چطور لاک خود را پاک کنیم

 
helpkade
چطور لاک خود را پاک کنیم
چطور لاک خود را پاک کنیم

لاک زدن برای همه خانم ها در هر سنی که باشند جزو یکی از کارهای لذت بخش است. لاک زدن سبب زیبایی دستان و ناخن ها می شود بنابراین خانم ها سعی می کنند در هر مراسمی از لاک استفاده کرده و رنگ لاک خود را با لباسشان هماهنگ می کنند.

اما برخی از خانم ها برای پاک کردن لاک های خود مشکل دارند و از استون استفاده نمی کنند زیرا استون ماده مضری است که باعث حساسیت های پوستی و شکنندگی ناخن ها می شود.

اگر به هر دلیلی یا در دسترس نبودن استون نمی خواهید از آن استفاده کنید، با این بخش از دنیای مد نمناک همراه شوید تا روش های خانگی پاک کردن لاک بدون استون را بیاموزید.

تمام چیزی که نیاز دارید مقدار ی خمیر دندان است. بهتر است خمیر دندان های سفید را که حاوی اتیل استات هستند، انتخاب نمایید. برای پاک کردن لاک موارد زیر را انجام دهید:چطور لاک خود را پاک کنیم

اگر لاک پاکن در اختیار ندارید به شما پیشنهاد می کنیم از اسپری بدن استفاده کنید، فقط اسپری را با فاصله بگیرید و روی ناخن اسپری کنید و با تکه ای پنبه لاک ها را پاک کنید این کار را روی همه ی ناخن ها انجام دهید تا به راحتی لاک ناخن پاک شود.

مانند اسپری بدن اسپری مو هم می تواند انتخاب مناسبی باشد. بعد از اسپری کردن ناخن ها به روش بالا سریع با پنبه مرطوب لاکها را پاک کنید چون اسپری مو خیلی خشک و شکننده می کند.

بهترین ماده برای پاک کردن لاک الکل ایزوپروپیل و یا سایر محصولات حاوی الکل (یا اتیل گلیکول) است. هر چه الکل دارای غلظت بالاتری باشد لاک های شما آسانتر پاک می شود. اگر الکل در خانه ندارید می توانید از محصولی حاوی الکل است مانند عطر، ضد عفونی کننده دست، اسپری دئودورانت و… استفاده نمایید و لاکتان را با آن پاک کنید.

از ضدعفونی کننده های دست نیز می توانید برای پاک کردن لاک ناخن بدون استفاده از لاک پاک کن استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید ناخن های خود را به مدت 20 دقیقه در آب گرم خیس کنید وسپس با یک توپ پنبه ای آغشته به ضد عفونی کننده دست ناخن های خود را مالش دهید تا لاک ناخن پاک شود. برای پاک کردن لاک ناخن خود از پارچه زبر استفاده کنید.

افرادی که عطراستفاده می کنند انواع گوناگون آن را در منزل دارند، دقت کنید که عطرها علاوه بر خوشبوکردن محیط می توانند به عنوان لاک پاکن هم مورد استفاده قرار گیرند به همین منظور پنبه را درون عطرخیس کنید و به آرامی روی لاک های ناخن به کشید.

یکی دیگر از روشهای طبیعی خیس کردن انگشتان در کاسه ای از آب است تا زمانی که لاک ها نرم شود و معمولاً بیشتر از 20 تا 25 دقیقه زمان نمی برد. وقتی دست را از آب بیرون می آورید به آرامی با پارچه خشک و روی ناخن ها بکشید تا پاک شود البته مراقب باشید آب خیلی داغ نباشد تا دستتان بسوزد، باید بدانید که هرجنس لاکی با آب گرم و پارچه خشک شاید پاک نشود اما برای اکثر لاک ناخن ها این روش موثر است.

ترکیب لیمو و سرکه را جایگزین استون کنید تا روشی سالم باشد و آسیبی به دست نرساند، برای این منظور:

1 قاشق آبلیمو و 1 قاشق سرکه را با هم ترکیب و همه انگشتان را 5 تا 10 دقیقه در آب گرم قرار دهید و بعد پنبه را آغشته به این ترکیب کنید و به آرامی روی ناخن 10 تا20ثانیه بکشید تا پاک شود.

برای پاک کردن لاک هایتان دو واحد آب اکسیژنه و یک واحد آب گرم را مخلوط کرده و ناخن هایتان را ده دقیقه درون آن قرار دهید وسپس با سوهان ناخن لاک را جدا کنید. آب هر چه داغ تر باشد راحت تر لاک ناخن تان پاک می شود.

جالب است بدانید خود لاک می تواند لاک ناخن را در خود حل کند. برای پاک کردن لاک ناخن از لاک هایی که زود خشک نمی شوند، استفاده کنید تا لاک قدیمی به حالت مایع باز گردد و پاک شود. تاپ کوت های معمولی نیز گزینه خوبی هستند. زمانی که از لاک بعنوان پاک کننده لاک قدیمی استفاده می کنید، لازم نیست که همه ناخن هایتان را لاک بزنید.

بلافاصله بعد از اضافه کردن لاک جدید، لاک ناخن قدیمی را با حوله کاغذی پاک کنید. در این روش، از توپ پنبه ای استفاده نکنید زیرا تار های پنبه به لاک مرطوب می چسبند در نتیجه لاک را به خوبی نمی تواند پاک کند. ممکن است قبل از اینکه لاک بطور کامل پاک شود، مجبور شوید این کار را ٢ یا ٣ بار انجام دهید.

برای حذف لاک ناخن، می توانید از حلال های قوی مانند تینر نقاشی و تینر مایع استفاده کنید. این حلال ها اغلب سریع تر از پاک کننده لاک ناخن اثر خواهند کرد اما این مواد شیمیایی می تواند خطرناک باشد. از این حلال ها در یک محیط دارای تهویه استفاده کنید و لاک های خود را پاک نمایید.

این ترفند برای تمام لاک ناخن ها جوابگو نیست و برای لاک ناخن های اکلیل دار بهترین گزینه است. قبل از لاک زدن ناخن خود، چسب سفید رنگ را با آب مخلوط کرده و مخلوط را درون یک ظرف خالی لاک ناخن قرار دهید. سپس یک لایه از آن را بر روی ناخن خود بمالید و اجازه دهید خشک شود.

هنگامی که چسب به طور کامل خشک شد، آنگاه لاک ناخن اکلیلی دلخواه خود را بر روی ناخن اعمال کنیدو صبر کنید تا آن نیز خشک شود.هر زمان که مایل باشید، می توانید لاک ناخن خود را با برداشتن لایه چسب از ناخن پاک کنید. یا ناخن خود را در آب گرم خیس کرده و آن را به صابون آغشته کنید و سپس با یک خلال دندان یا گوشه گیر لاک را از روی ناخن بکشید.

برای پاک کردن لاک ناخن بدون لاک پاک کن می توانید از مالش با الکل به عنوان پاک کننده خانگی استفاده کنید. ابتدا دست خود را در داخل آب گرم قرار داده تا لاک ناخن نرم تر شود.

سپس با استفاده از الکل مالشی و شکر سفید یک حلال در یک کاسه تهیه کنید و با یک توپ پنبه ای یا یک پد پنبه ای آغشته به این حلال ناخن های خود را مالش دهید تا لاک ناخنتان به طور کامل پاک شود.

گاهی استون یا لاک پاک کن در اختیار نداری و از طرفی میخوای سریعا” لاک ناخن هات رو پاک کنی! در این مواقع چه باید کرد؟

حتما برایتان اتفاق افتاده که بعد از یک روز کاری زیاد و کسل کننده به منزل می آیید و استراحت کرده و به حمام می روید و یک نوشیدنی می نوشید، و درست همین زمان کسی شمار ا به مهمانی دعوت میکند که دوست دارید بروید اکنون می بینید که نصف لاک هایتان پاک شده و در خانه هم آستون ندارید و تنبلی میکنید بروید بخرید در این صورت این ترفندها را بکار ببرید .

مرحله اول به محض این که به مهمانی رسیدی قبل از این که کسی متوجه ناخن هایت شود، خودت لاک های پریده و کنده شده ناخن هایت را سوژه کنی و قبل از بقیه شروع کنی مسخره کردن خودت….و یا می توانی با کمک مراحل زیر در مهمانی بدرخشی!مرحله دومبا انجام این مرحله در کمترین زمان می توانی لاک ها را پاک کنی و از مهمانی لذت ببری!!! 1 – یک اسپری دئودورانت یا اسپری مو را ازنزدیک ترین فاصله ممکن روی ناخن هایت بزن و بلافاصله با یه تکه پنبه روی آن ها را محکم بکش و درصورت نیاز این کار را چند بار تکرارکن تا لاک ها کاملا پاک بشن.

2 – یک لایه نازک از یک لاک را که خیلی دوست نداری (به شرط این که خشک نشده باشد) به آرامی روی ناخن خودت بزنی و بلافاصله با یک پنبه روی آن را بکش. درصورت نیاز این کاررا تکرار کن.چطور لاک خود را پاک کنیم

3 – یک تکه پنبه را پر از عطر یا ادوکلن بکن (فکرنکنم لازم به تذکرباشه که نه ازاون گرون، مارکداراش) بعد پنبه را عین موارد قبل محکم روی ناخن ها بکش وبازهم مثل موارد قبل اگر پاک نشد، دوباره این کاررا تکرار کن.

این وبسایت به فروش می‌رسد، برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مدل طراحی ناخن، دیزاین ناخن، آموزش طراحی ناخن، عکس طراحی ناخن

اگر شما هیچ پاک کننده لاک ناخنی ندارید، نگران نباشید. شما می توانید برای پاک کردن لاک ناخن قدیمی خود از یکی از روشهایی که در این مقاله به آنها اشاره کرده‌ایم، به راحتی استفاده کنید.

چطور لاک خود را پاک کنیم

هرچه محتویات الکی قوی تر باشد، این کار بهتر خواهد شد. انتخاب شما باید الکل ایزوپروپیل و یا سایر محصولات حاوی الکل (یا اتیل گلیکول) باشد.

اگر شما محصولی را در خانه دارید که حاوی این مواد بعنوان عنصر تشکیل دهنده است، این محصول ممکن است در برداشتن لاک ناخن مؤثر باشد:

سرکه یک پاک کننده اساسی و جامع، کاملا طبیعی در خانه است. بنابراین احساس می شود که می توان از آن برای پاک کردن لاک ناخن استفاده شود. برای افزایش اثر، نصف لیمو و یا مقداری از آب پرتقال را اضافه کنید تا قدرت تمیز کردن بیشتری داشته باشد.

نکته:

یک خمیر دندان همه ی آن چیزی است که شما نیاز دارید. سپس شروع به تمیز کردن با یک مسواک قدیمی یا حوله کاغذی کنید. بطور کلی، خمیر دندان سفید کننده به بهترین نحو کار می کند، چون آنها بلند می شوند و لاک را از روی ناخن جدا می کنند.

نکته:

این به این معنی است که اگر شما تقریبا یک فنجان آب گرم استفاده کنید، از دو فنجان پراکسید هیدروژن استفاده می کنید. انگشتان خود را در داغترین آبی که دم دست دارید به طور کامل خیس کنید و سپس با استفاده از ابزار پاک کننده، همانطور که در تصویر می بینید لاک ناخن های خود را پاک کنید.

این یک راه حل برای استفاده روزمره نیست، زیرا این مواد شیمیایی می تواند خطرناک باشد. آنها برای حذف لاک ناخن، اغلب سریع تر از پاک کننده لاک ناخن اثر خواهند کرد.

محصولات زیر باید آخرین گزینه باشد و باید در یک محیط با تهویه خوب استفاده شود:

هنگامی که یک محصول را پیدا کرده اید که می تواند بعنوان پاک کننده لاک ناخن عمل کند، یک پنبه یا حوله کاغذی را با آن محلول خیس کنید. سپس به آرامی بر روی ناخن هایتان بر روی هر دست قرار دهید. در صورت نیاز، محصول بیشتری را به پنبه یا حوله کاغذی اضافه کنید. اگر توپ پنبه ای یا حوله کاغذی با لاک اشباع شد، یکی دیگر را جایگزین کنید.

از آنجا که شما از یک پاک کننده لاک ناخن مرسوم و معمولی استفاده نمی کنید، نیاز دارید ناخن هایتان را حدود ١ دقیقه در محصول قرار دهید.

نکته:

پس از این که محصول به مدت ١ دقیقه روی ناخن ها نشست، ناخن ها را خشک کنید.

یک بار دیگر از یک پد پنبه یا حوله کاغذی استفاده کنید. این ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا لاک از روی ناخن پاک شود. اگر با دفعه ی اول لاک ها پاک نشد، ممکن است مجبور شوید این فرایند را تکرار کنید.

نکته:

آب گرم لاک را نرم می کند، و به شما این امکان را می دهد که قطعه های لاک را بردارید.

نکته:

لاک ناخن به علت تبخیر حلال های آن خشک خواهد شد. استفاده از پوشش دوم بطور مؤثر حلال را نرم می کند. این اجازه می دهد تا لاک به حالت مایع باز گردد و پاک شود. بهترین نوع لاک برای این روش لاک هایی است که زود خشک نشود (quick dry نباشد). از لاک های ناخن که زود خشک می شوند و quick dry هستند یا اسپری ها و یا قطره هایی که باعث می شوند ناخن ها زودتر خشک شوند استفاده نکنید.

نکته:

زمانی که از لاک بعنوان پاک کننده لاک قدیمی استفاده می کنید، لازم نیست که همه ناخن هایتان را لاک بزنید. اجازه ندهید که لاک جدید خشک شود. در صورت خشک شدن لاک ناخن سخت تر شده و پاک کردن آن دشوار تر خواهد شد.

بلافاصله بعد از اضافه کردن لاک جدید، لاک ناخن قدیمی را پاک کنید. برای نتیجه بهتر، از یک حوله کاغذی استفاده کنید.

نکته:

این روش ممکن است لازم باشد چندین بار تکرار شود تا بطور کامل لاک قدیمی را از بین ببرد. یک لایه دیگر از لاک ناخن را اضافه کنید و با مالش توسط حوله کاغذی آن را پاک کنید. ممکن است قبل از اینکه لاک بطور کامل پاک شود، ٢ یا ٣ مرحله طول بکشد.

اگر برای پاک کردن لاک ناخن به دلیل استفاده از بلور های پر زرق و برق با مشکل مواجه می شوید، راهی برای حذف آسان تر آن ها وجود دارد. این روش باید قبل از لاک زدن انجام شود؛ اما می تواند راه حل عالی برای جلوگیری از بروز مشکل برای ناخن ها هنگام استفاده از لاک های اکلیلی و بلور های پر زرق و برق باشد. شما مخلوطی از آب و چسب را می سازید و قبل از استفاده از لاک های اکلیلی آن را روی ناخن هایتان می زنید.

نکته:

قبل از لاک زدن، ناخن های خود را با یک لایه از پوشش پایه چسب بپوشانید. قبل از استفاده از پوشش بعدی، حدود ٥ دقیقه صبر کنید تا پوشش چسب بخوبی خشک شود.

وقتی که شما پوشش پایه چسب یا سایر پوشش ها را استفاده کردید، لاک اکلیلی خود را مانند همیشه روی ناخن هایتان بزنید. چسب روی ناخن خشک و مقاوم شده و لاک روی آن نیز بخوبی میچسبد. خوشبختانه، چسب ناخنتان را می توانید به آسانی با کمی نیرو از روی ناخنتان جدا کنید و این باعث می شود که حذف و پاک کردن آن بسیار ساده تر شود.

ناخن های خود را در آب گرم به مدت چند دقیقه قرار دهید. این کار لاک را نرم می کند. بطوری که بدون آسیب زدن به ناخن ها، بسیار ساده تر از ناخن جدا می شود.

شما می توانید با استفاده از انگشتان خود لاک ناخن را از بین ببرید. با این حال، اگر شما مشکلی در انجام این کار دارید، میتوانید از یک کشنده (هول دهنده) کوتیکول، یک خلال دندان یا برخی از شیوه های نازک تر و خشن استفاده کنید. به آرامی آن را زیر لاک ناخن خود بکشید تا لاک قدیمی از بین برود.چطور لاک خود را پاک کنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پوست و مو

پاک کردن لاک ناخن بدون استون نه تنها از لحاظ اقتصادی به صرفه است بلکه این تضمین را به شما می‌دهد که ناخن هایتان را خراب نکرده و هیچگونه عوارضی را هم در پی نخواهد داشت. دلایل زیادی وجود دارد که بعضی از افراد نخواهند از استون برای پاک کردن لاک ناخن استفاده کنند. از حساسیت‌های پوستی گرفته تا دم دست نبودن استون. البته در کل استفاده از استون توصیه نمی‌شود، چون ماده‌ای مضر است و باعث آسیب رسیدن و شکنندگی ناخن‌ها می‌شود. هرچند انواع مختلفی از لاک پاک‌کن‌های غیر استونی در بازار موجود است، اما امروزه روش‌های خانگی زیادی برای پاک کردن لاک وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

روش‌های مختلف پاک کردن لاک ناخن بدون استون
۱. از الکل و مواد حاوی الکل استفاده کنید
الکل ایزوپروپیل بهترین ماده برای پاک کردن لاک ناخن است. هرچه این الکل دارای غلظت بالاتری باشد لاک به سادگی و سریع‌تر پاک خواهد شد. اما اگر در منزل الکل ندارید نگران نباشید. اگر شما محصولاتی مانند عطر، اسپری مو، ضد عفونی کننده دست و هر آنچه که درصدی از الکل را دارد در خانه می‌توانید پیدا کنید یکی از روش‌های برداشتن لاک ناخن در دسترستان خواهد بود. اسپری ضدعرق یا دئودورانت نیز حاوی حلال‌هایی است که می‌تواند لاک ناخن را در خود حل کرده و آن را از روی ناخن‌ها پاک کند.

۲. از یک لاک دیگر که سریع خشک نمی‌شود استفاده کنید
جالب است بدانید که خود لاک می‌تواند لاک را حل کند و برای پاک کردن لاک ناخن استفاده شود. برای این کار شما باید از یک لاک ناخن که رقیق است و زود خشک نمی‌شود استفاده کنید. تاپ کوت‌های معمولی هم می‌توانند انتخاب خوبی باشند. کارشناسان توصیه می‌کنند از لاکی با رنگ تیره‌تر برای پاک کردن لاک قبلی خود استفاده کنید. لاک را روی ناخن بزنید تا تمام آن را پوشش دهد، این کار را سریع انجام دهید تا لاک خشک نشود. بلافاصله پس از آن که با لاک سطح ناخن را پوشاندید با یک دستمال کاغذی لاک را پاک کنید. از پنبه استفاده نکنید، چون الیاف آن به ناخن می‌چسبد و تکه‌های لاک را برجا می‌گذارد.

۳. از سرکه سفید یا محلول سرکه و آبلیمو استفاده کنید
سرکه یک نوع اسید همه کاره و پاک کننده قوی است که کاملا طبیعی و بی ضرر بوده و در هر خانه‌ای یافت می‌شود. اگر می‌خواهید سرکه اثر قوی‌تری داشته باشد کمی آب لیموی طبیعی یا حتی آب پرتقال یا مرکبات دیگر هم به آن اضافه کنید. انگشتان خود را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل این محلول نگه دارید و تا زمانی که لاک به طور کامل پاک نشده به آن‌ها دست نزنید، چون سرکه بافت ناخن را نرم و آسیب پذیر می‌کند.
بیشتر بدانید: خواص سرکه سفید برای پوست و سلامت
پاک کردن لاک ناخن با سرکه سفید یا محلول سرکه و آبلیموچطور لاک خود را پاک کنیم

۴. از ترکیب آب اکسیژنه و آب داغ استفاده کنید
دو واحد آب اکسیژنه را با یک واحد آب داغ مخلوط کنید و ناخن‌ها را ده دقیقه داخل آن نگه دارید. آب هرچه داغ‌تر باشد لاک سریع‌تر و بهتر پاک خواهد شد. ناخن‌های یک دست را داخل محلول بگذارید و با دست دیگر و با سوهان ناخن لاک را از ناخن جدا کنید. برای هر دست بیشتر از ۲۰ دقیقه صبر نکنید و هنگام پاک کردن با ملایمت برخورد کنید.

۵. از خمیردندان استفاده کنید
یک خمیر دندان همه‌ی آن چیزی است که شما احتیاج دارید. یک تیوپ خمیردندان ساده را بردارید. خمیردندان را با یک مسواک کهنه و یا دستمال کاغذی یا حتی انگشت روی ناخن‌ها بمالید و با یک پنبه آن را آرام پاک کنید. برای اثر بهتر و بیشتر می‌توانید کمی جوش شیرین هم به خمیردندان اضافه کنید.
بیشتر بدانید: آموزش لاک زدن ساده در خانه
پاک کردن لاک ناخن با خمیردندان

۶. از یک حلال قوی استفاده کنید
این روش چندان توصیه نمی‌شود و چیزی نیست که بیش از یک بار بتوان استفاده کرد. موادی که برای ساخت این محصول به کار می‌روند قوی و خطرناک هستند، اما از دیگر راه حل‌ها سریعتر عمل می‌کنند. برای ساخت این محلول در یک محیط دارای تهویه کمی استون را با تینر نقاشی مخلوط کنید. بعد از ترکیب این مواد با پنبه آن را روی لاک بکشید و پاک کنید.

۷. یک پاک کننده بدون استون بخرید
برای پاک کردن لاک به این روش ممکن است زمان بیشتری را صرف کنید. هم می‌توانید با یک پنبه محلول را بر روی ناخن‌هایتان بکشید و لاک را به آرامی پاک کنید و یا می‌توانید محلول را درون یک ظرف ریخته و انگشتانتان را به مدت یک تا دو دقیقه درون آن بگذارید و سپس لاک‌ها را پاک کنید. توجه کنید که لاک‌های اکلیلی و انواع ضخیم‌تر لاک نیاز به زمان و کار بیشتری دارند. برای سابیدن بیشتر و بهتر می‌توانید از یک مسواک کهنه هم استفاده کنید.

سخن پایانی
هر چه رنگ لاک تیره‌تر باشد و مدت زمان بیشتری هم روی ناخن‌ها بماند پاک کردن آن سخت‌تر بوده و احتمال اینکه ناخن‌ها زردتر و تیره‌تر بشوند هم بیشتر خواهد بود. بسیاری از شما وقتی لاک خود را پاک می‌کنید روی ناخن‌های خود لکه‌های سفید رنگ خشکی را می‌بینید یا گاهی اوقات ناخن هایتان بعد از استفاده از این لاک پاک‌کن‌ها پوسته پوسته می‌شوند. برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی ناخن‌ها بعد از انجام هر یک از اقدامات بالا از روغن‌هایی مانند روغن نارگیل و یا مرطوب کننده استفاده کنید. wikihow

جوش شیرین از فواید شگفت انگیزی برای پوست و مو برخوردار است، همچنین استفاده از …

با آمدن این ویروس جدید زندگی ها دستخوش تغییرات زیادی شده است یکی از این …

لاک ناخن یکی از رایج ترین محصولات زیبایی در بین خانم ها است. بیشتر خانم ها، صرف نظر از سن و بازیگران، دوست دارند ناخن های خود را با لاک ناخن های رنگارنگ، لاک بزنند. و تقریباً همه آنها شگفت زده شده و به دنبال چگونگی پاک کردن لاک بدون استفاده از لاک پاک کن هستند. رنگ کردن ناخن ها با لاک ناخن، نوعی مد محسوب می شود. حتی با استفاده از لاک ناخن، اثرهای هنری زیبای ناخن ایجاد می کنند. بسیاری از خانم ها با توجه به لباس های خود، ناخن های خود را رنگ می کنند. به طوری که رنگ ناخن آنها می تواند با لباس های آنها مطابقت داشته باشد.

استون یک پاک کننده اصلی برای پاک کردن لاک ناخن محسوب می شود. اگر مایل هستید که رنگ و طراحی لاک ناخن خود را تغییر دهید، استفاده از لاک پاک کن ضروری است. اما استون برای استفاده دائم جهت پاک کردن لاک ناخن مناسب نیست. به همین دلیل باید روش های جایگزینی برای پاک کردن لاک ناخن بدون استفاده از لاک پاک کن پیدا کنید. حتی، ممکن است گاهی اوقات لاک پاک کن در اختیار نداشته باشید و مجبور به پاک کردن لاک ناخن خود شوید. بنابراین، همیشه مزیت محسوب می شود که بدانیم چگونه می توانیم لاک ناخن را بدون استفاده از لاک پاک کن، پاک کنیم. محققان دریافتند که داروهای خانگی بسیاری برای پاک کردن لاک ناخن وجود دارد. به طرز شگفت انگیزی، فراهم کردن مواد آن برای شما دشوار نیست. هم اکنون آنها را در خانه خود دارید. بنابراین، در اینجا چند درمان خانگی برای پاک کردن لاک ناخن بدون لاک پاک کن ارائه شده است. به آنها توجه کنید.

حتما بخوانید : چگونه لاک خشک شده را درست کنیم

این ممکن است کمی شما را شگفت زده کند که به طور طبیعی بتوانید بدون استفاده از لاک پاک کن، لاک ناخن خود را پاک کنید. حتی این داروهای خانگی پاک کردن لاک ناخن، می توانند به شما کمک کنند که لاک ناخن را از پوست، مو و لباس های خود نیز پاک کنید. این ترفندها از مراحل بسیار ساده و آسانی تشکیل شده اند. می توانید این مراحل را بدون هیچ مشکلی دنبال کنید. بنابراین، بیایید داروهای پاک کننده لاک ناخن دست ساز خود را مشاهده کنیم.چطور لاک خود را پاک کنیم

لیمو و سرکه دو ماده بسیار معمول در هر آشپزخانه ای بوده و در هر خانه ای موجود هستند. حلال آنها می تواند جایگزین مناسبی برای پاک کردن لاک ناخن باشد. آب مرکبات با ترکیبات اسیدی آن با سرکه مخلوط می شود و یک حلال طبیعی ایجاد می کند که به پاک کردن لاک ناخن بدون استفاده از استون کمک می کند. لازم نیست در مورد نسبت اختلاط آنها هراس داشته باشید. تنها به یک لیمو، و سرکه به مقدار کافی برای تبدیل آن به حلال نیاز دارید. سپس از مراحل ذکر شده در این قسمت پیروی کنید.

واقعیت شگفت انگیز این پاک کننده های طبیعی لاک ناخن این است که بهترین روش برای پاک کردن لاک ناخن برای پوست است. حتی، این روش یکی از ترفندهای خیره کننده برای از بین بردن لکه های موجود بر روی پارچه ها است. این مخلوط بهترین جایگزین طبیعی برای پاک کردن لاک بدون استفاده از لاک پاک کن است.

هیدروژن پراکسید و آب داغ یکی از داروهای خانگی برای پاک کردن لاک ناخن است. این ترکیب همچنین نوعی ضدعفونی کننده است و همیشه در خانه شما برای تمیز کردن در دسترس است. با یک مقدار دقیق، این مخلوط کمک می کند که لاک ناخن را به طور طبیعی پاک کنید. اما، باید بسیار مراقب نسبت آنها باشید. تنها باید مطابق مراحل زیر عمل کنید.

این ترفندهای خانگی در واقع به مراتب بهتر از پاک کننده های استون پراستات هستند. و به عنوان یک دارو تهیه شده در خانه برای پاک کردن لاک ناخن و پاکسازی استفاده می شود که تقریبا هیچ چیز نمی تواند از مالش با الکل قوی تر باشد. اگر هرگز آن را امتحان نکرده اید، این کار را انجام دهید. سپس اعتراف خواهید کرد که مالش با الکل پادشاه تمام پاک کننده های بخش نظافت است. برای پاک کردن لاک ناخن بدون لاک پاک کن می توانید از مالش با الکل به عنوان پاک کننده خانگی استفاده کنید.

تنها کافی است که آن را با مقدار کمی الکل و شکر سفید مالش دهید، این حلال باعث می شود که لاک ناخن راحت تر و نرم تر پاک شود. تمام کاری که باید انجام دهید به شکل زیر است.

اشتباه نکنید، اگر نمی خواهید هیچ پولی صرف پاک کننده های لاک ناخن بدون لاک پاک کن کنید، به این ترفند علاقمند می شوید. این ترفند آنقدر ساده است که ممکن است به آن شک کنید. تنها مشکل این روش زمان بر بودن آن است. اگر با صرف زمان بیشتر مشکلی ندارید، این کار را انجام دهید.

این ساده ترین روش برای پاک کردن لاک ناخن بدون لاک پاک کن است. فقط مراقب باشید و اجازه ندهید که انگشت شما به صورت تصادفی با آب داغ بسوزند.

هم اکنون می دانید که چگونه در خانه لاک ناخن خود را بدون استفاده از لاک پاک کن و با مالش با الکل پاک کنید. الکل یک ماده بسیار موثر در پاک کردن لاک ناخن است. اما روش های دیگری به غیر از مالش با الکل برای پاک کردن لاک ناخن وجود دارد.

محصولات حاوی الکل نیز می تواند به عنوان یک پاک کننده خانگی لاک ناخن موثر باشند. اگر مقدار کافی الکل در محصول وجود داشته باشد، می تواند ترکیبات و رنگ لاک ناخن را پاک کند. این کار برای حذف و پاکسازی لاک ناخن به صورت آهسته بهتر است. بنابراین، بیایید محصولات ساخته شده از الکل که می توانیم به عنوان جایگزین لاک پاک کن استفاده کنیم را بررسی کنیم.

همه ما از عطر یا دئودورانت استفاده می کنیم. اینها یکی از مواردی هستند که همیشه در دسترس است. عطر یا اسپری بدن و یا دئودورانت نیز محصولاتی ساخته شده از الکل هستند. حتی، آنها بهترین محصول ساخته شده از الکل هستند که مطمئناً می توانیم از آن به عنوان جایگزین لاک پاک کن استون استفاده کنیم. و باور کنید یا خیر، بهتر است به عنوان پاک کننده لاک ناخن از سایر محصولات حاوی الکل استفاده کنید. بنابراین، مرتباً از اسپری بدن یا عطر یا دئودورانت برای پاک کردن لاک ناخن خود استفاده کنید. فقط از مراحل زیر تبعیت کنید.

هیچ تردیدی برای عمل نکردن این روش وجود ندارد. مطمئنا این روش موثر خواهد بود. تنها کافی است که آن را امتحان کنید.

آیا شما اسپری مو دارید؟ اگر جواب مثبت است، بر روی بدنه اسپری مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید. اکثر اسپری های مو حاوی الکل هستند. و این کافی است تا شما قادر به استفاده از آن به عنوان لاک پاک کن باشید. اگر اسپری مو شما حاوی الکل است، از مراحل زیر تبعیت نمایید.

پس این کار ساده تر از آن است که تصور می کردید، درست است؟ و نگران سوهان کشیدن ناخن های خود نباشید. این روش جواب می دهد و این ثابت شده است. فقط آن را امتحان کنید. نتیجه کار این را به شما ثابت خواهد کرد. حتی، می توانید از اسپری مو جهت پاک کردن لاک ناخن از لباس های خود استفاده کنید. در همه پارچه ها نمی توان از پاک کننده های استونی استفاده کرد.

ضدعفونی کننده های دست نیز حاوی الکل است. به همین دلیل است که می توانید از ضدعفونی کننده های دست نیز برای پاک کردن لاک ناخن بدون استفاده از لاک پاک کن استفاده کنید. اما اگر مستقیما از آن برای حذف یا پاکسازی لاک ناخن استفاده کنید، کار نخواهد کرد.

برای موثر بودن این کار ابتدا باید ناخن های خود را به مدت 20 دقیقه در آب گرم خیس کنید. پس از آن، یک توپ پبنه ای را با ضد عفونی کننده دست خیس کنید و ناخن های خود را با آن مالش دهید تا لاک ناخن پاک شود. در صورت لزوم، می توانید از یک پارچه زبر برای پاک کردن لاک ناخن خود استفاده کنید. بهتر است که لاک ناخن حتی در صورت استفاده از یک پارچه زبر نیز به طور کامل پاک شود. بنابراین، می توانید با استفاده از ضدعفونی کننده های دست، لاک ناخن خود را پاک کرده و کل ناخن های خود را ضدعفونی کنید.

مطمئنا شما شگفت زده خواهید شد که بدانید خمیر دندان یک جایگزین جادویی برای استون در پاک کردن لاک ناخن خواهد بود. نمی توانید باور کنید؟ خوب، اگر نمی توانید باور کنید، آن را امتحان کنید. خواهید دید که چگونه خمیر دندان به طرز خارق العاده ای لاک ناخن را پاک خواهد کرد. حتی، این یک گزینه بی خطرتر محسوب می شود. چه کسی خمیر دندان در خانه ندارد؟ بنابراین، می توانید از آن هر زمان و در هر جا استفاده کرده تا لاک ناخن خود را پاک کنید. یک رویکرد ساده و آسان است و در این قسمت ارائه شده است.

شاید تعجب کنید که چگونه خمیر دندان لاک ناخن را پاک خواهد کرد. نه تنها از روی ناخن، بلکه از روی پوست شما نیز پاک خواهد کرد. راز آن جوش شیرین است. جوش شیرین یکی از مهم ترین عناصر در خمیر دندان های سفید کننده است. به همین دلیل است که خمیر دندان می تواند لاک ناخن را پاک کند.

ممکن است احمقانه به نظر برسد که لاک ناخن بر روی ناخنی که روی آن یک لاک ناخن دیگر وجود دارد، اعمال کنید. بله! احمقانه است، اما این روش ساده ترین ترفند برای پاک کردن لاک ناخن در خانه بدون استفاده از لاک پاک کن است. تنها کافی است تا یک لایه لاک ناخن را بر روی لاک ناخن خود اعمال کنید. این بار اجازه ندهید که خشک شود.

از یک تکه پارچه یا پارچه کاغذی برای پاک کردن لاک ناخن خود استفاده کنید. لاک ناخن شما همراه با لاک قبلی پاک خواهد شد. این بدان علت است که هنگامی که یک لاک ناخن جدید بر روی لاک قبلی اعمال می کنید، لاک قبلی را نرم تر می کند. و تنها کمی فشار و مالش پارچه بر روی آن، تمام لاک ناخن ها را پاک خواهد کرد.

به طور معمول از توپ پنبه ای یا پد پنبه ای برای پاک کردن لاک ناخن خود استفاده کنید. اما در این حالت، باید از استفاده از پنبه خودداری کنید. این بدان علت است که پنبه به مایع لاک ناخن گیر کرده و به درستی عمل نمی کند. اگر قادر به پاک کردن لایه لاک ناخن اول نبودید، یک لایه لاک ناخن دیگر بر روی لاک ناخن خود اعمال کنید. بنابراین، این کار را تکرار کنید تا زمانی که لاک ناخن به طور کامل از روی ناخن  پاک شود.

این ترفند به نوعی پیشگیری کننده است. اما مشکل این روش آن است که برای تمام لاک ناخن ها جوابگو نیست. این روش برای لاک ناخن های اکلیل دار بهترین عملکرد را دارد. در این خصوص، عملکرد آن به این صورت است که قبل از لاک زدن ناخن خود، چسب را اعمال کنید. تمام چیزی که احتیاج دارید، چسب سفید رنگ است. برای اعمال چسب روی ناخن خود به راحتی می توانید چسب را با آب مخلوط کرده و مخلوط را درون یک ظرف خالی لاک ناخن قرار دهید. سپس تنها کافی است به صورت زیر عمل کنید.

نتیجه

خوب، پاک کننده های استون همیشه بهترین گزینه برای پاک کردن لاک ناخن هستند. تمام ترفندهای بالا جایگزینی برای آن محسوب می شوند. بنابراین، واضح است که مانند استون عمل نخواهند کرد. اما می توانید با صبر و حوصله آنها را امتحان کنید. هنگامی که ناخن های خود را در آب داغ قرار می دهید، آنها را نسوزانید.

دستورالعمل ها را به صورت صحیح انجام دهید. فقط در این صورت، همه این ترفندها عمل خواهند کرد. بنابراین، در مورد لاک پاک کن خود استرس نداشته باشید. اکنون می دانید که چگونه بدون لاک پاک کن، لاک ناخن خود را پاک کنید. تنها یک بار این ترفندها را امتحان کنید.

منبع: perfectskinfitness

6 ساعت قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:


من را به خاطر بسپار


چطور لاک خود را پاک کنیم


کاربر جدید هستم!

1

موضوعات داغ

پاک کردن لاک از روی ناخن‌ها معمولا کار ساده‌ای است به شرطی که به لاک پاک کن‌های معمول مثل استون دسترسی داشته باشید. اما همان طور که می‌دانید استون ماده‌ای مضر است و استفاده زیاد از آن می‌تواند باعث آسیب و خشک شدن ناخن‌ها و پوست اطراف ان شود. هرچند انواع مختلفی از لاک پاک‌کن‌های غیر استونی در بازار موجود است که ممکن است همیشه در دسترس نباشند، در این صورت شما برای پاک کردن لاک ناخن‌های خود چه خواهید کرد؟ در این مقاله ما چند روش ساده برای پاک کردن لاک ناخن با استفاده از موادی که در منزل دارید به شما آموزش خواهیم داد. همچنین خواهیم گفت به چه روشی لاک بزنید تا لاک ناخن به راحتی پاک شود.

از الکل و مواد حاوی الکل استفاده کنید: الکل ایزوپروپیل بهترین ماده برای پاک کردن لاک ناخن است و هرچه این الکل غلظت بالاتری داشته باشد لاک سریع‌تر و ساده‌تر پاک خواهد شد. اما اگر در منزل الکل ندارید نگران نباشید، محصولات مختلفی در منزل شما هستند که حاوی الکل هستند و می‌توانند لاک شما را خیلی راحت پاک کنند مثلا اسپری مو، عطر و دئوردورانت.

از سرکه سفید یا محلول سرکه و آبلیمو استفاده کنید: سرکه یک نوع اسید همه کاره است که کاملا طبیعی است و در هر خانه‌ای یافت می‌شود، مهم‌تر از همه این که سرکه نه تنها برای پوست مضر نیست بلکه مفید هم هست. اگر می‌خواهید سرکه اثر قوی‌تری داشته باشد کمی آب لیموی طبیعی یا حتی آب پرتقال یا مرکبات دیگر هم به آن اضافه کنید. انگشتان خود را به مدت ۱۰ دقیقه داخل این محلول نگه دارید و تا زمانی که لاک به طور کامل پاک نشده به آن‌ها دست نزنید چون سرکه بافت ناخن را نرم و آسیب پذیر می‌کند.

از خمیردندان ساده استفاده کنید: یک تیوپ خمیردندان سفید ساده تنها چیزی است که نیاز دارید. خمیردندان را با یک مسواک کهنه و یا دستمال کاغذی روی ناخن‌ها بمالید تا لاک‌ها کاملا پاک شوند. برای اثر بهتر و بیشتر می‌توانید کمی جوش شیرین هم به خمیردندان اضافه کنید.

از ترکیب آب اکسیژنه و آب داغ استفاده کنید: دو داحد آب اکسیژنه را با یک واحد آب داغ مخلوط کنید و ناخن‌ها را ده دقیقه داخل آن نگه دارید، آب هرچه داغ‌تر باشد لاک سریع‌تر و بهتر پاک خواهد شد. ناخن‌های یک دست را داخل محلول بگذارید و با دست دیگر و با سوهان ناخن لاک را از ناخن جدا کنید.

یک محلول قوی بسازید: این روش چندان توصیه نمی‌شود و چیزی نیست که بیش از یک بار بتوان استفاده کرد. موادی که برای ساخت این محصول به کار می‌روند قوی و خطرناک هستند اما سریع‌ترین لاک پاکنی که می‌توانید تصور کنید را می‌سازند. برای ساخت این محلول در یک محیط دارای تهویه کمی استون را با با تینر نقاشی مخلوط کنید.


ماده‌ای را که انتخاب کردید با یک تکه پنبه روی ناخن‌ها بمالید: پس از آن که ترکیب مورد نظر خود را برای پاک کردن لاک ناخن انتخاب و تهیه کردید یک تکه پنبه تمیز یا دستمال کاغذی بردارید و آن را داخل محلول بزنید سپس آن را با ضربه روی ناخن‌ها بزنید، در صورت نیاز مجددا پنبه را داخل محلول بزنید. اگر پنبه با رنگ لاک اشباع شد آن را عوض کنید.

یک دقیقه صبر کنید: وقتی که از لاک پاک کن معمولی استفاده نمی‌کنید نیاز به زمان بیشتری دارید تا محلول در بافت لاک جذب شده و آن را حل کند. معمولا یک دقیقه زمان برای این کار کافی است اما اگر بیشتر صبر کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. اگر با روش قبلی نتیجه‌ای نگرفتید ناخن‌ها را مستقیم داخل محلول قرار دهید و ۴ تا ۵ دقیقه صبر کنید و کار را از این مرحله به بعد ادامه دهید.

لاک را از روی ناخن پاک کنید: پس از آن که محلول یک دقیقه روی ناخن‌های شما باقی ماند دوباره با یک پنبه تمیز و با فشاری بیش از آن چه برای پاک کردن لاک با لاک پاک کن لازم است سعی کنید الاک را از روی ناخن پاک کنید. توجه کنید که لاک‌های اکلیلی و انواع ضخیم‌تر لاک نیاز به زمان و کار بیشتری دارند. برای سابیدن بیشتر و بهتر می‌توانید از یک مسواک کهنه هم استفاده کنید.

دستانتان را در آب داغ قرار دهید تا اضافات لاک پاک شود: آب داغ بافت لاک را نرم می‌کند و کمک می‌کند تا اگر اضافات لاک باقی مانده است سریع‌تر پاک شود. آب را تا حد ممکن داغ کنید که لاک را پاک کند اما دست شما را نسوزاند. ناخن‌ها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل آب داغ قرار دهید و اگر نتیجه نگرفتید مجددا این کار را تکرار کنید.


یک لاک دیگر که سریع خشک نشود انتخاب کنید: جالب است بدانید که خود لاک می‌تواند لاک را حل کند و برای پاک کردن لاک ناخن استفاده شود. لاک ناخن وقتی خشک می‌شود که حلال آن تبخیر شود و اگر لاک تازه روی لاک خشک زده شود حلال‌های آن لاک قبلی را هم نرم می‌کند و می‌توان آن را پاک کرد. برای این کار شما باید از یک لاک ناخن که رقیق است و زود خشک نمی‌شود استفاده کنید، تاپ کوت معمولی هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد. کارشناسان توصیه می‌کنند از لاکی با رنگ تیره‌تر برای پاک کردن لاک قبلی خود استفاده کنید.

لاک را به نوبت روی ناخن‌ها بزنید: لاک را روی ناخن بزنید تا تمام آن را پوشش دهد، این کار را سریع انجام دهید تا لاک خشک نشود. اگر لاک خشک شود مشکل شما نه تنها حل نخواهد شد بلکه دوبرابر خواهد شد!

به سرعت لاک‌ها را از روی ناخن پاک کنید: بلافاصله پس از آن که با لاک سطح ناخن را پوشاندید با یک دستمال کاغذی لاک را پاک کنید. از پنبه استفاده نکنید چون الیاف آن به ناخن می‌چسبد و تکه‌های لاک را برجا می‌گذارد. برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است فشار بیشتری وارد کنید تا لاک کاملا پاک شود.

در صورت نیاز مجددا این کار را تکرار کنید: ممکن است لازم باشد این کار را چند بار دیگر تکرار کنید تا لاک کاملا پاک شود. برای لاک‌های ضخیم و اکلیلی شاید این روش جوابگو نباشد و اگر با روش‌های دیگر که در قسمت‌های قبلی بیان شد ترکیب شود نتیجه بهتری خواهید گرفت.

با چسب و آب بیس کوت بسازید: اگر برای پاک کردن لاک خود دچار مشکل هستید یا می‌خواهید لاکی بزنید که پاک کردن آن سخت است مثلا لاک اکلیلی یا ژلی می‌توانید از ابتدا تمهیدات لازم را بیندیشید و به روشی لاک بزنید که نیاز به پاک کردن نداشته باشد. برای این کار شما به یک بیس کوت با پایه آب نیاز دارید که به لاک بچسبد اما در آب قابل حل شدن باشد. برای ساختن این بیس کوت یک واحد چسب مایع معمولی را با دو واحد آب مخلوط کنید.

بیس کوت را روی ناخن‌ها بزنید و اجازه دهید خشک شود: این بیس کوت را با یک برس کوچک روی ناخن‌ها بزنید و اجازه دهید خشک شوند. معمولا این کار ۵ دقیقه طول می‌کشد و شما می‌توانید پس از خشک شدن آن از بیس کوت معمولی هم استفاده کنید.

لاک بزنید: مانند همیشه لاک مورد نظر خود را روی ناخن‌ها بزنید و اجازه دهید خشک شوند. همزمان با خشک شدن لاک، پایه چسب هم خشک می‌شود و به آن متصل می‌شود.

وقتی می‌خواهید لاک را پاک کنید ناخن‌ها را در آب غوطه ور کنید: برای پاک کردن لاک یک محلول آب و صابون درست کنید و ناخن‌ها را چند دقیقه داخل آن نگه دارید. می‌توانید خیلی راحت ناخن‌ها را زیر شیر آب بگیرید و صابون بزنید تا لاک نرم شود و به سادگی لاک‌ها را جدا کنید.

به راحتی لاک را پاک کنید: پس از آن که لاک خیس شد  و پایه چسب آن در آب حل شد به راحتی قابل جدا شدن است. اگر لاک شما به سادگی جدا نمی‌شود می‌توانید از یک خلال دندان یا چیزی مانند آن استفاده کنید.


اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)


کپی شد

پیشنهاد سردبیر

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

مقالات زیبایی

چطور لاک خود را پاک کنیم

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

مقالات تغذیه

سلامت

۴ بهمن ۱۳۹۹

۳ بهمن ۱۳۹۹

۲ بهمن ۱۳۹۹

دنیای مد

۲۰ دی ۱۳۹۹

۱۶ مهر ۱۳۹۹

۱۸ مرداد ۱۳۹۹

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

621,911

468,569

441,394

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.


۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۳۰


توسط panab

امروزه بسیاری از خانم‌ها برای زیبایی بیشتر ناخن‌هایشان از روش‌های مختلفی مانند کاشت ناخن، مانیکور و یا لاک ناخن ژله ای استفاده می‌کنند. ژلیش در واقع ژلی براق است که پس از مانیکور و تراش دادن سطح روی ناخن بر روی ناخن زده تا ناخن‌ها همیشه براق به نظر برسند و ماندگاری بسیار بالایی دارد. اما همانطور که سلیقه‌ها در یک فرد ممکن است روز به روز تغییر کند و نظرشان عوض شود راه حل‌هایی نیز برای از بین بردن تغییرات همیشه وجود دارد. اگر شما هم لاک ناخن ژله ای زده اید و الان به دنبال راهی برای پاک کردن آن‌ها هستید و از هزینه‌های گزاف ترمیم خسته شده‌اید با چی بپوشم همراه باشید تا بهترین راه حل‌ها را برای پاک کردن لاک ناخن ژله ای یا همان ژل مانیکور در خانه را به برای شما شرح دهیم.

 

چطور لاک خود را پاک کنیم

مطالب مرتبط:

۱- نکات و آموزش رنگ کردن مو در خانه

۲- چگونه موهای آسیب دیده را رنگ کنیم؟

۳- لوازم آرایشی ضروری که هنگام سفر باید همراه داشته باشید

 

ژلیش یا به عبارت دیگر لاک موقت ترکیباتی مانند دیگر لاک‌ها دارد که با ماده‌ای به نام ژل اکرلیک مخلوط شده است. استفاده از ژلیش بیشتر برای مراسمات خاص و یا خانم‌هایی که علاقه به نوعی تغییر در ناخن‌هایشان دارند استفاده می‌شود. این لاک موقت باعث براقی ناخن شده و علاوه بر این سبب استحکام ناخن در برابر ضربه نیز می‌شود. این لاک‌های موقت مانند سایر لاک‌ها مایع هستند اما تنها فرقی که با سایر لاک‌ها دارند در این است که ژلیش هیچگاه با استون و یا لاک پاک کن پاک نمی‌شود.

علاوه بر این این لاک‌ها مانند لاک‌های معمولی به آسانی خشک نمی‌شوند بلکه برای خشک شدن آن‌ها باید از اشعه UV استفاده کرد به همین خاطر است که اکثر افراد برای ژلیش کردن ناخن‌های خود مجبور به رفتن به سالن‌های زیبایی هستند و باید از دستگاه UV علاوه بر هزینه بسیار زیاد آن استفاده کنند، که کاربرد چندانی در خانه ندارد. معمولا در سالن‌های آرایشی و زیبایی بعد از مرتب کردن ناخن‌ها، سوهان کشیدن و گرفتن کوتیکل ناخن این ژل را بر روی ناخن‌ها زده و حدود ۳۰ ثانیه انگشتان را زیر اشعه UV قرار داده  و پس از خشک شدن دیگر عملیات ژلیش کردن ناخن تمام می‌شود.

همانطور که می‌دانید چیزی که لاک‌های ژله ای را با دیگر لاک‌ها متمایز کرده، ماندگاری بالای آن‌ها است. مدت زمان دوام و ماندگاری ژلیش به نوع مراقبت بسیار بستگی داد اما به طور معمول بین دو الی سه هفته می‌باشد و در تمام این مدت اگر شما از هر لاک دیگری بر روی ژلیش استفاده کنید باز هم لاک ژلیش هرگز پاک نمی‌شود و تنها با سوهان کشیدن و تراشیدن روی ناخن این لاک از بین می‌رود.

پاک کردن ژلیش از روی ناخن ممکن است کمی زمانبر و دردآور باشد. به طور معمول پس از ۱ الی دو هفته که ناخن‌های شما بلند می‌شود، فاصله بین ریشه ناخن و لاک زیاد شده در نتیجه یا باید ژلیش خود را تمدید کنید و یا اگر مایل به حذف آن هستید، آن را به طور کامل پاک کنید. یکی از روش‌ها برای پاک کردن ژلیش مراجعه به سالن‌های زیبایی است که ممکن است هزینه آن برای همه مقدور نباشد. برای پاک کردن ژلیش در خانه باید چندین موارد را رعایت کرده و چندین مرحله کار را انجام دهید.

۱- ابتدا از یک سوهان برای صاف کردن و کم کردن ضخامت ژلیش بر روی ناخن استفاده کنید. مراقب باشید که بیش از حد روی ناخن را تراش ندهید. این مرحله را به آرامی انجام دهید تا کناره‌های ناخن شما دچار آسیب نشود.

۲- سوهان کشیدن بر روی ناخن را تا زمانی ادامه دهید که ژلیش روی ناخن شما به شکل پودر در بیاید.

۳- مرحله بعدی استفاده از استون است. به خاطر داشته باشید که حتما از استون استفاده کنید و اگر از پد لاک پاک کن استفاده می‌کنید کاملا آغشته به استون باشد چرا که ژلیش به راحتی در استون حل می‌شود. پنبه یا لاک پاکن‌های آغشته به استون را روی ناخن‌هایتان قرار دهید و سپس دور تا دور ناخن را با یک قطعه فایل آلومینیومی بپوشانید و ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا به همان شکل باقی بماند تا ژلیش نرم و با استون مخلوط شود.

۴- بعد از گذشت ۱۵ دقیقه فویل‌ها را باز کرده و با یک وسیله که کمی تیز است به آرامی لاک ناخن ژله ای که به حالت خمیری در آمده‌اند را از روی ناخن بردارید. اگر برخی قسمت‌ها هنوز سخت است دوباره عملیات بالا را تکرار کنید.

۵- پس از پاکسازی کامل ناخن‌ها حتما دست‌های خود را بشویید و پس از آن از یک پماد ویتامینه یا یک روغن برای چرب کردن و مرطوب کردن ناخن و پوست اطراف آن استفاده کنید چون همانطور که می‌دانید در اثر تراشیدن روی ناخن حتما ناخن‌هایتان خشک می‌شود و در برخی موارد نیز ممکن است حتی پوسته پوسته نیز بشود.

۶- برای ژل‌های ناخن که محکم‌تر هستند و عملیات بالا روی آن کارساز نیست بهتر است از وسیله محکمی که بتوان پس از مرطوب کردن ژلیش آن را از روی ناخن تراشید استفاده کرد و یا در صورت دسترسی به سوهان برقی از آن برای تراشیدن ژلیش روی ناخن استفاده کنید.

خشک بودن بیش از حد ناخن و یا آبرسانی بیش از حد سبب ضعیف شدن پوسته ناخن و شکنندگی آن می‌شود. یکی از راه حل‌های طبیعی برای داشتن ناخن‌هایی محکم‌تر استفاده از روغن‌هایی مثل  روغن زیتون یا نارگیل است. استفاده روزانه از روغن و ماساژ دادن ناخن و اطراف آن سبب می‌شود استحکام ناخن‌ها را بیشتر شود. علاوه بر روغن استفاده از قرص‌هایی مانند زینک و انواع مولتی ویتامین‌ها و مکمل ها که برای محکم کردن و رشد ناخن‌ها مفید است می‌توان استفاده کرد. استفاده از پروتئین و ماهی نیز برای خانم‌ها که ناخن‌های نسبتا ظریف تری دارند نیز توصیه می‌شود.

محبوبترین مطالب

عالی بود

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

قبل از شروع این موضوع، میخواهم کمی برای شما در مورد لاک پاک کن ها و اینکه چه چیزی تا این حد آنها را نامطبوع میکند توضیح دهم.  علت آن استون و هم خانواده های آن مثل بوتیل استات، اتیل استات و ایزوپروپیل استات است. از استون اغلب به عنوان تینر رنگ استفاده میشود و این دقیقا این همان چیزیست که آن را به یک لاک پاک کن فوق العاده تبدیل میکند. اما در عین حال استون بسیار خشن است، خصوصا زمانی که در ارتباط با پوست قرار میگیرد.

استفاده ی کم آن قرمزی و التهاب پوستی را به همراه خواهد داشت. اما استفاده ی مداوم باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست میشود که منجر به قرمزی، خشکی و ترک در انگشتان دست و پا خواهد شد. همچنین دیده شده که در صورت استفاده در فاصله ی نزدیک میتواند باعث سر درد، سرگیجه و التهاب چشم و گلو شود.

در مجموع، استفاده ی کم (یک یا دوبار در سال) مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما اگر زیاد از لاک استفاده میکنید باید به فکر یک جایگزین برای استون باشد.

قبل از شروع باید به این نکته اشاره کنم که این با این روش ها پاک کردن لاک زمان بیشتری خواهد برد و باید از زور بازوی خود استفاده کنید که از نظر من زحمت آن به فایده اش میارزد چرا که سر درد و سرگیجه و التهاب چشم که حاصل استشمام تینر رنگ است را ندارد.

در ادامه برخی از روش های خوب برای پاک کردن ناخن را به شما معرفی میکنم.چطور لاک خود را پاک کنیم

زمانی که لاک به طورمستقیم در ارتباط با الکل قرار میگیرد بافت آن، درست مانند زمانی که از استون استفاده میکنید، شکسته میشود، با این تفاوت که الکل نسبت به استون ملایم تر است. مقداری الکل و چند تکه پنبه تهیه کنید. سپس به روشی که از استون برای پاک کردن لاک استفاده میکردید، لاک خود را پاک کنید. در صورت نیاز چند دقیقه ناخن ها را در الکل قرار دهید تا لاک نرم شود و سپس با پنبه آنرا پاک کنید.

اسید داخل سرکه ی سفید جایگزین مناسبی برای الکل به حساب می آید و لیمو نیز به اثر گذاری آن کمک میکند. همچنین بوی آن را بهبود میبخشد. مقداری سرکه را در ظرفی بریزید و آب یک یا دو لیمو را به آن اضافه کنید. سپس با تکه ای پنبه آن را روی ناخن خود بمالید تا لاک پاک شود.

مقداری خمیر دندان، خصوصا انواعی که حاوی جوش شیرین هستند، تمام آن چیزیست که برای رهایی از باقی مانده ی لاک احتیاج دارید. به اندازه ی یک نخود خمیر دندان را به روی هریک از ناخن ها بگذارید و با دستمال کاغذی روی ناخن خود بمالید. با این کار به آرامی لاک از روی ناخن شما پاک خواهد شد.

2/1 فنجان هیدروژن پراکسید را با 4/1 فنجان آبجوش ترکیب کنید و به مدت ده دقیقه ناخن ها را در آن قرار دهید. زمانی که لاک کمی نرم شد به آرامی لاک را پاک کنید. برای قسمت هایی که باقی مانده میتوانید از سوهان ناخن یا تیکه ای آجر کمک بگیرید.

شاید این جالب توجه ترین روش نباشد اما گاهی این روش آسان ترین راه است. شخصا به این روش بسیار علاقه مند هستم و به نظرم سرگرم کننده است. میتوانید یک لایه لاک را روی لاک قبلی بزنید و سپس آن را با دستمال پاک کنید. 

قیمت مانیکور و پدیکور بانوان

سفارش مانیکور و پدیکور بانوان

چطور لاک خود را پاک کنیم
چطور لاک خود را پاک کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *