چگونه شخصیت دیگران را خرد کنیم

 
helpkade
چگونه شخصیت دیگران را خرد کنیم
چگونه شخصیت دیگران را خرد کنیم

چه خوب می شد اگر می توانستیم با تمام همکاران خود، فارغ از ویژگی های شخصیتی شان تعامل مثبت و به دور از تنشی داشته باشیم؛ شما هم حتماً موافقید. اما متأسفانه این اتفاق هیچگاه نمی افتد، چون هیچ کس همکاران خود را مثل دوستانش انتخاب نمی کند. برخی از همکاران شما ممکن است انسان های فوق العاده ای باشند که به دوستان همیشگی شما بدل شوند، اما عده ای از آنها نیز به احتمال زیاد با رفتار های آزاردهنده شان اعصاب شما را خرد خواهند کرد.

حتماً شما هم یکی دو همکار از گروه دوم در محل کار خود دارید. بنابراین چند تکنیک فوق العاده برای کنار آمدن با پنج نوع متداول از آزاردهنده ترین شخصیت ها در میان همکاران را در ادامه ی این مطلب برای شما آماده کرده ایم که می توانید آنها را از نظر بگذرانید.

با دیجیاتو همراه باشید.

اینکه کسی هر از گاهی آنقدر هیجان زده شود که کلام فرد دیگری را قطع کند طبیعی است، اما شخصیتی که در این مورد از آن صحبت می کنیم مدام میان صحبت های دیگران می پرد: در جلسات، در مکالمات غیر رسمی و حتی از پشت تلفن. این کار نه تنها اعصاب شما را خرد می کند، بلکه باعث می شود نتوانید به درستی با او کار کنید.چگونه شخصیت دیگران را خرد کنیم

دفعه ی بعدی که کنار یکدیگر قرار گرفتید (چه در میان جمع و چه به تنهایی)، قطع شدن صحبت های خود برای اولین بار را بدون آنکه چیزی بگویید نادیده بگیرید. بار دومی که این موضوع تکرار شد، مؤدبانه به او بگویید «لطفاً اجازه بدهید حرفم را تمام کنم، بعد از آنکه حرفم تمام شد خوشحال می شوم نظر شما را نیز بشنوم. همانطور که می گفتم …»

تغییر جهت بدن به سمت جمع نیز می تواند بعد از به زبان آوردن این جملات مفید باشد. سپس بعد از آنکه صحبتهایتان تمام شد، روی خود را به سمت او برگردانید تا نشان دهید الان می تواند صحبت کند.

شما ممکمن است هفته ای 40 ساعت به بالا از وقت خود را در کنار همکارانتان سپری کنید و این می تواند صمیمیتی میان شما ایجاد کند. اما این حق شماست که بخواهید جزئیات زندگی خود را خصوصی نگه دارید. متأسفانه این شخص نمی تواند به این حد و مرزها احترام بگذارد و از شما درباره ی انتخاب های احساسی، سلامتی، وزن، حقوق، ازدواج و مسائل دیگری که ترجیح می دهید خصوصی باقی بمانند سؤالات نامناسبی می پرسد.

اگر نگران آن هستید که مبادا احساسات او را جریحه دار کنید، به این سؤالات وی با خنده و شوخی پاسخ سربالا بدهید. در مواقع دیگر ممکن است لازم باشد رویکرد مستقیم تری اتخاذ کنید. می توانید رک و راست به او بگویید: «راستش دوست ندارم پاسخ این سؤال شما را بدهم» یا «این مسئله شخصی است. ترجیح می دهم راجع به موضوع دیگری صحبت کنیم»؛ سپس بحث را عوض کنید.

شوخ طبعی در محیط کار عالی است، مگر آنکه با بازده شما تداخل داشته باشد. این شخصیت مدام جوک های نامناسب تعریف می کند و به نظر می رسد هیچ چیز را جدی نمی گیرد و برایش فرقی نمی کند موقعیت چقدر پر تنش یا اورژانسی باشد. با اینکه این عادت وی ممکن است اوایل سرگرم کننده به نظر برسد، اما با گذشت زمان، هر چیزی می تواند باشد به جز سرگرم کننده.

برای آنکه این شخصیت را از ادامه ی این روند دلسر کنید، فقط کافی است دیگر به او توجه نکنید. اگر لطیفه ای تعریف کرد، لبخند کوتاهی بزنید، سپس به مکالمه ی خود سمت و سوی جدی ترو سازنده تری ببخشید.

اگر فرد مورد نظر روی ایمیل و یا چت سعی دارد همین کار را انجام دهد، کافی است به جز قسمت های مربوط، باقی بخش های گفته های او را نادیده بگیرید.

این فرد همکار و هم رده ی شماست، اما طوری رفتار می کند که گویی بالاتر از شما قرار دارد. او مدام برای شما خرده فرمایش دارد، اطلاعات غیر ضروری به شما می دهد و از شما انتقاد سازنده به عمل می آورد. این کار نه تنها در سطح فردی شما را کلافه می کند، بلکه در سطح سازمانی نیز صلاحیتتان را نزد اعضای تیم و هر کسی که گزارش عملکرد شما را می نویسد مخدوش می کند.

از آنجایی که این مکالمه، گفتگوی حساسی به شمار می رود توصیه می شود آن را جایی دور از سایر همکاران و در محیطی خنثی انجام دهید. وقتی با فرد مورد نظر تنها شدید صحبت های خود را اینگونه آغاز کنید: «واقعاً مشخص است که خودتان را وقف شرکت کرده اید و سعی دارید برای به موفقیت رساندن آن سخت تلاش کنید. این برای من واقعاً قابل تقدیر است». آغاز کردن گفتگو با تعریف و تمجید، او را نسبت به بخش دوم گفتگو پذیرا تر خواهد کرد. سپس اضافه کنید: «با این حال حس می کنم انتقادات سازنده ی شما جلوی بهره وری من را می گیرد و با اهدافی که رئیسمان برای من مشخص کرده تداخل پیدا می کند». سپس یک نمونه از این رفتار ها را که به تازگی از سوی وی سر زده مثال بزنید و صحبت های خود را اینگونه به پایان برسانید: «با وجود ارزشی که برای نظرات شما قائل هستم، ممنون می شوم اگر نظرات خود را به مواردی محدود کنید که مستقیماً به نقش و وظایف شما مربوط می شوند».

شاید فکر می کردید با این شخصیت در دبیرستان خداحافظی کرده اید، اما متأسفانه تقریباً در هر محیط کاری می توان شخصیت های زورگو را یافت. آنها همان کسانی هستند که کنایه آمیز صحبت می کنند، مدام از کار شما انتقاد می کنند، قضاوت هایتان را زیر سؤال می برند و غیره.

واکنش شما به شدتِ رفتار طرف مقابلتان بستگی خواهد داشت. اگر رفتار او به بی ادبی و ایمیل های واکنشی و ناشی از عصبانیت محدود می شود، هم می توانید آنها را نادیده بگرید و هم اینکه با خونسردی پاسخ دهید «از این حرفتان خوشم نیامد» یا «ترجیح می دهم در فرصت مناسب شخصاً پاسخ شما را بدهم چون به نظر می رسد با هم اختلاف نظر داریم».

با این حال اگر مورد سؤ استفاده ی لفظی قرار می گیرید، تهدید می شوید، مورد استهزاء و یا زورگویی قرار می گیرید، بهتر است موضوع را با مدیر (و یا در صورت لزوم، مسئول نیروی انسانی) خود در میان بگذارید.

هر کجا هم که کار کنید، به طور قطع حد اقل یک نفر وجود خواهد داشت که اعصاب شما را خرد کند. بنابراین نفس عمیقی بکشید، و پیش از آنکه جایگاهتان در محیط کار مخدوش شود توصیه های بالا را به کار ببندید.

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

گاهي نياز داريد خودتان را به ديگران ثابت کنيد و مهم تر اين که خيلي وقت ها لازم است خودتان را به خودتان ثابت کنيد. در مقابل بحران ها کنار نکشيد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

 چگونه با شخصیت باشیم ؟ به دست آوردن شخصیت و کسب احترام موضوعی است که همه‌ی افراد و در هر موقعیت و سنی خواهان آن هستند. انسان‌ها دوست دارند مورد احترام واقع شوند دوست داشته شوند و و جایگاه خود را حفظ کنند. اما احترام خود‌به‌خود به وجود نمی‌آید و اکتسابی است. احترام هیچ‌گاه به شما اهدا نمی‌شود بلکه برای به دست‌آوردن آن باید تلاش کنید و اول از همه هم خودتان احترام و ارزشتان را حفظ کنید. برای اینکه دیگران به شما احترام بگذارند لازم است تا خود نیز رفتار مطلوبی با آن‌ها داشته باشید. ممکن است در شغل خود افراد برای هوشتان و یا توانایی‌هایتان احترام قائل شوند اما چیزهای بیشتری برای احترام گذاشتن وجود دارد و باید سعی کنید تا احترام مردم را در تمام جنبه‌ها کسب کنید. برای آگاهی  از راه‌های کسب احترام با این مطلب همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه کسب احترام می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید

 

بسیاری از افراد به شما احترام می‌گذارند و بعضی از آن‌ها احترامی برایتان قائل نیستند. به یاد داشته باشید که نمی‌توانید رفتار دیگران را کنترل کنید. پس در صورت رفتارهای ناپسند دیگران احساس کم‌ارزشی نکنید. ارزش و احترام شما با رفتار دیگران تعیین نمی‌شود و همواره انسان ارزشمندی هستید.چگونه شخصیت دیگران را خرد کنیم

تمام تمرکز و حواستان را بر‌روی داشتن حس خوب نسبت به خود جلب کنید. پس به خود اهمیت دهید همیشه لباس‌های مرتب و متناسب با شخصیتتان به تن کنید و برای خود بیشتر خرج کنید. راه های افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران را یاد بگیرید.

 

قدم بعدی احترام به دیگران است. مسلما اگر می‌خواهید با احترام با شما برخورد شود باید خودتان نیز برای دیگران احترام قائل شوید. رفتارهایی مانند چشم‌غره‌رفتن، پریدن وسط صحبت دیگران، پرحرفی و استفاده از تلفن هنگام صحبت با شخص دیگر را کنار بگذارید. این‌ها رفتارهای غیرمحترمانه‌ای هستند که نه‌تنها احترامی را از طرف مقابل جلب نمی‌کنند بلکه در ارتبطات میان‌فردی اثرات سوءی به جا می‌گذارند و افراد را به‌تدریج از شما دور می‌کنند.

به‌جای آن سعی کنید به صورت همدلانه‌ای به صحبت‌های دیگران گوش دهید و به یاد داشته باشید که هرکسی حق دارد تا صحبت‌هایش شنیده شوند. اگر با ایده و یا صحبت‌های کسی موافق نیستید ادب و احترام حکم می‌کند که به شنوای او باشید تا دیگران نیز برای صحبت‌های شما احترام قائل شوند. در این زمینه مطالعه مقاله مهارت ارتباط موثر با دیگران کمک زیادی به شما می کند.

 

برای اینکه در نظر مردم قابل احترام واقع شوید، مهربانی با آن‌ها قدم بزرگی در این زمینه است. اگر می‌خواهید مردم به شما احترام بگذارند همیشه در طول روز با افرادی که مواجه می‌شوید چه نزدیکانتان باشند و چه افراد غریبه مودبانه و مهربانانه رفتار کنید.

درواقع باید با همه محترمانه رفتار کنید اما توجه داشته‌باشید مهربانی شما به حدی نباشد که افراد را به سوء‌استفاده سوق دهد و به شما آسیب بزنند. طوری به دیگران احترام بگذارید که توقع دارید دیگران نیز همان رفتار را با شما داشته باشند. در هرموقعیتی و در برخورد با افراد مختلف لبخند زدن را فراموش نکنید.

 

برخلاف تصور عموم گوش‌دادن فرآیندی فعال است و به‌ هیچ‌وجه حرکتی منفعل نیست. شنوای صحبت‌های دیگران بودن به این معنا که شما افکار دیگرتان را از ذهن خارج می‌کنید و واقعا به چیزهایی که دیگران قصد دارند به شما منتقل کنند توجه می‌کنید. اغلب در گفتگوها نظرات یک فرد باعث تحریک افکار فرد شنونده می‌شود و او نیز داستانی را که خود تجربه کرده در همان راستا بیان می‌کند.

به‌جای این‌که مدام سعی کنید داستان خود را مطرح کنید و نظر دهید با مطرح کردن سوال‌هایی گوینده را ترغیب کنید تا چیزهای بیشتری به شما بگوید. این کار باعث می‌شود تا حس کنند سخنانشان برای شما مهم است و احترام بیشتری برایتان قائل شوند. زمانی که مهارت خوب گوش دادن را تقویت کنید دیگران نیز سعی می‌کنند به خاطر احترامی که برایتان قائل‌اند به صحبت‌های شما گوش دهند.

 

افرادی که برای دیگران مفید هستند احترام بیشتری دریافت می‌کنند. این افراد همیشه آماده‌ی کمک کردن به دیگران در هر شرایطی هستند. از هرکمک کوچکی که از دستشان بر بیاید دریغ نمی‌کنند. به دنبال فرصت‌هایی برای کمک به دیگران باشید. مسئولیت پذیری در کسب احترام بیشتر به شما کمک می‌کند. معمولا مردم افراد مسئولیت‌پذیر را بیشتر قبول دارند و به آن‌ها احترام می‌گذارند.

 

تمام فعالیت‌هایی که درطول روز انجام می‌دهید همه براساس انتخاب‌هایتان صورت می‌گیرند و خود مسئول اتفاقات هستید. پس بهانه‌تراشی کار غیرمنطقی است. مثلا اگر همیشه دیر به قرار ملاقات‌های خود می‌رسید احتمال در مدیریت زمان خود مشکل دارید.

زمانی که کارها را به اتمام نمی‌رسانید و آن‌ها را نصفه نیمه ول می‌کنید مطمئنا خودتان بر آن‌ها تمرکز کافی نذاشته‌اید و یا به نظرتان غیر‌ضروری بوده‌اند. همیشه سعی کنید مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید و آن‌ها را قبول کنید و درصدد جبران آن‌ها بربیایید. سعی کنید کارهای خود را به بهترین شکل انجام دهید.

 

عصبانیت و خشم بیشتر از همه به خودتان آسیب می‌زند. خشم و عصبانیت را مدت زمان زیادی در خودنگه ندارید. می توانید از راه‌های کنترل خشم استفاده کنید که بسیاری از آن ها را در مقاله کنترل خشم ذکر کرده ایم. مسائل و موضوعات را حل کنید و یا از آن‌ها بگذرید.

استرس عصبانیت و هیجانات شدید بر سلامتی شما تاثیرگذار هستند. اما اگر آن ها را کاهش دهید افراد بیشتری برایتان احترام قائل می‌شوند؛ چراکه متوجه می‌شوند فردی خودکنترل هستید. مطمئنا هیچ کس در زندگی خود کامل نیست و هر انسانی مشکلات و مسائل گوناگونی را در زندگی تجربه می‌کند. پس روی اهداف جدید و مثبت تمرکز کنید و دیگران را ببخشید و فراموش کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کسب احترام می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

 

 

چگونه شخصیت دیگران را خرد کنیم

آیا تا به حال با کسی برخورد داشته اید که احساس می کند همه چیز را می داند و هرچیزی که می گوید درست است؟ مطمئنم که یکجا در زندگیمان همه ما با چنین کسی برخورد کرده ایم. سوال این است که وقتی با چنین شخصی مواجه شدید چه می کنید؟ در اکثر موارد، احتمالاً سعی می کنید که از آنها اجتناب کنید و تا حد ممکن از او دور شوید. اما کارهای مختلفی برای فهماندن نظرتان به این افراد می توانید انجام دهید، البته بدون اینکه با او وارد یک رقابت دردسرساز شوید.

 

اول از همه اینکه باید بفهمید که این فرد چطور فکر می کند. اگر فکر کند که همه چیز را می داند احتمالاً سعی می کند آنرا با برخی واقعیات یا اطلاعاتی که دارد ثابت کند. اکثر افرادی که احساس می کنند همه چیز را می دانند معمولاً در خانواده هایی بزرگ شده اند که از کودکی مسئولیت بسیار سنگینی بر دوششان بوده است. وقتی می خواهید نظرتان را به چنین افرادی بفهمانید بهترین راه این است که درست به همان روشی که او حرفش را به شما ثابت می کند، شما هم حرفتان را به او ثابت کنید. بعنوان مثال، اگر سعی دارید که به کسی نشان دهید که بیشتر از یک روش برای پیدا کردن راه حل برای یک مشکل خاص وجود دارد می توانید به آنها بگویید که یک راه بهتر برای اینکار وجود دارد. باید به او نشان دهید که چطور می توانید با استفاده از یک روش متفاوت به همان راه حل برسید. اصولاً باید بتوانید گفته های خودتان را با واقعیت پشتیبانی کنید.

 

 

● چند ایده و توصیه برای برخورد با آنها که فکر می کنند همه چیز را می دانند

 

بهتر است در ابتدای گفتگویتان، سعی نکنید به آنها بگویید که حرفشان غلط است. اینکار باعث می شود که فوراً حالت دفاعی بگیرند و دیگر به حرفهایتان گوش ندهند. اینجاست که داد و بیدادها شروع می شود. اگر نمی توانید در همان لحظه نشان دهید که نظرتان چیست، بحث نکنید، زمانی دیگر را برای اثبات نظرتان در نظر بگیرید. آنهایی که احساس می کنند همه چیز را می دانند افرادی بسیار خودخواه هستند. یادتان باشد که با آنها وارد جار و جنجال شدن فقط باعث خوشحالی آنها می شود نه شما. معمولاً آخر کار بسیار خسته می شوید. رمز کار این است که مواجهه با چنین افراد یک راه درست دارد و یک راه غلط. دوری کردن از آنها کمک نمی کند که بفهمند همه چیز را نمی دانند. درعوض می توانید این را به آنها ثابت کنید.

 

انواع کمی از آدمهای دیگر هستند که به این اندازه دیگران را عصبانی می کنند. این افراد باعث می شوند فکر کنیم افرادی نالایق هستیم و هیچ قدرتی نداریم به همین خاطر خیلی بد واکنش می دهیم و تایید می کنیم که روی ما سلطه دارند. اما اگر آرامش خودتان را حفظ کنید و کمی بیشتر فکر کنید می توانید یاد بگیرید که چطور با ایندسته افراد برخورد کنید.

 

 

● چرا اینکار را می کنند؟

 

اگر سعی کنید از دیدگاه خود آنها مسئله را ببینید خیلی راحت تر می توانید با این افراد برخورد کنید. این افراد معمولاً فاقد اعتماد به نفس هستند به همین خاطر سعی می کنند باید آنچه را که می دانند را نشان بقیه دهند و کاری کنند که بقیه احساس کنند زیردست آنها هستند. شاید هیچوقت نتوانید دلیل این رفتار خودخواهانه آنها را بفهمید اما با درک اینکه مسئله ای باعث شده است که این فرد چنین شخصیتی داشته باشد، می توانید درک خودتان را بالاتر برده و راحت تر با رفتار او کنار بیایید.

 

 

● ارزش خودتان را گوشزد کنید

 

اصلاً اینطور نیست که شما پایین تر از این فرد باشید یا کمتر از او بدانید. این آنها هستند که می خواهند چنین حسی را به شما منتقل کنند. اگر به آنها اجازه بدهید احساستان نسبت به خودتان را تغییر می دهند. پس به جای اینکه همه حرفهایی که می زنند را تایید کنید، به همه کارهای مثبتی که قادرید انجام دهید فکر کنید. ارزش شما بسیار بالاست و هیچکس حق خدشه وارد کردن به آن را ندارد.

 

 

● به حرفهای او گوش دهید

 

گاهی اوقات چنین رفتاری به این علت از فرد سر می زند که او فکر می کند کسی نیست که به حرفهایش گوش دهد. شما می توانید با گوش دادن به حرفهایشان بدون اینکه نظراتتان را مطرح کنید، ترسهای آنها را از بین ببرید. با این روش، دیگر شما را تهدیدی برای خود قلمداد نمی کنند.

 

به آنها نشان دهید که بعضی از نظراتشان را قبول دارید و خواهید دید که احساس می کنند که به آنها ارزش و اعتبار داده اید.

 

وقتی باعث شدید که احساس اعتماد به نفس و راحتی بیشتری کنار شما بکنند، می توانید برای تغییر بعضی از نگرش های آنها وارد عمل شوید. اما باید اینکار را خیلی زیرکانه انجام دهید. اگر مستقیماً آنها را به چالش بکشید یا خشن برخورد کنید، باعث می شود که همان رفتار دفاعی قبلیشان را پیشه کنند.

 

درعوض باید نگرششان را به خودشان انعکاس دهید. بااین روش به آنها نشان داده اید که به حرفهایشان گوش کرده اید و از ایده هایشان تقدیر می کنید و احساس خوشحالی خواهند کرد. از اینجا به بعد می توانید به آرامی بعضی از ایده هایشان که غیرقابل قبول به نظر می رسد را انتخاب کرده و اطلاعات لازم برای تکذیب آنها را مطرح کنید. به جای اینکه ایده هایشان را رد یا مسخره کنید، خیلی ساده شواهد متنقض آنرا به آنها نشان دهید. بعد از آنها نظرشان را جویا شوید.

 

اما در اکثر موارد این افراد از تغییر دیدگاهشان خودداری می کنند. در چنین صورتی، با بررسی دیدگاه آنها در سایه اعتقادات خودتان، باید سعی کنید با بی اعتنایی از آنها بگذرید. مطمئناً این افراد با باور یک چیز اشتباه صدمه ای به شما نمی زنند پس لازم نیست که نگران چیزی باشید.

 

 

چگونه شخصیت دیگران را خرد کنیم

● اگر این مشکل خیلی آزارتان داد می توانید دیگر آن فرد را نبینید.

 

پس بااینکه برخورد و مواجهه با کسانی که فکر می کنند همه چیز را می دانند زمان و انرژی زیادی از شما می برد اما می توانید تاثیری که بر شما دارند را محدود کنید. اعتقادات و باورهای خودتان را بررسی کنی تا از قدرت آنها مطمئن شوید. بااینکار اعتماد به نفستان در برخورد با این افراد بالا خواهد بود. اکر فردی حساس و شکننده هستید، شاید بتوانید کاری کنید که باورشان را عوض کنند اما اگر نتوانستید می توانید از آنها دوری کنید فقط کافی است که همیشه از آنچه هستید شاد و راضی باشید.

منبع:سیمرغ

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


انواع جراحی زیبایی سینه


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


طراحی و بازسازی فضای داخلی

پکیجی که شما را به هدف تحصیلی‌تان میرساند


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


همین حالا وکیل بگیر


سینما رو به خونت بیار!


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

 

چگونه شخصیت دیگران را خرد کنیم

تیپ های شخصیتی مختلف و ارتباط موثر با آنها:هر انسانی در دنیا بر اساس زندگی اش، تجربیاتش و … شخصیتش به یکی از این مدل ها نزدیکتر است. هدف اصلی، شناخت درست تیپ شخصیتی افراد است و اینکه چگونه با هر فردی ارتباطی موثر برقرار کنیم.

همه ما آدم ها بنا به نیازهایی که داریم هر روز با افرادی در محل کار، تحصیل، خیابان، مترو، اتوبوس، مغازه و … در ارتباط هستیم. گاهی در اولین برخورد یا اولین نگاه احساس بدی به ما دست می دهد و همین باعث می شود ادامه ارتباط باعث بحث و جدل شود و به هر دلیلی به مقصودمان نرسیم.

ممکن است شما در روابط خانوادگی دچار مشکل شده باشید. در صورتی که نیازمند ادامه ارتباط هستید، از طرفی گرفتار حرف و حدیث هایی شده اید که هیچ وقت تمامی ندارد و در هر بار ارتباط باعث گرفتاری های بیشتر شما می شود.

 

به راستی مشکل کجاست؟ مشکل شمایید؟ مشکل آنها هستند؟

گاهی پاک کردن سوال، راه حل مشکل نیست. بارها دیده اید که حتی قطع رابطه اوضاع را نه تنها بهتر نکرده بلکه بدتر نیز کرده پس چگونه باید بر این دسته از مشکلات فائق آمد؟

می خواهیم شما را با راه حل های علمی آشنا کنیم. هر فردی مدل شخصیتی ویژه خود را دارد و با توجه به مدل شخصیتی اش با هر موضوعی یا شخصی رفتار می کند. ممکن است این سوال برایتان پیش آید که به تعداد افراد روی زمین مدل شخصیتی وجود دارد و شما نمی توانید تمام عمرتان را صرف شناخت آنها کنید. اخیرا روش نوینی در شخصیت شناسی با نام اینیاگرام ارایه شده است، یعنی مدل نُه گانه که افراد به 9 تیپ شخصیتی تقسیم می شوند که خود این 9 دسته نیز در 3 دسته: 1- احساسی، 2- فکری و ذهنی، 3- جسمی و حرکتی قرار دارند.

به طور کلی هر انسانی در دنیا بر اساس زندگی اش، تجربیاتش و … شخصیتش به یکی از این مدل ها نزدیکتر است. هدف اصلی، شناخت درست تیپ شخصیتی افراد است و اینکه چگونه با هر فردی ارتباطی موثر برقرار کنیم.

در ابتدا به معرفی کامل شخصیت افراد کمال طلب می پردازیم که بیشترین اشتیاق آنها تمایل به درستی و کمال و بزرگترین ترسشان دارای عیب بودن است.

 

شخصیت کمال گرا

ویژگی ها: افراد متعلق به این تیپ بیشتر اوقات عصبانی هستند، سختگیرند، دایم ایراد می گیرند، انتقاد می کنند، بسیار تمیز و منظم هستند، مودبند، کمی وسواسی هستند، بهترین ها را می خواهند، کیفیت برایشان اهمیت خاصی دارد، برای کمیت ارزشی قایل نیستند، هرگز کیفیت را فدای کمیت نمی کنند، بسیار مسوول هستند، از وجدان اخلاقی بالایی برخوردارند، این افراد صفر و یکی هستند، و بر این باورند که همواره یک راهِ درست برای مواجه شدن با هر مشکلی وجود دارد، ایده آل گرا هستند، ترس از خوب نبودن و کامل نبودن آنها را داغان می کند، برای بهبود بخشیدن به همه چیز تلاش می کنند، مشکل پسند هستند، تعجب نکنید اگر چندین بار برای خرید بروند و دست خالی بازگردند، اصلاح طلبی جزیی انکار نشدنی از وجودشان است، از اینکه با آنها شوخی کنید متنفر هستند و جدیت این افراد ویژگی بارزشان هست.

 

نحوه ارتباط موثر با افراد کمال گرا:

1- هرگز آنان را تحت فشار زمانی برای انجام کاری نگذارید.

2- از آنها ایراد نگیرید، حتی اگر ایرادی هم مطرح است در قالب پیشنهاد عنوان کنید.

3- هرگز آنها را سرزنش نکنید حتی اگر اشتباه کردند.

4- از نظم و دقتشان تمجید کنید

5- با آنها بدقولی نکنید.

 

بُعد مثبت: کارهایی را که نیاز به سازماندهی، نظم و طبقه بندی دقیق دارد بسیار دقیق انجام می دهند. بسیار دقیق، تیزبین، باوجدان، منظم و مبادی آداب هستند.

بُعد منفی: مشکل بزرگ کمال گراها عصبانیت، خشم و کینه است. اهل غر زدن هستند. در دیدن مشکلات و ایرادها بسیار حرفه ای اند.

 

برخی از شغل های مناسب:

– وزیر، معاون اداری

– مدیر اجرایی، مدیر فنی

– حسابدار

– برنامه ریز مالی، مشاور

– برنامه ریز شهری

– دادستان

– برنامه نویس کامپیوتر

– جراح

 

شخصیت کمک گرا، امدادرسان و مهربان

ویژگی ها: افراد متعلق به این گروه شدیدا مهربان هستند و عاشق کمک کردن به دیگران. اغلب برای کمک منتظر درخواست دیگران نیستند و به محض اینکه احساس کنند جایی حضورشان نیاز است درنگ نمی کنند. همیشه به فکر دیگران هستند. دیگرخواهی این افراد بر خود اولویت دارد به گونه ای که اول نیازهای دیگران را می بینند و سپس خود را. این افراد دوست دارند مشکلات دیگران را حل کنند و برای این کارشان مورد توجه و قدردانی قرار گیرند. کمک گراها بسیار مهمان نواز، خونگرم و دوست داشتنی هستند. آنها دوستان بسیاری دارند، خوش قلب، احساساتی، دلسوز و سخاوتمند هستند.چگونه شخصیت دیگران را خرد کنیم

 

نحوه ارتباط موثر با افراد امدادرسان:

1- با آنها مهربان باشید. از کارهایشان قدردانی کنید.

2- کمک گراها در دایره توجه قرار دارند. در ارتباط با یک فرد کمک گرا بی توجه و غافل نباشید چون سریع ناراحت می شوند و غصه می خورند.

3- حساس هستند. مواظب باشید به احساسات آنها خدشه وارد نشود.

4- از آنها، خوبی ها و نکات مثبتشان جلوی جمع تعریف و تمجید کنید.

 

بُعد مثبت: برونگرا، خوش قلب، معاشرتی، اهل جمع و گروه، مسوولیت پذیر و بسیار دست و دلباز و تعارفی است.

بُعد منفی: بسیار دگرخواه است و خود را فدای دیگران می کند. دائم به نیازهای دیگران توجه دارد و می خواهد نیازهای آنان را حل کند. گاهی در این مسیر افراطی عمل می کند.

 

برخی از شغل های مناسب:

– معلم

– طراح مُد

– فروشنده

– پیشخدمت

– طراح گرافیک

– مامور آتش نشانی

– پرستار

– برنامه ریز عروسی

– امدادگر

– خدمات پس از فروش، پیگیری رضایت مشتریان

 

شخصیت موفقیت طلب

ویژگی: افراد متعلق به این گروه پرانرژی، فعال، کاردان، هدفگرا و با اعتماد به نفس هستند. این افراد دوست دارند مفید واقع شوند و یک لحظه هم بیکار نمانند. برای آنها مهم است که موفق باشند. موفقیت های دیگران را با خود می سنجند و ارزش گذاری می کنند. این افراد به دلیل توانایی فوق العاده در روابط اجتماعی نزد مردم بسیار محبوب هستند، بزرگترین ترس این افراد احساس پوچی و بیهودگی است.

خواستار موفقیت هستند تا بتوانند به گونه ای خود را نشان دهند. آنقدر به فکر خواسته ها و اهدافشان هستند که گاهی وجود خود را فراموش می کنند، حتی ممکن است به جسمشان صدمه وارد کنند. به خوبی آموخته اند آنچه برای دیگران مهم و با ارزش است چیست و آن را انجام می دهند. می ترسند اگر موفق نشوند تحقیر شوند. علاقمند به جمع کردن مدارک گوناگون هستند.

 

نحوه ارتباط موثر با افراد موفقیت طلب:

1- به آنها احترام زیادی بگذارید. آنها همانند امدادگراها توجه طلب و تایید طلب هستند. از موفقیت هایشان نام ببرید، در حضور دیگران آنها را به خاطر موفقیت ها، تلاش ها و پیشرفت هایشان تمجید کنید. حواستان باشد سعی نکنید فیلم بازی کنید چون سریع متوجه می شوند زیرا افراد تیزی هستند.

2- از این افراد خرده نگیرید. اگر ایرادی وجود دارد بهتر است تشویقی مطرح کنید.

3- اگر در مواجهه با مساله ای موفق نیستند، موضوع را از بعد مثبت شروع کنید و از تلاشی که برای آن کرده اند صحبت کنید، با این کار نیروی دوباره می گیرند و این بار قطعا موفق می شوند.

4- از سرزنش و تحقیر کردن آنها به هیچ نتیجه ای نمی رسید.

 

بُعد مثبت: آدم های سریعی هستند. شدیدا انعطاف پذیرند. وقتی تصمیم بگیرند چیزی را به دست بیاورند معطل نمی کنند و به دنبال کسب نتایج هستند.

بُعد منفی: خودشان را با موفقیت هایشان می سنجند. در اثر تلاش و کوشش و کار زیاد خود را فراموش می کنند.

 

برخی از شغل های مناسب:

– نوازنده، بازیگر

– مدیر روابط عمومی

– وکیل

– معاون اجرایی

– دستیار شخصی افراد بانفوذ، قدرتمند یا معروف

– نویسنده

– فروشنده، بازاریاب

– فعال سیاسی یا سیاستمدار

سخنران الهام بخش

– مربی کسب و کار و مشاور زندگی

منبع:برترین ها

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو


خرید مستقیم فرش از کارخانه


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


اعصاب خردکن‌ها افرادی هستند که در محیط زندگی یا محل کار با رفتارهای خود منبع ناراحتی و رنجش دیگران را فراهم می آورند و به اصطلاح اعصاب دیگران را خرد می کنند در زیر به 32 نمونه از ویژگیهای این افراد پرداخته شده است.

به زندگی همه سرک میکشد – مانند یک نـگهـبـان سمج در امور دیگران مداخله می کند – شایـعـه پراکنی میکند.

سـلـطه جـو – پرخاشگر – قلدر – با همه چـیـز در ضـدیـت میباشد.

عـدم صـراحـت – تـصـمـیـم گـیری را به تعویق می اندازد – مـسـایـل را نـادیـده میگیرد.چگونه شخصیت دیگران را خرد کنیم

مدام شکوه و گلایه کرده اما هیچ کار مثبتی انجام نمیدهد.

منفی باف – منتقد – همیشه میگوید:این کار عملی نیست.

تـرسو است و از ریسک کردن واهمه دارد – بـی روح وخسته کننده اسـت – در برابر تغییر و تحول مقاومت می کند.

مصمم و رقابت جو – تحمیل کننده و از خود راضی – دیگران را احمق فرض میکند.

نـیـاز مـبرمی به توجه و مورد پذیرش قرار گرفـتـن از سوی دیگران دارد – در تنهایی فرد کاملا متفاوتی است – مقابل دیگران تظاهر به نجابت میکند.

در دنیای خودش زندگی می کند – به مـحرک هـای مـعمولی واکنش نشان نمیدهد -متفاوت با دیگران – نا امید کننده.

غیر قابل پیشبینی – فریاد میکشد و دیگران را مرعوب کرده و ایجاد تنش میکند – بی احساس – عصبی و بدون کنترل.


دیگران را برای رسیدن به اهدافش فریب میدهد – از مسئولیت طفره میرود – با القاء احساس گناه، دیگران را متقاعد میسازد.

تـمایـل بـه گـریه و اخم – با بدخلقی، دمدمی مزاجی و بـر انگیختن احساس ترحم دیگران را کنترل می کند – یا با سکـوت طـولانی مـدت بـه مـقـصـود خـود میرسد – بی مسئولیت و زودرنج میباشد – مانند کودکان رفتار میکند.

منفی ترین نگرش را به زندگی دارد – تمایل به دامن زدن به زیانها، بلاها و مشکلاتش دارد – احساسات منفی بسیار را به دوش میکشد.

هـمیشه دیگران را تمـسخر کـرده و با سـخـنان نـیـشدار و طـعـنـه آمـیـز دیگران را تحقیر میکند.

اين شخصيت عصبانی و متخاصم است و عصبانيت خود را با اعمال زور نشان مي دهد. کينه توزی، استفاده از کلمات نيشدار، امتناع از کارهاي گروهي وخودپسندي و تکبر از جمله ويژگي هاي اين افراد است. آن ها سعي مي کنند با توسل به هر شيوه و روشي به خواسته های خود برسند.

از نظر اين افراد تنها چيزی که زندگي به آن ها عطا کرده، بدشانسي است. آن ها به جاي پيدا کردن راه حل براي مسائل و مشکلات خود، عادت کرده اند که شکايت کنند و بهانه بگيرند. نگرش اين افراد به موضوعات مي تواند باورها و افکار شمار را هم خدشه دار کند. جمله معروف آن ها اين است: « هيچ کس مرا دوست ندارد.

اين افراد خشک و انعطاف ناپذيرند. براي تغيير آمادگي ندارند وهر تغييري – هر چند کوچک – مي تواند آن ها را نگران و آشفته سازد. جمله معروف آن ها اين است:« راه قديمي بهتر بود».

راه هاي برقراری ارتباط با اين افراد مسدود است. اين افراد بسيار تودار و ديرجوش هستند و تنهايي و خلوت را به بودن در ميان جمع ترجيح می دهند. آن ها هرگز درباره تفکرات و احساسات خود صحبت نمی کنند و به همين دليل ارتباطات محدودی دارند. « حوصله ندارم» يا « فعلا وقت ندارم» از جملاتی است که آن ها براي فرار از جمع بيان مي کنند.

اين افراد دائم از زير بار قبول مسئوليت هاي خود شانه خالی می کنند. طوري که معمولاً دوستان و همکاران اين افراد بايد کارهاي مربوط به آن ها را انجام دهند و اين در حالي است که اين افراد انجام آن کارها را جزو وظايف همکاران خود مي دانند نه لطف آن ها! جمله معروف آن ها اين است: اين کار جزو وظايف و شرح شغلي من نيست.

اين افراد از شايعه به عنوان سلاح قوی برای کنترل ديگران و محيط استفاده مي کنند. آن ها از پخش شايعه و درگير کردن ديگران در مسائل مربوط به آن لذت مي برند.


اين افراد هميشه با کلمات نيشدار و انتقادات بي مورد خود، ديگران را آزار مي دهند.آن ها درباره هر ايده اي، انتقادات خاص خود را دارند؛ چه آن ايده، خوب باشد چه بد. هدف اين افراد مخالفت با تمام چيزهايي است که گفته مي شود. آن ها هر جا مي روند فقط مشکلات و نقاط ضعف را پيدا مي کنند. جمله معروف اين افراد اين است:«ايده بدي است».

افراد خودخواه، هميشه مي خواهند راه خود را ادامه دهند و فکر مي کنند فقط آن ها هستند که همه چيز را مي دانند. در واقع اين افراد مي خواهند نداشتن اعتماد به نفس خود را به گونه اي پنهان کنند.

اين افراد همواره کمبودهايي را در عملکرد کاري و رفتاري خود مي يابند و دائم خود را ملامت مي کنند. آن ها از هيچ يک از جنبه هاي زندگي شخصي و کاري خود راضي نيستند. جمله معروف آن ها اين است: « من توبيخ خواهم شد. من نتوانستم اين کار را خوب انجام دهم».

اين افراد به قدري حرف می زنند که اجازه صحــــبت به افراد ديگر را نمي دهند. جالب اين جاست کـه بيشتر حرف هاي آن ها اصلاً ربطي به موضوع مورد بحث هم ندارد و صرفاً براي از دست دادن وقت و زمان مفيد است!

اين افراد در انجام وظايف و حتی برای شرکت در جلسات، نظم و ترتيب را رعايت نمي کنند ونوعي آشفتگي در رفتار و کردار آن ها ديده مي شود. آن ها دائم به دنبال وسايل خود مي گردند و هميشه در جلسات تأخير دارند.

اين افراد بسيار حساس هستند و بي اهميت ترين مسائل هم آن ها را ناراحت مي کند. روحيه حساس آن ها باعث مي شود ديگران در رفتار با آن ها بسيار محتاط باشند و در برقراري ارتباط با آن ها احساس راحتي نداشته باشند.

اين افراد همواره می گويند: من احتياج به چک کردن مجدد کار دارم، شايد چيزي از قلم افتاده باشد.» آن ها به جزئي ترين و ريزترين موارد يک مسئله توجه مي کنند و گاهي به خاطر يک مسئله کوچک و بي اهميت با غرغر کردن هايشان اوقات ديگران را تلخ مي کنند.

این افراد با دروغ گفته در مورد هر مسأله حتی ساده ترین آنها می توانند باعث ناراحتی و خرد شدن اعصاب دیگران شوند به خصوص در شرایطی که دروغ گفتن های مداوم باعث تعارض در گفتار آنها می شود.

این افراد آن‌قدر برای انجام کاری بهانه می آورند تا شخص دیگری آن را انجام دهد و یا آن‌قدر در انجام تصمیمی تعلل می کنند که ارزش آن از بین می رود. آنها کار خود را بطور جدی انجام نمی دهند، زیرا کار برای آنها اولویت ندارد. انجام امور شخصی و پرداختن به مسائل غیر کاری برای آنها مهمتر از انجام کارهای سازمانی است. جمله معروف آنها این است: « او می تواند منتظر شود».

شوخ طبعی در محیط کار عالی است، مگر آنکه با بازده شما تداخل داشته باشد. این شخصیت مدام جوک های نامناسب تعریف می کند و به نظر می رسد هیچ چیز را جدی نمی گیرد و برایش فرقی نمی کند موقعیت چقدر پر تنش یا اورژانسی باشد. با اینکه این عادت وی ممکن است اوایل سرگرم کننده به نظر برسد، اما با گذشت زمان، هر چیزی می تواند باشد به جز سرگرم کننده.

این فرد همکار و هم رده ی شماست، اما طوری رفتار می کند که گویی بالاتر از شما قرار دارد. او مدام برای شما خرده فرمایش دارد، اطلاعات غیر ضروری به شما می دهد و از شما انتقاد سازنده به عمل می آورد. این کار نه تنها در سطح فردی شما را کلافه می کند، بلکه در سطح سازمانی نیز صلاحیتتان را نزد اعضای تیم و هر کسی که گزارش عملکرد شما را می نویسد مخدوش می کند.

اینکه کسی هر از گاهی آنقدر هیجان زده شود که کلام فرد دیگری را قطع کند طبیعی است، اما شخصیتی که در این مورد از آن صحبت می کنیم مدام میان صحبت های دیگران می پرد: در جلسات، در مکالمات غیر رسمی و حتی از پشت تلفن. این کار نه تنها اعصاب شما را خرد می کند، بلکه باعث می شود نتوانید به درستی با او کار کنید.


   instagram facebook telegram rss

© تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به حقوق نیوز می باشد.هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع و لینک سایت بلامانع است.

چگونه شخصیت دیگران را خرد کنیم
چگونه شخصیت دیگران را خرد کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *