چگونه شخصیت قوی بسازیم

 
helpkade
چگونه شخصیت قوی بسازیم
چگونه شخصیت قوی بسازیم

انتخاب بهترین منتور برای شروع فروش در آمازون مطالعه کنید

توضیحات کوتاه :
شخصیت هر فرد یک مورد ثابت و تغییر ناپذیر نیست بلکه شما از طریق به کار بردن تعدادی راهکار می توانید شخصیت خود را بهبود بخشیده و به شکلی مثبت ارتقاء دهید.

تعداد امتیازها: 1

خلاصه ای از مقاله

زمانی که شما شخصیت قوی داشته باشید، از عزت نفس و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار خواهید بود. در نتیجه آن نیز امکان اینکه به اهدافی که برای خود تعیین نموده‌اید دست پیدا کنید، تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. یک شخصیت قوی می‌داند که از زندگی چه می‌خواهد و دقیقاً دنبال چه چیزی است و بر همین اساس نیز تلاش کرده و پیش می‌رود. در ادامه چند راهکار به شما معرفی می‌شود که در مسیر ساخت یک شخصیت قوی و مستقل به شما کمک می‌کند.

چگونه شخصیت قوی بسازیم

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

 

داشتن یک شخصیت قوی و محکم لازمه اصلی رسیدن به موفقیت است. زمانی که شما شخصیت قوی داشته باشید، از عزت نفس و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار خواهید بود. در نتیجه آن نیز امکان اینکه به اهدافی که برای خود تعیین نموده‌اید دست پیدا کنید، تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. یک شخصیت قوی می‌داند که از زندگی چه می‌خواهد و دقیقاً دنبال چه چیزی است و بر همین اساس نیز تلاش کرده و پیش می‌رود. در ادامه چند راهکار به شما معرفی می‌شود که در مسیر ساخت یک شخصیت قوی و مستقل به شما کمک می‌کند.

 

 

شاید بهتر باشد که قبل از حرف زدن به صحبت‌های طرف مقابل خود گوش دهید. این کار به معنای ترسو یا خجالتی بودن نیست، بلکه نشان دهنده این است که شما می‌خواهید از آن مکالمه به یک نتیجه مطلوب برسید. شما باید اطلاعات را دریافت کرده، کمی در ذهنتان به آن فکر نموده و سپس با فکر به آن پاسخ دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا مکالمات عمیق‌تر و با معناتری داشته باشید.

چالشی که افراد درونگرا با آن مواجه می‌شوند این است که در حالی که آنها به گوش دادن علاقه دارند اما تا زمانی که با آنها صحبت نشود، حرف نمی‌زنند. به همین دلیل ممکن است مردم شما را یک فرد آرام ببینند یا کسی که به ندرت صحبت می‌کند. مطمئناً شما نمی‌خواهید چنین برداشتی از شما داشته باشند. شما باید یک مکث مناسب در میان مکالمات خود پیدا نمایید تا بتوانید حرف زده و نقطه نظرات خودتان را عنوان کنید. این کار در محیط کار و زمان‌هایی که بحث متوقف شده است، می‌تواند خیلی مفید واقع شود.

 

هدیه ویژه برای شما  : کسب درآمد دلاری و ساخت یک لایف استایل موفق 

 

مطمئناً شما تعدادی دوست در اطراف خود دارید که با آنها بزرگ شده‌اید. احتمال دارد که در مدرسه، ورزش، شغل یا هر چیز دیگری که به طور مشترک در آن درگیر هستید، با هم رقابت داشته باشید. شاید آنها خیلی افراد شلوغی باشند اما این را بدانید که پر سر و صدا یا جلف بودن، به هیچ عنوان انتخاب خوبی نیست. سعی کنید مثل آنها نبوده و اجازه دهید کارهایی که انجام می‌دهید جای شما حرف بزنند. تصور کنید که شما در ابتدای سی سالگی هستید و از شغل خود خسته شده و احساس می‌کنید که وقت خود را برای یک کار بی معنا سپری می‌کنید. یک روز از خواب بیدار می‌شوید و تصمیم می‌گیرید کار خود را رها کنید. سپس به جای آن، به یک کسب و کار جدید رو می‌آورید. مثلاً به کسب و کارهای محلی کمک می‌کنید تا نام تجاری خود را ساخته و محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند.

شاید درآمد فعلی شما از درآمد قبلی کمتر باشد و مجبور باشید با هر مشتری سر و کله بزنید اما به یک هدف جدید دست پیدا کرده‌اید که حالتان را بهتر می‌کند. شاید دوستان و اطرافیان شما متوجه نشوند که چرا شما از کاری که به مدت 6 سال به آن مشغول بوده‌اید، دست کشیده‌اید. حتی ممکن است کار شما را احمقانه و دیوانگی محض بدانند اما شما نباید به آنها اعتنا کنید. چرا که خودتان بهتر از هر کسی می‌دانید کاری که انتخاب کرده‌اید دقیقاً همان کاری است که برای شما مناسب است.

شما وارد راه درستی شده‌اید و تنها مسئله مهم همین است. مطمئن باشید زمانی که شما در کسب و کار جدید خود موفق شوید، دوستانی که شما را مسخره کرده و کارتان را دیوانگی می‌دانستند، به سراغتان می‌آیند. آن‌ها از شما می‌خواهند تا به آنها یاد دهید که چگونه به یک کارآفرین موفق تبدیل شوند. در این حال شما هیچ وقت به آن‌ها نمی‌گویید که من قبلاً به شما گفته بودم که کار درست چه چیزی است چرا که شما یاد گرفته‌اید به جای حرف زدن، عمل کنید.  

 

 

شما به هر شغلی که اشتغال داشته و هر سمتی که داشته باشید، زمانی که کار خودتان را به خوبی انجام می‌دهید، از دیگران تعریف و ستایش می‌گیرید. فرض کنید شما در یک کنفرانس خیلی مهم، یک سخنرانی بسیار خوب را داشته‌اید و ستایش و تمجید همه حضار را برانگیخته‌اید. مطمئناً بعد از اینکه کنفرانس تمام شد، عده‌ای دور شما را گرفته و با گفتن جملاتی از کار شما تعریف می‌کنند. مثلاً شخصی پیش شما آمده و می‌گوید: «من خیلی تحت تأثیر صحبت‌های شما قرار گرفته‌ام و سخنرانی واقعاً مفیدی بود.» یا مثلاً فرد دیگری می‌گوید: «شما سخنرانی خیلی قوی داشته، موضوع خوبی را عنوان نموده و توانستید همه افراد را درگیر کنید. شما حقیقتاً عالی بودید.»

به نظرتان اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، باید چه کار کنید؟ آیا همین که از آنها تشکر کنید، کافی است؟ مطمئناً کافی نیست. شما باید بعد از تشکر کردن بابت نظرات مثبت آنها، سریعاً از کسانی که در آن راستا به شما کمک کرده‌اند نیز تشکر کنید. تفاوتی هم نمی‌کند که آنها این کار را به صورت داوطلبانه انجام داده‌اند یا از اعضای تیم شما بوده‌اند. مثلاً می‌توانید بگویید: «از شما سپاسگزارم اما من تنها سخنگو بوده‌ام. این یک تلاش تیمی بود. بدون حمایت تک تک اعضا تیم، دستیابی به این موفقیت امکان پذیر نبود.» این کار می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

چرا که اعضای تیم متوجه می‌شوند که شما تلاش‌های آنها را دیده و ارج نهادید. با این کار نشان می‌دهید که به خودتان اعتماد کافی دارید و نیازی ندارید که همیشه شما را ستایش کنند. همچنین زمانی که دیگران را با خودتان همراه کرده و باعث می‌شوید احساس مهم بودن پیدا کنند، شما خودتان را یک رهبر خوب نشان می‌دهید. هر دو این موارد از ویژگی‌های بسیار مهم شخصیتی برای هر فرد به شمار می‌روند. با این کار شما تیم قوی‌تری را به وجود آورده و می‌توانید مطمئن باشید که رشته اتصال میان همگی شما هر روز قوی‌تر از قبل می‌شود.

 

 

خیلی اوقات ممکن است شما به دنبال این باشید که توسط دیگران پذیرفته شوید. احساس نیاز مورد قبول واقع شدن، می‌تواند به شخصیت شما بستگی داشته باشد یا اینکه مسئله‌ای باشد که شما با آن سروکار دارید. اما در هر دو صورت باید بدانید که این احساس اصلاً مناسب نبوده و باید با آن مقابله نمایید. سعی کنید نگران این نباشید که دیگران چه طرز فکری درباره شما دارند. فقط خودتان باشید و از چیزی که هستید لذت ببرید.

اگر بخواهید به نظر دیگران درباره خودتان بیش از اندازه معقول توجه کنید، همیشه احساس نیاز، بی عرضگی و وابستگی خواهید داشت. پس تلاش کنید تا این حالت را در خودتان از بین ببرید و به اعتماد به نفس دست پیدا کنید.

 

 

داشتن یک ایده خوب به تنهایی نمی‌تواند موفقیت شما را رقم بزند. شما باید اقدام نموده و ایده خود را عملی کنید. در ادامۀ مثالی که در ابتدای مقاله ذکر شد؛ اگر به این فکر کردید که به کسب و کارهای محلی کمک کنید تا توسعه پیدا کرده و فروش آنلاین داشته باشند، تنها خودتان را به فکر کردن در این باره محدود نکنید. اولین گام را برداشته و اقدام کنید. برای مثال یک وبسایت درست کرده، برای خودتان لوگو طراحی نموده و یا حتی کارت ویزیت چاپ کنید. با این کار قدم در مسیر گذاشته و فکری که در ذهن داشته‌اید را عملی می‌کنید.

بدین ترتیب با گذر زمان کسانی که به دنبال توسعه کار خود هستند با شما آشنا شده و برای گرفتن مشورت به سراغ شما می‌آیند. زمانی که احساس کردید کارتان در حال رشد است و شما به کمک دیگران و ایده‌های جدید نیاز دارید، شروع به جمع کردن تیم خود کنید. بدین ترتیب شما نه تنها یک کارآفرین موفق خواهید بود، بلکه یک رهبر خوب نیز به شمار می‌روید.

مطمئناً این همان چیزی خواهد بود که شما در زندگی و به ویژه در این مثال به دنبال آن بوده‌اید. پس دقت داشته باشید، تا زمانی که اقدام نکرده و در راستای تحقق رویاها و افکار خود گام برندارید، نمی‌توانید به موفقیت در رسیدن به رویاهای خود دست پیدا کنید.

در آخر اگر شما هم مایل هستید که یک بیزینس پر سود و به دور از زمان و مکان داشته باشید و بتونید جزو فروشندگان وبسایت آمازون بشید و کسب درآمد دلاری کنید پیشنهاد میکنم حتما به لینک صفحه دوره آربی مراجعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره از طریق واتساپ یا چت آنلاین سایت در خدمت شما هستیم . 

نظرات و موفقیت های دانشجویان دوره آربی 

چگونه شخصیت قوی بسازیم

 

 

 

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )


نام کاربری: perm_identity


رمز عبور: lock_open


وبلاگ

چگونه شخصیت قوی بسازیم

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

مقدمه

خصوصیاتی برای داشتن شخصیت قوی

از تکنیک L-S استفاده کنید.

بگذارید اقدامات شما برای شما صحبت کنند.

منتظر تعریف، تایید و تمجید دیگران نباشید.

همیشه حضور داشته باشید.

دیگران را درک کنید.

افراد اطراف تان را بسازید.

در فکر و خیال های دنیای خودتان غرق نشوید.

نقاط ضعف خود را تبدیل به نقاط قوت کنید.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

در این ویدیو توضیحات لازم در رابطه با چگونگی داشتن شخصیت قوی آورده شده است.

 

 

به این معنی هست که اول گوش کنید و بعد صحبت کنید. بیشتر تاکید این تکنیک بر صبور بودن در مراوده است به این معنی که در مراودات ابتدا خوب گوش کنید. بعد از آن صحبت کنید.

 

این گونه باشید که ابتدا عمل کنید و فرایندی را اجرایی کنید. بعد در رابطه با آن حرف بزنید. این گونه عمل های شما خودشان نشان دهنده ی صحبت های شما هستند.

در هیچ کدام از کارهایتان منتظر تایید و تعریف یا تمجید و ستایش دیگران نباشید .

 

در موقعیت های مختلف کاری یا خانوادگی و غیره همیشه سعی بر حضور داشته باشید و غائب نباشید.

سعی کنید همیشه دیگران را درک کنید.

 

سعی کنید به هر طریقی که می توانید افراد اطراف تان را بسازید و در سازندگی آنها نقش موثر و مثمر ثمری داشته باشید.

 

در فکر و خیال های دنیای خودتان غرق نشوید. اینگونه تبدیل به شخص منزوی می شوید که با یک شخص قوی هیچ سنخیتی نمی تواند داشته باشد.

 

از ضعف ها و کاستی های خود فرار نکنید، آنها را پذیرفته و تبدیل به نقاط قوت کنید.

هر ضعفی که در شما بوده تابحال مشکلی ندارد چون شما یک انسان عادی بودید اما زین پس می خواهید تبدیل به یک انسان با شخصیت قوی شوید و تمام آنها باید به نقاط مثبت و قوت تبدیل شوند.

40 بازدید

53 بازدید

71 بازدید

74 بازدید

68 بازدید

چگونه شخصیت قوی بسازیم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


من سمیرا سعدی عاشق آموزش هستم و با تمام وجود به دنبال یافتن بهترین زندگی از نوع ایده آلی که می تواند وجود داشته باشد هستم. در این راه کلیه آموزش ها را در زمینه آموزش  توسعه فردی،بهبود و توسعه زندگی؛بهبود کسب و کار؛و تمام چیزهای مفید برای داشتن یک زندگی خوب  در قالب مقالات، فیلم ها و ویدیو ها و پادکست های متعدد و به روز و همگام با آخرین علوم در این زمینه در سطح جهان و همگام با دانش روز آموزش می دهم.

در این راه همواره پذیرای انتقادات و نظرات عزیزانی که افتخار داده و سایت را دنبال کرده و یا با من در شبکه های اجتماعی همراه هستند می باشم.

امید دارم در طول این مسیر شاهد یاری سبزتان باشم…

samirasadi.ir

Email:info@samirasadi.ir

Instagram: @samira.sadi



همه افراد تمایل دارند که در نگاه دیگران جذاب به نظر برسند . افراد دارای شخصیت قوی علاوه بر جذاب بودن، نوع برخورد و لحن صحبتشان نیز بسیار قدرتمند استهمیشه افراد موفق از شاخص های قوی بودن شخصیتتان در راه موفقیتشان صحبت میکنند.واقعا این فاکتور ها چیست به چه شخصی قوی و به چه شخصیتی ضعیف میگویند با مجله اینترنتی سبزشمال همراه باشید تا باهم این موارد را بررسی کنیم .یک شخص «قوی» را می‌توان از راه‌های مختلفی تعریف کرد. برخی از ویژگی‌های شخصیتی این افراد: صداقت داشتن، وفادار بودن و اخلاق خوب داشتن و با نزاکت بودن است.

صداقت جزءکلیدی شخصیت شماست. با عمل به گفتارتان به اطرافیان خود نشان دهید که چقدر راستگو هستید. برای مثال اگر به همسرتان گفتید که از لحاظ شغلی او را حمایت می‌کنید، در عمل هم به او نشان دهید که این کار را می‌کنید. شما می‌توانید در مورد پروژه‌ای که اخیراً روی آن کار می‌کند از او سوال بپرسید و یا در مواقعی که سرش شلوغ است برای او شام درست کنید. شما همچنین می توانید با عمل صادقانه صداقت بیشتری پیدا کنید. این فکر را نکنید که همیشه باید به نحوه‌ی خاصی رفتار کنید. سعی کنید صادقانه واکنش نشان دهید.برای مثال، می‌توانید به همسرتان این را بگویید: “من را ببخش که اخیراً پشتیبانت نبودم . فکر می کنم دلیلش این بود که وقتی کار می کنید دلم برای شما تنگ میشه”

خودآگاهی یعنی خودتان را بیشتر و عمیق‌تر از قبل بشناسید. زمانی که خودآگاه بشوید متوجه می‌شوید که نظرات و واکنش‌های شما چگونه شکل پیدا کرده‌اند. وقتی شناخت بهتری از خودتان پیدا کنید، به ساخت شخصیت شما کمک زیادی می‌کند. روزانه زمانی را اختصاص به مکاشفه‌ی رفتارهای خود اختصاص بدهید. می‌توانید از خودتان سوال‌هایی از این قبیل بپرسید: «چرا وقتی سو به من آن حرف را زد، آنگونه واکنش نشان دادم؟»  و «دفعه‌ی بعدی که بحثی پیش آمد چگونه واکنش نشان بدهم؟»

مدیتیشن یکی از بهترین روش‌های به دست آوردن خودآگاهی است .مدیتیشن یا مراقبه را می‌توانید از طریق‌ کتاب‌های مربوط به آن، اپلیکیشن روی موبایل و کلاس رفتن یاد بگیرید و انجام دهید. همچنین می‌توانید در گوشه‌ای آرام بنشینید و صبر کنید و ببینید که افکارتان شما را به کجا می‌برند.

با ایجاد تغییر کوچکی در زندگی روتین خود می‌توانید خویشتن‌داری خود را گسترش بدهید. برای مثال می‌توانید روی پرخوری یا بدون فکر غذا خوردن خود کار کنید. اگر نیمه شب به دنبال اسنک هستید، متوقف شوید و از خودتان بپرسید که: آیا واقعا گرسنه هستید؟ سپس به جای آن لیوان بزرگی از آب بخورید. می‌توانید در مورد تمام مواردی که بی‌درنگ و بی‌فکر انجام‌شان می‌دادید، حال هوشمندانه تصمیم بگیرید.

چگونه شخصیت قوی بسازیم

.این یکی از بهترین عاداتی است که می‌توانید داشته باشید. این عادت به شما نظم خاصی می‌دهد که بعداً در بخش‌های مختلف زندگی هم می‌توانید آن را اضافه کنید.

با راستی و درستی زندگی کردن به این معناست که با درون خود صادق هستید. اگر اقدامات شما با اعتقادات شما یکسان نباشد، با درون خود به مشکل خواهید خورد. ارزش‌های شخصی و اخلاقی درون خود را بدانید و آن‌ها را در زندگی روزانه‌ی خود محترم بشمارید.

همه‌ی انسان‌ها اشتباه می‌کنند، اما چگونگی واکنش‌ نشان دادن به آن‌ها و کنترل کردن آن است که شخصیت شما را تعیین می‌کند. زمانی که خطایی می‌کنید با خودتان روراست باشید و هرکاری را که باعث تغییر اوضاع  و جبران آن می‌شود انجام دهید. بسته به موقعیت و اوضاع، عذرخواهی کنید. در بقیه‌ی موارد شاید بهتر باشد تغییر رویه و رفتار دهید و در ادامه برای جبران کاری که انجام دادید قدم بردارید.

دلایل زیادی برای ریسک‌پذیری وجود دارد، می‌تواند به علت افزایش اعتمادبنفس و یا پیدا کردن راهی برای موفقیت باشد. یک ریسک حساب‌شده یعنی عواقب آن و مزایای آن را برای خود حساب کرده‌اید. هیچ‌وقت بدون اینکه به چیزی و عواقب آن دقیق فکر نکردید عجله‌ وار وارد نشوید.

برای مثال تصور کنید که دارید به رویای کسب‌و‌کار عکاسی خود فکر می‌کنید. قطعاً اگر ناگهان کار خود را ترک کنید و به سمت کار جدید بروید کار عاقلانه و منطقی انجام ندادید. استراتژی بهتر این است که کوچک شروع کنید. آخر هفته‌های خود را برای عکاسی اختصاص دهید و بعد مدتی که کارتان گرفت آن را به شغل تمام‌وقت تبدیل کنید.

اینکه برخی اوقات خودتان را بدون صبر و تحمل بیابید امری عادی و طبیعی است. شاید زمانی که همکاری متوجه مفهومی نمی‌شود، مجبور شوید زبان خود را گاز بگیرید. می‌توانید با کمی کار کردن روی خودتان صبر و تحمل خود را بسازید. سعی کنید منظره را از چشمان بقیه‌ی افراد ببینید. می‌توانید به این شکل فکر کنید: «شاید ماری به این علت مفهوم صحبت‌های من را به درستی درک نمی‌کند که زمینه‌ی دانش او در مورد تکنولوژی به اندازه‌ی من قوی و خوب نیست. احتمالاً اگر در گفتارم از اصطلاحات تخصصی کم‌تری استفاده کنم، منظورم را بهتر متوجه شود.»

علاوه بر آن می‌توانید سوال‌های زیادی بپرسید و منتظر پاسخ بمانید تا آن را به خوبی گوش دهید. شاید بهتر باشد اینگونه شروع کنید: «ماری دوست دارم در فهماندن این موضوع به تو کمک کنم، به من بگو دقیقاً کدام بخش آن برایت قابل درک نبود.» سپس به پاسخ ماری گوش بدهید و رویکرد دیگری را در پیش بگیرید.

برخی اوقات بی‌طرف بودن در مقابل خودتان امری سخت و دشوار است. اگر در مورد تغییر در وجود خود جدی هستید، شاید بهتر باشد از فردی دیگر کمک بگیرید. سعی کنید فردی را برای این کار انتخاب کنید که اولاً قابل اعتماد باشد و دوماً سازنده عمل کند.

اگر می‌خواهید بیشتر از قبل دلسوز و مهربان باشید، باید سعی کنید خود را جای افراد دیگر بگذارید تا آن‌ها را بهتر بفهمید. می‌توانید شخصیت خود را با درک بقیه‌ی انسان‌ها و کمک به آن‌ها تقویت کنید. سعی کنید پیش خودتان متصور شوید که فرد دیگری چه چیزی را تحمل می‌کند.

مثلاً، شاید به تازگی یکی از دوستانتان خواهر یا برادرش را از دست داده باشد. به این فکر کنید که او چه احساسی می‌تواند داشته باشد و اگر جای او بودید چگونه رفتار می‌کردید و دوست داشتید با شما چطور رفتار شود. به این فکر کنید که برای بهتر شدن حال دوستتان چه کاری را انجام می‌دادید؟ می‌توانید در این مورد کمی دقیق‌تر عمل کنید و ببینید که آن شخص دقیقاً با چه حالی روبرو است. برای مثال، شاید همسرتان سرخورده و ناامید است به این علت که همیشه او آشپزی می‌کند و زحمتش به گردن او است. سعی کنید برای یک هفته شما شام بپزید و متوجه شوید که چه فشار و استرسی را تحمل می‌کند.

برخی افراد تعصبات درونی خود را نسبت به دیگران دارند. ممکن است این‌ها آگاهانه و یا ناخودآگاه باشد. برای مثال، شاید شما فکر کنید افرادی که به دانشگاه نرفته‌اند یا موفق به اتمام دوره‌ی دانشگاهی خود نشده‌اند به اندازه‌ی کافی باهوش نیستند. سعی کنید ذهن خود را روشن‌فکرتر کنید و افراد دیگر را همانگونه که هستند بپذیرید.

زمانی که شروع به فرضیه ساختن می‌کنید، آن‌ها را در جایی یادداشت نمایید. آگاه بودن از خود تعصب بهترین راه‌حل برای پیدا کردن ریشه و مقابله کردن با آن است.دفعه‌ی بعدی که این افکار به سرتان زد، بهتر است به صورت فعالانه ذهنیت خود را تغییر دهید.به جای اینکه فکر کنید که «احتمالاً آن شخص خیلی آدم باهوشی نیست»، به این فکر کنید که «وای چه خوب است که آن شخص بدون اینکه مدرک تحصیلی دانشگاهی داشته باشد، توانسته یک شغل مناسب برای خود فراهم کند.»

قدردانی مهم‌ترین بخش از یک شخصیت قوی و پایدار است به این خاطر که نشان‌دهنده این است که شما از اطرافیان خود آگاهی کامل دارید. شما می‌توانید قدردانی را با بخشی از زندگی روزانه خود قرار دادن گسترش دهید. برای مثال، می‌توانید هرروز خود را با فکر کردن به سه چیز که بابت آن شکرگزار هستید به پایان برسانید.  علاوه بر آن می‌توانید دفتری برای یادداشت چیزهایی که بابت آن شکرگزار هستید داشته باشید. می‌توانید در طول روز در آن یادداشت کنید و یا ۱۰ دقیقه از زمان خود را وقف نوشتن در آن کنید.می‌توانید بنویسید، «امروز فرصت داوطلب شدن در یک پناهگاه حیوانات را داشتم. خدا را شاکرم که این فرصت را داشتم تا در صبح شنبه کار سازنده و درستی انجام دهم.

شما همچنین می‌توانید قدردانی خود را از دیگران بروز دهید. برای خود مقدر کنید تا هربار که شخصی کاری را برای شما انجام داد از او تشکر کنید. همچنین می‌توانید بابت مسائلی که به صورت مستقیم بر روی شما تاثیر نمی‌گذارند، کمال قدردانی و شکرگزاری داشته باشید.برای مثال می‌توانید به همکارتان بگویید، «بابت این که آن مشتری را نگه داشتی از تو ممنونم. افزایش تجارت برای همه‌ی ما سودآور است.»می‌توانید نظرات خاص‌تری ارائه دهید. می‌توانید این را بگویید، «ممنون که برای من زمانی که مریض بودم سوپ مرغ آوردی. خیلی خوشحالم کردی.»

شما می‌توانید با مسئولیت‌پذیری بیشتر شخصیت خود را بسازید. این به شما کمک می‌کند تا دانش بیشتری کسب کنید و درک جدیدی را به شما اعطا می‌کند. با نگاه به این که چگونه با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید شروع کنید. اگر معمولاً از اینکه بلند صحبت کنید می‌ترسید، برای یک بار هم شده تلاش کنید با صدای بلند و رسا صحبت کردن را امتحان کنید.شاید در گروه موزیک کلیسای خود باشید. اگر فکر می‌کنید قطعه‌ی موسیقی باید به آواز این هفته‌ی شما اضافه شود، صحبت کنید و نظر خود را بگویید.

در محیط کار‌ی خود، سعی کنید در جلسات فعال باشید و نظراتتان را بگویید. افرادی که در جلسه حضور دارند به شما و نظراتتان احترام می‌گذارند و به آن گوش فرا می‌دهند.اگر معمولاً شما سر صحبت را باز می‌کنید، اجازه دهید که دیگران بیشتر صحبت کنندهمچنین می‌توانید با سخت‌گیری رهبری خود را نشان دهید. اگر عموماً خیلی صحبت می‌کنید، اجازه دهید شخص دیگری صحبت کند و شما فقط گوش دهید. سپس می‌توانید قبل از حرف زدن درست فکر کنید و جواب درستی بدهید.

زمانی که ذهن باز و گشوده‌ای داشته باشید برای یادگیری، می‌توانید چیزهایی جدیدی یاد بگیرید و درک درستی از اطراف خود به دست آورید. هربار که چیز جدیدی یاد می‌گیرید، پایه‌های دانش خود را می‌سازید و به فرد قوی تبدیل می‌شوید.سعی کنید منتظر فرصت یادگیری نباشید، خودتان آن فرصت را به وجود آورید.  می‌توانید این را در محیط کاری خود به کار برید. به رئیس خود بگویید:«دوست دارم از بخش حسابداری هم کمی اطلاعات به دست آورم. اجازه می‌دهید در جلسه‌ی امروز شما شرکت کنم؟»

برای خودتان اهداف واضح تعیین کنید تا اولویت‌های خود را تعریف کنید. زمانی که برای واقعی کردن اهداف‌تان می‌جنگید تبدیل به شخص قوی می‌شوید. چیزی که می‌خواهید روی آن کار کنید را برگزینید و تمرکزتان را روی آن بگذارید. می‌توانید این کار را در زندگی شخصی خود همانطور که در زندگی شغلی و حرفه‌ای خود انجام می‌دهید، بدهید.

برخی از افراد فکر می‌کنند اگر از کسی درخواست کمک کنند ضعیف تلقی می‌شوند. در حقیقت این کار نشانه‌ی قدرت شما است، زیرا از نیازهای خود آگاهید و می‌توانید آن‌ها را بیان کنید. درخواست‌های خود را مشخص و واضح بیان کنید.  به جای اینکه به همسرتان بگویید: «در امور خانه نیاز به کمک بیشتری دارم» بگویید :«خیلی خوب می‌شود اگر از این به بعد مسئولیت شستن لباس‌ها و جارو زدن خانه با شما باشد.»

قدرت بخشیدن به بقیه‌ی افراد یکی از بهترین راه‌ها برای بالا بردن افراد به خصوص خودتان است. رهبران خوب این را می‌دانند که وقتی افراد را بالا می‌کشند برای خودشان بهتر است تا اینکه آن‌ها را اذیت کنند و جلوی پایشان سنگ بندازند. با همه‌ی افراد تیم خود همکاری داشته باشید و همکاری آن‌ها را مهم تلقی کنید.

به جای اینکه از مشکل فرار کنید، سعی کنید با آن روبرو شوید و راهی برای حل کردن آن بیابید. باید به مسائل بی‌طرفانه نگاه کنید و از واکنش‌های احساسی دوری گزینید. سپس می‌توانید روی پیدا کردن و پیاده‌سازی آن راه‌حل کار کنید. برای مثال، تصور کنید وظیفه‌ی مدیریت یک تیم کاری را دارید و ناگهان یکی از افراد کلیدی تیم بدون اطلاع قبلی استعفا می‌دهد. به جای اینکه عصبی شوید، روی موقعیت پیش‌آمده تمرکز کنید. احتمالاً باید کار را دوباره پخش کنید. یک جلسه‌‌ی تیمی را ترتیب دهید، موقعیت را توضیح دهید، از بقیه‌ی افراد تیم نظر بپرسید.سپس می‌توانید کار را به نوع دیگری پیگیری کنید و رو به جلو پیش بروید.

منبع :wikihow

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه شخصیت قوی بسازیم

آیا دوست دارید دارای شخصیتی افسانه ای باشید؟! از نظر شما شخصی با زندگی پر از موفقیت، شادابی و شخصیتی افسانه ای چگونه آدمی خواهد بود؟! افسانه ای بودن ممکن است برای شما مانند یک رویا باشد اما باید این را بدانید که رویا هیچ گاه سبب دست برداشتن شما از رفتارها و عادات نامناسب درونی شما نخواهد شد!

دوستان عزیز سایت پرورش افکار اگر تصمیم دارید به فردی موفق و خوش بخت در زندگیتان تبدیل شوید، و بتوانید زندگی مطلوبی برای خود داشته باشید و تمام توان، اراده و استعداد خود را برای اهدافتان بگذارید، تنها کافی است تصمیم بگیرید از همین لحظه شروع کنید و سپس اراده ی استواری برای انجام آن داشته باشید تا بتوانید به موفقیت در زندگی دست پیدا کنید.

یک فرد موفق در تمام مسائل و بخش های زندگی خود خلاقیت داشته و هر زمانی برای انجام کارهای جدید آماده می باشد و لذا این گونه افراد را نمی توان در هیچ موردی مانند مسائل شخصی، کاری، شغلی و یا حتی تحصیلات محدود نمود. هرگاه فردی این چنین با شما ارتباط برقرار کرد تلاش کنید پیوسته مراقب رفتارش باشید. بر روی رفتارهایی که دارد و حتی واکنش هایش دقت بیشتری داشته باشید. در مورد ویژگی های آشکاری که دارد کنجکاوی کنید.

طی تحقیق و بررسی در مورد نمونه های افسانه ای به نتایج جالبی می توان رسید. از جمله یکی از مهم ترین نمونه های افسانه ای شخصی است که به تمام مسائل زندگی خود علاقه دارد و به عبارتی برای انجام هر کاری در زندگی اش آمادگی کامل داشته و رسیدن به موفقیت در زندگی از همه ی جوانب برای او اهمیت فراوانی دارد.

بر اساس تحقیقات شخص افسانه ای همواره اشتیاق فراوانی برای زندگی اش دارد و هر چیزی که علاقه دارد داشته باشد را از زندگی می خواهد و آن را نیز به دست خواهد آورد. این چنین شخصی همه چیز را در زندگی خود دوست دارد از قبیل رفتن به پیک نیک، مطالعه، ورزش کردن و هر آن چه در پیرامونش و در طبیعت باشد.

زمانی که در کنار چنین فردی زمانی را سپری می کنید هیچ گاه اثری از غر زدن، گلایه و شکایت در سخنانش نخواهید دید. اگر هوا ابری باشد او این هوا را دوست می دارد، به هوای آفتابی نیز بسیار علاقه دارد، حتی زمان هایی که ترافیک باعث می شود تا انسان حس ناراحتی داشته باشد او به جای ناراحتی شروع به گفت و گو با شما می کند.

هم چنین این گونه افراد به ظاهر و قیافه خودشان علاقه مند بوده و هیچ گاه سعی در مخفی کردن عیب هایی که در ظاهر دارند نخواهند داشت. شخص افسانه ای زندگی ای دارد که کاملا او را راضی و خشنود کرده و از آن رضایت قلبی دارد و هیچ گاه در حسرت رسیدن به آرزوهایش به زندگی خود پایان نمی دهد. در واقع او مانند کودکی می باشد که دنیا را همان گونه که هست پذیرفته و از آن لذت می برد. لذا سازگاری با تمام مسائل روزگار کار این گونه افراد می باشد و برای پذیرفتن اتفاقات زندگی خود توانایی فوق العاده ای دارند، این گونه است که به موفقیت در زندگی از همه ی جهات دست پیدا می کنند.

زمانی که از او بپرسی از چه چیزی خوشت نمی آید؟! نمی تواند جوابی برای شما داشته باشد. چنین فردی اگر بیرون باشد و در همان زمان باران شروع به باریدن کند به جای فرار از باران، از آن لذت می برد، چرا که باران را اتفاقی شگفت انگیز می داند که هدیه ای از خدا بوده و بخشی زیبا از زندگی می باشد.

شخص افسانه ای در شرایطی که اتفاقی در زندگی اش باعث به وجود آمدن شرایط بدی برایش شود، تمام توان خود را می گذارد تا آن اتفاق ناخوشایند را ریشه کن کرده و نابود سازد. او هیچ گاه در مورد اشتباهات زندگی اش خود را سرزنش نمی کند، بلکه در عوض با این تفکر که تمامی افراد جایزالخطا هستند آن را می پذیرد. هم چنین پیوسته در تلاش است تا اگر رفتاری او را از فردی موثر بودن دور می کند، آن را در خود نابود سازد و شرایط را بهبود ببخشد تا به موفقیت در زندگی دست پیدا کند.

چنین فردی هیچ گاه در گذشته ها غرق نمی شود و به خاطر آن آینده خود را نابود نمی کند. چرا که می داند با پشیمانی نسبت به گذشته نمی تواند شرایط را تغییر دهد و تنها خود را فردی ضعیف و ناتوان در مقابل چشم همگان به نمایش می گذارد. هم چنین می داند گذشته تنها در صورتی می تواند مفید واقع شود که بتواند به او کمک کند و در نتیجه از آن درس گرفته و در جهت پیشرفت آینده ی خود از آن بهره بگیرد.

هم چنین یک شخص افسانه ای زمانی که افراد عادی برای یک شرایط خاص سریع عصبانی می شوند، تنها لبخندی زده و تلاش می کند با لبخندی ساده مشکل را حل نماید. ذهن او در واقع به مانند یک صافی دقیق می باشد که اجازه نمی دهد احساسات نادرست ذهن او را مخدوش سازد و لذا هیچ گاه هیجانات و احساسات بر روی او تاثیر منفی نمی گذارند.

چنین شخصی این گونه هم نیست که به صورت دائم نسبت به تمام مسائل بی تفاوت باشد، بلکه فقط اجازه نمی دهد مشکلات و مسائل بر زندگی و روند رو به رشدش تاثیرات منفی بگذارند و هم چنین زمان حال خود را به دلیل مسائلی که نمی تواند آن ها را کنترل کند از دست نمی دهد.

او هیچ گاه منتظر نمی ماند تا دیگران او را تایید نمایند. البته می داند که تشویق می تواند چه تاثیراتی بر او بگذارد اما تمام انرژی خود را صرف کارهایی نمی کند که تنها تایید و تحسین افراد دیگر را به دنبال داشته باشد. همواره فردی بی آلایش، صادق و روراست می باشد و هرگز به خود اجازه نمی دهد دیگران را عصبانی کند. هم چنین تلاش می کند با رسوم نادرستی که در ذهن مردم ریشه دوانده است با ملایمت مخالفت کند.

فرد افسانه ای هم چنین زندگی پر از شور و اشتیاق دارد و در وجود خود انرژی فراوانی دارد. سعی می کند از زمان خود نهایت استفاده را کرده و هیچ گاه تنبلی نکند. هم چنین تلاش می کند سرعت تاثیر مثبت هیجانات خوب زندگی اش را بیشتر کرده و در مقابل، احساسات منفی درونش را به شدت تخریب می کند. چنین شخصی هیچ گاه استرس توجیه خود برای دیگران را ندارد و اگر شخصی مطابق میل او عمل نکند ناراحت نمی شود. او همواره به راستی زندگی کرده و زندگی سرشار از شادی حق طبیعی او می باشد.

دوستان عزیز سایت پرورش افکار برای رسیدن به موفقیت در زندگی و آینده ی خود از همین لحظه تصمیم بگیرید که از لحظات زندگی خود نهایت استفاده را ببرید و چنین شخصیتی را سرمشق زندگی خود قرار دهید. مطمئن باشید با این روش ها می توانید به تمام خواسته ها و رویاهای خود جامه ی عمل بپوشانید.

خب امروز می خواهم ۸ راه حل جادویی در مورد اینکه یک شخصیت کاریزماتیک تر و در واقع دوست داشتنی داشته باشید به شما معرفی می کنم:

یک شنونده خوب بودن فقط به این مربوط نیست که یک جا نشسته و از گوش های خود برای شنیدن صحبت های طرف مقابل استفاده کنید. این یعنی ما باید به صورت فعال مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد را انجام دهیم:

برقرار کردن ارتباط چشمی

اینکه به این طرف و آن طرف نگاه کنید باعث نمی شود شما کاریزمایتکی به نظر برسید.

برقراری ارتباط منظم چشمی با طرف مقابل برای ایجاد یک رابطه قوی با وی اهمیت بالایی دارد. با این حال باید هر سه یا چهار ثانیه یک بار این ارتباط چشمی را قطع کنید.

اینکه به جای دیگر نگاه کرده و دوباره نگاه را به سمت مخاطب برگردانید، کاری می کند شما طبیعی به نظر رسیده و نشان می دهد که شما تلاش نمی کنید که فکر مخاطب خود را بخوانید.

از حواس پرتی ها اجتناب کنید.

گوشی خود را در حالت بی صدا قرار داده تا حواستان پرت نشود.  باید با طرف مقابل اعتماد سازی کرده و علاقه خود را به وی نشان دهید.

وقتی متوجه می شوید که دارید تعداد کاشی های کف اتاق را می شمارید، توجه خود را به شخصی که با وی صحبت می کنید، برگردانید. حواستان جمع باشد و تمرکز خود را فقط روی فردی که به وی گوش می کنید، بگذارید.

تعامل برقرار کردن

در بین صحبت ها با گفتن هوم و موارد مشابه تعامل برقرار کنید. اینگونه شخص فکر میکند درک شده و به وی گوش کردید. گاهی مهم است کاری کنید که شخص فکر کند تنها فرد داخل اتاق است

ما همه کسی را که از ما پشتیبانی و حمایت می کند دوست داریم، کسی که وقتی حس بدی دارید شما را تشویق می کند.

آیا می دانستید که می توانید روزانه با انجام کارهای کوچک کاری کنید که بیشتر مشوق و حامی به نظر برسید؟

اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید انجام دهید:

۵ ذهنیتی که شما باید توسعه دهید تا موفق شوید

چگونه شخصیت قوی بسازیم

چگونه در زندگی موفق شوید: ۱۳ نکته تغییردهنده زندگی

۵۰ جمله ی تاکیدی برای موفقیت و اعتماد به نفس

موفقیت طولانی مدت به یادگیری این ۶ درس در اوایل شغل شما…


۳ قدم برای موفقیت از دیدگاه اُپرا وینفری

تواضع: تکه پازل گمشده لازم برای موفقیت شما

“کسی که در موارد کوچک قابل اعتماد نیست نمی تواند در مورد موارد بزرگ قابل اعتماد باشد- آلبرت انیشتین”

اگر می خواهید شخصیت کاریزماتیک تری پیدا کنید پس مهم است که یک شخص صادق و قابل اتکا باشید. یک فرد قابل اتکا هرگز کسی را نا امید نمی کند. وقتی به چیزی تعهد پیدا کند هرگز کم کاری نمی کند. یک مورد مهم دیگر این است که بقیه را مسخره نکرده و غیبت نکنید.

مهارت های خوب گفتاری یک کلید مهم برای رسیدن به موفقیت است. وقتی در این مورد ماهر شوید، می توانید با هر کسی ملاقات کرده و به آسانی در مورد هر چیزی صحبت کنید. خبر خوب این است که روش هایی برای توسعه مهارت های گفتاری شما وجود دارد. وقتی از این روش ها به خوبی استفاده کنید، می توانید یک شخصیت کاریزماتیک تر داشته باشید.

اینجا روش انجام این کار شرح داده می شود:

اما چگونه داستان های جالب داشته باشید؟

بیرون بروید و با مردم صحبت کنید و از منطقه امن خود خارج شوید.

موارد زیر را انجام دهید:

وارد مکالمه شده و علاقه خود به این مکالمه را نشان دهید. رابطه چشمی خوبی برقرار کنید تا به فرد نشان دهید که به مکالمه علاقه دارید. دیدگاه های خود را به اشتراک گذاشته تا جریان مکالمه را برقرار کنید. اما همیشه یادتان باشد که از طرف مقابل سوال بپرسید.

فقط در مورد خودتان صحبت نکنید. بقیه افراد را برای ارائه افکار و دیدگاه های خودشان تشویق کنید و برای گوش دادن به آن ها و نشان دادن علاقه خود زمان صرف کنید.

اگر می خواهید شخصیت کاریزماتیک تری داشته باشید، پس مهم است که پر انرژی و مشتاق باشید. بیشتر افراد نزدیکی با آدم های مثبت، پر انرژی و مشتاق را دوست دارند چرا که آن ها به نظر با اعتماد به نفس هستند با این حال خود پسند به نظر نمی رسند. اگر مثبت باشید، لبخند می زنید، می درخشید و زیبایی درون خود را منعکس می کنید.

“هیچ چیز بزرگی بدون اشتیاق حاصل نشده است” رالف والدو امرسون

فردی نباشید که همیشه غر می زند. سمی نباشید. نمیه پر لیوان را ببینید نه نیمه خالی آن را. کسی باشید که اتاق را نورانی می کند. به دنبال موارد مثبت در زندگی بگردید و با حضور خود خوشحالی را بسط دهید.

بیاید انجام دهیم….

ما همیشه از بودن در کنار کسی که ما را می خنداند لذت می بریم.

شوخ طبعی در زمان های استرس زا یک نیاز مبرم است. داشتن حس شوخ طبعی می تواند کاری کند که تعامل برانگیز تر و خوشایند تر به نظر برسید. وقتی می توانید به جو محیط، شوخ طبعی و خنده اضافه کنید، عاشق شما خواهند شد.

اینجا چند ترفند عالی برای شوخ طبع تر بودن آمده است:

یک کار خیلی مهم در زمینه کاریزماتیک بودن این است که از زبان بدن خود استفاده کنید.

تحقیقات نشان داده که زبان بدن مسئول رساندن ۵۵ درصد از پیام های ما به دیگران است. نحوه استفاده از صدای ما مسئول ۳۸ درصد از پیام رسانی است و جالب است بدانید که استفاده از کلمات فقط مسئول ۷ درصد از انتقال پیام ها است. این واقعا نشان می دهد که زبان بدن چقدر اهمیت دارد.

اینجا چند ترفند عالی برای استفاده مثبت از زبان بدن آمده است:

چیزهایی که باید از آن ها اجتناب کرد:

چیزهایی که باید انجام دهید:

اینکه خودتان باشید شما را از خود راضی نشان می دهد. این کار باعث می شود که حس کنید هیچ نیازی به بهبود وضعیت زندگی تان ندارید. واقعیت این است که اگر بخوایم در زندگی رشد کنیم، باید از منطقه امن خود خارج شویم.

به جای اینکه فقط منتظر یه اتفاق جادویی یا معجزه در زندگی باشیم باید بیرون برویم و اوضاع را تحت کنترل گرفته و فعال باشیم. زندگی ای که می خواهید را ایجاد کنید. از اشتباهات درس گرفته و برای رشد خودتان از آن ها استفاده کنید.

از عقب انداختن کارها اجتناب کنید و برای رسیدن به زندگی ای که می خواهید تلاش لازم را انجام دهید. به عبارت ساده به صورت با ثبات برای بهتر شدن تلاش کنید.

خب پس از دنبال کردن این ترفند ها می توانید یک شخصیت کاریزماتیک تر ایجاد کنید. اما تنها افرادی که مطالعه کردند، تمرین کردند و خودشان را وقف یادگیری و بهبود خودشان کردند، پاداش خواهند گرفت.

به شما: آیا هیچ ترفندی برای کاریزمایتک تر شدن شخصیت وجود دارد که بخواهید امروز آن را اعمال کنید؟

 

مطلب قبلی

ویدیو انگیزشی هر چیزی ممکنه

مطلب بعدی

ویدیو انگیزشی تردید

تنها چیزی که افراد را به سمت موفقیت سوق می دهد

چگونه بر احساس ترس از رد شدن یا طرد شدن غلبه کنید

10 کاری که باید وقتی به سختی موفق هستید آن‌ها را انجام دهید.

چرا موفقیت اغلب سبب جدایی در دوستی‌ها می‌شود؟

8 جنبه از نتایجِ تقویت برد­باری که شما را اساساً برای موفقیت…


چگونه یک زن جوان موفق باشیم؟


7 راهکار موثر برای آغاز زندگی جدید

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

www.theaminlotfi.com

روان نشاسان می گویند نود درصد رفتارهای ما بر اساس عادت های ما شکل می گیرد .از لحظه بیدار شدن تا موقعی که دوباره به رختخواب می روید ، هر روز صد ها کار را به یک شکل و ترتیب تکراری انجام می دهید .  این شامل  شیوه  دوش گرفتن ، لباس پوشیدن ، مرتب کردن میز کار ، خرید از سوپرمارکت و تمیز کردن منزل میشود . طی سالیان طولانی شما مجموعه ای از عادات عمیق و ریشه دار را کسب می کنید که تمام حوزه های زندگی شما از کار و کسب درآمد ، تا سلامت و روابط شخصی تان را شامل می شود.پس توصیه میکنیم برای داشتن یک شخصیت قوی عادتهای خوب را رشد دهید و عادت های بد را حذف کنید .

خبر خوش این است که عادت ها کمک می کنند ، در حالی که بدن تان در حالت خودکار قرار گرفته است ذهن تان آزاد باشد .این اجازه می دهد وقتی در حال دوش گرفتن هستید برای روزتانه برنامه ریزی کنید .م اما خبر بد این است که عادت ها ، موجب اسارت ناخودآگاه شما در چنگال الگو های رفتاری مخرب شده ، و جلوی رشد شما را می گیرد و موفقیت تان را محدود می کند .

برای داشتن شخصیت قوی عادت هایتان را در 4 گروه قرار بدهید

عادت های فعلی شما ، منجر به نتایجی می شود که در حال حاضر می گیرید. با این فرض اگر می خواهید به سطوح بالاتری از موفقیت دست پیدا کنید ، باید عادت های خود را در چهار گروه زیر قرار دهید :1. برخی از عادت های خود را حذف کنید ( مثل : بازی با موبایل ، وقت تلف کردن در فضای مجازی ، خوردن بی اندازه فست فود ، تماشا کردن تلوزیون تا دیر وقت ، دیر رسیدن سر قرار ، سیگار کشیدن ، طعنه زدن به دیگران ، ول خرجی و…)

چگونه شخصیت قوی بسازیم

2.جایگزین کردن عادت های خوب به جای آن ها  ( مثل :به موقع خوابیدن ، مطالعه کردن روزانه ، ورزش کردن ، به موقع سر قرار رفتن و …)

3. انجام دادن بیشتر از قبل  برخی عادت ها ( مثل : بیشتر وقت گذاشتن برای خانواده ، بیشتر تلاش کردن ، مرتب تر بودن ، خوش لباس تر بودن و…)

4. انجام دادن کمتر از قبل برخی عادت ها ( مثل : کمتر وقت گذاشتن برای بازی های کامپیوتر ، هدر دادن کمتر وقت ، کاهش مصرف انرژی و …)

عادات خوب یا بد ،همیشه نتایج خاص خودرا به بار می آورند .

شخصیت و رفتارهایی که دارید ونتایجی که میگیرید ، به خاطر عادت های شما است . افراد موفق از روی بخت و اقبال به قله های موفقیت نمی رسند . رسیدن به اوج نیازمند عملکرد متمرکز ،انضباط فردی و انرژی ای فوق العاده ای است که هر روز برای انجام کار ها صرف می شود . عاداتی که امروز به بعد کسب می کنید ، آینده و شخصیت شما را تعیین می کند .

📷شخصیت قوی

دو اقدام برای تغییر عادت  وجود دارد . نخستین گام این است که فهرستی از تمام عادت های غیر مفید خود و آن چیزی را که اثر منفی روی آنده شما می گذارد ، تهیه کنید . از دیگران بخواهید که به صورت هدفمند آن چه را که فکر می کنند عادات محدود کننده شما است ، تعیین کنید . دنبال الگو ها بگردید .وقتی که عادات منفی خود را شناسایی کردید ، گام دوم آن است که عادات بهتر و مفید تری برای موفقیت پیدا کنید و سامانه هایی را برای تقویت آن ها ایجاد نمایید .

با پرورش 4 عادت جدید در سال ، به چه چیزی می رسید ؟

با استفاده از این راهبرد ، یعنی پرورش تنها 4 عادت جدید در سال ، بعد از 5 سال بیست عادت جدید موفقیت را در خود پرورش می دهید که می توانذد باعث پول در آوردن  بیشتر ، روابط بهتر ، جسم سالم تر و قدرتمند تر به علاوه انواع فرصت های بدیع و تازه تر شود.چهار عادت جدیدی را که می خواهید در سال جدید کسب کنید بنویسید . هر فصل روی یکی از این عادت ها تمرکز کنید . اگر در این مدت یعنی هر فصل با سخت کوشی روی یک عادت جدید کار کنید ، برای سال نو با فهرستی غیر واقعی و کمر شکن از تصمیم های تازه روبرو نمی شوید . تحقیقات هم نشان می دهد که اگر کاری را برای سیزده هفته انجام دهید این یک عادت همیشگی خواهد شد. با اضافه کردن هدفمند هر بار یک عادت جدید می توانید زندگی خود را تغییر دهید و شخصیت قوی برای خود بسازید.

یادداشت هایی در اطاق بگذارید که به شما یادآوری کند تا رفغتار جدیدتان را پیگیری کنید . مثلا اگر می خواهید به نوشیدن هشت لیوان آب در روز عادت کنید می توانید روی گوشی خود آلارم بگذارید . روی یخچال ، آینه اتاق تان درب اتاق و دفتر کارتان رو میز کارتان نوشته هایی قرار دهید که یادآور شوند که آب بنوشید .

یک تکنیک پرقدرت دیگر آن است که با کسی مشارکت داشته باشید به  هم امتیاز دهید و بر کار یکدیگر نظارت کنید . مثلات به منشی خود بگویید یادآور کارهایتان باشد .حداقل هفته ای یکبار هم دیگر را کنترل کنید. تا مطمئن شوید که در راه درست  قرار دارید.

منبع :

http://mohamadfartash.com/how-to-have-a-strong-personality/

www.theaminlotfi.com

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

چگونه شخصیت قوی بسازیم
چگونه شخصیت قوی بسازیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *