چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین

 
helpkade
چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین
چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین

روش هایی وجود دارد که قدیمی ترها و مادر بزرگ های ما برای تشخیص جنسیت جنین خود آن زمان که خبری از سونو گرافی نبود ، از روی آنها جنسیت جنین خود را تشخیص می دادند و اغلب نیز این حدس ها درست از آب در می آمد .

اگر جنینتان هنوز آنقدر بزرگ نشده که سونوگرافی بتواند جنسیت آن را تشخیص دهد شما هم می توانید از این روش های قدیمی برای تعیین جنسیت کمک بگیرید و در اولین هفته های بارداری متوجه شوید جنینتان دختر است یا پسر. این روش های قدیمی را می توانید در این بخش از بخش نوزاد و بارداری نمناک بخوانید و با آن به راحتی جنسیت جنینتان را مشخص کنید.

جنین پسر است اگر:

حالت تهوع

چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین

اگر در اوایل بارداری دچار حالت تهوع نشده اید این امکان وجود دارد که جنین درون شکمتان پسر است.

رگ خونی داخل چشم

چشم عامل دیگری برای تشخیص پسر یا دختر بودن جنین است .اگر پلک پایین چشم را بکشید و به سفیدی چشمتان نگاه کنید . اگر رگ خونی داخل چشم به شکل حرف v در قسمت پایینی چشم راستتان باشد جنین پسر خواهد بود.

ضربان قلب

اگر ضربان قلب نوزاد کمتر از 140 در دقیقه باشد احتمالا جنین درون شکمتان پسر است.

مدل چاقی شکم

اگر شما فقط در قسمت شکم چاق می شوید و شکمتان مثل یک توپ بسکتبال می شود ، بدون تردید جنینتان پسر است.

تشخیص جنسیت جنین از روی موی پا

موی پا زن یکی از دیگر از عوامل تشخیص جنسیت جنین است اگر رشد موی پاها سریع باشد ،جنسیت جنین پسر خواهد بود و اگر رشد مو با زمان پیش از بارداری تغییری نکرده باشد نشانه داشتن دختر است .

چاقی صورت

اگر صورت مادر باردار در دوران بارداری چاق تر از قبل شده باشد جنین درون شکم او دختر اما اگر تغییری نسبت به قبل نکرده باشد جنین پسر است.

تنگی نفس

اگر مادر باردار در دوران بارداری تنگی نفس پیدا کند ،نشانه این است که پسری در شکم دارد اما اگر هیچ مشکلی در این رابطه نداشته باشد بدون تردید کودکتان دختر است.

مادر شکمو

اگر فعالیت مادر بارداردر آشپزخانه بیش از گذشته باشد نشانه این است که پسری در شکم دارد که او را شکمو کرده است ولی اگرمادر باردار وقت زیادی صرف پختن غذا نکند و فعالیت آشپزخانه او کم شود جنین دختر است.

موقعیت قرارگیری و لگد زدن و خواب جنین

اگر بچه در قسمت فوقانی شکم حس شود نشانه دختر بودن و اگر حرکت در ناحیه تحتانی شکم باشد جنین پسر است. جنین پسر لگدش را متوجه دنده مادر می کند ولی حرکات دختران بیشتر قسمت تحتانی شکم مادر است.

پسرها بیشتر به سمت راست تمایل دارند و دختران به سمت چپ لگد می پرانند . در موقع خواب پسر بیشتر در سمت چپ میخوابد در حالی که دختر سمت راست را ترجیح می دهد.

وزن پدر در طول دوران بارداری

اگر وزن پدر در طول دوران بارداری افزایش یابد و پدر جنین چاق شود این نشان دهنده این است که او قرار است صاحب پسر شود اما اگر وزن پدر تغییری نکند او صاحب یک دختر زیبا خواهد شد.

سردی پا ها

اگر پاهایتان سردتر از دوران قبل از حاملگی است شما قرار است پسر دار شوید .

خشکی دست

اگر دستهایتان خیلی خشک شود احتمالا جنین شما پسر می شود.

حاملگی خوشایند

شما قرار است پسر دار شوید اگر حاملگی برایتان بسیار خوشایند است.

رنگ ادرار

از روی رنگ ادرارمی توانید جنسیت جنین خود را تشخیص دهید ، اگر رنگ ادرار شما زرد روشن باشد جنین داخل شکمتان پسر است.

مقدار خواب

قرار است پسر دار شوید اگر در طول بارداری، اغلب احساس خستگی می کنید و دوست دارید فقط استراحت کنید.

حلقه ازدواج

با نخ حلقه ازدواجتان را روی شکمتان آویزان کنید، اگر حلقه دایره دایره بچرخد جنینتان پسر خواهد بود.

چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین

جمع سنتان با ماه حاملگی

شما پسر دار می شوید اگر سنتان را موقع حاملگی با عدد ماهی که در آن حامله شدید را جمع کنید، عدد زوج به دست می آید.

تغییرات سینه

اگر سینه راست شما در طول بارداری از سینه چپتان بزرگتر باشد شما پسر دار خواهید شد. اگر نوک سینه شما در طول بارداری تیره رنگ شود ، شما قرار است صاحب پسر شوید.

رفتار پرخاشگرانه

اگر مادر در طول دوران بارداری رفتار پرخاشگرانه از خود بروز دهد احتمالا جنین پسر در شکم مادر باردار می باشد.

سردرد

اگر در طول بارداری به سردرد دچار شده باشید ،شما صاحب پسر خواهیدشد.

جنین دختر است اگر :

حالت تهوع

اگر شما در اوایل بارداری اول صبح حالت تهوع داشته باشید امکان دارد که جنینتان دختر شود.

ضربان قلب

جنین شما دختر است اگر ضربان قلب نوزاد حداقل 140 در دقیقه باشد.

چاقی پاها

اگر مادر باردار در قسمت های ران و باسن چاق شود، جنین او دختر خواهد بود.

مدل شکل شکم

مادر باردار صاحب فرزند دختر شکمش شکل هندوانه به خود می گیرد.

تغییرات سینه

اگر سینه ی سمت چپتان بزرگتر از سمت راست باشد جنین داخل شکم شما دختر خواهد بود.

هایلایت قرمزمو

احتمالا جنین داخل شکمتان دختر است اگر موهایتان هایلایت قرمز می گیرد.

خوردن غذا

مادر بارداری که درون شکمش جنین دختر دارد ، به غذاهای شیرین و میوه جات و آب پرتقال علاقه مند است. مادر باردار صاحب جنین دختر هیچ وقت ته مانده ی نان را نمی خورد.

بارداری ناخوشایند

مادر صاحب جنین دختر در دوران بارداری نسبت به حالت عادی حال خوبی ندارد.

 

اخلاق در دوران حاملگی

مادر صاحب جنین دختر در دوران حاملگی بداخلاق و ترشرو می شود.

تغییرات سینه

اگر سینه هایتان طراوت خاصی داشته باشد جنینتان دختر خواهد بود.

رنگ ادرار

مادر باردار صاحب جنین دختررنگ ادرارش زرد تیره می شود.

جوش زدن صورت

اگر صورتتان بیش از همیشه جوش می زند احتمالا جنینتان دختر است .

 

حلقه ازدواج

اگر حلقه ی ازدواجتان را با نخ روی شکمتان آویزان نگاه دارید، به اطراف بچرخد ، جنینتان دختر خواهد بود.

جمع سنتان با ماه حاملگی

شما قرار است صاحب دختر شوید اگرسنتان را موقع حاملگی با عدد ماهی که در آن حامله شدید را جمع کنید، عدد فرد به دست آید . اگر حجم پایین تنه مادر آبستن اضافه وزن یابد کودک حتما دختر خواهد بود .

چاقی صورت

اگر صورت مادر در دوران بارداری چاقتر و تپل تر از قبل شود مادر دختر در شکم دارد .

طریقه نفس کشیدن

اگر نفس کشیدن برای زن باردار دشوار نباشد ، بدون تردید کودک او دختر است.

 

پسر یا دختر؟ این یکی از اولین سوالاتی است که مردم از زنان باردار می پرسند، در میان سوالات معمولی دیگر ، پیش بینی جنسیت بچه سرگرم کننده است و کنجکاوی شدیدی را به همرا دارد ، به عنوان والدین، در مورد خودتان و دیگران کنجکاو می شوید شما همچنین می توانید بعضی از اتفاقات را مورد سنجش قرار دهید اما آیا می توانید جنسیت نوزادخود را به سادگی با دیدن نشانه ها و روش هایی قدیمی و بدون سونوگرافی یا هر فن آوری پزشکی دیگری پیش بینی کنید؟

جالب است بدانید که در زمان های قدیم بسیاری از زنان به رحم نگاه می کردند ، در مورد برآمدگی حاملگی صحبت نمی کنیم بلکه فرم و حالتی که رحم در وضعیت بارداری دارد منظور ماست؛ من به یاد دارم کسی از من در مورد نوع برجستگی نوزاد من پرسیده بود، اینکه بیضی شکل یا دایره ای شکل است من نمی دانم آن موضوع چطور می تواند جنسیت نوزاد را تشریح کند و چگونه از نظر پزشکی و یا منطقی اثبات می شود اما چیزهای جدی تری ،درباره حدس زدن جنسیت بچه نیز وجود دارد.

چطور مادرانمان می توانند به درستی حدس بزنند در اغلب اوقات حتی قبل از اینکه روش هایی مانند اولتراسوند وجود داشته باشد؟ یا این راز خانوادگی است که تنها در همان خانواده نگهداری می شود؟ آیا یک هنر است؟ آیا دارای نوعی از تحمل فیزیکی میباشد یا فقط یک تظاهر ساده است؟ در حالی که در زمینه پزشکی به اندازه کافی برای رفع این داستان های قدیمی، دلیل و مدرک نقض آن آورده شده، اما این داستان ها فراموش نمی شوند آیا می دانید چرا؟

خب، گاهی اوقات آنها بدون هیچ دلیلی درست پیش بینی می کنند ، اتفاقی؟ هیچ کس نمی داند اما در این بخش از نمناک چند راه جالب برای پیش بینی جنسیت نوزاد شما وجود دارد که توصیه می کنیم بخوانید و شگفت زده شوید.

1. آزمایش مخلوط درانو (یک ماده تمیز کننده و باز کننده لوله است)

چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین

تقریبا دو قاشق غذاخوری درانو را در روی یک شیشه ادرار صبحگاهی بریزید ،منتظر واکنش شیمیایی و پر دودش بمانید اگر مخلوط قهوه ای شود، پسر است اما اگر مخلوط تغییری نکند، دختر است. در موارد خاص، مخلوط می تواند زرد یا آبی شود به دلیل مخلوط ادرار و مواد شیمیایی، اما آنچه شما از رنگ نهایی متوجه می شوید، مهم است. علاوه بر این، توصیه می شود زنان باردار از این واکنش های شیمیایی دوری کنند.

این تست برای کسانی که از سیر نفرت دارند، مناسب نیست ؛ بوته سیر را بخورید. اگر پوست شما برای مدت طولانی بوی بدی می دهد، شما یک پسر دارید اگر شما هیچ بوی بدی نمیدهید، یعنی بچه دختر است.

ادرارتان را در یک فنجان شفاف حاوی دو قاشق غذا خوری پودر بریزید اگر مخلوط مانند نوشابه گاز دار شد، پسر دارید اگر مخلوط صاف ماند به این معنی است که شما یک دختر دارید.

آن را خرد کنید ؛ تکه هایش را در یک کاسه قرار دهید. آب جوش را در کاسه حاوی تکه های کلم قرمز ریخته، به طوری که آب تمام مواد را پوشش دهد و اجازه دهید برای 10 دقیقه بماند. آب را به یک شیشه شفاف منتقل کنید سپس کمی ادرار به آن اضافه کنید. اگر به رنگ بنفش تغییر کند یک پسر خواهید داشت اگر به رنگ صورتی تغییر کند، شما یک دختر خواهید داشت!

این یک تست مورد علاقه دختران جوان است که حکمت و خردشان را از مادر بزرگ خود گرفته اند ؛ تمام چیزی که شما به انجامش نیاز دارید، این است که یک نخ را به یک حلقه وصل کنید اجازه دهید نخ به حلقه آویزان باشد و معلق بماند. می توانید از دوستتان برای کمک استفاده کنید و نخ معلق را بر بالای برآمدگی شکم شما تکان دهد ؛ اگر حلقه مانند یک آونگ حرکت کند، بچه پسر است اگر حرکت دایره ای بچرخد، بچه دختر است.

این کار بسیار ساده تر از آن است که آن را یک تست نامید ؛ همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که از خانواده یا دوستان مادر بچه، از خانوم باردار خود بخواهند که کلید خانه را بردارد اگر انتهای باریک کلید را بگیرد، بچه دختر است اگر او را با انتهای گردش کلید را بردارد، بچه پسر است.

گفته شده است که اگر شما یک دختر جنین داشته باشید، تمام زیبایی های شما را از بین میبرد به همین دلیل است که بعضی از زنان باردار در دوران بارداری تیره تر می شوند، پوستشان لکه دار یا پر از جوش و آکنه میشود از سوی دیگر، اگر پوست شما صاف و زیبا شود، شما یک پسر دارید.

مایا روشی برای پیش بینی جنسیت کودک است، بر اساس سن زن در دوره بارداری و سال تولد حساب می شود و اگر هر دو عدد فرد و یا زوج باشند بچه دختر است اگر عددی فرد و دیگری زوج باشد، بچه پسر است.

 

در حال حاضر، این یکی کمی شبیه به سیستم مایاها است و زنان به آن قسم می خورند ؛ تقویم چینی به سن شما در دوره حاملگی و ماه حاملگی و سپس با توجه به تقویم خودش محاسبه می کنید و نتیجه به طور معمول 90% دقیق است. اینها و خیلی بیشتر از این موارد، افسانه ها یا روش های اسرارآمیز پیش بینی برای جنسیت نوزاد، بخشی از فرهنگ مناطق مختلف سراسر جهان هستند- برخی از آنها جهانی هستند، ولی برخی از آنها در فرهنگ مردمی ریشه دارند. به نظر عجیب می رسد اما اگر تست شما یک پیش بینی را درست گفته باشد، به طرز جالبی شما روش های غیرقابل توضیح پیش بینی جنسیت بچه اجدادتان را ثابت کرده اید که آیا بچه پسر یا دختر است.

تعیین جنسیت جنین بدون سونوگرافی

 

تعیین جنسیت جنین در 1 ماهگی: تشخیص جنین در ماه اول بارداری امکان پذیر نیست. تشخیص جنسیت جنین در سه ماهگی با سونوگرافی هم امکانش وجود ندارد.

 

چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین

جنسیت جنین با سونوگرافی در هفته شانزدهم مشخص ميشود . آیا دلتان می خواهد بدون سونوگرافی جنسیت جنین خویش را بدانید؟

می توانید از این طریق جنسیت بچه را  بدانیدروشهای ثابت شده تشخیص جنسیت جنین: در اکثر کشورهای جهان تولد بچه پدیده ایست بسیار پیچیده و خارج از تصورات ما وهمانطور که ما معتقد هستیم هستی و نیستی ما در دست خداوند بزرگ می باشد. تولد بچه- راه رفتن- بزرگ شدن – همه وهمه به مشيت الهي بستگی دارد.

 

از دیر باز انسان کنجکاو علاقه بسياري به دانستن جنسیت بچه پیش از تولد داشته است و در این راستا ملل گوناگون عقاید گوناگونی در تشخیص این مسأله ارائه داده اند که من چند موردی را جمع اوري نموده ام و برایتان مینویسم.

 

– چشم می تواند عاملی جهت تشخیص باشد پلک پائین چشم را کشیده وبه سفیدی چشمان نگاه کنید. آیا با این کار رگ خونی شکسته به شکل حرف( V) دیده میشود؟ اگر شکل حرف( V) در قسمت پایینی چشم راستتان باشد بی تردید جنین پسر خواهد بود حال درصورتی که رگ خونی شکسته به صورت حرف( V) در چشم چپ باشد بچه دخترخواهد بود.

 

– درصورتی که مادر در مراحل اولیه بارداری دچار ورم پاها گردید جنسیت جنین وی دختر و درصورتی که تا اواخر حاملگی پاها متورم نشد، جنین پسر خواهد بود. موی پا هم بعنوان یک عامل تشخیص جنسیت بدون سونوگرافی محسوب می شود؛ درصورتی که رشد موهای پاها سریع باشد جنسیت جنین پسر خواهدبود، ولی درصورتی که رشد آن مانند دوران قبل از حاملگی بوده است و تغییری نکرده باشد، نشانه داشتن دختر است.

 

 

– تشخیص جنسیت بر اساس چگونگی باسن این بار جهت تشخیص جنسیت باید به به چگونگی افزایش حجم باسن توجه کرد آیا مامان باردار احساس می کند که در ناحیه باسن اضافه وزن یافته است؟اگر پاسخ مثبت باشد بچه حتماً دختر خواهد بود و درصورتی که اضافه وزنی در این ناحیه احساس نشود جنین پسر مي شود.

 

– گفته شده است که درصورتی که شما یک دختر جنین داشته باشید، تمام زيبايي های شما را از بین میبرد به همین علت است که برخی از زنان حامله در دوران حاملگی تیره تر میشوند ، پوستشان لکه دار یا پر از جوش و اکنه مي شود از طرف ديگر، اگر پوست شما صاف و زیبا شود، شما یک پسر دارید.

 

– رویارویی با واقعیت این بار به وضع صورت توجه کنید آیا مادر در این دوران چاقتر و تپل تر شده است؟اگر پاسخ مثبت باشد بر اساس باور ایتالیاییها مادر دختر در شکم دارد ولی درصورتی که صورت زن حامله ظریف بوده و با وضعیت پیش از حاملگی تغيير نکرده علامت پسر بودن جنین است.

 

– نفس را در سینه حبس کنید! آیا بعد از باردار شدن دریافته اید که تنفس برایتان سخت شده است ؟اگر مادر حامله مواجه با نفس تنگی شده باشد علامت این است که پسری در شکم دارد ولی درصورتی که هیچ مشکلی در این رابطه نداشته باشید بدون تردید کودکتان دختر است.

 

– یکی از راه‌های تعيين جنسیت بدون سونوگرافی توجه به نوع قرارگیری جنین در شکم مادر است. درصورتی که بزرگی شکم به طرف بالا یعنی معده باشد، جنین دختر است و درصورتی که شکم به طرف پائین کشیده شود، جنین پسر خواهد بود.

 

– حالت جنین در درون شکم اگر کودک در قسمت فوقانی شکم احساس شود علامت دختر بودن است و اگر حرکت در ناحیه زیرین شکم باشد خودتان حدس بزنید!

 

– آیا لگد زدن بچه احساس میشود؟ طبق عقیده های عامه بچه پسر لگدش را متوجه دنده مادر می کند حرکات دختر کوچولوها متوجه قسمت زیرین شکم مادر است

 

– حرکات پاها آیا حرکات و پرتاب پاهای جنین بیش تر متوجه ناحیه چپ شکم است یا قسمت راست آن؟بر اساس باور های عامه انگلیسیها پسرها بیش تر به طرف راست تمایل دارند و دخترها معمولاً به طرف  چپ لگد میپرانند! ولی در درهنگام خواب پسر بیش تر در سمت چپ میخوابد در حالی که دختر سمت راست را ترجیح مي دهد.

 

– درصورتی که شکم مادر مانند یک توپ بسکتبال است، این نشانه ی پسر بودن جنین است. زماني که شکم مادر پهن شده و تا سمت لگن کشیده ميشود و به شکل هندوانه باشد جنسیت جنین شما دختر خواهد بود. اگر شکم مادر قابل انعطاف باشد جنین دختر است و درصورتی که سخت و سخت شده باشد جنین پسر خواهد بود.

 

– علاقه زیاد به خوردن شيريني های مختلف را میتوان از نشانه های جنین دختر دانست. در واقع افرادی که پیش از حاملگی به خوردن شيريني علاقه ای نداشتند و در زمان حاملگی هوس شيريني ميکنند به این معناست که جنین دختر در رحم آن ها در حال رشد است. یکی از نشانه های جنین دختر، تغيير مزاج شما در همین زمان است. زماني که براي خوردن انواع شيريني ها، نان خامه ای و شکلات های وسوسه انگیز ولع دارید و در اکثر مواقع دلتان هوس خوردن شيريني ميکند ، بی گمان جنین دختر در رحم شما درحال رشد است.

 

راههای تعیین جنسیت

 

تعیین جنسیت فرزند از روی تغییرات بدن مادر

سینه: سینه زنانی که دارای جنین دختر هستند سریعتر رشد نموده و بزرگتر ميشود نسبت به مادرانی که فرزند آنها پسر خواهد بود. همچنين اگر سینه سمت راست بزرگ تر از سمت چپ بود جنسیت جنین پسر و درصورتی که سینه سمت چپ بزرگ تر باشد، جنین دختر میباشد .

 

چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین

پشت بدن: درصورتی که از پشت کسی متوجه حامله شدن مادر نشود، جنین پسر و درصورتی که از همه جهات حاملگی مادر قابل تشخیص بود جنین دختر است..

 

ترشحات واژن: درصورتی که در زمان حاملگی ترشحات کم سفید رنگ مایع شکل مشاهده شد؛ جنین پسر خواهد بود و درصورتی که لکه هایی از خون در حاملگی دیده شد، ممکن است جنین دختر باشد.

 

سوزش سر دل: قدیمیها معتقد بودند مادرانی که سوزش سر دلشدید دارند دارای یک پسر خواهند شد.

 

سر درد: مادرانی که بطور مکرر سردرد دارند دارای جنین پسر و مادرانی که گاهی دارای سردرد در حاملگی هستند دختر دار خواهند شد.

 

اشتها: مادرانی که در طول کل حاملگی گرسنه هستند دارای جنین پسر هستند و آن ها که اشتهایشان کم شده و یا نسبت به قبل تغيير نکرده دارا ی فرزند دختر میشوند ..

 

انرژی: درصورتی که مادر در دوران بارداری کم انرژی و تنبل شده است، جنین دختر است و زمانیکه مادر فعال تر و شاداب تر شده باشد، جنین پسر خواهد بود.

 

ضربان نبض مادر: زمانی که نبض مچ چپ مادر سریع تر بزند، بنظر مي‌ايد جنین پسر باشد.

 

رنگ نوک سینه: در طول حاملگی شکل و رنگ نوک سینه تغيير ميکند ولی درصورتی که رنگ نوک سینه سمت چپ تیره تر از سمت راست باشد، جنین پسر و درصورتی که سمت راست تیره تر باشد جنین دختر است.

 

تست جنین پسرپسر است اگر:

حالت تهوع بارداری و جنسیت جنین:اوایل بارداری اول صبح حالت تهوع نداشته اید. ضربان قلب نوزاد کم تر از ۱۴۰ در دقیقه است. در قسمت شکم چاق می شوید. شکمتان مانند یک توپ بسکتبال ميشود .

 

نوک سینه هایتان بطور قابل ملاحظه ای تیره تر ميشود . به غذاهای ترش و شور علاقمند می شوید. به پروتئین—گوشت و پنیر—علاقه مند می شوید

 

پاهایتان سردتر از زمان پیش از بارداری خواهد شد. موی روی پاهایتان زودتر رشد ميکند. دستهایتان خيلي خشک ميشود. پدر بچه هم همراه با شما آغاز به چاق شدن ميکند. بارداری برایتان بسیار خوش آیند است. رنگ ادرارتان زرد روشن خواهد شد.. حلقه ازدواجتان را با نخ روی شکمتان آویزان نگاه دارید، دایره دایره بچرخد. سردرد خواهید داشت. سن تان را درهنگام بارداری با عدد ماهی که در آن باردار شدید را جمع کنید، عدد زوج بدست مي‌ايد .

 

تست جنین دختردختر است اگر:

اوایل بارداری اول صبح حالت تهوع خواهید داشت. ضربان قلب نوزاد حداقل ۱۴۰ در دقیقه است.

 

در قسمت های ران و باسن چاق می شوید. سینه ی سمت چپتان بزرگ تر از سمت راستی ميشود .

 

موهایتان هایلایت قرمز می گیرد. شکمتان شکل هندوانه ميشود . به غذاهای شیرین علاقمند می شوید. به میوه جات علاقمند می شوید. به آب پرتقال علاقمند می شوید.

 

در زمان بارداری نسبت به واقع عادی حال خوبی ندارید. در دوران بارداری بداخلاق و ترشرو می شوید. صورتتان بیش از همیشه جوش ميزند . ته مانده ی نان را نمی خورید.

 

سینه هایتان طراوت خاصی می گیرد. رنگ ادرارتان زرد تیره ميشود . درصورتی که حلقه ی ازدواجتان را با نخ روی شکمتان آویزان نگاه دارید، به اطراف خواهد چرخید. سن تان را موقع بارداری با عدد ماهی که در آن باردار شدید را جمع کنید، عدد فرد بدست مي‌ايد .

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

 

بارداری و زایمان راحت با…


دنبال بلیط ارزون هستی؟حتما اینجا سر بزن


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


قاعدگی دردناک زنان و دختران


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


تشخیص و درمان ناباروری در زنان


واسه همه چی جا هست!


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

معتبرترین فروشگاه خرید گیفت کارت در ایران


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اکثر پدر و مادرها میخوان قبل از بدنیا اومدن بچه جنسیتش رو بدونن که با سونوگرافی چنین چیزی ممکن میشه. اینبار در آرمیک سافت بهتون میگیم که چطور میشه با سونوگرافی جنسیت جنین رو تشخیص داد.

سونوگرافی برای تعیین جنسیت که در هفته ۱۸ تا ۲۰ بارداری انجام میشه به حدود ۶۹ درصد زنان باردار کمک میکنه تا جنسیت نوزادشون رو تشخیص بدن.

سونو از تکنولوژی خیلی پیشرفته ای استفاده نمیکنه و فقط با استفاده از امواج صوتی تصاویری با کنتراست بالا بهتون میده. این روش که از ابتدای دوران بارداری برای مراقبت و کنترل سلامت جنین استفاده میشه، که اصطلاحا بهش سونوگرافی مامایی هم گفته میشه.

چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین

سونوگرافی به صورت دوره ای در مراحل مختلف بارداری انجام میشه. اگرچه اکثر پزشکان مامایی بعد از شش هفته اولین سونو را انجام میدهند، اما جنین بعد از چهار هفته و نیم قابل مشاهده هستش البته ضربان قلب بعد از هفته پنجم شنیده می شه.

بین هفته هجده تا بیستم سونوگرافی نوع دوم انجام می شه که فرایند کمی پیچیده تر داره و خاص تره. در این مرحله پزشک میتونه وزن و اندازه بچه رو بهتون بگه و اعضای حیاتی بدنش مثل قلب و مغز رو اندازه گیری کنه.

در این مرحله از رشد جنین شما می تونید جنسیت نوزاد رو هم متوجه بشین. اگرچه تشخیص بین دختر و پسر میتونه کمی سخت باشه اما یه نشانه هایی هستش که شخص سونو کننده به کمک اون ها تشخیص میده.

قتی در ماه های آخر بارداری روی مادر سونو انچام میشه، دیدن چیزها از ندیدنشون مهم تر هستش. چون موقع تعیین جنسیت جنین نبودن عضو جنسی مردانه به معنای دختر بودن کودک شما نیست. اما نگران نباشید چون در ۹۹ درصد مواقع سونوگرافی بارداری که در هفته های ۱۸ تا ۲۰ انجام میشه نتیجه دقیقی داره. اما اگه قبل از اون سونو برای تعیین جنسیت انجام بدین ممکنه نتیجه اشتباه باشه. اگه دیابت بارداری دارین میتونین برای زایمان آماده بشید.

موقع تعیین جنسیت  سونو کننده دنبال نشونه هایی میگرده که بتونه مشخص کنه بچه شما دختره یا پسر. برای شناسایی جنین دختر دوتا نشونه وجود داره:

طرح همبرگری: این اصطلاح که به عضو جنسی دختر ها برمیگرده نشون دهنده کلیتروس و لابیا هستش که تو سونوگرافی مشخص میشن. که در سونوگرافی شبیه نان همبرگر هستند و به کمکش جنسیت جنین مشخص میشه.

نشاه تیر و کمانی: این نشانه که کمی پیچیده تر هستش اما با نگاه دقیق به تصویر جنین برمیگرده. اگه استخوان ستون فقرات نوزاد را تا به پایین دنبال کنید، در آخر هر استخوان یک برآمدگی میبینید. که در این صورت نوزاد دختر است چون نقطه قوس دارد. از هفته ۱۴ به بعد بارداری نوزادان دختر از طریق این نشانه قابل شناسایی هستند که ۹۰ درصد مواقع تشخیص درست است که البته این عدد بعد از هفته هجدهم به ۱۰۰ درصد میرسه.

شاید تصور کنید که تشخیص جنین پسر در سونوگرافی راحت تره اما همیشه اینطور نیست. قبل از هفته ۱۴ بارداری این مورد کاملا ریسکس یوده و تشخیص جنسیت جنین پسر سخته اما سه نشانه داره که اون ها رو با هم مرور میکنیم:

نشان تیر و کمانی: در جنین پسر با توجه به نحواه خوابیدن جنین در شکم مادر مدل استخوان ستون فقرات متفاوته. در جنین دختر برآمدگی ها زاویه ده درجه دارند اما در جنین پسر برآمدگی انتهایی ستون فقرات حدود سی دجه است. اگه چیزی بین این عدد باشه باید منتظر بمونید تا جنین بزرگتر بشه و تشخیص جنسیت بدین.

جریان ادرار: جریان ادرار جنین گاهی میتونه جنسیتش رو مشخص کنه. معمولا اگه ادرار جنین به سمت بالا ریخته شه جنین پسر هستش.

عضو جنسیتی مردانه: عضو جنسی مردانه که در هفته های هجدهم تا بیستم قابل مشاهده هستش به راحتی در سونوگرافی قابل تشخیص هستش و یکی از بهترین نشونه ها برای تعیین جنسیت جنین هستش.

علاوه بر سونوگرافی آمنیوسنتز یا نمونه برداری از ویلوز کوریونی (CVS) هم میتوان جنسیت جنین را تشخیص داد. راستی اگه به فکر گرفتن جشن بارداری سورپرایز هستین به مطلب قبلی وبلاگ کودک آرمیک سر بزنید.

در کل طیق تحقیقات انجام شده در سراسر دنیا ۶۵ درصد پدر و مادرها ترجیح میدن جنسیت بچه شون رو هرچه زودتر بدون و ۲۸ درصد از اون ها هزینه های زیادی میکنند تا زودتر از سونوگرافی متوجه این موضوع بشن. اما هنوز هم سونوگرافی یکی از بهترین روش ها برای تشخیص جنسیت نوزاد هستش.

به نظر شما سونوگرافی روش خوبی برای تعیین جنسیت جنین هستش؟ آیا شما به روش های سنتی برای تشخیص جنسیت جنین اعتقاد دارین؟ نظرتون رو برای ما بنویسید. مطالب آرمیک کودکان رو می‌تونید از همین بلاگ ویرگول، وبلاگ رسمی آرمیک کودکان و کانال تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

جستجو در آرشیو

عنوان صفحه ها

زمان انتشار: 19 آذر 1396

صفحه خبر: زندگی

چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین



Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon

باورهای زیادی در میان خانم ها برای تشخیص جنسیت جنین درون شکم مادر وجود دارد. آنها باور دارند با استفاده از این اعتقادات می توانند جنسیت جنین را تشخیص دهند. می خواهیم به درستی یا نادرستی این باورها اشاره کنیم.

ما تا به حال داستان های قدیمی زیادی را در مورد تشخیص جنسیت جنین در طی دوران بارداری، از زنان کهنسال و باتجربه شنیده ایم، که در ادامه این مقاله نگاهی اجمالی به آن ها خواهیم پرداخت:

یک تئوری قدیمی نشان می دهد که گره زدن یک حلقه به نخ بلند و گرفتن آن بر روی معده زن حامله می تواند در تشخیص جنسیت جنین موثر باشد. به این صورت که اگر حلقه در یک جهت و به صورت دایره وار بر روی شکم زن حامله بچرخد، نشانه ای از وجود یک جنین دختر در شکم مادر باردار است.

در افسانه های قدیمی آمده است که زن حامله، در هنگام حمل یک نوزاد دختر در رحم خود، تمام زیبایی های صورت و بدن خود را از دست می دهد. بنابراین، اگر شما هم به عنوان یک مادر حامله در طی دوران بارداری خود متوجه ظهور آکنه ها و لکه های زیادی بر روی پوست صورت و بدن خود شدید، که شما را زشت جلوه می دهد، بدانید که یک شاهزاده خانم کوچک را در آینده نزدیک به دنیا خواهید آورد. از سوی دیگر، به خاطر داشته باشید که خشک و سرد شدن پاهای مادران با آغاز دوران بارداری آن ها، نشانه هایی از وجود جنین پسر در رحم این مادران است.

چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین

استفاده از تقویم چینی یکی از اساسی ترین روش های حدس جنسیت جنین در دوران بارداری مادر به شمار می رود. بنابراین، به خاطر داشته باشید که شما می توانید با نظارت دقیق بر سن خود و ماه زایمان فرزندتان جنسیت جنین تان را تشخیص دهید. جالب است بدانید که در این روش، تأکید زیادی بر سن و سال دقیق مادر حامله می شود. اگر هر دو عدد زوج و یا فرد باشد، نشان دهنده دختر بودن جنین داخل رحم مادر باردار است. اما اگر یکی از این اعداد فرد و دیگری زوج باشد، نشان از وجود نوزاد پسر در داخل رحم مادرش دارد.

جالب است بدانید که با آغاز دوران بارداری به نظر می رسد که یک خط تیره و سیاه از سمت شکم مادر باردار برآمده و به سوی مغز ارسال شده است. توجه نمودن به مسیر این خط نشان می دهد که مادر باردار، در حال حاضر یک نوزاد پسر و یا یک دختر را حامله است. با توجه به اعتقاد باستانی و قدیمی مردم، اگر این خط به سمت بالای ناف کشش پیدا کرده باشد، مادر باردار در حال حمل یک نوزاد پسر است. این در حالی است که اگر این خط در زیر ناف مادر حامله تمام شده باشد، نشان از وجود یک دختر در داخل رحم مادر است.

اکثر پدر و مادران جوان بسیار کنجکاو هستند تا قبل از به دنیا آمدن نوزادشان، جنسیت او را بدانند تا بتوانند شروع به خرید لوازم ضروری نوزاد خود نموده و نام نیکی هم برای او انتخاب کنند. همچنین، بسیاری از پدران و مادران دوست دارند که اتاق نوزاد خود را مطابق با جنسیت او تزئین نمایند. با دانستن جنسیت جنین در دوران بارداری، والدین می توانند چنین وظایفی را به راحتی انجام دهند. به خاطر چنین مسائلی است که بسیاری از والدین، با آغاز دوران بارداری، تست حاملگی برای تشخیص جنسیت جنین خود را انجام می دهند تا بدانند آیا نوزاد آن ها یک دختر است و یا اینکه باید وسایل یک پسر کوچک را برای به دنیا آمدن او فراهم کنند.

به منظور انجام تست تشخیص جنسیت جنین، شما می توانید کیت های تست بارداری جنسیتی را از داروخانه ها بخرید. این کیت ها شامل نوارهای تستی هستند که شما با قرار دادن آن ها در ادرار خود جنسیت جنین متولد نشده خود را تشخیص خواهید داد. هر چند ادعا می شود که دقت این کیت ها ۹۰ درصد است، اما نمی توان تنها به به دقت صد درصد آن ها برای تشخیص جنسیت جنین اکتفا نمود.

امروزه، بسیاری از خانم ها، از این نوع کیت های آزمایشی برای حدس جنسیت جنین داخل رحم خود استفاده می کنند، اما بهتر است برای تشخیص دقیق جواب این سوال، تمام آزمایش های پزشکی مانند سونوگرافی را جمع آوری نموده و بر اساس آن ها جنسیت جنین داخل رحم خود را تشخیص دهید. جالب است بدانید که دولت آمریکا مراکز خصوصی معتبری را برای تشخیص جنسیت جنین قبل از تولد او فراهم نموده است، تا مادران باردار بتوانند از جنسیت نوزاد خود به راحتی و با اطمینان کامل آگاه شوند.

 

1. 9 روش سنتی برای تشخیص جنسیت جنین

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع:

nytimes

دانشنامه جنین

دانشنامه جنین

دانشنامه جنین

دانشنامه جنین

دانشنامه جنین

دانشنامه جنین

دانشنامه جنین

این بخش در حال طراحی می باشد

دانستن این نکته که یک پرنس در شکم دارید یا یک پرنسس، یکی از هیجان انگیزترین موضوعات اوایل بارداری است. ممکن است برای اطلاع از این موضوع با علاقه به حرف های مادر بزرگ ها گوش دهید یا در دنیای اطلاعات به دنبال نشانه هایی از علائم بارداری پسر یا دختر باشید و یا این که بپرسید عکس جنین پسر در سونوگرافی چگونه است؟ در این متن اطلاعاتی را درمورد سونوگرافی تعیین جنسیت و نیز شکل پسر در آن، در اختیار شما قرار می دهیم.

برای اغلب مادران باردار تشخیص جنسیت جنین از طریق سونوگرافی بیشتر از روی کنجکاوی است تا نیاز. اما برای برخی جنسیت جنین بسیار مهم است، خصوصا اگر می‌خواهند آزمایش‌ تهاجمی برای تشخیص یک اختلال مرتبط با جنس مذکر مانند دیستروفی عضلانی دوشن (تحلیل ماهیچه‌های بدن) یا بیماری هموفیلی انجام دهند.در طول دوران بارداری احتمالا یک یا دو مورد سونوگرافی عادی انجام خواهید داد. به تشخیص پزشک ممکن است لازم باشد سونوگرافی‌های بیشتری انجام دهید. لازم است بدانید که در بیشتر کشورها غیر از موارد خاص،‌ سونوگرافی‌های دوران بارداری فقط به منظور تشخیص جنسیت جنین انجام نمی‌شود. به یاد داشته باشید هدف اصلی شما یک نوزاد سالم است و دلیل واقعی برای سونوگرافی بارداری این است که به این هدف برسید. در زیر متوجه می‌شوید که هنگام بارداری جنین پسر، سونوگرافی در موارد مختلف چه شکلی خواهد داشت.

سونوگرافی اولیه: در مورد زاویه قرار گرفتن جنین است

انجام سونوگرافی بین هفته ۱۱ تا ۱۴ شایع است. این سونوگرافی در این مرحله از بارداری به تعیین تاریخ زایمان کمک می‌کند و بخشی از آزمایش‌های اولیه ارزیابی خطر (ERA) برای ناهنجاری‌های کروموزومی مانند سندرم داون است. متخصص سونوگرافی ضخامت پشت گردن جنین را اندازه‌گیری می‌کند. هر دو جنین دختر و پسر دارای این فضای پر از مایع در پشت گردن هستند. اگر ضخامت این مایع بیشتر از ۳.۵ میلی‌متر باشد احتمال ابتلا به سندرم داون بالا می‌رود.در این سن از بارداری قادر به تشخیص جنسیت جنین از طریق سونوگرافی نخواهید بود درنتیجه می توان گفت که عکس جنین پسر در سونوگرافی nt به طور قطع قابل تشخیص نیست. بخشی از جنین که تبدیل به اندام پسر یا دختر می‌شود، برآمدگی تناسلی نام دارد. نحوه تبدیل برآمدگی به اندام جنسی پسر با نحوه تشکیل اندام جنسی دختر متفاوت است.

چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین

یافته‌هایی که در سونوگرافی هفته‌های ۱۱ تا ۱۴ بارداری جنین پسر را تشخیص می‌دهد

ممکن است با بررسی زاویه برآمدگی تناسلی جنین بتوان به جنسیت جنین پی برد. اما به خاطر داشته باشید این بخشی از کار روتین سونوگرافی در این سن بارداری نیست. متخصص سونوگرافی برای تشخیص این زاویه مجبور است نماهایی اضافی از جنین در حال رشد را مشاهده کند. همه متخصصان سونوگرافی با این اندازه‌گیری‌ها و تعیین جنسیت جنین پسر موافق نیستند.

سونوگرافی تعیین جنسیت را قبل از هفته 16 انجام ندهید

با رسیدن جنین به هفته ۱۶ بارداری،‌ اتفاقات زیادی رخ داده است درحقیقت عکس جنین پسر در سونوگرافی قبل از آن به طور دقیق قابل مشاهده نیست. حتی قبل از اینکه برآمدگی تناسلی جنین به اندام جنسی تبدیل شود،‌ تغییراتی ایجاد می‌شود تا بخش‌های قابل تشخیص پسر مانند آلت، بیضه‌ها و کیسه‌های بیضه شکل بگیرند.اولین گام برای پسردار شدن شما هنگامی است که تخمک توسط اسپرمی دارای کروموزوم Y بارور می‌شود. ژن SRY یا عامل جنسیت در کروموزومY، عامل ایجاد بیضه‌ها است. در هفته ۶ بارداری سلول‌های اولیه بیضه ماده‌ای ترشح می‌کند که از رشد انجام جنسی زنانه جلوگیری می‌کند. در هفته ۹ بارداری،‌ هورمون تستوسترون ترشح می‌شود. تستوسترون هورمون اصلی مردانه است و برای ادامه رشد اندام جنسی جنین پسر لازم است. نهایتا در هفته ۱۶ بارداری تحت تاثیر هورمون تستوسترون اندام جنسی جنین پسر قابل تشخیص خواهد شد.

جنین خجالتی است؟

 علاوه بر آگاهی از سلامت رشد جنین،‌ فهمیدن جنسیت جنین نیز یکی از بخش‌های مورد انتظار در بررسی آناتومی است.در هفته ۱۸ بارداری آلت و کیسه‌های بیضه‌ به خوبی رشد کرده است و معمولا به راحتی قابل تشخیص خواهد بود. مانعی که می‌تواند برای مشاهده اندام جنسی جنین پسر وجود داشته باشد، نحوه قرار گرفتن جنین داخل رحم است. گاهی اوقات متخصص سونوگرافی نمی‌تواند به راحتی اندام جنسی جنین را مشاهده کند و با قطعیت بگوید: «پسر است!»

در این تصویر جنسیت جنین مشخص است. جنین در حالت نشسته و پاها باز از هم است و اندام جنسی به وضوح دیده می‌شود. در مرکز تصویر  بیضه جنین مشخص است.

پایین آمدن بیضه‌های جنین

پایین آمدن بیضه‌ها در داخل کیسه بیضه بخش مهمی از رشد جنین پسر شماست.این مرحله پیچیده‌ای از رشد جنین است که تنها در ۱۰ هفتگی جنین رخ می‌دهد. بین هفته ۱۰ تا ۱۵ بارداری بیضه‌ها از داخل شکم جنین به سمت محلی که اندام‌های جنسی جنین در حال شکل‌گیری است،‌ منتقل می‌شود. تا حدود هفته ۲۶ تا ۳۵ بارداری در لگن جنین باقی می‌‌مانند. سپس تحت تاثیر هورمون تستوسترون، بیضه‌ها شروع به حرکت به سمت کیسه‌های بیضه جنین می‌کنند. در ۹۵ درصد موارد، در هفته ۳۲ بارداری هر دو بیضه جنین‌ پسر پایین آمده است. پایین آمدن بیضه‌ها کاملا به میزان کافی هورمون تستوسترون جنین پسر بستگی دارد. اگر تولید تستوسترون به اندازه کافی نباشد یا به هر دلیلی دچار اختلال شود، شرایطی به نام «نقص پایین آمدن بیضه‌ها» یا «نهان بیضگی» اتفاق می‌افتد.در حدود ۳.۴ درصد از نوزادان پسر در هنگام تولد دچار این عارضه هستند. هرچند شواهد هشداردهنده و نگران‌کننده‌ای در این زمینه وجود دارد که به دلیل قرار گرفتن رحم در مجاورت مواد شیمیایی مخرب، این عارضه رو به افزایش است.

سخن آخرتصاویر سونوگرافی بخش هیجان‌انگیز سفر بارداری است. اگر بارداری شما پیچیده نباشد، ممکن است یک یا دو بار سونوگرافی انجام شود. با این وجود،‌ سونوگرافی برای درک روند رشد جنین مفید است قبل از آنکه به دنبال عکس جنین پسر در سونوگرافی باشید باید بدانید که چه انتظاری می‌بایست از این تصاویر داشته باشید و تصاویر سونوگرافی مربوط به کدام هفته از بارداری است.

 

بیشتر بدانید:

1- علائم بارداری پسر در روزهای اول بارداری چیست؟

2- علائم حاملگی پسر،تمام باورهای رایج مربوط به علائم حاملگی پسر

3- مشخصات بارداری پسر قبل از سونوگرافی

4- شکل شکم در جنین پسر،آیا جنسیت جنین در شکل شکم مادر موثر است؟

منبع: verywellfamily

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

سونوگرافی و آزمایش های بارداری

سونوگرافی و آزمایش های بارداری

سونوگرافی و آزمایش های بارداری

سونوگرافی و آزمایش های بارداری

سونوگرافی و آزمایش های بارداری

سونوگرافی و آزمایش های بارداری

سونوگرافی و آزمایش های بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین
چگونه فهمیدن دختر یا پسر بودن جنین
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *