چگونه پسری موفق تربیت کنیم

 
helpkade
چگونه پسری موفق تربیت کنیم
چگونه پسری موفق تربیت کنیم

لحظه ای که به چشمان فرزند پسر تازه متولد شده خود نگاه می ‎کنید، می ‎دانید هر ایده ای که برای آینده فرزند خود دارید، به آنچه که از آن لحظه به بعد انجام می ‎دهید بستگی خواهد داشت.

به احتمال زیاد شما دائما به این مسئله فکر می ‎کنید که آیا می ‎توانید به او کمک کنید تا به یک مرد دلسوز، با اعتماد به نفس و مسئول تبدیل شود؟ در این قسمت از رازهای موفقیت در تربیت فرزند در بخش خانواده پلاس نمناک به توصیه هایی برای تبدیل کردن پسر کوچکتان به یک مرد واقعی خواهیم پرداخت.

قوی، خاموش و سرسخت بودن یک مرد ممکن است در یک فیلم جذاب باشد اما در زندگی واقعی اینگونه نیست. افراد خوب و سالم کسانی هستند که می ‎دانند چگونه با احساسات خود کنار بیایند.

رواشناسان معتقدند که بسیاری از ویژگی هایی که ما برای یک مرد قوی در نظر داریم، ویژگی هایی سرکوب گرانه هستند، برای مثال وقتی پسرتان ناراحت است و به او می‎گویید که نباید ناراحت باشی، با این کار به او یاد خواهید داد که احساسات خود را پنهان کند و روانشناسان همچنین معتقدند که والدین به احساسات و عواطف دختران خود بیشتر از پسران اهمیت می ‎دهند و در شرایط سخت و ناراحتی دختران، آزادی عمل بیشتری برای بروز احساسات خود در مقایسه با پسران دارند و در چنین شرایطی پسران از احساسات منفی خود احساس شرمندگی می ‎کنند و تبدیل به مردی می ‎شوند که نمی ‎توانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند.

چگونه پسری موفق تربیت کنیم

او را ترغیب به بیان احساساتش کنید:

برای مثال اگر فرزندتان هنگام برگشتن از مدرسه ناراحت است، از او بپرسید که انگار ناراحت به نظر میایی؟ من در کنار توام تا در مشکلاتت به تو کمک کنم، در این شرایط او ممکن است بگوید که مدرسه برایش خسته کنند است و در ادامه او را همراهی کنید و بگویید که بله مدرسه گاهی اوقات خسته کننده است و به این ترتیب او خواهد فهمید که در شرایط سخت و ناراحت کننده شما در کنار او هستید و او را تنها نخواهید گذاشت.

به او در پیدا کردن راه حل مناسب کمک کنید:

روانشناسان معتقدند که پسران ترجیح می ‎دهند به جای پرداختن به احساسات روی مسئله مورد نظر تمرکز کنند و در این شرایط وظیفه والدین این است که به فرزند خود آموزش دهند که احساسات منفی، غم، عصبانیت و یا ترس همیشگی نیستند و مشکلات به زودی برطرف خواهند شد.

توانایی درک احساسات دیگران به پسران کمک می ‎کند تا دوست بهتری برای دوستان خود باشند و در آینده به همسر و پدر خوبی برای همسر و فرزندان خود تبدیل شوند.

روانشناسان معتقدند که همدلی یک مهارت اجتماعی ارزشمند است و به شما کمک می‎ کند تا احساسات دیگران را درک کنید و از انجام کارهای آزار دهنده در برخورد با آن ها خودداری کنید و این یکی از بهترین مهارت های اخلاقی است که می ‎توانید به فرزند خود آموزش دهید.

مطالعات نشان می ‎دهند که کودکان امروز، 40% از همدلی کمتری نسبت به کودکان 20 سال پیش بر خوردارند و دلایل احتمالی این امر پرداختن کودکان به بازی های ویدئویی خشونت آمیز و وقت گذرانی در شبکه های اجتماعی است.

فرزند خود را به انجام کارهایی که از آن لذت می ‎برد تشویق کنید، برای مثال اگر او علاقه مند به ورزش فوتبال است، او را در انجام این ورزش تشویق و حمایت کنید که با این کار شما به فرزند خود می ‎آموزید احساسات دیگران را در نظر بگیرد و خود را به جای آن ها قرار دهد و به این ترتیب، او به شخصی تبدیل می ‎شود که می ‎تواند موقعیت های عاطفی مختلف را به خوبی اداره کند.

او را تشویق به خواندن رمان کنید:

مطالعات نشان می‎ دهند افرادی که مطالعات بیشتری در زمینه رمان دارند، از همدلی بالاتری نسبت به دیگران برخوردارند و تصور محققان بر این است که افرادی که رمان می ‎خوانند از قسمت هایی از مغز خود برای درک احساسات شخصیت های مختلف داستان بهره می ‎برند و به این ترتیب از توانایی بالاتری برای درک احساسات اطرافیان خود برخوردار خواهند بود.

کافی است نگاهی به مردانی بیندازید که بسیار مورد تحسین عموم قرار می ‎گیرند، به راحتی دریافت خواهید کرد که خصوصیت مشترک بین این افراد تنها یک چیز است:عزت نفس.

عزت نفس به معنای داشتن اطمینان به توانایی ها و شایستگی های وجودی خود است و این همان چیزی است که هر پدر و مادری برای فرزند خود می ‎خواهند.

از ستایش دروغین فرزند خود بپرهیزید:

گفتن این جمله که تو باهوش ترین پسر دنیایی و یا تو بهترین بازیکن تیم بسکتبال هستی اشتباه است. روانشناسان معتقدند که والدین باید تلاش های فرزند خود را تحسین کنند، نه استعداد های او را و مطالعات نشان داده اند زمانی که نوجوانان برای انجام وظایف و مسئولیت های خود تلاش می ‎کنند، احساس داشتن توانایی مقابله با چالش های به وجود آمده بر سر راه اهداف خود را خواهند داشت.

به او برچسب نزنید:

هرگز نگویید که تو یک پسر هستی و یک پسر باید اینگونه رفتار کند. اینگونه جملات باعث ایجاد این تصور در کودکتان می ‎شود که او توانایی کنترل اعمال خود را ندارد.

روانشناسان معتقدند پیام هایی که کودکان از والدین خود دریافت می ‎کنند نقش مهمی در تکامل عزت نفس فرزندشان خواهد داشت و کودکان جملاتی که از والدین خود می ‎شنوند را باور می ‎کنند و این امر باعث از بین رفتن عزت نفس در آن ها می ‎شود.

پسری که با گوش دادن به سخنان افراد بزرگتر از خود، پیروی از قوانین و تعامل های دلسوزلنه بزرگ می ‎شود، احترام گذاشتن به دیگران را می ‎آموزد و اینگونه آموزش ها وظیفه والدین است.

قوانینی تنظیم کرده و آن ها را اجرا کنید:

اگر فرزندتان قانونی را نقض کرد عواقب آن را به او گوش زد کنید و با او یاد دهید که در صورت ارتکاب به اعمال اشتباه باید عواقب آن را بپذیرد که در غیر اینصورت فرزندتان ممکن است به شخصی بی تحرک، فاسد و مشکل ساز تبدیل شود.

چنانچه در نمناک اشاره کرده ایم زمانی که فرزندتان با شخصی بزرگتر از خود مانند معلم، مربی و یا شخصی دیگر به مشکل خورد، ابتدا به دنبال شنیدن صحبت های هر دو طرف باشید و سپس از فرزند خود بخواهید که در صورت تکرار این اتفاق به شما اطلاع دهد و از بی احترامی کردن به آن شخص خودداری کند و به این ترتیب شما علاوه بر تاکید بر احترام به دیگران، مهارت حل مسئله فرزند خود را نیز تقویت خواهید کرد.

پسر ها معمولا در دوران کودکی خود عاشق آغوش و بوسه های مادرانشان هستند اما هرچه بزرگ تر می ‎شوند علاقه کمتری به ابراز احساسات با مادران خود دارند و روانشناسان این امر را طبیعی می ‎دانند و می‎ گویند:پسران در سنین نوجوانی علاقه مند به ایجاد استقلال برای خود هستند و به همین دلیل از مادران خود اندکی فاصله می‎ گیرند و بنابراین بهتر است والدین راه های مناسب برای ابراز احساسات خود به فرزندانشان را بیابند و به کار گیرند.

برای ابراز احساسات خود به فرزندتان زمانی مناسبی را انتخاب کنید، برای مثال قبل از رفتن فرزندتان به رخت خواب زمان مناسبی برای به آغوش کشیدن و بوسیدن او است.

پسرها حتی اگر چیزی خلاف این را نشان دهند، باز هم محتاج محبت مادر خود هستند و از این موضوع لذت می‎ برند و این تصور که تنها دختران محتاج ابراز محبت والدین خود هستند تصوری بسیار غلط است اما این محبت نباید در ملاء عام ابراز شود زیرا ممکن است باعث خجالت فرزندتان شود.

سپردن مسئولیت های مناسب سن کودک مانند کمک کردن در چیدن میز صبحانه، بستن بند کفش و سایر مسئولیت هایی از این دست ، باعث تقویت حس مسئولیت پذیری درکودک می ‎شود.

پسر ها معمولا از انرژی جسمانی بیشتری به نسبت دختر ها برخوردارند و تمایل زیادی به دویدن و جنب و جوش کردن دارند. والدین نباید جلوی این گونه فعالیت های فرزند خود را بگیرند و باید به فکر تامین محیطی مناسب برای این گونه فعالیت های فرزند خود باشند و همچنین بهتر است به فرزندان خود گوش زد کنند که در مکان هایی مانند کلاس درس نباید شیطنت کنند و باید آرام باشند.

اکثر پسران به راحتی دختران با هم نوعان خود ارتباط برقرار نمی‎ کنند. پسران بیشتر به دنبال رهبری کردن و اینگونه فعالیت ها هستند و به فرزندتان در ارتباط برقرار کردن با کودکان هم سن و سال خود کمک کنید و به او یاد دهید تا اسباب بازی های خود را با سایر کودکان به اشتراک بگذارد و او را ترغیب به بازی کردن با دیگران کنید.

تمرین یک ساز می ‎تواند حس ارزشمندی از کسب دستاورد را به فرزند شما منتقل کند و مطالعات نشان داده اند که آموزش های موسیقی باعث تقویت مهارت تفکر کودکان خردسال و بهبود حافظه آن ها می ‎شود.

چگونه پسری موفق تربیت کنیم

اگر فعالیت های گروهی بیشتر مورد علاقه فرزندتان است، شرکت در گروه های موسیقی ، فعالیتی سرگرم کننده برای فرزندتان خواهد بود و همچنین بهتر است در صورت تمایل کودکتان او را به کنسرت و یا تئاتر های موزیکال ببرید.

اگر پسرتان به فعالیت هایی که پسرانه نیستند علاقه مند است، با تشویق فرزندتان به انجام آن فعالیت ها، با هرگونه اذیت و آزار اطرافیان به دلیل متفاوت بودن پسرتان با دیگران مقابله کنید و به او اعتماد به نفس دهید.

مرتبا با معلم پسر خود صحبت کنید تا از نقاط ضعف و قوت او در کلاس درس مطلع شوید . به این ترتیب می‎ توانید بر روی این نقاط ضعف او تمرکز کرده و در صدد برطرف کردن آن ها در خانه باشید.

برای مثال اگر پسرتان از محبت بالایی نسبت به اطرافیان برخوردار است و علاقه زیادی به محبت کردن و نوازش دارد، این ویژگی باعث تقویت مهارت هایی می‎شود که در بزرگسالی برای او بسیار مفید خواهند بود پس هرگز نگران نباشید.

وقتی صحبت از بزرگ کردن پسران می‎شود، پدران از مزیت بالاتری به نسبت مادران برخوردار هستند و روانشناسان می‎گویند:یقینا یک مادر می ‎تواند به پسرش کمک کند تا مرد خوبی شود اما یک پدر می ‎تواند معنای یک مرد خوب را به فرزند خود نشان دهد که در این قسمت به توضیح 3 مورد مهم که پدران باید برای تربیت بهتر فرزند خود انجام دهند خواهیم پرداخت.

این موضوع بسیار ساده به نظر می ‎رسد اما داشتن پدری که زمان زیادی را با فرزند خود سپری می ‎کند این پیام را به پسر خود ابلاغ می ‎کند:که پدر من، من را دوست دارد و از بودن در کنار من لذت می ‎برد و هر زمان که بخواهم در دسترس من است و این امر باعث ایجاد احساس امنیت در کودک می ‎شود.

یکی از راه هایی که یک پسر ارتباط برقرار کردن و داشتن رفتار صحیح در برخورد با خانم ها را می ‎آموزد، تماشای رفتار پدرش با خانوم ها است و بنابراین بسیار مهم است زمانی که یک پدر با خانم ها و به ویژه همسرش ارتباط برقرار می ‎کند، در صورت لزوم عذرخواهی کند و با آن ها با احترام صحبت کند؛ به خصوص هنگام بروز اختلافات.

بررسی ها نشان می ‎دهند که انجام بازی های مهیج جسمانی مانند کشتی توسط پدران و پسرانشان باعث می ‎شود که پسران یاد بگیرند چگونه انگیزه های جسمی و احساسی خود را کنترل کنند و علاوه بر این تماس جسمی پدران و پسران باعث ایجاد احساس فوق العاده ای در پسر ها می ‎شود.


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


لیست بهترین های تغذیه و آشپزی

در این مطلب قرار است روش هایی برای تربیت عالی پسربچه ها را مطالعه کنید. از آنجا که پسرها شیطنت بیشتری دارند و کارهای خطرناک بیشتری هم نسبت به دخترها انجام می دهند، باید برخی موارد را در روند تربیت آنها بدانید تا در آینده، پسری موفق و با اعتمادبه‌نفس تحویل جامعه بدهید.1. به نامزد/همسر او یک شانس بدهیدبرای بسیاری از مادرها سخت است که جایگاه «زن شماره یک» خود در زندگی پسرشان را به فرد دیگری بدهند. اما باید بدانید این پسر در جوانی به سراغ عشق خود خواهد رفت و خواسته یا ناخواسته، جایگاه شما را به زن جوانی خوهد داد که عاشقش شده است. بنابراین، به نامزد/همسر او یک شانس بدهید تا خودش را در دل شما جا کند. اگر شما هم از دید پسرتان آن زن را ببینید، بسیاری از مشکلات از بین خواهند رفت.2. تواضع و فروتنی را به او بیاموزیدهرگز پسر خود را خیلی مغرور و از خودراضی بار نیاورید. خیلی هم اعتمادبه‌نفس را از او نگیرید. سعی کنید با مطالعه و کمک گرفتن از مشاوران پسری تربیت کنید که در عین ادب و تواضع، شخصیت و غرور خود را نیز حفظ می کند.3. هدایای او را دوست داشته باشیدهر هدیه ای که پسرتان به شما می دهد را با همه وجود قبول کنید و عشق و خوشحالی خود را به او نشان دهید. این هدیه می تواند یک بیسکوئیت ساده یا کاردستی زیبایی باشد که خودش برای شما ساخته است. با این کار، خود را در دل او جا می کنید و همیشه دوستتان خواهد داشت.4. به پدر او احترام بگذاریداگر با پدر پسرتان در یک خانه زندگی می کنید، با عشق و احترام با او رفتار کنید. اگر به هر دلیلی از هم جدا شده اید، باز همچنان با احترام در مورد او صحبت کنید. وقتی پسرتان این محبت و احترام را از طرف شما می بینند، آن را می آموزند و در آینده روحیه و اخلاق بهتری خواهند داشت.5. غذاخوردن پشت میز را به او بیاموزیداز همان سن پایین درست غذا خوردن پشت میز را به او بیاموزید. باید آداب تشکر، درخواست، غذاخوردن و بلند شدن از پشت میز را به او بیاموزید. این کار بسیار دشوار است زیرا پسرها سرسخت هستند، اما با تکرار و گذشت زمان می توانید از عهده این کار بر بیایید. این برای آینده فرزندتان بسیار مهم است.6. او را با  زنان قوی احاطه کنیدپسر خود را با حضور زنان قوی و باهوش همچون مادربزرگ، عمه، خاله، دوستان و حتی معلم ها احاطه کنید. وقتی پسرتان در طول رشد خود شاهد این باشد که زنان می توانند کارها بزرگی در زندگی انجام دهند و مهارت ها و استعدادهای بیشماری دارند، به تدریج در ناخودآگاه خود برای زنان ارزش و احترام بسیاری قایل خواهد شد و زن را موجودی ضعیف نخواهد دانست.7. رفتار با زنان را به او بیاموزیداز آموزش باز کردن در برای زنان گرفته تا اینکه وقتی یک زن می گوید «نه»، یعنی «نه» را از همان نوجوانی به پسر خود بیاموزید. احترام به زنان و نحوه برخورد صحیح و درک درست از نیازهای زن داشتن را از سن پایین و به طور مرتب و پیگیر به پسر خود بیاموزید تا هنگام بزرگسالی بهترین رفتار را با همسر یا نامزد خود داشته باشد.8. اجازه دهید گریه کندچه کسی گفته است، مرد گریه نمی کند؟ به پسر خود اجازه دهید هر زمان احساس ناراحتی یا غمگینی داشت به راحتی گریه کند و از این کار خجالت نکشد. پسرها هم انسان هستند و باید بغض خود را اشک کنند.9. کارهای خانه را به او بیاموزیدپسرها هم باید مراقبت از خود را بیاموزند. باید بدانند وقتی در خانه تنها هستند، چطور از عهده کارهایشان بر بیایند. باید به او تمیز کردن خانه، پختن غذا و انجام کارهای شخصی و بهداشتی را بیاموزید.10. به او اجازه دهید شما را شیفته خود کندپسرها برخی از کارها همچون شانه کردن موهای مادر خود را دوست دارند. شاید پسر کوچک شما خیلی سفت موهایتان را شانه کند و سرتان درد بگیرد یا موهای زیادی لای شانه باقی بماند اما به او اجازه دهید به این ترتیب عشق زیاد خود را به شما نشان دهد و ما را شیفته خود کند.

 

چگونه پسری موفق تربیت کنیم

 11. غذای خوب به او بدهیدپسرها رشد سریعی دارند و باید تغذیه درستی داشته باشند تا بدن سالم و قوی پیدا کنند. تا حد امکان برای پسر خود غذاها مقوی و سرشار از ویتامین و پروتئین تهیه کنید.12. از او تعریف کنیدبا تعریف کردن از شخصیت پسرتان به او اعتمادبه‌نفس بدهید. البته این تعریف ها نباید بیهوده باشند. هر زمان شجاعت، از خود گذشتگی، مهربانی، ادب، صداقت یا سخت‌کوشی از او می بینید، حتما از او تعریف کنید تا این صفات را بیش از پیش در خود تقویت و تکرار کند.13. نقش پدر را در تربیت او پررنگ کنیدبرای اینکه پسرتان با همه موقعیت ها و مسایل مردانه آشنا بشود، بخشی از بار تربیت او را به پدرش بسپارید. پدرها درس های مهمی می توانند به پسران خود بیاموزند.14. با او صادق باشیدگاهی در زندگی مشکلاتی وجود دارد که نمی توان از دیگران مخفی کرد. پسر شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. با فرزند خود صادق باشید و اگر مشکلی هست او را نیز در اندازه درکش در جریان بگذارید.15. استفاده از بروشور را به او بیاموزیدبه پسر خود روش ساخت وسایل گوناگون از روی بروشور را بیاموزید. لازم نیست او خود به تنهایی تخت‌خواب‌ ساختنی خود را بسازد. به او کمک کنید، اما نحوه استفاده از دفترچه راهنما را نیز به او بیاموزید تا در آینده کار خودتان راحت تر باشد.16. از او تقدیر کنیدوقتی پسر شما کار خوب یا موفقیتی کسب می کند از او تقدیر کنید. این باعث می شود تا این کارها را بیشتر و بهتر انجام دهد.17. بگذارید پسر باشدپسرها شیطنت بسیاری دارند. آنها وسایل خانه را خراب می کنند، کارهای خطرناک می کنند، جوک های بی مزه می گویند و … این فرصت ها را از آنها نگیرید. اجازه دهید بچگی کند. بگذارید دنیای اطراف خود را کشف کند و از آن لذت ببرد.18. به او آزادی بدهیدبه پسر خود آزادی های لازم را بدهید. بگذارید آزادانه بازی کند، بدود، سوال بپرسد، مشکلات را حل کند و برای خواسته های خود تلاش کند.19. به او شهامت حرف زدن بدهیدجامعه اصولا به پسرها اجازه نمی دهد تا احساسات خود را بیان کند. اما اگر مساله ای باعث آزار فرزند شما شد به او این شهامت را بدهید تا بتواند آزادانه حرف هایش را به شما بگوید. بیان احساسات به هیچ عنوان رفتاری زنانه نیست. این موهبت را از پسر خود نگیرید.20. برای نظرات او ارزش قایل شویددر طول رشد فرزند خود، او نظرات بسیاری بیان خواهد کرد. برای نظراتش ارزش قایل شوید. وقتی واقعا حرف هایش را بشنوید و او نیز این مساله را درک کند، هر روز ایده های بهتر و ارزشمندتری ارایه خواهد کرد و به تدریج، ذهنی خلاق و مبتکر پیدا خواهد کرد.  منبع:bartarinha.ir

آنچه والدین باید بدانند


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


درمان اختلالات گفتاری کودکان

ازکجالوازم خانگی رو باقیمت مطمئن خریدکنیم؟


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


دنبال دندانپزشک خوب توی تهران میگردی؟

چیدمان کابینت آشپزخانه با محصولات آدلان


سینما رو به خونت بیار!


همین الان سفارش بده و داغ داغ تحویل بگیر


بهترین موسسه آموزش زبان کدام است؟


برای خرید بلیط اول اینجا سر بزن


ارزان ترین راه سفر به نقاط مختلف داخلی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


راهنمای سفر کم هزینه در ایران

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 اگر فرزند شما پسر است، حتماً این متن و توصیه‌های زیر را بخوانید تا با رعایت آنها پسر خود را همانند یك مرد مسئول و با اعتماد به نفس تربیت كنید.

به محض اینكه نوزاد شما به دنیا می‌آید و متوجه می‌شوید جنسیت او پسر است، با نگاه به چشمان او، هزاران امید و آرزو برای آینده‌اش پیدا می‌كنید.آیا قادرید از او یك انسان مسئول بار بیاورید.آیا قادرید از او به گونه‌ای مراقبت كنید كه یك انسان مسئول و با اعتماد به نفس بار بیاید. آیا می‌توانید او را همچون یك مرد مسئول تربیت كنید؟ این سوالی است كه هر مادری با رشد پسرش از خود می‌پرسد.

در صحنه سینما ممكن است دیدن یك مرد ساكت و خشك بسیار جذاب به نظر برسد، ولی در زندگی واقعی مردی جذاب است كه بتواند به درستی احساسات خود را كنترل كند. برخی از ویژگی‌ها كه ما در كلیشه آنها را مردانه می‌نماییم، در واقع احساسات و شخصیت كودكان و نوجوانان را سركوب می‌كند.اگر پسر شما گریه می‌‌كند و شما با عصبانیت به او می‌گویید تو مرد هستی گریه نكن، نه تنها به او كمكی نكرده‌اید، بلكه احساسات او را سركوب كرده‌اید و به او یاد می‌دهید كه احساساتش را مخفی نگه دارد.پژوهش‌ها نشان می‌دهند كه مادران از دخترهای‌شان بیشتر در مورد احساس‌شان سوال می‌كنند و اگر هم زمانی دختر و پسر آنها دچار آسیب شود، بیشتر به دختر خود رسیدگی می‌كنند و همین امر موجب می‌شود كه پسرها در بیان احساسات خود شرم داشته و به مردانی تبدیل شوند كه نتوانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار كنند حتی نتوانند احساسات خود را بیان و كنترل نمایند.

به او اجازه دهید حرف بزند، اگر فرزند شما پس از بازگشت از مدرسه، اخمو و ناراحت است، با او صحبت كنید و از او دلیل ناراحتی‌اش را جویا شوید و هنگامی كه متوجه دلیل عصبانیت او شدید، از او حمایت كرده و بدون اینكه سخنرانی طولانی داشته باشید، با او همدردی و او را تصدیق كنید؛ به این ترتیب او شما را در كنار خودش احساس خواهد كرد و در مورد تمامی احساساتش به وضوح صحبت می‌كند.

چگونه پسری موفق تربیت کنیم

به پسر خود آموزش دهید كه درك و بیان احساساتش یك موضوع است و رفع و پیدا كردن راه‌حل برای آن موضوعی دیگر.به او یاد دهید كه اگر اتفاق بدی برای او رخ می‌دهد، نباید بیش از حد آن را ادامه دهد و روی آن تمركز كند. پسرها بیش از تمركز بر روی احساس خود، بر روی مشكل تمركز می‌كنند و وظیفه والدین این است كه از زندگی عاطفی پسران خود محافظت كنند.بخشی از مسئولیت والدین در تربیت پسرها این است كه به آنها آموزش دهند عواطفی همچون درد، غم، خشم و یا ترس، حواسی هستند كه گاه به سرعت از بین نمی‌روند و این امر خوب است. دانستن همین موضوع به كودكان كمك می‌كند تا احساس بهتری داشته باشند.

وقتی كه پسرها بتوانند احساس فرد دیگری را درك كنند، به دوست، همسر و پدر بهتری در آینده تبدیل خواهند شد.همدلی یك مهارت ارزشمند اجتماعی است كه به شما كمك می‌كند احساس دیگران را درك كنید و از انجام كارهایی كه مضر هستند، خودداری ورزید. این یكی از بهترین اصول تربیتی است كه والدین باید به كودكان خود آموزش دهند.اما مطالعات نشان می‌دهد كه متأسفانه مادران امروزی این اصل را از یاد برده‌اند.به گفته پژوهشگران دانشگاه میشیگان، دانشجویان امروزی به نسبت همسالان خود در 20 سال پیش، 40 درصد كمتر مهارت همدلی كردن را دارند، پژوهشگران معتقدند كه احتمالاً این امر دو علت دارد:اول شیوع بازی‌های ویدئویی كه پسران را خشن بار می‌آورد و دوم شبكه‌های اجتماعی مجازی كه تمام وقت كودكان به آنها اختصاص می‌یابد و عدم ارتباط با دوستان و افراد در دنیای واقعی منجر به كاهش ارتباطات و در نهایت كاهش حس همدلی و همراهی می‌شود.

هنگام بازی كردن كودك خود را تشویق كنید كه خود را جای دیگری قرار دهد؛ مثلاً هنگامی كه یكی از دوستان او در حال انجام بازی بیس‌بال است، به پسر خود بگوئید كه او تحت فشار است و تو می‌توانی به جای نشستن روی نیمكت و تماشای او، به او ملحق شوی و به او در برد رقیبش كمك كنی.این گفته به ظاهر ساده است و فقط چند ثانیه طول می‌كشد، ولی اگر چندین بار در طول سال تكرار شود، می‌تواند به رشد احساس همدلی كودك كمك كند.

مطالعات دانشگاه یورك در تورنتو نشان می‌دهد افرادی كه كتاب‌های رمان بیشتری می‌خوانند، در تست همدلی، نمرات بهتری می‌گیرند.پژوهشگران معتقدند قسمت‌هایی از مغز كه ما برای درك چگونگی احساس شخصیت‌های داستانی از آنها استفاده می‌كنیم، همان قسمتی است كه احساس مردم واقعی را درك می‌كنیم و هر چقدر بیشتر از این بخش مغز استفاده كنیم، قوی‌تر می‌شود.

به مردهائی كه آنها را تحسین می‌كنید، فكر كنید، تمامی آنها یك صفت مشترك دارند و آن اعتماد به نفس است.هنگامی كه مردی نسبت به خودش احساس خوبی دارد، این به معنای خودخواهی او نیست؛ بلكه او احساس اعتماد به نفس، شایستگی و صلاحیت دارد و این دقیقاً همان چیزی است كه شما از آینده پسرتان توقع دارید.

از ستایش و مدح نابجای او خودداری كنید. گفتن جملاتی همچون «تو باهوش‌ترین پسر دنیا و یا بهترین بازیكن بسكتبال هستی» كاملاً اشتباه است، زیرا در زندگی واقعی، انتظارات فرزندتان را از خودش بیشتر می‌كند. براساس مطالعات انجام شده این گروه از كودكان، به درستی نمی‌توانند از عهده انجام مسئولیت‌های آینده برآیند.بلكه گروهی ازكودكان كه به درستی و پس از كار سخت و چالش‌های زیاد موفق به انجام كاری می‌شوند و پدر و مادر به گفتن جمله «من به وجود تو افتخار می‌كنم» اكتفا كرده‌اند، افرادی مسئولیت‌پذیر و با اعتماد به نفس هستند.هیچ‌گاه به او برچسب نزنید. هرگز به او نگوئید كه تو پسر هستی و نمی‌توانی این كار را انجام دهی و یا از دیگر جملات سرزنش‌كننده برای رفتار پسرتان استفاده نكنید.هیچ‌گاه نوع رفتاركودك‌تان را به جنسیت او ربط ندهید. پیام‌هایی كه بچه‌ها از والدین خود دریافت می‌كنند، نقش عمده‌ای در رشد اعتماد به نفس آنان دارد.هنگامی كه والدین باگفتن جملات منفی، ارزش كودك خود را پایین می‌آورند، به مرور كودك این قضیه را باور می‌كند و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد و مشكل را ناشی از نوع جنسیت خود می‌داند كه مثلاً پسرها دردسرساز هستند!

پسری كه یاد می‌گیرد به شیوه‌ای دلسوزانه رفتار و قوانین را رعایت كند، به بزرگ‌تر‌ها و دیگران نیز احترام می‌گذارد و به مردی تبدیل می‌شود كه با شیوه‌ای محترمانه با دیگران برخورد می‌كند.

مقرراتی تنظیم و آنها را رعایت كنید : اگر پسر شما در خانه از قوانین آن پیروی نكرد، برای او عواقب و تنبیه در نظر بگیرید.فرقی نمی‌كند كه چه قانونی را رعایت نكرده است، بددهنی كرده و یا سر ساعت به منزل نیامده و یا تكالیف خود را انجام نداده و … اگر هیچ تنبیه و یا تشویقی برای سرپیچی و یا رعایت قانون در نظر نگیرید، به مرور او خرابكاری‌های بیشتری می‌كند و نه تنها به فرد بی‌ادبی تبدیل می‌شود، بلكه مردی سركش نیز می‌شود.برای او یك مدل خوب باشید : با بزرگسالانی كه در زندگی كودك‌تان وجود دارند، همچون دبیر، مربی، پدر و مادر، دوست‌ها و … محترمانه رفتار كنید و اگر مشكلی بین فرزند شما و هر یك از این ا‌فراد پیش آمده و حتی اگر كودك شما مقصر بود، برای او توضیح بدهید كه بی‌ادبی و خشونت با بزرگ‌ترها كار پسندیده‌ای نیست و به او این اطمینان را بدهید كه در این مورد حتماً با فرد مقابل صحبت خواهید كرد و مشكل را رفع می‌كنید. بدین ترتیب علاوه بر حل مشكل، مهارت‌های احترام گذاشتن به دیگران را به كودك خود آموزش داده‌اید.

هنگامی كه پسر شما در سنین خردسالی است، بوسیدن و در آغوش گرفتن شما را بسیار می‌پسندد، ولی هنگامی كه به سن نوجوانی می‌رسد، این كار را نمی‌پسندد و این امر كاملاً طبیعی است.پسرها در این سنین سعی می‌كنند با جدا شدن از مادر خود به استقلال برسند. اما به یاد داشته باشید كه حتی مردان بزرگ نیز به محبت مادران‌شان نیاز دارند!سعی كنید شیوه‌ای جدید بیابید و محبت خود را به او ابراز كنید.

زمان درست را انتخاب كنید. به احتمال زیاد پسرها خجالت می‌كشند از اینكه در حضور دوستان و یا دیگران، توسط مادر بوسیده و یا در آغوش گرفته شوند.اگر احساس می‌كنید كه پسرتان در این مورد مقاومت می‌كند و دوست ندارد شما در حضور دیگران به او محبت كنید، هنگامی كه او تازه به رختخواب رفته است و می‌دانید كه هنوز بیدار است، به اتاق او بروید و او را ببوسید و اتاق را ترك كنید.اگر دوست دارید پسران شما به مردان با محبت آینده تبدیل شوند، محبت فیزیكی را از آنان دریغ نكنید.

وقتی كه صحبت تربیت پسران است، مردان (پدرها) به نسبت مادرها از یك امتیاز برخوردارند.مادران قطعاً می‌توانند به كودكان خود آموزش دهند كه چگونه انسان خوبی باشند، ولی پدرها می‌توانند مرد بودن را به آنها نشان دهند.با پسران خود وقت صرف كنید. وقت گذاشتن پدرها برای پسرها بسیار در تربیت آنها مؤثر است.پسرها می‌توانند پیام‌ها را سریع دریافت كنند و هنگامی كه وقت خود را با پدرشان می‌گذرانند، دوست داشتن و امنیت را درك می‌كنند.با زنان خوب رفتار كنید : یكی از روش‌هایی كه می‌توان به پسرها چگونگی رفتار با زن‌ها را آموزش داد، رفتار خود پدرها با همسرشان است.بنابراین هنگامی كه پدر با همسرش، بر سر موضوعی به مشكل برمی‌خورد، باید قادر به اعتراف اشتباهش باشد و در صورت لزوم عذرخواهی كند و با احترام با همسرش رفتار نماید.با پسرها ارتباط فیزیكی داشته باشید : مطالعات نشان می‌دهند كه كشتی گرفتن و شوخی كردن‌های فیزیكی پدر با پسر، به آنها كنترل و تنظیم احساسات را می‌آموزد.علاوه بر این بوسیدن و در آغوش گرفتن پسرها به طور باور نكردنی در تقویت قدرت و اعتماد به نفس آنها موثر است.سلامت نیوز: چگونه پسرتان را مرد بار بیاورید

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

رمز تربیت پسر موفق!

پدران محترم : خود را به جای پسرتان گذاشته و در این جهت، نُه گام بردارید. که البته یکی از گام ها را در این مقاله و بقیه را در مقالات بعد توضیح خواهیم داد.

اگر شما کتاب را بیش از اندازه به چشمانتان نزدیک کنید، فقط ماهیچه های چشمتان را خسته کرده اید و اصلاً قادر به خواندن نخواهید بود. لازم است بین پدر و پسر هم فاصله یی وجود داشته باشد تا پسر بتواند رشد کرده و عاقل ترین باشد!

1- دوست او باشید.

چگونه پسری موفق تربیت کنیم

2- فرصت عرضه ی بیشتری به او بدهید.

3- او را مستقل بار بیاورید.

4- از او یک «قهرمان» بسازید.

5- کتاب های خوب بخوانید.

6- دوستان خوبی برای خود برگزینید.

7- از اشتباهات او چشم پوشی کنید.

8- برای او وقت بگذارید.

9- خود را جای او قرار دهید.

پسر شما دارایی شماست و – مثل هر دارایی و موجودی دیگر – اگر از آن «حفاظت نکرده و تشویقش نکنید،» بعید نیست که به بدهی تبدیل خواهد شد. به همین سادگی!

اینکه پسرتان ثروت شما باشد یا قرض و بدهی، 70 درصد آن به شما بستگی دارد .طبیعاً ما قصد داریم تا در این مقاله، راجع به این 70 درصد حیاتی صحبت کنیم.

مطالعات و بررسی های من در مورد ارتباط «پدر- پسر» مرا به این نتیجه رسانده است که، شما باید خود را به جای پسرتان بگذارید، هر روز و در هر زمانی! آیا تا به حال به خودتان شکایت کرده اید که چرا پسرتان شما را درک نمیکند دفعه ی بعد پسرتان را در این حال تصوّر کنید که به خودش میگوید: چرا پدر مرا نمیفهمد پس در این میان، یک شکاف ارتباطی وجود دارد. ما نیز برآنیم در این باره صحبت کنیم که شما باید چه طور بر روی آن پل بزنید و آن را مرتفع سازید.

و من برای بازگرداندن برق شادی به چشمهای پسرتان- که شما یک ربع قرن پیش، این جرقه را در چشم های خودتان داشتید- قصد دارم چندین گام را به شما پیشنهاد کنم… لطفاً خود را به جای پسرتان بگذارید، هم به خاطر خودتان و هم به خاطر او!

دوست او باشید

بکوشید ترس او را از بین ببرید؛ مستقیم یا غیرمستقیم به پسرتان اطمینان دهید که هرگاه دچار دردسر شده و یا تردیدی داشته باشد، شما حضور داشته و دستش را خواهید گرفت. باید به او اطمینان دهید که هیچگاه به شکّ و تردیدها و یا تفکرات بچه گانه اش نخواهید خندید و نه تنها در آن موقعیت تنهایش نخواهید گذاشت، بلکه به قوّت بخشیدن به افکارش نیز کمک خواهید کرد. او باید به یقین برسد که می تواند روی شما حساب کند و شما قادرید تمام ترس و هراس?هایش را از بین ببرید.

به پسرتان بگویید که هر وقت میخواهد و علی رغم هر اشتباهی که مرتکب شده است، نزد شما بیاید؛ به او قول دهید که قبل از هر گونه قضاوت راجع به کارهایش، خود را به جای او گذاشته و تا حدّ نیاز و امکان به او کمک خواهید کرد. به او بگویید که او پسر شماست و هر اتفاقی بیفتد و تحت هر شرایطی باز هم پسرتان باقی خواهد ماند، خواه یک سرباز پیاده باشد و یا رئیس جمهور؛ خواه فقیرترین فرد روی زمین باشد و یا ثروتمندترین ثروتمندها. این عزّت نفس و اعتماد برای زندگی در محیط اجتماعی و پیچیده ی روزمرّه ضروری و حیاتیست.

شما قهرمان او و رویاهایش هستید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید. همچنین، به یاد داشته باشید که خداوند بزرگترین و بهترین دستگاه ثبت و فیلمبرداری را در ذهن پسرتان کار گذاشته است. دستگاه ثبت و فیلمبرداری او تنها صدای شما را ضبط نمیکند – به طور مثال: وقتی در پشت تلفن دروغ میگویید- بلکه حرکات چشم و بدن شما را نیز به ثبت میرساند. آن طور که شما با والدین خود، کارمندان، مشتریان و یا شرکایتان رفتار میکنید، همه و همه ضبط و ثبت شده و بعداً برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد!

ادامه دارد..

منبع : کتاب راهکارهای ساده برای تربیت پسران موفق

تهیه و تنظیم :داوودی

مقالات مرتبط :

بلوغ در دنیای پسرها!

وقتی فرزندتان مثل شما فکر نمی کند

روشی برای ایجادشادابی درنوجوانان

12 توصیه برای والدین یک نوجوان

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

چگونه پسری موفق تربیت کنیم

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

تاثیر مادر بر پسر آنقدر زیاد است که در اکثر موارد نیمی از خصوصیات پسر دقیقا شبیه مادرش می شود. بر عکس تصورات بعضی ها که فکر می کنند رابطه پدر و پسر بهتر از مادر و پسر است به شما بگوییم که پسر ها به شدت به مادرانشان وابسته می شوند و از آن ها الگو می گیرند. پس نقش مادر در تربیت پسر بسیار مهم است و در شکل گیری هویت او تاثیر زیادی دارد. مادران عزیز تصمیم با شماست. اینکه دوست دارید پسری شجاع و جسور تربیت کنید یا فردی ضعیف و لوس تحویل اجتماع دهید کاملا به شما و نوع تربیتتان بستگی دارد.

چگونه پسری موفق تربیت کنیم

شاید با خود بپرسید چرا پسران بیشتر به مادرانشان وابسته می شوند؟ علتش کاملا مشخص است. پسرها به دلیل قدرت طلبی و زمخت بودن به لحاظ احساسی، نیاز به محبت دارند. آن ها به دنبال کسی هستند که نازشان را بخرد و با او مهربان باشد. معمولا پدرها نمی توانند احساساتشان را در ظاهر بروز دهند. مادر علاوه بر اینکه جنس لطیف تری است، احساساتش نسبت به فرزندانش در ظاهر هم به شدت زیاد است. از این رو پسران گرایش بیشتری به مادرانشان دارند و تاثیر مادر بر پسران به شدت ملموس است.

بیشتر بخوانید: اهمیت روانشناسی و مشاوره نوجوان چیست؟ نوجوانی سرکشی است؟

تاثیر مادر بر پسر از جهت جسمی و روحی بسیار مهم است:

نیازهای جسمی فرزند پسر که باید توسط مادرانشان برآورده شود عبارت است از :

توجه به تغذیه فرزند پسر( زیرا پسران قویتر قطعا در گذشته به لحاظ تغذیه ای تامین بوده اند و از مواد غذایی سالم استفاده می کرده اند. رشد پسران در دوران کودکی بسیار حائز اهمیت است )

نیازهای روحی فرزند پسر که باید توسط مادرانشان برآورده شود عبارت است از :

بیشتر بخوانید: پرورش مسئولیت پذیری در کودکان و نوجوانان چگونه باید صورت گیرد؟

نقش مادر در تربیت پسر به حدی مهم است که کوچکترین بی توجهی آن ها نسبت به فرزندشان باعث می شود تا آینده آن ها را تا آخر عمر تحت تاثیر قرار دهد. اگر به کانون اصلاح و تربیت سری بزنید و با پسران بزهکار صحبت کنید متوجه می شوید که علت اصلی بزه آن ها بی توجهی والدین در تربیت فرزندان و مشکلات اقتصادی خانواده بوده است.

اگر فکر میکنید که نمی توانید همچین فرزندی تربیت کنید کافی است به مشاوره کودک مراجعه کنید. مشاور با بررسی روحیات و اخلاق پسرتان بهترین راهکار را در اختیار شما مادران عزیز قرار می دهد. ولی از شما خواهش می کنیم که این مساله را جدی بگیرید.

بیشتر بخوانید: از شیر گرفتن کودک | زمان مناسب، عوارض و راهکار های مهمی که باید بدانید!

رفتار مادر با پسر بزرگ نیاز به مهارت و روانشناسی فرزندش دارد. اول اینکه هیچ کس مثل مادر فرزندش را نمی شناسد. مادران روحیات و اخلاق فرزندشان را کاملا می شناسند. می دانند که پسرشان از چه چیز خوشحال می شود و چه موضوع یا رفتاری او را عصبانی می کند. اگر مادران عزیز رفتارهای مثبت پسرشان را تقویت کنند و رفتارهای منفی آن ها را با لحن خوب و به روش های درست کمرنگ کنند حتما رابطه بهتری با آن ها خواهند داشت.

یکی از مهم ترین نکات در رفتار مادر با پسر بزرگ این است که در برخورد با پسر بزرگ باید جانب احتیاط را رعایت کنند. پسران بزرگ دیگر مانند دوران کودکی شان نیستند و به نسبت دوران بلوغ پیچیده تری دارند. به قول معروف زور در کتشان نمی رود و نباید با آن ها مانند بچه ها رفتار کرد.

پسران در سنین بالا بیشتر از اینکه نیاز به محبت داشته باشند نیاز به احترام دارند. اگر احترام آن ها حفظ شود و گاهی آن ها را شما خطاب کنید، احساس خوبی به او دست خواهد داد. علاوه بر این او نیز احترام شما را نگه خواهد داشت.

بعضی از والدین به جای اینکه با فرزندشان دوست باشند، فکر می کنند که خشونت و استبداد باعث می شود که آن ها مطیع و حرف گوش کن شوند. خصوصا این موضوع در رابطه مادر با پسران خیلی صدق می کند. مادر باید با پسرش دوست باشد. هر چه سن پسر بالا می رود این ارتباط باید نزدیک تر و نزدیک تر شود.

باور کنید یکی از رموز موفقیت مادرانی که ارتباط خوبی با پسرشان دارند صحبت کردن در مورد مسائل مختلف است. حرف زدن در مورد چالش های زندگی، مشکلات و احساساتی که پسر با آن ها درگیر است، علاوه بر تخلیه هیجانات و اضطراب ها، رابطه مادر و پسر را نزدیک تر خواهد کرد.

مادران عزیز به قول معروف سعی کنند پایه باشند. مثلا زمانی که پسرتان بازی کامپیوتری می کند یا فوتبال می بیند به جای غر غر کردن که چرا اینکار رو می کنی و چرا فلان فوتبال را تماشا می کنی سعی کنند خودشان مدتی با آن ها بنشینند و بازی کنند یا فوتبال تماشا کنند. چه اشکالی دارد؟ از شما چیزی کم نمی شود که هیچ بلکه پسرتان احساس می کند چه مادر اهل دلی دارم. با خود می گوید پس کسی هست که مرا درک کند.

مادر عزیزی که عاشق پسرت هستی و دوست نداری راهش را کج برود. فکر می کنی اگر فرزندت را تحت فشار بگذاری و او را اذیت کنی می توانی به او تسلط پیدا کنی؟ یا می توانی حرف خودت را به او ثابت کنی یا به قول معروف اقتدار خودت را به او نشان دهی؟ شما با این نوع تربیت بدتر از پسرتان دور می شوید و این موضوع بسیار نگران کننده است. سعی کنید خلاف این کار را انجام دهی. باید با دوستی و محبت به او نشان دهی که مسیری که می رود اشتباه است.

مادرانی که پسرشان به سن بلوغ رسیده سعی کنند که در نوع پوشش خود دقت کنند. متاسفانه در سال های اخیر در بعضی از خانواده ها، بی بند و باری رواج پیدا کرده و بعضی از مادران در حد شان و شخصیت یک مادر رفتار نمی کنند. نوع پوشش آن ها جلوی پسرشان و حتی دوست های پسرشان مناسب نیست. این موضوع زمینه بی بند و باری پسر را فراهم می کند و او را ترغیب می کند تا به کارهای غیر اخلاقی روی بیاورد. پسران خصوصا در دوران بلوغ سریع تحریک می شود.

زمانی که پسر کوچک است بعضی مسائل را متوجه نمی شود. والدین عزیز بدانند که کودکی که به سن بلوغ می رسد همه چیز را بهتر از قبل متوجه می شود و در مقابل آن ها واکنش نشان می دهد. پس سعی کنید ضمن حفظ حیا و عفت در کلام و در برخورد با همسرتان، به نوعی رفتار کنید که فرزندتان تحت فشار روحی و جنسی قرار نگیرد. مخصوصا پسران بزرگ  که برخورد با آن ها دقت بیشتری می طلبد.

اگر احساس می کنید که تمام موارد را رعایت کردید اما متاسفانه نتیجه ای نداد بهتر است به مشاوره خانواده سری بزنید و از او راهکار بخواهید. مشاور به نسبت سن پسرتان و شرایط و محیط زندگی و مشکلاتی که با آن درگیر هستید بهترین راهکار ها را در اختیارتان خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: ۱۵ راهکار خواباندن کودک یک ماهه تا دوساله

مادران چه رفتاری با پسران مغرور داشته باشند؟

بهترین راه در برخورد با پسر مغرور، صحبت کردن در مورد این رفتار زشتش است. به او بگویید که این رفتارش چندش آور است و باعث می شود دیگران از او دور شوند. معمولا کسانی که مغرور هستند تا به آن ها نگویید متوجه نمی شوند. شاید این موضوع تغییری در رفتار آن ها نداشته باشد اما قهر کوتاه مدت به نشانه اعتراض با این رفتار می تواند راه گشا باشد.

معمولا اکثر پسرها در این موارد با مادران خود صحبت نمی کنند. اما چه اشکالی دارد که مادران عزیز پیش قدم شوند. در این شرایط تنها درد و دل کردن و تخلیه کردن احساسات می تواند به او کمک کند. نکته مهمی که مادران باید در برخورد با پسرانشان رعایت کنند این است که اکیدا نباید آن ها را شماتت کنند. گارد نگیرید. گاردتان را باز کنید تا پسرتان راحت بتواند با شما صحبت کند. سعی کنید به او بفهمانید که شما هم از این شرایط ناراحتید و دلتان می سوزد. در انتها زمانی که کل حرفهایش تمام شد با زبان محبت آمیز برداشت خود را از صحبت های او بگویید. اینگونه معلوم می شود که چقدر به حرف های او گوش داده اید. این موضوع باعث دلگرمی پسرتان نیز خواهد شد.

معمولا پسران هر چه بزرگتر می شوند سرکش تر و لجباز تر شده و فکر می کنند حرف خودشان درست است. خوب این مشکلی است که همه خانواده ها با آن درگیر هستند. به همین دلیل بهتر است که قوانین از کودکی برای پسر وضع شود. اگر مقررات از ابتدا برای او وضع شود زمانی که او بزرگ شد خود را به این قوانین وفق خواهد داد. برخورد با پسران سرکش در بزرگسالی انصافا کار آسانی نیست . از طرفی لجبازی را با لجبازی نباید جواب داد. مدتی با او صحبت نکنید. اجازه دهید خودش پی به اشتباهش ببرد.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه تاثیر مادر بر پسر | نقش مادر در تربیت پسر خانواده چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

تربیت کودک یک ساله و چگونگی رفتار با آنها

روش های تربیت کودک 2 ساله و 3ساله

چگونه پسری موفق تربیت کنیم

روش های تربیت فرزند در اسلام

سلام پسرم سه سال نمیشه خیلی خیلی جیغ میزنه با بچه‌ها اصلا بازی نمیکنه پدرش خیلی اذیت میکنه اصلا سمت مادر نمیره حرف نمیزنه در حد بابا مامان فقط صداش میزنی اصلا توجه یا نگاه نمیکنه چنگ میزنه مو میکشه لطفا کمکم کنید چکار کنم بخدا دیگه کلافه شدیم منو پدرش نمیدونم باید چکار کنم

با سلام مادر عزیز
لطفا فرزند خود را نزد پزشک کودکان ببرید تا معاینه بالینی صورت پذیرد تا نسبت به عملکرد صحیح فیزیولوژیکی او اطمینان حاصل کنید این فرایند بدون معاینه امکان پذیر نیست.

لطفا شماره واتساپ یا تلگرام برای مشاوره افراد خارج از کشور بذارید

به شماره 09353000102 لطفا پیام دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور


“>

تربیت فرزندان-چگونه با پسرها رفتار کنیم ؟

در این مطلب به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا در زمینه  اینکه چگونه با پسرها رفتار کنیم ؟ می پردازیم . امیدواریم والدین دلسوز ایرانی با رعایت نکات زیر در زمینه رفتار و برخورد با فرزندان پسرشان زندگی عاری از خطر برای نوجوانشان و ثمره ای نیکو برای زندگی مشترکشان داشته باشند.

مجله اینترنتی مهکام مجله آنلاین آموزش خانواده موفق ایرانی

چگونه پسری موفق تربیت کنیم

بانوان, تربیت کودک دبستانی, تربیت کودک پیش از دبستان, خانواده موفق, زنان, زنان باردار, فرزند پروری, محصولات نوجوانان, مردان, نیازهای کودکان و نوزادان, پس از ازدواج, چگونه با فرزند نوجوان خود رفتار کنیم

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی تربیت کودک ،تربیت فرزند ،چگونه بچه هایمان را تربیت کنیم،تربیت فرزند پسر، تربیت فرزند دختر ،تربیت فرزند در اسلام ،تربیت بچه ها، تربیت بچه ،چگونه فرزند تربیت کنیم ،چگونه فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه فرزند خود را خوب تربیت کنیم ،چگونه یک فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه بچه خوب تربیت کنیم … ادامه مطلب »

*********************************************

بانوان, روانشناسی روابط دختر و پسر, زنان, فرزند پروری, مردان, چگونه با فرزند نوجوان خود رفتار کنیم

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ راه های برقراری ارتباط با کودکان نوجوانان و جوانان (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین بهتری باشیم (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر بهتری باشیم ؟ چگونه با نوجوانان رفتار کنیم ؟ چگونه با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم؟ روش های ارتباط … ادامه مطلب »

*********************************************

بانوان, تربیت کودک دبستانی, زنان باردار, نیازهای کودکان و نوزادان, پزشکی

مجموعه پزشک کودک- آیا شما هم دنبال پزشک کودکان خوب می گردید ؟ آیا شما دوست دارید که یک پزشک کودک همیشه به شما جواب بگوید ؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید اگر خدای ناکرده در انتهای شب روزهای خاص تعطیل بچه ای علائمی از بیماری بروز داد باید چه کاری انجام دهید ؟ ما به … ادامه مطلب »

*********************************************

بانوان, تربیت کودک دبستانی, تربیت کودک پیش از دبستان, محصولات نوجوانان, نیازهای کودکان و نوزادان, چه چیزهایی به بچه ها یاد بدهیم ؟, چگونه با فرزند نوجوان خود رفتار کنیم

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی آموزش فرزندپروری موفق تربیت صحیح و اصولی کودک و نوجوان تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت کودک دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت نوجوان ما برای بسیاری از چیزها هزینه می کنیم مثلا برای تفریح برای سرگرمی برای خوردن و … برای یادگیری بسیاری … ادامه مطلب »

*********************************************

بانوان, خانواده و اقتصاد, زنان

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

*********************************************

بانوان

خرید اینترنتی آموزش بافتنی مزیت خرید اینترنتی آموزش بافتنی این است که با توجه به قیمت بالای پوشاک بافتنی با کمی هزینه برای خرید آموزش بافتنی براحتی می توانید با کمترین هزینه زیباترین ، قشنگ ترین لباس های بافتنی را برای خودتان و کسانی که دوستشان دارید ببافید . در ضمن حتی می توانید با بافتن و فروختن تولیدات خودتان … ادامه مطلب »

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

09351034457

مشاوره تلفنی : 9099072932

معمولاً به مرد پیشنهاد می شود که در یک ضرب المثل پسری بزرگ کند؛ “خانه بساز ، درخت بکار و پسری تربیت کن.” با این حال ، همیشه مردان نمی توانند در تربیت یک پسر شرکت کنند ، یا می توانند در آن مشارکت داشته باشند ، به خصوص هنگامی که پسر 2 ، 3 ، 4 ، 5 ساله باشد. روانشناسان می گویند که تربیت مردان آینده در ابتدا توسط مادرانی انجام می شود که اولین سالهای زندگی خود را با فرزندان خود می گذرانند.

هر مادری می خواهد فردی سالم ، شاد و موفق تربیت کند. اما از آنجا که رویکردهای تربیتی دختران و پسران متفاوت است ، بنابراین باید جداگانه در نظر بگیریم که مادران بسته به جنسیت آنها چگونه باید نوزادان خود را رشد دهند.

دختران و پسران مردان و زنان آینده هستند. نمایندگان واقعی همان جنس متولد نمی شوند ، بلکه می شوند. چگونه می توان آموزش داد ، چه چیزهایی را باید در یک پسر توسعه دهیم ، به طوری که در آینده او به یک حمایت واقعی برای والدین و خانواده آینده اش تبدیل خواهد شد ، سایت سایت کمک روانشناسی می گوید.

نظر اشتباه عبارت است از اینکه فقط یک پدر می تواند یک مرد واقعی را تربیت کند. در حقیقت ، کیفیت تربیت مهم است ، نه اینکه چه کسی در آن دخیل باشد. مادران تنها همیشه پسرهای خود را به عنوان بازنده و بازنده تربیت نمی کنند. با این حال ، پدران الکلی ، جباران ، انگلها و غیره تأثیر بسیار مخربی بر پسران دارند. روانشناسان رابطه ای را که والدین باید برای داشتن یک پسر به عنوان یک مرد واقعی داشته باشند ، نمی دانند. با این حال ، اهمیت رویکردها در آموزش مورد توجه قرار گرفته است.

چگونه پسری موفق تربیت کنیم

هر زنی نمی تواند کودک متولد شده را تضمین کند که پدرش کنار او خواهد ماند. موارد مکرری وجود دارد که پدران آینده زنان را ترک می کنند و آنها را در موقعیت جالبی قرار می دهند. چگونه پسری را تربیت کنیم که یک مرد واقعی باشد؟ به طور طبیعی ، قبل از چشم پسر ، باید یک نمونه زنده از یک مرد وجود داشته باشد ، که او به دنبال او خواهد بود. اگر آن مثال پدر نیست ، باید او را پیدا کرد. این می تواند یک همسایه ، پدربزرگ ، دوست ، یک مرد دیگر و غیره باشد. اگر یک پسر و یک مرد دیگر ارتباطات خوبی با یکدیگر برقرار کنند ، پسران سعی می کند مانند او باشد.

می توانید پسرتان را به قسمت “مرد” یا جایی که مردان زیادی وجود دارد ارسال کنید. همچنین کمبود پدر را جبران می کند.

از بدو تولد ، مردان آینده ویژگی هایی پیدا می کنند که سپس در بزرگسالی از آنها استفاده می کنند. به والدین (یا والدین) بستگی دارد که این خصوصیات چگونه باشد و چقدر “شجاع” خواهند بود.

برای تربیت صحیح یک پسر ، روانشناسان توصیه می کنند:

دو سالگی دوره ای تلقی می شود که کودکان قبلاً درک کرده اند که آنها با کودکان نوپای جنس مخالف متفاوت هستند. پسران می فهمند که آنها تا حدی متفاوت از دختران هستند ، بنابراین تربیت آنها از دو سالگی تغییر می کند.

فعالیت اصلی پسر بازی است. دقیقاً در فرم بازی دنیا را به او نشان دهید ، مهارتها و قوانینی را بیاموزید که در جنسیت او نهفته است.

در سن سه سالگی درک بیشتری از کودک در مورد اینکه کیست است مشخص شده است. برای تربیت یک مرد آینده باید به پسرتان بگویید که او پسر است و این خوب است. بگذارید برای خودش به عنوان یک مرد ارزش قائل شود. او را به عنوان یک پسر ، به عنوان نماینده جنس قوی تر تحسین کنید: “شما شجاع هستید … شما قوی هستید … شما شجاع هستید …”.

برای پسر سه ساله ، پدر مهم می شود (یا مردی که نماینده جنسیت خود را نشان می دهد). از آنجا که پسر یک مرد است ، باید مرد بودن را از عضو آن جنسیت یاد بگیرد. به همین دلیل پدران باید بپذیرند مشارکت فعال در زندگی پسرانش از سه سالگی ، به طوری که در غیر این صورت پسر شروع به دستیابی و مساوی کردن با مادرش نمی کند.

در این سن باید به فرزند پسر فضای آزاد داده شود. این می تواند یا گوشه ای از اتاق باشد که فقط کودک به همه چیز فرمان می دهد ، یا فضای حرکات برای انتخاب او باشد. پسر باید به تدریج قلمرو خودش را به تمام معنا بدست آورد.

والدین باید در مورد موارد زیر آرام باشند:

علی رغم این واقعیت که پسر به 4 سالگی رسیده است و سعی در استقلال دارد ، او همچنان کودکی است که نیاز به محبت والدین خود دارد.

بنابراین ، اولین کاری که بزرگسالان باید انجام دهند عشق به پسرشان است.

پنج سالگی آخرین دوره ای است که پسربچه می فهمد مرد کیست. او به طور فزاینده ای شروع به کپی کردن عادت های مردان می کند ، و عاشقانه با دختران رفتار می کند. به خصوص جالب است که پسر رابطه خود را با مادر خودش آغاز می کند ، که او را دوست دارد و حتی می خواهد با او ازدواج کند.

در این سن ، شما باید به رشد خود ادامه دهید خصوصیات مردانه در بچه این کار با افزایش فضای آزاد ، اختصاص دادن مسئولیت های بیشتر و بیشتر ، به شما امکان می دهد کارهای بیشتری را انجام دهید ، به طور مستقل در مورد مسائل بیشتر تصمیم گیری کنید. اسباب بازی ها باید “مردانه” باشند ، مطلوب است که برای پدر یا دوستان کودک با آنها بازی کنید.

پسر به زودی به مدرسه می رود ، بنابراین باید از نظر فکری و روانی برای این دوره آماده باشد.

در حال حاضر در این سن ، پسران می توانند نحوه رفتار با دختران ، ایجاد روابط با آنها ، تفاوت آنها با پسران و غیره را شروع کنند.

دشوارترین دوره در تربیت انسان آینده ، نوجوانی است. پیش از این ، یک نوزاد ناز دیگر مطیع والدین خود نمی شود ، که به نظر او آنها را مانعی برای خوشبختی خود می داند. حالا او بیشتر تابع نظر دوستان است و نه مادر و پدر.

پسران به تدریج مطیع ، شاد و زیبا ، به شورشیان تهاجمی و غیر دوستانه تبدیل می شوند. با این حال ، نباید فراموش کرد که حتی در سال های نوجوانی شما باید فرزندان خود را آموزش دهید و آنها را به مردان آینده تبدیل کنید.

برای عدم مواجهه با مشکلاتی که اغلب در خانواده های دارای نوجوان مشاهده می شود ، پدران باید در تربیت مشارکت فعال داشته باشند. مادران باید در پس زمینه محو شوند ، زیرا فقط یک پدر پرخاشگر – نماینده جنسیت او ، که وضعیت واقعی امور را آموزش خواهد داد – می تواند با یک پسر پرخاشگر کنار بیاید.

تربیت پسر به آسانی که به نظر می رسد آسان نیست. اگر در سن کم پسران مطیع هستند ، سپس در بلوغ آنها غیرقابل کنترل می شوند. اگر والدین هر دو درگیر تربیت شوند خوب است. با این حال ، مادر (یا پدر) همچنین می تواند به تنهایی با کودک کنار بیاید ، اگر یک چیز را فراموش نکنید – شما مرد آینده را تربیت می کنید ، بنابراین با او رفتار کنید

مادران باید توجه داشته باشند که مردان آینده را تربیت می کنند. این بدان معنی است که برخی از مظاهر نباید در رابطه با پسران بیان شود. آنچه در تربیت دختر خوب است ممکن است در تربیت پسر لازم نباشد. شما باید تصویری از اینکه چه مردی را تربیت می کنید نگه دارید تا درک کنید که چگونه این کار را انجام می دهد در حالی که کوچک و قابل انعطاف است.

تربیت پسران ، به هر طریقی یا دیگری ، هنوز بر اساس مشخصات کلی سنی کودک است. بنابراین بیایید با صحبت در مورد یک کودک دو ساله شروع کنیم.

چرا ما در مورد نحوه پرورش یک پسر دقیقاً در 2 سالگی صحبت می کنیم؟ زیرا علی رغم تفاوتهای آشکار در رفتار پسران و دختران – نوزادان ، عملاً هیچ تفاوتی در تأثیرات آموزشی زیر 1.5 سال وجود ندارد. مهمترین چیزی که کودکان (چه پسر و چه دختر) در این سن به آن احتیاج دارند ، احساس ارتباط و مراقبت ، حساسیت و محبت والدینشان است. این بدان معناست که شما باید با پسران مانند دختران رفتار کنید: آنها را ببوسید و در آغوش بگیرید ، آنها را در آغوش خود حمل کنید ، به او شیر دهید ، صحبت کنید ، بازی کنید. بروز علائم جسمی برای پسران حتی بیشتر از دختران مهم است. این مورد زمانی است که “شما نمی توانید فرنی را با کره خراب کنید.”

و در سن 2 سالگی است که کودک می فهمد که او یک دختر یا پسر است و بر این اساس خود را تعیین می کند ، “من (میشا) یک پسر!” یا “من (کاتیا) یک دختر هستم”.

اولین بار در پرورش یک پسر دو ساله – ارتباطات مثبت تر “اگر در یکی دو سال اول زندگی پسر ، مادر در عمیق ترین افسردگی به سر می برد و برای ارتباط با کودک بسته است ، جنبه ای از غم و اندوه در آگاهی او ظاهر می شود. اگر مادر عصبانی شود ، پسرش را بزند یا صدمه ببیند ، او در مورد دوست داشتن او شک می کند. “- استیو بیدولف. و اینها اولین نشانه های بی اعتمادی اساسی به جهان است.

مورد دوم “نحوه تربیت پسر 2 ساله” است. کودک را با سختگیری یا بی تفاوتی ضربه نزنید و مجازاتش نکنید. کسی که ضربه می زند نشان دهنده ضعف است. قدرت شما اکنون به ضعف شما در آینده یا ضعف شخصیت فرزند شما تبدیل خواهد شد. قدرت در پسر با روش های دیگر ایجاد می شود!

نکته سوم “نحوه تربیت پسر 2 ساله” است. در یک سالگی کودک راه رفتن را یاد می گیرد. در 1.5 سالگی کودک از نظر جسمی تاب آورتر می شود. پسران نه تنها راه رفتن را بهبود می بخشند ، بلکه توانایی دویدن را نیز پیدا می کنند ، آنها پریدن ، پرتاب توپ را یاد می گیرند و حس تعادل بهبود می یابد. رشد پسر را از نظر جسمی منع نکنید! و به خودتان اجازه دهید چند کبودی و برجستگی پیدا کند. در غیر این صورت ، کودک نمی فهمد که درد چیست و چگونه می تواند آن را تحمل کند. ترحم کنید ، اما آن را فاجعه نکنید! با یک طلسم قدرتمند همراه شوید! ما آن را “برای یک اسم حیوان دست اموز از درد ، برای یک خرس از درد ، برای دنی چیزی درد ندارد” – هنوز هم کار می کند))

چهارم “چگونه یک پسر 2 ساله تربیت کنیم”… در رابطه با کار ، کودکان در این سن تمایل به “کمک” به بزرگسالان دارند: کیسه ای را با مادر خود حمل کنید یا سعی کنید “جارو” کنید و غیره. بنابراین ، این رفتار را تشویق و تشویق کنید! اگر اکنون “شکار را شکست داده اید” ، در آینده بازجویی نکنید!

“چگونه یک پسر 2 ساله را تربیت کنیم” ، پنجم. در این سن ، اولین نیاز به تدوین قوانین و ممنوعیت ها سقوط می کند. اگرچه کلمه “نمی تواند” ، اما طبق گفته روانشناسان ، کودک از حدود 3 سالگی درک می کند ، محدودیت ها و مجازات ها (البته به معنای فیزیکی نبودن) هنوز لازم است. اما نه به روشی منظم ، بلکه به عنوان یک قانون کاملاً بنیادین “شما نمی توانید چاقو بگیرید – خودتان را می برید” به جای “دست نزن! دست نزنید! انگشت دیگری را ببر! ” اما ممنوعیت های مداوم و کنترل کامل جهنم شخصی شماست.

چگونه پسری موفق تربیت کنیم

قانون ششم “چگونه یک پسر 2 ساله تربیت کنیم” – از کودک مراقبت نکنید و با دیدگاه های فوق العاده خود او را تحت فشار قرار ندهید. “آیا کودک در 2 سالگی صحبت نمی کند؟” – نگران نباشید ، این دلیل نمی شود شب ها نخوابید. پسران دیرتر از دختران شروع به صحبت می کنند. نکته اصلی این است که پسر علاقه شناختی و فعالیت حرکتی داشته است. “پسر شما تمرینات / خواندن / نقاشی را انجام نمی دهد … مثل آن دختر؟” – همچنین دلیل بر ناامیدی نیست. همه کودکان متفاوت هستند ، و آنها به روش های مختلف رشد می کنند! و با انتظارات و نارضایتی های بعدی خود ، بیزاری خود را از کودک ابراز می کنید!

و هفتم “چگونه یک پسر 2 ساله را بزرگ کنیم” – در بازی. بازی در این سن در طبیعت دستکاری اشیا است. اما از طریق چنین بازی است که کودک می آموزد جهان، اشیا، ، مردم. در بازی ، نظم و ترتیب (حذف اسباب بازی ها) ، قوانین (“ما برای پیاده روی می رویم” – این بدان معنی است که باید آماده و مدام لباس بپوشیم) ، مهارت های بهداشتی و اساسی کار (شستشو ، جارو کردن زمین) ، بازی با اسباب بازی (نحوه اداره اسباب بازی ، مقایسه اشیا) … آموزش از طریق بازی نیز در کتاب ما “ANTINYA ، یا چگونه یک کودک شاد ، سالم و با اعتماد به نفس تربیت کنیم ، که برای زندگی شخصی و شغلی خود صرفه جویی می کند” توضیح داده شده است.

و سرانجام لازم است متناسب با جنسیت فرزندتان تماس بگیرید. بهتر است از لطافت مانند “کودک” ، “اسم حیوان دست اموز” ، “عسل” و غیره استفاده نکنید. برای ایجاد یک فرمول کلامی برای نگرش نسبت به خود ، بهتر است پسرتان را خطاب قرار دهید و از کلمات “پسر” ، “پسر” ، “محافظ محبوب من” استفاده کنید.

برای علاقه مندان به مسئله “چگونه فرزند خود را به درستی تربیت کنیم” ، کتاب های زیر را می توان توصیه کرد: ✔ ایگور سمیونویچ کن “پسر پدر یک مرد است” ✔ جان گرانت «پسرم در حال رشد است! چگونه یک مرد واقعی تربیت کنیم ” ✔ الیوم دون ، الیوم جوان “بزرگ کردن یک پسر” استیو بیدولف “تربیت پسران … چگونه؟”

تربیت پسری به سه سال

به نظر می رسد که چگونه پسری را از یک سال بزرگ کنیم ، اگر او فقط راه رفتن را یاد می گیرد ، دنیا را مانند ماده می آموزد و به نظر نمی رسد بزرگسالان را درک کند.

کودک تا سه سالگی ، ناخودآگاه والدین خود را کپی می کند: یک پسر – یک پدر ، یک دختر – یک مادر. پسر به طور ناخودآگاه عادات پدرش را مطالعه می کند ، و به خصوص عادت هایی را که پدر به راحتی و به طور طبیعی انجام می دهد ، عادت هایی که باعث شادی او می شوند.

کودک احساس رضایت عاطفی از پدر می کند و به یاد می آورد که این حالت مثبت چه عواملی را برای او به همراه دارد. بنابراین ، پدران عزیز ، سعی کنید از چیزهای درست رضایت بگیرید: همسر ، فرزند ، کتاب ، دانش ، کار ، خانواده. زیرا اگر لذت در یک بطری آبجو و تلویزیون باشد ، شما سطح معنوی و فکری کودک را به سطح پایین تری برای شروع در آینده می رسانید. و به جای اینکه از چیزهای مثبت لذت ببرید ، به شکل تمایل او به توقف در مصرف الکل و بی تحرکی مشکلی دارید.

پدران عزیز هرگز تربیت فرزند خود را به همسرتان تغییر ندهید. از همان سال های ابتدایی تولد نوزاد ، باید به یاد داشته باشید که زن یک مرد را از او نمی سازد. او فقط می تواند شما را در تربیت ، کمک ، سازماندهی زندگی و فرصت های این تربیت حمایت کند. راز این جا این است که خصوصیات شخصی که کودک با او ارتباط بیشتری برقرار می کند ، او را جذب می کند.

در یک و نیم تا دو سال (دختران زودتر از پسران) ، دوره فعال شکل گیری گفتار آغاز می شود. لغات تا یک سال حدود سی است. سالات “کجا؟” ، “چگونه؟” عملکردهای خاص سازمان و خودتنظیم رفتار را انجام دهید. اولین کلمات کلمات-کنش هایی با هدف تغییر وضعیت هستند (“بده!”). اگرچه شکل اولین کلمات در بیشتر موارد اسم است ، اما در واقع آنها فعل هستند.

عجله نکنید تا کودک را از خود دور کنید. او باید دنیا را بشناسد ، به یاد داشته باشید. اکنون او در حال تنظیم (انطباق) در آن است.

اکنون ، پس از آن ، او عضو کامل قبیله است. و او باید این دنیا را در یک دوره بسیار کوتاه درک کند. علاوه بر این ، بسیاری از کلمات و مفاهیم را بیاموزید! بنابراین به او کمک کنید. او به ویژه از ارتباط با پدرش الهام می گیرد ، زیرا این اعتماد به او ، شناختن او ، تحصیل است انرژی مردانه… همه اینها برای یک انسان کوچک در اولین مراحل زندگی آگاهانه بسیار ضروری است.

در حالی که یادگیری صحبت با کودک را دارید ، باید واضح و واضح صحبت کنید تا مهارت تلفظ صحیح را به او منتقل کنید ، اشیا را نشان دهید و نامگذاری کنید و قصه های افسانه ای را بگویید. روند تسلط بر گفتار زمانی موفقیت آمیزتر است که والدین در این زمینه به کودک کمک کنند.

جدایی قبل از سه سال اتفاق می افتد رشد ذهنی پسران و دختران. آنها عجیب هستند انواع متفاوت فعالیت اصلی. پسران فعالیت بصری دارند ، که شامل دستکاری با اشیا production تولید انسان ، ساخت و ساز ، و در نتیجه تفکر مستقیم ، منطقی و انتزاعی در مردان بهتر شکل می گیرد.

تفاوت جنسی در رفتار کودکان نه به دلایل زیست شناختی و فیزیولوژیکی بلکه به دلیل ماهیت تعامل اجتماعی آنها. تمرکز پسران و دختران بر انواع متفاوت فعالیت توسط جامعه بواسطه تطبیق الگوهای فرهنگی تعیین می شود. بنابراین ، از سه سالگی مهم است که پدر در تربیت و دانش پسر شرکت کند. مهم است که کودک آگاهانه برای تعیین سرنوشت جنسی آماده باشد.

بنابراین کودکان تا سه سالگی در زمینه های خودآگاهی و عزت نفس رشد می کنند. کودک 90 درصد کارها را در زمینه تسلط بر گفتار انجام می دهد. در طی سه سال ، فرد نیمی از مسیر رشد ذهنی خود را طی می کند. اولین ایده ها در مورد خودشان در یک کودک تا یک سال مطرح می شود. این ایده در مورد اعضای بدن او است ، اما کودک هنوز نمی تواند آنها را تعمیم دهد. با آموزش مستقیم توسط بزرگسالان ، کودک زیر یک سال و نیم می تواند خود را در آینه تشخیص دهد ، از تعیین انعکاس ظاهر خود تعیین می کند.

تا سه سال مرحله جدیدی از شناسایی خود است. کودک با کمک آینه این فرصت را پیدا می کند که امروز ایده خودش را در مورد خودش شکل دهد. کودک به همه روش های تأیید خود علاقه مند است. در بازی او قدرت را بر خود یاد می گیرد.

کودک سه ساله به هر چیزی که مربوط به او است علاقه دارد ، مثلاً یک سایه. شروع به استفاده از ضمیر “من” می کند ، نام ، جنسیت او را می آموزد. شناسایی با نام مناسب در افرادی که به همین نام هستند علاقه خاصی نشان داده می شود.

کودک تا سه سالگی از قبل می فهمد پسر است یا دختر. کودکان دانش مشابهی را از مشاهده رفتار والدین و خواهر و برادر بزرگتر خود کسب می کنند. این به کودک این امکان را می دهد تا بفهمد اطرافیانش چه اشکال رفتاری متناسب با جنسیت از او انتظار دارند. تعیین جنسیت کودک در طی دو یا سه سال اول اتفاق می افتد و حضور پدر بسیار مهم است. برای پسران ، از دست دادن پدر پس از چهار سال تأثیر چندانی در جذب نقش های اجتماعی ندارد. زیرا زمان جذب انسان به عنوان یک مرد دقیقاً تا سه سال طول می کشد.

پدران عزیز ، ما یکبار دیگر به شما یادآوری می کنیم که اکنون و نه بعداً در پسر خود یک مرد را الگوی خود قرار می دهید. بنابراین ، تنبل نباشید ، همه کارها را به تعویق بیندازید و یاد بگیرید که با پسرتان آرامش برقرار کنید ، با او ارتباط برقرار کنید ، بازی کنید ، قصه هایی در مورد جنگجویان شجاع ، درباره کارهای شایسته مردانه بگویید. مهم نیست که کودک می فهمد یا نه ، اما تصاویر لازم به طور خودکار در آگاهی او “بارگیری می شوند”.

کودک تا سه سالگی آغاز خودآگاهی را نشان می دهد. او تمایل به دستیابی به شناخت از بزرگسالان پیدا می کند. با ارزیابی مثبت برخی اعمال ، بزرگسالان آنها را از نظر کودک جذاب می کنند ، تمایل به ستایش و شناخت را در کودکان بیدار می کنند.

واژگان کودکان در یک سال و نیم معمولاً شامل حدود ده کلمه است ، در 1.8 سالگی – 50 کلمه ، در دو سالگی – حدود دویست. تا سه سال ، واژگان در حال حاضر 900-1000 کلمه هستند. روانشناسان مدرن رابطه مستقیمی بین میزان و کیفیت ارتباطات در حلقه خانواده و کیفیت رشد گفتار کودک در سه سالگی برقرار کرده اند.

یک دوره حساس در رشد گفتار کودکان ، سن از ده ماهگی تا یک و نیم سالگی است. در این دوره است که به بازی های رشدی آرام نیاز است و استرس نامطلوب است.

فرزندان همه ملل هنگام تسلط بر گفتار ، مراحل واژه های تک هجایی ، دو هجایی و چند هجی را طی می کنند. همه زبانهای موجود در کره زمین دارای دستور زبان ، نحو و معناشناسی هستند. در ابتدا ، کودکان این قوانین را به طور کامل تعمیم می دهند یا نادیده می گیرند. محرک اصلی برای بهبود فعالیت ذهنی در کودکان “راه رفتن” فعالیت حرکتی بدن است. کودکان یک تا دو ساله در اولین دوره (حسگر حرکتی) هستند رشد ذهنیکه از چندین بخش تشکیل شده است.

1 – 1.5 سال – آزمایش اشیا.
هدف اصلی فعالیت در خود آزمایشات است. کودکان نوپا دوست دارند نحوه رفتار اشیا را در موقعیت های جدید مشاهده کنند. رفتار ناخودآگاه – غریزی با فعالیت ذهنی واقعی جایگزین می شود ، کودک به دنبال راه های جدیدی برای تعامل با اشیا previously قبلی است که ناشناخته است.

1.5 – 2 سال – ظاهر تفکر نمادین.
در این دوره ، کودک توانایی نمایش تصاویر ذهنی (نمادهای اشیا) را در مغز و درک آنها در یک زمان یا دیگری پیدا می کند. یعنی اکنون کودک می تواند نه تنها با اشیا exp صریح ، بلکه با اشیای تخیلی و ارائه شده نیز ارتباط برقرار کند. او در حال حاضر می تواند بدون استفاده از روش تلاش ، مشکلات ساده ای را در سر خود حل کند. علاوه بر این ، اعمال جسمی نیز تأثیر مفیدی در کار موفقیت آمیز تفکر دارند.

درک جهان خارجی در این مرحله از رشد ذهنی با مشخص می شود خودمحوری
… کودک یک و نیم تا دو ساله در حال حاضر از انزوای خود آگاه است ، او از افراد و اشیا other دیگر جدا شده است ، همچنین می فهمد که برخی از وقایع می توانند بدون توجه به خواسته های او رخ دهند. اما او همچنان بر این باور است که هر کس دنیا را به همان روشی که می بیند می بیند. فرمول درک کودک: “من مرکز جهان هستم!” ، “تمام جهان به دور من می چرخد!”

ترس کودکان بین یک تا سه سال بسیار بیشتر از نوزادان است. این به این دلیل است که با توسعه توانایی های درک آنها ، و همچنین توانایی های ذهنی دامنه تجربه زندگی نیز در حال گسترش است که اطلاعات جدید و بیشتری از آن استخراج می شود. کودکان با مشاهده اینکه ممکن است برخی از اشیا from از حوزه بینایی آنها ناپدید شوند ، می ترسند که خودشان ناپدید شوند. ممکن است لوله های آب موجود در سرویس بهداشتی و توالت را بترسانند ، فکر می کنند آب می تواند آنها را همراه خود حمل کند. ماسک ، کلاه گیس ، عینک جدید ، عروسک بدون بازو ، بادکنککه به آرامی از بین می رود – همه اینها می تواند باعث ترس شود. بعضی از کودکان ممکن است از حیوانات یا اتومبیل هایی که حرکت می کنند ترس داشته باشند. بنابراین ، بسیاری از کودکان از خوابیدن تنها می ترسند.

این ترس ها به مرور زمان و به خودی خود کودک از بین می رود زیرا کودک شیوه های عمیق تفکر را جذب می کند. تحریک پذیری بیش از حد ، بی حوصلگی ، عصبانیت والدین فقط می تواند ترس کودکان را افزایش داده و به بروز احساس محرومیت کودک کمک کند. مراقبت بیش از حد والدین نیز ترس را از بین نمی برد. به بهترین شکل عادت تدریجی به برقراری ارتباط با اشیایی است که باعث ترس می شوند و همچنین مثال تصویری ارتباطی خود با آنها است.

بنابراین ، وقتی پسری از چیزی می ترسد ، عجله نکنید که با او برخورد تند داشته باشید ، زیرا او مرد است. قبل از هر چیز لازم است که برای کودک توضیح داده شود تا درک درستی از اصل امور و اعمالی که از آن می ترسد در ذهن او ایجاد شود. به او کمک کنید تا بر ترس خود غلبه کند ، با هم به اتاق تاریکی بروید که از آن می ترسد ، چیزی را که پسرش را می ترساند ، بردارید. اما آن را زیر بینی خود قرار ندهید ، منتظر بمانید تا بر ترس خود مسلط شود و با دستان خود را لمس کند. اینجاست که پیروزی بر ترس او نهفته است. با مجبور کردن او برای نوازش گربه یا سگ ، او را در وضعیتی شوق قرار می دهید که کار خوبی نخواهد داشت. برعکس ، به عمق ناخودآگاه نفوذ خواهد کرد ، و با ترس از برخی حیوانات و بی اعتمادی به پدر تا پایان زندگی خود را نشان می دهد.

به او بیاموزید تا با ترس کنار بیاید و وقتی این اتفاق خوب رخ داد – او خودش چیز وحشتناکی را برداشت یا وارد اتاق شد – با او خوشحال شوید ، احساسات واضحی را روی صورت و چشم های خود نشان دهید. این او را الهام می کند تا دوباره بر ترس غلبه کند. و نتیجه ای که او همیشه انتظار دارد یک پیروزی درخشان است.

اما به یاد داشته باشید ، مواردی وجود دارد که کودک نمی تواند به تنهایی از پس آنها برآید. بنابراین ، شما باید به آگاهی او بفهمانید که کاری وجود دارد که فقط باید با والدین انجام شود. این به او کمک می کند تا منطقی در خطر سهیم باشد و بی معنی به اقدام عجله نکند.

کودکان بین یک تا سه سال هنوز به والدین خود وابسته هستند. آنها دائماً می خواهند نزدیکی جسمی پدر و مادرشان را احساس كنند. در این زمان ، برای پسر ، هر دو ارتباط مادر و عشق مادر نیز بسیار مهم است. مادر به پسرش می آموزد که عشق زنانه را دریافت کند. مردان اغلب می گویند که پسر نمی تواند ارواح باشد. اما بگذارید خودشان فکر کنند که یک مرد بالغ از نظر عشق و توجه زنانه چقدر نیاز دارد. عشق صمیمی نیز لطافت و تجلی احساسات زن است ، نیازی به گفتن نیست کلمات مهربان، بغل کردن ، و غیره

هر شب یک مرد بزرگ رشد می کند گرمای زنانهلمس کردن بدن محبوب خود را. کودک و پسر هم همینطور. او واقعاً به عشق و علاقه مادر احتیاج دارد. به نظر می رسد او او را با قدرت و اعتماد به نفس و همچنین بلوغ عاطفی برای موفقیت های جدید پر می کند. اکنون که کودک از عشق پر شده است ، پدر می تواند او را تربیت کند و شجاعت او را تربیت کند. فقط این ارتباطات باید بدون مشارکت مادر یک به یک باشد ، به گونه ای که کودک احساس نکند شخصی وجود دارد که می تواند پشیمان شود و بتواند در آنجا آرام بگیرد.

وقتی ارتباطات شما تمام شد و به نتایج دلخواه رسیدید ، می توانید پسرتان را تحسین کنید و او را تنها بگذارید. بگذارید خودش بازی کند یا استراحت کند. نمی توانید بلافاصله او را به مادرش بدهید ، خصوصاً اگر این کار برای او بسیار سخت بود و احساسات منفی از خود نشان می داد.

کودک با استفاده از الگوی پدرش ، باید ببیند که چگونه در برابر ترس ، درد واکنش نشان دهد ، چگونه احساسات خود را نشان دهد. بنابراین ، این پدر است که باید او را آرام کند و به او کمک کند تا از سد احساسی عبور کند. در غیر این صورت ، به محض بروز مشکلات ، او به سمت زن خواهد دوید تا بتواند مشکلات را برای او حل کند و برای او دلسوز شود. مادر وقتی کودک از خواب بیدار می شود ، وقتی به او غذا می دهد ، وقتی تدریس می کند ، وقتی به رختخواب می رود عشق نشان می دهد. اما وقتی توسط پدری تربیت می شود ، نباید در تدریس مردان اختلال ایجاد کند.

البته پدران عزیز ، شما نمی توانید در آموزش خط بزنید. غالباً اتفاق می افتد که پدر به طور مداوم ، به طور سیستماتیک فرزند خود را تربیت نمی کند ، اما هفته ای یک بار ، وقتی حال و هوای او پیدا می شود ، تربیت می کند. به عنوان یک قاعده ، او نمی تواند آنطور که دوست دارد ارتباط برقرار کند. در نتیجه ، پرخاشگری پدرانه به کودک و مادر می ریزد ، که پسرش یک زن است ، که همسرش کل تربیت را از بین برد. همه چیز به این واقعیت ختم می شود که پدر به طور کلی از پسرش دور می شود. به یاد داشته باشید ، فرزندپروری یک پروسه طولانی است. بنابراین ، برای اینکه چنین شرایطی وجود نداشته باشد ، لازم است کودک به تدریج با پدر آموزش داده شود ، تا آنها را به طور منظم و با حال خوب… در این صورت حال شما و کودک خوب خواهد شد.

همه دنیا در تربیت کودک مشارکت دارند. علاوه بر مادر و پدر ، پدربزرگ و مادربزرگ ، خواهر و برادر ، خاله و عموها ، چنین تلویزیون خطرناکی و دنیای طبیعی وجود دارد. والدین باید بدانند که همه چیز در اطراف آنها برای تربیت فرزندشان است. بنابراین ، شما باید از این فرصت ها به طور کامل استفاده کنید.

مادر زن به پسرش عشق ورزیدن ، پذیرفتن و نشان دادن عشق را می آموزد. او به راحتی کودک اهمیت می دهد (غذا خوردن ، خوابیدن ، تمیز بودن و غیره)

پدر و مرد به پسرش شجاعت ، پذیرش ، تحلیل و دانش را می آموزند. پدر و مادر عزیز ما تمام خصوصیات مردانه ای را که برای او قائلید.

و كدام یك از والدین نهایی نمی كند ، این خصوصیات در كودك ضعیف ظاهر می شود. بنابراین ، وقتی می بینید پسری مثل یک مرد رفتار نمی کند ، به این معنی است که پدرش در تربیت خود اشتباه کرده است. این همچنین به معنای کپی کردن پدرش است. برای خودتان سخت است که بپذیرید که “مانند یک زن” رفتار می کنید و کودک در حالت پرخاشگری به راحتی می تواند این کلمه را ترک کند.

اگر پسرتان ویژگی های مردانه در خود نشان نمی دهد ، این بدان معنی است که شما نیز این ویژگی ها را ندارید. زیرا وقتی او بین یک تا سه سال داشت ، هدف کپی برداری از خصوصیات مردانه را نداشت. بله ، می توانید استدلال کنید: “من این هستم ، این … من به این و آن رسیده ام!” اما فراموش نکنید که کودک شما هنوز در سن شما نیست و وظایف زندگی خود را دارد.

بابا عزیز ، بنشین و فکر کن که چگونه در دنیا ظاهر می شوی. آیا مردم همانطور که پسرتان را می بینید شما را می بینند؟ از همسرت بپرس اما از او س askال کنید تا او از پرخاشگری یا نارضایتی شما از جواب صادقانه نهراسد.

زن همیشه احساس می کند شوهرش چقدر مرد است. اگر او از ناامیدی شما نترسد و این رابطه شما را تحت تأثیر قرار ندهد ، بنابراین او همیشه به شما کمک می کند تا حقیقت مربوط به خود را ببینید. اما هرگز نباید قلب خود را از دست داد. اینطور شد که پدر شما این صفات را که برای شما لازم است قرار نداد. اما می توانید روی خودتان کار کنید. و این در حال حاضر بسیار است. پس از همه ، چیزی برای وجود دارد. اگر شما بهتر شوید ، پسرتان یک مرد واقعی می شود!

به یاد داشته باشید ، هرگز دیر نیست. ما موارد زیادی را می دانیم که مادر و پدر ، که روی خود کار می کنند ، شخصیت و رفتار پسرانشان را که بیش از پانزده سال دارند تغییر داده اند. بنابراین ، اکنون باید کار کنیم.

بیایید همه چیز یکسان را به کودک سه ساله خود برگردانیم. نکات مهمی در پیشرفت آن وجود دارد که باید به آنها توجه شود تا پرورش دلپذیر و بدون استرس باشد. بنابراین ، در این دوره ، کودک می تواند نشان دهد:

– منفی گرایی
این واکنشی به محتوای جملات بزرگسالان نیست ، بلکه به این واقعیت است که از بزرگسالان ناشی می شود. تمایل به انجام عکس آن ، حتی برخلاف میل خود.


لجاجت… کودک نه به این دلیل که بخواهد اصرار می ورزد ، بلکه به دلیل اینکه آن را می خواست ، به تصمیم اصلی خود مقید است.

– تحریک پذیری
این غیر شخصی است ، برخلاف هنجارهای تربیتی ، شیوه زندگی ، که قبل از سه سالگی شکل گرفته است.


اراده خود… تلاش می کند تا همه کارها را خودش انجام دهد.

– شورش اعتراضی.
کودک در حال جنگ با دیگران است.

– علامت استهلاک.
این واقعیت در خود نشان می دهد که کودک شروع به فحاشی ، آزار و اذیت و نام پدر و مادر می کند.

– استبداد… کودک والدین را مجبور می کند هر کاری که لازم باشد انجام دهند. در رابطه با خواهران و برادران کوچکتر ، استبداد خود را به صورت حسادت نشان می دهد.

این رفتار مانند یک بحران پیش می رود روابط اجتماعی و با شکل گیری خودآگاهی کودک همراه است. موقعیت ظاهر می شود: “من خودم!” کودک تفاوت بین “نیاز” و “خواستن” را می آموزد.

اگر بحران کند باشد ، این نشان دهنده تاخیر در رشد جنبه های عاطفی و ارادی شخصیت است. اراده ، استقلال ، استقلال در کودکان شکل می گیرد. کودکان دیگر نیازی به سرپرستی بزرگسالان ندارند و تمایل به انتخاب خود دارند. احساس شرم و ناامنی به جای استقلال وقتی بوجود می آید که والدین استقلال کودک را محدود کنند ، هرگونه تلاش برای استقلال را مجازات یا تمسخر کنند.

منطقه رشد پروگزیمال کودک دریافت “قوطی” است. او باید یاد بگیرد که “خواسته” خود را با “نیاز” و “نمی تواند” مرتبط کند و بر این اساس “می تواند” خود را تعریف کند. اگر بزرگسال در موقعیت “خواستن” (مجاز پذیری) یا “نه” (ممنوعیت) بایستد ، بحران به تأخیر می افتد. باید به کودک حوزه فعالیت داده شود که بتواند استقلال خود را نشان دهد.

این قسمت از فعالیت در بازی است. این بازی با قوانین و ضوابط خاص خود که منعکس کننده ارتباطات اجتماعی است ، به عنوان یک جزیره امن برای کودک عمل می کند ، جایی که او می تواند استقلال و استقلال خود را توسعه دهد و آزمایش کند.

زنان مدرن شکایت دارند که هیچ مرد واقعی قادر به عمل و شناخت در طبیعت نیست. اما چگونه دوست دارید جوانی با اعتماد به نفس ، شجاع و قدرتمند در این حوالی داشته باشید!

بگذارید یک راز برای شما بگوییم: مردان واقعی از هیچ جا ظاهر نمی شوند. خلق و خوی آنها ، سخت و محکم ، از کودکی ناشی می شود و با تربیت درست و اقدامات خردمندانه والدین پسر ، وی سرانجام به شاهزاده ای سوار بر اسب سفید و شوالیه ای در زره درخشان تبدیل می شود.

اما چگونه می توان کودک را آموزش داد تا در درستی روش های آموزشی اشتباه نشود؟ چگونه اراده و شخصیت او را با ممنوعیت منتقل نکنید ، و در عین حال با عشق و علاقه بی پایان “بیش از حد گرم نشوید” ، و از یک کودک یک بدنام تربیت کنید؟

گرچه کودک خود را به عنوان یک فرد “بزرگسال” واقعی نشان می دهد ، اما هنوز به مادرش وابسته است. کودک دائما به دنبال او است ، نیاز به مراقبت و محبت دارد ، به دامن مادرش می چسبد و نمی تواند خودش را از او جدا کند. هدف از تربیت ایجاد احساس امنیت و اطمینان در پسر است.

پسر می خواهد در اسرع وقت مرد شود ، در حالی که هنوز خود را از مادر پاره نمی کند و او را فردی نزدیک نمی داند. هدف از پرورش این است که سطح دانش او را افزایش داده و توانایی های او را به طور فشرده پرورش دهد ، این ترکیب با تحریک گشودگی و مهربانی در کودک است.

یک مرد در حال رشد به یک مربی نیاز دارد ، در حالی که گاهی اوقات نه تنها پدر ، بلکه یک معلم یا مربی برای این نقش انتخاب می کند. هدف اصلی آموزش مهارتهای زندگی ، القای احساس عزت نفس و مسئولیت بی چون و چرا درمورد اقدامات است.

در این دوره های دشوار شکل گیری شخصیت کودک ، مادران ، همانطور که به نظر آنها می رسد ، م mostثرترین راه تربیت – مبارزه ، تلاش برای شکستن ریشه تلاش برای کشف همه چیز و تبدیل شدن به یک رهبر بی چون و چرا را انتخاب می کنند. با نشان دادن شجاعت و بعضاً پرخاشگری ، پسران در عوض نبرد و نبردی را دریافت می کنند که مادرشان به آنها می رود.

انجام چنین کاری کاملاً غیرممکن است. به جای ممنوعیت ها ، روش “اعتماد و آزادی” را برای خود انتخاب کنید. به کودک خود این فرصت را بدهید تا به تنهایی با برداشت های دریافت شده ، این جهان را کشف کند.

در چنین دوره دشواری ، نقش پاپ در شکل گیری وی تعیین کننده خواهد بود. این اوست که با الگوبرداری خردمندانه خود ، زندگی “مردی” را به کودک نشان می دهد و با نشان دادن اولویت های مهم زندگی ، او را با سرگرمی ها و سیستم ارزشهایش آشنا می کند.

همانطور که ایگور سرگئیویچ کن ، یک روانشناس معتبر و شناخته شده ، در کتاب خود می نویسد ، نمی توان متخصصانی را باور کرد که ادعا می کنند نوجوانان سخت در خانواده های تک والدی بزرگ می شوند.

بله ، اگر مادری مجبور باشد فرزند خود را به تنهایی بزرگ کند و پدربزرگ ، دایی یا برادر بزرگتر در این نزدیکی نباشد ، تربیت فرزند کار ساده ای نیست. از این گذشته ، مثال شخصی پدر آن مدل مهم رفتاری است که کودک آن را کپی کرده و به اولویت های زندگی آینده خود منتقل می کند.

بسیاری از ما سخنان سختگیرانه ای را از مادران جوان شنیده ایم: “گریه نکن ، پسران گریه نمی کنند!” اما چنین تلاشی برای سرکوب احساسات کودک فقط به این واقعیت منجر می شود که او دیگر از اعتماد به شما دست نخواهد کشید ، و در آینده با احساسات خود در او نزدیک می شود و “بخل عاطفی” را به شریک زندگی منتقل می کند.

مرد بودن به معنای بی عاطفه و بی ادب بودن نیست. در مقابل ، این به معنای شجاعت ، قدرت و سخاوت ، با تجلی صبر و عشق به کسانی است که پیشینی ضعیف ترند. در را باز کنید ، به تعمیرات ، انتقال وزنه یا تکیه گاه کمک کنید اوقات سخت – مردان آینده باید این موارد را به عنوان مهمترین موارد در زندگی درک کنند.

تربیت صحیح پسر به معنای پیروی از برنامه تربیتی انتخاب شده است ، درک اینکه چه روشهای تأثیرگذاری برای پسر در مرحله خاصی از رشد لازم است.

این نوع تربیت فرض می کند که شما با فرزند خود در مورد وظایف او موافق هستید ، در حالی که تهدید یا خواستار اجرای بی چون و چرا آنها نیستید ، و علاوه بر این ، او را مجازات نمی کنید.

اگر فرزند شما نمی داند که نقض توافق نامه ایجاد شده ممکن است به مشکلی منجر شود ، مجازات بدرفتاری را تعیین کنید.

وقتی کودک سعی می کند از جعبه خارج شود و شخصیت خود را به خطر بیندازد ، باید این سطح از والدین روشن شود. برای جلوگیری از به خطر افتادن پسر ، چارچوب و قوانین رفتاری سختگیرانه تری را برای او انتخاب کنید.

تسلیم هیچ ممنوعیتی نمی شود ، کودک دیگری شروع به ایجاد خطر می کند نه تنها برای خود ، بلکه برای افراد دیگر. او فریاد می زند ، افراط می کند ، کلاهبرداری های کثیف کاملاً انجام می دهد ، یا حتی در شرکت های بد درگیر می شود. زمان اقدامات شدید فرا رسیده است ، زمانی که والدین باید کودک را به طور شبانه روزی کنترل کنند.

بعضی اوقات کودک بسیار نافرمانی رفتار می کند. آیا این ویژگی های شخصیتی است یا او فقط نمی خواهد به ممنوعیت ها و درخواست ها گوش کند؟ شاید این نشانه بیش فعالی باشد؟

اگر پسرتان نمی تواند آرام بنشیند ، دائماً حواس او را پرت می کند ، تکانش دهنده و سریع است ، ممکن است یک نوجوان بیش فعال در حال رشد باشد. بله ، با او کار ساده ای نیست ، او پدر و مادر و معلم را مورد آزار و اذیت قرار می دهد ، وارد لیست کودکان دشوار می شود ، والدینش دائماً به مدرسه فراخوانده می شوند ، آنها از کودک شکایت دارند ، اما مسئله تربیت حل نشده است.

چه باید کرد؟

اگر خانواده شما این مشکل را دارند و شما در حال پرورش کودک بیش فعالی هستید ، فقط آن را به خودتان اعتراف کنید. شما باید او را با تمام سختی ها و مشکلات دوست داشته باشید ، اجازه ندهید که بهبودی پسرتان روند خود را طی کند. همه چیز را در مورد اختلال بیش فعالی بخوانید و در مورد آن با یک روانشناس صحبت کنید.

کودکی که دچار کمبود توجه است باید مرزها و مرزهایی را تعیین کند ، بنابراین اولین اولویت شما کمک به او در تنظیم برنامه روزمره است.

به یاد داشته باشید که خیلی سریع برای چنین کودکی دشوار است که سریع از یک فعالیت به فعالیت دیگری تغییر مکان دهد. او بسیار حواسش پرت است ، فراموشکار است و با چیزی فرار می کند ، همه چیز را فراموش می کند.

اگر کودک از او شکایت کرد و مورد سرزنش قرار گرفت ، تسلیم نشوید: خطر عصبانی شدن و شروع به فشار آوردن به نوجوان با روش های سخت را دارید. این غیر قابل قبول است ، زیرا شما می توانید توجه پسر خود را به چیزی متمرکز کنید که او پسندیده و دوست داشته باشد. به عنوان مثال ، آن را به بخش ورزش بدهید.

یک نوجوان بیش فعال قادر نیست مدت طولانی به همان کار اشتغال داشته باشد ، بنابراین تقسیم بار ضروری است. اگر ما در مورد درس صحبت می کنیم ، ارزش آن را دارد که با وقفه انجام شود: 30 دقیقه کار و 20 دقیقه استراحت ، سپس دوباره کار را شروع کنید.

وقتی پسرتان اشتباه می کند ، در مورد آن با چند عبارت کوتاه به او بگویید ، الزامات را به طور واضح و مشخص تنظیم کنید.

بگذارید معلمان در تربیت فرزندتان به شما کمک کنند و با معلمان همکاری کنند: آنها نه تنها در بال کار می کنند بلکه کمی شما را راحت می کنند.

از کودک بیش فعال حمایت کرده و هرگونه دستاوردی را جشن بگیرید – خصوصاً وقتی که خود موفق شده اند با رفتار نامناسب کنار بیایند.

البته هر پدر و مادری اصول خود را برای تربیت فرزند خود انتخاب می کنند. بنابراین ، برخی تمرکز خود را روی مطالعه کتاب می گذارند ، دیگران او را به ورزش می برند و برخی دیگر از کودکی به او کار در خانه و خیابان را یاد می دهند.

اما مهمترین نکته در تربیت کودک مثالی است که وی از آن پیروی خواهد کرد ، و اگر والدین در تلاش تربیت فرزندشان به عنوان یک مرد واقعی ، فردی ، سخت کوش و قوی هستند ، پس باید این اولویت ها را رعایت کنند: دوست داشتن کار ، نظم و نظافت ، برای ورزش کردن.

تربیت پسر آسان نیست و تقریباً تمام عمر او طول می کشد ، زیرا برای هر مادری ، پسرش همیشه کودک خواهد ماند. مهمترین چیز این است که شما وقت داشته باشید اولویتهای زندگی صحیح را به او اختصاص دهید ، و سپس او در جاده زندگی لغزنده نخواهد شد ، و تبدیل به یک مرد واقعی خواهد شد که به او افتخار خواهید کرد!

دیر یا زود در هر خانواده ای که پسری متولد می شود این سوال مطرح می شود – چگونه او را به درستی تربیت کنیم ، چگونه یک مرد واقعی را از او بسازیم. همه والدین نمی توانند بدون ابهام به این س answerال پاسخ دهند.

شما باید از بدو تولد بزرگ کردن یک پسر را شروع کنید. هرچه بزرگتر شد ، لازم است تلاش های بیشتر و بیشتری در این فرآیند انجام شود. اما ، همانطور که ممکن است باشد ، با رویکرد درست، کار شما همیشه نتایج مثبتی خواهد داشت.

چگونگی تربیت یک پسر مستقیماً به سن او بستگی دارد.

در این سن ، در مسئله تربیت کودک ، جنسیت اصلاً مهم نیست. به عنوان یک قاعده ، کودک دائماً با مادرش است. پیوند ظریف اما بسیار محکمی بین کودک و مادرش وجود دارد.

مهم نیست که پدر چقدر فعالانه در زندگی مادر و کودک شرکت می کند ، کودک همچنان تنها پسر مادر ، شادی او ، یک خروجی است. کودک نسبت به حتی جدایی کوتاه از مادر عزیزش کاملاً حساس است.

مهم: پدر نباید احساس کند از چنین رفتاری کودک آزرده شده است. این دوره از زندگی کودک خیلی طولانی نخواهد شد. لحظه ای فرا می رسد که پدر باید به شخصیتی اصلی در تربیت فرزند تبدیل شود.

مادر باید طوری رفتار کند که:

مهم: در صورت امکان ، از کودکستان ها باید تا سه سال اجتناب شود ، به این دلیل که کودک احساس می کند در آنجا رها شده است. رفتار او ممکن است تغییر کند – اضطراب ، پرخاشگری ظاهر می شود.

مطالعات نشان می دهد که والدین فرزندان پسر خود را بسیار کمتر در آغوش می گیرند و بسیار بیشتر از فرزندان دختر مجازات می شوند. برای اطمینان دادن به زندگی فرزندتان ، برای افزایش عزت نفس او ، باید عکس این کار را انجام دهید.

مهم: اگر کودک را از توجه و مراقبت محروم کنید ، ممکن است او احساس کند غیر ضروری و فاقد عشق است.

کودک در سه سالگی تفاوت بین جنسیت را از یکدیگر تشخیص می دهد ، متوجه می شود که پسر است. در این زمان ، ارزش تأکید بر ویژگی های مردانه او – قدرت ، شجاعت ، زبردستی است. این به او اجازه می دهد تا در آینده به سرعت به خوبی ، مهم و مسئولیت پذیری یک مرد بودن برسد.

برخلاف دختران ، پسران برای توسعه گفتار خود به تلاش بیشتری نیاز دارند. بنابراین ، والدین باید وقت زیادی را به بازی ها و مکالمات با فرزندشان اختصاص دهند تا به او کمک کنند مهارت های ارتباطی را یاد بگیرد.

لازم به یادآوری است که پس از پی بردن به تعلق خود به جنس مذکر ، پسر علاقه خود را نسبت به جنس مخالف نشان می دهد. نزدیک ترین زن مادر او است. به هر حال ، این چنین دلبستگی شدید پسران به مادرانشان را توضیح می دهد.

در این دوره ، انتخاب اسباب بازی ها و بازی های مناسب بسیار مهم است. نباید کودک را با عروسک یا ظرف بازی منع کنید. این به هیچ وجه بر نقش اجتماعی او در جامعه تأثیر نخواهد گذاشت ، اما به آغاز یک رشد یک شخصیت جامع کمک می کند.

روند پرورش کودک در این سن عملاً با دوره بحث شده در بخش بالا تفاوتی ندارد. مهمترین کاری که والدین پسر می توانند انجام دهند این است که او را با عشق و احتیاط فراوان محاصره کنند و به او فرصت دهند تا احساس امنیت کند.

مهم: رفتار شما به کودک شما کمک می کند تا با اعتماد به نفس جلو برود.

در این دوره از زندگی ، پسر به تدریج شروع به نزدیک شدن به پدر و دور شدن از مادر می کند. گاهی پیش می آید که پدر در آن حوالی نیست. در این حالت ، کودک به مردان دیگر از محیط اطراف خود توجه می کند – پدربزرگ ، دایی ، برادر بزرگتر ، همسایه و غیره.

مهم: در این دوره از زندگی کودک ، به هیچ وجه پدر نباید پسر خود را نادیده بگیرد. این می تواند بر رفتار کودک تأثیر بگذارد.

پدر باید تا آنجا که ممکن است به پسرش نزدیک شود. این امر به او کمک می کند تا با کودک رابطه اعتماد پذیرانه ای برقرار کند ، روابطی که در نوجوانی و بزرگسالی پسر بیشتر نمایان خواهد شد.

مهم: مرد نباید در این سن با پسر خیلی سختگیر باشد. او ممکن است شروع به ترسیدن از خود کند ، به درون خودش کناره گیری کند.

کودک در این سن دوست دارد احساس کند مانند یک مرد است ، با این درک راحت می شود.

ویژگی های متمایز این دوره سنی به شرح زیر:

مهم: به هیچ وجه از بروز احساسات منفی جلوگیری نکنید. فقط باید توضیح داد که در غیر این صورت او می تواند بدون استفاده از مشت به خواسته خود برسد.

سعی کنید کودک خود را به طور جامع پرورش دهید. در این سن ، باید به رشد شخصیت کودک توجه زیادی کرد:

اگر کودک را محروم کنید عشق مادرانه و در این دوره از زندگی خود نگران است ، پسر به احتمال زیاد در آن دچار مشکل خواهد شد روابط خانوادگی در آینده. او با همسر و فرزندان خود بی ادب و خشن خواهد بود.

مهم: مادر همچنان نقش مهمی در زندگی کودک بازی می کند ، اگرچه در همان زمان نقش او کمرنگ می شود. کودک باید مطمئن باشد که مادر همیشه او را می پذیرد و از او حمایت می کند.

تربیت یک پسر مسئولیت است ، اما تربیت دو پسر مسئولیت مضاعف دارد. ویژگی ها و قوانین تربیت پسران یکسان است ، نکته اصلی این است که برخی اصول را بخاطر بسپارید. اگر دو پسر هم سن و سال بزرگ می کنید:

اگر پسر بزرگ می کنید سنین مختلف، علاوه بر نکات بالا ، باید موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

مهم: به شما حسادت نکنید. هر کودکی باید احساس نیاز و مهم بودن کند.

مهم: اگر کودک بزرگ تمایلی به مراقبت از کوچکتر ندارد ، اجبار نکنید. این می تواند احساسات منفی نسبت به کودک ایجاد کند. کودک بزرگتر باید خودش بیاید و به شما کمک کند.

همانطور که عمل نشان می دهد ، یک زن مجرد به خوبی می تواند با تربیت پسرش – بزرگ کردن یک مرد واقعی کنار بیاید. با این وجود ، قوانینی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید:

برای ایجاد و حفظ پیوند قوی بین پدر و پسر در طول زندگی ، یک مرد باید تلاش خود را حتی قبل از تولد کودک شروع کند. حمایت از یک زن باردار به هر طریق ممکن – خواب دیدن و برنامه ریزی ضروری است.

برای تربیت پسر ، پدر باید:

مهم: کودک آن دسته از افرادی را که با او بازی می کنند دوست دارد

در مورد تربیت پسر توسط مادر ، روانشناسان معتقدند که قوانین زیر باید رعایت شود:

آموزش جنسیتی – شکل گیری ایده در مورد دختران و پسران ، در مورد زنان و مردان. یک پسر باید درک کند که نقش جنسی او چیست ، چگونه باید رفتار کند تا پسر خوانده شود و در آینده یک مرد است.

آموزش جنسی از خانواده شروع می شود. بعد از دو سال ، کودک تازه فهمیده است که پسر است اما پس از سه سال ارزش جدی دارد که به آموزش جنسیت بپردازید.

والدین باید به برخی از قوانین عمل کنند:

مهم: اگر آموزش جنسی فرزند خود را جدی بگیرید ، به کودک کمک می کنید تا در آینده از اشتباهات خودداری کند و در تیم اخراج نشود.

استفاده از روشها و روشهای زیر در آموزش جنسیت کودک بسیار مهم است:

شركت كنندگان آموزش جنسیتی فرزند شما علاوه بر شما ، مجموعه های آموزشی کودکستان ها ، پزشکان ، محیط کودک هستند.

این یک واقعیت مشهور است که پسران از نظر جسمی رشد بیشتری نسبت به دختران دارند. آنها چابک تر هستند ، بازی های فعال تر را انتخاب کنید.

با این حال ، والدین نیز باید مراقبت کنند تربیت بدنی پسر. بالاخره زندگی مرد کوچک محدود به بازی نخواهد بود. در آینده ، او مجبور خواهد شد که کارهای بدنی جدی تری انجام دهد.

مهم: اگر همراه با کودک ، یک بزرگسال از محیط پسران تمرینات را انجام دهد. مثال شخصی به کودک کمک می کند تا از این فعالیت کنار نرود.

در صورت علاقه کودک شما ، به عنوان مثال ، به فوتبال ، پس باید او را در بخش ورزش قرار دهید.

که در دبستان کودک می تواند به طور مستقل یک بخش ورزشی را انتخاب کند. حتماً از او حمایت کنید. بعلاوه رشد جسمی، به رشد شخصی کمک خواهد کرد.

مهم: بگذارید بچه شما یک ورزشکار بزرگ نشود ، اما او می آموزد که چگونه زمان شخصی ، زندگی خود را به درستی مدیریت کند.

میل شما برای رشد مردخوب، یک شخصیت کاملاً رشد یافته و همچنین عشق بی حد و مرز شما ، به غلبه بر همه مشکلات و تربیت یک مرد واقعی کمک خواهد کرد. با درک مطلب به مسئله تربیت پسرتان نزدیک شوید.

چگونه پسری موفق تربیت کنیم
چگونه پسری موفق تربیت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *