چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم

 
helpkade
چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم
چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

میشه اینجا بزارید و جنسیتشم بگید

چطور بذاریم؟

اینجا ک صدا نمیشه گذاشت

چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم

مگه از گزینه سوم همونجا که نطر میدیم نمیشه فایل آپلود کرد

میدونستی کالسکه ماریس فقط با دو حرکت جمع میشه و به خاطر عرض کمش از خیلی جاها رد میشه؟!؟

بسم الله

صدای قلب رو بزاریم جنسیت رو بگیم!!!!!😑

الهی قربونشون برم واسه من که زوده صدای قلبشون بشنوم

من میتونم جنسیت رو بگم

منتها میخوام مطمئن بشم

من ضبط نکردم ولی این دفعه که برم سونوگرافی ضبط میکنم صدای قلب دخترکمو😘😘

غزال جان اگه صدای قلب دخترو بشنوی متوجه میشی دقیقا مثل اینه یانه؟

تو تاپیک های قبلی من صدای قلب دختر و پسر رو گذاشتفم میشه بشنوید و نظرتونو بگید 

http://www.ninisite.com/discussion/topic/1369719/یه-نظر-سنجی-همگانی-برای-باردارها-بیاید-تشخیص-بدین-صدای-ضربان-قلب-دختر-یا-پسرتونو

عزیزم نمیدونم ولی برای من تجربه نی نی سایتی ها در مورد تعداد ضربانش جواب داد😉

اولین بار ضربانش ۱۶۸ بود که میگفتن بالای ۱۵۰ دخمله و زیر ۱۵۰ پسمل😁

الان گوش کردم . صدای قلب نی نی من مث صدای قلب پسر بود ولی دختره

برای من هم همینطور بود،صداش رو ضبط کردم. یادمه ضربان قلبش رو هر وقت دکتر میگرفت میگفت از حالت معمول سنش بیشتر هست،که برای خودم و مامان و برادرم هم همیشه همینطوره،ضربان قلبمون در حالت ریلکس و عادی، نسبت به حالت نرمال یک فرد عادی همیشه تندتر میزنه 

میشه صداشو برام بزاری

الان تو گوشی ندارمش،باید تو فایلهای کامپیوتر پیداش کنم

http://s8.picofile.com/file/8306226518/صدای_قلب_نینی.amr.htm

با هدفون گوش کنی،بیشتر معلوم هست

عزیزم جنسیتش چیه؟

دختر هست.

اما تو تاپیک قبلیت که هم صدای قلب دختر گذاشته بودی و هم پسر رو،ریتم ضربانش شبیه مال پسر هست، ولی خب جنسیت دختر میباشد.

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

موسسه رادیولوژی و سونوگرافی دكتر صدری در روزهای 7-8-10-11 فروردین پذیرای بیماران محترم میباشد

شنیدن صدای قلب جنین علاوه براین که جزو زیباترین صداها برای مادر و پدر می باشد، برای تعیین سلامت جنین نیز به کار می رود؛ به طوری که اگر تعداد ضربان قلب جنین از رنج طبیعی و نرمال خارج شود، سلامت جنین به خطر می افتد.

یکی از ساده ترین روش ها برای شنیدن صدای قلب جنین در خانه، استفاده از استتوسکوپ (گوشی پزشکی) است به این صورت که گوشی را روی شکم مادر گذاشته و با جا به جا کردن آن می توان ضربان قلب جنین را شنید. شنیدن ضربان به عواملی همچون جثه و وزن مادر، وضعیت جنین و ناف و یا حتی کیفیت گوشی استفاده شده بستگی دارد.

از فتوسکوپ و نرم افزار های متعدد نیز می توان استفاده کرد و در خانه ضربان قلب جنین را شنید.

شما می توانید در اینستاگرام نیز پیج رسمی کلینیک دکتر حسین صدری را با کلیک در اینجا٬ دنبال کنید و تمام سوالات خود را به صورت مستقیم از دکتر صدری بپرسید.

چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم

تمام سوالات خود را در زمینه سونوگرافی تعیین جنسیت وسونوگرافی ان تی و سونوگرافی انومالی و … را مطرح کرده و کاملترین پاسخ را از دکتر دریافت کنید.

بهترین و مطمئن ترین روش که برای تعیین سلامت جنین استفاده می شود، سونوگرافی است که پزشک متخصص در غربالگری اول توسط دستگاه سونوگرافی واژینال ، سونوگرافی شکمیِ دوبعدی(معمولی) یا سه بعدی می تواند صدای ضربان قلب جنین را بشنود و از سلامت جنین مطلع شود.

سونوگرافی غربالگری اول یا سونوگرافی ان تی را می توان در جنین بین ۴۵ تا ۸۴ میلی متر که حدودا با سن ۱۱ تا ۱۴ بارداری تطابق دارد انجام داد ولی بهترین زمان انجام سونوگرافی ان تی هفته ۱۲ تا ۱۳ بارداری می باشد.

با پیشرفت تکنولوژی نرم افزار های فراوانی به بازار آمده که این امکان را برای مادر فراهم میکند تا ضربان قلب جنین خود را بشنود و آن را ضبط کند. این نرم افزار ها حتی شاخصه هایی نظیر وزن جنین را نیز گزارش می کند اما دقیق نیستند و می توانند باعث نگرانی مادر در مورد وضعیت سلامتی جنین شود.

یکی از بهترین لحظات هر مادری در دوران حاملگی به طور قطع شنیدن ضربان قلب جنین خود می باشد. مادر می تواند از تمامی روش های گفته شده استفاده کند فقط باید توجه بکند که این روش ها دقیق نیستند و دچار نگرانی نشود و برای اطمینان خاطر از عدم قطع ضربان به نزد پزشک متخصص خود برود.

گاهی نیز برخی مادران ضربان جنین خود را بدون استفاده از دستگاه، در اتاقی ساکت در دو یا سه ماهگی می شنوند.

شنیدن صدای قلب جنین در هفته چندم امکان پذیر است؟ شنیدن ضربان قلب جنین برای نخستین بار در هفته ۵_۶ بارداری توسط سونوگرافی واژینال امکان پذیر است که ارزیابی بهتر و دقیق تر ان در هفته ۶_۷ صورت می گیرد. مقدار نرمال آن برای این زمان ۹۰_۱۱۰ ضربان در دقیقه می باشد. بهتر است که بعد از ده هفتگی صدای ضربان را شنید و زیر ده هفته تنها به دیدن ضربان قلب اکتفا کرد، برای اینکه انرژی صوتی کمتری به جنین وارد شود.

آیا شنیدن صدای قلب جنین بدون سونوگرافی امکان پذیر است؟ بله، با استفاده از روش هایی که در بالا گفته شد می توان صدای قلب جنین را بدون سونوگرافی نیز شنید هرچند که دقیق ترین روش همان استفاده از سونوگرافی می باشد.

یکی از سوالات مهم مادران این است که آیا رابطه ای بین ضربان قلب جنین و جنسیت جنین است و آیا می توان جنسیت جنین را با ضربان قلب تشخیص داد؟

جواب این سوال خیر است. در واقع نمی توان صد در صد از روی ضربان قلب جنین جنسیت جنین را تشخیص داد. خوشبختانه در کلینیک سونوگرافی دکتر حسین صدری تشخیص جنسیت جنین از هفته ۱۱ بارداری به بعد مقدور می باشد که تا ۱۲ هفتگی با دقت ۹۰ درصد و از هفته ۱۲ الی ۱۴ بارداری با دفت ۹۹ درصد و بعد از ۱۴ هفتگی با دقت ۱۰۰ درصد جنسیت جنین تشخیص داده می شود.

از این لینک میتوانید نمونه صدای قلب جنین در سونوگرافی را دریافت کنید

عامه ی مردم به روش های متفاوتی برای تشخیص جنسیت جنین در سه ماهگی معتقدند ولی باید بدانیم روش های اندکی وجود دارد که تشخیص جنسیت جنین در سه ماهگی را به صورت علمی و دقیق انجام‌می دهد.

این مقاله اطلاعات جامعی درباره تعیین جنسیت جنین و روش های مختلفی که برای این مهم مورد استفاده قرار میگیرد  را در اختیار شما میگذارد

جنسیت جنین از زمان لقاح تخمک با اسپرم تعیین می شود، زیرا کروموزوم های جنسی مسئول تعیین جنسیت می باشند و اگر تخم حاصل از لقاح به صورت ۴۶XX باشد جنین دختر و اگر ۴۶XY باشد جنس جنین پسر است. روش های متفاوتی وجود دارد که با آن می توان به جنسیت جنین پی برد. در اوایل بارداری می توان از آزمایش خون استفاده کرد. رایج ترین و در دسترس ترین روش علمی تعیین جنسیت سونوگرافی می باشد که با توجه به این تکنولوژی و مشاهده آلت جنین می توان جنسیت را تشخیص داد. آلت جنین از هفته ۱۱ بارداری تشکیل می شود و بنابراین از این زمان می توان با کمک سونوگرافی به جنسیت جنین پی برد. لازم به ذکر است که هر چه سن بارداری بیشتر باشد و پزشک مهارت بالاتری داشته باشد دقت تعیین جنسیت نیز بالاتر می رود. در کلینیک سونوگرافی و رادیولوژی دکتر صدری تشخیص جنسیت جنین از هفته ۱۱ بارداری قابل انجام می باشد که دقت تعیین جنسیت تا ۱۲ هفتگی ۹۰ درصد، ۱۲-۱۴ هفتگی ۹۹ درصد و بعد از ۱۴ هفتگی ۱۰۰ درصد می باشد.

جنسیت جنین از زمان لقاح اسپرم با تخمک تعیین می شود، زیرا کروموزوم های جنسی مسئول تعیین جنسیت می باشند. آلت جنین از هفته ۱۱-۲۰ بارداری تشکیل می شود که با توجه به تجهیزات مرکز سونوگرافی می توان با سونوگرافی جنسیت جنین را تشخیص داد.

آیا تعیین جنسیت جنین در یک ماهگی امکان پذیر است؟ در بین عموم روش های خانگی و سنتی برای تعیین جنسیت رایج می باشد که اصولا در هفته های اول بارداری انجام می شود. این روش ها عموما بدون هیچ پایه علمی می باشند. اگر زودتر از سه ماهگی بخواهید که به جنسیت جنین خود پی ببرید باید بدانید که با روش های علمی نیز می توانید به جواب خود برسید. با انجام تست خون قبل از ۵ هفتگی و حدود یک ماهگی و بررسی ژنتیکی در خون مادر می توان به جنس جنین پی برد. گفته می شود که دقت این روش صد در صد می باشد.

در ۲ ماهگی مادر می تواند با انجام آزمایش خون از جنس جنین خود آگاه شود. آزمایش خون در ۲ ماهگی با بررسی DNA و کروموزوم جنسی در خون مادر انجام می شود، اگر کروموزم Y یافت شود جنین پسر و اگر یافت نشود به معنای دختر بودن جنین می باشد. گفته می شود که دقت این روش در دو ماهگی ۹۵ درصد و در ۷-۲۰ هفتگی ۱۰۰ درصد می باشد.

۷۲۰ × ۴۰۰

یکی از سوالات مهمی که برای مادران باردار در ارتباط با تعیین جنسیت جنین پیش می آید که آیا از روی ضربان قلب جنین  می توان تعیین جنسیت (پسر یا دختر بودن) جنین را مشخص کرد و تعیین جنسیت صد در صد است یا نه  در این رابطه جواب قطعی دکتر صدری خیر می باشد و به هیج وجه نمی توان از روی ضربان قلب جنس جنین را مشخص کرد. در مرکز سونوگرافی دکتر صدری برای جنین بالای ۱۴ هفته جنس جنین به صورت ۱۰۰ درصد صحیح و بدون هیچ خطایی تشخیص داده می شود.

 رایج ترین روش تشخیص جنسیت جنین در سه ماهگی سونوگرافی می باشد.  سونوگرافی روشی رایج، در دسترس و امن می باشد که بدون هیچ نگرانی می توان انجام داد. روش های دیگر شامل آمنیوسنتز، آزمایش ژنتیک و کیت های تعیین جنسیت می باشد.

برخی بر این باورند می توان به روش های خانگی نیز به جنسیت جنین پی برد. ضربان قلب، فشار خون، وضعیت پستان ها، حالت تهوع و تست پاندول برصی از این موارد می باشد. لازم به ذکر است که این روش ها اساس علمی ندارند و اصولا جهت سرگرمی انجام شود. در ادامه به چند مورد پرداخته شده است.

طبق این روش که بیشتر در آسیا رواج دارد در ظرف آمیخته به نمک ادرار می کنید. اگر واکنشی رخ نداد جنین دختر و اگر واکنش داد و رنگ محلول تغییر کرد جنین پسر می باشد.

برخی بر این باورند که از طریق میزان اسیدیته ی ادرار مادر می توان به جنسیت جنین پی برد. در این روش از جوش شیرین استفاده می کنند و با ادرار ترکیب می کنند. اگر اسید ادرار بالا باشد، با جوش شیرین واکنش قابل توجهی می دهد که نشان‌دهنده جنین پسر و اگر واکنش ندهد یعنی جنین دختر می باشد.

با تقویم چینی نیز می توان جنسیت جنین را تعیین نمود. گفته می شود که دقت این روش ۵۰ درصد می باشد. در این روش از سن قمری مادر و ماه انجام لقاح استفاده می شود و از طریق جدول جنس جنین را حدس می زند.

روش های تعیین دقیق جنسیت جنین بر اساس روش های علمی انجام می شود. یکی از فواید پی بردن به جنسیت جنین تعیین احتمال بعضی از بیماری ها می باشد، مثلا در خانواده ای که حامل بیماری هموفیلی باشد اگر جنین پسر باشد ۱۰۰ درصد به هموفیلی مبتلا خواهد بود که در چنین شرایطی می توان با برنامه ریزی برای زایمان جنین را از خون ریزی مرگبار نجات داد.

کسانی که سابقه ی خانوادگی بیماری های ژنتیکی دارند انجام می شود.

برای اطلاع از هزینه های سونوگرافی تعیین جنسیت جنین می توانید با مطب دکتر حسین صدری تماس بگیرید و یا در صفحه رسمی اینستاگرام دکتر حسین صدری سوال فرمایید.

شما می توانید پیج رسمی کلینیک دکتر حسین صدری را در اینستاگرام دنبال کنید و تمام سوالات خود را به صورت مستقیم از دکتر صدری بپرسید

تمام سوالات خود را در زمینه سونوگرافی تعیین جنسیت وسونوگرافی ان تی و سونوگرافی انومالی و … را مطرح کرده و کاملترین پاسخ را از دکتر دریافت کنید.

 

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

 

چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم

 

در این مقاله بخوانید:

اولین باری که می توان ضربان قلب جنین را شنید در هفته ۵-۶ بارداری توسط سونوگرافی واژینال می باشد. ولی در هفته ۶-۷ بارداری ضربان قلب جنین را بهتر و دقیق تر می توان ارزیابی کرد. ضربان قلب جنین ۹۰-۱۱۰ ضربان در دقیقه در هفته ۶-۷ بارداری می باشد. ضربان قلب جنین در هفته نهم بارداری به ۱۴۰-۱۷۰ ضربان در دقیقه می رسد.

در غربالگری اول پزشک با سونوگرافی واژینال، سونوگرافی دو بعدی(معمولی)، سونوگرافی سه بعدی می تواند ضربان قلب جنین را بشنود.

شنیدن ضربان قلب جنین با گوش تقریبا ناممکن است، با اینکه بعضی از مادران ادعا می کنند که صدای قلب جنین درون شکم خود را می شنوند. ممکن است شنیدن صدای قلب جنین با این روش در اتاقی ساکت و در سه ماهه دوم یا سه ماهه سوم ممکن باشد. پس اگر شما نتوانستید صدای قلب جنین خود را بشنوید نگران نشوید. اگر در مورد ضربان قلب جنین خود نگران شدید بهترین کار انجام سونوگرافی برای اطمینان از طبیعی بودن ضربان قلب جنین می باشد.

در حال حاضر صدها برنامه وجود دارد که از طریق این برنامه ها می توان صدای قلب جنین خود را در خانه بشنوید. به خاطر داشته باشید که کیفیت این برنامه ها پایین است و ممکن است موجب نگرانی نا به جا در مورد قلب جنین شود.

در حین بارداری قلب جنین رشد می کند و تکامل می یابد.  ضربان قلب جنین در هفته های اول بارداری از ۹۰-۱۱۰ ضربان در دقیقه شروع می شود. با افزایش سن بارداری ضربان قلب جنین افزایش می یابد. حداکثر ضربان قلب جنین ۱۴۰-۱۷۰ ضربان در دقیقه در هفته ۹-۱۰ بارداری می باشد. ضربان قلب نرمال جنین در سه ماهه دوم و سوم بارداری ۱۱۰-۱۶۰ ضربان در دقیقه می باشد. اگر پزشک در مورد تکامل و سلامت قلب جنین مشکوک شود اکوکاردیوگرافی جنینی انجام می دهد.

مرجع: healthline.com

موسسه رادیولوژی و سونوگرافی دکتر صدری از بهترین و خوشنامترین مراکز انجام کلیه خدمات مربوط به سونوگرافی و رادیولوژی در شهر تهران است. خدمات ارائه شده در این مرکز عبارتند از: سونوگرافی جنین، سونوگرافی نوزاد، سونوگرافی زنان، سونوگرافی بزرگسالان و رادیولوژی.  تمام این خدمات توسط دکتر حسین صدری با بیش از ۲۵ سال تجربه به همراه کادری مجرب و امکانات به روز دنیا در جهت احقاق شعار خود برای خدمت به شما عزیزان انجام میگیرد

به اطلاع می رسانیم مطب دکتر حسین صدری از فلکه دوم تهرانپارس به سید خندان خواجه عبدالله انصاری تغییر کرده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سلام دنیا، شنیدن ضربان قلب جنین برای اولین بار لحظه ای اعجاب انگیز و هیجان انگیز است. گوش دادن به ضربان قلب می تواند اطلاعات مهمی در مورد سلامتی جنین شما به پزشکتان بدهد. به عنوان یک مادر یا پدر، با شنیدن ضربان قلب جنین می توانید اطمینان حاصل کنید که جنین همانطور که باید در حال رشد است. در اینجا چندین روش برای گوش دادن به ضربان قلب جنین وجود دارد. برخی از آنها را می توانید در خانه انجام دهید و برخی دیگر در مطب پزشک شما انجام خواهد شد. قبل از آزمایش هر روش در خانه حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

1. از یک گوشی پزشکی استفاده کنید

گوشی پزشکی معمولی یکی از آسانترین راه ها برای گوش دادن به ضربان قلب جنین در خانه است. هنگامی که بین هفته 18 تا 20 بارداری هستید، ضربان قلب باید به اندازه کافی قوی باشد که با این روش به آن گوش دهید. گوشی پزشکی را روی شکم خود قرار دهید و گوش دهید. شاید برای پیدا کردن مجبور شوید آن را کمی به اطراف جابجا کنید. صبور باشید.

کیفیت اهمیت دارد، بنابراین مطمئن شوید که از یک فروشنده معتبر گوشی پزشکی خریداری می کنید. شما می توانید انواع مختلفی از مارک ها را در داروخانه محلی خود و حتی در فروشگاهی که لوازم اداری را می فروشند، پیدا کنید. و یا در صورت امکان از یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود در حوزه پزشکی قرض بگیرید.

2. برنامه شنیدن صدای قلب جنین را بارگیری کنید

چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم

فناوری جدید می تواند گوش دادن به ضربان قلب جنین را در هر کجا که باشد، بسیار آسان کند. چندین برنامه مختلف وجود دارد که می توانید برای گوش دادن به ضربان قلب، در گوشی هوشمند خود خریداری و بارگیری کنید. برخی حتی به شما امکان ضبط صدای ضربان قلب را می دهند تا بتوانید آن را برای دوستان و خانواده خود پخش کنید.

اینها بعداً در دوران بارداری قابل اطمینان تر هستند.

3. یک مانیتور بگیرید

شما می توانید مانیتور قلب جنین نسبتاً ارزان برای استفاده در خانه خریداری کنید. اگر مستعد استرس هستید و با گوش دادن به ضربان قلب جنین بین مراجعات به پزشک خود اطمینان حاصل می کنید، می تواند گزینه خوبی باشد. با این حال، باید توجه داشته باشید که این مانیتورها به اندازه دستگاه های مورد استفاده پزشک شما قوی نیستند. از آنها انتظار نداشته باشید که صدای ضربان قلب را تا زمانی که حداقل در ماه پنجم بارداری هستید, بشنوید.

قبل از خرید مانیتور خانگی حتما با پزشک خود مشورت کنید. هنگامی که یکی از آنها را دارید، دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید.

4. عوامل مؤثر بر صدا را بیاموزید

حتی وقتی از ابزارهای مناسب استفاده می کنید، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است شما نتوانید ضربان قلب جنین را خودتان تشخیص دهید. این مهم است که بدانید مواردی از قبیل موقعیت کودک و وزن شما می تواند تأثیر بگذارد که آیا شما به طور واضح ضربان قلب را می شنوید یا نه. اگر احساس می کنید دلیلی برای نگرانی وجود دارد، حتماً بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

1. با پزشک خود در ارتباط باشید

رابطه شما و پزشک یا ماما بسیار مهم است. هنگامی که باردار هستید، اطمینان حاصل کنید که با یک متخصص بهداشت و درمان که به آن اعتماد دارید کار می کنید. با پزشک خود در مورد رشد کودک صحبت کنید و بهترین راه ها برای شنیدن ضربان قلب جنین، هم در خانه و هم در مطب اوست. پزشکی را انتخاب کنید که به طور کامل و صبورانه به تمام سوالات شما پاسخ دهد.

2. برای ملاقات آماده شوید

هنگامی که می توانید انتظار شنیدن ضربان قلب جنین را داشته باشید، از پزشک خود سؤال کنید. اکثر پزشکان برای معاینه پیش از تولد در هفته نهم یا دهم برنامه ریزی می کنند. قبل از مراجعه، حتما لیستی از سوالات خود را آماده کنید تا از پزشک خود سوال کنید. اگر بفهمید چه اتفاقی می افتد و چه انتظاری دارید، آن لحظه خاص تر خواهد بود. این یک ملاقات هیجان انگیز و احساسی خواهد بود.

از شریک زندگی خود یا یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که با شما به ملاقات پزشکتان بیاید تا در هیجان شما سهیم شود.

3. سونوگرافی داپلر جنین را تجربه کنید

با پزشک خود صحبت کنید که از چه نوع معایناتی برای شنیدن ضربان قلب جنین استفاده خواهد کرد. به طور معمول، زمانی که پزشک یا تکنسین از سونوگرافی داپلر جنین، که از امواج صوتی برای تقویت ضربان قلب استفاده می کند, ابتدا صدا را خواهید شنید. شما روی میز معاینه دراز خواهید کشید و پزشک یک کاوشگر کوچک روی سطح شکم شما حرکت خواهد داد. این یک روش بدون درد است.

در حالی که پزشک شما معمولاً می تواند ضربان قلب جنین را در 9 تا 10 هفتگی تشخیص دهد، اما گاهی اوقات تا هفته 12 طول می کشد تا به آسانی تشخیص داده شود.

4. سونوگرافی داشته باشید

اگر پزشک برای شما سونوگرافی اولیه برنامه ریزی می کند، ممکن است بتوانید به محض هشتمین هفته بارداری، ضربان قلب را از طریق سونوگرافی بشنوید. این کار معمولاً در مراحل اولیه انجام می شود, اگر عوامل خطر بالا، در دوران بارداری خود داشته باشید. در غیر این صورت، پزشک معمولا صبر می کند تا زمانی که حداقل 10 تا 12 هفته طول بکشد.

5. ابزارهای مختلف را بشناسید

آگاه باشید که پزشک شما ممکن است از گوشی پزشکی برای گوش دادن به ضربان قلب کودک استفاده کند. با این حال، این ابزار به اندازه بقیه قدرتمند نیستند، بنابراین او به احتمال زیاد تا زمانی که کاملا در سه ماهه دوم خود قرار نگیرید این کار را نخواهد کرد. پزشک یا مامای شما ممکن است از فتوسکوپ نیز استفاده کند که مخصوص گوش دادن به ضربان قلب جنین است.

1. در مورد رشد جنین اطلاعات کسب کنید

هنگام بارداری، دانستن مراحل رشد کودک بسیار مهم است. به این ترتیب، شما می دانید چه زمانی می توانید به طور منطقی انتظار داشته باشید که ضربان قلب را بشنوید، و شما می توانید این اطلاعات را با سایر نقاط عطف توسعه دهید. به عنوان مثال، خوب است بدانید که می توانید انتظار داشته باشید که پزشک شما معمولاً می تواند ضربان قلب جنین را در هفته های هشت، 9 یا 10 تشخیص دهد.

به یاد داشته باشید که تاریخ های حاملگی همیشه دقیق نیستند. اگر فکر می کنید کودک شما به اندازه کافی سریع رشد نکرده است، سریعاً نگران نشوید، ممکن است تاریخ حاملگی شما تا یک یا دو هفته مخفی باشد.

2. قلب را سالم نگه دارید

موارد بسیاری وجود دارد که می توانید برای کمک به قلب جنین خود برای تقویت و سلامت انجام دهید. در دوران بارداری از مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر تفریحی خودداری کنید. شما معمولاً برای کمک به رشد کودک باید از مکمل های اسید فولیک استفاده کنید.

یک رژیم غذایی سالم بخورید و از کافئین خودداری کنید.

3. خطرات را بدانید

حتی با وجود اینکه شما مشتاق شنیدن ضربان قلب جنین هستید, مطمئن شوید که می دانید در هنگام استفاده از مانیتور قلب جنین در خانه، خطراتی وجود دارد. اشکال اصلی این است که شنیدن صدای ضربان قلب سالم می تواند منجر به حس کاذب امنیت در مادران باردار شود. به عنوان مثال، اگر شما احساس “خوبی” ندارید، اما می توانید ضربان قلب را بشنوید، ممکن است به پزشک مراجعه کنید. مطمئن شوید که در اولین علامت اشتباه بودن چیزی، از بدن خود مراقبت کرده و با پزشک خود تماس بگیرید. به مانیتورهای خانگی خیلی اعتماد نکنید. در حقیقت، داشتن مانیتور در واقع ممکن است سطح استرس شما را افزایش دهد.

4. با جنین خود ارتباط برقرار کنید

اگر پزشک شما موافقت کرد، عادت کنید که با ضربان قلب کودک خود هماهنگ شوید. این تجربه می تواند یک راه عالی برای ارتباط با برآمدگی شکم باشد. برای رسیدن به حالت آرام, سعی کنید حمام گرم بگیرید و با شکم خود صحبت کنید. زمانی که در دوران بارداری به سر می برید، جنین شروع به واکنش به صدا و حالت روحی شما خواهد کرد. جنین شما می تواند حدود هفته 23 شروع به شنیدن صداها کند.

شنیدن ضربان قلب جنین در بارداری می‌تواند یک تجربه هیجان انگیز برای والدین باشد. این یکی از آن لحظاتی است که یک زوج مشتاقانه منتظر آن هستند. اگر باردار هستید بدون تردید مشتاق شنیدن ضربان قلب جنین نیز خواهید بود. ضربان قلب سالم جنین به این معنی است که جنین دقیقا همانطور که انتظار دارید، در حال رشد است. در ادامه درباره شنیدن ضربان قلب جنین بیشتر می‌خوانید.


 


 


 


 


 

چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم


خاطرات تان را ثبت کنید

شاید الان خیلی برای تان جذاب نباشد که همه چیز را ثبت کنید اما قطعا 10 یا 20 سال دیگر این خاطرات تبدیل به چیزهای با ارزشی می شود که حتی برای فرزندتان هم عجیب و دوست داشتنی خواهد بود.


 


 


 


پیش نیاز های قبل از بارداری

تومان

این کالا پس از موجود شدن به مدت یک ساعت برای شما رززو می‌گردد
و می‌توانید با پرداخت هزینه سفارش آن را خریداری نمایید.

تنها برای کاربران دیجی‌پلاس

قبلا در این نظرسنجی شرکت کرده‌اید.

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده در بازه‌ی زمانی اعلام شده بدون هیچ تاخیری، کالا را تامین و ارسال کرده است.

چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده سفارشات ثبت شده‌ی مشتریان را بدون کنسلی (لغو سفارش) ارسال کرده است.

این معیار نمایانگر درصد کالاهای مرجوع شده
از سوی مشتری است که به علت تخلفات فروشنده و با دلایل قابل قبول از طرف مشتری مرجوع شده است.

ارسال سریع کالای سوپر مارکتی فقط در تهران و کرج امکان پذیر است.

با توجه به محدودیت ارسال، آیا مایل هستید این کالا به سبد خرید شما افزوده شود؟



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon

تومان

این کالا توسط فروشنده آن، جامپر، قیمت‌گذاری شده‌ است.


جامپر

این کالا پس از موجود شدن به مدت یک ساعت برای شما رززو می‌گردد
و می‌توانید با پرداخت هزینه سفارش آن را خریداری نمایید.

تنها برای کاربران دیجی‌پلاس

چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم

قبلا در این نظرسنجی شرکت کرده‌اید.

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده در بازه‌ی زمانی اعلام شده بدون هیچ تاخیری، کالا را تامین و ارسال کرده است.

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده سفارشات ثبت شده‌ی مشتریان را بدون کنسلی (لغو سفارش) ارسال کرده است.

این معیار نمایانگر درصد کالاهای مرجوع شده
از سوی مشتری است که به علت تخلفات فروشنده و با دلایل قابل قبول از طرف مشتری مرجوع شده است.

ارسال سریع کالای سوپر مارکتی فقط در تهران و کرج امکان پذیر است.

با توجه به محدودیت ارسال، آیا مایل هستید این کالا به سبد خرید شما افزوده شود؟



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon

اپلیکیشن نبض آوا، تخصصی ترین برنامه سمع صداهای قلبی و ریوی است.

دسترسی به پایگاه داده صدا و نمودار بیماری‌های قلبی و ریوی و داده گیری، ذخیره سازی و یادداشت گذاری بر روی صداهای دلخواه خود از قابلیت های این برنامه است.

بعد از اضافه کردن شماره سریال و ثبت دستگاه (گوشی پزشکی NS1-SE) در اپليكيشن، با هر بار روشن كردن بلوتوث، دستگاه بدون اتلاف وقت به اپليكيشن متصل شده و زمانی که از گوشی پزشکی خود برای معاینه استفاده می‌کنید بلافاصله شروع به ديتاگيری میکند و نمودار صدای قلب به صورت آنلاین در اپلیکیشن نبض آوا قابل مشاهده است.

پس از ذخیره کردن صدای معاینات سمعی، نمودارهای آن‌ها را فراخوانی کرده و مقایسه کنید. تمامی فایل‌ها به همراه عنوانی که ذخیره کرده‌اید در گروه Recent در دسترس شما هستند.

همچنين هنگام ذخيره سازی می‌توانيد هر فايل را در بخش favorite نشانه گذاری كنيد.

چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم

چنانچه فایلی را به اشتراک گذاشته باشید نیز در بخش shared به آن دسترسی دارید.

هر زمان که مایل باشید می‌توانید صدای مورد نظر خود را از لیست انتخاب و پخش کنید. همزمان با صدای در حال پخش می‌توانید نمودار صدای قلب (یا ریه) را هم ببینید.

یکی دیگر از قابلیت های اپلیکیشن نبض آوا این است که همزمان با ذخیره کردن دیتای (صدای) مورد نظر، می‌توانید اطلاعات دلخواه خود را در قسمت note یادداشت کنید.

برای راحتی و دسته بندی اطلاعات، بعد از تشخیص نوع مشکل یا بیماری در صدای ضبط شده از قلب یا ریه (از لحاظ نرمال بودن یا داشتن نواقص)، امکان نشانه گذاری فایل وجود دارد. همپنین در صورتی که فایل خود را برای کسی فرستاده باشید، در بخش اشتراک گذاری قابل مشاهده خواهد بود.

نمونه‌هایی از صدای قلب بیماران در قسمت نمونه‌ها (samples) قرار گرفته است که شما می‌توانید از این پایگاه داده جامع برای افزایش سطح دانش خود استفاده کنید.

‌در این بخش امکان فیلتر کردن صداها (قلب و ریه)، انتخاب محل سمع و حتی مشخص کردن وضعیت بیمار (در حالت ایستاده و …) وجود دارد.
همچنین می توانید اسم بیماری مورد نظر خود را جستجو کنید.

در بخش مجله تخصصی نبض، جدیدترین مطالب تخصصی درباره سمع صدای قلب و ریه و مقالات عمومی پزشکی را در اختیار شما گذاشته ایم.
این مقالات از تاریخچه اختراع گوشی پزشکی تا نحوه سمع و معاینه در دسترس شما قرار گرفته است.

البته مجله تخصصی نبض با قابليت‌های متعدد و دسته‌بندی های گسترده در حال تكميل است و در بروزرسانی‌ های بعدی در اختيار شما قرار خواهد گرفت.

شركت نبض هوشمند سلامت، با توليد ابزارها و گجت‌های هوشمند حوزه سلامت در تلاش است تا از يك سو در كنار پزشكان و از سوی ديگر در كنار تمامی افرادی كه به سلامت جسمانی خود و عزيزانشان بها می‌دهند، قرار گيرد.

✔ دارای تأییدیه رسمی کیفیت عملکرد از مرکز قلب و عروق شهید رجایی

✔ دارای مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی

✔ دارای گواهی‌نامه ثبت اختراع

✔ دانش بنیان


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon

1,650,000 تومان

بسته هوشمند صدای قلب جنین مامانیا، تجربه‌های فراموش نشدنی و لحظاتی بسیار لذت بخش را برای شما و خانواده شما رقم می‌زند. این بسته هوشمند یک هدیه ایده آل برای همه والدینی است که در انتظار به دنیا آمدن کودک خود هستند. بسته هوشمند صدای قلب جنین مامانیا شامل اشتراک یک ساله اپلیکیشن مامانیا و یک دستگاه صدای قلب جنین است. با استفاده از دستگاه صدای قلب جنین AngelSounds مدل JPD-100S9 می‌توانید صدای قلب جنین خود را شنیده و توسط کابل AUX به گوشی همراه متصل شده و در اپلیکیشن مامانیا این صدای لذت بخش را ذخیره کرده و با عزیزانتان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این بسته هوشمند را می توان به طور معمول از هفته چهاردهم بارداری به بعد، بدون خطر و در هر مکانی استفاده کرد. فرآیند شنیدن صدای قلب جنین ممکن است بسته به مرحله رشد کودک و محل جنین، متفاوت باشد.


دانلود راهنمای کاربری

در ویدئوی پائین نحوه کار با بسته صدای قلب جنین مامانیا آورده شده است

شما با تهیه این بسته هوشمند، از مزایای زیر هم بهره‌مند خواهید شد:

چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم

امکان برقراری تماس به صورت شبانه روزی با تیم مامایی مامانیا برای رفع نگرانی های دوران بارداری و پاسخ به سوالات عمومی

توصیه مقالات به هر مادر با توجه به سوابق پزشکی و بیماریهای احتمالی

گستردگی موضوعی مقالات از تغییرات هفته به هفته مادر و جنین تا توصیه های بهداشتی مناسب بارداری و سبک زندگی مناسب

التراسونیک

بله

باتری 9 ولت, دفترچه راهنمای فارسی, ژل سونوگرافی, کابل صوتی AUX, کارت گارانتی 2 ساله, هدفون

دیجیتال

اتصال به موبایل با استفاده از کابل, امکان اتصال تعداد نامحدود کاربر از طریق اپلیکیشن به هر دستگاه, امکان به اشتراک گذاری صدای قلب با استفاده از اپلیکیشن مامانیا, بسیار سبک و زیبا, توان خروجی صوتی کمتر از 0.2 وات, دارای استاندارد ضد آب IP22, دارای درگاه خروجی 3.5 میلی متری, دارای گواهینامه های CE، ISO و FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا), دمای کارکرد 5 تا 40 درجه سانتی گراد, سازگار با Android و IOS, سازگار با اپلیکیشن فارسی مامانیا و Jumper Health, سیگنال خروجی آکوستیک مطابق با استاندارد IEC 61157, صدای بلندگوی قابل تنظیم, ضبط و ذخیره صدا ی قلب جنین در اپلیکیشن فارسی مامانیا, فرکانس امواج تولید شده برابر با 2.5 مگاهرتز, قابلیت خاموش شدن خودکار در صورت عدم استفاده به مدت دو دقیقه, کیفیت بالای صدا, مناسب برای استفاده از هفته ۱۶ بارداری به بعد, منبع تغذیه: باتری قلیایی 9 ولت, نمایش تعداد ضربان قلب در اپلیکیشن Jumper Health

54*65*110 میلی متر

155 گرم

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.

تهران- خیابان شریعتی- بالاتر از پل رومی- کوچه نبوی- پلاک ۶- واحد ۵۰۲- شرکت راهکار هوشمند سینا

تلفن

ایمیل

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت راهکار هوشمند سینا می باشد.



دانلود راهنمای کاربری
Downloads-icon

چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم
چگونه صدای قلب جنین را ضبط کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *