چگونه در خانه عکس هنری بگیریم

 
helpkade
چگونه در خانه عکس هنری بگیریم
چگونه در خانه عکس هنری بگیریم

عکس گرفتن می‌تواند یک روش باحال و سرگرم‌کننده برای بیان حس و حال شما و روحیاتتان باشد. گرفتن عکس در لحظه به شما کمک می‌کند تا چیزی را که شما می‌خواهید به خاطر بسپارید. جالب اینجاست پاسخ‌ سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم هرچند ساده و ابتدایی است اما گاه فراموش می‌شوند و حسرت یک عکس خوب به دلمان می‌گذارد.

همچنین اگر هیچ‌کدام از عکس‌هایی که می‌گیرید را دوست نداشته باشید کاملاً ناامید می‌شوید. خب اصلاً نگران نباشید! تغییر دادن چند مورد در نحوه عکس گرفتن می‌تواند به شما کمک کند تا عکس‌های هنری و دل‌پذیرتری از خودتان بگیرید. در ادامه با ما باشید تا نحوه‌ی گرفتن عکس هنری از خود یا سلفی گرفتن هنری را بیاموزید.

در ادامه مقاله روش‌هایی برای ترکیب‌بندی در عکس‌های هنری معرفی شده‌اند. با پیروی از آن‌ها می‌توانیم پاسخ سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم را به نحو بهتری بدهیم.

سلفی گرفتن باحالت دست از بالا می‌تواند زاویه فوق‌العاده‌ای را به‌عکس‌های شما بدهد. در این حالت چشم‌های شما بیشتر خود را نشان می‌دهند و صورت و گردن شما کوچک‌تر به نظر می‌رسند.

سمتی که سایه روی صورتتان قرار می‌گیرد را پیدا کنید. برای این کار ابتدا به آینه نگاه کنید یا با دوربین گوشی‌تان چک کنید. چند مدل عکس تمرینی بگیرید و بیشتر جهت قرار گرفتن در منبع نور را دریابید که کدام قسمت صورت تیره‌تر به نظر می‌رسد. برای اینکه به‌صورت خود جلوه‌ی هنری بدهید عکس را از سمت سایه بگیرید. توجه داشته باشید که تابش مستقیم نور آفتاب نیز سبب محو شدن صورت درون عکس شده و تأثیری منفی خواهد داشت.چگونه در خانه عکس هنری بگیریم

برای گرفتن عکس هنری از خود بهتر است از رویکردها و فیلترهای هنری استفاده کنید. بجای یک عکس سنتی و زاویه‌ی تکراری، سعی کنید عکسی متفاوت بگیرید. در اینجا چند مدل جایگزین عکس‌های تمام‌رخ را بیان می‌کنیم:

یکی دیگر از مواردی که باید پیرامون سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم رعایت کنید، این است است که لنز گوشی را به‌طور کامل نزدیک مرکز صورتتان نیاورید. بهترین عکس‌ها با دنبال کردن قانون یک‌سوم در عکاسی گرفته می‌شوند. قانون یک‌سوم برای بسیاری از عکاسان تازه‌کار همانند معجزه عمل می‌کند. قانون یک‌سوم مجموعه‌ای از اصول راهنماست که از یک گرید (جدول) فرضی با دو خط افقی و دو خط عمودی استفاده می‌کند. سوژه‌ها روی خطوط این گرید یا محل تلاقی آن‌ها باهم قرار داده می‌شوند تا به‌عکس عمق و جذابیت بیشتری بدهند.

لنز دوربین را از صورتتان دورنگه دارید زیرا لنز دوربین هر چیزی که ازنظر جسمی به آن نزدیک باشد را کج و ناهموار نشان می‌دهد. به دلیل اینکه فاصله دوربین تا صورت شما در عکس سلفی به‌اندازه طول بازوهایتان است اغلب بینی شما بزرگ‌تر از آن چیزی که در واقعیت هست، به نظر می‌رسد و این ظاهر مورد پسند خیلی از افراد نیست.

اگر قصد خرید دوربین عکاسی دارید، راهنمای خرید آن را حتماََ مطالعه کنید.

از دوربین اصلی موبایل خود استفاده کنید. دوربین پشتی گوشی‌های هوشمند برای عکاسی کیفیت بالاتری نسبت به دوربین جلو دارند و شما می‌توانید عکس‌های هنری و حرفه‌ای‌تری را از خود بگیرید. راه دیگر این است که یک آینه را در جلوی گوشی خود قرار دهید. با این کار می‌توانید ببینید که در عکس چگونه به نظر می‌رسید و پیش نمایه تصویری را که می‌خواهید به‌طور مؤثر بیندازید. مطمئن باشید در این مورد لبخندی جعلی نخواهید داشت.

از کسی بخواهید که از شما عکس بگیرد. البته همیشه این کار ممکن نیست و احتمالاً عکس گرفتن از کسی برای شما مطلوب‌تر است. احتمال دارد که نگران نگه‌داشتن دوربین، چگونگی زوم کردن یا لرزش دستتان بشوید. اما بهتر است روی سوژه یا فیلترهای عکاسی هنری تمرکز کنید که نحوه‌ی نمایش عالی داشته باشد.

در زیر مواردی را در مورد استفاده از ژست مناسب برای سلفی گرفتن معرفی می‌کنیم:

یکی از رایج‌ترین اشکالات در عکس داشتن غبغب است که پیشنهاد می‌کنیم آن را حذف کنید. برای حل این قسمت بهتر است گردن خود راکمی بالا ببرید و چانه را از بدن خود دور کنید در این صورت غبغب رفع می‌شود. این کار ممکن است در حین عکاسی ناخوشایند به نظر برسد اما عکس شمارا بسیار زیباتر می‌کند.

شانه‌های خود را به عقب بکشید. شانه‌های آویزان و ژست شل در عکس هیچ‌گاه رایج و زیبا نیست! مطمئن شوید که شانه‌های خود را به سمت پایین و عقب نگه می‌دارید. این کار باعث می‌شود گردن خود را بالا بکشید و با پرستیژ تر شوید و عکس خود را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید بجای اینکه با ویرایش شانه‌های خود را مربع کنید، شانه‌های خود را یکی به سمت بالا و دیگری را به سمت پایین کج کنید.

نگاه خود را کنترل و تنظیم کنید. گرفتن عکس‌های سلفی پرتره و به اشتراک گذاشتن آن‌ها باعث می‌شود شما بسیار جدی و اخمو به نظر برسید. تلاش کنید عکسی طبیعی بگیرید که عواطف و احساسات سوژه را به بهترین شکل بیان کند. نتیجه‌ی بهترین عکس از چهره بایستی احساس شادی، غم، خشم، ترس، غرور یا هر احساس حقیقی دیگری را در لحظه ثبت و این حقیقت به بیننده تصویر القا و به‌درستی درک شود.

یکی از موارد دیگری که باید پیرامون سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم این است که به صورت یا بدن خود زاویه دهید. بجای اینکه صرفاً در قاب مربعی صاف و بدون حالت رو به دوربین بایستید بهتر است به‌صورت یا بدن خود کمی زاویه دهید. برای مشخص شدن این کار پیشنهاد می‌کنیم که چند مدل عکس تمرینی بگیرید. قرار دادن بدن در قاب تمام قد شمارا لاغر و باریک نشان می‌دهد.

به منحنی‌های بدن خود توجه کنید و اهمیت دهید. به‌عنوان‌مثال برای نشان ندادن اضافه‌وزن بدن، بهتر است بیشتر وزن خود را روی پای راست بیندازید. این کار باعث ایجاد منحنی، یک منحنی S مانند می‌شود و شخص لاغرتر به نظر می‌رسد.

برای گرفتن عکس جذاب و پرانرژی، لطفاً دور از دوربین را نگاه کنید حتی اگر چشمان شما بهترین ویژگی را داشته باشند.

مورد دیگری که باید پیرامون سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم را در نظر بگیرید، این است که احساسات واقعی خود که به‌طور طبیعی در چهره شما به وجود می‌آید را نشان دهید. یک لبخند مصنوعی دلپذیر نیست بنابراین اگر می‌خواهید در عکس لبخند بزنید به چیزی فکر کنید که واقعاً آن لحظه شمارا خوشحال کند یا قبل از گرفتن عکس باعث خنده‌ی شما شود.

برای عکاسی لباس مناسب و خوب استفاده کنید. اگر در موقعیت خاص و هدفمند هستید، به این فکر کنید که چه لباسی مناسب است و چگونه باید از آن در عکس استفاده کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلفی گرفتن می‌توانید به ویکی‌پدیا مراجعه نمایید.

با مراجعه به وبسایت واسط کالا یا اپلیکیشن واسط کالا می‌توانید وسایل نو و دست دوم مورد نظر خود را به راحتی خرید و فروش نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم خواندن مطلب زیر را نیز از دست ندهید:

سلام دوستان. عکس های هنری خاص فقط مخصوص عکاسان و اهالی هنر است که برای سایت ها و اتلیه ها ازشون استفاده می کنن نه اینکه همه یه گوشی دستشون باشه و بعد بزارن هشتگ هنری
در ضمن با خانم فاطمه زهرا هم موافقم که طبیعت رو با فیلتر نگیرید بعدم بگید # هنری خاص

وقت میریم طبیعت گردی یکی از سرگرمی هایی که دخترا می تونند برای خودشون داشته باشند گرفتن عکس هنری دخترانه است. خیلی ها ژست های تکراری می گیرند . الان دیگه مدل های زیادی دخل اینترنت هست برید و سرچ کنید و لذت ببرید.

سلام سلام به واسط کالا. دیدم همه کامنت گذاشتن گفتم منم بگذارم. درسته عکس هنری از کتاب هم به لطف دوستان مد شده و ملت از هرچی می خونند یا عکس می گیرند یا خطاش رو هایلات می کنند ولی خود نمایی نکنید پلییییز

سلام و وقت بخیر…همونطور که شما اشاره کردید برای بعضی مواقع که میخوای عکس هنری بگیریم باید از فیلترها استفاده کنیم ولی نه موقعی که سوژه عکس هنری از طبیعته…واقعا حیفتون نمیاد این طبیعت های زیبا رو با فیلتر میگیرید.نکند این کارو لطفا

عکس هنری پروفایل ایقد باب شده که من خودم به شخصه تمام اطلاعات و مقالات آموزشی در این مورد رو مطالعه میکنم…آموزش شما هم خیلی خوب بود ممنون

امروزه عکاسی به یه کار سرگرم کننده و درآمدزا تبدیل شده ، هرکس سعی میکنه با هر وسیله ای که در دسترسش هست برای عکاسی و ثبت خاطرات خود استفاده کنه خیلی از ماها عکاس‌های حرفه‌ای نیستیم و هرگاه خواستیم عکسی رو ثبت کنیم به مشکلاتی از جمله بی کیفیت بودن عکس و بد بودن موقعیت عکس و…رو به رو شدیم . شاید گرفتن عکس کار ساده ای به نظر بیاد اما لازمه ی گرفتن عکسی زیبا وهنری داشتن اطلاعات کافی درباره آن است آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید چرا بعضی‌ها عکس‌های قشنگ‌تری نسبت به بقیه می‌گیرند؟ در این مقاله می‌خواهیم نکته‌ها و ترفندهایی برای گرفتن عکس‌های بهتر با گوشی موبایل یاد بگیریم. تا بتونیم عکس های زیبا تر و حرفه ای تری رو داشته باشید

آنچه در این مقاله میخوانید:

در زیر روش‌هایی برای ترکیب‌بندی در عکس‌های هنری معرفی شده‌اند که با پیروی از آن‌ها می‌توانیم پاسخ سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم را به نحو بهتری بدهیم.

سلفی گرفتن باحالت دست از بالا می‌تواند زاویه فوق‌العاده‌ای را به‌عکس‌های شما بدهد زیرا چشم‌های شما بیشتر خود را نشان می‌دهند و صورت و گردن شما کوچک‌تر به نظر می‌رسند.

سمتی که سایه روی صورتتان قرار می‌گیرد را پیدا کنید. برای این کار ابتدا به آینه نگاه کنید یا با دوربین گوشی‌تان چک کنید و چند مدل عکس تمرینی بگیرید و بیشتر جهت قرار گرفتن در منبع نور را دریابید که کدام قسمت صورت تیره‌تر به نظر می‌رسد. برای اینکه به‌صورت خود جلوه‌ی هنری بدهید عکس را از سمت سایه بگیرید و البته توجه داشته باشید که تابش مستقیم نور آفتاب نیز سبب محو شدن صورت درون عکس شده و تأثیری منفی خواهد داشت.چگونه در خانه عکس هنری بگیریم

برای گرفتن عکس هنری از خود بهتر است از رویکردها و فیلترهای هنری استفاده کنید. بجای یک عکس سنتی و زاویه‌ی تکراری، سعی کنید عکسی متفاوت بگیرید. در اینجا چند مدل جایگزین عکس‌های تمام‌رخ را بیان می‌کنیم:

یکی دیگر از مواردی که باید پیرامون سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم رعایت کنید، این است است که لنز گوشی را به‌طور کامل نزدیک مرکز صورتتان نیاورید. بهترین عکس‌ها با دنبال کردن قانون یک‌سوم در عکاسی گرفته می‌شوند و در حقیقت اولین گام در ترکیب‌بندی بهتر است. قانون یک‌سوم برای بسیاری از عکاسان تازه‌کار همانند معجزه عمل می‌کند. قانون یک‌سوم مجموعه‌ای از اصول راهنماست که از یک گرید (جدول) فرضی با دو خط افقی و دو خط عمودی استفاده می‌کند. سوژه‌ها روی خطوط این گرید یا محل تلاقی آن‌ها باهم قرار داده می‌شوند تا به‌عکس عمق و جذابیت بیشتری بدهند.

بیشتر بخوانید:

لنز دوربین را از صورتتان دورنگه دارید زیرا لنز دوربین هر چیزی که ازنظر جسمی به آن نزدیک باشد را کج و ناهموار نشان می‌دهد. به دلیل اینکه فاصله دوربین تا صورت شما در عکس سلفی به‌اندازه طول بازوهایتان است اغلب بینی شما بزرگ‌تر از آن چیزی که در واقعیت هست، به نظر می‌رسد و این ظاهر مورد پسند خیلی از افراد نیست.

بیشتر بخوانید:بهترین گوشی در دنیا چیست ؟ مقایسه ی بهترین برند های گوشی دنیا

از دوربین اصلی موبایل خود استفاده کنید زیرا دوربین پشتی گوشی‌های هوشمند برای عکاسی کیفیت بالاتری نسبت به دوربین جلو دارند و شما می‌توانید عکس‌های هنری و حرفه‌ای‌تری را از خود بگیرید. راه دیگر این است که یک آینه را در جلوی گوشی خود قرار دهید و با این کار می‌توانید ببینید که در عکس چگونه به نظر می‌رسید و پیش نمایه تصویری را که می‌خواهید به‌طور مؤثر بیندازید. مطمئن باشید در این مورد لبخندی جعلی نخواهید داشت.

از کسی بخواهید که از شما عکس بگیرد. البته همیشه این کار ممکن نیست و احتمالاً عکس گرفتن از کسی برای شما مطلوب‌تر است. احتمال دارد که نگران نگه‌داشتن دوربین، چگونگی زوم کردن یا لرزش دستتان بشوید اما بهتر است روی سوژه یا فیلترهای عکاسی هنری تمرکز کنید که نحوه‌ی نمایش عالی داشته باشد.

در زیر مواردی را در مورد استفاده از ژست مناسب برای سلفی گرفتن معرفی می‌کنیم:

یکی از رایج‌ترین اشکالات در عکس داشتن غبغب است که پیشنهاد می‌کنیم آن را حذف کنید. برای حل این قسمت بهتر است گردن خود راکمی بالا ببرید و چانه را از بدن خود دور کنید در این صورت غبغب رفع می‌شود. این کار ممکن است در حین عکاسی ناخوشایند به نظر برسد اما عکس شمارا بسیار زیباتر می‌کند.

شانه‌های خود را به عقب بکشید. شانه‌های آویزان و ژست شل در عکس هیچ‌گاه رایج و زیبا نیست، بنابراین مطمئن شوید که شانه‌های خود را به سمت پایین و عقب نگه می‌دارید. این کار باعث می‌شود گردن خود را بالا بکشید و با پرستیژ تر شوید و عکس خود را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید بجای اینکه با ویرایش شانه‌های خود را مربع کنید، شانه‌های خود را یکی به سمت بالا و دیگری را به سمت پایین کج کنید.

نگاه خود را کنترل و تنظیم کنید. گرفتن عکس‌های سلفی پرتره و به اشتراک گذاشتن آن‌ها باعث می‌شود شما بسیار جدی و اخمو به نظر برسید. تلاش کنید عکسی طبیعی بگیرید که عواطف و احساسات سوژه را به بهترین شکل بیان کند. نتیجه‌ی بهترین عکس از چهره بایستی احساس شادی، غم، خشم، ترس، دلهره، عصبانیت شدید، اضطراب، اشک، غرور یا هر احساس حقیقی دیگری را در لحظه ثبت و این حقیقت به بیننده تصویر القا و به‌درستی درک شود.

یکی از موارد دیگری که باید پیرامون سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم این است که به صورت یا بدن خود زاویه دهید. بجای اینکه صرفاً در قاب مربعی صاف و بدون حالت رو به دوربین بایستید بهتر است به‌صورت یا بدن خود کمی زاویه دهید و برای مشخص شدن این کار پیشنهاد می‌کنیم که چند مدل عکس تمرینی بگیرید. قرار دادن بدن در قاب تمام قد شمارا لاغر و باریک نشان می‌دهد، لطفاً به منحنی‌های بدن خود توجه کنید و اهمیت دهید. به‌عنوان‌مثال برای نشان ندادن اضافه‌وزن بدن، بهتر است بیشتر وزن خود را روی پای راست بیندازید که این کار باعث ایجاد منحنی، یک منحنی S مانند می‌شود و شخص لاغرتر به نظر می‌رسد.

برای گرفتن عکس جذاب و پرانرژی، لطفاً دور از دوربین را نگاه کنید حتی اگر چشمان شما بهترین ویژگی را داشته باشند.

این یک نکته ساده ولی مهم است. اگر سوژه مستقیم رو به دوربین بایستد، بزرگتر (از لحاظ سایز) به نظر خواهد رسید. وقتی از یک بازیکن فوتبال یا رئیس یک شرکت بزرگ عکاسی می کنید، شاید این ژست بدی نباشد، ولی برای یک پرتره و به تصویر کشیدن زیبایی مناسب نیست. با چرخاندن سوژه، آن ها در مقابل دوربین لاغر تر به نظر خواهند رسید.

مورد دیگری که باید پیرامون سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم را در نظر بگیرید، این است که احساسات واقعی خود که به‌طور طبیعی در چهره شما به وجود می‌آید را نشان دهید. یک لبخند مصنوعی دلپذیر نیست بنابراین اگر می‌خواهید در عکس لبخند بزنید به چیزی فکر کنید که واقعاً آن لحظه شمارا خوشحال کند یا قبل از گرفتن عکس باعث خنده‌ی شما شود.

برای عکاسی لباس مناسب و خوب استفاده کنید. اگر در موقعیت خاص و هدفمند هستید، به این فکر کنید که چه لباسی مناسب است و چگونه باید از آن در عکس استفاده کرد.

۱- بالاتر گرفتن دوربین

زاویه دید در عکاسی یکی از مهم‌ترین نکاتی‌ است که باید به آن توجه کرد. گرفتن دوربین بالاتر از سوژه به خصوص در حالت سلفی باعث می‌شود که چین و چروک‌های صورت کمتر در عکس مشخص شوند و پوست حالت صاف‌تری به خود گیرد. در ضمن این کار می‌تواند چین و چروک پوست زیر گلوی شما را از دوربین مخفی نگه دارد که نتیجه‌ آن عکسی جذاب‌تر خواهد شد. مسلما تنها راه بهتر شدن عکس بالاتر گرفتن دوربین نیست، ولی با این کار نه تنها پوست حالت بهتری به خود می‌گیرد، بلکه صورت شما کشیده‌تر نیز به نظر می‌رسد.

بیشتربخوانید:راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان۲- تنظیم سرعت شاتر

خیلی از افراد هنگام عکاسی از امکاناتی که دوربین در اختیارشان می‌گذارد اطلاع درستی ندارند یا استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌کنند. تنظیم سرعت شاتر یکی از این امکانات است که امروزه اکثر گوشی‌های موبایل این قابلیت را به دوربین خود اضافه کرده‌اند. کنترل درست این عامل تاثیر بسیار مثبتی بر روی نتیجه‌ کار شما دارد.به زبان ساده سرعت شاتر میزان زمان نوردهی به سنسور دوربین را مشخص می‌کند. در سرعت‌های بالاتر دوربین می‌تواند سوژه‌هایی با سرعت بالا را شکار کند و تمام جزییات را به نمایش بگذارد. در طرف مقابل، سرعت پایین شاتر برای عکاسی در محیط‌هایی با شرایط نوری کم مناسب‌تر است.در این حالت نور بیشتر به سنسور تابیده می‌شود و اگر سرعت حرکت سوژه زیاد باشد، با تصاویری مات روبه‌رو خواهیم شد. در سرعت‌ پایین برای گرفتن یک نتیجه‌ مطلوب بهتر است که دوربین در یک حالت ثابتی قرار گرفته باشد. بنابراین استفاده از تری‌پاد یا مونو‌پاد کمک زیادی به شما می‌کند.۳- قانون یک‌ سوم

ترکیب‌بندی یکی از پایه‌های مهم عکاسی محسوب می‌شود. اصلی‌ترین سرفصل‌ کلاس‌های عکاسی، مباحث مربوط به ترکیب‌بندی است. قانون‌های زیادی برای ترکیب‌بندی وجود دارند که شاید هم پیچیده و هم یادگیری آن‌ها سخت باشد. با این حال ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ‌آن‌ها قانون یک سوم نام دارد. ایده اصلی این قانون بسیار ساده است. کادر عکاسی خود را به ۹ ناحیه مساوی تقسیم کنید. مستطیل وسطی را انتخاب کرده و سوژه‌ اصلی عکاسی خود را در یکی از گوشه‌های آن قرار دهید. در این حالت موضوع اصلی عکاسی بهتر به چشم می‌آید. با این حال مواظب خالی ماندن بقیه مستطیل‌ها باشید تا به فضای مرده در عکس شما تبدیل نشوند.۴- آشنایی با ایزوهرچند واژه‌هایی مثل سرعت شاتر یا ایزو به نظر خیلی سخت و تخصصی می‌آیند، ولی مفاهیمی ساده هستند که بر روی نتیجه‌ کار شما تاثیر مثبتی می‌گذارند. مقدار ایزو میزان حساسیت سنسور دوربین را در برابر نور مشخص می‌کند. مقدار پایین ایزو بیانگر حساسیت پایین‌تر سنسور دوربین به نور است. بنابراین اگر به دنبال ایجاد افکتی خاص نیستید، بهتر است زمان نوردهی به سنسور را برای جذب نور بیشتر کرد.هرچه مقدار ایزو افزایش پیدا کند، حساسیت سنسور نیز هم‌راستا با آن افزایش پیدا می‌کند. همچنین نویز در تصویر به موازات ایزو حرکت می‌کند و می‌تواند عکس شما را خراب کند. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق باید عوامل دیگر دخیل در عکس را کنترل کرد. به عنوان مثال می‌توان سرعت شاتر را نیزافزایش داد تا نویز به حداقل خود برسد.

۵- عکاسی پانورامابعضی اوقات سوژه‌ای که از آن عکاسی می‌کنید، در قاب دوربین شما جای نمی‌گیرد. بنابراین برای عکس‌برداری از سوژه باید از آن فاصله گرفت. گوشی‌های موبایل امروزی قابلیت کاربردی دیگری به نام عکاسی پانوراما دارند. با استفاده از این قابلیت می‌توان چندین عکس پیاپی در زاویه‌های مختلف گرفت و در نهایت با کنار هم قرار دادن آن‌ها یک عکس واحد تشکیل داد. بنابراین ایده استفاده از عکاسی پانوراما می‌تواند به شما در شکار سوژه‌هایتان کمک زیادی کند.۶-عکس‌برداری HDRیکی دیگر از امکاناتی که گوشی‌های موبایل امروزی در اختیار کاربران خود می‌گذارند، عکاسی HDR است. محدوده‌ی دینامیکی در عکاسی به معنای نسبت روشنایی و تاریکی عکس بوده که در HDR در حالت گسترده خود قرار می‌گیرد. بنابراین زمانی‌ که با کنتراست بالای نور در صحنه رو‌به‌رو هستید استفاده از حالت HDR خروجی بهتری را به شما تحویل می‌دهد. محیط‌های باز و عکاسی از مناظر یا عکاسی از سوژه‌هایی با منبع نوری در پشت یا جلو موقعیت‌هایی هستند که فعال کردن HDR می‌تواند در بهبود کیفیت عکس تاثیرگذار باشد.۷- از زوم دیجیتال دوربین استفاده نکنیدبا اینکه زوم کردن بر روی سوژه می‌تواند خیلی رضایت‌بخش باشد (در صورت وجود قابلیت زوم در موبایل‌تان)، اگر از زوم دیجیتال استفاده کنید کیفیت عکس شما کاهش یافته و در نهایت عکسی که خواهید داشت پیکسل‌های کمتری دارد. یادتان باشد شما همیشه می‌توانید عکس‌هایتان را بر روی کامپیوتر ویرایش کنید، پس کیفیت را خراب نکنید و عکس را با بهترین کیفیت ممکن ثبت کنید. البته موبایل‌هایی هستند که دوربین آن‌ها از زوم اپتیکال (Optical) برخوردار هستند که استفاده از زوم این دوربین‌ها مشکلی ندارد و این زوم‌ها کیفیت عکس را پایین نمی‌آورند.۸- لنز خود را تمیز نگه داریدیکی از مشکلاتی که برای استفاده از دوربین‌های موبایل با آن رو به رو هستیم تمیز و سالم نگه داشتن آن است. موبایل مدت زیادی در جیب ما یا کیف ما است و از آن در هر شرایط آب و هوایی استفاده می‌کنیم. در نتیجه موبایل شما می‌تواند به راحتی کثیف شود و یا صدمه ببیند. افتادن اثر انگشت بر روی لنز یکی از مشکلات متداول در استفاده از دوربین موبایل است، مخصوصاً اگر موبایل شما محافظی برای لنز دوربین نداشته باشد.۹- با بالاترین رزولوشنبعضی موبایل‌ها به شما اجازه می‌دهند که رزولوشن عکاسی دوربین را انتخاب کنید. بدیهی است که هر چقدر رزولوشن عکس بالاتر باشد کیفیت و وضوح عکس هم بالاتر خواهد بود. این قضیه برای موبایل‌هایی که سنسور دوربین آن‌ها کمتر از یک مگاپیکسل دارند، ملموس‌تر است. البته در نظر داشته باشید که هر چقدر رزولوشن عکس بالاتر باشد، عکس بزرگتر شده و در نتیجه حجم آن هم افزایش پیدا می‌کند، بنابراین عکس‌هایی که با رزولوشن بالاتری گرفته شده‌اند در زمانی که می‌خواهید آن‌ها را برای کسی به وسیله اینترنت بفرستید، زمان بیشتری خواهند برد.

جمع‌بندیعکاسی چیزی بیشتر از گفتن چند توصیه است. برای گرفتن عکس‌هایی خوب که هم در خاطرات شما بمانند و هم در شبکه‌های اجتماعی مخاطب خود را پیدا کنند باید به تمرین عکاسی پرداخت. با این حال با به کارگیری توصیه‌های بالا تا حد زیادی می‌توان به موفقیت و ماندگار شدن عکس کمک کرد.

منبع: عصرایران ، واسط کالا

پیشنهاد می‌کنیم خواندن مطلب دیگر مجله اینترنتی سبزشمال را نیز از دست ندهید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چگونه در خانه عکس هنری بگیریم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چند وقت یکبار به عکاسی با موبایل در خانه می‌پردازید؟ گاهی اوقات آنقدر درگیر جست‌وجوی محل‌ها یا سوژه‌های جدید برای عکاسی می‌شویم که آنچه درست جلوی چشمان‌مان حاضر است را نمی‌بینیم. در این مقاله‌ی با ۱۴ نکته و ترفند خلاقانه آشنا خواهید شد که کمک می‌کند حتی بدون این که یک قدم از خانه دور شوید عکس‌هایی خیال‌انگیز با گوشی موبایل خود بگیرید.

هرچند محدودیت‌های عکاسی با موبایل در خانه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد ولی این محدودیت‌ها همچنین شما را وادار خواهد کرد در نورپردازی، ترکیب‌بندی و انتخاب سوژه خلاق‌تر باشید. با اندکی تخیل و خلاقیت می‌توانید محیط خانه‌ی خود را به شیوه‌ای جدید بنگرید و از این‌که تعداد زیادی از سوژه‌های موجود در خانه می‌توانند از درون لنز گوشی موبایل تا این حد جذاب به نظر برسند شگفت‌زده خواهید شد.

با مدرسه آموزش عکاسی با موبایل دیجی‌کالا مگ همراه باشید؛ نکاتی که در ادامه می‌آیند شما را برای آغاز این مسیر یاری خواهند کرد.

یک راه ساده برای خلق تصویری جذاب از یک سوژه‌ی روزمره‌ی موجود در خانه عکس گرفتن از آن از زاویه‌ای نامانوس است. هدف این است که آن شی را از زاویه‌ای خاص که بیننده تا به حال ندیده بوده است نشان دهیم. سعی کنید از سوژه با استفاده از یک زاویه‌ی بسیار پایین یا بسیار بالا عکاسی کنید و تاثیر هرکدام را در نحوه‌ی ظاهر شدن آن در تصویر ببینید. از کناره‌های مختلف سوژه یا حتی از داخل آن عکاسی کنید.چگونه در خانه عکس هنری بگیریم

این تصویر عکسی از داخل سرپوش یک چراغ است که دقیقا از زیر آن گرفته شده. به‌طور معمول ما همیشه بیرون سرپوش چراغ را می‌بینیم؛ این تصویر سوژه را از منظری نشان می‌دهد که در حالت عادی دیده نمی‌شود و در نتیجه ذهن مخاطب را بیشتر تحریک می‌کند.

یکی از مشکلات عکاسی با موبایل در فضای محدود این است که احتمال حضور اشیایی نامطلوب در پس‌زمینه وجود دارد که ذهن را از سوژه‌ی اصلی منحرف می‌کنند. وقتی سوژه‌ی مورد نظر خود را برای عکاسی انتخاب کردید صحنه‌ی اطراف آن را خلوت کنید تا سوژه‌ی اصلی در برابر یک پس‌زمینه‌ی ساده و تمیز برجسته شود.

ممکن است برای این کار لازم باشید سوژه را به موقعیت یا حتی اتاق دیگری ببرید. همچنین می‌توانید هنگام عکاسی با موبایل از زوایای مختلف سوژه، برای از بین بردن مزاحمت عناصری که دلخواهتان نیست یک کاغذ سفید یکدست را در پشت سوژه قرار دهید. ترکیب‌بندی ساده تصویری به مراتب قوی‌تر می‌سازد که توجه بیننده را روی سوژه‌ی اصلی متمرکز خواهد کرد.

یک راه موثر دیگر برای از بین بردن پس‌زمینه‌ی شلوغ در تصویر پرکردن تمام کادر با سوژه است. این تکنیک با حذف هر عنصر دیگری که ممکن است چشم را درگیر کند بیشترین تاکید را روی سوژه قرار خواهد داد. از این‌که به سوژه بسیار نزدیک شوید نهراسید. البته دقت داشته باشید که دوربین گوشی هنوز قادر به فوکوس کردن کامل روی سوژه باشید. اگر بیش از حد به سوژه نزدیک شوید کل تصویر شما تار خواهد شد. نگران این که کل سوژه در عکس دیده نمی‌شود هم نباشید.

پر کردن تمام کادر با این برگ کلم کل پس‌زمینه‌ی شلوغ آشپزخانه را حذف کرده است. این روش همچنین کمک کرده جزییات پیچیده و بافت سوژه به گونه‌ای ثبت شود که اگر عکس از فاصله‌ای دورتر گرفته شده بود امکان دیدن آن‌ها وجود نداشت.

هنگام عکاسی در فضای داخلی پنجره‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند؛ چراکه پنجره‌ها تنها منبع نور طبیعی برای روشن کردن سوژه‌ها هستند. قرار دادن سوژه‌ی عکاسی داخل یا در نزدیکی پنجره روشی عالی برای نورپردازی شیئی است که از آن عکس می‌گیرید. به نورهای جذابی را که در ساعت‌های متفاوت روز از پنجره به داخل می‌آیند توجه کنید. ساعت‌های طلایی طلوع و غروب خورشید نور زیبا و گرمی را برای عکس‌های شما ایجاد خواهند کرد.

پرده‌های نیمه‌شفاف سفید یا دارای رنگ‌های روشن می‌توانند نور شدید خورشید را به‌خوبی پراکنده کنند. در نتیجه اگر در میانه‌ی روز عکاسی می‌کنید این نوع پرده‌ها ابزار خوبی برای نرم کردن نور خواهند بود. همچنین می‌توانید یک ورق کاغذ سفید را در برابر پنجره آویزان کنید تا کار فیلتر پخش‌کننده‌ی نور (Diffuser) را برای شما انجام دهد. پخش کردن نور باعث ایجاد نوری نرم‌تر و دلپذیرتر می‌شود و از تشکیل سایه‌های تندی که یک منبع نور مستقیم قوی می‌سازد جلوگیری می‌کند.

پنجره علاوه بر این‌که یک منبع نور ارزشمند طبیعی است خودش هم می‌تواند سوژه‌ای بسیار مناسب باشد. ممکن است نمایی زیبا در پشت پنجره قرار داشته باشد یا حتی خود پنجره سوژه‌ی اصلی قرار گیرد. در شب می‌توانید با استفاده از نور مهتاب یا چراغ‌های خیابان عکس‌هایی بسیار نوستالژیک و پرحس از پنجره‌ها بگیرید.

اگر قصد دارید از منظره‌ای که بیرون پنجره قرار دارد عکس بگیرید سعی کنید بخشی از قاب پنجره یا کل آن را در عکس بگنجانید. این روش زمینه‌ای را در عکس شما ایجاد می‌کند و می‌تواند قابی را در لبه‌های عکس تشکیل دهد.

در این عکس ابتدا فوکوس را روی شکوفه‌های صورتی رنگ تنظیم کرده بودیم. ولی سپس متوجه بخار کردن شیشه‌ی پنجره شدیم و فکر کردیم اگر فوکوس را به‌جای درخت روی قطرات آب قرار دهیم احتمالا تصویر جذاب‌تری به دست خواهیم آورد. در آب‌وهوای بارانی می‌توانید با عکس گرفتن از قطره‌های بارانی که روی شیشه‌ی پنجره نشسته‌اند به نتایجی بسیار زیبا برسید.

علاوه بر استفاده از نور طبیعی برای نورپردازی سوژه‌ها می‌توانید از نورهای مصنوعی هم استفاده کنید. چراغ‌ها آشکارترین منابع نور مصنوعی هستند. چراغ‌ها هم می‌توانند به سوژه‌ی شما نوردهی کنند و هم خود سوژه‌های جالبی برای عکاسی هستند. هنگام استفاده از چراغ‌ها رنگ‌مایه‌های مختلفی را که می‌توانید با استفاده از لامپ‌های متفاوت به دست آورید در نظر بگیرید. رنگ‌مایه‌ی چراغ، رنگ کلی تصویر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

لامپ رشته‌ای معمولی به‌کار رفته در این چراغ مطالعه نور گرمی به رنگ نارنجی/زرد تولید می‌کند ولی دیگر انواع لامپ‌ها رنگ‌مایه‌هایی متفاوت دارند. لامپ‌های LED می‌توانند نور سرد آبی رنگ از خود منتشر کنند و لامپ‌های فلورسنت معمولا نوری سبز رنگ دارند.

علاوه بر لامپ‌ها احتمالا منابع نوری مصنوعی دیگری هم در خانه یافت می‌شود که می‌توانید از آن‌ها به شیوه‌هایی جالب برای نورپردازی سوژه‌های خود استفاده کنید. در این عکس صورت کودک تنها توسط نور صفحه نمایش یک آیپد که روبری او قرار داشته روشن شده است. سعی کنید برای نورپردازی سوژه‌ها از گجت‌های الکترونیکی مختلفی نظیر آیفون، لپتاب، چراغ قوه یا حتی نور یخچال استفاده کنید.

شمع‌ها نوعی درخشش گرم و دوست‌داشتنی تولید می‌کنند که برای افزودن فضای گرم و صمیمی به یک عکس بسیار عالی است.

نوردهی از پشت به زمانی گفته می‌شود که منبع نور در پشت سوژه قرار داشته باشد. می‌توانید از نور پنجره یا یک چراغ برای این منظور استفاده کنید. نوردهی از پشت برای عکاسی سیلوئت ضروری است. برای این کار کافی است سوژه را در برابر منبع نور قرار دهید، فوکوس را روی سوژه قفل کنید و سپس تنظیم نوردهی را تا حدی پایین بیاورید که سوژه به شکل یک سیلوئت تیره در برابر پس‌زمینه‌ی روشن به نظر برسد.

در این عکس نور چراغ مطالعه به گوشه‌ی اتاق تابانده شده و انعکاس آن از سطح روشن دیوارها تشکیل یک منبع نورانی در پشت چراغ داده است. سپس برای گرفتن عکس تنظیم نوردهی کاهش داده شده تا یک تصویر سیلوئت قدرتمند از شکل چراغ مطالعه تشکیل شود.

نوردهی از پشت همچنین برای عکاسی از اشیای نیمه‌شفاف هم بسیار مناسب است. نوری که در پشت سوژه قرار دارد از میان جسم عبور کرده و جزییات پنهان و رنگ‌های جالبی را آشکار می‌کند. برای عکاسی از این برگ آن را در برابر پنجره قرار دادیم تا نور خورشید از میان آن عبور کرده و به دوربین برسد.

در گوشه‌وکنار خانه به دنبال سایه‌های جالبی بگردید که توسط اشیای معمولی زندگی ساخته شده‌اند. به سادگی می‌توانید با قرار دادن سوژه در برابر یک دیوار و تاباندن نور به سمت آن سایه تولید کنید.

برای تغییر دادن محل قرارگیری سایه نسبت به سوژه زوایای مختلف تابش نور را امتحان کنید. همچنین می‌توانید شدت سایه را با تغییر دادن فاصله‌ی میان منبع نور، سوژه و سطحی که سایه روی آن تشکیل می‌شود کنترل کنید.

می‌توانید همانند عکس بالا هم سوژه و هم سایه را در عکس بگنجانید یا مثل عکس پایین تنها از سایه عکس بگیرید. مراقب باشید سایه‌ی خودتان یا گوشی در عکس مشخص نباشد. ممکن است لازم شود برای حذف کردن سایه‌ی خودتان از عکس زوایای مختلفی را بیازمایید.چگونه در خانه عکس هنری بگیریم

در اشیای خانه خود برای یافتن الگوها و نقش‌مایه‌های جذاب جستجو کنید. پر کردن کادر تصویر با یک نقش‌مایه می‌تواند موجب تولید یک تصویر انتزاعی بسیار منحصربه‌فرد شود.

این کاسه‌ی شیشه‌ای الگوی پیچیده‌ای داشت که ما قصد داشتیم از آن عکاسی کنیم. پس از این‌که موفق نشدیم با عکاسی از چند زاویه‌ی مختلف به نتیجه‌ی مطلوب برسیم آن را به سمت پنجره گرفتیم و کادر را تنها با بخشی از آن پر کردیم. نوری که از میان شیشه می‌درخشد و ترکیب‌بندی با کادر بسته موجب برجسته شدن بافت و طرح شیشه شده است.

رنگ تاثیر بصری زیادی در تصاویر دارد و می‌تواند واکنش‌های احساسی شدیدی را در بیننده برانگیزد. پر کردن کادر با رنگ سوژه راهی خوب برای تبدیل کردن رنگ به موضوع اصلی عکاسی با موبایل است. این عکس از یک بخاری برقی گرفته شده است. پر کردن کادر با طرح توری فلزی و نوارهای متقارن نارنجی رنگ موجب خلق یک تصویر انتزاعی رنگی با نوعی درخشش گرم و دوست‌داشتنی شده است.

یک پروژه‌ی مفرح برای عکاسی با موبایل در داخل خانه می‌تواند عکس گرفتن از تعداد زیادی اشیای هم‌رنگ باشد. پس از آن می‌توانید یک کلاژ از تمام این عکس‌ها بسازید تا مجموعه‌ای از عکس‌ها را با یک تم رنگی یکسان به نمایش بگذارید.

خانه محل خوبی برای عکاسی پرتره است؛ چراکه در خانه فرصت بسیار زیادی دارید تا ترکیب‌بندی‌ها و شرایط نوری مختلف را بیازمایید. می‌توانید از پنجره برای نورپردازی سوژه از جهت‌های مختلف استفاده کنید و نتایج مختلفی به دست بیاورید. در غیاب نور روز سعی کنید سوژه را با استفاده از لامپ یا شمع نورپردازی کنید. اگر کودک یا حیوان خانگی شما برای عکاسی ثابت نمی‌ایستد در خواب از او عکاسی کنید!

یادتان باشد تا جای ممکن از پس‌زمینه‌های گیج‌کننده دوری کنید. برای این‌کار می‌تواند موقعیت سوژه را تغییر دهید، زاویه‌ دید خود را عوض کنید یا به سوژه نزدیک‌تر شوید. از نزدیک شدن زیاد به سوژه نهراسید؛ حتی اگر باعث شود تمام سر سوژه در عکس دیده نشود. این نوع ترکیب‌بندی معمولا برای گرفتن عکس‌های پرتره بسیار موثر است.

در این تصویر نزدیک رفتن و پر کردن کادر باعث شده تا بافت و جزییات موی گربه به‌خوبی در عکس دیده شود. البته عکس پرتره لزوما نباید همیشه از صورت فرد باشد. دست‌ها، پاها و جواهرات هم سوژه‌هایی عالی هنگام عکاسی از افراد هستند.

عکاسی با موبایل از مراحل مختلف تکمیل یک پروژه یا فعالیت می‌تواند منجر به خلق مجموعه‌ای از تصاویر شود که روایتی را بیان می‌کنند. این پروژه می‌تواند شامل هر نوع فعالیتی باشد که به‌صورت مرحله مرحله پیش می‌رود؛ فعالیت‌هایی نظیر نجاری، بازی کردن کودکان یا حتی پختن یک کیک و نمونه‌هایی دیگری شبیه این‌ها. یک روش عالی برای نمایش دادن مجموعه‌ای از عکس‌ها کنار هم قرار دادن آن‌ها و ساختن کلاژ است.

این کلاژ که از ترکیب ۴ عکس ساخته شده مراحل مختلف رنگ زدن تعدادی قاب قدیمی را نشان می‌دهد. این مجموعه عکس‌ها پروسه و جزییات فعالیت را از ابتدا تا انتها ثبت کرده‌اند.

ما به عکاسی از اشیایی که سالخوردگی و زوال را نشان می‌دهند علاقه داریم. این نوع سوژه‌ها دارای بافت‌های جذابی هستند که به عکس شما روح بخشیده و کیفیتی لمس شدنی به آن می‌بخشند.

درهای قدیمی، رنگ پوسته‌پوسته‌شده، لوله‌های زنگ‌زده و تار عنکبوت‌ها همگی سوژه‌هایی مناسب برای این نوع عکاسی هستند. بافت این سوژه‌ها حواس انسان را تحریک می‌کند؛ به‌ویژه اگر از نمای بسیار نزدیک عکاسی کنید و جزییات پوسیدگی و بافت سوژه را نشان دهید.

ما به‌سختی متوجه حشره‌ای شدیم که در طاقچه‌ی پنجره‌ی این ایوان قدیمی بود، ولی عکاسی از آن با نمای بسته و استفاده از نور طبیعی پنجره منجر به خلق تصویری واقعا قدرتمند شد.

کلید اصلی برای گرفتن عکس‌های موبایلی خوب در خانه اندیشه‌ی خلاق و آزمودن تکنیک‌های مختلف است. اخیرا ما عکاسی با موبایل از میان اجسام مختلف شیشه‌ای را آزمودیم و به نتایج جالبی دست یافتیم.

این عکس از یک گل ارکیده و از میان یک لیوان شیشه‌ای سبز رنگ گرفته شده است. این کار موجب شده تا کادری منحصربه‌فرد در لبه‌های تصویر تشکیل شود و خطوط چشم را به سمت سوژه‌ی اصلی یعنی گل بکشند که در وسط تصویر قرار دارد. همچنین شیشه به شکلی جالب باعث اعوجاج برگ‌ها شده است.

برای رسیدن به خلاقیت بیشتر در عکاسی باید به چیزهای غیرمعمول فکر کنید. در خانه به‌دنبال فرصت‌های خلاقانه بگردید و تکنیک‌های مختلف را آزمایش کنید تا زمانی‌که به نتایج مطلوب برسید.

اگر این نکات برای شما الهام‌بخش بوده‌اند هر زمان که در خانه بودید و کاری نداشتید سعی کنید برای خود یک چالش عکاسی با موبایل ترتیب دهید و در طول یک ساعت هرقدر که می‌تواند عکس بگیرید. می‌توانید برای استفاده از نورهای مختلف در زمان‌های متفاوتی از روز عکس بگیرید یا چالش خود را به یک موضوع یا دست‌مایه‌ی خاص نظیر سایه‌ها، اشیای آشپزخانه، گل‌ها یا حتی یک رنگ مشخص محدود کنید. تجربه کنید، زیاد عکس بگیرید و مهم‌تر از همه لذت ببرید!

منبع: iPhone Photography School

شش
 + 

 = 
15

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

مرسی از مطلبتون خیلی مفید بود این بحث عکاسی با موبایل توی خونه

در ویدیو امروز لنزک، شاهد ۱۰ ترفند عکاسی ساده و در عین حال جالب و آموزنده از تیم COOPH خواهید بود که می توانید آن ها را در خانه انجام دهید. ترفند هایی چون ایجاد لنز فلیر با فندک، هک کردن لنز برای نورپردازی خلاقانه، بازی با پرسپکتیو و عکاسی از میان قطرات آب.


برگرفته از: COOPH

چگونه در خانه عکس هنری بگیریم

۱۳ مهر ۱۳۹۶

خیلی خلاقانه بود

۱۲ تیر ۱۳۹۶

با تشکر بسیار زیاد از مطالب واقعا مفید و خوبتون
فقط ی سوال: توی لین کلیپ ی کتابی رو نشون داده ک پر background های مختلفه.کسی میدونه از کجا میشه تهیش کرد؟

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

سلام
بسیار عالی
تشکر

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

سپاس از این همه مطالب خوب ???

لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *


نام کاربری


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


کپی رایت &copy 2014 لنزک – ذکر مطالب لنزک در رسانه های چاپی مستلزم کسب اجازه قبلی است.

اگر برای ارسال یک درخواست شغلی به دنبال یک عکس پروفایل خوب می گردید باید یک عکس حرفه ای ? از خود بگیرید! اگر عکس شما به اندازه کافی حرفه ای نباشد، ممکن است شما را بی حوصله نشان دهد. در صورتی که می خواهید یک عکس خوب از خودتان بگیرید با آموزش و ترفندهای عکاسی حرفه ای از خود در خانه همراه انزل وب باشید.

How to Take Professional Photos of Yourself at Home

یک عکس خوب شما را جذاب و با نشاط تر نشان می دهد. شما می توانید با ترفند هایی مثل انتخاب یک زمینه مناسب، استفاده از یک دوربین عالی و تنظیم تنظیمات دوربین بر اساس روشنایی، از خود عکس های حرفه ای تهیه کنید. ایده های خلاقانه عکاسی در خانه را در این مطلب مطالعه خواهیم کرد. قبل از هر چیز انتخاب یک دوربین مناسب اهمیت زیادی دارد. دوربین های گوشی خوب هستند اما دوربین های عکاسی تنظیمات بیشتری برای یک عکس حرفه ای دارند. برای انتخاب دوربین خود، می توانید از سایت های مقایسه دوربین استفاده کنید.

اگر عکس های حرفه ای را برای استفاده شخصی، مانند رسانه های اجتماعی می خواهید، هر زمینه ای را که فکر می کنید جالب باشد، انتخاب کنید. اگر می خواهید عکس پرسنلی بگیرید، یک دیوار خالی را انتخاب کنید یا یک ملافه ساده را در پشت خود آویزان کنید.

برای آویزان کردن یک ورق از نوار یا میله و پرده استفاده کنید تا پرده را به صورت عمودی در پشت خود آویزان کنید.چگونه در خانه عکس هنری بگیریم

عکس خود را در کنار یک پنجره روشن تنظیم کنید و در صورت لزوم چراغ اضافه کنید. در طول روز عکس بگیرید و عکس خود را در یک اتاق روشن و آفتابی بگیرید. از لامپ ها، فلش دوربین و چراغ های سقفی برای تکمیل نور پنجره خود استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید یک سافت باکس را برای روشنایی کامل تصویر اجاره یا خریداری کنید. برای ایجاد سایه های پویا، منابع نوری اضافی را در سمت راست یا چپ دوربین تنظیم کنید.

اگر از منابع روشنایی اضافی استفاده می کنید، به جای نور زرد یا آبی، از منابع نوری استفاده کنید که باعث ایجاد نور سفید می شود. سافت باکس یک قطعه حرفه ای از تجهیزات است که باعث تولید نور سفید با کیفیت بالا می شود.

برای یک عکس طبیعی، پویاتر و طبیعی تر در بیرون از خانه عکس بگیرید. به دنبال یک پس زمینه زیبا در خارج از خانه باشید با هدف عکس مطابقت داشته باشد. پله ها، ایوان ها و حیاط خلوت می توانند مکان های جالبی را برای یک عکس باشند. برای عکس پرسنلی، یک دیوار آجری ساده یا خط افق شهری می تواند یک پس زمینه استاندارد را ارائه دهد که خیلی زیاد از آن استفاده نمی شود.

عکس های فضای باز را در طول روز با خورشید در پشت دوربین بگیرید. در طول روز که خورشید در آسمان است، عکس بگیرید تا روشنایی طبیعی داشته باشید. زاویه ای را انتخاب کنید که مستقیماً در مقابل خورشید نباشد. در غیر این صورت، چهره شما روشن نخواهد شد. در هنگام غروب خورشید در آسمان، از عکاسی خودداری کنید تا از تصویر کم نور در نور جلوگیری شود.

برای نمای پویاتر، ۱۵-۴۵ دقیقه بعد از طلوع آفتاب یا قبل از غروب آفتاب عکاسی کنید. این زمان ها به عنوان ساعت های طلایی شناخته می شوند و دوره هایی در روز است که نور نرمتر و تابناک تر است. در شرایط داشتن بارش از عکس برداری خودداری کنید. در صورت عدم وجود نور مستقیم زیاد در بیرون، دستیابی به سایه برجسته دشوار است.

برای عکاسی در شب می توانید دوربین گوشی خود را به دوربین دید در شب تبدیل کنید.

یک لباس را انتخاب کنید که با هدف عکس شما مطابقت داشته باشد. اگر عکسها را برای استفاده شخصی می خواهید، می توانید برای عکس خود هر آنچه را که می خواهید بپوشید!  از لباس رسمی برای هدف کسب و کار استفاده کنید. اگر کت و شلوار دارید، حتماً آن را تمیز کرده و اتو کنید.

اگر لباسی دیگری دارید، حتماً مناسب باشد. موهای خود را به طور معمول برای مصاحبه شغلی یا جلسه مهم تجاری شستشو دهید، شانه و ژل بزنید. اگر در شرکتی هستید که عموماً از ظاهری کمتر رسمی بهره می برد، احساس راحتی کنید. لباس ساده ای بپوشید. یک ژاکت پیراهن یقه دار نیز می تواند خوب عمل کند. این برای طراحان گرافیک، برنامه نویسان یا نویسندگان مناسب است.

بیشتر عکسهای مشاغل از کمر یا قفسه سینه به بالا هستند. اگر قصد ندارید عکس های تمام بدن بگیرید، احساس راحتی کنید و جوراب های راحت یا چیزی شبیه به آن را بپوشید.

نمونه ها را بصورت آنلاین یا با همکاران خود مقایسه کنید تا آنچه مناسب به نظر می رسد را پیدا کنید. به صورت آنلاین به دنبال افرادی در موقعیت های مشابه باشید. این یک روش عالی برای درک این مسئله است که باید از کجا عکس بگیرید و چگونه لباس بپوشید.
اگر به دنبال موقعیت جدید یا ارتقاء هستید، به این نکته توجه کنید که مدیران حوزه شما چگونه لباس می پوشند. به عنوان مثال، اگر شما یک مهندس مکانیک هستید، نگاه کنید که رئیس دپارتمانهای مهندسی چگونه عکس می گیرند.

LinkedIn برای این کار عالی است. به LinkedIn بروید و پروفایل ها را مرور کنید تا نحوه عکس گرفتن افراد را با عکس های خود را مقایسه کنید.

از یک دوربین DSLR یا تلفن هوشمند جدید برای گرفتن تصویر با کیفیت استفاده کنید. DSLR به شما امکان کنترل بیشتری بر روی تصویر می دهد. اما می توانید از یک تلفن با لنز کیفیت بالا استفاده کنید. گرفتن یک تصویر با کیفیت بالا با استفاده از دوربین ارزان قیمت یا تلفن قدیمی دشوار خواهد بود. اگر قصد یک نگاه حرفه ای را دارید، باید یک دوربین خوب خریداری کنید.

آیفون های جدید و مدل های سامسونگ ساخته شده پس از سال ۲۰۱۶ به داشتن دوربین های عالی معروف هستند. اگر دوربین گوشی شما بیش از ۱۲ مگاپیکسل (MP) دارد، کیفیت آن احتمالاً بسیار مناسب است. اگر در حین گرفتن عکس مشکل لرزش دارید، می توانید با روش های ما آن را بر طرف کنید.

مگاپیکسل ها به تعداد پیکسل های موجود در هر تصویر اشاره دارند. هرچه پیکسل های بیشتری وجود داشته باشد، تصویر دقیق تر خواهد بود.

DSLR مخفف Digital single-lens reflex یعنی دوربین رفلکس تک لنز دیجیتال است. DSLR دوربین های عظیم با لنزهای بزرگ هستند که گردشگران و عکاسان حرفه ای از آن استفاده می کنند.

دوربین خود را بر روی سه پایه یا یک سطح صاف و پایدار تنظیم کنید. از آنجایی که در هنگام نگه داشتن دوربین خود با دست قادر نخواهید بود عکس های حرفه ای بگیرید، به یک سطح صاف برای تعادل آن نیاز دارید. دوربین یا تلفن هوشمند خود را به سه پایه وصل کنید، یا مانند یک قفسه کتاب، آن را روی یک سطح صاف استقرار دهید. روی یک میز، یک نیمکت یا هر سطح دیگری که به اندازه کافی بالا باشد برای گرفتن عکس خوب است.

سه پایه های DSLR جهانی هستند و اساساً هر دوربین باید بر روی سه پایه دوربین استاندارد قرار گیرد. اگر به این روش عکس های خود را می گیرید، می توانید یک سه پایه برای گوشی خود نیز تهیه کنید.

سرعت دوربین را بین ۱/۶۰-۱/۲۰۰ برای یک عکس تیز تنظیم کنید. سرعت شاتر به مدت زمان لنز در حین تصویر اشاره دارد. سرعت شاتر سریعتر باعث ایجاد تصویر واضح تر می شود، اما برای روشنایی موضوع نیاز به نور زیادی دارد. سرعت شاتر آهسته تر باعث ایجاد تصویر روشن تر خواهد شد، اما اگر دوربین و سوژه کاملاً ثابت نباشند، همه چیز تار خواهد شد. برای شفافیت و وضوح تصویر سرعت دوربین را در ۱/۶۰ یا پایین تر نگه دارید.

برای تصویر واضح و بدون نقطه، ISO را به ۱۰۰-۴۰۰ تبدیل کنید. ISO مخفف International Organization for Standardization یعنی سازمان بین المللی استاندارد سازی است. ISO بالاتر باعث ایجاد تصویر غلیظ تر و پر رنگ تر می شود، اما به نور کم نیاز دارد. ISO پایین تر به تصویری با کیفیت بالاتر منجر می شود اما به نور بیشتری نیاز دارد. با ایزو در ۱۰۰ ، ۲۰۰ یا ۴۰۰ شروع کنید و براساس نوری که در دسترس دارید تنظیمات را انجام دهید.

از ۸۰۰ ISO بالاتر نروید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است غلیظ به نظر برسد. تنها زمانی که باید از ۸۰۰ ISO فراتر بروید این است که از یک پرتره هنری عکس می گیرید و می خواهید تصویر دیجیتال شبیه فیلم شود.

دهانه دوربین را بر اساس عمق تصویری که می خواهید تنظیم کنید. دهانه یا f-stop به عمق میدان موجود در یک تصویر اشاره دارد. هرچه دهانه کوچکتر باشد، تصاویر در پس زمینه تار تر خواهند بود. دهانه دوربین گشاد به سرعت شاتر بیشتری نیاز دارد. در صورت اینکه بخواهید به چیزی در پس زمینه توجه کنید، f-stop را در زیر f / 12 نگه دارید.

برای یک هدف اصلی در فضای باز، دهانه را تا حد امکان کم کنید (معمولاً در حدود f / 2) تا زمینه را محو کنید. شما می خواهید تأکید بر شما باشد نه پس زمینه.

اگر دوربین حرفه ای ندارید، نرم افزار های حرفه ای عکاسی را دانلود و نصب کنید.

موردی را که قصد دارید از او عکس بگیرید در حالت ایستاده یا نشسته روی صندلی قرار دهید و فوکوس را تنظیم کنید. پس از تنظیم دوربین و روشن شدن چراغ ایستاده، فوکوس را به صورت دستی تنظیم کنید یا از تنظیمات فوکوس خودکار استفاده کنید تا فرد مورد نظر شما واضح شود. به این ترتیب در کانون توجه قرار خواهید گرفت.چگونه در خانه عکس هنری بگیریم

در اکثر تلفن ها، با لمس صفحه فوکوس خودکار انجام می شود.

در DSLR، تنظیم فوکوس معمولاً در کنار لنز است. “M” مخفف manual while یعنی تنظیم دستی است در حالی که A مخفف Automatic یعنی اتوماتیک است. هنگامی که به صورت خودکار تنظیم شد، دکمه تنظیم دهانه را تا نیمه فشار داده و مطابق آنچه در صفحه دوربین می بینید، لنزها مطابق آن تنظیم می شوند.

تایمر را در دوربین خود تنظیم کنید. هر دوربین دارای تنظیم تایمر است که باید به شما زمان کافی برای جابجایی از پشت دوربین به محلی که می خواهید برای عکس بایستید بدهد. متأسفانه، شما باید هر بار که می خواهید عکس بگیرید این روند را تکرار کنید. برای گرفتن چندین عکس به طور هم زمان، یک فاصله سنج یا شاتر از راه دور را به دوربین خود وصل کنید و در عوض از آن استفاده کنید.

یک فاصله سنج یک پیوند خودکار است که شما به دوربین خود وصل می کنید. تنظیم کنید که هر ۱ ، ۵ یا ۱۰ ثانیه یک عکس بگیرید تا بعد از هر عکس چهره یا صورت خود را تغییر دهید. از فاصله سنج معمولاً برای ساخت فیلم های توقف-حرکت یا در عکاسی با گذشت زمان استفاده می شود.

شاتر از راه دور یک اتصال است که به دوربین شما وصل می شود. یک دکمه دارد که شما می توانید از هر مکانی روی آن ضربه بزنید تا بدون اینکه پشت دوربین باشید عکس بگیرید.

دکمه گرفتن عکس را بزنید و جلوی دوربین قرار بگیرید. پس از تنظیم تایمر، به سرعت به جایی بروید که در آن عکس می گیرید. خود را به گونه ای قرار دهید که در مکان دقیق مورد استفاده برای تنظیم فوکوس باشید. نفس بکشید و هرگونه مدل یا ژست مورد نظر خود را برای عکس خود انجام دهید.

اگر هدف از عکس تجارت است، حتما بازوهای خود را در کنار خود شل کرده و راست بایستید. بازوهای سفت و منقبض می تواند شما را کمی بد جلوه دهد و ممکن است شما را بی اخلاق یا خسته به نظر برساند. در صورتی که فکر می کنید با این کار راحت تر هستید، می توانید دستان خود را در جیب خود فرو کنید.

اگر در حال عکسبرداری از تصاویر هنری هستید، احساس راحتی کنید تا هرگونه چهره خود را برای تصویری که می خواهید نگه دارید.

نتایج عکس خود را مرور کنید و تنظیمات را مطابق نیاز انجام دهید. پس از گرفتن یک عکس، به دوربین نگاه کنید و تصویر خود را مرور کنید. از این عکس اول به عنوان یک نمونه استفاده کنید تا بفهمید از نظر ظاهر و تنظیمات دوربین چه تنظیماتی را باید انجام دهید. اگر تصویر خیلی تاریک است، سعی کنید ISO 100-200 را بالا ببرید یا سرعت شاتر را کم کنید. اگر تار است، فوکوس را مجدداً تنظیم کنید. اگر تصویر روشنایی زیادی دارد، قبل از پایین آوردن سرعت شاتر، ISO را به ۲۰۰-۴۰۰ کاهش دهید.

بسیار بعید است که اولین عکس شما درست به نظر برسد. نگران نباشید. هرچه به تنظیمات مناسب عکس خود نزدیک تر شوید، احتمال گرفتن یک عکس پرتره مناسب بیشتر است.

عکاسی را ادامه دهید تا چندین عکس پرتره داشته باشید. پس از انجام تنظیمات خود بر اساس اولین تصویر خود، به عکس گرفتن ادامه دهید. تنظیمات را در صورت لزوم تغییر دهید و تا رسیدن به عکس مورد نظر خود، چندین تصویر بگیرید. حداقل ۱۰-۲۰ تصویر بگیرید تا شانس اینکه حداقل ۱ از پرتره های شما عالی باشد را افزایش دهید!

هرچه عکسهای بیشتری از شما گرفته شود، احتمال بیشتری دارد که چیزی خاص بگیرید. در عین حال، می تواند زمان زیادی را برای مرتب کردن عکس ها بگیرد. در حالت ایده آل، شما باید حداقل ۵ گزینه برای انتخاب داشته باشید.

عکس های خود را با استفاده از نرم افزار ویرایش حرفه ای ویرایش کنید. اگر می دانید چگونه از یک برنامه ویرایش پیچیده مانند Photoshop استفاده کنید، عکسهای خود را بارگذاری کرده و موارد دلخواه خود را در برنامه ویرایش خود تنظیم کنید. در غیر اینصورت، یک برنامه ویرایش ساده و رایگان مانند PhotoScape ، Photoshop Express یا Gimp را دانلود کنید. تصاویر خود را برش بزنید تا بهترین فاصله بین بدن و فضای خالی بدست آید، سطح نور را تنظیم کنید و فیلترهای مورد نظر را برای بهبود ظاهر عکس های خود بکار بگیرید.

اگر رنگ روشنایی خاموش است، تنظیمات تعادل رنگ سفید را تغییر دهید. برای روشن تر یا تاریک تر شدن تصویر، از تنظیمات روشنایی یا کنتراست برای تنظیم نور در عکس خود استفاده کنید.

عکس های حرفه ای معمولاً از فیلترهای دوربین شفاف استفاده نمی کنند. اگر می خواهید یک عکس هنری بگیرید یک فیلتر سیاه و سفید را انتخاب کنید.

اگر از تلفن خود استفاده می کنید، روی دکمه ویرایش در صفحه گالری کلیک کنید تا یک عکس را تغییر دهید. شما همیشه می توانید بعد از ویرایش آنها، عکس ها را از دوربین خود در یک برنامه رایانه ویرایش کنید.

در یک عکس حرفه ای، احتمالاً باید یک نسبت ۲: ۱ بین بدن و پس زمینه وجود داشته باشد. باید تمرکز روی شما باشد نه پس زمینه.

در مطلب امروز آموزش و ترفندهای عکاسی حرفه ای از خود در خانه را بررسی کردمی و یاد گرفتیم چونه یک عکس خوب از خود بگیریم. آیا موفق شدید عکس خود را به صورت حرفه ای تنظیم کنید؟ شما می توانید نظرات ، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.


تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

احتمالا شما هم این روزها مثل بقیه مردم نمی‌توانید از خانه خارج شوید. اما نگران نباشید زیرا می‌توانید از این فرصت به عنوان یک فرصت استفاده کنید و چند ایده ی مختلف برای عکاسی در خانه را امتحان کنید. این ایده‌ها خیلی ساده هستند و می‌توانید آن‌ها را به سادگی براساس تجهیزاتی که دارید و یا نتایجی که مدنظرتان هست تغییر دهید.

خانه در واقع زمین تمرین هر عکاسی است. همه‌ی عکاس‌ها با عکاسی از محیط اطراف خودشان یاد می‌گیرند و نیازی نیست به دنبال مدل، دکور و یا لوکیشن‌های جذاب باشید. همه چیز در نزدیکی شما وجود دارد. ایده های عکاسی در خانه ای که من قصد دارم آن‌ها را در ادامه معرفی کنم کمی غیرطبیعی هستند و تا حدودی به خلاقیت نیاز دارند.

قهوه یکی از اجزای ضروری زندگی خیلی از افراد است. خود قهوه و فنجان قهوه وسایل جذابی برای عکاسی هستند. به چند نمونه‌ی عکاسی خلاقانه مثل عکس‌های بالا نگاه کنید تا روش استفاده از قهوه و فنجان آن را یاد بگیرید. آیا جالب نیست؟ سعی کنید با الهام از این تصاویر با مفاهیم خلاقانه‌تری از این اشیاء عکاسی کنید.

چگونه در خانه عکس هنری بگیریم

یک قطره جوهر که به آرامی در یک لیوان آب حل می‌شود یک اثر جادویی و فریبنده ایجاد می‌کند. بدون شک این اثر یک ایده خلاقانه برای عکاسی در منزل است.

یک لیوان آب را داخل یک سطح بازتابی در مقابل دیوار سفید قرار دهید و با استفاده از قطره چکان به آن جوهر اضافه کنید. می‌توانید از رنگ‌های مختلف و تغییر مقادیر جوهر برای خلق تصاویر متفاوت‌تری بهره ببرید.

این روش از لحاظ تجهیزات یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای عکاسی در منزل است اما اجرای آن می‌تواند کمی سخت‌تر از چیزی که به نظر می‌رسد باشد. شما به یک ظرف آب نیاز دارید که بتوانید با استفاده از آن آب را به آسانی داخل یک کاسه، لیوان یا… بچکانید.

سعی کنید یک منبع نور طبیعی خوب و یک پس زمینه بدون جزئیات پیدا کنید. دوربین را به شکلی تنظیم کنید که بتوانید از قطرات عکاسی کنید. مطمئن شوید که همه چیز را به درستی زمانبندی کرده‌اید تا انجام کار برای شما ساده‌تر باشد.

ثبت پاشیده شدن آب در حال حرکت به خصوص در صورتی که چند جسم دیگر هم داخل آن دیده شود ایده خیلی خوبی برای عکاسی در خانه است. نقطه‌ای که قرار است داخل آن عکاسی کنید را مشخص کنید. برای عکاسی به یک پس زمینه‌ی تک رنگ، یک محفظه‌ی شفاف و یک سه پایه نیاز خواهید داشت.

اجسام را داخل آب بیاندازید و بلافاصله پس از برخورد آن‌ها به سطح آب کلید شاتر را فشار دهید. می‌توانید از حالت Bulb یا Burst دوربین خودتان نیز استفاده کنید.

برای اجرای این ایده به صابون مایع و گلیسرین، یک حلقه سیمی، یک تکه پارچه مشکی به عنوان پس زمینه و لنز ماکرو 100 میلیمتری نیاز خواهید داشت. همچنین باید مطمئن شوید نور با زاویه خاصی به صابون برخورد می‌کند وگرنه رنگ صابون مشخص نخواهد بود. این تکنیک یکی از بهترین ایده‌های عکاسی برای خلق تصاویر انتزاعی است.

ردهای عجیب و زیبایی که توسط دود ایجاد می‌شود یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از عکاسی هستند. عکسی که می‌گیرید را داخل فتوشاپ در یک سند خالی Paste کنید، Blending Mode را روی Screen قرار دهید و از ابزار Warp برای ایجاد شکل‌های خیالی با دود استفاده کنید.

زمانی که یک محفظه‌ی شفاف حاوی آب را جلوی الگوهای مختلف قرار می‌دهید اعوجاج‌های زیبایی ایجاد خواهد شد. بنابراین سری بعدی که به ایده عکاسی در خانه نیاز داشتید یک لیوان آب بردارید و آن را در مقابل چند پس زمینه طرحدار قرار دهید. دوربین را روی سه پایه بگذارید و شروع به عکاسی کنید. شما می‌توانید با جابجا کردن پس زمینه و یا لیوان آب الگوها را تغییر دهید و دقیقا عکسی که به دنبال آن هستید را بگیرید.

هدف اصلی این ایده این است که بدون ترک خانه اشیائی را پیدا کنید که شبیه به حروف الفبا هستند. برای مثال ممکن است راه پله به شکل حرف S باشد. به این ترتیب 26 سوژه مختلف دارید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید عکاسی از اشیاء یا دکوراسیون داخلی را تمرین کنید. این یکی از ایده های خلاقانه عکاسی در خانه است که می‌توانید با فرزندان خودتان هم آن را انجام دهید.

این افکت خلاقانه زمانی رخ می‌دهد که شما از دو فیلتر پلاریزه به صورت همزمان استفاده کنید. یکی از این فیلترها را در مقابل لنز دوربین و دیگری را در مقابل منبع نور قرار دهید. در صورتی که فقط یک فیلتر پلاریزه دارید می‌توانید از مانیتورهای LCD نیز به عنوان منبع نور استفاده کنید. این مانیتورها یک فیلتر پلاریزه داخلی دارند. با چرخاندن فیلتر پلاریزه شما با رنگین‌کمانی از رنگ‌ها مواجه خواهید شد که در اجسام پلاستیکی قابل دیدن هستند.

روغن و آب با یکدیگر مخلوط نمی‌شوند و شما می‌توانید از این مفهوم برای خلق عکس‌های هنری استفاده کنید. همچنین این ایده یکی از بهترین روش‌ها برای تمرین عکاسی ماکرو در خانه است.

فقط کمی روغن را به یک ظرف شفاف اضافه کنید و آن را روی یک تکه کاغذ یا رومیزی سفید قرار دهید. منبع نور را با زاویه خاصی به ترکیب اضافه کنید و تعاملات مختلف این قطرات را به تصویر بکشید.

عکاسی از اشیاء بی جان با کمک ردهای نوری خیلی جذاب خواهد بود. سرعت شاتر دوربین را روی 8 ثانیه و دیافراگم را روی f/8 تنظیم کنید. قبل از فشار دادن کلید شاتر حرکت دادن منبع نور را آغاز کنید و این کار را در طول مدت نوردهی نیز ادامه دهید.

یکی از ایده های بسیار خلافانه عکاسی که در خانه هم می‌توانید آن را امتحان کنید عکاسی آزاد است. برای انجام این کار فقط کافی است لنز را از دوربین جدا کنید و سعی کنید با گرفتن آن به صورت دستی در مقابل دوربین عکاسی کنید. در نظر داشته باشید که در این حالت اتوفوکوس غیرفعال خواهد شد و باید به صورت دستی فوکوس کنید. عکس‌هایی که به این صورت گرفته می‌شوند شباهت بسیار زیادی به عکس‌هایی دارند که با لنز تیلت شیفت می‌گیرید.

یکی دیگر از روش‌های خیلی جذاب برای عکاسی از اشیاء بی جان استفاده از مواد غذایی به عنوان منظره برای فیگورهای کوچک است. برای اجرای این ایده باید سعی کنید با استفاده از مدل‌های خودتان یک داستان را بازگو کنید.

به نمونه‌های تصویری بالا نگاهی بیاندازید. یک پسر در حال استفاده از چمن زن روی سطح کیوی است و یک نفر دیگر هم در حال جمع کردن چمن‌ها است. یک فیگور دیگر هم احتمالا در حال نگه‌داری از باغ خود است.

با منجمد کردن گل‌ها می‌توانید زیبایی شکننده و گذران آن‌ها را به تصویر بکشید. برای این کار از آب مقطر و یک ظرف مخصوص فریزر استفاده کنید. با گذاشتن یک جسم سنگین روی گل‌ها مطمئن شوید که آن‌ها داخل آب معلق نخواهند شد.

پیدا کردن ایده های جذاب برای عکاسی در خانه برخلاف زمانی که بیرون هستید کار خیلی سختی است. از لحظاتی که داخل خانه هستید و نمی‌توانید آن را ترک کنید برای تجربه موضوعات جدیدی مثل Motion Blur استفاده کنید. یک سرعت شاتر آهسته انتخاب کنید و شروع به کار کنید.

شکستن اجسام مختلف یک کار لذت بخش است. شکستن شیشه نیز ممکن است در صورت عدم احتیاط کار خطرناکی باشد اما باعث خلق عکس‌های بسیار زیبایی خواهد شد و واقعا یکی از خلاقانه‌ترین ایده‌ها برای عکاسی در منزل است. برای تجربه‌ی این ایده به نور خوب و ریموت شاتر نیاز خواهید داشت تا بتوانید بدون اینکه به خودتان آسیب بزنید عکس‌های خیلی خوبی بگیرید.

چگونه در خانه عکس هنری بگیریم

ویدیوهای تایم لپس یکی از جذاب‌ترین پروژه‌ها برای تمرین عکاسی در خانه هستند. این ویدیوها به مهارت و تجهیزات خیلی زیادی نیاز ندارد. فقط کافی است دوربین را رو به خیابان تنظیم کنید، مقدار Interval را روی 3 ثانیه قرار دهید و در نهایت تصاویر گرفته شده را به صورت یک ویدیو در کنار یکدیگر قرار دهید. در صورتی که در یک خیابان شلوغ و یا مرکز شهر زندگی می‌کنید، این ایده خیلی جذاب خواهد بود.

یک چراغ قوه را با کمک نخ به سقف آویزان کنید. سپس با استفاده از وایدترین لنز خودتان را انتخاب کنید و آن را به دوربینی که روی سه پایه و رو به بالا تنظیم شده است متصل کنید. چراغ‌ها را خاموش کنید و با استفاده از فوکوس دستی روی نوک چراغ قوه فوکوس کنید. دیافراگم f/11 یا f/16 را انتخاب کنید و از حالت Bulb یا ریموت شاتر استفاده کنید (شاتر دوربین باید برای حداقل 1 دقیقه باز باشد). در نهایت اجازه دهید چراغ قوه بچرخد و کلید شاتر را فشار دهید. این ایده یکی از بهترین روش‌های برای عکاسی در خانه است و نتایج بسیار زیبایی را هم خلق خواهد کرد.

فراموش نکنید که می‌توانید مهارت‌های عکاسی از جواهرات خود را با عکاسی در خانه بهبود ببخشید. فقط کافیست جواهراتی که می‌خواهید از آن‌ها عکاسی کنید را پیدا کنید (یا از یک دوست قرض بگیرید) و یک پس زمینه مناسب برای عکاسی جواهرات پیدا کنید. در صورتی که از یک جسم براق عکاسی می‌کنید حتما فلاش دوربین را خاموش کنید.

 

چه چیزی بهتر از غذا برای عکاسی در منزل سراغ دارید؟ شما می‌توانید یک غذای خوب بپزید و سپس با استفاده از برخی لوازم آن را به یک اثر هنری تبدیل کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک منبع نور مناسب (ترجیحا نور طبیعی)، چند وسیله مختلف (ظرف، قاشق و چنگال، گل و…) و کمی طراحی ظاهری است.

نوزادها زمانی که خواب هستند خیلی زیبا می‌باشند و می‌توانند مدل‌های خیلی خوبی هم برای عکاسی باشند. شما برای عکاسی از آن‌ها به وسایلی مثل بالش و کوسن، پتو، چند اکسسوری کوچک و مقدار خیلی زیادی صبر نیاز خواهید داشت.

همچنین دنبال کردن اعضای خانواده و عکاسی از آن‌ها در حال برقراری ارتباط با یکدیگر، بدون اینکه متوجه دوربین شوند هم یکی دیگر از ایده‌های مناسب برای عکاسی می‌باشد. عکس‌های خانوادگی یکی از بهترین ایده‌ها برای مجموعه‌ی عکس هستند. می‌توانید وقتی که نوزادها بزرگ شدند نیز همین عکس‌ها را با اشیائی که قبلا در عکس بوده‌اند نیز امتحان کنید.

عکس‌های Flatlay فقط برای اینستاگرام و علاقه‌مندان به مد نیستند بلکه می‌توانید با استفاده از این عکس‌ها برای داستان گفتن با استفاده از اشیائی که در منزل دارید هم استفاده کنید. برای این کار به تجهیزات خاصی نیاز ندارید و فقط باید مطمئن شوید نور طبیعی به اندازه کافی در اختیار شما قرار دارد. در صورتی که به ایده‌های خلاقانه نیاز دارید، چند دقیقه با دیگر اعضای خانواده به این فکر کنید که چه ترکیباتی را می‌توانید ایجاد کنید.

در صورتی که خیلی خوش شانس هستید و یک منظره خیلی زیبا در مقابل پنجره‌ی خودتان دارید، می‌توانید از آن برای تمرین عکاسی در خانه استفاده کنید. حتی در صورتی که یک منظره خوب ندارید هم آسمان را به همراه ابرهای زیبا و همچنین طلوع و غروب خورشید در اختیار دارید. ماشین‌ها و افرادی که با عجله در حال گذر هستند هم می‌توانند سوژه خوبی باشند.

می‌توانید از دوستان و اعضای خانواده خودتان هم به عنوان مدل استفاده کنید.

حیوانات خانگی می‌توانند مدل‌های جذاب و بامزه‌ای برای پروژه عکاسی بعدی شما باشند. در صورتی که آن‌ها با شما همکاری کافی دارند، سعی کنید چند صحنه‌ی از پیش تعیین شده طراحی کنید. در غیر این صورت نیز می‌توانید از کارهایی که در طول روز انجام می‌دهند به صورت پاپارازی عکاسی کنید.

یکی دیگر از خلاقانه‌ترین ایده ها برای عکاسی در خانه تکنیک نوردهی دوگانه است. این تکنیک عکاسی برپایه ترکیب دو عکس مختلف برای خلق یک عکس واحد استوار است. سوژه خودتان را در مقابل یک پس زمینه سفید قرار دهید و از آن عکس بگیرید. سپس می‌توانید با قرار دادن یک عکس دیگر روی آن با استفاده از فتوشاپ تکنیک Double Exposure را اجرا کنید. این تکنیک بیشتر برای عکاسی پرتره کاربرد دارد.

سلفی گرفتن به نظر کار خیلی ساده‌ای است. اما در صورتی که بحث عکاسی در خانه مطرح باشد شما باید تلاش کنید که یک عکس حرفه‌ای بگیرید. برای به دست آوردن نتایج بهتر نیز ممکن است به تجهیزات اضافی نیاز داشته باشید. اول از همه باید یک سه پایه قوی بگیرید و دوربین را روی آن قرار دهید. سپس یکی از حالت‌های Self-timer را انتخاب کنید و یا با استفاده از یک ریموت شاتر دوربین خودتان را کنترل کنید.

عکس‌های فیزیکی احساس زمان را به بیننده منتقل می‌کنند و یک جو خیلی خاص را تشکیل می‌دهند. هنگامی که از یک دسته عکس پلاروید عکاسی می‌کنید سعی کنید زوایا و پرسپکتیو را تغییر دهید. شما می‌توانید عکس‌ها را در مقابل یک دیوار چند رنگ نگه دارید و یا عکس‌های فلت بگیرید. از خلاقیت خودتان کمک بگیرید.

یک منشور معمولی می‌تواند نتایج خیلی جذابی در اختیار شما قرار دهد. دوربین را روی یک سه پایه قرار دهید و به راحتی با منشور و نور کار کنید. شما می‌توانید با استفاده از منشور از اجسام کوچک و بزرگ عکاسی کنید.

یک توپ کریستال مطمئنا تصاویر شما را جذاب‌تر خواهد کرد. تاثیر این توپ مانند استفاده از یک لنز اضافی خواهد بود. در صورتی که به درستی از آن استفاده کنید شکست نور تصاویر خیلی جذابی را ایجاد خواهد کرد که باید تعجب و جلب توجه بیننده خواهد شد. بهتر است از یک لنز ماکرو یا لنز زوم با حالت ماکرو استفاده کنید تا بتوانید از فاصله نزدیک از توپ کریستال عکاسی کنید.

آینه‌های مختلف با اشکال مختلف به عکس‌های شما یک اتمسفر رمزآلود و هنری می‌افزایند. این روش عکاسی یکی از ایده های خلاقانه عکاسی در منزل است که به شما این امکان را می‌دهد که جنبه‌های مختلف خودتان را به نمایش بگذارید.

با استفاده از چند آینه می‌توانید عناصری را به تصویر بکشید که با استفاده از یک آینه امکان این کار را نداشتید.

برخی اوقات برای عکاس‌ها کادربندی تصاویر ساده کار سختی است. به جای اینکه سعی کنید همه چیز را داخل کادر تصویر بگنجانید، سعی کنید عناصر غیر ضروری را از صحنه حذف کنید و فقط روی سوژه تمرکز کنید. به تصویر کشیدن دکوراسیون داخلی به شکل مینیمال در زمان عکاسی در منزل کار خیلی سختی است زیرا شما معمولا خانه خودتان را به شکل دیگری می‌بینید.

یکی دیگر از ایده های خوب برای عکاسی در خانه عکاسی از گیاهان آپارتمانی است. در این صورت شما عکس‌هایی با طیف رنگی زنده خواهید داشت. شما می‌توانید کلوزآپ‌های زیبایی با تاکید روی جزئیات بگیرید. همچنین می‌توانید از این صحنه‌ها به عنوان پس زمینه برای سوژه‌های دیگر نیز استفاده کنید.

در صورتی که تمبر، کاست، صفحه‌ی گرامافون، سکه یا ماشین‌های مینیاتوری را جمع‌آوری می‌کنید، می‌توانید از کلکسیون خودتان برای ثبت تصاویر جذاب استفاده کنید. در صورتی که تجربه کافی را برای گرفتن عکس‌های با کیفیت دارید، می‌توانید از کلکسیون دوستان خودتان هم عکاسی کنید.

با استفاده از لنز ماکرو می‌توانید نگاهی تازه به عکاسی در خانه داشته باشید. شما می‌توانید شکل‌ها، الگوها و فرم‌های مختلفی را با این لنز ببینید که قبلا نمی‌دیدید. بهترین مکان برای عکاسی ماکرو آشپزخانه است. شما می‌توانید با پس زمینه‌های مختلفی عکاسی کنید زیرا داخل آشپزخانه سطوح بازتابی زیادی وجود دارد. از عمق میدان کم استفاده کنید تا اشیاء معمولی داخل آشپزخانه را به شکل غیرعادی به تصویر بکشید.

در بین ایده‌های مختلف عکاسی در منزل این ایده هم برای عکاس‌های مبتدی و هم برای عکاس‌های حرفه‌ای کاربرد دارد. از لباس‌های خودتان برای عکاسی استفاده کنید. شما می‌توانید آن‌ها را با هم ست کنید و یا همه را با هم ترکیب کنید.

همه چیز به نوع لباس‌ها و هدف از عکاسی بستگی دارد. از اکسسوری‌های مختلفی مثل دکمه سردست، کمربند و کفش هم می‌توانید استفاده کنید.

عکاسی سیاه و سفید افق‌های جدیدتری را برای پیشرفت حرفه‌ای شما باز می‌کند. معمولا وقتی مردم به عکس‌های رنگی نگاه می‌کنند اولین چیزی که توجه آن‌ها را جلب می‌کند گامای رنگ است. اما با عکاسی سیاه و سفید شما می‌توانید روی الگوها، شکل‌ها، فرم‌ها و بافت تصویر تمرکز کنید. بنابراین هر عکاسی باید بتواند اطراف خودش را به شکل سیاه و سفید ببیند.

خیلی از عکاس‌ها معمولا زمانی که در محیط‌های کم نور قرار می‌گیرند عصبی می‌شوند و استرس زیادی را تجربه می‌کنند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه شما باید در این شرایط به دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو توجه زیادی کنید.

در صورتی که بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، می‌توانید در تمام شرایط نوری بدون هیچگونه مشکلی به عکاسی بپردازید.

هدف از عکاسی در خانه می‌تواند به تصویر کشیدن اشیاء و فعالیت‌های روزمره به شکلی جذاب باشد. برای اینکه بتوانید یک عکس قابل توجه بگیرید، داشتن یک صحنه‌ و نور جذاب به تنهایی کافی نیست. در این شرایط مهارت‌های عکاسی و کادربندی شما از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. ضروری است صحنه را به شکلی کادربندی کنید که به چشم مخاطب زیبا دیده شود.

این ایده یکی از خلاقانه‌ترین روش‌ها برای عکاسی در خانه است. عکاسی در زمان صبح و در حالی که در حال قهوه خوردن و یا خواندن روزنامه هستید یک اتمسفر خاص به عکس شما می‌دهد. همچنین شما می‌توانید یک مجموعه عکس نیز با همین روش ایجاد کنید. برای مثال مجموعه‌ عکس‌های جمعه صبح.

اشیاء معمولی خانه می‌توانند سایه‌های بسیار زیبایی ایجاد کنند. به اطراف محل زندگی خودتان نگاه کنید تا بتوانید عکس‌های جذابی بگیرید. همچنین می‌توانید خودتان هم سایه درست کنید. فقط کافی است سوژه را در مقابل یک دیوار قرار دهید و نور را به سمت دیوار و شی موردنظر بتابانید.

انجام ایده های مختلف عکاسی پرتره در خانه خیلی ساده است. به سادگی با الگوهای نوری و ترکیب‌های مختلف کار کنید. سوژه را نزدیک پنجره قرار دهید و از جهات مختلف به آن نور بتابانید. در صورتی نور طبیعی نیز کافی نیست می‌توانید از شمع یا لامپ برای نورپردازی سوژه استفاده کنید.

با کمک یک تکه فویل مچاله شده می‌توانید افکت‌های بوکه جذابی در تصاویر خودتان ایجاد کنید. فقط سوژه را روی یک سطح شیشه‌ای قرار دهید. سپس فویل را مچاله کنید و دوباره آن را صاف کنید و آن را مثل بکگراند در پس زمینه عکس قرار دهید.

در نهایت نور را به سمت فویل بتابانید و با استفاده از بازترین دیافراگم ممکن یک عکس خیلی خاص بگیرید. در صورتی که دوربین را به یک سه پایه متصل کنید می‌توانید عکس‌های خیلی بهتری بگیرید.

در بین ایده‌های جذاب عکاسی در منزل این متد به مهارت بیشتری نیاز دارد. شما حتی در صورتی که منزل خودتان را خیلی تمیز و مرتب هم نگه‌داری کنید، باز هم می‌توانید در برخی نقاط تار عنکبوت پیدا کنید. بزرگترین چالش این کار این است که شما باید از یک جسم تقریبا نامرئی عکاسی کنید. پیدا کردن جسمی که از هرطرف یکسان دیده شود کار خیلی سختی است بنابراین باید تلاش کنید بهترین تار عنکبوت ممکن را پیدا کنید.

مکعب روبیک یکی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌هایی است که ما را به یاد روزهای گذشته می‌اندازد. به همین خاطر است که اکثر مردم هنوز هم یک مکعب روبیک در خانه نگه می‌دارند. در صورتی هم که مکعب روبیک ندارید می‌توانید آن را از مغازه تهیه کنید.

این نوع عکاسی برای عکاس‌ها چالش برانگیز است و همچنین توانایی دوربین در ثبت رنگ‌های خارق‌العاده را نیز به نمایش می‌گذارد. مکعب روبیک خطوط واضحی هم دارد و مظهر خطوط راهنما است.

عکاسی ضد نور یکی دیگر از ایده های عکاسی خلاقانه در منزل است. زمانی که شما سوژه را در تاریکی مخفی می‌کنید، یک احساس رمزآلود بودن را در تصویر ایجاد خواهید کرد. این موضوع به بیننده اجازه می‌دهد فضاهای خالی را پر کند و داستان اختصاصی خودش را برای یک عکس خلق کند.

برای عکاسی ضد نور در منزل شما می‌توانید با استفاده از یک لامپ از پشت سر به سوژه نور بتابانید و یا او را در مقابل پنجره قرار دهید.

عکاسی از کفش یکی از موقعیت‌هایی است که شما می‌توانید نمونه کارهای خودتان را گسترش دهید. شما می‌توانید از هر نوع کفش، صندل و یا کتانی برای عکاسی استفاده کنید. توصیه می‌شود از زوایا و تنظیمات مختلف برای عکاسی استفاده کنید تا تمام عکس‌هایی که می‌گیرید خاص به نظر برسند.

صرف نظر از رنگ بادکنک‌ها، آن‌ها وسایل همه‌کاره‌ای برای انواع سبک‌های عکاسی هستند. برای اینکه یک عکس داینامیک داشته باشید از هرچقدر بادکنک که در اختیار دارید استفاده کنید. این ایده عکاسی در خانه برای مبتدی‌ها یک ایده‌ی جذاب و لذت‌بخش است.

به فرش زیر پای خودتان نگاه کنید. تمامی رنگ‌ها و طیف‌های رنگی آن برای پیشرفت در عکاسی انتزاعی مناسب هستند. معمولا زاویه 90 درجه متداول‌ترین زاویه برای این نوع عکس‌ها هستند. بنابراین می‌توان این نوع عکاسی را یکی از بهترین سبک‌های عکاسی در منزل دانست.

عکس‌های گرفته شده با کمک ریسه گزینه خوبی برای افزودن به آلبوم خانوادگی هستند. شما می‌توانید لامپ‌های LED را دور سوژه‌های خودتان بپیچید و یا آن‌ها را داخل یک شیشه مربا قرار دهید. یک صحنه بزرگ ایجاد کنید، مطمئن شوید که پس زمینه باعث پرت شدن حواس بیننده نمی‌شود و چند عکس کلوزآپ بگیرید.

صرف نظر از اینکه از چه نوع سوژه و صحنه‌ای عکاسی می‌کنید نوردهی مناسب مهم‌ترین موضوع در این سبک عکاسی است.

به دنبال وسایل جالب برای عکاسی در منزل هستید؟ سعی کنید از درهای خانه خودتان عکاسی کنید. شما می‌توانید از تکنیک‌های عکاسی ماکرو استفاده کنید و از تمام در عکاسی کنید و یا روش میکرو را انتخاب کنید و فقط از دستگیره در عکاسی کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

دیدگاه

همه چیز از یک خواسته قلبی و ایده ذهنی شروع شد. ایده ای از یک مرکز تجهیزات عکاسی مطلوب بخصوص برای قشر جوان و دانشجو و البته عکاسان حرفه ای، بنابراین در سال 1381 نخستین سنگ بنای تحقق این ایده بنام نورنگار گذاشته شد. هدف در نورنگار برپایه یک جمله قرار دارد
:هدف از فروش، کمک به دیگران در به دست آوردن احساس خوشایندی است که می‌خواهند از خریدشان داشته باشند.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با شماره زیر تماس بگیرید

تمامی حقوق این سایت متعلق به نورنگار می باشد. کپی برداری به هر نحو غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی دارد.

با جستجوی ساده ای در گوگل در مورد چگونگی گرفتن عکس های حرفه ای و هنری نتایج جالبی برای کلمات مرتبط با آن نمایش داده می شود که بیانگر جستجوی زیاد کاربران اینترنتی است کلماتی همچون اموزش گرفتن عکس های هنری ، چگونه عکس شاخ بگیریم ، چگونه در خانه عکس اتلیه ای بگیریم و چگونه عکس های هنری بگیریم به عنوان جملات پیشنهادی برای جستجوی بیشتر نمایش داده می شود. ما در این مقاله از سایت عروسکو سعی کرده ایم تا توضیحات مفیدی را در قالب این مطلب برایتان ارائه نماییم.

 

 

شاید تصور کنید که گرفتن عکس آتلیه ای و یا هنری می تواند با کمی زیرکی و سلیقه امکان پذیر گردد ولی واقعیت ماجرا چیز دیگری است، اگر می خواهید تا عکس های آتلیه ای و هنری داشته باشید همانطور که از نامش پیداست شما نیازمند تجهیزات، تخصص و دانش بسیاری هستید پس می بایست برای داشتن عکس های حرفه ای به یک آتلیه عکاسی مراجعه کنید و یا اینکه از آتلیه یک عکاس را برای گرفتن عکس های خانوادگی تان در منزل ویزیت کنید.

 

چگونه در خانه عکس هنری بگیریم

برای داشتن عکس های حرفه ای به آتلیه مراجعه کنید و از هزینه ها نترسید !

 

بسیاری از افراد فکر می کنند که رفتن به آتلیه عکاسی و یا درخواست آمدن یک عکاس به منزل می تواند هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد که در حقیقت اینچنین نیست. آتلیه های عکاسی علاوه بر ارائه خدمات عکس عروس و کلیپ عروسی قادر هستند تا خدمات بسیار حرفه ای را در زمینه عکاسی مدلینگ یا عکاسی اسپرت (عکاسی فشن) به شما ارائه کنند در نتیجه با تاکید بهتان توصیه می کنیم که حتما در دوران مجردی و تا پیش از ازدواج از این امکان استفاده کنید و رفتن به آتلیه را در برنامه ریزی زندگیتان قرار دهید.

 

برای اینکه بتوانید در خانه از خود عکس های حرفه ای و شاخ (!) بگیرید حتما باید یک نفر دیگر اینکار را برایتان انجام دهد و آن فرد لازم دارد تا حداقل یک شاخه نور (فلاش استودیویی) عکاسی به همراه یک دوربین عکاسی حرفه ای (DSLR) داشته باشد. پس با این فرمول شما نیاز به یک عکاس حرفه ای خواهید داشت!

 

 

اگر هنوز هم تصمیم خود را برای داشتن عکس هایی خیره کننده، نگرفته اید با خواندن مزایای داشتن عکس های حرفه ای حتما نظرتان تغییر خواهد کرد.

 

1- سرگرمی و هیجان در برنامه زندگی تان

رفتن به آتلیه عکاسی علاوه بر دریافت یکسری خدمات می تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد و به نوعی یک تفریح به حساب بیاید. فرض کنید که در لیست برنامه هایتان مثلا هر ماه یا سه ماه یکبار با پرداخت هزینه ای کم، به مانند یک سلبریتی و سوپر استار برای انداختن چند عکس به آتلیه بروید. این می تواند یک تفریح سالم برایتان به حساب آید.

 

2- دادن روحیه اعتماد به نفس و انگیزه برای کار و تلاش

هر انسانی زیبایی های خاص خودش را دارد حتی اگر به نظرتان فردی خوش چهره نباشد فقط یک عکاسی می تواند زیبایی او را به خوبی و در زوایای خاص به ثبت برساند (البته خدارو شکر ما ایرانی ها در زمینه زیبایی مشکلی نداریم) همین مسئله می تواند در روحیه شما و برای زندگی و کارتان اثری بسیار بسیار بسیار مثبت داشته باشد و شما را برای چالش های زندگی کمک کند. سایت عروسکو معتقد است که رفتن به آتلیه عکاسی و انداختن چند عکس می تواند از دریافت مشاوره پیش یک روانپزشک موثرتر باشد.

 

3- ارتقا صفحات اجتماعی شما

بی شک شما هم یک حساب اینستاگرام دارید که مثل همه ی ما خیلی دوست دارید تا مورد توجه همگان قرار بگیرد و نظر بسیار را به پست هایتان جلب شود، پس برای شروع کافیست تا عکس های آتلیه ای خود منتشر کنید و منتظر دریافت پیشنهادات کاری در زمینه مدلینگ باشید!

 

4- ایجاد حس خاص بودن

همه انسان ها برای اینکه بتوانند احساس خاص بودن داشته باشند بعضا دست به کارهای دشوار و طاقت فرسایی می زنند، جالب است بدانید که طی تحقیقات انجام شده توسط یک دانشمند آمریکایی، دختر های جوانی که برای عکاسی به آتلیه ها مراجعه می کنند هرگز به بیماری افسردگی مبتلا نمی شوند و هم در زندگی خصوصی و کاریشان بسیار موفقیت تر خواهند بود که در نتیجه گیری این تحقیق اهمیت ارضای حس خاص بودن و متمایز شدن در انسان ها را به تفصیل بیان کرده است.

 

5- ثبت خاطرات و دوران زندگی

با ورق زدن صفحات آلبوم های قدیمی و مشاهده عکس ها چه حس خوبی در ما پدید می آید، فرض کنید که این عکس ها برای تمامی دوره های زندگی مان وجود داشته باشد که حتما برای ما و اطرافیان مان بسیار ارزشمند به شمار خواهد آمد.

 

 

 

برای عکاسی در آتلیه لازم نیست تا هزینه هنگفتی پرداخت کنید، کافیست تا لباس های جدید خود را همراه خود ببرید و از عکاس بخواهید تا چند شات از هر یک از مدل های لباس و یا آرایش با دکور های متفاوت برایتان بیاندازد. در آخر هم کافیست تا سفارش دهید عکس هایتان به صورت فایل به شما تحویل داده شود. اینطوری می توانید تا 60% در هزینه آتلیه صرفه جویی کنید چرا که در آتلیه ها معمولا بیشتر پول بابت چاپ عکس ها از مشتری دریافت می شود. اگر در تهران هستید می توانید از لیست بهترین آتلیه های عکاسی تهران نزدیک ترین و آتلیه برتر را به خود پیدا کنید و اگر هم در شهر های دیگر هستید از لیست شهرهای سایت عروسکو وارد آتلیه های شهرتان شوید.

 

 

چگونه در خانه عکس هنری بگیریم
چگونه در خانه عکس هنری بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *