چگونه یک همسر ایده آل باشیم

 
helpkade
چگونه یک همسر ایده آل باشیم
چگونه یک همسر ایده آل باشیم

خصوصیات همسر ایده آل

 

به چه دلیل برخی از ازدواج ها برای همیشه دوام می آورند ولی برخی ديگر در کشمکش غرق میشوند و در پایان هم محکوم به شکست هستند. آخرین تحقيقات روانشناسان درصورتی که به وسیله زوج ها جدّي گرفته شود قطعاً میتواند کمک شایانی در حفظ ازدواج باشد. کافی است سرنخ های کوچک را اندکی جدّي بگیرید. سرنخ هایی که میتواند در یک عکس قدیمی زمان دبیرستان شما وجود داشته باشد و یا حتی در یک مبل راحتی اتاق نشیمنتان خودنمایی کند.

 

همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید

چگونه یک همسر ایده آل باشیم

هر شخص نقاط قوت و ضعف خاص خویش را دارد، هیچوقت همسر خویش را مقایسه نکنید، چراکه انسانها اختلاف های شخصی بسياري با یکدیگر دارند.

 

به حریم خصوصی همسرتان وارد نشوید

همسر ایده‌ال معتقد به روابط دو طرفه است، اینگونه اشخاص برای برقراری روابط دو طرفه همواره سعی می کنند و به حریم خصوصی شریک زندگی خویش اعتقاد دارند و به این حریم احترام می گذارند.

 

اولویت اول در زندگی مشترک همسرتان باشد

یک همسر ایده‌ال ، اولویت اولش در زندگی همسرش است و همواره گفتگو با وی را در اولویت کارهای خویش قرار می دهد. همچنين مهارت های گفتگوی مؤثر را می داند، به این معنی که هر موقع برای شان مشکلی پیش آید، از طريق گفتگوی منطقی با همسرش و در فضایی توأم با احترام تلاش در حل مشکل دارد.

 

برای آشتی پیش قدم شوید

آیا شما کسی هستید که پس از جروبحث قدم نخست را برای معذرت خواستن برمی دارد؟ جدیدترین تحقيقات نشان می دهد که درصورتی که یکی از شما دو نفر فورا پس از جروبحث برای آشتی قدم برمی دارید و اخم کردن را کنار می گذارید پس ازدواج محکمتری نسبت به ديگر زوج هایی دارید که هیچ کدام حاضر نیستند برای پایان دادن به یک دعوا پیش قدم شوند و از دل دیگری در بیاورند.

 

گذشت هم اندازه دارد

گذشت اتفاق بسیار جالب توجهی است. خيلي از زنان از آنچه که می خواهند به آسانی چشم پوشی می کنند تا همسرانشان را خوشحال کنند ولی تحقيقات اخیر نشان داده گذشت بیش از حد گاهی وقت ها دردسرساز می شود. با این وصف زنانی که کم تر از حقوق طبیعی و منطقی خویش چشم پوشی می کنند ازدواج های موفق تری نسبت به بقیه

 

همسر ایده آل

 

تحقیر! اشتباهی نادرست

به هیچ عنوان همسر خویش را تحقیر نکنید. احترام متقابل را پیشه و توشه زندگی مشترک خویش کنید. پیش از اینکه به همسر خویش اهانت کنید یا وی را تحقیر نمایید از خویش سوال کنید چه قدر زندگی مشترکتان برای شما ارزش دارد؟ چه قدر برای همسرتان احترام قائل هستید. احساسات هر شخصی دایماً در حال تغيير هستند.

 

شما با مرحله خودشناسی که در آغاز مقاله گفتیم باید بدانید چه زمانی خوب هستید و چه زمانی حال بدی دارید. تلاش کنید به راحتی حال بد خویش را به همسرتان بگویید و از او بخواهید شما را در این حال همراهی کنید. تلاش نکنید با تحقیر یا ناراحتی حال بد خویش را به همسرتان نشان دهید. درصورتی که ناخواسته شما یا همسرتان باعث ناراحتی یکدیگر شدید یا دست به تحقیر و اهانت هم زدید، بخشش را فراموش نکنید. درصورتی که انتظار دارید همسرتان شما را ببخشد شما هم باید این احساس را در خویش تقویت کنید و بخشش را در خودتان تقویت کنید.

 

پس برای همسر بهتر بودن باید حرمت همسرتان و خانواده یکدیگر را رعایت کنید حتی درهنگام دعوا و جر و بحث. با عقل کل خواندن خویش تمام رفتارهای همسرتان را اشتباه و خطا ندانید به دلیل آن که با این کار وی را تحقیر می کنید. به هیچ عنوان از ازدواج خویش ابراز پشیمانی نکنید. وی با این رفتار و احساس شما حس کم بود و خفیف بودن می کند. حقارت را در وجود خویش حس خواهد کرد. پس برای همسر بهتر بودن به هیچ عنوان این رفتار ها را انجام ندهید.

 

تغيير یکدیگر ممنوع!

برای همسر خوب بودن تلاش در تغيير یک ديگر نداشته باشید. همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید. البته این به مفهوم این نیست که شما در روند بهبود رابطه و خودتان اقدامی نکنید. بلکه شما باید همیشه سعی خویش را برای ارتقاء شخصیتتان داشته باشید. اجازه دهید تا در این مورد مثالی مطرح کنم. شما از ابتدای شروع رابطه می دانستید که همسرتان با موضوعی مشکل دارد و در این باره برای خویش چهارچوبی تعيين نموده است ولی شما بعد از چند وقتی تلاش می کنید وی را تغيير دهید و بگونه ای رفتار وی را بر مبنای خواسته های خویش شکل دهید.

 

برای همسر بهتری بودن لازم است شریک زندگی خویش را همان گونه که هست بپذیرید و برای رشد شخصیتی به وی کمک کنید. انتظار نداشته باشید وی همانطور که شما فکر می کنید فکر کند یا رفتار کند، به دلیل آن که همسرتان هم شبیه شما شخصی مستقل و صاحب نظر و اندیشه است.

 

وی را مجبور به انجام کاری نکنید. اجبار ممکن است در لحظه شما را به خواسته خویش برساند ولی در بلند مدت سبب دوری شما و همسرتان از یکدیگر خواهد شد. برای همسر بهتر بودن، وی را همان گونه که هست بپذیرید. دوست داشتن خویش را بدون قید و شرط و اجبار پیش ببرید تا زندگی شادی داشته باشید.

 

پنهان کاری و دروغ ممنوع!

هیچ علتی نباید سبب شود تا شما به همسر خویش دروغ بگویید یا مسأله ای را از وی مخفی کنید. اصلی ترین زیر بنای هر رابطه ای راستگویی و درستگویی است. درصورتی که میخواهید رابطه ای سالم داشته باشید و همسر بهتری باشید لازم است تا پنهان کاری را به حداقل برسانید و از دروغگویی پرهیز کنید.

 

گمان نکنید با پنهان کاری یا دروغ در مورد مسائلی شان و شخصیت شما در مقابل همسرتان حفظ می شود. نه! شما با این کار شخصیت خویش را زیر سؤال می برید و سبب دور شدن همسرتان از خویش خواهید شد. این فکر را از سرتان بیرون کنید که درصورتی که در جایی دچار مشکل شدید همسرتان دست از دوست داشتن شما بر می دارد.

 

چگونه یک همسر ایده آل باشیم

در این مواقع خونسردی خویش را حفظ کنید و با اعتماد به نفس اصل ماجرا را بگویید و از دروغ بپرهیزید. مطمئن باشید درصورتی که ناگفته ها روی هم انباشته شود و در گفتنش زمان را به عقب بیندازید زندگیتان بیش تر دچار تزلزل خواهد شد. شما با راستگویی سبب می شوید همسرتان از ميزان اعتمادی که به وی دارید خشنود شود. پس برای همسر بهتر بودن راستگویی را در زندگی خویش اولویت قرار دهید.

 

ویژگی‌های یک همسر ایده آل

 

خوش رفتار باشید

ما باید با سایرین همانگونه رفتار کنیم که میخواهیم با ما رفتار کنند.

با توجه به جمله ی بالا، اهانت، تحقیر، سرزنش و هر مورد دیگری که ناپسند همسر شماست را، باید از منشور رفتاریتان حذف کنید. آن فردی نباشید که چون روز بدی داشته، تلاش در خراب کردن روز دیگران دارد! زمانی که همسرتان از سرکار باز میگردد، با لبخندی عمیق به وی خوشامد بگویید.

 

در مورد روزیکه پشت سر گذاشته بپرسید.بخصوص اگر روزی سخت و پرکار را گذرانده. اگر عکس‌العمل وی مطبوع شما نبود چند دقیقه را صرف مشاهده ی رفتار وی کنید بعد رفتاری مناسب با روحیه وی را بروز دهید.

 

همسر ایده‌ال ، افتخار خویش به شریکش را با لحن صدا، لبخندی زیبا، ظاهری آراسته و برق در چشمان نشان میدهد.

 

با احترام برخورد کنید

همه ی ما شنیده ایم که:” احترام بذار، احترام ببین “!

احترام می تواند از رفتار و صحبت های یک فرد منعکس شود.

همیشه حرف هایی حول و حوش عشق داشته باشید و از عصبانیت خودداری کنید. همچنين مطمئن باشید وی از مورد تمجید قرار گرفتن توسط شما بسیار خوشحال خواهد شد. خصوصا اگر پیش افراد دیگر اینکار را بکنید!

 

یک همسر ایده‌ال ، هیچوقت همسرش را در خلوتش و یا در انظار افراد دیگر تحقیر نمیکند.

همسر ایده‌ال ” زبان عشق” همسرش را بلد است و می داند که چه زمانی باید کنارش باشد، نیاز های عاطفی همسرش را به خوبی می شناسد و می داند وی از چه کلمات و کادویی خوشش می آید.

 

با یکدیگر دوست باشید.

همسرخود را علاوه بر شریک زندگیتان ، دوست خویش بدانید. با وی همانند یک دوست صمیمی و قدیمی رفتار کنید. با این کار هم شما و هم وی لذت بیشتری از زندگی خواهید برد. دوست ها برای خوشحالی یکدیگر محدودیت قائل نمی شوند و یکدیگر را در چارچوب تعریف شده خویش نمی خواهند. دوست بودن یعنی بگذارید گاهی همسرتان ازاد باشد و یا حتی تنها سفر برود.

 

وی را محدود نکنید و لذت های دوستداشتنی اش را که خارج از چارچوب رابطه تان نیست از وی نگیرید. صبور باشید و به تفاوت های یکدیگر احترام بگذارید. همسرتان را صمیمی ترین دوست خویش بدانید و برای رشد بیش تر وی سعی کنید. برای همسر بهتری بودن دست از کنترل گری یا مقایسه کردن بردارید و اجازه دهید همسرتان با شما حس صمیمت داشته باشد نه اینکه روز به روز از شما دور شود. بنابراین یادتان باشد برای همسر بهتری بودن لازم است دوستان بهتری برای هم باشید.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


دانستنی های سلامت واژن

پیشرفته ترین روش درمان نازایی زنان و مردان

برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


ارسال محرمانه محصولات جنسی

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


شیک ترین انگشتر های نقره رو از اینجا بخر


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

شروع یک رابطه جدید همیشه بهترین قسمت آن است. آن شور و هیجان اولیه هیچوقت تکرار نخواهد شد. اما آیا می‌توانید کاری کنید که آن شور و شوق را برای همیشه نگه دارید؟ آیا می‌توانید کاری کنید که هر روزی که می‌گذرد بیشتر دوستتان داشته باشد؟ چطور می‌توانید کاری کنید که همیشه به شما فکر کند؟

 

چگونه یک همسر ایده آل باشیم

مردها تک‌بعدی‌تر از زن‌ها هستند. یا شاید هم چیزها را آنطور که ما می‌بینیم نمی‌بینند. در زندگی مردها هر موقعیت نمی‌تواند میلیون‌ها جایگزین یکسان داشته باشد. برای آنها، زنگ نزدن شما خیلی ساده به این معنی است که سرتان شلوغ است و هیچ وقت تصور نخواهد کرد که علاقه‌ای به او ندارید. بنابراین کار شما این است که او را مجذوب خود نگه دارید و کاری کنید که همیشه شما را بخواهد.

 

با چه سلاحی؟ با اعتمادبه‌نفس و کنترل تان. ما به شما می‌گوییم چطور او را بدون هیچ تلاشی مجذوب خودتان نگه دارید.

 

1- سر خود را شلوغ کنید: هیچ وقت نباید طوری نشان دهید که انگار نشسته‌اید کنار تلفن و منتظر زنگ او هستید، حتی اگر واقعاً اینطور باشد! برای اینکه حواستان را پرت کنید، بیرون بروید، با دوستانتان معاشرت کنید، سرگرمی برای خود داشته باشید. و دقت کنید که حتماً او از فعالیت‌های شما باخبر باشد و بداند که سرتان شلوغ است. این کار نه تنها او را مجذوب شما نگه می‌دارد، باعث می‌شود وقتی برای او وقت می‌گذارید کلی متشکرتان باشد!

 

2- هیچ وقت نشان ندهید که اذیت می‌شوید: بزرگترین اشتباهی که اکثر خانم‌ها مرتکب می‌شوند این است که مدام شکایت می‌کنند که «چرا دیشبدیروزفلان موقع به من زنگ نزدی؟» اینجور سوال‌ها به جای اینکه باعث شود بیشتر دوستتان داشته باشد، فقط او را دورتر می‌کند. اینکه بگویید، «قبلاًها اینکار را می‌کردی» حتی اوضاع را بدتر هم می‌کند. یادتان باشد، مردها از سوال و جواب کردن در رابطه متنفر هستند.

 

در ابتدای هر رابطه، شور و هیجان در بالاترین حد است و این باعث می‌شود همیشه دنبالتان باشد. اما رابطه هم مثل هر چیز دیگری پیش می‌رود و به مرحله‌ای می‌رسد که هر دوی شما با هم راحت‌تر می‌شوید و این یعنی لازم نیست دیگر هر چند ساعت یکبار به هم زنگ بزنید تا احساس کنید هم را دوست دارید.

 

3- احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید: اگر می‌خواهید بدانید که چطور او را همیشه مجذوب خودتان نگه دارید، لباسی بپوشید که خودتان از آن خیلی خوشتان می‌آید و احساس می‌کنید جذاب می‌شوید. وقتی خودتان احساس جذاب بودن کنید، مطمئن باشید در ظاهرتان تاثیر می‌گذارد.

 

4- به ظاهرتان توجه کنید: شاید سطحی به نظر برسد اما برای گذاشتن اولین تاثیر یا تاثیرات بر روی طرف‌مقابل الزامی است. خیلی باید از رابطه‌تان بگذرد تا بگذارید شما را در لباسی معمولی ببیند.

 

5- پیش‌قدم شوید: سرسخت بودن را فراموش کنید و خیلی وقت‌ها خودتان پیش‌قدم شوید. اما نباید این کار را همیشه تکرار کنید. برای اینکه او را همیشه مجذوب خودتان نگه دارید، باید علایق او را در نهایت نگه دارید.

 

6- به غریزه‌اش رسیدگی کنید: این کاملاً بدیهی است. با تحسین کردن او، چه از ظاهرش و چه از شخصیتش، ایجاد ارتباط چشمی و نگاه‌های نافذ، احساساتش را شکوفا کنید. ممکن است مردی به شما بگوید که به کمی فضا نیاز دارد و اینکه دوست دارد بدون اینکه به نامزدش فکر کند، زمانی را به خود و دوستان هم‌جنس خود اختصاص دهد اما این همیشه درست نیست. می‌توانید این را پذیرفته و بگذرید. و یا کاری کنید که بدون اینکه حتی از او بخواهید، شما را بخواهد و همیشه دنبالتان باشد. فقط کافی است که دختری بااعتمادبه‌نفس به نظر برسید و طوری وانمود کنید که زندگی شخصی تان را دارید و آویزان او نیستید.

اغلب مردهای امروز، به دنبال همسری می گردند که چیزی بیشتر از زنان دیگر دارد. یک مهارت خاص، دانش بالا یا شغلی که به آن افتخار کنند. مردهای امروزی زنانی را دوست دارند که در کنار تعهدات خانوادگی، امور روزمره کار و فعالیت های اجتماعی اش را هم جدی بگیرد

7- خاص باشید: یک مرد به دنبال زنی خاص می گردد که تا پایان عمر کنارش بماند و با او پیر شود. زنی که اهل شکایت نیست یا با نق نق کردن روزش را خراب نمی کند. مردها یک زن منطقی و با حساب و کتاب می خواهند که آنها را در سراسر زندگی شان حمایت کند و در موقعیت های حساس همیشه بتوانند روی کمکش حساب کنند.

 

از طرف دیگر زن ایده آل آن ها شباهت زیادی با همان کلیشه همسر در خانواده و اجتماع دارد. آن ها اغلب زنی را ستایش می کنند که مورد ستایش خانواده و اطرافیان شان قرار می گیرد و حتی اگر خودشان هم این واقعیت را ندانند در ناخودآگاه شان آن را پرورش داده و به تصمیم گیری های شان راه می دهند.

 

8- زیبا باشید: زیبایی همه چیز نیست. لازم نیست برای زیبا بودن شبیه مدل ها باشید اما همین قدر که به خودتان برسید و همیشه در بهترین وضعیت خود باشید، برای مردها مهم است. ظرافت و زیبایی در رفتار هم می تواند تاثیر مثبتی روی آن ها بگذارد.

 

9- جاه طلب باشید: اغلب مردهای امروز، به دنبال همسری می گردند که چیزی بیشتر از زنان دیگر دارد. یک مهارت خاص، دانش بالا یا شغلی که به آن افتخار کنند. مردهای امروزی زنانی را دوست دارند که در کنار تعهدات خانوادگی، امور روزمره کار و فعالیت های اجتماعی اش را هم جدی بگیرد. این موضوع به آن ها ثابت می کند آن زن قادر است زندگی خود را پیش ببرد و بیش از زنان اطرافش توانمند است. زنی که برای رسیدن به اهدافش تلاش می کند و به سادگی عقب نشینی نمی کند برای مردان جذاب است.

 

10- با فامیل و دوستان همسرتان دوست باشید:جدا شدن از زندگی مجردی در سال های بعد از ازدواج سخت ترین اتفاقی است که می تواند برای یک مرد بیفتد. مردها از تنهایی بعد از ازدواج می ترسند. آن ها دوست دارند روابط قبلی شان را این بار در کنار همسرشان تجربه کنند. رابطه با خانواده و اعضای فامیل شان و همین طور دوستانی که حضورشان برای آن ها اهمیت دارد. هیچ مردی نمی تواند بدگویی علیه دوست یا خانواده اش را تحمل کند و تمام عمرش را تنها و تنها با همسرش بگذراند.

 

11- ستایش کنید: مردها ترجیح می دهند، وقتی خسته از کار بر می گردند یک لبخند منتظرشان باشد و به خاطر این که زنی تا این حد دوست شان دارد به همه فخر بفروشند.

 

12- باید با منطق باشید: گرچه خیلی از زن ها گمان می کنند با فداکاری تمام و کمال می توانند یک مرد را عاشق خود کنند اما واقعیت این است که مردها ترجیح می دهند، همسرشان عقاید و نظرات خودش را داشته باشد. مردها بیشتر به زنان با اعتماد به نفس توجه می کنند و دوست دارند به جای خمیری که به آن شکل می دهند، یک زن قدرتمند و منطقی را انتخاب کنند که دوشادوش شان برای ساختن یک زندگی خوب انرژی می گذارد.

 

13- پیشرفت کنید: یک زن هرچه قدر هم که باهوش و زیبا و تحصیل کرده باشد، اگر روند پیشرفتش را بعد از ازدواج متوقف کند، نمی تواند یک همسر ایده آل باشد. مردها دوست دارند زنشان به دنبال یادگرفتن چیزهای جدید باشد و حتی بعد از مادر شدن هم آنقدر با زمانه پیش برود که بتواند مایه افتخار او و فرزندانش شود. برای مردهای پرمشغله تنها داشتن یک همسر خانه دار و هنرمند کافی نیست بلکه آن ها به دنبال زنی دنیا دیده می گردند که موضوعات روز را می شناسد و هیچ وقت دست از یادگرفتن و پیشرفت بر نمی دارد. 

منبع: مردمان

چگونه یک همسر ایده آل باشیم

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران

برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!


واسه همه چی جا هست!


به همسرت اعتماد نداری؟


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

هرآنچه لازم است ازقرص های سقط جنین بدانید!


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

شاید از اینکه هیچ وقت نتوانسته اید مثل یک ستاره هالیوودی که پا به فرش قرمز می گذارد در چشم همسرتان بدرخشید افسوس بخورید، اما از نظر باربارا دی آنجلیس که سال ها به زوج ها برای خوشبخت تر بودن مشاوره داده و کتاب های فراوانی در این مورد نوشته، زن هایی که بیش از حد نسبت به قیافه و ظاهر خود حساس هستند، می توانند مردها را سرد کنند.

باربارا می گوید زن ایده آل از نظر یک مرد، کسی است که می تواند در کوتاه ترین زمان برای رفتن به یک پیک نیک غیرمترقبه حاضر شود، اما در مقابل وقتی قرار است به مهمانی مجلل شب برود، می تواند آراسته و زیبا به نظر برسد. زن ایده آل از نظر مردها کسی است که لایه های متعدد کرم پودر روی صورتش، میان او و همسرش فاصله نمی اندازد و به خاطر ترس از به هم ریختن موهایش در رابطه زناشویی با همسرش خلل ایجاد نمی کند. اگر می خواهید مرزهای آراستگی با وسواسی بودن را بشناسید و در چشم همسرتان بیشتر بدرخشید، ادامه این مطلب را بخوانید. باربارا به شما می گوید چطور می توانید به این هدف برسید.

این جمله ها برای تان آشناست؟

مردهایی که من با آنها روبه رو شده ام، شکایاتی از این دست را مطرح می کردند. این گفته ها را بخوانید و ببینید که در زندگی شما هم رد پای آنها دیده می شود یا نه؟

«زن هایی که احساس می کنند مجبورند همیشه ایده آل و آرایش کرده باشند را نمی توانم تحمل کنم. هر روز ساعت ها صرف آرایش صورت و موهای شان می کنند. اگر کوچک ترین خدشه ای به آرایش شان وارد شود بدو بدو به دستشویی می روند تا مقابل آینه اصلاحش کنند. دوست دارم با زنی ازدواج کنم که بتواند سریع یک لباس ساده بپوشد تا بتوانیم برای صبحانه بلافاصله از خانه بیرون بزنیم.»چگونه یک همسر ایده آل باشیم

«همسر قبلی ام خیلی نگران سر و وضعش بود. او کاملا من را نسبت به خودش سرد می کرد. قبل از هر کاری حتما آرایش کامل، حسابی و وقت گیر می کرد. یک عالمه طلا، جواهرات و … به خود می آویخت و نصف تمام انگشت هایش انگشتر داشت. ناخن های دراز و تیز داشت و مواظب بود مبادا ناخن هایش بشکند. تمام وقت مواظب بود چیزی به هم نریزد. یک دفعه می ایستاد تا گردنبندش را تنظیم و ناخن هایش را در موهایش فرو کند. دیگر تحملم تمام شد.»

خط قرمزها را بشناسید

زن هایی که در حد وسواسی به ظاهرشان اهمیت می دهند، می توانند مردها را سرد و از خود دور کنند. در سال هایی که روی موضوع روابط زن و مرد کار کردم، با مردهای بسیاری مواجه شدم که از این موضوع شکایت داشتند، آنها حتی به مواردی با دقت خاص به زیاده روی همسرشان در این مورد اشاره می کردند و مواردی نظیر آنچه در ادامه می آوریم را به عنوان دلایل سرد شدن شان نسبت به همسر خود معرفی می کردند:

زن هایی که مدام در خانه و مهمانی آرایش سنگین و غلیظ می کنند:صدها بار این شکایت را از همسران شان شنیده ام. حقیقت آن است که مردها از آرایش غلیظ بدشان می آید و دوست دارند همسران شان آرایش سبک و کم رنگ داشته باشند، به خصوص آرایش چشم ها را خیلی می پسندند و دوست دارند. در تحقیقاتی که انجام دادم متوجه شدن که مردها بیش از هر موردی از کرم پودر و رژگونه بدشان می آید.

هنگامی که مردها به صورت همسرشان نگاه می کنند به جای آنکه پوست تان را ببینند با لایه ای از کرم پودر و … روبه رو می شوند و نسبت به شما سرد می شوند. از آنجا که ما زن ها سال های سال مجلات مختلف مخصوص خانم ها و مد را خوانده ایم، به صورت های پوشیده از لوازم آرایشی عادت داریم. اما برای اغلب مردها، آرایش سنگین و غلیظ بسیار سطح پایین به نظر آمده و چنین صورت هایی اغلب برای شان به مراتب زشت تر هم هستند؛ یک سرد کننده تمام عیار. زن هایی هستند که سر میز شام ناگهان کنار می کشند تا رژ لب یا برق لب خود را مجددا تجدید کنند، آن هم همانجا سر میز درحالی که شوهرشان هم تماشا می کند.

زن هایی که در لباس پوشیدن وسواس دارند هم بلای جان همسرشان هستند:گرچه مردها از زن های خوش لباس خوش شان می آید، اما چنانچه زنی به طرزی وسواسی لباس پوشیده باشد، برای مردها به هیچ عنوان خوشایند نخواهند بود؛ مخصوصا زن هایی که لباس پوشیدن شان ساعت ها طول می کشد و دست آخر هم از آنچه پوشیده اند احساس خوبی ندارند. به یاد دارم مردی می گفت «هنگامی که از همسرم خواستم تا به تماشای بازی بیسبال پسر 9ساله مان برویم، او یک شلوار چرمی مشکی پوشید با یک جفت کفش پاشنه بلند و یک عالمه آرایش. خیلی جذاب شده بود، اما این لباس مناسب یک مهمانی بود، نه تماشای یک مسابقه بیسبال آن هم با یک عده پسربچه 9ساله.»

زن هایی که نمی گذارند کسی به موهای شان دست بزند:مردها از زن هایی که مدل و آرایش موهای شان به مرد شان می گوید «لطفا دست نزنید!» بدشان می آید. آنها از موهای خشک، تافت خورده و چرب شده که محتوی تعداد زیادی سوزن، سنجاق و شانه هستند، وحشت دارند.

زن هایی که مقادیر زیادی طلا و جواهر به خود آویخته اند:به یاد دارم مردی به شوخی از من پرسید «چرا زن ها احساس می کنند مجبورند یک عالم طلا و جواهرات به خود آویزان کنند؟ این موارد ما مردها را سرد می کنند.» ما زن ها فکر می کنیم که بدین ترتیب «مد روز» هستیم، اما مردها طور دیگری فکر می کنند. از نظر آنها این همه زیور و زینت آلات، اضافی و غیرضروری است و آنها را سرد می کند. آیا تا به حال شده نامزد یا شوهرتان به شما بگوید که بدون آرایش خوشگل تر هستید و شما فکر کنید که او باید دیوانه شده باشد که چنین حرفی بزند؟

خیلی از کارهایی که ما زن ها با خودمان می کنیم تا خوشگل تر جلوه کنیم، برای مردها عجیب و غریب و غیرطبیعی به نظر می رسد. آنها با لوازم آرایشی و کمدهای پر از لباس و انواع محصولات پوستی نظیر کرم و لوسیون و… بزرگ نشده اند (مگر اینکه خواهرهای زیادی داشته باشند). گرچه مردها، زن هایی که به سلامت و زیبایی خود اهمیت می دهند را خیلی هم دوست دارند، اما زیبایی های طبیعی همسرشان را بیشتر دوست دارند تا روبه رو شدن با یک عروسک آرایش و تزیین شده که دست زدن به آن می تواند دردسرهایی را برای شان ایجاد کند.

زن هایی که به طرزی وسواسی نگران قیافه خود هستند:این زن ها مردها را نسبت به خود سرد می کنند چراکه این حالت نشان دهنده عدم اعتماد به نفس و احساس ناامنی درونی آنهاست. به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس نقطه قوت شما در برابر شوهرتان است. زنی که اجازه نمی دهد بدون آرایش دیده شود، به اندازه زنی که بدون آرایش هم احساس خوبی نسبت به خود دارد و زیبایی طبیعی و واقعی خود را نشان می دهد، از حس احترام همسر برخوردار نخواهد بود.

چرا زن ها این کار را می کنند؟

متاسفانه برخی از زن ها توسط آگهی های تجاری و وسایل ارتباط جمعی، چنان شست وشوی مغزی داده شده اند که باید خود را با تصویر ذهنی ایده آلی که این آگهی ها ارائه می دهند، تطبیق دهند. البته این گونه است که زن ها به منظور آنکه زیباتر و مطلوب تر باشند، مجبورند محصولاتی که این قبیل شرکت های تجاری عرضه می کنند را خریداری کنند.

مانند لوازم آرایشی، لباس و… از طرف دیگر مردها هم از این تصاویر ارائه داده شده، بی بهره نیستند و این استانداردها به طرزی دو جانبه خود را تحکیم کرده و جا انداخته اند و در نهایت این زنها هستند که از دوسر کلاه سرشان می رود. مردها می گویند خواهان زنی هستند که طبیعی تر باشد و قبل از بیرون رفتن آرایش و لباس پوشیدنش دو ساعت طول نکشد.

نه شور ، نه بی نمک

شخصا به عنوان یک زن از رسیدگی به سر و وضع و آرایشم لذت می برم اما این را هم آموخته ام که در پاره ای اوقات مناسب ترین حالت آن است که به طرزی خود انگیخته و نه چندان جدی لباس بپوشم. یادتان نرود که مردها از زن هایی که به زیبایی شان اهمیت می دهند، خوش شان می آید و زن های شلخته ای که به سر و وضع شان نمی رسند و متناسب با موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرند حاضر نمی شوند، می توانند آنها را سرد کنند. اما نباید از یاد ببرید که آنها در عین حال دوست دارند ببینند شما بدون آرایش معذب نیستید و اینکه زیبایی طبیعی تان نمود بیشتری دارد.

به زیبایی خود ایمان داشته باشید

گرچه مردها، زن هایی که به سلامت و زیبایی خود اهمیت می دهند را خیلی هم دوست دارند، اما زیبایی های طبیعی همسرشان را بیشتر دوست دارند تا روبه رو شدن با یک عروسک آرایش و تزیین شده که دست زدن به آن می تواند دردسرهایی را برای شان ایجاد کند. زن هایی که به طرزی وسواسی نگران قیافه خود هستند، این زن ها مردها را نسبت به خود سرد می کنند چراکه این حالت نشان دهنده عدم اعتماد به نفس و احساس ناامنی درونی آنهاست.

چه باید کرد؟

برای اینکه تلاش شما برای زیباتر به نظر رسیدن و درخشیدن در چشم همسرتان نتیجه عکس ندهد، می توانید این دو راه را امتحان کنید:

1- نظر نامزد یا همسرتان را در رابطه با آرایش، لباس و مد بپرسید. لزوما نباید خود را با علائق شخصی او منطبق کنید، اما بسیاری از زن ها هرگز در این باره با همسرشان صحبت نمی کنند. صحبت در این باره باعث می شود هر دوی شما موارد جدیدی بیاموزید که به نفع رابطه تان است.

2- سعی کنید زیبایی را از درون خود بجویید. صرف نظر از اینکه چقدر تلاش می کنید که زیباتر به نظر آیید، همواره این را به خاطر داشته باشید که زیبایی از درون شما بیرون می آید. هنگامی که از درون احساس خوبی نسبت به خود دارید، خوب از خودتان مواظبت می کنید و عزت نفس زنانه تان را محترم می شمارید و این زیبایی حتما از بیرون خود را نشان می دهد

ازدواج هم زمان هم شگفت انگیز و هم چالش برانگیز چه کسی دلش نمی خواهد با مرد کاملی که در داستانهای افسانه ای شنیدیم ازدواج کند ؟ مرد شما به همان اندازه که او را می سازید کامل است. هر دو طرف می بایست تلاش، کار سخت و زمان برای برقراری رابطه انجام دهند با این حال ، برخی از ویژگی های رایج وجود دارد که یک شوهر ایده آل را می سازد، در این بخش از نمناک 10 خصوصیات شوهر خوب و نشانه وجود دارد که نشان می دهد با دیدن آنها در وجود همسرتان شما نیز یک شوهر عالی دارید.

او هرگز اهمیت ارتباط را به کم فرض نمی کند. او با شما صحبت می کند و به آن چه می گویید گوش می دهد و واقعا سعی می کند درک کند که شما از کجا آمده اید. او می داند چه زمانی صحبت کند و چه زمانی صحبت نکند ، او می تواند با شما در باره هر چیزی و هر کاری، از نمایش های ورزشی مورد علاقه خودش گرفته تا شوی تلویزیونی مورد علاقه شما، صحبت کند.

او دوست دارد در اطراف شما باشد . تا وقتی که با شما زمان می گذراند واقعا مهم نیست چه کاری انجام می دهید . او واقعا از داشتن شما در کنار خودش لذت می برد. می توانید در خانه با هم به تماشای یک فیلم رمانتیک احمقانه بنشیینید وچیپس و بادام زمینی بخورید یا به یک رستوران بروید ،شما هر دو تجربه یک غذا خوردن خوب با هم را دوست دارید ، تا زمانی که او این کار را با شما انجام می دهد ، خوشحال خواهد بود .چگونه یک همسر ایده آل باشیم

چه کسی یک مرد با حس شوخ طبعی را دوست ندارد؟ او مطمئنا می داند چگونه در زمان مناسب احمقانه و خنده دار باشد. او شوخی باورنکردنی می کند یا صورتش را به خنده دارترین حالت ممکن می کند که باعث می شود شما به قدری بخندید که دل درد بگیرید. دیدن لبخند شما او را شاد ترین مرد زنده می کند.

او شما را با تمام فراز و نشیب هایتان حمایت می کند .او همواره در کنار شما است تا شما را بدون توجه به شرایط حفظ کند . او از تمام تلاش های شما حمایت می کند و بیشتر از هر کس دیگری به توانایی های شما اعتماد دارد. زمان هایی وجود دارد که شما خودتان تردید دارید، اما او همیشه با عشق و پشتیبانی شما را تضمین می کند تا از شما پشتیبانی کند و بتوانید رو به جلو حرکت کنید.

او معتقد نیست که مردها همیشه باید باهوش ترین و زرنگ ترین فرد در رابطه باشند. او مایل است دانشی را که در طول عمر خود کسب کرده است ، به شما نشان دهد . او افتخار خواهد کرد که دانش خود را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از مزایای آن استفاده کنید.

اجازه دهید واقع بین باشیم ، هر انسانی حق دارد از چیز ها و مردم زیبا قدردانی کند ما عاشق نگاه کردن به مردان زیبا نیز هستیم ، آیا نیستیم ؟ با این حال ، یک شوهر عالی کسی است که می داند که مهم نیست چند زن زیبا وجود دارد که می تواند از نگاه کردن به آنها لذت ببرد ، تنها یک زن است که در قلبش وجود دارد و زنی که او دارد ، در قلب او همیشه زیبا تر از آن ها است .

او می داند که او تنها یک انسان است و مستعد اشتباه می باشد. او هنگامی که اشتباه می کند ، انکار نمی کند ، در عوض به خطاهای خود اعتراف می کند و مایل است که آن ها را به همان اندازه که می تواند اصلاح کند .

او همیشه از ایمنی شما مطمئن می شود، ممکن است با شما تماس بگیرد تا مطمئن شود که به مقصد رسیده اید. او بهترین کار خود را برای محافظت از شما در برابر هر گونه آسیب انجام می دهد . یکی از بالاترین الویت های او همیشه این است که مطمئن شود که شما از نظر جسمی و احساسی به خوبی مراقبت می شوید .

او می داند چه چیزی شما را تکان می دهد . او شما را بهتر از هرکس دیگری درک می کند . دانستن رنگ یا طعم بستنی مورد علاقه شما سخت نیست ، اما بسیار سخت است که کسی را پیدا کنید که واقعا در سطح عمیق تر شما را درک کند .

او شما را به دست می آورد و می داند چه چیزی برای شما مهم است ، او می داند چه چیزی شما را ناراحت می کند و چه چیزی باعث خوشحالی شما می شود . او ارزش های شما را درک می کند و هدف شما را در زندگی می داند .

او نقاط قوت و استعداد شما را می شناسد و فکر نمی کند که در هیچ چیزی بهتر از شما است . او معتقد است که شما دارای ویژگی های عالی هستید که برای خودتان منحصر به فرد است . او می داند که شما می توانید چیز های زیادی را در زندگی به دست بیاورید و مطمئن می شود که خودتان هم این رامی دانید ، او مفتخر است که شما را همسر خود بداند.

جستجو در سایت

 


چگونه یک همسر ایده آل باشیم


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


25966


بازدید امروز:


34891

چگونه یک همسر ایده آل باشیم


بازدید دیروز:


232652626


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

چگونه یک همسر ایده آل باشیم
چگونه یک همسر ایده آل باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *