چگونه موهايي زيبا داشته باشيم

 
helpkade
چگونه موهايي زيبا داشته باشيم
چگونه موهايي زيبا داشته باشيم

یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


قاعدگی دردناک زنان و دختران

همه ما دوست داریم موهای زیبا و جذاب داشته باشیم‎

 

چگونه موهايي زيبا داشته باشيم

همه ما دوست داریم موهای زیبا و جذاب داشته باشیم. اما اگر از موهای تان مراقبت نکنید و سرحال و سالم نگه شان ندارید، هیچ رنگ و فِر و حالت دهنده و …. نمی تواند کمکی به شما بکند. در اینجا ده نکته را برای تان می گوییم که به شما کمک می کند موهایی شگفت انگیز داشته باشید.پیش از شستن موهایتان، آنها را برس بزنیدهمه ما هر روز، صد تار مو یا بیشتر از دست می دهیم که موقع شستن موها، تعدادشان بیشتر هم می شود. لذا پیش از شستن موهایتان، آنها را برس بزنید تا کمتر بریزند. این کار باعث می شود گره موهایتان از هم باز شده و با افزایش جریان خونی که در پوست سر رخ می دهد، حفظ موها تقویت شود.

فقط به ساقه موهای تان، حالت دهنده یا نرم کننده بزنیدلازم نیست حالت دهنده یا نرم کننده مو را به تمام قسمت های سر و موهای تان بمالید. این کار باعث می شود موهای تان چرب به نظر برسد، مگر این که پوست سرتان خیلی خشک باشد. حالت دهنده را تنها برای سه چهارم انتهایی موهای تان بکار ببرید، یعنی نزدیک به پوست سر و ریشه مو نزنید.

از روبالشی ابریشمی استفاده کنیدابریشم برای پوست تان خوب است و به حفظ رطوبت موهای تان کمک می کند.روبالشی های کتان یا نخی، رطوبت موهای تان را می گیرند. شاید ابریشم یا ساتن گران تر باشد، اما مطمئنا ارزشش را دارد.

پوست سرتان را ماساژ دهیداگر می خواهید موهایی بلند و بسیار زیبا داشته باشید، هر وقت که موهای تان را می شویید، آنها را ماساژ دهید. این کار نه تنها حس خوبی به شما می دهد، بلکه به افزایش جریان خون در پوست سر هم کمک می نماید. در نتیجه موهای تان رشد بهتر و سریع تری داشته و به خوبی بلند می شوند. ضمنا ریشه موهای تان هم تقویت می شود. این کار برای کاهش استرس و سردرد هم مفید است.

از شانه هایی استفاده کنید که دندانه های باز و بلند دارندوقتی می خواهید موی مرطوب  را شانه بزنید و یا گره هایش را از هم باز کنید، از شانه ای که دندانه های فاصله دار و بلند دارد استفاده کنید. سایر مدل های شانه، موهای تان را می شکنند و ظاهر بدی به آنها می دهند. در حمام یک شانه ی دندانه درشت بگذارید و همراه با نرم کننده، گره های موهای تان را با آن باز کنید.

 

با کمک ماسک های خانگی می توانید مانع ایجاد موخوره شوید

 

موهای تان را با حوله خشک نکنیدبه جای استفاده از حوله برای خشک کردن موها، از دستمال کاغذی رولی کمک بگیرید. با این روش موهای تان وز نخواهد شد و دستمال توالت بیشتر از حوله می تواند آب را جذب کند، بنابراین موهای تان زودتر خشک می شود.

از ماسک ضد موخوره استفاده کنیدبا کمک ماسک های خانگی می توانید مانع ایجاد موخوره شوید و موهای تان را درخشان و سرحال نگه دارید. این ماسک ها را به راحتی می توانید تهیه کنید.

 

با ترکیب کردن یک عدد زرده تخم مرغ، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل خام می توانید ماسک خوبی تهیه کنید. این ترکیب را به انتهای موهای تان بمالید، یک ساعت یا بیشتر منتظر بمانید و سپس آبکشی کنید. هر دوهفته یکبار از این ماسک استفاده کنید.

دوش حمام تان را فیلتر کنیدمواد شیمیایی موجود در آب مانند کلر، فلورین، نمک ها، مواد معدنی و حتی زنگار می تواند آسیب های زیادی به موهای تان وارد کند. لازم نیست سیستم آب رسانی تان را تغییر دهید! به راحتی می توانید یک فیلتر برای دوش حمام تان بخرید تا مواد مضر به موهای تان نرسند.

از اتوی مو و بابلیس استفاده نکنیداتوی مو و بابلیس به مرور زمان با خشک کردن موها و سوزاندن انتهای تارهای مو، آن ها را تخریب می کنند. سعی کنید از انواع بیگودی ها برای فر کردن یا حالت دادن به موهای تان استفاده کنید، کار همان اتو را انجام می دهد اما بدون آسیب. ضمنا خطر سوختگی هم ندارد، اتفاقی که اغلب هنگام کاربرد بابلیس و اتوی مو می افتد!

از دستگاه بخور استفاده کنیدبر خلاف چیزی که موفرفری ها فکر می کنند، رطوبت دشمن موها نیست. اگر هوا خشک باشد، موهای تان هم خشک خواهد شد و جلوه خوبی نخواهد داشت. استفاده از یک دستگاه بخور در داخل خانه، رطوبت مورد نیاز موهای تان را تامین کرده و باعث سلامت و زیبایی آنها می شود.

منبع: تبیان

 

رازهای زیبایی


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران


انواع جراحی زیبایی سینه

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


اسلایس براونی آلبالو


واسه همه چی جا هست!


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


طراحی و بازسازی فضای داخلی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


قاعدگی دردناک زنان و دختران

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

داشتن موهایی سالم و براق زیبایی یک خانم را دو چندان می کند

 

چگونه موهايي زيبا داشته باشيم

همه دختران و خانمهای جوان آرزوی داشتن موهایی بلند و زیبا را درسر می پرورانند. داشتن موهایی سالم و براق زیبایی یک خانم را دو چندان می کند .برای داشتن مویی بلند باید صبر وحوصله زیادی داشت زیرا همانطور که میدانید مو سالانه 6اینچ رشد میکند . پس صبور باشید و به نکاتی که در این مقاله ذکر شده دقت نمایید ،تا موهایی سالم و بلند و زیبا داشته باشید،زیرا داشتن موهایی بلند اما شکننده و وزدار برای هیچ کس خوشایند نمی باشد .

 

طبق توصیه پزشکان متخصص در این زمینه در هفته 2 بار بیشتر از مواد شوینده استفاده نکنید .در هر بار دوش گرفتن لزومی به استفاده از شامپو نیست.زیرا شستشوی زیاد چربی سر را ازبین میبرد ،ودر نتیجه شما موهایی خشک و بی حالت خواهید داشت .

 

از نرم کننده ها و ماسک های داخل حمام و یا بیرون حمام برای تغذیه ساقه مو استفاده کنید.و حتی میتوانید جایگزین این مواد شیمیایی از مواد طبیعی مانند روغن زیتون وسیاه دانه و روغن بادام استفاده نمایید .

 

همچنین استفاده از محصولات مناسب مخصوص بافت موها توصیه همه پزشکان میباشد.بر حسب خشک یا چرب بودن موها میتوانید این محصولات را تهیه نمایید.

 

حتی الامکان هر دو ماه یکبار نوک موها را کمی کوتاه کنید ،تا بافتهای مرده ساقه مو از بین بروند و زیبایی مو را تحت الشعاع قرار ندهند.

 

از شانه های پهن ویا برسهای گرد بزرگ برای شانه کردن موهای بلند استفاده کنید .هیچگاه موهای خیس ونمدار را شانه نزنید،زیرا باعث آسیب رساندن به ساقه مو وضعیف شدن ریشه ها ودر نتیجه ریزش مو میشود.یک بار شانه کردن موها در شبانه روز کافی میباشد وتکرار بیشتر این کار باعث آسیب رساندن به کوتیکول موها میشود،و دیگر موهایی لطیف و براق نخواهید داشت.اگر موهایتان گره خورده سعی در شانه کردن آن نداشته باشید ،ابتدا با روغن ،ساقه مورا ماساژدهید سپس به آرامی شانه بزنید.

 

برای اینکه شبها هنگام خواب موهای بلندتان گره نخورد آنها را شل ببافید ،طوری که هیچ کشیدگی در موها احساس نکنید.

 

تا آنجاکه میتوانید ازحرارت دادن موها بپرهیزید ،واز وسایلی مانند سشوار و بابلیس واتوی مو کمتر استفاده نمایید. زیرا این وسایل باعث خشک شدن ساقه مو می شود و شادابی موها رابه مرور زمان کم می کند.

 

رنگ کردن موها و دکلره و استفاده زیاد از سشوار و … باعث خشکی ساقه مو ودر نتیجه ایجاد موخوره میشود .برای جلوگیری از عارضه موخوره ساقه موها را چرب کنید واگر دچار موخوره شدید ،قسمتهای پایین ساقه مو که شاخه شاخه شده اند را کوتاه کنید .

 

برای اینکه شبها هنگام خواب موهای بلندتان گره نخورد آنها را شل ببافید ،طوری که هیچ کشیدگی در موها احساس نکنید.

  

برای شستشوی موها کمی دقت و حوصله به خرج دهید . شامپو را به کف سر بمالید وبا همان کف ،ساقه موها را هم کمی مالش دهید.از چنگ زدن به ساقه موها خودداری کنید .برای خشک کردن ،آب موها را با حوله به آرامی بگیرید ،واجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند.

 

هر چند ماه یکبار موهایتان را ویتامینه کنید. و اگر هزینه های آرایشگاه برای شما سنگین است به راحتی میتوانید اینکاررا در منزل انجام دهید .کافی است مواد ویتامینه را از مغازه ها تهیه کنید وآن را به کف سر بمالید و بعداز 20 دقیقه شستشو نمایید.

 

برای جلوگیری از موخوره وشکنندگی ساقه موها آن ها رابا کش درپشت سر به صورت دم اسبی جمع نکنید واز گیره یا کلیپس برای جمع کردن موها استفاده کنید.

 

اگر کف سرتان شوره دارد حتما برای درمان اقدام کنید.

از مواد غذایی حاوی پروتئین وزینک و ویتامینهای گروه Bدر برنامه غذایی خود استفاده کنید. انواع مغزها و ماهی حاوی این اینگونه مواد میباشند ،ومصرف آنها برق خاصی را به موهای شما میبخشد،و از ریزش موهای شما جلوگیری میکند.

 

ورزش را بطور مرتب در برنامه روزانه خود قرار دهید . زیرا باعث اکسیژن رسانی بیشتری به کف سر میشود.

 

توصیه میشود هرشب قبل از خواب کف سر را با نوک انگشتان به آرامی ماساژدهید ،اینکار باعث افزایش جریان خون درسر میشود.

 

منبع: تبیان

 

چگونه موهايي زيبا داشته باشيم

رازهای زیبایی


سینما رو به خونت بیار!

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


از عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟


خرید اینترنتی انواع پارچه مانتویی


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
زیبایی و پوست و مو

۲۱ دیدگاه
24,196 بازدید

موهای سالم و زیبا آرزوی افراد زیادی است و مطمئنا شما هم به سلامت ، طراوت و شادابی موهای خود علاقمندید.

معمولا این علاقمندی در اکثر افراد بویژه خانم ها وجود دارد اما بهرهمندی از موهای سالم و زیبا به چیزی بیش از علاقه نیازمند است و در واقع مستلزم توجه کافی و مراقبت شایسته از آن است.

یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت پوست و مو راههای طبیعی هستند که در آنها استفاده از مواد شیمیایی به حداقل رسیده و به این ترتیب از اثرات جانبی آنها نیز اجتناب می شود.

چگونه موهايي زيبا داشته باشيم

توصیه های زیر به شما کمک می کند بدون استفاده از مواد شیمیایی و صرف هزینه زیاد به سلامت موهای خود کمک کنید:

۱- هنگام خواب به موهایتان روغن زیتون یا روغن خردل بمالید و صبح روز بعد آنها را شستشو دهید.

۲- روغن خردل را بجوشانید و با آن به طور مرتب موها را ماساژ دهید.

۳- برای حفظ سلامت مو و پوست و داشتن موهای سالم و زیبا همیشه رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و ورزش را فراموش نکنید. نوشیدن مقادیر کافی آب در روز و خوردن میوه و سبزی تازه بهترین راه داشتن موهای سالم و زیبا است.

۴- استفاده از عصاره شنبلیله نیز ۲ تا ۳ بار در هفته برای حفظ طراوت موها توصیه شده است.

۵- حتی اگر مایلید موهایتان بلند شود ۵-۴ هفته یک بار کمی آنها را کوتاه کنید.

۶- مالیدن مخلوط روغن نارگیل با آب لیمو روی موها در روز هم برای سلامت آن مفید است.

۷- موها را با کش های پلاستیکی قدیمی نبندید.
این کش ها موجب شکستن تار مو می شوند. به جای آن از یک نوار قابل ارتجاع با پوشش پارچه ای استفاده کنید.

۸- موی خیس را به سختی شانه نزنید زیرا استحکام آن یک سوم قدرت موی خشک است و احتمال شکسته شدن آن وجود دارد ابتدا با حوله موی خیس را خشک کنید آنگاه بااستفاده از یک شانه به آرامی گره های مو راباز کنید.

۹- شستشوی مو با آب لیمو طراوت و درخشندگی را به آن بر می گرداند.

۱۰- اگر به شوره سر دچار هستید یکی از قدیمی ترین روش ها استفاده از مخلوط سرکه و آب است به این صورت که طی شب پوست سر را به آن آغشته کرده صبح روز بعد نیز آن را با آب و سرکه شستشو دهید. پس از چند هفته نتیجه را خواهید دید.

۱۱- روش مناسب دیگر برای خلاص شدن از شوره سر این است که موها را با عصاره آبی بذر شنبلیله آغشته کرده پوست سر را با این عصاره ماساژ داده چند دقیقه بگذارید بماند و سپس شستشو دهید.

۱۲- همچنین مالیدن روغن زیتون و بادام بر پوست سر برای رهایی از شوره سر توصیه شده است.

۱۳- یکی دیگر از دستورالعمل های توصیه شده برای درخشندگی مو ها این است که موز را با عسل مخلوط کرده به مدت ۴۰ -۳۰ دقیقه اجازه دهید روی سر بماند و بعد شستشو دهید.

۱۴- گفته شده برای جلوگیری از سفید شدن مو نیز راههایی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از مخلوط یک گیاه علفی به نام (Bhringraj (Eclipta elba ، Amala ، مرجان ، آهن و دانه کنجد سیاه است که در کاهش روند سفید شدن مو موثر شناخته شده است.

۱۵- روش مناسب دیگر برای داشتن موهای سالم مالیدن عصاره برگهای گشنیز سبز بر روی پوست سر است.

به هرحال توصیه اصلی و مهم رعایت رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی مناسب است که بر سلامت همه اعضای بدن و از جمله موها تاثیر می گذارد.

به یاد داشته باشید انعکاس آنچه در بد ن اتفاق می افتد بر روی پوست و مو نمایان می شود.

رژیم غذایی ناسالم و ناقص از نظر عناصر مهم برای سلامت ، بیماری ها و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بر کیفیت موی سر اثر دارد و مشکلاتی مانند شوره ، نازک شدن موها ، ریزش مو و سفید شدن زودرس به موها آسیب می رسانند

 

برچسبفروشگاه محصول خوب

2020-05-13

2020-04-15

2020-04-02

بوتاکس طبیعی مو و کراتین برای بسیاری از خانم ها دغدغه بسیار بزرگی ست، معمولا …

خیلی خوب بود

خوب بود ممنون

عالی ممنون ادنان جان:-*

بدکی نبود مرسی

خوب

عالیییییییییی بود مرسی۹

اصلا خوب نبود

خیلی خیلی خوب بود

kheyli mofid bud mamnunam……..

مرسی از اطلاعاتتون استفاده کردم

چگونه موهايي زيبا داشته باشيم

مرسی

عالی بود

ممنونم خیلی زحمت کشیدید دستتون درد نکنه.* ۵۰%درصد زیبایی خصوصا برای خانومها به موهاشون بستگی داره هرچی اطلاعات بیشتر بهتر *TNX*

عالییییییییی بود خیلی از زحمتاتون ممنون

عالی بود مرسی ولی میشه یه کم درمورد اینکه به رشد مو های خود افزایش بدیم مطالب بیشتری ارائه بدید

خیلی به درد نخور بود.میخوام موهام صافو براق و زیبا بشه.ولی هیچ کدوم از مطالب شما به دردم نخورد.خیلی مزخرف هستید.دیگه نمیام وبلاگتون.حالم به هم خورد.

سلام.توروخدا کمکم کنید موهام داره میریزه-از قسمت شقیقه ها به بالا.آخه من هنوز بیست سالمه.خواهشا یه راه درمان طبیعی بگید بهم.مرسی

منم همینجور????

hi. khili mofid bod ba tashakor

خیلی خوب بود

عالی بیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

زیباترین موها را وقتی خواهید داشت که بهترین مراقبت‌ها را انجام دهید، اما آیا می‌دانید که چگونه باید از موها مراقبت کرد تا استایل زیباتری برایتان ایجاد کنند؟

از شستشو و شانه زدن صحیح موها تا تغذیه کردن آن‌ها، همگی نوعی مراقبت از مو هستند که برای ایجاد یک استایل جذاب و داشتن موهای زیبا ، باید به عادتی همیشگی در شما تبدیل شوند. البته لازم نیست نگران شوید، چون با زیبامون دات کام، این ترفندها و روش‌های ساده را می‌آموزید و از این نظر هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد، مگر اینکه در مراقبت از موها تنبلی کنید!

 

شامپو یکی از مهم‌ترین موادی است که موهای شما هر روز یا یک یا 2 روز در میان با آن تماس دارد، بنابراین مهم است که درباره آن بیشتر بدانید. اول از همه باید بدانید که اگر جنس موهایتان معمولی است، می‌توانید آن را هر روز بشویید ( البته بهتر است برای جلوگیری از خشک شدن، این کار را یک روز در میان انجام دهید) و اگر موهایتان خشک یا چرب است، هفته‌ای 3 مرتبه می‌توانید آن را با شامپوی مناسب جنس موها شستشو دهید.

یک مورد مهم این است که برای تمیز کردن فوری کثیفی موها، استفاده از شامپوهای خشک بسیار پرطرفدار شده است که باید بگوییم این برای داشتن موهای زیبا بسیار مضر است.

چگونه موهايي زيبا داشته باشيم

 

 

برخلاف چیزی که شما تصور می‌کنید، کوتاه نکردن موها، همیشه هم باعث بلندتر شدن آن‌ها نمی‌شود. کارشناسان معتقدند که برای داشتن موهای زیبا و پرپشت باید هر 8 هفته یک بار، یک تا 2 سانتی‌متر از موها را کوتاه کرد تا آسیب آن‌ها از بین برود.

انتهایی‌ترین بخش موهای شما، قدیمی‌ترین و کهنه‌ترین قسمت موهای شما هستند، پس خیلی زودتر و بیشتر دچار موخوره، شکاف و شکنندگی می‌شوند که اگر برطرف نگردند، این آسیب را به قسمت‌های بالایی موها نیز منتقل می‌کنند.

 

 

هر کمبودی از لحاظ دریافت مواد مغذی، به سرعت نشانه‌های خود را در موها نمایان می‌کند. کمبود ویتامین‌ها، پروتئین، آهن، امگا3 و… همگی باعث مشکلاتی مانند نازک شدن تار موها، ریزش و کم‌پشتی، شکنندگی و کدر شدن موها و… را در بر دارد که با یک تغذیه صحیح و متعادل که در آن از تمامی مواد مغذی استفاده شود، قابل حل است.

تغذیه مهم‌ترین اصل برای سلامتی است که در کنار ورزش کردن، زیبایی، سلامت و جوانی شما را تا حد بسیار زیاد و طولانی ماندگار می‌کند.

 

 

اول از همه باید یادآور شویم که نباید که از وسایل حرارتی مانند اتو، سشوار و بابیلیس و… به طور دائمی و روزانه استفاده کنید و این وسایل را برای روزهایی که نیاز به مدل دادن موها مانند جشن و مهمانی‌ها به کار ببرید.

غیر از این توصیه، بهتر است که یادآور شویم شما برای داشتن موهای زیبا و پرپشت باید مراقبت از آن‌ها را به درستی انجام دهید، یعنی قبل از برقراری تماس موها با وسایل حرارتی، باید به آن‌ها اسپری محافظتی بزنید تا کوتیکول مو را سالم نگه دارد، وگرنه بر اثر حرارت، این لایه محافظتی شکسته و آسیب دیده می‌شود و ظاهر موها خشک و بدحالت می‌گردد.

در آخر باید درباره خود وسایل حرارتی مورد استفاده‌تان توصیه‌هایی بکنیم. این وسایل را اگر قدیمی و کهنه هستند، با انواع جدید و استاندارد تعویض کنید. وسایل قدیمی و غیر استاندارد، حرارت را دیر به موها منتقل می‌کنند و زمان استفاده از آن‌ها طولانی است. یک سشوار با قدرت 1600 وات تهیه کنید تا در زمان کوتاه‌تری موها را خشک و صاف کند.

 

 

همانطور که پوست صورتتان به مراقبت و استفاده از ماسک‌های ضدپیری و تقویت کننده نیاز دارد، موهای زیبا هم مستلزم استفاده از انواع ماسک مو هستند. هم از انواع خانگی و دست‌ساز و هم از ماسک‌های آماده می‌توانید استفاده کنید. بهتر است هفته‌ای یک بار به موها ماسکی که در خود روغن آرگان، نارگیل یا کاملیا دارد بزنید و 20 دقیقه منتظر شوید تا کاملا جذب مو شود. 

اگر موهایتان آسیب دیده است، این میزان را به 2 بار در هفته و ماندگاری آن روی مو را به یک شب افزایش دهید.

 

 

حتما بین هر بار رنگ کردن موها، 8 هفته زمان قایل شوید تا رنگ‌ها روی یکدیگر همپوشانی نداشته باشند و باعث خشک و آسیب دیدگی موها نشوند. بهتر است موها تا 3 سانتی‌متر رشد کرده باشند تا بتوانید آن‌ها را دوباره رنگ کنید. حتما از ماسک‌ها و مواد ترمیم کننده‌ای مانند اولاپلکس مو استفاده کنید تا تارهای مو (مخصوصا موهای دکلره شده) را ترمیم کند.

 

 

روش های ساده برای داشتن موهای زیبا و خوش حالت

مدل مو – زیباترین مدل های موی بلند سلبریتی ها

توصیه هایی برای داشتن موهای زیبا در دوران بارداری

موهای بلند و زیبا داشته باشید

نادلیکو مطالب زیبایی سلامت و زیبایی چگونه موهایی صاف و زیبا داشته باشیم

همه خانم‌ها آرزوی داشتن موهایی صاف و زیبا دارند، اما بعضی افراد موهایی خشک دارند و از این وضع ناراضی و ناراحت هستند. برای انجام هر کاری شما باید اصول و قوانین خاصی را رعایت کنید. ممکن است خیلی از شما از محصولات آرایشی و بهداشتی متعددی استفاده کردید و نتایج لازم را نگرفته‌اید بهتر است کمی صبر کنید، ما در این مقاله راهکارهایی را برای داشتن موهای زیبا و صاف بیان می‌کنیم.

همه ما به دنبال داشتن موهایی پرپشت و در عین حال تمیز و صاف هستیم این خواسته در بانوان بسیار بیشتر از مردان در جریان است . . .

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد جهان به خصوص مردان با آن رو به رو هستند ریزش مو می باشد، مطمئنا داشتن موهایی پر پشت، ز . . .

اپیلیدی یا اپیلاتور به دستگاهی گفته می شود که برای انجام اپیلاسیون خانگی استفاده می شود. اپیلاتور موهای زائد را به صورت . . .

چگونه موهايي زيبا داشته باشيم

فروشگاه اینترنتی آرایشی بهداشتی نادلیکو

موهای براق و پرپشت چیزی است که بیشتر زنان آرزویش را دارند. چه موها مجعد یا لخت، کوتاه یا بلند باشند .مراقبت از مو الزاما به معنی هزینه کردن پول زیاد برای محصولات آرایشی نیست که ممکن است حتی کارآمد نباشد. در عوض، می تواند به سادگی استفاده از مواد طبیعی باشد. بهترین بخش درباره استفاده از مواد طبیعی این است که تقریبا همه آن ها به راحتی در دسترس هستند.

مو وقتی سالم نیست، کدر به نظر می آید. زمانی که مو رطوبت و مواد مغذی دارد کوتیکول هایی دارد که در برابر شفت مو قرار دارند . وقتی نور به این موها می رسد، سطح صاف به نور اجازه می دهد تا موها براق به نظر برسد. با این حال، در موهای ناسالم، کوتیکول ها بلند می شوند و اجازه نمی دهد نور از روی موها بازتاب شود.

موهای ناسالم نیز منجر به مشکلاتی نظیر ، شکستگی، موخوره، و غیره می شود. استفاده از روش های خانگی که در بخش سلامت پوست و موی نمناک خواهیم گفت برای رسیدن به موهای براق نه تنها مناسب است، بلکه به شما این امکان را می دهد که موهایی پرپشت و براق داشته باشید.

 

اگر چرب کردن موها در حال حاضر بخشی از رژیم مراقبت از مو شما نیست،حتما این کار را انجام دهید. روغن ها باعث تسکین پوست، تغذیه و مرطوب شدن مو می شوند و هنگام ماساژ آن روی پوست سر به گردش خون کمک می کند. موهایی که به خوبی تغذیه می شوند و مرطوب هستند، دارای کوتیکول های سالم هستند که موها را براق می کنند.

چگونه موهايي زيبا داشته باشيم

در زیر لیستی از روغن های مختلفی که می توانید برای بهبود سلامت مو و روش های مختلفی که می توانید آنها را استفاده کنید، آورده شده است. 

روغن نارگیل یکی از محبوب ترین مواد در مراقبت از مو است. روغن غنی از اسیدهای زنجیره ای متوسط ​​و دارای خواص ضد میکروبی است که آن را راه حلی موثر برای تغذیه موها و حفظ سلامت پوست می سازد.

شستشوی روغن نه تنها سریع است، بلکه همچنین باعث می شود که موهای خود را برای دوره های طولانی مدت حفظ کنید. مو را از عواملی مانند رطوبت و اثرات مضر خورشید محافظت می کند.

 مراحل زیر را دنبال کنید تا از روغن نارگیل به عنوان روغن شستشو استفاده کنید:

می توانید این کار را تا سه بار در هفته و یا هر بار که موها را می شویید انجام دهید . متوجه خواهید شد که موها کمتر مستعد آسیب می شوند.

 

روغن کرچک برای رشد موهای ضخیم مورد استفاده قرار می گیرد اما بسیاری از خواص نرم کننده آن آگاه نیستند نرم کنندگی چیزی است که رطوبت را حفظ می کند . چسبندگی این روغن باعث انعطاف پذیری رطوبت می شود. محتوای پروتئین بالای آن اجازه می دهد تا لکه های کراتین آسیب دیده را در موهای خود پر کنید، موهایتان را صاف، براق و کمتر مستعد شکنندگی کنید.

برای استفاده از روغن کرچک ، مراحل زیر را دنبال کنید:

می توانید این کار را تا 2 بار در هفته انجام دهید. متوجه خواهید شد که موها بعد از چندین بار نرمتر و کمتر فر می خورند. همانطور که سلامت موها بهبود می یابد، موها صاف و شفاف تر می شود.

 

روغن ماهی به دلیل توانایی آن در تغذیه فولیکول مو با محتوای غنی از امگا 3 شناخته شده است. این اسیدهای چرب برای رشد موهای سالم ضروری است و مصرف مطلوب آن باعث می شود که موهایتان سالم و پرپشت رشد کنند. با این حال، همچنین می توانید روغن را مستقیم روی موها اعمال کنید. 

برای استفاده از روغن ماهی برای موهای براق، مراحل زیر را دنبال کنید: 

 

این روغن مناسب افرادی است که دارای روغن های معطر و نازک هستند. روغن جوزوبا غنی در امگا 6 و 9 اسید چرب و آنتی اکسیدان ها است. اسیدهای چرب موها را تغذیه می کنند، در حالی که آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد باعث ایجاد آسیب می شوند.

از آنجایی که روغن خیلی شبیه روغن طبیعی تولید شده در موهای شماست، موهاد را پوشانده و هیدراته می کند. این کمک می کند تا موهایتان ابریشمی و براق شوند

برای استفاده از روغن جوجوبا مراحل زیر را دنبال کنید:

همچنین می توانید چند قطره روغن جوجوبا را به شامپو و نرم کننده اضافه کنید اگر موهای خشک دارید. می توانید آن را به عنوان یک مرطوب کننده با استفاده از چند قطره به موها بمالید.

 

روغن اسطوخودوس دارای بوی دلپذیر است و در آروماتراپی استفاده می شود. همچنین دارای خواصی است که به موهایتان درخشندگی می دهد. اغلب در محصولات مراقبت از مو به علت خواص ضد باکتریایی آن که به حفظ سلامت پوست سر کمک می کند استفاده می شود. هنگامی که در ترکیب با روغن های دیگر استفاده می شود، شوره سر را کاهش می دهد و مو را نرم می کند.

مقدار کمی اسانس اسطوخودوس برای موها مناسب است.

برای استفاده از اسانس اسطوخودوس مراحل زیر را دنبال کنید:

این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید تا نتایج را مشاهده کنید.

 

روغن رزماری به موهایتان کمک می کند رطوبت را حفظ کند و آن را نرم و سالم و براق نگه دارید. این مورد برای درمان بسیاری از مسائل مختلف مو مانند ریزشمو، عفونت پوست سر و خشک شدن مو استفاده می شود. همچنین برای بهبود گردش خون در سر مناسب است.

می توانید روغن اسانس رزماری را در ترکیب با سایر روغن ها مانند نارگیل، زیتون یا بادام استفاده کنید. این می تواند به عنوان یک درمان روغن داغ، یا یک سرم مرطوب کننده در نظر گرفته شود.

برای استفاده از روغن رزماری مراحل زیر را دنبال کنید:

 

این ماده شگفت انگیز مراقبت از مو در استرالیا ریشه دارد، جایی که برای جوشاندن، سوزاندن، و کاهش آن مورد استفاده قرار می گیرد. این تنها به تازگی تبدیل به یک عنصر مراقبت از مو مورد توجه قرار گرفته است. خواص ضد باکتری و ضد قارچ آن راه حلی موثر برای حفظ سلامت پوست سر است. هنگامی که با روغن های دیگر ترکیب می شود، موها را مرطوب می کند، پوست سر را تسکین می دهد و شوره سر را به حداقل می رساند.

 برای استفاده از روغن درخت چای مراحل زیر را دنبال کنید:

یک بار در هفته برای داشتن پوست سر سالم استفاده کنید

 

روغن نعنا – مانند رزماری، این روغن رشد را تا جایی که لازم است تحریک می کند. این روغن که بارها در مطالب تقویت و درمان ریزش مو در نمناک از انها صحبت کرده ایم چیز بسیار قدرتمندی است، پس از تماس با منطقه حساس مانند چشم پس از استفاده اجتناب کنید. 

نخل ارها :این گیاه یک کمک معمول برای سلامت پروستات است، اما از بروز طاسی نیز جلوگیری می کند. این را می توان در کپسول، پماد، و چای یافت. برای اثرات حتی بیشتر، آن را با گزنه ترکیب کنید. 

با استفاده از این موارد حداقل یک بار در هفته نتایج را فوری خواهید دید

چگونه از آنها استفاده کنید ؟

چگونه موهايي زيبا داشته باشيم

 

1. تخم مرغ :

 تخم مرغ حاوی پروتئین است، چیزی که موها از آن تشکیل شده است. با استفاده از تخم مرغ، موها را تغذیه و تقویت کنید. به همین منظور یک تخم مرغ ، دو قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن بادام نیاز دارید. اگر موها بلند باشد، می توانید میزان مواد تشکیل دهنده ای که استفاده می کنید را دو برابر کنید. 

2. موز

 موز غنی از ویتامین های آ، ب، ث و ایی است، این مواد را به عنوان ماده ای مناسب برای رفع موهای آسیب دیده می کند. این ویتامین ها باعث تقویت موها می شوند و درخشندگی را افزایش می دهند و موها را بسیار نرم می سازد. یک موز رسیده را له کنید و به آن یک قاشق چایخوری از روغن مورد علاقه مانند بادام یا نارگیل اضافه کنید.

 

3. آلوئه ورا 

از آنجا که آلوئه ورا 95٪ آب است، بسیار شاداب کننده است، این ماده به عنوان ماده ای مناسب برای مراقبت از مو سالهاست کاربرد دارد که در مبارزه با شوره سر، مرطوب کننده و رشد مو مناسب است. ژله تازه از آلوئه ورا یک فنجان به یک قاشق غذاخوری روغن کرچک اضافه کنید این مخلوط را به موها بزنید. 45 دقیقه بعد بشویید. 

4. آووکادو 

آووکادو غنی از روغن های چرب و ویتامین های آ، ب و ایی است که مواد مغذی موثر برای مو هستند. آنها همچنین سطح کلاژن بدن را افزایش می دهند کلاژن برای رشد موهای سالم ضروری است و همچنین موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و موخوره را کاهش می دهد.

 

5. شنبلیله

شنبلیله غنی از آنتی اکسیدان هاست و خواص مرطوب کنندگی دارد آنتی اکسیدان ها رادیکال های مضر آزاد موجود در مو را خنثی می کنند. موهای سالم و مرطوب باید براق باشند. برای استفاده از شنبلیله دو قاشق غذاخوری شنبلیله را پودر کنید. این پودر را در یک فنجان شیر مخلوط کنید. و از ریشه روی موها بزنید بعد از 20 دقیقه بشویید.

6. حنا :

حنا نه تنها به عنوان یک رنگ استفاده می شود، بلکه از لحاظ تاریخی نیز به عنوان نرم کننده مورد استفاده قرار گرفته است. دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی است که سلامت پوست سر را حفظ می کند. حنا رنگ قرمزی به موها اضافه می کند. پودر حنا خالص را با آب ترکیب کنید. آب را به اندازه کافی اضافه کنید تا یک قوام ضعیف داشته باشد مخلوط را روی موهای بگذارید و پس از 45 دقیقه تا یک ساعت بشوئید 

7. پاپایا 

پاپایا توانایی ایجاد درخشندگی موهای آسیب دیده را دارد . بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی تجاری اشاره می کنند که حاوی پاپایا هستند. به اندازه کافی از آن مخلوط کنید تا 1 فنجان پاپایا خرد شده به شما بدهد. نصف فنجان ماست را اضافه کنید. این را به موها بزنید و پس از 30 دقیقه بشوئید.

 

ماست غنی از ویتامین ب5، د و پروتئین، غنی از اسید های لاکتیک است که پوست سر را تمیز می کند و مسائلی مانند شوره سر را به حداقل می رساند. برای استفاده از ماست یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو را به یک فنجان ماست اضافه کنید. روی موها بگذارید و آن را 30-45 دقیقه بعد بشوئید. 

 

چگونه موهايي زيبا داشته باشيم
چگونه موهايي زيبا داشته باشيم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *