چگونه دل خواستگار را ببریم

 
helpkade
چگونه دل خواستگار را ببریم
چگونه دل خواستگار را ببریم

اولین برخورد با خواستگار اهمیت زیادی دارد

 

برای اولین برخورد با خواستگارتان نکته های زیر را در نظر بگیرید تا خودتان را در دلش جا کنید.اگر قرار است با فردی دیدار کنید که برای ازدواج به شما پیشنهاد شده باید خود را برای یک ملاقات پر اضطراب و البته حیاتی و تعیین کننده آماده کنید. اولین ها همیشه در یاد آدم ها می ماند و به همین خاطر در موقعیت های مختلف اولین برخورد با خواستگار اهمیت زیادی دارد.در این دیدار همیشه آدم ها موفق نیستند. عده ای نمی توانند اولین برخوردها را مدیریت کنند در نتیجه اجازه نمی دهند طرف مقابل خود واقعی آنها را بشناسد. آنها گاهی بیشتر از آنچه واقعیت دارد مضطرب، گیج و دستپاچه، شلخته یا کارنابلد به نظر می رسند و همین می تواند تیر خلاص را به این آشنایی بزند. اما چه کار باید بکنید تا اولین دیدار شما آخرین دیدارتان نباشد؟ اعتماد به نفس داشته باشیدفردی اجتماعی و خوش مشرب که اعتماد به نفس بالایی دارید در اولین برخورد، تاثیر خوبی بر طرف مقابل می گذارد. اگر چنین ویژگی هایی را در خودتان تقویت کنید، خواستگارتان راحت تر با شما صحبت می کنند و این نشان می دهد که پذیرای حرف زدن با دیگران هستید. لبخند بزنیدهرچهره ای با یک لبخند ملایم زیباتر می شود، بنابراین اگر می خواهید در نگاه اول تاثیرگذار باشید و چهره خوبی از شما در ذهن خواستگار شکل گیرد، لبخند را فراموش نکنید. یادتان باشد که بعد از یک لبخند به سرعت چهره ای عبوس و جدی به خودتان نگیرید و کاری نکنید که طرف تصور کند لبخند شما ساختگی و از روی اجبار بوده است. اجازه دهید دیگران هم صحبت کنند و فقط شما متکلم وحده نباشید. وقتی پشت سرهم و بدون وقفه حرف می زنید این ویژگی برای مخاطب شما در اولین برخورد خوشایند نیست.

 

چگونه دل خواستگار را ببریم

 

بدن شما حرف می زندزبان بدن، زبان قدرتمندی است. زبان بدن افراد مختلف درباره سطح اعتماد به نفس و خلق و خوی آنها حرف هایی دارد و کافی است به این زبان توجه کنید. اگر می خواهید خواستگار در نظر اول جذب شما شود محکم و بااراده بایستید، خم نشوید و قوز نکنید. در این صورت حس اعتماد به نفس و قدرت را به دیگران منتقل می کنید. دست های تان را مشت و گره کرده روی میز قرار ندهید یا دست به سینه ننشینید، این حالت ها نشان می دهند که برای طرف مقابل گارد گرفته اید.

 

سرزنده باشیددر جلسات خواستگاری و دیدارهای اولیه سعی کنند بیشتر با طراوت، شاد و خوش برخورد باشید تا جدی و باهوش و نکته سنج. نگران نباشید کسی فکر نمی کند شما گیج و ملنگ هستید. دیگران فرق یک انسان خوش مشرب با فردی کم هوش را می فهمند. البته زیاد هم شوخی کردن باعث می شود جلف و سبک به نظر برسید. فقط کافی است رفتار پذیرا و گرمی داشته باشید و به جای اخم کردن لبخند بزنید. پژوهش‌ها نشان می دهد که زنان شاد، بازیگوش و شوخ طبع بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و ازدواج های موفق‌تری خواهند داشت و در عوض زنان عبوس، جدی و «مو از ماست بیرون کش» کمتر در پیدا کردن جفت برای ازدواج موفق هستند.

تحقیقات محققان دانشگاه زوریخ نشان داده است بازیگوشی و شوخ طبعی هم از جانب زن و هم از جانب شوهر می‌تواند باعث دوام زندگی مشترک شود. در اولین دیدار سعی کنید طراوت خود را نشان دهید. از علاقمندی هایتان و انرژی ای که برای ساختن یک زندگی شاد و سالم دارید صحبت کنید. یادتان باشد اولین جلسه وقت خوبی برای گفتن از شکست ها و بدبختی ها و نقاط تلخ زندگی نیست. علاقه به تفریحات سالم، روحیه شاد، بازیگوشی، طنز پردازی، خلاقیت و سرگرم کنندگی از مهمترین ویژگی‌ها برای محبوب واقع شدن است. این نکته را دست کم نگیرید. تماس چشمی را از دست ندهیدزمانی که در حال صحبت هستید، با مخاطب تماس چشمی داشته باشید. وقتی چشم های شما به دوردست ها خیره شود یا جای دیگری را نگاه کنید این حس در مخاطب ایجاد می شود که به حرف هایش توجه نمی کنید یا حواس تان جای دیگری است. اما خیلی هم نباید زل بزنید که چشم چران به نظر برسید. درست است که این دیدار برای شناخت ظواهر تدارک دیده شده اما زیادی نگاه کردن به طرف مقابل هم به او حس زیر ذره بین بودن می دهد و او را معذب می کند و هم می تواند شما را چشم چران جلوه دهد. اینجا باشضمن صحبت کردن با دیگران مدام چشم تان به تلفن همراه نباشد و لا به لای صحبت ها به پیامک ها پاسخ ندهید، در صورتی که مجبور به پاسخ هستید از طرف عذرخواهی کنید. اگر می دانید که این فرد در زمینه خاصی سابقه درخشانی دارد ضمن صحبت به این موفقیت اشاره ای داشته باشید و طرف را تحسین کنید.منبع : tebyan.net 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!


دانستنی های سلامت واژن

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


دنبال بهترین روانشناس تهران میگردی؟


خرید مستقیم فرش از کارخانه

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر

پیشرفته ترین روش درمان نازایی زنان و مردان


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین

جستجوی انواع بهترین ونزدیکترین مراکزخدماتی


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

راهی که همیشه دختران سوال می کنند که چگونه به دل خواستگار خود بشینیم؟ با ما همراه باشید تا این راه را به شما نیز بگوییم.خواستگاری کردن هر پسری از هر دختری دلیلی بر ازدواج صد در صد این دو نفر نیست. اگر شما هم جزو دسته دخترهایی هستید که خواستگارانی دارید ولی فکر می کنید مورد پسند آنها قرار نمی گیرید بهتر است با ما همراه شوید.

چرا خواستگارام منو نمی پسندن

چگونه دل خواستگار را ببریم

دختری هستم ۲۴ ساله که خواستگاران زیادی دارم؛ اما نمی دانم چرا هر کدام که می آیند من را نمی پسندند. با این که سعی می کنم به بهترین نحو ممکن باشم و ظاهر خوبی هم دارم. اطرافیان هم همیشه بابت این قضیه به من کنایه می زنند. از این موضوع به شدت ناراحتم. لطفا راهنمایی ام کنید.

مخاطب عزیز! در بسیاری از پاسخ هایی که من و همکارانم به مخاطبان در این صفحه ارائه کرده ایم به این نکته اساسی اشاره شده است که در امر انتخاب همسر، مجموعه ویژگی هایی با عنوان هم کفو بودن یا تطابق نسبی معیارها و ملاک های اولیه در ازدواج دخیل هستند.بنابراین هر شخص برای انتخاب همسر و شریک آینده اش ملاک هایی دارد و بر اساس آن دست به انتخاب می زند.

هنوز دیر نشده است

بیش از حد نگران بالا بودن سن تان نباشید چراکه نگرانی باعث می شود در انتخاب هایتان درست نتوانید شرایط را تخمین بزنید و دچار مشکل و گاهی دچار عجله کردن های بیجا شوید.

برداشت اشتباه نکنید

به طور کلی آشنایی هایی که به قصد ازدواج صورت می گیرد، اعم از خواستگاری سنتی، آشنایی در محل تحصیل یا کار یا معرفی توسط دوستان و آشنایان، از بعضی لحاظ ها شرایط یکسانی را دارد؛ یعنی در همه این شرایط دو نفر یکدیگر را می بینند، صحبت و معاشرت می کنند و نهایتا پس از دستیابی به شناخت،

تصمیم نهایی خود را مبنی بر قبول یا رد شرایط مورد نظر برای ازدواج اعلام می کنند.منظور این است که همه این آشنایی ها، به ازدواج منجر نخواهد شد و بنا نیست با هر بار رد شدن این احساس درون شما ایجاد شود که با وجود ویژگی های خوب و مناسب مورد انتخاب واقع نشده اید، زیرا در ابتدا اشاره کردیم هر شخص معیارها و ملاک های مختص به خود را دارد.

شاید بهتر باشد برای بالا بردن اعتماد به نفس و شناخت بیشتر خود از دوره های آموزشی مراکز روان شناختی بهره بگیرید.دبرای کاهش آسیب و ایجاد احساس طرد شدن، لازم است این موضوع را مدنظر قرار دهید: قرار نیست شما همه افرادی را که به هر طریقی جهت آشنایی پیشنهاد ازدواج می دهند، به عنوان خواستگار بپذیرید.

این امر مستلزم این است که با توجه به ملاک های اولیه خود و در میان گذاشتن آن ها با رابط و معرف، حجم بالای رفت و آمد خواستگاران را کاهش دهید. خواستگارانی را برای آشنایی بپذیرید که حداقل 3 ملاک از 5 ملاک اصلی شما را دارند. ملاک ها شامل تناسب خانواده های دوطرف، فردیت و بلوغ های چندگانه، تناسب سنی، میزان تحصیلات ، ایمان و دینداری و … است. بررسی چند ملاک اولیه که با یک پرسش و پاسخ قابل دسترسی است در همان تماس ابتدایی، کار ساده ای است.

ملاک هایتان را یک بار دیگر بررسی کنید

مشکل دیگری که نه تنها شما بلکه دیگر افراد نیز با آن روبه رو هستند سردرگمی و بلاتکلیفی جوانان در امر ازدواج و مشخص نبودن تکلیف خودشان است که این مسئله تا حد زیادی با نداشتن شناخت از خود و انتخاب ملاک های نادرست در امر ازدواج مرتبط است.از آن جا که در سوال تان توضیحات زیادی ارائه نکرده اید احتمالات زیادی وجود دارد که باعث می شود به طور مکرر با این موضوع روبه رو شوید. مدنظر داشتن ملاک های ظاهری، رفتارهای ناپخته یا مکانیکی، تناقض در رفتار و گفتار و بسیاری دیگر از عوامل، ممکن است در این امر دخیل باشد که جز با بررسی حضوری و کمک مشاور به نحو دیگری قابل بررسی نخواهد بود.

منبع: روزنامه خراسان

 

قرار اول با مرد مورد علاقه یا خواستگار، یک ملاقات سرنوشت ساز است. اگر اولین قرار ملاقات با پسر موردعلاقه تان را در پیش دارید، مسلما نمیخواهید دیدار اول شما، دیدار آخر نیز باشد!  شما میخواهید جذاب، باهوش، صمیمی و در عین حال پخته به نظر برسید، تا در همان برخورد اول او را تحت تاثیر قرار داده و مجذوب کنید. به طوری که پسر ترغیب شود شما را بیشتر بشناسد و شانستان برای ملاقات های بعدی و حتی رساندن رابطه به ازدواج افزایش یابد. اما جذب مردان در برخورد اول تنها در صورتی امکان پذیر است که بدانید آقایان معمولا در اولین برخورد به چه چیزهایی توجه می کنند، آداب بیرون رفتن با پسر چیست و در جلسه اول آشنایی دختر چطور باید رفتار کند و چه باید بگوید تا پسر مورد نظر تحت تاثیر قرار گیرد. موضوعی که رادیو عشق در این مقاله به آن می پردازد.

 

فهرست مطالب

اگر اولین ملاقات شما با پسر مورد نظر است و میخواهید یک ملاقات بی نقص و فوق العاده را رقم بزنید، به طوری که پسر را عاشق خودتان کنید ، گام های زیر را در پیش بگیرید:

 

چگونه دل خواستگار را ببریم

با نشاط و شاداب باشید و برای اولین قرار ملاقات ، لباس مناسب بپوشید.حتی اگر برای صرف یک شام معمولی بیرون می روید، لباس زیبا بپوشید. از پوشیدن لباس های اسپرت خودداری کنید. موها و ناخن های خود را آراسته کنید. از لباسی استفاده کنید که متناسب با هیکل شما باشد و خیلی کوتاه یا تنگ نباشد. نباید بی ارزش و دست یافتنی به نظر برسید.اگر لباس های شما در هنگام ملاقات راحت نباشد نخواهید توانست بر طرف مقابل و بر گفتگویی که دارید متمرکز شوید. سعی کنید از شلوارهای جین خیلی تنگ استفاده نکنید.

باید تمیز و خوشبو باشید. عطر خوب می تواند حس مردان را حتی پس از ملاقات نیز حفظ کند . فقط نباید زیاده روی کنید و همچنین نباید از عطرهای تند استفاده کنید. آرایش ملایم داشته باشید و از رژلب  و خط چشم استفاده کنید. بیش از حد آرایش نکنید!

به وی نشان دهید که اعتماد به نفس دارید. اینکه به یک مرد نشان دهید که به خود اطمینان دارید و خود را باور دارید برای او جذاب است. البته ممکن است شما در اولین قرار ملاقات نتوانید احساس راحتی داشته باشید. با آن مواجه شوید، شما عصبی هستید و ممکن است دستان شما و زیربغلتان عرق کند اما اجازه ندهید که او این را ببیند. چگونه این کار را انجام دهید؟ خوب! از دئودورانت های قوی استفاده کنید و وانمود کنید که عرق نکریده اید. به وی نشان دهید که اعتماد به نفس دارید حتی اگر در این لحظات واقعاً اینطور نباشید. مردان عاشق زنان با اعتماد به نفس و غیر متکبر هستند.

به عبارت دیگر، به پسر رویایی خود نشان دهید که به خود ایمان دارید. چگونه باید این کار را انجام دهید؟ خوب! با او در مورد رویاهای خود و این که دوست دارید آینده چگونه باشد صحبت کنید. فقط از رویاهای خود برای او حرف نزنید بلکه از برنامه هایی که برای رسیدن به این رویاها دارید نیز صحبت کنید. گام هایی که برای تحقق رویاهای خود برداشته اید را برای او توضیح دهید و از او نیز بخواهید که از رویاهایش و اقداماتی که برای تحقق آنها انجام داده است صحبت کند. بیشتر مردان عاشق زنان بلند پرواز و بابرنامه هستند.

به وی نشان دهید که بر خود کنترل داشته و نیازی به مراقبت و توجه ندارید. همچنین با به اشتراک گذاشتن مسائلی که شما را خاص نشان میدهد به وی نشان دهید که فردی منحصر بفرد هستید. این مسائل می تواند شامل استعدادها، تمایلات یا توانایی هایی نظیر نواختن یک آلت موسیقی، مشارکت در ورزش های تفریخی یا انجام کارهای داوطلبانه باشد.

می دانیم که انجام این کار سخت تر از آن است که به نظر می رسد ولی شما می توانید آن را انجام دهید. صادق باشید، مشکل از آنجا شروع می شود که شما سعی میکنید خود را غیر از آنچه هستید نشان دهید.چرا؟ چون به احتمال زیاد وی دوست دارد شما را بشناسد. به جای آن، شما خودتان باشید و حتی اگر او شما را به خاطر آنچه که هستید دوست نداشته باشد، شاید هرگز آن رویا مطابق نظر شما اتفاق نیفتد. در این مواقع سر خود را بالا نگه داشته و به دنبال فردی بهتر باشید. خوب، چگونه می توانید در اولین جلسه ملاقات خودتان باشید؟

موضوعاتی را انتخاب کنید که هم برای شما و هم برای مرد رویاییتان جذاب باشد.آیا هر دوی شما به ورزش علافه دارید؟ آیا زمینه های کاری شما مشابه یکدیگر است؟ آیا هر دوی شما از یک نوع موسیقی، فیلم یا کتاب لذت می برید؟ بله؟ درباره این موارد که با هم اشتراک دارید صحبت کنید. اما در مورد خودتان و آن چیزهایی که دوست دارید یا دوست ندارید صرفا برای این که او شما را بیشتر دوست داشته باشد دروغ نگویید. صداقت داشته باشید ، مرد رویایی شما از راستگویی شما متاثر نمی شود اما اگر بعدها متوجه شود که به او دروغ گفته اید ناراحت خواهد شد.

همانطور که ذکر شد برای جذب کردن و تحت تاثیر قرار دادن پسر در قرار ملاقات اول، لازم نیست در همه چیز با او موافق باشید. پس نظر و سلیقه واقعی خودتان را بیان کنید و می توانید در این موارد با شوخی با هم بحث کنید. وی برای این کار احترام قائل می شود زیرا می داند که شما کسی نیستید که به خاطر او عقاید خود را تغییر دهید، مهم نیست که شما چقدر او را دوست داشته باشید .

مردان چالش و شوخی های شیطنت آمیز را دوست دارند پس فکر نکنید که باید با هر چیزی که او می گوید موافقت کنید. این کار نیز نشان می دهد که شما زنی هستید که عقاید خاص خود را دارید. فعال باشید و با وی بحث کنید. اگر در اولین ملاققات با یک پسر کمی طناز باشید و محترمانه و با حیا شوخی کنید می توانید بر وی تاثیر بگذارید. اکنون تمرین کنید. همیشه این به طور طبیعی اتفاق نمی افتد. اما، هر چه شما بیشتر تمرین کنید، با پسران بیشتری صحبت و شوخی کنید و در لحظه باشید در این موقعیت ها می توانید راحت تر باشید و لحظات خوبی ایجاد کرده و وی را تحت تاثیر قرار دهید.

اگر می خواهید ملاقات های دیگری نیز داشته باشید باید قطعاً این تمایل خود را نشان دهید. پس زمانی که وی در این ملاقات در مورد عادات ، علایق ، ترجیحات و… با شما صحبت می کند به آنها توجه داشته باشید! و سوال بپرسید تا توضیحات بیشتری برای شما بدهد. به عبارت دیگر، ساکت ننیشیند و به وی نگاه کنید و همچنین خنده بیجا نکنید که نشانه عدم توجه شما باشد، کاری انجام دهید که نشان دهد شما هنوز آنجا هستید.

دلبری کردن نشان می دهد که شما تمایل دارید رابطه شما فراتر از دوستی معمولی برود. حالات بدن و حرکات وی را تکرار کنید. در هنگام سخن گفتن به سمت او متمایل شوید. ارتباط چشمی را با وی حفظ کنید، گاهی اوقات سر خود را تکان دهید و هر از چندگاهی لبخند بزنید. به علاوه، صحبت های او را قطع نکنید و اجازه بدهید که راحت در مورد شما صحبت کند. همچنین، افکار، عقاید، باورها، تمایلات، عادات و… خود را به او بگویید، تعادل مکالمه را حفظ کنید. علاوه بر این کمی هم دلبری کنید. از ملاقات، خردورزی، ویژگی های شخصییتی و شوخ طبعی او تعریف کنید و با لطافت با “تشکر کردن” تعاریف و تمجیدهای او را بپذیرید.

هیچ کس دوست ندارد در قرار های ملاقات هدفی پنهانی وجود داشته باشد. اگر شما دیدید که پسری شما را فقط به خاطر روابط جنسی می خواهد و به گونه ای با شما صحبت می کند که شما این را حس می کنید باید این ارتباط را قطع کنید. مردان نیز عادت دارند که زنانی را ببینند که آنها را صرفا برای ازدواج یا حمایت های مالی و عاطفی می خواهند.

زمانی که شما صادقانه نشان می دهید که فقط به خاطر اشنایی آمده اید و چیزی فراتر از آن نمی خواهید، خودتان خواهید بود و از لحظات خود لذت می برید و یک پسر نیز متوجه آن خواهد شد. او می خواهد بداند که این زن با ارزش کیست؟ و چگونه در زندگی شخصی خود شاد است که چیزی از من نمی خواهد؟ او در لحظه شاد است و فشاری وارد نمی کند. او فقط می خواهد مرا بشناسد و همین باعث می شود که او از این ارزشمندی شما شگفت زده شده و بخواهد رابطه با شما را ادامه دهد.

حتی اگر او ذهن شما را مشغول کرده باشد، اگر نشان دهید که هنوز انتظار دارید او شایستگی های خود را به شما نشان دهد و شما هنوز این چیزها و کارها را به عنوان اموری عادی و خوشایند می بینید او به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

اینکه یک زن پیک و سهم خود را حساب کند از اهمیت زیادی برخوردار است. ارائه این پیشنهاد بسیار مهم است، چه پسر بخواهد سخاوتمندانه پیشنهاد شما را رد کند و چه بخواهد آن را قبول کند.این که شما بخواهید سهم خود را بپردازید حاوی یک پیام مهم است و آن این است که شما باور دارید که با او مساوی هستید. این بر مردان تاثیر زیادی دارد. هیچ کس دوست ندارد که مدیون باشد. درست است؟او تمایلی ندارد که مانند شما این احساس را داشته باشد که شما صرفا به خاطر این که یک زن هستید می خواهید این کار را انجام دهید. هیچ کس نمی خواهد در یک قرار ملاقات مدیون شود: این یک حس بد است. بنابراین حتما سهم خود را حساب کنید. نشان دهید که بر این باور هستید که در این موضوع با او برابر هستید و همچنین نشان دهید که می خواهید در پرداخت هزینه ها سهیم باشید و امیدوار باشید که او بدون هیچ مشکلی پیشنهاد شما را رد کند.

در نهایت، در پایان ملاقاتبه خیلی ماهرانه و ظریف به او بگویید که مایل به دیدار دوباره او هستید و علاقمند هستید که وی از شما بخواهد که دوباره با هم قرار بگذارید. شما می توانید بگویید که “امشب خیلی عالی بود و امیدوار هستید که دوباره او را ببینید”.

برای جذب پسر مورد علاقه در دیدار اول، لباس متناسب بپوشید، عطر بزنید و تیپ ظاهری شیکی داشته باشید. عزت نفس بالایی از خودتان به نمایش بگذارید، صداقت داشته باشید و خودتان باشید. برای جذاب بودن در صورت امکان کمی  او را به چالش بکشید. در عین حال با کمی دلبری، تمایلتان را به طرف مقابل نشان دهید و نشان دهید او را تنها به خاطر خودش میخواهید.

در پایان ملاقات آشنایی، پیشنهاد دهید که سهمتان را خودتان حساب کنید و در نهایت با اعلام رضایت از زمانی که ملاقات و زمانی که با هم گذراندید، او را برای ملاقات های بعدی ترغیب کنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

9 بازدید

20 بازدید

30 بازدید

56 بازدید

100 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودمچگونه دل خواستگار را ببریم

سلام وقت بخیر. مرسی بابت مقاله خوبتون یه سوال داشتم میشه منو راهنمایی کنید؟ من یه دختر ۱۸سالم و توی زندگیم با هیچ پسری رابطه عاطفی نداشتم ولی حدودا ۲ماه پیش بود ک یه پسر به من پیام داد و ابراز علاقه کرد و گفت ک یکسال پیگیرم ک آمارتونو در بیارم و بشناسمتون ولی تازه پیداتون کردم ،واینکه ایشون همه چیز زندگی منو میدونه ،ولی مشکل اینجاست که توی این دوماه اصلا راضی به حتی فرستادن یه عکس از خودشون هم نشده و هر چقدر که بهشون میگم من باید شمارو ببینم راضی نمیشه،البته از همون اول که پیام دادن گفتن که من هدفم ازدواج و دوست دارم که اول شناخت پیدا کنیم بعد همو ببینیم، توی این دوماه ایشون خیلی از رابطه جنسی حرف میزنه و من فکر میکنم ایشون فقط منو بخاطر این کار میخواد،من اصرار زیادی دارم ک ایشونو ببینم و بشناسمشون ولی چون کارشون تهران ،اینجا نیستن و گفتن که تا آخر این ماه حتما میام ک همو ببینیم ولی من واقعا نمیدونم اصلا این رابطرو ادامه بدم یا نه؟روزی که اومدن ببینمشون یا نه ؟و اینکه ایشون خیلی معتقدن که هیچکس نباید از رابطمون خبر داشته باشه.الان من اصلا نمیدونم چکار کنم با ایشون چون دوست ندارم باعث بهم ریختن درسم بشه😞

سلام دوست گرامی طرف مقابل شما شخص امنی نیست. در واقع وقتی پیش از شناخت و دیدار اولیه، شروع به صحبت درباره رابطه جنسی می‌کند، نمی‌تواند شخص مورد اعتمادی باشد. بهتر است تا زمانی که ملاقات حضوری شکل نگرفته است، ذهن خودتان را درگیر این رابطه نکنید و رابطه را ادامه ندهید. در حال حاضر درس شما اولویت دارد.

سلام خسته نباشید مرسی بابت وقتی که میزارید! من 18سالمه امروز پسری که 3 سال پیش باهم بودیم و عاشق هم بودیم پیام داده حرف زدیم و گفتم ک چرا پیام داده من می‌خوام فراموشش کنم هر سال عید پیام میده و حال و احوال مپرسه گفت که پیام داده چون فراموشم نکرده و نمی‌خواد فراموشش کنم منم دوسش دارم و تو این سه سال نتونستم فراموشش کنم و گفتم پس تکلیف همو روشن کنیم گفت به نظرم رودر رو باشه و صحبت کنیم بهتره منم با بی میلی قبول کردم چون هر وقت هرکدوم رفتیم رابطه رو بدون پایان و نتیجه رها کردیم ! نظر شما چیه? اگه با ایشون قرار گذاشتم چطور رفتار کنم?

سلام بهتره همه حرفایی که براتون باقی مونده رو مطرح کنید، به این فکر کنید که چرا رابطه‌تون دفعه قبل تموم شده و چقدر از اون دلایل الان پابرجا هست. ضمن اینکه مشخص کنید که می‌خواهید چطور رابطه‌ای رو مجددا شروع کنید و راجع بهش با هم حرف بزنید. اگر می‌بینید شما یا ایشون جدیت لازم رو ندارید،‌پس بهتره دیگه ادامه ندید و رابطه‌تون رو به طور جدی تموم کنید تا راحت‌تر بتونید باهاش کنار بیایید.

سلام خسته نباشید من حدودا چند ماهی میشع ک تو رابطم از میزان علاقه ی طرف مقابل نسبت ب خودمم خبر دارم و مطمئنم ازینک منو دوس دارع حسمونم دو طرفس اما ما تا بحال بیرون نرفتیم باهم ی مدتیع ک دارع میگ ک باهم بیرون بریم اما من میترسم اخع نمیدونم چجوری باید رفتار کنم نمیدونم تو ملاقات حضوری باید چ کار کرد و چ رفتاری از خودم نشون بدم اگ میشع راهنماییم کنید

سلام نگرانی‌تون رو می‌فهمم ولی بهتره زودتر همدیگه رو حضوری ببینید و نخواهید رابطه رو فقط به شکل مجازی جلو ببرید. بهتون پیشنهاد می‌کنم با شرکت در دوره جذب عشق از آشنایی تا ازدواج هم برای قرار حضوری آماده بشید هم رابطه‌تون رو صحیح‌تر و بهتر جلو ببرید.

سلام یه هفته پیش خالم به من گفت که پسر عمه شوهرش کیس مناسبیه برا ازدواج و الان خونه و ماشین و کارش به راس و سر سخت داره دنبال زن میگرده فقط آدمی نیس که بتونه مخ کسیو بزنه و باهاش بره تو رابطه خانوادشم عالین.فقط باید مخشو بزنی زنش بشی.خالم گفت آدمیم نیست که خوشش بیاد بیاد به خودت بگه.از طریق خانواده عمل میکنه و تو یک ماه کارو تموم میکنه.پسره هم خیلی آدم با شخصیت و مومنیه و اهل دوست دختر اینا نیست.من مربی مهدم.اونم کارمند بیمست.به بهونه ی مشکل بیمه بهش زنگ زدم و یه نیم ساعتی صحبت کردیم.و بعدش چند روزی عادی پیام دادیم.پیام در حد دو سه تا در روز.چون خیلی کم انلاین میشه.ولی عادی و خیلی محترمانه ولی دلبرانه.خلاصه گذشت دیروز که اومده بود خونه باباش یهو پیام داد کجایی گفتم خونه.گفت بیام دنبالت میای سوار ماشینم بشی نقاشیاتو ببینم.اخه من طراحی چهره میکنم.من گفتم نه اجازه ندارم جلوه ی خوبیم نداره.خیلی تعجب کردم از شخصیتش اینجوری گفت.احساس میکنم توی امتحان کردن طرفش ناوارده که اینقدر صریح گفت بیا سوار ماشینم شو😅…بعدش گفت خب میاین خونه خالتون تا منم امشب با مامانم بیام.گفتم اره.با خالم هماهنگ کردم رفتم و شب اومدن و بچه خواهرش که سه سالشه اورده بود.رفتارش با بچه خیلی خوب بود.مامانش اصلا منو ندیده بود ،مامانش از در که اومد داخل سریع پرسید تو دختر فلانی هستی و خیلی راجب خونمون و کار بابام و خودم پرسید.حس کردم به مامانش گفته.اخه مامانش خیلی ضایع راجب من سوال میپرسید از درم اومد داخل فوری گفت تو فلانی هستی😅اصلا منو نمیشناختموقع خدافظی دیر تر از مامانش رفت به بهونه ی که چاییشو تموم کنه.اخر سر خیلی با دختر خالم که کوچیکه مهربونی کرد و خدافظی کرد و اخرش تو چشام نگاه کرد و گفت خدافظ منم سرمو انداختم پایینو گفتم خدافظ.موقعی که نشسته بودن من خیلی ساکت بودمو کلا کنار خالم و پشتش نشسته بودم که دیدن من براش سخت بود هی گردنشو کش میداد.من یه نقاشیمم گفت بزار تو راه پله زودتر رفت برش داشت برد گزاشت تو ماشین اومد.خیلی خودشیرینی میکرد و میخواست یه حرفایی زده باشه ۳۰سالشه.بعدش کلی بابت نقاشیم تشکر کردو اخرین پیام از طرف من بود .دیگه چیزی نگفت.منم دیگه پیام ندادم گفتم بزار خودش پیام بده.تو تماس تلفنی منو خیلی تحویل گرفت و یبار گفت هر وقت مشکلی داشتی به خودم زنگ بزن من همیشه شنوای شما هستم و دوست دارم هنرمندی مثل شمارو ببینم…کلا لفظش محترمانست.ولی من دیدمش خوشم اومد ازش.به نظرتون از من خوشش اومده .به نظرتون خودش دوباره پیام میده ؟به نظرتون عملکرد من چطور بوده؟میخوام نظرتونو کلی بدونم

سلام یه هفته پیش خالم به من گفت که پسر عمه شوهرش کیس مناسبیه برا ازدواج و الان خونه و ماشین و کارش به راس و سر سخت داره دنبال زن میگرده فقط آدمی نیس که بتونه مخ کسیو بزنه و باهاش بره تو رابطه خانوادشم عالین.فقط باید مخشو بزنی زنش بشی.خالم گفت آدمیم نیست که خوشش بیاد بیاد به خودت بگه.از طریق خانواده عمل میکنه و تو یک ماه کارو تموم میکنه.پسره هم خیلی آدم با شخصیت و مومنیه و اهل دوست دختر اینا نیست.من مربی مهدم.اونم کارمند بیمست.به بهونه ی مشکل بیمه بهش زنگ زدم و یه نیم ساعتی صحبت کردیم.و بعدش چند روزی عادی پیام دادیم.پیام در حد دو سه تا در روز.چون خیلی کم انلاین میشه.ولی عادی و خیلی محترمانه ولی دلبرانه.خلاصه گذشت دیروز که اومده بود خونه باباش یهو پیام داد کجایی گفتم خونه.گفت بیام دنبالت میای سوار ماشینم بشی نقاشیاتو ببینم.اخه من طراحی چهره میکنم.من گفتم نه اجازه ندارم جلوه ی خوبیم نداره.خیلی تعجب کردم از شخصیتش اینجوری گفت.احساس میکنم توی امتحان کردن طرفش ناوارده که اینقدر صریح گفت بیا سوار ماشینم شو😅…بعدش گفت خب میاین خونه خالتون تا منم امشب با مامانم بیام.گفتم اره.با خالم هماهنگ کردم رفتم و شب اومدن و بچه خواهرش که سه سالشه اورده بود.رفتارش با بچه خیلی خوب بود.مامانش اصلا منو ندیده بود ،مامانش از در که اومد داخل سریع پرسید تو دختر فلانی هستی و خیلی راجب خونمون و کار بابام و خودم پرسید.حس کردم به مامانش گفته.اخه مامانش خیلی ضایع راجب من سوال میپرسید از درم اومد داخل فوری گفت تو فلانی هستی😅اصلا منو نمیشناختموقع خدافظی دیر تر از مامانش رفت به بهونه ی که چاییشو تموم کنه.اخر سر خیلی با دختر خالم که کوچیکه مهربونی کرد و خدافظی کرد و اخرش تو چشام نگاه کرد و گفت خدافظ منم سرمو انداختم پایینو گفتم خدافظ.موقعی که نشسته بودن من خیلی ساکت بودمو کلا کنار خالم و پشتش نشسته بودم که دیدن من براش سخت بود هی گردنشو کش میداد.من یه نقاشیمم گفت بزار تو راه پله زودتر رفت برش داشت برد گزاشت تو ماشین اومد.خیلی خودشیرینی میکرد و میخواست یه حرفایی زده باشه ۳۰سالشه.بعدش کلی بابت نقاشیم تشکر کردو اخرین پیام از طرف من بود .دیگه چیزی نگفت.منم دیگه پیام ندادم گفتم بزار خودش پیام بده.تو تماس تلفنی منو خیلی تحویل گرفت و یبار گفت هر وقت مشکلی داشتی به خودم زنگ بزن من همیشه شنوای شما هستم و دوست دارم هنرمندی مثل شمارو ببینم…کلا لفظش محترمانست.ولی من دیدمش خوشم اومد ازش.به نظرتون از من خوشش اومده .به نظرتون خودش دوباره پیام میده ؟به نظرتون عملکرد من چطور بوده؟میخوام نظرتونو کلی بدونم

سلام با توجه به ویژگی‌هایی که خاله‌تون گفتن ایشون مستقیم به کسی ابراز علاقه نمی‌کنن و اگر اینطور باشه احتمالا ابراز علاقه مستقیمی نکنن. ولی احتمالش زیاده که پیام بدن. خوبه که هم خودش و هم مادرش شما رو دیدن و به نظر میرسه که ایشونم نظر مثبتی نسبت به شما داشته باشن. با این حال بهتره شما خیلی پیگیری نکنید و اگر خودش پیامی شما خیلی پیام و .. ندید. یه نکته مهمی هم که هست اینه که قبل از تصمیم به ازدواج نیاز به شناخت کافی و کامل هست و حتی اگر ایشون جلو بیان نباید خیلی سریع و بدون آشنایی کافی برای ازدواج تصمیم بگیرید.

سلام، من همونیم ک گفتم عاشق پسری شدم ک بهم میگه خواهر و۶ماهی ب دلیل موضوعی باهم بحثمون شد و ازش خبری نداشتم..بالاخره شب تولدش بهش پیام تبریک دادم و اونم برعکس انتظارم ک فک میکردم عصبی میشه خیلی گرم و خوب جوابمو داد و گفت اولین کسی بودم ک بهش تبریک گفتم و الان یک ماهی میشه ک همش باهاش حرف میزنم و یه شبم برلی اولین بار باهاش بیرون رفتم و اونشب بهترین شب عمرم بود و کلی باهم حرف زدیم و خندیدیم و کلی باهام شوخی کرد ..اینم بگم ک کلی استرس داشتم و وقتی میخواستم برم پاهام از ترس میلرزید ولی وقتی کنارش بودم هیچ ترسی نداشتم و عین خیالم نبود و خودمم از اینکه چرا نمیترسم مونده بودم چون من حتی نمیتونستم پشت گوشی با یه پسر حرف بزنم ولی با اون خیلی راحت حرف میزدم و میخندیدم و وقتی چند روز از اون شب گذشت و داشتیم حرف اونشبو میزدیم ک گفت بازم میریم و این یکی از خواسته های دلمم بود ودوس داشتم بازم باهاش باشم..حتی بهش گفتم ک پسر از دوقدمیم میبینم پاهام میلرزه و گفت ک با من بودی پاهات لرزید گفتم ن و و براش حسی ک کنارش داشتمو توضیح دادم ک شاید چیزی بفهمه ..ولی هنوزم گاهی بهم میگه خواهر ولی من توجه نمیکنم و میخوام برای خودم باهاش خاطره بسازم و شاید روزی تصمیم بگیرم حرف دلمو بهش بزنم و هرچی ک شد خودم جورشو بکشم..ولی از این میترسم ک اگه بفهمه من ب چشم دیگه ای میدیدمش شاید دیگه هیچوقت باهام حرف نزنه ولی از اینکه تکلیف خودمو بدونم باید یه روزی بهش بگم نمیدونم چیکار کنم همینجور باهاش خاطره بسازم و بهش چیزی نگم یا بگم و دیگه هیچوقت باهاش حرف نزنم ولی برای من راه دوم خیلی سخته ک ازش تامدت ها بیخبر باشم چون اون چند ماه برام مثل یک سال گذشت..

سلام. من دختر ۲۵ ساله هستم.از نظر مالی خدا رو شکر سطح خوب و مطلوبی داریم. با پسری آشنا شدم که هم‌سن خودم هست و از نظر مالی هم در یک سطحیم تفریبا.و تنها مشکلم اینه که خیلی رک گاهی میگه تو حساب کن عزیزم. یا شام امشب مهمون تو . یا فردا مهمون منی.من مشکلی با اصل قضیه ندارم. چون هر دو در یک سطحیم و با طرز فکر امروزم هم دلیلی نمیبینم که یه مرد همیشه قرار باشه حساب کنه. اما به خاطر عرف حاکم و نظر اطرافیانم دارم بد بین میشم به رابطه. میشه راهنماییم کنید؟ هرچی گشتم هم همچین مشکلی تو نت پیدا نکردم!!

دوست عزیز سلام

یک مساله خیلی مهمی که در روابط عاطفی وجود داره، همین نظر اطرافیان در مورد رابطه هست که هم می‌تونه مفید باشه و هم خطرناک! چرا؟ چون اولا اطرافیان شما روان‌شناس نیستند و حرف‌هایی که می‌زنند بیشتر نظر شخصیشونه تا علمی؛ دوما اینکه اون‌ها فقط بخشی از ماجرا رو می‌دونند و بنابراین صحبت کردن در مورد این مساله، بدون در نظر گرفتن کل محتوی رابطه بسیار می‌تونه خطرناک و آسیب‌زا باشه. یکی از آسیب‌هاش هم همین مساله‌ای هست که شما مطرح کردید. اینکه آیا رفتار ایشون خوبه یا نه، بسیار و بسیار بستگی داره به نوع فرهنگی که هر دوی شما هستید و صد البته باقی مسایل در رابطتون؛ بنابراین باید خودتون در نهایت تصمیم بگیرید که چی کار باید بکنید. شما می‌تونید به این سوالاتی که براتون ارسال کردم خوب فکر کنید تا بتونید با دید بهتری تصمیم بگیرید: رک بودن ایشون در مورد خرج کردن چه احساسی به شما می‌ده؟ چه فکرهایی سراغتون میاد؟ چی باعث بدبینیتون به ارتباط می‌شه؟ باتوجه به شناختی که ازشون دارید، فکر می‌کنید چرا این حرف رو می‌زنن؟ آیا فکر می‌کنید مساله فرهنگی تو این قضیه دخیل باشه؟ باقی ارتباطتون چطور هست؟ آیا در زمینه‌های دیگه‌ای هم مشکل دارید یا فقط همین یه مورده؟

برای تصمیم‌گیری بهتر پیشنهاد می‌کنم این مقاله رو هم بخونید:چه کار کنم پسر برام خرج کنه؟

من فردا با یه پسر قرار دارم که من به او علاقه دارم اما هدف او از قرار فقط یه دوستی معمولی هست چجور رفتار کنم

دوست عزیز سلام

قطعا وقتی شما کسی رو دوست داشته باشید، دوستی معمولی براتون عذاب‌آور و سخت خواهد بود. شما می‌تونید تصمیم بگیرید که تا علاقتون بیشتر نشده، خودتون رو از این رابطه بیرون بیارید تا آسیب بیشتری نبینید، یا تلاش کنید و سعی کنید ایشون رو به خودتون علاقه‌مند کنید. قطعا هر کدوم از این تصمیمات مزایا و معایبی داره که باید با توجه به شرایط و ویژگی‌هاتون، یکی رو انتخاب کنید. خب اولی شاید آسیب کمتری داشته باشه ولی در عین حال شما شانس خودتون رو برای امتحان کردن شرایط از دست می‌دید، دومی ممکنه بشه و ممکنه نشه و اگر نشه آسیبش بیشتر هست ولی خب شما به هر حال حداقل تلاش خودتون رو کردید. پیشنهاد می‌کنم این مقاله از رادیو عشق رو بخونید: “عاشق پسری شدم که دوستم نداره“

سلام وقتتون بخیر من یه راهنمایی خیلی واجب میخواستم ازتون من یه دختر 23 هستم که تو دوران کاراموزیم با یکی از همکاران آقا که تو یه اتاق باهم همکار بودیم آشنا شدم ما باهم مابین کار صحبت میکردیم هم کاری و هم شخصی و واقعا راهنمایی و کمک من بودن تو این دوران به تدریج اواخر کاراموزیم ایشون هر زمان که تنها میشدیم بیشتر حرف رو به مسائل شخصی از قبیل علایق و اهدافم و ازدواج و شرایطم برای ازدواج و اختلاف سنی مدنظرم با همسر ایندم که من بهشون گفتم خیلی سن برام اهمیتی نداره و خانوادم و اینجور مسائل میکشوندن و در رابطه با زندگی و خانواده خودشون هم البته توضیح میدادن و دو سه بار هم از ملاک های من برای ازدواج پرسیدن و خیلی هم از اخلاق و رفتار من تعریف میکردن و اینکه یجوری هم سعی کردن شماره من رو با احترام بگیرن که در اخر هم هر دو شماره همو بهم دادیم راستش من چون خیلی توی این فضا نبودم و بیشتر هدفم کار و یادگیری تو این مدت بود و اینکه چون ایشون مدیر بودن و 16 سال از من بزرگتر هستن و مهمتر اینکه از حرکاتشون احساس کردم ایشون دوست دختر دارن خیلی سربالا و سنگین و غیر واضح و البته با احترام جواب ایشون رو میدادم ولی راستش بدمم نمیومد ازشون و کم کم بهشون علاقه مند شدم الان تقریبا یکسال از خروج من از اون شرکت گذشته دو سه باری ایشون اول برای من متن و موزیک فرستادن و خیلی صمیمی و با احترام پیام میدادیم که ایشون یکی دو بار گفتن جور بشه ببینیم همدیگرو و بعد از اون دو سه بار هم من سعی کردم به بهانه راهنمایی و کار چون من دنبال کار هستم بهشون پیام بدم رابطه رو حفظ کنم و باهم حرف زدیم ولی این یکی دوبار اخیر مثل سابق صمیمی نبودن و خیلی رسمی تر پیام میدادن و دیگه از طرف ایشون هیچ اقدامی نشد نه برای قرار دیدار و نه پیام دفعه اخری هم که خیلی کوتاه حرف زدیم چون من کرج هستم به من گفتن جور کنیم همدیگرو ببینیم اگر اومدی تهران به من بگو هماهنگ کنیم ببینمت ولی یجورایی احساس کردم همینجوری تعارفی تو پیام گفتن و من اقدامی نکردم راستش من واقعا هر چی میگذره بیشتر بهشون علاقه مند میشم و خیلی دلتنگشونم و نمیتونم بهشون فکر نکنم و همش به یاد اون دوران و خاطرات و حرفاشون میفتم و افسوس میخورم که چرا من اونجور که باید رفتار نکردم و یجورایی ردشون کردم و همش خودم رو مقصر میدونم و خیلی خیلی پشیمونم ولی چون غرور دارم و خیلی رویِ این کارارو ندارم نمیدونم واقعا الان باید چیکار کنم روم نمیشه خیلی بهشون پیام بدم حس میکنم مزاحمشون میشم و شاید منو اصلا نخوان چون نمیدونم اصلا ایشون منو از اون اول برای خودشون میخواستن یا هدف دیگه ای داشتن از طرفی احساس میکنم اگر شاید یکبار همدیگرو ببینیم بفهمم که هدف ایشون واقعا اشنایی و دوستی و ازدواج بوده یا چیز دیگه ولی نمیدونم درسته که من باهاشون اولین قرار دیدار پ رو بزارم یعنی همینجور گه خودشون گفتن برم تهران بهشون خبر بدم یا نه؟ متاسفانه هر روز هم که میگذره احساس میکنم من رو فراموش کردن و فاصله بیشتر میشه این رو هم بگم گه من توی این مدت همش سعی کردم با تلاش و مطالعه و …خودم رو ارتقا بدم و با استوری های مختلف تو اینستا که در حال حاضر تنها ارتباط بین ماست به ایشون بفهمونم ولی نمیدونم احساس میکنم همش بی فایدست و ایشون بهتر از من رو دارن اگ لطف کنین پاسخ من رو بدین ممنون میشم چون واقعا دارم اذیت میشم تو این شرایط و نمیدونم چیکار کنم شرمنده بابت توضیحات طوالانیم ممنون میشم اگر بتونین حتی کوتاه راهنماییم کنین🙏

دوست عزیز سلام

به دلیل بالاتر بودن سن ایشون از شما (16 سال) و اینکه مطمئن نیستید آیا ایشون در رابطه عاطفی هستند یا خیر، کمی مساله سخت می‌شه. شما می‌تونید کمی مکالمه خودتون رو با ایشون بیشتر کنید تا نسبت به این مساله که آیا در رابطه هستند یا خیر، اطلاع کسب کنید. اگر متوجه شدید که در ارتباط عاطفی نیستند می‌تونید با کمک پیام‌هایی که برای هم ارسال می‌کنید، کمی برای جذب ایشون تلاش کنید (برای اینکار می‌تونید از دوره “بهبود رابطه با موبایل” استفاده کنید). البته بهتره بعد از مدتی (سعی کنید طولانی نشه تا شما وابسته‌تر نشدید)، یک جلسه حضوری هم داشته باشید. بعد از اون بررسی کنید و ببینید آیا این رابطه ارزش تلاش بیشتر داره یا نه. منظور از اینکه ارزش داره یا نه این هست که آیا به نظرتون اصلا با ایشون می‌شه به رابطه متعهدانه‌ برسید یا خیر. ممکنه ایشون از نظر شما به خودشون مطمئن نباشن، برای همین جلو نمیان، البته برخی از افراد حتی خودشون هم نمی‌دونند که با پیام‌ها و سیگنال‌هایی که ارسال می‌کنند فرد مقابل رو دچار سوءبرداشت می‌کنند، گاهی هم این مساله عامدانست؛ فهمیدن اینکه ایشون کدوم یک از این افراد هستند سخته و شما هستید که باید ببینید آیا حاضرید این ریسک رو بپذیرید که رابطتون رو کمی ادامه بدید تا نیت ایشون رو متوجه بشید یا نه. بهترین کار اینه که با روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید تا زیر نظر ایشون جلو برید؛ اینطوری احتمال آسیب دیدن کمتر می‌شه.

سلام من تازگی ها عاشق یه نفر شدم که خیلی خجالتی و اروم وخیلی خشک رفتار میکنه توی پیامک ها ولی وقتی با من رو دروحرف میزنه خوبه من الان نمیدونم که من ودوستداره یا نه چون چند بار که من بیرون دیده یکی از دوستام دیده که به من نگاه کرده همم یه بار همون دوستی که با من بوده تو یه فروشگاه دیده اونو جا خورده الان نمیدونم چرا اینطور رفتار میکنه

دوست عزیز سلام

اینکه ایشون شما رو دوست دارند یا نه خیلی مشخص نیست؛ اما به هر حال شما به ایشون علاقه اولیه رو دارید، به همین دلیل می‌تونید کمی از تکنیک‌های جذب پسر با استفاده از روش‌های غیرمستقیم استفاده کنید. اینطوری نسبت به ایشون شناخت بیشتری پیدا می‌کنید و به همین دلیل بهتر می‌تونید تصمیم بگیرید که آیا جدی‌تر کردن این ارتباط درسته یا نه؛ اگر تکنیک‌های جذب رو به خوبی اجرا کردید، می‌تونید دید بهتری نسبت به نیت ایشون به خودتون داشته باشید: برای جذب به صورت غیر مستقیم، لازمه اول کمی ارتباطتون رو با هم بیشتر کنید؛ مثلا از طریق همین پیام فرستادن. شما می‌تونید با شرکت در دوره “جذب مرد با موبایل” نکات کاربردی و خوبی در این زمینه یاد بگیرید. بعد از اینکه ارتباطتون با هم بیشتر شد، راحت‌تر می‌تونید از تکنیک‌های متعدد جذب به صورت غیرمستقیم استفاده کنید؛ مثلا استفاده درست و موثر از زبان بدن، دعوت کردن ایشون به دورهمی‌های دوستانه و … . شما می‌تونید در این زمینه، مقاله: “چطور می‌توانم به یک پسر بفهمانم دوستش دارم؟” و مقالات مشابه رو مطالعه کنید و از تکنیک‌هایی که گفته شد استفاده کنید.

سلام وقتتون بخیر من خانمی هستم 26 ساله و دو سال هست که از همسر سابقم جدا شدم. یه مدت داخل گروه تگرامی عضو بودم که با آقایی آشنا شدم، ایشون یک سال از من بزرگتر هستن و مجرد، شرایط زندگیشون خوبه و قصد ازدواج دارن اول ممانعت کردم در این رابطه اما ایشون گفتن که پدرشون شهید و مادرشون هم از دست دادن و برادر هاشون هم ازدواج کردن و در حال حاظر کسی نیست که براش خانمی رو انتخاب کنه برای ازدواج و به همین خاطر چون از من خوششون اومده میخوان که با من ازدواج کنن. حتی من همدان زندگی میکنم و ایشون تهران زندگی میکنن و مشغول به کار هستن و به خاطر من میخوان انتغالی بگیرن و بیان همدان زندگی کنن. ما قرار گذاشتیم به مدت دو ماه با هم در ارتباط باشیم برای آشنایی و بعد از دو ماه ایشون به خاستگاری بیان. اوایل آشنایی خیلی خوب بودن و با هم تعامل زیادی داشتیم برای قرار ملاقات که با من گذاشتن بین حرفاشون متوجه شدم که به جز صحبت در مورد آینده از من سکس هم میخوان و من واقعا ترسیدم و این قرار رو کنسل کردم دقیقا از فردای همون روز ارتباطشون با من کمتر و کمتر شد و هر سری که پیگیر موضوع میشدم ایشون میگفتن که مشغله اشون زیاد شده، حالشون خوب نیست، مهمونی هستن و… من هم به خاطر این رفتار هاشون قصد کات کردن رو داشتم اما ایشون اصرار میکردن و مانع میشدن و میگفتن که منو میخوان و مثل روز اول دوستم دارن و هر سری میگه که من از فردا همون مرد روز های اول میشم اما باز سرد هستن و به رفتارشون ادامه میدن حالا من واقعا نمیدونم باید چکار کنم( از زمان مهلت دوماهه آشنایی هم تقریبا چند روزی مونده و ایشون هنوز چیزی در رابطه با خاستگاری نگفتن) آیا ادامه دادن به این رابطه صحیحه؟ بیخیالش بشم یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی وقتی شخصی در حین آشنایی از شما درخواست نزدیکی دارند یعنی بیشتر به ارضا نیاز جنسی خود فکر میکنند تا شناخت طرف مقایل جهت زندگی مشترک و اینکه بعد از درخواست و رد این درخواست توسط شما سرد شدند کاملا طبیعی هست .بهتر هست در اولین زمان با ایشان قاطعانه صحبت کنید و تکلیف این رابطه مشخص شود .در صورتی که مردد هستند و نمیتوانند تصمیم بگیرند رابطه را تمام کنید

سلام من چند ماهیه به پسری علاقه مند شدم که فقط مجازی باهم نزدیک یکسال و خورده ای چت میکنیم ولی آشناست و کاملا میشناسمش ولی اون بهم میگه ابجی و روم خیلی حساسه و غیرت داره و میگه با پسرای دیگه چت نکن و بلاک کن یا اینستا نداشته باش یا حرف پسردیگه ای میزنم عصبانی میشه ولی من هیچوقت داداش صداش نکردم و ب عنوان داداش باهاش نبودم حالام بخاطر این مسائل حساس شدناش بهم گفت ب حرفم گوش نمیدی بهم پیام نده و الان ۶ماهی میشه ک دلم براش تنگ شده ولی غرورم اجازه نمیده بهش پیام بدم چیکار کنم ؟فکر میکنین اونم دوسم داره؟

سلام دوست گرامی با توجه به مواردی که مطرح کردید به نظر میرسه یک غیرت و احساس برادرانه نسبت به شما دارند و اینکه الان با گذشت ۶ ماه، ایشون اقدامی نکردن پس قضیه احساسی نبوده است و حسی کاملا معمولی وجود داشته.پس شما هم منطقی باشید و به دنبال روابط یکطرفه نباشید

سلام وقت بخیر من همکاری دارم که بهش علاقه دارم او هم ابراز علاقه میکنه وهمیشه توجه داره وبه بهانه های مختلف میاد پیش من البته مودبانه می دونم قصد ازدواج داره ولی دودله و سىوالم اینه چطور میشه واسه ازدواج ترغیبش کردضمنا شنیدم با همکارم راجع به معرفی کیس برای ازدواج صحبت کرد به نظرتون چه کنم

دوست عزیز با سلام نکته مهم این است که خیالبافی نکنید و واقعیت را در نظر بگیرید شاید ایشان به عنوان همکاری صمیمی با شما صحبت می کنند اما درصورتی که به نظر شما فرد موردنظر از لحاظ ویژگی ها و ایده آل های اولیه مناسب ازدواج هستندبهتراست از طریق همکارتان و غیر مستقیم دلایل به تاخیر افتادن ازدواج و دغدغه‌های او با خبر شوید و در صورت امکان کاری کنید نگرانی‌هایش کاهش پیدا کند. علائم و نشانه‌هایی مبنی بر اینکه مایل هستید رابطه به جلو پیش برود در اختیار او بگذارید، با زوج‌های متاهل همکارتان بیشتر در ارتباط باشید و بگذارید بداند شما گزینه‌های ازدواج دیگری نیز دارید، برای اینکه مطمئن شوید اصلا قصد جدی دارند یا نه می‌توانید از کسی که به او نزدیک است کمک بگیرید. همکار مشترک می‌تواند نقش واسطه را ایفا کند. منطقی باشید و درجواب صحبت های ایشان خودتان باشید و اجازه بدهید با شناخت خود واقعی شما به این ازدواج ترغیب شود.

سلام و خسته نباشید . من به تازگی (حدود دوماهی هست) که از یکی خوشم اومده(تو مسیری که من همیشه رفت و آمد دارم مغازه داره) الان یک ماهی میشه که هر دو سه روز یکبار باهم چت میکنیم (اکثر اوقات خودش بهم پیام میده) اونم در حد معمولی دو سه باری هم در مورد موضوعاتی صحبت کرد که من حس کردم فقط برای این با من صحبت میکنه که راضیم کنه نیازاشو برطرف کنم البته شاید اینجوری هم که من میگم نباشه ولی خب برداشت من این بود و به طور کلی با طرز چت کردنش انگار که پسر خوبی نیست و نمیشه بهش اعتماد کرد چند روز پیش بهش گفتم که از این رفتار و طرز حرف زدنش خوشم نمیاد و از اون روز هم دیگه تکرارش نکرده و مثل یه دوست معمولی باهام صحبت میکنه من دوسش دارم ولی نمیدونم چی درسته و باید چیکار کنم !

سلام دوست گرامی سعی کنید به صحبت ها و رفتارش دقت کنید اصلا رابطه را باز نذارید و اجازه وروذ به حریم شخصی را ندهید مدتی صبر کنید تا قصد و نیت ایشان مشخص شوذ.در صورتی که بعد از یکماه هدفی برای رابطه نداشتند بهتر هست کات کنید

سلام من دوماهه ک با یه اقایی دوست شدم و بهش علاقه دارم البته حدود سه سال بود ک بهشون علاقه داشتم چون تقریبا فامیل میشیم و من چند باری ایشون رو دیده بودم بهشون علاقه مند شده بودم البته نمیدونستم ک بهم علاقه دارن یا ن ولی تا خب میتونستم اینو بفهمم ک ازم خوششون میاد از نگاهشون و اینا ب هر حال دو ماه پیش من ب ایشون پیشنهاد دادم ک با هم باشیم ایشون هم قبول کردن اما الان وقتایی ک با هم حرف میزنیم تو پیامک خیلی خشکه و اصلا ابراز علاقه نمیکنه اما یه چند باری ک بیرون رفتیم اینجوری نبودن الان واقعا نمیدونم ک دوسم داره یان و اینکه نمیدونم واقعا منو بخاطر خودم میخوان یا اینکه بخاطر چیز دیگه ای ممنون میشم کمکم کنید

سلام دوست گرامی شاید ایشان از دسته افرادی هستند که ارتباطات پیامی و غیر حضوری را دوست ندارند و در فضای واقعی راحتتر صحبت میکنند. میتوانید به برخورد و رفتارشون در ملاقات حضوری دقت کنید و متوجه صداقت در بیان عشقشان شوید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

قرار اول با مرد مورد علاقه یا خواستگار، یک ملاقات سرنوشت ساز است. اگر اولین قرار ملاقات با پسر موردعلاقه تان را در پیش دارید، مسلما نمیخواهید دیدار اول شما، دیدار آخر نیز باشد!  شما میخواهید جذاب، باهوش، صمیمی و در عین حال پخته به نظر برسید، تا در همان برخورد اول او را تحت تاثیر قرار داده و مجذوب کنید. به طوری که پسر ترغیب شود شما را بیشتر بشناسد و شانستان برای ملاقات های بعدی و حتی رساندن رابطه به ازدواج افزایش یابد. اما جذب مردان در برخورد اول تنها در صورتی امکان پذیر است که بدانید آقایان معمولا در اولین برخورد به چه چیزهایی توجه می کنند، آداب بیرون رفتن با پسر چیست و در جلسه اول آشنایی دختر چطور باید رفتار کند و چه باید بگوید تا پسر مورد نظر تحت تاثیر قرار گیرد. موضوعی که رادیو عشق در این مقاله به آن می پردازد.

 

فهرست مطالب

اگر اولین ملاقات شما با پسر مورد نظر است و میخواهید یک ملاقات بی نقص و فوق العاده را رقم بزنید، به طوری که پسر را عاشق خودتان کنید ، گام های زیر را در پیش بگیرید:

 

چگونه دل خواستگار را ببریم

با نشاط و شاداب باشید و برای اولین قرار ملاقات ، لباس مناسب بپوشید.حتی اگر برای صرف یک شام معمولی بیرون می روید، لباس زیبا بپوشید. از پوشیدن لباس های اسپرت خودداری کنید. موها و ناخن های خود را آراسته کنید. از لباسی استفاده کنید که متناسب با هیکل شما باشد و خیلی کوتاه یا تنگ نباشد. نباید بی ارزش و دست یافتنی به نظر برسید.اگر لباس های شما در هنگام ملاقات راحت نباشد نخواهید توانست بر طرف مقابل و بر گفتگویی که دارید متمرکز شوید. سعی کنید از شلوارهای جین خیلی تنگ استفاده نکنید.

باید تمیز و خوشبو باشید. عطر خوب می تواند حس مردان را حتی پس از ملاقات نیز حفظ کند . فقط نباید زیاده روی کنید و همچنین نباید از عطرهای تند استفاده کنید. آرایش ملایم داشته باشید و از رژلب  و خط چشم استفاده کنید. بیش از حد آرایش نکنید!

به وی نشان دهید که اعتماد به نفس دارید. اینکه به یک مرد نشان دهید که به خود اطمینان دارید و خود را باور دارید برای او جذاب است. البته ممکن است شما در اولین قرار ملاقات نتوانید احساس راحتی داشته باشید. با آن مواجه شوید، شما عصبی هستید و ممکن است دستان شما و زیربغلتان عرق کند اما اجازه ندهید که او این را ببیند. چگونه این کار را انجام دهید؟ خوب! از دئودورانت های قوی استفاده کنید و وانمود کنید که عرق نکریده اید. به وی نشان دهید که اعتماد به نفس دارید حتی اگر در این لحظات واقعاً اینطور نباشید. مردان عاشق زنان با اعتماد به نفس و غیر متکبر هستند.

به عبارت دیگر، به پسر رویایی خود نشان دهید که به خود ایمان دارید. چگونه باید این کار را انجام دهید؟ خوب! با او در مورد رویاهای خود و این که دوست دارید آینده چگونه باشد صحبت کنید. فقط از رویاهای خود برای او حرف نزنید بلکه از برنامه هایی که برای رسیدن به این رویاها دارید نیز صحبت کنید. گام هایی که برای تحقق رویاهای خود برداشته اید را برای او توضیح دهید و از او نیز بخواهید که از رویاهایش و اقداماتی که برای تحقق آنها انجام داده است صحبت کند. بیشتر مردان عاشق زنان بلند پرواز و بابرنامه هستند.

به وی نشان دهید که بر خود کنترل داشته و نیازی به مراقبت و توجه ندارید. همچنین با به اشتراک گذاشتن مسائلی که شما را خاص نشان میدهد به وی نشان دهید که فردی منحصر بفرد هستید. این مسائل می تواند شامل استعدادها، تمایلات یا توانایی هایی نظیر نواختن یک آلت موسیقی، مشارکت در ورزش های تفریخی یا انجام کارهای داوطلبانه باشد.

می دانیم که انجام این کار سخت تر از آن است که به نظر می رسد ولی شما می توانید آن را انجام دهید. صادق باشید، مشکل از آنجا شروع می شود که شما سعی میکنید خود را غیر از آنچه هستید نشان دهید.چرا؟ چون به احتمال زیاد وی دوست دارد شما را بشناسد. به جای آن، شما خودتان باشید و حتی اگر او شما را به خاطر آنچه که هستید دوست نداشته باشد، شاید هرگز آن رویا مطابق نظر شما اتفاق نیفتد. در این مواقع سر خود را بالا نگه داشته و به دنبال فردی بهتر باشید. خوب، چگونه می توانید در اولین جلسه ملاقات خودتان باشید؟

موضوعاتی را انتخاب کنید که هم برای شما و هم برای مرد رویاییتان جذاب باشد.آیا هر دوی شما به ورزش علافه دارید؟ آیا زمینه های کاری شما مشابه یکدیگر است؟ آیا هر دوی شما از یک نوع موسیقی، فیلم یا کتاب لذت می برید؟ بله؟ درباره این موارد که با هم اشتراک دارید صحبت کنید. اما در مورد خودتان و آن چیزهایی که دوست دارید یا دوست ندارید صرفا برای این که او شما را بیشتر دوست داشته باشد دروغ نگویید. صداقت داشته باشید ، مرد رویایی شما از راستگویی شما متاثر نمی شود اما اگر بعدها متوجه شود که به او دروغ گفته اید ناراحت خواهد شد.

همانطور که ذکر شد برای جذب کردن و تحت تاثیر قرار دادن پسر در قرار ملاقات اول، لازم نیست در همه چیز با او موافق باشید. پس نظر و سلیقه واقعی خودتان را بیان کنید و می توانید در این موارد با شوخی با هم بحث کنید. وی برای این کار احترام قائل می شود زیرا می داند که شما کسی نیستید که به خاطر او عقاید خود را تغییر دهید، مهم نیست که شما چقدر او را دوست داشته باشید .

مردان چالش و شوخی های شیطنت آمیز را دوست دارند پس فکر نکنید که باید با هر چیزی که او می گوید موافقت کنید. این کار نیز نشان می دهد که شما زنی هستید که عقاید خاص خود را دارید. فعال باشید و با وی بحث کنید. اگر در اولین ملاققات با یک پسر کمی طناز باشید و محترمانه و با حیا شوخی کنید می توانید بر وی تاثیر بگذارید. اکنون تمرین کنید. همیشه این به طور طبیعی اتفاق نمی افتد. اما، هر چه شما بیشتر تمرین کنید، با پسران بیشتری صحبت و شوخی کنید و در لحظه باشید در این موقعیت ها می توانید راحت تر باشید و لحظات خوبی ایجاد کرده و وی را تحت تاثیر قرار دهید.

اگر می خواهید ملاقات های دیگری نیز داشته باشید باید قطعاً این تمایل خود را نشان دهید. پس زمانی که وی در این ملاقات در مورد عادات ، علایق ، ترجیحات و… با شما صحبت می کند به آنها توجه داشته باشید! و سوال بپرسید تا توضیحات بیشتری برای شما بدهد. به عبارت دیگر، ساکت ننیشیند و به وی نگاه کنید و همچنین خنده بیجا نکنید که نشانه عدم توجه شما باشد، کاری انجام دهید که نشان دهد شما هنوز آنجا هستید.

دلبری کردن نشان می دهد که شما تمایل دارید رابطه شما فراتر از دوستی معمولی برود. حالات بدن و حرکات وی را تکرار کنید. در هنگام سخن گفتن به سمت او متمایل شوید. ارتباط چشمی را با وی حفظ کنید، گاهی اوقات سر خود را تکان دهید و هر از چندگاهی لبخند بزنید. به علاوه، صحبت های او را قطع نکنید و اجازه بدهید که راحت در مورد شما صحبت کند. همچنین، افکار، عقاید، باورها، تمایلات، عادات و… خود را به او بگویید، تعادل مکالمه را حفظ کنید. علاوه بر این کمی هم دلبری کنید. از ملاقات، خردورزی، ویژگی های شخصییتی و شوخ طبعی او تعریف کنید و با لطافت با “تشکر کردن” تعاریف و تمجیدهای او را بپذیرید.

هیچ کس دوست ندارد در قرار های ملاقات هدفی پنهانی وجود داشته باشد. اگر شما دیدید که پسری شما را فقط به خاطر روابط جنسی می خواهد و به گونه ای با شما صحبت می کند که شما این را حس می کنید باید این ارتباط را قطع کنید. مردان نیز عادت دارند که زنانی را ببینند که آنها را صرفا برای ازدواج یا حمایت های مالی و عاطفی می خواهند.

زمانی که شما صادقانه نشان می دهید که فقط به خاطر اشنایی آمده اید و چیزی فراتر از آن نمی خواهید، خودتان خواهید بود و از لحظات خود لذت می برید و یک پسر نیز متوجه آن خواهد شد. او می خواهد بداند که این زن با ارزش کیست؟ و چگونه در زندگی شخصی خود شاد است که چیزی از من نمی خواهد؟ او در لحظه شاد است و فشاری وارد نمی کند. او فقط می خواهد مرا بشناسد و همین باعث می شود که او از این ارزشمندی شما شگفت زده شده و بخواهد رابطه با شما را ادامه دهد.

حتی اگر او ذهن شما را مشغول کرده باشد، اگر نشان دهید که هنوز انتظار دارید او شایستگی های خود را به شما نشان دهد و شما هنوز این چیزها و کارها را به عنوان اموری عادی و خوشایند می بینید او به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

اینکه یک زن پیک و سهم خود را حساب کند از اهمیت زیادی برخوردار است. ارائه این پیشنهاد بسیار مهم است، چه پسر بخواهد سخاوتمندانه پیشنهاد شما را رد کند و چه بخواهد آن را قبول کند.این که شما بخواهید سهم خود را بپردازید حاوی یک پیام مهم است و آن این است که شما باور دارید که با او مساوی هستید. این بر مردان تاثیر زیادی دارد. هیچ کس دوست ندارد که مدیون باشد. درست است؟او تمایلی ندارد که مانند شما این احساس را داشته باشد که شما صرفا به خاطر این که یک زن هستید می خواهید این کار را انجام دهید. هیچ کس نمی خواهد در یک قرار ملاقات مدیون شود: این یک حس بد است. بنابراین حتما سهم خود را حساب کنید. نشان دهید که بر این باور هستید که در این موضوع با او برابر هستید و همچنین نشان دهید که می خواهید در پرداخت هزینه ها سهیم باشید و امیدوار باشید که او بدون هیچ مشکلی پیشنهاد شما را رد کند.

در نهایت، در پایان ملاقاتبه خیلی ماهرانه و ظریف به او بگویید که مایل به دیدار دوباره او هستید و علاقمند هستید که وی از شما بخواهد که دوباره با هم قرار بگذارید. شما می توانید بگویید که “امشب خیلی عالی بود و امیدوار هستید که دوباره او را ببینید”.

برای جذب پسر مورد علاقه در دیدار اول، لباس متناسب بپوشید، عطر بزنید و تیپ ظاهری شیکی داشته باشید. عزت نفس بالایی از خودتان به نمایش بگذارید، صداقت داشته باشید و خودتان باشید. برای جذاب بودن در صورت امکان کمی  او را به چالش بکشید. در عین حال با کمی دلبری، تمایلتان را به طرف مقابل نشان دهید و نشان دهید او را تنها به خاطر خودش میخواهید.

در پایان ملاقات آشنایی، پیشنهاد دهید که سهمتان را خودتان حساب کنید و در نهایت با اعلام رضایت از زمانی که ملاقات و زمانی که با هم گذراندید، او را برای ملاقات های بعدی ترغیب کنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

9 بازدید

20 بازدید

30 بازدید

56 بازدید

100 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودمچگونه دل خواستگار را ببریم

سلام وقت بخیر. مرسی بابت مقاله خوبتون یه سوال داشتم میشه منو راهنمایی کنید؟ من یه دختر ۱۸سالم و توی زندگیم با هیچ پسری رابطه عاطفی نداشتم ولی حدودا ۲ماه پیش بود ک یه پسر به من پیام داد و ابراز علاقه کرد و گفت ک یکسال پیگیرم ک آمارتونو در بیارم و بشناسمتون ولی تازه پیداتون کردم ،واینکه ایشون همه چیز زندگی منو میدونه ،ولی مشکل اینجاست که توی این دوماه اصلا راضی به حتی فرستادن یه عکس از خودشون هم نشده و هر چقدر که بهشون میگم من باید شمارو ببینم راضی نمیشه،البته از همون اول که پیام دادن گفتن که من هدفم ازدواج و دوست دارم که اول شناخت پیدا کنیم بعد همو ببینیم، توی این دوماه ایشون خیلی از رابطه جنسی حرف میزنه و من فکر میکنم ایشون فقط منو بخاطر این کار میخواد،من اصرار زیادی دارم ک ایشونو ببینم و بشناسمشون ولی چون کارشون تهران ،اینجا نیستن و گفتن که تا آخر این ماه حتما میام ک همو ببینیم ولی من واقعا نمیدونم اصلا این رابطرو ادامه بدم یا نه؟روزی که اومدن ببینمشون یا نه ؟و اینکه ایشون خیلی معتقدن که هیچکس نباید از رابطمون خبر داشته باشه.الان من اصلا نمیدونم چکار کنم با ایشون چون دوست ندارم باعث بهم ریختن درسم بشه😞

سلام دوست گرامی طرف مقابل شما شخص امنی نیست. در واقع وقتی پیش از شناخت و دیدار اولیه، شروع به صحبت درباره رابطه جنسی می‌کند، نمی‌تواند شخص مورد اعتمادی باشد. بهتر است تا زمانی که ملاقات حضوری شکل نگرفته است، ذهن خودتان را درگیر این رابطه نکنید و رابطه را ادامه ندهید. در حال حاضر درس شما اولویت دارد.

سلام خسته نباشید مرسی بابت وقتی که میزارید! من 18سالمه امروز پسری که 3 سال پیش باهم بودیم و عاشق هم بودیم پیام داده حرف زدیم و گفتم ک چرا پیام داده من می‌خوام فراموشش کنم هر سال عید پیام میده و حال و احوال مپرسه گفت که پیام داده چون فراموشم نکرده و نمی‌خواد فراموشش کنم منم دوسش دارم و تو این سه سال نتونستم فراموشش کنم و گفتم پس تکلیف همو روشن کنیم گفت به نظرم رودر رو باشه و صحبت کنیم بهتره منم با بی میلی قبول کردم چون هر وقت هرکدوم رفتیم رابطه رو بدون پایان و نتیجه رها کردیم ! نظر شما چیه? اگه با ایشون قرار گذاشتم چطور رفتار کنم?

سلام بهتره همه حرفایی که براتون باقی مونده رو مطرح کنید، به این فکر کنید که چرا رابطه‌تون دفعه قبل تموم شده و چقدر از اون دلایل الان پابرجا هست. ضمن اینکه مشخص کنید که می‌خواهید چطور رابطه‌ای رو مجددا شروع کنید و راجع بهش با هم حرف بزنید. اگر می‌بینید شما یا ایشون جدیت لازم رو ندارید،‌پس بهتره دیگه ادامه ندید و رابطه‌تون رو به طور جدی تموم کنید تا راحت‌تر بتونید باهاش کنار بیایید.

سلام خسته نباشید من حدودا چند ماهی میشع ک تو رابطم از میزان علاقه ی طرف مقابل نسبت ب خودمم خبر دارم و مطمئنم ازینک منو دوس دارع حسمونم دو طرفس اما ما تا بحال بیرون نرفتیم باهم ی مدتیع ک دارع میگ ک باهم بیرون بریم اما من میترسم اخع نمیدونم چجوری باید رفتار کنم نمیدونم تو ملاقات حضوری باید چ کار کرد و چ رفتاری از خودم نشون بدم اگ میشع راهنماییم کنید

سلام نگرانی‌تون رو می‌فهمم ولی بهتره زودتر همدیگه رو حضوری ببینید و نخواهید رابطه رو فقط به شکل مجازی جلو ببرید. بهتون پیشنهاد می‌کنم با شرکت در دوره جذب عشق از آشنایی تا ازدواج هم برای قرار حضوری آماده بشید هم رابطه‌تون رو صحیح‌تر و بهتر جلو ببرید.

سلام یه هفته پیش خالم به من گفت که پسر عمه شوهرش کیس مناسبیه برا ازدواج و الان خونه و ماشین و کارش به راس و سر سخت داره دنبال زن میگرده فقط آدمی نیس که بتونه مخ کسیو بزنه و باهاش بره تو رابطه خانوادشم عالین.فقط باید مخشو بزنی زنش بشی.خالم گفت آدمیم نیست که خوشش بیاد بیاد به خودت بگه.از طریق خانواده عمل میکنه و تو یک ماه کارو تموم میکنه.پسره هم خیلی آدم با شخصیت و مومنیه و اهل دوست دختر اینا نیست.من مربی مهدم.اونم کارمند بیمست.به بهونه ی مشکل بیمه بهش زنگ زدم و یه نیم ساعتی صحبت کردیم.و بعدش چند روزی عادی پیام دادیم.پیام در حد دو سه تا در روز.چون خیلی کم انلاین میشه.ولی عادی و خیلی محترمانه ولی دلبرانه.خلاصه گذشت دیروز که اومده بود خونه باباش یهو پیام داد کجایی گفتم خونه.گفت بیام دنبالت میای سوار ماشینم بشی نقاشیاتو ببینم.اخه من طراحی چهره میکنم.من گفتم نه اجازه ندارم جلوه ی خوبیم نداره.خیلی تعجب کردم از شخصیتش اینجوری گفت.احساس میکنم توی امتحان کردن طرفش ناوارده که اینقدر صریح گفت بیا سوار ماشینم شو😅…بعدش گفت خب میاین خونه خالتون تا منم امشب با مامانم بیام.گفتم اره.با خالم هماهنگ کردم رفتم و شب اومدن و بچه خواهرش که سه سالشه اورده بود.رفتارش با بچه خیلی خوب بود.مامانش اصلا منو ندیده بود ،مامانش از در که اومد داخل سریع پرسید تو دختر فلانی هستی و خیلی راجب خونمون و کار بابام و خودم پرسید.حس کردم به مامانش گفته.اخه مامانش خیلی ضایع راجب من سوال میپرسید از درم اومد داخل فوری گفت تو فلانی هستی😅اصلا منو نمیشناختموقع خدافظی دیر تر از مامانش رفت به بهونه ی که چاییشو تموم کنه.اخر سر خیلی با دختر خالم که کوچیکه مهربونی کرد و خدافظی کرد و اخرش تو چشام نگاه کرد و گفت خدافظ منم سرمو انداختم پایینو گفتم خدافظ.موقعی که نشسته بودن من خیلی ساکت بودمو کلا کنار خالم و پشتش نشسته بودم که دیدن من براش سخت بود هی گردنشو کش میداد.من یه نقاشیمم گفت بزار تو راه پله زودتر رفت برش داشت برد گزاشت تو ماشین اومد.خیلی خودشیرینی میکرد و میخواست یه حرفایی زده باشه ۳۰سالشه.بعدش کلی بابت نقاشیم تشکر کردو اخرین پیام از طرف من بود .دیگه چیزی نگفت.منم دیگه پیام ندادم گفتم بزار خودش پیام بده.تو تماس تلفنی منو خیلی تحویل گرفت و یبار گفت هر وقت مشکلی داشتی به خودم زنگ بزن من همیشه شنوای شما هستم و دوست دارم هنرمندی مثل شمارو ببینم…کلا لفظش محترمانست.ولی من دیدمش خوشم اومد ازش.به نظرتون از من خوشش اومده .به نظرتون خودش دوباره پیام میده ؟به نظرتون عملکرد من چطور بوده؟میخوام نظرتونو کلی بدونم

سلام یه هفته پیش خالم به من گفت که پسر عمه شوهرش کیس مناسبیه برا ازدواج و الان خونه و ماشین و کارش به راس و سر سخت داره دنبال زن میگرده فقط آدمی نیس که بتونه مخ کسیو بزنه و باهاش بره تو رابطه خانوادشم عالین.فقط باید مخشو بزنی زنش بشی.خالم گفت آدمیم نیست که خوشش بیاد بیاد به خودت بگه.از طریق خانواده عمل میکنه و تو یک ماه کارو تموم میکنه.پسره هم خیلی آدم با شخصیت و مومنیه و اهل دوست دختر اینا نیست.من مربی مهدم.اونم کارمند بیمست.به بهونه ی مشکل بیمه بهش زنگ زدم و یه نیم ساعتی صحبت کردیم.و بعدش چند روزی عادی پیام دادیم.پیام در حد دو سه تا در روز.چون خیلی کم انلاین میشه.ولی عادی و خیلی محترمانه ولی دلبرانه.خلاصه گذشت دیروز که اومده بود خونه باباش یهو پیام داد کجایی گفتم خونه.گفت بیام دنبالت میای سوار ماشینم بشی نقاشیاتو ببینم.اخه من طراحی چهره میکنم.من گفتم نه اجازه ندارم جلوه ی خوبیم نداره.خیلی تعجب کردم از شخصیتش اینجوری گفت.احساس میکنم توی امتحان کردن طرفش ناوارده که اینقدر صریح گفت بیا سوار ماشینم شو😅…بعدش گفت خب میاین خونه خالتون تا منم امشب با مامانم بیام.گفتم اره.با خالم هماهنگ کردم رفتم و شب اومدن و بچه خواهرش که سه سالشه اورده بود.رفتارش با بچه خیلی خوب بود.مامانش اصلا منو ندیده بود ،مامانش از در که اومد داخل سریع پرسید تو دختر فلانی هستی و خیلی راجب خونمون و کار بابام و خودم پرسید.حس کردم به مامانش گفته.اخه مامانش خیلی ضایع راجب من سوال میپرسید از درم اومد داخل فوری گفت تو فلانی هستی😅اصلا منو نمیشناختموقع خدافظی دیر تر از مامانش رفت به بهونه ی که چاییشو تموم کنه.اخر سر خیلی با دختر خالم که کوچیکه مهربونی کرد و خدافظی کرد و اخرش تو چشام نگاه کرد و گفت خدافظ منم سرمو انداختم پایینو گفتم خدافظ.موقعی که نشسته بودن من خیلی ساکت بودمو کلا کنار خالم و پشتش نشسته بودم که دیدن من براش سخت بود هی گردنشو کش میداد.من یه نقاشیمم گفت بزار تو راه پله زودتر رفت برش داشت برد گزاشت تو ماشین اومد.خیلی خودشیرینی میکرد و میخواست یه حرفایی زده باشه ۳۰سالشه.بعدش کلی بابت نقاشیم تشکر کردو اخرین پیام از طرف من بود .دیگه چیزی نگفت.منم دیگه پیام ندادم گفتم بزار خودش پیام بده.تو تماس تلفنی منو خیلی تحویل گرفت و یبار گفت هر وقت مشکلی داشتی به خودم زنگ بزن من همیشه شنوای شما هستم و دوست دارم هنرمندی مثل شمارو ببینم…کلا لفظش محترمانست.ولی من دیدمش خوشم اومد ازش.به نظرتون از من خوشش اومده .به نظرتون خودش دوباره پیام میده ؟به نظرتون عملکرد من چطور بوده؟میخوام نظرتونو کلی بدونم

سلام با توجه به ویژگی‌هایی که خاله‌تون گفتن ایشون مستقیم به کسی ابراز علاقه نمی‌کنن و اگر اینطور باشه احتمالا ابراز علاقه مستقیمی نکنن. ولی احتمالش زیاده که پیام بدن. خوبه که هم خودش و هم مادرش شما رو دیدن و به نظر میرسه که ایشونم نظر مثبتی نسبت به شما داشته باشن. با این حال بهتره شما خیلی پیگیری نکنید و اگر خودش پیامی شما خیلی پیام و .. ندید. یه نکته مهمی هم که هست اینه که قبل از تصمیم به ازدواج نیاز به شناخت کافی و کامل هست و حتی اگر ایشون جلو بیان نباید خیلی سریع و بدون آشنایی کافی برای ازدواج تصمیم بگیرید.

سلام، من همونیم ک گفتم عاشق پسری شدم ک بهم میگه خواهر و۶ماهی ب دلیل موضوعی باهم بحثمون شد و ازش خبری نداشتم..بالاخره شب تولدش بهش پیام تبریک دادم و اونم برعکس انتظارم ک فک میکردم عصبی میشه خیلی گرم و خوب جوابمو داد و گفت اولین کسی بودم ک بهش تبریک گفتم و الان یک ماهی میشه ک همش باهاش حرف میزنم و یه شبم برلی اولین بار باهاش بیرون رفتم و اونشب بهترین شب عمرم بود و کلی باهم حرف زدیم و خندیدیم و کلی باهام شوخی کرد ..اینم بگم ک کلی استرس داشتم و وقتی میخواستم برم پاهام از ترس میلرزید ولی وقتی کنارش بودم هیچ ترسی نداشتم و عین خیالم نبود و خودمم از اینکه چرا نمیترسم مونده بودم چون من حتی نمیتونستم پشت گوشی با یه پسر حرف بزنم ولی با اون خیلی راحت حرف میزدم و میخندیدم و وقتی چند روز از اون شب گذشت و داشتیم حرف اونشبو میزدیم ک گفت بازم میریم و این یکی از خواسته های دلمم بود ودوس داشتم بازم باهاش باشم..حتی بهش گفتم ک پسر از دوقدمیم میبینم پاهام میلرزه و گفت ک با من بودی پاهات لرزید گفتم ن و و براش حسی ک کنارش داشتمو توضیح دادم ک شاید چیزی بفهمه ..ولی هنوزم گاهی بهم میگه خواهر ولی من توجه نمیکنم و میخوام برای خودم باهاش خاطره بسازم و شاید روزی تصمیم بگیرم حرف دلمو بهش بزنم و هرچی ک شد خودم جورشو بکشم..ولی از این میترسم ک اگه بفهمه من ب چشم دیگه ای میدیدمش شاید دیگه هیچوقت باهام حرف نزنه ولی از اینکه تکلیف خودمو بدونم باید یه روزی بهش بگم نمیدونم چیکار کنم همینجور باهاش خاطره بسازم و بهش چیزی نگم یا بگم و دیگه هیچوقت باهاش حرف نزنم ولی برای من راه دوم خیلی سخته ک ازش تامدت ها بیخبر باشم چون اون چند ماه برام مثل یک سال گذشت..

سلام. من دختر ۲۵ ساله هستم.از نظر مالی خدا رو شکر سطح خوب و مطلوبی داریم. با پسری آشنا شدم که هم‌سن خودم هست و از نظر مالی هم در یک سطحیم تفریبا.و تنها مشکلم اینه که خیلی رک گاهی میگه تو حساب کن عزیزم. یا شام امشب مهمون تو . یا فردا مهمون منی.من مشکلی با اصل قضیه ندارم. چون هر دو در یک سطحیم و با طرز فکر امروزم هم دلیلی نمیبینم که یه مرد همیشه قرار باشه حساب کنه. اما به خاطر عرف حاکم و نظر اطرافیانم دارم بد بین میشم به رابطه. میشه راهنماییم کنید؟ هرچی گشتم هم همچین مشکلی تو نت پیدا نکردم!!

دوست عزیز سلام

یک مساله خیلی مهمی که در روابط عاطفی وجود داره، همین نظر اطرافیان در مورد رابطه هست که هم می‌تونه مفید باشه و هم خطرناک! چرا؟ چون اولا اطرافیان شما روان‌شناس نیستند و حرف‌هایی که می‌زنند بیشتر نظر شخصیشونه تا علمی؛ دوما اینکه اون‌ها فقط بخشی از ماجرا رو می‌دونند و بنابراین صحبت کردن در مورد این مساله، بدون در نظر گرفتن کل محتوی رابطه بسیار می‌تونه خطرناک و آسیب‌زا باشه. یکی از آسیب‌هاش هم همین مساله‌ای هست که شما مطرح کردید. اینکه آیا رفتار ایشون خوبه یا نه، بسیار و بسیار بستگی داره به نوع فرهنگی که هر دوی شما هستید و صد البته باقی مسایل در رابطتون؛ بنابراین باید خودتون در نهایت تصمیم بگیرید که چی کار باید بکنید. شما می‌تونید به این سوالاتی که براتون ارسال کردم خوب فکر کنید تا بتونید با دید بهتری تصمیم بگیرید: رک بودن ایشون در مورد خرج کردن چه احساسی به شما می‌ده؟ چه فکرهایی سراغتون میاد؟ چی باعث بدبینیتون به ارتباط می‌شه؟ باتوجه به شناختی که ازشون دارید، فکر می‌کنید چرا این حرف رو می‌زنن؟ آیا فکر می‌کنید مساله فرهنگی تو این قضیه دخیل باشه؟ باقی ارتباطتون چطور هست؟ آیا در زمینه‌های دیگه‌ای هم مشکل دارید یا فقط همین یه مورده؟

برای تصمیم‌گیری بهتر پیشنهاد می‌کنم این مقاله رو هم بخونید:چه کار کنم پسر برام خرج کنه؟

من فردا با یه پسر قرار دارم که من به او علاقه دارم اما هدف او از قرار فقط یه دوستی معمولی هست چجور رفتار کنم

دوست عزیز سلام

قطعا وقتی شما کسی رو دوست داشته باشید، دوستی معمولی براتون عذاب‌آور و سخت خواهد بود. شما می‌تونید تصمیم بگیرید که تا علاقتون بیشتر نشده، خودتون رو از این رابطه بیرون بیارید تا آسیب بیشتری نبینید، یا تلاش کنید و سعی کنید ایشون رو به خودتون علاقه‌مند کنید. قطعا هر کدوم از این تصمیمات مزایا و معایبی داره که باید با توجه به شرایط و ویژگی‌هاتون، یکی رو انتخاب کنید. خب اولی شاید آسیب کمتری داشته باشه ولی در عین حال شما شانس خودتون رو برای امتحان کردن شرایط از دست می‌دید، دومی ممکنه بشه و ممکنه نشه و اگر نشه آسیبش بیشتر هست ولی خب شما به هر حال حداقل تلاش خودتون رو کردید. پیشنهاد می‌کنم این مقاله از رادیو عشق رو بخونید: “عاشق پسری شدم که دوستم نداره“

سلام وقتتون بخیر من یه راهنمایی خیلی واجب میخواستم ازتون من یه دختر 23 هستم که تو دوران کاراموزیم با یکی از همکاران آقا که تو یه اتاق باهم همکار بودیم آشنا شدم ما باهم مابین کار صحبت میکردیم هم کاری و هم شخصی و واقعا راهنمایی و کمک من بودن تو این دوران به تدریج اواخر کاراموزیم ایشون هر زمان که تنها میشدیم بیشتر حرف رو به مسائل شخصی از قبیل علایق و اهدافم و ازدواج و شرایطم برای ازدواج و اختلاف سنی مدنظرم با همسر ایندم که من بهشون گفتم خیلی سن برام اهمیتی نداره و خانوادم و اینجور مسائل میکشوندن و در رابطه با زندگی و خانواده خودشون هم البته توضیح میدادن و دو سه بار هم از ملاک های من برای ازدواج پرسیدن و خیلی هم از اخلاق و رفتار من تعریف میکردن و اینکه یجوری هم سعی کردن شماره من رو با احترام بگیرن که در اخر هم هر دو شماره همو بهم دادیم راستش من چون خیلی توی این فضا نبودم و بیشتر هدفم کار و یادگیری تو این مدت بود و اینکه چون ایشون مدیر بودن و 16 سال از من بزرگتر هستن و مهمتر اینکه از حرکاتشون احساس کردم ایشون دوست دختر دارن خیلی سربالا و سنگین و غیر واضح و البته با احترام جواب ایشون رو میدادم ولی راستش بدمم نمیومد ازشون و کم کم بهشون علاقه مند شدم الان تقریبا یکسال از خروج من از اون شرکت گذشته دو سه باری ایشون اول برای من متن و موزیک فرستادن و خیلی صمیمی و با احترام پیام میدادیم که ایشون یکی دو بار گفتن جور بشه ببینیم همدیگرو و بعد از اون دو سه بار هم من سعی کردم به بهانه راهنمایی و کار چون من دنبال کار هستم بهشون پیام بدم رابطه رو حفظ کنم و باهم حرف زدیم ولی این یکی دوبار اخیر مثل سابق صمیمی نبودن و خیلی رسمی تر پیام میدادن و دیگه از طرف ایشون هیچ اقدامی نشد نه برای قرار دیدار و نه پیام دفعه اخری هم که خیلی کوتاه حرف زدیم چون من کرج هستم به من گفتن جور کنیم همدیگرو ببینیم اگر اومدی تهران به من بگو هماهنگ کنیم ببینمت ولی یجورایی احساس کردم همینجوری تعارفی تو پیام گفتن و من اقدامی نکردم راستش من واقعا هر چی میگذره بیشتر بهشون علاقه مند میشم و خیلی دلتنگشونم و نمیتونم بهشون فکر نکنم و همش به یاد اون دوران و خاطرات و حرفاشون میفتم و افسوس میخورم که چرا من اونجور که باید رفتار نکردم و یجورایی ردشون کردم و همش خودم رو مقصر میدونم و خیلی خیلی پشیمونم ولی چون غرور دارم و خیلی رویِ این کارارو ندارم نمیدونم واقعا الان باید چیکار کنم روم نمیشه خیلی بهشون پیام بدم حس میکنم مزاحمشون میشم و شاید منو اصلا نخوان چون نمیدونم اصلا ایشون منو از اون اول برای خودشون میخواستن یا هدف دیگه ای داشتن از طرفی احساس میکنم اگر شاید یکبار همدیگرو ببینیم بفهمم که هدف ایشون واقعا اشنایی و دوستی و ازدواج بوده یا چیز دیگه ولی نمیدونم درسته که من باهاشون اولین قرار دیدار پ رو بزارم یعنی همینجور گه خودشون گفتن برم تهران بهشون خبر بدم یا نه؟ متاسفانه هر روز هم که میگذره احساس میکنم من رو فراموش کردن و فاصله بیشتر میشه این رو هم بگم گه من توی این مدت همش سعی کردم با تلاش و مطالعه و …خودم رو ارتقا بدم و با استوری های مختلف تو اینستا که در حال حاضر تنها ارتباط بین ماست به ایشون بفهمونم ولی نمیدونم احساس میکنم همش بی فایدست و ایشون بهتر از من رو دارن اگ لطف کنین پاسخ من رو بدین ممنون میشم چون واقعا دارم اذیت میشم تو این شرایط و نمیدونم چیکار کنم شرمنده بابت توضیحات طوالانیم ممنون میشم اگر بتونین حتی کوتاه راهنماییم کنین🙏

دوست عزیز سلام

به دلیل بالاتر بودن سن ایشون از شما (16 سال) و اینکه مطمئن نیستید آیا ایشون در رابطه عاطفی هستند یا خیر، کمی مساله سخت می‌شه. شما می‌تونید کمی مکالمه خودتون رو با ایشون بیشتر کنید تا نسبت به این مساله که آیا در رابطه هستند یا خیر، اطلاع کسب کنید. اگر متوجه شدید که در ارتباط عاطفی نیستند می‌تونید با کمک پیام‌هایی که برای هم ارسال می‌کنید، کمی برای جذب ایشون تلاش کنید (برای اینکار می‌تونید از دوره “بهبود رابطه با موبایل” استفاده کنید). البته بهتره بعد از مدتی (سعی کنید طولانی نشه تا شما وابسته‌تر نشدید)، یک جلسه حضوری هم داشته باشید. بعد از اون بررسی کنید و ببینید آیا این رابطه ارزش تلاش بیشتر داره یا نه. منظور از اینکه ارزش داره یا نه این هست که آیا به نظرتون اصلا با ایشون می‌شه به رابطه متعهدانه‌ برسید یا خیر. ممکنه ایشون از نظر شما به خودشون مطمئن نباشن، برای همین جلو نمیان، البته برخی از افراد حتی خودشون هم نمی‌دونند که با پیام‌ها و سیگنال‌هایی که ارسال می‌کنند فرد مقابل رو دچار سوءبرداشت می‌کنند، گاهی هم این مساله عامدانست؛ فهمیدن اینکه ایشون کدوم یک از این افراد هستند سخته و شما هستید که باید ببینید آیا حاضرید این ریسک رو بپذیرید که رابطتون رو کمی ادامه بدید تا نیت ایشون رو متوجه بشید یا نه. بهترین کار اینه که با روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید تا زیر نظر ایشون جلو برید؛ اینطوری احتمال آسیب دیدن کمتر می‌شه.

سلام من تازگی ها عاشق یه نفر شدم که خیلی خجالتی و اروم وخیلی خشک رفتار میکنه توی پیامک ها ولی وقتی با من رو دروحرف میزنه خوبه من الان نمیدونم که من ودوستداره یا نه چون چند بار که من بیرون دیده یکی از دوستام دیده که به من نگاه کرده همم یه بار همون دوستی که با من بوده تو یه فروشگاه دیده اونو جا خورده الان نمیدونم چرا اینطور رفتار میکنه

دوست عزیز سلام

اینکه ایشون شما رو دوست دارند یا نه خیلی مشخص نیست؛ اما به هر حال شما به ایشون علاقه اولیه رو دارید، به همین دلیل می‌تونید کمی از تکنیک‌های جذب پسر با استفاده از روش‌های غیرمستقیم استفاده کنید. اینطوری نسبت به ایشون شناخت بیشتری پیدا می‌کنید و به همین دلیل بهتر می‌تونید تصمیم بگیرید که آیا جدی‌تر کردن این ارتباط درسته یا نه؛ اگر تکنیک‌های جذب رو به خوبی اجرا کردید، می‌تونید دید بهتری نسبت به نیت ایشون به خودتون داشته باشید: برای جذب به صورت غیر مستقیم، لازمه اول کمی ارتباطتون رو با هم بیشتر کنید؛ مثلا از طریق همین پیام فرستادن. شما می‌تونید با شرکت در دوره “جذب مرد با موبایل” نکات کاربردی و خوبی در این زمینه یاد بگیرید. بعد از اینکه ارتباطتون با هم بیشتر شد، راحت‌تر می‌تونید از تکنیک‌های متعدد جذب به صورت غیرمستقیم استفاده کنید؛ مثلا استفاده درست و موثر از زبان بدن، دعوت کردن ایشون به دورهمی‌های دوستانه و … . شما می‌تونید در این زمینه، مقاله: “چطور می‌توانم به یک پسر بفهمانم دوستش دارم؟” و مقالات مشابه رو مطالعه کنید و از تکنیک‌هایی که گفته شد استفاده کنید.

سلام وقتتون بخیر من خانمی هستم 26 ساله و دو سال هست که از همسر سابقم جدا شدم. یه مدت داخل گروه تگرامی عضو بودم که با آقایی آشنا شدم، ایشون یک سال از من بزرگتر هستن و مجرد، شرایط زندگیشون خوبه و قصد ازدواج دارن اول ممانعت کردم در این رابطه اما ایشون گفتن که پدرشون شهید و مادرشون هم از دست دادن و برادر هاشون هم ازدواج کردن و در حال حاظر کسی نیست که براش خانمی رو انتخاب کنه برای ازدواج و به همین خاطر چون از من خوششون اومده میخوان که با من ازدواج کنن. حتی من همدان زندگی میکنم و ایشون تهران زندگی میکنن و مشغول به کار هستن و به خاطر من میخوان انتغالی بگیرن و بیان همدان زندگی کنن. ما قرار گذاشتیم به مدت دو ماه با هم در ارتباط باشیم برای آشنایی و بعد از دو ماه ایشون به خاستگاری بیان. اوایل آشنایی خیلی خوب بودن و با هم تعامل زیادی داشتیم برای قرار ملاقات که با من گذاشتن بین حرفاشون متوجه شدم که به جز صحبت در مورد آینده از من سکس هم میخوان و من واقعا ترسیدم و این قرار رو کنسل کردم دقیقا از فردای همون روز ارتباطشون با من کمتر و کمتر شد و هر سری که پیگیر موضوع میشدم ایشون میگفتن که مشغله اشون زیاد شده، حالشون خوب نیست، مهمونی هستن و… من هم به خاطر این رفتار هاشون قصد کات کردن رو داشتم اما ایشون اصرار میکردن و مانع میشدن و میگفتن که منو میخوان و مثل روز اول دوستم دارن و هر سری میگه که من از فردا همون مرد روز های اول میشم اما باز سرد هستن و به رفتارشون ادامه میدن حالا من واقعا نمیدونم باید چکار کنم( از زمان مهلت دوماهه آشنایی هم تقریبا چند روزی مونده و ایشون هنوز چیزی در رابطه با خاستگاری نگفتن) آیا ادامه دادن به این رابطه صحیحه؟ بیخیالش بشم یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی وقتی شخصی در حین آشنایی از شما درخواست نزدیکی دارند یعنی بیشتر به ارضا نیاز جنسی خود فکر میکنند تا شناخت طرف مقایل جهت زندگی مشترک و اینکه بعد از درخواست و رد این درخواست توسط شما سرد شدند کاملا طبیعی هست .بهتر هست در اولین زمان با ایشان قاطعانه صحبت کنید و تکلیف این رابطه مشخص شود .در صورتی که مردد هستند و نمیتوانند تصمیم بگیرند رابطه را تمام کنید

سلام من چند ماهیه به پسری علاقه مند شدم که فقط مجازی باهم نزدیک یکسال و خورده ای چت میکنیم ولی آشناست و کاملا میشناسمش ولی اون بهم میگه ابجی و روم خیلی حساسه و غیرت داره و میگه با پسرای دیگه چت نکن و بلاک کن یا اینستا نداشته باش یا حرف پسردیگه ای میزنم عصبانی میشه ولی من هیچوقت داداش صداش نکردم و ب عنوان داداش باهاش نبودم حالام بخاطر این مسائل حساس شدناش بهم گفت ب حرفم گوش نمیدی بهم پیام نده و الان ۶ماهی میشه ک دلم براش تنگ شده ولی غرورم اجازه نمیده بهش پیام بدم چیکار کنم ؟فکر میکنین اونم دوسم داره؟

سلام دوست گرامی با توجه به مواردی که مطرح کردید به نظر میرسه یک غیرت و احساس برادرانه نسبت به شما دارند و اینکه الان با گذشت ۶ ماه، ایشون اقدامی نکردن پس قضیه احساسی نبوده است و حسی کاملا معمولی وجود داشته.پس شما هم منطقی باشید و به دنبال روابط یکطرفه نباشید

سلام وقت بخیر من همکاری دارم که بهش علاقه دارم او هم ابراز علاقه میکنه وهمیشه توجه داره وبه بهانه های مختلف میاد پیش من البته مودبانه می دونم قصد ازدواج داره ولی دودله و سىوالم اینه چطور میشه واسه ازدواج ترغیبش کردضمنا شنیدم با همکارم راجع به معرفی کیس برای ازدواج صحبت کرد به نظرتون چه کنم

دوست عزیز با سلام نکته مهم این است که خیالبافی نکنید و واقعیت را در نظر بگیرید شاید ایشان به عنوان همکاری صمیمی با شما صحبت می کنند اما درصورتی که به نظر شما فرد موردنظر از لحاظ ویژگی ها و ایده آل های اولیه مناسب ازدواج هستندبهتراست از طریق همکارتان و غیر مستقیم دلایل به تاخیر افتادن ازدواج و دغدغه‌های او با خبر شوید و در صورت امکان کاری کنید نگرانی‌هایش کاهش پیدا کند. علائم و نشانه‌هایی مبنی بر اینکه مایل هستید رابطه به جلو پیش برود در اختیار او بگذارید، با زوج‌های متاهل همکارتان بیشتر در ارتباط باشید و بگذارید بداند شما گزینه‌های ازدواج دیگری نیز دارید، برای اینکه مطمئن شوید اصلا قصد جدی دارند یا نه می‌توانید از کسی که به او نزدیک است کمک بگیرید. همکار مشترک می‌تواند نقش واسطه را ایفا کند. منطقی باشید و درجواب صحبت های ایشان خودتان باشید و اجازه بدهید با شناخت خود واقعی شما به این ازدواج ترغیب شود.

سلام و خسته نباشید . من به تازگی (حدود دوماهی هست) که از یکی خوشم اومده(تو مسیری که من همیشه رفت و آمد دارم مغازه داره) الان یک ماهی میشه که هر دو سه روز یکبار باهم چت میکنیم (اکثر اوقات خودش بهم پیام میده) اونم در حد معمولی دو سه باری هم در مورد موضوعاتی صحبت کرد که من حس کردم فقط برای این با من صحبت میکنه که راضیم کنه نیازاشو برطرف کنم البته شاید اینجوری هم که من میگم نباشه ولی خب برداشت من این بود و به طور کلی با طرز چت کردنش انگار که پسر خوبی نیست و نمیشه بهش اعتماد کرد چند روز پیش بهش گفتم که از این رفتار و طرز حرف زدنش خوشم نمیاد و از اون روز هم دیگه تکرارش نکرده و مثل یه دوست معمولی باهام صحبت میکنه من دوسش دارم ولی نمیدونم چی درسته و باید چیکار کنم !

سلام دوست گرامی سعی کنید به صحبت ها و رفتارش دقت کنید اصلا رابطه را باز نذارید و اجازه وروذ به حریم شخصی را ندهید مدتی صبر کنید تا قصد و نیت ایشان مشخص شوذ.در صورتی که بعد از یکماه هدفی برای رابطه نداشتند بهتر هست کات کنید

سلام من دوماهه ک با یه اقایی دوست شدم و بهش علاقه دارم البته حدود سه سال بود ک بهشون علاقه داشتم چون تقریبا فامیل میشیم و من چند باری ایشون رو دیده بودم بهشون علاقه مند شده بودم البته نمیدونستم ک بهم علاقه دارن یا ن ولی تا خب میتونستم اینو بفهمم ک ازم خوششون میاد از نگاهشون و اینا ب هر حال دو ماه پیش من ب ایشون پیشنهاد دادم ک با هم باشیم ایشون هم قبول کردن اما الان وقتایی ک با هم حرف میزنیم تو پیامک خیلی خشکه و اصلا ابراز علاقه نمیکنه اما یه چند باری ک بیرون رفتیم اینجوری نبودن الان واقعا نمیدونم ک دوسم داره یان و اینکه نمیدونم واقعا منو بخاطر خودم میخوان یا اینکه بخاطر چیز دیگه ای ممنون میشم کمکم کنید

سلام دوست گرامی شاید ایشان از دسته افرادی هستند که ارتباطات پیامی و غیر حضوری را دوست ندارند و در فضای واقعی راحتتر صحبت میکنند. میتوانید به برخورد و رفتارشون در ملاقات حضوری دقت کنید و متوجه صداقت در بیان عشقشان شوید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

قرار اول با مرد مورد علاقه یا خواستگار، یک ملاقات سرنوشت ساز است. اگر اولین قرار ملاقات با پسر موردعلاقه تان را در پیش دارید، مسلما نمیخواهید دیدار اول شما، دیدار آخر نیز باشد!  شما میخواهید جذاب، باهوش، صمیمی و در عین حال پخته به نظر برسید، تا در همان برخورد اول او را تحت تاثیر قرار داده و مجذوب کنید. به طوری که پسر ترغیب شود شما را بیشتر بشناسد و شانستان برای ملاقات های بعدی و حتی رساندن رابطه به ازدواج افزایش یابد. اما جذب مردان در برخورد اول تنها در صورتی امکان پذیر است که بدانید آقایان معمولا در اولین برخورد به چه چیزهایی توجه می کنند، آداب بیرون رفتن با پسر چیست و در جلسه اول آشنایی دختر چطور باید رفتار کند و چه باید بگوید تا پسر مورد نظر تحت تاثیر قرار گیرد. موضوعی که رادیو عشق در این مقاله به آن می پردازد.

 

فهرست مطالب

اگر اولین ملاقات شما با پسر مورد نظر است و میخواهید یک ملاقات بی نقص و فوق العاده را رقم بزنید، به طوری که پسر را عاشق خودتان کنید ، گام های زیر را در پیش بگیرید:

 

چگونه دل خواستگار را ببریم

با نشاط و شاداب باشید و برای اولین قرار ملاقات ، لباس مناسب بپوشید.حتی اگر برای صرف یک شام معمولی بیرون می روید، لباس زیبا بپوشید. از پوشیدن لباس های اسپرت خودداری کنید. موها و ناخن های خود را آراسته کنید. از لباسی استفاده کنید که متناسب با هیکل شما باشد و خیلی کوتاه یا تنگ نباشد. نباید بی ارزش و دست یافتنی به نظر برسید.اگر لباس های شما در هنگام ملاقات راحت نباشد نخواهید توانست بر طرف مقابل و بر گفتگویی که دارید متمرکز شوید. سعی کنید از شلوارهای جین خیلی تنگ استفاده نکنید.

باید تمیز و خوشبو باشید. عطر خوب می تواند حس مردان را حتی پس از ملاقات نیز حفظ کند . فقط نباید زیاده روی کنید و همچنین نباید از عطرهای تند استفاده کنید. آرایش ملایم داشته باشید و از رژلب  و خط چشم استفاده کنید. بیش از حد آرایش نکنید!

به وی نشان دهید که اعتماد به نفس دارید. اینکه به یک مرد نشان دهید که به خود اطمینان دارید و خود را باور دارید برای او جذاب است. البته ممکن است شما در اولین قرار ملاقات نتوانید احساس راحتی داشته باشید. با آن مواجه شوید، شما عصبی هستید و ممکن است دستان شما و زیربغلتان عرق کند اما اجازه ندهید که او این را ببیند. چگونه این کار را انجام دهید؟ خوب! از دئودورانت های قوی استفاده کنید و وانمود کنید که عرق نکریده اید. به وی نشان دهید که اعتماد به نفس دارید حتی اگر در این لحظات واقعاً اینطور نباشید. مردان عاشق زنان با اعتماد به نفس و غیر متکبر هستند.

به عبارت دیگر، به پسر رویایی خود نشان دهید که به خود ایمان دارید. چگونه باید این کار را انجام دهید؟ خوب! با او در مورد رویاهای خود و این که دوست دارید آینده چگونه باشد صحبت کنید. فقط از رویاهای خود برای او حرف نزنید بلکه از برنامه هایی که برای رسیدن به این رویاها دارید نیز صحبت کنید. گام هایی که برای تحقق رویاهای خود برداشته اید را برای او توضیح دهید و از او نیز بخواهید که از رویاهایش و اقداماتی که برای تحقق آنها انجام داده است صحبت کند. بیشتر مردان عاشق زنان بلند پرواز و بابرنامه هستند.

به وی نشان دهید که بر خود کنترل داشته و نیازی به مراقبت و توجه ندارید. همچنین با به اشتراک گذاشتن مسائلی که شما را خاص نشان میدهد به وی نشان دهید که فردی منحصر بفرد هستید. این مسائل می تواند شامل استعدادها، تمایلات یا توانایی هایی نظیر نواختن یک آلت موسیقی، مشارکت در ورزش های تفریخی یا انجام کارهای داوطلبانه باشد.

می دانیم که انجام این کار سخت تر از آن است که به نظر می رسد ولی شما می توانید آن را انجام دهید. صادق باشید، مشکل از آنجا شروع می شود که شما سعی میکنید خود را غیر از آنچه هستید نشان دهید.چرا؟ چون به احتمال زیاد وی دوست دارد شما را بشناسد. به جای آن، شما خودتان باشید و حتی اگر او شما را به خاطر آنچه که هستید دوست نداشته باشد، شاید هرگز آن رویا مطابق نظر شما اتفاق نیفتد. در این مواقع سر خود را بالا نگه داشته و به دنبال فردی بهتر باشید. خوب، چگونه می توانید در اولین جلسه ملاقات خودتان باشید؟

موضوعاتی را انتخاب کنید که هم برای شما و هم برای مرد رویاییتان جذاب باشد.آیا هر دوی شما به ورزش علافه دارید؟ آیا زمینه های کاری شما مشابه یکدیگر است؟ آیا هر دوی شما از یک نوع موسیقی، فیلم یا کتاب لذت می برید؟ بله؟ درباره این موارد که با هم اشتراک دارید صحبت کنید. اما در مورد خودتان و آن چیزهایی که دوست دارید یا دوست ندارید صرفا برای این که او شما را بیشتر دوست داشته باشد دروغ نگویید. صداقت داشته باشید ، مرد رویایی شما از راستگویی شما متاثر نمی شود اما اگر بعدها متوجه شود که به او دروغ گفته اید ناراحت خواهد شد.

همانطور که ذکر شد برای جذب کردن و تحت تاثیر قرار دادن پسر در قرار ملاقات اول، لازم نیست در همه چیز با او موافق باشید. پس نظر و سلیقه واقعی خودتان را بیان کنید و می توانید در این موارد با شوخی با هم بحث کنید. وی برای این کار احترام قائل می شود زیرا می داند که شما کسی نیستید که به خاطر او عقاید خود را تغییر دهید، مهم نیست که شما چقدر او را دوست داشته باشید .

مردان چالش و شوخی های شیطنت آمیز را دوست دارند پس فکر نکنید که باید با هر چیزی که او می گوید موافقت کنید. این کار نیز نشان می دهد که شما زنی هستید که عقاید خاص خود را دارید. فعال باشید و با وی بحث کنید. اگر در اولین ملاققات با یک پسر کمی طناز باشید و محترمانه و با حیا شوخی کنید می توانید بر وی تاثیر بگذارید. اکنون تمرین کنید. همیشه این به طور طبیعی اتفاق نمی افتد. اما، هر چه شما بیشتر تمرین کنید، با پسران بیشتری صحبت و شوخی کنید و در لحظه باشید در این موقعیت ها می توانید راحت تر باشید و لحظات خوبی ایجاد کرده و وی را تحت تاثیر قرار دهید.

اگر می خواهید ملاقات های دیگری نیز داشته باشید باید قطعاً این تمایل خود را نشان دهید. پس زمانی که وی در این ملاقات در مورد عادات ، علایق ، ترجیحات و… با شما صحبت می کند به آنها توجه داشته باشید! و سوال بپرسید تا توضیحات بیشتری برای شما بدهد. به عبارت دیگر، ساکت ننیشیند و به وی نگاه کنید و همچنین خنده بیجا نکنید که نشانه عدم توجه شما باشد، کاری انجام دهید که نشان دهد شما هنوز آنجا هستید.

دلبری کردن نشان می دهد که شما تمایل دارید رابطه شما فراتر از دوستی معمولی برود. حالات بدن و حرکات وی را تکرار کنید. در هنگام سخن گفتن به سمت او متمایل شوید. ارتباط چشمی را با وی حفظ کنید، گاهی اوقات سر خود را تکان دهید و هر از چندگاهی لبخند بزنید. به علاوه، صحبت های او را قطع نکنید و اجازه بدهید که راحت در مورد شما صحبت کند. همچنین، افکار، عقاید، باورها، تمایلات، عادات و… خود را به او بگویید، تعادل مکالمه را حفظ کنید. علاوه بر این کمی هم دلبری کنید. از ملاقات، خردورزی، ویژگی های شخصییتی و شوخ طبعی او تعریف کنید و با لطافت با “تشکر کردن” تعاریف و تمجیدهای او را بپذیرید.

هیچ کس دوست ندارد در قرار های ملاقات هدفی پنهانی وجود داشته باشد. اگر شما دیدید که پسری شما را فقط به خاطر روابط جنسی می خواهد و به گونه ای با شما صحبت می کند که شما این را حس می کنید باید این ارتباط را قطع کنید. مردان نیز عادت دارند که زنانی را ببینند که آنها را صرفا برای ازدواج یا حمایت های مالی و عاطفی می خواهند.

زمانی که شما صادقانه نشان می دهید که فقط به خاطر اشنایی آمده اید و چیزی فراتر از آن نمی خواهید، خودتان خواهید بود و از لحظات خود لذت می برید و یک پسر نیز متوجه آن خواهد شد. او می خواهد بداند که این زن با ارزش کیست؟ و چگونه در زندگی شخصی خود شاد است که چیزی از من نمی خواهد؟ او در لحظه شاد است و فشاری وارد نمی کند. او فقط می خواهد مرا بشناسد و همین باعث می شود که او از این ارزشمندی شما شگفت زده شده و بخواهد رابطه با شما را ادامه دهد.

حتی اگر او ذهن شما را مشغول کرده باشد، اگر نشان دهید که هنوز انتظار دارید او شایستگی های خود را به شما نشان دهد و شما هنوز این چیزها و کارها را به عنوان اموری عادی و خوشایند می بینید او به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

اینکه یک زن پیک و سهم خود را حساب کند از اهمیت زیادی برخوردار است. ارائه این پیشنهاد بسیار مهم است، چه پسر بخواهد سخاوتمندانه پیشنهاد شما را رد کند و چه بخواهد آن را قبول کند.این که شما بخواهید سهم خود را بپردازید حاوی یک پیام مهم است و آن این است که شما باور دارید که با او مساوی هستید. این بر مردان تاثیر زیادی دارد. هیچ کس دوست ندارد که مدیون باشد. درست است؟او تمایلی ندارد که مانند شما این احساس را داشته باشد که شما صرفا به خاطر این که یک زن هستید می خواهید این کار را انجام دهید. هیچ کس نمی خواهد در یک قرار ملاقات مدیون شود: این یک حس بد است. بنابراین حتما سهم خود را حساب کنید. نشان دهید که بر این باور هستید که در این موضوع با او برابر هستید و همچنین نشان دهید که می خواهید در پرداخت هزینه ها سهیم باشید و امیدوار باشید که او بدون هیچ مشکلی پیشنهاد شما را رد کند.

در نهایت، در پایان ملاقاتبه خیلی ماهرانه و ظریف به او بگویید که مایل به دیدار دوباره او هستید و علاقمند هستید که وی از شما بخواهد که دوباره با هم قرار بگذارید. شما می توانید بگویید که “امشب خیلی عالی بود و امیدوار هستید که دوباره او را ببینید”.

برای جذب پسر مورد علاقه در دیدار اول، لباس متناسب بپوشید، عطر بزنید و تیپ ظاهری شیکی داشته باشید. عزت نفس بالایی از خودتان به نمایش بگذارید، صداقت داشته باشید و خودتان باشید. برای جذاب بودن در صورت امکان کمی  او را به چالش بکشید. در عین حال با کمی دلبری، تمایلتان را به طرف مقابل نشان دهید و نشان دهید او را تنها به خاطر خودش میخواهید.

در پایان ملاقات آشنایی، پیشنهاد دهید که سهمتان را خودتان حساب کنید و در نهایت با اعلام رضایت از زمانی که ملاقات و زمانی که با هم گذراندید، او را برای ملاقات های بعدی ترغیب کنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

9 بازدید

20 بازدید

30 بازدید

56 بازدید

100 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودمچگونه دل خواستگار را ببریم

سلام وقت بخیر. مرسی بابت مقاله خوبتون یه سوال داشتم میشه منو راهنمایی کنید؟ من یه دختر ۱۸سالم و توی زندگیم با هیچ پسری رابطه عاطفی نداشتم ولی حدودا ۲ماه پیش بود ک یه پسر به من پیام داد و ابراز علاقه کرد و گفت ک یکسال پیگیرم ک آمارتونو در بیارم و بشناسمتون ولی تازه پیداتون کردم ،واینکه ایشون همه چیز زندگی منو میدونه ،ولی مشکل اینجاست که توی این دوماه اصلا راضی به حتی فرستادن یه عکس از خودشون هم نشده و هر چقدر که بهشون میگم من باید شمارو ببینم راضی نمیشه،البته از همون اول که پیام دادن گفتن که من هدفم ازدواج و دوست دارم که اول شناخت پیدا کنیم بعد همو ببینیم، توی این دوماه ایشون خیلی از رابطه جنسی حرف میزنه و من فکر میکنم ایشون فقط منو بخاطر این کار میخواد،من اصرار زیادی دارم ک ایشونو ببینم و بشناسمشون ولی چون کارشون تهران ،اینجا نیستن و گفتن که تا آخر این ماه حتما میام ک همو ببینیم ولی من واقعا نمیدونم اصلا این رابطرو ادامه بدم یا نه؟روزی که اومدن ببینمشون یا نه ؟و اینکه ایشون خیلی معتقدن که هیچکس نباید از رابطمون خبر داشته باشه.الان من اصلا نمیدونم چکار کنم با ایشون چون دوست ندارم باعث بهم ریختن درسم بشه😞

سلام دوست گرامی طرف مقابل شما شخص امنی نیست. در واقع وقتی پیش از شناخت و دیدار اولیه، شروع به صحبت درباره رابطه جنسی می‌کند، نمی‌تواند شخص مورد اعتمادی باشد. بهتر است تا زمانی که ملاقات حضوری شکل نگرفته است، ذهن خودتان را درگیر این رابطه نکنید و رابطه را ادامه ندهید. در حال حاضر درس شما اولویت دارد.

سلام خسته نباشید مرسی بابت وقتی که میزارید! من 18سالمه امروز پسری که 3 سال پیش باهم بودیم و عاشق هم بودیم پیام داده حرف زدیم و گفتم ک چرا پیام داده من می‌خوام فراموشش کنم هر سال عید پیام میده و حال و احوال مپرسه گفت که پیام داده چون فراموشم نکرده و نمی‌خواد فراموشش کنم منم دوسش دارم و تو این سه سال نتونستم فراموشش کنم و گفتم پس تکلیف همو روشن کنیم گفت به نظرم رودر رو باشه و صحبت کنیم بهتره منم با بی میلی قبول کردم چون هر وقت هرکدوم رفتیم رابطه رو بدون پایان و نتیجه رها کردیم ! نظر شما چیه? اگه با ایشون قرار گذاشتم چطور رفتار کنم?

سلام بهتره همه حرفایی که براتون باقی مونده رو مطرح کنید، به این فکر کنید که چرا رابطه‌تون دفعه قبل تموم شده و چقدر از اون دلایل الان پابرجا هست. ضمن اینکه مشخص کنید که می‌خواهید چطور رابطه‌ای رو مجددا شروع کنید و راجع بهش با هم حرف بزنید. اگر می‌بینید شما یا ایشون جدیت لازم رو ندارید،‌پس بهتره دیگه ادامه ندید و رابطه‌تون رو به طور جدی تموم کنید تا راحت‌تر بتونید باهاش کنار بیایید.

سلام خسته نباشید من حدودا چند ماهی میشع ک تو رابطم از میزان علاقه ی طرف مقابل نسبت ب خودمم خبر دارم و مطمئنم ازینک منو دوس دارع حسمونم دو طرفس اما ما تا بحال بیرون نرفتیم باهم ی مدتیع ک دارع میگ ک باهم بیرون بریم اما من میترسم اخع نمیدونم چجوری باید رفتار کنم نمیدونم تو ملاقات حضوری باید چ کار کرد و چ رفتاری از خودم نشون بدم اگ میشع راهنماییم کنید

سلام نگرانی‌تون رو می‌فهمم ولی بهتره زودتر همدیگه رو حضوری ببینید و نخواهید رابطه رو فقط به شکل مجازی جلو ببرید. بهتون پیشنهاد می‌کنم با شرکت در دوره جذب عشق از آشنایی تا ازدواج هم برای قرار حضوری آماده بشید هم رابطه‌تون رو صحیح‌تر و بهتر جلو ببرید.

سلام یه هفته پیش خالم به من گفت که پسر عمه شوهرش کیس مناسبیه برا ازدواج و الان خونه و ماشین و کارش به راس و سر سخت داره دنبال زن میگرده فقط آدمی نیس که بتونه مخ کسیو بزنه و باهاش بره تو رابطه خانوادشم عالین.فقط باید مخشو بزنی زنش بشی.خالم گفت آدمیم نیست که خوشش بیاد بیاد به خودت بگه.از طریق خانواده عمل میکنه و تو یک ماه کارو تموم میکنه.پسره هم خیلی آدم با شخصیت و مومنیه و اهل دوست دختر اینا نیست.من مربی مهدم.اونم کارمند بیمست.به بهونه ی مشکل بیمه بهش زنگ زدم و یه نیم ساعتی صحبت کردیم.و بعدش چند روزی عادی پیام دادیم.پیام در حد دو سه تا در روز.چون خیلی کم انلاین میشه.ولی عادی و خیلی محترمانه ولی دلبرانه.خلاصه گذشت دیروز که اومده بود خونه باباش یهو پیام داد کجایی گفتم خونه.گفت بیام دنبالت میای سوار ماشینم بشی نقاشیاتو ببینم.اخه من طراحی چهره میکنم.من گفتم نه اجازه ندارم جلوه ی خوبیم نداره.خیلی تعجب کردم از شخصیتش اینجوری گفت.احساس میکنم توی امتحان کردن طرفش ناوارده که اینقدر صریح گفت بیا سوار ماشینم شو😅…بعدش گفت خب میاین خونه خالتون تا منم امشب با مامانم بیام.گفتم اره.با خالم هماهنگ کردم رفتم و شب اومدن و بچه خواهرش که سه سالشه اورده بود.رفتارش با بچه خیلی خوب بود.مامانش اصلا منو ندیده بود ،مامانش از در که اومد داخل سریع پرسید تو دختر فلانی هستی و خیلی راجب خونمون و کار بابام و خودم پرسید.حس کردم به مامانش گفته.اخه مامانش خیلی ضایع راجب من سوال میپرسید از درم اومد داخل فوری گفت تو فلانی هستی😅اصلا منو نمیشناختموقع خدافظی دیر تر از مامانش رفت به بهونه ی که چاییشو تموم کنه.اخر سر خیلی با دختر خالم که کوچیکه مهربونی کرد و خدافظی کرد و اخرش تو چشام نگاه کرد و گفت خدافظ منم سرمو انداختم پایینو گفتم خدافظ.موقعی که نشسته بودن من خیلی ساکت بودمو کلا کنار خالم و پشتش نشسته بودم که دیدن من براش سخت بود هی گردنشو کش میداد.من یه نقاشیمم گفت بزار تو راه پله زودتر رفت برش داشت برد گزاشت تو ماشین اومد.خیلی خودشیرینی میکرد و میخواست یه حرفایی زده باشه ۳۰سالشه.بعدش کلی بابت نقاشیم تشکر کردو اخرین پیام از طرف من بود .دیگه چیزی نگفت.منم دیگه پیام ندادم گفتم بزار خودش پیام بده.تو تماس تلفنی منو خیلی تحویل گرفت و یبار گفت هر وقت مشکلی داشتی به خودم زنگ بزن من همیشه شنوای شما هستم و دوست دارم هنرمندی مثل شمارو ببینم…کلا لفظش محترمانست.ولی من دیدمش خوشم اومد ازش.به نظرتون از من خوشش اومده .به نظرتون خودش دوباره پیام میده ؟به نظرتون عملکرد من چطور بوده؟میخوام نظرتونو کلی بدونم

سلام یه هفته پیش خالم به من گفت که پسر عمه شوهرش کیس مناسبیه برا ازدواج و الان خونه و ماشین و کارش به راس و سر سخت داره دنبال زن میگرده فقط آدمی نیس که بتونه مخ کسیو بزنه و باهاش بره تو رابطه خانوادشم عالین.فقط باید مخشو بزنی زنش بشی.خالم گفت آدمیم نیست که خوشش بیاد بیاد به خودت بگه.از طریق خانواده عمل میکنه و تو یک ماه کارو تموم میکنه.پسره هم خیلی آدم با شخصیت و مومنیه و اهل دوست دختر اینا نیست.من مربی مهدم.اونم کارمند بیمست.به بهونه ی مشکل بیمه بهش زنگ زدم و یه نیم ساعتی صحبت کردیم.و بعدش چند روزی عادی پیام دادیم.پیام در حد دو سه تا در روز.چون خیلی کم انلاین میشه.ولی عادی و خیلی محترمانه ولی دلبرانه.خلاصه گذشت دیروز که اومده بود خونه باباش یهو پیام داد کجایی گفتم خونه.گفت بیام دنبالت میای سوار ماشینم بشی نقاشیاتو ببینم.اخه من طراحی چهره میکنم.من گفتم نه اجازه ندارم جلوه ی خوبیم نداره.خیلی تعجب کردم از شخصیتش اینجوری گفت.احساس میکنم توی امتحان کردن طرفش ناوارده که اینقدر صریح گفت بیا سوار ماشینم شو😅…بعدش گفت خب میاین خونه خالتون تا منم امشب با مامانم بیام.گفتم اره.با خالم هماهنگ کردم رفتم و شب اومدن و بچه خواهرش که سه سالشه اورده بود.رفتارش با بچه خیلی خوب بود.مامانش اصلا منو ندیده بود ،مامانش از در که اومد داخل سریع پرسید تو دختر فلانی هستی و خیلی راجب خونمون و کار بابام و خودم پرسید.حس کردم به مامانش گفته.اخه مامانش خیلی ضایع راجب من سوال میپرسید از درم اومد داخل فوری گفت تو فلانی هستی😅اصلا منو نمیشناختموقع خدافظی دیر تر از مامانش رفت به بهونه ی که چاییشو تموم کنه.اخر سر خیلی با دختر خالم که کوچیکه مهربونی کرد و خدافظی کرد و اخرش تو چشام نگاه کرد و گفت خدافظ منم سرمو انداختم پایینو گفتم خدافظ.موقعی که نشسته بودن من خیلی ساکت بودمو کلا کنار خالم و پشتش نشسته بودم که دیدن من براش سخت بود هی گردنشو کش میداد.من یه نقاشیمم گفت بزار تو راه پله زودتر رفت برش داشت برد گزاشت تو ماشین اومد.خیلی خودشیرینی میکرد و میخواست یه حرفایی زده باشه ۳۰سالشه.بعدش کلی بابت نقاشیم تشکر کردو اخرین پیام از طرف من بود .دیگه چیزی نگفت.منم دیگه پیام ندادم گفتم بزار خودش پیام بده.تو تماس تلفنی منو خیلی تحویل گرفت و یبار گفت هر وقت مشکلی داشتی به خودم زنگ بزن من همیشه شنوای شما هستم و دوست دارم هنرمندی مثل شمارو ببینم…کلا لفظش محترمانست.ولی من دیدمش خوشم اومد ازش.به نظرتون از من خوشش اومده .به نظرتون خودش دوباره پیام میده ؟به نظرتون عملکرد من چطور بوده؟میخوام نظرتونو کلی بدونم

سلام با توجه به ویژگی‌هایی که خاله‌تون گفتن ایشون مستقیم به کسی ابراز علاقه نمی‌کنن و اگر اینطور باشه احتمالا ابراز علاقه مستقیمی نکنن. ولی احتمالش زیاده که پیام بدن. خوبه که هم خودش و هم مادرش شما رو دیدن و به نظر میرسه که ایشونم نظر مثبتی نسبت به شما داشته باشن. با این حال بهتره شما خیلی پیگیری نکنید و اگر خودش پیامی شما خیلی پیام و .. ندید. یه نکته مهمی هم که هست اینه که قبل از تصمیم به ازدواج نیاز به شناخت کافی و کامل هست و حتی اگر ایشون جلو بیان نباید خیلی سریع و بدون آشنایی کافی برای ازدواج تصمیم بگیرید.

سلام، من همونیم ک گفتم عاشق پسری شدم ک بهم میگه خواهر و۶ماهی ب دلیل موضوعی باهم بحثمون شد و ازش خبری نداشتم..بالاخره شب تولدش بهش پیام تبریک دادم و اونم برعکس انتظارم ک فک میکردم عصبی میشه خیلی گرم و خوب جوابمو داد و گفت اولین کسی بودم ک بهش تبریک گفتم و الان یک ماهی میشه ک همش باهاش حرف میزنم و یه شبم برلی اولین بار باهاش بیرون رفتم و اونشب بهترین شب عمرم بود و کلی باهم حرف زدیم و خندیدیم و کلی باهام شوخی کرد ..اینم بگم ک کلی استرس داشتم و وقتی میخواستم برم پاهام از ترس میلرزید ولی وقتی کنارش بودم هیچ ترسی نداشتم و عین خیالم نبود و خودمم از اینکه چرا نمیترسم مونده بودم چون من حتی نمیتونستم پشت گوشی با یه پسر حرف بزنم ولی با اون خیلی راحت حرف میزدم و میخندیدم و وقتی چند روز از اون شب گذشت و داشتیم حرف اونشبو میزدیم ک گفت بازم میریم و این یکی از خواسته های دلمم بود ودوس داشتم بازم باهاش باشم..حتی بهش گفتم ک پسر از دوقدمیم میبینم پاهام میلرزه و گفت ک با من بودی پاهات لرزید گفتم ن و و براش حسی ک کنارش داشتمو توضیح دادم ک شاید چیزی بفهمه ..ولی هنوزم گاهی بهم میگه خواهر ولی من توجه نمیکنم و میخوام برای خودم باهاش خاطره بسازم و شاید روزی تصمیم بگیرم حرف دلمو بهش بزنم و هرچی ک شد خودم جورشو بکشم..ولی از این میترسم ک اگه بفهمه من ب چشم دیگه ای میدیدمش شاید دیگه هیچوقت باهام حرف نزنه ولی از اینکه تکلیف خودمو بدونم باید یه روزی بهش بگم نمیدونم چیکار کنم همینجور باهاش خاطره بسازم و بهش چیزی نگم یا بگم و دیگه هیچوقت باهاش حرف نزنم ولی برای من راه دوم خیلی سخته ک ازش تامدت ها بیخبر باشم چون اون چند ماه برام مثل یک سال گذشت..

سلام. من دختر ۲۵ ساله هستم.از نظر مالی خدا رو شکر سطح خوب و مطلوبی داریم. با پسری آشنا شدم که هم‌سن خودم هست و از نظر مالی هم در یک سطحیم تفریبا.و تنها مشکلم اینه که خیلی رک گاهی میگه تو حساب کن عزیزم. یا شام امشب مهمون تو . یا فردا مهمون منی.من مشکلی با اصل قضیه ندارم. چون هر دو در یک سطحیم و با طرز فکر امروزم هم دلیلی نمیبینم که یه مرد همیشه قرار باشه حساب کنه. اما به خاطر عرف حاکم و نظر اطرافیانم دارم بد بین میشم به رابطه. میشه راهنماییم کنید؟ هرچی گشتم هم همچین مشکلی تو نت پیدا نکردم!!

دوست عزیز سلام

یک مساله خیلی مهمی که در روابط عاطفی وجود داره، همین نظر اطرافیان در مورد رابطه هست که هم می‌تونه مفید باشه و هم خطرناک! چرا؟ چون اولا اطرافیان شما روان‌شناس نیستند و حرف‌هایی که می‌زنند بیشتر نظر شخصیشونه تا علمی؛ دوما اینکه اون‌ها فقط بخشی از ماجرا رو می‌دونند و بنابراین صحبت کردن در مورد این مساله، بدون در نظر گرفتن کل محتوی رابطه بسیار می‌تونه خطرناک و آسیب‌زا باشه. یکی از آسیب‌هاش هم همین مساله‌ای هست که شما مطرح کردید. اینکه آیا رفتار ایشون خوبه یا نه، بسیار و بسیار بستگی داره به نوع فرهنگی که هر دوی شما هستید و صد البته باقی مسایل در رابطتون؛ بنابراین باید خودتون در نهایت تصمیم بگیرید که چی کار باید بکنید. شما می‌تونید به این سوالاتی که براتون ارسال کردم خوب فکر کنید تا بتونید با دید بهتری تصمیم بگیرید: رک بودن ایشون در مورد خرج کردن چه احساسی به شما می‌ده؟ چه فکرهایی سراغتون میاد؟ چی باعث بدبینیتون به ارتباط می‌شه؟ باتوجه به شناختی که ازشون دارید، فکر می‌کنید چرا این حرف رو می‌زنن؟ آیا فکر می‌کنید مساله فرهنگی تو این قضیه دخیل باشه؟ باقی ارتباطتون چطور هست؟ آیا در زمینه‌های دیگه‌ای هم مشکل دارید یا فقط همین یه مورده؟

برای تصمیم‌گیری بهتر پیشنهاد می‌کنم این مقاله رو هم بخونید:چه کار کنم پسر برام خرج کنه؟

من فردا با یه پسر قرار دارم که من به او علاقه دارم اما هدف او از قرار فقط یه دوستی معمولی هست چجور رفتار کنم

دوست عزیز سلام

قطعا وقتی شما کسی رو دوست داشته باشید، دوستی معمولی براتون عذاب‌آور و سخت خواهد بود. شما می‌تونید تصمیم بگیرید که تا علاقتون بیشتر نشده، خودتون رو از این رابطه بیرون بیارید تا آسیب بیشتری نبینید، یا تلاش کنید و سعی کنید ایشون رو به خودتون علاقه‌مند کنید. قطعا هر کدوم از این تصمیمات مزایا و معایبی داره که باید با توجه به شرایط و ویژگی‌هاتون، یکی رو انتخاب کنید. خب اولی شاید آسیب کمتری داشته باشه ولی در عین حال شما شانس خودتون رو برای امتحان کردن شرایط از دست می‌دید، دومی ممکنه بشه و ممکنه نشه و اگر نشه آسیبش بیشتر هست ولی خب شما به هر حال حداقل تلاش خودتون رو کردید. پیشنهاد می‌کنم این مقاله از رادیو عشق رو بخونید: “عاشق پسری شدم که دوستم نداره“

سلام وقتتون بخیر من یه راهنمایی خیلی واجب میخواستم ازتون من یه دختر 23 هستم که تو دوران کاراموزیم با یکی از همکاران آقا که تو یه اتاق باهم همکار بودیم آشنا شدم ما باهم مابین کار صحبت میکردیم هم کاری و هم شخصی و واقعا راهنمایی و کمک من بودن تو این دوران به تدریج اواخر کاراموزیم ایشون هر زمان که تنها میشدیم بیشتر حرف رو به مسائل شخصی از قبیل علایق و اهدافم و ازدواج و شرایطم برای ازدواج و اختلاف سنی مدنظرم با همسر ایندم که من بهشون گفتم خیلی سن برام اهمیتی نداره و خانوادم و اینجور مسائل میکشوندن و در رابطه با زندگی و خانواده خودشون هم البته توضیح میدادن و دو سه بار هم از ملاک های من برای ازدواج پرسیدن و خیلی هم از اخلاق و رفتار من تعریف میکردن و اینکه یجوری هم سعی کردن شماره من رو با احترام بگیرن که در اخر هم هر دو شماره همو بهم دادیم راستش من چون خیلی توی این فضا نبودم و بیشتر هدفم کار و یادگیری تو این مدت بود و اینکه چون ایشون مدیر بودن و 16 سال از من بزرگتر هستن و مهمتر اینکه از حرکاتشون احساس کردم ایشون دوست دختر دارن خیلی سربالا و سنگین و غیر واضح و البته با احترام جواب ایشون رو میدادم ولی راستش بدمم نمیومد ازشون و کم کم بهشون علاقه مند شدم الان تقریبا یکسال از خروج من از اون شرکت گذشته دو سه باری ایشون اول برای من متن و موزیک فرستادن و خیلی صمیمی و با احترام پیام میدادیم که ایشون یکی دو بار گفتن جور بشه ببینیم همدیگرو و بعد از اون دو سه بار هم من سعی کردم به بهانه راهنمایی و کار چون من دنبال کار هستم بهشون پیام بدم رابطه رو حفظ کنم و باهم حرف زدیم ولی این یکی دوبار اخیر مثل سابق صمیمی نبودن و خیلی رسمی تر پیام میدادن و دیگه از طرف ایشون هیچ اقدامی نشد نه برای قرار دیدار و نه پیام دفعه اخری هم که خیلی کوتاه حرف زدیم چون من کرج هستم به من گفتن جور کنیم همدیگرو ببینیم اگر اومدی تهران به من بگو هماهنگ کنیم ببینمت ولی یجورایی احساس کردم همینجوری تعارفی تو پیام گفتن و من اقدامی نکردم راستش من واقعا هر چی میگذره بیشتر بهشون علاقه مند میشم و خیلی دلتنگشونم و نمیتونم بهشون فکر نکنم و همش به یاد اون دوران و خاطرات و حرفاشون میفتم و افسوس میخورم که چرا من اونجور که باید رفتار نکردم و یجورایی ردشون کردم و همش خودم رو مقصر میدونم و خیلی خیلی پشیمونم ولی چون غرور دارم و خیلی رویِ این کارارو ندارم نمیدونم واقعا الان باید چیکار کنم روم نمیشه خیلی بهشون پیام بدم حس میکنم مزاحمشون میشم و شاید منو اصلا نخوان چون نمیدونم اصلا ایشون منو از اون اول برای خودشون میخواستن یا هدف دیگه ای داشتن از طرفی احساس میکنم اگر شاید یکبار همدیگرو ببینیم بفهمم که هدف ایشون واقعا اشنایی و دوستی و ازدواج بوده یا چیز دیگه ولی نمیدونم درسته که من باهاشون اولین قرار دیدار پ رو بزارم یعنی همینجور گه خودشون گفتن برم تهران بهشون خبر بدم یا نه؟ متاسفانه هر روز هم که میگذره احساس میکنم من رو فراموش کردن و فاصله بیشتر میشه این رو هم بگم گه من توی این مدت همش سعی کردم با تلاش و مطالعه و …خودم رو ارتقا بدم و با استوری های مختلف تو اینستا که در حال حاضر تنها ارتباط بین ماست به ایشون بفهمونم ولی نمیدونم احساس میکنم همش بی فایدست و ایشون بهتر از من رو دارن اگ لطف کنین پاسخ من رو بدین ممنون میشم چون واقعا دارم اذیت میشم تو این شرایط و نمیدونم چیکار کنم شرمنده بابت توضیحات طوالانیم ممنون میشم اگر بتونین حتی کوتاه راهنماییم کنین🙏

دوست عزیز سلام

به دلیل بالاتر بودن سن ایشون از شما (16 سال) و اینکه مطمئن نیستید آیا ایشون در رابطه عاطفی هستند یا خیر، کمی مساله سخت می‌شه. شما می‌تونید کمی مکالمه خودتون رو با ایشون بیشتر کنید تا نسبت به این مساله که آیا در رابطه هستند یا خیر، اطلاع کسب کنید. اگر متوجه شدید که در ارتباط عاطفی نیستند می‌تونید با کمک پیام‌هایی که برای هم ارسال می‌کنید، کمی برای جذب ایشون تلاش کنید (برای اینکار می‌تونید از دوره “بهبود رابطه با موبایل” استفاده کنید). البته بهتره بعد از مدتی (سعی کنید طولانی نشه تا شما وابسته‌تر نشدید)، یک جلسه حضوری هم داشته باشید. بعد از اون بررسی کنید و ببینید آیا این رابطه ارزش تلاش بیشتر داره یا نه. منظور از اینکه ارزش داره یا نه این هست که آیا به نظرتون اصلا با ایشون می‌شه به رابطه متعهدانه‌ برسید یا خیر. ممکنه ایشون از نظر شما به خودشون مطمئن نباشن، برای همین جلو نمیان، البته برخی از افراد حتی خودشون هم نمی‌دونند که با پیام‌ها و سیگنال‌هایی که ارسال می‌کنند فرد مقابل رو دچار سوءبرداشت می‌کنند، گاهی هم این مساله عامدانست؛ فهمیدن اینکه ایشون کدوم یک از این افراد هستند سخته و شما هستید که باید ببینید آیا حاضرید این ریسک رو بپذیرید که رابطتون رو کمی ادامه بدید تا نیت ایشون رو متوجه بشید یا نه. بهترین کار اینه که با روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید تا زیر نظر ایشون جلو برید؛ اینطوری احتمال آسیب دیدن کمتر می‌شه.

سلام من تازگی ها عاشق یه نفر شدم که خیلی خجالتی و اروم وخیلی خشک رفتار میکنه توی پیامک ها ولی وقتی با من رو دروحرف میزنه خوبه من الان نمیدونم که من ودوستداره یا نه چون چند بار که من بیرون دیده یکی از دوستام دیده که به من نگاه کرده همم یه بار همون دوستی که با من بوده تو یه فروشگاه دیده اونو جا خورده الان نمیدونم چرا اینطور رفتار میکنه

دوست عزیز سلام

اینکه ایشون شما رو دوست دارند یا نه خیلی مشخص نیست؛ اما به هر حال شما به ایشون علاقه اولیه رو دارید، به همین دلیل می‌تونید کمی از تکنیک‌های جذب پسر با استفاده از روش‌های غیرمستقیم استفاده کنید. اینطوری نسبت به ایشون شناخت بیشتری پیدا می‌کنید و به همین دلیل بهتر می‌تونید تصمیم بگیرید که آیا جدی‌تر کردن این ارتباط درسته یا نه؛ اگر تکنیک‌های جذب رو به خوبی اجرا کردید، می‌تونید دید بهتری نسبت به نیت ایشون به خودتون داشته باشید: برای جذب به صورت غیر مستقیم، لازمه اول کمی ارتباطتون رو با هم بیشتر کنید؛ مثلا از طریق همین پیام فرستادن. شما می‌تونید با شرکت در دوره “جذب مرد با موبایل” نکات کاربردی و خوبی در این زمینه یاد بگیرید. بعد از اینکه ارتباطتون با هم بیشتر شد، راحت‌تر می‌تونید از تکنیک‌های متعدد جذب به صورت غیرمستقیم استفاده کنید؛ مثلا استفاده درست و موثر از زبان بدن، دعوت کردن ایشون به دورهمی‌های دوستانه و … . شما می‌تونید در این زمینه، مقاله: “چطور می‌توانم به یک پسر بفهمانم دوستش دارم؟” و مقالات مشابه رو مطالعه کنید و از تکنیک‌هایی که گفته شد استفاده کنید.

سلام وقتتون بخیر من خانمی هستم 26 ساله و دو سال هست که از همسر سابقم جدا شدم. یه مدت داخل گروه تگرامی عضو بودم که با آقایی آشنا شدم، ایشون یک سال از من بزرگتر هستن و مجرد، شرایط زندگیشون خوبه و قصد ازدواج دارن اول ممانعت کردم در این رابطه اما ایشون گفتن که پدرشون شهید و مادرشون هم از دست دادن و برادر هاشون هم ازدواج کردن و در حال حاظر کسی نیست که براش خانمی رو انتخاب کنه برای ازدواج و به همین خاطر چون از من خوششون اومده میخوان که با من ازدواج کنن. حتی من همدان زندگی میکنم و ایشون تهران زندگی میکنن و مشغول به کار هستن و به خاطر من میخوان انتغالی بگیرن و بیان همدان زندگی کنن. ما قرار گذاشتیم به مدت دو ماه با هم در ارتباط باشیم برای آشنایی و بعد از دو ماه ایشون به خاستگاری بیان. اوایل آشنایی خیلی خوب بودن و با هم تعامل زیادی داشتیم برای قرار ملاقات که با من گذاشتن بین حرفاشون متوجه شدم که به جز صحبت در مورد آینده از من سکس هم میخوان و من واقعا ترسیدم و این قرار رو کنسل کردم دقیقا از فردای همون روز ارتباطشون با من کمتر و کمتر شد و هر سری که پیگیر موضوع میشدم ایشون میگفتن که مشغله اشون زیاد شده، حالشون خوب نیست، مهمونی هستن و… من هم به خاطر این رفتار هاشون قصد کات کردن رو داشتم اما ایشون اصرار میکردن و مانع میشدن و میگفتن که منو میخوان و مثل روز اول دوستم دارن و هر سری میگه که من از فردا همون مرد روز های اول میشم اما باز سرد هستن و به رفتارشون ادامه میدن حالا من واقعا نمیدونم باید چکار کنم( از زمان مهلت دوماهه آشنایی هم تقریبا چند روزی مونده و ایشون هنوز چیزی در رابطه با خاستگاری نگفتن) آیا ادامه دادن به این رابطه صحیحه؟ بیخیالش بشم یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی وقتی شخصی در حین آشنایی از شما درخواست نزدیکی دارند یعنی بیشتر به ارضا نیاز جنسی خود فکر میکنند تا شناخت طرف مقایل جهت زندگی مشترک و اینکه بعد از درخواست و رد این درخواست توسط شما سرد شدند کاملا طبیعی هست .بهتر هست در اولین زمان با ایشان قاطعانه صحبت کنید و تکلیف این رابطه مشخص شود .در صورتی که مردد هستند و نمیتوانند تصمیم بگیرند رابطه را تمام کنید

سلام من چند ماهیه به پسری علاقه مند شدم که فقط مجازی باهم نزدیک یکسال و خورده ای چت میکنیم ولی آشناست و کاملا میشناسمش ولی اون بهم میگه ابجی و روم خیلی حساسه و غیرت داره و میگه با پسرای دیگه چت نکن و بلاک کن یا اینستا نداشته باش یا حرف پسردیگه ای میزنم عصبانی میشه ولی من هیچوقت داداش صداش نکردم و ب عنوان داداش باهاش نبودم حالام بخاطر این مسائل حساس شدناش بهم گفت ب حرفم گوش نمیدی بهم پیام نده و الان ۶ماهی میشه ک دلم براش تنگ شده ولی غرورم اجازه نمیده بهش پیام بدم چیکار کنم ؟فکر میکنین اونم دوسم داره؟

سلام دوست گرامی با توجه به مواردی که مطرح کردید به نظر میرسه یک غیرت و احساس برادرانه نسبت به شما دارند و اینکه الان با گذشت ۶ ماه، ایشون اقدامی نکردن پس قضیه احساسی نبوده است و حسی کاملا معمولی وجود داشته.پس شما هم منطقی باشید و به دنبال روابط یکطرفه نباشید

سلام وقت بخیر من همکاری دارم که بهش علاقه دارم او هم ابراز علاقه میکنه وهمیشه توجه داره وبه بهانه های مختلف میاد پیش من البته مودبانه می دونم قصد ازدواج داره ولی دودله و سىوالم اینه چطور میشه واسه ازدواج ترغیبش کردضمنا شنیدم با همکارم راجع به معرفی کیس برای ازدواج صحبت کرد به نظرتون چه کنم

دوست عزیز با سلام نکته مهم این است که خیالبافی نکنید و واقعیت را در نظر بگیرید شاید ایشان به عنوان همکاری صمیمی با شما صحبت می کنند اما درصورتی که به نظر شما فرد موردنظر از لحاظ ویژگی ها و ایده آل های اولیه مناسب ازدواج هستندبهتراست از طریق همکارتان و غیر مستقیم دلایل به تاخیر افتادن ازدواج و دغدغه‌های او با خبر شوید و در صورت امکان کاری کنید نگرانی‌هایش کاهش پیدا کند. علائم و نشانه‌هایی مبنی بر اینکه مایل هستید رابطه به جلو پیش برود در اختیار او بگذارید، با زوج‌های متاهل همکارتان بیشتر در ارتباط باشید و بگذارید بداند شما گزینه‌های ازدواج دیگری نیز دارید، برای اینکه مطمئن شوید اصلا قصد جدی دارند یا نه می‌توانید از کسی که به او نزدیک است کمک بگیرید. همکار مشترک می‌تواند نقش واسطه را ایفا کند. منطقی باشید و درجواب صحبت های ایشان خودتان باشید و اجازه بدهید با شناخت خود واقعی شما به این ازدواج ترغیب شود.

سلام و خسته نباشید . من به تازگی (حدود دوماهی هست) که از یکی خوشم اومده(تو مسیری که من همیشه رفت و آمد دارم مغازه داره) الان یک ماهی میشه که هر دو سه روز یکبار باهم چت میکنیم (اکثر اوقات خودش بهم پیام میده) اونم در حد معمولی دو سه باری هم در مورد موضوعاتی صحبت کرد که من حس کردم فقط برای این با من صحبت میکنه که راضیم کنه نیازاشو برطرف کنم البته شاید اینجوری هم که من میگم نباشه ولی خب برداشت من این بود و به طور کلی با طرز چت کردنش انگار که پسر خوبی نیست و نمیشه بهش اعتماد کرد چند روز پیش بهش گفتم که از این رفتار و طرز حرف زدنش خوشم نمیاد و از اون روز هم دیگه تکرارش نکرده و مثل یه دوست معمولی باهام صحبت میکنه من دوسش دارم ولی نمیدونم چی درسته و باید چیکار کنم !

سلام دوست گرامی سعی کنید به صحبت ها و رفتارش دقت کنید اصلا رابطه را باز نذارید و اجازه وروذ به حریم شخصی را ندهید مدتی صبر کنید تا قصد و نیت ایشان مشخص شوذ.در صورتی که بعد از یکماه هدفی برای رابطه نداشتند بهتر هست کات کنید

سلام من دوماهه ک با یه اقایی دوست شدم و بهش علاقه دارم البته حدود سه سال بود ک بهشون علاقه داشتم چون تقریبا فامیل میشیم و من چند باری ایشون رو دیده بودم بهشون علاقه مند شده بودم البته نمیدونستم ک بهم علاقه دارن یا ن ولی تا خب میتونستم اینو بفهمم ک ازم خوششون میاد از نگاهشون و اینا ب هر حال دو ماه پیش من ب ایشون پیشنهاد دادم ک با هم باشیم ایشون هم قبول کردن اما الان وقتایی ک با هم حرف میزنیم تو پیامک خیلی خشکه و اصلا ابراز علاقه نمیکنه اما یه چند باری ک بیرون رفتیم اینجوری نبودن الان واقعا نمیدونم ک دوسم داره یان و اینکه نمیدونم واقعا منو بخاطر خودم میخوان یا اینکه بخاطر چیز دیگه ای ممنون میشم کمکم کنید

سلام دوست گرامی شاید ایشان از دسته افرادی هستند که ارتباطات پیامی و غیر حضوری را دوست ندارند و در فضای واقعی راحتتر صحبت میکنند. میتوانید به برخورد و رفتارشون در ملاقات حضوری دقت کنید و متوجه صداقت در بیان عشقشان شوید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

قرار اول با مرد مورد علاقه یا خواستگار، یک ملاقات سرنوشت ساز است. اگر اولین قرار ملاقات با پسر موردعلاقه تان را در پیش دارید، مسلما نمیخواهید دیدار اول شما، دیدار آخر نیز باشد!  شما میخواهید جذاب، باهوش، صمیمی و در عین حال پخته به نظر برسید، تا در همان برخورد اول او را تحت تاثیر قرار داده و مجذوب کنید. به طوری که پسر ترغیب شود شما را بیشتر بشناسد و شانستان برای ملاقات های بعدی و حتی رساندن رابطه به ازدواج افزایش یابد. اما جذب مردان در برخورد اول تنها در صورتی امکان پذیر است که بدانید آقایان معمولا در اولین برخورد به چه چیزهایی توجه می کنند، آداب بیرون رفتن با پسر چیست و در جلسه اول آشنایی دختر چطور باید رفتار کند و چه باید بگوید تا پسر مورد نظر تحت تاثیر قرار گیرد. موضوعی که رادیو عشق در این مقاله به آن می پردازد.

 

فهرست مطالب

اگر اولین ملاقات شما با پسر مورد نظر است و میخواهید یک ملاقات بی نقص و فوق العاده را رقم بزنید، به طوری که پسر را عاشق خودتان کنید ، گام های زیر را در پیش بگیرید:

 

چگونه دل خواستگار را ببریم

با نشاط و شاداب باشید و برای اولین قرار ملاقات ، لباس مناسب بپوشید.حتی اگر برای صرف یک شام معمولی بیرون می روید، لباس زیبا بپوشید. از پوشیدن لباس های اسپرت خودداری کنید. موها و ناخن های خود را آراسته کنید. از لباسی استفاده کنید که متناسب با هیکل شما باشد و خیلی کوتاه یا تنگ نباشد. نباید بی ارزش و دست یافتنی به نظر برسید.اگر لباس های شما در هنگام ملاقات راحت نباشد نخواهید توانست بر طرف مقابل و بر گفتگویی که دارید متمرکز شوید. سعی کنید از شلوارهای جین خیلی تنگ استفاده نکنید.

باید تمیز و خوشبو باشید. عطر خوب می تواند حس مردان را حتی پس از ملاقات نیز حفظ کند . فقط نباید زیاده روی کنید و همچنین نباید از عطرهای تند استفاده کنید. آرایش ملایم داشته باشید و از رژلب  و خط چشم استفاده کنید. بیش از حد آرایش نکنید!

به وی نشان دهید که اعتماد به نفس دارید. اینکه به یک مرد نشان دهید که به خود اطمینان دارید و خود را باور دارید برای او جذاب است. البته ممکن است شما در اولین قرار ملاقات نتوانید احساس راحتی داشته باشید. با آن مواجه شوید، شما عصبی هستید و ممکن است دستان شما و زیربغلتان عرق کند اما اجازه ندهید که او این را ببیند. چگونه این کار را انجام دهید؟ خوب! از دئودورانت های قوی استفاده کنید و وانمود کنید که عرق نکریده اید. به وی نشان دهید که اعتماد به نفس دارید حتی اگر در این لحظات واقعاً اینطور نباشید. مردان عاشق زنان با اعتماد به نفس و غیر متکبر هستند.

به عبارت دیگر، به پسر رویایی خود نشان دهید که به خود ایمان دارید. چگونه باید این کار را انجام دهید؟ خوب! با او در مورد رویاهای خود و این که دوست دارید آینده چگونه باشد صحبت کنید. فقط از رویاهای خود برای او حرف نزنید بلکه از برنامه هایی که برای رسیدن به این رویاها دارید نیز صحبت کنید. گام هایی که برای تحقق رویاهای خود برداشته اید را برای او توضیح دهید و از او نیز بخواهید که از رویاهایش و اقداماتی که برای تحقق آنها انجام داده است صحبت کند. بیشتر مردان عاشق زنان بلند پرواز و بابرنامه هستند.

به وی نشان دهید که بر خود کنترل داشته و نیازی به مراقبت و توجه ندارید. همچنین با به اشتراک گذاشتن مسائلی که شما را خاص نشان میدهد به وی نشان دهید که فردی منحصر بفرد هستید. این مسائل می تواند شامل استعدادها، تمایلات یا توانایی هایی نظیر نواختن یک آلت موسیقی، مشارکت در ورزش های تفریخی یا انجام کارهای داوطلبانه باشد.

می دانیم که انجام این کار سخت تر از آن است که به نظر می رسد ولی شما می توانید آن را انجام دهید. صادق باشید، مشکل از آنجا شروع می شود که شما سعی میکنید خود را غیر از آنچه هستید نشان دهید.چرا؟ چون به احتمال زیاد وی دوست دارد شما را بشناسد. به جای آن، شما خودتان باشید و حتی اگر او شما را به خاطر آنچه که هستید دوست نداشته باشد، شاید هرگز آن رویا مطابق نظر شما اتفاق نیفتد. در این مواقع سر خود را بالا نگه داشته و به دنبال فردی بهتر باشید. خوب، چگونه می توانید در اولین جلسه ملاقات خودتان باشید؟

موضوعاتی را انتخاب کنید که هم برای شما و هم برای مرد رویاییتان جذاب باشد.آیا هر دوی شما به ورزش علافه دارید؟ آیا زمینه های کاری شما مشابه یکدیگر است؟ آیا هر دوی شما از یک نوع موسیقی، فیلم یا کتاب لذت می برید؟ بله؟ درباره این موارد که با هم اشتراک دارید صحبت کنید. اما در مورد خودتان و آن چیزهایی که دوست دارید یا دوست ندارید صرفا برای این که او شما را بیشتر دوست داشته باشد دروغ نگویید. صداقت داشته باشید ، مرد رویایی شما از راستگویی شما متاثر نمی شود اما اگر بعدها متوجه شود که به او دروغ گفته اید ناراحت خواهد شد.

همانطور که ذکر شد برای جذب کردن و تحت تاثیر قرار دادن پسر در قرار ملاقات اول، لازم نیست در همه چیز با او موافق باشید. پس نظر و سلیقه واقعی خودتان را بیان کنید و می توانید در این موارد با شوخی با هم بحث کنید. وی برای این کار احترام قائل می شود زیرا می داند که شما کسی نیستید که به خاطر او عقاید خود را تغییر دهید، مهم نیست که شما چقدر او را دوست داشته باشید .

مردان چالش و شوخی های شیطنت آمیز را دوست دارند پس فکر نکنید که باید با هر چیزی که او می گوید موافقت کنید. این کار نیز نشان می دهد که شما زنی هستید که عقاید خاص خود را دارید. فعال باشید و با وی بحث کنید. اگر در اولین ملاققات با یک پسر کمی طناز باشید و محترمانه و با حیا شوخی کنید می توانید بر وی تاثیر بگذارید. اکنون تمرین کنید. همیشه این به طور طبیعی اتفاق نمی افتد. اما، هر چه شما بیشتر تمرین کنید، با پسران بیشتری صحبت و شوخی کنید و در لحظه باشید در این موقعیت ها می توانید راحت تر باشید و لحظات خوبی ایجاد کرده و وی را تحت تاثیر قرار دهید.

اگر می خواهید ملاقات های دیگری نیز داشته باشید باید قطعاً این تمایل خود را نشان دهید. پس زمانی که وی در این ملاقات در مورد عادات ، علایق ، ترجیحات و… با شما صحبت می کند به آنها توجه داشته باشید! و سوال بپرسید تا توضیحات بیشتری برای شما بدهد. به عبارت دیگر، ساکت ننیشیند و به وی نگاه کنید و همچنین خنده بیجا نکنید که نشانه عدم توجه شما باشد، کاری انجام دهید که نشان دهد شما هنوز آنجا هستید.

دلبری کردن نشان می دهد که شما تمایل دارید رابطه شما فراتر از دوستی معمولی برود. حالات بدن و حرکات وی را تکرار کنید. در هنگام سخن گفتن به سمت او متمایل شوید. ارتباط چشمی را با وی حفظ کنید، گاهی اوقات سر خود را تکان دهید و هر از چندگاهی لبخند بزنید. به علاوه، صحبت های او را قطع نکنید و اجازه بدهید که راحت در مورد شما صحبت کند. همچنین، افکار، عقاید، باورها، تمایلات، عادات و… خود را به او بگویید، تعادل مکالمه را حفظ کنید. علاوه بر این کمی هم دلبری کنید. از ملاقات، خردورزی، ویژگی های شخصییتی و شوخ طبعی او تعریف کنید و با لطافت با “تشکر کردن” تعاریف و تمجیدهای او را بپذیرید.

هیچ کس دوست ندارد در قرار های ملاقات هدفی پنهانی وجود داشته باشد. اگر شما دیدید که پسری شما را فقط به خاطر روابط جنسی می خواهد و به گونه ای با شما صحبت می کند که شما این را حس می کنید باید این ارتباط را قطع کنید. مردان نیز عادت دارند که زنانی را ببینند که آنها را صرفا برای ازدواج یا حمایت های مالی و عاطفی می خواهند.

زمانی که شما صادقانه نشان می دهید که فقط به خاطر اشنایی آمده اید و چیزی فراتر از آن نمی خواهید، خودتان خواهید بود و از لحظات خود لذت می برید و یک پسر نیز متوجه آن خواهد شد. او می خواهد بداند که این زن با ارزش کیست؟ و چگونه در زندگی شخصی خود شاد است که چیزی از من نمی خواهد؟ او در لحظه شاد است و فشاری وارد نمی کند. او فقط می خواهد مرا بشناسد و همین باعث می شود که او از این ارزشمندی شما شگفت زده شده و بخواهد رابطه با شما را ادامه دهد.

حتی اگر او ذهن شما را مشغول کرده باشد، اگر نشان دهید که هنوز انتظار دارید او شایستگی های خود را به شما نشان دهد و شما هنوز این چیزها و کارها را به عنوان اموری عادی و خوشایند می بینید او به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

اینکه یک زن پیک و سهم خود را حساب کند از اهمیت زیادی برخوردار است. ارائه این پیشنهاد بسیار مهم است، چه پسر بخواهد سخاوتمندانه پیشنهاد شما را رد کند و چه بخواهد آن را قبول کند.این که شما بخواهید سهم خود را بپردازید حاوی یک پیام مهم است و آن این است که شما باور دارید که با او مساوی هستید. این بر مردان تاثیر زیادی دارد. هیچ کس دوست ندارد که مدیون باشد. درست است؟او تمایلی ندارد که مانند شما این احساس را داشته باشد که شما صرفا به خاطر این که یک زن هستید می خواهید این کار را انجام دهید. هیچ کس نمی خواهد در یک قرار ملاقات مدیون شود: این یک حس بد است. بنابراین حتما سهم خود را حساب کنید. نشان دهید که بر این باور هستید که در این موضوع با او برابر هستید و همچنین نشان دهید که می خواهید در پرداخت هزینه ها سهیم باشید و امیدوار باشید که او بدون هیچ مشکلی پیشنهاد شما را رد کند.

در نهایت، در پایان ملاقاتبه خیلی ماهرانه و ظریف به او بگویید که مایل به دیدار دوباره او هستید و علاقمند هستید که وی از شما بخواهد که دوباره با هم قرار بگذارید. شما می توانید بگویید که “امشب خیلی عالی بود و امیدوار هستید که دوباره او را ببینید”.

برای جذب پسر مورد علاقه در دیدار اول، لباس متناسب بپوشید، عطر بزنید و تیپ ظاهری شیکی داشته باشید. عزت نفس بالایی از خودتان به نمایش بگذارید، صداقت داشته باشید و خودتان باشید. برای جذاب بودن در صورت امکان کمی  او را به چالش بکشید. در عین حال با کمی دلبری، تمایلتان را به طرف مقابل نشان دهید و نشان دهید او را تنها به خاطر خودش میخواهید.

در پایان ملاقات آشنایی، پیشنهاد دهید که سهمتان را خودتان حساب کنید و در نهایت با اعلام رضایت از زمانی که ملاقات و زمانی که با هم گذراندید، او را برای ملاقات های بعدی ترغیب کنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

9 بازدید

20 بازدید

30 بازدید

56 بازدید

100 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودمچگونه دل خواستگار را ببریم

سلام وقت بخیر. مرسی بابت مقاله خوبتون یه سوال داشتم میشه منو راهنمایی کنید؟ من یه دختر ۱۸سالم و توی زندگیم با هیچ پسری رابطه عاطفی نداشتم ولی حدودا ۲ماه پیش بود ک یه پسر به من پیام داد و ابراز علاقه کرد و گفت ک یکسال پیگیرم ک آمارتونو در بیارم و بشناسمتون ولی تازه پیداتون کردم ،واینکه ایشون همه چیز زندگی منو میدونه ،ولی مشکل اینجاست که توی این دوماه اصلا راضی به حتی فرستادن یه عکس از خودشون هم نشده و هر چقدر که بهشون میگم من باید شمارو ببینم راضی نمیشه،البته از همون اول که پیام دادن گفتن که من هدفم ازدواج و دوست دارم که اول شناخت پیدا کنیم بعد همو ببینیم، توی این دوماه ایشون خیلی از رابطه جنسی حرف میزنه و من فکر میکنم ایشون فقط منو بخاطر این کار میخواد،من اصرار زیادی دارم ک ایشونو ببینم و بشناسمشون ولی چون کارشون تهران ،اینجا نیستن و گفتن که تا آخر این ماه حتما میام ک همو ببینیم ولی من واقعا نمیدونم اصلا این رابطرو ادامه بدم یا نه؟روزی که اومدن ببینمشون یا نه ؟و اینکه ایشون خیلی معتقدن که هیچکس نباید از رابطمون خبر داشته باشه.الان من اصلا نمیدونم چکار کنم با ایشون چون دوست ندارم باعث بهم ریختن درسم بشه😞

سلام دوست گرامی طرف مقابل شما شخص امنی نیست. در واقع وقتی پیش از شناخت و دیدار اولیه، شروع به صحبت درباره رابطه جنسی می‌کند، نمی‌تواند شخص مورد اعتمادی باشد. بهتر است تا زمانی که ملاقات حضوری شکل نگرفته است، ذهن خودتان را درگیر این رابطه نکنید و رابطه را ادامه ندهید. در حال حاضر درس شما اولویت دارد.

سلام خسته نباشید مرسی بابت وقتی که میزارید! من 18سالمه امروز پسری که 3 سال پیش باهم بودیم و عاشق هم بودیم پیام داده حرف زدیم و گفتم ک چرا پیام داده من می‌خوام فراموشش کنم هر سال عید پیام میده و حال و احوال مپرسه گفت که پیام داده چون فراموشم نکرده و نمی‌خواد فراموشش کنم منم دوسش دارم و تو این سه سال نتونستم فراموشش کنم و گفتم پس تکلیف همو روشن کنیم گفت به نظرم رودر رو باشه و صحبت کنیم بهتره منم با بی میلی قبول کردم چون هر وقت هرکدوم رفتیم رابطه رو بدون پایان و نتیجه رها کردیم ! نظر شما چیه? اگه با ایشون قرار گذاشتم چطور رفتار کنم?

سلام بهتره همه حرفایی که براتون باقی مونده رو مطرح کنید، به این فکر کنید که چرا رابطه‌تون دفعه قبل تموم شده و چقدر از اون دلایل الان پابرجا هست. ضمن اینکه مشخص کنید که می‌خواهید چطور رابطه‌ای رو مجددا شروع کنید و راجع بهش با هم حرف بزنید. اگر می‌بینید شما یا ایشون جدیت لازم رو ندارید،‌پس بهتره دیگه ادامه ندید و رابطه‌تون رو به طور جدی تموم کنید تا راحت‌تر بتونید باهاش کنار بیایید.

سلام خسته نباشید من حدودا چند ماهی میشع ک تو رابطم از میزان علاقه ی طرف مقابل نسبت ب خودمم خبر دارم و مطمئنم ازینک منو دوس دارع حسمونم دو طرفس اما ما تا بحال بیرون نرفتیم باهم ی مدتیع ک دارع میگ ک باهم بیرون بریم اما من میترسم اخع نمیدونم چجوری باید رفتار کنم نمیدونم تو ملاقات حضوری باید چ کار کرد و چ رفتاری از خودم نشون بدم اگ میشع راهنماییم کنید

سلام نگرانی‌تون رو می‌فهمم ولی بهتره زودتر همدیگه رو حضوری ببینید و نخواهید رابطه رو فقط به شکل مجازی جلو ببرید. بهتون پیشنهاد می‌کنم با شرکت در دوره جذب عشق از آشنایی تا ازدواج هم برای قرار حضوری آماده بشید هم رابطه‌تون رو صحیح‌تر و بهتر جلو ببرید.

سلام یه هفته پیش خالم به من گفت که پسر عمه شوهرش کیس مناسبیه برا ازدواج و الان خونه و ماشین و کارش به راس و سر سخت داره دنبال زن میگرده فقط آدمی نیس که بتونه مخ کسیو بزنه و باهاش بره تو رابطه خانوادشم عالین.فقط باید مخشو بزنی زنش بشی.خالم گفت آدمیم نیست که خوشش بیاد بیاد به خودت بگه.از طریق خانواده عمل میکنه و تو یک ماه کارو تموم میکنه.پسره هم خیلی آدم با شخصیت و مومنیه و اهل دوست دختر اینا نیست.من مربی مهدم.اونم کارمند بیمست.به بهونه ی مشکل بیمه بهش زنگ زدم و یه نیم ساعتی صحبت کردیم.و بعدش چند روزی عادی پیام دادیم.پیام در حد دو سه تا در روز.چون خیلی کم انلاین میشه.ولی عادی و خیلی محترمانه ولی دلبرانه.خلاصه گذشت دیروز که اومده بود خونه باباش یهو پیام داد کجایی گفتم خونه.گفت بیام دنبالت میای سوار ماشینم بشی نقاشیاتو ببینم.اخه من طراحی چهره میکنم.من گفتم نه اجازه ندارم جلوه ی خوبیم نداره.خیلی تعجب کردم از شخصیتش اینجوری گفت.احساس میکنم توی امتحان کردن طرفش ناوارده که اینقدر صریح گفت بیا سوار ماشینم شو😅…بعدش گفت خب میاین خونه خالتون تا منم امشب با مامانم بیام.گفتم اره.با خالم هماهنگ کردم رفتم و شب اومدن و بچه خواهرش که سه سالشه اورده بود.رفتارش با بچه خیلی خوب بود.مامانش اصلا منو ندیده بود ،مامانش از در که اومد داخل سریع پرسید تو دختر فلانی هستی و خیلی راجب خونمون و کار بابام و خودم پرسید.حس کردم به مامانش گفته.اخه مامانش خیلی ضایع راجب من سوال میپرسید از درم اومد داخل فوری گفت تو فلانی هستی😅اصلا منو نمیشناختموقع خدافظی دیر تر از مامانش رفت به بهونه ی که چاییشو تموم کنه.اخر سر خیلی با دختر خالم که کوچیکه مهربونی کرد و خدافظی کرد و اخرش تو چشام نگاه کرد و گفت خدافظ منم سرمو انداختم پایینو گفتم خدافظ.موقعی که نشسته بودن من خیلی ساکت بودمو کلا کنار خالم و پشتش نشسته بودم که دیدن من براش سخت بود هی گردنشو کش میداد.من یه نقاشیمم گفت بزار تو راه پله زودتر رفت برش داشت برد گزاشت تو ماشین اومد.خیلی خودشیرینی میکرد و میخواست یه حرفایی زده باشه ۳۰سالشه.بعدش کلی بابت نقاشیم تشکر کردو اخرین پیام از طرف من بود .دیگه چیزی نگفت.منم دیگه پیام ندادم گفتم بزار خودش پیام بده.تو تماس تلفنی منو خیلی تحویل گرفت و یبار گفت هر وقت مشکلی داشتی به خودم زنگ بزن من همیشه شنوای شما هستم و دوست دارم هنرمندی مثل شمارو ببینم…کلا لفظش محترمانست.ولی من دیدمش خوشم اومد ازش.به نظرتون از من خوشش اومده .به نظرتون خودش دوباره پیام میده ؟به نظرتون عملکرد من چطور بوده؟میخوام نظرتونو کلی بدونم

سلام یه هفته پیش خالم به من گفت که پسر عمه شوهرش کیس مناسبیه برا ازدواج و الان خونه و ماشین و کارش به راس و سر سخت داره دنبال زن میگرده فقط آدمی نیس که بتونه مخ کسیو بزنه و باهاش بره تو رابطه خانوادشم عالین.فقط باید مخشو بزنی زنش بشی.خالم گفت آدمیم نیست که خوشش بیاد بیاد به خودت بگه.از طریق خانواده عمل میکنه و تو یک ماه کارو تموم میکنه.پسره هم خیلی آدم با شخصیت و مومنیه و اهل دوست دختر اینا نیست.من مربی مهدم.اونم کارمند بیمست.به بهونه ی مشکل بیمه بهش زنگ زدم و یه نیم ساعتی صحبت کردیم.و بعدش چند روزی عادی پیام دادیم.پیام در حد دو سه تا در روز.چون خیلی کم انلاین میشه.ولی عادی و خیلی محترمانه ولی دلبرانه.خلاصه گذشت دیروز که اومده بود خونه باباش یهو پیام داد کجایی گفتم خونه.گفت بیام دنبالت میای سوار ماشینم بشی نقاشیاتو ببینم.اخه من طراحی چهره میکنم.من گفتم نه اجازه ندارم جلوه ی خوبیم نداره.خیلی تعجب کردم از شخصیتش اینجوری گفت.احساس میکنم توی امتحان کردن طرفش ناوارده که اینقدر صریح گفت بیا سوار ماشینم شو😅…بعدش گفت خب میاین خونه خالتون تا منم امشب با مامانم بیام.گفتم اره.با خالم هماهنگ کردم رفتم و شب اومدن و بچه خواهرش که سه سالشه اورده بود.رفتارش با بچه خیلی خوب بود.مامانش اصلا منو ندیده بود ،مامانش از در که اومد داخل سریع پرسید تو دختر فلانی هستی و خیلی راجب خونمون و کار بابام و خودم پرسید.حس کردم به مامانش گفته.اخه مامانش خیلی ضایع راجب من سوال میپرسید از درم اومد داخل فوری گفت تو فلانی هستی😅اصلا منو نمیشناختموقع خدافظی دیر تر از مامانش رفت به بهونه ی که چاییشو تموم کنه.اخر سر خیلی با دختر خالم که کوچیکه مهربونی کرد و خدافظی کرد و اخرش تو چشام نگاه کرد و گفت خدافظ منم سرمو انداختم پایینو گفتم خدافظ.موقعی که نشسته بودن من خیلی ساکت بودمو کلا کنار خالم و پشتش نشسته بودم که دیدن من براش سخت بود هی گردنشو کش میداد.من یه نقاشیمم گفت بزار تو راه پله زودتر رفت برش داشت برد گزاشت تو ماشین اومد.خیلی خودشیرینی میکرد و میخواست یه حرفایی زده باشه ۳۰سالشه.بعدش کلی بابت نقاشیم تشکر کردو اخرین پیام از طرف من بود .دیگه چیزی نگفت.منم دیگه پیام ندادم گفتم بزار خودش پیام بده.تو تماس تلفنی منو خیلی تحویل گرفت و یبار گفت هر وقت مشکلی داشتی به خودم زنگ بزن من همیشه شنوای شما هستم و دوست دارم هنرمندی مثل شمارو ببینم…کلا لفظش محترمانست.ولی من دیدمش خوشم اومد ازش.به نظرتون از من خوشش اومده .به نظرتون خودش دوباره پیام میده ؟به نظرتون عملکرد من چطور بوده؟میخوام نظرتونو کلی بدونم

سلام با توجه به ویژگی‌هایی که خاله‌تون گفتن ایشون مستقیم به کسی ابراز علاقه نمی‌کنن و اگر اینطور باشه احتمالا ابراز علاقه مستقیمی نکنن. ولی احتمالش زیاده که پیام بدن. خوبه که هم خودش و هم مادرش شما رو دیدن و به نظر میرسه که ایشونم نظر مثبتی نسبت به شما داشته باشن. با این حال بهتره شما خیلی پیگیری نکنید و اگر خودش پیامی شما خیلی پیام و .. ندید. یه نکته مهمی هم که هست اینه که قبل از تصمیم به ازدواج نیاز به شناخت کافی و کامل هست و حتی اگر ایشون جلو بیان نباید خیلی سریع و بدون آشنایی کافی برای ازدواج تصمیم بگیرید.

سلام، من همونیم ک گفتم عاشق پسری شدم ک بهم میگه خواهر و۶ماهی ب دلیل موضوعی باهم بحثمون شد و ازش خبری نداشتم..بالاخره شب تولدش بهش پیام تبریک دادم و اونم برعکس انتظارم ک فک میکردم عصبی میشه خیلی گرم و خوب جوابمو داد و گفت اولین کسی بودم ک بهش تبریک گفتم و الان یک ماهی میشه ک همش باهاش حرف میزنم و یه شبم برلی اولین بار باهاش بیرون رفتم و اونشب بهترین شب عمرم بود و کلی باهم حرف زدیم و خندیدیم و کلی باهام شوخی کرد ..اینم بگم ک کلی استرس داشتم و وقتی میخواستم برم پاهام از ترس میلرزید ولی وقتی کنارش بودم هیچ ترسی نداشتم و عین خیالم نبود و خودمم از اینکه چرا نمیترسم مونده بودم چون من حتی نمیتونستم پشت گوشی با یه پسر حرف بزنم ولی با اون خیلی راحت حرف میزدم و میخندیدم و وقتی چند روز از اون شب گذشت و داشتیم حرف اونشبو میزدیم ک گفت بازم میریم و این یکی از خواسته های دلمم بود ودوس داشتم بازم باهاش باشم..حتی بهش گفتم ک پسر از دوقدمیم میبینم پاهام میلرزه و گفت ک با من بودی پاهات لرزید گفتم ن و و براش حسی ک کنارش داشتمو توضیح دادم ک شاید چیزی بفهمه ..ولی هنوزم گاهی بهم میگه خواهر ولی من توجه نمیکنم و میخوام برای خودم باهاش خاطره بسازم و شاید روزی تصمیم بگیرم حرف دلمو بهش بزنم و هرچی ک شد خودم جورشو بکشم..ولی از این میترسم ک اگه بفهمه من ب چشم دیگه ای میدیدمش شاید دیگه هیچوقت باهام حرف نزنه ولی از اینکه تکلیف خودمو بدونم باید یه روزی بهش بگم نمیدونم چیکار کنم همینجور باهاش خاطره بسازم و بهش چیزی نگم یا بگم و دیگه هیچوقت باهاش حرف نزنم ولی برای من راه دوم خیلی سخته ک ازش تامدت ها بیخبر باشم چون اون چند ماه برام مثل یک سال گذشت..

سلام. من دختر ۲۵ ساله هستم.از نظر مالی خدا رو شکر سطح خوب و مطلوبی داریم. با پسری آشنا شدم که هم‌سن خودم هست و از نظر مالی هم در یک سطحیم تفریبا.و تنها مشکلم اینه که خیلی رک گاهی میگه تو حساب کن عزیزم. یا شام امشب مهمون تو . یا فردا مهمون منی.من مشکلی با اصل قضیه ندارم. چون هر دو در یک سطحیم و با طرز فکر امروزم هم دلیلی نمیبینم که یه مرد همیشه قرار باشه حساب کنه. اما به خاطر عرف حاکم و نظر اطرافیانم دارم بد بین میشم به رابطه. میشه راهنماییم کنید؟ هرچی گشتم هم همچین مشکلی تو نت پیدا نکردم!!

دوست عزیز سلام

یک مساله خیلی مهمی که در روابط عاطفی وجود داره، همین نظر اطرافیان در مورد رابطه هست که هم می‌تونه مفید باشه و هم خطرناک! چرا؟ چون اولا اطرافیان شما روان‌شناس نیستند و حرف‌هایی که می‌زنند بیشتر نظر شخصیشونه تا علمی؛ دوما اینکه اون‌ها فقط بخشی از ماجرا رو می‌دونند و بنابراین صحبت کردن در مورد این مساله، بدون در نظر گرفتن کل محتوی رابطه بسیار می‌تونه خطرناک و آسیب‌زا باشه. یکی از آسیب‌هاش هم همین مساله‌ای هست که شما مطرح کردید. اینکه آیا رفتار ایشون خوبه یا نه، بسیار و بسیار بستگی داره به نوع فرهنگی که هر دوی شما هستید و صد البته باقی مسایل در رابطتون؛ بنابراین باید خودتون در نهایت تصمیم بگیرید که چی کار باید بکنید. شما می‌تونید به این سوالاتی که براتون ارسال کردم خوب فکر کنید تا بتونید با دید بهتری تصمیم بگیرید: رک بودن ایشون در مورد خرج کردن چه احساسی به شما می‌ده؟ چه فکرهایی سراغتون میاد؟ چی باعث بدبینیتون به ارتباط می‌شه؟ باتوجه به شناختی که ازشون دارید، فکر می‌کنید چرا این حرف رو می‌زنن؟ آیا فکر می‌کنید مساله فرهنگی تو این قضیه دخیل باشه؟ باقی ارتباطتون چطور هست؟ آیا در زمینه‌های دیگه‌ای هم مشکل دارید یا فقط همین یه مورده؟

برای تصمیم‌گیری بهتر پیشنهاد می‌کنم این مقاله رو هم بخونید:چه کار کنم پسر برام خرج کنه؟

من فردا با یه پسر قرار دارم که من به او علاقه دارم اما هدف او از قرار فقط یه دوستی معمولی هست چجور رفتار کنم

دوست عزیز سلام

قطعا وقتی شما کسی رو دوست داشته باشید، دوستی معمولی براتون عذاب‌آور و سخت خواهد بود. شما می‌تونید تصمیم بگیرید که تا علاقتون بیشتر نشده، خودتون رو از این رابطه بیرون بیارید تا آسیب بیشتری نبینید، یا تلاش کنید و سعی کنید ایشون رو به خودتون علاقه‌مند کنید. قطعا هر کدوم از این تصمیمات مزایا و معایبی داره که باید با توجه به شرایط و ویژگی‌هاتون، یکی رو انتخاب کنید. خب اولی شاید آسیب کمتری داشته باشه ولی در عین حال شما شانس خودتون رو برای امتحان کردن شرایط از دست می‌دید، دومی ممکنه بشه و ممکنه نشه و اگر نشه آسیبش بیشتر هست ولی خب شما به هر حال حداقل تلاش خودتون رو کردید. پیشنهاد می‌کنم این مقاله از رادیو عشق رو بخونید: “عاشق پسری شدم که دوستم نداره“

سلام وقتتون بخیر من یه راهنمایی خیلی واجب میخواستم ازتون من یه دختر 23 هستم که تو دوران کاراموزیم با یکی از همکاران آقا که تو یه اتاق باهم همکار بودیم آشنا شدم ما باهم مابین کار صحبت میکردیم هم کاری و هم شخصی و واقعا راهنمایی و کمک من بودن تو این دوران به تدریج اواخر کاراموزیم ایشون هر زمان که تنها میشدیم بیشتر حرف رو به مسائل شخصی از قبیل علایق و اهدافم و ازدواج و شرایطم برای ازدواج و اختلاف سنی مدنظرم با همسر ایندم که من بهشون گفتم خیلی سن برام اهمیتی نداره و خانوادم و اینجور مسائل میکشوندن و در رابطه با زندگی و خانواده خودشون هم البته توضیح میدادن و دو سه بار هم از ملاک های من برای ازدواج پرسیدن و خیلی هم از اخلاق و رفتار من تعریف میکردن و اینکه یجوری هم سعی کردن شماره من رو با احترام بگیرن که در اخر هم هر دو شماره همو بهم دادیم راستش من چون خیلی توی این فضا نبودم و بیشتر هدفم کار و یادگیری تو این مدت بود و اینکه چون ایشون مدیر بودن و 16 سال از من بزرگتر هستن و مهمتر اینکه از حرکاتشون احساس کردم ایشون دوست دختر دارن خیلی سربالا و سنگین و غیر واضح و البته با احترام جواب ایشون رو میدادم ولی راستش بدمم نمیومد ازشون و کم کم بهشون علاقه مند شدم الان تقریبا یکسال از خروج من از اون شرکت گذشته دو سه باری ایشون اول برای من متن و موزیک فرستادن و خیلی صمیمی و با احترام پیام میدادیم که ایشون یکی دو بار گفتن جور بشه ببینیم همدیگرو و بعد از اون دو سه بار هم من سعی کردم به بهانه راهنمایی و کار چون من دنبال کار هستم بهشون پیام بدم رابطه رو حفظ کنم و باهم حرف زدیم ولی این یکی دوبار اخیر مثل سابق صمیمی نبودن و خیلی رسمی تر پیام میدادن و دیگه از طرف ایشون هیچ اقدامی نشد نه برای قرار دیدار و نه پیام دفعه اخری هم که خیلی کوتاه حرف زدیم چون من کرج هستم به من گفتن جور کنیم همدیگرو ببینیم اگر اومدی تهران به من بگو هماهنگ کنیم ببینمت ولی یجورایی احساس کردم همینجوری تعارفی تو پیام گفتن و من اقدامی نکردم راستش من واقعا هر چی میگذره بیشتر بهشون علاقه مند میشم و خیلی دلتنگشونم و نمیتونم بهشون فکر نکنم و همش به یاد اون دوران و خاطرات و حرفاشون میفتم و افسوس میخورم که چرا من اونجور که باید رفتار نکردم و یجورایی ردشون کردم و همش خودم رو مقصر میدونم و خیلی خیلی پشیمونم ولی چون غرور دارم و خیلی رویِ این کارارو ندارم نمیدونم واقعا الان باید چیکار کنم روم نمیشه خیلی بهشون پیام بدم حس میکنم مزاحمشون میشم و شاید منو اصلا نخوان چون نمیدونم اصلا ایشون منو از اون اول برای خودشون میخواستن یا هدف دیگه ای داشتن از طرفی احساس میکنم اگر شاید یکبار همدیگرو ببینیم بفهمم که هدف ایشون واقعا اشنایی و دوستی و ازدواج بوده یا چیز دیگه ولی نمیدونم درسته که من باهاشون اولین قرار دیدار پ رو بزارم یعنی همینجور گه خودشون گفتن برم تهران بهشون خبر بدم یا نه؟ متاسفانه هر روز هم که میگذره احساس میکنم من رو فراموش کردن و فاصله بیشتر میشه این رو هم بگم گه من توی این مدت همش سعی کردم با تلاش و مطالعه و …خودم رو ارتقا بدم و با استوری های مختلف تو اینستا که در حال حاضر تنها ارتباط بین ماست به ایشون بفهمونم ولی نمیدونم احساس میکنم همش بی فایدست و ایشون بهتر از من رو دارن اگ لطف کنین پاسخ من رو بدین ممنون میشم چون واقعا دارم اذیت میشم تو این شرایط و نمیدونم چیکار کنم شرمنده بابت توضیحات طوالانیم ممنون میشم اگر بتونین حتی کوتاه راهنماییم کنین🙏

دوست عزیز سلام

به دلیل بالاتر بودن سن ایشون از شما (16 سال) و اینکه مطمئن نیستید آیا ایشون در رابطه عاطفی هستند یا خیر، کمی مساله سخت می‌شه. شما می‌تونید کمی مکالمه خودتون رو با ایشون بیشتر کنید تا نسبت به این مساله که آیا در رابطه هستند یا خیر، اطلاع کسب کنید. اگر متوجه شدید که در ارتباط عاطفی نیستند می‌تونید با کمک پیام‌هایی که برای هم ارسال می‌کنید، کمی برای جذب ایشون تلاش کنید (برای اینکار می‌تونید از دوره “بهبود رابطه با موبایل” استفاده کنید). البته بهتره بعد از مدتی (سعی کنید طولانی نشه تا شما وابسته‌تر نشدید)، یک جلسه حضوری هم داشته باشید. بعد از اون بررسی کنید و ببینید آیا این رابطه ارزش تلاش بیشتر داره یا نه. منظور از اینکه ارزش داره یا نه این هست که آیا به نظرتون اصلا با ایشون می‌شه به رابطه متعهدانه‌ برسید یا خیر. ممکنه ایشون از نظر شما به خودشون مطمئن نباشن، برای همین جلو نمیان، البته برخی از افراد حتی خودشون هم نمی‌دونند که با پیام‌ها و سیگنال‌هایی که ارسال می‌کنند فرد مقابل رو دچار سوءبرداشت می‌کنند، گاهی هم این مساله عامدانست؛ فهمیدن اینکه ایشون کدوم یک از این افراد هستند سخته و شما هستید که باید ببینید آیا حاضرید این ریسک رو بپذیرید که رابطتون رو کمی ادامه بدید تا نیت ایشون رو متوجه بشید یا نه. بهترین کار اینه که با روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید تا زیر نظر ایشون جلو برید؛ اینطوری احتمال آسیب دیدن کمتر می‌شه.

سلام من تازگی ها عاشق یه نفر شدم که خیلی خجالتی و اروم وخیلی خشک رفتار میکنه توی پیامک ها ولی وقتی با من رو دروحرف میزنه خوبه من الان نمیدونم که من ودوستداره یا نه چون چند بار که من بیرون دیده یکی از دوستام دیده که به من نگاه کرده همم یه بار همون دوستی که با من بوده تو یه فروشگاه دیده اونو جا خورده الان نمیدونم چرا اینطور رفتار میکنه

دوست عزیز سلام

اینکه ایشون شما رو دوست دارند یا نه خیلی مشخص نیست؛ اما به هر حال شما به ایشون علاقه اولیه رو دارید، به همین دلیل می‌تونید کمی از تکنیک‌های جذب پسر با استفاده از روش‌های غیرمستقیم استفاده کنید. اینطوری نسبت به ایشون شناخت بیشتری پیدا می‌کنید و به همین دلیل بهتر می‌تونید تصمیم بگیرید که آیا جدی‌تر کردن این ارتباط درسته یا نه؛ اگر تکنیک‌های جذب رو به خوبی اجرا کردید، می‌تونید دید بهتری نسبت به نیت ایشون به خودتون داشته باشید: برای جذب به صورت غیر مستقیم، لازمه اول کمی ارتباطتون رو با هم بیشتر کنید؛ مثلا از طریق همین پیام فرستادن. شما می‌تونید با شرکت در دوره “جذب مرد با موبایل” نکات کاربردی و خوبی در این زمینه یاد بگیرید. بعد از اینکه ارتباطتون با هم بیشتر شد، راحت‌تر می‌تونید از تکنیک‌های متعدد جذب به صورت غیرمستقیم استفاده کنید؛ مثلا استفاده درست و موثر از زبان بدن، دعوت کردن ایشون به دورهمی‌های دوستانه و … . شما می‌تونید در این زمینه، مقاله: “چطور می‌توانم به یک پسر بفهمانم دوستش دارم؟” و مقالات مشابه رو مطالعه کنید و از تکنیک‌هایی که گفته شد استفاده کنید.

سلام وقتتون بخیر من خانمی هستم 26 ساله و دو سال هست که از همسر سابقم جدا شدم. یه مدت داخل گروه تگرامی عضو بودم که با آقایی آشنا شدم، ایشون یک سال از من بزرگتر هستن و مجرد، شرایط زندگیشون خوبه و قصد ازدواج دارن اول ممانعت کردم در این رابطه اما ایشون گفتن که پدرشون شهید و مادرشون هم از دست دادن و برادر هاشون هم ازدواج کردن و در حال حاظر کسی نیست که براش خانمی رو انتخاب کنه برای ازدواج و به همین خاطر چون از من خوششون اومده میخوان که با من ازدواج کنن. حتی من همدان زندگی میکنم و ایشون تهران زندگی میکنن و مشغول به کار هستن و به خاطر من میخوان انتغالی بگیرن و بیان همدان زندگی کنن. ما قرار گذاشتیم به مدت دو ماه با هم در ارتباط باشیم برای آشنایی و بعد از دو ماه ایشون به خاستگاری بیان. اوایل آشنایی خیلی خوب بودن و با هم تعامل زیادی داشتیم برای قرار ملاقات که با من گذاشتن بین حرفاشون متوجه شدم که به جز صحبت در مورد آینده از من سکس هم میخوان و من واقعا ترسیدم و این قرار رو کنسل کردم دقیقا از فردای همون روز ارتباطشون با من کمتر و کمتر شد و هر سری که پیگیر موضوع میشدم ایشون میگفتن که مشغله اشون زیاد شده، حالشون خوب نیست، مهمونی هستن و… من هم به خاطر این رفتار هاشون قصد کات کردن رو داشتم اما ایشون اصرار میکردن و مانع میشدن و میگفتن که منو میخوان و مثل روز اول دوستم دارن و هر سری میگه که من از فردا همون مرد روز های اول میشم اما باز سرد هستن و به رفتارشون ادامه میدن حالا من واقعا نمیدونم باید چکار کنم( از زمان مهلت دوماهه آشنایی هم تقریبا چند روزی مونده و ایشون هنوز چیزی در رابطه با خاستگاری نگفتن) آیا ادامه دادن به این رابطه صحیحه؟ بیخیالش بشم یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی وقتی شخصی در حین آشنایی از شما درخواست نزدیکی دارند یعنی بیشتر به ارضا نیاز جنسی خود فکر میکنند تا شناخت طرف مقایل جهت زندگی مشترک و اینکه بعد از درخواست و رد این درخواست توسط شما سرد شدند کاملا طبیعی هست .بهتر هست در اولین زمان با ایشان قاطعانه صحبت کنید و تکلیف این رابطه مشخص شود .در صورتی که مردد هستند و نمیتوانند تصمیم بگیرند رابطه را تمام کنید

سلام من چند ماهیه به پسری علاقه مند شدم که فقط مجازی باهم نزدیک یکسال و خورده ای چت میکنیم ولی آشناست و کاملا میشناسمش ولی اون بهم میگه ابجی و روم خیلی حساسه و غیرت داره و میگه با پسرای دیگه چت نکن و بلاک کن یا اینستا نداشته باش یا حرف پسردیگه ای میزنم عصبانی میشه ولی من هیچوقت داداش صداش نکردم و ب عنوان داداش باهاش نبودم حالام بخاطر این مسائل حساس شدناش بهم گفت ب حرفم گوش نمیدی بهم پیام نده و الان ۶ماهی میشه ک دلم براش تنگ شده ولی غرورم اجازه نمیده بهش پیام بدم چیکار کنم ؟فکر میکنین اونم دوسم داره؟

سلام دوست گرامی با توجه به مواردی که مطرح کردید به نظر میرسه یک غیرت و احساس برادرانه نسبت به شما دارند و اینکه الان با گذشت ۶ ماه، ایشون اقدامی نکردن پس قضیه احساسی نبوده است و حسی کاملا معمولی وجود داشته.پس شما هم منطقی باشید و به دنبال روابط یکطرفه نباشید

سلام وقت بخیر من همکاری دارم که بهش علاقه دارم او هم ابراز علاقه میکنه وهمیشه توجه داره وبه بهانه های مختلف میاد پیش من البته مودبانه می دونم قصد ازدواج داره ولی دودله و سىوالم اینه چطور میشه واسه ازدواج ترغیبش کردضمنا شنیدم با همکارم راجع به معرفی کیس برای ازدواج صحبت کرد به نظرتون چه کنم

دوست عزیز با سلام نکته مهم این است که خیالبافی نکنید و واقعیت را در نظر بگیرید شاید ایشان به عنوان همکاری صمیمی با شما صحبت می کنند اما درصورتی که به نظر شما فرد موردنظر از لحاظ ویژگی ها و ایده آل های اولیه مناسب ازدواج هستندبهتراست از طریق همکارتان و غیر مستقیم دلایل به تاخیر افتادن ازدواج و دغدغه‌های او با خبر شوید و در صورت امکان کاری کنید نگرانی‌هایش کاهش پیدا کند. علائم و نشانه‌هایی مبنی بر اینکه مایل هستید رابطه به جلو پیش برود در اختیار او بگذارید، با زوج‌های متاهل همکارتان بیشتر در ارتباط باشید و بگذارید بداند شما گزینه‌های ازدواج دیگری نیز دارید، برای اینکه مطمئن شوید اصلا قصد جدی دارند یا نه می‌توانید از کسی که به او نزدیک است کمک بگیرید. همکار مشترک می‌تواند نقش واسطه را ایفا کند. منطقی باشید و درجواب صحبت های ایشان خودتان باشید و اجازه بدهید با شناخت خود واقعی شما به این ازدواج ترغیب شود.

سلام و خسته نباشید . من به تازگی (حدود دوماهی هست) که از یکی خوشم اومده(تو مسیری که من همیشه رفت و آمد دارم مغازه داره) الان یک ماهی میشه که هر دو سه روز یکبار باهم چت میکنیم (اکثر اوقات خودش بهم پیام میده) اونم در حد معمولی دو سه باری هم در مورد موضوعاتی صحبت کرد که من حس کردم فقط برای این با من صحبت میکنه که راضیم کنه نیازاشو برطرف کنم البته شاید اینجوری هم که من میگم نباشه ولی خب برداشت من این بود و به طور کلی با طرز چت کردنش انگار که پسر خوبی نیست و نمیشه بهش اعتماد کرد چند روز پیش بهش گفتم که از این رفتار و طرز حرف زدنش خوشم نمیاد و از اون روز هم دیگه تکرارش نکرده و مثل یه دوست معمولی باهام صحبت میکنه من دوسش دارم ولی نمیدونم چی درسته و باید چیکار کنم !

سلام دوست گرامی سعی کنید به صحبت ها و رفتارش دقت کنید اصلا رابطه را باز نذارید و اجازه وروذ به حریم شخصی را ندهید مدتی صبر کنید تا قصد و نیت ایشان مشخص شوذ.در صورتی که بعد از یکماه هدفی برای رابطه نداشتند بهتر هست کات کنید

سلام من دوماهه ک با یه اقایی دوست شدم و بهش علاقه دارم البته حدود سه سال بود ک بهشون علاقه داشتم چون تقریبا فامیل میشیم و من چند باری ایشون رو دیده بودم بهشون علاقه مند شده بودم البته نمیدونستم ک بهم علاقه دارن یا ن ولی تا خب میتونستم اینو بفهمم ک ازم خوششون میاد از نگاهشون و اینا ب هر حال دو ماه پیش من ب ایشون پیشنهاد دادم ک با هم باشیم ایشون هم قبول کردن اما الان وقتایی ک با هم حرف میزنیم تو پیامک خیلی خشکه و اصلا ابراز علاقه نمیکنه اما یه چند باری ک بیرون رفتیم اینجوری نبودن الان واقعا نمیدونم ک دوسم داره یان و اینکه نمیدونم واقعا منو بخاطر خودم میخوان یا اینکه بخاطر چیز دیگه ای ممنون میشم کمکم کنید

سلام دوست گرامی شاید ایشان از دسته افرادی هستند که ارتباطات پیامی و غیر حضوری را دوست ندارند و در فضای واقعی راحتتر صحبت میکنند. میتوانید به برخورد و رفتارشون در ملاقات حضوری دقت کنید و متوجه صداقت در بیان عشقشان شوید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

مطالب پر بازدید


 

وقتی با کسی برای اولین بار دیدار ملاقا ت دارید ، این دیدار ملاقات مخصوصا ،اگر برای ازدواج باشد تاثیر زیادی  زیادی دارد و مهم تلقی می شود .شاید به دیدار کسی بروید که  تصمیم دارد با شما ازدواج کند ،و برای همیشه باهم زندگی کنید در چنین ملاقاتی  به توصیه زیر توجه کنید.
چگونه دل خواستگار را ببریم

شايد اين مهم‌ترين قرار زندگي شما باشد، قراري كه آينده زندگي شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد. شايد خواستگارتان قرار باشد كه تا آخرعمر در كنار شما زندگي كند و تمام رؤياها و آرزوهاي شما را جامه عمل بپوشاند. براي همين اولين قرار مهم‌ترين قرار است، براي آنكه بهترين تاثيرگذاري را در اين قرار داشته باشيد، نكات زير را به خاطر بسپاريد.

فردي كه روبه‌روي شما نشسته است شايد باهوش‌تر از شما باشد و به احتمال زياد از شما باتجربه‌تر است، پس هيچ‌گاه فكر نكنيد كه مي‌توانيد او را بازي دهيد يا گمراه كنيد. سعي كنيد صادقانه رفتار كرده و اگر هم اشتباهي از شما سر زد به آن اعتراف كنيد. دكتر ويتيمور مي‌گويد: اگر در صحبت كردن خواستگارتان حواس شما پرت شده و كلام او را از دست داديد خيلي راحت به او بگوييد كه براي يك لحظه حواس‌تان پرت شده است.  اگر هم فكر مي‌كنيد حرفي كه زده است نامناسب بوده يا او را رنجانده از وي معذرت‌خواهي كنيد. معذرت خواستن شجاعت و انعطاف شما را مي‌رساند و تاثير خوبي روي ذهن طرف مقابل شما مي‌گذارد.

 

 


انتظار چه تاثیری بر او دارد؟

خانم‌ها در بين خودشان مي‌گويند؛ اگر او چند دقيقه منتظر بماند ارزش من را بيشتر حس خواهد كرد. اما اين درست نيست. باور كنيد كه در قرار اول هر دقيقه انتظار كشيدن مي‌تواند مرگبار باشد و باعث عصبانيت و ناراحتي طرف مقابل شما شود و در نتيجه آن جو مناسب چنين جلسه‌اي را بر هم بزند.
اگر شما بنشينيد و انتظار آمدن طرف مقابل‌تان را بكشيد، چه حسي خواهيد داشت؟ قطعا خوشحال نخواهيد بود. يادتان باشد اگر دير كنيد مي‌تواند به اين معنا باشد كه براي طرف مقابل ارزشي قائل نيستيد، براي همين حساب همه زمان‌ها را بكنيد و از جمله حاضر شدن، ترافيك و مشكلات احتمالي را بكنيد تا دير به قرارتان نرسيد.

خاموشش كنيد

شما مي‌خواهيد كه خواستگارتان در زماني كه مقابل شما نشسته است دائما مشغول چك كردن تلفن همراهش باشد يا پيامك بزند و دائما با تلفن صحبت كند؟ اگر از اين رفتار خوش‌تان نمي‌آيد خودتان چنين رفتاري را انجام ندهيد. دكتر دايان گاتمن، روانشناس و متخصص علوم رفتاري در دانشگاه پنسيلوانيا مي‌گويد: «شايد هميشه اين عادت را داشته باشيد كه تلفن همراه‌تان را در نزديك‌ترين جا با خودتان نگه داريد و دائما پيامك‌ها، اي‌ميل‌ها يا تماس‌هاي‌تان را چك كنيد اما براي اولين قرار با خواستگارتان چنين كاري بدترين كار است. خيلي راحت قبل از ورود به محل قرار، تلفن همراه‌تان را خاموش كنيد. مطمئن باشيد يك ساعت خاموش بودن تلفن همراه ضرر جبران‌ناپذيري به شما نخواهد زد.»

پیام لباس‌ها را جدی بگیرید

بگذاريد خيلي ساده بگوييم؛ اولين تاثيري كه روي طرف مقابل‌تان مي‌گذاريد با لباس‌هاي‌تان است، خيلي ساده اگر لباس‌هاي نامناسبي بپوشيد از همان لحظه اول تاثير نامناسبي روي طرف مقابل‌تان مي‌گذاريد، اگر براي خوردن يك قهوه دعوت شده‌ايد بدترين كار اين است كه با لباس و كفش مخصوص كوهنوردي در آنجا حاضر شويد. بهترين كار اين است كه براي اولين قرار با خواستگارتان لباس راحت، آراسته و نسبتا سنگين بپوشيد. لباسي كه مي‌تواند همپايه لباس‌هاي مراسم دورهمي و مهماني‌هاي نه‌چندان تجملي باشد. لباس‌هاي خيلي تنگ يا كفش‌هاي خيلي پاشنه‌بلند انتخاب‌هاي نامناسبي براي چنين قرار ملاقاتي هستند.

 

 معجزه تشکر

يادتان باشد، تشكر كردن نشانه توجه و احترام گذاشتن شما به طرف مقابل‌تان است. شما بايد از احترام و توجهي كه به شما مي‌شود قدردان باشيد و اين قدرداني را نشان دهيد. يك تشكر در مورد پرداخت صورت‌حساب قهوه يا غذايي كه خورده‌ايد، مي‌تواند به خواستگار شما نشان دهد كه شما فردي مودب و نكته‌سنج هستيد كه به جزئيات دقت مي‌كنيد.

جاده دو طرفه قانون

به قوانين طرف مقابل‌تان احترام بگذاريد، اگر او بلند مي‌شود و صندلي را براي شما مي‌كشد از او تشكر كنيد، اگر هم اين كار را نكرد نايستيد تا اين كار را انجام دهد، خودتان صندلي را بكشيد و بنشينيد. اگر او خواست كه صورت‌حساب را پرداخت كند با او چانه نزنيد، اگر هم خواست كه در مورد مسائلي حرف بزنيد يا نزنيد به خواسته او احترام بگذاريد. مطمئن باشيد، اينگونه طرف مقابل‌تان هم به خواسته‌ها و قوانين شما احترام خواهد گذاشت.

در مورد اينها حرف نزنيد

صحبت كردن اصلي‌ترين كليد برقراري ارتباط است اما برقراري يك ديالوگ خوب با فردي كه براي اولين مرتبه با او ملاقات مي‌كنيد كار ساده‌اي نيست. قطعا نمي‌شود فرمول خاصي براي حرف زدن در جلسه اول ارائه داد، اما شايد برعكس اين مورد را بتوان ارائه كرد! بهترين كار اين است كه در جلسه اول با خواستگارتان از صحبت كردن در مورد مسائل سياسي، اقتصادي و البته وضعيت آب و هوا بپرهيزيد. دكتر ژاكلين ويتيمور، متخصص مشاوره خانوادگي در استوك مي‌گويد: «هميشه آدم‌هاي نكته‌سنج و طناز محبوب و مورد توجه هستند اما حتي اگر شخصيتي اينگونه هم داريد در جلسه اول آشنايي خودتان را كنترل كنيد و سعي نكنيد دائما از جملات طنز و بامزه استفاده كنيد يا خواستگارتان را بخندانيد، چرا كه اينگونه او اين تصور را خواهد داشت كه احتمالا شما فردي هستيد كه هيچ چيزي را جدي نمي‌گيريد.»

بيشتر بشنويد تا حرف بزنيد

يادتان باشد، مهم‌تر از خوب حرف زدن خوب شنيدن است. قطعا اگر در همان برخورد اول به طرف مقابل‌تان نشان دهيد كه خوب و با دقت به حرف‌هايش گوش مي‌دهيد تاثير بسيار زيادي روي او گذاشته‌ايد. اگر در زمان حرف زدن، او سؤالي براي‌تان پيش‌ آمد در فواصلي كه او مكث مي‌كند يا منتظر واكنش شماست سؤالات خودتان را بپرسيد. يادتان باشد يكي، دو بار قطع كردن حرف‌هاي او اشكالي ندارد اما خواستگارتان قطعا از اينكه هر دقيقه حرف‌هاي او را قطع كنيد خوشحال نخواهد شد.»

من 1سوال داشتم تو اولين برخوردی ک جوری هماهنگ شد باش برای ديدار اول ک مثلا تصادفی هستش در حد چند دقيقه بهتر چطور بود و رفتار کرد و لباس پوشيدن از هر لحاظ

متوجه نشدم

فردي كه روبه‌روي شما نشسته است شايد باهوش‌تر از شما باشد و به احتمال زياد از شما باتجربه‌تر است، پس هيچ‌گاه فكر نكنيد كه مي‌توانيد او را بازي دهيد يا گمراه كنيد. سعي كنيد صادقانه رفتار كرده و اگر هم اشتباهي از شما سر زد به آن اعتراف كنيد.

Very very nice

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

جام جم سرا: اصلا از‌‌ همان قدیم‌الایام رسم بوده که تمام زنان فامیل آقا پسر، جمع می‌شدند خانه دختر خانم دم بخت! بعد اگر دختر، مثلا چشم خاله‌ مادر داماد را می‌گرفت و همزمان به چشم نوه عمه‌ پدر داماد هم خوش می‌آمد، بادا بادا مبارک بادا می‌شد و عروس و داماد با اجازه بزرگتر‌ها می‌نشستند پای سفره عقد! این مراسمِ دید زدن دختر، که نام مبارکش خواستگاری است، هنوز که هنوز است به قوت خود باقی است! فقط در کیفیت برگزاری‌اش، تغییراتی پیش آمده!

خواستگاری‌های امروزی، جمع و جور‌تر شده‌ است و دختر خانم بعد از رد شدن از فیل‌تر خواهر و مادر پسر (و نهایتا خاله‌ آقا پسر!)، می‌تواند روی مبارک دامادِ داوطلب را در مراسم خواستگاری ببیند و حتی در‌‌ همان جلسه اول چند دقیقه‌ای هم پای صحبت هم بنشینند… اما دغدغه مهمی که همیشه و همه جا از ذهن دختر و پسر‌های دم بخت ما، مثل خوره بالا و پایین می‌رود، هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم است که همیشه هم با استرس‌هایی همراه است. اگر شما هم احساس می‌کنید برای خودتان مردی شده‌اید و یا مثلا قد کشیده و خانوم شده‌اید و بازار خواستگاری رفتن و خواستگار راه دادنتان حالا حالاهاست که داغ شود، باید یک سری نکات اولیه را بدانید، پس تا آخر این صفحه را یک نفس بخوانید…

7 نکته قابل توجه دخترخانم‌ها

وسواس را کنار بگذارید!

از روز قبل سر این‌که چه لباسی می‌پوشید با خودتان به توافق برسید! چک کنید که لباستان اندازه‌ و مناسب باشد تا یکی دو ساعت مانده به آمدن مهمان‌ها توی هچل نیفتید که بد هچلی است این هچل و آدم را حسابی مضطرب می‌کند! لباس خیلی چسب، راحتی و تمرکزتان را به هم می‌ریزد، لباس خیلی گشاد هم جلو دست و پایتان را گرفته و ممکن است هنگام پذیرایی تعادلتان را بر هم بزند و خدای نکرده شست پایتان را فرو کند توی تخم چشمتان و… این یک مورد اگر اتفاق بیفتد، جمع شدنی نیست! از ما گفتن بود!چگونه دل خواستگار را ببریم

دختر باید نگاه سوق‌الجیشی مادر داماد را دریابد

همه جا باید تمیز و مرتب باشد! این کار هم اعتماد به نفستان را بالا می‌برد و هم نشانه احترام به خانواده پسر است. اما حواستان باشد که از یک مکان غافل نمانید، غفلت از این مکان گاهی در حد پراندن خواستگار تبعات دارد! آن مکان هم جایی نیست به جز سرویس بهداشتی!! اصولا بعضی‌ها معتقدند، خانواده‌ای که سرویس بهداشتی تمیزی دارند، ذاتا تمیزند!! این عده به هر بهانه‌ای هم که شده خودشان را به محل فوق می‌رسانند، پس قبل مراسم این مکان را چک کنید تا برقش جوری باشد که بخواباند توی گوش خانواده داماد! (دیدیم که می‌گیم!)

دختر نباید هول باشد یه وقت

خانواده داماد پشت درند! اصلا از شما توقع ندارند که با اولین تقه به در خودتان را بیندازید جلو در! آرامش داشته باشید و با همین آرامش به سمت در بروید! یادتان باشد که حضور شما به همراه مادر برای خوش‌آمدگویی، هنگام ورود خانواده پسر، نشان از ادب و احترام به طرف مقابل است! فقط این حضور یک نکته فنی دارد و آن هم باز نشدن نیش عروس خانم تا بنا گوش است! لطفا بعد از احوالپرسی‌ رسمی و محترمانه بروید تا برای مراسم چای آماده شوید!

دختر باید گلدان آماده داشته باشد

معمولا رسم است که خواستگار‌ها هدیه‌ای برای خانواده دختر می‌آورند، از شیرینی و شکلات گرفته تا گل! که به محض ورود تقدیم مادر عروس می‌کنند! خب وظیفه شماست که از قبل تدابیر لازم را برای یک گل‌کاری حسابی اندیشیده باشید! یک گلدان آماده دم دستتان باشد، سریع گل را بیندازید توی گلدان و بگذارید جلو چشم مادر آقا پسر! اصلا این کار یک صفایی به این زن می‌دهد که نگو!! فقط این کار وظیفه مادرتان است‌ها…

شیرینی، میوه و دیگر هیچ

در این‌که هر دو خانواده نمه‌هایی از استرس دارند شک نکنید! این جور وقت‌ها وسایل پذیرایی سلاحی هستند برای کاهش استرس و دور شدن فکر از موضوع مورد اضطراب! خانواده یک دختر نمونه هیچ وقت برای پذیرایی شیرینی‌تر را انتخاب نمی‌کنند! خانواده یک دختر، آن هم با تجربه‌ خواستگارهای فراوان، میوه‌های راحت‌الپوست (این کلمه اختراع نویسنده است و هیچ معادلی در فرهنگستان ندارد!) را انتخاب می‌کنند، مثل نارنگی و موز و نه مثلا انار و آناناس! تا در کل پذیرایی راحت و بدون دردسر بنشیند به جان آقا داماد و دارودسته‌اش…

مادر دختر باید جو شکن باشد

حتی اگر خانواده داماد در نگاه اول به مذاقتان خوش نیامدند و یا به هر دلیلی مورد پسند نبودند، فراموش نکنید که شما میزبانید. باید گرم باشید و در مواقعی حتی تضمین‌کننده احترام و آرامش مه‌مان! اگر می‌بینید جو و سکوت سنگین است، این شمایید که باید کنترل اوضاع را به دست بگیرد، مثلا با گفتن این جمله که: خیلی خوش آمدید، آدرس که سر راست بود و… سر صحبت و ایضا یخ ملت را هم باز می‌کنید!

و در آخر این‌که دختر نباید خیلی خیلی جدی باشد

به قول مامان بزرگ‌ها، دختر مثل گل است! چند نفری این گل را بو می‌کنند تا اینکه یکی می‌چیندش! پس برای آرامش خودتان هم که شده هیچ وقت جلسات اول را جدی نگیرید! چون اگر خیلی جوگیر باشید و به هر خواستگار به چشم مرد رویا‌هایتان بنگرید، بعد مورد پسند نباشید، ضربه می‌خورید و فکر می‌کنید ظاهر است که حرف اول را در انتخاب می‌زند! یک دختر خوب و با تجربه، در مورد پسندیده شدن، باور غیرمنطقی ندارد و با نگاهی به دور و برش می‌فهمد که یک سری معیارهای مشترک و شخصیت دو طرف است که یک خواستگاری را به ازدواج ختم می‌کند…

6 نکته قابل توجه برای آقا پسرها

پسر باید آن‌تایم باشد

در جلسات خواستگاری حتی چیزهایی که شاید به نظر شما مهم نباشد در دید خانواده دختر ملاک سنجش است و ارزشمند! سعی کنید راس ساعتی که از قبل هماهنگ شده است، خودتان را برسانید و اگر به هر دلیل موجهی مثل ترافیک، می‌بینید که با تاخیر می‌رسید، با خانواده دختر تماس بگیرید و این تاخیر را اطلاع دهید! فقط با این امید که شماره تلفن همراه‌تان باشد…

پسر باید به خودش رسیده باشد

معمولا لباس رسمی خواستگاری، کت و شلوار است! حالا درست است که برای رنگ کت و شلوار در منابع رسمی، سخت‌گیری و محدودیتی در نظر گرفته نشده است اما دیگر پوشیدن تی‌شرت، لباس اسپرت و به پا داشتن جوراب کثیف و بدبو هم انصافا خیلی ضایع است…

پسر باید ۴ شاخه گل که خریده باشد

دستتان خالی نباشد لطفا! یک بسته شکلات، یک جعبه شیرینی و یا مثلا چند شاخه گل به هیچ کجای جیبتان ضربه نمی‌زند! پس با خیال راحت، حداقل چند شاخه گل بخرید! فقط حواستان باشد که گل را مستقیم ندهید دست دختر! رسم و اصلش این است که آن را بدهید دست مادر دختر خانوم…

پسر باید حواسش به خودش باشد

قبل از ورودتان خواهشا تلفن همراه‌تان را بی‌صدا کنید! هنگامی که وارد می‌شوید، هم حواستان به قد و قیافه‌تان باشد هم به زبانتان و مدل احوالپرسی! خیلی زشت است که مثلا قوز کنید و نداشتن اعتماد به نفس را بیندازید گردن شرم یا خجالت! فراموش نکنید که اولین برخورد همیشه در ذهن اطرافیان می‌ماند، پس با صدای رسا و خیلی محترمانه با تک تک افراد احوالپرسی کنید. اگر دخترخانم برای خوش‌آمد نیامده بود، هنگام ورودش به جلسه خواستگاری از جایتان بلند شده و با وقار و احترام سلام و علیک کنید…

پسر باید درست باشد

فراموش نکنید که ریز‌ترین رفتارتان زیر ذره‌بین است، پس بدون اینکه اعتماد به نفستان خاک شود و بچسبد به کف زمین، فقط سعی کنید درست باشید! نه آن‌قدر خجالتی که توی مبل فرو روید و نه آنقدر راحت که کلا روی مبل ولو شوید! پرحرفی و اظهار فضل هم دور از جانتان ممنوع است! به موقع حرف بزنید و حتما به سوال‌هایی که مربوط به شماست، خودتان جواب بدهید…

و در آخر این‌که پسر باید یک نظر دختر را ببیند

دختر خانم که به جمع اضافه شد، باید همچنان آرامش و اعتماد به نفستان را حفظ کنید! فقط خیلی اعتماد به نفس را نبرید بالا بچسبانید به سقف و خیره خیره به دختر مردم زل بزنید! شما در حین صحبت می‌توانید عروس را مخاطب قرار داده و از دید کلی بگذرانیدش…

اگر دختر و پسر در نگاه اول هم را پسندیدند و جلسه اولی قرار بر صحبت دو طرف شد، با عرض معذرت باید عرض شود که حرف از رنگ، غذا و گل مورد علاقه، وقت تلف کردن و حماقت است. بهتر است در جلسه اول دختر و پسر خودشان و خانواده‌هایشان را به طور کلی معرفی کنند و اینکه مثلا بگویند برای آینده چه نقشه‌هایی در سر دارند.(خراسان)

در سال‌های نه‌چندان دور، ظلم و ستم بر جامعه ما چیره شده‌بود و ذهن‌هایمان را مصادره کرد. خفقان دوران، احتضار حیات سیاسی جامعه را رقم زده‌بود.

دهه ۶۰ بود. واکسن فلج اطفال درست اثر نکرد. پاشنه‌های نوجوان روستایی به سختی به زمین می‌رسید.

افزایش ابتلای افراد ۵تا ۱۷سال به کرونا بحث داغ این روزهاست و دلایل مختلفی برای این مساله مطرح می‌شود اما حقیقت این است که هنوز هیچ مستنداتی مبنی بر این که ویروس کرونا در کشور تغییرات بیولوژیکی داشته است، در دست نیست.

گفت‌وگو با بابک کریمی، بازیگر نقش دکتر در فیلم «بی‌همه‌چیز»

معاون سیما در بازدید از پشت صحنه سریال «جشن سربرون»:

گفت‌وگوی جام‌جم با سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی

بررسی میزان تحقق شعارهای انقلاب اسلامی/جمهوریت در گفت‌وگوی جام‌جم با محمد هاشمی رفسنجانی
چگونه دل خواستگار را ببریم

اگر از بیت‌کوین، ارزش آن، قوانین خرید و فروش و جزئیات دیگر آن خبر ندارید، این گزارش را بخوانید

انتشار اخبار تایید نشده درباره حذف غربالگری اجباری با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تعارفات مرسوم، برای ابتدای آشنایی بد نیست اما اگر طوری پیش برود که در آن حاشیه پردازی رخ دهد، خطرناک است. نکاتی که به سرعت باید چک کرد عبارتند از:

میزان هوش شخصی فرد و شباهتش به خودتان: از سرعت صحبت کردن، دایره لغات مورد استفاده در گفتگو، میزان درک طرف از طنز و کاریکاتور، معلومات عمومی و تخصصی می توان به هوش فرد پی برد.

میزان هوش عاطفی: خیلی مهم است که ببینید آیا فرد عواطف خود را نشان می دهد؟ چگونه نشان می دهد؟ در عصبانیت چه می کند؟ حسادت هایش را در خودش می ریزد یا بروز می دهد؟ اهل تلافی هست یا نه؟ بداخلاقی هایش ناشی از انتقام گیری است یا فاصله می گیرد تا عصبانیتش را کنترل کند؟

توقعات زناشویی: مهم است که دلیل انتخاب شدنتان حتی در همین حد خواستگاری را بدانید. اگر آقا هستید نیز باید بدانید چرا طرفتان فکر می کند شما ممکن است به دردش بخورید. اینطوری انتظارات هم را خواهید فهمید.

روابط خانوادگی: مثلا بگویید رابطه پدر مادر من اینطوری است، اگر ممکن است درباره پدر مادرخودتان و رابطه شان توضیح دهید. رابطه من با پدرم/ با مادر/ با برادر بزرگم/ با خواهر کوچکم/ با دامادمان و … اینطوری است. ممکن است شما هم توضیح بدهید؟ در خانواده ما فلان طلاق به این علت رخ داده است، نظر شما چیست و آیا موردی شبیه این در خانواده تان دارید؟ من خیلی به والدینم وابستگی شخصی ندارم هر چند خیلی دوستشان دارم شما چی؟ در زمانی که این سوالات را می پرسید به زبان بدن طرف دقت کنید و ژست های او را حین توضیح درباره خاطراتش چک کنید. از کودکی خود بگویید و بگذارید او نیز بگوید.چگونه دل خواستگار را ببریم

رویاهای مشترک: خیلی مهم است که دونفر رویاهای دو نفره داشته باشند و رویاهای فردی شان در یک راستا باشد. بگذارید طرف مقابلتان از رویاهایش بگوید تا هم ارتفاع خواسته ها و آرزوهای او را بسنجید هم نسبت خود را با آینده او ببینید.

روابط قبلی: احتمالا این بحث یکی از چالش های بزرگ است. حقیقت این است که وقتی آشنایی از یک حد ابتدایی گذشت و فکر کردید طرف کفایت های ابتدایی را دارد، لازم است بدانید سابقه عاطفی طرف چی بوده؟ آیا عشق های بزرگ را تجربه کرده است؟ آیا متعاقب آن عشق های خاص، هیجان ها یا ناکامی هایی را دیده است؟ از دست دادن ها یا خیانت دیدن ها چه تاثیری روی امروز او گذاشته است؟ آیا هنوز می ترسد که شریک عاطفی اش را از دست بدهد در این صورت خیلی به شما سرویس می دهد یا خیلی گیر می دهد؟ آیا زمان کافی از ارتباط قبلی و خواستگاری و نامزدی قبلی گذشته است؟ نکند از روی چشم و همچشمی سراغ شما آمده است؟

سلیقه فیزیکی: وقتی بر اساس آمارهای رسمی، 60% طلاق های کشور ما ناشی از مسائل جنسی است، پس خیلی مهم است که دقیقا در خود جستجو کنید که هم طرف برایتان مطلوبیت جنسی داشته باشد هم شما برای او. گفتگو در این زمینه آسان نیست و وقتی رابطه تا حدی پیش رفت، لازم است به این موضوع بپردازید.

دیدار با خانواده طرف مقابل: بعد از این ها، در جلسات بعدی لازم است اطلاعات بیشتری در باره خانواده طرف مقابل به دست آورید. خانواده او را ببینید و معاشرت ها را چک کنید. برخوردشان را با عروس ها و دامادهای دیگر خانواده ببینید. حدس بزنید چالش بعدی شما اگر وارد این خانواده بشوید چیست؟ تا جای ممکن شنونده باشید تا هم احترام جلب کنید هم درست ریزه کاری ها را تشخیص دهید. پر واضح است که متقابلا باید خانواده خود را نیز در این شرایط قرار دهید.

دست به جیبی: در بیرون رفتن ها و خرج کردن ها و کادو گرفتن ها نیز دقت کنید که آیا مثلا آقا اجازه می دهد، گاهی شما نیز خرج کنید؟ آیا خانم نگران است اگر کادوی شما گران باشد او نیز مقابله به مثل کند؟ معنیش این است که خانم خیلی حسابگرانه و وسواسی، می ترسد مدیون شما بشود.

وضعیت اعتقادی: نوع دینداری طرف و شباهتش به خود را نیز چک کنید. اگر دین داری فرد مبتنی بر رساله فقهی است، چک کنید که نظرش درباره حجاب و میزان حجاب، طرز ادای فرایض چگونه است؟ سواد دینی او را نیز چک کنید و البته خیلی غیر مستقیم. در ضمن حدس بزنید آیا این نحوه دینداری در 15 سال آینده تغییر می کند؟ طرف چقدر ثبات دارد؟ چقدر اهل تحقیق است؟ متعصب است یا متفکر؟

شبکه ارتباطات: سرگرمی ها، مطالعات، سلیقه فیلم، ورزش، مهارت های دیگر نظیر جک گفتن، ساز زدن، نقاشی را نیز ببینید. دوستان او را ببینید و دوستان خود را نیز به او نشان دهید تا با اتمسفر معاشرتی طرف آشنا شوید. در ضمن ببینید آیا طرف با دیدن دوستان شما واکنش نامناسب نشان دهد؟ سعی نمی کند، زیراب آنها را بزند؟ چقدر حسادت می کند؟ اگر آدم دهن بینی هستید که نظر دوستانتان مهم است ببینید در برابر انتقادات آنها پس از دیدار مشترک چه جواب هایی دارید؟ در برابر نکات مهمی که اشاره می کنند آیا متعصبانه دفاع می کنید یا بی تردید قبول می کنید؟

این اشتباهات را مرتکب نشوید این اشتباه ها باعث می شود خودمان را درگیر رابطه ای پرخطر کنیم اما توجه به برخی نکته ها در دوران آشنایی بسیار کمک کننده است:

از ارزش ها و باورهایتان چشم پوشی نکنید. یعنی فورا نخواهید خودتان را همرنگ طرف مقابل کنید. مثلا اگر می بینید مهمانی های آنچنانی می رود و روابطی دارد که نمی پسندید، به اجبار آنها را نپذیرید.

از علایقتان دست برندارید؛ اگر وقتی با کسی آشنا می شوید، خود را غرق پرداختن به علاقه مندی های او کنید، بی شک آسیب خواهید دید. حتی برخی افراد در این دوره به خاطر طرف مقابل رابطه خود را با دوستان و خانواده شان کمرنگ می کنند و تمام وقت خود را در اختیار او قرار می دهند که این کار هم اشتباه است.

نکته مهم دیگر این است که خیلی ها در دوران آشنایی تفاوت های زیادی بین خود و طرف مقابل مشاهده می کنند ولی با این تصور که می توانند او را با عشق و علاقه و توجه تغییر دهند، به روابط خود ادامه می دهند. خیلی از خانم ها مرتکب این اشتباه شایع می شوند اما شخصیت شکل گرفته آدم ها، خیلی قابل تغییر نیست و فقط قابل تعدیل است. پس وقتی به قصد ازدواج رابطه آشنایی را با کسی شروع می کنید، واقع بین باشید و آشنایی خود را با کسی ادامه دهید که به اصول شما نزدیک باشد.

در این دوران هرگز خود را بیش از حد درگیر رابطه عاطفی نکنید. وقتی احساس بر منطق غلبه می کند، احتمال بروز مشکلات زیاد خواهد شد. یعنی ابتدا باید عقل بر احساس حاکم باشد و بعد همسویی عقل و احساس.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

تکلیف‌تان را روشن کنید

چگونه دل خواستگار را ببریم

اگر می‌خواهید فرد مورد نظرتان را به ازدواج ترغیب کنید، قبل از هرچیز باید بدانید که چه نسبتی با او دارید. آیا او به شما توجه دارد؟ آیا روابط تان از فاز رسمیت همکاری و آشنایی و همکلاسی بودن فراتر رفته اما هنوز به مرحله ای که پیشنهاد بدهد نرسیده؟ آیا حرفی از ازدواج میان شما رد و بدل شده یا برنامه‌ای در این مورد ریخته‌اید؟

باید از خود بپرسید که آیا او آمادگی شروع زندگی مشترک را دارد؟ برای دانستن اینکه آیا او هم علاقه‌ای به ازدواج با شما دارد یا خیر، می‌توانید از کسی که به او نزدیک است کمک بگیرید. دوست صمیمی او یا دوست مشترک‌تان می‌تواند نقش واسطه را ایفا کند. اما یادتان نرود که این واسطه باید بی‌طرف باشد و نسبت به ازدواج شما هم نظری مثبت داشته باشد. پرسش و صحبت در مورد ازدواج یا سۆال کردن در این مورد که آیا برای آینده تصمیمی داری یا نه، از مسئولیت‌های این واسطه است. برایش توضیح دهید که در این گفت‌وگو، نباید اشاره مستقیمی به  شما داشته باشد.

نیمه رسمی باشید

اگر سراغتان آمد و خواست بیشتر با شما آشنا شود، باید از همان آغاز هدف رابطه را مشخص کنید و برای مطلع کردن خانواده ها برنامه و نقشه داشته باشید. روشن بودن تکلیف هر دوی شما، بسیاری از مشاجراتی که ممکن است در این دوران میان شما فاصله بیندازد را از میان می‌برد و از آنجا که هر دوی شما برای هدفی مشترک انرژی صرف کرده و تلاش می‌کنید، مانع از دلسردی و تردیدتان می‌شود.

از یاد نبرید فشار آوردن و انتظار عجله از طرف مقابل، داشتن جایگاه شما را در چشم او پایین می‌آورد. اگر مردی که به او علاقه‌مند شده‌اید، سعی کرد به شما نزدیک شود و در عین حال از شما مهلتی برای رسیدن به اهدافش خواست و قرار بر این شد که بعد از تحقق برنامه‌هایش به خواستگاری‌تان بیاید، چاره‌ای جز انتظار ندارید. اما این انتظار را در چهارچوبی خانوادگی تا حدودی رسمیت بدهید. در این حد که خانواده ها از حضور فردی به عنوان خواستگار آینده شما مطلع باشند و دورا دور او را بشناسند.

در این مدت بهتر است میزان تلاش او برای تحقق وعده‌هایش را زیر ذره‌بین بگذارید. اگر بعد از این مدت هم بهانه‌تراشی و دلایلی را مطرح کرد که از نظر شما و اطرافیان‌تان قابل‌قبول و منطقی نبودند، بدانید که شما در حال ازدست دادن فرصت خود برای ازدواج هستید و بیهوده به این ارتباط دل بسته‌اید. اما اگر توضیحات او قانع‌کننده به نظر رسید و موضوعات مهمی مانند به اتمام نرسیدن تحصیل یا رفتن به خدمت سربازی یا عدم آمادگی اولیه مالی را مطرح کرد، باتوجه به شرایط سنی شما و مقدار زمانی که لازم دارد، تصمیم بگیرید.

شما خواستگاری نکنید

بهتر است به صورت نا محسوس خواسته‌تان را بیان کنید. پیشنهاد مستقیم ازدواج از طرف یک خانم در کشور ما چندان مرسوم نیست و آغازگر مشکلات دیگری در رابطه می شود، اما یک پیشنهاد غیرمستقیم، می‌تواند شما را چند قدمی جلوتر ببرد و تکلیف‌تان را تا اندازه‌ای روشن‌تر کند. اگر شما به یک مرد به صورت مستقیم پیشنهاد ازدواج دهید، معمولا حالات دفاعی به خود می‌گیرد و عقب‌نشینی می‌کند، بنابراین بهتر است زمینه را مهیا کنید و کمی به انتظار بنشینید. برای شروع می‌توانید به ایده‌هایی که در زمینه ازدواج دارید اشاره کنید یا از اینکه ارتباط هدفدار را می‌پسندید صحبت کرده و به عکس‌العمل‌های او خوب توجه کنید. اگر مردی که حرف‌های شما را می‌شنود، صحبت را عوض کرد یا نشان داد که کاملا عکس شما فکر می‌کند، بهتر است وقت خود را تلف نکنید!

رابطه را بی‌دلیل کش ندهید

زمان ازدواج دختر و پسر متفاوت است و بسیاری از دختران با عبور از یک محدوده سنی شانس کمتری برای ازدواج با کسی که سن و شرایط مناسب را داشته باشد پیدا می‌کنند. گذشت زمان طولانی و بیشتر از 1تا 2سال به انتظار خواستگاری رسمی او نشستن، مشکلات بسیاری را در یک رابطه ایجاد می‌کند. بعد از چنین زمانی، احتمال اینکه طرف مقابل شما پشیمان شود یا انتظار خانواده ها سر بیاید و رابطه به تنش کشیده شود زیاد است. اگر با هم قرار ازدواج گذاشته‌اید، می‌توانید بعد از گذشتن مدتی از او بخواهید در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت کند.

این مرد فریبتان می دهد!

واژه‌هایی را که به زبان می‌آورد زیر ذره‌بین بگذارید. کسی که می‌گوید «من اهل ازدواج نیستم اما چون تو را دوست دارم حاضرم برای همیشه با تو بمانم!» فرد مسئولیت‌پذیری نیست و هدفی جز وقت گذرانی از رابطه با شما ندارد. خیلی سریع و مقتدرانه این رابطه را قطع کنید و به زندگی خود برگردید. موردهای ازدواج را به خاطر چنین مردی از دست ندهید.

کسی که توان پذیرفتن مسئولیت را ندارد، حتی اگر با اصرار شما به خانه مشترک وارد شود، نمی‌تواند زمینه یک زندگی موفق و آرام را فراهم کند. پس گمان نکنید که همه ماجرا به نشستن پای سفره عقد ختم می شود. زندگی با یک فرد بی‌مسئولیت، از انتظار برای به‌دست آوردن او هم زجرآورتر است.

به جای نادیده گرفتن نشانه‌ها و امید بستن  بی‌دلیل سنگ‌های‌تان را با او وا بکنید. اگر او از دادن جواب صریح به شما طفره می‌رود، بیشتر مراقب باشید! شاید پای یک بازی در میان است و این فرد تنها می‌خواهد زمان بیشتری را در کنار شما صرف کند. برخی از آقایان نه حاضر به پذیرفتن مسئولیت ازدواج هستند و نه حاضرند از طرف مقابل جدا شوند.

در گوشی با دخترخانم ها

وقتی می خواهید مردی را به سمت خود جذب کنید چند نکنه مهم را باید به یاد داشته باشید:

تمایل نشان دادن به کسی با آویزان او شدن فرق دارد. در عشقتان درماندگی نشان ندهید. مردان از زنان وابسته و شخصیت های آویزان به شدت می ترسند و احساس خفگی می کنند و خیلی زود از رابطه استعفا می دهند.

طوری رفتار کنید که همه زیر و بم زندگی تان، شخصیتتان و درونیات شما کف دست او نباشد. او باید بداند شما قله های فتح نشده زیادی در شخصیتتان دارید و بهتر است همه صمیمت ها را با او تجربه نکنید تا بداند نیاز دارد شما را بیشتر بشناسد و برای این کار، باید بیشتر و جدی تر به شما نزدیک شود و این تنها از راه ازدواج ممکن است. انگیزه کشف و تصاحب همیشه یک مرد را در مدار یک زن قرار می دهد.

فرآوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان

برگرفته از: سیب سبز، سایت دکتر شیری

مطالب مرتبط:

کدام خواستگاری‌ها را جدی بگیریم؟

چگونه دل خواستگار را ببریم

4 ویژگی دختران پرخواستگار

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

خواستگاری رفتن همراه خانواده یکی از رسومات نیکو در بین ایرانیان است که اهمیت خانواده و نقش آنان را در ازدواج نشان می دهد. بعد از آشنایی اولیه دختر و پسر زمان مراسم خواستگاری برای شناخت بیشتر خانواده ها و آشنایی آنان با یکدیگر برگزار می شود . خواستگاری رفتن به همراه خانواده وموافقت آنان با ازدواج دو جوان این وصلت را پایدارتر می سازد. اگر می خواهید به خواستگاری بروید و یا خواستگار برایتان می آید این بخش از نمناک را که اطلاعاتی درباره آداب خواستگاریست از دست ندهید.

زمان خواستگاری از قبل تعیین شود

خانواده پسر قبل از رفتن به خواستگاری باید ساعت آن را تلفنی با خانواده دختر هماهنگ کنند تا آن ها آمادگی لازم برای آمدن مهمان ها را داشته باشند . خواستگاری اگر بدون هماهنگی انجام گیرد ممکن است خانواده عروس آماده پذیرایی نباشند و برای آماده کردن منزلشان خانواده پسر را جلوی در معطل کنند که این امر سبب بروز سوء تفاهم می شود . بهتر است خواستگاری بعداز ظهر یا ساعات اولیه شب انجام شود که همه اعضاء خانواده در آن حضور داشته باشند.

فواید شناخت در خواستگاری جمعی

چگونه دل خواستگار را ببریم

وقتی که فرد با همه افراد خانواده اش به خواستگاری می رود به یک شناخت جمعی دست می یابد زیرا افراد زیادی در این جمع فرد را از جوانب گوناگون می سنجند و هرکس از زاویه خاصی به او می نگرد. بنابراین، شناخت دقیق تری صورت می گیرد زیرا هدف همه حاضران شناخت طرف مقابل است.

در انتخاب جمعی، هنگامی که افراد با تجربه فرد مورد نظر را تایید می کنند زندگی استحکام بیشتری پیدا می کند تا زمانی که فرد خودش به تنهایی دست به انتخاب همسر می زند. هنگامی که شخص از جانب بزرگترها انتخاب می شود و آن ها بر خوب بودن اوصحّه می گذارند دختر یا پسر از آرامش روانی برخوردار می شود و زندگی خود را با آرامش بیشتری می سازد.اما هنگامی که خود دختر و پسر به تنهایی دست به انتخاب همسر آینده می زنند ، مدام نگران این هستند که مبادا طرف مقابل از شایستگی های لازم برخوردار نباشد و آرامش روانی خویش را از دست می دهند.

یکی از دیگر از فواید شناخت جمعی سبب کاهش تردید در انتخاب می شود زیرا در آن نه تنها خودتان به شناخت کافی از همسر آینده تان می رسید بلکه شناخت دیگران نیز از تردیدهایتان می کاهد و موجب می شود به انتخاب صحیح برسید.در شناخت فردی برخلاف شناخت جمعی فرد دچار تردید می شود و نگران است که مبادا به میزان کافی از شناخت نرسیده باشد. شناخت جمعی موجب می شد فرد در ازدواج تاخیر نکند و از درگیری های فکری او می کاهد و سبب می شود او کمتر دچار کشش های درونی شود.

چرا خواستگاری پسر از دختر؟

در جامعه ما پسرها به خواستگاری خانم ها می روند و این امر یک عرف محسوب می شود . خواستگاری مرد به دلیل بالا بودن زیرا مرد خواهان است و زن خوانده؛ مرد طالب است و زن مطلوب؛ فطرت مرد طلب و نیاز است و فطرت زن جلوه وناز.

دختران مانند گوهری هستند که در موزه می مانند تا طالبانشان به دیدارشان آیند . برای مرد تحمل پذیر است که هنگامی که از خانمی خواستگاری می کند ، آن خانم بهانه بیاورد، نازکند، شرط بگذارد و نهایتاً جواب منفی بدهد. اما اگر زنی از مردی خواستگاری کند و جواب منفی بشندو برای او قابل تحمل نیست بنابراین خلاف فطرت، احترام و شخصیت زن است که به خواستگاری مرد برود. خواستگاری از جنس ماده درمیان انسان ها فطری است به این معنا که جذب شدن آدم ها ازعواطف عالی انسانی سرچشمه می گیرد و نه تمایلات جنسی.

پوشش مناسب خواستگاری

لباس هر کس نشان دهنده شخصیت اوست بنابراین خانواده ها و دختر و پسر در مراسم خواستگاری باید پوششی را انتخاب کنند که از لحاظ رنگ و مدل، ارزشهای دینی و جامعه مناسب باشند و چشم و هم چشمی را در پوشش خود کنار بگذارند .

برخی به اشتباه می پندارند لباس روز خواستگاری باید لباس روزانه باشد اما برخی دیگر استفاده از لباسهای مجلسی شیک با آرایش های تندرا مناسب می دانند . اما باید بدانید هیچ یک از این لباس ها مناسب مراسم خواستگاری نیست و بهتر است در این جلسه خانواده ها و دو جوان لباس متناسب پوشند زیرا نادیده گرفتن این اصل از سوی دختر و پسر صدمات جبران ناپذیری را برای آنان به همراه دارد.

آراستگی در خواستگاری

آراستگی و مرتب کردن سر و صورت، لباس و … تا اندازهای مناسب است که عیب را نپوشاند که این نشان دهنده رشد اجتماعی افراد می باشد اما اگر آرایش به قصد پنهان کردن عیب خود باشد، نشان دهنده عدم صداقت است و موجب بر هم خوردن نامزدی و یا جدایی طرفین در زندگی مشترک می شود. بهتر است اگر دختر یا پسر عیبی دارند از هم نپوشانند تا در آینده با مشکل روبرو نشوند.

آداب گل و شیرینی خواستگاری

خانواده پسر در همان اولین جلسه خواستگاری لازم است گل و شیرینی تهیه کنند زیرا اگر خانواده عروس انتظار آوردن گل را داشته باشند این امر را نشانه بی احترامی به خود می دانند و اینکه اگر در جلسه اول خواستگاری گل آورده شود اثر روانی خوبی بر روی خانواده دختر خواهد داشت.

همچنین تهیه گل و شیرینی برای خواستگاری نمایانگر حسن سلیقه، مهر و محبت داماد و نیز توجه ویژه خانواده داماد به عروس و خانواده است بنابراین باید به زیبایی آن بیشتر اهمیت داد تا قیمت آن . تهیه گل و شیرینی برای خواستگاری کمی مشکل است زیرا سلیقه افراد متفاوت است و برخی گل گلایل، داوودی یا شببو را برای مراسم خواsتگاری نمی پسندند و رنگ زرد گل را نشانۀ نفرت می دانند در حالی که رنگ زرد نشاط آور و نماد زندگی است و برخی دیگرتهیه شیرینی های بزرگ را نشانۀ بی سلیقه گی می دانند پس باید در انتخاب گل و شیرینی از افراد با تجربه کمک گرفت.

ورود میهمانان و نحوه برخورد با آنها در خواستگاری

هنگامی که خانواده پسر به خواستگاری خانواده دختر می آیند خانواده دختر باید به استقبال آن ها بروند و آن ها را به داخل خانه راهنمایی کنند و آن ها را در بالای مجلس بنشانند و سپس به تعارفات معمول بپردازند .

در فرهنگ برخی از خانواده ها هم استقبال دخترهمراه خانواده اش از خانواده پسر نوعی ادب محسوب می شود در گذشته دختران در خواستگاریشان پس از احوال پرسی مختصری جمع را ترک می کردند و بعد از مدتی با سینی چای یا شربت از مهمانان پذیرایی می کردند اما امروزه دختران همراه با خانواده خود در مراسم خواستگاری می نشیند و فرد دیگری از خانواده پسر پذیرایی می کند. در این مراسم ، یکی از اعضای خانواده پسر که بزرگتر و با تجربه تر است باید صحبت های اصلی خواستگاری را مطرح کند.

نحوه گرفتن گل از پسر در خواستگاری

نحوه گرفتن گل گرفتن از پسر به خانواده فرد بستگی دارد ، برخی از خانواده ها دسته گل را به دختر خانم و برخی به پدر یا مادر میدهند.

رفتار دختر و پسر در مراسم خواستگاری

دختر و پسر در مراسم خواستگاری باید رفتاری مودبانه داشته باشند و مواظب رفتار خود باشند و از زیاد حرف زدن و خنده بی جا و ترش رویی و سکوت مطلق بپرهیزند همچنین احوال پرسی گرم و خودمانی با یکدیگر نداشته باشند زیرا ممکن است دیگران برداشت های نادرست از این رفتار آن ها داشته باشند .

پذیرایی در خواستگاری

در قدیم خواستگاران دختر را موقعی می دیدند و ارزیابی می کردند که با سینی چای وارد مجلس خواستگاری می شد و نحوه پذیرایی کردن او با چای نشان دهنده حسن سلیقه آن ها بود.

اما امروزه دیگر این سنت جایی ندارد و دختر از همان بدو ورود مهمانها به استقبال آ ن ها می آید و کار پذیرایی را کسی دیگر انجام می دهد . اما هنوز هم در برخی از خانواده ها دختر خانم سینی چای را می گرداند و این امر گاهی خاطره ساز می شود .

پذیرایی در مراسم خواستگاری توسط خانواده عروس نشان دهنده رفتار و فرهنگ آنان است بنابراین باید پذیرایی و در حد اعتدال باشد و به تعارف زیاد یا کم، زمان پذیرایی، آغاز پذیرایی از مهمانان توجه کنیم.

نکات ریز در پذیرایی از خواستگاران

هنگام آوردن چای برای نشان دادن حسن سلیقه تان یک شاخه گل کنار سینی پذیرایی قرار دهید.

پذیرایی را از افراد مسن تر خانواده داماد آغاز کنید ، این امر نشان دهنده احترام شما به افراد بزرگتر است.

دقت کنید نه دسته گل های گران قیمت به پسر بها می دهد و نه پذیرایی های غیرعادی و پرخرج، ارزش دختر را بالا می بردو ممکن است برداشت های خوبی از این رفتارها نشود پس از تشریفات خواستگاری بکاهید.

خوردن و نوشیدن در مراسم خواستگاری، برای کم کردن اضطراب، استرس و آرام شدن بسیار مفید هستند.چگونه دل خواستگار را ببریم

بدرقه خانواده پسر در خواستگاری

هنگام خداحافظی خواستگاران خانواده دختر باید آن ها را تا آستانۀ در ورودی، بدرقه کنند ، این کار نشان دهنده شخصیت و احترام شما به آنهاست. 

چگونه دل خواستگار را ببریم
چگونه دل خواستگار را ببریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *