چگونه صدا ضبط می شود

 
helpkade
چگونه صدا ضبط می شود
چگونه صدا ضبط می شود

نویسنده: امید صدیق‌فر

این نوشته به درد کسانی می‌خورد که شاید بخواهند روزی پادکست‌ساز شوند و تصور کنند در گامِ اول لازم است بینِ ساعتِ ۸ تا ۱۰ شب، یکی از استودیوهای خبرِ رادیو ایران را اجاره کنند که بشود در آن صدایی «تمیز» ضبط کرد.

این نوشته به آن‌ها اطلاع می‌دهد که از کنجِ خانه‌تان هم می‌توانید پادکست‌تان را درست کنید از ضبط کردنِ صدا غول نسازید. فراموش نکنید خیلی از غول‌های‌ موسیقی تاریخ در آغاز Garage band بوده‌اند. کیفیتِ صدا اولویت دوم پادکست است. شما می‌توانید کنار بزرگراه یادگارِ امام بایستید و پادکست‌تان را لای آن همه صدا ضبط کنید و بعد از پخش، شنونده‌های زیادی از کارتان خوش‌شان بیاید. اولویتِ اول محتوای خوب و ارائه‌ی خوب است.

بعد از این‌که محتوای خوب را پیدا کردید و فهمیدید چه‌طور باید آن را ارائه کنید که جذاب باشد، از کنار بزرگ‌راه یادگار امام برگردید به اتاق‌تان یا یک جای دیگر در خانه بروید و شروع کنید. بعداً می‌گوییم چه‌جور جایی.

می‌توانید سر راه به خیابانِ جمهوری بعد از پل حافظ بروید و یک میکروفون حرفه‌ای، یک POP UP فیلترِ حرفه‌ای، سه‌پایه، کارتِ صدا و یک هدفونِ حرفه‌ای بخرید. بعد از فروشنده، نام و نشانِ چند شرکت که فوم‌های عایقِ صدا می‌فروشند بپرسید و اصلاً از خودش بخواهید برای‌تان سفارش بدهد تا بیایند و اتاق‌تان را عایق‌بندی کنند (در صدابرداری به این کار ایزوله کردن می‌گویند. یعنی اتاق را از هر صدایی غیر از چیزی که در آن خوانده یا نواخته می‌شود مسدود می‌کنند). قبل از همه‌ی این کارها به یک عابربانک مراجعه کنید و مطمئن شوید دستِ کم سه چهار میلیون تومان پول در کارت‌تان موجود دارید. کرایه‌ی برگشت را هم فراموش نکنید.

چگونه صدا ضبط می شود

بله. بهتر است برگردید. شروعِ ساخت پادکست‌ با این همه هزینه به صرفه نیست. ممکن است بعدها از آن خوش‌تان نیاید و همه‌ی این وسایل را توی این سایت‌های حراجی برای فروش بگذارید. غیر از آن، استفاده‌ی درست از این تجهیزات نیاز به آموزش دارد که در فرضِ این نوشته شما هنوز آن را نیاموخته‌اید. بهتر است برگردید و با چیزهایی که دمِ دست دارید شروع کنید و کم کم (اگر مایل بودید و اگر مستمع‌ها سرِ ذوق‌تان آوردند) تجهیزات‌تان را توسعه بدهید.

دمِ دست‌ترین چیزی که همه داریم گوشی تلفنِ همراه است. این گوشی‌ها بر مبنای هر سیستم عاملی باشند امکان ضبط صدا و تصویر را هم دارند. عموماً نرم‌افزارِ ضبطِ صدا جزو سیستم عاملِ گوشی نصب شده‌است. گوشی‌ها خوب ضبط می‌کنند اما نه مثل میکروفون‌ها. گوشی‌ها برای این کار ساخته‌نشده‌اند اما شروعِ کار از ضبط با گوشی پیشنهادِ به‌صرفه‌تری است.

وسیله‌‌ی اضافی‌ای که که گوشی‌ها با خود دارند هندزفری است. ترکیبِ هدفون و میکروفون. اما گولِ میکروفونِ هندزفری‌ها را نخورید. هندزفری برای گفت و شنود در مکالمه است نه ضبط کردنِ صدا. میکروفونِ خودِ گوشی‌ها به نسبت صدای‌ بهتری ضبط می‌کنند.

نرم‌افزارهای اصلی گوشی‌ها هم ضبط‌کننده‌های چندان خوبی نیستند. کیفیت صدا را پایین می‌آورند. بهتر است از یک اپلیکیشنِ ضبطِ صدا استفاده کنید. برای گوشی‌های اندروید اپلیکیشنِ EASY VOICE RECORDER از مناسب‌ترین‌هاست. برای گوشی‌های ios هم اپلیکیشنِ Voice Recorder Free رایگان و مناسب است.

خیلی‌ها وقتی اولین بار صدای خودشان را گوش می‌کنند نمی‌توانند تحملش کنند و فکر می‌کنند صدای‌شان بد است. این باید رگ و ریشه‌ی روان‌شناختی داشته‌باشد که به آن کار نداریم اما مهم این است که دارید اشتباه می‌کنید. صدای شما بد نیست. ممکن است صدای‌تان صدای خسرو شکیبایی یا ژاله علو نباشد ولی درصد کمی از صداها واقعاً آن‌قدر بد هستند که نشود تحمل کرد. بیش‌تر هم به دلیلِ بیماری یا ناهنجاری‌های حنجره یا دستگاهِ تنفسی. از صدای‌تان نترسید. این توهم را کنار بگذارید و این‌قدر ضبط کنید و گوش کنید تا برای‌تان عادی شود. این اتفاق بالاخره می‌افتد.

گوشی‌های تلفن همراه که قابلیت ضبطِ ویدئو با کیفیتِ HD را دارند، هنگامِ ضبطِ ویدئو صدای بهتری هم ضبط می‌کنند. می‌توانید این گزینه را هم امتحان کنید. فارغ از این‌که چه تصویری ضبط می‌شود، صدا را با ویدئو ضبط کنید. اگر این شیوه صدای بهتری به شما ارائه داد از آن استفاده کنید. جدا کردنِ صدا از ویدئو کارِ چند کلیک است و نیاز به هیچ تخصصی ندارد. چند کلیکِ اضافه می‌ارزد که صدای بهتری از شما ضبط شود.

چند بار صدا ضبط کنید. حداقل سه دقیقه متن بخوانید. میانش فاصله بیندازید و سکوت کنید و بعد باز ضبط کنید. اگر فکر کردید لحن‌‌تان درست نیست لحن را عوض کنید. بعد چیزی را که ضبط کردید گوش کنید. این کار هم شما را در پیدا کردنِ لحن کمک می‌کند و هم در پیدا کردنِ فاصله‌ای که باید بینِ میکروفونِ گوشی و دهان‌تان باشد تا صدا، واضح و رسا به گوش برسد. ضمنِ این‌که صداهای‌ محیط را هم که مزاحمِ شما هستند پیدا می‌کنید.

جدا از فاصله‌، زاویه‌ای هم که میکروفن نسبت به دهان‌تان دارد مهم است. بعضی از حروفِ الفبا می‌توانند یک شمع را خاموش کنند. مثل پ یا ت. موقعِ گفتنِ کلماتی با این حروف (به‌ویژه کلماتی که آغازشان این‌جور حروف است) هوای زیادتری از دهانِ شما خارج می‌شود و محکم می‌کوبد توی میکروفون. اگر فاصله را زیادتر کنید این اتفاق دیگر نمی‌افتد ولی صدای شما ضعیف‌تر ضبط می‌شود. به همین دلیل میکروفونِ گوشی را مستقیم جلوی دهان‌تان نگیرید و به آن کمی فاصله‌ی عرضی هم بدهید. برای این کار لازم نیست حتمن از روش‌های فراماسونری و محاسبه استفاده کنید. معمولاً توصیه می‌شود روبه‌روی دهان را وسطِ ساعت فرض کنیم و گوشی را جوری بگیریم که انگار عقربه روی ساعتِ ۴ ایستاده‌است. قرینه‌ی آن یعنی ساعتِ ۷ هم می‌شود. بستگی دارد با کدام راحت‌تر باشید و در کدام وضعیت راحت‌تر بتوانید روی چیزی که می‌خواهید ضبط کنید و لحنِ حرف زدن‌تان تمرکز کنید.

محض احتیاط یادآوری کنیم که بهتر است موقعِ ضبط گوشی توی دست‌تان نباشد و در یک‌جایی ثابت شده‌باشد. مثلن کتاب‌هایی را که قرار بود از این ترم اولِ ترم بخوانید و نگذارید برای شبِ آخر روی هم بچینید و باهاش سکو درست کنید و گوشی را در فاصله و زاویه‌ی درست بگذارید روی آن. همه‌چیزِ آن فاصله و زاویه‌ی درست با اجرای فرمانِ قلق‌گیری به دست می‌آید. تا چندین بار ضبط نکنید و گوش نکنید، این چیزها را پیدا نمی‌کنید.

من امیدوارم روزی برسد که تمامِ سلول‌های انفرادی در همه‌جای دنیا برای ضبط صدا استفاده شود نه زندانی کردنِ آدم‌ها. صداهای محیطی و پژواکِ صدا (ECHO) از مهم‌ترین چیزهایی هستند که باعث می‌شوند ضبط تمیز از آب در نیاید فضاهای بسته‌تر و تنگ‌تر پژواکِ کم‌تری تولید می‌کنند. سعی کنید اتاقی را برای ضبط صدا انتخاب کنید که کوچک و بسته باشد. مثل حمام؟ نه. حمام جای لذت بردن از توهمِ صدای خوب است چون به خاطرِ ساختارش (سقفِ بلند و استفاده از کاشی که صدا را کامل منعکس می‌کنند) پایتختِ پژواکِ صدا در جهان است. جایی که انتخاب می‌کنید باید حتماً اتاق باشد و موقع ضبط، هرجور منفذی که صداهای محیطی را منتقل می‌کنند (به روشی که بعداً می‌گوییم) پوشانده شود.

در سکوت به صداهای‌ محیطی گوش دهید. صداهایی مثلِ کولر، صدایی که از کوچه و خیابان می‌آید. صدای تلویزیون از اتاقِ دیگر. این‌ها را در سکوت کشف کنید و سعی کنید تا جایی که می‌شود یا ساکت‌شان کنید یا کم. می‌توانید یک پتو روی میله‌ی پرده بیندازید و صدای بیرون را کم کنید. صدای خانه را هم با بستنِ درِ اتاق و اگر امکانش هست، انداختنِ یک پتوی دیگر روی آن. اصرار ما به استفاده از پتو به خاطرِ این نیست که شرکتِ پتوپلنگی اسپانسرِ کانال بی شده است. ضخامت و الیافِ پتو محیط را برای ضبطِ صدا تروتمیز می‌کنند. در استودیوهای حرفه‌ای از الیافِ مشابهی برای (اصطلاحاً) آکوستیک کردنِ دیوارها استفاده می‌شود. فوم‌های عایقِ صدا هم به خوبی جلوی انتقالِ صدای بیرونی و پژواک را می‌گیرند. منتها خریدِ آن‌ها برای پوشاندنِ همه‌ی دیوارها و پنجره‌ها گران تمام می‌شود. البته بعدن شما را برای خریدِ چند قطعه از این فوم‌ها توی خرج خواهیم انداخت ولی درها و پنجره‌ها را با همان پتوی خودمان بپوشانید.

در سکوت گوش کردن را هربار که منفذی را می‌بندید تکرار کنید. ممکن است صداهای تازه‌ای کشف کنید که باید خاموش شوند.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید جلوی صداهای محیطی و پژواکِ صدا را بگیرید استفاده از یک پتوی دیگر است. متاسفانه این بار باید بنشینید و پتو را روی خودتان بیندازید. گرم‌تان خواهد شد و احتمالن نفس‌تان تنگ می‌شود. گوشه‌ای از پتو را باز بگذارید که هوا کمی جریان پیدا کند. البته این راهی است برای سخت‌گیرها و کمال‌جوها. یا کسانی که به هیچ شیوه‌ی دیگری نمی‌توانند جلوی صداهای محیطی را بگیرند.

تا این‌جا شما مقدماتی را که برای ضبطِ صدای پادکست با تلفنِ همراه بوده انجام داده‌اید. حالا وقتش است شروع کنید. همه‌ی این‌ها موقعی به درد می‌خورد که شما ایده‌ای تازه و ناب، محتوایی جذاب و پالایش شده و شیوه‌ای پرکشش برای اجرا آماده کرده‌باشید. بدونِ آماده کردنِ این‌ها دردسرِ پتو انداختن به خود ندهید.

این نوشته یکی از راه‌های ساده برای «ضبط» یک پادکست را به شما معرفی می‌کند. ضبط با تلفنِ همراه. در نوشته‌های بعد تلاش می‌کنیم توضیح بدهیم موقعِ ضبط به‌جز ساکت کردنِ‌ محیط چه کارهای دیگری باید انجام دهید، با رایانه چه‌طور ضبط کنید و مهم‌تر از هرچیز پس از ضبط، فایلِ خام را چه‌طور ویرایش و صداگذاری کنید.

این پست در تاریخ ۲۳ دی ۹۸ بازنشر شد.

سلام،
دلیل این که بعضی ها از صدای خودشون خوششون نمیاد بیشتر یک نکته دیگه اس. صدایی که ما از خودمون می شنویم با صدایی که دیگران می شنون فرق می کنه. دلیلش هم اینه که گوش به دهان و حنجره راه داره و همین طور ارتعاشات حنجره از گوشت و بدنمون هم به گوش می رسه. در نتیجه وقتی دفعات اول صدامون رو ضبط شده می شنویم متعب می شیم و برامون مانوس نیست. چیزی مثل دیدن تصویرمون در دفعات اول.
خوشحالم که در می بینم در کنار کار و زندگی روزمره، نه تنها یک پادکست خوب تولید می کنید، بلکه وقت میذارید و ساختش رو هم آمورش می دید. ممنونم برای اوقات خوبی که برامون می سازید.

منم با ایشون موافقم.
شماها خیلی خوبید.
دمتون گرم و راهتون سبز…

خب وقتی که صدای دیگران رو هم ضبط شده می شنویم می بینیم خیلی متفاوت هست با چیزی که ما همیشه ازشون می شنویم پس یعنی صدامون در کل بد نیست و مشکل از ضبط صدا هست

البته دوست عزیز فکر نمیکنم چیزی که توی سایت گفته در مورد دلیل اینکه از صدای خودمون بعضا خوشمون نمیاد، اشتباه باشه! چون شما گفتید دلیلش بیشتر یه نکته‌ی دیگست! در حالی که دقیقا دلیل روانشناختی داره و چیزی هم که شما توضیح دادید فقط علت تفاوت صدا رو نوشتید! اما دلیل اینکه ما با شنیدن صدای خومون و با توجه کردن به این تفاوت، حس ناخوشایندی رو تجربه میکنیم دقیقا یک دلیل روانی است و در افراد مختلف هم متفاوت خواهد بود.انشاله که موفق باشید. دم شما گرم

درود بر شما
شما و تیم تون واقعا تجربه لذت شنیدن صدا و مطالب عالی رو برای شنوندگان خلق کردین. ازتون صمیمانه سپاسگزارم.

-برای حذف نویزهای ناخواسته پیشنهاد میکنم
با استفاده از fl studio در پلاگین edison یک تکه از صدای نویز را نمونه گیری کنید سپس محدوده فرکانسی هدف را از کل فایل صوتی حذف کنید.
برای حذف بازتاب (echo)
-اگر از میکروفن کاندنسر استفاده میکنید از ایزولاتور استفاده کنید(قطعه ایی ۴۰*۴۰که توسط اتصال کوچکی به پایه میکروفن متصل میشه)
-اگر از سایر میکروفن ها حتی موبایل استفاده میکنید ابر یا پتو را مانند ایزولاتور دور میکروفن با فاصله ۱۰تا۱۵سانتی نگه دارید و ضبط را انجام دهید.
-بجای پاپ فیلتر برای جلوگیری از ورود ناخواسته هوا هنگام ضبط یک لا دستمال کاغذی را روبروی دهان نگه داشته.

من باهاتون موافقم

خیلی خوب نوشتی کلی لذت بردم از این که بالاخره یه مطلب اوریجینال، باکیفیت و با رعایت اصول پایه نوشتاری (و حتی نیم‌فاصله!) در مورد پادکستینگ خوندم. دمت گرم.

سلام، اقا متن تون عالیه و کاربردی فقط ظاهر سایت و اون باکس متن، یه ذره چشم رو اذیت میکنه. بنظرم یه تغییری بدید مثلا یه پس زمینه سفید اونجا بذارید یا هرجور دیگه ای.
متن تون اصلا خسته کننده نبود و کابردی هم بود. ممنون

سلام
زمانی بنده این متن را خواندم که می بایست تا جای ممکن ساکت باشم و آلودگی صوتی ایجاد نکنم.
باور کنید وقتی به پتو رسیدم دیگر نتوانستم جلوی خنده ی بلندم را بگیرم و آن جایی که فرمودید یک پتو هم بیندازید روی خودتان… البته گرم می شوید و این چیزها….
دیگر بلند بلند خندیدم.

غیر از نکات ارزنده ای که ذکر کردید از قلم طنازانه ی شما بسیار لذت بردم.

گویا کامنتم رو در پاسخ دوست بزرگوارمون دادم.
عذر می خوام.
منظورم از نثر طنازانه، نثر آقای صدیق فر بوده.

سلام، راستش فکر نمیکنم چندان هم که شما میگی، موضوع پتو خنده‌دار بوده باشه…
خب آقای صدیق‌فر خواسته متنشون خشک و خسته کننده نباشه! قطعا حتی فکرش رو هم نمیکرده که یه نفر پیدا بشه که با خوندن کلمه پتو نتونه خودش رو کنترل کنه و بلند بلند بخنده! این خیلی عجیب و غیر طبیعیه! البته من بیشتر این حرف شما رو میذارم به حساب تمایل شما به مبالغه! وگرنه بهیچ‌وجه نمیپذیرم و باور نمیکنم که شما واقعا تا اینحد از خوندن کلمه پتو خندیده باشید. موفق باشید

سلام و خدا قوت فراوان اولین بار بود که یه مطلب آموزشی میخوندم و همراه خوندن لبخند و خنده از ته دل ، بابت این خنده هایی که روی لبم اومد سپاسگزارم

بسیار براى من راهگشا بود . نرم افزار هاى ضبط صدا رو بهاشون کار کردم و براى نرم افزار رایگان، ایرادى نمى شه گرفت.
سپاسگزارتون هستم

بسیار عالی. منتظر قسمت های بعدی هستم

به سلام خدمت شما
پادکست جز جدایی نا پذیر یک وبسایت هست. متشکرم از سایت خوبتون

بسیار عالی. ممنون.

سلام خیلی عالی بود ممنونم
فقط یک سوال آیا تولید و انتشار پادکست یا مجله ی صوتی نیاز به مجوز از جایی داره؟
امکانش هست جواب را برایم ایمیل بزنید

چگونه صدا ضبط می شود

بسیار سپاسگزارم اگه بخواهیم از هدست با هزینه زیر ۱۵۰۰۰۰تومان استفاده کنید چه برندی رو پیشنهاد می کنه میکروفنهاس اصلن فرقی داره ؟

سلام اگه میخواین برای شروع میکروفون تهیه کنید بهتره بیخیال این رنج قیمت باشید . همونطور که تو مقاله هم گفته شده با حداقل ها هم میتونید شروع کنید. 🙂

بسیار سپاسگزارم اگه بخواهیم از هدست با هزینه زیر ۱۵۰۰۰۰تومان استفاده کنید چه برندی رو پیشنهاد می کنه میکروفنهاس اصلن فرقی داره ؟

خیلی خوب بود. پتوی خودمان منظور همون پتو پلنگی بود دیگه؟! دیگه با این بازاریابی محتوا پتو گیرمون نمیاد باهاش محیط رو ایزوله کنیم. باید بریم سراغ همون فوم و …

ممنون بابت توضیحاتتون با بیانی شیرین.
من این برنامه ضبط صدا رو نصب کردم اما کار نمیکنه. یعنی ارجاع میده به ستینگ و اپ ها. و در کل برای ضبط صدا با لپ تاپ هم چه برنامه ای پیشنهاد میدید؟

احتمالا از سیتینگ گوشی باید قسمتی رو فعال کنید که اجازه‌ی استفاده از میکروفون گوشی توسط نرم افزار داده بشه

من خیلی دست به لپتاپم. لپتاپم ازم جدا نمی‌شه و این قد برام مهمه که از ماشینمم گرون‌تره (خب شاید ماشینم خیلی ارزونه البته!… که الان که فکر می کنه اتفاقا همین‌طور هم هست).
چیزی برای لپتاپ ندارید؟ منظورم اپ رایگان هست.
یه مشکل دیگه هم که هست اینه که من و خیلیا عادت داریم که فیلما رو استریم می‌بینیم و آهنگا رو تو ساوندکلاود و اسپاتیفای گوش می کنیم. تهش هیچی تو دست و بالمون نیست که یه دیمبیلی دیمبولی بذاریم وسط جیغ و ویغای خودمون. آیا یه پکیجی از آهنگای بدون کپی رایت مناسب برای پادکست ساختن می‌شه جایی پیدا کرد برای دانلود؟

برنامه Audacity یکی از برنامه های رایگان خوبه که هم میتونید صداتون رو ضبط کنید هم میتونید صداهایی که ضبط میکنید رو به خوبی تنظیم کنید کار باهاش آسونه و راحت میتونید نویز بگیرید و با نرم افزار هایی مثل اوبی اودیشن رقابت میکنه.

در مورد موسیقی رایگان و کپی رایت دار میتونید از چند جا دریافت کنید audio library you tube و teknoaxe.com و dig.ccmixter.or و joshwoodward.com هستند که خودم برای ویدیو های یوتیوب از شون استفاده میکنیم اگر بخواید سرویس های پولی خیلی عالی هم هست مثل Artlist.io که حرف نداره ناقابل ماهی ۱۶تا ۱۷ دلار میگیره

دمتتتت گرم 🙂

سلام . ممنون از توضیحات ارزشمندتون و طنزی که چاشنی آن بود. من مدتی با کامپیوتر صدا ضبط می کردم و تنها حسنش این بود که میکروفن هدفون صداهای دور محیطی ر و ضبط نمی کرد مثل وانتی میوه و نان خشکی و … و تنها با بستن در و پنجره مشکلات حل میشد. تا اینکه دیشب متوجه شدم فیش صدا اشکالی پیدا کرده و در پس زمینه صدای اضافه ایجاد می کنه. و اینطور شد که رفتم سراغ گوشی و کشف کردم هدفون سامسونگ گوشی‌م صدایی با کیفیت تر و واضح‌تر از کامپیوتر ضبط می کنه.ولی اینبار مشکل صداهای محیطی هست. این شد که در جستجوی راهکار به سایت خوب شما رسیدم. دستتون ررد نکنه. زنده باشید.

سلام
راستش من اصلا علاقه ای به ساخت پادکست ندارم ،
اما چون پادکست زیاد گوش میدم ، فقط دونستن چگونگی ضبط پادکست واسم جالب بود…
اما فقط به این دلیل که یه مطلب واسم جالبه ، هرگز حاضر نیستم، چنین متن عریض و طویلی بخونم ،
اما ابتدای مطلبو که خوندم ……..تبریک عرض میکنم…..
.
اینقدر سلیس و جالب نوشته شده که که تا ابد خوندم ش!

سلام
یک سوال
استفاده از موزیک در پادکست بدون اجازه از آهنگساز و صاحب اثر (اگر چه با ذکر منبع)، مجاز است؟ و آیا نقض کپی رایت نیست؟

منم این قضیه خیلی برام سواله ؛ که در این زمینه چه باید کرد؟!

بستگی داره به موزیکی که استفاده میکنید . اکثر موزیک ها حق کپی رایت دارن با یه سرچ ساده تو گوگل میتونید موزیک های رایگان رو پیدا کنید

سلام
واقعا لذت بردم از قلم شیواتون
بیشتر از اینکه از آموزشتون استفاده کنم از شیوه بیانتون به وجد اومدم
پاینده باشید

چقدر فوق العاده بود مرسی واقعا از این شیوه نوشتن 🌹

عالی بود، فان توش زیاد بود، عالی تر هم شد

عاقا من کلی حال کردم با چنل بی مخصوصا بی پلاس تو ماشیتنم گوش میدم ، مورد توجه مسافرای اسنپ هم قرار گرفته، خیلیا میپرسن منم آدرس میدم خدا خیرتون بده

ممنون خیلی عالی بود.
مخصوصا ضبط صدا در میان حجم زیادی از پتوها
شما را تصور کردم که این طوری کانال بی را ساختید. کلی خندیدم.
چنل بی پتویی…
موفق باشید

عالی بود

برای ادیت صدا چه نرم افزاری رو پیشنهاد می کنید؟

Adobe Audition

بسیار عالی بود قلم فوق العاده ای دارید استفاده کردم ممنون 🙂

سلام:)
خیلی خوب بود؛ مرسی❤

در یک کلام حرف نداشت 👌

از نوشته شما لذت بردم،هم روان ،هم زیبا و هم مفید. به عنوان یک تازه کارمنتظر استفاده از دیگر تجربیات شما هستم.موفق باشید

بسیار عالی
دمه شما مثل زیر پتو گرم

دقیق و کامل با جزئیات،با ترکیب همون طنز گفتاری همیشگی اتون.
ممنون که به اشتراک میگذارید🍃

سلام عرض ادب و احترام
تشکر ویژه از شما بابت ارائه ی مطالب مفید
🙏🍃

یکی از مقالاتی بود که در ضمن یادگیری از خوندنش واقعا لذت بردم ….. و از نویسنده هم به خاطر محتوا و هم به خاطر قلم زیبایش ممنونم

واقعا با خوندن این مقاله خیلی به صدام امید وار شدم🙂✌🏻
دقیقا حرف حسین آقادرسته حرف نداشت ✌🏻🖇

واقعا با خوندن این مقاله خیلی به صدام امید وار شدم🙂✌🏻
بسیار عالی و جذاب✌🏻🖇

خیلی خیلی ممنونم از شما

من دوست دارم پادکست بسازم ولی با صدام مشکلی ندارم فن بیان بنظرم بیشتر لازمه و اینکه یادبگیرم در چند عمق صحبت گنم.چطوری این کار رو انجام بدم؟؟؟از کجا یلد بگیرم که لحن و عمق صدام خوب شه؟؟

کلاسای سلفژ و کتابای سلفژ

سلام و خدا قوت فراوان اولین بار بود که یه مطلب آموزشی میخوندم و همراه خوندن لبخند و خنده از ته دل ، بابت این خنده هایی که روی لبم اومد سپاسگزارم 🌺

خیلی بانمک بود خیلی خندیدم!! ممنون :))
واقعا بعضی اوقات انقدر ادم درگیر امکانات میشه که اصل مطلب یادش میره!! اصلش محتوای جذاب و خوبه به قول شما

خارج نکات خوبی که تو این متن بود
نحوه بیانت رو دوست داشتم

درود، برای ضبط صدا کدوم میکروفن رو در حد ۱ میلیون پیشنهاد می‌کنید؟ آیا خرید رکورد بهتره (مثلا سونی) یا خرید میکروفن برای لپ تاپ؟

درباره ی کیفیت صدا در انواع میکروفنها بنویسید و چگونگی قیمت ها
اصلا واحد اندازه گیری کیفیت صدا چیه؟

سلام خیلی ممنون بابت این مقاله ی عالیتون و خسته نباشید ، میدونم که خیلی زحمت ها میکشید و میخواستم در کنار این مقاله یک وبسایت عالی در باب خرید خرده و عمده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر و دیگر محصولات با نشانی http://WWW.BAZARKISH.COM معرفی کنم که هر کسی با خیال آسوده و امنیت بالا می تواند از این وبسایت خریداری کند .
با تشکر

عاشق سبک نوشتاری تون شدم عاااااالی

سلام و خدا قوت. من در بیرستان دوره ی اول دخترانه ، مشغول به کار هستم. می خواستم بپرسم آیا کلاس ساخت پادکست سازی برای این سن دارید یا می شناسید؟ ممنونم.

سلام ممنون از مطالب مفیدتون میخواستم بدونم بعد از طی مراحل اولیه چه قدر زمان حدودی لازمه وچه قدر باید تمرین کنیم تا بتونیم به کسب درامد برسیم با پادکست های تولیدیمون؟

سلام ممنون از مطالب عالیتون سوال دیگه ای داشتم که آیا ما میتونیم از مطالب برخی کتب پادکست تهیه کنیم و اونهارو تبدیل به پادکست کنیم یا نیاز به کسب اجازه از نویسنده داره ؟

داداشم ۲۰سالشه و وقتی باهم حرف میزنیم خیلییییی صداش کلفته 😐
ولی وقتی تو میکروفون صحبت میکنه صداش شبیه این بچه های کوچیک مدرسه ایه رو مخه واقعا میکروفون ها مشکل دارن !

سلام وقتتون، بخیر، من خیلی هر دو پادکست شما رو دوست داشتم و دنبال کردم، به نظرم شما فرهنگ کتابخوانی کاملا ارتقا دادید. ممنون ازتون. من حداقل به ۱۰ نفر از نسل های محتلف پادکست شما رو معرفی کردم، من و دو ت از دوستان یه ایده برا پادکست داریم و تازه کاریم… الان نرم افزار AudioCity نصب کردم و میکروفن
BOYA-mm1 خریدم. اون کیفیت صدا بی پلاس ندارم…می تونم لپرسم شما از چی استفاده می کنید؟

چون ما هر کدوم در یک شهر هستیم ( اروپا) و قرار ۲ تا ۳ نفر در یک پادکست باشیم چه توصیه دارید؟ ممنون

سلام.اگه بخوام کتابای که دارم رو بخونم و بزارم اینستا حق کپی رایتش مشکل داره یا نه؟

موسیقی ها رایگان و رها از حق کپی رایت در آدرسهای زیر وجود دارند

Freesound: Creative Commons licensed sounds.
Internet Archive: Creative Commons licensed sound and music from a wide variety of sources.
BBC Sound Archive: This is covered by their RemArc Licence, and sounds can be used for personal, educational or research purposes, as detailed in the licence. You can purchase a licence for commercial use.
Free Music Archive: Creative Commons music.
Incompetech: Creative Commons music.
iMovie has license-free sound and music.

خیلی ممنونم از این توضیحات شما 🌸

خیلی خیلی ممنونم از مقاله خوبتون

بسیار عالی و کاربردی نوشتید،

در یک کلام عالی بود . بهترین روش آموزش استندآپ هست .واقعآ” دمتون گرم.چنل بی همیشه بهترین بوده.

[…] آموزش ساخت پادکست در وبسایت پادکست فارسی چنل بی به این لینک مراجعه […]

آقا دمت گرم
فراموش نکنید که برای شکست صدا میشه از شانه های تخم مرغ هم استفاده کرد.
شانه های تخم مرغ رو به دیوار بزنید و یه اتاق خوب برای ضبط صدا ایجاد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

دیدگاه

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

هفتاد و دو – سریال آتیلا قسمت چهارم (آخر)؛ حبس پایان کبوتر نیست

۱۳ مهر ۱۳۹۹

white

default

1601830142

1

s:202:”a:1:{i:0;a:8:{s:2:”do”;s:1:”0″;s:9:”msgFormat”;s:15:”%TITLE% – %URL%”;s:8:”attchImg”;s:1:”1″;s:9:”isAutoImg”;s:1:”A”;s:8:”imgToUse”;s:0:””;s:9:”isAutoURL”;s:1:”A”;s:8:”urlToUse”;s:0:””;s:4:”doTW”;i:0;}}”;

یک اپیزود پادکست باید چند دقیقه باشه؟

۲۹ دی ۱۳۹۹

یک پادکست جریان‌ساز: This American Life

۲۷ دی ۱۳۹۹

شرکتی که دنیای پادکست را متحول کرد

۹ آذر ۱۳۹۹

نوشتن برای پادکست

۲۰ تیر ۱۳۹۹

خبرنامه‌ها، ایمیل‌هایی که چشم‌ به راه گرفتنشان هستیم

۱۳ تیر ۱۳۹۹

رشد برق‌آسای پادکست، بررسی آماری وضعیت پادکست در سال ۲۰۲۰

۵ فروردین ۱۳۹۹

آموزش ساخت پادکست – چه‌طور صدا ضبط کنیم؟

۲۳ دی ۱۳۹۸

بررسی سرویس میزبانی پادکست انکر (Anchor)

۱۸ دی ۱۳۹۸

ده اشتباه اساسی که هنگام ساخت پادکست باید از آن‌ها دوری کرد

۴ دی ۱۳۹۸

چطور پادکست خوب فارسی بسازیم؟

۱۳ آبان ۱۳۹۸

شنیدن همه‌ی اپیزودهای چنل‌بی رایگان است. اما برای انتشار پادکست یا متن آن در جاهای دیگر باید ایمیل بزنید و اجازه بگیرید.

توسط مهران بوالحسنی۱۳۹۴ – تاکنون

این احتمال وجود دارد که بنا به شرایط خاصی تمایل داشته باشید تا مکالمات خود در گوشی هوشمندتان را ضبط نمایید. اگر به دنبال انجام این عمل هستید، چند روش مختلف پیش رویتان قرار دارند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ضبط مکالمه گوشی و تماس ها در اندروید، آیفون و ویندوزموبایل بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

این احتمال وجود دارد که بنا به دلایل خاصی تمایل داشته باشید که مکالمات تلفنی شما ضبط شوند. به این صورت هر زمان که نیاز باشد، می‌توانید با مرور دوباره مکالمه خود به صحبت‌های خویش و مخاطب آن سمت تماس گوش دهید. پیش از هر چیز باید اشاره کنیم که در برخی از کشورها و بنا به برخی از دلایل، ضبط مکالمات افراد در شرایطی که از انجام این عمل مطلع نباشند جرم بوده و عمل غیر قانونی محسوب می‌شود. این موضوع به آن معناست که اگر شما بدون اطلاع مخاطبی که با وی ماس گرفته‌اید، صدای او را ضبط کنید یک جرم انجام داده‌اید! بنابراین حتما به این موضوع دقت داشته باشید. حتی اگر از مسائل قانونی بگذریم باید حداقل پایبند مسائل اخلاقی باشیم. بدون تردید ضبط بدون اجازه برخی از مکالمات و تماس‌ها امر اخلاقی محسوب نمی‌شود. پس سعی کنید که هیچ‌گاه با هدف سوء استفاده نسبت به ضبط مکالمه گوشی و تماس های خود با افراد مختلف اقدام نکنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

اما چگونه می‌توان یک مکالمه یا تماس تلفنی را ضبط کرد؟ برای انجام این عمل روش‌های مختلفی وجود دارد که البته برخی از آن‌ها د ر داخل کشور ما کاربرد ندارند. ما در این مقاله قصد داریم که به شرح و آموزش روش های ضبط مکالمه گوشی و تماس های تلفنی در آیفون، اندروید و ویندوزفون‌ها اشاره کنیم و به کاربرد روش های مد نظر در داخل کشور چندان اهمیت نمی‌دهیم. چنانچه در رابطه با این موضوع و نحوه استفاده صحیح از هر روش نامبرده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، کافیست که از طریق شماره‌های ضمیمه شده تماسی با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک برقرار کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. بنابراین با موبایل کمک و شرح روش های ضبط مکالمه گوشی و تماس در اندروید، آیفون و ویندوزفون همراه باشید.

چگونه صدا ضبط می شود

برنامه یا بهتر بگوییم اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که امکان ضبط مکالمه کاربران در گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌کنند. با وجود اینکه استفاده از برنامه‌های موبایلی برای ضبط مکالمه گوشی یکی از رایج‌ترین روش‌های موجود و مورد استفاده محسوب می‌شود، در برخی از شرایط محدودیت‌های خاصی پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. برای درک بهتر این موضوع و شرح کامل روش های ضبط مکالمه گوشی با استفاده از اپلیکیشن‌ها لازم می‌دانیم که در قدم اول نحوه عملکرد انواع برنامه های موجود این چنینی را شرح دهیم. به طور کلی اپلیکیشن یا برنامه‌هایی که امکان ضبط مکالمه گوشی و تماس ها را فراهم می‌کنند شامل سه دسته مختلف هستند. این سه دسته به شرح زیر خواهند بود:

اپلیکیشن‌های مبتنی بر شماره ثانویه: دسته اول برنامه هایی که به منظور ضبط مکالمه گوشی و تماس ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، اپلیکیشن‌هایی هستند که یک شماره تماس را به مکالمه دو نفره افراد اضافه می‌کنند. به بیان دیگر این اپلیکیشن‌ها یک گفتگوی گروهی را در پشت برده هر مکالمه راه‌اندازی خواهند کرد، با این تفاوت که شماره سوم ملحق شده به مکالمه هیچ صحبتی به عمل نمی‌آورد و تنها شنونده و ضبط کننده مکالمه مابین دو فرد است! استفاده از این نوع اپلیکیشن‌ها عموما محدودیت‌های خاصی دارد و در کشورهای مختلف با توجه به شرایط خاص ارائه می‌شود. همچنین برای استفاده از این برنامه ها باید اپراتور خدمات دهنده سیم کارت شما از برقرار تماس گروهی پشتیبانی به عمل آورد، در غیر این صورت حتی اگر در یک برنامه این چنینی ثبت نام کنید هم قادر به استفاده از قابلیت اصلی آن که ضبط مکالمه گوشی است، نخواهید بود. توصیه می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع از برنامه های ضبط مکالمه گوشی، تماسی با کارشناسان موبایل کمک برقرار کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات گوشی اپل در تهران

اپلیکیشن‌های مبتنی بر یک سورس سخت افزاری: برخی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که به منظور ضبط مکالمه گوشی و تماس ها ارائه شده‌اند مبتنی بر یک سورس یا منبع سخت افزاری در خود گوشی هستند! اما این امر به چه معناست؟ این موضوع به آن معناست که برنامه یا اپلیکیشن مد نظر با قطعه سخت افزاری نظیر اسپیکر گوشی شما ارتباط برقرار می‌کند و در حین برقراری تماس، صداهای خروجی از اسپیکر دستگاه را ضبط می‌نماید. همچنین اپلیکیشن مد نظر می‌تواند با سورس دیگری نظیر میکروفون ارتباط برقرار کند و به این صورت صدایی که وارد میکروفون می‌شود را ضبط کند. این نوع اپلیکیشن‌ها تنها قادر به برقراری ارتباط با یک سورس سخت افزاری هستند، بنابراین طبیعی است که نتوانند مکالمه دو طرف یعنی تماس گیرنده و دریافت کننده تماس را به طور همزمان ضبط کنند. اگر اپلیکیشن شما با اسپیکر دستگاه در ارتباط باشد، تنها صدای دریافتی از مخاطب شما را ضبط می‌کند و اگر با میکروفون گوشی در ارتباط باشید؛، تنها قادر به ضبط صدای شما خواهد بود. بنابراین اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه گوشی که مبتنی بر یک سورس سخت افزاری هستند، تنها قادرند تا صدای یک سمت از دو سمت مکالمه را ضبط کنند. اگر قصد داشته باشید که تنها صحبت‌های مخاطب خود را ضبط کنید، این دسته از اپلیکیشن‌ها به سادگی این امر را برایتان امکانپذیر خواهند کرد.

اما ترفندی هم وجود دارد که اشاره به آن خالی از لطف نیست. عنوان کردیم که اپلیکیشن‌های مبتنی بر یک سورس سخت افزاری تنها قادر به ضبط صداهای یک سورس نظیر میکروفون یا اسپیکر هستند. تصور کنید که سورس اپلیکیشن شما میکروفون دستگاه باشد. در این شرایط تمام صحبت‌های شما توسط اپلیکیشن ضبط می‌شوند و مشکل موجود مربوط به ضبط صدای دریافتی و خروجی از اسپیکر است! برای رفع این مشکل می‌توانید در حین برقرار تماس، مکالمه خود را در حالت اسپیکر یا بلندگو قرار دهید. در این شرایط صدای دریافت شده و خروجی از اسپیکر به شکل بلندی منعکس می‌شود و به میکروفون می‌رسد. بنابراین با یک ترفند ساده توانسته‌اید تا با یک اپلیکیشن ضبط مکالمه مبتنی بر سورس سخت افزاری نسبت به ضبط دو طرفه مکالمه و تماس اقدام کنید. البته باید اشاره کنیم که اغلب در این شرایط کیفیت ضبط صدا به شدت افت می‌کند و مخاطب تماس شما هم از فعال بودن حالت اسپیکر یا بلندگوی تماس باخبر می‌شود.

اپلیکیشن‌های مبتنی بر VoIP: سومین دسته از برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید از آن‌ها به منظور ضبط مکالمه گوشی و تماس های خود استفاده کنید، اپلیکیشن‌هایی مبتنی بر VoIP هستند. واژه VoIP مخفف عبارت “Voice over Internet Protocol” به معنای “صدا روی پروتکل اینترنت” است. با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مبتنی بر VoIP می‌توانید ضمن اتصال به اینترنت و برقرار تماس از طریق آن نسبت به ضبط مکالمه خود وارد عمل شوید. سرویس‌های VoIP این امکان را فراهم می‌کنند تا با اتکای به IP به برقراری تماس با مخاطبین مد نظرتان در سراسر دنیا بپردازید و مکالمه خود را ضبط نمایید. در این بین ذکر این نکته حائز اهمیت است که سرویس‌های VoIP در تمام کشورها قابل استفاده نیستند و محدودیت‌های خاصی را به همراه دارند. عموما برای استفاده از این سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها شما باید شماره تماس خود را رجیستر کنید. انجام این رجیستری در اغلب شرایط سبب می‌شود که ضمن برقرار تماس با مخاطب مد نظرتان، شماره تلفن شما توسط وی قابل شناسایی نباشید و او در گوشی هوشمند خود تماسی با وضعیت Unknown Caller یا No Caller ID دریافت کند. . توصیه می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع از برنامه های ضبط مکالمه گوشی، تماسی با کارشناسان موبایل کمک برقرار کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بنابراین اپلیکیشن‌هایی که با هدف ضبط مکالمه و تماس گوشی عرضه می‌شوند همگی مبتنی بر یکی از سه معیار نامبرده شده هستند. در ادامه چند نمونه از اپلیکیشن‌های مناسب موجود به منظور ضبط مکالمه گوشی و تماس ها را برای شما عزیزان معرفی می‌کنیم. چنانچه در مورد هر یک از این برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های نامبرده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ با گارانتی

همانطور که اشاره داشتیم، در این بخش قصد داریم چند نمونه از اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های کاربردی ضبط مکالمه گوشی و تماس ها در اندروید، آیفون و ویندوزفون را به شما عزیزان معرفی کنید. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

برنامه TapeACall از جمله اپلیکیشن‎هایی است که شامل دسته اول برنامه‌های نامبرده شده، یعنی برنامه‌های مبتنی بر شماره ثانویه می‌شود. بنابراین اگر از برنامه TapeACall استفاده کنید، یک شماره سوم به مکالمه شما اضافه می‌شود و این شماره به ضبط صحبت‌های شما و مخاطب دیگر می‌پردازد. برای استفاده از این اپلیکیشن لازم است که شماره خود را در سرویس آن ثبت کنید و سپس برای ضبط مکالمات خود کافیست که دکمه قرمز رنگ ارائه شده در محیط این برنامه را لمس نمایید. برنامه TapeACall هم اکنون در بیش از 50 کشور از جمله برزیل، ایالات متحده آمریکا، کانادا، بریتانیا، استرالیا، بلژیک، آلمان و غیره سرویس‌دهی دارد.

دانلود اپلیکیشن TapeACall از اپ‌استور

دانلود اپلیکیشن TapeACall از گوگل پلی‌استور

برنامه NoNotes هم از دیگر برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید به منظور ضبط مکالمات گوشی و تماس های خود از آن استفاده کنید. این برنامه هم روش عملکرد مشابه به برنامه TapeACall را ارائه می‌کند و یک شماره تماس سوم را به مکالمه شما اضافه می‌نماید که نقش ضبط کننده صحبت‌های شما و مخاطب اصلی را بر عهده دارد. برای استفاده از برنامه NoNotes هم باید در آن ثبت نام کنید. برنامه NoNotes در کشورهای شمال آمریکا و بریتانیا قابل استفاده است و شامل برخی از هزینه‌های خاص می‌شود.

دانلود اپلیکیشن NoNotes از اپ‌استور

برنامه Call Recorder از دسته برنامه‌های ضبط مکالمه گوشی محسوب می‌شود که با یک سورس سخت افزاری ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین در شرایط عادی و با استفاده از برنامه Call Recorder تنها می‌توانید صحبت‌های یک سمت تماس (تماس گیرنده یا دریافت کننده تماس) را از طریق میکروفون یا اسپیکر ضبط کنید. برنامه Call Recorder به طور رایگان قابل استفاده است، اما متاسفانه تنها شامل یک نسخه اندرویدی می‌شود.

دانلود اپلیکیشن Call Recorder از گوگل پلی‌استور

عملکرد برنامه Automatic Call Recorder هم مشابه با برنامه Call Recorder است، بنابراین این اپلیکیشن هم مبتنی بر یک سورس سخت افزاری خواهد بود. این برنامه قابلیت فعال سازی اتوماتیک اسپیکرهای دستگاه در حین برقرار تماس را به همراه دارد و به این شکل امکان ضبط مکالمه دو طرفه از طریق میکروفون دستگاه را فراهم می‌کند. برنامه Automatic Call Recorder تنها شامل نسخه اندرویدی می‌شود و به طور رایگان عرضه شده است. این برنامه یک نسخه پرو یا پیشرفته‌تر دارد که برای استفاده از آن ملزم به پرداخت هزینه خواهید بود.

دانلود اپلیکیشن Automatic Call Recorder از گوگل پلی‌استور

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل واچ

آخرین برنامه یا اپلیکیشنی که نام می‌بریم، برنامه WePhone است. این برنامه مبتنی بر سرویس VoIP یا “صدا روی پروتکل اینترنت” بوده و این امکان را فراهم می‌کند تا با مخاطبین مد نظرتان در سراسر دنیا تماس حاصل کنید و مکالمات خود را ضبط نمایید. در ابتدا برنامه WePhone اعتبار رایگانی را در اختیار قرار می‌دهد و می‌توانید از آن استفاده کنید. به طور کلی برنامه WePhone هم از دیگر اپلیکیشن‌های خوب موجود به منظور ضبط مکالمه گوشی و تماس ها محسوب می‌شود.

دانلود اپلیکیشن WePhone از اپ‌استور

دانلود اپلیکیشن WePhone از گوگل پلی‌استور

یکی دیگر از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به ضبط مکالمه گوشی و تماس ها در اندروید، آیفون و ویندوزفون یا بهتر بگوییم هر گوشی هوشمندی اقدام کنید مربوط به گجت‌های اختصاصی می‌شود که با این هدف طراحی شده‌اند. این گجت‌ها به سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری گوشی هوشمندتان متصل می‌شوند و به راحتی قادر به ضبط مکالمات شما با بهترین کیفیت ممکن خواهند بود.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی رسمی اپل در تهران

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش های ضبط مکالمه گوشی و تماس ها در اندروید، آیفون و ویندوزفون پرداختیم. ممکن است برخی از برنامه‌ها و روش های نامبرده شده در کشور ما کاربرد نداشته باشند. چنانچه در رابطه با نحوه استفاده صحیح از هر روش نامبرده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، کافیست که از طریق شماره‌های ضمیمه شده تماسی با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک برقرار کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

دوربین سلفی آیفون 11

تاچ ال سی دی سامسونگ S8 Plus

قطعات موبایل

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

چگونه صدا ضبط می شود

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

چه برنامه ای هست ک توش بشه همزمان صدا و تصویر توی تماس تصویری ضبط کرد؟

من مدل گوشیم نوت ۸ هست ، ولی بعضی وقتا یا فقط صدای خودم ضبط میشه یا هیچکدوم. باید چیکارش کنم؟ از چنتا برنامه از استفاده کردم نصب کردم ولی هشون مثله هم هست. برنامه هم call Recorder

گوشی من مدل a10هست و فقط صدای خودم ضبط میکنه هر چی روش نصب میکنم میشه راهنمایی کنید چطور میتونم مکالمه دوطرفه باشه موقع ضبط؟؟؟

از متن شما ممنون تازه فهمیدم چی به چیه. از اندروید ۹ دیگه ضبط مکالمات بنظرم ممکن نیست.

سلام
چطور میشه فهمید کسی صدای ما رو ضبط میکنه

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

اگر فرض کنیم شما مشکل قانونی ندارید چگونه باید
یک مکالمه‌ی تلفنی را ضبط کنیم؟

بدیهی‌ترین روش این است: تماس را فارغ از نوع تلفنی
که استفاده می‌کنید روی حالت بلندگو قرار دهید، سپس با یک دستگاه ثانویه تماس را ضبط
کنید. این دستگاه ثانویه می‌تواند از یک میکروفون هدستی دیجیتال و وبکم پی سی (صدا
هم ضبط می‌کند) گرفته تا یک اسمارت فون با هر اپ ضبط صدایی باشد.

چگونه صدا ضبط می شود

ضعف این روش این است که بلندگو تمام صداهای محیط
را نیز بلند می‌کند. اگر شما هنگام صحبت کردن تایپ کنید(مثل هنگام مصاحبه)، چیک چیک
کیبورد شما ممکن است صدای زائدی روی صدای ضبط‌شده‌ی شما باشد.

Google Voice گزینه‌ی بهتری است. این سرویس ضبط صدا را به طرز عجیبی آسان می‌کند: تنها
کافی است هنگام مکالمه 4 را فشار دهید تا ضبط شروع شود، سپس دوباره 4 را فشار دهید
تا ضبط متوقف شود. وقتی‌که کارتان تمام شد، شما یک فایل mp3 خواهید داشت که می‌توانید آنلاین گوش کنید
یا آن را دانلود کنید. فقط به یاد داشته باشید که این برنامه ابتدا شروع ضبط را اعلام
می‌کند، پس نمی‌توانید این کار را در خفا انجام دهید.

همچنین این سرویس فقط هنگامی‌که با شما تماس گرفته
می‌شود کار می‌کند، اگر شما باکسی تماس بگیرید، مثل تماس با خدمات مشتریان، این برنامه
کمکی نخواهد کرد.(راه حرفه‌ای: می‌توانید از GetHuman استفاده کنید تا یک تماس از خدمات مشتریان
به شماره
Google Voice گرفته شود تا تماس‌های بیرونی را هم ضبط
کنید)

اگر شما بایستی قادر به ضبط تماس‌های بیرونی یا
کنفرانسی باشید، Recordator
را امتحان کنید. این برنامه بی پلتفرم(Platform-agnostic) است یعنی با تلفن ثابت، تلفن همراه و غیره کار می‌کند. این بدین خاطر
است که بر تماس سه مسیره تکیه می‌کند. به طرز مؤثری مکالمه‌ی شمارا به یک سرویس ضبط
وصل می‌کند. بااین‌وجود این سرویس مجانی نیست. هم‌زمان با ضبط هزینه برای شما لحاظ
می‌شود و چیزی حدود 0.1 دلار بر دقیقه است.

شما همچنین می‌توانید از گزینه‌های اپلیکیشنی استفاده
کنید. به‌عنوان‌مثال
Call Recorder – ACR می‌تواند به‌سادگی تماس‌های ورودی و خروجی
را ضبط کند اما حواستان باشد ابتدا امتحانش کنید چون تمام گوشی‌ها از ضبط کردن پشتیبانی
نمی‌کنند.

کاربران آیفون می‌توانند چیزی مثل Call Recorder Free را امتحان کنند که شباهت آن با Recordator این است که بر تماس سه مسیره برای اتصال
شما به یک خط ضبط کننده تکیه می‌کند. اما به یاد داشته باشید باوجوداینکه نسخه‌ی مجانی
تمام مکالمه‌ی شمارا ضبط می‌کند، فقط 60 ثانیه‌ی اول بازپخش می‌شود مگر اینکه شما نسخه‌ی Pro را خریداری
کنید($9.99). همچنین
TapeACall وجود دارد که $7.99 سالانه هزینه دارد و
هم تماس‌های ورودی و هم خروجی را ضبط می‌کند پرداخت این مبلغ، ضبط بدون محدودیت را
در اختیار شما می‌گذارد و برای هر دقیقه مبلغی وجود ندارد.

اما گزینه‌ی دیگری نیز هست: یک اپ Voice-over-IP که از ضبط تماس پشتیبانی کند، به‌عنوان‌مثال WePhone به شما امکان تماس راه دور و بین‌المللی
را می‌دهد و برای ضبط و توقف ضبط مکالمه کافی است یک کلید را فشار دهید.

کاربران همچنین از اپ هایی مثل FireRTCT،
RecordiaPro
و Yallo یادکرده‌اند.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

چگونه صدا ضبط می شود

ما می‌توانیم از بهترین تجهیزات برای ضبط صدا یا ویدئو استفاده کنیم. می‌توانیم از نرم‌افزار گران‌قیمت برای ایجاد پادکست استفاده کنیم. اما کیفیت پایین صدا می‌تواند همه چیز را خراب کند. بهترین ویدئوها نیز در صورتی که صدای نامناسبی داشته باشند، ممکن است بی‌استفاده شوند. با این که می‌توان فایل‌های صوتی را به کمک برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف به روش‌های مختلف بهبود بخشید؛ اما ساده‌ترین روش برای ارائه صدایی با کیفیت مناسب این است که در نخستین گام واضح‌ترین صدای ممکن را ضبط کنیم. با به خاطر سپردن این نکته، در ادامه فهرستی از نکات اساسی که برای بهبود ضبط صدا ضروری هستند را ارائه می‌کنیم.

هر زمان که مشغول ضبط یک پادکست هستید، صدای شما از یک سری بخش‌های با صدای بلند و بخش‌هایی با صدای کم تشکیل یافته است. در مورد بخش‌هایی که صدای بلندتر دارند، می‌توانید از میکروفون فاصله بیشتری بگیرید و در بخش‌هایی که به صدای آرام‌تر نیاز هست، به میکروفون نزدیک‌تر شوید.

بدین ترتیب می‌توان نوسان‌های صوتی را در صدای ضبط‌شده کاهش داد که به نوبه خود مقدار فشرده‌سازی مورد نیاز برای فایل صوتی را کاهش می‌دهد.

چگونه صدا ضبط می شود

هنگام ضبط یک سخنرانی، هیچ چیزی بدتر از مِن‌مِن کردن گوینده در زمان ضبط صحبت‌هایش نیست. برخی افراد بر این باورند که بهتر است به جای خواندن متن از روی یک نوشته، از حافظه خود استفاده کنند، چون در این صورت سخنرانی طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

اما این وضعیت منجر به بروز اشتباه‌هایی در میانه سخنرانی می‌شود و باید دوباره از نو ضبط شود. شما می‌توانید از کارت‌های یادآوری نکات مهم استفاده کنید تا نکات اصلی سخنرانی در خاطرتان بماند و در عین حال دیگر لازم نیست از روی یک متن از پیش نوشته شده بخوانید.

بدین ترتیب می‌توانید نیم‌نگاهی به کارت‌های خود داشته باشید تا نکات مهمی که می‌خواهید در فایل صوتی به اطلاع شنوندگان برسانید در حافظه‌تان یادآوری شوند.

ویژگی زوم در دوربین در مواردی که می‌خواهید روی اشیای مختلف در مسافت‌های گوناگون فوکوس کنید به کار می‌آید. با این وجود، مشکل این قضیه آن است که صدای لنز در زمان زوم کردن به صورت واضح در ویدئو شنیده می‌شود.

سعی کنید در زمان ضبط یک سخنرانی در حد امکان از زوم کردن اجتناب کنید. اگر مجبور هستید زوم کنید، منتظر بمانید تا گفتگو به نقطه‌ای برسد که سخنران صحبت نمی‌کند، بدین ترتیب می‌توانید بعدها در زمان ویرایش ویدئو این بخش را از آن خارج کنید و لطمه‌ای نیز به سخنرانی وارد نشود.

برخی افراد زمانی که برخی حروف مانند «پ» و «ب» را تلفظ می‌کنند، یک حجم هوای اضافی از میان لب‌های خود خارج می‌کنند. همچنین برخی افراد نیز هنگام تلفظ حروفی مانند «س» و «ف» صدایی شبیه به هیس هیس کردن از دهان خود خارج می‌کنند.

هر دو این وضعیت‌ها در زمان ضبط سخنرانی کاملاً روی کیفیت آن اثر گذارده و موجب حواس‌پرتی می‌شوند. سخنران باید مسافت خود را از میکروفون طوری تنظیم کند که تلفظ این حروف کمترین تأثیر محسوس را در فایل صوتی داشته باشد.

اصلاح این وضعیت به کمی آزمون و خطا نیاز دارد؛ اما می‌توانید با کمی تمرین، مسافت و زاویه مناسب از میکروفون را پیدا کنید.

صدای نفس کشیدن یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند موجب خراب شدن کامل یک سخنرانی عالی شود. به همین دلیل است که باید در زمان ضبط یک سخنرانی، زمانی را صرف یادگیری زمان مناسب برای نفس کشیدن بکنید. این عادت را در خود ایجاد کنید که هر زمان می‌خواهید نفس را به داخل بکشید، سر خود را از میکروفون دور کنید. بدین ترتیب صدای نفس کشیدن شما از سوی میکروفون ضبط نمی‌شود.

امروزه ضبط اغلب ویدئوها و پادکست‌ها در محلی خارج از استودیوهای ضبط صدا صورت می‌گیرد. افراد حرفه‌ای امروزه ترجیح می‌دهند که صدا را در خانه‌های خودشان ضبط کنند. با این که این وضعیت موجب صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها می‌شود؛ اما یک عیب نیز دارد.

خانه فضای مناسبی برای ضبط صدا نیست و شامل نویزهای بسیار زیادی است که موجب کاهش کیفیت صدای ضبط‌ شده می‌شود. برای مقابله با این مشکلات می‌توانید یک روال ضبط صدای خاص را پیگیری کنید. بدین ترتیب باید از یک اتاق خاص برای ضبط صدا استفاده کنید، تجهیزات خود را به روشی معین تنظیم کنید و روش ضبط صدای شما نیز از رویه خاصی پیگیری کند.

با این روش زمانی که مجبور شوید یک بخش خاص از صدا را چندین بار ضبط کرده و اشتباه‌های پیش آمده را حذف کنید، پس‌زمینه صوتی یکنواخت می‌ماند و از این رو کیفیت صدا حفظ می‌شود.

دوربین‌ها و گوشی‌های هوشمند مجهز به میکروفون‌های داخلی هستند که برای ضبط گفتگوهای ویدئویی با یک نفر مشخص مناسب هستند. اما به طور کلی جهت ضبط صدا برای مخاطبان گسترده‌تر چندان مناسب نیستند.

اگر می‌خواهید به کیفیت صدای حرفه‌ای برسید، باید از یک میکروفون اکسترنال استفاده کنید. در بازار انواع مختلفی از این میکروفون‌ها وجود دارد که برای ضبط صداهای متفاوت طراحی شده‌اند. با صرف کمی وقت می‌توانید نوعی از میکروفون که برای شما مناسب‌تر است را بیابید.

نویز قابل توجه در پس‌زمینه یک منبع عمده حواس‌پرتی در یک فایل صوتی محسوب می‌شود. اما یافتن جایی که کاملاً ضد صدا باشد امری ناممکن است. با این وجود باید حداکثر تلاش خود را بکنید تا نویز زمینه را از محل ضبط صدا حذف کنید. برخی روش‌های انجام این کار به صورت زیر هستند:

طرز بیان شما تأثیر زیادی بر سهولت درک صحبت‌هایتان از سوی مخاطبان دارد. از آنجا که ویدئوها و پادکست‌های مدرن برای مخاطبان گسترده‌ای ضبط می‌شوند، باید مطمئن شوید که صحبت‌های شما از سوی گسترده‌ترین طیف مخاطبانتان درک می‌شود. برخی نکاتی که در این زمینه باید به خاطر سپرده شوند به شرح زیر هستند:

با شتاب روزافزون ویدئوها و پادکست‌هایی که در خانه ضبط می‌شوند، اتاقک‌های ضبط پرتابلی طراحی شده‌اند که برای حمل و نقل مناسب هستند. این دستگاه نسبت به اجاره استودیو ضبط هزینه پایین‌تری دارد و این کار چند مزیت دیگر نیز دارد:

برای ایجاد فایل‌های صوتی با کیفیت بالا و به طور کلی بهبود ضبط صدا به ترکیبی از چند عامل نیاز داریم. در ابتدا باید روی تجهیزات صوتی عالی سرمایه‌گذاری کنیم و یک مکان مناسب برای ضبط بیابیم. اما پس از آن کارهای ساده‌ای را باید انجام داد که در نکات ارائه شده در این مقاله به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

میثم لطفی (+)

«میثم لطفی» دانش‌آموخته ریاضیات و شیفته فناوری به خصوص در حوزه رایانه است. وی در حال حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در زمینه نگارش مقالاتی با محوریت نرم‌افزار نیز با مجله فرادرس همکاری دارد.

بر اساس رای 11 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

چگونه صدا ضبط می شود

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

تا به حال فراموش کرده اید که چگونه می توانید آهنگی را که در کامپیوترتان به صورت رایگان در اینترنت پخش می شود، ضبط یا رکورد کنید؟ تلاش برای دانلود مستقیم جریان صوتی به طور مستقیم به کامپیوتر شما می تواند بسیار دشوار باشد زیرا سایت ها معمولا اقدامات امنیتی مختلفی را اجرا می کنند و آن را غیر ممکن می سازند مگر اینکه شما یک هکر هستید.

با این حال، صوتی از هر وب سایت به راحتی آن را از طریق کارت صدا در رایانه خود ضبط کنید. اساسا، برنامه هایی وجود دارد که بتواند همه چیزهایی را که توسط بلندگوهای کامپیوتر شما پخش می شود، ضبط کند، بنابراین اگر بتوانید آن را بشنوید، می توان آن را ضبط کرد. مطمئنا، از زمان ضبط زنده، باید به کل آهنگ گوش دهید، اما قطعا بسیار ساده تر از تلاش برای دانلود فایل از وب سایت به طور مستقیم است.

شایان ذکر است که تلاش برای ضبط یا پخش جریانهای صوتی از طریق اینترنت می تواند قوانین مربوط به حق نسخه برداری را نقض کند، بنابراین امیدوارم تنها در تلاش برای ضبط مواد غیر کپی رایت باشید! همچنین بسته به نوع کارت صدا شما ممکن است قادر به ضبط ضبط کامپوننت باشد یا نتوانید آن را ضبط کنید. خوشبختانه، با استفاده از یک کابل صوتی 1/8 نان به یک مرد و همچنین یک کابل حلقه نامیده می شود. شما یک قسمت را به جک میکروفون وصل کنید و انتهای دیگر را به جک هدفون وصل کنید و سپس ضبط کنید.

چند برنامه رایگان وجود دارد که می توانید استفاده کنید، هرچند انتخاب بسیار محدود است. من همچنین چند برنامه برنامه نویسی را ذکر می کنم چون ویژگی های بیشتری دارند. همچنین اگر شما فقط می خواهید آهنگ هایی را که از رادیو پخش می کنید ضبط کنید، من نیز یک گزینه را برای آن ذکر می کنم.

چگونه صدا ضبط می شود

اگر از آن خبر ندارید Audacity، این یک ویرایشگر صدا و ضبط کننده رایگان منبع باز است. این احتمالا بهترین راه برای ضبط صدا در رایانه شما به صورت رایگان است.

اساسا شما باید به تنظیمات بروید و تنظیمات ضبط همانطور که در بالا ذکر شد، دستگاه به این بستگی دارد که آیا کارت صدا شما ضبط پخش رایانه را پشتیبانی می کند. اگر نه، شما باید از کابل استفاده کنید و دستگاه را تغییر دهید. برای تلفن های موبایل پیچیده است؟ خوب، Audacity یک راهنمای عالی در مورد همه چیز آنلاین دارد.

http://manual.audacityteam.org/man/Tutorial_-_Recording_audio_playing_on_the_computer

همچنین به طور پیش فرض به دلیل ثبت اختراعات نرم افزاری، Audacity نمیتواند یک ضبط به فرمت فایل MP3. اگر شما می خواهید این کار را انجام دهید، باید LAM MP3 Encoder را برای Audacity نصب کنید را داشته باشید.

آموزش های آنلاین در مورد ضبط خروجی کامپیوتر با استفاده از Audacity وجود دارد و در پایان روز واقعا بهترین راه است

کرت یک برنامه رایگان است که صوتی و تصویری را به فایل های جداگانه، که بسیار راحت است. صدا به فرمت WAV ضبط شده است، اما شما همیشه می توانید از یک برنامه دیگر برای تبدیل بین فرمت های صوتی استفاده کنید.

CamStudio یک ضبط کننده صفحه نمایش باز است که همچنین به شما امکان ضبط صدای پخش شده در رایانه خود را می دهد. آن را به AVI سوابق، به این معنی که شما باید از برخی از روش های دیگر برای استخراج صوتی به یک فایل MP3 استفاده کنید. این یک فرایند دو مرحله ای است، اما همه چیز پیچیده نیست. Audacity، CamStudio و Krut سه برنامه خوب نرم افزار رایگان هستند و من در اینجا دو مورد دیگر را در انتهای این پست ذکر می کنم اما از آخرین آنها استفاده می کنم. من در زیر توضیح میدهم.

اگر به بسیاری از موسیقی های آنلاین از Last.fm یا Spotify و غیره گوش کنید، پس از آن برخی از ابزارهایی وجود دارد که می توانید آنها را برای ضبط کردن این آهنگ ها در هنگام پخش و تبدیل آنها به فایل های MP3 اول، من بعضی از برنامه های رادیویی اینترنتی را که به شما اجازه می دهند گوش دادن به ایستگاه های رادیویی و ضبط آنها را در همان زمان ذکر کنید.

ScreamRadio یک برنامه قدیمی تر است که به شما امکان می دهد تا به صورت رایگان به 4000 ایستگاه رادیویی اینترنتی بطور آنلاین گوش دهید.

همچنین می توانید این ایستگاه ها را در هنگام گوش دادن به آنها ضبط کنید، بنابراین می توانید آهنگ های مورد علاقه خود را از ایستگاه های رادیویی مورد علاقه خود ضبط کنید.

برای شنوندگان Spotify، شما می توانید ضبط کننده Spotify را امتحان کنید. کار کمی برای راه اندازی طول می کشد، اما هنگامی که شما آن را پیکربندی شده، آن کار می کند مانند تبلیغ. این مستقیما از کارت صدا ثبت می شود و در واقع می تواند هنرمند و اطلاعات آهنگ را نیز اضافه کند.

علاوه بر نرم افزار رایگان، شما ممکن است بخواهید در صورت برنامه ریزی، هزینه های کمی را صرف نظر کنید، شما به حساب Spotify Premium نیاز ندارید. در انجام بسیاری از ضبط. برنامه های پرداخت شده دارای گزینه های بیشتری هستند، بیشتر به روز رسانی می شوند و برای نصب آسان تر است.

12بهترین ضبط کننده صدا برای Mac OS X است. نه تنها شما می توانید صدای خود را از iTunes، QuickTime، RealPlayer، Safari، اسکایپ، پخش دی وی دی و غیره ضبط کنید، اما می توانید صدای سیستم را نیز ضبط کنید. نه تنها این، می تواند به فرمت های مختلف از جمله AAC، MP3، و WAV ضبط کند. این یک تن از ویژگی های دیگر و هزینه های 32 دلار است.

WireTap Studio درست مثل Audio Hijack Pro است، به جز کمی گران تر (69 دلار).

ضبط کننده صوتی Wondershare ارزانترین برنامه است که در 19 دلار درآمد دارد. این اجازه می دهد تا شما را از یک مجموعه از سایت های موسیقی آنلاین ضبط کنید و دارای ویژگی های خوبی مانند خودکار به دست آوردن اطلاعات هنرمند، به طور خودکار بین آهنگ ها و حتی فیلتر کردن آگهی هایی که قبل یا بعد از پخش پخش می شوند

اگر کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ خود را در اطراف آن بی فایده، قدیمی یا در زمان مناسب تغییر دهید، پس شما ممکن است بخواهید FreeCorder را نصب کنید. FreeCorder (گوگل آن) یک برنامه مناسب برای استفاده است اگر شما در حال رفتن به ضبط موسیقی است که عمدتا از طریق وب بازی، مانند رادیو اینترنتی، و غیره

همچنین شناخته شده است که نرم افزارهای مخرب / نرم افزار جاسوسی که با آن نصب می شود. من آن را قبلا استفاده کرده ام و برای ضبط جریان صوتی خوب کار می کنم، اما شما باید آن را فقط بر روی یک ماشین مجازی یا یک کامپیوتر نصب کنید که به آن اهمیتی نمی دهید. آیا آن را در دستگاه کار خود و یا در کامپیوتر با هر گونه اطلاعات مهم نصب کنید. من شخصا با نرم افزارهای جاسوسی، نرم افزارهای جاسوسی و غیره هیچ مشکلی نداشتم، اما کاربران مطمئنا گزارش دادند.

این یک راه برای ضبط هر گونه صدا یا موسیقی خارج از اینترنت یا از کامپیوتر شما است، اما این نرم افزار کمی تیزهوش است.

شما می توانید یک برنامه مستقل به نام MP3MyMP3 Recorder (گوگل آن)، که همچنین رایگان است. این یک برنامه دیگر است که به نظر می رسد به رده های تبلیغاتی سازگار است. این برنامه آخرین نکته ای است اگر شما نمی توانید چیزی را که در بالا ذکر شد به کار ببرید. من فقط آن را ذکر می کنم زیرا من از آن استفاده کرده ام و برای من کار کرده است، اما دیگران مسائل مربوط به نرم افزارهای جاسوسی را گزارش کرده اند.

مانند FreeCorder، این برنامه همچنین سوابق هر آنچه که توسط بلندگوهای رایانه ای شما اجرا می شود را ثبت می کند. با این حال، بر خلاف FreeCorder، این برنامه نیاز به صدای شما را خاموش نخواهد کرد. بنابراین اگر میخواهید هر چیزی را ضبط کنید، باید بازی کند و شما باید خودتان باشید.

همچنین به صورت پیش فرض ، MP3MyMP3 تلاش می کند از میکروفون خود، و نه کارت صدا خود را ضبط کند، بنابراین بر روی دکمه منبعکلیک کنید و ترکیب استریورا به عنوان منبع صدا انتخاب کنید. کیفیت ضبط شده خوب بود و مانند آنچه که من می توانستم بگویم، صداهای اصلی بود. شخصا بین این دو، FreeCorder بهتر است، اما MP3MyMP3 یک جایگزین دیگر است.

بنابراین اینها تقریبا همه راههای ممکن برای ضبط صدا در رایانه شما است. در بیشتر موارد، این فقط یک مسئله برای گرفتن خروجی از کارت صدا شما است. هر گونه سؤال یا مشکل، لطفا یک نظر ارسال کنید

18.06.2013

حق تکثیر یا کپی رایت © Tips & Tricks • Tech 2021

document.write(““)


LAM MP3 Encoder را برای Audacity نصب کنیدDownloads-icon

چگونه صدا ضبط می شود
چگونه صدا ضبط می شود
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *