چگونه فردی خوش پوش باشیم

 
helpkade
چگونه فردی خوش پوش باشیم
چگونه فردی خوش پوش باشیم

کارشناسان شیک پوش جهان برای خوب لباس پوشیدن راهکارهایی ارائه داده اند که خلاصه آنها را جمع کرده ایم و در این مقاله در اختیار شما گذاشته ایم :

رنگ هایی را که به شما نمی آید ، نپوشید

 ممکن است شما یک ژاکت آبی فوق العاده خوشرنگ و عالی بخرید ولی زمانی که آن را مقابل آینه جلوی خودتان می گیرید، اصلا به شما نیاید. این از همان لباس هایی است که اصلا نباید به فکر خرید آن باشید، چون بهترین لباس برای شما رنگی دارد که به رنگ پوست ، رنگ چشم و حتی رنگ موهایتان بیاید. یادتان باشد که صرفا خوشرنگ بودن لباس کافی نیست که شما آن لباس را برای پوشیدن انتخاب کنید.

کفش هایی را که نمی پوشید نخرید

 پیش از آنکه برای خرید کفش بروید دقیقا ،تعیین کنید که این کفش را برای جه کاری و چه زمانی قصد دارید استفاده کنید ،محل کار ،میهمانی ،مدرسه یا دانشگاه ؟ اگر این کار را نکنید ، کفش های زیادی از جا کفش تان سردر می آوردند که اصلا برای پوشیدن مناسب نیستند.

بسیاری از خانم ها می پندارند رمز و رز شیک پوشی در پوشیدن لباس های فاخر و گرانقیمت است اما باید بدانید هر چند این لباس ها تاثیر گذار هستند اما بسیاری از نکات وجود دارد که اگر به آن توجه نکنید هیچگاه شیک و جذاب به نظر نمی رسید. پس باید به لباس های روزانه تان اهمیت بدهید و برای انتخاب آنها وقت بگذارید و نکاتی را که در این بخش از دنیای مد نمناک آورده ایم را رعایت کنید تا همیشه خوب و شیک به نظر برسید.

یکی از مهم ترین رموز شیک پوشی خانم ها این است که آنها متناسب با اندام خود لباس می پوشند. برخی از لباس ها برای اندام گلابی شکل و برخی دیگر برای اندام های سیبی شکل مناسبند. لباس انتخابی خانم های کوتاه قد باید آنها را بلند تر و کشیده تر نشان دهد و خانم های چاق و تو پر نباید طوری لباس بپوشند که اندامشان از آنچه که هست، چاق تر دیده شود.

خانم های شیک پوش تناسب اندام خود را حفظ می کنند و به آن اهمیت می دهند زیرا می دانند اگر اندام متناسبی نداشته باشند حتی اگر لباس های برند و شیک نیز بپوشند چندان تاثیری در زیبایی آنها نخواهد داشت.

یکی از مهم ترین رموز خانم های شیک پوش در لباس پوشیدن انتخاب لباس های ساده است. این خانم ها سعی می کنند مانند سلبریتی ها لباس های ساده انتخاب کنند و در عین حال شیک به نظر برسند.

خانم های شیک پوش همیشه لباس هایی را می پوشند که کاملا اندازه آنها است و از پوشیدن لباس های بسیار تنگ و یا خیلی گشاد امتناع می کنند. پوشیدن لباس های آزاد حس خوبی دارد اما با پوشیدن این لباس ها شلخته به نظر می رسید. لباس باید درست سایز بدنتان باشد.چگونه فردی خوش پوش باشیم

خانم های شیک پوش هنگام لباس پوشیدن به مکانی که می خواهند بروند توجه می کنند و مطابق موقعیت هایشان لباس می پوشند مثلا هیچ گاه در موقعیت های رسمی لباس های غیر رسمی نمی پوشند.

خانم های شیک پوش برای اینکه بهترین لباس را انتخاب کنند همراه خود برای خرید فردی خوش لباس و قابل اعتماد (که نظر واقعی اش را به شما می گوید) می برند . آنها با دقت خرید می کنند و چیزی را می خرند که به تن شان زیبا بنشیندزیرا لباسی که در تن دوستشان زیباست، ممکن است در تن آنها زیبا نباشد.

خانم های شیک پوش پیش از بیرون رفتن از خانه آب و هوا را چک می کنند و مطابق فصل لباس می پوشند زیرا پوشیدن صندل در هوای برفی و یا پوشیدن شلوارهای دم پا گشاد در گل و لای روز بارانی عاقلانه نیست.

هر خانم شیک پوشی باید در بین لباس هایش یک پیراهن مشکی داشته باشد. پیراهن مشکی لباسی است که می توان آن را در اکثر مجالس و مهمانی ها پوشید. رنگ مشکی زیبایی خاص خودش را برای شما به دنبال دارد و شما را لاغر و قد بلند نشان می دهد.

خانم های شیک پوش رنگ های زنانه لطیف، کمرنگ و روشن را انتخاب می کنند و با پوشیدن لباس با رنگ های شاد و روشن شیک و زیبا می شوند زیرا پوشیدن دائم لباس هایی با رنگ های تیره مثل قهوه ای، طوسی، خاکستری و سیاه یکنواخت و خسته کننده است.

خانم های شیک پوش همیشه جواهرات زیادی از خود آویزان نمی کنند بلکه سعی می کنند بهترین زیورآلات را متناسب با لباسشان انتخاب کنند زیرا انتخاب یک زیورآلات جذاب شما را زیباتر جلوه می دهد و حداقل ها می توانند به یاد ماندنی باشند.

برای شیک پوش بودن باید اکسسوری مناسبی را انتخاب کنید و بدانید با لباس های مختلف شال و یا روسری مناسب ترین گزینه برای لباستان است و یا برای ست کردن جواهرات با لباس، گردنبند بهترین انتخاب است یا دستبند.

برای اینکه تمام توجه ها به ظاهر شما جلب شود بهتر است کیف هایی را انتخاب کنید که از مواد خوبی تهیه شده باشند و ظاهر شیکی داشته باشند.

یکی از رازهای شیک پوشی خانم های جوان این است که آنها می دانند در کدام موقعیت ها چه کفشی انتخاب کنند. کفش های پاشنه بلند ظاهر شما را برازنده تر می کنند و با آنها زیباتر قدم بر می دارید اما اگر در حین عبور از خیابان کفش پاشنه بلند به پا داشته باشید خوش پوش دیده نمی شوید. پس مهم است بنا بر موقعیت خود کفش های پاشنه دار یا بدون پاشنه بپوشید.

داشتن لباس های سفید همیشه ما را باطراوت نشان می دهد. اگر شما یک بلوز سفید زیبا داشته باشید می توانید آن را با تمام لباس هایتان ست کنید مثلا آن را با دامن کوتاه تنگ و کفش پاشنه بلند بپوشید یا آن را با شلوار جین بپوشید و تیپی معمولی بزنید.

پایه و اساس داشتن تیپی عالی برای زنان شیک پوش، انتخاب لباس زیر است زیرا هیچ چیز به اندازه ی خطوط مشخص لباس زیر، تیپ را از چشم نمی اندازد پس یک لباس زیر مناسب با سایز متناسب انتخاب کنید.

در کمد خانم های شیک پوش همیشه چند تیشرت ساده آستین کوتاه و آستین بلند به رنگ های مختلف وجود دارد.

برای شیک به نظر رسیدن زدن عینک آفتابی به چشم بسیار تاثیر گذار است زیرا عینکها مکمل صورت شما هستند و زمانی که آن را به چشم می زنید، شما را اسرار آمیز و مرموز نشان می دهند.

خانم های شیک پوش همیشه روسری ابریشمی در کمد لباس های خود دارند تا در موقعیت های مناسب از آن استفاده نمایند زیرا روسری ابریشمی ظاهر شما را بهتر نشان می دهد و هیچ وقت از مد نمی رود.

حتما لازم نیست که ساعت شما مارک خیلی معروف و گرانی باشد اما بهتر است که ساعت نسبتا خوب انتخاب و متناسب با سایز دستتان انتخاب کنید تا تیپتان را کامل نمایید.

خانم های شیک پوش هیچگاه بوی عرق نمی دهند آنها به نظافت خود اهمیت می دهند و همیشه عطری را انتخاب می کنند که بوی فریبنده و برانگیزنده داشته باشد تا به جذابیت آنها افزوده شود.

پوشش روزمره خیلی مهم است. بعضی‌ها فکر می‌کنند چون اسم روزمره به این لباس‌ها داده می‌شود نباید توجه زیادی به آن‌ها کرد. دقیقا برعکس است؛ روزمره یعنی یک بخش خیلی مهم از زندگی. پس برای انتخاب لباس‌هایتان وقت بگذارید. برای ایجاد یک تغییر خوب از تی‌شرت‌های رنگی استفاده کنید. اگر نوجوان شما اهل برند و به قول خودشان مارک بازی است، یادتان باشد برندهایی را به او معرفی کنید که تنوع رنگی در آن‌ها وجود دارد. البته بهتر است طوری رفتار کنید که در ذهن آن‌ها رنگی و متناسب بودن بر برند بودن، ارجحیت پیدا کند.

نوجوان هستید و می‌خواهید خیلی خوش تیپ به‌نظر بیایید؟ قبول. خوش تیپ باشید اما در ظاهرتان اغراق نکنید. خیلی از پسرهای نوجوان دوست دارند مثل آدم‌های مشهور به‌نظر بیایند. آن‌ها سعی می‌کنند ظاهرشان را هم شبیه آدم‌های خاص بکنند.

بزرگ‌تر‌ها! به آن‌ها یاد بدهید‌، برای متفاوت بودن نیازی نیست که خودشان را عجیب و غریب درست بکنند. اگر قرار است خیلی تغییر بکنند نهایتا از ۳رنگ متفاوت در پوشششان استفاده کنند و نه بیشتر. نکته دیگر راجع به ساعت‌ آن‌هاست. استفاده از ساعت‌های خیلی بزرگ که به طبع خیلی جلب توجه می‌کنند و حتی بیشتر از اینکه توجه دیگران را به آن‌ها جلب بکند باعث تعجبشان خواهد شد.

دنبال واکنش‌های واقعی باشید، خیلی‌ها نظر واقعیشان را راجع‌به ظاهرتان نمی‌گویند. خیلی‌ها مخفی‌اش می‌کنند، بعضی‌ها هم برای خوشایندی شما از تیپی که ممکن است به‌نظرشان مزخرف بیاید، تعریف می‌کنند. دنبال آدم‌هایی باشید که با شما صادق هستند یا اینکه خیلی رک از آن‌ها خواهش کنید نظر واقعیشان را به شما بگویند. البته جنبه‌خودتان را هم بالا ببرید، نه اینکه دوستتان نظرش را بگوید و بعد دوستیتان به هم بخورد!

از آرایشگرتان بخواهید نظرش را در مورد مدل مویی که پسندیده‌اید بگوید. ممکن است قبل از کوتاه کردن مو‌هایتان بفهمید این مدل نه تنها به شما نمی‌آید بلکه چهره‌تان را زشت می‌کند. پس به‌دنبال نظرات واقعی باشید، فرقی نمی‌کند از چه کسی. یک تلنگر از یک دوست، یکی از اعضای فامیل یا یکی از همکاران می‌تواند شما را از خطر بدپوشی نجات بدهد. اگر دوستانتان با شما رک نیستند به سراغ اینترنت بروید. ببینید تیپ کلیتان به کدام یک از بازیگران یا مشاهیر خوش پوش نزدیک‌تر است. پس‌‌ همان طوری لباس بپوشید.چگونه فردی خوش پوش باشیم

وقتی یک تی‌شرت با یک لوگوی بزرگ تبلیغاتی می‌پوشید شبیه یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک به‌نظر می‌رسید! دور اینگونه تی‌شرت‌ها را خط بکشید. در عوض به‌دنبال تی‌شرت‌های کلاسیک با یقه‌های هفت بروید‌ یا تی‌شرت‌هایی با طرح‌های زیبای هنری. این روز‌ها لباس‌هایی با خطوط فارسی گزینه‌های زیبا و با اصالتی هستند که می‌توانند حال‌و‌هوای تازه‌ای به تیپ شما ببخشند.

بهترین پیشرفتی که می‌توانید برای ظاهرتان ایجاد کنید داشتن یک انتخاب هوشمندانه و با دقت است، انتخاب لباس‌هایی که کاملا اندازه‌تان هستند. بیشتر آقایان، به‌خصوص آقا پسر‌ها، لباس‌هایی می‌پوشند که برایشان گشاد یا حتی خیلی گشاد هستند! مطمئن شوید که لباستان درست هم سایز خود شماست و نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد. لباس‌های خیلی گشاد یا خیلی تنگ تبدیل به یک بیماری مسری شده‌اند! مراقب باشید!

هیچ وقت تنها به خرید نروید زیرا به حرف فروشنده‌ها نمی‌شود اعتماد کرد. بیشتر آن‌ها خیلی کاری ندارند که این لباس به شما می‌آید یا نه. آن‌ها به فکر فروش و سود خودشان هستند، شما هم به فکر سود خودتان باشید. یکی از دوستان خوش‌پوش و مورد اعتمادتان را با خودتان به خرید ببرید؛ کسی که مطمئن هستید با استفاده از نظراتش می‌توانید خوش‌پوش باشید.

در ‌‌نهایت باید بگویم نگران نباشید! حتی اگر در مورد پوششتان اشتباه هم بکنید زمین هم‌چنان به گردش خودش ادامه خواهد داد. از خانه بیرون بروید، به فروشگاه‌های خوب سر بزنید، با آدم‌های خوش تیپ ارتباط برقرار کرده و به ظاهرشان توجه کنید اما دقت کنید، ببینید آیا مدل مویی که آن را روی سر فلان آقا دوست دارید به شما هم همان‌قدر می‌آید؟

بستن شال‌گردن که فلان دوستتان را خیلی خوش تیپ کرده برای گردن شما مناسب است یا اینکه گردن کوتاهی دارید و نباید از شال گردن استفاده کنید. همه چیز را با هم در نظر بگیرید و مطمئن باشید هر چقدر به خوش‌پوشیتان اهمیت بدهید به‌خودتان اهمیت داده‌اید.

لباس‌هایی که بالا تنه را می‌پوشانند باید با لباس‌هایی که پایین بدن را می‌پوشانند هماهنگی داشته باشند. جالب نیست یک پسر نوجوان یک سوئی‌شرت گشاد و اسپرت را با یک شلوار پارچه‌ای هماهنگ کند یا یک بالا تنه کاملا رسمی را با یک شلوار جین همراه کند. اگر قرار است لباس اسپرت بپوشید سعی کنید تمام ظاهر شما اسپرت باشد. اگر هم قرار است‌، یک ظاهر رسمی را انتخاب کنید، از پیراهن و کتتان گرفته تا شلوار باید کاملا رسمی باشد.

برای کفش‌هایتان خوب خرج کنید و خوب هم وقت بگذارید. کفش‌ها بخش ناطق تیپ شما هستند! بله، آن‌ها به راحتی با بیننده حرف می‌زنند و معمولا اولین بخش ظاهر شما هستند که به‌خصوص خانم‌ها به آن توجه می‌کنند. پس سعی کنید کفش‌هایتان همیشه تمیز باشند و از تمیزی برق بزنند. آن‌ها را به موقع واکس بزنید. حتی اگر بهترین لباس‌ها را پوشیده باشید و همه لباس‌هایتان تمیز و اتو کشیده باشند،

یک کفش کثیف می‌تواند به راحتی آب خوردن همه این‌ها را از بین ببرد. حیف است که برای یک واکس ۵ ‌دقیقه‌ای کل ظاهرتان را زیر سوال ببرید‌، پس حواستان حسابی به کفش‌ها جمع باشد.

آقایان! صندل‌ها درست مثل کفش‌ها نشان‌دهنده سلیقه شما هستند اما لازم است یک نکته را همیشه درنظر داشته باشید، صندل شما حتی اگر زیبا‌ترین و ‌آراسته‌‌ترین مدل بین مدل‌های ارائه شده سال باشد پوشیدن آن به همراه جوراب می‌تواند همه چیز را تنها ظرف مدت چند ثانیه خراب کند!

پوشیدن جوراب فقط مخصوص کفش‌هایی است که جلو بسته بود. یا اینکه مخصوص ورزش هستند. در غیر این صورت پوشیدن جوراب به همراه صندلتان یکی از فجایع دنیای مد به حساب می‌آید. هیچ کس دلش نمی‌خواهد زیر آن صندل‌های آراسته جورابی را ببیند که احتمالا به خاطر جلوباز بودن کفش کثیف هم شده؛ باور کنید.

به حراج‌های آخر فصل اعتماد نکنید. خیلی از افراد وقتی می‌بینند فروشگاهی حراج گذاشته بدون اینکه واقعا به چیزی احتیاج داشته باشند وارد می‌شوند و یک دفعه می‌بینی با چند کیسه لباس بیرون می‌آیند. این اتفاق در مورد حراج برند‌ها هم اتفاق می‌افتد. آقایان! چیزی را صرفا به این دلیل که مارک‌دار است و ارزان شده، نخرید. لباس‌هایی را بخرید که دوستشان دارید و می‌دانید که آن‌ها را می‌پوشید، نه اینکه نرسیده به خانه پشیمانی سراغتان بیاید. درنظر داشتن این نکته شما را از خرج کردن یک عالم هزینه غیر‌ضروری نجات می‌دهد. باور کنید!

برند باز‌ها موقع خرید یک سوال ساده را مرتب از خودشان بپرسند: “اگر مارک این برند روی این لباس نبود، آن را می‌خریدم؟” واقعیت این است که خیلی‌ها فقط به‌خاطر مارک یک لباس سراغش می‌روند. شکی نیست که خیلی از برند‌ها جنس‌های با کیفیت و مرغوبی دارند اما خیلی‌هایشان هم صرفا اسم و رسمی به هم زده‌اند. دنبال مارک‌ها نباشید. به‌دنبال پارچه‌های مرغوب باشید که به حفظ سلامت‌تان هم کمک می‌کنند. ببینید آیا واقعا مدل و طراحی آن لباس را دوست دارید. اگر پاسخ شما منفی است‌‌ همان لحظه فروشگاه را ترک کنید.

برای ظاهرتان زمان و پول بیشتری را صرف کنید. لباس‌های شما وسیله ارتباطی شما با جهان خارج است. لباس‌هایتان نشان‌دهنده شخصیت و طرز فکرتان هستند. پس هیچ عیبی ندارد اگر برایشان پول خوبی خرج کنید و وقت زیادی بگذارید.

مرتب ظاهرتان را چک کنید. ببینید کدام لباس‌ها را با هم بپوشید بهتر است. همان‌قدر که به تحصیلات، روابط و شغلتان اهمیت می‌دهید، به پوششتان هم اهمیت بدهید. پوشش بد می‌تواند موقعیت‌های زیادی را از شما بگیرد. بر عکس، یک ظاهر آراسته و زیبا می‌تواند موقعیت‌های زیادی را در اختیارتان بگذارد، پس هیچ‌وقت قدرت پوشاک را دست‌کم نگیرید.

یک پله عقب‌تر باشید: همیشه در نظر داشته باشید که کجا مهمان هستید و میزبانتان چه کسی است. اگر همیشه حوا‌ستان به موقعیت باشد، می‌توانید بهترین لباس‌ها را برای پوشیدن در آن موقعیت انتخاب کنید. یادتان باشد اگر نمی‌دانید قرار است با چه جور آدم‌هایی مواجه شوید، بهتر است کمی رسمی‌تر باشید، مثلا از یک کت ساده روی لباستان استفاده کنید و در ‌‌نهایت یک نکته را به یاد داشته باشید که احتمالا می‌تواند نجاتتان بدهد؛ همیشه از افراد مافوقتان یک پله عقب‌تر باشد. مثلا اگر برای مصاحبه کاری می‌روید بهتر از رئیستان لباس نپوشید! از ما گفتن بود!

هیچ‌وقت قدرت جزئیات را دست‌کم نگیرید. هماهنگی کل ظاهرتان به کنار، جزئیات هم به‌‌ همان اندازه مهم هستند. جزئیات می‌توانند نشان‌دهنده ویژگی‌های خاص شخصیتی شما باشند. جالب است که این موارد جزئی اغلب تنوع بالایی دارند. یک دستمال گردن زیبا یا یک دکمه سر دست زیبا می‌تواند حسابی حال و هوای ظاهرتان را عوض کند و خوش‌سلیقگی شما را به همه نشان بدهد. یادتان باشد جزئیات از اولین مواردی هستند که در ظاهرتان مورد‌توجه قرار می‌گیرند، پس اولین کسی باشید که به آن‌ها خوب توجه می‌کند.

مو‌ها بیشترین تاثیر را روی چهره افراد می‌گذارند. سعی کنید همیشه مو‌هایتان را کوتاه و مرتب نگه دارید؛ موهای کوتاه به چهره شما نظم و انضباط می‌دهد. به‌خصوص این‌که سعی کنید همیشه موهای پشت گردنتان را اصلاح کنید چون تصویر ناخوشایندی را برای بیننده ایجاد می‌کنند. برای گرفتن وقت آرایشگاه هیچ‌وقت تنبلی نکنید. اینکه هر چند وقت یک‌بار به آرایشگاه بروید به سرعت رشد مو‌هایتان بستگی دارد اندازه مو‌هایتان هر چقدر که هست قبل از اینکه قیافه‌تان را نامرتب کند کوتاهش کنید.

شلوارهای پارچه‌ای گزینه‌های مناسبی برای تیپ‌های مردانه هستند‌ اما حوا‌ستان به قد شلوار باشد. اگر قد این شلوار‌ها خیلی بلند باشد یا چند سانتی متری بالای کفش قرار بگیرد یکی از بد‌ترین ظاهرهای ممکن را برایتان ایجاد خواهد کرد. این نکته در مورد شلوارهای جین هم صدق می‌کند. شلواری که پشتش ریش ریش شده، آن هم از بس که بلند است و روی زمین کشیده می‌شود اصلا زیبا نیست.

برای موقعیت‌های رسمی شال و دستمال‌گردن‌های آراسته گزینه‌هایی هستند که ظاهر شما را از این رو به آن رو می‌کنند به‌شرطی که گردن شما بلند و کشیده باشد. برای آدم‌هایی که غبغب دارند و گردنشان کوتاه است استفاده از دستمال گردن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چون گردنشان را بیشتر از آنچه واقعا هست، کوتاه نشان می‌دهد.

هیچ‌چیزی به اندازه یک ادکلن خوش‌بو نمی‌تواند تیپ یک مرد را کامل کند. عطر‌ها معمولا برای شخصیت‌های مختلف ساخته می‌شوند. یک عطر می‌تواند تداعی‌کننده اعتماد به نفس باشد و عطر دیگر تداعی‌کننده اجتماعی بودن. با توجه به شخصیتتان سراغ عطر‌ها بروید. برای عطر‌هایتان خوب خرج کنید. بعضی از عطر‌ها بعد از چند ساعت بویشان از بین می‌رود و از آن بد‌تر بعضی‌هایشان بدبو می‌شوند. عطر‌هایتان را از فروشگاه‌های شناخته شده بخرید و به‌دنبال آن‌هایی باشید که امتحانشان را پس داده‌اند.

متن زیبامتن سنگینکپشن زیبا و مفهومیسوالات جرات حقیقتشعر عاشقانهمتن عاشقانه جدیدتولدت مبارک رفیق

آشپزیبیوگرافیتعبیر خوابداغ ترین هادانلود آهنگدکوراسیون

سبک زندگیسرگرمیسلامتشعرهای زیباعکس

کپی برداری از مطالب سایت پرشین استار اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد!

استفاده از مطالب سایت پرشین استار در سایت های خبرخوان، آی فریم و لینک باکس ها اکیدا ممنوع است.

تماس با ما

نکته های ساده برای استایل شیک و جذاب

نیمه دوم سال، از نظر سبک مد و لباس با نیمه اول سال تفاوت های بسیاری دارد. در بهار و تابستان، تنوع رنگ ها در پوشش آقایان و خانم ها در طیف های مختلف سنی، افزایش یافته و شاهد استفاده از سبک پوشش راحت و سبک هستیم. گر چه مشکل پسندها عقید دارند که برای شیک بودن و خوش تیپ شدن، فصل پاییز و زمستان، ایام بهتری است، اما به هر حال، همراهی با طبیعت در رنگ بندی مد و لباس، به اندازه کافی برای طراحان مزون و فعالان فشن بهاره، ترغیب کننده است.

خیلی ها، شیک پوشیدن و جذاب بودن را در سادگی و تطابق سبک مد و لباس با استایل و میمیک صورت و عدم همراهی یک جانبه با مد ماه یا فصل یا سال می دانند. اگر چه هنر و خلاقیت، امروزه در دنیای فشن نیز به وضوح دیده می شود و مد مفهومی (conceptual fashion)، واقعیتی از لباس مفهومی را به دنیا عرضه کرده است، اما به نظر می رسد که شیک و جذاب بودن، ورای یک پوشش لباس در مراسم یا محیط عمومی باشد.

به قول تولستوی، وقتی وارد جایی می شود، این لباس توست که معرف تو خواهد بود و وقتی آن جا را ترک می کند، انچه معرف توست، تنها حرف ها و اندیشه هات خواهد بود.

به هر حال، همان اندازه که لباس می تواند الهام بخش و تاثیر گذار باشد، خود فرد نیز در بروز تصوری باشکوه از یک انسان خلاق و آگاه و جذاب، نقش مهمی دارد.چگونه فردی خوش پوش باشیم

(ساده پوشی، بخشی از شیک بودن است)

بسیاری به دنبال ترفند ها و راز های شیک بودن،‌جذاب بودن و خاص بودن هستند و این فاکتورها را تنها در سبک مد و لباس جستجو می کنند که به نظر می رسد باید برای رسیدن به این خواسته ها، نگاه چند بعدی را در نظر گرفت که بعدا در سرویس هنری به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

در گزارش امروز مدگردی لوکس تهران، به تحلیل اجمالی از سبک مد و لباس برخی از سلبریتی های ایرانی می پردازیم که میتواند الهام بخش عاشقان مد و لباس در انتخاب رنگ و طرح های بهاره و تابستانی برای لباس های آینده باشد. به هر حال لباس شخصیت های هنری،‌ همواره در کانون توجه رسانه ها به خصوص بانوان جوان است.

در این قسمت از مد گردی بهاره ما همراه باشید.

بانوان به خصوص دختران جوان، در انتخاب مانتوهای پاییزی، آنچه که برایشان در اولویت قرار دارد، همراهی با روند سال در انتخاب طرح و رنگ و نقش مانتو است. در واقع، همراهی با مد روز و نوع خاصی از مانتو ها که بنا به رنگ و طرح سال، اصطلاحا مد می شود، اهمیت بیشتری از بررسی فاکتورهای دیگر پیدا می کند.

یکی از المان های مهم در انتخاب مانتو که در فصل پاییز، مخاطبان زیادی در بین بانوان ایرانی پیدا می کند، انتخاب این پوشش با توجه به رنگ پوست است. در واقع بسیاری از کارشناسان گریم و حتی طراحان مد و لباس توصیه می کنند که همواره انتخاب لباس را در هر فصلی، بر اساس رنگ پوست خود همراه کنید.

(ترانه علیدوستی همواره از مانتوهای ساده که طرح بندی شلوغی ندارد و متناسب با رنگ پوست است استفاده می کند)

کنتراست رنگی که بین  رنگ و طرح مانتو و رنگ پوست بانوان ایجاد می شود، نقش مهمی در آنچه شیک پوشی و جذابیت نامیده می شود، ایفا کرده و یکی از رازهای شیک بودن را به ارمغان می آورد.

انتخاب رنگ ها و فهم رنگ ها و انرژی هر کدام، تاثیر زیادی در انتخاب لباس خواهد داشت. اگر توجه کرده باشید، افراد شاد و به قولی انرژی مثبت، ترجیح می دهند حتی در مراسم عزاداری و سوگواری هم، از رنگ های خیلی تیره اجتناب کنند. چه برسد به محیط های عمومی و مراسم شادی که خیلی ها برای خاص بودن، از کت و شلوار و کراوات و مانتو و لباس های شب تیره استفاده می کنند و در واقع فرهنگ پوشش نادرستی است.

همانطور که ابتدای گفتار ارائه شد، نوع رنگ بندی و طرح لباسی که انتخاب می کنید، در نگاه اول، ت حدودی منعکس کننده افکار و اندیشه ها و جهان بینی شما خواهد بود. پس چه بهتر که در این نگاه نخست، تصویر شاد و کاریزماتیکی از خود به بیننده منتقل کنیم. مخصوصا که این موضوع در مصاحبه های شغلی، فعالیت های روزمره در محیط های رسمی و امثالهم نقش بسزایی در توان افزایی شما دارد.

(ترانه علیدوستی و طرح ساده مانتوهای بهاره)

بنابراین، باید سعی کرد که انرژی و پتانسیل رنگ ها را در انتخاب لباس ها شناخت و از مشاوران زبده برای این کار استفاده کرد. همچنین فهم انرژی رنگ صورت نیز تاثیر بسزایی در انتخاب لباس درست خواهد داشت. برای پوست های تیره، بعضا توصیه می شود که از مانتوهای رنگ روشن استفاده کنید.

شاید شما هم بسیار سیاه پوستانی را دیده باشید که از رنگ های شاد در انتخاب سبک مد و لباس خود استفاده می کنند و از جشنواره تضادهای رنگی، برای شیک پوشی و جذاب شدن بهره می برند.

رنگ های صورتی، سفید، خاکی و آبی ملایم برای بانوانی که رنگ های تیره دارند، انتخاب بهتری برای رنگ مانتو به خصوص در فصول رنگارنگ بهار و تابستان است.

برای رنگ های روشن، انتخاب مانتوهایی با رنگ های کم تر روشن توصیه می شود. البته این بدان معنا نیست که نوع انتخاب رنگ مانتو را به سمت مشکی سوق دهیم. وقتی انتخاب هایی مانند قهوه سوخته، بژ و آبی سیر داریم و نمونه چنین لباس های در بازار فراوان است، نیازی به گرایش صرف به رنگ سراسر مشکی که انرژی مطلوب را هم ساطع نمی کند، نداریم.

مانتوهایی که طرح دار هستند، بهتر است با شال یا روسری ساده ابریشمی ست شود. با این حال، ست شدن روسری های طرح دار که البته ساده و خالی از طرح های شلوغ رنگارنگ باشد، با مانتوهای طرح ساده رنگ ملایم، می تواند جذابیت بیش تری برای بانوان جوان به ارمغان آورد

لباسی که اصطلاحا خیلی اندازه شما باشد، در نظر افراد شیک و جذاب تر از لباسی به نظر می آید که از فلان برند و نقش ویژه در طراحی آن استفاده شده باشد و به نظر عموم، اصطلاحا به تن شما گریه می کند!

یکی از رازهای شیک پوشی و ترفندهای جذاب بودن، توجه به جزییات سبک مد و لباس به خصوص در نیمه نخست سال است که پالتو و بارانی و این گونه پوشش ها، بد لباس پوشیدن خیلی ها را پنهان نمی کند.

لباسی که شما در آن راحت هستید و اندازه شما به نظر می رسد، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و راحتی در آن به خصوص در فصول گرم سال، انرژی بهتری به شما و اطرافیان می دهد. حتی اگر خیلی ساده و معمولی و غیر برند باشد!

به همین خاطر ، قد و وزن در انتخاب هر لباسی تاثیر گذار است. بارها در خیابان و مراسم، مردان و زنانی را مشاهده کرده اید که بدون توجه به استایل بدنی، لباسی را انتخاب کرده اند که نه تنها شیک و جذاب نیست، بلکه سریعا این تصور را در ذهن شما ایجاد کرده است که فرد مزبور تا چه اندازه بد سلیقه و غیر خلاق است.

خوشبختانه یا متاسفانه، برداشت اول در ذهن بسیاری از افراد، بر اساس نوع سبک و لباس انجام می شود و گاهی، همین برداشت مثبت یا منفی، شکل ارتباطات آینده را نیز تعیین می کند. بنابراین باید تلاش کرد تا در وهله اول، اولویت در انتخاب لباس را چه مانتو چه لباس شب چه لباس اداری چه کت و شلوار و هر پوشش های دیگر، بر اساس فرم بدنی صورت بگیرد.

وقتی اولویت، ابتدا به تناسب طرح و رنگ لباس با استایل بدنی باشد، انتخاب ها راحت تر می شود. حتی چاق ترین افراد یا لاغر ترین افراد، وقتی لباسی به خصوص پوشش های بیرون خانه را، مبتنی بر قد و وزن خود انتخاب می کنند، حتی در ساده ترین لباس ها، بعضا جذابیت دو چندان را در ذهن بیننده تداعی می کنند.

در میان طراحان مد، این اصطلاح وجود دارد که انتخاب بلندی مانتو، با قد بانوان رابطه معکوس دارد. یعنی پوشیدن مانتو بلند برای بانوان قد کوتاه، اگر الزامات و محدودیت های خاصی وجود نداشته باشد، انتخاب مطلوبی نیست و بالعکس.

مانتوهای کوتاه برای بانوان کوتاه قد، معمولا انتخاب اثربخشی از نظر فعالان مد و لباس محسوب نمی شود. برای این گونه بانوان، مانتوهای چین دار که قد متوسطی داشته باشد، انتخاب بهتری خواهد بود. بانوانی که نیم تنه پایینی آن ها بزرگ تر از نیم تنه بالایی است، مانتوهایی با برش راسته تا زیر زانو و طرح های عمودی توصیه می شود.

معمولا در انتخاب مانتو برای بانوان چاق توصیه می شود که از رنگ های روشن پرهیز کرده و از ترکیب رنگ های غالب تیره استفاده کنند. همچنین سعی کنند برای لاغر نشان دادن و متمرکز نکردن نگه بیننده به استایل خود، از مانتوهایی که طرح های افقی دارد امتناع کنند.

اگر مانتو را با مقنعه و چادر ست می کنید، از رنگ های تیره نزدیک به هم برای ست کردن رنگ مقنعه و چادر استفاده کنید. مشکی، یکی از رنگ های مطلوب برای ست شدن با رنگ های روشن جهت خانم های محجبه است که از چادر استفاده می کنند.

اگر صورتی تیره دارید و از چادر مشکی استفاده می کنید، از رنگ روشن و سفید برای مقنعه استفاده کنید و اگر صورتی روشن دارید، رنگ تیره برای مقنعه با چادر مشکی مطلوب خواهد بود. برای افرادی که پوست روشن دارند، انتخاب پوشش های سفید و کرم، معمولا توصیه نمی شود. تضاد مشکی و روشن می تواند برای پوشش های با حجاب این افراد، موثر تر باشد.

بانوان قد کوتاه، محدودیت های بیشتری از انتخاب طرح و رنگ پوشش های خود به خصوص پوشش هایی که در محیط های عمومی به تن می کنند دارند. حتی این موضوع در انتخاب لباس های جین هم اهمیت دارد که شاید خیلی از بانوان جوان به آن اهمیت نمی دهند.چگونه فردی خوش پوش باشیم

شلوار دمپا گشاد، کیف های بزرگ، لباس هایی که طرح های افقی با خطوط پر رنگ و شلوغ دارند و یا مانتوهایی که نقش های بزرگ بر روی آن طراحی شده است، معمولا انتخاب های خوبی برای بانوان قد کوتاه نیست. حال اگر اضافه وزن را هم به آن بیافزاییم که حتما باید این گونه سبک مد و لباس از دستور کار بانوان قد کوتاه چاق خارج شود.

حتی در انتخاب لباس عروسی نیز، بانوان قد کوتاه باید محدودیت های بیشتری در انتخاب طرح و نقش لباس عروس به نسبت بانوان قد بلند لاغر تر در دستور کار داشته باشند تا استایل جذاب و شیکی را خلق کنند.

بانوان قد کوتاه بهتر است در بهار و تابستان، لباس های تک رنگ یا لباس هایی با خطوط عمودی و شلوارهای راسته را با کیف های کوچک ست کنند. کفش های نوک تیز کمربند باریک نیز می تواند به عنوان بخشی از سبک مد و لباس بهاره انها، زمینه جذابیت بیشتر را فراهم کند.

انتخاب رنگ روسری اهمیت بسیار دارد و باید حتما متناسب با رنگ پوست صورت بگیرد. چرا که نزدیک ترین لباس به صورت شما، همین روسری یا شال است و به همین خاطر، در انتخاب آن با وجود آنکه قیمت و برند در آن زیاد اهمیتی ندارد، باید دقت زیادی کرد.

انتخاب رنگ و طرح روسری، در برداشتی که افراد از مد و لباس شما به خصوص چهره شما در نگاه اول دریافت می کنند، تاثیر زیادی دارد و در واقع چهره شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر رنگ پوست صورت شما روشن است، از رنگ های تیره و متضاد استفاده کنید و همانطور که در بالا گفته شد، رنگ های روشن از روسری  و شال روشن برای شیک پوشی پرهیز کنند.

اگر رنگ پوستی تیره دارد، از رنگ های روشن اما نه خیلی روشن که جذابیت دیگر پوشش های شما را در نگاه نخست به سمت خود جلب کند، بهره بگیرید. ست کردن روسری با رنگ پوست و مانتو، یکی از مهم ترین کارهایی است که در نیمه نخست سال باید روی آن بانوان جوان کار کنند.

بانوانی که در استایل مد و لباس خود، یک رنگ را تکرار می کنند، مثلا کیف و کفش همرنگ می پوشند، تاثیر گذاری مد ان ها بیشتر از افرادی است که جشنواره ای از رنگ های حتی روشن را به تن می کنند.

همواره در ست کردن رنگ روسری با رنگ پوست و دیگر لباس ها، رنگ های غالب و مغلوب وترکیب ان ها در ذهن داشته باشید. رنگ های غالب برای طیف های مختلف سنی متفاوت است. حتی این موضوع بر روی آرایش بانوان نیز تاثیر گذار است.

توصیه خاص: یک شلوار جین آبی ساده، برای ست کردن رنگ های غالب و مغلوب مد و لباس بهاره و تابستانی انتخاب خوبی خواهد بود.

یک آرایش خوب و ساده می بایست تناسبی با قد و وزن و استایل و به خصوص رنگ پوست داشته باشد. آرایش غیر متناسب با میمیک چهره و استایل بانوان جوان، تاثیر منفی بر روی سبک مد و لباس های هر چند جذاب خواهد داشت.

یک آرایش خوب، به خصوص در بهار و تابستان که صورت بیشتر از فصول دیگر عیان می شود، بایستی ابتدا بر روی پوشاندن نقص ها و برجسته کردن زیبایی های صورت متمرکز شود. فرم اصلی صورت می بایست در آرایش حفظ شود. این ترفندی حتی برای آرایش در مراسم خاص است.

اگر فرم صورت در آرایش تغییر کند، به خصوص برای بانوان جوان، جذابیت چهره و انرژی صورت و به تبع آن، تاثیرگذاری مثبت سبک مد و لباس کاهش پیدا می کند. همواره توجه به سبک آرایش کردن و تناسب آن با مراسمی که قصد حضور دارید، اهمیت بسیار دارد.

همراه کردن رنگ و طرح آرایش با ست لباس، بعضا یکی از اشتباهات متداول در بین بانوان به خصوص بانوان جوان است که تاثیرگذاری لباس جذاب را کاهش می دهد.

نیوشا ضیغمی از جمله هنرپیشه های سینمای ایران است که همواره از مزون های مختلف تهران برای انتخاب مانتوهای خاص استفاده می کند و با وجود آنکه قد بلندی ندارد، همواره تلاش کرد تا تناسب استایل  و رنگ پوست با طرح و رنگ مانتو ایشان حفظ شود.

در تصویری که در بالا مشاهده می کنید، ایشان دو رنگ سرمه ای و آبی را با هم ست کرده که از نظر زیباشناسی مد، همراستا هستند. استفاده از رنگ روشن و جذابی مانند قرمز، رنگ غالب و مغلوبی که در بالا به آن اشاره کردیم را به خوبی بوجود آورده و در جذابیت مانتو تاثیر گذار است.

نیوشا را همواره در مراسم هنری، با آرایش های غلیظ می بینیم، اما در این تصویر، با این طرح و رنگ، آرایش ملایم استفاده شده است تا جذابیت مد، حفظ شود. استفاده از رنگ لاک قرمز که هماهنگی جالبی را با طرح مانتو ایشان پدید آورده است از جمله مسائلی است که وی در این طرح از آن بهره برود.

استفاده از رنگ طلایی در رنگ موها، گردن بند و قسمتی از زنجیره کیف آبی رنگ جذاب ایشان، استایل شیک و غیر شلوغی را برای خانم ضیغمی به ارمغان آورده است.

بزودی در گزارشی به بررسی مد و لباس نیوشا ضیغمی در سال های اخیر خواهیم پرداخت.

ترانه علیدوستی، هنرپیشه سینما و شبکه خانگی که سال ۹۵ با طوفان فروشنده فرهادی، یکی از پر مخاطب ترین هنرمندان ایران بود و از شبکه ۴.۵ میلیون فالووری خود در اینستاگرام نیز برای اطلاع رسانی نظرات و تعامل با مخاطبان بهره برد، یکی از فعالان مد و لباس ساده گرا در میان هنرمندان است.

نکته ای که در بسیاری از سبک مد و لباس ترانه علیدوستی، نظر منتقدان مد را به خود جلب می کند، همراهی تیپ با آرایش است که معمولا در فیلم های وی نیز این موضوع کاملا به چشم می آید. رنگ رژ لب در تصویر بالا، با رنگ مانتو تناسب معنایی دارد و این جذابیت را مانتو ساده با طرح های غیر شلوغ، دو چندان کرده است.

ترانه همواره از آرایش های غلیظ خودداری می کند و از رنگ های مکمل در سبک فشن خود بهره می برد که زیبایی خاصی را به لبخندهای ملایم همیشگی او اعطا می کند.

آنچه که برای حرفه ای ها و مشکل پسندها جالب توجه است، کمربند مانتو بوده که بیشتر مناسب بانوانی است که تناسب اندام داشته و از این طرح برای جذابیت بیشتر استایل فشن خود بهره ببرند. رنگ قرمز هنگامی که متناسب استفاده شود، جذابیت فراوان دارد.

گر چه مد هم مانند هر هنری، سلیقه ای است و جذابیت ان هم به عدم استاندارد و خط کشی های متداول در رشته های غیر هنری است، اما به نظر می رسد، اعمال یافته های تجربی در طراحی مد بتواند اثر گذار باشد.

۱-اگر قد کوتاه هستید: و قد شما کمتر از ۱۶۲ سانتی متر است از دیدگاه مد، شما یک خانم قد کوتاه محسوب می‌شوید و برخی از قوانین و اصول مد در مورد لباس پوشیدن شما صدق نمی‌کند و باید از لباس‌هایی خاص و با روشی خاص استفاده کنید تا بلندتر به نظر برسید.

۲- دنیای مد دنیای قوانین نیست: بلکه دنیای شکستن قوانین است و شما می‌توانید قوانین لباس پوشیدن برای قدکوتاه‌ها را بشکنید و با کمی سلیقه و خلاقیت هرطور که دوست دارید لباس بپوشید.

۳-پرهیز از طرح های درشت:  درست است که طرح‌های درشت فرم بدن را تحت الشعاع قرار می‌دهند و شما را ریزتر نشان می‌دهند اما افراد قد بلند هم ممکن است با پوشیدن لباس‌های طرح دار درشت دچار این مشکل شوند. پس مشکل در انتخاب طرح درست برای لباس‌های مختلف مثل مانتو و دامن است. علاوه بر آن با پوشیدن یک کت یا رویه لباس مشکی روی مانتوی طرح‌دار خود می‌توانید خود را قد بلند‌تر نشان دهید.

۴-پرهیز از پوشیدن دامن میدی: معمولا دامن میدی مناسب شما نیست در این مورد همه چیز به اندازه بودن بستگی دارد. یعنی دامن میدی شما باید طوری باشد که تا میانه ساق پا برسد و اگر بلندتر از این باشد برای شما مناسب نخواهد بود. پس لباسی تهیه کنید که اندازه سایز شما دوخته شده باشد.

۵-لباس گشاد ممنوع: لباس گشاد خیلی مناسب افراد قد کوتاه نیست.  لباسی که اندازه است اما فرم و استایل گشادی دارد نه تنها شما را کوچک‌تر نشان نمی‌دهد بلکه کاملا خلاف آن عمل می‌کند. علاوه بر این شما می‌توانید با یک کمربند مناسب تیپ زنانه خود را بهتر کنید.

۶-انتخاب صحیح کفش:  افراد قد کوتاه و چاق در طراحی مد خود سعی کنند از انتخاب کفش تخت پرهیز کنند.  کوتاه بودن به معنای این نیست که تمام عمر خود را محکوم به پوشیدن کفش پاشنه بلند هستید. شما می‌توانید کفش تخت هم بپوشید به شرطی که از شلوار مناسب مثل شلوار دمپا گشاد یا شلوار تنگ استفاده کنید.

در قسمت های بعدی، با رازهای بیشتر در طراحی مد و لباس مخصوص بانوان جوان لاکچری گرد آشنا می شویم.

دنیای لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

لیست ۱۰ زن زیباروی مسلمان در سال ۲۰۲۰ به انتخاب FillGap  

مدگردی با کامالا هریس ؛ یکی از خوش استایل ترین زنان سیاستمدار آمریکا

معرفی جاذبه های گردشگری در استانبول

معرفی کاخ های استانبول

در مورد بوستان آهوان کیش جزیره هندورابی بیشتر بدانید

Re:Style 2020 گالکشن مُد هیوندای از اسقاطی قطعات خودرو

چسباندن نیش مصنوعی به دندان با چسب ناخن، ترند عجیب و جدید تیک تاکی ها

لوکس تهران


۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۰


توسط محمد رضا اهوارکی

اینکه می‌گوییم خانم های خوشتیپ این عادت ها را دارند به این معنی نیست که بعد از اینکه خوشتیپی را تجربه کرده‌اند این عادت‌ها را در زندگیشان قرار داده‌اند، بلکه این عادت‌ها موجب خوشتیپی همیشگی آنها شده است. در این زمینه مقاله ای تهیه کرده‌ایم و شما را با این عادات آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید تا ۱۵ عادت خانم های خوشتیپ به شما معرفی کنیم.

مطالب مرتبط:

چگونه فردی خوش پوش باشیم

۱- انتخاب لباس عروس با توجه به فرم بدن

۲- ۵ لباس ضروری در کمد لباس هر خانم شیک پوش

۳- اصول انتخاب لباس مجلسی با توجه به فرم بدن

این کار به شما هم آرامش کافی و هم وقت کافی برای در نظر گرفتن لباس های مناسب را می دهد.

خانم های خوشتیپ

خودتان باید دست به کار شوید و قبل از اینکه دیر شود و صدای همه دربیاید برای میهمانی‌ها و مجالس آماده شوید. با این کار استرس خود را به طرز قابل توجهی کاسته‌اید.

ست لباس زنانه

لباس زیر ها از همه لباس های رویی که دیگران می بینند مهم تر هستند. سینه بندها و لباس زیر را از جنس‌های ابریشمی و سبک و نرم انتخاب کنید تا در آن‌ها راحت باشید. این خود یکی از مهم ترین ویژگی‌های خانم های خوشتیپ است.

یکی از روش‌هایی که به راحتی می‌توانید تیپ خود را ارتقا دهید و به جمع خانم های خوشتیپ بپیوندید این است که خیلی ساده از افرادی که شیک پوش بوده و شما علاقه دارید شبیه به آن‌ها شوید لباس بپوشید.

مدل لباس زنانه

لباس هایی که می‌پوشید باید با آب و هوا سازگاری داشته باشند تا در دید دیگران مسخره جلوه نکنند. این یکی از اصول خوشتیپ بودن است. بنابراین هرگز در تابستان لباس‌های جین و ضخیم و همچنین نایلونی نپوشید و به عکس در زمستان به فکر استفاده از لباس‌های پشمی باشید.

خانم های شیک پوش

در مجالس رسمی باید رسمی بپوشید و در مهمانی های دوستانه سعی کنید تا تیپ فوق العاده و در عین حال غیر رسمی خودتان را داشته باشید.

خانم های خوشتیپ

مهمترین رکنی که همیشه در مقاله‌های سایت چی بپوشم هم به آن اشاره می‌شود اندازه بودن و فیت بودن لباس‌هاست. لباس‌های شل و ول و یا خیلی تنگ هیچ وقت شما را آنطور که باید خوشتیپ جلوه نمی‌دهند.

لباس مجلسی زنانه

همیشه سعی کنید یک لباس یا یک اکسسوری گران قیمت را در تیپ خودتان بگنجانید. این آیتم می تواند به عنوان هسته تیپ شما عمل کند و آن را زیباتر جلوه دهد.

مدل لباس زنانه

حتما از خودتان بپرسید که الان چه اکسسوری خاصی مورد نیاز است. آیا باید جواهرات لاکچری داشته باشم؟ یا نه جواهرات و زیورآلات ساده هم می‌توانم انتخاب کنم؟ یا اصلا به سراغ انتخاب شال و روسری مناسب بروم؟ این مورد نیز از تکنیک‌های خانم های خوشتیپ است، که باید رعایت کنید.

خانم های خوشتیپ

این کار موجب چروک شدن و خراب شدن زودتر لباس ها می شود. البته در چی بپوشم به نکاتی اشاره کرده‌ایم که خیلی ساده و بدون نیاز به اتو چروک لباس را از بین ببرید.

بر اساس نوع لباس باید بدانید که آن را تا کنید یا آویزان کنید. شلوارها و لباس های مجلسی را آویزان کنید و سویشرت ها و آیتم ها پشمی را تا کنید و در کشو قرار دهید. خانم های شیک پوش همگی از یک اصل مهم پیروی می‌کنند و آن نظم در کمد لباس است.

انتخاب کفش پاشنه بلند و همچنین یک جفت کتانی مناسب همگی به این بستگی دارد که چه زمانی و در چه مکانی می‌خواهید آن‌ها را بپوشید. اساسا پوشیدن کفش پاشنه بلند در محل کار و کفش تخت زنانه در مهمانی انتخاب صحیحی نخواهد بود.

قبل از خشک شویی حتما لباس‌ها را بر اساس جنس آنها تفکیک کنید. حواستان به لکه های ریز چای یا قهوه باشد و سریعا نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.چگونه فردی خوش پوش باشیم

مدل لباس مجلسی

همیشه لوازمی که در ترمیم و از بین بردن لکه های لباس شما کمک حالتان هستند را به همراه داشته باشید. یک نخ و سوزن برای دوختن پارگی‌های جزیی و گیره و چسب و  از این قبیل موارد که شما را در مواقع اورژانسی کمک کند.

مدل لباس شب

سعی کنید همیشه با اعتماد به نفس کامل تیپ و استیل خودتان را داشته باشید و هیچ وقت به دنبال تقلید کردن از مد نباشید. سعی کنید آیتم های خاص را در هر زمانی انتخاب کنید.

لباس زنانه

۱- عطر را هرگز فراموش نکنید: همیشه سعی کنید لباس‌های خود را تمیز و خوشبو نگه دارید. عطر و رایحه دیدنی نیستند ولی به اندازه رنگ لباس‌ها می‌توانند روی اطرافیان شما تاثیر بگذارند.

ست لباس زنانه

۲- لباس طرح دار نپوشید: طرح‌های شلوغ باعث می‌شوند لباس شما خیلی زودتر قدیمی به نظر برسد. چون این طرح‌ها معمولا برای یک فصل یا حداکثر یک سال مد خواهند بود. سعی کنید لباس‌هایتان را عمری انتخاب کنید نه برای چند ماه!

لباس زنانه شیک

۳- رنگ‌های خنثی بپوشید: این مسئله که کدام رنگ‌ها مد روز هستند و کدام رنگ‌ها نامناسب هستند بستگی زیادی به زمان و مکان دارد. برای مثال، به لباس‌های قدیمی مادرتان نگاهی بیاندازید. برای اینکه همیشه زیبا به نظر برسید باید استایلی را انتخاب کنید که وابسته به زمان و دوره خاصی نباشد. و این تنها با انتخاب رنگهای تیره و یا خنثی محقق خواهد شد.

ست لباس کرم

۴- به یک خیاط معتبر مراجعه کنید: شاید راز خوش استایل بودن ستاره‌های مد همین باشد. گویی لباس برای تن آنها دوخته شده است. اکثر این افراد از استایلیست‌های شخصی استفاده می‌کنند و لباس‌های خود را به خیاط سفارش می‌دهند. شاید سفارش لباس به خیاط از خرید آماده لباس هم ارزان‌تر و به صرفه‌تر باشد.

۵- آرایش ساده و کم را فراموش نکنید: استفاده از یک رژ لب خوشرنگ می‌تواند چهره شما را به کلی تغییر دهد. البته اشتباهی که اکثر خانم‌ها آن را مرتکب می‌شوند این است که زیاد آرایش می‌کنند که این یک غلط بزرگ است.

محبوبترین مطالب

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

خوش تیپی رازهای کوچکی دارد؛ از ترکیب رنگ‌ها در استایل گرفته تا طرز راه رفتن و مدل لبخند زدن. برخی نکات هستند که اگر آن‌ها را یاد بگیرید، خیالتان راحت است که همیشه به عنوان یکی از خوش‌تیپ‌ترین افراد جمع شناخته خواهید شد. اگر دوست دارید طوری لباس بپوشید که متفاوت و خوش‌پوش دیده شوید، ما به شما می‌گوییم چطور این کار را بدون زیاده‌روی انجام دهید. با ما در این مطلب مجله دلتا همراه باشید تا مهم‌ترین اصول خوش تیپی را یاد بگیرید.

اگر بخواهیم از اصول خوش تیپی صحبت کنیم، باید بگوییم اولین گام برای خوش تیپی این است که از هر لباسی سایز درست را انتخاب کنید. شاید پوشیدن لباس‌های خیلی جذب و چسبان باعث شود همه نگاه‌ها به سمت شما برگردد؛ اما این لزوما به معنای آن نیست که خوش‌تیپ شده‌اید. از طرف دیگر نباید در لباس‌هایتان غرق شوید، پس سراغ لباس‌های خیلی آزاد و سایزهای چند برابر خودتان نروید؛ مگر این که طرفدار استایل‌هایی باشید که این روزها با نام‌هایی مثل «تیپ لش» یا «تیپ بگی» رایج شده است.

می‌خواهید تیپ شخصی خودتان را داشته باشید؟ سراغ چند لایه لباس رنگی بروید. پوشیدن چند لباس روی هم یکی از اصلی‌ترین مدهای جدید به ویژه برای استایل جوانانه است.چگونه فردی خوش پوش باشیم

پسرها می‌توانند برای داشتن تیپ اسپرت یک تیشرت و روی آن یک پیراهن با دکمه‌های باز بپوشند. دخترها هم می‌توانند همین تیپ را داشته باشند یا برای تکمیل کردن تیپ اسپرت دخترانه، به جای شومیز سراغ سویشرت بروند.

از رنگ‌ها نترسید؛ همه لباس‌های شما نباید یک رنگ باشد. یک شلوار جین آبی را با بلوز نارنجی ست کنید و روی آن یک پیراهن زرد بپوشید. دختران می‌توانند روی رنگ کیف یا شال و روسری  هم مانور بدهند. لباس‌های هم‌رنگ و تیره را برای سنین بالاتر کنار بگذارید و تا جوان هستید رنگی رنگی و متنوع بپوشید.

جین پوش بودن یکی دیگر از اصول خوش تیپی است. جین یکی از محبوب‌ترین لباس‌ها در سراسر دنیاست؛ لباسی که نه به سن خاصی متعلق است و نه به موقعیت ویژه‌ای. برای رفتن به هر مکانی از مدرسه تا یک جلسه کاری مهم، می‌توانید روی لباس‌های جین خود حساب کنید.

اما برای جوانان قضیه متفاوت است؛ جین باید یکی از اصلی‌ترین بخش‌های‌ کمد آن‌ها باشد. فقط به شلوار جین دخترانه و پسرانه اکتفا نکنید، سراغ کت جین یا شومیز و مانتو جین هم بروید.

همیشه رنگ آبی کلاسیک برای خرید شلوار جین یا هر لباس جین دیگری در اولویت است؛ بعد از آن به رنگ‌های دیگری مانند آبی روشن، طوسی یا مشکی هم فکر کنید. جین می‌تواند ظاهری مدرن و خلاقانه به هر لباس ساده دیگری بدهد و وقتی نمی‌دانید چه بپوشید به کمکتان بیاید و شما را خوش‌تیپ‌تر از همیشه کند.

کفش کتانی یکی از پرطرفدارترین انواع کفش است؛ هم به اندازه کافی راحت است و هم ظاهر زیبایی دارد. برای دخترها و پسرهای جوان داشتن چند جفت کفش کتانی ضروری است.

اگر قرار است یک کتانی دخترانه یا پسرانه در جاکفشی خود داشته باشید، رنگ آن را طوری انتخاب کنید که با بیشتر لباس‌هایتان هماهنگی داشته باشد. سراغ رنگ‌های طبیعی مثل کرم، خاکی و طوسی یا رنگ مشکی بروید؛ البته سفید هم یکی از جذاب‌ترین رنگ‌هاست، به شرطی که بتوانید آن را تمیز نگه دارید.

از اکسسوری‌ها غافل نمانید، چند جفت دستبند چوبی و کژوال یا گوشواره‌های متفاوت و زیبا و یک ساعت رنگی را به تیپ خودتان اضافه کنید. اگر عینکی هستید، فریم‌های رنگی و جذاب را انتخاب کنید. این جزییات کوچک می‌تواند شما را چند برابر خوش‌تیپ‌تر کند.

شما چه پیشنهادی برای خوش تیپ شدن دارید؟ رازها و اصول خوش تیپی خود را با ما و خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با استایل بهاری، “محبوب‌ترین لباس‌های بهاره” را مطالعه کنید.

۴ راه کار برای از بین بردن پرز لباس!

چگونه از رنگ دادن لباس جلوگیری کنیم؟

بهترین ترکیب‌های رنگی برای لباس!‌


۱۳ فروردین ۱۳۹۹ در ۳:۲۰ ق٫ظ



پاسخ


۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۱۰ ب٫ظ



پاسخ


۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۱۰ ب٫ظ



پاسخ


۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۲۵ ب٫ظ



پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

چگونه فردی خوش پوش باشیم

رنگ زرد با خنده، خوش‌حالی و خوش‌بینی همراه است و روا‌‌‌نشناسان معتقدند که استفاده و ست کرد…

تکمیل کننده‌ مدل لباس مهمانی برای خانم‌ها استفاده از زیورآلات است، به خصوص زیورآلات مو.

همه‌ی ما به دنبال این هستیم که چگونه خوشتیپ باشیم . اگر شما هم به دنبال راه‌هایی برای خوش تیپ دیده شدن هستید با ما در این نوشتار همراه باشید تا ۱۶ گام را برای‌تان بگوییم که چطور خوش تیپ به نظر بیاییم.

در این نوشتار با سه بخش کلی نگرش‌، سبک‌ شخصیتی، و سبک پاکیزگی به این موضوع می‌پردازیم که چطور در یک نگاه خوش‌تیپ به نظر بیاییم. همه‌ی افراد دوست دارند در زندگی شخصی و مهم‌تر از آن در دنیای کسب و کارشان توسط دیگران با صفت “جذاب” شناخته شوند. اما از آن بیشتر دوست دارند با صفت “خوش‌تیپ” متمایز شوند. شما چطور می‌خواهید یک آدم خوش‌تیپ باشید؟

اعتماد به نفس داشته باشید. هیچ چیزی- نه استخوان‌بندی، نه مدل موها، و نه حتی کفش‌های آن‌چنانی – نمی‌توانند به شما در تراوش حس اعتماد به نفس کمک کنند. اعتماد به نفس را باید در وجودتان بارور کنید. گام‌های دو تا چهار می‌توانند در این راه به شما کمک کنند. فقط حواستان باشد که به خودتان اعتماد به نفس کاذب ندهید، اعتماد به نفس باید از درون شما نشات بگیرد.

مطلب مرتبط: شیک پوشی به روایت مدل بریتانیایی دیوید گندیچگونه فردی خوش پوش باشیم

صاف بایستید. قوز کردن نه تنها باعث می‌شود دچار مشکلات ناحیه‌ی کمر و پشت‌تان شوید بلکه نشان می‌دهد اعتماد به نفس کافی هم ندارید. به همین دلیل حسابی صاف بایستید.

لبخند بزنید. لبخند به شما ظاهر یک فرد خوشحال، با اعتماد به نفس، و پیشرو را می‌دهد. هم‌چنین لبخند شما را از داشتن ظاهر یک فرد خسته و ناامید محفوظ می‌دارد.

برای این‌که بدانیم چگونه خوشتیپ باشیم سعی کنید به چشم‌های دیگران خیره شوید. این کار مودبانه‌ای است که وقتی با دیگران صحبت می‌کنید به چشم‌هایشان نگاه کنید. به سایر قسمت‌های صورت‌شان خیره نشوید، ولی حفظ تماس چشمی خوب اعتماد به نفس و خاطرجمعی را نشان می‌دهد.

حسی از یک سبک و سلیقه را بنا نهید. لباس‌های شما و چگونگی پوشیدن آنها چیزهای زیادی در موردتان می‌گویند، و روی برداشت دیگران از شما تاثیر خواهند داشت. پوشیدن لباس‌هایی که سایز شما نیستند به دیگران این را می‌گویند که برای شما اهمیتی ندارد چطور خودتان را نشان دهید.

سبک ویژه به یک چیز خاصی که می‌پوشید بستگی ندارد، می‌توانید یک لباسی را به تن کنید که با آن راحت هستید، اما باید دقت کنید آن لباس برای وضعیت‌های غیررسمی، ورزشی، مدروز، یا سایر موقعیت‌ها مناسب است یا خیر.

مثلا اگر شما ۳۰ سالتان است و شبیه یک نوجوان ۱۵ ساله لباس پوشیده‌اید، نشان می‌دهد در حال تلاش برای بازیابی جوانی‌تان هستید و شبیه یک جوان ۱۵ ساله‌ی امروزی به نظر نمی‌آیید. این کاملا درست است- اگر مدل لباس پوشیدن‌تان هویت و شخصیت واقعی‌تان را به دیگران بازتاب ندهد، ممکن است از شما یک ظاهر مقلد و بی‌اعتنا به دیگران نشان دهد. و برای هیچ کس تصور این را نمی‌سازد که شما یک فرد خوش‌تیپ هستید.

به افرادی که از نظر شما خوش‌لباس هستند دقت کنید. هنگامی که شما در حال قدم‌زنی در یک فروشگاه یا خیابان هستید، به سر و وضع افرادی که مد روز و شیک لباس پوشیده‌اند توجه کنید. چه چیزی در نگاه اول توجه شما را جلب می‌کند؟

خانم‌ها اغلب به کفش‌ها توجه می‌کنند و نگاه می‌اندازند، وقت گذاشتن برای انتخاب، پوشیدن و حفظ یک جفت کفش راه خوبی برای تقویت برداشت مثبت از شما است.

مطلب مرتبط: ۱۰ گرانترین لباس جهان

یک مشاور خرید شخصی استخدام کنید. اگر شما به هیچ‌وجه حس مدشناسی ندارید و پول هم به اندازه‌ی کافی دارید، یک مشاور خرید شخصی می‌تواند یک گام خوب برایتان باشد. این افراد می‌توانند به شما برای شناسایی سبک و انتخاب لباس مناسب‌تان و هم‌چنین راهنمایی برای آنکه آن لباس را از کجا تهیه کنید، کمک‌تان کنند.

اما اگر شما پول کافی برای استخدام یک چنین فردی ندارید، می‌توانید از یکی از دوستان شیک‌پوش خود که اهل فروشگاه رفتن و خرید هم هست کمک بگیرید تا همراه شما باشد.

به توصیه‌ی دوستان‌تان گوش دهید، اما حواس‌تان باشد که با توجه به سلیقه‌ی شخصی آنان و سبک لباس پوشیدن آنان دست به انتخاب نزنید. اگر دیدید پیشنهادها و انتخاب‌های آنان اصلا با سلیقه و حس شما هماهنگ نیست، خودتان را مجبور به پذیرفتن پیشنهادهای‌شان نکنید. با یک تشکر برای وقتی که به شما اختصاص داده‌اند از آنها جدا شوید و با یک دوست دیگرتان که با سبک و سلیقه‌ی شما هم‌خوانی بیشتری دارد برای خرید همراه شوید.

لباس پوشیدن‌تان با یک امضای شخصی همراه باشد. یعنی سبک لباس شما همواره با یک نشانه‌ای که مخصوص شما است شناخته شود. این می‌تواند به شما در جلب توجه به سبک شخصی لباس‌پوشیدن‌تان کمک کند. مثلا استیو جابز را در نظر بگیرید. نشانه‌ی خاص لباس پوشیدن‌ او یک یقه‌اسکی مشکی یا سفید، شلوار جین آبی، و کفش‌های پیاده‌روی بود.

طلا و جواهر، مثلا یک حلقه‌ای که یک علامت تجاری دارد، یک گردنبند یا ساعت می‌تواند موثر و مفید باشد.

عطر و ادکلن. از ادوکلن‌های متوسط و معمولی یا رایحه‌هایی که هیچ شخص دیگری حاضر به استفاده از آنها نیست اجتناب کنید. رایحه‌ی عطر شما می‌تواند نقش یک شروع‌کننده‌ی عالی را در مکالمات بازی کند. هیچ‌وقت بیش از حد به خودتان عطر و ادوکلن نزنید.

درس‌های داشتن کلامی زیبا و دلنشین را فرابگیرید. همه‌ی ما می‌دانیم که چگونه صحبت کنیم، ولی باید قادر باشیم رک و صریح حرف بزنیم و در عین‌حال دلنشین و خوب هم باشیم و بدانیم که این موضوع می‌تواند برداشتی که از ما می‌شود را ارتقاء دهد.

دست‌ها و ناخن‌های‌تان را همیشه پاک و پاکیزه نگه دارید. دست‌های‌تان را به طور منظم بشویید. ناخن‌های‌تان باید عاری از گرد و خاک و کثیفی‌های روزمره باشد. حواس‌تان باشد که انگشتان‌تان جای سوختگی یا جویدن گوشه‌ی ناخن را نداشته باشند چرا که در این صورت یک ظاهر عصبی از شما به نمایش می‌گذارند.

یک زمانی را به مدل مو و شانه کردن آن اختصاص دهید. بیرون رفتن از منزل با موهایی آشفته که تازه از خواب بیدار شده‌اید حتی در مواقع بسیار نادر و استثنایی هم خوب نیست. موهای‌تان را همواره بشویید و مرتب شانه بزنید. البته اگر زمان کافی و تمایل دارید می‌توانید از یک کرم مو یا ژل نیز استفاده کنید ولی حواستان باشد که زیاده‌روی نکنید. این بر خوش‌تیپ شدن شما تأثیر می‌گذارد.

از پوست‌تان مراقبت کنید. بسیاری از افراد آب‌رسانی خوبی به پوست‌شان ندارند و با نامهربانی نسبت به پوست‌شان رفتار می‌کنند. سعی کنید سرتاسر صورت خود را به طور کامل بشویید، مخصوصا وقتی که یک فعالیت فیزیکی انجام داده‌اید. آقایان باید همواره مراقب باشند که روی صورت‌شان نشانی از زخم یا بریدگی تیغ نباشد. اگر صورت‌ شما جای جوش و آکنه دارد حتما در نخستین فرصت با یک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید و راه درمان مناسبی را بیابید.

مطلب مرتبط: ۱۰درمان خانگی برتر برای رفع چین و چروک پوست

دوش بگیرید. این کار را هر روز انجام دهید، چرا که هم باعث می‌شوید تمیز به نظر بیایید و هم رایحه‌ی خوبی از شما به مشام می‌رسد.

غذای سالم بخورید. غذای سالم خوردن به شما کمک می‌کند تا هم وزن‌تان را در حالت متعادلی نگه دارید و هم از بیماری‌ها دوری کنید، هم‌چنین باعث می‌شود خوش‌چهره به نظر بیایید و پرانرژی باشید.

خوب بخوابید. داشتن ۸ ساعت خواب در شبانه‌روز به طور شگفتی‌آوری در خوش‌چهره بودن شما موثر است، چرا که یک انرژی و سلامت را از شما به نمایش می‌گذارد. این هم یک راه عالی برای این‌که بدانیم چگونه خوشتیپ باشیم .

به طور منظم تمرینات ورزشی انجام دهید. بخشی زیادی از خوش‌تیپ بودن شما به هیکل و اندامتان برمی‌گردد. ورزش منظم نه تنها کمک می‌کند وضعیت ظاهری، اعتماد به نفس، و انرژی بهتری داشته باشید، بلکه باعث می‌شود اندروفین در خون شما ترشح شود که باعث ایجاد یک احساس خوشایندی در شما می‌شود و همین امر منجر می‌شود در نظر دیگران جذاب‌تر شوید.

منبع: لایف هک

 

برچسب ها lifehackلایف هکپریسا جعفریچطور خوش تیپ به نظر بیاییمچگونه خوشتیپ باشیم

چگونه فردی خوش پوش باشیم
چگونه فردی خوش پوش باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *