چگونه وارد ذهن خود شویم

 
helpkade
چگونه وارد ذهن خود شویم
چگونه وارد ذهن خود شویم

تسلط بر ذهن یکی از رازهایی است که انسان سالهای بسیار زیادیست که بدنبال دستیابی به آن می باشد. مهارت تسلط بر ذهن یک رویای همیشگی برای بشر بوده است که نیازمند شناخت ساختار ذهن است. قدرت بالای ذهن انسان و تاثیر بسیار آن بر زندگی باعث شکل گیری و نوشتن این مقاله شد.

آیا تا بحال در مورد تسلط بر ذهن چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید که اگر افسار ذهن را رها کنید دیگر نمی توانید بر آن مسلط شوید؟ آیا می دانید که عدم تمرکز نشانه این است که شما از مقوله تسلط بر ذهن غافل شده اید و ذهن به صورتی کاملاً نامرئی مسیر زندگی تان را تحت اراده خود درآورده است؟ آیا می دانید علت بسیاری از استرس ها و افسردگی ناشی از عدم تسلط بر ذهن می باشد؟ آیا از قدرت ذهن انسان و روش های کنترل ذهن آگاهید؟

ذهن ابزار قدرتمندی است و ما برای پیشبرد کارهای مان می توانیم از آن بهره ببریم و در واقع به خدمت بگیریم. این خود گواه اهمیت بالای تسلط بر ذهن و کنترل ذهن می باشد. در هر جایی که نیاز است، موضوعی که نیاز داریم را به ذهن آورده و بعد از اتمام کار تصویر ذهنی بعدی که مورد نیاز است به کمک ما بیاید. هر گاه به حدی برسیم که ذهن ما در هر لحظه از زندگی از این روند تبعیت کند، به آن تسلط بر ذهن می گویند. یعنی به اختیار ما تصویری بیاید و با اختیار ما برود.

بسیاری از افراد چنین مهارتی ندارند و یا حتی نمی دانند که مهارت تسلط بر ذهن هم وجود دارد. در نتیجه افکار متفاوتی به صورت تصادفی به ذهن ما می آیند و می روند، به خصوص لحظاتی که کاملاً هوشیار نیستیم و تحت فشارهای روحی و روانی هستیم.

انسان به هر چیزی که می بیند توجه ویژه نشان می دهد و چیزهایی که از مقابل چشم نمی گذرند، گاهی اوقات در حافظه ذهن به فراموشی سپرده می شوند. اگر قسمتی از جسم دچار مشکلی شود، به پزشک مراجعه می کنید و تلاش می کنید تا به سرعت مشکل را حل کنید. اما آیا در مورد ذهن هم اینگونه با شتاب به دادش می رسید؟

چگونه وارد ذهن خود شویم

ذهن انسان نیز قسمتی از وجود انسان است که شاید به این دلیل که ظاهراً دیده نمی شود، گاهی نادیده گرفته شود. همین موضوع باعث شده که ذهن از تسلط انسان خارج شود. اگر کمی دقت کنیم سازماندهی کل جسم با مغز صورت می گیرد و این ابزار قدرتمند نیاز به آرامش، برنامه ریزی و استراحت دارد.

گاهی کلافه می شویم، گاهی احساس می کنیم در سرمان گفتگوهای زیادی در حال انجام است، گاه هیچ تسلطی بر ذهن مان نداریم، حتی گاهی حس می کنیم آنقدر اطلاعات طبقه بندی نشده در آن وجود دارد که دچار سردرد می شویم.

تمام این موارد دال بر این است که ما بطور شبانه روز و ناخودآگاه از ذهن مان بیگاری می کشیم. حتی در موقع خواب هم رهایش نمی کنیم و با گوشی موبایلی که درکنارمان است سرگرمیم و حتی مجال نفس کشیدن هم به ذهن مان نمی دهیم. با این همه مشغله فکری تسلط بر ذهن کاری غیر ممکن به نظر می رسد!

اما قدرت ذهن و کارایی مغز به این مواردی که گفتیم ختم نمی شود. شاید بیشترین چیزی که ما از مغز خود بدانیم این است که وظیفه اش بخاطرسپاری اطلاعاتی است که ما به او می دهیم و انتظار داریم آن ها را حفظ کند. البته این قسمت از طریق خودآگاه ذهن یا ضمیر خودآگاه صورت می گیرد.

اما شاید ندانید، مواردی که به صورت ناخودآگاه به ذهن خود ارسال می کنید ، می توانند صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کنند.

این را بدانید که ذهن بخشی از وجود ماست و باید در خدمت ما باشد، نه اینکه ما کاری کنیم که خود را به خدمت او در آوریم. پس باید یاد بگیریم که چگونه تسلط بر ذهن داشته باشیم!

اگر از قدرت تسلط بر ذهن آگاه باشیم، می توانیم با کنترل ذهن به راحتی از ورود افکار مخرب جلوگیری کنیم و نگذاریم تا بر ذهن ناخودآگاه مان چیره شود و فکری دیگر را با قدرت خود به ذهن بسپاریم.

به طور مثال، تصور کنید اگر در ذهنتان افکار مثبت و جملات زیبا وارد کنید، به صورت ناخودآگاه حس درونی شما همواره با آرامش درونی همراه است، بالعکس اگر فیلمی ترسناک و پر از استرس و اضطراب را دیده باشید و در ذهنتان نقش بسته باشد، شاید تا مدتها احساس دلهره در وجودتان باشد و حتی خودتان هم علت آن را ندانید. با این تفاسیر تسلط بر ذهن نیازمند رسیدن به آرامش درون بواسطه ی افکار مثبت است.

به منظور کاهش استرس و اضطراب مقاله زیر را مطالعه کنید.

پس سعی کنید به دنبال افکار منفی نباشید، و اگر هم زمانی چنین فکری به سراغتان آمد ، کنترل ذهن داشته و سعی کنید دکمه هشداری برای خود تدارک ببینید و به او فرمان ایست (stop) بدهید و سپس مانند برنامه های تلویزیون کانال را عوض کنید و به سراغ فکر بعدی بروید.

برای درک خود، برای درک زندگی، برای درک بازیهای ذهنی، فرصتی باید جست. تاملی باید داشت. ذهن تمام موجودیت هستی ما نیست ولی می تواند روی همه موجودیت ما تأثیر بگذارد. با تسلط بر ذهن می توان ضمیر ناخودآگاه را کنترل و برنامه ریزی کرد. ذهن به هر سوئی که جهت پیدا کند وجود ما هم به همان سو کشیده می شود.

ماهیت عمیق و نیرومند ناخودآگاهی ما تحت تأثیر ذهن برنامه ریزی شده و به حرکت در می آید. پس این موضوع فوق العاده مهمی است که چه ذهنیتی به آن خط و جهت می دهد. ذهن اکثر انسانها بر حسب عادتهای گذشته و تعصبات کهنه عمل می کند.

اکثر ما هرگز نیاموخته ایم مسئول تفکر و کلام درونی خود باشیم. بنابر عادات و به طور خودکار عقاید و ایده هائی را به نیروی عظیم ناخود آگاهی خود (جهان درونی) دیکته می کنیم که ممکن است بسیار خطرناک و بیمار گونه باشند. چه بسا تسلط پیدا کردن بر ذهن ، زندگی انسان را بسوی سعادت و خوشبختی سوق می دهد.

بیماری و شفا هر دو محصول ذهن هستند. ذهنیات ما را می آفریند و عملکرد ما را در کائنات رقم می زنند. جهان درونی ما کاملا بر حسب ظرفتیهای ذهنی ما عمل می کند. هر اعتقاد و اندیشه ای را که بر گزینیم عینا در دنیای درون منعکس می گردد و کائنات ما را در آن جهت حمایت می نماید، خواه مثبت و خواه منفی.

شاید یکی از دلایل هجوم افکار منفی ، به هدر دادن زمان است. اینکه بیکار باشیم و وقت خود را به بطلالت هدر دهیم. حس ناخوشایندی که از این وضعیت به ما دست می دهید، باعث ورود افکار منفی به ذهن ما می شود و نمی توانیم با این روند تسلط بر ذهن پیدا کنیم.

در جوامع امروزی مدام به افراد زیادی برخورد می کنیم، بعضی ها خوش بین و مثبت نگر و بعضی ها هم منفی نگر و بدبین هستند. تمام چیزهایی که می بینیم و می شنویم، همگی در ذهن ما ثبت می شوند؛ اگر تسلطی بر ذهن نداشته باشیم.

حال تصور کنید صبح که از خواب بیدار می شوید تا شب و زمانی که بخوابید با چه افراد و اتفاقات و گفتگوهایی روبرو هستید؟

اگر فیلتری برای ذهن نداشته باشیم، در انتهای روز به اندازه اطلاعات طبقه بندی نشده یک هارد کامپیوتر، داده های مختلف در ذهن مان ثبت کرده ایم.

به سادگی می توان ذهن را تربیت کرد تا همان چیزی را ثبت کند که ما می خواهیم. تمرین مستمر به شما کمک می کند تا بتوانید اختیار ذهن خود را در دست بگیرید و تسلط بر ذهن داشته باشید.

سیب قرمزی را در دست بگیرید و دقیق به آن نگاه کنید. حال چشمانتان را ببندید و سیب را با تمام خصوصیاتش تصور کنید. بعد از چند لحظه چشمانتان را باز کنید. دوباره چشمانتان را ببندید و سیب قرمز را تصور کنید. این عمل را چندین بار تکرار کنید.  شما به راحتی توانستید فرمانی به ذهن دهید و او هم فرمانبرداری کرد.

این تمرین ساده ای بود و شما می توانید در هر زمانی که اراده کردید اطلاعاتی را که می خواهید به ذهن بسپرید و باید این توان را هم داشته باشید تا جلوی افکار مزاحم را بگیرید. به همین سادگی یک تمرین برای تسلط بر ذهن انجام دادید.

ذهن آرام و بدون تشویش، به سادگی اطلاعاتی را که شما می خواهید در خود جای می دهد، اما ذهنی مشوش و پر مشغله قادر نخواهد بود با نظمی خاص  فرمان شما را اطلاعت کند.

در دنیای پر استرس امروز باید محتاطانه گام برداشت، پیرامون ما پر است از وقایع و افرادی که همه را با عینک بدبینی نظاره می کنند و کلاً همه چیز برایشان سیاه و سفید جلوه می کند. در چنین محیطی چگونه می توان تسلط بر ذهن پیدا کرد؟! فکر کنید اگر قرار باشد مدام با چنین افرادی مقابله کنید و نگذارید تا افکار منفی آن ها در شما رسوخ کند چه استراتژی باید به کارببرید؟!!

کار ساده ای نیست، افرا منفی نگر فراوانند، شاید حتی مجبوریم با آن ها زندگی کنیم، موزیک هایی که این روزها ساخته می شوند، همگی پر از پیغام های منفی و بدبینانه نسبت به دنیا و افراد، حتی فیلم هایی که از تلویزیون پخش می شود، پر از پیام های پر استرس و تشویش هستند.

یکی از راه هایی که به شما پیشنهاد می کنم تا به بتوانید ذهن خود را به آرامش برسانید تا نهایتا بتوانید تسلط بر ذهن داشته باشید انجام مرتب و روزانه مراقبه است. با مراقبه به سکوت ذهن می رسید و خیلی راحت تر می توانید افکار را از فیلتر حفاظتی عبور دهید.

شدت احساس شما، تعیین کننده عمق و دوام جای گیری تصویر مذکور در ذهن نیمه هوشیار شماست.

حواس تان باشد باید در لحظه حضور داشته باشید. این نکته مهمی برای فیلتر کردن اطلاعاتی است که می خواهند وارد ذهن شما شوند. آگاه باشید، گذشته ای که گذشته را به حال خود رها کنید و برای آینده ای هم که نیامده استرس بی مورد به خود راه ندهید. در حال حضور داشته باشید و آگاه باشید به اعمال و کردار و گفتارتان. یکی از راه های تسلط بر ذهن حضور در لحظه است.

باید کنترل ذهن را یاد بگیریم و افکار خود را مدیریت کنیم تا نتایج بهتری در زندگی مشاهده کنیم.

اگر بتوانیم کنترل ذهن مان را بدست گیریم بر بسیاری از مشکلات زندگی فائق می آییم و  در واقع این ما هستیم که ذهن را کنترل می‌کنیم نه اینکه ذهن ما را کنترل کند و به هر سمتی که خواست هدایت کند.

اگر بتوانیم ذهن مان را مدیریت کنیم:

به طور مثال، فردی دلش می خواهد که ورزش کند و می داند که به این کار نیاز دارد، اما نمی تواند و همیشه چیزی از درون مانعش می شود. حال بین حس درونی و نیاز بیرونی درگیر است و دچار حس ناخوشایندی شده است. ذهن ناخودآگاه ورزش را نیاز نمی بیند و چون این فرد تسلطی بر ذهنش ندارد، به طور ناخودآگاه به سمت ورزش نمی رود. با مدیریت و تسلط بر ذهن می توان این دستور را لغو کرد و به ذهن فرمان داد که بدن به ورزش نیاز دارد.

برای مطالعه مقاله ضمیر ناخودآگاه به لینک زیر مراجعه کنید.

علت این امر فقط این است که ما ذهن مان را به حال خود رها کرده و هر چه او می گوید انجام می دهیم. یعنی در خدمت و تحت تسلط ذهن خود هستیم.

چگونه وارد ذهن خود شویم

حال فکر کنید که لیست طولانی از این کارهای عقب افتاده در ذهن ما فهرست شده اند، ذهن به صورت ناخودآگاه از کار جدید پرهیز می کند و مدام استرس وارد کرده و کارهای قبلی عقب افتاده را گوشزد می کند، چون توان صرف انرژی بیشتر را ندارد.

چگونه می توانیم کنترل ذهن داشته و با تسلط بر ذهن آن را مدیریت کنیم؟

یکی از بهترین راه ها این است که قبل از انجام هر تصمیمی چند لحظه صبر کنیم و به صورت آگاهانه و هوشیار فکرکنیم و نگذاریم که ذهن بدون اجازه فرمان دهد و ما هم اقدام کنیم.

کسانی که مدام در گذشته زندگی می کنند و خود را با فکرناکامی ها و شکست های آن آزار می دهند، خود را فرمانبردار ذهن کرده اند و ذهن را بر خود مسلط می کنند ؛ به او اجازه می دهند تا با یادآوری آن چه که می خواهد باعث آزار شود.

هر زمان که دچار چنین حالتی شدید محکم به خود نهیب بزنید که نمی خواهید تحت تسلط ذهن باشید و هر فکرمثبتی که می توانید به جای آن وارد ذهن کنید. شما از قدرت ذهن آگاهید، پس می توانید تسلط بر ذهن داشته باشید به شرطی که بخواهید و اقدام کنید.

در روز، زمانی را برای خود و ذهنتان در نظر بگیرید. لبخند بزنید، کارهای مرود علاقه تان را انجام بدهید، به تماشای فیلم بنشینید، پیاده روی کنید، به دل طبیعت بروید و به دور از هر چه دست و پای شما را بسته است، شاد باشید. چیزی که حال و هوایتان را تغییر مثبت بدهد. کاری که حال دلتان را خوب کند. هر کدام این موارد باعث می شوند که ذهن با شادی درونی به آرامش برسد و خود را از دغدغه هایی که با افکار و اعمال روزانه به او اجبار می کنیم برهاند. این کارها هم سلامتی جسم را تضمین می کند و هم به سلامت روح کمک می کند.

دومین راه برای تسلط بر ذهن و یکی از راه های رسیدن به موفقیت و اهداف تان تجسم رویاهایتان به صورت روزانه می باشد. می توانید چشمانتان را ببندید و در گوشه ای آرام و بدور از هیاهوهای روزانه بنشینید و یا اگر می خواهید دراز بکشید. مو به مو رسیدن به آرزویتان را تجسم کنید. احساسش کنید، لذت رسیدن به آن را لمس کنید. این روش یکی از راه های موثر برای تمرکز ذهن و تسلط بر ذهن می باشد. بعد از مدتی تأثیرات مثبت را در روح و روان و حتی زندگی خود لمس خواهید کرد.

در دوره ای زندگی می کنیم که بجای دور همی های خانوادگی مدام در وب گشت و گذار می کنیم و این حالت در تمام رده های سنی به یک اپیدمی تبدیل شده است. بسیاری از افراد بیشتر ساعات شبانه روز خود را در اینترنت می گذرانند و اگر کمی با آن ها همکلام شوی تصویر درستی از وضع و حال خود ندارند.

ذهن نیز نیاز به آرامش و استراحت دارد. وفور اطلاعات درهم و برهم که گاهی شاید بیشتر آن ها قابل استفاده نباشد ذهن را دچار پریشانی و استرس می کند؛ تا جایی که به بیخوابی و کم خوابی های شبانه تبدیل می شود. فکر کنید چنین فردی چگونه می تواند فردایی پرنشاط و پر انرژی داشته باشد و در کارهایش موفق باشد. پس بهتر است گاهی خود را از دسترس چنین امکاناتی دور نگه داشته و برای تسلط بر ذهن تمرکز ذهن را بالا ببرید.

در عصر مدرن امروزی، افراد وابستگی عجیبی به راحتی پیدا کرده اند. هر چیزی را به راحت ترین شکل ممکن خواهان هستند. بیشتر از حافظه های مجازی استفاده می کنند تا ذهن خود و این باعث شده تا ذهن از خود فعالیتی نشان ندهد و همین دلیل باعث فرسوده شدن و خاک خوردگی ذهن می شود.

هر چیزی هم که بلااستفاده بماند مانند رودی به مرداب بدل می شود و سردی در مغز پدید می آید. مغز سرد فرد را دچار افسردگی می کند و ناخودآگاه به سمت مسائلی می رود که به این حال و روز دامن میزنند. مثل شکست ها و اتفاقات تلخ گذشته و یا دلشوره و اضطراب آینده. تسلط بر ذهن داشتن نیازمند یک ذهن فعال و گرم است، بنابراین هر از گاهی سعی کنید چند تمرین به ذهن بدهید تا همیشه سالم بماند و آن را کنترل کرده و به موقع بتوانید از آن استفاده کنید.

در زندگی خیلی از مواقع پیش می آید که دچار ناملایمات می شویم، زندگی بر وفق مراد نیست و ممکن است دچار مشکل شویم. اما در این موارد باید چه راه کاری در پیش بگیریم تا بتوانیم درست تصمیم بگیریم؟ باید به این باور برسید که خداوند همیشه مراقب بندگانش است، پس بپذیرید و همه چیز را رها کنید و بخداوند بسپرید.

فکر و روح و روانتان را آزاد کنید و باور داشته باشید که خداوند بهترین راه حل را برای کنترل شرایط و تسلط بر ذهن پیش پای شما می گذارد و شما را هدایت می کند. این باعث می شود تا ذهنتان مدام در آشوب نباشد و شما را سردرگم نکرده و بی دلیل به این سو و آن سو نبرد.

منظور از ترس، ترس از تنهایی و تاریکی و ارتفاع نیست. ترسی که از عدم اطلاع از آینده نشأت می گیرد. اکثراً انسان های امروزی برای آینده ای که هنوز نیامده خود را دچار تشویش و دلهره می کنند. برای اتفاقی که شاید هرگز پیش نیاید، پیشاپیش سوگواری می کنند و آنقدر در این حال و روز خود را غرق می کنند تا تسلط بر ذهن را از دست داده و دچار بردگی ذهن می شوند.

هر روز به صورت اعتیاد آن تصور را برای خود پررنگتر کرده و نادانسته آن قدر به آن پر و بال می دهند  که قانون جذب را وادار می کنند که آن اتفاق را برایشان رقم بزند. با افکار و ارتعاشات مخربی که ارسال می کنند ، جهان هستی را بر آن می دارند که خواسته شان را اجرا کند. حال آیا این افکار و عدم تسلط بر ذهن مخرب نیستند؟

برای مطالعه کاملترین مقاله قانون جذب وارد لینک زیر شوید.

 

ذهن عملاً دلش می خواهد خودسرانه شما را به هر سو که می خواهد بکشاند و این شما هستید که باید افسار آن را در دست بگیرید. ذهن از در زمان حال بودن و در «اکنون بودن» فراری است و سعی می کند کنترل شما را بدست گیرد و بر شما تلسط داشته باشد، مدام در تلاش است تا شما را به هر جایی غیر از حالا ببرد. رنج کشیدن هم بخشی از اجبارات ذهن بر شماست.

اتفاقی که در گذشته رخ داده و مدت زمان زیادی از آن می گذرد، با تلنگری شما را وادار به قضاوت و سرزنش خودتان کرده و به شما امر می کنید که با ماندن در آن وضعیت به حال خرابتان دامن بزنید. منشأ بسیاری از  استرس ها و اضطراب های این زمانه اتفاق های گذشته است که ذهن با دامن زدن به هر کدام از آن ها باعث تخریب شما و روح و روانتان می شود.

پس بکوشید با این تفسیر که گذشته ها گذشته و دیگر نمی توان به گذشته برگذشت، ذهن را در وضعیت کنونی حاضر کرده و به او فهماند که باید در حالی که هستید بماند و تمام سعی خود را کنید تا در آن زمان بر ذهن خود تسلط داشته باشید.

مراقبه در حال را هر لحظه انجام دهید. آگاه باشید، به قدم زدن، به نفس کشیدن، به غذا خوردن، به دیدن و شنیدن. در لحظه حضور داشته باشید. با آگاهی تمام واقف بر هر ثانیه از زندگی تان باشید. مراقبه در حال کمک بسیار زیادی برای تسلط بر ذهن به شما می کند.

در ابتدا شاید سخت به نظر بیاید، اما اگر یاد بگیرید که مثلاً در موقع غذاخوردن فقط به غذایتان بیندیشید و نگذارید هیچ فکر دیگری به سراغتان بیایید مراقبه حال کرده اید. و یا در موقع غذا خوردن حواستان باشد که به تلویزیون نگاه نکنید و روزنامه نخوانید. حاکم بر لحظه های خود باشید و با افکار متفاوت ذهن را به پریشانی نکشید.

شادی درونی زمانی ایجاد می شود که به شناخت دقیقی در مورد خود رسیده باشیم، در این دنیا سردرگم رها نشده باشیم، بدانیم رسالتمان چیست؟ اصلاً دلیل حضور ما در این دنیا چیست؟ این کار نیز  فقط با سفری درونی امکان پذیر است، سفری به ژرفای درون. در این سفر آنقدر پیش می رویم تا لایه لایه وابستگی های بیرونی را کنار بزنیم و بدون وابستگی خود را ببینیم، می توان از مدیتیشن پراتی هارا استفاده کرد.

دست کشیدن از تمام تعلقات دنیایی به ما کمک می کند که بدانیم که هستیم و چرا هستیم! و این جواب ما را به آرامش و شادی درونی می رساند، زیرا به منبع انرژی کیهانی متصل شده و خود را در آغوش خداوند می بینیم. این حس و حال باعث می شود که با دیدی آگاهانه به زندگی و لحظاتمان تمرکز کنیم و تسلط بر ذهن خود داشته باشیم و کنترل ذهن را در دست بگیریم.

برای کسب آرامش و رسیدن به تمرکز بالا حتما دوره جامع و کامل آموزش مراقبه و مدیتیشن را تهیه کنید.

احتمالاً یکی از قوی ترین و مؤثرترین راه های رسیدن به آرامش و سکوت ذهن انجام مراقبه می باشد. در مدیتیشن فقط ناظرهستیم و به تماشای افکار درهم و برهم می نشینیم. آنقدر می آیند و می روند که تا دیگر فکری وجود نخواهد داشت و ذهن آرام می گیرد. به سکوت می رسد و آرام در خود فرو می رود.

مانند رودی آرام که می گذرد، بدون هیچ جنجال و هیاهویی. در این حال است که ذهن آرام می گیرد و فقط فرمانبردار است  و با کمی تمرین و افزایش قدرت ذهن می توانیم هر فکری را که می خواهیم به ذهن بیاوریم و هر زمان که نخواستیم به سراغ فکر بعدی برویم. این همان تسلط بر ذهن است و این وضعیت فقط در صورت آرامش ذهن اتفاق می افتد.

در زندگی مراقب چیزهایی که می شنوید و می بینید باشید، ممکن است با افرادی منفی ملاقات کنید. ناخودآگاه صحنه ای که ارتعاش منفی دارد دیده باشید، و یا حتی مجبور باشید با فردی منفی گرا و بدبین زندگی کنید. تمام این موارد بر ذهن ناخودآگاه تأثیر می گذارد و با ارتعاشات مستمر و روزانه باعث می شود تا این امواج منفی بیشتر وارد زندگی شما شوند.

پس تلاش کنید و روزانه به طور مداوم از جملات تأکیدی مثبت استفاده کنید. افکار مثبت را آنقدر در ذهنتان مرور کنید که جایی برای گنجاندن افکار منفی نماند و با مثبت اندیشی ذهن خود را مثبت کنید.

در جهان هستی ما دقیقا در جایگاهی می ایستیم که ظرفیتهای وجودی ما استحقاق آن را دارد. درسهای مهمی که همواره باید به خاطر داشته باشیم این است که:

ذهن ماهیتی است که تحت تأثیر آگاهی ما قرار دارد.
ما قدرت تغییر و تسلط بر ذهن را داریم. ما هر گونه که بخواهیم می اندیشیم.
آری ما آزادیم که هر گونه که بخواهیم بیندیشیم. ما می توانیم هر گونه که صلاح می دانیم بیندیشیم. زندگی فرآیندی پویاست. هر لحظه زندگی نقطه آغازی است.
این بزرگترین قدرت، آزادی و امکان عاملیت انسان است.
می توانیم بیندیشیم که انسان شادمان و یا غمگینی باشیم و بعد جهان درونی ما آن را برایمان برنامه ریزی نموده و بسازد. با اندیشه خاصی که طرح می کنیم، با تسلط بر ذهن می توانیم تحولی در جهان درونی خود ایجاد نمائیم.
با این توضیحات بی شک یکی  از رازهای مهمی که باید در زندگی بدانیم راز تسلط بر ذهن است.

جهان درونی ما بنیادی ترین و اساسی ترین جهان ارتباطی ماست. از جهان درونی ما کیفیت دنیای ما رقم می خورد.
با اندیشه های نوین، اندیشه های عادتی و شرطی شده و قدیمی خود را زیر سوأل ببریم. به این امر واقف باشیم که اندیشه های قدیمی به طور خودکار تا مدتها به سراغ ما می آیند.
به خاطر داشته باشیم که اندیشه ما در هر لحظه فرمان جدید و یا سکوی هدایت پر قدرت ما هستند.
هنگامی که بر اندیشه ای استوار باقی می مانید، تجربه ای جدید و رفتار های جدید خلق می شود.
وقتی این بینش را یافتید که شما قادرید به جهان درونی خود مسلط باشید، تازه در آغاز راه برای ایجاد دگرگونیهای فوق العاده اید. تازه در مسیر خوشبختی هستید.
واقعا این ما هستیم که مسیر خوشبختی را با اندیشه های خاص خود هموار می سازیم ( گر بود اندیشه ات گل، گلشنی) چه بدانید و چه ندانید هر رویدادی در زندگی ما بازتاب تفکر ماست.
مهمترین ابزار دست شما اندیشه شماست که خود شما آنها را انتخاب می کنید. اگر این اندیشه مرتبط با نفرت، ترس، سرزنش، انتقاد و احساس گناه باشد شما به سمت بیماری، حقارت و ضعف پیش می روید و اگر مرتبط با عشق، شجاعت، پذیرش، تدبیر و احساس قدرت باشد سلامتی، اعتماد به نفس و شادمانی بازتاب آن خواهد بود.
تا زمانیکه ما درکی از ذهن خود نداشته باشیم ، تسلط بر ذهن کاری بسیار دشوار و غیر ممکن خواهد بود. فکر کردن در مورد ذهن ممکن است به نظر بسیار طاقت فرسا و مشکل باشد و در واقع نیز بسیار پیچیده است. اما برخی از قوانین بسیار مهمی وجود دارد که حاکم بر نحوه عملکرد ذهن بوده و درکنار هم کلیدهایی را در خود نگه می دارند که آنها طرز کار را به وضوح تشریح می کنند.

درونتان دنیای بیرونتان را می سازد، پس آگاه باشید که به چه می اندیشید و چه می گویید و چه می کنید.

لطفا پس از مطالعه نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید. با تشکر مدیریت سایت

 

لطفا با لایک این مطلب ما را دلگرم و حمایت کنید.

بنام یزدان پاک
درود
خیلی مفید بود
ممنون

سپاس از نگاه زیباتون

سلام خدمت نویسنده من برای حل مشکل خود به دنبال روانشناس بودم ولی مطلب شما بسیار جااب بود

درود بر شما دوست عزیز

منم همینطور با خوندنه این پیج زندگیم به کل تغییر کرد شاید باور نکنی ولی با خوندنه مطالبه اینپیج اروم تر . اگاه تر . و باهوش تر شدم میدونم که درک میکنی چی میگم حسه خیلی خوبی بهم داد (امید) انگار همه مشکلاتمونو خلاصه شده و مرتب وکامل در اختیارمون داد اول از ناشر این پیج از صمیم قلبم ممنونم دوم از خدا که کمکم کرد شرطمیبندم هم سنه منم هستی تو این سن ما نیاز داریم یکی کمکمونکنه اما کسی نتونسته یعنی نمیشه کمک کنه فقط خودتی که میتونیبه خودت کمک کنی جالبه فک میکردیم بازن گرفتن یا رفتن به سربازی یا رفتن سره کار یا گپو گف با رفیقا یا خوندن و گشتو گذار تو پیج های اینترنت و بد تر از همه تنها بودن و فک کردن درست میشه وااای خدا ممنونم که این پیجوسره راهم گذاشتی کاری که صد تا روانشناس نمیتونستنو انجام داد انگار این پیج برا من ساخته شده بازم سپاس

درود بر شما
سپاس از نگاه پرمهرتون
بقول استاد بهاری در پناه یکتای بی همتا برقرار باشید

سلام..بسیار عالی و کامل.بنده مطالعاتی در مورد تمرکز و قدرت ذهن دارم.مطالب شما هم پس از مدتی فاصله گرفتنم از مسایل و تمرینهای ذهنی بسیار مفید بود….فقط در این مقاله به برخی موارد اشاره نشده….تفکر ما و کنترل ضمیر خودآگاه بر ذهن…و آیا ضمیر ناخودآگاه همان ذهن است یا زیر مجموعه آن و این وسط روح در کجای وجودمان است. لطف اگر فرصت جواب داشتید برایم ایمیل کنید.

با تشکر فرآوان

درود بر شما دوست عزیز
میتونید مقاله های مربوط به ضمیرناخودآگاه هم مطالعه کنید.

آقا بسیار عالی بود ممنون

درود بر شما دوست عزیز

تشکر از مطالبتون

درود بر شما

لطفاً فایل چاپی یا پی دی اف مطلب را در زیر مطلب برای دانلود قرار دهید. ممنون

سلام بسیار لذت بردم از مطالب واقعا عالی

خیلی عالی بود . تا یه حدودی بهم راهکار داد تا ترس هایی رو که دارم کنترل کنم.اما برای یه سری افکارم نتونستم راهکار درست رو پیدا کنم.
از وقتی که بچه بودم یعنی حدود 6 ، 7 سال ذهنم درگیر مسایل عاطفی بود و خیلی وقتها توی ذهنم خیالپردازی و داستان سرایی میکردم از شخصیت هایی ساختگی یچیزی مثل همون کارتونهایی که میدیدم مثل سیندرلا و زیبای خفته.مساله ای از نظر من یکم عجیب بود این بود که خیلی به بعد جنسی قضیه فکر میکردم با اینکه اصلا چیزی زیادی بجز یه بوسه نمیدونستم
به هر حال تو همه ی این سالها این مساله طول کشید تا اینکه توی دبیرستان در مورد مسایل جنسی اگاهی کامل پیدا کردم و ذهنم به صورت کاملا روشن خیالپردازی میکرد در موردشون
حالا که 21 سالمه هنوز هم از این موضوع رنج میبرم
چون اصلا کنترل شده نیست و تمام ساعت ها میتونم بهش فکر کنم و کنترلش واقعا سخته . شاید یک لحظه پسش بزنم ولی دوباره میاد سراغم
و حالا سوال من از شما و چیزی که میخوام ازش مطمین بشم اینه که با همه ی اینها، همه میدونیم مسایل جنسی جز لاینفک زندگی هستن و اصلا نمیشه در موردشون فکر نکرد.هر انسانی بهش فکر میکنه.چه متاهل چه مجرد
اگر من ذهنم رو بتونم کنترل کنم و از این افکار پاک کنم ، امکان نداره که دیگه هیچ وقت بهشون فکر نکنم.و ترسم از اینه که با فکر کردن بهشون تو یه شرایطی که مطمینا پیش میاد در اینده ، دوباره کنترل ذهنم از دستم در بره و باز هم دچار یجور اعتیاد فکری بشم
این افکار رو به نظرم نه میشه حذف کرد به طور کامل ، و نه میشه جایگزین کردشون با افکار مثبت
به نظرتون با همچین افکاری چطور باید برخورد بکنیم؟
ممنون میشم در صورت پاسخ به سوالم اون رو به جیمیلم ارسال کنید
با تشکر

سلام دوست عزیز
این مسائلی که گفتید جزیی از زندگی هر انسانی میتونه باشه، اما بطور متعادل، نه اینکه هر لحظه بهش اعتیاد داشته باشید، به نظر من مسئله شما عدم مشغولیت هست که باعث فکر به این مسائل میشه، شما اگر از وقت و زمانی که در طول روز دارید به نحوی استفاده کنید که بیکار نباشید و حتما در روز مخصوصا عصرها ورزش و یا پیاده روی انجام بدید باعث میشه که خیلی از این مسائل از ذهنتون دور بشن. پس ورزش در کنار پر کردن ساعات بیکاری در طول روز فراموش نکنید.

درود بر سرشت پاک
از مطالب مفید ومنحصر به فرد که عنوان کردید صمیمانه سپاس گزارم بله دنیا با سخنان خوب و حس شادی برگرفته از درون تبدیل به مکان زیباتری برای زندگی همگان می شود فراموش نکنیم گیاه پیش از گل دادن نیاز به ریشه دواندن دارد مراقب ریشه افکارمان باشیم تا بتوانیم روزی نظاره گر دشتی پر از گل در جهان باشیم
شاد و پاینده باشید

درود بر شما دوست عزیز
ممنون از نگاه زیباتون

باسپاس ازمطالب خوبتان،مدتی بوددرپی این ایه قران که می فرماید:ان الله لایغیروامابقوم حتی یغیروامابانفسهم به دنبال درک درست بودم که خوندن این مطالب درکی رادرمن نسبت به ان بوجوداوردودایره فهمم راوسیع ترساخت.

درود بر شما دوست عزیز

بسیار عالی بود یک جهان سپاس. این مطالب شما را هفته یک بار میخوانم تا اینکه در ذهنم باشد. بسیار تشکر از شما

درود بر شما دوست عزیز

عرض سلام و قدردانی فراوان. خیلی مطلبتون عالی و تاثیرگذار و مفید بود. براتون ارزومند سلامتی و عشق هستم.

درود بر شما
سپاس از نگاه پرمهرتون

بادورود فراوان
فرمانهایی که صادر میکنم بی چون و چرا انجام می شود مثلا شخصی که میخواهد به دیدنم بیاید ولی کار دارم وقتی فرمان را ارسال میکنم به آن شخص ونمیاد وقتی بعد از مدتی میبینمش ومیگویم چرا نیامدی داشتم میامدم که کاری برآیم پیش آمد ونتوانستم بیام

علی بود

سلام ، مطالبتون عالى بود ، دعاى خير ما بدرقه راهتان .

درود بر شما. سپاس بیکران.

بسیار ساده و روان و قابل فهم .با سپاس از زحمات شما موفق باشید

درود و سپاس از شما دوست عزیز. نگاهتون زیباست.

واقعا عالی بود..میتونم بگم حتی خوندن این مطالب نوید یه تحولی بزرگ در درون وجودم ایجاد کرد.البته به هیچ عنوان جو گیر نشدم نه سرسوزن شناختی به نویسندش دارم یانه ریالی گیرم میاد که دارم اینجوری تعریفا تمجید میکنم.انگار ذهنم تشنه ی همچین مطالبی بود تا خیلی چیزارو بهم بفهمونه

درود بر شما محمد عزیز
خوشحالیم که مقاله تسلط بر ذهن تونسته در شما انرژی خوب و مثبت ایجاد کنه، رسالت ریلکس سام وان بر همین امر پایه ریزی شده، موفق باشی

بسیار عالی بود توشرایطسختی هستم تلاش میکنم قوی تر ومثبت تر بشم.به امید روزای خوووب

بسیار عالی بود. سپاسگزارم. متن پرسودی نوشته اید.

درود بر شما دوست عزیز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

هر چیزی در این دنیا دو بار آفریده می شود یک بار در ذهن و بار دیگر در دنیای ماده آفریده خواهد شد، برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا آن را باور کرد و قبل از باور به موفقیت باید خود را باور کرد. انگیزه بخشیدن و ایجاد روحیه عالی خط مشی ریلکس سام وان می باشد، با ما همراه باشید…

آیا حساب کاربری ندارید؟

بسیاری از ما زمان و انرژی بسیار زیادی را صرف می کنیم تا از بدن های خود خوب مراقبت کنیم و سعی می کنیم که بهترین وضعیت بدنی و بهترین احساس را داشته باشیم. اما وقتی که نوبت به ذهنمان می رسد، چندان توجهی به آن نمی کنیم.

مراقبت کردن از ذهن ممکن است گاهی به فکرمان برسد، اما خیال می کنیم که ذهن چیزی خارج از کنترل ما است.

به گزارش آلامتو به نقل از هافینگتن پست؛ بودا اعتقاد داشت که “زندگی ما ساختۀ ذهن ما است.” فلسفۀ بودایی یک مسیر برای آموزش دادن ذهن یاغی ارائه داده است تا به همه کمک کند بر نوسانات آن تسلط پیدا کرده تا به ثبات، و در نهایت، به روشنگری برسند.

اما حتی اگر به دنبال روشنگری نیستید، اینکه یک رابطۀ خوب با ذهن خود ایجاد کنید برای داشتن یک زندگی موفق لازم است. در اینجا ما 9 عادت ذهن را ارائه می دهیم که می توانید از همین الان آنها را برای خود ترویج دهید تا استرس کمتر، خلاقیت بیشتری، سردرگمی کمتر و لذت بیشتری را در زندگی خود تجربه کنید.

چگونه وارد ذهن خود شویم

مدیتیشن از هزاران سال پیش وجود داشته است و احتمالا قوی ترین وسیله ای است که به وسیلۀ آن بر ذهن خود تسلط یابید. فوایدی که مدیتیشن برای سلامتی ذهن شما دارد واقعا بی انتها هستند، از ترک اعتیادها گرفته تا کمتر کردن اضطراب و افسردگی، از خلاقیت بیشتر گرفته تا ادراک بالاتر همه از نتایج مدیتیشن و تعمق هستند.

زوران جوسپاویک، متخصص علم اعصابی است که بروی تصویر مغز راهب های بودائی تحقیق کرده است. او در سال 2011 به BBC اینگونه گفت “تحقیقات انجام شده روی مدیتیشن، مخصوصا در ده سال گذشته، نشان داده است که این عمل می تواند بسیار فایده داشته باشد چرا که به این قابلیت ذهن منجر می شود که بگونه ای تغییر و بهبود یابد که ما قبل از این نمی دانستیم ممکن است.”

همۀ خوشحالی ها با هم یکسان نیستند، و باید در جستجوی خود برای خوشحالی و سعادت به یاد داشته باشید که شما بدنبال آنچه هستید که شما را خوشحال می کند.

یک تحقیق جدید نشان داده است که خوشحالی حقیقی – که با داشتن یک هدف بزرگتر و یک گونه معنا در زندگی مرتبط است – با فعالیت سالم ژن ها مرتبط است، در حالیکه در مورد خوشحالی لذتجویی اینگونه نبود.

آنهایی که به خاطر داشتن یک گونه از معنا در زندگی خود خوشحال بودند، التهاب ژن کمتر، و ژن های آنتی ویروس و پادتن بیشتری در بدن خود داشتند.

شیمون ادلمان، روانشناسی که در این مورد تحقیقاتی داشته به ما گفت “خوشحالی حقیقی را می بایست در طول زندگی خود بسازید. این می تواند یک دلداری بزرگی برای آدم های پیرتر باشد – حس خوبی است که بدانید که اگر زندگی خوبی داشته باشید با جلوتر رفتن زمان خوشحالتر و خوشحالتر می شوید.”

سعی کنید مطالۀ روزانه داشته باشید. کتاب خواندن می تواند استرس شما را کمتر کند، کمک کند بهتر بخوابید، ذهن شما را دقیق تر کند و همچنین از آلزایمر شما را دور نگاه دارد.

اما قبل از آنکه دستگاه کیندل یا تبلت خود را بردارید، خوب است بدانید که خواندن بروی این صفحه های کامپیوتری در مقایسه با ورقه های کاغذی انرژی ذهنی بیشتری از شما می گیرد ودر نهایت به یادآوردن آنچه که می خوانید سخت تر خواهد بود.

چه آدم ها توجه کنند چه نه، مردم معمولا با آمادگیِ ذهنی کمتری برای یادگیری به سراغ کامپیوترها و تبلت ها می روند.

اینکه نگران چیزهای کوچک باشید یکی از پرضررترین کارهایی است که می توانید با ذهن خود کنید –این باعث می شود نتوانید به چیز دیگری فکر کنید، و علاوه بر این نشان داده شده است که فکرکردن به چیزهایی که فراتر از کنترل شما هستند یک عامل اصلی در ایجاد افسردگی است.

تکنولوژی باعث شده است که بیشتر از هر زمان دیگری اطلاعات به دست ما برسد، اما در عین حال ما قابلیت اینکه اطلاعات را در ذهن نگاه داریم را از دست می دهیم.

یک نظرسنجی جدید نشان داده است که جوان ها به خاطر وابستگی خود به تکنولوژی فراموشکارتر از افراد مسن تر هستند. اینکه ذهن خود را دقیق نگاه دارید نیاز به زمان و توجه دارد. سعی کنید مسائل را بیشتر در یاد نگاه دارید.

وابستگیِ بیش از حد به تکنولوژی باعث می شود استرس شما بیشتر شود، تمرکز و کارکرد کمتری پیدا کنید، خلاقیت شما خشک شود و کیفیت خواب شما پائین آید. همچنین، اعتیاد به اینترنت به عنوان یک مشکل روانی بزرگ شناسایی شده است.

مشکلی که می تواند بروی ذهن و روح شما تاثیرات دائمی بگذارد. اینکه بتوانید زمان هایی را بدون تکنولوژی سپری کنید می تواند به تمرکز شما کمک کند، استرس را کاهش دهد و شادی برایتان به ارمغان آورد.

رویاپردازی کردن، علاوه بر اینکه خلاقیت شما را افزایش می دهد باعث می شود که باهوش تر باشید. بر اساس یک نظریه از هوش شخصی، هرکسی قابلیت رویاپردازی کردن را دارد.

این کار در رسیدن به هدف هایمان به ما کمک می کند، و همچنین باعث می شود درک و آگاهیمان بالاتر رود و حافظۀ ما تقویت شود. اگر بخواهیم در مورد مزایای رویاپردازی حرف بزنیم باید به تمام ویژگی های ذهنی اشاره کنیم.

سعی کنید روزانه زمانی را به اینکار اختصاص دهید و خود شما تاثیرات آن را بروی زندگی و ذهن خود خواهید دید.

از آن لحظه های کوچک زندگی لذت ببرید. چه عطر چای در هوا باشد یا لبخند کسی که دوستش دارید. با توجه بیشتر به این لحظه های مثبت می توانید بر نگاه منفی ذهن خود فائق آئید.

در نتیجه خاطرات مثبت بیشتری در ذهن شما خواهند ماند و این احساس مثبت تبدیل به چیزی همیشگی برای شما می شود.

عادت ها یکی از موثرترین ابزار برای ایجاد یک تغییر مثبت در زندگی هستند. با عادت دادن خود آن رفتارهای مثبتی را که زمانی لازم بود برای انجام آنها انرژی بگذارید به طور اتوماتیک انجام می شوند.

تنها راه اینکه مطمئن باشید آن چیزهایی که ضروری نیستند اما برای شما اهمیت دارند انجام می شوند این است که آنها را تبدیل به عادت کنید.

عادات مشخصی را برای خود ایجاد کنید و آنها را در زمان های مشخصی تکرار کنید تا زمانی که دیگر لازم نباشد برای انجام آنها انرژی بگذارید – تا زمانی که انجام آنها به خودکاری مسواک زدن در شب هنگام شود.

عالی بود مرسی

چگونه وارد ذهن خود شویم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کنترل ذهن به قدری مهم است که با قدرت می توان گفت اگر فردی بتواند به خوبی به این مهارت دست پیدا کند و ذهن خود را در دست بگیرد، حتماً موفقیت را از همیشه به خود نزدیک تر خواهید دید. در واقع تسلط بر ذهن ذهن به شما کمک می کند که بتوانید خودتان برای زندگی خود تصمیم بگیرید و مسیرتان را به درستی انتخاب کنید. به همین دلیل ما هم در این مقاله می خواهیم به طور کامل این مسئله را بررسی کنیم و ببینیم چطور می توانیم کنترل ذهن خود را در دست بگیریم. در واقع شما در این مقاله با موارد زیر به خوبی آشنا خواهید شد:

ذهن مجموعه ای از توانایی های فکری است که شامل هوشیاری، تصورات ، ادراک، تفکر، قضاوت، زبان و حافظه می‌شود و معمولا آن را وجود توانایی هوشیار بودن و اندیشه تعریف می‌کنند. ذهن دربرگیرنده قدرت تصور، تشخیص و قدردانی است و مسئولیت پردازش احساسات و عواطف را برعهده دارد که منجر به عملکرد و نوع رفتار افراد می‌شود.

ذهن موجودات را قادر می سازد تا به آگاهی درونی برسند، به خصوص در محیط پیرامونشان برای دریافت و پاسخ به محرک های عامل و برخوداری از هشیاری که شامل تفکر و احساسات می‌شود.

شما می توانید کنترل ذهن خود را به دست بگیرید. مفهوم این جمله چیست؟

در حقیقت هدف از بیان این جمله این است که شما بدانید کسی که می تواند به ذهن شما خوراک بدهد و آن را در مسیر مشخصی به سمت جلو ببرد و تنها خود شما هستید. این شما هستید که تعیین می کنید چه چیزهایی در ذهن شما باقی بمانند و یا ذهن شما در چه مسیری حرکت کند. شما هستید که مشخص می کنید ذهن شما محل پرورش افکار مثبت باشد یا منفی.

چگونه وارد ذهن خود شویم

به عنوان مثال زمانی که با خود مرتباً اتفاقات منفی را مرور می کنید و یا اینکه مرتب در حال صحبت های ناامید کننده هستید، به ذهن خود این فرمان را می دهید که در جهت اتفاقات منفی جلو برود. بنابراین می توانید کنترل آن را به راحتی به دست بگیرید. کنترل ذهن یعنی کنترل تمام ورودی ها اعم از: تلویزیون، کتاب، روزنامه، خانواده، خود شما و هر چیز دیگری که اطلاعاتی را وارد ذهن شما می کند و به آن جهت می‌دهد.

قدرت ذهن انسان بسیار فراتر از حد تصور شماست، به گونه‌ای که محال است کسی چیزی را واقعاً با تمام وجود خود بخواهد و به آن دست پیدا نکند. به این علت که زمانی که شما از ته قلب دوست دارید به چیزی برسید، کائنات این انرژی را از شما دریافت می کنند. ذهن شما دارای انرژی هایی است که با کائنات و جهان هستی ارتباط مستقیم دارد. در اصل هر آنچه که از ذهن شما تراوش می‌کند در جهان بیرون به حقیقت خواهد پیوست.

اگر شما مدام به اتفاقات منفی فکر کنید، بدون شک برای شما اتفاقات منفی رخ خواهد داد، اگر به اتفاقات مثبت فکر کنید همین طور خواهد شد. بنابراین هرگز نباید قدرت ذهن خود را دست‌کم بگیرید. پس یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه کنید این است که هر چیزی که بتوانید در ذهن خود تجسم کنید بدون شک در جهان بیرون به واقعیت خواهد پیوست.

تصور کنید اگر مغز شما مانند یک اتومبیل باشد، این ذهن شماست که راننده است. بنابراین ذهن شماست که همه کاره می باشد. برخی فکر می کنند که مغز در بدن انسان همه فعالیت‌ها را کنترل می‌کند، اما در اصل این باور خطاست. چیزی که در بدن شما همه چیز را کنترل می‌کند در اصل ذهنتان است.

بنابراین ذهن فرمانروای جسم شما می باشد، این ذهن شماست که می تواند همه چیز را در پیش روی شما مرعی کند و به همه چیز وجود خارجی ببخشد. افکار شما از ذهن شما سرچشمه می‌گیرند.

شما وقتی بتوانید کنترل ذهنتان را دست خودتان بگیرید، اتفاقات بسیار خوبی برایتان خواهد افتاد و می‌توانید به وسیله کنترل ذهن ، کنترل تمام قسمت های زندگیتان را در دست بگیرید. در ادامه به بیان 3 مورد از مهم ترین فواید کنترل ذهن خواهیم پرداخت.

زمانی که ذهن شما درگیر باشد و نتوانید آن را کنترل کنید، دچار مشکلات بسیاری خواهد شد. از جمله این که مرتب ذهن شما حولِ مسائل منفی خواهد چرخید و انرژی های منفی را نیز برای شما جذب خواهد کرد.

به همین علت مدام احساس سردرگمی خواهید داشت و نخواهید توانست حال خوبی داشته باشید. به همین علت است که یکی از بهترین فواید کنترل ذهن رهایی از تاریکی ها می باشد.

اگر بتوانید ذهن خود را کنترل کنید، می توانید تمرکز بهتری نیز داشته باشید. به همین دلیل است که یکی از بهترین فواید کنترل ذهن بالا رفتن قدرت یادگیری شما می باشد.

زمانی که شما تمرکز نداشته باشید و مدام به مسائل مختلف فکر کنید، بدون شک نمی توانید مطالب را به خوبی یاد بگیرید به همین علت مهم است که به خاطر داشته باشید با کنترل ذهن تان می توانید قدرت یادگیری خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

اگر ذهن خود را کنترل کنید و به مسائل مثبت فکر کنید، احتمال رسیدن شما به موفقیت چندین برابر می‌شود. زیرا در صورتی که بتوانید کنترل خوبی بر روی ذهن خود داشته باشید، می توانید بسیار بهتر بر روی مسیر رسیدن به اهداف تان تمرکز کنید و از سوی دیگر با کنترل ذهن خود و نگه داشتن آن در مسیر مثبت قطعاً انرژی شما بالاتر خواهد بود. بنابراین می توانید با توان بیشتری فعالیت کنید و مسیر رسیدن به موفقیت را طی کنید.

حالا که به خوبی با مفهوم ذهن، تسلط بر ذهن ، تفاوت ذهن با مغز و فواید کنترل ذهن آشنا شدیم، فکر می‌کنم بهترین زمان باشد برای این که راه های کنترل ذهن را با یکدیگر بررسی کنیم تا بتوانیم با استفاده از آن ها، موفقیت را از همیشه به خودمان نزدیک تر ببینیم. 5 مورد از مهم ترین گام های کنترل ذهن عبارتند از:

تا به حال دقت کردید وقتی می‌خواهید به شخصی نزدیک شوید و بتوانید ارتباط خوبی با او برقرار کنید، ابتدا سعی می کنید نسبت به ویژگی های شخصیتی اون فرد آگاهی کسب کنید؟

برای اینکه بتوانید ذهن را تحت تعلیم خود قرار دهید و به شادی که مدنظرتان هست دست پیدا کنید، ابتدا باید شناخت کافی از ذهن و ساختار آن داشته باشید.

ذهن ماهیت مادی ندارد. در واقع افکار، احساسات، تخیلات، ادراک و آرزوهای شما همان ذهن شما هستند که از دو بخش تشکیل شده: بخش خودآگاه و بخش ناخودآگاه.

1. بخش خودآگاه: اعمال ارادی شما تحت کنترل این قسمت هستند. مثل مطالعه کردن، غذا خوردن، تماشای فیلم و ….

2. بخش ناخودآگاه: کارهای غیرارادی شما از این قسمت منشأ می گیرند. مثل زمان هایی که فکر می‌کنید ، دچار احساس غم یا شادی می‌شوید و …

بخش ناخودآگاه ذهن شما دارای قدرت هست و شما برای اینکه بتوانید در مسیر رسیدن به اهدافتان گام بردارید، باید بر این قدرت تسلط پیدا کنید و از آن که به منطقه امن ذهنی نیز معروف است خارج شوید. باید بتوانید افکارتان را کنترل کنید، چون زندگی شما همان طور جلو خواهد رفت که افکار شما پیش می‌روند.

چه چیزی باعث می‌شود ذهن شما مدام به سمت افکار منفی حرکت کند؟

برای از بین بردن احساسات ناخوشایند، باید منشأ آن ها را پیدا کنید. لازم است آگاهی داشته باشید که این افکار از کجا و چطور به ذهن شما راه پیدا می‌کنند.

ممکن هست عواملی مثل: تجربه های تلخ گذشته، تاثیر اطرافیان، عدم موفقیت در موضوعات مشابه و خیلی عوامل دیگر، ایجاد کننده این حس و حال بد باشند و اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی پایین بیاورند.

سرچشمه این موضوع را پیدا کنید و به قول معروف: یکبار برای همیشه سنگ هاتون رو با خودتون وا بکنید.

مطمئن باشید دلیلی وجود ندارد که چون گذشته باب میل شما نبوده ، آینده هم همان قدر تلخ و آزار دهنده باشد.

شرایط فعلی شما تغییر نخواهد کرد. در حال حاضر باید آن را بپذیرید. شما نمی‌توانید در برابر واقعیت های فعلی زندگیتان ایستادگی کنید، اما می‌توانید با پذیرش آنها، تمرکز کنید و راه حل های زیادی برای رفع مشکلات و تبدیل سختی ها به خوشی ها پیدا کنید.

فرار کردن از واقعیت های موجود هرگز به شما کمکی نخواهند کرد و در واقع باعث خواهند شد ذهن شما درگیر ترس ها و استرس های زیادی شود و شما را به سمت تباهی سوق دهد. شجاع باشید و برای تغییر شرایط شجاعانه تصمیم بگیرید. با ذهنی آرام و آماده به سمت تغییرات مثبت گام بردارید.

شاید باور نکنید اما تخیلات شما یکی از مهم ترین ابزارها برای رسیدن به موفقیت هستند. این تخیلات به  ذهن ناخوآگاه شما برای به کار افتادن قدرت جادویی که درباره آن صحبت کردیم، کمک می‌کنند و بر اعمال شما تاثیر مستقیم خواهند گذاشت. زمانی که شما درباره یک موضوع شروع به تخیل و رویا پردازی می‌کنید، موضوعات دیگر به طور خودکار از ذهن شما حذف می‌شوند.

فراموش نکنید به هر چیزی عشق بورزید، در واقع به آن قدرت دادید و به زودی در زندگیتان پدیدار خواهد شد. پس به رویاهایتان عشق و محبت داشته باشید تا به آن ها قدرت لازم برای پدیدار شدن در زندگیتون را بدهید. تخیل شاید کمی کودکانه به نظر برسد اما فراموش نکنید این موضوع به شدت جدی هست. به سادگی از کنار ان عبور نکنید.

خب حالا که سرچشمه افکار منفی را پیدا کردید و با آن ها رو به رو شدید، شرایط فعلی را پذیرفتید و تصمیم های خوبی اتخاذ کردید، نوبت به اجرای این تصمیم ها می‌رسد.

دست به کار شوید و برای شروع کارهای جدید گام بردارید. مطمئن باشید قدرت اعجاب انگیز تخیل و مثبت اندیشی به کمک شما خواهد آمد و مسیر درست را بهتان نشان خواهد داد. نگران نباشید، شما قدرت جادویی ذهنتان را به کار انداختید. پس بدون شک به مقصد خواهید رسید. مثبت اندیش باشید و اجازه ندهید افکار منفی، شیرینی رسیدن به رویاهایتان را از شما دریغ کنند. ذهن شما هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند شما را تا بی نهایت بالا ببرد.

شاید اکنون برای بسیاری از شما این سوال پیش آمده باشد که آیا روش های کنترل ذهن، با تکنیک های تشلط بر افکار یکی هستند؟ در جواب باید بگویم بله؛ شما زمانی که بتوانید ذهن خودتان را کنترل کنید، در واقع کنترل همه چیز را در دست می گیرید و علاوه بر تسلط بر رفتار و اعمال و کارهای خودتان، می توانید افکارتان را هم کنترل کنید.

بسیاری از افرادی هم که به دنبال راه های کنترل فکر خود هستند، می خواهند به فردی مثبت اندیش تبدیل شوند و با این مثبت اندیشی، حال خوبی را تجربه کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می کنم حتماً مقاله تکنیک های مثبت اندیشی را هم مطالعه کنید.

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه، نوشته‌ ژوزف مورفی، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌‌های سال به شما می‌آموزد که عادات فکری و تصاویر ذهنی‌تان، سرنوشت شما را رقم می‌زنند؛ چرا که انسان همان چیزی است که در ضمیر ناخودآگاهش می‌اندیشد.

پیشینه‌ کشف و مطالعه‌ قدرت ذهن به قبل از مطالعات فروید، قرن 18، بازمی‌گردد. در هر ثانیه حدود دو میلیون واحد اطلاعات به سیستم عصبی انسان وارد می‌شود و ما در حالت هوشیاری، تنها قادر به درک 10 درصد از این بمباران اطلاعاتی هستیم. به‌ محض اینکه توجه‌مان را به چیزی جلب می‌کنیم، ذهن آگاه می‌شود. بعضی از قسمت‌های فیزیولوژیکی مانند قلب، ریه‌ها، کلیه‌ها و سیستم ایمنی بدن همیشه ناخودآگاه می‌ماند. البته جای تعجبی وجود ندارد که ذهن ناخودآگاه همیشه مراقب ماست.

قدرت ذهن ناخودآگاه می‌تواند شما را از بیماری نجات دهد و از نو سرزنده و قوی نماید. شما با آموزه‌های این کتاب یاد می‌گیرید چگونه از قدرت‌های درونی‌تان استفاده کنید، در زندان ترس را بگشایید و به یک زندگی پا خواهید گذاشت که  از آن با عنوان آزادی مطلق انسان‌ها یاد می‌کنند.

پیشنهاد می کنم برای این که با کتاب های بیشتری از این دست آشنا شوید، حتماً مقاله کتاب های روانشناسی را هم مطالعه کنید.

چگونه وارد ذهن خود شویم

بعد از این که این 5 راه را برای تسلط بر ذهن انجام دادید و توانستید کنترل ذهن خودتان دست خودتان بگیرید، زمان آن می‌رسد که از موفقیتتان لذت ببرید. شک نکنید این 5 تکنیک در ظاهر ساده اما کاربردی، کاری می‌کنند که رسیدن به موفقیت برای شما از همیشه آسان تر شود.

امیدوارم با عملی کردن آن ها، اتفاقات خوبی برایتان بیفتد. شک نکنید که موفقیت برازنده شماست…

با سلام مطالب جالبی بود ولی من به عنوان یک مومن مسلمان با قدرت قلبی و ذهنی آکنده از حس معنوی به ذهنم نیرویی فراتر از تصورات شما میدهم به گونه ای که هیچ فرد غربی امثال آقای مرفی توان ادراک اونو نداشته باشه در پرتو افکار پاک سرشار از احساس توام با کنترل ذهن برتر میتوان به درجاتی رسید که حتی از بعد خارج شد و در بعد سیر نمود با تدقیق در رویا و تخیلات نشات گرفته از ذهن برتر که متبلور از پاکی است و ریشه در سرشت پاک آدمی و روح برتر دارد میتوان در هر مسیر درست گام محکم برداشت و با تکیه بر قدرت درونی سرشت پاک به ماورای ذهن برتر تسلط یابیم و همواره تمام اهداف مثبت خود را با تمام وجود هر ثانیه به قوه درونی فریاد کنیم به گونه ای که خود انسان برده و مطیع ذهن برتر نشات گرفته از سرشت پاک آدمی باشد و بتوان در هر مسیر این خود سرکش را چون اسب رامی به حرکت درآورد به گونه ای که به قدرت ماورای آن هم رسید و از بعد خارج شد اگر چه انتظار ندارم ذهن برتر توصیفی اینجانب به مذاق شما خوش بیاید ولی اون ذهن برتر سکان دار خود من به من الزام نمود بعد از مطالعه مطالبه جالب شما این مطالب را ارایه بدهم موفق باشید

وقتتون بخیر

جناب قربانی بله مطالب شما کاملاً درسته و هیچ شکی هم توش نیست

اما دقت بکنید که گروهی از افراد این ادراک رو ندارند و به همین دلیل، مطالب باید طوری نوشته بشه که هم افراد مانند شما بتونند به خوبی باهاشون ارتباط برقرار کنند و هم سایر افراد

سپاس از به اشتراک گذاری نظرتون

سلام خیلی ممنون از مطالب خوبتون چطوری تسلط کافی روی قدرت تخیلمون داشته باشیم؟

وقت بخیر

خوشحالیم که این مطلب تونسته بهتون کمک کنه

ببینید قدت تخیل یه مبحث تخصصی هستش که ما متاسفانه تخصصی تو اون زمینه نداریم

موفق باشید

مرسی بخاطر مطالب تاثیرگزارتون واقعا عالی بودن و این مطالب خودبخود بهم انرژی دادن، اینکه شما این مطالب رو گذاشتید که همه استفاده کنند، معلومه واقعا دگرخواه هستید، یک سوال داشتم خیلی ها میگن اهدافتون رو بنویسید تا سریعتر بهش برسید وهمیشه روی کاغذ سپاسگزاری کنید وخصوصیات خوبتون رو بنویسید تا انرژیتون بالا بره ولی وقتی من دست به قلم میشم ک این کارارو بکنم جواب معکوس میگیرم، واقعا لازمه که بنویسیم من اگر بنویسم مغزم خودبخود درگیر میشه

مرسی واقعا! متن مفید و کاربردیی بود…💖😃

خیلی ساده انگارانه و بی مغز به مساله نگاه کرده اید ….

وقت بخیر

ببینید این مسائل چیزایی نیست که واقعاً سخت باشه که بخواید دنبال مطالب عجیب و غریب باشید؛ خیلی از اوقات انگار تا مبحث علمی و در اصطلاح سنگین نباشه طوری که هیچ کس نفهمه اصلاً چی گفته، یه مطلب به دلمون نمیشینه! قرار نیست همه چیز خیلی سخت و عجیب باشه. با همین راه های ساده هم میشه ذهن رو کنترل کرد و زندگی بهتری داشت. بهتر نیست به جای قضاوت عجولانه، اول راه ها رو امتحانشون کنید و بعد اگه نتیجه ای نداشت اونها رو ساده انگارانه در نظر بگیرید؟

سلام.مطلب مفیدی بود.ممنون. متاسفانه من مشکل بزرگی دارم که البته از اطرافیانم نشات میگیره..بسیارحساسم و بادیدن رفتارهاوکارهای اشتباه خانواده بهم میریزم..هرچی هم روخودم کارمیکنم باز تا رفتاربد پدرومادرو یاحتی خواهروبرادرمیبینم میرم سرپله اول!تاحدی که همه فکروذکرم میشه اون موضوع!درس وآطمون دارم اماهمین فکر و عدم تمرکز نمیزاره بخونم!اصلا دست خودم نیست پرش فکردارم واین موضوع منو کلافه کرده!درسهام سخت وسنگینن واین فکرلعنتی همه وقتم روگرفته…چه کنم

وقت بخیر

ممنون از نظر لطف شما. ببینید این مشکل چیزیه که توی وجود خیلی از افراد قرار داره و تا حدی هم طبیعتا لازمه.

اما چون این مشکل بیش از حد اذیتتون میکنه، پیشنهاد میکنم به یه مشاور حرفه ای مراجعه کنید که تخصص این زمینه رو هم داشته باشه. چون این موضوع متاسفانه تو حیطه تخصصی ما نیست.

موفق باشید

نوشتتون عالیه. ولی بیشتر درگیری ذهنها به خاطر عشق رابطه وتعلقات ماده ودنیوی است . که از دست دادن انها یا نرسیدن به اهداف اسیب های خود را بر روح وجان انسان می گذارند. وهمانگونه که فرمودید ذهن ادم همان افکار و ارزوهای اوست . از دست دادن ارزوها در هنگام دستیابی به انها می تواند .ذهن و مغز ادم را به تشویش واحساس پیری وشکست بکشد. امام علی چقدر قشنگ فرمودند.ببینید وبگذرید.بگذارید ودل نبازید که دیر یا زود خواهید رفت. از ارنولد پرسیدند چگونه به این قدرت بدنی رسیدی؟ گفت مادرم وقتی که نوجوان بودم به من گفت اگر می خواهی نیرومند وقوی باشی عاشق نشو..من شخصاً چند بار عشق وشکست را تجربه کردم .ازدست دادن خیلی دل را به درد میاره .واشک را جاری می کنه وموی سر وصورت به خاطر تشویش افکار وذهنیت منفی سفید مشه. فقط افکار وذهنیت منفی باعث پیری انسان میشه.بعضی ادمها با چنین ذهنیت به تشویش کشیده شده اقدام به به خود کشی می کنند. خودم حالا درگیر این ذهنیت هستم به خاطر شکست عشق . والان با کمبود محبت شدید وافکار وذهنیت تشویش کشیده شده مواجه هستم وتمام اینترنت را زیر ورو کردم .مطالبی بهتر ازاینجا پیدا نکردم .توضیحات خیلی عالی واستادانه نگارش شده . ولی تمرکز بالایی می خواد . ممنون.

وقتتون بخیر

بله حتماً یکی از مهم ترین درگیری های ذهنی همین موضوعیه که خودتون فرمودید، خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم. موفق باشید

هیج راه کاری ندادید خیلی مزخرف بود

وقت بخیر

عذرخواهی میکنیم اگر این مطلب مورد پسندتون نبود. اما به هر حال دقت بکنید که این موارد تخصصی هستند و اگر به خوبی دقت بکنید و متوجهشون بشید، حتماً اتفاقات خوبی رو براتون رقم میزنه

سلام با کمال احترام مقالتون اون چیزی نبود که باید باشه شما تو مقالتون فقط گفتی با کنترل ذهن همه کاری میشه کرد ولی نگفتی چطوری فقط خودتونو خسته کردین

وقت شما بخیر

ممنون از نظرتون. ببینید این مبحث چیزیه که یخورده تخصصی هستش و باید به مباحثش دقت کنید که به خوبی متوجهشون بشید. نظرات سایر دوستان رو هم اگه مشاهده کنید حتما می بینید که برخی از افرادی که خیلی تخصصی تر به قضیه نگاه کردند تونستند به خوبی ازش بهره بگیرند.

موفق باشید

باسلام و احترام . ببخشید ایا اینکه من مثلا هم در رشته علمی خودم هستم و هم مسائل مذهبی و هنری هم داشته باشم ایا یعنی کنترل ذهن ندارم؟؟ بخشید دقیقا میخواهم بدانم کنترل ذهن یعنی فقط در یک رشته باشم؟؟

وقت بخیر

خیر این موضوع کنترل ذهن نیست؛ چون طبیعتاً همه افراد این طور هستند. کنترل ذهن یعنی بیشتر تمرکزتون رو روی اون موضوع بذارید و درگیر مسائل حاشیه ای نشید. اما به هر حال داشتن موضوعات مختلف در کنار کار اصلی مشکلی نداره

سلام ، ممنون از مطلب جالب توجه و زمانی که صرف کردید، ممنون میشم اگر بفرمایید منبع این مطلب کجاست، و دقیقا این متون از کجا اومده؟

وقت بخیر

ببینید خب این مسائل تقریبا در همه جا یکی هستند و طبیعتا نمیشه برخی مطالب مشترک رو گفت منبعشون از کجاست. مثل قوانین ریاضی که همه جا مشترکه و منبع خاصی نداره

با سلام برام جالب بود. ممنون

وقت بخیر

خوشحالیم که این مقاله تونسته کمکتون کنه…موفق باشید

بنام الله که تنها فرمانروای دنیاست …

سلام ..

خواستم اولین کامنتم رو باتشکر فراوان از شما به خاطر مقاله بسیار بسیار زیباتون شروع کنم ….

بسیار لذت بردم وخیلی به درکم از ذهن و کنترل ذهنم کمک کرد .

منتهی تنها کسانی این موضوعات رو درک میکنن که تو مدارش باشن …

امیدوارم همیشه سبز و برقرار بمانید …

با تشکر.

وقت بخیر

ممنون از نظر لطف شما

خوشحالیم که این مقاله مورد استفاده و استقبالتون قرار گرفته و به جمع کاربران ما خوش اومدین…موفق باشید

سلام ببخشید چرا یه کم احساس مسئولیت نمیکنید شما بهترین چیز ما رو میگیرید- وقت ما رو- ولی حاضر نیستید نوشته خودتون رو هم با دقت بخونید حتی یک کلمه مفید هم نداره. فضای اینترنت پر شده از این محتواها.واقعا براتون متاسفم. نویسنده محترم 10 سال دیگه شما دقیقا هنوز در همین موقعیت فعلیتون هستید مطمئن باشید رشد نمیکنید

سلام،ممنون از نظرتون حتما بررسی میشه،ولی چرا احساس میکنید که این مقاله مفید نبوده،این مقاله مباحث مفیدی در رابطه با قدرت ذهن و نحوه کنترل آن را بیان شده،شما با کجاش مشکل داشتید؟

من نفهمیدم چی گفتین بیشتر درگیر شد ذهنم

سلام دوست عزیز

مشکلتون دقیقاً کجاست؟ مشکلتون رو دقیق به ما بگید که بتونیم راهنماییتون کنیم

سپاس از بخشیدن نور در تاریکی. شاید واسه خیلی یه اموزه معمولی بنظر بیاد.ولی کمتر کسایی پی میبرن هدف از خلق انسان بخشیدن نور در دل خیلی هاست. کامیاب باشید 😊🌷🙏

مچکر از پیام پر مهرتون

براتون بهترینها رو آرزو می کنم

سلام انسان با قدرت ذهن میتواند در کل جهان اثر بگدارد

افکار ما سلطان مغزمونن و ممنون بابت مقاله خوبتون?????

کاملا درسته ، ممنون از شما…

سلام خانم تیموری مثل همیشه عالی بود انشالله همیشه بدرخشید . موفق و شاد باشید .

مگه میشه خانم تیموری مقاله بنویسه اون مقاله بد باشه ?

سلام عالیی بود…. خداقوت امید وارم همه بتوانیم ذهنمان را کنترل کنیم و از افکار منفی دور کنیم

سلام امیدواریم در مسیر رشد فردیتون به این مهارت برسین ممنون از همراهی شما

سلام مثل همیشه عالی و بسیار کاربردی بود ممنون از مقاله ی مفیدتون

سلام ممنون از نظر لطف شما

سلام واقعا عالی بود مرسی??

سلام ممنون از شما دوست عزیز

Saalaam? Tebq mamool binazir?? Mamnoon MP#

سلامم ممنون از شما

سلام به دوستانم و خانم تیموری عزیز خیلی خوشحال شدم که مقاله شمارا خواندم و موفق باشید وعالی بود ممنون رفیعی هستم

عالیییی بود…. تصورات و تخیلات ما خیییلییی خوب میتونه کمکمون کنه به رسیدن به اهدافمون

کاملا حرفتونو تایید میکنم ، تصویر سازی ذهنی به شکل درست از اهداف باعث میشه از مسیر رسیدن به آرزوهامون منحرف نشیم.

سلام مثل همیشه عالی و با راهکار های فوق العاده…

سلام ممنون از همراهی همیشگی شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلـــفـن: 02156692113

بهترین و سریع ترین راه ارتباطی

با گام برتر: mostafaee_com

سارا حمیدی آموزش تمرکز و تفکر

 تمام باورها و رفتارهای ما از ذهن مان سرچشمه می گیرد. به توانایی مدیریت کردن افکار و باورها مدیریت ذهن می گویند.

ذهن و مغز مهم ترین عضو در بدن هر انسان می باشد. با مدیریت ذهن توانایی کنترل امور و آنچه در زندگی ما رخ می دهد را بدست می گیریم.

می توانیم آن گونه شویم که می خواهیم.

واقعیت این است که وقتی بتوانیم ذهن‌مان و مغزمان را مدیرت کنیم، می‌توانیم به تمام خواسته‌ها و آرزوهای زندگی‌مان برسیم.

چگونه وارد ذهن خود شویم

فقط کافی است با ذهن خود آشنا شویم آنگاه ذهن ما رفتارها و برخوردهای جدید را می‌آفریند.

 ذهن و مغز هر دو یک جز واحد هستند. اگر مغز را به کامپیوتر تشبیه کنیم ذهن همان نرم افزار و یا برنامه های اجرایی است. به سخت افزار این کامپیوتر مغز گفته می شود.

توانایی های ذهن و مغز ما بسیار زیاد است.  هر انسانی قادر است فعالیت ها و کارهای متفاوتی را انجام دهد، مسائل زیادی را یاد بگرید، مسیرهای عصبی بیشماری را در مغز خود به وجود آورد و توانایی های بیشماری را کسب کند.

در گذشته بیان می‌شد که افراد نابغه و افراد برتر جامعه از حدود ده درصد ظرفیت مغز و ذهن خود استفاده می‌کنند و در انسان های معمولی این درصد کمتر است.

[irp posts=”1375″ name=”چگونه استراحت کنیم تا انرژی ذهنی خود را تقویت کنیم؟”]

 تحققیات جدید نشان می‌دهد ذهن و مغز همه انسان‌ها مانند هم است. ذهن همه با حداکثر توان و ظرفیت خود در حال کارکردن است.

 تفاوتی که بین ذهن و مغز افراد نابغه و برتر با انسان های معمولی وجود دارد،

واقعیت این است که هرکسی که بخواهد از ذهن خود بهترین استفاده را کند حتماً موفق خواهد شد. در گذشته دانسته‌های ما در مورد ذهن و مغز بسیار کم بود و انسان به مغز و ذهن خود آگاهی نداشت.  با پیشرفت علم و تکنولوژی آگاهی انسان از این قدرت نهفته، ذهن، بیشتر شد. در صورت اینکه بخواهیم می‌توانیم به‌درستی از ذهنمان استفاده کنیم.

از آنجا که ذهن ما بیشترین اثر بر روی روابط، کار و زندگی ما دارد پس مدیریت ذهن می‌تواند بسیار مفید واقع شود. اگر ما بتوانیم بر ذهن‌مان تسلط یابیم و به گونه ای رفتار کنیم که کنترل ذهن‌مان در دست خودمان باشد به بسیاری از اهداف خود در زندگی دست می‌یابیم.

واقعیت این است که ما در اکثر مواقع تحت کنترل ذهن‌مان هستیم و ذهن است که ما را کنترل می‌کند. هنگامی که در گذشته گیر کرده‌ایم و یا درگیر ناراحتی‌های گذشته هستیم ذهن است که ما را کنترل می‌کند و آن چه ما در این مواقع انجام می‌دهیم از ضمیر ناخودآگاه ما سرچشمه می‌گیرد.

[irp posts=”1253″ name=”گزارش وبینار اسرار ذهن متمرکز دانلود رایگان فیلم وبینار”]

بسیاری از تصمیم های ما در اثر ضمیر ناخودآگاه ذهن ما است که به راستی در بسیاری از اوقات ما به آنها دسترسی نداریم و نمی‌دانیم علت بسیاری از تصمیم‌های ما چه چیزی بوده است.

پس بهتر است در انجام هرکاری ذهن‌مان را مدیریت کنیم و کنترل آن را در دست بگیریم به جای آنکه اجازه دهیم ذهن مان کنترل ما را در دست گیرد.

اجازه دهید برایتان مثالی بزنم. تصور کنید تصمیم گرفته اید کاری را شروع کنید و مدام نگران هستید. از یک طرف این کار، کار مورد علاقه تان است و از طرف دیگر نگران این هستید که اگر موفق نشوید  چه میشود.

در این موقعیت نگرانی ها مانع عملکرد شماست و گاهی این نگرانی ها باعث میشود که شما از تصمیم تان منصرف شوید.

بنابراین وقتی با کارکرد ذهن آشنا میشوید ، متوجه میشوید که این نگرانی ها طبیعی هستند. این آگاهی کمک می کند در مواقعی که ذهن تان مانع موفقیت شماست مچ ذهن تان را بگیرید. در نتیجه به ذهن تان اجازه نمیدهید که با بزرگ نشان دادن این ترس ها و نگرانی ها و افکار مزاحم مانع موفقیت شما شود.

از آنجا که بسیاری از تصمیم های ما در زندگی توسط سیستمی انجام می‌شود که به آن تفکر سریع گفته می‌شود و این سیستم خودکار و سریع است و از پیش زمینه های ذهنی ما برای تصمیم گیری استفاده می‌کند پس مدیریت ذهن کار آسانی نخواهد بود زیرا به تلاش و پشتکار نیاز دارد و همچنین باید با تفکر سریع مقابله کند تا تصمیم‌های انتخابی از جانب سیستم تفکر سریع ذهن را نپذیرد.

با این حال با یادگیری روش های صحیح مدیریت ذهن و به کار گیری آن و با کمی تلاش می توانید در مدیریت ذهن و افکار خود حرفه ای شوید. فقط کافی است که تصمیم بگیرید…

قصد داریم یاد بگیریم که ذهن و افکار خود را مدیریت کنیم تا عملکرد بهتری در کار و زندگی خود داشته باشیم.

همانطور که گفتیم زمانی که کنترل ذهن مان را بدست گرفتیم بر بسیاری از مشکلات زندگی پیروز می‌شویم در واقع این ما خواهیم بود که ذهن را کنترل می‌کند نه اینکه ذهن ما را کنترل کند و به هر سمتی که خواست هدایت کند.

برای مثال فرض کنید که برای حفظ سلامت باید روزانه ورزش کنید ولی از آنجا که همیشه از ورزش فراری بوده‌اید، با اینکه می‌دانید ورزش برای سلامتی تان مفید و ضروری است از انجام آن پرهیز می‌کنید.

مراجعی داشتم که می گفتم بی نهایت دلش می خواهد ورزش کند اما نمی تواند و این موضوع او را آزار میداد. مرتب احساس میکرد که تمام مشکلاتش به دلیل عدم ورزش کافی است. با این حال برای ورزش کردن اقدام نمی کرد.

پس از بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شد که مدام ذهنش درگیر ورزش نکردن است و این موضوع مانع کار و عملکرد اوست. در هنگام کار کردن مدام به خود می گوید که باید ورزش میکردم اما امروز هم این کار را نکردم.

وقتی که یاد گرفت این موضوع را کنترل کند و متوجه شد که چگونه با این افکار مزاحم مواجه شود و اجازه ندهد که ذهننش کنترل او را به دست بگیرد نه تنها از عذاب وجدان ورزش نکردن راحت شد بلکه چند ماه بعد در پیامی به من گفت که ورزش کردن را شروع کرده است.

علت این امر این است که ما ذهن‌مان را به حال خود رها کرده‌ایم و آن‌طوری زندگی می‌کنیم که ذهن ما میخواهد.

ذهن ما مدام کارهای عقب افتاده، نگرانی ها، ترس ها و عواقب کارهایمان را به ما یاد آوری می کند.

همچنین ترجیح میدهد که کار جدیدی انجام ندهد زیرا انجام کار جدید یعنی صرف انرژی بیشتر و این مخالف قانون مغز ماست.

بنابراین این فرد نه تنها شروع به ورزش کردن نمی کرد بلکه در مرداب نگرانی هایی فرو رفته بود که به علت ورزش نکردن ممکن است برای او پیش بیاید. و هر روز حالش بدتر از روز قبل بود.

 

یکی از بهترین روش‌های مدیریت ذهن این است که هنگام تصمیم‌گیری هایمان چند لحظه‌ای فکر کنیم و اجازه ندهیم ذهن‌مان ما را کنترل کند.

اگر خاطرات تلخ گذشته مدام ما را آزار می‌دهد این تقصیر ماست که به ذهن‌مان اجازه همچین اتفاقی را داده‌ایم.

هر موقع موضوعی شما را ناراحت کرد چند لحظه صبر کنید و به خود بگویید دیگر نمی‌خواهم ذهنم مرا کنترل کند.

تحت هیچ شرایطی به آن موضوع فکر نکنید.

 یک موضوع مهم و جالب انتخاب کنید و وقتتان را با آن پر کنید.

چگونه وارد ذهن خود شویم

اگر دوباره ذهن شما افکار مزاحم را برایتان پررنگ کرد اصلاً نگران نشوید زیرا بسیار طبیعی است و این اتفاق چندین بار پیش می‌آید. با این افکار مزاحم نجنگید و به آن‌ها فکر نکنید، فقط آن را گوشه‌ای نگه‌داشته و به آن‌ها بگویید فعلاً برای شما وقت ندارم بعداً به شما رسیدگی می‌کنم .

برای خود و زندگی‌تان بیشتر ارزش قائل شوید و به این افکار ذهن بها ندهید. بارها و بارها این کار را تکرار کنید تا ذهن‌تان شرطی شود و دیگر به این افکار بها ندهد.

واقعیت این است که ذهن متوجه می‌شود این افکار بی‌نتیجه هستند و به‌صورتی باور نکردنی این افکار از ذهن شما ناپدید می‌گردند. حتی اگر دوباره آن‌ها را به یاد آورید، دیگر ناراحت نمی‌شوید زیرا همان‌طور که شما آن‌ها را نادیده گرفتید ذهن‌ هم آن را نادیده گرفت و به سادگی درمی‌یابید که با تلاش ذهن و افکارتان را در دست گرفتید.

 مدیریت افکار مزاحم موضوع خیلی مفصلی است و یک مهارت بسیار کاربردی است.  شما می توانید این مهارت را یاد بگیرید.

گاهی قدرت ذهن‌تان از شما بیشتر می شود. احساس خوبی به تصمیم هایتان ندارید. شک و تردید شما را راحت نمی گذارد. در این حالت شما تحت کنترل ذهن تان هستید. پس چند لحظه توقف کنید. کنترل ذهن را دست گیرید. هرکاری که ذهن‌تان به شما می‌گوید غیر ممکن است را باور نکنید.

امیدوارم این نکات را در زندگی خود اجرا کنید و خوشحال میشوم نظرات خود را در پایین همین صفحه برای ما بنویسید.

مدیریت ذهن موضوع خیلی مفصلی است و شما دوست عزیزی که در حال مطالعه این صفحه هستید احتمالاً به پیشرفت و رشد شخصی خیلی بها میدهید و این فوق العاده عالی است.

هدف این وبسایت آموزش نحوه صحیح تفکر و مدیریت ذهن است تا هر فردی بتواند از حداکثر توانمندی های خود استفاده کند و زندگی شادی را تجربه کند.

اگر تمایل دارید و علاقه دارید تا جزئیات بیشتری در این مورد یاد بگیرید ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید. هر هفته مقالات آموزشی رایگانی در این مورد برای شما ارسال خواهیم کرد.

لحظه هاتون سرشار از شادی…

 

 

از آنجا که ما انسان هستیم و ذهن ما مدام درگیر پرسه زدن است پس طبیعی است که مدام درگیر فکر و خیال متفاوت باشیم.

گاهی افکار مزاحم در حین کار مزاحم ما میشوند.

گاهی روزانه با افکار متفاوتی رو به رو هستیم و چون یاد نگرفته ایم که چگونه این افکار را کنترل کنید آنها مزاحم کار، تحصیل و زندگی ما هستند.

برای شرکت در این دوره بر لینک زیر کلیک کنید.

 

من سارا حمیدی هستم و در این وبسایت به منظور آگاهی از توانایی های مغزی و افزایش عملکردمان در زندگی، محیط کار و خانه به ارائه مقالات، دوره ها و محصولات آموزشی می‌پردازم.

مطلب قبلی

یادگیری و چگونگی پیاده سازی آن در زندگی

مطلب بعدی

تصمیم‌گیری چیست؟

چیکار کنید وقتی اطرافیان تون در مسیر اهداف تون شما را حمایت نمی کنند؟

شروع ثبت نام دوره رایگان چگونه هر چیزی را که می خواهید بدست آورید

رسیدن به آرامش و پیگیری اهداف در شرایط بحران

چرا نباید از آینده بترسید؟ ترس از آینده نداشته باشید

سلام.خیلی عالی مطالب رو می نویسید اگه وقت بشه حتما دیگر مطالبو نگاه میکنم با تشکر از زحمات شما

سلام. خوب بود. ولب مسایل بسیار مهم رو بهش اشاره نکردید. خیلی عمومی و کلی بود. امیدوارم متن رو ببینید. ”زندگی های گذشته” و ”تجربه”و ”امکانات” و ”آگاهی” اینها روی ذهن ما تاثیر گذار هستند… ابن موارد رو هم لحاظ کنید..

سلام دوست عزیز. سپاسگزارم که نظر خود را با ما در میان گذاشتید. بله همین طور است فاکتور های زیادی وجود دارد که بر افکار و ذهنیت ما تاثیر گذار است ولی این فاکتورها تاثیری بر مدیریت ذهن ندارند. هدف ما ریشه یابی و چنگ زدن به افکارمان نیست. این کاری است که درمانگران انجام میدهند. ما به عنوان یک انسان وظیفه داریم جدا از ماهیت ذهن و تجربیات گذشته خود یاد بگیریم که ذهن و افکار خود را مدیریت کنیم تا بتوانیم زندگی بهتری را تجربه کنیم. شاد باشید…

با سلام و تشکر از مقاله ی بسیتر مفید و عالی و آموزنده تون

سلام خوب بود ولی یه قسمت اشاره کرد به کنار گذاشتن افکار منفی و وارد کردن افکار مثبت. این مسئله در عمل کار ساده ای نیست. البته شاید من به عملی نشدن این موضوع فکر میکنم. درکل ممنون مطلب خوبی بود . پیگیر کتاب فیزیکی میشم ارزوی موفقیت

سلام اقای مجید عزیز

جایگزین کردن افکارمنفی با افکار مثبت نیاز به تمرین دارد و با تمرین و کسب آگاهی شما می توانید به این موضوع مسلط شوید.

پیشنهاد می کنم مقالات زیر را مطالعه کنید.

کنترل ذهن و افکار منفی

جایگزینی افکار مفی با افکار مثبت

شاد باشید

سلام.ممنون از مقاله خوبتون.من کنکوری هستم .ذهنم خودرگیری داره و چیزهای نامربوطذهنم را مشغول میکند و بعضی مواقع که حوصله ندارم از پنجره به بیرون خیره میشم.اگه میشه راهنمایی کنید.ممنون

مطالب بسیار مفید و سودمندی در سایت شما هست و تنها حرفی که میشه به نویسنده مقالات گفت خسته نباشید هست

درود بر شما

سپاس میلاد عزیز شاد باشی…

سلام عالی بود خیلی کاربردی بود مشتاق مقالات بعدی شما هستم درباره تمرکز هم مقاله بزارید خیلی مهمه مثلا تمرکز در جمع تمرکز در محیط کار یا تمرکز در اجتماع خیلی اینا مهمه خیلی واقعا از غذا خوردن هم مهمتره

سلام امیر حسین عزیز خوشحالم که این مقاله برای شما مفید بود. در مورد تمرکز در سایت می توانید مطالب متفاوتی پیدا کنید.گوش دادن با تمرکز

عوامل عدم تمرکز

تمرکز در میان عوامل ایجاد کننده حواس پرتی

افزایش تمرکز و کنترل ذهن

پیشنهاد ویژه شرکت در دوره افزایش تمرکز می باشد

شاد باشید…

سلام سرکار خانم حمیدی با احترام سایت شما را بررسی نمودم خیلی جالب و آموزشی بود خواهشمند است فهرست کتاب ها با مقالات خود را ارسال نمایید با تشکر یوسفی

سلام جناب یوسفی عزیز برایتان ایمیل شد. شاد باشید…

سلام خانم حمیدی من تیز هوش هستم و اینو تست به من گفته اما متاسفانه بدلیل مشکلات بسیار زیاد و در هم تنیده شده ای که من از بچگی باهاش دست و پنجه نرم کردم کاملا ذهنم رو از دست داده ام من میتونم از شما مشاوره بگیرم این مشکلاتی که عرض کردم وحشتناک بود

سلام دوست عزیزم. برای هماهنگی جلسات مشاوره با شماره ۰۹۱۹۴۱۰۴۰۳۵ تماس بگیرید. شاد باشید.

خانم حمیدی من مطالب شمارو خوندم خوب بود اما چیزی ک می خواستم ب دست نیووردم لطفا ازتون خواهش میکنم ب تلگرام من بیایدتا مشکلمو بهتون بگم ۰۹۰۲۴۲۸۴۷۵۶

دوست عزیز سلام شما می توانید از طریق فرم تماس با ما سوالات خود را برای ما ارسال کنید. شاد باشید

سلام وقت بخیر .خانم حمیدی منهم سود بردم .وعلاقمندم بطور کامل با ذهن آشنا شم .به دلایلی توان مالی ندارم در حال حاض و بیوار هستم اگر ممکن باشه ودر توانتان دعا گو و سپاسگزار خواهم بود از مقالات تان بهرمند شم ..ممنونم

درود بر شما خانم حمیدی. سپاس از مطالب ارزشمندتون. از اینکه داده های فلاسفه رو درباره چیستی ذهن با زبانی ساده نوشته و به اشتراک می گذارید بسیار از شما سپاسگذارم? لطفا درباره چگونگی این موضوع که ذهن فقط می تواند در موضوعی که برایش مهم است, مشغول باشد و این علتی ای مهم در ارتباط با گرفتار شدن در استرس و اضطراب است, نوشته و در این باره با راهکارهایی درباره رهایی از استرس راهنمایی کنید. باز هم سپاس!

با سلام به دوست عزیز ممنون از پیشنهاد تون. این موضوع بررسی خواهد شد. همچنین پیشنهاد می کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد متمرکز شدن ذهن بر کار دلخواه در دوره مدیریت افکار مزاحم شرکت کنید. شاد باشید…

من میخواستم ببینم ذهن چجوری میشود که اتوماتیک وار کار میکند؟

سلام دوست عزیز این موضوع قسمتی از کارکرد ذهن است و شما می توانید در دوره مدیریت افکار بیشتر در این مورد بیاموزید. شاد باشید.

باسلام وادب.مطالب مربوط به ذهن مطالعه کردم برام خیلی جالب بود اگربراتون امکان داشت مطالبی درمورد ذهن برایم ارسال بفرمائید.

با سلام مطالب بينهايت سودمن و مفيد هستش براى كسى ك مدام فكر كردن ب يك موضوع پوچ ازار دهنده شده است برايش تاحالا فكر ميكردم ك فقط من كنترل روى افكارم ندارم ولى الان ميبينم ك اين يك مساله كاملا طبيعيه و براى هر كسى پيش مياد باز هم سپاس خندان باش

سلام دوست عزیز منتظر شنیدن خبرهای موفقیت شما در این مسیر هستیم. شاد باشید

سلام و دروود اگر شخصی دارای قدرت های خاص باشه و شاید باورش سخت باشه اما اون ۵ قدرت ذهن که واقعا روی نه تنها خودم بلکه دیگران هم تاثیر میگذارد و گاهی مانع و گاهی باعث پیشرفت میشه دو قدرت که مزاحمه و سه قدرت که خوبه در کمک کردن دیگه واقعا خسته شدم از این همه مبارزه با ذهنم چون این قدرت ها همه چیز رو واقعی میکنه ، یعنی اگر مبارزه نکنم دیگه هیچی ، در صورت که باور کردید راهنمایی کنید

سلام خیلی خیلی سخته اصلا نمیتونم ذهنمو کنترل کنم و افکار منفی رو دور کنم ?

سلام سحر عزیز همانطور که رانندگی نیاز به تمرین دارد، همان طور که دوچرخه سواری نیاز به تمرین دارد ذهن ما هم نیاز به تمرین دارد تا یاد بگیرد افکار سازنده تولید کند و به رشد و پیشرفت ما کمک کند. بنابراین بدون ناامیدی و با ایمان به اینکه میتوانی یاد بگیری ذهن خودت را کنترل کنی تمرینات کنترل ذهن را شروع کن. پیشنهاد می کنم مقاله زیر را حتماً مطالعه کنی.

کنترل ذهن و افکار منفی در سه مرحله

همچنین پیشنهاد ویژه شرکت در دوره مدیریت افکار مزاحم است. منتظر شنیدن خبرهای موفقیت شما هستم. شاد باشید

سلام یاس هستم خواستم ببینم آیا میشود گذشته را فراموش کرد

دوست عزیزم سلام

قرار نیست ما گذشته را فراموش کنیم اما می توانیم اثرات جا مانده از گذشته را بر روی ذهن و احساسات مان پاک کنیم. پیشنهاد می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر در دوره زندگی در لحظه حال شرکت کنید. شاد باشید

دوره مدیریت افکار مزاحم کی و کجا برگزار میشه؟؟؟

دوست عزیز سلام این دوره غیر حضوری و به صورت دانلودی است و شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید به آن دسترسی داشته باشید و درس ها را دانلود کنید.مدیریت افکار شاد باشید

زندگی سراسر جنگ با ناخواسته هاست واین همه از ذهن سالم یا بیمار برمیخیزد. اینکه نحوه صحیح استفاده از ذهن روبدونی بهت درطی طریق زندگی کمک شایانی میکنه. ممنون مطالب مفید بود.

سلام دوست عزیزم

خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده است. شاد باشید

خانم حمیدی با سلام ممنونم از مطالب آموزنده ی شما …خیلی خیلی عالی بود و من دارم تمرین میکنم روی عملکرد مغزم … چطوری میشه از شما سوالاتمونو بپرسیم ؟ با تشکر فراوان

خانم حمیدی با سلام ممنونم از مطالب آموزنده ی شما …خیلی خیلی عالی بود و من دارم تمرین میکنم روی عملکرد مغزم … چطوری میشه از شما سوالاتمونو بپرسیم ؟ با تشکر فراوان از شما

دوست عزیز سلام شما می توانید از طریق ایمیل زیر با ما در ارتباط باشیدinfo@sara-hamidi.com شاد باشید

سلام. لطفا راهنماییم کنید. من یک کنکوری هستم. یکی دو ماه هست فکر به یک شخص فوتبالیست که هیچ ربطی به من نداره ذهنم رو درگیر کرده. به طوریکه اصلا نمیتونم ذهنم رو روی هیچ چیز دیگه ای متمرکز کنم. من از این فوتبالیست متنفر بودم. اوایل فقط موقع درس خواندن ذهنم رو درگیر میکرد اما الان از خواب که بیدار میشم ذهنم درگیر هست تا اینکه دوباره بخوابم. در مواقع درس خواندن خیلی انرژی ذهنی از من میگیره و زود خستم میکنه. کاملا تمرکزم رو از دست دادم و حتی قدرت تفکر به یک موضوع کوچک رو هم ندارم. مقصر خودم بودم که اینقدر ذهنم رو رو این موضوع حساس کردم. از چندین نفر کمک گرفتم ولی هیچ تاثیری نداشته. خواهش میکنم راهنماییم کنید.

دوست عزیز سلام

پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید

کنترل ذهن خود

مهارت کنترل ذهن در کار و تحصیل

شاد باشید

عرض کنم من ی چن وقتی هست ک افکار منفی روی من خیلی تاثیر گذاشته و من مدام تلاش کردم اونها رو از خودم دور کنم و باز هم ب فعالیت خودم و درسم ادامه بدم ولی باز هم شکست خوردم و روز ب روز دارم پسرفت خودمو میبینم تحت تاثیر همینا بعضی افکار دیگر هم ک ساخته ذهن شکست خورده خودم هست داره بهم غلبه میکنه ازتون خواهش میکنم بهم کمک کنین و راهکار هایی برای من معرفی کنین با تشکر

دوست عزیز سلام پیشنهاد می کنم مقالات زیر را مطالعه کنیدکنترل ذهن و افکار منفی

جایگزینی افکار منفی

و همچنین دوره مدیریت ذهن را از دست ندهید. این دوره خیلی به شما کمک خواهد کرد. شاد باشید

کاملا باهات موافقم نیاز ب توضی جزعی و بیشتر داشتند ایشون

مطلب مفیدی بود ممنون من کلا خیلی درگیر این موضوع هستم و برام یه مشکل اساسی شده

من الان این مطلبو خوندم و خواستم بگم که این کار شدنیه !!! و من انجامش دادم و از بدترین شرایط فکری که کمتر کسی شاید تجربه کرده باشه خودمو پیدا کردم و کنترل ذهنمو بدست گرفتم. یجورایی راه هایی که من رفتم رو بهم دیکته کرد و خیلی مطالب جالبی بود. الان زندگی خوبی دارم و هرروز بهتر از دیروزه برام. سپاس از اشتراک این مطالب مثبت و مفید. دوستون دارم.

ممنون

سلام سارا سوالی که اینجا پیش میاد اینه که این “خودی” که ازش صحبت میکنیم در واقع چیه؟ مگه همین ‘خود’ ساخته ذهن نیست و از ذهن ما زاده نمیشه؟ آیا این دوگانگی که در افکار پیش میاد درگیری بین ضمیر ناخودآگاه با خود آگاه هست؟

سلام ممنون از شما بابت این مطلب مفید دنبالش بودم

سلام خانم حمیدی عزیز. من یک دختر هستم که هنوز نتوانستم به مدیریت ذهن خودم برسم با مادر و پدرم که مشورت کردم گفتند که از شما شماره تلفن بگیرم تا بتوانم این موضوع را کامل برایتان بگویم. اگر برایتان مشکلی ندارد و اذیت نمیشوید میتوانید شماره تلفن خود را برایم ایمیل کنید؟با تشکر صایغ

سلام دوست عزیز

شما می توانید از طریق لینک زیر جلسات خصوصی خود را رزرو کنید.

جلسات خصوصی کوچینگ

شاد باشید

واقعا مطلب مفیدی بود ممنونیم از شما من پیش یه مشاور میرفتم که بهم میگفت سعی نکن به این افکار منفی توجه نکنی چون هرچی بیشتر سعی کنی به چیزی فکر نکنی بیشتر به ذهنت حمله میکنه به جاش سعی کن ذهنتو با افکار مثبت و مفید درگیر کنی و حتی یه تمرین ذهنی بهم داده بود که یه عدد چهار رقمی فرد رو در نظر بگیرم و چهارتا چهارتا ازش کم کنم تا ذهنم خسته بشه میخواستم ببینم این مطلب برای همه نوع افکار صدق میکنه؟ این تمرین ذهنی مفید هست؟

دوست عزیز سلام

برای مدیریت افکار، کافی است که شما توجه خود را به موضوع دیگری جلب کنید تا حواس شما از افکار منفی قطع شود. در نتیجه هر تمرینی و یا هر فعالیتی که توجه شما را از افکار منفی قطع کند می تواند مفید باشد

شاد باشید

یک جهان سپاس از مقاله مفید و آموزنده تان

سلام دوست عزیز

از همراهی شما بسیار خوشحالیم. شاد باشید

ببخشید من یک سوال درباره نقش مطالعه در پیشرفت ذهنی و فعالیت مغز چه تاثیری دارم ؟ میشه بهم جواب بدین خواهش میکنم در بند ۵یا ۶ خط خیلی ممنونم

سلام خسته نباشید . من در گاهی اوقات ذهن فعالی پیدا میکنم مثلا تمرکزم زیاده بعضی چیز ها را به خوبی یاد میگیرم به خوبی حرف میزنم و… ولی گاهی اوقات برعکس این هارا انجام میدهم نمی دانم چرا این جوری ام

سلام دوست عزیز

پیشنهاد می کنیم بر روی ذهن آگاهی کار کنید. مقالات زیر می تواند به شما کمک کند

ذهن آگاهی چیست و چگونه ذهن فعال‌تری داشته باشیم؟

چگونه در لحظه حال زندگی کنیم؟

زندگی در لحظه حال: ذهن آگاهی و افزایش عملکرد

شاد باشید

سلام وقت بخیر .خانم حمیدی منهم سود بردم .وعلاقمندم بطور کامل با ذهن آشنا شم .به دلایلی توان مالی ندارم در حال حاض و بیوار هستم اگر ممکن باشه ودر توانتان دعا گو و سپاسگزار خواهم بود از مقالات تان بهرمند شم ..ممنونم

سلام دوست عزیز

از همراهی شما فوق العاده خوشحال هستیم. شما می توانید از تمام مقالات سایت به رایگان استفاده کنید. شاد باشید

با تشکر از توجه و مقاله ارزشمندتان.بسیار سود بردم .

سلام من ۶۵ سالم است و تنها زندگی می کنم ایا می توانم دوباره شروع کنم و ایا امکان جدیدی برای ما هست یانه با تشکر از شیراز

سلام دوست عزیزم

خیلی خیلی خوشحالم که پیام شما را دریافت کرده ام و قطعا در هر سنی و هر مکانی این امکان برای شما وجود دارد. اینکه لحظه ای به این موضوع فکر کرده اید که می توانید تغییراتی را که می خواهید ایجاد کنید برای ما بهترین و زیبا ترین احساسات را ایجاد می کند. صادقانه شما را تشویق می کنیم و حمایت تان می کنیم که قدم های بعدی را برای شروع دوباره بردارید.

هر سوالی که داشتید حتما می توانید با ما در میان بگذارید. شاد باشید

با عرض سلام و خدا قوت خدمت شما ، مقالتون مختصر ، مفید و در عین حال بسیار آموزنده بود و مشخصه که برای تولید محتوا وقت گذاشته شده ، تشکر??

سلام علی عزیز

از پیامت ممنونم و خیلی خوشحالم که در جمع ما هستید. شاد باشید

ممنون عالی بود

فوق العاده بود.

سلام سارا خانوم خوبین شما ؟

مطالبتونو ابتدا ک داشتم مطالعه میکردم شوق زیادی نسبت ب حرفاتون نشون ندادم چون یذره مفهومش بالابود اما بعدش در ادامه مطالعم خیلی کیف کردم از کلچین مطالبی ک گذاشته بودین و اما ی خاسته از شما دارم سارا خانوم لطفا لطفا بیانتونو ساده تر کنید از حرفای کلیدی بیشتری استفاده کنید تا لذت تمام رو هممون ببریم مرسی عزیزم

با سلام، آیا مطالعه‌ی زیاد و افراط در کسب علم و دانش، موجب تشویش ذهنی میشه؟ عادت کردم به کسب مهارت و مطالعه و ذهنم افکار منفی تولید می‌کنه! مطالب پیرامون روانشناسی هم مطالعه می‌کنم و خواستم ازتون راهنمایی خواسته باشم. ترس من از افکار منفی اینه که بر اساس قانون جذب، وقتی به طور مدام به اون‌ها فکر کنی، پدیدار میشن! البته این افکار منفی رو هم تلقین می‌کنم متاسفانه!

سلام دوست عزیز

مقاله زیر را مطالعه کنید

کنترل ذهن و افکار منفی در ۳ مرحله

جایگزینی ۶ فکر منفی که مانع موفقیت شماست با افکار مثبت شاد باشید

به تنها چیزی که باور دارم اینکه ،اصولا برنامه ریزی غیر ممکن هست. خیلی تلاش کردم ،تا باور کنم ممکن و موفق امیز هست، اما نمیشه???

هیچ چیز غیر ممکنی وجود نداره برای انسان برنامه ریزی کردن برای تو ممکن نیست چون که باورکردی که غیرممکنه..انسان اگه بخواد یه چیزیوعملی کنه یا بخوادش بزرگترین طوفانام نمیتونن جلوشو بگیره چون اووقت خودش تبدیل میشه ب یه طوفان بزرگترو بقیه رو تو خودش حل میکنه

سلام بسیار عالی، فعالیت و مطالبتون رو بیشتر کنید

سلام توضیحات کلی اما مفهوم و خوب بودن میخواستم بدونم با توجه به این توضیحات من میتونم روی خاطرات گذشته تسلط کامل پیدا کنم؟

سلام عیدتان مبارک باشه استاد، ممنون ازینکه مطالب اموزش تمرکز و تفکر رو منظم و دقیق و حرفه ایی و شفاف توضیح دادید. منتظر کارهای جدید هستم

سلام دوست عزیز

از همراهی شما بینهایت خوشحالیم. شاد باشید

سلام مقاله خوبی بود اگه میشه در مورد تمرکز حواس هم به مقاله بنویسید جدیدا اصلا تمرکز ندارم

سلام دوست عزیز

لطفا مقالات زیر را مطالعه نمایید

چگونه تمرکز حواس داشته باشیم

افزایش تمرکز و کنترل ذهن

شاد باشید

بسیار عالی از موضوعات که شما به نشر میسپارید من واقعا مستفید میشوم ممنون تان

سلام وقتتون بخیر اصن جور درنمیاد مگه میشه ی ادم نابغه با یه ادم متوسط یکی باشه حالا هرچقدرم رو ذهنش گارکنه

سلام دوست عزیز

این باور شماست. هر جوری که فکر کنید، همان رو در زندگی خود خلق خواهید کرد. افراد زیادی در دنیا ثابت کرده اند که هوش ملاک موفقیت نیست و افراد مختلفی با ضریب هوشی متوسط موفقیت های بزرگی بدست آورده اند. زندگی شما حاصل طرز فکر، باورها و افکار شماست. شاد باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و ایمیل من را برای نظر گذاری در آینده در سایت ذخیره کن

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سارا حمیدی می باشد.

جهت ارتباط با دفتر از شنبه تا پنچ شنبه از ساعت 17 – 9 با شماره: 35 40 410 0919 تماس حاصل بفرمایید.

همانند بدبینی، خوش‌بینی هم همۀ جهان را سیاه و سفید می‌بیند

 

همانند بدبینی، خوش‌بینی هم همۀ جهان را سیاه و سفید می‌بیند

چگونه وارد ذهن خود شویم

ذهن آگاهی عبارت اسـت از شـناختن احساسـات ( خوب یا بد) و پذیرش آنها.

ذهـن آگاهـی را وارد زندگی خود کنید. توجه خـود را عمـداً روی کارهایـی که انجـام می‌دهید متمرکـز کنید. به احساسـات و کارهای فیزیکـی یـا افـکاری کـه در ذهنتان پدیدار می شـود دقت کنیـد. صابون چـه بویی، چه حسـی یا چه ظاهـری دارد؟ شسـتن ظرف ها چطور انجام می شود؟ ریز به ریز به جزئیات دقت کنید.

ذهـن آگاهـی را وارد کار روزانه کنید. در طـول روز چندین بار خودتان را چـک کنید. افکارتان چگونه اسـت؟ بدنتان چه حسی دارد؟ به جزئیات کاری که انجام می دهید توجه کنید و سعی کنید دریابید هر بخش از کار را چگونه انجام می دهید.

ذهـن آگاهـی را وارد روابـط خود کنید. اگر با دوسـتان یـا همکاران تان رو در رو صحبت می‌کنیـد، تلفن یا سـایر عوامل مزاحم را کنـار بگذاریـد. بـه آنچـه کـه می گوینـد واقعـا گوش دهید و به احساسـی که در شـما ایجـاد می‌کنند توجـه نمایید. سعی کنید بـدون هر گونه انتظـار یا قضاوتـی از حضور هم لـذت ببرید.

ذهـن آگاهـی را وارد مشـاهدات خـود کنید. توجـه خـود را روی چیزهایی که هـر روز می‌بینید یا از کنارشـان رد می‌شـوید متمرکـز کنیـد. به احساسـات یـا افکاری که در شـما ایجـاد می کنند دقت کنید.

چند نکته برای تمرین ها:

 

حتما بارها برای شما نیز پیش آمده است که افراد نتوانسته اند ذهنتان را بخوانند و به همین خاطر از شما خواسته اند حرفتان را تکرار کنید. افرادی که چنین درخواستی را دارند در این مورد آگاهی ندارند که می‌توانند ذهن شما را بخوانند. آنها اینکار را به یک روش ثابت و همانند گذشته انجام می‌دهند.

واقعیت این است که بیشتر افراد می‌توانند خواندن ذهن افراد را با آموزش‌های مخصوص، زمان، تمرکز و مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص یاد بگیرند.

خواندن ذهن کاری نیست که تنها از عهده روانشناسان بر بیاید. اگرچه این افراد تخصص لازم برای انجام اینکار را دارند اما سایر افراد نیز می‌توانند این موضوع را به خوبی یاد بگیرند.

قبل از اینکه به شما نشان دهیم چگونه می‌توان ذهن افراد را خواند، باید بدانید که اطلاعات پس زمینه برای خواندن ذهن افراد بسیار مهم است.

چگونه وارد ذهن خود شویم

زمانی که دانش و علم روانشناسی موجود در این فرایند را درک کردید، متوجه خواهید شد که دستیابی به آن برای هر فردی که مصمم به یادگیری روش‌های جدید است بسیار ساده خواهد بود. همچنین ترفندها و نکاتی برای خواندن ذهن افراد وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نیز استفاده کرد. این ترفندها زمانی مفیدتر خواهد بود که حقیقت پشت خواندن ذهن را بدانید.

حتما از خودتان می‌پرسید چرا کسی می‌تواند خواندن ذهن افراد را یاد بگیرند؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. معمولا هر فردی توانایی انجام اینکار را دارد. اگرچه اغلب فرضیات ما در این مورد اشتباه است اما این بدین معنا نیست که فرآیند خواندن ذهن با شکست مواجه می‌شود.

ما می‌توانیم افکار و احساسات افرادی که با آن‌ها تعامل داریم را به تصویر بکشیم. ما بیشتر اوقات واکنش‌های خود را بر روی چیزی که فکر می‌کنیم آن‌ها انجام خواهند داد متمرکز می‌کنیم به جای اینکه بر روی چیزهایی که به ما می‌گویند تمرکز داشته باشیم. ما اغلب به حالات صورت و زبان بدن این افراد نگاه می‌کنیم و به درستی حدس می‌زنیم که افسرده هستند، بیمارند، خوشحال هستند یا ناراحت و خشمگین اند.

حالا فکر کنید یک نفر بازیگر خوبی باشد و بتواند احساسات خود را پنهان کند. در این شرایط که سرنخ‌های بصری و احساسی در صورت فرد وجود ندارد چگونه می‌توان ذهن فرد را خواند؟

واقعیت این است که برای خواندن ذهن دیگران نیاز به داشتن مهارت‌های زیادی نیست. تنها چیزی که نیاز دارید انگیزه ای برای یادگیری و تمایل و اشتیاق برای درک شرایط افراد است. واضح است که قبل از دستیابی به این مهارت، باید کمی تمرین کنید. اما لازم نیست یک گوی بلورین، کارت‌های مخصوص یا لباس‌های عجیب و غریب داشته باشید. شما باید بتوانید ذهن خود را از تمامی حواس پرتی‌های موجود خالی کنید.

برای برخی از افراد توسعه این مهارت به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. ممکن است بخواهید در کلاسهای یوگا شرکت کنید تا قدرت تمرکز بر روی کارهای خود را به دست آورید.

اینکار نه تنها به شما کمک می‌کند بر روی ذهن و انرژی خود تمرکز داشته باشید بلکه انعطاف پذیری خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر دوست دارید ذهن دیگران را بخوانید، می‌توانید برای آغاز کار ترفندها و نکاتی را دنبال کنید. این ترفندها توسط کیران بهارا روانشناس مشهور توسعه داده شده بود. مشتریان بهارا شامل مشهورترین و ثروتمندترین چهره‌های شناخته شده در حوزه سرگرمی و نمایش‌های تجاری هستند.

شما باید این نکات را در خانواده یا در میان دوستان خود تمرین کنید. ممکن است بعد از آغاز تمرین متوجه نتایج سریعی شوید اما انجام آن به زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

علاوه بر پاک کردن ذهن از تمامی افکار مزاحم و استرس‌ها، شما باید انرژی خود را به روی افراد و احتمالاتی که در اطرافتان وجود دارد باز کنید. در مورد هیچ چیزی فکر نکنید. باید در زمان حال حضور داشته باشید. ذهن و روح شما باید با انرژی دریافتی از افراد و اطراف غرق شود.

تمرینات یوگا یک روش آموزشی عالی برای انجام اینکار است. شما می‌توانید آن را در منزل و در یک اتاق آرام نیز تمرین کنید. زمانی که می‌خواهید بر روی افکار و انرژی خود تمرکز کنید مطمئن شوید که کسی در اتاق حضور ندارد.

چند لحظه از زمان خود را برای دیدن فردی که در نزدیکی شما نشسته است صرف کنید. یک تصویر لحظه‌ای و ذهنی از ساختار صورت ، موها، چشم‌ها، ژست ، زبان بدن و سایر جزییات آن‌ها بگیرید.

هر چیز دیگری که در اطراف این فرد وجود دارد را مشاهده کنید:

باید یک ستون ذهنی داشته باشید که نشانه های موجود در هر شخص را با سایر چیزهایی که متعلق به او نیست جدا می‌کند. فرد را از صندلی که بر روی آن نشسته است یا دیواری که به آن لم داده است جدا کنید. تمامی این موارد باید به یک روش خاص تصویرسازی شود بنابراین می‌توانید انرژی که در اطراف شما تولید می‌شود را احساس کنید.

خوب حالا تمرکز خود را به صورت فرد اختصاص دهید. به صورت مستقیم به چشم‌های فرد به مدت ۱۵ ثانیه نگاه کنید. سعی کنید به صورت طولانی مدت به چشم طرف مقابل زل نزنید. در غیر اینصورت انرژی دریافتی از فرد مختل می‌شود و فرد مقابل احساس راحتی نخواهد داشت.

بعد از گذشت ۱۵ ثانیه، به طرف دیگری نگاه کنید.یک تصویر ذهنی از چهره و چشم‌های فرد بسازید. انرژی این فرد چگونه است؟ حالا ساکت بنشینید و اجازه دهید افکار و احساسات فرد مقابل تمامی ذهن و روح شما را پر کند. حالا به درستی می‌توانید فرایند خواندن ذهن را آغاز کنید.

در این مرحله می‌توانید افکار و احساسات یک فرد را کشف کنید. شما می‌توانید موضوع دلخواه خود برای مکالمه را انتخاب نمایید. از آن‌ها در مورد کار یا زندگی شان سوال کنید. افکاری که به ذهن شما خطور می‌کند ممکن است دقیقا همان افکاری باشد که به ذهن فرد دیگر می‌آید.

می‌توانید بلافاصله چیزی که فکر می‌کنید طرف مقابل در حال فکر کردن به آن است را بیان کنید. اگر حافظه خوبی داشته باشید، می‌توانید این افکار را ذخیره کنید تا بعدا تمامی احساسات خود در مورد افکار فرد مورد نظر را جمع آوری نمایید.

نکته کلیدی این است که هر فکری که در این نقطه به ذهنتان خطور می‌کند را محترم بشمارید و از آن استقبال کنید. حتی اگر این افکار تیره و مزاحم هستند باز هم اجازه ورود آن‌ها را بدهید. برای انجام اینکار، شما باید ذهن خود را برای هر نوع احتمالی باز نگه دارید.

ممکن است هیچ سرنخی در مورد اینکه فرد مورد نظر افسرده است از قبل نداشته باشید و این کمی آزاردهنده خواهد بود. بهتر است در مورد برخی از شرایط اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید به فرد مورد نظر کمک کنید.

ترفندهای دیگری وجود دارد که می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. زمانی که توانایی‌های خود را برای تمرکز بر روی افکار و احساسات دیگران افزایش دادید، می‌توانید از ترفندهای موجود استفاده کنید و یک تصویر روشن از چیز‌هایی که در ذهن فرد مقابل می‌گذرد به دست آورید.

این ترفندها می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

اگر فردی را که در حال صحبت با او هستید را می‌شناسید، می‌توانید از او بپرسید که آیا احساس یکسانی با شما دارند یا خیر. باید در این مسیر صبور باشید.

بیشتر افراد در برچسب گذاری و مشخص کردن احساسات خود زیاد خوب نیستند. آن‌ها ممکن است زمانی که واقعا استرس و اضطراب دارند احساس عصبانیت بکنند. زمانی که آماده رفتن به یک موضوع دیگر هستند ممکن است احساس عصبی بودن و ناراحتی داشته باشند.

اگر فردی که با او صحبت می‌کنید با احساس شما موافق بود، در مورد دلیل این موضوع از او سوال کنید. در نهایت شما می‌توانید پیشنهادهای خود در مورد کارهای بعدی برای افزایش یا کاهش این احساسات را ارائه کنید.

این موضوع بیشتر شبیه خواندن روان انسان‌هاست تا خواندن ذهن اما بدون شک یکی از روش‌های کلیدی برای توسعه مهارت‌های طبیعی است.

آیا می‌دانید افرادی که ارتباط خوبی با دیگران دارند چه مهارتی را بیشتر از سایر مهارت‌های موجود تقویت کرده اند؟ بله درست حدس زدید. این افراد شنوندگان خوبی هستند.

زمانی که فردی صحبت می‌کند، کاملا همراه او باشید. تنها به خاطر پاسخ دادن به صحبت‌های آن‌ها گوش ندهید. اگر به درستی به حرف‌های او گوش دهید قادر خواهید بود هر چیزی که می‌گوید را پردازش کرده و درک نمایید.

همچنین باید به دنبال حرف‌هایی باشید که فرد مقابل دوست ندارد به زبان بیاورد. اگر فردی نتوانسته است روز خوبی داشته باشد حتما دلیلی برای این امر وجود دارد.

گوش دادن دقیق به شما کمک می کند دلایل این امر را کشف کنید. برای موفق شدن در اینکار، بایدیاد بگیرید بیشتر از چیزی که فرد به زبان می‌اورد بشنوید. به افراد و احساسات آن‌ها گوش دهید.

دلیل اینکه بیشتر افراد امروزه نمی‌توانند همدردی خوبی با یکدیگر داشته باشند این است که آن‌ها این شرایط را انتخاب می‌کنند. ما بیشتر اوقات احساسات طرف مقابل را نادیده می‌گیریم.

هر چقدر این نادیده گرفتن طولانی‌تر باشد، ارتباط کم رنگ تر می‌شود. به جای فکر کردن در مورد ایمیل جدید از طرف رییس خود یا خوردن شام، در مورد احساسات خود فکر کنید.

بر اساس یافته‌های روانشناسی، هر چقدر بیشتر به احساسات خود پاسخ دهید بیشتر قادر خواهید بود به احساسات و افکار دیگران پاسخ دهید.

چگونه وارد ذهن خود شویم

خواندن ذهن کاری است که هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد و مربوط به افراد خاصی نیست. ممکن است در آغاز کار موفقیت چشمگیری به دست نیاورید اما با تمرین و تکرار قادر خواهید بود پیشرفت کنید. هرگز از توانایی جدید خود برای سوء استفاده کردن از افراد استفاده نکنید.

اگر قادر هستید به خوبی احساسات آن‌ها را تشخیص دهید، پس می‌توانید از آن در یک روش مثبت استفاده کنید. سعی کنید از توانایی خود برای کمک به افراد استفاده کنید. افرادی که قادر به خواندن ذهن افراد هستند می‌توانند دوستان عالی باشند.

مطلبتون عالی بود دوست عزیز.لطفا از مطلب منم دیدن کنید

خیلی دوس دارم ذهن مسئولین این مملکت و بخونم ولی هر چی سعی میکنم نمیتونم

😂😂 اگه خوندی به ما هم بگو ببینیم هدفشون چیه؟؟ 😂🤞

من مطمئنم میتونم این کارو انجام بدم و بارها شده افکار دیگران رو حدس زدم ولی باید تمرینات رو بیشتر کنم

واقعا مفید و عالی بود

واقعا حقیقت داره چون عجیبه

عالی نظیر نداشت

عالی بود من و دوستم همیشه ذهن هم رو با استفاده از متن خوبتون می‌خونیم همیشه هم همزمان یک حرف رو میزنیم ممنونم بابت متن عالیتون

سلام من یه نفر رو دوست دارم و بیشتر اوقات هم به فکرشم یه روز داشتم تلویزیون نگاه میکردم و کلا یادم به اون نبود یهو یه صدایی توی گوشم گفت دلم برات تنگ شده! انقدر تعجب کردم! لطفا میشه بگید آیا اون با من ارتباط ذهنی برقرار کرده؟ آخه یهو صداهای دور و برم قعط شدن و این صدا تو گوشم اکو شد و گفت دلم برات تنگ شده! میشه بگید آیا بامن ارتباط ذهنی برقرار کرده یا نه؟؟

و با عرض معذرت خواستم بگم که من از کودکی ذهن بقیه رو میخونم و حس ششم به قدری قوی هست که هر اتفاقی می افته من به مامانم میگم که از اتفاق افتادن این ماجرا خبر داشتم فکر میکنه لاف میزنم!

عسل جان ارتباط ذهنی از راه دور ممکن نیست به نظر مه تو مشگل عصبی داری برو پیش یگان داکتر

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

%PDF-1.4
%
89 0 obj
>
endobj

xref
89 67
0000000016 00000 n
0000002043 00000 n
0000002163 00000 n
0000002756 00000 n
0000003437 00000 n
0000003463 00000 n
0000003576 00000 n
0000003706 00000 n
0000003884 00000 n
0000006290 00000 n
0000009698 00000 n
0000013002 00000 n
0000016629 00000 n
0000019444 00000 n
0000019943 00000 n
0000020055 00000 n
0000020171 00000 n
0000020687 00000 n
0000020714 00000 n
0000021310 00000 n
0000021559 00000 n
0000021696 00000 n
0000024535 00000 n
0000027848 00000 n
0000049240 00000 n
0000114157 00000 n
0000142606 00000 n
0000190350 00000 n
0000194119 00000 n
0000194189 00000 n
0000200699 00000 n
0000200806 00000 n
0000202624 00000 n
0000214736 00000 n
0000216583 00000 n
0000216855 00000 n
0000218488 00000 n
0000245821 00000 n
0000246700 00000 n
0000248518 00000 n
0000250336 00000 n
0000251215 00000 n
0000253033 00000 n
0000253639 00000 n
0000253709 00000 n
0000281683 00000 n
0000281791 00000 n
0000297968 00000 n
0000298674 00000 n
0000298941 00000 n
0000299065 00000 n
0000309274 00000 n
0000309313 00000 n
0000313367 00000 n
0000313406 00000 n
0000313484 00000 n
0000313786 00000 n
0000313864 00000 n
0000314164 00000 n
0000314242 00000 n
0000314277 00000 n
0000314355 00000 n
0000314684 00000 n
0000314750 00000 n
0000314867 00000 n
0000315197 00000 n
0000001636 00000 n
trailer
]/Prev 423915>>
startxref
0
%%EOF

155 0 obj
>stream
hb“f“ ̀

چگونه وارد ذهن خود شویم
چگونه وارد ذهن خود شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *