چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم

 
helpkade
چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم
چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم

داشتن برخی نشانه ها از یک شخصیت مقتدر، ممکن است گروهی از مردم را بترساند !!!به عنوان یک شخصیت قوی، به کسی تکیه ندارند و به این وابسته نیستند که کسی به آنها بگوید چگونه بنظر می آیند ، چکار باید بکنند و یا چه نکنند

وقتی مردم با افرادی که شخصیت مقتدر و قوی دارند برخورد می کنند معمولا نمی توانند نوع شخصیت او را درک کنند و دچار اشتباه می شوند.برخی افراد فکر می کنند این گونه افراد می خواهند حکمفرمایی کنند. تعدادی هم فکر می کنند که آنها بی ادب و گستاخ هستند.اما هیچ یک از اینها حقیقت ندارد.در واقع هیچ یک از این کلمات منعکس کننده شخصیت آنها نیست. در واقع افراد مقتدر از درون مانند بچه گربه هستند!افراد مقتدر اصراری به برنده شدن ندارند ولی اجازه هم نمی دهند دیگران آنها را نادیده بگیرند.با این خصوصیات شاید برخی افراد از آنها بترسند و فاصله بگیرند.اما این فقط به این دلیل است که آنها نمی توانند درک کنند که آنها تا چه حد می توانید با خودشان راحت باشند و به کس دیگری برای تایید شدن نیاز ندارید.

اینگونه افراد ، بهانه برای عذرخواهی دست کسی نمی دهند . وقتی فردی دارای یک شخصیت قوی باشد ، مایل نیست به ناله و شکایت دیگران در باره آنچه میتوانستند انجام دهند ، گوش فرادهد. در واقع او بیشتر مایل است تا به این گوش دهد که افراد چه کارمیتوانند انجام دهند و چگونه بر موانع غلبه خواهند کرد . آنها عقیده دارند : از خود در باره بهانه ، سوال نکنید .دلایل زیادی وجود دارد که چرا کاری را نتوانستید انجام دهید ؛ اما دلایل بیشتری نیز وجود دارد که شما میتوانید کاری را انجام دهید.چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم

به عنوان یک شخصیت قوی، به کسی تکیه ندارند و به این وابسته نیستند که کسی به آنها بگوید چگونه بنظر می آیند ، چکار باید بکنند و یا چه نکنند . البته این را تشخیص میدهند که برخی افراد نیاز به انجام این کار دارند و از آن هم بالاتر ، نیاز دارند تا این را از دیگران نیز بشنوند . افرادی با شخصیت قوی ، شاید ندانند بطور کامل چه شخصیتی دارند ؛ ولی از طرفی ، نیازی را نیز در خود حس نمیکنند تا دیگران به آنها بگویند که چقدر توانا هستند زیرا در واقع آنها میتوانند این مسئله را از درون حس کنند.

گپ و گفتگوی تلگرافی ، بسیار بد است ؛ چنانچه فردی را با یک شخصیت قوی و اثرگذار ببینید ، بخوبی میفهمید که او ایده ها و نظریات مختلفی دارد . آنها فقط نمیخواهند وقت خود را برای صحبت کردن درباره افراد دیگر، یا به اصطلاح غیبت کردن ، هدر دهند ؛ آن هم درست وقتی که میتوانند با عمل کردن درباره هدفی نزدیک ، تغییری را در اطراف خود ایجاد کنند.

شخصیت افراد سلطه جو برخاسته  از نفوذناپذیری و دانش است.اما شخصیت های قوی تاثیرات متفکر بودن را می دانند و به خوبی بر آن واقف هستند. این 2 تیپ باهم متفاوت هستند. دلیل آن نیز تنها این است که فردی با شخصیت قدرتمند، از مغز خود درست استفاده کرده و تلاش مناسب و صرف زمان کافی را نیز برای پیشبرد اهدافش در نظر میگیرد. این افراد از اینکه مردم درباره چیزی که دانش آن را ندارند بسرعت داوری میکنند، بیزار هستند . این احتمالا بهترین خصوصیت آنهاست ” عدم داوری زودهنگام ” . البته این خصوصیت به این دلیل نیست که آنها میتوانند با دانش خود، بر داوری افراد نفوذپدیر اثر بگذارند ؛ بلکه در حقیقت، آنها مردمی را که قبل از صحبت کردن، در مورد گفته هایشان کمی فکر میکنند، مورد تشویق قرار میدهند.

این افراد میدانند ، چگونه میتوان خوب شنید. در مورد این امتیاز ، قدردانی دیگران را نیز نمیخواهند . چون خوب میدانند که ” شنوا بودن و تشویق دادن به افراد ” چگونه افرادی که فاقد این خصوصیات هستند را وحشت زده می کند.

بعضی از مردم  در هنگام روبرو شدن با افراد قوی ، تصور میکنند که آنها در واقع با این صفات بزرگ شده و رشد کرده اند و به این دلیل است که نیازی به توجه ندارند ؛ ولی این درست نیست . در واقع ” شخصیت ” آنهاست که مردم را به خود جذب میکند . ” میزان اجتماعی بودن ” یک فرد مقتدر و تاثیرگذار ، به این دلیل نیست که خودش میخواهد اجتماعی و مورد توجه دیگران باشد ؛ بلکه به این دلیل است که همه مردم نیاز دارند تا فردی با یک شخصیت قوی را در پیرامون خود داشته باشند ؛ پس جذب آنها میشوند شما دوست عزیز ، اگر چنانچه فردی با یک شخصیت قوی هستید باید مراقب خود و خصوصیات خود باشید تا بتوانید از دیگرانی که این خصوصیات و قدرت را ندارند، حمایت کنید.

بسیار خوب ….این یکی احتمالا درست نیست ؛ حداقل نه آنگونه که دیگران فکر میکنند . تنها فرقی که وجود دارد ، این است که این افراد ، اجازه دیکته کردن روش زندگیشان را توسط افراد دیگر ، نمیدهند. اگر بخواهیم از این منظر بنگریم …شاید آنها متهورنیز باشند.

” ناامنی ” در واقع فرصتی است برای این افراد تا بهتر و کاملتر شوند . افرادی با شخصیت قوی میدانند که کامل نیستند و نیز خوب میدانند که اگر برای یادگیری بهتر و کاملتر کردن خود، تلاشی نکنند، علاوه بر اینکه ممکن است یک نادان به نظر برسند، در واقع ، زندگی نمیکنند، بلکه تنها وجود دارند . اینگونه افراد ، به همه میگویند که  “ناامنی  ” در حقیقت برای همه افراد وجود دارد ؛ اما هر کسی به ناامنی یا احساس عدم اطمینان ، اجازه نخواهد داد تا به او بگوید: چگونه زندگی کن و چه اندیشه هایی داشته باش..بطور یقین ، برخی افراد گمان میکنند ، افرادی با شخصیتی بزرگ و قوی و اثر گذار، ممکن است حتمآ سختگیر نیز باشند . افرادی با شخصیت اثرگذار ، دوست دارند که مردم درباره وجود خود ، بهترین تفسیر را داشته باشند و شاید در این باره سختگیری کنند . اما شما …روی سخنم با شماست ..اگر آن چه را که سختگیری مینامید ، فقط یک تفسیر از وجود خودتان باشد و نه تلاشی برای کامل کردن خود ؛ پس بهتر است تنها وجود داشته باشید ، نه اینکه زندگی کنید . 

بیشتر بدانید : تشدید مشکلات سلامت روان با تنها زندگی کردن

بیشتر بدانید : تأثير دين و دعا بر بهداشت روانی

بیشتر بدانید : پیشگیری از اختلالات روانی با یک راهکار ساده

بیشتر بدانید : انواع عشق از دیدگاه روانشناسان

تهیه و تدوین:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 × 
پنج
 = 
سی

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم

 بعضی اوقات تحقیقات علمی به ما چیزهایی می آموزند که …شاید دوست نداریم بدانیم !این یعنی درست زمانی که مجموعه ای از روانشناسان سازمان یافته تحقیقاتی بر روی دانشجویان West Point انجام دادند تا کیفیت رفتارهایی را از بهترین و موفق ترین دانشجویان کشف و درک کنند که باعث میشود این افراد متمایز از دیگران باشند… یعنی فردی موفق باشند.

هدف از انجام این سری تحقیقات کشف افراد موفق نبود !
بلکه؛ هدف آن پیدا کردن الگوی رفتاری خاصی بود که در شخصیت افراد موفق دیده میشود تا بتوانند با یافتن این الگوی رفتاری در دیگران، مخصوصا در سنین پایین، موفق بودن یا نبودن فرد را در بزرگ سالی پیش بینی کنند.

این تحقیقات توانست توجه سیل عظیمی از مدیران منابع انسانی شرکت های برتر را به خود جلب کند. پیشنهادهایی از چندین شرکت برتر در استخدام افراد نخبه و موفق مانند Google  و Amazon و … اهمیت این تحقیقات را نشان میدهد.

تحقیقات این روانشناسان انجام شد و بلاخره نتیجه آن اعلام شد. برخلاف باور عموم، روانشناسان محقق بدنبال منافع اقتصادی این تحقیق نبودند و بیشتر مایل بودند جنبه علمی آنرا بررسی کنند و کمکی به بهتر شدن کیفیت زندگی انسان های کره زمین کرده باشند. بنابراین این تحقیقات علمی به صورت مقاله ای ثبت شد و برای استفاده عموم به صورت رایگان قرار گرفت.

اولین و شگفت انگیزترین صفتی که از توجه دیگر روانشناسان را به خود جلب کرد نارسیسیم و یا خودشیفتگی بود! به زبان ساده تر یعنی، اگر میخواهید فردی موفق باشید باید خودشیفته باشید و اگر میخواهید افراد موفقی را برای مجموعه تان استخدام کنید باید افراد خودشیفته را استخدام کنید…

 

 

Seth Spain یکی از روانشناسان این گروه تحقیقاتی و پروفسور رفتار سازمانی دانشگاه مدیریت Binghamton در مورد این مورد میگوید : “شگفت انگیز بود… ما بر روی دانش آموختگانی که تحقیق کردیم از نظر قابلیت های رهبری شان هم در کار و هم از نظر دیگران بررسی هایی انجام دادیم… و متوجه شدیم خودشیفتگی یکی از مهم ترین صفات این افراد موفق است. برای اولین بار بود که یک صفت منفی و ترسناک ! باعث نتایج مثبت شده بود…”

محققان بعد از کشف این صفت ترسناک اما فوق العاده موفقیت آمیز، بر آن شدن بیشتر در مورد این صفات ترسناک و نامتعارف تحقیق کنند که باعث موفقیت های عظیم برای دارندگان آن می شود. بنابراین تیم روانشناسان با مدیریت Spain  بیش از 140 تحقیق علمی، روانشناسی و عرفانی افراد موفق را مجددا مطالعه کردند و یافته هایشان را در مقاله ای به نام “نیمه تاریک شخصیت افراد موفق در کار” به چاپ رساندند.

در این مقاله، 3 صفت ترسناک، منفور اما فوق العاده ضروری برای موفقیت در کار و زندگی را نام بردند و درمورد آن توضیحات مفصل دادند. این 3 صفت که بعدها به عنوان “سه گانه ی تاریک” شناخته شد و کمک کرد افراد زیادی با درک آن و پرورش آن در خود بتوانند به درجات بالای موفقیت دست پیدا کنند.

این صفات، به وفور در بین افراد موفق، رهبران پرقدرت و ثروتمندان تاریخ دیده میشود. این صفات 3گانه تاریک در شخصیت از جولیوس سزار گرفته تا مارتین لوتر کینگ رهبر انقلابی سیاه پوستان آمریکا وجود دارد.

به گفته Spain شما اگر در زمینه ای متخصص باشید، سخت کار کنید و با افراد بانفوذ هم در ارتباط باشید باز مجددا برای موفقیت به این صفات نیاز دارید ! اگر این صفات را در لیست صفات شخصیتی خود نداشته باشید احتمالا هرگز موفقیت های عظیمی بدست نخواهید آورد.

شما در این مقاله با صفات 3گانه تاریک یا صفات ترسناکی که افراد موفق دارند اما کسی به وضوح از آنها با خبر نیست آشنا می شوید و آگاه میشوید چطور از این به بعد در خود این صفات را برای موفقیت های عظیم پرورش دهید. به علاوه؛ یاد میگیرد چطور برای مجموعه خود، افرادی را استخدام کنید که حتما دارای صفات 3گانه تاریک باشند.

 

3 صفت ترسناکی که افراد موفق دارند
و شما هم برای بدست آوردن موفقیت های عظیم باید داشته باشید :

صفت ترسناک شماره 1 : خودشیفتگی باعث اشتیاق میشودناپلئون و استیو جابز را به یاد بیاورید. شاید تعجب کنید اما دقیقا دلیل جاودانه شدن نامشان در تاریخ، موفقیت های بزرگشان است و دلیل موفقیت های عظیم شان… دقیقا صفت خودشیفتگی این افراد بود.

ناپلئون، استیو جابز، نلسون ماندلا و … تماما افرادی خودشیفته بودند. این افراد برخلاف باور عموم نیازها، اشتیاق ها و خواسته هایشان را در راس هرچیزی و همه چیز قرار دادند تا توانستند به چنین جایگاهی دست پیدا کنند.

این افراد راه زیادی را رفتند تا توانستند به خواسته هایشان برسند. البته توانستند در این راه یعنی بدست آوردن خواسته هایشان دیگران را نیز شرکت دهند.

خودشیفتگی دقیقا مهم ترین عامل پیروزی در هر رقابت نیز هست. برای مثال فروشنده ای که در یک جلسه ارائه محصول را برای مشتری تشریح میکند و با او ارتباط برقرار میکند. اگر بعد از ارائه واقعا از ارائه خود راضی بود وگفت “عالی بود… بهترین ارائه ای که در طول عمرش شنیده بود احتمالا ارائه من بود…” احتمالا این فرد بهتر از دیگران عمل کرده ،زیرا نشانه های خودشیفتگی را نیز میتوان از گفته های فرد پیدا کرد.

یکی از نشانه های رهبران بزرگ، توانایی تعیین کردن اهداف با وضوح بالا و دیگران را در مسیر بدست آوردن اهداف هم مسیر کردن است؛ در این راه، کمی خودشیفتگی و داشتن حس اشتیاق برای بدست آوردن چیزهایی که خود فرد نیز به آن نیاز دارد میتواند فعالیت را اثربخش تر و راه رسیدن به موفقیت را کوتاه تر کند.

 

صفت ترسناک شماره 2 : متقلب ها میدانند چطور در دیگران نفوذ کننداحتمالا شما هم غافلگیر شدید… اما دقیقا واقعیت است. افراد متقلب یا به اصطلاح اهل دوز و کلک بهتر از دیگران میتوانند در دیگران نفوذ کنند و به هر قیمتی شده از اطرافیان خود آنچه را که میخواهند بدست آورند.

به گفته Spain راه های زیادی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران وجود دارد… شما میتوانید نزد دیگران خودشیرینی و تحسین و تمجید کنید، یک رفتار مودبانه و سیاستمدارانه برقرار کنید، معامله کنید و یا تهدید کنید.

تقریبا هر فردی، تنها 2 راه از این 4 راه برای نفوذ در دیگران انتخاب میکند و معمولا افراد ناوارد گزینه تقلب و دوز و کلک را به عنوان راه نفوذ در دیگران انتخاب میکنند. شاید در مورد دیگر راه ها احساس خوبی داشته باشید، اما واقعیت این است که افرادی که بتوانند به کمک حقه و فریب از دیگران کاری را بخواهند انجام دهند که هم به نفع آنهاست و هم به نفع خودشان در واقع رهبران بزرگی هستند.

بنابراین اگر میخواهید رهبر بهتری نسبت به رقیبان برای اداره تیم تان باشید و یا سریع تر به خواسته تان برسید، بهتر از انواع راه های نفوذ در دیگران اطلاع داشته باشید (این مطلب را بخوانید)

 

صفت ترسناک شماره 3 : جامعه ستیز هرگز به عقب برنمیگرددفکر میکنید رهبران بزرگ تاریخ مثل نلسون ماندلا جامعه ستیز بودند؟ هرگز !!!! در واقع لغت جامعه ستیز، تعریفی جدا از معنای تحت اللفظی آن دارد.

جامعه ستیز به گفته روانشناس رفتار سازمانی یعنی Spain؛ کسی است که خودش را از دیگران جدا میکند و جلوتر از دیگران قرار میگیرد و میتواند با خجالت و پشت سر حرف زدن دیگران در برای خودش در صروت خطا کردن کنار بیاید.

به گفته Spain این صفت، تاریک ترین صفت 3گانه تاریک است.
این افراد، خودشان را همگام با جامعه پیش نمی برند، دوست دارند کارهای متفاوت و خلاف عرف انجام دهند. این افراد دقیقا همان هایی هستند که بعد از سخت ترین شکست ها مجددا آنها را در حال تلاش برای پیروزی می بینیم… این افراد عاشق پیشرفت کردن هستند و از شکست نمی ترسند.

ما نیز برای موفقیت، نیاز داریم کمی صفت جامعه ستیزی در خود داشته باشیم. کمتر حرف مردم برای ما اهمیت داشته باشد و خجالت کشیدن برای بدست آوردن چیزی که میخواهیم را کنار بگذاریم.

هر فرد موفقی، قبل از موفقیت مورد تمسخر، قضاوت و بدگویی قرار گرفته اما به دلیل داشتن صفت جامعه ستیزی توانسته به خواسته خودش نسبت به حرف مردم ارجحیت بدهد و موفقیتی را که میخواسته را بدست آورد.

پس گفتن، “من اشتباه کردم…” کار شرم آور و یا خجالت آمیزی نیست ! بلکه نشان از صفت تاریک اما موفقیت در فرد است (این مطلب را بخوانید)

در همین زمینه، مطالب زیر را حتما بخوانید :

مقاله قبلی

چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم

10 تغییر ساده در زندگی برای داشتن یک موفقیت بلند مدت

مقاله بعدی

قانون صفرم تبلیغات (چطور با کمترین هزینه تبلیغات بیشترین حد امکان بفروشیم؟)

چطور یک نقشه راه برای موفقیت در زندگی طراحی کنید؟

پیشنهاد اول را در مذاکره چه کسی و چطور باید بدهد؟ این تکنیک را باید یادبگیرید

به نظرم خیلی جالب بود ممنون.
تمام صفت جامعه ستیزی رو داشتم

این مقاله فوق العاده بود….ممنون.

مطالبتون بسیار مفید وعالیه

عالی بود

من رتبه 1 کنکور تجربی 96 رومیخوام و مطمئنم که با تلاش و پشتکارم و امید به خدای سخاوتمندم موفق می شم و به هدفم می رسم

من اتفاقی با این سایت آشنا شدم… چون نمیدونم هدفم چیه …خیلی بده این حس!!! امیدوارم با خوندن مطالب سایت یه تغییری تو زندگیم ایجاد بشه . دیدم مثبت بشه

سلام
به جرات میتونم بگم سایتتون یکی از بهترین و مفیدترین ها در زمینه کارآفرینی و موفقیت است. بنده دانشجوی مدیریت بازرگانی و دانشجوی سابق روانشناسی هستم و از مطالب سایتون در زمینه پیشبرد اهدافم استفاده میکنم.
خدا قوت.

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 × 
پنج
 = 
سی

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

۵ قانون مطلق موفقیت از آرنولد شوارتزنگر

شبیه‌سازی ذهنی – حقه‌ای جالب برای دفع ترس و آماده…

دانلود کتاب شش کلاه تفکر از ادوارد دوبونو – کتاب…

این پنج بهانه را کنار بگذارید و در هر جمعی راحت صحبت…

روشهای جدید دانشمندان برای نابود کردن استرس – بخش…

برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”افراد مرموز چه ویژگی‌هایی دارند؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”مهمترین علت مرموز بودن یک فردبه نوع نگاه و حالت چشم‌های فرد بستگی دارد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”ترسناک‌ترین و چندش‌ترین شغل‌ها کدامند؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”ترسناک‌ترین مشاغل به ترتیب افزایش درجه خوفناک بودن عبارت‌اند از: دلقک، تاکسیدرمیست، صاحب فروشگاه وسایل جنسی و مسئول تشییع‌جنازه و کفن‌ودفن میت.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا مردها مرموز هستند یا زنان؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”طبق نتایج نظرسنجی ها به باور اغلب مردم ( ۹۵٪)، احتمال اینکه مردان خوفناک باشند بیشتر از زنان است”}}]}

علم روانشناسی موارد بسیاری را شناسایی کرده‌اند که باعث تشویق و نگرانی ما می‌شوند؛ ازجمله: خنده ناگهانی، پوست رنگ‌پریده، موهای ژولیده. اما به گفته دکتر روان‌شناس جولیا شاو، قضاوت ما انسان‌ها در مورد ارزیابی اینکه به چه کسی باید اعتماد کنیم، ضعیف و غیرقابل اتکا است. دلایل زیادی باعث می‌شوند افراد در نظر ما مرموز و خوفناک به نظر برسد.

ما برای توصیف افرادی ناشناس گاها از عبارات و صفت‌های منفی استفاده می‌کنیم.

اما باید لحظه‌ای تامل کرد و پرسید که ترسناک بودن واقعا به چه معنی است؟ آیا مردم می‌دانند که چه زمانی ترسناک و مرموز می‌شوند؟ خود شما چطور؟ آیا فرد ترسناکی هستید؟چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم

تا همین اواخر هیچ شاخه‌ای از علم و حتی روانشناسی برای کمک به درک ما از افراد مرموز و ترسناک وجود نداشت. در سال ۲۰۱۶، پرفسور فرانسیس مک آندرو و سارا کوهنکه از کالج ناکس ایالت ایلینویز اولین مطالعه تجربی را در مورد این موضوع منتشر کردند. این دو محقق قصد داشتند تعریفی روشن برای این مفهوم مبهم ارائه کنند. به گفته آن‌ها «زهره‌ترک شدن» نتیجه عملکرد سیستم آشکارساز بدن ما است. وظیفه این آشکارساز اعلام هشدار در مواقعی است که مشکلی وجود دارد. این سیستم با القای حس ناخوشایند یا حس سردرگمی یا صرفا مورمور شدن به ما اعلام هشدار می‌کند.

اما اگر واکنش زهره‌ترک شدن یک آشکارساز خطر باشد، در چه موردی هشدار می‌دهد؟

برای فهم آنچه مردم از آن به‌عنوان «خوفناک» یاد می‌کنند، پرفسور مک آندرو و کوهنکه از ۱۳۴۱ داوطلب خواستند تا این سناریو را در نظر بگیرند: تصور کنید دوست صمیمی و مورد اعتماد شما برای اولین بار کسی را ملاقات کرده و در توصیف آن فرد به شما می‌گوید که فلانی آدم ترسناکی است. در ادامه از شرکت‌کنندگان درخواست شد تا به ۴۴ الگوی رفتاری یا خصوصیات جسمانی احتمالی آن فرد هراس‌انگیز امتیاز دهند.

فهرست

جالب اینجاست که تقریبا به اظهار همه (۹۵.۳ درصد) شرکت‌کنندگان، احتمال اینکه مردان خوفناک باشند بیشتر از زنان است. داوطلبان موارد زیر را به‌عنوان محتمل‌ترین ویژگی‌های یک شخص ترسناک ارزیابی کردند:

۱. شخص بافاصله خیلی نزدیک به دوست شما ایستاده بود.

۲. شخص موهای چرب داشت.

۳. شخص لبخند عجیب‌وغریب داشت.

۴. فرد چشم‌های وزغی و محدب داشت.

۵. فرد انگشتان بلندی داشت.

۶. فرد موهای نامرتب و ژولیده‌ای داشت.

۷. پوست فرد بسیار رنگ‌پریده بود.

۸. زیر چشم فرد گود و افتادگی داشت.

۹. نحوه لباس پوشیدن فرد عجیب غریب بود.

۱۰. شخص مرتبا لب‌های خود را لیس می‌زند.

۱۱. شخص لباس‌های کثیفی پوشیده بود.

۱۲. شخص به شکل غیرقابل‌پیش‌بینی می‌خندیده است.

۱۳. حرف‌های فرد به‌قدری ناخوشایند بود که دوستم مجبور شد به طرز بی‌ادبانه‌ای به مکالمه پایان دهد.

۱۴. شخص به‌صورت مداوم مکالمه را به سمت یک موضوع خاص هدایت می‌کرده است.

ویژگی‌های بسیار زیاد دیگری در ارتباط با خوفناک بودن یک فرد وجود دارد. ازجمله این موارد عبارت‌اند از: بسیار لاغر و نزار بودن، نگاه نکردن در چشمان دوستتان، از دوستتان بخواهد که از او عکس بگیرد، ورانداز کردن دوستتان قبل از آغاز تعامل، فضولی کردن و پرسیدن جزئیات زندگی شخصی دوستتان، بیمار ذهنی بودن، صحبت کردن در مورد جزئیات زندگی شخصی خود، ابراز نامناسب احساسات، سنش از سن دوست شما بیشتر باشد و کشاندن مکالمه به سمت موضوع سکس.

شغل‌های خاصی حس خوف و وحشت را در وجود افراد برمی‌انگیزند. طبق نظر شرکت‌کنندگان ترسناک‌ترین مشاغل به ترتیب افزایش درجه خوف عبارت‌اند از: دلقک، تاکسیدرمیست، صاحب فروشگاه وسایل جنسی و مسئول تشییع‌جنازه و کفن‌ودفن میت. اما کدام شغل کمترین میزان ترسناک بودن را دارد؟

خوفناک شدن شاید واکنش ما در مواجهه با موقعیتی ناشناخته باشد که نمی‌دانیم باید از آن بترسیم یا نه.

علاوه بر تمامی این عوامل، اعتقاد اغلب مردم بر این است که افراد هراس‌انگیز، از وجود چنین حالتی در خود بی‌اطلاع هستند. درواقع طبق نتایج تحقیق مذکور به اعتقاد ۵۹.۴ درصد از شرکت‌کنندگان، افراد خوف انگیز خودشان نمی‌دادند که ترسناک هستند. همچنین اغلب افراد عقیده دارند که افراد رعب‌انگیز توان تغییر این خصوصیت را در رفتار خود ندارند. به‌عبارت‌دیگر باور مردم بر این است که خصوصیت خوفناک بودن فرد دست خودش نیست و جزوی از ذات آن شخص است.

به‌طورکلی، هراس‌انگیز بودن افراد را می‌توان به سه عامل اصلی منتسب کرد:

نویسندگان مقاله چنین توضیح می‌دهند: «اگرچه رفتار این افراد تهدید واقعی برای ما نباشد؛ اما افرادی که دارای الگوهای رفتاری غیرکلامی غیرمعمول، واکنش‌های عاطفی عجیب‌وغریب یا خصوصیات فیزیکی خارج از عرفی دارند و رفتاری غیرقابل‌پیش‌بینی از خود نشان می‌دهند، سبب فعال شدن آشکارساز خوف درونی ما می‌شوند. فعال شدن این آشکارساز باعث می‌شود هنگامی که در تلاش برای بررسی سوال وجود یا عدم وجود خطر واقعی از سوی این فرد هستیم، بیشتر حواسمان را جمع کنیم و گوش‌به‌زنگ باشیم. به‌عبارت‌دیگر برانگیخته شدن احساس رعب و خوف، احتمالا واکنشی درونی در مواجهه با موقعیتی مبهم است که ما نمی‌دانیم در مواجهه با آن باید بترسیم یا خیر!»

اما آیا صرفا در طی یک برخورد کوتاه با شخص، می‌توان گفت که آن فرد قابل‌اعتماد است یا قصد آسیب رساندن به ما را دارد؟ اصولا ما انسان‌ها در عرض ۳۹ میلی‌ثانیه پس از دیدن چهره یک فرد، در مورد قابل‌اعتماد بودن یا نبودن آن فرد قضاوت می‌کنیم. یکی از مطالعات موردعلاقه من، تحقیقی کوچک با عنوان «آیا می‌توان از چهره افراد به‌طور دقیق در مورد شخصیت آن‌ها قضاوت کرد؟» است. در طی این تحقیق که توسط دکتر استفن پورتر و همکارانش در دانشگاه دالهاوس کانادا انجام شده است از شرکت‌کنندگان خواسته شد که ۳۴ عکس از چهره مردهای بالغ را ازنظر اعتمادبه‌نفس، مهربانی و پرخاشگری ارزیابی کنند. در این تحقیق نیمی از عکس‌ها منتسب به افراد قابل‌اعتماد و نیمی دیگر از افراد غیرقابل‌اعتماد بوده و عکس‌های هر دو گروه ازنظر نوع مدل ریش، نوع قیافه و قومیت همسان بودند.

تمام عکس‌های استفاده‌شده در تحقیق دارای هویت حقیقی و بدون دست‌کاری کامپیوتری بودند. افراد قابل‌اطمینان در عکس‌ها شامل برندگان جایزه صلح نوبل یا افراد دارای نشان افتخار کانادا برای فعالیت‌های بشردوستانه و صلح‌طلبانه بودند. در مقابل افراد غیرقابل‌اعتماد از میان بدترین افراد تحت تعقیب آمریکا انتخاب شده بودند که همه آن‌ها به دلیل جنایات بسیار جدی از دست قانون گریخته بودند. به نوشته محققان در یک اتفاقی بسیار بعید هیچ‌کدام از شرکت کنندگان چهره هیچ‌یک از افراد تحت تعقیب یا دیگر برندگان جایزه‌های صلح نوبل را شناسایی نکردند.

در این آزمایش، عملکرد شرکت‌کنندگان در تشخیص میزان اعتمادپذیری افراد خوب نبود و اگر برای ارزیابی در مورد افراد از یک سکه استفاده می‌کردند، شانس بیشتری برای تشخیص جواب‌های صحیح داشتند. داوطلبان تنها در ۴۹ درصد مواقع توانستند چهره جرمان تحت تعقیب را غیرقابل‌اعتماد ارزیابی کنند. اما عملکرد داوطلبان در مورد ارزیابی چهره برندگان جایزه نوبل کمی بهتر بودند و در ۶۳ درصد مواقع توانستند ارزیابی درستی از چهره این افراد داشته باشند. نویسندگان نتیجه گرفتند که افراد برای قضاوت در مورد میزان اعتمادپذیری افراد، به دنبال نشانه‌های مهربانی یا پرخاشگری در چهره آن اشخاص بودند.

نتایج مقاله جدید سال ۲۰۱۷ نیز در تایید مقاله اصلی قبلی، نشان داد که به باور اغلب مردم، یک فرد ترسناک و مرموز عموما یک مرد لاغر و قدبلند (دیلاق) است که بهداشت شخصی‌اش را رعایت نمی‌کند و رفتارهای ناهنجار و عجیبی از خود به نمایش می‌گذارد. در ادامه محققان کانادایی از آن ۱۵ عکس متعلق به برندگان جایزه صلح نوبل برای درک مفهوم اعتمادپذیری استفاده کردند. یکی از فاکتورهای مهم در مورد میزان اعتماد‌پذیری جذابیت ظاهری است. افرادی که دارای چهره‌ای جذاب هستند، فارغ از اینکه برنده جایزه نوبل باشند یا جنایتکار، از سوی داوطلبان به‌عنوان فردی قابل‌اعتماد در نظر گرفته شدند.

این آزمایش و نتایج آن مثالی در تایید نظریه «اثر هاله» است. اثر هاله یک سوگیری عمیق و تعصب ریشه‌دار ذهنی است که طبق آن پیش‌داوری ما در مورد افراد جذاب‌تر به‌گونه‌ای است که عموما آن‌ها را افرادی قابل‌اعتمادتر، با اراده‌تر، سالم‌تر و غیره می‌پنداریم. این سکه روی دیگری هم دارد که به آن «اثر شیطانی» گفته می‌شود. طبق این اثر، به باور ما افرادی که در یک مورد خاص خوشایند ما نیستند، احتمالا در دیگر موارد هم دلخواه ما نیستند.

بر اساس مطالعات دیگر، در حالت کلی احتمال اینکه افرادی که جذاب تلقی نمی‌شوند، شغل خوبی پیدا کنند یا مراقبت‌های بهداشتی مناسبی دریافت کنند، کمتر از دیگران است. در طی آزمایشی که من به همراه همکارانم در سال ۲۰۱۵ در دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام دادیم، دریافتیم که در یک سناریوی دادگاه ساختگی، افراد غیر جذابی که غیرقابل‌اعتماد به نظر می‌رسند توسط هیات منصفه‌، با مقدار شواهد کم، محکوم شناخته شدند و حتی احتمال تبرئه شدن آن‌ها پس از ارائه مدارک مستدل مبنی بر بی‌گناه بودن، کم بود. در همین زمینه محققان دیگر نیز نتایجی مشابه یافته‌اند: داشتن چهره غیرقابل‌اعتماد، احتمال محکوم شدن افراد به مجازات سنگین‌تری مثل اعدام را بیشتر می‌کند.

هنگام ارزیابی میزان عجیب غریب بودن فرد، یک ویژگی خاص در چهره وجود دارد که بیشتر روی آن متمرکز می‌شویم. طبق مطالعه صورت گرفته توسط پرفسور مک آندرو و کوهنکه، به اذعان ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان تمام ترسناک بودن یک شخص به چشم‌های آن فرد مربوط می‌شود. (در همین راستا مقاله «اسرار پنهان تماس چشمی: از برانگیختگی جنسی تا عشق و فریب» را مطالعه کنید.) محققان به این نتیجه رسیدند که:

«تعاریفی که از خوفناک بودن ارائه می‌شود بیشتر حول موضوع تفاوت‌های فردی می‌چرخد.»چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم

فقدان جذابیت ظاهری یا داشتن قیافه عجیب و مرموز، ممکن است مربوط به مشکلاتی ژنتیکی باشد که از بدو تولد گریبان گیر فرد است، یا به علت آسیب‌دیدگی در اثر سانحه و یا از اثر جراحی‌های غیراصولی به وجود آمده باشد. نکته مهم این است که اغلب ما با میل خودمان دست به انتخاب چهره‌ای ترسناک برای خود نمی‌زنیم. به‌رغم تمامی این تفاسیر همه می‌دانیم که انسان‌ها مدت‌های مدیدی است که از افرادی که چهره متفاوتی دارند سوءاستفاده می‌کنند و با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند. سوال مهم این است که چرا این اتفاق می‌افتد؟ یکی از موضوعات اساسی موردبحث تکامل شناسان این است که نقص‌های خلقت و عدم تقارن چهره می‌تواند نشانه‌ای بر وجود نقص و بیماری ژنتیکی باشد. ما به‌طور طبیعی از بیماری بیزاریم و از آن می‌گریزیم (گریزی که بخشی از بقای خود را مدیون آن هستیم). بنابراین تمایل و کشش ما به سمت افرادی خوش‌چهره و سالم است و از کسانی که ممکن است ما را آلوده کنند، دوری می‌کنیم. اگرچه این استدلال می‌تواند توضیحی برای اجتناب ما از این افراد باشد، اما دلیل رفتار بی‌رحمانه ما با آن‌ها را توضیح نمی‌دهد و توجیه نمی‌کند.

یکی از استدلال‌هایی که بی‌عدالتی و ظلم در حق این افراد را توضیح می‌دهد و به نظر من قانع‌کننده است، مربوط به ادراک ما از اجزای صورت است. طبق استدلالی که دکتر کاترینا فینچر و دو محقق دیگر در مقاله ۲۰۱۷ خود می‌کنند، آن شیوه‌ای که ما از آن برای درک چهره افراد استفاده می‌کنیم سبب می‌شود تا در چنین مواقعی رفتاری غیرانسانی با آن فرد داشته باشیم. توضیح اینکه اگر هیچ‌کدام از اجزای چهره‌ای که تحت نظر گرفته‌ایم خارج از عرف نباشد، ادراک ما سبب می‌شود همه اجزای صورت را به‌صورت یک‌چیز واحد و یکپارچه در نظر بگیریم و برایمان حالتی انسانی داشته باشد.

اما به‌محض اینکه چیزی غیرطبیعی در چهره فرد، توجه ما را جلب کند، ما ساختار چهره فرد را تجزیه می‌کنیم و در ادامه نیز کل وجود فرد را تجزیه و برانداز می‌کنیم. زمانی که نوعی از ناهنجاری مثلا چشمان غور، دماغ مضحک یا جوش بزرگی را در چهره کسی مشاهده کنیم، فرآیند مشاهده چهره آن فرد به‌عنوان یک چهره انسانی و یک‌چیز یکپارچه متوقف می‌شود. به گفته نویسندگان این امر سبب تحمیل آسیب‌های مختلف همانند مجازات شدید بر آن فرد می‌شود. ادراک ما می‌تواند با حقه زدن به ما، به داشتن دیدگاهی تحقیرآمیز به انسان‌ها منتهی شود.

حتی اگر برانگیخته شدن احساس خوف و هراس، نتیجه عملکرد سیستمی باشد که تلاش می‌کند ما را از گزند در امان نگه دارد، ظاهرا این سیستم تنظیمات درستی ندارد. ما برندگان جایزه نوبل را با مجرمان بدنام اشتباه می‌گیریم. علت اینکه دیگران را هراس‌انگیز می‌پنداریم این است که آن‌ها با معیارهای جذابیت ظاهری، سلامت روان، رفتار یا علائق ما تفاوت دارند. با تمام این تفاسیر، چگونه می‌توان با این معضل به مبارزه برخاست؟ در قدم اول باید آگاه بود که این اتفاق می‌تواند رخ دهد و در قدم بعدی اگر نسبت به کسی احساس خوف کردید، لحظه‌ای صبر کنید و بیندیشید. سپس قدم جلو بگذارید و با کسی که روی گردنش تاتوی به‌ظاهر عجیبی زده است گپ بزنید. زنی را استخدام کنید که روی صورتش آکنه دارد و به بچه‌ها بیاموزید که به فردی که دچار ناهنجاری چهره است، زل نزنند.

در همین راستا دعوت می‌کنیم ویدئویی با ارزش از سری مجموعه کنفرانس‌های TED با موضوع «به توصیه متخصص حافظه باید تبعیض و سوءاستفاده را گزارش کنید!» از خانم دکتر جولیا شاو را تماشا کنید.

 

منبع: تد

 

یادداشت مترجم:
اغلب نویسنده‌ها و فیلم‌ها با توجه به اهمیت آشکارساز خطر پنهان، با استفاده از المان خوفناک بودن یک کاراکتر بر جذابیت موضوع می‌افزایند. اگر به ژانر ماجراهای عجیب و خوفناک متافیزیکی علاقه‌مند باشید توصیه می‌کنیم دیدن سریال قلعه سنگی Castle Rock با بازی بی‌نظیر بیل اسکارشگورد را که بازی مرموز و خوفناکی از خود به نمایش می‌گذارد، از دست ندهید.

سلام راستش من با یکی از همین آدما در ارتباط هستم و واقعا نمیدونم. دلیل ترس هام نسبت به اون مرد چیه اون مرد از سال ۹۷وارد کوچه ما شد و در واقع الان دوسالیه که توی ساختمون بقلیه ما میشینه اون واقعا مرد عجیب و مرموز و ترسناکیه من هیچ وقت جرات نگاه کردن به چشمهاش رو نداشتم و ندارم هر روز که می‌گذشت ترسم نسبت به اون آدم بیشتر و بیشتر شد تا الان که دیگه متوجه ترس‌های من شده من همیشه از اون فرار میکنم اولین سالی که توی کوچه دیدمش با همه ی بچه ها رو پله ی جلوی در نشسته بودیم اون داشت دور میزد تا بره ولی یه دفعه وایستاد و بهمون زول زد دنده عقب کشید و رفت ته کوچه و دوباره از همون راهی که اومده بود برگشت در واقع داشت می‌رفت اما بدون هیچ دلیلی دنده عقب کشید و دوباره همون راه رو اومد و بهمون زول و رفت توی همون اولین بار به حس بدی بهم دست داد یه چیزی مثل ترس و اظطراب حتی توی اولین بار به دوستام گفتن که بچه ها چقدر اون آدم عجیب غریب و مرموزع ولی هیچکس بهم محل نداد و بهم گفتن داری قضاوت میکنید اما بعد یکسال همه چی برای اون ها هم مشخص شد کل این داستان از همون روز شروع شد.. اضطراب من تبدیل به ترسی بی معنی و شدید شده…اون همیشه به من زول میزنه…وقتی میاد پایین تا تو کوچه پیاده روی کنه هر وقت میاد که منم هستم…اون طبقه چهارم میشینه و پارکینگ هامون به هم وصل هستن یعنی وقتی میرم پارکینگ ماشینش رو میبینم یه رنو سفید..حتی پلاک هر سه تا ماشینش رو هم حفظم ..آخه سه تا ماشین دارع بچه پولداره من خیلی چیزها در موردش می‌دونم همه‌ی این ها رو هم بقلیش یعنی نازنین بهم گفته اون فقط ۱۲ سالشه و منم ۱۵…..عجیبه نه؟مصخره هست می‌دونم اما هیچ کدوم از این کارها دست خودم نیست اون آدم با کارهاش همش منو نسبت به خودش کنجکاو می‌کنه.. داستانش خیلی طولانیه …. من دوساله تموم در گیر این مرد هستم دلیل ترس هام رو نمیدونم ..هر وقت میبینمش قلبم شروع می‌کنه به تند زدن دستام و پاهام میلرزه حتی صدام!دستام شروع می‌کنه به یخ زدن ..اون خیلی بد نگام می‌کنه حتی زنم ندارع ولی نزدیک ۵۰ سالشه و مثله اینکه یه بارم ازدواج کرده و طلاق گرفته و دوتا دختر بزرگ دارع که من با چشمای خودم دیدمشون… قرطبی و دماغ عملی… چند بار با چشم خودم دیدم که دختر آورده تو خونش و حتی تو کوچه از چند نفر شماره گرفته یا شماره داده همش هم دخترای جوونا حتی چند باری دیدم با خانم های که بچه دارن هم لاس میزنع حتی با پیرزنا! ولی متاسفانه اعتماد مادر پدرای مارو جلب کرده همه فکر میکنم اون یه آدم متشخص و با ادب و با کمالاته درحالی که اصلا اینجوری نیست !!!۱ امروز هم دیدم که به یه نفر شماره داد …خخخیلی چیز ها رو نگفتم و نمیتونم بگم حتی این جریان رو به مادر و پدرم هم نگفتم چون می‌دونم اگه بفهمم منو میکشن که چرا زود تر بهشون نگفتم و …‌اما اون آدم همیشه آمار منو دارع همیشه حواسش بهم هست ..با چشم خودم میبینم ….هر روز جوری رفتار می‌کنه انگار ذهنمو می‌تونه بخونه و قدمه بعدی مو می‌دونه.. زیر چشماش همیشه گوده ولی همیشه لباسای درست و حصابی میپوشه ..وقتی برای اولین بار ببینیم فکر می‌کنی ۳۰ یا ۴۰ سالشه!! ..امروز هیچکس کوچه نبود منظورم از دوستای خودم…اومد دم پنجره دید پایینم دو دقیقه نکشید که اومد من همیشه در حال فرار از اون آدمم هر دفعه که میبینم انگار میخواد باهام صحبت کنه در میرم امروز برای اولین بار وقتی داشت از پارکینگ در میومد نزدیکه بود به من و دوستم بزنه ولی از کنار مون رد شد و یدفعع وایستادتو چشمام نگاه کرد و گفت ببخشید اگه خیلی میترسونمتون!منو دوستم کپ کردیم چون اصلا باهامون حرف نمیزنه لااقل با من یکی که نه!! منم هیچ وقت توی چشماش نگاه نمیکنم اما اینبار دقیق این حرفو تو صورته خودم زد و وقتی داشت اینو می‌گفت با یه لحن مصخره و تمسخر آمیزی بود بعد هم که حرفش تموم شد نیش خنده زد با اینکه ماسک زده بود ولی از چهرش کاااملا معلوم بود….خیلی حرفها هست …ولی ..اون دیگه قطعا فهمیده که ازش مثله سگ میترسم و نمیدونم قراره بعدش چی بشه…..ببخشید که خیلی زیاد طولانی شد من واقعا نیاز داشتم این حرفارو به یکی بگم که بتونه کمکم کنه..یا حتی در واقع من این حرفارو زدم تا خودمو خالی کنم…به هر حال بازم ببخشید

دوست گرامی، ترس موضوعی است که در طولانی مدت می‌تواند آثار مخربی بر روحیه و رفتار شما داشته باشد.
اگر تحت استرس و ترس هستید حتما با والدین یا مشاور در میان بگذارید.
شما در برهه‌ای از زندگی خود هستید که شاید تجربه کافی برای برخورد با برخی مسائل را نداشته باشد.
حتما از یک فرد با تجربه (والدین یا مشاور مدرسه یا مشاورهای حرفه‌ای) مشورت بگیرید و ابدا از نظرات دوستان هم سن و سال خود را به عنوان توصیه و راهنمایی استفاده نکنید.

با آرزوی موفقیت و شادی

من قیافم شبیه همینه ولی مرموز نیستم

دوست گرامی هدف از این مقاله قضاوت افراد بر اساس ظاهر و چهره نیست.
با آرزوی موفقیت و شادکامی

سلام ممنون از متن خوبتون
واقعیتش من جاریم علائم زیر داره خواستم بهم راه حل بدین
1_لاغر اندام قد بلند با مردمک چشم گشاد ولیسیدن لب هاش
2َ-زیر آب ماندن وبدون انجام کاری آب را باز کردن
3-تو سه ماه فقط یک لباس تنش دیدم حتی با همین لباس میخواب
4_حموم در ماه 1بار
5_غذا درست میکنه میریزه تو سطل آشغال
6_صدای ناجور از حنجره اش بیرون میده وداد میزنه
7_ضربه های متوالی در عین حال محکم میزنه
8_تکلم کردن با خود وقتی شوهرشون نیست
این تکلم با دادوبیداد همراه است
9_کوبیدن متوالی در
10_انداختن قابلمه وظروف
11_فرار کردن از افراد ناشناس
خواستم بدونم چه راه حلی بهم میدین واقعا احساس ترس دارم
وقتی به شوهرش میگیم این مریض میگه نیست
اطرافیان میگن نقش بازی کن ولی مطمئن هستم این نقش نیست
از رفتن به دکتر هم امتناع میکنه

دوست گرامی اگر از کسی انرژی خوبی نمی‌گیرید، سطح روابط خود را محدود کنید. مطمئنا تلاش برای بهبود شرایط روحی یک فرد عزیز، نیازمند همراهی خود مخاطب و اطرافیان درجه یک اوست. اگر چه نیت شما خیر است، اما به خاطر سلامت روان خودتان، تا حد ممکن، از روابطی که باعث ایجاد ترس و دیگر احساسات منفی در شما می‌شود، اجتناب کنید.

پیام *

نام *

ایمیل *

وبسایت

اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن.

او بسیاری از همان چیزهایی را که صدها سال پیش به من گفته بودند تأیید کرد داستان دلخراش کریس و سمی برای نشان دادن زندگی طولانی و نحوه برخورد با افراد مرموز احساس جوانی تر، به منظور درمان اندوه، افسردگی، اختلالات اضطرابی و سایر چالش های عاطفی نشان می دهد با این حال، قبل از شروع، شما خصوصیات افراد دورو باید به این سوال پاسخ دهید، آیا واقعاً می خواهید چگونه شخصیت مرموز داشته باشیم خوشحال باشید؟.

وی گفت: اساس این تلاش ها باید درک و فهم باشد که مهم نیست که چقدر نحوه برخورد با افراد مرموز او فرزند خود را دوست دارد، هر چقدر هم که بتواند در مورد فعالیت های سنتی مرد به او آموزش دهد، هرگز نمی تواند برای او یک الگوی نقش مرد باشد غذاهای آبی، غذاهای قرمز، غذاهای زرد، غذاهای پرتقال، غذاهای چگونه ترسناک باشیم سبز، غذاهای بنفش و غیره بخورید دست از اعتقاد به بد بردارید، شروع به اعتقاد به چگونه شخصیت مرموز داشته باشیم خیر کنید.

وقتی جوان تر بودم مادرم برای من تماس می گرفت هرگز عجیب ترین های ایران قدرت یک عمل کوچک مهربانی را که پیشنهاد یا دریافت شده است دست کم نگیرید برای آن موضوع، اگر شما دقیقاً نمی دانید چه می خواهید، چگونه می توانید چگونه ترسناک باشیم برای آن درخواست کنید؟ می خواستم چرخش متفاوتی روی اهداف بگذارم، به همین دلیل من را نوشتم هنگامی که عامل محدود کننده را برای خواسته خود مشخص می کنید و خود را تغییر چگونه ترسناک باشیم می دهید. چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم

با این حال تحقیقات من به من اطلاع دادند كه چای سبز با كمك به سوزاندن چربی، به بهبود عملکرد مغز كمك می كند و از دیگر خصوصیات افراد دورو مزایای سلامتی می تواند افراد را از دیابت نوع 2 و شروع زوال عقل محافظت كند آیا شما چیزی شبیه به این می گویید؟ دو دختر کلتی، دوستان نزدیک و خواننده های پشت سر هم، با اجرای خصوصیات افراد دورو برخی از اشعار، چیزهای مختلفی را انسان های عجیب و ترسناک جلب کردند.


دانلود با سرعت 16 Kbps غیر مستقیم

دانلود با سرعت 32 Kbps غیر مستقیم

دانلود با سرعت 64 Kbps غیر مستقیم

دانلود با سرعت 128 Kbps غیر مستقیم

توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد…

اگر می خواهید از شخصیت و خصوصیات رفتاری خود بیشتر بدانید از تست شخصیت شناسی استفاده کنید و تنها در ۱۰ دقیقه به شخصیت خود پی ببرید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، همه ما دوست داریم از شخصیت خود شناخت بیشتری به دست آوریم چرا که گاهی ممکن است شناخت خوبی از خود نداشته باشیم مثلا خود را فردی اجتماعی بدانیم در صورتی که دیگران چنین نظری درباره ما نداشته باشند یعنی شناخت ما از خودمان مانند شناخت دیگران از ما نباشد .

همین تفاوت دیدگاه مانع از واقع بینی می شود و به این دلیل که صورت مسئله روشن نیست بسیاری از مشکلات به راحتی حل نمی شوند. این تست ساده به شما کمک می کند به یک شناخت نسبی از شخصیت خود برسید.

در این سری از تست خود شناسی، با خواندن پرسش های زیر و با به تصویر کشیدن موقعیت های داده شده در ذهن خود ، اولین تصویر ذهنی تان را یادداشت کنید. سوال های این آزمون از وقایعی است که هر روز با آن ها مواجه می شوید .

توجه کنید که در پاسخ به این سوالات اولین تصویر ذهنی مهم است و بیش از حد بررسی کردن سوال جایز نیست.یک کاغذ و قلم آماده کنید تا بتوانید جواب هایتان را یادداشت نمایید و امتیازهای خود را با هم جمع بزنید.چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم

1. در کدام ساعت از روز احساس آرامش می کنید؟

الف- صبح

ب- عصر و غروب

ج- شب

2. طریق راه رفتن شما چگونه است؟

الف- نسبتا سریع، با قدم های بلند

ب- نسبتا سریع، با قدم های کوتاه ولی تند و پشت سر هم

ج _ آهسته ، با سری صاف روبه جلو

د _ آهسته و سر به زیر، خیلی آهسته

3. طریقه صحبت کردن شما با دیگران چگونه است ؟

الف- می ایستید و دست به سینه حرف می زنید

ب- دست ها را در هم قلاب می کنید

ج- یک یا هر 2 دست را در پهلو می گذارید

د- به شخصی که با او صحبت می کنید دست می زنید

ه- با گوش خود بازی می کنید، به چانه تان دست می زنید یا موهای تان را صاف می کنید

4. طریقه نشستن شما هنگامی که آرام هستید چگونه است ؟

الف _ زانوها خم و پاها تقریبا کنار هم

ب- چهار زانو

ج _ پاهای صاف و دراز به جلو

د _ یک پا زیر، دیگری خم

5. واکنش شما به وقایع جالب چگونه است ؟

الف- خنده ای بلند که نشان دهد چقدر موضوع جالب بوده

ب- خنده ای آرام

ج- با پوزخند کوچک

د- لبخند بزرگ

ه- لبخند کوچک

6. هنگامی که وارد یک مهمانی یا جمع می شوید ابتدا چگونه رفتار می کنید؟

الف- با صدای بلند سلام و حرکتی که همه متوجه شما شوند، وارد می شوید.

ب- با صدای آرام تر سلام می کنید و سریع به دنبال شخصی که می شناسید، می گردید.

ج- در حد امکان آرام وارد می شوید و سعی می کنید به نظر سایرین نیایید.

7. هنگامی که به سختی مشغول انجام کاری هستید اما شخصی آن را قطع می کند :

الف- از وقفه ایجاد شده راضی هستید و از آن استقبال می کنید.

ب- به سختی ناراحت می شوید.

ج- حالتی بینابین این 2 حالت ایجاد می شود.

8. کدام مجموعه رنگ زیر را می پسندید ؟

چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم

الف- قرمز یا نارنجی

ب- سیاه

ج- زرد یا آبی کمرنگ

د- سبز

ه- آبی تیره یا ارغوانی

و- سفید

ز- قهوه ای، خاکستری، بنفش

9. در آخرین لحظات قبل از خواب و زمانی که در تختخواب هستید ، در چه حالتی دراز می کشید؟

الف- به پشت

ب- روی شکم (دمر)

ج- به پهلو و کمی خم و دایره ای

د- سر روی یک دست

ه- سر زیر پتو یا ملافه…

10. بیشتر چه خوابهایی می بینید ؟

الف- از جایی می افتید.

ب- مشغول جنگ و دعوا هستید.

ج- به دنبال کسی یا چیزی هستید.

د- پرواز می کنید یا در آب غوطه ورید.

ه- اصلا خواب نمی بینید.

و- معمولا خواب های خوش می بینید.

سوال اول:الف (2 امتیاز)، ب (4 امتیاز)، ج (6 امتیاز)

سوال دوم:الف (6امتیاز)، ب (4 امتیاز)، ج (7 امتیاز)، د (2 امتیاز)، ه( یک امتیاز).

سوال سوم:الف (4 امتیاز)، ب (2 امتیاز)، ج (5 امتیاز)، د (7 امتیاز)، ه (6 امتیاز).

سوال چهارم:الف (4 امتیاز)، ب (6 امتیاز)، ج (2 امتیاز)، د (یک امتیاز).

سوال پنجم:الف (6 امتیاز)، ب (4 امتیاز)، ج (3 امتیاز)، د (5 امتیاز)، ه (2 امتیاز) .

سوال ششم:الف (6 امتیاز)، ب (4 امتیاز)، ج (2 امتیاز).

سوال هفتم:الف (6 امتیاز)، ب (2 امتیاز)، ج (4 امتیاز).

سوال هشتم:الف (6 امتیاز)، ب (7 امتیاز)، ج (5امتیاز)، د (4 امتیاز)، ه (3 امتیاز) و (2 امتیاز)، ز (یک امتیاز).

سوال نهم:الف (7 امتیاز)، ب (6 امتیاز)، ج (4 امتیاز)، د (2 امتیاز)، ه (یک امتیاز).

سوال دهم:الف (4 امتیاز)، ب (2 امتیاز)، ج (3 امتیاز)، د (5 امتیاز)، ه (6 امتیاز)، و (یک امتیاز).

پاسخ سوال هایتان را بر اساس امتیاز بر روی کاغذ بنویسید و امتیازها را با هم جمع بزنید. جمع امتیازتان نشان می دهد که شما چه نوع شخصیتی دارید و با این تست بهتر می توانید شخصیت خود را بشناسید .

امتیاز شما بالاتر از 60 است:

دیگران شما را فردی مغرور، خودمحور و بی نهایت سلطه جو می دانند و بسیار مراقب رفتارشان هنگام برخورد با شما هستند. آنها در ظاهر شما را تحسین می کنند و آرزو دارند جای شما بودند اما در واقع اعتمادی به شما ندارند و به ایجاد رابطه ای عمیق و دوستانه با شما متمایل نیستند.

امتیاز شما 51 تا 60 است:

دیگران شما را فردی جسور و اهل مخاطره و تحریک پذیر می دانند که هر موضوع ناخوشایندی می تواند شما را آشفته کند. شما در اکثر کارهایتان عجولانه و بی فکر عمل می کنید و تصمیم گیری سریع و اغلب غلط دارید. شما به رهبری جمع علاقه مندید. شما همه چیز را تجربه و امتحان می کنیدو از ماجراجویی لذت می برید بنابراین همراهی دیگران با شما برایشان هیجان انگیز و لذت بخش است .

امتیاز شما 41 تا 50 است :

شما فردی مهربان، ملاحظه کار و فهمیده هستید که دیگران از ارتباط با شما لذت می برند زیرا شما را فردی بانشاط، سرزنده، سرگرم کننده و جالب می بینند. شما برای دیگران بسیار مهم هستید چرا که در مواقع لزوم بهترین کمک برای اعضای گروه هستید و به موقع می توانید باعث شادی و خوشی دوستان تان شوید و لبخند را به لب آنها بیاورید. شما مرکز توجه جمع هستید و رفتارتان متعادل افردی مهربان، ملاحظه کار و فهمیده به نظر ماست.

امتیاز شما 31 تا 40 است:

شما فردی باهوش و بااستعداد اما فروتن و متواضعید. در صورت دوست شدن با فرد دیگر صادق، باوفا و وظیفه شناس هستید و از دوستتان نیز انتظار چنین برخوردی دارید. به سرعت و سادگی با دیگران دوست نمی شوید اما در صورت دوستی فردی قابل اعتماد هستید که به سختی دوستی ها را رها می کند. شما در نظر دیگران معقول، هشیار، دقیق، ملاحظه کار و اهل عمل هستید.

امتیاز شما 21 تا 30 است :

دیگران شما را فردی زحمت کش می دانند که در آرامش و با صرف زمان زیاد در جمع ، بار دیگران را بر دوش می کشد. شما محتاط و ملاحظه کار هستید که هیچ گاه بدون فکر و براساس تحریک لحظه ای و آنی نظر نمی دهید و همیشه با سنجیدن تمام جوانب کارها تصمیم گیری می کنید اما گاهی اوقات ایرادگیر هستید.

امتیاز شما کمتر از 21 امتیازاست:

شما از نظر دیگر افراد ، فردی خجالتی، عصبی، شکاک و دودل هستید. این دیگران هستند که به جای شما فکر می کنند و تصمیم می گیرند و همیشه نظرشان را بر شما تحمیل می کنند. شما تمایلی به انجام کارهای گروهی و ارتباط با افراد دیگر ندارید.


عالی بود


اصلا درست نبود


تقربیا همچی درست بود

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

منبع تصویر، Getty Images

افرادی که قدرت اراده بالایی دارند اغلب نسبت به همقطاران خود با خویشتنداری ضعیف‌تر، بیشتر تحسین می‌شوند. اما همیشه هم داشتن شخصیت قوی خوب نیست.

چند سال پیش ۸۰ نفر از اهالی پاریس در اپیزود آزمایشی یک مسابقه تلویزیونی به نام “لا زون اکستریم” شرکت کردند. تهیه‌کننده به هر شرکت‌کننده در استودیو خوش‌آمد گفت و توضیح داد که در گروه‌های دو تایی در برنامه ظاهر خواهند شد؛ یکی به عنوان “پرسشگر” و دیگری به عنوان “شرکت‌‌کننده”.

تنها وقتی که شرکت‌کننده‌ها به روی صحنه می‌رفتند، مجری قوانین بازی را برای آنها توضیح می‌داد. ازپرسشگر خواسته شده بود که برای هر پاسخ نادرست، شرکت‌کننده را با شوک الکتریکی مجازات کند. آنها باید هر بار شدت شوک الکتریکی را تا سقف ۴۶۰ ولت، یعنی بیش از دو برابر ولتاژ برق خانگی بالا می‌بردند. اگر شرکت‌کننده ۲۷ دور دوام می‌آورد، گروه دوتایی آنها برنده بازی می‌شد. پس از این توضیحات شرکت‌کننده را داخل یک محفظه می‌بردند و به یک صندلی می‌بستند و در حالیکه پرسشگر در مرکز صحنه می‌نشست، بازی آغاز می‌شد.

از آنجا این صرفا یک برنامه آزمایشی بود، به شرکت‌کننده‌ها گفته شده بود که هیچ جایزه نقدی برای برنده وجود ندارد. با این حال اکثر پرسشگرها اعمال شوک الکتریکی را ادامه دادند، حتی پس از آنکه صدای فریاد ناشی از درد را از درون محفظه می‌شنیدند.چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم

خوشبختانه این فریادها صرفا نمایشی بود و خبری از شوک الکتریکی نبود. پرسشگرها بدون اینکه بدانند در یک آزمایش پیچیده شرکت کرده بودند که به دانشمندان کمک می‌کرد تا بررسی کنند که چگونه ویژگی‌های شخصیتی مختلف روی رفتار اخلاقی تاثیر می‌گذارد. ممکن است بدترین رفتار را از افراد هیجانی و ضداجتماعی انتظار داشته باشید، یا حداقل از آنهایی که شخصیت قوی ندارند. اما دانشمندان فرانسوی دقیقا خلاف این را دریافته‌اند. شرکت‌کننده‌هایی که وجدان بیشتری داشتند -یعنی آنچه که معمولا با رفتارهای ملاحظه‌کارانه، انضباط و رفتار اخلاقی همبسته است- همان‌ افرادی بودند که شوک‌های بیشتر را اعمال می‌کردند.

منبع تصویر، Getty Images

در مطالعه “لازون اکستریم” شرکت‌کننده‌هایی که امتیاز وجدان بیشتری داشتند، همان‌هایی بودند که شوک‌های الکتریکی بالاتری به هم‌گروه خود اعمال می‌کردند

لورن بگ، رفتارشناس دانشگاه گرونوبل-آلپس که رفتار شرکت‌کننده‌های این آزمایش را تحلیل کرده است می‌گوید: “افرادی که عادت کرده‌اند همساز و منظم باشند و سازگاری اجتماعی خوبی دارند، سرپیچی از قوانین برایشان سخت است. ” چنین نمای شخصیتی در این آزمایش به معنای آن است که این افراد حاضر می‌شوند یک انسان دیگر را شکنجه کنند.

یافته‌های این آزمایش به موج مطالعات تازه‌ای پیوست که نشان می‌دهند افراد با خویشتنداری بالا و دارای انضباط، به طرز شگفت‌آوری وجه شخصیتی تاریک دارند. این پژوهش می‌تواند به فهم این موضوع کمک کند که چرا شهروندان نمونه گاهی خطرناک می‌شوند. این مطالعه همچنین پیامدهای مهمی برای فهم ما از رفتارهای غیراخلاقی در محیط کار و فراتر از آن دارد.

دهه‌هاست که خویشتنداری یک امتیاز ناب به شمار رفته است. مشاهده شده است که افراد با خویشتنداری بالا بازده تحصیلی و شغلی بهتری دارند و سبک زندگی سالم‌تری انتخاب می‌کنند؛ با احتمال کمتری گرفتار پرخوری یا مواد مخدر می‌شوند و احتمال بیشتری دارد که ورزش کنند. توانایی در غلبه بر امیال ابتدایی به معنای آن است که افراد با خویشتنداری بالاتر همچنین با احتمال کمتری رفتار پرخاشگرانه یا خشونت‌آمیز دارند، و به احتمال کمتری داری سوءسابقه هستند. به همه این دلایل، باور متخصصان بر این بوده است که خویشتنداری در قوی بودن “شخصیت” افراد نقش دارد. حتی برخی دانشمندان تا آنجا پیش رفته‌اند که استدلال می‌کنند خویشتنداری به اصطلاح نوعی “ماهیچه اخلاقی” می‌سازد که ظرفیت ما را برای رفتار اخلاقی تعیین می‌کند.

لیاد اوزیل از دانشگاه برایلان اسرائیل، پژوهشی را آغاز کرده است برای مطالعه اینکه آیا زمینه امور نقش مهمی در تعیین پیامدهای خویشتنداری دارد یا نه. در خیلی از موقعیت‌ها، هنجارهای اجتماعی همکاری با دیگران را تشویق می‌کنند، بنابراین افراد با خویشتنداری بالا با خوشحالی از قوانین پیروی می‌کنند. اگر آن هنجارهای اجتماعی را عوض کنیم، ممکن است افراد با خویشتنداری بالا در رفتارشان با دیگران ملاحظه کمتری داشته باشند.

برای آزمودن این ایده، اوزیل یک آزمایش استاندارد روانشناسی به نام “بازی دیکتاتور” را به کار گرفته است که در آن به یک شرکت‌کننده مقداری پول داده می‌شود تا با دیگری شریک شود. به برکت هنجارهای اجتماعی که می‌گویند خوب است با دیگران همکاری کنیم، افراد شرکت‌کننده در این بازی اغلب سخاوتمند هستند. اوزیل توضیح می‌دهد که “اگر عاقلانه فکر کنیم، هیچ دلیلی ندارد که شرکت‌کننده هیچ پولی به شخص دیگر بدهد، اما اغلب شرکت‌کنندگان در این آزمایش یک سوم پول را به دیگران می‌دهند. “

منبع تصویر، Getty Images

قدرت اراده و خویشتنداری بالا، همان‌گونه که در آزمایش معروف “مارشملو” مطرح شده است، به طور سنتی به عنوان ویژگی‌های شخصیتی مطلوب تحسین شده و پاداش گرفته است. (در این آزمایش از بچه‌ها خواسته‌اند که اگر به مدت نیم ساعت مارشملویی را که در مقابل آنها گذاشته‌اند نخورند، در پایان این مدت دو مارشملو جایزه می‌گیرند.)

پژوهشگران دریافته‌اند که افراد با خویشتنداری بالا سخاوتمند بوده‌اند اگر نگران قضاوت شدن به خاطر خساست بوده باشند. با این حال، اگر عمل آنها مخفیانه باشد و ترس قضاوت از سوی دیگران را نداشته باشند، نسبت به افراد با خویشتنداری پایین خودخواهانه‌تر عمل می‌کنند و سود شخصی خود را بر کمک به دیگران ترجیح می‌دهند. در این شرایط افراد تقریبا همه پول را برای خود برداشته‌اند.

همچنین افراد با خویشتنداری بالا در مورد اینکه در چه موقعیتی عمل ضداجتماعی انجام دهند، محتاط‌‌تر هستند تا از گیر افتادن اجتناب کنند.

دیوید لین و همکارانش در دانشگاه ایلینوی غربی در آمریکا اخیرا در مورد رفتارهای مشکوک معینی از افراد سوال پرسیده‌اند که آیا اعمال آنها پیامد منفی برایشان داشته است یا نه. آنها دریافتند که افراد با خویشتنداری بالا در مقایسه با افرادی که خویشتنداری ضعیف‌تری دارند، با احتمال بیشتری از مجازات برای رانندگی خطرناک و تقلب در امتحان قسر در رفته‌اند.

در یک آزمایش ترسناک، تامس دنسون، روانشناس دانشگاه نیوساوث ولز در استرالیا خواستار عملی غیرعادی از شرکت‌کنندگان شد: آنها باید حشره‌ها را داخل دستگاه آسیاب قهوه می‌انداختند. البته این “ماشین نابودگر” بدون اینکه شرکت‌کننده‌ها متوجه شوند، حشره‌ها را قبل از کشته شدن فراری می‌داد، اما همچنان صدای عصبی‌کننده له شدن حشرات را تولید می‌کرد. آن‌‌طور که به شرکت‌کننده‌ها گفته شده بود، هدف آزمایش فهم بهتر “تعامل انسان-حیوان” بود. این توجیهی برای شرکت‌کنندگان محسوب می‌شد تا عمل پذیرفته شده از سوی جامعه را بیشتر انجام دهند.

معلوم شد که آثار خویشتنداری، به تصور افراد از مسئولیت اخلاقی بستگی دارد. برای افرادی که به طور خاص نگران پیامدهای اخلاقی اعمالشان بودند، خویشتنداری بالا تغییر زیادی در عمل‌ آنها نداد. آنها تعداد متوسطی از حشرات را کشتند،‌ اما به نظر نمی‌رسید که خویشتنداری بیشتر آنها اطاعت از دستورها را آسان‌تر کرده باشد. اما برای دیگر شرکت‌کنندگان که نگرانی‌های اخلاقی کمتری داشتند، خویشتنداری بالاتر منجر شد که به طور قابل توجهی تعداد حشره بیشتری را بکشند. آنها بیشتر علاقمند بود که درخواست دانشمندان را انجام دهند و بهتر می‌توانستند بر هر گونه احساساتی که مانع انجام این وظیفه می‌شد غلبه کنند – که آنها را قاتلان کارآمدتری می‌کرد.

شرکت‌کنندگان مسابقه تلویزیونی “لازون اکستریم” الگوی رفتاری مشابهی در ابعاد بزرگتر نشان دادند. آن آزمایش الهام‌گرفته از آزمایش‌های بحث‌برانگیز استنلی میلگرم در دهه ۶۰ میلادی بود، که این را می‌آزمود که آیا شرکت‌کنندگان حاضرند به خاطر علم انسان دیگری را با شوک الکتریکی شکنجه کنند.

آزمایش میلگرم به دنبال نشان دادن اطاعت بی چون و چرای افراد از قدرت بود، اما پژوهشگران فرانسوی در آزمایش مسابقه تلویزیونی می‌خواستند بدانند چه نوع ویژگی شخصیتی بیشتر مستعد چنین اطاعتی است. آنها دریافتند که شرکت‌کنندگان با خویشتنداری بالاتر حاضر بودند که حدود ۱۰۰ ولت بیشتر به هم‌گروه خود شوک وارد کنند، یعنی تا نقطه‌ای که همگروه آنها ساکت می‌شد، از هوش می‌رفت یا می‌مرد.

تیم بگ در مقاله‌ای که برای گزارش یافته‌های این آزمایش نوشتند، اکتشافات خود را در مقابل ارزیابی هانا آرنت، فیلسوف قرن ۲۰، از افسر بالارتبه نازی،‌ آدولف آیشمن قرار دادند.

آرنت اصطلاح معروف “ابتذال شر” را برای توصیف این وضع کرد که چگونه افراد معمولی،‌ مانند آیشمن، می‌توانند مرتکب اعمال بسیار بی‌رحمانه شوند. بر اساس پژوهش بگ، ویژگی‌های شخصیتی که افراد را به اعمال غیراخلاقی سوق می دهد صرفا معمولی نیستند، بلکه در موقعیت‌های دیگر در واقع ویژگی‌هایی مطلوب هستند. افراد با وجدان بالا و همساز افرادی هستند که ما به طور عادی به عنوان کارمند یا همسر خود انتخاب می‌کنیم.

منبع تصویر، Getty Images

افراد با خویشتنداری کمتر، با احتمال کمتری سبک زندگی سالم انتخاب می‌کنند؛ اما یک مطالعه نشان داده است آنهایی که خویشتنداری بالاتری دارند،‌ خودخواه‌تر هستند

لورن بگ تاکید می‌کند که پیش از رسیدن به نتایج کلی در مورد ماهیت بشر، این آزمایش باید تکرار شود. اما اندیشیدن به این موضوع جالب است که آیا ویژگی‌های شخصیتی مانند خویشتنداری بالا می‌تواند درگیر شدن کسی در عمل‌های غیراخلاقی روزمره را پیش‌بینی کند؟

لیاد اوزیل هم گمان می‌کند که افراد با خویشتنداری بالا با احتمال بیشتری در هنگام فروپاشی جمعی سنگدلانه عمل می‌کنند، شامل مواقعی که حس اتوریته و قدرت آنها مورد تهدید قرار می‌گیرد یا وقتی که حس رقابت با دیگران را دارند. آنها اصطلاحا می‌توانند از پشت به شما خنجر بزنند تا برای مثال ارتقای شغلی بگیرند.

اگر این طور باشد، باید قدر افرادی را بدانیم که کمی کمتر از دیگران منضبط و همساز هستند. آنها ممکن است با غیرقابل‌ اتکا بودنشان ما را مستاصل کنند، اما حداقل افرادی هستند که ترجیح می‌دهید در مسابقه “لازون اکستریم” در مورد سرنوشت‌ شما تصمیم بگیرند.

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

1)موهاتونو بلند و تا جایی که ممکنه فر کنید”استفاده از بابلسی توصیه میشه!”

2)موهای جلوی صورت رو با تف و ژل به سمت بالا هدایت و موهای پشت سر رو روی گردن آویزون کنید!

3)ریشهاتونو تیغ بزنید ولی به سیبیلهاتون که نماد مردونگیه دست نزنید!

4)سعی کنید که همیشه اخمو بنظر بیایید”توجه داشته باشید که یک ابرو بالاتر از دیگری باشد”چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم

5)با اندکی فشار به خود به اطرافیان چشم غره بروید!

6)پیرهنتون رو تا دو دکمه باز بگذارید!

7)شلواری انتخاب کنید که از بالا تنگ و از قسمت پاچه گشاد باشه” ترجیحا پارچه ای مشکی”

8)کتونیهاتون بایستی مشکی با سه خط زرد باشد وگرنه تاثیر خود را نمیگذارد!

9)کاپشن خلبانی هم که از واجبات است،فراموش نشود!

10)موتور سوار شوید و تا جایی که راه دارد گاز بدهید،در ضمن تک چرخ هم بزنید.” اینجوری ترسناکتر میشوید”

11)خالکوبی نیز بر بازو هایتان بزنید،”اعم از عکس شیر و مادر دوست دارم و…”

12)زیاد سر کوچه بنشینید وبا قیافه ی در همتان سیگار بکشید!

13)تا میتوانید ایجاد رعب و وحشت کنید، فحش و عربده کشی هم اضافه کنید” جدیدا کلاس داره!”

14)قمه،چاقو، پنجه بوکس به مقدار لازم همراهتان داشته باشید!

15)به عابرین الکی گیر بدهید” مثلا: هی بچه سوسول این چجور مدل مویی هه؟! یا: با اجازه ی کی از کوچمون رد شدی؟! “

16)چند نوچه هم استخدام کنید که در مواقع ضروری کمکتان کنند!

17)آهنگ های عباس قادری و …. زیاد گوش کنید.

18) مجرم آماده است!!!!!!!!!!!!

نکته: با دیدن این افراد از یک فرسخی  راه خود را کج کنید زیرا یکهو پاچه ی شما را میگیرند!!!

 

 

چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم
چگونه شخصیت ترسناک داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *