چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم

 
helpkade
چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم
چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم

شاید در مورد نعل اسب و شبدر چهار برگ شنیده باشید، اما طلسم‌های خوش شانسی زیادی به جز این دو وجود دارند که یادگار  فرهنگ‌هایی هستند که شاید امروز دیگر وجود نداشته باشند اما مردم کشورها، این نمادها را به خاطر خوش شانسی و رفع بلا هنوز هم قبول دارند. همه می‌توانند خوش شانس باشند فقط کافی است چند بلوط با خود همراه داشته باشید یا کمی بامبو در محل کارتان مخفی کنید. 9 نماد خوش شانسی که احتمالا در مورد آنها چیزی نشنیده بودید را با هم مرور می کنیم.

 

مجسمه‌های مانکی نکو که یک پنجه خود را بالا گرفته است، نگاه دیگران را به سمت خود جلب می‌کند، چه آنجا یک رستوران باشد یا یک فروشگاه، یا حتی یک معبد، این گربه سبب خوش شانسی برای صاحب مکان است.

بحث های زیادی درباره انواع مختلف این مجسمه ها وجود دارد، مثلا گفته می‌شود آنهایی که پنجه دست چپشان بالا است بیشتر مناسب قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها و موجب افزایش درآمد می‌شود، در حالی که مجسمه‌های با پنجه راست در بالا مناسب فروشگاه‌ها است و سلامتی می‌آورد. اما چیزی که که همه به آن معتقد هستند این است که مجسمه  گربه سبب خوش شانسی می‌شود.

 

چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم

 

بامبو در شرق آسیا خوراک خرس‌های پاندا است و حالا در سراسر دنیا برای تزئین خانه‌ها به کار می‌رود، اما بامبوی خوش شانسی در حقیقت یک گیاه متفاوت است. «Dracaena braunii» بر اساس فرهنگ مردم چین، اگر به عنوان یک هدیه شروع سال جدید به کسی اهدا شود می‌تواند سببی برای خوش شانسی کل سال او باشد. اما از طرفی بر اساس همین باورها اگر در سال اول گیاه از بین برود، می‌تواند برای ۲۹ سال سبب بدشانسی شود. مراقبت از این گیاهان بسیار آسان است. آنها برای رشد، تنها به نور مستقیم خورشید نیاز دارند و هر دو هفته یا هر ماه یک بار آب دادن کافی است.

 

 

در برخی از کشور ها ، مانند اسلواکی، لهستان، جمهوری چک، اتریش، آلمان و کرواسی، از فلس ماهی کپور در غذاهای کریسمس استفاده می‌کنند. حتی برخی از خانواده‌ها یک کپور تازه را می‌گیرند و چند روز زنده نگهداری می‌کنند تا کثیفی‌های محل زندگی ماهی کپور از بدن آن خارج شود و سپس از آن برای تهیه غذای سال نو استفاده ‌کنند.

پس از این که غذا سرو شد، همه زیر بشقاب‌های خود را نگاه می‌کنند تا فلس کپور را شاید آنجا پیدا کنند. آنها این فلس را در کیف پول خود می‌گذارند و امیدوارند تا عید کریسمس بعدی برای آنها شانس بیاورد.

 

 

این چاقوی پرویی با فرهنگ های کهن دیگری مانند اینکاها ارتباطی نزدیک دارد. اگرچه از تومی به عنوان وسیله‌ای برای قربانی کردن حیوانات در تاریخ یاد شده، اما از آن در شکافتن جمجمه انسان هم استفاده می‌شده است. این روزها، تومی  نماد خوش شانسی محسوب می‌شود. امروز مردم آن را روی دیوار خانه‌ها می‌آویزند و دولت پرو هم از آن به عنوان سمبل رسمی گردشگری در کشور استفاده می‌کند.

 

 

بر طبق فرهنگ عامه مردمان اسکاندیناوی، دانه‌های بلوط خوش شانسی می آورند.کاهنان معبد نیز در گذشته، به چنین چیزی معتقد بودند. باور عامه  این است که داشتن تعدادی بلوط در جیب، شما را از سر درد  و بیماری‌ها مصون نگه می‌دارد.

 

 

شاید در کشورهای مختلف دنیا عدد ۷ مقدس و شانس خوب فرض شود اما همه جا اینطور نیست.

در چین کلمه ی هشت (Ba) دارای تلفظی شبیه به تلفظ کلمه ی اقبال (fa) دارد، از این رو این عدد به عنوان نماد خوش شانسی به کار می‌رود. به این شماره آن قدر به عنوان نماد خوش شانسی اهمیت داده می‌شود که در زمان میزبانی  چین در المپیک ۲۰۰۸، بازی‌ها در تاریخ ۸ آگوست در ساعت ۸ و ۸ دقیقه شب آغاز گردید تا خوش شانسی این رقابت‌ها برای چینی ها به حداکثر برسد.

 

چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم

 

«Schwein gehabt» یک اصطلاح رایج آلمانی است که برای خوش شانسی به کار می‌رود، اما در ترجمه تحت الفظی به معنی «خوک گرفتم» است.  چه ارتباطی بین خوک ها و خوش شانسی وجود دارد؟ 

همه ی این باورها به دوران قرون وسطا بر می گردد، درست زمانی که داشتن تعداد زیادی خوک نشانه‌ی رونق تلقی می‌شد. همچنین داشتن خوک به این معنا بود که یک خانواده هرگز گرسنه نخواهد ماند. امروزه شیرینی های خوکی شکل به عنوان نمادی از خوش شانسی بین افراد در روز عید کریسمس رد و بدل می‌شود.

 

 

خفاش‌های قرمز دارای تاریخچه طولانی در میان نماد‌های چینی هستند. به ویژه اگر خفاش‌های قرمز در دسته‌های پنج تایی ظاهر شوند. پنج خفاش نشانگر پنج نعمت در فرهنگ چین هستند که شامل زندگی طولانی، ثروت، سلامت، عشق و مرگ آسان است. یک خفاش قرمز به خودی خود، یک طلسم  محسوب می‌شود و باور عمومی بر این است که شیطان را از هر کسی دور می‌کند. در تصویر زیر، پنج خفاش دور نماد طول عمر حلقه زده اند.

 

 

سوسک سرگین تاریخچه‌ای طولانی در رابطه با خوش شانسی دارد. مصری‌های باستان اعتقاد داشتند که همزمان با اوج گرفتن خورشید در آسمان این سوسک‌ها شروع به بالا رفتن از تپه‌های شنی می‌کنند، این ارتباط بعدها با یکی از خدایان مصری گره خورد، خدایی مرتبط با خورشید و آفرینش که دارای یک صورت مانند یک سوسک است. امروزه از این نماد به علاوه نمادی برای دور کردن شیطان و تغییر و زندگی مجدد استفاده می‌شود.

 

 

منبع : mnn

این استخرهای تماشایی و بسیار دیدنی دارای مناظر حماسی، طراحی‌های بی‌نظیر و ویژگی‌هایی از این قبیل هستند. این هتل‌ها امکاناتی رویایی از قبیل استخرهای آبگرم، رستوران‌های پنج ستاره و سالن‌های…

استان ماندران علاوه بر جاذبه های طبیعی خود که اکثر گردشگران را به خود جذب می کند دارای جاذبه های دیگری نیز می باشد که بسیار مهم مورد توجه خواهد…

اگر زندگی این روزهای جوانان تغییر کرده اما هنوز زورخانه‌ها کارکرد سابق خود را از دست نداده‌اند. زورخانه هژبر که یکی از قدیمی‌ترین زورخانه‌های ایران و شهر تهران محسوب می‌شود،…

وزارت خارجه ارمنستان روز دوشنبه اعلام کرد تعلیق موقت سفر بدون روادید میان ارمنستان و ایران در ۳۱ مه (۱۱ خرداد) به پایان رسید. 
به گزارش رادیو ارمنستان، هم اکنون شهروندان…

برای بعضی از افراد و سلیقه‌ها تفریح و آرامش از طریق ریلکس کردن و آرامش محیطی بدست می‌آید و برای بعضی دیگر نیز رو به رو شدن و حل یک…

هنرمندی ژاپنی به نام آیومی شیباتا هنر کاغذی ژاپن را برای ایجاد مجسمه‌های لایه‌ای و سه‌بعدی به کار می‌گیرد. او با استفاده از ده‌ها (‏ گاهی اوقات بیش از ۱۰۰)…


× در حال پاسخ به:

اممم الان که کرونا اومده آخه چرا باید خفاش قرمز خوش‌شانسی بیاره؟ خخخ همه اینا همین تقصیر خفاش هستش دیگه خخخخخخخخ😂😂😂😂😂❤️

واقعا؟ ترو خدا ؟

عالی

من شنیدم نعل اسب مربوط به عاشورا هست و اصلا هم خوش شانسی نمیاره به نظرم خیلی هم بده،اما بقیه اینا هم شبیه بت پرستی میمونه

نماد خوش شانسی در ایران رو میخوام

همه چیز خوبه

تور آنتالیا بهمن 99 (6روزه)

پگاسوس

قیمت از:


8,380,000
تومان

تور آنتالیا بهمن 99

پگاسوس

قیمت از:


8,590,000
تومان

تور ارمنستان بهمن 99

آرمنیا ایرویز

قیمت از:


7,940,000
تومان

مرگبارترین قحطی‌های جهان

صورتک و صورتک‌بازی در ایران

اقامتگاه‌های‌ جدید و خاص در ایران

ورود گردشگر و خودروهای غیربومی تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به هرمزگان ممنوع شد

زیارت و سیاحت (سفرنامه شیراز و کیش)

روزی روزگاری اسپادانا (سفرنامه اصفهان)

دبی شهری غبار آلود اما مدرن (سفرنامه دبی)

سفرنامه ماداگاسکار

بایکال، عمیق‌ترین و سحرآمیزترین دریاچه یخ‌زده جهان!

لست سکند

دسر مورد علاقه هندی ها، قورت دادن آتش!

لست سکند

سریع‌ترین کارمندان جهان!

لست سکند

پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی

لست سکند

در صورتیکه تمایل دارید پیامک و آفرهای ما را دریافت کنید فرم زیر را تکمیل نمایید

لست سکند در سال 89 با هدف ارائه خدمات متفاوت و با کیفیت به شما عزیزان در صنعت گردشگری تاسیس شده است. سیاست اصلی سایت، ارائه اطلاعات کامل و صحیح و بدون جهت گیری و جانب داری و بدون واسطه میباشد. همچنین اشتراک گذاری تجارب مسافران در بخشهای مختلف از ویژگیهای بارز و خاص سایت محسوب میشود و با استقبال بسیار زیاد کاربران نیز مواجه شده است.

کليه حقوق اين سايت متعلق به لست سکند می باشد | 1399-1389

خوش‌شانسی خیلی فراتر از استفاده از نمادها ، نشانه‌ها ، علامت‌ها و غیره است ، اما استفاده از آن‌ها نیز آسیبی به شانس شما نمی‌رساند . یادگیری دیدن و پذیرفتن فرصت‌ها و خلق شانس می‌تواند تحولی شگرف در موفقیت و زندگی شاد برای شما ایجاد کند ، بنابراین به جای منتظر بودن برای اینکه شانس به شما رو کند به دنبال بدست آوردن و ساختن شانس برای خود باشید .

انتظار کشیدن کافی است !!! شانس و موفقیت خود را بسازید . شما می‌توانید با تعیین هدف و چسبیدن به آن شانس را برای خود بوجود بی آورید . با ما همراه باشید تا خوش‌شانس شوید !!!

خوش‌شانسی را برای خودتان تعریف ( مشخص ) کنید . ما معمولاً شانس را چیزی میدانیم که در کنترل ما نیست و از کسانی یا چیزهای دیگری انتظار داریم که از آسمان فرود بی‌آیند و زندگی ما را متحول کرده و آن را بهتر کنند !!! 🙂 . اما ثروت و شهرت دستخوش عامل خارجی نیست .

نشستن و منتظر شانس بودن ، می‌تواند باعث ایجاد حس منفی و ناخوشایندی در شما شود و با دیدن موفقیت و ثروت دیگر افراد ، فقط از آن به‌عنوان خوش‌شانسی یاد کنید .

چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم

به شانس به‌عنوان یک حس فکر کنید ، به‌جای اینکه آن را گواهی یا بلیتی برای موفقیت خود ببینید . همان‌طور که می‌توانید تصمیم بگیرید که خوشحال باشید ، می‌توانید تصمیم بگیرید که تغییراتی در خود بوجود بی آورید و فرصت‌هایی برای خود بسازید تا به موفقیت برسید و شانس به شما رو کند .

از فرصت‌ها استفاده کنید . اگر منتظر فرصتی ایده‌آل هستید ، باید زمان زیادی منتظر بمانید . یاد بگیرید که فرصت‌ها را وقتی‌که برای شما ایجاد می‌شوند تشخیص دهید . شما میتوانید شانس خود را با در آغوش گرفتن این فرصت‌ها بیشتر کنید .

اگر پروژه بزرگی در محل کار به شما بدهند و احساس کنید که ابزار کافی برای جلو بردن آن را ندارید ، می‌تواند باعث شود که احساس کنید بدشانس هستید ، به مسئول خود شکایت کنید ، برای خودتان تأسف بخورید و …. یا اینکه می‌توانید آن را به‌عنوان یک فرصت تلقی کرده و خودتان را نشان دهید . شما باید از فرصت‌ها برای رسیدن به موفقیت و خوش شانسی استفاده کنید .

از تغییر کردن استقبال کنید . همان‌طور که شما بزرگ‌تر می‌شوید ، روی روش‌هایی ( کارهایی ) که دنبال می‌کنید بیشتر پافشاری خواهید کرد . انجام تکرار و عادات راحت هستند ، اما یادگرفتن برای قبول کردن تغییرات ، هرچند خیلی کوچک ، می‌تواند باعث شود که شما حاضر به قبول کردن فرصت‌ها و شانس‌های حال حاضر شوید .

موردنقد قرار گرفتن را یاد بگیرید و از آن به‌عنوان فرصتی برای پیشرفت استفاده کنید . اگر رئیس شما برای چیزی که شما روی آن سخت کارکرده‌اید ، از شما ایراد گرفت ، آن را به‌عنوان شانس تلقی کنید ، زیرا می‌توانید در دفعه بعد آن کار را بهتر انجام دهید .

اگر در مواردی مانند قرارهای ملاقات شکست خوردید ، نگران نباشید و فکر کنید که علت آن چه چیزی می‌تواند باشد ؟ و اینکه چگونه می‌توانید آن را درست کنید .

موفقیت‌های کوچک را در آغوش بگیرید . درزمانی که چیزی به‌صورت درست برای شما به جلو رفت ، آن را در آغوش بگیرید . خودتان را فروتن نشان دهید ، اما یاد بگیرید که از موفقیت‌های کوچک و برنده شدن‌های جزئی لذت ببرید ، زیرا می‌توانند شمارا مثبت ، باانگیزه و خوشحال نگه‌دارند .

برنده شدن و موفقیت حتماً نباید بزرگ بوده یا به دست آوردن آن خیلی سخت باشد . حتی درست کردن غذای خوشمزه برای شام می‌تواند به شما احساس افتخار کردن به خود را دهد ، یا مثلاً هنگامی‌که ورزش می‌کنید و از آن لذت می‌برید آن را جشن بگیرید !!!

موفقیت خودتان را با دیگران مقایسه نکنید . این کار باعث کاهش موفقیت شما و بد شدن روحیه شما خواهد شد . مثلاً رقیب یا دوست شما یک اپلیکیشن محبوب طراحی کرده و به موفقیت رسیده ، احتمالا شما می‌گویید من که دیگر به او نمی‌رسم و ….. ، اما این کار غلطی است . پس در کل ، خودتان را با هیچ‌کس مقایسه نکنید .

در چرخه رفتارهای تکراری گیر نکنید . باگذشت زمان شما یاد می‌گیرید که به‌صورت اتوماتیک تصمیم بگیرید و عکس‌العمل نشان دهید ، تا اینکه خودتان را در چرخه بازخورد گیری رفتاری قرار دهید . ما اغلب از تصمیماتی می‌گیریم آگاهی نداریم و برخی از قسمت‌های زندگی ما ممکن است تغییرناپذیر به نظر بی آیند ، اما با تشخیص الگوهای رفتاری می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را درست کنید .

به‌عنوان‌مثال : همیشه وقتی اعصابتان خرد می‌شود سیگار می‌کشید ، به‌جای این کار به بیرون از خانه رفته و مقداری پیاده‌روی کنید . به‌جای وقت گذراندن در شبکه‌های اجتماعی به باشگاه بروید یا به ورزش‌هایی با هزینه کمتر مثل دویدن روی بیاورید .

سخاوتمند و مثبت باشید . افراد خوش‌شانس افرادی هستند که دیگران دوست دارند در اطراف آن‌ها باشند ، زیرا دارایی به نفع همه ما است . به فردی تبدیل شوید که دیگر افراد دوست داشته باشند قسمتی از موفقیت شما شوند .

درزمانی که دیگران کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهند به آن‌ها تبریک بگویید یا چیز خوبی را در سر راه آن‌ها قرار دهید . یادداشت بسیار کوچکی از تحسین آن‌ها می‌تواند خوب باشد .

برای کمک به دیگران داوطلب شوید . اگر کسی در اتاق شما نمی‌زند تا به شما کمک کند ، باید رفتار ۱ سال گذشته خود را مرور کنید و سعی کنید از این به بعد آن‌گونه نباشید . این کار را بکنید و ببینید که شانس شما تغییر می‌کند یا خیر .

برای خود ضرب‌الاجل تعیین کنید . ضرب‌الاجل یعنی تعیین زمان مشخص برای اتمام کارها ، فرقی نمی‌کند که هدف کار یا چیز دیگری باشد ، یاد بگیرید تا ضرب‌الاجل‌های سختی را برای خودتان بگذارید . این کار می‌تواند دنیای شمارا عوض کند .

حتی اگر کسی مراقب کارهای شما نیست ، یاد بگیرید تا کارهای خودتان را انجام دهید ، در پایان کار شما فردی خلاق و خوش‌شانس هستید . شما احساس می‌کنید که در بالای کارها هستید به‌جای اینکه تمام‌وقت دست‌وپا بزنید و کاری نکنید .

هدف خود ( می‌تواند کار نیز باشد ) را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید . اگر هدف شما کاهش وزن ، تمیز کردن خانه یا هر چیز دیگری است ، یکدفه‌ای نمی‌توان به آن‌ رسید و باید آن‌ را قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کرد . با اتمام کارهای کوچک مقداری خوشحالی کنید و سپس به ادامه کار بپردازید تا آن را به‌صورت کامل تمام کنید .

به هدف خود اعتقاد داشته باشید . برای کامل کردن کارها ، شما نیاز دارید تا ارزش مهم بودن هدف را یاد بگیرید ، هدف شما مهم‌ترین چیزی در کره زمین است که باید به آن برسید !! .

هدف خود را در اولویت قرار دهید و سریعاً دست‌به‌کار شوید ، سریعاً یعنی همین‌الان !!!

کارهای خود را تا آخر دنبال کنید . انجام دادن کارها حتی به صورت خوب نمی‌تواند خوش‌شانسی و موفقیت شمارا تضمین کند . شما باید نتایج بالاتر و دورتر کارهای خود را نیز ببینید و آن را تا آخر کامل کنید .

در روزهای اول نگران نباشید که رئیس شما چه چیزی می‌گوید ، با او صحبت کنید و ارتباط بگیرید ، سپس مشکلات و احساسات خود را به او بگویید تا با یکدیگر مشکلات را حل کنید .

انتظارات خود را افزایش دهید . خودتان را بالا بکشید و بهترین خود باشید . چه میزان برای شما کافی است ؟ جواب شما باید بیشتر باشد .

خودتان را به سمت چیزهایی که می‌خواهید بکشید ، با این کار شما فرصت‌هایی را برای خود ایجاد می‌کنید که منجر به خوش‌شانسی می‌شود .

به‌جای بیشتر کار کردن ، هوشمندانه‌تر کارکنید . یاد بگیرید تا کارهای خود را بهینه‌تر انجام دهید ، زیرا این کار باعث ایجاد اشتیاق و پرانرژی بودن شما دررسیدن به هدف می‌شود . زمانی شما می‌توانید به کار کردن بیشتر فکر کنید که کار خود را به آسان‌ترین شکل ممکنش در حال انجام دادن باشید .

برای خود شریک بگیرید . یاد بگیرید تا کارها را به دیگران واگذار کنید برای اینکه به شما کمک می‌کند تا کارها را راحت‌تر انجام دهید .

چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم

فعال باشید . تلاش اولین چیزی است که برای اتفاق افتادن چیزها نیاز است . اگر گوشه‌ای بنشینید و به دنبال تماشای فیلم باشید و پیتزا بخورید ، هیچ اتفاق خوبی برای شما نمی‌افتد .

سریعاً شروع به انجام کارها کنید و تنبلی را کنار بگذارید !! یعنی دقیقاً بعد از تمام شدن خواندن این مقاله شروع به کار کردن کنید .

اگر چیزی را می‌خواهید آن را دنبال کنید . اگر شما انتظارات خود را کاهش دهید و از فرصت‌های به‌دست‌آمده استفاده نکنید خودتان را از موفقیت و خوش‌شانسی دور کرده‌اید .

شروع به ایجاد تغییرات مثبت کنید و به دنبال کسی نباشید که آن را برای شما انجام دهد .

مشتاق و علاقه‌مند باشید . شما در کره زمین زندگی می‌کنید ، پر از امکانات و کارهایی که می‌شود انجام داد ، فکرش را بکنید در سیاره‌ای خالی از سکنه و شناور در هوا بودید ، چقدر خسته‌کننده بود !!!

نسبت به محیط زندگی و اتفاقات زندگی مشتاق باشید . شروع به یادگیری و انجام کارهای جدید مانند : کوه‌نوردی ، طراحی سایت و هر چیزی که فکر می‌کنید دوست دارید و بدردتان می‌خورد بکنید .

اطراف خود را با افرادی که شمارا حمایت می‌کنند پرکنید . شما به افرادی که از شما حمایت عاطفی کنند نیاز دارید یا کسانیکه می‌توانند به شما انرژی عاطفی و مقاومت دهند .

یاد بگیرید تا با دوستان نزدیک خود یک گروه حمایتی تشکیل دهید تا از روابط اجتماعی استفاده کرده و شاد ، سلامت و خوش‌شانس باشید .

هیچ مدرک و شواهد علمی در این قسمت از مقاله وجود ندارد و تمامی آن‌ها حدس و گمان بوده که در فرهنگ‌های مختلف نیز می‌توانند معانی متفاوتی داشته باشند ، بنابراین توصیه می‌شود از مواردی که قبلاً گفته شد استفاده کنید و به دنبال ایجاد شانس برای خود باشید .

به دنبال حشراتی که شانس می آروند باشید . در بسیار از فرهنگ‌ها ، حشرات نشانه خوش‌شانسی و آوردن خوش بختی هستند . بعضی از اوقات کشتن این حشرات می‌تواند به‌عنوان بدشانسی تلقی شود ، بنابراین ایده خوبی است که از آن‌ها آگاهی داشته باشید .

کفشدوزک عموماً به‌عنوان یک نشانه خوب در بخت شناخته می‌شود ، البته بعضی مواقع نیز به‌عنوان درمان بیماری شناخته می‌شود . استفاده از نشان‌های دارای کفشدوزک می‌تواند کانالی برای خوش‌شانسی شما ایجاد کند .

بعضی از افراد معتقدند حضور سنجاقک می‌تواند نشانه خوش‌شانسی باشد .

وقتی‌که جیرجیرک خواندن را قطع می‌کند ، ممکن است نشانه چیز بدی باشد .

به دنبال گیاهان و نشانه‌های شانس در طبیعت باشید . در فرهنگ‌های مختلف ، پیدا کردن بعضی از گیاهان به‌عنوان خوش‌شانسی در نظر گرفته می‌شود ، بنابراین به دنبال این گیاهان باشید .

شبدر ۴ برگ به‌عنوان خوش‌شانسی تلقی می‌شود .

بعضی از فرهنگ‌ها بامبو را شانس آور تلقی می‌کنند .

پرورش ریحان نیز می‌تواند خوش‌شانسی برای شما بی‌آورد . همچنین دارای خواص آنتی باکتریال و حاوی دیگر مواد مغذی برای سلامتی نیز هست .

یاس ، مریم‌گلی ، اسطوخودوس ، رزماری به‌غیراز خواص و بوی خوبی که دارند ، برای شما خوش‌شانسی نیز می‌آورند .

توتم حیوانی ( animal’s totem ) با خود حمل کنید . حمل کردن اسباب‌بازی‌های کوچک یا وسایلی که بتوانند کانالی از انرژی و خوش‌شانسی را برای شما ایجاد کنند ، میتوانند برای شما خوش شانسی بی‌آورند . پای خرگوش ( rabbit’s foot ) شایع‌ترین طلسم خوش‌شانسی است .

قورباغه نیز به‌عنوان یک حیوانی که خوش‌شانسی می‌آورد در بسیاری از فرهنگ‌ها باعث ایجاد خوش‌شانسی می‌شود .

ببر ، موش قرمز و لاک‌پشت نیز از دیگر جانورانی هستند که خوش‌شانسی می‌آورند .

خانه خود را با نشانه‌های شانس آور تزئین کنید . با استفاده از لوازمی که به نظر افراد زیادی می‌توانند باعث خوش‌شانسی شوند ، خانه خود را تزئین کنید تا شانس خود را افزایش دهید .

کابوس گیر و کچینا به‌عنوان سمبل‌هایی از خوش‌شانسی در آمریکا شناخته می‌شوند .

مجسمه بودا در بسیاری از رستوران‌های چینی مورداستفاده قرار می‌گیرد و شما نیز می‌توانید شانس خود را با آن افزایش دهید .

فنگ شویی انجام دهید تا بخت به شما رو کند !!!

نعل اسب نیز می‌تواند باعث خوش‌شانسی در داخل و بدشانسی در خارج شود و عموماً در سر در خانه یا مغازه از آن استفاده می‌شود .

۱ – اگر توانایی انجام کاری دارید ، آن را انجام دهید .

۲ – ۱/۳ زندگی خوش‌شانسی است ، ۱/۳ بدشانسی و ۱/۳ دیگر به نگرش شما نسبت به اتفاقات است . شما می‌توانید ۲/۳ خوش‌شانسی زندگی خود را داشته باشید .

۳ – سخت کار کردن منجر به موفقیت می‌شود . سخت کار کردن متناسب با خوش‌شانسی است .

۴ – از گردنبند و دستبندهایی که شانس می‌آورند استفاده کنید .

۵ – چیزهایی که برای شانس آوردن استفاده می‌کنید بعضی‌اوقات کار می‌کنند و بعضی‌اوقات نه ، که این به شانس شما بستگی دارد .

۶ – بسیاری از افراد نیز برای خوش‌شانسی از دعا استفاده می‌کنند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

بلند کردن و حمل کودک نیاز به حداکثر مراقبت دارد، این موضوع حتی در مورد کسانی که به‌راحتی ا…

موبایل تمایل زیادی برای جذب میکروب ، ویروس ، باکتری و کثیفی دارد و …

ضدعفونی کردن لباس‌ها یکی از قسمت‌های مهم برای تازه ، تمیز و سالم نگه‌داشتن …

بدن شما از دستگاه‌های مختلفی مانند : سیستم ایمنی ، قلبی و عروقی ، …

آشنایی با سیستم ایمنی بدن سیستم ایمنی قابلیت بدن برای جنگیدن با بیماری‌ها یا …

سیستم ایمنی ، بدن شما را در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌ها محافظت می‌کند . …

بسیاری از محصولات تمیزکننده رایج دارای مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می‌توانند برای سیستم …

گلبول های سفید خون که به لکوسیت معروف هستند سیستم دفاعی بدن در مقابل …

بسیاری از آفت کش ها و سموم روی میوه ها و سبزی جاتی که …

سلامتی ارزشمندترین چیزی است که در زندگی وجود دارد . خیلی از راهها وجود …

چربی سوزی شکم در عرض یک هفته !!!! چربی شکمی یا چربی احشایی ، …

۱ – از دادن غذاهای پرچرب ، دارای قند بالا و فیبر کم بپرهیزید …

درست کردن سیر ترشی فقط سرکه و ادویه ریختن داخل یک ظرف و اضافه …

اسهال چیست و علت آن چه می‌تواند باشد ؟ اسهال یک بیماری نیست ، …

جرم دندان چیست و چگونه بوجود می آید ؟ جرم از انباشته شدن باکتری …

پینه چیست ؟ پینه یا کبره ( به انگلیسی : callus ) قسمتی سخت …

آب تنگ باید حداقل هفته ای یک بار عوض شود . عوض کردن آب …

بوی بد توالت مخصوصا در این زمان که تمام خانه ها آپارتمانی میباشند بسیار …

روی ( زینک ) یک ماده معدنی ضروری برای بدن شما است . سیستم …

یکی از مشکلات گوارشی معمول در دنیا و حتی آمریکا یبوست میباشد که ۴۲ …

اگزما می‌تواند در هر فردی و در هر سنی بروز و مشکلاتی را برای …

غذا دادن به همسترها بخش اعظم نگه داری از آنها میباشد . همسترها نیز …

بسیاری از افراد از ماسک های صورت ( طبیعی یا شیمیایی ) استفاده میکنند …

مرغ عشق ها پرندگانی اجتماعی و دوست داشتنی هستند . به هر حال امکان …

یادگیری رانندگی کار راحتی است اما در ابتدای کار مقداری استرس به شخص وارد …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

آیا به شانس اعتقاد دارید؟ آیا نشانه‌ها و نماد خوش شانسی و موفقیت را می‌شناسید؟ آیا برای از بین بردن شر و به ارمغان آوردن خوشبختی، همواره طلسم خوش شانسی یا یک شیء نمادین همراه خود دارید؟ خب، بسیاری از آدم‌ها این‌طور هستند.

فرهنگ‌ها در سراسر جهان علائم و نشانه‌هایی دارند و اعتقاد دارند که آنها برای‌شان خوش شانسی می‌آورند. نمادهای دیگری هم وجود دارند که تصور می‌شود فرد را برای رسیدن به آرزویش کمک می‌کنند یا حتی بیماران را شفا می‌دهند. نمادهایی نیز برای خنثی کردن شر و محفاظت از آدم‌ها در برابر لعن و نفرین وجود دارد.

نمادهای خوش شانسی به اشکال، اندازه‌ها و فرم‌های مختلفی هستند. نشانه‌هایی از موفقیت (یا شکست) در طبیعت وجود دارند، از جمله گیاهان، حیوانات و حشرات. بسیاری از فرهنگ‌ها بر این باورند که اشیاء، اعداد، نمادها و سنگ‌های هستند که با خود خوش شانسی به ارمغان می‌آورند.

در این نوشتار با معروف‌ترین نشانه‌های شانس و خوشبختی از سراسر جهان آشنا خواهید شد. ما سعی کرده‌ایم که طیف وسیعی از نمادهای خوش شانسی را از سراسر دنیا گردآوری کنیم. موفق باشید!

چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم

رنگین‌کمان نماد خوش شانسی در نظر گرفته می‌شود، زیرا، همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم، پایان شب سیه سپید است!

درخت بلوط و میوه‌های آن، در فرهنگ کشورهای اسکاندیناوی نماد خوش شانسی است. وایکینگ‌ها درختان بلوط را با تور ارتباط می‌دادند. تور خدایی است که تندر و رعد و برق را با گرز و سندان بزرگش ایجاد می‌کرد. از آن‌جایی که این درخت، رعد و برق را جذب کرد، برای تور مقدس بود. وایکینگ‌ها معتقد بودند که میوه‌ی درخت بلوط، خشم تور را نادیده گرفت، بنابراین آنها برای محافظت از خانه‌هایشان در برابر رعد و برق یک بلوط در کنار پنجره قرار می‌دادند.

مطلب مرتبط: نمادهای ایران باستان: ۶ نماد باشکوه و اسرارآمیز ایران باستان

رنگین‌کمان در عهد عتیق هم آمده است. خداوند پس از سیل یک رنگین‌کمان را در آسمان پدیدار کرد به عنوان نشانه‌ای از این که زمین در اثر سیل نابود نخواهد شد. گفته می‌شود که لپرکان‌های ایرلندی طلای خود را تهِ رنگین‌کمان پنهان کرده‌اند، هرچند همه‌ی ما می‌دانیم که پبدا کردن تهِ رنگین‌کمان غیر ممکن است.

تخم‌مرغ نماد قدرتمند باروری، خلوص و تولد دوباره در ادیان قدیمی مردم است. این ماده‌ی خوراکی در آئین‌های جادویی برای ترویج باروری و بازگرداندن مردانگی، نگاه به آینده، پدیدار شدن آب و هوای مناسب، تشویق رشد محصولات، حفاظت از گاو و کودکان در برابر بدبختی و جلوگیری از “چشم بد” یا همان چشم ‌زخم استفاده می‌شوند. در انگلستان، دریافت یک تخم‌مرغ سفید به عنوان هدیه خوش شانسی در نظر گرفته می‌شود، اما تخم‌مرغ قهوه‌ای سبب بدشانسی است.

جیرجیرک‌ها به مدت هزاران سال است که به عنوان نشانه‌ی خوش شانسی در نظر گرفته می‌شوند. این اعتقاد ممکن است از زمان‌های ماقبل تاریخ به وجود آمده باشد، زمانی که صدای جیرجیر یک جیرجیرک به عنوان نوعی یاری در نظر گرفته شد. در چین و دیگر کشورهای آسیایی، جیرجیرک به عنوان نگهبان محسوب می‌شود: چرا که هر نشانه‌ای از خطر که پدیدار شود، جیر جیر این حشره متوقف خواهد شد. در خاور دور و همچنین در سراسر اروپا، اعتقاد بر این است که کشتن جیرجیرک سبب بدشانسی فرد می‌شود. تقریبا همه‌ی قبیله‌های بومی امریکا معتقد بودند که جیرجیرک‌ها خوش شانسی می‌آورند‌ و تقلید از جیر جیر کردن او بی‌احترامی است. تصاویر جیرجیرک‌ها روی طلسم‌ها دیده می‌شود، به ویژه طلسم‌هایی در فرهنگ‌های خاورمیانه و اروپای شرقی که قصد جلوگیری از “چشم بد” مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کفش‌دوزک به عنوان نویددهنده‌ی موفقیت و رفاه در نظر گرفته می‌شود. گفته می‌شود که یک مفش‌دوزک می‌تواند یکی از مشکلات روزانه را از بین ببرد. همراه داشتن طلسم دارای تصویر کفش‌دوزک یا دیدن یک کفش‌دوزک زنده روزتان را با خوش شانسی پر می‌کند، سبب می‌شود که با افراد دور و برتان صبورانه رفتار کنید، و از همه مهمتر، بار روی دوش‌تان را کم می‌کند. اگر یک کفش‌دوزک را در هنگام بیماری روی‌تان ببینید، بیماری از بین می‌رود. اگر یک کفش‌دوزک روی دست‌تان بنشیند و سپس پرواز کند و برود، آب و هوای خوبی در یکشنبه‌ی بعدی خواهید داشت.

کشتن یک کفش‌دوزک برای‌تان بدشانسی می‌آورد. در مورد خال‌های روی کفش‌دوزک: اگر یک کفش‌دوزک بر روی دست زنی که به تازگی ازدواج کرده بیاید، تعداد خال‌های روی این حشره تعداد فرزندان این زن را نشان می‌دهد. تعداد خال‌های یک کفش‌دوزک همچنین می‌تواند تعداد ماه‌های خوشی را نشان دهد. مردم همچنین بر این باور هستند که اگر یک کفش‌دوزک را در خانه‌تان ببینید، به تعداد خال‌های روی کفش‌دوزک دلار به‌دست خواهید آورد.

سنجاقک‌ها یکی دیگر از حشراتی هستند که خوش شانسی می‌آورند. سنجاقک نشان‌دهنده‌ی تغییر است. سنجاقک‌های آبی نشان‌دهنده‌ی حالت نیمه‌هوشیار یا “در رویا بودن” هستند. دیگر معانی نمادین مرتبط با سنجاقک‌ها عبارتند از: رفاه، قدرت، شجاعت، صلح، هماهنگی و خلوص.

مطلب مرتبط: ۲۲ آثار تاریخی ایران که میراث بشریت شناخته شده‌اند

تقدس سوسک‌ سیاه سرگین‌خوار (اسمارب) به مصر باستان برمی‌گردد. اسکاراب به عنوان نماد طلوع خورشید و محافظت‌کننده در برابر شر، نماد تولد دوباره، تجدید حیات و تحول است.

دلفین‌ها در بسیاری از فرهنگ‌های مختلف، از جمله فرهنگ‌های باستانی یونان، سومر، مصر و رم، نماد خوش شانسی هستند. برای مسیحیان و بومیان امریکایی، دلفین یک نماد محافظت است و گفته می‌شود که تصویر آن خوش شانسی می‌آورد. ملوانان باستان که چندین ماه یا حتی سال را در دریا سپری می‌کردند، معتقد بودند که دیدن دلفین‌ها در اطراف کشتی نخستین نشانه‌ی نزدیک بودن خشکی است.

خوک‌ها نماد ثروت، خوشبختی و رفاه هستند. در فرهنگ آلمانی خوک نشانه‌ی موفقیت و خوش شانسی است.” فرهنگ‌های چینی و اروپایی بر این باورند که طلسم‌های به شکل خوک توانایی این را دارند که خوش‌شانسی برای‌مان به ارمغان بیاورند، چرا که آنها نمادی از ثروت و شانس هستند. در اسطوره‌شناسی چینی خوک نماد صداقت، صبر و تحمل، نوآوری و سرسختی و سخت‌کوشی است.

لاک‌پشت یک نماد خوش شانسی در سیستم تفکر فنگ‌شویی است. آنها همچنین در کنار اژدها، تک‌شاخ، و ققنوس یکی از چهار حیوان مقدس هستند.

اعتقاد بر این است که لاک‌پشت‌های آبزی توانایی از بین بردن جادوی بد را دارند. لاک‌پشت نماد مادر اولیه و مادر زمین است. همچنین لاک‌پشت‌ها نشانه‌ی طول عمر، امید و زندگی طولانی هستند. گفته می‌شود لاک‌پشت‌ها اتصال بین آسمان و زمین هستند.

فیل‌ها نمادی از غلبه بر مرگ هستند. با توجه به اصول فنگ‌شویی نیز فیل نماد خوش شانسی است. گانش، یک خدای هندو با سر فیل، خدای هندوی خوش شانسی است. گفته می‌شود که مجسمه‌های فیل در قفسه‌ها یا جلوی درب ورودی طول عمر و خوش شانسی را تضمین می‌کنند. فیل همچنین نماد خرد، قدرت، وفاداری، هوش، مقاومت و انزوا است.

خفاش قرمز نماد زندگی طولانی در چین است. اعتقاد بر این است که طلسم‌های دارای تصویر خفاش قرمز خوش شانسی می‌آورند. به نظر می‌رسد که خفاش قرمز شر و بدی را از بین می‌برد. پنج خفاش قرمز نشان‌دهنده‌ی “پنج خوش شانسی” است. این ۵ مورد عبارتند از: سلامت، طول عمر، عشق، ثروت و فضیلت.

ببرها در طالع‌بینی چینی نماد خوش شانسی هستند. ببر از فرد در برابر برخی از شرارت‌ها، از جمله سرقت و آتش‌سوزی محافظت می‌کند.

قورباغه در بسیاری از فرهنگ‌ها نماد رفاه، ثروت، دوستی و فراوانی است. در برخی فرهنگ‌های دیگر این حویان باروری را نشان می‌دهد. در فرهنگ بومی امریکایی در جنوب غربی ایالات متحده، قورباغه قطعه‌ای از چوب را در دهانش حمل می‌کند؛ زیرا سرخپوستان موهاوی اعتقاد دارند که قورباغه آتش را برای انسان آورد. نزد رومیان باستان، اعتقاد بر این بود که قورباغه خوش شانسی و خوشبختی به خانه‌ی آدم‌ها می‌آورد. بومیان استرالیا معتقدند که قورباغه‌ها رعد و برق و باران را آورده‌اند.

گفته می‌شود که قورباغه در بهبود سرعت بهبود بیماری موثر است. قورباغه‌ها در میان مصریان و یونان باستان نماد درون‌انگیزی و باروری بودند. در مصر باستان حکت، الهه‌ای به شکل قورباغه (خدای باروی)، از نوزادان تازه به دنیا آمده محافظت می‌کرد، از این رو قورباغه‌ها نماد باروری و تولد هستند. همچنین گفته می‌شود که قورباغه به جذب دوستان واقعی و کمک به یافتن عشق طولانی‌مدت نیز کمک می‌کند.

پرندگان، از جمله درنا، عقاب و باز، نمادهای خوش شانسی هستند.

پای عقبی خرگوش یک نماد خوش شانسی است. از آن‌جایی که خرگوش‌ها به میزان فراوانی تولید مثل می‌کنند، گفته می‌شود که پاهای خرگوش باروری را افزایش می‌دهند. هنگامی‌که پای عقب خرگوش توسط یک مرد به عنوان گردن‌بند استفاده ‌شود، او بچه‌دار خواهد شد. وقتی که توسط یک زن استفاده شود، او باردار می‌شود.

در افریقا مردم اعتقاد دارند که دندان الیگاتور برای قماربازان شانس می‌آورد.

مطلب مرتبط: ۵۹ نماد فراماسونری را بشناسید

شبدر چهار برگ در فرهنگ‌های غربی به عنوان نماد شانس بسیار معروف است، و این باور احتمالا به دلیل ارتباط آن با روز سنت پاتریک است. شبدرهای چهار برگ وجود دارند، اما آنها فراوانی شبدرهای سه برگ نیستند. بنابراین اعتقاد بر این است که اگر یکی از این شبدرها را پیدا کنید، خوش شانسی به شما روی آورده‌است. افسانه‌ها می‌گویند وقتی که حوا مجبور به ترک بهشت شد، یک شبدر چهار برگ را همراه خود برداشت تا خوش شانس باشد.

بامبوی خوش قدم، یا “بامبوی دوستی” (در واقع گونه‌ای از دراسنا، از تیره‌ی مارچوبگان) هدیه‌ای نماد خوش شانسی است. این گیاه در جنگل‌های بارانی گرمسیری جنوب شرقی آسیا و افریقا رشد می‌کند. متخصصین اندیشه‌ی فنگ‌شویی بر این باور هستند که قرار دادن یک گیاه بامبو در سمت شرقی فضا، جریان انرژی یا “چی” را بهبود می‌بخشد.

کابوس‌گیر، از فرهنگ بومیان امریکایی، نماد خوش شانسی محسوب می‌شود زیرا تصاویر منفی را از رویاها حذف می‌کنند.

فانوس قرمز نماد شانس در فرهنگ چینی است.

نعل اسب نشان‌دهنده‌ی موفقیت، قدرت خیر بر شر، ثروت و باروری است. این وسیله با قدرت و قابلیت اطمینان اسب همراه است. در یک موقعیت صحیح، نعل می‌تواند نماد ماه نیز باشد. در صورتی که رو به پایین باشد، نماد رحم است. برای یونانیان، نعل اسب نماد هلال ماه است که به عنوان نماد باروری در نظر گرفته می‌شد. نعل اسب از خانه و زمین آدم‌ها محافظت می‌کند، و غریبه‌ها را دور از آنها نگه می‌دارد. هنگامی ‌که نعل اسب را به دیوار بزنید یا آن را روی در ورودی آویزان کنید، شکل “U” در هر لحظه خوش شانسی را در داخل خانه حفظ می‌کند.

این سنت ممکن است ریشه در افسانه‌ی قرن دهم سِنت دانستن داشته باشد که شیطان را با استفاده از یک نعل اسب به دام انداخت. از آن به بعد، شیطان هرگز وارد خانه‌ای که در بالای آن نعل اسب آویخته شده بود، وارد نمی‌شد. بعضی از افسانه‌ها می‌گویند که یک نعل اسب رو به بالا خوش شانسی می‌آورد، در حالی که یک نعل اسب رو به پایین خوش شانسی را از بین می‌برد.

چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم

سکه از بسیاری جهات نشان‌دهنده‌ی خوش‌ شانسی است. یک نکته وجود دارد: “یک پنی می‌بینید، آن را برمی‌دارید و تمام روز خوش شانس خواهید بود. آن را نادیده بگیرید و ناامید خواهید شد.” بعضی‌ها این ایده را فراتر می‌برند و معتقدند که اگر روی سکه رو به زمین باشد بهتر است آن را ترک کنید و بروید. سکه‌هایی که خم شده‌اند یا سوراخ هایی رویشان دارند، بیش‌تر از همه‌ی سکه‌ها خوش شانسی می‌آورند، به خصوص اگر بعد از خرید، فروشنده آنها را به عنوان باقی پول‌تان به شما بدهد. میزان خوش شانسی این سکه‌ها افزایش می‌یابد، اگر آنها را در جیب چپ بگذارید یا آنها را در گردن‌تان بیندازید.

یک گلدان از طلا چیزی است که شما در انتهای یک رنگین‌کمان پیدا خواهید کرد و میزان خوش شانسی‌تان را دو برابر خواهید کرد.

– اگر یک ظرف سکه را در آشپزخانه نگه دارید، همواره خوش شانس خواهید بود.
– نخستین سکه‌ای که هر روز دریافت می‌کنید باید در جیب خالی‌تان قرار دهید تا سکه‌های بیش‌تری را جذب کند.
– سکه‌ها بر اساس اصول فنگ‌شویی خوش شانسی می‌آورند.
– بعضی‌ها می‌گویند سکه‌ای که در سال کبیسه ضرب شود، خوش شانسی را به ارمغان می‌آورد.
– بسیاری از آدم‌ها اعتقاد دارند که همراه داشتن سکه‌ای که در تاریخ تولدشان ضرب شده‌است، خوش شانسی می‌آورد.
– اگر در روز دوشنبه چند پنی به عنوان باقی پول‌تان دریافت کنید، در طول هفته خوش شانس خواهید بود.
– یک سکه در ژاکت جدید، کیف دستی یا کیف پول جدید خوش شانسی می‌آورد.

عنخ نماد زندگی ابدی است و ریشه در مصر باستان دارد. این شیء نماد خوش شانسی برای فرعون‌ها بود. اغلب دیده می‌شود که خدایان عنخ را به لب‌های کسی آویزان می‌کنند. اعتقاد بر این است که چنین کاری نشان‌دهنده‌ی دادن “نفس زندگی” است که در زندگی پس از مرگ برای فرد مورد نیاز است.

تبر می‌تواند خوش شانسی بیاورد. باستان‌شناسان طلسم‌هایی را به شکل سر تبر در تمام نقاط جهان پیدا کرده‌اند. آنها معمولا یک سوراخ دارند، که نشان می‌دهد که آنها را به عنوان گردن‌بند استفاده می‌کرده‌اند. هنر باستانی از شرق دور، امریکای پیشاکلمبی، ناحیه‌ی مدیترانه و افریقا اغلب تبر دو لبه را برای نشان دادن قدرت استفاده می‌کردند.

دایره یکی از قدیمی‌ترین نمادهای خوش شانسی بشر است. این شکل برای به معنای جاودانگی و نشانه‌ای از تمامیت، کمال و یکپارچگی است. دایره به ما انواع مختلف نمادهای خوش شانسی را داده است، از جمله انواع حلقه و طرح‌های دایره‌ای نشانه‌ی هکس. به علاوه حلقه‌ی گلی که در کریسمس روی درها آویزان می‌کنیم هم دایره است.

هلال ماه یکی از قوی‌ترین نمادهای خوش شانسی است. هلال به خصوص برای بچه‌های کوچک و مادرانشان خوش یمن است. در مصر باستان هلال ماه علامت ایسیس (الهه‌ی باروری) بود. این نماد در سراسر جهان گسترش یافت و در نهایت اگر همراه یک ستاره دیده شود به عنوان نماد بهشت تعبیر می‌شود. این امر به ویژه در اسلام بسیار مهم است.

صلیب به نمادی از مسیحیت تبدیل شده‌است، اما قرن‌ها قبل از عصر مسیحیت نیز، یک علامت مذهبی و نماد خوش شانسی بود. پیام مسیحیت به بعضی از نقاط جهان هرگز نرسیده‌است. در بیش‌تر ادیان غیرمسیحی، صلیب نشان‌دهنده‌ی درخت زندگی است. در برخی از فرهنگ‌های باستانی، صلیب نشان‌دهنده‌ی یک نردبان است که به فرد در حال عبادت کمک می‌کند تا به خدا برسد.

دست یک نماد قدرتمند خوش شانسی تقریبا در همه‌ی فرهنگ‌های مدیترانه‌ای است. در کشورهای مسلمان، دست در حالی که انگشت شست و باقی انگشتان به احترام فاطمه، دختر مورد علاقه پیامبر، باز می‌شوند. فاطمه یکی از سه زنی بود که وارد بهشت شد. انگشت شست خود پیامبر را نشان می‌دهد، انگشت اول نشان‌دهنده‌ی فاطمه، انگشت میانی همسر او، و دو انگشت دیگر پسران او هستند.

اتروسک‌های باستانی و یونانیان باستان از طلسم‌های خوش‌ شانسی که روی تصویر یک مشت بود استفاده می‌کردند، مشتی که انگشت شست لای انگشت‌های دیگر پنهان شده بود. اعتقاد بر این بود که همین تصویر با انگشت اشاره‌ی باز شده، توانایی جلوگیری از چشم بد را دارد. گاهی اوقات یک حالت ساده‌ی دست، سبب خوش شانسی می‌شود یا بدی را از فرد دور می‌کند. در بسیاری از کشورها، به ویژه در ایتالیا، چشم شیطان با به اصطلاح “شاخ شیطان” توسط مشت گره شده و در حالی که انگشت سبابه و انگشت کوچک باز شده‌است، خنثی می‌شود.

قلب به عنوان نشانه‌ای از عشق و خرد در سنت مسیحی دیده می‌شود. در مصر، قلب به عنوان مرکز انرژی روانی ما دیده می‌شود و تصور بر این است که قدرت غلبه بر تأثیرات جادوی سیاه را دارد. در اسلام، قلب جایی است که درک رخ می‌دهد.

شاخ نشان‌دهنده‌ی قدرت، توانایی و فراوانی است. در اساطیر یونانی و روم باستان، شاخ نشان‌دهنده‌ی آلت تناسلی مردانه است. به دلیل شکل منحنی شاخ، هم برای مرد و هم برای زن به یک اندازه به عنوان نماد جنسی پذیرفته شده‌است. گاهی اوقات شاخ نماد فراوانی است که نشان‌دهنده‌ی ثروت و رفاه در آینده است. اعتقاد بر این است که مانند هلال ماه (شاخ شبیه به آن است) طلسم‌هایی که به شکل شاخ حیوانات هستند، قدرت زیادی برای غلبه بر چشم بد دارند.

کلید یکی از مهم‌ترین نمادهای خوش شانسی است. این شیء یکی از قدیمی‌ترین طلسم‌ها نیز محسوب می‌شود. کلید اگر به عنوان یک هدیه بین دو عاشق رد و بدل شود، نماد و نشانه‌ی باز کردن در قلب است. اعتقاد بر این است که کسی که کلید را هدیه می‌دهد در عشق خوش شانس خواهد بود. یونانیان و رومیان اعتقاد داشتند که کلید نشان‌دهنده‌ی «کلید زندگی» است که توانایی باز کردن دری را دارد که از طریق آن کسانی که دعا می‌کنند به خدایان می‌رسند.

کلید همچنین برای یادآوری چیزهای گذشته و پیش‌بینی چیزهایی که در آینده رخ می‌دهد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. قدیمی‌ها اهمیت ویژه‌ای برای کلید ساخته شده از نقره قائل بودند، فلزی که برای الهه دیانا مقدس بود. او محافظ درب‌ها و مدخل‌ها بود و همچنین نگهبان ویژه‌ی زنان باردار. در فرهنگ ژاپن، سه کلیدی که به هم وصل هستند، یک نماد خوش شانسی هستند. این سه کلید به کسی که آنها را دارد توانایی باز کردن درهایی را می‌دهد که منجر به عشق، سلامت، و ثروت می‌شوند.

با توجه به کولی‌های اروپای شرقی، کلید همراه با یک حلقه‌ی فلزی متصل به آن، خواب خوب شب را تضمین می‌کند، اگر به صورت رو به بالا در قسمت بالای تخت آویزان شده باشد. این کلید همچنین می‌تواند از کابوس جلوگیری کند.

نردبان به مدت قرن‌ها به عنوان نمادهای خوش شانسی در نظر گرفته شده‌است. مصری‌ها معمولا آنها را در مقبره‌ی خود قرار می‌دادند تا به سمت بهشت صعود کنند. مصریان همچنین طلسم‌هایی به شکل نردبان را همراه داشتند تا به آ‌نها کمک کند که از شر وسوسه‌های زمینی در امان باشند. نردبان، هنگامی ‌که بر روی یک دیوار قرار بگیرد، یک مثلث با زمین ایجاد کند، بدشانسی می‌آورد.

بعضی می‌گویند که سه ضلع مثلث نشان‌دهنده‌ی یک واحد ابتدایی خانواده هستند: پدر، مادر و کودک. گروه دیگری این سه ضلع نشان‌دهنده‌ی پدر، پسر و روح‌القدس است. تصور می‌شود که عبور از این مثلث اتحاد واحد مقدس را نقض می‌کند. البته برای عبور از زیر یک نردبان، یک پادزهر هم وجود دارد. اگر شما ناخواسته از زیر یک نردبان عبور کنید، می‌توانید انگشتان‌تان را به نشان آرزوی موفقیت ضربدری کنید و سه بار از لای پله‌های نردبان تف کنید و به این ترتیب خودتان را بیمه کنید!

مثلث‌ها قوی‌ترین شکل برای ساختمان‌ها هستند. روحانیون ادیان باستانی نیز اهمیت عرفانی موجود در مثلث را درک کرده بودند و طلسم‌هایی به شکل مثلث برای خود داشتند. اعتقاد بر این بود که مثلث‌ها چرخه‌ی تولد، بلوغ و مرگ را نشان می‌دهند و به همین ترتیب آنها هماهنگی بین انسان‌ها و خدایانشان را نشان می‌دهند. خراب کردن شکل بی‌نقص آن حرمت‌شکنی و توهین به مقدسات محسوب می‌شد. مصریان باستانی زمانی که اهرام را می‌ساختند از شکل مثلث استفاده کردند، که امروزه بسیاری از آدم‌ها این اهرام را به عنوان نمادی از موفقیت و خوش شانسی در نظر می‌گیرند، با وجود این‌که محل تدفین فراعنه هستند. معمارانی که آنها را طراحی کرده‌اند، چهار مثلث را به یکدیگر متصل کرده‌اند تا در کنار هم نمادی از نیروهای زمینی و آسمانی باشند.

چرخ‌ها ابدیت را نشان می‌دهند و در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان نشانه‌ای از موفقیت و خوش شانسی در نظر گرفته می‌شود. پرچم هندوستان چرخ دارمای آئین بودا را در مرکز دارد. گفته می‌شود که خود بودا چنین چرخی را در یک مزرعه‌ی برنج کشید تا به پیروانش آموزش دهد که تمام آفرینش مجموعه‌ای از علت و معلول برای یکدیگر هستند مانند چرخش یک چرخ!

تندیس دودکش پاک‌کن نشانه‌ای از خوش شانسی، ثروت و شادی است. یکی از افسانه‌های قدیمی انگلستان می‌گوید زمانی که پادشاه جرج در یک رژه‌ی سلطنتی سوار بر اسب خود شد، یک سگ به طور ناگهانی از جمعیت بیرون پرید، و شروع با پارس کردن و گاز گرفتن اسب پادشاه کرد. اسب روی دو پا بلند شد و در مقابل ترس و وحشت جمعیت، تقریبا پادشاه را پرتاب کرد. یک فرد کثیف در لباس‌هایی کهنه و مندرس، جلو رفت و، افسار اسب را گرفت، و حیوان را آرام کرد، یک دودکش پاک‌کن پادشاه را نجات داد!

طلسم‌های دارای تصویر بودا یا مجسمه‌های بودا خوش شانسی می‌آورند، به خصوص اگر شکم بودا را مالش دهید.

کچیناها نشان‌دهنده‌ی ارواح بومی قبایل پوئبلو، هوپی و زونی از جنوب غربی امریکا هستند. هر عروسک لباس مربوط به قبیله‌ی خود را بر تن دارد. اگر چه این عروسک‌ها در مراسم قبیله‌ای به طور مرتب استفاده می‌شوند، برای بازی توسط کودکان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و در خانه‌ها و اماکن مقدس گذارده می‌شوند. اعتقاد بر این است که با دعوت کردن روح عروسک به خانواده‌ی فرد، شانس در قالب برداشت محصول خوب و حفاظت از بلایای طبیعی به این خانواده می‌آید.

سنت کریستوفر (کریستوفر مقدس) قدیس پشتیبان مسافران است. مردم کاتولیک اغلب یک مدال سنت کریستوفر را در ماشین خود قرار می‌دهند.

ستاره‌ی شمالی، یا ستاره‌ی دریایی، به عنوان راهنما در نظر گرفته می‌شود و نماد خوش شانسی برای ملوانان است. ستاره‌ی بیت‌اللحم سه مرد عاقل را هدایت کرد. در عهد عتیق، آسمان پر ستاره، فرزندان متعدد ابراهیم را نشان می‌دهد و مسیر سرزمین موعود را نشان می‌دهد.

نشان چشم زخم، وقتی به‌عنوان یک طلسم مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند بدشانسی را از شما دور کند. برخلاف دیگر منابع خوش شانسی، که به تحت تملک داشتن آن شیء بستگی دارند، قدرت طلسم چشم زخم این است که از شما در برابر خود آن چشم زخم محافظت می‌کند.

عدد هفت در بسیاری از فرهنگ‌ها و ادیان مختلف عدد خوش شانسی در نظر گرفته می‌شود. در مسیحیت هفت نشان‌دهنده‌ی از خود گذشتگی و پرهیزکاری بالاتر است. این عدد به طور مکرر در کتاب مقدس دیده می‌شود از جمله هفت چراغ معبد، هفت خردمند و هفت باکره، و مسیح که جمعیتی را با پنج کلوچه و دو ماهی سیر می‌کند. از آموزه‌های کلیسای مسیحی اولیه این بود که اعتقاد به خداوند هفت هدیه را به ارمغان می‌آورد: حکمت، درک، افتخار، شکوه، نعمت، قدرت و خداشناسی.

همچنین گفته می‌شود که پسر هفتمِ هفتمین پسر توانایی شفا دادن دارد و دختر هفتمِ هفتمین دختر توانایی تعبیر خواب را دارد. با توجه به اسطوره‌های باستانی ژاپنی نیز هفت خدای خوش شانسی وجود دارد که در سال نو هدایایی را برای افراد ارزشمند به ارمغان می‌آورد.

چاه آرزو جایی است که شما یک سکه (و یا یک نماد دیگر از خوش شانسی) در آن می‌اندازید و آرزو می‌کنید. قدیمی‌ها بر این باور بودند که دادن پیشکش به خدایان، چاه‌ها را از خشک شدن حفظ می‌کند. آنها همچنین معتقد بودند که خدایان دریا خوشحال می‌مانند اگر چند سکه گاهی اوقات به عنوان ادای احترام در دریا انداخته شود. مطابق با رسم و سنتی که در سراسر جهان مشاهده می‌شود، اگر شما به عکس خود در آب نگاه کنید و پس از پرتاب یک سکه در آن، آرزو کنید، آرزوی‌تان برآورده خواهد شد. اما زمانی که در رم هستید، به یاد داشته باشید که خدایان دریای آنها کمتر از سه سکه را قبول نمی‌کنند.

استخوان جناغ مرغ نماد خوش شانسی است. این استخوان همچنین آرزو را برآورده می‌کند. اگر دو نفر دو سر استخوان جناغ را بگیرند و بکشند و هر کدام یک آرزو کنند، فردی که بعد از شکستن استخوان قطعه‌ی بزرگ‌تر را در اختیار دارد، به آرزویش می‌رسد.

مژه‌ی کنده شده نیز درست مانند استخوان جناغ جزو چیزهایی که آرزو را برآورده می‌کنند دیده می‌شود. اگر یک مژه‌ی کنده شده بر روی گونه شما بیفتد، آن را روی انگشت خود بگذارید، آرزو کنید، سپس مژه را فوت کنید که برود.

شهاب یا افتادن ستاره چنان‌چه همواره گفته می‌شود تنها در صورتی که توسط فردی دیده شود، برای او خوش شانسی می‌آورد و کمک می‌کند که آرزوی پنهانی‌اش برآورده شود.

به نظر می‌رسد کهربا ذره‌ای از خورشید است که توانایی آوردن خوش شانسی را برای آدم‌ها دارد. یونانیان کهربا را “الکترون” می‌نامیدند که به ساختن واژه‌ی مدرن الکتریسیته منجر شد. کهربا اگر مالیده شود می‌تواند جرقه بزند و شاید به همین دلیل طلسم خوش شانسی محسوب می‌شود. هم در فرهنگ چینی و هم نزد مسلمانان، برای محافظت در برابر ارواح شیطانی، کهربا را می‌سوزانند.

یاقوت کبود از قدیم‌الایام نماد خوش شانسی است. یونانیان معتقد بودند که استفاده از یک یاقوت کبود به عنوان زیورآلات، لطف خدایان را شامل حال فرد می‌کند. در خاورمیانه قدیم، اعتقاد بر این بود که این سنگ آبی توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. گفته می‌شود که نگین انگشتر پادشاه سلیمان همین سنگ بوده‌است. در هند، یاقوت کبود سلامتی و ثروت می‌آورد و در فرهنگ‌های دیگر اعتقاد بر این است که عنکبوت را دفع می‌کند، از باکره‌ها محافظت می‌کند و شر آدم حسود را دفع می‌کند. یاقوت کبود همچنین سنگ ماه سپتامبر به شمار می‌آید و به خصوص برای افرادی که در آن ماه متولد می‌شوند خوش شانسی زیادی می‌آورد.

سنگ چشم گربه موانع را از بین می‌برد و به فرد دارنده‌ی آن کمک می‌کند تا در زندگی پیشرفت کند. این سنگ همچنین چشم زخم، ارواح، و انرژی منفی زمینی را دفع می‌کند. در هند، تصور بر این است که اگر کسی یک سنگ گربه را با خود همراه داشته باشد، ثروت او هرگز کاهش نخواهد یافت. در میان قماربازان، این سنگ طلسم خوش شانسی است. چشم گربه از ضرر و زیان‌های غیرقابل پیش‌بینی در کسب و کار جلوگیری می‌کند و ثبات مالی را با محافظت از ثروت مالک، تضمین می‌کند.

منبع: exemplore

 

برچسب ها exemploreخوش شانسیسارا فیضینماد خوش شانسینمادهای خوش شانسی جهانی

احتمالاً تا به حال از خودتان این سوال را پرسیده اید که آیا من خوش شانس هستم ؟ ذهن شما می تواند تفاوت زیادی را در محیط اطراف خودش تشخیص دهد. ثروتمند بودن، خوش شانس بودن و موفقیت داشتن، نیازمند تفکرات این چنینی است. در نتیجه باید احساس ثروت، خوش شانسی و موفقیت را در خودتان ایجاد کنید تا زودتر به آن دست بیابید.

اگر این ویژگی ها را دارید و آن ها را خوب به کار می گیرید، یعنی بدون شک انسان ثروتمند، خوش شانس و موفقی در زندگی هستید. در این قسمت از سبک زندگی و موفقیت نمناک راهکارهایی را به شما نشان می دهیم که احساس ثروت، خوش شانسی و موفقیت بیشتری با توجه به شرایط کنونی داشته باشید.

لیستی از 5 موردی که می خواهید بیشتر در زندگی داشته باشید و شامل پول هم نمی شود را تهیه کنید. مثلاً عشق بیشتر، خنده بیشتر، آرامش بیشتر. سپس سعی کنید عشق بیشتر را به طور فعال در زندگی به کار بیندازید و به دنبال راهکارهایی باشید که شما را آرام تر می کند، مثل مدیتیشن. زمانی که این موارد را بنویسید، خودتان به دنبال راهکارهایی برای به دست آوردنشان می گردید. این ها مواردی است که نیازی به پول ندارند.

بدون توجه به سایز کنونی حساب بانکی سعی کنید در مورد پول و اقتصاد چیزهای بیشتری یاد بگیرید. از پولی که دارید، مراقبت کنید و راهکارهای افزایش پول را به کار بگیرید که معمولا شامل موارد زیر هستند:

چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم

– کتابی را در مورد مدیریت مالی تهیه کنید.

– وارد کلاس های مالی و اقتصادی شوید.

– همچنین برای خودتان یک پورتفولیو ایجاد کنید و سرمایه گذاری های مختلف را بررسی نمایید.

در مورد 100 موردی فکر کنید که به خاطر آن ها سپاسگزار هستید، آن ها را روی کاغذ بنویسید، از روی آن ها بخوانید و اجازه دهید که حس سپاسگزاری در شما افزایش پیدا کند. احساس ثروتمند بودن، خوش شانس بودن و موفقیت هنگام تمرکز روی چیزهای خوب در زندگی اصلا کار سختی نیست.

تشخیص این که شما به اندازه کافی در زندگی چیزهای زیادی دارید، راهی عالی برای احساس ثروتمندی و خوش شانسی است و در نتیجه می توانید با بخشندگی احساس کنید که داراتر از بقیه هستید. بنابراین از کار خوبی که انجام داده اید، هم لذت می برید و هم به خودتان افتخار خواهید کرد.

داشتن تفکر مثبت به احساس خوش شانسی و موفقیت کمک می کند. به موارد زیر توجه کنید:

*افکار منفی یعنی مهم نیست که من چه کاری انجام میدهم. در هر صورت من هرگز موفق نمی شوم.

*افکار مثبت یعنی با تغییر دادن عادات مثبت و برداشتن قدم های کوچک در جهت مناسب به موفقیت می رسم.

خب کدام یک از افکار بالا بیشتر به شما کمک می کند و احساس خوبی را در شما ایجاد می کند؟

کدام یک شما را تشویق می کند و باعث می شود که تسلیم نشوید؟

پس سعی کنید در مورد داشتن تفکرات مثبت ذهن تان را به بلوغ برسانید.

لباس خوب عاملی برای افزایش جذابیت است. در حقیقت زمانی که لباس خوب بپوشید، نگاه دیگران به شما تغییر می کند. حتی ممکن است بخواهند با شما وارد کار های بزرگتر و کارهای تجاری شوند. البته منظور ما این نیست که به خاطر خرید لباس، زیر بار قرض و بدهی بروید اما واقعیت را بپذیرید که افراد اول از روی ظاهر قضاوت می کنند. پس به لباس پوشیدن خود اهمیت دهید.

درست است که پول خود را باید برای روزهای مبادا، سرمایه گذاری ها و خرج های مهم تر نگه دارید اما اگر مقدار کمی شیک تر از قبل زندگی کنید، فوایدی را به همراه خواهد داشت.

مثلاً شیک تر زندگی کردن می تواند شامل موارد زیر باشد:

– وارد کارهای مراقبت از خود شده و به عنوان مثال ماساژ بگیرید.

– یک کتاب هنری بخرید و بخوانید.

– سعی کنید برای یک بار هم که شده در رستوران خوبی غذا بخورید.

**با انجام این کارها حس بهتری به خودتان پیدا می کنید و انگیزه بیشتری برای تلاش و افزایش ثروت و خوش شانسی پیدا خواهید کرد.

زمانی که بعضی از لوازم و متعلقات که مدت زمان طولانی هست دیگر زیبا و کاربردی نیستند را کنار بگذارید، فضایی را برای آوردن چیزهای جدید به زندگی فراهم می کنید و در نتیجه سطح آگاهی شما از حقایق افزایش پیدا می کند و احساس می کنید بیشتر از آن چه که نیاز دارید، چیزهایی را در زندگی داشته اید. همین امر عاملی برای افکار خوش شانسی و ثروتمندی می شود. مثلاً برای شروع وارد اتاق خوابتان شوید و سعی کنید 27 مورد، ولو بسیار ریز را پیدا کنید که دیگر برایتان کاربردی نیستند و آن ها را دور بیندازید و حتی ببخشید.

همه انسان ها دوست دارند تجربیاتی را در زندگی داشته باشند اما گاهی اوقات توانایی انجام آن را ندارند. مثلا شاید شما دوست داشته باشید به ایتالیا سفر کنید اما از لحاظ مالی این توانایی را ندارید.

به عنوان مثال از خودتان بپرسید که در مورد ایتالیا چه چیزی باعث شده است که این قدر به آن علاقه مند باشید؟

آیا غذای ایتالیایی را دوست دارید ؟ خب می توانید یک رستوران در کشوری که زندگی می کنید پیدا کنید که غذاهای ایتالیایی سرو می کند.

آیا هنر ایتالیایی را دوست دارید ؟ خب به موزه بروید.

آیا فرهنگی ایتالیایی را دوست دارید ؟ می توانید فیلم های ایتالیایی ببینید و با فرهنگ آن ها بیشتر آشنا شوید.

پس منظور ما این است که اگر نمی توانید تجربه سفر به کشور مورد علاقه خود که در اینجا ایتالیا را مثال زده ایم را داشته باشید، کارهایی را انجام دهید که حس در ایتالیا بودن را در شما ایجاد می کند.

یکی از راه های رسیدن به موفقیت و اهداف مالی در زندگی این است که از همین امروز شروع کنید. حتی اگر شده 30 هزار تومان در روز پس انداز کنید، آن را کنار بگذارید تا یک روزی برای رسیدن به رویاهایتان از آن استفاده کنید.

کاملاً طبیعی است که چیزهایی را در زندگی بخواهید. در جامعه امروز موارد زیادی هستند که دوست دارید به آن ها دست پیدا کنید، خیلی با سرعت به آن ها برسید اما گاهی اوقات این نارضایتی به دلیل خواسته های کاملاً بیجاست. پس سطح مادی گرایی را در خودتان تعیین کنید و اگر احساس می کنید که بیش از حد خواستار چیزهای مادی هستید، این رفتار را در خودتان اصلاح نمایید.

احساس کمبود داشتن همیشه در ذهن وجود دارد. تقریباً 3 میلیارد انسان در جهان هستند که روزانه کمتر از 2 دلار درآمد دارند. علاوه بر آن یک و نیم میلیارد افراد جهان با کمتر از 1.25 دلار در روز زندگی می کنند. پس زمانی که به آن ها فکر کنید، متوجه می شوید که شما جدا از انسان های دیگر نیستید و از بسیاری از آن ها نیز زندگی بهتری دارید.

حتماً داستان توریست هایی که در آفریقا روی سافاری گردشگری می گردند را خوانده اید. ناگهان با یک غروب آفتاب زیبا در دریاچه مواجه شدند که یکی از آن ها گفت:من خانه ای می خواهم که رو به دریاچه باشد. آن ها هیچ وقت این رویا را در ذهنشان نداشتند اما با کشف و شهود فهمیدند که واقعاً چه چیزی می خواهند.

شاید خود شما هم اکنون این چیزها را در زندگی داشته باشید و قدرش را ندانید. پس بدانید که تجربه زیبایی در اطراف شماست، فقط باید به اطراف تان بهتر نگاه کنید.

چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم

یکی از موارد مهمی که در این بخش از نمناک اشاره شده است همین آرامش درونی است، با افزایش آرامش درونی می توانید لذت بیشتری را ببرید و احساس بهتری در مورد خودتان داشته باشید. به اتفاقات بد زندگی توجه خاصی نکنید و از لحاظ معنوی حس ثروتمندی، موفقیت و خوش شانسی را در خودتان ایجاد کنید.

به جای این که وارد مرکز خرید شوید، به ساحل بروید. به جای اینکه تلویزیون تماشا کنید، می توانید وارد طبیعت شوید، در آن جا کتاب بخوانید و از طبیعت اطراف لذت ببرید تا حس خوشبختی بیشتری به شما دست بدهد.

داستان های زیادی هستند که در مورد افراد ثروتمند وجود دارد. از آن ها استفاده کنید. می توانید آن ها را مطالعه کنید، از تجربیاتشان، انگیزه هایشان و الهام هایی که از موارد مختلف گرفتند، استفاده نمایید.

حتی اگر از لحاظ مالی ثروتمند نیستید، می توانید از لحاظ اطلاعات و آگاهی ثروتمند باشید. کتاب های کلاسیک بخوانید. شعر های عالی حفظ کنید. ذهنتان را پر از اطلاعات کرده و قدرتمند کنید تا حس سرزندگی در شما بالا برود.

خودتان را برای ثروتمندی و موفقیت در آینده از طریق یاد گرفتن مهارت های تجاری در امروز آماده کنید. هر چقدر که دانش تجاری شما از دیگران بالاتر باشد، موفقیت بیشتری نصیب تان خواهد شد.

بهترین چیزها در زندگی با پول خریداری نمی شوند. در این قسمت تعدادی از آن ها را معرفی می کنیم:

– دوستانی که عاشقشان هستید و به خاطر شخصیت خودشان دوست شان دارید.

– یک خانواده صمیمی.

– همسری که در زندگی به شما اعتماد می کند.

*اگر این موارد را دارید، مطمئن باشید که خوش شانس ترین و ثروتمندترین انسان روی کره زمین هستید و باید بابت آن ها شکر گزار خداوند باشید.

اگر پول ندارید، به معنای این نیست که نمی توانید چیزهای جدیدی را در آینده تجربه کنید. اکنون باید بپذیرید که در کجا هستید، برای آینده برنامه ریزی داشته باشید، حس خوب را در خودتان ایجاد کنید و به دنبال انجام کار های جدید باشید.

شانس چیست؟ آیا شانس واقعاً وجود دارد؟ چه نکاتی باعث می شود که یک نفر در زندگی اش خوش شانس باشد؟ و آیا ما می توانیم به صورت ارادی خوش شانس باشیم؟ 

در این مقاله سعی می کنیم با نگاهی به نظرات ریچارد وایزمن ، به این سوالات و سوالات دیگر در مورد شانس جواب درستی بدهیم. با ما همراه باشید.

چرا بعضی‌‎ها نسبت به بقیه خوش‎ شانس‏ تر هستند؟

اگر تا به حال برایتان پیش آمده که این سوال را از خود بپرسید، بد نیست دوباره به آن فکر کنید.به گفته ریچارد وایزمن انسان‎ها خودشان خوش ‎شانسی یا بداقبالی‎ خود را رقم می‎زنند. او که روی نقش شانس در زندگی مطالعه می‎کند می‎گوید مطالعه‎اش یک تحقیق علمی است و به تفاوت‎های میان انسان‎هایی که خودشان را خوش‎شانس یا بدشانس تصور می‎کنند، می‎پردازد.

آیا ‎شانس یک امر تصادفی است یا نوع تفکر و رفتار ما می‎تواند روی بخت و اقبال‎مان تأثیر بگذارد؟

چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم

خوش شانسی بیش از آنکه یک صفت یا یک امر تصادفی باشد، یک مهارت است که می توان آن را در خودمان ایجاد و تقویت کنیم. خوش شانسی آن چیزی است که در فکر ما می گذرد و در تصمیمات و رفتارهای ما تاثیر مستقیم و غیرمستقیم دارد.واقعیت این است که امروزه پژوهش های متعدد، تاییدکننده ی این نظر هستند که خوش شانسی و بدشانسی بیش از آنکه تصور کنیم، تحت تاثیر نگرش ها و شیوه ی تفکر ما دارد.ریچارد وایزمن، روانشناس بریتانیایی انسان‎های خوش‌ شانس و بدشانس را بر اساس ۴ فاکتور کلیدی از هم جدا می‎کند؛ و در ادامه او از ترفندی پرده بر می‎دارد که می‏ تواند شانس را بالا ببرد.

من دريافته ام كه خوش شانسی كاملاً قابل پيش بينی است. اگر در جستجو خوش‌شانسی بيشتر هستيد، شانس های بيشتری را امتحان كنيد. فعال تر باشيد و حضورتان را پررنگتر كنيد. برایان تریسی

برای عوض شدن فضا، این ویدیوی 1 دقیقه ای از وایزمن را ببینید. جالبه:

Your browser does not support HTML5 video.

اما نتیجه نهایی چیست؟ شانس یک قابلیت جادویی یا حاصل یک تصادف نیست و کاملا تحت تأثیر نحوه تفکر و رفتار ماست. آدم‎هایی که از نظر ما “خوش شانس” هستند، در واقع به خوبی از عهده انجام این چهار مورد برآمده‎اند:

1. شناسایی و استفاده از فرصت‎های تازهآن‎هایی که خودشان را خوش ‎شانس می‎دانند، این توانایی را دارند که به موقع فرصت‎ها را به چنگ آورند و از آن‎ها استفاده کنند. این افراد از هر راه جدیدی که جلوی پایشان باز می‏ شود استقبال می‎کنند و در آن مسیر قدم برمی‎دارند.افراد خوش‌شانس، آدم‌های راحت‌تر و بازتری هستند، در نتيجه آنچه را در اطراف شان وجود دارد را می بینند و نه فقط آنچه را در جستجوی آنها هستند!

محصول رایگان ما: فایل صوتی افزایش بهره وریِ شخصی با تکنیک CTN

وایزمن می‎گوید، انسان‎های بد شانس درست برعکس عمل می‏ کنند:این آدم‎ها به برنامه یکنواخت خود عادت کرده ‎اند و حتی اگر فرصتی برایشان پیش بیاید، از رفتن به سمت آن می‎ترسند.مطالعه من نشان داد که افراد بدشانس عموما عصبی‌تر از افراد خوش‌شانس هستند و اين فشار عصبی توانايی آنها در توجه به فرصت‌های غيرمنتظره را مختل می‌کند.در نتيجه، آنها فرصت‌های غيرمنتظره را به خاطر تمرکز بيش از حد بر ساير امور از دست می‌دهند.برای مثال وقتی به مهمانی می‌روند چنان غرق يافتن جفت بی‌نقصی هستند که فرصت‌های عالی برای يافتن دوستان خوب را از دست می‌دهند.یا زمانی که آنها به قصد يافتن مشاغل خاصی روزنامه را ورق می‌زنند، از ديدن ساير فرصت‌های شغلی باز می‌مانند!

2. پیروی از حس ششم (اعتماد به حس درونی)پیروی از حس ششم از جمله راه‎های اصلی برای به چنگ آوردن فرصت‎های تازه است؛ کاری که خوش‏ شانس‎ها از انجامش ابایی ندارند. اگر چیزی به نظرشان خوب بیاید، با اعتماد به حس درونی خود جلو می‏ روند.اما بدشانس ‏ها به شکل ذاتی بیش از حد به یک موضوع فکر و آن را تجریه و تحلیل می‏ کنند؛ چیزی که در نهایت به ضررشان تمام می‎شود.وایزمن می‏ گوید: “زمان زیادی طول می ‏کشد تا به نتیجه برسند و فکر کردن‎ هم خیلی به آن‎ها کمک نمی‎کند.”

این مقاله را هم بخوانید: راه هایی برای مبارزه با تنبلی و بی حوصلگی

3. گوش به زنگِ موفقیتاز آنجایی که آدم‎های خوش ‎شانس خوش‎بین هم هستند، انتظار دارند در همه کارها موفق شوند. وایزمن می ‏گوید: “این دسته از افراد انتظار دارند همه کارهایشان نتیجه بدهد و این طرز فکر باعث می‎شود پیش‎بینی‎شان درست از آب درآید.”این رویکرد البته همیشه هم جواب نمی‎دهد اما داشتن تفکر مثبت به آن‏ها این قدرت را می دهد که حتی در شرایط سخت هم ناامید نشوند.این ویژگی آن‏ها علاوه بر این باعث می‎شود برای دیگران جذاب باشند.در آدم‎های بد شانس اما، این بدبینی است که کنترل را در دست می‏ گیرد. وایزمن در مورد این دسته از افراد می‎گوید: ” آدم‎ها معمولا از آن‎ها دوری می‏ کنند چون بیشتر مواقع دلمرده و غمگین هستند.”

4. حفظ تفکر مثبت برای ادامه دادنحفظ تفکر مثبت کلیدی ‏ترین نکته به حساب می ‏آید.اتفاقات بد برای همه می‏ افتند اما آدم‏های خوش‎شانس این توانایی را دارند که دوباره روی پای خود بایستند. آن‎ها از تجربیات خود درس می‏ گیرند و ادامه می‏ دهند. چنین رویکردی حتی می‏ تواند بدشانسی را به خوش‎شانسی تبدیل کند.اما آن‎هایی که خود را بداقبال می‏ دانند، حتی با کوچک‏ترین مسأله منفی کاملا به هم می‏ ریزند. آن‎ها مطمئن اند که آینده‎ ای تیره و تار انتظارشان را می‏ کشد و تلاش کردن هیچ فایده‎ای ندارد.

برای تهیه ی محصول صوتی ایجاد عادت های خوب و موثر در زندگی با استراتژی Mini Habit» عجله نکنید. ابتدا قسمتی از این محصول را گوش کنید: 

می‎خواهید خوش ‎شانس باشید؟

خوش‎بختانه هنوز هم امید هست.

ریچارد وایزمن می‏ گوید با به ‎کارگیری چند تکنیک مشخص هر کس می ‏تواند مثل افراد خوش‎شانس فکر و رفتار کند.یکی از این راهکارها، داشتن یک “دفترچه شانس” برای ثبت اتفاقات مثبت روزانه است: “هر بار که خوش ‎شانسی می‎آورید یا اتفاق مثبتی برایتان می ‏افتد ، هر چقدر هم کوچک به نظر بیاید، آن را یادداشت کنید.”

این کار به کاهش انرژی‎های منفی و توجه‎ به جنبه‏ های مثبت زندگی کمک می‏ کند. شکی نیست که گاهی اوقات اتفاقاتی برایمان می ‏افتد که خارج از کنترل ماست، اما داشتن یک “دفترچه شانس” کمک می‎کند انعطاف‎پذیرتر باشیم.وایزمن می‏ گوید این تکنیک فوراً نتیجه نمی ‏دهد و تأثیرش بعد از حدود یک هفته آشکار خواهد شد.

در این مقاله آموزشی به شما یاد می دهیم که چگونه خوش شانس باشید:چگونه خوش شانس باشیم؟ (آموزش 17 گام و 22 راهکار عملی برای خوش شانس بودن در زندگی)

این مقاله به روز خواهد شد…

دقیقا شانس به طرز تفکر انسان ها برمیگرده

همیشه هم به طرز فکر بستگی نداره…بعضی وقتا صرفا یه هدیه اس از طرف خدا،تو یه شرایطی که اصلا فکرشم نمیکردی”


دقیقا

افتضاح به معنای واقعی کلمهچیزی به نام حس ششم وجود علمی نداره و از نظر علم کاملا مطروده

کی گفته ؟ من و خانواده ام حس ششم خیلی قوی داریم اصلا ام دست خودمون نیست ی حس خدا دادیه از بعضی اتفاقات قبل از اینکه پیش بیان با خبر میشیم نه دقیق ولی کلی خیلی چیزارو حس میکنیم

نظریه تله پاتی رو مطالعه کنی میفهمی از نظر علمی حس ششم هم وجود داره.. بعضی مفاهیم ماورای علمه و هنوز علم خیلی کار داره تا به اون مرحله برسه(علم حاضر مثل نوزادی که هنوز به دوران کودکی هم نرسیده)

حس ششم واقعاوجودداره کافیه یه ‌بیسترواسه خودتون وقت بزارید

بهتر از مطلب قبلی تو سایت (چطور) بود(داشت واقعا مخمو می خورد) اما شانس وجود داره این مقاله برای آدم های خارجیه چون دانش من شم خارجیه اما ما ایرانی های بد بخت (البته آفریقایی ها و.. بد بخت ند اما ما نصبتا بد بختیم) فقط باید کار کنیم یا زندگی درت و درمون نداریم تو خارج ترف رهات به بهترین گوشی و ماشن های مدل با لا و یا خانه های خشگل که به مراطب کمی سخت ند (نصبت به ماشین در خارج) می رسندمن خودم به عنوان یک بچه 13 ساله اگر تو خارج به دنیا می آمد خیلی زندگی خوبی داشتم (مثلا من لگو خیلی دوست دارم اما الان قیمتش تو ایران افتضاح (تو خارج عالیه)) سرعت نت خوب بود گوشی خوب داشتم ماشین خوب مدرسه های خوب (این یکی لوس بازی نیست مهمه)…

شانس خیلی جاها خواست خداست بالاخره. وقتی چندبار بدشانسی بیاری خواناخواه تفکرمنفی میشه

سلاممتاسفانه اینا همه در حد یه حرفه بنده در مثبت ترین حالت ممکن و در مثبت ترین حالت انتظار بودم ولی همیشه و همیشه ورق برگشته و…هدفم منفی کردن افکار کسی نیست…ولی توی این زندگی هرکس راه خودش رو میره و داستان خودش رو میسازه با فراز و نشیب ها و با خوش شانسی ها و بدشانسی ها…آزاد و بدون مشغول کردن ذهنتون زندگی کنید.تلاشتون رو بکنید و مطمئن باشید هر چیزی قرار باشه به شما میرسه و اگه نخواد برسه هر کاری کنید نمیرسه.خدانگهدارتون

چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم

یکی به شانس اعتقاد داره یکی نداره .نمیشه که همه هم نظر باشند .همینه دنیا بستگی به دید خودت داره .هر جور راحتی زندگی کن مگه این قلب چند سال میتونه کار کنه .یه روز از کار می افته زندگی کنید .اصلا مهم نیست شانس باشه نباشه .سلامت باشید


لطفا اینقد بیراه نگین

یکی عیسی مسیح به دنیا میاد، از مادر پیغمبر زاده می شه. یکیم… اصلا پیغمبر می شه ولی مثل حضرت لوط.اصلا تو همین دنیای خودمون یکی کایلی جنر می شه یکیم پدرش در میاد دوزار پول دربیاره.یکی تو سودان به دنیا میاد اگه شانس بیاره از گشنگی نمیره موقع بازی کردن موشک میخوره تو سرش یکیم تو سوئد به دنیا میاد تا آخر عمر زندگیش تضمینه چی می گید واسه خودتون تفکر مثبت تفکر مثبت


عالی عالی

Hassan وقتی ک از رو اذل خدا سرنوشت یکی روبا ریسمان سیاه بدوزد دیگ کاری نمیتونی کنی.شاید فیلم ماه پیشونی رو دیده باشی وقتی شانس داشت باشی خودش میادهرچی. زندگی . کار . جامعه .و ….خدا کنه شانست بیدار باش هروز هرزمان هرسال

تازمانی که ندای درونت نگه وخودت نخای هیچ جنبنده ای نمیتونه تکونت هم بده اگه خودت هم بخای جلو بری باز هم تمام جنبنده های دنیا نمیتونه جلوتو بگیرن اینم یعنی شانس بقیه نظر بقیه هم درسته ولی ..‌‌‌‌نظر منم اینع … بنگ…


ممنونیم که نظر خودتون را گذاشتید

شانس خوب وبد بستگی به خودافراد وعمل کرد شخص دارداگر نظم در زندگی داشتی واز فرصت های بدست آمده خوب استفاده کردی موفق میشی و به قول معروف شانس آوردی همچنین در امور مثبت فکر کنی اگر برخورد منفی داشتی به آن هدف نمی رسی وشانس نمی اوری ولی اگرتلاشت را کردی وبه نتیجه نرسیدب بزار برای تقدیر …..«تدبیر ما تا آنجا بود که مارا در چنگال تقدیر بیدازد»( استاد پاریزی باستانی)

بنظرمن بایدخداهم باهات باشه.من برای یه کاری اینقدر دوندگی کردم فایده نداشت.بعضی وقتاآدم حتی تلاش میکنه به نتیجه نمیرسه.پنجاه درصدشانسه پنجاه درصدخود آدم بستگی داره.ولی من به شانس اعتقاددارم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم
چگونه دستبند خوش شانسی درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *