چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده

 
helpkade
چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده
چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده

آیا از تابستان گذشته و هنوز تیوپ ضدآفتاب شما نیمه خالی روی میز آرایش است؟ از اینکه می توانید از آن در سال جاری استفاده کنید متعجب اید؟ صبر کنید! آیا مطمئن هستید که منقضی نشده است؟ اکثر ما مقصر هستیم ، چرا از کرم های ضد آفتابی که در کشو های مان مانده است ، استفاده می کنیم.

به نظر می رسد که این قطعا یک راه امن برای استفاده از ضد آفتاب نیست – زیرا محصول ممکن است اثر بخشی خود را از دست داده باشد. در این بخش از سلامت پوست نمناک در پاسخ به درخواست یکی از شما کاربران، ما همه چیزهایی را که لازم است درباره کرم ضد آفتاب برای محافظت از خودمان، بویژه تاریخ انقضای آن بدانیم را مورد بحث قرار داده ایم.

بله، میشود! درست همانطور که کرم ها، سرم ها، ماسک ها و دیگر محصولات مراقبت از پوست انقضای خود را از دست می دهند.تمام محصولات تاریخ انقضا دارند . با این حال، پیدا کردن تاریخ انقضا بر روی کرم های ضد آفتاب می تواند در حقیقت نیرنگ آمیز باشد.

شما می بینید که در هر نقطه از محصول تاریخ انقضاء چاپ شده است، اما در بعضی موارد، تاریخ انقضا اغلب آشکار نیست . به عنوان مثال، برخی از مارک ها ترجیح می دهند تاریخ انقضا را در کد چاپی ذکر کنند (مانند یک سری اعداد). اگر شما نمی توانید تاریخ انقضا را پیدا کنید ، چه کاری باید انجام دهید؟ چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده

در چنین مواردی، به یاد داشته باشید :

کرم های ضد آفتاب به مدت سه سال بعد از اینکه درِ ظرف را باز کردید، موثر هستند.این موضوع تنها زمانی رخ میدهد که یک برند تاریخ انقضا مشخص نکرده باشد، مقررات FDA کلیه کرم های ضد آفتاب را برای حداقل سه سال موثر میداند.

هنگامی که محصول منقضی می شود، مواد تشکیل دهنده اثر خود را از دست می دهند، آن ها نتیجه مشابه و حفاظتِ SPF را همانطور که قبل از تاریخ انقضاء انجام می دادند، نمی دهند.

با گذشت زمان ، مواد تشکیل دهنده در کرم های ضد آفتاب از بین می روند، و این ممکن است باعث واکنش های آلرژیک و تحریکی شود. علاوه بر این، هنگامی که کرم های ضد آفتاب منقضی میشوند، قارچ و باکتری ها در آن رشد می کنند و باعث عفونت های پوستی خواهند شد با این حال، نحوه نگهداری کرم ضد آفتاب یا لوسیون نیز بر اثربخشی آن تاثیر می گذارد.

معنی این گفته چیست ؟

این بدان معنی است که اگر کرم های ضد آفتاب را در مکان های گرم نگهداری کنید یا در معرض رطوبت قرار دهید، اجزای تشکیل دهنده آن ممکن است از بین بروند در نتیجه، کرم های ضد آفتاب حتی قبل از اینکه رسما منقضی شوند، کارایی خود را از دست میدهند.

مواد تشکیل دهنده هر محصول زیبایی و مراقبت از پوست، از جمله کرم های ضد آفتاب، با گذشت زمان کاهش می یابد. با این وجود، اگر کرم ضد آفتاب به درستی نگهداری نشود، فرایند تخریب می تواند سرعت یابد و زودتر اتفاق بفتد .

اما کرم های ضد آفتاب منقضی شده می توانند از بدون کرم ضد آفتاب بودن، بهتر باشد فقط اگر یک کرم ضد آفتاب معدنی و مواد تشکیل دهنده فعال آن فیزیکی ، مانند دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی داشته باشید که بهتر است .

مواد تشکیل دهنده کرم های ضد آفتاب معدنی به میزان بسیار کمتری نسبت به مواد تشکیل دهنده کرم های ضد آفتاب شیمیایی منقضی میشوند و این بدان معنی است که شما می توانید یک یا دو ماه بعد از تاریخ انقضا ، کرم ضد آفتاب خود را استفاده کنید، اما نه بیشتر از آن ؛ دوره اش را تمام کنید ، تیوپش را دور بیاندازید و یک کرم ضد آفتاب جدید تهیه کنید. 

اما زمانی که تاریخ انقضا پاک می شود یا به سختی قابل مشاهده است چه اتفاقی می افتد؟

چطور می توان گفت که آیا کرم ضد آفتاب هنوز خوب است یا خیر؟راه هایی برای پیدا کردن جواب وجود دارد. 

چگونه می توانم بگویم که کرم ضد آفتاب منقضی شده است؟

سازگاری و بافت کرم های ضد آفتاب گویای همه چیز در مورد وضعیتش است. با این وجود، چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید کرم ضدآفتاب شما منقضی شده است یا خیر. 

1. آیا تاریخ انقضا وجود دارد؟

می تواند بر روی دیواره ، درِ بطری یا هر جای دیگری باشد. اگر شما نمیتوانید آن را پیدا کنید، وب سایت نام تجاری را برای اطلاعات عمومی درباره تاریخ انقضای محصول بررسی کنید.

شما همچنین می توانید با خدمات مراقبت از مشتری همان برند تماس بگیرید و در مورد تاریخ انقضای محصول بپرسید، اگر هیچ چیزی در دسترس نیست، ماه و سالی که در آن شما کرم ضد آفتاب را خرید کرده اید یادداشت کنید. ضد آفتاب باید برای حداقل سه سال تاثیر گذار باشد. 

2. آیا بوی عجیبی دارد؟

شما بهترین قاضی این مسئله هستید. آن را ببویید، و اگر متوجه شده اید که آن عطر معمول را ندارد، احتمال دارد که کرم ضد آفتاب تان منقضی شده باشد، و باید جایگزین شود. در هر حال، اگر محصولات شما بوی غیر معمول دارد، آنها را کنار بگذارید. 

3. آیا بافتش تغییر کرده است؟

شما تاریخ انقضا را چک کرده اید و محصول شما بوی خوبی دارد. آیا فکر می کنید که کافی است؟نه هنوز! مقدار کمی از محصول را بر روی دست خود بریزید و با مالش آن را بررسی کنید.

آیا حالت آبکی دارد؟ آیا شروع به جدا شدن میکند؟ اگر بله، دیگر برای پوستتان مناسب نیست.هر گونه تغییر در قوام کرم های ضد آفتاب باید جدی گرفته شود.همچنین، استفاده از یک کرم ضد آفتاب منقضی شده ، ممکن است که باعث مشکلات جدی پوستی شود .

کرم های ضد آفتاب شیمیایی حاوی مواد تشکیل دهنده ای مانند اووبنزون، هوموسالات و اکسی بنزن هستند که پس از اتمام تاریخ انقضایشان شروع به اکسیداسیون می کنند.

در نتیجه، چنین کرم های ضد آفتابی به درستی روی پوست شما پخش نمی شود.

این باعث :

هرچند کرم های ضد آفتاب معدنی اکسید نمی شوند، اما مواد کاهش دهنده شان کمتر موثر هستند و ممکن است باعث مشکلات پوست شوند. اما، گاهی اوقات، کرم های ضد آفتاب حتی قبل از تاریخ انقضا نیز ممکن است خراب شوند.

در چنین مواردی، این کار به اندازه ای که باید، موثر نبوده است.برخی از عوامل وجود دارند که می توانند منجر به منقضی شدن، حتی قبل از تاریخ انقضای آن شوند.

کرم ضد آفتاب شما خیلی زیاد مقاوم است ،اما این بدان معنا نیست که نباید در مورد نحوه نگهداری آن مراقب باشید. در حالی که از کرم های ضد آفتاب خود محافظت می کنید، مواردی را باید مورد توجه قرار دهیددر ادامه مقاله آورده شده است:

اجتناب از قرار دادن تیوپ ضد آفتاب خود در نور مستقیم خورشید.

این که آیا شما آن را در پنجره عقب ماشین خود و یا در نزدیکی پنجره خانه خود، که در معرض نور مستقیم خورشید است، قرار دهید، در هر دو سناریو، فرمول های ضد آفتاب خود را کاهش خواهید داد. 

آن را در یک جای سرد نگه داری کنید ؛ از “منطقه سرد”، منظورم یخچال نیست. آن را در ناحیه ای دور از نور مستقیم خورشید نگه داری کنید.،کرم های ضد آفتاب نمی توانند دمای بالاتر از 77 درجه فارنهایت (25 درجه سانتیگراد) را تحمل کنند. 

آن را در یک محل خشک نگهداری کنید.

از مناطقی، مانند نزدیکی حمام یا سینک آشپزخانه دوری کنید، رطوبت می تواند فرمول های محافظ ضد پیری را ناپایدار کند و آن را به زمینه های پرورش باکتری ها و قارچ ها تبدیل کند. چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده

به یاد داشته باشید – هر زمان که شک دارید، دریغ نکنید که کرم های ضد آفتاب خود را جایگزین کنید بنابراین، دفعه بعد قبل از اینکه بیرون بروید ، فراموش نکنید بررسی کنید که آیا کرم ضد آفتاب شما موثر است یا خیر. 

 

استفاده از کرم های ضد آفتاب خراب و فاسد شده که تاریخ انقضای آن گذشته است، باعث آفتاب سوختگی، جوش و آکنه ی صورت می شود. بنابراین اولین اقدام جهت استفاده از کرم ضد آفتاب، چک کردن تاریخ انقضای آن است تا بدانید کرمی که استفاده می کنید تاثیری دارد یا نه.

حتی اگر کرم ضد آفتاب باز نشده و کاملاً هم بسته بندی شده باشد، بعد از سه سال تاریخ انقضای آن تمام شده و خراب می شود. استفاده از این کرم خطر ابتلا به بیماری های پوستی را بسیار افزایش می دهد. جالب است بدانید که گرما و نور خورشید می تواند تاثیر کرم ضد آفتابی که حتی تاریخ انقضای آن هم تمام نشده باشد را نیز کاهش دهد. به همین دلیل توصیه می شود اگر تاریخ انقضای کرم هم نگذشته، بعد از یک سال آن را دور بیندازید.

رامان مادان متخصص پوست در بیمارستان هانتینگتون می گوید: نباید از کرم های تاریخ گذشته استفاده کرد، زیرا دیگر تاثیری ندارند یا تاثیرشان بسیار کم است. بنابراین کمتر از پوست محافظت کرده و آفتاب سوختگی اتفاق می افتد. در نتیجه خطر و ریسک سرطان پوست و آسیب های ناشی از نور خورشید و رادیکال های آزاد را افزایش می دهد.

اما این تنها چیز نگران کننده در مورد کرم های ضد آفتاب تاریخ گذشته نیست. قوطی های کرمی که قدیمی شده و هزاران بار باز و بسته شده اند نیز حاوی باکتری های بسیار بیشتری است که می تواند منجر به جوش و آکنه ی پوست شود.چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده

خوشبختانه یک راه آسان برای تشخیص مفید و موثر نبودن برخی کرم های ضد آفتاب وجود دارد:

اول از همه اینکه کرم هایی را تهیه کنید که حتماً تاریخ تولید و انقضا روی آن ها ثبت شده باشد و آن ها را فقط تا تاریخ انقضا مصرف کنید. معمولاً حداقل تاریخ انقضای هر کرم ضد آفتاب سه سال می باشد.

دوم تغییر رنگ و غلظت کرم ضد آفتاب است که نشانه ی بارزی از فاسد بودن و خراب شدن کرم است. با این حال تنها قاعده ی خوب برای زمان دور انداختن کرم های ضد آفتاب، بعد از گذشت یک سال از تاریخ باز شدن آن می باشد.

دکتر آرل می گوید کرم های ضد آفتاب شیمیایی بر اصل جذب و از هم پاشیدن اشعه ی UV کار کرده و می توانند در این فرآیند تغییرات شیمیایی بکنند. قرار گرفتن هر چیزی در معرض نور خورشید و گرما فرمول را در سطح ملکولی آن ماده تغییر می دهد. قطعاً نمونه ی آن را در اجسام مختلف دیده اید.

در مورد کرم هم همین طور است. کرم کهنه و تاریخ گذشته ممکن است اثراتی داشته باشد، اما SPF آن مانند یک کرم نو و تازه، قوی نیست. دقیقاً فلسفه ی هر دو ساعت یکبار کرم ضد آفتاب زدن نیز همین است. زیرا کرم بعد از مدتی اثر شیمیایی خود را از دست می دهد. کرم های ضد آفتابی که از دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی که موانعی فیزیکی هستند استفاده می کنند، ماندگارترند و تاثیر بیشتری دارند. اما واقعیت این است که این مواد در کرم های تاریخ گذشته وجود ندارند.

پس با پوستتان مهربان باشید. سعی کنید اغلب در سایه بمانید و از کلاه آفتابی و کرم های ضدآفتابی که از تاثیر آن ها مطمئن هستید استفاده کنید.

همچنین می توانید با مراجعه به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس با مزایا و معایب کرم مرطوب کننده رنگی آشنا شده و نحوه ساخت کرم سنجد وحشی برای درمان پوست چرب را فرا گیرید.

>>> مزایا و معایب کرم مرطوب کننده رنگی <<<

>>> نحوه ساخت کرم سنجد وحشی برای درمان پوست چرب <<<

فقط با آموزش و یادگیری می تونیم آینده رو بسازیم.

پس اگه مطلب مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت نظرات با دوستان خودتون در میون بذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

بدید من میام میبرم انگار اون حوون بیزبون چیکارتون داره…

من پدرم خیلی بهم غر میزنه مادرم اصلا پشتم نیست همش سر غذا سر…

سلام ببخشید میشه نمونه گل و گلدون تکمیل شده رو بزارید…

خیلی بد بود…

الکی نگو چه ربط داره به نظر من املاح درون اب تموم شده و اب ف…

آشنایی و ارتباط با فن تریکس | تبلیغات در فن تریکس | سلب مسئولیت

فن تریکس در شبکه های اجتماعی


https://fantricks.com/wp-content/uploads/2019/02/پادکست-فن-تریکس-پاکسازی-رادیاتور-بخاری-ماشین.mp3Downloads-icon

حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار را خریداری کنید، باز هم این ضد آفتاب همانند دیگر محصولات آرایشی بهداشتی، تاریخ انقضا دارد و پس از گذشت این تاریخ، اثر بخشی ضد آفتاب از بین می‌رود. به این ترتیب بهتر است در زمان خرید و استفاده به تاریخ انقضای ضد آفتاب حتماً توجه کنید. پس از خرید نیز روش‌هایی وجود دارد که به‌کمک آن‌ها می‌توان میزان اثربخشی SPF موجود در کرم های ضد آفتاب را تشخیص داد. به‌‌همین منظور در ادامه برای شما از روش تشخیص بهترین کرم ضد آفتاب و میزان اثربخشی آن اشاره خواهیم کرد.

ضد آفتاب نیز همانند کرم، سرم، ماسک و دیگر محصولات آرایشی بهداشتی، تاریخ انقضا دارد. به‌رغم اینکه تاریخ انقضای ضد آفتاب ها روی آن‌ها نوشته شده است، تشخیص اثربخشی دقیق آن‌ها کار ساده‌ای نیست و ترفند‌های خاص خودش را دارد. گاهی اوقات نیز ممکن است تاریخ انقضای ضد آفتابی که خریده‌اید پاک شود یا خوانا نباشد.

با این حساب قانون کلی استفاده از ضد آفتاب ها را در نظر داشته باشید که پس از باز کردن درِ یک ضد آفتاب، ترکیبات SPF این محصول به‌مدت ۳ سال اثربخشی دارند. این قانون را سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، نیز تأیید کرده و با خیال راحت می‌توانید به‌ آن اطمینان کنید. پس از به‌پایان‌رسیدن تاریخ انقضای ضد آفتاب ها، حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب را هم خریده‌ باشید، این کرم اثربخشی لازم را ندارد و SPF موجود در آن پوست شما را آن‌گونه که باید و شاید در برابر نور خورشید محافظت نمی‌کند.

ترکیبات حاضر در ضد آفتاب ها در اثر گذشت زمان، اثربخشی لازم را از دست می‌دهند و گاهی اوقات نیز استفاده از یک ضد آفتاب تاریخ گذشته، التهاب های پوستی و حساسیت را به دنبال دارد. امکان رشد باکتری نیز در ضد آفتاب های تاریخ مصرف گذشته وجود دارد و استفاده از چنین ضد آفتاب هایی پوست را در خطر بیماری‌های عفونی قرار می‌دهد.

از طرف دیگر شیوه نگهداری ضد آفتاب ها نیز تأثیر زیادی در اثربخشی و سلامت آن‌ها دارد و نگهداری یک ضد آفتاب در محیط گرم و نم‌دار، اثربخشی آن‌ را کاهش می‌دهد. ناگفته پیدا است که کیفیت ضد آفتابی که خریداری می‌کنید نیز تأثیر زیادی در ماندگاری آن دارد و به‌‌همین دلیل باید حتماً بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری نمایید.چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده

ضد آفتاب هایی که ترکیبات معدنی در آن‌ها استفاده شده و ترکیبات موجود در آن‌ها به‌صورت فیزیکی پوست را محافظت می‌کنند و دارای دی اکسید تیتانیوم (titanium dioxide) یا اکسید زینک (zinc oxide)، هستند، تاریخ انقضای دیرتری دارند و فرایند کاهش اثربخشی این ضد آفتا‌ب ها نسبت به ضد‌ آفتاب های شیمیایی کند‌تر صورت می‌گیرد. این به آن معناست که هنوز می توانید از ضد آفتاب معدنی خود برای یک یا دو ماه بعد از تمام‌شدن تاریخ انقضایش استفاده کنید؛ اما بیشتر از این نیست.

تراکم ترکیبات ضد آفتاب ها اطلاعات زیادی در خصوص میزان اثربخشی آن‌ها را مشخص می‌کند. بوی ضد آفتاب نیز حکایت از سالم بودن آن دارد. در نتیجه اگر از تاریخ انقضای ضد آفتاب خود اطلاعی ندارید، بهتر است درب محصول را باز کرده و ترکیبات آن را بو کنید، اگر رایحه این ضد آفتاب تغییر کرده بود، به‌احتمال زیاد تاریخ مصرف آن گذشته و باید ضد آفتابی جدید خریداری کنید. حتی اگر بوی ضد آفتاب تغییر نکرده بود، باز هم بهتر است تراکم ترکیبات آن را امتحان نمایید. برای این‌ کار کافی است مقداری از آن را روی دست خود بمالید، اگر کرم ضد آفتاب ترکیباتی شل و آب‌مانندی داشت، با یک ضد آفتاب خراب و تاریخ مصرف گذشته طرف هستید. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری کنید که دوام بیشتری داشته باشد.

ترکیبات شیمیایی مانند آووبنزون (avobenzone)، هوموسالات (homosalate) و اکسی بنزون (oxybenzone)، را در ضد آفتاب ها شاهد هستیم. این ترکیبات پس از به پایان رسیدن تاریخ مصرف یک ضد آفتاب، اکسید می‌شوند. در نتیجه ضد آفتاب به‌درستی پوست را پوشش نمی‌دهد و مصرف آن تأثیری در کاهش آثار مخرب نور خورشید ندارد. استفاده از چنین ضد آفتابی سوختگی های شدید، پیری‌ و حساسیت های پوستی را به دنبال دارد. از طرف دیگر ضد آفتاب های معدنی دارای ترکیبات شیمیایی نیستند و مواد این ضد آفتاب ها اکسیده نمی‌شوند، با این حساب می‌توان گفت ضد آفتاب های معدنی حتی پس از پایان تاریخ مصرف نیز اثربخشی بیشتری نسبت به ضد آفتاب های معمولی دارند.

برای حفظ اثربخشی بهترین کرم ضد آفتاب خود پیشنهاد می‌کنیم این محصول را در معرض نور مستقیم خورشید نگه ندارید و سعی کنید محیط نگهداری آن خشک و خنک باشد. به این ترتیب ضد آفتابی که خریده‌اید را روی داشبورد خودرو، پشت‌ پنجره، داخل حمام و مکان‌های تاریک که در آن‌ها شرایط رشد باکتری‌ها وجود دارد، قرار ندهید.

در مجموع پیشنها‌د می‌کنیم هنگام خرید بهترین کرم ضد آفتاب به تاریخ انقضای محصول دقت کنید و سلامت پوست خود را با ضد آفتاب های تاریخ مصرف گذشته به خطر نیاندازید. اگر هم به فکر خرید ضد آفتاب افتاده‌اید، بهتر است ابتدا با بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار آشنا شوید و سپس نگاهی به فروشگاه اینترنتی اُردمی بیاندازید و از میان طیف گسترده‌ی محصولات، بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری نمایید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تاکنون ضد آفتاب های مختلفی خریداری کرده‌اید و تجربه‌های جالبی از مدت‌ استفاده و نگهداری این محصولات دارید، در قسمت نظرات این تجربه‌ها را با ما و دیگر خواننده‌ها در میان بگذارید.

ثبت دیدگاه شما صرف نظر از پاسخگویی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی *

آدرس ایمیل *

وبسایت/وبلاگ

هنگامی که به دیدگاه من پاسخ داده شد، مرا از طریق ایمیل باخبر کن.

متن دیدگاه

You may use these HTML tags and attributes:



Special Price

‎59,000 تومان


Regular Price:

‎240,000 تومان


Special Price

‎69,000 تومان


Regular Price:

‎240,000 تومان


Special Price

‎99,000 تومان


Regular Price:

‎240,000 تومان


Special Price

‎247,000 تومان


Regular Price:

‎596,500 تومان


Special Price

‎243,800 تومان


Regular Price:

‎469,000 تومان

با اشتراک در خبرنامه اُردمی، از آخرین تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه، مقالات علمی در حوزه
زیبایی و
تندرستی و بسیاری مطالب دیگر مطلع شوید.

اُردمی، یک مرجع تخصصی در حوزه زیبایی و تندرستی است که می‌کوشد آگاهی و شناخت شما
را
نسبت به
کلیه نکات و ملاحظات مربوط به انتخاب، خرید و مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی افزایش
دهد؛ تا
بتوانید هر چه بیشتر تاثیر مطلوب آن‌ها را احساس کنید.
بیشتر بخوانید

۱۹ فروردین ۱۳۹۸


رکنا: با استفاده از این روش ها تشخیص دهید کرم ضد آفتاب فاسد است یا هنوز می توان از آن استفاده کرد.

 کرم ضد آفتابی که سال گذشته خریده‌اید را هنوز دارید و در حال استفاده از آن هستید؟ آیا برایتان سوال پیش آمده که آیا تاریخ انقضای این کرم گذشته یا نه؟ و آیا هنوز ضدآفتاب شما قدرت پوشش‌دهی پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید را دارد؟چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده

هر آنچه در مورد تاریخ انقضا و اثربخش بودن ضدآفتاب باید بدانید را ما در ادامه برایتان نوشته‌ایم.

آیا ضدآفتاب منقضی می‌شود؟

بله می‌شود. کرم‌ها، سرم‌ها و ماسک‌ها و دیگر محصولات مراقبت از پوست تاریخ تولید و تاریخ انقضا دارند و پس از پایان دوره، اثر خود را از دست خواهند داد.

بنابراین هنگام خرید حتما بسته‌بندی کرم را مورد بررسی قرار داده و تاریخ تولید و انقضای آن را چک کنید تا محصول کهنه خریداری نکنید و مطمئن شوید تا چند ماه آینده قابل استفاده است. البته بعضی از برندها تاریخ انقضای محصولات را در قالب بارکد درج می‌کنند، یعنی خریدار نمی‌تواند متوجه تاریخ دقیق شود. در چنین مواقعی چه باید کرد؟

یادتان باشد که کرم‌های ضدآفتاب تا سه سال پس از باز شدن در آنها قابل استفاده هستند.

از آنجا که برخی کارخانه‌ها تاریخ تولید و انقضا درج نمی‌کنند، سازمان غذا و داروی جهانی تولیدکننده‌ها را ملزم ساخته تا محصولات خود را به گونه‌ای بسازند که اثر بخشی آنها تا سه سال پیاپی ادامه داشته باشد.

این را به یاد داشته باشید که پس از تاریخ انقضا، شاید در ظاهر کرم‌ها سالم باشند اما دیگر تاثیری که باید بگذارند را از دست می‌دهند. SPF کرم ضدآفتاب پس از تاریخ انقضا خاصیت خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند پوست را در مقابل اشعه‌های یو وی محافظت کند. به این خاطر که مواد تشکیل دهنده کرم به تدریج شکسته می‌شوند و حتی ممکن است خارش یا حساسیت در پوست ایجاد کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که وقتی تاریخ مصرف کرم ضدآفتاب تمام می‌شود، میکروب‌ها و باکتری‌ها ممکن است در آن رشد کنند و استفاده از آن کرم سبب بروز عفونت در پوست خواهد شد.

نحوه نگهداری از کرم و لوسیون نیز در طول عمر آن و میزان اثرگذاری‌اش نقش مهمی دارد.

یعنی اگر کرم در جای گرم یا در مکانی که رطوبت زیادی دارد قرار دهید، مواد تشکیل دهنده آن از هم گسسته خواهند شد. نتیجه این اتفاق این است که ضدآفتاب دیگر اثری نخواهد داشت و قبل از تاریخ واقعی، اکسپایر (منقضی) می‌شود.

همه مواد تشکیل دهنده مواد آرایشی و بهداشتی به مرور زمان اثر و خاصیت خود را از دست می‌دهند. اما اگر آنها را درست و اصولی نگهداری نکنید، این پروسه سریع‌تر انجام می‌شود و زودتر از موعد کرم خود را از دست خواهید داد.

اما این را در نظر داشته باشید که ضدآفتاب منقضی شده هم بهتر از این است که بدون ضد آفتاب از خانه خارج شوید.

حتی کرم‌های تاریخ گذشته با اینکه خطراتی بدنبال دارند اما همچنان مواد فعالی در خود دارند که بتواند هر چند جزئی از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت کند. البته این مساله فقط در مورد ضدآفتاب‌هایی که با مواد معدنی ساخته شده‌اند مصداق دارند یعنی آنهایی که زینک اکسید و دی اکسید تیتانیوم در خود دارند. این مواد در مقایسه با مواد شیمیایی، با سرعت خیلی کمتری در هم شکسته خواهند شد. یعنی یک یا دو ماه پس از اکسپایر شدن کرم ضدآفتاب همچنان می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر تاریخ تولید و انقضای ضدآفتاب پاک شده باشد از کجا می‌توان فهمید که هنوز سالم است؟

بافت و فرم کرم به خوبی گویای سالم بودن یا نبودن آن است. اما در ادامه هم ما مواردی که بهتر است به آنها توجه داشته باشید را برایتان نوشته‌ایم.

اگر تاریخ تولید یا انقضای محصول را پیدا نمی‌کنید می‌توانید از طریق وب‌سایت برندی که از آن ضدآفتاب خریده‌اید، محل درج این تاریخ را پیدا کنید. یا از خدمات پس از فروش برند موردنظر این مورد را جویا شوید. در بدترین حالت، وقتی به هیچ گزینه‌ای دسترسی ندارید، سه سال پس از تاریخ خرید خود، ضد آفتاب را دور بیندازید.

کرم را بو کنید و اگر متوجه شدید که بوی همیشگی را نمی‌دهد، احتمالا تاریخ گذشته است و دیگر قابل استفاده نیست.

اگر از ضدآفتاب تاریخ گذشته استفاده کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

ضدآفتاب های شیمیایی حاوی موادی همچون هموسالات، آووبنزون و اکسیدبنزون هستند که بلافاصله بعد از تاریخ انقضا شروع به اکسیده شدن می‌کنند. در نتیجه نباید چنین ضدآفتاب را روی پوست صورت خود بمالید به این خاطر که مشکلات زیر را ایجاد خواهد کرد:

آفتاب سوختگی شدید

حساسیت پوست به مواد کهنه و تاریخ گذشته

فتوایجینگ (چین و چروک ناشی از اشعه یو وی)

کرم ضدآفتاب را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. آن را در مکانی خنک و عاری از رطوبت بگذارید. مکان‌های خشک و تاریک بهترین محل برای نگهداری کرم های آرایشی و بهداشتی هستند.

SPF در کرم ضدآفتاب چیست؟ آیا عدد بالاتر اس پی اف بهتر است؟

SPF یا همان «Sun Protection Factor» در حقیقت فاکتور و معیار توان محافظت کرم ضدآفتاب از پوست در مقابل اشعه خورشید است.

درجه SPF (مانند ۱۵ یا ۲۰ SPF) به این معنا است که مصرف کننده آن قبل از این‌که دچار آفتاب سوختگی بشود، تا چه حد می‌تواند زیر نور آفتاب بماند. برای مثال شما می‌توانید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب ۱۰ دقیقه زیر نور خورشید باقی بمانید و احساس سوختگی نکنید. هنگامی که از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید می‌توانید زمان ۱۰ دقیقه را ضرب در میزان SPF کرم کنید و به مقدار زمان به دست آمده زیر آفتاب بمانید. اگر SPF کرم شما ۱۵ باشد، شما ۱۵۰ دقیقه یا به عبارتی به مدت ۲ ساعت و نیم می‌توانید در آفتاب بمانید. اگر پس از مدتی مجدداً از کرم استفاده کنید، میزان محافظت آن بیشتر می‌شود.

بنابراین در مورد بالا بودن SPF یک کرم ضد آفتاب زیاد حساسیت به خرج ندهید چون ضدآفتابی با ۱۵ SPF فقط ۴ درصد کمتر از ضد آفتابی با SPF 30 در دفع اشعه UBV ضعیف‌تر عمل می‌کند. به عبارت ساده‌تر ضدآفتابی با SPF 30 به معنای قدرت محافظت دو برابر نسبت به ضدآفتابی با SPF 15 نیست.

هر دو اشعه UVA و UVB خورشید مضرند و سبب ابتلا به سرطان پوست می‌شوند، اما علاوه برا این، اشعه UVA عامل چین و چروک پوست و پیری پوست و اشعه UVB عامل آفتاب‌سوختگی هم هستند.

کرم ضد آفتاب با ۱۵ SPF قادر است تا ۹۳ درصد اشعه UBV را دفع کند.

کرم ضد آفتاب با SPF 30 تا ۹۷ درصد اشعه UBV را دفع می‌کند.

کرم ضد آفتاب با SPF 50 تا ۹۸ درصد جلوی آثار مضر اشعه UBV را می‌گیرد.

به یاد داشته باشید حتی بهترین کرم ضد آفتاب به صورت صد‌درصد از پوست شما در برابر خورشید محافظت نمی‌کند.

مدت زمان مجاز برای ماندن کرم ضدآفتاب بر روی پوست چقدر است؟

متخصصان پوست معتقدند ماندن طولانی‌مدت کرم‌های ضدآفتاب بر روی پوست منجر به فاسد شدن آن و در نتیجه موجب جوش‌دار شدن و ایجاد لکه بر روی پوست می‌شود بنابراین نباید بیش از ۲ ساعت بر روی پوست بماند. عوارض کرم ضدآفتاب زمانی پدید می‌آید که صورت را پس از استفاده از آن نشوییم.

زمانی‌که برای مدتی طولانی در خارج از منزل هستیم و نمی‌توانیم کرم را از روی پوست بشوییم باید هر ۱٫۵ تا ۲ ساعت ضدآفتاب را تمدید کنیم.چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده

منبع: رکنا

کلیدواژه: ابتلا به سرطان
چین و چروک
تلگرام
کارخانه
تاریخ
فیلم
عکس
سیل
تلگرام
مرد
زمین
زن
دختر
جوان
پلدختر


درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه در مورد انتشار این خبر انتقاد یا پیشنهادی دارید لطفاٌ کد ۲۳۳۴۸۷۲۵ را به همراه موضوع به آدرس ایمیل [KHABARBAN]/*<![CDATA[*/eval("var a="ab8zDiQC3rfBpJlExt76NYV5wqyUk0sTG.FMZO+ge-XA@Wm_9LcPI4KjHdSuv1Ro2nh";var b=a.split("").sort().join("");var c="SWHjSvJP9-X-SX-K8Aj4";var d="";for(var e=0;e<c.length;e++)d+=b.charAt(a.indexOf(c.charAt(e)));document.getElementById("e284282563").innerHTML="
"+d+""")/*]]>*/ ارسال فرمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

مهدی طائب: تحریم‌ها برای ما نعمت است/ مذاکره غلط است

روحانی: پیش‌بینی امام درست از آب درآمد؛ آب و برق را مجانی کردیم

تصاویر| انبوه جمعیت در مرکز شهر قم

رضایت شمخانی از دیدار با طالبان در تهران: آنها را در مبارزه با آمریکا مصمم دیدم

کاشته استثنایی مسی به اتلتیک بیلبائو

خوردن روغن زیتون در اول صبح شاید خیلی خوشایند نباشد؛ ولی اگر با خواص آن آشنا شوید حتما امتحان می‌کنید.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، روغن زیتون بکر و دست نخورده شامل سی پولیفنول است که نوعی آنتی اکسیدان برای کاهش التهابات بدن است. اسید‌های چرب مفید موجود در روغن زیتون خالص، باعث افزایش کلسترول مفید و کاهش کلسترول مضر است. علاوه بر این آنتی اکسیدان‌های اضافی آن خطر بیماری‌های قلبی را نیز کم می‌کند.

پوست‌تان را دگرگون می‌کند

روغن زیتون یکی از مواد اصلی بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی است و می‌تواند به صورت خوراکی هم برای پوست مفید باشد. این روغن قرمزی و التهاب پوست را کاهش می‌دهد و ممکن است پوست‌تان را سال‌ها از چین و چروک حفظ کند. روغن زیتون خواص ضد باکتریایی قوی هم دارد و مثل یک ضدعفونی کننده طبیعی عمل می‌کند.

روغن زیتون مناسب کاهش وزن

اسید روغنی موجود در روغن زیتون شما را سیر نگه می‌دارد. مصرف آن هضم غذا‌های دیگر را هم کندتر می‌کند و شما را به مدت طولانی تری سیر نگه می‌دارد و نیاز ندارید برای صبحانه از اسنک‌های شیرین استفاده کنید. ممکن است کالری موجود در روغن زیتون زیاد باشد، اما تمام کالری موجود در آن در طول روز و زمان گرسنگی از بین می‌رود.

روغن زیتون و تنظیم قند خون

روغن زیتون می‌تواند قند خون بدن را کاهش دهد. در مطالعه‌ای، افرادی که روغن زیتون در وعده‌های غذایی خود مصرف می‌کردند نسبت به افرادی که وعده‌های خود را با روغن ذرت مصرف می‌کردند قند خون پایین‌تری داشتند.

برای مغزتان مفید است

مصرف روغن زیتون به از میان رفتن پلاک‌هایی کمک می‌کند که درون سلول‌های مغزی رسوب کرده‌اند. این پلاک‌ها ممکن است باعث بیماری آلزایمر شود که شایع‌ترین بیماری ذهنی در دنیاست. کسانی که به طور مرتب روغن زیتون مصرف می‌کنند از حافظه بهتری برخوردارند تا کسانی که رژیم غذایی کم چربی دارند.

به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند

مواد مغذی درون روغن زیتون می‌تواند برای افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی مفید باشد. این روغن زمانی بهتر اثر می‌گذارد که با روغن ماهی ترکیب شود که منبع غنی اسید‌های چرب امگا‌۳ است. عناصر موجود در روغن زیتون فوق بکر، درد‌های مفصلی و خشکی صبحگاهی بدن را بهبود می‌بخشد.

چگونه روز خود را با روغن زیتون آغاز کنیم؟‌

می‌دانیم که شروع کردن روز با مصرف روغن زیتون آن هم با معده خالی و اول صبح کار سختی است. در حقیقت اگر روغن را به مقدار زیاد مصرف کنیم، باعث به هم خوردن معده می‌شود، زیرا بدن به آن عادت ندارد. ابتدا از یک قاشق غذاخوری شروع کنید و میزان آن را افزایش دهید. کار دیگر این است که می‌توانید آن را با آب گرم و یا آب لیمو ترکیب و میل کنید این کار خوردن آن را راحت‌تر می‌کند و آب لیمو هم به هضم بهتر روغن کمک می‌کند. (البته بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.)

منبع: خراسان

تمامی حقوق برای خبربان محفوظ است. © ۱۳۹۹


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


به همسرت اعتماد نداری؟

شناخت نشانه‌های فساد در مورد برخی لوازم آرایشی ضروری است‎

 

چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده

شناخت نشانه‌های فساد در مورد برخی لوازم آرایشی ضروری است، اما در برخی دیگر از لوازم آرایشی حتی استفاده از محصول بعد از فرا رسیدن تاریخ انقضا هم مشکل‌ساز نمی‌شود.

 

آیا تاریخ انقضای لوازم آرایش مهم است؟ 

از کجا متوجه زمان انقضای یک محصول آرایشی شویم؟ این سوالی است که خیلی از خریداران محصولات آرایشی و بهداشتی دارند. برچسب شبنم تا حدودی کمک کرده زمان تولید و انقضای محصولات و قاچاق بودن یا نبودن آن مشخص باشد، اما هنوز هم خیلی از محصولات آرایشی و بهداشتی برچسب شبنم ندارند. گاهی نیز برچسب روی بسته‌بندی محصولات زده می‌شود و اگر جعبه را دور بیندازید و زمانی از مصرف ماده آرایشی بگذرد دیگر نمی‌توانید متوجه زمان تولید یا انقضای محصول شوید.

 

روی بسته‌بندی اصلی محصولات هیچ توضیحی در مورد تاریخ تولید و انقضا داده نشده و تنها علامتی که بسیاری از افراد حتی متوجه آن هم نمی‌شوند، کاسه‌ای است که روی آن عددی قید شده و نشان می‌دهد بعد از باز کردن در محصول تا چند ماه بعد می‌توانید محصول را همچنان استفاده کنید اما آیا واقعا به خاطر دارید کرم ضدآفتاب یا رژ لبتان را کی خریده بودید و چند ماه از زمان مصرف آن گذشته است؟

 

در این مطلب ابتدا اشاره به مدت زمانی داریم که هر یک از محصولات را طی آن مدت باید مصرف کنید و از آنجا که به هر حال مشخص نیست چه فاصله زمانی بین تولید و باز شدن در محصول آرایشی بوده، به علائمی اشاره می‌کنیم که با توجه به آنها متوجه فساد یک محصول آرایشی می‌شوید.

  

طول عمر محصولات آرایشی تقریبا چقدر است؟ 

• ژل دوش و شامپو: 2 تا 3 سال. 

• لوسیون بدن: 9 تا 12 ماه. 

• کرم صورت: کاسه‌ای 9 ماه، بطری‌های پمپی یا تیوپی 12 ماه. 

• لاک ناخن: 1 تا 2 سال. 

• ریمل مژه و ابرو: 3 ماه. 

• پوشاننده سیاهی دور چشم: 3 تا 6 ماه. 

• کرم روز، شب: 6 تا 9 ماه. 

• پاک‌کننده آرایش چشم، صورت: 6 تا 9 ماه. 

• اسکراب و لایه‌بردارها: 6 تا 9 ماه. 

• ماسک مرطوب‌کننده، پاک‌کننده: 6 تا 9 ماه. 

• کرم ضدقرمزی: 8 ماه.

 • کرم‌پودر: 9 ماه. 

• لوسیون بدن: 12 ماه. 

• رژگونه: 2 تا 3 سال.

 • سایه چشم: 2 تا 3 سال. 

• پنکک: 2 تا 3 سال. 

• مداد چشم: 2 سال. 

• مداد ابرو: 2 سال. 

• رژ و مداد لب: 2 سال. 

 

متخصصان در رابطه با کرم‌های ضدآفتاب توصیه می‌کنند بعد از پایان فصل گرم سال، آن را دور بیندازید زیرا معمولا در زمستان افراد به ندرت از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند و ترکیبات موثر کرم در پیشگیری از آسیب‌رسانی اشعه‌های ماورای‌بنفش خورشید به پوست تا سال بعد موثر باقی نمی‌مانند. پس کرم ضدآفتاب را باید سالانه تعویض کرد.

 

محصولات آرایشی را باید در محیطی خشک و دور از رطوبت نگه دارید‎

 

چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده

شیوه نگهداری از لوازم آرایش 

مدت زمان‌های قیدشده در بالا حداکثر زمانی است که می‌توانید از یک محصول آرایشی استفاده کنید، به شرطی که این محصول در شرایط مناسب نگهداری شده باشد، اما لازم است تعریف درستی از شرایط مناسب داشته باشیم. برای این منظور باید به این نکات توجه داشته باشید:

  

• محصولات آرایشی را باید در محیطی خشک و دور از رطوبت نگه دارید، زیرا رطوبت احتمال رشد باکتری‌ها را در محصول آرایشی افزایش می‌دهد. بر این اساس حمام و توالت مکان‌های مناسبی برای نگهداری محصولات آرایشی نیست.

 

• هنگام خرید بیشتر محصولات تیوپی و پمپی را انتخاب کنید. محصولات کاسه‌ای در مقایسه با انواع دیگر بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند و طول مدت مصرفشان کاهش می‌‌یابد.

 

• بعد از مصرف محصولات در آنها را محکم ببندید. در غیر این صورت احتمال اکسیده شدن محصولات افزایش می‌‌یابد.

 

• قبل از مصرف کرم‌های کاسه‌ای حتما دستانتان را بشویید.

 

• پدهای آرایشی و فرچه و قلموهای آرایشی‌تان را هر از گاهی بشویید.

 

• هرگز محصولات آرایشی و ابزارهای آرایشتان را با کسی شریک نشوید.

  

از کجا بفهمیم لوازم آرایش فاسد شده‌اند یا سالم مانده‌اند؟ 

شناخت نشانه‌های فساد در مورد برخی مواد آرایشی ضروری است، اما در برخی دیگر حتی استفاده از محصول بعد از فرا رسیدن تاریخ انقضا هم مشکل‌ساز نمی‌شود. مثلا عطرها هر چند تاریخشان بگذرد برای سلامت مضر نخواهند بود. رنگ عطری که فاسد شده و از زمان مصرف آن گذشته، معمولا تیره است و بوی اولیه خود را ندارد. در نتیجه فرد مصرف‌کننده خواه‌ ناخواه آن را کنار می‌گذارد، اما بوی بیشتر محصولات آرایشی مثل رژ لب، کرم‌پودر و... معمولا پس از مدتی تغییر می‌کند و بوی روغن اشباع‌شده دارند. محصولات پودری نیز خشک می‌شوند و بافتشان تغییر می‌کند.

 

برخی محصولات به‌ویژه ریمل و خط چشم هم بوی نامطبوعی می‌گیرند یا خشک می‌شوند. در مورد محصولاتی که با چشم در ارتباط‌اند باید به محدوده زمان مصرف توجه زیادی داشت. در عین حال شرایط نگهداری را رعایت کرد و محصول را دور از گرما و نور آفتاب نگه داشت، زیرا این مواد با چشم در ارتباط هستند و به سادگی سبب عفونت می‌شوند. اگر بافت، رنگ و بوی محصول آرایشی‌تان تغییر کرده، بدون شک آن را دور بیندازید. در غیر این صورت باکتری‌های موجود در این محصولات می‌تواند زمینه‌ساز بروز آکنه یا جوش‌های چرکی و حساسیت باشد.

  

محققان چه می‌گویند؟ 

بر اساس نتایج تحقیقی که روی هزار زن انگلیسی 18 تا 70 ساله انجام شده، 68 درصد زنان اصلا اهمیتی به تاریخ انقضای محصولات آرایشی نمی‌دهند و محصول را تا زمانی که تمام شود، نگه می‌دارند و مصرف می‌کنند. خانم‌ها به طور متوسط برخی محصولات را تا 4 سال و برخی دیگر را حتی تا 15 سال نگه می‌دارند. به‌عنوان مثال، حداکثر زمان نگهداری از مداد چشم 5/1 سال است اما به طور میانگین خانم‌ها 8 سال از یک مداد استفاده می‌کنند.

 

مدت زمان نگهداری از رژلب نیز حداکثر 2 سال است، اما برخی خانم‌ها تا 8 سال یک رژ را در کیفشان دارند. این موضوع فقط مختص خانم‌های انگلیسی نیست و تحقیقات مشابه در سراسر جهان این موضوع را ثابت کرده است. محققان پس از بررسی محصولات منقضی‌شده و به‌ویژه محصولاتی که خانم‌ها در کیفشان نگه می‌داشتند، اعلام کردند این محصولات حاوی باکتری‌های مضر و بیماری‌زایی است که می‌تواند باعث مشکلات زیادی شود.

 

از آن جمله می‌توان به خارش، تورم، خشکی لب، حساسیت و جوش‌های پوستی اشاره کرد. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه متروپولیتن لندن نیز نشان داد در محصولات آرایشی منقضی، باکتری‌هایی از جمله یوباکتریوم آئروموناس و پریوپیونوباکتریوم یافت شده که می‌توانند حتی عامل عفونت‌های واژینال، عفونت‌های گوارشی، مننژیت و سپتیسمی در نوزادان باشند. به همین دلیل محققان نسبت به مصرف مواد آرایشی منقضی مخصوصا به خانم‌های باردار و شیرده هشدار داده‌اند.

 

نتایج تحقیقات همچنین نشان داده دوسوم خانم‌ها محصولات خود را به اطرافیانشان قرض می‌دهند که این مساله نیز می‌تواند احتمال عفونت و آلودگی محصول را چند برابر کند.

 

از 5 سال پیش تاکنون درج مدت زمان مجاز مصرف محصولات آرایشی روی بسته‌بندی از سوی اتحادیه اروپا اجباری شده، با این وجود هنوز هم خانم‌ها به این موضوع بی‌توجه هستند.

  

منبع:هفته نامه سلامت

 

دانستنی های لوازم آرایشی و بهداشتی

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


خرید لباس ژورنالی نوزاد با تخفیف یلدا


جستجوی بهترین و نزدیکترین مراکز خدماتی

این کاغذدیواری چسبدارو برای عیدسفارش بده


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


تا عید به وزن ایده آل برس!


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


این ست نوزادی رو برای یلدا باتخفیف بخر


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


کاهش سایز و وزن| فوری و بدون عارضه

Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2021

اشعه فرابنفش خورشید مضرات زیادی برای پوست دارد، تا آنجاکه متخصصان توصیه می‌کنند بدون ضدآفتاب در معرض نور خورشید قرار نگیرید. به همین دلیل، خرید یک کرم ضد آفتاب خوب یکی از دغدغه های اصلی افراد است.

در این مقاله، به سوالات متداول شما درباره ضد آفتاب پاسخ می‌دهیم. مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند با دانش و آگاهی بیشتری، بهترین ضد آفتاب مناسب پوست خود را انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید…

۵ دلیل ضرورت استفاده از ضد افتاب عبارتند از:

نازک شدن لایه اوزون، خطر تأثیرات منفی اشعه‌های فرابنفش خورشید بر پوست را افزایش داده است. ضدآفتاب سد راه این اشعه‌ها می‌شود و احتمال آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد. برای همین توصیه ی اول متخصصان پوست انتخاب یک کرم ضد آفتاب خوب و استفاده روزانه از آن است.چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده

شایع‌ترین نوع سرطان در ایالات متحده آمریکا سرطان پوست است. با استفاده روزانه از ضدآفتاب، خطر ابتلا به این بیماری را به نصف برسانید.

آسیب‌های ناشی از اشعه فرابنفش خورشید سبب پیری زودرس پوست می‌شود که از جمله نشانه‌های آن ضخیم شدن پوست و چرمی شدن ظاهر پوست، تغییر رنگ آن و کاهش کلاژن است که به شکل خط و چین و چروک روی پوست ظاهر می‌شوند.

استفاده از ضدآفتاب مانع از تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه های تیره می‌شود. این کار به لطافت و ثابت ماندن رنگ پوست کمک می‌کند

کرم ضدآفتاب، پروتئین‌های ضروری پوست مانند کلاژن، کراتین و الاستین را حفظ می‌کند. برای لطیف و سالم نگاه داشتن پوست‌تان به این پروتئین‌ها نیاز دارید. مطمئن شوید که ضدآفتاب شما حاوی اکسید تیتانیوم است تا از این موهبت‌ها برخوردار شوید.

همانطور که می دانید، ضد آفتاب ها بر اساس ترکیبات تشکیل دهنده شان به دو نوع تقسیم می‌شوند، ضد آفتاب شیمیایی یا فیزیکی (مینرال). حال سوالی که ذهن هر کسی را به خودش مشغول می‌کند، این است که کدام نوع بهتر است.

جواب آسان است؛ هر دو نوع ضد آفتاب شیمیایی و طبیعی از پوست شما در مقابل نور خورشید به خوبی محافظت می‌کنند؛ البته تا زمانی که هر روز صبح به میزان لازم از آنها استفاده و در طول روز نیز آن را تجدید کنید. فقط کافی است ضد آفتابی را بیابید که با آن راحت باشید، یعنی آنقدر با پوستتان سازگار باشد که دل‌تان بخواهد هر روز از آن مصرف کنید.

در ادامه می‌خوانید که کدام ضد آفتاب برای چه نوع پوستی بهتر است.

برای اطمینان از سازگاری با پوست‌تان بهتر است، پیش از مصرف هر ضد آفتاب جدیدی روی تمام پوست، آزمون حساسیت را انجام دهید.

هرچند مفهوم SPF برای بسیاری مبهم است، فهم آن بسیار ساده است. اصطلاح «SPF» مخفف عبارت «Sun Protection Factor» به معنای فاکتور حافظتی در برابر خورشید است. این شاخص، معیاری برای اندازه گیری توانایی ضد آفتاب برای حفاظت از پوست شما در مقابل پرتوهای UVB است. البته فراموش نکنید که SPF تنها معیار کرم ضد آفتاب خوب نیست. در ادامه به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.

مثلاً اگر پوستی در تماس مستقیم و حفاظت نشده با آفتاب باشد، پس از یک دقیقه فرایند قرمز شدن و سوختگی آن آغاز می شود. اما استفاده از یک ضد آفتاب SPF 15 این فرایند را ۱۵ مرتبه کندتر می‌کند.

فرض کنید یک ضد آفتاب SPF 30 خریده‌اید. اگر معمولاً ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا پوست‌تان بسوزد، با استفاده از یک ضد آفتاب SPF 30 پوست‌تان را ۳۰۰ دقیقه یا ۵ ساعت در مقابل خورشید حفاظت کرده‌اید.

توجه کنید که SPF فقط از پوست شما در مقابل اشعه ی UVB ( اشعه ای که سبب قرمز شدن یا سوختگی سطحی پوست می‌شود) محافظت می‌کند و تأثیری بر محافظت در برابر اشعه ی UVA ندارد. در حالی که، اشعه ی UVA نیز اثرات مخربی بر پوست دارد و آسیب های طولانی مدتی نظیر پیری و چین و چروک را ایجاد می‌کند.

از هر ۵ آمریکایی، ۱ نفر تا سن ۷۰ سالگی به سرطان پوست مبتلا می‌شود. این مسئله ممکن است از عوارض ناشی از قرارگرفتن در معرض این پرتو مضر باشد.

قاعده کلی spf به این ترتیب است: SPF کمتر از ۱۵ میزان محفاظت کمی از پوست ارائه می‌دهد. محافظت از پوست SPF های بین ۱۵ تا ۳۰ در رده ی متوسط قرار می‌گیرد. و ضد آفتاب های دارای SPF بالاتر از ۳۰ به میزان بالایی از پوست محافظت می‌کنند.

به طور کلی، یک فرد معمولی با استفاده از یک ضد آفتاب SPF 30 می‌تواند به خوبی از پوست خود در مقابل پرتوهای خورشید محافظت کند، البته به شرطی که به قدر کافی از آن مصرف و آن را تجدید کند.

انتخاب کرم ضد آفتاب خوب تا حد زیادی به نوع پوست شما بستگی دارد. طبق گزارش انجمن سرطان پوست کرم ضدآفتابی که SPF آن ۳۰ است، تا ۹۷ درصد از پوست شما محافظت می‌کند. همچنین، ضد آفتابی که SPF آن ۵۰ است، پوست شما را تا ۹۸ درصد محافظت می‌کند. ممکن است این تفاوت ها ناچیز به نظر برسند، اما اگر به نور حساسید یا سابقه ی ابتلا به سرطان پوست را دارید، این درصد اضافه تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

همانطور که خواندید، SPF ضد آفتاب، در مقابل پرتو مخرب UVB از پوست شما محافظت می‌کند، در حالی که ضررهای آفتاب فقط به این اشعه مربوط نیست، پرتو UVA نیز در درازمدت چین و چروک، پیری زودرس و آسیب پوستی ایجاد می‌کنند.

بنابراین، بهتر است برای آنها هم فکری کرد. اینجاست که پای ضد آفتاب طیف گسترده (broad spectrum) به میان می‌آید. ضد آفتاب های طیف گسترده هم در برابر پرتو UVA از پوست محافظت می‌کنند و هم در برابر اشعه ی UVB.

کرم های ضد آفتاب طیف گسترده برند لافارر علاوه بر محافظت بالا در برابر اشعه های UVB با گذراندن آزمایش ها و تست های مخصوص موفق به دریافت نشان PA+++ شدند. این عبارت به ضد آفتاب هایی داده می‌شود که مانع برخورد اشعه های UVA به سطح پوست می‌شوند و از پیری پوست زودرس جلوگیری می‌کنند.

چگونگی استفاده از ضد آفتاب خیلی مهم است. اینکه هر روز، فقط یک بار از کرم ضد آفتاب خوب استفاده کنید، کافی نیست. بهتر است هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار آن را تجدید کنید. پس از انجام تمرینات ورزشی، شنا، تعریق، پاک کردن صورت با حوله و شست وشوی پوست، لازم است دوباره ضد آفتاب بزنید.

یادتان باشد که ضد آفتاب فقط مخصوص روزهای آفتابی نیست. چه در هوای آفتابی و چه در هوای ابری و برفی، ضدآفتاب باید جزئی جدایی ناپذیر از زندگی شما باشد.

به نظر شما آیا می‌توان از ضد آفتابی که تابستان گذشته خریدیم، تابستان امسال هم استفاده کنیم یا باید هر سال یک کرم جدید بخریم؟ آیا این کرم قدیمی اثربخشی خود را از دست داده است؟

متخصصان پوست توصیه می‌کنند که نه تنها در تابستان بلکه کل سال و در هنگام خروج از منزل از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. اگر هر روز و به مقدار کافی از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید، نباید از تیوپ کرم شما چیزی باقی بماند. اگر کرم ضدآفتابی داشتید که برای مدتی استفاده نکرده‌اید، دستورالعمل‌هایی که در زیر آمده را دنبال کنید:

شما ضدآفتاب‌تان را چگونه انتخاب می‌کنید؟ آیا تمام نکات و موارد گفته‌شده بالا را رعایت می‌کنید؟ به نظر شما مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب و خرید یک کرم ضد آفتاب خوب اهمیت دارد، چیست؟ نظرات‌تان را در این باره، با ما و دیگران به اشتراک بگذارید…

منبع:

چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده
چگونه بفهمیم ضد افتاب خراب شده
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *