاکسازی و فیشیال صورت برای پوست‌های چرب را باهم بررسی می‌کنیم.

برای از بین بردن آلودگی‌ها، باکتری‌ها، چربی‌ها و سلول‌های مرده سطح پوست، استفاده از یک روش خوب و مناسب برای پاکسازی و فیشیال صورت بسیار ضروری‌ست. فراموش نکنید پاکسازی صورت، مواد آرایشی باقی‌مانده و چربی اضافه پوست را از بین می‌برد. اگر پوست چربی دارید، توجه داشته باشید از پاک کننده‌ مخصوص پوست چرب استفاده کنید که چربی‌های اضافی پوست را پاک کند؛ البته به نحوی که تمام چربی آن از بین نرود، چرا که برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، به مقدار مشخصی چربی برای صورت نیاز دارید.چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

بهتر است از پاک‌کننده‌های یک برند خوب (بدون ایجاد کف مثل میسلار یا محلول دوفاز لافارر) استفاده کنید. روش دیگر، تهیه یک پاک‌کننده طبیعی و خانگی است که تهیه آن نیز بسیار ساده است. برای این منظور یک اسکوپ جو دوسر را با ماست مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر نرم دربیاید، در مرحله بعد کرم به‌دست آمده را روی کل سطح صورت و پوست گردن‌تان بمالید.

با نوک انگشتان‌تان خیلی آرام کرم را با حرکت دایره‌ای شکل روی پوست پخش کنید و سپس با یک پنبه یا پارچه‌ی نرم آن را پاک کنید. در انتها صورت و گردن‌تان را با آب گرم بشویید و خیلی آرام پوست را خشک کنید.

بخور صورت از روش‌های قدیمی و مؤثر برای مراقبت از پوست است. این روش آلودگی‌ و چربی‌های اضافه سطح پوست را پاک کرده و منافذ بسته آن را باز می‌کند. قبل از استفاده از ماسک صورت برای پوست چرب، به وسیله‌ی بخور، پوست را نرم و منافذ آن را باز کنید. این کار باعث می‌شود مواد مغذی و مفید ماسک، عمیق‌تر به پوست نفوذ کرده و در نتیجه پاکسازی و فیشیال صورت نرم و درخشان‌تر به‌نظر برسد.

در هنگام بخور دادن صورت، از گیاهان خشک‌شده مانند اسطوخودوس، رزماری و آویشن استفاده کنید. شیر جوش یا یک قابلمه با عمق مناسب را پر آب کنید. مقداری گیاه خشک‌شده به آن اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید. پس از آن شعله را خاموش کرده و با استفاده از یک حوله روی سر، اجازه دهید بخار آب به مدت ۵ تا ۸ دقیقه به پوست‌تان نفوذ کند. در هنگام بخور صورت، چشمان‌تان را بسته و ریلکس کنید. بخور صورت، منافذ پوست‌تان را باز کرده و در ادامه آن را برای ماسک صورت آماده می‌کند.

ماسک‌‌های صورت بر پایه خاک رس، یک روش عالی خانگی برای فیشیال صورت‌هایی با پوست چرب هستند. این ماسک‌ها چربی‌های اضافه پوست را از بین برده و پوستی سالم و با طراوت به شما هدیه می‌دهند. حتماً از یک ماسک صورت مخصوص پوست‌های چرب با برند خوب و معتبر استفاده کنید.

طبق دستور تهیه گفته شده در سایت stylecraze در یک کاسه کوچک، ۲ قاشق خاک رس آرایشی، ۲ قاشق پوره گوجه‌فرنگی و ۱ قاشق چای‌خوری ماست تازه را باهم مخلوط کنید. چند قطره آب لیمو به آن اضافه کرده و مخلوط را به‌خوبی هم بزنید تا کاملاً یک‌دست شود. اگر مخلوط غلیظ شد، می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید. قوام این ماسک نباید خیلی غلیظ یا خیلی رقیق باشد. ماسک باید کاملاً یکنواخت و نسبتا غلیظ باشد. ماسک را با استفاده از یک برس، به‌طور یکنواخت روی پوست صورت و گردن‌تان (غیر از ناحیه دور چشم) بمالید.

در ادامه دو عدد پنبه را در گلاب یا آب خیار بگذارید تا خیس بخورند. سپس آن‌ها را روی چشمانتان قرار دهید. حالا می‌توانید ریلکس کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود.ماسک را به مدت طولانی روی پوست نگذارید. این کار باعث سفت شدن بیش‌ از اندازه پوست و درنتیجه ایجاد خطوط ریز روی سطح آن می‌شود. بعد از ۱۵ دقیقه با پنبه خیس، ماسک را به‌ آرامی پاک کنید و صورت‌تان را با آب سرد بشویید. سپس خیلی آرام پوست را خشک کنید.

خاک رس آرایشی موجود در ماسک، در از بین بردن چربی اضافی پوست ، پاکسازی و فیشیال صورت بسیار مؤثر است. ماست، آب لیمو و پوره گوجه‌فرنگی به‌خوبی جای جوش را روشن کرده و پوست را صاف و یک‌دست می‌کنند. این مواد باعث بهبود رنگ و بافت پوست می‌شوند.

از تونر صورت برای پاک کردن آلودگی‌ها هوا از روی پوست و باقی مانده آرایش استفاده می‌شود. تونر با یکنواخت و یک‌دست کردن پوست، آن را برای استفاده از مرطوب‌کننده آماده می‌کند؛ همچنین با سفت کردن پوست و بستن تمام منافذ بازشده، ظاهری جوان‌تر و زیبا به صورت‌تان می‌دهد. باید قبل از بهترین کرم مرطوب‌کننده، از تونر صورت استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که باید تونر بدون الکل باشد. برای این منظور یک تونر با برند خوب خریداری کنید. همچنین برای تهیه تونر خانگی می‌توانید از پنبه آغشته به گلاب استفاده کنید. قبل از استفاده از مرطوب‌کننده، با پنبه گلاب را به ‌صورت بمالید. گلاب مانند یک تونر طبیعی پوست عمل می‌کند.

این تصوری غلطی است که فقط پوست‌های خشک به مرطوب‌کننده نیاز دارند. رمز ظاهر جوان‌تر پوست، مرطوب نگه ‌داشتن آن است. حتی پوست‌های چرب هم برای تغذیه و حفظ نرمی و لطافت پوست، نیاز به مرطوب‌کننده خوب و مناسب دارند. اگر پوست چربی دارید، برای مراقبت از آن، باید از مرطوب کننده‌ مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

این مرطوب‌ کننده‌ها باعث می‌شوند تا دیگر روی پوست‌تان احساس چربی نداشته باشید. بنابراین کرم مرطوب‌کننده‌ مناسب و سازگار با پوست‌تان انتخاب کنید. مرطوب‌کننده را روی پوست صورت‌تان بمالید و به‌ آرامی آن را ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود. هرگز این نکته بسیار مهم را فراموش نکنید که

با مرطوب کردن پوست و انجام مرحله آخر، درمان فیشیال طبیعی صورت‌تان با روش‌های خانگی به‌طور کامل انجام می‌شود. هفته‌ای یک‌بار، مراحل گفته‌شده را در خانه انجام دهید. فیشیال، از جوش‌های صورت جلوگیری کرده و زیبایی پوست شما را دوچندان می‌کند.

این روش درمانی، پیری زودرس پوست و لکه‌های تیره صورت را کاهش می‌دهد. پوست را صاف و یکدست کرده و از تیرگی و کدری آن می‌کاهد. درنتیجه بعد از انجام مراحل بالا، پوست شما مانند الماس خواهد درخشید.

این روش‌های خانگی فیشیال صورت را امتحان کنید و نتایج به‌دست‌آمده را با ما در میان بگذارید. در این مطلب، سعی کردیم تمام راهکارهای لازم برای داشتن پوستی نرم، زیبا و درخشان، برای شما گردآوری کنیم.

منبع:

مرسی عالی بود

ممنون عالی بود

3. نمک طعام مفید برای پوست:

6. پاپایا، گیاه چوب صندل و عسل:

7. فواید نعناع و ماست برای پوست:

8. آب گیاه چریش برای پاکسازی پوست:

9. گردو برای صاف شدن و پاکسازی پوست:

چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

10. خیار برای پاکسازی پوست:

11. آلوئه ورا برای پاکسازی پوست:

12. آب گوجه فرنگی برای صاف شدن پوست:

14. توت فرنگی و ماست برای پاکسازی پوست:

16. سیب زمینی برای پوست:

نکات اضافی:


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید


کاهش سایز و وزن| فوری و بدون عارضه

فیشیال صورت در منزل

 

فیشیال پوست فایده های بسیار زیادی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

– پاکسازی کامل پوست

– کوچک کردن منفذهای باز پوست

– افزایش رطوبت پوست

– درمان اکنه و جوش های سرسیاه و سرسفید و عمیق

– کاهش چین و چروک و لیفت پوست

 

در مرحله نخست از فیشیال صورت ابتدا باید باید هرگونه الودگی و چربی را به وسیله مواد شوینده را از سطح پوست صورت پاک کنید. در غیر اینصورت مواد به خوبی جذب پوست نخواهند شد.

 

مراحل فیشیال صورت در خانه

 

داخل ظرفی ۲ لیوان آب را با یک قاشق غذا خوری بابونه مخلوط نموده وروی شعله گاز قرار دهید تا کاملاً به جوش بیاید. آنگاه از روی شعله برداشته وبه وسیله ی یک حوله که روی سر می اندازید صورتتان را ۲۰ دقیقه بخور دهید تا کاملاً منفذ های پوستی باز شده و دانه های سر سیاه برای بیرون امدن از زیر پوست آماده شوند.میتوانید در کاسه بخور چای سبز و چوب دارچین بیاندازید تا هم نتیجه بهتری و رایحه بهتری را تجربه کنید.

 

فیشیال صورت

 

الودگی ها، سلول های مرده و… سطح پوست شما را در برگرفتند به همین علت لایه برداری بخش بسیار مهمی از نگهداری پوست شماست. در این مرحله با انواع آنزیم ها پوست لایه برداری میشود و هم زمان با ماساژ و بخور، به اثربخشی بیشتر لایه بردارها کمک میشود.

 

لایه برداری در فیشیال پوست صورت به دو شکل شیمیایی و فیزیکی انجام می شود. در نوع شیمیایی، شما میتوانید با استفاده از کرم های لایه بردار مثل کرم اسید میوه و یا مواد طبیعی ديگر مثل ماسک های خانگی، اقدام به لایه برداری ملایم از سطح پوست خود کنید. همینطور در نوع فیزیکی آن میتوانید از وسایل مخصوص این کار مثل میکرودرم های خانگی استفاده کنید. با این کار سلول های مرده از سطح پوست جمع آوری می شوند.

 

چگونه به پوست خود برسیم

 

در این مرحله، در صورت نیاز، جوش هاى سر سیاه و سر سفید پوست شما تخلیه مى شوند. آستانه ى تحمل درد در هر فردى، در مرحله تخلیه، متفاوت است. این فرآیند براى کسانى که پوست نازک یا حساسى دارند امکان دارد ناراحت کننده باشد. چنانچه این فرآیند بطور درست انجام نشود، امکان دارد مویرگ هاى صورت پاره شوند و یا تغيير رنگ در بخش هایى از صورت اتفاق بیفتد.

 

به وسیله تونر یا مواد منقبض کننده، منفذهای باز پوست که الودگی از آن برداشته شده و تمیز شده اند بسته می شوند.

 

در این مرحله شما میتوانید با استفاده از روغن ها و کرم های طبیعی پوست صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. ماساژ دادن پوست سبب افزایش جریان خون در زیر پوست، جذب بهتر مواد مفید و نیز آرام شدن پوست صورت خواهد شد.

 

برای این مورد لازم است تا نخست یک ماسک خانگی مناسب با نوع پوست خود تهیه کرده و سپس بر روی پوست خود بگذارید تا پاکسازی صورت تکمیل شود.

 

برای تهیه ماسک پوست خشک، ۱/۳ فنجان پودر کاکائو را بهمراه نصف فنجان عسل و ۳ قاشق غذاخوری خامه و ۳ قاشق غذاخوری پودر جو دو سر مخلوط نموده و بر روی پوست خود قرار دهید. این ماسک می بایست حدود نیم ساعت بر روی پوست قرار گیرد. بعد از این مدت میتوانید به کمک آب ولرم آنرا شست و شو دهید.

 

برای پوست های چرب پیشنهاد می شود که نصف فنجان تمشکی که به صورت پوره شده است را بهمراه ۱/۴ فنجان پودر جو دوسر و ۱/۴ فنجان عسل به خوبی مخلوط نمایید و بر روی پوست خود به مدت نیم ساعت قرار دهید.

 

البته در نظر داشته باشید که پیش از گذاشتن ماسک بر روی صورت حتماً آنرا بر روی بخش کوچکی از پوست امتحان نمایید تا باعث قرمزی، خارش و التهاب نشود.

 

فیشیال خانگی پوست

چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

 

در آخر از یک کرم دارای ویتامین و مواد معدنی روی پوست صورت و گردن خویش استفاد کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از مرطوب کننده پیش از رفتن به رختخواب لازم و ضروری است.

 

برای پوست های خشک، پاک کننده های ملایم و بدون الکل مناسب هستند. ولی پوست های مستعد اکنه، به شوینده ای دارای بنزوئیل پراکسید احتیاج دارند. برای نتیجه گیری بهتر، این موارد را یکبار در هفته شب ها انجام دهید. با پاکسازی به پوست خود اجازه تنفس خواهید داد و در نتیجه تازگی و شادابی را به پوست خود خواهید بخشید.

 

 

– حتماً در محل های رویش مو هم عملیات پاکسازی پوست را انجام دهید برای این که در این بخش ها هم امکان شکل گیری اکنه وجود دارد.

 

– مناسب ترین آب برای شست و شو صورت، آب ولرم است. چنانچه آب بسیار داغ باشد، پوست خشک شده و اگر بسیار سرد باشد، الودگی ها بر روی پوست باقی خواهند ماند.

 

– در زمان پاکسازی صورت در خانه عجله نکنید و با توجه و آرامی پوست صورت و گردن خود را ماساژ داده و لایه برداری نمایید.

 

– پس از پاکسازی از شوینده مطلوب با نوع پوست خود استفاده نمایید تا اثرات ماسک، لایه بردار ها یا اسکراب ها را از بین ببرد.

 

– بخور دادن پوست را فراموش نکنید برای این که این مورد میتواند منفذهای بسته پوست را خيلي سریع باز کند.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

رازهای زیبایی


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش


جراحی زیبایی سینه و شکم

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟

پاکسازی صورت در منزل

 

در این مقاله می‌خواهیم روش‌های درمانی خانگی بسیار ساده‌ای برای پاکسازی پوست در منزل به شما ارائه کنیم تا با استفاده از آنها، پوستی نرم، زیبا و جوان داشته باشید.چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

 

پاکسازی پوست با بخور صورت

بخوردادن صورت، درمانی ارزان و بسیار مؤثر برای منافذ مسدود‌شده‌ی پوست و در کل پاکسازی صورت در خانه است. قیمت پاکسازی پوست در آرایشگاه  خیلی بیشتر از اینها در می آید. این روش منافذ مسدود را باز کرده و اجازه می‌دهد تا انواع آلودگی که وارد پوست شده، شسته‌ شود و از بین برود.

 

یک قوری را پر از آب کنید و درپوش‌اش را بگذارید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید تا آب داغ شود. زمانی که آب به‌اندازه‌ی کافی داغ شد که بخار تولید کند، قوری را از روی اجاق بردارید. روی سر خود، حوله‌ای بیندازید و صورت خود را رو به بخار آب بگیرید. اجازه بدهید بخار به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به پوست شما نفوذ کند و تقریبا صورت‌تان را خیس کند. سپس به‌آهستگی صورت خود را خشک کرده و از تونر صورت (برای تعادل pH پوست) و مرطوب‌کننده‌ی ملایم (برای محافظت از پوست در برابر خشکی) استفاده کنید. صورت خود را دو بار در هفته بخور بدهید تا منافذ آن پاک شود و پوست‌تان جوان بماند.

 

نکته: از پاشیدن آب داغ به صورت خودداری کنید، چون می‌تواند پوست شما را بسوزاند.

 

عسل برای پاکسازی پوست:

روش اول: فقط عسل

باید مقداری از عسل را مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید و اجازه دهید تا به صورت طبیعی خشک شود و بعد با آب شستشو دهید.

این روش ساده را یک بار در روز تکرار کنید.

 

روش دوم :عسل، آرد نخود و شیر

شما باید به مقدار یک به دو، عسل و شیر را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس یک قاشق چای خوری آرد نخود را به ترکیب اضافه کنید، به خوبی هم بزنید تا یک ماسک به دست آورید، سپس آن را به سراسر پوست صورت و گردن خود اعمال کنید، اجازه دهید تا 20 دقیقه بماند و با استفاده از آب ولرم شستشو دهید. فراموش نکنید که این کار را یکبار در هفته تکرار کنید.

 

روش سوم: عسل و دارچین

دارچین قادر به مهار رشد باکتری ها در پوست است و عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و طبیعی عمل می کند.

پس مخلوط عسل و دارچین یک راه حل موثر برای روشن شدن و پاک شدن پوست است.

به نسبت مساوی از عسل و دارچین را با یکدیگر ترکیب کنید و این خمیر را روی پوست خود بمالید و حدود 12 تا 15 دقیقه صبر کنید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید.

 

پاکسازی پوست

 

اسکراب برای پاکسازی پوست:

پس از تمیز کردن پوست باید پوست مرده را از روی صورت تمیز کرده، حفره ها را بسته و پوست را تمیز کنید.  پوست را خیس کرده و با حرکات مدور اسکراب را بمالید. به پوست فشار آورید اما نه زیاد. چند دقیقه با اسکراب پوست را ماساژ دهید. با یک حوله تمیز صورت را شسته و خشک کنید.  اسکراب زدن شما را ریلکس کرده و پوست را برای مراحل دیگر پاکسازی آماده می کند. می توانید از مواد پاکسازی کننده آماده استفاده کرده یا با مخلوط لیمو و شکر اسکراب تهیه کنید.

 

مواد طبیعی پاک‌کننده پوست برای پاکسازی پوست:

مخلوط آرد برنج و ماست می‌تواند به تنهایی یک پاک‌کننده عالی برای پوست باشد. همچنین آب گوجه فرنگی، سرکه سیب، روغن درخت چای، روغن نارگیل، سفیده تخم مرغ، نعناع، جوش شیرین و لیمو براحتی می‌توانند پوست شما را پاکسازی کنند.

 

زدن ماسک برای پاکسازی پوست:

پس از خارج سازی جوشهای سر سیاه و زیر پوستی و جرمهای روی پوست که حتما بلا فاصله پس از بخور انجام شود ،از ماسکهای ماست و جوانه ی گندم (یک قاشق غذا خوری ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری آرد جوانه ی گندم یا آرد نان سنگک مخلوط کنید) ویا ماسک نشاسته (یک قاشق ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری نشاسته مخلوط کنید )و به آرامی بر روی پوستتان به حالت دورانی و ماساژ بمالید و پس از ربع ساعت با آب سرد و خنک بشویید.

 

مرحله آخر تونر و مرطوب کننده

بعد از شست‌و‌شوی ماسک نرم‌کننده از روی پوست صورت از یک تونر خانگی مثل مخلوط آب خیار و آب رز استفاده کنید تا ph پوست را متعادل کند.در آخر کار از یک کرم مرطوب‌کننده برای پوست خود استفاده کنید .این مراحل پاکسازی را می‌توانید هفته‌ای یکبار انجام دهید تا اثرات عالی آن را مشاهده کنید.

 

چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

پاکسازی پوست در آرایشگاه

 

برای پاک‌سازی پوست از چه موادی استفاده می‌کنند؟

برای پاک‌سازی پوست از اسیدسالسیلیک 2 تا 5 درصد استفاده می‌شود و همین‌طور از اسید میوه 10 تا 15 درصد. این مواد را به صورت بیماران می‌مالند و این باعث می‌شود یک لایه از سطح پوست برداشته شود. خود بیمار می‌تواند شب‌ها اسیدهای میوه 10 درصد روی صورت‌اش بگذارد و صبح‌ها بشوید. می‌تواند یک لایه شاخی و بی‌مصرف روی پوست را به راحتی از بین ببرد. بعد از پاک‌سازی اگر پوست خشک است، باید حتما از مرطوب‌کننده استفاده شود و اگر پوست چرب است که احتیاج به چیز خاصی نیست، بنابراین کار خاصی نیست که شخص لازم باشد انجام دهد.

 

در ضمن این کِرِم‌های اسید میوه جدا از پاک‌سازی پوست، روشن‌کننده هم هستند، یعنی بعد از یک مدت استفاده از آن سطح پوست شفاف و رنگ پوست روشن می‌شود و همچنین بافت‌های میانی پوست را ترمیم و بازسازی می‌کند. معمولا پاک‌سازی پوست را بهتر است از سن 18 سالگی به بعد انجام داد ولی انسان از زمانی که شروع به راه رفتن می‌کند، بهتر است از ضدآفتاب استفاده کند. استفاده از ضدآفتاب مانع از پیری زودرس می‌شود.

 

گروهی از محصولات آرایشی به نام تمیز‌کننده معروف‌اند. این محصولات می‌توانند پوست را پاک‌سازی کنند؟

ببینید؛ دارو ماده‌ای است برای تسکین دادن بیماری‌ و جلوگیری از بعضی عوارض و بیماری‌ها و با تغییر دادن عملکرد ساختمان و یا عضوی در بدن اما برعکس، مواد آرایشی به محصولاتی گفته می‌شود که معمولا روی پوست، مو و یا ناخن استفاده می‌شود یا به صورت پودر پاشیده یا اسپری می‌شود و مقصود از استفاده از این محصولات آرایشی تمیز کردن پوست، زیبا کردن پوست و ایجاد جذابیت بیشتر در پوست است؛ به گونه‌ای که در ساختمان و عملکرد پوست، خللی به وجود نیاورد. محصولات آرایشی و بهداشتی را به 3گروه تقسیم می‌کنند:تمیزکننده‌ها یا شستشودهنده‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و تونر ها یا سفت‌کننده‌های پوستی.

 

فواید پاکسازی پوست

این روش پوست را تمیز کرده و آن را سالم و درخشان می کند.

پوست را تغذیه رسانی کرده و گردش خون آن رافعال می کند.

جوش، آکنه و حساسیت پوستی را کاهش می دهد.

برنزه بودن پوست را کاهش می دهد. پوست را جوان کرده و چربی و عرق را از بین می برد.

 

چند وقت یکبار پوست را پاکسازی کنیم؟

می توانید هفته ای یک بار پوست را پاکسازی کنید.

 

فیشیال صورت چیست؟

فیشال صورت یک روش درمانی پوستی است که منافذ پوست را پاکسازی کرده، سلول های مرده پوست را از بین برده و مشکلات شایع پوستی را با استفاده ماسک های متناسب با پوست شما درمان می کند. این امر باعث جوانسازی و تغذیه پوست صورت شده و به آن ظاهری شاداب تر، جوان تر و سلامت تر می بخشد.

 

عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه

پاکسازی پوست از دیگر اقدام‌هایی است که نباید در آرایشگاه‌ها انجام ‌شود ولی می‌شود. بسیاری از مراجعه‌کنندگان به آرایشگاه‌ها نوجوان‌ها و جوان‌ها هستند که مستعد ابتلا به آکنه‌اند. اگر آرایشگر آگاه نباشد و اصول اولیه مراقبت از پوست را نداند و به بهانه پاکسازی و ویتامین‌درمانی از کرم‌های مختلف، سنگین و چرب روی پوست استفاده کند، باعث تحریک شدید جوش‌ها می‌شود. (بیشتر بخوانید: مراقبت های لازم بعد از پاکسازی پوست)

پاکسازی صورت با دستگاه

دستگاه پاکسازی صورت یک ابزار برای تمیز کردن پوست است که می‌تواند برای اثر بخشی بهتر پاک کننده طبیعی صورت استفاده شود. این دستگاه پوست را عمیق‌تر تمیز کرده، منافذ را کاهش می‌دهد و حتی مزایای ضد پیری را به همراه دارد.

گردآوری: بخش ارایش و زیبایی بیتوته

 

 

رازهای زیبایی


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


کدام خدمات زیبایی دندان مناسب شماست؟


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

درمان رفتار آسیب زاوبهبوداحساس نسبت به خود


کاهش سایز و وزن| فوری و بدون عارضه

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


راز های داشتن لبخند زیبا چیست؟

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اپلیکیشن خدمت از ما

یکی از رازهای جوان ماندن و زیبا به نظر رسیدن مراقبت و محافظت از پوست است. از راه‌های مراقبتی پوست پاکسازی صورت در خانه است. روزانه منافذ پوست شما با آلودگی‌ها و کثیفی‌ها پر می‌شود؛ اگر این آلودگی‌ها را از روی پوست صورت برطرف نکنیم، تبدیل به جوش و لکه می‌شود. بنابراین فرایند لایه برداری و پاکسازی پوست باید به صورت مرتب انجام شود. برای پاکسازی پوست، روش‌های مختلفی وجود دارد، که در ادامه مطلب 15 روش پاکسازی پوست در خانه را به شما آموزش می‌دهیم.

 

لیمو از میوه‌هایی است که در پاکسازی پوست بسیار مناسب است. ترکیب لیکو با مواد مختلف باعث لایه برداری و پاکسازی پوست در خانه می‌شود. لیمو و خیار باعث مرطوب شدن پوست می‌شود برای تهیه این ماسک آب لیموی تازه را گرفته سپس خیار را رنده کنید و با آب لیمو مخلوط کنید سپس آن را بر روی پوست خود قرار دهید. روش دوم ترکیب لیم و عسل است به این صورت که آب لیمو را با دو قاشق عسل مخلوط کنید و بعد از 20 دقیقه آن را بشویید این گار باعث طراوت و شادابی پوست می‌شود. ماسک دیگری که با لیمو می‌شود تهیه کرد ترکیب لیمو و شکر است که لایه بردار بسیار خوبی است به این صورت که آب لیمو و شکر را به طور مساوی با هم ترکیب می‌کنیم، روی پوست قرار می‌دهیم و بعد از 10 دقیقه آن را شستشو می‌دهیم.

 

چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

 

یکی از راه‌های ترمیم و احیای پوست، استفاده از ترکیب سرکه سیب و آب است. ماساژ دادن سرکه سیب و آب بر روی پوست باعث صاف شدن و متعادل‌سازی چربی پوست می‌شود.

 

ماسک عسل به تنهایی باعث سفت شدن پوست می‌شود. ماسک عسل و دارچین روش بسیار مناسب برای از بین بردن باکتری پوست می‌باشد و به روشن شدن و پاکسازی پوست کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک عسل و دارچین را به مقدار مناسب با یکدیگر ترکیب کنید تا مخلوطی خمیری شکل درست شود سپس این مخلوط را روی پوست خود بگذارید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

 

 

اگر می‌خواهید پوست صافی داشته باشید یک قاشق چایی‌خوری جوش شیرین را با عسل ترکیب کنید و چند دقیقه بعد روی پوست خود ماساژ دهید و در آخر با آب معمولی آن را بشویید.

 

برای تهیه این ماسک مقدار مساوی پودر نعنا و مقداری ماست را با هم ترکیب میکنیم و به مدت 15 دقیقه آن را بر روی پوست می‌گذاریم و بعد از آن با آب ولرم پوست را شستشو می‌دهیم.

 

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری گل رخت‌شویی، آب و بلغور جودوسر را ترکیب کنید و این ترکیب را روی آن بگذارید ۱۰تا ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند. در‌ آخر، صورت خود را با آب معمولی بشویید و با یک حوله‌ی نرم خشک کنید. سپس از یک مرطوب‌کننده‌ی ملایم استفاده کنید. این ماسک به شما کمک می‌کند‌ از منافذ مسدودشده خلاصی پیدا کنید و موادی که این منافذ را مسدود کرده‌اند، بیرون می‌آورد.

 

برای درمان منافذ مسدود شده پوست می‌توان از سفیده تخم‌مرغ استفاده کرد. سفیده‌ی تخم‌مرغ دارای خواصی است که پوست را شفاف و جوان‌ می‌کند و اندازه‌ی منافذ را کوچک‌تر کرده و از پوست‌ شما در برابر آلودگی محافظت می‌کند. برای تهیه ماسک آن باید سفیده تخم‌مرغ را به مدت 5 دقیقه در یخچال بگذارید وسپس آن را با آب نصف لیمو ترکیب کنید و روی پوست تمیز قرار دهید و 10 دقیقه بعد آن را بشویید.

 

 

 جو دوسر می‌تواند منافذ پوست شما را تمیز کرده و چربی اضافی آن را جذب کند و تا حدودی عمل لایه بدداری را انجام دهد. برای تهیه آن نصف فنجان جو را پخته سپس با مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و این ترکیب را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با دستمال مرطوب پاک کنید و صورت خود را با آب خنک یا کاملا سرد پاک کنید.

 

بعد از تهیه گیاه الوئه ورا عصاره آن را استخراج کنید روی پوست بگذارید و پس از 30 دقیقه آن را بشوویید از این ماسک می‌توانید در هفته تا 4 بار استفاده کنید.

 

برای تهیه این ماسک در ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با مقدار کافی آب آناناس ترکیب کنید، به خوبی هم بزنید تا یک ماسک یکنواخت به دست آورید و آن را روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود و بعد با آب گرم بشویید.

 

یک کاسه پر از جعفری را داخل کاسه بریزید. اجازه دهید که خنک شود و سپس این مخلوط را از صافی رد کنید تا برگ‌های جعفری کاملا از آب جدا شود. یک پارچه‌ی تمیز را در این محلول بخیسانید. سپس آن را به مدت ۱۰تا ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید. شما می‌توانید هر دو روز یکبار این روش را انجام دهید.

 

سیب زمینی ماسک آبرسان بسیار خوبی برای پوست می‌باشد. برای این کار ابتدا یک عدد سیب زمینی تازه را رنده کنید سپس آن را روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 5 دقیقه با آب سرد بشویید، این کار را یکبار در روز تکرار کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید.

 

ماسک توت فرنگی و ماست پوست شما را به شدت لطیف و شفاف می‌کند. برای این کار ابتدا چند عدد توت‌فرنگی را له کرده و آن را ب ماست مخلوط کنید سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب معمولی بشویید.

 

 

یکی ازموادی که به صاف شدن پوست بسیار کمک می‌کند ماسک گردو است؛ برای تهیه این ماسک، گردو را پودر کنید و با مقدار مساوی ماست ترکیب کنید و روی پوست بگذارید بعد از 10 دقیقه با آب پوست خود را تمیز کنید. ماسک دیگری که با گردو می‌توان درست کرد به این صورت است که چند عدد گردو را در آب خیس دهید و بعد از یک روز آن را له کنید وبا یک قاشق گلاب ترکیب کرده آن را روی پوست به مدت 1 ساعت قرار دهید، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

 

 موز باعث پاکسازی پوست شما می‌شود، عسل نیز برای جلوگیری از خشکی پوست بسیار مناسب است. برای تهیه‌ی این ماسک، یک عدد موز را له‌ کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، روی صورت خود بمالید و پس از 15 دقیقه آن را بشویید.چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

 

 

در حال حاضر بعضی از آرایشگران که اطلاعات کافی و جامع در مورد ساختمان، فیزیولوژی و آناتومی پوست به صورت تخصصی ندارند، وارد حیطه پوست و مو شده اند که اینکار سبب برخی از مشکلات برای پوست  خانم ها می‌شود. بنابراین پاکسازی پوست نباید در آرایشگاه صورت بگیرد و بهتر است که در مطب دکتر و زیر نظر متخصص انچام شود.

برای پاکسازی پوست خشک می‌توان از ماسک الوئورا و ماسک عسل استفاده کرد این دو ماده آب‌رسان بسیار قوی برای پوست‎‌ خشک می‌باشند. ماسک دیگر برای پوست خشک ماسک آب لیمو با شکر است و مانند یک اسکراب عمل می‌کند که باعث شادابی پوست خشک می‌شود.

قیمت پاکسازی پوست در آرایشگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلا اگر با دستگاه انجام شود از تمام شیوه‌ها گران‌تر است. این عوامل شامل برند اسکراب و ماسک‌های مورد استفاده، محل زندگی شما، تعداد جلسات درمانی، نوع پوست و … بستگی دارد.
 

 

4.40 امتیاز از 99 رای

“خدمت از ما” بازار آنلاین خدمات است. بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد
شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

پاکسازی صورت بانوان

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود

کد 4 رقمی به شمـاره ارســال شد. لطفا کد را اینجا وارد کنید

ثانیه تا ارسال مجدد

جزئیات درخواست خود را وارد کنید تا از مناسب‌ترین متخصصان پیشنهاد قیمت دریافت
کنید.

لطفا شهر خود را انتخاب کنید.

یکی از روش‌های بسیار تاثیرگذار در روتین مراقبت از پوست پاکسازی صورت در خانه است. بسیاری از خانم‌ها برای پاکسازی پوست‌شان به آرایشگاه‌ها و مراکز تخصصی مراجعه کرده و بعضا برای آن هزینه زیادی می‌پردازند. جدای از هزینه نسبتا بالای پاکسازی، اگر مرکزی که به آن مراجعه کرده‌اید کاملا بهداشتی نبوده و یا اصول درست این کار را بلد نباشد، بدتر پوست شما دچار آسیب خواهد شد. به جای این کار پیشنهاد می‌کنیم طریقه پاکسازی صورت در منزل را بیاموزید و با مواد طبیعی جان تازه‌ای به پوست‌تان ببخشید. در این مقاله به توضیح پاکسازی صورت در منزل مرحله به مرحله می‌پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

قبل از این که به آموزش پاکسازی پوست در منزل بپردازیم، بهتر است به این سوال مهم پاسخ دهیم که اصلا پاکسازی صورت چیست و چه فوایدی برای پوست ما دارد؟ به طور کلی پاکسازی ترکیبی از روش‌های مراقبت از پوست است که سه هدف عمده را دنبال می‌کند:

اولا در نتیجه پاکسازی صورت در خانه و یا مراکز تخصصی، سلول‌های مرده پوست برداشته شده و اصطلاحا پوست لایه برداری می‌شود. در واقع وقتی بدن سلول‌های جدیدی را جایگزین می‌کند، باید سلول‌های مرده پوست به طریقی زدوده شوند. در این صورت پوست شما بسیار شاداب و درخشان‌تر به نظر خواهد رسید.

هدف دوم پاکسازی، از بین رفتن چربی‌های اضافی پوست و همچنین آلودگی‌هایی است که روزانه روی پوست ما می‌نشیند. اگر این آلودگی‌ها به روش درستی پاک نشوند، منافذ پوست بسته شده و انواع جوش صورت پدید می‌آیند. البته به یاد داشته باشید که چربی طبیعی پوست نباید بیش از اندازه حذف شود؛ چرا که این چربی‌ها برای حفظ سلامت و رطوبت پوست شما ضروری هستند.چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

سومین هدف پاکسازی صورت در خانه این است که با بخور دادن و ماساژ پوست، خون رسانی به آن افزایش یابد. به علاوه با استفاده از یک سری مواد طبیعی، پوست تغذیه شده و آبرسانی شود. خلاصه اینکه در نتیجه پاکسازی مرتب، بافت، رنگ و حتی قوام پوست بهبود یافته و به مراتب پوستی سالم‌تر و جوان‌تر خواهید داشت.

در ادامه این مقاله به توضیح مراحل پاکسازی صورت در منزل می‌پردازیم؛ تا بیاموزید چطور می‌توان با مواد طبیعی در دسترس به سه هدف گفته شده در بخش قبل، دست پیدا کرد و شادابی و جوانی را به پوست برگرداند.

اولین و مهم‌ترین چیز برای پاکسازی پوست صورت در خانه این است که پوست کاملا تمیزی داشته باشید. در واقع به دو دلیل مهم باید انواع آلودگی‌ها و مواد آرایشی کاملا از روی پوست شما زدوده شوند؛ اول اینکه پاک کردن این آلودگی‌ها، احتمال بسته شدن منافذ پوست‌تان و ایجاد جوش را به حداقل می‌رساند. دوما شستن صورت، پوست‌تان را برای جذب مواد طبیعی و مغذی آماده می‌کند. بنابراین طبیعی است که پاکسازی عمیق صورت در منزل با شستشوی اساسی پوست شروع شود.

حتی اگر قصد انجام پاکسازی صورت در خانه را نداشته باشید، ضروری است که با پاک کننده‌های مناسب پوست‌تان را حداقل روزی دو بار بشویید.

در ابتدای پاکسازی صورت در خانه، موهای‌تان را پشت سرتان جمع کنید تا در حین کار به مواد مورد استفاده آغشته نشوند. سپس دست‌های‌تان را با آب و صابون بشویید. اگر مواد آرایشی روی پوست‌تان وجود دارد، با پاک کننده آرایش همیشگی‌تان (شیر پاک کن و یا میسلار واتر) کاملا آن‌ها را پاک کنید. همچنین می‌توانید یک آرایش پاک کن خانگی تهیه کنید.

بعد از پاک کردن مواد آرایشی، از یک شوینده مناسب استفاده کنید. متخصصان زیبایی بر این باورند که چندان اهمیتی ندارد برای پاکسازی صورت در خانه شوینده‌های گران قیمتی را تهیه کنید. نکته مهم‌تر این است که شوینده شما حتما مناسب نوع پوست‌تان باشد.

به عنوان یک قانون کلی شوینده‌های ژلی و فوم مانند بیشتر مناسب کسانی هستند که پوست چرب و یا مختلطی دارند. از طرف دیگر توصیه می‌شود افراد با پوست خشک و یا معمولی بیشتر از شوینده‎‌های کرمی استفاده کنند تا آبرسانی بیشتری به پوست‌شان انجام شود.

اگر شوینده‌تان تمام شده، می‌توانید خودتان در خانه پاک کننده مناسبی تهیه کنید. برای مثال 3 قاشق غذاخوری آب سیب تازه، 6 قاشق غذاخوری شیر کم چرب و 2 قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید و از آن به عنوان پاک کننده صورت‌تان استفاده کنید.

علاوه بر این می‌توانید نصف قاشق غذاخوری جو دو سرپرک را پودر کنید، سپس به آن یک قاشق غذاخوری بادام افزوده و مجددا پودر کنید. به پودر حاصل یک چهارم قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم قاشق غذاخوری شیر سویا اضافه کنید.

بعد از انتخاب پاک کننده، نوبت به شستشوی پوست‌تان می‌رسد. ابتدا صورت‌تان را با آب گرم (نه خیلی داغ) مرطوب کنید. سپس به مقدار کافی شوینده را با حرکات دایره‌ای نوک انگشت‌ها روی صورت ماساژ دهید. سپس با حرکات ضربه‌ای حوله نرمی کمی صورت‌تان را خشک کنید. پوست‌تان برای مرحله بعدی پاکسازی صورت در خانه نباید کاملا خشک شود.

دومین مرحله برای پاکسازی کامل صورت در منزل لایه برداری است. لایه برداری سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و از بسته شدن منافذ پوست با این سلول‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این لایه برداری پوست را روشن‌تر کرده و درخشندگی زیبایی به آن می‌بخشد. اما در پاکسازی صورت در خانه از چه موادی می‌توان برای لایه برداری استفاده کرد؟

محصولات زیادی تحت عنوان اسکراب یا لایه بردار صورت به فروش می‌رسند. برای پاکسازی پوست چرب در خانه بهتر است اسکرابی را تهیه کنید که حاوی سالیسیلیک اسید باشد. این نوع محصولات همچنین گزینه مناسبی برای کسانی هستند که پوست‌شان مستعد جوش و آکنه است.

برای پاکسازی عمیق‌تر پوست از محصولاتی استفاده کنید که دانه‌های اسکراب دارند. معمولا در ترکیبات این نوع لایه بردارها دانه جوجوبا، غلات برنج و یا پوسته زردآلو وجود دارد. البته اگر پوست حساسی دارید، از مصرف این محصولات خودداری کنید.

روش‌های زیادی برای ساخت لایه بردار به منظور پاکسازی صورت در خانه وجود دارد. در این جا سه مورد از موثرترین این روش‌ها را معرفی می‌کنیم:

روش اول: یک موز له شده، یک چهارم فنجان شکر دانه ریز، یک چهارم فنجان شکر نرم قهوه‌ای، یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک چهارم قاشق غذاخوری ویتامین E را با هم مخلوط کنید. شکر خاصیت اسکراب و لایه برداری دارد و سلول‌های مرده پوست را می‌زداید.

روش دوم: چند عدد توت فرنگی تازه را با یک چهارم فنجان شیر مخلوط کنید. آنزیم‌های درون توت فرنگی سلول‌های مرده پوست را حل کرده و شیر پوست را نرم می‌کند.

روش سوم: یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. در ظرف جداگانه‌ای مقداری پودر جو دوسرپرک با آب گرم ترکیب کرده و هم بزنید تا خمیر یک دستی حاصل شود. سپس عسل و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. جو دوسرپرک هم لایه بردار فوق العاده‌ای است؛ در عین حال عسل- روغن زیتون پوست را آبرسانی می‌کند.

علاوه بر سه مورد بالا، می‌توانید با برنج هم اسکراب و لایه بردار صورت بسازید. ویدیوی زیر نحوه ساخت این اسکراب خانگی را آموزش می‌دهد:

میزان تاثیر روش پاکسازی صورت در منزل با لایه برداری صحیح از پوست تاحدی مشخص می‌شود. در این مرحله لایه بردار مورد نظرتان را به ملایمت و با حرکات دایره‌ای روی پوست‌تان ماساژ دهید تا سلول‌های مرده پوست از بین بروند. مراقب باشید که زیاد با ماده لایه بردار به پوست‌تان فشار وارد نکنید؛ مخصوصا اگر لایه بردار شما حاوی دانه‌های اسکراب است. این کار تنها باعث قرمزی و التهاب بیشتر پوست‌تان خواهد شد. در نهایت صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و مانند مرحله قبل کمی خشک کنید.

در این مرحله می‌توانید علاوه بر پوست، لب‌های‌تان را هم لایه برداری کنید. برای لایه برداری لب‌ها از یک مسواک مرطوب، یا ترکیب شکر قهوه‌ای و عسل استفاده کنید.

بخور دادن در مراحل پاکسازی صورت در خانه اهمیت بسیاری دارد. بخار منافذ پوست شما را عمیقا پاکسازی می‎‌کند؛ زیرا در این فرایند ناخالصی‌های زیادی مانند انواع جوش‌های سرسیاه و چرکی با عرق شما به بیرون می‌ریزند. علاوه بر این بخور دادن لایه‌های عمیق‌تر پوست را آبرسانی کرده و همچنین باعث کوچک‌تر شدن منافذ می‌شود.

برای این کار مقدار کافی آب را در کتری و یا قابلمه‌ای بجوشانید. چند دقیقه صبر کنید تا آب به جوش آمده و شروع به تبخیر شدن کند. ظرف را از روی گاز بردارید. صبر کنید دمای آب کمی متعادل شود تا پوست شما در اثر مجاورت با بخار نسوزد. برای اینکه بخار آب مستقیما وارد منافذ پوست شود، روسری و یا حوله‌ای سر کنید و صورت‎‌تان را به مدت 2 تا 5 دقیقه در معرض بخار آب قرار دهید.

برای اینکه بخار آب خاصیت بیشتری داشته باشد می‌توانید به آن چند قطره روغن اسطوخودوس اضافه کنید. و یا یک چای سبزکیسه‌ای را باز کرده و محتویات آن را در آب جوش بریزید.

در مرحله بعدی پاکسازی صورت در خانه با مواد طبیعی باید از ماسک استفاده کنید. انواع ماسک‌های صورت منافذ پوست را بیش از پیش پاکسازی می‌کنند. همچنین برخی از این ماسک‌ها خاصیت رطوبت بخشی و آبرسانی به پوست داشته و نرمی و لطافت مطلوبی به آن می‌بخشند.

اگر فرصت ساخت ماسک‌های خانگی را ندارید، محصولات متنوعی در این زمینه وجود دارد. باید ماسک های تخصصی صورت را با توجه به نوع پوست‌تان تهیه کنید. به طور کلی اگر پوست چرب و یا مستعد آکنه‌ای دارید، از ماسک‌های خاک رس و یا سولفوردار برای حذف آلودگی‌ها استفاده کنید. از طرفی برای پاکسازی پوست خشک در منزل بهتر است ماسک را تهیه کنید که بیشتر خاصیت آبرسانی هم داشته باشد.

اگر نمی‌خواهید ماسک‌های آماده را بخرید، به راحتی با ترکیب مواد طبیعی مختلف می‌توانید ماسک خانگی بسازید. برای انواع پوست‌های مختلف، ماسک‌های متفاوتی وجود دارد؛ که نمونه‌ای از آن‌ها عبارتند از:

بعد از اینکه ماسک خانگی موردنظرتان را تهیه کردید، نوبت به استفاده از آن برای پاکسازی صورت در خانه می‌رسد. قبل از استفاده، حتما روی بخش کوچکی از بازوی‌تان تست حساسیت انجام دهید. مقدار کمی ماسک را به این ناحیه بزنید و حدود نیم ساعت صبر کنید. اگر هیچ گونه سوزش، خارش و قرمزی مشاهده نکردید، می‌توانید ماسک را روی کل صورت استفاده کنید.

ماسک موردنظر را روی کل صورت‌تان، به جز دور چشم‌ها، بمالید. به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود (البته نه آنقدر که شستن آن کار حضرت فیل شود!). سپس صورت‌تان را با آب بشویید و با حوله نرمی کمی خشک کنید.

هنگام شستن ماسک از روی صورت، به هیچ عنوان پوست‌تان را ماساژ ندهید و اصطلاحا با ماسک اسکراب نکنید. تنها اجازه دهد جریان آب گرم ماسک را از روی صورت‌تان پاک کند.

در پایان پاکسازی پوست صورت در منزل باید پوست‌تان را مرطوب کنید. در واقع مرطوب کردن نقش کلیدی در هر روتین مراقبت از پوستی دارد و پاکسازی هم از این قاعده مستثنی نیست. چرا که مرطوب کننده‌ها پوست را آبرسانی می‌کنند و باعث می‌شود پوست شما سالم، نرم و شاداب‌تر شود.

مرطوب کننده و آبرسان صورت را هم باید مطابق با نوع پوست‌تان انتخاب کنید. اگر پوست چربی دارید، بهتر است به جای کرم به دنبال ژل یا لوسیون‌های آبرسان باشید. در مقابل محصولاتی که بافت کرمی دارند، برای پوست‌های خشک بهتر عمل می‌کنند؛ چرا که درصد چربی آن‌ها بالاتر است. همچنین اگر پوست‌ مختلطی دارید، پیشنهاد می‌کنیم از لوسیون‌های فاقد اسید استفاده کنید.چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

توجه داشته باشید که در بهترین روش پاکسازی صورت در خانه نباید از مرطوب کننده‌های خیلی سبک استفاده کنید. پوست صورت شما در جریان پاکسازی عمیقا تمیز شده و حال به رطوبت بالایی برای بازسازی نیاز دارد. در صورتی که در پایان پاکسازی از مرطوب کننده استفاده نکنید، پوست شروع به تولید بیش از حد چربی کرده و منافذ پوست بسته می‌شود. بسته شدن منافذ هم به بروز انواع جوش‌ها ختم خواهد شد.

اگر می‌خواهید پس از پاکسازی صورت در خانه بیرون بروید، بهتر است مرطوب کننده‌ای را تهیه کنید که فاکتور حغاظت دربرابر آفتاب یا SPF ای معادل 15 تا 30 داشته باشد.

در آخرین مرحله پاکسازی با نوک انگشت‌های‌تان مرطوب کننده را روی کل صورت‌تان ماساژ دهید و از پوست شفاف‌تر و شاداب‌تان لذت ببرید.

 

روش‌ها و مواد مختلفی برای پاکسازی صورت وجود دارد. در این مقاله 5 مرحله اصلی پاکسازی صورت در خانه را آموزش دادیم. با دقت هر مرحله را انجام دهید و اگر سوالی داشتید در بخش نظرات از ما بپرسید.

پاکسازی صورت ترکیبی از روش‌های مراقبتی پوست است که آلودگی‌ها و چربی اضافی پوست را از منافذ عمیقا پاک کرده و شادابی و طراوت بی نظیری به آن می‌بخشد.

اگر کسی که این کار را برای شما انجام می‌دهد تخصص کافی نداشته و یا کاملا بهداشتی نباشد، احتمال آسیب رسیدن به پوست شما بالاست. کم خطرترین راه، پاکسازی صورت در خانه و آن هم با اصولی است که به شما آموزش دادیم.

 

 

منبع:

goodhousekeeping

allure

wikihow

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

راهنمای خرید

خدمات مشتریان

آیا مایل به حذف این کالا هستید؟

آیا مایل به حذف این کالا هستید؟

فهرست مطالب

پاکسازی پوست از جمله مواردی است که توسط پزشکان، متخصصان سلامت پوست، بیوتی اینفلوئنسرها و بسیاری از افراد دیگر توصیه می‌شود. اما منظور از پاکسازی پوست چیست، پاکسازی اصولی و صحیح به چه شکل انجام می‌شود و چه راه‌هایی برای آن وجود دارد. این سه سوال موارد اصلی بحث امروز ما و نکاتی هستند که باید آن‌ها را بدانید.

پاکسازی یک واژه‌ی عمومی برای توصیف ترکیبی از روش‌های مراقبت از پوست است که سه هدف کلی را دنبال می‌کنند و هر کدام فوایدی برای پوست دارند:

سطح پوست از سلول‌های مرده یا لایه‌ی شاخی تشکیل شده است. این سلول‌ها در سطحی‌ترین بخش اپی‌درم پوست قرار گرفته‌اند. وظیفه‌ی سلول‌های شاخی محافظت از پوست بدن است و اولین خط دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری‌زا محسوب می‌شود. به طور معمول بدن هر ۳۰ روز یکبار تمام سلول‌های لایه شاخی را حذف و سلول‌های جدیدی جایگزینشان می‌کند. منتها گاهی اوقات این سلول‌های مرده روی پوست تجمع می‌یابند. برداشت سلول‌های مرده یا اگزفولیشن به شما کمک می‌کند که پوست شاداب‌تر و درخشان‌تری داشته باشید.

مشکل اگزفولیشن این است که اگر به شکل صحیحی صورت نگیرد، باعث التهاب پوست می‌شود. مثلاً در گذشته (و حتی امروزه) افراد پوست خود را با کیسه‌های ضخیم آبی رنگ و سفیدآب می‌سابیدند. بعد هم که صورتشان گل می‌انداخت احساس می‌کردند که حسابی پوست خود را پاکسازی کرده‌اند. آن گل انداختن و قرمزی پوست، در واقع نشانه‌ی التهاب است و التهاب یکی از عواملی است که باعث تسریع پیری پوست و ظهور علایم پیری مثل چروک‌های عمیق می‌شود. پس هدف اگزفولیشن این است که همزمان با برداشت سلول‌های مرده‌ی اضافی، باعث التهاب پوست نشود.چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

روی پوست ما را به طور طبیعی چربی‌هایی می‌پوشانند که در حفظ رطوبت پوست موثرند و خواص ضد میکروبی هم دارند. در برخی افراد چربی‌ها روی پوست تجمع پیدا می‌کنند، منافذ پوستی را می‌بندند و باعث آکنه و جوش می‌شوند. پاکسازی می‌تواند چربی‌های اضافی صورت را حذف کند. به علاوه آلودگی‌ها و آلاینده‌هایی که به طور روزمره با آن‌ها در تماس هستیم، روی پوست می‌نشینند و باعث التهاب، بسته شدن منافذ و مشکلات دیگر می‌شوند.

مشکل محصولات پاکسازی پوست که روی حذف چربی‌های اضافی تمرکز دارند این است که مصرف کنندگان گاهی به شکل افراطی از آن‌ها استفاده می‌کنند. یادتان نرود که چربی‌ها برای حفظ سلامت پوست ضروری هستند. استفاده‌ی نادرست و بیش از حد از اسکراب‌ها یا لایه‌بردارها نه تنها به پوست شما کمک نمی‌کند؛ بلکه به آن آسیب هم می‌رساند.

انواع روش‌های پاکسازی پوست معمولاً شامل مواردی همچون بخور دادن یا ماساژ صورت هستند که خونرسانی به پوست را بهبود می‌بخشند. ماساژ علاوه بر بهبود خونرسانی می‌تواند باعث آزادسازی عوامل ضد التهابی و ضد پیری از سلول‌های پوستی شود. حتی در پژوهشی مشاهده شد که ماساژ پوست سر می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند. استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌های مخصوص نیز معمولاً در روش‌های پاکسازی پوست دیده می‌شوند. این محصولات با آبرسانی، ویتامین‌رسانی و تغذیه پوست باعث بهبود بافت، رنگ و حتی قوام پوست می‌شوند.

تا به این جا متوجه شدیم که اساس تمامی روش‌های پاکسازی یکسان است. آنچه بین این روش‌ها تفاوت ایجاد می‌کند، ابزار و مواد استفاده شده و همچنین مراحل پاکسازی پوست است.

به طور کلی می‌توانیم انواع روش‌های پاکسازی پوست را به سه دسته تقسیم کنیم:

پس تفاوت اصلی روش‌های کلینیکی و غیرکلینیکی این است که در روش‌های کلینیکی ابزارها و موادی استفاده می‌شوند که استفاده از آن‌ها تنها برای پزشکان و کادر درمانی مجاز است. این روش‌های پاکسازی پوست نباید در محیط خارج از مطب یا کلینیک انجام شوند؛ در غیر این صورت خطرناک‌اند و برای فرد مسئول پیگرد قانونی دارند.

در جدول زیر تفاوت‌های روش‌های پاکسازی کلینیکی و غیر کلینیکی را برایتان خلاصه کرده‌ایم:

روش‌های پاکسازی پوست در خانه و آرایشگاه‌ها معمولاً شامل یک یا چند مورد از موارد زیر می‌شوند:

مزیت روش‌های خانگی و آرایشگاهی در وهله‌ی اول، لذت بخش و آرامش بخش بودن آن‌ها است. افزایش خونرسانی، تحریک کلاژن سازی، تحریک تولید سلول‌های جدید و یکسان سازی رنگ پوست از دیگر مزیت‌های این روش است.

به طور کلی روش‌های خانگی و آرایشگاهی نمی‌توانند باعث پاکسازی عمیق شوند. در واقع بهتر هم هست که به پاکسازی عمیق نرسند. چون پاکسازی عمیق نیازمند توجه، مراقبت و اصول خاصی است که اگر به درستی رعایت نشوند به پوست آسیب می‌رسانند و اگر درست رعایت شوند بسیار مفید هستند.

در مورد پاکسازی آرایشگاهی حتماً اطمینان حاصل کنید که فرد مسئول از مهارت و تجربه‌ی کافی برخودار باشد. ایجاد التهاب، قرمزی، زخم یا اسکار و انتقال عفونت از جمله خطراتی هستند که در مورد پاکسازی آرایشگاهی افراد را تهدید می‌کنند. ماشین‌های بخور و ابزار غیر استریل می‌توانند باعث افزایش باکتری‌های روی صورت و ایجاد آکنه شود. پس برای پاکسازی آرایشگاهی حتماً به مراکز معتبر و افراد قابل اطمینان مراجعه کنید.

پاکسازی پوست به شکل خانگی می‌تواند یکی از بخش‌های برنامه‌ی روزمره مراقبت از پوست (روتین) شما باشد. منتها حواستان به توصیه‌های زیر باشد:

در کلینیک خانه سفید روش‌های بسیار ویژه و موثری برای پاکسازی پوست داریم. در طول پاکسازی کارهای زیر روی پوست شما انجام می‌شود:

ویژگی‌ها و مزیت‌های پاکسازی پوست در کلینیک خانه سفید شامل موارد زیر است:

برای انجام پاکسازی پوست در کلینیک خانه سفید می‌تواند جهت تعیین وقت مشاوره با شماره های ۰۲۱۵۴۵۰۳ یا ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ در تماس باشید. تمامی مراحل و اثرات پاکسازی در جلسه مشاوره به طور کامل برای شما توضیح داده خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.2 / 5. تعداد رای ها 43

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است …

در شبکه های اجتماعی زیر هم ما را دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلام و وقت بخیر استرس مهمترین عامل ریزش موی سکه ای است. به پ…چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

با سلام و وقت بخیر نظرات تکراری یا مطالبی که شرح آن در مقاله…

سلام، به پزشک طب سنتی مراجعه کنید ، احتمالا کم خون هستین و گ…

سلام چرا نظری که من دادم نزاشتین؟ حذف شده؟…

داداش اگه این پیام میخونی جان مادرت پیام بده 09027193356 تو…

خانه سفید با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با متخصصین مجرب و کارآمد و پرسنل دوره دیده در کلیه زمینه های مربوط به کاشت مو، تجربیات موفقییت آمیزی در کارنامه ی فعالیت خود ثبت کرده است. در طی فعالیت ۱۵ ساله خود، خانه سفید به دنبال بهترین و برترین تکنیک های موجود بوده که مورد تایید وزارت بهداشت ایران و اتحادیه اروپا می باشند.

موقعیت مناسب، تنوع تجهیزات و تکنولوژی مدرن، و خدمات قابل اطمینان این مرکز توانسته است متخصصین پوست و جراحی بسیاری را به خود جلب کرده که در حال حاضر با این مرکز همکاری دارند. امکان دسترسی و مشاوره با این متخصصین و اساتید برجسته پوست کشور این امکان را فراهم می سازد تا صحیح ترین روش های درمانی در این مرکز انجام شود.

تلفن (خط ویژه) : ۵۴۵۰۳-۰۲۱ همراه : ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ آدرس : تهران، بلوار آفریقا، خیابان دستگردی غربی، پلاک ۳۲۱


https://whcl.ir/wp-content/uploads/2021/01/Wind.mp3Downloads-icon

بخش‌های مختلف این مطلب:

تا جایی که به خاطر دارم پوست صورت من همیشه پر از جوش و آکنه بود. به همین خاطر از انواع محصولات بهداشتی برای بهبود این وضعیت استفاده می‌کردم ولی بر عکس تصورم هیچ تغییری ایجاد نمی‌شد. اخیرا با روشی برای پاکسازی پوست صورت آشنا شدم که در آن از مواد طبیعی و خوراکی برای پاکسازی استفاده می‌کنند. این راهکار خیلی ساده است و می‌توانم با مواد موجود در خانه پوستم را پاکسازی کنم. در این مطلب قصد دارم 6 تکنیک پاکسازی عمقی و نحوه استفاده کردن از پاک کننده‌های روغنی طبیعی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و جلوگیری از بروز چروک حین پاکسازی پوست صورت برای انواع پوست رو با شما عزیزان هم به اشتراک بذارم. (آشنایی با فواید و مراحل پاکسازی پوست صورت)

مراقبت از پوست صورت هم مثل وعده‌های غذایی قابل حذف کردن نیست. اگر زمان زیادی را کار می‌کنید و استرس زیادی دارید باید توجه بیشتری به پاکسازی پوست صورت‌تان داشته باشید. برای پاکسازی صورت نباید مدام به سالن‌های آرایشی سر بزنید و ساعت‌ها در نوبت بمانید، با کمک 6 تکنیک خانگی زیر می‌توانید جان دوباره‌ای به چهره‌تان بدهید و پوستی مخملی و شفاف داشته باشید. این روش گرد و غبار و همچنین سلول‌های مرده پوست را به سادگی (بدون عوارض جانبی) از بین می‌برد. در واقع این متن مکملی برای مطلب آموزش جوانسازی پوست صورت شماست. پس برای شروع:

 برای تمیز کردن صورت از آب خیلی داغ استفاده نکنید. می‌توانید با یک شیر پاک کن ملایم پوست‌تان را تمیز کنید. ژل شستشوی صورت (مخصوصا برای پوست های چرب و مختلط) هم گزینه خوبی است. سپس برای خشک کردن صورت از یک حوله نرم استفاده کنید و از کشیدن آن روی پوست صورت خودداری کنید.

در مرحله اول پاکسازی پوست صورت باید صورت خود را با آب ولرم بشویید. حتما توجه داشته باشید که از آب خیلی داغ برای اینکار استفاده نکنید.چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

تا به حال فکر کرده‌اید که از بخار آب برای از بین بردن آلودگی‌های منافذ پوست استفاده کنید؟ بخور برای پوست‌های روغنی و چرب هم معجزه می‌کند. زمان تقریبی استفاده از بخور 5 دقیقه است و پس از آن یک تکه یخ مکعبی را روی صورت ماساژ دهید تا پوست خنک شده و منافذ آن بسته شوند.

بخار آب می‌تواند برای از بین بردن آلودگی منافذ پوست مفید باشد.

برای پاکسازی پوست صورت به کمک اسکراب می‌توانید از انواع محصولات بهداشتی آماده استفاده کنید. اما روش ساده‌تر این است که مقداری شکر و عسل را با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت‌تان بمالید تا سلول‌های مرده پوست از بین بروند و صورت‌تان نرم شود. به مدت 5 دقیقه و به آرامی صورت را اسکراب کنید، 3 دقیقه صبر کنید و بعد صورت‌تان را بشویید. البته اگر پوست چربی دارید، به جای اسکراب از بسته‌های مراقبتی پوست طبیعی مثل ماسک ماست برای پاکسازی پوست صورت استفاده کنید.

اسکراب عسل و شکر می‌تواند برای لایه برداری از پوست و همچنین از بین بردن سلول‌های مرده پوست مفید باشد و در نتیجه موجب شود پوست صورت شما نرم و براق شود.

ماست دارای پروتئین و اسید لاکتیک است این ترکیب به سم زدایی پوست کمک می‌کند. اسید لاکتیک پوست شما را لایه برداری کرده و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. همچنین پروتئین به تقویت منافذ پوست (سفتی پوست)، کاهش خطوط و هیدراته کردن آن کمک می‌کند. یک لایه از ماست را روی صورت بمالید و با انگشت به آرامی ماساژ دهید. بعد از 5 الی 10 دقیقه می‌توانید صورت‌تان را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

اسید لاکتیک موجود در ماست می‌تواند به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک کند بنابراین ماست یک لایه بردار طبیعی پوست به شمار می‌رود.

 برای پوست‌های نرمال تا خشک می‌توانید از چوب صندل به همراه گلاب ماسک تهیه کنید. خمیر را روی صورت‌تان بگذارید تا خشک شود. همچنین با گونه‌های مختلف پوست می‌توانید از موز، گوجه فرنگی و پاپایا که خواص پاک‌کنندگی و سفت‌کنندگی پوست دارند، استفاده کنید.

مواد مغذی موجود در انگور از پوست در برابر  اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند. همچنین حاوی ویتامین C است که برای تشکیل کلاژن پوست و ترمیم آن اهمیت دارد. پروتئین موجود در انگور به خاصیت الاستیک پوست صورت کمک می‌کند و با آن می‌توانید تا مدت طولانی جوان بمانید. 3 یا 4 دانه درشت انگور را له کرده و دانه‌هایش را بگیرید. قسمت گوشتی داخلش را روی پوست صورت و گردن بگذارید. اجازه دهید خشک شود سپس آن را به آرامی از روی پوست پاک کنید.

ویتامین C موجود در انگور به کلاژن سازی پوست کمک کرده و همچنین از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

یک تونر خانگی مثل گلاب یا آب خیار را با کمک پنبه روی پوست صورت بمالید تا pH آن تنظیم شود.

سرکه سیب: pH سرکه سیب 5/5 و بسیار نزدیک با پوست بدن انسان است. برای داشتن یک تونر طبیعی، یک واحد سرکه سیب را با دو واحد آب مخلوط کنید. سپس با پنبه روی پوست صورت بمالید. وقتی روی صورت خشک شد مثل روزهای دیگر مرطوب کننده به صورت‌تان بزنید.

سرکه سیب یکی از بهترین تونرهای طبیعی برای پاکسازی پوست صورت به شمار می‌رود.

در آخر از کرم مرطوب کننده مناسب پوست‌تان روی صورت و گردن بمالید. اگر از این روش به مدت یک هفته برای پاکسازی پوست صورت در هنگام شب استفاده کنید، صبح‌ها پوستی شفاف و درخشان خواهید داشت.

عسل و لیمو هر دو ضدعفونی کننده و آنتی باکتریال هستند. لیمو ویتامین C دارد و عسل خاصیت آنتی اکسیدانی که هر دو برای شادابی پوست معجزه می‌کنند.

دو قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب لیمو تازه مخلوط کنید و یک لایه نازک از آن را روی پوست صورت و گردن‌تان بمالید. اجازه دهید روی پوست خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ترکیب عسل و لیمو برای پوست معجزه محسوب می‌شود چرا که هر دو آنتی باکتریال و مرطوب کننده هستند و می‌توانند به نرم شدن و شفاف شدن پوست کمک کنند.

اولین باری که اسم پاک کننده روغنی را شنیدم، یاد پوست‌ چرب و پر از جوشم افتادم. اغلب افراد برای پاکسازی پوست صورت از محصولات شیمیایی مختلف که البته بدون چربی باشد استفاده می‌کنند. با این وجود چه نیازی به روغن پاک کننده آرایش است؟

روغن به دلیل خاصیت چسبناکی که دارد حین پاک کردن آرایش، تمام نقاط پوست را می‌پوشاند و در حین پاک کردن آرایش صورت، مانع از ایجاد خطوط ریز چروک می‌شود. همینطور پاک کننده روغنی مانع از بین رفتن لایه طبیعی چربی پوست و خشکی آن می‌گردد. به نظرم حالا شما هم دلیل کافی برای آشنایی با محلول‌های پاک کننده روغنی دارید.

پاک کننده‌های صورت روغنی موجب می‌شوند پس از پاکسازی پوست، چربی طبیعی پوست صورت از بین نرفته و پوست خشک نشود.

برای شروع از نصف قاشق چای خوری روغن زیتون به همراه نصف قاشق چای خوری روغن کرچک به منظور پاکسازی پوست صورت استفاده کنید.

برای شروع از نصف قاشق چای خوری روغن جوجوبا به همراه نصف قاشق چای خوری روغن کرچک استفاده کنید.

هر یک از روغن‌های طبیعی پاک کننده، مخصوص یک نوع خاصی از پوست استفاده می‌شوند. بنابراین بسیار مهم است که نوع پوست خود را بشناسید و بر اساس آن از پاک کننده روغنی مناسب استفاده کنید.

گام اول: آرایش صورت‌تان را پاک کنید. از روغن‌های طبیعی زیتون و نارگیل یا روغن بچه استفاده کنید. سپس با یک دستمال مرطوب شده با آب گرم صورت‌تان را پاک و خشک کنید.

گام دوم: برای خودتان اسپای خانگی راه بیاندازید. به اندازه یک الی 2 قاشق چای خوری از روغن پاک کننده را روی کف دست‌تان بریزید و با آن تمام صورت‌تان را ماساژ دهید. با انگشت به آرامی روی پوست صورت ضربه بزنید و تمامی خستگی و استرس روزانه را به در کنید.

گام سوم: یک دستمال نخی را با آب گرم مرطوب کنید و روی صورت‌تان بگذارید تا زمانی که دستمال خنک شود. مطمئن شوید دستمال کاملا نخی باشد. همچنین پارچه خیلی داغ را به هیچ وجه روی صورت‌تان نگذارید.

گام چهارم: در این مرحله از پاکسازی پوست صورت، ناخالصی‌ها را به آرامی پاک کنید و با دستمال، روغن اضافی را از روی پوست صورت بردارید. در صورت نیاز می‌توانید این روش را از گام دوم به بعد تکرار کنید.

روغن مناسب پوستتان را انتخاب کنید و صورتتان را با آن پاک کنید.

مقداری از روغن را کف دستتان بریزید و به آرامی روی پوستتان بمالید.

پس از شستن صورتتان، آن را با یک حوله خشک و تمیز پاک کنید.

پاک کننده روغنی، پوست را به صورت عمقی پاکسازی می‌کند. پس بیش از یک بار در روز و هنگام شب آن را انجام ندهید. اگر پوست حساسی دارید هفته‌ای یک بار نیز کافی است.

استفاده از پاک کننده روغنی را می‌توانید در برنامه روزانه تمیزکردن و پاکسازی پوست صورتتان قرار دهید.

برای برخی پوست‌ها پاک کننده روغنی به منظور هیدراته کردن و نرم کنندگی کافی است ولی می‌توانید از نرم کننده‌های طبیعی و سرم صورت برای تنظیم pH صورت نیز استفاده کنید.

پس از پاکسازی پوست صورت می‌توانید از نرم کننده‌های طبیعی استفاده کنید.

وقتی صورت‌تان را با مواد قلیایی مثل صابون و شوینده‌های دیگر تمیز می‌کنید، احتمالا در ابتدا احساس می‌کنید که پوست‌تان بی‌نهایت خشک شده و باید بالافاصله به صورت‌تان مرطوب کننده بزنید. اما زمان زیادی نمی‌گذرد که پوست‌تان دوباره چرب می‌شود و این چربی پوست به شدت آزاردهنده است. شما با این روش چربی طبیعی را حین پاکسازی پوست صورت از بین می‌برید و پوست برای محافظت از خود این چربی را با مقدار بیشتری جایگزین می‌کند و همانطور که می‌دانید پوست‌های چرب بیشتر مستعد جوش و آکنه هستند. آشنایی با تکنیک‌های پاکسازی طبیعی صورت و پاک کننده‌های روغنی به شما این امکان را می‌دهد تا به بهترین شکل از پوست صورت‌تان محافظت کنید و همیشه چهره‌ای زیبا و پوستی شفاف داشته باشید.

 

چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

منابع:  RD |  Food | Healthline | Primallypure

ادامه مطلب

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود

قبل از تمیز کردن صورت یک سوال هست که باید پاسخ داده شد و آن اینکه آیا باید صورت را با آب گرم شست یا سرد؟ به نظر من خیلی از مردم اصلا به این موضوع فکر نمی کنند. اگر از آب خیلی سرد و یا خیلی داغ که بخارش بلند شده است برای شستن ماده شوینده از صورتتان استفاده می کنید، یعنی پوستتان را در معرض دماهای خیلی بالا یا پایین قرار داده اید که نتایج نامطلوبی برایتان به همراه خواهد داشت! اینگونه ممکن است پوستتان را خیلی خشک کنید و چربی طبیعی اش را بشویید که باعث می شود پوستتان خیلی حساس شود. همچنین گرمای خیلی زیاد می تواند با لایه های محافظ پوستتان تداخل ایجاد کرده و خاصیت مقابله آنها با عوامل آسیب زننده بیرونی را از بین ببرد؛ گرچه آب خنک به عنوان یک عامل سرحال آورنده چیز خوبی است اما نمی تواند منافذ پوستتان را کشیده و تنگ کند. همچنین ممکن است موجب کاهش موقتی پف شود، اما آن دمای مناسبی که برای پوستتان خوب باشد، نیست. بنابراین آب ولرم بهترین گزینه است. برای هر کسی یک دمای خاص می تواند ولرم باشد. یک راه سریع برای فهمیدن میزان ولرم بودن آب این است که دستتان را زیر شیر آب بگیرید. آب ولرم برای شستن صورت موجب حصول بهترین نتایج می شود.

چگونه صورت را تمیز کنیم؟ آب ولرم را به صورتتان بپاشید. کمی از شوینده صورت را بردارید و همه جای صورتتان بمالید، همچنین به گردن و پشت گوش ها. با آب معمولی بشویید و با یک حوله تمیز که روی صورت میزنید و برمیدارید، پوست را خشک کنید. سپس شیرپاک کن را به اندازه مساوی به همه جای صورت مالیده و در جهت بالایی با یک پارچه نخی پاک کنید تا هیچ چیزی روی صورت باقی نماند. این روش گرفتگی منافذ را باز می کند.

توجه:

حالا می توانید شستن صورت را آغاز کنید. به صورتتان آب بزنید. کمی شوینده صورت و پاکسازی کننده را بردارید و به آرامی به مدت 2-3 دقیقه روی صورتتان بمالید. سپس شوینده پاکسازی کنند را با آب معمولی شسته و صورت را خشک کنید. سپس شیر پاک کن را به طور یکدست همه جای صورت بمالید و آرام با یک پارچه نخی در جهت بالایی بردارید تا هیچ چیزی باقی نماند. هنگامی که فقط یک کف سبک باقی ماند، صورت را  آبکشیده و با حوله آرام ضربه بزنید و پوست را خشک کنید.

وقتی کثیفی ها برداشته شدند، وقت آن است که سلول های مرده را از روی صورتتان بردارید تا گرفتگی منافذ که باعث می شوند صورتتان مرده به نظر برسند، برداشته شود. دو راه برای این کار هست:چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم

یکی اینکه صورتتان را خیس کرده و لایه بردار را با حرکات دایره ای روی پوست بمالید. به مدت چند دقیقه صورتتان را با این لایه بردار ماساژ دهید. سپس صورتتان را آب بکشید و با یک حوله تمیز آرام خشک کنید.

راه بعدی این است که  برای شستن صورت از شت شوینده استفاده کنید. شت های پاکسازی صورت که موهایی چرخان دارند کار پولیش کردن و برق انداختن پوست را خیلی عمیق تر انجام میدهند و شست و شوی عادی روزانه مان را حرفه ای می کنند. اگر نمی خواهید صورتتان را با دست بشویید، می توانید با این شت های برقی استفاده کنید.

وقتی در خانه هستید می توانید یک کاسه آب بردارید و گرمش کنید تا به نقطه جوش برسد. روی کاسه خم شوید و سرتان را با یک حوله بپوشانید. صورتتان را چند سانت از آب داغ فاصله بدهید و تا 5 دقیقه در همان حالت بمانید. سپس با دستمال صورت به آرامی روی پوست بکشید. شاید این عمل کمی سخت باشد اما ارزش داشتن زیبایی را دارد، اینطور نیست؟ همچنین می توانید برای بخور دادن به صورتتان یک دستگاه بخور خریداری کنید.

این مرحله یکی از مهمترین قسمت هاست. بعد از اینکه مراحل قبلی را انجام دادید، می توانید ماسک صورت بزنید. این کار به شما آرامش داده و در حالی که پوستتان را تغذیه می کند خودتان هم آرام می شوید. اهمیتی ندارد که چه نوع پوستی دارید، اما یک ماسک آبرسان پوستتان را نرم و تون آن را تنظیم می کند. مطمئنا خودتان در انتخاب ماسک صورت تبحر دارید بنابراین چیزی معرفی نمی کنم.

اگر پوست معمولی و خشک دارید و مایل هستید که پوستتان خنثی شود، پودر چوب صندل را با گلاب ترکیب کرده و خمیر حاصله را به صورتتان بزنید تا خشک شود. این مرحله 20-30 دقیقه زمان می برد، بنابراین می توان توپک پنبه ای روی صورتتان گذاشته و استراحت کنید (خودم از برش خیار استفاده می کنم). در آخر، صورتتان را با آب سرد بشوید و با یک حوله خشک و تمیز به آرامی روی پوست بزنید تا خشک شود.

به صورتان یک تونر خانگی مثل آب خیار و گلاب، بزنید که باعث شود پی اچ پوست متعادل گردد. با انگشت این مایع را روی پوست بزنید و بردارید و صبر کنید تا خشک شود.

در آخر یک کرم مغذی به صورت و گردنتان بزنید و به آرامی با ضربات ملایم به خورد پوست بدهید. بگذارید به صورت طبیعی روص پوستتان بنشیند. متوجه خواهید شد که پوستتان نرم شده  و روشن و شاداب به نظر می رسد.

فوایدی که باید بدانید:

قیمت پاکسازی صورت بانوان

سفارش پاکسازی صورت بانوان

چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم
چگونه در خانه صورتمان را پاکسازی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *