چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم
چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم

آشپزی به زبان ساده برای تازه کارها


چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم

صفحه نخست » 👨‍🍳 آموزش آشپزی آسان » نکات آشپزی » تفاوت آرد ذرت و نشاسته ذرت چیست ؟

تفاوت آرد ذرت و نشاسته ذرت چیست ؟ چگونه آرد ذرت و نشاسته ذرت را تشخیص دهیم ؟ چگونه بدست می آیند و کاربرد هر کدام چیست ؟ نشاسته ذرت و آرد ذرت دو محصول به دست آمده از ذرت هستند که در آشپزی و شیرینی پزی استفاده می شوند.

 

آرد ذرت از آسیاب کردن دانه های خشک شده ذرت تهیه میشه و بسته به رنگ دانه های ذرت رنگش متغیره. چون ذرتها نژادهای مختلفی دارن و می توننسفید یا زرد یا آبی و بنفش و سیاه باشن. پس آرد ذرت هم میتونه رنگهای مختلفی داشته باشه. نوع متداولش رنگ زرد هستش که در تصویر زیر میبینید.چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم

تفاوت آرد ذرت و نشاسته ذرت

 

این آرد با توجه به دانه بندی ای که داره مصارف مختلفی در آشپزی داره. یعنی میتونه بافتش زبر و یا نرم باشه. ولی در هر حال معمولا میزان نرمیش به پای آرد گندم نمیرسه.

آرد ذرت برای ترد کردن بعضی خمیرها مثل خمیر بنیه یا خمیر جوجه چینی استفاده می شود. آرد ذرت موارد استفاده محدود تری نسبت به نشاسته ذرت دارد.

آرد ذرت میتونه درجه زبری متفاوتی داشته باشه. الان چیزی که در تصویر مشاهده میکنید نرم ترین نوعش هست که باز همینطور که توی عکس مشخصه اندکی از آرد سفید یا آرد گندم بافتش زبرتره.
یعنی آرد ذرت هم دقیقا مثل آرد سمولینا درجه زبری متفاوتی داره که همین امر باعث میشه مصارف خاصی در امر آشپزی پیدا کنه.

 

نشاسته ذرت نوعی نشاسته است که طی فرایندی از دانه های ذرت گرفته میشه. و مانند نشاسته های دیگه معمولا عامل غلظت در غذاها و شیرینی هاست.
در دستورات شیرینی عموما از نشاسته ذرت استفاده می شود که گاهی آرد ذرت می نویسند . ولی منظور همان نشاسته ذرت است.

تفاوت آرد ذرت و نشاسته ذرت

نشاسته ذرت معمولا برای لطافت کیک و شیرینی به جای مقداری از آرد دستور جایگزین می شود .
یا در تهیه دسرهایی مثل پودینگ و کاسترد کاربرد داره. و یا عامل غلیظ کننده سوپهاست. به دلیل اینکه نشاسته ذرت پس از مخلوط شدن در مایعات و پخته شدن رنگش تقریبا بی رنگه میشه از این خصیصه اش بهره زیادی برد.
علاوه بر این به دلیل خنثی بودنش از لحاظ طعم و بو و رنگ در شیرینی پزی و کیک پزی و همچنین تزئینهایی که با فوندانت صورت میگیره کاربرد زیادی داره.
در برخی کرم ها نیز از نشاسته ذرت و آرد گندم برای غلظت استفاده می شود. در دستور رولت و کیک اسفنجی ساده از نشاسته ذرت برای لطافت بافت کیک استفاده شده است.

در نظر داشته باشید که در بیشتر دستورها و نه همه دستورکیک ها می توان در حد یکی دوقاشق از آرد دستور را با نشاسته ذرت جایگزین کرد تا کیک و شیرینی لطیف تر شود.

 

نشاسته ذرت جایگزین مناسبی برای پودرکاستارد به همان میزان است .
موفق باشید.

 

منبع:سوران

نام:

 تولید نشاسته از ذرت:اصلی ترین روش تولید نشاسته از ذرت ، روش آسیاب خیس نام دارد. مراحل اصلی تولید نشاسته از ذرت: 1.خیساندن ذرت در محیــط گوگــرد دار 2.آسیاب ذرت برای جدا کـردن جرم 3.آسیاب ذرت برای جدا کردن پوسته با سـبوس 4.شستشو، آبگیری و خشک کــردن جرم 5.شستشو ، آبگیری و خشــک کردن سـبوس 6.جدا کردن گلوتن از نشاسته با سپراتور 7.آبگــیری و خشک کـردن گــلـوتــن 8.تغلیظ ، آبگیری و خشک کردن نشاسـته

 تولید نشاسته از گندم:سه روش اصلی و مرسوم در دنیا برای تهیه و تولید نشاسته از آرد گندم وجود دارد . الف – روش تری فاز( تری کانتر ) > خلاصه مراحل تولید نشاسته و گلوتن: 1.تهیه خمیر و هموژن کردن آن 2.استفاده از دکانتر سه فاز برای جداکردن پنتازون،نشاسته درجه 2 وگلوتن و شاسته درجه یک 3.جداسازی گلوتن از نشاسته درجه دو 4.شستشو و آبگیری و خشک کردن نشاسته درجه یک 5.تغلیظ وخشک کردن نشاسته درجه دو


.آبگیری و خشک کردن گلوتن

ب – روش هیدروسیکلون این روش مقرون به صرفه ترین روش تولید است > خلاصه مراحل اصلی تولید نشاسته: 1.تهیه خمیر و هموژن کردن آن 2.شستشو و آبگیری و خشک کردن نشاسته درجه یک 3.استفاده از هیدروسیکلون برای جدا کردن نشاسته درجه یک از نشاسته درجه دو و گلوتن 4.تغلیظ و خشک کردن نشاسته درجه دو 5.جدا سازی گلوتن از نشاسته درجه دو 6.آبگیری و خشک کردن گلوتن ج – روش مارتین پیشرفته قدیمیترین و ساده ترین روش در تولید نشاسته بوده و در گذشته سراسر دنیا کارخانجات زیادی در گذشته از این روش برای تولید نشاسته استفاده مینمودند. > خلاصه مراحل تولید نشاسته : 1.تهیه خمیر 2.استفاده از ترومل برای جدا کزدن نشاسته از گلوتن 3.جداسازی نشاسته درجه یک و درجه دو با سپراتور 4.شستشو ، آبگیری و خشک کردن نشاسته درجه یک 5.تغلیظ و خشک کردن نشاسته درجه دو 6.آبگیری و خشک کردن گلوتن

نشاسته ذرت کاربردهای فراوانی هم در آشپزی هم زندگی روزمره دارد.

از این ماده کاربردی برای غلیظ شدن انواع سوپ ها ، درتهیه املت ، پخت انواع کیکها و یا سوپ ذرت و مرغ و … استفاده میکنند.

همچنین برای سلامت و پاکسازی پوست بسیار موثر است.

جهت پاک کردن لکه های چربی و خون و لکه فرش و… میتوانید از آن استفاده کنید.

در این قسمت از آموزش ها سایت فیلم آشپزی طرز تهیه آن را در اختیار همراهان گرامی خود قرار داده است.چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم

همچنین شما سروران عزیز میتوانید از فیلم آموزشی این مطلب نیز استفاده کرده و بهره ببرید.

طرز تهیه:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بااین بسته آموزشی آموزگار کودک خود باشید

سبدهای نظم دهنده مدرن باکاربردهای متفاوت

 

آشنایی با خواص و کاربرد نشاسته ذرت

 

چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم

نشاسته ذرت طی فرآیندی از دانه ذرت استخراج می شود پس در واقع برای تهیه نشاسته ذرت نیاز به دستگاه های مخصوص صنعتی و طی فرآیندهای مختلف است پس نمی توان آن را در خانه تهیه کنید. نشاسته ذرت مانند سایر نشاسته ها عامل غلظت است و می تواند بافت محصولات غذایی را غلیظتر نماید

 

نشاسته ذرت بافت خاص و نرمی دارد، اگر مقداری نشاسته ذرت را بین دو انگشت حرکت دهید صدای خاصی شبیه به جیر جیر می شنوید اما بافت آن در حالت معمول نرم و لطیف است بدون اینکه هیچ زبری احساس کنید. نشاسته ذرت آرد سفید رنگ است که می تواند در انواع سوپ، انواع دسر و انواع سس استفاده شود و به آنها غلظت و بافت بهتر دهد

 

متداول ترین نشاسته ای که در ایران استفاده می شود نشاسته گندم می باشد که به نشاسته یا نشاسته گل نامیده می شود. نشاسته گندم با نشاسته ذرت کاملا متفاوت است و اصلا نمی توان در دستوری که نشاسته ذرت دارد از نشاسته گندم استفاده کنید

 

نشاسته ذرت را می توانید از فروشگاههای بزرگ یا فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید. نشاسته ذرت با نام corn starch .شناخته می شود

 

نشاسته ذرت بافت فوق العاده نرمی دارد. در حدی كه اگر شما نشاسته را بين انگشتان لمس كنيد صدای جيغ جيغ ناخوشايندي را می شنويد و عملا هيچ زبری ای حس نخواهيد كرد.

 

کاربرد نشاسته ذرت برای پوست

 

• ذرت غذای خوبی برای پیشگیری سرطان است.

 

هر یک از کالری موجود در نشاسته ذرت از محتوای کربوهیدراتی آن سرچشمه می ‌گیرد. نشاسته ی ذرت به شما کمک می ‌کند تا کربوهیدرات بیشتری دریافت کنید که این کربوهیدرات ‌ها هم به شما کمک کنند تا  انرژی لازم برای ظرفیت‌ های بدنی بنیادی شما از جمله نبض، تنفس و حرکت را تامین کنند.

 

ذرت دارای ارزش غذايی فراوانی است در آن به علت نداشتن گلوتن (ماده چسب گندم) قابليت تهيه نان را ندارد. بنابراين برای تهيه نان ذرت آن را با در ساير غلات مخلوط می كنند.

 

• درد و ناراحتی های دستگاه ادراری را تسکین می دهد.

 

اگر محل گزیدگی را بخارانید یا در معرض رطوبت و باکتری ها قرار بدهید بدتر خواهد شد. محل گزیدگی را تمیز و خشک نگه دارید و برای کاهش خارش آن ناحیه، لایه ای از نشاسته خمیر شده با آب سرد روی آن قرار بدهید.

 

3 قاشق غذاخوری از نشاسته ذرت را با آب سرد مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس این خمیر را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید. نشاسته ذرت به کاهش التهاب ناشی از آفتاب سوختگی و همچنین گزش حشرات کمک می کند.

 

راهنمای استفاده از نشاسته ذرت

 

نشاسته ذرت، جایگزینی عالی برای پودر بچه است. بعد از حمام، روی تمام نوزاد بمالید تا رطوبت باقیمانده را جذب کند. قبل از استفاده محتاط باشید.

 

با مشکل سوختگی پا در نوزادان با کمی نشاسته ساده برخورد کنید. ایمن تر از پودر تالک و کرم پوشک است و می ‌تواند به طور مرتب بدون هیچ نگرانی مورد استفاده قرار گیرد. هر بار که پوشک عوض می ‌کنید، کمی نشاسته ذرت را روی پای کودک بمالید.

 

ریختن نشاسته ذرت در کفش با جذب عرق از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می کند.

 

بوی پا در واقع یک وضعیت بد است که از قارچی ایجاد می ‌شود که در لایه بالایی پوست پا رشد می کند. قارچ ها در مناطق گرم و مرطوب رشد می کنند و به همین دلیل است که این شرایط اغلب در ورزشکاران رخ می‌ دهد چرا که پای آن ها در کفش عرق می کند. قابلیت جذب رطوبت نشاسته ی ذرت، آن را یک درمان پیشگیرانه بزرگ تبدیل می‌ کند. فقط روی پاهای خود را کمی نشاسته ذرت بپاشید تا خشک بمانند و از رشد قارچ جلوگیری کنند.

 

خواص نشاسته ذرت

چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم

 

برای پاک کردن لکه های چربی از روی لباس نشاسته ی ذرت را بر روی لکه بپاشید و اجازه دهید تا 20 دقیقه باقی بماند. سپس مطابق معمول آن را بشویید.

 

از نشاسته ذرت برای از بین بردن لکه های چربی و کثیفی های فرش می توان استفاده کرد. برای اینکار نشاسته ذرت را بر روی لکه فرش بپاشید و پس از 20 دقیقه، جاروبرقی بکشید. در صورتی که لکه از بین نرفت این کار را تکرار کنید.

 

در مواقعی که امکان یا فرصت شستشوی موهای خود را ندارید، مقداری از نشاسته ذرت را روی فرق سر خود بپاشید. بعد از مدتی با برس موهای خود را مرتب کنید مشاهده خواهید کرد که نشاسته چربی موهای شما را به خود جذب کرده است.

 

از نشاسته ی ذرت می توان به عنوان برطرف کننده بوی بد زیر بغل نام برد. 1/4 فنجان جوش شیرین و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کنید و به خوبی تکان دهید. با اسپری این مخلوط را به زیر بغل اسپری کنید تا از شر بوی بد زیر بغل رهایی پیدا کنید.

 

نحوه ی استفاده از نشاسته ذرت برای پوست

 

بسیاری از زنان با استفاده از نشاسته ذرت، خارش پوست را در زیر سینه رفع می کنند. نشاسته ی ذرت به خشک نگه داشتن پوست و جلوگیری از رشد قارچ کمک می ‌کند.

 

به راحتی این ماسک صورت را تهیه کنید. 2  قاشق غذاخوری شیر و نشاسته ذرت را با یک سفیده تخم مرغ به سرعت هم بزنید. خمیر بدست آمده را روی صورت خود بزنید و 15 دقیقه به حال خود رها کنید. بعد از پاک کردن ماسک پوستی شاداب خواهید داشت.

 

مخلوطی از نشاسته ذرت و گچ را با مقادیر مساوی آماده کنید و مخلوط را در ترک ‌ها به کار ببرید.

 

فواید نشاسته ذرت

 

افرادی که قصد چاق شدن و افزایش وزن دارند و می خواهند کالری زیادی را به رژیم غذایی شان اضافه کنند پیشنهاد می شود که نشاسته ی ذرت را در رژیم غذاییشان اضافه کنند.

 

بنابراین افزودن این ماده به افراد دارای دیابت و یا چاقی توصیه نمی شود. اضافه کردن نشاسته ی ذرت هیچ گونه ارزش غذایی اضافه نمی کند فقط میزان کالری دریافتی را افزایش می دهد.

 

• نشاسته ذرت از لحاظ طعم و بو و رنگ، خنثی و بی رنگ است و این هم از دیگر دلایل استفاده از این نشاسته در شیرینی پزی و کیک پزی است. البته این ویژگی کمک زیادی به تزئین هایی که با فوندانت صورت می گیرد می کند. در برخی کرم ها هم از نشاسته ذرت و آرد گندم برای غلظت استفاده می شود. در دستور رولت و کیک اسفنجی ساده از نشاسته ذرت برای لطافت بافت کیک می توان استفاده کرد.

 

• از نشاسته ذرت معمولاً برای قوام دادن به سس و سوپ استفاده می شود. در صورتی که نشاسته ذرت را در مایعی حرارت بدهیم، آن مایع قوام می یابد. خاصیت دیگر نشاسته ذرت این است که سُس ترکیب شده با آن برخلاف آرد گندم تقریباً شفاف است.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش


سفارش فینگرفود سینی مزه برای دورهمی ها


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


این ست نوزادی رو برای یلدا باتخفیف بخر


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

تدارکات جشن ازسفارش غذاتااجاره میز وصندلی

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

آرد ذرت و نشاسته ذرت دو محصول کاملا متفاوت هستند که هر یک در آشپزی و قنادی نقش مهمی ایفا می کنند . مراحل تهیه ، ساختار ، کاربرد و روش استفاده از آرد ذرت و نشاسته ذرت با دیگری کاملا متفاوت است و اگر هر کدام را به جای دیگری استفاده کنید قطعا نتیجه غیر قابل استفاده خواهد شد و باید کل غذا یا شیرینی را دور بریزید. بنابراین آشنایی کامل با آرد ذرت و نشاسته ذرت کمک می کند با کاربرد دقیق آنها آشنا شوید . پرنیان در ادامه همین مطلب با تصاویر و توضیحات کامل آرد و نشاسته ذرت را معرفی کرده است با ما همراه شوید


 

آرد ذرت آردی است نرم که از آسیاب کردن دانه های ذرت خام و خشک به دست می آید ، روند تهیه آرد ذرت مشابه با آرد گندم است و دانه های ذرت خام و خشک با دستگاه های مخصوص آسیاب شده و پودر نرم و نسبتا لطیفی حاصل می کند که آرد ذرت نام دارد. نسبت به رنگ دانه های ذرتی که در تهیه آرد ذرت استفاده شده است رنگ آرد ذرت متفاوت خواهد شد ، به طور کلی آرد ذرت رنگ تقریبا زرد رنگی دارد و ممکن است رنگ زرد روشن یا کمی تیره باشد 


 

چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم



 

البته برخی دانه های ذرت بنفش ، مشکی ، قرمز تیره یا رنگی هستند و بناراین آرد ذرتی که از این مدل ذرت ها تهیه می شود رنگ دیگری خواهد داشت اما معمولا آرد ذرت را به رنگ نخودی یا زرد ملایم خواهیم داشت 


 



 

آرد ذرت درجات زبری متفاوتی دارد و می تواند کاملا نرم و ریز یا کمی درشت و زبر باشد که همین تفاوت بافت مصارف مختلفی در آشپزی ایجاد می کند


 

به طور کلی حتی آرد ذرت با بافت ریز و نرم هم کمی از آرد گندم زبرتر است


 


آرد ذرت با نام انگلیسی corn flour عرضه می شود


 

مدلهای مختلف آرد ذرت را با درجه نرمی مختلف و رنگهای متنوع در تصویر زیر می بینید


 



 


و اما نشاسته ذرت :


 

نشاسته ذرت طی فرآیندی از دانه ذرت استخراج می شود پس در واقع برای تهیه نشاسته ذرت نیاز به دستگاه های مخصوص صنعتی و طی فرآیندهای مختلف است


 

نشاسته ذرت مانند سایر نشاسته ها عامل غلظت است و می تواند بافت محصولات غذایی را غلیظتر نماید


 

نشاسته ذرت بافت خاصی دارد ،اگر مقداری نشاسته ذرت را بین دو انگشتتان حرکت دهید صدای خاصی شبیه به جیر جیر می شنوید اما بافت آن در حالت معمول نرم و لطیف است


 

نشاسته ذرت آرد سفید رنگی است که می تواند در انواع سوپ ، دسر و سس استفاده شود و به آنها غلظت و بافت بهتر دهد


 



 

نشاسته ای که در ایران متداول است نشاسته گندم می باشد که به نام نشاسته یا نشاسته گل نامیده می شود


 

نشاسته گندم با نشاسته ذرت کاملا متفاوت است و اصلا نمی توان در دستوری که نشاسته ذرت دارد از نشاسته گندم استفاده کرد


 

نشاسته ذرت را می توانید از فروشگاههای بزرگ یا فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید


 


نشاسته ذرت با نام corn starch شناخته می شود

چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم


 



 

از نشاسته ذرت در تهیه انواع سوپ ، سس و همین طور برخی شیرینی ها ، کیک و کلوچه استفاده می شود و معمولا در دستورات شیرینید ها و کیک در کنار آرد سفید کاربرد دارد


 

آرد ذرت را در تهیه خمیرها و نان ها استفاده می کنند و البته ممکن است در برخی غذاها نیز کاربرد داشته باشد


 



 

تالیف : تحریریه پرنیان ( با سرپرستی عارفه میرزایی)

برچسب ها: آرد ذرت, نشاسته ذرت, ویژگی, تفاوت,

خبرنامه پرنیان

گارانتی سلامت کالا

پیگیری مرسولات پستی

نماد اعتماد الکترونیکی

آموزش کیک تولد خامه دار و خانگی ساده و شیک و فانتزی

طرز تهیه باقلوا با تصاویر مرحله به مرحله

تزیین کیک با خامه صبحانه

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ زعفرانی و مجلسی خوشمزه با تصاویر

طرز تهیه برنج آبکش زمان مناسب آبکشی برنج و دم کردن آن با تصاویر

طرز تهیه جوجه کباب و سس مخصوص رستورانی با ماست و ادویه

طرز تهیه نان خانگی بدون فر بسیار خوشمزه

طرز تهیه کباب کوبیده عالی با نکات و فوت و فن ها

آموزش کرم برای وسط کیک و تزیین کیک

طرز تهیه گاناش شکلاتی برای روکش کیک و انواع دسر

فلفل دلمه نر و ماده کدام برای آشپزی مناسب ترند ؟

طرز تهیه ادویه مخصوص مرغ عالی در منزل با ترکیب ادویه های خانگی

طرز تهیه نخود برشته و بو داده

طرز تهیه خمیر هزارلا با تصاویر و توضیحات برای شیرینی و غذا

طرز تهیه سالاد فصل با سس مخصوص با طعمی استثنایی

لباس محلی گیلانی

طرز تهیه سالاد نخود سبز با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد عدس رژیمی و سالم با ادویه مخصوص و طعم ویژه

با ماکارانی آبکش شده اضافه چه کار کنیم ؟روش صحیح فریز کردن ماکارانی

طرز تهیه دلمه بادمجان خوشمزه با سبزی مخصوص به همراه تصاویر

طرز تهیه دلمه برگ مو با تصاویر مرحله ای و توضیحات کامل

طرز تهیه آبدوغ خیار با سبزی ویژه و تصاویر مرحله ای

طرز تهیه نان بربری با رومال واقعی با تصاویر مرحله ای و توضیحات کامل

طرز تهیه ادویه یونانی با تصاویر و توضیحات مرحله به مرحله

7 روش ساده برای تزیین کیک تولد در خانه به بهترین شکل حرفه ای

طرز تهیه کوکوسبزی با توضیح رازهای خوشمزه تر شدن آن

ادویه ترشی و چند طعم دهنده عالی برای انواع ترشیها

طرز تهیه ترشی فوری با بهترین روش

طرز تهیه توپک های خرمایی

طرز تهیه سالاد تن ماهی

سالاد لوبیا و پاستا

سالاد آلمانی

سالاد انگور آذربابجان

طرز تهیه تبوله

سالاد سالم

طرز تهیه سالاد پانزانلا

طرز تهیه سالاد سزار با ماهی

طرز تهیه کوکی

طرز تهیه سالسا

قهوه عربي

طرز تهیه چاناماسالا

طرز تهیه کاپوچینو

فروشگاه پرنیان

ژله تزریقی

آشپزی

کافی شاپ پرنیان

قنــادی پرنیان

هفت سین

شیرینی نوروزی

کیک پزی

سفره آرایی

پیش غذا

آموزش تزیین کیک

آموزش فینگر فود

آرد ذرت, نشاسته ذرت, ویژگی, تفاوت,

شهریور ۱۲, ۱۳۹۸
کیک, نان و شیرینی

0

کیک با آرد ذرت یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و تهیه شده با حداقل امکانات و بدون استفاده از فر می باشد. به علاوه از خواص بی نظیر آرد ذرت برخوردار است. در این مطلب با طرز تهیه کیک با آرد ذرت و بدون فر آشنا خواهید شد. با ما …


Email: info@iranpokht.ir

مشترک شوید

سال 1396-1399

یمه لیلر به معنی خوشمزه ها است

تو بی نظیری خوشگلم :****

قربونت عزیزم

با نشاسته گندم چه غذاهایی میشه درست کرد؟ این طرز تهیه خیلی جالب بودشکمو جونم عاشق رسپی بستنی هات هستم

با نشاسته خیلی چیزها میشه درست کرد مثل زولبیا مثل باسلوق – فالوده-کرم پاتیسیر – موموس چینی توی دستورات بعضی از کیکها هم استفاده میشهشیرینی دانمارکی و خیلی شیرینی ها و غذاهایی که الان حضور ذهن ندارم چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم

Leila Jon pas tarze tahye baslogham yad bede ,to by naziri azizam

ممنون دوستم چشم سعی میکنم دستورشو بزارم

yani ye dooneyi azizam 😀 , leila joon tarze tahyeye saboose gandomo baladi ? , man bara oon noon italian ke dishab post kardi hame jaro gashtam saboose zagndom gir nemiad , emrooz gandomo blend kardam be nazaret age alakesh konam oon chizi ke baghi mimoone saboose gandome?

قربانت سونا جون اگر تفاله های همین گندم رو که ازش نشاسته در اوردیم رو خوب بشوریم تا تمیز تمیز بشه و خشک کنیم و بعد خورد کنیم میشه سبوس گندم :)میتونی خود گندم رو هم پودر کنی مثل ارد بشه دونه درشت نداشته باشه و استفاده کنی اما در اون صورت 1 پیمانه استفاده کن به جای نیم پیمانه سبوس گندم

Leila Jon chetori gandomo podr konim ,aval bayad khisandsh???? Ba tashakor

نه خیس نمیکنیم خشک پودرش کن بریز توی دستگاه اسیاب و پودرش کن تا مثل ارد نرم بشه

merc azizam

خواهش میکنم

عاشق این دستورات تکت هستم لیلا جون. من هر وقت گندم میخرم فروشنده میپرسه برای خوردن میخوای یا سبز کردن؟ حالا عزیزم این گندمی که شما استفاده کردی خوردنی هست دیگه آره؟ بعد اینکه برای رب فلفل میشه از نمک معمولی استفاده کنم؟ مرسیسمیه

ممنون سمیه جون سمیه جون گندمهایی باید استفاده بشه که تپلی هستن بعضی از گندمها باریک و درازن اوناه نه ولی بعضی گرد و تیره رنگ هستن اونا مناسب نشاسته هستن نمیدونم اسمشون چی هست به فارسی اما انگلیسیش میشه hard red wheat berries

لیلا جونم خدا مادربزرگتو رحمت کنهنسلتون هنرمندهزودتر بچه بیار تا نسل هنرمندتون ریشه دار بشهدوستت دارم دوست من

قربانت ممنون از لطفت عزیزم شادو موفق باشی دوستم

Leila jan kheili dastore khobi gozashti ,vaghean morede estefade ast ,mamnun, mishe ba goshkob bekobim gandoma ro , va in ke mishe tarze tahye baslogh ham amozesh bedi ,kheili azat motoshakeram

خواهش میکنم سمانه جون اره عزیزم گوشت کوب هم خوب و راحته باشه دستور باسلوق رو هم سعی میکنم بزارم

ای قربون اینهمه هنرت بشم من…عالی بود عزیزم…مثل همیشه

خدا نکنه خوشگلم مرسی عزیزم

Leila jan salam ,man daram dorostesh mikonam dar marhaleje hastam ke tahneshin shode vali kheili sakhte akharash bazam ab mimmone ,chikar konam moshkeleli dare ba kami ab bashe , rasti man taghriban nimkilo gandom bod ,kam myshe, kheili mamnun az dastore khobet

سلام سمانه جون کمی ظرفت رو خم کن بزار و تکیش بده به جایی و تا میتونی ابش رو برداراگر خیلی کم اب بمونه اشکالی نداره اما نباید زیاد بمونه باشه این تجربه هست برات بعدا اگر خواستی زیاد درست میکنیشاد باشی

Salam man taze ba veblage shoma ashna shodam va vaghean hame chi tamome ,faghat man donbale tarze tahye nabat mygardam shoma toye veblageton darid ,,,kheili beheton tabrik mygam ba in veblage by nazireton

سلام سمیرا جون ممنون ازلطفتون نه متاسفانه من دستور نبات رو ندارم بازم ممنون

سلام لیلا جون. یعنی انتظار هر دستوری رو داشتم الان این!کارت درسته.

🙂

Leila jan chand roz tol mykeshe ke neshasteha seft beshe .mamnun

بستگی داره هوا چقدر گرم باشهاینجایی که من هستم چون هوا خیلی گرمه 1 روزه خشک شد

یعنی‌ این دیگه آخرش بود لیلا جون . عالییییییییی دوست هنرمندم .

مرسی عارفه جون

Leila jan mamnun azizam ,dorostesh kardam va kheili Khob shod ,,,vaghean azat tashakor mikonam,..,,, faghat ye soal in poste gandoma hamon sabose gandome bayad khoshkeshon mykardam,,, vali hosleye khoshk kardanesh nadashtam ,hala baraye dafe bad Va khaheshe digar leila jan shoma tarze tahye arde Ke ba konjed dorost myshe midoni, khodam. Ye chizay mydonam vali daghigh na, myshe komakam koni,,,, mamnun doste azizam

خوشحالم سمانه جون که راضی بودی عزیزماره عزیزم اگر همون تفاله ها رو بشوری و خشک کنی میشه سبوس گندم دستور ارده خیلی راحته حتما یک پست میزارم براتونشاد باشی

Mamnun mysham azizam ke har Che zodtar ke mogheyat dashtid bezarid,, akhe shoharam bad jori havase arde karde , bebinam mitonam dorost konam,,,,, vaghean by naziri azizam

سمانه جون اگر عجله داری برات دستورش رو مینویسم خودت درست کندو پیمانه کنجد رو بریز توی سینی فر و بزار تست بشه اما رنگش عوض نشهبعد داغ داغ بریز توی فود پراسسر و بهش 1/3 پیمانه روغن مایع اضافه کن و پورش کن اگر احساس کردی سفت هست کمی بیشتر روغن بریز بهشهمین

Leila jan montazer mimonam ke dorost koni ,, 2 bare dorost konam,, hala pishe khodet mygi az bare in Karen sade ham bar nayomad,, nemidonam Khob nashod,, akharesh on jori ke shoma tozih midi va ba tasvir ye chize digas,,, mamnun

Azizam daste golet dard nakone ,bebakhshid vaghteto gereftam ,vaghean harf nadari,,,, faghat ye chize dige toye makhlot kon myshe,,,, sharmande ke enghad soal mikonam

خواهش میکنم عزیزم تو هر چیزی که بشه پورش کرد میشه

salam mikhastam bedoonam asiyab kardan che tasiri mizare? chera nabayad asiyab kard?mersi

سلام رنگ نشاسته زرد رنگ میشه

چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم

Leila jan chizi ast ke nantoni dorost koni,,, vaghean karet alye… Mamnun Ye soal dashtam arde nan be englisi myshe chi ??kheili mamnun

مرسی خانوم لطف داری عزیزم ارد نان میشه bread flour

Leila jan dashtam commenthaye in bakhsho mikhondam ke didiam tarze tahye arde ra neveshti,,, kheili tajob kardam ,, mage myshe toye khone dorost kard,,, kheili jalebe,, lotf kon ye post barash bezar, mamnun. Kheili karat by nazire

اره عزیزم عربها اکثرا خودشون تو خونه درست میکنن چون مصرفشون بالاست :)سعی میکنم حتما بزارم

Salam ,,man in dastoro nadide bod,, Che kardi ,, man nemidonestam ke myshe khodemon ham dorost konim,, mamnun azizam , har roz behtar az diroz

قربونت خانوم مرسی از لطفت

Leila jonam te soali dashtam age bekham samano dorost konam hamin abi ke be dast myad ro bayad ro hararat gozasht va samano dorost kard ??mamnun aziza

نه عزیزم برای سمنو باید جوانه گندم باشه نمیشه با اب این درست کرد

salam mishe lotfan begin arde javane gandom ro dar belade kofr az koja mishe peida kard mamnoon baraie sohan mikham

wheat sprout flour رو میتونید از whole foods پیدا کنید

Salam Leila khanum! man in 1-2 ruz hamash tu site e shoma palasam 😀 va vaghean lezat bordam. bekhosus az eh seri ghazahaye torki ke kheyli khatere zende kard baram!Man dar inja (Singapore) ke hastam, kheyli chiza nis va ya kheyli gerune va mano hamsaram ham daneshju. va man bishtare chizaro ‘from scratch’ doros mikonam. rastesh inja neshastehayi k be shekle arde ziyade vali neshasteye gol e iran nist aslan. mikhastam bebinam in hamun neshaste hast? ya un eh chize digas?bazam mamnun 😉

سلام الی جان مرسی از لطفت عزیزم این نشاسته گل هست چون گوله گوله هست وقتی پودرش کنیم میشه پودر نشاستهموفق باشید دوستم

Kheyli mamnun Leila joon. Vaghean Mahin o honarmand!!!

خواهش میکنم عزیزم

Neshaste zorrat be English chi mishe? Too America be che esmi mifrushan?

Corn starch

Merci leyla jan

خواهش میکنم

این خیلی با حال بود…مرسی لیلا جون

خواهش میکنم

سلام و مرسی از سایت قشنگتونحتما کدبانوی آذری هستین. یملیلر….خیلی استفاده کردمیاشاسین

سلام خواهش میکنم عزیزمنوش جوونتون باشه دوستم

لیلای عزیز و هنرمند مرسی از این همه دستور های عالیت چند بار خودم با آرد گندم گلوتن تهیه کردم که آب سفید حاصل از اون همون نشاسته بوده سوالم اینه که براتون امکانش هست که دستور تهیه پودر گلوتن رو هم بزارید؟ چون گلوتنی که من با ارد گندم تهیه میکنم خمیر چسبناکی میشه که امکان خشک کردن و پودر کردنش وجود نداره و دیگه بافت دار شده در حالی که خیلی از دستورای آشپزی وگان با پودر گلوتن انجام میشن وتو محل زتدگیمون هم گشتم نتونستم پودر گلوتن پیدا کنم ممنونم

سلام عزیزم خواهش میکنم تکه های گلوتون بدست اومده رو بزارید خشک بشه و پودرشون کنید به همین راحتیشاد باشید

سلام بر شما. عید شما مبارک.ممنون از راهنمایی شما.موفق باشید

سلام خواهش میکنم عزیزم

سلام لیلا بانوی بسیار نازنینمیشه لطف کنید و قارچ کفیر را که خودمون درست کنیم یاد بدین، تو امازون یا جاهای دیگه هست اما من دلم میخواد خودم این قارچ را درست کنم .ممنون میشم تیناهستم از المان

سلام میشه بعد از ابگیری برا زوتر خشک شدن رو بخاری گذاشت

باید درجه اش خیلی خیلی کم باشه وگرنه خراب میشه



آخرین انتشارات

evidentista

نشاسته ذرت در پخت و پز و پخت و پز برای کمک به غلیظ شدن ، ترکیب و تثبیت مواد غذایی استفاده می کند. این ماده بیشتر حاوی نشاسته است که از نظر کالری و کربوهیدرات بسیار زیاد است و محتوای غذایی کمی نیز دارد. آرد گندم ، آرد برنج و صمغ زانتان برخی از گزینه های احتمالی هستند.

نشاسته ذرت بهترین ماده غذایی برای افرادی نیست که می خواهند سطح قند خون یا کلسترول خود را کاهش یا تنظیم کنند.چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم

نشاسته ذرت همچنین ممکن است برای افرادی که رژیم دارند یا برای افرادی که قصد دارند خطر چاقی خود را کاهش دهند ، بهترین نباشد. این به دلیل کالری زیاد و کربوهیدرات آن است.

مقدار زیادی جایگزین نشاسته ذرت وجود دارد و تقریباً همه آنها گیاهخوار یا گیاهخوار هستند. در این مقاله ، ما 9 مورد از بهترین جایگزین های نشاسته ذرت را بررسی می کنیم.

در زیر تجزیه و تحلیل بهترین گزینه های نشاسته ذرت و اینکه چرا آنها جایگزین خوبی هستند:

آرد گندم یک جایگزین مغذی برای نشاسته ذرت است ، با محتوای پروتئین بالاتر ، کربوهیدرات کمتر و فیبر غذایی بیشتر از نشاسته ذرت. همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری است.

گرچه ممکن است از مواد مغذی بیشتری برخوردار باشد ، آرد گندم به اندازه نشاسته ذرت نشاسته ای نیست.

این بدان معنی است که ممکن است برای ایجاد همان اثر هنگام پخت و پز ، استفاده از مقدار بیشتری از آن لازم باشد.

مانند آرد گندم ، اگر آرد گندم به درستی مخلوط نشود ، می تواند مایع گلوله شود. سعی کنید آرد را در آب گرم مخلوط کنید تا حدی که قبل از افزودن به غذاها نباشد.

آرد برنج ، که مردم از برنج آسیاب شده تهیه می کنند ، حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است و در غذاهای آسیایی کاربردهای زیادی دارد. این شامل رشته فرنگی ، سوپ و دسر است.

آرد برنج نسبت به نشاسته ذرت پروتئین و فیبر غذایی بیشتری دارد. همچنین حاوی کربوهیدرات کمتری است.

بهتر است آرد برنج را در آب سرد یا گرم مخلوط کنید تا حتی قبل از افزودن آن به غذا. این از ایجاد توده ها جلوگیری می کند.

مردم از پایه چندین نوع گیاه از خانواده پیاز ، آرد پیاز گل درست می کنند.

آرد Arrowroot یک جایگزین مقوی نشاسته ذرت است زیرا مانند نشاسته ذرت عمل می کند اما حاوی فیبر غذایی بیشتری است.

آرد Arrowroot همچنین دارای کلسیم بیشتری نسبت به نشاسته ذرت است. این ماده به طور طبیعی فاقد گلوتن است و به همین دلیل جایگزین مناسبی برای آرد گندم برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا رژیم های فاقد گلوتن است.

آرد Arrowroot ممکن است به خوبی با لبنیات مخلوط نشود اما به خوبی کنترل می کند.

نشاسته سیب زمینی پودری است که با استخراج نشاسته از سیب زمینی و خشک شدن آن حاصل می شود.

نشاسته سیب زمینی مواد مغذی کمی دارد. با این حال ، نشاسته سیب زمینی حاوی کالری و کربوهیدرات های قابل توجهی کمتر از نشاسته ذرت است ، و این ماده را جایگزین مناسبی برای افرادی می کند که به دنبال غلیظ کردن غذاها بدون افزودن کالری یا کربوهیدرات هستند.

نشاسته سیب زمینی نیز نسبتاً بی عطر و طعم است ، به این معنی که دیگر طعم ها را در غذاها غلبه و تغییر نمی دهد. سیب زمینی به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، که این امر گزینه مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا کسانی که رژیم غذایی فاقد گلوتن دارند ، می شود.

بهتر است نشاسته سیب زمینی را در اواخر مراحل پخت به غذاها اضافه کنید. نشاسته بیش از حد گرم باعث تجزیه و از بین رفتن کیفیت ضخیم شدن آنها می شود.

مردم آرد سورگوم را از دانه های سورگوم آسیاب شده درست می کنند. سورگوم سرشار از پروتئین ، آنتی اکسیدان و فیبر غذایی است.

مقاله مطالعه 2016 در ژورنال بررسی تغذیه اشاره کرد که برخی شواهد نشان می دهد که مصرف سورگوم می تواند به تنظیم پاسخ قند خون و کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند.

آرد سورگوم علاوه بر دارا بودن پروتئین بیشتر از نشاسته ذرت ، سرشار از مواد مغذی زیر است:

آرد سورگوم یک ماده غلیظ کننده عالی برای سوپ ، خورشت و آبگوشت است. مردم در جزایر اقیانوس آرام معمولاً از آرد سورگوم برای غلیظ شدن خورشت خود استفاده می کنند. سورگوم به طور طبیعی فاقد گلوتن است و دارای بسیاری از مواد مغذی است.

مردم صمغ گوار را با خرد كردن بافت حاوی صمغ درون دانه های خوشه لوبیا تهیه می كنند. به چند شکل مختلف موجود است اما غالباً به صورت پودر ریز ، سفید تا مایل به زرد وجود دارد.

استفاده از آدامس گوار در پخت و پز ، مانند غلیظ شدن ، تثبیت و امولسیون ، مشابه نشاسته ذرت است.

آدامس گوار می تواند جایگزین مناسبی برای نشاسته ذرت باشد ، وقتی صحبت از غلیظ شدن غذاهای منجمد یا تهیه مواد غذایی برای ذخیره در فریزر می شود. زیرا این ترکیبات حاوی ترکیباتی هستند که به جلوگیری از تشکیل بلورهای یخ کمک می کنند.

صمغ گوار همچنین یک جایگزین بسیار مقوی و بالقوه مفید برای نشاسته ذرت است. آدامس گوار کالری و کربوهیدرات کمتری و فیبر غذایی بیشتری نسبت به نشاسته ذرت دارد.

آدامس گوار ممکن است فواید کلی سلامتی نیز داشته باشد. از آنجا که ژل غلیظی در روده ایجاد می کند ، آدامس گوار هضم را کند کرده و احساس سیری را طولانی می کند ، که ممکن است باعث ایجاد موارد زیر شود:

افراد می توانند با تخمیر قندها با استفاده از نوعی باکتری به نام صمغ زانتان درست كنند Xanthomonas campestris.

صمغ زانتان همیشه جایگزینی ایده آل برای نشاسته ذرت نیست زیرا عملاً حاوی مواد مغذی صفر جدا از سدیم و پتاسیم است.

با این وجود به عنوان یک ماده غلیظ کننده ، امولسیون کننده و عامل ژل سازی بسیار مفید است.

از آنجا که بسیار قوی است ، مقدار کمی آدامس زانتان می تواند راه طولانی را طی کند.

آرد کاساوا معمولاً یک پودر سفید ریز است که از ریشه کاساوا ریز خرد شده تهیه می شود. آرد تاپیوکا به طور معمول پودری است که از نشاسته آسیاب شده خشک حاصل از خیساندن ، شستشو و تفاله گرفته شده از کاساوا استخراج می شود.چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم

کاساوا ممکن است به ویژه یک جایگزین نشاسته ذرت برای افراد دیابتی یا دیابت پیش دیابت باشد زیرا نمره شاخص قند خون پایین تری نسبت به آرد گندم دارد. در حقیقت ، کربوهیدرات آرد کاساوا به میزان قابل توجهی کمتر از نشاسته ذرت است.

گلوكومانان پودری بی رنگ و محلول در آب است كه مردم از ریشه گیاه كونجاك یا یام فیل درست می كنند.

بسیار چسبناک است. این ماده می تواند “50 برابر وزن خود را در آب جذب کند” ، و این ماده را به یک ماده غلیظ کننده عالی برای غذاها تبدیل می کند. گلوکوممن حاوی سطح بالایی از فیبر غذایی و کالری کمی است.

چند روش دیگر برای غلیظ کردن ، ترکیب یا تثبیت مواد غذایی وجود دارد. برخی از نکات معمول شامل افزودن موارد زیر است:

پختن غذاها به مدت طولانی تر نیز معمولاً باعث غلیظ شدن و مخلوط شدن آنها می شود ، زیرا پیوندهای شیمیایی مواد غذایی از بین می رود و فیبرهای نشاسته قدرت خود را از دست می دهند.

مقدار زیادی جایگزین خوب برای نشاسته ذرت وجود دارد.

گزینه های دسترسی آسان آرد گندم ، آرد پیاز و آرد برنج است. اینها جایگزینهای خوبی برای نشاسته ذرت هستند زیرا مواد مغذی بیشتری دارند و حاوی کربوهیدرات و کالری کمتری هستند.

آدامس زانتان و گوار بسیار ضخیم کننده تر از نشاسته ذرت است ، اما به دست آوردن و استفاده از آنها دشوارتر است.

مخلوط کردن میوه ها و سبزیجات برای افزودن به غذا ، افزودن شیر نارگیل یا پختن مواد غذایی برای مدت زمان طولانی نیز می تواند به جای نیاز به مواد غلیظ مانند نشاسته ذرت کمک کند.

چه انتظاراتی در هنگام بلع باریم

آیا وقتی بیمار هستید باید ورزش کنید؟

evidentista | ar | az | bg | bn | ca | cs | da | de | el | es | et | fi | fr | hi | hr | hy | id | is | it | iw | ka | ko | kk | ky | lb | lo | lt | lv | ms | mr | nl | no | pl | pt | ro | ru | sk | sl | sq | sr | sv | ta | te | tg | th | tl | tr | uk | ur | uz | vi | zh


Sitemap

چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم
چگونه در خانه نشاسته ذرت درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *