چگونه شخصیت جدی داشته باشم

 
helpkade
چگونه شخصیت جدی داشته باشم
چگونه شخصیت جدی داشته باشم

جدی بودن برای کسب احترام دیگران خیلی مهم است. احترام را به شما نمیدهند بلکه باید آن را بدست آورید. هنگامی که شما برای اولین بار وارد بازار کار می شوید، اکثر مردم (به استثنای کسانی که عادت به قضاوت فوری ندارند) شما را بی طرف نخواهند دید و رفتاری که از خود نشان میدهید نحوه قضاوت آن ها را مشخص میکند؛ با رفتاری که دارید می توانید خود را به عنوان یک عضو جدی و حرفه ای و یا یک فرد از زیر کار در برو و نا لایق نشان دهید.

نیازی نیست یک ساعت قبل از جلسه حاضر شوید . اما چند دقیقه زود تر در محل ملاقات باشید. حتی اگر شرکت شما خط مشی بسیار آسان گیری داشته باشد، زمانی که به جزئیات توجه میشود رئیستان قطعا متوجه خواهد شد که دیرتر سرکار می آیید. اجازه ندهید یک اشتباه ساده مانند یک تأخیر کوچک شهرت تان را به خطر بیندازید.

چگونه شخصیت جدی داشته باشم

در حالی که برخی افراد ممکن است به طور طبیعی مطمئن باشند، بسیاری از افراد در این امر مشکل دارند. بیاد داشته باشید که اعتماد بنفس یک شبه بدست نمیاید و باید این مهارت را تمرین کنید. اگر بطور طبیعی فردی با اعتماد به نفس نیستید، ممکن است زمان زیادی برای پیشرفت نیاز داشته باشید، اما نگران نباشید با اندکی تمرین شما موفق می شوید.

سکوت کنید تا زمانی که چیز خوبی برای گفتن داشته باشید. اگر شما چیزی را بگویید که نامناسب و نابخردانه و بی مورد باشد قطعا روی دیدی که افراد به شما دارند تاثیر خواهد گذاشت. سعی کنید در اغلب موارد ساکت باشید مگر اینکه چیزی ارزشمند برای گفتن داشته باشید. حتی اگر نکته ی مهم و ارزشمندی را هم برای گفتن دارید، حتما دقت کنید که جمله بندی درستی داشته باشید. اینکار باعث خواهد شد که هر کلمه ای که از دهان شما بیرون می آید ارزشمند باشد، که به نوبه خود باعث می شود مردم شما را جدی تر بگیرند.

زبان بدن از مهمترین چیزهایی است که باعث نشان دادن اعتماد بنفس تان میشود. رعایت زبان بدن باعث می شود که شما در جهان حرفه ای ها با تجربه و متفکر بنظر برسید . چندین مورد وجود دارد که حتما با به آن توجه کنید اما برخی از مهمترین موارد عبارتند از:

فرقی نمی کند که برای مصاحبه یا برای یک جلسه ساده صبحگاهی باشد، همیشه کمی بیشتر از آنکه فکرش را بکنید نیاز دارید خود را مهیا کنید . فقط کمی تحقیق بیشتری انجام دهید. چند بار دیگر سخنرانی خود را تمرین کنید. وقتی که شما شانس این را دارید که جلوه کنید باید از آن استفاده کرده و مردم را تحت تاثیر قرار دهید. پس از مدتی تمرین، عادت میکنید که در هر شرایطی حاضر و آماده باشید.

این یک عادت ساده اما مهم است. سعی کنید که خبرهای مهم ملی و بین المللی، و همچنین اخبار صنعت و کار خودتان را دنبال کنید. قطعا نمیتوان همه خبر ها را بررسی کرد اما اگر اطلاعی کلی از وضعیت اطرافتان داشته باشید، هنگام صحبت با دیگران خیلی خردمندتر بنظرم میرسید.

این مسئله یکی از مهم ترین چیز هایی است که هر فردی باید در زندگی خود رعایت کند. وقتی که موفق میشوید و به شهرت و ثروت میرسید. فروتنی یکی از ویژگی های مهم در محل کار است که برای ایجاد احترام متقابل لازم میباشد.

نکاتی که گفته شد را حتما رعایت کنید. ممکن است یک شبه احترام را به دست نیاورید، اما این عادت ها بر مردم تاثیر می گذارد (حتی اگر آنها فورا متوجه آن نباشند). صبر و انسجام بزرگترین ابزار شماست وقتی که به طور جدی مورد توجه قرار می گیرد و جدی در نظر گرفته می شوید ، بنابر این وقت بگذارید و احمال کاری نکنید.

حالا یادگرفتید چگونه جدی باشیم؟ با رعایت نکات ذکر شده شما هم میتوانید خود را به عنوان فردی جدی معرفی کنید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

 

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


مشاوره تلفنی طلاق

برای جدی بودن

 

برخی آدم ها خيلي جدّي به نظر می رسند در عوض بعضی های دیگر اصلاً جدّي نیستند!

چگونه شخصیت جدی داشته باشم

 

معمولاً در در برابر جدّي بودن از شوخ و شاد بودن استفاده ميشود در حالی که این حقیقت ندارد یعنی اشخاص شوخ طبع زيادي می شناسیم که در عین شوخ و شاد بودن آدم های بسیار جدّي و مسوولیت پذیری هستند!

 

و درست بر عکس اشخاص زيادي هستند که به رغم اینکه اصلاً روحیه شاد و شوخي ندارند در موقع لزوم جدیت خوبی هم ندارند!

 

پس مشخص ميشود که جدّي بودن یک خصوصیت فوق العاده لازم است که احتمالا اکتسابی هم است و باید با تمرین کردن آن را بدست‌ آورد سفارش می کنیم برای اینکه سایرین به شما احترام بگذارند و عقیده ها و ایده هایتان را بپذیرند، نخست از همه اطمینان حاصل کنید که اطرافیانتان شما را جدّي تلقی ميکنند و مشخص است که جدّي بودن نیازمند سعی بسیار و صداقت و راستی است.

 

اهمیت جدی بودن

 

چطور جدّي باشیم؟

واضح و روشن است که شما می خواهید شکل و فرم بگیرید. براي موفقیت در هر حوزه، نیاز احساس ميشود که بطور جدّي مورد توجه قرار گیرد و جذب این عادت ها بهترین راه براي رسيدن به آن است.

 

حضور اول وقت داشته باشید

نیازی نیست یک ساعت قبل از جلسه حاضر شوید. ولی چند دقیقه زود تر در محل ملاقات باشید. چه بسا درصورتی که شرکت شما خط مشی بسیار سهل گیری داشته باشد، زمانی که به جزئیات توجه مي شود رئیستان قطعاً متوجه خواهد شد که دیرتر سرکار می آیید. اجازه ندهید یک اشتباه ساده مثل یک تأخیر کوچک شهرت تان را به خطر بیندازید.

 

همه چیز را بدون چون و چرا قبول نکنید

اشخاص بله قربان گو خيلي زود صورت واقعیشان مشخص ميشود ، آن چه از این کار قسمت شما ميشود کوتاه مدت، ناپایدار و پوچ است.

 

مطمئن باشید

در حالی که بعضی اشخاص امکان دارد بطور طبيعي مطمئن باشند، بسياري از اشخاص در این امر مشکل دارند. بیاد داشته باشید که اعتماد بنفس یک شبه به دست نمیاید و باید این مهارت را تمرین کنید. درصورتی که بطور طبيعي شخصی با اعتماد به نفس نیستید، امکان دارد زمان زيادي براي پیشرفت احتیاج داشته باشید، ولی مضطرب نباشید با کمی تمرین شما موفق می شوید.

 

سکوت کنید

سکوت کنید تا زمانی که چیز خوبی براي گفتن داشته باشید. درصورتی که شما چیزی را بگویید که نامطلوب و نابه‌خردانه و نامناسب باشد قطعاً روی دیدی که اشخاص به شما دارند تأثير خواهد گذاشت. تلاش کنید در اکثر موارد آرام باشید مگر این که چیزی با ارزش براي گفتن داشته باشید. حتی درصورتی که نکته ی مهم و ارزشمندي را هم براي گفتن دارید، مسلماً توجه کنید که جمله بندی درستی داشته باشید. اینکار سبب خواهد شد که هر کلمه ای که از دهان شما بیرون میاید با ارزش باشد، که به نوبه خود سبب ميشود مردم شما را جدّي تر بگیرند.

 

در لباس پوشیدن هم به خوب پوشیدن توجه داشته باشید

زیرا معمولاً اشخاص تا حد زيادي از روی ظاهر در مورد سایرین قضاوت ميکنند ، کیفیت لباس های شما نقش اساسی در قضاوت سایرین خواهد داشت، از نحوه لباس پوشیدن محل کار یا همان لباس فرم پیروی کنید و آن را به شایسته ترین نوع یعنی تمیز و منظم بپوشید!

 

تمرین جدی بودن

 

براي رسيدن به هدفتان جدّي باشید و اصلاً آن را اسان نگیرید

خيلي جالب است برخی از ادم ها به خودشان یک قولهای مسخره ای می دهند که حقیقتا جای افسوس دارد. مثل:من تا روزی که زنده باشم با فلان فرد حرف نخواهم زد! شما درصورتی که اینطور به خودتان و قولتان پا برجا هستید پس بیایید از این قولها براي پیروز شدن به خودتان دهید. قولهای ما خلاصه شده اند براي کینه توزی و تلافی کردن. بیایید قول دهید که به ثروت خواهید رسید و به سایرین هم کمک خواهید کرد. براي هدفتان جدّي باشید و بگویید که تنها مرگ باید مرا از هدفم دور کند.

 

فروتنی و تواضع داشتن 

این مساله یکی از مهمترين چیز هایی است که هر شخصی باید در زندگی خود رعایت کند. اگر موفق میشوید و به شهرت و ثروت می رسید. تواضع یکی از خصوصیت های مهم در محل کار است که براي ایجاد احترام متقابل ضروری می باشد.

 

چگونه شخصیت جدی داشته باشم

تلاش کنید زندگی خصوصی تان را پوشیده نگه دارید

در طول روز احتمالا با اشخاص زيادي برخورد داشته باشید. ولی این دلیلی نمی شود که بنشینید تمام جریانات زندگی تان را براي تک تک شان تعریف کنید و مسلما قادر نخواهید بود تصویری جدّي از خودتان در ذهن آنها ایجاد کنید تا میتوانید بکوشید در باره مباحث زیر با کسی گفت و گو نکنید:مذهب، سیاست، مشکلات در روابط، آخر هفته با دوستان، همچنين اگربا کسی در محل کار یا کسی از همسایگان مشکل دارید این را هم با کسی در میان نگذارید.

 

▪ جدّي باشید تا جدّي گرفته شوید.

▪ احترام بیش تر سبب خواهد شد تا سایرین شما را جدّي تلقی کنند.

▪ احترام دیدن از دیگران در نتيجه احترام گذاشتن به دیگران و جدیت به کار به وجود میاید .

 

نکته هایی که گفته شد را حتما رعایت کنید. امکان دارد یک شبه احترام را به دست نیاورید، ولی این عادت ها بر مردم تأثير می گذارد( حتی اگر آن ها به سرعت متوجه آن نباشند). صبر و انسجام بزرگ ترين ابزار شماست وقتی که بطور جدّي مورد توجه قرار می گیرید و جدّي در نظر گرفته می شوید، بنابر این وقت بگذارید و اهمال کاری نکنید.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی


درمان اختلالات گفتاری کودکان

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


خرید مستقیم فرش از کارخانه


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


همین حالا وکیل بگیر

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

آیا جدی گرفته می شوید؟ حرف شما برای دیگران تا چه اندازه مهم است؟ آیا شخصیت جدی دارید؟ دیگران در رابطه با شما چگونه فکر می کنند؟ در جمع و مکان هایی که گروهی از افراد وجود دارد برخوردشان نسبت به شما چگونه است؟ اگر میخواهید من بعد نوع برخورد دیگران باشما کمی جدی تر  باشد، بر روی حرف ها و تصمیمات شما بیشتر حساب باز کنند و یا اینکه از جایگاه و موقعیت بهتری در بین دوستان و آشنایان، همکاران و .. برخوردار باشید با ما در هاو کن یو همراه باشید.

آیا با این مسئله که افراد شما را جدی نمی گیرند مشکل دارید؟ دلایل غیر منطقی زیادی وجود دارد که افراد شما را رد کنند: سن (خیلی جوان یا خیلی مسن باشید)، نژاد، جنسیت، صدا، قد….حتی رد کننده بودن آنها می تواند به این خاطر باشد که شما با ارائۀ نظر نامناسب یا از دست دادن یک جلسۀ مهم چنین گرایشی را در آنها ایجاد کرده باشید.

اما علت آن هر چه که می خواهد باشد، اگر جدی گرفته نمی شوید بستگی به خودتان دارد که ذهن و قلبتان را تغییر دهید. با توجه به این توضیحات 14 مورد قدرتمند را که می توانید انجام دهید در اینجا آورده ایم.

به طریقی صحبت کنید که افراد بدانند شما در مورد چیزی که درباره اش حرف می زنید آگاهی دارید و چیزی برای گفتن دارید. به این ترتیب افراد دوست دارند به شما گوش دهند. باهوش بودن کافی نیست. قدرت در دست اطلاعات است و افراد آن را جدی می گیرند. قبل تر هم در هاو کن یو در رابطه با ارزش و اهمیت دایره اطلاعاتیتان در موضوعاتی که در ان ها مشارکت می کنید صحبت کرده بودیم.

چگونه شخصیت جدی داشته باشم

فقط زمانی لب بگشایید و شروع به اظهار نظر و صحبت کنید که مطمن باشید مطلب جدید، قابل ارائه و صحیحی را می توانید ارائه دهید. به روش هایی فکر کنید که می توانید از طریق آنها ایده ها و جزئیات مفید اصولی را اضافه کنید.

مطمئن ترین راه برای جدی گرفته شدن این است که صادق و معتبر باشید. اینها ویژگی هایی هستند اغلب به راحتی ظاهر نمی شوند. سعی کنید با رفتار ها خود در گذر زمان این حس صادق و قابل اعتماد بودن را به دیگران منتقل کنید.

برخی افراد می خواهند قول همه چیز را به همه کس بدهند. اگر میخواهید جدی گرفته شوید فقط روی حرفتان بایستید. همیشه. هرگز قولی را ندهید که 100 درصد به آن متعهد نیستید، زیرا اعتماد اساس هر رابطه ای است. این حس را به دگران منتقل کنید که وقتی حرفی میزنید، قولی می دهید برای آن ارزش زیادی قایل هستید و به به آن احترام می گذارید.

چیزی که می گویید و روشی که آن را بیان می کنید اصولی هستند که قابلیت شما را نشان می دهند، پس یاد بگیرید که سریع به سراغ اصل مطلب بروید. همۀ چیزهای غیر ضروری را از فیلتر رد کنید. گاهی اوقات بیان جئیات بیشتر لازم است اما در اکثر مواقع توضیحات زیاد و یا بیان جزئیات نشانه ضعف شما است.

اینکه چگونه حضورتان را نشان دهید بسیار مهم است. وقتی خودتان را جدی بگیرید بقیه هم شما را جدی می گیرند. اجازه دهید حضورتان تأثیری داشته باشدو بگذارید به موفقیت پایبند باشد. برای جمع بدون حضور شما و جمعی که شما در ان حضور دارید باید تمایز و فرق وجود داشته باشد.

ماجراهایی را بگویید که اشتراکی بین شما و سایر افراد داشته باشد. سعی کنید مدام با دیگران ارتباط برقرار کنید و مدام حضور دیگر افراد را در جمع مد نظر داشته باشید. به ان ها بها دیهد و دیگران را محترم بشمارید.

تلاش کنید متناسب با موقعیتی که در آن قرار دارید لباس بپوشید. حتی در عصری که مردم غیر رسمی و معمولی لباس می پوشند، اجازه دهید لباس هایتان این پیغام را برسانند که شما خودتان را جدی می گیرید. وقتی خوب لباس می پوشید، مردم درمورد شما خوب فکر می کنند.

چگونه بهتر لباس بپوشیم

لحن کلامتان حقیقت را می گوید، حتی زمانی که واژگانتان آن را مخفی می کند، حتی زمانی که خودتان از حقیقت ناآگاهید. همیشه به لحن کلامتان گوش دهید، زیرا این لحن شماست که دیگران به آن پاسخ می دهند. برای یکبار هم که شده صحبت های خود را ضبط کنید و برای خود باز پخش کنید.

وقتی به حرف زدن خودتان گوش می دهید، مطمئن شوید که اعتماد به نفس را در کلامتان منتقل می کنید. یک عادت صوتی رایج این است که پایان هر جمله ، مانند سؤال پرسیدن، با تن صدای بالا رونده بلندتر ادا می شود. اما این عادت باعث می شود مقدماتی و مردد به نظر برسید، و اگر شما هم این کار را انجام می دهید باید تمرین کنید تا آن را کاهش داده و حذف کنید.

چگونه مکالمه خوبی داشته باشیم؟ (9 نکته در برقراری ارتباط کلامی)

به جای اینکه بخواهید با صحبت کردن در مورد خودتان افراد را متقاعد کنید تا شما را جدی بگیرند، به یک شنوندۀ عالی تبدیل شوید. اجازه بدهید بقیه صحبت کنند، آنها را تشویق کنید تا در مورد خودشان حرف بزنند و واقعا به آنها گوش بدهید. با این کار به سرعت اعتماد و احترام (و به عنوان یک گفتگو کنندۀ خوب شهرت)را برای خودتان می سازید. اگر نمیدانید چگونه از پس ازین وظیفه بر بیایید این مقاله از هاو کن یو را مطالعه کنید.

چگونه شنونده خوبی باشیم؟ (7 مهارت برای خوب شنیدن )

رفتار کردن با دیگران به همان نحوی که می خواهید با شما رفتار شود مطمئن ترین راه برای جدی گرفته شدن است. وقتی از خودتان احترام نشان دهید، احترام دریافت می کنید. مجبور نیستید همیشه ایده هایی مانند ایده های دیگران را به اشتراک بگذارید، اما همیشه می توانید مؤدب بودن را انتخاب کنید. باز هم برای تکمیل اطلاعات و مهارت خود می توانید به این مقاله از هاو کن یو مراجعه کنید.

چگونه مودب باشیم؟ (۱۰ عادت افراد مودب)

اینکه همیشه سر وقت باشید به دیگران نشان می دهد که شما ارزش زمان را می دانید. از طرف دیگر، دیر رسیدن این پیام را می دهد که شما خودتان را بالا تر از افرادی که منتظرشان گذاشته اید می بینید. اگر شما دائماً دیر می رسید، شاید در مورد شما اینگونه فکر شود که همیشه گستاخ هستید.

چگونه وقت شناس باشیم؟ ۸ عادت افراد وقت شناس

داشتن اعتماد به نفس یک روش فوق العاده برای داشتن بهترین تأثیر روی دیگران است. اگر در مورد اینکه جدی گرفته شوید، جدی فکر می کنید اعتماد به نفستان را به نمایش بگذارید و اجازه بدهید اعتماد بنفستان بگوید که چه کسی هستید.

چگونه اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم؟ (25 تکنیک برای بالا بردن اعتماد به نفس)


چگونه اجتماعی باشیم؟ ( راهکار های تبدیل شدن به یک فرد اجتماعی)

تقویت هوش اجتماعی | چگونه هوش اجتماعی را تقویت کنیم

چگونه احوال پرسی کنیم؟

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

آیا تا کنون احساس کرده اید که در دریایی از اطلاعات گم شده اید؟ آیا آنقدر احتمال اطراف شما وجود دارد که انجام هر کاری را غیر ممکن می دانید؟ این روزها درگیر گرداب های این جهان شدن خیلی آسان است. در دنیای مدرنی که امروزه در آن زندگی می کنیم، تلاش واقعی برای سازمان یافته بودن، تمرکز روی اهداف و دستیابی به تمام توانایی لازم است. این مقاله به شما کمک می کند تا زندگی خود را جدی تر و هدفمند تر کنید.

روش 1

1. مغز خود را پرورش دهید. اگر در تمرکز کردن مشکل دارید، می توانید مغز خود را مانند یک ماهیچه در نظر بگیرید، که درست مانند بقیه ماهیچه ها، نیاز به تمرین دارد تا موثرتر کار کند. زمانی از روز را روی یک کار واحد تمرکز کنید. در ابتدای هر روز با کارهای کوچکی که چند دقیقه زمان می برند شروع کنید تا خودتان را به تمرکز کامل روی یک کار واحد عادت دهید. اگر متوجه شدید که فکرتان منحرف شده است، فوراً به کاری که مشغول آن هستید برگردید.

چگونه شخصیت جدی داشته باشم

2. متوجه باشید که هر کاری انجام می دهید، نتیجه ای دارد. برای هر عملی، یک عکس العمل به همان اندازه و در جهت مخالف وجود دارد. آنچه که انتخاب می کنید انجام دهید، اغلب دارای پیامدهایی است که نمی توانید پیش بینی کنید یا از آن اطلاع یابید. جدی بودن، شامل تشخیص چیزی است که نیاز به بیشترین توجه و تمرکز روی آن است. همیشه از به تاخیر انداختن کارها اجتناب کنید. تاخیر نه تنها باعث پریشانی و اضطراب می شود، بلکه می تواند عامل اصلی در کاهش بهره وری کلی و منجر به عواقب ناخواسته شود.

مثال: من باید شاخه خشکی که روی خانه آویزان است را قطع کنم. در عوض تصمیم می گیرم این کار را بعداً انجام بدهم و اکنون به بازی ویدئویی مشغول شوم. روز بعد، دوست من تماس می گیرد و نیاز به اتومبیل برای رفتن به فرودگاه دارد. شاخه بریده نشده هنوز همان جا است. شب گذشته طوفان بزرگی اتفاق افتاد. شاخه خشک روی اتومبیل می افتد و سقف آن را سوراخ می کند. حالا به جای اینکه خیلی ساده به قطع کردن شاخه خشکیده فکر کنم، باید به فکر تعمیر سقف اتومبیل هم باشم! به کارهایی که نیاز به اولویت بندی دارند توجه کنید تا دچار پریشانی نشوید.

3. نیاز به انجام چندین کار را کاهش دهید. انجام چندین کار ممکن است باعث شود که احساس کنید که فردی پر بازده هستید، اما در واقعیت چند وظیفه ای بودن می تواند باعث حواس پرتی و کاهش اثر بخشی ما شود. هر کار را به صورت جداگانه انجام دهید، و پس از پایان آن به کار بعدی بپردازید. 

4. ابتدا سخت ترین کار را انجام دهید. انجام سخت ترین کارها یا آنهایی که جذابیت کمتری دارند پیش از سایر کارها، پیشرفت بزرگی است و احتمال به تاخیر انداختن آن را کاهش می دهد. بعد از گذشتن از بزرگترین مانع، دیگر مواردی که در لیست شما وجود دارند خیلی ساده به نظر می رسند.

روش 2

1. یک لیست از کارها تهیه کنید. هر شب از کارهای فردا لیستی تهیه کنید و آن را بر اساس فوریت و اولویت بنویسید. اگر تلفن هوشمند دارید، پس یک ابزار قدرتمند برنامه ریزی در اختیارتان است. اپلیکیشن های مفیدی برای ساخت یک لیست مفید و مختصر جهت انجام کارها وجود دارد. استفاده از اپلیکیشن همچنین به شما کمک می کند به جای استفاده از کاغذهای زیاد، لیست خود را در در تلفن مرتب کنید. به یاد داشته باشید که سخت ترین کارها را در ابتدای لیست خود قرار دهید.

2. صبح بیدار شوید و تخت خود را مرتب کنید. شروع روز با یک دستاورد مثبت، هر چند کوچک، پیشرفت برای بقیه روز را به همراه دارد. سپس به لیست اولویت بندی شده خود نگاه کنید. هر یک از موارد را در نوبت خود انجام دهید و اجازه بدهید هر کار قبل از رفتن به سراغ مورد بعدی، تکمیل شود. بعد از اینکه هر کاری تکمیل شد، جمله ای که از دهان یک شخص جدی و فعال خارج می شود این است، “کار بعدی چیست؟”. همیشه از خود بپرسید “بعدی چیست؟”

3. گهگاه به خودتان یک استراحت کوتاه بدهید. اما از لیست کارهایتان دور نمانید! مشخص کنید که استراحت شما شامل چه چیزی است. به این فکر کنید، در زمان استراحت این قسمت از فیلم مورد علاقه ام را می بینم و موز می خورم، سپس به کاری که مشغولش بودید برگردید. به برنامه ریزی خود پایبند باشید.

4. وقت خود را آگاهانه استفاده کنید. بدانید که زمان محدود است و به عنوان یک منبع به آن فکر کنید. از زمانی که برای انجام یک کار صرف می کنید، آگاه باشید. زیاد در جزئیات این دنیا غرق نشود که وقت خود را صرف چیزهایی کنید که اهمیت ندارد. از خود بپرسید، زمانی که صرف این کار می کنم در رسیدن من به هدفم تاثیر دارد؟ این توانایی را داشته باشید که موانع موجود در رسیدن به هدف را کنار بگذارید، یا اگر روشی که برای انجام کاری انتخاب کرده اید مفید نبود، چیز دیگری را امتحان کنید. انعطاف پذیر باشید. خمش پذیر باشید بدون اینکه بشکنید.

5. بدانید تا چه حد می توانید پیش بروید. دانستن محدودیت ها، محدود کننده نیستند، بلکه آزاد کننده است! قبول اینکه وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهید بسیار ارزشمند است. به خاطر داشته باشید، تکمیل هر کار شما را برای تکمیل کارهای بیشتر تقویت می کند. قدم های ساده بردارید و برای انجام کارهای بیشتر ادامه بدهید، و به مرور زمان یک حرکت بزرگ انجام خواهید داد.

6. قوانین بازی را بدانید. برخی قوانین قابل تغییرند و برخی دیگر نه. داشتن قدرت برای اینکه تغییر بدهید آنچه را که می توانید و قبول کنید آن چرا که نمی توانید تغییر دهید، یک قدم مهم در داشتن یک شخصیت جدی است. ترسیدن از جزئیاتی در زندگی که آرزو داشتید طور دیگری باشد، شما را محدود می کند. وقتی با یک مانع تزلزل ناپذیر روبرو شدید، به آن بپردازید و مسیر خود را ادامه دهید.

روش 3

1. به جلو نگاه کنید، نه به عقب. هرچقدر بزرگتر می شویم، تمایل به ادامه دادن رفتارهای جوانی داریم. همه افراد دوره هایی از درگیری بین میل به بی خیالی و خوشگذارنی و در مقابل آن بلوغ و مسئولیت پذیری را می گذرانند. بیایید روراست باشیم، معمولاً بالغ و جدی بودن، روش چندان خوشایندی در زندگی نیست. با این حال، جدی تر شدن در زندگی مستلزم درک این موضوع است که مزایای بلند مدت مسئولیت پذیری و مراقبت از کسب و کار از خوشی های لذت گرایانه مهمتر است. هر روز صبح به این آگاه باشید که تصمیمات پیش روی شما در روز شامل سرگرمی قبل به نفع کمال خواهد بود.

2. موقعیت اجتماعی خود را در نظر بگیرید. اگر می خواهید جدی باشید، از نحوه بازتاب رفتار هر روز خود آگاه باشید. شما همانطوری هستید که رفتار می کنید، بنابراین سعی در جدی و کامل بودن در فعالیت های طول روز، حتی موارد کوچک، برای واقعاً جدی بودن مهم است.

3. احساسات خود را کنترل کنید. یکی از مهمترین قسمت های بلوغ، توانایی کنترل احساسات است، نه اینکه احساسات شما را کنترل کنند. قبل از اینکه تحت تاثیر احساسات خود عمل کنید، آن را ارزیابی کنید. عمل کنید، واکنش نشان ندهید. وقتی با بلوغ رفتار می کنید، از جنبه عقلانی و استدلالی خود استفاده می کنید و نه جنبه جانوری و غریزی.

وقتی شخصی با شما صحبت می کند، به خصوص در لحظات درگیری، صبر کنید و پاسخی که می خواهید بدهید را بررسی کنید. همیشه آن چیزی که به ذهن می رسد بهترین جواب نیست. قبل از صحبت کردن فکر کنید. این مسئله را بخصوص در رفتارها بکار ببرید. رفتارها بیشتر از کلمات تاثیر دارند، بنابراین درباره این آگاه باشید که چطور فعالیت های شما روی سطح بلوغتان تاثیر می گذارد. آیا بعد از فکر کردن درباره مسئله عکس العمل نشان می دهید، یا بدون این که عواقب کاری را بسنجید به آن واکنش نشان می دهید؟

4. خودتان را دوست داشته باشید. بخشی از بالغ بودن، درک ارزش خودتان است. سرزنش کردن خود بخاطر اشتباهات، بسیار آسانتر از یادگیری از آنها است. اگر می خواهید بالغ تر شوید و زندگی جدی تری داشته باشید، سعی کنید به خودتان احترام بگذارید. محترمانه با بدن خود رفتار کنید. خوب بخورید، به اندازه کافی ورزش کنید و بخوابید.

دوستانی که برایتان ارزش قائل هستند را نگه دارید و از بقیه افرادی که اینطور نیستند خلاص شوید. دوستان به شما احترام می گذارند و درک می کنند که شما شخصیت خاصی هستید. شما هیچ تعهدی برای حفظ ارتباط با افرادی که احترامی برایتان در نظر نمی گیرند، ندارید. بخشی از بلوغ تصمیم گیری درباره افرادی است که با آنها ارتباط دارید.

روش 4

1. خود آگاه باشید. خود آگاه بودن به معنی خجالتی و دست پاچه بودن نیست، جنبه هایی که معمولاً به خودآگاهی مرتبط می کنیم، بلکه توانایی فکر کردن به خودتان هم در ظاهر و هم در باطن است.

2. به داشتن بهداشت مناسب عادت کنید. افتخار به خود، به اندازه عادت به بهداشت خوب برای یک فرد جدی بودن مهم است. همچنین باعث می شود احساس خوبی داشته باشید! موها و ناخن هایتان را کوتاه و مرتب نگه دارید.

چگونه شخصیت جدی داشته باشم

حداقل روزانه دو بار دندان های خود را مسواک بزنید. عادت به رعایت بهداشت دهان و دندان، نه تنها به دیگران نشان می دهد که شما یک فرد جدی و منظم هستید، بلکه به محافظت در برابر عفونت های باکتریایی هم کمک می کند و در کل برای سلامتی شما مفید است.

3. لباس هایی که دوست دارید را بپوشید و مرتب باشید. لباسی را بپوشید که آن را دوست دارید، این در نشان دادن اینکه فردی جدی هستید، اهمیت دارد. این بدان معنا نیست که شما مغرور یا بیش از حد خود پسند هستید، بلکه به این معناست که به اندازه کافی به خودتان اهمیت می دهد و مراقبت خود هستید.

روش 5

1. به دیگران کمک کنید. تمرکز روی “من” در دنیای امروزی بسیار آسان است، و اغلب فراموش می کنیم که یکی از با ارزش ترین و پربارترین کارهایی که می توانیم انجام دهیم، تمرکز روی آسایش دیگران است. وقتی برای دیگران مفید باشید، حتی در کارهای کوچک و روزمره، متوجه خواهید شد که احساس کلی شما در مورد شادکامی خودتان افزایش می یابد و اطمینان شما در کارها و اهدافی که دارید، بیشتر خواهید شد.

اطمینان بیشتر به خودتان و توانایی هایتان، منجر به افزایش بازدهی شخصی می شود، و به شما کمک کند تا فردی جدی تر باشید.

2. داوطلب باشید. در موقعیت های داوطلبانه محلی شرکت کنید. تنها در سال 2013، بیش از 62 میلیون آمریکایی مشغول انواعی از کارهای داوطلبانه بودند. آیا به کمک به بچه ها علاقه دارید؟ یا به افراد سالخورده؟ یا حیوانات؟ شاید بخواهید نظافت مسیرهای پیاده روی در یک پارک محلی کمک کنید یا برای افراد بی خانمان سوپ آماده کنید.

فرصت انجام کارهای داوطلبانه در همه جا به ویژه در مرکز شهر فراوان است. حتی دو ساعت در هفته یا حتی در ماه می تواند کمک کند تا حس تمرکز و هدف داشتن را به زندگی شما بدهد. داوطلب شدن نه تنها باعث می شود احساس خوبی به خودتان داشته باشید، بلکه شما را با دیگران مرتبط می کند، مهارت های اجتماعی تان را بالا می برد، با افسردگی مبارزه کرده و به حفظ سلامت شما کمک می کند.

3. قانون طلایی را تمرین کنید. وقتی طوری با دیگران رفتار می کنید که می خواهید با شما رفتار شود، یک حلقه حسن نیت ایجاد می کنید. این فقط به خاطر اخلاق نیست؛ هر چه بیشتر حسن نیت خود را به دیگران نشان دهید، احتمال بیشتری دارد که آنها در پیشرفت شما نقش داشته باشند.

صبر کنید، به عقب برگردید تا نگاهی به آنچه دست یافته اید بیندازید. به خاطر داشته باشید، داشتن حس غرور درباره انجام کارها به شما برای به انجام رساندن امور بیشتر انگیزه می دهد!

محیطی که در آن زندگی می کنید را به شکل فوق العاده ای درآورید. زمانی را برای تمیز و مجهز کردن منزل یا کار خود اختصاص دهید و آن را به شکل دلخواه دربیاورید. وقتی کنترل محیط خود را دارید، کنترل خود را نیز در دست دارید.  

منبع: wikihow

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه شخصیت جدی داشته باشم

چگونه شخصیت جذاب و دوست داشتنی داشته باشیم

کونتین هاردی ویراستار مقالات فناوری نیویورک تایمز معتقد است:

یکی از سؤالاتی که برخی از افراد از خود میپرسند؛ این است که آیا من خسته کننده هستم؟ پاسخ صادقانه به این سؤال این است که احتمالاً شما شخصیت جذابی دارید ولی میتوانید با رعایت برخی از نکات جذاب تر هم باشید.

شخصیت جذاب داشتن

برای این کار نیاز است مهارت ها، دانش و تجربیات جدید کسب کرده و نحوه اشتراک آنها با دیگران را فرابگیریم. به‌ تازگی برخی از کاربران وب‌ سایت Quora بر طبق تجربیات زندگی شخصی خود در رابطه با اینکه چطور میتوان شخصیت جذاب تری داشت، صحبت کرده اند. در ادامه برخی از سودمندترین این توصیه ها را با هم مرور می کنیم.

۱- مهارت های جدید بیاموزیم

اگر در شرایط مختلف بتوانیم با مهارت های خود کمک حال دیگران باشیم، مطمئنا به شخصیتی جذاب تبدیل خواهیم شد. از همین رو آنتونی لی از کاربران Quora  توصیه میکند تا می توانید مهارت های مختلف یاد بگیرید، از طراحی وب سایت گرفته تا خیاطی.
به این ترتیب ما تبدیل به فردی می شویم که همواره به او رجوع میشود؛ چه دوست ما بخواهد وب‌ سایتی برای تجارت جدید خود راه‌ اندازی کند ،چه بخواهد قسمتی از لباسش را که ناگهان پاره شده است بدوزد.

۲- کنجکاو باشیم

یکی از مواردی که جذاب نبودن ما را تضمین میکند این است که ذهن خود را به روی ایده ها و نظرهای جدید ببندیم. برای اینکه جذاب تر باشیم، باید دائم در جستجوی ایده ها و تجربیات جدیدی باشیم که احساس و افکار ما را تغییر میدهند.
سودهیر دسایی پیشنهاد میکند به یک یادگیرنده همیشگی تبدیل شویم. ذهنِ بازی داشته باشیم؛ کنجکاو باشیم؛ موارد جدید بیاموزیم تا دیدگاه های خود را عمیق تر و گسترده تر کنیم.

۳- یاد بگیریم چطور داستان خوبی تعریف کنیم

شاید تجربه ها و اطلاعات زیادی در ذهن داشته باشیم ولی اگر نتوانیم آنها را با دیگران در میان بگذاریم، فایده ای ندارد. درست به همین علت، مارکوس گیدولد معتقد است ما باید یاد بگیریم چطور داستان گوی خوبی باشیم:
هر چیزی که به ذهنمان میرسد در مکالمات خود استفاده نکنیم. به طرز هدفمندی افکار خود را شکل دهیم که وقتی آنها را به زبان می آوریم، جذاب باشند. زندگی خود را مانند هدیه‌ ای فرض کنیم که می توانیم به دیگران بدهیم، سپس آن را در زیباترین کاغذ کادوی ممکن بپیچیم.
جالب است بدانیم مطالعات جدید هم نشان میدهند که مردانی دارای توانایی داستان گویی بهتر، برای خانم ها جذاب تر هستند. محققان معتقدند داستان گوهای بهتر، بیشتر می توانند مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهند و عنان مکالمه را در دست بگیرند.

۴- سه داستان خوب برای تعریف در چنته داشته باشیم

اینکه بدانیم چطور داستانی را به‌ صورت بداهه تعریف کنیم، یک مهارت واقعاً مفید محسوب میشود. ولی اگر هنگام بداهه گویی کمی عصبی میشویم، خود را به چند داستان از پیش آماده شده مجهز کنیم تا یخ مکالمات را بشکنیم.

دیوش در این مورد میگوید:
وقتی کمدین ها روی صحنه هستند فقط در مورد «همه‌ چیز» صحبت نمی کنند، بلکه نمایش صحبت های خود را هم تمرین کرده اند. همیشه ۳ داستان متفاوت در ذهن داشته باشیم که مخاطب را سرگرم، آگاه یا درگیر کند.

۵- گوش کنیم و اشتیاق خود را نشان دهیم

بکی از راه هایی که میتوان به وسیله آن جذاب بود، این است که طوری عمل کنیم تا دیگران برای ما جذاب باشند. این ایده اولین بار توسط دیل کارنگی در کتاب معروفش “چطور دوست پیدا کنیم و افراد را تحت تأثیر قرار دهیم” در سال ۱۹۳۶ مطرح شد:
تعداد دوستانی که طی ۲ ماه با علاقه مند شدن به دیگران پیدا میکنیم، به‌ مراتب بیشتر از دوستانی است که طی ۲ سال با علاقه‌ مند کردن دیگران به خود پیدا خواهیم کرد.

کونتین هاردی ویراستار مقالات فناوری نیویورک تایمز معتقد است:

با دقت به دیگران گوش کنیم و با اشتیاق حرکات و محرک های آنها را دریابیم. تعداد کمی از ما واقعا در این امر خوب هستیم. اگر به هر کسی با نگرش مثبت گوش کنیم، او به نوعی در تجربه های زندگی خود منحصربه‌ فرد است. کار کردن روی این تکنیک باعث رشد خودمان هم میشود.

۶- سؤالات خوب بپرسیم

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

۷ راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

۵ ذهنیتی که شما باید توسعه دهید تا موفق شوید

۱۰ دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است

در یک میهمانی لازم نیست چیز زیادی از خود به حضار بگوییم تا ثابت کنیم جذاب هستیم؛ در عوض آنها را در یک مکالمه عمیق در رابطه با زندگی روزمره خودشان درگیر کنیم.

سؤالات حساب‌ شده در رابطه با آنها، علایق و اولویت‌ هایشان بپرسیم (البته طوری که فضولی در زندگی شخصی مخاطب نباشند). واقعاً به پاسخ ها گوش دهیم. بحث را با سؤالات حساب شده دیگر ادامه دهیم (البته باز هم از فضولی بپرهیزید). تا میهمانی تمام شود، ما به یکی از جذاب ترین افرادی تبدیل شده ایم که آنها تابحال دیده اند.
از پرسیدن سؤالات ساده هم خجالت نکشیم. ایوان راتلیف روزنامه نگاری که در نشریاتی مانند The new Yorker مقالاتی به چاپ رسانده، معتقد است:
تقریباً هیچ سودی در این وجود ندارد که وانمود کنیم چیزی را میدانیم، در حالی که نمیدانیم. با پرسیدن سؤالات ساده، احتمالاً می توانیم روی افرادی که تازه با آنها آشنا می شویم تاثیر بگذاریم.

۷- چیزی که به آن فکر می کنیم به زبان بیاوریم

کت لی معتقد است افرادی که در مورد هیچ‌ چیز نظری ندارند و موافق یا مخالف هیچ‌ چیز نیستند، شخصیت خسته‌ کننده‌ ای دارند. ما احساس میکنیم که هیچ‌ وقت نمی توانیم با آنها مکالمه ای داشته باشیم. باید تمرین کنیم نظر خود را در مورد موضوعات مختلف بگوییم، حتی اگر فرد مقابل خوشش نیاید.

۸- علایق خود را دنبال کنیم

به جای اینکه در مورد موضوعات متنوع و مختلف کسب اطلاع کنیم فقط برای این که انسان “بادانشی” باشیم، حوزه هایی را دنبال کنیم که واقعاً برای ما جذاب هستند. به این ترتیب وقتی در مورد این موضوعات با دیگران صحبت می کنیم، تصویر فردی فعال و پویا از خود نشان میدهیم.

۹- زیاد مطالعه کنیم

چگونه شخصیت جدی داشته باشم

اگر زمان و پول کافی برای جهانگردی داریم که خیلی عالی است، اگر نداریم، هنوز هم میتوانیم با مطالعه در مورد فرهنگ های مختلف و دوره های تاریخی مهم  اطلاعات سودمندی به دست بیاوریم؛ کتاب ها، وبلاگ ها و نشریات دوره ای در این راه به ما کمک میکنند. بر اساس یکی از مقالات تحقیقی در رابطه با تأثیرات مطالعه داستان‌ طی دهه گذشته؛ افرادی که بیشتر کتاب داستانی می خوانند، در همدلی و درک دیگران موفق تر هستند.

۱۰- شوخ طبعی خود را نشان دهیم

آودش سینگ پیشنهاد میکند در تعاملات خود حس شوخ‌ طبعی را توسعه دهیم. یاد بگیریم نیمه پر زندگی را ببینیم و عادت شاد بودن، حتی در شکست ها را در خود توسعه دهیم.
تحقیقات نشان میدهد مردان شوخ طبع، بیشتر برای زنان جذاب هستند؛ احتمالاً به این دلیل که باهوش‌ تر به نظر میرسند.

۱۱- اوقات خود را با افراد جذاب بگذرانیم

افرادی که با آنها وقت می گذرانیم، شخصیت ما را تحت تأثیر قرار میدهند. اگر همراه با افراد خسته کننده، بدخلق یا جدی باشیم؛ احتمالاً خیلی زود مثل آنها می شویم. این امر در مراوده با افراد جذاب هم صادق است. به گروه‌هایی از افراد علاقه مند که به دنبال جستجوی علایق خود هستند، بپیوندیم.

۱۲- یکی از علایق خود را به صورت عمیق و جدی دنبال کنیم

شاید علاقه داشته باشیم که در مورد همه چیز اطلاعات داشته باشیم و مقداری دانش در زمینه های مختلف کسب کنیم. بجای این کار، سعی کنیم که در مورد یک حوزه کاری اطلاعات زیادی داشته باشیم و در آن حوزه تجربه خوبی کسب کنیم.
اپریل فونتی معتقد است افرادی جذاب هستند که یک چیز را با جدیت و علاقه به‌ صورت طولانی‌ مدت پیگیری میکنند. فرقی نمیکند که این افراد دانشمندان موفقی باشند یا افراد پرتلاش عادی.

۱۳- دوره های ارتقای شخصی بگذرانیم

بیل کانولی که یک کمدین است میگوید:
هنر بداهه گویی میتواند مهارتهای ارتباطی ما را در زندگی روزمره توسعه دهد. این هنر باعث خواهد شد ما شنونده های بهتری باشیم و به‌ خوبی روی صحبت‌ های فرد مقابل خود تمرکز کنیم؛ به جای اینکه روی چیزی تمرکز کنیم که در ادامه مکالمه خواهیم گفت.

کن گرِگ معتقد است:
حتی اگر خجالتی هستیم و هیچ‌ تمایلی به رفتارهای جمعی و عمومی نداریم، بداهه گویی کمدی به ما کمک میکند سریعتر فکر کنیم، یاد بگیریم چطور دوباره سرزنده باشیم (چیزی که بسیاری از افراد بالغ فراموش کرده اند) و حس راحت تری هنگام بازیگوشی مقابل دیگران داشته باشیم. این امر به ما کمک میکند که در تعامل با دیگران بهتر عمل کنیم.

۱۴- با جمع‌ های جدید بیرون برویم

شاید یکی از دلایلی که باعث میشود احساس جذاب بودن نداشته باشیم، این است که با افرادی وقت خود را می گذرانیم که ما را تحسین نمی کنند. در اینگونه موارد باید جمعی را پیدا کنیم که به‌ خوبی متوجه ارزش‌ های ما میشوند و جذابیت ما را درک میکنند.
خود را با دیدن انسان های جدید به چالش بکشیم، با جمع های جدید بیرون بروید و انسان های دیگر با نظرات و دیدگاه‌ های متفاوت را تجربه کنیم. بدون تردید افراد جذاب و افرادی که ما را جذاب می پندارند، پیدا میکنیم.

مطلب قبلی

زندگینامه ژول ورن – شاعر و نمایشنامه نویس

مطلب بعدی

عادت های ثروتمندان جوان را بشناسید

چگونه در زندگی موفق شوید: 13 نکته تغییردهنده زندگی

راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه…

موفقیت به معنای اتخاذ یک انتخاب بزرگ نیست، بلکه به معنای…

چگونه شروع به استفاده از قانون جذب کنیم؟ 8 موردی که همین…

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

ما معتقدیم که : برنده ها ساخته تغییرند نه تقدیر / www.razekahkeshan.com

به نام خدا

تا به حال چقدر برای شما پیش آمده است که بدلیل نداشتن رفتار قاطع، دچار مسئله و یا هزینه‌های بزرگ شدید ؟

اینکه نتوانستیم به راحتی “نه” بگوییم و یا از حق و حقوق خود دفاع کنیم،اینکه مدیر و یا همکار ما پروژه‌های بیشتر و خارج از تعهد کاری ما گردن ما انداخته است و سکوت‌ کردیم،اینکه راننده تاکسی بقیه پول ما را نداده و یا فردی در صفی که ایستاده‌ایم زده تا کارش را پیش ببرد و ما باز سکوت کردیم،یا اینکه در روابط عاطفی، پیش از حد سرویس‌دهنده شده‌ایم و برای خود و خواسته‌های خود ارزش قائل نبودیم،و ده‌ها مورد دیگر که یادآوری آنها احساس ما را بهم می‌زند، نشانه نداشتن قاطعیت در رفتار ما هست

چگونه شخصیت جدی داشته باشم

در این کتاب الکترونیکی سعی کردم تا با تعریف صحیح از قاطعیت، اهمیتِ داشتنِ این ویژگی مفید و ضروری را بیان کنم و در ادامه راهکارهایی آورده‌ام که برای افزایش قاطعیت در رفتار خود، بسیار موثر است

از شما دوست عزیز متشکرم که این کتابچه الکترونیکی را دانلود کردید و در حال مطالعه آن هستید، خوشحال می‌شوم این کتابچه را برای عزیزان خود ارسال کنید تا آنها هم از این مطلب استفاده کنند

دوستت دارمسید محمدسعید میریونسیمشاور و مدرس اصول ارتباطات

رفتار قاطعانه نه به معنی سلطه‌جویی و نه رفتار ظالمانه است !رفتار قاطع یعنی، من برای خود، خواسته‌های خود و زمان خود ارزش قائل هستم، و با اعتماد به نفس کامل علاوه بر ابراز احساسات و نظرات خود، با رفتاری محترمانه مانع تحمیل نظرات دیگران بر تصمیماتم می‌شوم،همچنین در عمل به تصمیمات خود با انضباط فردی بالایی برخورد می‌کنم و می‌دانم که این من هستم که آفریننده تمام لحظات و فرمانروای زندگی خویشتنم

افراد قاطع، دارای ویژگی‌های رفتاری یکسانی هستند که همین ویژگی‌ها باعث شده تا شخصیت قاطعانه در آنها شکل بگیرد

1. بیانِ صریحِ نظرات و احساسات خود2. مانع تحمیل نظرات دیگران در زندگی خود هستند3. بی‌احترامی نمی‌کنند و بی‌احترامی را نمی‌پذیرند4. نه ظالم می‌شوند نه مظلوم5. کنترل و مدیریت احساسات دارند6. از اینکه به راحتی “نه” بگویند، احساس گناه نمی‌کنند7. حرفشان، حرف هست8. خود انضباطی قوی در انجام کارها دارند9. در برخورد با مسائل و موقعیت‌های جدید بسیار جسور و شجاع هستند10. دارای حس درونی خودباوری و خود اتکایی بالایی هستند

جالب است بدانید اگر کسی رفتار قاطعانه نداشته باشد، قطعا رفتار مُنفعلانه از خود بروز می‌دهد؛

در برابر پیش‌آمدها واکنش خجولگرایانه از خود بروز دهیم و در برابر مسائل و اتفاق‌ها بجای برخوردهای مفید و متناسب با آن موقعیت، خود را قربانی شرایط بدانیم و مظلومانه، ظلم‌پذیر شویم و همه تقصیرها را گردن دیگران بیاندازیم،افراد منفعل معمولا سکوت می‌کنند، و این سکوت را از اوج بزرگ منشی خود می‌دانند، در صورتی که این سکوت از نداشتن قاطعیت و جسارت برای حفاظت از خودشان است

در زیر تعدادی از ویژگی‌های یک فرد منفعل را بیان کرده‌ام، داشتن حتی تعدادی از این ویژگی به نشانه منفعل برخورد کردن شما در موقعیت است

1. دارای سطح اعتماد به نفس پایین2. برای خود ارزش قائل نیستند و همیشه دیگران را مقدم می‌دانند3. نسبت به حق و حقوق خود ناآگاه و بی‌تفاوت هستند4. احساس گناه بیش‌ از حد نسبت به دیگران دارند5. ترسو هستند6. استاد بازیگری در نقش قربانی هستند7. اختیار رای ندارند8. خواسته‌ها و احساسات خود را سرکوب می‌کنند9. متوقع هستند و دوست‌دارند بیش‌تر درک بشوند10. جمع گریز هستند11. دوست ندارند راجع‌به اشتباهات خودشون صحبت کنند

در اینجا یک نکته طلایی وجود دارد و آنهم اینکه، اکثرا فکر می‌کنیم رفتار منفعلانه برای افراد درونگرا هست، شاید شما دارای شخصیت برونگرا باشید، و تعدادی از این ویژگی‌های گفته شده در شما وجود داشته باشد،نکته طلایی دقیقا همین جا هست، حتی افراد برونگرا نیز می‌توانند رفتار منفعلانه از خود بروز دهند، و این دقیقا به موقعیت و رابطه ‌ایست که در آن قرار گرفته‌اند، یعنی، شاید یک نفر در یک رابطه کاری بسیار قاطع باشد ولی همان فرد در روابط عاطفی دچار خجولی و رفتار منفعلانه باشد!پس دقت کنید، اول اینکه، داشتن رفتار قاطعانه و یا منفعالانه ربطی به شخصیت درونگرا و برونگرا ندارد،و دوم اینکه، داشتن قاطعیت و یا خجولی در هر رابطه‌ای جدا از رابطه دیگر است

که با تحلیل و مهارت آموزی می‌توانید در تمام جنبه و سطوح ارتباطی خود، رفتار قاطعانه و موثر داشته باشید.

احتمالا الان برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه می‌توانیم قاطعیت رفتاری خود را افزایش دهیم؟؟ در ادامه یک لیست از کارهایی که با انجام آنها می‌توانید رفتار قاطعانه خود را تقویت کنید آورده‌ام

1. از حق و حقوق خود آگاهی بیابیدبه میزانی که از قانون و حقوق خود آگاهی داشته باشید، قاطعیت شما رشد می‌کند، چون از آن به بعد می‌دانید که قلمروی شما تا کجا هست و در برابر تهدید دیگران نمی‌ترسید،دقیقا افراد فوق موفق و ثروتمند جهان، بدلیل آگاهی از قوانین، توانسته‌اند کسب و کار خود را قاطعانه رشد دهند چون ناآگاهی، باعث ترسویی و کشتن جسارت و بلند پروازی می‌شود.

2. خواسته‌های خود را با صراحت بیان کنید هرچقدر در بیان خواسته‌ها و احساسات خود صریح‌تر و شفاف‌تر عمل کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر است،دیدید افرادی را که یک حرف را دور سر خود می‌چرخانند و آخر سر نمی‌دانید که چه می‌خواهند؟! و کلا دوست ندارید با اینجور افراد ارتباط داشته باشید، و معمولا هم در دست به سر کردن این افراد راحت‌تر اقدام می‌کنیم، در مقابل هستند افرادی که با صراحت و شفافیت چنان صحبت می‌کنند که محو خواسته آنها می‌شویم و اصلا عاشق گذراندن وقت خود با آنها هستیم، چون صراحت و شفافیت کلام، دقیقا بر قدرت تاثیرگذاری و قاطعیت فرد اثر می‌گذارد.

3. بپذیرید که هرکسی مسئول رفتار خودش هستزمانی که فکر می‌کنید رابین‌هود زندگی دیگران هستید، و همه سعی و تلاش خود را می‌کنید تا ناجی یک عده قربانی (افراد منفعل) باشید، معمولا به تجربه ثابت شده، چنان خود را غرق مسائل او می‌کنید که یادتان می‌رود شما تنها و تنها مسئول رفتار و زندگی خودتان هستید! بله کمک به دیگران باید باشد، اما نه دیگه آنقدر که زندگی خود را کنار بگذارید و مهر طلبانه دائما در حال سرویس دهی شوید و عملا آنقدر شخصیت دهندگی را در خود رشد بدهید که یادتان برود شما انسان هستید نه ماشین خدمت به دیگران! و نیاز به گیرندگی نیز هستید!اگر می‌خواهید قاطعیت در شما رشد کند سعی کنید هر دو شخصیت دهندگی و گیرندگی را در وجود خود متعادل ایجاد کنید، یعنی ضمن اینکه بر زندگی دیگران موثر هستید، اول اجازه بدهید برای رفع مشکل و مسائلشان به سراغتان بیایند و بعد حد تعادل را حفظ کنید و گیرندگی مهر، محبت و احترام را از دیگران داشته باشید، حتی کمی گیرندگی خود را قوی‌تر کنید و بیشتر از دیگران طلب کنید

4. درباره احساسات خود صحبت کنید

بجای اینکه احساس خود را بروز دهید، درباره آن احساس صحبت کنیدمثلا وقتی از دست کسی عصبانی هستید، بجای پرخاشگری، بگذارید کمی بگذرد، آرام که شدید، با طرف به گفتگو بنشینید و علت عصبانیت خود را از رفتار او بیان کنید،ما انسان هستیم، قدرت تکلم و اختیار انتخاب داریم، پس باید نسبت به بقیه موجودات در حل تعارض خود متفاوت برخورد کنیم، وگرنه گاو خشمگین چون نمی‌تواند صحبت کند، شاخ می‌زند،هر چقدر در قدرت بیان احساسات خود قوی‌تر شوید، جذابیت شما بیشتر می‌شود، چون مردم عاشق کسانی‌ هستند که همیشه حرفی برای گفتن دارند؛ حرف زدن مهمترین کانال ارتباطی ست، پس تا می‌توانید بر مهارت‌های گفتگو مسلط شوید تا راحت‌تر تعارض‌های خود را حل کنید.

5. “نه” گفتن را بیاموزید فکر نمی‌کنم نیاز به توضیح باشد، همه ما می‌دانیم افرادی که راحت‌تر “نه” می‌گویند، راحت‌تر زندگی می‌کنند،چون از همان اول برای خود و زمان خود ارزش قائل می‌باشند و با یک “نه” گفتن در مقابل خواسته بیجای دیگران، خود را دچار مسائل و گرفتاری‌های بعدی نمی‌کنند،

آقای استیو جابز (خالق برند اپل) در جواب سوال مصاحبه‌گر که پرسیده بود از کدام کارهایی که انجام دادید، خشنود هستید؟ گفت، من ازکارهایی که نکردم و پیشنهادهایی که جواب “نه” دادم بیشتر راضی هستم تا کارهایی که کردم، چون با گفتن هر “نه” وقت برای انجام کارهای خودم داشتم که الان من را به اینجا رسانده.گفتن “نه” = قاطعیت

6. زمان بیشتر طلب کنید وقتی پیشنهادی به شما می‌شود، همیشه سعی کنید، فرصت بخرید، وقتی فرصت می‌گیرید، آنوقت می‌توانید با تمرکز بیشتر به جزئیات توجه کنید و احتمال موفقیت خود را افزایش دهید،گرفتن وقت، یکی از کارهایی ست که افراد قاطع انجام می‌دهند و به دیگران می‌فهمانند که ما هستیم که از میان این فرصت‌ها، فرصت‌ دلخواه را انتخاب می‌کنیم نه فرصت‌ها ما را، و این اوج اقتدار و قاطعیت است.7. افعالتان را عوض کنیدقدرت واژگان یکی از مهمترین مواردی ست که اساس رفتار و زندگی ما را می‌سازد، هر واژه‌ای یک قدرت و فرکانس در ذهن ما ایجاد می‌کند، با استفاده مداوم از واژگانی که فرکانس انرژی بالایی دارند، ذهنیت و طرز فکر ما قدرت می‌یابد و از آنجایی که طرز فکر ما بر نوع برداشت‌ها و رفتار ما نسبت به مسائل تاثیر می‌گذارد، با بکار بردن بعضی افعال می‌توانیم قاطعیت محکم از خود بسازیمبطور مثال :

8. قدرت انتخاب انتخاب کردن دقیقا مثل یک عضله در بدن می‌ماند که به میزان استفاده از آن قوی می‌شود، در واقع انگار ما عضله‌ای در وجود خود داریم، به نام عضله تصمیم‌گیری به میزانی که تصمیم‌های درستی در زندگی خود می‌گیریم این عضله فرضی قدرت می‌گیرد و پس از مدتی ما در انتخاب‌های خود تصمیم‌های درست‌تر را می‌گیریم،گاهی در زندگی آنقدر از تصمیم‌گیری دست کشیدیم که جرات و توان جسارت ما کاهش یافته!!یادتان باشد به میزانی که تصمیمی می‌گیرید و آن را به سرانجام می‌رسانید، قدرت انتخاب شما افزایش می‌یابد، و این مور رابطه مستقیمی با قاطعیت فردی دارد،افرادی که قاطع هستند در انتخاب و تصمیم‌گیری خود با قدرت حاضر می‌شوند و قاطعانه تصمیم خود را عملی می‌کنند،برای تمرین به شما پیشنهاد می‌کنم همین الان یک لیست از کارهایی که می‌خواهید انجام دهید بنویسید و بجای تعلل دست به انتخاب بزنید؛تمرین دوم : یکی از مواردی که مدتها هست که دو به شک هستید را یادداشت کنید و با قاطعیت دست به انتخاب بزنید،

به میزانی که در انتخاب‌های خود بجای تعلل و گرفتن کاسه چه کنم چه کنم ؟! در دَست، قاطعانه برخورد می‌کنید، شخصیت شما از جذابیت و اقتدار درونی برخوردار می‌شود

9. غیر موثر باشید قرار نیست در تمام روابط خود موثر عمل کنید!! گاهی باید غیر موثر باشید، شاید بپرسید یعنی چه ؟! ما باید روابطی را که برایمان زیان آور هست را با قاطعیت تمام حذف کنیم، قرار نیست با هرکس و در هر کجا روابط موثر ایجاد کنیم!! باید با برخی افراد که پای خود را فراتر از گلیمشان دراز می‌کنند، چنان محکم و با قاطعیت رفتار کنیم که بدانند حد و مرز هر رابطه کجا هست!آیا تا به حال حصار مزرعه سبز به گوشتان خورده ؟فکر کنید شما یک مزرعه بزرگ و سر سبز دارید که انواع میوه‌ها و گل‌های خوش رنگ و خوش عطر در آن کاشته‌اید و از دیدن و داشتن آن لذت می‌برید،حالا درکنار مزرعه سبز شما یک جاده مال رو وجود دارد که گاو و گوسفندان از آن عبور می‌کنند،اگر شما برای مزرعه خود حصاری در نظر نگیرید، هر لحظه گاوی وارد مرزعه شما شده و خوب از علف و گل و میوه‌های شما می‌چرد و استفاده می‌کند، در نهاید با دفع مدفوع مزرعه را به گند می‌کشد و می‌رود،این مزرعه دقیقا دل و زندگی شما هست، شما اگر برای روابط خودتون حد و مرزی قائل نباشید، هر کسی به زندگی شما وارد می‌شود و پس از استفاده و سیر شدن، به راحتی شما را با کوله‌باری از مسائل رها می‌کند و می‌رود،پس باید برای مزرعه سبز خودتان با قاطعیت رفتاری خود حصاری در نظر بگیرید که هرکسی جرات و توان وارد شدن را نداشته باشد.10. اراده قوی، بهانه‌ها ممنوع زمانی می‌توانید در روابط خود قاطعانه برخورد کنید که، اول از همه با خودتان قاطعانه رفتار کنید، وقتی در انجام کاری و یا رسیدن به هدفی، هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیرید و با خود انضباطی و اراده قوی، کارهای خود را به هر نحوی که شده پیش می‌برید، و حتی برای لحظه‌ای اجازه نفوذ افکار منفی و ناامید کننده به ذهن خود نمی‌دهید، آنگاه می‌توان گفت، قاطعیت در شما بصورت ذاتی در حال شکل‌گیریست،افرادی که در روابط خود قاطع هستند، کسانی‌اند که اول از همه با خودشان قاطع و محکم برخورد می‌کنند و هرگونه احساسات مخرب که مانع رسیدنشان به اهداف و آرمان‌هایشان می‌‌شود را پس می‌زنند آنگاه در دنیای بیرون به چشم شخصیتی راسخ و عملگرا دیده می‌شوند،برای اینکه بتوانی قاطعیت را در روابط خودت ایجاد کنی، اول از همه با خودت قاطع باش و نگذار افسار زندگیت به دست امیال سست درونی‌ات بیوفتد، یادت باشد، تو فروانروای زندگی و ارباب سرنوشت خویش هستی

دوستت دارمسید محمدسعید میریونسیمشاور و مدرس اصول ارتباطات

www.razekahkeshan.com

ما معتقدیم که : برنده ها ساخته تغییرند نه تقدیر / www.razekahkeshan.com

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

چگونه شخصیت جدی داشته باشم

برای همه ما مهم است که بدانیم دیگران در مورد ما چه فکری می‌کنند، بخصوص در اولین ملاقات با دیگران دوست داریم به گونه‌ای رفتار کنیم جذاب باشیم و که به دل آن‌ها بنشینیم و حس خوبی در آن‌ها ایجاد کنیم. زبان بدن و کلمات ما در ثانیه‌های اول ملاقات، می‌توانند روی جذابیت ما و در نتیجه در نظر دیگران تاثیر بگذارند. حال ببینیم که چگونه می‌توانیم در کمترین زمان جذاب باشیم و بیشترین تاثیر را روی فرد مقابلمان بگذاریم. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب

بسیاری از آدم‌ها تلاش می‌کنند تا مهربان، مراقب و دلسوز باشند. اما برای برخی از مردم همیشه این تلاش‌ها نتیجه نمی‌دهد. رفتارها یا عادت‌های بدی وجود دارند که آدم‌ها را غیرجذاب و آزاردهنده نشان می‌دهند و معمولا کسی نمی‌خواهد اطراف این گونه آدم‌ها باشد. به تعدادی از این عادت‌های آسیب‌زا در اینجا اشاره می‌شود. ممکن است است آدم‌ها از وجود چنین ویژگی‌هایی در خودشان آگاه نباشند، اما این دلیل نمی‌شود که دیگران آن را نادیده بگیرند. بنابراین اگر شما هم این عادت‌ها و رفتارها را در خودتان پیدا کردید تلاش کنید آن ها را اصلاح کنید. تلاش کردم که در بخش یک برداشت راه راهایی از دست این ویژگی‌ها را نشان دهم. 
شما هم احتمالا غیرجذاب هستید، اگر…  (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

بدن ما زبان مخصوص خودش را دارد و الفاظ آن همیشه محبت‌آمیز نیستند. زبان بدن شما به احتمال زیاد بخش جدایی‌ناپذیر وجود شما است، تا جایی که ممکن است حتی فکرش را هم نکنید که تا چه حد می‌توانید در برداشت دیگران از شخصیت شما و جذابیت‌تان تایر گذار باشد.. پس اگر تاکنون به فکر زبان بدن خود نبوده‌اید، وقت آن رسیده کاری کنید چون ممکن است در حرفه‌تان تاثیر منفی بگذارد. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

بعضی‌ها سعی می‌کنند به خیال خودشان طوری رفتار کنند یا حرف بزنند که نیت قلبی‌شان مشخص نشود، غافل از این که نشانه‌هایی وجود دارند که افراد از روی آن‌ها می‌توانند به راحتی به شخصیت و منش آن‌ها پی ببرند و آن‌ها را به قضاوت بنشینند. اطلاع از ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی کمک نماید. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

آیا تا کنون حرف‌ها یا عباراتی را گفته‌اید که به سرعت از گفتن آن‌ها پشیمان شده باشید؟ به احتمال زیاد گه‌گاه این اتفاق برای همه ما پیش می‌آید، اما چنین موضوعی برای افراد باهوشی که با دقت کلمات و جملات خود را قبل از بیان آن‌ها برمی‌گزینند، یک اتفاق عادی نیست. باید در کلام هم جذاب بود!
(برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

ما در زندگی روزمره خود در اجتماع، محل کار یا در میان بستگان با افراد مختلفی در ارتباط هستیم که ممکن است برخی از آنان بسیار به دل ما بنشینند و برخی‌ها را اصلاً دوست نداشته باشیم. ویژگی شخصیتی افراد می‌تواند نقش مهمی در این موضوع داشته باشد. اما زندگی به گونه‌ای‌ است که باید با همه افراد جامعه چه کسانی که رفتارشان را می‌پسندیم و چه کسانی که نمی‌پسنیدم، در ارتباط باشیم. پس بهتر است یاد بگیریم با افرادی که با آن‌ها در تعامل هستیم؛ به‌خصوص کسانی که دوستشان نداریم، چگونه رفتار کنیم تا زندگی راحت‌تر و آرام‌تری داشته باشیم. 

ادامه مطلب…

ما همیشه مجبور نیستم به تمام درخواست‌های دیگران یا چیزهایی که ما را وسوسه می‌کنند یا تمرکزمان را به هم می‌ریزند، بگوییم “بله”. نه گفتن از جمله مهارت‌های زندگی است که آموختن آن می‌تواند در رسیدن به اهدافمان کمک کند.

ادامه مطلب…

برخی انسان‌های ویژگی‌های شخصیتی قوی و قدرتمندی دارند که با بهره‌گیری از آن‌ها توانسته‌اند رهبری عده زیادی را بر عهده بگیرند، متفاوت با دیگران باشند و تغییر و تحولات بزرگی را بیافرینند. حال این ویژگی‌های شخصیتی ممکن است در نگاه بعضی‌ها گستاخانه یا سلطه‌جویانه باشد، در حالی که این‌طور نیست. آن‌ها تنها به درک درستی از خود و اطرافیان‌شان رسیده‌اند.
(برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     ثبت اشتراک نسخه آنلاین

چگونه شخصیت جدی داشته باشم

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

توسعه و پشتیبانی توسط ایران دروپال   |   میزبانی توسط پارس پک

اشتراک گذاری این مطالب در:

داشتن یک شخصیت قوی، باعث ثبات رفتاری در تعاملات اجتماعی می‌شود. شما وقتی قرار است برای اولین بار با یک نفر آشنا شوید، برای اعتماد کردن به او شخصیتش را ورانداز می‌کنید. قطعاً اگر به خود اعتماد و اطمینان زیادی داشته باشد، شما هم به او اعتماد می‌کنید. وقتی با تزلزل و با حالت شرمندگی با شما صحبت کند، اعتمادتان نسبت به او کمتر می‌شود.
شخصیت مقتدر باعث می‌شود به خودتان باور پیدا کنید. در عین حال اعتماد دیگران را هم نسبت به خود جلب کنید. راه‌های زیادی برای داشتن شخصیت قوی وجود دارد. از نظر ما بهترین راه برای تقویت شخصیت عبارتند از:

افرادی که شنونده‌های خوبی هستند، شخصیت قوی‌تری دارند. زیرا با گوش دادن به صحبت‌های گوینده، گویی او را به سمت خود جذب می‌کنید. با این رفتار به او نشان می‌دهید از صحبت‌های او لذت می‌برید. بنابراین گوینده از اینکه با شما صحبت می‌کند، حس لذت توأم با اعتمادی نسبت به شما دارد.
وقتی برای گوش دادن به صحبت‌های دیگران ارزش و احترام زیادی قائل باشید، در واقع با این کار احترام برای خود خریداری می‌کنید. زیرا متقابلاً دیگران هم به صحبت‌های شما گوش می‌دهند و شما را فردی قابل اعتماد و قوی می‌پندارند. حتی اگر این جملات را بر زبان نیاورند، به آن گوش می‌دهند.

هیچ گاه از یادگیری مهارت‌های جدید دست نکنید. یکی از ویژگی‌های بارز افراد قدرتمند، داشتن توانایی صحبت‌کردن است. همچنین این افراد اطلاعات عمومی زیادی دارند. در عین حال تخصص‌ آن‌ها در یک زمینه بسیار بالاست. به همین دلیل دیگران را فوراً مجذوب خود می‌کنند.
اگر به دنبال شخصیت قوی هستید، ابتدا باید اطلاعات خود را افزایش دهید.

چگونه شخصیت جدی داشته باشم

برای تبدیل شدن به یک شخص قوی باید تعاملات خود را با دیگران افزایش دهید. گوشه‌گیری و انزوا باعث اقتدار نمی‌شود. بلکه برعکس قدرت را از شما می‌گیرد. وقتی فرد سخنوری باشید و در جمع‌های دوستانه بتوانید سکان صحبت را به دست بگیرید، دیگران محو شما می‌شوند.
برای داشتن شخصیت قوی باید بتوانید با اطلاعات قوی صحبت کنید. هر جمله‌ای را بر زبان نرانید و قبل از صحبت کردن خوب فکر کنید. جملات زیبا، حرف‌های تکان دهنده و تاثیرگذار یکی از راه‌های تبدیل شدن به یک شخصیت قدرتمند است.

داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس برای قدرتمند بودن لازم است. وقتی در جمع هستید از ابراز عقیده‌ی خود نترسید. وقتی با کسی روبه‌رو می‌شوید که عقاید شما برخلاف نظر اوست، نباید به دلیل شرم و ترس از ابراز عقایدتان امتناع کنید. اگر عدم ابراز عقاید دلایل دیگری جز ترس و شرم دارد، می‌توانید آن را کتمان کنید.

برای تبدیل شدن به شخصیت قدرتمند داشتن تعاملات اجتماعی با افراد زیاد تاثیرگذار است. وقتی روابط اجتماعی قدرتمندتری داشته باشید، بدون شک بر روی شخصیت شما تاثیر می‌گذارد.

برای داشتن شخصیت قوی، اعتماد به نفس نقش موثری را ایفا می کند. به همین دلیلخودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

🤩👍

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

هدف ما در اینجا این است که اول نگرش شما را نسبت به موفقیت (به خصوص موقعیت های موفقیت در ایران) درست کنیم و بعد در قسمت های پیشرفته آموزش هم قرار بدیم مثل آموزشهای بازاریابی مثل کسب و کار شخصی و …

© تمامی حقوق برای شرکت خودساخته محفوظ می باشد . نشر با ذکر منبع بلامانع استطراحی و پشتیبانی: «وب‌کاستر»

چگونه شخصیت جدی داشته باشم
چگونه شخصیت جدی داشته باشم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *