چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

 
helpkade
چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد
چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

چگونگی انتخاب یک سیستم صوتی مناسب برای اتومبیل بین برندهای موجود در بازار سوال و دغدغه ای است که همواره افرادی که به دنبال تهیه سیستم با کیفیت برای ماشین خود هستند با آن روبرو می باشند. در این مقاله سعی بر این است که با معرفی قابلیتهای جداگانه رادیوپخشها تا اندازه ای آنها را  از هم تفکیک نماییم تا انتخاب رادیوپخش مناسب برای خریداران آسانتر گردد.

 

* – انتخاب رادیوپخش (Head Unit)

برای داشتن یک سیستم صوتی ، ابتدا به یک هدیونیت که در اصطلاح به آن رادیوپخش، رادیوفلش، ضبط گفته می شود نیاز دارید. برای انتخاب یک پخش مناسب معیارهای مختلفی وجود دارد (امکان استفاده از سی دی، بلوتوث و میکس ترکس و …) که در واقع برای انتخاب آن هر چه بیشتر هزینه کنید از امکانات بیشتری بهره می برید.

 

چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

تاثیر قیمت در انتخاب برند:

پیدا کردن مارک یا برند مورد نظر اولین مسئله ای است که شما با آن روبرو می شوید. مقایسه بین رادیوپخشهای پایونیر ، کنوود، جی وی سی، سونی و یا جنسهای چینی مانند مکسیدر، مارشال، سیرا و گلداسکای و … امری ساده نیست. از آنجائیکه بعضی از این برندها فقط در پخش سیستم صوتی اتومبیل تخصص دارند، توصیه می شود از محصولات آنان برای سیستم صوتی اتومبیل استفاده کنید. دلیل این موضوع این است که هر چه قدر کار تخصصی تر باشد شرکت ها ریز بین تر به مسائل نگاه می کنند و توصیه می شود که از مارک های متفرقه تا حد امکان استفاده نشود. یکی از مسائلی که برندهای مختلف را از هم جدا می سازد مسئله مالی است، با توجه به محصولات موجود در بازار، به راحتی می توان بازه ای مناسب را برای جداسازی رادیوپخشهای چینی و اصلی مشخص کرد. همچنین اگر به دنبال بستن سیستم و استفاده از آمپلی می باشید پیشنهاد می شود همواره دنبال رادیوپخشهای برندهای اصلی بروید.

 

1- در صورتیکه شما قصد خرید رادیوپخش بین 150 تا 500 هزار تومان را دارید شما باید یکی از محصولات چینی موجود در بازار را انتخاب نمایید. محصولات شرکتهای شروود، کاروزریا،  گلداسکای، مارشال، سیرا و مکسیدر به علت داشتن گارانتی معتبر و مناسب از مابقی محصولات چینی موجود در بازار پیشی می گیرند. انتخاب بین این برندها بیشتر سلیقه ای می باشد، و شکل و شمایل رادیو پخش بیشترین تاثیر را در انتخاب شما دارد. تقریبا تمام رادیوفلش ها و رادیوپخش های این شرکتها در رنجهای یکسان قابلیتهای یکسان دارند.

2- در صورتیکه شما قصد خرید رادیوپخش بالای 500 هزار تومان را دارید، پیشنهاد می شود از بین برندهای معروف پایونیر، کنوود، جی وی سی و سونی به دنبال هدیونیت مورد نظر خود باشید.

براي مشاهده تقسيم بندي ضبط ها بر اساس قیمت و پيدا كردن راحتتر دستگاه مورد نظر پيشنهاد مي شود مقاله ” راهنماي خريد ضبط خودرو ” را از يكبار مطالعه نماييد.

 

توان خروجی:

توان خروجی رادیوپخش و یا قدرت و کیفیت صدای خروجی آن مسئله ای است که در انتخاب رادیوپخش با آن روبرو می باشید. مسلما با افزایش قدرت خروجی رادیوپخش شما صدای بهتری می توانید از سیستم خود بگیرید. این قدرت بر حسب وات مشخص می گردد. ولی این مسئله آنجا ارزش خود را از دست می دهد که شما بدانید تمامی رادیوپخشهای پایونیر، کنوود و یا جی وی سی از رنج 500 هزار تومان تا 3 ميليون تومان دارای 4 خروجی 50 وات می باشند، و یا رادیوپخشهای سونی اکثرا 4 خروجی 55 وات دارند، این درحالیست که مسلما شما اختلافی زيادي در خروجی صدای رادیوپخشهای پایونیر و سونی احساس نخواهید کرد. پیشنهاد می گردد با توجه به مسئله مطرح شده خیلی وقت خود را در کنترل قدرت خروجی رادیوپخشها به هدر ندهید.

 

نتیجه گیری: در صورتیکه مایل به هزینه کردن بالای 500 هزار تومان هستید، به هیچ عنوان روی عدد قدرت خروجی رادیوپخش خود حساس نباشید.   

 

تعداد خروجی رادیوپخش

  مساله ای که بیشترین اهمیت را برای انتخاب یک سیستم قوی روی ماشین به خود اختصاص می دهد تعداد خروجیهای رادیوپخش می باشد. به عنوان مثال در صورتیکه رادیوپخش شما 2 جفت خروجی صدا نداشته باشد شما از ساب روی سیستم خود نمی توانید استفاده کنید. استفاده از رادیوپخشهای ارزان شرکت پایونیر کنوود، جی وی سی و یا کلیه رادیوپخشهای شرکتهای چینی مانند مکسیدر و … امکان استفاده از ساب را به شما نمی دهند. بنابراین در انتخاب رادیوپخش ماشین خود همواره دقت داشته باشید، چون در صورتیکه در انیده قصد ارتقای سیستم صوتی ماشین خود را داشته باشید، ممکن است رادیوپخش شما توان استفاده از ساب و یا آمپلی اضافی را به شما ندهد.  خروجی صدا با اصطلاح لاتین RCA Preout  در رادیوپخشها شناخته می شود. هر رادیوپخش حداقل 1 جفت خروجی دارد. با افزایش خروجیهای رادیوپخش امکان استفاده از 2 یا حتی 3 آمپلی فایر و ساب و بلندگو در ماشین شما بسته به تعداد خروجیهای رادیوپخش فراهم می گردد.

 

معرفی مدل: مشهورترین رادیوپخشهای 3 جفت خروجی (6 خروچی) عبارت از U456 کنوود، 8550 پایونیر و 9550 پایونیر می باشند. ارزانترین رادیوپخش 3 جفت خروجی موجود در بازار U456 شرکت کنوود می باشد. مشهورترین و پرفروش ترین رادیوپخش 2 جفت خروجی 2550 پایونیر می باشد، که می توان گفت ارزانترین رادیوپخش 2 جفت خروجی (4 خروجی) موجود در بازار نیز هست.

نتیجه گیری: در صورتیکه تنها از یک آمپلی استفاده می کنید 1 جفت خروجی برای شما جوابگو می باشد. در صورتیکه در سیستم خود از ساب ووفر استفاده می کند باید حتما از رادیوپخشهایی استفاده کنید که حداقل 2 جفت خروجی دارند. با استفاده از خروجی سوم شما می توانید تعداد آمپلیها و بلندگوهای مورد استفاده خود را افزایش دهید. 

 

پورت ورودی:

مسئله اساسی دیگر در انتخاب رادیوپخش  پورت های ورودی آن می باشد. یعنی اینکه دارای پورت USB ، Aux ، iPod ویا iPhone و اندروید و …  باشد که این پورت ها به شما کمک می کند علاوه بر CD ویا DVD از فلش مموری و یا دستگاه های جانبی پخش موزیک از قبیل iPod و iPhone و حتی تبلت و … استفاده کنید. امروزه تمامی رادیوپخشهای روز موجود در بازار قابلیت پخش فلش را دارا هستند. اما قابلیتهای دیگر با افزایش قیمت رادیوپخشهای موجود در بازار به رادیوپخشها اضافه می گردند. در مدلهای سری 6 پایوینر که در سال 2014 وارد بازار شدند، مانند 1650، 2650، 3650، 6650 و … قابلیت سازگاری با اندروید و iOS اکثرا موجود است. در صورتیکه رادیوپخش شما اندروید را ساپورت کند شما با سیم تبدیل می توانید رادیوپخش اندرویدی خود را به USB رادیوپخش وصل کنید و رادیوپخش با استفاده از بلندگوهای ماشین آهنگ مورد نظر که در موبایل شما وجود دارد را پخش کند. 

 

تنظیمات منو:

یکی دیگر از مسائلی که در موقع خرید رادیوپخش باید به آن توجه گردد، تنظیمات منوی آن است، هر چقدر آپشن های این منو بیشتر باشد شما از تنظیمات متنوع تری برای گرفتن صدای با کیفیت تر برخوردارید. به عنوان مثال در این منو قسمتی برای تنظیم اکولایزر تعبیه شده که هر چه تعداد باندهای آن بیشتر باشد قدرت مانور شما برای تنظیم صدای با کیفیت بالاتر می رود. (اکولایزر مولفه ای است که برای تغییر دادن فرکانس های یک سیگنال صوتی مورد استفاده قرار می گیرد) برای اینکه با اکولایزر آشنایی بیشتر پیدا کنید لازم است که راجع به طیف فرکانس شنوایی انسان توضیح مختصری داشته باشیم. این امکان برای کسانی که دنبال استفاده از سیستم حرفه ای بر روی ماشین خود هستند کاربرد دارد. وجه تمایز رادیو پخش 80PRS پایونیر و یا 8019 کنوود از مابقی رادیوپخشهای موجود در بازار بخاطر این قابلیت می باشد.

مسئله بعدی که در منوی تنظیمات حائز اهمیت است منوی تنظیمات جداگانه ساب ووفر است. این منو به شما کمک می کند ساب ووفر را به صورت مجزا تنظیم کنید. این قابلیت نیز تقریبا در بعضی رادیوپخشهایی که 2 یا 3 جفت خروجی دارند موجود می باشد.

مسئله مهم بعدی که تقریبن برای تمامی کاربراین رادیوپخشهای مهم است قابلیت پخش فرمت های رادیوپخش می باشد. به عنوان مثال می توان فرمت های MP3 ، WMA ،AAC، DIVX  وغیره را نام برد.قابلیت پخش فرمتها را در صفحه توضیحات هر رادیوپخش می توانید مشاهد کنید.

 

قابلیت بلوتوث رادیوپخش:

تکنولوژی بلوتوث که در ابتدا با تلفن همراه راهی بازار شد به پخش های اتومبیل هم راه پیدا کرد و اگر پخش اتومبیل تان از این تکنولوژی برخوردار باشد استفاده های زیر را می توانید از آن بکنید.

 –  صدای شخصی را که در حال مکالمه با او هستید از طریق بلندگوهای اتومبیل تان بشنوید و در حین رانندگی به راحتی و بدون خطر و ترس از جریمه شدن با تلفن همراه تان صحبت کنید.

– با استفاده از موبایل و لپ تاپ و … و از طریق اتصال آنان با رادیوپخش، اهنگهای مدنظر خود را از طریق بلوتوث در ماشین و با استفاده از بلندگوهای ماشین پخش کنید.

رادیوپخشهای پاینیر که همه دارای پسوند BT می باشند قابلیت اتصال از طریق بلوتوث را دارا هستند. از آنها می توان به ترتیب قیمت، مدلهای 4050BT پایونیر، 5050BT و 7850BT و 9650BT و 305 و  5200 کنوود , BT620 كنوود 4200 و 5200 و GS820BT و  را نام برد.

معرفی مدل: رادیو پخش 4050 پایونیر (با سی دی) و همچنین رادیوفلش 305  پایونیر (بدون سی دی) ارزانترین رادیوپخش پایونیر است که قابلیت بلوتوث را داراهستند.

 

اینترفیس:

 بعضی از پخش ها علاوه بر ریموت کنترل بی سیم قابلیت اتصال به اینترفیس که همان ریموت کنترل با سیم است و می توان آن را در خودروهایی نظیر پژو 206 و زانتیا دید را دارند. امروزه شرکت پایونیر اینترفیسهایی را روانه بازار می کند که قابلیت ساپورت اکثر ماشین ها را دارا هستند.چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

 

رادیوپخش دمودار:

رادیوپخشهای نیمه حرفه ای  و حرفه ای پایونیر و کنوود و جی وی سی دارای دمو می باشند. رادیوپخش 7550 پایونیر، 7016 کنوود از معروفترین رادیوپخشهای دارای دمو می باشند. در صوریتکه تمایل دارید رادیوپخش ماشین شما دمو داشته باشد، 7550 پایونیر با ارزانترین مورد موجود در بازار است. وجود دمو در آن است که انیمیشن های کوتاه را تکرار می کند حتی بعضی از پخش ها قابلیت این را هم دارند که از اینترنت دموهای دلخواهتان را دانلود کنید و در انتخاب آن تنوع بیشتری داشته باشید.

معرفی مدل: رادیو پخش 7550 پایونیر ارزانترین رادیوپخش پایونیر است که قابلیت دمو  را داراست.

 

میکس تراکس چیست؟

قابلیت دی جی و با میکس تراکس تکنولوژی نوآورانه پایونیر می باشد که  با استفاده از آن می توانید بدون وقفه  آهنگ های ماشین خود را گوش کنید.

در سال 2012 شرکت پایونیر نرم افزار جادویی میکس تراکس را که حاصل سالها تجربه و خلاقیت در زمینه محصولات حرفه ای DJ و صوتی  می باشد را معرفی کرده است. امروزه کلیه رادیوپخشهای پایونیر که دارای پیشوند X قبل از نام خود می باشند مانند x3550 و x8550BT  این قابلیت را دارا هستند. میکس تراکس  یا (میکس ترک) تمامی اطلاعات فایل های صوتی کاربر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده ، اطلاعاتی مثل : سرعت ، تمپو ، BPS و…   که باعث پخش آهنگ بدون وقفه و پشت سر هم می شود.

نرم افزار قدرتمند میکس تراکس این توانایی را دارد تا مانند یک DJ در یک نمایش زنده  ، فایل های صوتی را با یکدیگر میکس یا ترکیب کرده تا در زمان تعویض آهنگ ها هیچ تغییر ناگهانی و وقفه ای احساس نشود.

معرفی مدل: رادیو پخش 1050 پایونیر ارزانترین رادیوپخش پایونیر است که قابلیت میکس تراکس را داراست.

 

حال با استفاده از موارد ذکر شده شما می توانید انتخاب خود بین رادیوپخشهای موجود در بازار را محدودتر کنید. در صورتیکه در پیدا کردن رادیوپخش مناسب خود با استفاده از امکانات مذکور سوالی داشتید، میتوانید سوال خود را در لینک زیر مطرح بفرمایید. موفق باشید.

 

http://www.bahramshop.ir/fa/forum/مشاوره-و-مشورت-برای-خرید-رادیوپخش-head-unit

 

دوست عزیز

بنظرم رادیوپخش 456 جی وی سی را همراه باند 6975S پایونیر بگیرید.

کیفیت صدای باز، بیس مناسب صدای شفاف نتیجه سیستم شما خواهد بود.

موفق باشید

 

دوست عزیز

هر 3 اینترفیس یا همان کنترل فرمانی را ساپورت می کنند ولی همراهشان نیست، اینترفیس را باید جداگانه خریداری نمایید.

6944 کنوود را تهیه کنید، هم در رنج قیمت مدنظر شما است، هم صدای باز و شفافی دارد، کیفیت آن نیز مناسب است، 

دوست عزیز از روش ارسال و خرید هم آدرس فروشگاه هم آدرس سایت و هم شماره تماس بنده را می توانید ببینید

 

http://www.bahramshop.ir/fa/faq

© کلیه حقوق این وب سایت برای فروشگاه اینترنتی بهرام شاپ محفوظ است. طراحی و توسعه توسط دروپالیکا

یک رادیوپخش و یک باند مناسب ابتدایی ترین مواردی هستند که برای خرید و جمع آوری یک سیستم صوتی مناسب برای هرگونه ماشین مورد نیاز است. سیستم صوتی ماشین با قسمتهایی مانند : آمپلی فایر، ساب ووفر، تیوتر، کامپوننت، میدرنج و … کاملتر و حرفه ای تر می شود.

 

رادیوپخش:          

 

پخشهای رایج موجود در بازار ایران به چند دسته تقسیم می شوند:چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

1- رادیوفلش:

این گونه هد یونیت ها، تنها فلش و AUX را ساپورت می کنند و سی دی را ساپورت نمی کنند. این گونه رادیوفلش ها بیشتر برای کسانی که می خواهند با هزینه کم و با حذف قابلیت پخش “سی دی” تنها از فلش در ماشین خود آهنگ پخش کنند، کاربرد دارد. تمام شرکتها این گونه هدیونیت را تولید می کنند از جمله رادیوفلشهای شرکتهای معروف می توان به  مدل 175 پایونیر، U11 کنوود، X120 جی وی سی و A100 سونی اشاره کرد همچنین شرکتهای چینی مانند بوستر، پرمیر، مکسیدر، کنکورد ، گلداسکای و سیرا از اینگونه رادیوفلشها تولید می کنند. قیمتهای رادیوفلشهای چینی اکثرا زیر 100 هزار تومان می باشد و به دو دسته پنل ثابت و پنل جداشو تقسیم می شوند که رادیوفلشهای پانل ثابت قیمتی بمراتب ارزانتر و حدود 50 تا 60 هزار تومان دارند. 

 

رنج قیمت برای رادیوفلشهای چینی پانل ثابت  : 150000 – 200000 تومان

رنج قیمت برای رادیوفلشهای چینی پنل جداشو : 200000 – 250000 تومان

رنج قیمت برای رادیوفلشهای برند  : 500000 – 1000000 تومان

 

2- رادیوپخش:

 

رادیوپخشها امروزه امکانات مختلفی دارند. برای آشنایی با این امکانات می توانید مقاله” راهنمای خرید رادیوپخش” را از طریق لینک زیر مطالعه نمایید. 

راهنمای خرید رادیوپخش | فروشگاه بهرام

 

رنج قیمت: 400000 – 2000000 تومان

 

3- رادیوپخشهای دو طبقه: ( 2 DIN ) 

رادیوپخشهای 2دین (2DIN)، که به همان رادیوپخشهای 2 طبقه مشهور هستند، این رادیوپخشها دارای مانیتورهای بزرگ و اکثرا 6.1 اینچی یا 7 اینچی می باشند در بین برندهای معروف شرکت پایونیر مدلهای مختلف 2 دین در بازار ایران عرضه می کند. همچنین برای کسانی که دنبال خرید رادیوپخش 2 دین ارزان قیمت تر هستند رادیوپخشهای 2 دین شرکتهای چینی مانند مکسیدر، کنکورد، بوستر و مارشال در بازار قابل دسترسی می باشد. 

نمونه رادیوپخش دوطبقه (2DIN)  ی :  http://www.bahramshop.ir/fa/product/pioneer-avh-x2750-bt

 

رنج قیمت رادیوپخشهای 2 دین چینی : 1200000 – 1900000 تومان

رنج قیمت رادیوپخشهای 2 دین اصلی : 2000000 – 8000000 تومان

 

4- رادیوپخشهای Indash:

رادیوپخشهای 1 طبقه که مانیتور به آنها وصل می شود. برای ماشینهایی مانند 206، 207،  و یا برای پژو پرشیا و پژو 405 (در صورت استفاده از قاب)، پراید، تیبا و انواع سمند و … کاربرد دارد.  اتصال دوربین عقب، دوربین مادون قرمز، GPS و … از امکانات اضافه دی وی دی هاست. مانیتور این پخشها حالت اسانسوری دارد و به داخل پخش می رود و در می آید.  شرکتهای چینی نیز به ساخت انواع رادیوپخشهای ایندش می پردازند و امروزه رادیوپخشهای ایندش مارشال، کنکورد، مکسیدر و بوستر و پرمیر و کاروزریا در بازار موجود است. 

 

 

رنج قیمت رادیوپخشهای ایندش چینی : 1000000 – 2000000 تومان

رنج قیمت رادیوپخشهای ایندش اصلی : 3000000 – 6000000 تومان

 

آشنایی بلندگو (اسپیکر) :          

برای پخش صدا در ماشین از بلندگوها استفاده می شود. باندها به دو گروه کلی باندهای گرد، باندهای بیضی (خربزه ای) تقسیم می شوند.

 

1- باند گرد:

باند گرد خود به چهار دسته باندهای 10، 13 و 16 و 25 سانتیمتری تقسیم می شوند. باند 10 برای داشبورد ماشینهایی مانند پراید و همچنین استفاده در جلوی سمند بکار برده می شود. باند 13 برای دربهای عقب ماشینهای پژو 206 و 207، طاقچه عقب پراید و همچنین دربهای جلو ال 90 کاربرد دارد. باند 16 برای دربهای جلو انواع پژو و همچنین عقب ال 90 و سمند کاربرد دارد. برای بعضی از ماشینها باندهای عقب فابریک گرد می باشد (پراید، سمند و …) ولی مسلما جایگزین کردن باندهای عقب با بیضی صدای بسیار مناسبتری در ماشین ایجاد می کند. باندهای 25 سانتیمتری نیز بار برش در عقب انواع ماشینها نصب می شوند. 

 

رنج قیمت باندهای 10 سانتیمتری : 100000 – 1000000 تومانچگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

رنج قیمت باندهای 13 سانتیمتری : 130000 – 1300000 تومان

رنج قیمت باندهای 16 سانتیمتری : 190000 – 1500000 تومان

 

2- باند بیضی:

باندهای بیضی (9*6 و 10*7) خود به دو دسته تقسیم می شوند.

1-     باندهایی که آمپلی فایر را ساپورت نمی کنند: این باندها معمولا بین 150 تا 400 وات قدرت دارند و توان ساپورت آمپلی فایر را به هیچوجه دارا نیستند. باند 6965 و S6975 پایونیر جزء این بانها محسوب می شوند. این باندهای در صداهای بالا دچار نویز می شوند و قابلیت استفاده از حداکثر قدرت آنها وجود ندارد. قیمت این باندها اکثرا کمتر از 150 هزار تومان می باشد. و بدون آمپلی فایر با توجه به طراحی مناسب آنها صدای راضی کننده ای به کاربر می دهند. 

 

2-     باندهایی قدرتمندی که توانایی ساپورت آمپلی فایر را دارند. یعنی باندهای خربزه ای که توانایی اتصال به آمپلی فایر را دارند و کیفیت آنها بالاتر از باندهای معمولی است. همچنین در ولوم بالا دچار مشکل و صدای نویز نمیشوند. اکثر این باندها طول عمر بیشتری نسبت به باندهای خربزه ای معمولی دارند.

بنا به موارد مطرح شده از باندهای بیضی (خربزه ای) به 2 صورت میتوان بهره برد:
– بدون اتصال به آمپلی فایر و استفاده از خروجی مستقیم پخش 
– استفاده از امپلی فایر و به کار گیری تمام قدرت واقعی باند

باندهای بیضی گستردگی بالایی دارند و بیشترین حجم از لوازم صوتی ماشین را به خود اختصاص می دهند. باندهای بیضی اکثرا از سه جز تیوتر، میدرنج و ووفر ساخته شده اند و فرکانس صدایی بازی دارند. باندهای بیضی نسبت به باندهای گرد حجم صدای قویتری نیز دارند و در طاقچه عقب انواع ماشینها با برشکاری قابل نصب هستند.

رنج قیمت گروه 1 : 290000 – 350000 تومان

رنج قیمت گروه 2 : 400000 – 2000000 تومان

 

معرفی کامپونت:          

کامپونت ها باندهای گرد  (معمولا باند 16، 13 و یا 10) هستند که قابلیت اتصال به آمپلی فایرها را دارند. بعضی کامپونت ها از نظر وات شباهت هایی به باندهای خربزه ای آمپ خور دارند اما باید توجه داشت توان اکثر کامپ ها کمی پایین تر از باندهای بیضی 6*9 و 7*10 است.  ولی با توجه به وجود کراس اور تفکیک صدای بالایی کامپا به کاربر می دهند. کاموننت ها معمولی بصورت 6 تکه و یا 8 تکه هستند. در کامپوننت ها تیوتر ها بصورت مجزا و کراس اور نیز بصورت مجزا برای تفکیک صدای بالاتر وجود دارند. در کامپوننت ها بر خلاف باند گرد ووفر وجود ندارد و برای همین معمولی کامپوننت ها کنار ساب ووفر بسته می شوند. 

ویژگیهای اصلی کامپونت ها:

–  شفاقیت و کیفیت بالا صدا (صدای مناسب)
–  گرد بودن آن و جا شدنش در قسمت هایی که برای خودرو به صورت فابریک طراحی شده است.

استفاده از کامپها بیشتر در ماشینهای گران قیمت انجام می شود. راننده هایی که دوست ندارند دست به ظاهر ماشین خود بزنند می توانند از این کاپمونت ها استفاده کنند برای شنیدن صدای واقعی DVD و فضای دالبی آنها. 

 

رنج قیمت: 450000 – 8000000 تومان


ساب ووفر چیست؟     

ساب ووفر برای پخش صدای Bass و بم موزیکبه کار برده می شود، البته بلندگوها تا حدی از عهده این کار بر می آیند ولی کسانی که دنبال سیستم حرفه ای می باشند استفاده از ساب ووفرهای برای تولید سدای بیس Bass بسیار بالا و قوی کاربرد دارد.

برای یک سیستم حرفه ای ساب ووفر بسیار لازم است و  ساب ووفر دلیل اصلی تفاوت سیستم معمولی از سیستم مجهز و قوی می باشد.  ساب ووفر برای راه اندازی به آمپلی فایر نیاز دارد. بنابراین توجه به این نکته که اضافه کردن ساب ووفر به سیستم یک آمپلی فایر 4 کانال (حدود 300 هزار تومان) به سیستم اضافه می کند خالی از لطف نیست.  بعضی شرکتها ساب ووفرهایی داخل باکس فابریک خود شرکت به بازار عرضه می کنند که به اصطلاح به این محصولات ساب باکس گفته می شود.

 

محل نصب ساب ووفر:

راه اول – نصب آن بر روی تاقچه عقب خودرو (که نیازمند خریداری و یا برش خوردن تاقچه عقب خودرو است و معمولا ساب مخصوص دارد)

راه دوم –  استفاده از باکس برای جای دادن ساب وفور درون آن.

 

رنج قیمت: 540000 – 10000000 تومان

 

آشنایی یا تیوترها:     

از توییترهای برای پخش صداهای ریز استفاده می شود و از آنها موسیقی پخش نمی شود. توییترها به زیبا شدن آهنگها بسیار کمک می کنند. البته بلندگو اکثرا درون خود توییتر دارند. ولی نصب توییتر باعث می شود که بلندگو به پخش صداهای حد وسط بپردازد و توییتر به صورت مجزا صداهای ریز را پخش کند که این امر به بالا رفتن کیفیت بلندگوها خیلی کمک می کند.

 

رنج قیمت  چيني:  50000 تومان 

رنج قيمت برندهاي اصلي : 290000  تومان  تا 500000 تومان

 

آشنایی با آمپلی فایرها:      

وظیفه اصلی آمپلی فایرها بهبود کیفیت صدای پخش شده در ماشین می باشد. آمپلی فایرها توان خروجی 50 وات رادیوپخش را افزایش می دهند تا کاربر بتواند از همه ظرفیت بلندگوی خود (به عنوان مثال 300 وات) استفاده نماید. همچنین برای گرفتن صدا از ساب ووفر آمپلی فایر مناسب لازم است.

آمپها به صورت مونو، دو کانال، 4 کانال و یا 6 کانال طراحی می شوند.

آمپ دو کانال: برای ساپورت یک جفت باند آمپلی خور

آمپ 4 کانال: برای ساپورت یک جفت باند و یک ساب ووفر ( می توان از 2 آمپ 2 کانال نیز استفاده کرد)

آمپ 6 کانال: برای ساپورت 2 جفت باند آمپلی خور و یک عدد ساب ووفر / و یا / 1 جفت باند آمپلی خور و دو عدد ساب ووفر

سیستم صوتی با آمپلی فایر احتیاج به یک سیم کشی مناسب که به آن RC گفته می شود نیاز است.

 

رنج قیمت آمپلي فاير  دو كانال : 400000 – 600000 تومان

رنج قيمت آمپلي فاير 4 كانال :  600000 – 6000000 تومان

 

میدرنج ها:      

هر بلندگوی حرفه ای  قابلیت پخش 3 جور صدا را دارد، صدای زیر (توییتر)، صدای حد وسط (در اکثر جاها صدای خواننده)، صدای با بیس بالا (صدای ووفر)بلندگوهای با کیفیت این قابلیتها را به صورت کامل دارند یعنی می‌توانند تنهایی هر 3 صدا را به صورت تفکیک شده بشما بدهد. در میدرنج این کار صورت نمی‌گیرد (میدرنج قابلیت تفکیک صدا ندارد). میدرنج تنها قابلیت صدای دوم (صدای حد متوسط) را دارد، حتما باید در کنار یک ساب و یک توییتر مجزا بکار گرفته شود، توییتر صدای پایین را برای شما پخش خواهد کرد، ساب صدای بالا را بر عهده می‌گیرد و در این صورت تمرکز کامل میدرنج روی صدای وسط خواهد بود و صدای فوق العاده شفاف و یا کیفیت تولید خواهد کرد ( به مراتب بهتر از بلندگوهای با کیفیت) میدرنجها پرتاب صدای بسیار بالایی دارند و نسبت به باندهای بیضی حجم صدای بالاتر و پرتاب صدای بسیار بالاتری دارند. میدرنجها معمولا برای راه اندازی به آمپلی فایرهای قویتری نسبت به باندهای بیضی، باندهای گرد و کامپوننت دارند.

رنج قیمت: 250000 – 1500000 تومان

 

سوپرتیوتر ها:      

سسوپر تیوترها به اصطلاح به تیوترهای قدرتمند گفته می شود که صدای ریز زیادی تولید می کنند. میدرنجها معمولا کنار سوپر تیوتر بسته می شوند که وظیفه اصلی آن پخش صدای زیر است. سوپر تیوتر در سیستمهایی که صدای بم دارند کمک بسیار زیادی در شفاف شدن صدا می کنند. سوپر تیوتر نیز مانند میدرنج پرتاب صدای فوق العاده بالایی دارد.

 

رنج قیمت: 190000 – 1100000 تومان

 

در پستهای آینده، به صورت حرفه ای تر به معرفی سیستم های مختلف می پردازیم.

 

دوست عزیز چه نوع سیستمی مدنظر شما می باشد. مسلما این رادیوپخش خروجی ساب ووفر ندارد و تنها یک آمپلی فایر را ساپورت می کند. در کنار یک آمپلی فایر می توان از آن استفاده کرد ولی همراه یک سیستم با اجزای بیشتر این رادیوپخش جوابگو نیست و شما باید دنبال مدلهای بالاتر مانند 3650 و یا 2650 پایوینر باشید. 

موفق باشید

دوست عزیز بنظر بنده 2650 پایوینر بخاطر دلایل زیر گزینه بهتری برای انتخاب می باشد.

1- رادیو 4 موج ( ساپورت موج SW)

2- قابلیت میکس ترکس

3- کیفیت صدای پایونیر

4- گارانتی پایوینر.

 

بنده بشخصه صدای رادیوپشهای پایونیر و کیفیت کاری آنها را بیشتر از سونی قبول دارم.

از نظر خروجی و مشخصات داخلی این دو رادیوپخش قابلیت ساپورت سیستم شما را دارند. 

موفق باشید

در ضمن دوست عزیز لطفا از قسمت بالای سایت وارد “تالار گفتگو” شوید و سوالات خود را در آن قسمت مطرح فرمایید. تا به صورت تخصصی تر به آن پرداخته شود.

دوست عزیز 

دوست عزیز همه رادیوپخشهای زیر آمپلی را ساپورت می کنند، باند بیضی را ساپورت می کنند. کیفیت مناسبی دارند و تقریبا همگی جنس اصل می باشند و 1 سال گارانتی اصلی دارند.

همه رادیوپخشها بلندگو را ساپورت می کنند اگر جایی از قلم افتاده است ب معنی عدم ساپورت بلندگو نیست.

 

رادیوپخش

کلاس 1: حدود 210 هزار تومان

1650 پایونیر (خروجی آمپلی + ساپورت بلندگو + 4 موج رادیو + میکس ترکس) ، 1050 سونی ( خروجی آمپلی + خروجی ساب ووفر + ساپورت بلندگو + 2 موج رادیو)

 کلاس 2: حدود 220 هزار تومان

2650 پایونیر  ( خروجی آمپلی + خروجی ساب ووفر + ساپورت بلندگو + 4 موج رادیو + میکس ترکس)، 522 سونی ( خروجی آمپلی + خروجی ساب ووفر + ساپورت بلندگو + 4 موج رادیو)، 356 کنوود   ( خروجی آمپلی + خروجی ساب ووفر + ساپورت بلندگو + 4 موج رادیو)

کلاس 3: حدود 280 هزار تومان

3650 پایونیر   ( خروجی آمپلی + خروجی ساب ووفر + ساپورت بلندگو + 4 موج رادیو+ ال ای دی 210000 رنگ + میکس ترکس)، 2274 مارشال (خروجی آمپلی + مانیتور دارد)، 456 کنوود (3 جفت خروجی آمپلی و ساب ووفر + 2 موج رادیو) ، 620 سونی (ال ای دی رنگی، خروجی آمپلی + خروجی ساب ووفر + ساپورت بلندگو + 2 موج رادیو )

کلاس 4: حدود 370 هزار تومان

746 جی وی سی  ( بلوتوث، ال ای دی رنگی، ساپورت آمپلی فایر، ساپورت ساب ووفر) و از همه مدلها بهتر با یکم هزینه بالاتر 6650 پایونیر (بلوتوث، ال ای دی 210000 رنگ، میکس ترکس، خروجی ساب ووفر، خروجی آمپلی فایر و ….)

بلندگو و آمپلی فایر:

718 کنوود  با حدود قیمت 240 مناسبترین است، می توانید 718EX کنوود را نیز انتخاب کنید( 250 تومان) هر آمپلی 2 کانالی می توانید بلندگوهای شما را ساپورت کند. 260 ام بی، و یا 526 کنوود که بنده اجناس ام ی را از کنوود در آمپلی فایر با کیفیت تر می دانم.

شما با یک جفت بان بیضی به آمپلی حدود 150 تا نهایتا 200 هزار تومان احتیاج دارید.

سیستم مورد نظر بنده 

6650 پایونیر –  390T

718 کنوود – 240T

260 ام بی – 135T

—————–

765T

 

در ضمن دوست عزیز لطفا از قسمت بالای سایت وارد “تالار گفتگو” شوید و سوالات خود را در آن قسمت مطرح فرمایید. تا به صورت تخصصی تر به آن پرداخته شود.

موفق باشید

 

لطف دارید دوست عزیز

انشاالله هر جا هستید، خوب و موفق باشید

 

دوست عزیز

پیشنهاد بنده

رادیوپخش 2650 پایوینر

، بلندگوی 6995 پایونیر و یا 6965V2

، آمپلی 526 کنوود می باشد.

توییترهای معمولا در جلو ماشین در کنار داشبورد و یا زیر آنها نصب می شود. برای بیس بهتر بجای 6995 می توانید از 6965V2 استفاده نمایید. بنظر بنده 6965 کنار آمپلی بیس بهتری بشما می دهد. در حالیکه 6995 را در دو حالت  (با آمپلی و بدون آمپلی) می توانید استفاده نمایید و صدای خوبی بگیرید. در صورتیکه 100% آمپلی استفاده می نمایید 6965 با قیمت حدود 170 بهریت گزینه است. آمپلی 526 نیز در حدود 170 تومان قیمت دارد و بخوبی از عهده باند شما بر می آید.

در ضمن دوست عزیز لطفا از قسمت بالای سایت وارد “تالار گفتگو” شوید و سوالات خود را در آن قسمت مطرح فرمایید. تا به صورت تخصصی تر به آن پرداخته شود.

موفق باشید

 

 

© کلیه حقوق این وب سایت برای فروشگاه اینترنتی بهرام شاپ محفوظ است. طراحی و توسعه توسط دروپالیکا

یکی از مسائلی که عموما جوانان با آنها مواجه هستند انتخاب سیستم صوتی مناسب برای خودرو است که با توجه به گستردگی قابلیت‌ها و برندهای مختلف ممکن است باعث سردرگمی شوند. در این نوشتار قصد داریم به معرفی انواع رادیوپخش‌های خودرو و نحوه انتخاب صحیح بپردازیم.

گسترش نیوز: برای داشتن یک سیستم صوتی مناسب ابتدا نیاز به یک رادیوپخش یا هدیونیت دارید که درحال‌حاضر هدیونیت‌ها با قابلیت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. از جمله قابلیت هایی که می‌تواند در نرخ هدیونیت تاثیرگذار باشد مواردی مانند قابلیت پخش سی دی، بلوتوث، پخش از روی فلش و مموری کارت و بسیاری از قابلیت‌های دیگر است. در نهایت هرچه تعداد قابلیت‌ها بالاتر می‌رود قاعدتا هزینه بیشتری نیز برای خرید هدیونیت متحمل خواهید شد.



هدفتان از خرید چیست؟

به طور کلی باید برای خود مشخص کنید که از یک هدیونیت چه انتظاری درحال‌حاضر و چه انتظاراتی در آینده خواهید داشت؛ بر این اساس می‌توانید بهترین هدیونیت را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در آینده می‌خواهید از آپلی فایر یا ساب ووفر استفاده کنید به دنبال هدیونیت هایی بروید که خروجی لازم برای این موارد را داشته باشد. اما اگر به دنبال استفاده از هدیونیت به صورت معمول و برای کاربردهای عادی هستید هزینه زیادی را در این زمینه انجام ندهید. تجربه نشان داده بسیاری از خریدارانی که بدون برنامه روانه این بازار می‌شوند هنگام دیدن برندها و محصولات مختلف موجود در بازار دچار سردرگمی شده و با خریدی نامناسب روانه منزل می‌شوند. همین موضوع باعث شده به سرعت از خرید خود پشیمان شوند و نسبت به تغییر آن اقدام کنند و این مورد، غیر اقتصادی عمل کردن را نشان می‌دهد. بنابراین پیش از آن که به سمت مغازه‌های خرید و فروش لوازم صوتی خودرو روانه شوید ابتدا انتظارات خود را از هدیونیت مشخص کنید تا با ورود به مغازه‌ها درگیر تعریف و تمجیدهای مغازه داران نشوید.
چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد


تاثیر برند

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید هدیونیت به آن توجه کنید انتخاب برندهای معتبر است؛ چرا که برندهای چینی و متفرقه امروزه در بازار بسیار زیاد شده است. هرچند که درحال‌حاضر بسیاری از برندهای مشهور نیز به صورت نمونه‌های تقلبی و با اسم برند اصلی عرضه می‌شوند بنابراین بهترین راه‌حل انتخاب برندهای معتبر است به خصوص آن هایی که توسط نمایندگی‌های اصلی و با گارانتی عرضه می‌شوند. از جمله کمپانی‌های مشهوری که به ساخت رادیوپخش می‌پردازند می‌توان به سونی، جی وی سی، کنوود و پایونیر اشاره کرد ضمن این که برخی از این کمپانی‌ها به صورت تخصصی تنها در زمینه سیستم‌های صوتی فعالیت می‌کنند بنابراین انتخاب آنها منطقی تر است.



توان خروجی

توان خروجی و یا قدرت پخش هدیونیت از جمله مسائلی است که در هنگام خرید با آن مواجه می‌شوید و ممکن است فروشندگان روی این گزینه مانورهای فراوانی دهند اما به طور کلی می‌توانید به آن توجه نکنید. اگر به دنبال خرید هدیونیت با قیمت‌های بیش از ۲۰۰ هزار تومان هستید، بیشتر برندها دارای ۴ خروجی ۵۰ وات هستند و در برخی موارد ۴ خروجی ۵۲ وات ارائه می‌دهند. شاید تصور کنید تغییرات این اعداد بسیار گسترده باشد اما در نهایت نتیجه قابل احساسی نخواهد داشت و می‌توانید به این پارامتر توجه نکنید.


تعداد خروجی

اگر در آینده قصد استفاده کردن از ساب ووفر و آمپلی فایر را دارید باید به تعداد خروجی‌های هدیونیت خود توجه کنید. خروجی هدیونیت با نام RCA OUTPUT شناخته می‌شود و هدیونیت‌ها حداقل یک جفت خروجی را دارند. در صورتیکه تنها از یک آمپلی استفاده می‌کنید ۱ جفت خروجی برای شما جوابگو است اما در صورتیکه در سیستم خود از ساب ووفر استفاده می‌کنید باید حتما از رادیوپخش هایی استفاده کنید که حداقل ۲ جفت خروجی دارند. با استفاده از خروجی سوم شما می‌توانید تعداد آمپلی‌ها و بلندگوهای مورد استفاده خود را افزایش دهید.


پورت ورودی

امروزه بیشتر رادیوپخش‌ها امکان پخش موسیقی از طریق فلش مموری را فراهم می‌کنند اما درحال‌حاضر استفاده از بلوتوث نیز بسیار رایج شده است.. بنابراین اگر به دنبال راحتی بیشتر هستید می‌توانید هدیونیت هایی را با قبلیت پخش از طریق بلوتوث انتخاب کنید هر چند که این نوع هدیونیت‌ها قاعدتا قیمت‌های بالاتری نیز دارند. یکی دیگر از موارد، قابلیت سازگاری با سیستم عامل‌های آندروید و IOS است که می‌تواند بر اساس نیاز فرد انتخاب شود. در نهایت اگر هدیونیتی انتخاب می کنید که به سیستم بلوتوث مجهز نیست پیشنهاد می شود به مهز بودن آن به پورت AUX توجه کنید.


اینترفیس

بعضی از پخش‌ها علاوه بر ریموت کنترل بی‌سیم قابلیت اتصال به اینترفیس که همان ریموت کنترل با سیم است و می‌توان آن را در خودروهایی نظیر پژو ۲۰۶ و زانتیا دید را دارند. امروزه شرکت پایونیر اینترفیس هایی را روانه بازار می‌کند که قابلیت ساپورت بیشتر ماشین‌ها را دارا هستند.


ردایوپخش‌های دمو دار

اگر به دنبال جذابیت‌های بیشتر هستید و میزان هزینه‌ای که می‌پردازید برایتان مهم نیست می‌توانید هدیونیت هایی را که دمودار هستند خریداری کنید. دمو دار بودن به این معنا است که هدیونیت در هنگام پخش موزیک انیمیشن‌های کوتاهی را به نمایش می‌گذارد که می‌تواند برای سرنشینان جذاب باشد. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به عنوان قابلیت یک هدیونیت معرفی شود امکان تغییر رنگ کلیدها و صفحه نمایش است و اگر به این مورد علاقه دارید از فروشنده در مورد آن سوال کنید که هدیونیت مورد نظرتان این قابلیت را دارد یا خیر؟

بازدید از آخرین اخبار بورس و اقتصادی ، بانک و بیمه

تمامی حقوق متعلق به پایگاه خبری

” گسترش نیوز”

است.

بهینه سازی توسط

اینتن

ad>

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دائم در حال رانندگی هستند، حتما از اهمیت وجود یک سیستم پخش کننده خودرو با کیفیت نیز با خبر بوده و می‌دانید که چه تاثیری در لذت بخش‌تر کردن یک سفر کوتاه یا حتی مدت زمانی که در ترافیک هستید، دارد. مهم نیست که در حال سفر بوده یا وقت خود را در ترافیک سرسام آور خیابان‌های می‌گذرانید، گوش دادن به موسیقی یا پادکست و حتی کتاب‌های گویا تحمل شرایط را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. اما این که شما از چه سیستمی نیز استفاده می‌کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر در انتخاب سیستم مورد نظر دچار تردید و مشکل هستید ما در این مطلب راهنمای کاملی از هر آن چه که باید درباره انتخاب یک سیستم پخش خودرو بدانید را به شما خواهیم گفت.چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

 

 

 

معمولا در انتخاب سیستم پخش کننده خودرو یا همان سیستم صوتی عوامل مختلفی را باید بررسی کنید. به این نکته دقت داشته باشید که صدای بلند سیستم عموما مربوط به توان خروجی آن بوده محدود است. هر چه سیستم شما در این زمینه قوی‌تر باشد یعنی راحت‌تر می‌تواند صدای موسیقی را به گوش شما رسانده و نویزهای خارجی مانند صدای اتوبان و سایر ماشین‌ها را حذف کند.

 

کیفیت بهتر و بالاتر یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم صوتی مناسب است. سیستم‌های صوتی که مجهز به اکولایزر هستند بهترین کیفیت صدای ممکن را به شما هدیه می‌دهند. این مورد باعث می‌شود که ابعاد جدیدی از موسیقی را درک کنید که تجربه تازه‌ای برای شما خواهد بود. هر چه کیفیت سیستم شما بیشتر و بهتر باشد ظرافت و قدرت بیشتری در کاهش نویز و ارائه صدای با کیفیت و خالص خواهد داشت.

 

سیستم‌های صوتی جدیدی که اخیرا وارد بازار شده‌اند ویژگی‌های بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی خود دارند اما ممکن است گاهی نسخه‌های جدید دچار اشکالاتی باشند که کاربران استفاده از نسحه‌های قبلی را ترجیح دهند برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از توانایی پخش، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف رسانه‌ای، قدرت خروجی بالاتر و ایستگاه‌های رسانه‌ای که سیستم صوتی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

 

این که شما هزینه خوبی روی خرید یک سیستم صوتی برای اتومبیل خود صرف کنید، اصلا هدر دادن پول نیست. زیرا استفاده از سیستم صوتی با کیفیت راهی برای ارزش گذاشتن به گوش و ذهن شما خواهد بود.

 کافی است این شرایط را تصور کنید که در این روز پر ترافیک قصد دارید با تاکسی به محل کار خود بروید و کمی دیرتان شده است و راننده ضبط صوت خود را که اصلا کیفیت ندارد روشن کرده و با مقدار زیادی نویز سعی در گوش دادن به اخبار رادیویی دارد، می‌توانید تصور کنید که چقدر این نویز و صدای بی کیفیت روی ذهن و گوش شما تاثیر گذاشته و اعصبا شما را بیش از پیش به هم بریزد.

 

حال اگر شما به گوش خود اهمیت دهید، مطمئنا از یک سیستم صوتی خوب برای اتوموبیل‌تان استفاده خواهید کرد. ممکن است دوست داشته باشید صدای موزیک را بلند کنید و زمانی که این صدا نویزی نداشته باشید اعصب شما آرامش خواهد یافت. در هر صورت اگر منطقی فکر کنید سرمایه گذاری روی خرید یک سیستم صوتی نه تنها هدر دادن پول نیست بلکه به شما در تمدد اعصاب نیز کمک خواهد کرد.

 

 

 

پایونیر یکی از پیشگامان صنعت ساخت سیستم صوتی برای اتومبیل است. این شرکت سال ۱۹۳۸ در توکیو تاسیس شده و در زمینه ساخت گیرنده، بلند گو، سایر قطعات صوتی برای خانه و وسایل نقلیه فعالیت می‌کند. این شرکت یکی از برترین شرکت‌های الکترونیکی در زمینه فعالیت خودش در جهان است که طیف گسترده‌ای از تجهیزات مدرن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی از بهترین استریوهای مربوط به خودرو در جهان به شرکت پایونیر تعلق دارد و از کلیه فرمت‌های رسانه‌ای پشتیبانی می‌کند. اخیرا شرکت پیونیر از آخرین ساخته خود که کمال مطلق سیستم‌های پخش کننده خودرو است رونمایی کرده که تعالی صدای موسیقی را به شما هدیه می‌دهد. به گفته کاربرانی که از این سیستم استفاده کرده‌اند، گویی موزیک پخش شده جان دارد و شما می‌توانید بدون هیچ نویزی عالی‌ترین کیفیت ممکن را از این سیستم بشنوید. این محصول که با نام Pioneer DEX-P99RS وارد بازار شده است تقریبا ۱۳۴۹ دلار قیمت دارد و کمال مطلق موسیقی را با حذف نویزهای خارجی به شما هدیه خواهد داد. کافی است موسیقی مورد نظر خود را انتخاب کرده، آن را پلی کنید و احساس کنید که ارکس سمفونی در صندلی پشتی شما قرار دارد و کنترل این ارکستر به دست شما است.

 

 

از سال ۱۹۴۸ شرکت جی بی ال به صورت مستقل کار خود را در لس آنجلس و کالیفرنیا آغاز کرد. حوزه تخصصی این شرکت ساخت بلندگوهای حرفه‌ای برای استفاده شخصی است. این دستگاه تخصص خاصی در ساخت ساب ووفرهایی دارد که می‌توان آن را در خانه و خودرو استفاده کرد. یکی از بهترین نمونه‌های بلندگوی ساخته شده توسط این شرکت اسپیکر قابل حمل Flip4 با قابلیت اتصال به بلوتوث است.

 

 

این شرکت که به صورت اشتراکی بین دو شرکت ابر قدرت Alps Electric و Alpine اداره می‌شود در سال ۱۹۶۷ در توکیو با نام Alps-Motorola شروع به کار کرد و بعدها در سال ۱۹۸۷ به اسم کنونی یعنی آلپ الکترونیک (Alpine Electronic) تغییر نام و به فعالیت خود ادامه داد. سیستم‌های صوتی ساخته شده در این شرکت اکثرا در خودروهای مدل بالا مانند BMW و Honda استفاده می‌شوند. این شرکت علاوه بر این که موفقیت چشم گیری در ساخت سیستم‌های پخش کننده خودرو دارد، بهترین استریوهای مربوط به خودرو مانند CDE-HD149BT Car Stereo را نیز تولید می‌کند.

 

 

 

بحث هزینه‌ای که شما می‌خواهید صرف خرید سیستم صوتی خودرو کرده و آن را مجهز کنید، مسئله‌ای کاملا شخصی است اما همانطور که گفتیم صرف هزینه بالا روی سیستم صوتی در واقع نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است که روی روح و روان شما تاثیر گذار خواهد بود. ضرب المثل همیشگی « به گوش خود احترام بگذارید» مربوط به انتخاب دقیق موسیقی نیست بلکه سیستمی که شما برای پخش موسیقی هم انتخاب می‌کنید تاثیر بسیار زیادی در شنوایی و ذهن شما دارد.

 

 

اگر در نظر دارید هزینه‌ای بین این دو مورد برای خرید سیستم صوتی خود صرف کنید تا حد زیادی باید انتظارات خود را پایین بیاورید. با چنین هزینه‌ای عملا شما نمی‌توانید همه ویژگی‌های خوب یک سیستم پخش کننده خودرو را خریداری کنید. بهتر است کمی از سایر هزینه‌های خود کاهش دهید تا بتوانید سیستم مورد نظر را خریداری کنید. برای مثال با این هزینه می‌توانید سیستمی خریداری کنید که گیرنده بلوتوث و وای فای داشته باشد، بلندگوهای آن ۹*۶ اینچ یا ۵*۶ اینچ باشد. می‌توانید از بلندگوهای مخروطی یا تقویت کننده‌های خارجی برای افزایش کیفیت صدا استفاده کنید.

 

 

با صرف چنین هزینه‌ای شما می‌توانید یک سیستم پخش کننده میان رده خریداری کنید که ویژگی‌های بیشتری نسبت به مورد قبلی داشته باشد. سیستم‌هایی که با این قیمت در بازار وجود دارند اغلب از فایل‌های MP3 و FLAC پشتیبانی کرده و ساب ووفرهایی با پایه سنگین را پمپاژ می‌کنند. اکولایزرهای ۱۲ بانده در چنین سیستم‌های با این قیمت اغلب پیدا خواهد شد که کیفیت صدای نسبتا مطلوبی را به شما خواهد داد.

 

 

چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

 

هر چه هزینه‌ای که می‌خواهید صرف خرید سیستم پخش کننده خود کنید بیشتر باشد، بالطبع ویژگی‌های بیشتری نیز خواهد داشت. سیستم‌های صوتی یکی از سرگرمی‌های ماشین بازها در داخل اتومبیل است. بنابراین اگر علاقه زیادی به خودروی خود دارد می‌توانید با هزینه کردن چند دلار بیشتر یک پخش کننده سفارشی خریداری کنید که کیفیت بی نظیر صدا و حذف نویزهای خارجی را به شما هدیه بدهد.

 

 

 

در انتخاب سیستم پخش کننده صوتی خودرو باید چند نکته اساسی را مد نظر داشته باشید که نشان دهنده کیفیت سیستم شما خواهد بود.

 

 

 

گیرنده‌ها در واقع واحد سر و اتصال سیستم به خودرو گفته می‌شود. این‌ها مغز ارتباطی سیستم با خودرو شما هستند که در داشبورد ماشین قرار دارند. گیرنده‌های جدیدتر به عنوان سیستم‌های اطلاعاتی (infotainment system) شناخته می‌‌شوند زیرا علاوه بر سرگرمی، اطلاعات مفیدی مانند جزئیات حمل و نقل، اتصال به گوگل مپ و مسیر یابی و به روز رسانی وضعیت خودرو را به عهده دارند.

 

 

 

بلندگوهای خودرو بر اساس فرکانس موج‌های صوتی که تولید می‌کنند، دسته بندی می‌شوند. بر این اساس بلند گوها به دسته بالاترین و کمتری فرکانس، میان رده و ساب ووفر تقسیم خواهند شد و انواع مختلفی دارند. صداهای جیر جیر مانندی که از بلند گوی خود می‌شوند مربوط به فرکانس جهت دار نویزها است. بهتر است بدانید که بلند گوهای ساب ووفر که صدای عمیق تری ایجاد می‌کنند در قسمت صندلی پشتی قرار گرفته و بلندگوهای مید رنج یا میان رده در درها نصب می‌شوند.

انواع مختلفی از بلندگو وجود دارد که در زیر به معرفی جداگانه و کاربرد هر کدام از آن‌‌ها خواهیم پرداخت.

 

 

 

به طور کلی باند یا همان بلندگوهای خودرو به دو دسته گرد و بیضی تقسیم می‌شوند، اغلب باندهای گرد توان کمتری نسبت به باندهای بیضی دارند. شاید بیش از این نام ماند بیضی را به عنوان «باند خربزه‌ای» شناخته باشید. این باندها روی طاقچه عقب خودرو نصب می‌شوند. باندهای بیضی عموما از سه بخش تیوتر، میدرنج و ووفر تشکیل شده‌اند و به راحتی در ابعاد ۶*۹ یا ۷*۱۰ می‌توانید آن‌ها را در بازار پیدا کنید. برخی از باندهای بیضی از آمپلی فایر پشتیبانی نمی‌کنند و به همین دلیل ممکن است اگر آمپلی فایر نصب نکرده باشید صدای موزیک دچار نویز شود. اگر به دنبال صدای قوی و با کیفیت هستید که هزینه بالایی نداشته باشد می‌توانید از باندهای بیضی یا همان خربزه‌ای استفاده کنید. اگر باند شما قابلیت اتصال به آمپلی فایر داشته باشید، کیفیت صدای بهتری خواهد داشت. علاوه بر این بهتر است بدانید که طول عمر باندهای خربزه‌ای یا همان بیضی بیشتر از نمونه‌های مشابه است.

 

 

 

باندهای گرد در چند دسته بر حسب اندازه‌اشن قرار می‌گیرند. این باندها معمولا در اندازه‌های ۱۰،۱۳، ۱۶ و ۲۵ سانتی متری وجود دارند. باندهای گرد معمولا در قسمت جلوی خودرو و کنار درب راننده و کمک راننده هستند. باند ۱۰ سانتی متری برای خودرویی مانند پراید، ۱۳ سانتی متری برا پژو و باندهای ۱۶ سانتی متری برای درهای جلوی انواع پژو، سمند و تندر ۹۰ مناسب هستند. باندهای ۲۵ سانتی متری را نیز می‌توانید روی طاقچه عقب خودرو نصب کنید.

 

 

 

معمولا باندها گرد قابلیت اتصال به آمپلی فایر برای تقویت صدا را ندارند اما باندهای گردی که این توانایی را داشته باشند، کامپوننت نامیده می‌شوند. تفاوت این باندها با مدل خربزه‌ای یا بیضی در این است که، کامپوننت‌ها توانایی بیشتری در تفکیک صدا دارند. این نوع باندها زمانی استفاده می‌شوند که تفکیک صدا اهمیت داشته باشد و میزان باس یا بم بودن صدا در آن کمتر شنیده شود. به همین دلیل است که در کنار کامپوننت از ساب ووفر استفاده می‌شود.

 

 

 

اگر از طرفداران اتومبیل بوده و علاقه زیادی به سیستم صوتی با کیفیت دارید، باید به دنبال باندهای ساب ووفر باشید. ساب ووفرها در مواردی استفاده می‌شوند که نیاز به حجم زیادی از صدای بم یا به اصلاح باس زیاد باشد. وجود چنین صدای بمی برای عاشقان موزیک بسیار اهمیت دارد. برای این که ساب ووفر را به سیستم خود اضافه کنید نیاز به آمپلی فایر دارید. شما به دو صورت می‌توانید ساب ووفر را یا روی طاقچه اتومبیل یا داخل باکس مخصوص به آن نصب کنید.

 

 

تیوترها اسپیکرهایی با سایز کوچک هستند که از آن‌ها برای افزایش کیفیت صدا و پخش صداهای نازک که با بلندگوهای عادی شنیده نمی‌شود استفاده می‌شود.

 

 

اگر دوست دارید که سیستم صوتی اتومبیل شما کامل باشید می‌توانید میدرنج را نیز به سیستم‌های خود اضافه کنید. یک اسپیکر به تنهایی می‌توانید کلیه صدای زیر و بم را پخش کند اما میدرنج به تنهایی وظیفه تولید صداهای متوسط دارد. بنابراین اگر از میدرنج در کنار ساب ووفر و تیوتر استفاده کنید می‌توانید به بهترین صدای ممکن در اتومبیل خود برسید.

 

 

 

تقریبا مهم‌ترین قطعه برای تجهیزات صوتی شما که نقش مهمی در بهینه سازی کیفیت صدا دارد، اکولایزر است. بسته به نوع تنظیماتی که روی سیستم خود اعمال کرده‌اید، می‌توانید از یک اکولایزر خارجی یا نمونه‌هایی که درون گیرنده ساخته شده است، استفاده کنید. با استفاده از فیلترهای مختلف اکولایزر می‌توانید روی موزیک‌هایی که دوست دارید فیلتر اضافه کنید و با آن جادوی صدا را در اتومبیل خود انجام دهید.

 

 

 

یکی از مولفه‌های موثر بر کیفیت صدای سیستم پخش کننده خودرو، وجود آمپلی فایر یا همان تقویت کننده است. آمپلی فایر به نوبه خود باعث می‌شود که صدای موسیقی از کیفیت بیشتر و بهتری برخوردار شود و باعث افزایش خروجی صدای با کیفیت خواهد شد.

 

 

یکی از مواردی که امروزه اهمیت بسیار زیادی دارد این است که سیستم پخش کننده شما بتواند با کلیه وسایل هوشمند از جمله تلفن همراه شما تطبیق پیدا کند. اگر سیستم پخش کننده شما بتواند با تلفن همراه هماهنگ باشد دیگر نیازی نیست برای پاسخ دادن به تلفن خود حتما گوشی را به دست بگیرید که جریمه‌های سنگینی نیز شامل شما شود. بلکه به راحتی و تنها با فشردن یک دکمه می‌توانید از طریق سیستم پخش خودرو تماس‌ها را جواب داده یا حتی از منشی هوشمند خود مانند گوگل یا سیری بخواهید که شما را در جریان کارهایی که لازم است امروز انجام دهید، بگذارد. اگر در تقویم تلفن همراهتان ملاقات خاصی دارید یا لیست خرید خود را گم کرده‌اید با اتصال منشی هوشمند خود به تلفن همراهتان می‌توانید در جریان کارهایتان قرار بگیرید. حتی نیازی نیست برای مسیر یابی از تلفن همراه استفاده کنید زیرا با استفاده از مسیر یاب سیستم پخش کننده به راحتی می‌توانید با تعیین مبدا و مقصد به جایی که در نظر دارید برسید. گاهی سیستم‌های مسیر یابی شما را از دوربین‌های کنترل سرعت، مسیرها پر ترافیک یا تصادفات جاده‌ای با خبر کرده و باعث می‌شوند که سریع‌تر به مقصد مورد نظر برسید.

 

 

 

 

 

یکی از بهترین نمونه‌های سیستم پخش کننده صوتی اتومبیل در سال ۲۰۱۹ ساخت شرکت kenwood بوده که با دو بلندگوی ۶*۹ اینچی برای طاقچه اتومبیل و دو بلندگوی ۵/۶ اینچی برای درهای جلو خودرو و سیم بلندگو توانسته تبدیل به یکی از پر فروش‌ترین نمونه‌های خود شود.

 

این سیستم صوتی مجهز به تک گیرنده DIN KDC-BT33 و یک جفت بلندگوی KFC-6965S، ۶*۹ اینچی و ۵۰ فوت سیم بلندگوی ۱۶ گیگا بایتی است. با توجه به همه موارد گفته شده از این سیستم، این پکیج جایگزینی عالی برای هر سیستم است و به کمک آن می‌توانید لذت شنیدن موسیقی واقعی و بدون نویز را در اتومبیل خود تجربه کنید.

 

ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که باعث شده این سیستم تبدیل به یکی از بهترین سیستم‌های پخش کننده صوتی خودرو در سال ۲۰۱۹ شود. برای مثال این سیستم از کلیه فرمت‌های پخش مانند mp3 یا cd پشتیبانی کرده و به راحتی می‌توانید تلفن همراه خود را از طریق بلوتوث به آن وصل کنید. علاوه بر این ورودی AUX مخصوص برای اندروید و آیفون نیز در این سیستم وجود دارد و شما با هر وسیله‌ای که داشته باشید خیلی راحت می‌توانید به سیستم وصل شده و موزیکی که دوست دارید را گوش دهید. از صفحه نمایشگر این سیستم می‌توانید پیام‌ها یا لیست مخاطبین را مشاهده کرده و از منشی هوشمند خود مانند سیری بخواهید کار تماس یا ارسال پایمک را برایتان انجام دهد. علاوه بر این درگاه USB برای استفاده از فلش نیز در این سیستم طراحی شده است. سیستم صوتی kenwood یک اکولایزر سه بانده دارد که کیفیت بی نظیری از صدای موسیقی با حذف نویزهای خارجی را به شما هدیه خواهد داد.

 

 

بلندگوهای سه بعدی ۹*۶ اینچی می‌توانند تا حداکثر ۴۰۰ وات توان را تحمل کنند. بلندگوهای ۵/۶ اینچی نیز هر کدام ۳۰۰ وات قدرت دارند. این سیستم صدای موزیک را سه برابر واضح‌تر به گوش شما رسانده و باس‌های عمیقی دارد که مکمل موسیقی شما خواهد بود.

 اگر یک نکته منفی درباره این سیستم وجود داشته باشد این است که، سیستم kenwood به اندازه کافی توسط آمپ داخلی فشار نمی‌یابد تا بهترین صدای ممکن را به شما بدهد. علاوه بر این مشکلاتی از قبیل سیم کشی نیز وجود دارد که ممکن است باعث اختلال در گزارش گیرنده شده و تیوتر را از کار بیاندازد. گاهی ممکن است با اتصال بلوتوث به سیستم ساعت از صفحه نمایش شما نیز ناپدید شود.

 

 

 

 

یکی از بهترین سیستم‌های صوتی دنیا در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت پیونیر ساخته و معرفی شد. این گیرنده مجهز به دو بلندگوی ۵/۶ اینچی و دو بلندگوی ۹*۶ اینچی است.

این بسته نرم افزاری شامل یک تک گیرنده از مدل  DIN MVH-295BT و یک تقویت کننده چهار کاناله با ۶۵۰ وات قدرت است. قدرتی که گیرنده این بلندگوها به شما هدیه می‌دهد، نتیجه‌اش صداهای واضح و بدون نویز خواهد بود که تنظیم صدای باس هر موزیک را می‌توانید خیلی راحت از طریق کنترل از راه دور در دست داشته باشید.

 

این سیستم از کلیه فرمت‌های پخش مانند CD، MP3 و غیره پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تلفن همراه خود را چه آیفون باشد یا اندروید با سیستم پخش هماهنگ کنید. علاوه بر این با این دستگاه می‌توانید تماس تلفنی برقرار کرده و به سایر برنامه‌های روی تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید. با استفاده از ورودی AUX و USB می‌توانید تلفن همراه خود را شارژ کرده یا برای پخش موسیقی از آن استفاده کنید.

 

 بلندگوهایی که به طور اختصاصی توسط شرکت پیونیر برای این سیستم طراحی شده‌اند از نوع Alphasonik Pioneer بلندگوهای خطی بوده و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صدای استریو را در تمام فضای داخلی خودرو شما پخش کنند. بلندگوهای ۹*۶ اینچی این سیستم حداکثر ظرفیت انتقال ۵۰۰ وات را دارند.

 

از جمله نکات منفی سیستم پیونیر می‌توان به این اشاره کرد که ممکن است در بروز رسانی دچار مشکل شوید یا این که در هنگام تابش نور خورشید صفحه نمایش شما کمی کم رنگ شود. البته مشکلات سیستم‌های قبلی در نمونه فعلی رفع شده و این سیستم تا جای ممکن پیشرفت کرده است. البته در جدیدترین نسخه ساخته شده از این شرکت که با نام تجاری Pioneer DEX-P99RS وارد بازار شده است، همه این مشکلات رفع شده و می‌توانید تعالی کامل موسیقی را با این سیستم تجربه کنید.

 

 

 

 

یکی دیگر از رقیبان پر قدرت این صحنه در سال ۲۰۱۹ سیستم پخش کننده صوتی خودروی JVC است که شامل یک تک گیرنده از نوع R370  و آمپلی فایر داخلی است. وجود آمپلی فایر در داخل سیستم نکته بسیار مهمی است زیرا سیستم‌های مانند پیونیر فاقد آمپلی فایر داخلی هستند. این آمپلی فایر می‌تواند قدرت صدا را تا ۵۰ وات در هر سیستم و هر دو بلند گوی بی سیم ۵/۶ اینچی تقویت کرده و صدا را در کل اتومبیل شما پخش کند. سیستم پخش کننده صوتی خودرو JVC یکی از بهترین سیستم‌ها در زمینه خود است که اصلا فضای زیادی را در ماشین شما اشغال نخواهد کرد.

 

علاوه بر این در این سیستم یک صفحه نمایش LCD ۱۳ اینچی قرار دارد که می‌توانید با دکمه‌های قرمز روی سطح آن تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید. در کنار همه موارد گفته شده بلندگوهای اضافی، یک اکلولایزر اضافی و سه باند برای تنظیم صدای خوب نیز در این سیستم وجود دارد. بلندگوهای بی سیم می‌توانند ۳۰۰ وات قدرت اوج داشته باشند.

 

 از نکات منفی این سیستم می‌توان به این اشاره کرد که اگر دوست داشته باشید رادیو گوش دهید ممکن است برای پیدا کردن موج FM  یا AM درچار مشکل شوید. بسته به اتومبیلی که دارید پیدا کردن جای مناسب برای بلندگوها برای گوش دادن به رادیو می‌توانید کارآمد باشد. گاهی ممکن است در هنگام نصب و استفاده از این سیستم دچار مشکل شوید که بهتر است کار را به کاردان سپرده و اجازه دهید مشکلات سیستم شما را شخصی حرفه‌ای رفع کند.

 

 

 

۱. اگر در حال پخش MP3 ، WMA ، WAV یا سایر فایلهای صوتی هستید و احساس کردید که صدای آهنگ شما خفه شده است، میزان فشرده سازی پرونده‌های موسیقی را بررسی کنید. گاهی فشرده سازی بالا روی فرکانس‌های کم و زیاد موثر بوده و باعث تاثیر منفی روی کیفیت صدا می‌شود.

 

۲. از کیفیت صدای ضبط شده اطمینان حاصل کنید. معمولا فایل‌هایی که با کیفیت ۳۲۰ دانلود می‌شوند کیفیت بسیار بهتری دارند. علاوه بر این اگر از اپلیکیشن‌های مربوط به پخش موسیقی مانند رادیو جوان یا ساوند کلاد استفاده می‌کند دقت داشته باشید که قطع و وصل شدن موزیک به اینترنت شما بستگی دارد.

 

۳. از یک تقویت کننده خارجی با کیفیت برای افزایش کیفیت صدا روی بلندگوها استفاده کنید. اما از قدرت بلندگو و این که آیا تحمل چنین صدایی را دارد یا نه، نیز اطمینان حاصل کنید، اگر صدایی بیش از حد توان بلندگو از آن پخش کنید احتمال پارگی و انفجار بلندگو بسیار زیاد است.

 

۴. اگر بلندگوهای aftermarket را نصب می کنید ، مطمئن شوید که ابعاد فضای خروجی برای آن‌ها کافی باشد. اگر فضایی که در آن از بلند گو استفاده می‌کنید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد مانع از نشان دادن توانایی آن‌ها در سطح اوج خواهد شد.

 

 

 

سوال : آیا یک گیرنده دو DIN بهتر است یا یک گیرنده تک DIN ؟

پاسخ : در واقع نمی‌توان به این سوال پاسخ دقیقی دارد. انتخاب گیرنده بستگی به این دارد که کدام مورد برای ماشین شما مناسب است. اکثر وسایل نقلیه جدید دارای گیرنده دو DIN هستند. به این معنی که هر نسخه کار خودش را انجام می‌دهد. اما گیرنده‌های Double DIN دارای صفحه نمایش لمسی بوده که نمونه تک DIN فاقد آن است. اما در سایر ویژگی‌ها این دو فرق چندانی با هم ندارند.

 

 

سوال : آیا به یک آمپلی فایر خارجی نیاز دارم ؟

پاسخ : خیلی راحت به این سوال می‌توان پاسخ خیر داد. درست است که نداشتن آمپلی فایر یا همان تقویت کننده به شدت بر کیفیت صدا تاثیر می‌گذارد، اما بیشتر بلندگوهای ساخت کارخانه‌های با آمپلی فایر داخلی و گیرنده ساخته شده‌اند. پس اگر دوست دارید شدت و قدرت بیشتری از بلندگوهای خود بشنوید می‌توانید به صورت جداگانه یک آمپلی فایر خریده و از صدای با کیفیت و قدرت باس آن لذت ببرید.

 

 

سوال : اکولایزر چقدر اهمیت دارد؟

این که شما چقدر به اکولایزر اهمیت می‌دهید بسته به استریوی ماشین تان دارد. اگر فقط قصد دارید که به صدای با کیفیت موزیک یا پادکست‌ها گوش دهید در واقع نیاز چندانی به آن ندارید. اما اگر فردی ماشین باز بوده که به شدت به سیستم صوتی خودرویش اهمیت می‌دهد می‌توانید از یک اکولایزر برای کاهش حداق نویزها استفاده کنید. در هر صورت اگر به دنبال تجربه بهترین صدای ممکن هستید می‌توانید اکولایزر خریداری کنید. اما بسیاری از دستگاه‌های پخش کننده خودرو، اکولایزر دارند پس نیازی به خرید دیگری ندارید، تنها می‌توانید نمونه فابریک قرار داده شده را با نمونه‌ای قوی‌تر جایگزین کنید.

 

 

 

این که شما تصمیم بگیرید بر حسب بودجه‌ای که دارید کدام سیستم صوتی را برای خودروی خود انتخاب کنید، مسئله‌ای کاملا شخصی است اما به این دقت کنید، همانقدر که به سیستم صوتی خانه خود اهمیت می‌دهید باید برای انتخاب سیستم صوتی ماشین نیز وقت بگذارید، به خصوص اگر شاغل هستید و وقت نسبتا زیادی را در خودروی خود می‌گذرانید. در واقع شما با انتخاب یک سیستم صوتی مناسب و انتخاب دقیق و صحیح موسیقی می‌توانید در خودرویتان فضایی آرامش بخش ایجاد کنید که به دور از هر گونه سر و صدا و ترافیک خارج از خودرو باشد. جایی برای شما و آرامشتان که در آن می‌توانید کارهای روزانه را بررسی کرده یا کتاب گویا و پادکست مورد علاقه خود را گوش دهید. همه چیز به شما و این که چه قدر به گوش اهمیت می‌دهید بستگی دارد.

شما با انتخاب یک سیستم صوتی خوب می‌توانید روز خود را بسازید، تصور کنید زمانی که همه در شلوغی ترافیک هستند و بیرون از ماشین شما پر از سر و صدا است کافی است با فشردن یک دکمه موزیکی که دوست دارید را پشخ کنید، یا در عوض پادکست‌های آرامش بخش و کتابی که فرصت خواندن آن را پیدا نکرده‌اید اکنون با کیفیت در ماشین خود گوش کنید. گویی که گوینده در کنار شما نشتسه و با صدایی رسا کتاب مورد علاقه‌تان را می‌خواندريال یا حتی در ابتدای صبح می‌توانید از پادکست‌های انگیزشی استفاده کرده و صبح خوب و با انرژی شروع کنید.

 

پس دقت داشته باشید جمله به گوش خود احترام بگذارید فقط مخصوص انتخاب دقیق موسیقی نیست، بلکه مربوط استفاده از وسایل صحیح برای شنیدن بهتر و با کیفیت موسیقی نیز می‌شود. 

 

ایمیل یا شماره همراه

کلمه عبور

مرا به خاطر بسپار

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

شماره همراه

کلمه عبور

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

ایمیل یا شماره همراه

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

کد بازیابی

بازگشت به بخش ورود

کد تایید

نام *

نام‌خانوادگی *

کلمه عبور

کلمه عبور جدید

کلمه عبور قدیم

کلمه عبور جدید

جنسیت مردزن

نام *

نام‌خانوادگی *

تلفن همراه *

ایمیل *

کلمه عبور فعلی *

شما هنوز هیچ سفارشی ثبت نکرده‌اید.

 

 

چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

 

مطالب مشابه با این مطلب

برچسب ها

ارسال دیدگاه جدید

سلام.
و خسته نباشید
حقیقت دوتا باند یا اسپیکر سامسونگ دارم که سیم های لخت دارم و بدون سوکت که میخوام اونا رو وصل کنم به کامپیوتر اما نمیدونم چه طوری چون که تو امپلی فایر ها یک جک های فشاری وجود داره که با اتصال به اونا میشه باندا رو به کار گرفت ولی من میخوام بدون اتصال به امپلی فایر به کامپیوتر وصلشون کنم در صورتی که جک های فشاری رو در کامپیوتر وجود نداره ایا تبدیلی چیزی روشی وجود داره که بشه اونا رو به کامپیوتر وصل کنم ؟
مممنون از. شما .

lavasani Reply:اسفند ۲۵م, ۱۳۹۵ at ۲:۱۶ ب.ظ

سلام
راستش من چیزی سراغ ندارم که اینجوری کارتو راه بیندازه

شهاب Reply:آبان ۵م, ۱۳۹۶ at ۵:۳۷ ق.ظ

سلام ببخشی رو ضبط فابریک پژو پارس آیا میشه میدرنج رودر جلو و تاخچه عقب بدون آمپلی وصل کرد؟ ویا پیشهادی دارید که باندی رو معرفی کنید بهتر ازباند فابریک باشه و بدون آمپلی کار کنه؟
باتشکر

lavasani Reply:آبان ۵م, ۱۳۹۶ at ۷:۱۹ ب.ظ

سلام
.میشه وصل کرد به جای باند هم میشه باند گرد پایونیر استفاده کنید

شهاب Reply:آبان ۵م, ۱۳۹۶ at ۵:۳۹ ق.ظ

یعنی باندی بهتر از باند فابریک خودش نیست که بدون
آمپلی جواب بده؟

lavasani Reply:آبان ۵م, ۱۳۹۶ at ۷:۲۰ ب.ظ

سلام.میشه وصل کرد به جای باند هم میشه باند گرد پایونیر استفاده کنید

مجتبی Reply:آبان ۱۸م, ۱۳۹۸ at ۷:۰۳ ق.ظ

سلام روزتون بخیر
دوست عزیز زمانی که ماشینو روشن میکنم صدای هور هور از ساب میاد مشکل از کجاس

lavasani Reply:آبان ۲۱م, ۱۳۹۸ at ۳:۲۰ ب.ظ

سلام
اگر منظورتون زمانی هست که سیستم خاموش هست منفی سیستم را چک کنید
در غیر صورت باید تنظیم بشه

اینم بگم باندها سیم هاشون لخته …چون بالا اشتباه نوشته شده
با تشکر

lavasani Reply:اسفند ۲۵م, ۱۳۹۵ at ۲:۱۹ ب.ظ

جدا اشتباهه؟؟
بیشتر توضیح میدید منظورتون نقشه است؟

سلام می خوام روش وصل اسپیکر با کابل ابتکال به تلویزیون
ال ای دی ابتیکال خور را یاد بدی
درضمن تلویزیون ازطریق آنتن هوایی نشون میده

lavasani Reply:فروردین ۱۴م, ۱۳۹۶ at ۱۱:۰۶ ق.ظ

سلام
نمیدونم

سلام خسته نباشید برای نصب امپلی فایر بدنه لازمه؟؟

راستی من پخشم دوکاناله ساب هم دارم چ جوری میشه وصلش کرد به امپلی چهار کانال؟؟

lavasani Reply:فروردین ۱۹م, ۱۳۹۶ at ۶:۳۴ ق.ظ

بله حتما باید به بدنه وصل شود
بله میشود نصب کرد و باید از رابط استفاده کنید
پایدار باشید

باسلام خسته نباشید من یه آمپلی ۴ کانال روماشینم هست که ۲تا باندعقب ویه ساب بهش نصب کرده بودم بنا به دلایلی چندروزمجبورشدم سیسوم راقطع کنم بعدازچندروز که نصب کرد دیگه ازآمپلی صدا به باندوساب انتقال نمی شود حالا می خواستم بدانم مشکل ازکجاست چون دقیقآ سیمهاشوازپشت ضبط قطع کردم درست مثل خودش وصل کردم ولی صدا نداربعدهم گمان کنم.که چراغ قرمز درآمپلی قبلآ خاموش بود ولی حالا روشن شده

lavasani Reply:فروردین ۲۱م, ۱۳۹۶ at ۶:۵۰ ق.ظ

سلام
متاسفانه امپ شما سوخته برای تعمیرات اگر نیاز داشید با شماره ۰۲۱ ۳۳۳۵۸۶۰۳ تماس بفرمایید

ممنون . خیلی عالی بود

چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

سلام عالی بود سوال داشتم باند پایونیر ۶۹۷۰را میشه به آمپ وصل کرد فروشنده گفت آمپ خور هست ولی من تردید دارم

lavasani Reply:فروردین ۲۴م, ۱۳۹۶ at ۶:۱۰ ق.ظ

سلام
توجه کنید شما باند معمولی را هم میتوانید به امپ وصل کنید ولی باید خیلی گین و قدرت امپ را کم کنید و در واقع قسمت تخصصی کار تنظیم انها است و در مورد ۶۹۷۰ پایونیر جزئ باند های معمولی حساب میشود

سلام.میشه آمپلی دوکانال رو به یه جفت باند و ساب همزمان وصل کرد؟؟

lavasani Reply:اردیبهشت ۹م, ۱۳۹۶ at ۷:۰۳ ق.ظ

سلام
خیر نمیشود
یا باید به باند ها وصل شود و یا به ساب
و به هر سابی هم نمیشود وصل کرد درواقع هر امپیلی ای را نمیشود به ساب وصل کرد و باید خروجی مخصوص ساب داشته باشد

سلام سوالم اینه آیاکامپونت حتمان بایدبه آمپ متصل باشه یامستقیم هم میشه به ضبط وصل کرد؟

lavasani Reply:اردیبهشت ۱۳م, ۱۳۹۶ at ۶:۳۳ ق.ظ

سلام
بله میشود

سلام من میخوام آمپلی واسه باند پایونیر درست کنم.باندش ۸۰۰وات دوتااست.و دوتا باند ۶۰وات توان اسمی هست.چه نوع آمپلی درست کنم.چکارکنم.توضیح بدید.ممنون.

lavasani Reply:اردیبهشت ۱۷م, ۱۳۹۶ at ۷:۲۸ ق.ظ

امپ دوکانال هر توانی که ببندید جواب میده

سلام پخش من دو کانال هستش قبلا یه آمپ چهار کانال بهش وصل بود حالا میخوام یه آمپ دو کانال هم برای ساب بزارم آیا جواب میده

lavasani Reply:خرداد ۱۷م, ۱۳۹۶ at ۷:۳۱ ق.ظ

سلام
پیشنهاد میکنم برای ساب همان چهار کانال وصل کنید

باسلام خدمت دوستان من امروزامپلی ماشین رووصلش کردم ولی وقتی ماشینوروشن میکنم صدای استارت خوردن وصدای موتورازداخل باندهام بیرون میا،د بنظرتون مشکلش کجاست

lavasani Reply:خرداد ۱۷م, ۱۳۹۶ at ۷:۳۱ ق.ظ

سلام
از بدنه ضبط یک سیم به بدنه سیم RC وصل کنید

سلام من یه آمپ ۴کانال دارم یه ساب JBL1000 و یه جفت باند پایونیر ۶۹۹۶s ام بهش وصله میخواستم بدونم میشه یه جفت باند دیگه ام به همون آمپیلی وصل کنم؟ آمپیلی Diana 7500 هستش

lavasani Reply:خرداد ۱۷م, ۱۳۹۶ at ۷:۳۳ ق.ظ

سلام
خیر نمیشود با اولین فشار روی امپ
باعث سوختن امپ میشود

سلام یه سوال دارم خواهشا راهنمایی بکنید
۲جفت بلندگو کنوود ۷۱۸ دارم
ک ۱عددشون سیم پیچی هست ک رو یه برد کوچولو کنار ۲تا خازن هست منفی مثبت گرفته شده
این سیم پیچی کوچیکه کنده شده افتاده
بدون اون هم کار میکنه ولی اگ ب آپ وصل باشه تحت فشار بذارم اتفاقی میوفته براش.

lavasani Reply:خرداد ۲۴م, ۱۳۹۶ at ۷:۵۷ ق.ظ

سلام
هیچ اتفاقی نمیافتد اون تیوتر هست و بدون اون هم کار میکند جهت ارسال برای تعمیرات باند با پیک رایگان در تهران و پست در شهرستان با شماره ۰۲۱۳۳۷۸۶۸۶۷ تماس بگیرید
پایدار باشید

من ۲تا آمپ دارم ک ۱کیش ۲کانال و ان یکی ۴کاناله
ک ۲جفت باند کنوود ۷۱۸ به ۴کانال وصل کردم
و سابووفر هم ب ۲کانال
ضبطمم کنووده
هروقت سوییچ رو میبندم صدای تاقی.یا همون صدای ترقه تو باندا میاد ک رفتم پرسیدم گفتن مال اتصال بدنه آمپه ولی اونها رو هم چک کردم و اوکی شده
ایراد از کجا میتونه باشه

lavasani Reply:خرداد ۲۴م, ۱۳۹۶ at ۷:۵۹ ق.ظ

سیم منفی کایل را به بدنه اتصال دهید هم امپ هم باند هم RC

سلام من یه جفت کامپانت ۱۷۲۰ دارم که به امپ وصله میتونم یه جفت کامپانت دیگه به کراس اور ۱۷۲۰ وصل کنم یافشار میاد به امپ و کراس اور؟

lavasani Reply:تیر ۳م, ۱۳۹۶ at ۷:۵۹ ق.ظ

سلام
به خاطر خازنهای کراس اور وقتی جریان بیشتر کشیده بشه خیلی زود خراب میشن بهتره این کار را نکنید

پخش پایونیر ۳۷۵۰ به آمپ دو کانال mb وصل کردم. پشت پخش داغ شد.چرا?
آیا دو تا باند دیگه هم میشه وصل کرد.
ممنون

lavasani Reply:تیر ۱۰م, ۱۳۹۶ at ۶:۲۰ ق.ظ

سلام
طبیعی است
اگر خروجی اضافه دارید بله
ولی به همان خروجی های قبلی خیر

سلام خسته نباشید خدمت شما و ممنون بابت اطلاعات مفیدتون تشکر ویژه…
ی سوال داشتم
به علت بودجه کم فعلن قصد خریدو نصب ساب و آمپ ندارم به نظر شما یه پخش و دوتا باند میشه ی سیستم راه اندازی کرد یا نه؟ که بشه بعدن ارتقا داد
اگ میشه لطفا بگید چه مدل پخش و چه مدل باند بهتره…ممنون

lavasani Reply:تیر ۱۰م, ۱۳۹۶ at ۶:۱۶ ق.ظ

سلام
سیستم یعنی ترکیبی از ظبط و باند و امپ و ساب و تیوتر و ….
صدای خوب را بسته به نظر شخصی شما تعریف میکنن و میشه با یه ضبط و دو تا باند صدای خوب گرفت و نظر شما را تامین کرد

بهادر Reply:تیر ۱۱م, ۱۳۹۶ at ۳:۲۴ ق.ظ

آیا ضبط و باند مناسب مد نظرتون هست راهنمایی کنین همونو تهییه کنم؟
ممنون بابت راهنماییتون

lavasani Reply:تیر ۱۲م, ۱۳۹۶ at ۷:۵۹ ق.ظ

پیشنهاد میکنم به مغازه هایی که راک یا همان تستر صدا و ضبط دارند بروید و در اونجا به راحتی ضبطها با باندها را برای صدای دلخواه شما و قیمت مناسب شما تست میکنند
و راحت تر میتوانید تصمیم بگیرید

سپاس

سلام یک جفت باند اینفینیتی آمپ خور دارم چه آمپی براشون بهتره

lavasani Reply:تیر ۲۲م, ۱۳۹۶ at ۱۰:۲۲ ق.ظ

امپ ۴ کانال ام بی اگوستیک مناسب هست با قیمت و کارایی مناسب باند شما

سلام وقتتون بخیر ببخشید ممکنه بفرمایید امکانش هست که از یک کارت صدا توسط کابل aux به ۲ دستگاه امپلی فیر متفوت وصل کرد و اسیبی به دستگاها وارد نمیشه ؟

lavasani Reply:مرداد ۲م, ۱۳۹۶ at ۱۰:۳۱ ق.ظ

بله میشود

با سلام و تشکر از مطالب مفیدی که ارائه کردین . من باند های عقب ۷۱۸ کنوود و آمپلی فایر MB Acoustics MBA-1200 MPX Car Amplifier روی سمند دارم .باند های جلو فابریک کارخانه است .آیا با تغییر باند های جلو کیفیت صدای چشمگیری خواهم داشت یا میزان تغییرات محسوس نخواهد بود ؟ و ارزش هزینه کردن دارد؟ اگر پاسخ مثبت است پیشنهاد شما برای باند های جلو چیست؟
با تشکر.

lavasani Reply:مرداد ۴م, ۱۳۹۶ at ۶:۵۸ ق.ظ

سلام
اگر میدرنج بگذارید که رنج ۷۰-۱۵۰ قیمت دارد کمی محسوس تاثیر دارد و اگر کامپونت بگذارید که از ۲۰۰ به بالا قیمت دارد هم تاثیر واضح دارد در غیر این صورت کاری نکنید بهتره
پایدار باشید

رضا Reply:مرداد ۴م, ۱۳۹۶ at ۸:۰۵ ق.ظ

ممنون

سلام درود بر شما و خسته نباشید بابت مطالب مفیدتون

من یه جفت ۶۹۶۵ وی ۳ دارم و یه ساب که رویه تاقچه عقب نصبه و یه جفت باند سونی که تویه در های جلو هست با یه امپ چهار کانال

حالا سوال من :یه جفت ۶۹۷۵ وی ۲ دارم که تیوتر هاش سوخته میخوام اونارو هم اضافه کنم به همراه یک سوپر تیوتر به نظر شما همه اینا که گفتم رویه امپ وصل میشه ؟یا اصلا به امپ هم وصل نشد مستقیم به پخش نصب میشه ؟یا باید یه امپ دیگع اضافه کنم ؟ برق ماشین دچار مشکل نمیشع ؟لطفا راهنمایم کنین
با تشکر

lavasani Reply:مرداد ۵م, ۱۳۹۶ at ۸:۰۹ ق.ظ

سلام
۶۹۷۵ را میتونی مستقیم وصل کنی ولی به امپ خودت دیگه هیچی نباید وصل کنی همینا هم که بهش وصله زیاده و نباید زمان زیاد ازش صدای بلند استفاده بکنی و سوپر تیوتر را هم یک قطعه بین راهش هست اگر قطع کنی میشه مستقیم وصل کنی

سعید Reply:مرداد ۵م, ۱۳۹۶ at ۹:۲۲ ق.ظ

سپاپس فراوان بابت پاسختون
در حال حاضر فقط ساپ به امپ وصله برای نصب باند ها و سوپر تیوتر باید بریج یا نوازی نصب کنم یا نیازی نیست ؟
با تشکر

سلام.
پخش ماشین من سیم ریموت برای آمپ نداره.باید چیکار کنم

lavasani Reply:مرداد ۱۱م, ۱۳۹۶ at ۷:۰۹ ق.ظ

سلام
از برق سوئیچ دریافت کنید

با سلام و خسته نباشید
بنده یک ضبط پایونر یک جفت باند اینفینیتی و یک آمپلی فایر کنوود و باکس جی بی ال دارم.
کابل مثبتی ک از سر مثبت باتری میاد رو اشتباهی ب منفی آمپلی فایر و ی کابل دیگر ب بدنه ماشین Grd دوم امپلی فایر وصل گردم فیوز ۳۰ امپری آمپلی فایر پرید بعد از این متوجه شدم اشتباه وصل کردم ِ؛
کابل اصلی رو ب بست مثبت باتری وصل کردم و ازونور ب قسمت مثبت آمپلی فایر و کابل بعدی رو به منفی و به بدنه وصل کردم بازم فیوز میپرید در صورتی ک فیوز بزرگ سر باتری روهم داشتم در حال حاظر اصلا چراغ روی آمپلی فایر روشن نمیشه .بست منفی روکه قط و وصل میکنم روی آمپلی فایر چراغ خاموش روشن میشه ولی روشن نمیمونه مشکلش ب نظر شما چیه؟راه حلی دارین ردهنماییم کنین.ممنون میشم جوابگو باشین.

باتشکر از سایت و مطالب خوبکون

lavasani Reply:مرداد ۱۶م, ۱۳۹۶ at ۷:۰۸ ق.ظ

سلام
متاسفانه قسمت تغذیه امپیلی فایر سوخته و باید تعمیر شود
در صورت تمایل برای تعمیر در تعمیرگاه ما با شماره ۰۲۱۳۳۷۸۶۸۶۷ اقا افشین تماس بفرمایید

حمید Reply:مرداد ۱۶م, ۱۳۹۶ at ۵:۱۶ ب.ظ

ممنون از راهنماییتون.

سلام بنده یه پخش ۲۹۵۰ چهار خروجه دارم و یه ساب کنوود هزار و دو جفت باند.ساب رو با یه امپ دو کانال پریمر راه اندازی کردم و برای باندها امپ چهار کانال دارم.سوالم اینه که از پخش چهار خروجه چطور شش خروجی برای امپ دو کانال و چاهار کانالم میتونم بگیرم.یه جفت خروجی پخش که میره برای امپ دو کانال ساب..میمونه یه جفت خروجی و امپ چهار کانال و چهارتا باند.لطفا راهنمایی کنید و کمی با جزییان بگید.ایا باید از رابط یک به دو ارسی استفاده کنم؟چطور باید وطل بشه پشت امپ؟

lavasani Reply:مرداد ۲۵م, ۱۳۹۶ at ۴:۵۹ ق.ظ

ُسلام
شما میتوانید خیلی راحت با یک رابط ۲ به ۲ از امپ ۴ کانال به امپ دو کانال وصل کنید و به همین خواسته برسید

سلام خیلی ممنونم وخوشحالم ک پاسخ میدین…من نمیخام امپ ببندم اما میخام بهترین خروجیو از پخش بگیرم…سوالم اینه ک اگه یه جفت باند ۶۹۹۵ رو عقب بزارم و توی تنظیمات کل صدارو بدم عقب در هر صورت ازنصف خروجی بیشتر استفاده نکردم.میخاستم ببینم درست فهمیدم یا نه…بعد اگه بخام هرچهار تا خروجی رو بدم عقب باید سیمای درای جلو رو قطع کنم بکشم تا عقب درسته؟ خیلی لطف میکنید با صبر جواب میدید و اطلاعات ناقص مارو تحمل میکنید یاعلی

lavasani Reply:مرداد ۲۵م, ۱۳۹۶ at ۹:۴۱ ق.ظ

اگر میخواهید این کار را بکنید و عقب دو باند اضافه کنید بهتره فیش باند جلو را جدا کرده و دوباره برای عقب سیم جدید بکشید و به تنظیمات هم دست نزنید چون خروجی باند جلو ای سی خودشو داره با توان معلوم و وقتی شما با تنظیمات صدای جلو را قطع میکنید توان عقب افزایش پیدا نمیکنه فقط فشار روش بیشتر میشه

سلام ببخشید جطور باید بفهمیم کابل RC کدوم سیمش مثبت و کدوم منفی ایا رو سیم نوشته چطوریه و سیم هایی که میخوایم به ساب وصل کنیم چطور بفهمیم کدومش مثبته وکدوم منفی

lavasani Reply:مرداد ۲۷م, ۱۳۹۶ at ۸:۱۳ ب.ظ

سلام
کابل ار سی + – نداره و +- باند ساب هم پشت باند و هم قسمت خروجی امپیلی مشخص شده

سلام ا
میخواستم ی سیستم اینفینیتی برا ماشینم جمع کنم میخواستم ببینم آمپ و ضبط چی انتخاب کنم که نه خیلی الکی پول بدم نه کیفیت و از دست بدم . در ضمن کیفیت برام مهمه نه بلندی صدا
KAPPA 693.11i
PRIMUS 1200T
کامپوننت و مطمئن نیستم این دو مدل تفاوت قیمت خیلی بالایی دارن ولی نمیدونم واقعا ارزش داره یا نه
KAPPA60.11CS OR PR6500 CS
ممنونS.SADATSERKY@GMAIL.COM

lavasani Reply:مرداد ۲۷م, ۱۳۹۶ at ۸:۱۱ ب.ظ

سلام
من قابلیتهای برند اینفینیتی را خوب نمیشناسم ولی از نطر قیمتی اگر براتون مهمه با انتخاب پایونیر ۹۴۵۰ و ۶ خروجی به همراه امپیلی پریمیر ۱۱۰۰۰ خروجی خیلی خوبی را دریافت میکنید

سلام
وقتتون بخیر من میخواستم بدونم جریان این میدرنج چی جای ساب رو میگیره کدوم بهتره برای سیستم کلا کار میدرنج چی سپاس فراوان

lavasani Reply:مرداد ۲۸م, ۱۳۹۶ at ۱۲:۴۱ ب.ظ

سلام
میدرنج توان پخش صدای ریز از فرکانس ۶٠ هرتز (تقریبا تیوتر ) الی ١٨٠ هرتز رو داره که تقریبا صدای ریز و مید(خواننده ) و صدای بیس معمولی رو داره و جای ساب رو نمیتونه بگیره
ساب تنها فرکانس بین ١۵ تا ١۶٠ هرتز ( بیس یا همان کوب ) رو میتونه با قدرت بسیار بالا رو اجرا کنه

اگر نیاز به صدای فراگیر کوب یا بیس باشه و تکمیل باشه باید میدرنج به همراه ساب نصب شه ولی اگر نیاز به صدای فراگیر و با کیفیت بدونه بیس قوی باشه میدرنج به تنهایی هم صدای زیبایی میتونه داشته باشه

سلام.ممنون از اطلاعات مفیدتون.
یه راهنمایی میخوام. بنده یه پخش ماشین سونی ۱۱۵۲u دارم که خروجی هاش ۵۵ وات هست و امپدانسش هم اینطور که توی دفترچش نوشته شده ۴ اهم هست. یه جفت باند کواکسیال JBL 963e دارم که امپدانسش ۲ اهم هست.میخوام این دوتا باند رو بدون آمپلی فایر به پخش ماشینم وصل کنم.بجز باندهای JBL که در بالا عرض کردم فقط دوتا باند فابریکی توی درهای جلوی ماشین دارم. بعضیا میگن چون امپدانس باندها ۲ اهم و امپدانس پخش ۴ اهم هست ممکنه به پخش فشار بیاره یا حتی پخش رو بسوزونه!!!!. میخواستم از شما راهنمایی بگیرم که آیا بدون آمپ مشکلی داره نصب کنم یا نه؟ اگه موردی نیاز هست بفرمایید انجام بدم.ممنون.

lavasani Reply:مرداد ۳۰م, ۱۳۹۶ at ۱۱:۱۳ ق.ظ

سلام
بلندگوی شما به علت داشتن کراس اور دارای قابلیت وصل یه چهار اهم را دارد و هیچ مشکلی پیش نمیاد در ضمن سونی شما هم ای سی امپیلی فایر خوبی دارد و قدرتمند هست
پایدار باشید

با سلام و خسته نباشید.
برای پخش هایی که خروجی RCA ندارند، مثل پخش فابریک پژو پارس جدید، چیکار میشه کرد. از چه نوع آمپلی استفاده کنیم؟ لطفا چند مدل و برند معرفی نمایید.( ۲ کانال یا ۴کانال). ممنون

lavasani Reply:شهریور ۳م, ۱۳۹۶ at ۱۰:۴۷ ق.ظ

Afshin Tamirat Z:
باید از امپلی هایی استفاده کنید که ورودی های (lnput high)دارن و سیمهای خروجی رادیو پخش مستقیم به ورودی امپلی نصب میشن .تمام برندهای موجود مدل هایی دارند که این قابلیت و داشته باشن فقط قبل از خرید باید به داشتن اپشن اینپوت های دقت کنید

سلام مجدد.ممنون جناب لواسانی.
بنده طبق راهنمایی شما باند رو خریدم و نصب کردم.مشکلی نیست و فعلا خداروشکر جواب داده.فقط یه سوال.
الان توی ولوم بالای ۴۰ یا ۴۲ صدا یه مقدار distortion داره و بهم میریزه.دوستی بهم گفت ۲ دلیل میتونه داشته باشه.یکی بخاطر اینه که آمپ نداری و یکی هم اینکه اکولایزر و تنظیمات صدا دقیق انجام نشده.بحث آمپ فکر کنم منطقیه چون مسلمه با آمپ خروجی بهتر میشه که بنده قصد گذاشتن آمپ ندارم.فقط صدای شفاف و با کیفیت میخوام.حالا برای تنظیم اکولایزر و جزئیات،بجز روش گوشی (شنیداری)،نرم افزاری هست که مثلا بتونه موقع پخش صدا از باندها صدا رو دقیق تر آنالیز کنه و مثلا نتیجه رو به شکل موج سینوسی یا نمودار ارائه بده؟ یا هر نرم افزار و روش دیگه ای که بشه باهاش تنظیمات مناسبی انجام داد و بهترین خروجی رو گرفت؟ ممنون

lavasani Reply:شهریور ۵م, ۱۳۹۶ at ۱۱:۰۰ ق.ظ

سلام
من چنین چیزی سراغ ندارم

با سلام من یک جفت باند۶۹۷۵ ویک آمپ ۲کاناله که باندها بهش وصله میخام یه ساب اضافه کنم امکانش هست ساب رو مستقیم از خود ضبط بگیرم پخشمم ۷۱۵۰

lavasani Reply:شهریور ۶م, ۱۳۹۶ at ۷:۲۳ ق.ظ

سلام
حیر ساب یک خروجی امپ جدا گانه میخواهد

مشخصات ضبط زده خروجی مستقیم ساب ووفر برای چیه؟

lavasani Reply:شهریور ۷م, ۱۳۹۶ at ۶:۳۰ ق.ظ

سلام
مطمئن نیست و اگر کمی فشار بیاورید میسوزد

سلام خسته نباشید من ماشینم پپژو پارس مدل ۹۳ هست می‌خوام یه جفت بلندگو نصب کنم ولی متاسفانه از اول بلندگوی فابریک عقب نداشته نمی‌دونم سیم رو از کجا بکشم میشه راهنماییم کنید
باتشکر

lavasani Reply:شهریور ۷م, ۱۳۹۶ at ۱:۴۹ ب.ظ

سلام
باید از پشت ضبط این کار را بکنید اگر سیمکشی داشته باشه باید زیر صندلی عقب دنبال سیم و سر سیم و سوکت دوتایی بگردید اگر ندارد هم گه از پشت ضبط باید تا صندوق سیمکشی کنید
پایدار و سلامت باشید

سلام
سیستم من تا وقتی ماشین خاموشی نویز نداره همچنان که استارت میزنم ی صدایی ترقی میده و ماشین که روشن میشه نویز داره مشکل از چیه؟!

lavasani Reply:شهریور ۱۱م, ۱۳۹۶ at ۶:۳۹ ق.ظ

سلام
کابلrcچک بشه یه سیم از بدنه امپ به بدنه rcوصل بشه ویه سیم از بدنه پخش به بدنه rc مشکل حل میشه
پایدار باشید

سلام
من یه امپلی ۴ کانال دارم که به۲ کانالش کامپونتهای جلو رو وصل کردم و به دو کانال دیگش دو جفت ۶۹۷۵.
البته منفی ومّثبت هر جفت رو یکی کردم و بعد منفی ومثبت باقیمانده رو به یه کانل امپ دادم.
خواستم ببیتم روشم درستهّّّّ?

lavasani Reply:شهریور ۲۲م, ۱۳۹۶ at ۵:۳۷ ب.ظ

از هر خروجی امپ فقط برای یک باند باید استفاده بشه احتمال سوختن امپ هست

سلام به همه دوستان.یه سوال دارم ممنون میشم زودجواب بدین مرسی از لطفتون.یه امپ مونو بوستر دارم۹۹۱۱یه ساب بوستر سه هزاروات هزاروپونصدار ام اس دو مگنت دو اهمی داره امثلی هم روی چهار اهم هزار.دو اهم دوهزار.یک اهم چهار هزار وات میده چطوری سابو ببندم

یه چیزوفراموش کردم موازی یا سری ببندم که وات خوبی از ساب بگیرم که ن به امپ نه به ساب اسیبی بزنه.خواهشا جواب بدین سیستم بستم اینجاش وموندم

lavasani Reply:شهریور ۳۰م, ۱۳۹۶ at ۱۰:۴۷ ق.ظ

بهتره که سری کنی شاید یکم بیست کمتر بشه ولی هم به امپ و هم به ساب فشار کمتری میاد

میخام یه جفت باند ۶۹۶۵ رو برا سمند نصب کنم اگه سوکتی که مال باندهای فابریک خودش هست رو به باندهای جدید وصل کنم تمومه یا باید کار دیگه ای هم انجام بدم؟

lavasani Reply:مهر ۶م, ۱۳۹۶ at ۶:۵۰ ق.ظ

سلام
همین طوری جواب میده ولی
امپیلی بذاری بهتره
و اگر زیاد فشار بیاری و امپ نداشته باشه ضبط میسوزه

سلام
سه تا سوال دارم خیلی ممنون میشم پاسخ بدین
۱ _ یه پخش گمنام دارم ۴خروجی داره
آیا میشه با یه امپلی ۴ کانال mb یه ۷۱۸ و یک ساب سبک نصب کنم

۲بعضی امپ های ۴ کانال ۶ ورودی rc دارن
اون دوتا به چه دردی می خورن

۳ایا میشه به ساب فرکانس فولرنج داد ؟ یا باید فیلتر گذاشته بشه ؟

lavasani Reply:مهر ۱۰م, ۱۳۹۶ at ۵:۳۱ ب.ظ

سلام
۱بله میتونید پخش رو به امپ نصب کنید
۲امپ ۴کانال ۴تا ورودی ارسی داره و دوتای دیگه خروجی ارسی هستن
۳ میشه فرکاس فولرنجو داد ولی صدای مناسبی نمیشه ازش گرفت

سلام من یک امپ چهار کانال دارم ول پخش من دو خروجه می باشد ایا پخش جواب میده

lavasani Reply:مهر ۱۳م, ۱۳۹۶ at ۵:۲۸ ب.ظ

سلام
بله

سلام وقتی امپیلی به پخش ماشین وصل میشه ایا از سیم های باند خود پخش هم میشه استفاده کرد ممنون

سلام.
خسته نباشید
من امروز یه جفت باند تو در جلو هانصبکردم و سیمشم از پشت پخش گرفتم ولی وقتی سیم امپلی ها رو وصل کردم باند های جلو دیگه صداش در نمیاد
قبل وصل کردن امپ بلنگوهای جلو کارمیکرد
نمیدونم چرا؟!!

lavasani Reply:مهر ۲۵م, ۱۳۹۶ at ۴:۴۱ ب.ظ

سلام
احتمالا باندهای جلو و عقب باهم هماهنگی ندارن یعنی صدای باندهای عقب بلندتر از باندهای جلو میباشد .با تنظیم امپ مشکل حل میشه

sajad Reply:مهر ۲۶م, ۱۳۹۶ at ۱۰:۲۶ ب.ظ

خیلی خیلی ممنونم

سلام من ی ضبط دو خروجه پایونر دارم میخوام ساب باکس .امپیلی.و باند روش کنم ایا میشه ی جفت باند با ی ساب به ضبط دوخرجه وصل کرد

lavasani Reply:آبان ۵م, ۱۳۹۶ at ۷:۲۷ ب.ظ

سلام
میشه نصب کرد ولی باید ۱ خروجی پخشو به باندها و خروجی دیگرو به ساب نصب کرد و امپو تو وضعیت بیس تنظیم کنید ولی صدایی که از باندها پخش میشه بصورت مونو پخش میشه در ضمن وقت نصب باید به قسمت ورودی امپ از تبدیل های یک به دو استفاده کنید

سلام خسته نباشید
من یک آمپلی فایر خودرو دارم که در حال تعمیر اونم بعداز تعمییر وقتی صدای پحش رو زیاد میکنم صدای خروجی از آمپ کم و زیاد و قطع و وصل و در اخر بدون صدا ولی بلندگو در حال بالا پایین رفتن میشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

lavasani Reply:آبان ۶م, ۱۳۹۶ at ۳:۴۰ ق.ظ

سلام
٩٩ درصد کلید های تنظیمات نیاز به سرویس داره

سلام خدمت شما ی ضبط پایونر ۲ کانال دارم که با رابط ۲به۱ به یه آمپر ۲ کانال و یه امپر ۴ کانال وصل کردم از آمپر ۴ کانال بریج گرفتم برای ساب و به امپر ۲ کانال ۱جفت باند ۷۱۸ وصل کردم اما باندا فقط مث ساب بیس میزنن و صدارو پخش نمیکنن ممنون میشم راهنماییم کنید

lavasani Reply:آبان ۹م, ۱۳۹۶ at ۸:۰۵ ق.ظ

سلام
باید تنظیمات منو مخفی پخش را چک کنید و همچنین تنظیمات بیس امپ را

مشکل فقط از تنظیمات میباشد

احد Reply:آبان ۱۰م, ۱۳۹۶ at ۶:۱۶ ق.ظ

سلام استاد عزیز ممنون از راهنماییت سوال خدمتتون داشتم بین ۳نوع باند کنوود ۷۱۸exو ۷۱۰exو ۷۱۰۰ کدوم رو پیشنهاد میکنید سپاس از لطفتون

lavasani Reply:آبان ۱۰م, ۱۳۹۶ at ۸:۱۸ ق.ظ

۷۱۸ex پشت ابی

سلام
من یه ضبط جی وی سی ۲ خروجی دارم
با یه امپلی ۲ کانال
۱ جفت باند ۷۱۸ هم‌دارم
می خواستم بدونم چجوری می تونم ۲ جفت باند به این امپلی وصل کنم؟
اگر نمیشه
می تونم میدرنج کنار این ۷۱۸ ها ببندم؟

lavasani Reply:آبان ۱۵م, ۱۳۹۶ at ۱۲:۴۲ ب.ظ

سلام.
اگه امپ ۴ کانال داشته باشید میتونید از تبدیل یک به دو استفاده کنید
و این چیزی که میگویید احتیاج به ۴ کانال دارد

سلام. میخواستم بدونم پلزنی آمپلی‌فایر چجوریه و اصلا کاراییش چی هس؟

lavasani Reply:آبان ۲۶م, ۱۳۹۶ at ۷:۳۳ ب.ظ

سوالتون رو متوجه نمیشم

یه سوالی داشتم من با امپیلی پنج کانال می خوام ۴ عدد باند و یک ساب رو راه بندازم و خروجیه ضبط من یه جفت برای ساب و یک جفت برای امپیلی است و می خوام از خروجی باند های جلو برای دو باند دیگر استفاده کنم و می خوام همشون روی امپیلی باشن تو این حالت با تعداد خروجی پخشم می تونم این کارو کنم که بتونم تعادل باند هارو حفظ کنم
و جلو و عقب و چپ و راستشون کنم و اگه نمیشه از اونجایی که امپیلی ورودی داره می تونم از پشت ضبط فیش معمولی بکشم به امپیلی و اونطوری ابن کار رو بکنم

lavasani Reply:آبان ۲۷م, ۱۳۹۶ at ۶:۱۳ ب.ظ

سلام
.میتونید ۴ باندرو نصب کنید ولی فدر و بالانس همزمان نمیتونید داشته باشید بهتره باندهای جلو رو مستقیم از خروجی خود پخش بگیرید و باندهای عقب رو از امپ در اینصورت ساب رو هم برای بیس بهتر میتونید روی امپ بریج ببندید

سلام وقتتون بخیر.یه راهنمایی ازتون میخواستم ممنون میشم به طور کامل راهنماییم کنید.بنده یه ضبط بخش ۲۹۵۰ ویک جفت باند ۶۹۷۵v3 ویک آمپیلی بوشمن ۱۳۰۰ ۴کانال کره ای و یک ساب باکس اینفینیتی رو ماشینم وصله میخواستم بدون اینکه یک آمپیلیه دیگه و یک خازن نصب کنم میشه یک ساب باکس اینفینیتی دیگه بهش اضاف کنم؟ یعنی با همون سیستم قبلیم یک ساب باکس اضاف کنم.میخواستم ببینم میشه؟از یکی فهمیدم که میگفت باید پل بزنی.آخه آمپیلیم قسمتی که سیم ساب بهش وصله وسطش دوتا خونه داره که جای دوتا سیم دیگه داره و هیچی بهش وصل نیست خالیه من فکر میکنم جای خروجی یه ساب دیگه هست.اگه که با پل زدن میشه که راهنماییم کنید چطور پل بزنم اگه احتیاجی به پل زدن نداره و میشه به طور مستقیم ساب دوم رو به دوتا خونه ی خالیه آمپیلی وصل کرد بطور کامل بهم بگید اگه هم هیچ کدوم از این کار ها نمیشه انجام داد فقط بهم بگید اون دوتا خونه خالی مال آمپیلی برای چه کاری هستن برای تجربه خودم ممنون از پاسخ گوییتون

lavasani Reply:آذر ۴م, ۱۳۹۶ at ۱۲:۰۷ ب.ظ

سلام
.بله میتونید با یه امپ دیگه یه ساب اضافه کنید اون فیش اضافه خروجی rcکه میتونید از اون به ورودی امپ جدیدتون نصب کنید وهم میتونید از تبدیل یک به دو برای امپ جدیدتون استفاده کنید

سلام.میخواستم بدونم ایا امکان این هست که چهار تا باند رو بدون امپلی بست؟؟

lavasani Reply:آذر ۱۳م, ۱۳۹۶ at ۹:۳۱ ق.ظ

سلام
چهار تا باند با چه توانی و روی چه ضبطی با چه توان خروجی ای؟

سلام.من ی آمپ چهار کاناله و دوجفت باند بستم ولی اصلا صداش در نمیاد.فقط یه صدای ضعیفی میخونه.همه چیزم درس وصل کردم.مشکلش چیه بنظرتون؟

lavasani Reply:آذر ۱۸م, ۱۳۹۶ at ۷:۱۲ ق.ظ

سلام
احتمال داره امپ خراب باشه

البته قبل از هر چیز از سالم بودن باندها مطمعن بشین

سلام.داداش رو سیستم من پارازیته.وقتی ظبط روشنه صدای بوق و راهنما و حتی دور موتور از تو باندا میاد.چیه مشکلش؟فقط وقتی ک ماشین روشنه این مشکلو داره

lavasani Reply:آذر ۲۳م, ۱۳۹۶ at ۱۱:۴۱ ق.ظ

سلام
یه سیم از بدنه ماشین به بدنه پخش و ارسی وصل کنید مشکلتون حل میشه

سلام میشه از چهار کانال امپ به باند وصل کرد دو کانال کامل جواب نمیده باندارو

lavasani Reply:آذر ۲۴م, ۱۳۹۶ at ۷:۳۴ ب.ظ

سلام
برای داشتن صدای خوب باید از امپ ۴ کانال استفاده کنید و هر خروجی از امپ به یک باند نصب کنید
و هنگام نصب به ((بایاسینگ باندها)) دقت کنید
چیزی که مخصوصا در مورد کار شما مهم هست

سلام من یه جفت باند و یک ساب رو به یک امپیلی ۴کانال وصل کردم میخواستم بدونم میتونم یک جفت سوپرتویتر هم به همین امپیلی اضافه کنم?

lavasani Reply:آذر ۲۸م, ۱۳۹۶ at ۹:۴۲ ق.ظ

سلام
بله سوپر تیوتر بدلیل داشتن اهم بالا و خازن که سر راه ان قرار میگیره تقریبا هیچ فشاری روی امپلی نداره

سلام یک فلش شکسته زدن به سیستم ماشین یک دفعه قطع شد مشکل از چیه ایا ضبط و امپلی سوخته یا فیوز پرونده چون اگه فیوزه جاش گذاشت خودم عوض کنم نمی خوام ببرم تعمیرات سیستم با تشکر

lavasani Reply:آذر ۲۸م, ۱۳۹۶ at ۱:۳۹ ب.ظ

سلام
متاسفانه به احتمال زیاد مال فیوز نیست وخود پخش صدمه دیده

اوکی حل شد فیوز پشت ضبط را باز و بسته کردم درست شد

با سلام تشکر میکنم از سایت خوبتون
من یک ضبط دو کانال ۱۹۵۰ که دوکانال هست و دوتا امپ دو کانال میخام ببندم میخاستم ببینم که به ضبط فشار نمیاره
ممنون میشم پاسخ بدید

lavasani Reply:دی ۷م, ۱۳۹۶ at ۱۰:۰۵ ب.ظ

سلام
نه هیچ فشاری به پخش نمیاره .برای نصب به دو امپ هم باید از تبدیل یک به دو استفاده کنید
سلامت و پایدار باشید

با سلام و خسته نباشید خدمت ادمین و دوستان.
من ی سوال برام پیش اومده
من الان ۲ جفت میدرنج ۸ گرند زیرو ppx دارم با ۲تا سوپر توییتر و ۲تا آمپیلی ۶۰۰ pioneer.
می خواستم ببینم اینارو چجوری به آمپیلی هام وصل کنم که ن سیستم داغون بشه و ن آمپیلی ها بسوزن.(آمپیلی ها ۴ کانال هستن)ممنون میشم اگر جواب من و بدین.متشکر

سعید Reply:دی ۱۳م, ۱۳۹۶ at ۶:۲۱ ق.ظ

من ی جا که بردم و ازشون سوال کردم گفتن که ۳تا ۳تا باید به آمپیلی وصل کنم تا قدرت خوب به سوپر توییتر ها بده و همینطور میدرنج.یعنی ۲تا میدرنج و ی سوپر توییتر به ۴کانال یکی از آمپ ها و ۲تا میدرنج و ۱ سوپر توییتر دیگه هم به ۴تا کانال آمپ دیگه.میخواستم ببینم درسته یا میشه جوری بست که ازهر آمپ ی کانال اضاف بیاد تا ی چیز دیگه اضافشون بکنم؟

lavasani Reply:دی ۱۳م, ۱۳۹۶ at ۸:۱۶ ق.ظ

سلام
همینطور که گفتی خوبه

سعید Reply:دی ۱۳م, ۱۳۹۶ at ۸:۴۷ ق.ظ

خب میشه یکم توضیح بدین که چطوری میشه؟
چجوری ۲تا میدرنج و ۱ سوپر تویتر رو به ۴تا کانال وصل کنم؟
هرجور که حساب بکنی یا ی دونه کانال خالی میشه یا سوپرتویتر ۲تا کانال و استفاده میکنه و قدرت بیشتری بهش میده و ممکنه که بسوزه؟

lavasani Reply:دی ۱۳م, ۱۳۹۶ at ۹:۳۴ ق.ظ

سوپر تیوتر بدلیل داشتن اهم بالا و خازن که سر راه داره تقریبا هیچ فشاری روی امپ نداره

سعید Reply:دی ۱۳م, ۱۳۹۶ at ۸:۴۸ ق.ظ

هرکانال ۱۵۰ وات میده اگر جدا جدا وصل کنم که ۱۵۰وات خیلی زیاد میشه واس ۱ میدرنج اونوقت میترکه!!!

lavasani Reply:دی ۱۳م, ۱۳۹۶ at ۹:۵۵ ق.ظ

سوپر تیوتر بدلیل داشتن اهم بالا و خازن که سر راه داره تقریبا هیچ فشاری روی امپ نداره
شما پولی که به یه نصاب حرفه ای میدهید برای فقط بستن سیم نیست برای تنظیم امپ و گین و بررسی نویز و جانمایی قطعات وقسمت نرم افزاری سیستم هم هست و شما با یک بار دیدن نصب فقط میتوانید ظاهر سیستم را نصب کنید فوت کوزه گریش یک سال شاگردی نیاز داره

سلام . میشه از آمپیلی ۴ کانال ۴تا باند و یک ساب وصل کرد

lavasani Reply:دی ۱۶م, ۱۳۹۶ at ۸:۱۹ ق.ظ

خیر اگر ساب وصل شود باید یک امپ جداگانه داشته باشد وگرنه احتمال سوختن زیاد است

سلام من یه امپ دوکانال ۱۰۰۰ وات تورنادو دارم سوال اولم اینکه برا سیستم متوسط کیفیتش خوب هست یا نه و سوال دومم اینه میشه باند معمولی رو به امپ وصل کرد

lavasani Reply:دی ۲۰م, ۱۳۹۶ at ۵:۳۴ ب.ظ

بله
بله
تنظیم خیلی مهمه تو سیستم

سلام خسته نباشید
من ضبط سونی۱۱۵۲ دارم ک قبلا استفاده میکردم ولی الان میخوام سیستم حرفه ای ببندم
ضبطم ۴تا خروجی داره و خروجی مخصوص ساب
حالا من اگه بخوام آمپ و باند و ساب و توییتر بندازم
چه مارکی ب نظر شما با ضبط همخونی داره و قیمتش حدودا چقد میشه ممنونم

lavasani Reply:دی ۲۰م, ۱۳۹۶ at ۵:۲۵ ب.ظ

امپ برند ام بی
باند و ساب پایونیر و سونی

با سلام یه سوال داشتم میشه دوتا باند وآمپلی را به ضبط کمپانی پراید یعنی همون ضبطی که شرکت سایپا روش گذاشته وصل کرد ؟ ممنون میشم جواب بدین

lavasani Reply:دی ۲۲م, ۱۳۹۶ at ۳:۵۲ ب.ظ

سلام
خیر یه کم فشار بیارید میسوزه

سلام
ی سوال ریز آقا یه باند سیستم خور مستقیم ب ضبظ وصل (بدون سیستم) میشه؟

lavasani Reply:بهمن ۲۳م, ۱۳۹۶ at ۶:۴۴ ب.ظ

سلام
با بلند کردن صدا
به ضبط صدمه میزنه

اگه یونیت یا پخش خودرو فاقد خروجی امپلی فایر باشه …با چه راهکاری میشه امپلی بهش وصل کرد؟

lavasani Reply:بهمن ۲۹م, ۱۳۹۶ at ۵:۲۶ ب.ظ

سلام.
باید رادیو پخش باز بشه و ماژول خروجی روی پخش نصب بشه

با سلام و خسته نباشید؛ یک جفت پایونیر ۶۹۷۵ یک آمپلی ۴کانال پایونیر و یک ساب پایونیر رو توی کدوم حالت و رنجی قابل نصب هست؟
آیا باند های جلو رو هم میشه به این سیستم اضافه کرد؟متشکرم

lavasani Reply:اسفند ۱۸م, ۱۳۹۶ at ۴:۳۳ ب.ظ

سلام
۴تا باند۶۹۷۵ رو به امپ ۴ کانال نصب کنید ولی برای ساب باید یه امپ دیگه تهیه کنید

سلام , من از یه آمپ دو کاناله mb acoustic دو تا باند ۷۱۸ گرفتم ، حالا سوالم اینه که آیا میتونم دو تا باند دیگه هم با این دوتا موازی کنم؟ یعنی از هر خروجی آمپ دو تا باند بگیرم؟ ممنون میشم اگه جواب بدین

lavasani Reply:فروردین ۱م, ۱۳۹۷ at ۴:۳۵ ب.ظ

سلام
.بهتره از هر خروجی امپ به یک باند نصب بشه اگر از یک خروجی به دو باند استفاده کنید هم کیفیت صدا کم میشه و هم احتمال سوختن امپ هست

سلام من میخواستم یه ساب نصب کنم اما روی ساب دو تا ورودی داره میخواستم بدونم از خروجی آمپ به چه صورت باید سیم ها رو به ساب وصل کنم؟ یعنی کدوم سیم رو به کدوم ورودی ساب وصل کنم؟؟

lavasani Reply:فروردین ۱م, ۱۳۹۷ at ۴:۳۴ ب.ظ

سلام.
باید ساب بصورت بریج به امپ بسته بشه یعنی دو سیم ساب به +دو خروجی از امپ نصب بشه

سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون
ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

سلام
خسته نباشین
من یک آمپ ۴ کانال دارم(چون ۸ تا خروجی میبینم، ۴ تا مثبت و ۴ تا منفی).
آیادرست میگم؟
سوال دوم اینکه باند پایونیر۶۹۶۵ یا ۶۹۷۶ یا ۶۹۹۶ همشون جواب میدن؟
سوال سوم اینکه سیم آمپ ریموت دقیقا کجای ضبط وصل میشه؟
آیاسیم رو باید جایی وصل کنم یا اینکه سیم آبی سوکت ضبط رو لخت کنم و وصل کنم به این سیم؟
ممنون میشم پاسخ بدین

lavasani Reply:فروردین ۲۶م, ۱۳۹۷ at ۷:۰۰ ب.ظ

سلام
هر کدام از مثبت و منفیها میشه یک خروجی.
سیم ریموت کانکتور کنال برق مثبت نصب میشه که معمولا باr میشناسنش

سیم ریموت از پشت امپ به سیم ابی پشت پخش نصب میشه

سلام
من خیلی گیج شدم و امید وارم بتونید راهنمایی کنید
من یه پخش LG دارم که چهار کاناله و امپ تورنادو که اون هم چها کاناله و یه جفت باند ۷۱۸ و یه ساب JBL
پشت پخش ۴رودی داره که دوتاش مال S/w دوتا دیگه هم روش نوشته front با این وضعیت یعنی فقط می شه باند های عقب به همراه ساب(که البته گفتین بریج کنم) نصب میشه ؟؟؟
یعنی پخش من به حالت front یا جلو باید یه جفت باند رو ساپورت کنه و به حالت s/w ساب رو
خوب من چطوری می تونم باندهای جلو رو هم داشته باشم؟؟
دیروز از خروجی دسته سیم تونستم باندهای جلو رو راه بندازم ولی وقتی میرم روی ftont همه باندها با هم و بدون تفکیک شروع می کنن به خوندن و وقتی می رم رو rear فقط ساب می کوبه
کجای کارم اشتباهه؟؟

lavasani Reply:فروردین ۲۶م, ۱۳۹۷ at ۶:۵۹ ب.ظ

سلام
تنظیمات پخشو رو ریر .ریر تنظیم کنید و باندهای جلورو مستقیم از خروجی خوده پخش بگیرید

علی Reply:فروردین ۲۸م, ۱۳۹۷ at ۴:۳۴ ب.ظ

بابت راهنمایی متشکرم
الان فرانت پخش رو به باندهای جلو متصل کردم و ریر رو به ساب متصل کردم .در کنارش از پخشم برای باندهای جلو از ریزگرفتم
جالب شد
الان ساب رو با باندهای جلو دارم
تنظیمات ریر ریر از روی پخش قابل دسترس نیست
متشکرم

lavasani Reply:فروردین ۲۹م, ۱۳۹۷ at ۵:۲۶ ق.ظ

۰۲۱۳۳۷۸۱۵۱۰قسمت تعمیرات ضبط

lavasani Reply:فروردین ۳۱م, ۱۳۹۷ at ۹:۱۰ ق.ظ

با شماره ۰۲۱۳۳۷۸۱۵۱۰
قسمت تعمیرات ضبط تماس بفرمایید

سلام یه سوال دارم خواهشا جواب بدین من یه پخش ۴خروجه پایونر دارم که به جفت۷۱۸ متصل بود الان از بلنگوهای جلو سیم کشیدم و یه جفت ۶۹۷۵ ام عقب بستم ولی اصلا صداش مناسب نیس یعنی در حد همون بلندگوهای جلوس .چکار کنم که بتونم اونا رو جداگونه تنظیم کنم ممنون میشم

lavasani Reply:اردیبهشت ۱۵م, ۱۳۹۷ at ۱۲:۴۴ ب.ظ

سلام
شما منفی مثبت باندها رو با هم قاطی کردی همدیگر را خنثی میکنند
کافی است مثلا سیم که خط مشکی دارد در تمام باند ها به منفی وصل کنیدو اون یکی را به مثبت

ممنونم ولی حتی اون کار رو هم کردم.جواب نداد
اگه به خروجی پشت پخش وصل کنم جی میشه
اون جا کیفیت بهتری بهم میده.؟

lavasani Reply:اردیبهشت ۱۷م, ۱۳۹۷ at ۱:۰۴ ب.ظ

اگر سیمها مشکل داشته باشن رفع نمیشه

سلام
مطالب سایتتون آموزندس
یه سوال داشتم
من قبلا یه ضبط سونی چهار خروجه داشتم که به یه آمپلی فایر چهار کاناله و چهارتا بلندگو وصل بود که همه اون چهارتا روی تاقچه عقب بود و واسه صدای عقب، با ضبط هم صدا جلو و عقب میشد(منظور فدر و ریر است)، الان اون ضبطو رد کردم و یه پایونیر گرفتم و همه اتصالها هم درسته ولی با این ضبط دوتا از بلندگوها به حالت جلو رفته و دوتا به حالت عقب، تو تنظیمات که میرم دوتا بلندگو عقب و بلندگوهای جلو با هم فدر شده و دوتا بلندگوی دیگه حالت ریِر شده، میتونین راهنمایی کنین؟
(ضبط چهارکانال پایونیر، آمپلی چهار کانال، چهار بلندگو در عقب ماشین، دو بلندگو فابریک در جلو،

محسن Reply:خرداد ۲م, ۱۳۹۷ at ۶:۴۴ ب.ظ

ببخشید مطلب بالارو تصحیح میکنم
چهارتا بلندگوهای عقب و جلو با هم یکی شده، تو تنظیمات فدر میرم تا ۱۵ که میاد همه با هم میخونه ولی میبرم روی بلندگو عقبکه همون ریر هست، یه صدای کم و بی کیفیت از بلنگدوهای عقب میاد

lavasani Reply:خرداد ۶م, ۱۳۹۷ at ۷:۰۵ ق.ظ

سلام
خروجی باندها را اشتباه وصل کرده اید

lavasani Reply:خرداد ۷م, ۱۳۹۷ at ۹:۴۷ ق.ظ

سلام
سیمها رو اشتباه بسته شدن

سلام درود میخواستم بگم که من یک ضبط صوت خونگی دارم و یک سیستم ماشین ولی برای توی خونه طراحی شده حالا من برق اصلی دارم سیمکشی همه کامل فقط یک سوال این وسط میمونه که ایا من میتونم از پشت ضبط خونه از خروخیهای بانداش صدا بگیرم و بدم به امپ ماشینی که دارم ؟خروجی ۶ اهم دارم برای ورودی لطفا راهنمای کن این کار اججم

lavasani Reply:خرداد ۱۷م, ۱۳۹۷ at ۶:۲۷ ق.ظ

سلام
۰۹۱۰۶۱۷۷۱۲۶

سلام.یه سوال من سیستم نصب کردم یه جفت سوپر تیوترهم نصب کردم به جا بلندگوها جلو ولی صداشون خیلی ضعیفه اصا احساس نمیکنی ک تیوتر رو ماشینه در صورتی که کاملا سالمن عین بلندگو ضعیف کار میکنن.بنظرتون وصلشون کنم به ساب صداشون بهتر نمیشه؟

lavasani Reply:خرداد ۱۹م, ۱۳۹۷ at ۹:۲۵ ق.ظ

سلام
به خروجی امپ که ساب نباشه باید وصل بشه

علی Reply:خرداد ۲۱م, ۱۳۹۷ at ۸:۱۸ ب.ظ

در اصل به باندا وصلشون کردم ولی ضعیفن یعنی جنس بد خریدم؟

lavasani Reply:خرداد ۲۲م, ۱۳۹۷ at ۷:۰۳ ق.ظ

به خروجی امپ وصل کنید

سلام خسته نباشید.اقا من یه امپلی دوکانال دارم که یکی از کانالاش خرابه میتونم دوتا باند بهش وصل کنم؟؟؟منمون میشم راهنمایی کنید

lavasani Reply:تیر ۹م, ۱۳۹۷ at ۶:۵۵ ق.ظ

سلام
سوال شما خیلی کلی هست
این بستگی دار به قدرت امپیلی و میزان مصرف باندها
ولی اصولا میشود مگر در بعضی موارد

سلام
من یک جفت باند پایونر گرد دارم که هر کدومش ۱۶۸ واته ظبط هم دو کانال هستش آیا میتونم آمپلی وصل کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

lavasani Reply:تیر ۱۲م, ۱۳۹۷ at ۷:۱۳ ق.ظ

سلام
بله

سلام می خواستم ببینم میشه روی پژو داشبورد جدید دوتا باند ۱۶اهم گذاشت؟

lavasani Reply:تیر ۲۸م, ۱۳۹۷ at ۷:۰۵ ق.ظ

سلام
بله

سلام من ضبط پایونر دارم دو خروجی داره به دوتا امپ وصل کردم یه دوکانال یه چهار کانال که چهار کانالو به باکسو یه جفت ۷۱۸ وصل کردم کانالم jbl 400 واته به یه جفت باند پایونر ۶۹۱۷ وصل کردم وقتی صدارو بالایه ۳۵ میبرم امپ دوکانالم که به پایونرا وصله خاموش روشن میشه در ضمن خازنم دارم

lavasani Reply:مرداد ۱۸م, ۱۳۹۷ at ۸:۲۵ ق.ظ

سلام
۹۰ درضد گرمای تابستون باعث گرم شدن امپیلی میشه و سیستم محافظتی سویچ میکنه
۱۰ درضد احتمال ضعیف بودن برق و اتصالات هست

سلام روز بخیر
آقا من یه سمند سورن دارم که کلاس ۲ هست و داشبورد سوناتاییه و درواقع ضبطش به صورت یکپارچه و فابریک هست و تو کاتالوگش نوشته خروجی ساب و آمپ داره، حالا من نمیدونم آیا سیم کشیش هم انجام شده یا نه به صورت فابریک. من سیم های بلندگوی عقب رو وصل کردم به امپ و خروجی آمپ رو وصل کردم به باندا بدونه آرسی. صداش خوب شد فقط نویز زیاد افتاد تو سیستم و با گاز دادن صدای نویز تغییر میکرد. حالا اول اینکه آیا وصل کردن سیم های بلندگوی عقب که از ضبط اومده به امپیلی مشکلی ایجاد میکنه؟ و دومم اینکه دنبال یه سیستم بند خوب هستم تو تهران که از ضبط فابریک سورن سر در بیاره و تجربشو داشته باشه اگه میشناسید معرفی کنید لطفا، با تشکر فراوان

lavasani Reply:شهریور ۴م, ۱۳۹۷ at ۱۱:۱۴ ق.ظ

سلام
مشکلی ایجاد نمیکنه
نصاب الان سراغ ندارم

سلام خسته نباشید
بنده یه پخش سونی دارم که پشتش ۴ تا خروجی RCA داره
که زیره یک جفتش نوشته Bus In و زیر یک جفت دیگش نوشته Audio Out Rear/sub و من میخواستم بدونم که این پخش من چندکاناله و اگر که ۲ کاناله چطور میتونم به یه آمپ ۴ کانال وصل کنم؟؟

lavasani Reply:شهریور ۴م, ۱۳۹۷ at ۱۲:۲۶ ب.ظ

سلام
۴ کانال هست
از خروجی ساب برای ساب بگیرید و ار بقیه برای امپ

سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

سلام
من یک پخش پایونیر دارم که همانطور میدونین از اسپیکر های ۴ اهم تا ۸ اهم ساپورت میکنه حالا من برای باندهای عقب یک جفت ۶۹۹۶ پایونیر دارم که میخوام توسط آمپ دو کانال به خروجی RCA پشت ضبط وصل کنم اما مشکلم برای باندهای جلو هست
که رفتم یک جفت کامپوننت ۴ اهم هرتز گرفتم که میخوام به ضبطم وصل کنم اگه بخوام تیوتر رو بصورت موازی با ووفر ببندم مقاومت معادلش میشه دو اهم و به آمپلی ضبطم فشار میاد اگه سری ببندم میشه ۸ اهم که فکرکنم صداش درنیاد (تا اینجاش درسته؟) آیا امکانش هست ووفر رو به قسمت جلوی ضبط و تیوتر رو به عقب ضبط وصل کنم و ۶۹۹۶ ها رو خروجی RCA پشت؟

lavasani Reply:شهریور ۲۵م, ۱۳۹۷ at ۱۱:۴۹ ق.ظ

سلام
موازی ببندید هیچ مشکلی پیش نمیاد

سلام دوستان عزیز من ۱ جفت باند خونگی سونی دارم حالت ساب باکس هستن خیلی قوین و صدای خوبی هم دارن میخوام بدونم اگه اینارو دائم اضافه کنم به سیستم ماشین مشکلی پیش میاد ؟؟ این باندا ۶ اهم هستن امروز به صورت تستی موازیشون کردم با باندای خودم صداش محشر شدددد!!
خودم هم ۱ جفت ۶۹۷۵ وی ۳ دارم و یه امپ ۲ کانال ۵۰۰ وات پایونیر
پیشنهاد شما برای استفاده ازین باندا چیه واقعا حیفه بندازموشون انباری از بس صدای خوبی دارن

lavasani Reply:شهریور ۲۵م, ۱۳۹۷ at ۱۱:۵۰ ق.ظ

اگر هم زمان میخواهید استفاده کنید باید امپ چهار کانال بگذارید

اگه به نظرتون عوض کردن امپم با یه امپ ۴ کانال جواب میده اینکارو کنم

lavasani Reply:شهریور ۲۵م, ۱۳۹۷ at ۱۱:۴۴ ق.ظ

سلام
با این کار که حتما جواب میده

باسلام .میخواستم بدونم میشه هم از ضبط خروجی امپ گرفت هم از خروجی بلندگوهای ضبط استفاده کرد.؟چون به محض اینکه خروجی امپ و وصل میکنم خروجی باند های ضبط قطع میشه.منون

lavasani Reply:مهر ۹م, ۱۳۹۷ at ۱۰:۵۹ ق.ظ

سلام
اگر خروجی ها جدا باشد میشود

سلام ، من یه پخش ۵۴۵۰ پایونیر دارم ۶ خروجی هستش آمپلی هم ۴ کاناله یه جفت دوفیش از پخش بردم به آمپ برا باند ها و یه جفت هم بردم برا ساب ینی ۴ کانال آمپلی الان پره ، میخواستم یه جفت دوفیش هم از پخش بیارم به آمپلی و دو به یک بزنم وصل آمپلی کنم ، آیا فرقی تو کیفیت و قدرت صدا میکنه یا نه؟ اصلا جواب میده؟

lavasani Reply:مهر ۱۴م, ۱۳۹۷ at ۱۰:۲۴ ق.ظ

خیر

لزومی همیشه به وجود امپلی فایر نیست ،
البته در مصرف توانی که پخش مشخص میکنه ،یعنی ۵۰×۴ وات ،
پخش های جدید پایونیر مثل مدل ۱۰۵۲ ظاهرا مستقیم بدون امپلی فایر تا دو تا ساب ووفر موازی شده ۴ اهم ،در اصل روی هم به شکل ۲ اهم رو کار میکنند ،
البته سایز پایین و وات پایین بهتره و مشکل ساز نمیشند ،
ولی مستقیما از سیم بنفش باند عقب باید استفاده بشه و خروجی دیگه عقب استفاده نشه، با انجام تغییر گزینه rear به subw میشه انجامش داد ،
اینکه میگن به ic صدا فشار میادش ،این طراحی این وسیله هستش ،
و عملا کار میکنه ،
اما فقط
در حجم صدای بالا برق کم میاره و صفحه پخش نورش کم میشه که طبیعیه ،
و برای همین مساله از آمپلیفایر مجزا استفاده میکنند تا این مشکلات نباشه ،
و این مساله رو ایراد میدونند ،
چیزی به اسم باند امپلی خور و اینها نیست ،
امپلی فایر یک تقویت کننده خارجیه و پیشرفته تر با امکانات مستقیم انالوگ روی صدا ،
به راحتی روی یک امپلی فایر میشه هر چی‌میخوای ببندی ،
فقط شرط اهم بندی و رعایت توان مهمه ،
روی یک امپلی فایر ۱۲۰۰۰ وات دو کانال mb تا ۱۲ تا ساب روی ۱ اهم فعال شده و هرگز مشکلی وجود نداشته ،
نه سوخت و نه خراب شد ،پس رعایتش خیلی مهمه ،
بریج گرفتن یا پل زدن باعث میشه توان دو کانال یکی بشند ،و بالاتر خروجی بدن،
به شرطی که اهمش در هر مقدار رعایت بشه ،
بعضی مدلهای خاص امپلی فایر نوعی کراس اور و شبیهش بعدشون میخوره ،که هم از پل و هم از دو کانال خروجی میدن ،
اگر از امپلی فایر بیشتر از واتش خروجی بگیری پروتکت میکنه و خراب میشه ،
وگر میزان تقویت یا گیرن رو از دستروشن بگذره زیاد کنی اضافه ولتاژ خروجی و عدم رعایت توان ورودی به باند و هر سیستم پیسیو باعث خرابیش میشه ،
اهم باید رعایت بشه مخصوصا در ساب که چند مگنت هستند و میدرنج که پشت هم بسته میشند,
و در اخر مهمترین مساله ،تنظیم فرکانسهای هر بخش ،
همه ساب ها روی‌یک‌فرکانس نیستند ،
همه میدرنج ها یک جور‌ کار نمیکنند ،
حذف فرکانس یعنی حذف صدا ،
پس باید به اینکه چه فرکانسی رو پشتیبانی میکنند و‌عمل میکنند هم توجه شدید کرد،

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما میخواستم بدونم هر آمپلی چهار کانال نیاز به چند جفت آرسی دارد آیا با پخشی که یک جفت خروجی دارد میشود یک آمپلی چهار کانال نصب کرد آیا نیاز به تبدیل یا رابط برای زیاد کردن خروجی های ضبط دارد
لطفاً نظر خود را در مورد سیستم کوچک بنده مطرح کنید آمپلی چهار کانال premier prg-5403 یک جفت باند Kenwood 718 EX یک ساب Pioneer TS-W310 و یک ضبط jvcKD-R656 که یک جفت خروجی دارد
لطفاً نظر خود را در مطرح و در مورد سیم پک هم نظر بدید که چه گیجی استفاده کنم

lavasani Reply:مهر ۲۳م, ۱۳۹۷ at ۲:۲۱ ب.ظ

سلام
۰۲۱۳۳۷۸۱۵۱۰
قسمت تعمیرات باند

سلام ببخشید ی سوال دارم من دو جفت باند پایونر مدل ۶۹۵۱دارم و ی ضبط چهار کاناله میخوام بدونم میشه بدونه امپلی چهارتا باند وصل کرد؟

lavasani Reply:مهر ۳۰م, ۱۳۹۷ at ۲:۵۵ ب.ظ

سلام
۰۲۱۳۳۷۸۱۵۱۰
قسمت تعمیرات ضبط و سیستم

سلام خسته نباشید.
من یه پخش ۶۹۵۰ پایونیر دارم با یه جفت باند ۷۱۸ کنوود و یه آمپ ۲ کانال و ساب باکس ۳۰۵ پایونیر.
میخواستم ببینم امکانش هست ساب رو به آمپ وصل کنم و باند هارو به پشته پخش؟ و اگه اینکارو کنم پخشه من این امکان رو داره که از باندا فقط صدای زیر بده و بیس نزنه که در عین حال قدرت بیس رو از سابم بگیرم؟ اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

lavasani Reply:آبان ۱۳م, ۱۳۹۷ at ۱۱:۴۹ ق.ظ

سلام
بله با تنظیم اکولایزر

سلام وقت بخیر
دوست عزیز یه سوال :
بنظر شما یه جفت باند که ورودی ویا خروجی آملی نداره رو میشه ارتقا داد و وصل کرد به آمپلی

lavasani Reply:آذر ۲۲م, ۱۳۹۷ at ۸:۰۶ ق.ظ

سلام
خیر

سلام من یه پخش ۲۵۵۰دارم،یه جفت باند ۷۱۸ یه امپ ۲ کاناله بستم رو ۷۱۸ وقتی fader میبرم رو باندای عقب صدا نمیاد ولی میارم روی صفر، هم جلو هم عقب کار میکنه باندای جلوم زیاد مطلوب نیست برای همین اینکارو میخواستم بکنم چرا اینجوری میشه ممنون میشم راهنمایی کنید؟

lavasani Reply:دی ۱۱م, ۱۳۹۷ at ۱۰:۲۲ ق.ظ

سلام
دستگاه رو خاموش کنین
ولوم را به داخل برای چند لحظه نگه دارید تا منوی مخفی ظاهر شود
با چرخاندن ولوم به چپ و راست تنظیمات خروجی را پیدا کرده و ان را از حالت خروجی sub روی front یاRearقرار داده سپس دستگاه را روشن کنین

سلام و خسته نباشید
من یه آمپلی ۷۲۰ کنوود ۴ کاناله دارم
پخشمم پایونر ۷۲۵۰
با یه جفت باند کنوود ۷۱۸
و یک جفت اینفینیتی
ولی فقط اینفینیتی ها بیس میزنه
کنوود هام بیس نمیزنن
میشه خاهش کنم کمکم کنید؟
ممنون میشم

lavasani Reply:دی ۱۲م, ۱۳۹۷ at ۱۲:۴۲ ب.ظ

سلام
سیم های اینفینیتی هارو با کنوود ها جابجا کنین اگه ۷۱۸ ها مشکلشان حل شد که باید سراغ تنظیمات امپلی بروید و بررسی کنید ولی اگر باز باند های ۷۱۸ با این روش بیس نداشت احتمال زیاد بوبین های صفحه دیافراگم اصلی باند مشکل دارند

سلام یه سوالدارم ببینین ما وقتی میخام دو تا باند ۴ اهم رو به یک امپ وصل کنیم ((که هم ۲ اهم رو ساپورت میکنه هم ۴ اهم رو)) وقتی میخایم بان ها رو به صورت موازی نصب بکنیم دو کانال اضافه میاد برای چی اینطور میشه؟ایا اون دو کانال که اضافه اومدن برای کار دیگه ای هستن مثلا پل زنی؟؟؟؟
روی امپ ۴ کانال هم همین طوره وقتی میخایم موازی یا سری وصل بکنیم این دفعه ۴ تا بلنگو رو دلیلش چیه که ۴ تا کانال رو امپ اضافه میاد منظورم از کانالورودی یا خروجی اسپیکر باند هست؟؟؟ یک توضیح میدین یا روشش متفاوته ؟

lavasani Reply:دی ۱۶م, ۱۳۹۷ at ۸:۰۷ ق.ظ

سلام
اولین عکس تو قسمت اموزس نصب باند و امپ پاسخ شما هست

کیا Reply:دی ۱۶م, ۱۳۹۷ at ۱:۱۹ ب.ظ

متشکرم . این به این معنی هست که اکر امپ ما ۲ اهم تا ۸ اهم رو ساپورت بکنه و یک جفت باند ما ۴ اهم باشن هرکدوم نیازی نیست با توجه به قانون مقاومت ها و روش های سری یا موازی بستن پیش بریم همین جوری باند هامون رو وصل کنیم باتوجه به این عکس بله؟؟؟؟؟؟ اما اکر ساب ووفر باشه نیاز هیت که با روش های سری و موازی ببندیم درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

lavasani Reply:دی ۱۷م, ۱۳۹۷ at ۱۰:۳۶ ق.ظ

بله
هر ورودی سوکت ساب ووفر اصولا ۴ اهم هست و باید به یکی از دو کانال ساب که بالایه جای سوکت نصب سیم باند علامت بریج مشخص شده نصب بشه حال اگر سابی دارین که دو مگنت هست و دارای دو ورودی مستقل یا به اصطلاح دومگنت میباشد هر مگنت به پایه های اول و اخر دو کانال از امپ باید نصب بشه که با علامت بریج مشخص شده

کیا Reply:دی ۱۷م, ۱۳۹۷ at ۳:۵۲ ب.ظ

متشکرم .من یه پخش جی وی سی kdr656دارم پخش خوبی هست ؟ ولی یه جفت خروجیrca داره میتونم بهش امپ و ساب وصل کنم ؟ اگر نمیشه یه ساب و یه امپ برای ساب و یه امپ برای باند ها بهش وصل کنم میتوان از تبدیل ۲ به ۱ استفاده کرد ؟؟؟؟برای افزایش تعداد خروجی rca؟؟ سوالبعدی این هست که باند جی وی سی cs-fx6922چطور باندی هست ؟ امپ خور هست یا نه ؟ اصلا سریfx باند های جی وی سی زیاد نیست و اصلا این سری از باند های جی وی سی خوب هست ؟ متشکرم ازتون

lavasani Reply:دی ۱۸م, ۱۳۹۷ at ۹:۳۸ ق.ظ

۰۲۱۳۳۷۸۱۵۱۰ قسمت تعمیرات باند

سلام
من یک ضبط تو کانال جی وی سی و یک جفت باند پایونرTS_A69953 دارم

۱آیا میتوانم یک امپ چهار کانال و ساب وصل کنم
۲و اگر میشه چه مارکی برای امپ و ساب بخرم
۳و وات امپ و ساب چقدر باشه
۴و آیا صدای ساب و باند ها ضعیفه نمیشه نسبت به ضبط ۴کانال

دانیال Reply:بهمن ۱۲م, ۱۳۹۷ at ۶:۵۳ ق.ظ

۵و یک مارک ارزان قیمت باشه مرسی

lavasani Reply:بهمن ۱۳م, ۱۳۹۷ at ۱۱:۴۹ ق.ظ

سلام
۱ نه مشکلی پیش نمیاد
۲هر مارکی که برند تر باشه کیفیت بهتری داده مثلا امپmbacoostic یا برند های خوب با حداقل ۱۰۰۰ وات قدرت به بالا و ساب حد اقل ۸۰۰ واتی الی ۱۶۰۰ وات که با صدای باندتون متعادل باشه
۴ امپلی فایر دارای تنظیمات خاص برای تطبیق ضبط با باند و ساب داره که توسط نصاب حرفه ای تنظیم میشه
قیمت ها متنوع هست و باید بروز قیمت بگیرید

دانیال Reply:بهمن ۱۳م, ۱۳۹۷ at ۵:۰۲ ب.ظ

مرسی
ممنون

سلام ۱به نظر شما ساب لوله ای باشه یا باکس یا توی تاقچه منظورم برای بیس بهتر
۲ببخشید یک سوال فنی دارم وقتی صدا رو روی جفت باند عقب وجلو میبری بین صدا از باند های عقب صدای بخصوصی میاد ولی خش خش نیست ولی روی بانو عقب میبری خوب میشه مشکلش مال کجای

lavasani Reply:بهمن ۱۴م, ۱۳۹۷ at ۱۰:۲۸ ق.ظ

سلام
ساب روی طاقچه صدای خوبی نمیده زمانی جعبه یا همون باکس استفاده نمیشد این مدل نصب میشد در صورتی که صدای باندها رو خراب میکنه
باکس لوله ای یا مکعبی هم فرقی نمیکنه اصل حجم باکسه که به نوعه فرکانس و قدرت ساب بستگی داره مثلا برای ساب jbl1000حدود ۶۰ لیتر حجم باکس نیاز هست که باکس لوله ای و یا مکعبی که به نوع کدنسی معروفه بهترین صدا رو تحویل میده

۲ : احتمال زیاد مثبت منفی یکی از بلندگوهاتون عکسه باند های جلو بسته شده

سلام ببخشید یک امپلی mbو ساب کارینا edition 1230 روی هم چند قیمت میخوره اگر میشه زود جواب بدیدمرسی

lavasani Reply:بهمن ۱۴م, ۱۳۹۷ at ۹:۵۰ ق.ظ

سلام
فقط سوالات فنی

با سلام و عرض خسته نباشید من یه کامپوننت وایب ادیو‌دارم میخوام با باند های فابریکی ماشین جایگزین کنم،نمیدونم چه سیم هایی رو باید به کراس اوور نصب کنملطفا راهنمااییم کنید که چه سیم هایی و هر کدام به کجای کراس اوور نصب میشوند ممنونم.

lavasani Reply:بهمن ۲۵م, ۱۳۹۷ at ۱۱:۰۲ ق.ظ

سلام
اگه از کراس اوور بتونید عکس واضح بفرستید بطوری که نوشته های کنار پیچ های کراس مشخص باشه میتونم راهنمایی کنم البته اگه قراره به ضبطتون وصل شه و امپلی فایر استفاده نمیشه بهتره که بلندگو ها بدون کراس اوور مستقیم به ضبط وصل شه و تیوتر هایه ان توسط دو عدد خازن دو یا سه میکرو با سیم های بلندگوی کامپاننت نصب شه و کراس رو کنسل کنید تا صدای بهتری داشته باشید

سلام من پخش ۶خروجی پایونر رو یه جفت ۶۹۷۵و ساب پایونر از آمپ گرفتم برای بهتر شدن صدا میتونم از میدرنج بدون استفاده از آمپ استفاده کنم در ضمن باندای فابریکم مستقیم از خروجی پخش گرفتم

lavasani Reply:بهمن ۲۵م, ۱۳۹۷ at ۱۱:۰۱ ق.ظ

سلام
میدرنج ۶ الی ۸ اینچ تا حدودی با خروجی ضبط مچ هست و میشه به ضبط وصل کرد ولی جای میدرنج دوعدد سوپر تیوتر به همون باند ها وصل کنید صدای بهتری میتونید داشته باشید

سلام ببخشید من یک ظبط ۲کانال با یک جفت باند پایونر ۶۹۹۵۳دارم
۱چه مارک امپلی و ساب بخرم؟
۲ایا ومپلی بوستر ۴کانال با سدب جی بی ال خوبه؟
۳لطفادقیمتش مناسب باشه؟

lavasani Reply:اسفند ۲۳م, ۱۳۹۷ at ۱۱:۴۲ ق.ظ

سلام
بوستر بد نیست ولی این که چه توان امپیلی با چه سابی با چه توانی بخرید که به بودجه شما بخوره باید نصاب بهتون همون لحضه بگه و روی کار تست کنه

سلام‌ ببخشید ایا امپلی بوستر خوبه برای ساب jbl1000

lavasani Reply:اسفند ۲۳م, ۱۳۹۷ at ۱۱:۳۰ ق.ظ

سلام
فقط که برند نیست
بفرمایید با چه توانی و چه مدلی از بوستر

سلام من برق امپیلی رو برعکس زدم
مثبت منفی رو برعکس زدم الان امپیلی روشن میشه ولی صدا نداریم

lavasani Reply:اسفند ۲۳م, ۱۳۹۷ at ۹:۵۳ ق.ظ

سلام
احتمالا ای سی خروجی سوخته باید ارسال بشه و بررسی بشه
۰۲۱۳۳۷۸۱۵۱۰

سلام دوست عزیز
یه امپ کدنس قدیمی دارم ۴۰۰ وات الان یه ساب اینفینیتی وصل بهش خوبم جواب میده،میخوا ستم ببینم میشه یه ساب دیگه هم بهش وصل کنم؟
امپ مونو نیست

lavasani Reply:اردیبهشت ۱۶م, ۱۳۹۸ at ۱:۲۵ ب.ظ

سلام
خیر جواب نمیده
اگر وصل کنید بعد چند وقت امپ میسوزه

درود
رو پژو ۴۰۵پخش کنوود۲۰۴ بستم جلوهم یک جفت بان پایونر۱۶۷۵v2 عقب باند ۶۹۷۵v2پایونر الان میخوام امپی ببندم که هم بلندگوجلو و هم عقب بهش وصل کنم چه امپی یا امپهایی پئشنهاد میدید.
البته هم کیفیت هم قیمت در حد معقول باشه.
باسپاس فراوان

lavasani Reply:اردیبهشت ۱۶م, ۱۳۹۸ at ۱:۳۰ ب.ظ

هر امپ ۴ کانال بالای ۱۵۰۰ جواب میده

سلام من یک پخش معمولی مارشال دارم برای اینکه آمپ بگیرم ، پخش باید ویژگی خاصی داشته باشه یا با همین پخش هم میشه؟

lavasani Reply:اردیبهشت ۱۶م, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۴ ق.ظ

نه باید امپ خور باشه

سلام.من یه آمپ۲۸۰۰ام بی۴کانال دارم.یه جفت۷۱۸ویه ساب باکس سونی اکسپلود.الان باس بالایی دارم اماصداکمه.یه خروجی آمپ خالیه.چیزی میشه نصب کرد که صدای بیشتری داشته باشم.؟؟میدرنجی چیزی میشه نصب کرد که کمترین هزینه روداشته باشه

lavasani Reply:خرداد ۲۰م, ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۰ ق.ظ

سلام
وات ها ی مصزفی رو جمع کن از قدرت امپ کم کن هرچی موند رو میتونی میدرنج ببندی

سلام‌وقت بخیر برای ۴ تا باند پاییونیر ۶۹۷۵ چه آمپلی پیشنهاد میدین؟

lavasani Reply:خرداد ۲۰م, ۱۳۹۸ at ۶:۳۶ ق.ظ

کنوود یا پایونیر ۴ کانال

سلام از باند فابریک صدا پخش میشه از امپلی خیر مشکل از چیه

lavasani Reply:خرداد ۳۰م, ۱۳۹۸ at ۹:۴۱ ق.ظ

سلام
سوالتون خیلی کلی هست باید اتصالات و همه چیز رو بررسی کرد

سلام. راهنمایی میخاستم برای نصب سیستم روی کاپرا چون جای نصب باند نداره و فقط میشه از درها استفاده کرد پیشنهادتون چیه برای درهای جلو و عقب

lavasani Reply:خرداد ۳۰م, ۱۳۹۸ at ۹:۳۹ ق.ظ

۰۲۱۳۳۷۸۱۵۱۰
قسمت باند

سلام خسته نباشید یه سوال داشتم آیا میشه باگوشی بجای ضبط از سیستم استفاده کرد در کل حساب کن ضبط نداریم وامپلی وباند و ساب هست که گوشی به جای ضبط به آمپ وصل بشه

lavasani Reply:تیر ۳م, ۱۳۹۸ at ۱۲:۴۲ ب.ظ

در کوتاه مدت و صدای پایین مشکلی نیست

سلام و خسته نباشید من یه سوال دارم میشه راهنمایی کنین
من یه آمپلی دو کانال دارم با یه پخش چهار خروجی پریمر و ۴ عدد باند خربزه ای و دو عدد تیوتر
میخواستم بدونم میشه یه ساب هم اضافش کنم؟
میشه راهنمایی کنین خیلی ممنونم

lavasani Reply:تیر ۳م, ۱۳۹۸ at ۱۲:۴۰ ب.ظ

سلام
خیر امپ جداگانه نیاز داره وگزنه همه چی میسوزه

با سلام من یه جفت باند ٧١٨ دارم با یه جفت باند ۶٩٧۵ و امپلی ام بی ۱۸۰۰ w میتونم چهار تا باند رو به امپلی وصل کنم؟؟ضبطم هم ۵٠۵٠ پایونر هست

lavasani Reply:تیر ۱۰م, ۱۳۹۸ at ۱۱:۲۶ ق.ظ

بله

سلام من دوتا آمپلی دارم یکی ۴ کانال پریمیر ۹۸۵۰ و۲کانال اوتپه که بهم گفتن مونو هستش به پریمیر یکجفت دی اس۱۸ که ۸اهم هستن ویک جفت وایب ۴ اهم هر دو جفت ۸ اینچ هستن ویه جفت سوپر تیوتر بی۱ بوستر که با وایب با هم به ۲ کانال آمپلی وصل کردم تازگیا وقتی صدا کمه پریمیر زود زود قطع میکنه ولی تو صدای بالا خیلی کم قطع میکنه لطفا راهنمایی کنید مشکلم رو چطور حل کنم البته پخشم هم پایونیر پی۷۰۰۰ بلوتوثی هستش ممنون میشم اگه کمکی بتونید بکنید

سلام
ببخشید من یه جی بی ال ۱۰۰۰ استوانه ای دارم با دو تا میدرنج کیو اس .می خواستم بدونم امپلی دو کانال جواب میده یا باید چهار کانال بگیرم

lavasani Reply:تیر ۱۰م, ۱۳۹۸ at ۱۱:۲۰ ق.ظ

۴ کانال

سلام من ضبطم یک خروجیه آمپلیه front داره و آمپیلیه ۲ کاناله رو به باند عقب وصل کردم باند جلومم به front ضبط وصل هست الان هر ۴ باند رو جلو هستن و من نمیتونم تفکیک کنم میخواستم ببینم راه حلش چیه باید باندهای جلو را به خروجیه rear ضبط وصل کنم ؟ ممنون بهترین راه حلشو بمن بگین خیلی ممنون میشم

با سلام من یک جفت کِنوودِ ۷۱۸
یک ساب جی بی ال ۱۰۰۰
ویک آمپلی بوشْمن ۱۵۰۰-
ویک جفت اسپیس تیوتر پایونییر
و پخش ۷۲۵۰
روی ولووم ۳۵ بعد از ۱۵ دقیقه یهو همچی قطع میشه و یه صدای ریزی از تیوتر شنیده میشه مشکل به نظرتون از چی میتونه باشه
درضمن من یکی دوبار اخری که قطع شد یه دستی به فیوز زدم صدا درست شد

lavasani Reply:تیر ۲۳م, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۰ ق.ظ

سلام
برای ساب بهتره که امپ جدا گانه بگذارید

سلام خسته نباشید
ببخشید میخواستم سیستم صوتیمو ارتقا بدم. در حال حاضر یک جفت ۶۹۷۵ و یه ضبط پایونییر دارم.
میخواستم یک جفت میدرنج ۹۰۰وات ۴ اهم ۸اینچ کنورد پلاس
و یه جفت توییتر ۷۲۰ وات ۴اهم کنکورد پلاس
و یه ساب ووفر jbl1000 مکعبی بندازم
به نظرتون چه آمپلی نیاز هست بگیرم؟ نیاز هست ٢تا آمپلی بندازم؟
واقعیتش آمپلی مد نظر خودم mb acoustics 4800wat 4کانال هست.
برای این خروجی ها با همون یه جفت باندی که دارم چه آمپلی میتونم استفاده کنم؟ لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

lavasani Reply:تیر ۲۳م, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۳ ق.ظ

برای امپ از امپ جدا استفاده کنید
۰۲۱۳۳۷۸۱۵۱۰

سلام یه سوالی داشتم سیم باند ب هم اتصالی کرد بعد امپلی دیگه نویز زیاد میندازه خاموشه ماشین، نویز کمی داره ولی روشن میشه ده برابر میشه مشکل از کجا امپلی هس؟

lavasani Reply:تیر ۲۳م, ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۲ ق.ظ

سلام
باید بازدید و ارسال بشه اینجوری نمیشه گفت
۰۲۱۳۳۷۸۱۵۱۰

سلام من یه جفت ۶۹۷۵ وی ۲ دارم ۵۰۰ وات
باظبط سونی میخوام آمپ اضافه کنم چه آمپی رو شما پیشنهاد میکنید

lavasani Reply:مرداد ۱۶م, ۱۳۹۸ at ۱۲:۳۳ ب.ظ

سلام امبی اگوستیک ۳۰۰ وات به بالا مناسب هست هم قیمت هم کیفیت

سلام خسته نباشید
میخاستم بپرسم میشه یه امپ ۱۱۰۰۰ و یه امپ ۱۲۰۰۰ پریمیر رو رو پایونیر شش خروجی نصب کنم یه جفت۷۱۸ یه جفت ۶۹۷۵v3ودو تا باکس ۱۴۰۰پایونیرd4و یه جفت میدرنج و یه جفت سوپر تیوتر ممنون میشم راهنمایی کنید چکار کنم

lavasani Reply:مرداد ۱۶م, ۱۳۹۸ at ۱۲:۳۲ ب.ظ

سلام میشه به شرط اینکه یه باطری ۵۵ امپر اضافه کنی

سلام استاد
آمپ ماشینم بوستر ۸۰۰ میباشد که هر خروجی آن ۱۳۰ وات آرامس میده رو ۴ اهم اگه بخوام رو ۲ اهم ببندم ۲۵۰ وات آرامس میده سوال من اینه که آمپ ۴ کانال ۲ کانالش میره به ساب۳۰۱۰ کنوود حالا میمونه ۲ کانال دیگه؟
باند من فعلا نصب رو دو کانال
باندا بیضی رو میخوام با میدرنج دوریس۶۵۴ و سوپر تیوتر این شرکت ۰۱ عوض کنم
قدرت میدرنج جفت به نظرم ۳۶۰ آرامس میده
و سوپر تیوتر هم جفت ۱۶۰ آرامس میده
جمعا میشه ۵۲۰ آرامس
از آنجایی که هر کانال۲۵۰ وات آرامس میده رو ۲ اهم
اگر میدرنج و سوپر تیوتر باهم موازی ببندم امپدانس آن ۲ اهم میشه
سوال اینجاست تنظیم گین واسه تیوتر و میدرنج یکی هست
با زیاد کردن گین مشکلی واسه تیوتر که ضعیف تر از میدرنج هست پیش نمیاد
وسوال دیگه اگه تیوتر را به پخش مستقیم نصب کنم میتونم صدای خوبی از آن بگیرم

lavasani Reply:مرداد ۱۶م, ۱۳۹۸ at ۱۰:۱۷ ق.ظ

سلام
موازی جواب میده
مستقیم نبندید

سلام . من یه امپ ۴ کانال دارم یه جفت کیو اس ۶ دارم با یه جفت goldsky10 با یه ساب جی بی ال۱۰۰۰ میخواستم بدونم بجای میدرنج کیواس سوپرتویتر ببندم بهتر میشه کیفیت صدا یا جفتشم ببندم فشار نمیاد ؟

lavasani Reply:مرداد ۲۳م, ۱۳۹۸ at ۸:۰۵ ق.ظ

سلام
برای ساب امپ جدا بگذارید

سلام من دو جفت ۷۱۸ دارم ازشون بدون امپ استفاده میکنم ایا ضرر داره یا نه

lavasani Reply:مرداد ۳۱م, ۱۳۹۸ at ۷:۵۳ ق.ظ

بله اگر زمان بلند با صدای بلند استفاده بشه ضبط رو میسوزونه

سلام
سیم مثبت و منفی آمپلی برعکس وصل بشه میسوزه؟

lavasani Reply:مرداد ۳۱م, ۱۳۹۸ at ۷:۵۴ ق.ظ

کیفیت میاد پایین و تو بلند مدت میسوزه

سلام وقت بخیر
من دیروز موقع رانندگی بعد ازینکه دس اندازو رد کردم ی کوچیک سرعت بالا بود یهو صدا قط شد زدم کنار دیدم امپلی چراغش کلا خاموشه
ی بارم امپلیمو تعمیر کردم ولی اون موقع چراغش قرمز بود
از ی نفر سوول کردم میگفت احتمالا از سیم ریموته
ب نظر شما مشکل از چیه امپلیم سوخته ینی؟

lavasani Reply:شهریور ۱۰م, ۱۳۹۸ at ۸:۲۲ ق.ظ

فیوزها و برق وبدنه و اتصال سیم ریموت رو چک کنید

سلام ، خسته نباشید.
من یه ظبط سونی dsx_a110u دارم و یه جفت باند ۶۹۶۶s پایونر. البته باندهای جلو ماشین مال کارخونس ، کیفیت باس باندها کمه میخوام ساب نصب کنم ولی سر در نمیارم که کلا باید چی کار کنم . چون امپ هم ندارم . ایا ساب بدون امپ هم میشه وصل کرد و در کل به نظر شما برای ارتقای باس درحد معمول و نسبتا خوب چی کار باید کرد ؟ ممنون.

lavasani Reply:شهریور ۱۰م, ۱۳۹۸ at ۸:۲۴ ق.ظ

سلام
حتما امپ میخواهد

سلام و خسته نباشید
پخش فابریک سورن گزینه خاموش و روشن کردن امپ رو در منوش داره ولی خروجی آرسی نداره
اگر از طریق های ولت به امپلی نصب کنم آیا باز امپ داخلی پخش درگیره ؟؟؟
آیا کیفیتش با آرسی خیلی فرق داره ؟؟؟
الان پخش در ولوم بالا کلیپینک میکنه آیا بعد از نصب آمپ از طریق های ولت این مشکل رفع میشه ؟
خیلی ممنون

سلام دوتا میدرنج معمولی دارم یه زبط سونی ۴ کانال میدرنجا به کانالا وصل نیستن میخام ببینم یه باکس پایونر بدون آمپ رو زبط کشش داره یا ن

lavasani Reply:مهر ۱۸م, ۱۳۹۸ at ۱۱:۳۰ ق.ظ

خیر بعد از مدتی میسوزه امپ استفاده کنید

سلام ، من یه جفت باند و یه ساب به امپلی ۵ کانال نصب کردم ، آیا میشه یه جفت باند دیگه هم نصب کنم ؟ ضمنن ظبط هم ۴ کانال است

lavasani Reply:آبان ۹م, ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۶ ق.ظ

بله

سلام داداش یعنی بهترین سایت مشاوره ایه واسه سیستم بازا… یه سوالی داشتم خدمتتون … من دو تا میدرنج وایب و دو تا سوپرتیوتر راک پاور و یه آمپ دو کانال کارینا دارم…بعدش امروز سوپر تیوترام یهو صداشون خیلی کم شد سوپرتیوترا رو بردم که تعمیرشون کنم …گفتن چون به آمپلی فایر نصب بوده اینطوری شده و باید به پخش وصلشون کنم…سوالم اینه ک اگه به پخش وصلشون کنم صداشون از قبل کمتر میشه یا همونه؟؟
بعدش میخام یه ساب و امپلی بخرم تا یک و پونصد خرج کنم…شما چه ساب و امپی رو پیشنهاد می کنید؟

lavasani Reply:آبان ۹م, ۱۳۹۸ at ۱۰:۲۵ ق.ظ

کمتر میشه
بوستر

سلام
کلید های دربها و صندوق و کاپوت چک ش…

سلام
هواتای تقلبی نداره…

تمامی حقوق مطالب و قالب برای السکو محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

9 مطلب

3992 نظر

جمع هزینه خرید : 0 تومان

.  

SONY یکی از شناخته شده ترین برندهای لوازم صوتی و دیجیتال در ایران است که بسیاری از افراد در دهه های گذشته رادیو ها و تلویزیون های آن را در خانه هایشان داشته اند. اما امروزه علاوه بر این های در زمینه کنسول های بازی و موبایل و ضبط ماشین نیز در دنیا مطرح است.در زمینه ضبط ماشین برند سونی باید گفت این شرکت از قطعات با کیفیت در ساخت استفاده می کند و اگر بخواهیم کیفیت صدای ان را بررسی کنیم باید بگوییم کیفیت خروجی صدای سیستم صوتی SONY از دو شرکت پایونیر و کنوود چیزی کم ندارد و حتی در برخی موارد از آنها بهتر است. علاوه بر کیفیت ساخت و کیفیت خوب صدا  باید خروجی ۵۵وات امپلی داخلی دستگاه را نیز به عنوان یکی از ویژگی های سیستم صوتی ماشین شرکت سونی نام برد. برخی ازانواع ضبط ماشین سونی بر اساس نرخ قیمت را ملاحظه نمایید .SONY DSX-A100USONY CDX-G1201USONY MEX-N5200BT  

فروشگاه صوتی و تصویری کیان با هدف ارائه خدمات بهتر و سریعتردر زمینه خرید دستگاه پخش خودرو ( ضبط ماشین ) و همچنین لوازم جانبی آن از جمله امپلیفایر، سابووفر و بلندگوی خودرو ، با اخذ تمامی مجوزهای لازم ازمراجع مربوطه اقدام به تاسیس فروشگاه سیستم صوتی خودرو به صورت آنلاین نموده است.شما می توانید پس از بررسی محصول مورد نظر و تمام جزات مربوط به آن به صورت آنلاین اقدام به خرید نمایید چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

تهران میدان امام خمینی ابتدای خیابان فردوسی پاساژ ۲۶ طبقه ۲ پلاک ۲۰۸

021-66740651 021-66740558 09124218219

برای پیگیری و اعلام شکایات خود با این شماره تماس حاصل فرمایید : 66740558

اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.

 خطا! ورودی را کنترل کنید

  خطا! ورودی را کنترل کنید

ورود خودکار ؟

اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.

انـجـمـن های تـخــصـصی ECA

برترین مرجع تخصصی برق و الکترونیک در ایران

نمایش برچسب‌ها

مشاهده قوانین انجمن

انجمن های تخصصی برق و الکترونیک ECA از سال 1382 فعالیت علمی خود را آغاز نموده و با هدف ایجاد پایگاه بزرگ اطلاعاتی، همواره در مسیر پیشرفت کشور عزیزمان قدم برداشته است.

نیرو گرفته از پوسته فلت‌لی

.کاربر‌گرامی، مرورگری که شما از آن استفاده می‌کنید اصلاً مناسب نیست.
بهتر است برای وبگردی راحت تر از آخرین نگارش مرورگر های گوگل‌کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده کنید.

اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.

 خطا! ورودی را کنترل کنید

  خطا! ورودی را کنترل کنید

ورود خودکار ؟

اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.

انـجـمـن های تـخــصـصی ECA

برترین مرجع تخصصی برق و الکترونیک در ایران

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

نمایش برچسب‌ها

مشاهده قوانین انجمن

انجمن های تخصصی برق و الکترونیک ECA از سال 1382 فعالیت علمی خود را آغاز نموده و با هدف ایجاد پایگاه بزرگ اطلاعاتی، همواره در مسیر پیشرفت کشور عزیزمان قدم برداشته است.

نیرو گرفته از پوسته فلت‌لی

.کاربر‌گرامی، مرورگری که شما از آن استفاده می‌کنید اصلاً مناسب نیست.
بهتر است برای وبگردی راحت تر از آخرین نگارش مرورگر های گوگل‌کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده کنید.

اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.

 خطا! ورودی را کنترل کنید

  خطا! ورودی را کنترل کنید

ورود خودکار ؟

اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.

انـجـمـن های تـخــصـصی ECA

برترین مرجع تخصصی برق و الکترونیک در ایران

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

عضویت

نمایش برچسب‌ها

مشاهده قوانین انجمن

انجمن های تخصصی برق و الکترونیک ECA از سال 1382 فعالیت علمی خود را آغاز نموده و با هدف ایجاد پایگاه بزرگ اطلاعاتی، همواره در مسیر پیشرفت کشور عزیزمان قدم برداشته است.

نیرو گرفته از پوسته فلت‌لی

.کاربر‌گرامی، مرورگری که شما از آن استفاده می‌کنید اصلاً مناسب نیست.
بهتر است برای وبگردی راحت تر از آخرین نگارش مرورگر های گوگل‌کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده کنید.

چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد
چگونه بفهمیم ضبط ماشین چند خروجی دارد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *