چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

 
helpkade
چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم
چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

خانه » پادکست » اپیزود شماره 1 از مجموعه پادکستهای چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

برای ذخیره یا گوش دادن به اپیزود شماره 1 

از مجموعه پادکستهای چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

از لینک زیر اقدام بفرمائید:

 

چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

مقدمه:

سلام ، من مسعود پورتیموری هستم .

ما امروز میخوایم در رابطه با ذهن و اینکه چطور میتونیم ذهنی ورزشکار داشته باشیم باهم صحبت کنیم ، خب قبل از اینکه زمزمه های ذهنی منفی کار خودشون رو شروع بکنن و شمارو از ادامه شنیدن این فایل صوتی منصرف کنن ، من از شما میخوام که یک دقیقه مقاومت کنید و ادامه بدید تا به شما بگم داستان از چه قراره که این اتفاق میافته.

شما وقتی دکمه جستجوی اینستاگرامتو بزنی با موجی از بدنهای شش تکه و سیکس و پک روبرو می شی، و  وقتی بری داخل صفحه ها و توضیحات رو بخونی ،متفق القول همگی هدفشون اینه که به شما برنامه های ورزشی  مکمل و قرص دارو بفروشن، ولی ما امروز میخوایم بگیم که برای ورزش کردن با هر هدفی فقط کافی هست که به ذهنتون مسلط بشید .

حالا ما حرف حسابمون چیه؟ چی میخوایم بگیم به شما؟

میخوایم بگیم که چطور میتونید ذهنتون رو دستخوش تغییرات مثبت کنید و هرروز ورزش کنید.بدون نیاز به یک عدد قرص تا آخر عمرتون در صحت و سلامت کامل بسر ببرید و چطور میتونید سبک زندگیتون رو با ورزش وفق بدید .

هدف من و روی صحبت، با کسانی هس که میخوان ورزش کنن ، مهم نیس که این ورزش چیه؟ مهم نیست شنا میکنی یا میری میدویی! مهم نیست دوچرخه سواری میکنی یا توی خونه میخوای تمرین ورزشی انجام بدی، مهم اینه که هرروز بخشی از ساعات روزانه زندگی خودت رو به ورزش کردن اختصاص بدی و از مزایای  بی نظیرش بهره مند بشی.مهم اینه که سبک زندگیت حول محور ورزش بچرخه!

ما میخوایم بگیم که چطوری میتونیم با زمزمه های منفی که مارو از ورزش کردن باز میدارن و به سمت تنبلی میبرن مبارزه کنیم و چه تکنیکهایی برای این کار وجود داره.

اگه تا اینجای کار رو گوش کردی ازت میخوام ۲ ،۳ دقیقه دیگه بمن وقت بدی تا بیشتر این موضوع رو بازش کنیم و به نتیجه برسیم.

وقتی شما میتونی با ورزش روزانه تا آخر عمر، خودتو از از نظر سلامتی بیمه کنی واز شر بیماریهای جورواجور خلاص بشی خب چرا نباید این راه رو انتخاب کنی؟!

مشکل اصلی توی ذهن ماست ، وقتی شما بتونی نبرد بین میتوانم و نمیتوانم رو توی ذهنت ببری ،اونوقته که شروع میکنی به اقدام کردن و ما میخوایم این موضوع و راه حل اون رو با هم بررسی کنیم.

با ورزش روزانه ، اعتماد به نفس ما میره بالا ، شاداب تر می شیم ، بیشتر می خندیم ، بیشتر آرامش داریم  شبها راحت تر می خوابیم ، به فکر تهیه قرص و دارو و مکملهای غذایی اصل یا تقلبی نیستیم، دفترچه بیمه درمانیمون رو فراموش میکنیم ، ذهنمون رو درگیر مشکلات استفاده از داروهای جورواجور و عوارض ناشی از اونها نمیکنیم، مشکلات گوارشی نداریم ، مشکلات کبد و کلیه و مغز استخوان و بیماریهای مختلف از زندگی ما خارج میشن،آرامش بیشتری داریم، بیشتر میخندیم سرحال تر هستیم ، قوای جسمانی بهتری داریم ، توی فعالیتهای روزانه پرصلابت تر هستیم و بدنی همیشه روی فرم و آماده خواهیم داشت.

از همین ابتدا که مشغول مطالعه این کتاب  هستید ، انتخاب با شماست که همین الان ببندینش و به راه قبلی ادامه بدید ،یا صبر کنید و ادامه بدید تا دقیقا برسیم به این راه حل که باید چیکار کنید تا بتونید در کمال آرامش ذهنتون رو دستخوش تغییرات مثبت بکنید.

خب چرا ما اول این فایل صوتی یه دقیقه وقت از شما خواستیم و چرا شما این وقت رو بما دادید؟ چرا با وجود اینکه از یک دقیقه هم بیشتر شد و ما باز هم از شما دو سه دقیقه دیگه وقت خواستیم ، بازم شما صبر کردید و داستان رو ادامه دادید؟

خب الان دقیقا میخوایم بررسی میکنیم چه اتفاقاتی توی ذهن شما افتاد توی همین چند دقیقه:

ببینید دوستان ،ذهن انسان نیاز به اعتماد و نتیجه گیری داره ،یعنی اینکه وقتی یه مطلبی مثل همین مطلب که الان مشغول مطالعه یا شنیدن اون هستی ، کنجکاویت رو قلقلک میده اول با خودت میگی بذار دانلودش کنم حالا ضررکه نداره حجمشم خیلی نیست  بعد که دانلودش کردی و شروع میکنی به پیگیری مطالب چون با نویسنده آشنا نیستی و نمیدونی چی قراره بهت بگه ، اگه برات جذاب نباشه بعد از ۳۰ ثانیه الی یک دقیقه ،ذهنت اونقدر پالسهای منفی تولید میکنه که تو از خیرش میگذری و از ادامه دادن منصرف میشی و فایل رو میبندی و دیگه هیچوقت به سراغش نمیایی و به این خاطر بود که ما ابتدای موضوع گفتیم که قبل از اینکه شما منصرف بشید یک دقیقه به ما وقت بدید.

 ولی اگه مطلبش برات جذاب باشه و ۱ دقیقه اول رو رد کنی ،(قبل از به وجود اومدن موج منفی بعدی)  بازم ۲ ، ۳ دقیقه زمان داریم که با هم باشیم و من بتونم با مطالبی که عنوان میکنم اعتماد شما رو از بابت تازه بودن وبه دردبخور بودن اون جلب کنم و اگه این مرحله رو هم، باهم رد کنیم ذهن شما به این نتیجه میرسه که این مطلب به دردش میخوره ، سرکاری نیست وبهتره که اون رو دنبال کنه !

در واقع توی همین چند دقیقه بارها افکار منفی به ذهن شما هجوم آوردن که شمارو از ادامه دادن راهی که فکر میکردید ممکنه به شما کمک کنه، منصرف کنن.

ولی شما صبر کردید و از خودتون در مقابل افکار منفی مقاومت نشون دادید ، زمزمه های ذهنی که ممکن بود شما رو ناامید کنن و شما به حرفشون گوش کنید و از ادامه دادن مسیر منصرف بشید، نتونستن اینبار شمارو قانع کنند و شما کار رو دنبال کردید.

 تمام حرف ما همین موضوع هست که چطوری از شر این زمزمه ها خلاص بشیم ، افکار منفی که مارو از پیشرفت باز میدارن و مانع این میشن که ما حالمون خوب باشه ، مارو میترسونن ، چطوری باید باهاشون مبارزه کنیم و اونها رو با افکار مثبت جایگزین کنیم.

بالاخره ذهن انسان به صورت مداوم مشغول تولید رشته های فکری هست ، این افکار از کجا ریشه میگیرن؟ از کجا میان ؟ چرا تو کله بعضی آدمها به جای افکار منفی ، افکار مثبته؟ خب ذهن که داره پردازش میکنه ، براش هم مهم نیست منفیه یا مثبت ، مثل موتور ماشین که داره نیرو تولید میکنه و براش مهم نیست که سکان هدایتش سمت خاکی بره یا آسفالت ، ذهن ما هم براش مهم نیست به چی داره فکر میکنه ، اون فقط کار خوشو میکنه ، خب چکار کنیم وقتی که ذهن داره کار میکنه ، مدام احساس خوب به ما منتقل کنه؟ مدام افکار مثبت رو پردازش کنه؟

چکار کنیم ذهنمون فقط و فقط نیمه پر لیوان رو ببینه؟

میخوایم بررسی کنیم که یک آدم ورزشکار که ورزش کردن رو به بخشی از عادات روزانه خودش تبدیل کرده ، چطوری تونسته اینکارو بکنه؟

چطوری تونسته خودش رو از افکار منفی دور نگه داره ؟

افکاری که همش تو ذهن همه ماها میچرخن و بهمون میگن: بابا ولش کن، کی حوصله داره ، آخه لباس ندارم ، کسی نیست که باهاش برم باشگاه ، نمی دونم چطوری باید ورزش کنم و هزاران هزار فکر مزاحم دیگه ، که نتیجه همشون توقف و عدم تحرک هست.

و هزارتا چگونه و چطور دیگه که همشون توی زندگی یه انسان ورزشکار وجود داره.

بسیاری از ما ها رویاهایی داریم که هیچوقت برای بدست آوردنش تلاش نکردیم ، دوست من یکم فکر کن:

اگر امروز وقتش نیست؟ پس کی؟

اگه الان که تو دلت تصمیم به تغییر گرفتی وقتش نیست و یه چیزی تو ذهنت میگه بذارش برای بعد…

پس آخه کی وقتشه ؟                        

کی باید تغییر کنی؟

کی باید شروع کنی؟                         

چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

کی باید اقدام کنی؟

بالاخره کی و کی و کی باید زندگیتو اونطوری بسازی که خودت دلت میخواد ؟

تا کی میخوای رویاهاتو به تعویق بندازی ، کی میخوای یه بار برای همیشه تغییر کنی؟

مگه چند بار دیگه به دنیا میایی؟ چند بار دیگه جوون میشی و چند بار دیگه توی شرایطی قرار میگیری که توان انجام اراده ها و رویاهاتو داری؟

مطمئن باش هیچکسی نمیاد توی زندگیت، که یه زندگی شاد و سلامت و آروم رو برات کادو پیچ کنه و بهت هدیه بده ، باید بدونی که فقط و فقط خودتی که میتونی اونو خلق کنی.

خب قبل از ادامه کار لازم هست که من خودمو معرفی کنم و بگم که اصلن من کیم که انقده تند و تند و با آب و تاب صحبت می کنم و این مطالب رو از کجا آوردم و هدفم چیه؟

توی قسمت بعدی من بیوگرافی خودم رو تقدیم حضورتون میکنم و موضوعات کلی رو با هم مرور میکنیم و از فایل سوم به بعد شروع میکنیم به موشکافی موضوع و وارد جزئیات میشیم ، پیشنهاد میکنم که بیوگرافی رو دنبال کنید ، چون واقعا میتونه بهتون کمک کنه که ذهنتون نسبت به موضوع باز تر بشه ، ولی خب اگه حوصله ندارید میتونید از قسمت سوم این فایل صوتی کار رو ادامه بدید.

 

 

از مجموعه پادکستهای چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

از لینک زیر اقدام بفرمائید:

 

 

حجم فایل: 182کیلوبایت

منبع: www.HAMYARSPORT.com

رمز فایل فشرده: رمز ندارد

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

درود بر شما. فایل پی دی اف با لینکی که مشخص کردید دانلود نمیشه. موفق باشید.

سلام آپدیت شد

البته لینکهای انتهای صفحه منظورم هست.

سلام لینک آپدیت شد


دانلود فایل پی دی اف Downloads-icon

خانه » پادکست » اپیزود شماره 3-از مجموعه پادکستهای چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

 

 

برای ذخیره یا مشاهده فایل PDFاین قسمت  اینجا کلیک کنید

تا اینجای کار فهمیدیم افکاری که در ذهن ما به صورت ناخوداگاه پردازش میشن ، توسط باورهای ما در گذشته شکل گرفتن، این افکار به صورت غیرارادی در ذهن تولید شده و باعث میشن که ما رفتارهایی رو از خودمون نشون بدیم که زندگی امروز ماهارو شکل داده.

چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

ناخوداگاه در واقع سیستم عاملی هس که وظیفه اصلی اون حفظ و نگهداری از جون انسان هست،و اعمالی رو از قبیل نفس کشیدن ، تپش قلب، گردش خون در بدن ، ترمیم بافتهای آسیب دیده ، رشد سلولها و جایگزینی اونها ، تبدیل مواد غذایی به انرژی ، توزیع انرژی مورد نیاز بدن به قسمتهای مورد نیاز تسویه خون ، عکس العملهای بی اختیار در هنگام احساس خطر ، الارم دادن توسط درد و هزاران هزار کار دیگه که شما روزانه به صورت غیرارادی انجام میدید،همه  اینا توسط ناخوداگاه انجام میشه ، و به طور کلی ناخوداگاه زندگی انسانها رو در تمامی لحظات پیش میبره ، مگر اینکه شما به صورت آگاهانه کنترل ذهن خودتون و درنتیجه ناخوداگاه رو برای لحظاتی در دست بگیرید و سعی کنید متفاوت با ناخوداگاه خود عمل کنید.

برنامه هایی که یک فرد در طول زندگی خودش داره تماما توسط ناخوداگاه پیاده سازی میشه ، حالا این برنامه ها که ما اسم اونارو باور گذاشتیم به مرور زمان و با تکرار زیاد توسط خوداگاه به صورت کاملا اگاهانه تکرار شده و ما از انجام اون احساس خوبی داشتیم ، حالا هرچی که میخواد باشه و هر نتیجه ای که میخواد داشته باشه فرقی نمیکنه ، با تکرار کارهایی که ما به صورت آگاهانه انجام دادیم ، به مرور این رفتار تبدیل به یک باور شده که این باور در ضمیر ناخوداگاه نشسته و توسط اون داره اجرا میشه .

این فرایندی رو که الان توضیح دادم مردم عادی بهش میگن عادت ، مثلا میگن فلانی به سیگار کشیدن عادت کرده دیگه ، یا مثلا فلانی به ورزش کردن عادت کرده دیگه و اسم عادت رو روی اون میذارن.

 

دقیقا ناخوداگاه مثل سیستم عامل میمونه مثل ویندوز که روی لپ تاپمون نصب میکنیم و باورها مثل نرم افزارهایی که ما روی اون اجرا میکنیم میمونن که هرکدوم کار خاصی رو برای ما انجام میدن ، جسم ما هم که همون سخت افزاره مثل لپ تاپ، شما تا موقعی که ویندوز روی لپتاپت نداشته باشی کار خاصی نمیتونی باهاش بکنی و وقتی هم که ویندوز نصب کردی باید برای اینکه به هدفت برسی برنامه هایی رو نصب کنی که میتونن به شما خدماتی بدن که شمارو به سمت هدفتون سوق میده.

 

خب حالا که یکمی با ناخوداگاه و خوداگاه آشنا شدیم باید بدونیم که راه نفوذ به ناخوداگاه و نصب باورها روی اون چطوریه؟

برای اینکه شما بفهمید چطور میتونید یک باور رو وارد ناخوداگاهتون کنید اول باید چنتا چیزو بدونید.

وقتی که همین چند عامل ساده رو رعایت کردید وقت اون رسیده که قلم و کاغذ رو بردارید و دقیقا بنویسید که چی میخواین .

مثلا فردی رو تصور کنید که قد 180 سانتیمتری داره و وزن اون 67 کیلو گرم هست ، این فرد میخواد به وزن 74 کیلو گرم برسه و از تناسب اندام برخوردار بشه . ابتدایی ترین کار اینه که روی کاغذ خواسته هاشو یادداشت کنه و دقیقا بنویسه که چی میخواد ! مثلا بنویسه که من میخوام 7 کیلو وزنم رو به صورت کاملا اصولی با تغذیه صحیح افزایش بدم و از نظر فرم بدنی دارای عضلات تفکیک شده ای بشم و یا اینکه ماهیچه های شکم ، ران ، بازو و … رو با همچین مشخصاتی ست کنم .

این کار و این نوشتن به این خاطر هست که ذهن تا زمانی که برنامه مدون و مشخص و واضحی نداشته باشه خودش رو ملزم به رعایت اون نمیدونه و به مرور شمارو اذیت میکنه تا از ادامه کار منصرف بشید ، ولی وقتی برنامه های خودتون رو روی کاغذ آوردید و کاملا واضح اونهارو شرح دادید،هروقت که ذهنتون خواست شمارو از ادامه راه منصرف کنه ، شما با یه یادآوری ساده و تصویر سازی از اون برنامه ای که داشتید ، میتونید ذهن خودتون رو متقاعد کنید که در ادامه راه کمکتون کنه تا به نتیجه برسید.

خب این فرد بعد از اینکه دقیقا توی ذهنش خودش ، خواستشو تصور کرد و دقیق فهمید که چی میخواد حالا وقت اونه که اقدام کنه!

خب از کجا شروع کنه؟ باید بیاد از اول خواستشو سطر به سطر بخونه و برای اون راه حل ارایه بده  مثلا باید به خودش بگه برای اینکه به صورت اصولی و با تغذیه صحیح وزن اضاف کنم بهترین راه حل اینه که برم پیش یه دکتر متخصص تا از علم اون استفاده کنم و برنامه غذایی بگیرم ، دومین راه اینه که ورزش کنم تا سوخت و ساز بدنم بالا بره ، درگام بعدی باید ببینه چه ورزشی رو دوست دارم و این ورزش چقدر میتونه به من در راه رسیدن به تناسب اندام کمک کنه و بعد از اینکه ورزشش رو انتخاب کرد باید ببینه که آیا نیاز به تمرین با وزنه رو هم داره یا نه و برای این کار از یه مربی پرورش اندام کمک بگیره و همینطوری بره جلو و جلو و راه حل ارائه بده برای هدفی که در نظر گرفته.

وقتی دیگه راه حلی به نظرش نرسید باید برگرده و اونایی رو که بی دلیل نوشته و یا احساس خوبی بهش منتقل نمیکنه رو، حذف کنه، چون ممکنه که درحال نوشتن یه مطالبی به ذهنتون بیاد که بعد که دوباره اونو مطالعه میکنید متوجه میشید که لزومی برای انجام این کار نیست و میتونه حذف بشه و جاشو به برنامه ها و راه حلهای بهتر بده .

بعد از مشخص شدن راه حلها باید اونهارو به ترتیب اولویتی که دارند دسته بندی کنیم ، یعنی اینکه کدوماشون بیشترین قدرت تغییر در مارو دارند و از کدوم راه حل شروع کنیم که حس و حال بهتری بهش داریم و کدوم راه حل ساده تر و دم دست تر هست و زودتر میتونیم اون رو اجرایی کنیم و در مرحله آخر شروع کنیم به اقدام کردن.

با این چنتا کار ساده، هدفی که شما برای خودتون توی ذهنتون در نظر گرفتید و اون رو به صورت یک راهکار قابل اجرا درآوردید توی ذهنتون به صورت یک نقشه راه، نقش میبنده و ذهنتون میپذیره که این کار شدنیه!

وقتی شما نقشه راه رو داشته باشی و مطمن باشی که این نقشه شمارو به هدفت میرسونه پس الان دیگه کار خاص دیگه ای نداری جز اینکه توی مسیر گام برداری ، و اقدام کنی و تکرار کنی ، تا به نتایج دلخواهتون برسید.

به یاد داشته باشید که تغییر در وضعیت فیزیکی بدن برای افزایش یا کاهش وزن یا تناسب اندام با یکی دو ماه امکان پذیر نیست و شما از همین ابتدا باید بدونید که ممکنه یکی دوسال طول بکشه تا مثلا 10 کیلو به وزنتون اضاف یا کم بشه پس صبور باشید و ایمان داشته باشید که راهتون درسته و به نتیجه میرسه و شروع کنید به تکرار اون.از طرفی شما باید به این نتیجه برسید که از حالا تا اخر عمر هرروز باید بخشی از ساعات روزانه خودتون رو به ورزش کردن اختصاص بدید و این کار برای شما به یک سبک زندگی تبدیل بشه  و به مرور خودتون رو در زمینه های ورزشی که دوست دارید تقویت کنید.

با تکرار این کارها به صورت اگاهانه ، ناخوداگاه شما متوجه میشه که شما قصد تغییر دارید هروقت که افکار منفی به ذهن شما خطور کرد که خواست شمارو از مسیر منحرف کنه شما باید با استفاده از باورتون و با استفاده از تجسم رویاتون به ناخوداگاهتون حالی کنید که بیا ببین ، ببین که من هدفم چیه و دارم توی چه مسیری گام بر میدارم ، بهش این اعتماد رو بدید که شما کار درست رو دارید انجام میدید و مطمن هستید که بالاخره به هدفتون میرسید، این تبادل اطلاعات بین خوداگاه و ناخوداگاه باور شما رو قوی تر میکنه و دفه بعد که افکار منفی به سراغتون اومد از قدرت کمتری برخوردار هس و شما با قدرت بیشتری میتونید اون رو راضی کنید که نذاره افکار منفی توی ذهنتون پردازش بشه .

این فرایند همیشه و تا آخر عمر باید توی ذهن شما تکرار بشه ، چون ناخوداگاه کارش همینه که شمارو منصرف کنه و و ضعیت شما رو ثابت نگه داره و برای اینکه شما بتونید مدام پیشرفت کنید باید آگاهانه با باورهایی که برای اهدافتون ساختید با اون مبارزه کنید تا به مرور یک باور در ناخوداگاه شما به اصطلاح نهادینه بشه و هیچ طرز تفکری چه از بیرون و چه از درون ذهن، نتونه بر اون خللی ایجاد کنه ، وقتی که به همچین مرحله ای برسید و باور در ذهنتون ثبت بشه ناخوداگاه شروع میکنه نسبت به اون باوری که قبولش کرده رفتار میکنه و زندگی شما رو براساس اون باور دستخوش تغییر میکنه و این فرایند رو برای هرکاری و هرباوری که دوست داشته باشید باید پیاده سازی کنید و هرروز سعی کنید که باورهای قبلیتون رو تقویت کنید و باورهای جدید برای خودتون بسازید و روی اون کار کنید.

شاید به ذهنتون برسه خب چراباید این کارو بکنم؟

پاسخ اینه که شما اختیار دارید و بارز ترین وجه تمایز انسان با دیگر حیوانات اختیار هست! شما اختیار دارید که هر مسیری رو انتخاب کنید ، اختیار دارید که باور کنید و ایمان داشته باشید که می شود و یا اینکه باور نکنید و بترسید و بگوئید که نمی شود ، شما هرطور فکر کنید همونطوری میشه و این اختیاری هست که خداوند در وجود همه ماها قرار داده.

مجموعه افکاری که ما توی ذهن داریم و اختیار و انتخابهایی که در زندگیمون داریم سرانجام شخصیت ، زندگی ، سلامتی ، آرامش ، شادی ، ثروت و درنهایت زندگی مارو میسازه و اگه امروز یکی رو میبینی که به بالا ترین درجات ورزشی دنیا رسیده و انسان ثروتمند و شاد و با آرامشی هست به خاطر انتخاب ها و باورهایی بوده که داشته ، آیا کسی جلوی پیشرفت شمارو میتونه بگیره؟ کسی میتونه به شما بگه کاری رو بکن یا نکن؟ موفق بشو یا نشو ، سلامت باش یا نباش؟

این خود ما هستیم که در نهایت تصمیم میگیریم و اختیار انتخاب گزینه هارو داریم و خود ما هستیم که باید راه رو انتخاب کنیم ، باورش کنیم و برای رسیدن بهش تلاش کنیم و ایمان داشته باشیم که اگه با تمام وجود دنبال خواستمون بگردیم حتما بهش میرسیم.

در دوره راهکار عملی دستیابی به یک ذهن ورزشکار ما دقیقا گفتیم که برای تحقق یک هدف و رویا چطوری باید عمل کنید و فرایند و پروسه های اون چطوری هست و چطور میتونیم افکارمون رو به رویا تبدیل و اونهارو به باور و سپس وارد ناخوداگاه کنیم و ازشون لذت ببریم و بهشون برسیم.ریز به ریز جزئیات رو بیان کردیم و با اینکه این اطلاعات برای دستیابی به یک ذهن ورزشکار هست ولی فرد میتونه با استفاده از اونها به هرهدفی که میخواد برسه .توی دوره راهکار عملی دستیابی به یک ذهن ورزشکار بعد از اینکه ما فرد رو کاملا با ساختار ذهنی و قوانین حاکم بر ذهن  آشنا کردیم و بهش دقیقا گفتیم که چکار باید بکنه و چه تمرینهای ذهنی رو انجام بده تا ذهنش کاملا برای ورزش کردن آماده بشه ، ویدیوهایی رو آماده کردیم به صورت هدیه همراه دوره که دارای سه سطح تمرینی از نظر فشار هستن که از سطح کاملا آماتور و کم تحرک و کسی که مدتهاست ورزش نکرده اون رو آماده میکنه تا به یک ورزشکار تبدیل بشه و آموزش داده شده که چطوری هم ذهنشو و هم جسمشو همزمان برای لذت بردن بیشتر از زندگی و مزایای ورزش کردن آماده بکنه.

شما بعد از آشنایی با این سیستم اگر قصد دارید که تغییر کنید باید بدونید که تغییر کار سختی هست ولی خبر خوب اینه که شما راه رو میدونید ، پس شروع کنید از تغییرات جرئی و کوچیک و به نتیجه برسید ، دیدن نتیجه در تغییراتی که در زندگیتون ایجاد کردید باعث میشه که ناخوداگاه شما بیشتر به وضوح و باورهای قدرتمند تری برسه ، یعنی هرچقدر نتایج بیشتر بشن شما بیشتر به باورهای سازنده تر نزدیک میشید و از به هم پیوستن نتایج کوچک هست که نتایج بزرگ و اهداف بزرگ شکل میگیرن ، مثلا شما برای اضافه کردن وزن 10کیلویی وقتی که در ماه اول یک کیلو وزن اضاف میکنید، ناخوداگاهتون باورش میشه که اگه توی یه ماه 1 کیلو تونستم اضاف کنم پس توی 10 ماه پیش رو هم، همین روند رو میتونم ادامه بدم.ممارست کنید و سعی کنید که هرروز اقدام کنید و هرروز برنامه ای رو برای رسیدن به هدفتون داشته باشید و اون رو توی زندگیتون پیاده سازی کنید ، صحبت با ناخوداگاه یادتون نره و استفاده از عبارات تاکیدی برای تغییر جهت افکار از منفی به مثبت رو فراموش نکنید.مغز مثل یک سخت افزار ، مثل یه ابزار میمونه ، یه قطعه ای که باهاش پردازش و کنترل انجام میگیره ، حالا اختیار استفاده از این ابزار و سخت افزار قدرتمند به صورت پیش فرض به ناخوداگاه سپرده شده و ما هرازگاهی اون رو به صورت آگاهانه در اختیار میگیریم ، درطول زندگی یک انسان 95درصد از عمر ، توسط کنترل ناخوداگاه بر ذهن سپری میشه و افرادی موفق هستن که بتونن این آگاهی و کنترل خوداگاه رو توی زندگیشون بیشتر کنن.

 

 

 

برای ذخیره یا مشاهده فایل PDFاین قسمت  اینجا کلیک کنید

 

حجم فایل: 32مگابایت

منبع: www.HAMYARSPORT.com

رمز فایل فشرده: رمز ندارد…!

چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

اگر فردی سیدی های دو رو خرید کرده باشد ایانیازی به خرید سی دیهای 1 هم هست مثل خرید شکم وباسن ایتا نیازی به خرید سیدیهای 1 انهاهم هست

سلام اگر سطح آمادگی بدنی تون خوبه و تمرینها بهتون فشار زیادی وارد نمیکنه که خیر.ولی اگر فشارش براتون زیاده باید از سطح شروع کنید

سلام وعرض ادب متن و موضوع جالبی را مطرح کردین برام جالب بیشتر همراه شما باشم تا به نتیجه دلخواه برسم ‌ ممنون از مطالب خوبتان


برای ذخیره یا مشاهده فایل PDFاین قسمت  اینجا کلیک کنیدDownloads-icon


برای ذخیره یا مشاهده فایل PDFاین قسمت  اینجا کلیک کنیدDownloads-icon

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 + 
نُه
 = 
پانزده

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

قدرت و نیروی شگفت‌انگیز فکر، مسأله‌ای است که اهمیتش بر کسی پوشیده نیست، به خصوص هنگامی که باید در یک فعالیتی خاص ورزشی پیروز میدان باشیم. افکار ورزشکار زمانی که می‌خواهد بهترین نتیجه را به دست آورد، اهمیت زیادی دارد.

در هر ورزشی، فکر آدمی می‌تواند بزرگترین دشمن یا دوست او باشد.

یک ورزشکار تنها با داشتن «شرایط فیزیکی مساعد» نمی‌تواند از تمرین لذت ببرد و یا بهترین بازی را ارائه دهد، بلکه حالت‌های ذهنی به ویژه افکاری که به ذهنش خطور می‌کند، احساسات او را در حین ورزش تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برنامه‌ریزی مسائل بسیار جزئی مربوط به مسابقه برای ورزشکاران امری عادی است، اما چند نفر از آن‌ها می‌توانند افکاری که ممکن است در حین ورزش به فکرشان خطور کند را به طور حساب شده برنامه‌ریزی کنند؟

تعداد اندکی از ورزشکاران هنگام ورزش، برنامه‌ریزی فکری دارند. ماهیت و نحوه‌ی فکر یک ورزشکار می‌تواند عامل برد و باخت بازی و لذت یا تنفر از تمرین باشد و تصمیم او را مبنی بر ادامه‌ی یک برنامه‌ریزی ورزشی تحت تأثیر قرار دهد.

به گفته‌ی دانشمندان علوم عصبی، هر روز هزاران فکر به ذهن آدمی خطور می‌کند با اینکه درصد زیادی از افکار ورزشکاران مربوط به ورزش است، اما اکثر آن‌ها بدون برنامه و تصادفی هستند. قدم اول در سامان دهی و هدفمند کردن افکار، توجه بیشتر به آن‌هاست.بنابراین سعی کنید دفعه‌ی بعد که تمرین دو، دوچرخه‌سواری و یا شنا دارید،آگاهی بیشتری از افکار خود داشته باشند.

اقدامات را زیر را انجام دهید.

موسیقی باعث شکل‌گیری افکار مثبت و رفع بی‌حوصلگی می‌شود و توجه ورزشکار را از نیازهای فیزیکی لازم برای ورزش منحرف می‌کند.اما زمانی که در مکان‌های شلوغ می‌دوید، مراقب باشید حواستان زیاد پرت نشود.

تعداد اتومبیل‌های سفید رنگ یا صندوق‌های پستی را که در مسیر خود می‌بینید، بشمارید، برای تنوع این بازی ابتکار به خرج دهید.

هنگام ورزش کردن به رنگ‌های مختلف فکر کنید.می‌توانید رنگ‌های رنگین کمان را در نظر بگیرید.

یک مجموعه را در نظر بگیرید، مانند اسم غذاها، اسم کشورها، اسم افراد و…که اول حرف آن با یک حرف مشخص از الف تا ی شروع می‌شود.

تصور کنید در یک مسابقه‌ی تلویزیونی برنده شده‌اید،در خیال خود تصمیم بگیرید جایزه‌ی این مسابقه را صرف چه کاری می‌کنید.

به هنگام ورزش از افکار مربوط به کار یا هر وظیفه‌ای که به عهده دارید و یا هر فکر مشکل‌ساز دیگری خودداری کنید. چرا که این افکار میزان اضطراب را بالا می‌برد. سعی کنید خلاق باشید و با به کار بردن « فنون گسست » اوقات خوشی را بگذرانید. این فنون موجب آرامش شده و ورزش را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند.

در ضمن عامل ترس خیلی از ورزشکاران را از گرفتن نتیجه‌ی مطلوب باز می‌دارد که در مقاله‌ی هشت راه فوق‌العاده غلبه بر ترس در این مورد کاملا صحبت کردیم

یکی، فنون پیوند است که احساسات جسمی و کنترل تغییرات صورت گرفته معمولاً  تغییرات داخلی را مد نظر دارد. میزان تنفس و علائم ماهیچه‌ای بیانگر علائم روانی هستند که به ورزشکاران امکان می‌دهد برای پیشگیری یا کاهش درد خود را هماهنگ کنند.

در مقابل تکنیک گسست، ذهن را از توجه به احساسات جسمی منحرف می‌کند و ورزشکار را از فکر کردن به خستگی و کسالت بدنش باز می‌دارد.برای ایجاد گسست می‌توان از موسیقی استفاده کرد، اما کارهایی که حالت فعال‌تری به ذهن می‌دهند مانند شمارش یا بازی با حروف بسیار مؤثر هستند.

وقتی یک ورزشکار می‌خواهد شیوه‌ی مناسب با وضعیت خود را انتخاب کند، در نظر گرفتن موقعیت فردی، خواسته‌ها و اهداف او اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. برای مثال اکثر ورزشکاران به هنگام تمرین نسبت به زمان مسابقه آهسته‌تر می‌دوند و با این کار کمتر بدن خود را کنترل جسمی می‌کنند.

یک ورزشکار باید برای رفع کسالت و خستگی تمرین کند،در این حالت تکنیک گسست همراه با پردازش ذهنی فعال، می‌تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد.

این تکنیک همچنین برای ورزشکارانی که می‌خواهند با دویدن یا ورزش طولانی مدت و با شدت متوسط استقامت خود را بالا ببرند، مناسب است.

اگر می‌خواهید به مدت 30 دقیقه تمرین کنید، باید مراحل چرخه‌ی افکار خود را تنظیم کنید، برای مثال:
10 دقیقه را به کنترل جسمی،
10 دقیقه را به بازی با حروف
و دوباره بقیه را به کنترل جسمی اختصاص دهید.

همانطور که برای کسب آمادگی جسمانی برنامه‌ریزی می‌کنید، افکارتان را هم تنظیم کنید و اجازه ندهید، به طور اتفاقی در ذهنتان ظاهر شوند.

در این زمینه حتما این مقاله را هم بخوانید: قدرت باورنکردنی تخیل در ورزش که فقط ورزشکاران بزرگ بلدند از آن استفاده کنند

این برنامه سه مرحله زیر را دارد:

1 » بر تنفس خود تمرکز کنید.نفس‌های کنترل شده، نسبتاً عمیق و منظم، آرامش بخش هستند. تجسم کنید که خستگی همراه بازدم از بدنتان خارج می‌شود.

2 » هنگام ورزش حالت آرام خود را حفظ کنید، اما در عین حال به کشیدگی و خستگی عضلات خود توجه داشته باشید. بهتر است از سر به سمت اعضای پایین‌تر شروع کرده و توجه خود را روی عضلات هر قسمت متمرکز کنید. در صورتی که متوجه خستگی در بدن خود شدید بر روی کلماتی مانند آرامش و یا راحتی تمرکز کنید و سعی کنید خستگی را از عضلات خارج کنید.

3 » سرعت خود را با اطلاعات به دست آمده از بدنتان هماهنگ کنید. برای مثال اگر احساس مثبتی دارید باید سرعت خود را افزایش دهید.

نکته:

قدم مهم در این روند این است که متوجه افکار خود هنگام ورزش و تمرین باشید.اگر می‌خواهید افکارتان را بیشتر کنترل کنید یک برنامه‌ی ساده تنظیم کنید و چند هفته‌ای ضمن تمرین، آن را استفاده کنید.

اگر به وجود الگوهای نامطلوبی در ذهن خود پی برده‌اید،مانند خودگویی منفی یا عدم تمرکز، می‌توانید با جایگزین کردن افکار مثبت، با آن‌ها مقابله کنید. برای مثال عبارت‌های مثبت را برای خود بارها و بارها تکرار کنید. بهتر است این عبارت‌ها را بنویسید و در معرض دید قرار دهید. تمرین کنید هر گاه فکر منفی به سراغ شما آمد، به سراغ نوشته‌ها و افکار مثبت بروید.

جانِ کلام ما…

برای کسب آمادگی جسمانی برنامه‌ریزی کنید.به خاطر داشته باشید که شما افکارتان را کنترل می‌کنید و نه افکار شما را.
طرز فکر شما نتیجه‌ی بازی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
بنابراین اگر می‌خواهید بازی بهتری داشته باشید،افکار خود را بیشتر کنترل کنید و از ورزش کردن لذت ببرید.

در همین زمینه بخوانید:

توانایی نوشتن و مطالعه کردن را دوست دارم زیرا معتقدم زیباترین نعمت خداوند به بشریت است که برای آن انتهایی وجود…

مقاله قبلی

داستان اسنپ چت و خالقش که پیشنهاد میلیارد دلاری را رد کرد

چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

مقاله بعدی

5 قانون موفقیت نانوشته که فقط ۱ درصد دنیا از آن مطلع هستند و به کسی نمی‌گویند

چند سوال که پرسیدن‌شان از خودتان مسیر زندگی‌تان را بالا می‌کشد

ویدیوکست رنه سینانی و تجربیات کارآفرینی با شهرام فخار

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 + 
نُه
 = 
پانزده

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

چند سوال که پرسیدن‌شان از خودتان مسیر زندگی‌تان را بالا…

ویدیوکست رنه سینانی و تجربیات کارآفرینی با شهرام فخار

پیشرفت ۲۰۰ درصدی در کار با نکاتی طلایی – قسمت ۱

چطور خودتان را از منطقه‌ امن زندگی‌تان نجات داده و…

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

مطالعه شریف بیش از 10 سال است جدیدترین آموزش ها در کلاس جهانی را به شکل کاملا بومی، کاربردی با متد فانتوم در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.

راهنمای خرید از مطالعه شریف

پرفروش ترین محصولات

چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

تهران، درب شمالی دانشگاه صنعتی شریف،خ قاسمی، تقاطع بلوار اکبری، پلاک 30 طبقه 3

021-66064000

021-40663100

info [at] motalesharif [dot] com

ما را دنبال کنید …

orem ipsum dolor amet, consectetur adipite scinelit vestibulum vel quam sitare ame.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی:

 

آیا تا به حال شنیده -اید که مردم می گویند “نگذار آینده ی تو حال تو را خراب کند؟” این جمله خیلی موثر است. خیلی از ما ها به سادگی اهمیت این جمله را درک خواهیم کرد چون این جمله به ما آزادی ذهنی زیادی می دهد. اگر تا به حال کلمه ی آزادی ذهنی به گوش شما خورده است، خب درست شنیده -اید این یعنی اینکه در حال زندگی کنید و همین طور آزادی ذهنی یکی از تمرینات مهم برای آرامش ذهنی است و کسی که می خواهد به آرامش ذهنی برسد باید در این مورد تبحر داشته باشد.

به بسیاری از بیماران این را آموخته ام که چگونه ذهنی آرام داشته باشند! این به آنها امکان می دهد تا در لحظه زندگی کنند. این گونه برنامه ریزی ذهنی خیلی برای بیمارانم مثمر ثمر واقع شده. کسانی که در حال زندگی می کنند شاد تر و ، سر حال تر و امید وار تر هستند. آرامش ذهنی به شما کمک می کند تا به افکار ، احساسات و حالات بدن خود نظم و سامان بدهید و همین طور باعث می شود تا با فاکتور های انسانی بیشتر کار کنید و به راحتی بتوانید احساسات و افکار خود را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید.

چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

من معمولا به بیمارانم می گویم که استرس در فکر کردن به گذشته و نگرانی در فکر کردن به آینده است و به طبع آرامش و سلامت ذهنی در حال وجود دارد.

یکی از موارد کاربردی که من برای بیمارانم در درمان اختلالات ذهنی بیشتر استفاده می کنم، درمان مبتنی بر تعهد است که یکی از مؤلفه های اصلی آرامش ذهنی به شمار می آید. آرامش ذهنی به چند دلیل متعدد تقسیم می شود که شما خودآگاهی و روشهایی برای حضور ذهن در زمان حال است. یکی از موارد بدی که آینده به شما می دهد این است که زمان را از شما به یغما می برد و آن را نابود می کند.

شاید این ذهن شماست که زمان شما را به سرقت می برد…؟؟

خب این یعنی چه؟ خب آیا تا به حال به تعطیلات رفته -اید و سریعا از خود پرسیده -اید که “این تعطیلات به زودی تمام خواهد شد و فردا شنبه است، باید هر چه سریع تر به سر کار بروم”؟ این طرز تفکر فقط و فقط زمان شما را به سرقت می برد. در واقع زمان را به سرعت می گذراند و باعث می شود که این تفریحات خوب و زیبا زودتر تمام شوند. بنابراین خیلی برای اتمام تعطیلات عجله نکنید کمی هم از تعطیلات لذت ببرید.

وقتی که این گونه فکر می کنید، به جای آنکه در حال زندگی کنید در آینده ایی زندگی می کنید که هنوز نیامده است!!! این گونه طرز تفکر شما را از لذاّت زندگی دور می کند و تجربیات شما را به طرز محسوسی کاهش می دهد.

برای مثال در هنگام جشن عروسی خودتان، تجدید دیدار با اعضای خانواده یا حتی سفر هایی که می کنید ممکن است همچنین افکاری نیز داشته باشید. حالا اگر برای سفری که هنوز نیامده برنامه ریزی کنید فقط وقت خود را تلف نموده -اید ، باید بدانید که این سفر به پایان خواهد رسید و با برنامه ریزی صد در صد محدود شما لذت کافی از سفر را نمی برید.

یکی از بهترین روش هایی که باعث می شود هیجان سفر حال حاضر برای شما باقی بماند: این است که واقعاً در همان سفر زندگی کنید نه جایی دیگر! نگذارید زمان از دست تان به سادگی در برود.

نگه داشتن هیجانات حال حاضر بسیار راحت است و به آسانی می توان آن را انجام داد، ولی با فکر کردن در مورد آینده و اتفاقات نیامده فقط وقت را به خود تلخ می کنید. اگر این کار را کنید این به این معنی است که از زمان حال لذت کافی را نمی برید. سپس سفر شما فرا می رسد ولی متاسفانه به دلیل فکر کردن به افکار بد و منفی در آینده سفر شما زود تمام می شود و لذت کافی را از آن نمی برید. با زندگی کردن در حال شما به خود این اجازه را می دهید که تجربیات بهتری داشته باشید و همین طور حس رضایت بخشی شما نیز بیشتر می شود.

کاربرد های روزمره آرامش ذهنی

سفر های درون شهری یا برون شهری مثال های خوبی از زندگی در حال حاضر می باشند، ولی این دیدگاه(آرامش ذهنی) می تواند به تمامی ابعاد زندگی روزانه شما تعمیم پیدا کند. وقت طلاست! نگذارید به راحتی از دست تا در برود و هیچ وقت برای داشتن وقت کافی آرزو نکنید. از لحظات زندگی خود به طور کامل لذت ببرید و آنها را در حافظه خود ثبت کنید.

حتی در بد ترین اوقات زندگی خود در لحظه زندگی کنید. چون آرامشی که به دست می آورید مسائل زندگی شما را به راحتی حل خواهد کرد و به همین اندازه عصبانیت، اضطراب و نگرانی ، زندگی شما را تلخ خواهد نمود.

مترجم: محمد امانی

منبع:psychologytoday.com

نظرات کاربران

کاربران گرامی : برای نظر دهی می توانید از دکمه ی سبز رنگ پایین صفحه استفاده کنید.

محصولات و مقالات ویژه

 

انسان این شاهکار خلقت، در طول تاریخ سعی نموده است بر مشکلاتی که پیش رویش قرار گرفته است، مسلط شود.این یک جریان دایمی است که تا بشر حیات داشته باشد، حل مشکلات و پی بردن به اسرار درون خود و درون کاینات نیز وجود دارند.

مشاهده گروه محصولات

این که نتیجه شما از انجام این تمرین چه چیزی بود، می تواند سمت وسوی خواسته ی شما را تعیین کند، به تفکرات و خواسته های شما باور ببخشد. شاید چند جمله فوق کمی سر درگم کننده باشند.

مشاهده گروه مقالات

جریان سیال ذهن شکلی روایی از روایت داستان است که ویژگی های اصلی آن نا هماهنگی و دستورات غلط زمانی پی در پی، درهم ریختگی دستوری و سجاوندی و علامت گذاری، تبعیت از زمان ذهنی شخصیت داستان(روایت توسط نویسنده) و گاه نوعی شاعری در زبان است

مشاهده گروه مقالات

اصطلاح اسکیزوفرنی برای اولین بار در سال 1908 توسط یکی از دانشمدان حوزه ی روانشناسی یوجین بلولر از ترکیب دو واژه ی یونان shiein (فروپاشی) و pherno (اندیشه) ابداع شد. این وازه از واژه های ثقیلی است که یکی از معادل های فارسی آن « دیوانگی و یا جنون روانی » است.

مشاهده گروه مقالات

برچسب ها

چقدر جوان هستید؟

6695 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

چگونه ذهنی آزاد و راحت داشته باشیم؟

2376 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

رابطه استرس و سرطان

842 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

ضرر های امواج موبایل در دوران حاملگی

866 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

اعتماد به نفس کاذب

1022 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

در سال پیشرو 1397 مغز قدرتمند

684 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

مفاهیم پایه ایی اعتیاد

771 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

مفاهیم روان شناسی مثبت گرا

1136 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

آیا عشق در نگاه اول حقیقت دارد؟

1284 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

شخصیت های مرزی

715 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

اختلال شخصیت مرزی

432 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

رها سازی مغز معتاد

914 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

تست افسردگی

795 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

افسردگی چیست؟

259 : تعداد بازدید

مشاهده گروه محصولات

برای دانلود قانونی پادکست چگونه ذهنی مقاوم داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی پادکست چگونه ذهنی مقاوم داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

در پادکست چگونه ذهنی مقاوم داشته باشیم، یکی از انگیزشی‌ترین مربیان و مشاوران رشد شخصی و شغلی آنتونی رابینز، تجربیات و نکات خاص زندگی خود را بیان می‌کند. این پادکست از روی فایل ویدیویی ترجمه و آماده‌سازی شده است.

آنتونی رابینز در این کتاب می‌گوید:

خوشبختی کاری است که خودت باید برای خودت انجام بدهی. قرار نیست ذهنت این کار را برایت انجام بدهد. ذهن دنبال این می‌گردد که چه چیزی اشتباه می‌باشد و با آن بجنگد یا از آن فرار کند، این کار یعنی تلاش برای زنده ماندن.

چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

دیگر در دوره‌ای نیستیم که یک ببر حمله کند و ما رو بکشد، ما اکنون نگران این هستیم که مردم درباره ما چه فکری می‌کنند یا اینکه آیا به اندازه‌ی کافی پول درمی‌آوریم یا نه؟ یا اینکه این فردی که در حال حاضر با او دوست هستیم با من می‌ماند یا نه. همه‌ی این فکر و خیال‌ها در ذهن ما مدام تکرار می‌شود و به ما یاد می‌دهد که عادت‌های بخصوصی رو همیشه داشته باشیم ولی باید بدانید که چیزی فراتر از ذهن هست. من به مردم یاد می‌دهم تا چگونه از بدنشان استفاده کنند تا ذهنشان را تغییر بدهند.

آنتونی رابینز (Anthony Robbins) الهام‌بخش میلیون‌ها انسان در سراسر کرۀ زمین است. او موفق‌ترین، مشهورترین و پرطرفدارترین نویسنده و سخنران انگیزشی در جهان است، شهرت عمده او در ایران به خاطر سلسله کتاب‌هایش در مورد موفقیت است.

آنتونی رابینز بیش از نیمی از عمر خود را صرف کمک به دیگران کرده، تا عظمت وجود خود را کشف نموده و آن را بهتر سازند. او یکی از موفق‌ترین افراد ایالات متحده در زمینه بهبود عملکرد دیگران است. وی بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره بنیاد آنتونی رابینز است که به منظور کمک به افراد برای رسیدن به موفقیت‌های فردی و حرفه‌ای تأسیس شده‌است. رابینز برای بهبود عملکرد کارکنان، با سازمان‌هایی از قبیل ای‌تی اند تی، آی‌بی‌ام، آمریکن اکسپرس، Mac Daglas و ارتش ایالات متحده آمریکا و همچنین تیم‌های ورزشی لس آنجلس و قهرمانان مدال طلای المپیک همکاری داشته است.

کتاب‌های قدرت نامحدود، رها سازی قدرت درون، ۳۶۵ گام تا موفقیت و به سوی کامیابی از نوشته‌های رابینز هستند. از کتاب‌های دیگر آنتونی رابینز می‌توان به مهارت در بازی زندگی، افکار بزرگ، گام‌های بلند: تغییراتی کوچک، نتایجی بزرگ، قدرت شگرف بودن، قدرت نامحدود اشاره کرد.

برای دانلود پادکست چگونه ذهنی مقاوم داشته باشیم و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


MP3Downloads-icon

همه ی کسانی که برای رقابت در برابر بهترین قهرمانان ورزشی دنیا در مسابقات بزرگی مثل المپیک ظاهر می شوند، برای قرار گرفتن در بهترین حالت جسمانی و کسب بهترین نتیجه در حوزه ی فعالیت خود سال ها تلاش کرده اند.

اما موفقیت ورزشکاران در میادین ورزشی صرفاً به آمادگی جسمانی آنها خلاصه نمی شود. ورزشکاران المپیکی بسیاری هستند که به شما خواهند گفت موفقیت محصول چارچوب ذهنی و توانایی فرد در اجتناب از بازی روانی حریف و مقاومت در برابر فشار مسابقه نیز هست. اما برای نیل به این مهم، هر کسی استراتژی خاص خودش را دارد.

در ادامه می توانید به استراتژی های روانی ورزشکاران پر افتخار ترین کشور شرکت کننده در رقابت های المپیک با ۱۰۰۰ مدال طلا را از نظر بگذرانید. روشن ترین نکته ی مثبت این استراتژی ها آن است که هر کسی می تواند نسخه ی شخصی سازی شده ی خودش را از روی آنها بسازد و به کار بگیرد. هدف از انجام این کار می تواند از حفظ خونسردی در یک جلسه ی کاری گرفته تا تقویت روحیه پیش از سخنرانی متفاوت باشد.

الیسون فلیکس، ستاره ی ۳۰ ساله ی مسابقات دو و میدانی می گوید: «وقتی به سمت محل قرارگیری خود در میدان دو و میدانی قدم می گذارم، تمرکز کامل دارم. هر چقدر هم که دوربین و فلاش در اطرافم باشد، من حواسم به هیچ کدام از آنها نخواهد بود. هیچ صدایی را نمی شونوم. من صد درصد حواسم را متوجه کاری می کنم که باید انجام دهم».

چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم

سال ۲۰۱۶ پنجمین حضور مایکل فلپس در المپیک را رقم زد. مربی همیشگی او باب باومن در سال ۲۰۱۲ در مورد آمادگی ذهنی این فوق ستاره ی ورزش شنا اینگونه توضیح داده است: «او بهترین مسابقه ی ممکن را در ذهن خود تجسم می کند. آنقدر قوی این کار را انجام می دهد که انگار واقعاً مسابقه را تجربه می کند و در آب شیرجه می زند. سپس سناریو های مختلف را یکی یکی بررسی می کند».

فلپس در تکمیل صحبت های مربی اش افزوده است: «تصور می کنم که مثلاً اگر لباسم پاره شد، یا عینکم شکست، یا این قبیل مسائل، چه کار باید بکنم».

باومن ادامه داده است: «به این ترتیب او تمام این سناریو ها را در دیتابیس ذهنی اش نگه می دارد. سپس وقتی مسابقه می دهد سیستم عصبی اش از قبل برای انجام هر یک از این کار ها برنامه ریزی شده است. هر وقت هر کدام از این اتفاقات رخ داد، او بلافاصله واکنش مناسب را از خود نشان خواهد داد».

لکسی تامپسون که اکنون ۲۱ سال دارد، در ۱۲ سالگی جوان ترین بازیکن گلف حاضر در مسابقات گلف زنان آمریکا بود. او در مصاحبه ای گفت که هنگام تمرین، به کمک یک مربی به تقویت آمادگی ذهنی خود می پردازد: «مربی من معمولاً قبل از هر کاری آرامش من را می سنجد چون اگر به چیزی فکر کنم که آرامشم را از من بگیرد، ضربان قلبم بالا می رود. وقتی این اتفاق می افتد او از من می خواهد نفس عمیق بکشم و به چیزی فکر کنم که من را شاد می کند».

او ادامه داده است: «به این ترتیب شروع می کنم به تکرار فکر های مثبت؛ مثلاً به این فکر می کنم که من خیلی با استعداد هستم. این کار بلافاصله ضربان قلبم را پایین می آورد. من یک تکنیک تنفس نیز دارم که از آن در زمین مسابقه هم استفاده می کنم. پیش از انکه بخواهم به توپ ضربه بزنم، ضربه ی دلخواهم را در ذهنم تجسم می کنم تا از شر تمام افکار منفی خلاص شوم. باید چارچوب ذهنی مثبت خودم را حفظ کنم، چون ۸۰ درصد بازی گلف، ذهنی است».

داریل هومر، شمشیرباز ۲۶ ساله، در المپیک ۲۰۱۲ نیز حضور داشته است. او درباره ی تکنیک های مورد استفاده اش برای موفقیت در مسابقات گفته است: «من پیش از مسابقه، زمانی را به قوت قلب دادن به خودم اختصاص می دهم. مدام برای خودم تکرار می کنم که من بهترین هستم و سعی می کنم حواسم فقط به لحظه باشد. چند موسیقی انرژی بخش گوش می کنم و سپس سعی می کنم خوش باشم و فقط برای مسابقه آماده شوم».

گرت وبر گیل، شناگر ۳۱ ساله تا اینجا ۲ مدال طلای المپیک کسب کرده است. او در مصاحبه ای گفته است: «اول از همه اینکه من هیچ وقت به شکست خوردن فکر نمی کنم. اگر هنگام مسابقه به شکست خوردن فکر کنید احتمال آنکه واقعاً ببازید و به خانه برگردید خیلی زیاد خواهد بود. دوم اینکه مشخصاً به پیروزی هم فکر نمی کنم. من به تلاشی که برای کسب آمادگی انجام داده ام مطمئن هستم و این را به خوبی می دانم که تمرینات من از تمام رقبایم در مسابقه بهتر و بیشتر بوده اند».

او در ادامه می افزاید: «من به بدنم، تمریناتم، مربی ام، تلاش هایم و آمادگی ام اعتماد می کنم. روی شنا کردن خودم متمرکز می شوم چرا که می دانم با این کار، برای پیروزی در موقعیت خوبی قرار می گیرم».

کایلا هریسون، که اکنون ۲۶ سال دارد در سال ۲۰۱۲ اولین مدال طلای آمریکا در رشته ی جودو را به ارمغان آورد. او در مصاحبه ای عنوان کرده است هر شب ۱۰ دقیقه از وقت خود را به تجسم خودش در المپیک اختصاص می دهد؛ از لحظه ی بیدار شدن از خواب گرفته تا گوش سپردن به موسیقی در مسیر رسیدن به محل مسابقه و خود مسابقه.

او می گوید: «من خودم را در حال شکست رقیبم در مسابقه ی فینال و قرار گرفتن روی سکوی اول و تماشای به اهتزاز در آمدن پرچم کشورم تصور می کنم. قرار گرفتن مدال طلا دور گردنم و در آغوش گرفتن مربی ام را حس می کنم. من هر شب تمام اینها را در ذهنم تجسم می کنم». او به خبرنگاران گفته است برای المپیک ۲۰۱۲ نیز همین کار را کرده بود.

مریل موزس، دروازه بان ۳۸ ساله ی تیم واترپلو می گوید اطمینان دارد اعضای تیمش هرچه در توان دارند انجام می دهند. او گفته است: «تا وقتی خودتان بدانید ۱۰۰ درصد توان خود را گذاشته اید و برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خود تلاش کرده اید، اتفاقی که قرار باشد بیافتد می افتد؛ نمی توان همه چیز را کنترل کرد».

او در عین حال گفته است اجازه نمی دهد موانع و مشکلات مزاحمتی برای اعتماد به نفسش ایجاد کنند و می گوید: «ذهنیت من همیشه این بوده است که اگر نسبت به هر کس دیگر بیشتر تمرین کنم و انرژی بیشتری بگذارم، از همه آماده تر خواهم بود. فکر می کنم اعتماد به نفسی که دارم از همین جا ناشی می شود».

او در ادامه افزوده است: «مادامی که خودم را به خوبی آماده کنم، می دانم تمام انرژی ام را برای این کار خواهم گذاشت. استعداد و شرایط فیزیکی خوبی هم نصیبم شده که می توانم با به کارگیری آنها در این سطح بازی کنم».

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم
چگونه ذهنی ورزشکار داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *