چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

 
helpkade
چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم
چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

ایسنا نوشت: آزادی عمل و توانایی‌های بالقوه انسان تنها با بروز خود حقیقی افراد آشکار می‌شود با این وجود از همان دوران کودکی خانواده و جامعه آینه‌ای می‌شود که ما خود را در آن تماشا کرده و بر اساس ارزش‌های آنها خود را می‌پذیریم؛ به عبارت دیگر با زدن نقابی دروغین بر چهره‌مان نقشی ایفا می‌کنیم که با “خود” واقعی ما بیگانه است اما در این حالت مورد پذیرش جامعه قرار گرفته و همان کسی می‌شویم که به “من” اصلی هیچ شباهتی ندارند. اما به واقع شخصیت حقیقی ما که پشت نقاب‌هایی پنهان شده چیست و ما کیستیم؟. 

براساس علم شخصیت‌شناسی، “کهن‌الگوها” رفتارهای غریزی هستند که به منظور درک پدیده‌ها به صورت ازلی و ناآشکار در انسان وجود دارند؛ به عبارت دیگر کهن الگوها ساختار بنیادین شخصیت هر فرد چون پایگاه طبقاتی، مذهب، تجارب زندگی، ظاهر جسمانی، رنگ و بوی خاص و هوش را شرح می‌دهد. شناخت این شاخه از علم روانشناسی موجب می‌شود تا بتوانیم شناخت بهتری از خصوصیات درونی خود پیدا کنیم. در همین راستا دکتر گوهریسنا انزانی- روانشناس متخصص در گفت‌وگو با ایسنا معتقد است که شناخت کهن الگوهای مردان و زنان موجب درک هر فرد از خود و نوع برقراری ارتباطش با دیگران می‌شود، این الگوهای رفتاری وسیله‌ای برای فهم انگیزه‌های اجباری، اضطراب‌ها، افسردگی‌ها، رضایت‌مندی‌ها و… را برای هر فرد فراهم می‌کند.

به گفته رئیس کلینیک تنفس دوباره رفتارها و نگرش‌های فرد ابتدا با استعدادهای درونی و ذاتی در قالب شیوه‌های کهن الگویی شکل می‌گیرند و سپس مورد تایید یا تکذیب دیگران قرار می‌گیرند و باعث اضطراب، غرور یا شرمندگی فرد می‌شوند. اگر کهن الگوی فرزند با کهن الگوی والدین مطابقت نداشته باشد باعث ناامیدی و خشم والدین می‌شود که این خشم موجب منزوی شدن فرزندان خواهد شد، البته اگر والدین بتوانند کهن الگوها را بشناسند و مهارت‌های زندگی لازم را برای پرورش فرزند خود آموزش ببینند می‌توانند اعتماد به نفس فرزندان را افزایش دهند و باعث رشد تمام استعدادهای درونی فرزند خود شوند که در نهایت رضایت‌مندی و آرامش را برای فرزندشان به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش ایسنا، افراد معمولا بیش از یک تیپ شخصیتی دارند و کهن الگوها در شرایط متفاوت زندگی به شیوه های متفاوت ظاهر میشود که برای رسیدن به تعادل نیاز است با کهن الگوها آشنا شده و تمام کهن‌الگوها را با تعادل در درون خود رشد دهیم و در مواقع نیاز از آنها استفاده کنیم. کهن الگوها به دو گروه اصلی “مردانه” و “زنانه” تقسیم می‌شوند که دکتر انزانی هر یک از زیر مجموعه‌های گروه‌ها را اینطور تشریح کرد:

کهن‌الگوهای مردانه:

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

این مردان سخن‌ور اما حقه‌باز  به نظر می‌رسند
 

1- گروهی از مردان ارتباطات اجتماعی و روابط عمومی بسیار بالایی دارند. آنها به راحتی سخن‌وری می‌کنند بطوریکه در مکالمه و مذاکره بسیار پر قدرت هستند اما گاها حقه‌باز به نظر می‌رسند. آنها ذهنی سریع و پویا دارند و اغلب خوش‌شانس و عاشق رویاپردازی هستند، روان و ساده سخن می‌گویند، موقعیت‌های مختلف را به راحتی درک می‌کنند، از هوشی بیش از حد نرمال برخوردارند، معمولا در جمع‌های غمگین با سخنانی دلچسب و دلنشین دیگران را خوشحال می‌کنند، بازیگران موفقی هستند که به محض ورود در هر جمعی همه را شاد و خوشحال می‌کنند، به راحتی زبان‌های مختلف را یاد می‌گیرند و بسیار خوش سفر هستند. اما این تیپ شخصیتی علاقه‌ای به ازدواج ندارند و از تاهل و مسئولیت، حس مالکیت و وابستگی به زنان گریزان‌اند زیرا دوست ندارند قید و بندی در روابط زناشویی داشته باشند و ترجیح می‌دهند که در لحظه زندگی کنند. آنها چندان به نتایج کارهای خود فکر نمی‌کنند و نمی‌توانند نظم و قاعده را به فرزندان خود آموزش دهند اما با فرزندان‌ خود به خوبی بازی می‌کنند و زندگی آنها در کنار فرزندانشان سرشار از هیجان خواهد بود.

این مردان منظم هستند

2- در کهن الگوهای مردانه دسته‌ای از مردان هستند که در گروه “برادرانه” قرار می‌گیرند، این افراد بسیار منظم، قانونمند، مبادی آداب، برنامه‌ریز، هدفمند، پیگیر، با اراده، متفکر، منطقی و برونگرا هستند. آنها بسیار رسمی صحبت می‌کنند، در زمان‌های مختلف تعادل خود را حفظ می‌کنند، سعی می‌کنند همیشه خود را با قوانین و مقررات جامعه تطبیق دهند و تلاش می‌کنند در هر زمینه‌ای به استادی برسند. آنها به تفکر بیش از احساس بها می‌دهند و حتی اگه درآمد کمی داشته باشند می‌توانند به خوبی آن را بودجه‌بندی کنند. این تیپ از شخصیت مردان در زمان ازدواج سعی می‌کند در رابطه زناشویی برای همسرشان امنیت ایجاد کنند. آنها پدران خوبی هستند و سعی می‌کنند با قوانین منصفانه با فرزندشان ارتباط برقرار کنند. سخت‌کوشی و اراده از ویژگی‌های بارز این مردان است.

کدام مردان ممکن است همسر خود را کتک بزنند؟

3-گروه دیگری از مردان دارای تیپ شخصیتی “جنگجو” هستند. این دسته از مردان با دیگران به صورت عصبانی و تند برخورد می‌کنند. به نظر می‌رسد آنها از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند این درحالیست که آنها گستاخ، فعال و احساساتی هستند و در موقعیت‌های مختلف واکنش بسیار سریعی از خود بروز می‌دهند و این رفتار غالبا برای آنها مشکل ساز می‌شود. آنها اغلب عصبانی می‌شوند، فریاد می‌کشند و در درگیری‌ها کتک‌کاری و فحاشی می‌کنند. بدن قوی و نیرومندی دارند و بدون اینکه متوجه باشند معمولاً دست‌هایشان در حالت گره کرده قرار دارد. آنها بسیار پر انرژی، عاشق هیجان و کارهایی مثل موتور سواری و بدلکاری هستند. این دسته از مردان مهارت بسیار بالایی در رانندگی دارند بسیار مهیج و به نظر دیگران خطرناک هستند. با تمام وجود غذا می‌خورند، ولخرج هستند و همه درآمد خود را برای دوستانشان خرج می‌کنند. این تیپ شخصیتی به ازدواج چندان فکر نمی‌کنند و بعد از ازدواج فورا بچه‌دار می‌شوند. آنها با همسر خود رابطه بسیار صمیمانه‌ای برقرار می‌کنند و سن همسرشان برای آنها هیچ اهمیتی ندارد،  هنگام عصبانیت ممکن است ناخودآگاه همسر خود را کتک بزنند و در ارتباط با فرزندان نیز زود عصبانی شوند. با این وجود آنها از نظر احساسی و مالی فرزندان خود را حمایت می‌کنند.

مردانی که روحیه لطیفی دارند اما قابل اتکا نیستند

4-گروه دیگری از مردان به دنبال عرفان، فلسفه و معنویت هستند. آنها معمولا روح لطیفی دارند، زیبایی‌ها را خوب درک می‌کنند، در زمان حال زندگی می‌کنند، از ذهن و امورات ذهنی فراری هستند و علاقه‌ای به فکر کردن و تحصیل ندارند. این گروه از مردان ممکن است به مصرف مواد مخدر تمایل بیشتری داشته باشند، به راحتی احساسات خود را بروز می‌دهند، به سازهای کوبه‌ای، طبیعت و تفریح بسیار علاقه‌مندند. آنها معمولا با مادر خود رابطه بسیار صمیمی و عمیقی دارند و دوست دارند در آغوش مادر خود به آرامش برسند. تعهدات اجتماعی برایشان بی‌معنی است، تمایل دارند همسرشان نیازهای آنها را برآورده کند اما از او به عنوان همسر توقع زیادی نداشته باشند تا بتوانند فضای شخصی و خصوصی خود را در زمان ازدواج نیز داشته باشند، در واقع این افراد دوست دارند که همسر آنها به عنوان مادر برای آنها ایفای نقش کند. این دسته از مردان رفتارهای کودکانه‌ای دارند و نمی‌توانند به امورات فرزندانشان چندان رسیدگی کنند. آنها گاهی افسرده و گاهی شاد هستند به همین دلیل نمی‌توان به عنوان پدری باثبات و قابل اتکا به آنها تکیه کرد.

این مردان پدران “غمگینی” هستند

5- برخی دیگر از مردان بسیار درونگرا هستند. آنها ترجیح می‌دهند تنها، منزوی، گوشه‌گیر و به دور از اجتماع باشند و معمولا هر حادثه‌ای را از قبل پیش‌بینی می‌کنند. این دسته از مردان به نظر سنگ‌دل و بی‌رحم‌اند، درک عجیبی از زندگی دارند و به فلسفه تمایل خاصی دارند. از نظر دیگران آنها غمگین و سرشار از تنهایی هستند و بودن در کنار این افراد بعد از مدت کوتاهی اطرافیانشان را خسته می‌کند. درک آنها در تاریکی و سکوت اتفاق می‌افتد و معمولا از لمس شدن به شدت فراری هستند، این درحالیست که آنها برخلاف ظاهرشان ارتباط عاطفی عمیقی با اطرافیان خود برقرار می‌کنند و می‌توانند خود را با همه زشتی‌ها و زیبایی‌هایی که دارند به راحتی ببینند و بپذیرند. ازدواج برای این مردان چندان مهم نیست اما اگر عاشق زنی باشند می‌توانند در کنار او با آرامش زندگی کنند. این افراد در رابطه با فرزندان معمولا پدری غمگین هستند که احساساتی از خود بروز نمی‌دهند. آنها به نظم اهمیت بسیاری می‌دهند و شاید نتوانند به دلیل درونگرایی‌شان ارتباط فرزندانشان را با جامعه به خوبی تنظیم کنند.

وفادارترین مردان را بشناسید

6- در علم روانشناسی تیپ دیگری از شخصیت مردان به “نوابغ خلاق” معروف‌ هستند. آنها به دنبال صنعت‌گری، استادکاری و اختراع هستند و خیلی زود عصبانی می‌شوند. این دسته از مردان بیزار از جنگ، زودرنج، گوشه‌گیر، احساسی، درونگرا، زحمت‌کش، عاشق تعمیرات و غرق در کارهای خودشان هستند، آنها معمولا وفادارترین تیپ شخصیتی از گروه مردان هستند که گاها خشم درونی دارند و نسبت به تیپ‌های دیگر از اعتماد به نفس کمتری برخوردارند و علاقه شدیدی به صلح و آرامش دارند. این دسته از مردان در برخی موارد یک‌دنده و لجباز می‌شوند و معمولا از ارتباط با والدینشان چندان رضایت ندارند، در بیشتر موارد درگیر سو مصرف مواد و الکل خواهند شد. در حیطه مجسمه‌سازی، نقاشی و خلق آثار هنری بسیاری توانمندند. برای این گروه از مردان ازدواج در عین مهم بودن مشکل ساز است و همسر آنها تنها شخصی است که برای آنها اهمیت دارد بطوریکه بعد از فوت همسرشان وارد رابطه جدیدی نمی‌شوند البته کسب درآمد برای این تیپ بسیار مشکل‌ساز است و ترجیح می‌دهند همسر یا فرزندی نداشته باشند تا مجبور به تامین هزینه‌هایشان نباشند در غیر این صورت نوع ارتباط متناسب با فرزند را نمی‌دانند و اغلب با متلک‌گویی با او ارتباط برقرار می‌کنند.

این دسته از مردان بیشتر احساسی عمل می‌کنند

۷-شخصیت دیگری از مردان با خشم و کینه‌ورزی شناخته شده‌اند. آنها بیشتر احساسی عمل می‌کنند، پدر، حامی و مهربان هستند، به ورزش‌های آبی، غذاهای دریایی و مشاغل مربوط به دریا بسیار علاقه‌مند هستند، اغلب به دیگران کمک می‌کنند اما در این کمک کردن دیگران را به خود مدیون می‌کنند .این تیپ شخصیتی می‌تواند در شعر، نمایشنامه‌نویسی، موسیقی و روانشناسی‌ موفق باشد. این گروه از مردان علاقه‌مند هستند شخصی مهم و در برخورد با دشمن‌هایشان کینه‌توز باشند. در زمان عصبانیت همه‌چیز را به هم می‌ریزند و از حافظه طولانی مدت برای نگهداری مواردی که آنها را اذیت کرده برخوردارند. غذا خوردن برای این دسته از مردان بسیار مهم است و ترجیح می‌دهند به رستوران‌هایی بروند که همه آنها را بشناسند. آنها علاقه زیادی به تشکیل خانواده دارند و در ازدواج به دنبال زنان زیبایی هستند که بتوانند بر آنها تسلط و برتری داشته باشند تا این گونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. این تیپ از مردان فرزندان خود را به خوبی حمایت می‌کنند اما در زمان عصبانیت، گاهی نمی‌توانند خود را کنترل کنند و ممکن است با فرزند خود درگیری فیزیکی داشته باشند.

خانواده این مردان در رفاه زندگی می‌کنند

۸-تیپ دیگری از شخصیت مردان مظهر “قدرت” هستند. آنها رهبر، رئیس و مدیرند، از کنترل و منطق بالایی برخوردارند، به راحتی می‌توانند کسب درآمد و سرمایه‌گذاری کنند. این دسته از مردان از نظر اخلاقی با درایت و جدی هستند و سعی می‌کنند روابط احساسی خاصی با دیگران برقرار نکنند. آنها به محیط پیرامون زندگی‌شان اشراف کامل دارند، تصمیمات خود را قاطعانه عملی‌ می‌کنند، لباس‌های رسمی می‌پوشند و از دید دیگران صاحب‌نظر و باتجربه هستند. برای این تیپ از مردان، تشکیل خانواده یکی از مهمترین هرم‌های قدرت به شمار می‌رود چراکه خانه از نظر آنها قلعه‌ای است که می‌توانند به راحتی نیازهای همسر و فرزندان خود را فراهم کنند تا خانواده‌شان در رفاه کامل زندگی کند. آنها تمایل دارند فرزندان زیادی داشته باشند درحالیکه از نظر احساسی با فرزندان رابطه صمیمانه‌ای برقرار نمی‌کنند.

و اما کهن‌الگوهای “زنانه”:

 زنانی که جلب توجه می‌کنند

۱-در کهن الگوهای زنانه گروهی از زنان مرتب، منظم، آراسته، شاداب،‌ عاشق زیبایی، منحصر به فرد، خالق مد، تنوع‌طلب، عاشق نور، رنگ و شادی هستند. این دسته از زنان همیشه با شور و نشاط درونی خود در تعامل با دیگران هستند به طوری که برای انجام کارهای تکراری نیز از خود خلاقیت نشان می‌دهند. آنها در انتخاب لباس و رنگ دکور خانه رنگ‌های شاد را انتخاب می‌کنند و همیشه در مهمانی‌ها در مرکز توجه قرار دارند با این وجود اما در بسیاری مواقع این تیپ از شخصیت زنان توسط زنان دیگر مورد قبول نیست، چراکه به نظر می‌رسد آنها بسیار جلب توجه می‌کنند و شاید گرایش خاصی نسبت به سایر شخصیت‌ها داشته باشند. ازدواج برای این دسته از زنان سرشار از هیجان اما توام با مشکل به نظر می‌رسد زیرا رعایت قوانین و چهارچوب‌های رابطه‌ای برایشان سخت است. آنها فرزندان خود را دوست دارند، بدون قضاوت با آنها برخورد می‌کنند و می‌توانند روح فرزندان دختر خود را به خوبی درک کنند.

چه زنانی لجبازند؟

۲-تیپ دیگری از زنان در گروه “خواهرانه” قرار دارند. آنها مستقل، هدف‌گذار، عاشق طبیعت، تند خلق، عجول، لجباز، مدافع حیوانات و حقوق زنان و کودکان هستند.  خصوصیات مردانه زیادی دارند، در برابر هرچیز عکس‌العمل‌های آنی و گاهی خشن از خود بروز می‌دهند، عاشق ورزش هستند، در بیشتر مواقع ترجیح می‌دهند از لباس‌های راحتی استفاده کنند و از هر راهی برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده می‌کنند. این تیپ شخصیت زنان فاصله زیادی با دیگران برقرار می‌کنند و معمولا علاقه‌ای به ازدواج ندارند، چراکه نمی‌خواهند آزادی آنها تحت سلطه قرار گیرد اما بعد از ازدواج همسر آنها یکی از مهم‌ترین اشخاص زندگی آنها به‌شمار می‌رود به گونه‌ای که نمی‌توانند بعد از ازدواج بدون همسرشان زندگی کنند.

این زنان خود را “مادری نمونه” می‌دانند

۳-گروه دیگری از زنان تنها زمانی به ازدواج و تشکیل خانواده فکر می‌کنند که در این رابطه فرزنددار شوند. آنها خود را مادری نمونه می‌دانند که جز عاقبت فرزند مسئله دیگری برایشان اهمیت ندارد، البته رفتار آنها باعث می‌شود فرزندانشان در سنین جوانی و بزرگسالی قادر به انجام هیچ کاری نباشند. این تیپ شخصیتی برای همه مادر هستند و حتی برای همسرشان نیز مادری می‌کنند.آنها مادرانی خستگی‌ناپذیر، با استقامت، بخشنده اما ویرانگر و در معرض افسردگی هستند. دستپخت بسیار خوبی دارند و از تهیه غذا برای دیگران بسیار لذت می‌برند. ازدواج تنها حکم رسیدن به فرزند را دارد و با ازدواج فرزندان‌شان دچار بیماری‌های شدید جسمانی می‌شوند و تمایل زیادی برای کنترل شدید آنها دارند.

گروهی از زنان فقط به ازدواج فکر می‌کنند

 ۴- برای این گروه از خانم‌ها مهم‌ترین هدف زندگی ازدواج و پیوند زناشویی است. این دسته از زنان همیشه نسبت به همسرشان وفادار هستند و در صورت از دست دادن همسرشان هیچگاه با مرد دیگری ازدواج نخواهند کرد. روز عروسی برای این دسته از زنان مهم‌ترین روز زندگی‌شان به‌شمار می‌رود چراکه احساس می‌کنند در این روز وارد هویت جدیدی می‌شوند. این تیپ شخصیتی بسیار باسلیقه، کدبانو و خانه‌دار هستند، فرزنددار شدن را جزو وظایف همسری خود می‌دانند اما از نظر عاطفی روابط صمیمانه‌ای با فرزندشان ندارند، بعد از ازدواج از تمام اعضای خانواده و دوستان‌شان فاصله می‌گیرند، برای انجام هر کاری از همسرشان نظر می‌خواهند، هر لحظه همسر خود را کنترل می‌کنند و ترس شدیدی برای از دست دادن همسرشان دارند.

کدام زنان در کار دیگران دخالت نمی‌کنند؟

۵- تعداد دیگری از زنان درون‌گرا، ساکت، آرام، خانه‌دار، کدبانو، دانا، صبور و شکیبا هستند، آنها ساده لباس می‌پوشند و ساده زندگی می‌کنند، احساس کمال و یگانگی درونی در خود دارند و در برابر حوادث و اتفاقات زندگی منطقی و آگاهانه برخورد می‌کنند،  در کار دیگران دخالت نمی‌کنند، عشق بی‌قید و شرطی را برای همسر و فرزندانشان به ارمغان می‌آورند، نگهداری و مراقبت از خانه برایشان امری مقدس به شمار می‌آید و برای بچه‌های فامیل عمه و خاله‌های بی‌نظیری هستند. وظیفه کدبانویی برای این دسته از زنان اولویت زیادی دارد اما برای ازدواج هیچ‌ برنامه‌ریزی خاصی ندارند البته بعد از ازدواج فضا و محیط مناسبی را برای همسران خود فراهم می‌کنند این گروه مادران فوق‌العاده‌ای هستند و با تمام وجود عشق بی‌قید و شرط به فرزندان‌شان هدیه می‌دهند ولی آنها را آزاد می‌گذارند تا در آرامش راه زندگی خود را پیدا کنند.

با تیپ دختران “بهاری” آشنا شوید

۶-تیپ دیگری از زنان مظهر “بهار”ند. آنها دختر، مادر و خواهر هستند، جدایی از مادر یکی از دغدغه‌های اصلی آنها به شمار می‌رود، ترس شدیدی برای از دست دادن مادر خود دارند. آنها انعطاف‌پذیر، آرام، ملایم، دوست‌داشتنی، گاها بی‌مسئولیت، سربه‌هوا و وابسته به مادران خود هستند. این تیپ شخصیتی به رنگ‌های صورتی کمرنگ علاقه دارند، معمولا در اجتماع اظهارنظر نمی‌کنند، نمی‌دانند به چه چیز علاقه‌مند هستند و در هر موردی منتظر اظهار نظر از سوی مادرشان هستند. آنها از پذیرش مسئولیت به شدت فراری‌اند، در مورد ازدواج چندان از خود اطمینان ندارند اما اگر مردی مورد تایید مادرشان باشد وارد رابطه مشترکی می‌شوند ولی همچنان به ازدواج علاقه‌ای ندارند و نمی‌خواهند بار مسئولیت زناشویی را به دوش بکشند. آنها در زمان فرزنددار شدنشان مادران خود را مادران اصلی فرزندشان می‌دانند و خود را دختری می‌دانند که تنها نمایش مادربودن را اجرا می‌کنند به همین دلیل در رسیدگی به امورات فرزندان خود احساس ناتوانی و بی‌عرضگی دارند.

با شخصیت زنان “منطقی و منضبط” آشنا شوید

۷-گروه دیگری از زنان سرشار از عقل و مهارت هستند. آنها دختران تحصیل‌کرده، منظم، مقرراتی، عاقل، منطقی، مدیر، مدبر، نماینده و مدرک‌گرا هستند که تحت فرمان عقل خود عمل می‌کنند و انگیزه رفتاری‌شان از اولویت‌های اصلی آنها به شمار می‌رود. این دسته از دختران معمولا عزیز کرده پدرشان هستند، دوستان و همکارانشان به راحتی با آنها درد و دل می‌کنند، افراد را فارغ از جنسیت در کنار خود می‌بینند، درگیر روابط احساسی نمی‌شوند، در اوج بحران‌های عاطفی با منطق عمل می‌کنند و در انتخاب همسر کاملا منطقی و هوشیار هستند. این تیپ شخصیتی ترجیح می‌دهند با مردان موفق، پرقدرت و فهمیده ازدواج کنند تا امکان فعالیت در عرصه‌های اجتماعی و ادامه‌ تحصیل برایشان فراهم باشد. این دسته از زنان در جهت پیشرفت و ترقی به شدت تلاش می‌کنند و برای تربیت فرزندان خود نیز برنامه‌های هدفمندی دارند و اگر فرزندشان دچار مشکلی شود سعی می‌کنند سریعا با کنترل احساسات آنها را از مشکل دور کنند.

۴۲۴۲

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

تعمیر شارژ موبایل یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران موبایل با آن مواجه می شوند. شارژر موبایل بنا به دلایل گوناگونی از قبیل: آب خوردگی، نوسانات برق از جمله رایج ترین دلایل آسیب دیدن شارژر می باشد.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

شناخت دیگران

آیا تاکنون رهاشده‌اید؟ از شما سوءاستفاده شده یا آزاردیده‌اید؟ چطور دیگران را بشناسیم ؟ بدانید که تنها نیستید! نکته مهم در مفهوم شناخت شخصیت، این است که تمرکز و توجه خود را از دنیای بیرونی انسان‌ها بردارید و به دنیای درونی آن‌ها معطوف کنید. چیزی که  هست معمولاً کاملاً برعکس است! یعنی اطلاعات ما از روی ظاهر آدم‌ها به دست می‌آید نه باطنشان.درنتیجه ما اطرافیانمان را بر اساس ظاهرشان انتخاب می‌کنیم و سپس باطن آن‌ها را تجربه می‌کنیم!

✅منظور از دنیای بیرونی افراد چیست؟ موفقیت‌های مادی، فریبندگی ظاهری، شوخ‌طبعی، موقعیت اجتماعی، تحصیلات، دستاوردها، استعدادها و فعالیت‌ها مذهبی طرف مقابل. و به خاطر همین است که درنهایت رنج و درد رابطه واقعی با آن‌ها را تجربه می‌کنیم و آخر سرهم دست‌خالی رابطه را ترک می‌کنیم.

 

✅ گفتیم نمی‌شود روی آدم‌ها برچسب خوب یا بد بودن بزنیم. پس چطور دیگران را بشناسیم ؟ برای همین در اینجا از دو واژه سالم و ناسالم استفاده می‌کنیم. افراد ناسالم به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

رها کنندگان: توانایی شروع رابطه رادارند اما نمی‌توانند آن را به پایان برسانند و اعتماد افراد را نابود می‌کنند.

انتقادگران: همیشه نقش والد را بازی می‌کنند. اغلب ضعف را با گناهکاری اشتباه می‌گیرند و شما را دچار احساس گناه و اضطراب می‌کنند. این‌ها به‌شدت طرفدار حقیقت و محق بودن هستند و به‌جای برقراری ارتباط با دیگران بیشتر دنبال پیدا کردن ایرادهای دیگران و مطرح کردن آن ایرادها هستند.

مسئولیت‌ناپذیرها: در ظاهر گرم و بامحبت هستند. کلاً با به تأخیر انداختن لذت‌ها مشکل‌دارند. هیچ جایی برای فردا در مغز آن‌ها وجود ندارد و اگر به آن‌ها اعتماد کنید نهایتاً شمارا به‌جایی می‌رسانند که مشغول مراقبت از آن‌ها شوید! در برابر هر فرد مسئولیت‌ناپذیر کسی هست که به این فرد میدان می‌دهد و مشکلاتش را حل می‌کند.

 

✅ به‌طور دقیق‌تر ویژگی‌های شخصیتی افراد ناسالم چیست؟ چند مورد مهم درباره اینکه چطور دیگران را بشناسیم بررسی می‌کنیم:

✔افراد ناسالم به‌جای پذیرش در کمبودها و ضعف‌هایشان خیال می‌کنند «همه‌چیز کاملاً مرتب» است.
✔آن‌ها به‌جای اینکه در مقابل بازخوردهای شما با گشودگی رفتار کنند مدام حالت تدافعی می‌گیرند.
✔یعنی کاملاً حق‌به‌جانب هستند و اثری از فروتنی در آن‌ها دیده نمی‌شود.
✔اگر هم اشتباه کنند به‌جای تغییر رفتارشان، فقط عذرخواهی کلامی می‌کنند و عملاً رفتارشان تغییری نمی‌کند.
✔به خاطر این ویژگی‌ها، این افراد از مواجه‌شدن با مشکلات دوری می‌کنند و همین مانع رشد شخصیتی و بلوغ فکری آن‌ها می‌شود.
✔در هنگام بروز مشکلات به‌جای پذیرش مسئولیت اشتباهشان دیگران را مقصر می‌شمارند.
✔و همه این مشکلات باعث می‌شود به‌جای رشد کردن درجا بزنند.

 

نکته: به یاد داشته باشید که هیچ انسانی کامل نیست و همه ما گاهی دچار لغزش می‌شویم و اشتباه می‌کنیم، بنابراین انتظار کمال از کسی را نداشته باشید و زمانی که شخصیت کسی را بررسی می‌کنید، ویژگی‌ها را به‌طور نسبی بنگرید. همه افراد گاهی دروغ می‌گویند، اما همه مدام در حال دروغ‌گویی نیستند.

 ✅ اگر شناخت ویژگی‌های شخصیتی افراد به‌تنهایی کمی مشکل باشد اما فهمیدن این ویژگی‌ها در ارتباطات بسیار ساده‌تر است. اینکه ما «چه کسی هستیم» در روابطمان به‌صورت «چطور با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم» کاملاً نمود پیدا می‌کند. پس می‌توانیم با دیدن نحوه ارتباط و خصوصیات افراد در روابط بیشتر پی به درون آن‌ها ببریم. مراقب این زنگ‌های خطر باشید:

 

 

 

 

 

 

 

نکته: همیشه اولین کسی که باید موردبررسی قرار گیرد خود شما هستید. تمام این مشکلات می‌تواند از جانب شما نیز باشد. در این صورت باید بیشتر روی خودتان کارکنید.

این مطلب بخشی از کتاب <> بوده و برای خرید آن میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید :

 

 

ارتباطات پررویی نیست

 

 

با این تفاصیر اکثر مردم ناسالم هستند !چون بسیاری از ادما حداقل یکی از مشکلات رو دارند

بله ممکنه خیلی از آدم‌ها ویژگی‌های ناسالم را داشته باشند، اما همانطور که در متن هم گفتم اولا:
نکته: به یاد داشته باشید که هیچ انسانی کامل نیست و همه ما گاهی دچار لغزش می‌شویم و اشتباه می‌کنیم، بنابراین انتظار کمال از کسی را نداشته باشید و زمانی که شخصیت کسی را بررسی می‌کنید، ویژگی‌ها را به‌طور نسبی بنگرید. همه افراد گاهی دروغ می‌گویند، اما همه مدام در حال دروغ‌گویی نیستند.
ثانیا: اولین کسی که باید او را بررسی کنید خودتان هستید.

روش درمان یا اصلاحی هست که برای افراد ناسالم پیشنهاد بدین؟
من خیلی دنبال راهی هستم که کمک کنه این ویژگی های ناسالم بودن حداقل کمرنگ شه امل متاسفانه چیز زیادی دستگیرم نشده…
میشه لطفا” تو این زمینه کمک کنید؟

سلام
تمام فرایند خودشناسی به ما کمک میکنه در این اصلاح. در ابتدا هم از خودمون شروع میشه. تا وقتی در من ناسالمی زیاد هست اتوماتیک ناسالم ها رو جذب میکنم و وقتی من فرد سالمتری میشم دوستان و گزینه های روابطم هم کاملا متفاوت خواهد شد.
برای درک عمیق این موضوع دوره «شکستن طلسم عقده» رو پیشنهاد میکنم خدمتتون.
باتشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت برای ارتباط سبز به مدیریت مرتضی رجب‌نیا محفوظ است.

پکیجی که شما را به هدف تحصیلی‌تان میرساند

انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی

چهره خوانی : چـهره خـوانـی به این مـعـنـا است که شما فـقــط با با نگاه کردن به صورت اشخاص پی بـه خـصـوصـیات اخلاقی و شخصیتی او ببرید.

 

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

چـهره خـوانـی توسـط مردم در اعصار مختلف انجام شده است و شـناخـتـن افراد تنها از روی خصوصـیات ظـاهـری آنها مساله بسیار جالبی است ، نـکات ظـریف و دقیـق وپیچیدگی های بسیاری در علـم چـهـره خـوانـی وجـود دارد ولی من در اینجا به بیان نکات اصلی تر و مهمتر آن بسنده میکنم.

 

بشر در طول قرون متمادی سعی نموده تا با پیوند زدن خصـیصـه هـای صـورت افـراد بـه ویژگیهای شخصیتی، متوجه افکار و درون دیگران شود ، با گـذشـت سـالها علم چهره شناسی نیز گسترش یافته و به شاخه های مختلف تقسیم میشود.

 

نمونه هایی از علوم چهره خوانی عبارتند از : متوپوسکپی : علم پی بردن به درون آدمی از روی خطوط روی پیشانی ؛ فرنولوژی : علم جمجمه خوانی و مطالعه طرز تشکیل جمجمه  ؛ فیزیـوگـنومی یا عـلم چـهره شـنـاسی ، موضوعی است که به آن خواهیم پرداخت ؛ این علم به ما می آموزد که چگونه از روی چهره افراد پی به شخصیت آنها ببریم.

 

امروزه دانشمندان به چنین علومـی ، شـبـه علـوم اطـلاق کرده و بـهای زیـادی بــه آن نمیدهند و هـمانند عـلومی مانـنـد طالع بـینی به آنها مینگرند یعنی علوم اثبات نشده ولی بیضرر ! با این وجود هنوز بسیاری از مردم چهره خوانی را راهی مطمئن برای قضاوت در مورد افراد میدانند.

 

چیزی که اهمیت دارد این اسـت کـه چـهره را بصورت کامل و دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تا رسیدن به همه حقایق از قضاوتهـای شـتابزده اجتناب کنید ؛ زیرا اثر مثبت یک قسمت از چهره میتواند اثر منفی قسمت دیگر را خنثی نماید.

 

بررسی فرم و شکل صورتصورت دراز و کشیده : افرادی که دارای چنین صورتی هستند عموما” دارای صـبر و تحمل زیاد بوده و توانایی حل مشکلات در آنها بیشتر است ؛ جـذابـیـت و خوش ترکیب بودن افراد با چنین صورتی نشانگر این است که آنها معمولا کارهای خـود را نـیـمـه تمام رها نکرده و عادت به انجام امور بطور کامل دارند.

 

صورت گرد : این شکل دلالت بر امیدواری و زنده دلی و انرژی دارد و اینگونه افراد میتـوانند اتاقی دلگیر و ساکت را به بمبی از خنده و شادی تبدیل کنند.

 

صورت پهن : اینگونه اشخاص بردبار و مهربان بوده و معمولا افراد روشنفکری میباشند.

 

صورت چهارگوش : اینگونه اشخاص طرفدار استقلال فردی و فردگرایی اند ، انها سخت کوشند و بـرای دسـتـیـابی بـه آرزوها تلاش میکنند ، زیرکی و فعال بودن از ویژگیهای این افراد محسوب میشود.

 

بررسی شکل پیشانیپیشانی صاف : کسانیکه که دارای خطوط در پیشانی نیستـنـد افـرادی اندیشمند و همیشه در حال تفکر میباشند و در تصمیم گیریها سریع و منطقی عمل مینمایند.

 

پیشانی چروکیده : وجود خطوط در سطح پیشانی نشان میدهد که ایـن افراد به سرعت هیجان زده و احساساتی شده و سریع آشفته و پریشان حال میگردند.

 

بررسی فرم چشم هارمانها، داستانها و اشعار بسیار زیادی در مورد چشم و ارتباط آن با خصوصیات روحی و روانی انسان نوشته شده است ؛ چشمها هیچ گاه دروغ نمیگویند و  بیانگر احساس درونی و واقعی ما میباشند.

 

اضطراب : اگر بین عنبیه و پـلک پـایینی هـر دو چشم مـقداری سفیدی وجود داشت، آن شخص انسانی مضطرب و نگران است.

 

تندخویی : اگر بالای عنبـیه بخشی سفید رنگ وجود داشت علاوه بر استرس نشان گر تندخویی و پرخاشگری در فرد است.

 

روان پریشی : چنـانچه دور تا دور عنبیه را سفیدی فرا گرفته باشد و چسم در وسط قرار گیرد نشانگر عدم تعادل و پایداری روحی و روانی فرد خواهد بود.

 

شادی : وجـود خـطوط کـوچـک در خـارج از چـشم ها حاکی از خنده رویی و شاد بودن فرد میباشد.

 

بررسی شکل ابروهاابرو صاف : صافی و مستقیمی ابروها نشانگر اندیشه ، تفکر و ایده گرایی فرد میباشد.

 

ابرو کمانی : افرادی که دارای ابروهای خمیده و کمانی هسـتند از حـکایـت ها و داسـتـانـهـای واقعی لذت میبرند و افرادی مهربانند.

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

 

ابرو باریک : اینگونه افراد معمولا دارای اعتماد به نفس اندکی میباشند بخصوص اگر ابـروی آنها بجز باریکی، بالا و گرد نیز باشد.

 

ابرو پیوسته : پیوستگی ابروها نشانگر این است که فرد دائما” در حال تفکر و اندیشـه بـوده و ایده های جالبی در سر دارد.

 

بررسی پلک ها ، پشت چشمپشت چشم یا پلک کوچک : اگر فاصـله بـین بالای پلک و مژه کم باشد بیانگر اسـتقلال فرد میباشد و اینکه آن فرد حتی ممکن است بصورت ارادی خودش را به دیگران نزدیک نکند.

 

پشت چشم یا پلک بلند : بلند بودن پلک دلالت بر وابستگی شدید فرد به دیگران و نزدیکان دارد.

 

بررسی فرم بینیبینی کوچک : گفته میشود اشـخاصی که بـیـنی کـوچـک دارنـد ذاتـا” افـرادی ضعیف و اغلب غیرقابل اتکاء بوده و در تصمیم هایشان استوار و ثابت قدم نمیباشند.

 

بینی بزرگ : بزرگی بینی نشانه ابتکار و عزم و اراده میباشد و یک شـخصـیت استوار و قـوی که اثرش را در همه جا برجای خواهد گذاشت.

 

بینی تیز : تیز بودن نوک بینی نشانگر این است که فرد خود را مقید به رعـایـت آداب و رسـوم ندانسته و با اطرافیان براحتی برخورد میکند ؛ ایـنگونه افراد خـود را بـاور داشـتـه و بی باکانه و متهورانه خود را به دیگران نزدیک میکنند.

 

بینی عقابی : خودخواهی، دودلی و حساس بودن از جمله ویژگی های کسانی است که دارای چنین بینی میباشند.

 

بررسی فرم گوش هاگوش کوچک : کوچکی گوش نشانه تزلزل و احساس نا امنـی در افـراد اسـت ، هر چند اینگونه افراد میدانند که چه میخواهند و معمولا” سخت کوش و کاری هستند.

 

گوش بزرگ و دراز : این قبیل افراد معمـولا انـعـطاف پـذیـر نـبـوده و به سـختی آرام و بی خیال میشوند.

 

گوش پرمو : افرادی که دارای گوشهایی پرمو هـستند مـعـمـولا وسـواسـی و نـکـته بین بوده و وقت زیادی را برای چیزهای بی اهمیت تلف میکنند.

 

بررسی فرم گونه هاگونه برجسته : برجسـتـگی گـونه نشـانگر قـدرت، انـرژی و اعـتماد بنفس است و کسانی که دارای گـونه بـرجسته اند تمایل بیشتری برای پذیرفتن اشتباهات دیگران دارند.

 

گونه گود : علاوه بر جذابیت و زیبایی دلیلی بر خوش مشربی و سازگاری فرد میباشد.

 

بررسی فرم چانه و فکفک چهارگوش : افـراد با فـک چـهار گـوش انـسانهای تـسخیر ناپذیر و سرکش میباشند و توانایی تبدیل رویاهایشان به واقعیت را دارند.

 

چانه برآمده : اینگونه افراد، اشـخاصی خودستـا بوده و تصـور میکنند هیچ چیزی جز خود آنها اهمیت ندارد و جز خودشان حرف کس دیگری را قبول نداشته و خود را عقل کل میدانند.

 

بررسی فرم لب هالب قلوه ای : لب های قلوه ای علاوه بر زیباتر نمودن صورت نشانه بخشش و گشاده دستی میباشد و معمولا اینگونه افراد تمایل دارند در مورد خودشان صحبت و گفتگو کنند.

 

لب نازک : نازک بودن لب بیانگر خویشتن گرایی ذاتی در اشخاص است و این افراد به نسبت دیگران احساسات کمتری از خود نشان میدهند.

 

لب بالایی نازک و لب پایینی قلوه ای : نشانه این است که فردی متـقـاعد کنـنـده و مـجاب کننده میباشد.منبع:falgoo.net

انواع فال و طالع بینی


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران


لازم نیست برای تهیه ماست کلی زحمت بکشی

ازکجالوازم خانگی رو باقیمت مطمئن خریدکنیم؟


مطمئن ترین درگاه خرید لپ تاپ های استوک


تعیین جنسیت پیش از بارداری


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


از همین حالا برنامه سفر نوروزت رو بچین!

دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی

رفع‌دعاوی‌ملکی/کوتاهترین زمان،کمترین هزینه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

با درک این‌که هر انسانی با هر شخصیتی به صورتی متفاوت اطلاعات را پردازش می‌کند و تصمیم می‌گیرد، می‌توانید میزان سازگاری را در محیط کاری خود بالا ببرید. اگر بتوانید واکنش افراد را در موقعیت‌های مختلف پیش‌بینی کنید و آن‌ها را با آرامش مدیریت کنید، می‌توانید میزان اختلاف و درگیری را به شدت کاهش دهید. پس شناخت شخصیت افراد در محیط کار بسیار ضروری است.

شخصیت فرد بر همه جنبه‌های زندگی او تاثیر می‌گذارد. انتخاب‌های شغلی فرد، روابط شخصی‌اش، تصمیم‌هایی که هنگام خرید می‌گیرد و مواردی از این قبیل، همگی بر اساس شخصیت او اتفاق می‌افتند.

شخصیت انسان بر نوع ارتباط او، واکنشی که در هنگام تغییر یک موقعیت از خود نشان می‌دهد و نحوه تعامل او با دیگران هم تاثیر دارد. سو تفاهم‌ها و اختلافات، به خاطر علایق و ترجیح‌های متفاوتی است که افراد برای دریافت و پردازش اطلاعات برای خود تعریف کرده‌اند.

ویژگی‌های رفتاری و تمایل‌های ذاتی متعددی شخصیت فرد را می‌سازند. هیچ کدام از این ویژگی‌ها نسبت به هم برتری ندارند. اگر درک درستی از این اولویت‌های ذاتی داشته باشید (چه در وجود خود چه در دیگران)، می‌توانید روابط خود را بهبود بخشید و اختلافات را کاهش دهید. از آنجایی که افراد، بیشتر وقت خود را در محیط کار می‌گذارنند و زمان کمتری در خانه هستند، باید در محیط کار فضایی دوستانه را ایجاد کرد.

در محیط کاری سازگار، این زمان طولانی هم برای کارفرما و هم برای کارمندان لذت بخش خواهد بود. هم‌چنین میزان نگهداشت کارکنان را نیز بالاتر می‌رود. کارمندان ماهر و وظیفه شناس موقعیت‌های شغلی زیادی دارند و می‌توانند در هر جای دیگری مشغول به کار شوند. جابه جایی کارمندان، در جریان کاری وقفه می‌اندازد، هم‌چنین استخدام کارمند جدید و آموزش او پر هزینه است.

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

کریستین آلرد، مدیر ارشد مرکز توسعه رهبری سازمان Rensselaer Polytechnic می‌گوید:«برای ارائه ارزش به کارمندان باید در کسب‌وکار خود فرهنگ سازمانی را ایجاد کنید که اهمیت تفکیک شخصیت‌ها را به افراد بفهماند و اختلافات را به حداقل برساند.»

محیط کاری ناساگاز فقط به کارمندان ضرر نمی‌رساند. آلرد می‌گوید:«محیط کاری نا آرام به همه چیز و همه‌کس سرایت می‌کند.» هم‌چنین می‌گوید:«مشتریان خدمات بهتری از افراد خوش برخورد دریافت می‌کنند.»

با وجود شبکه‌های مجازی، مشتریان ناراضی می‌توانند تجربیات خود را راحت‌تر به اشتراک بگذارنند. سرویس‌دهی‌‌های ضعیف به مشتری، بیشترین واکنش‌‌ها را بر می‌انگیزد.

ابزارهای زیادی وجود دارد که شیوه پردازش اطلاعات و برقراری تعامل و شیوه شناخت شخصیت افراد در محیط کار را در افراد مختلف نشان می‌دهد و به درک آن کمک‌ می‌کند. اگر عبارت «personality in the workplace» یا شناخت افرادر در محیط کار را در گوگل سرچ کنید مقاله‌‌ها و کتاب‌های زیادی را در این باره پیدا خواهید کرد. در این مقاله به بررسی تست شخصیت شناسی MBTI مایرز-بریگز خواهیم پرداخت. (برای اطلاعات بیشتر درمورد این پرسشنامه می‌توانید به سایت MyersBriggs.org مراجعه کنید.)

تست شخصیت شناسی مایرز-بریگرز نشان می‌دهد ذهن افراد به طور طبیعی به چه مواردی تمایل دارد. بر اساس گفته ایزابل بریگز مایرز در ششمین نسخه کتاب Introduction to Type، این تست بر اساس مشاهدات کارل یونگ، روانشناس سوییسی، طراحی شده است. او می‌گوید:«یونگ متوجه شد که تفاوت‌هایی که در رفتار انسان‌ها وجود دارد ناشی از تفاوت‌های ذاتی آن‌ها در نحوه به کارگیری ذهنشان است. الگوهای رفتاری زمانی ایجاد می‌شود که افراد مطابق با این تمایلات ذاتی عمل کنند.»

نظریه یونگ الگوهای رفتاری یا تیپ‌های شخصیتی‌ را تعریف می‌کند. پژوهش‌های او نشان داده است که افراد چگونه اطلاعات را دریافت و سازماندهی کرده و به نتیجه می‌رسند، هم‌چنین نشان می‌دهد که چگونه افراد انرژی را از محیط دریافت می‌کنند. ایزابل مایرز بریگرز و مادرش کاترین بریگز، تست شخصیت شناسی MBTI را بر اساس نظریه یانگ طراحی کردند. این تست مجموعه‌ای از علایق و ترجیح‌های انسان‌ها است که دانستن آن باعث می‌شود که افراد درک بهتری از رفتارها، تصمیم‌ها و واکنش‌های خود و دیگران پیدا کنند.

آلرد می‌گوید:«تست مایرز-بریگرز ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا شخصیت خودتان، همکاران‌ و کارمندان را بهتر درک کنید.» او هم‌چنین می‌گوید:«این خود ارزیابی داوطلبانه میان افراد زبانی مشترک را به وجود می‌آورد.»

تست MBTI تمایل‌های ذاتی فرد را به چهار دسته عمده تقسیم می‌کند:

هر کدام از این دسته‌ها دو نوع دارند:

تست شخصیت شناسی MBTI بر اساس موارد بالا طراحی شده‌اند. این تست، الگوهای بنیادی ذهن را تعریف می‌کند. می‌توانید به صورت آنلاین این تست را انجام دهید. افراد آموزش دیده نیز انجام این تست را مدیریت می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا نتایج را بهتر درک کنید.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که هیچ رفتار یا شخصیتی درست یا غلط نیست و تنها نگاهی متفاوت به زندگی است.

نوع شخصیت فرد در عمل

آلرد ناسازگاری‌های شخصیتی را مورد بحث قرار می‌دهد و می‌گوید:«مشکلاتی که این نوع سازگاری‌ها در محیط کار به وجود می‌آورند بسیار بزرگ‌تر از مشکلاتی هستند که منشا آن کمبود دانش فنی یا علمی است.»

حروف دسته اول در تحلیل‌های MBTI، یعنی حروف E و L، نشان می‌دهند که فرد چگونه انرژی را در خود احساس می‌کند، درون‌گراست یا برون‌گراست. این مفاهیم به این معنا نیست که فرد، انسانی اجتماعی یا خجالتی است بلکه نشان می‌دهد که فرد زمانی که با دیگران تعامل برقرار می‌کند انرژی می‌گیرد یا زمانی که تنها است. آلرد خود یک درون‌گراست، در حالی که رییس او شخصی برون‌گراست. آلرد همیشه در جمع بودن را طاقت فرسا می‌داند در حالی‌که رییس او در چنین شرایطی رشد می‌کند.

آلرد می‌گوید:«من برای این‌که بتوانم دوباره انرژی به دست بیاورم نیاز دارم مدتی را با خود خلوت کنم. بعضی وقت‌ها جمع بودن برای مدت طولانی برایم خسته کننده است. او در ادامه می‌گوید:«در چنین مواقعی ما تفاوت‌های شخصیتی‌مان را درک می‌کنیم و سعی می‌کنیم با آن‌ها کنار بیاییم.»

دسته دوم یعنی حروف S و N، نشان می‌دهند که فرد چگونه اطلاعات را به صورت حسی دریافت می‌کند یا به صورت شهودی. اگر فرد اطلاعات را به صورت حسی یا S دریافت کند یعنی به مسائل با دید باز نگاه می‌کند ولی اگر اطلاعات به صورت شهودی یاN  دریافت کند، نشان می‌دهد که فرد هنگام برخورد با مسائل، بر جزییات دقیق و مرحله به مرحله تمرکز دارد.

آلرد در ورک‌شاپ‌های MBTI خود، افراد نوع S و نوع N را به دو گروه مجزا تقسیم کرد. او سیبی را در مقابل آن‌ها قرار داد و درخواست کرد که آن را توصیف کنند. گروه S مشاهدات عینی خود را بیان کردند مثلا این‌که سیب قرمز است و قطری برابر 5 سانتی متر دارد، یک ساقه دارد و پر از لکه‌ها سبز و کبودی است. گروه N خاطره‌هایی را بیان می‌کردند که با دیدن سیب به یادشان می‌آمد مثلا این‌که این سیب ما را به یاد مادر بزرگ‌مان می‌اندازد، که با هم سیب‌ها را می‌چیدیم و پای سیب درست می‌کردیم.

او می‌گوید:«اگر به حرف‌های گروه N گوش می‌دادید فکر می‌کردید که آن‌ها کلا بحث را جدی نگرفته‌اند در حالی‌که این‌طور نیست و آن‌ها فقط اطلاعات را به گونه‌ای متفاوت پردازش می‌کنند.»

دسته سوم یعنی حروف  Tو F، نحوه تصمیم گیری فرد را نشان می‌دهند. کسانی که به حالت T تمایل دارند به صورت منطقی تصمیم می‌گیرند، مسائل را تجزیه تحلیل می‌کنند و از استدلال علت و معلول استفاده می‌کنند. افراد نوع F یا احساسی، عواقب تصمیم‌گیری‌های خود را بر دیگر افراد بررسی می‌کند و تلاش می‌کنند تا جایی که می‌شود با دیگران سازگاری داشته باشند.

آلرد در کلاس‌های آموزشی‌اش برای این‌که بتواند تفاوت میان این دو گروه را مشخص کند داستان دختری 16 ساله را تعریف می‌کند که در ژیمناستیک مدال طلا به دست آورد اما تست دوپینگ او به دلیل وجود مواد در خون او مثبت شد. آلرد افراد نوع F و T را از هم جدا می‌کند و دو گروه تشکیل می‌دهد. سپس از آن‌ها می‌پرسد که آیا به نظر شما باید مدال را از دختر گرفته شود؟

گروه T بر اساس منطق و این‌که قانون، قانون است گفتند که مدال باید از دختر گرفته شود. آن‌ها عقیده داشتند که آن با دختر قوانین آشنا بوده و با این کار قانون را نقض کرده است، بنابراین نباید مدال به او داده شود. گروه F عملکرد هر کس را طبق شرایط او می‌سنجند و می‌گویند که او یک دختر بچه بوده است و به مربی‌اش اعتماد کرده بنابراین این وظیفه مربی بوده که او را از این موضوع آگاه کند. اما همین گروه هم در آخر به این نتیجه می‌رسند که اگر مدال به دختر داده شود حق بقیه افرادی که زحمت کشیده‌اند ضایع می‌شود. بنابراین هر دو گروه به این نتیجه می‌رسند که مدال نباید به دختر داده شود.

او می‌گوید:«هر دو گروه به یک نتیجه رسیدند ولی منطق‌های متفاوتی داشتند.»

آلرد برای این‌که این موضوع را در محیط‌های کاری بررسی کند، بحث دیرآمدگی را پیش می‌کشد و می‌گوید:«رییسی که به نوع T متمایل باشد ممکن است حقوق کارمندی که سه روز هفته را با تاخیر سر کار آمده است، کم کند. چنین تصمیمی بر اساس فرآیند است. اگر رییس از نوع F باشد ممکن است شرایط را درک کند و این تاخیرها را نادیده بگیرد.»

دسته آخر یعنی حروف J و P، نشان می‌دهند که فرد چگونه با دنیای بیرون خود را وفق می‌دهد. ساختارگرایان یا نوع J، افرادی قاعده مند، اصولی و منظم هستند. این افراد از قبل برای هر کاری برنامه ریزی می‌کنند و سعی می‌کنند آن را برای لحظه آخر نگذارند. افراد نوع P در لحظه کارهای خود را انجام ‌می‌دهند، انعطاف پذیرند، از قبل برای کاری برنامه ریزی نمی‌کنند و از این‌که در لحظه آخر تصمیم بگیرند لذت می‌برند.

آلرد می‌گوید:«من دوست دارم از قبل برای هر کاری برنامه ریزی کنم، همه چیز باید منظم و سازمان دهی شده باشد تا بدانم می‌خواهم در چه مسیری قدم بردارم اما رییسم عقیده دارد که این روش انسان را محدود می‌کند و احسااس خفگی به او می‌دهد.»

این به این معنا نیست که افراد نوع P مسئولیت پذیر نیستند. آلرد می‌گوید رییس او همیشه کارهایش را به موقع انجام می‌دهد و فقط شیوه‌ای متفاوت برای انجام کارهایش دارد.

آلرد تاکید می‌کند که نوع P یا نوع J بودن یک استعداد یا یک توانایی نیست بلکه دیدگاه و روشی متفاوت برای انجام کارها است.

چرا باید نتایج تست MBTI یا دیگر تست‌های شخصیت شناسی را مورد بررسی قرار دهیم؟

اگر بدانید افراد چه واکنشی از خود نشان می‌دهند و چگونه اطلاعات را پردازش می‌کنند، می‌توانید میزان اختلافات را کاهش دهید و در تصمیم گیری‌های مهم با همکارانتان مشورت کنید.

آلرد می‌گوید:«وقتی متوجه می‌شوید که افراد دیدگاه‌های متفاوتی دارند، می‌توانید تفاوت‌های شخصیتی را بپذیرید و ارزش واقعی این تفاوت‌ها را درک کنید.»

او خودش را مثال می‌زند که به صورت شهودی تصمیم گیری می‌کند. او با دید باز مسائل را بررسی می‌کند، کلی نگر است و به جزییات ریز توجهی نمی‌کند. او همکاری دارد که به صورت حسی تصمیم گیری می‌کند. همکار او به جزییات خیلی اهمیت می‌دهد و تمام کارهایش‌ها را دقیق و مرحله به مرحله انجام می‌دهد.

آلرد می‌گوید:«وقتی می‌خواهم ایده‌ای را عملی کنم از او می‌خواهم که کارهایی را که باید انجام دهم، مرحله به مرحله و با جزییات برایم توضیح دهد. در مقابل هم وقتی که او می‌خواهد کلیت پروژه‌ای را بسنجد از من درخواست کمک می‌کند.»

اگر افراد نقاط قوت یکدیگر را بشناسند، نسبت به زمانی که هر شخصی روی علایق و اولویت‌های خود تمرکز دارد، کارهای خود را با رویکردی دقیق‌تر و مناسب‌تری پیش خواهند برد. به عنوان مثال در دنیای پزشکی این‌گونه همکاری‌ها به تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

نتیجه گیری

آلرد در پایان می‌گوید:«شناخت شخصیت افراد در محیط کار زمان‌بر است. یک عمر طول می‌کشد تا بتوانیم مهارت کافی را برای پذیرفتن ویژگی‌های شخصی خود و دیگران به دست آوریم. باید این مهارت‌ها را بیاموزیم و از آن‌ها استفاده کنیم. این مهارت‌ها شما را از نقطه امن خود خارج می‌کند. اگر شما و کارمندانتان به تفاوت‌ها و ویژگی‌ها شخصیتی احترام بگذارید محیط کسب‌وکاری سالم‌تری خواهید داشت.»

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

مشخصات من را برای دیدگاه‌های بعدی ذخیره کن.

© 2021 شرکت مشاوره مدیریت همرو.

ارائه راه‌کار برای حل مسائل سازمانی در سطوح مختلف.

 

آدرس: تهران- خ ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- کوچه خلیل‌زاده- پلاک ۲۸

تلفن: ۸۷۶۳۴۸۵۴-۰۲۱
ایمیل: hi@hamro.org

شخصیت دقیقاً چیست؟ شخصیت شناسی یعنی چه؟ چگونه درک شخصیتتان به شما کمک می کند تا بینش بیشتری نسبت به سلامت عاطفی خود کسب کنید؟ شخصیت چیزی است که اغلب مردم آن را توصیف می کنند ، اما بسیاری از آنها دقیقاً نمی دانند که مطالعه علمی شخصیت چیست. این شخصیتِ منحصر به فرد شماست که شما را به شخصی تبدیل می کند که الان هستید و بر همه چیز از روابط تان گرفته تا روشی که زندگی می کنید تأثیر می گذارد.
روانشناسی شخصیت یکی از بزرگترین و محبوب ترین شاخه های روانشناسی است.

روانشناسان در تلاشند تا درک کنند که چگونه شخصیت رشد می کند و چگونه بر نحوه تفکر و رفتار ما تأثیر می گذارد. این حوزه روانشناسی درصدد درک شخصیت و چگونگی تفاوت آن در افراد و همچنین چگونگی شباهت افراد از نظر شخصیت است.

روانشناسان همچنین اختلالات شخصیتی را که می توانند در زندگی روزمره فرد تداخل ایجاد کنند ، ارزیابی ، تشخیص و درمان می کنند. و البته که حوزه وظابف و نحوه کار روانشناسان با روانپزشکان متفاوت است.

چه چیزیست که باعث می شود شما به کسی که الان هستید تبدیل شوید؟ مطمئنا عوامل بسیاری با کسی که الان هستید ارتباط دارند از جمله ژنتیک ، تربیت و تجربیات زندگی شما. برای آشنایی با تست های شخصیت این مقاله را بخوانید.

بسیاری معتقدند آنچه واقعاً شما را منحصر به فرد می کند الگو های مشخص افکار ، احساسات و رفتار هایی است که شخصیت شما را تشکیل می دهند.

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

در حالی که هیچ تعریف توافق شده ای از شخصیت وجود ندارد ، اغلب به عنوان چیزی تصور می شود که از درون فرد ناشی می شود و در طول زندگی نسبتاً ثابت می ماند. این شامل تمام افکار ، الگو های رفتاری و نگرش های اجتماعی است که بر نحوه مشاهده ما و آنچه در مورد دیگران و دنیای اطرافمان باور داریم تأثیر می گذارد.

درک شخصیت به روانشناسان اجازه می دهد پیش بینی کنند که چگونه افراد به موقعیت های خاص و انواع چیز هایی که برایشان ارجح و ارزشمند است ، پاسخ می دهند .

برای درک اینکه چگونه محققان روانشناسی شخصیت را مطالعه می کنند ، مهم است که با یادگیری بیشتر در مورد برخی از مهمترین نظریه های شخصیت ، شروع کنیم.

 

چند تئوری مختلف برای تعیین جنبه ‌های مختلف شخصیت پدید آمده اند. برخی از تئوری ها در توضیح چگونگی رشد شخصیت تمرکز دارند ، در حالی که برخی دیگر به درک تفاوت های فردی در شخصیت می پردازند.

شخصیت معمولاً از روی ویژگیهایش توصیف می شود.

تئوری های مربوط به ویژگی های شخصیتی بر این باورند که شخصیت از تعدادی از خصوصیات و ویژگیهای گسترده و مختلف تشکیل شده است. طی سالها تئوریهای مختلفی ارائه شده است تا دقیقا مشخص شود که کدام ویژگی ها به عنوان مؤلفه های اصلی شخصیت شناخته می شوند و نیز تعداد کل ویژگی های شخصیتی چقدر است.

روانشناس Gordon Allport از نخستین کسانی بود که شخصیت را از نظر ویژگیهای فردی توصیف کرد. طبق دیدگاه شخصی اش ، او گفت که انواع مختلفی از صفات وجود دارند. صفات مشترک مواردی هستند که در بسیاری از افراد در یک فرهنگ خاص مشترک اند. صفات اصلی آنهایی هستند که شخصیت یک فرد را تشکیل می دهند.

 

 

صفات ذاتی آنهایی هستند که چنان غالب هستند که شخص در درجه اول به خاطر آن خصوصیات شناخته می شود.

به عنوان مثال ، مادر ترزا به دلیل کار های خیرخواهانه اش چنان مشهور بود که نام او تقریباً مترادف خدمت به افراد نیازمند شد.

در حالی که Allport گفته بود که تقریباً ۴۰۰۰ صفت فردی وجود دارد ، روانشناس Raymond Cattell پیشنهاد کرد که تعداد آنها ۱۶ تاست. بعداً ، روانشناس Hans Eysenck این لیست از صفات را حتی بیشتر هم کاهش داد و اظهار داشت که فقط سه صفت وجود دارد: برونگرایی ، روان رنجوری و روان پریشی.

شاید امروزه نظریه “پنج بزرگ” محبوب ترین و مورد قبول ترین نظریه ویژگی شخصیت باشد. این نظریه پیشنهاد می کند که شخصیت از پنج بعد شخصیتی گسترده ساخته شده است: برونگرایی ، تطابق پذیری ، وظیفه شناسی ، روان رنجوری و گشودگی (نسبت به پذیرش تجربه) . هر صفت به عنوان یک طیف گسترده وجود دارد و شخصیت هر فرد در جایی از آن طیف برای هر صفت قرار دارد.

به عنوان مثال ، ممکن است در حالی که در جایی در وسط طیف برای صفات گشودگی و روان رنجوری هستید ، برای برون گرایی ، وظیفه شناسی و تطابق پذیری موقعیت بالای طیف را داشته باشید.

 


 

برخی از تئوری ها به چگونگی رشد و تغییر شخصیت در طول زندگی نگاه می کنند
نظریه فروید (Freud) در مورد رشد روانی-جنسی ، یکی از شناخته شده ترین تئوری های شخصیت است ، اما یکی از بحث برانگیزترین هاست. طبق گفته فروید ، کودکان از طریق یک سری مراحل رشدی شخصیت بزرگ می شوند. در هر مرحله ، انرژی وابسته به نیروی جنسی یا نیرویی که همه رفتار های انسان را به تکاپو در می آورد ، روی نواحی جنسی متمرکز می شود. موفقیت در تکمیل هر مرحله منجر به انتقال به مرحله بعدی رشد می شود ، اما عدم موفقیت در هر مرحله خاص ممکن است باعث توقف شده و بر شخصیت بزرگسالان تأثیر بگذارد.

روانشناس به نام Erik Erikson مجموعه ای از هشت مرحله روانی اجتماعی را توصیف می کند که افراد در طول زندگی از آن عبور می کنند. هر مرحله نقش مهمی در رشد شخصیت و مهارتهای روانشناختی ایفا می کند.
در طی هر مرحله ، فرد با یک بحران رشدی روبرو است که به عنوان نقطه عطفی در رشد است.
Erikson بیشتر به این موضوع علاقه مند بود که تعاملات اجتماعی چگونه بر رشد شخصیت تأثیر می گذارد و در درجه اول به توسعه آنچه او هویت نفس می نامید ، علاقه مند بود. موفقیت در تکمیل مراحل ، منجر به رشد سالم شخصیت می شود. تئوری فروید اظهار داشت که شخصیت در درجه اول در سنین بسیار جوانی شکل می گیرد و تثبیت می شود ، اما اریکسون معتقد بود که شخصیت در طول زندگی همچنان رشد و نمو می یابد.

به منظور مطالعه و سنجش شخصیت ، روانشناسان تعدادی تست شخصیت ، ارزیابی و پرسشنامه مختلف را تهیه کرده اند. بسیاری از این تست ها به طور گسترده در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ، شاخص مشهور Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) اغلب به عنوان یک ارزیابی غربالگری قبل از استخدام مورد استفاده قرار می گیرد.
ارزیابی های دیگر ممکن است برای کمک به افراد در کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنبه های مختلف شخصیت خود و یا به عنوان ابزار غربالگری و ارزیابی هنگام تشخیص انواع مختلف اختلالات شخصیتی به کار روند.

این احتمال وجود دارد که شما با انواع مختلفی از تست های شخصیتی به اشکال مختلف و بصورت آنلاین روبرو شده باشید. بسیاری از این تست ها ادعا می کنند که خود “واقعی شما” را نشان می دهند، در حالی که برخی دیگر مشخصاً فقط برای سرگرمی هستند. به عنوان مثال ، ممکن است به تست های آنلاینی برخورد کنید که به شما می گویند شخصیتی برونگرا دارید یا درونگرا.
درک بهتر از خود گاهی می تواند به شما کمک کند تا به این موضوع پی ببرید که چرا در ارتباط با دیگران خوب هستید یا چرا بعضی اوقات احساس می کنید فقط کمی به تنهایی نیاز دارید.

نکته مهم این است که به یاد داشته باشید که هرگونه ارزیابی که از طریق اینترنت انجام می دهید ، احتمالاً باید شما را به شک بیاندازد. این ابزارهای غیررسمی می توانند سرگرم کننده باشند، حتی گاهی اوقات می توانند دیدگاهی را در مورد وضعیت و ویژگی های شما ارائه دهند ، اما برای هر نوع ارزیابی رسمی یا تشخیص فقط باید از تست های شخصیتی که توسط متخصصین آموزش دیده و واجد شرایط ارائه می شود ، استفاده کرد.

روانشناسان شخصیت نه تنها چگونگی رشد شخصیت را مورد مطالعه قرار می دهند بلکه به مشکلات مختلفی که می تواند بوجود بیاید علاقه مند هستند. مشخص شده است که تعدادی از اختلالات شخصیتی مختلف می توانند تأثیر جدی در زندگی و عملکرد یک فرد داشته باشد.
انستیتوی ملی بهداشت روان گزارش می دهد که تقریباً ۹.۱٪ از جمعیت بزرگسالان ایالات متحده سالانه حداقل علائم یک اختلال شخصیتی را تجربه می کنند.
حال ، یک اختلال شخصیتی دقیقاً چیست؟ این اختلالات به عنوان اختلالات روانی مزمن و فراگیر شناخته می شوند که بر افکار ، رفتارها و عملکرد بین فردی تأثیر می گذارند.

DSM-5 در حال حاضر ۱۰ اختلال شخصیت مختلف را ذکر کرده است. اینها شامل اختلال شخصیت ضد اجتماعی ، اختلال شخصیت مرزی ، اختلال شخصیت خودشیفتگی و اختلال شخصیت وسواسی است.

غالباً تشخیص بیماری اختلال شخصیت برای ما می تواند بسیار نگران کننده باشد ، اما مهم است که به یاد داشته باشید که نیروی کمکی در دسترس است. با همکاری با متخصصان سلامت روان می توانید راه هایی برای تشخیص مشکلاتی که این اختلالات در زندگی شما ایجاد می کنند بیابید و راهکارهای جدید مقابله با آنها را نیز پیدا کنید.

اینکه نسبت به آنچه در آینده ممکن است اتفاق بیفتد احساس ترس و نگرانی داشته باشید اشکالی ندارد ، اما نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که لازم نیست به تنهایی با آن روبرو شوید. افراد آموزش دیده ، ماهر و آماده ای وجود دارند که به شما کمک می کنند که قدم های بعدی درمانتان را بردارید.
بسته به تشخیصی که برای شما گذاشته می شود، پزشک ممکن است نوعی روان درمانی ، آموزش چند مهارت ، دارو یا ترکیبی از هر سه را توصیه کند.
نکته اصلی این است که برای تهیه یک برنامه درمانی که بر نیاز ها و اهداف شما متمرکز باشد ، باید با تیم مراقبت های بهداشتی خود تاجایی که می توانید همکاری کنید.

شخصیت موضوعی گسترده است که تقریباً به همه جنبه هایی که باعث می شود افراد به کسی که اکنون هستند تبدیل شوند ، وابسته است . روشهای مختلفی برای فکر کردن در مورد شخصیت وجود دارد ، از جمله تمرکز روی صفات فردی یا نگاه کردن به مراحل مختلف رشدی که با ظهور شخصیت اتفاق می افتد و یا گاهی با گذشت زمان تغییر می کند.

روانشناسان فقط به درک شخصیت سالم و طبیعی انسان علاقه مند نیستند ، بلکه در پی شناخت اختلالات احتمالی شخصیت هستند که ممکن است به پریشانی یا بروز مشکل در مدرسه ، کار ، روابط و سایر زمینه های مهم زندگی منجر شوند. روانشناسان با قابلیت شناسایی چنین مشکلاتی، بهتر می توانند به توسعه مهارتهای افراد در مقابله با علائم اختلالات شخصیتی و مدیریت بهتر آن کمک کنند.

 

با کمک بهترین روانشناسان و روانپزشکان تهران افسردگی، اضطراب و وسواس را درمان کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

هیچ کسی لایق درد و رنج هیچ بیماری‌ای نیست. مسیر طولانی و سخت دستیابی به سلامتی، نیازمند یار قابل اعتمادی است.

یاری مثل درمانکده که در جستجو و مشاوره آنلاین و حضوری پزشک و روانشناس، تست آنلاین هوشمند و آزمایش در محل کرونا، تلاشی کوچک برای کم کردن موانع راه سلامت، انجام می‌دهد.



انسان ها همیشه در نخستین برخورد وقتی هنوز شناختی از هم ندارند، از روی ظاهر، فرم صورت، طرز لباس پوشیدن، صحبت کردن و رفتارهای عمومی یکدیگر را قضاوت می کنند. از این رو شاید برایتان جالب باشد بدانید که در همین کشف و شهودهای اولیه، می توانید بهترین گمانه زنی ها را در رابطه به طرف مقابل داشته باشید.

پیشتر، در مقاله هایی همانند پی بردن به شخصیت افراد از روی فرم ابروهای آن ها یا مصداق های ظاهری شان برایتان نوشته بودیم. در این مطلب هم با استناد به این که برخی دانشمندان و کارشناسان چهره خوانی بر این باور هستند که لب ها بارزترین نماد ظاهری افراد برای بازگو نمودن شخصیت درونی آنهاست، شاید برایتان جالب باشد بدانید که لب های گوناگون به چه افراد و شخصیت هایی تعلق دارند و هر کدام از آن ها بیانگر چه رازهای در مورد دیگران می توانند باشند.

برای این منظور، در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

لب های بزرگ و گوشتی

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

افرادی که چنین لب هایی دارند برای کمک کردن به دیگران آفریده شده اند. این افراد به طور ذاتی، نوعی حس مادرانه و حمایت کننده دارند که به موجب آن همیشه به دیگران توجه کرده و در صدد یاری رساندن به آن ها هستند. این افراد احتمالا در دوران کودکی دوستدار حیوانات بوده و مثلا برای گربه های خیابانی شیر می گذاشته اند یا دلشان می خواسته حیوانات بی پناه را به خانه آورده و از آن ها مراقبت کنند.

افرادی که لب های درشتی دارند، اصولا در مواقع پر استرس به جای اینکه اول به خود فکر کنند، دیگران را در اولویت توجه قرار می دهند. این افراد همیشه بهترین پدر/مادرها خواهند بود.

لب بالا بزرگ تر از لب پائین

افرادی که لب هایشان این شکلی است، بسیار احساساتی و پراشتیاق هستند. شخصیت این افراد را می توان اینگونه توصیف کرد: احساساتی، کاریزماتیک، عاشق پیشه و جذاب. این افراد به خود و توانائی هایشان باور دارند و به واسطه این اعتماد به خویشتن، می توانند نظر اطرافیان را به خود جلب نمایند. آن ها دوست دارند همیشه در مرکز توجهات قرار داشته باشند. در جمع های دوستانه همیشه بهترین و خنده دارترین لطیفه ها را از زبان این افراد خواهید شنید.

لب پائین بزرگ تر از لب بالا

اگر بخواهیم بی پرده صحبت کنیم، باید بگوئیم افرادی که لب پائین آن ها از لب بالائی گوشتی تر و بزرگ تر است، برای انجام امور اداری ساخته نشده اند. آن ها این گونه فکر می کنند: «چطور می توان بی حرکت در دفتر کار نشست وقتی بیرون کارهای هیجان انگیز زیادی برای انجام وجود دارد؟» این افراد به معنای واقعی می دانند که چگونه سرگرم شده و تفریح کنند.

چنین شخصیت هایی همیشه به دنبال هیجان، آشنایی با افراد جدید، دیدن مکان های جدید و سرگرمی های تازه هستند. در عین حال، کنجکاو، اجتماعی و روشن فکر به شمار می روند. این افراد به شدت مستعد مدیریت تورهای گردشگری و مسافرت های گروهی هستند.

لب های معمولی

افرادی که لب های آن ها معمولی است و هر دو لب بالا و پائین، اندازه برابر دارند اصولا دارای شخصیت های متعادل بود و با منطق و عقل سلیم به انجام کارها و رفع مشکلاتی که برایشان پیش می آید، می پردازند. نقطه قوت این افراد توانایی در گوش دادن به سخنان دیگران است. در عین حال که شنونده های خوبی هستند، خیلی آرام و نرم از دیگران انتقاد کرده یا با احترام، نظراتشان را اجرا می کنند. با اینکه ظاهرا جدی به نظر می رسند اما عاشق خندیدن و جک گفتن هستند و در بیشتر مواقع نیمه پر لیوان را می بینند.

لب های باریک

بر اساس اصول چهره شناسی، کسانی که لب های باریکی دارند دوستدار تنهایی و تجرد طلب به شمار می روند. آن ها به شدت متکی به خود بوده و به خوبی از عهده حل مسائل بر می آیند. این افراد هنگام بازدید از موزه، مکان های باستانی یا سفر به جزایر دور افتاده ترجیح می دهند تنها باشند. اما با وجود این حجم از انزواطلبی، چنین شخصیت هایی همیشه در میان جمع دوستان و مردم حضور دارند. آن ها بسیار سریع می توانند زبان مشترک با دیگر افراد را یافته و با آن ها ارتباط برقرار کنند. در بیشتر مواقع نیز دیگران را برای کارهای خوبشان تحسین و تشویق می کنند.

لب بالا با فرم V

این افراد به طور ذاتی و ۱۰۰ درصد خلاق و نو اندیش هستند. در بسیاری مواقع آن ها هنرمند یا موسیقی دان می شوند. حافظه تصویری این افراد حرف ندارد و نام ها همیشه در ذهنشان باقی می ماند. این افراد عموما ارتباط خود با کسانی که می شناسند را حفظ می کنند. کاملا اجتماعی بوده و دوست دارند به روش های گوناگون خودنمایی کنند. اکثرا نیز در کارهای خود موفق هستند.

لب بالا با فرم U

این افراد بسیار مهربان، هیجانی و حساس هستند. خیلی زودرنج بوده و با کوچک ترین بداقبالی غمگین شده و در خود فرو می روند. آن ها همیشه به دنبال راهی برای کمک کردن به دیگران هستند. یاری رساندن به افراد بدشانس، فقیر یا بی پناه جزو اولویت های زندگی این افراد به شمار می رود.

لب بالا بدون هیچ نوع فرورفتگی

این افراد بیشترین مسوولیت پذیری را داشته و به طور کامل می توان به آن ها اعتماد کرد. شعار این افراد در زندگی این است: «انجامش بده حتی اگر ناراحت کننده است.» به همین خاطر همه کارهای خود را در زمان دقیق انجام داده و تکمیل می کنند. نزدیکان این افراد می دانند که به طور کامل در هر شرایطی می توان به آن ها اعتماد کرد. این ها کسانی هستند که در شرایط دشوار به خوبی می دانند چگونه می توانند اوضاع را سامان ببخشند.

لب های گوشتی اما کوچک

این افراد عموما دو به هم زن، موذی و فتنه گر هستند. اولویت اصلی آن ها در زندگی راحتی خودشان است. در نخستین دیدار با چنین افرادی، بدون شک آن ها را خودخواه و از خود راضی تصور خواهید کرد اما همیشه هم این طور نیستند. این ها دوستان مهربان و وفاداری به شمار می روند و در مواقع ضرورت به کمک دیگران هم خواهند رفت. این افراد هرگز به نظر دیگران بی اهمیت نیستند اما کاری هم نمی کنند که موجب سختی خودشان بشوند.

لب بالای بسیار باریک

استعداد مدیریت این افراد بی نظیر است. بسیار پرانرژی و فعال هستند و به خوبی می توانند دیگران را قانع کنند. این افراد در بیشتر کارهای خود موفق ظاهر می شوند. البته در برقراری رابطه های عاطفی کمی ضعیف هستند زیرا عقیده اصلی آن ها در زندگی این است که کسی باشند نه اینکه با کسی باشند.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

لامصب درست گفتی شکه شدم!

همه که موفق شدن چی شد پس ؟

اونهایی که لبشون را عمل میکنن، شخصیتشون هم عوض میشه؟؟؟!!! 😉

???

مگه میشه؟

اقا علی بود ممنونم سندباد

خوب بود.من واقعا همین شخصیتی که گفته دارم.

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

نسخه
الکترونیک
کتاب هنر شناخت مردم
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

ارتباطات موفق و سازنده در دنیای جدید بسیار پیچیده است. اگر به دنبال آن هستید که در زندگی اجتماعی و روابط کاری‌‌تان موفق عمل کنید بهتر است به درک درستی از رفتار سایرین برسید. مدیر، همکار و دوستان‌تان افرادی هستند که خلقیات متفاوت از هم دارند اما نیاز هست تا با آن‌ها به بهترین نحو معاشرت کرد. برای آن‌که شخصیت و خلقیات افراد متفاوت را فراگیرید لازم است جزییات و تیپ‌های‌ شخصیتی آن‌ها که نهفته است را بدانید. کتاب هنر شاخت مردم نوشته‌ی پل دی. تیگر و باربارا بارون تیگر منبع کاملی از اصول کاربردی است که به شما در مسیر شناسایی خودتان و دیگران کمک می‌کند.

کتاب هنر شاخت مردم، چگونه می‌توان دیگران را سریع ارزیابی کرد و به زبان خودشان با آنان سخن گفت با نام اصلی The Art Of SpeedReading Peaple  در سه فصل رفتارهای افراد را براساس خلق‌وخو و تیپ‌های شخصیتی توضیح می‌دهد.

عنوان فصل‌های کتاب عبارتند از «علت واقعی رفتار آدم‌ها چیست؟»، «سیستم: یاد بگیریم چگونه مردم را سریع بشناسیم.» و «آشنایی با شانزده تیپ شخصیتی» که طی آن‌ها با مثال‌های واقعی، نمودارها و فهرست‌ها تفاوت‌های رفتاری مطرح می‌شود. در این کتاب ظاهر، زبان، زبان بدن، شغل و علایق افراد بررسی می‌شود تا خواننده کتاب به درک درستی از خصوصیات شخصیت‌ها برسد.  

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

تیپ‌بندی شخصیتی ذکر شده در کتاب هنر شاخت مردم براساس typing personality است. typing personality طبقه‌بندی روانشناسی در مورد طبقه‌های متفاوت شخصیتی است که روانشناس‌ها و افراد مهمی از جمله «کارل یونگ»، روان‌پزشک اهل سوئیس در این زمینه اظهارات خود را بیان کرده‌اند.

نویسنده‌های کتاب پل دی. تیگر و باربارا بارون تیگر معتقد است با شناخت خلقیات افراد می‌توانیم بهتر و پربازده‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنیم. کتاب هنر شاخت مردم براساس مدل‌های علمی، تیپ‌های شخصیتی مختلف را مطرح می‌کند و چهار خلق‌وخو و شانزده تیپ شخصیتی را توضیح می‌دهد. خواننده کتاب با خواندن این دسته‌بندی به تیپ شخصیتی خود پی می‌برد و براساس آن نوع ارتباط خود را با سایرین برنامه‌ریزی می‌کند.   

کتاب هنر شاخت مردم این قدرت را به شما می‌دهد زمانی که در موقعیت حساسی هستید و یا این‌که جلسه‌ی مهم کاری دارید براساس اطلاعاتتون درباره‌ی نوع رفتار طرف مقابل، موفق‌تر از سایرین برخورد کنید. کتاب هنر شاخت مردم علاوه بر این‌که راهنمایی‌های علمی و کاربردی فراوانی در اختیارتان می‌گذارد درس زندگی است زیرا به کمک آن روابط کاری و شغلی‌تان را می‌توانید ارتقا بدهید.

در ابتدای کتاب هنر شناخت مردم مقدمه‌ای آورده شده است که به خواننده یک دید کلی درباره‌ی موضوع کتاب می‌دهد. در این مقدمه داستان «راب» و «استیفانی» روایت می‌شود که هر دو بازاریاب هستند و تلاش می‌کنند با «جورج» که قائم مقام بخش بیمه یک شرکت بزرگ است ارتباط برقرار کنند. با خواندن کتاب هنر شاخت مردم می‌توانید بفهمید چطوری «استیفانی» موفق به همکاری با «جورج» می‌شود.

«استیفانی» از مهارت‌های لازم جهت برقراری ارتباط که در کتاب هنر شاخت مردم ذکر شده استفاده می‌کند. نویسنده در این بخش پس از موفقیت «جورج» می‌گوید :«همه می‌دانیم که آدم‌ها با هم فرق دارند. چیزی که برای یک نفر انگیزه‌بخش و محرک است ممکن است بر دیگری هیچ تاثیری نداشته باشد. کلید برقراری ارتباط با دیگران، خواه برای تفهیم نظراتمان باشد و خواه برای تاثیر گذاشتن بر تصمیمات آن‌ها، درک انگیزه‌هایشان و توانایی پاسخگویی به نیازهای آن‌هاست. همه ما به طور ذاتی قادریم این نشانه‌ها را که گاهی بسیار ظریف و پوشیده هستند درک کنیم. هر چند آدم‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد و بی‌همتایی دارند، وجود تفاوت‌های شخصیتی را نمی‌توان امری تصادفی تلقی کرد. ویژگی‌های انسان قابل شناسایی و تشخیص، و اغلب قابل پیش‌بینی است.»

نگارش کتاب هنر شاخت مردم،چگونه میتوان دیگران را سریع ارزیابی کرد و به زبان خودشان با آنان سخن گفت برعهده‌ی پل دی. تیگر (Paul D. Tieger) و باربارا بارون تیگر (Barbara Barron-Tieger) بوده است. پل دی. تیگر و باربارا بارون تیگر متخصص تیپ‌های شخصیتی و صاحب شرکت مشاوران ارتباطات هستند. آن‌ها با همکاری هم چند کتاب مختلف تالیف کرده‌اند که در ارتباط با تیپ‌های شخصیتی و تاثیر آن‌ها بر جنبه‌های مختلف زندگی است. کتاب نخست آن‌ها با عنوان «شغل مناسب شما، کاری که برای آن ساخته شده‌اید انجام دهید» در سال 1992 منتشر شد که در سال 1393 «انتشارات نقش و نگار» نسخه‌‌ی فارسی آن را منتشر کرد. پس از این کتاب در سال 2000 پل دی و باربارا بارون کتاب دیگری با نام «همسر مناسب شما، همسرتان را از تیپ شخصیتی مناسب خود انتخاب کنید» را راهی بازار کردند که درباره‌ی ارتباط بین اشخاص است. این کتاب در دو بخش به شما اطلاعات لازم جهت شناسایی تیپ شخصیتی خودتان می‌دهد که با آگاهی از خلق‌وخو خودتان بتوانید در ارتباط با دیگران به‌خصوص همسرتان باشید.

پل دی تیگر فارغ‌التحصیل رشته‌ی روانشناسی و مشاور هیئت منصفه است. او به حقوق‌دانان، و ده‌ها شرکت و موسسه‌ی بیمه، آموزش‌های مربوط به تیپ‌های شخصیتی را داده و اولین مدرسه در ارتباط با آموزش تیپ‌های شخصیتی را دایر کرده است.

باربارا بارون تیگر نیز متخصص تیپ‌های شخصیتی است و به مدیرها، بیمارستان‌ها و معلمان زیادی آموزش‌های کاربردی اصول شخصیتی را داده است. او با همکاری پل دی. تیگر دو کتاب دیگر با نام‌های «تکنیک های شخصیت خوانی: راهی برای ارتباط موثر» و «هنر شناخت بچه‌ها» را نیز به چاپ رسانده‌ است.

کتاب هنر شاخت مردم، چگونه می‌توان دیگران را سریع ارزیابی کرد و به زبان خودشان با آنان سخن گفت را «محمد گذرآبادی» به فارسی ترجمه کرده و «انتشارات هرمس» کتاب را منتشر کرده است.  کتاب الکترونیکی هنر شاخت مردم ترجمه محمد گذرآبادی در این صفحه فیدیبو ممکن است.

«محمد گذرآبادی» نویسنده‌ و مترجم ایرانی است که عمده فعالیت‌های او ترجمه‌ی آثار در زمینه‌ی سینما و تئاتر است. همچنین او حدود ده کتاب در زمینه‌ی موفقیت و روان‌شناسی نیز به فارسی ترجمه کرده است که از جمله کتاب‌های او می‌توان به «فكرت را عوض كن حالت خوب می‌شود»، «مهارت‌های زناشويی»، «بنویس تا اتفاق بیفتد» و «ده کاری که زندگی زناشویی را خراب می‌کند» اشاره کرد. نسخه پی دی اف pdf همه‌ی این کتاب‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

وقتی می‌خواهیم افراد را بسرعت بشناسیم، استفاده از کلیدها برای شناسایی ویژگی‌های یک تیپ خاص مفید است چون رفتارهای خاصی وجود دارد که افراد دارای یک ویژگی معمولا در آن شریکند. به عنوان مثال رفتارهای زیادی وجود دارد که حسی‌ها به مراتب بیشتر از شهودی‌ها انجام می‌دهند. بنابراین اگر این رفتار را به اندازه کافی ببینیم می‌توانیم فرض کنیم که فرد احتمالا یک آدم حسی است. اما یک نکته را نباید فراموش کرد: انسان‌ها موجودات بی‌نهایت پیچیده‌ای هستند و از آن‌جا که گستره عظیمی از رفتارها در وجود همه افراد است، و هر کسی منحصر به فرد و بی‌همتاست، تقریبا هیچ تک رفتاری نیست که به شکلی خودکار، ترجیح فرد را آشکار کند. شناخت سریع و دقیق زمانی ممکن است که شاهد رفتاری تکراری یا شاهد شکل‌گیری الگویی باشیم که در یک ویژگی خاص رایج است. و در قریب به اتفاق مواقع، ترکیبی از عوامل است که حقیقی‌ترین تصویر را از تیپ یک شخص به دست می‌دهد. وقتی به بحث درباره ابعاد هر تیپ می‌پردازیم، شاید به نظر برسد رفتارهایی را توضیح می‌دهیم که به دو منتهاالیه هر پیوستار تعلق دارند. به عبارت دیگر شاید احساس کنید در مورد متفکرها، احساسی‌ها، قضاوت‌گر‌، دریافت‌گرها و غیره تعمیم می‌دهیم. در واقعیت، بسیاری از کلیدهایی که موقع شناخت سریع افراد مشاهده می‌کنید، ظریفتر از آن است که در اینجا شرح داده شد. اما نشان دادن نمایشی‌ترین مثال‌ها باعث می‌شود در زمانی به مراتب کوتاه‌تر، به درک روشنی از تفوت‌های موجود بین ویژگی‌ها برسید.

درون‌گرا یا برون‌گرا؟

کار را با بررسی کلیدهایی شروع می‌کنیم که به ایجاد تمایز میان برون‌گراها و درون‌گراها کمک می‌کند. از آنجا که بعد اول تیپ رابطه زیادی با انرژی دارد این که آن‌ را از کجا می‌گیرند و به چه سمتی هدایت می‌کنند برون‌گراها و درون‌گراها معمولا سطوح انرژی بسیار متفاوتی دارند که به روش‌های مختلف آشکار می‌شود.

زبان بدن/سطح انرژی

شاید اولین چیزی که در مورد آدم‌هایی که به‌شدت برون‌گرا هستند، متوجه می‌شویم انرژی فوق‌العاده آنهاست. برون‌گراها در مکالمات، معمولا بسیار پرتحرک‌تر و پرانرژی‌تر از درون‌گرها هستند. احتمال بیشتری می‌رود که برای بیان افکار و تاکید گذاشتن بر حرف‌های خود از حرکات بدنشان استفاده کنند؛ دست‌های خود را تکان دهند، انگشتان را به کرات حرکت دهند و از حالات چهره تا آنجا که می‌توانند استفاده کنند.  

توصیه‌هایی در مورد ارتباط

مثل سنت‌گراها، برخی از تجربه گراها متفکرند و برخی دیگر احساسی. برخی برون‌گرا هستند و برخی دیگر درون‌گرا. نخست با توصیه‌های ارتباطی برای تمام تجربه گراها آغاز می‌کنیم و سپس نگاهی دقیق‌تر خواهیم داشت به چهار تجربه‌گرای منحصر به فرد.

سم هورن

لیل لوندز

دارن هاردی

اروین یالوم

دبرا فاین

آلن کلاین

ويكتور فرانكل

فردریک بکمن

استفان‌ کاوی

اروین یالوم

کوین هرسلی

الیزابت کونکه

آگاتا کریستی

آگاتا کریستی

آگاتا کریستی

الکساندر مک کال اسمیت

آگاتا کریستی

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم

آگاتا کریستی

آگاتا کریستی

آگاتا کریستی

آگاتا کریستی

آگاتا کریستی

آگاتا کریستی

آگاتا کریستی

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/79384

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

سلامت نیوز:شناختن دیگران آن هم در کمترین زمان آرزوی دیرینه‌ی هم آدم‌هاست. برای همین هم عده‌ای هستند که برای جلب نظر یا تحسین یا فریب دیگران ادعا می‌کنند که: «من با یک نگاه همه رو می‌شناسم»، «توی چشم‌اش که نگاه کنم، می‌فهمم چی کاره است» و… جدا از درست یا غلط بودن این ادعا، خیلی وقت‌ها برای همه ما شرایطی به وجود آمده که مجبور بودیم یک نفر را در کمترین زمان بشناسیم چون باید در کمترین زمان تصمیم می‌گرفتیم که می‌خواهیم با او اصلا ارتباطی داشته باشیم یا نه و بعد اینکه می‌خواهیم این رابطه را ادامه بدهیم؟! و اگر آری، این رابطه و این ادامه باید چه شکلی باشد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر فرشاد نجفی‌پور، فوق‌دكترای روانشناسی ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه در سلامانه نوشت: بد نیست بدانید که برای شناخت آدم‌ها در کمترین زمان هم راهی هست که مبتنی بر دانش روز باشد و هم میزان خطایش زیاد نباشد. شاید مهم‌ترین نکاتی که برای یک شناخت کلی و کم خطا در کوتاه‌ترین زمان لازم است به آنها توجه کنیم، مواردی باشند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.* هوشبرای اینکه شناخت بیشتری نسبت به طرف مقابلتان پیدا کنید، ببینید چه شکلی بحث و چطور مسائل را تجزیه و تحلیل می‌کند. کسی که شفاف حرف می‌زند و حرف‌هایش سر و ته و چهارچوب دارند، فردی باهوش است. علاوه بر این، ببینید که تفاوت بین احساس و فکر را می‌داند؛ کسی که احساس و منطق را قاطی کند، باهوش نیست. باید در این برخورد متوجه شوید که با مشکلات چطور برخورد می‌کند. معمولا فردی که برای یک مشکل چند راه به ذهن‌اش می‌رسد جزو افراد باهوش است. ضمن اینکه آدم‌های شوخ، غالبا باهوش هستند.* انگیزهحواستان جمع باشد و ببنید چطور در مورد مشکلاتش صحبت می‌کند. وقتی به یک مانع برخورد می‌کند چه می‌گوید. کسی که به تلاش تکیه می‌کند، باهوش است. آدم باهوش بالا و پایین زندگی را قبول دارد و کسی که از بخت بد بنالد، باهوش نیست.* انعطافکسی که ضعف‌هایش را قبول دارد انعطاف دارد. کسی در مقابل انتقاد چه قدر به ارزش‌ها و اعتقاداتش پایبند می‌ماند، خشک است. انعطاف ذاتی نیست، هدیه خداوند هم نیست. انعطاف، توانایی پیشرفت پس از پسرفت است. انعطاف، قدرت شادبودن است. ببینید تجربه‌هایش را چطور تفسیر می‌کند. اگر پسرفت‌هایش را گردن تقدیر می‌اندازد، تنبل است و اگر همه چیز را تحت اراده خودش می‌داند، خودخور است.* اخلاقاخلاق رفتار آدم‌ها را در شرایط سخت، نشان می‌دهد. اینکه چطور خودش را آرام می‌کند. اینکه چه می‌گوید و ادعا می‌کند، کافی نیست. خوش‌اخلاق‌ها زیاد نیستند.* صمیمیتبرخورد مثبت، داشتن تمایل به همکاری، بخشندگی و مهمان‌نوازی شواهد یک شخصیت صمیمی و مثبت هستند. البته بعضی شخصیت‌ها دوستی‌شان بده و بستان است. بعضی‌ها هم خودشان را از دیگران بالاتر می‌دانند و عملا ترحم می‌کنند. مهم‌ترین علامت در این حیطه، قطع رابطه‌هاست. قطع رابطه زیاد، نشان‌دهنده‌ی کم تحمل بودن است.* وابستگیاکثر آدم‌ها در نظر اول می‌گویند که خانواده عاشقشان است، اما جزئیات این مطلب خیلی مهم‌تر هستند. باید مردم را در خانه و محله دوره کودکی‌شان دید. یادآوری خاطرات کودکی، نشان‌دهنده مقدار وابستگی است. اینکه در آشپزخانه چه می‌گفته‌اند. اتاق‌ها چه چیدمانی داشت. اتاق خوابش چطور بود. قبل از خواب چه کار می‌کرده است. اینجاست که هنگام بازگویی و تجدید خاطرات، خشم، شوق و پشیمانی بیرون می‌ریزد و میزان واقعی وابستگی‌ها را نشان می‌دهد.

چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم
چگونه شخصیت ذاتی افراد را بشناسیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *