چگونه در خانه چال گونه درست کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه چال گونه درست کنیم
چگونه در خانه چال گونه درست کنیم

امروزه چال گونه یا چال خنده یکی از معیارهای زیبایی محسوب می شود و جذابیت و معصومیتی به چهره می بخشد که به هیچ وجه انکار شدنی نیست .چال گونه یک ویژگی منحصر به فرد است که همه افراد از آن برخوردار نیستند اما در برخی افراد روی یک گونه و برخی دیگر روی هر دو گونه وجود دارد که هنگام خنده دیده می شود.

اگر شما نیز عاشق چال گونه یا چال خنده هستید و دوست دارید این فرورفتگی جذاب را روی صورتتان داشته باشید تا چهره شما منحصر به فرد گردد این بخش از دنیای مد نمناک را از دست ندهید.

شما می توانید با یک آرایش ساده چال گونه ایجاد کنید بدین شکل که جلوی آینه باستید و لبخند بزنید. با لبخند زدن چین و چروک های طبیعی اطراف لب ایجاد می شود بنابراین چال لپ تان باید با فاصله و دور ازاین خطوط لبخند باشد.

با یک مداد جای چال را علامت بزنید و بعد با یک مداد چشم یا مدادِ ابرو به رنگ قهوه ای تیره بالاتر از این قسمت را که برای جای چال رو روی لپ انتخاب کرده اید ، یک نقطه ی کوچیک بگذارید اما برای این کار از مداد سیاه و رنگی استفاده نکنید زیرا به علت ترکیب نشدن با رنگ پوست چال گونه ی شمارو کاملا مصنوعی نشان می دهد.

چگونه در خانه چال گونه درست کنیم

کنارِ نقطه ای که برای جای چال تان انتخاب نموده اید یک هلال ماهِ2 و نیم سانتی متری و کوچک بکشید و آن را با یک گوش پاک کن یا انگشت روی پوستِتان پخش کنید. چند بار این کار را انجام دهید تا نتیجه خوبی به دست آورید تبحر پیدا کنید.

برای ایجاد چال گونه از درب های پلاستیکی بطری که لبه ی تیزی نداشته باشند استفاده کنید.

1. درب بطری را بشویید و ضد عفونی کنید.

2. در مقابل آینه بایستید و سر بطری را داخل دهان در جایی که می خواهید چال لبخند داشته باشید ( بین دندان ها و گونه ) بگذارید.

3. با دست سر بطری را آرام فشار داده و نگه دارید.

4. هر روز این کار را انجام دهید تا چال گونه ایجاد شود ، ممکن است در این روش ممکن است احساس درد در دهان داشته باشید.

شما با انجام ورزش نیز می توانید چال لپ ایجاد کنید . این ورزش و تمرین عضلات صورت را اینگونه انجام دهید.

1. ابتدا لب هایتان را غنچه کنید .

2. سپس لپ هایتان را به طرف داخل بمکید طوری که حالت صورتتان مانند وقتی باشد که یک خوراکی ترش می خورید.

3. از داخل دهان لپ هایتان را بین دندان هایتان بگیرید تا چال لپ ایجاد شود.

4. آن قسمت از گونه که گود شده و فرو رفته است را با دست نگه دارید و فشار دهید.

5. همان گونه که محکم نگهداشته اید و سعی کنید لب هایتان را تکان دهید وبخندید تا مشخص شود دقیقاً کدام ماهیچه است که باید تمرین داده شود.

6. اگر لازم بود جای انگشتتان را روی لپ تان عوض کنید.

7. هر روز 30 دقیقه این تمرین را انجام دهید تا روی گونه تان چال ایجاد شود.

داشتن رژیم مناسب برای ایجاد چال لبخند در منزل مفید است پس رژیم غذایی سالم داشته باشید و مصرف چربی ها، نشاسته و قندها را کاهش داده و از میوه و سبزیجات، لبنیات، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، سویا، ماهی و میگو در رژیم غذایی خود استفاده کنید.آب بیشتر بنوشید و از مصرف غذاهای آماده و فست فودها جلوگیری کنید.

لبخند زدن یکی دیگر از روش های ساده و سریع برای ایجاد چال روی گونه است. برای ایجاد چال روی گونه تان با لبخند زدن :

1.در مقابل آینه ایستاده و لبخند بزنید.

2. برای یافتن جای چال لبخند هنگام لبخند زدن گونه ها را به سمت داخل بکشید و به اینه نگاه کنید تا جای آن مشخص شود..

3. این عمل را روزانه برای مدت ده دقیقه اجرا کنید تا بدون عمل جراحی چال خنده داشته باشید.

نکته :دقت کنید به کار بستن این روش ممکن است در طولانی مدت سبب ایجاد چین و چروک در صورت شود.

چگونه در خانه چال گونه درست کنیم

دستگاه های مکانیکی در گذشته وجود داشتند که فشار قابل تنظیمی به گونه وارد می کردند و سبب ایجاد چال گونه می شدند شما می توانید به جای این دستگاه ها این کار را با دست خود نیز انجام دهید ؛ البته حتما با دقت و در صورت وجود مشکل با مشورت یک فرد متخصص .

ایران وی – مجله تفریحی سرگرمی

چال گونه با ورزش و ورزش چال گونه و ایجاد چال گونه با ورزش و ایجاد چال گونه با ورزش صورت و چال گونه بدون جراحی و چال گونه با ورزش و چال گونه بدون عمل جراحی و چال گونه بدون عمل

خندیدن و نمایان شدن چال گونه می تواند باعث جذابیت چهره شود. اگر به طور طبیعی دلتان می خواهد چال گونه داشته باشید این مطلب را از دست ندهید.

به فرورفتگی کوچکی که هنگام خندیدن روی گونه ها تشکیل می شود، چال گونه یا چال خنده گفته می شود که به عنوان یکی از خصوصیات زیبایی در صورت شخص شمرده می شود.

چگونه در خانه چال گونه درست کنیم

هیچ کس نمی تواند جذابیت و معصومیتی که چال لپ به آدم ها میدهد را انکار کند. واقعیت این است:چال لپ، چال گونه یا چال خنده، هرچه که باشد جذاب است.

همه ما در اطراف مان کسانی را می شناسیم که لبخند ملیحی دارند و هنگام خندیدن روی لپ شان چال می افتد و حتما بارها پیش خود فکر کرده اید که این افراد چقدر جذاب هستند! چال گونه می تواند در هر دو گونه و یا فقط یک گونه وجود داشته باشد که هنگام خنده دیده می شود. چال خنده به صورت افراد حالتی بی گناه و کودکانه می دهد و همین مسئله جذابیت و زیبایی آنها را دو چندان می کند. از سوی دیگر چال خنده یک ویژگی منحصر به فرد است که همه افراد از آن برخوردار نیستند اما روش های ساده ای وجود دارند که با استفاده از آنها می توان این فرورفتگی زیبا را در صورت ایجاد کرد.

بوسیله آرایش، چالِ لپِ طبیعی ایجاد کنید
روبروی آینه بایستید و بخندید. در این حالت انتخاب کنید که دوست دارید چالۀ لپ تان کجا قرار گیرد. وقتی می خندید، یک سری چین های طبیعی اطراف دهانتان نمایان می شود و چال لپ باید با فاصله و دور از آنها باشد.
بالای چال جدید تان علامت بگذارید. از یک مدادِ چشم یا مدادِ ابرو به رنگ قهوه ای تیره استفاده کرده و بالای جایی که برای چال تان انتخاب کردید یک نقطه ی کوچک بگذارید. از مداد های رنگی و سیاه بپرهیزید چون با رنگ پوست به خوبی ترکیب نمی شود و مصنوعی به نظر می رسد.
روی گونه هایتان یک هلال ماه بکشید. کنارِ نقطه ای که برای جای چال تان در نظر گرفته اید، یک هلال ماهِ کوچک و نازک با همان مداد بکشید. برای داشتن چال لپ طول این هلال ماه از 2 و نیم سانتی متر نباید بیشتر شود.
آنرا پخش کنید و اگر لازم بود دوباره بکشید. با استفاده از یک گوش پاک کن یا انگشتان دست تان، مداد را به آرامی روی پوستِ اطرافش پخش کنید. به احتمال زیاد با یک بار به نتیجه ی دلخواه نمی رسید، پس هر چندبار که لازم است این کار را تکرارکنید
بخندید تا نتیجه را ببینید! چال لپ هایتان را در آیینه بررسی کنید. آیا قرینه هستند؟ خیلی تیره اند؟ یا به اندازه ی کافی تیره نیستند؟ طبیعی به نظر می رسند؟ و… اگر چیزی به نظرتان خوب نیامد، نگران نشوید، می توانید صورت تان را بشویید و دوباره امتحان کنید.

گونه هایتان را ورزش دهید و تمرینِ چالِ لپ بکنید

برای چندین هفته هر روز حداقل 30 دقیقه این تمرین را انجام دهید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

مطالب جدید

عکس جدید شبنم قلی خانی با شوهرش داخل ماشین لاکچری ایشان!


عکس الیکا عبدالرزاقی تو بغل برادرزاده اش

علت درگذشت محمد رضا شجریان خسرو آواز ایران چه بوده است؟

دانلود مداحی چه فراقی من ایرانم و تو عراقی نوحه زیبای…

عکس متفاوت شبنم قلی خانی در حال قایق سواری در رامسر

تست کرونای ترامپ مثبت اعلام شد او و همسرش ملانیا ترامپ…


عکس پروفایل دخترونه با گیتار ژست های مختلف!

عکس پروفایل دخترونه پاییزی بیش از 124 تصویر دختر پاییز فوق…

عکس پروفایل دخترونه غمگین بیش از 120 تصویر زیبا فاز…

عکس پروفایل دخترونه شاد 132 تصویر فوق العاده زیبا با ژست…

خوش آمدید. به پنل کاربری خود وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

وردنگار – پورتال دانشنامه آنلاین پزشکی، سلامت، ورزش، فناوری، فرهنگ و هنر، روانشناسی، دنیای حیوانات

چال گونه ، یک فرورفتگی کوچک بر روی گونه است که هنگام لبخند ظاهر می شود. این یک ویژگی ارثی و ژنتیکی است که معمولا در دو طرف گونه ظاهر می شود اما در بعضی موارد ممکن است فقط در یک طرف، در گوشه های بالا، پایین یا گوشه پایین تر از دهان ظاهر شوند.

چگونه در خانه چال گونه درست کنیم

در اصل، انقباض عضله صورت، به نام عضله خنده، باعث بروز چال گونه می شود. چال گونه زمانی به وجود می آید که پوست صورت و عضله متصل به آن، به پائین کشیده می شوند و خندیدن باعث انقباض عضله خنده می شود. به عبارت دیگر، چال گونه، یک نقص جزئی در صورت محسوب می شود.

غربی ها عقیده دارند افرادی که دارای چال گونه هستند، بسیار خوش شانس هستند؛ زیرا آنها همیشه توسط الهه عشق و زیبایی ( ونوس) محافظت می شوند.

زندگی این افراد سراسر آرامش و خوش شانسی است. برای آنها، ونوس ناجی بسیار زیبایی است که قلب و مهربانی و خوش قلبی او “علامتی” است تا این افراد در مورد پول، شهرت و سرنوشت، خوش شانس باشند. پس باید از ونوس، تشکر کرد.

با توجه به باور عمومی، افرادی با چال گونه، همیشه در کار و به دست آوردن ثروت، خوش شانس هستند. با توجه به خلق و خوی ملایم و روح مترقی این افراد، همیشه مورد قدردانی قرار می گیرند، حتی به شخصیت های مهمی تبدیل می شوند، که می توانند از دیگران محافظت کنند.

در زنان داشتن چال گونه ، به معنای خوش شانسی است که این خوش شانسی بیشتر شامل خردمندی، هوشمندی و هوشیاری است. در دختران، نشانه دلربایی و جدابیت و زیبایی است. این جذابیت باعث می شود دیگران مجذوب او شوند. داشتن چشمانی نافذ نیز باعث موفقیت آنها می شود.

در مردان داشتن چال گونه به معنای نشانه ای از سرعت است. به نظر می رسد آنها چهره و استایل جذابی دارند. آنها سرشار از سرزندگی هستند و جذابیت زیادی برای مردم ایجاد می کنند و این عبارتی ظریف از بشریت است.

لب ها و گونه ها را فشار دهید. برای شروع تمرین گونه ها، چهره خود را مانند زمانی که لیمو و یا غذاهای ترش می خورید، جمع کنید. لب ها باید کمی جمع شوند و یک قسمت از گونه اندکی گود شود. به دندان ها محکم فشار نیاورید به طوری که گونه ها به داخل فرو روند، اما لب ها را باید جمع و اصطلاحا غنچه کنید.

توجه – این یک روش عامیانه است. به عبارت دیگر، این نوع رویکرد از نظر علمی تایید نشده است، بنابراین، برای این روش تضمینی وجود ندارد که می تواند موثر باشد یا خیر.

گونه ها باید به طور طبیعی به داخل کشیده شوند، یعنی تا بین دندان های فوقانی و پایین، و بین جلو و عقب دهان، به درون کشیده شوند. اگر نمی توانید این حالت را مجسم کنید، غذای ترش بخورید و این تمرین را شبیه سازی کنید.

این تورفتگی را فشار داده و نگه دارید. گودترین فرورفتگی روی گونه را شناسایی کنید. با استفاده از دو انگشت ، به آرامی روی گونه ها فشار دهید. در هنگام آماده کردن حرکات دهان خود، این نکات را در ذهن داشته باشید. همچنین می توانید از انگشت شست یا مداد برای فشار دادن این نقاط استفاده کنید.

لبخند بزنید و موقعیت چال گونه را با انگشت خود میزان کنید. به آرامی لبخند بزنید و انگشت اشاره خود را بر روی صورتتان بگذارید. شما باید دهان خود را زمانی که می خندید، کاملا باز کنید زیرا چال گونه ، به طور طبیعی زمانی به وجود می آید که افراد، به پهنای صورت ، می خندند. اکنون باید نوک انگشتان خود را در نزدیکی دو گوشه دهان قرار دهید، زیرا این محل، محدوده طبیعی چال گونه است.

برای بررسی از آینه استفاده کنید تا اگر نوک انگشتان شما کمی از جای خود جابجا شدند ، بتوانید آنها را اصلاح کنید. نوک انگشتان یا مداد را، به نقطه ای که میخواهید چال گونه ایجاد شود، فشار دهید و بطور موقت، دست خود را به سرعت بردارید. اگر دوست دارید می توانید عکس بگیرید. توجه داشته باشید که به محض اینکه عضلات دهان را شل کنید، این فرورفتگی ها ناپدید می شوند.

تا ۳۰ دقیقه دیگر یا بیشتر فشار را ادامه دهید. برای ایجاد چال گونه بر روی استخوان گونه، باید حداقل ۳۰ دقیقه دیگر به فشار دادن دندان ها ادامه دهید. هرچه بیشتر فشار دهید، شانس بیشتری برای داشتن چال گونه خواهید داشت. در زمان های قدیم، دستگاه های مکانیکی با فشار وارد کردن بر روی نقاطی از سطح پوست، چال گونه درست می کردند. این نوع دستگاه ها را از نظر اثربخشی، مورد بررسی قرار نداده اند، اما بعضی از آنها ادعا دارند که کار می کنند. این تمرین عملکرد دستگاه را شبیه سازی می کند.

روزانه این تمرین را تکرار کنید. این تمرین را ۳۰ دقیقه در روز برای داشتن چال گونه و به مدت چند هفته انجام دهید. اگر چال گونه را به مدت کمتر از یک ماه میخواهید بر روی صورت خود داشته باشید، بهتر است این روش را کنار بگذارید. این روش با شواهد علمی تایید نشده است و فقط در حد شایعات عامیانه است، بنابراین اگر موفق نشدید، احتمالا این روش برای شما کارآمد نخواهد بود.

از یک آینه استفاده کنید و با دهان کاملا باز، اما به طور طبیعی. بخندید. موقعیت چال های مصنوعی گونه را، مشخص کنید.
هنگام لبخند زدن، چین و چروک هایی در اطراف دهان تشکیل می شوند.چال گونه باید خارج از این چروک ها باشند، پس از بالای لب بالا شروع کنید.

به یاد داشته باشید که با صدای بلند بخندید، اما حالت طبیعی خود را از دست ندهید. چال گونه ها با یک لبخند طبیعی ظاهر می شوند. بنابراین وقتی قصد کشیدن چال گونه را دارید، لبخند بزنید، و محل درستی را انتخاب کنید. خجالت نکشید!
نکته: این روش برای ایجاد عکس های موقتی مناسب است. این چال گونه ممکن است طبیعی تر به نظر برسد.

چال گونه خیالی خود را برجسته کنید. این چال ها معمولا کوتاه یا هلالی شکل هستند. با استفاده از خط چشم یا خط ابرو تیره، علامت گذاری کنید .رنگ قهوه ای تیره اثر بیشتری دارد زیرا حالت طبیعی را به صورت می دهد.از رنگ مشکی یا رنگهای دیگر استفاده نکنید.

عمل لیفتینگ صورت چیست و چگونه انجام می شود؟

طاسی مردانه «آلوپسی آندروژنیک» و بررسی روش های درمان قطعی آن

بهترین برند های شامپو سیر برای کاهش ریزش مو


چرخه رشد مو و راه هایی پیشگیری از ریزش مو

یک هلال ماه را بر روی گونه خود بکشید. هنگامی که بالاترین نقطه را مشخص کردید، ماهیچه های خود را شل کنید. از نقطه مشخص شده، یک خط منحنی رسم کنید. همچنین، می توانید از یک مداد طراحی استفاده کنید. منحنی نباید بیشتر از ۲.۵ سانتی متر از زیر نقاط مشخص شده باشند.یک منحنی کوچک – کمی کوتاهتر از منحنی ناخن- بکشید.

در صورت لزوم، روی آن صاف کنید و یا دوباره طراحی کنید. هنگامی که طراحی به پایان رسید، باید کمی آن را منظم کنید تا نتیجه نهایی، ظریف تر و طبیعی تر باشد. شما میتوانید از انگشتان خود یا قلم مو برای ثابت کردن طرح بر روی پوست، استفاده کنید. به جای حرکت قلم مو به دو طرف، از حرکات بالا و پایین استفاده کنید. طرح ممکن است از نظر رنگ ،یک دست در نیاید، بنابراین شما باید دوباره طرح بزنید و رنگ کنید.

برای بررسی نتایج، لبخند بزنید و در آینه، به تماشای چال های جدید گونه بپردازید – آیا آنها متعادل هستند؟ خیلی تیره نیستند؟ آیا این چال های گونه، در نور کم، طبیعی به نظر می رسند؟ اگر چال های گونه جدید به نظر اشتباه می رسند، تردید نکنید و آنها را پاک کنید و دوباره طراحی کنید.

چال گونه، فرو رفتگی کوچکی بر روی گونه و نزدیک به دهان است. این فرورفتگی، چهره را جذاب تر و گیراتر می کند. برای داشتن این جذابیت، بسیاری از جوانان، از چوب پنبه استفاده می کنند. با این روش می توانید در ناحیه گونه، یک چال کوچک ایجاد کنید.

برای ایجاد چال گونه، لطفا از سر بطری های پلاستیکی، بدون لبه های تیز استفاده کنید.
سر بطری ها را با یک محلول نمکی تمییز کنید.
در جلوی آینه بنشینید و سربطری را در دهان، بین گونه ها و دندان های خود قرار دهید، جایی که می خواهید چال گونه، داشته باشید.
سپس از دستان خود استفاده کنید و به آرامی آن را فشار دهید تا با سر بطری، بر روی گونه خود، چال بیندازید.
این کار را هر روز برای به دست آوردن بهترین نتایج، انجام دهید.

کارشناسان توصیه می کنند یک رژیم غذایی سالم یعنی به حداقل رساندن مصرف نشاسته، قند اضافه و چربی های حیوانی از غذاهای گوشتی گرفته تا محصولات لبنی. برای کاهش سریع وزن، باید بیشتر از میوه ها، سبزیجات، سفیده تخم مرغ، محصولات سویا، ماهی، میگو، محصولات لبنی بدون چربی و گوشت بدون چربی بخورید.

اگر بدن شما بیش از ۵۰۰ کالری در هفته بسوزاند، بیش از ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم را از دست می دهید. اگر می خواهید سریعتر وزن کم کنید، باید کمتر بخورید و ورزش کنید. به عنوان مثال، اگر در روز با یک ساعت ورزش، در حدود ۱۰۵۰-۱۲۰۰ کالری بسوزانید، می توانید در هفته اول ۱.۵ تا ۲.۵ کیلوگرم از وزن خود را کم کنید یا اگر وزن شما بیشتر از ۱۱۴ کیلوگرم است، می توانید بیشتر هم کالری بسوزانید. خیلی مهم است که برای کاهش سریع وزن، کالری مصرفی خود را یکباره قطع نکنید، زیرا بسیار خطرناک است.

شما باید مصرف نمک را محدود و نشاسته را قطع کنید تا وزن خود را به طور موثری کاهش دهید، زیرا اینها باعث احتباس آب در بدن شده و وزن شما را افزایش می دهد. در واقع، داشتن یک رژیم غذایی سالم یک راه موثر دیگر برای داشتن چال گونه به طور طبیعی در خانه برای بزرگسالان است. نکاتی وجود دارد که خیلی باید رعایت کنید.

کاهش میزان مصرف روزانه قندها، فست فودها و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید. شما باید غذاهایی مانند گوشت کم چربی ، سبزیجات تازه، ماهی و میوه ها و پروتئین های گیاهی را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید.

آجیل و غلات کامل برای تامین انرژی ایده آل هستند.

نوشیدن بیش از هشت لیوان آب در طول روز برای خارج کردن سموم و مواد شیمیایی بد از بدن،لازم است. نوشیدن آب زیاد، ثابت شده است که برای چال گونه و سلامتی مفید است.

با استفاده از یک قلم، یکی از بهترین روش ها برای داشتن چال گونه در بزرگسالان است اما سعی کنید آن را در اسرع وقت انجام دهید، به ویژه هنگامی که شما به دنبال راهی طبیعی برای داشتن چال گونه در منزل هستید . برای انجام این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:.

چگونه در خانه چال گونه درست کنیم

با دهان کاملا باز و بطور طبیعی لبخند بزنید و سپس تعیین کنید که چال گونه، کجا باید ایجاد شود. از دو قلم که تیز هم نباشند استفاده کنید و با آنها بر روی عضلات گونه فشار وارد کنید.

راه دیگر این است که شما می توانید از ته یک قلم به مبارزه با گونه های خود، طی مراحلی منظم، بروید. انجام این روش به شما کمک می کند که گونه های طبیعی و زیبایی داشته باشید. این روش موثری نیز برای کودکان می باشد که ابتدا باید مورد تایید شما قرار بگیرد و سپس آن را امتحان کنید.

لبخند بزرگ و عریض به عنوان یکی از سریع ترین راه های درمانی برای بزرگسالان شناخته شده است که می توانید از آن، در صورتیکه بخواهید چال گونه طبیعی داشته باشید، استفاده کنید. برای کسب بهترین نتیجه، باید از یک آینه کوچک استفاده کنید؛ شما به این آینه نگاه می کنید و سپس لبخند بزنید. سعی کنید جایی که می خواهید چال گونه داشته باشید را بر روی پوست خود مشخص کنید.

یکی از اشکالات این راه حل، این است که وقتی لبخند بزرگ و عریضی می زنید، ممکن است روی گونه هایتان چین وچروک ایجاد شود. با این حال، باید تلاش کنید تا جایی که امکان دارد طبیعی به نظر برسد. این راه حل می تواند برای داشتن یک چال گونه طبیعی برای عکس گرفتن، مناسب باشد.
چگونه می توانید با کشیدن گونه ها به داخل، چال گونه داشته باشید.

این یکی از ساده ترین راه ها در مورد چگونگی داشتن چال گونه در افراد بزرگسال است تا بدون نیاز به عمل های جراحی خطرناک، به آن دست پیدا کنند.

این تمرین به شما کمک می کند تا به آرزوی خود برای داشتن چال گونه طبیعی، برسید. در واقع، این تمرین بسیار ساده است، بنابراین می توانید در اوقات فراغت خود، این تمرین را انجام دهید.گونه های خود را به سمت داخل بکشید و سپس چند ثانیه نگه دارید. هنگام انجام این تمرین آسان، تنها ابزار مورد نیاز برای استفاده، یک آینه می باشد تا مطمئن شوید که آیا این تمرین را به درستی انجام می دهید یا خیر. برای کسب بهترین نتیجه، این تمرین آسان را حداقل ۱۰ دقیقه انجام دهید و آن را چندین بار در روز تکرار کنید.
در حقیقت، کشیدن گونه ها به داخل، روشی بسیار موثر است که به شما کمک می کند تا چال گونه داشته باشید. پس هم اکنون آن را امتحان کنید!

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

مطلب قبلی

عفونت باکتریایی در خون چیست؟

پست بعدی

آموزش طرز تهیه اکلر ( نوعی شیرینی خامه دار )

کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی، آشنایی با ماسک کوچک کننده بینی

راهکارهای ساده و موثر در از بین بردن چین و چروک صورت

ماسک سیب زمینی، ساده ترین روش برای داشتن پوست صاف و زیبا

مدل مو های مردانه برتر سال ۲۰۱۸ در اروپا

عالیه ب خدا.من پارسال امتحان کردم ولی امسال همه بم میگن چال داری در صورتی ک فکر میکردم روشه الکی و مسخره ایه الان متوجه شدم عالیه

من فقط یه چال سمت راست دارم ولی خیلی گوده. دوس وارم سمت چپم هم داشته باشم😞

من چال گونه ندارم ولی زاویه فک دارم دوست دارم چال گونه هم داشته باشم⁦☹️⁩⁦☹️⁩

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروش مواد شیمیایی مرک — سوالات امتحان دی ماه

خوش آمدید. به پنل کاربری خود وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

برای داشتن زیبایی معیارهای متفاوتی جود دارد یکی از این معیار ها داشتن چال گونه یا همان چال لپ میباشد که البته این یک زیبایی انکار نشدنی است که باعث جذابیت صورت میشود و امروزه نیز به یکی ازپرطرفدارترین زیبایی های صورت تبدیل شده است و هرکسی دوست دارد یک چال لپ داشته باشد

اگرشماهم از دوست داران این چال هستید و دوست دارید که در هنگام خندیدن و صحبت کردن چال گونه روی صورتتان نمایان شود پس با مجله اینترنتی سبزشمال همراه باشید

درابتدا کمی درباره ی خود چال گونه یا چال لپ صحبت میکنم و به شما میگویم دلیل ایجاد چال گونه چه چیزی میباشد

آنچه دراین مقاله میخوانید:

چال گونه طبیعی و مادرزادی، نتیجه یک حفره کوچک در یکی از عضلات گونه به نام عضله شیپوری است. اگر چه این یک ویژگی موروثی است اما با یک روش جراحی غیرتهاجمی به نام جراحی گونه می توان آن را ایجاد کرد. اگرچه وجود چال در گونه به دلیل نقص در یکی از عضلات است، در بسیاری از جوامع به عنوان یک ویژگی بسیار جذاب شناخته می­شود. این فرورفتگی­ها نشانه­ دهنده جوانی و زیبایی است و باعث جذابیت لبخند افرادی می­شود که دارای چال گونه هستند. کسانی که با چال گونه طبیعی متولد می شوند ممکن است با افزایش سن، تغییرات پوستی، عضلانی و وزن بدن، چالشان از بین رفته و یا عمقشان کم شود.

چگونه در خانه چال گونه درست کنیم

چال گونه: این شایع ترین و شناخته شده ترین چال است. در قسمت­های مختلف گونه پیدا می شود و لزوما در دو گونه نیست بلکه ممکن است فقط در یک گونه وجود داشته باشد. چال گونه می­تواند باعث لاغری صورت شود و اغلب فردی که تحت عمل جراحی قرار گرفته دچار کاهش وزن می شود. در هنگام مشاوره با پزشک، شما باید در مورد عمق و محل چال گونه مورد نظر خود صحبت کنید.

چال چانه: این نوع چال اغلب “شکاف چانه” نامیده می شود. نسبت به چال گونه شیوع کمتری دارد و از اتصال به ساختار فک به وجود می آید (به عنوان مثال جان تراولتا). از آنجایی که این ویژگی غالب است، در صورتی که یکی از والدین دارای چال چانه باشد، احتمال به ارث بردن آن زیاد است.

چال کمر: این نوع چال که از روی اسم ونوس خدای زیبایی، به عنوان ” چال ونوس” نیز شناخته می شود، نسبت به دو نوع چال دیگر شیوع کمتری دارد. در قسمت پایین کمر قرار داشته و در بین زنان بیشتر شایع است.

بیشتر بخوانید:چگونه کمرباریک و باسنی بزرگ داشته باشیم

سوالی که پیش می آید چرا فقط بعضی افراد چال گونه دارند و محققان به دنبال جواب این سوال ب نتیجه ای رسیدند که چال گونه متعاقبا به صورت ارثی میباشد و قطعا از پدر و مادر به بچه ها به ارث میرسد اما هنوز در این نظریه شبهاتی وجود ددارد زیرا هستن افرادی که پدرمادرشان چال گونه نداشته ولی آن ها دارند

نظریه دیگه محققان این است گاهی به دلیل کوتاه بودن عضله های کناری صورت این چال لپ یا گونه به وجود می آید.

اما برخی دیگر محققان نظریه قبلی را رد کرده و علت ایجاد چال گونه را نقص در عضله ی لپ ها و رشته ی عصبی اون ناحیه دانستهکه باعث ایجاد این چال شده است که این زیباترین نقص از بین نقص ها دردنیا شناخته شده است.

اگر شما از بدو تولد روی صورت خود چال گونه نداشته‌اید، غیر ممکن است که بتوانید با روش­هایی مانند ورزش صورت، چال گونه­ای که به مدت طولانی روی صورت باقی بماند ایجاد کنید. برخی افراد سعی می کنند بدون عمل جراحی فرورفتگی در گونه ایجاد کنند. متاسفانه نتایج این روش­ها محدود و متغیر است.

یکی از ساده ترین راه های ایجاد چال گونه استفاده از آرایش برای ایجاد آن است به گونه که زمانی که برای آرایش کردن به جلو آینه میروید لبخند بزنید ، زمانی که لبخند میزنید چین وچروک هایی در کنارلب های شما و لپتان ایجاد میشود با نادیده گرفتن آنها جایی که چروکی وجود نداشته باشد روی لپ هایتان انتخاب کنید برای ایجاد چال و پس از آن با یک مداد ابرو و یا مداد قهوه ای تیره بالاتر از این قسمت را که برای جای چال رو روی لپ انتخاب کرده اید ، یک نقطه ی کوچیک بگذارید و به صورت یک هلال ماه سایه ای ایجاد کنید و پس از آن با انگشتتان یا یک گوش پاک کن هلالی که ایجاد کردید را محو کنید تا چالی که خواستید طبیعی جلوه کند .

فقط نکته ی قابل ذکر این است که از مداد تیره یا مشکی برای این کار استفاده نکنید زیرا جلوه ی مصنوعی و بدی به صورت شما میدهد

با شنیدن این جمله شاید کمی تعجب کنید اما باید به شما بگوییم که با ورزش و حرکات عضلات صورت میتوانید برای خودتان چال گونه ایجاد کنید حال این تمرینات را به گونه ای برایتان میگوییم انجام دهید

۱- ابتدا لب هایتان را غنچه کنید .

۲- سپس لپ هایتان را به طرف داخل بمکید طوری که حالت صورتتان مانند وقتی باشد که یک خوراکی ترش می خورید.

۳- از داخل دهان لپ هایتان را بین دندان هایتان بگیرید تا چال لپ ایجاد شود.

۴- آن قسمت از گونه که گود شده و فرو رفته است را با دست نگه دارید و فشار دهید.

۵- همان گونه که محکم نگهداشته اید و سعی کنید لب هایتان را تکان دهید وبخندید تا مشخص شود دقیقاً کدام ماهیچه است که باید تمرین داده شود.

۶- اگر لازم بود جای انگشتتان را روی لپ تان عوض کنید.

۷- هر روز ۳۰ دقیقه این تمرین را انجام دهید تا روی گونه تان چال ایجاد شود.

بیشتربخوانید:۱۰ اشتباه رایج خانم‌ها در آرایش که سنشان را بالا می‌برد

در گذشته دستگاه هایی وجود داشتند که فشاری کنترل شده و برابر را برای ایجاد چال گونه وجود داشتند و افراد ازآن استفاده میکردند . حال شما میتوانید به جای این دستگاه از دستتان برای این کار استفاده کنید البته که با دقت و آرامش اینکار را انجام دهید و اگر مشکلی پیش امد با پزشک مشورت کنید

راه دیگر ایجاد چال گونه عمل جراحی است که امروزه در زیبایی خیلی کارآمد است برای انجام این کار دو روش وجود دارد یکی روش که در آن از داخل دهان به وسیله ی دستگاهی چربی ناحیه مورد نظر به نام «بوچارت» را ساکشن میکنند و باعث ایجاد چال گونه میشود در روش دیگر به این گونه است که از داخل دهان قسمت پایین گونه و خط خنده را بخیه میزنند و در همان قسمت یک چال دائمی ایجاد میشود البته این را بگویم که نتایج این عمل کاملا غیرقابل پیش بینی است.

سیاری از جراحان زیبایی در جلسه مشاوره پیش از عمل چال گونه، با بهره گیری از نرم افزارهای مربوطه صورت مراجعه کننده را طراحی می کنند و در حقیقت امکان نمایش صورت فرد پس از عمل چال گونه را دارند که می تواند به روند تصمیم گیری کمک کند.

عمل چال گونه یک جراحی ساده است و به صورت سرپایی و در خود کلینیک زیبایی انجام می شود. این جراحی نیاز به بیهوشی ندارد و جراح از بی حسی موضعی استفاده می کند. همچنین مدت زمان عمل چال گونه حدود ۲۰ دقیقه می باشد.

جراح پس از استفاده از بی حسی موضعی در محل مورد نظر ( رایج ترین محل، ۲ تا ۳ سانتی متر فاصله از لب بالاییست )، ابزار نمونه برداری را وارد پوست می کند و با حرکت چرخشی در بافت گونه، بخشی از بافت چربی و عضله گونه را می تراشد. پس از آن بخش تراشیده شده از داخل پوست گونه از یک سمت شکاف مسدود و به مرور زمان هم محل زخم به وسیله ی سیستم بدن ترمیم می شود.قابل ذکر است که در هفته های اول پس از عمل چال گونه عموما سطح پوست گونه چه در حالت خندیدن و چه در حالت عادی به صورت چال خواهد بود اما جای نگرانی نیست و بعد از گذشت زمان وضعیت چال گونه شما از حالت ثابت خارج خواهد شد و فقط در هنگام خندیدن چال گونه ی شما آشکار می شود.

به طور معمول چال گونه ای که توسط جراحی ایجاد شده باشد، بین یک تا دو سال عمر خواهد کرد.

صرف عمل چال گونه برای گروه خاصی ممنوع یا نشدنی نیست مگر اینکه شرایط جسمانی و سلامتیتان در شرایطی باشد یا در حال مصرف دارویی باشید که پزشک به طور کلی عمل را توصیه نکند. حتما قبل از انجام هر نوع عملی ( حتی سرپایی) پزشک مورد نظر را در جریان سابقه پزشکی خود قرار دهید.

تنها نکته قابل توجه این است که معمولا اشخاصی که با گونه ی گوشتالود و پرحجم دست به عمل ایجاد چال گونه زده اند، نتیجه چندان رضایت بخشی به دست نیاورده اند و ظاهرا حجیم بودن گونه باعث افت کیفیت نهایی چال گونه خواهد شد.

توجه داشته باشید که در کل عمل ایجاد چال گونه در میان دیگر جراحی های زیبایی جزء کم عوارض ترین آنهاست. همان طور که گفته شد جراحی چال گونه یک عمل سرپاییست و در حین آن از بیهوشی کامل استفاده نمی شود. از جمله عوارض عمل چال گونه شاید تنها بتوان به اندکی خونریزی و کبودی و تورم بعد از عمل اشاره کرد که باید گفت طبیعیست و می توانید با استفاده از کمپرس یخ جلو گسترش آن را بگیرید. عفونت پس از عمل ایجاد چال گونه به ندرت مشاهده شده است که در صورت مشاهده با مشورت و تجویز پزشک آنتی بیوتیک استفاده کنید.

دقت داشته باشید که مراقبت از بخیه ها در ۳ روز پس از عمل چال گونه اهمیت دارد. بهتر است در این ۳ روز غذاهای آبکی و یا نرم میل کنید و حواستان به جای عمل و بخیه روی گونه تان باشد. اگر این ۳ روز را با موفقیت پشت سر بگذارید، البته همچنان لازم است تا ۲ هفته مراقبت ادامه پیدا کند اما نه به شدت ۳ روز اول.

در مورد هزینه عمل چال گونه هم می توان این حرف را زد که با توجه به عدم استفاده از بیهوشی و تجهیزات و استفاده از کادرمجهز دیگر جراحی های زیبایی، هزینه ایجاد چال گونه هم نسبت به عمل های زیبایی دیگر کم هزینه تر است.

البته هزینه عمل چال گونه این شباهت را هم با دیگر جراحی های زیبایی دارد که هزینه نهایی آن بسیار مرتبط با پزشک ( مهارت و شهرت) و همچنین منطقه ای است که کلینیک زیبایی در آن واقع شده است. با وجود گستردگی بازه هزینه عمل چال گون به طور متوسط می توان برای ایجاد دو چال گونه در دو طرف صورت بین ۳٫۵ تا ۶ میلیون هزینه جراحی در نظر گرفت.

در نهایت بد نیست بدانید اگر میل به اقدام برای ایجاد چال گونه دارید اما هزینه عمل برایتان سنگین است می توانید به جای درخواست برای ۲ چال گونه، تنها در یک سمت صورتتان چال گونه ایجاد کنید و به این ترتیب تنها نیمی از هزینه جراحی چال گونه را بپردازید. ظاهرا و بر اساس گفته های متخصصین زیبایی داشتن چال گونه تنها در یک طرف صورت طبیعی تر است و غریبه ها احتمال بیشتری می دهند که چال گونه شما مادرزادی باشد.

همه ی راه هایی که برای ایجاد چال گونه به شما معرفی شد به صورت موقتی بوده و هیچکدام دائمی نمیباشد زیرا چال گونه به صورت مادرزاد است و اکتسابی نمیباشد و اگر با هرروشی ایجاد شود تنها مدت کوتاهی در صورت شما باقی میماند درنهایت اینهمه پول و وقت و سلامتی که هزینه ی اینکار کردید از بین خواهد رفت در اینصورت اگر قصد انجام عمل چال گونه را دارید بهتر است قبل از آن بیشتر تامل کنید

تو زیباترین مخلوق خدایی پس از زیبایی خود شاکر باش

منبع : gloriacenter.ir

چگونه در خانه چال گونه درست کنیم

shafaonline.ir

ایجاد چال گونه با نخ, فیلم ایجاد چال گونه با ارایش, فیلم چال گونه با جراحی, فیلم چال گونه بدون جراحی, عمل چال گونه , چال لپ با نخ بخیه جذبی, چال گونه , دیمپل پلاستی, فیلم جراحی چال گونه, هزینه چال لپ, ایجاد چال گونه در منزل چال گونه, چال گونه چیست, چال گونه با بخیه, چال گونه طبیعی, چال گونه مردانه, چال گونه

پوست و مو

ایجاد چال گونه در منزل با ورزش گونه، رژیم غذایی سالم، به کمک آرایش، با داشتن لبخندی عریض و استفاده از سر بطری امکانپذیر است. چال گونه یا چال خنده فرورفتگی کوچکی است که هنگام خندیدن یا حرف زدن بر روی یک گونه یا هردو گونه نقش می‌بندد. چال گونه جذابیت خاصی به صورت فرد می‌دهد و باعث حالت کودکانه و معصومیت در صورت فرد می‌شود. امروزه تعداد زیادی از افراد با عمل جراحی بر روی صورت خود چال گونه می‌گذارند. اما آیا ایجاد چال گونه بدون جراحی و در منزل نیز امکان‌پذیر است؟ جالب است بدانید این کار امکان‌پذیر است.

ایجاد چال گونه در منزل
اگر دوست دارید برای خود چال گونه ایجاد کنید اما از انجام عمل جراحی برای این کار واهمه دارید؛ می‌توانید به روش طبیعی و در منزل این کار را انجام دهید. ایجاد چال گونه در منزل نیازمند روش‌هایی است که در زیر به آن اشاره می‌کنیم.
۱- انجام ورزش گونه
انجام ورزش گونه یکی از روش‌های ایجاد چال گونه در منزل است. برای انجام این ورزش‌ها لب‌های خود را غنچه کنید و به سمت جلو ببرید و لپ‌های خود را به سمت داخل بکشید و بمکید، انگار که یک عدد لیمو ترش یا گوجه سبز ترش خورده اید. لپ‌های خود را طوری به داخل بکشید که در بین دندان‌های بالا و پایین قرار گیرد. در این صورت است که چال گونه ایجاد می‌شود. قسمتی از گونه‌های خود که بیشتر از سایر قسمت‌های دیگر به داخل فرو رفته است را فشار دهید و به همان صورت نگه دارید. پس از انجام این حرکت نقطه‌ی عمیقی که ایجاد می‌شود را محکم نگه دارید و سعی کنید در همین حال لب‌های خود را مرتب تکان دهید. چال گونه معمولا با خندیدن بر روی گونه نقش می‌بندد؛ بنابراین بخندید و مرتب انگشتان خود را جابجا کنید و تغییر دهید تا بتوانید ماهیچه‌ای که در ایجاد چال گونه نقش دارد را پیدا کنید و مرتب ورزش دهید. این تمرینات و فشار دادن را هر روز انجام دهید و برای مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر ادامه دهید تا هم چال گونه بر روی صورتتان ایجاد شود و هم برای مدت طولانی‌تری بر روی صورت شما بماند. چندین هفته این کار را تکرار کنید.
با این روش به تمرین با عضلات صورت خود نیز پرداخته اید و ماهیچه‌های صورت خود را ورزیده کرده اید. البته ای روش ایجاد چال گونه در منزل از نظر علمی ثابت نشده است و ممکن است برای شما نتیجه نداشته باشد.

۲- ایجاد چال گونه با آرایش در آینه نگاه کنید و بخندید. در زمان خندیدن در اطراف دهانتان یک سری چین و چروک‌ها ایجاد می‌شود. توجه کنید که محل چال لپی که می‌خواهید با آرایش ایجاد کنید به دور و با فاصله از این چین و چروک‌ها باشد. پس از اینکه محل چال گونه خود را تعیین کردید با استفاده از یک مداد ابرو یا مداد چشم به رنگ قهوه‌ای تیره در قسمت بالای نقطه‌ای که برای ایجاد چال در نظر گرفته اید، یک نقطه کوچک قرار دهید. مداد‌های رنگی و سیاه برای این کار مناسب نیستند، زیرا مصنوعی به نظر رسیده و به خوبی با رنگ پوست ترکیب نمی‌شوند. نقطه‌ای را که بالای قسمت چال گونه قرار داده اید را به یک هلال ماه کوچک و نازک تبدیل کنید. طول هلال ماهی که برای ایجاد چال گونه می‌کشید نباید از ۲ و نیم سانتی متر بیشتر باشد. با استفاده از انگشتان یا گوش پاکن این خط را به اطراف پخش کنید و اگر لازم بود باز هم بکشید. با هر بار کشیدن بخندید تا نتیجه را ببینید. از مزایای این کار این است که طبیعی به نظر می‌رسد و موقتی است و به راحتی می‌توانید به حالت طبیعی خود برگردید. از خطرات این روش نیز این است که احتمال دارد پوست شما به خط چشم یا خط ابروی مورد استفاده تان حساسیت داشته باشد و به پوست شما آسیب برسد.

۳- استفاده از سر بطری سر بطری‌های پلاستیکی که بدون لبه‌های تیز باشد را تهیه کنید. برای تمیز کردن سر بطری‌ها از محلول نمکی استفاده کنید. روبروی آینه بایستید و سر بطری‌ها را در دهان و در بین دندان‌ها و گونه و جایی که می‌خواهید چال گونه ایجاد کنید قرار دهید. سپس به آرامی و با دستان خود سر بطری‌ها را فشار دهید تا بتوانید بر روی گونه خود چال ایجاد کنید. روزانه این کار را انجام دهید تا نتایج بهتری بگیرید. از مزایای این روش ایجاد چال گونه بدون انجام عمل جراحی است و از خطرات آن این است که ممکن است با تمرینات مکرر به دلیل وجود سر بطری در دهان، در دهان خود احساس درد پیدا کنید.

چگونه در خانه چال گونه درست کنیم

۴- داشتن رژیم غذایی سالم
یک رژیم غذایی سالم شامل کم کردن چربی‌ها، قند‌ها و نشاسته است. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و تناسب اندام و کاهش وزن؛ بایستی میوه‌ها و سبزیجات، محصولات لبنی و گوشت فاقد چربی، محصولات سویا، تخم مرغ، ماهی و میگو را در برنامه غذایی خود قرار دهید. میزان مصرف فست فود‌ها و غذا‌های فرآوری شده را کاهش دهید و پروتئین‌های گیاهی، میوه و سبزیجات تازه، ماهی و گوشت کم چرب را جایگزین کنید. همچنین نوشیدن بیش از ۸ لیوان آب در روز می‌تواند سموم و ترکیبات شیمیایی مضر را از بدن دور سازد و برای سلامتی و ایجاد چال گونه در منزل ثابت شده است. از مزایای این کار ایجاد چال گونه به صورت طبیعی است و همچنین سلامتی بدن را نیز به همراه دارد و خطری هم برای فرد ندارد.

۵- داشتن لبخندی بزرگ و عریض لبخند؛ یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای ایجاد چال گونه در منزل و برای بزرگسالان است. روبروی آینه بایستید و لبخند بزنید. برای اینکه جای چال گونه را مشخص کنید و برای درست انجام دادن تمرین در آینه نگاه کنید و در طول لبخند، گونه‌های خود را به سمت داخل بکشید. این کار را چندین بار در روز و هر بار حداقل ده دقیقه انجام دهید. از مزایای این کار ایجاد چال گونه بدون انجام عمل جراحی است و از معایب آن امکان ایجاد چین و چروک بر روی گونه‌های شما است که با تمرینات زیاد ممکن است بر روی صورت شما ماندگار هم بشوند.

برچسب هاآرایشی و بهداشتی رژیم غذایی سالم ورزش

جوش شیرین از فواید شگفت انگیزی برای پوست و مو برخوردار است، همچنین استفاده از …

با آمدن این ویروس جدید زندگی ها دستخوش تغییرات زیادی شده است یکی از این …

چال گونه، چین های کوچک یا تو رفتگی در قسمت گوشتی گونه است. چال گونه ها نتیجه ناهنجاری های عضلانی جزئی است که باعث می شود پوست گونه در هنگام حرکت، محکم کشیده شده و باعث ایجاد تو رفتگی ظاهری می شود. این ویژگی شایان ستایش صورت معمولاً یک ویژگی ارثی ژنتیکی است. با این وجود، افرادی که بدون چال گونه متولد می شوند نیز می توانند با استفاده از روش های گوناگون اعم از ساده (آرایش) تا سخت (عمل جراحی) ظاهر خود را با موفقیت تغییر دهند.

برای شروع ورزش عضلات گونه تان، صورت را به شکلی تبدیل کنید که اکنون یک لیمو یا چیز به طرز قابل ملاحظه ای ترش خورده اید. لب هایتان باید جمع شده باشد یا جلو آمده باشد و گونه هایتان را باید به سمت داخل بمکید. دندان هایتان نباید به هم بچسبند، زیرا این کار می تواند مانع از مکیدن گونه ها شود، اما نیاز است  تا لب هایتان بسته باشد.

نواحی از گونه ها را مشخص کنید که عمیق ترین تو رفتگی ها قرار دارند. از دو انگشت اشاره خود برای فشار دادن ملایم آنها به سمت داخل استفاده کنید. وقتی آماده می شوید تا دهان خود را حرکت دهید، انگشتان خود را به طور محکم و ثابت بر روی این ناحیه ها نگه دارید.

چگونه در خانه چال گونه درست کنیم

به تدریج با لبخند زدن، حالت صورت خود را آسان تر کنید، و انگشتان خود را به طور ثابت بر روی همان نقطه از صورت نگه دارید. لبخندتان باید عریض و با دهان باز باشد، زیرا عموما وقتی شخصی لبخند عریضی دارد، چال گونه به طور طبیعی ایجاد می شود. اکنون انگشتان تان باید در محل جدیدی در نزدیکی گوشه لب تان قرار داشته باشند، در جایی که اگر به طور طبیعی چال گونه داشتید، ظاهر می شد.

برای آموزش به گونه هایتان تا چال گونه بادوام تری داشته باشند، نیاز است تا تو رفتگی ها را برای مدت حداقل 30 دقیقه محکم فشار دهید.

به انجام ورزش «چال گونه» 30 دقیقه ای به صورت روزانه و به مدت یک هفته ادامه دهید. اگر یک ماه گذشته است و هنوز هم نمی توانید یک چال گونه ماندگار داشته باشید، ممکن است بخواهید انجام این کار را ترک کنید. از این تکنیک از لحاظ علمی حمایت نمی شود، اما بر اساس حرف های دیگران، اگر در نهایت با این روش موفق به داشتن چال گونه نشده باشید، ممکن است این روش برای تان موثر نباشد.

به آینه نگاه کنید تا به پهنا صورت اما به صورت طبیعی لبخند بزنید. نقاط کلی که می خواهید چال گونه مصنوعی تان قرار داشته باشد را مشخص کنید.

چال گونه ها معمولا به صورت خطوط کوتاه یا شکل نیمه هلالی ظاهر می شوند. از یک خط چشم مدادی به رنگ قهوه ای تیره یا مداد ابرو استفاده کرده تا نقاط کوچکی را در قسمت بالای نقطه ای که می خواهید چال گونه قرار داشته باشد، ایجاد کنید.

با مشخص شدن قسمت بالای برآمدگی چال گونه ها، دهان تان را رها کنید. در نقطه ای که علامت گذاری کرده اید، یک خط کوچک و کمی منحنی شکل بکشید. از همان خط چشم یا مداد ابرو که برای ایجاد نقطه استفاده کرده اید، برای این کار نیز استفاده کنید.

اکنون که چال گونه تان ترسیم شده است، باید آن را با آرایش خود هماهنگ کنید تا آرایش نهایی ظریف و طبیعی به نظر برسد. از انگشتان دست خود یا چوب دودی برای ترکیب کردن این خط با رنگ پوست استفاده کنید، و به جای در جهت چپ و راست حرکت کردن، با حرکت در جهت بالا و پایین آن را مالش دهید.

چال گونه های جدید خود را در آینه بررسی کنید- آیا هم اندازه هستند؟ آیا بیش از حد تیره به نظر می رسند؟ آیا به اندازه کافی تیره نیستند؟ آیا چال گونه هایتان در نورهای خاصی غیر طبیعی به نظر می رسند؟ اگر هر چیزی در مورد آرایش تان درست به نظر نمی رسد، از اینکه آن را شسته و مجددا امتحان کنید، نترسید.

مانند همه سوراخ کردن ها، سوراخ کردن گونه نیز در صورتی که در شرایط مناسب بهداشتی انجام نشود، خطر ایجاد عفونت را به همراه دارد. سعی نکنید تا گونه هایتان را خودتان در خانه سوراخ کنید. تنها به سراغ متخصصان معتبر و با تجربه بروید، افرادی که آموزش لازم دیده و ابزار لازم را برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به عفونت یا ایجاد عوارض در اختیار دارند.

اگر سوراخ کننده تان واجد شرایط و معتبر باشد، قبل از سوراخ کردن، ناحیه گونه را به طور کامل تمیز می کند. قسمت بیرونی پوست باید با صابون ضد باکتریایی، دستمال مرطوب الکلی استریل یا روش مشابه ضد عفونی کردن تمیز شود تا هر گونه میکروارگانیسم های مضر که می توانند در صورت سوراخ شدگی عوارض ایجاد کنند، از بین بروند.

سوراخ کننده های معتبر بدن از تفنگ سوراخ کننده بدن که دارای سوزن یک بار مصرف است، استفاده می کنند که در  اتوکلاو استریلیزه شسته می شود یا از یک سوزن یک بار مصرف (بدون تفنگ سوراخ کننده بدن) استفاده می کنند. سوزنی که از آن برای سوراخ کردن گونه استفاده می شود باید ضد عفونی شده و هیچ گونه شکی در خصوص آلودگی آن وجود نداشته باشد. هرگز و هیچ گاه از یک سوزن آلوده برای سوراخ کردن استفاده نکنید. علاوه بر این:

سوراخ کننده گونه از سوزن برای سوراخ کردن سریع پوست در محل دقیقی که چال گونه قرار می گیرد، استفاده می کند. بلافاصله پس از سوراخ کردن پوست، سوراخ کننده گونه باید جواهرات را در ناحیه سوراخ شدگی قرار داده و ناحیه سوراخ شده را به میزان بیشتری با محلول ضد باکتریایی ضد عفونی کند.

ناحیه سوراخ شده جدید نیاز به مراقبت خاص برای کاهش خطر عفونت یا عوارض دارد. دستورالعمل های لازم را از سوراخ کننده خود دریافت کنید. احتمالا نیاز است تا محل سوراخ شدگی را چندین مرتبه در روز با محلول نمک شست و شو دهید تا سوراخ شدگی ترمیم شود.

معمولا این مدت زمان لازم است تا سوراخ شدگی ترمیم پیدا کند. قبل از اینکه بتوان با خیال راحت جواهر را برداشت، نیاز است تا زمان ترمیم، جواهر در این ناحیه باقی بماند. جدا کردن زودهنگام جواهرات از گونه ممکن است باعث شود که سوراخ های گونه بسته شوند. حداقل یک ماه (و تا سه ماه) باید صبر کنید تا گونه ها به اندازه کافی ترمیم پیدا کنند.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

یک پزشک – اخبار فناوری، پزشکی، سینما و کتاب

چال گونه ، یک فرورفتگی کوچک بر روی گونه است که هنگام لبخند ظاهر می شود. این یک ویژگی ارثی و ژنتیکی است که معمولا در دو طرف گونه ظاهر می شود اما در بعضی موارد ممکن است فقط در یک طرف، در گوشه های بالا، پایین یا گوشه پایین تر از دهان ظاهر شوند.

چگونه در خانه چال گونه درست کنیم

در اصل، انقباض عضله صورت، به نام عضله خنده، باعث بروز چال گونه می شود. چال گونه زمانی به وجود می آید که پوست صورت و عضله متصل به آن، به پائین کشیده می شوند و خندیدن باعث انقباض عضله خنده می شود. به عبارت دیگر، چال گونه، یک نقص جزئی در صورت محسوب می شود.

معنی و مفهوم چال گونه
غربی ها عقیده دارند افرادی که دارای چال گونه هستند، بسیار خوش شانس هستند؛ زیرا آنها همیشه توسط الهه عشق و زیبایی ( ونوس) محافظت می شوند.

زندگی این افراد سراسر آرامش و خوش شانسی است. برای آنها، ونوس ناجی بسیار زیبایی است که قلب و مهربانی و خوش قلبی او “علامتی” است تا این افراد در مورد پول، شهرت و سرنوشت، خوش شانس باشند. پس باید از ونوس، تشکر کرد.

با توجه به باور عمومی، افرادی با چال گونه، همیشه در کار و به دست آوردن ثروت، خوش شانس هستند. با توجه به خلق و خوی ملایم و روح مترقی این افراد، همیشه مورد قدردانی قرار می گیرند، حتی به شخصیت های مهمی تبدیل می شوند، که می توانند از دیگران محافظت کنند.

در زنان داشتن چال گونه ، به معنای خوش شانسی است که این خوش شانسی بیشتر شامل خردمندی، هوشمندی و هوشیاری است. در دختران، نشانه دلربایی و جدابیت و زیبایی است. این جذابیت باعث می شود دیگران مجذوب او شوند. داشتن چشمانی نافذ نیز باعث موفقیت آنها می شود.

در مردان داشتن چال گونه به معنای نشانه ای از سرعت است. به نظر می رسد آنها چهره و استایل جذابی دارند. آنها سرشار از سرزندگی هستند و جذابیت زیادی برای مردم ایجاد می کنند و این عبارتی ظریف از بشریت است.

چگونه با تمرین و ورزش می توانید چال گونه داشته باشید؟
گام اول:
لب ها و گونه ها را فشار دهید. برای شروع تمرین گونه ها، چهره خود را مانند زمانی که لیمو و یا غذاهای ترش می خورید، جمع کنید. لب ها باید کمی جمع شوند و یک قسمت از گونه اندکی گود شود. به دندان ها محکم فشار نیاورید به طوری که گونه ها به داخل فرو روند، اما لب ها را باید جمع و اصطلاحا غنچه کنید.

توجه – این یک روش عامیانه است. به عبارت دیگر، این نوع رویکرد از نظر علمی تایید نشده است، بنابراین، برای این روش تضمینی وجود ندارد که می تواند موثر باشد یا خیر.

گونه ها باید به طور طبیعی به داخل کشیده شوند، یعنی تا بین دندان های فوقانی و پایین، و بین جلو و عقب دهان، به درون کشیده شوند. اگر نمی توانید این حالت را مجسم کنید، غذای ترش بخورید و این تمرین را شبیه سازی کنید.

گام دوم:
این تورفتگی را فشار داده و نگه دارید. گودترین فرورفتگی روی گونه را شناسایی کنید. با استفاده از دو انگشت ، به آرامی روی گونه ها فشار دهید. در هنگام آماده کردن حرکات دهان خود، این نکات را در ذهن داشته باشید. همچنین می توانید از انگشت شست یا مداد برای فشار دادن این نقاط استفاده کنید.

گام سوم:
لبخند بزنید و موقعیت چال گونه را با انگشت خود میزان کنید. به آرامی لبخند بزنید و انگشت اشاره خود را بر روی صورتتان بگذارید. شما باید دهان خود را زمانی که می خندید، کاملا باز کنید زیرا چال گونه ، به طور طبیعی زمانی به وجود می آید که افراد، به پهنای صورت ، می خندند. اکنون باید نوک انگشتان خود را در نزدیکی دو گوشه دهان قرار دهید، زیرا این محل، محدوده طبیعی چال گونه است.

مطالب مرتبط

لیفتینگ صورت و بدن با آر اف ( RF ) چگونه انجام می شود؟

برای بررسی از آینه استفاده کنید تا اگر نوک انگشتان شما کمی از جای خود جابجا شدند ، بتوانید آنها را اصلاح کنید. نوک انگشتان یا مداد را، به نقطه ای که میخواهید چال گونه ایجاد شود، فشار دهید و بطور موقت، دست خود را به سرعت بردارید. اگر دوست دارید می توانید عکس بگیرید. توجه داشته باشید که به محض اینکه عضلات دهان را شل کنید، این فرورفتگی ها ناپدید می شوند.

گام چهارم:
تا ۳۰ دقیقه دیگر یا بیشتر فشار را ادامه دهید. برای ایجاد چال گونه بر روی استخوان گونه، باید حداقل ۳۰ دقیقه دیگر به فشار دادن دندان ها ادامه دهید. هرچه بیشتر فشار دهید، شانس بیشتری برای داشتن چال گونه خواهید داشت. در زمان های قدیم، دستگاه های مکانیکی با فشار وارد کردن بر روی نقاطی از سطح پوست، چال گونه درست می کردند. این نوع دستگاه ها را از نظر اثربخشی، مورد بررسی قرار نداده اند، اما بعضی از آنها ادعا دارند که کار می کنند. این تمرین عملکرد دستگاه را شبیه سازی می کند.

گام پنجم:
روزانه این تمرین را تکرار کنید. این تمرین را ۳۰ دقیقه در روز برای داشتن چال گونه و به مدت چند هفته انجام دهید. اگر چال گونه را به مدت کمتر از یک ماه میخواهید بر روی صورت خود داشته باشید، بهتر است این روش را کنار بگذارید. این روش با شواهد علمی تایید نشده است و فقط در حد شایعات عامیانه است، بنابراین اگر موفق نشدید، احتمالا این روش برای شما کارآمد نخواهد بود.

چگونه می توانید با لوازم آرایشی، چال گونه درست کنید
گام اول:
از یک آینه استفاده کنید و با دهان کاملا باز، اما به طور طبیعی. بخندید. موقعیت چال های مصنوعی گونه را، مشخص کنید.
هنگام لبخند زدن، چین و چروک هایی در اطراف دهان تشکیل می شوند.چال گونه باید خارج از این چروک ها باشند، پس از بالای لب بالا شروع کنید.

به یاد داشته باشید که با صدای بلند بخندید، اما حالت طبیعی خود را از دست ندهید. چال گونه ها با یک لبخند طبیعی ظاهر می شوند. بنابراین وقتی قصد کشیدن چال گونه را دارید، لبخند بزنید، و محل درستی را انتخاب کنید. خجالت نکشید!
نکته: این روش برای ایجاد عکس های موقتی مناسب است. این چال گونه ممکن است طبیعی تر به نظر برسد.

گام دوم:
چال گونه خیالی خود را برجسته کنید. این چال ها معمولا کوتاه یا هلالی شکل هستند. با استفاده از خط چشم یا خط ابرو تیره، علامت گذاری کنید .رنگ قهوه ای تیره اثر بیشتری دارد زیرا حالت طبیعی را به صورت می دهد.از رنگ مشکی یا رنگهای دیگر استفاده نکنید.

گام سوم:
یک هلال ماه را بر روی گونه خود بکشید. هنگامی که بالاترین نقطه را مشخص کردید، ماهیچه های خود را شل کنید. از نقطه مشخص شده، یک خط منحنی رسم کنید. همچنین، می توانید از یک مداد طراحی استفاده کنید. منحنی نباید بیشتر از ۲.۵ سانتی متر از زیر نقاط مشخص شده باشند.یک منحنی کوچک – کمی کوتاهتر از منحنی ناخن- بکشید.
گام چهارم:
در صورت لزوم، روی آن صاف کنید و یا دوباره طراحی کنید. هنگامی که طراحی به پایان رسید، باید کمی آن را منظم کنید تا نتیجه نهایی، ظریف تر و طبیعی تر باشد. شما میتوانید از انگشتان خود یا قلم مو برای ثابت کردن طرح بر روی پوست، استفاده کنید. به جای حرکت قلم مو به دو طرف، از حرکات بالا و پایین استفاده کنید. طرح ممکن است از نظر رنگ ،یک دست در نیاید، بنابراین شما باید دوباره طرح بزنید و رنگ کنید.

گام پنجم:
برای بررسی نتایج، لبخند بزنید و در آینه، به تماشای چال های جدید گونه بپردازید – آیا آنها متعادل هستند؟ خیلی تیره نیستند؟ آیا این چال های گونه، در نور کم، طبیعی به نظر می رسند؟ اگر چال های گونه جدید به نظر اشتباه می رسند، تردید نکنید و آنها را پاک کنید و دوباره طراحی کنید.

چگونه با استفاده از سر بطری، چال گونه درست کنیم؟
چال گونه، فرو رفتگی کوچکی بر روی گونه و نزدیک به دهان است. این فرورفتگی، چهره را جذاب تر و گیراتر می کند. برای داشتن این جذابیت، بسیاری از جوانان، از چوب پنبه استفاده می کنند. با این روش می توانید در ناحیه گونه، یک چال کوچک ایجاد کنید.

چطور این کار را انجام دهیم:
برای ایجاد چال گونه، لطفا از سر بطری های پلاستیکی، بدون لبه های تیز استفاده کنید.
سر بطری ها را با یک محلول نمکی تمییز کنید.
در جلوی آینه بنشینید و سربطری را در دهان، بین گونه ها و دندان های خود قرار دهید، جایی که می خواهید چال گونه، داشته باشید.
سپس از دستان خود استفاده کنید و به آرامی آن را فشار دهید تا با سر بطری، بر روی گونه خود، چال بیندازید.
این کار را هر روز برای به دست آوردن بهترین نتایج، انجام دهید.

چگونه با داشتن یک رژیم غذایی سالم، میتوانید چال گونه داشته باشید؟
کارشناسان توصیه می کنند یک رژیم غذایی سالم یعنی به حداقل رساندن مصرف نشاسته، قند اضافه و چربی های حیوانی از غذاهای گوشتی گرفته تا محصولات لبنی. برای کاهش سریع وزن، باید بیشتر از میوه ها، سبزیجات، سفیده تخم مرغ، محصولات سویا، ماهی، میگو، محصولات لبنی بدون چربی و گوشت بدون چربی بخورید.

اگر بدن شما بیش از ۵۰۰ کالری در هفته بسوزاند، بیش از ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم را از دست می دهید. اگر می خواهید سریعتر وزن کم کنید، باید کمتر بخورید و ورزش کنید. به عنوان مثال، اگر در روز با یک ساعت ورزش، در حدود ۱۰۵۰-۱۲۰۰ کالری بسوزانید، می توانید در هفته اول ۱.۵ تا ۲.۵ کیلوگرم از وزن خود را کم کنید یا اگر وزن شما بیشتر از ۱۱۴ کیلوگرم است، می توانید بیشتر هم کالری بسوزانید. خیلی مهم است که برای کاهش سریع وزن، کالری مصرفی خود را یکباره قطع نکنید، زیرا بسیار خطرناک است.

شما باید مصرف نمک را محدود و نشاسته را قطع کنید تا وزن خود را به طور موثری کاهش دهید، زیرا اینها باعث احتباس آب در بدن شده و وزن شما را افزایش می دهد. در واقع، داشتن یک رژیم غذایی سالم یک راه موثر دیگر برای داشتن چال گونه به طور طبیعی در خانه برای بزرگسالان است. نکاتی وجود دارد که خیلی باید رعایت کنید.

چطور این کار را انجام دهیم:
کاهش میزان مصرف روزانه قندها، فست فودها و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید. شما باید غذاهایی مانند گوشت کم چربی ، سبزیجات تازه، ماهی و میوه ها و پروتئین های گیاهی را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید.

آجیل و غلات کامل برای تامین انرژی ایده آل هستند.

نوشیدن بیش از هشت لیوان آب در طول روز برای خارج کردن سموم و مواد شیمیایی بد از بدن،لازم است. نوشیدن آب زیاد، ثابت شده است که برای چال گونه و سلامتی مفید است.

چگونه می توانید با استفاده از یک قلم ، چال گونه درست کنید
با استفاده از یک قلم، یکی از بهترین روش ها برای داشتن چال گونه در بزرگسالان است اما سعی کنید آن را در اسرع وقت انجام دهید، به ویژه هنگامی که شما به دنبال راهی طبیعی برای داشتن چال گونه در منزل هستید . برای انجام این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:.

چطور این کار را انجام دهیم:
با دهان کاملا باز و بطور طبیعی لبخند بزنید و سپس تعیین کنید که چال گونه، کجا باید ایجاد شود. از دو قلم که تیز هم نباشند استفاده کنید و با آنها بر روی عضلات گونه فشار وارد کنید.

راه دیگر این است که شما می توانید از ته یک قلم به مبارزه با گونه های خود، طی مراحلی منظم، بروید. انجام این روش به شما کمک می کند که گونه های طبیعی و زیبایی داشته باشید. این روش موثری نیز برای کودکان می باشد که ابتدا باید مورد تایید شما قرار بگیرد و سپس آن را امتحان کنید.

چگونه می توانید با لبخندی پهن و عریض، چال گونه درست کنید؟
لبخند بزرگ و عریض به عنوان یکی از سریع ترین راه های درمانی برای بزرگسالان شناخته شده است که می توانید از آن، در صورتیکه بخواهید چال گونه طبیعی داشته باشید، استفاده کنید. برای کسب بهترین نتیجه، باید از یک آینه کوچک استفاده کنید؛ شما به این آینه نگاه می کنید و سپس لبخند بزنید. سعی کنید جایی که می خواهید چال گونه داشته باشید را بر روی پوست خود مشخص کنید.

یکی از اشکالات این راه حل، این است که وقتی لبخند بزرگ و عریضی می زنید، ممکن است روی گونه هایتان چین وچروک ایجاد شود. با این حال، باید تلاش کنید تا جایی که امکان دارد طبیعی به نظر برسد. این راه حل می تواند برای داشتن یک چال گونه طبیعی برای عکس گرفتن، مناسب باشد.
چگونه می توانید با کشیدن گونه ها به داخل، چال گونه داشته باشید.

این یکی از ساده ترین راه ها در مورد چگونگی داشتن چال گونه در افراد بزرگسال است تا بدون نیاز به عمل های جراحی خطرناک، به آن دست پیدا کنند.

چگونه در خانه چال گونه درست کنیم

این تمرین به شما کمک می کند تا به آرزوی خود برای داشتن چال گونه طبیعی، برسید. در واقع، این تمرین بسیار ساده است، بنابراین می توانید در اوقات فراغت خود، این تمرین را انجام دهید.گونه های خود را به سمت داخل بکشید و سپس چند ثانیه نگه دارید. هنگام انجام این تمرین آسان، تنها ابزار مورد نیاز برای استفاده، یک آینه می باشد تا مطمئن شوید که آیا این تمرین را به درستی انجام می دهید یا خیر. برای کسب بهترین نتیجه، این تمرین آسان را حداقل ۱۰ دقیقه انجام دهید و آن را چندین بار در روز تکرار کنید.
در حقیقت، کشیدن گونه ها به داخل، روشی بسیار موثر است که به شما کمک می کند تا چال گونه داشته باشید. پس هم اکنون آن را امتحان کنید!

چال گونه با ورزش و ورزش چال گونه و ایجاد چال گونه با ورزش و ایجاد چال گونه با ورزش صورت و چال گونه بدون جراحی و چال گونه با ورزش و چال گونه بدون عمل جراحی و چال گونه بدون عمل

خندیدن و نمایان شدن چال گونه می تواند باعث جذابیت چهره شود. اگر به طور طبیعی دلتان می خواهد چال گونه داشته باشید این مطلب را از دست ندهید.

روش ایجاد چال گونه بدون جراحی زیبایی
به فرورفتگی کوچکی که هنگام خندیدن روی گونه ها تشکیل می شود، چال گونه یا چال خنده گفته می شود که به عنوان یکی از خصوصیات زیبایی در صورت شخص شمرده می شود.

هیچ کس نمی تواند جذابیت و معصومیتی که چال لپ به آدم ها میدهد را انکار کند. واقعیت این است:چال لپ، چال گونه یا چال خنده، هرچه که باشد جذاب است.

ایجاد چال گونه یا چال لپ با ورزش
همه ما در اطراف مان کسانی را می شناسیم که لبخند ملیحی دارند و هنگام خندیدن روی لپ شان چال می افتد و حتما بارها پیش خود فکر کرده اید که این افراد چقدر جذاب هستند! چال گونه می تواند در هر دو گونه و یا فقط یک گونه وجود داشته باشد که هنگام خنده دیده می شود. چال خنده به صورت افراد حالتی بی گناه و کودکانه می دهد و همین مسئله جذابیت و زیبایی آنها را دو چندان می کند. از سوی دیگر چال خنده یک ویژگی منحصر به فرد است که همه افراد از آن برخوردار نیستند اما روش های ساده ای وجود دارند که با استفاده از آنها می توان این فرورفتگی زیبا را در صورت ایجاد کرد.

بوسیله آرایش، چالِ لپِ طبیعی ایجاد کنید
روبروی آینه بایستید و بخندید. در این حالت انتخاب کنید که دوست دارید چالۀ لپ تان کجا قرار گیرد. وقتی می خندید، یک سری چین های طبیعی اطراف دهانتان نمایان می شود و چال لپ باید با فاصله و دور از آنها باشد.
بالای چال جدید تان علامت بگذارید. از یک مدادِ چشم یا مدادِ ابرو به رنگ قهوه ای تیره استفاده کرده و بالای جایی که برای چال تان انتخاب کردید یک نقطه ی کوچک بگذارید. از مداد های رنگی و سیاه بپرهیزید چون با رنگ پوست به خوبی ترکیب نمی شود و مصنوعی به نظر می رسد.
روی گونه هایتان یک هلال ماه بکشید. کنارِ نقطه ای که برای جای چال تان در نظر گرفته اید، یک هلال ماهِ کوچک و نازک با همان مداد بکشید. برای داشتن چال لپ طول این هلال ماه از ۲ و نیم سانتی متر نباید بیشتر شود.
آنرا پخش کنید و اگر لازم بود دوباره بکشید. با استفاده از یک گوش پاک کن یا انگشتان دست تان، مداد را به آرامی روی پوستِ اطرافش پخش کنید. به احتمال زیاد با یک بار به نتیجه ی دلخواه نمی رسید، پس هر چندبار که لازم است این کار را تکرارکنید
بخندید تا نتیجه را ببینید! چال لپ هایتان را در آیینه بررسی کنید. آیا قرینه هستند؟ خیلی تیره اند؟ یا به اندازه ی کافی تیره نیستند؟ طبیعی به نظر می رسند؟ و… اگر چیزی به نظرتان خوب نیامد، نگران نشوید، می توانید صورت تان را بشویید و دوباره امتحان کنید.

گونه هایتان را ورزش دهید و تمرینِ چالِ لپ بکنید

لب هایتان را غنچه کنید و لپ هایتان را به سمت داخل بمکید. برای شروعِ ورزش، حالت صورتتان را باید طوری بکنید که انگار همین الان یک لیمو ترش یا گوجه سبز ترش خورده اید.
لپ هایتان از داخل دهان باید بین دندان های بالا و پایین قرار گیرد تا چال لپ ایجاد شود.
قسمتی از گونه هایتان را که گود رفته را فشار دهید و نگهدارید. عمیق ترین قسمتی که بعد از انجام این حرکت پیدا می شود را محکم نگهداشته و سعی کنید لب هایتان را تکان دهید.
بخندید تا اگر لازم بود جای انگشتتان را روی لپ تان تغییر دهید. چال لپ ها معمولاً وقتی که خنده روی صورت می آید پدیدار می شود. برای همین لازم است که بخندید تا مشخص شود دقیقاً کدام ماهیچه است که باید تمرین داده شود.
این فشار دادن و تمرین را هر روز ۳۰ دقیقه یا بیشتر ادامه دهید تا چال لپ تان طولانی تر روی صورتتان بماند.
برای چندین هفته هر روز حداقل ۳۰ دقیقه این تمرین را انجام دهید.

در گذشته دستگاه‌های مکانیکی وجود داشتند که با وارد کردن فشار قابل تنظیم به این نقاط در صورت سعی در ایجاد چال گونه داشتند. البته هیچ وقت این موضوع به اثبات نرسید که این دستگاه‌ها واقعا نتیجه‌بخش هستند، اما برخی از افراد نسب به موثر بودن این دستگاه‌ها اطمینان زیادی داشتند. البته که می توان این کار را با دست انجام داد.
چرا بعضی ها چال لپ دارند؟

عقیده عمومی بر این است چال خنده ژنتیکی است (البته در مورد جزئیات این عقیده بحث‌هایی وجود دارد). در گذشته، وجود چال‌های‌ خنده به عنوان یک خصوصیت ژنتیکی «غالب» تلقی می‌شد، یعنی اگر والدینی، هر دو چال‌های خنده داشته باشند، همه فرزندان آن‌ها نیز کم و بیش چنین خصوصیتی را خواهند داشت.‌

دو نظریه دیگر نیز در مورد دلایل به‌وجود آمدن چال‌های گونه وجود دارد. یکی این است که آن‌ها محصول کوتاه بودن عضلات دور دهان هستند، اما نظریه پرطرفدارتر این است که این چال‌ها حاصل نقصی در یکی از عضلات صورت به نام زیگوماتیک ماژور هستند، که عضله بزرگِ قرار گرفته در طرفین صورت است. عقیده بر این است که چال گونه حاصل دو تکه شدن این عضله هستند که در حالت عادی یک تکه است. زیگوماتیکِ بیفید یا دو تایی، باعث می‌شود در هنگام خندیدن فرورفتگی کوچکی در گونه شما ظاهر شود.

راه های ایجاد چال گونه
ایجاد چال گونه به کمک آرایش

برای ایجاد فرورفتگی روی گونه با آرایش ابتدا درمقابل آینه بایستد و لبخند بزنید.

درحالت لبخند زدن محلی را که میخواهید چال داشته باشد دقیقاً مشخص کنید. محل چال های لبخند مهم است.

زیرا پس از ایجاد چال بوسیله لوازم آرایش گودی ها باید طبیعی بنظر برسند. پس از علامت گذاری چال ها توسط مداد ابرو یا سایه چشم این نقطه را شبیه به یک منحنی حدود ۲ سانتیمتر رسم کنید.

و با ایجاد سایه روشن توسط سایه چشم و استفاده از رژگونه برروی این منحنی حالتی شبیه به چال گونه برروی گونه های خود ایجاد کنید.

ایجاد چال گونه به کمک ورزش

راه دیگربرای ایجاد فرورفتگی طبیعی روی گونه ورزش کردن است. که روش بسیارآسانی است.

تصورکنید که چیزترشی مانند لیمو یا تمبرهندی یا لواشک جویده اید. دراین حالت لبهای شما کمی غنچه است و گونه ها بداخل مکیده شده. درحالی که دهان بسته است.

این حالت واکنش طبیعی صورت به خوردن چیزهایی با مزه ترش است. دراین تمرین لپها باید طوری بداخل برده شوند که طبیعی بنظربرسند.

ایجاد چال گونه به کمک ورزش (تمرین دوم)

این تمرین کمی عجیب بنظرمیرسد. ابتدا محل ایجاد چال گونه را روی لپتان تعیین کنید.

سپس با استفاده ازانگشتانتان آنها را بآرامی بداخل فشاردهید. شما میتوانید بجای استفاده ازانگشتانتان ازدو مداد برای ایجاد چال استفاده کنید.

ایجاد چال گونه به کمک دستگاه

در گذشته دستگاه‌های مکانیکی وجود داشتند که با وارد کردن فشار قابل تنظیم به این نقاط در صورت سعی در ایجاد چال گونه داشتند. البته هیچ وقت این موضوع به اثبات نرسید که این دستگاه‌ها واقعا نتیجه‌بخش هستند، اما برخی از افراد نسب به موثر بودن این دستگاه‌ها اطمینان زیادی داشتند. البته که می توان این کار را با دست انجام داد.

اگر نیاز به عمل جراحی داشته باشید

چال گونه یکی از اعمال جراحی زیبایی است که توسط برخی از افراد تقاضا می شود و این عمل به ۲ روش صورت می گیرد؛ بهترین روش این است که از طریق داخل دهان برشی کوچک ایجاد می کنیم. در این ناحیه یک نوع چربی به نام «بوچارت» وجود دارد که این قسمت را با ساکشن خالی کرده؛ درنتیجه حفره ای زیرگونه ها و در ناحیه خنده افراد به وجود می آید و مقداری فرورفتگی در این محل ایجاد می شود. روش دیگر به این صورت است که از داخل دهان، قسمتی که قرار است روی صورت چال بیفتد را با بخیه جمع می کنیم و به این ترتیب چال گونه را برای فرد به وجود می آوریم. البته این را بگویم که نتایج این عمل کاملا غیرقابل پیش بینی است.

توصیه های پس از عمل

۱ مقداری درد، تورم و کبودی پس از عمل طبیعی است ولی در صورت درد یا تورم شدید یا خونریزی باید جراح را در جریان گذاشت.

۲ معمولا پس از عمل استفاده از آنتی بیوتیک ها توصیه می شود.

۳ فرد باید پس از هربار مصرف موادغذایی با دهانشویه دهان خود را شست و شو دهد تا محل برش ها که داخل دهان است دچار عفونت نشود.

۴ استفاده از کیسه یخ روی گونه برای ۲۴ ساعت اول برای کاهش تورم ها توصیه می شود.

۵ باید از فعالیت های سنگین همچون ورزش تا ۸ هفته بعد از عمل خودداری شود ولی فعالیت های سبک پس از ۳ روز امکان پذیر است.

۶ هنگام خواب استفاده از ۲ عدد بالش در پشت سر برای کاهش تورم ها توصیه می شود.

۷ بیمار باید از وارد شدن هرگونه ضربه به ناحیه گونه برای چند هفته اجتناب کند.

۸ از مصرف غذاهای سفت و جویدنی در ۴ ۳ روز اول پس از عمل خودداری کند تا احتمال جابه جایی پروتزها کمتر شود.

۹ از صحبت کردن زیاد خودداری کنند تا عضلات صورت کمتر تحرک داشته باشد و پروتز بتواند به استخوان گونه بچسبد.

امروزه چال گونه یا چال خنده یکی از معیارهای زیبایی محسوب می شود و جذابیت و معصومیتی به چهره می بخشد که به هیچ وجه انکار شدنی نیست .

چال گونه یک ویژگی منحصر به فرد است که همه افراد از آن برخوردار نیستند اما در برخی افراد روی یک گونه و برخی دیگر روی هر دو گونه وجود دارد که هنگام خنده دیده می شود.

اگر شما نیز عاشق چال گونه یا چال خنده هستید و دوست دارید این فرورفتگی جذاب را روی صورتتان داشته باشید تا چهره شما منحصر به فرد گردد این بخش از دنیای مد نمناک را از دست ندهید.

چگونه چال گونه داشته باشیم؟
روش ایجاد چالِ لپِ یا همان چال گونه به وسیله آرایش

شما می توانید با یک آرایش ساده چال گونه ایجاد کنید بدین شکل که جلوی آینه باستید و لبخند بزنید. با لبخند زدن چین و چروک های طبیعی اطراف لب ایجاد می شود بنابراین چال لپ تان باید با فاصله و دور ازاین خطوط لبخند باشد.

با یک مداد جای چال را علامت بزنید و بعد با یک مداد چشم یا مدادِ ابرو به رنگ قهوه ای تیره بالاتر از این قسمت را که برای جای چال رو روی لپ انتخاب کرده اید ، یک نقطه ی کوچیک بگذارید اما برای این کار از مداد سیاه و رنگی استفاده نکنید زیرا به علت ترکیب نشدن با رنگ پوست چال گونه ی شمارو کاملا مصنوعی نشان می دهد.

کنارِ نقطه ای که برای جای چال تان انتخاب نموده اید یک هلال ماهِ۲ و نیم سانتی متری و کوچک بکشید و آن را با یک گوش پاک کن یا انگشت روی پوستِتان پخش کنید. چند بار این کار را انجام دهید تا نتیجه خوبی به دست آورید تبحر پیدا کنید.

چگونگی ایجاد چال گونه با آرایش
ایجاد چالِ لپ یا چال گونه با ورزش

شما با انجام ورزش نیز می توانید چال لپ ایجاد کنید . این ورزش و تمرین عضلات صورت را اینگونه انجام دهید.

۱. ابتدا لب هایتان را غنچه کنید .

۲. سپس لپ هایتان را به طرف داخل بمکید طوری که حالت صورتتان مانند وقتی باشد که یک خوراکی ترش می خورید.

۳. از داخل دهان لپ هایتان را بین دندان هایتان بگیرید تا چال لپ ایجاد شود.

۴. آن قسمت از گونه که گود شده و فرو رفته است را با دست نگه دارید و فشار دهید.

۵. همان گونه که محکم نگهداشته اید و سعی کنید لب هایتان را تکان دهید وبخندید تا مشخص شود دقیقاً کدام ماهیچه است که باید تمرین داده شود.

۶. اگر لازم بود جای انگشتتان را روی لپ تان عوض کنید.

۷. هر روز ۳۰ دقیقه این تمرین را انجام دهید تا روی گونه تان چال ایجاد شود.

ورزش عضلات صورت بهترین روش برای چال گونه
ایجاد چال گونه به کمک دستگاه

دستگاه های مکانیکی در گذشته وجود داشتند که فشار قابل تنظیمی به گونه وارد می کردند و سبب ایجاد چال گونه می شدند شما می توانید به جای این دستگاه ها این کار را با دست خود نیز انجام دهید ؛ البته حتما با دقت و در صورت وجود مشکل با مشورت یک فرد متخصص .

چگونه چسب را پاک کنیم؟

چگونه چت تلگرام را برگردانیم؟

چگونه چاق شویم و از لاغری بیش از حد رهایی یابیم؟

انواع روش‌های درمان واریس پا و بهترین گزینه درمانی برای شما

چرا همیشه احساس خستگی می‌کنم؟ خستگی مزمن شدید – راه‌های کاهش و پرهیز از خستگی…

سگ هاسکی :‌ ویژگی‌ها و خصوصیات – شیوه نگهداری

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

کتاب‌های محبوب


کتاب مرگ در ونیز ، نوشته توماس مان‌

کتاب پاکسازی ذهن برای موفق‌شدن در زندگی – راهی بی‌نظیر برای از بین‌بردن ترس، اضطراب و افکار منفی – نوشته استیو اسکات ، بری داونپرت


کتاب اثر مرکب ، نوشته دارن هاردی، معرفی

کتاب هنر شفاف اندیشیدن – نوشته رولف دوبلی – ترجمه عادل فردوسی‌پور – معرفی

آدرس ایمیل خود را وارد کنید و در مرحله بعد یادتان نرود که حتما تأیید کنید:



Hedy Lamarr – Inventor of radio frequency-hopping technology


MARGARET KNIGHT – Inventor of the flat-bottomed paper bag machine


STEPHANIE KWOLEK – Inventor of Kevlar

عادت‌های بدی که مهارت‌های ارتباطی را محدود می‌کنند


نیروی اعتماد به‌ نفس چیست؟

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چگونه در خانه چال گونه درست کنیم
چگونه در خانه چال گونه درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *