چگونه در خانه ضدآفتاب درست کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه ضدآفتاب درست کنیم
چگونه در خانه ضدآفتاب درست کنیم

این کاغذدیواری چسبدارو برای عیدسفارش بده


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

 

چگونه در خانه ضدآفتاب درست کنیم

چگونه یک کرم ضدآفتاب خانگی تهیه کنیم؟

پزشکان می گویند: همان طور که قرار گرفتن در معرض نور خورشید خطرناک است، پرهیز کامل از آن نیز می‌تواند برای سلامت پوست و بدن مضر باشد.

 نور خورشید همیشه دشمن پوست و بدن نیست بلکه قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای تولید ویتامینD ‌به میزان کافی در بدن ضروری است و این ویتامین نیز به نوبه خود در حفظ سلامت بسیاری از اعضا و بافت های حیاتی بدن، نقش جدی ایفا می کند.

 

اما از طرفی برخی اشخاص به دلیل شرایط خاص کاری و زندگی ممکن است بیش از حد معمول در معرض تشعشعات خورشیدی قرار بگیرند. برای این افراد که اغلب نمی‌توانند خود را از اشعه‌های بیش از حد خورشیدی دور نگه دارند و برای مدت طولانی در تماس مستقیم با این تشعشعات هستند، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب ضروری است. اما از سوی دیگر انواع کرم‌های ضد آفتاب صنعتی موجود در بازار نیز برای سلامتی خطراتی به دنبال دارند.

 

پوست، در واقع بزرگترین عضو بدن است که هر آنچه روی آن قرار گیرد به خود جذب می‌کند به همین دلیل مهم است تا از کرم‌هایی استفاده شود که طبیعی و خالص باشند.

 

در حال حاضر مارک های مختلفی از کرم‌های ضد آفتاب در فروشگاه ها و داروخانه ها موجود هستند اما بدون شک کرم‌های ضد آفتاب خانگی با ترکیبات طبیعی، تاثیر بهتر و در عین حال عوارض جانبی کمتری در مقایسه با کرم‌های ضد آفتاب صنعتی و شیمیایی دارند.

 

بیشتر کرم‌های ضدآفتاب موجود در بازار، حاوی ترکیب اکسید روی هستند که به اعتقاد پزشکان دانشگاه ایالت «میسوری»، این ترکیب هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رادیکال‌های آزاد تولید می‌کند و در نهایت به تخریب سلول‌های پوستی منجر می‌شود.

 

متخصصان پوست برای حل این مشکل استفاده از ترکیبات طبیعی شامل روغن دانه تمشک، روغن دانه هویج، روغن سویا و روغن های دیگری چون روغن نارگیل و زیتون را توصیه می کنند.

 

آنچه اکثر ما نمی دانیم این است که روغن های معمولی نیز بدون این که ترکیبات مضر و شیمیایی داشته باشند، دارای SPF طبیعی هستند. برای مثال روغن دانه تمشک قرمز SPF بین 28 تا 50 ، روغن سبوس گندم SPF 20 و روغن دانه سویا SPF 10 دارد.

 

برای تهیه یک ضدآفتاب خانگی می توانید مقداری از این روغن ها را با روغن نارگیل یا کره کاکائو مخلوط کرده و داخل یک بطری شیشه بریزید. سپس برای ضد آب شدن این ترکیب به آن مقداری موم اضافه کنید. هم چنین می توانید 5 تا 10 قطره از هر روغن گیاهی خاص و مفیدی که مورد علاقه تان است به این ترکیب بیافزایید. پس از این مراحل، درب شیشه را ببندید اما مهر و موم نکنید و آن را داخل تابه پر از آب قرار دهید. تابه را روی حرارت خیلی ملایم قرار دهید تا ترکیب داخل شیشه به آرامی گرم و کاملا ذوب و نرم شود. سپس شیشه را از داخل آب داغ خارج کرده و در دمای اتاق قرار دهید تا به تدریج خنک شود. از این ترکیب می توانید در طول فصل تابستان به عنوان یک ضد آفتاب کاملا طبیعی، مرغوب، سالم و بی خطر استفاده کنید.

منبع:ایسنا

رازهای زیبایی


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران


از عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


خرید فرش تا 25میلیون بدون سود و ضامن


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


طراحی و بازسازی فضای داخلی

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

در کتاب صفر تا یک، پیتر از خوانندگان می خواهد که در نظر بگیرند چه نظرات حقایقی را باور دارند که افراد بسیار کمی با آن ها موافق هستند. برای من، باور این است که بیشتر ضد آفتاب در اجتناب از سرطان پوست مفید نیست و حتی ممکن است احتمال ابتلا را افزایش دهد.

این قطعا یک نظر عمومی نیست و من مطمئنا شما را تشویق نمی کنم که از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید و یا توصیه پزشک را نادیده بگیرید. با این حال، من شما را تشویق می کنم که تحقیق انجام دهید و زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد، از عقل سلیم استفاده کنید.

آفتاب سوختگی مضر است. اما ضد آفتاب تنها راه دوری از آن نیست.

بسیاری از ضد آفتاب ها حاوی مواد سمی یا مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز هستند که در بسیاری از موارد می توانند رشد سرطان پوست و تولید رادیکال آزاد را در بدن ترویج کنند.چگونه در خانه ضدآفتاب درست کنیم

در حقیقت، در سال های آغاز استفاده از ضد آفتاب، میزان سرطان پوست در واقع افزایش یافته است و اسناد در سال 2007 می گوید:از اف دی ای آگاه نیست که استفاده از ضد آفتاب به تنهایی به جلوگیری از سرطان پوست کمک می کند”.ودر بسیاری از گزارش ها نشان داده اند ضد آفتاب خطر سرطان را افزایش می دهد بسیاری از ضد آفتاب ها شامل اکسی بنزون، که مختل کننده هورمون شناخته شده هستند که برای استفاده کودکان توصیه نمی شود پس باید برای کودکان از کرم ضد آفتابی استفاده کنیم که تایید شده برای پوست آنهاست.

ویتامین د = برای تشکیل هورمون های صحیح ضروری است . مواد کرم ضد آفتاب مثل اکسی بنزون = مختل کننده غدد درون ریز هستند که مانع شکل گیری هورمون می شوند. برخی ضد آفتاب ها ممکن است بیشتر آسیب بزنند تا مفید باشند ؟

عامل محیطی 

در این قسمت در مورد نتایجی صحبت می کنیم که در آن برخی کارشناسان به مضرات کرم ضد آفتاب پی برده اند :

تحقیقات اخیر نشان می دهد که ترکیبات بسیاری در انواع ضد آفتاب وجود دارد به زندگی اقیانوسی آسیب می رساند، به خصوص مرجانها . این به این دلیل است که این ترکیبات ممکن است ویروس های غیرفعال را در جلبک دریایی به نام زوکسانتلا بیدار کنند.

این جلبک دریایی برای مرجان غذا و رنگ فراهم می کند. کرم ضد آفتاب شیمیایی باعث می شود که ویروس های خفته در این زوکسانتلا تا زمانی که میزبان جلبک بمیرد، تکثیر شوند. این امر به نوبه خود باعث مرگ مرجان می شود.

محققان تخمین زده اند که سالانه بیش از 5000 تن کرم ضد آفتاب توسط شناگران شسته می شود. این “آلودگی دریا ” بخش بزرگی از زندگی مرجانی در اقیانوس و به طور غیر مستقیم بسیاری از گونه های اقیانوسی دیگر را تهدید می کند.

عامل ویتامین D

با توجه به اینکه بسیاری از مردم این روزها در واقع کمبود ویتامین د دارند، من شخصا کمبود نور خورشید را در نظر می گیرم که مشکل بزرگتری نسبت به تابش بیش از حد خورشید ایجاد می کند . کمبود ویتامین د به بسیاری از سرطان ها مربوط می شود مثل سرطان سینه . کمبود ویتامین د نیز در طول دوران بارداری از جمله دیابت قبل از بارداری، دیابت حاملگی، زایمان زودرس و …مرتبط بوده است.

پس قرار گرفتن در برابر نور خورشید تنها عامل مرتبط با سرطان پوست نیست و عوامل دیگری مانند مصرف روغن گیاهی امگا 6 می تواند تاثیر بزرگی بر سلامت پوست داشته باشد!

حس مشترک نسبت به خورشید

در بیشتر موارد، رویکرد ما قرار گرفتن روزانه در برابر نور خورشید، بدون اینکه دچار سوختگی شویم است . از آنجا که اغلب خارج از خانه کار نمی کنیم، در واقع تلاش می کنیم تا هر روز تابش خورشید را اشته باشیم نه اینکه از آن اجتناب کنیم. من قطعا از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنم ؛ زمانی که بیرون می روید اگر بیشتر از آنچه نیاز دارید آفتاب به شما می تابد می توانید از لباس یا کلاه برای حفاظت کمک بگیرید.

اگر قرار باشد در آفتاب شدید باشید وقتی به اندازه کافی ،ویتامین جذب کرده اید از ضد آفتاب طبیعی استفاده کنید.این ضد آفتاب خانگی می تواند جایگزین طبیعی تری برای کودکان و جوان تر ها باشد، البته فراموش نشود که افرادی که دارو مصرف می کنند، ریسک آفتاب سوختگی را افزایش می دهند و یا آن هایی که به راحتی می سوزند.

برخی از مقالات اخیر ادعا می کنند که ضد آفتاب خانگی مضر هستند و افراد نباید آن را درست کنند . دلیل آن ها این است که نمی توانید اس پی اف را با ضد آفتاب خانگی تایید کنید، بنابراین احتمال سوختن بیشتر است.

درست است که آنها به روش های آزمایشگاهی درست نشده اند بنابراین نباید از ضد آفتاب خانگی به روشی استفاده کنیم که در روش متعارف استفاده می کنیم. با پزشک مشورت کنید تا ببینید چه موردی برایتان بهتر است.

بسیاری از مواد تشکیل دهنده این دستورالعمل دارایSPF طبیعی (فاکتور حفاظت خورشید)هستند. این یک دستورالعمل طبیعی است و توسط سازمانی مورد آزمایش قرار نگرفته است.

مواد اولیه به عنوانSPF پایین در نظر گرفته می شوند:

نسخه نهایی می تواند بسته به مقدار هر جز تشکیل دهنده مورد استفاده،قرار گیرد و توانایی حفاظت از نور خورشید را داشته باشد. برای یک نسخه ساده، حتی فقط روغن نارگیل و شی باتر با کمی تمشک و روغن دانه هویج یا برخی اکسید روی برای نوردهی متوسط کار خواهند کرد.

قبل استفاده از هرگونه دارو یا موادی برای پوست حتما با پزشک مشورت کنید.

 

برای ساخت ضدآفتاب خانگی می توانید از روغن گیاهی برای معطر شدن کرم خود استفاده نمایید.

استفاده از ضدآفتاب برای جلوگیری از آسیب به پوست و بیماری های پوستی برای همه افراد در هر سنی ضروری است.اما همیشه نیاز به خرید ضدآفتاب های گران قیمت موجود در بازار نیست شما می توانید با مواد طبیعی ضدآفتاب خانگی خود را بسازید.در این نوع ضدآفتاب اثری از موادشیمیایی نیست و شما به راحتی می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.با ما در این مطلب در نیک صالحی همراه باشید تا آموزش ساخت ضدآفتاب خانگی را بیاموزید.

اگر می خواهید ضدآفتاب طبیعی تهیه کنید بهتر است از این مواد طبیعی کمک بگیرید و با دستورالعمل های ساده
و مفید ماسک و کرم ضد آفتاب مناسب تهیه کنید و از طب سنتی کمک بگیرید تا بتوانید پوستی سالم
و مقاوم در برابر عوارض آفتاب داشته باشید.

به کمک برخی مواد طبیعی و روغن‌های معطر می‌توان یک ضد آفتاب طبیعی و خانگی تهیه کرد و در روزهای
تابستان از آن استفاده کرد.

با وجود اینکه در برخی مواقع از روز آفتاب باید به طور مستقیم به پوست هر فرد بتابد اما استفاده
از ضد آفتاب برای محافظت و حفظ سلامت پوست نیز امری ضروری است، اگر شما مایل نیستید که ازکرم های
ضد آفتاب تجاری حاوی مواد شیمیایی استفاده کنید ما به شما یک ضد آفتاب طبیعی و خانگی توصیه می کنیم.چگونه در خانه ضدآفتاب درست کنیم

بسیاری از مواد تشکیل دهنده در این دستورالعمل دارای SPF طبیعی هستند( اس پی اف یا فاکتور حفاظتی در برابر
نورآفتاب، مقیاسی برای ارزیابی میزان حفاظت در مقابل اشعه فرابنفش نوع بی و خطر آفتاب سوختگی است) برخی از این
مواد و میزان اس پی اف آنها عبارتند از:

روغن نارگیلSPF 4-6روغن بادام SPF حدود ۵زینک اکسید SPF 2-20 (بسته
به اینکه چه مقدار استفاده می شود)روغن دانه تمشک قرمز SPF 25-50روغن بذر هویج SPF 35-40

میزان محافظت این مواد
به میزان مورد استفاده آن بستگی دارد این کرم های ضد آفتاب تا حدودی، اما نه به طور کامل ضد
آب هستند به همین دلیل بهتر است پس از عرق زیاد یا شنا مجددا استفاده شود.
این ترکی بدون زینک اکسید “اس پی ف” حدود ۱۵ دارد و با استفاده آن این میزان اس پی اف
افزایش می یابد.
می توان از اسانس نارگیل، وانیل یا اسطوخودوس و برخی روغن های معطر برای رایحه و عطر به این ترکیب
اضافه کرد.

مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب طبیعی و خانگی:½ فنجان روغن بادام¼ فنجان روغن نارگیل¼ فنجان موم۲ قاشق غذاخوری زینک اکسید

در ساخت ضدآفتاب خانگی برخی از این مواد را می توان به اختیار برای معطر شدن یا افزایش محافظت پوست در برابر آفتاب به
این دستورالعمل اضافه کرد این مواد عبارتند از:۱ قاشق چایخوری روغن دانه قرمز تمشک۱ قاشق چایخوری روغن بذر هویج۱ قاشق
چایخوری روغن ویتامین Eروغن های معطر مانند عصاره وانیل، اسطوخودوس یا دیگر عصاره های طبیعی که از بوی آن ها
لذت می برید.

طرز تهیه:

۱٫مواد تشکیل دهنده را به جز اکسید زینک در یک ظرف شیشه‌ای دردار ترکیب کنید

۲٫در یک تابه یا قابلمه آب ریخته و آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید.

۳٫شیشه را در داخل این آب در حال گرم شدن قرار داده تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند
در این زمان می توانید گاه گاهی شیشه را تکان داده یا محتویات درون آن را هم زده تا این
کار به خوبی انجام شود.

۴٫زمانی که همه مواد تشکیل دهنده به طور کامل ذوب شده بودند اکسید زینک را اضافه کرده و به خوبی
هم بزنید تا این ماده کاملا با مواد دیگر ترکیب شده و با هم زدن مواد به آرامی سرد شوند.

۵٫
اکنون شما می توانید این مواد را به مدت شش ماه در جای خشک و خنک یا یخچال نگهداری کرده
و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از آن استفاده کنید.

دانشمندان به تازگی دریافته اند یکی از مشهور ترین مواد لبنی که همان پنیر خامه ای سفید رنگ
است می تواند دردرمان مشکلات پوستی به ویژه “ چین و چروک های پوستی ” مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است، براساس تحقیقات صورت گرفته مصرف پنیر به دلیل غنی بودن از “ ایزوفلاون ” می تواند
یک عایق حفاظتی پرقدرت در مقابل تابش “ اشعه ی ماورای بنفش خورشید ” باشد.

پزشکان با مطالعه بر روی داوطلبان دریافته اند آن دسته ای از افراد که در رژیم غذایی خود
مقادیر فراوانی پنیر مصرف می کنند صورت شفاف تر وعاری از چین و چروک دارند.

پزشکان معتقد هستند که ایزوفلاون موجود در پنیر مانع از تجزیه و شکسته شدن “ کلاژن های سطح پوست ” می شود.

دانشمندان به تازگی دریافته اند یکی از مشهور ترین مواد لبنی که همان پنیر خامه ای
سفید رنگ است می تواند دردرمان مشکلات پوستی به ویژه “ چین و چروک های پوستی ” مورداستفاده قرار گیرد.

گفتنی است، براساس تحقیقات صورت گرفته مصرف پنیر به دلیل غنی بودن از “ ایزوفلاون ” می تواند یک عایق حفاظتی پرقدرت در مقابل تابش “ اشعه ی ماورای بنفش خورشید ” باشد.

پزشکان با مطالعه بر روی داوطلبان دریافته اند آن دسته ای از افراد که در رژیم غذایی
خود مقادیر فراوانی پنیر مصرف می کنند صورت شفاف تر و عاری از چین و چروک دارند.

پزشکان معتقد هستند که ایزوفلاون موجود در پنیر مانع از تجزیه و شکسته شدن “ کلاژن های سطح پوست ” می شود.

روزنامه جام جم -باشگاه خبرنگاران جوان





©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد . طراحی سایت با آنلاینر

کرم ضد آفتاب خانگی و تهیه آن به صورت ساده در خانه هم میتواند بسیار مقرون به صرفه تر از ضد آفتاب های آماده باشد و هم با توجه به طبیعی بودن موادی که ضد آفتاب را با آن تهیه میکنیم میتواند خواص بیشتری برای پوست صورت داشته و معایب و ضرر های استفاده مداوم از مواد شیمیایی را کاهش دهد .

پزشکان می گویند: همان طور که قرار گرفتن در معرض نور خورشید خطرناک است، پرهیز کامل از آن نیز می‌تواند برای سلامت پوست و بدن مضر باشد. نور خورشید همیشه دشمن پوست و بدن نیست بلکه قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای تولید ویتامینD ‌به میزان کافی در بدن ضروری است و این ویتامین نیز به نوبه خود در حفظ سلامت بسیاری از اعضا و بافت های حیاتی بدن، نقش جدی ایفا می کند. اما از طرفی برخی اشخاص به دلیل شرایط خاص کاری و زندگی ممکن است بیش از حد معمول در معرض تشعشعات خورشیدی قرار بگیرند.

برای این افراد که اغلب نمی‌توانند خود را از اشعه‌های بیش از حد خورشیدی دور نگه دارندچگونه در خانه ضدآفتاب درست کنیم

و برای مدت طولانی در تماس مستقیم با این تشعشعات هستند،

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب ضروری است.

اما از سوی دیگر انواع کرم‌های ضد آفتاب صنعتی موجود در بازار نیز برای سلامتی خطراتی به دنبال دارند.

پوست، در واقع بزرگترین عضو بدن است که هر آنچه روی آن قرار گیرد به خود جذب می‌کند

به همین دلیل مهم است تا از کرم‌هایی استفاده شود که طبیعی و خالص باشند.

در حال حاضر مارک های مختلفی از کرم‌های ضد آفتاب در فروشگاه ها و داروخانه ها موجود هستند

اما بدون شک کرم‌های ضد آفتاب خانگی با ترکیبات طبیعی، تاثیر بهتر

و در عین حال عوارض جانبی کمتری در مقایسه با کرم‌های ضد آفتاب صنعتی و شیمیایی دارند.

بیشتر کرم‌های ضدآفتاب موجود در بازار، حاوی ترکیب اکسید روی هستند

که به اعتقاد پزشکان دانشگاه ایالت «میسوری»،

این ترکیب هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رادیکال‌های آزاد تولید می‌کند

و در نهایت به تخریب سلول‌های پوستی منجر می‌شود.

متخصصان پوست برای حل این مشکل استفاده از ترکیبات طبیعی

شامل روغن دانه تمشک، روغن دانه هویج، روغن سویا

و روغن های دیگری چون روغن نارگیل و زیتون را توصیه می کنند.

 

روغن های معمولی هم SPF دارند : 

آنچه اکثر ما نمی دانیم این است که روغن های معمولی نیز  بدون این که ترکیبات مضر و شیمیایی داشته باشند، دارای SPF طبیعی هستند.  برای مثال روغن دانه تمشک قرمز SPF بین ۲۸ تا ۵۰ ،  روغن سبوس گندم SPF 20 و روغن دانه سویا SPF 10 دارد.

 

مطالب پیشهادی 

سن مناسب برای انجام بوتاکس صورت

استفاده از آستن بهتر است یا پدهای لاک پاک کن؟

یک راه جدید برای درمان آکنه‎

دیدگاه

تصویر امنیتی *

بهینه سازی : دلبرانه

اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است و کپی برداری فقط باذکر منبع با لینک مربوطه بلامانع است Copyright delbaraneh.com © 2019- Allrights Reserved.

برای محافظت از پوست باید از کرم ضد آفتاب استفاده شود. اما ممکن است برخی از این کرم ها از مواد شیمیایی مضر استفاده کنند. اما نگران نباشید. شما میتوانید با تهیه چند عنصر در خانه مانند روغن های اساسی و اسطوخودوس، روغن نارگیل، روغن آووکادو … برای ساخت کرم ضد آفتاب استفاده کنید و از طبیعی بودن این کرم ها لذت ببرید.

محافظت پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید برای حفظ سلامتی پوست ضروری است ، اما بسیاری از کرم های ضد آفتاب تجاری حاوی مواد شیمیایی مضر هستند، که می توانند با تولید رادیکالهای آزاد سرطان را تقویت کنند. با این وجود ، میتوانید از پوست خود حتی بدون استفاده از ضد آفتاب تجاری محافظت کنید. بسیاری از مواد طبیعی دارای خاصیت SPF هستند و در هنگام ترکیب با هم، می توانند یک ضد آفتاب قدرتمند را تشکیل دهند. شما میتوانید با پیروی از دستورالعمل ها و پیروی از آموزش ساخت کرم ضد آفتاب، یک کرم ضد آفتاب خانگی را برای خود بسازید.

مواد مورد نیاز :

کره shea  (کره درخت روغن قلم) و روغن نارگیل را درون یک دیگ بخار مخلوط کنید (میتوانید از یک کاسه شیشه ای را روی یک قابلمه حاوی آب جوش قرار دهید) و قبل از افزودن موم زنبورعسل آن را ذوب کنید. مواد را از روی حرارت برداشته و درون یک کاسه دیگر بریزید. با مخلوط کن دستی کمی مواد را مخلوط کنید و ۲ قاشق غذاخوری پودر اکسید روی اضافه کنید. مخلوط کنید تا به خوبی ترکیب شود. بگذارید به اندازه ی دمای اتاق خنک شود . حداکثر ۱ ماه در یک کابینت خنک و تاریک نگهداری کنید.

عناصر مورد نیاز :

چگونه در خانه ضدآفتاب درست کنیم

اکثر کرم های ضد آفتاب
فروشگاهی پر از سموم هستند ، اما خبر خوب این است که میتوانید ضد آفتاب خود را با
استفاده از مواد طبیعی بسازید. ترکیبات اصلی ضد آفتاب خانگی شامل روغن دانه هویج و
اکسید روی می باشد. هر دو عنصر دارای SPF طبیعی بالایی هستند.
همچنین طبیعی و غیر سمی هستند.

روغن دانه هویج یکی از بالاترین SPF های ضد آفتاب های طبیعی را دارد. مقدار SPF طبیعی این روغن بین ۳۰-۴۰ است. همچنین میتوانید در روغنهای طبیعی مانند روغن نارگیل ، کره درخت shea و موم زنبورعسل برای لوسیون اضافی SPF و کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم هایی ضد آفتاب طبیعی هستند که معمولاً زیر ۱۰ SPF باشند. این آموزش ساخت کرم ضد آفتاب شامل روغن بذر هویج ، اکسید روی ، کره شی ، روغن بادام و روغن نارگیل برای یک SPF طبیعی تقریبی ۶۰ است.

تمام مواد تشکیل دهنده به جز اکسید روی را در یک ظرف شیشه ای بزرگ ترکیب کنید. یک قابلمه متوسط ​​را حدود ۳/۱ با آب پر کرده و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. ظرف شیشه اس را روی قابلمه بزارید. کم کم مواد را هم بزنید تا ترکیب شوند. وقتی همه مواد کاملاً ذوب شدند ، اکسید روی را اضافه کنید ، خوب هم بزنید. چند بار هم بزنید تا مواد خنک شود تا مطمئن شوید اکسید روی به خوبی مخلوط شده است. در مرحله ی آخر مواد را داخل شیشه بریزد. کار تمام شد. شما میتوانید به مدت ۶ ماه از این کرم استفاده کنید.

عناصر مورد استفاده
:

آلوئه ورا یک ماده فعال خوب برای ساخت کرم ضد آفتاب خانگی می باشد. ثابت شده است که هم پوست را درمان و هم از سوختگی آن در برابر آفتاب جلوگیری می کند. ما در این مطلب قصد داریم آموزش ساخت کرم ضد آفتاب با آلوئه ورا را به شما یاد دهیم. فقط باید توجه داشته باشید این آموزش ساخت کرم ضد آفتاب، ضد آب نیست ، و باید مجدداً بعد از شستشو استفاده شود.

تمام مواد تشکیل دهنده، به جز اکسید روی و ژل آلوئه ورا را در یک قابلمه متوسط ​​مخلوط کنید. بگذارید کره درخت روغن قلم در حرارت متوسط ​​ذوب شوند. بعد از سرد شدن شدن آلوئه ورا را به مخلوط اضافه کنید. مطمئن شوید قبل از افزودن اکسید روی کاملاً مواد خنک باشد. به خوبی مواد را با هم مخلوط کنید. ممکن است بخواهید مقداری موم زنبورعسل یا ماده مومی دیگر برای غلظت بیشتر اضافه کنید. مواد را در یک ظرف شیشه ای گذاشته و در جای خشک خنک نگهداری کنید. شما میتوانید از روغنهای اساسی که می خواهید برای رایحه استفاده کنید ، استفاده کنید ، اما از روغنهای اساسی فتوتوکسیک ، که شامل خانواده مرکبات و چند مورد دیگر است ، خودداری کنید. هنگامی که این روغنهای اساسی در معرض آفتاب قرار دارند ، می توانند باعث سریعتر سوختن پوست شوند.

عناصر مورد استفاده :

با استفاده از یک دیگ و یک کاسه کار را آغاز میکنیم. شما باید نصف دیگ را آب ریخته و کاسه ی شیشه ای را روی دیگ بگذارید. روغن نارگیل ، کنجد یا روغن جوجوبا ، موم زنبور عسل و کره را با هم ذوب کنید. توجه داشته باشید که موم زنبور عسل آخرین عنصری خواهد بود که ذوب می شود.

وقتی موم زنبور عسل ذوب شد ، مخلوط را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا به اندازه ی دمای اتاق سرد شود. اگر از اکسید روی استفاده می کنید ، در این مرحله اکسید را بریزید و به خوبی مخلوط را هم بزنید. مخلوط را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در یخچال نگهداری کنید و سپس از یخچال بیرون آورده و با میکسر آن را به هم بزنید. روغن دانه تمشک قرمز ، روغن بذر هویج و هر روغنی که مورد نظرتان است را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

مخلوط را در یک ظرف شیشه ای در یخچال نگهداری کنید. توجه داشته باشید بعد از هر بار مصرف در یخچال نگهداری شود.

اگه حوصله ساخت ضد آفتاب خانگی رو نداری پیشنهاد ما به شما خرید ضد آفتاب گیاهی گامنو می باشد .

عناصر مورد استفاده :

آلوئه ورا پر از آنتی اکسیدان است و تأثیر مرطوب و خنک کننده ای روی صورت می گذارد. می تواند از پرتوهای مضر UV و آفتاب سوختگی محافظت کند. خوبی ویتامین E ، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان ها در روغن آفتابگردان این است که از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند و حساسیت به آفتاب را کاهش می دهد.

ساخت این نوع کرم ضد آفتاب خیلی راحت می باشد تنها لازم است همه مواد را به خوبی مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند و این مخلوط را روی صورت بمالید.

عناصر مورد استفاده :

روغن نارگیل بهترین ضد آفتاب است که حاوی SPF طبیعی می باشد. این ماده با آنتی اکسیدان هایی که پوست را از آسیب آفتاب محافظت می کنند، غنی شده است همچنین روغن کنجد خالص دارای اثرات ضد باکتریایی است که پوست را از عوامل بیماری زا و مضر محافظت می کند.

هر سه روغن را در یک کاسه اضافه کرده و روی یک قابلمه حاوی آب جوش قرار دهید تا این روغن ها به خوبی مخلوط شوند. بعد از آن اجازه دهید مخلوط سرد شده و بعد از آن میتوانید کرم را روی صورت خود بمالید.

عناصر مورد استفاده :

ضد آفتاب زردچوبه و آلوئه ورا یک درمان طبیعی عالی برای محافظت از پوست شما در برابر باکتری های ناشی از عرق اضافی در ماه های تابستان است. خواص ضد عفونی کننده قوی ژل زردچوبه و خنک آلوئه ورا به عنوان ضدآفتاب طبیعی شگفت انگیز عمل می کند.

ژل آلوئه ورا و پودر زردچوبه را با هم مخلوط کرده و آن ها را در قالب های یخ منجمد کنید. مکعب های یخ زده را روی پوست مالیده و بگذارید خشک شود. بعد از سپری شدن چند دقیقه میتوانید صورت خود را بشویید.

عناصر مورد استفاده :

روی اجاق گاز ، یک فنجان آب را به یک قابلمه کوچک اضافه کنید. یک کاسه شیشه ای مقاوم در برابر حرارت را در بالای قابلمه قرار دهید. آب داخل قابلمه را به جوش بیاورید. در کاسه شیشه ای روغن نارگیل ، کره درخت روغن قلم ، و موم زنبور عسل را اضافه کنید. مواد را ذوب کرده و دوباره هم بزنید. کاسه را از روی حرارت برداشته و به مخلوط روغن نارگیل، روغن بادام ، روغن بذر هویج و پودر اکسید روی بزنید به مواد اضافه کنید. پس از سرد شدن، در یک کاسه ی شیشه ای ریخته و نگهداری کنید.

عناصر مورد استفاده :

 چای سبز هنگامی که روی پوست قرار می گیرد توانایی جذب اشعه UV را دارد. چای سبز به تنهایی در برابر آفتاب از پوست شما محافظت نمی کند، اما یک ماده عالی است. زیرا دارای آنتی اکسیدان هایی است که به پوست شما کمک می کند تا در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و اثرات پیری که با آن به وجود می آید، جلوگیری شود.

روغن نارگیل ، موم زنبور عسل و کره درخت روغن قلم را در یک قابلمه دوتایی ترکیب کنید. حرارت را به آرامی کم کنید تا مواد ذوب شود. مواد را از روی حرارت برداشته و بگذارید مخلوط به مدت ۱-۲ دقیقه خنک شود. مواد باقی مانده را اضافه کنید و هم بزنید. بگذارید مواد کاملاً خنک شود. درب آن را تعویض کرده و در جای خشک و خنک نگهدارید.

عناصر مورد استفاده :

نکته :

اگر روغن تزریق گیاهان دارویی را ندارید ، میتوانید روغن نارگیل و روغن بادام را به همراه  2-4 قاشق غذاخوری از گیاهان ترجیحی خود به یک دیگ دوتایی اضافه کنید تا آنها را برای این دستورالعمل اضافه کنید. بگذارید مخلوط به مدت ۳۰ دقیقه تا دو ساعت روی حرارت کم بجوشد و مانند پنیر خرد شود. مواد را دوباره به دیگ بخار اضافه کنید.

 کره درخت روغن قلم، روغن نارگیل و موم زنبور عسل را به یک دیگ بخار دوتایی اضافه کرده و هم بزنید تا ذوب شود. پس از ذوب شدن ، بگذارید مواد کمی سرد شده و سپس روغن ویتامین E و روغن اسطوخودوس را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در مرحله بعد باید اکسید روی را اضافه کنید. بلافاصله بعد از اضافه کردن روی به خوبی هم بزنید. میتوانید کمی پودر کاکائو را برای رنگ گرفتن کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

عناصر مورد استفاده :

در یک دیگ بخار دوتایی با  حرارت کم ، موم زنبورعسل و کره را ذوب کنید. از روی حرارت برداشته و بگذارید کمی خنک شود. پودر اکسید روی و روغنهای اساسی را اضافه کنید.

توجه: بسیار مراقب باشید که پودر را استنشاق نکنید ، در صورت لزوم از ماسک استفاده کنید ، استنشاق می تواند خطرناک باشد.

تا زمانی که اکسید روی حل شود هم بزنید. مواد را در داخل یک ظرف بریزید. اجازه دهید یک شبه روی پیشخوان خنک و سفت شود. باقیمانده اگر در یخچال نگهداری شود ممکن است به مدت ۴ ماه قابل استفاده باشد. اما اگر در فریزر نگهداری کنید میتوانید به مدت یک سال از کرم استفاده کنید.

عناصر مورد استفاده
:

تمام موادی که در آموزش ساخت کرم ضد آفتاب گفته شد، به جز اکسید روی و اسانس اسطوخودوس را درون یک کاسه شیشه ای قرار داده و روی قابلمه بگذارید. به صورتی که کمی آب جوش در قسمت پایین کاسه قرار گیرد. بگذارید با حرارت مواد ها ذوب شوند. قبل از افزودن اکسید روی و اسطوخودوس، به مواد اجازه دهید، کمی خنک شود. مخلوط ضد آفتاب خانگی را درون یک کاسه شیشه ای درب دار نگهداری کنید.چگونه در خانه ضدآفتاب درست کنیم

عناصر مورد استفاده
:

این ضد آفتاب دارای SPF 20+ است. زیرا اکسید روی SPF 20 دارد ، روغن نارگیل دارای SPF 4 است و روغنهای اساسی مورد استفاده در این دستورالعمل برای محافظت در برابر اشعه خورشید مفید هستند. ممکن است لازم باشد هر ساعت مجدداً مورد استفاده قرار گیرد ، به خصوص هنگامی که صورت با آب در تماس باشد. موم زنبور عسل در این دستورالعمل خاصیت ضد آبی به کرم می دهد.

موم زنبورعسل و کره درخت روغن قلم را در یک ظرف شیشه ای ضد حرارت روی یک قابلمه آب جوش قرار دهید. پس از ذوب شدن ، روغن نارگیل و روغن بادام شیرین یا روغن جوجوبا را اضافه کنید. هم بزنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند و از روی حرارت بردارید. چند دقیقه زمان دهید تا مخلوط خشک شود. سپس روغن ویتامین E و روغنهای اساسی را اضافه کنید و هم بزنید. به آرامی اکسید روی اضافه کنید. مراقب باشید تنفس نکنید. مواد را در ظرفی بریزید و بگذارید قبل از استفاده خنک شود.

عناصر مورد استفاده
:

روغن، کره و موم را به یک دیگ بخار اضافه کنید و روی حرارت کم گرم کنید تا همه چیز ذوب شود. مواد را از روی حرارت برداشته و پودرها را درون روغن های ذوب شده اضافه کنید. خوب به هم بزنید تا یکدست شود. ویتامین E و روغنهای ضروری را اضافه کرده و هم بزنید. بگذارید مخلوط خنک شده تا غلیظ شود. مخلوط را از قابلمه به یک کاسه منتقل کرده و هم بزنید تا پودر روی به خوبی با مواد ترکیب شود.

عناصر مورد استفاده :

یک دیگ را با تا نصف آب پر کرده و روی حرارت متوسط ​​ ​​قرار دهید. یک ظرف شیشه ای ضخیم را در آب بگذارید و روغن زیتون ، روغن نارگیل ، موم زنبور عسل و کره درخت روغن قلم را اضافه کنید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا ذوب شود ، و گاهی اوقات هم بزنید تا مواد ترکیب شود. وقتی کاملاً ذوب شد ، اکسید روی را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شود. بعد از اینکه کمی خنک شد ، دانه تمشک و روغنهای هویج را اضافه کنید. همچنین ممکن است روغن های اساسی  اضافه کنید تا بوی خوبی پیدا کند. ما در این آموزش ساخت کرم ضد آفتاب به شما استفاده از روغن اساسی گیاه اسطخودوس را پیشنهاد می کنیم. اگر به یک مکان گرم سفر می کنید و قصد دارید کمی از این کرم ضد آفتاب خانگی را تهیه کنید ، به یاد داشته باشید مقداری از مخلوط ها را درون یک ظرف کوچکتر به همراه داشته باشید.

در پایین محبوب ترین و ساده ترین روشهای ساخت ضد آفتاب را برایتان آورده ایم:

آلوئه ورا برای پوست، مو و بدن فواید سلامتی زیادی دارد. خاصیت خنک کننده موجود در آب آلوئه ورا از جهات مختلفی برای پوست مفید است. از آن به عنوان یک ضد آفتاب موثر برای محافظت در برابر اشعه های مضر خورشید استفاده می شود. برای ساخت ضد آفتاب، روغن دانه هویج ، روغن آووکادو و اسانس میر را به ژل آلوئه ورا اضافه کنید. آنها را خوب مخلوط کرده و درون یک بطری آبپاش بریزید. ضد آفتاب و خنک کننده طبیعی شما آماده است.

در حالی که روغن بادام برای مو مناسب است ، روغن زیتون نیز به عنوان روغن سالم برای مو محسوب می شود. ماده مشترک این دو روغن ویتامین E می باشد، که برای پوست بسیار عالی است. مخلوطی از روغن بادام ، روغن زیتون ، آب نارگیل و موم زنبور عسل را در یک ظرف شیشه ای مخلوط کرده و به این مخلوط حرارت دهید. اکسید روی را به مخلوط اضافه کرده و آن را هم بزنید تا یک مخلوط صاف ایجاد شود. کرم ضد آفتاب طبیعی و خانگی شما آماده است.

برای درست کردن کرم ضد آفتاب طبیعی با برگهای چای ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ۲ قاشق غذاخوری برگ چای را در ۲/۱ فنجان آب خیس کنید. بگذارید آنها یک شب بمانند. صبح روز بعد مخلوط را به طور صحیح صاف کنید. اما آب باقیمانده را از بین نبرید زیرا این همان چیزی است که شما را در مقابل تابش های مضر خورشید در تابستان محافظت می کند. این یک عامل موثر در جلوگیری از آفتاب است. محلول آب را در یک بطری ذخیره کنید و آن را در جای خنک و خشک نگهدارید.

زردچوبه دارای مزایای سلامتی بسیار خوبی است این گیاه خاصیت درمانی و آنتی اکسیدانی دارد. این ماده به عنوان یک ماده پرکاربرد در آشپزخانه های هند تبدیل شده است. میتوانید کمی زردچوبه را در روغن نارگیل اضافه کنید و آن را به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی و خانگی در طول تابستان روی پوست خود بمالید.

منبع اول

منبع دوم

ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر.

محصولات ضدآفتاب حاوی مواد شیمیایی است که می تواند برای سلامتی مضر باشد. در نتیجه برخی افراد با استفاده از روغن های طبیعی، وکس و پودرهای اکسید خودشان اقدام به ساخت ضدآفتاب خانگی می کنند.

صفحه اصلی ویدیو: سرویس اشتراک ویدیو آپارات

بهترین ویدیوها را از کافه فیلم ببینید

من مطمئن هستم که شما قبلا در مورد اهمیت محفظت از پوست خود در برابر اشعه خورشید، اطلاعات مفیدی دارید و به این موضوع اهمیت می دهید. اما آیا می دانید که بیشتر کرم های ضد آفتاب می توانند به بدن ما آسیب برسانند؟ مواد شیمیایی مانند oxybenzone، octocrylene و retinyl palmitate (که معمولا در فرمول های ضد آفتاب استفاده می شود) مشکوک به ایجاد اختلال در غدد درون ریز هستند. این نکته به این معنی است که هورمون ها عملکرد شما را تغییر می دهند. در این مطلب مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند می خواهیم با هم یک کرم ضد آفتاب خانگی و البته غیر سمی را تولید کنیم. پس با ما همراه باشید.

حتی با وجود آگاهی ما نسبت به این موضوع که فرموله کردن یک کرم ضد آفتاب خوب نیاز به دانش جدی در مورد شیمی دارد، اما از سویی می دانیم که طبیعت همیشه دارای گزینه های خوبی برای ارائه است.

اگر قصد رفتن به ساحل را نداشته باشید، و یا مجبور نباشید تمام طول روز را زیر نور خورشید بگذرانید، در نتیجه شما به حفاظت فوق العاده قوی نیاز ندارید. پس می توانید برای این مواقع کرم های ضد آفتاب خود را با استفاده از مواد طبیعی که برای پوست و بدن شما مناسب است، تهیه کنید.

همه مواد تشکیل دهنده را در یک ظرف مخلوط کنید (هنگام افزودن اکسید روی، برای جلوگیری از استنشاق (بوئیدن) آن، از ماسک استفاده کنید).

مخلوط را برای چند دقیقه هم بزنید تا مواد اولیه به خوبی با هم همگن شوند.چگونه در خانه ضدآفتاب درست کنیم

از آنجا که تعیین SPF یک محصول با جمع آوری SPF از تمام مواد منحصر به فرد مورد استفاده در فرمول انجام می شود؛ اگر ما بدون اندازه گیری دقیق به شما بگوییم که این لوسیون دارای SPF 35 است، بسیار غیر حرفه ای خواهد بود. جدا از این، SPF انواع روغن های طبیعی می تواند متفاوت باشد (به عنوان مثال: SPF روغن دانه هویج 35-40 است).

فراموش نکنید که این کرم ضد آفتاب خانگی با روشی آزمایشگاهی و دقیق تهیه نشده است. با این حال در مقایسه با اکثر لوسیون های سمی و شیمیایی، که به سلامتی شما آسیب می زنند، قطعا بهتر است.

اولین نکته اینکه همیشه قبل از استفاده ظرف حاوی لوسیون را به خوبی تکان دهید تا همگن شود. چون که اکسید روی به دلیل سنگین بودن در انتهای ظرف ته نشین می شود.

سپس یک قاشق غذاخوری از لوسیون را روی صورت و گردن خود پخش کنید و کمی ماساژ دهید. همچنین اگر قفسه سینه شما نیز در معرض آفتاب قرار می گیرد، یک قاشق غذاخوری دیگر نیز برای این منطقه در نظر بگیرید. چراکه پوست قفسه سینه بسیار نازک است و بیش از باقی بخش های بدن می تواند در اثر اشعه خورشید،بسوزد و دچار پیری زودرس شود.

اگر زیاد عرق می کنید، بهتر است که این لوسیون را در طول روز 2 تا 3 بار تمدید کنید. قبل از تمدید لوسیون به روش های معمول لوسیون قبلی را از روی پوست پاک کنید. همچنین فراموش نکنید که در انتهای شب و پیش از خواب نیز این کرم ضد آفتاب خانگی را از روی پوست خود پاک کنید. چراکه به دلیل خاصیت چرب بودن روغن، مستعد جذب آلودگی های مختلف خواهد بود.

ساختار روغن شاهدانه بسیار شبیه به یکی از چربی های طبیعی بدن است، در نتیجه برای بهبود پوست آسیب دیده، درمان بافت ها و حفظ یکپارچگی میزان آب و چربی پوست، ایده آل است. همچنین با توجه به میزان بالای اسیدهای چرب ضروری، روغن شاهدانه یک انتخاب عالی برای مردم مبارزه با اگزما، درماتیت و دیگر بیماری های پوستی، در ارتباط با خشکی، قرمزی و سوزش مکرر است. SPF روغن شاهدانه 6 است.

روغن نارگیل یک مرطوب کننده عالی پوست است که پوست را فوق العاده نرم و هیدراته می کند. همچنین به راحتی جذب می شود. روغن نارگیل دارای SPF چهار الی شش است.

اگر چه ویتامین E دارای SPF نیست؛ اما یک آنتی اکسیدان قوی است که سلول های زنده را از رادیکال های آزاد محافظت می کند. حتما می دانید که علت اصلی پیری زودرس و ظهور لکه های پیری همین رادیکال های آزاد هستند. ویتامین E انعطاف پذیری و استحکام پوست را بهبود می بخشد و از رشد سلول های جدید پشتیبانی می کند. در آخر، اما نه کم، این ویتامین به عنوان نگهدارنده طبیعی عمل می کند. به عنوان مثال لوسیون شما را برای حداقل 4 ماه قابل استفاده نگه می دارد.

روغن دانه هویج پوست را تغذیه و جوان سازی می کند؛ و در عین حال، لکه های تیره (که اغلب ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب است)، به لطف خواص آنتی اکسیدانی قوی آن را کاهش می یابد. روغن دانه هویج دارای SPF سی و پنج الی 40 است.

اکسید روی یکی از محبوب ترین مواد تشکیل دهنده ای است که در فرمول بندی کرم ضد آفتاب آن استفاده می شود (همراه با دی اکسید تیتانیوم). این ماده محافظ فیزیکی قدرتمندی در برابر اشعه های UVA و UVB خورشید است.

نکته: اطمینان حاصل کنید که اکسید روی که خریداری می کنید، میکرونیزه باشد.

بهترین نکته درباره این لوسیون این است که 100٪ طبیعی است. با این وجود، از آنجا که روغن های ضروری بسیار غلیظ هستند، توصیه می کنیم محصول را در یک منطقه کوچک پوست اول آزمایش کنید. اگر در 24 ساعت آینده احساس سوزش یا خارش یا قرمزی نداشته باشید، می توانید پیش بروید و از کرم ضد آفتاب خانگی خود استفاده کنید! حال وقت آن است که بیرون بروید و دوز روزانه ویتامین D خود را دریافت کنید!

کرم ضد آفتاب خانگی

کانال تلگرام مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند

اینستاگرام مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند

خدمات مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند

دروه های آموزشی مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند

مجله لیزر و زیبایی لیلی لند از قدیمی ترین مجلات ارائه دهنده مقالات مراقبت و زیبایی است؛ که به معرفی طیف وسیعی از خدمات مرتبط با زیبایی می پردازد.

در این مقاله روش درست کردن کرم ضد آفتاب طبیعی در خانه را به شما آموزش می‌دهیم. برخی بر این باور هستند که استفاده از کرم ضد آفتاب طبیعی خانگی برای سلامتی مضر است. استناد آن‌ها این است که نمی‌توان میزان محافظت آن‌ها از پوست در برابر خورشید (SPF) را اندازه‌گیری کرد و به این ترتیب احتمال آفتاب سوختگی بیشتر می‌شود. ولی حداقل مزیت ضد آفتاب خانگی بر ضد آفتاب های صنعتی این است که دارای ترکیبات کشنده و مواد مختل کننده فعالیت غدد نیستند. شما می‌توانید مضرات کرم ضد آفتاب را در مقاله ۶ مهمترین عوارض کرم‌های ضد آفتاب که باید بدانید مطالعه کنید.

به هرحال بدانید و آگاه باشید که نمی‌توان از ضد آفتاب خانگی همانند ضد آفتاب‌های معمول استفاده کرد.

بسیاری از موادی که در این دستور تهیه ضد آفتاب خانگی وجود دارند دارای فاکتور حافظت از نور آفتاب (SPF) طبیعی هستند.

– روغن بادام: حدود ۵
– روغن نارگیل: ۴-۶
– اکسید روی: بسته به میزانی که استفاده می‌شود ۲-۲۰
– روغن دانه تمشک قرمز: ۲۵-۵۰
– روغن دانه هویج: ۳۵-۴۰
شی باتر: ۴-۶چگونه در خانه ضدآفتاب درست کنیم

– ۱/۲ فنجان روغن بادام یا زیتون
– ۱/۴ فنجان روغن نارگیل
– ۱/۴ فنجان موم عسل
-۲ قاشق غذاخوری اکسید روی (غیر نانو که جذب پوست نمی‌شود)
– نهایتا ۱ قاشق چایخوری روغن دانه تمشک قرمز (اختیاری)
– نهایتا ۱ قاشق چایخوری روغن دانه هویج (اختیاری)
– ۲ قاشق غذاخوری شی باتر (اختیاری)
– روغن های معطر، عصاره وانیل یا عر عصاره معطر دیگر به سلیقه خودتان (اختیاری)

۱. مواد را به غیر از اکسید روی در یک ظرف مخلوط کنید.

۲. در یک ماهیتابه سایز متوسط مقدار آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

۳. برای ظرفی که مواد را در آن مخلوط کرده‌اید یک درپوش بگذارید و آن را در آب قرار دهید.

۴. با گرم شدن آب درون ماهیتابه، محتوای ظرف‌تان ذوب می‌شود. ظرف را تکان دهید یا آن را هم بزنید. زمانی‌که تمام مواد ذوب شدند اکسید زینک را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. سپس ترکیب حاصل را در ظرفی بریزید که قصد دارید لوسیون ضد آفتاب طبیعی تان را در آن قرار دهید.

۵. وقتی این مخلوط در حال خنک شدن است همچنان چند مرتبه آن را هم بزنید تا از حل شدن اکسید روی اطمینان حاصل کنید.

۶. ترکیب حاصل را در دمای محیط نگه دارید.

۱. این لوسیون ضد آب نیست و پس از تعریق یا شنا به تمدید نیاز دارد.

۲. مراقب باشید در زمان تهیه این لوسیون ضد آفتاب، اکسید روی را استنشاق نکنید. برای اطمینان از ماسک استفاده کنید.

۳. با افزودن مقدار موم عسل یا کاهش آن می‌توانید ضد آفتاب طبیعی ضخیم‌تری یا نازک‌تری داشته باشید.

۴. بهتر است برای رایحه آن از روغن نارگیل، عصاره وانیل یا روغن اسطوخودوس استفاده کنید.

۵. در یک مکان خشک و خنک یا در یخچال نگهداری کنید.

۶. از این ترکیب می‌توان به‌عنوان کره بدن نیز استفاده کرد.

۷. اگر اکسید روی را از این ترکیب حذف کنید به یک لوسیون خوب تبدیل می‌شود.

– بطری لوسیون مورد علاقه‌تان را بردارید (ولی مراقب باشید روغن لیمو یا مرکبات نداشته باشد).
– چند قاشق غذاخوری اکسید روی غیرنانو به آن اضافه کنید.
– خوب هم بزنید.

منبع: wellnessmama

برچسب ها wellnessmamaدرست کردن کرم ضد آفتاب طبیعیضد آفتابضد آفتاب طبیعی

چگونه در خانه ضدآفتاب درست کنیم
چگونه در خانه ضدآفتاب درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *