چگونه زوج موفق باشیم

 
helpkade
چگونه زوج موفق باشیم
چگونه زوج موفق باشیم

زوجهاي موفق در مسايل و مشکلاتي که پيش مي آيد با همديگر همدلي داشته و آن را به صور مختلف ابراز مي دارند. همين احساس همدلي به جرأت و شهامت آنان جهت مقابله با سختيها افزوده و نيروي روانيشان را افزايش مي دهد.

 

 

زوجهاي موفق از دروغ گفتن به همديگر خودداري کرده و در موارد لزوم حقيقت را به همسر خود خواهند گفت. آنان به خوبي مي دانند تبعات حقيقت گويي بسيار بهتر از دروغگويي مي باشد. آنان مي دانند دروغ مي تواند باعث ايجاد بي اعتمادي و بدبيني همسر نسبت به او شود. دروغگويي و کتمان حقيقت از موارد کوچک شروع و به موارد بزرگ و مهمتر توسعه مي يابد. دروغگويي به سطحي شدن روابط ميان زوجين و نقش بازي کردن آنان براي هم منجر خواهد شد.چگونه زوج موفق باشیم

 

زوجهاي موفق احساسات و نظريات خود را با گشاده رويي ابراز داشته و نسبت به يکديگر خودانگيخته هستند. زماني که زوجين احساسات خود را با همديگر در ميان مي گذارند، اختلافاتشان کمتر شده و به تدريج همچون دو دوست به يکديگر نزديک مي شوند و با همديگر صحبت و درد دل مي کنند. در ميان گذاردن مشکلات و مسايل با همسر و مشورت با وي نوعي اهميت دهي به او مي باشد. او با اين رفتار شايسته خود تلويحا به همسر خود اظهار مي دارد که احتياج به همفکري، اظهار نظر و حمايت او دارد و همين رفتار و ابراز احساسات باعث افزايش صميميت ميان آنان مي شود.

 

 

زوجهاي موفق فعالانه براي کشف، درک و ارضاي نيازهاي مهم يکديگر تلاش مي کنند. آنان نيازهاي جسماني و رواني يکديگر را به درستي تشخيص داده و با توجه به وضعيت يکديگر آن نيازها را ارضا مي نمايند. يک زن در طي دوران بارداري خود احتياج بيشتري به دريافت محبت و کمک شوهر در انجام امور منزل دارد. در اين زمان يک همسر دلسوز و هوشمند حتي قبل از آنکه همسرش نياز خود را بيان دارد، اين موضوع را درک مي کند. ادراک اين موضوع حتي مي تواند بيش از انجام خواست براي طرف مقابل ارزش داشته باشد. ناراحتي و گلايه بسياري از افراد اين است که همسرشان درک و پذيرشي از نيازهاي آنان ندارند. بي توجهي يک زن يا يک مرد در شناخت نيازهاي طرف مقابل منجر به اين مي شود که ميان زن و شوهر فاصله و اختلاف ايجاد بشود.

 

زوجهاي موفق با همديگر پذيرنده و سازگار هستند. بسياري از زوجين با توقعات گوناگون و فراوان و آرزوهاي متفاوت اقدام به ازدواج مي کنند. اما مدتي نمي گذرد که متوجه مي شوند اختلافاتي با همسرشان دارند. زوجهاي سازگار مي توانند نگرش و عادات خود را اصلاح کرده تا بهتر با همسر و خانواده وي کنار بيايند و سازگار شوند. سازگاري و انعطاف پذيري در بسياري از مواقع مي تواند تنشها و سختيهاي موجود در فضاي خانواده را کاهش دهد. مثلاً هنگامي که همسر شما عصباني و يا غمگين است، خونسردي شما مي تواند در فروکش کردن اين عصبانيت مؤثر باشد. در همين مسير اگر زوجي بخواهد زندگي موفقيت آميزي داشته باشد، در بسياري از مواقع يکي از آنان بايد خواست خود را تعديل کرده يا حتي از آن بگذرد چرا که بسياري از طلاقها صرفا به دليل پايداري طرفين بر سر خواست و نظرياتشان به وجود مي آيد.

 

 

در صورتي که زوجها زندگي موفق و توأم با تفاهمي داشته باشند، اين امر در بيشتر فعاليتهاي فردي و اجتماعي آنها تأثير گذاشته و چنانچه مشکلي ميان آنها باشد، فشار رواني حاصله از آن ساير فعاليتهاي زوج را متأثر مي سازد. اما به رغم تمام مشکلات و گرفتاريها، زوجين موفق با برنامه ريزي صحيح و با بالا بردن کيفيت زماني که کنار همديگر به سر مي برند از کانون گرم خانوادگي بهره مند هستند.

پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بخوانند

جستجوی انواع بهترین ونزدیکترین مراکزخدماتی


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


ارسال محرمانه محصولات جنسی


علائم کیست تخمدان | درمان گیاهی


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


راز های داشتن خانواده شاد

هرآنچه لازم است ازقرص های سقط جنین بدانید!

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


تنوع فوق العاده طرح و رنگ صندلهای چرم

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


لاغری موضعی با لیزر

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

۱۲:۰۲ ق.ظ

آیا تا به حال شده به زوج های موفق دور و برتان نگاه کنید و از خودتان بپرسید که چطور زوج های اطرافتان حتی بعد از سال ها هنوز با هم خوش هستند؟ البته درست است که ظاهر، همه چیز نیست و یک رابطه چیزی فراتر از آن است که می بینیم. با این حال برخی از زوج ها آنقدر موفق و خوشبخت هستند که از همان ظاهر زندگی شان هم می توان تشخیص داد.

زوج های موفق اعتماد و احترام قابل توجهی نسبت به یکدیگر دارند. آن ها آنقدر درک متقابل بالایی دارند که سر مسائل پیش پا افتاده و بچه گانه که بسیاری از زوج ها درگیرش هستند، دعوا نمی کنند.

فهرست عناوین این مطلب:

خب، حقیقت این است که بیشتر زوج ها، اما نه همه آنها، تفاوت های خود را دارند. آنها هم با هم دعوا می کنند و لحظاتی را دارند که عمیقا از یکدیگر ناراحت می شوند. بدیهی است زمان هایی وجود دارد که حتی شادترین و موفقت ترین زوج ها هم ناراحت به نظر می آیند. با این حال، تفاوت های مهمی بین زوج های راضی و ناراضی وجود دارد. اساسا، زوج های موفق می دانند چگونه مسائل را حل کنند و چگونگی این رابطه را تقویت کنند. در ادامه به ۷ راز زوج های موفق که می توانید از آن الگو بگیرید اشاره می کنیم.چگونه زوج موفق باشیم

حتی وقتی زوج ها مخالف چیزی هستند، به همسر مهربان، صادق و با وفای خود اعتماد می کنند. جان گوتمن، معتقد است که زوج هایی که به یکدیگر اعتماد دارند، زندگی سالم تر و طولانی تری دارند. او دریافت که اعتماد مربوط به انتشار اکسی توسین است که احساس خوبی ایجاد می کند و هورمون «عشق» است.

زوج های موفق با یکدیگر هماهنگ می شوند و در موقع نیاز به یکدیگر کمک می کنند. وقتی اختلافی پیش می آید، به جای شک کردن و تحقیر کردن، به صورت پیش فرض اعتماد و بخشش را نشانه می گیرند.

زوج های موفق می دانند که تفاوت بین انسان ها وجود دارد. همه زوج ها در ادامه رابطه شان، با درگیری هایی مواجه می شوند.

تحقیقات گوتمن نشان می دهد که بیشتر درگیری های زناشویی غیرقابل حل است. اما این لزوما به معنی ناامیدی نیست. همه اینها به چشم انداز و دیدگاه افراد بستگی دارد.

زوج های موفق به خوبی می دانند که حتی برای درگیری های غیر قابل حل، باید زمان زیادی صرف کنند. آنها می توانند احساسات ناشی از اختلاف را تحمل کنند و حتی می توانند تفاوت ها را پذیرفته یا به آن بخندند.

زوج های موفق می دانند که کلمات و رفتارشان زیر نظر گرفته می شود. بحث و جدل برای همه ارزان تمام نمی شود. آنها مراقب انتخاب کلمات شان هستند تا ناراحتی و سرخوردگی شان را به درستی بیان کنند. هدف از ارتباطشان این است که به دقت گوش دهند و با مهربانی حقیقت را بگویند. حتی اگر گفتن چیزی که می خواهند بگویند، سخت باشد، آن را با مهربانی و صداقت بیان می کنند. آنها منبعی از امنیت و اعتماد ایجاد می کنند. با به دقت گوش دادن به حرف های همسرتان، به او نشان می دهید که به خوبی دیده و شنیده می شود، که همه ما آرزوی چنین چیزی را داریم.

همه ما در درون خودمان، پتانسیل بد حرف زدن و بد عمل کردن را داریم. با این حال زوج های موفق می توانند همدردی کرده، عذرخواهی کنند و ببخشند.

مسئله این است که در مورد اینکه چگونه خودمان را نشان دهیم و به همسرمان گوش دهیم، آگاه باشیم. روشی که پیام ها را انتقال می دهیم مهمتر از کلماتی است که انتخاب می کنیم. به یاد داشته باشید که «لحن صحبت، محتوای صحبت را تحت تاثیر قرار می دهد.» به عنوان مثال می توانید بگویید «من بهت گوش میدم» بسته به لحن صدای مورد استفاده، معنی آن می تواند به شدت متفاوت باشد.

زوج های موفق با به یاد آوردن خاطرات شیرین، سر صحبت را با هم باز می کنند. در مورد چیزهایی که در مورد یکدیگر دوست دارند، صحبت می کنند. آن ها به راحتی احساسات عاشقانه شان را بیان می کنند و از روی اتفاقات بد می گذرند.

اما زوج های موفق با فکر کردن در مورد ماه عسل، آتش عشق شان را شعله ور نمی کنند تا رابطه فعلی شان را تقویت کنند؛ بلکه رابطه شان را با برنامه ریزی تجربه های جالب که می تواند همه چیز را جدید و تازه جلوه دهد، تقویت می کنند. آنها حتی ممکن است تصمیم بگیرند وقت شان را با زوج دیگری که رابطه خوبی دارند، بگذرانند که باعث می شود مثبت بودن در رابطه شان را بیشتر کنند.

آنها با هم به تختخواب می روند و صرف نظر از احساساتشان، به یکدیگر صبح بخیر و شب بخیر می گویند، و معمولا با آغوش یا بوسه همراهند. آنها در طول روز با هم در تماس هستند، نه تنها بخاطر اینکه همدیگر را دوست دارندو علاقه مندند که با یکدیگر در تماس باشند بلکه در واقع می دانند که رابطه باید همراه با عمل باشد.

آنها درگیری های خود را به طور عمده با روش های مثبت، مدیریت می کنند. آنها به نیازهای فردی و اهداف مشترک خود احترام می گذارند و به یکدیگر کمک می کنند تا اهداف و رویاهایشان را تحقق بخشند. هر آنچه از دستشان بربیاید انجام می دهند تا بتوانند شادی یکدیگر را حفظ کنند.

مهمتر از همه، زوج های موفق برای حفظ ارتباط قوی، سخت تلاش می کنند. آنها یکدیگر را مجازات نمی کنند و این روش ها و مهربانی ها را تمرین می کنند.

زوج های موفق آدم های عجیب و غریبی نیستند. آن ها مثل همه ما آدم های عادی هستند. با این حال آن ها می دانند که چطور به کمک هوش هیجانی شان و تجاربی که کسب کرده اند، چگونه با شریک زندگی شان به بهترین شکل برخورد کنند. آن ها وقتی به مشکلی بر می خورند به جای داد و بیدادها و قهر کردن های بچه گانه به دنبال حل مشکلات هستند و در صورت نیاز می دانند که باید برای حل مشکلات شان به مشاوره زوجین معرفی کنند.

  با انتخاب استاد یاوریان به عنوان مربی خود:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا مقدار زیر را محاسبه کرده و وارد نمایید
16 + = 26

همه مقالات روانشناسی

مطالب وبلاگ

ویدیوها

عضویت

شما با نوشتن آدرس ايميل خود و ارسال آن ، در خبرنامه عضو می شويد و اطلاعات لازم در خصوص کارگاه ها ، نوشته ها و فايل های دانلودی در سايت، برای شما ارسال خواهد شد.

مطالب اين سايت با ذکر آدرس اين سايت و با اجازه صاحب نوشته، قابل درج در سايت های ديگر يا قابل چاپ در منابع مختلف می باشد.

[/mnky_list_item]

چگونه زوج موفق باشیم

ثبت پرسش


فایل متنی (PDF)Downloads-icon


فايل متنی (PDF)Downloads-icon


فایل متنی (PDF)Downloads-icon

آیا می خواهید اسرار زوج های موفق را از یک ازدواج موفق بدانید؟ با ما همراه باشید. داستانی از یک زوج موفق

اکثر همه زوج موفق را می شناسند که برای تحسین زناشویی خود ازدواج می کنند. من و همسرم تقریباً هفت سال پیش در یک کنفرانس با یک زوج دوست داشتنی هلندی در تورنتو ملاقات کردیم. 

فده و ریا بیش از ۳۰ سال است که ازدواج کرده اند و باعث می شوند ازدواج آسان و زیبا به نظر برسد.

آنها توانستند در طی یک فصل سخت در ازدواج ما ، برخی از خردمندی های خود را با من و همسرم به اشتراک بگذارند و آنها زمان قابل توجهی را برای کمک به ما برای رسیدن به طرف مقابل از مشکلات ما صرف کردند. 

در اینجا ۷ مورد از آنها آورده شده است.

چگونه زوج موفق باشیم

آنها با همسرشان به هیچ وجه منفی صحبت نمی کنند و به جای انتقاد ، یکدیگر را ترغیب می کنند.

آنها خواسته ها و نظرات خود را با هم درمیان میگذارند.

آنها به همدیگر می گویند «دوستت دارم»: شما می دانید که همسرتان دوستتان دارد. همسرتان می داند که شما دوستش دارید.

یکی از دوستانم به من گفت که مربی او در اوایل ازدواج به او یاد داده است که فرد قوی تر ابتدا عذرخواهی کند ، حتی اگر آنها فقط ۱٪ اشتباه کنند. این راز تقریباً بلافاصله به خلع سلاح درگیری کمک می کند.

آنها روشهای حل اختلاف بین خودشونو پیدا کردند و با هم به آسانی صحبت میکنند .

اگر با هم رشد نکنید ، می توانید از هم جدا شوید. یادگیری چیزهای جدید در کنار هم ، غالباً شادی های جدید و روش های جدید اتصال را به همراه خواهد داشت . اکنون که چهار کودک آنها بزرگ شده اند ، فدرا و ریا شروع به سفر و کاوش افق های جدید با هم کرده اند. 

آنها در برخورد با کار های عاطفی خود ، صدمات گذشته و هر چیز دیگری که مانع از داشتن یک فرد سالم می شود ، بسیار فعال هستند.

آنها نمی گذارند که مسائل خود را پیدا کنند. قبل از بازنشستگی ، فده جراح دامپزشکی بود ، که اغلب او را در تمام ساعات شب نگه می داشت و به حیوانات مزرعه کمک می کرد تا انها را تحویل دهند. 

هنگامی که او دچار فرسودگی جسمی بود ، ریا از خواسته های خانواده مراقبت کرد و به فدو اطمینان داد که زمان لازم را برای بهبودی کامل از عوارض حرفه خود گرفته باشد ، چون او نیز می تواند دوباره سالم باشد و بتواند به ریا و بچه ها برسد.

آنها خشمگین نمی شوند ، ولی آنها با همدیگر همدلی را تمرین می کنند. هنگامی که فید و ریا دیدگاه هم را درک نمی کنند ، ساعتها در کنار هم و به آرامی بحث در مورد اوضاع و احساسات مربوط به خود می گذرانند تا به محلی از همدلی و هم فکری برسند. 

آنها هرگز تهدید به ترک نمیکنند زیرا آنها گزینه ای برای ترک هم انتخاب نمی کنند. باز کردن درب طلاق برای رفتن از نظر ذهنی تأثیر منفی بر روی شما دارد. 

این اراده شما را برای ماندن تضعیف می کند. عشق عمل اراده است و عزم و اراده ضروری است.

آنها تلاش می کنند ، و هرگز زندگی را متوقف نمی کنند. این به تلاش نیاز دارد ، اما این تلاشی است که نتایج بسیار خوبی را در رابطه ایجاد می کند. زوج هایی که این کار را می کنند هرگز در ازدواجشان تنها نخواهند بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نداشتن ثروت را ملاک خوشبختی یک زندگی مشترک قرار نمی دهند. هرچند که تفاوت های فردی و شیوه زندگی هرکس بر چگونگی روابط خانوادگی او تاثیر دارد، اما بعضی از مهارت های ارتباطی هستند که می توانند تاثیر مثبتی روی رابطه خانوادگی بگذارند.برای یافتن کلید زندگی مشترک موفق و ویژگی های زوج های موفق با دلگرم همراه شوید:

١) کلید زندگی مشترک موفق:زوج های موفق همدیگر را مرکز توجه قرار می دهند:

این نوع افرادبه قابلیت های همدیگر اطمینان کامل دارند و همیشه به فکر خوشبختی همسر خود و خانواده هستند و کارهای آنان را نیز در اولویت قرار می دهند.چگونه زوج موفق باشیم

۲) کلید زندگی مشترک موفق:زوج ها، مستقل بودن خود را حفظ می کنند:

عموما پس از ازدواج استقلال زوج ها کاسته می شود. اگر این افراد فرزند داشته باشند با مرور زمان وابستگی بیشتر می شود و گاهی افراد احساس خستگی می کنند. زوج های موفق با وجود علاقه ای که به همدیگر دارند، گاهی احساس خستگی می کنند. آنان یکدیگر را تشویق می کنند تا هرکسی وقتی برای خود داشته باشد و به کارهای مورد علاقه خویش بپردازد. این اقدام باعث می شود فرد استقلال خود را حفظ کند و زندگی خوبی داشته باشد.

۳) کلید زندگی مشترک موفق:زوج های موفق انتظارات و تمامی خواسته های خود را عنوان می کنند:

زوج های موفق قبل از ازدواج، انتظاراتی که از یکدیگر دارند را بازگو می کنند تا اگر توافق اساسی با هم ندارند، به طور جدی به این ازدواج فکر کنند. زوج های موفق، بعد از ازدواج به طور منظم در مورد توقعات و انتظاراتشان با هم صحبت می کنند و در صورت اختلاف آن ها را به مرور زمان حل می کنند.

۴)کلید زندگی مشترک موفق: زوج های موفق برای حفظ روابط تلاش می کنند:

این نوع افراد به طور منظم وضعیت زندگی خود را مورد بررسی قرار می دهند و با هم صحبت می کنند تا از رضایت هر دو از زندگی مشترک اطمینان پیدا کنند و در صورت نارضایتی مشکلشان را برطرف کنند.

۵) کلید زندگی مشترک موفق:زوج های موفق از مراجعه کردن به مشاور دریغ نمی کنند:

زوج های موفق به محض بروز اختلافات طلاق نمی گیرند، بلکه می کوشند تا مشکل را حل کنند.

۶)کلید زندگی مشترک موفق: زوج های موفق راه های حل اختلاف را می آموزند:

کارشناسان عامل اصلی موفقیت یا شکست ازدواج را توانایی یا ناتوانی در حل اختلافات می دانند. هر چقدر با همسر یکی باشید، گاهی با نظر هم موافق نیستید و این امر باعث ناراحتی می شود. به جای رو آوردن به اعتیاد یا خشونت، راه حل پیدا کنید. زوج های موفق در مورد اختلافات باهم مذاکره می کنند تا به نتیجه برسند.۷) زوج های موفق با هم رشد می کنند: مسلم است فردی که امروز با او ازدواج می کنید، در چند سال آینده متفاوت خواهد بود. هر دو به ویژه در شرایط سختی مانند از دست دادن والدین تغییر می کنید. زوج های موفق می دانند که یکی یا هر دو در طول زندگی تغییر خواهند کرد و قواعد عوض می شود. پس لازم است تغییر کنید تا بتوانید روابط در حال تغییر را عوض کنید.

چگونه زوج موفق باشیم
چگونه زوج موفق باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *