چگونه هموروئید را تشخیص دهیم

 
helpkade
چگونه هموروئید را تشخیص دهیم
چگونه هموروئید را تشخیص دهیم

چگونه بواسیر را تشخیص دهیم – چگونه هموروئید را تشخیص دهیم: روش های تشخیص بواسیر در هر مرحله ای که باشد، با کمک معاینه چشمی و فیزیکی و اگر نیاز باشد آنوسکوپی، یعنی مشاهده درون مقعد با دستگاه ویژه، انجام می شود. در صورتی که بیمار درد داشته باشد و التهاب بیرونی در مقعد ایجاد شده باشد، بواسیر خارجی است و اگر لخته هایی در کنار بالشتک های ایجاد شده وجود داشته باشد، بواسیر ترومبوزه یا لخته ای تشخیص داده می شود. البته باید سایر بیماریهای نشیمنگاه مثل شقاق یا آبسه با معاینه دقیق رد شوند.

اما در صورتی که بواسیر با درد و خونریزی در هنگام اجابت مزاج همراه باشد، تشخیص پزشک، بواسیر داخلی خواهد بود. در موارد حادتر در هنگام اجابت مزاج زائده هایی از مقعد بیرون می آید. البته باید توجه کنید که در برخی مواقع بیمار می تواند بواسیر داخلی و خارجی را به صورت یکجا داشته باشد.

چگونه بواسیر را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید بواسیر علائم و نشانه های مشخصی دارد. بیمار با کمی دقت در نشانه ها می تواند خود بواسیر را تشخیص دهد. البته این تشخیص قطعی نیست و نشانه ها می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، پس نیاز به تایید پزشک متخصص این بیماری است تا از جدی بودن بواسیر مطمئن شوید.

مشاهده‌ خون در مدفوع یکی از نشانه های بازر بواسیر و یکی از روش های تشخیص بواسیر است. وقتی که در اجابت مزاج هستید ممکن است در کاسه توالت قطره های از خون را بر روی مدفوع خود مشاهده کنید. مقدار این خون در ابتدا کم است و اگر درمان مناسبی برای آن انجام نشود احتمال زیاد شدن خونریزی وجود دارد. پزشک با معاینه دقیق می تواند علت خونریزی را تشخیص دهد. برخی از مواقع علت خونریزی ناشی از بیماری هایی گوارشی است که با آزمایش های خاصی تشخیص داده می شود.

بیرون آمدن بالشتک و ضایعه ها از ناحیه مقعد نیز یکی از علائم شایع بواسیر است که به تشخیص بواسیر کمک می کند. این بالشتک ها براثر التهاب رگها و تجمع خون در ناحیه مقعد ایجاد می شوند و ظاهری خیلی زشت به مقعد می دهند. هنگامی که این ضایعه های بدترکیب را در مقعد خود احساس کردید باید بدون هیچ خجالتی به پزشک مراجعه کنید تا در زمان مناسب نسبت به درمان اقدام شود. اگر درمان را به تاخیر بیندازید ممکن است درد و عوارض بدتری را تجربه کنید.چگونه هموروئید را تشخیص دهیم

دردناک بودن بواسیر نیز یکی از مواردی است که می تواند به شما کمک کند تا از بواسیر داشتن خود باخبر شوید و با مراجعه به پزشک از آن مطمئن شوید. زیاد نشستن و ایستادن باعث فشار آمدن به ناحیه رکتوم شما می شود. پس هر گونه دردی را در این ناحیه تجربه کردید هر چه زودتر خود را به پزشک برسانید.

خارش مقعد و بیرون آمدن ترشح های لزج و دفع ناقص مدفوع نیز از مواردی هستند که می توانند به شما در روش های تشخیص بواسیر کمک کنند.

آزمایشات مربوط به تشخیص بواسیر با معاینه فیزیکی شروع و با روش های آزمایشگاهی دقیق تر می شود. پزشک شما ناحیه مورد نظر را معاینه فیزیکی می کند و ممکن است این کار را با کمک یک دستکش روغنی یا یک وسیله دیگر انجام دهد. آنوسکوپ از یک لوله توخالی روشن تشکیل شده که امکان معاینه چند اینچی داخل رکتوم را به پزشک می دهد. عملکرد پروکتوسکوپ نیز همانند آنوسکوپ است با این تفاوت که پزشک با آن می تواند ناحیه بیشتری از داخل رکتوم را معاینه کند.

برای پیدا کردن بواسیر داخلی، ممکن است نیاز به آزمایش های دیگری داشته باشید که پزشک به شما اطلاع می دهد. همچنین در شرایط خاصی که دارای خونریزی مقعدی هستید نیز نیاز به آزمایش های مختلف است.

پزشک با سیگموئیدوسکوپی، که یکی از روش های تشخیص بواسیر است، می تواند روده کوچک یا سیگموئید را معاینه دقیق کند و با کمک کولونوسکوپی کل روده بزرگ را مورد معاینه قرار می دهد. هر دوی این دستگاه ها از یک لوله منعطف تشکیل شده اند که امکان مشاهده داخل رکتوم را به پزشک می دهد. پزشک با معاینه دقیق خواهد توانست علائم بواسیر را به صورت دقیق تری بررسی کند و تشخیص درستی از بیماری به شما بدهد.

همچنین اشعه ایکس باریم نیز می تواند تمامی قسمت های درونی روده و کولون شما را نشان دهد. ابتدا اشعه ایکس باریم به ناحیه مورد نظر تابانده می شود و سپس تکنسین با کمک این پرتوهای X تابیده شده، کل دستگاه گوارش و معده شما را بررسی می کند.

آیا هر سوزشی بواسیر است؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از بیمارها را درگیر می کند. درست است که بواسیر با سوزش و خارش زیادی همراه است و در برخی موارد این سوزش به حدی است که بیمار نمی تواند آن را تحمل کند. این درد زیاد و سوزش های بیش از اندازه، اکثر بیماران را نگران می کند. اما باید توجه کنید که خطرناک نیست.

با این حال خیلی از بیمارها می ترسند که این دردها و سوزش ها نشانه بیماریهای دیگر مثل سرطان مقعد و سرطان روده بزرگ باشد. برای اینکه از این موارد مطمئن شوید بهتر است بعد از احساس سوزش در مقعد به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص درستی از علت سوزش داده شود. یا می توانید با سایت دکتر درد که برای مشاوره به شما در سایت drdard.ir ثبت شده است ارتباط برقرار کنید و هر گونه نگرانی و سوال خود را با آن در میان بگذارید.

خارش و سوزش مقعدی در همه افراد و در هر بازه سنی می تواند اتفاق بیفتد. اما در بیشتر مواقع علت این سوزش ها به خاطر موارد دیگری است که از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، پس در جواب این سوال که آیا هر سوزشی بواسیر است؟ می توانیم بگوییم که هر سوزشی نمی تواند علت بواسیر باشد. در برخی موارد تحریک های پوستی مانند مصرف صابون های بهداشتی عامل این سوزش هاست و در برخی موارد زخم های عمیق مقعدی، انتقال بیماری های عفونی جنسی و انگلی، بیماری های درون بدن مانند التهاب روده یا غده های لنفاوی یا دیابت و غیره و استفاده از داروهای حساسیت زا یا استفاده از مواد غذایی تند می تواند دلیل این سوزش ها باشد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

 

دو روش برای تشخیص هموروئید وجود دارد

آنوسکپی‌ (دیدن‌ مقعد با کمک‌ یک‌ لوله‌ کوتاه‌ به‌ نام‌ آنوسکپ‌، وسیله‌ای‌ لنزدار و دارای‌ یک‌ منبع‌ نورانی‌ در سر آن‌ است‌)،پروکتوسکپی‌ (دیدن‌ راست‌ روده‌ و قسمت‌ پایینی‌ روده‌ بزرگ‌ یا وسیله‌ای‌ به‌ نام‌ پروکتوسکپ‌، که‌ وسیله‌ای‌ اپتیک‌ و دارای‌ یک‌ منبع‌ نورانی‌ در سر آن‌ است‌). آبسه انورکتال در صورتی که درمان نشود بسیار خطرناک است و از عفونت یا مسدود شدن غدد مقعد ایجاد می گردد. به دلیل بیماری های جنسی و یا اختلال مانند بیماری کرون و یا دیورتیکولیت ایجاد می گردد. علایم آبسه مقعدی می تواند شامل درد مقعد یبوست و تب باشد.

در صورتی که هموروئید تب ایجاد نمی کند و به جای چرک خون در پاکه هموروئید دیده می شود و دردی شبیه به تیر کشیدن دارد اما آبسه دردی ممتد دارد. روش استاندارد درمان آبسه مقعدی جراحی است که بهترین نوع جراحی آبسه مقعدی با لیزر است. آبسه نباید دستکاری شود زیرا تبدیل به بیماری های پیشرفته تر مثل کیست مویی و فیستول می شود.

تشخیص هموروئید یا بواسیر به طور تیپیک با معاینه فیزیکی توسط پزشک متخصص تشخیص داده می شود. با مشاهده بافت اطراف می توان هموروئید خارجی و هموروئید داخلی پرولابه را تشخیص داد. تفاوت علایم هموروئيد با آبسه در این است که آبسه مقعدی ترشح چرکی دارد و معمولا بیمار با تب و ترشح زیاد مراجعه می کند

در صورتی که همورویید خارجی باشد با یک معاینه ساده توسط متخصص جراحی و لیزر قابل تشخیص است از دیگر علائم شایع خونریزی و درد و تورم در ناحیه مقعد است. ممکن است بیمار مبتلا به هموروئید خونریزی جزیی همراه با سوزش داشته باشد.چگونه هموروئید را تشخیص دهیم

هیچ‌ گاه‌ برای‌ اجابت‌ مزاج‌ زور نزنید. پس‌ از اجابت‌ مزاج‌، ناحیه‌ را با ملایمت‌ پاک‌ کنید. برای‌ تخفیف‌ درد، روزانه‌ چندین‌ بار هر بار به‌ مدت‌ ۲۰-۱۰ دقیقه‌ در آب‌ گرم‌ بنشینید. برای‌ تخفیف‌ درد و تورم‌ ناشی‌ از وجود لخته‌ در بواسیر یا بیرون‌ زدگی‌ بواسیر، یک‌ روز در رختخواب‌ استراحت‌ کنید و روی‌ ناحیه‌ کیسه‌ یخ‌ بگذارید. در مواردی‌ که‌ مقاوم‌ به‌ درمان‌ هستند، امکان‌ دارد نیاز به‌ جراحی‌ وجود داشته‌ باشد.

وارد آمدن‌ فشار مکرر به‌ سیاه رگ‌ های‌ مقعد یا راست‌ روده‌.

هموروئید رگ متورم و ملتهب در رکتوم مقعد است که منجر به ناراحتی و خونریزی در این ناحیه می گردد. بواسیر یا هموروئید معمولا از زور زدن در هنگام دفع مدفوع  ـ چاقی یا بارداری ایجاد می شود . احساس ناراحتی در ناحیه مقعد علامت شایع این بیماری است به خصوص در هنگام دفع مدفوع و یا در هنگام نشستن است . سایر علائم شامل خارش و خونریزی است. یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند در بهبود هموروئید  نیز موثر هستند. ملین ها و داروی ضد هموروئید  نیز موثر  هستند. در برخی موارد یک روش پزشکی مثل عمل جراحی برای حذف هموروئید مورد نیاز است تا درمان قطعی انجام شود و درد مقعد کاهش یابد.

در قسمت مقعد رگ های بواسیری داریم که اگر این رگ ها تحریک شوند ممکن است ملتهب شده و ورم کند ویا حتی خونریزی کنند که به آن بواسیر می گویند . بواسیر یا همورویید دو نوع دارد : بواسیر خارحی و بواسیر داخلی.

هموروئید خارجی دو نوع است:

هموروئیدهای ترومبوزه که بصورت برآمدگی کبود رنگ و دردناک در آندودرم دیده می شوند, ۴۸ تا ۷۲ ساعت اول درد شدید و ناراحت کننده ایجاد می کنند و بعد از آن درد کاهش می یابد. در صورتی که بیمار در مرحله ابتدایی مراجعه نماید بهترین روش درمان هموروئید ترومبوزه هموروئیدکتومی با لیزر می باشد. روش هموروئیدکتومی در واقع برداشتن لخته همورویید ترومبوزه است و پیشنهاد می شود حتما با لیزر برداشته شود یا با تابش لیزر تحلیل رود زیرا عمل جراحی باز هموروریید ترومبوزه دوره نقاهت طولانی تری دارد و بیمار درد زیادی را متحمل می شود. با توجه به تشخیص پزشک بهترین روش درمان همورویید ترومبوزه یکی از دو روش لیزر درمانی آن و یا برداشتن لخته با لیزر است.

بواسیر خارجی برآمدگی نرمی در اطراف دهانه ی مقعد است. گاهی اوقات ممکن است حالتی به نام بواسیر ترومبوز رخ دهد. در این وضعیت، یک لخته ی خونی ایجاد شده و آن برآمدگی سفت می شود. از آنجا که بافت های اطراف مقعد پوشیده از پایانه های عصبی است، بواسیر خارجی معمولاً بسیار دردناک است. همراه با درد راست روده می باشد و گاهی اوقات هنگام دفع مقداری خون روی دستمال توالت دیده می شود.

از مهم ترین علامت هموروئید داخلی می توان از خونریزی راست روده نام برد و دیگر علامت های هموروئید داخلی می توان به سوزش و خارش و درد و احساس ناراحتی اشاره کرد.گاهاً ممکن است این نوع بواسیر تا اندازه ای ملتهب شود که به خارج دهانه ی مقعد کشیده شود  این وضعیت سقوط و پایین آمدن بواسیر نامیده می شود. از جمله علائم سرطان مقعد و راست روده و روده بزرگ  تغییر کردن عادات روده و درد و خونریزی راست روده می باشد. هموروئید داخلی در بالای خط دندانه ای است و با اپی تلیوم ستونی پوشانده شده و رسپتورهای درد ندارد. آن ها در سال ۱۹۸۵ به ۴ دسته بر اساس درجه پرولاپس یا بیرون زدگی تقسیم شدند

هموروئید هاى ( بواسیر ) خارجى معمولاً به صورت یک برجستگى خارجى در بیرون ناحیه مقعد قرار داشته و اکثراً با درد و تورم همراه است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

لیزر کیست مویی

لیزر هموروئید

لیزر شقاق

تلفن: 02122766853 – 02122761600

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، نبش گلستان نهم پلاک 457، طبقه 4، واحد 10

تن آرا، کلینیک تخصصی زیبایی و تناسب اندام ، با ارائه خدماتی مانند جراحی زیبایی بینی، بلفاروپلاستی،جوانسازی با PRP، بای پس معده، لیپوماتیک ، اسلیو معده و … در خدمت شماست تا زیبایی هرچه بیشتر را برای شما به ارمغان آورد.

بای پس معده چیست؟ عمل بای پس معده روش نهایی

فیستول یکی از بیماری های ناحیه ی مقعدی است که

درد فیشر مقعد وحشتناک است، اما راه هایی برای درمان

هموروئید رگ های خونی واریسی در مقعد است. در بارداریچگونه هموروئید را تشخیص دهیم

بواسیر یا هموروئید رگهای متورم، گشاد و ملتهب در روده یا مقعد است که همراه با خارش بوده و دردناک است. بسیاری از افراد، زن و مرد، به هموروئید مبتلا می شوند. اما زمانی که هموروئید ورم کرده و برای شما مشکل ایجاد می کند متوجه آن خواهید شد. اگر با دلایل و علائم بواسیر آشنا باشید، می توانید هر چه سریع تر آن را با روش های خانگی درمان کنید، اما در برخی موارد شدید هموروئید نیاز به مراقبت پزشکی حرفه ای دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هموروئید و درمان بواسیر موارد زیر را مطالعه کنید.

رگ های داخل و اطراف مقعد و راست روده در تمامی افراد برآمده است. وقتی این رگ ها با فشار متورم یا برآمده می شوند، بواسیر یا هموروئید نامیده می شوند. هموروئید ممکن است در داخل یا خارج از مقعد بوده و اگرچه خوشایند نیست، خطری ندارد. درد و خارش شایعترین علائم هستند. علاوه بر این، ممکن است هنگام راه رفتن یا نشستن، احساس درد داشته باشید.

معمولاً هنگام اجابت مزاج، هنگامی که به مقعد و رکتال فشار وارد می شود، هموروئید بسیار دردناک است. علاوه بر درد، برخی پس از اجابت مزاج، باز هم نیاز به اجابت مزاج دارند.

یکی از شایع ترین علائم بواسیر خونریزی بدون درد پس از اجابت مزاج است. همچنین ممکن است مقعد دچار خارش شده و یا صدمه دیده و برآمده شود.

برآمدگی های کوچک اطراف مقعد ممکن است نشانه هموروئید باشد. برآمدگی ها در اندازه های مختلف هستند. رنگ آنها شبیه رنگ اطراف مقعد است. اما اگر برآمدگی ها سیاه و قرمز تیره باشند، باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید زیرا علامت هموروئید ترومبوز است که نیاز به درمان پزشکی دارد.

هموروئید خارجی باعث ورم مقعد می شود. داروهایی همچون وازوکانستریکتور که هموروئید را کوچک می کنند ورم را نیز کاهش می دهند. همچنین می توانید از کرم و دستمال مرطوب و یا پک آب یخ برای کاهش درد و ورم استفاده کنید. 2 یا 3 بار در روز در وان حمام با چند اینچ آب گرم نشسته و یا از طشت مخصوص “حمامسیتز” روی صندلی توالت استفاده کنید. سپس مقعد را به آرامی خشک کنید.

بزرگترین علت ایجاد بواسیر، فشار هنگام اجابت مزاج است. فشار روی رگهای رکتوم و مقعد وارد می شود که باعث ورم آنها شده و دردناک می شوند. اگر اجابت مزاج کم بوده یا مشکل است، احتمالا فشار بیشتری به خود وارد می کنید. آیا نحوه ی اجابت مزاج شما را در معرض خطر ابتلا به هموروئید قرار می دهد؟

یبوست باعث فشار هنگام اجابت مزاج می شود. اگر همیشه یبوست دارید، ممکن است در حین اجابت مزاج فشار وارد کرده تا مواد سریع تر درون سیستم گوارش حرکت کنند.

نشستن طولانی مدت در توالت باعث فشار بر مقعد شده که در نهایت منجر به هموروئید می شود. افرادی که ساعت ها رانندگی کرده، در اداره کار می کنند، و یا به دلایل خاصی نمی توانند حرکت کنند در معرض خطر هستند. عادات روزانه خود را ارزیابی کرده تا مشخص شود که زیاد نشستن برای شما مشکل ساز است.

ممکن است هموروئید نشانه ی شرایط دیگری باشد که باعث تحریک مقعد و رکتوم می شوند. به عنوان مثال عفونت مقعد بر بافت اطراف تأثیر گذاشته و باعث هموروئید می شود.

اضافه وزن، فشار بر اندام های داخلی، تغییر رژیم غذایی و زایمان باعث هموروئید می شوند. در صورت مشکل با پزشک صحبت کنید.

برای درمان هموروئید موارد زیر را امتحان کنید.

نارون کوهی قابض بوده که به کاهش ورم و سوزش کمک می کند. یک توپ پنبه ای درون نارون کوهی قرار داده و آن را روی ناحیه آسیب دیده مالش دهید. چند لحظه باید خشک شود. اگر نمی خواهید از نارون کوهی خالص استفاده کنید، می توانید از کرم حاوی نارون کوهی استفاده کنید.

کرم های بسیاری وجود دارد که در درمان بواسیر کاملاً مؤثر هستند – به حدی که در بسیاری موارد، افرادی که از آنها استفاده می کنند دیگر نیازی به مراجعه به پزشک ندارند. این کرم ها عبارتند از:

از آنجا که اجابت مزاج هنگام هموروئید بسیار دردناک است، بسیاری متوجه می شوند که استفاده از داروهای مسهل مفید است. این امر به شما کمک می کند بدون فشار به مقعد و رکتوم اجابت مزاج داشته باشید. استفاده از داروی مسهل باعث می شود که فشار کمتری وارد شود.

عطرها، رنگها، دستمال توالت زبر و سایر مواد تحریک کننده هموروئید را وخیم تر می کنند. اگر حساس هستید از دستمال توالت سفید و نرم و یا حتی پارچه پنبه ای استفاده کنید. و شلوار یا جوراب شلواری تنگ نپوشید.

لباس زیر پنبه ای نرم باعث می شود هوا در داخل و خارج بدن جریان داشته و از تحریک و دردناک شدن هموروئید جلوگیری می کند. پوشیدن لباس زیر پلاستیکی باعث مرطوب شدن مقعد می شود. ناگفته نماند که پوشیدن لباس زیر تنگ باعث ناراحتی و تحریک مقعد می شود.

این روش حمام کردن باعث کاهش درد و ناراحتی می شود. وان را با آب گرم پر کرده و حدود 15 دقیقه در آن بنشینید. به حمام سیتز صابون اضافه نکنید، زیرا باعث بیشتر شدن سوزش می شود. برای بهبود سریع تر نارون کوهی به حمام سیتز اضافه کنید.

اگر علائم هموروئید با درمان خانگی از بین نرفتند، و یا بعد از چند هفته عود کردند، باید به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص دهد که نیاز به درمان پزشکی دارید یا خیر. در اکثر موارد هموروئید در خانه قابل درمان است، اما اگر هموروئید در شما درمان نشود، به پزشک مراجعه کنید.

میزان فیبر مصرفی را بیشتر کنید. فیبر مدفوع را نرم کرده و باعث می شود راحت تر در بدن شما حرکت کنند. فیبر در موادی مانند لوبیا، نان و غلات سبوس دار، و میوه و سبزیجات تازه وجود دارد. اگر غذاهایی که می خورید فیبر بدن شما را تامین نمی کنند می توانید از مکمل های فیبری استفاده کنید. فیبر را به آرامی به رژیم غذایی اضافه کرده تا از گاز و نفخ معده جلوگیری شود.

بدن شما باید آب کافی داشته تا مدفوع نرم شود، به طوری که اجابت مزاج راحت تر باشد. آب بهتر است. در طول روز مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید.چگونه هموروئید را تشخیص دهیم

سعی کنید هر روز ورزش کنید. حتی پیاده روی سریع به مدت 20-30 دقیقه در روز از یبوست جلوگیری می کند.

منبع: wikihow

کلینیک زیبایی و تناسب اندام تن آرا با تکیه بر تجربه کسب شده در سالهای متمادی مفتخر است تا از این تجربیات ارزنده خود در راه رسیدن به زیبایی بیشتر و اندامی متناسب تر در کنار شما باشد. در این راستا این کلینیک به دپارتمان زیبایی و جوانسازی، دپارتمان لاغری و تناسب اندام و دپارتمان … خدماتی همچون … را به متقاضیان ارائه می نماید.

ملاصدرا، بین خیابان شیراز و خیابان شیخ بهایی، پلاک 47، طبقه2، واحد4

02188059039 –   02188051796 – 09199677366

تمامی حقوق این سایت متعلق به کلینیک زیبایی تن آرا است.(طراحی سایت)

بواسیر بیماری مزمن و دردناکی است که متاسفانه اکثر مبتلایان از ابراز آن خودداری می کنند. شما می توانید با شناخت علائم بواسیر و درمان های خانگی بواسیر( هموروئید )که در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت در منزل اقدام کنید.

بواسیر ( هموروئید) چیست؟

بواسیر عبارت است از سیاهرگ های گشادشده ( واریسی ) در راست روده یا مقعد. بواسیر ممکن در مجرای مقعدی (بواسیر داخلی ) یا در مدخل مقعد (بواسیر خارجی ) واقع شده باشد. بواسیر ممکن است سال ها وجود داشته باشد اما تنها با وقوع خونریزی بدان پی برده شود.

 

ناحیه عفونی را به مدت 15 دقیقه، هر روز سه بار، در آب گرم خیس کنید و با حوله نرم یا سشوار، آرام خشک کنید.چگونه هموروئید را تشخیص دهیم

تورم و خارش را با کیسه های یخ کاهش دهید. اگر این کار جواب نداد، شاید کیسه های آب داغ جواب بدهند.

سرکه سیب برای کاهش تورم بواسیر 

سرکه سیب تورم و خارش ناشی از بواسیر داخلی و بیرونی را کاهش می دهد، از سرکهسیب خالص و غیر پاستوریزه استفاده کنید، چرا که قوی تر هستند. در بواسیر بیرونی، ابتدا ناحیه عفونی را به آرامی تمیز کنید و مقداری از سرکهسیب را به پارچه کتان بمالید و روی ناحیه بمالید. احتمالا اول کار احساس سوزش شدیدی داشته باشید که پس از مدتی رفع می گردد؛ این روش را چند بار در روز انجام دهید تا تورم کاهش بیابد.

اما در بواسیر داخلی نسخه درمان به صورت خوراکی است ، به این روش که یک قاشق چای خوری سرکه را قورت داده و روی آن یک لیوان آب بخورید. حداقل دوبار این کار را انجام دهید. حتما بعد از خوردن سرکه آب بخورید تا اسید معده متعادل شود. می توانید کمی عسل اضافه کنید تا بتوانید طعم سرکه را تحمل کنید.

برای درمان بواسیر زیاد آب بخورید:

حداقل روزی 6 لیوان آب بخورید. الکل تاثیری منفی دارد. اگر از مکمل استفاده می کنید، حداقل 8 لیوان آب بخورید.

درمان بواسیر با پوشیدن لباس مناسب:

در فصول گرم، لباس تنگ نپوشید. لباس تنگ باعث تعریق شده و باعث خارش و التهاب می شود. پارچه های نایلونی، به دلیل ایجاد تعریق زیاد ، برای پوست ضرر دارند.

 درمان علل اصلی یبوست تنها راه رهایی از این مشکل میباشد. در ابتدا تمام مسیر گوارشی برای چندین روز باید استراحت کنند تا روده پاک شود ، به این ترتیب که بیمار باید خورن میوه را حداقل تا شش روز ادامه دهد. پس از آن ممکن است از غذاهای طبیعی برای راحت مدفوع کردن استفاده نماید.

درمان بواسیر با انجیر خشک

یکی از بهترین نسخه های قدیمی این است که چند انجیر خشک را با آب گرم بشویید و شب آن را خیس نمایید. صبح انجیر و آبی که انجیر در آن خیس خورده را میل نمایید.خوردن انجیر هنگام عصر نیز مفید میباشد. مصرف انجیر زمانی اثر گذار است که چندین هفته خوردن آن را ادامه دهید. دانه های ریز انجیر باعث تحریک روده و حرکت مدفوع میشود.

چای کیسه ای و درمان بواسیر هموروئید

برای درمان بواسیر هموروئید ، یک کیسه ی چای را در یک فنجان آب داغ قرار دهید، بعد از چند لحظه کیسه را از داخل آب در بیاورید و اجازه دهید تا خنک شود ، سپس کیسه ی چای را به مدت 10 دقیقه روی رگ های متورم بگذارید. این کار را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید.

درمان بواسیر با تربچه:

مخلوط 100میلی گرم از تربچه رنده شده و یک قاشق عسل ، یا نوشیدن آب این سبزی دو بار در روز در حدود 60 الی 90 میلی گرم در درمان بیماری مفید می باشد. این روش درمانی میتواند به شکل داروی خارجی نیز استعمال شود . تربچه سفید را با شیر ترکیب نمایید تا به شکل خمیر درآید، استفاده از آن در محل درد ، باعث کاهش یافتن ورم و درد میشود.

 

درمان بواسیر با شلغم:

150 گرم از آب برگ آن باید گرفته شود و به بیمار داده شود ، زمانیکه آب آن را مصرف میکنید ، خوردن میوه های خام و سبزیجات ضروری میباشد. برای بدست آوردن نتیجه بهتر، آب برگ شلغم را به اندازه یکسان با آب شاهی و اسفناج و هویج مخلوط نمایید.

درمان بواسیر با خوردن کدو 

سه قاشق چایخوری آب برگ کدو را با یک لیوان شیر بدون چربی مخلوط نموده و هر روز صبح مصرف نمایید ، همچنین می توانید خمیر ریشه گیاه را نیز برای بدست آوردن نتیجه بهتر استفاده کنید.

 

 

درمان بواسیر هموروئید با روشی موضعی :نشستن در وان حاوی جوشانده ی پوست درخت بلوط

باید بدانید که یکی از موثرترین راه های درمان بواسیر هموروئید با روش های خانگی نشستن در وان حاوی جوشانده ی پوست درخت بلوط است. برای آماده کردن این درمان کمی پوست درخت بلوط را در حدود 2 لیتر آب بجوشانید و پس از خاموش کردن حرارت ، بگذارید حدود نیم ساعت بماند. حالا حدود 5 لیتر آب دیگر را نیز گرم کنید و با جوشانده ی پوست درخت بلوط داخل وان یا یک تشت بریزید.

بعد از آماده شدن نسخه داخل وان ، در آن بنشینید به طوری که نشیمنگاه تان به طور کامل داخل آب باشد و 30 تا 40 دقیقه در همان حالت بمانید ؛ این روش درمانی سریع نتیجه اثر خود را نشان خواهد داد.

درمان بواسیر با زنجبیل :

نصف قاشق چایخوری از آب زنجبیل تازه را با یک قاشق چایخوری آبلیموی تازه و نعنا و یک قاشق عسل ترکیب کنید .

درمان بواسیر با پیاز:

در بواسیر خونی مصرف پیاز مفید میباشد.تقریبا 30 گرم آن را در آب رنده کنید. شش گرم شکر را به آن اضافه نمایید و دو بار در روز مصرف کنید بعد از چند روز عوارض این بیماری کاهش می یابد . همچنین پیاز در درمان بواسیر خشک مؤثر میباشد

درمان بواسیر با دانه کنجد :

بیست گرم دانه کنجد را در پانصد میلی گرم آب بجوشانید تا آب آن یک سوم میزان اصلی شود یا به شکل یک شیرینی درآید. آن را با آب به شکل خمیر در آورید ، برای درمان بواسیر می توانید آن را با کره استفاده نمائید.چگونه هموروئید را تشخیص دهیم

  

درمان بواسیر با هلیله کابلی :

گیاه هلیله کابلی برای درمان بواسیر و به عنوان ماده ای ملین و گس معروف است. این میوه باید در روغن سرخ شود تا به رنگ قهوه ای درآید؛ سپس آن را پودر کرده و نگهداری نمایید. مصرف نصف قاشق چایخوری از این پودر هنگام خواب باعث حرکت معمولی مدفوع هنگام صبح میشود. گس بودن میوه باعث از بین رفتن سفتی مدفوع می شود. ترکیب خمیر میوه در روغن برای استعمال خارجی مفید میباشد.

سیر نسخه عالی درمان موضعی بواسیر هموروئید

برای درمان بواسیر هموروئید تعدادی سیر را خوب له کنید و داخل مقدار اندکی آب بریزید ، حالا پنبه ای را به آن آغشته کرده و مستقیما روی محل مورد نظر قرار دهید.

 

 

درمان بواسیر هموروئید با بوچرز بروم (کوله خاس)

باید بگوییم این گیاه رگ ها را تقویت و تنگ می کند و به عنوان یک منقبض کننده ی طبیعی که رگ های خونی را تنگ می کند استفاده می شود. برای رفع و درمان بواسیر هموروئید ، عصاره ی آن را به شکل کپسول یا چایی مصرف کنید که کمی تلخ است، پس برای همین آن را با عسل شیرین کنید.

درمان بواسیر هموروئید با آب نارگیل 

مطالعات و تحقیقات ثابت کرده است که نوشیدن روزی دو بار آب نارگیل به خصوص نارگیل نارس برای درمان خونریزی های هموروئیدی بسیار موثر است. آب نارگیل عالی است حتی اگر هموروئید کهنه و سرسختی داشته باشید.مصرف آب نارگیل هیچ عارضه ی جانبی ندارد.

  

آب آلوئه ورا برای درمان بواسیر هموروئید

با مصرف روزانه 4 قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا ی تازه یا حداقل مصرف نوشیدنی های آماده ی آلوئه ورا برای درمان بواسیر اقدام کنید.

آب لیمو درمانی قوی برای رفع بواسیر هموروئید 

1- برای رفع سریع و درمان بواسیر هموروئید آب یک لیمو را در یک لیوان شیر داغ بچکانید و آن را هر سه ساعت یک بار بنوشید.

2- تکه پنبه ای را کاملا به آب لیمو آغشته کنید و روی ناحیه ی مورد نظر بمالید ، احساس سوزش خواهید کرد ولی برای درمان باید تحمل کنید.

3-  عرق نعناع، عسل، آب زنجبیل، و آب لیمو را با یکدیگر مخلوط کنید و روزی یک بار میل کنید.

 

درمان فیستول با روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری بسیار زیادی است . مخلوط 1 قاشق روغن درخت چای و 1 قاشق روغن زیتون را توسط پنبه یا یک گوش پاک کن برای استعمال خارجی استفاده کنید و پس از 30 دقیقه با آب سرد بشویید ، سپس موضع متورمم را خشک کنید تا معجزه ی آن را ببینید.

درمان بواسیر با عسل

یکی از راههای موثر برای درمان خانگی این بیماری ، مصرف عسل می باشد . هر شب برای استعمال موضعی ، مقدار کمی عسل را به محل فیستول بمالید و یا دو قاشق عسل را با آب گرم ترکیب کرده و میل کنید.

درمان هموروئید با پونه کوهی

دم کرده پونه ی کوهی علاوه بر خاصیت ضد التهابی به عنوان یک آنتی بیوتیک بسیار قوی برای از بین بردن باکتری ها و عفونت ها استفاده می شود . استفاده از ترکیب میخک و پونه ی کوهی دم کرده برای کاهش عفونت بسیار مفید می باشد .

درمان بواسیر با زردچوبه

زردچوبه یکی از قوی ترین آنتی بیوتیک های طبیعی است. برای درمان هموروئید هر شب می توانید یک قاشق زردچوبه را با دو قاشق عسل و مقداری شیر خشک ترکیب کرده و بنوشید .

درمان بواسیر با زیره

برای درمان هموروئید یک چهارم قاشق چایخوری پودر زیره را با مقدار بسیار کمی نمک و آب ولرم مخلوط کرده و هر روز یک بار بنوشید .

درمان بواسیر با علف

تنقیه آب علف یا همان ریختن آب علف به داخل مقعد موجب پاک شدن دیواره روده از مدفوع می شود. البته تنقیه بایدبا آب ولرم انجام شود .بعد از 20 دقیقه صبر کردن می توان 90 الی 120 میلی گرم از این ماده را استعمال کرد.

درمان هموروئید با تخم انبه

دانه انبه در درمان بواسیر بسیار مفید است . با استفاده از یک روش صحیح ، دانه انبه را خشک کرده و سپس پودر کنید . پودر انبه باید در مکانی تمیز و خشک نگهداری شود . خوردن یک یا دوقاشق پودر انبه ، دوبار در روز منجر به کاهش تورم می شود .

آلو برقانی یا سیب سرخ درمانی برای بواسیر

آلوی برقانی که به سیب سرخ معروف است درمانی بسیار موثر برای بواسیر خونی است . مصرف دو تا سه ماه به طور مداوم از این میوه برای درمان این بیماری مفید می باشد .

تاثیر ورزش در درمان بواسیر

ورزش و فعالیت زیاد در روز ، تاثیر بسیاری در درمان یبوست دارد که علت مهم بواسیر است . برای جلوگیری و درمان یبوست ، حتما روزی 20 دقیقه حرکات ورزشی انجام دهید .

روغن نارگیل 

برای درمان بواسیر، می توانید روغن نارگیل را مستقیما بر روی ناحیه ی مورد نظر بمالید و پس از مدتی آن را با آب بشویید؛ سپس آن ناحیه را با ملایمت و به طور کامل خشک کنید.

روغن زنجبیل

مقداری روغن زنجبیل و آب گرم را داخل وان بریزید، سپس طوری در وان بنشینید که تمام نشیمن گاه شما در این محلول باشد . روغن زنجبیل باعث کاهش درد می شود .

روغن بادام

روغن بادام موجب بهبود خشکی و پارگی ناشی از یبوست و بواسیرمی شود . کمی روغن بادام را روی پنبه ریخته و مقعد را توسط آن چرب کنید . می توانید این کار را در هرزمان که مورد نیاز بود و یا چند دفعه در روز تکرار کنید .

روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیاری است که در درمان بواسیر بسیار موثر است . روغن زیتون به رگهای خونی کمک می کند تا حالت ارتجاعی زیادی داشته باشند و از خونریزی هموروئید جلوگیری می کند . پنبه ای را آغشته به روغن زیتون کرده و مقعد را چرب کنید .

روشهای دیگر درمان خانگی بواسیر

بواسیر یا هموروئید یک بیماری پر نشانه است که تشخیص آن از روی علائم نه تنها برای پزشک معالج بلکه برای خود فرد نیز در صورت آگاهی داشتن از آن بسیار ساده است. البته باید این نکته را در نظر داشت که ممکن است نشانه‌های بیماری هموروئید (Hemorrhoid) بسته به میزان آسیب آن، از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. این احتمال نیز وجود دارد که نشانه‌ها دلیل بر بیماری دیگری در فرد باشد.

با این حال پیگیری فوری بعد از مشاهده‌ی هر یک از علائم زیر به روند درمان بواسیر یا هموروئید در مراحل ابتدایی ایجاد آن و پیشگیری از بروز عوارض و مشکلات احتمالی کمک مؤثری می‌کند. نشانه‌های ظاهری ابتلا به هموروئید شامل:

در اغلب موارد بیماری بواسیر خفیف است و در صورت پیگیری فوری کمتر باعث ایجاد مشکل جدی در فرد می‌شود. با این حال بی‌توجهی به درمان به موقع آن منجر به بروز عوارض ناگواری خواهد شد. ظاهر زننده بواسیرهای بیرون‌زده یا عفونت توده‌ی سیاه شده هموروئید ترمبوزه از خفیف‌ترین تا شدیدترین عارضه‌های احتمالی بواسیر محسوب می‌شوند. احتمال ابتلا به کم‌خونی و فقر آهن در بواسیرهای خون‌ریزی دهنده به خصوص انواع داخلی آن وجود دارد. به دلیل تغییر شکلی که در عروق ناحیه‌ی مقعد به وجود می‌آید، احتمال تغییرات غیر طبیعی در سایر سلول‌های روده‌ای افزایش پیدا می‌کند و فرد را در خطر ابتلا به انواع سرطان‌های روده‌ای قرار می‌دهد.
گاهی اوقات عوارض، مستقیم از خود اختلال هموروئید نشأت نمی‌گیرد بلکه درمان آن از جمله اعمال جراحی صورت گرفته منجر به عارضه‌هایی در فرد خواهد شد که عبارت است از:

چگونه هموروئید را تشخیص دهیم

همیشه مشاهده‌ی محل آسیب دیده اولین گام عملی برای تشخیص بیماری‌ها است. نشان دادن مقعد به پزشک برای بسیاری از افراد شرم‌آور است، برای همین بسیاری از افراد جامعه مبتلا به بواسیر از مراجعه به پزشک خودداری می‌کنند و ترجیح می‌دهند با بیماری خود سازگار شوند.
پزشک در اولین ویزیت خود ابتدا به گرفتن شرح‌حالی دقیق از علائم بیمار و سابقه‌ بیماری‌های دیگر او می‌پردازد. ارائه شرح حال دقیق توسط بیمار و شرح کامل نشانه‌ها با جزئیات می‌تواند کمک بزرگی به سرعت تشخیص بیماری یا نوع آن کند. سپس پزشک با مشاهده‌ی ظاهری ناحیه‌ی مقعد در حالتی که فرد به صورت سجده، پهلو و حتی طاق باز با پاهای خم و باز شده قرار گرفته است، می‌تواند تا حدودی وجود هموروئید را تشخیص دهد. در صورت شک به درونی بودن بواسیر نیاز به معاینه با انگشت و همچنین جهت تأیید آن، استفاده از روش‌های دیگر است.
رنگ خون خارج شده از مقعد نیز می‌تواند به تشخیص بهتر و سریعتر کمک‌ کند، زیرا معمولاً خون تیره نشانه‌ای از خونریزی در نواحی بالایی دستگاه گوارش و روده‌هاست و خون روشن نشانه‌ی نزدیکی محل خونریزی به مقعد است. با این حال نمی‌توان گفت همیشه خون قرمز روشن نشانه‌ی هموروئید است و برای تشخیص قطعی نیاز به بررسی بیشتر وجود دارد. خونریزی علاوه بر هموروئید می‌تواند نشانه سایر بیماری‌های دستگاه گوارش مانند برجستگی‌های گوشتی، توده‌های خوش‌خیم یا بدخیم، بیماری التهابی روده باشد. مخلوط یا جدا بودن خون از مدفوع نیز یک راهنمای دیگر برای تشخیص هموروئید از سایر بیماری‌های احتمالی است زیرا معمولاً خونریزی هموروئید جدا از مدفوع خارج می‌شود.
در بررسی با انگشت پزشک با انگشت پوشیده با دستکش و آغشته به ژل برای کاهش درد معاینه، درون مقعد را لمس می‌کند. لمس هر توده و یا برآمدگی غیر معمول پزشک را ملزم به بررسی بیشتر با انجام معاینات بالینی دیگر خواهد کرد.
بسته به تشخیص پزشک، کولونوسکوپی (در کولونوسکوپی با استفاده از وارد کردن یک لوله‌ی باریک دارای دوربین به درون مقعد داخل آن را مشاهده می‌کنند.) برای دیدن تمام روده‌ و یا سیگموئیدوسکوپی برای مشاهده‌ی قسمت انتهایی راست روده درخواست می‌شود. سن بیمار در تصمیم پزشک بی‌تأثیر نیست. برای اطمینان در افراد مسن‌تر نیاز به بررسی وسیع‌تر و دقیق‌تری است.
در نهایت پزشک با دیدن داخل کانال مقعد و روده و تطبیق نشانه‌های بیمار با مشاهدات خود به تشخیص بیماری و حتی نوع آن می‌رسد. تشخیص صحیح نوع بیماری هموروئید برای تجویز درمان مؤثر و کارآمد آن نقش کلیدی دارد. بهبودی کامل فقط زمانی به دست می‌آید که پزشک مشکل بیمار را به درستی تشخیص داده باشد.

Save

Save

باسلام من 27سالمه اززمان زایمان پارگی مقعددارم زمانی که اجابت مزاجم خوب نباشددچاراین مشکل میشم واین مشکل بعداز3سال برام پیش اومده که بعدازاجابت مزاج دچاردردمقعدشده وکمروپهلودردشدیدمیشم اصلاکمرم راست نمیشود

با سلام
لازم است برای بررسی آسیب وارده به ناحیه مقعدی و دریافت درمان مناسب آن حضوری مراجعه کرده معاینه بالینی شود ممکن است برای بهبودی قطعی نیاز به انجام جراحی مجدد نیست داشته باشید اما نگران نباشید امروزه با کمک روش های نوین لیزری امکان جراحی های بدون درد و خونریزی سرپایی تحت بی حسی موضعی و بدون نیاز به بستری شدن در محیط آلوده بیمارستانی و قرار گرفتن در معرض عوارض داروهای بیهوشی وجود دارد.

خسته نباشید من پنجاه سالمه دفعم شل وول حجیم نمیشە وباید زور بزنم تا تخلیه بشم تو عمرم دفع حجیم به خودم ندیدم والان چون سنم بالا رفته ازیت میشم ونمیتونم زور بزنم باید چکار کنم درضمن سالها پیش کلونوسکپی ازم گرفتن گفتن کولیت روده داری ودارو هم نداره نظر شما لطفا

با سلام
برای بررسی وضعیت بیماری خودرو حضور مراجعه کنید تا اقدامات درمانی مناسب تجویز شود بیماری شما درمان صددرصد نداشته فقط با برخی داروها و رعایت رژیم غذایی می‌توان آن را کنترل کرد

سلام من تقريبا كل فصول سال از ناحيه مقعد دچار عرق سوزى ميشم هميشه هم از لباس زير پنبه اى يا نخى استفاده ميكنم ولى فايده نداره لطفا راهنمايى كنيد چكار كنم
ممنون

با سلام
لباس زیر نخی استفاده کرده و اگر اضافه وزن داری وزن خود را کاهش دهید مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید بعد از هر بار اجابت مزاج و یا استفاده از سرویس بهداشتی ناحیه را خشک کنید از فعالیت بدنی شدید بپرهیزید استحمام روزانه داشته باشید.

سلام خسته نباشیدببخشیدی سوال داشتم میخاستم بگم الان ی مدتیه دورمقعدم ی تیکه گوشت بوجوداومده موقعه مدفوع کردنم خیلی دردمیگیره بعدمدفوع خارش وسوزش دارم وروز ب روزهم بیشترمیشه میخاستم ببینم بایدچکارکنم ک خوب بشم

با سلام به احتمال فراوان دچار بیماری مقعدی بواسیر شدید که اگر زائده مقعدی ایجاد شده دائمی باشد دیگر به درمان‌های دارویی و یا خانگی پاسخ مناسب نداده نیاز به جراحی خواهد داشت که البته نگران نباشید توصیه میشود هرچه زودتر قبل از بروز عوارض دیگر برای دریافت درمان خود اقدام کرده با کمک روش لیزری بدون درد و خونریزی سرپایی تحت بی حسی موضعی درمان شوید در این جراحی نیازی به مراقبت و استراحت طولانی مدت ندارید در همان روز مراجعه مرخص شده می توانید به خانه باز گردید و از روز بعد به محل کار خود رفته زندگی… Read more »

آیا هیموروئید کوچک که فقط بیرون زده است خودش خوب میشود

با سلام
خیر زائده مقعدی بیرون زده به طور خود به خود و یا حتی با درمان های دارویی نیز برطرف نشده و نیاز به اقدام درمان جراحی برای رهایی کامل و قطعی از آن دارد البته با روش لیزری می توان این جراحی سرپایی انجام داد نیازی به انجام جراحی گسترده و بستری در بیمارستان نداشته میتوانید در روز مراجعه درمان شده به خانه بازگردید و زندگی عادی روزمره خود را آغاز کنید.

سوزش شدید دارم ومعدهم دچارسوزش میشود تا حدی که داخل دهنم تلخ میشود وحالت تهوع زیادی دارن

با سلام
برای تشخیص نوع بیماری گوارشی خود لازم است که حضوری مراجعه کرده تحت انجام آزمایش های بالینی قرار بگیرید تا درمان مناسب بسته به نوع و شدت بیماری تجویز شود.

سلام،چند روزه یه زائده خیلی کوچیک ک حالت جوش دارم کنار معقعد ایجاد شده،واقعا به جوش شباهت داره و به نظر هم مانند جوش سفیدی داره،ایا ممکنه بیماری خاصی باشه؟

با سلام
اگر طی چند روز آینده از بین نرفت برای بررسی از نظر ابتلا به بیماریهای مقعدی دیگری چون آبسه حضوری مراجعه کنید.

ایا بواسیر باعث کمر در د وعدم تعادل میشود

با سلام
خیر ارتباطی ندارد.

سلام .چندماه پیش دجار شقاق مقعد شدم.با بوتاکس درمان کردم ولی بعدش یه زائده گوشتی کنار مقعدم بیرون کرده و درد دارم .ممنونم میشه راهنمایی بفرمایید

با سلام زائده مقعدی ایجاد شده باقی مانده از بیماری شقاق مقعدی شما بود که با درمان بوتاکس برطرف نخواهد شد و تنها راه رهایی از آن انجام جراحی خواهد بود بنابراین اگر مشکل ایجاد شده باعث آزار اذیت شما شده و نیاز به درمان را احساس می کنید لازم است تحت عمل جراحی قرار بگیرید که البته با وجود روشهای نوین لیزر دیگر نیاز به انجام جراحی سخت و گسترده و قرار گرفتن در زیر تیغ جراحی نبوده می‌توانید سرپایی تحت بی حسی موضعی بدون درد و خونریزی درمان شده در همان روزی که برای جراحی اقدام می‌کنید در… Read more »

سلام، من ۲۰ سال دارم و از حدود ۱۶ سالگی هر از گاهی یبوست به سراغم میاد ولی نه اونقدر شدید. زمینه خانوادگی یبوست هم از سمت مادرم دارم. اجابت مزاج معمولا سه بار در هفته، گاهی شده حتی دوبار در هفته هم اتفاق بیفته. گاهی وقتی دفع مدفوع برام سخت میشد و خود مدفوع هم سفت و قطور بود، هنگام دفع دچار خونریزی میشدم. اما اخیرا و در یک هفته گذشته با دفع مدفوع معمولی(نه چندان سفت و نه قطور) هم دچار خونریزی میشم و اینبار قطرات خون بیشتر هم هست. احساس وجود زائده یا دمل در اطراف مقعد… Read more »

با سلام ابتلا به یبوست در طولانی مدت و عدم توجه به درمان آن باعث شده تا دچار آسیب در دیواره ناحیه مقعد و بروز بیماری احتمالی هموروئید شده باشید که نیاز دارد هرچه زودتر پیگیری کنید در غیر اینصورت بیماری تشدید خواهد شد که زندگی و اجابت مزاج روزمره شما را دچار اختلال کند برای کنترل یبوست خود باید میزان مصرف مایعات خود را افزایش داده مواد غذایی حاوی فیبر فراوان مانند آلو گلابی انجیر خشک میوه سبزیجات مصرف کنید روغن زیتون به غذا اضافه کرده تحرک داشته و پیاده روی کنید از به تاخیر انداختن عمل دفع مدفوع… Read more »

clinic دیدگاه برای بهترین دکتر (پزشک) متخصص بواسیر یا هموروئید در تهران کیست

محسن دیدگاه برای علائم مدفوع چرب، تشخیص علت این بیماری و روش های درمانی

امیر دیدگاه برای بهترین دکتر (پزشک) متخصص بواسیر یا هموروئید در تهران کیست

این مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با بیش از ده سال سابقه کار و با داشتن کادر مجرب و تجهیزات بروز تحت نظر دکتر بیژن عابدیان متخصص جراح و استاد دانشگاه در خدمت شما عزیزان می باشد

021-22361071      021-22361072      info@drdarman.ir

مقعد و نشیمنگاه با لیزر شفا توسط پزشکان متخصص و جراح عمومی و بیماری های مقعد

چگونه هموروئید را تشخیص دهیم

در هر و مورد معاینه چشمی و دستی ودر نهایت انوسكپی (دیدن داخل مقعد با دستگاه مخصوص) است اگر بیمار درد داشته باشد و تورم خارجی وجود داشته باشد بواسیر خارجی یا همان هموروئید ترومبوزه مطرح است هر چند بیماری های شقاق یا ابسه دور مقعد  نیز  باید رد شود. در مواردی كه خونریزی حین دفع و بدون درد باشد بواسیر داخلی مطرح است كه در موارد پیشرفته با بیرون زدن ضایعه موقع دفع همراه است. در بعضی موارد بیمار هم بواسیر داخلی وهم خارجی دارد.

 

اطلاعات کلی در مورد بواسیر (هموروئید)

هموروئید داخلی و یا همان بواسیر چیست؟

علائم هموروئید چیست ؟

مهم ترین عامل بیماری بواسیر چیست ؟

آيا هموروئيد دردناك است؟

علل بواسیر چیست ؟

آیا هموروئید خونریزی میكند؟

علل اصلی ایجاد بواسیر كدامند؟

علایم هموروئید داخلی چیست؟

روشهای تشخیص هموروئید چیست؟

درمان بيماري هموروييد داخلي چگونه است؟

روشهای پیشگیری از هموروئید داخلی چیست؟

عوارض هموروئید داخلی چیست؟

مزایای درمان بواسیر با لیزر چیست چگونه صورت می پذیرد ؟

تفاوت بین شقاق و بواسیر در چیست ؟

 

اطلاعات کلی در مورد بواسیر خارجی

هموروئید خارجی چیست؟

هموروئید خارجی چه علایمی دارد؟

علل هموروئید خارجی كدامند؟

چه كسانی مستعد ابتلا به هموروئيد خارجي هستند؟

روش های تشخیص هموروئید ترومبوزه چیست؟

راه های پيشگيری از هموروئيد خارجی چیست؟

درمان هموروئید خارجی چگونه است؟

راه تشخیص بواسیر داخلی و خارجی چگونه است؟

 

اولين مركز درمان تخصصی بيماريهای مقعدی با ليزر از سال 1384 ميباشد با يش از پنجاه هزار مراجعه كننده و بيش از پانزده هزار عمل با ليزر  كه منجر به كسب تجربه بسيار بالايي نزد پزشكان شاغل در کلینیک گرديده است.

 

چگونه هموروئید را تشخیص دهیم

کلینیک لیزر | تماس باما | درباره ما | تعیین وقت اینترنتی | سوالات متداول

Copyright © 2014 – 2022. All Rights Reserved

created by

خونریزی هنگام تخلیه روده رایج تریم علامت تشخیص بواسیر است. درست این زمان باید پزشک متخصص شما را معاینه فیزیکی کند و بواسیر شما را تشخیص دهد. ممکن است برای تشخیص دقیق تر آزمایش هایی نیز از شما گرفته شود. این آزمایش ها و معاینه فیزیکی کمک خواهند کرد تا درمان مناسبی با توجه به نوع بواسیر شما در نظر گرفته شود.

پس در صورتی که در ناحیه مقعد خونریزی یا دردی احساس کردید باید هر چه زودتر برای تشخیص درست بواسیر و سایر بیماری های نشیمنگاهی مانند شقاق مقعدی و فیستول به پزشک مراجعه کنید، تا تشخیص درستی از بیماری به دست آید.

 

انواع مختلف بواسیر معمولا با کمک مطالعه پیشینه پزشکی و معاینه فیزیکی بیمار تشخیص داده می شوند. بواسیر خارجی معمولا آشکار و به راحتی در بیرون مقعد مشاهده پذیر است. به خصوص اگر لخته خون تشکیل شده‌ باشد. ممکن است متخصص بالینی شما یک تست دیجیتال برای بررسی خون در مدفوع انجام دهد. اگر شواهدی از خونریزی رکتوم یا خون میکروسکوپیک در مدفوع وجود داشته باشد، او همچنین ممکن است مجرای مقعد را با یک لوله پلاستیکی کوتاه با نور روشن بررسی کند. سگموئیدوسکوپی قابل‌ انعطاف یا کولونوسکوپی ممکن است برای رد علل دیگر خونریزی مانند پولیپ‌ های کولورکتال یا سرطان به ویژه در افراد سن بالا انجام شود.

در بسیاری از بیمارها تا هنگامی که بیمار معاینه نشود نمی توان بیماری را به صورت درست تشخیص داد و روش درمانی موثری را برای آن تجویز نمود. بنابراین در برخی مواقع علائم بیماری در افراد مختلف متفاوت است و هر بیماری نیاز به درمان بواسیر خاصی دارد.چگونه هموروئید را تشخیص دهیم

برای نظر سنجی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت من را در این مرورگر ذخیره کن.

بواسیر بیماری مزمن و دردناکی است که متاسفانه اکثر مبتلایان از ابراز آن خودداری می کنند. شما می توانید با شناخت علائم بواسیرو درمان های خانگی بواسیر( هموروئید)که در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت در منزل اقدام کنید.

بواسیر عبارت است از سیاهرگ های گشادشده ( واریسی
) در راست روده یا مقعد. بواسیر ممکن در مجرای مقعدی (بواسیر داخلی ) یا
در مدخل مقعد (بواسیر خارجی ) واقع شده باشد. بواسیر ممکن است سال ها وجود
داشته باشد اما تنها با وقوع خونریزی بدان پی برده شود.

 

ناحیه عفونی را به مدت 15 دقیقه، هر روز سه بار، در آب گرم خیس کنید، با حوله نرم و یا سشوار، آرام خشک کنید. 

تورم و خارش را با کیسه های یخ کاهش دهید. اگر این کار جواب نداد، شاید کیسه های آب داغ جواب بدهند.چگونه هموروئید را تشخیص دهیم

سرکه سیب تورم و خارش ناشی از بواسیر داخلی و بیرونی را کاهش می دهد، از سرکه سیب خالص و غیر پاستوریزه استفاده کنید، چرا که قوی تر هستند. در بواسیر بیرونی، ابتدا ناحیه عفونی را به آرامی تمیز کنید و مقداری از سرکه سیب
را به پارچه کتان بمالید و روی ناحیه بمالید. احتمالا اول کار احساس سوزش
شدیدی داشته باشید که پس از مدتی رفع می گردد؛ این روش را چند بار در روز
انجام دهید تا تورم کاهش بیابد.

اما در بواسیر داخلی نسخه
خوراکی است به این روش که یک قاشق چای خوری سرکه را قورت داده و روی آن یک
لیوان آب بخورید. حداقل دوبار این کار را انجام دهید. حتما بعد از خوردن
سرکه آب بخورید تا اسید معده متعادل شود. می توانید کمی عسل اضافه کنید تا
طعم سرکه را بتوانید تحمل کنید. 

حداقل روزی 6 لیوان آب بخورید. الکل تاثیری منفی دارد. اگر از مکمل استفاده می کنید، حداقل 8 لیوان آب بخورید.

در
فصول گرم، لباس تنگ نپوشید. لباس تنگ باعث تعریق شده و خارش و التهاب را
سبب می شود. پارچه های نایلونی، از آنجایی که تعریق را زیاد می کنند، برای
پوست ضرر دارند. 

درمان علل اصلی یبوست
تنها راه رهایی از این مشکل میباشد. درابتدا تمام مسیر گوارشی برای چندین
روز باید استراحت کنند تاروده پاک شود به این ترتیب که بیمار باید خورن
میوه را حداقل تا شش روز ادامه دهد پس از آن ممکن است از غذاهای طبیعی برای
راحت مدفوع کردن استفاده نماید. 

یکی
از بهترین نسخه های قدیمی :چند انجیر خشک را با آب گرم بشویید وشب آن را
خیس نمایید. صبح انجیر وآبی که انجیر در آن خیس خورده را میل نمایید.خوردن
انجیر هنگام عصر نیز مفید میباشد. مصرف انجیر زمانی اثر گذار است که چندین هفته خوردن آن را ادامه دهید. دانه های ریز انجیر باعث تحریک روده وحرکت مدفوع میشود.

برای درمان بواسیر هموروئید
یک کیسه ی چای را در یک فنجان آب داغ قرار دهید، بعد از چند لحظه کیسه را
از داخل آب در بیاورید و اجازه دهید خنک شود و بعد کیسه ی چای را به مدت 10
دقیقه روی رگ های متورم بگذارید. این کار را 2 تا 3 بار در روز تکرار
کنید.

مخلوط
صد میلی گرم از تربچه رنده شده ویک قاشق عسل ویا نوشیدن آب این سبزی دو
بار درروز درحدود 60 الی 90 میلی گرم دردرمان بیماری مفید میباشد. این روش
درمانی میتواند به شکل داروی خارجی نیز استعمال شود . تربچه سفید را باشیر
ترکیب نمایید تابه شکل خمیر درآید استفاده آن درمحل درد باعث کاهش یافتن
ورم ودرد میشود. 

 

آب
برگ آن باید گرفته شود و 150 میلی گرم باید به بیمارداده شود و زمانیکه آب
آنرا مصرف میکنیدخوردن میوه های خام و سبزیجات ضروری میباشد. برای بدست
آوردن نتیجه بهتر، آب برگ شلغم را به اندازه یکسان با آب شاهی واسفناج و هویج مخلوط نمایید. 

سه
قاشق چایخوری آب برگ کدو را با یک لیوان شیر بدون چربی مخلوط نموده وهرروز
صبح مصرف نمایید وخمیر ریشه گیاه را نیز برای بدست اوردن نتیجه بهتر
میتوانید استفاده کنید. 

 

درمان بواسیر هموروئید با روشی موضعی :نشستن در وان حاوی جوشانده ی پوست درخت بلوط

باید
بدانید که یکی از موثرترین راه های درمان بواسیر هموروئید با روش های
خانگی  نشستن در وان حاوی جوشانده ی پوست درخت بلوط است. برای آماده کردن
این درمان کمی پوست درخت بلوط را در حدود 2 لیتر آب بجوشانید و سپس از روی
حرارت بردارید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند. حالا حدود 5 لیتر آب دیگر را
نیز گرم کنید و با جوشانده ی پوست درخت بلوط داخل وان یا یک تشت بریزید.

بعد
از آماده شدن نسخه داخل وان ، در آن بنشینید به طوری که نشیمن گاه تان به
طور کامل داخل آب باشد و 30 تا 40 دقیقه در همان حالت بمانید ؛ این روش
درمانی سریع نتیجه اثر خود را نشان خواهد داد. 

نصف قاشق چایخوری از آب زنجبیل تازه را بایک قاشق چایخوری آبلیموی تازه ونعنا و یک قاشق عسل ترکیب کنید.

در
بواسیر خونی مصرف پیاز مفید میباشد.تقریبا 30 گرم آن را درآب رنده کنید.
شش گرم شکر را به آن اضافه نماییدودوباردرروز مصرف کنید بعد ازچند روز
عوارض این بیماری کاهش مییابد . همچنین پیاز دردرمان بواسیر خشک مؤثر
میباشد. 

بیست
گرم دانه کنجد را در پانصد میلی گرم آب بجوشانید تا آب آن یک سوم میزان
اصلی شود یا به شکل یک شیرینی دربیاید. آن را با آب به شکل خمیر در بیاورید
و برای درمان بواسیرمی توانید آن را با کره استفاده نمائید. 

 

گیاه
هلیله کابلی برای درمان بواسیر و به عنوان ماده ای ملین وگس معروف است.
این میوه باید درروغن سرخ شود تا به رنگ قهوه ای درآید؛ سپس آنرا پودرکرده
ونگهداری نمایید. نصف قاشق چایخوری از این پودر هنگام خواب باعث حرکت
معمولی مدفوع هنگام صبح میشود. گس بودن میوه باعث از بین رفتن سفتی مدفوع
می شود. ترکیب خمیرمیوه در روغن برای استعمال خارجی مفید میباشد. 

برای
درمان بواسیر هموروئید تعدادی سیر را خوب له کنید و داخل مقدار اندکی آب
بریزید ، حالا پنبه ای را به آن آغشته کنید و مستقیما روی محل مورد نظر
قرار دهید.

 

باید
بگوییم این گیاه رگ ها را تقویت و تنگ می کند و به عنوان یک منقبض کننده ی
طبیعی که رگ های خونی را تنگ می کند استفاده می شود. برای رفع و درمان
بواسیر هموروئید عصاره ی آن را به شکل کپسول یا چایی مصرف کنید که کمی تلخ
است، پس برای همین آن را با عسل شیرین کنید.  

مطالعات
و تحقیقات ثابت کرده است که نوشیدن روزی دو بار آب نارگیل به خصوص نارگیل
نارس نارس برای درمان خونریزی های هموروئیدی بسیار موثر است. آب نارگیل عالی است حتی اگر هموروئید کهنه و سرسختی داشته باشید.مصرف آب نارگیل هیچ عارضه ی جانبی ندارد. 

 

با مصرف روزانه 4 قاشق غذاخوری آب آلوئه ورای تازه  یا حداقل مصرف نوشیدنی های آماده ی آلوئه ورا برای درمان بواسیر اقدام کنید.

برای درمان بواسیر، می توانید روغن نارگیل را مستقیما بر روی ناحیه ی مورد نظر بمالید و پس از مدتی آن را آب بشویید؛ و سپس آن ناحیه را با ملایمت و به طور کامل خشک کنید.

1- برای رفع سریع و درمان بواسیر هموروئید آب یک لیمو را در یک لیوان شیر داغ بچکانید و آن را هر سه ساعت یک بار بنوشید.

2-
تکه پنبه ای را کاملا به آب لیمو آغشته کنید و روی ناحیه ی مورد نظر
بمالید ، احساس سوزش خواهید کرد ولی برای درمان باید تحمل کنید.

3-  عرق نعناع، عسل، آب زنجبیل، و آب لیمو را با یکدیگر مخلوط کنید و روزی یک بار میل کنید.

چگونه هموروئید را تشخیص دهیم
چگونه هموروئید را تشخیص دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *