چگونه ذهنی ارضا شویم

 
helpkade
چگونه ذهنی ارضا شویم
چگونه ذهنی ارضا شویم

زنای ذهن ، خودارضایی ودرمان

۱۳۹۷/۰۵/۱۳


۵۰۰۱۰ بازدید

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از مردمان، همه انسانها در وجودشان کم و بیش، به خیالپردازی جنسی فکر می کنند که در واقع همان بروز احساسات و شهوت طبیعی نهفته در وجود هر انسان است. درجه ی آن بستگی به سن، جنیس، قدرت تخیّل و سابقه ی رابطه ی جنسی هر فرد دارد. هر کسی به نوعی در تخیّلات، در حین نزدیکی به این توّهمات و رویاها می پردازد. بعضی در رابطه جنسی یک رویه ثابت را پیش گرفته و تا آخر همانطور می مانند، و در مقابل برخی، دائماً به چگونگی و زیباتر بودن این رابطه فکر می کنند و در خیالات خود به دنبال لذّتی جدید و تنوع بیشتر در نزدیکی می پردازند. حرکات متنوع  و شهوت در یک نزدیکی، نه تنها هیجان رابطه جنسی را بالا می برد، بلکه باعث برقراری صمیمیت بیشتری در زندگی زناشویی نیز می شود.

 

خیالپردازی جنسی در ضمیر ناخودآگاه ما شکل می گیرد، قدرت تخیّل رابطه جنسی، رابطه ی مستقیم با میزان شهوت هر شخص دارد که در زنان این امر بیشتر است.

بیشتر زنان طی یک رابطه جنسی خیالی، ارضاء می شوند و به آرامش درونی می رسند.

رویای رابطه جنسی و میل به نزدیکی، برخواسته از حالات درونی ماست، بطوری که گاهی آنقدر فکر و ذهن ما درگیر می کند که خود سبب مشکلات درونی و روحی می شود، در این حالت اگر این شهوت و هوس ارضاء نشود، موجب استرس و پریشانی و نهایتاً احساس حقارت و عدم اعتماد به نفس در شخص خواهد شد.چگونه ذهنی ارضا شویم

متأسفانه اگر در این خیالات از حدود خود خارج شده و فراتر رویم، سبب بروز مشکلاتی ناخواسته می شود، بطور مثال، یک مرد آنقدر غرق در هوس و میل جنسی می شود که حتّی دوست دارد با همجنس خود ارتباط داشته باشد، در مورد زن نیز همین طور، تمایل به برقراری ارتباط با یک زن دارد که متأسفانه نهایتاً تنها با  همجنس بازی ارضاء می شوند. یا زنی متأهل آنقدر شهوت جنسی او بالاست که ناخودآگاه به رابطه جنسی با کسی غیر از شوهر خود فکر می کند، که در نتیجه ی آن دائماً عذاب وجدان دارد که با این میل، به شوهر خود خیانت می کند. می بینید در صورت عدم کنترل این شهوت و رابطه جنسی خیالی، باعث ایجاد وضعیتی می شود که شخص ناخودآگاه گرفتار عذاب وجدان و گناه می شود. به مرور زمان وی، خود را موجودی منحرف و بی مصرف در اجتماع می بیند. این افکار تبدیل به عقده های روحی می شود که ناخواسته با احساس حقارت، موجب اختلافاتی در روابط اجتماعی و زناشویی وی می شود.

۱- به منشاء و عمق این حس آگاه شوید

این خود شما هستید که می توانید تشخیص دهید، آیا این هوس و شهوت، تنها به دلیل زیاده روی میل درونی شما ایجاد شده است یا فقط یک میل ذاتی و مفید برای تقویت و لذّت بیشتر از رابطه جنسی است. این توّهمات، خیال و هوس درباره ی رابطه جنسی درون هر انسان، طبیعیست، بنابراین از وجود آن در ذهن خود احساس شرم و خجالت نکنید. اگر این افکار، موجب آزردگی خاطرتان شده است، بهتر است در درون خود جستجو کنید و عامل آن را پیدا کنید، بطور مثال، آیا قبلاً سکسی ناموفق یا آزار جنسی داشتید؟ در این صورت جهت فکر و رویای شما در رابطه جنسی بسوی خلاف پیش می رود و منجر به معضلات جنسی خواهد شد.

۲-  میل و هوس جنسی خود را قبول کنید

اینکه بخواهید دست از این رویاپردازی و هوس بردارید، چاره ی کار نیست، بلکه این فراموشی ظاهری موجب ایجاد استرس و اضطراب های درونی می گردد، بدانید و پبذیرید که بیشتر مردم اطراف شما هم این حس و شهوت و رویاپردازی را دارند و بیشترشان هم فردی منحرف و فاسد در اجتماع، نیستند!

۳- افراط نکنید و قدرت تصوّر صحیح و بهتری را در ذهن خود پرورش دهید.

بهتر است در حین این رویا به روابطی معقول و طبیعی فکر کنید نه به روابط یا حالاتی که ممکن است به جسم یا روح شما لطمه وارد کند. بهتر است به یک رابطه جنسی زیبا و دلنشینی که قبلاً تجربه کردید فکر کنید و از آن لذّت ببرید.

به رویایی فکر کنید که دست یافتنی و واقعی باشد نه خیالی، در غیر اینصورت به دلیل عدم دسترسی و ارضاء در آن رویا، استرس و اضطراب تمام وجود شما را در برمی گیرد، اگر تا کنون این اشتباه را کرده اید، می توانید با ورزشی منظّم و اصلاح هوسهای خود به رویاهایی واقعی، از پریشانی و عقده های حقارت درونی رهایی یابید. سعی کنید در خیالاتتان خود واقعیتان باشید نه اینکه در نقش یک شخصیت خارجی دیگر باشید  و خود را جای او بگذارید!

۴- شاید مجبورید این حس را خاموش کنید!

اگر می بینید که نمی توانید رابطه جنسی خیالی و میل جنسی خود را کنترل کرده، یا با روشی افراطی پیش می روید، بهتر است بجای این کار به رابطه جنسی عملی بپردازید تا در حین آن شاید بخشی از رویاهای شما و شهوت شما ارضاء شود. به این صورت تمام عقده و انرژی خود را صرف یک رابطه جنسی حقیقی و واقعی کرده اید نه خیالات واهی.

البته کنترل این حس، نیاز به زمان و اراده شما دارد، امّا همواره به یاد داشته باشید که اگر این حسّ خیال پردازی رابطه جنسی را در جهت غیر افراطی و واقعی پیش ببرید، خود سبب احساس خوشنودی و آرامش درونی می شود و به این صورت از این تصوّرات خیالی و بکارگیری آن در رابطه جنسی واقعی، نهایت لذّت را می برید،

دوستی از خاطرات خوابگاهش می گفت که حدود چهارسال با سه نفر هم خوابگاهی بودیم..در خوابگاه دوستی داشتیم که اکثر اوقات شبها هنگام خواب نگاهش را به یک جا معطوف  میکرد  و پلک نمی زد.انگار یادخاطره ای می افتاد  یا در حال فکر کردن به کسی بود. این کارِ یک شب و دو شبش نبود. یک روز به شوخی از او پرسیدم عاشق شدی رفت؟!  – گفت عاشق؟! چطور مگه ؟ – گفتم خب خیلی میری تو فکر! به کی فکر میکنی انقدر؟! – گفت: مگه حتما باید عاشق باشم! من وقتی میخوابم یا وقتی که تنها می شود یک موسیقی ملایم میذارم و یک نفر جنس مخالف را که او را دیدم و از او خوشم آمده در ذهنم هر جور که بخواهم تصور میکنم و ….! اینطوری هم از لحاظ ذهنی ارضا می شوم و هم گناه نکرده ام چون نه نیت عمل به این کار را دارم و نه این کار را در عمل انجام می دهم… به راستی زنای ذهنی گناه نیست؟ شرع در این باره چه نظری دارد ؟ آیا فکر کردن به یک عمل گناه غیر شرعی گناه است یا خیر؟

این روزها معصیت ذهنی پیچیده ای گریبانگیر برخی از جوانان شده است، ویروس عجیبی به نام زنای ذهنی. زنای ذهنی

فکر به گناه مقدمه ای برای شروع گناه خواهد بود و انسان با فکر کردن به گناه باید به طریقی خود را ارضا کند که یا مجبور به خودارضایی میشود و یا زنا را در عمل محقق می کند

بیماری خاموشی است که فرد را به امور جنسی و برقراری رابطه جنسی با نامحرم وا می دارد و خود این عامل علاوه بر نابود کردن روح و جسم زندگی ها را نابود خواهد کرد. متاسفانه مساله ای که غرب به آن مبتلا است تجاوز جنسی است و سبک زندگی اسلامی دچار زنای فکری شده است که از نظر شرعی فکر کردن به گناه  چه اختیاری و چه از روی عمد گناه نیست ولی فکر به گناه مقدمه ای برای شروع گناه خواهد بود و انسان با فکر کردن به گناه باید به طریقی خود را ارضا کند که یا مجبور به خودارضایی میشود و یا زنا را در عمل محقق می کند همانطور که حضرت على(علیه السلام) فرمود:«من کثر فکره فى المعاصى دعته إلیها؛ کسى که در مورد گناهان زیاد فکر کند، گناهان او را به سوى خود مى کشند.»چگونه ذهنی ارضا شویم

نیز فرمود: «خوض النّاس فى شى‏ءٍ مقدّمه الکائن؛  فرو رفتن و تفکّر در مورد چیزى، سرآغاز وجود و پیدایش آن چیز است».

از این رو، حضرت مسیح به پیروان خود فرمود: «موسى بن عمران به شما دستور داد، زنا نکنید؛ اما من به شما سفارش مى کنم، فکر زنا را هم نکنید؛ زیرا کسى که به زنا بیندیشد، مانند کسى است که در اتاق زیبا و رنگ آمیزى شده‏اى، آتش روشن کند. در این صورت، هر چند ممکن است خانه در آتش نسوزد؛ لکن دست کم دود، آن را سیاه و خراب مى کند».

فکر کردن به گناه گاهی پیامد علمی و عملی ندارد و تنها در عالم ذهن و خیال اتفاق می افتد مانند فکر کردن به زنا که  مسلما از نظر عقلی و شرعی کسی که به زنا فکر میکند در حالی که آن را در واقع انجام نداده است و قصد عمل به آن را هم ندارد ، گناه نکرده است هر چند که نمی توان منکر این قضیه شد که خود فکر کردن به زنا هم پیامدهای مخربی در روح و جسم انسان خواهد داشت اما صورت دوم فکر کردن به گناه هنگامی است که گناه آثار علمی و عملی داشته باشدکه در این صورت نمی توان منکر این بود که فکر کردن به آن گناه ، گناه نیست به عنوان مثال حسد از جمله بزرگترین گناهانی است که

هر مومنی قصد گناهی را بکند تا زمانیکه آن را به جا نیاورد چیزی بر او نیست اما حسد  و امثالهم از جمله گناهانی است که با نیت شکل میگیرد لذا تمام گناهانی که جای آنها  قلب است و از سنخ گناهان فکری است و در عالم خارج عینیت پیدا نمی کنند همچون ریا، کینه ورزی و مانند اینها از مورد روایت عفو می شوند و فکر کردن به چنین گناهانی گناه محسوب می شود.

روی زمین واقع شده است. همانطور که گفته شد در برخی از روایات آمده است که هر مومنی قصد گناهی را بکند تا زمانی که آن را به جا نیاورد چیزی بر او نیست اما حسد و امثالهم از جمله گناهانی است که با نیت شکل میگیرد لذا تمام گناهانی که جای آنها  قلب است و از سنخ گناهان فکری است و در عالم خارج عینیت پیدا نمی کنند همچون ریا، کینه ورزی و مانند اینها از مورد روایت عفو می شوند و فکر کردن به چنین گناهانی گناه محسوب می شود.

در پایان باید خاطر نشان کردن که درست است که فکر کردن به گناهانی که از اعضا و جوارح سر می زنند همچون زنای ذهنی گناه نیست اما محال است کسی به تخیلات شهوانی دست بزند و از لحاظ روحی خود را ارضا کند بدون آنکه از نظر جسمی ارضا شود  اما برای کنترل زنای ذهنی هم راه حل هایی وجود دارد و می توان آن را با خدا محوری، خواندن قران ، پر کردن اوقات فراغت و … کنترل کرد و جلوی افکار شیطانی و شهوانی را گرفت؛  هر چند که مقابله با افکار شیطانی برای یک جوان مجردی که در آستانه ازدواج است بسیار دشوار خواهد بود اما با استقامت و تمرین می توان با قوه ی تخیل مقابله کرد و با توکل بر خدا بر مشکلات زندگی _چه روحی و چه جسمی_ پیروز شود.

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

ارضا شدن زن و رسیدن به ارگاسم حسی است که بر خلاف کلیشه های قبلی جامعه زنان به آن نیاز دارند و عدم تجربه آن ناامیدکننده است. عزت نفس، اضطراب و خستگی تنها چند مورد از عواملی هستند که می توانند روی ارگاسم زنان تاثیر بگذارند. برای زنان طبیعی است که در تمام دفعات روابط جنسی خود ارگاسم را تجربه نکنند، اما اگر این اتفاق اصلا نمی افتد تاثیر بدی روی روابط عاطفی زوج و روان زن دارد. در این مطلب سعی می کنیم، موضوعات مختلفی را در این ارتباط بررسی کنیم و به راهکارهای رسیدن به ارگاسم برای زنان و توصیه هایی به مردان اشاره داشته باشیم.

قبل از اینکه خود یا همسرتان را سرزنش کنید، باید بدانید که بسیاری از زنان در روابط جنسی خود دچار مشکل در رسیدن به ارگاسم هستند و تنها شما نیستند.

در تحقیق منتشر شده در مجله رفتارهای جنسی مشخص شد که از بین 52 هزار شرکت کننده، تقریبا 95 درصد از مردان تقریبا همیشه به اوج لذت جنسی می رسند. در حالی که این رقم برای زنان حدود 60 درصد است.

چطور می توان به زنان کمک کرد که تجربه بهتری از رابطه جنسی داشته باشند؟

 

چگونه ذهنی ارضا شویم

| مطالعه مطلب “سکس تراپی (سکس درمانی | روانشناسی جنسی) و هر آنچه باید در مورد آن بدانید” به شما پیشنهاد می شود |

 

در حالی که رسیدن به اوج لذت جنسی برای برخی از زنان ساده تر از دیگران است، برخی دیگر به ندرت یا هرگز این احساس را تجربه نکرده اند. دسته دیگری نیز تنها در صورت خودارضایی می توانند ارضا شدن را تجربه کنند. این باعث نارضایتی از رابطه زناشویی، احساس فشار روی مرد و بی میلی جنسی می شود.

 

| مطالعه مطلب “تفاوت در میل جنسی زوج: حل مشکل سرد مزاجی یا گرم مزاجی” به شما پیشنهاد می شود |

 

ارضا نشدن زنان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله:

هر چند در اینترنت حرف های زیادی در مورد منافع ارگاسم برای پوست، مو و سلامت کلی بدن وجود دارد، اما شواهد علمی به ندرت آنان را حمایت می کنند.

اما ارگاسم لذت بخش است و لذت بردن منافع خود را به همراه دارد. رابطه جنسی لذت بخش می تواند خلق و خوی فرد را بهبود ببخشد، باعث کاهش استرس شود، ایمنی بدن او را بالاتر ببرد و باعث بهبود روابط بین زوج شود.

افسانه ها و سوءتفاهمات زیادی در ارتباط با ارگاسم زنان وجود دارد، از جمله:

ارگاسم تجربه پیچیده ای به لحاظ روانی و بیولوژیک برای زنان است که در هر کس متفاوت رخ می دهد. برخی از زنان نیاز دارند احساس دوست داشته شدن کنند تا ارضا شوند و برای برخی دیگر این مهم نیست. دسته دیگری رابطه با همسر بر لذت بردنشان از رابطه جنسی تاثیر می گذارد و برای دسته ای دیگر ارتباط روزمره از رابطه جنسی جداست.

به طور کلی، زنان در شرایط زیر بهتر می توانند ارگاسم را تجربه کنند:

همچنین فاکتورهای زیر نیز بر ارضا شدن زنان موثر هستند:

اگر همسری ندارید که به ندرت ارضا می شود یا اصلا این اتفاق برای او نمی افتد، از او بپرسید از این موضوع چه حسی دارد. گاهی زن احساس بدی دارد، اما گاهی نیز راضی است و آن را مشکل خاصی نمی داند. سوال کردن از او حداقل این مشکل را حل می کند که می دانید در این موضوع چقدر سهیم هستید.

اگر بدنتان یا دهانتان بو می دهد، موهایتان آشفته و کثیف هستند و آراستگی ندارید، انتظار نداشته باشید که همسرتان به شما جلب شده و لذت جنسی را همراه با شما تجربه کند. همیشه قبل از خواب، دوش بگیرید، مسواک بزنید، و خوشبو باشید.

اگر او شیوه شما را مشکل خود عنوان می کند، از او بپرسید چه چیزی او را تحریک می کند. او می تواند به شما نشان دهد از چه حرکت و پوزیشنی بیشتر لذت می برد تا فشار و اضطراب نسبت به عملکرد در رابطه شما از بین برود.

بله، گاهی رابطه جنسی سریع اتفاق می افتد و تمام می شود. اما همیشه نباید این طور باشد. معاشقه به هر دوی شما، به خصوص زن، کمک می کند که آمادگی بیشتری برای رسیدن به اوج لذت جنسی پیدا کند. زمانی که زن به اندازه کافی تحریک نشده باشد، رابطه جنسی دردناک و کسل کننده به نظر می رسد. پیش نوازی می تواند هر چیزی و هر کاری از ارسال پیام های عاشقانه و جنسی تا نوازش های عاشقانه باشد.

ارضا شدن زنان صرفا با دخول رخ نمی دهد. رابطه جنسی دهانی و پوزیشن های دیگری که کلیتوریس را تحریک می کنند بیشتر به زنان کمک می کند که به اوج لذت جنسی برسند.

مشکلات زوجی خود را حل کنید و رابطه خود را تقویت کنید. دعوا و تنش باعث حواس پرتی زن می شوند و مانع از لدت بردن او از رابطه می شود. اگر مشکلی جدی در زندگی و رابطه شما وجود دارد که از حل کردن آن درمانده اید، از یک مشاور زوج درمانی کمک بگیرید.

 

| مطالعه مطلب “مشاوره خانواده یا زوج درمانی و هر آنچه باید از آن بدانید” به شما پیشنهاد می شود |

 

برای مردان رسیدن به اوج لذت جنسی ساده تر است. در بعضی از موارد، زود ارضا شدن مرد باعث می شود که زن این حس را تجربه نکند. اگر این مورد برای شما صدق می کند، به تحریک همسرتان با دست یا روش های دیگر ادامه دهید تا به اوج لذت جنسی برسد.

گاهی نیازی نیست برای ارضا شدن زنان پوزیشن را عوض کنید، یا سرعت را کم یا زیاد کنید. تغییر دادن وضعیت باعث می شود که حس خوب زن از بین برود و تحریکش را از دست بدهد. اگر هر دو احساس درد و ناراحتی ندارید و از وضعیت راضی هستید، بهتر است فقط ادامه دهید.

بسیاری از زنان اسم این تمرینات را شنیده اند. اما این تمرین کاری بیشتر از جلوگیری از افتادگی رحم و بی اختیاری ادرار انجام می دهد. بسیاری از زنانی که این تمرینات را انجام داده اند گزارش کرده اند که پس از آن تجربه بهتری از رابطه جنسی داشته اند.

با تقویت عضلات کف لگن می توانید احساس بهتری از دخول داشته باشید.

همیشه مردان نباید مسئول ارضا شدن زنان باشند. از اینکه شما مسئولیت بیشتری در رابطه جنسی به عهده بگیرید، همسرتان نیز خوشحال تر می شود. کدام وضعیت برای شما مناسب تر است؟ در لحظاتی که حس می کنید همسرتان به تحریک کافی رسیده است، به آن پوزیشن بروید تا قبل از ارضا شدن او، شما ارضا شوید.

هیچ چیز بدی در مورد انتقال نیازهایتان به یکدیگر وجود ندارد. برخلاف کلیشه های موجود، زنان نیز باید از رابطه جنسی لذت ببرند. به همسرتان بگویید از چه چیزی لذت می برید، اما اگر نمی توانید مستقیما با او حرف بزنید، دست هایش را به نقطه ای که فکر می کنید درست است هدایت کنید یا با صدا به او نشان دهید که از کدام وضعیت بیشتر لذت می برید.

هر کسی رابطه جنسی خوبی می خواهد. تمام موارد فوق می توانند به شما کمک کنند، اما در کنار آنها به ذهن آرام نیز نیاز دارید.

برای رسیدن به ارگاسم باید اول آرام باشید و از استرس و نگرانی خلاص شوید.

به اندازه کافی بخوابید، ورزش کنید و غذای خوب مصرف کنید.

بالاتر از همه، به بدنتان علاقه داشید باشید. خودتان را دوست داشته باشید و تمام انحناهای بدنتان را بپذیرید. وقتی شما خودتان را دوست داشته باشید، رابطه جنسی نیز لذت بخش تر می شود.

سعی کنید محرک های حواس پرتی را از بین ببرید. در مدت برقراری رابطه جنسی، حواستان را به تمام حرکات و حسی که در بدنتان دارید بدهید. به تمام حرکات خودتان و همسرتان فکر کنید. تمرکز روی حرکات و حسی که دریافت می کنند، به ارضا شدن زنان کمک زیادی می کند.چگونه ذهنی ارضا شویم

برای زنان آراستگی اهمیت زیادی دارد. زنی که حس می کند زیبایی ظاهری ندارد، نمی تواند از رابطه جنسی لذت کافی را ببرد. اگر اضافه وزن دارید، یا وزن شما بیش از حد پایین است، در بدنتان خال یا موی زائد دارید یا هر چیز دیگری باعث شده فکر کنید که از جذابیت ظاهری برخوردار نیستید، برای برطرف کردن آن تلاش کنید.

امروزه پیشرفت پزشکی باعث شده تقریبا تمام مشکلات ظاهری قابل درمان باشند.

مکانی را انتخاب کنید که از امنیت و حریم شخصی آن اطمینان دارید. اگر فرزند دارید به او آموزش دهید که بدون در زدن نباید وارد اتاق مامان و بابا شود. در اتاق را قفل کنید. اتاق باید از نور کافی برخوردار باشد. مرتب بودن محیط و تمیزی نیز بر آرامش روان و تمرکز نقش مهمی دارد.

گرم یا سرد بودن اتاق می تواند تمرکز شما را به هم بزند.

اگر از رابطه جنسی خود رضایت کافی را ندارید، غر زدن یا پرخاشگری، پیدا کردن مقصر، برچسب زنی و دیگر روش های منفی چاره کار نیست.

رابطه جنسی صمیمانه ترین ارتباط بین دو نفر است که جای هیچ خجالت و شرمی ندارد. هر دوی شما حق دارید از آن لذت ببرید و نیازهایتان تامین شود. تامین این نیاز باعث آرامش جسم و روان می شود و اثرات مثبت آن در رابطه شما متبلور می شود.

اگر در رابطه با همسرتان ارضا نمی شوید، با او حرف بزنید. نیازی به بحث یا غرولند نیست. فقط کافی است به او نشان دهید از چه کاری لذت می برید. اگر ارضا نشدن شما ارتباطی با تکنیک های همسرتان ندارد و مربوط به چیزی در گذشته یا یک نگرانی در حال حاضر است، روی برطرف کردن آن تمرکز کنید. با مشاور صحبت کنید و به دنبال چاره باشید.

اگر احساس می کنید نمی توانید همسرتان را ارضا کنید، از او در این مورد سوال کنید. بپرسید از رابطه جنسی رضایت دارد؟ چه چیزی حس بهتری به او می دهد؟ چه کاری می توانید انجام دهید که کیفیت رابطه جنسی شما بهتر شود؟ اگر همسرتان از حرف زدن خجالت می کشد، از او بخواهید در طول رابطه جنسی شما را با صدا یا لمس راهنمایی کند.

در عین حال، کمک گرفتن از یک مشاور جنسی یا سکسولوژیست نیز می تواند به بهبود کیفیت ارتباط جنسی شما کمک کند. این حوزه از مشاوره با سوءتفاهمات و ابهامات زیادی همراه است. نگران نباشید در جلسه مشاوره هیچ نوع لمس جنسی یا انجام حرکات جنسی انجام نخواهد شد. هر چه هست، مشاوره، راهنمایی و آموزش های بهبود کیفیت ارتباط جنسی بدون شکستن حریم شخصی و زندگی مشترک شماست.

منبع2

منبع3

نام، ایمیل و وبسایت من را برای کامنت بعدی ای که می گذارم ذخیره کن.

«سیمیاروم» ارائه‌دهنده مشاوره روان‌شناسی آنلاین در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، مشاوره زناشویی، مشاوره فردی و مشاوره کودک و نوجوان است. در هرکجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین روان‌شناس‌های فارسی‌زبان ما کمک بگیرید. حالِ خوب را با ما تجربه کنید.

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به سیمیاروم می باشد.

همانطور که می دانید تمام افراد به برقراری رابطه جنسی نیاز دارند ، اغلب افراد بر این عقیده هستند که نیاز به سکس مانند هر نیاز حیاتی دیگر مانند آب ، غذا ، مسکن و غیره واجب است . متاسفانه در اغلب موارد این نیاز دردسر شده و این خود فرد است که بتواند با شناخت ویژگی های خود ؛ نیاز جنسی را در مسیر درست هدایت کند .

شاید عجیب به نظر برسد اما خودارضایی ممکن است در بین پستانداران نیز اتفاق بیفتد و تنها مختص برای انسان ها نیست . اغلب نوزادان در زمانی که می خواهند محیط اطراف خود و یا بدن خود را کشف کنند نیز ممکن است دست به خود ارضایی بزنند ، بی آنکه حتی از آن اطلاعی نیز داشته باشند .

زمانی که نوزاد آلت تناسلی خود را لمس می کند احساس آرامش پیدا کرده و به این باور می رسد که بازی کردن با بدنش حس خوبی به او دست خواهد داد . در نتیجه زمان هایی که تنها است یا به دنبال آرامش می باشد ، این عمل را تکرار خواهد کرد .

در خودارضایی فرد با تجسم صحنه های جنسی و به دور از واقعیت و همچنین با تحریک دستگاهی تناسلی اش و خیال پردازی های جنسی که دارد ؛ سعی بر به ارگاسم رسیدن را دارند . برخی از افرادی که این عمل را انجام می دهند در طی زمان به آن نیز عادت خواهند کرد .

سن شروع افراد برای خودارضایی متفاوت بوده و برخی از افراد در سن بلوغ و برخی دیگر نیز پس از آن این عمل را شروع می کنند . برخی از دختران و پسران زمانی که در برقراری رابطه جنسی محدودیت داشته باشند ممکن است به استمنا روی آورند .چگونه ذهنی ارضا شویم

در دخترها خودارضایی با سفتی بدن و لذت شدید واژن می باشد اما در پسران با خروج از مایع منی می باشد . در واقع شیوه های خودارضایی و به ارگاسم رسیدن در دختران و پسران متفاوت بوده و همچنین سن شروع آن نیز تفاوت دارد .

استمنا ، جلق و یا همان خودارضایی به تحریک دستگاه تناسلی برای رسیدن به لذت جنسی و اغلب موارد ارگاسم گفته می شود . همانطور که گفتیم روش های خود ارضایی در پسران و دختران و  تفاوت دارد و هر فردی برای خود رویاپردازی های جنسی خود را دارد .

به طور مثال می توان گفت مردان با لمس کردن ، نوازش یا ماساژ دادن آلت تناسلی خود به ارگاسم رسیده . در مقابل زنان با استفاده از دستگاه های جنسی مانند ویبراتور و یا تحریک آلت تناسلی خود به ارگاسم خواهند رسید .

این عمل در هر دو گروه جنسی در خفا و در یک محیط خصوصی انجام می شود . شاید تا به حال شنیده باشید که تنها برخی از افراد مجرد خودارضایی می کنند اما این صحت ندارد ؛ در افراد متاهل نیز استمنا دیده خواهد شد .

 

 

همانطور که گفتیم روش های خود ارضایی در دختر با مردان متفاوت بوده و هر کدام روش خاصی را برای به ارگاسم رسیدن انتخاب می کنند . روش های خودارضایی در زنان بیشتر از زنان بوده است ، حتی می توان گفت زنان شرایط بهتری برای خودارضایی در مقایسه با مردان دارند .

از شیوه های معمول خود ارضایی در زنان می توان به تحریک کلیتوریس اشاره کرد . البته بانوان هنگام خوداراضایی به صحنه های احساسی و رمانتیک فکر کرده و سپس این عمل را انجام خواهند داد . در واقع این تنها روش خودارضایی در خانم ها نیست .

لازم است بدانید که خانم ها بسته به محل تحریک دو نوع ارگاسم دارند ، معمول ترین روش آن تحریک واژن بوده و دیگر روش آن فشار به داخل واژن که در این حالت تحریک روی نقطه جی ایجاد خواهد شد . 

اغلب دختران به دلیل محافظت از پرده بکارت خود ، تحریک کلیتوریس را برای به ارگاسم رسیدن انتخاب می کنند . در مقابل افرادی که پرده بکارت ندارند ، از دو روش برای خوداراضایی استفاده خواهند کرد .

یکی دیگر از روش های خود ارضایی در زنان استفاده از دستگاه ویبراتور می باشد ، به دلیل آنکه تحریکی که ویبراتور ایجاد می کند ، انسان نمی تواند به همین دلیل ممکن است در آینده هنگام رابطه جنسی فرد به ارگاسم نرسد .

در واقع می توان گفت اگر بدن و سیستم های عصبی به روش های دیگر خودارضایی عادت کنند ، به این دلیل که این ارگاسم طبیعی نیست ، پس از مدت ها دیگر نمی تواند هنگام برقراری رابطه جنسی به ارگاسم برسد .

عوارض خودارضایی در زنان شامل کاهش اعتماد به نفس ، افسردگی ، اختلال ارگاسم ، اختلالات خواب و غیره می شود . زنان و یا مردان باید پیش از انجام این عمل به پیامدها و عوارض های آن نیز توجه کنند .

استمنا در مردان بیشتر آلت محور بوده یعنی بر آلت تناسلی خود بیشتر تمرکز دارند . معمول ترین شیوه خودارضایی در مردان این است که با دست آلت جنسی خود را لمس کرده و به سمت بالا یا پایین حرکت دهند .

البته لازم است بدانید که برخی از افراد برای انجام این عمل از روان کننده ها مانند صابون استفاده خواهند کرد . برای اینکه لذت بیشتری را تجربه می کنند معمولا این عمل را با سرعت بیشتری انجام خواهند داد .

برخی دیگر از افراد برای استمنا از اجسام حلقه ای که واژن زن را شبیه سازی کند ، استفاده خواهند کرد . دیگر اسباب های جنسی نیز برای به ارگاسم رسیدن مردان وجود داشته که هنگام خودارضایی از آن استفاده خواهند کرد .

در واقع می توان گفت تمرکز افراد بر بدنشان و بی توجهی به محیط اطرافشان هنگام خود ارضایی لذت آن را بیشتر خواهد کرد . به این ترتیب اکثر افراد به جای اینکه بر روی چیزهای دیگر متمرکز شوند تنها به بدن خود توجه می کنند و در نتیجه به افزایش برانگیختگی آن ها کمک خواهد کرد .

برخی از مردان نیز که به انزال زودرس دچار هستند ؛ دائما تحریکات جنسی خود را متوقف و دوباره تحریک خواهند کرد . این کار به آن ها کمک کرده تا دیرتر به ارگاسم رسیده و از تحریکات جنسی خود لذت ببرند .

خودارضایی در مردان نیز عوارض های مختلفی همچون افسردگی ، انزال زودرس ، عذاب وجدان ، احساس گناه ، حس حقارت ، بی ارزشی و غیره را دارد .

 

همانطور که می دانید اغلب افراد با هر سنی ، با هر جنسی در طول دوره ای از زندگی اقدام به خودارضایی خواهند کرد . اما روش های انجام خوداراضایی و نحوه ارضا شدن در هر جنسی ، حتی در هر فردی نیز متفاوت است .

برخی از افراد به دلیل برخی از نظر های شخصی ، از خودارضایی برای پاسخ به نیازهای جنسی خود استفاده می کنند ، اما باید بدانند که این روش چه پیامدهایی را نیز در پیش دارد که شاید برخی نیز از عوارض خود ارضایی اطلاعی نداشته باشند . 

 

 

✔️  بی شک بله خوداراضایی روش های مختلفی داشته که در زنان و مردان متفاوت بوده که در متن در مورد آن توضیح داده شده است .

✔️ خودارضایی در زنان تحریک کلیتوریس بوده که در متن مقاله بیشتر به جزئیات آن اشاره شده است .

✔️ آن ها از روش های مختلفی برای تحریک آلت تناسلی خود استفاده کرده که در متن مقاله بیشتر به جزئیات آن اشاره شده است .


راه های درمان استرس شدید

غرور چیست

فوبیا چیست و انواع آن

علت افسردگی چیست

علائم اختلال دو قطبی

چگونه ذهنی ارضا شویم

درمان اضطراب

جبران خیانت به همسر

بیماری اختلال شخصیت پارانوئید چیست

هیپنوتیزم چیست

کاهش اضطراب و استرس در دانش آموزان

مصاحب یک سایت روانشناسی درباره موضوعات کودک ، خانواده ، ازدواج ، روان شناسی فردی و شغلی است . محتوای مقالات سایت بر اساس کتب روانشناسی معتبر و توسط کارشناسان و روانشناسان مجرب تولید می شود . امید است که با مطالعه محتوای تولید شده در این سایت مشکلات شخصی ، خانوادگی و اجتماعی کاربران مرتفع شود

تمامی حقوق برای این سایت محفوظ است.

در مورد بهترین رابطه ی جنسی که تا به حال داشته اید فکر کنید. به این کار ادامه دهید، بگذارید واقعا آن تجربه را دوباره لمس کنید. کمی زمان گذاشته و به یاد بیاورد این رابطه چه حسی در بدن شما ایجاد کرده بود، چه احساساتی در شما تحریک شده بودند و چه اتفاقی در ذهن شما افتاده بود. این احتمال وجود دارد که شما در زمان رابطه واقعا در همانجا حضور داشتید، کاملا روی بدن خود متمرکز بودید. به احتمال زیاد شما علاوه بر ارتباط فیزیکی از نظر ذهنی و عاطفی نیز با همسر خود ارتباط داشتید.

حالا یک رابطه ی جنسی ضعیف یا متوسط را برای خود یادآوری کنید. کمی زمان برای به یاد اوردن جنبه های ذهنی، عاطفی و فیزیکی آن رابطه بگذارید. چه تفاوتی وجود دارد؟ چه فرقی بین این رابطه ی جنسی و رابطه ی عالی شما دیده می شود؟

در بهترین حالت رابطه ی جنسی با تمرکز ذهنی لذت بخش و فارغ از فکرهای دیگر است. وقتی بتوانیم در طول رابطه روی بدن خود متمرکز بمانیم، به جای اینکه چشمانمان را بسته و به چیزهای دیگر فکر کنیم، می توانیم با تجربه ی فیزیکی این عشق بازی ارتباط برقرار کنیم.

در طول رابطه ی جنسی با تمرکز ذهنی ما چیزی به نام آگاهی مصنوعی را استفاده می کنیم، که به آگاهی از وضعیت فیزیکی و عاطفی ما اشاره دارد. تحقیقات نشان داده اند افزایش میزان آگاهی مصنوعی می تواند با خارج کردن فکرهای دیگر از سرمان، کاهش اضطراب و کم شدن قضاوت های فردی به بهبود تجربیات جنسی کمک کند.چگونه ذهنی ارضا شویم

وقتی ما از وضعیت عاطفی خود اگاه بوده و آن را در عشق بازی به شکل فیزیکی نشان دهیم می توانیم خودمان را بهتر با تغییرات فیزیکی و عاطفی در شریک جنسی مان تطابق دهیم. ما به تغییرات در صدای او، تغییر در تنفس، تغییرات فیزیکی نامحسوس یا یک تغییر آنی و زودگذر می توانیم واکنش نشان دهیم. رابطه ی جنسی با تمرکز ذهنی یک ارتباط از درونی ترین بخش ما شده و می توانیم به تدریج با عمیق ترین بخش از شریک خود رابطه برقرار کنیم.

حتی برخی افراد می گویند برای یک لحظه در طول رابطه هر حس دیگری را فراموش کرده و در حلقه ای مانده اند که ابتدا شریکشان و انتها خود آن ها بوده اند. آن ها حس می کردند هردو یک موجود هستند. در آداب روابط جنسی در بودا و تائوئیسم همه این نوع رابطه را بالاترین حد از عشق بازی می دانند، در حقیقت ان ها تاکید زیادی روی رابطه ی جنسی با تمرکز ذهنی دارند. بیشتر سنت های مذهبی تجربی ما را به سمت استفاده از رابطه ی جنسی به عنوان وسیله ای برای ارتباط و انتقال تشویق می کنند. همه ی این ها تاکید دارند حضور و تجسم هردو نقطه ی شروع اصلی هستند.

تمام چیزهایی که گفتیم شاید واضح به نظر برسند اما مطمئنا متوجه شده اید که همیشه رسیدن به این سطح در طول تمرین رابطه با تمرکز ذهن کار ساده ای نیست. در طول رابطه احتمال زیادی است که کمی از فضا جدا شده و یا حتی افکارتان جای دیگری بروند. این افکار شاید اصلا در مورد رابطه ی جنسی نباشند، شما به کار فکر کرده یا صحنه ی شهوت انگیزی که دیده اید را در ذهن خود تجسم می کنید. دلایل زیادی می توانند باعث این اتفاق شوند، از جمله استرس، مشکلات در رابطه و دیدن تصاویر جنسی زیاد، همه ی این ها باعث می شوند ما بیشتر از تمرکز روی بدن خود به افکار داخل سرمان دقت کنیم.

خصوصا زمانی که ارتباط عاطفی با شریک جنسی ما عمیق شده و ما حس می کنیم ممکن است آسیب پذیر شویم می خواهیم این ارتباط را قطع کنیم. ما به طرز ناخودآگاه دوست داریم شریک هایی را انتخاب کنیم که مسائل حل نشده ی روابط قبلی را انعکاس می دهند و تجربیات شخصی قبلی ما نیز می تواند روی رفتارمان در رابطه ی کنونی اثرگذار باشد، از این رو بر آگاهی ذهن در طول رابطه تاثیر خواهد گذاشت. این اضطراب می تواند ناشی از تجربیات ما با کسی باشد که واقعا به او اهمیت می دادیم و نمی خواستیم او را از دست دهیم و این باعث واکنش مبارزه یا سردی در ما خواهد شد.

برای مقابله با تمایل به سمت اضطراب و واکنش های گریز یا مبارزه ما باید حلقه های تمایل و دوست داشتن را فعال کنیم. این حلقه ها به ما اجازه می دهند تا با دیگران ارتباط عاطفی خود را حفظ کنیم، حتی زمانی که تحت استرس زیاد هستیم. با یادآوری زمان حال در طول رابطه ی جنسی با تمرکز ذهنی ما فعالیت واکنش فرار یا مبارزه را به حداقل می رسانیم. و با تمرکز روی ارتباط و بزرگ کردن زمان هایی که در اوج هستیم می توانیم اوکسی توسین آزاد کنیم که به ما کمک می کند آرام باشیم، متمرکز مانده و ارتباط عاطفی خود را بدون واکنش نشان دادن یا عقب نشینی حفظ کنیم. این واکنش بیشتر در زنان دیده می شود تا مردان، اما ممکن است در هر جنسیتی رشد یابد.

دقت کنید چه احساساتی دارید. به هر فکری که دارید دقت کرده و بگذارید از ذهنتان بروند. در طول رابطه خودتان را در این تمرین تصور کنید. کمی در رابطه عمیق تر شده و سعی کنید از وضعیت عاطفی خود آگاه باشید. به سادگی به هر حسی که دارید بدون قضاوت کردن و فکر کردن در مورد آن دقت کنید. اگر می توانید برای حالت عاطفی ای که تجربه می کنید یک نام بگذارید.

باید بدانید تمامی احساسات بخشی عادی از یک تجربه ی انسانی بوده و هدفی دارند، حتی در طول رابطه ی جنسی با تمرکز ذهنی. احساسات خوشایند مانند عشق، لذت و … به ما نشان می دهند تجربه ای که می کنیم را دوست داریم و انگیزه می دهند تا به دنبال اینگونه تجربیات باشیم. از طرف دیگر احساسات ناخوشایند مانند عصبانیت یا ناراحتی اطلاعات بسیار ارزشمندی هستند در مورد نیازهایی که برای ما براورده نشده و مرزهایی که شاید نقض شده اند.

آرام به خودتان بگویید ” این یک (هر نامی که برای تجربه ی خود گذاشته اید) است و از احساسات کاملا عادی انسان می باشد. ایرادی ندارد که من حالا این حس را دارم. در طول رابطه ی عاشقانه می توانید همین گرایش دوستانه و بدون قید و شرط را نسبت به هر حس فیزیکی و هر فکری که تجربه می کنید داشته باشید.

کسانی که به آن ها اهمیت می دهید و آن ها نیز برای شما اهمیت قائل اند. شاید همسر یا فرزندان شما، اعضای خانواده، یک دوست یا حتی یک حیوان خانگی. یک لحظه صبر کنید تا آن ها را مقابل خود تجسم نمایید. صورت آن ها را یک به یک در ذهن خود ببینید. اگر افراد زیادی به ذهنتان می آیند برای یک لحظه هریک را در ذهن خود نگه داشته و بعد سراغ فرد دیگر بروید. اگر گاهی ناامیدی یا مشکلی در رابطه با کسانی داشته اید که حالا جلوی خود تصور می کنید تنها روی حس دوست داشتن و حمایت تمرکز داشته باشید.

سعی کنید حس علاقه و توجه خود را به سمت آن ها فرستاده و از آن ها این حس را دریافت کنید. چند لحظه از این احساسات کاملا لذت ببرید. آیا حس می کنید در بدن شما اوکسی توسین آزاد شده است؟ این چیزی است که توسط حلقه ی دوست داشتن و گرایش ایجاد می شود.

منبع:

https://www.consciouslifestylemag.com/mindful-sex-practices/

 توجه: مطالب بخش وبلاگ سایت همکده تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به مشاور روانشناسی یا روانپزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

بعدی
قبلی

چگونه دیر ارضا شویم

 

معمولا این هیجانات و استرس‌ها باعث می‌شوند تا فرد در حین نزدیکی توانایی خود را در راحتی و تمرکز روی رابطه جنسی از دست داده و انزال زودرس رخ دهد. یکی دیگر از مسایلی که از طریق ایجاد مشکل روانی باعث بروز انزال زودرس می‌شود، ترس از بروز اختلا‌ل نعوظ است. در واقع ترسی که فرد نسبت به از دست دادن نعوظ دارد باعث می‌شود تا به صورت ناخود آگاه انزال زودتر از موعد رخ دهد. البته در موارد نادری هم مصرف برخی داروها مثل بعضی از دارو های اعصاب باعث بروز انزال زودرس می‌ شود.

 

زود انزالی چیست؟

چگونه ذهنی ارضا شویم

زود انزالی (انـزال زودرس) بـه انـزالی غیر قابل کنترل گفته می‌شود که قـبـل از دخول و یا بلافاصله مدت کوتاهی پـس از آن انـجـام گیـرد. معمولا انزال زودرس بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از شروع دخول صورت می‌گیرد.

 

زود انزالی یکی از مشکلات شایع در میان مردان است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت روابط زناشویی در زندگی مشترک می‌گذارد. خیلی از آقایان برای رفع این مشکل به مصرف داروهایی که در این زمینه و با ادعای درمان زود انزالی در بازار وجود دارد پناه می‌برند در صورتی که استفاده از این داروها و انواع قرص‌ تاخیری در دراز مدت ممکن است مشکلات و عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشند. بهترین روش برای درمان زود انزالی استفاده از روش‌های طبیعی و کاملا بی‌خطر است. در ادامه شما را با روش‌های درمان زود انزالی آشنا خواهیم کرد.

 

روشهای دیر انزالی

تکنیک فشردن، راهی برای دیر ارضا شدن

روش فشردن در دهه ی ۶۰ میلادی توسط مسترز و جانسون ارائه شد. در این متد فرد و یا شریک جنسی، وی را از لحاظ جنسی به آرامی تحریک می کند، سپس هنگامی که فرد به نزدیک لحظهء انزال رسید، با انگشتهای نشانه و شصت حلقه ای به دور آلت درست میکند و محکم آنرا می فشارد تا وقتی که فشار جنسی فروکش کند. سپس مجددا مراحل بالا را برای سه بار تکرار می کنند و دفعهء سوم اجازهء انزال را می دهند. با تکرار این کار ۱ تا ۲ مرتبه در هفته، کنترل جنسی آنها بالا میرود و زمان نزدیکی را می توانند افزایش دهند.

 

چگونه دیر انزال شویم

 

استفاده از روش شروع و توقف برای دیر ارضا شدن

یکی از روشهای موثر برای رهایی از انزال زودرس یا دیرارضا شدن روش start & stop نام دارد. در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آن که ارگاسم شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هرچه تمرین این روش بیشتر صورت گیرد، مدت زمان رابطه جنسی نیز افزایش خواهد گرفت. به این صورت که سیستم جنسی به طور ناخودآگاه یاد می گیرد که دیرتر تحریک شده و ارگاسم صورت گیرد.

 

تمرین کیگل

تمرین کیگل را برای به تأخیر انداختن ارگاسم انجام بدهید. کیگیل زمانی مفید است که انزال نزدیک است و می‌تواند کمک کند تا انزال به تاخیر بیفتد. خیلی راحت تمرینات کیگل را در گوگل جست‌وجو کنید تا شیوه‌ی انجام آن را یاد بگیرید. این تمرینات به ایجاد عضلات در کف لگن کمک می‌کنند و به این ترتیب سبب می‌شوند که کنترل بهتری روی انزال تان داشته باشید.

 

در یک مطالعه‌ی کنترل شده که در سال ۲۰۱۲ روی انزال زودهنگام صورت گرفت، مردانی که قبل از انزال حتی یک دقیقه هم رابطه‌ی جنسی‌شان طول نمی‌کشید، یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ای تمرینات کف لگن را انجام دادند. نتایج این مطالعه نشان داد که زمان واکنش انزال آنها از ۳۱.۷ ثانیه به ۱۴۶.۲ ثانیه افزایش یافت.

 

تکنیک عقب نشینی کردن

به محض اینکه احساس کردید در آستانه ارضا شدن هستید عقب نشینی کنید تا تحریک جنسی تان فروکش کند. این تکنیک هم باید دقیقا مثل روش قبلی به موقع انجام شود تا جلوی زودانزالی را بگیرد.

 

عشق بازی کردن

اغلب مردها تمرکز اصلی شان را روی ارضا شدن و انزال قرار می دهند؛ در حالی که بخش بزرگی از یک رابطه جنسی موفق عشقبازی کردن و توجه به رضایت جنسی طرف مقابل است. پیش نوازی های قبل از نزدیکی نه تنها لذت رابطه جنسی تان را بیشتر می کند بلکه طول و مدت آن را هم افزایش می دهد. بنابراین بهتر است سعی کنید بفهمید شریک جنسی تان از چه چیزهایی لذت می برد و به خواسته های او توجه کنید.

 

درمان زود انزالی با ورزش بسیار موثر

طبق مطالعات انجمن ارولوژی اروپا، بر روی ۴۰ مرد که دارای مشکل زودانزالی بلند مدت در طول زندگی خود بودند آزمایش جالبی صورت گرفت؛ این افراد در یک دوره ۱۲ هفته‌ای، حرکات ورزشی متمرکز بر عضلات تحتانی شکم را انجام دادند. سن این مرد‌ها بین ۱۹ تا ۴۶ سال بود. هر فرد موظف بود تمرینات خود را ۳ بار در هفته به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهد. بعد از اتمام این دوره، ۸۲ درصد افراد توانایی انجام رابطه جنسی بدون زودانزالی را پیدا کردند.

 

عملکرد آن‌ها ۶ ماه پس از اتمام آزمایش نیز زیر نظر گرفته شد و نتیجه تغییر چندانی نداشت؛ بنابراین تقویت ماهیچه‌های بالا برنده مقعد که خود از عضلات شرمگاهی دنبالچه ‌ای، شرمگاهی راست روده‌ای و تهی‌ گاهی دنبالچه‌ای تشکیل شده است، در درمان زود انزالی مردان تاثیر زیادی دارد. در این میان تمرکز بر عضله PC این ماهیچه‌ها مشکل انزال زودرس و نعوظ را همزمان حل می‌کند.

 

استفاده از کاندوم

شاید این راه حل خیلی ساده به نظر برسد ولی استفاده از کاندوم به خیلی از مردان مبتلا به زود انزالی کمک می‌کند. کاندوم در بیشتر مردان میزان تحریک را کاهش داده و از این طریق زمان انزال را افزایش می‌دهد.

 

برای دیر انزالی چی مصرف کنیم

 

تاخیری های طبیعی را جدی بگیرید

چگونه ذهنی ارضا شویم

زنجبیل

زنجبیل به دلیل داشتن طبع گرمی و خواص فوق العاده ای که دارد به طور مستقیم می تواند در کنترل ناتوانی های جنسی به خصوص زود انزالی عمل کند.

 

خرما

خرما ما را به یاد کشورهای عربی می‌اندازد چرا که از هزاران سال پیش، خرما در کشورهای عربی محبوب بود و روی سکه‌ها و نقاشی‌های دیواری به تصویر کشیده شده‌است. این ماده‌ی خوراکی می‌تواند به رفع مشکلات مختلف مربوط به سلامتی مانند مشکلات قلبی، یبوست، کم‌خونی، اسهال خفیف و سرطان معده کمک کند. خرما همچنین می‌تواند برای اضافه کردن وزن استفاده شود. بعضی از متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن دو عدد خرما در روز می تواند به یک رژیم غذایی سالم و متعادل منجر شود.

 

خرما خوب نیست، اگر:

– اگر به عدم تحمل فروکتوز مبتلا باشید. در این صورت ممکن است از اسهال، گاز معده، درد شکم و سایر مشکلات رنج ببرید.

– دیابتی هستید سطح قند خون باید تحت نظارت یک پزشک باشد.

 

هندوانه

مهم‌ترین فایده‌ی هندوانه این است که می‌تواند عروق خونی را آرام کند، بدون این‌که هیچ گونه عوارض جانبی داشته باشد.

 

دارچین

دارچین از پوست درخت دارچین تهیه می‌شود. این پوست معمولا برای سرماخوردگی، مشکلات معده، اسهال و ناراحتی‌های دستگاه گوارش (GI) استفاده می‌شود. در واقع، روغن دارچین به طور گسترده‌ای در محلول‌های مخصوص غرغره، لوسیون، صابون، خمیر دندان، لوازم آرایشی و محصولات دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، تعداد بسیار کمی از آدم‌ها می‌دانند که دارچین می‌تواند اشتها را تحریک کند، گرفتگی‌های قاعدگی را درمان کند، و به درمان زودانزالی کمک کند و عفونت‌های ناشی از کرم‌های انگلی و باکتری را درمان کند.

 

شکلات تلخ

شکلات تلخ منبع قدرتمند آنتی اکسیدان‌ها است. این ویژگی می‌تواند جریان خون و فشار خون را بهبود بخشد. یک ترکیب قوی از شکلات تلخ، باعث آزادی اندورفین در بدن می‌شود. این غذای خوشمزه می‌تواند بسیاری از مشکلات انزال را درمان کند، طوری که جریان خون را به آلت تناسلی افزایش می‌دهد. این شکلات حاوی L-Arginine HCL، یک اسید آمینه حیاتی است که تولید هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کند.

 

گردو

گردو یک منبع درخشان از اسید‌های چرب امگا ۳ ضد التهابی هستند. گردو همچنین دارای آنتی اکسیدان‌ها، مس، منگنز، ویتامین B و مولیبدن است. این غذای خوشمزه می‌تواند اختلال نعوظ، انزال زودرس و ناتوانی جنسی را درمان کند. به طور مرتب گردو مصرف کنید و مزیت‌های باور نکردنی سلامت آن را احساس کنید.

 

انجیر و کندر

یکی از راحت‌ترین درمان‌ها در طب سنتی استفاده از ۶ یا ۷ انجیر به همراه کندر است. به این صورت که یک تکه کندر را داخل اجیر گذاشته و مصرف کنید.

 

آیا ممکن است مردی دچار انزال شود بدون اینکه لذتی از رابطه برده باشد؟

این موضوع مشغله ذهنی مردان نیست اما بسیاری از زنان در رابطه با میزان اسپرم خارج شده هنگام انزال و ارتباط آن با رضایت مردان سوال می‌پرسند. زمانی که مردی دچار استرس است یا مشغله‌ ذهنی دارد، ارگاسم می‌تواند با رضایت جنسی پایین همراه باشد. با افزایش سن نیز میزان اسپرم کاهش می‌یابد.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان


برای همیشه با زودانزالی خداحافظی کن!

لیست بهترین باشگاه های تناسب اندام تهران|


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


جراحی زیبایی سینه و شکم


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


پیشنهاد خرید آنلاین کفش زنانه


ست حلقه نقره هدیه برای زوجین


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

درمان دائمی زود انزالی با تکنیک های نایاب!


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

آموزش ارضا شدن

 

ارگاسم چند گانه (ارضا شدن جنسی به دفعات متوالی و در یک رابطه جنسی) امری است که هم برای خانم‌ها و هم آقایان امکان پذیر است بدون اینکه فرد در رابطه جنسی تمایل خود را به ادامه رابطه از دست بدهد. در زنان، ارگاسم چندگانه به معنای آن است که آنان می‌توانند مدت زمان کوتاهی بعد از اولین ارگاسم، با یک تحریک جنسی ساده میل خود را باز یابند، که معمولاً این فرایند بلافاصله یا بعد از چند دقیقه کوتاه اتفاق می‌افتد.

 

اما در مورد آقایان این تصور وجود دارد وقتی بتوانند بعد از انزال و ارضا شدن دوباره تحریک شوند و به یک انزال دیگر دست پیدا کنند، یعنی ارگاسم چندگانه داشته‌اند. اما این تصور اشتباه است. سکس چند ارگاسمه مردانه به رابطه جنسی‌ای گفته می‌شود که در طی ارگاسم‌ها، نعوظ یا تحریک جنسی از بین نرود. پس بنابراین ارگاسم چندگانه فقط شامل ارگاسم است نه انزال. مگر زمانی که انزال با آخرین ارگاسم همراه می‌شود.چگونه ذهنی ارضا شویم

 

ارضا شدن

 

قبل از توضیح بیشتر بد نیست که با فرآیند تکنیکی “چرخه تحریک جنسی” اشنا شوید.

چرخه تحریک جنسی چگونه است؟

۱- مرحله تحریک· گرفتگی عروق· نعوظ· بالا رفتن ضربان قلب· بلند شدن نسبی بیضه و افزایش سایز· سفت شدن نوک سینه ها

 

2-مرحله پایا 

شامل بزرگ شدن بیشتر سر آلت تناسلی و بیضه ها

بلند شدن کامل بیضه،

بنفش شدن سر آلت تناسلی

ترشح غدد کوپر 

نفس نفس زدن

 

3- مرحله ارگاسم

دفع مایع

اسپرم و مایعات از رگ وابران، کیسه‌های مایع منی و غده پروستات خارج شده و در ته مجرای پیشاب در نزدیکی پروستات جمع می‌شوند.

کشش ماهیچه‌ای درست قبل از رها شدن فشار و تنش

بالا رفتن بیشتر ضربان قلب و تنفس

ضرورت انزال: هوشیاری از انزال قریب الوقوع

انزال

عضله تنگ کننده ادرار محکم بسته می‌شود

انقباضات ریتمیک پروستات، عضلات میان‌ دوراهی و آلت تناسلی و خارج شدن مایع منی

تیرگی جزئی هوشیاری

 

 

4. مرحله تحلیل

از بین رفتن تحریک

خوابیدن آلت تناسلی و جمع شدن پوست بیضه

برگشت کشش عضلانی

پایین آمدن ضربان قلب و فشارخون

 

زن چگونه به ارگاسم چندگانه میرسد؟

برای رسیدن به این مرحله ابتدا باید آرامش خود را حفظ کنید و سپس بعد از تثبیت موقعیت، منطقه واژینال زن توسط مرد تحریک گردد. تحریک مستقیم کلیتوریس تا ایجاد حس برانگیختگی در زن توصیه می گردد. لذا توصیه می شود مرد برای این کار از انگشت و یا دستگاههای ایجاد لرزش(که برای همین کار طراحی شده) استفاده نماید.

 

چگونه ذهنی ارضا شویم

البته مطالعات نشان داده که استفاده از این نوع دستگاهها چندان مورد علاقه زنان نمی باشد چون به رابطه جنسی جنبه مکانیکی می بخشد. ضمنا توصیه می شود که برای رسیدن به ارگاسم چندگانه، زن در وضعیت غالب(بالا) قرار گیرد چرا که عمدتا در روابط جنسی کلاسیک این مردان هستند که عمدتا تعیین کننده شکل رابطه جنسی بوده و شکل غالب می گیرند در حالیکه برای ایجاد ارگاسم چند گانه، این تغییر نقش لازم است.

 

چگونه ارضا شویم

 

چگونه مردان می توانند ارگاسم چندگانه را تجربه کنند؟

به طور کلی مردان نمی توانند مانند زنان ارگاسم چندگانه را تجربه کنند چرا که وقتی یک مرد به مرحله انزال(ارگاسم) می رسد ممکن است تا چند دقیقه و یا حتی چند ساعت نسبت به برقراری رابطه جنسی مجدد بی علاقه باشد که این ویژگی خود خلاف تعریف ارگاسم چندگانه است در حالیکه اگر یک زن به مرحله ارگاسم برسد مرد می تواند با ادامه دادن تحریک نواحی تناسلی مجددا به ارگاسم برسد.

 

رشد و تقویت ماهیچه های آلت تناسلی می تواند باعث کنترل بیشتر مردان و جلوگیری از انزال گردد. مردان می توانند این کار را از طریق تقویت ماهیچه های داخلی و توانایی یافتن بر کنترل ماهیچه های آلت تناسلی کسب کنند.

 

روش دیگری که مردان می توانند به کار ببرند آن است که در هنگام برقراری رابطه جنسی اجازه تحریک به خود را بدهند(تا به مرحله ارگاسم نزدیک شوند) و سپس مانع از انزال گردند این اقدام می تواند از طریق فشار دادن آلت بوسیله انگشت شست و سبابه صورت گیرد تا مانع از انزال شود.

 

مردان می توانند این کار را چندین مرتبه تکرار کنند تا بتوانند ارگاسم چندگانه را تجربه کنند؛ چرا که مردان بعد از رسیدن به انزال تا مدت طولانی احساس خستگی و بی علاقگی به رابطه جنسی می کنند لذا جلوگیری کردن از انزال می تواند به مردان کمک کند تا ارگاسم چندگانه را تجربه کنند.

 

چگونه ارضا شدن همزمان را تجربه کنیم؟

« زن» مي بايست براي رسيدن به ارگاسم، كارهاي زير را انجام دهد:

« زن» مي بايست در اين مرحله، شوهرش را از اين عجله باز دارد وفرايند روابط جنسي را بايكديگر مديريت كنند . مشكل اين جاست كه بعضي از خانم ها بر باورهاي نادرستي هستند كه اولاً : حجب وحياي زنانه مانع مي شود به شوهر بگويد كه او به چه چيزي نياز دارد و از شوهرش تقاضايي براي آماده شدن خودش بكند !! ثانياً :« زن» موجودي است « مطلوب » نه « طالب» ، پس اين نادرست است كه « زن» از « مرد » تقاضايي كند و ثالثاً : « مرد » بايد خودش به اين نكته برسد و توجه به روحيه « زن» داشته باشد .

 

بعضي از زنان به خاطر خجالت كشيدن ،به صورت منفعل در اختيار مرد قرار مي گيرند ، اين حالت مورد مقبول مرد نيست و از اين همسر به صورت منفعل عمل مي كند وهيچ گونه عشوه وحركت عشقي ندارد، احساس انزجار مي نمايند و به لذت لازم جنسي از همسر نمي رسند.

 

بسياري از مردان ، از اين كه همسران آنها به صورت منفعل است ( فقط جسم خالي او در اختيار اوست )، ناراحت هستند؛ حتي گاهي اوقات همين حالت همسرش كه او را ارضاء نمي كند، عصباني مي نمايد ،و مرد با زن ديگري براي ارضاي روحي خود ارتباط برقرار مي كند و از همسرش مي برد و اين امر موجب ايراد گيری از همسرش مي شود.

 

 زن ، بايد «مرد » را از نقاط حساس بدن خود كه اورا به اُرگاسم مي رساند ، باخبر نمايد . از همسرش بخواهد كجاي بدنش را لمس كند ويا آن كه دست بكشد ويا آن كه گاز هاي خفيف بگيرد ويا هر كاري فكر مي كند او را به اُ رگاسم نزديك مي كند با آرامي و محبت به « شوهر » خود بگويد .

 

در تمام فرايند روابط جنسي « زن » ، نبايد در مورد ضعف وعدم ارضاء نكردن « مرد » فكر كند ؛ زيرا اين « تفكرات » مانع بزرگي براي آماده شدن و به ارگاسم رسيدن « زن » مي باشد.

 

ازاين رو « زن » ، با حفظ غرور « مرد » ، با محبت از او مي خواهد كه اولاً نقاط حساس جنسي را لمس و بازي كردن او را آماده براي همبستري كند ، .ثانياً با محبت به او بگويد « هنوز آماده نشده است. »

 

نكته مهم آن است كه بي هيج عنوان اين جملاتي را به گونه اي نگوييد كه « مرد » احساس ضعف و ناتواني كند؛ بلكه احساس « عشق » و « طنازي »كند . سپس هر گاه آماده نزديكي شديد با محبت به اوخبر دهيد .

 

« مرد » ، با حركت آلت جنسي خود در « واژن » زن به انزال وارگاسم مي رسد ؛ چنانچه « زن » هنوز به ارگاسم نرسيده است مي تواند با كمك « مرد » حركات آلت جنسي او را كنترل نمايد تا با هم به ارگاسم برسند .

 

بسیاری از زوج ها تمایل دارند تا تجربه ی یک رابطه جنسی مناسب و لذت بخش را داشته باشند. صرفا برقراری یک رابطه جنسی مناسب به مدت زمان آن بستگی ندارد، بلکه کیفیت آن نیز از عوامل مهم و تاثیر گذار تلقی می شود. در این مطلب سعی بر این است تا کلیه روش های دیر ارضا شدن در رابطه جنسی مورد بررسی قرار گیرد.

 

چرا رابطه جنسی باید طولانی باشد؟

لذت جنسی یک لذت بسیار تاثیر گذار و مفرح است که رابطه مستقیمی با سلامت روح و جسم دارد. هرچه رابطه جنسی زوجین با کیفیت بیشتر و لذت بیشتری همراه باشد، نشاط و روحیه افراد در زندگی روزمره نیز بالا می رود. از این رو رابطه جنسی نباید کوتاه و فقط در حد رفع نیاز غریزی صورت گیرد. در واقع طولانی و مسرت بخش بودن نزدیکی از نشانه های رضایت جنسی است.

 

متنوع کردن فعالیت های جنسی موجب طولانی تر شدن رابطه خواهد شد. در بسیاری از اوقات ممکن است حوصله  یک رابطه جنسی طولانی را نداشته باشید اما بعد از نوازش ها و تحریکات اولیه این حوصله و میل جنسی هم ایجاد خواهد شد.

 

ارگاسم مردان

 

چطور دیر ارضا شویم

 

تکنیک فشردن، راهی برای دیر ارضا شدن 

برای افزایش زمان نزدیکی و کنترل انزال زودرس روشی موثر توسط مسترز و جانسون در دهه ی 60 میلادی ارائه شد که در آن فرد زمان نزدیک شدن به ارگاسم باید با انگشتهای نشانه و شصت حلقه ای به دور آلت درست کند و به آن فشار آورد تا زمانی که تحریک جنسی او به پایان رسد. این کار باید سه مرتبه تکرار گردد و در مرتبه سوم انزال صورت پذیرد . تکنیک فشردن باعث رهایی از زود انزالی می شود و با تکرار این روش 1 تا 2 مرتبه در هفته می توانید توانایی کنترل انزال را به دست آورید و از لذت جنسی بیشتری برخوردار شوید.

 

انجام تمرینات کگل برای دیر ارضا شدن

آرنولد هِنری کیگِل، دانشمند آمریکایی و متخصص زنان بود که “تمرینات کیگل” را برای تقویت عضلات لگن بنیان‌گذاری کرد. همچنین وی دستگاهی بنام “مانومتر واژن” که برای اندازه‌گیری قدرت انقباض اختیاریِ ماهیچه‌هایِ کفِ لگن بکار می‌رود را اختراع کرد.

 

تمرینات کیگل شامل منقبض و شل کردن پیاپی عضلات قسمت تحتانی لگن می‌باشد و امروزه به طور گسترده به عنوان اولین گزینه در جهت درمان بی‌اختیاری ادرار و کاهش افتادگی آلت تناسلی زنان، درمان زود انزالی در مردان و و همچنین افزایش اندازه و سفتی آلت تناسلی مردان در هنگام نعوظ (که خود به دلیل ضعف در عضلات تحتانی لگن ایجاد شده‌اند)  به کار گرفته می‌شود. اگر این عضلات (عضلات قسمت تحتانی لگن) از سلامت و قدرت کافی برخوردار باشند، مدت زمان معاشقه و آمیزش افزایش یافته و لذت ناشی از رابطه زناشویی نیز بیشتر می‌شود.

 

استفاده برخی از داروها سبب پیدایش انزال زودرس مي شود

اما آنچه مسلم است، اين است كه زنان معمولاً ديرتر از مردان ارضا مي شوند و عدم آگاهي زوجين از چگونگي ايجاد تطبیق، زمان طولاني ارضا شدن زوجه و زمان كوتاه تر زوج، سبب نمود بيشتر و عذاب آورتر اين مشكل مي شود. در حالي كه مي توان با يك اموزش درست در اين زمينه از حس نارضايتي زوجين جلوگيري كرد.

 

مشكلات رواني كه به اشكال گوناگون مي توانند سبب ايجاد انزال زودرس شوند زيادند. به عنوان مثال استرس، هيجان و استرس هاي رواني كه فرد در زندگي روزانه خود دچار آن ها مي شود در پیدایش بيماري انزال زودرس نقش مهمي ايفا مي كنند.

 

معمولاً اين هيجانات و استرس ها سبب مي شوند تا فرد در حين نزديكي توانايي خود را در راحتي و تمركز روي روابط جنسي از دست داده و انزال زودرس رخ دهد. يكي ديگر از مسايلي كه از طريق ايجاد مشكل رواني سبب پیدایش انزال زودرس مي شود، ترس از پیدایش اختلا ل نعوظ است. در واقع ترسي كه فرد نسبت به از دست دادن نعوظ دارد سبب مي شود تا بصورت ناخود آگاه انزال زودتر از هنگام رخ دهد. اما در موردهای نادري هم استفاده برخي داروها مانند بعضي از دارو هاي اعصاب سبب پیدایش انزال زودرس مي شود.

 

استفاده از روش شروع و توقف برای دیر ارضا شدن

یکی از روشهای موثر برای رهایی از انزال زودرس یا دیرارضا شدن روش start & stop نام دارد. در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آن که ارگاسم شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هرچه تمرین این روش بیشتر صورت گیرد، مدت زمان رابطه جنسی نیز افزایش خواهد گرفت. به این صورت که سیستم جنسی به طور ناخودآگاه یاد می گیرد که دیرتر تحریک شده و ارگاسم صورت گیرد.

 

دیر ارضا شدن

 

خود ارضایی

خود ارضایی در میان دختران و پسران وجود دارد. متأسفانه حتی در میان زنان و مردان آمار تلخی دارد و تلخ تر از آن عوارض بسیار بد این مشکل است. خود ارضایی زنان و مردان مشکلات زناشویی برای آنها نیز به دنبال دارد.

افرادی که خود ارضایی را تجربه می کنند فقط برای مدت کوتاهی احساس رضایت و آسودگی دارند و بعد همه چیز برعکس می شود مثبت ها منفی و خوب ها بد می شوند.

 

عوارض خود ارضایی

افسردگی شدید

عصابنیت مزمن

سرگیجه و سردرد

ضعیف شدن حافظه

لرزش دست و نداشتن تمرکز

شادی و عشق کمتر

از بین رفتن زیبایی 

از بین رفتن براقیت و زیبایی چشم ها

به هم خوردن تناسب اندام و زشتی هیکل

ریزش موهای سر

ایجاد مشکلات جدی روحی مثل بدبینی و تندخویی و..

دفع بی اختیار منی

بی اختیاری ادرار

بی اختیاری در کنترل منی

ضعف در قوای جسمی و جنسی

سرطان پروستات

سرطان پستان

ضعف در بینایی و شنوایی همچون شنیدن صدای وزوز در گوش

مریض شدن پی در پی

بی حالی و ضعف همیشگی

 

درمان های خود ارضایی 

ورزش کردن

آغاز یک دوره یادگیری و شرکت در کلاس های مورد علاقه

نپوشیدن لباس های تنگ و جذب

خواندن کتاب و مجله

با خستگی کامل به رختخواب رفتن

نماندن در حمام و زیر دوش

تماشا کردن فیلم های شاد و طنز به جای فیلم های محرک

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

بلیط ارزان تهران به مشهد|پشتیبانی 24ساعته


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


کنترل ذهن و جسم برای درمان زود انزالی


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


تعیین جنسیت پیش از بارداری


مشاوره تلفنی طلاق

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


عوارض خطرناک لیزر موهای زائد


تشخیص و درمان ناباروری در زنان

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

ارضا شدن یا ارگاسم همزمان یکی از مسائل بسیار مهم در رابطه جنسی است که باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت در طرفین می‌شود. در واقع ارضا همزمان به این معناست که هردو شریک جنسی در یک زمان مشخص و در طی ارتباط جنسی کامل، دچار احساس ارگاسم می‌شوند. با توجه به اینکه معمولاً با ارضا یکی از طرفین، تمایل وی برای ادامه پیدا کردن رابطه جنسی کاهش پیدا می‌کند، ارضا شدن همزمان اهمیت ویژه‌ای در ایجاد رضایت از رابطه و بهداشت روانی افراد دارد. با این حال بسیاری از افراد نمی‌توانند این مسئله را مدیریت کنند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. ما در ادامه با ارائه راهکارهایی به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید ارضا شدن همزمان را تجربه نمایید. در این راه بهره بردن از مشاوره جنسی نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

شاید این سوال برای شما نیز مطرح شده باشد که چرا ارگاسم همزمان برای بسیاری از افراد مهم است و این مسئله چه تأثیراتی بر هر دو طرف خواهد داشت؟ این مسئله دلایلی از جمله موارد زیر دارد.

هنگام برقراری رابطه جنسی، خانم‌ها بیش از هر چیز نگران اندام خود و جذاب به نظر رسیدن هستند. این در حالی است که مردان بیش از هر چیز نگران توانایی خود برای لذت بخشیدن به زنان می‌باشند. به عبارتی اعتماد به نفس مردان در زمینه مسائل جنسی بیش از هر چیز به این بستگی دارد که تا چه حد می‌توانند باعث رضایت شریک جنسی خود باشند. مردانی که زودتر از طرف مقابل به ارگاسم می‌رسند، احساس مطلوبی راجع به توانایی‌های جنسی خود ندارند و در مقابل در صورتی‌ که بتوانند شریک جنسی خود را به ارگاسم برسانند، احساس مطلوبی نسبت به خود پیدا خواهند کرد. در نتیجه ارضا شدن همزمان اهمیت بسیاری برای آقایان پیدا خواهد کرد.

با توجه به اهمیت این موضوع برای احساس اعتماد به نفس و رضایت ذهنی، در صورتی که احساس می‌کنید در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند می‌توانید از یک مشاور روانشناسی در زمینه مسائل جنسی کمک دریافت کنید. استفاده از راهکارهایی که درمانگران جنسی با توجه به سیستم بدنی شما و طرف مقابلتان ارائه می‌کنند تا حد زیادی می‌تواند مؤثر واقع شود.چگونه ذهنی ارضا شویم

برای اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

ارضا شدن همزمان به این معناست که هر دو طرف به یک اندازه از رابطه جنسی لذت برده و به ارگاسم رسیده‌اند، این موضوع می‌تواند باعث تمایل آن‌ها به تکرار رابطه با یکدیگر باشد و همچنین تأثیر بسیاری در رابطه عاطفی میان زوجین خواهد داشت.

ناتوانی آقایان در ایجاد لذت جنسی برای خانم‌ها، می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های روانی نظیر افسردگی در زنان بشود. علاوه بر این، نارضایتی خانم‌ها از رابطه جنسی و بی‌میلی نسبت به آن، به‌تدریج و در اثر بی‌توجهی شریک جنسی به احساس رضایت در آن‌ها، ایجاد می‌شود. با توجه به آنچه گفته شد، ارضا شدن همزمان خانم‌ها و آقایان می‌تواند تأثیر بسیاری در سلامت روحی و رضایت خانم‌ها از رابطه با همسر به‌طورکلی داشته باشد.

سردمزاجی در خانم‌ها یا آقایان معمولاً به دلیل نارضایتی از رابطه جنسی، ارضا نشدن یا مشکلات دیگری در رابطه ایجاد می‌شود. درصورتی‌که خانم‌ها و آقایان بتوانند ارضا شدن همزمان را در رابطه با یکدیگر تجربه کنند، بروز مشکلات جنسی نظیر سردمزاجی یا مشکلات مربوط به تحریک جنسی در هردو طرف کاهش پیدا می‌کند.

 

برقراری رابطه جنسی همواره باید در زمان و مکان مناسبی صورت بگیرد. در غیر این صورت تمایل به برقراری ارتباط جنسی، تحریک فیزیولوژیک و یا ارگاسم با مشکل مواجه می‌شود. در شرایطی که یکی از طرفین معذب است و احساس آرامش برای برقراری رابطه جنسی نمی‌کند، شانس رسیدن به ارگاسم، پایین خواهد آمد.

برای شناخت بیشتر در زمینه رابطه جنسی کلیک کنید.

مردان معمولاً در مسائل جنسی با سرعت بالاتری نسبت به خانم‌ها، دچار تحریک فیزیولوژيک شده و به همین میزان، سریع‌تر نیز به ارگاسم می‌رسند. ناآگاهی از این مسئله که خانم‌ها نسبت به آن‌ها به زمان بیشتری احتیاج دارند، باعث می‌شود که آن‌ها نتوانند همسر خود را در رابطه جنسی به ارگاسم برسانند.

برای مدیریت این شرایط بهتر است آقایان تلاش کنند تا با طولانی‌تر کردن رابطه و معاشقه، خانم‌ها را به لحاظ جسمی و روانی برای برقراری رابطه آماده کنند. چنانچه احساس می‌کنید در زمینه تفاوت‌های میان دو جنس در مسائل جنسی، اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید با کمک گرفتن از یک مشاور اطلاعات خود را در این زمینه افزایش بدهید و راهکارهای مناسب را آموزش ببینید.

یکی از مشکلاتی که در احساس لذت و ارگاسم مانع ایجاد می‌کند، بی‌توجهی به لحظه حال است. در صورتی که شما نتوانید ذهن خود را در لحظه حال نگه‌دارید، نمی‌توانید به ارضا شدن همزمان یا حتی ارضا شدن به‌طورکلی دست پیدا کنید.

زمان ارگاسم جنسی می‌تواند برای فرد قابل کنترل کردن باشد. برای اینکه بتوانید این احساس را در خود کنترل کنید، می‌بایست بتوانید با استفاده از قدرت تمرکز خود، تغییرات بدنی و ذهنی خود را باهم هماهنگ کنید. شما با استفاده از تمرکز ذهنی می‌توانید زمان ارگاسم را در خود به تعویق انداخته و آن را با زمان ارگاسم در شریک جنسی‌تان هماهنگ کنید.

رابطه جنسی یک ارتباط کامل است که علاوه بر سکس، ارتباط چشمی، نوازش، استفاده از کلمات مناسب و بسیاری شرایط دیگر را ایجاب می‌کند. به میزانی که بتوانید در ارتباط جنسی خود، از مسائل فوق استفاده کنید، ارتباط جنسی شما موفق‌تر بوده و بهتر می‌توانید ارضا شدن همزمان را مدیریت کنید.

پوزیشن‌های جنسی که برای هر دو نفر شما لذت ایجاد می‌کند را پیدا کنید. استفاده از این حالت‌ها به هردوی شما کمک می‌کند تا بتوانید ارتباط جنسی موفق و ارضا شدن همزمان را تجربه کنید. حالت‌هایی که در آن یکی از طرفین احساس مطلوبی نداشته باشد، تلاش شما برای رسیدن به ارگاسم همزمان را با مشکل مواجه می‌کند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه آموزش رابطه زناشویی کلیک کنید.

ارضا شدن در یک ارتباط جنسی، صرفاً با عمل سکس ایجاد نمی‌شود. برخی از افراد عادت‌ها و تمایلات خاصی دارند که در صورت رعایت آن‌ها، می‌توانید به ارضا همزمان برسید. درنتیجه علاوه بر برقراری رابطه جنسی، از هر آنچه فکر می‌کنید می‌تواند شریک جنسی شما را به لذت برساند، استفاده کنید.

به دلیل تابو بودن مسائل جنسی، بعضی از افراد از اینکه درخواست‌های جنسی خود را مطرح کنند، خجالت می‌کشند. بااین‌حال یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که می‌تواند شریک جنسی شما را با وضعیت بدنی و تمایلات شما آشنا و به هدف ارضا شدن همزمان نزدیک کند، این است که راجع به این مسائل با طرف مقابل صحبت کنید و انتظاراتتان را بیان کنید. این مسئله باعث می‌شود طرف مقابل بتواند بهتر به خواسته‌های شما در طول رابطه جنسی توجه کند و کیفیت رابطه جنسی شما بالاتر خواهد رفت.

یک حیطه تخصصی در روانشناسی به نام درمان مشکلات جنسی یا سکس تراپی وجود دارد که به مشکلات موجود در ارتباط جنسی، برطرف کردن آن‌ها و بالا بردن کیفیت رابطه جنسی در میان زوجین توجه دارد. درصورتی‌که احساس می‌کنید نیاز به دریافت مشاوره یا اطلاع پیدا کردن راجع به مسائل مختلف در زمینه رابطه جنسی دارید و از طرفی نمی‌توانید با اطرافیانتان راجع به این مسائل صحبت کنید، با یک متخصص مسائل جنسی مشورت کنید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه مشاوره جنسی تلفنی کلیک کنید.

 

اعتمادبه‌نفس آقایان در زمینه مسائل جنسی تا حد زیادی بستگی به این دارد که آن‌ها بتوانند لذت جنسی را در شریک جنسی خود ایجاد نمایند. درنتیجه توانایی ارضا شدن همزمان تأثیر مطلوبی در اعتماد به نفس آقایان در زمینه مسائل جنسی و باور آن‌ها به توانایی خود دارد.

خانم‌ها معمولاً به زمان بیشتری احتیاج دارند تا بتوانند آمادگی لازم برای برقراری رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم را به دست آورند. طولانی کردن رابطه جنسی به خانم‌ها کمک می‌کند که در شرایط مطلوب‌تری قرار بگیرند و به ارضا همزمان دست پیدا کنند.

با استفاده از قدرت ذهن و تمرکز می‌توانید تغییرات فیزیولوژیک بدن را کنترل کرده و ارضا جنسی را به تأخیر بیاندازید تا همسرتان نیز برای ارگاسم آماده باشد. برای آموزش راهکارهای کنترل ذهنی می‌توانید از مشاورین در این زمینه کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارضا شدن همزمان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.



اسلام دین جامع و کاملى است که به همه ابعاد وجودى انسان نظر دارد و کلیه نیازهاى مادى و معنوى آن را مورد توجه قرار داده است و انسان در صورتى مى تواند مسیر کمال را طى کند که بر اساس آموزه هاى دینى کلیه نیازهاى خود را در حد اعتدال تأمین و ارضا کند.


 

یکى از نیازهاى مهم انسان ارضای غرایز جنسى و عاطفى است -که خداوند متعال در ازدواج موقت و دائم با شرایط خاصی که وارد شده برای انسان قرار داده است- که می بایست به شکل صحیح ارضا شوند.


 

چگونه ذهنی ارضا شویم

زن و شوهر می توانند همه لذت های مشروع را از یکدیگر ببرند. چه این لذت ها حضوری یا از طریق ارتباط تلفنی و یا زدن پیامک های عاشقانه باشد، اما انجام اعمالی که منجر به خروج منی گردد که توسط خود شخص صورت می گیرد خارج از حدود لذت هایی است که زن و شوهر می توانند از یکدیگر ببرند. این عمل مصداق استمنا بوده و حرام است؛ چرا که «استمنا» یعنی این که انسان با خودش کاری کند که از او منی بیرون بیاید، و این کار، از نظر اسلام حرام است و عامل این کار، مرتکب گناه شده است. و نبود همسر مجوزی برای انجام آن نمی باشد.[1]


 

لازم به ذکر است استمنا، دارای انواعی است؛ مثل بازی کردن با دست، گوش کردن به سخن و صدای زن و (یا مرد) نامحرم، رد و بدل کردن حرف های عاشقانه، در خیال آوردن و فکر کردن به مسائل شهوت انگیز. اگر کسی با اختیار یکی از این اعمال را به قصد خروج منی انجام دهد و منجر به خروج منی از انسان بشود، استمنا و حرام است.[2]،[3]،[4]


 

به هر حال، از آن جا که خواهان حکم فقهی مسئله هستید، پاسخ های (استفتائات) زیر برای شما ارسال می گردد:


 

دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):


 

اگر بدون دخالت دست و یا شىء دیگر باشد، مانعى ندارد و در غیر این صورت استمنا محسوب شده و جایز نیست.


 

دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):


 

بله در صورتی که منتهی به انزال منی شود، این استمنا است و جایز نیست.


 

دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):


 


آری، استمنا حرام است.


 

پاسخ حضرت آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته):


 

استمنا هر نوع عملی است که شخص با خود انجام دهد و منتهی به خارج شدن منی گردد و مصداق استمتاع از همسر مشروع نباشد.


 

بنابراین، اگر اعمال مزبور عرفاً و در نزد عقلا مصداق استمتاع از همسر به حساب آید، حرمت ندارد و در غیر این صورت، اگر منتهی به خروج منی شود، حرام است.


 


برای آگاهی بیشتر مراجعه شود به:


 

1. نمایه: شرایط زمان و مکان آمیزش، سؤال شماره 5556 (سایت: 5813)
.

2. نمایه: 
حدود لذت های جنسی زن و شوهر از یکدیگر، سؤال شماره 2105 (سایت: 2177)

.

3. نمایه: استمناء از راه تفکر در امور شهوانی، سؤال شماره 2211 (سایت: 2359)
.


 

[1]

 
ر. ک: نرم افزار پرسمان، خودارضایی متأهل.

[2]

 مجمع الرسائل محشی(همراه حاشیه)، صاحب جواهر الکلام، ج 1، ص 447، مسئله 1411؛ مناسک محشی، شیخ مرتضی انصاری، ص34؛ مناسک محشی، امام خمینی، ص 163، ص 334.

.[3]

 

اقتباس از سؤال 468 (سایت: 507) (حکم استمناء و انواع آن).

[4]

. برگرفته از سؤال 1318 (سایت: 1314).

آخرین پرسش ها و پاسخ ها را همه روزه در ایمیل خود مطالعه کنیدچگونه ذهنی ارضا شویم

ما 10136 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و استفاده از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز است.

چگونه ذهنی ارضا شویم
چگونه ذهنی ارضا شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *