چگونه فرکانس صدا درست کنیم

 
helpkade
چگونه فرکانس صدا درست کنیم
چگونه فرکانس صدا درست کنیم

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;} .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio {display:block;width:100%;height:auto;} .h_iframe-aparat_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;}.author_plug{position: absolute;text-indent: -9999px;opacity: 0;font-size: 0;}

امکانات تابلو صدا در یک نگاه:

همه می دانیم که انتخاب هدیه کار چندان راحتی نیست. در واقع افراد زیادی در انتخاب هدیه دچار سردرگمی و اتلاف وقت می شوند. یک هدیه مناسب دارای ویژگی های متعددی است که اتفاقا تابلو صدا نیز از آنها برخوردار است. در بخش ذیل به این موارد به صورت کوتاه اشاره می کنیم.چگونه فرکانس صدا درست کنیم

 

 

 

 

سفارشی بودن: سفارشی بودن هدیه به این معنی است که فرد تهیه کننده وقت و اهمیت بیشتری برای تهیه هدیه خود قائل شده است. این موضوع به تنهایی ارزش مادی و معنوی هدیه را بالا می برد. در صدانما قادر خواهید بود که دقیقا مطابق سلیقه و نظرتان یک تابلو فرکانس شخصی سازی شده سفارش دهید.

 

ارزش بالا، قیمت مناسب: یک هدیه مناسب در کنار سایر فاکتورها اگر قیمت مناسبی هم داشته باشد به گزینه رضایت بخش تری تبدیل می شود. ما افتخار می کنیم که بگوییم تابلوهای عرضه شده در صدانما، با وجود همه ویژگی ها و خدمات سطح بالای ارائه شده از قیمتی منصفانه و معقول در برابر سایر رقبا برخوردار هستند.

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;} .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio {display:block;width:100%;height:auto;} .h_iframe-aparat_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;}.author_plug{position: absolute;text-indent: -9999px;opacity: 0;font-size: 0;}

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;} .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio {display:block;width:100%;height:auto;} .h_iframe-aparat_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;}.author_plug{position: absolute;text-indent: -9999px;opacity: 0;font-size: 0;}

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

طرح به انتخاب و سلیقه خودتان

از طرح خود قبل از چاپ مطمئن می شوید

قابلیت استفاده نامحدود و سازگار با گوشی های هوشمند

در حداکثر 7 روز کاری.

راهنمای خرید از صدانما

خدمات مشتریان

لینک های مفید

در مورد کلمه ” فرکانس” چقد میدونید؟!اکثر مواقع کلمه فرکانس رو در شبکه های رادیویی، تلویزیونی، و ماهواره ایی شنیدین که استفاده می کنند تا با استفاده از فرکانس شبکه، بتونید برنامه ی مورد نظرتون رو دنبال کنید. در حقیقت فرکانس یا به انگلیسی Frequency به تعداد دفعاتی که یه اتفاق تکرار میشه میگن.اگه بخوایم براتون بگیم تابلو “فرکانس صدا” چی هست، به زبان ساده اینطور میشه توضیح داد، شکل بالا و پایین شدن صدا در بازه ی زمانی رو میگیم که ما این طرح فرکانس رو براتون طراحی و چاپ میکنیم.ولی نکته ی خیلی مهم و در حقیقت دلیل منحصربفرد بودن این تابلو اینجاست که، هر انسانی دوتا مشخصه ی یونیک و مختص خودش داره و نمیتونیم دوتا انسان با مشخصه ی یکسان پیدا کنیم و به واقع این مشخصه ها بعنوان هویت فردی اسم گذاری شدن؛ اثر انگشت و فرکانس صدا.تیم ما از المان یونیک بودن فرکانس صدا در تابلوهای فرکانس صدا استفاده کرده، یعنی هر تابلوی فرکانس صدا فقط یدونه ازش توی دنیا هست و هیچ تابلوی فرکانس صدایی شبیه تابلوی دیگه نیست حتی اگر دو نفر یه جمله ی یکسان رو بگن!تابلوهای فرکانس صدا کاملا شخصی سازی میشه و براساس سلیقه ی شما طراحی میشه. شما هیچ محدودیت زمانی برای فایل صدا ندارید.بصورت کلاسیک تابلوهای فرکانس صدا از دو جز تشکیل شده؛ بکگراند و طرح فرکانس صدا. اما ما امکان استفاده از عکس رو هم در نظر گرفتیم.شما میتونید براساس سلیقه تون عکس هم برای ما ارسال کنید تا یا بصورت بکگراند و یا داخل فرکانس صدا ازش در طراحی ها استفاده کنیم.

هر فايل صوتی یا ويدئويی را آپلود کنيد يا صدای خود را ضبط کنيد ما آن را به طور خودکار به فرکانس تبديل خواهيم کرد.

ابعاد تابلو ، رنگ قاب ، نوع طرح ، نوع فونت و … خودرا انتخاب کنيد.

سفارش خود را ثبت و پرداخت کنيد.بعد از 3 تا 7 روزکاری تابلو خود را دريافت کنيد.

بعد از ثبت سفارش حداکثر تا 24 ساعت بعد، طرح تابلو قبل از چاپ جهت تاييد و تغييرات لازم برای شما ارسال می شود.چگونه فرکانس صدا درست کنیم

سفارش تابلو با امکان شخصی سازی

سفارش طرح قابل چاپ با امکان شخصی سازی

سفارش تابلو آماده

در واقع نماد اعتماد الکترونیکی مشخصه ای به منظور اعتماد سازی کاربران در هنگام مراجعه به سایتها و فروشگاه های اینترنتی می باشد. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وظیفه اعطای نماد اعتماد الکترونیکی را بر عهده دارد .اعطاء این نماد بعد از دریافت کامل مشخصات و مدارک لازمه و تائید شرایط لازم، صورت می پذیرد .

متولد شده با 

کلیه حقوق این سایت متعلق به فرکانس آرت می‌باشد.1393


نام کاربری


رمز عبور


رمز عبور خود را فراموش کریده اید؟

وودی لند، محصولی از راهکارهای دیجیتال استودیو نوزده می باشد. ما در وودی لند، حافظه شنیداری شما را به تصویر در می آوریم تا همیشه جلوه بصری آن صدا، در پیش چشمانتان باشد.چگونه فرکانس صدا درست کنیم

با ما، صدای لحظه های خود را ماندگار کنید.

در بخش تابلوهای اختصاصی زمانیکه شما فایل صوتی و یا ویدئویی خود را در سایت وودی لند آپلود می کنید، تیم ما صدای شما را تبدیل به امواج و فرکانس همان صدا می کنند و شما می توانید به سلیقه خود تابلوی خودتان را طراحی کنید.

برخی صداها برای همه ما منتقل کننده احساسی خاص هستند. بیانگر خاطراتی مشترک، احساسی جمعی و فراگیر. ما در بخش تابلوهای آماده وودی لند این صداها را به تصویر در آورده ایم تا همیشه پیش رویمان باشند.

در گوشه هر تابلو، ماگ و یا تی شرت، بارکدی وجود دارد که با اسکن کردن آن توسط گوشی‌های همراه می توانید صدا و محتوای تابلوی خود را بشنوید.

برخی صداها برای همه ما منتقل کننده احساسی خاص هستند. بیانگر خاطراتی مشترک، احساسی جمعی و فراگیر.

در بخش تابلوهای آماده تعدادی از این صداها را به تصویر درآورده ایم. کافی است عنوان تابلوی مورد نظر خود را از لیست تابلوها انتخاب،سایز مورد نظر را مشخص و سفارش خود را ارسال کنید.

فرایند ارسال تابلوهای آماده ۱ روز کاری خواهد بود.

برای تبدیل صدا یا ویدئو به تابلو، ابتدا به صفحه سفارش تابلوی اختصاصی بروید. سایز مورد نظر خود را انتخاب کرده و تظیمات شخصی سازی را انجام دهید. سپس فایل صوتی یا ویدئویی مورد نظر خود را در یکی از فرمت های استاندارد، بر روی سایت بارگذاری کنید.

سفارش شما حداکثر ظرف مدت ۲ روز کاری آماده و ارسال می گردد. پیش از ارسال و به جهت دریافت تاییدیه شما، نمونه دیجیتال محصول نهایی را از طریق یکی از راه های ایمیل، واتساپ، و یا تلگرام برایتان ارسال می کنیم.

امکان شخصی‌سازی صدا و ویدئو بر روی ماگ، تی‌شرت و QR کد اختصاصی دیجیتال نیز مهیا شده، کافی است وارد آن بخش شوید.

 

در هر کجای ایران که ساکن باشید می توانید تابلوهای صوتی ما را سفارش دهید.

ارسال سفارشات تهران از طریق پیک موتوری انجام می گیرد.

ارسال سفارشات خارج از تهران به وسیله تیپاکس می باشد.

هزینه ارسال ۱۰،۰۰۰ تومان است که بر روی فاکتور شما لحاظ شده و در هنگام دریافت کالا وجهی را پرداخت نمی‌کنید.

گروه پشتیبانی وودی لند این افتخار را دارد که به صورت ۲۴ ساعته و از سه طریق به سوالات شما پاسخ بگوید:

وقتی که ما صدا را به صورت دیجیتال ضبط می کنیم، فراز و نشیب های صدا تبدیل به اعداد می شوند، هرچی فرکانس صدا بالاتر باشه، اعداد بزرگتری به دست میاد، ما این اعداد رو می گیریم و به موج صدا تبدیل می کنیم.
فرکانس های بالا و پایین هرکدام با یک رنگ خاص نمایش داده می شوند. نوارهای رنگی بلند، نشان دهنده ی افزایش صداست(نظیر زخمه زدن های محکم و سریع به سیم ساز و یا آواهای بلند خواننده) و نوارهای رنگی کوتاه نشان دهنده کاهش صدای ست که به گراپازون تبدیل شده است.

تابلوهای گراپازون در سایزهای متفاوت قابل سفارش هستند

هرجای ایران که باشید، ما تابلوهای گراپازون را برای شما ارسال می کنیم

اگر موسیقی خاصی مد نظر شماست، ما در گراپازون آنرا ویژه شما تهیه و چاپ خواهیم کرد

گراپازون 2016

فرض کنید که یک روز معمولی در خانه نشسته اید که ناگهان زنگ را می زنند. پستچی از طرف دوستی برایتان بسته ای آورده که از ابعاد آن پیداست احتمالا یک تابلوی نقاشی باشد. بسته را باز می کنید و بله، در مورد تابلو درست حدس زده اید؛ اما روی این تابلو، به جای نقاشی کوه و دشت و مناظر طبیعی، تنها یک نمودار صوتی می بینید.

شاید در نظر اول تصور کنید که دوستتان عقلش را از دست داده، اما سخت در اشتباهید. این دوست گرانقدر به شما نه فقط یک تابلو بلکه یک “صدا” هدیه داده؛ صدایی که با اسکن QR Code گوشه تابلو با موبایل به گوش خواهد رسید و با هر بار پخش، یاد و خاطره دوست عزیزتان را در گوشه گوشه خانه زنده خواهد کرد.

“صداگرافی” صاحب این ایده خلاقانه است؛ وبسایتی که از صداها تابلوهای سفارشی می سازد و آنها را در ابعاد مختلف به درب منازل شهروندان ارسال می کند. برای آشنایی بیشتر با ایده صداگرافی، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

” گفتار ما تجلی افکار و باورهای ماست ٬صداها برای مدت کوتاهی زنده‌اند و سپس می‌میرند. صداگرافی تجسم هنری جملات و نگهداری احساسات از طریق ثبت تصویری لحظات شنیداری زندگی ماست.” جمله ای که خواندید، توصیف سازنده وبسایت در مورد ایده صداگرافی است.چگونه فرکانس صدا درست کنیم

استارتاپ صداگرافی را دو دانشجوی دانشگاه تهران به نامهای علیرضا اسکندری و کوثر موحدی در پاییز 93 کلید زده اند و از آن زمان تاکنون، در تلاشند تا با ایده ساخت تابلوهای صوتی و به کارگیری ابزار عصر تکنولوژی، راه نوین و هنرمندانه ای برای جاودانه کردن صداها را پیش پای مردم بگذارند.

همان طور که گفتیم، با ورود به وبسایت می توانید صدا را داده و یک تابلوی صداگرافی تحویل بگیرید. این صدا می تواند هر چیزی باشد؛ صدای یک نوزاد تازه متولد شده، صدای بله گفتن عروس در مراسم عقد، آهنگی را که دوست دارید یا شعری که خودتان خوانده اید. این که از چه صدایی برای ساخت یک تابلوی صداگرافی استفاده کنید بستگی به خلاقیت و ذوق هنری شما دارد و خوشبختانه برای چنین موردی دستانتان کاملا باز است.

تابلوها در ابعاد و قیمت های مختلف به دست مشتری می رسند و بنابر گفته صاحبان مجموعه، مادامی که وبسایت صداگرافی پابرجاست صدای تابلوها با اسکن QR Code رویشان قابل شنیدن خواهد بود.

اما بپردازیم به چگونگی ثبت سفارش در صداگرافی. این فرآیند بسیار ساده و آسان است و شاید پنج دقیقه هم وقتتان را نگیرد. صاحبان وبسایت عنوان “سه گام تا تابلو!” را برای پروسه ثبت نام در نظر گرفته اند که نخستین مرحله آن، انتخاب قالب تابلوست. تابلوها از ابعاد کوچک (20×30) تا خیلی بزرگ (100×70) هستند و از رنج قیمتی 30 هزار تومان آغاز و به 80 هزار تومان می رسند. کمی گران است نه؟

بله، شاید از نظر بزرگ تر های ما پرداخت مبلغ 80 هزار تومان برای تابلویی که رویش چیزی جز چند خط خطی مبهم نیست دیوانگی باشد! اما اگر کمی منطقی تر (و شاید کمی آرتیستیک تر) نگاه کنیم، در خواهیم یافت که پرداخت این هزینه تقریبا بالا صرفا به خاطر ارزش هنری این تابلوست و نه محتوای نقش بسته روی آن. هر چند صاحبان مجموعه هم تا حدی حق دارند که هزینه خوبی از کاربر بابت ارائه خلاقیت و ایده شان دریافت کنند.

در هر صورت، مرحله بعدی انتخاب قالب رنگی تابلوست. فعلا شش رنگ نه چندان دلچسب را می توان سفارش داد که امیدواریم بر تعدادشان افزوده شود. گام دوم، آپلود صداست. صدا را می توان از فایل های آماده در رایانه روی سایت آپلود کرد یا اینکه با کلیک بر گزینه ضبط کننده آنلاین، از طریق مراجعه به وبسایت Vocaroo این کار را انجام داد. در نهایت می توان به دلخواه، متنی را نیز به تابلوی صداگرافی اضافه نمود.

گام سوم و آخر، پر کردن فرم مشخصات و انتخاب نحوه پرداخت است. در همین قسمت هم می توانید صداگرافی را به صورت هدیه سفارش بدهید تا مستقیما در تاریخی مشخص به دست فرد مورد نظرتان برسد. هزینه ارسال برای ساکنان تهران رایگان بوده اما برای شهرستانی ها هزینه ارسال یا به صورت نقدی در محل و یا از طریق پست پرداخت خواهد شد.

صداگرافی ضمنا یک بخش نمونه های آماده هم دارد که در آن تابلوهایی مثل صدای باران، صدای سکوت، تلاوت قرآن یا حتی نمونه های جالب تری مثل صدای مودم های قدیمی و دوست داشتنی دایال آپ هم پیدا می شود.

به طور کلی می توان گفت که ایده صداگرافی، حقیقتا ایده جالبیست. اگر یک نمونه از این تابلوها را در اتاقتان داشته باشید، مطمئنا چشمان افراد حاضر در اتاق به سمت آن خیره خواهد شد و توجهات را به عنوان یک اثر هنری عجیب و خلاقانه به سمت خود جلب خواهد کرد. مطمئنا با اضافه شدن موارد بیشتر برای شخصی سازی تابلوها (از جمله رنگ های بیشتر، تغییر حالات بوم و تغییر فونت) ارزش آن ها به عنوان یک وسیله دکوراسیون از حالا هم فراتر خواهد رفت.

صداگرافی مثالی بسیار عالی از ترکیب هنر و تکنولوژی است و ایده پشت آن برای جاودانه کردن صداها، واقعا شایسته تحسین است. بی شک زیباترین و بهترین نکته در مورد تابلوهای صداگرافی، هدیه دادن آنها و ارزش معنوی بالایی است که برای دریافت کننده این هدیه خواهد داشت.

اگر دوست دارید که عزیزانتان را با یک هدیه عجیب، اما زیبا و جاودانه سورپرایز کنید، توصیه می کنیم حتما وبسایت صداگرافی را برای این منظور در ذهنتان داشته باشد.

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

آنچه ما به عنوان صدا دریافت میکنیم، تغییر متوالی فشار هواست و در موسیقی الکترونیک، به عنوان یک سیگنال که به مرور در حال تغییر است، مشاهده می شود. مانند شکل موجِ AC یا همان شکل موجِ جریان متناوب.

وظیفه ی اسپیکر ها، تبدیل این سیگنال های الکتریکی به تغییراتی در فشار صدا ست، به نحوی که برای ما قابل شنیدن باشند ظاهر یک شکل موج (نحوه ی تغییر ولتاژ به مرور) تعیین میکند که سیگنال دقیقا چگونه صدایی و یا چگونه طنینی دارد. یک تن یا صدای ساده وابسته به شکلش میتواند صدایی نرم ، هموار، خشن، وزوزی، مثل بوق، مثل ناقوس و یا غیره داشته باشد. این شکل ها میتوانند خیلی پیچیده یا حتی کاملا تصادفی باشند، اما چند شکل پایه ای وجود دارد که دقیقا اسم و صدای خاصی دارند. در زیر، شکل آنها را همراه نمونه صدا بررسی میکنیم

 

موج سینوسی  

موج سینوسی، بالا میرود سپس همانطور که به اوج میرسد آرام میشود، تغییر جهت میدهد و سپس با شتاب زیر صفر میرود. همانطور که به پایین میرسد آرام میگیرد، تغییر جهت میدهد و با شتاب به بالا برمیگردد.    چگونه فرکانس صدا درست کنیم

موج مربع  

این موج، اساساً برای نصف دوره (سیکل) مثبت و بعد برای نصف سیکل منفی ست.

 

موج مثلث 

این موج بالا میرود تا به اوج برسد و سپس فورا تغییر مسیر داده و به پایین میرود. به محض اینکه به کف میرسد، درجا تغییر مسیر داده و به به اوج برمیگردد. در این موج، شتاب و کاهش شتاب مانند موج سینوسی وجود ندارد. 

 

موج دنده دار و موج رَمپ 

در این موج، سیگنال راهش را به سمت اوج پیش میگیرد و به محض اینکه رسید، بلافاصله پایین می افتد و دوبار راهش را از سر میگیرد. این موج همچنین می تواند برعکس باشد، بدین گونه که از اوج شروع شود و به پایین راهش را ادامه دهد. عبارات “رمپ” و “دنده دار” کاملا قابل تعویض هستند، به طوری که برخی افراد موج دنده دار را نسخه ی برعکس شده ی رمپ می نامند. اما ثباتی وجود ندارد که کدام به چه نامی خوانده میشود. 

 

نویز

این نوع، شکل موج تکرار شونده ای نیست. بلکه کاملا تصادفی ست. ویژگی های دیگری نیز هستند که صدای موج را تحت تاثیر قرار میدهند. 

دامنه

دامنه، اساسا بزرگی سیگنال یا میزان فاصله ای که سیگنال از صفر به بالا و پایین میگیرد اطلاق میشود. دامنه ی بزرگ تر، صدای بیشتر. 

در تصاویر بالا، تصویر دوم دارای دامنه ی دوبرابر بیشتر از شکل اول است

فرکانس

هرچه سریعتر سیگنال تغییر کند، نواک (زیر و بمی) بالاتری دارد. فرکانس معمولا با هرتز Hz سنجیده میشود، که به معنای سیکل بر ثانیه است. اگر فرکانس صدایی دوبرابر شود، صدایش یک اکتاو زیرتر میشود. برای مثال یک صدا با فرکانس ۴۴۰ هرتز ، در اصطلاحات موسیقی نتِ A شناخته میشود. یک صدا با فرکانس ۸۸۰ هرتز نیز نت A است، اما یک اکتاو زیر تر. 

در تصاویر بالا، تصویر دوم دارای فرکانس دوبرابر بیشتر از فرکانس شکل اول است 



دریافت فایلDownloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon

نویسنده: امید صدیق‌فر

این نوشته به درد کسانی می‌خورد که شاید بخواهند روزی پادکست‌ساز شوند و تصور کنند در گامِ اول لازم است بینِ ساعتِ ۸ تا ۱۰ شب، یکی از استودیوهای خبرِ رادیو ایران را اجاره کنند که بشود در آن صدایی «تمیز» ضبط کرد.

این نوشته به آن‌ها اطلاع می‌دهد که از کنجِ خانه‌تان هم می‌توانید پادکست‌تان را درست کنید از ضبط کردنِ صدا غول نسازید. فراموش نکنید خیلی از غول‌های‌ موسیقی تاریخ در آغاز Garage band بوده‌اند. کیفیتِ صدا اولویت دوم پادکست است. شما می‌توانید کنار بزرگراه یادگارِ امام بایستید و پادکست‌تان را لای آن همه صدا ضبط کنید و بعد از پخش، شنونده‌های زیادی از کارتان خوش‌شان بیاید. اولویتِ اول محتوای خوب و ارائه‌ی خوب است.

بعد از این‌که محتوای خوب را پیدا کردید و فهمیدید چه‌طور باید آن را ارائه کنید که جذاب باشد، از کنار بزرگ‌راه یادگار امام برگردید به اتاق‌تان یا یک جای دیگر در خانه بروید و شروع کنید. بعداً می‌گوییم چه‌جور جایی.

می‌توانید سر راه به خیابانِ جمهوری بعد از پل حافظ بروید و یک میکروفون حرفه‌ای، یک POP UP فیلترِ حرفه‌ای، سه‌پایه، کارتِ صدا و یک هدفونِ حرفه‌ای بخرید. بعد از فروشنده، نام و نشانِ چند شرکت که فوم‌های عایقِ صدا می‌فروشند بپرسید و اصلاً از خودش بخواهید برای‌تان سفارش بدهد تا بیایند و اتاق‌تان را عایق‌بندی کنند (در صدابرداری به این کار ایزوله کردن می‌گویند. یعنی اتاق را از هر صدایی غیر از چیزی که در آن خوانده یا نواخته می‌شود مسدود می‌کنند). قبل از همه‌ی این کارها به یک عابربانک مراجعه کنید و مطمئن شوید دستِ کم سه چهار میلیون تومان پول در کارت‌تان موجود دارید. کرایه‌ی برگشت را هم فراموش نکنید.چگونه فرکانس صدا درست کنیم

بله. بهتر است برگردید. شروعِ ساخت پادکست‌ با این همه هزینه به صرفه نیست. ممکن است بعدها از آن خوش‌تان نیاید و همه‌ی این وسایل را توی این سایت‌های حراجی برای فروش بگذارید. غیر از آن، استفاده‌ی درست از این تجهیزات نیاز به آموزش دارد که در فرضِ این نوشته شما هنوز آن را نیاموخته‌اید. بهتر است برگردید و با چیزهایی که دمِ دست دارید شروع کنید و کم کم (اگر مایل بودید و اگر مستمع‌ها سرِ ذوق‌تان آوردند) تجهیزات‌تان را توسعه بدهید.

دمِ دست‌ترین چیزی که همه داریم گوشی تلفنِ همراه است. این گوشی‌ها بر مبنای هر سیستم عاملی باشند امکان ضبط صدا و تصویر را هم دارند. عموماً نرم‌افزارِ ضبطِ صدا جزو سیستم عاملِ گوشی نصب شده‌است. گوشی‌ها خوب ضبط می‌کنند اما نه مثل میکروفون‌ها. گوشی‌ها برای این کار ساخته‌نشده‌اند اما شروعِ کار از ضبط با گوشی پیشنهادِ به‌صرفه‌تری است.

وسیله‌‌ی اضافی‌ای که که گوشی‌ها با خود دارند هندزفری است. ترکیبِ هدفون و میکروفون. اما گولِ میکروفونِ هندزفری‌ها را نخورید. هندزفری برای گفت و شنود در مکالمه است نه ضبط کردنِ صدا. میکروفونِ خودِ گوشی‌ها به نسبت صدای‌ بهتری ضبط می‌کنند.

نرم‌افزارهای اصلی گوشی‌ها هم ضبط‌کننده‌های چندان خوبی نیستند. کیفیت صدا را پایین می‌آورند. بهتر است از یک اپلیکیشنِ ضبطِ صدا استفاده کنید. برای گوشی‌های اندروید اپلیکیشنِ EASY VOICE RECORDER از مناسب‌ترین‌هاست. برای گوشی‌های ios هم اپلیکیشنِ Voice Recorder Free رایگان و مناسب است.

خیلی‌ها وقتی اولین بار صدای خودشان را گوش می‌کنند نمی‌توانند تحملش کنند و فکر می‌کنند صدای‌شان بد است. این باید رگ و ریشه‌ی روان‌شناختی داشته‌باشد که به آن کار نداریم اما مهم این است که دارید اشتباه می‌کنید. صدای شما بد نیست. ممکن است صدای‌تان صدای خسرو شکیبایی یا ژاله علو نباشد ولی درصد کمی از صداها واقعاً آن‌قدر بد هستند که نشود تحمل کرد. بیش‌تر هم به دلیلِ بیماری یا ناهنجاری‌های حنجره یا دستگاهِ تنفسی. از صدای‌تان نترسید. این توهم را کنار بگذارید و این‌قدر ضبط کنید و گوش کنید تا برای‌تان عادی شود. این اتفاق بالاخره می‌افتد.

گوشی‌های تلفن همراه که قابلیت ضبطِ ویدئو با کیفیتِ HD را دارند، هنگامِ ضبطِ ویدئو صدای بهتری هم ضبط می‌کنند. می‌توانید این گزینه را هم امتحان کنید. فارغ از این‌که چه تصویری ضبط می‌شود، صدا را با ویدئو ضبط کنید. اگر این شیوه صدای بهتری به شما ارائه داد از آن استفاده کنید. جدا کردنِ صدا از ویدئو کارِ چند کلیک است و نیاز به هیچ تخصصی ندارد. چند کلیکِ اضافه می‌ارزد که صدای بهتری از شما ضبط شود.

چند بار صدا ضبط کنید. حداقل سه دقیقه متن بخوانید. میانش فاصله بیندازید و سکوت کنید و بعد باز ضبط کنید. اگر فکر کردید لحن‌‌تان درست نیست لحن را عوض کنید. بعد چیزی را که ضبط کردید گوش کنید. این کار هم شما را در پیدا کردنِ لحن کمک می‌کند و هم در پیدا کردنِ فاصله‌ای که باید بینِ میکروفونِ گوشی و دهان‌تان باشد تا صدا، واضح و رسا به گوش برسد. ضمنِ این‌که صداهای‌ محیط را هم که مزاحمِ شما هستند پیدا می‌کنید.

جدا از فاصله‌، زاویه‌ای هم که میکروفن نسبت به دهان‌تان دارد مهم است. بعضی از حروفِ الفبا می‌توانند یک شمع را خاموش کنند. مثل پ یا ت. موقعِ گفتنِ کلماتی با این حروف (به‌ویژه کلماتی که آغازشان این‌جور حروف است) هوای زیادتری از دهانِ شما خارج می‌شود و محکم می‌کوبد توی میکروفون. اگر فاصله را زیادتر کنید این اتفاق دیگر نمی‌افتد ولی صدای شما ضعیف‌تر ضبط می‌شود. به همین دلیل میکروفونِ گوشی را مستقیم جلوی دهان‌تان نگیرید و به آن کمی فاصله‌ی عرضی هم بدهید. برای این کار لازم نیست حتمن از روش‌های فراماسونری و محاسبه استفاده کنید. معمولاً توصیه می‌شود روبه‌روی دهان را وسطِ ساعت فرض کنیم و گوشی را جوری بگیریم که انگار عقربه روی ساعتِ ۴ ایستاده‌است. قرینه‌ی آن یعنی ساعتِ ۷ هم می‌شود. بستگی دارد با کدام راحت‌تر باشید و در کدام وضعیت راحت‌تر بتوانید روی چیزی که می‌خواهید ضبط کنید و لحنِ حرف زدن‌تان تمرکز کنید.

محض احتیاط یادآوری کنیم که بهتر است موقعِ ضبط گوشی توی دست‌تان نباشد و در یک‌جایی ثابت شده‌باشد. مثلن کتاب‌هایی را که قرار بود از این ترم اولِ ترم بخوانید و نگذارید برای شبِ آخر روی هم بچینید و باهاش سکو درست کنید و گوشی را در فاصله و زاویه‌ی درست بگذارید روی آن. همه‌چیزِ آن فاصله و زاویه‌ی درست با اجرای فرمانِ قلق‌گیری به دست می‌آید. تا چندین بار ضبط نکنید و گوش نکنید، این چیزها را پیدا نمی‌کنید.

من امیدوارم روزی برسد که تمامِ سلول‌های انفرادی در همه‌جای دنیا برای ضبط صدا استفاده شود نه زندانی کردنِ آدم‌ها. صداهای محیطی و پژواکِ صدا (ECHO) از مهم‌ترین چیزهایی هستند که باعث می‌شوند ضبط تمیز از آب در نیاید فضاهای بسته‌تر و تنگ‌تر پژواکِ کم‌تری تولید می‌کنند. سعی کنید اتاقی را برای ضبط صدا انتخاب کنید که کوچک و بسته باشد. مثل حمام؟ نه. حمام جای لذت بردن از توهمِ صدای خوب است چون به خاطرِ ساختارش (سقفِ بلند و استفاده از کاشی که صدا را کامل منعکس می‌کنند) پایتختِ پژواکِ صدا در جهان است. جایی که انتخاب می‌کنید باید حتماً اتاق باشد و موقع ضبط، هرجور منفذی که صداهای محیطی را منتقل می‌کنند (به روشی که بعداً می‌گوییم) پوشانده شود.

در سکوت به صداهای‌ محیطی گوش دهید. صداهایی مثلِ کولر، صدایی که از کوچه و خیابان می‌آید. صدای تلویزیون از اتاقِ دیگر. این‌ها را در سکوت کشف کنید و سعی کنید تا جایی که می‌شود یا ساکت‌شان کنید یا کم. می‌توانید یک پتو روی میله‌ی پرده بیندازید و صدای بیرون را کم کنید. صدای خانه را هم با بستنِ درِ اتاق و اگر امکانش هست، انداختنِ یک پتوی دیگر روی آن. اصرار ما به استفاده از پتو به خاطرِ این نیست که شرکتِ پتوپلنگی اسپانسرِ کانال بی شده است. ضخامت و الیافِ پتو محیط را برای ضبطِ صدا تروتمیز می‌کنند. در استودیوهای حرفه‌ای از الیافِ مشابهی برای (اصطلاحاً) آکوستیک کردنِ دیوارها استفاده می‌شود. فوم‌های عایقِ صدا هم به خوبی جلوی انتقالِ صدای بیرونی و پژواک را می‌گیرند. منتها خریدِ آن‌ها برای پوشاندنِ همه‌ی دیوارها و پنجره‌ها گران تمام می‌شود. البته بعدن شما را برای خریدِ چند قطعه از این فوم‌ها توی خرج خواهیم انداخت ولی درها و پنجره‌ها را با همان پتوی خودمان بپوشانید.

در سکوت گوش کردن را هربار که منفذی را می‌بندید تکرار کنید. ممکن است صداهای تازه‌ای کشف کنید که باید خاموش شوند.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید جلوی صداهای محیطی و پژواکِ صدا را بگیرید استفاده از یک پتوی دیگر است. متاسفانه این بار باید بنشینید و پتو را روی خودتان بیندازید. گرم‌تان خواهد شد و احتمالن نفس‌تان تنگ می‌شود. گوشه‌ای از پتو را باز بگذارید که هوا کمی جریان پیدا کند. البته این راهی است برای سخت‌گیرها و کمال‌جوها. یا کسانی که به هیچ شیوه‌ی دیگری نمی‌توانند جلوی صداهای محیطی را بگیرند.

تا این‌جا شما مقدماتی را که برای ضبطِ صدای پادکست با تلفنِ همراه بوده انجام داده‌اید. حالا وقتش است شروع کنید. همه‌ی این‌ها موقعی به درد می‌خورد که شما ایده‌ای تازه و ناب، محتوایی جذاب و پالایش شده و شیوه‌ای پرکشش برای اجرا آماده کرده‌باشید. بدونِ آماده کردنِ این‌ها دردسرِ پتو انداختن به خود ندهید.

این نوشته یکی از راه‌های ساده برای «ضبط» یک پادکست را به شما معرفی می‌کند. ضبط با تلفنِ همراه. در نوشته‌های بعد تلاش می‌کنیم توضیح بدهیم موقعِ ضبط به‌جز ساکت کردنِ‌ محیط چه کارهای دیگری باید انجام دهید، با رایانه چه‌طور ضبط کنید و مهم‌تر از هرچیز پس از ضبط، فایلِ خام را چه‌طور ویرایش و صداگذاری کنید.

این پست در تاریخ ۲۳ دی ۹۸ بازنشر شد.

سلام،
دلیل این که بعضی ها از صدای خودشون خوششون نمیاد بیشتر یک نکته دیگه اس. صدایی که ما از خودمون می شنویم با صدایی که دیگران می شنون فرق می کنه. دلیلش هم اینه که گوش به دهان و حنجره راه داره و همین طور ارتعاشات حنجره از گوشت و بدنمون هم به گوش می رسه. در نتیجه وقتی دفعات اول صدامون رو ضبط شده می شنویم متعب می شیم و برامون مانوس نیست. چیزی مثل دیدن تصویرمون در دفعات اول.
خوشحالم که در می بینم در کنار کار و زندگی روزمره، نه تنها یک پادکست خوب تولید می کنید، بلکه وقت میذارید و ساختش رو هم آمورش می دید. ممنونم برای اوقات خوبی که برامون می سازید.

منم با ایشون موافقم.
شماها خیلی خوبید.
دمتون گرم و راهتون سبز…

خب وقتی که صدای دیگران رو هم ضبط شده می شنویم می بینیم خیلی متفاوت هست با چیزی که ما همیشه ازشون می شنویم پس یعنی صدامون در کل بد نیست و مشکل از ضبط صدا هست

البته دوست عزیز فکر نمیکنم چیزی که توی سایت گفته در مورد دلیل اینکه از صدای خودمون بعضا خوشمون نمیاد، اشتباه باشه! چون شما گفتید دلیلش بیشتر یه نکته‌ی دیگست! در حالی که دقیقا دلیل روانشناختی داره و چیزی هم که شما توضیح دادید فقط علت تفاوت صدا رو نوشتید! اما دلیل اینکه ما با شنیدن صدای خومون و با توجه کردن به این تفاوت، حس ناخوشایندی رو تجربه میکنیم دقیقا یک دلیل روانی است و در افراد مختلف هم متفاوت خواهد بود.انشاله که موفق باشید. دم شما گرم

درود بر شما
شما و تیم تون واقعا تجربه لذت شنیدن صدا و مطالب عالی رو برای شنوندگان خلق کردین. ازتون صمیمانه سپاسگزارم.

-برای حذف نویزهای ناخواسته پیشنهاد میکنم
با استفاده از fl studio در پلاگین edison یک تکه از صدای نویز را نمونه گیری کنید سپس محدوده فرکانسی هدف را از کل فایل صوتی حذف کنید.
برای حذف بازتاب (echo)
-اگر از میکروفن کاندنسر استفاده میکنید از ایزولاتور استفاده کنید(قطعه ایی ۴۰*۴۰که توسط اتصال کوچکی به پایه میکروفن متصل میشه)
-اگر از سایر میکروفن ها حتی موبایل استفاده میکنید ابر یا پتو را مانند ایزولاتور دور میکروفن با فاصله ۱۰تا۱۵سانتی نگه دارید و ضبط را انجام دهید.
-بجای پاپ فیلتر برای جلوگیری از ورود ناخواسته هوا هنگام ضبط یک لا دستمال کاغذی را روبروی دهان نگه داشته.

من باهاتون موافقم

خیلی خوب نوشتی کلی لذت بردم از این که بالاخره یه مطلب اوریجینال، باکیفیت و با رعایت اصول پایه نوشتاری (و حتی نیم‌فاصله!) در مورد پادکستینگ خوندم. دمت گرم.

سلام، اقا متن تون عالیه و کاربردی فقط ظاهر سایت و اون باکس متن، یه ذره چشم رو اذیت میکنه. بنظرم یه تغییری بدید مثلا یه پس زمینه سفید اونجا بذارید یا هرجور دیگه ای.
متن تون اصلا خسته کننده نبود و کابردی هم بود. ممنون

سلام
زمانی بنده این متن را خواندم که می بایست تا جای ممکن ساکت باشم و آلودگی صوتی ایجاد نکنم.
باور کنید وقتی به پتو رسیدم دیگر نتوانستم جلوی خنده ی بلندم را بگیرم و آن جایی که فرمودید یک پتو هم بیندازید روی خودتان… البته گرم می شوید و این چیزها….
دیگر بلند بلند خندیدم.

غیر از نکات ارزنده ای که ذکر کردید از قلم طنازانه ی شما بسیار لذت بردم.

گویا کامنتم رو در پاسخ دوست بزرگوارمون دادم.
عذر می خوام.
منظورم از نثر طنازانه، نثر آقای صدیق فر بوده.

سلام، راستش فکر نمیکنم چندان هم که شما میگی، موضوع پتو خنده‌دار بوده باشه…
خب آقای صدیق‌فر خواسته متنشون خشک و خسته کننده نباشه! قطعا حتی فکرش رو هم نمیکرده که یه نفر پیدا بشه که با خوندن کلمه پتو نتونه خودش رو کنترل کنه و بلند بلند بخنده! این خیلی عجیب و غیر طبیعیه! البته من بیشتر این حرف شما رو میذارم به حساب تمایل شما به مبالغه! وگرنه بهیچ‌وجه نمیپذیرم و باور نمیکنم که شما واقعا تا اینحد از خوندن کلمه پتو خندیده باشید. موفق باشید

سلام و خدا قوت فراوان اولین بار بود که یه مطلب آموزشی میخوندم و همراه خوندن لبخند و خنده از ته دل ، بابت این خنده هایی که روی لبم اومد سپاسگزارم

بسیار براى من راهگشا بود . نرم افزار هاى ضبط صدا رو بهاشون کار کردم و براى نرم افزار رایگان، ایرادى نمى شه گرفت.
سپاسگزارتون هستم

بسیار عالی. منتظر قسمت های بعدی هستم

به سلام خدمت شما
پادکست جز جدایی نا پذیر یک وبسایت هست. متشکرم از سایت خوبتون

بسیار عالی. ممنون.

سلام خیلی عالی بود ممنونم
فقط یک سوال آیا تولید و انتشار پادکست یا مجله ی صوتی نیاز به مجوز از جایی داره؟
امکانش هست جواب را برایم ایمیل بزنیدچگونه فرکانس صدا درست کنیم

بسیار سپاسگزارم اگه بخواهیم از هدست با هزینه زیر ۱۵۰۰۰۰تومان استفاده کنید چه برندی رو پیشنهاد می کنه میکروفنهاس اصلن فرقی داره ؟

سلام اگه میخواین برای شروع میکروفون تهیه کنید بهتره بیخیال این رنج قیمت باشید . همونطور که تو مقاله هم گفته شده با حداقل ها هم میتونید شروع کنید. 🙂

بسیار سپاسگزارم اگه بخواهیم از هدست با هزینه زیر ۱۵۰۰۰۰تومان استفاده کنید چه برندی رو پیشنهاد می کنه میکروفنهاس اصلن فرقی داره ؟

خیلی خوب بود. پتوی خودمان منظور همون پتو پلنگی بود دیگه؟! دیگه با این بازاریابی محتوا پتو گیرمون نمیاد باهاش محیط رو ایزوله کنیم. باید بریم سراغ همون فوم و …

ممنون بابت توضیحاتتون با بیانی شیرین.
من این برنامه ضبط صدا رو نصب کردم اما کار نمیکنه. یعنی ارجاع میده به ستینگ و اپ ها. و در کل برای ضبط صدا با لپ تاپ هم چه برنامه ای پیشنهاد میدید؟

احتمالا از سیتینگ گوشی باید قسمتی رو فعال کنید که اجازه‌ی استفاده از میکروفون گوشی توسط نرم افزار داده بشه

من خیلی دست به لپتاپم. لپتاپم ازم جدا نمی‌شه و این قد برام مهمه که از ماشینمم گرون‌تره (خب شاید ماشینم خیلی ارزونه البته!… که الان که فکر می کنه اتفاقا همین‌طور هم هست).
چیزی برای لپتاپ ندارید؟ منظورم اپ رایگان هست.
یه مشکل دیگه هم که هست اینه که من و خیلیا عادت داریم که فیلما رو استریم می‌بینیم و آهنگا رو تو ساوندکلاود و اسپاتیفای گوش می کنیم. تهش هیچی تو دست و بالمون نیست که یه دیمبیلی دیمبولی بذاریم وسط جیغ و ویغای خودمون. آیا یه پکیجی از آهنگای بدون کپی رایت مناسب برای پادکست ساختن می‌شه جایی پیدا کرد برای دانلود؟

برنامه Audacity یکی از برنامه های رایگان خوبه که هم میتونید صداتون رو ضبط کنید هم میتونید صداهایی که ضبط میکنید رو به خوبی تنظیم کنید کار باهاش آسونه و راحت میتونید نویز بگیرید و با نرم افزار هایی مثل اوبی اودیشن رقابت میکنه.

در مورد موسیقی رایگان و کپی رایت دار میتونید از چند جا دریافت کنید audio library you tube و teknoaxe.com و dig.ccmixter.or و joshwoodward.com هستند که خودم برای ویدیو های یوتیوب از شون استفاده میکنیم اگر بخواید سرویس های پولی خیلی عالی هم هست مثل Artlist.io که حرف نداره ناقابل ماهی ۱۶تا ۱۷ دلار میگیره

دمتتتت گرم 🙂

سلام . ممنون از توضیحات ارزشمندتون و طنزی که چاشنی آن بود. من مدتی با کامپیوتر صدا ضبط می کردم و تنها حسنش این بود که میکروفن هدفون صداهای دور محیطی ر و ضبط نمی کرد مثل وانتی میوه و نان خشکی و … و تنها با بستن در و پنجره مشکلات حل میشد. تا اینکه دیشب متوجه شدم فیش صدا اشکالی پیدا کرده و در پس زمینه صدای اضافه ایجاد می کنه. و اینطور شد که رفتم سراغ گوشی و کشف کردم هدفون سامسونگ گوشی‌م صدایی با کیفیت تر و واضح‌تر از کامپیوتر ضبط می کنه.ولی اینبار مشکل صداهای محیطی هست. این شد که در جستجوی راهکار به سایت خوب شما رسیدم. دستتون ررد نکنه. زنده باشید.

سلام
راستش من اصلا علاقه ای به ساخت پادکست ندارم ،
اما چون پادکست زیاد گوش میدم ، فقط دونستن چگونگی ضبط پادکست واسم جالب بود…
اما فقط به این دلیل که یه مطلب واسم جالبه ، هرگز حاضر نیستم، چنین متن عریض و طویلی بخونم ،
اما ابتدای مطلبو که خوندم ……..تبریک عرض میکنم…..
.
اینقدر سلیس و جالب نوشته شده که که تا ابد خوندم ش!

سلام
یک سوال
استفاده از موزیک در پادکست بدون اجازه از آهنگساز و صاحب اثر (اگر چه با ذکر منبع)، مجاز است؟ و آیا نقض کپی رایت نیست؟

منم این قضیه خیلی برام سواله ؛ که در این زمینه چه باید کرد؟!

بستگی داره به موزیکی که استفاده میکنید . اکثر موزیک ها حق کپی رایت دارن با یه سرچ ساده تو گوگل میتونید موزیک های رایگان رو پیدا کنید

سلام
واقعا لذت بردم از قلم شیواتون
بیشتر از اینکه از آموزشتون استفاده کنم از شیوه بیانتون به وجد اومدم
پاینده باشید

چقدر فوق العاده بود مرسی واقعا از این شیوه نوشتن 🌹

عالی بود، فان توش زیاد بود، عالی تر هم شد

عاقا من کلی حال کردم با چنل بی مخصوصا بی پلاس تو ماشیتنم گوش میدم ، مورد توجه مسافرای اسنپ هم قرار گرفته، خیلیا میپرسن منم آدرس میدم خدا خیرتون بده

ممنون خیلی عالی بود.
مخصوصا ضبط صدا در میان حجم زیادی از پتوها
شما را تصور کردم که این طوری کانال بی را ساختید. کلی خندیدم.
چنل بی پتویی…
موفق باشید

عالی بود

برای ادیت صدا چه نرم افزاری رو پیشنهاد می کنید؟

Adobe Audition

بسیار عالی بود قلم فوق العاده ای دارید استفاده کردم ممنون 🙂

سلام:)
خیلی خوب بود؛ مرسی❤

در یک کلام حرف نداشت 👌

از نوشته شما لذت بردم،هم روان ،هم زیبا و هم مفید. به عنوان یک تازه کارمنتظر استفاده از دیگر تجربیات شما هستم.موفق باشید

بسیار عالی
دمه شما مثل زیر پتو گرم

دقیق و کامل با جزئیات،با ترکیب همون طنز گفتاری همیشگی اتون.
ممنون که به اشتراک میگذارید🍃

سلام عرض ادب و احترام
تشکر ویژه از شما بابت ارائه ی مطالب مفید
🙏🍃

یکی از مقالاتی بود که در ضمن یادگیری از خوندنش واقعا لذت بردم ….. و از نویسنده هم به خاطر محتوا و هم به خاطر قلم زیبایش ممنونم

واقعا با خوندن این مقاله خیلی به صدام امید وار شدم🙂✌🏻
دقیقا حرف حسین آقادرسته حرف نداشت ✌🏻🖇

واقعا با خوندن این مقاله خیلی به صدام امید وار شدم🙂✌🏻
بسیار عالی و جذاب✌🏻🖇

خیلی خیلی ممنونم از شما

من دوست دارم پادکست بسازم ولی با صدام مشکلی ندارم فن بیان بنظرم بیشتر لازمه و اینکه یادبگیرم در چند عمق صحبت گنم.چطوری این کار رو انجام بدم؟؟؟از کجا یلد بگیرم که لحن و عمق صدام خوب شه؟؟

کلاسای سلفژ و کتابای سلفژ

سلام و خدا قوت فراوان اولین بار بود که یه مطلب آموزشی میخوندم و همراه خوندن لبخند و خنده از ته دل ، بابت این خنده هایی که روی لبم اومد سپاسگزارم 🌺

خیلی بانمک بود خیلی خندیدم!! ممنون :))
واقعا بعضی اوقات انقدر ادم درگیر امکانات میشه که اصل مطلب یادش میره!! اصلش محتوای جذاب و خوبه به قول شما

خارج نکات خوبی که تو این متن بود
نحوه بیانت رو دوست داشتم

درود، برای ضبط صدا کدوم میکروفن رو در حد ۱ میلیون پیشنهاد می‌کنید؟ آیا خرید رکورد بهتره (مثلا سونی) یا خرید میکروفن برای لپ تاپ؟

درباره ی کیفیت صدا در انواع میکروفنها بنویسید و چگونگی قیمت ها
اصلا واحد اندازه گیری کیفیت صدا چیه؟

سلام خیلی ممنون بابت این مقاله ی عالیتون و خسته نباشید ، میدونم که خیلی زحمت ها میکشید و میخواستم در کنار این مقاله یک وبسایت عالی در باب خرید خرده و عمده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر و دیگر محصولات با نشانی http://WWW.BAZARKISH.COM معرفی کنم که هر کسی با خیال آسوده و امنیت بالا می تواند از این وبسایت خریداری کند .
با تشکر

عاشق سبک نوشتاری تون شدم عاااااالی

سلام و خدا قوت. من در بیرستان دوره ی اول دخترانه ، مشغول به کار هستم. می خواستم بپرسم آیا کلاس ساخت پادکست سازی برای این سن دارید یا می شناسید؟ ممنونم.

سلام ممنون از مطالب مفیدتون میخواستم بدونم بعد از طی مراحل اولیه چه قدر زمان حدودی لازمه وچه قدر باید تمرین کنیم تا بتونیم به کسب درامد برسیم با پادکست های تولیدیمون؟

سلام ممنون از مطالب عالیتون سوال دیگه ای داشتم که آیا ما میتونیم از مطالب برخی کتب پادکست تهیه کنیم و اونهارو تبدیل به پادکست کنیم یا نیاز به کسب اجازه از نویسنده داره ؟

داداشم ۲۰سالشه و وقتی باهم حرف میزنیم خیلییییی صداش کلفته 😐
ولی وقتی تو میکروفون صحبت میکنه صداش شبیه این بچه های کوچیک مدرسه ایه رو مخه واقعا میکروفون ها مشکل دارن !

سلام وقتتون، بخیر، من خیلی هر دو پادکست شما رو دوست داشتم و دنبال کردم، به نظرم شما فرهنگ کتابخوانی کاملا ارتقا دادید. ممنون ازتون. من حداقل به ۱۰ نفر از نسل های محتلف پادکست شما رو معرفی کردم، من و دو ت از دوستان یه ایده برا پادکست داریم و تازه کاریم… الان نرم افزار AudioCity نصب کردم و میکروفن
BOYA-mm1 خریدم. اون کیفیت صدا بی پلاس ندارم…می تونم لپرسم شما از چی استفاده می کنید؟

چون ما هر کدوم در یک شهر هستیم ( اروپا) و قرار ۲ تا ۳ نفر در یک پادکست باشیم چه توصیه دارید؟ ممنون

سلام.اگه بخوام کتابای که دارم رو بخونم و بزارم اینستا حق کپی رایتش مشکل داره یا نه؟

موسیقی ها رایگان و رها از حق کپی رایت در آدرسهای زیر وجود دارند

Freesound: Creative Commons licensed sounds.
Internet Archive: Creative Commons licensed sound and music from a wide variety of sources.
BBC Sound Archive: This is covered by their RemArc Licence, and sounds can be used for personal, educational or research purposes, as detailed in the licence. You can purchase a licence for commercial use.
Free Music Archive: Creative Commons music.
Incompetech: Creative Commons music.
iMovie has license-free sound and music.

خیلی ممنونم از این توضیحات شما 🌸

خیلی خیلی ممنونم از مقاله خوبتون

بسیار عالی و کاربردی نوشتید،

در یک کلام عالی بود . بهترین روش آموزش استندآپ هست .واقعآ” دمتون گرم.چنل بی همیشه بهترین بوده.

[…] آموزش ساخت پادکست در وبسایت پادکست فارسی چنل بی به این لینک مراجعه […]

آقا دمت گرم
فراموش نکنید که برای شکست صدا میشه از شانه های تخم مرغ هم استفاده کرد.
شانه های تخم مرغ رو به دیوار بزنید و یه اتاق خوب برای ضبط صدا ایجاد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

دیدگاه

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

هفتاد و دو – سریال آتیلا قسمت چهارم (آخر)؛ حبس پایان کبوتر نیست

۱۳ مهر ۱۳۹۹

white

default

1601830142

1

s:202:”a:1:{i:0;a:8:{s:2:”do”;s:1:”0″;s:9:”msgFormat”;s:15:”%TITLE% – %URL%”;s:8:”attchImg”;s:1:”1″;s:9:”isAutoImg”;s:1:”A”;s:8:”imgToUse”;s:0:””;s:9:”isAutoURL”;s:1:”A”;s:8:”urlToUse”;s:0:””;s:4:”doTW”;i:0;}}”;

یک اپیزود پادکست باید چند دقیقه باشه؟

۲۹ دی ۱۳۹۹

یک پادکست جریان‌ساز: This American Life

۲۷ دی ۱۳۹۹

شرکتی که دنیای پادکست را متحول کرد

۹ آذر ۱۳۹۹

نوشتن برای پادکست

۲۰ تیر ۱۳۹۹

خبرنامه‌ها، ایمیل‌هایی که چشم‌ به راه گرفتنشان هستیم

۱۳ تیر ۱۳۹۹

رشد برق‌آسای پادکست، بررسی آماری وضعیت پادکست در سال ۲۰۲۰

۵ فروردین ۱۳۹۹

آموزش ساخت پادکست – چه‌طور صدا ضبط کنیم؟

۲۳ دی ۱۳۹۸

بررسی سرویس میزبانی پادکست انکر (Anchor)

۱۸ دی ۱۳۹۸

ده اشتباه اساسی که هنگام ساخت پادکست باید از آن‌ها دوری کرد

۴ دی ۱۳۹۸

چطور پادکست خوب فارسی بسازیم؟

۱۳ آبان ۱۳۹۸

شنیدن همه‌ی اپیزودهای چنل‌بی رایگان است. اما برای انتشار پادکست یا متن آن در جاهای دیگر باید ایمیل بزنید و اجازه بگیرید.

توسط مهران بوالحسنی۱۳۹۴ – تاکنون

چگونه فرکانس صدا درست کنیم
چگونه فرکانس صدا درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *