چگونه ذهن خود را سبک کنیم

 
helpkade
چگونه ذهن خود را سبک کنیم
چگونه ذهن خود را سبک کنیم

19 روش علمی برای آرام شدن ذهن

آیا اضطراب دارید یا خوشحال نیستید؟ آیا به آرامش ذهن نیاز دارید؟ روش های آرام کردن ذهن را نمی دانید؟ روش هایی برای آرام شدن ذهن وجود دارند که سخت نیست و به شما کمک می کند تا آرامش ذهن خود را بدست آورید و در در هر زمانی آماده باشید. اگر این سوال برای شما هم وجود دارد که چگونه ذهنمان را آرام کنیم در ادامه با مطالعه 19 روش آرام شدن ذهن همراه زوم لایف باشید.

آرام شدن ذهن ذهن، می توان مدیتیشن، فعالیت های سالم تر مانند ورزش یا فعالیت های آرامش بخش مانند گوش دادن به موسیقی و استفاده از محرک های اضطراب، مانند شبکه های اجتماعی را کاهش داد. هنگامی که روش هایی را می یابید که به آرام شدن ذهن شما کمک می کند، سعی کنید اغلب آن ها را انجام دهید.

اگر ذهن آشفته ای دارید و بدنبال آرام کردن ذهن خود هستید در ادامه 19 روش را برای آرام شدن ذهن به شما توصیه می کنیم.

چگونه ذهن خود را سبک کنیم

این مورد بسیار واضح بوده و نفس عمیق ظاهرا تاثیری شگفت انگیز در آرام کردن ذهن دارد. تمرین های زیر را روزانه و در مواقع استرس انجام دهید؛ زیرا به کاهش استرس کمک می کنند:

این مورد، فرایندی برای خالی کردن و آرام کردن ذهن با تمرکز بر فکر، مکان، کلمات، رنگ یا شیء مشخص است. برای انجام مراقبه، در مکانی راحت بنشینید (زانو زده یا دراز بکشید) و دعا کنید یا به چیزی مشخص فکر کنید. ممکن است این کار بیش از ده دقیقه طول بکشد، ولی هیچ اشکالی ندارد و مسئله ای عادی است.

این مورد بسیار مشابه تصویر سازی در مراقبه است که در آن، برای آرام شدن ذهن باید صحنه ای آرامش بخش را تصور کنید. آن صحنه را تا هر وقت که دوست دارید در ذهن خود مجسم کنید؛ اما تمام انرژی و فکر خود را بر مجسم کردن این مکان در ذهن خود متمرکز کنید.

در این فرایند، تمامی عضلات بدن را ابتدا منقبض کرده و سپس شل می کنید. این کار، وضعیت روحی و روانی را تغییر داده و به ذهن کمک می کند تا مانند بدن به آرامش برسد.

یوگا ورزشی کششی بوده و به بدن فشار وارد نکرده و به آزاد و شل شدن عضلات در بدن کمک می کند؛ زیرا باید بر هر حرکت آن تمرکز کرده و ذهن نمی تواند به مسائل اضطراب آور فکر کرده و به همین دلیل، می تواند به آرام شدن ذهن کمک کند.

برای داشتن آرامش ذهن، بدنی سالم و عاری از سموم، نوشیدن آب بسیار با اهمیت بوده و به ذهن کمک می کند تا بهتر تمرکز کند. برای بهتر انجام دادن فعالیت های آرامش بخش، آب زیاد بنوشید.

غذاهایی خاص به بدن کمک می کنند تا هورمون های مربوط به اضطراب را کاهش داده و هورمون هایی را که مسئول ایجاد حس شادی و آرامش ذهن هستند، افزایش دهد.

ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می شود که این ماده باعث ایجاد حس شادی در بدن است. سعی کنید هر روز مقداری ورزش کرده و پس از یک برنامه ی کاری پر از استرس، ذهنتان را آرام کنید.

اگر به آشپزی، مطالعه یا ورزش علاقه دارید، انجامشان دهید! انجام دادن کارهایی که به آن ها علاقه دارید به شما کمک می کند تا ذهن را از اضطراب خالی کرده و ترشح اندورفین را افزایش می دهد که باعث شادی می شود.

نوشیدنی های گرم باعث می شوند تا تنش از بدن خارج شده و اضطراب کاهش یابد. نوشیدنی های گرمی را بنوشید که فاقد کافئین و الکل هستند؛ زیرا این مواد می توانند اضطراب و افسردگی را تحریک کنند.

انجام فعالیتی که به تفکر نیاز ندارد، می تواند به آرام شدن ذهن کمک کند.

حتی اگر به موسقی هایی مانند رپ یا راک علاقه دارید، به آهنگ هایی آرام و آرامش بخش گوش دهید تا ذهنتان نیز آرام شود.

تحقیقات نشان داده اند افرادی که با حیوانات وقت می گذرانند، فشار خون پایین تری داشته و مهم تر از همه، نسبت به افرادی که به ندرت با حیوانات در تماس هستند، اضطراب کمتری دارند.

این روش هنگامی است که از رایحه های آرامش بخش استفاده می شود. برخی از این رایحه های معروف عبارتند از: اسطوخودوس، نعنا و اوکالیپتوس.

آب گرم به ترشح اندورفین کمک می کند که این ماده، اضطراب را کاهش می دهد؛ پس به مدت بیست دقیقه در وان آب گرم بنشینید.

یکی از بزرگترین محرک های اضطراب، شبکه های اجتماعی است؛ خواه تلفن همراهتان باشد یا حساب کاربری فیسبوک. سعی کنید برای کاهش اضطراب، زمانی را به دور از این ها بگذرانید.

دوری از تلویزیون می تواند به آرام شدن ذهن کمک کند. تلویزیون مملو از رنگ های روشن، تصاویر شلوغ و صدایی ممتد است که باعث افزایش میزان اضطراب می شود.چگونه ذهن خود را سبک کنیم

اغلب افرادی که در اطرافمان هستند، بیشترین میزان اضطراب را در ما ایجاد می کنند؛ پس سعی کنید زمانی را برای تنهایی در نظر بگیرید.

اگر می دانید امتحان یا قرار ملاقاتی که دارید باعث اضطرابتان می شود، سعی کنید برای جلوگیری از اضطراب بیشتر، به آن فکر نکنید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

بسیار عالی بود، ممنونم

سلام، خوشحالم که براتون مفید بوده. ممنونم و سلامت باشید 🍀🙏

سلام، بله ماساژ هم می‌تونه به آرامش ذهن و بدن کمک کنه اما روشی نیست که خودتون بتونید انجام بدید و باید توسط شخص دیگری انجام بشه.

در این مطلب روش‌هایی گفته شده که خودتون بتونید انجامش بدید.

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

واژه خالی کردن ذهن و بازسازی مجدد افکار به یک انقلاب روانشناسی در چند سال اخیر تبدیل شده است. در حال حاضر به خوبی می دانیم که می توانیم ذهن خود را از افکار منفی خالی کنیم و تنها افکاری را انتخاب نماییم که اجازه می‌دهد زندگی بهتری داشته باشیم.

افکار از ایده‌هایی به دست می‌اید که در زندگی روزمره خود کسب می‌کنید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

سال‌ها قبل زمانی که در یک سمینار شرکت کرده بودم از یک پزشک و جراح زیبایی شناخته شده و مشهور شنیدم که می‌گفت تفاوت بین زشت و زیبا بودن تنها چند میلی متر است.

در زندگی ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشد که احساس کنید میلیون‌ها متر از چیزی که در ذهن دارید فاصله دارید و نمی‌توانید به راحتی به اهداف خود دست یابید.چگونه ذهن خود را سبک کنیم

زمانی که چنین افکاری داشتید به این فکر کنید که این موضوع به هیچ عنوان صحیح نیست. شما تنها چند میلی متر با موفقیت فاصله دارید.

اگر دوستی خود را خراب کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر آن‌ها به همه بگویند که شما چه کار بدی انجام داده اید چه می‌شود؟ اگر نتوانید شغل مورد نظر خود را به دست بیاورید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پاسخ به تمامی این سوالات در افزایش نرخ عدم پذیرش است. اینکار به شما کمک می‌کند ذهن قوی تری داشته باشید.

در این شرایط متوجه خواهید شد که بعد از مدت‌ها با فردی که قادر به درک احساسات و افکارش نبودید در یک مسیر قرار گرفته اید و همین امر آرامش شما را افزایش می‌دهد.

خالی کردن ذهن و تمرکز

در زندگی هر فردی میلیون‌ها مورد وجود دارد که می تواند در مسیر اشتباه قرار گیرد و تجربه منفی برای او ایجاد نماید. اگر نتوانید موارد منفی که در زندگی اتفاق می‌افتد را در آغوش خود بکشید در چنین شرایطی نارضایتی زیادی خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که این اتفاقات منفی نیز جزئی از زندگی شما هستند و باید آن‌ها را بپذیرید.

این رویدادها نمی‌تواند شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارد. هیچ اتفاق منفی در زندگی شما وجود ندارد. این تنها طرز فکر شماست که این رویدادها را به عنوان رویدادهای منفی برچسب گذاری می‌کند. زمانی که می‌خواهید افکاری را برچسب گذاری کنید از زبان متفاوتی استفاده نمایید. در این شرایط متوجه خواهید شد که تجربیات شما کاملا عوض می‌شود.

ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهید و بخواهید از دیگران تبعیت کنید. سعی کنید از دنبال کردن دیگران اجتناب کنید و خود رهبر و پیشرو باشید. ذهن خود را با ایده‌هایی پر کنید که برای دیگران ارزشمند است. دانش زیادی کسب کنید و بهتر از سایر افراد عمل نمایید. دیگران را رهبری کنید و همیشه به دنبال روش‌های جدید برای کمک به آن ها باشید.

سعی کنید خودتان فکر کنید و از افکار و عقاید خود استفاده کنید. به جای اینکه از ایده‌های دیگران کپی کنید کنترل را در دست بگیرید و تصمیمات خود را اتخاذ نمایید.

همه ما فکر می‌کنیم که برای شاد بودن در زندگی به موارد زیادی نیاز داریم. این موضوع صحیح نیست. در واقع همه انسان‌ها برای رسیدن به خوشحالی به موارد اندکی نیاز دارند. در اطراف ما انسان‌هایی زندگی می‌کنند که در زندگی خود امکانات زیادی ندارند اما باز هم شاد هستند و این شادی را به دیگران نیز منتقل می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که بر روی کره خاکی منابع کافی برای همه افراد وجود دارد و شما ارزش کافی برای به دست آوردن‌ آن را دارید. پس می‌توانید این منابع را به خدمت بگیرید و از آن برای ساختن زندگی شادتر استفاده کنید. هر زمانی که احساس کردید طرز فکر شما به سمت کمبود و کمیابی می‌رود، ذهن خود را خالی کنید و سعی کنید به نکات مثبت زندگی بیندیشید.

چیزی را در زندگی پیدا کنید که می‌توانید به دیگران بدهید. اینکار به شما کمک می‌کند احساس کمبود نداشته باشید.

زمانی که قصد انجام کاری را دارید ذهن شما 101 دلیل منطقی برایتان می‌اورد که نشان می‌دهد شما قادر به انجام آن نیستید. اگر بهانه‌های موجود را کنار بگذارید می‌توانید روشی برای دستیابی به اهداف خود در زندگی پیدا کنید. با خود عهد ببندید کاری که دوست داشتید را انجام خواهید داد. دیگر منتظر زمان مناسب نباشید.

زمان مناسب برای انجام کار تنها در ذهن شما وجود دارد. پس آن را کنار بگذارید و همین امروز دست به کار شوید. امروز بهترین زمان برای آغاز کارهایی است که همیشه دوست داشتید آن را انجام دهید. چیزی که باعث می‌شود به موفقیت دست پیدا نکنید افکاری است که در ذهن خود می‌پرورانید. اجازه ندهید افکار منفی مانع دستیابی به اهداف شود. با آن‌ها بجنگید و راه خود را پیدا کنید.

همانطور که می‌دانید هر پیروزی با شکست آغاز می‌شود. این موضوع را در کتاب‌های درسی و دانشگاهی پیدا نخواهید کرد. زمانی که نمی‌توانید کاری را به درستی انجام دهید ذهن شما می‌تواند روش دیگری برای رسیدن به آن پیدا کند. ترفندی که برای رسیدن به موفقیت وجود دارد این است که تا جایی که می توانید شکست‌ها را کنار یکدیگر قرار دهید و از آن‌ها درس بگیرید.

این موضوع دقیقا همان چیزی است که بیشتر افراد از آن وحشت دارند و حتی از فکر کردن به آن پرهیز می‌کنند. زندگی خود را همانند یک ازمایش علمی ببینید. چیزهای جدیدی را امتحان کنید و فرمولی برای هر کدام بنویسید. در نهایت متوجه خواهید شد که چه مسیری برای شما کارساز است و می‌تواند موفقیت را وارد زندگی کند.

شما ممکن است وبلاگ‌ها و سایت‌های مختلفی را مطالعه کرده باشید و ذهن خود را با افکار مثبت پر کرده باشید. هیچ کدام از این موارد به تنهایی در رسیدن به موفقیت مفید نخواهد بود. چیزی که بیشتر از تمامی این موارد به شما کمک می‌کند اقدام کردن بر اساس دانشی است که از منابع مختلف در زندگی خود کسب کرده اید.

زمانی که صحبت از اقدام و عمل به میان می آید، منظور اقدام فوری است نه اقدامی که به بهانه‌های مختلف به تعویق می‌افتد. اقداماتی که با تاخیر انجام می‌شوند هرگز راهی برای موفقیت نخواهند داشت. ترس چیزی است که انسان‌ها را از اقدام فوری باز می‌دارد. به همین خاطر باید روش‌های مقابله با ترس را یاد بگیرید. ایده ای که در ذهن دارید به خودی خود نمی تواند کمکی به شما بکند. این ایده زمانی ارزشمند خواهد بود که اقدامی صورت گیرد.

همانطور که می‌دانید در علم شیمی کاتالیزورهای مختلفی وجود دارد. برای اینکه سرعت انجام واکنش بیشتر شود از کاتالیزور های مناسب استفاده می‌گردد.

موضوع جذاب و جالبی که در مورد دنیای واقعی وجود دارد این است که کارهای فوق العاده در جهان توسط انسان‌های معمولی انجام شده است و این افراد قدرت ماورایی نداشته اند. به همین خاطر باید بدانید که شما نیز می‌توانید همانند این افراد کارهای خارق العاده انجام دهید. شما هیچ کمبودی ندارید.

شما نیز یکی از این افراد هستید و باید خود را برای دستیابی به موفقیت آماده کنید. به خودتان اعتماد کنید و کاتالیزور و سرعت بخش تغییرات موجود باشید.

همه ما در زندگی خود لحظاتی را داشته ایم که در آن احساس کردیم هیچ کس ما را دوست ندارد. واقعیت این است که عشق همه جا وجود دارد و حتی نیازی به جستجوی آن نیست.

راحت ترین مکان برای یافتن عشق در پارکی است که کودکان مشغول بازی در آن هستند. قلب خود را به سمت افراد باز کنید. در این صورت متوجه خواهید شد که عشق در چشمانشان موج می‌زند. کاری را برای دوست خود انجام دهید و ببینید چگونه قدردان شما خواهد بود.

پیدا کردن عشق آنقدرها که شما فکر می‌کنید دشوار نیست. کافیست قدم اول را بردارید و آن را به دیگران هدیه کنید. در این شرایط تجربیات نابی به دست خواهید آورد که قابل مقایسه با هیچ تجربه دیگری نیست.

همه ما به دنبال روزهایی هستیم که بتوانیم همه کارهای خود را در آن انجام دهیم. انسان‌ها فکر می‌کنند که برای همیشه در این دنیا می مانند و همیشه زنده هستند اما واقعیت چنین نیست.

زندگی هر فردی در نقطه ای به پایان می‌رسد و شاید فردا آخرین روز از زندگی ما باشد. باید ذهن خود را به گونه ای تربیت کنید که بداند هیچ چیزی در این دنیا ماندنی نیست و باید از لحظه موجود لذت برد.

اگر به این واقعیت برسید که برای همیشه در این دنیا حضور ندارید به سرعت به سراغ انجام کارهایی می‌روید که همیشه دوست داشتید به آن برسید. در این شرایط هیچ لحظه ای را به هدر نمی‌دهید و افراد را دوست خواهید داشت. هر روز احساس خود را دنبال می‌کنید و از دستور دادن به دیگران خودداری می‌کنید.

کنترل زندگی خود را به دست بگیرید و کاری را انجام دهید که دوست دارید. زندگی همین امروز است و شاید فردایی برای جبران وجود نداشته باشد. در این صورت قادر خواهید بود زندگی شادی داشته باشید و این شادی را به دیگران نیز هدیه کنید. پس دست به کار شوید.

عالی بود

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه ذهن خود را سبک کنیم

مطالعه شریف بیش از 10 سال است جدیدترین آموزش ها در کلاس جهانی را به شکل کاملا بومی، کاربردی با متد فانتوم در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.

راهنمای خرید از مطالعه شریف

پرفروش ترین محصولات

چگونه ذهن خود را سبک کنیم

تهران، درب شمالی دانشگاه صنعتی شریف،خ قاسمی، تقاطع بلوار اکبری، پلاک 30 طبقه 3

021-66064000

021-40663100

info [at] motalesharif [dot] com

ما را دنبال کنید …

بیشتر بخوانید:چگونه ذهن خود را خالی کنیم؟ (بخش اول)بهبود تصورات ذهنی برای رسیدن به آرامشتاثیر مثبت اندیشی در رسیدن به آرامشچگونه آرام و آسوده خاطر باشیم ؟

استفاده از مطالب، تصویرسازی ها، عکس ها، فیلم ها و پادکست ها با ذکر منبع و لینک مستقیم به وب سایت پلاك 52 بلامانع است.

فاطمه عرب زاده

ویکتور دیویچ، نویسنده کتاب ۸ دقیقه مدیتیشن، ذهن خودت را آرام و زندگی خود را را عوض کن می گوید:

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش فشار زندگی، کنترل کردن همه چیز خیلی سخت شده است. این اضافه بار و استرس بیش از حد باعث اضطراب، ترس و افسردگی در انسان می شود. با اینکه نمی توان این ها را کنار گذاشت، اما روش هایی وجود دارد که می توان زندگی را ملایم تر کرد.

 

چگونه ذهن خود را سبک کنیم

 

شاید بد نباشد با هم بعضی از این راهکارها را در این مطلب مرور کنیم.

دیویچ می گوید:

مدیتیشن یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن آرامش درونی است. باید به یاد داشته باشید که منظور این نیست که جلوی فکر کردن را بگیریم، بلکه پیشی گرفتن از این همه تفکر است. نکته این است که اگر شما فقط روی تفکرات خودتان تمرکز کنید، باعث می شود که ذهنتان منفجر شود. اما اگر شما روی نفس کشیدنتان تمرکز کنید، متوجه می شوید که آنها فقط افکاری هستند که می آیند و می روند. به عبارتی لازم نیست که به آنها وابستگی احساسی داشته باشید.

 تنها چیزی که مهم است، استمرار در انجام مدیتیشن است حتی اگر زمان آن کوتاه باشد مطمئنا به شما در داشتن ذهنی آرام کمک خواهد کرد.

در اینجا ۳ قدم برای رسیدن به ذهنی آرام را برای شما آورده ایم:

برای اینکه زمان از دست شما خارج نشود، می توانید از اپلیکیشن ها استفاده کنید.

اکثر مردم صبح را به دلیل آرامش و سکوتی که به همراه دارد، برای مدیتیشن انتخاب می کنند. افراد دیگر این کار را قبل از خواب انجام می دهند تا به کیفیت خوابشان کمک کند. شما می توانید هر زمانی که فکر می کنید برای شما مناسب است این کار را انجام دهید.

تنها چیزی که مهم است، استمرار در انجام مدیتیشن است حتی اگر زمان آن کوتاه باشد مطمئنا به شما در داشتن ذهنی آرام کمک خواهد کرد.

امیر یعقوبی

معاون وزیر بهداشت: همه کشور در وضعیت قرمز است



مجله اجتماعی، فرهنگی، هنری و طنز ایرانیان کانادا و آمریکا

پلاک۵۲ ، یک مجله دیجیتالی چند رسانه ای ( مالتی مدیا) فرهنگی، اجتماعی، هنری و طنز است که برای پارسی زبانان منتشر می شود. آرمان هیات تحریریه و هنرمندان پلاک ۵۲ این است که محتوای اصیل و ناب مطابق با ارزش های فرهنگ ایرانی و اخلاق مدار تهیه و در اختیار هم وطنان خصوصا ایرانیانی که مهاجرت به کانادا و یا آمریکا در داستان زندگی آن ها شکل گرفته است، قرار گیرد. در کنار انتشار مجله دیجیتالی،‌ ما از برگزاری کنسرت های موسیقی، اجرای تیاتر، نمایش فیلم و نمایشگاه هنرهای تجسمی حمایت می کنیم. همچنین محصولات فرهنگی و هنری مانند فیلم تیاتر، فیلم سینمایی ، داستان صوتی و کتاب الکترونیکی در وب سایت پلاک ۵۲ در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. هدف ما در پلاک ۵۲ کمک به ایجاد نوعی سبک زندگی است که در آن فکر و محتوای اصیل جاری باشد.

PELAK52 Media and Advertising Inc.
586 Silverdale Pl, North Vancouver, BC V7N 2Z5
(778) 929 5362




نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


مجله فرهنگی، اجتماعی، هنری و طنزایرانیان کانادا و آمریکا

چنانچه مایل به دریافت آخرین شماره خبرنامه، تخفیف خرید محصولات و به روزرسانی های اخبار ما هستید، پیشنهاد میکنیم در خبرنامه ما با ورود نشانی ایمیلتان عضو شوید.



با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.

چگونه ذهن خود را سبک کنیم
چگونه ذهن خود را سبک کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *