چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم

 
helpkade
چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم
چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم

فراموش کردن عشق گذشته که مطمئن بودید تا ابد دوام می‌آورد و از یاد بردن فردی که او را عشق زندگی‌تان می‌دانستید، واقعاً دردناک است. در عین حال در شرایطی که رابطه به بن‌بست رسیده است و از خود می‌پرسید چطور بهش فکر نکنم؟ فراموشی عشق عاقلانه‌ترین کاری است که کمک می‌کند تا وقار و قدرت خود را حفظ کنید. عشق ورزیدن به دیگری به خودی خود یک درس ارزشمند است. اما اگر رابطه عاشقانه طبق انتظار پیش نرود، فراموش کردن و پذیرفتن شرایط غیرقابل تغییر، مهارتی حیاتی است. در روند این فراموشی تلخ می‌آموزید که درباره حد و مرزها و الگوهای مخرب رابطه بیشتر فکر کنید، قاطعانه‌تر عمل کنید یا برای قطع رابطه با افراد مسموم یا اشخاصی که به نحوی به شما آسیب می‌زنند، اقدام کنید. آموختن این نکته که نمی‌توانید دیگران را مجبور به انجام دادن کاری کنید یا دیگری را وادار به عشق ورزیدن به خود کنید، آزادی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

فهرست مطالب

فراموش کردن رابطه قبلی مانند سوگواری برای از دست دادن یکی از عزیزان است. قبل از آن که بتوانید معشوق قبلی خود را فراموش کنید، باید مراحل انکار، عصبانیت، دلیل‌تراشی، نشخوار فکری درباره رابطه شکست خورده و معشوق از دست داده و مراحل دیگر را طی کنید تا در نهایت بتوانید واقعیت را بپذیرید. در ادامه ده راهکار برای پشت سر گذاشتن این دوران و فراموش کردن عشق و رابطه قبلی به شما پیشنهاد داده می‌شود:

پذیرش اتمام رابطه سخت‌ترین و مهم‌ترین مرحله برای فراموش کردن رابطه قبلی است. اگر این واقعیت را باور نداشته باشید و نپذیرید که همه چیز تمام شده است، نمی‌توانید بر غم و اندوه خود غلبه کنید. برای کنار آمدن با درد خود و درک احساساتتان به زمان نیاز دارید. پذیرش اتمام رابطه مانند بستن دری است که رو به سوی شکست و اندوه باز می‌شود، بنابراین پذیرش برای پشت سر گذاشتن رابطه قبلی حیاتی است. مدیتیشن با حضور ذهن نیز مفید است. انجام دادن کارهای هنری در این مدت، روی آوردن به عادت‌های مورد علاقه و وقت‌گذرانی با دوستان نیز می‌تواند مایه تسلای خاطرتان باشد.

ناراحت بودن برای رابطه‌ای که به بن‌بست رسیده است، هیچ اشکالی ندارد. برای رابطه از دست رفته خود سوگواری کنید و بگذارید که غم و درد و ناراحتی‌تان تخلیه شود. نگذارید احساسات بدتان بعد از این شکست عاطفی تلنبار شود و ابراز احساسا‌ت‌تان فرار نکنید. فراموش کردن نیاز به زمان دارد و قرص و دارویی وجود ندارد که بخورید و بلافاصله حالتان خوب شود، بنابراین شکیبا باشید به خودتان فرصت دهید.چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم

کنفوسیوس می‌گوید: “قبل از آن که در راه انتقام قرار بگیری، دو قبر آماده کن.” اگر قلب‌تان شکسته است، مطمئن باشید که انتقام گرفتن کمکی به شما نخواهد کرد. شاید آن‌قدر رنج کشیده‌اید و سردرگم شده‌اید که می‌خواهید دیگری نیز مانند شما رنج بکشد و این سختی‌ها را تجربه کند، در این بین برخی نیز شما را به انتقام گرفتن تشویق می‌کنند. اما باید بدانید که بازی انتقام برنده ندارد. از روی ناراحتی به دیگری آزار رساندن بچگانه، خطرناک و کاری بیهوده است. اگر خود را سرگرم انتقام گرفتن بکنید، فرصتی برای تسلی دادن خود و التیام یافتن زخم‌ها نخواهید داشت. از دنبال کردن معشوق سابق‌تان در فضای مجازی و زندگی واقعی دست بردارید. مطمئناً آخرین چیزی که می‌خواهید ببینید، این است که او شما را فراموش کرده و مشغول خوش‌گذرانی است یا رابطه جدیدی را شروع کرده است. به علاوه خواندن پست‌های او ممکن است امید واهی به شما بدهد.

اصرار داشتن برای برقراری یک دوستی افلاطونی بلافاصله پس از به اتمام رساندن یک رابطه عاشقانه اصراری نابجا و زودهنگام است. روابط را نمی‌توان با فشردن یک دکمه کنترل کرد. انجام دادن این کار از طرف شما یا دوست سابق‌تان علامت وجود یک مشکل عاطفی است که برای درمان آن باید از متخصص کمک بگیرید. این نکته را آویزه گوش‌تان کنید که شما نمی‌توانید دیگری را اصلاح کنید، تغییر دهید یا به جای او زجر بکشید. تبدیل شتابزده‌ی یک رابطه‌ی عاشقانه به دوستانه هیچ کمکی به فراموش کردن عشق ناکام نمی‌کند. اگر طرف مقابل شما را مجبور به دوستی و تماس دائم می‌کند، این اصرار می‎تواند علامت دل نکندن او از رابطه شکست‌خورده یا ضعف او در کنترل رفتار یا حفظ حد و مرزش باشد. همچنین گاهی طرف مقابل برای فرار از احساس گناه به دلیل قطع رابطه، برای داشتن رابطه دوستانه اصرار می‌کند. باور کنید که هیچ اجباری برای دوست ماندن یا در تماس بودن با عشق قبلی خود ندارید. اگر هر دو طرف با قطع رابطه موافق بوده‌اید، می‌توانید پس از مدتی برای حفظ دوستی خود تلاش کنید، اما ابتدا باید به خودتان زمان بدهید تا از سلامتی و سودمندی این دوستی مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید که برخی را باید از دور دوست داشت و گاهی دوری و دوستی بهتر است.

این نکته برای برخی کاملاً واضح است، اما بسیاری از عشاق جدا شده به رابطه بدون عشق ادامه می‌دهند. یک نفر با شما به هم زده است، اما شما موافقت می‌کنید که نزدیکی با او را ادامه دهید؛ این کار غیرعاقلانه و غیرمنصفانه است. این رابطه‌ی نادرست باعث می‌شود که در یک رابطه به بن‌بست رسیده گیر کنید و این امید واهی را به خود القاء کنید که او هنوز هم شما را می‌خواهد و عشق‌تان دوباره شعله‌ور خواهد شد. اما ممکن است طرف مقابل فقط به فکر این باشد که تا زمان پیدا کردن فرد مناسب خود را با شما سرگرم کند. چنین ظلمی منجر به شکستن دل فردی می‌شود که عشق خود را ماورای مسائل جنسی می‌داند. ادامه دادن رابطه با فردی که عشق شما را پس زده است، اجازه نمی‌دهد تا خود را از قیدوبندهای این عشق شکست خورده رها کنید. مطمئن باشید که دوباره عشق را تجربه خواهید کرد، این بار فردی که خود را در قبال شما متعهد می‌داند و می‌خواهد تا پایان عمر با شما به خوبی و خوشی زندگی کند، عاشق‌تان خواهد شد. بنابراین تسلیم خواسته‌های ناعادلانه نشوید.

دوباره به دوستان و اعضاء خانواده خود نزدیک شوید و کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. کاری را شروع کنید که همواره از انجام دادن آن می‌ترسیده‌اید. انرژی خود را به مسیر جدیدی هدایت کنید. احتمالاً آن‌قدر خودتان را وقف رابطه قبلی‌تان کرده‌اید، که خودتان و علاقه‌مندی‌هایتان را نادیده گرفته‌اید. بهتر است بدانید که در این دوران آسیب‌پذیراید، بنابراین خودتان را برای گریه کردن‌های گاه و بی‌گاه آماده کنید. این ضعف‌ها هیچ اشکالی ندارد. فهرستی از رویاها و اهداف خود در سال آینده تهیه کنید و برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنید. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید، یک سفر جاده‌ای داشته باشید، کوهنوردی کنید، به دامان طبیعت پناه ببرید، شعر بنویسید، کتاب بخوانید، در سکوت بنشینید، در کلاس‌های مختلف شرکت کنید، روی کارتان تمرکز کنید، ادامه تحصیل بدهید و … هزار و یک کار دیگری را که دوست دارید، شروع کنید. آنی بشوید که همواره آرزویش را داشته‌اید. خصوصیاتی را که به داشتن آنها می‌بالید، روی کاغذ بنویسید و هرگاه احساس شکست و سرافکندگی کردید، به آن نگاه کنید. در طول مسیر پذیرش و عاشق خود شدن دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد که خود واقعی‌تان را تحسین خواهند کرد.

پس از آن که مرحله اندوه و پذیرش را پشت سر گذاشتید، می‌توانید شرایط را با فکر باز بررسی کنید. ممکن است هنگام بازنگری رابطه قبلی خودتان متوجه خطوط قرمز یا اشتباهاتی بشوید که به شکست رابطه‌تان انجامیده است. از این اشتباهات درس بگیرید و تمام روابط خود، عاشقانه و غیره را بهبود بدهید. شاید شما یا طرف مقابل به اختلال شخصیت منفعل ـ متهاجم، ناسازگار ـ اجتنابی، هم‌وابستگی یا خوشایند همه رفتار کردن مبتلا باشید. یک پایان گاهی اوقات مقدمه یک شروع شگفت انگیز است.

برخی می‌خواهند رابطه قبلی خود را به سرعت جایگزین کنند تا احساس شکست، تنهایی یا درد آزارشان ندهد. عده‌ای همواره فرد دیگری را در صف انتظار نگه می‌دارند تا هیچ وقت تنها نمانند. اجازه ندهید که کسی شما را در لیست انتظار خود نگه دارد و خودتان نیز دیگری را سر ندوانید. استفاده کردن از دیگران برای فراموش کردن عشق قبلی خود ناعادلانه است. متاسفانه دل شکستن یک بازی نیست که بلافاصله قلب‌تان ترمیم شود و بتوانید با قلب سالم وارد یک رابطه جدید شوید. اگر این‌طور بود، هیچ وقت هیچ کس مقاله‌ای درباره روش‌های فراموش کردن عشق قبلی و شروع یک رابطه جدید نمی‌خواند. هر گاه وقت‌اش برسد، متوجه می‌شوید. به مرور زمان و با فاصله گرفتن از رابطه قبلی می‌توانید از سلامتی و مثبت بودن رابطه جدید مطمئن شوید.

اگر هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، عکس‌ها و نامه‌های عشق سابق‌تان را ببینید، نمی‌توانید او را فراموش کنید. زنده شدن این خاطرات باعث خیال‌پردازی‌های عاشقانه می‌شود و شروع به رویاپردازی درباره رابطه‌ای می‌کند که آن‌قدرها هم خوب نبوده است. بهتر است عکس‌ها، نامه‌ها و هدایا را در یک جعبه بگذارید و در آن را قفل کنید. اگر باز هم برای باز کردن جعبه وسوسه می‌شوید، یا آن فرد فکرتان را مسموم کرده است، می‌توانید تمام گنجینه‌تان را بسوزانید تا خاکستر شدن خاطرات نمادی از رها شدن شما از انرژی منفی باشد. همچنین می‌توانید از این اشیاء استفاده دیگری بکنید و آنها را به اثرهای هنری‌ای تبدیل کنید. اهدا کردن یا بازیافت این اشیاء نیز راه دیگری است.

برخی افراد مدت کوتاهی پا به زندگی‌مان می‌گذارند تا درسی به ما بدهند یا شیوه فکر کردن و زندگی کردن‌مان را متحول کنند. تازمانی که از گذشته عبرت نگیریم، اشتباهات یکسانی را مدام تکرار خواهیم کرد. درست است که فردی را در گذشته از دل و جان دوست داشته‌اید، اما احتمالاً او تنها فردی نیست که می‌تواند در قلب‌تان جا بگیرد. قرار نیست که پس از شکست خوردن یک رابطه تا ابد تنها بمانید، لازم نیست که عشق و توجه را از دیگری گدایی کنید. از فرصت‌هایی که در زندگی مقابل‌تان قرار می‌گیرد، استفاده کنید تا این پایان شروع تجربه‌ای بهتر باشد.

نه سال قبل قلب‌ام به میلیون‌ها تکه‌ای خرد شده بود که هر یک یادآور هزاران حسرت و اندوه بود. نخستین رابطه جدی‌ام را در دانشکده شروع کردم، در زمانی که تمام تزلزل‌ها و شک و تردیدها به حد اعلای خود رسید و به بحرانی جدی دامن زد. دوست پسر سابق‌ام مجبور بود که چند نقش، از مشاور تا مشوق و پرستار بچه را به عهده بگیرد. تمام رابطه ما صرف دلداری دادن و تقویت روحیه من می‌شد. پس از به اتمام رسیدن رابطه‌مان متوجه شدم که به مدت سه سال از دیگری انتظار داشتم که مرا دوست داشته باشد، آن هم در حالی که خودم را دوست نداشتم. شرمساری و احساس گناه باعث شد که تقریباً ده سال تنها بمانم. البته در این مدت با اشخاص جدیدی ملاقات کردم، اما رابطه‌مان هیچ‌گاه جدی نشد؛ به دیگران نزدیک می‌شدم، اما بعد راهی برای خراب کردن رابطه‌مان پیدا می‌کردم. تا مدت‌ها پس از قطع رابطه با آن مرد، احساسات‌ این رابطه به اتمام رسیده مانع به آرامش رسیدن و شاد زندگی کردنم می‌شد. از آسیب‌پذیر بودن و آسیب دیدن می‌ترسیدم. هرچند بیشتر بیم آن را داشتم که دوباره دیگری را آزار بدهم و مجبور باشم که با این عذاب وجدان زندگی کنم. در واقع من هنوز خود را از رابطه قبلی رها نکرده بودم و مسائلی حل نشده از آن اتفاق در وجود من بود که امکان داشتن یک زندگی شاد و پیدا کردن شخصی که بتوانم عاشقانه روزهایم را کنارش بگذرانم از من گرفته بود. اینجا بود که بالاخره تصمیم گرفتم به مشاور مراجعه کنم و برای اولین بار با یکی از مشاورین در این زمینه تماس بر قرار کردم. او پس از شنیدن داستان من، با ارائه راهکارهای مرحله به مرحله و تجویز تمرینات مؤثر به من کمک کرد تا به تدریج از رابطه ده سال پیش، خود را خلاص کنم، زندگی را از نو بسازم و کم کم خود را برای برقراری ارتباط با افراد جدید آماده سازم.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

35 بازدید

270 بازدید

296 بازدید

250 بازدید

446 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام خسته نباشین ،من دختری۲۸ساله هستم که علاقه شدید پیدا کردم به همسایمون ایشون متاسفانه متاهل و دخترشون همسن من هست لحظه ای از فکرش درنمیام وقتی یکروز نبینمش کلافه میشم و بغضم میگیره انگار یه چیزی گم کردم حتی از طریق پیامک ابراز احساسات کردم با ایشون، اون هم گاهی رفتاری نشون میده که احساس میکنم منو دوست داره گاهی هم از رفتارش تنفر نسبت به خودم برداشت میکنم در کل با احساساتم بازی کرده میدونم کارم اشتباهه و کمک میخوام لطفا راهنماییم کنید.

سلام دوست گرامی احساسات‌تان را درک می‌کنیم، اما باید از خودتان بپرسید دلیل این علاقمندی چیست؟ چه چیزی در ایشان وجود دارد که شما را راضی کرده تا به او به عنوان یک عشق نگاه کنید و فکر کنید؟ او با احساسات شما بازی نکرده است، بلکه شما واقعیت موجود را انکار می‌کنید که او خانواده‌ای دارد و سالها پیش ازدواج کرده است. احساسات شما در حد علاقه قلبی هم باقی نمانده و حتی به او پیامک ابرازعلاقه ارسال کردید، این مساله به این معنی است که انکار در شما بسیار قوی است و واقعیت موجود را نادیده می‌گیرید. دوست عزیز نیاز است تا حتما با مشاور صحبت کنید تا بتوانید به صورت ریشه‌ای علت این علاقمندی را کشف کنید تا کشف کنید که به علت چه کمبودی این علاقه تا این حد شدید است.

سلام وقتتون بخیر. مرسی بابت راهنمایی هاتون.من یه خاستگاری دارم 30 سالشه 7 سال با ی خانومی دوست بودن عاشق ایشون بودن الانم میگن من حسرتشو میخورم که واسه ازدواج باهاش اقدام نکردم ازدواج کرد!همه ویژگی هاشون خوبه ولی میترسم گذشتش تو اینده تاثیر داشته باشه.چیکار کنم؟!!!

دوست عزیز سلام

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد شروع رابطه جدید وجود داره، همین مساله‌ای هست که شما هم به خوبی بهش اشاره کردید؛ همه آدم‌ها گذشته‌ای دارن، بنابراین کند و کاو کردن در اون درست نیست مگر اینکه گذشته تاثیرش را روی رابطه فعلی بزاره. مثل مورد شما. به همین دلیل بهتون می‌گم ترستون کاملا درسته! در مورد این موضوع باهاشون صحبت کنید. اگر واقعا بهشون علاقه دارید، پیشنهاد بدید که برای درمان حتما به روان‌شناس مراجعه کنند و تا کاملا این موضوع حل نشده، رابطه‌ای با هم شروع نکنید. حتما حتما یادتون باشه، قبل از بسته شدن پرونده گذشته، شروع رابطه حتی به صورت معمولی اشتباهه! چون، ممکنه شما به ایشون علاقه‌مند‌تر بشید ولی ایشون هیچ تغییری نکنند.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/Why-Take-Time-and-Invest1.mp3Downloads-icon


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/How-does-this-course-help.mp3Downloads-icon

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که در عشق و عاشقی به بن بست خورده ایم و مجبور شده ایم بنا به دلایلی از کسی که عاشقش بودیم دل بکنیم ، این کار بسیار مشکل است اما این پایان راه نیست و نباید همه زندگی را تمام شده دانست، بلکه باید برای فصلی تازه از زندگی آماده شد و و دوباره به زندگی عادی برگشت. مسلما این کار راحت نیست ولی می توان با راهکارهایی که در نمناک ارائه می کنیم با یک نگاه واقع بینانه و بدون آسیب روانی زیاد زندگی جدیدی را آغاز کرد .

چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم

1.به جای فکر کردن به خاطرات زیبایی که با معشوق گذرانده اید کمی عاقلانه به رفتارهایش بیاندیشید . به رفتارهایی که خاطر شما را آزرده و به چهره واقعی مردی نگاه کنید که این همه سال شما را فریب داده است .2.واقع بین باشید و بپذیرید رابطه ای که بر اساس عشق واقعی ، صمیمیت، صداقت و تعهد نیست دیر یا زود فرو می ریزد بنابراین وسوسه نشوید و در برابر وسوسه بازگشتن مقاومت نمایید.

3.خود را جای زن و فرزند او قرار دهید آیا خوشتان می آید دیگری به فکر همسرتان باشد و شما تنها مالک قلب و وجود همسر خود نباشید .

4.مدام به فردی که عاشقش بودید فکر نکنید و برای فراموشی حقیقی او بیشتر به فکر خودتان باشید .

5.خودتان را باور داشته باشید . فکر نکنید فقط او مناسب شما بود و شما دیگر عاشق نمی شوید بلکه به این فکر کنید که مردان شایسته زیادی در سر راه ازدواج شما قرار خواهند گرفت.

6.خوشبین باشید و به این فکر کنید که الان مجرد هستید و باید با آدم های زیادی آشنا شوید . خوشبین بودن موجب می شود شما زودتر عشق از دست رفته تان را فراموش کنید.

7.به این نیاندیشید که چون جذاب و دوست داشتنی نبوده عشق قبلیتان رهایتان کرده است به این فکر کنید که این امر فرصت دوباره ای به شما می دهد تا فرد مورد نظر خود را بیابید فردی که همانقدر که شما دوستش دارید او نیز شما را دوست خواهد داشت.

8.مردی که به احساسات شما توجه نمی کند و نسبت به شما و رنج هایتان بی تفاوت و منفعل است، به هیچ عنوان شایسته عشق ورزی نیست. اگر عشق و احترام در یک رابطه باید متقابل باشند نتیجه ای جز سرخوردگی ندارد.

9.زمان هایتان را به تنهایی بگذرانید و همیشه برای پر کردن اوقاتتان به دیگران متوسل نشوید . از تنها بودن و مستقل شدنتان شاد باشید و بیاموزید بدون وابستگی به دیگران شاد باشید زیرا فرد زندگی آینده تان به شادی نیاز دارد.

10.هر چیزی که او به شما داده و مربوط به او است را جمع کنید و در جایی خارج از دید قرار دهید . این کار سبب می شود روحیه تان بهتر شود .

 

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

فراموش کردن عشق

عاشق شدن آسان است. شکستن قلب شما نیز آسان است. اما آیا می دانید قسمت سخت در این فرایند شکست و خارج شدن از عشق چیست؟ خلاص شدن از خاطراتی است که از آن شخص دوست دارید.

 

چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم

دلیل این است که خاطرات هرگز از بین نمی روند. پس از تشکیل آنها ، آنها در قلب شما باقی می مانند. آنها ممکن است توسط تجربیات جدید و احساسات هیجان انگیز رونویسی شوند، اما وقتی احساس دلتنگی می کنید می توانید به راحتی دوباره آنها را بیرون بیاورید. بله ، آنها می دانند که چگونه در قلب ، ذهن و روح شما بمانند.

 

در واقع ، خاطرات را نمی توان پاک کرد ، اما هنوز هم می توانید فراموش کنید. این به معنای خلاص شدن از شر خاطرات نیست ، بلکه از بین بردن احساسات ناشی از این یادآوری ها است. اما چطور چنین چیزی را انجام می دهید؟

 

 

راه های فراموش كردن عشق :

در اینجا 7 روش وجود دارد که به شما در فراموش کردن عشق کمک می کند و دردی را که از گذشته به وجود می آید را درمان کنید:

 

1. تغییر دیدگاه :

اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد. شما اوقات فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌اید و بخش مهمی از قلبتان را به او داده‌اید. حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید، دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی‌اش را ببینید. اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی برای شما به حساب نمی‌آید. 

 

2. ایجاد تجربیات جدید و معنی دار:

این ممکن است سخت ترین کار باشد ، اما در واقع ساده تر از حد انتظار است. در واقع ، بازدید از اماکن یا انجام فعالیتهایی که شما و شخص قبلی انجام داده اید ، می تواند وحشتناک باشد. با این حال ، هنگامی که شما دو نفر از هم جدا شدید ، پایان جهان نیست.

و این چیزها (آنهایی که قبلاً آنها را به اشتراک می گذاشتید) هنوز وجود دارد.

 

از این رو ، شما نمی توانید همیشه از آنها دوری کنید زیرا آنها گذشته ها را به شما یادآوری می کنند. شما فقط می توانید خود را از سرگرمی و هیجانی که این کارها ارائه می دهند محروم کنید اگر سعی کنید دوباره آنها را تجربه کنید. در عوض ،لذت آنها را با افرادی که بیشتر برای شما مهم هستند تجربه کنید.

 

با خانواده و دوستان خود از این مناطق به یاد ماندنی بازدید کنید. با هم عکس بگیرید ،  وعده های غذایی بخورید و از فعالیت های خود لذت ببرید. به این ترتیب ، هنگامی که شما به عقب نگاه می کنید ، فقط اوقات خوب را به خاطر می آورید ، نه آنهایی که خاطرات تلخ را به یاد شما می آورند.

  

راه هاي فراموش كردن عشق

 

3. بیرون بروید :

راه دیگر فراموش کردن شخصی که دوستش دارید بیرون رفتن است. کفش ورزشی خود را بپوشید و حتی در اطراف محله خود شروع به راه رفتن کنید. این به این دلیل است که هر چه بیشتر در خانه بمانید. وقت بیشتری را صرف فکر کردن به گذشته ای می کنید که هرگز بر نمی گردد.

 

راه رفتن را شروع کنید. از دیدنی ها ، فروشگاهها ، خیابان های شلوغ و لبخند زدن به افرادی که در طول مسیر با آنها ملاقات می کنید لذت ببرید. برای مدتی، شخصی  که قلب شما را شکسته فراموش خواهید کرد. هر چه بیشتر ذهن شما از این برخوردهای ساده پر شود ، آن خاطراتی که می خواهید فراموش کنید را زودتر فراموش می کنید. 

 

4. در مورد خاطرات خود صحبت کنید:

مردم غالباً در مورد چیزهایی که به خاطر می آورند می نویسند ، تا بتوانند آنها را حفظ کنند. در همین حال ، اگر می خواهید فراموش کنید ، بهتر است که در مورد آنها ننویسید. در عوض ، در مورد چیزهایی که به خاطر می آورید صحبت کنید.

 

دلیل این است که بر خلاف نوشتن در جایی که می توانید صفحات را مرور کنید ، صحبت کردن در مورد خاطرات خود با صدای بلند ضبط نمی شود. هرچه بیشتر درباره این یادآوری ها به صورت کلامی بحث کنید ، کمتر احساساتی می شوید، این کار را تا زمانی انجام دهید که دیگر نتوانید همه چیز را به یاد بیاورید. 

دلیلش این است که وقتی ذات خاطرات از بین رفته باشد ، تمام یادآوری دیگر برای شما مهم نیست.

 

5. چیزهایی را که به شما داده است دور بیندازید:

در اطراف اتاق خود یک نگاه بیندازید و هر چیزی را که به شما داده است پیدا کنید و آن را بیرون بریزید حتی رسیدهای نخستین فیلمی که با هم دیده اید ، آن را بیرون بیاورید و دور بریزید! روابط به پایان رسیده است بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که به چیزهایی بچسبد که تنها یادآوری گذشته باشد. اگرچه انجام این کار سخت و حتی غیرممکن است ، اما باید این کار را انجام دهید. شما باید یاد بگیرید که چگونه چیزها را رها کنید زیرا گاهی اوقات در طولانی مدت حتی اگر در ابتدا کمی صدمه دیده باشد برای شما بهتر است. 

 

چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم

6. تمام تصاویر او را حذف کنید:

بعد از دور ریختن همه هدایای او در سطل زباله ، تلفن خود را باز کنید و به گالری تلفن خود بروید و تصاویر او را پاک کنید. این ممکن است وسوسه انگیز باشد که آنها را نگه دارید اما در طی فرایند فقط به خودتان آسیب می رسانید. اگر هنوز چیزی وجود داشته باشد که شما را در اتاق ، تلفن و یا حتی ذهنتان به شما یادآوری کند ، قادر به ادامه حرکت نخواهید بود.

 

7. خود را در اتاق حبس نکنید:

تنهایی قاتل است، بنابراین لطفا خود را در اتاق حبس نکنید. پنجره های خود را باز کنید و به بیرون نگاه خوبی بیندازید. جهان بدون تو پیش می رود ، بنابراین نباید از آن عقب بمانید! تا آخر عمرتان نمی توانید در اتاقتان بمانید. یک حمام گرم طولانی بگیرید، به همان اندازه که نیاز دارید ، راحت ترین لباس خود را بپوشید و سپس به بیرون بروید. شما نمی دانید کجا بروید؟ این بهترین قسمت است! چرا از آن فروشگاهی شروع نمی کنید که همیشه دوست داشتید به آن بروید؟

 

گردآوری:بخش روانشناسی بیتوته 

 

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


دیگه لازم نیست از دندانپزشکی بترسید؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

در شرایط سخت و بحرانی باید خودتان را پیدا کنید و با نگاه به آینده از موقعیت سخت فعلی رها شوید، شکست عشقی یکی از شرایط سختی است که میتواند زندگی شما را نابود سازد پس سعی کنید هرچه سریعتر راهی برای فراموش کردن آن بیابید.

اینکه فکر کنیم پایان هر ارتباطی به معنای بروز احساسات شدید و خشن است کاملا طرز فکر نادرستی است. راحت ترین روش برای غلبه کردن بر شکست عشقی از طریق فرآیندی زمانبر ایجاد می شود و برای رسیدن به چنین شرایطی باید کمی تلاش کنید.

پایان دادن به یک رابطه عاشقانه کار اسانی نیست. هیچ وقت نمی توانیم احساسی که نسبت به یک فرد داریم را یک شبه فراموش کنیم و او را برای همیشه از زندگی خود پاک نماییم.

همانند هر موقعیت دشواری که در زندگی رخ می دهد، پایان دادن به یک رابطه نیازمند پذیرش شرایط موجود و دست و پنجه نرم کردن با آن است. در این مقاله سعی می کنیم روش هایی را بیان کنیم که به شما کمک می کند رابطه قدیمی خود را کنار بگذارید و برای یک رابطه جدید و سالم خود را آماده کنید.چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم

ناراحتی و غمگین بودن بخش طبیعی این فرایند است اما سرزنش کردن خودتان برای اتفاقاتی که روی داده چیزی را عوض نمی کند. خود را از تجزیه و تحلیل های سنگین رها کنید و به فکر آینده باشید.

بعد از پایان دادن به یک رابطه بیشتر زنان خود را تجزیه و تحلیل می کنند و در نهایت به این نتیجه می رسند که خودشان مقصر چنین شرایطی هستند و حتما راهی را اشتباه رفته اند. بله ممکن است در این شرایط شما هم مقصر باشید و کاری را نادرست انجام داده باشید.

ممکن است قبلا مشکلی ایجاد کرده باشید اما به خاطر داشته باشید که هیچ کس کامل و بی عیب و نقص نیست و هر کس عیب های خاص خود را دارد.

شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید. تجزیه و تحلیلی که به نقد شدید خودتان منجر شود راه به جایی نخواهد برد. به جای اینکار، سعی کنید بر روی مسائل و اتفاقات خوب زندگی تمرکز کنید. دوستان خوب، شغل جذاب، سرگرمی های خوب و سازنده و خانواده خوبی که در کنارتان دارید.

زمانی که احساس کردید نیاز به تجزیه و تحلیل خودتان دارید کار را متوقف کنید و به این فکر کنید که شما در زندگی خودتان رویدادهای خوبی داشته اید و برای همه این رویدادها و اتفاقات خوب خدا را شکرگزار باشید. در این شرایط لازم نیست احساسات خود را انکار کنید بلکه از این احساسات برای رشد و پرورش خود استفاده نمایید.

چگونه شکست عشقی را از یاد ببریم؟

ممکن است به این فکر کنید که پایان دادن به چنین رابطه عاشقانه ای، بزرگ ترین اشتباهی است که در زندگی تان مرتکب شده اید. احساس می کنید اگر چنین کاری انجام نمی دادید قطعا چنین زجر و ناراحتی را متحمل نمی شدید. به خاطر داشته باشید که چنین طرز فکری، طرز فکر خلاقانه و پرباری نیست و نمی تواند مزیتی برایتان داشته باشد.

به جای داشتن چنین طرز فکرهایی به خودتان یادآوری کنید که انسان هستید و ممکن است هر اشتباهی را در زندگی خود مرتکب شوید. شما نیز همانند هر انسان دیگری احتمال اشتباه کردن دارید. به خودتان توضیح دهید که باید از اشتباهات موجود درس بگیرید و از طریق این یادگیری زندگی جذاب و زیبایی برای خود بسازید.

اگر می خواهید در اینده دوباره عاشق شوید باید خودتان و اشتباهاتی که مرتکب شده اید را ببخشید.

برای رسیدن به چنین شرایطی به زمان نیاز دارید پس اگر نتوانستید در عرض یکی دو روز خودتان را به خاطر اتفاقات رخ داده ببخشید، نباید زیاد نگران شوید و خودتان را سرزنش کنید. به خودتان زمان بدهید. خودتان را دوست داشته باشید. تنها در این شرایط است که می توانید برای یک عشق جدید آماده شوید.

زمانی که به گذشته بر می گردید و می بینید برای یک رابطه ناسالم دو سال زمان گذاشته اید ناراحت می شوید و با خودتان می گویید این رابطه چیزی جز اتلاف زمان نبوده است.

اما سوال اینجاست که آیا چنین طرز فکری می تواند درست باشد؟ در آن دو سالی که با فرد مورد نظر رابطه داشتید قطعا لحظات زیبایی را در کنار هم رقم زده اید. قطعا چیزهای جدیدی در مورد خودتان کشف کرده اید و در مورد سایر افراد و دنیای اطرافتان اطلاعات بیشتری کسب نموده اید.

حتما از لحظات سخت و دشوار زندگی به عنوان یک فرد کامل تر و بهتر بیرون آمده اید. می توانید بگویید همه این ها اتلاف زمان بوده است؟ سعی کنید دیدگاه خود را عوض کنید و با دیدگاه مثبت به رویدادهای زندگی نگاه کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ اتلاف زمانی رخ نداده است.

ممکن است در هر حال حاضر ندانید که در کل این بازه زمانی چه درس هایی یاد گرفته اید اما با گذشت زمان متوجه این موضوع خواهید شد.

فراموش کردن شکست عشقی

روانشناسان بر این باورند که تقریبا 20 درصد افراد از ناراحتی و غمگین بودن پیچیده رنج می برند. این یک احساس مداوم و پایدار است که فرد ممکن است با آن دست و پنجه نرم کند.

مشکل اینجاست که این مورد یک رخداد بیولوژیکی است و دوست داشتن یک مرد ممکن است به خاطر ترکیبات شیمیایی رخ دهد که در مغز تولید می شود. این موضوع منجر به اتفاقات متعددی در زندگی می شود. در این شرایط ما تنها چیزی را از رابطه به خاطر می آوریم که خودمان ایجاد کرده ایم. ما رابطه خود را همانند یک رابطه ایده آل می بینیم.

واقعیت ممکن است کمی متفاوت از چنین طرز فکری باشد. نه شما کامل هستید و نه رابطه تان کامل بوده است. لحظات خوب را به خاطر داشته باشید و به لحظات بد هم فکر کنید. مهم نیست درک این واقعیت چقدر برایتان دشوار باشد.

افرادی هستند که نمی توانند تنها باشند و به همین خاطر از رابطه ای به رابطه دیگر می روند. اینگونه افراد زمانی که از یک رابطه جدا می شوند بلافاصله به سراغ رابطه دیگری می روند. نیازی به توضیح نیست که این رفتار می تواند یک رفتار خطرناک باشد.

در چنین شرایطی تنها اتفاقی که روی می دهد دور شدن شما از خودتان است. دانستن و پذیرفتن خودتان یکی از پیش نیازهای ضروری برای داشتن یک رابطه خوب، سالم و سازنده است.

به همین خاطر توصیه می شود بعد از قطع کردن رابطه خود با فردی که دوستش داشتید، به خودتان زمان کافی اختصاص دهید و با خود ارتباط برقرار نمایید.

زمانی که اینکار را انجام می دهید برای رابطه سالمی که می تواند دوام بیشتری داشته باشد آماده خواهید شد.

یکی از جنبه های اندوه جدایی، قدرت تغییر زندگی ِ از دست رفته است.

چند سال پس از طوفان کاترینا، اولیور بلانک، هنرمند، طراح و موسیقیدان، در نیواورلئان زندگی می کرد. در محله بی واتر، جایی که هنوز بقایایی از ویرانی طوفان باقی مانده بود، بلانک به خاطر می آورد که در کنار یک دیوار قدم زده و نوشته ای را بر روی دیوار دیده است. بر روی دیوار با خطی زیبا نوشته شده بود “به کسی که رفته است، چه می گویی؟” او این جمله را در دفترچه اش یادداشت کرد.

در سال 2014 بلانک به همراه Sarah Urist Green یک پروژه هنری تعاملی را ایجاد کرد. با یادآوری عباراتی که او روی دیوار دید، یک ایده به ذهنش خطور کرد. اینکه مردم تماس بگیرند و به این سوال جواب بدهند. “به کسی که رفته چه می خواهید بگویید؟”

بلانک انتظار دریافت صدها پیام را داشت اما از سراسر جهان هزاران پیام دریافت کرد. با شنیدن پیام های عاطفی مخاطبان، بلانک برای به اشتراک گذاشتن داستان های بیشترشان احساس مسئولیت کرد.

در ماه می، او پروژه هنری را به یک پادکست (یک تکنولوژی جدید مانند برنامه ‌ای راديويی) تبدیل کرد، “کسی که رفته” و حتی برای همراهی هر قسمت موسیقی را ساخته بود.

در حالی که تماس گیرندگان پیام‌ های احساسی در مورد انواع مختلف از دست دادن را بیان می کردند، غم اغلب آن‌ ها را در حین مبارزه با نحوه خداحافظی با یک عشق گم‌ شده فرا گرفته بود.

یکی از پیام ها به این صورت بود: “تو کسی بودی که دیگر رفته… مرد بی ‌عیب و نقص من… و یک نفر باید بقیه عمرش را صرف نگاه کردن به چهره زیبای تو کند و این یک نفر من نخواهم بود.”

رفتن به واسطه یک جدایی و تمام شدن رابطه، می تواند دردناک باشد.

همانند آسیب های دیگر، مانند مرگ یکی از عزیزان، جدایی و تمام شدن رابطه می‌ تواند موجب اندوه شدید و ماندگار شود.

اما چگونه ما برای این زیان ‌ها سوگواری می‌ کنیم، به خصوص زمانی که فرد ممکن است هنوز در رسانه‌ های اجتماعی حضور داشته باشد یا با دوستان یا همکاران خود ارتباط داشته باشد؟

قبل از هر قسمت از پادکست، بلانک به این سوالات وجودی می پردازد. در قسمت دوم، او در مورد معنای وداع صحبت می‌ کند و می‌ گوید: ” تنها چیزی که تا به همیشه داریم خاطرات زمان با هم بودنمان است.” سپس اندوهش را با به اشتراک گذاری در مورد کسی که خیلی دوستش داشته و حالا رفته است، بازتاب می دهد.

سایت Healthline با بلانک نشستی داشت و از او سوال کرد که چگونه پادکست به روند اندوه تماس گیرندگان کمک می ‌کند.چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم

همانند مرگ، ما می توانیم ماه ها، حتی سال ها، غم و اندوه آن جدایی را با خود به دوش بکشیم.

در قسمت سوم پادکست شریک احساسی من از من جدا شده است. کار روی پادکست ، تجربه آنچه را که من در حال انجام آن بودم را افزایش داد. من از دست دادنی عمیق را احساس کردم. آنچه به من کمک کرد ، شنیدن پیام ‌هایی بود که تماس گیرندگان فرستاده بودند. این به من یادآوری کرد که دیگران چیزی شبیه به آن را تجربه کرده اند.

وقتی مردم درباره یک جدایی حرف می ‌زنند، اغلب از همان زبان حرف زدن هنگام مرگ یک فرد، استفاده می ‌کنند. من فکر می ‌کنم این به این دلیل است که ما طیف نسبتا محدودی از کلمات را برای ارتباط در زمان از دست دادن فردی داریم. اما این پادکست ها نشان می دهد که حتی اگر افراد در هنگام جدایی عمیقا ناراحت باشد و احساس شکست کرده باشند، زنده مانده اند.

پیام یکی دیگر از مخاطبان به این صورت بود: هر شب تو در خواب من هستی و این جاییست که هرگز نمی خواهم بیدار شوم.

اغلب با جدایی و هنگامی که کسی می میرد، ما به دنبال بستن آن هستیم، چرا که با سوگ ناراحت هستیم. به این ترتیب از دست دادن ها شبیه همدیگرند.

ما در حال از دست دادن کسی هستیم که جای مهمی در زندگی ما داشته است. ما دیگر صبح ها که بلند شویم چهره آن شخص را در کنارمان نمی بینیم. ما دیگر نمی توانیم با او در لحظاتی از یک روز شلوغ صحبت کنیم.

سالگرد یک مفهوم جدید را به خود می ‌گیرد و ممکن است دیگر هرگز به مکان هایی که قبلا با او رفته اید، نروید. اما با جدایی، رنج و عذاب می ‌تواند به شکلی خاص بزرگ شود، چون شما می‌ دانید که آن شخص هنوز یک جایی آن بیرون است. و می توانیم بر روی این موضوع متمرکز شویم که عشق از دست رفته ما چگونه اکنون بدون ما زندگی می کند.

یکی دیگر از مخاطبان گفته بود: “تو اولین و تنها کسی هستی که باهات رابطه عاشقانه داشتم، و می ‌ترسم دیگر هرگز چنین احساسی را تجربه نکنم. مهم نیست چقدر سعی می‌ کنم، من نمی ‌توانم تو را از یاد ببرم”

یک متخصص درمانگر یک بار به من توصیه کرد که رسانه های اجتماعی فردی که از او جدا شده ام را چک نکنم.

حتی زمانی که یک رابطه پایان می ‌یابد، چه یک دوستی دور باشد و چه یک مشارکت نزدیک، جای پای دیجیتالی باقی می ‌ماند. دورادور او را در دنیای مجازی دنبال می کنیم. با این حال، تنها یک نگاه مختصر از زندگی آن ‌ها را می‌ بینیم. از آن نگاه اجمالی ما فانتزی های ذهنمی مان را می بافیم و باور داریم که روایات ما درست هستند.

پیام یکی دیگر از مخاطبان به این صورت بوده است: “یک سال است که رفته ای و من نمی‌ توانم خودم را با کسی دیگر ببینم. من معتقدم که عشق یه بار در طول زندگی اتفاق می‌ افتد و وقتی که تمام شود، به معنای واقعی تمام شده است. می‌ خواهم از تو متنفر باشم که این کار را با من انجام داده ای، اما نمی‌ توانم.”

“کسی که رفته” می‌ تواند نوعی تخلیه هیجانی برای گویندگان و شنوندگان باشد. هنگامی که افراد با این شماره تماس می گیرند، اغلب یک نوع اشتراک گذاری رایگان و مستقیم است. کسانی که تماس می گیرند تمایل دارند خطاب به کسی که رفته صحبت کنند. یک مکالمه خام، صادق و احساساتی ! من معتقدم که احساس رهایی و تسکین پس از پایان تماس به افراد دست می دهد.

مردم به من می گویند که با هر قسمت پادکست اشک می ریزند. برخی دیگر آثار هنری و شعر را به عنوان یک واکنش تولید می‌ کنند.

خيلي سخت فراموش كردن عشقت

شکست عشقی بسیاردردناکه… ولی اگر خودآدم به معنای واقعی سعی درفراموش کردن طرف داشته باشه،میشه در دراز مدت تغییراتی رو مشاهده کرد….. فقط یه توصیه…!!! به هیچ وجه بعداز شکست عشقی بلافاصله وارد رابطه ی جدیدی نشوید…. این ارتباط میتونه برای شما و شخص تازه وارد بسیارخطرناک باشه!!!!! بهتره به خودتون زمان کافی بدید و از رفتارهای گذشته درس بگیرید….. با ناراحتی و غم هم کناربیایید …چون حالت غمگین جزو موارد طبیعی این موضوع است…

اخه با این حرفا ما شکست عشقی فراموش میکنیم؟ما طاقت نداریم حرف بزنیم انقدر تشنه یه دلخوشی ایم بعد با این حرفا باید این شکسته عشقیو فراموش کنی نه اقا سعیم کنی نمیشه

ببخشید من چند ماه قبل شکست عشقی خوردم والان اصلا نمیتونم این شکست رو تحمل کنم نمیتونم به خودم امیدوارباشم پیش چشم همه خودمو شاد نشون میدو ولی اصلا شاد نیستم میشه کمکم کنید؟؟؟؟؟؟؟؟/

فقط اشک بریز

سلام عزیز دلم هیچ راهی واسه فراموش کردن عشق وجود نداره منو تو نمیتوانیم عشقمون فراموش کنیم چون هنوز دوسش داریم

من برات دعا میکنم که فقط خدا بهمون صبر بده تو هم قول بده برام دعا کنی.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم ؟ این یکی از سوالاتی است که افراد پس از اتمام یک رابطه مکررا با آن رو به رو می شوند. در بسیاری از مواقع افراد به طور منطقی می دانند که باید رابطه خود را تمام کنند و نمی توانند در کنار هم عشق سالمی را تجربه کنند. با این حال از نظر احساسی هم چنان درگیر رابطه خود هستند و نمی توانند شریک عاطفی خود را فراموش کنند. اگر شما نیز در چنین شرایطی قرار گرفته اید، ما در ادامه به راهکارهایی اشاره کرده ایم که مطالعه آن می تواند برای شما سودمند باشد. هم چنین توصیه می کنیم مقاله ما با عنوان عشق اشتباه را نیز مطالعه نمایید.

فراموش کردن به معنای از یاد بردن کامل شاید هرگز در واقعیت اتفاق نیفتد. اما آنچه اهمیت دارد این است که با پایان یک رابطه بتوانید این مسئله را راحت تر بپذیرید و دائما در فکر شخص قبلی نباشید. برای اینکه بتوانید به این امر دست پیدا کنید، رعایت نکات زیر می توانند کمک کننده باشند. اگر هیچ رابطه ای با محبوب خود نداشتید برای فراموش کردن بهتر است مقاله عشق یک طرفه را مطالعه کنید.

خیلی اوقات با از دست رفتن رابطه عاطفی احساس می کنید که زندگی تان دیگر معنایی ندارد. چرا که تمام معنا و اهداف زندگی خود را حول محور رابطه عاطفی در نظر گرفته بودید. در این شرایط تمام شدن رابطه می تواند منجر به احساس پوچی و سردرگمی شود. شاید دائما به روزهای گذشته فکر کنید و نتوانید آینده را بدون شریک سابق خود تصور کنید. برای رهایی از این بحران باید زندگی خود را از نو بیافرینید. تلاش کنید تا با خودآگاهی بیشتر، علائق تان را پیدا کنید و در فعالیت هایی که برای شما معنادار است درگیر شوید. از جمله این فعالیت ها می توان به فعالیت های هنری، ورزشی و اجتماعی اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهارت خودآگاهی کلیک کنید. چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم

گاهی زخم های عاطفی عمیق تر از چیزی هستند که ما تصور می کنیم. زمینه های فطری، تربیتی و شخصیتی هر یک از ما را در برابر تجربیات عاطفی آسیب پذیر می کنند. چنانچه در حال خروج از یک رابطه هستید و توان رویارویی با فقدان را در خود نمی بینید بهتر است این مسیر را به تنهایی سپری نکنید. از آن جا که تا مدتی آمادگی ذهنی و روانی برای ورود به روابط جدید را ندارید بهتر است از مشاوره روانشناسی راهنمایی بگیرید.

روانشناس بدون قضاوت به شما گوش می سپارد و با پیش رو نهادن چشم اندازهای جدید شما را برای عبور از این مرحله آماده می کند. در واقع درمانگر نه تنها  کمک می کند تا بحران فعلی را پشت سر بگذارید بلکه با ارائه آموزش های مناسب در مورد عشق و روابط سالم، شما را برای ساختن رابطه عاطفی در آینده آماده می کنید. برای آگاهی از روانشناسی عشق کلیک کنید. 

گاهی افکار منفی نسبت به رویدادی مثل اتمام یک رابطه، آنقدر زیاد است که آشوب درونی شما را چندین برابر می کند. برای این که در چرخه منفی نشخوارهای ذهنی نیفتید، بهتر است هیجانات و افکاری که از سرتان می گذرد را در دفترچه ای بنویسید. عینی کردن مسائل ذهنی امکان رو در رو شدن و کنار آمدن با آن ها را آسان تر می کند. 

تغییر فضا مثل جا به جایی از یک مکان به مکان دیگر و از یک موقعیت به یک موقعیت دیگر در تغییر فضاهای درون ذهنی هم موثر است. تجربه سفر به معنی نوعی عبور و تغییر برای فرد است.

معاشرت با دوستان به خصوص دوستان هم فکر و شاد برای مدتی شما را از افکار منفی تکرار شونده ذهنی جدا می کنند. از طرف دیگر گرفتن توجه و حمایت از جانب آن ها بخشی از نیاز ناکام مانده شما را در رابطه تمام شده جبران می کند.

هر کتابی منظری جدید برای زیستن است. تجربه ای جدید که می تواند معنای جدیدی هم برای زندگی هر خواننده داشته باشد. کتاب های بسیاری وجوددارند که در زمینه فقدان عاطفی وکنار آمدن با جدایی عاطفی بهشما کمک می کنند. 

برخی از سر کنجکاوی و برخی به دلیل این که نشانی از ضعف نباشد دیگری را علی رغم اتمام رابطه در فایل های گوشی خود حذف نمی کنند. شاید این یک مکانیسم دفاعی برای تحمل فقدان باشد، اما واقعیت این است که  همین امر باعث وسواس ذهنی برای چک کردن برنامه ها و عملکردهای فرد در فضای مجازی می شود و به تنش بیشتر می انجامد. 

تحقیقات نشان می دهد توانایی بخشش در رسیدن به آرامش روانی و پذیرش رویدادهای گذشته نقش بسیارموثری دارد. در واقع کینه باعث می شود تا مدت زیادی در بند ذهنی همان رابطه قدیمی بمانید. بخشش به معنای نادیده گرفت صدمات روحی که دیده اید نیست بلکه به معنای رها کردن احساسات منفی و کینه ای است که بیش از هرکس خودتان را می آزارد. هم چنین برای ترمیم احساساتتان در این زمینه بپذیرید که هر رابطه ای می تواند به هر علتی به اتمام برسد و این به معنی اتمام زندگی شما نیست. زمانی که به پذیرش این مسئله برسید، راحت تر گذشته را فراموش می کنید و به سمت آینده پیش رو حرکت خواهید کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه فراموش کردن رابطه قبلی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

فراموش کردن عشق از دست رفته چطور باید باشد؟ این سؤالی است که اکثر افرادی که رابطه‌شان به پایان رسیده از مشاوران می‌پرسند. اما جواب درست چیست؟ آیا راه‌حل‌های علمی و منطقی برای این قضیه وجود دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا با وجود شکست و بحران‌هایی که در رابطه عاشقانه تجربه کرده‌اید، بتوانید دوباره زندگی را از سر بگیرید و به عملکرد سابق خود بازگردید. پس برای دریافت سؤال‌های خود تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

شكست عشقی نوعی هیجان شدید است كه در صورتی كه درمان نشود می‌تواند به اختلالات روحی مزمنی بیانجامد. درمان شكست عشقی به معنای فراموش كردن آن نیست بلكه به معنای پذیرش موقعیت و بررسی موضوع به صورتی واقع بینانه و در فضای غیر احساسی است. در برخورد با شكست عشقی فرد انرژی روانی بسیاری كه برای ابراز عشق به زوج مورد نظر خود ذخیره كرده است را در خود نگه می‌دارد و به‌صورت اندوه و افسردگی شدید نشان می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله شکست عشقی مراجعه کنید. 

برای اینکه بتوانید از این فضا خارج شوید لازم است که به خود زمان بدهید و در مسیر پذیرش مشکل پیش آمده پیش بروید. توجه کنید که هرچقدر تلاش کنید از چیزهایی که یادآور معشوق است دوری کنید پذیرفتن این مسئله برای شما دشوارتر خواهد شد. در نتیجه تلاش کنید با این موضوع مواجه شوید و احساساتتان را سرکوب نکنید. 

البته این امر همیشه آسان نیست. برای مثال ممکن است احساس وابستگی شدید به شریک قبلی باعث شود که شما دائماً دستخوش هیجانات گوناگونی نظیر خشم، غم و اضطراب شوید. در این موقعیت رسیدن به پذیرش و حل منطقی اوضاع بسیار دشوار خواهد شد. به همین دلیل در این شرایط به شخصی نیاز دارید که با نگاهی عاری از قضاوت بتواند به شما کمک کند هیجاناتتان را مدیریت کنید و خودتان را برای فردای پیش رو آماده کنید. روانشناسان با برگزاری جلسات روان درمانی در این زمینه می‌توانند به شما کمک بسیاری نمایند. چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم

برای آگاهی بیشتر از جلسات روان درمانی کلیک کنید.

 

اکثر افراد پس از گذشت مدت زمانی در حدود 6 ماه پس از جدایی از شریک عاطفی خود کم کم به روال عادی زندگی برمی‌گردند. اما برخی دیگر هم چنان اندوه شدیدی را در خورد احساس می‌کنند و بیشتر زمان روزشان صرف مرور خاطرات خوشایند گذشته می‌شود. در این شرایط است که افراد از خود می‌پرسند چرا نمی‌توانم این مسئله را فراموش کنم و به زندگی برگردم. 

جواب این سؤال این است که میزان آسیب‌پذیری و ظرفیت روانی افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. به همین خاطر کسانی که آسیب‌پذیری بیشتری دارند در مواجهه به شکست عشقی ممکن است دچار مشکلات روحی دیگری شوند که آن‌ها را دائماً در معرض نشخوار فکری در مورد آینده قرار دهد. به همین خاطر اگر پس از تجربه شکست در رابطه عاطفی هیجانات بسیار شدیدی را تجربه می‌کنید و یا برای مدتی طولانی درگیر این موضوع هستید، بسیار ضروری است که برای درمان اقدام کنید تا هرچه زودتر سلامت روان خود را بازیابید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می‌کنیم مقاله ما با عنوان  درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن  را مطالعه نمایید.

 

درمان شكست عشقی و کلاً هر ضایعه عاطفی مانند مرگ عزیزان، اصولاً دارای ماهیت بلند مدت است. در این روش اساس كار بر عبور طبیعی انرژی هنگفت عاطفی ذخیره شده در فرد به‌صورت پایدار است.  رسیدن به توازن در احساسات و هیجانات به سرعت انجام نمی‌شود. به همین دلیل امكان درمان كوتاه مدت اصولاً دور از انتظار است. پس چگونه شکست عشقی را فراموش کنیم و از یاد ببریم؟ یکی از راه‌های پیش روی شما این است که جلسات درمانی خود را با روانشناس زودتر آغاز کنید و به طور منظمی به آن‌ها بپردازید. 

هدف مشاور، راهنمایی فرد به سمت رسیدن به یک ادراک مناسب از زندگی است؛ به گونه‌ای كه بتواند شكست را به عنوان بخشی از حیات خود قبول كند و از آن برای افزایش ظرفیت روانی خود و انجام یک انتخاب بهتر كمک بگیرد. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

در اینجا چند اصل برای درمان و فراموش کردن تدریجی شکست عشقی را به شرح زیر معرفی می‌کنیم:- از سركوب عواطف و احساسات خود در مواجه با شكست عشقی خودداری كنید.- شكست عشقی را به عنوان یك تجربه سخت قلمداد كرده و از آن برای انتخاب بهتر در آینده استفاده كنید.- بیاموزید كه رنج‌ها شما را برای زندگی بهتر آماده و قوی می‌کند.- فردی را كه شما را ترك گفته ببخشید و برای او هم به عنوان یك انسان شادی طلب كنید.- برای آنكه شما را ترك گفته نیز حق انتخاب قائل شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان شکست عشقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید. 

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم
چگونه عشق ناکام را فراموش کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *